چطور کارت صدا نصب کنم

 
helpkade
چطور کارت صدا نصب کنم
چطور کارت صدا نصب کنم

برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه نحوه نصب کارت صدا می توانید

برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه نحوه نصب کارت صدا می توانید

کارت صدا قطعه ای است در کامپیوتر که وظیفه آن تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ است تا توسط بلندگوهای کامپیوتر قابل پخش باشد . بعد از نصب ویندوز و یا در اثر بروز برخی اشکالات نیاز به نصب کارت صدا و یا آپدیت کارت صدا پیدا می کنید . در مقاله امروز گروه مشاوره هیواتک قصد داریم در خصوص نصب کارت صدا و آپدیت کارت صدا صحبت کنیم .

 

این مقاله را نیز بخوانید :  علت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت در ویندوز 7چطور کارت صدا نصب کنم

 

 

برای نصب کارت صدا در ویندوز 7 در صورتی که سی دی مادربورد شما Auto run می باشد می توانید به راحتی مراح نصب را انجام دهید . اما در صورتی که سی دی مادربورد خود را گم کرده اید باید درایور کارت صدا خود را از اینترنت دانلود کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید :
1- بر روی گزینه Computer در دسکتاپ خود راست کلیک کرده و در منویی که باز می شود گزینه Manage را انتخاب کنید .

 


2- گزینه Device Manager را انتخاب کنید .

 

3- در این قسمت تمام سخت افزارهایی را که در سیستم شما نصب است مشاهده خواهید کرد . در صورتی که در کنار هر یک از این سخت افزارها علامت خطر زرد رنگ وجود داشته باشد به این معنی است که این سخت افزار در سیستم شما نصب نیست .

 

4- در قسمت Sounds, video and game controllers کارت صدا خود را خواهید دید ، در صورتی که کارت صدا شما نصب نباشد در کنار آن یک علامت اخطار زرد رنگ می بینید .

5- با کلیک راست بر روی کارت صدا و انتخاب گزینه Update Driver Software می توانید اقدام به آپدیت و نصب کارت صدا خود نمایید . گزینه های دیگری که در این قسمت وجود دارند عبارتند از : Disable ، Uninstall و Scan for hardware change می باشد که به ترتیب برای غیر فعال کردن ، حذف سخت افزار و اسکن برای یافتن سخت افزار جدید می باشد .

6- دو گزینه برای آپدیت و نصب کارت صدا پیش روی شما قرار دارد : با انتخاب گزینه Search automatically for update driver software ویندوز به صورت اتوماتیک آخرین درایور کارت صدا مربوط به سیستم شما را از اینترنت جستجو می کند و با انتخاب گزینه Browse my computer for driver software می توانید درایوری را که خودتان دانلود کرده اید از سیستم تان انتخاب و نصب کنید . در این آموزش ما گزینه دوم را انتخاب می کنیم .

 

7- با انتخاب گزینه دوم ، در صفحه ای که برای شما باز می شود دکمه Browse را انتخاب کرده و مسیر درایوری که دانلود کرده اید را انتخاب کنید . ( در صورتی که سی دی مادربورد دارید مسیر سی دی مادربورد را انتخاب کنید ) و دکمه Ok را بزنید و سپس دکمه Next را انتخاب کنید .  

 

برای دانلود درایور کارت صدا باید مدل مادربورد و مدل کارت صدا خود را پیدا کنید و از طریق آن ها درایور مربوط به کارت صدا سیستم خود را پیدا کنید . برای پیدا کردن مدل مادربورد می توانید از ابزارهای پیش فرض ویندوز استفاده کنید . در ویندوز 7 وارد مسیر زیر شوید :

 

All programs » Accessories » System Tools » System information

 

 

و در قسمت System Manufacture و System Model مشخصات سیستم خود را بیابید . همچنین برای پیدا کردن مدل کارت صدا می توانید مدل مادربورد خود را در اینترنت سرچ کنید و یا در کیس را باز کرده و مدل کارت صدا را روی قطعه مشاهده کنید و یا اینکه از برنامه های شناسایی سیستم مثل Update Driver استفاده کنید .

 

برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه نحوه نصب کارت صدا می توانید

برای مطرح کردن سوالات خود در زمینه نحوه نصب کارت صدا می توانید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

صدا جزء مهمی از خروجی و حتی ورودی کامپیوتر ما است که صحت عملکرد آن به کارت صدا و درایور آن وابسته است. ممکن است شما نیز با این سوال که چرا ویندوز ۱۰ ، ۸ یا ۷ صدا ندارد مواجه شده باشید، کارت صدا باید به صورت صحیح نصب شده و درایور آن هم نصب و آپدیت شده باشد. امروز هم در انزل وب قصد داریم تا نحوه آپدیت و نصب درایور کارت صدا ویندوز در نسخه های ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی کنیم.

How to Install and Update Sound Card Drivers Windows 10 , 8 and 7

اگر صدای ویندوز شما دچار مشکل شود، اولین احتمال ایجاد مشکل در درایور کارت صدا است. هنگامی که یک کارت صدا ساخته می شود، به مرور درایور های آن نسبت به سیستم عامل آپدیت می شود تا تناقضات احتمالی رفع شوند. اگر هنوز نمی توانید درایور کارت صدا خود را آپدیت و نصب کنید و یا مشکل صدا نداشتن بازی ها در ویندوز ۱۰ و.. دارید، با ما همراه باشید. روش های ذکر شده در اکثر نسخه های ویندوز به شکل تقریبا مشابهی در دسترس هستند.

اگر فقط قصد آپدیت کارت صدا ویندوز را دارید، روی استارت راست کلیک کرده و Device Manager را باز کنید.

چطور کارت صدا نصب کنم

بخش Sound, Video and Game Controllers را باز کرده و درایور کارت صدا را انتخاب کنید. حال روی درایور کارت صدا راست کلیک کرده و Update Driver را انتخاب کنید.

در پنجره بعدی Search Automatically for Updated Driver Software Option را انتخاب کنید.

با این کار درایور شما آپدیت خواهد شد.

اما در زمان بروز مشکل بهتر است درایور کارت صدای قبلی خود را حذف کنید و نسخه جدید را مجدد نصب کنید. برای این کار روی استارت راست کلیک کرده و Device Manager را باز کنید.

بخش Sound, Video and Game Controllers را باز کرده و درایور کارت صدا را انتخاب کنید.

روی آن راست کلیک کنید. سپس گزینه Uninstall Device را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه Delete The Driver Software for This Device را هم فعال کرده و روی Uninstall کلیک کنید.

در صورت وجود مشکل با هدفون هم پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نصب ، تنظیمات و رفع مشکل کار نکردن هدفون در ویندوز ۱۰ را هم مطالعه نمایید.

پس از طی مرحله قبلی، برای نصب کارت صدا در ویندوز ۱۰ و.. به سایت سازنده کارت صدا خود بروید. مدل دقیق دستگاه را در سایت پیدا کنید و درایور آن را بسته به نسخه ویندوز خود دانلود کرده و نصب کنید. برای دانلود کارت صدا هم بسته به برند کارت صدای خود، می توانید از راهنمایی زیر استفاده کنید.

ابتدا به سایت Creative بروید. وارد بخش Sound Cards شوید.

مدل، سری و.. را پیدا کرده و در نهایت برای نسخه ویندوز خود روی Download Drivers کلیک کنید.

به سایت ASUS  بروید. از بخش انتخاب محصول Sound Cards را انتخاب کنید. سپس مدل دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید. سپس بعد از نمایش محصول، در سمت راست آن روی گزینه Driver & Utility کلیک کنید.

ویندوز خود را انتخاب کرده و روی Download Driver کلیک کنید.

به سایت VIA بروید. از لیست های کشویی موجود، سیستم عامل، نسخه آن، نوع دستگاه و مدل آن را به ترتیب انتخاب کنید.

پس از انتخاب مدل و..، می توانید آن را دانلود کنید.

اگر سیستم عامل شما در لیست نبود، می توانید از سایت های معتبر فعال در این زمنیه مانند Softpedia استفاده کنید. با سرچ مدل می توانید درایور مورد نظر خود را برای سیستم عامل خود دانلود کنید.

همینطور مطالعه مطلب آموزش ۴ روش آپدیت درایور ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ و کامپیوتر هم می تواند برای شما مفید باشد.

بعد از دانلود درایور کارت صدا، در صورتی که حالت نصب خود کار وجود نداشت، برای اجرای دستی نصب صدا در ویندوز ۱۰ و.. به Device Manager رفته و روی درایور کارت صدا راست کلیک کنید. حال Update Driver را انتخاب کنید.

شما باید گزینه Browse My Computer for Driver Software Option را انتخاب کنید. سپس محل دانلود فایل را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید، درایور نصب خواهد شد و احتمالا صدای جلوی کیس ویندوز ۱۰ و.. ، پورت صدا لپ تاپ و.. وصل خواهد شد.

یکی دیگر از راه های ساده و ایمن، آپدیت کارت صدا با خود ویندوز است. به تنظیمات بروید. Update & Security را انتخاب کرده و روی Windows Update کلیک کنید. با کلیک روی Check for Updates ضمن آپدیت ویندوز، درایور های مورد تایید مایکروسافت هم آپدیت می شوند.چطور کارت صدا نصب کنم

اگر با مشکل قطع صدا بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ و.. مواجه شدید یا می خواهید از برنامه های جانبی برای نصب درایور کارت صدا کمک بگیرید، ما قبلا در انزل وب ابزار ها و نرم افزار های دانلود و آپدیت درایور را به شما معرفی کرده ایم. با نصب و استفاده از این برنامه ها هم می توانید درایور کارت صدای خود را آپدیت کنید.

Realtek HD Audio یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که امکان تنظیم صدای دلخواه و فعال سازی صدا در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما می دهد تا بتوانید کیفیت صدای خود را افزایش دهید. در ویندوز ۷ معمولا این برنامه به صورت پیشفرض نصب و آماده استفاده است. در ویندوز ۱۰ هم نیاز به دانلود ندارید زیرا معمولا این برنامه در ویندوز شما وجود دارد اما ممکن است به صورت مخفی بوده و آیکن آن را ندیده باشید. برای دسترسی به آن به درایو نصب ویندوز (C) بروید. حال وارد مسیر زیر شوید.

Program Files-> Realtek-> Audio-> HDA

فایل RtkNGUI64 را پیدا کرده و آن را باز کنید.

حال به پنجره اکولایزر برای تنظیم صدا و.. وارد می شوید. از این طریق می توانید صدا را مدیریت و تنظیم کنید.

اگر می خواهید دسترسی راحت تری هم به برنامه داشته باشید، پنجره را بسته و روی آیکن برنامه (فایل RtkNGUI64) راست کلیک کنید. سپس Send to را انتخاب کرده و Desktop را بزنید.

همچنین بهتر است مطابق روش های ذکر شده برای آپدیت کارت صدا با Device Manager مجدد اقدام به آپدیت کارت صدا کنید.

در پایان اگر هنوز هم مشکل صدا دارید، مطالعه مطلب ۶ روش رفع مشکل نداشتن یا قطع صدا در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ ، ۷ و.. را هم فراموش نکنید.

در مطلب امروز راه های نصب و آپدیت درایور کارت صدا را بررسی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل صدا نداشتن در ویندوز را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.


با تشکر از سایت خوبتون.حدود ۱۵ سایت رو بررسی کردم و فقط سایت شما بود که تونست مشکلم رو حل کنه.

سلام من ویندوز ۱۰ نصب کردم برای اینکه صدای جلوی کیس وصل کنم باید از برنامه realtek تیک یه گزینه رو بزنم تا وصل بشه ولی وقتی میریزم صدای ویندوز کلا قطع میشه

سلام من ویندوز۱۰ ۶۴ بیت نصب کردم کارت صدام ess1938&1946 هستش خاستم بدونم درایوی که روی نسخه ۶۴ بیت کار کنه دارین چون من نسخه ۳۲ بیتیشو فقط پیداکردم
ممنون

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها

بازگشت به دسته بندی مقالات

چطور کارت صدا نصب کنم

چطور کارت صدا نصب کنم

با IT-Planet دنیای آی‌تی را بهتر بشناسید

آموزش

سیاره‌آی‌تی

یکی از راه‌حل‌ها برای مشکلات صوتی سیستم ویندوزی این است که درایور کارت صدا را کاملاً حذف کرده و از نو نصب کنیم. روی اغلب مادربوردها از چیپ‌ست‌های صوتی Realtek استفاده شده و حتی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده‌اول هم معمولاً از این چیپ‌ست استفاده می‌شود. بنابراین دانلود و نصب درایور، یک راه حل کلی دارد و حتی فایلی که دانلود شده را می‌توان روی دیگر سیستم‌ها نیز نصب کرد.

در این مقاله با روش حذف کامل درایور کارت صدا و نصب کردن مجدد آخرین نسخه‌ی درایور کارت صدا آشنا می‌شویم تا شاید مشکلات صوتی مثل بی‌صدا بودن سیستم، نویز و تیک زدن در صدا و … حل شود.چطور کارت صدا نصب کنم


مایکروسافت در ویندوز ۱۰ ابزاری برای عیب‌یابی و حل مشکلات صدا پیش‌بینی کرده که به صورت خودکار سیستم را اسکن می‌کند و مشکلات مختلف را حل می‌کند. ولیکن همیشه با این روش‌های خودکار و ساده، مشکل حل نمی‌شود و باید اموری مثل بررسی تنظیمات نرم‌افزاری و حذف و نصب درایور را به صورت دستی انجام داد. قبلاً به روش‌های برطرف کردن مشکلات صدا در ویندوز پرداختیم و راهکارهای مختلف برای حل مشکل تیک زدن صدا و … را بررسی کردیم:

قبل از آن‌اینستال کردن درایور فعلی، بهتر است درایور جدید را دانلود و نصب کنید تا به شکل یک بروزرسانی نصب شود. ممکن است با این روش مشکل برطرف شود و نیازی به حذف کردن نسخه‌ی قبلی و سپس نصب نسخه‌ی جدید نباشد.

توجه کنید که گاهی در نسخه‌ی جدید درایورها و نرم‌افزارها، باگ‌های عجیب وجود دارد و مشکلاتی ایجاد می‌شود. لذا نسخه‌ی قدیمی را نگه دارید و اگر مشکل جدیدی مشاهده کردید، از همان نسخه‌ی قدیمی استفاده کنید تا در بروزرسانی‌های بعدی، مشکلات و باگ‌ها برطرف شود. بنابراین همیشه به نسخه‌ی درایوری که نصب می‌کنید توجه کنید و آن را به خاطر بسپارید.

روی آیکون منوی استارت راست‌کلیک کنید چرا که Device Manager برای دسترسی ساده و سریع، در منوی راست‌کلیک قرار گرفته است. در ویندوز ۸ نیز این تغییر جالب وجود دارد. گزینه‌ی Device Manager را انتخاب کنید:

در دیوایس منیجر روی شاخه‌ی Sound, video and game controllers دبل‌کلیک کنید تا گسترده شود و وسایل صوتی و همین‌طور ویدیویی و کنترلرها (دسته‌ی بازی یا گیم‌پد) لیست شود.

قدم بعدی این است که کارت صدای فعال و اصلی که مشکل دارد را در لیست کارت صداها پیدا کنید. اغلب کارت صدای Realtek در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود و در این بخش عبارت Realtek High Definition Audio را خواهید دید، اما برخی هدست‌ها و همین‌طور کارت گرافیک‌ها نیز قابلیت پردازش و استریم کردن صدا دارند. به نمونه‌ی زیر توجه کنید که کارت گرافیک انویدیا دو خروجی متفاوت صدا دارد و یک هدست بی‌سیم لاجیتک به سیستم متصل شده است. حتی برخی نرم‌افزارها برای مدیریت بهتر تنظیمات صدا و افکت‌های صوتی، نوعی درایور مجازی نصب می‌کنند، مثل JRiver Media Center که نامش را در لیست تجهیزات صوتی زیر مشاهده می‌کنید:

روی کارت صدای فعال راست‌کلیک کنید، به عنوان مثال اگر خروجی صدای کارت گرافیک انویدیا که همان کابل HDMI است، صدایی از طریق اسپیکرهای توکار مانیتور پخش نمی‌کند، روی آن راست‌کلیک کنید. گزینه‌ی Uninstall device را انتخاب کنید تا این کارت صدای خاص، آن‌اینستال شود.

اکنون در پنجره‌ی کوچکی که نمایان شده، قبل از کلیک کردن روی دکمه‌ی Uninstall، گزینه‌ی Delete the driver software for this device را هم تیک بزنید که به معنی حذف کردن نرم‌افزار درایوری این کارت صدا است و در حقیقت درایور و نرم‌افزار تنظیمات کارت صدا را به صورت کامل از سیستم شما حذف می‌کند.

قبل از نصب درایور جدید، سیستم را ری‌استارت کنید. نسخه‌ی جدید و در حقیقت آخرین نسخه‌ی درایور کارت صدای Realtek‌ یا درایور جدید کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD و در حالت کلی هر کارت صدایی که در سخت‌افزار سیستم شما موجود است و درایور قبلی آن را حذف کرده‌اید، دانلود کنید و نصب کنید.

به نسخه‌ی درایور، پشتیبانی از ویندوز ۱۰ یا سایر ویندوزها، پشتیبانی از سخت‌افزار سیستم شما و ۳۲ و ۶۴ بیتی بودن درایوری که دانلود می‌کنید، توجه کنید. با نصب کردن درایور اشتباه، احتمال کار نکردن و یا کارکرد ناقص کارت صدا، بسیار زیاد است.

در مورد محصولات ریل‌تک که بسیار متداول شده است، به وب‌سایت رسمی این کمپانی مراجعه کنید و درایور سازگار با سیستم خود را دانلود کنید. 

دانلود درایور کارت صداهای Realtek

نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ بیتی به صورت مجزا برای دانلود قرار داده شده است. در سیستم‌های قدیمی معمولاً از Realtek AC’97 Audio Codecs استفاده شده و باید درایور مربوطه را دانلود کرد و در سیستم‌های امروزی و در حقیقت چند سال اخیر، از High Definition Audio Codecs استفاده شده است و باید این مورد را دانلود کرد.

در این روش هم ابتدا می‌بایست درایور کارت صدا را از طریق دیوایس منیجر، حذف کرد اما حذف کردن نرم‌افزار مربوطه از طریق کنترل پنل ویندوز و لیست کامل نرم‌افزارهای نصب‌شده روی سیستم ویندوزی، صورت می‌گیرد.

قدم بعدی این است که در منوی استارت عبارت Appwiz.cpl را تایپ کرده و جستجو کنید و سپس کلید Enter را فشار دهید و یا روی اولین نتیجه، کلیک کنید.

  این عبارت برای اجرا کردن بخش نرم‌افزارها و ویژگی‌های ویندوز در کنترل پنل به کار می‌رود. می‌توانید کنترل پنل را جست‌وجو کنید و در آن مسیری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید را طی کنید:

در لیست نرم‌افزارها، به دنبال Realtek High Definition Audio Driver بگردید و اگر مقصود شما حذف کردن درایور کارت صدای دیگری است، نام آن را در لیست جست‌وجو کنید. روی نرم‌افزار درایور راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Uninstall را انتخاب کنید.

در پیام بعدی نیز روی OK کلیک کنید تا حذف کردن نرم‌افزار، آغاز شود. پس از حذف کردن نرم‌افزار کارت صدا نیز سیستم خود را ری‌استارت نمایید.

اکنون می‌توانید درایور و نرم‌افزار جدید کارت صدا را دانلود کرده و نصب کنید.

intowindowsسیاره‌ی آی‌تی

مهندسی مکانیک، عاشق موسیقی، انیمه و فیلم هنری، نقاشی و خطاطی و همین‌طور بازی‌های نقش‌آفرینی جذاب. علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به ویژه کامپیوتر، موبایل و تبلت.

کاردرمانی و فیزیوتراپی در منزل با کمترین هزینه

به خاطر تعطیلی باشگاه و کرونا ورزش رو کنار نگذار!

فروش ویژه‌ی نیم‌کراس حرفه‌ای (سیم‌کش)، فقط ۵.۴۵ میلیون تومان!چطور کارت صدا نصب کنم

فروش ویژه دستگاه سیم‌کش حرفه‌ای برای تناسب اندام، فقط ۳.۹۵ میلیون

با یه نیم کراس عضلاتت رو بساز!

اگه باشگاه تعطیل شده ورزش رو تعطیل نکن

آپدیت کردن درایور کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که گیمر در سیستم گیمینگ خود باید انجام دهد. درایور کارت گرافیک در حقیقت یک نرم‌افزار است که ارتباط بین کارت گرافیک و سایر بخش‌های سخت‌افزاری و همین‌طور سیستم عامل را بهینه می‌کند و همواره نرم‌افزار اضافی در کنار آن نصب می‌شود تا بتوان تنظیمات نمایشگر و گرافیک بازی‌ها را به شکل دلخواه انجام داد.

یکی از روش‌های حل کردن مشکلات صدا در ویندوز ۱۰، متوقف کردن و راه‌اندازی مجدد درایور کارت صدا یا به بیان دیگر Restart کردن درایور صوتی است. اگر کامپیوتر ویندوزی شما در پخش کردن با مشکل روبروست و راه حل‌های ساده مثل چک کردن تنظیمات نرم‌افزارها را بررسی کرده‌اید و مشکل برطرف نشده است، قبل از اینکه درایور کارت صدا را آپدیت کنید یا نسخه‌ی جدیدی نصب کنید، می‌توانید روش غیرفعال کردن درایور کارت صدا را آزمایش کنید.

در ویندوز کلید میانبر جالبی برای ری‌استارت کردن درایور کارت گرافیک وجود دارد که اغلب کاربران از وجود آن خبر ندارند. با فشار دادن این شورت‌کات مخفی، می‌توان درایور پردازنده‌ی گرافیکی سیستم را از نو راه‌اندازی کرد و قبل از Restart کردن کامل ویندوز، مشکل را سریع‌تر و ساده‌تر حل کرد.

ارور VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR گاهی پس از بروزرسانی ویندوز ایجاد می‌شود. در واقع اگر کاربر با صفحه‌ی آبی مرگ با توضیحاتی در مورد خطای اتفاق افتاده روبرو شود و در انتهای توضیحات عبارت VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR وجود داشته باشد، مشکل مربوط به دایرکت ایکس و درایور کارت گرافیک است. این ارور با کدهایی مثل 0xD80310B0 یا x05F6C614D و همین‌طور 0x680B871E و 0x96D854E5 همراه است.

سلام.وقتتون بخیر.صدای سیستم من مشکل نداره ولی توی نرم افزار ادیوس7 صدای هیچ ویدیویااهنگی پخش نمیشه.بنظرشمابازم این مشکل به کارت صدامربوط میشه؟

سلام
این مشکل تو خیلی نرم‌افزارهای صدابرداری، آهنگسازی و ویرایش ویدیو و موسیقی پیش میاد چرا که تنظیمات حرفه‌ای برای انتخاب خروجی صدا و همین‌طور تنظیمات فرکانس و غیره دارند. به نظرم تنظیمات رو کامل چک کنید و همه‌ی حالات رو بررسی کنید مشکل حل میشه و معمولاً مشکل از سخت‌افزار سیستم نیست.

سلام علبکم من هیچ صدایی از هدست ندارم ولی از بلند گو دارم در واقع درایو صوتی رو دو بار نصب کردم ولی درست نشد… ویندوز 7 دارم.

سلام
به نظرم یه نرم‌افزار کمکی هم همراه درایور کارت صدا نصب شده که کارش مدیریت خروجی‌های صدا هست. از اون نرم‌افزار باید تنظیم کنید که صدا از هدست بیاد یا بلندگو. اگه کارت صدا Realtek باشه، پنل مدیریت خروجی‌های صداش ساده هست ولی در کل باید با حوصله همه‌ی گزینه‌ها و تنظیمات رو چک کرد.

سلام من وقتی هدفون وصل میکنم صدا هم از اسپیکر لپتاپ پخش میشه هم از هدفون
چندتا هدفون رو هم امتحان کردم ولی همشون اینجورین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “add82b2f3e1b0f3924ea5a1c8d5ca468” );document.getElementById(“e32186fc76”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام:

ایمیل:

برای نوشتن کد از

CODE

استفاده کنید.به عبارت دیگر قبل و بعد از کد

  و 

تایپ کنید.

برای دنبال کردن نظرات و پاسخ‌ها، پایین صفحات سایت یا صفحه‌ی ۲۰۰ دیدگاه اخیر را دنبال بفرمایید.

بازنشر مطالب در رسانه‌ها تنها با ذکر نویسنده و نام منبع:
it-planet.irمجاز است.

یکی از مشکلات کاربران انواع رایانه ها و لپ تاپ ها پس از خرید سیستمی نو و یا اعمال تغییرات در برخی از اجزای سیستم مورد استفاده، مشکلات مرتب با عدم فعال سازی کارت صدا می باشد، برای مثال کاربری لپ تاپی نو و یا مادربردی جدید خریداری کرده و در هنگام استفاده با عدم راه اندازی کارت صدا مواجه می شود و در واقع هیچ صدایی از سیستم خارج نمی گردد.

 خوشبختانه رفع مشکلات و تعمیر کارت صدای کامپیوتر در غالب موارد، با اعمال تغییراتی اندک در بخش نرم افزاری، قابل انجام است. اگر شما نیز جز آن دسته از کاربرانی می باشید که در فعال کردن کارت صدا با مشکلاتی رو به رو می باشید، این مقاله به کمک شما شتافته و راهکارهایی را جهت فعال سازی کارت صدا ارائه می دهد.

راه اندازی کارت صدا می تواند وابسته به عوامل سخت افزاری و نرم افزاری بسیاری در انواع رایانه ها و لپ تاپ ها باشد، در این میان به روز بودن درایور صدا، برقراری صحیح اتصالات و یا سلامت کابل ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش به شناسایی راهکارهای رایج و کاربردی فعال سازی کارت صدا می پردازیم.

گاهی ممکن است سرویس Windows Audio به صورت خودکار و بی‌هیچ دلیل مشخصی غیرفعال شود. در صورت مواجهه با مشکل عدم وجود صدا در سیستم توصیه می‌شود فعال بودن یا نبودن این بخش از دستگاه خود را چک نمایید. غیرفعال بودن سرویس Windows Audio سبب بروز عدم فعال سازی کارت صدا شده و هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نمی شود. جهت رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر از طریق کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را تایپ نمایید، پس از تایپ این دستور دکمه Enter را فشار دهید تا صفحه Services باز شود.

سپس به دنبال Windows Audio بگردید، برروی این آیتم کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید. با انجام این کار احتمالاً مشکل صدای ویندوز شما رفع گشته و امر فعال سازی کارت صدا با موفقیت شکل می گیرد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر از کارشناسان خبره یاری بگیرید.چطور کارت صدا نصب کنم

سیستم عامل ویندوز ابزارهایی را در اختیار دارد که در صورت استفاده از آن ها، کاربر می‌تواند نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را شناسایی کند. یکی از این ابزراهای کاربردی که برای رفع مشکلات صدا و فعال سازی کارت صدا نیز قابل استفاده می باشد، گزینه ی Troubleshooting است.

جهت به کارگیری این ابزار، به Control Panel مراجعه کنید و Troubleshooting را جستجو نمایید، پس از یافتن این ابزار، روی گزینه ی Troubleshoot audio playback کلیک کرده تا برخی از ابزار عیب‌یابی در پنجره‌ای برای شما نمایش داده شود. با باز شدن این پنجره تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو اغاز گشته، رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر به طور خودکار شکل گرفته و درنتیجه فعال کردن کارت صدا با موفقیت انجام شود.

یکی از اصلی‌ترین علل عدم راه اندازی کارت صدا، نصب نبودن درایور صدا و یا بروز اشکال در آن است. برای اطمینان از درستی عملکرد درایور صدا، مراحل نصب دوباره را دنبال نمایید. برای نصب دوباره ی کارت صدا از طریق Control Panel، بخش Device Manager  را باز نمایید، در بخش زیرین Sound, video and game به دنبال درایور صدا بگردید، بر روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید. نیاز به حذف شدن درایور را تأیید کرده و سپس ویندوز را Restart کنید. در این حالت ویندوز به صورت خودکار اقدام به نصب درایور صدا خواهد کرد.

پس از اتمام این مراحل، صدای سیستم را چک کنید، در صورتی که مشکلات صدای کامپیوتر همچنان پابرجا بود، درایور رسمی کارت صوت را روی کامپیوتر نصب کنید، از طرفی جهت اطلاع از مارک و مدل مخصوص سیستم خود به My Computer رفته و Properties را بزنید و یا در موتور جستجوی گوگل نام و برند سیستم را جستجو کرده تا وارد سایت رسمی سازنده ی سیستم شوید. این کار به رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر شما کمک خواهد کرد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر از کارشناسان خبره یاری بگیرید.

اگر هیچ یک از راه های فوق در فعال سازی کارت صدا تاثیری نداشت، استفاده از یک USB Audio یا به عبارتی usb sound را پیشنهاد می نماییم. این ابزار مانند یک کارت صوت خارجی عمل می کند که راه اندازی بسیاری ساده ای دارد و می تواند به هر یک از ورودی های کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل شود. ابزار usb sound از دو خروجی برخوردار است که معمولا در پشت آن قرار گرفته‌اند. کاربر می‌تواند کابل صوت و میکروفن خود را وارد یکی از این دو خروجی کرده و بدون مشکل صدای کامپیوتر را بشنود.

انواع رایانه ها و سایر دستگاه های مدرن کمپانی دل از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری پیچیده ای برخوردار می باشند که استفاده ی صحیح از کارکرد اصلی آن ها نیازمند اطلاعات و آموزش هاییست که ما در این بخش به کاربران این کمپانی محبوب ارائه می دهیم، همچنین این مرکز توسط کارشناسان حرفه ای تعمیرات کامپیوتر دل و تعمیرکاران مجرب شما را در مسیر تجربه ی عملکرد بی نقص محصولات دل یاری می نماید.

شعبه امیرآباد ( اکسپرس ) : اتوبان جلال ال احمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمال – خیابان پروانه – کوچه چهارم – پلاک 9

شعبه مرکزی : ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

شعبه سعادت آباد: بلوار اصلی سعادت آباد – نبش خیابان 31 و 33 – پلاک 2 – طبقه دوم

شعبه فرجام (دارای پارکینگ) : خیابان فرجام غربی – بین اتوبان باقری و سراج – پلاک 201 -ساختمان مرکز سخت افزار ایران

شعبه میرداماد ( پارکینگ در پلاک 45 ) : بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان شاه نظری – کوچه دوم – پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه تجریش(کلیک برای پارکینگ):میدان تجریش–ابتدای خیابان ولیعصر–جنب بانک سپه–پلاک۳۰۹۴(ساختمان ولیعصر)–طبقه۴–واحد۲۰

شعبه پیروزی: خیابان پیروزی – سه راه سلیمانیه – خیابان شاه آبادی – رو به روی مسجد یاسین – پلاک۳۵۵

شعبه ولیعصر: میدان ولیعصر – نبش کوچه شقایق – ورودی اداری A مجتمع ایرانیان – طبقه اول – واحد ۱۹

شعبه کرج: کرج – شاهین ویلا – خیابان نهم غربی – نبش کوچه قنات – ساختمان زاگرس – طبقه چهارم

by Navid Dariya | آگوست 10, 2020 | All Posts, Weallarebits, Windows | 0 comments

در بسیاری از اوقات پیش می آید که درایور کارت صدای نصب شده بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ما عملکرد مناسبی ندارد ، یا با برخی نرم افزارها مانند Adobe Connect به درستی کار نمی کند. در این مواقع ، حذف درایور کارت صدا و نصب جدید ترین به روزرسانی آن از وب سایت سازنده لپ تاپ ، یا سازنده کارت صدای کامپیوتر شما توصیه می گردد.

در این آموزش خواهیم دید که چگونه این کاردر ویندوز 10 امکان پذیر است :

همان طور که از عنوان این بخش بر می آید ، این راهنما برای حذف کارت صدای از نوع Realtek High Definition Audio تهیه شده است. البته این کارت صدا و سخت افزار مرتبط ، در اکثر مواقع درایور نصب شده بر روی سیستم عامل شما نیز هست.

اما اگر درایور کارت صدای شما متفاوت است ، ممکن است برخی از مراحل این راهنما برای شما مناسب نباشد. در این صورت باید به راهنماهای وب سایت سازنده کارت صدای دستگاه تان مراجعه کنید.چطور کارت صدا نصب کنم

در ویندوز 10 ابتدا با فشردن کلید های Windows Key و R به صورت هم زمان وارد Run شوید.

سپس عبارت devmgmt.msc را تایپ کنید.

با کلیک بر روی علامت فلش خاکستری یا سیاه رنگ کنار بخش Sound, video and game controllers آن را گسترش دهید. (باز کنید)

اکنون بر روی گزینه Realtek High Definition Audio Driver راست کلیک و سپس Uninstall Device را برگزینید.

اگر از شما درباره یک تایید سوال پرسیده شد تیک Delete the driver software for this device را فعال کنید و سپس بر روی دکمه Uninstall بکلیکید.

پس از حذف درایور حتما و حتما سیستم را ری استارت نمایید.

Designed by Elegant Themes | Powered by WordPress

مهم است بدانید که مدل دستگاه های نصب شده در کامپیوتر، زیرا دیر یا زود این اطلاعات قطعا مفید خواهد بود. در این مواد، ما به برنامه ها و اجزای سیستم نگاه می کنیم که می توانند نام یک دستگاه صوتی را که در یک رایانه نصب شده است شناسایی کند که به اکثر مشکلات مربوط به کار خود کمک می کند یا دلیل آن را برای در دسترس بودن تجهیزات بین دوستان به ارمغان می آورد. بیایید شروع کنیم

محتوا

شما می توانید نام کارت صدا را در رایانه خود با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه AIDA64، اجزای ساخته شده در «ابزار DirectX Diagnostic Tool» و همچنین «مدیر دستگاه» نام ببرید. در پایین یک راهنمای گام به گام برای تعیین نام یک کارت صدا در دستگاهی است که علاقه مند به اجرای سیستم عامل ویندوز است.

AIDA64 – این یک ابزار قدرتمند برای نظارت بر انواع سنسورها و قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. پس از اتمام مراحل زیر، می توانید نام کارت صدا که در داخل کامپیوتر استفاده می شود یا پیدا کنید پیدا کنید. چطور کارت صدا نصب کنم

اجرای برنامه در برگه که در سمت چپ پنجره قرار دارد، روی “Multimedia” کلیک کنید، سپس “Audio PCI / PnP” . پس از این دستکاری های ساده، یک جدول در بخش اصلی پنجره اطلاعات ظاهر می شود. این شامل تمام کارت های صوتی تشخیص داده شده توسط سیستم همراه با نام و نام حافظه اشغال شده بر روی مادربرد خواهد بود. همچنین در ستون بعدی می توان نشان داد اتوبوس ای که در آن دستگاه نصب شده است، حاوی کارت صدا است.

به عنوان مثال، برنامه های دیگری برای حل مشکل در نظر گرفته شده وجود دارد PC جادوگر قبلا در سایت ما بررسی شده است.

همچنین ببینید: نحوه استفاده از AIDA64

این ابزار سیستم اجازه می دهد تا شما را به مشاهده تمام دستگاه های نصب شده (همچنین کار نادرست) بر روی کامپیوتر خود، همراه با نام خود را.

این روش تنها چند کلیک موس و چند کلیک را انجام می دهد. “ابزار تشخیصی DirectX” همراه نام دستگاه اطلاعات زیادی را نشان می دهد که در موارد خاص بسیار مفید می باشد.

برنامه Run را با فشار دادن کلید ترکیبی “Win + R” باز کنید . در قسمت “Open”، نام فایل اجرایی زیر را وارد کنید:

dxdiag.exe

در پنجره ای که باز می شود، بر روی زبانه “صدا” کلیک کنید. شما می توانید نام دستگاه را در ستون “نام” ببینید .

این مقاله سه روش برای مشاهده نام کارت صدا که در رایانه نصب شده است مورد بررسی قرار گرفت. با کمک یک برنامه از یک توسعه دهنده شخص ثالث AIDA64 یا هر یک از دو سیستم عامل ویندوز، شما می توانید به سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرتان را بیابید. ما امیدواریم که این مطالب مفید باشد و شما توانستید مشکل خود را حل کنید.

چطور کارت صدا نصب کنم
چطور کارت صدا نصب کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *