چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

 
helpkade
چطور در امتحان ریاضی موفق شویم
چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

روش مطالعه ریاضی در هر پایه و هر مبحثی متفاوت است اما یکسری نکات برای خواندن این درس در بین همه پایه ها یکسان است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله انواع روش های مطالعه را بخوانید.

استادبانک یک سامانه قدرتمند انتخاب آنلاین معلم خصوصی و درخواست تدریس خصوصی در منزل یا آنلاین است و دانش آموزان بهترین معلم  برای تدریس خصوصی ریاضی در تهران و شهرستان ها را در استادبانک می یابند.

آنچه مطالعه خواهید کرد

شاید این مشکل شما هم باشد که درسی که معلم ریاضی همان روز یاد میدهد را به خوبی یاد بگیرید. اما وقتی قرار است از همان مبحث تمرین حل کنید با مشکل مواجه شوید. مشکلاتی که هیچ ربطی به آن مبحث ندارد و بیشتر به مباحث پایه ای شما برمی گردد.چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

حتماً شنیده اید که می گویند پایه ریاضی اهمیت زیادی دارد. حالا منظور از پایه ریاضی چیست؟ پایه ریاضی از همان جمع، تفریق و دو دوتا؟ 4 تا شروع می شود. هرچه مقطع شما بالاتر می رود مطالب سال های گذشته جزو پایه شما حساب می شوند.

گام های پیشنهادی ما برای یادگیری و تسلط بر درس ریاضی و نمره قبولی بالا به شرح زیر می باشد:گام اول: ریاضی را سر کلاس یاد بگیر.گام دوم: همان روز درس داده شده را مرور کن و تمرینات معلم را حل کن.گام سوم: اشکالات خود را یادداشت کن و از معلم بپرس.گام چهارم: بعد از رفع اشکالات از اشکالات خود نمونه سوال حل کن.گام پنجم: بعد از آموزش مبحث جدید توسط معلم تمرین کردن مطالب قبلی را فراموش نکنید و هربار که میخواهید به مطالعه ریاضی بپردازید حداقل 2 تمرین از مباحث قبل حل کنید.

بعد از خواندن هر مبحث درس داده شده توسط معلم شروع به خلاصه نویسی فرمول ها، روش های حل و برداشت خود از آن مبحث کنید. این کار به شما کمک می کند تا در مرورهای بعدی خود نیاز به خواندن مجدد جزوه نداشته باشید و بتوانید با خواندن خلاصه نوشته شده خود به راحتی مطالب را به یاد بیاورید و وقت خود را بر روی حل تمرین های بیشتر بگذارید.

وقتی شروع به حل مسائل از روی یک کتاب کمک آموزشی میکنید همه سوالات را پشت سر هم حل نکنید. سوالات معمولی هر 2 تا 3 سوال پشت هم شبیه به هم هستند. بنابراین برای حل کردن خود نشانه گذاری کنید. مثلاً بگویید امروز سوالات زوج را حل میکنم. یا امروز سوالات مضرب 5 را حل می کنم. با این روش مغزتان ورزیده می شود و آمادگی حل سوالات آن مبحث را در هر شرایطی پیدا می کند.

 چگونه در درس ریاضی نمره 20 کسب کنم: حضور همیشگی شما در کلاس ریاضی مدرسه یا دانشگاه بسیار مهم است. درس ریاضی با درس های حفظی کاملا متفاوت است. کلاس تدریس ریاضی قابلیت غیبت ندارد و همیشه باید در کلاس ریاضی حضور داشته باشید.

در صورتیکه حتی 1 جلسه غیبت داشته باشید، از درس عقب می مانید و باید مبحث را آموزش ببیند. در صورت غیبت به منظور عقب نماندن از درس آن جلسه می توانید از تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

حتما در کلاس تدریس ریاضی تمرکز بالایی داشته باشید. حواس خود را جمع کنید و درس را گوش دهید. هر سوالی و ابهامی برایتان حین تدریس ریاضی پیش آمد، حتما همان لحظه بپرسید. اگر همان لحظه نمی توانید سوالتان را مطرح کنید، یادداشت کنید و آخر کلاس بپرسید.

در کلاس درس حضور داشته باشید و فعالانه گوش دهید. دقت کنید معلم چگونه مسائل را حل می‌کند. مراحل حل مسئله‌ها را به زبان خودتان یادداشت کنید. به فرمول‌ها و مفاهیم مورد نیاز برای حل هر مسئله دقت کنید.

سعی کنید در ذهن‌تان برای درک آنها کدسازی کنید. مسئله‌هایی که معلم در کلاس حل می‌کند را همان‌جا در ذهن‌تان حل کنید.  اگر احساس کردید ذهن‌تان در جایی یاری نمی‌کند از معلم سؤال کنید. کلاس درس بهترین فرصت برای حل مشکل‌های شماست.

مثال‌ها و تمرین‌های هر درس را حل کنید و سعی کنید مشکلات خود را در کلاس برطرف کنید. اگر روش‌های بالا را در حین حضور در کلاس به‌کار بگیرید هنگام امتحان دچار استرس نمی‌شوید.  زیرا ریاضی درسی است که اگر به آن مسلط شوید کمتر مباحث‌اش را از یاد می‌برید. البته نباید مرور مطالب را از یاد ببرید.

هر فردی با توجه به هوش و فهم درس ریاضی نکاتی را برای خود یادداشت می کند. جزوه نویسی یکی از راهکار های عالی برای یادگیری ریاضی است. بهتر است جزوه و نکات درس ریاضی را خودتان بنویسید. کپی از جزوه دیگران به اندازه جزوه نویسی خودتان موثر نیست و این موضوع شامل تدریس خصوصی ریاضی نیز می شود.

چگونه در درس ریاضی نمره 20 کسب کنم: هر سوال و هر نکته ای در کلاس ریاضی را خوب گوش دهید. هر ابهامی در درس ریاضی مطرح کنید و از پرسیدن سوال نترسید.

هیچگونه سوالی را در ذهن خود بی پاسخ نگذارید.  تمام سوالات خود را مطرح کنید و مطمئن باشید دبیر ریاضی پاسخ شما را می دهد.  یکی از ویژگی های کلاس خصوصی ریاضی این است که می توان در هر لحظه از دبیر خصوصی سوالات را پرسید.  حتی سطح سوال هر چه باشد باز مشکلی به وجود نمی آید.

پس از اتمام آموزش ریاضی و یاد گیری مبحث جدید، مروری چند دقیقه ای بر درس داشته باشید. نکات درس را یادداشت کنید و در طول هفته آن را مطالعه کنید. انباشت مطالب درسی بخصوص ریاضی لطمه شدیدی به شما می زند.

برای رفع اشکال می توانید از تدریس خصوصی استفاده کنید. دبیر، معلم، مدرس خصوصی اشکالات و ابهامات درس ریاضی را برطرف می کند. گاهی لازم است دوباره مبحثی را آموزش ببینید و معلم برای پیشرفت درسی شما مبحث را تدریس می کند. 

 چگونه در درس ریاضی نمره 20 کسب کنم: سوالاتی که در کلاس ریاضی توسط شاگردان دیگر مطرح می شود، بسیار مهم است. حتما به سوالات دیگران خوب گوش دهید.

از داوطلب شدن نترسید. سوالی که مطرح می شود را در حضور معلم ریاضی و شاگردان حل کنید. شاید حل شما صحیح نباشد اما یادگیری شما بسیار بالا می رود. در ضمن باعث می شود که ترس شما از اینکه جلوی بقیه دانش آموزان صحبت کنید و مسائل را حل کنید ریخته شود.

یکی از مهم ترین عواملی که در یادگیری ریاضی بسیار مهم است، نشستن در صندلی جلو کلاس است. شاگرد تمام حواس خود را به تدریس ریاضی معلم جمع می کند و به راحتی سوالات خود را می پرسد و داوطلب حل مسائل می شود.

سوالات و تمرین های ریاضی مطرح شده در کلاس را در منزل حل کنید و سریع تمرین ها را به معلم تحویل دهید.

برای خودتان هدف تعیین کنید. به طور مثال برای درس ریاضی نمره 20 را هدف قرار دهید. اینگونه تمام تلاش خود را برای رسیدن به این نمره می کنید و انگیزه شما بالا می رود.

مسائلی که در کلاس ریاضی حل می شود را یادداشت کنید و دوباره برای خود این مسئله ها را حل کنید. این راهکار به یادگیری شما کمک می کند و باعث می شود ذهنتان فعال تر شود. در این صورت به مرور راه حل تمام مسائل در ذهنتان شکل بگیرد.

چگونه در درس ریاضی نمره 20 کسب کنم: حتما تمرین های اصلی کتاب را حل کنید.  حتی اگر بارها در کلاس مدرسه حل شده باشد، باز هم برای خود حل کنید.

از کتاب های کمک درسی استفاده کنید.  تمرین های این کتاب ها بسیار مفید هستند. شما را با سوالات جدید آشنا می کند.  در صورتیکه در حل به مشکل برخوردید، سوال را علامت بزنید و از معلم ریاضی یا دبیر خصوصی ریاضی بپرسید.

از طریق اینترنت آزمون های ریاضی دیگر مدارس را دانلود کنید.  از خودتان آزمون بگیرید و میزان یادگیری خود را بسنجید.  دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی در سایت استادبانک موجود است. دانلود تمامی دروس اختصاصی و عمومی خود را می توانید از سایت استادبانک انجام دهید.

حتی راحت ترین مبحث را که مشکل دارید یادداشت کنید و از دبیر ریاضی مدرسه یا دبیر خصوصی ریاضی بپرسید.

چگونه در درس ریاضی نمره 20 کسب کنم: شاگردان موفق همیشه درس را مطالعه می کنند و هیچوقت برای شب امتحان انباشت نمی کنند. اگر نمره 20 درس ریاضی را می خواهید از انباشت کردن درس ریاضی بپرهیزید.

با داشتن برنامه منظم هر هفته ریاضی را مرور کنید. اگر برای مطالعه ریاضی یک برنامه منظم داشته باشید و بصورت هفتگی آن را مطالعه کنید می توانید در امتحان نمره کامل کسب کنید.

حتما در تمام طول ترم درگیر درس ریاضی باشید. آزمون، تمرین کتاب، تمرین خارج از کتاب و مسائل مطرح شده در کلاس را حل کنید.  درصورت بروز مشکل شما می توانید از کلاس تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

بچه ها شما فرصت خیلی طلایی دارید و بهتره این فرصت رو از دست دهدید. چرا فرصت طلایی؟ چون شماها می توانید با خوب گوش دادن به تدریس معلم و تکرار و تمرین و کتاب های کمک آموزشی از همان ابتدا پایه خودتان را قوی کنید تا در دوران متوسطه به مشکلات دروس پایه ای برخورد نکنید.

پیشنهاد ما به والدین عزیز این است که از بدو ورود فرزندشان به مدرسه با بازی و ریاضی، بازی های هوش ریاضی و… فرزندانشان را به این درس علاقه مند کنند تا ترس از درس ریاضی از همان ابتدا درونشان شکل نگیرد.

حتماً هم دیده اید و هم شنیده اید که برای عضله سازی و فرم دهی قسمتی از بدن لازم است که مرتب و طبق برنامه به آن قسمت تمرین دهید و برنامه ورزشی مخصوص همان قسمت را انجام دهید. در مورد مغز در خصوص مسائل ریاضی نیز همین طور است. اگر میخواهید قسمت محاسباتی حافظه خود را قوی تر کنید چاره کار فقط تمرین است. تمرین، تمرین، تمرین.

اگر شما از دانش‌آموزانی هستید که در طول سال تحصیلی حضور فعالانه در کلاس درس نداشتید یا در منزل آنگونه که باید ریاضی را تمرین و تکرار نکرده‌اید، نباید انتظار کسب بهترین نمره را در ریاضی داشته باشید.

اما تجربه ثابت کرده حتی افرادی که یک هفته مانده به امتحان شروع به مطالعۀ ریاضی کرده‌اند نیز توانسته‌اند نمرۀ مطلوبی از امتحان ریاضی کسب کنند. امتحان ریاضی را باید با تمرین سؤالات امتحانی گذراند. به آن دسته از دانش‌آموزان توصیه می‌شود نمونه‌سؤالات امتحانی ریاضی به همراه پاسخ تشریحی انها را جلوی خود بگذارند و به حل مسائل آن بپردازند.چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

طبیعتأ این دسته از دانش‌آموزان نیاز به کمک دیگران نیز دارند. آنها باید برای آشنایی با تکنیک‌های حل مسائل از همکلاسی‎ها یا یک معلم خصوصی کمک بگیرند تا بتوانند در زمانی کمتر بیشترین بازدهی را در درس ریاضی داشته باشند.

دانش آموزان عزیز توجه کنید که مطالعه درس ریاضی تنها بر مبنای 3 اصل بنا شده است: یادگیری، تمرین، مرور. اگر شما این 3 اصل را جدی بگیرید بدون شک می توانید در این درس نمره بسیار خوبی بگیرید. پس فقط صبور باشید. خب نظرات، پیشنهادات، تجربیات و… خودتان را در زمینه مطالعه درس ریاضی برای ما در قسمت نظرات بنویسید تا هم ما و هم سایر دوستانتان بتوانند از آن استفاده کنند.

فصل تابستان یا تعطیلات نوروز یا حتی ساعات خالی که در روز دارید.

اگر میخواهید قسمت محاسباتی حافظه خود را قوی تر کنید چاره کار فقط تمرین است. تمرین، تمرین، تمرین.

هرچه مقطع شما بالاتر می رود مطالب سال های گذشته جزو پایه شما حساب می شوند

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

😑😑😑

دستتون طلا حالا میدونم چیکار کنم فقط صبر کنید و نگاه کنید معلم و سوال بارون میکنم

عالی

من نمیتونم ۱۸ بگیرم بلدم عالی هم بلدم ولی نمیتونم

دوست عزیز … چرا اصلا بجای ۱۸ روی نمره ۲۰ فکر نمیکنی… ایده آلت رو بالا ببر و بالاترین رو هدف قرار بده که اگه بهش نرسیدی به نمره ۱۸ عه برسی…

سلام من دانش اموز پایه هفتم هستم من در درس ریاضی مشکل دارم همین سه دوز پیش معلم یه امتحان تستی گرفت ۱۶ گرفتم استاد بانک من پدر و مادرم رو بیشتر از هرچیزی دوست دارم وقتی ناراحتی پدرم رو می بینم دو ساعت گریه میکنم چون پدرم دوست داره من کارمند یا دکتر بشم نمی خواد گارگر باشم وتو سری خور مردم پس استاد بانک کمکم کن تا بتون در همه ی درس هام موفق بشم و دل این دل سوخته پدرم که یکی از بچه هاشو از دست شاد کنم خواهش میکنم کمکم کن

سلام علیرضا جان. برای درسِ ریاضی چه کمکی نیاز داری؟

عیبی نداره.ولی شاید دقت نکردی.دقت☺

سلام من زیر ۱۰میگیرم هر چه تلاش میکنم نمیتونم یاد بگیرم هستم میخونم در معادله اشکال دارم لطفاً جوابمو بدید استاد

معادله که کاری نداره مثلا میگن: ۲x+۵=۲۵ شما باید اعدادی که مجهول هستن رو توی یه طرف مساوی و اعدادی که معلوم هستن رو توی طرف دیگه مساوی قرار بدی مثلا اینجا عدد ۲x یه عدد مجهوله. پس میزارمیش سمت چپ مساوی عدد ۵ یه عدد معلومه. یعنی ما میدونیم چنده. پس باید بزاریمش تو قسمت معلوما که سمت راسته مساویه. وقتی یه عدد معلوم توی قسمت مجهول ها هست، برای اینکه به معلوم ها انتقالش بدیم،قرینش میکنیم مثلا اینجا ۵ توی مجهولاعه، ما برای اینکه بیاریمش تو معلوما، قرینش میکنیم که میشه ۵-👇🏻👇🏻 ۲x+۵=۲۵ ۲x=۲۵-۵ ۲x=۲۰ حالا اینجا به ما گفته ۲x میشه ۲۰.ما x رو میخوایم. پس میایم هردوطرف مساوی رو بر عددمون تقسیم میکنیم یعنی ۲x÷۲=x و ۲۰ هم تقسیم بر ۲ میشه ۱۰. پس x=۱۰

سلام من زیر ۱۰میگیرم هر چه تلاش میکنم نمیتونم یاد بگیرم هستم میخونم در معادله اشکال دارم لطفاً جوابمو بدید استاد

سلام من زیر ۱۰میگیرم هر چه تلاش میکنم نمیتونم یاد بگیرم هشتم میخونم در معادله اشکال دارم لطفاً جوابمو بدید استاد

دوست عزیز، ریاضی درسی نیس که بشه بتنهایی و با خوندن چند کتاب کمکی مشکلت را رفع کنی. یعنی تا زمانیکه یک مبحث را بدرستی یاد نگرفته باشی، نمی تونی درک کنی و به سوالاتش جواب بدی حتی اگه بهترین منبع و کتاب آموزشی هم داشته باشی. مهم ترین اصل و در واقع مهم ترین مبنع در یادگیری دروس مفهومی مثل ریاضی، داشتن یک معلم حرفه ای و آموزش صحیح هس. مطمئن باش برای رسیدن به نمره بیست در ریاضی باید یک معلم خوبی در کنارت باشه تا بتونه تمام مشکلات پایه ایت در درس ریاضی رو حل کنه. پیشنهاد استادبانک به عنوان مرجع مهم اموزشی که سال هاست در این فضا فعالیت می کنه و با هزاران شاگرد و معلم خصوصی ارتباط داره به شما، گرفتن معلم خصوصی هست. چون می تونی خیل زود و در کمترین زمان و با کمترین هزینه به ایده الت که همون نمره ۲۰ در ریاضی هست برسی. حتما یک سر برو تو سایت معلم خصوصی ریاضی در استادبانک و رزومه اساتید و نظرات شاگردانشون رو ببین. دانش آموزایی که دقیقا همین مشکل تو رو داشتن و الان دیگه مشکلشون در ریاضی حل شده.

سلطان ریاضیات جهان هفتم

من تو مقطع ارشد هستم پایه ام ضعیفه سومین باره برداشتم اصلا غیبت هم نداشتم ولی نمیفهمم استاد چی میگه استاد خصوصی هم گرفتم اونم گفت مشکل پایه ای داری همه همکلاسیام رفتند من بخاطر ریاضی همش دارم می افتم این دفعه هم استاد گفت به من ربطی نداره برو کل ریاضی رو از اول بخون میخوام انصراف بدم فقط بخاطر همین ریاضی مشکل روحی پیدا کردم افسرده شدم

از اول باید پیگیرش میشدی عزیز😊😊😊😣😣😣

هنوزم دیر نشده از اول شروع کن وفکر کن که ادم جدیدی هستی با علاقه بخون

من تو مقطع ارشد هستم پایه ام ضعیفه سومین باره برداشتم اصلا غیبت هم نداشتم ولی نمیفهمم استاد چی میگه استاد خصوصی هم گرفتم اونم گفت مشکل پایه ای داری همه همکلاسیام رفتند من بخاطر ریاضی همش دارم می افتم این دفعه هم استاد گفت به من ربطی نداره برو کل ریاضی رو از اول بخون میخوام انصراف بدم فقط بخاطر همین ریاضی مشکل روحی پیدا کردم افسرده شدم

سلام از نظر من باید روز و شب کار کنی تمرین کنی گام به گام و فیلم اموزشی بگیری نکات تقویت حافظه رو انجام بدی معلمی کنارت داشته باشی که هر لحظه سوال داشتی بپرسی طرف باید سختگیر باشه تا یاد نگرفته باشی ولت نکنه بعد باید خوب دقت کنی نت برداری خلاصه نویسی و برنامه ریزی رکن اصلی خوب دقت کن ۱۰۰ دفعه هم که بخوای بپرس از معلم ولش نکن تا یاد نگرفته باشی مفت حقوق نمیگیرن که انگیزتو افزایش بده هدفتو بنویس بچسبون به دیوار هنگام مطالعه گلاب بنوش بینیتو بشور یوگا یا مدیتیشن بکن ورزش کن شیر و عسل ناشتا دعا ی تقویت حافظه بخون بعد تو یه جای ساکت و عدم وسایل حواس پرتی بشین درستو بخون خوب دقت کن ببین تلاش و همت مهمه منم همین مشکلو داشتم الان دیگه با رعایت و تلاش یک بارم نشده زیره۲۰ بگیرم صد زدم همرو معلم های پیشرفته رو دنبال کن بخصوص معلم های تازه چون حوصله و عشق اونا بیشتره دعا کن دعای الرحمن و ایت الکرسی در هنگام مطالعه غوغا میکنه از مغزت کار بکش به خودت استراحت بده شربت چای دمنوش ارامش بخش بخور و اهنگ ارامش دهنده گوش کن علاقه مهمه علاقه نداشته باشی حوصلت نمیکشه برو تو میتونی مطمعنم به اینا که گفتم گوش کن حتما ارزوی موفقیت.

من وقتی که معلم درس میده یاد میگیرم کامل اما بعد چند وقت یادم میره و همیشه ۱نمره یا۲ نمره کم میگیرم و این واقعا عذابم میده. مطالب شما هم خوب بود ممنون.

سلام. برای حل این مشکل میتونید سراغ نمونه سوالات پیچیده‌تر و پیشرفته تر برید

من امسال میرم کلاس هفتم و پارسال ریاضیم افتضاح بود یعنی از امتحان کتاب درسی ۱۶ تا ۲۰ میگرفتم ولی امتحان های کتاب اضافه هارو از ۱۰ تا ۱۵ میدادم و حالا خیییییییییییییییلی میترسم که سال دیگه یه وقت بخاطر قوی نبودن پایه نمره هام بد بشن من پارسال اینجوری شدم ولی از سال اول تا پنجم خوب بودم ولی چون مدرسه دولتی بودم و بدون درس خوندن درست حسابی یهو رفتم مدرسه غیرانتفاعی افت شدید کردم. خواهر و برادرم فوق العاده قوی هستن تو این درس و خیلی سعی میکنن به من کمک کنن ولی اون چیزی که من میخواستم نشد.برای من گرفتن معلم خصوصی واقعا مقدور نیس هم برای بحث مالی هم پدر و مادرم مخالف سرسختن.خواهشن بهم جواب بدین خیلی به راهنماییتون نیازمندم.ممنون

سلام خوش اومدید به سایت افت تحصیلی تو مقاطع مختلف واسه خیلی از دانش آموزا به وجود میاد و یه اتفاق طبیعیه. خواهر و بردارتون چون مدرس نیستن با اینکه پایه قوی ای هم دارن اما مثل یه دبیر نمیتونن بهت کمکت کنن … به نظرم اول از همه بدون ترس و استرس تصمیم بگیر که توی این درس قوی بشی و بعد با یه استاد کاربلد مشکلاتت رو برطرف کن … راجع به هزینه هم باید بهت بگم هزینه این کلاس‌ها جلوی خیلی از هزینه‌های بعدی رو میگیره و کمکت میکنه زودتر به نتیجه برسی. راجع به خانواده‌ت هم اگه دوست داشتن میتونن رایگان با کارشناس‌های ما مشورت کنن و متقاعد بشن که کلاس با اساتید خوب چقدر میتونه کمکت کنه

من ریاضی خیلی ضعیفه در حد ۱۷ می تونم بزن تجربی

سلام.من نمی توانم هر کاری را که گفته کردم.😔😔😔😔😔😔

گفتن نمیتوانم نقطه ضعف شما رو نشون میده اینو بدون که قطعا تو عالی ترین هستی

سلام راستش من سرکلاس خیلی خوب گوش میدم و خوب جواب سوالات رو میدم ولی تو ی امتحان سوال رو بلدم ولی بی دقتی میکنم من توی فیزیک همیشه ۱۹ یا ۲۰ هستم ولی توی ریاضی نمره هام پایینن.

اگه مسئله رو جل نتونیم بکنیم چی

سلام خسته نباشین من کلاس هفتم هستم و از تابستان مدرسمون شروع شده و گلم خانم ما ۵ سوال در آزمون ریاضی میگیره و من همیشه ۱ یا۲ میشم معلم خصوصی میگیرم ولی هر کاری میکنم نمیتونم ۵ از ۵ شم و همیشه سر این مسئله ناراحت و گریمو هستم چون تازه از پایه ششم وارد هفتم شدم خیلی واقعا بده من همیشه میگم کاش پایه ششم بودم و اگه میشه لطفا یک برنامه ریزی هم بزارین که چطور برنامه ریزی کنیم

پایه هفتم خیلی سخته اما برای تو سخت نیست تلاشتو بکن تو یتونی همیشه بهترین باشی و به خودت تلقین نکن که بدی چ در ریاضی و چ در دروس دیگر

سلام من اصلا تمرکز ندارم اگه تو کلاس حواسم پرت بشه همه ی چیز هایی که چند دقیقه پیش یاد گرفته بودم از یادم میره چجوری میتونم تمرکز داشته باشم ؟ ممنون

سلام مطالعه این پست می تونه کمکتون کنه:https://www.ostadbank.com/mag/افزایش-تمرکز-و-کنترل-ذهن/ موفق باشید

سلام من امسال میرم هشتم ، مدرسمم نمونه دولتیه خیلی امتحانای ریاضی پارسال سخت بودن ، من امتحانای ریاضی میان ترم و ترم رو بیست شدم ولی امتحانای کلاسی نمراتم برای خودم رضایت بخش نیست ، مثلا امتحانات آسون تر رو هجده به بالا میشم ، امتحانای سخت هم که … خواهرم هم معلمه خودش و هم از اون و هم از معلم خصوصی پرش استفاده می کنم ، نمی‌دونم باید چه کنم البته مشکل اصلیم اینه که هر ماه امتحان تستی توی مدرسمون برگزار میشه ، من درسای دیگه رو درصد بالا میزنم ولی ریاضی رو همش بین پنجاه درصد تا شصت میزنم لطفا به غیر از پیشنهاد معلم خصوصی راهکار دیگه بدید

برنامه ریزی درست برای درس خوندن و توجه به اینکه چه ساعت هایی یادگیری بهتری داری و درمورد تکنیک های تست زنی ریاضی جستجو کن. تلاشت رو ببر بالا اما نگران نباش

من همیشه نمرات ریاضیم عالیه. از ۱۸ به بالا الان که این مطالبو خوندم فهمیدم بدون اینکه خودم بدونم یک سریشونو انجام دادم. ولی واقعا داشتن یه معلم با سواد و عالی خیلی خیلی میتونه به بهتر شدن در مسائل ریاضی کمک کنه سعی کنید بهترین معلمو انتخاب کنید

اکثرا ۲۰ و یا ۱۹/۵ هم میگیرم

توهمین ساده هاش موندیم 😒

سلام من پایه هفتم هستم خیلی از درس ریاضی میترسم و همش فکر میکنم که نمی تونم از بسش بربیام من سال قبل خیلی نمراتم خوب بود ولی امسال تا امروز که دبیر کلاس هفتم ریاضی، امتحان گرفت دیدم خیلی از سوالات رو بلد نیستم وخیلی از سوالات رو خوب یاد نگرفتم استاد بانک خواهش میکنم که به من کمک کنید

سلام علیرضا جان. احساس میکنم مشکل اصلی شما عدم اعتماد به نفس و ترس از درس ریاضی هست. اگر نگاه خودتون رو به درس ریاضی تغییر بدید باور داشته باشید که ریاضی اونقدرا هم سخت نیست.

دقیقا همین است میشه بگید دقیقا چیکار کنم

از داخل از تو دلم میگم الان نمرم میاد پایین مردود میشم هروز نا راحتم هروز گریه میکنم

افسردگی گرفتم دیگه

سلام من دانش آموز پایه هفتم هستم دوره ابتدایی شاگرد خوبی بودم ولی امسال برام خیلی سخت شده من اصلا تو ریاضی مشکل ندارم فعلا ولی حجم درسا و عربی منو اذیت میکنه من در روز به جز مدرسه چهار ساعت درس میخونم ولی واقعا نگرانم شده معلم ما امتحان گرفته باشه و من از ده تا سوال هشت تا رو جواب بدم معلم ها هم خیلی سخت گیر هستن و شده که من تکالیف رو کامل فرستاده باشم ولی حرفشون رو عوض کنن و بگن ناقصه من فقط تو عربی و علوم و ادبیات مشکل دارم آیا باید معلم خصوصی بگیرم

سلام وقتتون بخیر. بله، میتونید برای دروسی که گفتید ضعف دارید، چند جلسه معلم خصوصی بگیرید و مشکلاتتون رو برطرف کنید.

سلام من تو ریاضی سوالات (درست و نادرست) رو مشکل دارم و همیشه از این سوالات نمره کم میگیرم چیکار کنم ؟

سوالات درست و نادرست نیاز به درکِ عمیق مباحث ریاضی دارن و باید موضوع به خوبی برای شما شفاف شده باشه. راه حلش تمرین بیشتر و عمیق‌تر خواندنِ ریاضی است. موفق باشید.

من هم خوشم اومد ممنون ولی ریاضی فقط به تمرین نیست

من تست iq دادم شدم۱۳۵ ولی نمیدونم چرا نمی تونم نمرهبگیرم هیچ سوالی هم نیست که نتونم جواب بدم خطای محسابات یا یه همچین چیزی میشه و نصفه نمره می گیرم بالا ۱۴ نتونستم بشم وقتی میرم خ.نه دوباره حل می کنم میتونم ولی توی امتحان اعصابم خورد میشه

سلام من امسال پایه هشتم هستم و پارسال که الان بودم درس های آخر سال رو چون آنلاین بود درست نمی فهمیدم برای همین هم ولش کردم و الان که پایه هشتم هستم میبینم که درس ها امسال رو هم کم کم دارم به سختی متوجه میشم یعنی قشنگ روی هم تلنبار شدن و من هر بار با تقلب از رو دوستام نمره بالا میگیرم ولی امسال امتحانات حضوری شده و دیگه تقلب هم نمیتونم بکنم و کار منو سخت کرده و همه فکر میکنن درسم خوبه روم نمیشه بگم همه درسهام رو هم تلنبار شدن و عین خر تو گل گیر کردم حالا چیکار کنم تازه فردا هم امتحان دارم و الان شب قبل از امتحانه نمیشه ی فرمولی درست کنید که باهاش بشه همه مدل سوالی رو حل کرد که کلا خلاص بشیم والا دیگه دارم دیوونه میشم اگه نمره پایین بیارم و میتونم ی شغل خوب داشته باشم و کلا کار گیرم نیاد باید برم معتاد بشم یا تو خیابون زندگی کنم و آخرش هم با بدبختی بمیرم همش هم تغییر این معلم است که انقدر کار زیاد میدم که آدم یهو همه رو ول میکنه وقتی به خودش میاد می بینه همه چی جمع شده رو هم کاریش هم نمیشه کرد اگه من معتاد شدم بتونیم تقصیر معلم هاست 😐#نه_به_مشق_زیاد

منم مثل تو همرو عقبم فردا هم امتحان دارم نمیدونم چیکار کنم😭😭

سلام من همیشه ۵میگیرم چیکارکنم ۲۰یا۱۹بگیرم جواب بدید

من هرچی میخونم وسط امتحان یادم میاره و اون سوالی که میخونم نمیاد

ریاضی خوندی نیست بلکه فهمیدنیه تو کتاب یه سر عدد میدن و تو امتحان اون اعداد فرق داره اگه تو همون عددای کتابو بخونی و فقط طبق همون اعداد یاد بگیری، پس سر امتحان قد در صد به مشکل برمیخوری تو باید روش محاسبه رو یاد بگیری

سلام من پایه نهم هستم و فصل سه هندسه کتاب داره تموم میشه اما من نمیتونم نمونه سوالات رو حل کنم وقتی که معلم درس میده متوجه میشم اما نمیتونم نمونه سوالات رو حل کنم شما چه راهکاری پیشنهاد میدید ممنون

سلام و درود. احتمالا هنوز مطلب درسی رو عمیق درک نکردی. بهتره که موضوع رو توی ذهنت دقیق بررسی کنی و چند بار جزوه معلمت رو مرور کنی. بعد سراغ حل نمونه سوال بری.

سلام استاد بانک خسته نباشید من کلاس ششم هستم امسال که اموزش ها مجازیه اصلا متوجه نمیشم سال های قبل من همیشه جزو بهترین شاگرد ها بودم و درسم عالی بود کلاس سوم سر امتحان ریاضی اکثر بچه ها نمره شون افتضاح شده بود و من و دوستم فقط بدون غ بودیم. به معنای واقعی بیست گرفتیم.امسال ریاضیمون چیزی نداره اما معلممون خیلی بد درس میده.همش کلیپ میفرسته که خیلی نامفهومه. من امسال افت تحصیلی داشتم😢 لطفا بگید باید چکار کنم.معلم هم با من لج کرده.هرسوالی هم که نتوجه نمیشم از معلممون میپرسم میگه چند بار دیگه فیلم رو ببین میفهمی. واقعا کم اوردم.از طرف دیگه امسال ما امتحان نهایی داریم چون وارد پایه ی جدیدی میشیم.لطفا راهنمایی کنید .

سلام خدمت دوستان عزیز،خسته نباشید،من پایه هفتم و توی امتحانای ریاضی نمرم از ۱۸ تا ۲۰هستش ولی می‌خوام همش بیست باشه ولی نمیتونم،استاد بانک عزیز خواهش میکنم کمکم کن تا نمرم همش ۲۰ باشه😥،ممنون

به خودت تلقین نکن که نمیتونم همونطور که من که ریاضی واقعا ضعیفی داشتم تونستم پس تو هم میتونی

سلام من دیروز امتحان ریاضی داشتم کلاس هفتم هستم نشستم ۷ ساعت خوندم اخرشم نمره ام شده ۱۸ نمیدونم چرا اخه من همه ی سوال ها رو جواب میدادم وبلد بودم ولی نمره ام شد۱۳ میشه کمکم کنید؟

سلام من برای درس ریاضی به مدت چهار ساعت نشستم و نمره ریاضیم شد۱۹از بیست خاستم یه چیزی بگم اینکه بعضیا با اینکه زمان زیادی صرف خوندن ریاضی میکنن ولی بازم کم میگیرن مشکل از طرز خوندنشونه بعضیا با کمترین زمان بهترین نمره را کسب میکنن پس نگید من خیلی وقت گذاشتم و نمره ریاضیم کم شد بهتره طرز خوندنتونو تغییر بدید

سلام من فقد سر کلاس ریاضی یاد می گرم نه تمرین و نه روزی چند دقیق زمان می زارم برای ریاضی ولی واقعا ریاضی من خوبه

سلام من ریاضی م خوبه اصلا من با یک دقیق نگاه کردن و حوصله ریاضی یاد می گرم ولی یک بار خیلی ناراحت شدم ما چند نفر بودیم که نمره ریاضی مون از بقیه بهتر بود من و یک از بچه ها نمرم این هم بود خانم من مدیر ریاضی نکرد اون کرد با این که من همیش پایه تخت نمر می گرفتم احساس کردم توی ریاضی مفق نیستم خلاصه روز ها رمان سپری شد رسید به امتحان ترم من اون روز یک مشکلی پیش آمد که نتونستم بخونم وقتی خانم دید من این جور نمره گرفتم و متوجه بغزه من شد گفت تو شاگرد خوبی من بهت نمره می دم چون همیشه خوب بودی خوش حال شدم دوباره زمان گذشت به مدت یک سال من رفتم پایه هشتم کلاس ها از آخر پایه هفتم آنلاین بود من هم باز ریاضی م خوب بود یک روز امتحان داشتم از دل سوزی جواب های خودم رو برای بچه ها فرستادم که ای کاشک هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد 😢 خانم فهمید گفت تو هنیشه نمره سداقتت پیش من داشتی من نتونستم به خانم سابت کنم من روی اون ها ننوشتم خلاصه زمان گذاشت تا امتحان ترم اول من سوال های ترم اول برای من خیلی آسون بودن به هشکی هم جواب سوال را ندادم ولی به هشون تو امتحان کمی کمک کردم من احساس می کنم ریاضی م خوب نیست چرا بچه ها از من جواب می خوان جواب مثله های که بلد نیست و چرا خانم از من خیلی توقه داره چرا همه می گن من ریاضی م خوبه چرا واقعا

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

جدیدترین مطالب

اسم شعرهای کتاب قران اول دبستان

رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس برای دانش آموزان

آموزش جمع و تفریق اول ابتدایی

آموزش چوب خط کلاس اول دبستان

چطور فرزندم را به زبان علاقه مند کنم؟

خبرنامه استادبانک

والدین عزیز با عضویت در خبرنامه استادبانک هر هفته علاوه بر مطلع شدن از جدیدترین اخبار و مقالات آموزشی، یک روش یادگیری مفید در زمینه آموزش فرزندانتان دریافت خواهید کرد.

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

در این بخش در رابطه با پاسخ به سوال چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم توضیحاتی ارائه می شود. البته اینکه بخواهیم چگونه به این سوال پاسخ دهیم به این بستگی دارد که الان که در حال مطالعه این مقاله هستید اوایل ترم، اواسط ترم و یا ایام امتحانات است. به هر حال توصیه ای که در هر حالت می توان کرد متفاوت خواهد بود.پیشنهاد ایران مدرس: چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضیاگر در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید اوایل و یا اواسط ترم است و زمان خوبی برای یادگیری ریاضی در اختیار دارید، در این صورت برای موفق شدن در امتحان ریاضی بهتر می توان برنامه ریزی و عمل کرد. در واقع راهکار درست این است که مطالعه مطالب و حل تمرینات و مسائل را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. اگر الان زمان مناسبی دارید و هنوز تا امتحان فاصله زمانی خوبی وجود دارد از همین امروز برنامه ریزی کنید. با نظم پیش بروید و سعی کنید در برنامه روزانه خودتان یکی دو ساعت مطالعه ریاضی را قرار دهید. در کلاس های ریاضی که باقی مانده است به صورت منظم شرکت کنید و بعد از کلاس ها درس را مرور نمائید. از همین امروز شروع به درس خواندن کنید و اگر از کلاس عقب افتاده اید ان را جبران نمائید. اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کمک بگیرید (مشاهده لیست مدرسین ریاضی). به هر حال تا زمان باقی است سعی کنید متن کتاب درسی را بخوانید. در کلاس های ریاضی جزوه بنویسید و اگر جزوه خودتان کامل نیست از دوستانتان کپی بگیرید. ولی از این به بعد خودتان جزوه بنویسید. سعی کنید اول جزوه را بخوانید و مثال های ان و مثال های حل شده متن کتاب درسی را حل کنید. در ادامه سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی بروید و تمرین های آن را هم حل نمائید. هر تعداد که وقت شد را حل کنید.مطالعه مقاله توصیه هایی برای موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی هم می تواند مفید باشد.اگر هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید تا امتحان ریاضی زمان زیادی باقی نمانده است باید به گونه دیگری عمل کنید. اگر درس را نخوانده اید و یا بسیار کم مطالعه کرده اید سعی کنید از یک معلم خصوصی خوب کمک بگیرید. اگر امکان آن را ندارید خودتان با تمرکز کامل روی جزوه متمرکز شوید. خواندن جزوه کلاسی برای موفقیت در امتحان ریاضی بسیار مفید است. خصوصا در ایام امتحانات بسیار منبع خوبی است. چون اولا خلاصه است و به نسبت کتاب زودتر می توانید آن را تمام کنید و ثانیا مهمترین مطالبی که مد نظر معلم و یا استاد ریاضی شما است را در خودش دارد. پس در مرحله اول جزوه را خوب زیر و رو کنید و آن را تمام کنید. بعد از آن اگر وقت شد سراغ کتاب درسی و تمرینات آن بروید. اگر اشکالات زیادی دارید و نمی توانید با یک معلم خصوصی هماهنگ کنید از یکی از دوستانتان که پایه درسی قوی تری دارد کمک بگیرید. به هر حال بهتر است که خواندن درس ریاضی به ایام امتحانات موکول نگردد و در طول ترم خوانده شود، با این وجود اگر الان ایام امتحانات فرا رسیده است و درس باقی مانده است سعی کنید در مرحله اول جزوه کلاسی را به پایان برسانید و بعد از آن سراغ کتاب درسی و حل تمرینات بیشتر بروید.پیشنهاد می شود مقاله چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم را هم مطالعه نمائید.منبع: ایران مدرس

چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم؟ |درس ریاضی کابوس خیلی از دانش آموزان است.در نوشته ی زیر چند راهکار ساده ارائه شده است، که با رعایت آن می توانید نمره ی درس ریاضی خود را بالا ببرید.

فکر می کنم خودتان را برای امتحان آماده کردید و منتظرید که یادگیری خودتان را در امتحانات، آشکار کنید. موافقید در مورد امتحان ریاضی و نحوه آن با هم صحبت کنیم؟ مانند گام های پیشین، موارد کاربردی برای شما عرضه می گردد.ریاضی یکی از مهم ترین درس ها است و اهمیت و ضرورت یادگیری آن به خصوص در این زمان که دنیا به دنبال علوم و تکنولوژی است و تسلط بر آن ها می تواند به بهتر شدن زندگی بشری کمک نماید و یادگیری و نحوه ارائه آن یادگیری خیلی مهم است.برای اینکه یک امتحان ریاضی را به خوبی بدهیم باید چه کار کنیم؟۱ـ نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی.۲ـ مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید حتی فرمول ها و معادلات را به زبان رایج فارسی برگردانید و سوالات امتحان را نیز به زبان رایج فارسی برگردانید.۳ـ برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.۴ـ مساله را گام به گام حل نمایید. که باعث فهم خوب مساله و حدس راه حل های درست می شود.۵ـ قبل از انجام محاسبات، مساله را تجزیه و تحلیل کنید و با جزئیات طرح کنید.۶ـ برآوردی از پاسخ خود داشته باشید، تا از مسیر غلط رفتن، جلوگیری کند. مثلاً این برآورد که اگر از این راه حل بروم و به فلان جواب می رسم و آیا واقعاً این جواب مساله است.۷ـ از باز نمایی ذهنی استفاده کنید که باعث از بین رفتن وقفه ذهنی می شود. یعنی تصویر مراحلی که می خواهید انجام دهید، در ذهن خود آورید و همچنین تصاویر ذهنی مسائل مشابه را در ذهن خود بازسازی کنید.۸ـ جوابی که دارید می دهید را مرتب وارسی کنید که آیا مسیر را درست می روید یا نه.۹ـ در هنگام مطالعه، تمرین ها را به صورت کتبی انجام دهید و از اینکه مسائل را ذهنی حل کنید، بپرهیزید، زیرا موجب اشتباه می شود.۱۰ـ از اینکه در آخرین لحظه، جواب خود را تغییر دهید بپرهیزید. مگر اینکه ۱۰۰% مطمئن باشد که جواب غلط داده اید.۱۱ـ فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.۱۲ـ مسائل را مشابه مسائلی که قبلاً یاد گرفتید و حل کردید، در نظر بگیرید و همچنین شباهت های آن را با مسائل دیگر پیدا کنید. این امر موجب از بین رفتن استرس می شود.۱۳ـ هنگام آمادگی برای امتحان مسائل زیادی را حل کنید. از مثال ها و تمرین های کتاب غافل نشوید.۱۴ـ همه وقت خود را صرف چند مساله سخت نکنید. ابتدا مسائل آسان را حل کنید. اگر دیدید مساله ای سخت است از آن عبور کنید و بعد از پاسخ به تمام مسائل به آن برگردید.۱۵ـ در صورتی که در حل بعضی مسائل مشکل دارید قبل از امتحان از معلم خود کمک بخواهید تا یک بار دیگر برای شما توضیح دهد.۱۶ـ اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، سوال را دوباره بخوانید.۱۷ـ مواظب اشتباهات پیش پا افتاده باشید، زیرا هر چقدر که مسیر را درست بروید ولی در یک محاسبه کوچک (جمع و تفریق) اشتباه کنید، جواب شما غلط می شود.۱۸ـ با توصیه هایی که قبلاً در مورد کنترل اضطراب گفته شده است با اضطراب ریاضی مقابله کنید، زیرا اضطراب و منفی نگری نسبت به درس ریاضی، باعث می شود که در انجام پیدا کردن راه حل، انجام عملیات ریاضی و توجه به اشتباهات پیش پا افتاده، سر در گم باشید و دچار خطا گردید.۱۹ـ جواب مساله را بعد از اتمام آن، آزمایش کنیدمنبع: memt.ir

نظر خود را بیان نمایید

نظری ثبت نشده است

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:
چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم
،
پلاک ۳

پشتیبانی آفتاب

برای موفقیت در امتحان ریاضی علاوه بر اینکه در طول ترم باید سعی کنید در کلاسهای خودتان در مدرسه و دانشگاه شرکت کنیدف اینکه شب امتحان هم خوب درس بخوانید و مطالب را خوب مرور نمائید بسیار مهم است. در حقیقت شب امتحان هم باید عملکرد خوبی داشته باشید و خوب درس بخوانید تا در نهایت در امتحان ریاضی موفق باشید.اگر در طول ترم درس ریاضی را خوانده باشید شب امتحان هم کار شما راحت تر خواهد بود. بنابراین اگر هنوز تا شب امتحان زمان دارید سعی کنید خواندن ریاضی را هر چه زودتر شروع نموده و آن را عقب نیندازید. از جمله کارهایی که در طول ترم برای یادگیری بهتر ریاضی و راحت تر شدن شما در شب امتحان می توانید انجام دهید می توان به حضور مرتب و فعال در کلاسهای ریاضی، نوشتن جزوه در کلاس ریاضی و پرسیدن سوالاتی که دارید، مرور درس بعد از شرکت در کلاسهای ریاضی و … اشاره کرد. علاوه بر موارد گفته شد، تمرین حل کردن و بررسی متن کتاب درسی و حل مثالهای داخل آن می تواند بسیار مفید و موثر باشد. اگر در طول ترم برای یادگیری درس ریاضی وقت گذاشته باشید در ایام امتحانات هم با اطمینان و اعتماد به نفس بالاتری درس می خوانید و از نتیجه گفتن خودتان مطمئن تر خواهید بود. به هر حال در ادامه در رابطه با نحوه خواندن ریاضی در شب امتحان توضیح داده می شود. – مطالعه کنید: چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و موفق باشیم؟اگر در طول ترم درس ریاضی را خوانده اید در شب امتحان ریاضی باید سعی کنید مطالب را مرور کنید و جزوه خودتان را دوباره بخوانید. تمرینات و سوالات امتحانی بیشتری حل کنید و سعی کنید بر درس مسلط شوید. در این حالت می توانید به گرفتن نمره عالی و حتی نمره 20 در درس ریاضی فکر کنید. برای مطالعه در زمینه نحوه گرفتن نمره 20 در درس ریاضی بر روی عبارت نمره 20 ریاضی کلیک کنید. اگر در طول ترم درس ریاضی را نخوانده باشید در ایام امتحانات و شب امتحان کمی کارتان سخت تر خواهد بود. در این حالت استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند کمک کننده باشد. چرا که در این کلاسها زودتر می توانید درس را یاد بگیرید و با توجه به زمان محدودی که دارید یک مدرس خصوصی خوب می تواند شما را به درستی هدایت کند. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. استفاده از این کلاسها برای رفع اشکال و مرور درس در ایام امتحانات بسیار مفید و موثر است. روی کتاب درسی و جزوه خودتان حساب باز کنید و جزوه کلاسی در این ایام واقعا مفید است.با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان ریاضی سعی کنید شب امتحان خوب درس را بخوانید. البته همانطور که گفته شد بهتر است از قبل در س ریاضی را خوانده باشید و در این ایام بیشتر تمرین و مسئله و نمونه سوالات امتحانی حل نمائید. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم است و تنها در صورتی می توانید در این درس نمره خوبی بگیرید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید که در طول ترم برای یادگیری ان وقت بگذرید. مطالعه مقاله زیر هم برای موفقیت در امتحان ریاضی موثر است.چگونه ریاضی را پایه ای و مفهومی آموزش ببینیم؟منبع: سایت تدریس ریاضی

اگر می خواهید در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شوید … اگر قصد دارید این ترم در نحوه درس خواندن و مطالعه ریاضی خودتان تحول مثبتی ایجاد کنید و ریاضی را بهتر یاد بگیرید و در امتحان هم موفق تر عمل کنید … اگر ترمهای قبل درس ریاضی را خوب پاس نکرده اید و قصد دارید این ترم بهتر عمل کنید … در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید. درس ریاضی برای آموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد. هرچه زمان بیشتری به یادگیری ریاضی اختصاص دهید و بیشتر بر روی مسائل و تمرینات آن فکر کنید این درس را بهتر یاد خواهید گرفت. در ایام امتحانات فرصت کافی برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و … وجود ندارد. در ایام امتحانات سعی خواهید کرد که فقط مهمترین مطالب را بخوانید و هر چه سریعتر درس را تمام کنید. بنابراین، برای یادگیری عمقی و پایه ای ریاضی در ایام امتحانات فرصت کافی وجود ندارد. با مطالعه ریاضی در طول ترم و شرکت در کلاسهای تدریس و حل تمرین و مسئله به اندازه کافی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید یاد بگیرید. در کلاس تدریس ریاضی یادداشت کردن جزوه فایده مهم دیگری هم دارد. جزوه ای که در کلاس ریاضی یادداشت کرده اید برای کلاسهای خصوصی ریاضی منبع اصلی خواهد بود. چون در نهایت امتحان ریاضی از مباحثی که در کلاس اصلی خودتان مطرح شده، گرفته خواهد شد. پس بهتر است در جلسات خصوصی ریاضی هم روی همین جزوه تمرکز داشته باشید. از طرف دیگر وقتی خودتان جزوه یادداشت می کنید خیالتان راحت است که کل مطالب در کلاس ریاضی را نوشته اید. جزوه ای که از دیگران می گیرید ممکن است کامل نباشد. برای 20 گرفتن در درس ریاضی این هم مهم است. باید دقیق باشید.

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید احتمال گرفتن نمره ی 20 در این درس مهم را برای خودتان افزایش دهید. در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی، برای موفقیت در ریاضی شرکت در کلاسهای مدرسه، حضور فعال در کلاسها، مرور ریاضی بعد از شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای خصوصی، حل تمرین و مسئله، در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی و مطالعه ان و از همه مهمتر خواندن درس ریاضی در طول ترم با نظم و برنامه ریزی و….. می تواند مفید و موثر باشد. حل نمونه سوالات امتحان برای موفقیت در امتحان ریاضی می تواند مفید باشد. برای دانلود جزوات رایگان و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود ریاضی کلیک کنید.همانطور که گفته شد، بهترین توصیه برای موفقیت در امتحان ریاضی این است که خواندن درس را به ایام امتحانات موکول نکنید. خصوصا اگر می خواهید نمره بالا بگیرید باید زودتر شروع کنید.از کتابهای کمک آموزشی معتبر برای یادگیری ریاضی استفاده نمائید. هر کتابی که بدستان رسید را نخوانید و برای ان وقت نذارید. البته کتاب درسی در اولویت اول است.از حل المسائل درست استفاده کنید. تمرین جدید را که می بینید حداقل 10 دقیقه روی آن فکر کنید و راه حلی را روی کاغذ بنویسید. اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در ادامه حل تمرین را ببینید.

برای موفقیت در امتحان ریاضی چند جلسه کلاس خصوصی ریاضی لازم است؟ تعداد جلسات لازم کلاسهای خصوصی ریاضی به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر اشکالاتی که دارید زیاد است و درس را خوب بلد نیستید ممکن است 10 تا 15 جلسه لازم باشد. اگر به صورت متوسط درس را بلد هستید 5 تا 10 جلسه و اگر فقط می خواهید رفع اشکال کنید 2 تا 5 جلسه کلاس خصوصی ریاضی لازم دارید. فقط با شرکت در کلاسهای خصوصی در ایام امتحانات می توان نتیجه گرفت؟ به این سوال تا حدی در بالا جواب داده شده است ولی به دلیل اهمیت آن دوباره در این بخش توضیح داده خواهد شد. فقط با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی نمی توان در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی نتیجه خوبی گرفت. اگر خودتان درس نخوانید هیچ کس نمی تواند به شما کمک کند و 1000 جلسه کلاس خصوصی هم موثر نخواهد بود. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید رفع اشکال کنید و تمرین و مسئله های اضافی حل کنید و یا به تدریس مطالب جدید گوش دهید. ولی به هر حال، وقتی درس را یاد می گیرد و وقتی مشخص می شود در کدام مباحث اشکال دارید تا بخواهید در کلاسهای خصوصی رفع اشکال کنید که خودتان درس بخوانید. برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره قبولی در آن و حتی نمره خوب در درس ریاضی سعی کنید از همان اوایل ترم خواندن ریاضی را شروع کنید. اگر نمره شما در درس ریاضی در ترمهای قبل 10 تا 12 بوده است (به عنوان مثال) برای ترم پیش رو هدفی برای گرفتن نمره بهتر برای خودتان انتخاب نمائید (مثلا: نمره من در درس ریاضی در این ترم بیشتر از 15 است). البته می توانید نمره های بهتری بگیرید ولی به هر حال اگر قبلا خیلی خوب نبوده اید انتخاب هدف نمره 20 شاید کمی برای خودتان هم غیر واقعی به نظر برسد و برای رسیدن به آن زیاد تلاش نکنید. اما اگر ترمهای قبل نمره شما حدود 15 و 16 بوده است این ترم می توانید هدف خودتان را گرفتن نمره 20 در این درس قرار دهید. در طول ترم درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت مرتب شرکت کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کتابهای کمک آموزشی و فیلم های آموزشی ریاضی مفیدتر و جذابتر است. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کتابهای کمک آموزشی مفید تر و موثر می باشد. دانش اموز یا دانشجو اگر حین مطالعه کتاب کمک آموزشی چند مبحث را متوجه نشود و یکی دو مثال را نتواند حل کند سرخورده خواهد شد. ممکن است اشکال از خود کتاب نباشد و به ترمهای قبلی همان درس برگردد. ولی به هر حال این اشکالات وجود دارد. در کلاسهای خصوصی ریاضی اگر چنین اشکالاتی وجود داشته باشد مدرس ریاضی فورا خواهد فهمید که آیا این اشکال مربوط به درس این ترم است و یا به ترمهای قبل بر می گردد. بنابراین با ارائه توضیحات کافی و حل مثال اشکال را برطرف می کند. کلاسهای خصوصی ریاضی از این لحاظ به نسبت کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه هم مفید تر است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقت و فرصت برای برطرف کردن اشکالات پایه ای که ممکن است هر دانشجو یا دانش آموزی داشته باشد وجود ندارد. چگونه ریاضی را مفهومی بخوانیم؟ برای مفهومی خواندن درس ریاضی باید از ابتدای ترم به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر باشید، به درسی که مدرس شما ارائه می کند خوب گوش دهید و اشکالات خودتان را بپرسید. اگر می خواهید ریاضی را مفهومی یاد بگیرید باید روی متن درس و تمرینات و مسائل تفکر و تعمق کنید. مطالب را برای خودتان تشریح کنید و توضیح دهید. با دوستانتان روی تمرینات بحث کنید و سعی کنید درس را خوب برای خودتان مورد بررسی قرار دهید.چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

گروهی ریاضی را بخوانیم بهتر است یا به صورت تک نفره؟ در حالت کلی بهتر است درس ریاضی را به صورت تک نفره مطالعه کنید. ولی بعضا مطالعه گروهی درس ریاضی هم می تواند برای شما مفید باشد. وقتی در حال آموزش متن درس هستید و ریاضی را مرور می کنید و یا می خواهید روی تمرینات ریاضی تفکر و تامل کنید بهتر است خودتان به صورت تک نفره مطالعه کنید. ولی بعضا بد نیست که با دوستانتان به صورت گروهی روی تمرینات کار کنید و با تبادل نظر و همفکری تمرینات را حل کنید و روشهایی که هر کدام از شما برای حل تمرینات به نظرتان می رسد را به اشتراک بگذارید.

اگر در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و خودتان درس را خوانده اید و اشکالات محدودی دارید: در این حالت مسلما تعداد جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی که لازم دارید خیلی زیاد نخواهد بود. اگر به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و درس خوانده اید و اشکالات محدودی دارید، ایرادی ندارد که برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات و یا یکی دو هفته مانده به امتحانات موکول کنید. البته نکته ای را در نظر داشته باشید که در این حالت هم برگزاری کلاسها در طول ترم بهتر جواب خواهد داد. البته ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی بسیار خوب است ولی به هر حال در طول ترم زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی سوالاتی که در کلاسهای اصلی خودتان برایتان پیش آمده است را می توانید بپرسید. بسیاری از سوالات را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان پرسید. نکته دیگری که وجود دارد، موکول کردن کلاسهای خصوصی ریاضی به ایام امتحانات باعث می شود مدرس خوب ریاضی را سخت تر بتوانید پیدا کنید. مدرسین خوب و با سابقه در ایام امتحانات معمولا وقتشان پر است و هماهنگ کردن کلاس با آنها سخت تر می شود.

برای موفقیت در امتحانات ریاضی و فیزیک و قبولی در این دو درس با نمره خوب سعی کنید در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حاضر باشید. شرکت در کلاسهای ریاضی و فیزیک کاملا مهم است. مباحثی که در این کلاسها مطرح می شود را شخصی ارائه می کند که بعدا همان شخص قرار است از شما امتحان بگیرد. بنابراین با حضور در این کلاسها هم در زمان کوتاهتر (به نسبت حالتی که خودتان بخواهید درس را بخوانید) درس را آموزش می بینید و هم با تمرینات و مسائلی که بیشتر مورد تاکید مدرس و استاد خودتان است آشنا خواهید شد. شرکت در کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید و جزوه بنویسید و سوال بپرسید. میزان یادگیری شما در کلاسهای ریاضی و فیزیک متناسب است با میزان فعال بودن شما در کلاس درس. در ردیفهای جلوی کلاس بنشینید و به یادگیری درس علاقه نشان دهید. جزوه خوبی بنویسید و در طول ترم جزوه خودتان را مرو کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. برای یادگیری درسهایی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر باشد احتمال موفقیت شما در این دو درس بالاتر خواهد بود.

با این ۷ روش در امتحان ریاضی نمره ۲۰ بگیرید

 

 

امکان پذیر نیست که فقط با خواندن و گوش دادن بتوان ریاضی را یاد گرفت. برای مطالعه ریاضی باید آستین­های خود را بالا بزنید و واقعا چند مساله حل کنید. در ریاضی هرچه بیشتر مساله حل کنید بهتر است. هر مساله­ای دارای ویژگی­های خاص خود است و مهم آن است که قبل از امتحان، به روش های مختلف حل گردد. نمی­توان این حقیقت را کتمان کرد که برای موفقیت در یک امتحان ریاضی نیاز دارید تا مسائل بسیاری حل کرده باشید.چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

 

 

زمانی که در حال تمرین مسائل ریاضی هستید، مهم است که روش حل هر مسئله را بداند. اگر اشتباهی در آن داشتید، باید آن را مرور و تحلیل کنید تا متوجه شوید که کجای مهارت­های حل مساله شما مشکل دارد. درک نحوه برخورد با مساله و جایی که اشتباه کرده­اید، راهی عالی برای قوی­تر شدن در ریاضی است.

این فیلم را نیز ببینید.          ۳ گام برای رسیدن به درصد بالا در زیست

 

 

سعی نکنید فرایندها را حفظ کنید. نتیجه عکس دارد. خیلی بهتر و با ارزشتر است که روی درک روند و منطق درگیر در مسائل ریاضی تمرکز کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که در آینده چگونه با اینگونه مسائل مواجه شوید. به یاد داشته باشید که ریاضی یک مبحث ترتیبی است، بنابراین مهم است که قبل از پیشروی و کار روی مسائل پیچیده در یک موضوع درک مفصلی از مفاهیم کلیدی که پایه آن موضوع است داشته باشید.

 

 

گاهی اوقات ممکن است در حل قسمتی از یک مساله ریاضی گیر کنید و دریابید که حرکت به مرحله بعدی آن دشوار است. برای بسیاری از دانش­آموزان رایج است که از چنین سوالی پرش کنند و به سوال بعدی بپردازند. شما باید از انجام این عمل اجتناب کنید و به جای آن زمان خود را برای درک فرایند حل آن مساله صرف کنید. هنگامی که به درک اولیه­ای از مساله رسیدید، می­توانید از آن برای پیشرفت در ادامه سوال استفاده کنید.

 

این مقاله را نیز بخوانید.      ۵ توصیه برای مطالعه ی هوشمندانه دروس

 

 

ریاضیات مبحثی است که نیازمند تمرکز بیشتری نسبت به سایر مباحث می­باشد. یک محیط مطالعه مناسب و یک ناحیه بدون حواس پرتی می تواند عاملی تعیین کننده در حل معادلات پیچیده و یا مسائلِ هندسه، جبر یا مثلثات باشد. مطالعه با موسیقی می­تواند به ایجاد یک فضای آرام و تحریک جریان اطلاعات کمک کند. داشتن موزیک با پس زمینه مناسب می تواند محدوده حداکثر تمرکز را افزایش دهد. البته، شما باید از Pitbull و Eminem( اسم خواننده) اجتناب کنید!!!! J، موسیقی سازنده بهترین چیز در زمان مطالعه است.

 

 

ریاضیات دارای مجموعه اصطلاحات خاص با واژگان بسیار است. ما پیشنهاد می­کنیم که یادداشت­ها و فلش کارت­هایی از تمام مفاهیم، اصطلاحات و تعاریف مورد نیاز خود ایجاد کنید که شامل معانی، برخی نکات کلیدی و حتی چند پاسخ نمونه باشند؛ بنابراین می توانید آنها را در هر زمان و به صورت خلاصه مرور کنید.

 

این فیلم را نیز ببینید.           ۵ قدم تا رسیدن به درصد بالای ادبیات

 

 

حتی الامکان تلاش کنید تا در هنگام مواجه شدن با ریاضیات، مسائل دنیای واقعی را اعمال نمایید. گاهی اوقات ریاضیات می­تواند بسیار انتزاعی باشد، بنابراین به دنبال یک کاربرد عملی گشتن می­تواند به شما کمک کند تا دیدگاه خود را تغییر دهید و ایده­ها را جداگانه درک کنید.

فراموش نکنید که مهم است اعتماد به نفس داشته باشید و با دانستن اینکه به درستی آماده شده­اید با امتحان یا کنکور مواجه شوید.

این که چگونه درس بخوانید بسیار مهم است. البته بدون داشتن برنامه مناسب نیز درس خواندن خیلی سخت می شود. گروه آموزشی دکتر دنا با کادری متخصص بهترین برنامه درسی را برای شما طرح ریزی می کند. تماس با ما

 

مترجم : غزال عطایی

ویراستار علمی : دکتر سمیرا افشاری نیک

 

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

روابط عمومی : 09158300041

ایمیل : [email protected]

اینستاگرام: [email protected]

تلگرام : @dr_dna


Downloads-icon


Downloads-icon

چگونه ریاضی بخوانیم و در امتحان ریاضی موفق شویم؟ در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. برای کشب نمره عالی و حتی نمره 20 در درس ریاضی مطالعه این مقاله می تواند مفید باشد. ابتدا نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید. دوست
دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم
بگیرید. این مرحله را دست کم نگیرید چون حتما تصمیمی که در این مرحله می
گیرید به وقوع خواهد پیوست. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را “به زبان
شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال” بنویسید و روی دفترتان یا جایی که
همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا
18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان
اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان
نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که
دارید می رسید. من خودم بارها و بارها این را امتحان کرده ام و نتیجه
گرفته ام. یک مثال برای انتخاب هدف یا تصمیم به صورت مقابل است: “خدا را
شکر می کنم که این ترم نمره ریاضی من 18 شد.” یا ” من مطمئنم که نمره ریاضی
من این ترم بالای 18 است.” (راستی این روش را برای رسیدن به هر هدف دیگری
نیز می توانید به کار ببرید از جمله افزایش معدلتان تا نمره خاصی که مد
نظرتان است، قبولی در کنکور و کسب رتبه دلخواهتان و یا …).

برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید).2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد3- در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.

4- به هیچ عنوان
خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی
نیست. خواندن و یاد گرفتن ریاضی در ایام امتحانات واقعا سخت است. اگر هم
بتوانید به این ترتیب درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی به مشکل خواهید خورد.5- تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. در ابتدای کار
مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را مرور کنید. سپس مسائل ساده را حل
کنید و در ادامه به مسائل و تمرینات پیشرفته تر بپردازید. هر چه تمرین
بیشتری حل کنید، در حل مسائل ریاضی قویتر خواهید شد.چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

6- از کسانی که قبلا در آموزش و یادگیری درس ریاضی و از مدرسین و معلمین تدریس
ریاضی مشورت بگیرید. علاوه بر اینکه در حل سوالات و تمرینها از آنها کمک
می گیرید، در رابطه با نحوه حل سوالات و تمرینات و چگونگی برنامه ریزی برای
مطالعه ریاضی هم از آنها کمک بگیرید.7- هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه
دهید بعد جوابش را ببینید. اگر جوابی که خودتان در ابتدای کار ارائه کرده
اید غلط و اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در عوض مغزتان و ذهن ریاضی خودتان
را پرورش داده اید. همینکه به حل سوال فکر می کنید و راه حلی ارائه می
دهید، اگر راه حلتان هم درست نباشد، ذهنتان بیشتر و بهتر آمادگی پذیرش جواب
درست را پیدا می کند.

ریاضیات موضوع منحصر به فردی است. ریاضیات شامل علائم، فرمول ها، روش های
ویژه، کتاب های درسی ای که سخت به نظر می آیند و خیلی کلمات و اصطلاحات
منحصر به فرد است. در نتیجه، مهم است که از مهارت های مطالعه ای استفاده
کنید که اختصاصاً مناسب ریاضیات باشد. در ادامه برخی که باید از آنها
استفاده کنید، می آید:
1- شما نمی توانید ریاضیات را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید.
قسمت زیادی از یادگیری ریاضیات به فعالانه تمرین کردن بستگی دارد. این بدان
معنی است که شما حتماً باید همه ی تکالیف و وظایف محوله ی درسی خود در
ریاضیات را انجام دهید. یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول ها و روش ها،
حیاتی است.
2- ریاضیات یک موضوع زنجیره ای است. چیزی که در یک روز معین درس داده
می شود بر اساس آموخته های روز قبل از آن است. همین که عقب افتادید، دوباره
رسیدن به درس سخت می شود. آماده شدن برای امتحان آن هم در دقایق آخر، به
شما کمک نخواهد کرد. باید در همه ی کلاس ها شرکت کنید و پابه پای معلم تان
پیش بروید.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش آن موفق باشید مهمترین کاری که باید انجام دهید حل تمرین و مثال است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بلد است مطمئن باشید که از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین بیشتری حل کرده است.قبل از آنکه تمرینات و مثالهای بیشتری برای ریاضی حل کنید، همان تمریناتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی در کلاس درس حل کرده است را دوباره حل کنید. سعی کنید تمرینات و مثالهای حل شده توسط مدرس ریاضی خودتان را به صورت عمیق بفهمید.معلم و دبیر شما حین تدریس ریاضی معمولا مثالها و تمریناتی را حل می کند که به نظرشان مهمتر است و در امتحان ریاضی هم معمولا سوالها مشابه همان تمرینات می باشد. حتی اگر سوالات امتحانی ریاضی هم مشابه همان تمرینات نباشد، برای حل تمرینات با سطح بالاتر باید ابتدا سوالات حل شده در کلاس را یاد بگیرید.

اگر می خواهید ریاضی
را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می
کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی
کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید.
تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می
توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه
بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات
بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید
داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل
تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و … را بگنجانید.

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی
را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می
گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای
تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است.
البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست.
بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل
را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس
ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی
استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

بچه های عزیز! امیدوارم که تا اینجا از نکات گفته شده، استفاده کافی برده باشید. فکر می کنم خودتان را برای امتحان آماده کردید و منتظرید که یادگیری خودتان را در امتحانات، آشکار کنید. موافقید در مورد امتحان ریاضی و نحوه آن با هم صحبت کنیم؟ مانند گام های پیشین، موارد کاربردی برای شما عرضه می گردد.

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

ریاضی یکی از مهم ترین درس ها است و اهمیت و ضرورت یادگیری آن به خصوص در این زمان که دنیا به دنبال علوم و تکنولوژی است و تسلط بر آن ها می تواند به بهتر شدن زندگی بشری کمک نماید و یادگیری و نحوه ارائه آن یادگیری خیلی مهم است.

برای اینکه یک امتحان ریاضی را به خوبی بدهیم باید چه کار کنیم؟

1ـ نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی.

2ـ مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید حتی فرمول ها و معادلات را به زبان رایج فارسی برگردانید و سوالات امتحان را نیز به زبان رایج فارسی برگردانید.

3ـ برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

4ـ مساله را گام به گام حل نمایید. که باعث فهم خوب مساله و حدس راه حل های درست می شود.

5ـ قبل از انجام محاسبات، مساله را تجزیه و تحلیل کنید و با جزئیات طرح کنید.

6ـ برآوردی از پاسخ خود داشته باشید، تا از مسیر غلط رفتن، جلوگیری کند. مثلاً این برآورد که اگر از این راه حل بروم و به فلان جواب می رسم و آیا واقعاً این جواب مساله است.

7ـ از باز نمایی ذهنی استفاده کنید که باعث از بین رفتن وقفه ذهنی می شود. یعنی تصویر مراحلی که می خواهید انجام دهید، در ذهن خود آورید و همچنین تصاویر ذهنی مسائل مشابه را در ذهن خود بازسازی کنید.

8ـ جوابی که دارید می دهید را مرتب وارسی کنید که آیا مسیر را درست می روید یا نه.

9ـ در هنگام مطالعه، تمرین ها را به صورت کتبی انجام دهید و از اینکه مسائل را ذهنی حل کنید، بپرهیزید، زیرا موجب اشتباه می شود.

10ـ از اینکه در آخرین لحظه، جواب خود را تغییر دهید بپرهیزید. مگر اینکه 100% مطمئن باشد که جواب غلط داده اید.

11ـ فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.

12ـ مسائل را مشابه مسائلی که قبلاً یاد گرفتید و حل کردید، در نظر بگیرید و همچنین شباهت های آن را با مسائل دیگر پیدا کنید. این امر موجب از بین رفتن استرس می شود.

13ـ هنگام آمادگی برای امتحان مسائل زیادی را حل کنید. از مثال ها و تمرین های کتاب غافل نشوید.

14ـ همه وقت خود را صرف چند مساله سخت نکنید. ابتدا مسائل آسان را حل کنید. اگر دیدید مساله ای سخت است از آن عبور کنید و بعد از پاسخ به تمام مسائل به آن برگردید.

15ـ در صورتی که در حل بعضی مسائل مشکل دارید قبل از امتحان از معلم خود کمک بخواهید تا یک بار دیگر برای شما توضیح دهد.

16ـ اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، سوال را دوباره بخوانید.

17ـ مواظب اشتباهات پیش پا افتاده باشید، زیرا هر چقدر که مسیر را درست بروید ولی در یک محاسبه کوچک (جمع و تفریق) اشتباه کنید، جواب شما غلط می شود.

18ـ با توصیه هایی که قبلاً در مورد کنترل اضطراب گفته شده است با اضطراب ریاضی مقابله کنید، زیرا اضطراب و منفی نگری نسبت به درس ریاضی، باعث می شود که در انجام پیدا کردن راه حل، انجام عملیات ریاضی و توجه به اشتباهات پیش پا افتاده، سر در گم باشید و دچار خطا گردید.

19ـ جواب مساله را بعد از اتمام آن، آزمایش کنید.

موفق باشید…

مرکز یادگیری سایت تبیان – تهیه: اکرم محمد زاده فرهانی

تنظیم: نوربخش

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

1-
در حين مطالعه ي درس ، مضمون اصلي آن را دريابيد. در اين قسمت درس ، بحث
به چه موضوعي اشاره دارد؟ چگونه يا در چه مراحلي آن را بيان كرده است؟

2-
همراه با خواندن درس به طور مرتب براي خود سوالاتي
طرح كنيد تا توجه شما به موضوع درس بيشتر جلب شود
. بهتر است سوالات به نوعي با مطالب درسي هماهنگي داشته باشد.

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

3-
سوالات طرح شده بايد با توجه به اصل مطلب و كليد
هر پاراگراف باشند.

4-
در هنگام مطالعه در منزل به مطالبي كه به نوعي در
كلاس علامت زده يا در حاشيه و پاورقي نوشته شده نيز توجه خود را مبذول بداريد.

5-
توجه داشته باشید توکل به خدا , آرامش و اعتماد
به نفس و پشتکار و برنامه ریزی مهمترين عوامل موفقيت در امتحان است.

6-
سعی کنید هرگونه برداشت نا به جا از امتحانات و
ناراحتی و انزجار و نفرت از امتحان دادن را از خود دور کنید. زیرا امتحان جزء لاینفک
زندگی ماست .

7-
روز های قبل از امتحان هر چيز را که باعث حواس‌پرتي
مي‌شود کاملا کنار بگذاريدزیرا توجه به سایر چیزها باعث از بين رفتن تمرکز شما مي‌شود.
و کاهش تمرکز روی درس خود به خود اضطراب به وجود مي‌آورد.

8-
آغاز کار مطالعه با یاد خدا و به جا آوردن نماز
واجب و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آرامش را برایتان به ارمغان می آورد .

9-
همواره سعی کنید امنیت و آرامش را در خانه فراهم
کنید و برای مطالعه یک مکان آرام و بی سروصدا را مد نظر قرار دهید.

10-
جمع بندي مطالب را با بيان خود ؛ بيان كنيد تا فراموشي
شما كمتر شود.

11-
اگر از جزوات و مطالب خارج از كتاب استفاده مي كنيد
، دقت كنيد كه با مطالب موجود در كتاب سازماندهي لازم را داشته باشد تا مطالب مثل حلقه
هاي جدا از هم يك زنجير در نيايند.

12-
اوراق امتحاني نوبت هاي گذشته ي خود اعم از ترم
و نيم ترم و ماهانه و… را مجدداً مرور كنيد تا اولاً نوعي مرور كرده باشيد و ثانياً
اشتباهاتي را كه در آن زمان در‌ آن تكرار كرده ايد، مجدداً تكرار نكنيد.

13-
يك هفته قبل از شروع فصل امتحانات سعي كنيد خلاصه
ي دروس ، فيش برداري و فهرست نكات مهم را‌آماده
و در پوشه اي جمع ‌آوري كنيد.

14-
در اتاقی که مطالعه می کنید عوامل مزاحم از جمله
تلفن ثابت، تلفن همراه، تلویزیون و… را از خود دور نمایید.

15-
حتما وسایل و مکان مطالعه را قبل از مطالعه، مرتب
و منظم نمایید. تنها وسایلی را که واقعا مورد نیازتان می باشد مقابلتان قرار دهید.

16-
در خود تمرکز ایجاد نمایید و تمام حواس خود را در
جهت مطالعه قرار دهید.

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم

17-
هنگام مطالعه خود را به جای معلم قرار دهید و سوالات
امتحانی را طرح نمایید
.

18-
سوالاتی را که قبلا معلم از شما امتحان گرفته یا
در اختیارتان قرار داده است مجددا مرور کنید .

19-
پس از یاد گرفتن کامل مطلب‌، حل تمرین‌های کتاب
درسی و برطرف کردن اشکالات‌، نمونه سؤال‌های امتحانات نهایی یا هماهنگ کشوری را حل
کنید. سعی کنید طرز پاسخ گویی به سؤال‌های نهایی را خوب بیاموزید. همچنین با دیدن کلید
تصحیح امتحانات نهایی‌، به روش تصحیح اوراق خوب آشنا شوید.

20-
این خطاست اگر فکر کنید سؤال‌های امتحان نهایی سال
بعد باید شبیه سال‌های قبل باشد. اخیراً طراحان تلاش می‌کنند، سؤال‌های مفهومی را در
قالب‌های جدید و نو طرح کنند. به همین خاطر تأکید می‌کنیم که روی عمیق خوانی و فراگیری
دقیق مفاهیم و ریزه‌کاری‌های کتاب درسی تأکید بیش‌تری داشته باشید.

21-
مراقب باشید اگر بدخط هستید و از کارهای نوشتاری
مانند حل تمرینات گریزانید، بیش‌تر در معرض بد امتحان دادن و پایین آمدن نمره‌ی معدل
قرار دارید.

22-
به اشکالات خود حساس باشید. بسیاری از بچه‌ها اشکالات
ساده مانند خطای محاسبه‌، درست نخواندن متن سؤال و…. را اشکال نمی‌دانند. آن‌ها بلد
نبودن‌های بزرگ را اشکال می‌دانند و بسیاری هم در توهم بلد بودن هستند. این نگرش دانش‌آموزی
است که به اشکال و اشکال‌گیری حساس نیست. ولی دانش‌آموزان ممتاز حتی با یک اشتباه ساده‌ی
محاسباتی‌، دوباره مسئله را حل می‌کنند. آن‌ها نسبت به ساده‌ترین اشکالات خود بی رحم
هستند. این تجربه را از آن‌ها بیاموزید! برای گرفتن نمره‌ی 18یا19، دانستن مطلب کافی
است‌، ولی برای گرفتن نمره‌ی 20، تسلط و حساسیت به اشکالات، اهمیت بیش‌تری دارد.

23- تاکیدات معلم در
زمان تدریس یا پرسشهای او را مجددا یادآوری کنید .

24-
نمونه سئوالات امتحان سال های قبل را تهیه کنید
و به بررسی آنها بپردازید تا با نحوه وسبک طرح سئوالات آشنا شوید.

25-
برای امتحانات پایان ترم، سؤالات امتحانات کلاسی
را دوره کنید و اشتباهات قبلی خود را بررسی کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

26-
اشکالات درسی خود را یادداشت کنید و در روزهای باقیمانده
تا امتحانات و در فواصل امتحانات از دوستان و همکلاسی ها و اعضای خانواده و در صورت
دسترسی از معلم بپرسید. و این کار را تا حد اکثر شب قبل از امتحان انجام دهید .

27-
مطالعه عمیق و دقیق موضوعات درسی و ایجاد ارتباط
ذهنی بین مطالب کمک بزرگی به یادگیری بهتر دروس خواهد داشت.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

چطور در امتحان ریاضی موفق شویم
چطور در امتحان ریاضی موفق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *