چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

 
helpkade
چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم
چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

رابطه عروس و مادر شوهر در جامعه همیشه مورد انتقاد بوده است. البته هستند افرادی که جدای از این اعتقادات صمیمیت خوبی با مادر شوهر دارند. برای مادرشوهرتان نقش بازی نکنید و در یک فرآیند تدریجی، دوست خوبی برای او بشوید.

 

• یک مسابقه با همسرتان برگزار کنید که در آن قرار است گوی سبقت در محبت ورزی به مادرش را از او بربایید. قول می دهیم نتیجه خوبی تا پایان زندگی تان نصیب شما می شود.

 

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

• بدی ها را فراموش کنید و هرگز نزد همسرتان از نکات منفی ارتباطتان با خانواده اش صحبت نکنید. اگر مسئله ای شما را آزرده کرده، با آرامش و در کنار نکات مثبت بیانش کنید.

 

• اگر به دنبال آرامش هستید، در ابراز محبت به خانواده همسرتان و به ویژه مادرش، منتظر پاسخ مثبت نباشید.

 

• همانطور که شما عاشقانه فرزندتان را دوست دارید، همسرتان و مادرش هم حق دارند که عاشقانه همدیگر را دوست داشته باشند. پس منصف باشید و به این عشق احترام بگذارید.

 

• همه صحبت های همسرتان را کنایه تلقی نکنید. لازم است برای شادابی خودتان هم که شده از کنار بعضی حرف ها راحت بگذرید.

 

• فراموش نکنید که بچه های شما به غیر از دایی و خاله، به عمو و عمه هم نیاز دارند. پس رفت و آمدها را به صورت متعادل بین دو خانواده برقرار کنید و اجازه دهید فرزندانتان هویت گسترده تری داشته باشند.

 

• به مادرشوهرتان بقبولانید که قرار نیست پسرش را از او بگیرید. البته این نباید یک نقل قول مستقیم باشد. بهتر است با رفتار و گفتار غیرمستقیم تان این را ثابت کنید.

 

چگونه دل مادرشوهرمان را به دست بیاوریم؟البته که هرگز نباید به مادرشوهر به چشم مشکل نگاه کرد اما، برای یافتن توجیه عقلی و منطقی و یک راهنمایی روانشناسانه درباره اینکه عروس ها چطور دل مادرشوهرشان را به دست بیاورند، سراغ «مریم حسینی»، روانشناس، رفتیم.

 

افکار ناکارآمد را دور بریزید: با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک رابطه خوب با مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید.فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.

 

رابطه بر پایه احترام: رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه ریزی کنید. منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود.بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است. کسی به دیگران احترام می گذارد، شخص محترمی هم هست و کسی که در جست و جوی احترام است، باید آغازگر احترام به دیگران باشد.

 

رابطه صمیمانه: اگر خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش به این اطمینان برسند که پسرشان با خانواده ای محترم و صمیمی وصلت کرده است، پیوندهای عاطفی و محبت در آنان تقویت می شود. اما اگر شما از ابراز محبت کناره گیری کنید، احساس صمیمیت بین شما مخدوش می شود.

 

متعهد و مسئولیت پذیر باشید: تصور کنید وقتی مادر خودتان بیمار است، چقدر برای دلجویی از او وقت می گذارید. برای خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش نیز چنین باشید. البته در حدی که بعد از ازدواج تعهد شما نسبت به خانواده خودتان کمتر شده، تعادل را رعایت کنید. یادتان نرود که مادرشوهرتان، عزیزترین شخص زندگی شما یعنی همسرتان را با خون دل پرورش داده است.

 

بیان خواسته ها به صورت غیرمستقیم: قرار نیست با خانواده ها مقابله کنید. پس اگر صحبتی دارید با محبت تمام آن را به همسرتان بگویید و اجازه بدهید او مشکل را حل کند. در بعضی موارد هم باید سکوت کنید؛ مثلا زمانی که اختلافی بین اعضای خانواده همسرتان رخ داده است.

 

 

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دلبری و نظر مثبت مادرشوهر و پدرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است.خانم ها زمانی که دختر کوچک خانه پدری هستند، دوست دارند، خودشان را در دل پدر و مادرشان جا کنند و به اصطلاح لوس کنند. وقتی که به سن ازدواج می رسند و راهی خانه بخت می شوند، برای دلبری کردن از همسرشان حاضرند تمام مهارت های لازم را فرا بگیرند. اما در کنار تمام این آموزش ها بدشان نمی آید که یک عروس به تمام معنا برای خانواده همسرشان باشند و به نوعی برای خانواده شوهر دلبری کنند. اما این دلبری و نظر مثبت مادرشوهر و پدرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است.

برخی بانوان جوان و نوعروس ها زمانی که پایشان را خانه شوهر می گذارند می بینند تازه فصل آغاز بحث و جنگ و جدل بین خانواده شوهر و عروس است. در این بین هر کس می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند. متأسفانه از همان دوران کودکی، بحث ها، حرف ها، تصویرهای ذهنی و مثل های غلطی از خانواده همسر و مخصوصا مادر شوهر در ذهن دختران و پسران ما جا خوش کرده است و همین پیش ذهنیت ها باعث ایجاد تصورات نادرستی از خانواده همسر در ذهن آن ها شده است. بنابراین بعید به نظر نمی رسد که نوعروس ها با ذهنی پر از پیش فرض های نادرست پا به خانه بخت بگذارد و شروع به قضاوت و داوری از مادر شوهر و خواهر شوهرش کند. نتیجه چنین تصوراتی چیزی جز شعله ور شدن فضای کینه و کدورت بین عروس و خانواده شوهر نخواهد بود. اما در این جا اگر تنها به چند نکته ساده توجه نشان دهید، خواهید دید دلبری هم زیاد سخت نیست. فقط کافی است ذهنمان را از تفسیرهای غلط پاک و برای یادگیری مهارت های جدید خود را آماده کنیم

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

اول نقاط ضعف شخصیت خودتان بعد دیگران

از نکته های مهم ایجاد یک رابطه دوستانه و گرم بین خود و خانواده همسرمان این است که تا حد امکان نقاط ضعف خود را شناسایی و در جهت برطرف کردن آن ها تلاش کنیم. دختر خانمی که در خانواده پدری خودفردی عصبی، پرخاشگر یا زود رنج بوده مسلما وقتی پا به خانه بخت می گذارد، این اخلاق نادرست خود را یدک می کشد. پس نمی توان انتظار داشت وی بدون اینکه کنترلی بر روی رفتار و اخلاق خود داشته باشد

از مادر شوهر خود دلبری کند. چنین فردی با کوچکترین ناراحتی و مسئله ای که برخلاف میل و خواسته خود باشد سریع از کوره در رفته که نتیجه آن چیزی جز جنگ و جدل بین او و طرف مقابلش نخواهد بود. پس اولین قدم آن است که واقع بینانه شخصیت خود را ارزیابی کرده و آن رفتاری را که می تواند برای زندگی مان آسیب زننده باشد شناسایی و در جهت کنترل آن اقدام کنیم

قانون “آنچه برای خود می پسندی” دلخوری ها را می شویدبرخی از نوعروسان وقتی وارد جمع خانواده شوهر می شوند از این که همسرشان با خواهر و مادر و پدرش گرم می گیرد و بگو و بخند می کند، ناراحت می شوند. شاید با خود این گونه احساس کند که من فردی غریبه برای این جمع محسوب می شوم یا اینکه دوست ندارم شوهرم بیش از اندازه با مادرشوهرم گرم بگیرید. بنابراین وقتی به خانه بر می گردیم، تازه آغاز یک دعوای حسابی بین زن و شوهر است؛ این که تو اصلا مرا تحویل نمی گیری، نمی بینی مرا و فقط به فکر شادی خودت و خانواده ات هستی. اما اگر نوعروسان بپذیرند همانطور که ما دوست داریم با خانواده خود راحت باشیم و بگو بخند کنیم، همسرمان هم چنین تمایلی دارد در آن صورت بسیاری از آن دلخوری ها مرتفع خواهد شد.

وقتی خانواده ها دخالت می کنند چه کنیم؟

متأسفانه با تمام تأکید هایی که روانشناسان حوزه خانواده در رابطه با منع دخالت خانواده شوهر و زن در زندگی تازه عروس و داماد دارند اما باز هم شاهد دخالت ها ی نابجای آن ها در زندگی زوج جوان هستیم و همین امر باعث دلخوری و گاهی تنش های عمیق در ارتباط زوجین می شود. اما برخی نوعروسان خواستار آنند که مهارت های برخورد با این نوع دخالت ها را یاد گرفته تا بدون اصطحکاک های ذهنی و روانی، رابطه صمیمانه بین عروس و خانواده همسرش پا برجا باشد. در چنین شرایطی با خویشتنداری و بدون تحکم و داد و بیداد به آن ها بگویید که در رابطه با گفته های آن ها فکر خواهید کرد.

در ادامه دیگر نیازی نیست چیزی به آن ها بگویید. چنانچه موضوع به همین جا ختم نشد و باز هم شاهد اظهار نظرات نابجای آن ها شدید یادآوری کنید که در موقعیت مناسب با همسرتان مشورت کرده و تصمیم می گیرید. به یاد داشته باشید اغلب خانواده ها واقعا می خواهند در حق فرزندان خود دلسوزی کنند اما گاهی شیوه مناسبی برای این کار انتخاب نمی کنند، پس به آن ها به چشم توطئه گرهای خبیث نگاه نکنید.

چشم پوشیدن هایی که آرامش روحی می آورد

با تمام مراقبت هایی که در جهت دلبری کردن از خانواده همسر به وجود می آوریم، باز هم شرایطی پیش می آید که ما در آن شرایط دچار مشکل می شویم. در این شرایط اول بهتر است مسئله را به روشنی برای خود باز کنیم. به شکل کاملا منطقی ببینیم که مشکل اصلی من با آن ها در چیست. سپس به جای اینکه مشکل را فقط از زاویه دید خود ببینیم از نگاه مادرشوهر یا خواهرشوهر به آن بیندیشیم. هم اکنون موضوع را دوباره بررسی می کنیم. ببینیم مسئله چقدر برایمان مهم است. گاهی اوقات نیاز است از برخی مشکلات و ناراحتی های عبور کرد. چشم پوشی از خطاهای دیگران، آرامش روحی و ذهنی زیادی را برای ما به ارمغان می آورد. اما اگر مشکل را واقعا جدی تلقی می کنید بهتر است آن را با همسرتان در میان گذاشته و راه حل های مختلفی را برای برطرف کردن آن در نظر بگیرید.

تا کجا با مادرشوهرم همراهی کنم؟

از مهم ترین رکن های رفتاری که لازم است هر دختر و پسر جوان به آن واقف باشد حفظ ادب و احترام نسبت به بزرگتر ها است. هرگز با الفاظ ناخوشایند و نازل و دور از شأن یک انسان باوقار با خانواده همسرتان صحبت نکنید. اگر مادر شوهرتان دوست دارد که گاهی او را برای خرید و آشپزی و نظافت همراهی اش کنید، حتما این کار را بکنید چرا که صمیمیت و مهر بین شما و او را دو چندان می کند. اما یادتان باشد این کار را به برنامه همیشگی و روزانه خود تبدیل نکنید چرا که به دنبال آن شاید شاهد انتظارات نامعقول باشید، البته شناخت ظرفیت ها به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری در این باره داشته باشید.

در جنگ های خانواده همسر چه موضعی بگیرم؟

شناخت حریم هر خانواده و احترام به آن یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش است. خانواده همسر شما هم از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین در جدل های خانوادگی شرکت نکنید یا رفتار محتاطانه تری داشته باشید و از اظهار نظر کردن در برنامه های شخصی و خانوادگی آن ها بپرهیزید. در صورتی که بین شما و خانواده همسرتان اختلافی بوجود می آید قضاوت را برعهده همسرتان بگذارید، این کار حس اعتماد شما را به همسرتان نشان خواهد

برا چی بدست بیارم

بیکاریا

یک مسابقه با همسرتان برگزار کنید که در آن قرار است گوی سبقت در محبت ورزی به مادرش را از او بربایید. قول می دهیم نتیجه خوبی تا پایان زندگی تان نصیب شما می شود.

• بدی ها را فراموش کنید و هرگز نزد همسرتان از نکات منفی ارتباطتان با خانواده اش صحبت نکنید. اگر مسئله ای شما را آزرده کرده، با آرامش و در کنار نکات مثبت بیانش کنید.

• اگر به دنبال آرامش هستید، در ابراز محبت به خانواده همسرتان و به ویژه مادرش، منتظر پاسخ مثبت نباشید.

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

• همانطور که شما عاشقانه فرزندتان را دوست دارید، همسرتان و مادرش هم حق دارند که عاشقانه همدیگر را دوست داشته باشند. پس منصف باشید و به این عشق احترام بگذارید.

• همه صحبت های همسرتان را کنایه تلقی نکنید. لازم است برای شادابی خودتان هم که شده از کنار بعضی حرف ها راحت بگذرید.

• فراموش نکنید که بچه های شما به غیر از دایی و خاله، به عمو و عمه هم نیاز دارند. پس رفت و آمدها را به صورت متعادل بین دو خانواده برقرار کنید و اجازه دهید فرزندانتان هویت گسترده تری داشته باشند.

• به مادرشوهرتان بقبولانید که قرار نیست پسرش را از او بگیرید. البته این نباید یک نقل قول مستقیم باشد. بهتر است با رفتار و گفتار غیرمستقیم تان این را ثابت کنید.

چگونه دل مادرشوهرمان را به دست بیاوریم؟

البته که هرگز نباید به مادرشوهر به چشم مشکل نگاه کرد اما، برای یافتن توجیه عقلی و منطقی و یک راهنمایی روانشناسانه درباره اینکه عروس ها چطور دل مادرشوهرشان را به دست بیاورند، سراغ «مریم حسینی»، روانشناس، رفتیم.

افکار ناکارآمد را دور بریزید: با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک رابطه خوب با مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید.فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.

رابطه بر پایه احترام: رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه ریزی کنید. منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود.بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است. کسی به دیگران احترام می گذارد، شخص محترمی هم هست و کسی که در جست و جوی احترام است، باید آغازگر احترام به دیگران باشد.

رابطه صمیمانه: اگر خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش به این اطمینان برسند که پسرشان با خانواده ای محترم و صمیمی وصلت کرده است، پیوندهای عاطفی و محبت در آنان تقویت می شود. اما اگر شما از ابراز محبت کناره گیری کنید، احساس صمیمیت بین شما مخدوش می شود.

متعهد و مسئولیت پذیر باشید: تصور کنید وقتی مادر خودتان بیمار است، چقدر برای دلجویی از او وقت می گذارید. برای خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش نیز چنین باشید. البته در حدی که بعد از ازدواج تعهد شما نسبت به خانواده خودتان کمتر شده، تعادل را رعایت کنید. یادتان نرود که مادرشوهرتان، عزیزترین شخص زندگی شما یعنی همسرتان را با خون دل پرورش داده است.

بیان خواسته ها به صورت غیرمستقیم: قرار نیست با خانواده ها مقابله کنید. پس اگر صحبتی دارید با محبت تمام آن را به همسرتان بگویید و اجازه بدهید او مشکل را حل کند. در بعضی موارد هم باید سکوت کنید؛ مثلا زمانی که اختلافی بین اعضای خانواده همسرتان رخ داده است.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

مرده شورشو ببرم 😑

میخوام صد سال دلشو نبرم

ایکبیری 😅

من حال ندارم بخونم یکی خلاصشو بگه😴

منکه همیشه آرزو داشتم باهاشون خوب باشم متاسفانه از خوبیم سو استفاده کردن و هار شدن بعضیا جنبه ندارن هر چی خوبتر میشی زاری تر میشن

من واسه  بدست اوردن دل شوهرمم اینهمه مطلب نمیخونم مادرشوهر که دیگه عمرا. 😏😏😏

مادرشوهر و هرکاری کنی بازم مادرشوهره…فاصلت رو ..حریمت رو حفظ کن..رای دخترشو بهت نمیده

نگو اینجور گناه داره خواهر

اره منم

خوددانی

اسی به گمونم تازه عروسه یا میخواد عروس بشه خخخ خبر نداره ادامه ی راهو

والا راجع به مادرشوهر هیچی تو گوش ما نخونده بودن ما خودمون به عینه دیدیم 😐😐

بلی😂

خلاصه ش اینه زحمت نکش.قدرنمیدونن.باز مثل خاری تو چشمشون

خیلی طولانی بود کامل نخوندم 

ولی من که با دید کاملاااا مثبت عروس شدم خداشاهده مثل مادر خودم دوستش داشتم خواهرشوهرامو مث خواهرای خودم 

ولی هرچی گذشت دیدم خوبی های من تبدیل شده به وظیفه و مثل احمقا تمام حرکات اونارو با این فکر که منظوری ندارن نادیده گرفتم ولی هیچی نصیبم نشد جز بی احترامی و ظلم 

این حرفا برای یه خانواده مثل خانواده شوهر من جواب نمیده 

الان همه دنبال راحل برای سوزاندن مادرشوهر خانواده شوهرن.نه دل بدست آوردن😂😂😂

ما فقط دنبال اینیم جیگرمون حال بیاد تا روحمون آرامش پبدا کنه.

والا

پر توقع و قدر نشناس و طلبکارن

دلبری از این بیشتر که کارای که بچه های خودش براش نمیکردن رو من براش میکردم؟ با حال مریضم شب تا صبح توی بیمارستان بالای سرش موندم. هر حریدی داشت براش انجام دادم تا نخواد برا خرید از خونه بره بیرون. بی مناسب و با مناسبت براش کادو خریدن ولی حتی یه بار محض دلخوشیم از یکیش استفاده نکرد. مهمون داشت بدون هیچ ناراحتی کمکش میکردم. خونه تکونی عیدش رو انجام میداد. ساعتها تو مطب دکتر منتظرش مینشستم تا نوبتش بشه. هر جا میخواست بره میبردمش. تهش چی شد؟ اومد دم در خونمون هرچی فحش که لایق خودش بود رو جلو در و همسایه بهم داد و رفت. قسم خورد کاری میکنه پسرش طلاقم بده. دیگه چقدر باید دلبری میکردم تا دل سنگش اب بشه؟ به چه قیمت؟ ازش متنفرم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

دلبری و نظر مثبت مادرشوهر و پدرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است. با ما همراه شوید تا این مهارت را بدانید

خانم ها زمانی که دختر کوچک خانه پدری هستند، دوست دارند، خودشان را در دل پدر و مادرشان جا کنند و به اصطلاح لوس کنند. وقتی که به سن ازدواج می رسند و راهی خانه بخت می شوند، برای دلبری کردن از همسرشان حاضرند تمام مهارت های لازم را فرا بگیرند. اما در کنار تمام این آموزش ها بدشان نمی آید که یک عروس به تمام معنا برای خانواده همسرشان باشند و به نوعی برای خانواده شوهر دلبری کنند. اما این دلبری و نظر مثبت مادرشوهر و پدرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است.برخی بانوان جوان و نوعروس ها زمانی که پایشان را خانه شوهر می گذارند می بینند تازه فصل آغاز بحث و جنگ و جدل بین خانواده شوهر و عروس است. در این بین هر کس می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند. متأسفانه از همان دوران کودکی، بحث ها، حرف ها، تصویرهای ذهنی و مثل های غلطی از خانواده همسر و مخصوصا مادر شوهر در ذهن دختران و پسران ما جا خوش کرده است و همین پیش ذهنیت ها باعث ایجاد تصورات نادرستی از خانواده همسر در ذهن آن ها شده است. بنابراین بعید به نظر نمی رسد که نوعروس ها با ذهنی پر از پیش فرض های نادرست پا به خانه بخت بگذارد و شروع به قضاوت و داوری از مادر شوهر و خواهر شوهرش کند. نتیجه چنین تصوراتی چیزی جز شعله ور شدن فضای کینه و کدورت بین عروس و خانواده شوهر نخواهد بود. اما در این جا اگر تنها به چند نکته ساده توجه نشان دهید، خواهید دید دلبری هم زیاد سخت نیست. فقط کافی است ذهنمان را از تفسیرهای غلط پاک و برای یادگیری مهارت های جدید خود را آماده کنیم 

بیشتر بدانید : 10 توصيه معروفترين مشاوران دنيا براى ارتباط با خانواده همسر؟؟

از نکته های مهم ایجاد یک رابطه دوستانه و گرم بین خود و خانواده همسرمان این است که تا حد امکان نقاط ضعف خود را شناسایی و در جهت برطرف کردن آن ها تلاش کنیم. دختر خانمی که در خانواده پدری خودفردی عصبی، پرخاشگر یا زود رنج بوده مسلما وقتی پا به خانه بخت می گذارد، این اخلاق نادرست خود را یدک می کشد. پس نمی توان انتظار داشت وی بدون اینکه کنترلی بر روی رفتار و اخلاق خود داشته باشد از مادر شوهر خود دلبری کند. چنین فردی با کوچکترین ناراحتی و مسئله ای که برخلاف میل و خواسته خود باشد سریع از کوره در رفته که نتیجه آن چیزی جز جنگ و جدل بین او و طرف مقابلش نخواهد بود. پس اولین قدم آن است که واقع بینانه شخصیت خود را ارزیابی کرده و آن رفتاری را که می تواند برای زندگی مان آسیب زننده باشد شناسایی و در جهت کنترل آن اقدام کنیم 

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

برخی از نوعروسان وقتی وارد جمع خانواده شوهر می شوند از این که همسرشان با خواهر و مادر و پدرش گرم می گیرد و بگو و بخند می کند، ناراحت می شوند. شاید با خود این گونه احساس کند که من فردی غریبه برای این جمع محسوب می شوم یا اینکه دوست ندارم شوهرم بیش از اندازه با مادرشوهرم گرم بگیرید. بنابراین وقتی به خانه بر می گردیم، تازه آغاز یک دعوای حسابی بین زن و شوهر است؛ این که تو اصلا مرا تحویل نمی گیری، نمی بینی مرا و فقط به فکر شادی خودت و خانواده ات هستی. اما اگر نوعروسان بپذیرند همانطور که ما دوست داریم با خانواده خود راحت باشیم و بگو بخند کنیم، همسرمان هم چنین تمایلی دارد در آن صورت بسیاری از آن دلخوری ها مرتفع خواهد شد.

متأسفانه با تمام تأکید هایی که روانشناسان حوزه خانواده در رابطه با منع دخالت خانواده شوهر و زن در زندگی تازه عروس و داماد دارند اما باز هم شاهد دخالت ها ی نابجای آن ها در زندگی زوج جوان هستیم و همین امر باعث دلخوری و گاهی تنش های عمیق در ارتباط زوجین می شود. اما برخی نوعروسان خواستار آنند که مهارت های برخورد با این نوع دخالت ها را یاد گرفته تا بدون اصطحکاک های ذهنی و روانی، رابطه صمیمانه بین عروس و خانواده همسرش پا برجا باشد. در چنین شرایطی با خویشتنداری و بدون تحکم و داد و بیداد به آن ها بگویید که در رابطه با گفته های آن ها فکر خواهید کرد. در ادامه دیگر نیازی نیست چیزی به آن ها بگویید. چنانچه موضوع به همین جا ختم نشد و باز هم شاهد اظهار نظرات نابجای آن ها شدید یادآوری کنید که در موقعیت مناسب با همسرتان مشورت کرده و تصمیم می گیرید. به یاد داشته باشید اغلب خانواده ها واقعا می خواهند در حق فرزندان خود دلسوزی کنند اما گاهی شیوه مناسبی برای این کار انتخاب نمی کنند، پس به آن ها به چشم توطئه گرهای خبیث نگاه نکنید. 

بیشتر بدانید : روش های جلوگیری از دخالت خانواده همسر در زندگی زناشویی!

با تمام مراقبت هایی که در جهت دلبری کردن از خانواده همسر به وجود می آوریم، باز هم شرایطی پیش می آید که ما در آن شرایط دچار مشکل می شویم. در این شرایط اول بهتر است مسئله را به روشنی برای خود باز کنیم. به شکل کاملا منطقی ببینیم که مشکل اصلی من با آن ها در چیست. سپس به جای اینکه مشکل را فقط از زاویه دید خود ببینیم از نگاه مادرشوهر یا خواهرشوهر به آن بیندیشیم. هم اکنون موضوع را دوباره بررسی می کنیم. ببینیم مسئله چقدر برایمان مهم است. گاهی اوقات نیاز است از برخی مشکلات و ناراحتی های عبور کرد. چشم پوشی از خطاهای دیگران، آرامش روحی و ذهنی زیادی را برای ما به ارمغان می آورد. اما اگر مشکل را واقعا جدی تلقی می کنید بهتر است آن را با همسرتان در میان گذاشته و راه حل های مختلفی را برای برطرف کردن آن در نظر بگیرید. 

از مهم ترین رکن های رفتاری که لازم است هر دختر و پسر جوان به آن واقف باشد حفظ ادب و احترام نسبت به بزرگتر ها است. هرگز با الفاظ ناخوشایند و نازل و دور از شأن یک انسان باوقار با خانواده همسرتان صحبت نکنید. اگر مادر شوهرتان دوست دارد که گاهی او را برای خرید و آشپزی و نظافت همراهی اش کنید، حتما این کار را بکنید چرا که صمیمیت و مهر بین شما و او را دو چندان می کند. اما یادتان باشد این کار را به برنامه همیشگی و روزانه خود تبدیل نکنید چرا که به دنبال آن شاید شاهد انتظارات نامعقول باشید، البته شناخت ظرفیت ها به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری در این باره داشته باشید. 

بیشتر بدانید : چگونه با خانواده همسرمان صمیمی باشیم؟

شناخت حریم هر خانواده و احترام به آن یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش است. خانواده همسر شما هم از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین در جدل های خانوادگی شرکت نکنید یا رفتار محتاطانه تری داشته باشید و از اظهار نظر کردن در برنامه های شخصی و خانوادگی آن ها بپرهیزید. در صورتی که بین شما و خانواده همسرتان اختلافی بوجود می آید قضاوت را برعهده همسرتان بگذارید، این کار حس اعتماد شما را به همسرتان نشان خواهد داد.

بیشتر بدانید : قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر!

بیشتر بدانید : رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتری داشته باشیم؟

بیشتر بدانید : چگونه در دل خانواده همسرمان عزیز شویم؟

بیشتر بدانید : خانواده همسرم را چگونه به خودم علاقه مند کنم؟

بیشتر بدانید : مهارت های ارتباط با خانواده همسر

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

برای ایجاد صمیمیت و بهبود روابط با خانواده همسر به ویژه مادرشوهر باید به مهارت هایی دست یافت یکی از این مهارت ها دور ریختن افکار منفی و زدن عینک خوش بینی نسبت به رفتار و گفتار مادر شوهر است.

ارتباط با مادرشوهر برای هر عروسی می تواند چالش برانگیز باشد.شما ممکن است از کوچکترین رفتار مادرهمسر خود سوتعیبر کنید ولی در نیک صالحی میتوانید راه های به دست آوردن دل مادر شوهر را بخوانید تا به یک ارتباط صمیمانه بر پایه احترام نزدیک شوید..

•وقتی مادرشوهر به خانه شما می آید کنارش بنشینید، با او حرف بزنید
و اگر می خواهد هنگام تهیه غذا به شما کمک کند، جلوی او را نگیرید.
بدین ترتیب می توانید همدیگر را بهتر بشناسید و روابط صمیمانه تری داشته باشید.
• برای مادرشوهرتان نقش بازی نکنید و در یک فرآیند تدریجی، دوست خوبی برای
او بشوید.

• یک مسابقه با همسرتان برگزار کنید که در آن قرار است گوی سبقت در محبت ورزی به مادرش را
از او بربایید.
قول می دهیم نتیجه خوبی تا پایان زندگی تان نصیب شما می شود.

• بدی ها را فراموش کنید و هرگز نزد همسرتان از نکات منفی ارتباطتان با خانواده اش صحبت نکنید.
اگر مسئله ای شما را آزرده کرده، با آرامش و در کنار نکات مثبت بیانش کنید.

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

• اگر به دنبال آرامش هستید، در ابراز محبت به خانواده همسرتان و به ویژه مادرش، منتظر پاسخ مثبت نباشید.

• همانطور که شما عاشقانه فرزندتان را دوست دارید، همسرتان و مادرش هم حق دارند که عاشقانه همدیگر را دوست
داشته باشند.
پس منصف باشید و به این عشق احترام بگذارید.

• همه صحبت های همسرتان را کنایه تلقی نکنید.
لازم است برای شادابی خودتان هم که شده از کنار بعضی حرف ها راحت بگذرید.

• فراموش نکنید که بچه های شما به غیر از دایی و خاله، به عمو و عمه هم نیاز دارند.
پس رفت و آمدها را به صورت متعادل بین دو خانواده برقرار کنید و اجازه دهید فرزندانتان هویت گسترده تری
داشته باشند.

• برای به دست آوردن دل مادر شوهر به مادرشوهرتان بقبولانید که قرار نیست پسرش را از او بگیرید.

البته این نباید یک نقل قول مستقیم باشد.
بهتر است با رفتار و گفتار غیرمستقیم تان این را ثابت کنید.

البته که هرگز نباید به مادرشوهر به چشم مشکل نگاه کرد اما، برای یافتن توجیه عقلی و منطقی و یک
راهنمایی روانشناسانه درباره اینکه عروس ها چطور دل مادرشوهرشان را به دست بیاورند، سراغ «مریم حسینی»، روانشناس، رفتیم.

افکار ناکارآمد را دور بریزید: با در نظر گرفتن سه عنصر صمیمیت، دوست داشتن و تعهد، یک رابطه خوب با
مادرشوهرتان برنامه ریزی کنید.
فکرهای بد، قدرت تشخیص درست را از شما می گیرد و تصمیم گیری برایتان سخت می شود.

به ایده های او احترام می گذارید. هر توصیه ای را به عنوان یک حمله
شخصی نپندارید و در مقابل نصیحت هایش گارد نگیرید. او فقط می خواهد برای شما مفید باشد.

رابطه بر پایه احترام: رابطه تان را بر پایه احترام متقابل برنامه ریزی کنید.
منتظر نباشید که او نسبت به شما پیش قدم شود.
بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است.
کسی به دیگران احترام می گذارد، شخص محترمی هم هست و کسی که در جست و جوی احترام است، باید
آغازگر احترام به دیگران باشد.

رابطه صمیمانه: اگر خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش به این اطمینان برسند که پسرشان با خانواده ای محترم و
صمیمی وصلت کرده است، پیوندهای عاطفی و محبت در آنان تقویت می شود.
اما اگر شما از ابراز محبت کناره گیری کنید، احساس صمیمیت بین شما مخدوش می شود.
اگر برای روز تولد مادرتان هدیه می خرید، روز تولد مادرشوهرتان
را هم فراموش نکنید. اگر هفته ای یک بار به خانه مادرتان می روید، یک بار در هفته
هم برای دیدن مادرشوهرتان وقت بگذارید

متعهد و مسئولیت پذیر باشید:

تصور کنید وقتی مادر خودتان بیمار است، چقدر برای دلجویی از او وقت می گذارید.
برای  به دست آوردن دل مادر شوهر برای خانواده شوهرتان و به ویژه مادرش نیز چنین باشید.
البته در حدی که بعد از ازدواج تعهد شما نسبت به خانواده خودتان کمتر شده، تعادل را رعایت کنید.
یادتان نرود که مادرشوهرتان، عزیزترین شخص زندگی شما یعنی همسرتان را با خون دل پرورش داده است.

بیان خواسته ها به صورت غیرمستقیم: قرار نیست با خانواده ها مقابله کنید.
پس اگر صحبتی دارید با محبت تمام آن را به همسرتان بگویید و اجازه بدهید او مشکل را حل کند.
در بعضی موارد هم باید سکوت کنید؛ مثلا زمانی که اختلافی بین اعضای خانواده همسرتان رخ داده است.

ضمیمه روزنامه ایران-خبرگزاری تسنیم





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک روانشناس گفت: داشتن یک رابطه خوب و موثر با خانواده همسر ارتباط مستقیمی با رضایت از زندگی زناشویی دارد.

زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور در خصوص ارتباط مناسب با خانواده همسر اظهار کرد: داشتن یک رابطه خوب و موثر با خانواده همسر ارتباط مستقیمی با رضایت از زندگی زناشویی دارد و در نهایت روی ارتباط آن‌ها با همسر خود تاثیر می‌گذارد.

زین الدینی بیان کرد: برای داشتن یک ارتباط خوب در ابتدا لازم است که افراد نسبت به حساسیت‌ها و مواردی که باعث رنجش آن‌ها می‌شود آگاهی کافی را داشته باشند، در حقیقت دارای مهارت خودآگاهی باشند.

این روانشناس با بیان اینکه چهار سال اول زندگی جز سخت‌ترین سال‌های زندگی برای زوجین است افزود: یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی آن‌ها برقراری ارتباط مناسب با خانواده همسر خود است بنابراین لازم است که زوجین جوان به چندین نکته توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: سعی کنند این واقعیت را بپذیرند که به همان اندازه‌ای که آن‌ها برای پدر و مادر خود ارزش قائل هستند و آن‌ها را دوست دارند، این حق را نیز برای همسرشان قائل باشند و به این حق احترام بگذارند.

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم

زین الدینی اضافه کرد: سعی کنند تا جایی که امکانپذیر است، پدر و مادر همسر خود را بطور همه جانبه بشناسند تا بتوانند نسبت به دلیل رفتارهای آن‌ها آگاهی پیدا کنند و می‌توانند از همسر خود نیز درخواست کمک کنند و از راهنمایی‌های او نیز بهره ببرند.

این روانشناس با اشاره به اینکه به تفاوت‌های فرهنگی خانواده خود و خانواده همسر احترام بگذارند افزود: زوجها سعی نکنند که آداب و رسوم و سبک‌های رفتاری قدیمی آن‌ها را تغییر دهند و در عوض سعی کنند نکات مثبت اون رفتار و فرهنگ را کشف کنند.

وی بیان کرد: در صورت بروز اختلاف نظر و تعارض که کاملا طبیعی است، سعی کنند هیجان‌های خود را کنترل کنند و در صورتی که احساس خشم را تجربه می‌کنند، و سپس در زمان مناسب با برخوردی کاملا مودبانه و محترمانه با فردی که باعث رنجش آن‌ها شده است، صحبت کنند و صادقانه احساسات خود را در میان گذارند.

زین الدینی اضافه کرد: در مورد مسائلی که برای فرد اهمیت زیادی ندارد، سعی کنند از مطرح کردن آن‌ها چشم‌پوشی کنند.

این روانشناس گفت: همیشه از مادرشوهر خود و ویژگی‌های مثبت او تعریف و تمجید و از زحماتش تشکر کنید، بعنوان مثال اگر مادرهمسرشان غذایی می‌پزد سعی کنند با یک لبخند گرم از اون غذا تعریف و همینطور بابتش تشکر کنید.

وی ادامه داد: انسان‌ها هیچ وقت نه تنها از اینکه از آن‌ها تعریف و تمجید بشود خسته نمیشوند بلکه بسیار احساس خوبی را تجربه می‌کنند همچنین در مواردی از مادرشوهر خود درخواست راهنمایی کنند و به آن‌ها نشان بدهند که چقدر برای نظرات آن‌ها ارزش و احترام قائلند، مانند نحوه پخت یک غذای خاص.

زین الدینی خاطرنشان کرد: سعی کنند به مناسبت‌های مختلف برای مادر همسر خود هدیه‌ای بخرند که بهتر است برای خرید هدیه در ابتدا سعی کنند علایق آن‌ها را بشناسند و با توجه به آن هدیه خود را تهیه کنند.

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم
چگونه دل مادرشوهر را بدست آوریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *