چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم
چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

همینطور که به خرید ادامه می دادم خانومی از من پرسید “ببخشید که می پرسم، ولی این چیه؟”. من هم لبخند زدم و توضیح دادم که برگ های گیاه آلوئه است و چطور می شود برای درمان سوختگی و زخم از آن استفاده کرد. او با لبخندی خداحافظی کرد و من از اینکه چیز جدیدی به او آموخته بودم خوشحال شدم.

می دانم مثل رادیوی شکسته ای که خاموش نمی شود حرف میزدم اما ژل آلوئه ورا یکی از آن چیزهایی است که همیشه از کودکی تا بحال به صورت فراوری شده و در بسته بندی های خوشگل و جذاب از مغازه های تهیه می کردیم. اما برخلاف خیلی چیزهای دیگر، درست کردنش در خانه به طرز شگفت انگیزی کم هزینه و ساده است.

خیلی ها از خواص آلوئه ورا برای درمان سوختگی خبر دارند. این ماده برای تسکین درد و کاهش التهاب سوختگی های جزئی شگفت انگیز است اما علاوه بر این، کاربردهای بسیار دیگری هم دارد.

چنتا از چیزهای دیگری هم که در جعبه کمک های اولیه هستند را می شود با روش های درمانی خانگی جایگزین کرد. آلوئه ورا ضد التهاب و ضد باکتری است و خواص آنتی اکسیدانی دارد که به تسریع درمان کمک می کند.

من از آلوئه ورا در چندتا از دستورات تهیه لوازم آرایشی ام استفاده می کنم. این ماده خیلی به پوست آبرسانی می کند و بعد از استفاده اش احساس چربی نمی کنید بنابراین برای بیشتر انواع پوست مناسب است. این خواص باعث می شوند برای مو و پوست سر هم خوب باشد. به خصوص اگر با خارش و خشکی پوست سرتان مشکل دارید، می تواند شوره را هم از بین ببرد.چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

خیلی از مردم آلوئه ورا را می خورند تا به گوارش آن کمک کرده و پیچش های شکمی را تسکین بخشد. ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است که بدن را تصفیه می کنند. این روش های درمانی را باید با مشورت پزشک مخصوص خودتان امتحان کنید.

آلوئه ورا گیاه خانگی بسیار خوبی است. نه تنها به تصفیه هوای خانه کمک می کند، بلکه همیشه به خاطر خواص معجزه آسایش دم دستتان خواهد بود. از گلخانه ها به راحتی می توانید یک گیاه آلوئه کوچک تهیه کنید.

نیازهای مراقبتی گیاه آلوئه شبیه به کاکتوس است. باید خاکش کاملا خشک باشد و تحمل یخ و سرما را ندارد اما در داخل خانه خیلی خوب دوام می آورد. کاملا آبیاری اش کنید اما قبل از آبیاری بعدی بگذارید حداقل 7 سانت از خاکش کاملا خشک شود.

همانطور که گفتم، من توانستم برگ های آلوئه ورا را از خواربار فروشی تهیه کنم اما بیشتر در عطاری ها و فروشگاه های ارگانیک که به زندگی سالم تر اهمیت می دهند فراوان است. فروشگاه های مواد هندی هم حتما از این گیاه می فروشند.

برگ های آلوئه ورا بلند و کمی منحنی هستند و لبه هایشان تیز و تیغ تیغی است.ژل در آن قسمت گوشت آلو و ضخیم داخل پوست برگ قرار دارد.

مواد لازم:

روش تهیه:

برگ را به تکه های 20 سانتی تقسیم کنید. اینگونه کارتان راحت تر می شود.

لبه های تیز و تیغ تیغی را جدا کنید. مواظب باشید که فقط لبه را جدا کنید چون بیرون کشیدن ژل از این قسمت ها خیلی سخت است.

تکه 20 سانتی را به چند مستطیل باریک برش بزنید.

چاقویتان را از پهلو زیر پوست بگذارید و مثل سیب پوست را بکنید. سعی کنید تا جایی که می شود به پوست نزدیک باشید (نازک پوست بکنید) تا بیشترین مقدار ژل نصیبتان شود.

وقتی کل پوست کنده شد، تکه ای که در دستتان است را برگردانید و پوست سمت دیگر را هم جدا کنید.

گوشت به دست آمده را 2 – 3 تکه کنید و در کاسه بگذارید.

مراحل بالا را برای همه تکه ها تکرار کنید تا زمانی که همه مواد داخل کاسه یا پارچ مخلوط کن بروند.

حالا مخلوط کن (چه دستی چه پارچه) را روشن کنید و تا زمانی که نرم شود مخلوط کنید.  به محض روشن کردن مخلوط کن کف تولید می شود اما کاملا طبیعی است. اگر مخلوط کن دستی استفاده می کنید، تا زمانی که نرم شود به هم زدن ادامه دهید.

این کف در آخر از بین می رود. می توانید صبر کنید یا همان موقع این ژل را در ظرف در بسته تان بریزید و در یخچال بگذارید. تا یک هفته در یخچال دوام می آورد.

ژل آلوئه ورا تازه در یخچال فقط تا 1 هفته خوب می ماند. اگر از یکی از برگ های کوچک گیاه خانگی تان ژل درست کرده باشید مشکلی پیش نمی آید، اما اگر یک برگ بزرگ خریده باشید، احتمالا مقدار ژل درست شده خیلی بیشتر از مقدار مصرف یک هفته تان است. راه های دیگری هم برای نگهداری اش هست که لازم نباشد هیچ مقداری از آن را دور بریزید.

بعد از آنکه مقدار مصرف یک هفته ای تان را در ظرف در بسته ریختید، باقی ژل را در جایخی بریزید و بگذارید منجمد شود. سپس مکعب های یخی آلوئه ورا را در یک کیسه یا ظرف که در فریزر سالم می ماند بگذارید. هر زمان که برای سوختگی یا هر دستور تهیه دیگری به آلوئه ورا نیاز داشتید یکی از اینها را بیرون بیاورید. این روش برای زمانی که خودتان گیاه آلوئه ورا ندارید عالی است.

یا به جای این کار می توانید قبل از اینکه گوشت گیاه را مخلوط کنید، آن را به شکل مکعب خرد کنید و روی یک سینی که کاغذ روغنی رویش کشیده اید در فریزر بگذارید تا منجمد شود. وقتی مکعب ها سفت شدند، در کیسه یا ظرف مخصوص فریزر بگذارید. هر وقت لازم شد یک تکه را بیرون بیاورید.

من وقتی یکی از آن برگ های بزرگ را میخرم، حدودا 1.5 پیمانه ژل دستم را می گیرد. یک پیمانه را در یک شیشه مربا تمیز می ریزم. باقیمانده ژل مثل روش بالا منجمد می شود. من قبل از بسته بندی ژل گذاشتم کف از بین برود تا بدانم دقیقا چقدر ژل دارم.

سپس به یک پیمانه، 2000 میلیگرم ویتامین سی و 1 ق غ خ ویتامین ایی اضافه کردم. پودر ویتامین سی خیلی خوب است اما می توانید قرص هایش را هم بکوبید تا پودر شود. خوب همه چیز را به هم بزنید تا ویتامین ها کاملا به خورد ژل بروند. من کمی هم زدم و بعد صبر کردم مواد یکدست شود. اینگونه بعد از مدت کوتاهی ویتامین سی خیلی بهتر ترکیب می شود.

می توانید این کار را با مخلوط کن هم انجام دهید. این کار ماندگاری ژل را در صورت نگهداری آن در فریزر، تا 8 ماه بیشتر می کند.

قیمت پاکسازی صورت بانوان

سفارش پاکسازی صورت بانوان

قبل از اینکه  ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون این گیاه ،ژل آلوورائه صنعتی یکی از ارزشمندترین مواد برای لوازم آرایش می باشد؛ خاصیت جمع کنندگی ، آنتی باکتریال ، و هیدراته که وقتی روی پوست گذاشته شود ، موجب افزایش روند اصلاح صورت برای داشتن پوستی جوان و عاری از لکه خواهد شد.

آلوئه ورا همچنین یکی از بهترین شاداب کننده های طبیعی پوست و ترمیم دهنده ی زخم ها است و همین ، آن را بهترین درمان آفتاب سوختگی و دیگر جراحت های پوستی میکند که ایجاد این زخم های پوستی میتواند علائم نارسایی زودرس پوست شوند.

بخش عمده ای از آلوئه ورا را آب تشکیل میدهد؛ و نیز مقدار قابل توجهی ویتامین A ، C و E که آنتی اکسیدان هستند و از آسیب های آنتی اکسیداتیو پیشگیری می کنند.

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

این عوامل بهمراه چندین دلیل دیگر آلوئه ورا را به ماده ی پایه ی و زیرساختی هزاران لوازم آرایشی و دارویی در بازار درمان تبدیل کرده است در بازار درمان از آن به جهت اهداف پوستی استفاده می شود و به منظور بهربرداری هر چه بیشتر از این قابلیت ها بهترین کار استفاده ی 100درصدی از حالت طبیعی آن است و به همین دلیل ما یک دستورالعمل خانگی تهیه ژل آلوئه ورا و چگونگی استفاده از آن را با شما درمیان میگذاریم.

چگونگی تهیه آلوئه ورا کاردشواری نیست . آۀوئه ورا بسادگی تهیه شده و مهم تراینکه بسیار قابل استفاده و مفید است ؛ همچنین میتوانید آن را همچون محصولات تبلیغاتی خریداری کنید ، اما بهتر این است که به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از استفاده مواد نگه دارنده ی شیمیایی بطور طبیعی تهیه شود.

ابتدا ، گیاه را به مدت پنج روز قبل از آماده کردن ژل آبیاری کنید ؛ با این کارتضمین میکینید که آلوئه ورا در بهترین حالت ممکن برداشت شود. پس از زمان توصیه شده ، سه ساقه از آلوئه ورا را ببرید و هرچقدر که نیاز دارید از آن ژل استخراج کنید.

ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از آسیب های پوستی جلو گیری میکند

وقتی که آماده شد آن را به مدت 24 ساعت در ظرفی قرار میدهیم. آب را هر 3 یا 4 ساعت عوض کنید وهر ساقه موادی را آزاد میکند به نام آلوئین ، که توکسیک هم میتواند باشد آزاد می کند.

بعد از گذشت 24 ساعت آلوئه وراها را از آب بردارید و مغز ساقه را استخراج کنید. و بعد به آماده سازی ژل ادامه بدهید. از چاقو برای برش ساقه ها استفاده کنید سپس از یک قاشق یا کفگیر برای بیرون آوردن ژل استفاده کرده و آن را داخل ظرف بریزید. آب لیمو و روغن جوانه گندم ، که جهت تقویت و دوام خواص آلوئه ورا اضافه میشود که محتوی ویتامین نیز می باشد.

زمانیکه همه چیز در کاسه آماده شد، آن را با هم مخلوط کرده تا وقتی که به یک کرم سفید رنگ غلیظ تغییر شکل دهد. میتوانید از مخلوط کن استفاده کنید. در انتها ، بری استفاده ی طولانی مدت آن را در یک شیشه ی مهر و موم شده و در یخچال نگه داری کنید.

برای هر علتی میتوان از آن استفاده کرد. فقط همان مقدار که نیاز دارید از آن روی پوست گذاشته و در قسمت های لازم پخش کنید. و در هفته سه بار مصرف آن شما را از نتایج شگفت انگیزش آگاه می سازد.

بزرگترین مزیت این محصول طبیعی این است که میشود به دلایل گوناگون جهت مراقبت از پوست در طول روز استفاده کرد خاصیت تقویت کنندگی منحصر بفردی را داراست و ایجاد هیچ گونه اثرات منفی را در پوست نمیکند.

پرورش گیاه ژل آلوئه ورا

همانطور که میبینید درست کردن آلوئه ورای طبیعی اصلا سخت نیست و درحیطه زیبایی پوست میتواند بسیار مفید واقع شود.

در حال حاضر شما دستور تهیه و موارد استفاده ی مختلف از آلوئه ورا را دارید اکنون میتوانید او را بعنوان دوست صمیمی خود برای داشتن پوستی درخشنده و زیبا انتخاب کنید.

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

  ژل آلوورا یکی از شگفت انگیزترین درمان های شفابخش طبیعی است. از ژل آلوئه ورا می توان برای درمان آفتاب سوختگی، مرطوب کردن پوست و تسکین التهاب های پوستی استفاده کرد.

 برای اینکه بتوانید خودتان ژل آلوئه ورا استخراج و آماده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک برگ آلوئه ورای سالم است.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با سایر مواد ترکیب کنید تا بتوانید ماندگاری ژل آلوئه ورا را افزایش دهید.

 

مواد تشکیل دهنده:

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

 

 

 

این نکته مهم است که دست هایتان را تمیز کرده و از ابزارهای پاک استفاده کنید تا مطمئن شوید که ژل آلوده نخواهد شد.

 

 

 

برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا به احتمال زیاد بالغ هستند. برگ آلوئه ورای بالغ حاوی مقدار زیادی ژل تازه و سالم می باشد. به دنبال برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا باشید، که پایه های نزدیک به زمین داشته باشند. با استفاده از یک چاقوی تیز، یک برش تمیز در برگ آلوئه ورا در نزدیکی پایه گیاه ایجاد کنید.

 

 

 

 

 برگ های آلوورا را در یک فنجان بگذارید تا صمغ زرد تیره رنگ آن تخلیه شود. این صمغ حاوی لاتکس است که می تواند کمی پوست را تحریک کند. بهتر است آن را تخلیه کنید تا وارد ژل نشود.

 

 

 

با استفاده از یک چاقوی مخصوص کشاورزی، قسمت های سبزرنگ را از برگ آلوورا جدا کنید. مطمئن شوید که به عمق کافی نفوذ کرده اید و می توانید به راحتی ژل را از درون آن خارج کنید. در روی هر برگ آلوورا، پوست سبز رنگ یک طرف برگ ها را جدا کنید به طوریکه ژل آلوورا به سمت دیگر برگ چسبیده باشد.

 

 

 

 

 

ژل نرم و شفاف آلوورا به راحتی با قاشق قابل حمل است. تمام ژل را درون یک کاسه تمیز بریزید تا هیچ چیز در برگ باقی نماند.

 

 

 

اگر مقدار زیادی ژل آلوورا دارید و می خواهید آن را برای یکی دو ماه نگه دارید، به ازای هر یک چهارم فنجان ژل آلوورا، 500 گرم پودر ویتامین C یا 400 واحد ویتامین E با ژل مخلوط کنید. همه ی مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا خوب باهم مخلوط شوند. ابتدا ژل بصورت کف بنظر می رسد.

 

 

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

 

اگر از مواد نگهدارنده در ژل آلوورا استفاده کرده اید، ژل برای چند ماه در یخچال قابل نگهداری خواهد بود. بدون یخچال، ژل به مدت یک الی دو هفته نگهداری می شود.

 

 

 

اکنون ژل آلوورا آماده است تا آن را به محل آفتاب سوختگی یا سایر سوختگی های جزئی، اعمال کنید. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده پوست یا یکی از مواد بکاررفته در محصولات مربوط به بدن خانگی (مانند ماسک ها، لوسیون ها و کرم ها) استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

 

تکثیر و کشت گیاه آلوئه ورا، تنها با استفاده از یک برگ آلوئه ورا

چگونه آلوورا بکاریم؟

خواص دارویی گیاه آلوئه ورا

 

سلام چجوری میتونیم با آورا
ژل غلیظ و شفاف درست کنیم؟

ژل رو‌جدا کردم و با روغن نارگیل مخلوط کردم برای مو
الان بعد یک هفته بوی بدی گرفته
میشه برای مو‌ هنوزم استفاده کنم؟

سلام
ببخشید من متوجه نمیشم واسه مخلوط ژل با ویتامین c مثلا برای یک لیوان ژل چند عدد قرص ویتامین c پانصد میلی گرم کافیه

سلام برای نگهداری یک لیتر ژل خالص به مدت دو یا سه ماه از چه مواد و به چه مقدار استفاده کنیم

سلام من یه مزرعه آلواورا دارم میشه راهنمایی کنید این محصولمو کجا بفروشم

اگه شیره آلورا کپ بزنه میشه ازش برای پوست استفاده کرد؟

سلام چگونه خاک گلدان الوررا را خودمان تهیه کنیم

مثل گلهای دیگه خاک رو از ریشه جدا کنید دوباره با خاک جدید بذارید وتا یک هفته اب ندهید بعداز یک هفته اب دهید

عالی بود موفق باشید

سلام
من ژل الوئه ورا رو با گلاب میکس کردم اولش خیلی ژله ای و سفت بود الان ابکی شده و ی کم بوش تغییر کرده تو یخچال هم نگهداری کردم ?دوهفته ای هم میشه بنظر شما فاسد شده؟؟

بله نهایت نگهداری در یخچال یک هفته میباشد

سلام….چراژل من بعدیک شب قرمز شده

بخاطر اینکه شیره ی زرد الوورا رو هم همراه با ژل کندین

گیاه آلئه ورا برای رشد مو و ضخامت مو هم قابل استفاده است؟
لطفا پاسخ گو باشید☺

سلام اگه مقدار زیادی ژل رو داخل شیشه بریزیم و بهش قرص ویتامین E اضافه کنیم بدبو و یا فاسد نمیشه؟؟؟؟؟چون من میخوام همه مواد رو از ساقش جدا کنم و نمیخوام با ساقه نگه دارم

سلام خسته نباشین ممنون ازاطلاعاتتون ،ببخشیداستفاده ازالوورابرای لک خوبه من الوورامیزنم بعدم باپنبه یکم سرکه روش میمالم بنظرتون کارم درسته

سلام .چقدر وقت میشه نگهش داشت؟

الوئه ورا برای موهم واقعان عالیه مخصوصا ترکیب ان با نخود وروغن های بادام وسیاه دانه

سلام خسته نباشید من ژلش رو میکس میکنم و فورا داهل یخچال میزارم اما بعد سه چهار روز حس میکنم یکم بوی بد میده…چیکار کنم؟
تازه میخرم و سریع هم میکس میکنم و تو یخچال میزارم اما…

ژل را توی شیشه با درب پلمپ فلزی بریزید بعد اون را توی قابلمه که کف اون یه ظرف برعسه بذارید بعد دور تا دورش رو آب بریزد به مدت 10 دقیقه بجوشه بعد که تموم شد تحمل کنید . سرد که شد از قابلمه بیارید بیرون اینجوری پاستوریزه میشه

سلام شما باید اون رو پاستوریزه کنید تا بتونید برای چند ماه تو یخچال نگهدارید.

سلام. لازم نیست میکس کنید. هر مقدار که نیاز دارید برش بزنید و بقیه آن را به همراه پوست در یخچال نگه دارید. تا 1 2 ماه به خوبی باقی می ماند

عالی ممنون

خیلی عالی بود برای کاشتش کودمخصوص داره

سلام. خیر ولی ترجیها خاک شنی و سبک باشد.
فقط، خاک شنی مورد استفاده شور نباشد.

خیلی عالی و جامع بود ممنون

صفحه نخست » 💄 آرایش و زیبایی » پوست » طرز تهیه ژل آلوئه ورا برای زیبایی و لطافت پوست

ژل آلوئه ورا حاوی فهرستی طولانی از مواد معدنی، همچون کلسیم، مس، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی است که برای عملکرد های مختلف بدن ضروری است. همچنین محتوی اسید چرب است که خواص آنتی سپتیک و ضد درد را هم دارد و برای درمان سوختگی های جزئی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ژل آلوئه ورا حاوی ۹۹ درصد آب است. ۱ درصد باقی مانده هم همان چیزی است که همه تفاوت ها را ایجاد می کند. این یک درصد حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین A، C، E، B12 و اسید فولیک است که به عنوان آنتی اکسیدان ها علیه رادیکال های آزاد عمل می کند.

پالپ روشن و خالص مشتق شده از گیاه آلوئه ورا تقریبا از ۲۰۰۰ سال پیش مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی پوست بوده است.چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

در آلوئه ورا، آنزمی به نام برادیکیناز (bradykinase) پیدا شده که به کاهش التهابات پوستی بسیار کمک می کند.

همچنین حاوی هورمونهای اکسین و جیبرلین (gibberellins) هست که به بهبود زخم کمک می کنند.

ژل آلوئه ورا حاوی فهرستی طولانی از مواد معدنی، همچون کلسیم، مس، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی است که برای عملکرد های مختلف بدن ضروری است.

همچنین محتوی اسید چرب است که خواص آنتی سپتیک و ضد درد را هم دارد و برای درمان سوختگی های جزئی مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل آلوئه ورا، علاوه بر داشتن مزایای زیبایی، سلول های فیبروبلاستی را که وظیفه آنها تهیه الیاف کلاژن و الاستین است را تولید می کند که باعث می شود پوست الاستیک تر و کم چروک تر باشد.

این ژل دارای اسید آمینه بوده که به عنوان یک مرطوب کننده نیز کاربرد دارد.

ژل آلوئه ورا همچنین از پوست در برابر آسیب های پوستی ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می کند.

در ضمن بعنوان شوینده و مرطوب کننده پوست در درمان آکنه و طخم های سطحی پوشت نیز کاربرد دارد.

 

بیش از هرکاری بهتر است به این سه نکته توجه داشته باشید:

همیشه از برگهایی که سالم هستند استفاده نمایید.

سطح رویی گیاه را که برش زدید آن را به مدت ده دقیقه درون شیشه ای بگذارید تا رزین های تیره از برگ خارج شوند.

زیرا، رزین حاوی لاتکس است که می تواند پوست را تحریک کند و در صورت مصرف آن مضر باشد.

در تهیه این ژل همیشه دست های خود را بشویید، زیرا هرگونه آلودگی جزیی هم  می تواند خاصیت ژل را به سرعت از بین ببرد.

آب
یک برگ آلوئه ورا
چاقوی تیز
قاشق
تخته گوشت
مخلوط کن با سرعت بالا

ابتدا برگ سالم آلوئه ورا را با آب تمیز بشویید.

لبه های تیز و دندانه ای را بوسسیه چاقو از برگ جدا کنید.

چاقو را در زیر لبه ابتدایی پوست گیاه و در  طول برگ قرار داده و آرام برش بزنید.

بوسیله قاشق بلافاصله پالپ را جدا کرده و درون مخلوط کن بریزید. قسمتهای زرد را نباید استفاده کنید چرا که سمی هستند.

پالپهای ریخته شده درون مخلوط کن را در کمتر از ۳۰ ثانیه میکس نمایید.

ژل آماده شده را درون ظرف شیشه ای درب داری بریزید.

چنانچه دسترسی به مخلوط کن را نداشتید بلافاصله بعد از برش سطح رویی برگ، آن را درون کاسه ای قرار داده بوسیله چاقو و به آرامی آن را بتراشید.

این عمل باعث شکسته شدن پالپ شده و ژل براحتی درون کاسه میریزد. سپس آن را درون ظرف مناسب درب داری بریزید.

شما می توانید به به ژل آلوئه ورا یک عدد کپسول ویتامین E را  اضافه کنید تا اثرات آن روی پوست شما افزایش یابد. همچنین به عنوان نگهدارنده عمل می کند.

این ژل دارای بوی ناخوشایندی است برای همین، چند قطره گلاب را به منظور خوشبو شدن به آن اضافه کنید.

با توجه به مزایای بهداشتی و زیبایی متعددی که ژل آلوئه ورا دارد بایستی همیشه در کنار وسایل بهداشتی پوست و صورت شما باشد.

بنابراین سعی کنید همیشه یک گلدان از گیاه آلوئه ورا را داشته باشید تا در صورت تمام شدن ژل دوباره آن را تهیه و استفاده نمایید.

چنانچه گیاه آلوئه ورا نداشته باشید، می توانید برگ های بریده شده و بسته بندی شده را از بازار خریداری کنید و خودتان ژل را تهیه نمایید.

ژل آلوئه ورا فقط برای پوست مورد استفاده دارد.

از مصرف خوراکی آلوئه ورا بخصوص در  دوران بارداری خودداری نمایید زیرا ممکن است منجر به انقباض رحم شود.چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

 

 

منبع:چی وچه

گفتین از ژل الوئه ورا برای خوردن نباید استفاده بشه منظورتون از این ژل که درست کردین هستش یا کلا از خود ژل که از برگ الوئه ورا جدا میشه نباید استفاده کرد؟

خوبه من ازش راضیم به شما هم توصیه میکنم

بهترین کرم آلورا کدام است؟

خب گلاب بیشتر بریزید

استفاده برای درست کردن کرم هم خوبه یا نه

بله، تو درست کردن محلول ضدعفونی کننده هم برا جلوگیری از خشکی دست می تونین استفاده کنین

من ژل آلورا رو خودم تهیه کردم و ریختم توقوطی.اما الان خیلی کشدار شده ک ب سختی میتونم استفاده کنم.چیکارکنم ک حالتش آبکی یاشه و کشدار نشه؟

کمی الکل بریزی بهتر میشه

من برای فیستول مقعد از ژل الورا که از خود برگ میگیرمش استفاده کردم عفونتم کم کرد در حد 90درصد و شرایطم خیلی خوب شد.داخل قطره چکان شربت استامینوفن بچه مکش می کنید و داخل مقعد استفاده کنید

مدت زمان نگه داریش رو هم میگفتین لطفا

نکته :

ژل آلوئه ورا را می توان در شیشه ای در بسته در یخچال به مدت یک هفته نگه داری کرد. بنابراین تنها زمانی ژل را استخراج کنید، که به آن نیاز دارید

من برگ آلوءورا و گلاب و میکس و شب به مدت یه ربع به صورت اسپری روی پوستم بعد میشورم ولی بوی خیلی بدی میگیره چه کار کنم؟

میتونی از اسانس نعناع بریزی خیلی کم

چند وقت میتوان ان را نگهداشت؟

تا وقتی بوی خیلی بدی بگیره رنگشم تغییر کنه

مگه رنگش تغییر می کنه؟

بله

باسلام.من چون ظرف شیشه ای نداشتم داخل ظرف پلاستیکی در دار ریختم ولی بعد از۳روز رنگش صورتی شده .بوی بد هم نمیده.میشه استفاده کرد؟؟؟

سلام دوست عزیز
ژل در مجاورت هوا و به مرور زمان تغییر رنگ میده اگر رنگش به قرمزی یا سیاه می زنه استفاده نکنید.
بهتره برگ های آلوئه ورا را نگهداری کنید و هر زمان نیاز داشتید ژل را از برگ جدا کنید.

نام:

منابع

ویکی‌هاو مانند ویکی‌پدیا یک “ویکی” است. بنابراین بسیاری از مقالات ما با مشارکت افراد متعددی نوشته شده‌اند. برای خلق این مقاله، 45 نفر، بعضاً ناشناس، کار کردند تا ویرایشش کنند و به مرور زمان بهبودش دهند.

در این مقاله به 11 مرجع استناد شده که در پایین صفحه لیست شده‌اند.

آلوئه‌ورا یکی از بهترین ترمیم‌کننده‌های موجود در طبیعت است. از آلوئه‌ورا برای درمان آفتاب‌سوختگی، مرطوب‌کردن پوست و تسکین سوزش می‌توان استفاده کرد. تنها چیزی که برای تهیه‌ی ژل آلوئه‌ورا در خانه نیاز داری، گیاه آلوئه‌ورای سالم است. می‌توانی ژل آلوئه‌ورا را با مواد دیگر ترکیب کنی تا نگهداری و استفاده از آن برای چند روز امکان‌پذیر شود.

چگونه

چگونه

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

ما را دنبال کن

ژل آلوئه ورا را در خانه آسان تهیه کنید. همه چیزهایی که نیاز دارید، برگ های سالم گیاه آلوئه ورا است. اگر یک گیاه آلوئه ورا در خانه یا باغ خود دارید، پس خوش شانس هستید! ژل آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی است که برای مسائل پوستی مثل آفتاب سوختگی، بثورات پوستی، آکنه و دیگر موارد است. ژل آلوئه ورا، همچنین برای افزایش رشد موهای سالم شناخته شده است. شما حتی می توانید ژل را برای یک ماه با اضافه کردن مواد نگهدارنده طبیعی ذخیره کنید.

این گیاه طبیعی و شفابخش پوست شما را پاک می کند!

زمان آمادگی:

30 دقیقه

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

مجموع زمان:

30 دقیقه

نکته

نگه داشتن گیاه آلوئه ورا در خانه خود را در نظر داشته باشید زیرا آنها گیاهانی هستند که نگهداری شان کم دردسر است و به راحتی رشد می کنند.

اطمینان حاصل کنید که آلوئه ورا را با دست های تمیز بر روی پوست اعمال می کنید. از مزایای یک ژل کاملا طبیعی در خانه خود لذت ببرید!

منبع: organicfacts

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که خواص بسیاری، بخصوص برای پوست و مو، دارد. بیش از ۲۰۰۰ سال است که از ژل آلوئه ورا برای درمان‌های زیبایی و سلامتی استفاده می‌شود.

رویکردامروز  آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی و خانگی برای مشکلات پوست و موی شما است. کافیست در خانه ژل آلوئه ورا داشته باشید تا از بسیاری از مشکلات پوستی رهایی یابید. تهیه این ژل کار بسیار ساده‌ای است که در ادامه به شما خواهیم گفت. پیش از آن کمی بیشتر درباره خواص آلوئه ورا بدانید.

حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم. تهیه ژل آلوئه ورا بسیار ساده است و نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارد. فقط کافیست یک برگ آلوئه ورا داشته باشید. برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری‌ها به فروش می‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. یک برگ آن می‌تواند مقدار کافی ژل برای استفاده در یک هفته و حتی بیش از آن را به شما بدهد. لازم است بدانید که ژل آلوئه ورا تازه بدون هیچ نوع افزودنی می‌تواند به راحتی تا یک هفته در یخچال سالم بماند. بنابراین اگر بیش از آن ژل تهیه کنید و مصرف نکنید نهایتا تا پایان هفته دوم خاصیت خود را از دست خواهد داد.

برگ آلوئه ورا را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها تهیه کنید.چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

با استفاده از یک چاقوی تیز پوست روی برگ آلوئه ورا را بکنید.

ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود.

ژل آلوئه ورا می‌تواند تا یک هفته در یخچال سالم بماند بدون اینکه خواص آن از بین برود.

شما همچنین می‌توانید این ژل  را بدون استفاده از مخلوط کن تهیه کنید. در این صورت ژل بدست آمده حالت سفت‌تری خواهد داشت که می‌توانید آن را هر بار تکه کرده و به روی پوستتان بمالید.

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که در تمامی موارد می‌توان از خواص موجود در آن بهره مند شد. برای درمان مشکلات پوستی به راحتی می‌توانید ژل آلوئه ورا در خانه تهیه کنید و به روی پوستتان بمالید. این گیاه هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.  آلوئه ورا همچنین از جمله گیاهان آپارتمانی است که می‌تواند برای تصفیه هوای خانه و اتاق خواب شما مفید واقع شود.

منبع:استادکار

تمامی حقوق این سایت برای رویکرد امروز محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آموزش و طرز ساخت ژل ضدعفونی کننده دست در خانه- چگونه ژل دست درست کنیم ,اما چرا باید از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم؟ برای همه ی ما پیش می آید که در طول روز در بعضی از موقعیت ها واقعاً نمی توانیم دست هایمان را بشوییم.آموزش و طرز ساخت ژل ضدعفونی کننده دست در خانهاما چرا باید از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم؟ برای همه ی ما پیش می آید که در طول روز در بعضی از موقعیت ها واقعاً نمی توانیم دست هایمان را بشوییم.

چگونه اسلایم درست کنیم انواع اسلایم: ۱- اسلایم ساده ۲- اسلایم با چسب چوب ۳- اسلایم با مایع لباسشویی یا مایع دستشویی ۴- اسلایم با خمیرداندان اسلایم ساده: مواد لازم : ۱- ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر ) آب ۲- ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا ۳- ۲ …

ممکن است به مواد دیگری نیاز داشته باشید تا آن را با ژل ترکیب کنید. در ادامه با چیفا همراه باشید تا شما را با روش درست کردن ژل آلوئه ورا آشنا کنیم

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا. قبل از اینکه ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون …

ممکن است به مواد دیگری نیاز داشته باشید تا آن را با ژل ترکیب کنید. در ادامه با چیفا همراه باشید تا شما را با روش درست کردن ژل آلوئه ورا آشنا کنیمچگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا. قبل از اینکه ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون …

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟ حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم.

اما چرا باید از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم؟ برای همه ی ما پیش می آید که در طول روز در بعضی از موقعیت ها واقعاً نمی توانیم دست هایمان را بشوییم.

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا. قبل از اینکه ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون …

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا. قبل از اینکه ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون …

چگونه اسلایم درست کنیم انواع اسلایم: ۱- اسلایم ساده ۲- اسلایم با چسب چوب ۳- اسلایم با مایع لباسشویی یا مایع دستشویی ۴- اسلایم با خمیرداندان اسلایم ساده: مواد لازم : ۱- ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر ) آب ۲- ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا ۳- ۲ …

محلول ضد عفونی دست : با توجه به شیوع بیماری کرونا واجب است تا با همدلی و همیاری هم تلاش کنیم تا این ویروس خطرناک را از سرگذرانده و با کمترین خسارت جانی از آن عبور کنیم. همانطور که میدانیم یکی از راه های جلوگیری از گسترش …

ممکن است به مواد دیگری نیاز داشته باشید تا آن را با ژل ترکیب کنید. در ادامه با چیفا همراه باشید تا شما را با روش درست کردن ژل آلوئه ورا آشنا کنیم

محلول ضد عفونی دست : با توجه به شیوع بیماری کرونا واجب است تا با همدلی و همیاری هم تلاش کنیم تا این ویروس خطرناک را از سرگذرانده و با کمترین خسارت جانی از آن عبور کنیم. همانطور که میدانیم یکی از راه های جلوگیری از گسترش …

اما چرا باید از ژل ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم؟ برای همه ی ما پیش می آید که در طول روز در بعضی از موقعیت ها واقعاً نمی توانیم دست هایمان را بشوییم.

چگونه اسلایم درست کنیم انواع اسلایم: ۱- اسلایم ساده ۲- اسلایم با چسب چوب ۳- اسلایم با مایع لباسشویی یا مایع دستشویی ۴- اسلایم با خمیرداندان اسلایم ساده: مواد لازم : ۱- ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر ) آب ۲- ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا ۳- ۲ …

خواص و فواید عالی ژل آلوئه ورا. قبل از اینکه ژل آلوئه ورای خود را درست کنید باید ساقه های آلوئه ورا را در آب نگه داری نمایید ، با این کار آلوئین هایش را آزاد می کنید. این ماده میتواند توکسیک باشد . به دلیل مزایای گوناگون …

محلول ضد عفونی دست : با توجه به شیوع بیماری کرونا واجب است تا با همدلی و همیاری هم تلاش کنیم تا این ویروس خطرناک را از سرگذرانده و با کمترین خسارت جانی از آن عبور کنیم. همانطور که میدانیم یکی از راه های جلوگیری از گسترش …

چگونه اسلایم درست کنیم انواع اسلایم: ۱- اسلایم ساده ۲- اسلایم با چسب چوب ۳- اسلایم با مایع لباسشویی یا مایع دستشویی ۴- اسلایم با خمیرداندان اسلایم ساده: مواد لازم : ۱- ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر ) آب ۲- ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا ۳- ۲ …

چگونه ژل ضدعفونی کننده دست درست کنیم؟ – علم رساندرست کردن ژل ضدعفونی کننده دست خود فرایندی ساده است که نتیجه آن فرمولی است که می توانید متناسب با سلیقه شخصی خود آن را تنظیم کنیدچگونه در خانه مایع ضدعفونی کننده درست …

چگونه ژل ضدعفونی کننده دست درست کنیم؟ – علم رساندرست کردن ژل ضدعفونی کننده دست خود فرایندی ساده است که نتیجه آن فرمولی است که می توانید متناسب با سلیقه شخصی خود آن را تنظیم کنیدچگونه در خانه مایع ضدعفونی کننده درست …

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟ حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم.

چگونه اسلایم درست کنیم انواع اسلایم: ۱- اسلایم ساده ۲- اسلایم با چسب چوب ۳- اسلایم با مایع لباسشویی یا مایع دستشویی ۴- اسلایم با خمیرداندان اسلایم ساده: مواد لازم : ۱- ۱٫۵ استکان ( ۳۵۰ میلی لیتر ) آب ۲- ۳ تا ۴ قطره رنگ غذا ۳- ۲ …

ممکن است به مواد دیگری نیاز داشته باشید تا آن را با ژل ترکیب کنید. در ادامه با چیفا همراه باشید تا شما را با روش درست کردن ژل آلوئه ورا آشنا کنیم

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟ حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم.

چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم
چگونه در خانه ژل آلوورا درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *