چطور خط زیبایی داشته باشیم

 
helpkade
چطور خط زیبایی داشته باشیم
چطور خط زیبایی داشته باشیم

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

داشتن دست خط خوب برای نوشتن نامه، کارت های تبریک و فرم های روزانه بسیار مهم و ضروری است. در این مطلب قصد داریم روش هایی را برای بهتر کردن دست خط خودکاری بیان کنیم. اگر می خواهید پاسخ سوالاتی نظیر «چگونه خط خود را خوب کنیم؟»، «چگونه دست خط زیبایی داشته باشیم؟» یا «چگونه با خودکار زیبا بنویسیم؟» را بیابید، با ما همراه باشید.

بهتر کردن دست خط خودکاری خود یا خوش خط نویسی کمک میکند تا دست نوشته هایی خواناتر و زیباتر داشته باشید. حتما تاکنون با خود فکر کرده اید که چگونه با خودکار زیبا بنویسیم؟ یا چگونه دست خط زیبایی داشته باشیم؟ راه رسیدن به پاسخ این گونه سوالات بسیار آسان است. در این مطلب میتوانید با تکنیک هایی ساده و کاربردی برای بهتر کردن دست خط خودکاری آشنا شوید.

دست خط خود را آنالیز کنید

1- یک پاراگراف بنویسید. به اندازه چند خط از روی کتاب یا روزنامه کپی کنید یا موضوعی را انتخاب کرده و دیدگاه خودتان (مانند انشاء) را در آن مورد یادداشت کنید. هدف این است که ظاهر معمول دست خط شما پدیدار شود. برای این منظور باید حداقل پنج جمله بنویسید تا امکان تجزیه و تحلیل آن وجود داشته باشد.چطور خط زیبایی داشته باشیم

2- شکل اولیه دست خط خود را شناسایی کنید. آیا دست خط شما پر از منحنی است؟ از خطوط مستقیم و ظریف استفاده میکنید؟ آیا کلمات را با هم مخلوط می کنید و به صورت دنباله ای مینویسید؟

3- شیب کلمات را جستجو کنید. به دست خط خود نگاه کنید آیا عبارات را به صورت مایل و با زاویه ای کج می نویسید؟ البته وجود اندکی شیب در نوشتن مشکلی ایجاد نمیکند. اما در صورت افزایش، از قابلیت خوانایی دست خط خودکاری شما می کاهد و خواندن آن را دشوار می کند.

4- هم ترازی دست خط را بررسی کنید. کلمات شما با زاویه ای در جهت بالا نوشته می شوند یا در جهت پایین؟ آیا با خطوط روی صفحه همپوشانی دارند؟

5- به فاصله ها نگاه کنید. فاصله میان کلمات و حروف به تعیین کیفیت دست خط شما کمک میکند. فضای مناسب بین هر کلمه با کلمه بعدی را میتوان به اندازه یک حرف انگلیسی «O» در نظر گرفت. استفاده از فضایی کمتر یا بیشتر از این مقدار میتواند نشانه ای از کیفیت ضعیف دست خط شما باشد. استفاده از فاصله زیاد برای نوشتن حروفی که به دنبال هم می آیند مثل «را»، میتواند خواندن را دشوار کرده و موجب ابهام شود.

6- به اندازه ها دقت کنید. اندازه حروف و کلمات نیز از دیگر پارامترهای مهم در بهتر کردن دست خط خودکاری است. از بیش از حد بزرگ یا کوچک نوشتن حروف و کلمات خودداری کنید.

7- کیفیت دست خط خود را بررسی کنید. به یک خط از دست نوشته خود نگاه کنید؛ آیا عبارات با فشار زیاد قلم و در هم پیچیده هستند؟ دچار کمبود فضا بوده و به سختی قادر به خواند آن هستید؟ عبارات روی خطوط مستقیم نوشته شده اند یا به نوعی مارپیچ و ناهموار هستند؟

8- نقص های دست خط خود را مشخص کنید. باتوجه به تمامی موارد فوق کیفیت دست خط و ایرادات احتمالی آن را لیست کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که برای بهتر کردن دست خط خودکاری خود به چه تغییراتی نیاز دارید. شاید برای بهتر کردن دست خط خودکاری خود باید تغییراتی در شکل حروف، فاصله، هم ترازی، اندازه نوشتاری، کیفیت خطوط و میزان مایل بودن (کجی) کلمات ایجاد کنید. بخاطر داشته باشید که تغییر در یک یا چند مورد نیز میتواند خوانایی کلی دست خط شما را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشد.

9- از استایل های نگارشی الهام بگیرید. به سایت های ارائه کننده فونت های نگارشی مراجعه کنید. در آنجا میتوانید نمونه دست خط های مختلف را مشاهده کنید. چند مورد را پرینت کرده و از روی آن تقلید کنید. نگران نباشید حتی اگر نمونه های انتخابی، متفاوت از دست خط فعلی شما هستند این فرصت را خواهید داشت تا جنبه های تازه ای از دست خط های دیگر را امتحان کرده و یک سبک های نگارشی جدید را بیاموزید. به یاد داشته باشید برای یادگیری پویا و آموزش خوشنویسی با خودکار، خوب باید با آگاهی از نقص های نوشتاری خود در جهت اصلاح آن گام بردارید.

1- روی هوا بنویسید. شاید کمی عجیب باشد ولی برای بهتر کردن دست خط خودکاری خود تمرین نوشتن روی هوا را انجام دهید. رمز خوش خطی در آموزش عضلاتی دست، بازو و شانه نهفته است. بسیاری از افرادی که از دست خط هایی ناخوانا برخوردارند مهارت های پرورش عضلات دست خود را نادیده می گیرند. فرقی نمیکند که در حال آموزش گام به گام خوشنویسی با خودکار هستید یا صرفا قصد دارید دست خط خود را اندکی اصلاح کنید؛ در هر دو صورت به جای استفاده از انگشتان خود برای نوشتن از بازو و شانه هایتان برای نگارش استفاده کنید. در پست قبلی تمرینات مناسب برای گرم کردن عضلات دست، قبل از نوشتن را عنوان کردیم.

2- فرم دست خود را تنظیم کنید. خودکار یا مداد باید بین انگشت شصت و اشاره نگاه داشته شود و سایر انگشتانتان آزاد باشند. برای بهتر کردن دست خط خودکاری خود سعی کنید تنها 1/3 از قسمت انتهایی آن را در دست بگیرید.

3- اصول اولیه خط را تمرین کنید. کشیدن خطوط عمودی و افقی برای نوشتن حروفی نظیر «آ»، «ب» و.. ضروری است. ضمن اینکه رسم شکل های هندسی نظیر دایره یا مربع با دقت روی زوایای یکسان و همواری خطوط میتواند شما را در کنترل بیشتر قلم تان یاری کند.

4- شیوه صحیح نگارش حروف الفبا را فرا بگیرید. نمونه های سرمشق خوشنویسی همراه با جهت نگارش حروف در اینترنت وجود دارد. سعی کنید از آن سرمشق ها برای اصلاح شیوه نگارش خود و بهتر کردن دست خط خودکاری استفاده کنید. به عنوان مثال شیوه درست رسم «آ»، کشیدن خط عمودی از بالا به پایین و سپس کشیدن مد است.

5- ابزارهای نوشتاری مختلف را امتحان کنید. برای بهتر کردن خط خودکاری خود با خودکارها و قلم های مختلف بنویسید تا قلمی که با فرم دست شما هماهنگ تر است را بیابید. توجه داشته باشید که نوع قلم نیز میتواند در خوش خطی یا بد خطی افراد موثر باشد.

6- همیشه از دست خط خود استفاده کنید. برای بهتر کردن دست خط خودکاری خود باید تا حد امکان به جای یادداشت برداری روی کامپیوتر و گوشی از ورق و خودکار برای نوت برداری استفاده کنید.

جمع بندی

برای خوش خط نویسی راه های مختلفی وجود دارد که ضمن بهتر کردن دست خط خودکاری تان قابلیت خوانایی و زیبایی بصری آن را افزایش می دهد. در این مطلب سعی شد با بیان شیوه هایی نظیر آنالیز و تحلیل دست خط و تغییر دست خط فعلی به سوال چگونه خط خود را خوب کنیم، پاسخ داده شود. همچنین میتوانید از دوره های آموزش دست خط خوب آنلاین و آموزش گام به گام خوشنویسی با خودکار نیز بهره ببرید.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

استفاده از کشیدگی از چند کلمه پشت سر هم بطور منظم و مناسب زیبایی خاصی را به نوشته میدهد.استفاده از حروف مشابه در خوشنویسی خط تحریری برای زیباتر کردن و چشم نواز تر کردن خط بکار میرود بطوری که در تصویر بالا میبینید چهار بار حرف (نون) استفاده شده است که هیچکدام باهم مطابقت و هم شکل و هم راستا نیستند.رعایت این نکات که در این آزمون بیان شد میتواند جلوه و زیبایی خیلی بیشتری را به دست خط و نوشته های شما اعطا کند.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

چطور خط زیبایی داشته باشیم

خط خوب یکی از مهارت هایی است که باید از سن کم یعنی از دوره آمادگی به دانش آموزان آموخته شود در غیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی ، یادگیری دچار نقص خواهد شد.

با اینحال برخی افراد به دلیل آموزش نامطلوب در دوران کودکی دست خط بدی دارند و ممکن است در سنین مختلف به فکر بهبود وضعیت دست خط خود بیافتند که البته برای آموزش و یادگیری هیچ زمانی دیر نیست.

از این رو درک صحیح مکانیسم ها و عواملی که می توانند باعث مشکلات دست خط خوب شوند ضروری به نظر می رسد در بسیاری موارد دیده شده که مشکلات خوانایی دست خط بدون مداخلات درمانی بر طرف نمی گردد که می تواند نشانگر دشواری و اهمیت یادگیری خط باشد.

توصیه می کنیم برای داشتن دست خط خوب و زیباتر با فکر کردن به کاری که می خواهید انجام دهید شروع کنید. آیا افراد دیگر می توانند دست خط شما را بخوانند؟چطور خط زیبایی داشته باشیم

اگر دست خط بدی داشته باشید برای مردم خیلی سخت است که بین حروف تفاوت قائل شوند و ممکن است آنها را با هم اشتباه بگیرند. آیا به آن اندازه که لازم است قادرید سریع بنویسید؟ آیا می خواهید تاثیر خوبی روی فرد مقابل تان که نوشته تان را می خواند داشته باشید؟ دست خط شما شخصیت شما را آشکار میکند.

اولین کار این است که نوع نوشتن خود را تغییر دهید ، کمی آرام باشید. اگر درمورد دست خط و تاثیر آن برروی دیگری نگران باشید ،نمی توانید خوب بنویسید. روی نحوه خودکار بدست گرفتن و نحوه نشستن خود هنگام نوشتن دقت کنید. یک میز و زیر دستی راحت انتخاب کنید ، و خودکار را به گونه ای که در دست تان راحت باشد بگیرید.

از مهمترین ابعاد شخصیتی هر فرد داشتن خط خوب و منحصر به فرد می باشد که به عنوان یک شاخص مهم , تاثیرات بسیار مثبتی از نظر جایگاه و شخصیت برای افراد به دنبال خواهد داشت و برکسی نیز پوشیده نیست .

دغدغه دست خط خوب و زیبا برای خیلی ها دغدغه کمی نیست که همواره به دنبال راهی برای بهبود آن هستند. در ادامه مقاله راههایی برای بهبود دست خط ارائه شده است.

1 – تمرین نوشتن کنید. همه چیز با تمرین بهتر می شود. هنگامی که کمی اوقات فراغت داشتید هر چیزی را که خواستید بنویسید. به دوستان و بستگان خود نامه بنویسید حتی اگر نامه را نفرستید. نوشتن برای یک مجله نیز از روش‌های عالی هست. حروف الفبا، عبارات رایج و … رو تمرین کنید.

2 – دستتان را شل و آرام بگیرید، ولی کمی فشار لازم است. در هنگام نوشتن نیاز به آرامش و تمرکز دارید. اینطور گرفتن برای بهبود دست خط‌تان لازم است و باعث گرفتگی عضلات دست نمیشود و میتوانید مدت زیادی را بنویسید.

3 – یک مداد یا خودکاری که نوشتن با آن برای شما راحت است پیدا کنید. این مربوط به علاقه شخصی شماست. اگر از یک قلمی که نوشتن با آن برای شما راحت است، استفاده کنید دست خط‌تان خیلی بهتر میشود.

4 – یک دفتر یادداشت زیبا و جذاب تهیه کنید. اگر چیزی رو که توش تمرین میکنید رو دوست داشته باشین، بیشتر میل به نوشتن و تمرین کردن خواهید داشت.

5 – سبکی مناسب پیدا کنید. فقط بیاد داشته باشید که یک سبک و روشی که مناسب شماست را پیدا کنید. و این نیاز به تمرین و تلاش دارد.

6 – تقلید از خط های زیبا. دوستان و همکلاسی هایتان که دست خط خوبی دارند نوشته و یا دفتری را از آنها قرض بگیرید و از روی آن بنویسید و تمرین کنید. دقت کنید که هر حرف و عبارت را چگونه نوشته است و شما نیز آنرا تمرین کنید.

7 – مشاهده نوشته کتاب‌ها. شاید همه شما این را میدانید ولی آنرا امتحان کنید. به برخی از کتاب‌ها نگاه کنید و برروی حروف و عبارات آن تمرکز کنید و ببینید که چگونه نوشته شده و هر کلمه را آنقدر تمرین کنید تا آن را یاد بگیرید.

8 – استفاده از نرم افزارهای واژه پرداز. یک نرم‌افزار واژه پرداز مانند نرم‌افزار شرکت مایکروسافت به نام Word را باز کنید و فونت‌های مختلفی را انتخاب و تغییر دهید و ببینید که کدام یک به نظرتان بهترین و جذاب‌ترین است و آنرا تمرین کنید.

9 – از لغت ها و کلمات ساده استفاده کنید. ابتدا نامه‌ها و لغت‌های معمولی و روان را بنویسید سپس از خطوط شکسته استفاده کنید. شاید بنظر میاید که خطوط شکسته سخت باشد اما پس از تمرین و یادگیری آن میبینید که مانند آب خوردن است.

10 – تسلیم و ناامید نشوید. سعی کنید سطح خود را به بهترین برسانید و قطعاً پیشرفت خودتان را خواهید دید.

بابت وقت و زحمتی که برای ترجمه این مطلب کشیده شده، از دوستان عزیز خواهشمند است در صورت استفاده از مطالب منبع آن را (دنیای معمار) ذکر کنید.

بسیاری از افراد به دلایل شغلی و اجتماعی باید دست خط خوبی داشته باشند. این افراد راه های زیادی را امتحان کرده اند تا هر چه بیشتر خطشان را زیبا تر و خوانا تر کنند. اما کدام یک از این کار ها راه چاره است؟

دست خط خودتان را آنالیز کنید

یک کاغد و یک خودکار یا مدادی که به نظرتان روان است را تهیه کنید. شروع به نوشتن کنید و تا 5 الی 6 خط ادامه دهید. سعی کنید از انواع کلمات با انواع پیچیدگی استفاده کنید، چرا که قرار است طرز نوشتن حروف را بررسی کنید. ایراد های اولیه را شناسایی کنید

ایراد ها را پیدا کنید

در این مرحله ببینید کدام حرف را زشت می نویسید یا چرا بعضی از حرف ها اصلا شبیه فرم اصلی اش نیست. مثلا اگر حرف “خ” را زیبا نمی نویسید ، یک بار به صورت آرام و آهسته این حرف را بنویسید و ببینید کجای راه را اشتباه می روید که حرف “خ” از حالت استاندارد خارج میشود.

حرکت های الکی را حذف کنید

گاهی طبق عاداتی که از دوران مدرسه داریم، هنگام نوشتن از خطوط و حرکات اضافی استفاده می کنیم. این حرکات قرار بوده که خطمان را زیبا و منحصر به فرد کند اما گویا فقط خطمان را عجیب و ناخوانا کرده است. بدانید اولین گام برای زیبا تر کردن دستخطتان این است که سعی کنید ساده و مانند خط کتاب ها بنویسید.

تراز را رعایت کنید

کسی که خطی خوش دارد هرگز سربالایی یا سرپایینی نمی نویسد. اگر شما هنگام نوشتن یک خط جمله، آن را شیب دار می نویسید، باید فکری هم به حال این مسئله کنید.

هر روز 5 دقیقه وقت بگذارید و سعی کنید چندین جمله را به گونه ای بنویسید که هرگز از خط کاغذتان بالا یا پایین نیاید. این کار به نظر ساده می آید اما اینطور نیست.

فاصله ها را دریابید

یکی از نکاتی که رعایت آن باعث خوانا تر شدن دست خطتان میشود این است که فاصله بین حروف و فاصله بین هر کلمه را به خوبی بشناسید. این نکته مهم است که تا برای هر حرف یا هر کلمه یک فاصله معین در نظر بگیرد که در غیر این صورت هر چه قدر هم حروف را زیبا بنویسید، باز هم انگار یک چیزی ایراد دارد.

انگشت و هوا به جای کاغذ و قلم

همیشه نیازی نیست با کاغذ و خودکار تمرین کنید. وقتی خط زیبایی را در تلویزیون، تابلوهای خیابان یا در تصویری می بینید ، بلافاصله آن را در هوا بنویسید. سعی کنید چند بار آن را امتحان کنید تا کاملا در ذهنتان باقی بماند.

به دست خط های دیگران توجه کنید

دستخط چه کسی از نظر شما خوب است؟ دوستانتان، پدر یا مادرتان و یا همسرتان؟ از آنها بخواهید تا منتی را برای شما بنویسند و آن متن را در اختیار شما قرار دهند تا خیلی دقیق به بررسی آن بپردازید. چه بهتر ک آن فرد همیشه در دسترس شما باشد تا هر زمان که نیاز داشتید روش نوشتن حروف را به شما نشان دهد.

از کتاب های آموزشی کمک بگیرید

بعد از این که ایراد های دستخطتتان را یافتید، بهترین کار این است که به کتاب فروشی بروید و یکی از کتاب هایی را که برای زیبا تر کردن دستخط است تهیه کنید. این کتاب ها به گونه ای طراحی و تالیف شده اند که مرحله به مرحله شما را در داشتن دست خطی زیبا تر همراهی می کند.چطور خط زیبایی داشته باشیم

الف) کج نویسی بیش از حد که به دلایل متعددی مثل بسیار نزدیک بودن بازو به بدن و بسیار سفت گرفتن شست و دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان و صحیح نبودن جهت کاغذ و درست نبودن جهت حرکت قلم اتفاق می افتد

ب) راست نویسی بیش ازحد: عواملی مثل بسیار دور بودن بازو ازبدن وبسیار نزدیک بودن انگشتان به سرقلم-هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه – نا صحیح بودن جهت کاغذ در ایجاد ان موثر می باشد

پ ) پرفشار نوشتن که بر اثر فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه و استفاده از قلم نا مناسب

ت ) کم رنگ نویسی بیش از حد به عواملی مثل بیش از حد کج یا راست نگه داشتن قلم و چرخش نوک قلم به یک سمت و قطر بیش از حد قلم بستگی دارد

ث ) زاویه دار نویسی بیش از حد : به دلیل سفت بودن بیش از حد شست و بیش از حد شل نگه داشتن قلم و حرکت بیش از حد قلم اتفاق می افتد

ج ) نامرتب نویسی بیش از حد که چهار علت مهم برای این مورد و جود دارد که شامل نبود ازادی حرکت یا حرکت بیش از حد کند دست و محکم گرفتن قلم و در نهایت نا درست یا ناراحت بودن وضعیت می باشد .

چ ) فاصله گذاری بیش از حد که به واسطه ی پیشرفت بیش از حد سریع قلم به سمت چپ و حرکت بیش از حد و سریع جانبی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی و تحلیل شخصیت افراد از روی دست خط و نحوه نوشتن

راهکارهایی برای تقویت دست خط کودکان

1 – تمرین نوشتن کنید. همه چیز با تمرین بهتر میشود. هنگامی که کمی اوقات فراغت داشتید هر چیزی را که خواستید بنویسید. به دوستان و بستگان خود نامه بنویسید حتی اگر نامه را نفرستید. نوشتن برای یک مجله نیز از روش‌های عالی هست. حروف الفبا، عبارات رایج و … رو تمرین کنید.پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه دقت خود را افزایش دهیم2 – دستتان را شل و آرام بگیرید، ولی کمی فشار لازم است. در هنگام نوشتن نیاز به آرامش و تمرکز دارید. اینطور گرفتن برای بهبود دست خط‌تان لازم است و باعث گرفتگی عضلات دست نمیشود و میتوانید مدت زیادی را بنویسید.3 – یک مداد یا خودکاری که نوشتن با آن برای شما راحت است پیدا کنید. این مربوط به علاقه شخصی شماست. اگر از یک قلمی که نوشتن با آن برای شما راحت است، استفاده کنید دست خط‌تان خیلی بهتر میشود.

برای مشاهده لیست مدرسین خوشنویسی بر روی عبارت تدریس خصوصی خوشنویسی کلیک کنید.4 – یک دفتر یادداشت زیبا و جذاب تهیه کنید. اگر چیزی رو که توش تمرین میکنید رو دوست داشته باشین، بیشتر میل به نوشتن و تمرین کردن خواهید داشت.5 – فقط بیاد داشته باشید که یک سبک و روشی که مناسب شماست را پیدا کنید. و این نیاز به تمرین و تلاش دارد.6 – دوستان و همکلاسی هایتان که دست خط خوبی دارند نوشته و یا دفتری را از آنها قرض بگیرید و از روی آن بنویسید و تمرین کنید. دقت کنید که هر حرف و عبارت را چگونه نوشته است و شما نیز آنرا تمرین کنید.7 – مشاهده نوشته کتاب‌ها. شاید همه شما این را میدانید ولی آنرا امتحان کنید. به برخی از کتاب‌ها نگاه کنید و برروی حروف و عبارات آن تمرکز کنید و ببینید که چگونه نوشته شده و هر کلمه را آنقدر تمرین کنید تا آن را یاد بگیرید.8 – یک نرم‌افزار واژه پرداز مانند نرم‌افزار شرکت مایکروسافت به نام Word را باز کنید و فونت‌های مختلفی را انتخاب و تغییر دهید و ببینید که کدام یک به نظرتان بهترین و جذاب‌ترین است و آنرا تمرین کنید.مطالعه مقاله «مثلث برمودا» چگونه ایجاد شده است؟ هم می تواند مفید باشد.9 – ابتدا نامه‌ها و لغت‌های معمولی و روان را بنویسید سپس از خطوط شکسته استفاده کنید. شاید بنظر میاید که خطوط شکسته سخت باشد اما پس از تمرین و یادگیری آن میبینید که مانند آب خوردن است.10 – تسلیم و ناامید نشوید. سعی کنید سطح خود را به بهترین برسانید و قطعاً پیشرفت خودتان را خواهید دید.بابت وقت و زحمتی که برای ترجمه این مطلب کشیده شده، از دوستان عزیز خواهشمند است در صورت استفاده از مطالب منبع آن را (دنیای معمار) ذکر کنید.ارائه دهنده: دنیای معمارمنبع اصلی: Wikihowپیشنهاد می کنیم مقاله روش‌هاي یافتن شغل مناسب را هم بخوانید.

بد نبود اما میخواستم بدونم خط که مینویسم باید کلمه بزرگ بنویسم یا کوچک ممنون

سلام .ممنون از راهنمایی شما .امیدوارم با این روش دستختم بهتر بشه …سپاسچطور خط زیبایی داشته باشیم

یونس جان ما همت کنیم حوصله مون بکشه بریم دفتر بخریم چ انتظاراتی داری من حال داشته باشم برنامه هفتگیمو واسه مدرسه حاضر کنم حاجی خط چیه بی خیال

توضیحاتتون عالی بود ممنونم

خوب نبود

خوب بود

ممنون خوب بود

راستش مطالبتون عالی بود اما من هرکاری میکنم نمیتوانم دسختم را خوب کنم خیلی هم تمرین میکنم و واقعا از دست خط خودم خجالت میکشم امیدوارم بتونم با این راهکار ها خطم را بهتر کنم
ممنونم از سایت خوبتون ????????

امممم

خبـــــــــــر عالــــــــــــــــی دوست دارید که اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید و بهترین ترفند های به روز دنیا را یابگیرید اگر مایلید به کانال ترفــــــند ودانستنیها های جهان عضو بشــــــین

ممنون مفید بود

با ارض سلام خواستم بگم که خیلی عالی بود. و مطالبی را که فرمودید خیلی خوب بود. بسیار ممنون و سپاسگزارم.

من تابستان ها خطم افتضاح میشه

سلام. من دست خط بسیار بدی داشتم تا اینکه به فکر بهتر کردن اون افتادم. تقریبا 10 سال پیش…
اول یه دفتر 80 برگ برداشتم و شروع به نوشتن مثل اول ابتدایی ها کردم، انقدر نوشتم و نوشتم که خطی صاف داشته و دستم روان شد.
دوم یه کتاب پیدا کردم که همه نوشته هاش با فونت نستعلیق بود انقدر تمرین کردم تا هم روان و هم تقریبا مثل کتاب نوشتم.
و در آخر با ترکیب این دو روش خط خودم رو پیدا کردم…
که هم صاف و هم خوشگل شد (البته فقط 60 برگ دفتر رو تمرین کردم که در بعضی جاها خط در جفت هم نوشته بودم)
موفق باشید

مرسی از زحمتتونQ

عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

ممنون بابت راهنمايى جالب و زيباتون عالى بود



خانه » لوازم تحریر » نوشت افزار » چگونه دست خط زیبایی داشته باشیم؟

امروزه با وجود پیشرفت در زمینه ارتباطات، کلاس های هوشمند، استفاده از ابرازهایی نظیر کامپیوتر و مانند آن جهت تایپ کردن و کارهایی از این قبیل باز هم افراد به قلم و کاغذ برای نوشتن نیازمند هستند.
بسیاری از کارهای روزمره نظیر یادداشت برداری، نامه نگاری ها، ثبت آدرس روی بسته های پستی و بسیاری از فعالیت ها به امر نوشتن وابسته هستند، از این رو افراد باید دست خط خوانا و زیبایی داشته باشند تا خواننده دچار مشکل نشده و مفهوم را دریافت کند.
نکته حائز اهمیت این است که چگونه می توانیم دست خط زیبایی داشته باشیم؟ روش های مختلفی وجود دارد تا افرادی از دست خط بد خود رنج می برند آن را اصلاح کرده و خوش خط شوند.  مهم ترین عوامل در داشتن دست خط زیبا تمرین و تکرار، انجام مهارت های دست ورزی و دقت و توجه است.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که همیشه از دست خط خود  شکایت می کنند و از این که گاهی مجبور هستند نوشته ای از خود به جای بگذارند یا در حضور جمع چیزی یادداشت کنند احساس ناخوشایندی دارند. بر عکس، بسیاری از افراد نیز حتی خود نمی دانند تا چه حد دست خط زشتی دارند، یعنی اصلا به این موضوع توجه نمی کنند.علت بد خط بودن دست خط افراد به بررسی های زیادی نیازمند است.
دلایل زیادی می تواند باعث پیدایش یک دست ناخوانا و زشت باشد. مشکلاتی نظیر اختلالات هوشی، عدم یادگیری صحیح کلمات، مشکلات شنوایی، مشکلات عصبی و غیره می توانند از دلایل بد خط بودن باشند‌.
گاهی ممکن است شما در موقعیت‌هایی به نوشتن مشغول باشید که از لحاظ روانی نرمال نیستید، مثلا استرس دارید یا عصبی، خسته و بی حوصله اید.چطور خط زیبایی داشته باشیم

همچنین زمان‌هایی که فرصت کافی برای نوت برداری ندارید دست خط شما خوب از آب در نمی آید.
حرکت دست شما روی کاغذ کاملا به فرمان مغز انجام می شود و وقتی ذهنتان آمادگی ندارد دست خط شما بد می شود.
بسیاری از افراد تیزهوش دست خط زشتی دارند، چون اطلاعات یکباره به ذهن آن ها هجوم می آورد و قلم فرصت برقرار کردن ارتباط بین مغز را از دست می دهد.
بعضی از عوامل فیزیکی مانند قلم می تواند در دست خط شما تاثیر بگذارد، اگر قلم شما بدنه قطور یا خیلی نازکی داشته باشد  و شما نتوانید به درستی آن را در دست بگیرید، یا رنگ دهی و جوهر قلم مشکل داشته باشد قطعا نمی توانید نوشته ای زیبا خلق کنید.به همین خاطر انتخاب قلم مناسب لازمه هنر خوشنویسی است.

اهمیت خوش نویسی و رابطه ای که بین دست خط و هوش انسان برقرار است در علم روان شناسی به گرافولوژی معروف است.
شما با فراگیری این علم و مطالعه مقاله‌هایی که در این باره وجود دارند می توانید ساعت‌ها سرگرم شوید و به خصوصیات درونی افراد پی ببرید.
لازم به ذکر است این علم هنوز به اثبات نرسیده و هیچ کس نمی تواند از روی یک نوشته شخصیت افراد را به طور دقیق بازگو کند.
با این وجود رابطه جالبی بین دست خط و هوش انسان وجود دارد که تا حدودی درست است. دست خط هر فرد مانند شخصیت او منحصر به فرد است و خیلی کم پیش می آید که دو نوشته  از دو شخصیت مختلف از لحاظ دست خط و ساختار کلمات با هم مطابقت داشته باشد.
به طور مثال افرادی که قلم یا خودکار را با فشار روی کاغذ حرکت می دهند افراد احساساتی هستند.

کسانی که با فشار کم قلم می نویسند به خوبی می توانند احساسات خود را کنترل کنند و افرادی که خیلی ملایم می نویسند شخصیتی درون گرا دارند و دوست ندارند در موقعیتی قرار بگیرند که انرژی زیادی صرف کنند. برای این که این موضوع را بهتر درک کنید می توانید با یک قلم و کاغذ بدون خط شخصیت دوستان و نزدیکان خود را محک بزنید. غالبا هیچ کس نمی تواند یک خط نوشته را روی کاغذ بدون خط کشی، صاف بنویسد و معمولا زاویه دار می نویسد.
در این مثال پایه خط نوشتن می تواند به روان شناسی شما کمک کند. افرادی که جمله را به سمت بالا می نویسند روحیه شاد و پر انرژی دارند و افرادی که به سمت پایین می نویسند نسبت به پیرامون خود دلسرد و خسته هستند. افرادی که در دو جهت می نویسند نیز دارای شخصیتی ناپایدار هستند و مهارت کمی دارند.

قطعا همه افراد دوست دارند که دست خط زیبایی داشته باشند. افرادی که خوش خط هستند، خوش نویسی خود را یک هنر می دانند و از این جهت احساس رضایت دارند. حال اگر می خواهید خوش خط شوید بهتر است با راهکارهایی برای خوش خط شدن  آشنا شوید.
راهکار های خوش خط شدن بسیار ساده است که ما در مبحث چند مورد از آن را ذکر می کنیم.

کتاب داستان شازده کوچولو معروف ترین و پر خواننده ترین کتاب قرن بیستم است که نویسنده ای فرانسوی به نام […]

کتاب رمان صد سال تنهایی یکی از معدود رمان ها و کتاب های مشهور جهان و ادبیات جهانی است. این […]

کتاب رمان غرور و تعصب پرطرفدار ترین رمان انگلیسی است و حتی در دنیای غرب شهرت بسیاری دارد. این کتاب […]

کتاب های محمود دولت آبادی بخشی از گنجینه ارزشمند ادبیات فارسی است و نقش مهمی در فرهنگ و ادب فارسی […]

علی اسفندیاری معروف به نیما یوشیج شاعر پر آوازه سرزمین ایران و بنیان گذار سبک جدید در شعر فارسی است. […]

جلال آل  احمد نویسنده، منتقد، دبیر و مترجم معروف ایرانی است. وی در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۰۲ در تهران متولد […]

سید محمد حسین شهریار شاعر پرآوازه دیار آذربایجان است. این شاعر پر افتخار ایرانی در تاریخ ۱۰ دی ۱۲۸۶ در […]

مهدی اخوان ثالث از معروف ترین شاعران و موسیقی دان قرن معاصر با تخلص شاعری م. امید است. اخوان در […]


سایت دانش روشن یک مرجع عالی برای معرفی و بررسی بهترین کتاب‌ها و لوازم تحریر موجود در سراسر جهان است. این سایت به شما کمک می کند تا برترین های حوزه نوشتار را بشناسید و آن‌ها را تهیه کنید. درباره ما تماس با ما

خوش خطی یک استعداد خدادادی نیست بلکه یک توانایی است. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. من با تمرین جسته و گریخته در طی دو سال، فهمیدم که این توانایی در همه ما وجود دارد. با یادگرفتن اینکه “چطور خوش خط بنویسم” و با انجام تمرین های خوشنویسی با خودکار، از دست نوشته های خود لذت ببرید.

این مقاله برای افرادی مفید است که بد خط هستند و دوست دارند خوش خط و خوانا بنویسند.

“من استعداد خوش نویسی ندارم”. جمله ای که این روزها برای من عجیب است اما سالها آن را گفته ام. این روزها که خط فارسی ام خوب شده است کشف جدیدی کرده ام. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. خوش خطی به معنای قابل خوانده شدن است اما زیبا نویسی مثل کشیدن نقاشی هنری است.

بد خط بودن مثل این است که به شما بگویند مربع بکشید و شما چند ظلعی بکشید. بعد بگویید من مربع را بد شکل می کشم. اگر به جای ترسیم یک مربع، شکل دیگری بکشید به معنای این است که شما شکل مربع را نمی دانید. پس لازم است اول شکل درست مربع را یادبگیرید و بعد شروع به تمرین کشیدن مربع کنید تا مربع را مثل مربع بکشید.چطور خط زیبایی داشته باشیم

حالا به جای شکل مربع در مثال بالا، حروف فارسی را تصور کنید. وقتی که من بد خط بودم، یک خط کج و کوله می کشیدم و از نظر خودم این شکل “الف” بود. بعد از اینکه مدتها تمرین خط می کردم متوجه این اشکال کار خودم شدم. اگر می خواهم “الف” بنویسم باید شکل درست “الف” را جایگزین خط کج و کوله در ذهنم بکنم و در زمان تمرین کردن، “الف” را مثل حرف “الف” بکشم.

به نظر من زیبا نویسی یاد گرفتنی نیست. من با تمرین کردن توانسته ام دست خطم را از بد خط به خوانا تبدیل کنم. اما فکر می کنم که زیبا نوشتن ذوق هنری می خواهد که حداقل من از آن بی نصیب بوده ام.

از دوره ابتدایی که شروع به نوشتن کردم خط من تقریبا به همان شکل باقی ماند. رفتن به دانشگاه و سال ها کار کردن در شرکت های مختلف نتوانست خللی در بد خطی من ایجاد کند. از آنجایی که عمیقا اعتقاد داشتم خوش خطی یکی از الطاف الهی است، همیشه خودم را  محروم از این لطف الهی می دیدیم. در همه این سال ها، چندین بار شروع به تمرین کردم ولی هر بار به بی استعداد بودن خودم اطمینان بیشتری پیدا کردم.

از آنجایی که کار با کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری را به عنوان شغل مورد علاقه خود انتخاب کرده بودم، تلاشم را در جهت بهبود تایپ کامپیوتری به کار بستم. خوشبختانه در تایپ ۱۰ انگشتی مستعد بودم و به سرعت پیشرفت کردم. بنابراین راهی برای پنهان کردن خط نا خوانای خودم پیدا کرده بودم.

در سال های ۸۷ تا ۸۹ عزم رفتن به بلاد خارجه داشتم. از این رو باید امتحان IELTS (امتحان زبان انگلیسی) می دادم. از انجایی که انشاء نویسی به زبان انگلیسی هم بخشی از این امتحان بود، لازم بود بنویسم. اما خط انگلیسی را هم به نا خوانایی فارسی می نوشتم. چون هدف مشخص بود، شروع به تمرین خوش نویسی به زبان انگلیسی کردم. برای این کار یک دفتر خوش نویسی انگلیسی خریداری کردم و از روی آن نحوه درست نوشتن حروف را یاد گرفتم. هر روز تمرین می کردم. در محیط کار، خودم را ملزم به انجام تمرینات کرده بودم. حداقل روزی ۱۰ دقیقه با دقت زیاد خوش نویسی می کردم.

بعد از چند ماه، وقتی دوستانم دست نوشته ها را می دیدند از زیبایی خط انگلیسی من تعریف می کردند. البته می دانستم که بخشی از این تعریف ها از روی محبت و برای تشویق من بود. اما آنچه برای من مسلم بود، تبدیل یک خط نا خوانا به دست خط خوانایی بود که دوستانم آن را قابل ستایش می دیدند.

از شما دعوت می شود مقاله “مثبت اندیشی در محیط کار” را مطالعه فرمایید

چند سالی از آن موقع گذشت. خط فارسی من همچنان بد بود. من در پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی مشغول به کار شدم. در آن پروژه یکی از مدیران ارشد پروژه خط زیبایی داشت. آقای مهندس دهکردی، با خط زیبای خودشان، با روان نویس بنفش رنگ خود و همیشه بصورت مورب در زیر نامه ها دستور می نوشتند. البته ایشان آنقدر انسان محترم و با ادبی بودند که دستورات خود را با انشایی محبت آمیز و در خواست گونه می نوشتند. با دیدن نوشته های خوش خط و احترام آمیز ایشان، همه دوست داشتند به سرعت کار را انجام دهند.

اما با این همه زیبایی مشکلی وجود داشت. زمانی که لازم می شد در زیر پاراف نامه ایشان چیزی بنویسم فاجعه رخ می داد. خط من به نسبت خط ایشان، حقیقت خرچنگ قورباقه را تجلی می نمود. خجالت می کشیدم چیزی بنویسم و نامه را به خودشان برگردانم. چند جمله کوتاه را بار ها و بار ها تمرین می کردم که شاید خوانایی داشته باشد و قابل قبول شود. تا پیش از این هیچکدام از مدیرانم خطی زیبا نداشتند که از نوشتن در کنار دست نوشته آنها شرمنده خط نا زیبای خودم شده باشم.

از این رو تصمیم گرفتم خط خودم را خوب کنم. به این فکر کردم که اگر من توانسته ام از دستم به خوبی استفاده کنم و تایپ ۱۰ انگشتی را یاد بگیرم و اگر توانسته ام خط انگلیسی خود را خوب کنم، حتما می توانم خط فارسی خوبی داشته باشم. در ابتدا الگوی درستی نداشتم. فونت نستعلیق را نصب کردم. غزل “سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد” را در ورد تایپ کردم و با خط نستعلیق پرینت کردم. چون این غزل را خیلی دوست داشتم هر روز از روی آن می نوشتم. بعد از چند ماهی خط نا خوانای خرچنگ قورباقه من تغییر کرد. دیگر خرچنگ قورباقه نبود اما زیبا هم نبود.

خرید کتاب “آموزش خط تحریری” و ” آموزش خوشنویسی با خودکار“، تالیف استاد مهدی شیخ ربیعی باعث جهت دار شدن تلاش های من شد. در این کتاب ها یاد گرفتم چگونه باید بنویسم. هماهنگی مابین حروف و کلمات را یاد گرفتم.

شما می توانید کتاب را از سایت http://www.abrangbook.ir تهیه فرمایید.

 

حالا دیگر باور دارم همه ما استعداد خوش نویسی داریم. شاید استعداد و ذوق هنری یک استاد خوش نویس را نداشته باشیم اما می توانیم خوشنویسی با خودکار را تمرین کنیم  و به خط خود مان افتخار کنیم. اما با تمرین زیاد. به قول آقای محمود معظمی، توانا بود هر که تمرین کند.

یکی از مهم ترین کارهایی که برای خوش خط شدن نیاز دارید، به خاطر سپاری شکل حروف است. مشکل ما بد خط ها عدم توانایی دست مان نیست. همه ما فکر می کنیم که دست ما نمی تواند خوش خط بنویسد.

واقعیت این است که دست ما از ذهن ما دستور می گیرد. ما همان شکلی را می کشیم که در ذهن خودمان از یک حرف متصور هستیم. اگر ما شکل حروف را به درستی به خاطر بسپاریم، در هنگام نوشتن هم تلاش می کنیم شبیه همان شکل روی کاغذ بکشیم. اما اگر در خصوص شکل درست حروف فکر نکرده باشیم، همان شکلی را که در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم روی کاغذ می کشیم. در واقع شکل حروفی را که ما در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم، همان شکل حروفی است که در اول ابتدایی و در هنگام یادگیری حروف می نوشتیم.

 احتمالا شما هم مثل من در مقاطع زمانی مختلف تمرین زیاد کرده و نتیجه نگرفته اید.

نکته در اینجا است که در برخی از افراد، انجام تمرین زیاد باعث جایگزین شدن شکل حروف در ناخود آگاه آنها می شود. از این رو به تدریج به جای نوشتن حروف خرچنگ قورباقه، حروف زیبا می نویسند. مشکل افرادی مثل من و شما در این است که اگر این کار را هزار بار هم انجام بدهیم، تلاشی برای جایگزین کردن شکل جدید حروف در ذهن خود نمی کنیم.

برای حل این مشکل من یاد گرفته ام که بطور خود آگاهانه و با دیدن حروف و کلماتی که با خط خوب نوشته شده اند، شکل آنها را حفظ کنم. اغلب کتاب های راهنمای خط، نحوه نوشتن هر حرف را توضیح می دهند. کاری که شما باید انجام بدهید این است که به این راهنما نگاه کنید و بدون اینکه آن را روی کاغذ بکشید، مسیر حرکت خودکار را با چشم دنبال کنید.

 

با این روش، به تدریج ذهن شما شکل های جدیدی از حروف را جایگزین شکل های قبلی می کند. پس از آنکه ذهن شما تصوری زیبای حروف را آموخت، نوبت به تمرین با خودکار و آموزش دادن به دستتان برای پیاده کردن حروف است.

البته لازم نیست که چند ماه وقت بگذارید و اول از همه حروف را در ذهن خود جای بدهید. شما می توانید حروف را طبق روند کتاب تمرین کنید. اما در هنگام تمرین به این نکته توجه داشته باشید که تنها نوشتن برای خوشنویسی با خودکار کافی نیست. بلکه یاد گرفتن شکل درست حروف، باعث سرعت بخشیدن به یادگیری و تداوم خوش خطی شما در آینده خواهد شد.

خوشنویسی با خودکار نیاز به تمرین روزانه دارد. تجربه خودم روزی ۱۰ دقیقه بصورت روزانه بود. اگر در هر مقام و منصب و جایگاه کاری باشید، اگر سرتان هر چقدر شلوغ باشد که فرصت سر خاراندن نداشته باشید، باز هم مطمئن باشید که می توانید ۱۰ دقیقه را روزانه به این کار اختصاص بدهید. فقط باید خودتان را ملزم به انجام تمرینات کنید. اگر می توانید زمان بیشتری را تمرین کنید اما تمرینات را به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش ندهید. در کتابی خوانده ام که آقای آرنولد شوارتزینگر، قهرمان بدن سازی جهان و بازیگر معروف سینما گفته است ” برای تمرین های بدن سازی برنامه ریزی داشته باشید. در روز های تمرین، حتی اگر حال تمرین کردن هم ندارید به باشگاه بروید و در آنجا بنشینید”. این کار معجزه می کند. هر روز تمرین کنید و نتیجه را ببینید.

ما همان شکلی از حروف را می نویسیم که در ذهن خود داریم. برای اینکه شکل حروف را درست بنویسیم اول باید شکل حروف را در ذهن خود اصلاح کنیم، بعد با تمرین نوشتن، توانایی پیاده سازی آن شکل روی کاغذ را پیدا کنیم.

جای حروف نسبت به همدیگر باعث ایجاد زیبایی می شود. برای اینکه جای هر حرف را به درستی یاد بگیریم، لازم است تمام تمرین ها برروی دفتر خط دار انجام بدهیم.

یکی از دلایل بد خط نوشتن، فشار بیش از حد به خودکار است. برای خوش نویسی باید عادت کنیم که خودکار را به نرمی در دست بگیریم و خودکار را روی کاغذ فشار ندهیم.

در کامپیوتر خود فونت نستعلیق را نصب کنید. در نرم افزار ورد نوشته ای را که به آن علاقه دارید تایپ کنید. نوشته را خط زیر دار کنید. از سرمشقی که ساخته اید شروع به تمرین کنید. زاویه حروف، اندازه حروف، فاصله و طرز قرار گرفتن هر حرف نسبت به خط زمینه را با دقت نگاه کنید و در زمان تمرین کردن مشابه آن بنویسید.

فونت نستعلیق بطور معمول برروی کامپیوتر نصب نیست. ابتدا آن را دانلود کنید و پس از باز کردن فایل زیپ، روی فونت کلیک کنید تا نصب شود. دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliq

نام خودتان، نوشته کوتاهی که دوست دارید و یا چند بیت شعر را به عنوان سرمشق انتخاب کنید. در نرم افزار ورد این نوشته را تایپ کنید. فونت آن را به ایران نستعلیق تغییر دهید. این نوشته را زیر خط دار کنید. نوشته زیر با همین روش ایجاد شده است.

این کار به شما کمک می کند که سرمشق مورد علاقه خودتان را بسازید و در هر زمان و مکانی که خودکار و کاغذ دستتان بود تمرین کنید.

 

راحکار خوبیه ولی به درد دوستم نخورد چون اصلا به حرفم گو شش نمی کرد و تمرین هم اصلا نمی کرد

عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور خط زیبایی داشته باشیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نام‌ خانوادگی*


رمز عبور یکبار مصرف *


دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliqDownloads-icon

اگر شما هم جزء افرادی می‌باشید که نمی‌توانند دست خط خود را بخوانند، بهتر است که در ادامه این مطلب با زوم‌تک همراه باشید.

در این عصر دیجیتالی دست خط کم کم در حال منسوخ شدن بوده و جای خود را به پیام‌های الکترونیکی می‌دهد. طبق مطالعاتی که در آمریکا انجام شده است، صاحبان گوشی‌های اسمارت در آمریکا حدود 4735 پیام در هر ماه توسط گوشی‌هایشان ارسال می‌کنند. در این بین افراد بین 18 تا 24 ساله، به تنهایی هر کدام 67 پیام در روز ارسال می‌کنند. و همین امر باعث می‌شود که امروزه بچه‌ها به جای اینکه در مدارس آموزش خط زیبا و شکسته داشته باشند، آموزش می‌بینند که چگونه سریع‌تر تایپ کنند.

طبیعتا با توجه به این شرایط، اینکه دست خط شما، و یا فرزندانتان، بد باشد امری بدیهی است. ولی خوشبختانه راه حلی وجود دارد که بتوانید دست خط خود را زیباتر کنید. و این راه حل شامل قسمت‌هایی از بدن شما می‌باشد که قبلا نیز از آن برای نوشتن استفاده می‌کردید.

اکثر افراد هنگام نوشتن، فقط انگشت‌های خود را حرکت می‌دهند و عملا حروف را یکی یکی می‌نویسند. ولی اگر که انگشت‌ها و مچ دست خود را ثابت نگه دارید و بازوی خود را حرکت دهید، باعث خواهد شد که دست خط شما روان‌تر و خواناتر باشد.

این کار را با نوشتن حروف با خط درشت در هوا انجام بدهید و توجه کنید که حتی شانه‌تان چگونه در این کار درگیر می‌شود. این حرکت دقیقا همانی می‌باشد که شما هنگام نوشتن روی کاغذ هم باید استفاده کنید. همچنین اگر هنگام این کار سعی کنید که حرکت دست خود را آرام‌تر کنید، خواهید توانست که به مرور زمان، کنترل بیشتری بر روی طرز نوشتنتان داشته باشید.چطور خط زیبایی داشته باشیم

کمی طول می‌کشد تا به این طرز نوشتن عادت کنید، و البته تمرین زیادی زا نیز می‌طلبد، اما وقتی که به آن عادت کنید، خواهید توانست که با دست خط زیباتری بنوسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_53”);
if ( notice )
notice.style.display = “block”;
},
timeout
);
})(120000);
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

 × 
5
 = 
15

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

در ادامه مطالب کاربردی آموزش خوشنویسی، در این مقاله ۱۰ نکته مهم برای یادگیری سریعتر خوش خطی با خودکار را به شما یاد می دهیم. 

در ابتدا ۵ ویدیوی زیر را تماشا کنید ببینید چگونه با کمک ویدیو می توانید خوش خطی را بیاموزید:

 

برای کسانی که وقت کافی دارند و یا هزینه کلاس های حضوری برای شان مشکلی ندارد، کلاس های آموزشی حضوری می تواند گزینه خوبی باشد. هر چند باور بفرمایید برای یادگیری خوش خطی حرفه ای هم نیازی به کلاس نیست ولی باز هم انتخاب با شماست. بهرحال ما در اینجا ۵تا از بهترین کلاس های آموزش خطاطی و خوشنویسی با خودکار و قلم در ایران را برای شما معرفی کرده ایم.چطور خط زیبایی داشته باشیم

بهترین و ساده ترین روش برای خوش خطی مقدماتی تا حرفه ای که شما را از کلاس، جستجو در مباحث بی کیفیت اینترنتی، کتاب و … بی نیاز می کند. در اینجا ما بهترین بسته خودآموز برای یادگیری سریع، اصولی و بی دردسر خوش خطی را تهیه کرده ایم.

گروه نرم افزاری سانی سافت یک اپلیکیشن یادگیری خوش خطی با خودکار را توسعه داده است که یک سری توضیحات کتاب ها و موجود در سطح اینترنت را داخل آن گنجانیده است و اگر بتوانید بعنوان یک مکمل یادگیری (نه منبع اصلی) استفاده کنید، می تواند کمک کننده باشد. این اپ فقط برای اندروید عرضه شده است:

لینک دانلود این پلیکیشن برای اندروید

کتاب ها هم می توانند در یادگیری خوش خطی به شما کمک کنند. در صورتیکه روش درست استفاده از آنها را بدانید. در اینجا ۳ کتاب برای دانلود رایگان در اختیار شما قرار می دهیم:

دانلود کتاب سرمشق برای تمرین کردن از روی آن

دانلود کتاب آموزش خوشنویسی و اصطلاحات

دانلود کتاب نمونه تمرین حروف مختلف

مطلب مشابه: آموزش تصویری و گام به گام خط شکسته تحریری با خودکار +جزوه pdf رایگان

این ها بهترین راه های یادگیری خوش خطی با سرعت هرچه تمام تر هستند. باز هم هرگونه سوالی در زمینه یادگیری خوش خطی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

س بنظرت آیاجنس خودکارونحوه گرفتن آن ثاثیری درخوشخطی دارد

درود. بله قطعا این طور هست. جنس سر خودکار سرعت حرکت قلم روی سطح را کم و زیاد می کند و ضخامت آن نیز دست شما را مجبور به حرکت هایی متفاوت خواهد کرد. پیشنهاد می شود از یک نوع خودکار استفاده نمایید نه اینکه مدام عوض کنید

بی نظیر بود واقعا سپاسگذارم از شما

سلام شما پیشنهاد میکنید از چه نوع خودکاری استفاده کنیم؟

سلام از خودکار بیک استفاده کنید. یا خودکارهایی که نوک آنها پهن هست

سلام ببخشید برای سریع نوشتن چه راه کاری پیشنهاد میکنین ؟؟؟؟

سلام در خوشنویسی اصلا پیشتهاد برای سریع نوشتن نمیشه بلکه باید با آرامش و حوصله نوشت

درود بر شرفت سایتهای دیگه دارن همین اطلاعات را میفروشند،ممننم از بزرگواری شما دوست هنرمند عزیز

واقعآعالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

یه سوال؟دقیقا چرا اسم وینگ چون رو یادتون رفت😐طرف اگه وینگ چو…

Hello, my name is Gary. I liked your training from Barcelona…

سلام در بخش فروشگاه. یا اینکه در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید…

سلام من مجتبی هستم اهل ورامین 16سالمه خیلی بازیکن حرفه نینطن…

ببخشین میشه شیوه دفاع استاد “لاسکر” رو تو سایتتون بزارین یا…

سلام کجا میتونیم پکیج کامل آموزشی را بخریم ؟…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

چطور خط زیبایی داشته باشیم

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 


دانلود کتاب سرمشق برای تمرین کردن از روی آنDownloads-icon


دانلود کتاب آموزش خوشنویسی و اصطلاحاتDownloads-icon


دانلود کتاب نمونه تمرین حروف مختلفDownloads-icon

چطور خط زیبایی داشته باشیم
چطور خط زیبایی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *