چگونه دل قوی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه دل قوی داشته باشیم
چگونه دل قوی داشته باشیم

افراد دارای روحیه قوی خصوصیات رفتاری فوق العاده ای دارند که آنها را از افراد دیگر متمایز کرده و سبب شده که در زندگی موفق باشند . این افراد عواطف ، افکار و رفتار خود را کنترل می کنند تا سبب موفقیت آنها در زندگی شود . اگر می خواهید شما نیز از لحاظ روانی فرد قدرتمندی باشید ، به نکاتی که این افراد رعایت می کنند و در این بخش از نمناک آورده ایم ، توجه کنید.

وقت خود را تلف نمی کنند

افرادی که دارای روحیه قوی هستند ، می دانند زندگی همیشه وفق مرادشان و راحت نیست پس هیچ وقت به علت شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران وقت خود را با تاسف خوردن تلف نمی کنند و همیشه مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده می گیرند.

مثبت فکرمی کنند

افراد موفق از حداکثر توانایی های خود استفاده می کنند و شکست هایتان را به کار می گیرند تا بتوانند در آینده موفق شوند . این افراد قبل از شروع کار آیه یاس نمی خوانند و افکار منفی را از خود دور می کنند بلکه تمام تلاش خود را برای موفقیت می کنند و همیشه افکار مثبت دارند تا به موفقیت برسند.چگونه دل قوی داشته باشیم

تحت سلطه دیگران نیستند

افرادی که روحیه قوی دارند همیشه اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و تحت سلطه دیگران نیستند . آنها احساسات خود را کنترل می کنند و می دانند چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

از افراد منفی دوری می کنند

این افراد ارتباط خویش را باکسانی که برای آنها افسردگی به ارمغان می آورند را کاهش می دهند و از ارتباط مسموم که در آنها احساس ناراحتی، عصبانیت یا ناامنی ایجاد می کند، اجتناب می کنند. آنها از ارتباط با کسانی که دائما انتقاد می کنند ، گریزانند و دوست دارند با افرادی ارتباط برقرار کنند که ارتباط مثبت و خوشبینانه دارند.

انعطاف پذیر هستند

افراد دارای روحیه قوی، قدرتمندند و از تغییرات نمی ترسند و انعطاف پذیر هستند به طوری که از تغییرات مثبت استقبال می کنند و استعدادهای خود را با تغییرات وفق می دهند.

 

به دیگران کمک می کنند و اجازه می دهند آنها نیز کمک شان کنند

آنها اجازه می دهند هنگام بروز مشکلات دیگران کمکشان کنند زیرا کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی را برطرف کند. در مقابل کمکی که دریافت می کنند نیز به دیگران کمک می کنند و این گونه دامنه دوستی را گسترش می دهند.

انرژی خود را به علت مسائل بی اهمیت هدر نمی دهند

افراد دارای روحیه قوی ، تمرکزشان را روی چیزهایی می گذارند که بوسیله خودشان قابل کنترل باشد و بیهوده وقت و انرژی خود را با مسائلی که غیرقابل کنترل است تلف نمی کنند زیرا آنها می دانند که بعضی وقتها تنها چیز قابل کنترل ، نگرش خود آنهاست. این افراد معمولا از مسائل غیر قابل کنترل مانند ترافیک و یا به خاطر گم شدن چمدان شکایت نمی کنند.

همیشه موافق دیگران نیستند

این افراد قدرتمند همواره پذیرای رای دیگران نیستند و از ” نه” گفتن و برخی اوقات مخالفت کردن با دیگران نمی ترسند. آنها تلاش می کنند که همیشه عادل و مهربان باشند و در زمانی که نظر دیگران از عدالت به دور است با آن مخالفت می کنند.

بی پروا هستند

آنها قبل از تصمیم گیری های بزرگ تمام جوانب آنرا بررسی کرده و می سنجند و قبل از هر اقدامی همه جنبه های بالقوه کار را در نظر می گیرند و از خطرات پیش بینی شده نمی ترسند و بی پروا هستند. 

حسرت گذشته را نمی خورند

این افراد در زمان حال زندگی می کنند و برای موفقیت در آینده برنامه ریزی دارند و هیچگاه حسرت گذشته را نمی خورند بلکه از اتفاقات گذشته درس می گیرند و به تجربیات و دانسته های خود می افزایند و تجربیات تلخ گذشته را فراموش کرده و برای آینده رویا نمی بافند.

یک اشتباه را تکرار نمی کنند.

این افراد از اشتباهات خود درس می گیرند و هیچگاه یک اشتباه را چند بار تکرار نمی کنند بلکه از تجربه حاصل از اشتباه استفاده می کنند تا تصمیمات بهتری در آینده بگیرند . آنها مسئولیت کارها و رفتارهایشان را نیز کاملا برعهده می گیرند و می پذیرند تنها خود در اشتباه کردنشان مقصرند و اشتباهشان را گردن دیگران نمی اندازند. 

از موفقیت دیگران خوشحال می شوند

این افراد ، با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی کنند و از موفقیت آنها خوشحال می شوند زیرا حسود نیستند . آنها می دانند که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش فراوان داشته باشند.

با اولین شکست خود را نمی بازند

افراد دارای روحیه قوی شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می دانند و با شکست دست از تلاش بر نمی دارند و آنها آنقدر تلاش می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

از تنها بودن نمی ترسند

این افراد از زمان تنها بودن خود به صورت مفید استفاده می کنند و نمی ترسند که با افکارخود تنها باشند و از سکوت نمی ترسند. چنانچه بخش رازهای موفقیت نمناک اشاره کرده است آنها به تنهایی نیز می توانند شاد باشند و برای سرگرم شدن به حضور دیگران وابسته نیستند.

از همه افراد دنیا طلبکار نیستند

این افراد ، به دنبال شانس هایی بر اساس شایستگی های فردی خود هستند و خود را طلبکار از زندگی نمی دانند و این ذهنیت را ندارند که افراد دیگر باید از آنها مراقبت کنند و همه در دنیا باید برای موفقیت آنها قدمی بردارند.

به دنبال نتیجه گیری سریع نیستند

این افراد از توانایی ها و وقت خود برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده می کنند و تلاش خود را برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود می کنند اما توقع ندارند که فوری به نتیجه برسند زیرا می دانند ایجاد تغییرات واقعی زمان بر است. 


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

گزینه های مختلفی برای تقویت روحیه وجود دارد که از آن جمله می توان به پشتکار، یادگیری شیوه برخورد با مشکل و نحوه تفکر منطقی اشاره کرد.برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه های مقابله با اضطراب، فرد را مقاوم تر می کند. چند راهکار زیر در این زمینه می تواند راهگشا باشد:مسئولیت کارهایتان را خودتان به عهده بگیریدافرادی که به لحاظ روانی قدرتمند هستند، مسئولیت های خود را به خوبی می شناسند و مسئولیت تمام رفتارها، تفکرات و احساسات شان را به عهده می گیرند. آنها با آگاهی از اینکه برخی شرایط و موقعیت ها از کنترل شان خارج است معتقدند که تنها خودشان مسئول رفتارهایشان نسبت به این شرایط هستند.این افراد هیچ گاه به دلیل مشکلات، آشفتگی ها و عصبانیت ها و حال بد خود، انگشت اتهام شان را به سوی دیگران نمی گیرند و فقط خودشان مسئولیت پیامد کارهایشان را به عهده می گیرند چون معتقدند آنچه رخ می دهد پیامد تصمیم گیری خودشان است، نه فرد دیگری.پیش بینی نکنیدافراد قدرتمند به لحاظ روحی یک مطلب را به خوبی می دانند و آن اینکه نمی توان آینده را پیش بینی کرد. آنها هیچ گاه زمان خود را صرف فکر کردن به آینده، پیش بینی و پیشگویی آن نمی کنند چرا که معتقدند باید به فکر حال باشند و آینده هنوز از راه نرسیده است و فکر کردن و درگیر شدن در افکار آینده، آنها را از تمرکز بر فعالیت های کنونی شان باز می دارد و آنها را به اشتباه می اندازد.به توهمات و تخیلات راه ندهیددر حالی که همه افراد به رویا و تخیل علاقه دارند ولی افراد قدرتمند معتقدند که رویاها واقعیت نداردند و با فکر کردن به موضوعات غیرواقعی، واقعیت را زیر سوال نمی برند.در گذشته نمانیدبرای بسیاری از افراد، رها کردن رویدادهای گذشته دشوار است در حالی که افراد قدرتمند می دانند فکر کردن به گذشته و آرزوی رخ دادن یا ندادن رویدادها، تنها یک آرزو است و واقعیت نیست.آنها به گذشته به همان اندازه ای که ارزش دارد فکر می کنند و معتقدند راهی برای بازگشت به گذشته وجود ندارد؛ بنابراین این دست افراد آنچه را از دست داده اند می پذیرند و به جای فکر کردن به آنچه می توانستند در گذشته انجام دهند، به آنچه می توانند در حال حاضر انجام دهند فکر می کنند چرا که اشتباهات گذشته فرصت خوبی را برای جبران در آینده پیش روی هر کس قرار می دهد.سایسنترال نوشت: کسب قدرت روحی و روانی، جدال دشواری است که یک شبه به دست نمی آید و همانگونه که ما نیاز داریم تا نحوه برخورد با مشکلات را یاد بگیریم گاهی هم نیاز داریم تا از موضع و طرز تفکر خود نسبت به محیط اطرافمان فاصله بگیریم.منبع:ایسنا

 

چگونه دل قوی داشته باشیم

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم ؟ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند و در برابر مشکلات و مسائل زندگی قدرتمند عمل کنند. شخصیت‌ هر کسی منحصر به فرد است. برخی به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ی تربیت خانوادگی از شخصیت‌های قدرتمند و مدیریتی بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌ای از شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی و نوجوانی و بر اثر تربیت والدین شکل می‌گیرد اما در بزرگسالی نیز می‌توانید ویژگی های یک شخصیت قوی را در خود تقویت کنید. شخصیت قدرتمند نیاز به تمرین و تلاش دارد. در مطلب پیشرو سعی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم در شکل گیری شخصیت قوی را بررسی کنیم.

شخصیت، از نظر روانشناختی، خصوصیات فردی را توصیف می کند که منحصر به فرد است. بخشی از شخصیت شامل روشهای تفکر، احساس و رفتار می‌شود. این ترکیبات برای تعیین نحوه پاسخگویی فرد به موقعیتهای خاص است. برخی از نمونه های ویژگی های شخصیتی عبارتند از: صادق بودن، دمدمی بودن و اجتماعی بودن. برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی می‌توانید به مقاله‌‌ی تعریف ابعاد شخصیت مراجعه کنید.

 

یادآوری خاطرات تلخ و زندگی در گذشته مانعی بر سر راه پرورش شخصیت و رشد خلاقیت است. اگر می خواهید شخصیت قوی داشته باشید، گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید. از دستاوردهای خود یاد کنید هر چند کوچک باشند. فراموشی وقایع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصیتی قوی می‌سازد. ممکن است در ابتدا گمان کنید راه سختی را در پیش دارید اما با تمرین و تکرار و از بین بردن افکار منفی متوجه می‌شوید که به تدریج می‌توانید با شخصیتی قوی و به آسانی از مشکلات عبور کنید.چگونه دل قوی داشته باشیم

 

سعی کنید زمان خوبی را برای صحبت انتخاب کنید. افراد با شخصیت های قوی زیاد حرف نمیزنند اما وقتی هم صحبت می کنند تاثیر گذار و مفید سخن می گویند. با کم سخن گفتن احتمال خطا کاهش می یابد. شنونده بودن را در خود تقویت کنید و در زمان‌های مناسب و فکر شده سخن بگویید. در این زمینه می‌توانید مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه کنید تا از فواید آن آگاه شوید.

 

ممکن است در جلسه که هستید از شما انتقاد شود تلاش کنید روحیه انتقاد پذیری داشته باشید و اگر از شما انتقاد کردند خونسردی خود را حفظ کنید؛ سعی کنید فرد مقابل را قانع کنید در غیر این صورت فردی منعطف و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید انتقادات را بپذیرید. انتقاد پذیری شما را فردی قوی و با ظرفیت بالا نشان می‌دهد. 

 

پوشیدن لباس های رسمی افراد را با انضباط نشان می دهد و دیگران متوجه می شوند که برای کار خود ارزش قائل هستید و برای آن وقت می گذارید. به آراستگی خود اهمیت دهید و نوع لباس پوشیدنتان را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

 

افرادی که می‌خواهند شخصیت قوی داشته باشند باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند. با تقویت اعتماد به نفس روابط اجتماعی شما از لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند و افراد زیادی جذب شما می شوند و دستورات شما را انجام می‌دهند. به مرور زمان فردی با شخصیت قوی و تأثیرگذار شناخته می‌شوید. مقاله‌ی راه‌های افزایش اعتماد به نفس کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند.

 

هنگامی که کارهای گروهی انجام می دهید، سعی کنید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و به دیگران نیز کمک کنید. سعی کنید گاهی و در حد توان خود مدیریت کارهای گروهی را به عهده بگیرید و در آن‌ها داوطلب شوید. این کار از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد. فردی که می‌تواند کارهای دیگران را نیز مدیریت کند.

 

معمولا افراد خوش بین اتفاقات خوبی برایشان رقم میخورد زیرا نسبت به همه چیز نگرش مثبت دارند. در حقیقت خوش بین بودن شما را قادر میسازد تا بتوانید راه حل های منطقی را ارائه دهید. افرادی که مدام از زمین و زمان شکایت می‌کنند نمی‌توانند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله‌ی آثار و راه های رسیدن به ‎⁨مثبت اندیشی⁩ را مطالعه کنید.

 

افراد با شخصیت های قوی کارهای خود را ناتمام نمی گذارند و انها را به طور کامل به اتمام می رسانند و بعد به کارهای دیگری مشغول میشوند. این کار سبب می شود کارها را به صورت کامل و حرفه ای انجام دهید.

 

افراد موفق انعطاف پذیری بالایی دارند و خود را با محیط سازگار میکنند. این انعطاف پذیری به حل مشکلات بسیار کمک میکند و راهکارها و انتقادات دیگران را قبول میکنند.

 

ارتباط چشمی یکی از انواع مهارت‌های ارتباطی است که با استفاده از آن می‌توانید تأثیرات عمیقی را بر مخاطب خود اعمال کنید. برقراری ارتباط چشمی مؤثر از نکات مهمی است که نوع شخصیت شما را به لحاظ خجالتی بودن و یا برعکس آن مشخص می‌کند. اگر شما با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با دانستن کمی از دانش زبان بدن می توانید متوجه شوید که شنونده در چه حالتی قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است یا حوصله اش سر رفته است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ارتباط چشمی را نیز مطالعه کنید.

 

مطالعه تان را نسبت به قبل بیشتر کنید. قبل از سخنرانی ها روی فن بیان و حرکات بدن خود تمرکز کنید. اگر دانسته های شما زیاد باشد افراد با هم صحبت شدن با شما لذت می برند.

 

تلاش کنید تا ویژگی‌های خوب را در خود تقویت کنید اما خودتان باشید و ادای کسی را در نیاورید . اگر فکر میکنید اینطور جذاب تر به نظر می رسید در اشتباه هستید . شما دارای شخصیت مستقل هستید این برای دیگران تازگی دارد. 

 

دوستی و معاشرت با افراد جدید اطلاعات زیادی را به شما می دهد و دیدگاه و وسعت دیدتان بیشتر می شود. افراد معاشرتی طرفداران بیشتری دارند و دیگران بیشتر نسبت به آن‌ها جذب می‌شوند. معاشرت و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف باعث می‌شود با شخصیت‌های متفاوت و گوناگون آشنا شوید و در نهایت ویژگی‌های مثبت هریک را در خود تقویت کنید و شخصیتی قوی و مستقل بسازید. همچنین لازم است تا آداب معاشرت را بلد باشید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه شخصیت و اختلالات آن میتوانید با مشاوران مرکز روان شناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۸ و از تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۲۶۵ تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چگونه دل قوی داشته باشیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی ذهن قدرتمند شخصیت قوی و محکم : ویژگی که هراس در دل دیگران می‌اندازد

شخصیت قوی و محکم یکی از ویژگی‌های خوبی است که می‌تواند در موفقیت فرد تاثیر موثری داشته باشد و هراس در دل دیگران می‌اندازد.

معمولاً هنگامی که دیگران با شمایی که شخصیت قوی و قدرتمندی دارید، برخورد دارند، نمی دانند که شما که هستید. ممکن است برخی تصور نمایند شخصیت قوی و محکم شما نشان دهنده سلطه گر بودن شماست، یا برخی فکر نمایند شما گستاخ هستید! اما هیچ یک از آن‌ها حقیقت را نمی‌داند و این کلمات نمی توانند توصیف کننده شخصیت قوی شما باشند. در حقیقت انسان های دارای شخصیت قوی اجباری ندارند که همیشه برنده باشند، بلکه آن ها تنها نمی خواهند به دیگران اجازه دهند که از روی آن‌ها عبور نمایند.

قطعاً، ممکن است بعضی از شما که شخصیت قوی دارید، بترسند! و علت آن این است که آن ها متوجه نمی شوند که شما چقدر با خودتان راحت می باشید و نیازی به تأیید سایرین ندارید. در ادامه ویژگی های انسان های با شخصیت قوی و محکم را برای شما آورده ایم، تا بررسی نمایید که خود یا اطرافیانتان شخصیت قوی دارید یا خیر.

مطالعه بیشتر: مشاوره توسعه فردی گامی برای تجلی شخصیت

مطالعه بیشتر: هفت راهکار کلیدی که شما را به فردی با شخصیت مثبت تبدیل می کند

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

 به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی این مرکز همچون پکیج آموزشی غیرحضوری ذهن قدرتمند بهره برده و آن را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 ۱- اهل بهانه آوردن نیستید: افراد دارای شخصیت قوی، اهل بهانه آوردن نیستند. شمایی که شخصیت قوی دارید، دوست ندارید وقت خود را صرف  گوش دادن به صحبت های اشخاصی کنید که در مورد کارهایی که توان انجامشان را دارند، آه و ناله می نمایند. شما ترجیح می‌دهید روی کارهایی که توان انجام آن ها را دارید و همچنین بر روی موانع و مشکلاتی که می توانید حل کنید، متمرکز بمانید و بیشتر کار نمایید. از خود نپرسید که چرا اهل بهانه آوردن نیستید. شاید برای کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید  علت های زیادی نداشته باشید ولی برای کارهایی که توان انجامشان را دارید، دلایل زیادی وجود دارند. با این روش بهانه ها را کنار گذاشته و از زمانتان بیشترین بهره را ببرید

۲- به هر کسی اجازه نمی دهید که وارد زندگی شما شود: به عنوان یک فرد دارای شخصیت قوی و محکم، برای شناختن خودتان به سایرین تکیه نمی نمایید و اجازه نمی دهید که آنان به شما بگویند که چه کسی می باشید. می دانید که برخی این کار را برای اینکه احساس بهتری داشته باشند، انجام می دهند. ولی شما با شخصیت قوی خود، برای شناختن توانایی‌های خود به افرادی همچون مدیر، همکاران، دوستان صمیمی یا اعضای خانواده احتیاجی ندارید بلکه خودتان قدرت درک توانایی های خود را در اختیار دارید.

۳- گفت و گو های بیهوده و بی نتیجه را دوست ندارید: اگر شخصیت قوی دارید، ایده‌های زیادی در ذهن خود دارید. شما باور دارید که توانایی متحول ساختن دنیا را دارید، بنابراین نمی خواهید زمان خود را با گفت‌و‌گوهای بیهوده و بی نتیجه با سایرین تلف نمایید. چون می‌دانید چنین گفت‌وگوهایی هیچ نتیجه ای جز اتلاف وقت و هدر دادن سلول‌های مغز در پی نخواهد داشت!

۴- نادانی، بی احساسی و سبک مغزی برای شما غیر قابل تحمل است: شخصیت سلطه‌جو ناشی از فقدان دانش و اعتبار است، در صورتی که شخصیت قوی نتیجه آگاهی و تفکر می باشد. بین این دو شخصیت تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد. از آن جایی که شما زمان و نیروی زیادی را صرف استفاده صحیح از مغز خود می نمایید، هنگامی که می بینید برخی افراد در مورد چیزهایی که اطلاعات صحیحی ندارند، قضاوت می نمایند، احساس بسیار بدی پیدا می نمایید. به طور حتم این بهترین خصوصیت شخصیت قوی شماست؛ اما نه به این دلیل که می‌توانید با استفاده از علم خود در دل دیگران نفوذ نمایید؛ بلکه به این علت که می‌توانید از این ویژگی برای تشویق مردم بهره بگیرید تا قبل از صحبت نمودن، خوب بیاندیشند.

۵- احتیاجی به توجه دیگران ندارید: داشتن شخصیت قوی به این معنی است که شما احتیاجی به توجه دیگران ندارید. تصور اغلب افرادی که با شما سروکار دارند، این است که شما موفق به جلب نظر آن‌ها گشته اید، اما این حقیقت ندارد. در صورتی که این شخصیت شما است که افراد را به سوی شما جذب می نماید. میزان معاشرت شما با دیگران به این خاطر نیست که شما خودتان این گونه می‌خواهید، بلکه به این علت است که انسان ها به معاشرت با اشخاص دارای شخصیت قوی و محکمی همچون شما نیاز دارند. با وجود چنین احساسی، هنوز هم برای تجدید قوا به زمان نیاز دارید. از این که وقتی را صرف خود می‌کنید، نترسید. مراقبت از خودتان به اندازه مراقبت از دیگران مهم می باشد.

۶- شجاعت و جسارت دارید: این که بگوییم شما از هیچ چیزی نمی ترسید درست نیست، به هر حال هر کسی از چیزی هراس دارد. ولی فرق شما با دیگران این است که اجازه نمی دهید این ترس مسیر زندگی شما را تعیین و آن را به شما تحمیل نماید.

چگونه اعتماد بنفس و جسارت باعث موفقیت شما می‌ شود

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

۷- گوش کردن مؤثر را می دانید: انسان هایی که شخصیت قوی دارند، می‌دانند که چگونه به حرف‌ های دیگران گوش نمایند. ممکن است فکر نمایید که همه چنین خصوصیتی را تقدیر می نمایند. اما در حقیقت، شنیده شدن و تشویق شدن سبب ترس افرادی می‌شود که به آنان عادت ندارند.

۸- به شرایط متزلزل به چشم فرصت می نگرید: شما به خاطر شخصیت قوی که دارید، شرایط ناامن و متزلزل را فرصتی برای انجام بهتر کارها می دانید و می‌دانید که کامل نیستید، ولی اگر برای یادگیری و پیشرفت تلاشی نکنید، جز این که ممکن است نادان به نظر برسید، مثل این است که زندگی هم نمی‌کنید و تنها زنده هستید. مردم می‌گویند هیچ کس در امنیت کامل نیست و احتمالاً حقیقت هم دارد. ولی نباید جلوی این حس ناامنی و عدم پایداری گرفته شود، زیرا احساس زندگی کردن را در افراد تحریک می نماید تا مالک چیزهایی باشند که اطمینانی به پایداری آنان ندارند.

نتیجه گیری

انسان‌های دارای شخصیت قوی و قدرتمند که با بهره‌گیری از خصوصیات شخصیتی خود توانسته‌اند رهبری عده زیادی را عهده دار گردند، متفاوت با دیگران عمل نمایند و تغییر و تحولات بزرگی را ایجاد نمایند. ممکن است این ویژگی‌های شخصیتی در نگاه برخی افراد گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این گونه نیست. انسان های دارای شخصیت قوی، فقط به درک صحیحی از خود و اطرافیان‌ خود رسیده‌اند.

مطمئناً، عده‌ای می اندیشند که معاشرت با کسانی که شخصیت قوی دارند، مشکل می باشد. بنابراین اگر معاشرت با شما مشکل است،  به این علت است که شما دیگران را به چالش می‌کشید تا بهترین باشند. اگر این باعث دشواری و دردسر است، اهمیتی ندهید، بهتر است همچنان خودتان باقی بمانید!

لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید. 

افراد قدرتمند و یا دارای شخصیت قوی و محکم، ویژگی هایی دارند که سایر اشخاص از آن ها بی بهره می باشند. این افراد قدرتمند خواه چه یک رهبر سیاسی باشند و یا فرمانده ی ارتش یا بنیانگذار یک استارتاپ موفق، تفاوتی ندارد. تمام آن ها در تعداد زیادی ویژگی با هم مشترک می باشند. گرچه مدیریت زمان، سخت کوشی و عشق و علاقه به کار مورد نظر در همه ی ما وجود دارد، ولی باید دانست که افراد موفق و قدرتمند خصوصیات و عادت هایی دارند که شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر و شرکت در دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»، آن ها را بیاموزید، و شاهد قدرت و توانمندی های ذهن خود باشید. در این صورت کنترل ذهن و افکار و در نهایت زندگی خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار خواهید گرفت و به طور حتم همه به خاطر شخصیت قوی، محکم و مستقلی که دارید شما را تحسین خواهند نمود و حتی ممکن است غبطه نیز بخورند!

آکادمی بازار مفتخر است که تاکنون با بیش از ۱۱۰ برند برتر کشور همکاری داشته و دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌ی بازاریابی و فروش و همچنین کسب‌و‌کار برگزار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی دوره‌های آموزشی، پکیج‌های غیرحضوری و دریافت مشاوره با آکادمی بازار درارتباط باشید.

عالی بود

سلام آرتا عزیز
آکادمی بازار از اینکه از این مقاله لذت بردید بسیار خرسنده.
خوشحالیم میشیم از مقاله های دیگه ماهم مشاهده و استفاده کنید.

Man in maghale ro khoundam bad to dore sherkat kardam bi tasir nabood mmnoon azatoon

سلام کاربر عزیز
خوسحالیم از اینکه راضی بودین

اینا همش درسته اما اینکه بتونی این ویژگیارو در خودت ایجاد کنی کار سختیه

سلام کمال عزیز
بله درسته . به شما گذروندن دوره قدرت دهن رو پیشنخاد میکنم تا زودتر به این ویژگی ها دست پیدا کنید

سلام من اصلا شخصیت محکمی ندارم و هیشکی منو جدی نمیگیره چیکار کنم؟؟

سلام صالحه عزیز
دوره قدرت ذهن رو بگذرونید حتما نتیجه خواهید گرفت

Man dore ghodrate zehno gozaroondam awliee be hame tosie mikonam

چگونه دل قوی داشته باشیم

سلام Hamidعزیز
خوشحالیم از اینکه راضی بودی

از این ویژگی هایی که تو مقاله گفتین من فقط شجاعتش رو تو شخصیتم دارم امیدوارم بتونم بقیه رو هم در خودم ایجاد کنم ممنون ازتون

سلام مجید عزیز
حتما میتونید .ممنون از اشتراک نظرتون

سلام مقاله بسیار جالب و اموزنده بود من بیشتر مقاله هاتونو میخونم عالین 🙏🙏👌👌👍🤞🤞🤞🤞

سلام کوثر عزیز
بسیار خشنودیم از جلب رضایت شما

سلام
بسیار جالب و غنی بود ممنون از زحماتتون

سلام ستاره عزیز
رضایت شما مایه انگیزه ماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا می دانید چه چیزهایی باعث می شود حس کنید دل و دماغ هیچ چیزی را ندارید؟ چرا احساس خستگی، بیحالی و بی انرژی بودن می کنید؟ چرا گاهی اوقات روزهای بدی را تجربه می کنید، قدرت هیچ کاری را در خود نمی بینید و ساعت ها پشت سر هم با بی حوصلگی می گذرانید؟ آیا شماهم دلتان می خواهد روحیه شادی داشته باشید اما نمی دانید چگونه روحیه خود را تقویت کنید و از این حال نزار و خسته و خموده رها شوید؟

کارهای کوچک جمع می‌شوند و کارهای بزرگ می‌سازند؛ اما چه چیزی باعث می‌شود کارهای کوچک و بزرگ انجام دهید، چه کارهای مثبت و چه کارهای منفی؟

۵ قاعده برتر تقویت روحیه و رسیدن به حس شادی و نشاط چیست؟ آیا کنترل روحیه کلید کنترل اعمال شماست؟چگونه دل قوی داشته باشیم

چگونه می توانید روحیه قوی داشته باشید؟ اراده شما چه تاثیری بر روحیه شما دارد؟ چگونه باید حال و هوای خود را تغییر دهید؟ آیا این کار شدنی است؟

کسی که روحیه‌ قوی دارد، مصمم، با اراده و پیگیر است. داشتن روحیه‌ قوی یکی از ویژگی‌های افراد موفق، قهرمانان ورزشی، مدیران و رهبران برجسته دنیاست.

اگر شما هم دوست دارید روحیه‌ قوی داشته باشید تا بتوانید با چالش‌های زندگی‌تان روبه‌رو شوید و به سمت هدف‌هایتان پیش بروید، می‌توانید این خصلت‌ها را در خود ایجاد کنید و فردی با روحیه‌ قوی باشید.

نیروی اراده به این معنی است که خود را وادار کنید کاری کنید که نمی‌خواهید انجام دهید.

این نیروی اراده شما نیست که تعیین می‌کند چه‌ کاری انجام دهید. اگر دوست نداشته باشید نمی‌توانید خود را مجبور کنید از شستن ظرف‌ها، تمیز کردن حیاط یا کمک به برادرتان در انجام تکالیفش لذت ببرید.

شاید بتوانید مدتی این کار را انجام دهید اما نه به مدت طولانی. اگر واقعاً نخواهید نمی‌توانید دائما خود را مجبور کنید که کاری را انجام دهید.

زبان بدن شما روحیه شما را نشان می‌دهد. با نگاه کردن به طرز راه رفتن کسی در خیابان، ورود او به اتاق و نحوه نشستن او روی کاناپه نحوه احساس فرد را حس کنید.

روحیه شما با همه اعمال ساده و پیچیده شمارا از حرکاتتان تا نحوه عکس‌العمل شما در سختی‌ها تشخیص داده می‌شود.

اگر بتوانید روحیه خود را کنترل کنید می‌توانید اعمال خود را مدیریت کنید، درست است؟ دقیقاً نه.

این درست نیست چون شما فقط یک روحیه ثابت ندارید. روحیه شما قابل‌ تغییر است.

یک روز نمی‌توانید شاد باشید تا اینکه در مدرسه یا محل کار کسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد یا اینکه با یکی از خواهر و برادرهایتان دعوا می‌کنید.

شاید امروز به خاطر مطالعه برای امتحانی که در پیش دارید هیجان‌زده باشید؛ بنابراین کتاب تان را باز می‌کنید و شروع می‌کنید به درس خواندن؛ اما اگر فردا علاقه‌ای به مطالعه نداشتید چه؟ روحیه شما دائم در حال تغییر است.

احساسات شما هم همین‌طور. بعضی روزها حس و حال خوبی ندارید. وقتی شاد نیستید سخت هست که خود را مجبور کنید شاد باشید.

ممکن است تلاش برای مدیریت روحیه و احساسات در ابتدا جواب بدهد اما در طولانی‌مدت عملی نخواهد بود.

در اینجا ۵ قاعده عالی و شگفت انگیز تقویت روحیه را بررسی میکنیم که بکارگیری آنها اثر معجزه گری در بالا بردن روحیه شما دارد.

به یاد داشته باشید شما مسئول اعمال، رفتار، گفتار و افکار و احساسات خودتان هستید.

تا شما به کسی اجاره ندهید کسی نمی تواند روحیه شما را خراب کند. اگر واقعا بخواهید حالتان را خوب نگه دارید هیچ چیزی نمی تواند حالتان را بد کند.

البته معلوم است که برای هرکسی در زندگی ممکن است اتفاقات ناخوشایند و تلخ و شاید دردناکی بیفتد. اما آنچه اهمیت دارد واکنش شما به اتفاقات است.

شما با کنترل افکار و احساسات خود و اعمالی که در واکنش به اتفاقات از خود بروز می دهید می توانید از شدت تلخی اتفاقات کم کنید و زودتر با آن موضوع کنار بیایید و از اتفاقات بد بعدی جلو گیری کنید.

فلسفه و طرز فکر شما کلید این سؤال است. کشف مزیت‌های جزئی یا انجام کارهای کوچک کلید منشأ روحیه است.

شناخت ریشه احساسات و باورهای شما کلید رسیدن به موفقیت در زندگی است.

به‌طور خلاصه فلسفه شما یا طرز فکر شما یعنی نگاهتان به دنیا وزندگی ریشه اعمال شماست. توجه به مزیت‌های جزئی هسته اصلی موفقیت است.

پس شما می‌توانید با تغییر طرز فکر و باورهای خود روحیه خود را تغییر دهید.

اگر به‌جای اینکه به این فکر کنید که شستن ظرف‌ها چقدر برایتان سخت است به این فکر کنید که تمیزی و نظافت به شما احساس خوبی می‌دهد بتوانید این کار را با میل و رغبت انجام دهید.

درواقع با تغییر طرز نگرش خود می‌توانید روحیه خود را به‌صورت مطلوب تغییر دهید.

وقتی حس و حال‌ ندارید ولی مجبورید به سرکار بروید طرز فکر خود را تغییر دهید و به نتیجه کار و رضایت رئیس یا مشتری خود بیندیشید که باعث موفقیت‌های بیشتر برای شما خواهد شد.

این کار نشدنی نیست فقط بستگی به شما و تصمیم تان دارد تا بتوانید زندگی خود را دلپذیر نمایید و لحظات زیبایی برای خود بسازید.

شما همیشه می‌توانید با تغییر طرز فکر خود از منفی به مثبت روحیه خود را تغییر دهید و احساس بهتری داشته باشید و با انجام کارهای کوچک می‌توانید به دستاوردهای بزرگی نائل شوید.

به جای اینکه به جنبه های منفی زندگی توجه کنید جنبه های مثبت هر مساله ای را کشف کنید و روی آنها متمرکز شوید. عادت به توجه به نقاط مثبت زندگی نقاط منفی را از زندگی تان دور خواهد کرد.

از افراد منفی نگر دوری کنید.

این افراد می توانند توجه شما را بر نقاط منفی متمرکز کنند و به سرعت روحیه تان را تغییر دهند. می توانید از آنها بخواهید شما را رها کنند و یا خودتان محل را ترک کنید.

 

شما برای بالا بردن روحیه خود باید بتوانید مدیریت انرژی خود را در دست گیرید. برای اینکار ابتدا انرژی جسمی خود را بالا ببرید تا در اوج سلامت و شادابی باشید.چگونه دل قوی داشته باشیم

نیم ساعت ورزش روزانه را در برنامه خود بگنجانید. پیاده روی سرعت بروید. بدوید. حرکات ایروبیک انجام بدهید و یا برقصید.

ورزش درست مثل وعده های غذایی جزو برنامه ثابت و اجتناب ناپذیر زندگی شما باشد. تنفس عمیق باعث افزایش عملکرد ذهنی شما و تغییر روحیه تان می شود.

شما انسانی ارزشمند هستید و لایق آن هستید که زندگی شاد و آرامی داشته باشید. در زندگی همیشه اتفاقات خوب و بد میفتد.

این شما هستید که نباید اجازه دهید با هر حرف یا اتفاقی حالتان بد شود.

اگر بدانید که شما موجودی ارزشمند هستید هرگز اجازه نمی دهید که حرف ها و کارهای دیگران و اتفاقات ناخواسته حال شما را بد کند. شما باید عاشق خودتان باشید.

اگر به توانایی ها و قابلیت های خود ایمان داشته باشید هنگام رویارویی با مسائل زندگی روحیه خود را نمی بازید و با قدرت به دنبال راه حل ها می روید.

همه شما توانایی های بالقوه و بالفعل بسیاری در وجود خود دارید که هنگام بروز مشکلات و موانع می توانید با استفاده از آنها و افزایش اعتماد بنفس تان روحیه شاداب و سرزنده خود را حفظ کنید.

بخاطر داشته باشید انجام این کارها چندان هم ساده نیست، اما غیر ممکن هم نیست.

با تمرین و تکرار هر چیزی مکن می شود. انجه اهمیت دارد تصمیم قاطع شما برای تغییر بخشی از زندگی تان یا همه آن است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 تلفن تماس: 7686 002 0917

ایمیل: info@pourandi.com

شماره حساب بانک ملت: 

8568 4827 3378 6104

به نام محمد هادی پورندی

سوالات پرتکرار 

راهنمای سایت

قوانین سایت

درباره ما

تماس با ما

اپلیکیشن

ما ایمان راسخ داریم هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد مگر محدودیتی که خود در ذهنش خلق می کند! پس اینجاییم تا با آموزش قانون جذب، موفقیت و رشد فردی که حاصل تجربه 18 سال مشاوره و آموزش است کمک کنیم تمام انسان های مشتاق و خواهان ثروت سلامت خوشبختی و روابط عالی با اقدام و عمل آگاهانه به آموزش ها آن را بی هیچ محدودیتی بدست بیاورند.

کد تایید *

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

نام *

آدرس ایمیل *

کد تایید *

عضویت

برای همه پیش می‌آید که در طول زندگی خود کسی که دوست دارند، به او نیاز دارند، یا چیزی که تصور می‌کردند برایشان می‌ماند را از دست بدهند. اما همین از دست دادن‌هاست که ما را قوی‌تر کرده و به سمت فرصت‌هایی برای رشد و شادی در آینده هدایت می‌کند.

در زیر درس‌های از زندگی برایتان عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند با درکی بیشتر به جلو پیش روید.

چگونه دل قوی داشته باشیم

۱. شما آن چیزی نیستید که در گذشته برایتان اتفاق افتاده. گذشته شما هر چقدر هم که دردناک بوده باشد، آینده، روشن و پاک در مقابلتان است. شما دیگر عادت‌های گذشته‌تان نیستید. دیگر شکست‌های گذشته‌تان هم نیستید. دیگر آن چیزی نیستید که روزی دیگران با شما رفتار می‌کردند. شما همان چیزی هستید که همین الان تصور می‌کنید هستید. درست همان چیزی که همین الان مشغول انجام آنید.

۲. به چیزهایی فکر کنید که دارید، نه چیزهایی که ندارید. شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین الان دارید. آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد چون اگر غیر از این بود قادر به خواندن این مقاله در این لحظه نبودید. مسئله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام‌بخش شماست و به شما برای پیش رفتن در زندگی انگیزه می‌دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، اما ذهنتان را دارید که می‌تواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است.

۳. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بخش طبیعی رشد و پیشرفت است. بخشی از زندگی و رشد کردن تجربه، مشکلات غیرقابل‌انتظار است. آدمها کارشان را از دست می‌دهند، بیمار می‌شوند و گاهی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. وقتی جوان‌تر هستید و همه چیز خوب پیش می‌رود، تجسم این واقعیت تلخ کمی دشوار است. هوشمندانه‌ترین و گاهی سخت‌ترین کاری که در چنین موقعیت‌هایی می‌توانیم انجام دهیم این است که عصبانی شویم. باید بدانید که این خشم احساسی فقط همه چیز را بدتر می‌کند. و این اتفاقات بد آنقدرها هم که به نظر می‌رسند بد نیستند و حتی اگر اینطور باشند، فرصتی برای قوی‌تر شدن به ما می‌دهند.

۴. اشکالی ندارد که برای مدتی از هم بپاشید. لازم نیست همیشه وانمود کنید که قوی هستید و هیچ نیازی نیست که مدام ثابت کنید که همه چیز خوب پیش می‌رود. همینطور نباید نگران باشید که بقیه چه فکری می‌کنند. اگر لازم است گریه کنید، اشک ریختن عملی کاملاً سالم است. هر چه زودتر این کار را بکنید، زودتر خواهید توانست دوباره لبخند بزنید. و لبخند زدن همیشه به معنی خوشحال بودن فرد نیست. گاهی اوقات به این معنی است که آنقدر قوی هستند که در مواجهه با مشکلاتشان لبخند بزنند.

۵. زندگی شکننده، ناگهانی و کوتاهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. ممکن است فردایی نباشد. همین الان یک نفر مشغول ریختن برنامه‌ای برای فردای خود است بدون اینکه بداند همین امروز می‌میرد. ناراحت‌کننده است اما واقعیت دارد. پس سعی کنید از زمانتان هوشمندانه استفاده کنید و قدر زندگی را بدانید. هر لحظه از زندگی هدیه‌ای است از جانب خداوند برای شما. سعی نکنید با مشغول کردن خود به مسائل ناراحت‌کننده آن را هدر دهید. وقتتان را صرف چیزهایی کنید که شما را به سمت مقصدی که در نظر دارید پیش می‌برد.

۶. گاهی اوقات شکست خواهید خورد. هرچه سریعتر این مسئله را قبول کنید، سریعتر می‌توانید در زندگی پیش بروید. هیچوقت نمی‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن شوید که کاری موثر خواهد بود اما می‌توانید ۱۰۰٪ مطمئن باشید که هیچ کاری نکردن هیچ تاثیری نخواهد داشت. کاری انجام دادن حتی اگر اشتباه باشد بسیار کارامدتر از هیچ کاری نکردن است. پس، از منطقه امنتان بیرون بیایید و امتحان کنید. یا موفق می‌شوید و یا یک درس زندگی می‌گیرید. در هر دو حال برنده خواهید بود.

۷. شما ظرفیت ساختن خوشبختی خود را دارید. احساسات تغییر می‌کنند، آدمها تغییر می‌کنند، و زمان پیش می‌رود. می‌توانید به اشتباهات گذشته‌تان بچسبید یا اینکه آنها را رها کرده و خوشبختی خود را بسازید. لبخند یک انتخاب است نه معجزه. اشتباه نکنید و صبر نکنید تا کسی یا چیزی به سراغتان بیاید و شادتان کند. خوشبختی واقعی از درون شما به وجود می‌آید.

۸. خودتان را از نظر احساسی از مشکلاتتان جدا کنید. شما بسیار بزرگ‌تر از مشکلاتتان هستید. شما یک موجود زنده هستید که بسیار پیچیده‌تر از همه مشکلات شخصی‌تان در کنار هم است. و این یعنی شما بسیار قوی‌تر از آن هستید. شما توانایی تغییر دادن آنها را دارید.

۹. مشکلتان را بزرگ‌تر از چیزی که هست نکنید. نباید بگذارید یک ابر سیاه همه آسمانتان را بپوشاند. خورشید همیشه در حال تابیدن روی قسمتی از زندگی‌تان است. گاهی‌اوقات باید احساستان را فراموش کرده و به این فکر کنید که لایق چه چیزهایی هستید.

۱۰. هر اتفاقی که می‌افتد، یک درس زندگی است. هر آدمی که با او برخورد می‌کنید، هر چیزی که می‌بینید، همه، بخشی از تجربیات آموزنده شما از زندگی هستند. یادتان نرود که درس بگیرید، مخصوصاً وقتی اوضاع آنطور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود. اگر کاری که می‌خواستید را پیدا نکرده‌اید یا رابطه‌تان آنطور که می‌خواهید نیست، فقط به این معنی است که چیزی بهتر از آن، بیرون منتظر شماست. و درسی که گرفته‌اید اولین قدم برای پیش رفتنتان است.چگونه دل قوی داشته باشیم

۱۱. به هر مشکل مثل یک تکلیف مدرسه نگاه کنید. از خودتان بپرسید، «این موقعیت چه درسی می‌خواهد به من بدهد؟» هر موقعیتی در زندگی ما درسی برای آموختن دارد. بعضی از این درس‌ها اینها هستند: قوی‌تر شوید. شفاف‌تر ارتباط برقرار کنید. به غریزه‌تان اعتماد کنید. عشقتان را ابراز کنید. ببخشید. بدانید چه زمان فراموش کنید. چیزی جدید را امتحان کنید.

۱۲. همه چیز تغییر می‌کند اما فردا دوباره خورشید از همان جای قدیمی طلوع خواهد کرد. خبر بد: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست. خبر خوب: هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست.

۱۳. دلسرد شدن و پیش رفتن دو چیز متفاوت هستند. زمانی می‌رسد که از دنبال کردن آدمها یا تلاش برای حل مسائل خسته می‌شوید اما این دلسرد شدن نیست، این انتهای کار نیست. این یک آغاز تازه است. این درک این مسئله است که شما به افراد خاص و چیزهای خاص و مشکلاتی که برایتان به وجود می‌آورند نیاز ندارید.

۱۴. خودتان را از افراد منفی دور نگه دارید. هر زمان که منفی‌های زندگی را از خودتان دور کنید، جا برای مثبت‌ها باز خواهد شد. زندگی بسیار کوتاه است که بخواهید وقتتان را با آدمهایی بگذرانید که خوشبختی و شادی را از شما می‌گیرند. از افراد منفی دوری کنید زیرا آنها اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما را از بین خواهند برد. خودتان را با افراد مثبتی مشغول کنید که بهترین‌ها را در شما می‌بینند.

۱۵. هیچ رابطه کاملی وجود ندارد. چیزی به اسم یک رابطه کامل و ایدآل وجود ندارد. مسئله طریقه برخورد دو طرف با نواقص و عیب‌های دیگری در رابطه است که آن را ایدآل می‌سازد.

۱۶. خودتان را هم باید دوست داشته باشید. یکی از دردناک‌ترین مسائل زندگی گم کردن خودتان در فرایند دوست داشتن یک نفر دیگر و فراموش کردن این است که خودتان هم فردی خاص هستید. آخرین باری که کسی به شما گفت شما را برای همانی که هستید دوست دارد چه زمان بوده است؟ آخرین باری که کسی به شما گفت که کاری را خوب انجام داده‌اید چه زمان بوده است؟ یا آخرین باری که کسی شما را جایی برده است که می‌داند آنجا بودن خوشحالتان می‌کند؟ آخرین باری که آن «کس» خودتان بوده‌اید چه زمان بوده؟

۱۷. اجازه ندهید دیگران برایتان تصمیم بگیرند. گاهی اوقات باید طوری زندگی کنید که برایتان مهم نباشد دیگران درموردتان چه فکری می‌کنند و به خودتان ثابت کنید که بهتر از آن چیزی هستید که آنها تصور می‌کنند.

۱۸. خشم شما را از بین می‌برد، نه آنها را. دیگران را ببخشید و بگذرید، حتی اگر به دنبال طلب بخشش از شما نباشند. این کار را برای آنها انجام ندهید، برای خودتان انجام دهید. کینه‌ورزی از بین برنده خوشبختی است. این استرس اضافی را از زندگی‌تان بیرون بیندازید.

۱۹. شما تنها نیستید. همه مشکلاتی دارند. از نگرانی برای یکی از دوستانتان نتوانید بخوابید. مشکل برای جمع و جور کردن خودتان بعد از اینکه کسی ناراحتتان می‌کند. احساس کمبود بخاطر اینکه کسی آنقدر دوستتان نداشته که با شما بماند. ترس امتحان کردن چیزی جدید به خاطر ترس از شکست. هیچکدام از اینها به معنی دیوانه یا ناکارآمد بودن شما نیست. فقط به این معنی است که شما یک انسان هستید و مثل بقیه انسان‌ها برای درست کردن خودتان به کمی زمان نیاز دارید. شما تنها نیستید. هرچقدر هم که درمورد موقعیتی که در آن گرفتار شده‌اید احساس ترس و ناراحتی کنید، خیلی‌های دیگر هم آن بیرون وضعیتی مشابه شما دارند.

۲۰. هنوز خیلی چیزها دارید که باید برای آنها قدردان باشید. بااینکه دنیا پر از درد و ناراحتی است اما پر از آدمهای شجاعی هم هست که بر آنها غلبه می‌کنند. گاهی‌اوقات باید اتفاقاتی که افتاده را فراموش کنید و قدردان آن چیزهایی باشید که هنوز وجود دارند و به آینده بنگرید که چه چیزهایی برایتان به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر شرایط سخت شود، باید به آینده نگاه کنید. همین دیشب گرسنه نخوابیده‌اید، جایی برای خوابیدن داشته‌اید، لباس امروز صبحتان را خودتان انتخاب کرده‌اید، به آب آشامیدنی سالم، امکانات پزشکی و به اینترنت دسترسی دارید، می‌توانید بخوانید و …باید یادتان بیندازد که برای چیزهایی که دارید شکرگزار باشید.

۲۱. به امید درونی‌تان پر و بال دهید. یک فقدان، نگرانی، بیماری، آرزوی بر باد رفته یا هر چیز ناراحت‌کننده دیگر، زخم درونی‌تان هر چه که باشد، لطفی در حق خودتان بکنید و یک لحظه در روز هم که شده مکث کنید، دست‌هایتان را روی قلبتان بگذارید و بلند بگویید، «امید اینجا هنوز زنده است».

۲۲. حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرین است. باید بتوانید همه چیز را همانطور که واقعاً هست ببینید نه آنطور که آرزو دارید یا دوست دارید باشد.

۲۳. سخت می‌توان گفت تا چه اندازه به پیروزی نزدیک شده‌اید. وصل کردن نقطه‌ها به هم و جلو رفتن تقریباً غیرممکن است اما وقتی به عقب نگاه می‌کنید، معنا و مفهوم پیدا می‌کند. موفقیت همیشه نزدیک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد و خیلی ناگهانی وقتی اصلاً انتظارش را ندارید، از راه می‌رسد.

۲۴. به دست نیاوردن چیزی که می‌خواهید حکمتی دارد. خیلی وقت‌ها نرسیدن به چیزی که می‌خواهید برایتان شانس می‌آورد زیرا مجبورتان می‌کند همه چیز را دوباره ارزیابی کنید و درهای جدیدی از فرصت و اطلاعات به رویتان گشوده خواهد شد.

۲۵. خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. گاهگاهی به خودتان بخندید. در هر موقعیتی که هستید، نکته‌ای خنده‌دار درمورد آن پیدا کنید. خوشبینی آهنربای شادی است. اگر مثبت بیندیشید، چیزها و آدمهای خوب به سمت شما کشیده خواهند شد.

۲۶. اشتباه کردن خیلی مهم است. همه ما اشتباه می‌کنیم. اجازه می‌دهیم دیگران از ما سوءاستفاده کنند و خیلی چیزها را کمتر از آنچه که واقعاً شایسته‌مان بوده پذیرفته‌ایم. اما اگر به آن فکر کنید، از انتخاب‌های بدمان درس گرفته‌ایم و حتی بااینکه خیلی چیزها را دیگر نمی‌توانیم درست کنیم، اما الان دیگر برای آینده‌مان خیلی بهتر می‌دانیم. حالا قدرت بیشتری برای شکل دادن به آینده‌مان داریم. یادتان باشد، شکست، بر زمین افتادن نیست. شکست روی زمین نشستن است وقتی که فرصت بلند شدن داشته باشید.

۲۷. نگران بودن اتلاف انرژی است. نگرانی مشکلات فردا را از بین نمی‌برد فقط قدرت شما را نابود میکند.

۲۸. حتی وقتی جلو رفتن سخت است، قدم‌های کوچک رو به جلو بردارید. مخصوصاً در زمان‌هایی که چیز جدیدی امتحان می‌کنید، خیلی مهم است که مدام خودتان را به جلو هل دهید. چون شتاب حرکت از همه چیز مهمتر است. حتی اگر با سرعت لاک‌پشت حرکت کنید، بالاخره به خط پایان خواهید رسید. زیرا هر قدم، شما را از جایی که دیروز بوده‌اید جلوتر می‌برد.

۲۹. همیشه کسانی خواهند بود که از شما خوششان نمی‌آید. نمی‌توانید برای همه کس همه چیز باشید. هر کاری هم که بکنید، همیشه کسی خواهد بود که متفاوت با شما فکر کند. پس روی کاری که قلباً می‌دانید درست است تمرکز کنید. چیزی که بقیه درمورد شما فکر می‌کنند و به زبان می‌آورند، آنقدرها مهم نیست. آنچه که مهم است احساس خودتان نسبت به خودتان است.

۳۰. بدون کسی که فکر می‌کردید خیلی به او نیاز دارید، بسیار بهتر عمل می‌کنید. واقعیت تلخ این است که، بعضی آدمها فقط زمانی کنارتان می‌مانند که به شما نیاز داشته باشند. وقتی دیگر برای رسیدن به اهدافشان مناسب نیستید، ترکتان می‌کنند. خوشبختانه اگر بتوانید با آن کنار بیایید، می‌توانید خیلی راحت این افراد را از زندگی‌تان بیرون کرده و دوستانی عالی را کنار خود نگه دارید که بتوانید همیشه روی آنها حساب کنید.

۳۱. فقط با خودتان رقابت می‌کنید. هر زمان متوجه شدید که خودتان را با یکی از همکارانتان، همسایه، دوستتان یا یک فرد مشهور مقایسه می‌کنید، دست نگه دارید. باید درک کنید که شما متفاوت هستید و توانایی‌هایی متفاوت دارید، توانایی‌هایی که این افراد ندارند. وقت بگذارید و لحظه‌ای به همه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که دارید فکر کنید و برای آنها شکرگزار باشید.

۳۲. نمی‌توانید همه اتفاقاتی که برایتان می‌افتد را کنترل کنید. اما می‌توانید واکنش خودتان به آنها را کنترل کنید. زندگی همه آدمها نقاط مثبت و نقاط منفی دارد، اینکه شاد باشید یا نه بستگی به این دارد که روی کدام نقطه از زندگی‌تان متمرکز هستید. بعنوان مثال، آیا سرما خورده‌اید؟ این یک ویروس موقتی است که هیچ خطری برای سلامتی‌تان ندارد. یک مسابقه بسکتبال را از دست دادید؟ می‌توانید عصرتان را کنار دوستانتان خوش بگذرانید. پس‌اندازتان در بازار بورس افت کرده‌ است؟ دوباره بالا خواهد آمد و علاوه بر این، خیلی عالی است که آنقدر خوش‌شانس هستید که توانسته‌اید پولی پس‌انداز کنید درحالیکه بقیه افراد به زور خرجشان را با دخلشان جور می‌کنند.

۳۳. زندگی آسان نیست. اگر انتظار داشتید اینطور باشد، موجب ناامیدی خودتان خواهید شد. رسیدن به هر چیز باارزشی در زندگی نیازمند تلاش است. پس هر روزتان را با این آمادگی شروع کنید که مسیری بیشتر از دیروزتان را بدوید و سخت‌تر بجنگید. از اینها گذشته، دقت کنید که تلاش‌هایتان با اهدافتان هم‌خوان باشند. آسان نیست اما در آخر ارزشش را خواهد داشت.

۳۴. آینده‌تان پاک خواهد بود. هرچقدر هم که گذشته‌تان آلوده بوده باشد، آینده‌تان هنوز حتی یک لکه ندارد. زندگی هر روزتان را با تکه شکسته های دیروزتان شروع نکنید. به عقب نگاه نکنید مگر اینکه چشم‌اندازی زیبا باشد. هر روز یک شروع تازه است. هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم، اولین روز از باقی عمرمان است. یکی از بهترین راه‌ها برای گذشتن از مشکلات گذشته این است که همه توجه و تمرکزتان را روی کاری جمع کنید که خودتان در آینده برایش متشکر خواهید بود.

۳۵. اسیر نشده‌اید. فقط لازم است که بعضی چیزها را دوباره یاد بگیرید. همه ما شک و تردیدهایی داریم که به ما احساس اسارت می‌دهد. اگر به توانایی خود برای گرفتن یک تصمیم مهم شک داشته باشید، این را در نظر بگیرید: مطمئناً اگر پرنده‌ای با بال‌های سالم در قفسی گرفتار شود، به توانایی خود برای پرواز کردن شک خواهد کرد. شما هنوز بال‌هایتان را دارید، اما عضلاتتان برای پرواز ضعیف شده‌اند. آنها را تمرین دهید و آرام بکشید. به خودتان زمان دهید. مطمئناً می‌توانید دوباره پرواز کنید.

۳۶. هر چیز در زندگی دو جنبه دارد. یک دلیل خوبی وجود دارد که چرا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم لذت را بدون احساس درد تجربه کنیم؛ شادی بدون ناراحتی؛ اعتماد بدون ترس؛ آرامش بدون بیقراری؛ پیشرفت بدون دلسردی؛ زندگی دو روی سکه دارد نه یکی.

۳۷. همیشه حق انتخاب دارید. شرایط هر چه که باشد همیشه حداقل دو انتخاب پیش رویتان است. اگر نتوانید چیزی را از نظر فیزیکی تغییر دهید، می‌توانید فکر خودتان را نسبت به آن تغییر دهید. می‌توانید در تاریکی بنشینید یا اینکه نور درونی‌تان را پیدا کنید و تکه‌های قوی از خودتان را که قبلاً نمی‌دانستید وجود دارند پیدا کنید. یک بحران را می‌توانید دعوتی برای یاد گرفتن یک چیز تازه ببینید.

۳۸. وقتی در تاریکی هستید، دیگران را به داخل راه بدهید. شاید نتوانند شما را از دل تاریکی بیرون بیاورند، اما نوری که موقع ورودشان با خود داخل می‌آورند می‌تواند نشانتان دهد که در کجا است.

۳۹. اگر سوالات منفی بپرسید، پاسخ منفی دریافت خواهید کرد. نه؟» «چی میشد اگه؟» وجود ندارد. آیا به کسی اجازه می‌دهید که سوالات ناراحت‌کننده‌ای که بعضی اوقات از خودتان می‌پرسید، کسی از شما بپرسد؟ مطمئناً خیر. پس از این سوالات دست بکشید و آنها را با سوالاتی مثبت که شما را به سمت جهتی مثبت هدایت کند جایگزین کنید. مثلاً «من از این تجربه چه درسی گرفتم؟» «من روی چه چیزهایی کنترل دارم؟» «برای جلو رفتن چه می‌توانم بکنم؟»

۴۰. پایان یک شروع تازه است. با خودتان بگویید، «گذشته عزیز، بخاطر همه درس‌هایی که به من دادی متشکرم. آینده عزیز من آماده‌ام!» چون یک شروع عالی همیشه در نقطه‌ای اتفاق می‌افتد که فکر می‌کردید پایان همه چیز است.

مردمان

 

چگونه دل قوی داشته باشیم
چگونه دل قوی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *