چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

 
helpkade
چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم
چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

حداقل 8 کاراکتر

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

حرف زدن عروس هلندی : شاید بارها در تلویزیون یا اینترنت عروس هلندی هایی را در حال حرف زدن دیده اید و علاقمند به دانستن رازی که در اموزش حرف زدن عروس هلندی است شده باشید.

مسلما عروس هلندی هایی که قادر به بیان کلماتی هستند به همین راحتی سخنگو نشده اند و در پشت پرده این ماجرا یک پرورش دهنده سخت کوش و پرتلاش قرار دارد که با تلاش چندین ماهه خود توانسته این کلمات را به آموزش دهد.

بنابراین اگر شما نیز جزو کسانی هستید که با قصدتان از خرید عروس هلندی آموزش حرف زدن به اوست، باید راه سختی را در پیش بگیرید. به هر حال در مقاله می خواهیم نکات و تکنیک های آموزش حرف زدن عروس هلندی را به شما آموزش دهیم.

 

 

 

اگر تاکنون تجربه نگه داری از عروس هلندی نداشته اید ، بهتر است قبل از اقدام به خرید نکات زیر را مد نظر قرار دهید و بعد اقدام به اموزش حرف زدن عروس هلندی کنید :

دانلود مستقیم ویدیو اموزش حرف زدن عروس هلندی

 

 

حال که در مسیر داشتن یک عروس هلندی سخنگو قرار گرفته اید. پس از اینکه تمامی نکات فوق را فرا گرفتید نوبت به خرید یک عروس هلندی جوان و و کنجکاو خواهد رسید، البته از قبل باید قفس و وسایل مورد نیاز برای نگهداری پرنده را خریداری کرده باشید. همانطور که اشاره شد در اتاق و قفس پرنده نباید آینه و اسباب بازی دارای آینه و یا حالت آینه ای شکل وجود داشته باشد، در مقاله ای مجزا راهنمای انتخاب و خرید عروس هلندی توضیح داده شده است.

پس از اینکه عروس هلندی را به خانه و داخل قفسش منتقل کردید شاید در یک الی دو هفته اول پرنده هنوز به شما و محیط جدیدش عادت نکرده باشد بنابراین تا عادت کردن کامل پرنده به شما و محیط باید صبر کنید.

در طی این مدت فقط آب و غذای پرنده را در اختیارش قرار دهید و هر بار با صدایی آرام و زیبا نامش را صدا بزنید تا کاملا خود را بشناسید، پس از گذشت یکی الی دو هفته خواهید دید که هنگام غذا خوردن، پرنده ناخودآگاه به سمت شما خواهد آمد و این یعنی اینکه پرنده به شما عادت کرده و آماده آموزش خواهد بود.

در مقاله ای جداگانه نحوه آموزش و دستی کردن پرنده آموزش داده شده است، در این مقاله صرفا میخواهیم نحوه حرف زدن را به عروس هلندی شما آموزش دهیم.

اصول کلی آموزش به پرنده ها و حیوانات با استفاده از شیوه شرطی کردن می باشد، یعنی شما که می خواهید حرف یا ترفندی را به پرنده خود آموزش دهید باید او را با استفاده از غذای مورد علاقه او تشویق به آن کار بکنید و پس از اینکه پرنده آن كار را انجام داد غذای مورد علاقه اش را به او بدهید تا زمانی که کاملا شرطی شود و بدون نیاز به پاداش آن کار را انجام دهد.

بنابراین اگر می خواهید کلمه ای را به او آموزش دهید باید آن را بارها و بارها هنگام غذا دادن، هنگام تمیز کردن قفس، صبحگاه و شبانگاه برای پرنده تکرار کنید تا کلمه مورد نظر شما کاملا ملکه ذهن پرنده شده و در نهایت آن را به صورت ناخودآگاه تکرار کند به عنوان مثال می توانید از کلمه سلام شروع کنید تا در هر زمانی که شما را دید به شما سلام دهد.

همانطور که اشاره شد کلمات را با لحنی خاص و سرعتی معین و حالتی شاد برای پرنده تکرار کنید و همیشه با خنده با او حرف بزنید تا پرنده با دیدن شما خوشحال شود چون تحقیقات دانشمندان نشان داده که در صورت ناراحت بودن شما پرنده نیز ناراحت خواهد شد در این صورت راندمان آموزش پایین خواهد آمد.

حتما در نظر داشته باشید در هنگام آموزش دادن به پرنده از ورود و خروج افراد جدا خودداری نمائید زیرا تمرکز پرنده پرت شده و درصد یادگیری کاهش پیدا میکند.

سعی کنید پرنده را در محیطی آرام قرار دهید تا آموزش او به راحتی و بدون هیچ مشکلی صورت گیرد چون که آموزش در محیط های شلوغ و پر از سر و صدا عملا هیچ فایده ای نخواهد داشت و در نهایت خواهید دید که پرنده صداهایی مبهم از خود بروز خواهد داد که شما را از تلاش چند روزه تان ناامید خواهد ساخت.

سعی کنید جلسات آموزش را به صورتی کوتاه و در حد 10 الی 15 دقیقه برگزار کنید و اگر احساس میکنید امروز حوصله کافی برای آموزش یه پرنده ندارد از آموزش منصرف شوید چون نتیجه ای حاصل نخواهد شد.برخی از پرورش دهندگان با استفاده از صدای ضبط شده اقدام به آموزش حرف زدن عروس هلندی ها و سایر طوطی سانان می کنند، این روش در برخی از طوطی سانان ممکن است جواب بدهد اما در برخی دیگر ممکن است اصلا هیچ نتیجه ای به همراه نداشته باشد، به هر حال به استعداد عروس هلندی شما بستگی دارد.

اما اگر قصد دارید پرنده خود را با استفاده از صدای ضبط شده خود آموزش دهید این نکته را مد نظر قرار دهید که صدای بیش از حد تکراری و خسته کننده اصلا مورد توجه او قرار نخواهد گرفت، بهتر است روزانه چند دقیقه صدای خود را برای او پخش کنید.

 

 

برای اینکه اموزش حرف زدن عروس هلندی شما با سرعت بیشتری انجام شود و پرنده هر چه سریعتر کلمات تکرار شده را بیان کند، بهتر است از روش های تشویقی مانند دادن غذای مورد علاقه پس از هر بار گفتن کلمه و تحسین کردن او استفاده کرد، به عنوان مثال هر بار که کلمه سلام را دو الی سه بار به پرنده گفتید و از او خواستند که این کلمه را بیان کند، مقداری از دانه های مورد علاقه را به او بدهید در همین زمان نیز کلمه سلام را مدام تکرار کنید تا پرنده کاملا متوجه شود که هدف شما از دادن این دانه ها، تکرار کلمه سلام توسط پرنده است.پس از گذشت مدت زمانی خواهید دید که پرنده هنگام احتیاج به غذا کلمه سلام را خواهد گفت و به نوعی خواهید دید که پرنده شما نسبت به کلمه سلام شرطی شده و هر گاه این کلمه را بگوید یعنی منظورش همان دانه های مورد علاقه اوست. برای جلوگیری از چاقی پرنده در اثر دادن بیش از حد دانه ها، به مرور زمان جای دانه ها را با کلمات تشویقی مانند آفرین و باریکلا جایگزین کنید و پس از گفتن این کلمه یا سایر کلمه ها به معنای محبت او را نوازش کنید.همین مورد را می توانید در مورد سایر کلمه ها نیز تکرار کنید، اما برخی از پرورش دهندگان از شیوه پرسش و پاسخ برای اموزش حرف زدن عروس هلندی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال به پرنده می گویند که نامت چیست و خودشان نیز نام پرنده را می گویند و این کلمه را دو الی سه بار تکرار می کنند و پس از آن مقداری از غذای مورد علاقه اش را به او می دهند. در دفعات بعدی مشاهده می شود که با گفتن سوال “نامت چیست” پرنده نیز به صورت ناخودآگاه اسم خودش را بر زبان می آورد و در این هنگام انتظار غذا از صاحب خود خواهد داشت.

سلام
دوتا عروس هلندی دارم دوماه شون تازه از پدر مادر جداشون کردم غذا می خورن ولی اب نمی خورن چی کار کنم ممنون می شم راهنمایی کنین

با سلام وقت بخیر
اگه غذاشون سرلاک هستش طبیعی هستش که آب کمتری میخوزن چون سرلاک دارای آب هم هستش ولی بهتره که با سرنگ بهشون آب بدین امکان داره بلد نباشن

چجوری اون سه تا وویس بالای صفحه رو دانلود کنم؟

از نرم افزار دانلود منجیر استفاده کنین

سلام . ببخشید طوطیای من جفت مولدن یکی لوتینو و یکی هم قلباقالی . میخواستم بدوم اینا سخنگو میشن یا نه ؟
یکیم چرا نباید کنارشون سوت بزنم؟

با سلام وقت بخیر بله سخنگو میشن
دلیلش اینه که پرنده سوت رو تبدیل به جیع زدن میکنه و جیغ میزنهچطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

سلام عرض ادب من عروس هلندیم نمیدونم چیه جنسیتش یعنی جوجس هست البته تا چند هفتگش میتونم بهم چه

با سلام وقت بخیر
آموزش تشخیص جنسیت عروس هلندی رو تو سایت ما دنبال کنید.

سلام ببخشید من دوروزه عروس هلندی خریدم نه غذا می خوره نه آب می خوره می خوام نازشم کنم یا فرار می کنه یا گاز می گیره اما خیلی باهاش حرف می زنم و براش آهنگ مخصوص میزارم اما باید چیکار کنم که بیاد رو دستمو غذا بخوره

با سلام وقت بخیر
این عامل کاملا طبیعی هستش چون تازه خریداری کردین با محیط و شما فعلا آشنایی نداره
تایم زیادی رو باهاش بگذرونین تا بهتون عادت کنه

من عروس هلندیم فکر کنم مادس یعنی ماده ها دیر حرف میزنگ یا حرف نمیزنن اصلا

با سلام وقت بخیر
سخنگو هستن ولی نسبت به نر ها برای سخنگو شدن زمان بیشتری رو تلف میکنن

عروس هلندی من با پاش میره توی جای غذاش ودون هارا میزیه باید چیکار کنیم

با سلام وقت بخیر
ظرف دان رو یکمی با ارتفاع نصب کنین

سلام چند روزی هست که یک عروس هلندی خریدم ۲ماهشه دستی یه تو تو قفیس وای نمیسته صدا های آروم گوش خراش از خودش در می یاره چیکار کنم که تو قفس وای سته و صدا های گوش خراش در نیاره

سلام منم یه عروس ۴ ماهه دارم می خوام تا عید سخنگو بشه باید چیکار کنم تا زود سخنگو بشه

سلام وقت بخیر
عجله نباید داشته باشید و طبق برنامه پیش برین

چند تا جوجه که پیش هم بزرگ شدن تا رسیدن به سن ۱یا ۲ماهگی
پیش هم باشن بعد ازهم جدا کنیم چه اتفاقی میفته احتمال اتفاق های بد هست
خدایی نکرده

با سلام وقت بخیر
اتفاق خاصی نمی افته امکان داره چند روزی کم فعالیت بشن

سلام من سه روزه یه عروس هلندی از جنگل روی شاخه پیدا کردم انگشتمو میبرم جلوش میاد رو دستم میشینه میاد روشونم . ماده هم هست بنظرتون امکان این که حرف بزنه هست؟

با سلام وقت بخیر چون تازه خریداری کردین این طبیعی هستش سعی کنین تایم زیادی رو باهاش بگذرونین تا به شما و محیط عادت کنه

سلام من دوروزه عروس نر گرفتم تازه داره باهام خوب میشه انگار
۷ ماه هم هس میگم ۷ ماهه هس عروس ۷ ماهه خوبه برای سخنگو کردنش

بله سن خوبی هستش اگه تایم کافی برای سخنگو کردنش بزارین

سلام. من دو روزه عروس گرفتم دستی هست. نر هم هست. الان همش چرت میزنه. میخواستم ببینم این طبیعیه؟ به محیط هنوز عادت نداره؟

با سلام وقت بخیر
اگه چرت بیش از حد داره امکان مبتلا شدن به بیماری داره بهتره بررسی کنین یا به دامپزشک مراجعه کنین

سلام من یه عروس ۴ماهه دارم که خیلی دستی است می خوام زود سخنگو بشه باید چیکار کنم ؟

در فرایند سخنگو شدن عجله کردن باعث عدم موفقیت میشه بهتره با حوضله روش سخنگو کردن عروس هلندی رو شروع کنین

سلام من یک عروس هلندی دارم 6و7 ماهشه فک کنم . سوت میزنه برای خودش . عاشق آینه هست. بهش ارزن و تخمه خام میدم . نمیتونه پرواز کنه چون بال سمت چپش رو با قیچی مغازه داره بریده بوده . برای همین نمیتونه پرواز کنه . وقای براش یه چیزی بخونی سرشو عقب جلو میکنه عقب جلو میره . از دست من میترسه ولی از دستم غذا میخوره انگشتمو گاز میگیره ..اوایل وقتی میاوردیمش بیرون قفس خودشو به زمین میزد قلت میزد رو سرامیکا و چون بالش زخمی بود خون میومد . ولی الان بهتر شده . چیکار کنم بیاد روی انگشتم ؟ راستی وقتی جدیدا میارمش بیرون قفس میشینه وسط پاپام پف میکنه میخوابه. میزاره سرشو با آرامش ناز کنم. ولی روی دست نمیاد راه حلش چیه ؟🔵🔵🔴🔴🔴🐥🐥

سلام وقت بخیر
اگخ خریداری کردین به تازگیا این عوامل طبیعی هستش چون مدت و زمان میخواد تا بهتون اعتماد کنه در ضمن اگه گاز میگیره یا حرکات دیکه ای رو انجام میده امکانش زیاد هس که وحشی باشه که باید خودتون دستی کنین پرنده رو

درود من یک عروس هلندی نر تغریبا۵ماه دارم لهش حرف زدن رو اموزش دادم و چندین کلمه رو قشنگ صحبت میکنه و لازم ب گفتن من نیست خودش یک سره حرف میزنه ولی تغریبا ۴،۵روزهست خیلی کم شده حرف زدنش اگر یکی بار فقط حرف بزنه در روز چکار کنم چرا اینطوری شده؟؟
بعد چند وقته همش پشت دستم مثل حالت رقص سرش روعقب وجلو میکنه و دمش رو میچرخونه این ربطی ب کمترحرف زدمش نداره؟؟
لطفا کمکم کنید خیلی ناراحتم ک کم حرف میزنه

با سلام وقت بخیر
سعی کنید مداوم باهاش کار کنین و اگه دیدین که برطرف نشد بهتره به دامپزشک مراجعه کنین

سلام وقت بخیر من یک عدوس هلندی دارم که ۶ ماهشه و ماده هم هستش از دستم دون میخوره و سه یاچهار باری میاد روی انگشتم و سری پرمیزنه و میره میخواستم بدونم چی کار کنم ؟
و برای حمومش یک ظرف آب توی قفسش گذاشتم ولی رفت بالای قفسش بعد گرفتمش گذاشتم از ظرف آمد بیرون و فرار کرد و تا الان هم حموم نبردم . و۲ ماهی میشه که خریدمش چی کار کنم ؟؟؟؟؟؟

با سلام وقت بخیر
چون تازه خریداری شده فعلا اعتماد نداره بهتره با دادن غذا و بازی کردن با پرنده اعتماد اونو جلب کنین و در مورد حموم هم به هیچ عنوان به صورت زوری این کار رو انجام ندین و فقط آب در داخل قفس بذارین و اگه دیدین که بازم حموم نمیکنه ظرف آب رو عوض کنین

عروس هلندی من هنوز باد نیست حرف بزنه فقط دوسه تا سوت از زنگ خونمون و صدای تلفن یاد گرفته یعنی هنوزم میتونم بهش کلمه گفتن یاد بدم؟؟؟

با سلام وقت بخیر دوست عزیز بستگی به سن پرنده داره

سلام. ببخشید من یک جفت مرغ عشق دارم که خیلی خیلی کم میشه گفت دستی ان میخوام یه عروس هلندی ام بخرم. ممکنه که باهاشون ارتباط برقرار کنه و دستی نشه؟

با سلام وقت بخیر
نمیشه به این سوالتون جواب دقیق داد ولی بهتره تست کنین

سلام خسته نباشید
می خواستم ببینم تغذیه هایی که عروس هلندی دوست داره چیه که با اونا تشویقش کنم
و عروس هلندی نیاز به واکسن زدن داره
ممنون می شم به سوالم پاسخ بدید

با سلام وقت بخیر دانه های تخم ، و برخی دانه های دیگه البته به صورت خام
و تزریق واکسن هم باید به تایید دامپزشک انجام بشه

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که حداقل تا چندتا کلمه میتونن یاد بگیرن و این که اگه قناری هم تو خونه باشه امکان آموزش حرف زدن به عروس هلندی هست بازم یا نه؟

با سلام وقت بخیر محدودیت در حرف زدن ندارن و بهتره از قناری تا یک مدتی جدا باشن

سلام وقت بخیر من الان دو عروس هلندی دارم یکی سینامو یکی قل باقالی هردو سه ماهشونه الان میشه جنسیت این ها مشخص میشود؟؟؟
و چند ماهگی معلوم میشود؟؟؟؟؟؟

سلام عروس هلندیه من چشماش خیلی قرمز شده چیکار کنم ؟

با سلام وقت بخیر امکان مبتلا شدن به بیماری به شدت بالاس حتما به دامپرشک منراجعه کتید.

سلام
عروس من چهار سالشه حرف یاد میگیره؟

با سلام وقت بخیر
باید اقدام کنین ولی سن بالایی رو داره متاسفانه

سلام 1ماهه جوجه عروس هلندی گرفتم خیلی فعال بود ولی 1هفته هست که تحرکش خیلی کم شده و پف میکنه و خیییلی اروم شده و البته تازه به دون خوردن افتاده .ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام وقت بخیر
ابتدا تغذیه رو مد نظر داشته باشید بعد اگه دیدین که مشکل همچنان پابرجاست بهتره به یک دامپزشک مراجعه کنین

سلام
شما باید باهش بازی کنی از دست خودت بهش غذا بدی
باید کاری کنی که کلمه بیا رو میشنوه بیاد پیشت

سلام میشه بگین برای چی باید بره حموم و چجوری بره؟

با سلام وقت بخیر
حموم کردن باعث میشه تا برخی از انگل و … رو پر بالش بره دوما جموم بردنش اینجوریه کهیک ظرف رو میزارین داخل قفس و خودش اگه احساس کرد وارد ظرف آب میشه و حموم میکنه

عروس ماده هم میتونه حرف بزنه؟

بله اگه سن پایینی رو داشته باشه میتونه و مهم اینجاس که شما بهش آموزش بدین

سلام من طوطی عروس ماده دارم یک سالشه می تواند الان حرف یاد بدهم ؟

با سلام وقت بخیر
بهتر بود در سن کم یاد میدادین ولی الانم آموزش بدین حرف میزنه ولی سطح یادگیریش کمه

سلام من عروس هلندیم پاش شیکسته الان هم کج جوش خورده هیچ راهی برای خوب شدنش هست

با سلام وقت بخیر
تغذیه خود و پرکلسیم میتونه تایم بهبودی رو کوتاه تر کنه

سلام من یه ماه عروس هلندی دارم ولی خیلی از من میترسه با پدرم خوبه و پیشش میره ولی روی شونه من نمیمونه همش میخواد فرار کنه چه کاری باید انجام بدم تا باهام دوست شه؟

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی بسیار حساسه با دادن غذا و بازی کردن سعی کنین به خودتون وابستش کنین

سلام من مدتیه بافایلهای صوتی دارم آموزشش میدم الن تو این مدت یه چیزایی بلغورمیکنه فقط خواستم بدون آیا باید تو تاریک آموزش ببینه یاروشنایی ممنون میشم راهنمایم کنید

با سلام وقت بخیر
اموزش در روشنایی باید باشه این روش هایی که در سطح اینترنت موجود هس اشتباهاته که انجام میدین

باسلام میشه وقتی بریم بیرون ضبط صوت را روی یک کلمه بزاربم تا سریع تر حرف بزنه؟؟؟

با سلام وقت بخیر بله این روش هم امکان پذیر هس ولی باید خودتون هم نسبت به سخنگو کردنش وقت بزارین و خودتون به پرنده آموزش بدین

سلام وقت بخیر
من میخوام تاچند روز دیگه یک عروس جوجه بگریرم برای دستی کردن ودوست شدن بهتر چیکار کنم

با سلام وقت بخیر
بهتره که یک عروس هلندی اهلی و دستی رو خریداری کنین و برای اینکه باهاتون راحت باشه مقاله زیر را مطالعه کنید.روش های شاد نگه داشتن عروس هلندی

مارو الاف خودش کرد باهاش حرف میزنم میخوابه

در این مورد باید صبور باشید ….

سلام طبق حرف شما من اون کار رو کردم ولی باز هم در وان حموم نمیره چیکار کنم
موقع حموم رفتن خیلی اذیت میکنه ولی پرنده خوب و باهوشیه و هر کی رو که تازه می بینه میره روی سرش می شینه و اگر هم صداش کنی میاد روی سرت یا شونت می شینه ولی باز هم میگم زمان حمام کردن خیلی اذیت میکنه

با سلام وقت بخیر
کار خاصی رو انجام ندین عروس هلندی بسیار حساسه اگه کار خاصی انجام بدین ممکن است کلا از شما دور باشه

سلام ، من دو تا عروس کوچیک گرفتم، اول میخواستم فقط نر رو بخرم ولی از قفسشون بیرون اومدن و تک شدن خیلی جیغ زدن دلم سوخت هر دو رو با هم گرفتم. برای سخنگو شدن عروس نر باید توی دو تا قفس جدا بذارمشون؟ چه راهی رو بهم پیشنهاد میدین؟ چطوری براشون وقت بذارم و بازی و اموزش بدم بهشون؟

با سلام
اگه بخواین سرعت سخنگو شدن رو افزایش بدین باید به صورت تکی آموزش بدین

سلام وقت بخیر من یه عروس دارم تنهاست.برای آموزش حرف زدن میشه از فایل های صوتی استفاده کرد و اینکه از کجا میتونیم بفهمیم که چند ماهشه چون برا من بچه اس منون میشم جواب بدین

تشخیص سن عروس هلندی یکمی مشکل هس و اگه خریداری کردین باید از فروشنده بپرسین و سعی کنین در کنار صوت خود فرد هم گاهی آموزش بده چون پرنده به تنهایی نمیتونه سخنگو بشه و باید تکرار بشه کلمات

سلام عروس من سه کاسه دو هفته میشه گرفتم اول خوب بود الان میکردم بیرون از قفس پرواز میکنه حرف گوش نمیکنه چکار کنم

سلام وقت بخیر پرواز کردن لازمه یک پرنده هستش یا باید بهش یاد بدین یا هم پرچینی کنین تا نتونه پرواز کنه

پرنده من در حموم نمیره اصلا باید چیکار کنم

سلام وقت بخیر
به هیچ عنوان خودتون اقدام به گرفتن و حموم کردن پرنده نکنین شما آب رو قرار بدین در صورتی که علاقه داشت اقدام به حمام کردن میکنه در نظر داشته باشید که در صورت امکان ظرف حموم رو عوض کنین

عروس هلندی که تازه خریدمش ۴ ماهشه ولی اصلا حرف نمیزنه
خیلی رام و دستیه
نمیدونم نره یا ماده
اصلا حرف نمیزنه
چیکار کنم

سلام وقت بخیر
خب ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که ایا فرشنده پرنده سخن گفتن رو یاد داده به این پرنده
در صورتی که هنوز آموزشی برای سخن گفتن ندادن باید بعد از مدتی خودتون با استفاده از تکنیک های سخنگو کردن یادش بدین
اینم در نظر داشته باشید که عروس هلندی بخاطر اینکه تازه محیطش تغییر کرده امکان داره دچار استرس بشه و بخاطر همین حرف نزنه باید منتظر باشین و تمامی عوامل رو بررسی کنین

سلام ی عروس هلندی نر خاکستری دارم که ۶ماهو نیمه است میخوام بهش حرف زدن یاد بدم و خیلی حرف گوش کن وماشاءلله باهوش است من الان ۳ماه دادم ولی تازه دارم بهش حرف زدن یاد میدم خودم دستیش کردم و الان بامن و همه ی اعضای خانواده دو دوست داره و من ی اشتباهی کردم که بهش سوت های خوبی یاد دادم و میخواهم الان بهش حرف زدن یاد بدهم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی این قابلیت رو نداره که بتونه حرف جدیدی یاد بگیره

شلام من عروس هلندی دو روزه که خریدم خودش دوازده روزشه وقته گشنشه یا نیزارمش پیش یه پرنده دیگه صدایی مثل صدای بی سیم در میاره ای امکانش هست سرما خورده باشه؟

سلام وقت بخیر
بله امکان چرک و حتی سرماخوردگی وجود داره ولی بهتره به دامپزشک مراجعه کنید

سلام وقتتون بخیر
من یه عروس هلندی دو ماهه دارم سه روزه که خریداری کردم
خیلی خیلی اروم هست و خیلی اخت شده باهام و خیلی دوست نداره از قفس بیاد بیرون و اینکه وقتی چراغا و خاموش میکنیم تو قفسش تند تند به چپ و راست حرکت میکنه بعد شبا انگار نمیخوابه چون صبح ها همش چشماش رو میبنده چرا؟

با سلام وقت بحیر
مقاله های متنوعی در داخل سایت برای عروس هلندی موجود هس که میتونه کمک زیادی براتون بکنه
دلیل این مشکل اینه که چون عروس هلندی حساس هس و هنوز به شما عادت نکرده برای همین آروم هستش
میتونین با مراجعه بقه مقاله آموزش نگهداری عروس هلندی روش هایی رو یاد بگیرید

سلام. ما حدود ۴ ماه پیش، یه عروس هلندی ماده برای عروس نرمون خریدیم ولی تا الان که مدت طولانی گذشته با هم صمیمی نشدن، با هم دعوا هم می کنن، عروس نر هم گاهی از ماده فاصله میگیره. دلیلش چیه؟
با تشکر

سلام وقت بخیر
یکی از مهمترین عوامل اینه که باید دو تا از پرنده ها کاملا اهلی و دستی بشن
و عامل دیگه اینکه اگه سن پرنده بیشتر باشه این عامل روی میده

سلام وقت بخیر من دیروز دوتا عروس هلندی جفت خریدم الان آوردم خونه اصلا از قفس به بیرون نمیان میشه راهنمایی کنین هرچه میکنم نمیتونم بیارمش بیرون 9 ماهه هستند

با سلام وقت بخیر عروس هلندی بسیار حساس هستش چون محیط نگهداریش عوض شده کاملا در حال شوکه هس صبور باشید و با دادن غذا سعی کنین بهتون وابسته باشه دلیل ماندن در قفس ترس پرنده هستش

سلام من عروس هلندي دو ماهه دارم الان به محيت عادت كرده غذا رو دستم ميريزم ميخوره سرو صدا هم ميكنه از كجا بفهمم جنسيتش چيه؟؟؟؟؟

با سلام وقت بخیر
به آموزش تشخیص جنسیت عروس هلندی مراجعه کنید.

سلام دوستان تو کار سخنگو کرون عروس هلندی حرفه ای شدم امروز شانس من عروس خاکستریم امروز پرید رفت بعد امروز میرم یکی دیگه بگیرم راستی دوستان یه روش جالب میگم من خودم با لحن شبیه کلمه ای که میخوام حرف بزنه سوت بزنین بعد کم کم حالت حرف زدن بدین‌ من با ابن روش تو یک ماه هشتا کلمه بهش یاد دادم اما خیلی داݝونم دوستان خواهش میکنم پرنده ای که بال داره پیشش پنجره باز نزارین

من عروس هلندی ماده هست و بهم تو ۲ هفته عادت کرده چون خودش سرو صدا می‌کنه و وقتی میام نزدیکش سرشو میاره جلوم و نازش میکنم و همیشه باهش صحبت می کنم حرف یاد میگیره یا نه
چون شما گفتین نر بهتره

با سلام وقث بخیر در نظر داشته باشید سن پرنده تو حرف زدن بسیار مهمه به همین دلیل اگه زیر یک ساله هس بله میتونین حرف زدن رو بهش یاد بدین

سلا عروس هلندی من سه ماهشه و تقریبا یک هفتس خریدمش.
الان وقتی از قفس میارم بیرون یه صدای خس خس مثل بی سیم از خودش در میاره.
علتش چی میتونه باشه؟
ممنون❤

با سلام وقتتون ببخیر
ابتدا از مبتلا شدن یا نشدن به بیماری مطمئن بشین زیرا امکان سرماخوردگی در این مواقع بالاس
بهترین گزینه مراجعه به دامپزشک هس تا درمات بشه

اون پرنده سه ماهش نشده و حدود یک ماهه هست اون صدا هم در میاره که بهش غذا بدین

ببرای خریدن عروس هلندی برای حرف زدن سنش باید چقدر باشه

با سلام وقت بخیر بهترین سن برای خرید زمان جوجه بودنشه یعنی تازه از سرلاک به غذا خوردن بیوفته و هیچ چیزی برای گفتن بلد نباشه

سلام ببخشید فایل صوتی سخنگو کردن عروس هلندی دانلود نمی شود

با سلام وقت بخیر
برای دانلود از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید.

سلام من ی طوطی عروس دارم ماده که تقریبا ۵ ماهشه،دوروز برای ی کاری محبور شدم به یکی از اقوام بسمرمش از وقتی آوردمش دیگعه نمیخوته و فقط میگه رو دوشتون باشم و اصلا منو تو قفس نذارین،به محض دیدن ما خورشو به قفس نیزنه و یکسره جیغ میکشه که منو از قفس بیارین بیرون،البته همش میخاد پرواز کنه،قبل حتی تو فضای باز نیبردمش اصلا پرواز نمیکرد اما چندروزه پیش بردمش پرواز کرد و از ترس زیاد دوباره برگشت،به نظرتون چرا اینجوری شده،چیکار کنم از دوشمون پایین بیاد،ی خرده تو خودش رفته انگار

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی بسیار حساسه و چون محیط تو چند روز دو بار عوض شده برای همین این حرکات طبیعی هستش
وقت زیادی بزارین براش سعی کنین با دادن جایزه بابت انجام کاری اونو دوباره به خودتون عادت بدین

سلام من ۳ روزه که یک عروس هلندی ۳ماهه خریدم و هنوزم نمیدونم نره یا ماده چون میگن تا به بلوغ نرسیده نمیشه فهمید . سوالاتی داشتم ممنون میشم جواب بدین
چند ماهگی به بلوغ میرسه؟
چند ماهگی پر ریزی میکنه؟
عروس هلندی من خاکستریه ممکنه بعد از پر ریزی رنگش کامل تغییر کنه مثلا سفید یا زرد بشه؟
اسمش ترنج هست و میخوام اولین کلمه ای ک بگه اسم خودش باشه و خیلی هم باهاش تمرین میکنم. ولی همه ناامیدم میکنن و میگن کلمه ی سختی انتخاب کردی .بنظرتون واقعا ترنج سخته؟؟
خیلی دوست داره بیرون از قفس باشه و وقتی میبرمش توی قفس خیلی بی قراری میکنه . بنظرتون روز چند دفعه و به چه مدت بیارمش بیرون از قفس ؟

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی حدود 5 ماهگی به بلوغ مبیرسه و در حین سن بلوغ شروع به پر ریزی میکنه البته متغییر هست این عامل
بعد از پر ریزی امکان تغییر رنگ وجود نداره
عروس هلندی مانند کاسکو نیس به همین دلیل از کلمات ساده استفاده کنین و با گزاشتن تایم خوب حرف زدن رو بهش یاد بدین
در نظر داشته باشید سعی کنین داخل قفس عادت کنه و شرایط یک قفس خوب رو براش مهیا کنین

من که برا عروس هلندیم گذاشتم

سلام من یه ماهه عروس هلندی خریدم بعد این کارایی ک گفتین و انجامش دادم ولی فرار میکنه همش گاز میگیره چیکار باید بکنم

با سلام وقت بخیر
ابتدا باید اطمینان کنین که آیا پرندتون دستی شده یا نه
در صورتی که کاملا رام هستش و گاز میگیره این به عواملی چون عادت نکردن به محیط و شما برمیگردد.

سلتم عروس هلندی دو ماه دارم جداشون کردم برای سخنگو کردن اگه بعضی اوقات هم دیگرو ببینن مشکل داره

با سلام وقت بخیر
برای اینکه مشکلی پیش نیاد تو مراحل سخنگو کردن بهتره جدا نگهداری بشه

من خیلی خوش حالم چون به عروس هلندیم حرف زدن یاد دادم ممنونم از همهی شما عزیزان 😘😘

سلام و وقت بخیر
خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم

سلام گن دوتا عروس هلندی ۲ ماهه گ فتم ک سرللک میخورن ولی چون ناوارد یودم دوتا خریدم این دوتا کنار هم چجور باید سخن گفتن یاد بگیرن ممنون میشم راهنمایی کنین

با سلام وقت بخیر
برای اینکه به مرحله سخنگو کردن عروس هلندی بپردازید بهتره ابتدا پرنده ها رو از هم جدا کنین
کنارهم بودن پرنده شرایط رو برای سخنگو کردن سخت میکنه

عروس هلندی من بیمار است باید چه کار کنم

با سلام وقت بخیر
ابتدا باید بیماری رو تشخیص بدین و بعد اقدامات لازم رو انجام بدین
در صورتی که قادر نیستید به دامپزشک مراجعه نمائید.

سلام من 9روز دیگر یه عروس هلندی که تازه میخواهد دونه خور شود میگیرم سفارش دادم تازه میخواند از مادر پدر جدا کنند وقتی بهم عادت کرد میتوانم همون لحظه که عادت کرد بهش حرف زدن یاد بده تشکر

سلام وقت بخیر
بله هر چقدر سن پرنده پایین پایین باشه میزان یادگیریش هم بسیار افزایش پیدا میکنه

سلام من یه عروس هلندی نر دارم که امروز تازه شروع به صدا در اوردن
کرده و چهار پنج روزه خریدمش
میخوام باهاش صحبت کنم کلمه سلام رو میگم صدا در میاره و عادت نکرده رام نشده و شبا احساس میکنم نمیخوابه می‌ترسه چون صبا همش چشماشو میبندا و میخواد بخوابه طبیعی
احساس میکنم وقتی میرم اون ور صدا در میاره الانم داره میخوابه و الان کنارشم
دو سوال
1‌ چرا صدا در میاره احساس میکنم گشنشه؟
2 وقتی میخوام نازش کنم تا عادت کنه و احساس امنیت کنه دهنشو باز میکنه انگار میخوا گاز بگیره باید چیکار کنم و چجوری رامش کنم؟

با سلام وقت بخیر
اگه پرنده رو تازه خریداری کردین بسیار طبیعی هستش چون به به دلیل اینکه حساسه طول میکشه به محیط شما و شخص عادت کنه

سلام خسته نباشید ببخشید من یه عروس هلندی 11ماهه خریداری کردم حدود دوروز پیش بعد کلمات را می‌گفت تا اینکه یکی از دوستان ما عروس هلندی داشت و ما این را پیش آن عروس هلندی بردیم بعد کلی حرف زد ولی فرداش خیلی کم حرف زد دیگه امروز یه چیزهایی تو گلویی میگه ولی کلماتی را که بلد بود را انگار فراموش کرده مثلا بجای سلام فقط میگه س چیکارش کنم

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی پرنده ای بسیار حساسه و چون سن عروس شماهم کمه به هیچ عنوان این کارو انجام ندین
بهترین روش بازی کردن با پرنده هس تا دوباره با شما مچ بشه

سلام من پرندمو تازه خریدم چه کنم که بیاد رودستم باهام دوست بشه 😔

با سلام وقت بخیر
عروس هلندی بسیار حساسه چون تازه خریداری شده به شما عادت نکرده به همین دلیل باید وقت بزارین تا بهتون وابسته بشه

سلام من یه عروس هلندی نر دارم که تقریبا چهار پنج روزی میشه خریدم
آموزشایی که شما دادین رومن انجام دادم اما فایده نداشت و یا میخواست گاز بگیره یا فرار می‌کرد
میشه لطفا بگین باید چی کارکنم؟

با سلام وقت بخیر
در نظر داشته باشین که چون پرنده به شما عادت نکرده و محیط نگهداریش عوض شده باید ابتدا وقت بزارین تا بهتون عادت کنه بعد اقدام به سخنگو کردن اون بکنین

سلام من داشتم تو حیاط با هم بازی میکردیم خیلی احلیش کرده بودم با کمک نت و سایت شما اونو داداشم گذاشت حیاط بعد اومد خونه دیدیم پرواز کرده رفته😢😞😞 چی کار کنیم پرواز نکنه نره من میخوام بازم بگیرم

با سلام وقت بخیر
برای جلوگیری از پرواز باید پرچینی کنین اما در نظر داشته باشید پرچینی توسط یک شخص باتجربه انجام بگیره

سلام

ممنون بخاطر مطلب های خوبتون خیلی بدرد بخور هست🙌🙌🙏🙏

سلام و وقت بخیر
خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شما رو جلب کنیم

سلام چرا عروس هلندی را جلوی آینه نگذاریم الان پرنده من جلوی اینه هست

با سلام وقت بخیر
سعی کنید از آیینه دورش کنید چون باعث میشه پرنده یک جفت خیالی داشته باشه و اگه به صورت دراز مدت نگهداری بشه در صورت جدا کردن پرنده اذیت میشه
پس بهتترین گزینه دور کردن پرنده از آیینه هس
این عوامل رو ما در آموزش نگهداری عروس هلندی به صورت کامل گفتیم

با سلام
من یه عروس هلندی نر دو و نیم ساله دارم
خیلی خیلی دوستش دارم ؛و حدود سه ماهه که دارمش. حس میکنم که با هم دوست شدیم و من وقتی باهاش میکنم خیلی خوشش میاد .من تمام سعیمو کردم که رامش کنم اما نشد
به نظرتون باید چیکار کنم
میشه راهنماییم کنید؟؟؟

آقا ما ۲ ماهه یا عروس هلندی ۳ ماهه خریدیم الان ۵ ماهشه ۲ماه تو خونمون بوده ولی هنوز باهام اوخ نشده میام نزدیکش گاز میگیره خلاصه هم گاز میگیره نه رامه و یه سوال دیگه چه چیزی بهش جایزه بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من رو راهنمایی کنید

با سلام وقت بخیر ابتدا باید بررسی کنین که عروس شما اهلی هس و دستی شده یا نه در صورتی که دستی نشده باشه دادن جایزه هم چنان تاثیری نداره

سلام من دوتا عروس هلندی دارم و خیلی دوسشون دارم و خیلی باهم صمیمی هستیم همچنین اهلی هستن منم الان دارمم به کمک سایت شما بهش اموزش حرف زدن میدم و خیلی ازوم اروم دارن حرف می زنند خیلی ممنون از راهنمایی های خوبتون

خیلی خوشحالیم که توانسته ایم رضایت شمارو جلب کنیم

سلام ببخشید چگونه باید جنسیت عروس هلندی لوتینیورا تشخیص بدیم

با سلام برای تشخیص جنسیت عروس هلندی به آدرس زیر مراجعه نمائیدhttps://bit.ly/2QuWDBW

سلام ببخشید من یک سوال داشتم عروس هلندی من 3 ماه هست 1 ماهه که دارمش خیلی بغلی شده خاکستری هست و بیشتر پرهای صورتش زرده و اینکه خیلی خوب سوت میزنه و بعضی وقت ها اسم خودش رو میگه به نظر شما نر هست یا نه

با سلام وقت بخیر
تشخیص جنیست پرنده هلندی به این عوامل بستگی نداره برای تشخیص جنسیت میتوانید به آدرس زیر مراجعه نمائید.تشخیص جنسیت عروس هلندی

ممنون بابت مطالب خوبتون

با سلام وقت بخیر
ممنون از اینکه وبسایت مارو انتخاب کردید.

سلام من یه عروس خریدم۳ روز دیگه میره ۴ماه می خوام یه کاری کن وقتی رفتن برم سمت خودش بیاد رو دستم وقتی که تو تو خونه آزاد هستم بیاد بشینه رو شونهم هر کاری میکنه برگ میخوره خواستم بدانم براش مشکل پیش نیاد میترسم مریضش نکنه من چگونه به بهشت یاد بدم که وقتی که صداش می کنم بیاد پیشم وقتی که گشنشه بگه گشنمه

اینو باید به صورت روزانه طبق برنامه پیش برین و کاملا بهش یاد بدین
و در مقابل کاری که انجام میده با غذایی که بیشتر دوس داره میتونین تشویقش کنین

سلام من یه عروس هلندی دارم وقتی میخوام بگیرم دستم گازم میگیره بعضی اوقات صدا از خودش در میاره باید چیکار کنم

با سلام وقت بخیر
این به دو عامل بستگی داره : عامل اول به نوع رفتار شما با پرنده بستگی داره و عامل دوم هم شاید پرنده رو تازه خریدین و هنوز به شما و محیط عادت نداره

ببخشید عروس هلندی ماده میتونه حرف بزنه آخه میگم ماده ها حرف نمیزنن

با سلام
این حرف کاملا شایعه هس و هیچ تفاوتی بین حرف زدن این دو جنس نیست

سلام من میخوام یه دونه عروس هلندی بخرم اما میترسم شب بترسه بمیره لطفا جواب بدید

با سلام و وقت بخیر
خب نباید دور از محیط خانه و بیرون از خانه نگهداری بشه
دوما چند روز اول به خاطر تغییر محیط کم فعالیت میشه و بعد از چند روز عادت میکنه نگران نباشید

من یک ماه دیگه عروس هلندی بگیرم به نظر من این روش ها برای اموزش دادن خوب هست

با سلام و خسته نباشید
این روش ها به صورت کامل عملی تست شدن و به عنوان برترین روشها به شمار میان

سلام میخواستم بدونم نمیشه به عروس هلندب هن یاد داد ملودی رو تکرار کنه (باریتم سوت بزنه) و هم حرف

با سلام
بستگی به سن و نحوه یاد دادن شما داره
ولی در کل این عمل شدنی هس

سلام روزتون بخیر
من ی عروس هلندی خریدم.دو روزه اوردمش خونه.
فقط ی گوشه نشسته.گاهی غذا میخوره.خیلی تکون نمیخوره.
چیکارش کنم؟؟
چجوری باهاش دوست شم؟؟

با سلام وقت بخیر
این عامل بسیار طبیعی هس زیرا محیط پرنده عوض شده و طول میکشه تا پرنده به شما و محیط عادت کنه
اما سعی کنید که پرنده رو با روش هایی مثل بازی دادن و غذا دادن به خودتون عادت بدین

من یک عروس هلندی دیروز خریدم ولی الان کف قفس نشسته
وقتی هم که میخواهیم دست بهش بزنیم دهنش را باز می‌کنه و میخواد گاز بگیره باید چیکار کنم
8 ماهش هست آیا برای سخنگو کردن سن خوبی دارد
از آب و غذایش هم نمیخورد
لطفاً اگر میشود راهنمایی فرمایید
ممنون

با سلام وقت بخیر
این بی حالی به دلیل تغییر مکان پرنده هس سعی کنید با بازی کردن پرنده را به خودتون عادت بدین

سلام من یه عروس هلندی دارم نر هست و دو ماه داره با پدرم بسیار خوبه ولی اصلا طرف من نمیاد من تا به حال سرش داد هم نزدم ولی با من خیلی بد هست من از بغل قفس رد میشم داد میزنه اگر میشه بگید باهاش چکار کنم که به من وابسته بشه . اگر جواب بدید ممنون میشم

و یه سوال دیگه هم داشتم من هر چقدر سعی کردم حرف زدن یاد بگیره یا نمیگیره

سلام و وقت بخیر
اول از همه باید با استفاده از روش های جایزه دادن اونو با خودتون ضمیمی کنین و در حد امکان اذیتش نکنین چون این پرنده بسیار حساسه

سلام عروس هلندی من ماده هست ولی نمیدونم چند ماهشه خیلی باهوشه و به بابام خیلی وابستست ولی به من که صاحبش وابسته نیست و هر وقت دارم از کنارش رد میشم یا دستم رو میبرم سمتش جیغ میکشه ولی اگه بخوام نازش کنم سریع سرش رو میاره جلو و بدون هیچ اعتراضی میزاره نازش کنم اصلا علاقه ای به حرف زدن نداره و دوست داره پرنده هارو از پشت پنجره ببینه هنوز هم خودش نمیتونه پرواز کنه فکر کنم چهار پنج ماهی باشه که خریدیم وقتی خریدیمش رام بود و دونه می‌خورد عاشق بازی کردنه میخواستم بگم چه جوری به خودم وابستش کنم اصلا هم نمیزاره با دست بگیریمش باید دستمون رو ببریم جلوش تا خودش بیاد تو دستمون اصلا هم نمیزاره دست تو قفسش ببریم اگه به سئوالم جواب بدین ممنون میشم اسمش تینا هستش

سلام و خسته نباشید …
حتما در نظر برای اینکه پرنده به شما عادت کنه باهاش مهربون باشین و برخورد آرومی باهاش داشته باشین. سعی کنین غذای مورد علاقشو شما بهش بدین تا بتونه به شما هم علاقه مند بشه

سلام
من یک عروس هلندی دارم اون اصلا شلوغ نیست اما نمی گم که شیطنت نداره .
اون 15ماهس . من بهش یه کلمه یاد دادم.
بعضیا میگن که دیگه نمیشه بهش چیزی یاد داد.من می خواستم بدونم که این فکر دوروسته و همین طور اون اصلا سبزیجات دوس نداره چی کار کنم سبزیجات بخوره

سلام و خسته نباشید ..
عمل یاد گرفتن رو سعی کنید در زمان پایین بودن سن پرنده انجام دهید در سنین بالا میزان یادگیری کاهش پیدا میکنه
خوردن سبزیجات هم به میل خود پرنده بستگی داره ولی میتونین جایگزین های مناسب تری نیز براش انتخاب کنید.

سلام عروسه من حدودا ۶ ماهشه و الان تقریبا دوماهه که دارم باهاش تمرین میکنم بگه سلام ولی فقط جیغ میزنه نر هستش چقدر طول می کشه حرف زدن یاد بگیره؟

اول باید مطمئن بشین که پرنده شما اهلی هست یا نه و راه دوم اینه که تایمی رو انتخاب کنین که پرنده دوس داره

سلام من تازه می خوام عروس هلندی بخرم اما نمیدونم تغذیه اش چیه

با سلام وقت بخیر
نگهداری مرغ عشق راحته و تغذیه این پرنده سبزیجات ، دانه های تخم و … هس و نیاز به تغذیه خاصی نداره

سلام من یه عروس هلندی سه ماهه دارم جز تخم مرغ و ارزن چیزی نمی خوره نه میوه دوست داره نه سبزیجات باید چیکار کنم؟

با سلام …
سعی کنید با استفاده تکنیک هایی بهش این مواد مغذی را بدین تا بدنش دچار کمبود ویتامین نشه

سلام عروس من نزدیک ۴ ماه هستش و خییییییلی شیطونه و از سر و کول آدم بالا میره ولی متأسفانه ماده هستش البته اینطوری فکر میکنیم تا الان یک بار کلمه جیکو و دو بار کلمه بیا رو گفته ولی اسم خودشو که فندق هست هرچقدر که خودمو کشتم نگفت بلده بوس بده خیلیم کنجکاوه به نظرتون چیکار کنم حرف بزنه البته بگم که تشویقش نکردم چون نمیدونستم ممنون میشم جواب بدید

سلام و خسته نباشید
بهترین راه برای حرف زدن یک عروس هلندی تشویق پرنده در قبال انجام دادن کاره حتما این روش رو پیش برین

سلام من یه عروس هلندی دارم حدودا سه ماهش هست
واز بیست روزگی خودم بزرگش کردم و بهم خیلی وابستس اما هرچی بهش میگم که بگه سلام حرف نمیزنه شبیه به نر هم هست چکار کنم حرف بزنه؟

با سلام وقت بخیر
در نظر داشته باشید حرف زدن عروس هلندی نیاز به برنامه ریزی داره و با گفتن یک کلمه نمیشه بهش حرف زدن یاد داد.

کلمات ساده مثل چی از کجا شروع کنم

سلام عروس هلندی من حدودا ۴ماهشه خیلی برنج دوست داره میخواستم بدونم اگه بهش برنج بدم واسش ظررنداره؟؟ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام
من یه عروس هلندی دارم که بال هایش افتاده است باید چیکار کنم؟

غذاهم کم میخوره و بی حاله؟

با سلام و خسته نباشید امکان بیمار بودن پرنده وجود داره سعی کنید با غذاهای مقوی پرنده رو سرحال نگه دارید ..

من عرووس هلندیم چیکار باید بکنم که بهم وابسته بشه

با سلام وقت بخیر
زمانی که پرنده رو تازه خریداری میکنین یا تازه از تخم خارج میشه مدتی رو طول میکشه با شخص مچ بشه به همین دلیل سعی کنین با بازی کردن و دادن غذا و … به خودتون وابستش کنین

سلام ببخشید میخواستم بپرسم که چطوری میفهمیم که عروس هبندی نره یا ماده؟

منم همین سوال رو دارم . میشه جواب بدین

برای مشاهده آموزش بر روی لینک زیر کلیک کنید.تعیین جنسیت عروس هلندی

با سلام برای تشخیص جنسیت عروس هلندی از لینک زیر استفاده کنید
yun.ir/sutxc1

باید برید پیش دامپزشک

باید کلمه هایی که می خواهید یاد بره را ضپت کنیدوبراش بزارید گوش کنه این طوری یاد می گیره

بله این روش کاملا جواب میده و یکی از روش های حرف زدن عروس هلندی این روش میباشد.
تشکر از شما که راهنمایی کردی

سلام
عروس هلندی من نر است فقط اسم خودشو صدا می زنه چه کار کنم کلمه های دیگر رو بگه؟؟
لطفا جواب بدید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام غزیزم من یه عروس هلندی دارم فقط اسم خودش رو صدا میزد باید دیگه اسمش رو صدا نزنی و روش یه اسم دیگه بزاری با اون اسم کلمه هایه دیگه رو بهش بگو وقتی یه کلمه جدید گفت باید با اسم خودش کلمه ها رو بهش آموزش بدی

باهاش بیشتر تمرین کن چون هرکلمه ای که یاد میگیره سخت میشه کلمه دیگه به اون یاد داد

دوستان اگر با عروستون تمرین کردید اما حرف نزد بدونید صداتون کلفته باید صداتون نازک باشه و خانوم ها بهتر می توانند یاد بدن و فقد یک نفر با روستون تمرین کنه

سلام من ی عروس دارم تازه خریدم ی هفتس میخوام بیاد سمتم میخوام برقصه و دو سالشه هست اما این کار ها را نمیکنه کمکم کنید لطفاً خیلی ناراحتم 😭😭😭😭😔😔😩😩🥺

سلام و خسته نباشید باید با روش هایی مثل باز کردن و غذا دادن به خودتون علاقه مندش کنید این روند کاملا طبیعی هس

طوطی عروس من ماده است یعنی حرف زدن یاد نمیگیرد با مرغ عشقم همش بازی می‌کنه بهش سلام میدید گاهی وقت ها سرشو بالا پایین میاره ممنون میشم جواب بدید

یه نکته دیگه درموردعروس هلندیم اینه که خیلی شیطنتش زیاده همش میخوادحرکت کنه ازبلندیاخیلی خوشش میادبه همه چیزنوک میزنه وقتی میزازیمش زمین صداش میکنیم بادو به سمتمون میادفقط مشکلم غذاخوردنشه که خودش نمیخوره برای همین نگرانشم فقط یه راه حل میخوام که به راحتی غذاشوبخوره مرسی

نگران نباش شاید ظرف غذاش مناسب نیست منم خودم دارم به نام طلا منم اولا این مشکلو داشتم ولی ظرف غذا شو عوض کردم گشنش سه خودش میره میخوره طلا امیدوارم موفق باشی

سلام و خسته نباشید
استفاده از روش عوض کردن ظرف غذا هم میتوانه کمک بسیار زیادی بکنه

حتماً

من یه عروس هلندی دارم خیلی باهام رفیقه فقط نمیدونم جنسش چیه کجا بفهمم

سلام وقت بخیر
مقاله تشخیص جنسیت عروس هلندی را مطالعه نمائید.

سلام عروس هلندی که از جوجگی بزرگش کردم کی حرف میزنه

هیچوقت

سلام من یه عروس هلندیه ۱۰روزه خریدم بهش سرلاک میدادم البته اصلاخودش نمیخوره وبایددهنشوخودم بازمیکردم وباسرنگ بهش میدادم الان یکماه وچندروزیش هست بازم سرلاک روبزورمیخوره دانه ارزن هم براش گرفتم نمیخوره تخم مرغ آبپزم بهش میدم نمیخوره نمیدونم چکارش کنم ازاولم توی قفس نبوده حالاکه میزارمش توقفس خیلی بیتابی میکنهدوست داره همش کنارم روی شونم بشینه البته من بیشتربخاطرتغذیش نگرانم اگه میشه راهنمایی کنیدچیکارکنم که غذابخوره یاچه وچیزهایی بهش بدم

سلام. تا چهل یا چهل پنج روز.

چگونه به عروس هلندی یاد بدم صداش میکنم بیاد

سلام من طوطی 2.5 ماهه خریدم سه یا چهار روزه که خریومش خیلی ساکت اما بازیگوشخ

باید غذایی که دوست داره رو تو دستت بزاری با صدایه نازک اسمش رو صدا بزنی و بگی بیا مثلا تخمک ایت کار رو هر روز انجام بده

سلام من دیشب یه جفت عروس هلندی خریدم فقط یه گوشه نشستن و هر وقت خواستم آروم بهشون نزدیک بشم میترسن چیکار کنم هر دو تا با من خوب بشن جوجه هم هستن فعلا فقط اسمشون رو صدا می‌زنم

با سلام وقت بخیر
این فرایند کاملا طبیعی هس چون عروس هلندی به محیط شما فعلا عادت نکرده و باید به مرور زمان به روش هایی مثل بازی کردن و غذا دادن اونا رو به خودتون علاقه مند کنید.

سلام عروس هلندی یک ساله هم سنخنگو میشه یانه
لطفا کمک کنید میخوام بدونم اگه میشه باهاش تمرین کنم

اره میشه ولی سخته

بلع ولی خیلی سخت یاد میگیره باید خیلی باهاش تمرین کنی

سلام ببخشید عروس من دو ماهشه براش صدای عروس هلندی بزارم خوبه یا بد

سلام
من یک عروس هلندی خریدم که مثل مرغ عشق هام حرف میزنه
یعنی باهشونم حرف میزنه
ممکنه دیگه سخنگو نشه

سلام برفی من دوماهشه وقتی نازش میکنم شروع میکنه یه صدای بدی ازخودش درمیاره وهرکی نازش کنه وبهش نزدیک بشه حمله میکنه ومیخوادگازش بگیره به دامپزشک نشونش دادم گفت سرلاک میخوادامابهش نمیخوادبدی تامدتی روی گرددنم نباشه وباگوشم بازی نکنه آروم نمیشه چیکارش کنم وچرااینجورصدایی درمیاره لطفا راهنمایی کنید

اگه موقع صدا در اوردن سرشو بالا پایین میکنه سرلاک میخواد

سلام ببخشید عروس هلندی من هنوز 3 ماه یا 4 ماهشه میخواستم بپرسم که عروسم داخل اکواریومه اشکالی نداره چون که گفته بودین که نباید وسایل که اینه داره رو براش بگذارید ممنون

سلام من دوتا عروس هلندی حدودا ۲ ساله دارم ولی جفت نمیشن لطفا برام توضیح بدید ممنوم

سلام. من یک جفت عروس هلندی دارم و الان دو دفعه است که تخم میزارن و از تخمشان هیچ جوجه ای در نمیامده لطفا دلیلش رو برام توضیح بدید. خواهش میکنم که رگید چرا جوجه در نمیاد🙏🙏😞😔

شاید عروس هلندی های شما عقیم هستند

شاید قدرت نداشتند باید با سوزن کمکش کنی قبل از مردنش چون بعد از دو روز که دیر بشه می می رن

سلام. من یک جفت عروس هلندی دارم دو دفعه تخم گذاشتن و هیچ بار هم بچه در نیومد دلیلش چیه؟؟؟لطفا به من توضیح بدید خواهش میکنم به من بگین که چرا از تخمشون بچه در نمیاد؟؟؟🙏🙏🙏😔

چون اونقدر دست میزنید و زود زود نگاه می کنید و هر سرعی از روی تخم هاش پا میشه یا به تخم هاش دست میزنید و عروس هلندی شما قهر میکنه و روی تخم هاش نمی شینه و هیچ جوجه ای ازش در نمیاد و من چند بار تجربش کردم من همیشه به تخم هاش نگاه می کردم و دست میزدم. بعد این حرفو شنیدم و ۹ ماه به لانه اش دست نزدم و نگاه هم نکردم آخر دوتا جوجه در آوردن و حتی این امکانشو میده که از لانه عروس هلندی بوی بدی بیاد اما این طبیعیه واسه هر کسی امکانش هست که بیافته و هیچ نگرانی نداشته باشید .

سلام من یک عروس هلندی ماده ۶ ماهه دارم میخوام سخنگو بشه من وقتی میخوام که بگه سلام چند بار هم تکرار میکنم اما هیچ کاری نمی کنه نمیدونم چرا باید چیکار کنم تا سلام رو بگه ؟؟؟؟؟؟؟

اول باید ارتباط بر قرار بشه بعدش هم در زمان مخصوص باید تمرین کرد ساعت 2 شب بهترین وقت هست هر 5 ثانیه یک بار بگو سلام اگه دیدی کمی تلاش کرد بهش با دست غذابده

سلام
عروس هلندی من دوماهشه و غذاشم سرلاکه ،الان اگ باهاش خوب تمرین کنیم میتونه حرف بزنه؟؟؟

بله

سلام من یک مرغ عروس دارم دستی متونم حرف یادش بدهم

با سلام وقت بخیر
بله امکان پذیر هس

سلام من یک طوطی عروس هلندی دارم اون من و بقیه اعضای خوانواده را گاز میگیرد ولی پدرم را نه با پدرم خیلی خوبه نه گاز میگیره نه چیزی روی رست بابم هم میره ولی وقتی بابام نیست میاد روی دست من چیکار کنم با من بیشتر دوست بشه

سلام منم یه عروس هلندی دارم برای اینکه بهتون عادت کنه باید با اون بیشتر و‌قت بگذرونید و باهاش بازی کنید و اگر نه شما رو فقط به اسم یه هم بازی میدونه نه یک صاحب برای همین شما اگر باهاش حرف بزنین و بازی کنید اون بهتون بیشتر عادت میکنه

سلام من یک عروس هلندی ۶ ماهه ماده دارم تازه خریدمش هر چی میگم بگو سلام هیچی نمیگه ولی خیلی رامه میگم بوس بده لوس میده میگم نازش کنم سرشو میاره پایین خیلی رامه ولی لطفا کمکم کنین که چجوری باید سخنگو ش کنم 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

مال منم همینطور بود فقط آجیم و مامانم را گاز می‌گرفت بهش جایزه خوراکی بده

وا

سلام من عروس هلندی از یکی از اقوام گرفتم
جنسش نره و به صورت تکی نگه داری میشه
حدودا سه روزه که پیشمه
به خوبی با من خو گرفته
چند جا بردیم تا ببینیم حدودا چند سالشه که گفتن بیشتر از یک سال سن داره
دو تا سوال برام پیش اومده
۱- هنوز امیدی برای حرف زدنش هست
۲- چجوری باید بهش یاد بدم که بره تو یه جای مخصوص کار خرابی بکنه؟؟؟
ممنون

سوال یک بله هست سوال ۲ مگه سگ که بهش بگی بره تو قفس کارش رو انجام بده

👍👍😂👍😂👍😂👍😂

سلام عروس هلندی من یک ساله هستش آیا امیدی به حرف زدنش هست

صد در صد

فقط باید با صبر و شکیبایی و به طور مداوم با او حرف بزنید

اجازه ندهید به او استرس وارد شود

سلام عروس هلندی من یک ماهه هست چند روزیه خریدمش خیلی رام وارومه اما غذا فقط بیسکویت مادر و برنج می خوره هر چیز دیگه ای بهش میدم نمی خوره چطور به خوردن غذاهای مختلف عادتش بدم و اینکه برنج و بیسکویت براش ضرر نداره

نره یا ماده

بله . معلومه که هست. اگه نر باشه که زود تر یاد میگیره.چون بالای یک سال سن داره،کمی دیر تر یاد میگیره.

سلام
عروس هلندی من از سن اش گذشته برای حرف زدن به نظرتون اگه صدای حرف زدن عروس هلندی دیگر بگذارم وآینده در جلوی اش او تلاش می کند که حرف زدن رو یاد بگیره

سلام
چند وقت طول می کشه که عروس هلندی به حرف در بیاد
من یه عروس هلندی دارم که یک سال و نیم اش هست ولی امید دارم که به حرف در میاد دارم باهاش کار می کنم حتی چند بار تلاش کرد حرف بزنه ولی نتونست البته یه بار حرف زد ولی واضح نگفت
خواستم بدونم که چه قدر دیگه باید باهاش کار کنم
اگه این هفته رو هم حساب کنیم تقریبا دو یک هفته و نیمی از اولین آموزشش می گذره

یک جوجه عروس ۳ ماهه دارم ۲یا۳ روزه دهنشو باز میکنه حالت خمیازه یجورایی فک میکنم تلاش میکنه تا حرف بزنه.
بنظرتون میخاد حرف بزنه؟راهنماییم کنید.

مال ماهم همین کارو میکنه حرف نمی خواد بزنه خمیازه می کشه

خخخخخ نبابا باید تمرین زیاد کرد مگه کاکادئو ه خخخ

اره اره ماله منم همین طوریه هیه خمیازه میکشه عروسم نمیدونم چرا
اگه کسی میدونه بگه

من یک عروس هلندی دارم همش غرغر میکنه این غرغراش یعنی میخواد حرف بزنه

نمی دونم نره یا ماده

لطفا بگید

از بالش می تونی بفهمی که نره یا ماده نه قرار نیست غرغر کرد حرف بزنه

سلام من تازه یک عروس هلندی گرفتم ازمن میترسه ، الان بایکی دیگه از اعضای خونه رفیقه اما بامن دوست نیست 😣 چیکار کنم بهم عادت کنه
لطفا بگید 🙏🏻

بیشتر خودت بهش نزدیک بشو به اعضای خانوادت هم بگو که دوست دارم عروس هلندیم بهم عادت کنه پس یکم ازش فاصله بگیرن که عروست بیشتر با خودت جور بشه بعد که به تو وابسته شد بقیه هم باهاش بازی کنند حالا یا بهش غذا بدن و …

سلام…من یه عروس ماده گرفتم دو روزه….تازه دونخور شده و ماهشه…پلی اصلا و مطلقا هیچ صدایی ازش در نمیاد….طبیعیه؟؟

سلام یعنی حتی جیغ هم نمیزنه؟؟؟

سلام من عروس هلندی 40 روزگی خریدم بعد 2 ماه دیدم داره میگه بیا صدای قناری ها رو در میاره از اون طرف از پرش که دیدم میشه بهم یه توزیحی بدید چون مادس بعد 3 ماهش خیلی گیج شدم

گفتن کلمه بیا و یا تولید صدا های مختلف خیلی دور از انتظار نیس … از همین دوران باید سخنگو کردن پرنده رو آغاز کنین .. زیاد سخت نگیرین بعضی پرنده ها مانند کاسکو و عروس هلندی استعداد بیتشتری در حرف زدن دارند ..

از کجا بفهمم که عروس هلندیم چه غذایی رو دوست داره

نوعی غذایی که استفاده می شه به سن پرنده نیز بستگی داره .. در حالت کلی غلات و دانه ها به عنوان اصلی ترین غذای این پرنده شناخته می شود.
همچنین باید پلیت نیز در اختیار پرنده قرار دهید . البته پلیت باید به همراه آب کافی به پرنده بدهید.
انواع دانه ها و میوه ها و سبزیجات برای 3 ماهگی تا رشد کامل
غذا هایی مانند تخم مرغ آب پز ، انواع حبوبات پخته شده ، سینه مرغ آب پز شده ، پودر استخوان یا کف دریا و یا پودر پوسته تخم مرغ همراه با دانه ها در دوره تخم گذداری و جفت گیری باید در اختیار پرنده قرار داده شود.

انواع غذا را بهش بده ببین کدوم حرس میزنه بهش بده

سلام من یک هروس هلندی دو ماهه دارم که صداش ضعیفه عادیه

مشکلی نداره ولی از همین الان باید حرف زدن یادش بدی … به طور مداوم و با حوصله … انتظار نتیجه سریع نداشته باشید

سلام میگم من دوروزه دارم کار میکنم با فندقم حرف تا وازحم نمی کنه چه کار کنم تا یاد بگیره

سلام من یک عروس هلندی دو ونیم ماهه دارم دو هفتس خریدمش خیلی صداش ضعیفه عادیه

مشکلی نیس

سلام من یه عروس هلندی نر 3 ماهه دارم روی دستم میاد خیلی خوبه ناز میکنم
فقط وقتی میخوام از قفسش بیارمش بیرون انگار دلش نمیخواد بیاد باید جیکار کنم

سلام عروس هلندی من یک ساله هستش آیا میتونه حرف بزنه یا سنش زیاده

توضیح داده شد..

شک نکنید

می تونه حرف بزنه فقط باید مدام تمرین شود

سلام وقتتون بخیر
من یه عروس هلندی دارم اینجور که صاحبش اولش گفته یک ماه و خورده ایش هست هنوز سرلاک با سرنگ میخوره.روز اول خیلی میترسید اما از روز دوم خیلی خوب شد و روز چهارم از قفس اوردمش بیرون و باهام خیلی دوست شده بود.دیروز بردمش خونه یکی از اقوام از همونجا شروع کرد به جیر زدن و بیقراری کردن وقتی اوردمش خونه اروم شد اما از دیشب تاحالا تا میرم طرفش و یا میگیرمش شروع به جیر زدن ممتد میکنه ووقتی میذارمش توی قفس یا ازش دور میشم صدا میزنه دوباره تامیرم طرفش جیر میزنه.
قبلا که با حیغ زدن صدامیزد میرفتم طرفش اروم بوودیا توی دستم اروم بود الان فرق کرده.
لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه و چیکارش کنم

فکر کنم جیغ زدنش برای ماده بودنشه و عادیه

سلام من یک عروس هلندی دو ماهه دارم کی دونخور میشه

برای کسب اطلاعات کافی به لینک زیر مراجعه نمایید :

https://chicken-device.ir/blog/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C/

سلام من یه عروس هلندی دارم تازه ب دنیا اومده بود ک خریدمش الان نزدیک ۲ماهش میشه از قفس بیرون بیاریش پرواز میکنه و میاد روی کله دو سه بارم کلمه بیا بیا و یکی دوبارم کلمه فندق رو تکرار کرد اما از امروز حرفی نزده خیلی جیغ جیغ هم میکنه من باهاش صحبت هم میکنم اسمشو صدامیزنم چند کلمه دیگه هم بهش میگم ولی تکرار نمیکنه نمیدونم نر هس یا ماده ولی بهش میگم بیا نازت کنم خودش کلش رو میاره پایین و میذاره نازش کنم میشه بهم بگید چطوری سخنگوش کنم

سلام عزیزم
هر انچه در باره سخن گو کردن عروس هلندی لازم است بدانید در نطالب لینک زیر قرار داده شده است :

https://www.eig-shop.com/blog/%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C/

سلام عروس هلندیم یک ماهه است و نر از که دونه خور میشه و بین غذای سرلاک دیگه چی بهش بدم؟

تخم ارزن یکی از غذاهای محبوب عروس هلندی در کنار تخم کتان، شاهدانه و تخم آفتاب گردان است. اما عروس هلندی برای رشد کافی تنها نیاز به تغذیه از این دانه ها را ندارد. غذای عروس هلندی باید ترکیبی از سبزیجات، مواد دارای پروتئین، تخم ها و آجیل باشد.
البته تا دو ماهگی باید با سرنگ به این پرنده غذا بدهید
زرده تخم مرغ، بیسکوئیت مادر و کمی آرد نخود را ترکیب کرده و به پرنده بدهید.

سلام پخش صوتی صدای عروس هلندی برای خوده عروس هلندی تأثیر منفی داره

سلام من یه جوجه عروس یکماهه تازه دوروزه خریدم بهش سرلاک میدم از نوع نوزادی میخوام بدونم که بین این میشه یک وعده غذایی دیگه هم بهش بدم مثلا تخم مرغ اپز و یا دونه ارزن و دقیقا که دونه خور میشه

خیلی کم باید بدهید .. چرا که بدن این پرنده تا دو ماهگی توان هضم بسیار پایینی دارد ..

اطلاعات درباره تغذیه عروس هلندی در لینک زیرhttps://chicken-device.ir/blog/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C/

سلام من یک عروس هلندی دارم شیش ماهه از دو هفتگی پیشم بوده وسرلاک بهش می دادم تا پنج ماهگی. نمیتونستم ترکش بدم از سرلاک الانم که ترکش دادم بهش سیب زمینی و تخم مرغ و سبزیجات میدم ولی اصلا ارزن نمیخوره اگه میشه راهنمایی کنین ممنون میشم در ضم عروس هلندی نر هست ولی اصلا صحبت نمیکنه لوتینو هم هست فقط جیغ زدن میگه بیا اصلا هیچ کاری نمیکنه ولی زیاد میخوره ومیخوابه اگه میشه در این دو مورد کمک کنین ممنون🙏🙏

سلام غذای مورد علاقه عروس هلندی چیه

تخم ارزن یکی از غذاهای محبوب عروس هلندی در کنار تخم کتان، شاهدانه و تخم آفتاب گردان است. اما عروس هلندی برای رشد کافی تنها نیاز به تغذیه از این دانه ها را ندارد. غذای عروس هلندی باید ترکیبی از سبزیجات، مواد دارای پروتئین، تخم ها و آجیل باشد. این پرنده دوست داشتنی در هر وعده تا 15 گرم غذا مصرف می کند. قبل از غذا دادن به پرنده، هر بار از خالی بودن چینه دان او مطمئن شوید.

سلام
جنسیت عروس هلندی فرقی ندارددرحرف زدنش؟

نه

سلام من یک هفته هست عروس هلندی خریدم خیلی به خودم وابسته شد درحدی که نوازشش میکنم روی شانه می‌خوابه صداش میکنم جیک جیک میکنه به حرف زدنم توجه میکنه خواستم بدونم چه مدت طول میکشه حرف بزنه

سلام من دیروز عروس هلندی گرفتم نر فقط نمیدونم چند سالشه وقتی آورم خونه میلرزه نمیدونم یکمم جیغ می‌کشه کلی ساکته فروشنده بهم گفت یک جا شیشه شور آب بریزم داخل دوتا قطره شامپو بچه اسپر کنم روش بعدم نوازشش کنم رام میشه بعدام گفت تو جاش غذا نرزین بزارین خیلی گشنه شه بعد بادست بهش غذا بدین الان اینکار انجام بدم یاته غذاهم کم میخوره

سلام من دیروز عروس هلندی گرفتم نر فقط نمیدونم چند سالشه وقتی آورم خونه میلرزه نمیدونم یکمم جیغ می‌کشه کلی ساکته فروشنده بهم گفت یک جا شیشه شور آب بریزم داخل دوتا قطره شامپو بچه اسپر کنم روش بعدم نوازشش کنم رام میشه بعدام گفت تو جاش غذا نرزین بزارین خیلی گشنه شه بعد بادست بهش غذا بدین الان اینکار انجام بدم یاته؟

آیا عروس هلندیه یک ساله و نیم هم سخن گو میشه

من یک عروس هلندی نر داشتم که یکسال و نیمش بود آوردمش و به راحتی سخنگوش کردم میخواستم بگم که در سن یکسال و نیم و بیشتر عروس هلندی سخن گفتن را یاد می گیرد اما نسبت به عروس هلندی های جوان سخت تر است آموزششان.

سلام خانم سارا احمدی
برای حرف زدن به عروس هلندی باید باچیزی تشویقش کنم
ولی نمیدونم باچی به چز تخمه
نمیزاره نازش کنم
از ۵ ماهگی خریدمش
الان تقریبا ۷ ماهشه
بعد چند ماه طول میکشه سخنگو بشه
چه موقعی باهاش صحبت کنم صبح ظهر شب کی؟
بعد اولین کلمرو که یاد گرفت کلمه های بعدیرو زود تر یاد میگیره
چند ماه طول میکشه تا بهم عادت کنه

سلام من عروس هلندیم خیلییی جیغ می زنه بهم بگین چیکارش کنم

سلام من می خوام عروس هلندی بخرم
نمی دونم چند ساله بخرم
می خوام در حدی باشه که خودش بتونه غذا بخوره
می شه بگید چند ماهه بخرم که بتونه خودش غذا بخوره

اگر ۳ ماهه هم بخرید شما خودش غذاشو میخوره

سلام من دوتا عروس هلندی دارم وخیلی باها
شون کار می کنم که حرف بزنن دوماه شون هست
به نظر شما می تونن

من یک عروس دارم ۶ماهس کاملا اهلیه ۴روزه که دارمش الان به من عادت کرده میتونم از الان صحبت کردن یادش بدم

سلام، چطور بفهمم که نر هست یا ماده؟

سلام پشتشو فوت کن ببین متوجه میشی

چیز می‌فهمیم

سلام من یه عروس هلندی ماده ی 2ماهه دارم که امروز کاملا یه دفعه ای دستی شد و من رو بوس میکنه بال هاش رو ۲ روز پیش چیدم امشب که بغلش کردم یه دفعه شروع ورد به رقصیدن با دمش و دمش رو به چپ و راست تکون داد آیا این عمل طبیعی

سلام من یک عروس هلندی دارم ولی ۶ماهش هست تکو توک حرف میزنه نمی فهمیم چی میگه حنوز امیدی هست که کامل حرف بزنه

سلام حالتون چطور خوبید
من یه عروس هلندی دارم که افسردگی گرفته و خیلی می ترسه نمی دونم چی کار کنم کلا پرهای خودش رو کنده به نظرتون باید چی کار کنم؟؟؟ لطفا کمکم کنید🙏🙏

درود من یه عروس هلندی ۳روزه گرفتم جوجس هنوز با سرنگ بهش سرلاک میدم چطور بفهمم چنروزس و نر یا ماده؟
روز دوم یادش دادیم بیاد روی چوب و روز سوم کلا اومد بیرون البته با خیلی تلاش و اینکه میاد روی دستم فقط بانوکشو زبونش انگشتامو میخوره این حرکتش یعنی چی؟ ومیره زیر دستام و میخوابه
ایا باهوش؟ ولی خیلی باهاش حرف میزنمو نازش میکنم

سلام یعنی اگه سن عروس هلندی مثلا یکسالو دوماهش باشه دیگه حرف زدن یاد نمیگیره !!؟ کاملا دستی هم هست

با سلام.
من یک جوجه عروس هلندی دو ماهه رو ۲۰ روز پیش خریدم.
سه تا از ناخن هاش کوتاه تر از بقیه بود و یک مقدار هم در قسمتی که اون ناخن هاش به گوشتش وصل شده بود حالت زخم شدگی داشت و الان همون ۳ ناخن از ریشه افتادن و اون انگشتاش هیچ ناخنی نداره.
میخواستم بدونم بیماری داره یا خیر و اینکه ناخن هاش بعدها دوباره در میان یا خیر.
ممنونم اگه راهنماییم کنید.

بله ناخن هاش در میاد ….صاحب قبلی اش بلد نبوده ناخن هایش را از رگ خونی گرفته

من یک عروس هلندی دارم دوروز است که خریدمش سه ماهشه سن آمزش را دارد و با دست غذا میخوره وچیزی نمی گوید آیاطبیعی است لطفا پاسخ دهید

سلام عروس هلندي خيلي حرف ميزده يه روز پرواز كرد به صورت بدي يكي از اقوام اون را گرفت الان از اون روز حرف نميزنه ميشه راهنماييم كنيد چيشده ايا حرف مياد ديه

ترسیده
باید دوباره اعتمادش رو جلب کنید.

پیش خدت نگهدار و دست کسی نده خدش درست میشه

سلام من یک عروس هلندی ماده و وقتی باهات حرف میزنم سرشو خیلی سریع تکون میده و هر صدایی بشنوه همون کار رو می کنه اگه کسی می دونه جواب من رو بده

من ی عروس هلندی دارم دوماهش سه روزه خریدم خیلی و جه ووروجه می‌کنه میخواستم بدونم اشکالی ندارن

نه مشکلی ندارن
برادر منم یک عروس هلندی خریده بود که خیلی شر و شیطون بود
اما برادرم به دلیل اینکه شاغل بود خیلی کم باهاش وقت میگذروند و کم بهش توجه میکرد
که ما احساس کردیم افسرده شده
نسبت به روزای اولش خیلی ساکت تر شده بود

باید بهش خیلی توجه کنی چون زود افسرده میشن
البته این درمورد همه عروس هلندی ها صدق نمیکنه

سلام
من یک عروس هلندی نر دارم که هجده ماهش هست
آیا سن او برای این کار مناسب است

نه خیلی سنش زیاده

دیگه زیادی از حرف زدنش گذشته

من یه عروس هلندی دارم اصلا یه جیک هم نمیده نظری دارید

سلام خوبین من عروس هلندی رو جدا کردم از پدر مادر همدیگرو ببینن عیب نداره بعد کی بهش دون خوردن یاد بدم الان سرلاک میدم ممنونم که جواب میدین

خیر هیچ اشکالی ندارد
از سن دو ماهگی می توانید دانه به او بدهید

سلام چند ماهشه خوبه که جداش کردی

من یه عروس دارم دو یا سه ماهه دیروز خریدمش ولی الان از رودستم غذا می خوره مشکلی ندارن ومیتونه زود حرف یاد. بگیره

اگر نر باشد بله

ماده هم اگر باشد کمی دیر تر یاد میگیرد

سلام من یه طوطی تقریبا ۳ تا ۴ ماه هست ماده هم هست بردم پرنده فروشی گفت ماده هست ولی هرکاری میکنم حرف یا بوس نمیزنه فقط همش جیر جیر میکنه ر میشه کمک کنید طلفا

من یه سوال دارم دیدن فیلم حرف زدن طوطی عروس های دیگه روشون تاثیر داره؟؟

بله تاثیر دارد

من یه طوطی عروس دارم خیلی آرومه رو دستم میاد روی شونه یا سرم هم میاد خیلی خوبه هیچ کسو گاز نمیگیره الان یاد گرفته بهم دست میده یا بوسم میده ولی هنوز حرف نمیزنه پیشنهادی دارین

اگر پرنده نر باشد و زیر یک سال سن داشته باشد می توانید حرف زدن را نیز به آن آموزش دهید

سلام
من یه عروس هلندی ۱۸ ماهی دارم
آیا او حرف زدن را راحت یاد می گیره
جنسیت اون نر هستش

نه خیلی از سنش گذشته

نخری چون دو تا هستن به هر دو توجه میشود باید یکی باشد که به یکی توجه زیادی شود
لازم است بدانید کاکاتیل یا همون عروس هلندی
شما اگر نر باشد می تواند و اگر ماده خیر

سلام یه عروس هلندی مرواریدی دارم ۴روزه گرفتم میخواستم ببینم اگر پیش مرغ عشق باشه حرف یاد میگیره یا نه؟

سلام من سه تا عروس هلندی دارم سنشونم کمه ولی یه اتاقی براشون درست کردم که داحل اتاق کاملت ازادن و داخل اتاق کلی درخت گذاشتم که طبیعی بشه براشون حالا کلی کار کردم باهاشون حرف نمیزنن و فقط در صورت گشنه موندن میان رو دستم و غذا میخورن وقتی سیر میشن دیگه نمیان رو دستم چیکار کنم .

سلام.. عروس خریدم 4ماهه..باهوشه میره تو قفس برا خودش میاد بیرون.. رودستم میاد باهاش حرف میزنم. دهن باز میکنه یه صداهای آرومی ازخودش در میاره.. بعضی وقتا موقع آموزش دادن دهن باز میکنه صدایی در نمیاد دلیلش چیه… ممنون میشم جواب بدین

از رو سایلنت ورش دار

سلام من به عروس هلندی 6ماهه دارم رام نمیشه بعد صدا میشنوه بازی گوشی میکنه و انگار موقع ای که من دارم با هاش حرف میزنم گلو شو خم میکنه
میشه زود جواب منو بدید؟؟؟

رام میشه

سلام من یه عروس هلندی 6ماهه دارم 3ماهه که دارمش حرف هایی مث بلا رو میگه بهش میگیم ناز ناز میاد که نازش کنم ولی همش گاز میگیره رو شونمم نمیاد رو دست من که میا زود پرواز میکنه ولی رام نمیشه میشه بگید چیکار کنم؟ ممنون😘

سلام من یه طوطی عروس نر طوسی دارم سنش ۶ ماهه و مشخصه که نره فق خاستم‌ بدونم سنش مناسبه واسه اموزش سخنگویی یا زیاده؟

پرنده در بهترین سن برای آموزش می باشد

من سه ماهه که عروس هلندی دارم ولی همش گازمون میگیره چیکار کنم؟

سلام من یه عروس هلندی نر ۶ ۵ ماهه دارم بنظرتون سنش برای سخنگو کردن خوبه؟

بله

سلام من دوتا عروس هلندی نر دارم . اینا همش با هم دعوا میکنن چیکار کنم با هم کنار بیان ؟

سلام موقع اموزش باید چ نوع غذایی بهش بدم

سلام
من عروس هلندی نر دارم سه ماهشه سه روزه دارمش اصلا صداش در نمیاد نمیزاره نازش کنم از تاب و نرده بانشم میترسه نمیدونم چیکار کنم

بعد از گذشت چند هفته برنده به شما عادت خواهد کرد
بهتر از محیط پرنده را گرم نگه دارید و از غذاهای مورد علاقه او استفاده کنید

من واقعا هر کاری میکنم یاد نمیگیره حرف زدنو چیکار کوم

اگر شرایط گفته شده در مقاله را اجرا کنید احتمال سخنگو کردن پرنده بالاست

سلام خانم سارا احمدی
من یه عروس هلندی دارم و میخوام بهش یاد بدم که وقتی صداش میکنم بیاد واینکه روشونم بیاد
رو شونم میاد ولی پرواز میکنه
میخواستم بدونم میشه بالاش و زد
و به او واکسن زد
بعد اینکه خودش خودشو نمیشوره هر کاری که گفتین کردم
الان بادوش و آب ولرم میریزم روش خیلی خوشش میاد بعد شامپو میشه زد♥️♥️♥️♥️

بله میتوانید شاه پرهای پرنده را بزنید
در شستشوی پرنده های زینتی هرگز از شامپو و مواد شوینده استفاده نکنید

شما گفتین از کلمات ساده استفاده کنید برای یادگیری عروس هلندی مثلا چه کلماتی ؟میشه چند تا مثال بزنید.

نمیزاره نازش کنم یک سالم هست که دارمش به من عادت نکرد

سلام عروس هلندی من هیچ توجهی به من موقعی ک حرف زدن یادش میدم نمیکنه

سلام من یه عروس هلندی دارم که یک هفته است که خریدم الان ۳ روزه که دارم بهش یاد میدم کی یاد میگیره حرف بزنه دو نیم ماه هم سنش هست چجور بفهمم نره یا ماده

به متخصص مراجعه کنید.

سلام چقدر طول می کشه که سخنگو بشه

دو الا سه سال

سلام / وقتی میخام به عروسم حرف زدن یاد بدم اصلن توجه نمیکنه و فرار میکنه با اینک ب من خیلی وابستس ولی بیشتر ب فکر بازیگوشیه و تو شروع میکنم یادش بدم روشو برمیگردونه

عروس هلندی شما باید نه ماهه باشه ترجیحا
نر باشه
و حتما به صورت تنها نگهداری بشه

سلام من یه عروس هلندی یه سال پیش خریدم قطعی نمیدونم نره یاماده چندماه بعدازاون یه نرگرفتم سنش کمتره میادرودستم بهم بوس میده ولی همش دنباله پرنده قبلیمه اصلا حرف میزنم گوش نمیده نمیزاره نازش کنم خلاصه میترسه درصورتیکع پرنده قبلیم خیلی دوسم داره جوریک میادپیشم چجوری به نظرتون حرف زدن یادبدم

برای اموزش عروس هلندی باید حتما کمتر از یک سال سن داشته باشه و به صورت تنها نگهداری شود.

سلام من قبلایه عروس هلندی کرفتم جنسیت قطعی معلوم نیس احتمالاماده باشه بعدازاون یه نرگرفتم رو دستم میاد بوس هم میده امایه کوچولو میترسه نمیزاره نازش کنم واینکه به نظرتون حرف میزنع

به مرور زمان عادت میکنه

عروس هلندی من نمیزاره نازش کنم
غذای مورد علاقش رو هم بهش دادم نمیزاره

به مرور زمان به شما عادت خواهد کرد.

طوطی عروس چند بار میگم سلام اواز میخونه

مرسی که انقدر مفید بود

سلام مگ چند روزه عروسم رو گرفتم اولش ک بیقراری میکرد الان روز سومه تو دستم دونه میخوره نمیزاره نازش کنم و چرا اب خیلی کم میخوره؟

من یه عروس هلندی دارم تقریباً یه سالشه من رو گاز میگره ولی داداشم و بابام رو نه میشه راهنمایی کنید

از طریق دادن غذاهای مور علاقه، اعتمادش را به دست بیاورید.

اصلا موقع صدا گذاشتن توجه نمیکنه ولی ماده است

ماده استعداد کمتری داره

ببخشید عروس هلندی من چهار ماهشه بلغور میکنم ولی گاهی اوقات چطور واضح حرف زدن یادش بدم آگه باید ممنون میشم

باید ادامه بدید و پس از هر روز تمرین غذای مورد علاقه اش را بهش بدید.

عروسه من ازآب میترسه حمام نمیکنه
بااسپریم خوب تمیز نمیشه
باید چکار کنم

باید ظرف اب را در قفسش قرار دهید و با اسپری اب او را ترغیب به حمام بکنید.

به زور نبرش تو اب.یه ظرف اب بذار و شروع کن با دست خودت با اب بازی کردن اونوقت میبینی که چطور خودش میره تو اب

من عروس هنلدیم از حمام میترسه
بااسپریم خوب تمیز نمیشه باید چیکار کنم
میزارمش توی آب پر میزنه

ظرف اب را در قفسش قرار دهید و با اسپری اب او را ترغیب به استحمام کنید.

سلام من عروس هلندی ماده دارم کم میزاره نازش کنم صاحب قبلش میگه رام است رو دستم می یاد ولی میلرز و همش دور خانش است وقتی میره تو ماشین میزاره نازش کنم و جیک جیک میکنه این چند هفته صدا های عجیب در میاره دانه مورد علاقه هم نداره تمام چیزایی که گفتید رو خواندم ولی فکر نکنم بشه دلم هم نمیاد بفروشمش دوسش دارم خودش از خامش بیرون میاد ولی تا میرم طرفش می ره رو خانش چیکار کنم

باید اینقد غذای موزد علاقه اش را بهش بدید تا به شما عادت کند

سلام امروز عروس هلندیم را با دوتا دستام گرفتمش بعد از گرفتنش کمی میلرزه دلیلش چیه وکی به بلوغ میرسند

احتمالا ترسیده
بهتره محیط رو ارام کنید و غذای مورد علاقه اش را در اختیارش قرار بدید

سلام من میخوام یه عروس هلندی ماده بگیرم . امکانش هست که سخنگو بشه

باید یک عروس هلندی نر و زیر 8 ماه بگیرید تا به راحتی بتوانید حرف زدن را به پرنده امورش دهید.
روزانه باید 1 ساعت برای این کار وقت بگذارید.

سلام عروس هلندی من یک سال و پنج ماهشه خریدم صاحب قبلیش دستی نکرده نمیزاره نوازشش کنم میشه دستیش کرد حرف زدن یادش داد یا نوازش کردن یادش بدم دلم نمیاد بفروشمش دوسشم دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

عروس هلندی شما برای یادگیری خیلی مسنه
اما می تونید اعتمادش رو به دست بیارید و اونو دستی کنید.
بهتره از غذای مورد علاقه اش بهش بدهید

اگر هر دو عروس هلندی نر و ماده سخنگو باشند پیش هم بزارم حرف زدن را فراموش میکنند یا خیر

چون با هم انس می شوند بله احتمالش هست کلماتی که یاد گرفتند رو فراموش کنند.

سلام من یک عروس هلندی دوماهه خریدم کاملا دستی شده و روی شونه و دست میاد ولی از حمام بدش میاد چیکار کنم

از اسپری اب ولرم استفاده کنید

عروس هلندی من هی زور میزنه که حرف بزنه و منقارش همه جا میکوبه

با استفاده از غذای مورد علاقه اش ، او را تشویق کنید.

سلام من یه عروس دو ماه خریدم و در دو روز رامش کردم الان هم رو دست و شونه میاد و از دستم دون میخوره به نظر شما بزارم بیشتر بهم عادت کنه یا بهش حرف زدن رو از الان آموزش بدم؟

اگ عروس هلندی شما زیر 9 ماه سن داشته باشه می تونید حرف زدن رو بهش اموزش بدید

با سلام
ببخشید میخاستم بدونم که از کجا بفهمم عروس هلندیم نر هست یا ماده؟؟

در مقاله تشخیص جنسیت عروس هلندی توضیح داده شده

به رنگ بدنش نگاه کن اگر رنگ بدنش شبیه رنگ سرش بود ماده است اما اگه رنگ سر و بدنش باهم فرق کرد نر است

گلباقالی که سرش زرده و بدندش خال خالی البته حدود پنج ماه داره نره؟

با سلام خدمت سارا خانم
من یک جفت عروس دارم که سه تا جوجه داره و یکی رو میخوام دستی کنم الان هم دون خور نشده بزارم دون خور بشه بعد جداش کنم یا نه قبل از دون خور شدن برش دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

بعد از دو ماهگی جداش کنید بهتره

سلام عروس هلندی من ۴ ماه است و هروقت شروع میکنم کلمه سلام رو تکزاز میکنم صداهای ناهنجار در میاره چرا؟؟؟

کم کم میخواد حرف بزنه
بهتره با استفاده از غذاهای مورد علاقه ، به حرف زدن ترغیبش کنید.

سلام من دو ماهه یه عروس خریدم باهامون عادت کرده و رام شده ولی نمیتونه حرف بزنه دهنشو باز انگار ک میخاد داد بزنه ولی صدایی ازش در نمیاد

تشویقش کنید کم کم یا میگیره

سلام من ی عذوس هلندی خریدم صاحب قبلیش میگفت 10 الی 15 کلمه حرف میزنه ولی از وقتی ک من آوردمش اصلا چیزی نمیگه الان 1 ماهه ک دارمش چیکار باید بکنم

بهتره که با تغذیه کافی و ارام نگه داشتن محیط ، اعتماد عروس هلندی رو به دست بیاورید.

من دوتا عروس هلندی نر وماده دارم ۳ماهشونه میشه سخنگو کرد

بله
ولی باید اونها رو از هم چدا کنید که حتی صدای همدیگر رو هم نشنوند

سلام من دیشب عروس خریدم‌ هیچ صدایی درنیورده 5ماهشه از من میترسه وهیچی از دستم نمیخوره تا بهش نزدیک شم فرار میکنه چکار کنم؟؟؟

باید یه مدت بگذره تا به شما عادت کنه ، جای نگرانی نیست.
توی مقالات توضیح داده شده که چطور باهاش رفتار کنید.

ممکنه دستی نباشه

سلام.من دوتا عروس هلندی دارم ۵ ماهه باهمن و ۵ ماهشونه اگه الان قفسشونو جدا کنم سخنگو میشن یا فایده نداره؟

باید هر کدام را در یک اتاق قرار دهید که حتی صدای همدیگر رو هم نشنوند.
در این صورت می توانید با تکرار و تمرین زیاد ، پرنده ها را به حرف زدن وادار کنید البته دادن غذای مورد علاقه پرنده نیز فراموش نشود.

چطور بفهمیم که عروس هلندی چه غذایی دوست دارد

غذاهای مختلف رو در اختیارش بذارید
هر کدوم رو بیشتر مصرف کرد ، به همون علاقه داره

سلام من می خواهم عروس هلندی مولد بگیرم از کجا بدانم مریض یا نه جفت هستند یا نه؟

سلام من یه عروس دارم تازه دستی کردمش رودست میاد رو شانه از دست غذا میخوره الا چکار کنم به حرف بیاد

الان بهترین فرصته که با پرنده تان حرف بزنید، روزی نیم ساعت فقط یک کلمه خاص مانند سلام رو تکرار کنید و بعد از تمرین غذای مورد علاقه پرنده رو بهش بدبد
این کار رو به مدت یک الی دو هفته تکرار کنید و هر وقت مشاهده کردبد که پرنده سعی دارد کلمه سلام را بگوید، غذای مورد علاقه اش رو بهش بدید.

سلام خسته نباشید من یک عروس هلندی نر ۳ ماه خریدم کلا ۳روز که داریمش روز اول اصلا نه غذاونه آب میخورد میچسبد به قفسش بعد می لرزید با این که کنار شوفاژ بود می آوردیمش بیرون دست مون فقط نوک میزد الان غذا میخوره بعد با مامانم دوست شده زیاد نوکش نمی زنه کم کنج میکنه بعد حرف نمی زنه بعضی وقت ها فقط یک صدا از خودش در میاره، بعد اسمش کاکلی است بعد کلماتی مثل سلام کاکلی و بدو بدو میگیم بهنوش باز بسته میکنه هیچی هم نمیگه لطفا بگید باهاش چیکار کنیم

برای حرف زدن عروس هلندی باید هفته ها روی یک کلمه کار کنید تا یاد بگیرد، به عنوان مثال روزانه نیم ساعت کلمه سلام کاکلی رو بهش یاد بدید و بعد از اینکه واکنشی از خود نشان داد، غذای مورد علاقه اش را بهش بدهید.

عرض سلام وخسته نباشید .
ما ۵روزه دوتا عروس خریدیم با دوتا قفس. یکیش نر اهویی هستش ویکیش مرواریدی هست به اسم نر گرفتم ولی مشکوکم به جنسیتش .اولی به گفته فروشندش نره اهویی ۵ماهش رو رد کرده وپراش کاملا پره وهر دو در دو اتاق مجزا هستن .نر اهویی بشدت گاز میگیره وهیچ صدایی در نمیاره تازه رو دستم میشینه ولی میخوام نوازشش کنم گاز میگیره ودر نهایت پرواز میکنه . از اب همتنی هم خوششون نمیاد دلیلش چیه …کمی دستشویش شل شده کمی . میخواستم ببینم با این شرایط سخن گو میشه یا نه وکمی راهنمایی کنین که ایا جوجه سن پایین تر بگیرم یا رو همینا کار کنم .واینا بعضی اوقات صدای همو میشنون وصدا در میارن چیکار کنم مشکلی نیست …ممنونم از راهنمایهای عالی شما

غذاهای مورد علاقه پرنده رو بهش یدید تا به مرور زمان نسبت به شما اعتماد پیدا کنه
حین غذا دادن باهاش حرف برنید و یک کلمه را مدام تکرار کنید. پس از یادگیری کلمه اول به سراغ کلمه دوم بروید.
این سن برای یادگیری عروس هلندی مناسبه

اب کم میخوره

من یک عروس هلندی دارم ولی هنوز به حرف نیومده چه کار کنم؟

باسلام اگر بخواهم دو تاجوجه لوتینو نر بگیرم چی؟ سخنگو می شوندیا نه؟

هر کدوم رو داخل یک اتاق جداگانه قرار بدید تا همدیگر رو نبینن

نمی شه به عروسی که جفته آموزش داد

نه امکانش نیست، چون با جفت خودش سرگرم میشه و تمرکز کافی برای آموزش نخواهد داشت.

سلام آموزش به مینا و عروس هلندی در یک محل ایرادی ندارد؟
الان چند روزه با هم نمیسازن

بهتره هر کدام رو در یک قفس جداگانه قرار بدید

سلام من یه جفت عروس4 ماهه دارم یکیش بهم عادت کرده ولی اونیکی ازم میترسه و گاز میگیره امکان اینکه حرف زدن یاد بگیرن هست یا نه چون یه جا خونده بودم کی جفت هیچ وقت حرف زدن یاد نمیگیره

برای اموزش عروس هلندی حتما باید جنس نر رو انتخاب کنید و حتما باید تنها باشه
در صورت جفت بودن پرنده ها امکان اموزش به انها وجود ندارد

سلام‌من یه عروس هلندی دارم که خیلی حرف میزد،خیلی باهوش بود و کلمات زیادی بلد بود،یهو دیگه حرف نزد الان چند ماه میگذره اما هنوز حرف نزد،دلیلش چی میتونه باشه؟

حتما پرنده شما از چیزی ترسیده و یا اعتمادش رو نسبت به شما یا محیط پرورش از دست داده

سلام اینترنتی بگیرم یا حضوری و چند وقتش باشه بخرم خوبه. راستی اگه از کرمانشاه تا تهران ببریم که شش ساعت راهه میمیره تو تربیت شده و سخنگو عروس هلندی بخوام بخرم حضوری کجا بگیرم و اینترنتی از کجا بگیرم و قبل از خرید راسته که می گن باید با صاحبشون ببریشون دامپزشکی و وسایل بازیشونو از کجا بخرم

بهتره روی دیوار و سایر پرنده فروشی ها قیمت بگیرید، بعد اینکه پرنده رو انتخاب کردید همراه با صاحبش به دامپزشکی بروید تا از سلامت اون مطمئن بشید.
وسایل بازیش توی اینترنت پیدا میشه
بهتره پرنده رو جای دوری نبرید احتمال مریض شدنش وجود داره

عروس هلندی من وقتی باهاش حرف میزنم کاکولشو باز می کنه وجیغ میزنه چیکار کنم

از شما ترس داره
بهتره به آرام کردن محیط و دادن غذای مورد علاقه ، اعتمادش رو جلب کنید.

سلام ممنون ک جواب دادید فقط هرموقع ک اون کلمه رو گفت بهش جایزه بدم؟ ینی هر صدای دیگه ایی دراوورد بش جایره ندم تا اون کلمه رو بگه؟

بله
فقط باید کلمه مورد نظر شما رو بگه ، در غیر این صورت اگر با گفتن هر کلمه ای بهش جایزه بدید، روی کلمه خاصی متمرکز نخواهد شد.

من یه عروس هلندی نر دارم که می‌خواهم به او حرف زدن با بدم سعی میکنه تکرار کنه تا کی باید بهش بگم و تکرار کنم

تا زمانی که به صورت کاملا واضح تکرار کند و پس از هر بار تکرار کلمه باید جایزه اش را بدهید تا برای ادامه کار انگیزه داشته باشد.

سلام چجوری میشه بفهمید عروس هلندی چندسالشه اگه سنش بیشتراز یک سال باشه میتونه حرف زدن یادبگیره!؟؟؟

سلام خسته نباشید خواستم ببینم که من یه عروس هلندی چهار ماهه دارم خاکستریه پیش هرکی بردمش گفت احتمال ۹۰درصد نره بعد تو یه سایتی خونده بودم که اگ عروس هلندی از یه کلمه خوشش بیاد کاکلش دراز میشه یا چشمش بزرگ میشه اما من هر کلمه ایی رو ب این میگم هیچکاری نمیکنه فقط سر تکون میده وقتی هم میخوام باهاش حرف بزنم اصلا بهم توجه نمیکنه میره غذا میخوره یا میخوابه جای ساکت هم باهاش کار میکنم اما یا میخوابه با اینکه خواب روزانه اش رو هم کرده یا میره غذا میخوره چیکار کنم آیا اصلا یاد میگیره؟ بعضی وقت ها حس میکنم ک کلمه جان رو با جیغ میگه خیلی کم اتفاق میفته که بگه شاید هر ده ساعتی یه بار . نکته بعدی اینه ک هرموقع میخوام بهش حرف زدنو یاد بدم جایهزشو بهش نشون میدم بعد بهش میگم ک کلمه رو بگو یه صدایی در میاره همیشه برا هرچیزی هم شرطی شده همین صدا رو در میاره واسه هر چیزی . ولی حرفی ک بهش میگمو نمیزنه چی کنم؟

برای آموزش عروس هلندی باید ماه ها تلاش کنید. حتما پرنده باید به شما عادت کنه و کاملا به شما وابسته بشه تا تمام توجه خودش رو به شما بده
روزانه نیم ساعت بهش اموزش بدید و فقط روی یک کلمه تمرکز کنید و انقدر تکرار کنید تا اینکه محبور به تکرار اون کلمه بشه، بعدش می توانید جایزه رو بهش بدید.

سلام اگر یک عروس هلندی بخرم امکان مردنش هست یا نه خیلی نیستم کنارش

اگر فرصت کافی برای رسیدگی به عروس هلندی را ندارید، بهتر است به صورت جفت خریداری کنید.

سلام یعنی به هیچ عنوان عروس ماده نمیتونه حرف زدن یاد بگیره؟؟

امکان یادگیریش هست اما باید بیشتر تلاش کنید.

سلام من یه عروس هلندی دارم فروشندش گفت نره اما نمی دونم بهش اعتماد کنم یا نه که براش وقت بذارم که حرف بزنه به دامپزشکش هم گفتم بیارم ببینیش گفت اگه که من بگم قطعی نمی شه باید آزمایش DNA بده که قطعی بشه نره یا ماده ولی رفتار های نر رو داره اما پر هاش مثه ماده هاس حتما باید آزمایش بده آخه گرونه چیکارکنم؟؟؟؟

دقت کنید که گونه های عروس هلندی نر پر رنگ تر از گونه های عروس هلندی ماده است و نسبتا جسور تر و پر سر و صدا تر است.

سلام من یک جفت عروس هلندی دارم اگه برای اموزش از هم جداشون کنم از هم جدا باشن نمیمیرن

احتمال اینکه تا یک مدت دچار افسردگی شود، وجود دارد. اما به مرور زمان عادت خواهند کرد.

من یکی دارم نرهست دستی هم هست تو خونه همش وله و هرکاری میکنم حرف نمی زنه چیکار کنم

پردنرو چجوری ب حرف بیار م حتی صوتم نمیزنه صوتم بلد نیست نرم هست صدرصد

بستگی به سنش باید آموزش بدید اگر پرنده بالای 9 ماه سن داشته باشد، اموزشش سخت خواهد بود.

سلام من چهارعدد جوجه عروس هلندی دارم سه تاشون ۱ماهه هستن و یکیش ۵۰ روزه . برای اموزش حرف زدن کنارهم یادمیگیرن یا بایدجداباشن کلاازهم یافقط قفس جداباشه؟؟

خیر . برای اموزش باید حتما تنهاباشد. در صورتی که دو یا سه طوطی در کنار هم قرار بگیرند ماکان اموزش آنها وجود ندارد.

تو یک خونه باشن ولی قفس هاشون جداباشه چی یادمیگیرن ؟

بهتره که اتاقشون جدا باشه تا همدیگر رو نبینن

سلام من یک عروس هلندی خریدم از جایی که خریدم گفتن حرف میزنه ولی نزدیک ۴روزه اصلا حرف نزده فقط سوت میزنه خیلی بازیگوشه و دستیه تو خونه ازاده چیکار کنم حرف بزنه؟

سلام چون محیطش تازه است و هنوز به شما عادت نکرده برای همین حالت تدافعی گرفته
یکی دو هفته طول میکشه

سلام اگه عروس هلندی که خریدیم دستی بود بندازیمش داخل قفس
تا یک تا دو هفته برای دستی بودنش اذیت نمیکنه

بله بیشتر از این هستش
ما حداقل رو در نظر گرفتیم

پرنده تی که دستی هست را اول باید ۲الی۳روز درقفس بماند تاکامل به محیط وابسته و صمیمی شود بد از این مدت باید این قد به هش نزدیک بشی که کاملا به هت وابسته بشه
پرنده ی من هم مثل پرنده ی شما بود ولی بااین کار ها به خودم وابستش کردم واگر روزی سمتش نرم خیلی صدا میده وخودشو به درودیوار قفس میکوبونه ووقتی میرم سمتش اروم میشه .
پس بهتره که پرنده ی دستی و اهلی بگیریم چون زودتر با صاحبش زام میشه

سلام وقت بخیر چرا هر وقت میخوام به عروس هلندیم کلمه یاد بدم سرش رو تکون می دهدمثه اینکه تیک داشته باشه به کلمه.آواز هم میخونه.خواستم ببینم آیا مشکلی داره یا طبیعیه

بهتره از کلمه دیگه ای استفاده کنید. چون هر وقت کلمه قبلی را بشنود دوباره سرش رو تکون خواهد داد

جواب نمیده من الان عروس هلندیم 7 ماهشه یادنمی گیره اسمش دنیا خیلی خنگ
چکارش کنم?

اگر ماده باشه
هوش کمی توی یادگیری خواهد داشت.

سلام من یه عروس خریدم ۱۰ روزه بود اولاش خیلی خوب میخورد سرلاک اما الان ۴۰ روزشه پراش پور شده امااگه صبح تاشبم غذا بهش ندم هیچ واکنشی نداره حتی وقتی میخام بهش برم باید به زور دهنشو باز کنم با سرنگ بدم میخام ببینم چرا چه کارش کنم

با سلام وقت بخیر
این حالت بی اشتهایی و کم فعالیت بودن نشانگر مریض شدن پرنده هسش بهترین گزینه مراجعه به دامپزشک هستش

سلام .من یک عروس هلندی خریدم که قبل خریدن خیلی حرف میزد و الان 3 روزه که اوردمشخونه اصلا حرف نمیزنه .در ضمن خیلی بدنش شوره داره

یه مدت زمان میبره تا به شما و محیط عادت کنه و راحت باشه
بهتره در این مدت آب و غذای مورد علاقه اش را مرتبا در اختیارش قرار بدید و محیط پرنده را آرام و بدون سر و صدا نگه دارید تا اعتمادش نسبت به شما از دست نرود.

سلام می خواستم بدونم عروس هلندی ماده قادر به سخن گفتن هست ؟

من یه هفته است یه عروس نر خریدم یکی دو روزه اول خوب بود بازی گوش بود حتی حرف میزد میگفت( خوشگله من)ولی الان احساس میکنم خیلی ضعیف شده خیلی کم غذا میخوره ارزن کتان جوانه گندم جو هفت تخم میوه سبزی جات همه چی براش گذاشتم ولی اصلا اهمیت نمیده اسهالم گرفته بنظر شما مریض شده درمانش چیه

اگر پرنده را نترسانده باشید. پس به احتمال زیاد مریض شده که اینطور رفتار می کند. بهتر که با یک دامپزشک معتبر مشورت کنید.

از کجا عروس هلندی بخرم؟

سعی کنید به صورت حضوری از خود پرورش دهنده خریداری کنید و قبل از خرید پرنده را از لحاظ سلامت مورد بررسی قرار دهید. در این مورد مقاله های مفصلی منتشر شده اند.

سلام من ی عروس 45روزدارم میخوام باهاش بازی کنم یا بهش اموزش بدم پرواز میکنه اگه پرهاشو باچسب ببندم ایا دریادگیری تاثیرداردیان

شاهپرهاشو قیچی کن ، اموزش هاش توی اینترنت هست.

سلام
من یک عروس هلندی 4ماهه خریدم الان ۲ روزه نه غذا میخوره نه آب باید چیکار کنم و اینکه از کجا بفهمم دونه مورد علاقه اون چیه؟

با سلام وقت بخیر
ابتدا باید بررسی کنین که پرنده به بیماری خاصی مبتلا شده یا نه
بهترین گزینه مراجعه به دامپزشک هستش

سلام من یک عروس هلندی نر دارم ولی وقتی نگاهش میکنی آواز نمی خونه و اصلا اب تنی نمی کنه چیکار کنم

سلام وقت بخیر
عروس هلندی پرنده ای بسیار حساسه و اگر با یک نفر خاصی این مسکل رو داره مسلما باید شخص خودشو بهش عادت بده و سعی کنه با بازی کردن با پرنده این مشکل رو رفع کنه

عالی بود خیلی به کارم اومد

خوشحالیم که برای شما مفید بوده

سلام ببخشید میخواستم بدونم عروس هلندی برای آموزش حرف زدن حتما باید تو قفس باشه یا نه .آخه عروس من تمایل نداره تو قفس باشه فقط موقع خواب میره تو قفسش

نیازی نیست تو قفس باشه
اما حتما باید تنها باشه و حتی نباید خود را در آینه ببیند.

سلام چطور میتونم ناخن های عروس هلندی را کوتاه کنم؟؟

با استفاده از ناخن گیر یا قیجی
اموزش های لازم در سطح وب موجود است.

اره چون حواسش پرت می شه

سلام یه سوال عروس هلندی من ۱ونیم ماهش هس و وابسته و رام ولی روزاکصل هس و شبا سرحال و اینکه وقتی حرف میزنه که میخوایم آموزش بدیم صداش خیلی ضعیفه و آیا اینطوری ادامه بدیم حرف میزنه

نه عادتش نده همش بیرون باشه وگرنه کم خوراک میشه اگه هم بلده درا باز کنه بیاد بیرون درشا قفل کن

عااااالیه

سلام من دو روزه یه عروس هلندی نر دو ساله گرفتم رام نیست و گاز میگیره ایا امیدی به سخنگو و رام شدنش هست؟

با سلام وقت بخیر
بله امکان دستی کردن عروس هلندی وجود داره و میتونین پرنده رو با استفاده از تکنیک هایی رام و دستی کنین

سلام من 10 روزه که عروس هلندی 2 ماهه خریدم و با هم دوست شدیم و کاملا اهلی هستش من اینارو الان جدا کنم سخن گفتن یاد بدم یا با هم بمونن؟
لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

با سلام وقت بخیر
برای اینکه وارد مرحله سخنگو کردن بشید باید پرنده ها رو از هم جدا کنید
کنار هم بودن پرنده ها سرعت سخنگو شدن را کاهش میده

سلام من سه روزه عروس هلندیم رو خریدم و نمیزاره بهش دست بزنیم نر هستش ۵ماهشه می تونیم اموزش حرف زدن رو باهاش شروع کنیم تک رنگ رنگ سفید متفوش سبزه تیره است و شله

سلام وقت بخیر
دوست عزیز اگه نزاره بهش دست بزنی و میترسه یا از خودش دفاع میکنه ابتدا باید دستی کنین پرنده رو و سپس اقدام به آموزش دادن بکنین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی و تولیدی EIG با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است به یکی از برترین تولید کننده های دستگاه جوجه کشی ، محصولات سرمایشی ، گرمایشی ، و … تبدیل شده است. تمامی محصولات تولیدی با بهترین کیفیت ممکن به بازار داخلی و خارجی صادر میشود.


https://www.eig-shop.com/wp-content/uploads/2019/07/دانلود-صحبت-طوطی-هلندی.mp3Downloads-icon


https://www.eig-shop.com/wp-content/uploads/2019/07/Dutch-bride-voice.mp3Downloads-icon


https://www.eig-shop.com/wp-content/uploads/2019/07/Dutch-bride-voice1.mp3Downloads-icon

حداقل 8 کاراکتر

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

عروس هلندی یکی از پرنده های زینتی بسیار محبوب در جهان است که به دسته طوطی های کاکل دار تعلق دارد. این پرنده های زیبا و باهوش در اصل متعلق به کشور استرالیا بوده و زیستگاه آن ها بیشتر مناطق گرمسیر و خشک است. ظاهر زیبا و دوست داشتنی، قابلیت سازگاری بالا با محیط، عمر زیاد و نداشتن سر و صدا از مهم ترین دلایلی است که عروس هلندی را به یکی از محبوب ترین پرنده های زینتی تبدیل کرده است.

محبوبیت عروس های هلندی تا حدی زیاد است که در کنار مرغ عشق، جز مهم ترین پرنده های خانگی و زینتی قرار می گیرند. این پرنده ها تا حد زیادی اجتماعی هستند. آن ها با خوبی با محیط خانه انسان ها سازگار می شوند و می توانند ضمن یاد گرفتن حرف زدن و تقلید گفتار انسان، از حضور در اجتماع انسانی لذت ببرند. عمر این پرنده ها در حدود 15 تا 20 سال متغیر است.

با وجود آن که عروس های هلندی می توانند از غذاهای گوناگونی مانند انواع دانه ها و تخم مرغ و هویج تغذیه کنند و سازگاری خوبی هم دارند، نگهداری آن ها مستلزم رعایت یک سری نکات است. در این مقاله جامع به بررسی این پرنده ها می پردازیم. شاید بخواهید بدانید بهترین غذای عروس هلندی چیست؟ یا دمای مناسب محیط نگهداری عروس هلندی چقدر است؟ یا این که تفاوت میان عروس هلندی نر و ماده در چه مواردی است؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و نکات لازم برای نگهداری عروس هلندی را تشریح می کنیم.

 

 

پیش از آن که به توضیح درباره نکات لازم در نگهداری عروس هلندی بپردازیم، لازم است معرفی مختصری از ویژگی ها و خصوصیات این پرنده ها ارائه بدهیم.

این پرنده ها در رنگ های مختلف و گوناگونی دیده می شوند و مانند سایر طوطی ها، به سبب همین ظاهر رنگارنگ خود بسیار زیبا هستند. عمدتا عروس های هلندی را می توان در رنگ های سفید و خاکستری، با رگه های زرد و قهوه ای مشاهده کرد. معمولا جنس نر این پرنده ها گونه های قهوه ای یا سرخ و صورت و گردن زرد رنگ دارند؛ برخلاف ماده ها که رنگ زرد بیشتر در پیرامون منقار آن ها دیده می شود.

از مشخصه های معروف عروس هلندی داشتن کاکلی زیبا بر روی سر آن است که در تعیین حالت هیجانی حیوان کمک می کند. معمولا این کاکل هنگامی که پرنده ترسیده باشد راست می ایستد و با آرامش جانور، کج و مورب می شود.

جهش های ژنتیکی موجب شده تا این جانوران در رنگ های مختلفی یافت شوند. برخی از آن ها چشم های قرمز رنگ دارند. برخی دیگر گونه های قهوه ای و سرخ رنگ ندارند و برخی کاملا سفید رنگ با چشم های قرمز هستند. وزن عروس هلندی چیزی در بین 80 تا 125 گرم است. معمولا این پرنده ها وزنی در بازه 90 تا 100 گرم دارند اما برخی نژادهای اصلاح شده سنگین وزن تر هستند. طول عروس هلندی حدود 32 سانتی متر است.

این پرنده های کوچک و زیبا، بسیار باهوش هستند و می توانند به خوبی گفتار انسان را یاد گرفته و تقلید کنند. کنجکاوی این پرنده ها موجب می شود تا تعامل با آن ها برای هر شخصی جالب و دلنشین باشد. جنس نر عروس هلندی در تقلید گفتار بهتر از جنس ماده عمل می کند. با تمرین و مداومت می توان گفتاری واضح  و بدون غلط را به عروس های هلندی آموزش داد.

این پرنده ها در محیط انسانی سازگاری بسیار بالایی دارند. عروس هلندی قادر است به خوبی با بازیگوشی ها و رفتارهای کنجکاوانه اش شما را سرگرم کند. سوت زدن با ریتم و آواهای مختلف و بازی کردن در قفس از جمله ویژگی های جالب و سرگرم کننده عروس هلندی به حساب می آیند. همه این ویژگی ها باعث شده است تا محبوبیت این نوع پرنده ها روز به روز افزایش یافته و این پرنده به عنوان حیوان خانگی در بسیاری از خانه ها حضور داشته باشد.

 

همان طور که گفته شد، عروس های هلندی پرنده های بسیار باهوش با قابلیت سازگاری بالایی هستد. این پرنده ها می توانند غذاها مختلف را بخورند، بدون آن که مشکلی برایشان پیش بیاید؛ هم چنین قادرند در محیط های گرمسیری و خشک بیابانی نیز به خوبی زندگی کنند. با وجود قابلیت بالای این جانوران در سازگاری با محیط و تعامل بسیار خوب آن ها با انسان ها، لازم است در نگهداری عروس هلندی به ظرافت ها و محدودیت های این پرنده توجه شود.

 

عروس هلندی از نظر اندازه در دسته پرنده های کوچک قرار می گیرد. اما برای آن که این پرنده بتواند به خوبی زندگی کند و احساس آرامش و آزادی داشته باشد، قفسی نسبتا بزرگ برای آن ها در نظر بگیرید. بهترین قفس برای عروس های هلندی، قفس های بزرگی است که بتوان ظرف های غذا را به راحتی در آن ها جا داد و در عین حال پرنده بتواند به سادگی حرکت کند.

این پرنده ها موجودات باهوش و کنجکاوی هستند و در قفس بازیگوشی می کنند. به همین جهت فضای داخلی قفس باید به اندازه های باشد که عروس هلندی بتواند با وجود داشتن جایی مخصوص نشستن و خوابیدن و محل ظرف غذا، آزادانه حرکت کند. عروس هلندی معمولا به صورت پریدن و پرواز کردن در قفس حرکت می کند و برای خوردن غذا به پایین قفس می آید. به همین دلیل است که فضای داخلی قفس باید کاملا برای آن راحت باشد.

کمترین اندازه استاندارد برای قفس عروس هلندی، قفس های با ابعاد 45 در 60 سانتی متر هستند. بدیهی است که اگر قفس از این هم بزرگ تر باشد احساس راحتی و آزادی بیشتری به جاندار دست می دهد. قفس های فلزی نسبت به قفس های چوبی ارجحیت دارند. هم چنین بهتر است در قفس به اندازه کافی بزرگ باشد تا اگر خواستید عروس هلندی را به بیرون بیاورید، مشکلی پیش نیاید.

لازم به ذکر است که بهترین ظرف های غذا برای عروس های هلندی، ظرف های فلزی هستند. این پرنده ها به سبب بازیگوشی و کنجکاوی زیادشان، معمولا ظرف های پلاستیکی را می شکنند. هم چنین بهتر است غذای عروس هلندی و آب آن را در دو ظرف مجزا به او بدهید.

 

 

عروس هلندی پرنده ای است که اصالتش به مناطق گرمسیر و خشک استرالیا باز می گردد. به همین دلیل در اکثر نواحی داخل ایران شرایط مناسب برای پرورش و نگهداری از آن وجود دارد. یک نکته مهم در رابطه با شرایط دمایی نگهداری از عروس هلندی آن است که محیط پرنده نباید نوسانات دمایی زیاد داشته باشد. هم چنین شرایط دمایی سرد و خنک می تواند برای پرنده آزار دهنده و آسیب زا باشد.

در عین حال، لازم است که پرنده و قفسش در محیطی قرار بگیرند که امکان هواخوری و تنفس او به راحتی فراهم بشود. معمولا قراردادن قفس پرنده در قسمتی از خانه که نسبتا مرتفع باشد به احساس آرامش و امنیت آن کمک می کند.

 

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با نگهداری از هر جانوری، تامین غذای ناسب آن است. خوشبختانه عروس های هلندی می توانند غذاهای بسیار متنوعی بخورند و با مواد مختلفی گرسنگی خود را برطرف نمایند. غذای مخصوص عروس هلندی به راحتی در بازار و مراکز معتبر قابل تهیه است.

عروس های هلندی قادر هستند انواع دانه ها مانند گندم پخته، جوانه ماش، جوانه عدس و جوانه گندم را بخورند. هم چنین برای تغذیه آن ها می توان از تخم مرغ، هویج، کرفس، اسفناج، نخود فرنگی و حتی میوه هایی نیز سیب و موز استفاده کرد. نکته مهم در این رابطه آن است که با توجه به کوچک بودن این پرنده ها و محدودیت های دستگاه گوارششان، باید غذا با اندازه های بسیار خرد و تقریبا له شده به آن ها داده بشود.

لازم است که در تغذیه عروس های هلندی به تامین تمام مواد غذایی مورد نیاز مانند ویتامین ها، مواد قندی و پروتئین ها توجه شود. بنابراین برای تغذیه عروس هلندی از ترکیبی از مواد مختلف استفاده کنید. ذکر این نکته می تواند مفید واقع شود که بدانید بهترین قسمت تخم مرغ برای عروس هلندی، زرده آن است. هم چنین بیسکوییت های نرم خرد شده یا نان خرد شده نیز می توانند در برنامه غذایی عروس هلندی قرار بگیرند.

این نوع پرنده ها باید هر روز به مقدار کافی آب بنوشند. بنابراین همواره سعی کنید طرف آب آن ها را چک کنید و در صورتی که لازم بود آن را پر از آب کنید. حل کردن ویتامین و مواد معدنی در آب شیرین می تواند به غنای رژیم غذایی عروس هلندی بیفزاید. از جمله مهم ترین مواد معدنی در غذای عروس هلندی، کلسیم است.

 

 

این پرنده ها باید به صورت مرتب پاکیزه شوند و پر و ناخن هایشان کوتاه شود. هر چند روز یک بار ناخن های آن ها را بررسی کنید و اگر بیش از حد بلند شده بود آن ها را به آرامی و تدریجی کوتاه کنید. پرهای پرنده را به خوبی تمیز کنید. هم چنین می توانید با قرار دادن چوب کوچکی از درخت افرا یا بلوط در قفس، به تیز ماندن منقار عروس هلندی کمک کنید.

یکی از نکات جالب در رابطه با عروس های هلندی، علاقه آن ها به حمام کردن است. شما برای حمام کردن این پرنده ها نیازی انجام هیچ کاری نخواهید داشت، جز این که کاسه ای آب متناسب با اندازه عروس هلندی در داخل قفس آن قرار دهید. خود پرنده به داخل کاسه رفته و در آن استحمام می کند.

ذکر این نکته ضروری است که عروس هلندی به صورت فصلی پرهایش می ریزد. این یک پدیده طبیعی است و نباید بابت آن نگران شد. نشانه ریزش پر فصلی عروس هلندی آن است که پرهای بخش هایی از بدن مانند صورت یا گردن حالتی پف کرده یا فر مانند پیدا می کنند. این حالت به تدریج برطرف می شود. شما می توانید با دادن سبزیجات و ویتامین به عروس هلندی به تسریع این فرآیند کمک کنید.

 

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

عروس های هلندی پرنده های بسیار باهوش و بازیگوشی هستند. یکی از قابلیت های این پرنده های که موجب شده محبوبیت بسیار زیادی داشته باشند، توانایی زیاد آن ها در یاد گرفتن تقلید گفتار انسان است. این ویژگی به ویژه در عروس های هلندی نر دیده می شود.

بهترین زمان برای آموزش صحبت کردن و تقلید گفتار در این پرنده ها، از حدود 40 تا 50 روزگی جوجه آن هاست. از این بازه زمانی می توان با تمرین های مداوم صحبت کردن را به عروس هلندی آموزش داد. بعد از چند ماه تمرین و مداومت این پرنده ها ابتدا به صورت مبهم و ناواضح صحبت می کنند؛ اما با تشویق و تمرین بیشتر کم کم یاد می گیرند واضح صحبت کنند و به خوبی تقلید گفتار را انجام دهند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام تربیت و آموزش عروس هلندی رخ دهد، رفتارهای پرخاشگرایانه این پرنده است. این رفتارها به خصوص در هفته ها و روزهای نخستی که این پرنده را به خانه می برید بروز می یابند. با این حال، این مشکل، جدی نیست و با گذشت زمان برطرف می شود.

عروس هلندی قادر است به سرعت با صاحب خود اخت شود. برای سازگاری بیشتر این پرنده ها می توانید قفس آن ها را در بخش های مختلف اتاق قرار داده، با نرمی و صبوری در روزهای اول با آن ها رفتار کنید و سایر اعضای خانه را نیز به آن ها معرفی نمایید.

این پرنده ها نسبت به خطرات محیطی حالت آماده باش دارند و خوابشان هم سبک است. معمولا عروس های هلندی در تاریکی شب دچار وحشت می شوند؛ بنابراین لازم است شب ها در کنار قفس این پرنده ها یک چراغ کوچک روشن بماند و هم چنین شرایط مناسب برای تنفس پرنده فراهم شده باشد.

عروس هلندی به اسباب بازی هایی که قابلیت خرد شدن داشته باشند علاقه زیادی دارد. می توانید برای سرگرم کردن این پرنده ها برایشان اسباب بازی های پلاستیکی بخرید. علاوه بر این، عروس های هلندی در برابر آینه نیز واکنش های جالبی از خود نشان می دهند. می توانید با قرار دادن یک آینه در مقابل این طوطی های کاکل دار اوقات خوشی برای خود و آن جانور رقم بزنید.

عروس های هلندی نر معمولا جسورتر و پر جنب و جوش تر هستند؛ برخلاف ماده ها که عمدتا آرام و گوشه گیرند. این پرنده ها اگر از قفس بیرون بیایند تمایل به راه رفتن دارند. عروس های هلندی در طول روز برای پاک سازی مجاری تنفسی خود عطسه می کنند. اگر عطسه های جانور زیاد شد یا تنفس آن با صدایی غیرعادی همراه بود، حتما آن را به نزد دامپزشک ببرید.

 

 

بلوغ جنسی این پرنده ها معمولا در دو سالگی کامل می شود. این پرندگان زیبا در فصل بهار و اوایل تابستان جفت گیری می کنند. لازمه این پدیده، اخت شدن و سازگاری پرنده ها با صاحب خود و نیز برقراری آرامش در محیط است.

تخم گذاری این پرنده ها معمولا بین 7 تا 10 روز پس از فرایند جفت گیری خواهد بود. معمولا عروس های هلندی پس از هر بار جفت گیری 4 تا 5 عدد تخم می گذارند. اگر دیدید عروس هلندی شما دو تخم گذاشته و هم چنان شکمش متورم و بزرگ است، جای نگرانی نیست؛ باقی تخم ها در شکم او قرار دارند و به زودی خارج می شوند. هنگامی که یک عروس هلندی ماده جفت گیری کرده، باید نسبت به تغذیه آن توجه ویژه ای داشت. وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی، به خصوص کلسیم در رژیم غذایی عروس هلندی ماده ضرورت دارد.

 

 

سلام
من یک عروس هلندی ۹ ماهه دارم که خیلی آواز میخوند و جفت میخواست
من هم براش یک ماده ۷ ماهه خریدم
تا الان خوب بودن
اما عروس نرم شب ها که میذارمش تو قفس عصبانی میشه و میره پایین قفس و میزنه به قفس
و با ماده ام دعواش شد اما نه اونقدر که همدیگر رو خیلی بزنن
میخواستم بدونم این کارش نشونه چیه

بد ذاتی برخی عروس ها

2.وحشی بودن عروس هلندی ها

3.سن بسیار پایین یا مسن بودن عروس هلندی

4.ناسازگار بودن با جفت خود

سلام، من یه عروس هلندی گل باقالی سه ماهه نر دارم. دو تا حرف بلده بگه : (بدوبیا) و (پسرپسر). یک عادت بد داره، هی سیم برق و سیم شارژر و هر نوع سیمی رو گاز میگیره. داره تمام سیم های خونه رو خراب میکنه، چیکار کنم این عادت از سرش بیفته؟؟
خیلی ممنون بابت سایت خوبتون

با سلام وقت بخیر
بهتره تا یک مدت از دسترسی داشتن به سیم محدود بشه تا ترک کنه

سلام عروس من ۴ماههشه خیس شده الان همش خوابه چکارش کنم یه وقت نمیره

با سلام وقت بخیر
اگه خیس شده شاید دچار سرماخوردگی شده

سلام خدا قوت عروس هلندی ما شش تخم گذاشت و الان سه تا مونده و21 روز هم روش نشته بود ولی از دیروز خیلی کم روی تخمه میشنه به نظر شما تخم هاش خراب شده دیگه خیلی کم میشنه روش خواهش میکنم راهنمایی کنیدبا تشکر فراوان

با سلام وقت بخیر
در نظر داشته باشید که باید منتظر بمونین و اگه به جوجه تبدیل نشدن از دفعات بعد ابتدا به تغذیه پرنده ها خوب رسیدگی کنین و در صورت امکان از دستگاه جوجه کشی استفاده کنین

سلام خسته نباشید ممنون از مقاله ی خوبتون
یه سوال داشتم من پنج روزی هست که یک عروس هلندی نر سه ماهه گرفتم دو روز اول خیلی می خوابید ولی الان خوابش کمتر شده دیروز وامروز از قفس بیرون اوردمش دیروز خیلی خوب بود و روی دستم مینشست اما امروز گاز میگیره و پرواز می کنه
ایا نباید فعلا بهش دست بزنم ؟

با سلام وقت بخیر
چون تازه خریداری شده این کاملا طبیعی هستش
بهتره وابستش کنین به خودتون

سلام عروس هلندی حتما باید بهش افتاب بخوره؟عروس من اصلا بهش افتاب نمیخوره میترسم کمبود ویتامین دی پیدا کنه برای رفع این مشکل چی بهش بدم که ویتامین دی و تامیین کنه؟

با سلام وقت بخیر
این باید طبق دستور دامپزشک انجام بگیره

مطلب بسیار جامع و کاملی بود و میتونم بگم که اولین مطلب در اینترنت بود در مورد نگهداری عروس هلندی

با تشکر از لطف و محبت شما دوست عزیز خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی و تولیدی EIG با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است به یکی از برترین تولید کننده های دستگاه جوجه کشی ، محصولات سرمایشی ، گرمایشی ، و … تبدیل شده است. تمامی محصولات تولیدی با بهترین کیفیت ممکن به بازار داخلی و خارجی صادر میشود.

حداقل 8 کاراکتر

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

امروز با توجه به پرورش زیاد عروس هلندی در منازل افراد زیادی اقدام به استفاده از روش های تشخیص جنسیت عروس هلندی هستند به همین دلیل در این مقاله روش های مهم و پرکاربرد نشخیص جنسیت این پرنده زیبا را برای شما میگوییم اما در نظر داشته باشید برای اطلاع از تشخیص جنسیت ابتدا از بالغ بودن عروس هلندی مطمئن شوید سپس با روش های زیر اقدام به بررسی عوامل نمایید.

برای تعیین جنسیت عروس هلندی  به صورت کلی 9 روش وجود دارد که عبارتند از :

جنسیت عروس های هلندی  زمانی که به سن بلوغ می رسند بعد از اولین پرریزی آنها یعنی حداکثر تا دو سالگی به صورت ساده قابل تشخیص است:

رنگ پرهای عروس هلندی نر به صورت سفید بوده و در انتهای پر آنها رنگ زرد وجود دارد و رنگ دم آنها بیشتر لیمویی بوده و هیچگونه لک و علامتی ندارد. اما عروس های هلندی ماده از ابتدای بال ها تا انتها لکه های به رنگ زرد دارند و بر روی بال ها اشکال دایره ای یا خال خال وجود دارد.

زمانی که عروس نر به سن بلوغ میرسد صدا و آواز از خود تولید میکند یکی از خاص ترین صداها بلبلی خواندن و ضرب زدن با نوک میباشد این ویزگی از نشانه های مهم عروس های هلندی نر میباشد.

اما عروس های ماده بعد از رسیدن به بلوغ دچار تغییر در نوع صدا نشده و فقط با صدای بلندتری نسبت به قبل جیغ میزند.

 

با توجه به گفته افراد پر تجربه عروس های هلندی نر دارای تاج های بلند و یکدست بوده و به صورت یکدست در خط به سمت بالا رشد کرده است. اما عروس های ماده دارای تاج هایی نسبتا کوتاه بوده و به صورت پخش شده است و نسبت به تاج نر کمی پهن است.

 

 

سینه عروس نر به صورت کاملا صاف بوده و از گردن تا پاها بدون هیچ گونه فرورفتگی میباشد. اما اگر به قسمت سینه عروس ماده توجه کنید یک فرورفتگی مشاهده خواهید کرد که از گردن تا پاها ادامه دارد این فرورفتگی به صورتی میباشد که بدن عروس ماده را به دو قسمت تقسیم میکند.

به صورت عادی هیچ گونه تفاوتی در ظاهر پاها وجود ندارد اما اگر با دقت بیشتری به پاهای عروس هلندی نگاه کنید تفاوت های بسیار مشاهده میکنید.

پاهای عروس نر کمی باریک و کشیده است و ناخن ها در حالت عادی بلند هستند اما پاهای عروس ماده پهن بوده و کمی ناخن ها نسبت با نر کوتاه است همچنین طول پاها با توجه به عروس نر کوتاه و کوچک میباشد.

به صورت کلی عروس هلندی همیشه آواز خوانده و در هنگام مست بودن بال های خود را به سمت پایین می اندازد و با زن بال اقدام به آواز خواندن میکند. اما عروس ماده نسبت به عروس نر آرام بوده و به سختی آواز میخواند و تنها جیغ میزند همچنین این نوع از پرنده قابلیت تکلم نداشته و در هنگام مست بودن خم میشود.

لگن عروس ماده پهن تر بوده و در بیش مواقع بعد از اولین تخم گذاری بسیار محسوس تر میشود اما لگن عروس نر باریک تر میباشد این نوع تشخیص دقت زیادی لازم دارد چون میزان پرها گاهی تشخیص ها را با خطا مواجه میکند.

پاهای عروس هلندی نر کاملا صاف بوده و در یک راستا بر روی میله موجود در قفس قرار میگیرد. اما عروس ماده دارای پاهایی نسبتا بازتری دارد و در بیشتر مواقع به صورت پهن بر روی میله می نشیند.

یکی از شیرین ترین قسمت های نگهداری عروس هلندی ، جوجه کشی از عروس هلندی میباشد. زیرا تکثیر و پرورش عروس هلندی بسیار لذت بخش بوده و به عنوان یک زاه کسب و کار شناخته میشود. اما باید در نظر داشته باشید که جوجه کشی عروس هلندی را سعی کنید با استفاده از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید از دستگاه جوجه کشی حرفه ای که توانایی جوجه کشی از تخم های زینتی دارد استفاده کنید. تا راندمان جوجه کشی افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ما استفاده از دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 استفاده کنید. زیرا این محصول به دلیل برخورداری از سیستم حرفه ای قابلیت جوجه کشی از پرندگان زینتی مثل بلبل ، طاووس و … را دارد. زیرا سیستم هوش مصنوعی این محصول بسیار با دقت بوده و باعث میشود تا خطای فرایند جوجه کشی بسیار کاهش پیدا کند.

به صورت کلی روش تشخیص جنسیت عروس هلندی و سایر پرندگان سخت بوده و باید فرد تجربه کافی را داشته باشد اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و تشخیص جنسیت دقیق آزمایش کروموزوم انجام میشود از روی آزمایش جنسیت دقیق پرنده قابل تشخیص میباشد این روش برای پرندگان زینتی بسیار مهم بوده زیرا باید جنس نر و ماده را برای جفتگیری آماده کنند.

اگر شما روش دیگری برای تشخیص جنسیت عروس هلندی میدانید یا سوالی در مورد این پرنده پرطرفدار دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سلام معمولا از قرمزیه گونه هم تشخیص داده میشه چون بیشتر پرنده های زینتی این مشخصه را دارا هستند عروس هلندی نر قرمزیه گونه هاش سیر تر از ماده میشه وشیطنت پرنده نر معمولا بیشتر از نوع ماده میشه با همه این حرفها تشخیص جنسیتش کارراحتی نیست

با تشکر از راهنمایی شما
این نظر نه رد و نه قبول میشود

من یک عروس هلندی دارم 6ماهه هست زیره دمش زرد با خاکستری و صورتش لپ های خیلی پر رنگی داره و رنگ صورتش زرده شده ولی فقط جلوی صورت زرده
لطفا بگید نر هست یا ماده
ممنون

با سلام وقت بخیر تشخیص با این نشانه ها بسیار کار دشواری هس بهتره توسط دامپزشک انجام بگیره تا دچار اشتباه نشه

سلام من عروس هلندی دارم و خیلی وقت هست که از تشخیص و این جور حرف ها مطلع هستم…..عروس های ماده بیش تر از 3 تا کلمه نمیتونند بگویند و شاید 3 ماه هم طول میکشه تا یاد بگیرن اما نر هاکمتر از 1 ماه طول میکشه و البته بستگی به تمرین هم داره

سلام من دوتا عروس هلندی دارم میخواستم بدونم که جنسیت چیه بردم پیش یک نفر گفت نر و ماده است نر صورتش زرد میشه ولی الان هر دو تا شون صورتشون زرد شده الان تو تا شون نر هستش ؟؟

با سلام وقت بخیر بهتره به یک دامپزشک مراجعه کنین تا بر اساس تجربه به صورت دقیق بگه

با سلام چندوقت پیش یک جفت عروس هلندی خریدم .و صاحبش گفت که جوجه داده . الان پیش همدیگه هستند اما جفت نمیخورند .
ماده اماده است اما نر اماده نیست.سوالم این اینها کی جفت میخورند.ونداشتن دم تاثیری برای جفت گیری داره یا نه؟
اگر دوستان جواب را میدونند کمکی بدهند .ممنون تون میشم.

با سلام وقت بخیر
تو تغذیه پرنده ها دقت کنین و مطمئن بشین که آیا سن پرنده نر مناسب برای جفت گیری هستش

سلام
من یک عروس هلندی کاملا سخنگو دارم که از دو ماهگی بزرگش کردم و الان 8 ماهشرهست، متاسفانه هیچ پرنده فروشی جنسیتش رو قطعی تشخیص نداده و حدود دو هفته هست که براش نر گرفتم ولی اصلا هیچ میلی به همدیگه ندارن و کاملا به همدیگه بی تفاوت هستن. حالا که مطالب شما رو خوندم به نظرم طبق مشخصه ها جفتشون ماده باشن.لطفا راهنمایی کنید

با سلام وقت بخیر شما یک ماده و یک نر خریداری کنین و به مدت یک ماه به صورت جفت نگهداری کنین تا معلوم بشه یا با استفاده از روش هایی که گفته شده اقدام به بررسی بکنین

سلام . اول باید کاملاً بالغ بشن تا بشه به طور قطع گفت نر هست یا ماده دوست عزیزم . صبر کن حدوداً دو سالشون بشه .

سلام ببخشید من چند ماهی است که یک عروس هلندی خردیم و بیشتر کلمات را می‌گفت و الان حرف نمیزنه و روزی یک کلمه میگه میشه راهنمایی ام کنید که باید چکاری انجام دهم ممنونمچطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

با سلام وقت بخیر
به احتمال بسیار زیاد پرنده دچار ترس و استرس شده

سلام یک سوال ماده صحبت کردن یاد نمیگیره؟

با سلام وقت بخیر
نوع جنسیت پرنده تاثیری رو عملکرد پرنده نداره ماده راندمان یادگیری نسبتا پایینی داره

سلام وقت بخیر

عروس ماده هم یاد میگیره حرف بزنه ولی نباید انتظار داشت که به اندازه نر حرف بزنه . به مراتب عروس هلندی های ماده خیلی کمتر از نر حرف میزنن.

سلام راه تشخیص سن عروس ھلندی رو میشه بگید . ممنون .

تشخیص سن عروس هلندی تا حدودی غیر ممکنه چون آناتومی عروس هلندی همانند هم نیس
بهترین روش نگهداری جوجه عروس هس یا اگه خریداری کردین از فروشنده جویا بشین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی و تولیدی EIG با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است به یکی از برترین تولید کننده های دستگاه جوجه کشی ، محصولات سرمایشی ، گرمایشی ، و … تبدیل شده است. تمامی محصولات تولیدی با بهترین کیفیت ممکن به بازار داخلی و خارجی صادر میشود.

برخی مردم اعتقاد دارند که در یک زمان می توان به آنها هم صحبت کردن یاد داد هم آنها را رام کرد ، که این اعتقاد کاملا اشتباه می باشد ، اول با پرنده خود دوست شوید و همیشه کنار شما باشد و احساس امنیت کند.

یک طوطی یا عروس هلندی برای آموزش سخن گفتن و رام نمودن بین سن 45 روزگی تا 90 روزگی تهیه گردد ، رام کردن و آموزش وقت کمتری صرف می شود.

تمرین با پرنده نیازمند زمان مقرری می باشد ، به عبارتی شما نمی توانید هر زمانی را به صورت اختیاری ، زمان آموزش در نظر بگیرید، به عنوان مثال ساعات ظهر، زمان استراحت پرنده هاست…که با حالت خستگی بر روی یک پا ایستاده و سر بر پشت گذاشته و استراحت می کنند و آموزش در این زمان کاملا بی تاثیر است.چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

پس به طور کلی بهترین و مناسب ترین ساعات تمرین می بایستی اوایل صبح نهایتا الی ساعت 10 صبح و عصر هنگام تا قبل از غروب آفتاب….

استثناء: در میان برخی عروس های خانگی ساعات پایانی شب، پرنده ی نر میل بسیاری به خواندن داشته که این زمان هم می تواند، وقت مناسبی برای تمرین ولی زمانی کوتاه باشه

برای شروع پرنده ی خود را کلمات و یا جملاتی که غالبا می خواهید تکرار کند آشنا کنید.کلمات را در زمان مناسب استفاده کنید.یعنی در هنگام شب از کلمه صبح بخیر استفاده نکنید و بالعکس.

هنگامی که کلمات را درست به کار می برد و تکرار می کند به آن توجه کنید با رفتار و لحن خوب تشویق کنید و یا از غذاهایی که دوست دارند استفاده کنید.

اما بعضی از پرندگان چیزهایی که انسانها می خورند دوست دارند، اما بعضی ها فقط غذاها ودان های مخصوص پرندگان را دوست دارند . بسته به سلیقه شما می توانید آنها را عادت دهید.

شاید برای یاد دادن اولین کلمه بسیار اذیت شوید و شاید هم مدتی طولانی وقت صرف کنید ،صبور باشید . مهم نیست که هوش پرنده شما زیاد است یا کم.باید بدانید آنها انیشتین نیستند و شما باید صبور باشید . در غیر این صورت پرنده از شما وحشت زده می شود و روند یادگیری به کندی انجام می گیرد و شما تمام برنامه ریزی ها را برای یاد دادن از دست می دهید و همچنین حرکت شدید و دعوا گونه دست به سمت آنها خیلی بد است و از شما می ترسند.

فیلم های آموزش دستی کردن و صحبت کردن با عروس هلندی

کلماتی را انتخاب کنید که دوست دارند .هنگام حرف زدن به چشم عروس خود نگاه کنید .آیا وقتی کلماتی خاص استفاده می کنید ،چشمانشان بزرگتر می شود؟ آیا تاجشان بالا می رود و هیجان نشان می دهد؟اگر اینها را نمی بینید ممکن است که از آن کلمه خوششان نمی آید و یا سخت است برایشان و قادر به تکرار آن نمی باشند. اگر عروس شما صدای بلند دارد نمی توان با صدای زیر با آنها صحبت کرد.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که برای اینکه پرنده سخن گفتن بیاموزد، باید به او سوت زدن را یاد ندهید. سوت زدن برای پرنده اغلب آسان تر از سخن گفتن است و اگر یکبار عروس هلندی تان سوت زدن را بیاموزد، احتمالاً دیگر دوست نخواهد داشت تا حرف زدن یاد بگیرد.

اگر دوست دارید به پرنده تان سوت زدن بیاموزید سعی کنید کسی را مامور این کار کنید که خوب سوت می زند وگرنه با صداهای گوش خراشی روبرو خواهید شد.

فیلم شنا کردن عروس هلندی

بیشتر بخوانید:

۱۳ بیماری شایع در طوطی سانان و درمان آن + فیلم

علل ، تشخیص و درمان عفونت چشم در طوطی

مجموعه شیطنت های عروس هلندی (فیلم)

تولد جوجه های عروس هلندی

درمان فوری و خانگی اسهال در عروس هلندی

کاربر گرامی چنانچه پیرامون “آموزش حرف زدن به عروس هلندی” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

عروس هلندی و یا کوکاتیل یکی دیگر از اعضای خانواده طوطی سانان می باشد که ظاهر بسیار زیبا و با نمک دارد. این پرنده بازیگوش حسابی می تواند صاحبش را سرگرم کند. همچنین پرنده عروس هلندی قادر به سخنوری است و می تواند گفتار انسانی را تقلید کند. شاید خیلی از افراد از این استعداد عروس هلندی ها غافل باشند. اما جالب است که بدانید عروس هلندی با تمرین منظم و تکرار می تواند حتی جمله بگوید. آموزش سخنگویی عروس هلندی نکات و ترفندهای خاصی دارد که در این مقاله از وب سایت جوجه کشی دات کام به شرح کامل آن پرداخته ایم.

اگر قصد دارید به عروس هلندی خود سخن گفتن یاد دهید باید اینکار را در دوران جوانی عروس هلندی انجام دهید. عروس هلندی هایی که بالغ شده اند به سختی سخنگو میشوند. همچنین سخنگو کردن عروس هلندی های مسن تقریبا غیرممکن است. بنابراین در قدم اول نیاز است که عروس هلندی های جوان که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند را برای آموزش انتخاب کنید.

علت اصلی اینکه کوکاتیل های جوان باید برای آموزش انتخاب شوند به دلیل حس کنجکاوی بالای آنها در یادگیری میباشد. همچنین جوجه های عروس هلندی معمولا تا سن یک سالگی زبان ارتباطی را یاد میگیرند. بنابراین بهترین زمان برای آموزش سخنگویی آنها از دو ماهگی به بعد و حداکثر تا 11 ماهگی می باشد. هر چقدر عروس هلندی مد نظر جوان تر باشد، سرعت یادگیری او بیشتر خواهد بود و می توان در مدت زمان کوتاهتری پرنده را سخنگو کرد.

هر دو جنس نر و ماده عروس هلندی توانایی آواز خوانی را دارند. اما عروس هلندی نر زودتر و واضح تر از ماده می تواند سخن گفتن را یاد بگیرد. سخنگو کردن عروس هلندی ماده به مراتب سخت تر و در بیشتر مواقع بدون نتیجه است. پس توصیه میشود که برای آموزش، عروس هلندی نر و جوان را انتخاب کنید. برای اینکه عروس هلندی تربیت شده قادر به سخنگویی باشد در ابتدا لازم است که حنجره او به تکامل رسیده باشد.چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

معمولا حنجره عروس هلندی تا سن 4 ماهگی به طور کامل رشد میکند. عروس هلندی به خصوص گونه های نر این پرنده بعد از 4 ماهگی به صورت طبیعی شروع به آواز خوانی با نت های مختلف میکند. اما نوع ماده فقط می تواند با یک تن و یک سوت آواز سر دهد. برای همین گونه های نر این پرنده زودتر و بهتر می توانند گفتار انسانی را یاد بگیرند و آن را تکرار کنند.

در عروس هلندی ها علائم بلوغ نیز به تدریج از سن 4 و یا 5 ماهگی شروع میشود و این پرنده ها تا سن 12 ماهگی و حداکثر 18 ماهگی به بلوغ جنسی میرسد.

خیر، سخن گویی عروس هلندی پدیده ای کاملا اکتسابی است و فقط با آموزش و تکرار می توان این استعداد آنها را شکوفا کرد. بنابراین هیچ دارو و یا غذای خاصی برای سخنگویی عروس هلندی و یا هر پرنده ای دیگر وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله پرورش عروس هلندی را مطالعه کنید.

1: پرنده انتخابی شما باید کاملا سرحال و شاداب و پر انرژی باشد. اگر پرنده بیمار است و یا علائم غیر طبیعی دارد، آموزش سخنگویی بی فایده است. چرا که او اصلا به آموزش توجه نخواهد داشت.

2: عروس هلندی انتخابی باید به صورت تکی باشد. اگر پرنده شما دارای جفت است، سخنگویی او تقریبا سخت ترین کار دنیا خواهد بود. زیرا او تمام توجه و حواسش به جفتش می باشد و نسبت به حرکات و رفتار شما بی تفاوت خواهد ماند.

3: اعتماد ایجاد کنید. با طوطی خود اغلب با لحنی نرم صحبت کنید. رفتاری آرام و مهربان داشته باشید تا او با شما پیوند برقرار کند و یاد بگیرد که به شما اعتماد کند.

4: زمانیکه تازه عروس هلندی را خرید نموده اید و یا از کسی هدیه گرفته اید، سریعا آموزش را شروع نکنید. پرنده در ابتدا نسبت به محیط جدید با احتیاط رفتار خواهد کرد. او هنوز به حضور افراد جدید و محیط تازه اش عادت نکرده و احساس خطر میکند. این وظیفه پرورش دهنده است که ترس پرنده را به اعتماد تبدیل کند. برای این کار لازم است که محل نگه داری قفس پرنده ساکت و آرام باشد.

5: هیچ نوع ترس و استرس نباید در آنها ایجاد شود. ترس و استرس می تواند در اثر حمله حیوانات خانگی همچون گربه و سگ به پرنده، حرکات ناگهانی دست در زمان نزدیک شدن به آنها، داد و فریاد زدن و … ایجاد شود. پرندهای که دچار ترس و استرس شده حالت بی قراری دارد. در این شرایط آموزش سخنگویی پرنده به جز خسته شدن پرورش دهنده هیچ فایده و اثر دیگری ندارد. پس از اینکه محیطی امن و آرام برای پرنده ایجاد کردید، به مرور او به شما اعتماد میکند و به محیط جدیدش وابسته میشود.

6: زمانیکه پرنده ارام و ساکت است، آموزش را شروع کنید. اگر او در حال غذا خوردن و یا بازی کردن است، آموزش فایده ای ندارد چراکه او به شما توجه نخواهد کرد.

7: در طول آموزش استفاده از وسایل سرگرم کننده در داخل قفس همچون اسباب بازی و یا آینه ممنوع می باشد. این کار باعث حواس پرتی و بی رغبتی پرنده نسبت به آموزش دهنده میشود.

8: سعی کنید عروس هلندی خود را دستی کنید. اگر او رام و دستی شود، آموزش سخن گفتنش سرعت خواهد گرفت.

9: برای شروع آموزش، کلمات ساده و مثبت را انتخاب کنید. در حضور پرنده از گفتن کلمات زشت پرهیز کنید. ممکن است او این کلمات را یاد بگیرد و در یک جمع خانوادگی آنها را بر سر زبان بیاورد و باعث خجالت شما شود.

10: همیشه و در همه حالات با پرنده خود مهربان باشید. او می تواند رفتار شما را درک کند. آنها باهوش تر از آن چیزی هستند که فکر میکنید. اگر پرنده را تنبیه کنید و یا بر سر او داد و فریاد بزنید و با حالت عصبانی با او رفتار کنید، پرنده از شما دلسرد خواهد شد.

11: در زمان آموزش مستقیما روبروی پرنده بایستید و سعی کنید با او ارتباط چشمی برقرار کنید. در این شرایط او به حرف های شما گوش خواهد داد. در ابتدای آموزش هنوز کمی زود است که پرنده کلمات جدید را بر سر زبان بیاورد. اما آنها ذهن خود را درگیر کلمات می کنند. بنابراین بهتر است کلمات را با مکث چند ثانیه ای تکرار کنید.

12: کلمات را در حضور پرنده بارها تکرار کنید. در هر بار تکرار لحن و صدای شما باید یکی باشد.

13: عروس هلندی ها صدای لطیف و نرم را خیلی بهتر از صداهای خشن و زمخت تقلید میکنند. اگر آموزش دهنده عروس هلندی یک زن باشد، پرنده در صورت یادگیری کلمات را با وضوح بسیار بالایی تکرار خواهد کرد.

14: در زمان آموزش سعی کنید شرایطی ایجاد شود که تمام توجه پرنده به سمت شما باشد. برای این کار می توانید قفس پرنده را در نزدیکی دیوار قرار دهید و با پارچه ای نازک و سفید دید پرنده را محدود کنید.

15: زمان آموزش نباید بیش تر از 20 دقیقه طول بکشد. زیرا اینکار باعث یکنواختی شده و حوصله پرنده را سر می برد. برای تنوع بخشیدن به آموزش می توانید از صدای ضبط شده، رادیو و یا تلویزیون نیز استفاده کنید. با این کار پرنده نسبت به گفتار انسانی آشنایی پیدا میکند و حتی ممکن است کلمه ای را در این میان یاد بگیرد.

16: برای اینکه در زمان آموزش، عروس هلندی از گفتار شما و تکرار یک کلمه خسته نشود، کلمه هدف مورد نظر را در جمله بندی به کار ببرید. بعنوان مثال اگر کلمه هدف سلام است، با گفتن سلام عزیزم و … می توانید به آموزش تنوع بدهید. بعد از یادگیری اولین کلمه، آموزش کلمه دوم بسیار سریع تر خواهد بود.

17: بعد از آموزش حتما پرنده را با میوه ها و دانه های مورد علاقه اش، تشویق کنید. این کار باعث شرطی شدن عروس هلندی نسبت به کلمه میشود. او یاد میگیرد که با گفتن کلمه جایزه ای خوشمره در انتظار او است. بنابراین برای سخن گفتن تمایل نشان خواهد داد.

به یاد داشته باشید که آموزش حرف زدن به عروس هلندی نیاز به صبر و تلاش دارد. پس صبور باشید و عجله نکنید. همچنین شخصیت هر پرنده منحصر به فرد اوست و میزان توانایی های آنها نیز با هم فرق دارد. بنابراین ممکن است یک عروس هلندی در کمتر از 3 ماه سخنگو شود و دیگری تا یک سال سخنگو نشود. برخی نیز هرگز نمی توانند گفتار انسانی را تکرار کنند، اما مهارت خاصی در سوت زدن و تکرار ریتم ها را دارند.

بنابراین روند سخنگو شدن عروس هلندی شما کاملا به شخصیت پرنده و سعی و تلاش تان در این مسیر بستگی دارد. در این مقاله ما تمامی نکات و آموزش های لازم را به شما یاد دادیم. اگر این موارد را رعایت کنید شانس موفقیت شما در سخنگو کردن عروس هلندی بسیار بالا خواهد بود. در این زمینه اگر نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات آن را به اشتراک بگذارید. همچنین در بخش نظرات این مقاله ما پاسخگوی سوالات شما در زمینه سخنگویی عروس هلندی هستیم.

دفتر مرکزی فروش دفتر مرکزی فروش

04432341796 / 04432346612 / 04432379188

کارشناسان رسمی فروش

مهندس محمودی : 09143403463

مهندس عرفان اسکندری : 09143883380

مهندس علیزاده : 09144473924

مهندس حنیفه : 09125547229

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی 5000 به بالا :

مهندس قصابی : 09126342262

دستگاه جوجه کشی عموماً با نام های زیادی مانند ماشین جوجه کشی ، دستگاه انکوباسیون تخم نطفه دار ، دستگاه هچر ، دستگاه ستر و… شناخته میشوند که گروه صنعتی اسکندری با پشتوانه ی بیش از 25 سال تولید انواع دستگاه جوجه کشی ارزان ، دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی حرفه ای ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی شترمرغ و … و عرضه انواع دستگاه جوجه کشی خارجی ، به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دستگاه های جوجه کشی در خاورمیانه شناخته می شود.

اخطار : کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه صنعتی اسکندری و برند ثبت شده ایزی باتور میباشد.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


💠 آموزش صحیح حرف زدن به عروس هلندی

عروس های هلندی به خوبی بعضی طوطی سانان مثل کاسکو صحبت نمیکنند، اما با تمرین، وضوح کلماتشون زیادتر میشه.

نکات مهم:
🔸بهتره پرنده شما رام و دستی باشه، این یعنی به شما اعتماد دارهچطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

🔸پرنده تون باید رابطه خوبی با شما داشته باشه.

🔸مریضی یا کسالت نداشته باشه. حالش خوب باشه

🔸تمرین شما زمانی باشه که پرنده سرحاله و پر از انرژی. اگه خسته باشه به هیچ وجه تمرین نکنید.

📌یه نکته مهم خدمت دوستداران فندق: پرنده تون زمان آموزش باید بهش خوش بگذره این خیلی مهمه. اگر توانستید محیطی فراهم کنید که لذت ببره، میتونید مطمئتن باشید که بهترین جواب را میگیرید.
این نکته برای همه آموزش هاست.

خوب… شرایط بالا را که در نظر گرفتید شروع کنید

🔸۱- محیط ساکت باشه. مثلا تلویزیون روشن نباشه یا نزدیک پنجره نباشید. شما نیاز دارید همه حواس پرنده به شما باشه.

🔸۲- فقط یک کلمه را انتخاب کنید که با اون تمرین کنید. انتخاب اون کلمه با شماست اما کلمه راحتی باشه.
مثلا “سلام” یا “فندق”

🔸۳- سکوت بعد از گفتم کلمه نیازه. مثلا ۵ ثانیه سکوت کنید بعد مجددا کلمه را تکرار کنید. به چشمان پرنده تون دقت کنید و ببینید چقدر واکنش نشون میده.

🔸۴- سه تا چهار دقیقه که تمرین کردید یک دقیقه سکوت کنید بعد دوباره شروع کنید.

🔸۵- اگر دیدید پرنده داره تلاش میکنه حتی نامفهوم چیزی رو سعی میکنه بگه بهش جایزه بدید. اگر نگفت جایزه ای در کار نیست. دلسوزی در تمرین جایی نداره

🔸۶- برای پیشرفت هر روز تمرین کنید و مدت تمرین بیشتر از نیمساعت نباشه.

🔸۷- وقتی به پیشرفتی در ادای کلمه اول دست یافتید، به کلمات بعدی برید. البته شاید پرنده شما کلمه اولی که انتخاب کردید دوست نداشته باشه. میتونید از کلمه دیگه ای استفاده کنید. شما بهتر از هر کسی پرنده تون را میشناسید.

🔖نکات تکمیلی:
– بهترین سن کار کردن ۷تا ۸ ماهگی هست. اگه پرنده شما سه سالش هست خیلی کار دشواری است که سخنگو بشه

– پرنده نر را جهت تمرین انتخاب کنید.

– عروس شما اگر جفت دارد احتمال کمتری داره که تمایل به حرف زدن داشته باشه. مگر اینکه قبلا صحبت کردن را یاد گرفته باشه.

– از صدای ضبط شده هم زمانیکه در منزل نیستید استفاده کنید.

❤نکته آخر: هرگز عصبانی نشوید. خسته نشوید. موفقیت با مهربانی، عشق و پشتکار حاصل میشه.
مهربانی و عشق از پشتکار مهمتره

www.myfandogh.ir

سلام من یه عروس ماده دارم که از بچگی خریدم و با سرلاک بزرگش کردم اینو اگه باهاش کار کنم جرف میاد یا احتمال اینکه نتونه حرف بزنه زیاده؟؟؟؟

ماده ها معمولا حرف نمیزنند

ربطی ب ماده یانر بودن نداره..من ماده دارم ۵ کلمه واضح رخ تو رخ صحبت میکنه..فقط هوش وقدرت یادگیری نر بهترازماده هستش وزود تراز ماده ب حرف وواضح تر حرف میزنه.تمرین وپشتکار میخواد.باید ازسرلاکی تا ۴ الی ۵ ماهگی تمرین وباهاش کارکنی.حنجره عروس وقدرت تکلمش نسبت ب طوطی سانان ضعیف تره..واز۶الی۷ ماهگی شروع ب حرف زدن میکنه ولی ۸ماهگی واضح ترمیشه.اینا تجربیات بنده هستش

خیلی ممممممنون من تونستم بهش یا د بدم اسم خودم و سلام

آفرین

من فندقم خیییییلی حرف میزنه جوری که از پرحرفیم خندمون میگیره خودم میخنده

سلام خسته نباشید. جوجه من۲ماهشه من نمیدونم نره یا ماده خیلی دوست دارم حرف زدنو یادش بدم البته هنوز سرلاکیه دکترم بردم گفت تا اخر این ماه بهش سرلاک بدی اشکال نداره. میشه منو راهنمایی کنید که چجوری دون خورش کنم و حرف زدن بهش بیاموزم.ممنون

در مورد حرف زدن که همینجا مفصل توضیح داده شده. در مورد قطع سرلاک هم باید دانه در اختیارش بذارید و حجم سرلاک را رفته رفته کم کنید

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

من یه دونه دارم فوق العاده با هوشه .اول اسمش گذاشتیم فندق .گاهی میگفتیم قندق بیا.حالا مرتب چچه میزنه ومیگه فندق بیا.کاش میشد صوت اهنگش بفرستم چقدر زیبا ودلنشینه

دلیلی داره که ماده ها حرف نمیزنن؟یعنی منظورم اینه که با تمرین هم به هیچ وجه یاد نمیگیرن؟

مسئله ژنتیکی هست اما دیده شده گاهی ماده ها چندین کلمه حرف میزنن

سلام من پرندمو از بدو تولد بزرگش کردم و باهام خیلی احساس راحتی میکنه وقتی دو ماهش بود سعی کردم باهاش تمرین کنم اما خیلی بازیگوشه و میپرید منم دیدم علاقه نداره دیگه باهاش تمرین نکردم الان هفت ماهشه به نظرتون دور نیست برای سخنگو کردن؟اصلا چکار کنم که بازی گوشی نکنه همه ی نکاتی رو هم که گفتید انجام داده بودم

خیر دیر نیستش

دوست عزیز عروس هلندی جون تو جونش بکنن دلقکه همشون هم اینطوری هستن مخصوصا اگه از نژاد زرد لپ سرخی یا کوتوله ها باشن همین طوطی که شما داری مطمعن باش حرف های بلده بزنه ولی چون سر به هوا هستن و روی پای خودشون بند نیستن

سلام من جوجه یک ماه دارم پرنده فروش گفت نر هست از کی باید تمرین کنم

پرنده فروش را به بنده معرفی کنید تا بدونم چطور تشخیص دادن جنسیت جوجه یکماه رو!!
از چهل روزگی میتونید تمرینات را شروع کنید

سلام من یک طوطی عروس نر دارم که خاکستری هست و تا الان دو سالش شده ، تا حدود یک سال پیش یا کمتر ، ۴ یا ۵ کلمه حرف میزد ولی تازگیا این چند ماه فقط یک کلمه اسم منو همیشه صدا می‌کنه ، یعنی اون کلماتو یادش رفته؟ من یکی دو باری دیدم جلوی آینه اون کلماتی که قبلا می‌گفت و الان نمیگه رو گفت ، بعد عروسم حتما باید جلوی آینه باشه حرف بزنه ، یا اینکه مثلاً اگه همین حالا بهش بگیم سلام نمیگه سلام ، باید حالش خیلی خوب باشه و اونم احتمالش خیلی کمه که بگه ، در کل پرنده ی بازیگوشی هست ولی کم حرف میزنم و بیشتر سوت میزنه . میشه راه حل بدید یا یکم توضیح بدید؟؟ خیلی نگرانشم.

سلام من یک عروس هلندى هفت ماهه دارم و إز دو ماهگی خریدمش. بعد حالا منو گاز ارامى میگیره میدونید چرا؟

سلام من دوتا عروس یه ماهه دارم تازه خریدم یکیش اهلی ولی اونیکی گاز میگیره و میخام کار کنم باهاش فقط موقعی که غذا میدم گاز نمیگیره چیکار کنم اینم اهلی شه!

کلیپ رام کردن را در سایت ببینید

سلام من یه عروس هلندی دارم الان شیش ماهش شده اما متاسفانه هنوز سرلاک میخوره چند مدل دونه مختلف براش گذاشتیم اما از هیچ خوردنی استفاده نمیکنه جز سرلاک وقتی سرلاک و کم کم ازش میگیریم بعد از سه یا چهار روز کلا یک دفعه پاهاش سست میشه و از بدن و سر و گردن بی جون میشه منم تا سرلاک بهش میدم یک روز بعدش سریع خوب میشه نمیدونم چیکار کنم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز گاز گرفتن همیشه نشونه وحشی بودن طوطی نیست بعضی از طوطی ها به خاطر ناشی بودن در روابط این حرکت رو از خودشون بروز میدن بعضی اوقات حتی برای تشکر گاز میگیرن فکر میکنن اینجوری تشکر کردن این نیاز به تمرین بیشتر داره با طوطی و اینکه شما باید با اون طوطی اهلی که هست جلوی چشم اون کار کنی تا ببینه اینجوری خودش خودکار هر کاری اون طوطی بکنه اینم به مرور انجام میده و نیازی نیست شما مستقیم با اون کار کنی بینشون اصلا تفاوتی قائل نشو یک همچین چیزیهای تو ذهنشون میمونه هر چیزی به این دادی به اونم یکی بده

سلام .لطفا بهم جواب بدید من یه عروس هلندی دارم حدودا ۹ماه ..تا چند روز قبل خیلی حرف میزد الان هیچی نمیگه و حالت تهاجمی داره ..لطفا کمکم کنید

عروس منم ماده هست اماهیچ چیزی نمیگه یعنی هیچ صدایهم از خودش در نمیاره باید چیکار کنم
و هیچ تحرکی هم نداره ممکنه مریض باشه شط

سلام من یه عروس نر ۲ ماهه دارم و ۳ هفتس خریدمش و دستی شده میخواستم بدونم کی باید تمرینو شروع کنم و چقد طول میکشه بگه سلام

اگه نر باشه از پنج ماهگی

سلام من یه عروس هلندی به گفته فروشنده ۳ ماهه خریدم که فروشنده که کارش جوجه کشی هسنش میگفت به احتمال زیاد نر میشه
این عروس تقریبا دستی هستش خیلی وقتا میاد رو دستم و از دستم غذا هم میخوره اما بعضی وقتا که دستمو میبرم طرفش گاز میگیره دلیلش چیه با تشکر اگه پاسخ بدید

باید بیشتر باهاش کار بشه عروس منم اینجوریه نیمه رام هستن

سلام من یه عروس سه ماهه دارم که غذای مورد علاقش چوب شور هست مشکلی نداره بش بدم؟؟
و لطفا بگید چقد دیگه میاد رو انگشتم یعنی کی اهلی میشه؟؟

چوب شور مضر هست. در مورد اهلی شدن اطلاعات بیشتری مورد نیاز است

سلام خب شما خودت جواب خودت رو دادی ببین شما کافیه از همون چوب شور برای اهلی کردنش استفاده کنی بهش نده دستت بگیر تا خودش بیاد سمتت یا روی دستت بشینه یا روی پاهات بعد که داره چوب شور رو میخوره خیلی اروم بدون هیچ حرکت سریعی دستت رو به ناحیه سرش نزدیک کن نقطه ضعف طوطی همون قسمت سر و گردنش هست خیلی به ارومی نوازشش کن به طوری که موهاشو بهم بریزی خیلی خوش میاد یعنی خاروندن اگر همچین اجازه ای به شما داد بدون اهلی شده در قسمت سر مراقب باش گوشش اذیت نشه و گرنه ازت میترسه دیگه سرشو دستت نمیده سعی کن شور زیاد بهش ندی احتمال کور شدن داره یکی دیگه از چیزهای که طوطی ها دوست دارن اینه هست ازش به صورت کم استفاده کن تا دیونه نشه

سلام خسته نباشید من یک عروس هلندی دارم خیلی باهاش کار میکنم حرف بزنه ولی لجبازی میکنه هر چی بهش میگم میگه نه نمیخوام بعضی وقتها که تنهاست یک شعر دشتی میخونه انگاری برای خودش کلا سر به هواست همشم تو کار برق سیم برق این حرفاست کلا برق کاره انگاری راهی داره یکم تمرکزش رو بیشتر کنیم

ببخشید فندق من ۴ ماهش است به نظر تون دیر است برای حرف زدن یا زود؟ در ضمن به اسم ماده به من فروخته شد

اگه ماده باشه حرف نمیزنه. یکماه دیگه صبر کنید جنسیتش مشخص میشه

سلام. ممنون از پست خیلی خوبت

یه عروس سرلاکی تقریبا دوماه و نیم گرفتم. کم کم میخواد دون بخوره و کاملت دستیه،،هنوز نر و ماده بودنش معلوم نیست،،بنظرت از چه سنی روی حرف زدنش کار کنم. ممنوووونم

خودشون از چهار ماهگی شروع به ریزخونی میکنن

سلام
تقریبا پنجاه روزه دارم سرلاک بوده همین امروز دون خور شده میتونم حرف زدن یادش بدم چطوری تشخیص بدم نره یا ماده

باید تا چهار پنج ماهگی صبر کنید

سلام من عروس هلندیم حرف میزد الان اصلا نمیتونه حرف بزنه فقط جیغ میزنه
چطوری میتونیم کمکش کنیم ک دوباره حرف بزنه؟

باید جزئیات بیشتری بررسی بشه. از طریق اینستا پیام بدید

فندق من پنج ماهه شد چگونه جنسیتش را تشخیص بدم؟در ضمن من باهاش کار میکنم کی به حرف میفته؟

فندق من پنج ماهه شد چگونه جنسیتش را تشخیص بدم؟در ضمن من باهاش کار میکنم کی به حرف میفته؟

سلام دوستان
من یک عروس نر ۱۰ ماهه داشتم از ۶ ماهگی باهاش کارکردم مخصوصا صدای عروس دیگه از اینترنت واسش گذاشتم یاد گرفت ولی متاسفانه بر اثر شستن که آب به سروگوشش خوردم سریع مرد و مارو تنها گذاشت….مواظب باشید.

سلام چطکر بفهمیم عروس هلندی چند وقتشه یا فروشنده سنشو راست گفته یان؟

از شما ادمین محترم ممنونم خیلی عالی هستید

سلام من ی عروس هلندی خریدم و فروشنده بهم گفت ۴۵ روزشه و نر هستش از کجا بفهمم درست گفته نر هست یا ن

ببخشید عروس هلندی من از دو ماهگی خریدم الان ۸ یا نه ماهه ماده هم است به نظرتان میتونم به این حرف زدن یاد بدم

اگه نر یاشه بله

سلام ببخشید من یک عروس هلندی ماده رو از دو ماهگی خریدم الان فک کنم ۹ یا ۹ ماهه میتونم به این اموزش بدم یعنی چون مادس اشکال نداره نطادشم الان بدن قهوه ای لپ نارنجی هاست

اگه کامل رام باشه میشه

ببخشید خونه ما کلا پنجره بالکن اون وقت باید چیکار کنم شما گفتی کنار پنجره نباشیم

برای چه موردی؟

سلام من ی عروس هلندی نر ۵ماهه دارم حدودا چقدر زمان میخواد تا بتونه یک کلمه رو بگه؟!!!

سلام من یک عروس هلندی دارم که میخوام دستیش کنم باید چی کار کنم

سلام من عروس نیمه رام دارم که غذا از دستم برمیداره نازش هم میزاره بکنم اما هرکار میکنم روی دست نمیاد چه با گرفتن غذا روبروش وقتی که گرسنه است…چه با فشار دادن شکمش

سلام من یه عروس هشت ماهه نر دارم هر موقع میخوام تمرین کنم میپره اینور اونور و اصلن نمیخواد گوش کنه تا الان هم بوس دادن و دست دادنو با علاقه یاد گرفته ولی نمیدونم چیجور انرژیشو برا آموزش حرف زدن کنترل کنم

عروس هلندی من یک سالشه زیاد بازیگوشه اصلا هم حرف نمیزنه نر هستش چطوری باهاش تمرین کنم اصلا بعد یک سالگی میشه حرف بزنه قبلا ها رو دوستم میومد الان کم میاد فقط دوست داره رو همه چی بشینه و چوب بخوره

بستگی به پرنده و شرایط زندگی و علاقه نسبت به شما داره
اما معمولا در این سن سخت صحبت کنه

سلام یه عروس وایت فیس دارم الان حدود ۶ ماهشه جنسیتشو نمیدونم ولی مثل نرها آواز می خونه میخواستم اگه نر باشه از کی پرهای صورتش سفید میشه؟یا ممکنه که صورت سفید نشه؟

تایکماه دیگه صورتش سفید میشه

در منزل میشه پفشو خوابوند

با سلام من یه عروس هلندی دارم ۲ ماهشه
نمیدونم چرا هیچی نمیخوره لطفا کمک کنید

منظورتون از هیچی نمیخوره، اینه که یجز دانه چیزی نمیخوره یا کلا چیزی نمیخوره
اگه کلا چیزی نمیخوره مریضه
اگر که بعضی غذاهای دیگه را نمیخوره یه مطلب در قسمت آموزش ها در این مورد هستش مطالعه بفرمایید

سلام خدا قوت
من یه عروس الان حدود دو هفته هست خریدم که فروشنده گفت ۴ماهشه. ولی خیلی ساکت و گوشه گیره. بعضی وقتها هم به شدت دیوونه میشه و گاز میگیره. کلا خیلی بی تحرک و کسله ولی وقتی میخواستم بگیرمش اینجوری نبود. الان همش یه گوشه میشینه پشت به ما. دو بار هم بابت گاز گرفتن نصف روز تنبیهش کردم و وسایل و خوراکیشو برداشتم. از قفسم بیرون میارمش سریع میخواد برگرده تو قفسش.؟؟؟؟

در آموزش پرندگان تنبیه به اسن شکل نداریم
قهر کرده پرنده تون

سلام خسته نباشید!
من دیروز یک عروس هلندی ۲ ماهه خریدم . امروز خیلی شیطونی میکنه . همش میخواد یه راه پیدا کنه که از قفس بیاد بیرون دستی نیست . یکبار هم تا الان سرش گیر کرده لای قفس.
هنوز هم تلاش میکنه دوباره سرش رو از قفس بیاره بیرون .
من چطور میتونم بهش بفهمانم که کارش اشتباهه؟
خیلی ممنونم.

سلام.من یه عروس ۶ ماهه نر دارم که از ۲ و ماه و نیمه گیش دارمش.روزی دوبار حسابی باهاش تمرین میکنم.اما همچنان فقط جیغ جیغ میکنه و صداهایی که خودش دوس داره درمیاره و اصلا تمایلی به حرف زدن نشون نمیده! آیا به تمرین ادامه بدم؟ واقعا الان ک دیگه ۶ ماهش شده باز امیدی به حرف زدنش هست؟!

درود. بله. واسش نوار بذارید مرتبا

سلام، مرسی از اطلاعات خوبتون، ۵ روز فندقم رو خریدم، به گفته فروشنده ۲ ۳ ماهشه، قهر کرده اصلا از جاش تکون نمیخوره همون جایی که هست وایمیسه، گاهی از دستم غذا میخوره ولی میخوام بگیرمش فرار میکنه خیلی هم محکم گاز میگیره، نمیدونم چکار کنم حداقل شروع کنه بچرخه از قفسش بیاد بیرون

درودبرشما باید چند روز وقت بدید تا به شما و محیط جدید عادت کنه

سلام
ی عروس گل باقالی خریدم ب تازگی فروشنده گفت دوماهه هست و نر
اما ب تازگی شنیدم ک میگن این نژاد همگی ماده هستن ایو این موضوع صحت داره
با تشکر

خیر صحت نداره

سلام. یا عرض خسته نباشید.
من یه عروس هلندی را که تقریبا ۴/۵ماهش
هست رو گرفتم.
من هر شب روش یه پارچه میکشم تا راحت تر بخوابه. تقریبا یه هفته هست که تا پارچه رو بر میدانم خییییلی جیغ و داد میکنه.
و وقتی هم که میارمش بخیر ساکت میشه ولی گاز میگیره و وحشی میشه.
بعد یک ربع خوب میشه.
اگه میشه از راهنمایی تون استفاده کنم ممنون میشم.

سلام واقعا دستتون درد نکنه من از وقتی این تمرین رو انجام دادم عروسم هر کی از در میاد بیرون سلام میکنه

ای جانم
فیلمشو برامون بفرستید

عروس هلندیت چند سالش بود یاد گرفته؟؟؟

سلام خسته نباشید
من سه تا جوجه عروس هلندی از جوجگی بزرگشون کردم چون سه تا کنار هم بود داشتند وحشی میشدن یکیشون رو جدا کردم ک حرف زدن رو بهش یاد بدم . اما بعد ازسه هفته وحشی شده و فقط میل داره نزدیک دوتا عروس دیگه بره و اجازه نمیده نزدیکش برم

باید چیکار کنم تا رام شه و بتونم بهش اموزش بدم
لطفا راهنمایی کنید

طبیعتا چون اون پرنده ها در محیط منزل هستند تمایل به بودن با انسان پیدا نکرده
زمانی می توان گفت پرنده جدا شده که کلا در محیط منزل تنها باشه و حتی صدای پرنده های دیگه را نشنوه

سلام خسته نباشید . عروس هلندی سه ماه و نیمه دارم زیاد میخونه . میخوام حرف زدن یاد بگیره زیاد باهاش حرف میزنم . یه سوال داشتم اینه ک چجور یادش بدم . یه کلمه فقط تکرار کنم یا کلا باهاش حرف بزنم ک زودتر یاد بگیره ؟

برای شروع یک کلمه ساده را تکرار کنید

سلام من یه عروس هلندی نر دارم که یک سالشه و از دو و نیم ماهگی خودمون بزرگش کردیم و به من خیلی عادت داره و خودمم خیلی باهاش بازی میکنم و اهلی هم هستش راستش همه میگن نمیتونه یاد بگیره و کم کم دارم نا امید میشم ولی فک کنم تلاش های خودمم کمه ولی چجوری بتونم با این سنش بهش یاد بدم ????
عروس هلندی هستش که تو یک سالگی حرف زدن یاد گرفته باشه؟؟؟؟؟
ا🐤🐤🐤

درود بر شما
احتمال داره ماده باشه

سلام من یه طوطی دارم خیلی شبیه عروس هلندی هست هم رنگش هم دُمش
بهم گفتن طوطی ملنگو هستش ولی بیشتر شبیه عروس هلندیه
۴۵روزشه یعنی ۱ماه و نیم
بعضی وقتا میرم بزارمش رو دستم گاز میگیره چجوری رامش کنم؟
خیلی دوست دارم کلمه سلام رو تکرار کنه هرروز باهاش تمرین میکنم ولی هیچ عکس العملی انجام نمیده ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام.عروس هلندی من ۶ ماهشه ولی من نمیدونم نره یاماده.لطفا به من بگید چه طور باید متوجه بشم.ضمنا عروس طوسی هستش

سلام اگر صورتش زرد شاید نر باشه اگر لپ هایش خیلی نارنجی شاید نره منظور از شاید یعنی ۷۰درصد درسته بعد اگر زیر بالش رو نگه کن اگر خال نداره شاید نر بعد اگر تاجش بلند و روبه جلو هستش نر همه ی اینارو ببین اگر دوستاش هم درست بود نر

سلام خسته نباشید من یک جوجه وایت فیس دارم چند هفته ای هست گرفتمش و بهش غذا میدم اما هنوز از من میترسه تا میرم سمتش جیق جیق میکنه فقط وقتی نازش میکنم آروم میشه

سلام من یه عروس هلندی سه ماهه دارم تقریبا یه ماهه خریدیمش اما با اینکه یکم بام اخت شده اما بعضی وقتا هم میترسه منم می خوام کامل بام دوست شه تا اموزش رو شروع کنم می شه بگید چه کار کنم دیگه ازم نترسه؟

سلام خسته نباشین
من الان دو روزه یک عروس هلندی پنج،شیش ماهه خریدم اما نه غذا میخوره نه آب میخوره
غذا هم ارزن براش گذاشتم هم کتان هم تخمه اما هیچ کدومو نمیخوره خیلی هم میترسه
میشه لطفا راهنماییم کنین.

درود بر شما.اگر رام باشه بعد از ۴ روز تا یک هفته به شما و محیط جدید عادت میکنه و اکی میشه. اما اگر رام نیاشه همیشه این ترس را داره

سلام ببخشید من می خوام به عروسم چیز های زیادی یاد بدم می شه بسته های مکملی فندوق رو رایگان بذارید . اگه موافقت کنید خیلی خیلی ممنون می شم .

سلام
خیلی از پیج تون استفاده کردم ممنون
من یه عروس هلندی دارم که وقتی خریدمش تازه دونخور شده بود سنش رو نمی دونم و اینکه خیییییییلی به من وابسته است شیرین کاری هم برام می کنه اما حرف نمی زنه. راستش خیلی شیطونه و تمام توجه من رو برای خودش می خواد اما حرف نمی زنه نر هستش میشه راهنمایی کنید ممنون

خواهش میکنم. ممنون از توجهتون
احتمالا پرنده تون ماده باشه

سلام عروس من حدودا شش ماهشه
خیلی رام نیس بیشتر ترجیح میده تنها باشه و با خودش بازی کنه
وقتی من میرم باهاش تمرین کنم اصن هیچی نمیگه ساکت ساکت
اما صدای ضبط شده بین اواز خوندناش یه پچ پچایی داره که با سوت و اوازش جنس صداش فرق داره
اما هنوز نشده یک کلمه هم بگه
چیکار کنم ؟ امیدی هست که حرف بزنه ؟ این پچ پچ بین اواز یعنی داره تمرین میکنه؟ توروخدا جواب بدین

سلام من یه ملنگو سه سال و نیمه دارم که از یکسالکی گرفتمش و حرف میزد اما وقتی دورش خیلی شلوغ نبود ولی یکساله که خونه رو عوض کردیم کلا حرف نمیزنه …چیکار کنم لطفا چون خیلی قشنگ حرف میزد…

سلام خسته نباشید ببخشید من یه عروس هلندی دارم که ۴ ماهش هست و از دو ماهگی دارمش و کاملا رام و دستی هست هنوز جنسیتش رو نمیدونم.
چند روزی میشه که وقتی تنها هست یه سری کلمه میگه که البته خیلی واضح نیست و مشخص نمیشه چی میگه و به محض اینکه یه نفر بره طرفش دیگه هیچی نمیگه و حرف نمیزنه نمیدونم چرا. به نظرتون باهاش تمرین حرف زدن رو انجام بدم یا نه؟؟
چون خودتون اینجا نوشتین بهترین سن برای یادگیری حرف زدن ۷ یا ۸ ماهگی هست اما عروس هلندی من فقط ۴ ماهش هست به نظرتون اگه باهاش حرف بزنم یاد میگیره با توجه به رفتار جدیدی که پیدا کرده؟؟ ممنون میشم اگر رهنمایی کنید.

سلام من یه عروس دارم نزدیک چهار ماهشه چندوقته خودش آواز میخونه براش یه صوت سوت از عروس دیگه گذاشتم روزی ۱۰ دقیقه بعد سه روز یادگرفت وشروع کرد زدن اون سوت حالا میخوام حرف یادش بدم ولی اون سوته رو ول نمیکنه با اینکه براش نمیزارم ولی حتی بهتر داره میزنه نسبت به قبل نمیدونم چیکار کنم
و اینکه نوشتید محیطی باشه که بهش خوش بگذره وقتی میارمش بیرون دورش اسباب بازی باشه اصلا رو دستم واینمیسه همش میخواد بازیگوشی کنه ولی اگه چیزی نباشه رودستم وایمیسه وبه حرفام گوش میده ولی نمیدونم داره بش خوش میگذره یا حوصلش سر رفته باید چیکار کنم؟

بهترین حالت اینه که در مراحل اول کمتر سوت تمرین بشه چون عروس ها سوت زن های ناهری هستند و تمایل شون به سوت زدن بیشتر از تمایل شون به حرف زدن هست

سلام ببخشید من می خوام به عروسم چیز های زیادی یاد بدم می شه بسته های مکملی فندوق رو رایگان بذارید . اگه موافقت کنید خیلی خیلی ممنون می شم .

سلام
یه عروس دارم که خیلی گستاخ شده
سه ماهه خریدمش و توی ناز و نعمت بزرگ شده ولی خیلی پر رو هستش
چیکار کنم که عادت های بدش رو کنار بذاره
ولی از ته دل دوسش دارم

سلام من یک طوطی عروس نر دارم که خاکستری هست و تا الان دو سالش شده ، تا حدود یک سال پیش یا کمتر ، ۴ یا ۵ کلمه حرف میزد ولی تازگیا این چند ماه فقط یک کلمه اسم منو همیشه صدا می‌کنه ، یعنی اون کلماتو یادش رفته؟ من یکی دو باری دیدم جلوی آینه اون کلماتی که قبلا می‌گفت و الان نمیگه رو گفت ، بعد عروسم حتما باید جلوی آینه باشه حرف بزنه ، یا اینکه مثلاً اگه همین حالا بهش بگیم سلام نمیگه سلام ، باید حالش خیلی خوب باشه و اونم احتمالش خیلی کمه که بگه ، در کل پرنده ی بازیگوشی هست ولی کم حرف میزنم و بیشتر سوت میزنه . میشه راه حل بدید یا یکم توضیح بدید؟؟ خیلی نگرانشم.

سلام
من به اشتباه یه جفت جوجه عروس هلندی خریدم.میخوام حرف زدن یادش بدم ولی میگن دیر به حرف می افته وقتی جفت باشن چکارشون کنم حالا زود حرف بی افته؟
این سختی کار و دیر حرف افتادنش چقدر است؟

این مورد تا حد زیادی درسته
بهتره پرنده نر با سن کم و تنها داشته باشید

من ی عروس هلندی نر دوساله دارم بعضی کلمات رو میگه مثل هولو سلام بیا بیا بوس بده
میخواستن بدونم اگه باهاش کار کنم بازم میتونه کلمات دیگه رو بگه؟

معمولا در این سن تمایل شون برای یادگیری کمتر میشه


هر گونه کپی برداری و انتشار منابع و آموزش های سایت بدون کسب اجازه غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

Myfandogh (2017)

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

عروس هلندی جزو پرنده های باهوش و بسیار دوست داشتنی می باشد که هر کسی با دیدن آن تمایل به پرورش و نگه داری از آن پیدا میکند. این پرنده در زبان انگلیسی کاکاتیل(cockatiel) نامیده می شود و بعد از مرغ عشق محبوب ترین پرنده در بین پرورش دهنده های ایرانی و خارجی میباشد. در این مقاله از پت پرس می خواهیم آموزش سخن گفتن عروس هلندی را به صورت قدم به قدم به شما آموزش دهیم، لطفا با ادامه مقاله همراه باشید.

به طور کلی طوطی ها هوش بالایی در یادگیری دارند که کاسکو ها باهوش ترین آنها به شمار می رود، عروس هلندی نیز پس از کاسکو، طوطی اسکندر و ماکائو به عنوان باهوش ترین طوطی شناخته شده است که توانایی یادگیری و ادای چند کلمه را دارد. هم چنین در صورت سوت زدن مداوم یک آهنگ ، می توان آن را به عروس یاد داد. این پرنده ها استعداد زیادی نیز در سوت زدن دارند.

ویدیوی آموزش حرف زدن به عروس هلندی رو میتونین از اینجا در کانال یوتیوب پت پُرس مشاهده کنین. (با قند شکن وارد بشین😉َ)

مشاهده ویدیو در کانال یوتیوب پت پُرس

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

اگر می خواهید یک کاکاتیل سخنگو داشته باشید باید آن را به صورت جوان تهیه کنید چون پرنده های مسن استعداد و علاقه کمتری به آموزش دارند، عروس هلندی های ۳ الی ۴ ماهه که کاملا دانخور شده اند، بهترین گزینه برای آموزش هستند. با توجه به اینکه جنس نر هوش بالاتری دارند و جسور تر عمل می کنند، برای آموزش مناسب تر خواهند بود. ضمنا ذکر این نکته ضروری است که تمامی نژاد های عروس هلندی ها هوش یکسانی دارند و هیچ وقت به گفته های دیگران در این مورد اعتنا نکنید. نکته مهم دیگری که در این مورد باید به آن توجه کنید، تنها بودن عروس هلندی است، اگر پرنده را به صورت جفت خریداری کنید هیچ وقت موفق به آموزش نخواهید شد چون پرنده ها با هم انس می گیرند و به وجود شما وابسته نخواهند بود.

 

آموزش حرف زدن به عروس هلندی باید اصولی و علمی انجام بشه، در غیر این صورت صاحب عروس هلندی رو ناامید و خسته میکنه و باعث میشه

آموزش بی فایده به نظر برسه.

در کتاب آموزش عروس هلندی بهتون توضیح دادیم چطور اصولی و علمی جوری به پرندتون حرف زدن یاد بدید که در کمترین زمان، بهترین نتیجه رو بگیرید. برای دریافت کتاب الکترونیکی روی دکمه زیر کلیک کنین.اگر این کار اصولی و علمی انجام بشه، پرنده خیلی زود حرف زدن رو یاد میگیره و در این کار پیشرفت میکنه.

 

 

دانلود راهنمای تربیت عروس هلندی برای حرف زدن و انجام کارهای جالب!

 

 

پس از اینکه پرنده را خریداری کردید، این کاملا طبیعی است که از دست شما غذا نخورد و بی قراری داشته باشد، چون پرنده هنوز به محیط جدیدش و خود شما عادت نکرده و نسبت به شما حالت تدافعی خواهد داشت و اگر انگشت تان را به سمتش ببرید، آن را گاز خواهد گرفت.

در این مرحله وظیفه شما این است که اعتماد پرنده را به دست آورید، برای این کار باید آب و غذای تمیز و سالم را مرتبا در اختیارش قرار دهید و مدتی در کنار قفسش بنشینید و به آرامی با او صحبت کنید. از ایجاد سر و صدای زیاد و خشن پرهیز کنید و قفسش را در محیطی آرام و با حداقل رفت و آمد قرار دهید.

اگه نمی‌دونین که چطور باید اعتماد عروس هلندی‌تون جلب کنین، مقاله رام کردن عروس هلندی رو بخونین. ما توی این مقاله سعی کردیم تا به شما روش‌ها و مراحل رام کردن و دستی کردن طوطی هلندی رو به شما یاد بدیم.

 

با توجه به اینکه پرنده شما تنهاست، بنابراین نیاز به یک همدم و هم صحبت خواهد داشت پس شما باید روزانه چند ساعت از وقت خود را با پرنده بگذرانید. به عبارت دیگر اگر وقت کافی در اختیار ندارید از خرید او جدا خودداری کنید و با دست های خودتان او را نابود نکنید!! چون که عروس هلندی شما در این صورت نه تنها آموزش نخواهد دید، بلکه به مرور زمان شاهد افسردگی و بیماری او نیز خواهید شد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، اولین اقدامی که باید بکنید جلب اعتماد پرنده است که این کار با گذشت زمان و خوش  رفتاری شما به دست خواهد آمد. از جمله اقداماتی که برای جذب عروس هلندی خود می توانید انجام دهید دادن غذای مورد علاقه اش مانند ارزن و کتان، ساکت نگه داشتن محیط ، حرف زدن و بازی کردن با اوست.

اسباب بازی های مختلفی مانند تیله ، توپ ، نردبان و زنگوله در قفسش قرار دهید، اما از قرار دادن آینه و عروسک شبیه به عروس هلندی خودداری کنید چون پرنده با این دو شی ارتباط برقرار خواهد کرد و به مرور زمان با عادت کردن به آنها ، دیگر به آموزش های شما اعتنایی نخواهد کرد.

زمان و خواب و بیداری پرنده را در نظر بگیرید و هنگامی که پرنده خواب است سر و صدای زیاد ایجاد نکنید چون اعتماد جلب شده را از بین خواهد برد. عروس هلندی باید ساعت ۱۰ شب بخوابد و ساعت ۸ صبح از خواب بیدار شود. قبل از خواب حتما با او حرف بزنید تا به سمت شما جذب شود و پارچه ای تمیز و نازک را روی قفسش قرار داده تا بداند که وقت خوابش فرا رسیده ، سپس چراغ را خاموش کنید. صبح ها نیز پارچه را به آرامی بردارید و به او سلام کنید و صبح بخیر بگویید و بلافاصله دانخوری و آبخوری را شسته و آب و دانه تازه در اختیارش قرار دهید.

به مرور زمان متوجه خواهید شد که عروس هلندی با دیدن شما به سمت تان آمده و آماده شنیدن صدای شماست. در اینجا می توان اظهار کرد که پرنده تان به شما عادت کرده است.

برای اینکه آموزش حرف زدن در سریع ترین زمان ممکن نتیجه بدهد، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :

 

لازمه یادگیری یک کلمه ، تکرار و پشتکار است و اگر جزو کسانی هستید که زود از کار دست میکشید به احتمال زیاد در آموزش حرف زدن عروس هلندی ناموفق خواهید بود. هنگام آموزش سعی کنید خود را خوشحال و پر انرژی نشان دهید چون پرنده تمام احساسات و عواطف شما را درک خواهد کرد و در صورت ناراحت بودن شما ، او نیز ناراحت خواهد شد و نتیجه کار عدم موفقیت در آموزش است.

پس از اینکه پرنده شما کلمه اول را کاملا یاد گرفت و آن را به وضوح بر زبان آورد می توانید به سراغ کلمه دوم بروید. اما هنگام تکرار کلمه دوم ، کلمه اول را نیز هر از گاهی تکرار کنید تا دچار فراموشی نشود. به عنوان مثال اگر کلمه اول “سلام” است، کلمه دوم “خوبی” باشد. وقتی که پرنده کلمه سلام را به خوبی بیان کرد می توانید کلمه “خوبی” را برای او تکرار کنید و در این بین می توانید دو کلمه را با هم بگویید.

 

در این مقاله به صورت خلاصه و مفید مراحل حرف زدن عروس هلندی خدمت تان توضیح داده شد. در صورت وجود هرگونه سوال یا پیشنهاد از طریق نظرات با کارشناسان سایت در میان بگذارید همچنین پیشنهاد میکنیم پادکست ۳۰ پرسش رایج در مورد عروس هلندی در سال ۲۰۱۹ را از دست ندهید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

سلام من یه عروس لوتینو میخوام بخرم ولی وقت کافی براش ندارم میتونم اونو بزارم پیش کس دیگه و بعدا بردارمش بیارم خونه؟ قفسش تکون بخره اشکال نداره؟ سرما نمیخوره؟

سلام معصومه جان،
مدام جابجا شدنش احتمال زیاد بهش استرس وارد کنه. حتما لازمه خودتون تایمی از روز رو باهاش بگذرونین که هم بهتون عادت کنه هم دچار مشکلات رفتاری نشه.

روزی سه ساعت خوبه؟

خیر معصومه جان اگه میخواین به شما عادت کنه و آموزشم ببینه کافی نیست. درواقع بیشتر با فردی که قراره اکثر روز ازش مراقبت کنه ارتباط میگیره.

من چند تا سوال و یه پیشنهاد درباره عروس هلندی دارم
چطوری باید عروس هلندیمو بشورم؟
وقتی عروس هلندی به من و جلیقه پرواز عادت کرد میتونم بدون جلیقه پرواز بگردونمش؟
پیشنهادم:
لطفا خرید باکس عروس هلندی رو تو سایت عالیتون بذارید

سلام معصومه جان،
نیازی نیست بشورینش، اگه ظرف آب براش بذارین احتمال زیاد خودش استفاده کنه برای حمام( درصورت امکان میتونین آب نمای کوچیک یا آبخوری اتومات هم براش تهیه کنین). میشه ولی بازم ریسک داره و میزان کنترلتون روش رو میاره پایین.
ممنون از پیشنهادتون.

ممنون . خیلی مفید بود

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

سلام من عروس هلندی دارم نمیدونم نره یا ماده چون تازه ۲ روزه گرفتم بعدشم دوماه و نیمشه رو دست همه میره رامه رامه ولی اگه صداش کنی متوجه نمیشه یا بهش بگی بیا نمیاد به نظر شما بهش صبحت کردنو یاد بگم لطفا بگین

سلام امیرحسین عزیز،
تعیین جنیستش رو از این مقاله ( راهنمای جامع و کامل عروس هلندی)میتونین دنبال کنین. برای آموزش دادن به عروس علندی هم این کتاب میتونه کمکتون کنه:نگهداری و آموزش عروس هلندی

سلام من داداشم می خواهیم یه عروس هلندی بخریم من می‌خوام یه جوجه بگیریم ولی داداشم میگه عروس هلندی دون خور بگیری اگه جوجه بگیریم من خودم میتونم مراقبت کنم من جوجه بزرگ کردم .
حالا یه سوال داشتم که کدوم بهتره ؟؟

سلام پویای عزیز،
بستگی به خودتون داره. میشه گفت نگهداری جوجه سرلاکی یه مقدار سخت تره با توجه به اینکه لازمه حدودا هر ۴ ساعت بهشون غذا داده بشه تا شب. اما اگه پرندتون دون خور باشه شما بیشتر برای سرگرمی و آموزش باهاش وقت میگذرونین.

سلام پرنده من ۱۳ هفتشه…بهم خیلی نزدیکه…ولی اگه وقتی شعر میخونه بهش توجه کنم دیگه نمیخونه :((
فقط دوست داره بره یه جای دور بعد تنهایی بشینه… -۳-
وقتی براش شعر میزارم توجه میکنه ولی نمی رقصه (´•ω•`)
تا حالا فقط یک یا دو بار کلمه‌ای که یادش دادم رو تکرار کرده 🙁
شاید چون هنوز جوجه هست اینجوریه :((

سلام سارا جان،
میتونه بخاطر سنش هم باشه. ولی درکل یاد گرفتنشون یه مدت زمانی وقت میبره و بسته به استعداد و شخصیت پرنده میتونه کمتر یا بیشتر طول بکشه.

سلام
من یک عروس دارم ۴ ماهشه وقتی دستشو جولاش میگیرین میاد بالا العان باید باهاش کار کنم که حرف بزنه یا نه؟

سلام محمد امین عزیز،
بله یه مدت باید وقت بذارین تا حرف زدنو یاد بگیره، مدام کلمه ای که میخواینو براش تکرار کنین و تشویقی بدین بهش.

سلام ممنونم از تمام مقاله هاى خوبتون🌺
من مى خوام یک عروس هلندى بخرم همه چیز امادست یعنى از لحاض مالى و وقتى که باید باهاش بگذرونم و… مشکلى ندارم ولى من تازه با طوطى پروتلت اشنا شدم وبهش علاقه مند شدم مى خواستم بپرسم میشه طوطى پروتلت رو با عروس هلندى توى یک قفس گذاشت؟؟ قفسشم خیلى بزرگه میشه٣تا عروس هلندى رو توش گذاشت ولى من میترسم باهمدیگه دعواکنن یا عروس هلندى که بزرگ تره نزاره پروتلت غذاشو بخوره یا براى اموزش بهشون مشکلی پیش نمیاد؟؟ مثلا حواسشون پرت نمیشه؟؟ وبراى عشق ورزیدندبهشون هم مشکلی پیش نمیاد؟؟
ممنون میشم جواب بدید🙏🏻

سلام نفیسه جان،
عروس هلندی جزو پرنده های اجتماعیه که با بقیه ی پرنده ها کنار میاد ولی از طرف دیگه پروتلتا اصلا اینجوری نیستن و احتمال اینکه پروتلت عروس هلندیو کتک بزنه بیشتره! (پروتلتا حتی با یکی هم جنس خودشونم ممکنه به دعوا بخورن) بنابراین قفسشون باید حتما از هم جدا باشه ولی میتونین با نظارتتون هردو طرفو رو بیرون از قفس زیرنظر بگیرین ولی داخل قفس اصلا توصیه نمیشه که نگه داشته بشن.
از اونجا که عروس هلندی اجتماعیه بهتره یه عروس دیگه هم پیشش باشه (اگه شخصیتشون خیلی دعوایی نباشه حتی میتونین دوتا نرو باهم نگه دارین یا اگه دوست دارین جفتگیری انجام بشه یه نر و یه ماده ولی اگه بیشتر میخواین نگه دارین ترجیحا ۴ تا باشن)
تو مواردی هم که بیش از یه پرنده میخواین نگه دارین حتما درنظر بگیرین که چندتا ظرف آبو غذا، نشیمنگاه و اسباب بازی دراختیارشون باشه که یکی قلدر بازی واسه بقیه درنیاره!

سلام من یه عروس هلندی خریدم
نمیدونم نره یا ماده
باید چطوری بفهمم
ممنون میشم

سلام امیر عزیز،
عروس هلندیا تفاوت جنسیتشون رو بعد از حدود ۶ ماهگی نشون میدن و ویژگیای ظاهری درمورد رنگ عادیشون صدق میکنه و برای مثال در نوع لوتینو صدق نمیکنه. قسمت نهم این مقاله کامل توضیح داده بهتون:راهنمای جامع و کامل عروس هلندی (معرفی، نگهداری، غذا، حرف زدن، قیمت و …)

عالی وب سایت شما واقعان هرچی درمورد عروس هلند می خایمو دارد من از خوندن این مقاله ها لزت خاصی می برم

من می خام یک عروس هلندی بخرم ولی شناخت کافی ندارم میشه کمک کنید

سلام دوست عزیز،
برای آشنایی بیشتر با عروس هلندی و نحوه ی نگهداریش پیشنهاد میکنم مقاله ی زیر رو مطالعه کنین:راهنمای جامع و کامل عروس هلندی (معرفی، نگهداری، غذا، حرف زدن، قیمت و …)

سلام مهرشاد عزیز،
ممنون از لطفتون.

سلام من تازگی عروسمنر خیلی وحشی شده هی ماده رو میزنه نمیزاره بره تو لونه دلیلش چی هنوز تخم نزاشتن و چرا ماده موقع را رفتن روی زمین با هاشو بازه یا فاصله داره را میره

سلام مهران عزیز،
پرخاشگری جنس نر نسبت به ماده میتونه دلایل مختلفی داشته ولی چیزیکه مهمه اینه که بیشتر از این نذارین سمت ماده برای حمله بیاد:
اگه خیلی خشونت وجود داره نر و ماده رو حداقل موقتی جدا کنین تا ببینین این رفتار ادامه داره یا نه (حالا یا تو قفس جدا یا توی همون قفس یه حائل بذارین که کاملا از هم جدا بشن)
ظرف غذا و آبشونو جدا بذارین تا احتمال پرخاشگری کمتر بشه و هردوشون به غذا دسترسی داشته باشن.
اگر امکانشو دارین لونه ی مجهز تر بگیرین با چندتا ورودی و راهروهای داخلی که نر نتونه ماده رو داخل لونه گیر بندازه و کتک بزنه.
درنهایت اگر هیچکدوم این ها جواب نداد به غیر از آپشن جدا کردن دائمی این جفت بخاطر سلامتی ماده، و فراهم کردن جفت جدید واسه هرکدوم توی قفس های مجزا (یه نر جدید کوچیکتر و آرومتر برای ماده، و یه ماده ی جدید بزرگتر و جدی تر از نر) یه روشم وجود داره که خب از لحاظ اخلاق و حقوق حیوانات نقض شده ولی درهمین مواقع اضطرار میتونن ناچارا استفاده بشن. اونم اینه که پرهای پروازی جنس نر بطور استاندارد چیده بشه که نتونه زیاد دنبال ماده بدوه و همچنین یسری ابزار کوچیک هست که رو قسمت تیز نوک نر قرار میدن که با گاز گرفتن آسیبی به ماده نرسه.
ممکنه مشکل در راه رفتن ماده بخاطر آسیبی باشه که از نر بهش رسیده یا اینکه کلا مشکل دیگه ای باشه. به هرحال برای بررسی بیشتر مراحل ثبت مشاوره آنلاینو انجام بدین تا بتونیم بیشتر راهنماییتون کنیم یا اینکه میتونین حضوری به متخصص پرندگان مراجعه کنین.مشاوره دامپزشکی آنلاین حیوانات خانگی- سوال مستقیم و تخصصی از دامپزشک پت پرس

سلام و سپاس از شما من می خوام کلماتی رو به عروس هلندی یاد بدم که مقداری سخت است باید چیکار کنم ؟

سلام دست عزیز ممنون از شما برای این کار شما می توانید از کتاب راهنمای ۰ تا ۱۰۰ پرورش عروس هلندی استفاده کنید

تشکر از مقاله تون مطالب عروس هلندی بیشتر کنید

ممنون از شما چشم حتما به تیم محتوا ارجاع میدم

درسته

عروس هلندی (طوطی کوکاتیل) پرندۀ بومی استرالیا است و به طور طبیعی و در زیستگاه اصلی خودش یعنی استرالیا به رنگ خاکستری با زمینۀ سفید دیده می‌شه. در سال ۱۸۹۴ دولت استرالیا صادرات هرگونه پرندۀ بومی رو از کشورش ممنوع کرد. بعد از این، تلاش برای تکثیر این…

تقریبا هرکسی که عروس هلندی می‌خره دوست داره جنسیت پرنده‌ش رو هم بدونه؛ مخصوصا اگه قراره جفت بخرین و قصد پرورش عروس هلندی و جوجه‌دار شدن ازشون رو هم داشته باشین تشخیص جنسیت عروس هلندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. اما چطور می‌تونیم جنسیت پرنده‌مون رو…

عروس هلندی‌ها ذاتا پرنده‌هایی اجتماعی و خونگرم هستن. با این حال دستی کردن و رام کردن عروس هلندی نیاز به صبر و حوصله زیاد و البته استفاده از اصول و روش صحیح داره. وقتی یه عروس هلندی رو تازه به خونه میارید معمولا از شما و محیط زندگی جدیدش می‌ترسه؛ چون…

عروس هلندی یکی از کوچکترین و زیباترین طوطی‌هاست و به عنوان پرنده خونگی هم خیلی محبوب و پرطرفداره. تکثیر و پرورش این طوطی‌های رنگارنگ کار چندان سختی نیست؛ به همین دلیل ممکنه خیلی از شماها به خاطر علاقه شخصی یا مساله درآمدزایی به فکر جوجه‌دار کردن و…

 دریافت PDF  و ویدیو  راهنمای تربیت اصولی سگ

 معرفی بهترین پت شاپ برای خرید غذا و لوازم حیوانات خانگی

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

 

021-91302721

شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19

پنج شنبه ها 9:30 تا 16

 

 

خانه

مقالات

دامپزشک آنلاین

کتاب و فیلم

پروفایل

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.

یکی از بهترین مزایای داشتن عروس هلندی این است که احتمال دارد پرنده به یک سخنگوی با استعداد تبدیل شود. با اینکه بسیاری از عروس‌های هلندی حرف زدن را می‌آموزند، اما هیچ تضمینی در این رابطه وجود ندارد. راهکارهای زیر به منظور آموزش حرف زدن به عروس هلندی بیان می شوند، اما لطفا اگر پرنده هیچوقت حرف نزد، از او ناامید نشوید.

به خاطر داشته باشید که زبان، وسیله ای است که انسان‌ها و حیوانات برای برقراری ارتباط با دیگران از آن استفاده می‌کنند. بیشتر جوجه‌ها زبان پدر و مادرشان را می‌آموزند چرا که با استفاده از آن می‌توانند با والدین و دسته خود ارتباط برقرار کنند. عروس هلندی که توسط انسان‌ها بزرگ شده، ممکن است صداهایی را که دوستان انسانش می سازند، تقلید کند. اما اگر یک عروس هلندی دیگر هم داشته باشید، آن دو ممکن است مصاحبت با یکدیگر را سرگرم کننده‌تر از یادگیری زبان شما بیابند.

بیشتر متخصصین معتقدند بهترین زمان آموزش حرف زدن به عروس هلندی، از زمان ترک لانه تا اولین سالگرد تولد او است. احتمال اینکه یک عروس هلندی بالغ حرف زدن را بیاموزد، خیلی کمتر از احتمال یادگیری زبان توسط یک پرنده جوان است. احتمال حرف زدن جنس نر بیشتر است. اما ما چند ماده پر حرف هم دیده‌ایم.

تلاش برای سخنگو کردن یک عروس هلندی تنها، ثمر بخش‌تر از تلاش برای سخنگو کردن یک جفت از آن‌ها است. پرندگانی که به صورت جفتی یا گروهی نگهداری می‌شوند، به جای صاحبشان، با هم نوعان خود ارتباط برقرار می‌کنند. بر اساس همین استدلال، اگر می‌خواهید پرنده حرف زدن بیاموزد، اسباب بازی‌هایی که روی آنها آینه قرار دارد در اختیار پرنده نگذارید. چرا که پرنده تصور می‌کند تصویر خودش یک دوست است که می‌تواند با او ارتباط تنگاتنگ برقرار کند.

با پرنده‌های جوان شروع کنید. هر چه پرنده جوان‌تر باشد، احتمال حرف زدن و تقلید کارهای انسان در او بیشتر می‌شود.چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

بسیاری از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که اگر می‌خواهید پرنده حرف زدن بیاموزد، سوت زدن را به او یاد ندهید. یادگیری سوت زدن آسان‌تر از یادگیری حرف زدن است و وقتی پرنده سوت زدن را یاد گرفت، احتمالا دیگر حرف زدن را یاد نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید پرنده سوت زدن یاد بگیرد، مطمئن شوید کسی که سوت زدن را به او می آموزد در این کار مهارت دارد، تا در پایان از نتیجه کار راضی باشید. در غیر این صورت پرنده با صدایی کر کننده یک ملودی را بارها و بارها تقلید می‌کند.

با یک عبارت شروع کنید. این عبارت باید ساده و کوتاه باشد. مثل نام خود پرنده. عبارت را با لحنی آرام و واضح تکرار کنید تا پرنده بتواند آن را بیاموزد. بعضی افراد می‌خواهند عبارات را سریع برای پرنده تکرار کنند و در آخر کار وقتی می‌بینند پرنده به جای کلمه یک سری آوای مبهم و درهم که قابل فهم نیستند از حنجره‌اش خارج می‌کند، ناامید می‌شوند. عبارت منتخب را با تاکید و علاقه بیان کنید. پرنده‌ها نمایش را دوست دارند و وقتی واژه‌ها با تاکید بیان می‌شوند، به نظر می‌آید بهتر آن‌ها را یاد می‌گیرند. به همین خاطر است که بعضی از آن‌ها حرف‌های رکیک را خیلی سریع یاد می‌گیرند!

سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که بتوانید در شرایط خاص از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، هر روز که روکش قفس پرنده را کنار می‌زنید به او «سلام» و «صبح بخیر» بگویید. وقتی می‌خواهید از اتاق خارج شوید بگویید «خداحافظ» یا وقتی می‌خواهید به او غذا بدهید بگویید «غذا می‌خوری؟» احتمال یادگیری عباراتی که شما و خانواده در برخورد با پرنده زیاد استفاده می‌کنید، توسط او بالا است. هر چه عبارتی که پرنده می‌شنود برایش جذاب‌تر باشد، احتمال اینکه روزی آن را یاد بگیرد بالاتر می‌رود. کلمات را تغییر ندهید. اگر به پرنده با کلمه خاصی صبح به خیر می‌گویید، در روز بعد آن را به کلمه دیگری تغییر ندهید.

جلسات تمرین را کوتاه برگزار کنید. پرورش دهندگان زمانی بین ده تا پانزده دقیقه را پیشنهاد می‌کنند.

پرنده را در محیطی ساکت آموزش دهید. تصور کنید چقدر سخت است که وقتی تلویزیون یا رادیو روشن است، بخواهید به حرف‌های یک نفر گوش کنید. شنیدن حرف‌های طرف مقابل در این شرایط سخت خواهد بود. مگر نه؟ اگر بخواهید پرنده را در همهمه تعلیم دهید، عروس هلندی صدای شما را نمی‌شنود و در نهایت نتیجه دلخواهتان را به دست نمی‌آورید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که پرنده باید در زندگی روزمره اعضای خانواده حضور داشته باشد تا احساس تنهایی نکند. به یاد داشته باشید که پرنده برای اینکه حرف زدن را آغاز کند، باید محیط اطراف را امن بیابد.

در برابر حیوان خانگی خود صبور باشید. اگر احساس کلافگی می‌کنید جلسات تمرین را متوقف کنید. پرنده ناراحت بودن شما را تشخیص می‌دهد و خودش نیز ناراحت می‌شود. این چیزی نیست که شما و عروس هلندی‌تان بخواهید. سعی کنید سر حال به نظر بیایید. زیاد لبخند بزنید و اگر پرنده کارش را خوب انجام داد به او جایزه بدهید. اگر پرنده عبارت‌های ساده را یاد گرفت، سراغ عبارات سخت‌تر بروید. یک لیست از لغاتی که پرنده می‌تواند بگوید تهیه کنید (این کار خصوصا برای پرنده‌هایی که چند نفر با آن‌ها تمرین می‌کنند، بسیار مفید است).

وقتی با پرنده حرف نمی‌زنید، به او گوش کنید. عروس‌های هلندی و دیگر پرنده‌ها گاهی قبل از خواب سعی می‌کنند لغاتی را که می‌خواهند یاد بگیرند زیر لب زمزمه کنند. از آنجایی که صدای عروس‌های هلندی در این اوقات خیلی آهسته است، باید برای شنیدن پیشرفت پرنده به دقت گوش کنید.

شاید با خود فکر کنید تهیه سی دی و صدای ضبط شده که در روزنامه‌ها، مجلات و اینترنت تبلیغ می شوند کارساز است یا نه. واقع گرایانه ترین جوابی که می‌توان به این سوال داد «گاهی اوقات» است. بعضی پرنده‌ها با تکرارهای صداهای ضبط شده، که خوشبختانه در سال های اخیر مهیج‌تر و سر زنده‌تر شده‌اند، یاد می‌گیرند. بعضی دیگر از پرنده‌ها دوست دارند صدای ضبط شده صاحبشان را که عبارت مد نظر را تکرار می‌کند در زمانی که او حضور ندارد گوش کنند. ما با پخش کردن صدایی که عبارات را پشت سر هم بارها و بارها تکرار می‌کند مخالفیم. چرا که این کار در نهایت پرنده را خسته می‌کند. اگر حوصله پرنده سر برود، به احتمال زیاد تمرین و نوار را نادیده خواهد گرفت.

در نهایت اگر به نظر رسید که صبر و ممارست شما در تمرین نتیجه بخش نیست، باید این واقعیت که پرنده قرار نیست حرف بزند را بپذیرید. تنها دلیل نگهداری از یک پرنده به عنوان حیوان خانگی، توانایی حرف زدن او نیست. اگر عروس هلندی شما حرف نزد، باز هم او را به عنوان یک موجود بی نظیر دوست داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که کتاب آموزش نگهداری از عروس هلندی را مطالعه کنید. ما در این کتاب به بررسی جنبه‌های مختلف نگهداری از این پرنده پرداخته و سعی کرده‌ایم نکات مورد نیاز را به بهترین شکل ممکن توضیح دهیم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

افرادی که سگ یا گربه نگهداری میکنند، سیستم ایمنی و دفاعی بدنشان میتواند قوی تر عمل نماید. در دوران کرونا این افراد کمتر دچار بیماری شده اند

بازار حیوانات

برای تبلیغات، انتقاد یا پیشنهادات خود می توانید از ایمیل زیر یا فرم تماس استفاده نمایید

ایمیل: support@petha.com


فرم تماس


مجله اینترنتی حیوانات خانگی
ساخته شده با عشق
تمامی حقوق محفوظ است

عروس هلندی یکی از بهترین حیوانات برای سخنگو کردن و حرف زدن با شما میباشند . عروس هلندی مانند روبات بخش به بخش کلماتی که شما میگویید را تکرار میکند . صحبت کردن عروس هلندی به واضحی طوطی ها نمیباشد اما با کار کردن زیاد با آن به حد قابل قبولی میرسد .

آرام کردن عروس هلندی قبل از تمرین

۱ – دوست بودن کامل با پرنده . کشش و جذابیت انسان عامل کلیدی برای تحریک شدن عروس هلندی برای صحبت کردن میباشد . باور برخی مردم برای همزمانی آموزش صحبت کردن و رام کردن حیوان در یک زمان کاملا اشتباه است .

۲ – مطمئن باشید که حیوان در سلامت کامل باشد . به اندازه کافی آب و غذا در اختیار پرنده بگذارید و همچنین قفس با ابعاد مناسب انتخاب کنید و از سلامت فیزیکی عروس هلندی اطمینان حاصل فرمایید .چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

۳ – مطمئن باشید پرنده خوشحال است . توجه زیادی به عروس هلندی خود داشته باشید و وقت زیادی را با او بگذرانید .

آموزش دادن عروس هلندی برای تکرار کلمه

۱ – جایی بدون سروصدا و آرام را برای تمرین انتخاب نمایید . اینکار باعث میشود که پرنده فقط روی شما و لغاتی که میگویید تمرکز کند ، اگر باز هم متوجه شدید که پرنده حواسش به شما نیست میتوانید پرنده را در قفس گذاشته و روی آن را بپوشانید سپس اقدام به تمرین نمایید اینکار باعث حذف عوامل دیداری جهت پرت شدن حواس پرنده میشود .

۲ – یاد دادن تنها یک لغت در هر زمان . یک لغت راحت ، کوتاه و لغتی که زیاد بکار میبرید را انتخاب کنید .

۳ – لغتی که پرنده دوست دارد را به آن یاد بدهید . به چشمان پرنده نگاه کنید :

اگر علائم بالا بعد از گفتن لغت مورد نظر انجام شد عروس هلندی به آن لغت علاقه دارد .

۴ – در صورت گفتن کلمه مورد نظر به پرنده جایزه بدهید .

۵ – تکرار کردن لغت ها هر چند وقت یکبار . مهم نیست که پرنده شما چقدر باهوش است اما انیشتین که نیست .

۶ – سخت کردن و افزایش لغات . وقتیکه عروس هلندی یک لغت را یاد گرفت لغات بیشتری به آن یاد دهید ، بعد از همه اینها شما که دوست ندارید تمام روز فقط لغت از پرنده خود بشنوید بنابراین شروع به یاد دادن جمله های کاربردی به عروس هلندی خود بکنید .

نکات

دی ۶, ۱۳۹۹ در ۴:۲۴ ب.ظ

سلام ۱ – نمی دانم ۲ – ماده ۳ – دو ماهگی عالیه ۴ – معلومه که نه تنها این چه سوالیه

پاسخ دادن

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ در ۹:۴۳ ق.ظ

سلام من امروزیه عروس گرفتم چندروزطول میکشه که بهم عادت کنه؟

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۹:۰۶ ق.ظ

نه بابا مال منم همنطوری بود چیزیش نیست روزای اول

پاسخ دادن

شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ در ۹:۴۱ ق.ظ

سلام من دیروزمرغ مینام نمیدونم یهوچش شدکه تلف شدامروزصبح یه عروس گرفتم حالاازصبح روچوبه وفقط ی جارونگاه میکنه میرم سمتش میترسه و….بنظرتون این رفتارش عادیه؟بعدش تاکی ادامه داره؟ممنون میشم راهنمایم کنین

پاسخ دادن

شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ در ۹:۲۷ ق.ظ

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

سلام چند تا سوال داشتم ۱. کدام نژاد بهتر میتونه هم حرف بزنه هم بازی کنه و هم راحتتر تربیت بشه؟ ۲. نر بهتر تربیت میشه یا ماده؟ ۳.چند روزگی بگیرم بهتره؟ ۴. ایا میتونم پرندمو طوری تربیت کنم که با موبایلم بتونه کمی بازی کنه؟ لطفا کمی زود جواب بدین ممنونم …

پاسخ دادن

فروردین ۴, ۱۳۹۹ در ۷:۴۶ ب.ظ

سلام من نمیفهمم عروس هلندی گل باقالی ماده حرف میزنه لطفا سریع جواب بدین امکانش هست حر بزنه با تمرین؟

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۹ در ۴:۱۸ ق.ظ

شما عروس هلندی نر جهت سخن گفتن نگهداری کنید

پاسخ دادن

دی ۲۶, ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ب.ظ

سلام من یه بچه عروس هلندی ۵۹ روزه دارم بعد هر کاریش میکنم غذا نمیخوره فقط سفیده تخم مرغ،زرده تخم مرغ با آب و سرلاک میخوره میشه راهنمایی کنید چطوری کاری کنم چیزای سفت مثل کتان و ارزن بخوره؟

پاسخ دادن

شهریور ۳, ۱۳۹۹ در ۳:۴۰ ب.ظ

روی تخم مرغ پرندتون یه مقدار کم ارزون و کتان بریزید تا به غذاهای سفت عادت کنه بعد به مرور که شروع کرد به خوردن دیگه راحت ارزن و کتان بریزید

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۹:۰۷ ق.ظ

خوب باید همونارو بخره اگه ارزن یا چیز دیگه ای بخوره میمیره چن توانایی هزم اونارو نداره

پاسخ دادن

دی ۱۱, ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۴ ب.ظ

سلام من ی عروس هلندی گرفتم صاحبش میگفت ۳ماهشه ولی بردمش پیش پرنده فروشی گفت چهارماهشه خواستم بدونم از چهار ماهگی دیر نییت برا سخنگو کردن؟ ینی میتونه حرف بزنه؟ بعد این صبح ها یا شبا ساعت ۸ ب بعد یا ظهرا صدا در میاره از خودش همش جیغ میزنه صوت میزنه بعد دستمو ک میبرم سمتش همش سرشو تکون تکون میده یا باهاش هم حرف میزنم همینطور سرشو تکون میده آیا این نشونه ی اماده شدن برا حرف زدنه؟ بعد همش فکر میکنم ک وقتی غذا میخوره چیزی ازش نمیخوره همشو میشکنه بعد له میکنه آیا چیزی ازش میخوره؟ ممنون میشم اگ جواب بدید ببخشید اگ طولانی شد.

پاسخ دادن

تیر ۲۹, ۱۳۹۹ در ۴:۳۶ ق.ظ

سلام من سام جعفری هستم

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۹:۰۹ ق.ظ

میشه ولی سخته بهش یاد دادن وقتی جیغ میزنه میگه بهم توجه کن

پاسخ دادن

تیر ۳۰, ۱۳۹۸ در ۶:۳۶ ق.ظ

سلام من یک جفت عروس هلندی دارم توی روز ۳بار باهم جفت گیری میکن و هفته ای ۴تا تخم میزاره اما از هر ۴ تا تخم شاید یکیش نطفه داشته باشه بعد فقط ماده میره رو تخم نر اصلا نمیره.ماده شده استخوان هیچی غذا نمیخوره.از هم جداشون میکنم افسردگی میگیره تا میبرمش پیش نر همباز شاد میشه من میخوام دیگ تخم نزاره تا یکم قوی بشه . باید چکار کنم.الان من ۲ماه این پرنده رو دارم حدود ۲۷تخم گذاشته.حتی اون وقت هم ک نر نداشت همباز تخم میزاشت.لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ دادن

مرداد ۹, ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق.ظ

سلام شما باید لونه رو برداری تا دیگ جفت گیری نکنند اون ها چشمشون به لونه ک میفته دوست دارن تخم بزارن، لذا تخم گذاشتن زیاد حیوون رو هم ضعیف هم زود مریض و پیر میشن شما اگ لونه رو برداری اونا دیگ جفت گیری نمیکنن هر دو ماه بزار جوجه ک گرفتی باز بردار باز بعد دوماه تکرار کن. موفق باشی

پاسخ دادن

مرداد ۹, ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ب.ظ

لانه را برندارید. شما با تغذیه مناسب عروس هلندی همه چیز رو میتونید کنترل کنید. اولا اگر نر کمکی نمیکنه بخاطر ماهیت باهوش‌تر بودنش هست و اینکه شاید به علت اینکه قبلا رام بوده و … هنوز نمیتونه برای جذابیت های بیرون لانه اهمیت قابل نشه. نکته بعدی شاید اینکه نر به علت رفت و آمد زیاد در اطراف قفس و امثالهم برای برقراری امنیت سعی می‌کنه وظیفه مواظبت از ماده رو بر عهده بگیره. بد نیست بدانید به لحاظ علمی نر فقط زمانی به ماده در خوابیدن روی تخم ها کمک می‌کنه که نیاز به گرمای بیشتری داشته باشم و ضمن اینکه هم نر هم ماده تقریبا از روز پنجم تشخیص میدن که تخم ها نطفه دار هستند یا خیر و برای یک تخم نطفه دار قاعدتاً فقط ماده کافیه. اگر بحث نطفه دار کردن مطرحه سعی کنید ضمن تغذیه عادی از مواد مغذی دارای ویتامین ای (مانند نکتون Eو …) استفاده کرده و برای برقراری جفت گیری در لابلای تخم گذاری از مواد با طبع گرم مثل تخم کتان، شاهدانه، دانه خشخاش، کنجد و… استفاده کنید و میتوانید برای تقویت روی دانه ها نکتون MSA بپاشید. برای تقویت ماده هنگامی که درون لانه روی قفس است هر روز در وعده غذایی آنها یک نصفه سفیده تخم مرغ پخته بگذارید(بسیار مهم) و علاوه بر آن برای هر روز یک مکمل در نظر بگیرید مانند هویجو… و در آخر اگر میخواهید استراحت بدین تا ماده تقویت بشه تخم کتان از وعده روزانه حذف،تخمه حذف و فقط ارزن استرالیایی به همراه مکمل هایی با طبیعت سرد مانند کاهو، تخم خیار و مولتی ویتامین پرنده (انسانی ممنوع) و سفیده تخم مرغ استفاده کنید. در آخر خواهش میکنم به هیچ عنوان لانه را حذف نکنید چون باعث تخریب طبیعت و خوی پرنده میشوید و کارهای عجیب از آنها سر بزنه مثلاً ممکنه ماده در گوشه قفس تخم گذاری کنه. یادتان باشد سلامت مرغ عشق ماده در تخم گذاری متوالی است (در صورت تغذیه مناسب) و اینکه گفته میشود ماده نیاز به استراحت دارد هیچ پایه علمی و تجربی ندارد. امیدوارم توضیحات طولانی من خستتون نکرده باشه خواستم تجربه ۳۰ساله نگهداری از طوطی مرغ عشق رو در این مورد در اختیار بگذارم. اگر بازهم سوالی بود از طریق ایمیل aghanazari@gmail.com در خدمتم‌

پاسخ دادن

فروردین ۱۱, ۱۳۹۹ در ۳:۳۶ ب.ظ

تا جای که سوال من میکشه سعی کن به ماده عرق کاسنی بدی و فقط ارزن بدی و میوه جات و ویتامین هفته ای یک بار تا بدنش تقویت بشه البته نظر کارشناسی نیست تجربه خودنه ولی خوب شاید بدردت بخوره

پاسخ دادن

خرداد ۳۰, ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب.ظ

یعنی چی ۶ دقیقه حرف بزنیم سه چهار دقیقه رو خالی بزاریم؟ یعنی مثلا من ۶ دقیقه پشت سر هم کلمه مورد نظرمو تکرار کنم و بعد ۴ دقیقه بی کلام باشه و بعد این رکوردو بزارم رو ریپید تا پشت سر هم تکرار بشه؟ ی سوال دیگه ام دارم.عروس من به جز ارزن و کتان و یکی دو تخم دیگه به چیز دیگه ای علاقه نشون نمیده.فعلا تخم مرغ سیب و هلو و تخمه رو امتحان کردم ولی تا ی نوک میزنه بلافاصله میکشه عقب حتی سعی کردم همزمان با ارزن بهش بدم که نفهمه اما میوه رو از منقارش میداد بیرونو منثارشو میمالید به چوب نشیمنگاهش که پاک شه.نمسدونم به عنوان جایزه چی براش در نظر بگیرم؟لطفا راهنمایی کنین

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ق.ظ

سلام بله دقیقه همینطور که گفتین هستش … ۶ دقیقه حرف بزنید و ۴ دقیقه خالی بگذارید و روی تکرار بزارید باشه . در مورد سوال بعدی مقاله زیر را مطالعه کنید :https://koorook.com/feed-cockatiels-dutch-bird-healthy-food/ این لینک هم در مورد غذاهایی هست که نباید به عروس هلندی بدید :https://koorook.com/feed-cockatiels-dutch-bird-harmfull-non-healthy-food/

موفق باشید

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ در ۹:۵۱ ق.ظ

یعتی مثلا لوبیایی که توی غذا پخته شده رو میشه داد؟منظور اینه که ادویه ها یا مثلا رب گوجه و… که لوبیا و نخود همراهشون پخته میشه ضرری برای عروس نداره؟

پاسخ دادن

تیر ۸, ۱۳۹۸ در ۲:۴۶ ب.ظ

اور خیلی ادویه داشته باشه براش ضرر داره

پاسخ دادن

دی ۲۶, ۱۳۹۸ در ۴:۱۶ ب.ظ

چیزایی مثل نمک و ادویه واسه عروس هلندی خیلی ضرر داره

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ در ۱:۳۸ ب.ظ

به چه روشی باید غذای جدید بهش بدم که استقبال کنه؟مثلا ساعت یا وعده خاصی داره؟ از دستم بدم؟ یا ظرف خاصی برای میوه و سبزی و خوراکای اینجوری و جدید در نظر بگیرم یا ظرف دونشو خالی کنم و توی اون بریزم؟

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ق.ظ

راستی اینم بگم تخمه زیاد دوست دارن تخمهی سیاه {بدون نمک}

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق.ظ

عروس طوطی من وقتی از پیش اون میرم برام سوت میزنه و وقتی میام پیشش ساکت میشه .

پاسخ دادن

شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ق.ظ

اون فقط میخواد که تو بیای و باهاش بازی کنی

پاسخ دادن

مهر ۲۲, ۱۳۹۷ در ۶:۵۱ ق.ظ

یعنی واقعا بگیم به سیخ میکشونمت میحرفه ???

پاسخ دادن

شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ در ۴:۴۱ ب.ظ

من تازه به عروس ۶ ماهه گرفتم .فروشنده میگه مادهس ولی من شک دارم.با هاش حرف میزنم سرش رو به چپ و راست تکون میده .نمیدونم اصلا میتونه حرف بزنه یا نه .مغازه دار چند تا از پر های جفت بالش رو زده .میتونه بازم پرواز کنه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ دادن

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۹ ق.ظ

سلام من عروس هلندیم گاهی وقطا خیلی وحشی میشه ولی گاهی خیلی احلی میشه که من خودمم تعجب میکنم که چرا انتوری میشه لطفا بهم بگین

پاسخ دادن

مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۱ ق.ظ

سلام خوبید من دوتا عروس هلندی گرفتم موندم کدومش نره کدومش ماده بعدش دوست دارم پرنده ام حرف بزنه نه این که همش تخم برگذاره

پاسخ دادن

مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۳ ق.ظ

جدیدا همو میزنن لطفا بگید چیکار کنم

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق.ظ

نباید جفت میگرفتین برای حرف. زدن پرنده باید تک باشه

پاسخ دادن

تیر ۲, ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ب.ظ

مهسا جان برای به حرف اومدن عروس باید یک پرنده چه بهتر نر رو نگهداری کنی تا بازبان ما عادت کنه دوتا به زبان خودشون صحبت میکنن

پاسخ دادن

تیر ۱۸, ۱۳۹۷ در ۹:۵۰ ب.ظ

سلام من يه عروس هلندى سفيد و زرد نر خريدم حدود هشت ماهشه و سه هفتست كه دارمش ، باهام خيلى دوسته و اهليه من دوست دارم حرف بزنه هر روز كلى باهاش كار ميكنم ولى فايده نداره البته همينجورى هم دوسش دارم ولى بيشتر دوست دارم سخنگو باشه

پاسخ دادن

تیر ۱۱, ۱۳۹۷ در ۱:۳۱ ب.ظ

سلام عروس هلندی من یک سال و نیمشه و از دوماهگی دارمش …عروس من بعضی وقتا داد میکشه ولی وقتایی که براش صدای سوت میزارم تا یاد بگیره تو اون نیم ساعت اصلا چیزی نمیگه و صداش در نمیاد…امکان داره که یه روز یاد بگیره سوت بزنه یا حتی حرف بزنه؟ اینطور که این ساکت میشینه و هیچ تلاشی نمیکنه کم کم دارم نا امید میشم

پاسخ دادن

مهر ۴, ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ب.ظ

بله. ولی وقتایی که انرژی داره اینکارو انجام بدین بهتره .مثلا صبحا.و به ازای هر صدایی که از خودش تولید میکنه بهش جایزه بدین اینجوری انگیزه پیدا میکنه

پاسخ دادن

تیر ۱۰, ۱۳۹۷ در ۹:۲۵ ق.ظ

سلام من یه عروس هلندی دارم جوجه هست یه استخون زیر شکمش داره ولی نمی دونم ماده است یا نه وقتی بهش میگم میتو سلام تاجشو شاخ می کنه زیر گلوشم پف می کنه و نوکشو می ماله بهم صدای خراشی میده بعضی وقتا دهنشو واز می کنه ولی نمی تونه حرف بزنه این نشونه اینه که می خواد به حرف بیاد؟لطفا راه نمایی کنید ممنون بعضی وقت ها هم که خوابم یه جیغ کوچولو میزنه تا من بیدار شم ولی بعدش اصلا نمی زنه شاید بعضی وقت ها که هواسم نییت میزنه?

پاسخ دادن

خرداد ۱۰, ۱۳۹۷ در ۸:۵۸ ق.ظ

من با عروس هلندي ام حرف مزنم ولي اون كاري نمي كنه چه كار كنم

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱:۴۳ ب.ظ

از کجا بفهمم عروس هلندی من ماده است یا نر

پاسخ دادن

تیر ۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۵۲ ق.ظ

اگر زیر شکمش خط های افقی داشت این پرنده ماده ست اگر زیر شکمش هیچگونه خطی وجود نداشن این پرنده نر ست

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱:۳۹ ب.ظ

چگونه بفهممعروس هلندی من سالمه یا مریز ؟

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۷ در ۸:۵۵ ق.ظ

احساس میکنم ازم میترسه یک روزه ک خریدمش وقتی هم اهنگ ماه پیشونیو میزارم اطرافو نگاه میکنه چیکار کنم جذبم بشه؟

پاسخ دادن

مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۴ ق.ظ

نه خب نمیشناسه هنوز

پاسخ دادن

شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ق.ظ

۱.باهاش زیاد بازی کن ۲.سعی کن دستی بهش غذا بدی ۳.بهش زیاد توجه کن ۴.اونو تو انگشتت نگه دار اندازه ۵ دقیقه تا احساس امنیت کنه

پاسخ دادن

اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۴:۳۴ ب.ظ

خیلی عالی بود عروس من به حرف افتاد

پاسخ دادن

بهمن ۱۳, ۱۳۹۶ در ۱۱:۱۳ ق.ظ

سلام .من عروس دارم حدودا هشت ماهه.چند کلمه حرف میزد سوت میزد.ولی الان چند روزه هیچی نمیگه .اون شادابی رو نداره .علتش چیه؟ممنونم

پاسخ دادن

فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۰ ق.ظ

ابجی بگو بهش اگه حرف نزنی امشب به سیخ میکشمت مثل بلبل حرف میزنه عروس من اینجوری به حرف امد

پاسخ دادن

دی ۲۶, ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب.ظ

احتمالا مریض شده

پاسخ دادن

دی ۲۳, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۷ ق.ظ

سلام ممنون از مطلب خوب و مفیدتون من یه عروس هلندی لوتینو دارم و الان تقریبا یک سال و نه ماهشه ۵ ماه پیش خریدیمش از اول هم چهار پنج تا کلمه میگفت حتی همون شب اول هم وقتی بردیمش جلوی آینه باهامون حرف زد . بیشتر وقتا دوست نداره کسی بگیرتش فقط وقتی خودش بخواد میاد روی دست الان میخوام بهش کلمه “پسته” رو یاد بدم اخه خیلی دوست داره … میخواستم بدونم حدودا چقدر طول میکشه ۱ هفته یا دو هفته یا یک ماه … ممنون میشم اگه جواب بدید ??

پاسخ دادن

دی ۲۰, ۱۳۹۶ در ۴:۱۹ ب.ظ

سلام عروس هلندی من تازگی صداهایی ازخودش دراورده شیش ماهشه.صدا شبیه سوت زدن نیس انگاری داره غرمیزنه.فکرمیکنید علتش چیه امکان داره واسه این باشه که میخواد به حرف بیاد؟

پاسخ دادن

اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ در ۹:۴۷ ب.ظ

دقیقادشبیه عروس من.من عروسم پرهای رو بدنس رادداشت و سرلاکی بود شهریور خریدمش الان که اسفتده ۷ ماهشه اما حتی اسم خودشم نمیگه خیلی باهاش صمیمی ام خیلی باهاش حرف میزنم اما اصلا انگار نه انگار فقط یه صدایی عین غر زذن از خودش درمیاره.منم به نیت سخنگو بودن حریدمش الان دلم میاد بفروشمش اما اصلا حرف نزدنشو دوس ندارم

پاسخ دادن

اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ در ۳:۵۳ ب.ظ

دوستان این دقیقا به این معنی هست که عروسه شما آماده صحبت کردنه وقتایی که بقول خودتون فقط غر میزنه مدام باهاش صحبت کنید و کلیپ پرنده هایی که صحبت می کنه رو براش بزارید به سرعت شروع می کنه به یادگیری دقیقاً عروسمو اینطوری سخنگو کردم

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ در ۱:۲۷ ب.ظ

هامی سلام وقت بخیر من اینکار را هم انجام دادم اما وا الان که ۲ اردیبهشته حتی اسم خودشم نمیگه و فقط سرشو میاره پایین که نازش کنم اونم چون خودش به اینکار علاقه داره و دست میده همین خیلی براش وقت میزارم خیلی باهاش حرف میزنم یا ویس براش میزارم اما بی تاثیر هست حتی تخمه خوردن هم بلد نیست فقط تخمه را خورد میکنه

پاسخ دادن

دی ۲۰, ۱۳۹۶ در ۸:۴۰ ق.ظ

سلام ببخشید من یه عروس هلندی خریدم تقریبا رامه سه ماهه هست وماده سوت میزنیم تکرار میکنه و چون تو مغازه ی پرنده فروشی بوده ادای پرنده های دیگه مثل قناری و مرغ عشقو در میاره میخواسنم ببینم بنظرتون میتونه حرف بزنه:؟من سلام الان دوروز باهاش کار میکنم اما فقط گوش میکنه. چند روز باید باهاش کار کنم تا بتونه حرف بزنه؟؟ممنون

پاسخ دادن

دی ۲۰, ۱۳۹۶ در ۸:۵۳ ق.ظ

سلام اول از همه باید اینو بدونید که حرف زدن هیچ پرنده ای ۱۰۰% نیست حتی بعضی از کاسکوها که معروف هستن به حرف زدن ، شاید هیچوقت حرف نزنن . با توجه به اینکه پرنده شما ماده است ( کلا نرها بهتر حرف میزنن ) و از اول تولد دست خودتون نبوده مقداری کارتون سخت هستش . فقط حواستون باشه که باید تنها نگش دارید اگه با بقیه پرنده ها باشه حرف زدن به زبون آنها را به حرف زدن و یادگیری زبان شما را ترجیح میده . موفق باشید

پاسخ دادن

تیر ۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۵۷ ق.ظ

سلام من دو تا عروس دارم ولی هنوز جفت نشدن یعنی اگر جفت بشن دیگه نره دیگه نمیتونه حرف بزنه؟ممنون میشم اگر جواب بدین

پاسخ دادن

تیر ۹, ۱۳۹۷ در ۸:۰۹ ق.ظ

سلام وقتی جفت داشته باشه یا در کل با دیگر پرنده ها باشه ( یعنی به جفت ربط نداره ، منظور تنها نبودنه ) ترجیح میده با اون حرف بزنه و حرف زدن را معمولا کنار میزاره . موفق باشید

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۶ ق.ظ

شايد بيشتر از چند روز طول بكشه حتى شايد ١ ماه مدام باهاش تمرين كنين و با يه لحن محبت اميز باهاش حرف بزنيم

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۶ در ۷:۵۸ ق.ظ

چگونه عروس هلندی را جذب خودم کنم?

پاسخ دادن

دی ۶, ۱۳۹۶ در ۵:۳۵ ب.ظ

بگو آبگوشت خودش جذب میشه

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

لرزش بدن سگ علت های مختلفی دارد . بعضی از لرزش ها خوب هستند مانند : تخلیه انرژی ، خشک کردن…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

کک و مک چیست ؟ کک و مک نقاط قهوه‌ای ، تخت و گردی …

سنگ‌های لوزه توده‌ای از مواد آهکی هستند که می‌تواند در پشت گلوی شما درزمانی …

جوش‌های سرسیاه ، مخصوصاً جوش‌های روباز ، می‌توانند در تمامی قسمت‌های بدن ظاهر شوند …

آب برنج استفاده‌های زیادی دارد . می‌توانید آن را به‌عنوان نوشیدنی میل کنید یا …

مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که هرروز مصرف می‌کنید ، می‌توانند روی دندان‌های شما تأثیر …

قرمزی چشم ، التهاب ملتحمه یا کنژنکوتیویت به التهاب چشم گفته میشود که علتهای …

قبولی در امتحان رانندگی فقط نیازمند مهارت نیست ، شما باید غیر از مهارت …

تعریق بیش‌ازحد که هایپرهیدروزیس نام دارد، می‌تواند بر بسیاری از قسمت‌های بدن اثر بگذارد …

مصرف سس مایونز کارخانه ای به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد افزودنی پیشنهاد …

سرطان پوست چیست و انواع آن کدامند ؟ بهترین توصیفی که می‌توان از سرطان …

مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که هرروز مصرف می‌کنید ، می‌توانند روی دندان‌های شما تأثیر …

مکمل‌های ( قرص یا انوع دیگر ) روغن ماهی جهت تأمین امگا۳ برای بدن …

سنگ‌های لوزه یا به عبارتی تانسیلیت ، رسوبات کوچک سفیدرنگی هستند که در حفره‌های …

تعیین جنسیت در همسترهای بالغ تشخیص جنسیت نسبت به سایز . همسترهای نر عموما …

همیشه همه چیز را علمی و درست جلو ببرید تا عوارض کمتری را شاهد …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

بسیاری از مردم طوطی را به عنوان حیوان خانگی می گیرند، زیرا امیدوارند که سطح سرگرم کننده ای از تعامل گفتاری با این موجودات یکتا و هوشمند داشته باشند. درک مردم از رفتار گفتاری این پرنده می تواند از درک ویژگی سرگرم کننده تا گفتار انسانی تا این باور که آن ها می توانند مکالمه ای با حیوان خانگی خود داشته باشند، متفاوت باشد.

در حالی که ما سطح تعاملات در این بخش از سرگرمی نمناک مورد بحث قرار نخواهیم داد، اما اگر می خواهید طوطی خانگی تان صحبت کند، باید بدانید چه کاری می توانید برای کمک به این نوع رفتار انجام دهید؟

1. گونه و نوع طوطی خود را بشناسید

از لحاظ تئوری همه گونه های طوطی باید قادر به یادگیری زبان انسان باشند، اما برخی از آن ها در “صحبت کردن” نسبت به بقیه مهارت کمتری دارند. طوطی های خاکستری آفریقا، طوطی های آمازون، کاکل سفیدها و کوکاتیل ها شاید شناخته شده ترین – معروف نوع آن هستند، اما حتی طوطی های کوچک نظیر باجریگار (معروف به پاراکیت یا باجگی)، طوطی کواکر و لاوبرد می توانند در طول زمان نیز یاد بگیرند.

این گونه ها به قدری باهوش هستند که می توانند زبان، عبارات و حتی جملات قابل تشخیص را یاد بگیرند. اگر اولویت شما داشتن یک طوطی است، بهتر است با یکی از گونه هایی که به خاطر توانایی صحبت کردن مشهور است، آشنا شوید.چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

گونه های دیگری که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، مانند ماکائو، کیاکو، طوطی های سنگال، هم چنین می توانند یاد بگیرند که برخی کلمات را بیان کنند اما به طور معمول کم حرف تر هستند.

2. شروع ساده:

صرف نظر از نوع پرنده ای که با او تمرین می کنید، بهتر است با یک یا دو کلمه ساده شروع کنید، مانند “سلام”، “خداحافظ” یا “پرنده”. این طوری است که بسیاری از طوطی ها همه آهنگ ها را با اضافه کردن دانه دانه کلمات در یک زمان یاد می گیرند.

3. خودتان نیز تکرار کنید:

پرندگان یاد می گیرند که کلمات را با بارها بارها شنیدن تقلید کنند تا قبل از اینکه پرنده شما آن را نگفته، چند بار تکرار کند. به این معنی است که بسیاری از پرندگان یاد می گیرند از صداهای محیطی نظیر زنگ در، مایکروویو و یا تلفن، بدون اینکه صاحبانشان به آن ها درس بدهند، تقلید کنند.

چنانچه در نمناک اشاره شده است طوطی ها، قبل از این که شروع به تقلید صدایی کنند، به آنها گوش می دهند. این خصوصا در طوطی های خاکستری آفریقایی رایج است ، که می تواند بهترین سخنگویان باشند اما اغلب پس از یک سالگی صحبت نمی کنند.بنابراین اگر طوطی آنچه که شما می گویید را تکرار نکرد، دلسرد نشوید.

4. واضح صحبت کنید:

طوطی ها به بهترین شکل یاد می گیرند زمانی که کلماتی که می شنوند همیشه به وضوح باشد, پس به طور واضح کلماتتان را تلفظ کنید. مهم است که معلم (مالک) کلماتش را زمزمه نکند, بلکه به طور مستقیم به طوطی اش بگوید و هر بار با یک همان لحن صحبت کند.

استفاده از یک لحن به معنی استفاده از همان کلمه برای هر بار که شما می گویید است, و تاکید بر روی همان هجاها در یک کلمه به یک روش در هر زمان مهم است. به نظر می رسد که پرندگان هنگامی که یک کلمه با صدای بلند و مشتاقانه برای آن ها تکرار می شود, سریع تر یاد می گیرند. کلید تقلید در پرندگان, تکرار واضح است.

5. پاداش زیاد:

بهترین راه برای تشویق یک پرنده برای یادگیری یک کلمه استفاده از اصول تقویتی مثبت است. در ابتدا هر بار که کلمه جدید را به طوطی می گویید، یک پاداشی کوچک به او بدهید که در طی آن فقط در طول تمرین دریافت می کند. مواد غذایی کوچک مثل یک تکه بادام، دانه گل آفتابگردان یا بخشی از یک انگور، بسته به ترجیحات پرنده شما.

باید چیزی باشد که پرنده شما بیشتر از همه دوست دارد و این مورد را فقط در طول تمرین باید بدهید و بلافاصله پس از آن که کار مورد نظر را انجام می دهد، به پرنده تان پاداش دهید. در ابتدا، هر بار که کلمه ای را می گویید، به او خوراکی را بدهید. وقتی که پرنده متوجه می شود که وقتی این کلمه را می گویید، صبر می کنید تا به شما نگاه کند بعد از گفتن کلمه به او پاداش دهید.

در نهایت صبر کنید تا پرنده شروع به گفتن کلمه قبل از دادن پاسخ کند، حتی اگر صدا درست بخشی از کلمه باشد.هنگامی که پرنده شروع به تلاش برای گفتن کلمه به طور مرتب می کند، صبر کنید تا زمانی که پرنده تلاشی را برای گفتن کلمه کند. در نهایت، پرنده را خواهد دید که با او برخورد می کنید و ممکن است کلمه را بدون نیاز به گرفتن پاداش به شما بگوید.

6. صبور باشید:

درست همانطور که افراد مختلف در سن های متفاوتی یاد می گیرند، بنابراین پرندگان نیز متفاوت هستند. برخی از پرندگان در عرض چند ماه قادر به یاد گرفتن هزاران کلمه هستند، در حالی که برخی دیگر تنها چند کلمه را یاد می گیرند.

در بخشی، سرعتی که یک پرنده یاد می گیرد ، بستگی به این دارد که شما چقدر با او تمرین می کنید؛ با این حال، برخی از پرنده ها بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید به آن ها آموزش دهید، چیزی را یاد نمی گیرند. صبر کنید، صبور باشید، انتظارات منطقی داشته باشید و زود شروع کنید.

در حالی که اغلب طوطی ها چه چیزی را بعد از چند روز گوش دادن تکرار نخواهند کرد، اما آن ها هنوز مشغول جذب و پردازش چیزهایی هستند ، که شما می گویید.بنابراین، هرچه بیشتر با آن ها صحبت کنید زودتر شروع به صحبت کردن با شما خواهند کرد.

7. استراحت بدهید:

پرندگان از طریق تقلید یاد می گیرند و شما باید یک کلمه را تکرار کرده و آن را با یک روش بارها و بارها تکرار کنید، تا واژگان جدید را به طوطی خود آموزش دهید.با این حال، بهتر است که تعداد زیادی از تکرارها را در یک دوره آموزشی تمرین نکنید.

پنج یا شش کلمه کافی است که هر یک با یک زمان منحصر به پرنده کوچکتان بگویید و برای بیشتر پرنده ها چند بار در روز مناسب است.بیش از آن ممکن است برای طوطی خسته کننده باشد، و ممکن است علاقه اش را به آموزش از دست بدهد.

8. فشار نیاورید:

درست مثل این که مردم روزهای خوب و بدی دارند، وقتی نوبت یادگیری می شود، برای پرندگان هم همین اتفاق رخ می دهد. بعضی روزها، پرنده شما ممکن است بیش از حد خسته و یا حواس پرت باشد.

اگر به نظر می رسد که پرنده شما در یک زمان خاصی بی علاقه به نظر می رسد، یک روز استراحت کنید و یک بار دیگر مجدد امتحان کنید. سعی کنید ناامید نشوید. همه ما حالات مختلفی داریم و بنابراین طوطی های خود را نیز همینگونه ببینید.بیش از حد به آنها فشار نیاورید.

9. محدودیت ها را قبول کنید:

برخی از پرندگان یک کلمه جدید را کامل می گویند، در حالی که پرندگان دیگر تنها در ابتدا بخشی از کلمه را دریافت می کنند. چنانچه در بخش سرگرمی نمناک توضیح داده ایم بعضی از پرندگان هرگز نمی توانند یک کلمه را به روشنی یک انسان بیان کنند.

کلید آموزش پرنده، می تواند دادن پاداش به طور مداوم برای طوطی باشد که سعی می کند حتی بخشی از کلمه را بگوید، و این کار سپس تلاش می کند تا پرنده را کمی بالا ببرد تا بتواند کلمه را به طور کامل ادا کند.

با این حال، همه طوطی ها را نمی توان آموزش داد. بسیاری از آن ها در پاسخ به رفتارهای انسانی، مانند تلاش برای خداحافظی، هر بار که در باز می شود خداحافظی می کنند. با این حال، نسخه پرنده برای “خدانگهدار” ممکن است به جای کلمه واقعی، اعتراض یا صدای جیر جیر در باشد تا خود اصل کلمه خداحافظی.زبان و ارتباطات برای هر پرنده متفاوت است. از تلاش های این پرندگان برای راضی کردن و تعامل با شما حتی اگر کامل نباشند، تشکر کنید.

10. عشق بدون توجه:

صحبت کردن با کلمات انسانی تنها یکی از چیزهای شگفت انگیز است که طوطی ها به عنوان حیوانات خانگی ارائه می کنند.برخی از طوطی ها به خوبی صحبت نمی کنند، اما می توانید به آن ها یاد بدهید که فنون باور نکردنی را اجرا کنند، در حالی که دیگران اجرا نمی کنند، و بعضی ها ترجیح می دهند که آن ها را در آغوش گرفته و نوازش کنند. طوطی ها به دلایل مختلف می توانند به حیوانات خانگی خوبی تبدیل شوند.

اگر تلاش های طوطی شما خوب به نظر نمی رسد، به خاطر داشته باشید که هنوز آنها حیوانات خانگی تان هستند و آنها را دوست داشته باشید.

11.رابطه ای را با پرنده خود را ایجاد کنید.

پرندگانی که قادر به صحبت کردن هستند، حیوانات اجتماعی هستند. توسعه یک رابطه با صحبت کردن با آن ها بسیار مهم است، به طوری که به شما اعتماد کرده و به صدایتان عادت می کنند. توصیه می شود که در چند ماه اول وقت خود را با این پرنده سپری کنید و با صدای آرام با او صحبت کنید.چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم

12.حتماً هر روز با پرنده خود بازی کنید.

این پرندگان در طبیعت هر روز تعاملات زیادی دارند و بسیاری از محرک ها را درگیر می کنند.برای زندگی گروهی، این پرندگان دوست دارند به خوبی معاشرت کنند.صرف زمان زیاد همراه با پرنده به شما کمک خواهد کرد تا رابطه خوبی را باهم برقرار کنید.

13.برنامه روتین خود را برنامه ریزی کنید.

مانند آموزش هر حیوان دیگری، صحبت کردن درباره پرندگان نیازمند جلسات آموزشی کوتاه، مکرر و منظم است. دقت کنید برنامه ای بسازید ، که بتوانید زمان و توجه خود را به آن معطوف کنید تا پتانسیل یادگیری او را به حداکثر برسانید.

یک برنامه تهیه کنید.جلسات تمرین را به مدت پنج دقیقه و دو تا پنج بار در روز محدود کنید. برای کار کردن با طوطی خود چندین بار در روز برنامه ریزی کنید.

14.وقتی که آموزش می دهید، پرنده را جلوی دهان خود نگه دارید.

این کار شما را مطمئن خواهد کرد که توجه پرنده را به خود جلب کرده اید.نزدیکی به ایجاد رابطه بین شما و طوطی تان کمک خواهد کرد، همچنین به تمرکز بر روی صداهایی که می خواهید ایجاد کنید نیز کمک می کند.

15.مطمئن شوید که پرنده تان لذت می برد.

مانند یک کودک، پرندگان هنگامی که یک حس خوب و جالب می بینند لذت می برند. با دادن پاداش ها، مانند رفتارهای خوب، و درگیر شدن با پرنده به روش هیجان زده، پرنده را تشویق کنید که از این بازی جدید زبانی لذت ببرد.

پس از اجرا، به این رفتار باید پاداش داده شود. این کار به پرنده کمک می کند که بداند که کار درستی انجام می دهد.از پاداش دادن به پرنده در هنگام صحبت کردن خودداری کنید. این کار اشتیاق او برای اجرایش را تقویت می کند.

16 . به صحبت هایتان تنوع بدهید.

به پرنده خود انواعی از صداها را بدهید، نه تنها باید مطمئن شوید که آن ها سرگرم می شوند، بلکه تمایل طبیعی مغزشان را برای یادگیری با چیزهای جدید تحریک می کنید.برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید مثلا با نشان دادن تخمه به او بگویید «تخمه می خواهی؟»، «تخمه دوست داری؟» تا طوطی راحت تر بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

کلمات را رسا و واضح و بلند بیان کنید و پس از تکرار کلمه در بار اول، آن را در جمله به کار ببرید. آزمایش کنید. شاید پرنده شما کم تر از یه سلام و چند کلمه را می گوید. اگر پرنده تان به خوبی پاسخ نمی ده،د یک چیز دیگر را امتحان کنید.

17. زمان های سرحالی طوطی را بشناسید.

طوطی ها نیز مانند انسان برخی ساعات روز حوصله ی حرف زدن یا تعامل ندارند. پس حرف زدن را به او در زمان هایی که شادتر و سرحال تر است آموزش دهید زیرا در این زمان طوطی بیشتر تولید صدا می کند. بهترین ساعت ها برای یادگیری در اغلب گونه های طوطی ساعت اولیه ی روز و پیش از غروب آفتاب هستند.

18. طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند.

اگر طوطی شما بداند که شما برایش اهمیت قائل هستید ، طوطی نیز شما را دوست می دارد و به شما توجه می کند درنتیجه سریع تر یاد میگیرد زیرا برای دریافت و توجه بیشتر از شما طوطی تلاش می کند صدای بیشتری تولید کند.

برای جلب اطمینان طوطی روزی دو ساعت اجازه دهید آزاد باشد و در فضای خانه پرواز کند. البته طوطی را لوس نکنید و به او افراطی محبت نکنید زیرا به دلیل دریافت توجه و آزادی زیاد طوطی هایی که محبت زیاد دریافت می کنند تلاشی برای حرف زدن نمی کنند.

19. برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید.

فاصله تان با قفس را حفظ کنید تا به طوطی استرس وارد نشود. بارها و بارها کلمات را تکرار کنید و با طوطی خوش برخورد باشید.

20. برای طوطی خود اسباب بازی بخرید.

برای شاد کردن طوطی یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید تا سریع تر یادگیری را آغاز کند . اگر طوطی شما حرف زشتی یاد گرفت او را تنبیه کنید پس اگر حرف زشتی را یاد گرفت با هر بار تکراراین حرف روی قفس پارچه ی سیاه بکشید. از مدت زمان کم شروع کنید و در صورتی که تکرار کرد به مدت تنبیه بیافزایید.

 

چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم
چطور به عروس هلندی حرف زدن یاد بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *