چگونه جذب دادگستری شویم

 
helpkade
چگونه جذب دادگستری شویم
چگونه جذب دادگستری شویم

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

اخبار و استخدام‌های وزارت دادگستری به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع رسانی میگردد. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه تمام اخبار و استخدام های وزارت دادگستری، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام وزارت دادگستری و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک فهرست مطالب به بخش مربوطه هدایت میشوید.

رئیس کل دادگستری استان البرز به کمبود نیروهای قضائی و اداری در دادگستری استان اشاره کرد و از جذب فارغ التحصیلان رشته های قضایی خبر داد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

چگونه جذب دادگستری شویم

 پس از گذشت یکماه از سفر رییس دستگاه قضا به سیستان و بلوچستان ، ۱۵ قاضی جدید به دادگستری استان اضافه شده است و تا پایان امسال هم ۵۰ قاضی جدید دیگر از طریق آزمون، جذب دادگستری استان خواهد شد.

دوره آموزشی شغلی ویژه متصدیان امور دفتری و بایگانی از تاریخ ۰۳/ ۰۲/ ۱۳۹۸ لغایت ۰۵/ ۰۲/ ۱۳۹۸ از ساعت ۸ الی ۱۲ در محل دادگستری کل استان همدان برگزار می گردد .حضور در دوره آموزشی الزامی و صدور احکام کارگزینی منوط به گذراندن دوره های شغلی می باشد .

لازم به ذکر است زمان برگزاری دوره های آموزشی سایر رشته های شغلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

وزارت دادگستری توضیحاتی در خصوص نحوه جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی سال گذشته ارائه کرد.

توضیحات وزارت دادگستری در خصوص آزمون استخدامی و جذب نیروبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از شهروندان طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کردند که در آزمون استخدامی وزارت دادگستری شرکت کرده‌اند، اما علی رغم پذیرفته شدن در آزمون استخدامی دادگستری و گذشت زمان زیاد و طی کلیه مراحل استخدامی هنوز جذب این وزارتخانه نشده‌اند.

طی پیگیری‌های خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی وزارت دادگستری در رابطه با نحوه جذب نفر در این وزارتخانه اعلام کرد: سال گذشته به منظور جذب نیرو آزمون استخدامی برگزار شد که تمام مراحل جذب انجام و در حال حاضر تمام افراد جذب شده مشغول به کار هستند.

تعداد جذب در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر بوده و وزارت دادگستری چندبار به منظور ارائه مدارک از سوی پذیرفته شدگان اطلاع رسانی کرده است.

براساس اعلام روابط عمومی وزارت دادگستری اسامی قبول شدگان از طریق سایت سازمان سنجش و وزارت دادگستری به شرکت کنندگان در آزمون اطلاع رسانی شده است.

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۷/۵/۲۹ مهلت ثبت نام پذیرش نیروی قراردادکارگری (نگهبان و بازرس نسوان) به مدت یک هفته از تاریخ ۹۷/۷/۰۷لغایت۹۷/۷/۱۲ تمدید گردید .لذا داوطلبان جهت ثبت نام در این آزمون می توانند از طریق همین آگهی دفترچه راهنما و فرم درخواست را دریافت و پس از تکمیل (در بازه زمانی اعلامی) از طریق پست پیشتاز به معاونت منابع انسانی دادگستری استان آذربایجان شرقی ارسال نمایند.بدیهی است به مدارک ارسالی پس از تاریخ اعلامی ترتیب اثر داده نخواهد شد

پذیرفته شدگان آزمون کادر اداری سال ۹۶ دادگستری استان قزوین به نکات ذیل جهت مصاحبه تخصصی توجه نمایند.جهت شرکت در آزمون مصاحبه تخصصی به موارد ذیل توجه نمایید:۱- از کلیه پذیرفته شدگان توسط پیام و تلفن در زمانهای مشخص شده جهت مصاحبه دعوت بعمل خواهد آمد.۲-مدارک مور نیاز جهت شرکت در مصاحبه تخصصی :۱- مدرک شناسایی معتبر(کارت ملی)۲- گواهی نامه زبان انگلیسی(درصورت داشتن )۳- گواهی نامه دوره های کامپیوتر(درصورت داشتن ) ۴- تالیف مقالات در نشریات معتبر و چاپ کتاب در انتشارات معتبر( در صورت داشتن)۳- مصاحبه به صورت حضوری و سوالات در حوزه علمی ،مهارتی و روانشناختی می باشد۴- حضور در زمان تعیین شده مورد انتظار است۵- از آوردن همراه خودداری به عمل آید

برای مشاهده اطلاعیه در سایت دادگستری استان قزوین اینجا کلیک کنید

دادگستری استان آذربایجان شرقی جهت تکمیل کادر یگان حفاظتی از بین دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم بشرح جدول ذیل برای شهرستان های مذکور بتعداد ۱۸ نفر از طریق آزمون، انجام مصاحبه وگزینش پذیرش می نماید. لذا داوطلبان برای ثبت نامه در آزمون می توانند از طریق همین آگهی دفترچه راهنما و فرم درخواست را دریافت و پس از تکمیل از طریق پست پیشتاز به معاونت منابع انسانی دادگستری استان آذربایجان شرقی ارسال نمایند.

آدرس: تبریز – اول سربالائی ولیعصر(عج)- ساختمان شماره ۲ دادگستری تبریز – طبقه سوم – معاونت منابع انسانی دادگستری استان آذربایجانشرقی.

دفترچه راهنما را ازاینجا دانلود نمایید

فرم درخواست را ازاینجا دانلود نمایید

 برای مشاهده آکهی پذیرش اینجا کلیک نمایید

با توجه به بخشنامه شماره۵۰۰۰/ ۵۹۲۹۸/ ۹۰۰۰ مورخ ۲۲ /۵ /۱۳۹۷ رئیس محترم امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه و به استناد ماده ۱۵ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه اجرائی و با عنایت به اصل شایسته سالاری و گزینش افراد متعهد و کارآمد، مرحله مصاحبه علمی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی کادر اداری مورخ ۱۰/ ۹/ ۱۳۹۶ دادگستری استان فارس از تاریخ شنبه ۲۷ مردادماه آغاز می گردد.

 برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

وزارت دادگستری در خصوص پذیرفته شدگان نهایی “آزمون استخدامی آبان ماه سال ۹۵ وزارت دادگستری” اطلاعیه صادر کرد.

با آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان محترم به اطلاع می رساند:

برای تکمیل مدارک استخدامی و انجام فرآیند گزینش از تاریخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ به مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک ذیل به وزارت دادگستری- اداره کل امور اداری و پشتیبانی؛ به آدرس: تهران – خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه طالقانی، نرسیده به میدان ولی عصر وزارت دادگستری تلفن: ۸۲۲۱۱۱۰۷ مراجعه فرمایند.

۱- اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات ۲- اصل و تصویر کارت ملی ۳- اصل و تصویر آخرین دانشنامه پایان تحصیلات و یا اصل و تصویر گواهی موقت پایان تحصیلات مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۴- اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای برادران) ۵- عکس ۴×۳ (۶ قطعه) ۶- مدارک دال بر ایثارگری و رزمنده بودن بر اساس توضیحات دفترچه آزمون ۷- گواهی معتبر دال بر معلولین عادی از سازمان بهزیستی

تذکر: به همراه داشتن اصل مدارک مربوط به هر یک از بندهای قید شده برای کلیه پذیرفته شدگان الزامی می باشد.

باعنایت به برگزاری سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در تاریخ ۹۵/۰۸/۲۱، نتایج آزمون استخدامی مربوط به وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی که نتایج آنها نهایی و مورد تایید قرار گرفته است، برای سیر سایر مراحل استخدامی اعلام می گردد. ضمنا پدیرفته شدگان تعزیرات حکومتی برای ادامه مراحل استخدامی لازم است به سایت سازمان مذکور مراجعه نمایند. بدیهی است سایر رشته شغل محل های باقیمانده که فرآیند بررسی مدارک یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.

اطلاعیه ۱۳بهمن ماه ۹۵ وزارت دادگستری: زمانبندی مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت دادگستری بر اساس رشته تحصیلی زمانبندی مصاحبه پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت دادگستری در رشته تحصیلی حقوق با گرایش بین الملل به شرح ذیل اعلام می گردد. نکات لازم: ۱- مدارک ذیل در مصاحبه استخدامی دارای امتیاز می باشد در صورت دارا بودن مدارک ، ارائه اصل و تصویر آن در زمان مصاحبه الزامی است: مقالات منتشر شدهشامل ISI ، ISC، علمی و پژوهشی ،علمی و ترویجی، کنفرانسی کتاب های منتشر شده گواهینامه ثبت اختراع طرح پژوهشی هر گواهینامه مهارتی مرتبط با خوشه شغلی مدرک زبان انگلیسی معتبرشامل TOEFL IBT،TOEFL PBT،IELTS ، TOLIMOوMCHE(MSRT) ۲- باتوجه به زمانبر بودن مراحل مصاحبه پذیرفته شدگان گرامی، برنامه ریزی لازم را برای حضور تمام وقت در روز مصاحبه داشته باشند. ۳- عدم مراجعه داوطلبان در زمان تعیین شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد. ۴- زمان مصاحبه سایر رشته ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

برای مشاهده جدول زمان مصاحبه اینجا کلیک نمایید

پذیرفته شدگان محترم آزمون استخدامی سال ۹۵ از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ لغایت ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ به وزارت دادگستری مراجعه فرمایند.

قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۱۳۹۵ با آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان محترم آزمون استخدامی سال ۹۵ به اطلاع می رساند: از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ لغایت ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ با در دست داشتن مدارک ذیل به وزارت دادگستری- مرکز توسعه منابع انسانی، برنامه ریزی و دولت الکترونیک؛ به آدرس: (تهران- خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه طالقانی، نرسیده به میدان ولی عصر وزارت دادگستری تلفن: ۸۲۲۱۱۲۰۲ ) مراجعه فرمایند.

۱- اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات ۲- اصل و تصویر کارت ملی ۳- اصل و تصویر آخرین دانشنامه پایان تحصیلات و یا اصل و تصویر گواهی موقت پایان تحصیلات مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۴- اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای برادران) ۵- عکس ۴×۳ (۶ قطعه) ۶- مدارک دال بر ایثارگری و رزمنده بودن بر اساس توضیحات دفترچه آزمون ۷- گواهی معتبر دال بر معلولین عادی از سازمان بهزیستی ۸- گواهی اشتغال از دستگاه محل خدمت با ذکر شماره شناسه قراردادی (ویژه شاغلین قرارداد انجام کار معین) برای محاسبه امتیاز شاغلین قراردادی ۹- ارائه اصل و کپی مدارک مهارت‌های هفتگانه (ICDL) در صورت وجود ۱۰- پرینت کارنامه دریافتی از سایت سازمان سنجش آموزش کشور تذکر۱: به همراه داشتن اصل مدارک مربوط به هر یک از بندهای قید شده برای کلیه پذیرفته شدگان الزامی می باشد. تذکر ۲: عدم مراجعه در مهلت مقرر (۱۳۹۵/۱۰/۱۲ لغایت ۱۳۹۵/۱۰/۱۵) به منزله انصراف بوده و پذیرش فرد لغو می گردد. تذکر ۳ : با توجه به اینکه مدارک متقاضیان، پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی توسط دستگاه استخدام کننده بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان)به ویژه مدارک ایثارگری، گواهی اشتغال به کار بدون شماره شناسه و معلولین عادی( مغایر با شرایط مندرج در آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد، و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و …، داوطلب از سایر فرایند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت. تذکر ۴ : طبق تذکر ۱ مندرج در قسمت “امتیازات و سهمیه های قانونی” دفترچه آزمون استخدامی، وزارت دادگستری جز دستگاه های ستادی و ملی بوده و فاقد واحد استانی می باشد و جذب نیروی بومی برای این وزارتخانه مطرح نمی باشد بنابر این به ارائه مدارک، دال بر بومی بودن نیازی نیست.

 برای دریافت آخرین اخبار و اطلاع از آگهی های استخدامی سازمان شهرداری در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

استخدام وزارت دادگستری از طریق آزمون می باشد

برای مشاهده آخرین شرایط استخدام وزارت دادگستری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده بهترین منبع مطالعاتی برای آزمون استخدامی وزارت دادگستری اینجا کلیک نمایید همچنین برای مشاهده اصل سوالات تخصصی رشته ها و مشاغل اینجا کلیک کنید

برای مشاهده منابع مورد نیاز جهت آمادگی مصاحبه آزمونهای استخدامی اینجا کلیک نمایید

 

چگونه جذب دادگستری شویم

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

اخبار و استخدام‌های قوه قضاییه به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع رسانی میگردد. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه تمام اخبار و استخدام های قوه قضاییه ، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام قوه قضاییه و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک فهرست مطالب به بخش مربوطه هدایت میشوید.

شرایط و ضوابط جذب و فرایند ثبت نام در سامانه امریه قوه قضاییه به شرح مندرج می‌باشد.

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، در حال حاضر فقط مشمولین اعزامی آبان ماه مجاز به ثبت نام هستند و زمان ثبت نام مشمولین متقاضی امریه اعزامی ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ در روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۳۰ پایان می‌پذیرد.

چگونه جذب دادگستری شویم

استان هایی که قابل دسترسی نمی باشند، سهمیه امریه آنان جهت اعزام در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ تکمیل گردیده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید.

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه سال ۱۳۹۶ خبر داد.مهدی ناصری دولت‌آبادی عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته فی ما بین قوه قضاییه، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت دادگستری، مقدمات جذب و معرفی باقیمانده پذیرفته‌شدگان آزمون مذکور صورت پذیرفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های شبانه روزی و مجدّانه همکاران امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه بیان داشت: احکام ریالی پذیرفته شدگان صادر شده است تا حقوق و مزایای نامبردگان نیز در اسفندماه واریز گردد.

سخنگوی قوه قضائیه: با پیگیری‌های انجام شده در نحوه جذب پذیرفته شدگان آزمون سال ۹۶ قوه قضاییه با دولت به توافق رسیدیم، همه این افراد تا پایان امسال جذب خواهند شد، تا امروز بالغ بر ۱۵۰۰ نفر جذب و مشغول به کار شدند، در بودجه سال ۹۹ پیش بینی لازم برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد انجام شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه از جذب کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه سال ۹۶ در پایان سال جاری خبر داد.

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته فی ما بین قوه قضاییه، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و وزارت دادگستری، باقیمانده پذیرفته‌شدگان آزمون مذکور نیز در پایان سال جاری جذب و معرفی می‌شوند.

شایان ذکر است، دسترسی ثبت اطلاعات پرسنلی باقیمانده پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه سال ۹۶ از مورخ ۹۸/۰۷/۲۰ برای دادگستری استان‌ها ایجاد گردیده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه خبر داد: ثبت اطلاعات پرسنلی باقیمانده پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه سال ۹۶مهدی ناصری دولت‌آبادی رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه خبر داد: دسترسی ثبت اطلاعات پرسنلی باقیمانده پذیرفته‌شدگان آزمون کادر اداری قوه قضاییه سال ۹۶ از مورخ ۹۸/۰۷/۲۰ برای دادگستری استان‌ها ایجاد گردیده است.مهدی ناصری دولت‌آبادی در ادامه عنوان کرد: اطلاعات پرسنلی پذیرفته شدگان پس از ورود ، جهت طی مراحل بعدی در این امور بررسی می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف ۱۱۲۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تا بهمن ماه امسال خبر داد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون در بررسی‌های فصل ششم لایحه قانون حمایت از حقوق مالکیت آثار ادبی و هنری و حقوق مرتبط با آن هشت ماده به تصویب رسید. این هشت ماده درباره قراردادهای واگذاری و اعطای اجازه بهره برداری بوده و مسائل مرتبط با این حوزه را مانند چگونگی واگذاری تشریح می‌کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

رئیس قوه قضائیه در نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد که جلساتی را با دستگاه‌های اجرایی مربوطه درباره حل مشکل جذب پذیرفته‌شدگان آزمون قوه قضائیه داشته‌ایم و این مشکل تا پایان سال جاری مرتفع خواهد شد.عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به همراه اعضای کمیسیون ویژه مدیریت خدمات کشوری امروز با آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

حجت‌الاسلام علیرضا امینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده فقط ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تعیین و تکلیف خواهند شد و مابقی پذیرفته شدگان چه خواهند شد؟ گفت: در جلسه ای که ما با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی داشتیم مقرر شد که به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتبارانش بتواند نیرو جذب کند نیرو را جذب کرده و رایزنی کند تا دولت بودجه آن قسمت را تامین کنند در کمیسیون قضایی مجلس هم در سه شنبه گذشته برگزار شد مقرر شد برای جذب افراد در یک ماه آینده پیگیری های لازم انجام شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نماینده شاهین‌شهر در مجلس از فرصت یک ماهه نمایندگان به وزیر دادگستری برای حل مشکل پذیرفته‌ شدگان در آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال ۹۶ خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: موضوع جذب پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی قوه قضاییه در آذرماه سال ۹۶ با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون انسانی قوه قضاییه در کمیسیون قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ در نهایت پس از بحث و بررسی‌ها پیرامون این موضوع به وزیر دادگستری یک ماه فرصت داده شد تا مشکل ۶۴۰۰ هزار نفر پذیرفته شده در آزمون استخدامی قوه قضاییه در آذرماه سال ۹۶ را حل و فصل کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اگر محدودیتی در تامین بودجه برای جذب پذیرفته شدگان وجود دارد مجلس باید منابع لازم را برای جذب این نیروها در بودجه سنواتی لحاظ کند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مشکل بلاتکلیفی قبول‌شدگان به قوه قضائیه باز نمی‌گردد، گفت: سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی باید بودجه لازم را برای استخدام قبول شدگان تامین کنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

معاون منابع انسانی قوه قضائیه از توافق جدید با دولت در رابطه با جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امور اداری قوه قضائیه در سال ۹۶ خبر داد و گفت: جذب این افراد با لحاظ اولویت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون عمومی جذب قضات شهریوماه خواهد بود، افزود: توافق در زمینه برگزاری آزمون با سازمان سنجش صورت گرفته است و تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، بابیان‌اینکه قوه قضائیه باید باقی‌مانده بودجه لازم برای استخدام پذیرفته‌شدگان آزمون قوه قضائیه سال ۹۶ را از منابع داخلی تامین کند، یادآورشد: مجلس در بودجه ۹۹ ردیفی برای استخدام این افراد تعیین خواهد کرد.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعلام خبری از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه کار جذب ۷۰۰۰ هزار نفری که در آزمون استخدامی سال ۹۶ پذیرفته شدند، آغاز می‌شود، اما یک مقدار زمان می‌برد، گفت: آقای رئیسی به این نکته اشاره کرده که تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه را فراخور بودجه‌ای که در اختیار دارند، جذب می‌کنند، اما به نظر می‌رسد شاید شناسایی افرادی که بیشتر به این کار نیاز دارند و اولویت‌بندی آنها اقدام سختی باشد

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به این سوالات متعدد مردمی درباره وضعیت تعیین تکلیف آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضاییه بیان کرد: من اولاً هم به شما و هم عزیزانی که این پیام‌ها را نوشته اند عرض کنم که بحث‌هایی که هست و کامنت‌هایی که می‌گذارند، همه را می‌بینم و موضوع تعیین تکلیف کسانی که آماده استخدام در سال ۹۶ شدند و در آزمون شرکت کردند، دغدغه بنده است و بدانند من از نکته مورد نظر آن‌ها غافل نیستم و از روز اول تلاشم این بوده که مشکل آن‌ها را حل کنم. دوستان ما جلساتی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی کشور داشتند و خود من هم چند بار از سازمان برنامه و بودجه دنبال کردم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم، اما این جا نکته‌ای که می‌توانم عرض کنم که یک نوید برای کسانی است که پیام‌ها را داده اند، این است که ما قرار به میزانی که امکان جذب داریم یعنی از تعدادی که در قوه قضاییه بازنشسته شده و یا پایان کار آن‌ها اعلام شده، بتوانیم افرادی را جذب کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 

وزیر دادگستری گفت: هفته آینده جلسه هماهنگی بین دولت و قوه قضاییه برای حل مشکلات قبول شدگان در آزمون استخدامی برگزار می شود.

چگونه جذب دادگستری شویم

کاش قبل از برگزاری آزمون استخدامی بین دولت و قوه قضاییه هماهنگی انجام می شد/ برگزاری جلسه هماهنگی بین دولت و قوه قضاییه برای حل مشکلات قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه علیرضا آوایی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پیگیری وضعیت استخدامی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه در دولت اظهار کرد: واقعیت این است که در این رابطه هم دولت و هم قوه قضاییه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک کنید 

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاع از آگهی های استخدامی قوه قضاییه در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

سخنگوی قوه قضائیه: با پیگیری‌های انجام شده در نحوه جذب پذیرفته شدگان آزمون سال ۹۶ قوه قضاییه با دولت به توافق رسیدیم، همه این افراد تا پایان سال ۹۸ جذب خواهند شد، تا امروز بالغ بر ۱۵۰۰ نفر جذب و مشغول به کار شدند، در بودجه سال ۹۹ پیش بینی لازم برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد انجام شده است.

قوه قضاییه در سالهای ۹۲ و ۹۶ آزمون استخدامی برگزار کرده است و مشخص نمیباشد آزمون جدید در چه تاریخی برگزار خواهد شد به محض اعلام در وب سایت «ای استخدام» اطلاع رسانی خواهد شد.

برای مشاهده منابع مطالعاتی برای استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک کنید و صفحه مورد نظر را به دقت مطالعه نمایید.

نتایج آزمون مذکور تا پایان دی ماه اعلام خواهد شد. زمان دقیق اعلام نتایج، متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضائیهکلیک نمایید

قوای سه گانه ایران شامل قوه مجریه و قوه مقننه و قوه قضاییه می باشند. قوه قضائیه، قوه ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در ایران است.
با توجه به مجتمع بودن اخبار “استخدام قوه قضاییه” و “منابع مطالعاتی” در این صفحه، در صورتی که شما به دنبال دریافت “آخرین اخبار” و “منابع استخدامی” قوه قضاییه هستید، می توانید با مراجعه روزانه به این صفحه و بررسی اخبار منتشر شده در آن از آخرین اخبار پیرامون استخدام قوه قضاییه مطلع شوید.
✉️ در صورتی که مایل هستید در سامانه اطلاع رسان پیامکی و یا ایمیلی آگهی های استخدام کشور عضو شوید اینجا کلیک نمایید✉️ در صورتی که مایل به دریافت اخبار استخدامی از طریق پیام رسانها هستید اینجا کلیک نمایید

خبر 21 دی 99: خبر استخدام نیروهای اداری شوراهای حل اختلاف (منبع: خبرگزاری فارس)

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای استخدام نیروهای اداری شوراهای حل اختلاف خبر داد. بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی نیروهای اداری شوراهای حل اختلاف که همکاری تمام وقت با این شوراها داشته‌اند به استخدام قوه قضاییه در می‌آیند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

چگونه جذب دادگستری شویم

دين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه در سال 1396 مي‌رساند، كه ثبت نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور از روز شنبه مورخ 96/07/29 آغاز و در روز شنبه مورخ 96/08/06 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.

> شرايط عمومی استخدام

1- داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران .
2- نداشتن سابقه محكوميت جزائي مؤثر.
3- عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر.
4- داشتن توانائي جسمي و رواني متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بيماري‌هاي مسري به تشخيص پزشك قانوني يا پزشك معتمد دادگستري جمهوري اسلامي ايران
5- اعتقاد به دين مبين اسلام و يا يكي از اديان رسمي مصرّح درقانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
6- التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
7- نداشتن منع استخدامي در دستگاههاي دولتي به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح.
8- انجام خدمت دوره ضرورت يا معافيت دائم براي آقايان
9-داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی،ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند
– تذکر: مدارک تحصیلی پایین تر و یا بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در آگهی استخدام و همچنین مدارک معادل،برای شرکت در آزمون و استخدام معتبر نمی باشد.
10-داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (۳۵) سال تمام برای مدارک فوق دیپلم و کارشناسی و حداکثر سی و هشت (38) سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق کارشناسی و دکتری.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه، سن، تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون (96/09/10) می باشد.
11-مواد ذیل به شرط ارائه تأئیدیه های معتبر ،به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
الف)جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان 25درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
ب)افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر،مادر،خواهر و برادر)تا میزان 5سال
ج)رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه،به میزان مدت حضور در جبهه
12- اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلي پذيرفته شده و در منطقه جغرافيايي انتخابي حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در اين مدت امكان انتقال و جابجايي وجود نداشته و تعهد محضري لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)

> امتیازات و سهمیه قانونی

– ایثارگران سهمیه 25%: شامل جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت.
– ایثارگران سهمیه ۵ درصد: رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن و ﻓﺮزﻧﺪان ﺟﺎﻧﺒﺎزان زﯾﺮ ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت.
– ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻌﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﺬب اﯾﺜﺎرﮔﺮان از ﻣﺤﻞ ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺻﺮﻓﺎً از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن اﯾﺜﺎرﮔﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ آزﻣﻮن و با اولویت اصلی و ذخیره ﺟﻬﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺳﺎز و ﮐﺎر ذﯾﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.
الف) ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪی از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪامی ۵ درصد ﺳﺎﯾﺮ اﯾﺜﺎرﮔﺮان و ﯾﺎ ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ، ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﻫﺮ داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮل ﺑﻮدن، ﺻﺮﻓﺎً از ﯾﮑﯽ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺨﺘﺺ و ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه در دﻓﺘﺮﭼﻪ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺣﻖ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻫﺎی۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان را ﻧﺪارﻧﺪ.
ب) در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺟﺬب و اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ سهمیه ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اوﻟﻮﯾﺖ اﺳﺘﺨﺪام آﻧﻬﺎ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﺟﺎری و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.
ج) ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮد، ﺑﺮای ﺣﺼﻮل اﻃﻤﯿﻨﺎن از اﻣﮑﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی ﺧﻮد از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺬﮐﻮر، ﻗﺒﻞ از ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎدﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻞ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه ﺧﻮد ﺗﻤﺎس و ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن وﺿﻌﯿﺖ ﺷﻐﻠﯽ و در ﺻﻮرت ﻟﺰوم اﺻﻼح آن اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– تذکر: ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، وﻓﻖ ﺿﻮاﺑﻂ ﺟﺎری ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، در اوﻟﻮﯾﺖ ﯾﺎ ﺷﻤﻮل سهمیه ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺮار ﻧﮕﯿﺮﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎً از امتیاز ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﺮدﯾﺪ. در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺐ ﮐﺎن ﻟﻢ ﯾﮑﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و داوﻃﻠﺐ ﺣﻖ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﻋﺘﺮاض ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.
د) اوﻟﻮﯾﺖ ﭘﺬﯾﺮش درﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۵درﺻﺪ) اﯾﺜﺎرﮔﺮان،ﺑﺎ رزﻣﻨﺪﮔﺎنﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. (رزﻣﻨﺪﮔﺎن در ﺻﻮرت ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و داﺷﺘﻦ ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﻻزم در ﺣﺪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه از ﺷﺮط ﺣﺪﻧﺼﺎب در آزﻣﻮن ﻣﻌﺎف ﺑﻮده و ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻓﻀﻠﯽ ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ) و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر در ﺻﻮرت ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب در اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻌﺪی ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و در ﺑﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ خواهند پرداخت.
ﻫ) اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ استخدامی ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﺰو ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﻣﺨﺘﺺ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ۵ درصد ﺻﺮﻓًﺎ در ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ اﻋﻤﺎل ﻣﯽﮔﺮدد ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش آنﻫﺎ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
و) ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان در دﻓﺘﺮﭼﻪ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪه و از ﺳﻬﻤﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺟﺪا ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ و داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل اﯾﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ، ﺑﺮای اﻋﻤﺎل ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
ز) اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺎزاد ﺑﺮ ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان (۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ) از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.
– داوطلبان بومي:
نمره داوطلبان بومی استان با ضریب یک و دو دهم (2/1) و بومی شهرستان با ضریب یک و چهاردهم (4/1) نمره مکتسبه در هر حیطه از آزمون و مصاحبه استخدامی و صرفاً در صورت کسب حد نصاب آزمون در مرحله معرفی برای مصاحبه محاسبه می گردد.
تذکر 1 : استخدام برای شغل و محل های دادگستری استان ها که محل خدمت آن ها در مرکز استان قرار دارد، برای تمامی داوطلبان همان استان و شهرستان های همان استان بومی استان محسوب گردیده و کلیه داوطلبان بومی اعم از بومی استان و شهرستان صرفاً از امتیاز یک و دو دهم (2/1) برخوردار خواهند شد.
– در استانهای سیستان و بلوچستان،خراسان جنوبی ، هرمزگان صرفاً افراد بومی حق شرکت در آزمون استخدامی را دارند و افراد غیر بومی در صورت پذیرفته شدن مراحل اداری و استخدامی نامبردگان متوقف می گردد.
داوطلبان بومي به افرادي اطلاق مي‌شود كه داراي يكي از شرايط مندرج در بند‌هاي ذيل باشند.
• شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.
• داوطلب حداقل چهار(4)سال از سنوات تحصيلي (ابتدايي، راهنمايي ، دبيرستان و یا دانشگاه)را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام طی نموده باشد.
• همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با شهرستان یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام آنان یکی باشد.
• داوطلب یا پدر ،مادر و یا همسر وی حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد. (پرداخت حق بیمه به مدت تعیین شده صرفاً توسط یکی از موارد مذکور قابل احتساب است.)
– معلولين عادي به شرط دارا بودن سايرشرايط مندرج دراين دفترچه (علي‌الخصوص بند 4 شرايط عمومي استخدام) از 3% سهميه قانوني بهره‌مند خواهند بود.
– ﺗﺬﮐﺮ ۱: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮل سهمیه ۳ درصد ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز (ﻇﺮﻓﯿﺖ) آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ. (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۳ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺳﻪ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
– ﺗﺬﮐﺮ ۲: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﮐﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗاﯾﯿﺪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ، از سایر مراحل استخدام محروم خواهند شد.
– افراديكه بطور پيوسته با شوراهاي حل اختلاف همكاري داشته‌اند به استناد قانون شورای حل اختلاف مصوب 94/8/10 مجلس شورای اسلامی به شرط اشتغال و دارابودن شرايط مندرج در آگهي متناسب با سابقه خدمت حداكثر از 20 امتياز در آزمون عمومي برخوردار خواهند بود. (بابت هر يك سال سابقه خدمت، 2 امتياز)
– حافظان قرآن داراي درجات (1 تا 5) از ده درصد امتياز در امتحان عمومي و به همين ميزان، در امتحان تخصصي يا مسابقه تخصصي يا مصاحبه تخصصي بهره مند خواهند شد.
– تذکر: حافظین محترم صرفاً مجاز به شرکت در رشته های شغلی کارشناس امور فرهنگی و کارشناس امور دینی جهت استفاده از سهمیه مقرر خواهند بود.
– تذکر: داوطلبان آزاد نباید رشته شغل هایی که مختص به بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد را انتخاب نمایند.

توجه مهم:جهت مشاهده متن کامل آگهی آزمون استخدام قوه قضاییه مورخ 29 مهر 96 اینجا کلیک نماییدجهت مشاهده سایر اطلاعات و شرایط آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال 96 بخش های زیر را مطالعه نمایید:+ جهت دانلود فایل دفترچه شرایط آزمون استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک نمایید

توجه: مهلت ثبت نام پایان پذیرفته است.
شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.

اخبار لحظه به لحظه استخدام قوه قضائیه در سال 99 را از این قسمت دنبال کنید:

+ خبر تعیین تکلیف وضعیت استخدامی نیروهای شوراهای حل اختلاف (5 آذر 99)
+ جزییات ظرفیت جذب کارآموز در کانون وکلای دادگستری گیلان (16 تیر 99)
+ اعلام ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت در کانون وکلای دادگستری (11 تیر 99)
+ ثبت نام مجدد آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری (27 اردیبهشت 99)
+ آغاز فرایند جذب اعضای هیات علمی پژوهشگاه قوه قضائیه (13 اردیبهشت 99)
+ صدور احکام افزایش حقوق کارکنان اداری قوه قضاییه (11 اردیبهشت 99)
+ برگزاری آزمون وکالت در نیمه اول سال 99 (23 فروردین 99)

ادامه اخبار…

. – سوالات متداول

بطور معمول استخدام در قوه قضاییه از طریق برگزاری آزمون انجام می گیرد. شما متقاضیان گرامی برای اطلاع به موقع از زمان ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه از طریق ایمیل و پیامک (اینجا کلیک نمایید)

آخرین آگهی استخدام قوه قضاییه در تاریخ 29 مهر 96 منتشر شد. که شامل شرایط عمومی و اختصاصی از قبیل: رشته، مشاغل، حداقل، جنسیت، شرایط سنی و شهرهای مورد است.
جهت مشاهده شرایط آخرین آگهی استخدامی قوه قضاییه (اینجا کلیک نمایید)

آزمون های استخدامی شامل دو بخش عمومی و تخصصی میباشند، مواد آزمون عمومی شامل 7 درس عمومی و مواد آزمون تخصصی به تناسب هر رشته شامل مواد آزمون اعلامی در شرایط دفترچه راهنمای آگهی استخدامی می باشد.
برای اطلاع از نحوه تهیه بهترین منابع مطالعاتی (اینجا کلیک نمایید)
برای تهیه نمونه سوالات رایگان استخدامی سالهای گذشته قوه قضاییه (اینجا کلیک نمایید)

پس از قبولی در آزمون کتبی و تحویل و تطبیق مدارک پذیرفته شدگان، دعوت به مصاحبه های روانشناسی، تخصصی و عقیدتی از داوطلبین به عمل می آید؛ برای آشنایی با نوع سوالات مصاحبه استخدامی قوه قضاییه (اینجا کلیک نمایید)

آرشیو آگهی های استخدام قوه قضاییه

جهت مشاهده ارشیو آگهی های استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک نمایید

در کاریابی مجازی ایران استخدام به رایگان عضو شوید…

جـهت ساخت رزومه کاری رایگان کلیک کنید

دریافت آگهی ها از طریق نرم افزار موبایل و کامپیوتر…

جهت دانلود نرم افزار و اپلیکیشن کلیک کنید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

سلام دوستان
من ازمون استخدامی رشته حقوق ثبت نام کردم کسی اینجا رشته حقوق نیست ؟
برا درسای تخصصی چی بخونم ک بهتر جواب بگیرم؟
لطفا منبع مختصر و مفید معرفی کنید🙏🙏😓😍

سلام.از دوستان تکمیل ظرفیت تهران که آبان ماه مدارک تحویل دادن کسی دعوت به مصاحبه نشده؟

سلام
شرایط ازمون کادراداری چی هستش منظورم ایامثل ازمون قضاوت که ازاد برگذارمیشه ایاتستی هم تشریحی هستش؟ایاکسی که بارشته الهیات فقه ومبانی حقوق جذب کادراداری شده میتونه توازمون قضاوت کارکنان اداری شرکت کنه؟؟؟

سلام
سال 1399 در حال تمام شدنه
ولی خبری از افزایش حقوق کادر اداری دادگستری نشد.
تا خودمون کاری نکنیم سرنوشتمون تغییری نخواهد کرد.
پایین ترین حقوق بین ادارات ما داریم در حالی که سخت ترین کار هم ما انجام میدیم

سلام، به متصدی اجرای احکام حق لباس تعلق می گیره؟ برای دوستای متصدی امور دفتری واریز شده ولی واسه من نه

مگه اینطور چیزی هم داریم؟حق لباس؟نشنیده بودم

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

سایت ایران استخدام در تاریخ 1391/1/10 راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

تمامی حقوق این سایت برای آلتین سیستم محفوظ است و هر گونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد.


جهت دانلود فایل دفترچه شرایط آزمون استخدام قوه قضاییه اینجا کلیک نماییدDownloads-icon

استخدامی قوه قضاییه- ۲۵ مهر ۹۶  (منبع: پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه)

اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌ تاریخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون‌استخدام کارکنان اداری قو قضاییه سال ۱۳۹۶

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام کارکنان اداری قوه قضاییه در سال ۱۳۹۶ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور از روز شنبه مورخ ۹۶/۰۷/۲۹ آغاز و در روز شنبه مورخ ۹۶/۰۸/۰۶ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

جهت دانلود بسته ویژه سوالات آزمون های استخدامی “برگزار شده توسط سنجش” اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات ۹۵)جهت سفارش پستی کتاب ۵۰۰ صفحه ای سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نماییدجهت دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضاییه همراه با پاسخنامه اینجا کلیک نمایید

الف – شرایط عمومی استخدام ۱- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران .

چگونه جذب دادگستری شویم

آگهی های استخدام سراسر کشور را هر روز در سایت ای … سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان …

استخدام های جدید سال 96 استخدام های مهم و در جریان سال 96 استخدام سازمانهای دولتی استخدام …

اخبار آزمون استخدامی وزارت دادگستری ایران استخدام گام به گام تا زمان شروع به کار شما …

آگهی جدید استخدام در سال 96 به همراه شرایط استخدامی 96 شامل قوانین استخدام و تاریخ جذب و …

سوالات آزمون جذب و استخدام به صورت چهار گزینه ای خواهد بود. … دادرس علی البدل دادگاه …

اینجانب آزاده اسمعیلی دارای لیسانس مدیریت بازرگانی هستم .شرایط استخدام دادگستری چیست و …

آگهی جدید استخدام دادگاه ها در سال 96 به همراه شرایط استخدامی دادگاه ها 96 شامل قوانین …

ای استخدام معتبرترین مرجع کاریابی و اخبار و آگهی های استخدامی شرکت‌های دولتی، خصوصی و …

متقاضی آگاهی از شرایط و تاریخ استخدام دادگاه ها در سال 94 هستم فارق التحصیل کارشناس ارشد …

نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام …

۲- نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر. ۳- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر. ۴- داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری‌های مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران ۵- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرّح درقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. ۶- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۷- نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح. ۸- انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان ۹-داوطلبان استخدام نباید در زمان ثبت نام از مستخدمین رسمی،ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند – تذکر: مدارک تحصیلی پایین تر و یا بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در آگهی استخدام و همچنین مدارک معادل،برای شرکت در آزمون و استخدام معتبر نمی باشد.

۱۰-داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (۳۵) سال تمام برای مدارک فوق دیپلم و کارشناسی و حداکثر سی و هشت (۳۸) سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق کارشناسی و دکتری.تذکر: ملاک عمل برای محاسبه، سن، تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون(۱۰/۰۹/۱۳۹۶) می باشد. ۱۱-مواد ذیل به شرط ارائه تأئیدیه های معتبر ،به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد. الف)جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف می باشند. ب)افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر،مادر،خواهر و برادر)تا میزان ۵سال ج)رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه،به میزان مدت حضور در جبهه ۱۲- اشتغال قبول‌شدگان از بدو استخدام در رشته‌ شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده سال خواهد بود ( در این مدت امکان انتقال و جابجایی وجود نداشته و تعهد محضری لازم از قبول‌شدگان اخذ خواهد شد.)

جهت دانلود بسته ویژه سوالات آزمون های استخدامی “برگزار شده توسط سنجش” اینجا کلیک نمایید (به همراه سوالات ۹۵)جهت سفارش پستی کتاب ۵۰۰ صفحه ای سوالات استخدامی برگزار شده توسط سنجش اینجا کلیک نماییدجهت دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضاییه همراه با پاسخنامه اینجا کلیک نمایید

جهت اطلاع از آخرین اخبار استخدام قوه قضاییه (کارکنان اداری) عضو کانال تلگرام ایران استخدام شوید

جهت مشاهده متن کامل شرایط استخدام اینجا کلیک نمایید

خبر ۳ مرداد ۹۶: خبر جذب ۳ هزار نیرو در دستگاه قضا (منبع: خبرگزاری مهر)

معاون قضایی دادگستری تهران از جذب نیروهای جدید در سال جاری خبرداد و گفت: با برگزاری آزمون جدید استخدامی در سال جاری و جذب حداقل ۳هزار نفر نیرو، یک ششم از سهمیه کل کشور برای استان تهران در نظر گرفته می شود.

ناصری معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری کل استان تهران: کسب مجوز جذب نیروی انسانی تا ۸۰۰نفر از طریق پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی قوه قضائیه برگزار شده در سال ۹۲ هم از دیگر اقدامات است.

 

آگهی استخدام دادگستری 96 : کلیه اطلاعیه های استخدام قوه قضاییه 96 در این مطلب ارائه می شود. شما متقاضیان گرامی استخدام کارمند دادگستری 96 میتوانید جدیدترین اخبار استخدامی قوه قضاییه 96 و همچنین اطلاعیه های استخدامی دادگستری 96 را در این صفحه پیگیری نمایید.

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام قوه قضاییه (تصدی منصب قضا) در سال ۱۳۹۶ می‌رساند،که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۷/۲۳ آغاز و در روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۷/۳۰ پایان می‌پذیرد.

دانلود سوالات آزمون استخدام قوه قضاییه

لذا کلیه متقاضیان استخدام قوه قضاییه ، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون استخدام قوه قضاییه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

برای ثبت نام استخدام قوه قضاییه 96 اینجا کلیک کنید

منتشر شد : آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه سال 96

۱. تابعیت اصلی ایران. ۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت. ۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه. ۴. طهارت مولد. ۵. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار برای استخدام قوه قضاییه به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه‌قضائیه می‌رسد. ۶. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور. ۷. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر. ۸. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری. ۹. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان. ۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت‌نام.

دانلود سوالات آزمون استخدام قوه قضاییه

دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

۱. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛ ۲. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ ۳. کارشناسی فقه و حقوق؛ ۴. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛ ۵. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

۱.تکمیل تقاضانامه ۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ۱.۰۰۰.۰۰۰(یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید. ۱-۳- عکس ۴ * ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) ۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد. ۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ * ۲۰۰ باشد. ۴-۳-تصویر داوطلب برای استخدام قوه قضاییه باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. ۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. ۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. ۷-۳- حتی الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد

دانلود سوالات آزمون استخدام قوه قضاییه

تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد. تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد. تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان (این موضوع برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری بجای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۹۶/۰۷/۲۳ لغایت ۹۶/۰۷/۳۰ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام استخدام قوه قضاییه به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند. ۲- آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است. تاریخ برگزاری آزمون تستی روز جمعه مورخ ۹۶/۰۹/۲۴ و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی روز جمعه مورخ ۹۶/۱۱/۲۷ خواهد بود. ۳- داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدام قوه قضاییه می بایست از روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۲۲ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فوق نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون تستی اقدام نمایند.

دانلود سوالات آزمون استخدام قوه قضاییه

۴- ساعت و محل برگزاری آزمون استخدام قوه قضاییه بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد. ث- مواد و ضرایب امتحانی آزمون تستی: ۱. استعداد شغلی (ضریب ۲) ۲. حقوق مدنی (ضریب۳) ۳. حقوق تجارت (ضریب ۲) ۴. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲) ۵. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۳) ۶. حقوق جزای عمومی (ضریب۳)

فارس نوشت: حدود یکسال از برگزاری آزمون کادر اداری قوه قضائیه و قبولی ۷ هزار نفری پذیرفته‌شدگان در این آزمون می‌گذرد که سرانجام خبر رسید این تعداد تا پایان سال جذب دستگاه قضا خواهند شد.

حدود یکسال از برگزاری آزمون کادر اداری قوه قضائیه و قبولی بیش از ۷ هزار نفرپذیرفته شده آن در این آزمون می‌گذرد.

پذیرفته‌شدگان علی‌رغم گذراندن تمامی مراحل استخدامی از گزینش گرفته تا معاینات پزشکی و دوره توجیهی، متاسفانه همچنان چشم انداز روشن و مشخصی برای شروع بکار خود نداشتند.

این درحالی بود که خبر عدم تخصیص بودجه برای این جمع پذیرفته شدگان شیرینی قبولی را برای آنها و خانواده‌هایشان به تلخی مبدل کرد.

قوه قضائیه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد، اما بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز خبری از جذب نیرو و استخدامی آنها نیست.

چگونه جذب دادگستری شویم

یکی از شروط شرکت در این آزمون استخدامی، عدم اشتغال در نهادهای دیگر است و به همین دلیل افرادی که در آزمون قوه قضائیه شرکت کرده و قبول شده اند تا امروز بیکار هستند.

کمبود بودجه؛ اولین مانع جذب

براساس پیگیری‌های انجام شده، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد: «به دلیل عدم تأمین بودجه مورد نیاز برای استخدامی افراد قبول شده در آزمون استخدامی، قوه قضائیه قادر به جذب نیروهای جدید قبول شده در آزمون نیست و تا زمانی که نهادهای ذی ربط از جمله دولت و مجلس اقدام به تامین بودجه مورد نیاز نکنند، نیروهای جدید برای شروع کار فراخوانده نمی‌شوند.»

در همین خصوص رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه نیز اعلام کرد: «آزمون کادر اداری قوه قضائیه در قالب ۶۴۰۰ سهمیه استخدامی در مورخ ۹۶.۰۹.۱۰ برگزار شد و تعداد ۷۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند.»

وی گفته بود: «در اکثر استان‌ها دوره‌های آموزشی قبل از شروع به کار اعم از آموزش‌های شغلی، توجیهی بدو خدمت، آموزش سمپ و آموزش مهارت‌های رفتاری برگزار شده است.»

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه معتقد بود: «اطلاعات پذیرفته‌شدگان نهایی در سامانه راهکار ثبت شده و آماده صدور ابلاغ انشائی است و امید است با پیگیری‌هایی که از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، درخصوص تامین اعتبار و بودجه لازم، صورت می‌گیرد، موانع مرتفع شده و با شروع به کار پذیرفته‌شدگان، مشکلات کمبود کادر اداری استان‌ها کاسته شود.»

آیت‌الله رئیسی: جذب با کندی است اما انجام می‌شود

اولین واکنش‌ها از سوی رئیس دستگاه قضا بود که صریحا اعلام کرد: «در استان‌ها و در مرکز پای کار خواهد بود و این کمبودها را جبران می‌کند.»

آیت‌الله رئیسی تأکید می‌کند: «کار آزمون جذب ۷ هزار نفر در قوه قضائیه انجام شده البته با کندی مواجه است که با پیگیری معاونت منابع انسانی و معاونت اول قوه قضائیه، کار جذب این افراد شروع می‌شود اما اینکه با وضعیت بودجه فعلی همه آنها جذب شود زمان می‌برد با این حال برنامه آغاز جذب آنها را داریم.»

قول وزیر دادگستری برای جذب ۷هزار نفر

یکماه بعد، از قول وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف این پذیرفته‌شدگان خبر رسید.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مردادماه امسال به خبرنگار فارس خبر داد که وزیر دادگستری قول داده تا یک ماه این افراد تعیین تکلیف شوند.

در نتیجه جلسه‌ای با حضور وزیر دادگستری، رئیس سازمان اموری و استخدامی، معاون منابع انسانی قوه قضائیه، رئیس سازمان زندان‌ها و معاون حقوقی وزارت دادگستری تشکیل و قرار شد برای بکارگیری آنها اقدامات استخدام‌شان انجام شود.

غوغای پُست‌های خالی در قوه قضائیه

این درحالی بود که به گفته برخی نمایندگان مجلس، حدود ۷۰ درصد پست‌های قوه قضائیه خالی از کارمند است و قطعا نبود کارمند در دستگاه قضایی باعث کاهش کیفیت کار می‌شود.

در نتیجه دستگاه قضا در رابطه با ضرورت تعیین تکلیف این ۷هزار نفر با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرد، اما این سازمان پاسخگو نبود.

از سوی دیگر، سازمان اداری و استخدامی کشور نیز ردیف و شماره برای استخدام این افراد نمی‌داد و مشکل نبود بودجه را بهانه می‌کرد.

نوبخت: از عدم جذب ۷هزار نفر بی‌اطلاعم

با پیگیری‌های انجام شده، مدتی نگذشت که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که چرا این سازمان اعتبارات لازم برای استخدام ۷۲۰۰ پذیرفته‌شده آزمون استخدامی قوه قضائیه را تخصیص نمی‌دهد، گفت: «هم‌اکنون در این مورد حضور ذهن ندارم و باید موضوع را بررسی کنم تا مشخص شود چه مشکلی بوده که باید سازمان برنامه و بودجه بدان ورود پیدا کند، اما قطعا این موضوع را پیگیری خواهم کرد.»

وی گفته بود: «از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشوری درخواست می کنیم تا وظیفه قانونی خود را در این مورد انجام دهند.»

سخنگوی قوه قضائیه: موانع سر راه استخدام داریم

سرانجام غلامحسین اسماعیلی در پنجمین نشست خبری خود در خصوص تعیین تکلیف این  ۷ هزار نفری که در آزمون قوه‌قضائیه در سال ۹۶ پذیرفته شده‌اند، اعلام می‌کند: «ما بر مبنای اذن قانونی که در برنامه ششم داشتیم آزمون استخدامی برگزار کردیم و بعد از اعلام نتیجه آزمون، با موانعی مواجه شدیم که بخشی از آن ناشی از اوضاع و احوال اقتصادی کشور و بخشی دیگر نیز ناشی از نامهربانی با دستگاه قضایی بود.»

سخنگوی قوه قضائیه تصریح می‌کند: «این موانع سر راه استخدام کسانی که ما نیاز مبرم و جدی به جذب آنها داریم قرار گرفت اما تلاش می‌شود که این موانع برداشته شود و هیأتی از سوی رئیس قوه قضائیه تشکیل شده که بتوانیم این موانع را مرتفع کنیم و این افراد به جمع ما بپیوندند.»

وی می‌افزاید: «در گام اول کسانی که از قوه قضائیه منفک می‌شوند برای جایگیزینی‌شان از همین پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استفاده می‌کنیم و ان‌شاءالله با پیگیری‌های انجام شده این تعداد جذب خواهند شد.»

به هرحال؛ از سوی برخی مسؤولان قضایی، دلیل عدم جذب این تعداد از متقاضیان استخدامی نبود اعتبارات عنوان می‌شد و آغاز جذب این افراد را مشروط به بازنشسته‌شدن سایرین در دستگاه می‌دانستند.

دولت بودجه جذب را تأمین کند

حجت‌الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی دستگاه قضا نیز خبری خوب اما فقط برای جذب ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی می دهد و می‌گوید: «در جلسه ای با حضور رئیس دادگستری،معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی مقرر شد به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند نیرو را جذب کند.»

امینی گفته بود: «دولت نیز بودجه آن قسمت را تامین باید کند و در کمیسیون قضایی مجلس هم مقرر شد برای جذب این افراد پیگیری های لازم انجام شود.»

خبر خوش رسید/پایان بلاتکلیفی

بلاتکیفی بیش از ۷ هزار پذیرفته شدگان کارکنان اداری قوه قضائیه هنوز ادامه داشت و در پیچ و خم اقدامات اداری و کمبود بودجه‌ای در رفت و آمد بود تا اینکه غلامحسن اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در سیزدهمین نشست خبری خود و در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار فارس، از جذب این افراد خبر داد.

چگونه جذب دادگستری شویم

وی گفت: «با پیگیری‌های انجام شده، در مورد نحوه جذب پذیرفته شدگان آزمون سال ۹۶ قوه قضائیه که هم برای ما یک دغدغه شده بود و هم برای شرکت کنندگان و خانواده‌های آن‌ها با دولت به توافق رسیدیم و فرآیند جذب آن‌ها کاملا مشخص شد.»

اسماعیلی ادامه داد: «همه این افراد تا پایان سال ۱۳۹۸ جذب خواهند شد و تا امروز بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها جذب و مشغول به کار شده‌اند و در ماه‌های باقیمانده و قبل از پایان سال نیز فرآیند جذب تمام این افراد به پایان خواهد رسید.»

سخنگو این را هم گفت که در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی لازم برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد انجام شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد مشکلات این پذیرفته‌شدگان در حال رفع شدن باشد و همچنان خبرگزاری فارس این مطالبه بلاتکیفی بیش از ۷ هزار پذیرفته شدگان کارکنان اداری قوه قضاییه را تا رسیدن به مقصود و رفع مشکلاتشان پیگیری خواهد کرد.

۴۷۲۳۱

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شستن بالشتک‌های مبل باید با دقت انجام شود وگرنه مبل از ریخت می‌افتد و مجبور می‌شوید که مبلتان را نو کنید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

وکیل تاپ –

رسالت قاضی ریاست یا مدیریت دادگاه و صدور حکم می باشد. در قرآن، قاضی را فردی امین میدانند که باید در هنگام صدور رای خود را به جای فرد گذاشته و حق را باطل و باطل را حق نگوید و بر ضد وجدان و شریعت حرفی نزند؛ بنابراین قانون و عدالت پایه و ستون قضاوت هستند. طبیعی است دانشجویان رشته فقه و حقوق خواهان رسیدن به مرتبه قاضی شدن باشند، در این جا برای شما روش هایی را که با پیمودن آن می توان به این مرتبه دست یافت را در میان بیان می کنیم.

دسترسی سریع به عناوین:

در آغاز بهتر است بدانیم لازمه ی قاضی شدن، آن است که یا در دوران کارشناسی حقوق خوانده یا دارای مدرک حوزه باشیم. اما می توان از طریق تحصیل در دانشگاه علوم قضایی با شرکت در آزمون قضاوت به این مرحله نائل شد.

چگونه جذب دادگستری شویم

در سال ۱۳۵۶ طبق تصویب قانون اصلاح بخشی از قوانین، موجب آن شد تا دادگستریT دانشگاهی تحت عنوان علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری ایجاد کند و داوطلبان پس از گذراندن مراحل و کسب دانش لازم بتوانند به عنوان کارمند دادگاه و قاضی تعیین صلاحیت شوند. این دانشکده با نگاه شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۹ به دانشگاه عالی تبدیل شد. همچنین امکان بورسیه شدن دانشجویان رشته قضات به روسیه وجود دارد تا پس از تحصیل بتوانند در مقام قضاوت فعالیت داشته باشند. به منظور این کار از سال ۱۳۹۳ گزینش هایی برای قضات مد نظر گرفته شده است. در حقیقت این گزینش که برای قضات صورت می گیرد، به جای گزینش هادی برای دانشجویان است. به همین جهت مصاحبه های عقیدتی، علمی و نخبه گزینی در این جریان حائز اهمیت می باشد

تضمین شغل پس از اتمام دوران تحصیل سبب گرایش دو چندان دانشجویان نسبت به این رشته شده است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته، مسیر را برای دانشجویان و رسیدن به مقام قضاوت مهیا می کنند.

قوه قضاییه در پاییز هرسال شروع به ثبت نام آزمون قضاوت می کند. که تقریبا یک هفته طول می کشد. و در ماه های آبان یا آذر همان سال مرحله ابتدایی آزمون قضاوت برگزار می شود. مرحله ی تستی که در برگیرنده ی دروس مدنی، جزا، آیین دادرسی، کیفری و مدنی، حقوق تجارت می باشد. اگر داوطلبین بتوانند موفق به کسب شصت درصد از مجموع نمرات و قبولی در آزمون تستی داوطلبان شوند، به مرحله تشریحی راه پیدا میکنند . در این مرحله دعوت از داوطلبین پنج برابر ظرفیت اعلام می شود.حقوق اساسی، حقوق مدنی، حقوق تجارت، آیین‌های دادرسی کیفری و مدنی، حقوق جزا، فقه و اصول فقه از دروس امتحانی در این مرحله می باشند. توان استدلال و تطبیق آن با قوانین در این بخش بسیار قابل توجه می باشد زیرا سوالات به صورت تشریحی می باشد.

شرکت در آزمون برای طلاب در آزمونی جدا و سرفصل هایی متمایز از سایر برگزار می شود. ثبت نام این آزمون در اردیبهشت ماه و برگزاری آزمون در اوایل تابستان می باشد. که به طور معطوف و همه ساله در قم برقرار می شود.

در این راه دانشگاه ها به دو قسمت تقسیم می شوند:

هر دو گروه با داشتن شرایط فوق می توانند در جذب اختصاصی این شغل شرکت کنند.

لازم به ذکر است در این بخش گزینش های عقیدتی، سیاسی، روان شناسی و علمی انجام می شود.

امکان جذب ایثارگران بدون نیاز به آزمون از سال ۱۳۹۶ به وجود آمد. که در ابتدا با استقبال شدیدی مواجه نشد. در این مرحله گزینش‌های عقیدتی، سیاسی، روانشناسی و علمی انجام می شود.

با اتکا به « آیین‌ نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات» مصوب ۱۳۹۲.۲.۲۶ رئیس قوه قضائیه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضاء، از اشخاص واجد شرایط ذیل از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می آورد.

تبصره ـ موارد زیر به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

نکته: داوطلبان تنها می‌توانند از یکی از موارد مذکور در این تبصره استفاده کنند و مدت اضافه شده به حداکثر سن مقرر، در هر حال، نمی‌تواند از چهار سال بیش‌تر باشد.

دارا بودن مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانش آموختگان دانشگاه ها:

دارا بودن مدرک سطح (۲) عمومی (فقه و اصول) یا سطح (۲) تخصصی با گرایش حقوق و قضای اسلامی ، از حوزه‌های مورد تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه ، برای دانش آموختگان حوزه های علمیه.

تبصره ـ دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی بالاتر به شرطی می‌توانند در آزمون ورودی کتبی شرکت نمایند که یکی از مدارک بند (۱) را داشته باشند.

تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره ۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.

تبصره: اشخاص مذکور در بندهای ۱-۴ و ۱-۵ به شرط ارائه گواهی دانشگاه محل تحصیل مبنی بر گذراندن کلیه واحدهای دوره کارشناسی، مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

بیشتر بخوانید: شرایط و مراحل ثبت نام آزمون قضاوت در سال ۹۹

آزمون دارای شش مرتبه می باشد که سه مرحله ابتدایی آن ( تستی، تشریحی و مصاحبه) زیر نظر اداره آموزش برگزار می شود. اگر داوطلب بتواند در هر سه مرحله امتیاز لازم را کسب کند، برای مراحل باقی مانده و تشکیل پرونده به اداره گزینش در ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه فرستاده می شود.

این مطلب توسط گروه تحقیقاتی وکیل تاپ نگاشته شده است.

لیست شورای حل اختلاف اصفهان

لیست شورای حل اختلاف مشهد

سقوط تعهد چگونه است و اسباب آن در قانون مدنی

شرایط ثبت نام و اخذ گواهينامه موتور

برای ضمانت چک بهتر است یا سفته؟

مجازات فرار از صحنه تصادف

سلام ، بعد از قبولی در آزمون داوطلب به کجا فرستاده میشود، چه کار هایی میکند ؟ در دادگستری فعالیت میکند؟ آیا بعد از قبولی قاضی میشود؟

شغل قاضی شغلی هست که پول بشه در اورد

سلام به غیر از رشته انسانی از رشته دیگری میتونیم وارد این شغل شویم

سلام
سوال من اینه بعد از قبولی در ازمون قضاوت و گذراندن تمام مراحل سریع به قضاوت مشغول میشوند یا باید دوری کارازمونی بگذرونن

چگونه جذب دادگستری شویم

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

این مطلب توسط گروه تحقیقاتی وکیل تاپ نگاشته شده است.


 

چگونه جذب دادگستری شویم
چگونه جذب دادگستری شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *