چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

 
helpkade
چگونه به عشق خود خیانت نکنیم
چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


همه ما می دانیم خیانت اشتباهی بزرگ است که ترمیم رابطه بعد از آن به آسانی امکان پذیر نخواهد بود. اما با این وجود وسوسه خیانت به همسر ممکن است سراغ متعهدترین زوج ها هم برود. در این مقاله می خواهیم، ببینیم چگونه وسوسه خیانت را از خود دور کنیم و چگونه خیانت نکنیم؟

اگر افکار خیانت ذهن شما را مشوش کرده و راهی برای مقابله با وسوسه خیانت نمی دانید، خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

با ما همراه باشید.

بیشتر افراد با اینکه به رابطه خود متعهد هستند و همسر خود را دوست دارند، درگیر افکار خیانت می شوند. خیانت کردن یکی از دلایل اصلی بالا رفتن آمار طلاق است و ضعف رابطه ها را نشان می دهد.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

فریب دادن همسر و خیانت به او درحالی که در یک رابطه عاطفی و متعهدانه هستید نیز، اتفاق می افتد.

پس چگونه خیانت نکنیم ؟ راه مقابله با وسوسه خیانت چیست؟!

قبل از اینکه بدانیم چگونه وسوسه خیانت را از خود دور کنیم، بهتر است دلایلی که این وسوسه را در شما ایجاد کرده بررسی کنید.

اگر مشکلی در رابطه زناشویی شما وجود دارد لازم است آن را مطرح کرده و حل کنید.

مشاوره زناشویی بهترین راهنمای شما در این زمینه خواهد بود.

پیدا کردن انگیزه های خیانت، شما را در دوری از وسوسه خیانت به همسر کمک خواهد کرد. انگیزه های خیانت مشکلات رابطه شما را نشان می دهند که نباید نادیده گرفته شود.

خیانت یکی از آزاردهنده ترین تجربه ها در رابطه است.

مادامی که در یک رابطه قرار دارید، لازم است به آن وفادار بوده و با وسوسه خیانت به همسر مقابله کنید. در ادامه یاد می گیریم چگونه خیانت نکنیم .

مقابله با وسوسه خیانت راهکارهای مختلفی دارد. بسیاری از این راهکارها ساده بوده و افکار خیانت را از شما دور می کنند.

در این قسمت سه راهکار اصلی را توضیح خواهیم داد تا یاد بگیریم چگونه وسوسه خیانت را از خود دور کنیم.

روش های دوری از خیانت عبارتند از:

شاید تصور کنید همه این موارد را رعایت می کنید اما باز هم وسوسه خیانت شما را رها نمی کند؛ پس پیشنهاد می کنیم به خواندن ادامه دهید تا بیشتر با این راهکارها آشنا شوید و بعد خود را قضاوت کنید.

اگر فکر می کنید رفتن به مهمانی یا مراسمی خاص بدون شریک زندگی ممکن است شما را دچار وسوسه خیانت کند، به تنهایی به آن جا نروید.

علاوه بر این، از رفتن به مکان هایی که در گذشته باعث شده افکار و وسوسه خیانت در شما پر رنگ تر شود، خودداری کنید.

اگر به جایی دعوت شدید که شریک زندگی تان در آن حضور ندارد، کنار دوستان بودن به شما کمک می کند.

لازم نیست خارج از قرارهای کاری و حرفه ای با کسی تنها باشید.

از نه گفتن به این افراد نترسید یا به همراه همکاران و دوستان در قرارها حاضر شوید.

صحبت از شریک زندگی به شما و فرد مقابل یادآوری می کند در رابطه ای متعهد قرار دارید و تمایلی به رابطه خارج از آن ندارید.

شاید ساده و احمقانه به نظر برسد اما همین نشانه کوچک یادآور تمام تعهدات شماست. زوج های متعهد از پوشیدن حلقه ازدواج خود خجالت نمی کشند و به آن افتخار می کنند.

جمع های خانوادگی سالم تر هستند و شما را از افکار وسوسه انگیز نجات می دهند.

علاوه بر آن:

می توانید با همسر خود تماس بگیرید و با شنیدن صدا و محبت او از خیانت منصرف شوید.

اگر موقعیتی برای دیدن خانواده ها نیست از طریق شبکه های اجتماعی آن ها را ببینید.

افرادی که شما را دچار وسوسه خیانت می کنند، گزینه خوبی برای مشورت گرفتن نیستند.

محدود کردن زمان قرارگیری در موقعیت های وسوسه انگیز شما را در کنترل خواسته ها کمک می کند.

خصوصیات خوب همسرتان را برجسته کنید و زمان وسوسه خیانت به آن ها بیشتر فکر کنید.

اگر افکار خیانت به طور وسواسی در ذهن شما وجود دارند و نمی توانید بفهمید چگونه خیانت نکنیم ، بهتر است از فردی حرفه ای تر کمک بگیرید.

مشاوره می تواند دلایل اصلی و انگیزه خیانت را در شما پیدا کند. با مشخص شدن دلایل وسوسه خیانت ، راحت تر می توانید با آن مقابله کنید.

مشاور به شما کمک می کند طرز تفکر خود را تغییر دهید و اگر مشکلاتی در رابطه زناشویی شما وجود دارد، با آن ها کنار بیایید.

به یاد داشته باشید:

وسوسه شدن برای خیانت امری طبیعی است. چرا که انسان موجودی ضعیف است، اما وظیفه شما به عنوان فردی که به زندگی زناشویی خود پایبند است، مقابله با وسوسه خیانت است.

خیانت اشتباهی است که زندگی و رابطه شما را ویران می کند. اگر وسوسه خیانت افکار شما را پر کرده یا دنبال تجربه های جدید هستید، بهتر است ارزش زندگی مشترک را به خود یادآوری کنید.

وسوسه خیانت ممکن است سراغ هر فردی برود. اما اگر در رابطه ای متعهدانه قرار دارید با آن مقابله کنید.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

خواندن این مقاله به شما یاد می دهد چگونه خیانت نکنیم . اگر لازم است مشکل خود را از طریق مشاور پیگیری کنید تا از طعم دلنشین زندگی مشترک محروم نشوید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

درباره ما

تماس با ما

درخواست مشاوره

ارتباط تلفنی با مشاوران و متخصصان مااز طریق این دو شماره۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

خیانت و بی وفایی یک مرد به همسرش به هیچ وجه قابل توجیه نیست. اما نمیتوان انکار کرد که اگر زنی مهارت همسرداری را به خوبی بلد باشد، میتواند تا حد زیادی از اینکه شوهرش جذب زن دیگری شود جلوگیری کند و به این وسیله از خیانت او پیشگیری نماید. در این مقاله روش ها و ترفندهایی را بیان میکنیم که با بکار گرفتن آن در زندگی مشترک میتوانید شوهرتان را کاملا پایبند خانواده و رابطه اش کنید، به طوری که هرگز فکر خیانت هم به ذهنش خطور نکند!

فهرست مطالب

برای اینکه از خیانت شوهرتان جلوگیری کنید، روش های زیر را در زندگی مشترک در پیش بگیرید:

دوست دارید سریع‌ترین راه را برای وفادار نگه داشتن شوهرتان پیدا کنید؟ به همسرتان بگویید که به او اعتماد دارید و این ابراز اعتماد را در موقعیت‌های مناسب تکرار کنید. به این ترتیب اولاً به او القاء می‌کنید که ارزش اعتماد کردن را دارد. دوماً اگر فرصت خیانت کردن را پیدا کند، احتمالاً به شما وفادار می‌ماند، چون نمی‌خواهد که با خیانت کردن به شما دچار احساس شرم و گناه شود.

اکثر مردانی که مرتکب خیانت میشوند، از جانب زنانشان خیانت دیدهاند، هرچند خیانت زن به مرد معمولاً جنسی نیست و در بستر روابط اجتماعی به صورت عاطفی رخ میدهد. این رابطهی نامناسب زمانی شکل میگیرد که زن چیز دیگری، مانند شغل، فرزندان، یک خویشاوند بیمار یا امور خیریه را مقدم بر زندگی زناشویی خود میداند و به این ترتیب بین او و شوهرش فاصله میافتد و جایگاه شوهر از صدر اولویتها تنزل میکند.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

اگر میخواهید مانع از خیانت همسرتان شوید، باید رابطه تان را در اولویت قرار بدهید، شوهرتان همان فردی است که قرار است تا پایان عمر در کنارش به خوبی و خوشی زندگی کنید. تمام چیزهای دیگر به مرور زمان رنگ میبازد، اما زندگی مشترکتان همچنان پابرجا میماند، البته به شرطی که مراقبش باشید.

درست است که مردها گاهی شلخته میشوند، جورابهای کثیفشان را هر جا که دستشان برسد، پرت میکنند یا دیر به خانه می آیند و یادشان میرود که خرید کنند. به محض این که شوهرتان وارد خانه میشود، به او پرخاش میکنید که: “چرا ساعت ناهاری به من زنگ نزدی؟ همش منتظر بودم، زنگ بزنی و بیشتر از ده بار بهت پیام زدم. کجا بودی؟ دیگه منو دوست نداری؟ چرا با من این کارو میکنی؟”

نیم ساعت بعد دوباره شکایت کردن را شروع میکنید. این بار سرش را با غرغرهایتان میبرید که اگر فردا ساعت استراحتش به شما زنگ نزند، یعنی این که شما را دوست ندارد. شوهر خسته تان بعد از شنیدن سرزنش های اولتان به اندازهی کافی بدخلق شده است و دیگر اصلاً حوصله ی شنیدن گله و شکایت ندارد.

اگر میخواهید شوهرتان را حفظ کنید، سخت نگیرید. چنانچه عاشق همسرتان هستید، به او فرصت بدهید. او یک مرد عاقل و بالغ است و اگر وقتش را داشته باشد، حتماً به شما زنگ میزند. غر زدن مانند آبی است که روی شعلهی عشق و محبت بین زن و شوهر ریخته میشود و باعث میشود که همسرتان برای رسیدن به آرامش و راحتی به آغوش زنان دیگر پناه ببرد.

بسیاری از دخترها وقتی نیمه‌ی گمشده‌شان را پیدا می‌کنند و با او پیمان زناشویی می‌بندند، دچار احساس کاذب امنیت می‌شوند. روز از پی روز می‌گذرد و ما یادمان می‌رود که بابت این خوشبختی شکرگزار خداوند و قدردان مردی باشیم که این آرامش را در سایه‌اش پیدا کرده‌ایم. هم زنان و هم مردان دچار این روزمرگی و بی‌تفاوتی می‌شوند. همین امروز تغییر مثبتی را در رابطه‌تان ایجاد کنید و به مرد زندگی‌تان نشان دهید که قدر تمام کارهایی را که برایتان کرده است، می‌دانید.

ازدواج کردن به معنای از دست دادن آزادی نیست. برخی مردان مرتکب خیانت میشوند، چون حس میکنند که حلقهی ازدواج یوغی شده که دور گردنشان افتاده و دارد آنها را خفه میکند. بنابراین دست به خیانت میزنند تا دوباره طعم آزادی را بچشند. پس هر از گاهی به شوهرتان اجازه بدهید که با خودش خلوت کند. از بیرون رفتن شوهرتان با دوستانش و تفریحات مردانه ی او استقبال کنید، تا احساس نکند که در دام افتاده است و هوای فرار به سرش نزند.

بعضی از ما وقتی وارد رابطه ای میشویم، بدون این که خودمان متوجه باشیم سعی میکنیم که طرف مقابل را کنترل کنیم؛ البته نیتمان خیر است و فکر میکنیم که صلاح عشقمان را میخواهیم. این خودرای بودن باعث شکلگیری عادتهای مخربی مانند شکایت کردن، سرزنش کردن، انتقاد کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و تطمیع کردن یا پاداش دادن میشود که رابطه را به نابودی میکشاند.

وقتی زنی چنین عادتهای ناخوشایندی داشته باشد، مردش ترغیب میشود تا هر چه بیشتر از خانه و زن سلطه گرش دور شود، شاید قدری آرامش پیدا کند. این فراری بودن از خانه زمینه را برای خیانت فراهم میکند. پس تا جایی که میتوانید از این رفتارها اجتناب کنید، هرچند این رفتارها در ذات زنان ریشه دارد.

بسیاری از بانوان فکر میکنند که بعد از ازدواج و تصاحب قلب یک مرد دیگر نیازی نیست به خودشان برسند. پس دیگر آرایش نمیکنند، مراقب وزنشان نیستند و حتی بهداشت را رعایت نمیکنند. این بی توجهی سریعترین راه برای از دست دادن شوهر است که در عین حال به سلامت خودتان نیز آسیب میزند.

آنقدر شلخته و بدلباس نباشید که شوهرتان جذب زیبایی زنان دیگر بشود. مطمئن باشید قبل از این که به فکر شیک و آراسته شدن و عوض کردن لباسهای کهنه تان بیفتید، همسر دلزدهتان خیانتش را شروع کرده است.

ظاهر آراسته ای داشته باشید و خودتان را بعد از زایمان رها نکنید. اگر وزنتان زیاد شده است، هنوز هم میتوانید لباس های سایز بزرگ زیبایی را در بازار پیدا کنید. چون دیگر اندامتان مانند باربی نیست، دلیل نمیشود که همیشه بدترین و کهنه ترین لباس ها را بپوشید.

یکی از مهمترین نکاتی که افراد بعد از ازدواج کردن یا نامزدی طولانی مدت فراموش میکنند، دلبری کردن برای یکدیگر است. تا به حال زوجهای حال به هم زنی را دیده اید که دیوانه وار عاشق هم هستند و ابراز عشقهای علنیشان حد و حساب ندارد؟ این کبوترهای عاشق دائماً برای هم ناز میکنند و با این دلبری ها عشقشان را مانند روز اول شعله ور نگه میدارند. شما و همسرتان هم باید همینطور باشید. به شوهرتان بفهمانید و به او نشان دهید که هنوز عاشقش هستید. مطمئن شوید که همسرتان هرگز دلیل عاشق شدنش را فراموش نکند، در عین حال مراقب باشید که این دلبری هایتان برای او عادی نشود.

وقتی پای رابطه ی زناشویی به میان میآید، مراقب باشید که کسل کننده نشوید. رابطه ی جنسی دقیقاً همان حلقه ی آخری است که وقتی همه چیز در حال از هم پاشیدن است، شما را کنار هم نگه میدارد. اطلاعات خود را در زمینه ی روابط زناشویی بالا ببرید و اطمینان حاصل کنید که همسرتان رابطه را از سر اجبار و بی میلی انجام نمی دهد. زبان عشق شریک زندگیتان را یاد بگیرید و با او به این زبان صحبت کنید. تشخیص بدهید که چه کارهایی شوهرتان را راضی و خوشحال میکند و نهایت تلاشتان را برای برآورده کردن انتظاراتش به کار ببندید. توقعات خودتان از رابطه ی زناشویی را نیز به همسرتان بگویید. مطمئن باشید که او هم از راضی نگه داشتن شما خوشحال میشود. رابطه ی زناشویی رضایتبخش زندگی مشترک را شاد و عاشقانه نگه میدارد و از خیانت جلوگیری میکند.

رابطه ی زناشویی منظم برای سلامتی و پایداری رابطه لازم است، همسرانی که هفته ها یا حتی ماهها به هم نزدیک نمیشوند، مرتکب اشتباه مرگباری میشوند. مردها وقتی خسته هستند، معمولاً کمی بداخلاق میشوند، بنابراین ممکن است وقتی فرصت مناسبی برای نزدیکی پیش میآید، شانس زیادی در روش مستقیم نداشته باشید. منتظر نمانید همیشه مرد برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شود. اگر گاهی زن برای رابطه جنسی پیش قدم شود میتواند برای مرد جذابیت زیادی ایجاد کند و تمایل خود را نیز به او نشان دهد. این امر موجب میشود او به سمت خیانت و بی وقایی نرود.

اگر هر روز یک کار را انجام دهید و به ویژه در اتاق خواب به یک روش عمل کنید، زندگی کسل کننده میشود. اکثر مردان به دلیل نابود شدن عشق نیست که دست به خیانت میزنند. بی وفایی مردان از تمایل آنها برای تنوع بخشیدن به زندگی جنسی نشأت میگیرد. اگر واقعاً میخواهید توجه شوهرتان فقط معطوف به شما باشد و از خیانتش پیشگیری کنید، خلاقیت را در زندگی زناشوییتان فراموش نکنید. فرصت امتحان کردن چیزهای جدید را در اختیار همسرتان بگذارید. اگر شما این کار را نکنید، زن دیگری تنوع را به زندگی مردتان برمیگرداند. البته منظورمان این نیست که زیاده روی کنید و به فعالیتهای جنسی ناسالم روی بیاورید، اما باید در کنار مردی که دوستش دارید از تجربه ی کارهای جدید لذت ببرید.

اکثر همسران میتوانند حداقل یک شب را در هفته برای کنار هم بودن خالی کنند. لازم نیست که با تمام فرزندانتان یک شام خانوادگی صرف کنید. فقط زمانی را برای یک شام دونفره در نظر بگیرید و برای آن اولویت قائل شوید؛ در این قرار دونفره کنار هم غذا بخورید، به آرامش برسید و با هم حرف بزنید. این قرارهای عاشقانه شوهرتان را همچنان علاقمند نگه میدارد و از خیانت کردن او جلوگیری میکند.

زن و شوهر، هر دو باید برای زنده نگه داشتن رابطه شان تلاش کنند. ارتباط موثر و مداوم رمز حفظ یک رابطه ی سالم است. نگذارید که جو بین شما و همسرتان مسموم شود. باید چنان شناختی از رابطه تان داشته باشید که کوچکترین تغییر را در روابطتان، قبل از آن که یک گلوله ی برفی کوچک تبدیل به بهمنی ویرانگر شود، تشخیص دهید. برای این کار لازم است که هر روز با شوهرتان دربارهی روزی که گذرانده است، صحبت کنید. در طول روز پیامهای عاشقانه برایش بفرستید یا با او تماس بگیرید و بپرسید که حالش چطور است و روزش چطور بوده است. البته مراقب باشید که زیادهروی نکنید و مزاحم کارش نشوید، فقط هر از گاه به او زنگ بزنید تا متوجه شود که به فکرش هستید. هنر گوش کردن را فراموش نکنید. گوش شنوا داشتن در رابطه ی زناشویی بسیار مهم است. جان کلام آن که ارتباط مداوم شاهرگ حیاتی زنده نگه داشتن زندگی زناشویی است.

ارتباط مداوم برای داشتن یک رابطه ی پایدار و قوی ضروری است. اکثر خیانتها پیآمد نبود ارتباط کافی بین زن و شوهر است. نیازهایتان را صادقانه با همسرتان در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که شوهرتان نمیتواند ذهنتان را بخواند، بنابراین اگر فکر میکنید که او به حرف هایتان گوش نمیکند، موضوع را با صراحت با او در میان بگذارید. با شریک زندگیتان دربارهی رویاها، انتظارات و آینده ی دلخواهتان حرف بزنید.

اگر از کاری که شوهرتان انجام داده، ناراحت شدهاید، هنگامیکه با هم گفتگو میکنید، شخص را از عمل منفک کنید. با ملایمت به شوهرتان بگویید که میدانید مرد خوبی است و عمداً مرتکب این اشتباه نشده است، اما کارش باعث شده احساساتتان جریحه دار شود. اجازه ندهید تنش های حل نشده ای در رابطه تان باقی بماند. مهارت درست برای تعامل مناسب با همسر را بیاموزید و با حل مشکلات و اختلاف نظرها، به سازگاری برسید. از قهر کردن طولانی و دعواهای مکرر در رابطه پرهیز کنید، چرا که باعث میشود شوهرتان نسبت به شما سرد شود و او را از شما دور میکند.

همسرتان هر اشتباهی هم که انجام داده باشد، هنوز عشق زندگیتان است، پس به او سخت نگیرید و خطاهایش را ببخشید. نقش فعالی در زندگی مشترکتان داشته باشید و زمینه را برای رشدی مداوم و منطقی آماده کنید. این کار بسیار مهم است و اگر از آن غفلت کنید، همسرتان زن دیگری را پیدا میکند تا بتواند در کنارش رشد کند. بدون این که خودتان را ببازید، از تغییر استقبال کنید. باید برای پیشرفت کردن تلاش کنید و این تمایل برای پیشرفت باید به خصلت ذاتیتان تبدیل شود. اگر یکی از زوجین حس کند که دیگری مانع پیشرفتش میشود، نوعی خلأ ایجاد میشود. به این ترتیب مقدمات خیانت آماده میشود و زن دیگری جایتان را میگیرد که همسرتان را بیشتر درک میکند.

به عنوان یک بانوی جذاب و دلفریب نباید همسرتان را از رابطه ی جنسی محروم کنید. به خاطر داشته باشید که یک مرد گرسنه حتی غذایی را که اشتها آور نیست، هم میخورد. با دست خودتان همسرتان را به طرف خیانت سوق ندهید. اختلاف نظرهایتان را با گفتگو حل کنید، شوهرتان را از روی عصبانیت از حق طبیعیاش محروم نکنید، در غیر این صورت باید با خیانت همسرتان کنار بیایید. به خاطر بسپارید که رابطه ی جنسی به اندازهی غذا برای مردان مهم است. با لوندی کردن و تحریک نیازهای جنسی همسرتان کاری کنید که مطمئن شود بهتر از شما در دنیا وجود ندارد.

دوست بودن نخستین گام برای برای شکلگیری یک رابطه ی سالم و جلوگیری از خیانت است. وقتی با همسرتان دوست باشید، میتوانید به راحتی دربارهی موضوعات مختلف با هم صحبت کنید. بسیاری از خیانتها یا رابطه های عاشقانه با دوستی شروع میشود. دوستی رمز موفقیت در زندگی زناشویی است، چون کمک فراوانی به حفظ مرد و جلوگیری از خیانت میکند. اگر میخواهید بدانید که برای جلوگیری از خیانت شوهرتان باید چکار کنید، لازم است که او و نیازهایش را درک کنید. این شناخت زمانبر است، اما وقتی به آن برسید، میتوانید با ذهنی آرامتر از زندگی مشترکتان لذت ببرید.

افتادن در دام روزمرگی و یکنواخت شدن زندگی مشترک مشکلی است که اکثر ما به آن دچار میشویم. هر دو نفر صبح زود از خواب بیدار میشوید، سر کار میروید، بعد از یک روز خسته کننده به خانه برمیگردید و وقتتان را جلوی تلویزیون به بطالت میگذرانید. این روند که هر روز هم اتفاق میافتد، به شدت کسل کننده است. اگر متوجه شدید که رابطه تان کسالتبار شده است، وقتش رسیده که به زندگیتان شور و نشاط بدهید. اگر شوهرتان دیرتر از شما از سر کار به خانه برمیگردد، برایش یک شام مفصل تدارک ببینید و همانطور که پیراهن زیبایی به تن دارید، شام را برایش سرو کنید. او را غافلگیر کنید و به وجد بیاورید تا همیشه عاشقتان بماند. مردی که به زندگیاش علاقه دارد و مشتاقانه منتظر غافلگیری های همسرش است، حتی فکر خیانت هم به سرش نمیزند.

از همان ابتدا به شوهرتان بفهمانید که خیانت را تحمل نمیکنید. هر دو انسانهای عاقل و بالغی هستید و از او انتظار دارید که اگر دلش را به زن دیگری باخت، آنقدر جرات داشته باشد که اول از شما جدا شود و بعد رابطهی جدیدی را شروع کند. به شوهرتان بگویید که اگر بخواهد از شما جدا شود و با زن دیگری زندگی کند، قلبتان میشکند، اما اگر واقعاً دیگر علاقهای به شما ندارد، ترجیح میدهید که موضوع را صادقانه به شما بگوید. اگر خیانت کردن به نظرتان غیرقابل بخشش است و نمیتوانید با آن کنار بیایید، باید در این باره با همسرتان صحبت کنید. به همسرتان اخطار بدهید که اگر به شما خیانت کند، نمیتواند نزد شما برگردد، چون بعد از این اشتباه دیگر نمیتوانید به او اعتماد کنید. اگر او به عقایدتان احترام نمیگذارد و میخواهد یک زندگی بیبند و بار داشته باشد، رهایش کنید تا زنی را پیدا کند که مانند خودش به ارزشها بیتوجه باشد. در هر حال شما نمیتوانید شریک زندگیتان را با زن دیگری تقسیم کنید و با هوو کنار بیایید.

اگر میخواهید اطمینان پیدا کنید شوهرتان همواره به شما پایبند میماند، خیانت نمیکند و هرگز به سمت زن دیگری نمیرود، به او بگویید که اعتمادی زیادی نسبت به او دارید، رابطه تان را در اولویت قرار دهید و نشان دهید قدر او را میدانید. از نق زدن و سرزنش کردن دست بردارید، کنترلگری نکنید و اجازه دهید زمانی را به دلخواه خودش بگذراند. برای پیشگیری از خیانت شوهر همواره ظاهر زیبا و آراسته داشته باشید، حداقل یکبار در هفته قرار عاشقانه داشته باشید، برای او دلبری کنید و رابطه زناشویی رضایت بخشی داشته باشید. گاهی نیز شما برای رابطه جنسی پیش قدم شوید و تنوع ایجاد کنید.

اگر میخواهید شوهرتان هرگز به شما خیانت نکند بهترین دوستش باشید و برای او هیجان و تنوع ایجاد کنید. سعی کنید به طور کلی تعامل و ارتباط صمیمانه ای داشته باشید، اختلاف نظرها را به درستی حل و فصل کنید، تا حد امکان اشتباهات او را ببخشید و هرگز برای تنبیه او را از رابطه جنسی محروم نکنید. در نهایت برای جلوگیری از خیانت او صراحتا بگویید که بی وفایی برای شما قابل پذیرش نیست و برای او و زندگی مشترکتان عواقب منفی زیادی در پی خواهد داشت.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

105 بازدید

94 بازدید

102 بازدید

131 بازدید

266 بازدید

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

 

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

خیانت انواع مختلفی دارد:خیانت احساسی یا جنسی، کدام یک خطرناک تر است؟

 

– یکی از انواع آن، خیانت جنسی می باشد. این امر زمانی روی می دهد که هیچ گونه پیوند عاطفی میان فرد و طرف مقابلش وجود نداشته و او تنها به دلیل برقراری روابط جنسی و هیجانی که دراز کشیدن پهلوی او می تواند به او بدهد، جذبش شده است.

 

– دومین نوع خیانت، احساسی می باشد و زمانی روی می دهد که فرد احساس میکند از نظر عاطفی به شخص دیگری غیر از همسر خود علاقه پیدا کرده. وی از همراهی، صحبت کردن، و در میان گذاشتن افکار و علایق خود با شخص دوم لذت می برد. کم کم به این نتیجه می رسد که ترجیح می دهد اوقات فراغت خود را به جای اینکه با همسر و یا نامزدش بگذارند با او سپری کند.

 

بر اساس تحقیقاتی که من به تازگی انجام داده ام تقریبا چیزی بیشتر از 75% از خانمها اظهار می دارند که خیانت عاطفی برایشان خیلی سخت تر از خیانت جنسی است. البته بسیاری از خانم ها نیز اعتقاد داشتند که هر دو نوع خیانت برایشان سخت است چراکه در هر دو مرحله، ضربه سختی بر روی احساساتی که نسبت به شریک زندگی خود داشتند، وارد می شود.

حال به طور مجزا دیدگاه خانم ها را در مورد هر یک از دو مورد بالا مورد بررسی قرار میدهیم.

 

خیانت احساسی

 

خیانت احساسی یکی از مواردی بود که بیشتر خانم ها آنرا مخرب تر و ویرانگر تر تصور می کردند. خانم ها به خوبی می دانند که دختر های زیبای بسیاری وجود دارند و آقایون بالفطره از نظر بصری تحریک پذیر می باشند. البته این امر توجیه کننده خیانت جنسی نیست، اما همه به خوبی می دانند که برخی از مردها در کنترل خواست های جنسی خود ناتوان و یا کم توان هستند.

 

وضعیت زمانی غیر قابل تحمل می شود که خانم متوجه شود همسرش با کسی آشنا شده که از نظر شخصیتی او را بیشتر دوست می دارد. این امر علامت آن است که خانم دیگر توانایی جذب همسرش را ندارد و نمی تواند پاسخگوی نیاز های احساسی و عاطفی او باشد.

 

خیانت جنسی به نوبه خود درست نیست، اما اگر مردی مرتکب چنین کاری شده باشد خیلی راحت تر می توان این مطلب را برای همسرش بازگو کرد. اما اجازه دهید که ببینیم خیانت احساسی در نظر خانم ها به چه اموری گفته می شود:

 

چند نمونه از خیانت های عاطفی

 

یک مثال خیلی ساده این است که آقا یکی از همکاران مونث خود را همیشه برای شام و یا نهار به بیرون ببرد. در بیشتر موارد بهتر است شک کنید که آنها قصد دارند در مورد چیزهایی خارج از حیطه کاری صحبت کنند. این همکار ممکن است به همدم آقا تبدیل شود و به او اجازه دهد تا عقاید و افکارش را در میان بگذارد.

 

مردهایی که از نظر احساسی در بدو خیانت کردن قرار دارند، معمولا شروع می کنند به سوال کردن از خودشان که آیا این خانم را باید اینقدر زیاد ببینم؟ آنها در اعماق وجود خود احساس می کنند که این خانم خیلی بیشتر از یک همکار برایشان ارزش دارد و به همین دلیل در زمان ملاقات کردن او احساس گناه به آنها دست می دهد.

 

یکی دیگر از انواع خیانت های عاطفی که این روزها خیلی رایج شده است online میباشد. آقا سعی می کند بیشتر و بیشتر به شبکه اینترنت متصل شود تا با یک فرد خاص صحبت کند و همسرش نیز ناراحت است که او ساعت های طولانی را در اینترنت می گذارند. نیاز صحبت کردن آقا با این خانم که شاید خیلی زیاد هم نتواند او را ببیند خیلی بیشتر از نیاز او برای بودن با همسر و یا نامزدش است. (یک علامت قدیمی در مورد سرمایه گذاری احساسی)

این مثال نشان دهنده خیانت تمام و کمال عاطفی بود؛ اگر آقا خانمی را که از طریق اینترنت با او ارتباط دارد، قبلا ندیده باشد این امکان خیلی کمتر وجود دارد که تحت تاثیر برقراری روابط جنسی با او قرار گرفته باشد.

 

چرا خانم ها از خیانت عاطفی می رنجند؟

 

زمانی که خانم ها در پی یافتن همسر هستند آنها معمولا به دنبال احساسات و توانایی های ذهنی آقایون می گردند از جمله این که آیا آقا می تواند پدر خوبی برای بچه ها باشد، یک زندگی محکم درست کند و با او ارتباط معقولی برقرار کند. از سوی دیگر آقایون بیشتر بر روی خصوصیات فیزیکی خانم ها توجه دارند و اینکه خانم قادر است بچه دارد شود و نیازهای جنسی او را برآورده سازد.

 

به همین دلیل گفته می شود که چون خانم ها بر روی احساسات و عواطف موجود در رابطه سرمایه گذاری می کنند، خیانت در مورد این مطلب برایشان غیر قابل هضم بوده و احساس می کند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

 

خیانت جنسی

 

دومین نوع خیانت، جنسی می باشد.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

هر چند به اندازه خیانت عاطفی برای خانم ها سخت و دشوار نمی باشد، اما به راحتی می تواند رابطه شما را خراب کند. زمانی که مردی با یک دختر خانم دیگر رابطه جنسی برقرار می کند، همسر این مرد توانایی های خودش را در هنگام خواب زیر سوال می برد. او از خود می پرسد که خانم دیگر چه چیزهایی را به همسرش پیشنهاد می کند که خودش نمی کرده. این امر باعث می شود که خانم در زمینه سکس محتاط تر عمل کند و در نتیجه پس از مدتی به طور کامل از این کار کناره گیری می کند؛ این کار خود شرایط را بدتر خواهد کرد.

درست مثل یک چرخه مخرب و ویرانگر: مرد خیانت می کند، در نتیجه همسرش هرگز نمی خواهد با رابطه جنسی داشته باشد، این امر باعث می شود که آقا بیشتر خیانت کند. به طور خلاصه یکی از راههای مناسب برای بر هم زدن ارتباط انجام چنین کاری می باشد.

 

آیا فراموشی خیانت جنسی برای زوجین آسانتر است؟

 

این نوع خیانت تنها برای بدست آوردن رضایت فیزیکی است و یک شب بیشتر ادامه ندارد. آقا هیچ گونه نیاز عاطفی نسبت به خانم دوم ندارد و قصد بیرون رفتن و یا وقت صرف کردن با او را ندارد و تنها به دنبال ارضا کردن نیازهای جنسی خود است. او همان احساس عاطفی که نسبت به همسرش داشته است را حفظ می کند. این مرد تنها به این خاطر که از زندگی جنسی فعلی خود کسل شده و می خواسته موقعیت های جدید را نیز تجربه کند مرتکب این اشتباه شده.

معمولا زمانیکه طرف مقابل متوجه چنین مطلبی می شود اصلا به شوهر خود اجازه نمی دهد که دلیل کار خود را توضیح دهد و همه چیز را زیر پا می گذارد و فقط به او میگوید که من چگونه می توانم دوباره به تو اعتماد پیدا کنم. در یک ارتباط محکم دو طرف نباید مرتکب اینگونه اشتباهات شوند و در صورت بروز مشکل، کنار آمدن با آن چندان دشوار نخواهد بود.

 

آیا می توانید واکنش خانم را پیش بینی کنید؟

چگونه شخصیت یک خانم در طرز برخورد او نسبت به خیانت تاثیر می گذارد؟

 

خانم هایی هستند که بیش از هر چیز (حتی احساسات و عواطف) به سکس اهمیت می دهند. این خانم ها معمولا در سایر جنبه های زندگی نیز خود را مشغول کرده اند مانند عرصه شغلی. آنها همچنین اهمیت بسیار زیادی برای وضع ظاهری خود قائل هستند. (همانطور که می دانید ظاهر نقطه مقابل شخصیت است)

 

برای این دسته از خانم ها خیانت جنسی غیر قابل بخشش می باشد. چرا که آنها تصور می کردند آقا تنها به دلیل زیبایی های ظاهری شان جذبشان شده و این خیانت برای آنها به منزله شکست بزرگی محسوب می شود. آنها تصور می کنند که آقا دیگر هیچ میلی نسبت به آنها ندارد و با این کار خود خواسته به او بفهماند که بهتر است این رابطه تمام شود.

 

خانم هایی که از خیانت جنسی بیشتر آسیب می بینند به مردها به عنوان دست آویزی برای بر آورده کردن نیازهای جنسی شان نگاه می کنند. به همین دلیل در زمان بروز خیانت جنسی احساس می کنند که شریک زندگی شان توجه خود را به کس دیگری معطوف کرده حالا چه صرفا از نظر جنسی باشد و چه از نظر احساسی و جنسی. آنها در این حالت تصمصم گیرند که رابطه را ترک گفته و به سوی یکی دیگر از خواستگارهای خود بروند.

 

شما به راحتی می توانید چنین خانم هایی را شناسایی کنید. آنها به دنبال توانایی های ذهنی در آقایون نمی گردند. آنها با مردها ارتباط عاطفی چندانی برقرار نمی کنند و احساسات و افکار خودشان را در میان نمی گذارند. اگر در یک چنین رابطه ای قرار بگیرید خودتان متوجه می شوید که توجه بیشتر بر روی مسائل فیزیکی است.

 

اگر نامزد و یا همسر شما جزء این دسته از خانم ها باشد آنوقت خیانت جنسی برای او به منزله یکی از وحشتناکترین و غیر قابل بخشش ترین خیانت ها محسوب می شود.

 

اگر خیانت کردید، چه کار کنید؟

 

اگر شما در مقابل نامزد و یا همسر خود مرتکب خیانت شدید دو گزینه برایتان وجود دارد: می توانید در این رابطه با او صحبت نکنید و امیدوار باشید که این امر هیچ گاه برایش فاش نشود و یا اینکه به خطای خود اعتراف کنید و تمام عواقب آنرا را نیز قبول کنید.

 

اگر گزینه اول را انتخاب کردید شما باید خودتان به تنهایی با کرده خود روبرو شوید و بار رنج و عذاب آن را به تنهایی بر دوش بکشید. البته اگر یک درصد هم این احتمال وجود داشته باشد که روزی همه چیز فاش شود آنوقت اوضاع خیلی بدتر خواهد شد؛ به این خاطر که او نه تنها به خاطر خیانتی که شما انجام داده اید ناراحت می شود بلکه از اینکه به او دروغ هم گفته اید عصبانی خواهد شد.

 

اگر قصد دارید تا به او بگویید، حداقل دیگر عذاب وجدان پیدا نمی کنید اما باید خودتان را برای رویارویی با عواقب آن آماده کنید. اگر از نظر احساسی به او خیانت کردید نیازمند تلاش بیشتری است چراکه پیوند عاطفی که با یک خانم دیگر برقرار شده کمی سخت تر از بین می رود. اما اگر از نظر جنسی به او خیانت کرده باشید و به ویژه اگر به یک شب ختم شده باشد باید به او بقبولانید که شما را ببخشد و بر روی این مطلب کار کنید. عکس العمل او در برابر شما هر چه که باشد، شما باید انتظار بدترین ها را داشته باشد.

 

البته در این حالت حتی اگر شما تمام کارهایی را هم که انجام داده باشید برای او باز گو کنید این احتمال وجود دارد که او شما را برای یکبار ببخشد اما فکر بخشش دوباره را باید به طور کلی از سر بیرون کنید.

 

خیانت کنیم یا نکنیم

 

اگر احساس می کنید که از شریک زندگی خود در حال دور شدن هستید، سعی کنید پیوند های عاطفی گذشته تان را با او از نو تجدید کنید (اگر دچار وسوسه های احساسی شده اید) و یا اینکه به دنبال روش ها و شیوه های جدیدی باشید تا به روابط جنسی خود حرارت بیشتری دهید ( اگر از نظر جنسی احساسی رضایت نمی کنید).

آنوقت زمانی که تلاش خانم ها برای بهبود رابطه را مشاهده کنید خودتان هم شگفت زده خواهید شد. اما اگر دیدید که به هیچ وجه نمی توانید جلوی خیانت کردن خودتان را بگیرید وقت آن رسیده که رابطه فعلی خود را تمام کنید و بروید.

منبع:سایت پرداد

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

خیانت یکی از مشکلات زندگی زناشویی است که ممکن است هر زوجی به آندچار شوند ولی برای جلوگیری از خیانت راهکارهایی وجود دارد. با روشهای زیر از خیانت همسرتان جلوگیری کنید.وقتی که نیازهای احساسی و جسمانی زن و شوهر میان هر دو آن‌ها به بهترین وجه برآورده نشود، تمایل برآورده کردن آن در مکان‌های دیگر و جدا از روابط زناشویی شدت می‌گیرد. این تمایل شکل دهنده «خیانت» در میان همسران است. برای جلوگیری از آن راه‌هایی پیشنهاد شده که در ادامه می‌خوانید.

 

 

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

۱- توافق داشته باشیددکتر استن تاتکین، نویسنده کتاب خلق شده برای عشق، درباره اهمیت توافق صریح و روشن می‌نویسد. او می‌گوید: «هر آنچه فرض می‌شود، الزاما وجود ندارد.» توافقات باید شفاف بوده و باید موضوعات دربرگیرنده این موارد باشد که چگونه با پیشرفت‌های دیگران برخورد کنیم، چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می‌شوند (جذابیت برای دیگران) و اینکه تا چه حد سریع به یکدیگر درباره تجربیات عاشقانه خود می‌گویید.

از آنجا که در ابتدا همسران ممکن است اتفاق نظر نداشته باشند، باید درباره هر آنچه خیانت محسوب می‌شود با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند. ممکن است یکی از همسران بیرون رفتن با همکار جنس مخالف خود و صرف شام را با وی عادی بداند ولی برای طرف مقابل این قبیل رفتار‌ها جزئی از خطوط قرمز باشند. همسران می‌توانند عقاید بسیار متفاوتی داشته باشند و این نظرات درباره خیانت هم می‌تواند متفاوت باشد.

  ۲- ستاره باشیدوقتی که نیازهای احساسی و جسمانی ما به بهترین وجه برآورده شوند، تمایلی به جست‌و‌جوی آن‌ها در مکان‌های دیگر نداریم. برآورده سازی نیاز‌ها و خواسته‌های همسر و نیازهای خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط ضعف را مرتفع ساخته و درباره آنچه برای احساس رضایت و شادمانی نیاز دارید، صادقانه رفتار کنید. ۳ – به کارهای خود توجه ویژه داشته باشیدکارهایی که هم به رشد خود و هم همسرتان کمک می‌کند را با هم انجام دهید. همگی ما با افزایش سن، تغییر می‌کنیم. پس کنترل رابطه برای طولانی مدت کافی نخواهدبود؛ بنابراین چگونه می‌خواهید با نظرات، تفکرات، عقاید و تمایلات رو به تغییر همسران خود رو به رو شوید؟ با هم کتاب بخوانید، در سمینارهای آموزشی شرکت کنید یا یک برنامه آموزش روابط زناشویی آنلاین مناسب پیدا کنید تا رابطه خود را رو به پیشرفت و بهبودی قرار دهید چون به این ترتیب به طور مستمر در حال شناخت بهتر یکدیگر خواهیدبود. ۴ – همسر خود را درک کنیدساده به نظر می‌رسد ولی اصلا ساده نیست. همسر شما انواع تفکرات مخفی و احساسات پنهان را در خود دارد که از آن‌ها نه با شما و نه با هیچ کس دیگری صحبت نمی‌کند. آن قدر باید ایمن باشید که بتوانید کاملا به این افکار و احساسات نفوذ کنید، اما چگونه؟ صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید.

مواردی را درباره همسر خود پیدا کنید که کسی درباره آن‌ها چیزی نمی‌داند. از این اطلاعات برای هر روز «نزدیک شدن» در تجربیات او در روابط، در محل کار و با خود او استفاده کنید. چیزهایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیک‌ترین دوستان او هم نمی‌دانند. دانستن این اطلاعات، شما را آن قدر ارزشمند می‌سازد که شاید تعداد اندکی بتوانند با شما برابری کنند. ۵ – حسادت نکنید، به جای آن، بهتر عمل کنیداگر ظنین شده‌اید که توجه همسر شما به جای دیگری معطوف شده است، اگر عصبانی شوید و از او خرده بگیرید، این توجه عمیق‌تر خواهدشد. حسادت حسی طبیعی است، اما تلاش کنید که توجه همسرتان را بیشتر به استعداد‌ها و توانایی‌های خود جلب کنید.

به همسرتان چیزی بیشتر از یک دلیل برای دوست داشتن و ارزش گذاشتن به خود بدهید. شما نمی‌توانید همسر خود را با شادمانی و حس اعتماد و استفاده از تهدید و ترس در کنار خود حفظ کنید. تنها دلایل مثبت برای باهم بودن مانند چسب عمل می‌کند که شما را از ورود فرد دیگر در صحنه زندگیتان محافظت خواهندکرد.

 

 ۶ – از مشاوره‌های دوره‌ای استفاده کنیداکنون در قرن بیست و یکم به سر می‌بریم. تابوی ملاقات با مشاوران و روان‌شناسان سال‌هاست که از بین رفته است. یک مشاور خوب و توانا پیدا کرده و با آن‌ها برای بهره برداری از حمایت‌های «مثبت و فعالانه» در روابط خود دیدار و ملاقات داشته باشید. به تعویق انداختن این امر، اغلب برای کاملا موثربودن این مشاوره‌ها دیر خواهدبود.

همگی ما در برخورد با دیگران دچار نقاط کوری هستیم. بعضی از این نقاط کور از سابقه خانوادگی ما نشأت می‌گیرند، مانند کارهایی که والدین ما در روابط خود با دیگران انجام داده‌اند یا مهم‌تر کارهایی که آن‌ها در خلال این روابط انجام نداده‌اند. نقشه رابطه ایمن و سلامت ما اغلب به خوبی‌‌ همان چیزی است که برای بار اول آن را دیده و تجربه کرده‌ایم. چندین جلسه مشاوره می‌تواند در تدوین نقشه‌ای جامع‌تر از چگونگی حفظ رابطه با همسر خود و تقسیم شادمانه‌تر زندگی با یکدیگر کمک رسان باشد. ۷- حضور خود را اثبات کنیدشما باید کسی باشید که همسر شما به او مراجعه می‌کند. اگر نیازهای عاطفی، جسمانی و معنوی او را به خوبی برآورده سازید، همسر شما هرگز به دنبال آن‌ها نزد دیگران نخواهدرفت؛ به عبارت دیگر، همگی ما به دنبال تامین نیازهای خود هستیم و اگر همسر ما آن‌ها را برآورده سازد، ما تمام خواسته‌ها و رویا‌هایمان را تنها با او شریک خواهیم شد.

 

 

این دیگران گاهی پایه‌ای برای آغاز یک پیوند عاطفی می‌شوند که جایگزین رابطه سالم ما شده یا انرژی را از رابطه زناشوییمان که نیاز به رشد دارد، می‌گیرد. فرض کنید که به عنوان یک همسر، مانند شخصی هستید که می‌خواهید برای کاری پذیرفته شود؛ دارای ویژگی‌های برتری هستید که باید همسرتان شما را نگه دارد و اخراجتان نکند؟ چه کاری انجام می‌دهید که دیگران نمی‌توانند به راحتی آن را به جای شما انجام دهند؟

باید آن‌قدر خوب باشید که کسی نتواند با شما برابری کند. این مهم‌ترین رازی است که از جدایی‌ها و به پایان رسیدن رابطه‌ها جلوگیری می‌کند و بسیار بیشتر از ترس و احساس گناه کارایی دارد. ۸- چرا نباید خیانت کنیم؟باید صادق و وفادار بمانیم. باید دلایل عالی و محکمی برای متعهد ماندن وجود داشته باشد. این دلایل چه چیزهای هستند؟ به فواید تعهد فکر کنید. یک همسر که بهتر از هر کس دیگر شما را می‌شناسد؛ کسی که با وی خاطرات و گذشته زندگی خود را سهیم می‌شوید؛ کسی که می‌توانید روی او تکیه کنید؛ کسی که زمانی که زیبایی، جوانی، سلامتی و توانایی‌های شما از بین رفت، همچنان می‌خواهد با شما باشد و زندگی‌اش را با شما به اشتراک بگذارد؛ کسی که با او پیر می‌شوید. تمامی همسران باید دلایل تعهد را به خود گوشزد کنند که بخش حیوانی مغز بدون کنترل عمل نکند. ۹- فرصت‌ها را محدود سازیدخیانت و داشتن روابط نامشروع، مسئله‌ای است که در اصل با قدرت و رضایت ما از روابط فعلیمان ارتباط دارد، پس بهتر است پیش از سرزنش شرایط و افراد به آن نگاهی بیندازیم، اما در جایگاه دوم، فرصت، یک مقصر مساعدت کننده است. خیانت و داشتن روابط نامشروع معلول یک فرصت هستند. سفر با یک همکار، تا دیروقت در مهمانی‌ها بودن بدون حضور همسر، گذراندن زمان‌های تنهایی بسیار، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، یا داشتن فعالیت‌ها و روابط اجتماعی فراوان مستقل می‌توانند ایجادکننده این فرصت‌ها باشند، پس چه باید کرد؟

توجه ویژه به این گونه موقعیت‌ها داشته باشید. سعی کنید کار‌ها را با همسرتان انجام دهید تا دیگران فرصت حضور پیدا نکنند. در طول روز با هم در ارتباط باشید و اگر یکی از شما تا دیروقت بیرون منزل است، به او پیامک بزنید.

در طول سفر کاری از همسر خود خبر بگرید و حرف‌های عاشقانه به تلفن همراه او بفرستید تا در طول سفر احساس ارتباط و اتصال با شما داشته باشد. اگر کسی یا کسانی تماس‌های زیاد با همسر شما پیدا کرده‌اند، از او بخواهید تا برای رابطه میان خودتان زمان و انرژی بیشتری صرف کند. ۱۰ – به فرا‌تر از استاندارد‌ها فکر کنیدبا همسر خود درباره مسائل جنسی، شادی‌ها و تمایلات خود راحت و صمیمی صحبت کنید. سرگرمی‌های جدید را با هم امتحان کنید تا همه چیز را شاد و هیجان انگیز حفظ کنید. با هم بخندید و شاد باشید. به یک کلاس ورزشی و هنری بروید. برنامه‌های جدید تلویزیونی را انتخاب کنید که تا به حال با هم آن‌ها را تماشا نکرده‌اید. از دوستان خود درباره تجربیات سفر و مکان‌های سیاحتی بپرسید که آن‌ها از آن لذت برده‌اند. تجربه‌هایی را امتحان کنید که کمی برایتان دشوار هستند. فعالیت‌های هیجان انگیز جدید را در حوزه‌های جسمی و احساسی تجربه کنید که به هیجانات و تقویت پیوند شما کمک می‌کنند.

بهترین محافظ برابر خیانت و روابط نامشروع این است که اطمینان حاصل کنید رابطه شما بسیار باحرمت‌تر از آن است که کسی وارد آن شود. هر روز جذاب بودن برای همسر خود بسیار کارآمد‌تر از ترس، احساس گناه یا تهدید برای حفظ تعهد به رابطه شما خواهدبود.

تازه و جدید نگه داشتن همه چیز در دوستی و زندگی عاشقانه شما، به طور فزاینده‌ای مغز فرد را به سمت حفظ توجه در مورد رابطه اصلش با شما ترغیب می‌کند و اگر به این امر ظنین هستید که همسر شما دنبال رابطه‌ای عاشقانه در جای دیگر است، به جای آنکه به سرزنش و تهدید بپردازید، فعالانه و موثر در این بازی وارد شوید.

گاهی لحظات مورد علاقه در دیگر افراد و تجربیات به شما ایده می‌دهند که در کدام نقطه باید موتورهای جت خود را به عنوان یک همسر روشن کنید. برای ارتقا و بهبود روابط خود باید ثابت قدم باشید. تمرکز خود را روی قوی‌تر ساختن خود قرار دهید و خیلی نگران دیگران و جهان خارج نباشید. 

 

 

منبع : hamshahrionline.ir 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درمان دائمی زود انزالی با تکنیک های نایاب!


طراحی و بازسازی فضای داخلی


به همسرت اعتماد نداری؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


سینما رو به خونت بیار!

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


لاغری موضعی با لیزر

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خیانت امری نکوهیده و ضد اخلاقی است و به هر دلیلی که انجام گرفته باشد، ناپسند و منفور است و نتیجه ای جز شرمندگی در بر ندارد. اثرات زیانبار خیانت دیر یا زود گریبان گیر فرد خواهد شد؛ بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد باید با دید باز به آنها نگریست و با اندیشه و تدبیر سعی در حل آنها کرد. در این بخش از رازهای زندگی مشترک در نمناک راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت بیان شده است.

1 . با همسرتان توافق داشته باشید

همسران عقاید بسیار متفاوتی درباره تمامی مسائل زندگی دارند و نظرات آنها نسبت به مقوله خیانت نیز با یکدیگر متفاوت است . ممکن است یکی از همسران بیرون رفتن با همکار جنس مخالف خود و صرف شام را با وی عادی بداند ولی برای طرف مقابل این قبیل رفتارها جزئی از خطوط قرمز باشند. پس بهتر است با همسرتان درباره درباره هر آنچه خیانت محسوب می شود ،صحبت شفاف واضحی داشته باشید و به توافق برسید.

2. برایش ستاره باشید

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

دلیل خیانت بسیاری از زوجین برآورده نشدن نیازهایشان توسط همسر است پس به همین دلیل برای رفع نیازشان متوسل به دنیای خارج از زندگی مشترک می شوند و بدین طریق این خلا را پر می کنند . توصیه می کنیم برای جلوگیری از خیانت همسر نقاط ضعف را مرتفع ساخته و در جهت رفع نیازها و خواسته های همسرتان برآیید .

3. به کارهای خود توجه ویژه داشته باشید

با افزایش سن همه ما تغییر می کنیم بنابراین باید برای شناخت بهتر یکدیگر کارهایی که هم به رشد خود و هم همسرتان کمک می کند مانند کتاب خواندن با یکدیگر، شرکت در سمینارهای آموزشی یا یک برنامه آموزش روابط زناشویی آنلاین پیدا کنید تا رابطه خود را رو به پیشرفت و بهبودی قرار دهید.

4. حسادت ممنوع، بهتر عمل کنید

اگر همسر شما به کسی دیگر توجه می کند ، با عصبانیت شما این توجه عمق بیشتری پیدا می کند. تلاش کنید همسرتان را جذب استعداد و توانایی شما شود و دلایل زیادی برای دوست داشتن شما در شخصیتتان بیابد . شاید تهدید همسرتان در یک مقطع زمانی کوتاه مدت او را بترساند اما در طولانی مدت اثر ندارد و شما نمی توانید همسرتان را با استفاده از تهدید و ترس در کنار خود حفظ کنید.

5. باید همسر خود را درک کنید

همسرتان حتما تفکرات مخفی و احساسات پنهان فراوانی دارد که هیچ کس از آنها باخبر نیست و کسی درباره آنها چیزی نمی داند.شما سعی کنید صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید و چیزهایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیک ترین دوستان او هم نمی دانند. از این اطلاعات برای نزدیک شدن به او استفاده کنید تا این نزدیکی و صمیمیت مانع خیانت او به شما شود.

6. حضور خود را اثبات کنید

همه ما در زندگی به دنبال تامین نیازهای خود هستیم و اگر در زندگی زناشویی همسرمان نتواند نیازهای عاطفی، جسمانی و معنوی ما را به خوبی برآورده سازد ، به دنبال فرد دیگری برای رفع این نیازها می گردیم و دیگران پایه ای برای آغاز یک پیوند عاطفی می شوند بنابراین اگر در زندگی زناشویی تان شما کسی باشید که همسرتان به شما مراجعه می کند و آنقدر خوب باشید که کسی نتواند با شما برابری کند همسرتان به دلیل ویژگی های برتری که شما دارید ، نمی تواند کسی را جایگزین شما کند و به شما خیانت نمی کند.

7. به سراغ مشاوره های دوره ای بروید

همه ما دچار نقاط کوری در برخورد با دیگران هستیم که این نقاط کور نشات گرفته از رفتار و روابط خانواده ما است . نقشه رابطه ایمن و سلامت ما اغلب به خوبی همان چیزی است که برای بار اول آن را دیده و تجربه کرده ایم. پس بهتر است مشاور خوب و توانا پیدا کرده و چندین جلسه نزد او برویم تا او در تدوین نقشه ای جامع تر از چگونگی حفظ رابطه با همسر خود و تقسیم شادمانه تر زندگی با یکدیگر کمک رسان باشد.

8. فرصت ها را محدود سازید

خیانت و داشتن روابط نامشروع، گاهی به علت ایجاد یک فرصت به وجود می آید مثلا وقتی به تنهایی با یک همکارسفر می رویم یا بدون حضور همسر تا دیروقت در مهمانی ها هستیم یا زمان های تنهایی بسیاری را می گذرانیم و یا مشروبات الکلی و مواد مخدرمصرف می کنیم یا فعالیت ها و روابط اجتماعی فراوان داریم ، همه اینها می توانند فرصت مناسبی برای خیانت به همسر باشند .

برای جلو گیری از خیانت در این مواقع تمام در طول روز با همسرتان در ارتباط باشید و کارها را با همسرتان انجام دهید و هنگام دور بودن همسرتان از شما به او پیامک عاشقانه ارسال کنید.

9. اصل تعهد را فراموش نکنید

برای اینکه به همسرمان خیانت نکنیم باید نسبت به همسرمان تعهد داشته باشیم ، صادق و وفادار بمانیم و دلایل تعهدمان نسبت به همسرمان را به خود گوشزد کنیم تا مغزمان بدون کنترل عمل نکند.

دلایل تعهد و فواید تعهد نسبت به همسر عبارتند از:کسی که همه خصوصیاتتان را می شناسد؛ کسی که با او خاطره دارید ؛ کسی که تکیه گاه شماست؛ کسی که در زمان پیری و هنگامی که زیبایی، جوانی، سلامتی و توانایی های شما از بین رفت، با شما خواهد ماند و زندگی اش را با شما به اشتراک بگذارد؛ کسی که تا پیری همراه شماست.

10. بهتر است به فراتر از استانداردها فکر کنید

برای ارتقا و بهبود روابط خود و جلوگیری از خیانت لازم است کارهای زیر را انجام دهید :

11. اول مشخص کنید آیا می خواهید زندگی زناشویی تان را نجات دهید.

اگر در همسرتان بی وفایی دیدید نشان دهنده این است که برای مدت طولانی دچار مشکل در زندگی مشترک بوده اید هرچند آن را تشخیص نداده باشید و این را می رساند که یکی یا هر دوی شما نیازهای اساسی یکدیگر را برطرف نکرده اید. زندگی شما در لبه پرتگاه قرار دارد و ممکن است همسرتان به شما بی وفایی نماید پس ابتدا مشخص کنید که آیا می خواهید زندگی زناشویی تان را نجات دهید.

12. میدان را برای نفر سوم خالی نکنید

با ظهور بی وفایی ، مسیری مستقل و سختگیرانه را در پیش بگیرید و برای همسر بی وفایتان روشن کنید که به هیچ عنوان این وضعیت را تحمل نمی کنید. با فهمیدن این مسئله داد و فریاد راه نیاندازید و به هیچ عنوان خانه را برای نفر سوم خالی نکنید.

در اکثر مواقع زنان بعد از مدتی کشمکش و درگیری با همسر، به راحتی میدان را خالی می کنند و به نفر سوم این فرصت را می دهند که در دل همسرشان جا باز کند. بهتر است بمانید ، مشکلات را شناسایی و حل کنید و اگر لازم دیدید با همسرتان صحبت نکنید اما به نقش های زناشویی خود و امور فرزندان و رسیدگی کنید.

13. بدانید چه انتظاری داشته باشید

بی وفایی دردی غیرقابل تحمل را به افراد وارد می کند،اما اغلب آنها می تواند به طلاق منجر نشود و به رفع اختلاف بیانجامد. بنابراین خودتان را آماده کنید و به ازدواج تان فرصت بیشتری برای بهبود و دوام دهید.

بعد از چند روز از وقوع این حادثه بر اعصاب خود مسلط شوید و در غیاب فرزندان مفصلا با همسرتان صحبت کنید و دلیل رفتارش را جویا شوید.

اگر کاستی های زندگی زناشویی شناسایی و سپس اصلاح شود مشکلات تا حد زیادی برطرف می شود. اما در برخی موارد بدون اینکه کاستی در زندگی زناشویی باشد ، مرد در یک موقعیت وسوسه انگیز قرار گرفته و دچار لغزش می شود. شما باید به عنوان یک فرد در مرکز عاطفی خانواده تان با تلاش پایدار دوباره همسرتان را به خانواده بازگردانید.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

14. شروع به رفع نیازهای یکدیگر کنید

حالا نوبت آن است که نیازهای عاطفی که دیگری همسرتان برطرف می ساخت ، خودتان برطرف کنید . زن و مرد برای بازسازی زندگیشان و آغاز فصل تازه ای از عشق باید با تلاش پایدار مهمترین نیازهای عاطفی یکدیگر را برطرف کنند . وقتی شروع به کار کردن در مورد این نیازها کنید، زندگی مشترک تان همان می شود که همیشه خواهانش بوده اید.

اولین گام های اصلاح رابطه تخریب شده تان را از طریق ارتباط کلامی که در آن زوجین نگرش های خود را درباره مسائل کلی و مسائل مشترک به یکدیگر انتقال می دهند، برقرار کنید .

ایسنا/مازندران “گاهی اوقات به همسرم بیش‌از حد توجه می‌کردم و گاهی اوقات نیز او را آدم به حساب نمی‌آوردم.”

این‌ها بخشی از سخنان یک مرد مازندرانی است که هم خیانت کرده است و هم در رابطه نادرست متقابل، خیانت دید؛ یکی از بزرگترین مشکلاتی که شاید این روزها در لایه‌های زندگی بسیاری از افراد وجود دارد و به دلایل مختلف، آن را بروز نداده‌اند. برخی ابعاد خیانت را تنها برقراری رابطه نامشروع با یکدیگر می‌دانند در حالیکه خیانت مصداق‌های فراوانی دارد.

سارا یکی از کارمندان اداره‌ای در مازندران می‌گوید: خیانت تنها به برقراری ارتباط با مرد غریبه محدود نمی‌شود، زمانی که در یک اداره، صدای خنده مردان و زنان کارمند بلند شده و این امر تکرار می‌شود، این امر خیانت به همسران آنهاست.

محمد یکی از افرادی که همسر خود را به دلیل خیانت از دست داده است، می‌گوید: به یکی از دوستان قدیمی‌ام اعتماد زیادی داشتم اما از همان دوست ضربه خوردم. از آن روز به هیچ فردی اعتماد نمی‌کنم؛ حدود ۵ سال از رابطه آن دوست قدیمی و همسرم می‌گذشت که متوجه این موضوع شدم؛ در ابتدا شوکه شده بودم و اصلا باور نمی کردم اما وقتی اطمینان پیدا کردم راهی جز جدایی نیافتم.

فرشته خطیبی، کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه برآوردن نیازهای فرد با خیانت شاید در ظاهر به صورت یک مُسکن عمل کند اما در طولانی مدت حتما افراد را از شادمانی و سلامت روان دورتر می‌کند، اظهار کرد: امروزه خیانت، مّسکنی برای برآوردن یکسری از نیازهای افراد شده است، افرادی که فکر می کنند چیزهایی در زندگی مشترک از همسر خود دریافت نکردند و در بیرون از منزل می توانند پیدا می کنند.

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم

خیانت برای جبران کمبودهای عاطفی در بیرون از منزل راه اشتباهی است

وی با اشاره به اینکه فکر کردن به خیانت برای جبران کمبودهای عاطفی، جنسی و روانی در بیرون از منزل راه اشتباهی است، تصریح کرد: نیاز همیشه وجود داشته و عشق لازمه زندگی است اما فرد باید با آموزش بیاموزد که خیانت راه درستی برای به دست آوردن نیازها نیست.

این روانشناس با تاکید بر اینکه در رابطه طولانی مدت مثل رابطه زن و شوهر اگر یکی از طرفین چه زن و چه مرد خارج از منزل با فرد دیگری ارتباط برقرار کرده و از همسر خود پنهان کند، خیانت محسوب می‌شود، گفت: خیانت نوع‌های مختلفی مانند خیانت عاطفی، کلامی، جسمی را شامل شده و معمولا روانشناسی برای اینکه بخواهد دلیل رفتاری را پیدا یا تبیین کند روی یک رویکرد خاصی تمرکز کرده و بر اساس آن دلیل، رفتار را تعریف می‌کند.

خطیبی خاطرنشان کرد: رویکری که امروز برای خیانت استفاده می‌شود، تئوری انتخاب است؛ به طور مثال هر کاری که از صبح تا شب فرد انجام می‌دهد یک نوع رفتار بوده مانند رفتار خوابیدن و غذا خوردن، بنابراین خیانت هم نوعی رفتار تلقی می شود. این رفتارها برای برآوردن یک یا چند نیاز انسان بوده که برای هر کاری انسان، رفتاری را انتخاب می کند؛ برای خیانت کردن، انسان رفتاری انتخاب کرده بنابراین مسئول کار خود است و دلایل انتخاب رفتار خیانت می‌تواند رابطه باشد.

*خیانت را توجیه نکنیم

خطیبی افزود: خیانت امروزه رفتاری شده که شاید افرادی که این کار را انجام می دهند به دنبال دلیل برای توجیه این خیانت هستند، مثلا در رابطه خود عشق نداشته و از طرف مقابل خود دریافت می‌کنند.

این مشاور روانشناسی با بیان اینکه تئوری انتخاب می گوید وقتی که فرد یک نیاز اصولی و اخلاقی اش برآورده نمی شود و با رفتاری مثل خیانت به دنبال برآوردن نیاز باشد هیچ وقت به سلامت روان و شادمانی نخواهد رسید،  گفت: بنابرین افراد باید به افراد آموزش داد تا نیاز های خود را درست و اصولی برآورده کنند.

وی افزود: گاها ازدواج های سنتی که از قبل علاقه‌ای در بین دو طرف وجود ندارد، یک دلیل برای رفتارغیر مسئولانه افراد در خیانت کردن است، اما آیا تمام افرادی که ازدواج های سنتی داشته‌اند، خیانت می‌کنند؟

خطیبی با اشاره به اینکه زمانی که فرد بخواهد برای پیامد رفتار خود هزینه ندهد، دنبال بهانه می‌گردد، تاکید کرد: افرادی که در ازدواج های سنتی گیر افتاده اند، باید یاد بگیرند آن شهامت را داشته تا هزینه داده و از آن ازدواج خارج شوند نه اینکه در داخل آن ازدواج مانده تا هزینه‌ای برای رفتار خود ندهند.

وی گفت: به افرادی که در ازدواج های سنتی گیر افتادند باید شناخت و آگاهی داده شود که متوجه شود اگر همسر خود را دوست ندارد یا این ازدواج انتخاب او نبوده، خیانت و بازتاب این رفتار او زندگی خاص، شادمانی و ارزشمندی را در پی ندارد.

وی با بیان اینکه با آموزش می توان افراد را آگاه کرد که با آوردن دلیل های واهی نمی‌توان خیانت را جایگزین برخی از رفتارها و نداشته‌ها کرد، یادآورشد: آموزش مسئولیت پذیری از سنین کودکی در مدارس و از سنین پایین شروع می‌شود و رسانه‌ها برای نشان دادن این مسئولیت‌ها و نشان دادن برخی رفتارهای گنگ و نامفهوم نقش بسزایی دارد. انتهای پیام

چگونه به عشق خود خیانت نکنیم
چگونه به عشق خود خیانت نکنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *