چطور رابطه خراب را درست کنیم

 
helpkade
چطور رابطه خراب را درست کنیم
چطور رابطه خراب را درست کنیم

درهمه روابط گاهی مشکلاتی به وجود می آید که رابطه را با شکست روبرو می کند و هر دو طرف را دلگیر یا دلشکسته می کند . در این روابط زن و مرد مانند قبل نمی توانند در رابطه بمانند زیرا آنها احساس سرشکستگی دارند و احساس می کنند در زندگی زناشویی درک نشده اند و به آنها توهین شده است.

در این رابطه زن و مرد هر یک از زاویه دید خود به مشکل نگاه می کند و خود را مقصر نمی دانند . اگر این افراد نتوانند به سادگی از رابطه خارج شوند، چه باید انجام دهند و چگونه باید رابطه شکست خورده را ترمیم کنند؟

به یکدیگر زمان بدهید

در روابطی که با مشکل روبرو می شوند ، اعتماد و اطمینان که پایه های محکم یک رابطه را تشکیل می دهند ، از بین می روند . برای جبران و ترمیم این روابط زمان لازم است.

با گذشت زمان از شدت خشم و هیجان دو طرف، به ویژه شخص آسیب دیده، کم می شود و او می تواند تصمیم خود را بگیرد . در این روابط نمی توان از شخص آسیب دیده انتظارپشت سر گذاشتن سریع مشکل را داشت و هر دو طرف باید به یکدیگر زمان بدهند.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

طرفین به یکدیگر زمان می دهند، هرکس باید به طور فردی مشکل را بررسی کرده یا کسی را داشته باشد که بتواند به او کمک کند. در این مدت نیز روابط باید عادی شود تا درکنار آن لازم است به مشاور یا متخصص مراجعه شود؛البته اگرهر دو با هم به مشاور مراجعه کنند، قطعا نتیجه بهتری می گیرند والبته یادمان باشد که گذشت زمان هم عامل بسیار مهمی است.

صحبت کنید

بارها در مطالب بخش خانواده پلاس نمناک عنوان کرده ایم که درباره آنچه موجب اذیت و آزار شما شده با شریک زندگی خود صحبت کنید و مشکلات و مسائل خود را با شریک خود در میان بگذارید تا بتواند آنها را حل کند . با همسرتان صادق باشید و نگرانی هایتان را بیان کنید.

مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید

بعد از شکست در رابطه اگر طرفین بخواهند زندگی خود را با یکدیگر ادامه دهند ، باید بتوانند مهارت های ارتباطی را افزایش دهند . یکی از مهارت های مهم اجتماعی که با آن می توان آسیب های جانبی را به حداقل رساند ، خوب گوش کردن است.

اگر شما بتوانید به صحبتهای طرف مقابلتان بدون جبهه گیری و با توجه به شناختی که از او دارید ، گوش کنید ، می توانید او را درک کرده و متوجه رفتار او شوید . در این گفتگو اگر حرف های طرف مقابل را فقط بشنوید و به آن توج نکنید ، نمی توانید او را درک کنید و مشکلتان پا برجا می ماند.

به شناخت خوبی از خود برسید

زمانی که مشکلی در رابطه به وجود می آید ، ابتدا باید به رفتار خودتان توجه کنید و شناخت بیشتری از خود به دست آورید . باید بدانید تاثیر وقایع و اتفاقات بر شما چیست و علت عصبانیتتان چه می تواند باشد . اگر به شناخت خوبی از خود برسید و بتوانید نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید به بهبود رابطه تان کمک خواهید کرد.

جهان را از چشم شریک زندگی خود ببینید

هر کسی ممکن است در زندگی اشتباه کند پس خود را به جای همسرتان بگذارید و فقط به احساسات خود توجه نکنید . سعی کنید دریابید کدام رفتار شما موجب بروز این مشکل شده پس هر چه زودتر این اشتباهات را جبران کرده روابط عاشقانه خود را ترمیم کنید.

واقعیت را بپذیرید

درست است پذیرش برخی از مسائل در رابطه شکست خورده بسیار مشکل است اما هرچه دیرتر آن را بپذیریم، دیرتر به نتیجه می رسیم . پس بهتر است برای پذیرش راحت تر از مشاور و متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

مثلا اگر همسرتان به شما خیانت کرده باید روی عزت نفس خود کار کنید تا بتوانید بپذیرید که دلیل خیانت همسرتان به شما ، خوب نبودن شما از نظر ظاهری و یا دوست داشتنی نبودن شما نیست بلکه دلیل این امر می تواند مشکلی در خود فرد باشد.

برای بازسازی و ترمیم رابطه رفتار دو طرف مهم است

بازسازی و ترمیم یک رابطه شکست خورده ممکن است زیاد زمان ببرد و یا برخی از افراد بتوانند زودتر به زندگی بازگردند اما مدت زمانی که برای ترمیم رابطه لازم است به عوامل بسیاری مانند :میزان آسیب، زمانی که از آن گذشته، میزان درگیری و شدت آسیبی که به رابطه وارد شده و …بستگی دارد.

همچنین رفتار دو طرف پس از شکست در رابطه ، می تواند در بازسازی رابطه تاثیر گذار باشد . رسیدن زودتر به نتیجه به این معنی نیست که طرفین بتوانند اعتماد لازم را به دست آورند بلکه بعضی افراد خیلی دیر به نتیجه می رسند، ولی شاید بتوانند با اعتمادی بیشتر از قبل به رابطه برگردند.

پیش فرض هایی که در ذهن خود دارید را تغییر دهید

در برخی از روابط نیز که طرفین ارتباط عاطفی محکمی با هم دارند ، بروز هر نوع مشکل آنها را بیشتر آزار می دهد و آنها ممکن است گاهی در ارتباط زناشویی هر بی توجهی و غفلت از نیازهای یکدیگر را خیانت تلقی کنند.

این مسئله ریشه در کودکی آنها دارد زیرا آنها در زمان کودکی نیز با بی توجهی پدر و مادر و ندیدن توجه کافی از آنها فکر می کردند والدین به آنها خیانت می کنند و واژه خیانت یا ترک و طرد در ذهن آن ها شکل گرفته و آنان را در مقایسه با دیگران آسیب پذیرترکرده است.

این افراد در زندگی زناشویی نیز آسیب پذیرتر هستند و میزان اعتماد آنان رابطه مستقیمی با تجربه و پیشینه گذشته شان دارد . پس در این مواقع بهتر است معانی و مفاهیمی را که قبلا در ذهنمان نقش بسته و باعث آزار و اذیت ما شده بود، تغییر دهیم؛ زیرا گاهی ما پیش فرض هایی در ذهن خود داریم که نمی گذارند از زندگی لذت بیشتری ببریم و مدام ما را آزار می دهند.

زمانی را برای بررسی مشکل اختصاص دهید

همانطور که گفتیم هر دو طرف باید زمان کافی به یکدیگر بدهند تا بتوانند آرام شوند و تصمیم بگیرند . اگر تصمیم آنها بر ادامه دادن رابطه بود ، باید زمانی را هم برای بررسی مشکل اختصاص دهند . در این هنگام باید دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند و یکدیگر را درک کنند و برای ترمیم رابطه با هم همدلی کنند.

مسئولیت اشتباهاتتان را بر عهده بگیرید

اگر در زندگی اشتباهاتی دارید که منجر به خراب شدن رابطه تان شده ، به اشتباهات خود اعتراف کنید و سعی کنید دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید و تنها شریک زندگیتان را سرزنش نکنید تا بتوانید به مرور به ترمیم رابطه عاشقانه کمک کنید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

برای حل مشکل افزایش اعتمادبه نفس اهمیت دارد . افرادی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند بهتر می توانند با مسائل کنار بیایند. شما باید علت اینکه نمی توانید به خودتان اعتماد کنید و علت چیره شدن هراس بر خود را بیابید و مشکلاتان را حل کنید تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

همدیگر را ببخشید

سخت ترین و مهمترین بخش ترمیم یک رابطه بخشش است . بخشش سبب می شود خشم و نفرت و کدورت ها از بین برود و شما برای بازگشت به رابطه عاشقانه آماده شوید . شما برای بخشش طرف مقابلتان به زمان نیاز دارید . . گذشت زمان سبب آرام شدن و منطقی تر شدن شما می شود.

خاطرات عاشقی را مرور کنید

در زندگی مشترک زمانی عاشق همسر خود بوده اید و کم کم مشکلات و گرفتاری ها ، استرس ها ، فرزندان و . . . سبب دوری و کاهش علاقه شما به همسرتان شده است . اگر رابطه تان با مشکل روبرو شده برای ساعتی هم شده افکار منفی را از خود دور کنید و به مرور خاطرات گذشته که عشقتان عمیق بوده بپردازید.

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

273 بازدید

446 بازدید

488 بازدید

553 بازدید

1.08k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

273 بازدید

446 بازدید

488 بازدید

553 بازدید

1.08k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

273 بازدید

446 بازدید

488 بازدید

553 بازدید

1.08k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

روابط، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت دارند اما متأسفانه بسیاری از ما از این موضوع با بی‌­توجهی عبور می‌­کنیم و همین امر باعث می­‌شود رابطه­‌ای عاشقانه و شاد پس از مدتی تبدیل به رابطه­‌ای سرد و شکست­ خورده شود بدون این که خودمان متوجه این روند شکست و آسیب شده باشیم. برای جلوگیری از این اتفاق یا اصلاح آن هر زوجی نیاز دارند نقاط قوت و ضعف رابطه خود را بررسی کرده و با راهکارهای مطمئن روانشناسی به ترمیم خرابی­‌های روابط بینشان بپردازند. 

فهرست مطالب

ایجاد تغییر در زندگی همیشه به جسارت و همت بالایی نیاز دارد. هنگامی که رابطه شما با همسرتان دچار دگرگونی­‌هایی نسبت به روزهای اول شده و نتوانسته­‌اید طراوت و شادی آن را مانند روزهای اول حفظ نمایید، پس یعنی هر دو یا یکی از شما در برخی عملکردهای خود ضعیف بوده­‌اید و باید پس از شناسایی این ضعف­‌ها تغییر را آغاز کنید. باید با دیدی باز به جستجوی این عملکرد نادرست بپردازید و پس از پیدا کردن آن با روش­‌های صحیح و کاربردی به خود و همسرتان برای ایجاد تغییر ات مثبت در رابطه‌تان کمک کنید. 

حتی اگر همسرتان علاقه‌مند نباشد، با ایجاد تغییرهای متعدد، حتی تحولاتی کوچک می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید و حتی احیاء کنید. ما در این راهنمای مختصر یک برنامه پنج نکته‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید رابطه‌ی عاطفی آسیب دیده‌ی خود را ترمیم کنید. لطفاً این توصیه‌ها را در زندگی‌تان پیاده کنید و یک ماه به آنها متعهد باشید تا خودتان از پیشرفت به دست آمده شگفت‌زده شوید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

خنجر خوردن از پشت، طرد شدن، مورد خیانت و بی‌توجهی قرار گرفتن و به عبارت دیگر آزرده شدن و آسیب دیدن باعث می‌شود که بسیار عاطفی شوید. تحمل این شرایط هر چقدر هم که سخت باشد، از عهده یک انسان عادی برمی‌آید. هرچند برای کمک کردن به خودتان و بهبود وضعیت‌تان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید، اما باید مراقب باشید به روش‌هایی متوسل نشوید که شما را به عمق بیشتری از دریای اندوه و ناامیدی فروببرد. برای مثال هرچه هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر باشید، محتاج‌تر یا گوشه‌گیرتر می‌شوید. چنین خصوصیاتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند. از طرفی این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که کج‌خلق و زودرنج شوید، سخت‌تر ببخشید و کمتر با خودتان و همسرتان مهربان باشید. پژوهش‌ها نشان داده است که دلجویی کردن از خود و توجه به خود یکی از بهترین روش‌های آرام کردن خود، منطقی و عقلانی کردن عواطف و در نتیجه بهبود رابطه‌ی سرد شده است. بنابراین اگر بتوانید به وضع و خودتان سروسامان بدهید، موفقیت بیشتری برای احیاء رابطه‌تان خواهید داشت. اما برای تغییر این حالت روش هایی نیز وجود دارد.

می­‌توانید برای ایجاد تغییر در شخصیت خود با سه گام زیر پیش بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید …

آیا متوجه نشده‌اید که هنگامی که به گذشته نگاه می‌کنید و همسرتان را به باد سرزنش می‌گیرید، برای خودتان نیز جهنمی را ایجاد می‌کنید.

مرحله دوم

بررسی کنید که چه زمانی شرایط را بیشتر برای خودتان سخت می‌کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد در این زمینه تهیه کنید که چه زمانی و به چه روشی نیاز دارید که به بهترین دوست خودتان یعنی آدم کمیابی تبدیل شوید که مهربان و بخشنده است و اهل قضاوت نیست. مسئولیت افکار و اعمال خودتان را بدون قضاوت کردن و زیر سوال بردن خودتان تعیین کنید، توبیخ و سرزنش کردن خودتان فقط شما را هیجان‌زده‌تر و عاطفی‌تر می‌کند. اگر قرار است که به قضاوت درباره خودتان بنشینید، کمبودها، نقص‌ها و ناکامی‌های خود را بپذیرید.

همسرتان نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی اساسی شما را برآورده کند، هیچ کس نمی‌تواند. همگی ما مسئولیت رفاه و سلامت خود و سلامت و خوشبختی رابطه‌مان را به عهده داریم. زمانی که به بررسی نقش خود در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان می‌نشینید، با خودتان کاملاً صادق باشید. لازمه صادق بودن این است که خودتان را به جای افرادی قرار دهید که به نحوی در رابطه عاطفی شما درگیرند یا از آن تاثیر می‌پذیرند. به کارآمدی این فرایند ایمان داشته باشید و دقت کنید که تمام افرادی را که دوست ندارید و دوست‌تان ندارند، نیز مدنظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تلویحاً اطلاعات باارزشی درباره خودتان و روابط‌تان با دیگران و همسرتان به دست بیاورید.

شجاع باشید و از خودتان بپرسید: “اطرافیانم درباره برخورد من با آشنایان، دوستان نزدیک، خانواده و همسرم چه نظری دارند؟” پاسخ این سوال به طور ضمنی اطلاعات باارزشی را درباره وضعیت زندگی زناشویی‌تان در اختیارتان قرار می‌دهد. پرسیدن این سوال‌های معنی‌دار از آشنایان و اطرافیان به پیشبرد این فرایند و ترمیم رابطه‌تان کمک می‌کند.

قبل و بعد از یک رخداد مهم و در طول آن، در یک روز معمولی و در یک موقعیت خاص از خودتان بپرسید: “نقش من در این اتفاق چه بوده یا چیست یا چه خواهد بود؟” بدون آن که قضاوت کنید، خودتان را نقد کنید، نقش خود را در فراز و نشیب‌های رابطه‌تان بپذیرید و زمانی که متوجه کناره‌گیری و بی‌توجهی همسرتان شدید، سعی کنید قلبی بخشنده و سخاوتمند داشته باشید. از دستاوردهای تلاش‌های خود و دیگران لذت ببرید و بدون تنبیه و توبیخ خود یا همسرتان از اشتباهات‌ گذشته درس بگیرید.

قدم به قدم با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مرحله اول

جواب سوال‌های زیر را بررسی کنید:

مرحله دوم

مسئولیت و تاثیر نقش خودتان را بدون قضاوت، سرزنش یا شرمساری قبول کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را برای به روز کردن خودتان در این رابطه بنویسید.

شاید همسرتان قابلیت تبدیل شدن به آدم بهتری را داشته باشد، همان طور که شما و در واقع همگی ما می‌توانیم بهتر شویم. از طرفی فکر می‌کنیم که پیش از این سعی کرده‌اید که همسرتان را تغییر دهید. آیا موفق بوده‌اید؟ حتی اگر در کوتاه مدت به موفقیت‌هایی دست یافته باشید، بعید است که این تحولات سطحی مدت طولانی دوام بیاورد. آیا خودتان متوجه شوید که دوباره همه چیز مانند سابق شده است؟ اگر همسرتان روش خود را تغییر داده است، احتمالاً این تغییر را یا به خاطر نق زدن شما ایجاد کرده یا این که با اولتیماتوم دادن مستقیم یا غیرمستقیم به همسرتان، او را به این کار وادار کرده‌اید. شاید هم همسرتان براساس نتایج ارزیابی‌های خود و بر مبنای انگیزه شخصی‌اش تصمیم گرفته است که متفاوت عمل کند. این انگیزه‌ از درون او نشأت گرفته و احتمالاً همسرتان صرفاً از روی عشق به شما یا به دلیل لازم دانستن این تغییرات برای ترمیم رابطه‌تان پیشقدم شده است. جان کلام آن که تغییر ناشی از افکار و اعمال همسرتان همان تغییری است که می‌توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

با قدم‌­های زیر جلو بروید:

مرحله اول

از خودتان بپرسید که:

مرحله دوم

روش‌های برآورده کردن نیازهای خود در سن جوانی را با روش فعلی تامین نیازها و خواسته‌هایتان مقایسه کنید. لازم است که به تمام نکات منفی توجه کنید و اثر آنها بر همسرتان و روش ارتباط برقرار کردن با هم را بررسی کنید.

مرحله سوم

یک تا سه پیشنهاد را بر اساس این ارزیابی مجدد برای به روز کردن خود بنویسید.

وقتی مدتی را با هم زندگی کنید، به این نتیجه می‌رسید که یکدیگر را به خوبی می‌شناسید. اما واقعیت این است که ما هر روز نکات تازه‌ای درباره زندگی و روابط‌مان یاد می‌گیریم. به عبارت دیگر ما دائماً در حال تغییر هستیم. هر گفتگو، هر فکر و هر عمل امروز ما مبتنی بر تجربیات گذشته‌مان است. اگر آن‌قدر از هم آزرده و رنجیده خاطر شده‌اید که حتی نمی‌توانید مانند دو انسان بالغ با هم گفتگو کنید، دیگر درباره روحیات و نیازهای یکدیگر کنجکاوی نخواهید کرد. هرچه رابطه‌تان بیشتر در سراشیبی سقوط می‌غلتد و به لبه پرتگاه نابودی نزدیکتر می‌شود، علاقه‌تان به هم کمرنگ‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شود و در عوض نقاط منفی او را در ذهن‌تان پررنگ‌تر می‌کنید. در چنین شرایطی باید تلاش زیادی بکنید تا ویژگی‌های مثبت و محاسن همسرتان را به یاد بیاورید.

با راهکارهای زیر مرحله به مرحله پیش بروید:

مرحله اول

در برنامه روزانه خود وقتی را به صحبت با هم همسرتان اختصاص دهید، تاریخ و ساعت مشخصی را تعیین کنید.

مرحله دوم

درباره برنامه‌ها، و نه مشکلات، هفته آینده صحبت کنید. چه کارهایی را می‌خواهید برای فرزندتان، در حیاط یا خانه انجام دهید. لطفاً دست از سرزنش کردن یا خجالت کشیدن بردارید، شرایط فعلی را بپذیرید. سپس شروع به صحبت کردن درباره رابطه‌تان بکنید، سعی کنید که تمرکز اصلی‌تان بر احساسات و کارهای خودتان باشد. سه لطفی را که همسرتان در حق‌تان کرده است، ذکر کنید. بله، فکر می‌کنید که این کار دشوار است، اما راهکار “قانون دو ثانیه‌ای”  به زوجین کمک می‌کند تا مکالمه‌ای معنادار و حتی مفرح داشته باشند.

مرحله سوم

تاریخی را برای گفتگوی هفته بعد مشخص کنید و همین روند را در هفته‌های آتی ادامه دهید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بعد از بررسی و برنامه ­ریزی برای پیدا کردن منشاء مشکلاتی که رابطه شما را هدف قرار داده و ایجاد تغییر برای اصلاح این وضعیت، می­‌توانید از این 10 توصیه ساده ولی کاربردی  بهره ببرید:

برای یادگیری نحوه بازسازی رابطه و برگرداندن عشق به زندگی‌تان می‌توانید در کارگاه بازگرداندن آموزش-محور عشق و ازدواج شرکت کنید. آموزه‌های این کارگاه بر پایه اصول روانشناسی روابط، توسط گروه رادیو عشق طراحی شده است. با استفاده از تکنیک‌های این کارگاه که از طریق فایل‌های آموزشی و مشاور اختصاصی در اختیارتان قرار داده می‌شود، می‌توانید یک رابطه عاشقانه اصولی و درست بسازید و یک بار دیگر دوران پر از شور و اشتیاق اول آشنایی را تجربه کنید. کارشناسان ما در رادیو عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02146015870 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

273 بازدید

446 بازدید

488 بازدید

553 بازدید

1.08k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام و خسته نباشید.چند ماهی است که با دختر خانمی آشنا شده ام و هر دو به نیت ازدواج این رابطه را شروع کردیم.در اوایل رابطه رفتار این خانم با من بسیار خوب و گرم بود یعنی برای صحبت تلفنی وقت برایم میگذاشت و از فرستادم پیام هایش در فضای مجازی برایم کاملا مشخص بود که به من علاقه دارد، وقتی چند ساعتی ازم بی خبر بود‌نگرانم می شد و کاملا از رفتارهایش علاقه مشخص بود ولی مدتی است که از نظر من خیلی عوض شده است مثلا کسی که در پیام هایش از لغتدهای عزیزم و جانم استفاده میگرد دیگر از این لغات استفاده نمیکند.مثل قبل نگرانم نمی شود و بعضی روزها اگر من تلفن نزنم او تلفن نمیزند، سردی در رفتارش و اخلاقش کاملا برایم مشهود است.احساس میکنم که دیگر به من علاقه ندارد و زمانی که از او میپرسم می گوید اشتباه میکنم و هنوز مرا مثل قبل دوست دارد و خواهان ادامه دادن رابطه می باشد.احساس میکنم که این خانم اگر در کنار من است برای استفاده شخصی از موقعیت خوب اقتصادی و اجتماعی خوب من برای خودش می باشد به عبارت دیگر مرا برای پیشبرد اهداف خودش پله کرده است.این حس من می باشد.حتی چند بار به همین دلایل با هم قهر‌کردیم ولی چون من طاقت دوری اورا ندارم پیش قدم شده و دوباره باعث ادامه دادن این رابطه شدم.احساس میکنم این خانم از شدت علاقه من به خودش کاملا آگاه شده است و از همین مسئله سو استفاده میکند.به طوری که یکبارو۳ روز هیج تماسی با هم نداشتیم و دوباره من بودم که پیش قدم شدم.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چه باید بکنم؟ممنون

سلام دوست گرامی نیاز است که یک بار از زمان آشنایی تا حال حاضر را بررسی کنید.علت‌های زیادی برای تغییر رفتار در او وجود دارد؛ انتظارت شما؛ رویایی پیش رفتن، تحمل تغییر نداشتن و…… تغییر شکل در رابطه و عادی شدن روابط طبیعی است؛ اما اشاره کردید به قضد ازدواج باهم وارد رابطه شدید و چندماه است در ارتباط هستید؛ اگر تصور می‌کنید که موقعیت شما از نظر اجتماعی و اقتصادی بهتر از او است، یعننی تناسب لازم برای ازدواج بین شما وجود ندارد. بهترین اقدام برای شما مراجعه به مشاور پیش از ازدواج است.

شوهرم به هیچ عنوان نمیخواد زندگی کنه و مدام منو با توهین و تحقیر از خونه میخواد بیرون کنه و میشه گفت ما به آخر خط رسیدیم البته کارمون به دادگاه هم رسیده من بخاطر داشتن دو فرزند نمیخوام تمومش کنم چطور رابطه رو میشه درست کرد ممنونم

سلام دوست گرامی مسلما برای گرم نگه داشتن یک زندگی، نیاز است هردونفر به این مساله رغبت داشته باشند و علت این رفتارهای همسرتان نیز باید مشخص شود. مختصر نوشتید و چیزی از زندگی مشترک شما نمی‌دانیم؛ اما به این مساله توجه داشته باشید، اگر تحقیر شدن مادر بارها اتفاق بیفتد؛ آسیب این مساله از طلاق کمتر نیست. بنابراین برای اینکه بدانید به چه صورت باید عمل کنید از زوج‌درمانگر و یا مشاوره طلاق استفاده کنید.

سلام سال ۹۵ ازدواج کردم حاصل این ازدواج یک فرزند پسره من اعتیاد داشتم به مواد مخدر از نوع صنعتی یعننی از سال ۸۵ تا الان زمانی که ازدواج کردم ۵سال بود که پاک بودم همه چیم خوب بود یک سال بعد از ازدواجم لغزش کردم و همسرم فهمید خیلی بهم کمک کرد تا بهبود پیدا کنم اما هر بار بیشتر از سه ماه پاک نمیموندم چهار سال تمام تحملم کرد حتی تا جایی که پنج شیش ماه مونده بوت به عید ۹۹ پدرش فهمید گفتم برای اخرین بار ترک میکنم رفتم کمپ بعد که امدم خانومم قهر کرده بود یکی از شرایطش واسه برگشتن میگفت حکم طلاق میخوام هر کاری کرد زیر بار نرفتم تا اینکه با یه دست خط چهار تا ریش سفید خانواده برگشتیم سر خونمون ولی زندگیم ان زندگی قبلی نبود دعواهامون زیاد شد تا اینکه باز من خراب کردم خودمو رفتم سمت مواد این سری اوضاع خراب اندر خراب شد تا جایی که خانومم مهرشو بخشید ولی در اعضای ان حکم طلاق ، یک پراید ۱۳۲ ، ۳۵ میلیون پول پیش خونه ، حضانت بچه تا هفت سالگی رو بهش دادم برای اخرین بار ازش خواهش کردم که این دفعه یه فرصت دیگه بهم بده که پاک بشم به شرط اینکه ازم طلاق نگیره اما زمانی که من تو کمپ بودم به گوشم رسید مشاوره طلاق منو میخواد هر کاری کردم التماس کردم فایده نداشت همش میگن طلاق میگیرم بعد منتظرت میمونم تا خودتو بهم ثابت کنی فکرم داغونه افکارم خرابه الان یه چیزی حدود ۳۴ روزه که پاکم خدا رو شکر وقتی مشاور پرونده رو میده برای طلاق میخوره به این ویروس کرونا همجا تعطیل میشه هنوز ازم طلاق نگرفته با خانوادم فقط با خواهرم در ارتباطه اونم به خاطره بچه که دو هفته یه بار میاره که ببینمش خومم یه چهل یا پنجاه روزه که اصلا نه زنگ زدم بهش نه اس ام اس دادم تا دیروز و امروز که دو تا اس دادم و هنوز بهم جواب نداده خواهش میکنم بهم کمک کنید تا همسرم برسم من عاشقانه دوسش دارم به اون خدایی که دوباره دستمو گرفتو بلندم کرد قسم تا الان که دو ماه از زنم دورم بهش خیانت نکردم هرز نپریدم ولی افکارم خرابه جامعه خرابه نامرد زیاد چیکار کنم که برگردم به زندگیمون تو رو اون خدا کمکم کنید 09376950373

سلام دوست گرامی . شما نیاز دارید برای بررسی بیشتر زندگی مشترک خودتان وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام .من ادم نسبتا خشنی هستم.سعی میکنم کمتر حرفت بزنم چون هر بار که صحبت میکنم با همسرم بحث میکنیم.یکی از مشکلاتی که من دارم اینه که به برنامه های خودم خیلی بها میدم . یعنی اول همیشه خودم بعد دیگران.کلماتی مثل صبر و از خود گذشتگی در زندگی من خیلی کم رنگه.راهکارهای محبت کردن و خوب حرف زدن رو لطفا بهم میگید

سلام دوست گرامی کنترل خشم یک مهارت مهم در روابط بین فردی می باشد .شما باید یاد بگیرید که شخم خود را کنترل کنید حتی اگر این پروسه یادگیری طولانی باشد . در هنگام عصبانیت باید با خودتان تکرار کنید که تمام کن و صبر کن این را در ذهن مرتب تکرار کنید نفس عمیق بکشید جملات مثبت به خود تلقین کنید محیط را ترک کنید اگر این موارد کمکی نکرد باید به مشاور برای دارو درمانی مراجعه کنید برای راهکارهای محبت و خوب حرف زدن که مد نظرتان هست 1-در محبت کردن انتظار و توقع جواب نداشته باشید 2-در درجه اول بخاطر خودتان به دیگران محبت کنید 3-محبتتان بی منت باشد 4-محبت را در بیان و رفتارتان نشان بدهید 5-پیام های محبت امیز ارسال کنید 6-کارهای سرگرم کننده ومورد علاقه همسرتان را انجام بدهید 7-از همسرتان قدردانی و تشکر کنید 8-با هم صحبت کنید 9- معذرت خواهی کنید 10-حس دوست داشتن را به ایشان انتقال بدهید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم



مرکز مشاوره دکتر فهیمه رضایی در سعادت آباد

تلفن:٠٢١٨٨٣٧٠٠٦٠ – ٠٢١٨٨٣٧٧٨١٦

۸۸۰۸۸۵۹۲

روانشناسی روانشناسی زندگی مشترک

چطور رابطه خراب را درست کنیم

رابطه ی زناشویی هنگامی که سرد و بی روح می شود، قطعا مشکلاتی مطرح نشده یا حل نشده را با خود می کشد. مسائلی که طرفین تمایلی به رفع آنها نداشته اند یا با طرف مقابل خود در میان نگذاشته اند، به مرور زمان باعث سردی رابطه و در نهایت باعث دوری زوج شده است

برای بهبود بخشیدن به یک رابطه، هر دو طرف باید تلاش کنند. اگر تنها یک طرف برای ترمیم رابطه تلاش کند قطعا موفق نمی شود و تغییری به وجود نمی آید. تلاش برای درست کردن یک رابطه ، عزم جدی و پشتکار هر دو طرف نیاز است.

شاید بسیاری همسران تصور می کنند که باید مدتی به شریک خود، بی محلی کنند و از او فاصله بگیرند تا او به قولی، به خودش بیاید. این راه گاهی برای کوتاه مدت ممکن است نتیجه خوبی داشته باشد اما اگر تکرار شود یا مدت آن طولانی شود، اصلا راه معقولی نخواهد بود

این که با گذشت زمان، کم کم مشکلات زندگی ، به وجود می آیند و خود را نشان می دهند، کاملا طبیعی است. اینکه بعد از شروع یک رابطه، بتدریج اختلاف نظرها، تفاوتهای تربیتی و … باعث بوجود آمدن برخی مشکلات می شوند دقیقا درست است. البته شاید یک سری مشکلات از ابتدا وجود داشته باشند اما نمایان نباشند و با مرور زمان خود را نشان دهند. همچنین برخی مشکلات از ابتدا وجود نداشتند اما بعد از پیش آمدن، با اینکه بسیار کوچک و جزئی هستند، اثرات مخرب بزرگی بر زندگی ایجاد می کنند و باعث دوری و سردی در رابطه می شوند . درنتیجه ریشه یابی و تعیین علت و نوع مشکل باید به درستی از سمت شما مشخص شود اینکه بدانید مشکلی که باعث رنجش شما شده است دقیقا چیست، کمک زیادی می کند تا بتوانید آن را برطرف کنید.

هر آنچه که شما را اذیت می کند را با همسر خود در میان بگذارید. تا وقتی همسر شما نداند که شما از چه چیزهایی ناراحت هستید نمی تواند در جهت رفع آن کاری انجام بدهد. از همسر خود انتظار نداشته باشید که خودش بی اینکه شما به او بگویید متوجه شود که شما از  چه چیزهایی ناراحت هستید. وقتی مسائل بین همسران مطرح نشوند همچنان اتفاق می افتند و باز باعث رنجش طرف مقابل می شوند. البته چیزی هم که بسیار اهمیت دارد، نحوه مطرح کردن مسائل نیز هست. برای بیان مشکلات باید از هرگونه لحن انتقاد تند، محکوم کردن یا ایجاد حقارت  جلوگیری کنید و کاملا دوستانه و محبت آمیز صحبت کنیدو همین امر می تواند بسیار در بهبود یک رابطه سرد شده موثر باشد. همچنین باید به وضوح و به دور از هرگونه حاشیه و توضیحات طولانی که موجب سردرگمی می شود صحبت کنید. موقع صحبت کردن همانگونه که شنونده باید ب ه دور از هر خشم و عصبانیت فقط گوش کند، فردی که معترض است نیز باید خونسردی خود را حفظ کند و با آرامش و طمأنینه مسائل را مطرح کند.

بسیاری افراد هنگامی که همسرشان با آنها صحبت می کنند سریع بدنبال جواب می گردند و سعی می کنند از خود دفاع کنند یا با توضیحات زیادی و یا بی اثر، از موضوع اصلی فاصله بگیرند. سعی کنید زمان صحبت کردن با همسر خود کاملا به او گوش دهید. شاید لازم باشد برای اینکه بتوانید هنگام صحبت های همسر خود تمرکز کنید و بجای گارد گرفتن یا توضیح دادن، به این بپردازید که هدف و منظور اصلی همسر شما چیست، مهارتهای خوب گوش دادن را فرا بگیرید. بعنوان مثال باید هنگامی که صحبت های شریک زندگی خود را گوش می دهید باید با آرامش به همسر خود نگاه کنید و حین گوش دادن هر کاری که دارید را کنار بگذارید و فقط شنونده باشید.

سعی کنید هنگام صحبت با همسر خود، دنبال تحقیر کردن او و در پی آن، بدنبال مقصر کردن او نباشید. در رابطه زناشویی نیاز نیست طرف را محکوم کنید که او مقصر فلان مسئله است بلکه باید هدفتان این باشد که آن مشکل دیگر پیش نیاید و اینگونه رابطه را بهبود ببخشید. وقتی دنبال مقصر کردن طرف خود باشید می خواهید به او بقبولانید که حرف شما درست است و راهکاری که شما ارائه می دهید عالی است درصورتیکه باید جوری فکر کنید که ممکن است غیر از راه حلی که شما می گویید راه حل دیگری نیز وجود داشته باشد.

اینکه درک کنید همسر شما دقیقا از چه چیزی ناراحت است نیازمند این است که شما کاملا بر احساسات او واقف باشید. تا وقتی دنیای او را درک نکنید و ندانید عواطف و احساسات همسرتان چگونه است، نمی توانید متوجه شوید که او دقیقا ناراحتی اش از چیست. هنگامی که رابطه شما سرد شده و قصد دارید رابطه خراب شده خود را درست کنید، با کمی صبر و مکث میان صحبت های او راحتتر می توانید او را درک کنید و از دلیل ناراحتی او آگاه شوید. اینکه او حق دارد که ناراحت باشد یا نباشد بسته به احساسات اوست. شما نباید با منطق و محکم و قاطعانه به او بگویید که اشتباه می کند. ابتدا باید او را آرام کنید، خود را جای او بگذارید و صرفا اشتباه خود را بپذیرید و این اطمینان را به همسر خود بدهید که دیگر آن اشتباه را تکرار نمی کنید.

در نهایت همانطور که می دانید، افرادی که با جذبه و دوست داشتنی هستند انسان های زیادی را سمت خود جذب می کنند. همچنین همه ما تمایل داریم که با افراد با عزت نفس و محبوب، ارتباط بیشتری برقرار کنیم. در اینجا مشخص می شود که افراد با عزت نفس تا چه حد بقیه را جذب میکنند. در نتیجه در رابطه زناشویی نیز هرچه انسان با اعتماد به نفس تر باشد، طرف خود را به سمت خود می کاند. همانطور که اکثر ما از افراد بی ارزشی که دائم در حال درخواست و التماس به دیگران هستند را نمی پسندیم یک مرد یا زن نیز در زندگی مشترک، دوست ندارد همسرش شخصیتی بی ارزش و بی جذبه باشد. درنتیجه همواره باید بر اعتماد به نفس خود تکیه کرد و آن را بهبود بخشید تا بتوان در روابط مهم و تاثیرگذار بود. بغیر از اعتماد به نفس،  مهارت های ارتباطی دیگری چون نحوه تاثیرگذاری و نفوذپذیری، نحوه متقاعد کردن طرف مقابل را بیاموزیم . شخصی می تواند رابطه ضعیف شده خود را بهبود ببخشد که روی کلیه مهارت های ارتباطی خود کار کند و عقل و احساسات خود را کنترل کند و همواره بتواند درست و غلط را از هم تشخیص دهد وباید بداند در هر زمانی چه رفتاری از خود نشان دهد. از هیجانات و عکس العمل های آن و لحظه ای اجتناب کند و در لحظه بتواند درست ترین تصمیم را بگیرد.

دكتر فهيمه رضايی دارای دكتری روانشناسی از دانشگاه دهلی نو هندوستان روانشناس و مشاور ازدواج طلاق زوج و خانواده درمانگر اضطراب وسواس افسردگی و اختلالات خلقی وشخصيتی و عضو هئيت علمی دانشگاه تربيت معلم و داراي ١٥سال سابقه تدريس دانشگاهی و روان درمانی

Power By Coms CMS

متاسفانه در این بازه زمانی هیچ مطلبی وجود ندارد

نوشته

بروز اختلاف در روابط عاشقانه زوجین اجتناب ناپذیر است . اما این اختلاف به معنای پایان رابطه نیست . بسیاری از افراد عنوان می کنند پس از حل مشکلات و اختلافات روابط عاشقانه آنها بسیار قوی تر و مستحکم تر شده است . حل مشکلات و و اختلافات مستلزم تلاش ، عشق و صبر دارد ، خصوصاً برای ترمیم یک رابطه شکست خورده . در ادامه به روش هایی جهت ترمیم رابطه عاشقانه زوجین اشاره خواهیم کرد .

How to Mend a Broken Relationship

چطور رابطه خراب را درست کنیم

در این مقاله میخواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم :

بنابراین اگر شما هم جزو ان دسته افرادی هستید که تمایل به حل مشکلات و روابط عاشقانه با همسر دارید و در حال حاضر روایط فی ما بین خراب است این مقاله را انتها مطالعه نمایید .

آیا هر دو نفر تمایل به به ترمیم رابطه شکسته خود دارید ؟ در صورتی که شما به تنهایی مایل به بازگشت به رابطه عاشقانه هستید و شخص مقابل هیچ گونه تلاشی برای ترمیم رابطه عاشقانه انجام نمی دهد قطع به یقین موفق نخواهید شد . بنابراین می بایست قبل از هر چیز مطمئن شوید شریک زندگیتان نیز مایل به ترمیم روابط است و در این خصوص تلاش و پشتکار دارد . برای ترمیم رابطه عاشقانه زوجین به هر دو نفر نیاز است .

مشخص کنیدچه اختلافاتی بین شما وجود دارد . با مرور زمان و گذشت روزها از شروع یک رابطه مشکلات استرس ها کم کم نمایان می شوند . مسائل بسیار کوچکی مانند پازل در کنار هم قرار می گیرند و به بکباره سر باز کرده و باعث خراب شدن رابطه عاشقانه می شوند .
مسائل کوچک همیشه در یک رابطه وجود دارد، برخی از مسائل می تواند باعث مشکلاتی شود که در طولانی مدت اثر خود را نشان می دهد . به عنوان مثال پس از گذشت چند ماه از رابطه بسیاری از زوجین سوالات زیر به ذهنشان خطور می کند :

با شریک زندگی خود در مورد آنچه که شما را ناراحت می کند صحبت کنید. در صورتی که موارد ناراحت کننده برای زوجین بصورت مکرر اتفاق بیفند ممکن است به شکست یه رابطه بیانجامد .  شما باید مشکلات و مسائل خود را با شریک خود در میان بگذارید تا امیدوار باشید که آنها حل خواهند شد .

با همسرتان صادق باشید. نگرانی های شما باید بیان شوند . در غیر اینصورت نمایان نخواهند شد . همچنین می توانید مشکلات خود را در گذشت زمان یادداشت کنید . پیشنهاد می کنیم قبل از بیان آنها به شریک زندگی خود ، آنها را با یک دوست در میان گذارید و اگر احساس راحتی کردید سپس انها را به همسر خود ارائه نمایید .

بجای اینکه خود را برای پاسخ بعدی آماده کنید و به دفاع از خود فکر کنید سعی کنید صحبت های نفر مقابل خود را به دقت گوش دهید و انچه را به شما می گوید درک کنید . گوش دادن دقیق، احترام را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا در روابط خود اشتباه نکنید . از  تاکید زیاد بر روی کلمه “من” خودداری کنید و سعی کنید جملات خود را به نحوی ادا کنید تا یکطرفه نباشد . اینگونه می توانید به ترمیم رابطه عاشقانه خود کمک کنید

بیشتر اوقات زوجین فقط به احساسات خود نگاه می کنند واحساسات طرف مقابل را نادیده می گیرند . این کار سبب می شود به مرور زمان مشکلات یکجا جمع شده و حل نشوند . کمی صبر کنید !! به این فکر کنید چرا شریک زندگی شما ناراحت است . چه اشتباهاتی ممکن است مرتکب شده باشید ؟

هر کسی ممکن است در زندگی اشتباه کند . بنابراین نگران اشتباه خود نباشید و سعی کنید هر چه زودتر این اشتباهات را جبران کرده  روابط عاشقانه خود را ترمیم کنید .

صرف صحبت در خصوص مشکلات به معنی حل آنها نیست . پس از بیان مشکلات و ناراحتی ها می بایست در صدد جبران اشتباهات باشید . به شریک زندگی خود راه حل ارائه کنید و از او راهکاری برای برون رفت از مشکلات جاری بخواهید . تا اقدام به اصلاح رابطه ها نکنید نمی توان به ترمیم رابطه خراب شده امیدوار بود .

بخشش سخت ترین و مهمترین قسمت در اصلاح یک رابطه است . بخشش باعث از میان رفتن خشم و نفرت و کدورت ها می شود و شما را برای بازگشت به رابطه عاشقانه آماده می کند . بخشش طول می کشد . بنابراین اگر ۲ روز از جر و بحث و دعوای شما گذشته نگران نباشید . به تلاش خود برای بخشیدن ادامه دهید . گذشت روزها سبب آرام شدن و منطقی تر شدن شما می شود . به سرعت افکار منفی را رها کنید و برای ترمیم رابطه عاشقانه خود پیشقدم شوید .

زمان فاکتور مهمی در حل اختلافات است . پرداخت به مشکلات بلافاصله پس از جر و بحث هیچ مشکلی را حل نمی کند . بنابراین سعی کنید مدتی از بروز اختلاف بگذرد و سپس در خصوص آن با یکدیگر صحبت کنید .

زمانی که عاش همسر خود بودید را بخاطر آورید . چه اتفاقی افتاده است که در مشکلات غرق شدید و براحتی اجازه دادید مشکلات مالی ، استرس ها ، فرزندان و . . . سبب کاهش علاقه شما به همسرتان شود . چند گام رو به عقب بردارید و به چیزهایی فکر کنید که باعث علاقه بیشتر به شریک زندگیتان می شود . به سراغ آلبوم عکس های قدیمی بروید و خاطرات خوب خود را مرور کنید . این کار به شما کمک میکند افکار منفی را از خود دور کنید

همانطور که میدانید مدت زمان زبادی طول می کشد تا دوباره بتوانید اعتماد طرف مقابل را جلب نمایید . طبیعی است در صورتی که عدم اعتماد به شما در خانه جریان داشته باشد هنگامی که از خانه خارج می شوید یا برای دوستی پیامکی ارسال میکند بدگمانی شریک زندگیتان نسبت به شما بیشتر می شود . بنابراین نیاز است فرصت کافی را به او بدهید و خود تلاشی مضاعف نمایید تا بتوانید مجددا اعتماد او را جلب نمایید .

اجتناب از اظهار اشتباهات گذشته و سرزنش شریک زندگیتان باعث می شود کدورت ها افزایش یابد بطوریکه به یکباره سر باز کرده و می تواند رابطه را به شکست بکشاند . بنابراین به اشتباهات خود اعتراف کنید و سعی کنید دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید تا بتوانید به مرور به ترمیم رابطه عاشقانه کمک کنید .

درخواست برای بخشش یکی از اولین قدم ها برای بهبود و ترمیم رابطه عاشقانه است . این حرکت گامی بزرگ و رو به جلو بوده و اکثرا با موفقیت همراه خواهد بود . اگر اشتباهی مرتکب شده اید فروتنانه درخواست بخشش کنید . شما ممکن است طلب بخشش خود را چندین بار تکرار کنید . این تقاضاها باید کاملا از ته دل و صادقانه باشد .

اگر شریک زندگی خود را فریب داده اید و او نسبت به شما بی اعتماد است بهترین راه برای بهبود روابط و جلب اعتماد شفاف سازی است . مخاطبین ، قرارها ، تلفن دوستان و . . . را به همسرتان ارائه کنید. جزئیات ریزی که ممکن است سوء ظن نسبت به شما را بیشتر کنید . هرچقدر در این خصوص شفاف تر عمل کنید اعتماد وی نسبت به شما بیشتر خواهد شد .

اگر به شریک زندگی خود قولی می دهید به موقع آن را انجام دهید . وقتی به وی می گویید تماس خواهید گرفت حتماً سر موقع با او تماس بگیرید . در صورتی که مشکلی پیش آمده و ممکن است نتوانید به وعده خود عمل کنید از قبل هماهنگی های لازم را با او به عمل آورید . اینگونه می توانید اعتماد او را نسبت به خود افزایش دهید .

با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و به نیاز او توجه کنید . گوش دادن به آنچه شریک زندگی از شما می خواهد برای کمک به بهبود رابطه بسیار ضروری است . از وی بخواهید برای کمک به حل مسائل به شما راهکار دهد و اگر از چیزی ناراحت است به حرفهایش گوش دهید . در هنگامی که حرف میزند اگر به کاری مشغول هستید دست نگه دارید و به حرفهایش گوش دهید .

برای اینکه عشق خود را زنده نگه دارید می بایست با شریک زندگی خود باشید و وقت خود را با او بگذرانید . لازم نیست حتما کار خاص یا تفریحی خاصی انجام دهید . پختن شام در کنار هم ، تماشای تلویزین و . . . فعالیت هایی است که می توانید در کنار همسرتان باشید و از ان لحظه ها لدت ببرید . این لحظه ها می تواند در تثبیت روابط عاشقانه شما مفید باشد . اگر نمی توانید در کنار هم باشید زمانی را برای نوشتن نامه یا ارتباط آنلاین از طریق تماس صوتی و تصویری اختصاص دهید .

چطور رابطه خراب را درست کنیم

ارتباطات صادقانه مشکلات را قبل از اینکه به غول های بزرگی تبدیل شوند ، از بین میبرند . حسادت ها ، سوء تفاهم ها ، خودمحوری و . . . می توانند زندگی های عاشقانه را به شکست منتهی کنند . بنابراین بجای مخفی کردن مشکلات انها را بازگو نمایید .

یکی از شیرین ترین چیزهایی که در زندگی عاشقانه وجود دارد این است که در هنگام بروز مشکلات لازم نیست یک تنه به جنگ آنها بروید . بلکه می توانید بر روی شریک زندگی خود نیز حساب کنید . هنگامی که نیاز دارید کسی به صحبت های شما گوش فرا دهد بهترین شخص همسر شماست . او همیشه آماده است به سخنان شما گوش فرا دهد .

در روز تایمی را به خود اختصاص دهید و از ان لحظه لذت ببرید . ورزش ، تغذیه سالم ، نظافت و . . . نه تنها می تواند احساس شادابی را در شما بیشتر کند بلکه باعث می شود تمرکز شما بر روی شریک زندگیتان بیشتر شود و ترمیم رابطه عاشقانه سریعتر انجام گردد .

هیچکش کامل نیست . شریک زندگی شما می تواند اشتباه کند . او هم از اشتباه مصون نیست . در این طور مواقع می بایست فروتنانه او را ببخشید و با وی مهربان باشید . بجای تلاش برای تغییر سعی کنید او را همانطور که هست بپذیرید .

برای فرار از یک هفته استرس و ریکاوری جسمی و روحی تعطیلات آخر هفته را با هم بگذرانید . اگر رفتن به مسافرت برای شما مقدور نیست سعی کنید برنامه های دیگری نظیر سینما ، شام بیرون و . . . را جایگزین کنید . با روحیه شاداب و بدون استرس جهت بهبود و ترمیم رابطه عاشقانه خودگام بردارید

روابطی که دائما باد خشم و نفرت و ناراحتی همراه است باید هرچه سریعتر پایان پذیرد . اگر در یک رابطه نا سالم گیر کرده اید و یا درگیر یک عشق یک طرفه هستید باید خود را از این مخمصه برهانید .کسی که دائما در حال داد و فریاد است تغییر نخواهد کرد .

مسائل و مشکلات پیش اومده بین زوجین بر اثر اتشباهات هر دو نفر ایجاد می شوند بنابراین اگر کسی همه تقصیر ها را بر گردن دیگری بیندازد مسلماً درست نیست . کسی که دائما دیگران را سرزنش می کند و به نقش خود بی توجه است نمی تواند شریک زندگی قابل اعتمادی باشد . در این حالت ترمیم رابطه عاشقانه میسر نیست.

هنگامی که برنامه های شما و شیک زندگیتان برای ادامه کار هماهنگ نباشد و راهتان از همه جدا شده باشد می بایست در ادامه زندگی مشترک بازنگری کنید .

اگر در زندگی خود دائما احساس ناراحتی می کنید و از شرایط موجود رضایت ندارید و از مسیر گذشته پشیمن بوده و نسبت به آینده نا امید هستید بهتر است ارتباط خود را قطع کنید . عشق در کنار لذت بردن از زندی و ارامش معنا می شود .

امروز در آی آر میکس روش های ترمیم رابطه عاشفانه را به شما دوستان معرفی کردیم. اگر در زمینه ترمیم رابطه عاشفانه زوجین نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه





تاسیس : مرداد ماه 1394 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.

طراحی و توسعه : استدیو طراحی و برنامه نویسی دویکس

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم سوالی است که برای هر انسانی حداقل یک بار ممکن است مطرح شود، تفاوتی ندارد شما چه کسی باشید، یک فرد موفق یا یک فرد معمولی، یک شخص ثروت مند یا فقیر، کسی با تحصیلات بالا یا بدون تحصیلات، حتی اگر یک فرد معروف هم باشید، باز هم ممکن است در رابطه عاطفی خود دچار مشکل شوید.

طبق تحقیقات و پژوهش هایی که تیم روانشناسی سربرگ تازه در این ۴ سال انجام داده است، نتایج بدست آمده نشان میدهد، هر شخصی با هر جایگاه و زندگی میتواند در رابطه خود شکست بخورد، چون مهارت حفظ رابطه (هوش عاطفی) ربطی به امتیازات دیگر فرد ندارد، ممکن است یک فرد هم ثروت مند باشد، هم تحصیل کرده هم معروف اما نتواند رابطه خود را مدیریت کند. در عین حال ممکن است فردی که تحصیلات بالایی ندارد موقعیت اجتماعی و ثروت هم ندارد اما در روابط عشقی خود کاملا موفق است.

چون ضعف های عاطفی میتوانند از شدید ترین ضعف های یک فرد باشد، سربرگ تازه در تحقیقات گسترده خود به مورد های بسیاری برخورد کرد که سوژه توانسته در بقیه خواسته ها و اهداف خود موفق شود ولی هر تلاشی که برای قوی شدن در رابطه عاطفی انجام داده باشکست روبرو شده است.

کتاب بازگشت به عشق برای ازدواج نوشته حسین رجب پور، دقیقا به مسائلی همچون ضعف های افراد در روابط پرداخته است در این کتاب تکنیک های ترمیم رابطه و جذب فرد به شکلی کامل و با زبانی ساده بیان شده، در ویدیویی که برای شما تهیه شده است میتوانید راجب تکنیک ها و آموزش های این کتاب اطلاعات کاملی بدست آورید.

چگونه میتوان رابطه تمام شده خود را دوباره شروع کرد؟ اولین چیزی که باید متوجه آن باشید این است که بازگشت به رابطه و شروع دوباره ارتباطی که قبلا با شکست مواجه شده یک کار ساده و روتین نیست، شروع مجدد یک ارتباط گاهی میتواند سریع اتفاق بی افتد و گاهی هم غیر ممکن بنظر برسد، پس یک لطف بزرگ به خودتان بکنید! هر چیزی که در اینترنت دیدید را سریعا اجرا نکنید. قبلا از این کار خوب تحقیق کنید تا از منطقی بودن و صحبت آن مطلب مطمعن شوید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بعضی از روابط را نباید مجدد شروع کنیم، بعضی از افراد را نباد دوباره به زندگی خود برگردانیم. اما ممکن است ضعف ها و وابستگی های که داریم مانع از تصمیم درست شود. کسانی که این مطلب را در سایت سربرگ تازه مطالعه می کنند، قطعا دنبال این نیستن که فردی به آنها بگوید که باید عشق خود را فراموش کند.

خب ترمیم رابطه و شروع دوباره آن کاری است که نیاز به برنامه ریزی، تفکر، صبوری و مهارت دارد، مسیر موفقیت بازگشت به رابطه را به شما آموزش میدهیم، به زبانی ساده به شما میگویم دقیقا چگونه رابطه از دست رفته خود را دوباره شروع کنید. اما اگر طرف مقایل خیلی زیاد براتون مهم نیست بهتره ادامه این مقاله را مطالعه نکنید، چون شروع دوباره یک رابطه نیاز به تلاش دارد، چون هر کار عملی درصد بالای موفقیتش را مدیون تلاش است.

انسان در شرایطی مثل شکست عاطفی، توانایی کنترل احساساتش را از دست می دهد که کاملا طبیعی است، معمولا افراد در این شراط بصورت کاملا غریزی عمل می کنند، دقیقا مانند زمانی که فردی سقوط می کند و برای نجات خود دستش را به هر چیزی می اندازد، حتی اگر مثلا یک سیم لخت با ولتاز کشنده باشد.

فرد کاملا می داند که نباید به آن سیم دست بزند، اما انگار کنترل اعمال دست کس دیگری است.همه ما میدانیم که در زمان جدایی نباید یکسری کارها را انجام دهیم اما قدرت کنترل آن را نداریم و مرتکب اشتباهاتی چون موارد زیر میشویم

استراتژی که شما انتخاب می کنید، نوع واکنش های شما، رفتارتان، گفتارتان و اقدامات شما را مشخص می کند. اولین تصمیم پذیرفتن جدایی است، باید بپذیرید که اگر با شیوه کنونی قرار بود موفق شوید تا به حال شده بودید. پس رفتار و کار های شما تا به اینجا سودی نداشته.

باید تمام شدن رابطه را بپذیرید و وارد مرحله ممنوعیت ارتباط شوید، دیگر تماس نگیرید، پیام ارسال نکنید، کسی را واسطه آشتی کردن نکنید و در شبکات مجازی عکس ها و پست های غمگین، یا کنایه دار منتشر نکنید. بازگشت به رابطه تمام شده در کتاب بازگشت به عشق حسین رجب پور در شش مرحله انجام میشود، که توضیحاتی را راجب این مراحل خدمت شما ارائه می کنم.

اولین مرحله از لحاظ روانشناسی باید ریشه یابی و تحلیل رابطه باید. با پیشرفت روانشناسی ما میتوانیم رفتار انسان ها را در شرایط خاص پیشبینی و مدیریت کنیم. تمام شدن یک رابطه هیچ وقت بدون دلیل نیست حتی رابطه هایی که تمام شده اند اما نمیتوانیم یک دلیل برای تمام شدنش پیدا کنیم. شما زمانی میتوانید یک مکانیک خوب باشید و خودرویی را تعمیر کنید که همه چیز را راجب خودرو بدانید. بازگشت به رابطه تمام شده نیز نیاز به اطلاعات پایه ای دارد.

دلایل زیادی میتواند باعث تمام شدن یک رابطه شود اما، چه دلیلی باعث میشود که انسان ها عاشق شوند؟ از لحاظ روانشناسی پایه ای ترین دلیل عاشق شدن انسان ها یک چیز است، نیاز! به این دلیل که انسان یک موجود نیاز مند است، انسان جدا از نیاز های مشترک تمام موجودات زنده مثل آب، خواب، غذا و تولید مثل نیاز های دیگری دارد به نام نیاز های ناخودآگاه و خودآگاه.

نیاز های خودآگاه اهمیت کمتری نسبت به نیاز های ناخودآگاه دارد، اما به این معنی نیست که نباید به آنها توجه کرد. نیاز هایی مانند، مادیات، تفریح و … اما از طرفی نیاز های ناخودآگاه بسیار با اهمیت هستند و تمامی هم ندارند! با پیشرفت هر روز روانشناسی، شناخت ما راجب این نیاز ها و ریشه های وجودی آنان بیشتر میشود. نیاز های ناخودآگاه به دو دسته نیاز های جمعی و نیاز های فردی تقسیم بندی میشود، نیاز های جمعی کاملا مشخص هستند و در یک رابطه عاطفی باید به نیاز ها رسیدگی کرد تا سلامت رابطه نیز حفظ شود. چند مورد از نیاز های جمعی را برسی می کنم.

این نیاز دغدغه سر به مهری است برای انسان، که همیشه دنبال این است بداند معشوقش چه چیزی میخواهد؟ و با چه کاری میتوان یک فرد را شیفته و عاشق خود کرد؟ علم روانشناسی که اکنون جایگاه بسیار ویژه ای در جوامع پیشرفته دارد پرده از راز های ناخودآگاه برمیدارد. نیاز های فردی بسیار عمیق هستند و بیشتر این نیاز ها از سن ۳ سالگی تا ۱۳ سالگی شکل میگیرند، با افزایش سن نیاز های کمتری در ناخودآگاه به وجود می آید. کتاب بازگشت به عشق نیاز های فردی را در قالب پنج حالت توضیح داده است.

اعتماد به نفس شکل ها و ظاهر های گوناگونی دارد، که در کتاب بازگشت به عشق به شکلی کامل برسی شده است. اگر در یک رابطه به این جزئیات راجب اعتماد به نفس توجه شود، آن رابطه دچار روزمرگی نمیشود.

عقده حقارت بر اثر فشار های عوامل بیرونی روی فرد ایجاد میشود و شکل های مختلفی دارد که برای تجزیه و تحلیل آن زمان زیادی نیاز است. در گیری شما با عقده حقارت یک شخص میتواند در حالت های مختلفی ایجاد شود. مثلا: عوامل بیرونی و اطرافیان باعث بر انگیخته شدن عیقده حقارت میشوند، و کار شما کم به رفع آن خواهد بود یا یک رفتار یا ویژگی شما باعث فوران عقده حقارت شده است که باید جلوی آن را بگیرید و تاثیر های منفی را ازبین ببرید، عقده های حقارت عواملی مانند تحقیر شدن، شکست های پی در پی، عقده های مالی و …

کمبود هایی که در زندگی پیش می آید چه مادی و چه روحی تبدیل به بزرگ ترین چالش زندگی فرد میشوند. کمبود ها باعث ایجاد ویژگی های منفی میشود، مانند پرخوری که فرد هر چه میخورد سیر نمیشود و این مشکل باعث چاقی و بیمار شدنش خواهد شد، کمبود نیز به همین شکل به انسان ضربه میزند، در یک رابطه کامل طرفین باید تا جایی که میتوانند به یکدیگر کمک کنند برای ازبین رفتن این کمبود ها. وابستگی که بعد از این کار رخ میدهد میتواند پیوند ناگسستنی را ایجاد کند.

ترس ها آسیب هایی زیادی به فرد وارد می کند، اما بدترین ویژگی ترس این است که انسان را محدود می کند، مانند فردی که بخاطر ترس از بیان کردن احساس خود، عشقش را از دست می دهد. اگر به شریک زندگی خود کمک کنید ترس هایش را ازبین ببرد، بزرگ ترین تکیه گاه او خواهید بود.

تا حدودی با دلایل عاشق شدن اسنان ها آشنا شدیم، اما چطور یک فرد میتواند عشقش را فراموش کند؟! عشق و نفرت دو روی یک سکه هستند، و مرز باریکی بین آنها وجود دارد. عشق همانطور که به وجود می آید میتواند ازبین برود، دلایل ازبین رفتن عشق کم نیستند. برخی از این دلایل اشتباهات فردی نیستند بله تحت تاثیر عوامل بیرونی به وجود می آیند مانند: مشکلات مالی، اختلاف های خانوادگی، فاصله های اجباری، نبود توان برای شروع زندگی و …

اما عوامل دیگری و جود دارند که انسان میتواند آنها را مدیریت کند، عواملی که خودما و یا طرف مقابل بوجود می آوریم. اگر ما باعث بوجود آمدن مشکل یا نقصی در رابطه هستیم باید، به عنوان مقصر مشکل را حل کنیم. اما اگر مشکل ایجاد شده از سمت طرف مقابل است، باید حواسمان جمع باشد که مقصر این مشکل نشویم! زمانی که شریک عاطفی باعث بوجود آمدن مشکلی میشود ما باید بتوانیم مشکل را مدیریت کنیم نه اینکه اجازه بدیم بزرگ تر شود، اگر ما در مقابل این مشکلات کاری نکنیم خود مقصر هستیم و چون بهترین رفتار را در مقابل مشکل از خود نشان ندادیم.

فرض کنید همسر شما عصبانی است شما مقصر نیستید اما او با شما بحث می کند و شما هم عصبی میشود، نتیجه چه خواهد بود؟ اما اگر خود را کنترل کنید همسر خود را آرام کنید، نتنها دیگر مشکلی نخواهد بلکه میتوان برای همیشه جلوی چنین اتفاقاتی را گرفت. در ادامه بصورت خلاصه چند مورد از عواملی که در رابطه مشکل ساز میشوند را برسی می کنیم، این چند مورد آنهایی هستند که بین همه انسان ها مشترک میباشند، و موارد دیگر بستگی به تیپ شخصیتی افراد دارد که در کتاب بازگشت به عشق توضیح داده شده است.

تنش های مدام مانند خطی میباشند که از کشیده شدن در به روی کاشی های زمین ایجاد میشود، چون فاصله بین در و کاشی تعادل مناسبی ندارد، هر چه اجازه دهیم در زندگی و رابطه عاطفی تنش ها بیشتر بیشتر شوند و یا تبدیل به عادت عمق این خط ایجاد بیشتر میشود، و بالاخره روزی میرسد که در و کاشی آنقدر به یکدیگر بردخورد کرده اند و یکدیگر را تراشیده اند که دیگر برخوردی صورت نمیگیرد و ساده از کنار هم رد میشوند!

دروغ گفتن راجب هر چیزی میتواند اعتماد را در رابطه ازبین ببرد، و نبود اعتماد هم شروع تنش است و هم شروع شک. اگر طرف مقابل پیش زمینه پارانوئید (شکاک) بودن را داشته باشد، این مشکل چندین برابر خواهد شد.

توهین نیز اعتماد و عشق را ازبین میبرد، توهین روشنی آینده را کور می کند، و برای فرد این تفکر را به وجود می آورد که اگر اکنون این توهین ها را میشنوم بعد ها چه خواهد شد!

فهمیدیم عقده حقارت چقدر میتواند آسیب رسان باشد، تحقیر کردن یک فرد آن هک اگر معشوق مان باشد، ضربه ای بسیار بزرگ وارد می کند، هیچ وقت عشق خود را تحقیر نکنید مخصوصا پیش دیگران.

همه ما از آسیب های روانی که خیانت میتواند به سلامت یک رابطه وارد کند مطلع هستیم.

زندگی ها و روابط زیادی بخاطر دخالت های غلط خانواده یا دوستان از هم پاشیده میشود، حرف هایی که هر روز دو معشوق را از یکدیگر دور تر میکند، اطرافیان عشقتان بسیار در رابطه شما تاثیر گذار هستند و باید تاثیر اطرافیان را کنترل کرد.

بی محلی کردن یا محبت نکردن میتواند دلایل زیادی داشته باشد مانند: مشکلات فردی، مشکلات خلقی، مشکلات شخصیتی و.. اما بی توجهی اشتباهی است که گاهی از روی آسوده خاطر بودن افراد اتفاق می افتد، شخص به نقطه امن میرسد، میداند که عشقش همیشه کنار او است، ناخودآگاه افرادی که به نقطه امن میرسند به این شکل برنامه ریزی میشوند: پس نیاز به تلاش بیشتر نیست، خیلی هم نیاز به توجه ندارد، بذار کمی استراحت کنم به فکر خودم باشم، من خواسته های خودم رو میخوام و ….

هدف مند نبودن یک رابطه یا زندگی باعث خنثی شدن انرژی مثبت آن رابطه میشود، بی هدفی و بی برنامه گی ویژگی های جذابی نیستند و ممکن است باعث سردی و جدایی شود، همه پیشرفت و آینده را دوست دارند، اگر فردی با برنامه و هدفمند باشیم از دید همه جذاب خواهیم بود، این امتیاز مثبت بسیار جای بحث دارد که میتوانید در کتاب مطالعه کنید، فعلا از توضیحات بیشتر صرف نظر می کنیم، تا به بقیه مراحل بپردازیم.

فصل اول به ما نشان داد چطور مشکل ها را بشناسیم، چطور ضعف ها را پیدا کنیم، چطور تکلیف خود را مشخص کنیم، در مرحله دوم ما باید از نتایج مرحله اول استفاده کنیم. به این صورت که باید، ضعف ها را ازبین برد، باید نقطه مقابل آنها را ایجاد کرد. ” اگر فردی بودید که سریع خشمگین میشد اکنون تنها نباید این ضعف را ازبین ببرید بلکه باید بیشتر عمل کنید و فردی با حوصله تر از حد انتظار که از شما میرود باشید.”

در مرحله دوم باید نکات منفی را ازبین برد و نقطه مقابل آنها را نیز ایجاد کرد، بلکه باید نیاز ها و معیار های طرف مقابل را ایجاد کرد، به چیز هایی که باعث جذب عشقتان میشود بپردازید مثلا اگر عشقتان فردی خوش صحبت است، باید مهارت اجتماعی خود را بالا ببرید، این کار باعث میشود عشقتان با شما راحت تر باشد، بیشتر به شما نزدیک شود.

برخی از مراجعه کننده های سربرگ تازه سوال می کنند، خب چه نیازی است که ما همه این کار ها را انجام بدیم، تصور کنید عشقتان میخواهد به بازگشت فکر کند، او نگاهی به رابطه می کند و میبیند چیزی تغییر نکرده که انگیزه ای برای بازگشت به او بدهد، میبیند اگر برگردد همان مشکلات قبلی تکرار خواهد شد! اگر شما باشید، به چه دلیلی به رابطه برمیگردید؟

راه کار های کتاب بازگشت به عشق برای چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم به اینجا ختم نمیشود یکی دیگر از نیاز های شما برای برگرداندن عشقتان پیشرفت است. پیشرفت نه فقط در ضعف ها و کمبود ها بلکه پیشرفت برای افزایش امتیازات مثبت، کسی که بتواند زندگی منظم و هدف مندی را برای خود پی ریزی کند، قطعا در روابط عاطفی خود موفق خواهد بود. امتیازات جدید جذابیت کاراکتر شما را افزایش میدهد قدرن نفوذ شما را در ناخودآگاه دیگران بالا تر میبرد، این کار باعث میشود دیگران راحت تر به شما اطمینان کنند.

سخن نویسنده: هدفی که برای پیاده سازی تکنیک های NLP ، قانون جذب، مهارت های ارتباط، تکنیک های نفوذ به ناخودآگاه …. در این کتاب در نظر گرفته شده بود، به وجود آوردن یک رهنمای کامل و جامع با دربر گرفتن به روز ترین تکنیک ها و اطلاعات روانشناسی بود. مراحل شش گانه بازگشت عشق در این کتاب ۱۷۰ صفحه ای به صورت کامل آموزش داده شده است، شما فقط از طریق سایت سربرگ تازه میتوانید برای دانلود کتاب بازگشت به عشق حسین رجب پور اقدام کنید، سایر مقالات که در سطح اینترنت وجود دارد ارتباطی با این کتاب ندارند، هیچ سایت دیگری حق ارائه این کتاب را ندارد.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید، تیم روانشناسی سربرگ تازه از بهترین و با تجربه ترین روانشناسان ایرن تشکیل شده است، همچنین تمام روانشناسان سربرگ تازه زیر نظر آقای رجب پور دوره های ان ال پی و جذب را گذرانده اند و صلاحیت پاسخگویی سوالات شما را دارند؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

Telegram (برای ارتباط سریع تر با تلگرام روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

Whatsapp (برای ارتباط سریع تر با واتس آپ روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

چطور رابطه خراب را درست کنیم

کانال روانشناسی: sarbargetaze

 

مقالات مرتبط: ارتباط با ما

چگونه رابطه از دست رفته را ترمیم کنیم

زبان بدن در عشق

دینامیک های مرد و زن

چگونه با اعتماد بنفس باشیم

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

سربرگ تازه یک سایت خسته کننده و بی هدف نیست، سربرگ تازه یک سایت تخصصی در زمینه ان ال پی و قانون جذب می باشد. من حسین رجب پور نویسنده مقالات سایت و محقق در زمینه قانون جذب و ان ال پی هستم.

سلام.
من میخوام با دوستم که رابطه مون قطع شده دوباره ایجاد رابطه کنم ولی نمیخوام که اگه قبول نکرد آبروم بره!چه راهی پیشنهاد می کنید؟

سلام عرض شد برای حل مشکل و پرسش و پاسخ از طریق شما ره ۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰ در تلگرام یا واتس آپ پیام بدید مدیر روابط عمومی موسسه خانم گلرویی پاسختون رو میدن و به مشکلتون رسیدگی میکنن ارادت مند شما حسین رجب پور

برگرداندن مرد به رابطه چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم برگرداندن زن به رابطه چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم چگونه عشقم را برگردانم بازگشت به رابطه راه های برگرداندن دوست پسر تکالیف برای برگرداندن عشقمان بهترین راه برای برگرداندن عشقم

ببخشید امکانی داره برگردنش

ببخشید امکانی داره برگردنش دارم سکته میکنم سریع لطفا

در پاسخ به arian
سلام عرض شد. هیچ توضیحی ندادید هیچ چیز مشخص نیست هیچ اطلاعاتی از شما وجود نداره چطور بهتون بگم طرفتون برمیگرده وقتی اصلا نمی دونم مشکل شما چی بوده!
برای پرسش پاسخ میتوانید به تیم پشتیبانی از طریق تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید: ۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

سلام شما فوق العاده هستید اینو جدی میگم من با همه این سایت ها حرف زدم شما یه چیز دیگه هستید یه راست میرید نزدیک دو میلیون توی این سایت اون سایت خرج کردم هیچی به هیچی فقط کتابتون رو خوندم بعد ۲۰ روز زنم زنگ زد گفت انگار واقعا میخوایی تغییر کنی منم گفتم آره قرار شد یه فرصت به هم بدیم. آقای دکتر ما میخوایم بیایم پیش خودتون اصلا پیش هیچ مشاوره دیگه ای نمیخوام برم فقط خود شما خود شخصتون حتی روانشناس های تیمتون که بسیار با تجربه هستن نه شما معجزه گر زندگی خیلی ها هستید همه ویس های کانالتون رو که مردم راجب دوره ها داده بودن گوش کردم هزاران نفر بخاطر شما زندگیشون این طوری تغییر کرده این افتخار رو به من بدید خواهش می کنم

در پاسخ به یه ناشناس
سلام دوست عزیز. شما به بنده لطف دارید. می تونید با پشتیبانی هماهنگی های لازم رو داشته باشید به تیم پشتیبانی در تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید
۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

سلام من ۱۶سالمه عاشق یه پسری شدم اونم عاشقم بود ولی بخاطر لجبازیا گیر دادنا بچه بازی ایه من رابطمون کم کم سرد شد و تموم شده ولی من هنوز دوسش دارم درست شدم خیلی رو خودم کار کردم میخام برگرده فقط همینو میخام
چجوری برش گردونم لطفا بگین خاهش میکنم

در پاسخ به Mobina
سلام برای پرسش سوالات باید توی تلگرام یا توی واتس آپ به تیم پشتیبانی پیام بدید. ۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

یک سال بزرگترم است .از هم جدا شدیم ولی همدیگه رو دوست داریم…

سلام دوست عزیز. شما اشاره کردید به این که طرف مقابلتون رو بخ…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020

 

برخی از موارد هستند که با اصرار بر انجام آنها، رابطه خوب خود را به رابطه ای بد و ناراحت کننده تبدیل می کنیم. در این مطلب 10 عادت بد زوج ها را نام برده ایم که باعث خراب شدن رابطه آنها و گاهی حتی منجر به طلاق می شود.

 

چطور رابطه خراب را درست کنیم

آیا احساس می کنید رابطه شما به نوعی ناامیدی، کشمکش یا احساسات بد رسیده است؟ حقیقت این است که همه رابطه های عاشقانه با این نوع مشکلات روبه رو می شوند و این کاملا طبیعی است.

 

اما برخی از موارد هستند که با اصرار بر انجام آنها، رابطه خوب خود را به رابطه ای بد و ناراحت کننده تبدیل می کنیم. در این مطلب 10 عادت بد زوج ها را نام برده ایم که باعث خراب شدن رابطه آنها و گاهی حتی منجر به طلاق می شود.

 

1.   انتقاد کردن

حتی انتقادهای «سازنده» نیز باعث می شود همسر شما تصور کند همیشه زیر ذره بین شماست و به همین دلیل حالت دفاعی به خود می گیرد و پرخاشگر می شود. این مساله باعث کم شدن لذت از رابطه و تخریب آن می شود. خشن، بی رحم و قضاوت کننده بودن هنگام عصبانیت، پاسخ هایی همچون فرار یا جنگ و نزاع به دنبال دارند.

 

2.   اصرار بر اینکه همسرتان نیز دقیقا مثل شما باشد

سازگاری صددرصد بین دو طرف سریع ترین مسیر برای رسیدن به رابطه ای ملال آور و خسته کننده است. اگر اصرار داشته باشید که همسرتان نیز احساسات، علایق و طرز فکر مشابه ما داشته باشد در واقع رابطه خود را به سمت ناامیدی و بدبختی سوق می دهید.

 

3.   از بین بردن صمیمیت

اگر از روی عادت از نزدیک شدن فیزیکی و احساسی به همسر خود دوری می کنید و خود را با کار، تلویزیون یا سرگرمی های دیگر مشغول می کنید، باید بدانید در حال ایجاد فاصله بزرگی بین خود و همسرتان هستید که شاید هیچ گاه قابل ترمیم نباشد.

 

4.   مقصر دانستن یکدیگر

استفاده از واژه «تو» هنگامی که عصبانی و ناراحت هستید باعث می شود تا طرف مقابل نیز لباس دفاعی به تن کند. اگر هدف شما برقراری ارتباط با بیشترین میزان صمیمیت است، بهتر است صحبت های خود را با جملات مثبت تری همچون: «من احساس می کنم» آغاز کنید.

 

5.   معامله

دادن با قید و شرط و گرفتن با احتیاط ، هر دو تخریب کننده رابطه زن و شوهر هستند. این موارد این هشدار را به دو طرف می دهد که هنگامی که زن یا شوهر چیزی می بخشد، در عوض آن چیزی می خواهد. این ترس باعث آسیب دیدن رابطه می شود.

 

6.   بی توجه بودن به مسایل عاشقانه

هیچ رابطه ای تا ابد گرم و پرحرارت نیست. هنگامی که جذابیت اولیه رابطه دو طرف کمرنگ شد، برخی از زوج ها تصور می کنند رابطه آنها تمام شده و دست از تلاش بر می دارند. اما واقعیت این است که آنها خود را از تجربه داشتن عشقی پایدارتر و لذت بخش تر محروم می کنند.

 

7.   تمرکز روی نقاط منفی

هر چه بیشتر در مورد عیب ها و نقاط منفی همسر خود فکر یا صحبت کنید، این موارد در ذهنتان بزرگ تر و آزاردهنده تر می شوند.

 

8.   گوش نکردن

تصور اینکه همیشه حق به جانب شما است و یکطرفه صحبت کردن و پرهیز از گوش کردن به حرف های طرف مقابل از جمله مواردی است که به رابطه طرفین آسیب جدی می رساند.

 

9.   مخفی کرن نیازهای خود

اگر نیازهای خود از همسرتان را بیان نکنید، همیشه احساس ناامیدی و محرومیت خواهید داشت. برای داشتن رابطه سالم و ماندگار، بسیار مهم و حیاتی است که خواسته های خود را با همسرتان در میان بگذارید.

 

10.   انتظار داشتن رابطه عاشقانه رویایی

عاشقانه های رویایی فقط برای قصه های جن و پری است و باید توجه داشته باشید که ما انسان هستیم و روی زمین زندگی می کنیم. تقاضاهای رویایی و داستان گونه که مثلا همسر شما همیشه مهربان، قابل اعتماد، عاشق دلباخته و … باشد کمی غیرمنطقی به نظر می رسد. عاشق ماندن همچون روزهای اول آشنایی بسیار دشوار و تا حدی دور از انتظار است. باید منطقی به زندگی نگاه کنید و انتظارات واقعی از طرف خود داشته باشید.

منبع:برترین ها

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

چطور رابطه خراب را درست کنیم


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به یاد داشته باشید این ۴ حرکت آسان برای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه پس از جدایی اگر با هدف ازدواج و پایداری رابطه شکل نگیرد نمی تواند نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشد. پس اگر به دنبال بازگشت به رابطه پس از جدایی هستید حتما باید با هدف رسیدن به ازدواج و پایداری رابطه پیش بروید. به عبارت دیگر هدف نباید بازگشت به رابطه دوستی باشد.

اگر بخواهیم به این پرسش که چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم پاسخ دهیم باید بدانیم بازگشت به رابطه پس از جدایی ساده ترین مرحله است زیرا فقط خلاصه به برگرداندن عشق نمی شود بلکه حفظ رابطه و پایداری آن نیز اهمیت دارد؛ یعنی اگر ازدواج نکرده ایم، ارتباط را به ازدواج ختم کنیم و اگر ازدواج کرده ایم احتمال جدایی را برای همیشه از بین ببریم.

پس وقتی در مورد ۴ حرکت آسان برای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه پس از جدایی صحبت می کنیم منظور یادگیری مهارت های بازگرداندن عشق از دست رفته و همچنین رسیدن به ازدواج است و اگر متاهل هستیم بازگرداندن همسر به قصد پایداری همیشگی رابطه (نه روابط کوتاه مدت و تفریحی).

اگر همچنان رابطه شما تمام نشده است و در شرایط پس از جدایی قرار ندارید اما طرف مقابل رابطه اش با شما سرد شده است و دیگر به شما توجه نمی کند به شما توصیه می کنم نگاه کنید به مقاله قبلی من با نام چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم).

چطور رابطه خراب را درست کنیم

این مقاله در گذشته ۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته نام داشت که در آخرین و جدید ترین به روز رسانی در سال ۱۳۹۹ که بر اساس آخرین تکنیک ها و پژوهش های من – شاهین زند – نوشته شده است به ۴ حرکت آسان برای برگرداندن عشق از دست رفته و شروع دوباره رابطه تغییر یافت که مهارت مهارت های از راه دور برای بهبود رابطه نیز به آن اضافه شده است.

گاهی اوقات به یک فرصت دیگر برای شروع دوباره رابطه تمام شده نیاز داریم. 

اولین تجربه ای که پس از جدایی احساس می کنیم یک خلا دردناک است که گویی زندگی را برای مان بی معنا می کند. به همین دلیل در اعماق قلب خود احساس می کنیم اگر فقط یک شانس دیگر داشتیم می توانستیم همه چیز را  رو به راه کنیم؛ در نتیجه به خود می گوییم هر طور شده باید راهی برای شروع دوباره رابطه تمام شده خود پیدا کنم.

گاهی اوقات نیاز داریم برای یک بار دیگر هم که شده برای شروع دوباره رابطه پس از جدایی خود تلاش کنیم تا شاید مرور خاطرات قدیمی در تنهایی تاریک اتاق به مرور نوستالژی عاشقانه ای در کنار عشق مان تبدیل شود که اکنون همسر ماست.

به هر حال چیزی که بیش از همه ذهن را در این شرایط درگیر می کند این است که آیا احتمال بازگشت به رابطه وجود دارد و یا واقعا باید همه این خاطرات را فراموش کنیم!! اصلا مگر می شود فراموش کرد …

به همین دلیل در این مطلب می خواهیم در مورد مهارت های بازگشت به رابطه پس از جدایی بر اساس روانشناسی عشق و دیگر منابع روانشناختی صحبت کنیم که به صورت مرحله به مرحله و بر اساس یک برنامه جامع و مشخص به ما کمک می کند رابطه از دست رفته خود را دوباره شروع کنیم.

البته باید تاکید کنم حفظ رابطه از بازگرداندن عشق به رابطه تمام شده پس از جدایی مهم تر است زیرا بازگشتی که به جدایی مجدد ختم شود شما را در چرخه بازگشت و جدایی می اندازد که از ” جدایی همیشگی” بدتر است ( نگاه کنید به چرا بازگشت به رابطه ساده است اما کافی نیست).

به هر حال نتیجه ای که سخن بالا می گیریم این است که بازگشت به رابطه تمام شده بسیاری ساده تر از آنی است که تصورش را بکنید هرچند شروع یک رابطه جدید با فردی جدید از آن هم ساده تر است اما گاهی تلاش برای حفظ یک رابطه عاشقانه که سرشار از خاطرات شاد و زیباست ارزشش را دارد ( نگاه کنید به چگونه طرف مقابل برای شروع دوباره رابطه پیش قدم شود).

به زبان ساده همه کاری که باید انجام دهیم به دو دسته تقسیم می شود:

حرکت اول: کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد – پرهیز از اشتباهات بعد از جدایی

حرکات بعدی: کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد از جمله تکنیک های جذب غیر مستقیم ( نگاه کنید به اشتباهات و اقدامات صحیح بعد از جدایی – بعد از کات کردن چه باید کرد)

قبل از اینکه در مورد ۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه تمام شده سخن بگوییم اجازه دهید اشاره کنیم که منابع این مهارت ها و تکنیک ها بر اساس برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه، هیپنوتیزم، زبان بدن، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی عشق، فرهنگ شناسی ایرانی، عصب شناسی و شخصیت شناسی و ان ال پی (NLP) عشق یا برنامه ریزی عصبی کلامی است.

بر اساس همین تکنیک های nlp عشق یا برنامه ریزی عصبی کلامی است که که می آموزیم چه کارهایی بعد از کات کردن نباید انجام دهیم ( مثلا اصرار به ادامه رابطه) و یا مدت زمان ممنوعیت تماس چقدر است ( نگاه کنید به واقعیت در مورد تکنیک های nlp برای برگرداندن عشق)

برنامه ریزی عصبی کلامی / neuro-linguistic programming  فقط یکی از ده هاه تکنیک و منبعی است که در طراحی تکنیک های نوین بینش و کتاب های من – شاهین زند – استفاده شده است. اما از آنجایی که اطلاعات کمی درمورد این رویکرد وجود دارد، در ادامه کمی در مورد آن صحبت خواهیم کرد و سپس به سراغ مراحل شروع دوباره رابطه پس از جدایی خواهیم رفت.

NLP یا برنامه ریزی عصبی کلامی یعنی بدست آوردن قدرت و کنترل ضمیر ناخودآگاه خود یا دیگران. به زبان ساده nlp به ۳ شکل به شما کمک می کند

nlp یا برنامه ریزی عصبی کلامی در واقع به معنای ارتباط بین نشانه ها و و نورون های مغز است. همه درک ما، احساسات ما و اقدامات مان تحت تاثیر ارتباطی است که بین نشانه های بیرونی و نورون های درونی ذهن شکل می گیرد ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به تکنیک ها و مفاهیم برنامه ریزی عصبی کلامی).

۱ – چگونه nlp  دانش را به مهارت تبدیل می کند

برای بسیاری از شما پیش آمده است که کاری انجام دهید که می دانید اشتباه است ( مثلا پرخاشگری یا عصبانیت). در این شرایط مهم نیست چقدر با خود تکرار کنید و یا نسبت به مضرات پرخاشگری آشنا باشید، همچنان این رفتار ناخوشایند را انجام می دهید. یا ممکن است بسیاری از دانسته های رفتاری دیگر خود را در زمان مناسب به یاد نیاورید.

به همین دلیل است که من از تکنیک های nlp در آموزش های خود استفاده می کنیم و نام آن را آموزش مطالعه محور گذاشته ام زیرا نه تنها دانش روابط عاطفی را به شما می آموزد برای مثال دانش بازگشت به رابطه بلکه این دانش را در ناخودآگاه شما برنامه ریزی می کند.

وقتی دانش مورد نظر در ضمیر ناخودآگاه برنامه ریزی شود دیگر نیاز نیست به آن بیندیشید یا آن را به خاطر داشته باشید، این تکنیک ها خود به خود در رفتار و اقدامات شما نمایان خواهد شد و آن ها را اجرا خواهید کرد.

۲ – چگونه nlp به ما در نفوذ به احساسات دیگران کمک می کند

همان چیزی که من را عاشق می کند نمی تواند شما را نیز عاشق کند. انسان ها با توجه به گذشته و تجربیاتی که داشته اند ویژگی ها و نیازهای متفاوتی در سطح ناخودآگاه دارند و در نتیجه نمی شود یک قانون برای عاشق کردن همه افراد ایجاد کرد ( نگاه کنید به عشق و نیازهای ضمیر ناخودآگاه)..

بسیاری از کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد و همچنین کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد با هدف ایجاد احساس مثبت و مورد نظر در شخص مقابل جهت بازگشت به رابطه پس از جدایی است.

۳ – چگونه nlp به ما در رسیدن به هر هدفی کمک می کند

مهمترین و شگفت انگیز ترین قدرت nlp در فعال کردن نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه است. ضمیر ناخودآگاه شما یک نیروی هدایت پنهان است که اگر به درستی از تکنیک های فرمان به ضمیر ناخودآگاه استفاده کنید هم شما را به سوی اهداف تان هدایت می کند و هم عامل اصلی ایجاد احساس عشق در دیگران است.

این ویژگی nlp همان چیزی است که به ما در جذب شخص مورد نظر با استفاده از شیوه های ارتباطی غیر مستقیم و بر اساس روانشناسی جذب کمک خواهد کرد ( برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به یا قانون جذب عشق از دست رفته بر اساس روانشناسی جذب).

در واقع بر خلاف باور عامیانه مدت زمان ممنوعیت تماس بعد از جدای برای این نیست که فقط ارتباط را قطع کرده باشیم بلکه برای این است که از شیوه های ارتباطی غیر مستقیم نیز استفاده کنیم. به هر حال قبل از هر چیز باید با اشتباهات بعد از جدایی و کارهایی که بعد از کارت کردن نباید انجام داد اشنا باشیم – در ادامه همین مقاله این موارد را نیز توضیح خواهیم داد.

اگرچه احتمال بازگشت به رابطه در روابط مختلف می تواند کمتر یا بیشتر باشد اما در هر صورت این ۴ حرکت به صورت قابل توجهی به شما در بازگشت به رابطه پس از جدایی کمک خواهد کرد ( نگاه کنید به برگرداندن مرد به رابطه – چه مردانی به رابطه برمی گردند).

با این ۴ حرکت ساده برای بازگرداندن عشق از دست رفته یاد می گیرید چگونه با شیوه های ارتباط مستقیم و غیر مستقیم در طرف مقابپل نسبت به خود احساسات مثبت ایجاد کنید. همچنین در مورد مدت زمان ممنوعیت تماس بعد از جدایی یاد خواهید گرفت، کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد و کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد را می آموزید و همچنین از اشتباهات بعد از جدایی پرهیز خواهید کرد.

مهمترین منابع بکار رفته در این ۴ حرکت آسان، تکنیک های NLP برای برگرداندن عشق و کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند است.

حرکت اول برای اینکه بفهمیم چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم شناخت اشتباهات بعد از جدایی است که انسان ها معمولا پس از جدایی و طلاق مرتکب می شوند؛ همان اشتباهاتی که بعد از کات کردن باعث ارسال سیگنال منفی می شود.

پس می توان گفت کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد اول از همه شامل پرهیز از اشتباهات بعد از جدایی است.

اشتباهاتی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، اشتباهاتی است که پس اتمام رابطه بسیاری افراد به صورت ناخودآگاه مرتکب می شوند زیرا ناخودآگاه به آنها می گوید این بهترین کار برای بازگشت به رابطه شکست خورده است.

اما با اینکار نه تنها باعث ارسال سیگنال های منفی / احساسات منفی به طرف مقابل می شود بلکه موجب می شود احساس شکست در رابطه و ترد شدن پیدا کنید. به عبارت دیگر این اشتباهات وضعیت روحی شما را بیشتر نابسامان می کند.

به همین دلیل است که در ابتدا گفتیم برای اجرای هر تکنیکی مرتبط با احساسات و رفتار باید از طریق برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه آن را حل کرد زیرا ریشه اکثر اقدامات، احساسات و رفتارات ما ضمیر ناخودآگاه است. در مورد اشتباهات نیز برای حل ریشه ای آن باید باور های غلط مرتبط با آن را پیدا کرد و آن ها را از ریشه قطع کرد ( نگاه کنید به ۱۱ باور غلط که بعد از کات کردن باعث اشتباهات بیشتر می شود).

چطور رابطه خراب را درست کنیم

 

تجربیات گذشته، دوران کودکی، امیال، آرزوها و ترس ها، چیزی را در ذهن ما ایجاد می کنند که ضمیر ناخودآگاه نام دارد. ضمیر ناخودآگاه به صورت پنهان مسئول ۹۰ درصد از اقدامات و رفتارهای ما است.

پس از اینکه یک رابطه عاشقانه تمام می شود ضمیر ناخودآگاه شما همچنان به دنبال نشانه هایی از وجود احساس عاشقانه در عشق از دست رفته است. به این منظور دچار سوء گیری شناختی می شود. سوء گیری شناختی به معنی پذیرش بخشی از واقعیت است که مطابق با امیال ذهن ما باشد.

در این موقعیت ضمیر ناخودآگاه، تمایل به برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه دارد و پذیرش این امیال ضمیر ناخودآگاه نیز باعث می شود دوست داشته باشید هر نشانه ای را که بیانگر احساس وی است بپذیرید حتی اگر به ضرر خودتان باشد. در نتیجه بهانه هایی که از سوی معشوق عنوان می شود را بی چون و چرا می پذیرید و حتی ممکن است گاهی خود را مسبب پایان رابطه عاشقانه تصور کنید.

این بهانه ها گاهی در مورد وضعیت اقتصادی است، گاهی در مورد مشکلات درونی و گاهی هم مخالفت خانواده ها. به هر حال بهانه های بسیاری در این موقعیت ممکن است عنوان شود و شما نیز ناخودآگاه آن ها را بپذیرید. باید بدانید بهانه ها یا دلایلی که به ظاهر باعث جدایی شما شده اند، ریشه اصلی سرد شدن عشق در طرف مقابل نیستند.

برای پیدا کردن دلیل از دست رفتن عشق تان نباید به دنبال دلایل خودآگاه باشید بلکه باید دلایل ناخودآگاه را پیدا کنید. به یاد داشته باشید عشق از طریق خودآگاه و منطق شکل نمی گیرد بلکه ناخودآگاه ایجاد می شود.

پذیرش این بهانه های ناسازگار با واقعیت که یکی از اشتباهات بعد از جدایی است می تواند موجب اشتباهات بعدی شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.

به یاد داشته باشید اشتباهات بعد از جدایی می توانند شما را به یک برند تبدیل کنند اما نه یک برند مثبت بلکه برندی که وقتی اسمش یا یادش به خاطر می آید همراه با احساسات ناخوشایند و منفی است.

از دیگر اشتباهات بعد از جدایی که منجر به شکست شما در بازگشت به رابطه پس از جدایی می شود و معمولا افراد پس از جدایی و قطع ارتباط انجام می دهند انتخاب عکس های معذرت خواهی، متن برای برگرداندن عشق یا ارسال صدها پیام و اس ام اس است برای اینکه اعتراف کنند اشتباه خود را پذیرفته اند ( به دلیل بهانه پذیری ناسازگار) و یا اشتباه خود را توجیه کنند.

اما در واقع با اینکار فقط باعث ارسال بیشتر سیگنال های منفی می شوند زیرا این عمل مستقیما احساسات منفی را هدف می گیرد و افزایش می دهد. هرگونه اشتباه، اشاره به اشتباه، پذیرش اشتباه و توجیه آن نیز فقط بیشتر اشتباه و حس منفی مرتبط با آن را در یادها ایجاد می کند.

اگر به دنبال یک شروع تازه برای رابطه قبلی خود هستید باید بدانید بعضی افراد تصور می کنند یک راه درمانی سریع وجود دارد که هر مشکلی را می تواند به سادگی حل کند و آن هم دلجویی و معذرت خواهی از عشق است. اما این تصور یک تصور احساسی است و از سیگنال های منفی و غریزه شما نشات گرفته است.

البته روش صحیحی برای عذر خواهی کردن وجود دارد که می توان از آن حتی وقتی هیچ اشتباهی مرتکب نشده اید استفاده کنید که در همین مراحل به آن اشاره می شود.

یکی دیگر از کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد و باعث می شود موفق به بازگرداندن عشق از دست رفته نشویم تکدی گری احساسی است. تکدی گری احساسی یعنی اصرار به ادامه رابطه؛ یعنی برای حفظ رابطه شروع به خواهش و التماس کنیم. این اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که بسیاری آن را بهترین راه برای برگرداندن عشق می دانند.

اگر بخواهیم بفهمیم چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم باید بدانیم اصرار به ادامه رابطه یکی از بزرگترین اشتباهات بعد از جدایی است و یکی از کارهایی است که بعد از کات کردن نباید انجام داد.

به یاد داشته باشید اگر فردی تصمیم بگیرد از شما جدا شود، التماس کردن هرگز تصمیم او را تغییر نخواهد داد. خواهش و تمنا کردن باعث می شود به نظر فردی نیازمند و ضعیف بیایید؛ رفتاری که اصلا جذابیت ندارد.

واقعا فکر می کنید معشوق تان از شما جدا شده است تا برای بازگرداندنش التماس کنید؟ هیچ فردی دوست ندارد با یک فرد نیازمند و ضعیف در رابطه باشد. حتی اگر التماس کردن نتیجه بدهد، رابطه ی شما تبدیل به یک رابطه ی ارباب، برده ای می شود.

حتی اگر اصرار های مداوم به ادامه رابطه باعث بازگرداندن عشق شود، مجدد آن رابطه با شکست مواجه خواهد شد زیرا احساسات منفی در ضمیر ناخودآگاه نه تنها از بین نرفته است بلکه بیشتر شده است.

از اشتباهات بسیاری رایج بعد از جدایی رابطه ی ارباب/ برده است. این رابطه دقیقا پس از التماس کردن و اصرار به ادامه رابطه شکل می گیرد و مجدد باعث ارسال سیگنال های منفی و در نتیجه شکست در بازگشت به رابطه پس از جدایی می شود.

در واقع این نوع از رابطه وقتی شکل می گیرد که بی چون و چرا هر چیزی که از طرف مقابل خود می شنوید را می پذیرید و ارزش خود را زیر پا می گذارید.

در این شرایط ممکن است بدون در نظر گرفتن خودتان هر چیزی را که عشق قبلی به آن اشاره می کند بپذیرید. باز هم تاکید می کنم اجازه ندهید غرورتان را پایمال کند.

ارزش خود را، خوشحالی خود را، رویاها و همه ی زندگی خود را زیر پا می گذارید تا وقتی بتوانید رابطه از دست رفته خود را دوباره بازگردانید با این خیال که رابطه ی خود را بهبود داده اید. گاهی اوقات بعضی این رفتار ها را به این امید انجام می دهند که شاید در آینده بتوانند مجدد با عشق سابق خود رابطه خوبی برقرار کنند.

اما یکی از عوارض این نوع رفتار این است که عشق سابق شما با خود می گوید ” خب اگر انقدر برای بودن با من مشتاق هستی پس باید به هر چیزی که می خواهم عمل کنی”.

در بسیاری موارد، اگر به رابطه ی ارباب/ برده ای تن بدهید، عشق از دست رفته تان که سابق با او در ارتباط بودید فقط به این خاطر شما را نزدیک خود نگاه می دارد که نیاز های عاطفی و جنسی خود را برطرف کند اما هرگز به شما متعهد نخواهد شد.

می دانید چه اتفاقی برای عشق شما در چنین رابطه ی می افتد؟ عشقی که قصد دارید دوباره رابطه خود را با او بسازید برای همیشه از دست خواهد رفت. اگر می خواهید در فرایند بازگشت به رابطه پس از جدایی موفق شوید از شما خواهش می کنم رابطه ی خود را تبدیل به یک رابطه ی ارباب/ برده ای نکنید.

وقتی با فردی وارد رابطه عاطفی می شوید و ناگهان پیامی محبت آمیز از او دریافت می کنید، ضمیر  ناخودآگاه شروع به ترشح هورمون اکسیتاسین / Oxytocin  یا هورمون عشق می کند.

این هورمون باعث ایجاد احساسی هیجان انگیز و سرشار از شوق در هر فردی می شود و وقتی به مرور دریافت احساس عشق از طریق ارتباط آنلاین در ذهنش تکرار شد، ضمیر ناخودآگاه وی به ارتباط آنلاین اعتیاد پیدا می کند. این رویداد بیشتر برای افرادی رخ می دهد که هوش هیجانی ضعیفی داشته دارند.

اکنون تصور کنید چه اتفاقی می افتد وقتی دیگر منبع ترشح این هورمون یعنی دریافت پیام وجود نداشته باشد؟

به صورت ناخودآگاه، اولین کاری که می کنید این است که به سمت منبع ترشح این هورمون یعنی تلفن همراه خود می روید و با ارسال پیام به هر شکلی تلاش می کنید تا با دریافت پیامی از وی مجدد آن احساس را در ذهن خود بیدار کنید.

این رویداد برای افرادی که قبل از جدایی از عشق خود ارتباط تلفنی یا پیامی بیشتری داشته اند رخ می دهد. در این شرایط حتی قرص استومینوفن کدوئین هم نمی تواند جلوی آخرین تماس نصف شب شما را بگیرد.

وجود تکنولوژی های یپشرفته از جمله شبکات اجتماعی و ارتباط های آنلاین مثل تلگرام یا واتس آپ نیز باعث می شوند چنین اعتیادهایی گسترش پیدا کند و هنگام قطع ارتباط به عنوان تنها منبع شروع دوباره رابطه تمام شده در نظر گرفته شود.

این تکنولوژی های ساده که امکان ارسال مداوم پیام را فراهم می کند باعث ایجاد یکی از بزرگترین اشتباهات بعد از جدایی می شود و از جمله کارهایی است که بعد از کات کردن به هیچ وجه نباید انجام داد.

فقط یک لحظه تصور کنید نمی خواهید با فردی صحبت کنید و آن فرد هر ۵ دقیقه یک بار برای شما پیام ارسال می کند. صندوق ورودی پیام های شما مملو می شود از صدها پیام از آن فرد، حتی با وجود اینکه به هیچ کدام از آن پیام ها پاسخ نداده اید.

سپس نصف شب همان فرد با شما تماس می گیرد و شروع می کند به گفتن حرف های آزار دهنده و بی معنی. چه حسی در مورد آن فرد پیدا می کنید؟ آیا می پذیرید مجدد یک رابطه ی عاطفی با آن شخص برقرار کنید؟

ارسال پیام به عشق سابق تان و تماس با وی فقط باعث می شود جذابیت شما کاهش پیدا کند. اگر می خواهید رابطه ی قبلی خود را ترمیم کنید و در شروع دوباره این رابطه تمام شده  به نتیجه برسید باید اجازه دهید فرد مورد نظرتان کمی با خود تنها باشد.

همچنین نیاز دارید به خودتان این فرصت را بدهید تا کمی از رابطه ی از دست رفته ی خود دور باشید. به یاد داشته باشید تماس گرفتن ممتد و ارسال پیام های پی در پی هیچگاه به هیچ فردی کمک نخواهد نکرد.

دریافت پیام های عاشقانه به دلیل تحریک هورمون عشق می تواند به مرور زمان باعث ایجاد ارتباط مثبت بین دریافت پیام و عشق از دست رفته شود. در نتیجه ضمیر ناخودآگاه پس از جدایی به شدت احساس نیاز به دریافت پیام پیدا می کند.

اثبات تاکیدی عشق به معنای اصرار برای اثبات عشق خود به دیگری است و نوعی اصرار به ادامه رابطه پس از جدایی محسوب می شود. اما برای موفقیت در بازگشت به رابطه پس از جدایی باید بدانید عشق را با اصرار و تاکید نمی توان ایجاد کرذ. همانطور که بارها گفته ام، منشا عشق، ضمیر ناخودآگاه است نه خودآگاه. در نتیجه تلاش و تاکید برای اثبات عشق نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

پس فرق نمی کند چقدر اصرار به ادامه رابطه و عشق خود کنید، مدرک بیاورید یا قسم بخورید که عاشقِ رابطه خود با او هستید، به هر حال اینکار به بازگشت عشق پس از جدایی کمک نمی کند.

حتی اگر عشق سابقتان شما را مدام متهم می کند عاشقش نیستید بدانید این یک جنگ روانی است و دلیل واقعی جدایی وی از شما آن اتهامات نیست. چرا که بارها دیده ایم حتی افرادی که به شریک عاطفی خود واقعا آسیب می رسانند، همچنان با عشق طرف مقابل موجه می شوند.

منظورم این است که اگر کسی از ناخودآگاه عاشق شود، دیگر مهم نیست خودآگاه با چه رویداد یا آسیبی مواجه شود، در هر صورت عاشق شما باقی می ماند. اما برعکس اگر خودآگاه با محبت، حمایت و حتی منافع مالی هم رو به رو باشد اگر از ناخودآگاه عاشق نباشد، آن رابطه پایدار نخواهد بود.

در هر صورت باید به یاد داشته باشید نیازی به اثبات تاکیدی عشق نیست زیرا عشق از دست رفته تان می داند چقدر عاشقش هستید. او می داند چقدر به وی اهمیت می دهید، چقدر می خواهید خوشبخت شود، چقدر باعث خوشبختی و خوشحالی شما می باشد و اینکه می تواند شما را کامل کند.

او نیز با شما در ارتباط بوده است و احتمالا برای شما اهمیت قائل است. اما همانطور که گفتم دلیل جدایی شما خودآگاه نیست که خودآگاه بیان شود بلکه ناخودآگاه است و معمولا افراد خود از آن آگاه نیستند.

عشق سابق شما به یک مدرک برای اثبات عشق نیاز ندارد. چنین اقداماتی تنها باعث می شود وی در مقابل شما گارد بگیرد. اینکار همچنین می تواند باعث شود بلاک شوید. (اگر قبلا بلاک شده اید نگاه کنید به معنی بلاک شدن از طرف عشق).

دلیل واقعی جدایی عشق سابق از شما انباشتگی احساسات منفی در سطح ناخودآگاه است.  هر زمان که عشق بی انتهای خود را ابراز می کنید، فقط باعث می شوید احساسات منفی که در وی وجود دارد بیشتر در ذهنش تداعی شود و در نتیجه احتما بازگشت دوباره رابطه بعد از جدایی کاهش یابد.

با یادآوری خود وقتی در شرایط پس از جدایی هستید باعث می شوید در ضمیر ناخودآگاه عشق سابق تان، بیشتر مرتبط با احساس منفی شوید.

بازهم تاکید می کنم اگر می خواهید واقعا در بازگرداندن عشق به رابطه مواجه شوید و پس از جدایی مجدد همه چیز را مثل سابق کنید باید تفاوت بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه را بشناسید.

حتی یک بچه ی کوچک نیز بسیاری اوقات نمی تواند با تعامل دلسوزانه با ایجاد احساس دلسوزی به چیزی که می خواهد برسد پس آیا فکر می کنید شما می توانید با تعاملی دلسوزانه در شروع دوباره رابطه تمام شده موفق شوید؟

پس در صورتی که “اگر” های زیر شامل موقعیت کنونی شما است باید همین الان دست نگه دارید:

پس برای بازگرداندن دوباره عشق به رابطه باید به این نکته توجه داشته باشید ایجاد ارتباط مجدد با عشق سابق تان به دلیل اینکه احساس تنهایی می کنید اصلا فکر خوبی نیست و باعث ترمیم رابطه شما نمی شود ( نگاه کنید به زمان مناسب برای بازگشت به رابطه پس از جدایی).

چیزی که اکنون تجربه می کنید یکی از عوارض جدایی است. باید بدانید همه چنین احساسی پیدا می کنند و این احساس قرار نیست برای همیشه ادامه پیدا کند.

همچنین بدانید تعامل دلسوزانه فقط باعث می شود در ضمیر ناخودآگاه عشق قبلی خود احساسات منفی ایجاد کنید و بیشتر از قبل خود را مرتبط با احساسات منفی کنید.

تعامل دلسوزانه یکی از اشتباهات بعد از جدایی است زیرا هیچ فردی نمی خواهد با یک شخص غمگین زندگی کند. اگر می خواهید در شروع دوباره رابطه تمام شده خود پیروز شوید باید بدانید غمگین بودن و ایجاد احساس گناه و تعامل دلسوزانه هرگز راهکار مناسبی برای شما نیست.

البته عذر خواهی کردن یا استفاده از متن برای برگرداندن عشق در زمان مناسب و در موقعیت مناسب وقتی شرایط بازگرداندن رابطه بعد از قهر است و نه بازگرداندن رابطه بعد از جدایی می تواند فکر خوبی باشد ( نگاه کنید به جملات برگشتن عشق)

جدایی رویداد بسیار ناگواری است به خصوص وقتی شما همچنان نسبت به رابطه خود پس از جدایی حساس هستید و همیشه ذهن تان درگیر این است که آیا او نیز دلش برایم تنگ می شود یا خیر. بدتر از همه وقتی است که متوجه شوید نه تنها نتوانسته اید در ساختن دوباره رابطه موفق شوید بلکه وی با فرد دیگری وارد رابطه عاشقانه شده است.

در چنین شرایطی احساس می کنید از آن شخص مشت محکمی خورده اید و کاملا احساس شکست و سرخوردگی می کنید. هیچ چیز نمی تواند شما را برای چنین رخدادی آماده کند. اما اگر با چنین شرایطی رو به رو شده و متوجه شدید عشق تان، نامزدتان یا فردی که قصد ازدواج با او را داشته اید با فرد دیگری آشنا شده است به هیچ وجه نگران نباشید.

واقعیت این است که اگر عشق قبلی تان خیلی زود پس از جدایی با فرد دیگری وارد رابطه شود به طور قطع آن رابطه یک رابطه ی واکنشی است و رابطه ی واکنشی به ندرت طولانی مدت خواهد بود.

یک رابطه ی واکنشی در واقع به این معنا است که پس از جدایی، عشق سابق شما یک حفره ی بزرگ در زندگی خود احساس می کند که برای جبران و پر کردن آن مجبور به شروع یک رابطه با فرد دیگری می شود.

در واقع شریک سابق شما نیز در پی بازگشت به رابطه شکست خورده ی خود می باشد اما روش دیگری برای بازگرداندن عشق در زندگی خود تعیین کرده است و آن شروع یک رابطه جدید است.

در بسیاری از موارد، چنین روابطی ممکن است پس از جدایی برای پر کردن خلا ناشی از شکست خیلی زود شکل بگیرند و خیلی زود نیز جدی شوند. اما اصلا جای نگرانی نیست؛ هر چه یک رابطه سریع تر شکل بگیرد، سریع تر نیز به شکست منجر خواهد شد و به پایان خواهید رسید.

آگاهی از این موضوع و توانایی شما در مدیریت وضعیت خلقی و روحی خود امری حیاتی در شروع دوباره رابطه تمام شده پس از جدایی خواهد بود.

اشتباهات رایج پس از جدایی مهمترین دلیلی است که جلوی بازگشت به رابطه را خواهد گرفت. با پرهیز از این اشتباهات و انجام اقدامات لازم که باید پس از جدایی انجام دهید احتمال بازگشت به رابطه را ده برابر افزایش خواهید داد.

تقریبا در بیشتر روابط واکنشی، فرد مورد نظر خیلی زود متوجه می شود که رابطه ی جدید واقعا مناسب او نیست و خیلی زود به آن رابطه پایان می دهد – البته اقدامات شما در این وضعیت می تواند به جدی شدن یا زودتر پایان گرفتن آن کمک کند.

پس اگر به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم باید بدانیم اگر عشق سابق مان با فرد جدیدی آشنا شده است و یا در حالی که همسرماست با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند، وحشت زده نشویم.

این فقط یک رابطه ی واکنشی است و به زودی به پایان می رسد. البته راهکار ها و وظایف بیشتری برای شما وجود دارد که باید حتما آنها را انجام دهید. این وظایف برای ترمیم رابطه شکست خورده را در حرکت های بعدی توضیح خواهیم داد.

صحیح نیست برای برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه تان سعی کنید با متقاعد کردن وی به اینکه عشق جدیدش مناسب نیست پیش بروید.

با اینکار فقط باعث می شوید وی بیشتر به سمت آن شخص کشیده شود و از شما فاصله بگیرد (به فردی بگویید این دکمه را فشار نده و سپس متوجه می شوید که اشتیاق وی برای فشار دادن آن دکمه بیشتر خواهد شد).

در چنین شرایطی عشق سابق شما ممکن است برای اثبات این موضوع که شما اشتباه می کنید همه ی تلاش خود را به کار گیرد تا رابطه ی طولانی مدت و موفق تری داشته باشد.

اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهترین کار برای شروع دوباره رابطه تمام شده این است که خونسرد باشید. در مورد رابطه ی جدیدی که ایجاد شده است نظر ندهید و اجازه دهید فرایند طبیعی خود را طی کند.

فقط سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید تا وارد حرکات بعدی برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه ی خود شوید و بتوانید رابطه ی خود را پس از جدایی از سر بگیرید. به یاد داشته باشید این رویداد اگر به درستی حرکات بعدی برگرداندن عشق به رابطه را انجام دهید می تواند صد در صد به نفع شما باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری وقت ها ارتباط عشقی همسر یا فرد مورد نظر ما با فرد دیگری برگرفته از یک شک است و هیچ دلیل مستندی برای اثبات آن موجود نیست. در این شرایط بهتر است قبل از اینکه در مورد وی قضاوت کنید از این موضوع مطمئن شوید (نگاه کنید به شک به همسر).

نباید از وجود یک رابطه واکنشی وحشت کرد بلکه در این شرایط باید بسیار زیرکانه و هوشمندانه برخورد کنید.

خودتان را سرزنش نکنید. همه ی این رفتار ها پس از جدایی از رابطه عاشقانه کاملا طبیعی است. تکلیف مهم این است که بفهمید این رفتارها اشتباه می باشند و مجدد آن ها را تکرار نکنید.

اگر در مورد بازگرداندن بازگشت به رابطه پس از جدایی خود مصمم هستید باید بدانید  التماس کردن، برده شدن، یادآوری و اصرارهای غیر ضروری به ادامه رابطه، ایجاد احساس دلسوزی، ترس و وحشت و خراب کردن رابطه عشق تان جزء مهارت های شما برای ترمیم رابطه شکست خوردتان نیست.

البته رابطه ی عاطفی و عاشقانه ی شما می تواند نجات پیدا کند ولی فقط در صورتی که از مرتکب شدن به چنین اشتباهاتی پرهیز کنید. بهترین کاری که می توانید برای جبران این خسارات انجام دهید وارد شدن به فرایند چهار مرحله ای برگرداندن عشق و شروع دوباره رابطه پس از جدایی است که با در نظرگرفتن مقدمه می توان آن را ۵ مرحله ای نیز نامید.

در این ویدیوی آموزشی نیز من –  شاهین زند – توضیح داده ام چگونه با یک تکنیک ساده می شود در لحظه ای که قرار است رابطه تمام شود، از جدایی جلوگیری کرد. آدرس پیج شاهین زند در اینستاگرام: shahinzand18@

اکنون که با اشتباهات بعد از جدایی آشنا شدیم و فهمیدیم چه کارهایی بعد از کات کردن نباید انجام داد، باید شروع کنیم به یادگیری کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد. حرکت دوم تنظیم میزان ارتباط، قطع ارتباط یا کنترل ارتباط بر اساس شرایط رابطه است. در بعضی روابط ممکن است به ممنوعیت تماس نیاز باشد.

اما باید دقت کرد هرگونه حرکت اشتباه در این مرحله بسیار حساس از رابطه می تواند همه فرصت شما را از بین ببرد. متاسفانه سایت ها و مقالات بسیاری را مشاهده می کنید که بدون تخصص و حتی دانش کافی اقدام به کپی و تحریف مطالب سایت نوین بینش کرده اند.

با کمی جست و جو در مورد تعداد مقالات نوین بینش و بررسی مجوز های ثبت آثار ادبی شاهین زند متوجه خواهید شد منبع اصلی آموزش های مرتبط با روانشناسی عشق و بازگشت به رابطه کدام سایت است.

به دلیل عدم آشنایی با این مهارت ها بسیاری از وبسایت ها همه حرکات بازگشت به عشق و ازدواج را خلاصه در تعیین مدت زمان ممنوعیت تماس بعد از جدایی کرده اند که به تنهایی هیچ تاثیری ندارد.

به یاد داشته باشید نمی توان یک قانون کلی برای مدت زمان ممنوعیت تماس بعد از جدایی یا هر یک از تکنیک ها و مهارت های بازگشت به رابطه پس از جدایی تعیین کرد زیرا همانطور که پیشتر گفتیم افراد، روابط و شرایط متفاوت است و ممکن است بعضی به چند روز و بعضی بیش از ۱ ماه قطع ارتباط نیاز داشته باشند.

در بعضی شرایط نیاز است همه ارتباط ها به صورت صد در صد و قطعی قطع شود و حتی اگر پیامی دریافت شد نیز پاسخی ارسال نشود و فقط از روش های ارتباط غیر مستقیم برای جذب شخص مورد نظر استفاده کرد و در بعضی موارد نیاز است فقط رابطه از سوی شما قطع شود و اگر طرف مقابل پیامی ارسال کرد با رعایت قوانین ارتباط از راه دور پاسخ وی را ارسال کرد.

گاهی نیز ارتباط همچنان ادامه دارد و شما ممکن است تنها به دنبال این باشید که چگونه یک رابطه سرد را گرم کنید که در این شرایط بیشتر تکنیک ها از را نزدیک و کلامی یا پیامی خواهد بود.

هرچند طی یادگیری ۴ مرحله برای بازگشت به عشق و ازدواج همه موقعیت ها و راهکارهای مرتبط توضیح داده می شود اما همانطور که قبلا اشاره کردیم برای اجرای این مهارت باید آن ها را در سطح ضمیر ناخودآگاه برنامه ریزی کرده و همچنین در صورت نیاز تغییراتی در بعضی تکنیک ها بسته به نوع رابطه ایجاد کنیم که نیازمند پشتیبانی تخصصی یک تیم با تجربه است.

مجدد تاکید می کنم مدت زمان ممنوعیت تماس بعد از جدایی به تنهایی برای شروع دوباره رابطه تمام شده کافی نیست و بسیاری از تکنیک های بازگشت به رابطه را باید از راه دور و به صورت غیر مستقیم انجام دهید.

اکنون سولی که ایجاد می شود این است که غیر از قطع ارتباط احتمالی و یا کنترل میزان ارتباط چه کارهای دیگری باید انجام داد؟ با ما همراه باشید زیرا تکنیک های اصلی هنوز توضیح داده نشده است.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم جذب شخص مورد نظر با استفاده از شیوه های ارتباطی غیر مستقیم یا قانون جذب عشق از راه دور تنها با فعال کردن نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه امکان پذیر است که بر اساس تکنیک های شاهین زند و برگرفته از nlp است اما ابتدا باید از اشتباهاتی که ذکر شد پرهیز کنید.

سپس با اجرای این تکنیک ضمیر ناخودآگاه، شما را به صورتی هدایت می کند که بدون هیچ ارتباطی، در بازگشت به رابطه پس از جدایی موفق شوید؛ آن هم به صورتی که عشق سابق تان متوجه نشود تلاشی از سوی شما برای بازگشت به رابطه پس از جدایی صورت گرفته است ( نگاه کنید به بازگشت به رابطه با ارسال سیگنال عشق از راه دور).

هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه می تواند از طریق احساسات شهودی و کنترل افکار و رفتار تان، منجر به اقداماتی در شما شود که در نهایت باعث می شود به هدف خود دست پیدا کنید؛ چه این هدف کسب ثروت باشد، موفقیت تحصیلی باشد یا بازگرداندن عشق.

اگر تاکنون به صورت تخصصی با مهارت های رابطه عاطفی آشنا نشده اید، پس بسیاری از سیگنال هایی که تاکنون ارسال می کردید سیگنال های منفی بوده است. سیگنال های منفی سیگنال هایی است که باعث جدایی از عشق می شود.

در مقابل سیگنال های جذب که در کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند آموزش داده شده به شما کمک می کنند در برگرداندن عشق پس از جدایی موفق شوید. سیگنال های جذب از طریق شبکه ۶ مرحله ای حتی می توانند بدون برقرار کردن ارتباط و ارسال پیام یا تماسی باعث بازگشت به رابطه پس از جدایی شوند. ( نگاه کنید به  قانون جذب عشق از راه دور بر اساس تکنیک های nlp).

بسیاری افراد این تکنیک ها را با روش های غیر علمی و  تخیلی قانون جذب اشتباه می گیرند. همه مقالات نوین بینش در مورد اینکه چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم بر اساس روانشناسی مدرن و تکنیک های NLP/ برنامه ریزی عصبی کلامی نوشته شده است و منابعی مثل قانون جذب که توسط تحقیقات و پژوهش ها ثابت نشده است مورد تایید نوین بینش نیست.

اگر کسی ادعا کند می تواند در چند مرحله و بدون ارتباط فردی را عاشق کند قطعا از سادگی شما سوء استفاده کرده است. اگرچه با وجود پیشرفت تکنولوژی و خیلی مسائل دیگر فرایند جذب از راه دور امکان پذیر است اما در نهایت پس از جذب باید وارد مرحله عاشق کردن یا تبدیل رابطه به ازدواج شوید زیرا جذب کردن با عاشق کردن متفاوت است.

کتاب بازگشت به عشق و ازدواج بر اساس تکنیک های شاهین زند نوشته شده است و  بر اساس ارتباط از راه دور ( شبکه شش مرحله ای جذب) ارتباطات غیر کلامی ( زبان بدن و زبان چهره) ارتباطات کلامی ( ارسال پیام، ارسال سیگنال های جذب و برقرار کردن ارتباط)، تکنیک های NLP برای برگرداندن عشق – neuro linguistic programming  و بسیاری موارد دیگر است.

با یادگیری تکنیک های شاهین زند می آموزیم چگونه با استفاده از زبان و نشانه ها می توانیم بر ذهن، احساس و در نتیجه رفتار دیگران تاثیر بگذاریم حتی اگر با آنها در ارتباط مستقیم نباشیم.

درست است که به کمی تلاش نیاز دارید اما به یاد داشته باشید کارهایی که باید انجام دهید به هیچ وجه سخت نیست و همه ی مراحل را می توانید در خانه و بدون نیاز به هیچ امکانات خاصی عملی کنید. حتی اگر با فرد مورد نظر خود در ارتباط نیستید و می خواهید از راه دور او را بازگردانید این تکنیک ها کارساز و عملی هستند.

تاکید می کنم فقط افرادی می توانند این کتاب را دریافت کنند که هدف شان ازدواج یا جلوگیری از طلاق باشد. اگر شما جزء این افراد هستید به شماره ی زیر پیام ارسال کرده و درخواست نسخه رایگان کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند را بدهید.

ارسال پیام از طرف شما به شماره ی زیر به این معنا است که متعد می شوید از این تکنیک ها به درستی استفاده کرده و با نیت مثبت و ایجاد یک رابطه ی پایدار اهداف خود را دنبال کنید.

نسخه رایگان کتاب که شامل توضیحاتی در مورد کتاب و پشتیبانی تخصصی نوین بینش است را می توانید با ارسال پیام به شماره زیر دریافت کنید.

تماس فقط از طریق واتس آپ:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

روابط عمومی تیم نوین بینش

تیم نوین بینش از ارائه ی خدمات به افرادی که متاهل باشند و در پی رسیدن به فرد دیگری به جز همسرشان باشند، معذور است. مقالات و آموزش ها همچنین برای کسانی که به دنبال فردی باشند که متاهل است و می خواهند آن فرد را به رابطه بازگردانند ارسال نخواهد شد. اهداف مورد تایید تیم نوین بینش جلوگیری از طلاق و بهبود روابط عاطفی با قصد ازدواج و ایجاد یک رابطه ی پایدار است.

در صورت تمایل می توانید پس از معرفی خود؛ سن، شغل و تحصیلات (اختیاری) مشکل خود را به صورت خلاصه (با خط فارسی) توضیح دهید. به دلیل درخواست های بسیار ممکن است در پاسخ به پیام شما تاخیر صورت بگیرد ولی قطعا پاسخ شما ارسال خواهد شد.

همچنین می توانید کلیپ های آموزشی شاهین زند در مورد روانشناسی عشق و بازگشت به رابطه را در پیج اینستاگرام شاهین زند مشاهده کنید: shahinzand18@

برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش.

نوشته ی شاهین زند – شرح حالی از سوابق علمی شاهین زند

اگر علاقه مند به افزایش دانش روانشناسی خود در حوزه مهارت های ارتباطی و روانشناسی عشق هستید می توانید از این همین مقاله شروع کنید و همه مقالات معرفی شده مرتبط را مطالعه کنید. 

علاقه مند به یادگیری بیشتر مهارت های روانشناختی هستم:

تست احتمال بازگشت به رابطه 

واکنش در برابر بلاک شدن

جذب پسر از راه غیر مستقیم

آموزش مطالعه محور

تمرین ها و تکالیف برای برگرداندن عشقمان

آشنایی با تیم نوین بینش

چرا می توان به نوین بینش اعتماد کرد

 

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:بازگرداندن عشق از دست رفته, بازگشت به رابطه ی تمام شده, برگرداندن زن به رابطه, جلوگیری از جدایی, چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

https://suratiha.com

موقع پیش آمدن مشکلی در رابطه ابتدا باید مراحلی را طی کنید تا هر دو آرام شوید تا بتوانید بدون قضاوت، عصبانیت و … رابطه‌تان را ترمیم کنید. در موقع عصبانیت هرچقدر هم که تلاش کنید به نتیجه منفی خواهید رسید پس ابتدا مراحل زیر را طی کنید و سپس مراحل اصلی بهبود رابطه بهم خورده را آغاز نمایید.

موقع برخورد به مشکل، خانم‌ها دوست دارند سریع مشکل بوجود آمده را حل کنند و آقایان دوست دارند از مشکل فرار کنند (البته به دور از استثناها) همین دلیل باعث شدت گرفتن اختلاف و مشکل می‌شود. بهترین کار بعد از برخورد به مشکل این است که به هم زمان دهید و مدتی را در سکوت و آرامش بگذرانید تا کمی عصبانیت هر دوی شما کمتر شود و بتوانید بدون عصبانیت و احساسات زودگذر تصمیم بگیرید.

انسان هنگام عصبانیت تصمیم‌هایی می‌گیرد که حاصلی جز پیشمانی نخواهد داشت. پس شریک عاطفی خود را در موقع عصبانیت مجبور به حرف زدن و حل مشکل نکنید که نتیجه برعکس انتظار شما خواهد بود. باید دور شوید و کمی تنها باشید تا بعد از چند روز که هر دو آرام شدید بتوانید مراحل بهبود رابطه بهم خورده را طی کنید.

چطور رابطه خراب را درست کنیم

بیشتر افراد موقع برخورد با مشکل، همیشه رفتار شریک عاطفی خود را بررسی کرده و رفتار صحیح و یا ناصحیح او را قضاوت می‌کنند در حالی که باید برعکس باشد در مدتی که تنها هستید باید روی رفتار خودتان تمرکز کنید، ببینید کدام رفتار شما باعث عصبانیت طرف مقابلتان شده است و یا چه رفتاری از شریک عاطفی خود دیده‌اید که از کوره در رفتید.

با بررسی رفتار خود به اشتباهاتتان پی می‎برید و این دو نتیجه به دنبال دارد، اول این که دفعه بعدی اشتباهات خود را تکرار نخواهید کرد و دوم این که می‌توانید از زاویه شریک عاطفی خود به قضیه نگاه کنید.

برخی اوقات زوجین با مشکلاتی برخورد می‌کنند که پذیرفتن و باور کردنشان سخت است، ولی صلاح شما در این است که هر چه سریع‌تر با مشکل روبرو شوید و مشکل هر چه که باشد را بپذیرید. چون در غیر این صورت حتی نمی‌توانید مراحل بهبود رابطه بهم خورده را دنبال کنید. پس سعی کنید هر چه سریع‌تر با مشکل روبرو شوید.

اگر شما خود را فردی شکست خورده و بیش از حد ناامید و مایوس نشان دهید، این در شریک عاطفی احساس بدی ایجاد کرده و ممکن است علاقه‌اش نسبت به شما کم شود. در هر شرایطی باید اعتماد به نفس و عزت نفس خود را حفظ کنید و خود را لاعلاج نشان ندهید حتی اگر بهم خوردن رابطه تقصیر شما باشد!

از اقدامات کوچک آغاز کنید تا به مراحل اصلی برسید مثلا با فرستادن یک پیام کوتاه می‌توانید آغازگر باشید. هیچ وقت سعی نکنید با صحبت طولانی و مستقیم مشکلات را بررسی کنید. ابتدا در حد احوال پرسی و توجه نشان دادن شروع کنید.

احترام زمینه‌ی بهبود رابطه بهم خورده می‌باشد، حتی در بدترین شرایط هم نباید بی‌احترامی کنید، حتی اگر در حال دعوا و یا عصبانیت هستید. مخصوصا در حضور دیگران به هیچ وجه نباید به هم بی‌احترامی کنید.

هیج وقت سعی نکنید که به دروغ ابراز علاقه نمایید یا حرفی را که واقعیت و از ته دل نیست بیان کنید، چون حرفی که از دل بیاید به دل می‌نشیند در غیر این صورت تاثیری نخواهد داشت و حتی ممکن است طرف مقابل به دروغ بودن احساس و حرف‌هایتان پی ببرد و به شما بی‌اعتماد شود. حتی به بهای بهبود رابطه بهم خورده هم که شده دروغ نگویید!

اگر واقعا احساس می‌کنید مشکل از طرف شما بوده، در وقت مناسب معذرت خواهی کنید. معذرت خواهی باید با بیان دلیل باشد که مثلا به خاطر این رفتار و کارم، معذرت می‌خواهم. اگر شما مقصر هستید باید پیشمانی خود را نشان دهید و تقصیر خود را بپذرید چون در غیر این صورت عصبانیت شریک عاطفی شما از بین نخواهد رفت.

حتی اگر با هم مشکل دارید و یا قهر هستید، شام را با هم بخورید، بیرون بروید، تلویزیون تماشا کنید در واقع با هم وقت بگذرانید، حتی اگر شده بدون حرف زدن، این وقت گذراندن باعث آرام شدن شما و شریک عاطفی‌تان خواهد شد.

بعد از این که آرام شدید، به شریک عاطفی‌تانشق خود را نشان دهید، مثلا دستش را بگیرید و … اگر وقت مناسبی پیدا کردید، ابراز علاقه کنید و جمله “دوستت دارم” را به زبان بیاورید.

در هر موقعیتی آراسته باشید، شاید بگویید این چه ربطی به بهبود رابطه بهم خورده دارد، در حالی که چشم مردان همیشه به دنبال آراستگی است و محبتش از طریق چشم بیشتر می‌شود. به خودتان برسید و آراسته ظاهر شوید حتی اگر نارارحت هستید و حوصله انجام هیچ کاری را ندارید، از خودتان دست نکشید.

منبع این مطلب:

https://suratiha.com/%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%d9%87%d9%85-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87/

https://suratiha.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3558موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4077موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1779موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 35722موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4127موضوع :

چطور رابطه خراب را درست کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9193موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 18935موضوع :

در این مطلب از نوین اطلس با عنوان درست کردن رابطه خراب شده، می خواهیم به موضوعات زیر بپردازیم:

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم، برگرداندن مرد به رابطه، چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم، ترمیم رابطه، برگرداندن زن به رابطه، آیا پسری که رفته برمیگرده، راه های برگرداندن دوست پسر و بهترین راه برای برگرداندن عشقم

در ادبیات روسی اصطلاحی وجود دارد به معنای آشنایی زدایی یا defamiliarization. در واقع این اصطلاح به معنای ایجاد احساس بیگانگی نسبت به چیزی است که کاملا به آن عادت کرده اید. اجازه دهید مثال بزنم. جاذبه را تصور کنید. چنان این جاذبه برای ما آشناست و به آن عادت کرده ایم که حتی متوجه ی وجودش نیز نمی شویم. اکنون تصور کنید مدتی در فضا زندگی می کنید.

در فضا با دنیای بدون جاذبه آشنا می شوید، با همه ی سختی ها و مشکلاتی که گریبان گیر شما است رو به رو می شوید. در واقع در فضا با بیگانگی جاذبه رو به رو می شوید. وقتی به سطح زمین بازگردید مجدد جاذبه را احساس می کنید. اما این بار ارزش جاذبه را بیشتر متوجه خواهید شد.

به عبارت دیگر بودن شما در فضا باعث آشنایی زدایی جاذبه شده است و اکنون مفهوم جاذبه برای شما بسیار پررنگ تر و بارازش تر می باشد. در روابط عاشقانه نیز چنین آشنایی زدایی برای درست کردن رابطه خراب شده نیاز است تا به هر دو طرف رابطه نشان دهد در صورت غیبت دیگری چه اتفاقی می افتد که در نتیجه باعث شود بیشتر ارزش یکدیگر را به یاد بیاورید.(همچنین نگاه کنید به شروع دوباره رابطه تمام شده بر اساس روانشناسی عشق)

نکته ی بسیار مهم این است که باور کنید همین احساس شما را طرف مقابل تان نیز دارد و اگر از شما دوری می کند فقط به دلیل موانع روانشناختی است که باید برطرف کنید.

ادامه ی مطلب در:

راه های برگرداندن عشق از دست رفته

مهارت های برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه به رابطه

در این مقاله مهارت متقاعد کردن جهت درست کردن رابطه خراب شده آموزش داده می شود. در این مرحله یاد می گیریم چگونه می توانیم بدون بحث، قهر و اجبار دیگران را متقاعد به رفتار مورد نظر خود کنیم. فرق نمی کند که هدف شما متقاعد کردن وی به ازدواج باشد یا می خواهید کاری کنید بیشتر به شما ابراز علاقه کند در هر صورت این تکنیک ها در برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه به رابطه به شما کمک خواهند کرد.

ادامه ی مطلب در:

دوره بازگشت به رابطه

پس وقتی از فردی که هنوز وارد تعهد و مسئولیت پذیری نشده است و همچنان پیرو تمایلات ضمیر ناخودآگاه خود می باشد می خواهیم که به پیش ما برگردد و توقع داریم تحت اراده ی خود برای درست کردن رابطه خراب شده بازگردد، درخواست نامربوطی داشته ایم زیرا دلیل از بین رفتن رابطه ریشه در ضمیر ناخودآگاه شخص مورد نظر ما دارد و ربطی به اراده و خواست وی ندارد. حتی اگر ده ها و صد ها دلیل نیز برای ما ارائه دهد باز هم این دلایل، دلایل خودآگاه هستن و ارتباطی با دلیل واقعی ندارد؛ دلیلی که ریشه در ضمیر ناخودآگاه او دارد.(نگاه کنید به تکنیک های nlp برای برگرداندن عشق)

ادامه ی مطلب در:

ترمیم رابطه ی عاشقانه

یکی از مناسب ترین برخورد هایی که هنگام سرد شدن طرف مقابل و برای ترمیم این گونه رابطه می توانید انجام دهید نشان دادن عدم وابستگی و تمایل شدید عاطفی به طرف مقابل است. عدم وابستگی باعث می شود جذاب تر به نظر برسید زیرا این پیام را به او می دهید که به دست آوردن شما آسان نبوده و تلاش بیشتر او را طلب می کند. یک تحقیق نشان داده است که انسان ها معمولا چیزهایی را به یاد می آورند که ناتمام باقی مانده باشد و کارهای تمام شده ی خود را فراموش می کنند. به همین دلیل وقتی برای عشق تان حل شده و صد در صد نباشید او نیز فکرش درگیر شما باقی خواهد ماند.

ادامه ی مطلب در:

برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

برای بازگشت به رابطه و درست کردن رابطه خراب شده می توانید ۵ مرحله ساده را انجام دهید تا رابطه خود را ترمیم کنید.

مرحله ی اول:۱.عدم پیروی از ناخودآگاه و تکرار نکردن اشتباهات(همچنین نگاه کنید به عکس نوشته برگشتن به رابطه قبلی)۲. قطع کاملا ارتباط ( پیام ندهید تماس نگیرید)۳.پایان دادن به نمایش ضعف خود

 برای دریافت مراحل بعدی به شماره ی ۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸ از طریق تلگرام یا واتس اپ پیام بدهید

می خواهیم بدانیم آیا پسری که رفته برمیگرده؟

به یاد داشته باشید اگر سعی کنید مرد یا زنی که سابق با شما در رابطه بوده است را متقاعد کنید عشق جدیدش که با وی در رابطه است مناسب وی نیست، فقط باعث می شوید وی بیشتر به سمت آن شخص کشیده شود و از شما فاصله بگیرد ( به فردی بگویید این دکمه را فشار نده و سپس متوجه می شوید که اشتیاق وی برای فشار دادن آن دکمه بیشتر خواهد شد). در چنین شرایطی عشق سابق شما ممکن است برای اثبات این موضوع که شما اشتباه می کنید همه ی تلاش خود را به کار گیرد تا رابطه ی طولانی مدتی و موفق تری داشته باشد.

ادامه ی مطلب در:

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

تحقیقاتی بسیاری روی افرادی که جذابیت بالایی داشته اند، در روابط خود موفق بودند، روابط خود را حفظ می کردند و حتی پس از جدایی می توانستند مجدد عشق خود را بازگردانند صورت گرفته است. پس از مطالعه روی این افراد محققین به راه هایی را کشف کرده اند که می تواند در بازگرداند عشق از دست رفته مورد استفاده فرار بگیرد. راه ها و روش هایی که بر اساس دانش ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی کلامی است.

در این بخش از مقاله درست کردن رابطه خراب شده، می خواهیم درباره بهترین راه برگرداندن عشق صحبت کنیم.

بله برای ترمیم رابطه با مردان و زنان و بهبود روابطه جهت ازدواج، برای برگرداندن همسر به رابطه، حتی برای بازگرداندن دوست هم جنس دختر یا پسر به رابطه راه های بسیاری وجود دارد که مثل دستورالعمل می مانند. انسان ها عاشق افرادی می شوند که نیازهای ناخودآگاه آنان را برطرف کنند و البته نیازهای ناخودآگاهی وجود دارند که عام هستند و در همه ی افراد وجود دارند.

دستورالعمل عشق شما را به سمت برطرف کردن این نیاز ناخودآگاه عام هدایت خواهد کرد.

وقتی از ادیسون پرسیدند چه احساسی داشت وقتی هنگام اختراع لامپ ۹۹۹ بار شکست خورد، پاسخ داد: من ۹۹۹ راه جدید برای اختراع نکردن لامپ آموخته بودم پس حس خوبی داشتم که موفقیت نزدیک می شوم. البته به یاد داشته باشید هر رابطه ای ارزش نجات دادن ندارد و همیشه نباید کورکورانه فقط اهداف عاشقانه ی خود را دنبال کنید اما واقعیت این است که همیشه می توان راه های جدیدی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کرد، باز هم تاکید می کنم اگر آن هدف ارزش داشته باشد. فقط وقتی برای ترمیم رابطه ای اقدام کنید که مطمئن هستید ارزش دارد.

 

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چطور رابطه خراب را درست کنیم

۱۲ تکنیک گرم کردن رابطه سرد شده

تجربیات برگرداندن معشوق

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

احیا رابطه

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

چطور رابطه خراب را درست کنیم
چطور رابطه خراب را درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *