چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

 
helpkade
چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم
چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

امروزه دنیای ما انسان‌ها با حضور تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است؛ یکی از مهم‌ترین این تغییرات در حوزه ارتباطات رخ داده است. فضای مجازی و برنامه‌های مختلف گفت‌و‌گو مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام این امکان را برای افراد فراهم کرده است که خیلی راحت‌تر از گذشته با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از موارد پر استفاده از این برنامه‌ها، در دوران آشنایی است؛ افراد سعی می‌کنند با وجود محدودیت‌هایی که این برنامه‌ها نسبت به ملاقات‌های حضوری دارند، باز هم به طرز صحیحی از آن برای ارتباط استفاده کنند؛ اما آیا گفت‌و‌‌گو در فضای مجازی مشابه گفت و گوی رو در رو است؟ جواب این سوال این است: هم بله و هم نه.

درست است که شما اگر مهارت‌های ارتباطی لازم را داشته باشید، در اینجا کارتان راحت‌تر است، اما به طور کلی اینکه بتوانید در چت‌هایتان فردی جذاب باشید نیز سواد و مهارت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما می‌خواهید در چت و پیام‌های خود فردی جذاب باشید، بهتر است روش درست پیام دادن را یاد بگیرید. شما می‌توانید به‌راحتی اصول دلبری کردن در فضای مجازی، جذب فرد مقابل در چت، تور کردن پسر در چت را  یاد بگیرید. به‌علاوه، می‌توانید آموزش‌های خیلی ساده‌ای درباره روش‌های برای باز کردن سر صحبت یا دعوت غیر مستقیم فرد مقابل به بیرون برای آشنایی بیشتر و … را ببینید. برای یادگرفتن این مهارت‌ها، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شما نیز حتما معتقد هستید که وقتی به دنیای هیجان‌انگیز آشنایی با جنس مخالف قدم می‌گذارید، هیچ راهی برای فرار کردن از چت کردن و پیام فرستادن وجود ندارد. پس برای این که در این راه موفق‌تر باشید، توصیه‌های زیر را بخوانید تا یاد بگیرید که چطور باید در فضای مجازی با طرف مقابلتان چت کنید و از او دلبری کنید.

معلوم نیست که از چه زمانی تا این حد تنبل شدیم، اما فرستادن پیام ساده‌ای مانند یک “سلام” خالی بدون شک جایزۀ تنبلانه‌ترین روش ممکن را برای چت کردن در یک رابطه به خود اختصاص می‌دهد. درست است که می‌خواهید طرف مقابل را وادار کنید تا تکانی به خودش بدهد و او را محک بزنید که آیا اصلاً دوست دارد با شما وارد رابطه شود و برایتان پیام بفرستد یا خیر، اما روش‌های خلاقانه‌تر بی‌شمار دیگری هم برای جلب توجه او وجود دارد. پیامی برایش بفرستید تا دلیلی برای جواب دادن به شما داشته باشد. مثلاً می‌توانید پیام‌های زیر را امتحان کنید:

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

(البته مثال‌هایی که در اینجا آورده شده، مربوط به کسانی هست که با یکدیگر به قصد ازدواج آشنا هستند و می‌خواهند رابطه‌شان را صمیمی‌تر کنند و در مورد کسانی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند، توصیه نمی‌شود).

اگر او را خیلی نمی‌شناسید و می‌خواهید ارتباطتان را با او شروع کنید، بهتر است یک موضوع مشترک را بهانه کنید؛ به عنوان مثال اگر یک جلسه غیبت کردید، از همکلاسیتان درباره مباحث آن جلسه سوال کنید یا درباره آخرین موضوعی که صحبت کردید عکس یا نوشته‌ای ارسال کنید.

پیام‌های بالا دو فایده دارد؛ اول این که به او می‌فهماند به یادش بوده‌اید و دوم این که دلیلی به او می‌دهد تا به شما جواب بدهد. هدف اصلی از فرستادن پیام این است که طرف مقابل را درگیر گفتگو کنید، پس با فرستادن پیام‌های بی‌معنی از هدف اصلیتان دور نشوید. می‌خواهید یک قرار ملاقات با او ترتیب بدهید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید؟ می‌خواهید گفتگوی صمیمانه‌تری با هم داشته باشید؟ هنگامی که اولین پیام را برای شروع کردن چت می‌فرستید، هدف اصلیتان را در نظر داشته باشید.

شاید فکر کنید احمقانه است که مردان عاشق زنان دور از دسترس هستند، اما قدرتی را که با از دسترس خارج کردن خودتان و وادار کردن طرف مقابل به دنبال کردن شما پیدا می‌کنید، دست‌کم نگیرید. اگر همیشه در دسترسش باشید، ممکن است جذابییتان را برای او از دست بدهید. اما اگر به او نشان بدهید یک بانوی پرمشغله هستید که مسئولیت کارهای زیادی را به عهده دارد، برایش جذاب‌تر و خواستنی‌تر خواهید شد. اگر می‌خواهید در چت جذاب باشید، به او بفهمانید که نمی‌توانید همیشه در دسترس باشید. وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید، به شیوه‌ای به پیامش جواب بدهید که متوجه بشود الان بیرون هستید و پیامش را بعداً با دقت می‌خوانید و جواب می‌دهید.

این روش قبل از هر چیز مودبانه است، چون وقتی پیامی را برای یک نفر می‌فرستید و او تا ساعت‌ها بعد جوابی به شما نمی‌هد، مسلماً عصبی می‌شوید. به این ترتیب دریافت پیام را تایید می‌کنید، اما با ملایمت به او می‌فهمانید که فعلاً در دسترس نیستید. همچنین می‌توانید به او بگویید که الان کجا هستید، مثلاً می‌توانید عکسی را از کنسرتی که در حال تماشایش هستید یا غذایی که سفارش داده‌اید، برایش بفرستید. به این ترتیب در عین حال که به او نشان می‌دهید زندگی شخصی خودتان را دارید و این‌طور نیست که تمام روز منتظرش بنشینید تا شاید پیامی برایتان بفرستد، او احساس می‌کند به هم نزدیک‌تر شده‌اید.

می‌توانید پیام‌هایی مانند پیام‌های زیر را برایش بفرستید:

وقتی هنوز در مرحلۀ آشنایی هستید، دوست دارید که طرف مقابل سوالاتی دربارۀ زندگی شخصی و علائقتان بپرسد، پس چرا خودتان این کار را متقابلاً انجام ندهید؟ سوال پرسیدن دربارۀ شغل، خانواده، سرگرمی‌ها و روز عشقتان راهکار فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مند نگه داشتن او به خودتان است. وقتی به زندگیش علاقه نشان می‌دهید، او مطمئن می‌شود که برایتان اهمیت دارد و خودش هم متقابلاً به شما توجه می‌کند.

حتما بخوانید: با این چند تا پیام قلب پسرها را به دست بیاورید  

 

شما نباید در زمان آشنایی بازی‌های روانی راه بیاندازید؛ اما اگر با سیاست پیش بروید و راهکار مناسبی را انتخاب کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. اگر الان ظرف چند ثانیه به او جواب دهید، اما بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، وقتی شور و اشتیاق اولیه فروکش کرد، پیام‌هایش را با تاخیر جواب بدهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ او به سرعت متوجه موضوع می‌شود. به علاوه باز هم مسئله تعقیب کردن و جذابیت آن مطرح است. اگر به سرعت جواب بدهید، احساس می‌کند که همیشه در دسترسش هستید و ادامه دادن به رابطه دیگر برایش چالش‌برانگیز و جذاب نخواهد بود.

قاعدۀ کلی دیگر این است که ببینید او چقدر سریع جواب پیام‌هایتان را می‌دهد. اگر کل روز طول می‌کشد تا او جوابتان را بدهد، مسلماً درست نیست که در لحظه به او جواب بدهید. اما اگر او به سرعت به پیام‌هایتان جواب می‌دهد، شما هم می‌توانید همین کار را بکنید. فقط قبل از جواب دادن به او کمی دست‌دست کنید تا مدتی بگذرد یا گوشی تلفنتان را در اتاق دیگری بگذارید تا صدای نوتیفیکشن‌های پیام‌هایش را نشنوید.

همان طور که چت کردن و پیام فرستادن برای یکدیگر ظرف سال‌های گذشته تغییر کرده است، استفاده از ایموجی‌ها نیز کاملاً متحول شده است. امروزه دیگر فقط نوجوانان از این شکلک‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از بزرگسالان نیز منظور اصلی خود از به کار بردن واژگان مختلف را به کمک ایموجی‌ها واضح‌تر بیان می‌کنند و به این ترتیب از سوءتفاهم‌ها و سوءتعبیرهایی که ممکن است از خواندن یک متن ساده پیش بیاید، جلوگیری می‌کنند. اما مراقب میزان استفاده‌تان از ایموجی‌ها و گیف‌ها باشید. اگر طرف مقابل تا به حال حتی یک ایموجی هم برایتان نفرستاده است، مسلماً دوست ندارید که با اضافه کردن این شکلک‌ها به پیامتان بچه به نظرش برسید. سعی کنید پیام‌هایتان متناسب با پیام‌های طرف مقابلتان باشد و همگام با او پیش بروید.

در مثال‌های زیر می‌بینید که استفاده از ایموجی چگونه معنای متن را واضح‌تر منتقل می‌کند:

حتما بخوانید: در روابط عاشقانه از این پیام‌ها استفاده نکنید  

 

حتماً از آشنا شدن با او به شدت هیجان‌زده‌اید، اما بهتر است همیشه برای شروع گفتگو پیشقدم نشوید تا بیش از اندازه مشتاق به نظر نرسید. بگذارید گاهی اوقات هم او پیشقدم شود، بعد به او دلگرمی بدهید. مثلاً فرض کنید که او هر روز صبح به شما پیام می‌دهد و روز خوبی برایتان آرزو می‌کند. این پیام‌های صبحگاهی شما را از صمیم قلب خوشحال می‌کند، پس به او بگویید که چقدر این کارش را دوست دارید تا او همچنان به این کار ادامه دهد.

از طرف دیگر نباید بگذارید که پیام فرستادن کاملاً یک‌طرفه شود؛ پس از آن که او چند بار اول پیام فرستاد، یک بار هم شما پیشقدم شوید. به این ترتیب به او نشان می‌دهید که دوستش دارید و از این که گاهی قدم جلو بگذارید، واهمه‌ای ندارید. برای این که در چت جذاب باشید، باید به الگوها توجه کنید و زمانبندی مناسبی داشته باشید. اگر ناظر و یادگیرندۀ خوبی باشید، به زودی متوجه خواهید شد که او تقریباً هر روز هم‌زمان با شما پیام می‌دهد. هر از گاه پیشدستی کنید و زودتر از همیشه برایش پیام بفرستید تا با این غافلگیری خوشایند از او دلبری کرده باشید.

می‌خواهید برای تعطیلات آخر هفته برنامه‌ریزی کنید؟ بیشتر او را بشناسید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید تا متوجه شود که به یادش هستید؟ وقتی در حال نوشتن یک پیام هستید، هدف اصلیتان را مد نظر داشته باشید تا بتوانید گفتگو را در جهت مناسب پیش ببرید. به علاوه به این ترتیب وقت طرف مقابلتان را هم هدر نمی‌دهید، چون اصلاً نمی‌توانید تصور کنید که وقتی او پیامتان را دریافت می‌کند، در حال انجام دادن چه کاری است.

این توصیه برای این که بتوانید طرف مقابل را در چت کردن عاشق خودتان بکنید، فوق‌العاده است. وقتی پیامی را برایش می‌فرستید، تا وقتی خبری از او نشده است، دیگر پیامی ارسال نکنید. البته چون در روزهای اول آشنایی احساس ناامنی می‌کنید و فکر می‌کنید رابطه‌تان متزلزل است، دیر جواب دادن او نگرانتان می‌کند که مبادا دیگر علاقه‌ای به شما ندارد. اما بهتر است یک نفس عمیق بکشید و کمی صبر داشته باشید.

به این نکته دقت کنید که نمی‌دانید او الان مشغول چه کاری است؛ شاید با دوستانش است، شاید خوابیده است، شاید هم گوشیش شارژ ندارد و خاموش شده است. سکوت کردن علامت بی‌توجهی نیست؛ اما اگر وقتی در دسترس نیست، او را با پیام‌های پی در پی بمباران کنید، مطمئن باشید که به تدریج علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

حتما بخوانید:عشقم جواب پیامم رو نمی‌ده، چی کار کنم؟  

 

یکی از بهترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن با مردی که به تازگی با او آشنا شده‌اید، این است که از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید. خنده رابط فوق‌العاده‌ای است و می‌توانید گفتگوهای جدی‌تر را با کمی چاشنی شوخی متعادل کنید (“در چه حالی؟ به دنبال چه میگردی؟”). پژوهشگران در مطالعات روانشناختی دریافته‌اند که مردان نشاط و شوخ‌طبعی را در زنان، به ویژه در ابتدای رابطه دوست دارند. زنان شوخ‌طبع به نظر مردان لوندی و جذابیت خاصی دارند و به راحتی می‌توانند از آنان دلبری کنند. بنابراین حس شوخ‌طبعیتان را در چت کردن به او نشان بدهید تا در تور کردنش موفق شوید.

واقعیت این است که چت کردن همواره بهترین کانال ارتباطی نیست. تماس تلفنی یا از آن هم بهتر، ملاقات حضوری باعث می‌شود که گفتگو سریع‌تر و بهتر جریان پیدا کند، بنابراین اگر چت‌هایتان روزبه روز طولانی‌تر می‌شود یا می‌خواهید دربارۀ موضوع جدی و سنگینی، مانند بیماری شدید مادربزرگش، با هم حرف بزنید، بهتر است کانال ارتباطیتان را تغییر بدهید. روش‌های هم‌زمانی مانند تماس تلفنی یا ویدئو چت برای گفتگوهای جدی‌تر مناسب‌تراند و به هر دو طرف اجازه می‌دهند که مشارکت فعال و موثری در گفتگو داشته باشند.

ارتباط برقرار کردن فقط کلامی یا مکتوب نیست. می‌توانید هر از گاه عکسی را نیز در چت‌هایتان برایش بفرستید. اشکالی ندارد که در واتس‌اپ یا سایر برنامه‌های ارتباطی در فضای مجازی سلفی بامزه‌ای را که از خودتان گرفته‌اید، برایش بفرستید، اما لطفاً زیاده‌روی نکنید. اگر مرتباً برایش سلفی بفرستید، فکر می‌کند که از خودپسندی یا خودشیفتگی رنج می‌برید. عکس‌های دیگری هم به جز سلفی وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید یک عکس خنده‌دار یا عکسی را از کاری که در حال انجام دادن آن هستید، برایش بفرستید و از او هم بخواهید که همین کار را بکند. اگر امروز قرار بوده کوهنوردی کند، از او بخواهید عکسی از قله برایتان بفرستد. اگر او را تشویق کنید که عکس‌هایی را از زندگیتان با هم به اشتراک بگذارید، می‌توانید او را به گفتگوهایتان علاقه‌مند نگه دارید و گفتگو و رابطه‌تان را به مرحلۀ بعدی ببرید.

دوست دارید که طرف مقابل از شما دربارۀ روزتان بپرسد، این‎‌طور نیست؟ دلیلی ندارد که او هم این پیگیری‌ها و سوالات را دوست نداشته باشد. سوال پرسیدن دربارۀ فعالیت‌های روزمره موضوع فوق‌العاده‌ای برای شروع گفتگو است. اگر جواب داد که روز خوبی دارد و همه چیز بر وفق مرادش است، شما هم می‌توانید دربارۀ روز خودتان با او حرف بزنید. اما اگر گفت که اوضاع به هم ریخته است، می‌توانید سنگ صبورش بشوید. به جوابش توجه کنید و سوالات بیشتری بپرسید. هر روز گفتگویتان را با یک جملۀ ثابت شروع نکنید تا گفتگو برایش کسل کننده و یکنواخت نشود. به خاطر بسپارید که می‌خواهید گفتگویتان را جذاب و بانشاط نگه دارید، نه این که در دام تکرار بیفتید.

پیام با نامه تفاوت دارد و باید کوتاه و مختصر باشد. اگر فکر می‌کنید که قرار است چتتان طولانی شود و مجبور هستید دربارۀ موضوعی توضیحات طولانی بدهید، بهتر است از گزینۀ تماس تلفنی استفاده کنید. اگر پیام‌هایتان را کوتاه نگه دارید، فرصت ایجاد یک گفتگوی رفت و برگشتی موثر را به وجود می‌آورید. اگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارید، آن را در چند جمله و پیام‌های مجزا بفرستید تا او هم فرصت خواندن و جواب دادن داشته باشد. البته فرستادن پیام‌های سه کلمه‌ای هم هیچ جذابیتی ندارد. با جمله‌های کامل به او جواب بدهید، فقط مراقب باشید که مثنوی برایش ننویسید.

هرچه زمان بیشتری را با کسی که دوست دارید، سپری کنید، با او راحت‌تر و صمیمی‌تر می‌شوید و می‌توانید بدون رودربایستی سفرۀ دلتان را پیش او باز کنید. این راحتی در کل خوب است، اما قرار نیست که از آن به عنوان فرصتی برای گله و شکایت کردن استفاده کنید. این که هر از گاه شکایتی بکنید، مثلاً بگویید: “وای، پختم از گرما!” اشکالی ندارد، اما مرز باریکی بین گفتگو کردن دربارۀ موضوعی که ناراحتتان می‌کند و شکایت کردن و غر زدن وجود دارد. این مرز را تشخیص بدهید و مراقب باشید که از آن عبور نکنید. اگر موضوعی واقعاً ناراحتتان می‌کند و می‌خواهید دربارۀ آن حرف بزنید، بهتر است این گله‌گذاری‌ها را تلفنی یا در ملاقات حضوری انجام بدهید. در غیر این صورت دختری غرغرو به نظرش خواهید رسید که مسلماً اصلاً جذاب نیست.

اگر به کسی علاقه دارید و تنها راه ارتباطیتان اینستاگرام است، می‌توانید با استفاده از این اصول او را به خودتان علاقه‌مند کنید؛ البته اگر صفحه او را در اینستاگرام ندارید، باید اول او را دنبال کنید، بعد. اگر با کسی در ارتباط هستید نیز می‌توانید از این تکنیک‌ها برای علاقه‌مندتر کردن او استفاده کنید.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

مطالعات نشان می‌دهد عکس‌هایی که تصویر چهره در آنها به چشم می‌خورد، بهتر از عکس‌های دیگر هستند. این نتیجه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. انسان‌ها می‌خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دیدن صورت یکدیگر این ارتباط را تسهیل می‌کند. از این گذشته کدام پسری است که از دیدن صورت دوست‌داشتنی و بامزۀ یک دختر بدش بیاید؟

مطمئن باشید که کپشن‌های بامزه توجه پسرها را در اینستاگرام جلب می‌کند. فقط کافی است که شوخ و بامزه باشید. پسرها دوست دارند که دخترها را بخندانند، اما از طرف دیگر از این که دوست دختری بامزه و شوخ‌طبع هم داشته باشند، هم بدشان نمی‌آید، پس بامزه باشید.

تا اول صفحه‌اش بروید و عکس‌های قدیمیش را لایک کنید. به این ترتیب متوجه می‌شود که به صفحه‌اش نگاه کرده‌اید و تا ابتدای آن پیش رفته‌اید. البته با احتیاط پیش بروید، چون ممکن است فکر کند که قصد فضولی کردن در زندگیش را دارید یا بیکارید. پس اگر می‌توانید از پسش بربیایید و با احتیاط پیش بروید، انجامش بدهید.

بدون این که عجیب و غریب رفتار کنید، زیر بعضی پست‌هایش نظر بنویسید. مراقب باشید که کامنتتان بی‌معنی نباشد، نظری بنویسید که مجبور شود به آن جواب بدهد، حتی اگر این جواب یک “متشکرم” ساده باشد. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید توجه پسری را در اینستاگرام جلب کنید، دقت کنید که نظرتان جذاب باشد.

اگر هر روز چهار سلفی پست کنید، مطمئن باشید که این سلفی‌های تکراری هیچ جذابیتی برایش نخواهد داشت. پسرها دخترهای متواضع را دوست دارند، اما اگر سلفی‌های زیادی را از خودتان به اشتراک بگذارید، او از دیدن آنها خسته خواهد شد. اما اگر کمتر پست بگذارید، به نظرش می‌آید که زندگی پرمشغله‌ای دارید و نمی‌توانید شب و روزتان را به پست کردن در ایسنتاگرام بگذرانید. وقتی کمتر پست بگذارید، با انتشار یک پست جدید توجهش را بیشتر جلب می‌کنید. این روش حتماً جواب می‌دهد.

چون اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داده است، دنبال کننده‌ها پست‌های اصلیتان را خیلی کمتر از قبل می‌بینند. استوری‌ها اینستاگرام را به تصرف خود درآورده‌اند، چون هنوز به ترتیب زمانی دیده می‌شوند، بنابراین اگر استوری پست کنید، احتمال این که او پستتان را ببیند، بیشتر می‌شود. پست زیبا و بامزه‌ای را از روز خودتان به اشتراک بگذارید تا هم توجه کسی را که دوست دارید، جلب کنید و هم او را ترغیب کنید که پست مشابهی را بگذارد.

 امروزه استفاده از فضای مجازی برای ارتباطات بسیار متداول شده است، به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید برای جذب کسی که دوست دارید و دلبری کردن در فضای مجازی چه کارهایی باید انجام دهید. در اینجا چند راهنمایی بسیاری کاربردی برای رسیدن به این هدفتان ارائه می‌دهیم:

هیچ‌وقت فقط پیام سلام خالی نفرستید؛ به فرد مقابل نشان دهید که شما هم زندگی شخصی خودتان را دارید؛ از او سوال کنید؛ همیشه به سرعت جواب او را ندهید؛ از ایموجی‌ها به شکل صحیحش استفاده کنید؛ بگذارید او هم گاهی سر صحبت را باز کند؛ برای پیام‌هایی که می‌فرستید، هدف داشته باشید؛ منتظر بمانید که جواب پیام قبلی شما را بدهد بعد پیام بعدی را ارسال کنید؛ از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که چه زمانی از وسایل دیگر ارتباطی استفاده کنید؛ گاهی برای فرد مقابل عکس ارسال کنید؛ در مورد روزش از او سوال کنید؛ پیام‌های بلند نفرستید و دائم شکایت نکنید.

اگر در ایسنتاگرام می‌خواهید کسی را جذب خودتان کنید، می‌توانید عکس‌هایی از صورتتان در آنجا به اشتراک بگذارید، از کپشن‌های بامزه استفاده کنید، عکس‌های قدیمی او را لایک کنید، زیر برخی از پست‌هایش نظر بنویسید، زیاد عکس از خودتان نگذارید و در نهایت اینکه از امکان استوری گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من از یک دختر خوشم میاد ولی نمی دونم چطور سر بحث رو باهاش وا کنم باهاش حرف بزنم میخوام شوخ طبع باشم ولی نمی دونم چطوری چی باید بگم که خوشش بیاد به من بگید چ کار کنم

سلام دوست گرامی ابتدا به دنبال یک نقطه مشترک برای صحبت باشید، برای مثال به میزانی که از علاقمندی‌های او راجع به یک مساله آگاهی دارید، وارد صحبت شوید تا شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنید. سپس می‌توانید برای یادگیری بیشتر مهارت‌های ارتباطی، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من 17سالمه و 7ماهی میشه که با یه پسر هم کلاسی خودم آشنا شدم ایشون واقعا مودب هستند و راجبه هیچ مسئله جنسی باهم حرف نزدیم و بخاطر کنکورمون هفته ای یک بار در حد بیست دقیقه چت می کنیم و واقعا در مسائل درسی کمک گر همیم و بعد از دانشگاه قصد ازدواج داریم به نظرتون حس ایشون ادامه داره یا چیکار کنم ادامه داشته باشه؟

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و ارتباط شما بایکدیگر در همین سطح نخواهد ماند و پیشرفت می‌کند. بنابراین بهتر است تمرکز شما روی مساله درس‌تان باشد.

سلام من دختری ۱۹ ساله هستم که خیلی وقته یه پسری که ۱۰ سال از خودم بزرگتر ه دوست دارم .و ایشون یهو داخل اینستاگرام شروع به چت کردن بامن کردن و خوب منم بهش گفتم بدم ازش نمیاد و اولین بار هست که میخوام باپسری وارد رابطه بشم حالا ترسم از اینه که اون واقعا حسی نسبت به من نداشته باشه و من میخوام این رابطه به ازدواج کشیده بشه ولی نمیدونم اصلا اون نظرش درمورد من چیه واصلا کار درستی میکنم یانه؟

سلام دوست گرامی هدف‌گذاری شما بدون شناخت است که این نشانه عدم آگاهی درباره قوانین رابطه و نداشتن مهارت ارتباطی است. شما ابتدا باید بتوانید خارج از فضای مجازی او را کمی بشناسید، اهدافش را بررسی کنید، سپس اگر مایل به ازدواج بودید؛ به مشاور مراجعه کنید.

من باپسری که دوستش دارم ۶سال اختلاف سنی داریم یعنی اون ۶سال ازمن بزرگتره ولی اون منونمیشناسه وایرانی نیست پسرمعروفی است ومن بهش علاقه مندهستم بهش پیام دادم ولی اون جواب پیام منونمیده.میشه بهم بگین چیکارکنم که جوابموبده؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه بنده ۱۵ سال دارم و با دختری که ۳ ماه ازم بزرگتره حدود ۲ ماه هست صحبت میکنم و خب اوایل رفتاری سنگین داشتند ولی الان باهم خیلی صمیمی هستیم ساعت ها با تلفن باهم صحبت میکنیم ولی ایشون گفتند که منو فقط به عنوان یه دوست می بینند هر چند من دائما تلاش میکنم که تحت تاثیر قرارش بدم و چندین بار نشاته هایی دیدم که ایشون هم به من علاقه دارن مثل “منم دوست دارم و…. ” و خب باهم برای آینده هم همیشه کلی برنامه میریزیم ولی اهل شهر های مختلف هستیم بنظرتون من میتونم روزی دلشو بدست بیارم؟

سلام دوست گرامی کسی از آینده اطلاع ندارد؛ اما چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، این مساله است که سن هردوی شما پایین است و فعلا برای تصمیم گرفتن درباره رابطه عاطفی شرایط مناسبی ندارید.

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم و به مدت سه سال هست که با پسری رابطه جدی دارم… مجازی و تا الان هم همو ندیدیم…ولی هر روز ویدیو کال و تماس داریم با هم…منو دوس داره و کاملا ازش مطمعنم و اعتماد دارم…در طی این مدت قهر و اشتی های زیادی داشتیم.ولی حقیقتش اینه دوتامون ا ته دل همدیگه رو دوست داریم…تنها نگرانی من اینه چطور رفتار کنم و طرز چت کردنم چطور باشه که ازم خسته نشه و به عبارتی تکراری نشم براش لطفاً راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی 17 سالگی؛ اوج سن نوجوانی است. از 3 سال پیش ارتباط جدی و مجازی داشتید. 14 سالگی آیا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی است؟ نکته مهم این است که اشاره کردید او را تابحال ندیدید و صرفاً ویدیو کال داشتید؛ بنابراین شناخت شما از یکدیگر به این صورت کامل نخواهد بود. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر وطیفه سن شما، تحصیل و یادگیری مهارت است.

سلام من 19سالمه با یک پسری که چندسال از خودم بزرگتر هست تویه مجازی آشنا شدم اول بخاطر مسائل درسی بود ولی الان صحبتمون ادامه پیدا کرده و من بهش علاقه مند شدم. سؤالم اینه که آیا ابراز علاقه ی من به صورت مستقیم اون هم قبل از اینکه ببینمش درسته؟

سلام دوست گرامی خیر درست نیست. روش ابراز علاقه به صورت مستقیم برای شما خطرات و معایبی دارد که در آینده با آن درگیر خواهید شد. ابتدا باید او را ببینید و بشناسید و اجازه دهید تا ایشان در صورت تمایل ابراز علاقه خود را انجام دهد.

سلام من دراینساگرام به یک پسر خارجی علاقه مندهستم ولی اون منونمیشناسه وقتی بهش پیام میدم جواب نمیده ومیخوام اول باهاش دوست بشم وبعدباهاش رابطه برقرارکنم.چیکارکنم جواب پیامموبده؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مسیر را اشتباهی می‌روید، چون ه شخصی علاقمند هستید که به پیام‌های شما نیز جوابی نمی‌دهد. بهتر است در چنین شرایطی ابتدا برای خودتان مشخص کنید که به چه دلیل به او علاقمند شدید. سپس به این مساله فکر کنید که برای مثال او به پیام شما جواب داد و رابطه برقرار شد؛ چه هدفی بعد از این رابطه وجود دارد؟ بهتر است کمی منطقی‌تر فکر کنید.

من برای دوست شدن باهاش هدف دارم اون 6سال ازمن بزرگتره ولی اون جواب منونمیده.لطفابهم بگین چیکارکنم که جواب منوبده؟

سلام من دختری ۱۶ ساله هستم با آقای ۲۸ ساله ای در ارتباط هستم که شغلشون وکالت هست و از فامیل ها هستن من بهشون علاقه مند هستم ایشونم میگن اینطوره ولی خب بعضی اوقات دیر دیر سراغمو میگیره دلسرد میشم … اما اون میگه که کاراش سنگینه و واقعا نمی رسه وگرنه واقعا دوسم داره آیا درسته ارتباطم باهاشون؟ آیا ایشون راست میگن؟ من سعی میکنم کمتر پیام بدم تا اون پیشقدم بشه

سلام دوست گرامی سن شما و ایشان اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. 16 سالگی زمان مناسبی برای ورود به رابطه عاطفی نیست. احساس نیاز شما به توجه بیشتر، دقیقا یکی از مسائلی است که بواسطه سن‌تان بوجود آمده است. به واسطه کارشان که وکالت است، ممکن است زمان کافی برای رابطه و توجه نداشته باشند، اما مساله از پایه دچار مشکل است. 12 سال اختلاف سن.

سلام من توی یک گپ با پسری اشنا شدم 17 سالمه، اون میگفت دوستت دارم، مهربون بود، میگفت قبلا عشقش ولش کرده و به کسی اعتماد نداره، بعد سر حرف زدن من با یه پسری بهم گفت زیاد جوابشو نده من بهش گفتم مگه تو کی من هستی ک دستور میدی، اونم قاطی کرد و و الانم ازش خبری ندارم، براش خداحافطی نوشتم ولی سین زده و جواب نداره، نمیدونم واقعا دوسم داره یا نه، آخه فقط سه چهار روز با هم بودیم به بچه های دیگه گرچه میگفت رل منه ولی به خودم پیشنهادی نداده بود

سلام . من 17 سالمه و با یک پسر اشنا شدم و حس کردم که اون شخص رو‌ دوست دارم اما بعد از مدتی دوستی به من پیام دادن که دوستت ندارم و برای من هوس بودی منو فراموش کن و بعد بلاکم کرده بودند. الان بعد از چند مدتی برگشتن و ادعا کردن که دلشون برام تنگ شده و دوستم دارن . من باید چیکار کنم ؟ ایا ایشون منو دوست دارم یا اینکه بدنبال سرگرمی هستند؟

سلام دوست گرامی این رفت و آمدها رفتار جالبی نیست، در حال حاضر مهم این نیست که او چه گفته است، مهم این است که شما چه برداشتی از این رفتار دارید؟ بهتر است به بازگشت ایشان توجه خاصی نداشته باشید، بخصوص اینکه سن شما نیز سن بالایی نیست و قطعا فرصت‌های بهتری خواهید داشت.

با سلام ببخشید من 20سال دارم با یه نفر اشنا شدم که احساس میکنم بهشون علاقه مند شدم .اما چند روزی هست که احساس میکنم پیام های من برای اون جذابیت ندارد و احساس خستگی میکند . چگونه با اون چت کنم که چت هام براشون جذابیت داشته باشه.

سلام دوست گرامی از علاقمندی‌های او بپرسید، پشت سرهم پیام ارسال نکنید و سعی کنید تا وقتی سوال قبلی را جواب نداده‌اند، سوال و مساله جدیدی را مطرح نکنید تا احساس فشار نکند.

۲۵ سالمه و شخصی رو تو اینستا دیدم که بهش علاقه من شدم ۲۷ سالشه و ایرانی نیست دوست دارم بتونم باهاش ارتباط بگیرم و صحبت کنم

سلام دوست گرامی چون در اینستاگرام با او آشنا شدید، از همین برنامه برای شناخت حداقلی طرف مقابل استفاده کنید. برای مثال پیگیری صفحاتی که دنبال می‌کند تا علاقمندی‌هایش را متوجه شوید، اگر با او در حال حاضر صحبت می‌کنید، ارسال پست و یا استوری‌های جذاب و مورد علاقه‌اش می‌تواند شروع کننده گفتگوی بیشتر شود. گفتید ایرانی نیستند، علت این علاقمندی خود را پیدا کردید؟ هدف این علاقه و ارتباط را مشخص کردید؟ نیاز است تا این مسائل را نیز پیش از برقراری رابطه مشخص کنید.

سلام. بله ایشون ایرانی نیستند.اهل اتریش هستند ولی مسلمون هستند ..براشون کامنت میزارم به کامنتام جواب میدند اما دایرکت رو چک نمیکنن.بهشون ایمیل زدم.

سلام من تو فضای مجازی صفحه یک دندانپزشک دنبال میکردم بعد ایشون چندباری در پست ها و استوری عکسشون گذاشتن و من ازشون خوشم امد پیجشون کاریه و من فالو نکردن دوبار هم استوری ریپلای کردم با استیکر جواب دادن من خودم دبیر هستم و دوست داشتم تو دایرکت بهش جواب بدم اما نمیدونم از کجا شروع کنم مخصوصا اینکه تقریبا پیجشون کاری

سلام دوست گرامی شما تلاش خودتان را برای نزدیک شدن به ایشان انجام دادید، برای مثال او را فالو کردید، به استوری‌هایش واکنش نشان دادید و… اما طرف مقابل فعلاً قدمی برای صحبت با شما برنداشته‌اند. در چنین حالتی شما ابتدا بررسی کنید که دلیل اینکه از او خوشتان آمده است چیست؟ آیا وجه اجتماعی و شغل او شما را جذب کرده است؟ رفتارهای خاصی نشان می‌دهند که جذاب بوده است؟ آیا این علاقمندی عاقلانه و واقع‌بینانه است یا خیر؟ در هر صورت شما نیاز دارید ابزارهای بیشتری برای ابراز علاقمندی‌تان داشته باشید. برای ارزیابی وضعیت و شرایط شما و دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام ممنونم از مطالب خوبتون. من یکی از پسرای نزدیک فامیل رو دوست دارم و احساس می کنم اونم همین احساس رو به من داره. مثلاً با حمایت هاش، گاه و بیگاه پیام دادن ..هاش، علاقه‌ای که غیر مستقیم بهم نشون میده اما فکر می کنم اون هم مثل من از دوست داشتنش تردید داره چون تا حالا هیچ حرفی در این باره نزده و قبلا هم بهمن گفته بوده از یکی خوشش اومده ولی نمیدونه اسمشو چی بزاره. به نظر شما من باید با این آقا چیکار کنم همچنان دوستش داشته باشم یا پیشنهاد دیگه ای دارید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. علامت‌هایی که به شما ثابت کند او به شما علاقه دارد می‌تواند درست یا غلط باشد. اما تا زمانی که طرف مقابل به صورت مستقیم ابراز علاقه نکند، این مساله برای شما روشن نخواهد شد. بنابراین اجازه دهید تا او با احساساتش کنار بیاید و بتواند به زبان بیاورد. یک بازه زمانی برای این احساسات در نظر بگیرید تا بیش از اندازه وقت خود را تلف نکنید.

با سلام در فضای مجازی با پسری که ۲۹ سال دارد و ۸ سال از من بزرگ تر است آشنا شده ام ایشان همان اول فالو کردن به من پیام دادند و بعد از ۱۰ ۱۲ پیام گفتند که شاید همو دیدیم گذشت و گذشت من از صورتم عکس هایی را استوری کردم و ایشان ریپلای زدند و در نهایت خواستند با من قرار بگذارند ولی من اول قبول نکردم بعد از چند روز گفتم که باشه اگه وقت شد راهتون به شهر ما افتاد همو میبینیم به هم شماره هم دادیم و هر از گاهی احساس میکنم به خاطر عکس های کلوزاپ که از خودم استوری میکنم حسادت میکنن ولی وقتی تلفنی صحبت کردیم گفتند که من دوست اجتماعی شون هستم و قرار و شماره دلیل خاصی نداره البته اشاره کنم که شکست عشقی بزرگی خوردن و اعتماد ندارن و من حس میکنم میخوان کار شونو محکم بگیرن خودشون هم همینو گفتن به نظر تون ایشون نظر جدی به من دادن و به دنبال کسب اعتماد هستن یا نه صرفا دوست اجتماعی میبینن منو؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید از دوشهر متفاوت هستید، اگر آشنایی شما از طریق اینستاگرام بوده است، بهتر است قبل از هر سرمایه‌گذاری عاطفی، ابتدا با دیدار حضوری ایشان را دقیق‌تر بشناسید شکست عشقی بزرگ ایشان اگر حل نشده باشد، یعنی پرونده رابطه قبل باز است و شما در این زمان قربانی خواهید شد. بنابراین بهتر است با دید وسیع‌تر و عاقلانه‌تر به این رابطه و پیشنهاداتش فکر کنیدف به نظر نمی‌رسد ایشان جدی باشند.

سلام من با دختری توی مجازی اشنا شدم تو گپ چت میکردیم و بهم علاقه مند شدیم خلاصه دختره به من علاقه نشون داد و منم بعدش بیشتر علاقه مند شدم بهش بعده یه مدت من بیشتر علاقه مند شدم اون کمی سنگین شد. من دوس داشتم با ویس حرف بزنیم و تلفنی حرف بزنیم و همدیگه رو ببینیم ولی دختره میگفت موقعیت این چیزارو ندارم. شمارمم گرفته ولی شمارشو به من نداده نمیدونم منو واسه سرگرمی میخواد یا نه؟ من چیکار کنم بهش بیشتر ابراز علاقه کنم شاید سنگین بشه نمیدونم چیکار کنم بیشتر واسش جذاب بشم راهنمایی کنید.

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. درخواست شما برای آشنایی بیشتر و دیدار حضوری پس از یک رابطه مجازی کاملاً طبیعی است. علت اینکه ایشان قبول نکرده‌اند، می‌تواند متفاوت باشد. اما باید به کیفیت صحبت‌های ایشان با خودتان توجه کنید. برای جذاب‌تر شدن، سعی کنید شنونده خوبی برای حرف‌هایش باشید و زمان‌هایی که از شما نظر می‌خواهد، حتما نظر خودتان را بگویید. علائق او را شناسایی کنید و از اهدافش برای آینده بپرسید. اگر در اهدافش هیچ اثری از وجود شما نیست، بهتر است جدی‌تر به این رابطه فکر کنید.

سلام من مجازی با کسی اشنا شدم و از ایشون خوشم اومد بعدش ایشون گفتند که بریم بیرون و بعد رفتیم. اونجا ایشون گفتن که ما به درد هم نمی خوریم و منو فراموش کن و گفتن که منو به عنوان همکار بدون منم هم گفتم منو در اینستا انفالو کن من نمیخوام همکارم باشی ولی ایشون انفالو نکردن و من واقعا ایشون دوست دارم و نمی دونم باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام دوست گرانمی اگر بلافاصله بعد از دیدارتان ایشان اشاره کردند که شما را نمی‌خواهند یا بدرد هم نمی‌خورید، باید یک دور این ملاقات را مرور کنید. رفتارهای خودتان، حرف‌هایی که به ایشان زدید، حرف‌ها و نظراتی که از طرف ایشان شنیدید. و اما درباره آنفالو کردن، چرا شما به ایشان این را گفتید که شما را آنفالو کنند؟ چون این تصمیم برای صفحه خودتان است نه او! بعنوان همکار بودن و به آن چشم نگاه کردن، برای افرادی که برای آشنایی اقدام می‌کنند، دشوار است. چون رابطه رشد می‌کند و به شکل قبلی خود برنمی‌گردد. برای جذب عشق و یا پذیرش این جدایی، حتماً از مشورت با مشاوران رادیو عشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختر ۱۶ سالمه با یه پسر تو به گپ اشنا شدم ۲۷ سالش بود مشخص بود دنبال رابطه جنسیه من بهش میگفتم نمیتونم واین حرفا ناراحتم میکنه بعد میگفت باشه مشکلی نیس من دیگه حرفشو نمیزنم من زیاد در دسترس نیستم خیلی کم پیش میاد باهم صحبت کنیم اما اون پیام میده کجایی چرا نیستت و این حرفا گفت واسه ازدواج میخوامت من باور نکردم گفتم اختلاف سنیمون خیلی زیاده گفت واسش مهم نیس و دیگ اصلا راجب رابطه هیچ حرفی نزد راجب چیزای ک من علاقه دارم حرف میزنم و گوش میده گاهی وقتا شوخی میکنه یا رو من حساسیت نشون میده بنظرتون واقعا منو دوست داره؟

سلام دوست گرامی کار درستی کردید که با او مخالفت کردید، چون هم شرایط سنی شما مناسب نیست و هم شناختی از یکدیگر ندارید. خیر نمی‌توان با این حرف که من می‌خواهم با تو ازدواج کنم، به این نتیجه برسیم که او به شما علاقه دارد.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

امروزه دنیای ما انسان‌ها با حضور تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است؛ یکی از مهم‌ترین این تغییرات در حوزه ارتباطات رخ داده است. فضای مجازی و برنامه‌های مختلف گفت‌و‌گو مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام این امکان را برای افراد فراهم کرده است که خیلی راحت‌تر از گذشته با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از موارد پر استفاده از این برنامه‌ها، در دوران آشنایی است؛ افراد سعی می‌کنند با وجود محدودیت‌هایی که این برنامه‌ها نسبت به ملاقات‌های حضوری دارند، باز هم به طرز صحیحی از آن برای ارتباط استفاده کنند؛ اما آیا گفت‌و‌‌گو در فضای مجازی مشابه گفت و گوی رو در رو است؟ جواب این سوال این است: هم بله و هم نه.

درست است که شما اگر مهارت‌های ارتباطی لازم را داشته باشید، در اینجا کارتان راحت‌تر است، اما به طور کلی اینکه بتوانید در چت‌هایتان فردی جذاب باشید نیز سواد و مهارت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما می‌خواهید در چت و پیام‌های خود فردی جذاب باشید، بهتر است روش درست پیام دادن را یاد بگیرید. شما می‌توانید به‌راحتی اصول دلبری کردن در فضای مجازی، جذب فرد مقابل در چت، تور کردن پسر در چت را  یاد بگیرید. به‌علاوه، می‌توانید آموزش‌های خیلی ساده‌ای درباره روش‌های برای باز کردن سر صحبت یا دعوت غیر مستقیم فرد مقابل به بیرون برای آشنایی بیشتر و … را ببینید. برای یادگرفتن این مهارت‌ها، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شما نیز حتما معتقد هستید که وقتی به دنیای هیجان‌انگیز آشنایی با جنس مخالف قدم می‌گذارید، هیچ راهی برای فرار کردن از چت کردن و پیام فرستادن وجود ندارد. پس برای این که در این راه موفق‌تر باشید، توصیه‌های زیر را بخوانید تا یاد بگیرید که چطور باید در فضای مجازی با طرف مقابلتان چت کنید و از او دلبری کنید.

معلوم نیست که از چه زمانی تا این حد تنبل شدیم، اما فرستادن پیام ساده‌ای مانند یک “سلام” خالی بدون شک جایزۀ تنبلانه‌ترین روش ممکن را برای چت کردن در یک رابطه به خود اختصاص می‌دهد. درست است که می‌خواهید طرف مقابل را وادار کنید تا تکانی به خودش بدهد و او را محک بزنید که آیا اصلاً دوست دارد با شما وارد رابطه شود و برایتان پیام بفرستد یا خیر، اما روش‌های خلاقانه‌تر بی‌شمار دیگری هم برای جلب توجه او وجود دارد. پیامی برایش بفرستید تا دلیلی برای جواب دادن به شما داشته باشد. مثلاً می‌توانید پیام‌های زیر را امتحان کنید:

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

(البته مثال‌هایی که در اینجا آورده شده، مربوط به کسانی هست که با یکدیگر به قصد ازدواج آشنا هستند و می‌خواهند رابطه‌شان را صمیمی‌تر کنند و در مورد کسانی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند، توصیه نمی‌شود).

اگر او را خیلی نمی‌شناسید و می‌خواهید ارتباطتان را با او شروع کنید، بهتر است یک موضوع مشترک را بهانه کنید؛ به عنوان مثال اگر یک جلسه غیبت کردید، از همکلاسیتان درباره مباحث آن جلسه سوال کنید یا درباره آخرین موضوعی که صحبت کردید عکس یا نوشته‌ای ارسال کنید.

پیام‌های بالا دو فایده دارد؛ اول این که به او می‌فهماند به یادش بوده‌اید و دوم این که دلیلی به او می‌دهد تا به شما جواب بدهد. هدف اصلی از فرستادن پیام این است که طرف مقابل را درگیر گفتگو کنید، پس با فرستادن پیام‌های بی‌معنی از هدف اصلیتان دور نشوید. می‌خواهید یک قرار ملاقات با او ترتیب بدهید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید؟ می‌خواهید گفتگوی صمیمانه‌تری با هم داشته باشید؟ هنگامی که اولین پیام را برای شروع کردن چت می‌فرستید، هدف اصلیتان را در نظر داشته باشید.

شاید فکر کنید احمقانه است که مردان عاشق زنان دور از دسترس هستند، اما قدرتی را که با از دسترس خارج کردن خودتان و وادار کردن طرف مقابل به دنبال کردن شما پیدا می‌کنید، دست‌کم نگیرید. اگر همیشه در دسترسش باشید، ممکن است جذابییتان را برای او از دست بدهید. اما اگر به او نشان بدهید یک بانوی پرمشغله هستید که مسئولیت کارهای زیادی را به عهده دارد، برایش جذاب‌تر و خواستنی‌تر خواهید شد. اگر می‌خواهید در چت جذاب باشید، به او بفهمانید که نمی‌توانید همیشه در دسترس باشید. وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید، به شیوه‌ای به پیامش جواب بدهید که متوجه بشود الان بیرون هستید و پیامش را بعداً با دقت می‌خوانید و جواب می‌دهید.

این روش قبل از هر چیز مودبانه است، چون وقتی پیامی را برای یک نفر می‌فرستید و او تا ساعت‌ها بعد جوابی به شما نمی‌هد، مسلماً عصبی می‌شوید. به این ترتیب دریافت پیام را تایید می‌کنید، اما با ملایمت به او می‌فهمانید که فعلاً در دسترس نیستید. همچنین می‌توانید به او بگویید که الان کجا هستید، مثلاً می‌توانید عکسی را از کنسرتی که در حال تماشایش هستید یا غذایی که سفارش داده‌اید، برایش بفرستید. به این ترتیب در عین حال که به او نشان می‌دهید زندگی شخصی خودتان را دارید و این‌طور نیست که تمام روز منتظرش بنشینید تا شاید پیامی برایتان بفرستد، او احساس می‌کند به هم نزدیک‌تر شده‌اید.

می‌توانید پیام‌هایی مانند پیام‌های زیر را برایش بفرستید:

وقتی هنوز در مرحلۀ آشنایی هستید، دوست دارید که طرف مقابل سوالاتی دربارۀ زندگی شخصی و علائقتان بپرسد، پس چرا خودتان این کار را متقابلاً انجام ندهید؟ سوال پرسیدن دربارۀ شغل، خانواده، سرگرمی‌ها و روز عشقتان راهکار فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مند نگه داشتن او به خودتان است. وقتی به زندگیش علاقه نشان می‌دهید، او مطمئن می‌شود که برایتان اهمیت دارد و خودش هم متقابلاً به شما توجه می‌کند.

حتما بخوانید: با این چند تا پیام قلب پسرها را به دست بیاورید  

 

شما نباید در زمان آشنایی بازی‌های روانی راه بیاندازید؛ اما اگر با سیاست پیش بروید و راهکار مناسبی را انتخاب کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. اگر الان ظرف چند ثانیه به او جواب دهید، اما بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، وقتی شور و اشتیاق اولیه فروکش کرد، پیام‌هایش را با تاخیر جواب بدهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ او به سرعت متوجه موضوع می‌شود. به علاوه باز هم مسئله تعقیب کردن و جذابیت آن مطرح است. اگر به سرعت جواب بدهید، احساس می‌کند که همیشه در دسترسش هستید و ادامه دادن به رابطه دیگر برایش چالش‌برانگیز و جذاب نخواهد بود.

قاعدۀ کلی دیگر این است که ببینید او چقدر سریع جواب پیام‌هایتان را می‌دهد. اگر کل روز طول می‌کشد تا او جوابتان را بدهد، مسلماً درست نیست که در لحظه به او جواب بدهید. اما اگر او به سرعت به پیام‌هایتان جواب می‌دهد، شما هم می‌توانید همین کار را بکنید. فقط قبل از جواب دادن به او کمی دست‌دست کنید تا مدتی بگذرد یا گوشی تلفنتان را در اتاق دیگری بگذارید تا صدای نوتیفیکشن‌های پیام‌هایش را نشنوید.

همان طور که چت کردن و پیام فرستادن برای یکدیگر ظرف سال‌های گذشته تغییر کرده است، استفاده از ایموجی‌ها نیز کاملاً متحول شده است. امروزه دیگر فقط نوجوانان از این شکلک‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از بزرگسالان نیز منظور اصلی خود از به کار بردن واژگان مختلف را به کمک ایموجی‌ها واضح‌تر بیان می‌کنند و به این ترتیب از سوءتفاهم‌ها و سوءتعبیرهایی که ممکن است از خواندن یک متن ساده پیش بیاید، جلوگیری می‌کنند. اما مراقب میزان استفاده‌تان از ایموجی‌ها و گیف‌ها باشید. اگر طرف مقابل تا به حال حتی یک ایموجی هم برایتان نفرستاده است، مسلماً دوست ندارید که با اضافه کردن این شکلک‌ها به پیامتان بچه به نظرش برسید. سعی کنید پیام‌هایتان متناسب با پیام‌های طرف مقابلتان باشد و همگام با او پیش بروید.

در مثال‌های زیر می‌بینید که استفاده از ایموجی چگونه معنای متن را واضح‌تر منتقل می‌کند:

حتما بخوانید: در روابط عاشقانه از این پیام‌ها استفاده نکنید  

 

حتماً از آشنا شدن با او به شدت هیجان‌زده‌اید، اما بهتر است همیشه برای شروع گفتگو پیشقدم نشوید تا بیش از اندازه مشتاق به نظر نرسید. بگذارید گاهی اوقات هم او پیشقدم شود، بعد به او دلگرمی بدهید. مثلاً فرض کنید که او هر روز صبح به شما پیام می‌دهد و روز خوبی برایتان آرزو می‌کند. این پیام‌های صبحگاهی شما را از صمیم قلب خوشحال می‌کند، پس به او بگویید که چقدر این کارش را دوست دارید تا او همچنان به این کار ادامه دهد.

از طرف دیگر نباید بگذارید که پیام فرستادن کاملاً یک‌طرفه شود؛ پس از آن که او چند بار اول پیام فرستاد، یک بار هم شما پیشقدم شوید. به این ترتیب به او نشان می‌دهید که دوستش دارید و از این که گاهی قدم جلو بگذارید، واهمه‌ای ندارید. برای این که در چت جذاب باشید، باید به الگوها توجه کنید و زمانبندی مناسبی داشته باشید. اگر ناظر و یادگیرندۀ خوبی باشید، به زودی متوجه خواهید شد که او تقریباً هر روز هم‌زمان با شما پیام می‌دهد. هر از گاه پیشدستی کنید و زودتر از همیشه برایش پیام بفرستید تا با این غافلگیری خوشایند از او دلبری کرده باشید.

می‌خواهید برای تعطیلات آخر هفته برنامه‌ریزی کنید؟ بیشتر او را بشناسید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید تا متوجه شود که به یادش هستید؟ وقتی در حال نوشتن یک پیام هستید، هدف اصلیتان را مد نظر داشته باشید تا بتوانید گفتگو را در جهت مناسب پیش ببرید. به علاوه به این ترتیب وقت طرف مقابلتان را هم هدر نمی‌دهید، چون اصلاً نمی‌توانید تصور کنید که وقتی او پیامتان را دریافت می‌کند، در حال انجام دادن چه کاری است.

این توصیه برای این که بتوانید طرف مقابل را در چت کردن عاشق خودتان بکنید، فوق‌العاده است. وقتی پیامی را برایش می‌فرستید، تا وقتی خبری از او نشده است، دیگر پیامی ارسال نکنید. البته چون در روزهای اول آشنایی احساس ناامنی می‌کنید و فکر می‌کنید رابطه‌تان متزلزل است، دیر جواب دادن او نگرانتان می‌کند که مبادا دیگر علاقه‌ای به شما ندارد. اما بهتر است یک نفس عمیق بکشید و کمی صبر داشته باشید.

به این نکته دقت کنید که نمی‌دانید او الان مشغول چه کاری است؛ شاید با دوستانش است، شاید خوابیده است، شاید هم گوشیش شارژ ندارد و خاموش شده است. سکوت کردن علامت بی‌توجهی نیست؛ اما اگر وقتی در دسترس نیست، او را با پیام‌های پی در پی بمباران کنید، مطمئن باشید که به تدریج علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

حتما بخوانید:عشقم جواب پیامم رو نمی‌ده، چی کار کنم؟  

 

یکی از بهترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن با مردی که به تازگی با او آشنا شده‌اید، این است که از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید. خنده رابط فوق‌العاده‌ای است و می‌توانید گفتگوهای جدی‌تر را با کمی چاشنی شوخی متعادل کنید (“در چه حالی؟ به دنبال چه میگردی؟”). پژوهشگران در مطالعات روانشناختی دریافته‌اند که مردان نشاط و شوخ‌طبعی را در زنان، به ویژه در ابتدای رابطه دوست دارند. زنان شوخ‌طبع به نظر مردان لوندی و جذابیت خاصی دارند و به راحتی می‌توانند از آنان دلبری کنند. بنابراین حس شوخ‌طبعیتان را در چت کردن به او نشان بدهید تا در تور کردنش موفق شوید.

واقعیت این است که چت کردن همواره بهترین کانال ارتباطی نیست. تماس تلفنی یا از آن هم بهتر، ملاقات حضوری باعث می‌شود که گفتگو سریع‌تر و بهتر جریان پیدا کند، بنابراین اگر چت‌هایتان روزبه روز طولانی‌تر می‌شود یا می‌خواهید دربارۀ موضوع جدی و سنگینی، مانند بیماری شدید مادربزرگش، با هم حرف بزنید، بهتر است کانال ارتباطیتان را تغییر بدهید. روش‌های هم‌زمانی مانند تماس تلفنی یا ویدئو چت برای گفتگوهای جدی‌تر مناسب‌تراند و به هر دو طرف اجازه می‌دهند که مشارکت فعال و موثری در گفتگو داشته باشند.

ارتباط برقرار کردن فقط کلامی یا مکتوب نیست. می‌توانید هر از گاه عکسی را نیز در چت‌هایتان برایش بفرستید. اشکالی ندارد که در واتس‌اپ یا سایر برنامه‌های ارتباطی در فضای مجازی سلفی بامزه‌ای را که از خودتان گرفته‌اید، برایش بفرستید، اما لطفاً زیاده‌روی نکنید. اگر مرتباً برایش سلفی بفرستید، فکر می‌کند که از خودپسندی یا خودشیفتگی رنج می‌برید. عکس‌های دیگری هم به جز سلفی وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید یک عکس خنده‌دار یا عکسی را از کاری که در حال انجام دادن آن هستید، برایش بفرستید و از او هم بخواهید که همین کار را بکند. اگر امروز قرار بوده کوهنوردی کند، از او بخواهید عکسی از قله برایتان بفرستد. اگر او را تشویق کنید که عکس‌هایی را از زندگیتان با هم به اشتراک بگذارید، می‌توانید او را به گفتگوهایتان علاقه‌مند نگه دارید و گفتگو و رابطه‌تان را به مرحلۀ بعدی ببرید.

دوست دارید که طرف مقابل از شما دربارۀ روزتان بپرسد، این‎‌طور نیست؟ دلیلی ندارد که او هم این پیگیری‌ها و سوالات را دوست نداشته باشد. سوال پرسیدن دربارۀ فعالیت‌های روزمره موضوع فوق‌العاده‌ای برای شروع گفتگو است. اگر جواب داد که روز خوبی دارد و همه چیز بر وفق مرادش است، شما هم می‌توانید دربارۀ روز خودتان با او حرف بزنید. اما اگر گفت که اوضاع به هم ریخته است، می‌توانید سنگ صبورش بشوید. به جوابش توجه کنید و سوالات بیشتری بپرسید. هر روز گفتگویتان را با یک جملۀ ثابت شروع نکنید تا گفتگو برایش کسل کننده و یکنواخت نشود. به خاطر بسپارید که می‌خواهید گفتگویتان را جذاب و بانشاط نگه دارید، نه این که در دام تکرار بیفتید.

پیام با نامه تفاوت دارد و باید کوتاه و مختصر باشد. اگر فکر می‌کنید که قرار است چتتان طولانی شود و مجبور هستید دربارۀ موضوعی توضیحات طولانی بدهید، بهتر است از گزینۀ تماس تلفنی استفاده کنید. اگر پیام‌هایتان را کوتاه نگه دارید، فرصت ایجاد یک گفتگوی رفت و برگشتی موثر را به وجود می‌آورید. اگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارید، آن را در چند جمله و پیام‌های مجزا بفرستید تا او هم فرصت خواندن و جواب دادن داشته باشد. البته فرستادن پیام‌های سه کلمه‌ای هم هیچ جذابیتی ندارد. با جمله‌های کامل به او جواب بدهید، فقط مراقب باشید که مثنوی برایش ننویسید.

هرچه زمان بیشتری را با کسی که دوست دارید، سپری کنید، با او راحت‌تر و صمیمی‌تر می‌شوید و می‌توانید بدون رودربایستی سفرۀ دلتان را پیش او باز کنید. این راحتی در کل خوب است، اما قرار نیست که از آن به عنوان فرصتی برای گله و شکایت کردن استفاده کنید. این که هر از گاه شکایتی بکنید، مثلاً بگویید: “وای، پختم از گرما!” اشکالی ندارد، اما مرز باریکی بین گفتگو کردن دربارۀ موضوعی که ناراحتتان می‌کند و شکایت کردن و غر زدن وجود دارد. این مرز را تشخیص بدهید و مراقب باشید که از آن عبور نکنید. اگر موضوعی واقعاً ناراحتتان می‌کند و می‌خواهید دربارۀ آن حرف بزنید، بهتر است این گله‌گذاری‌ها را تلفنی یا در ملاقات حضوری انجام بدهید. در غیر این صورت دختری غرغرو به نظرش خواهید رسید که مسلماً اصلاً جذاب نیست.

اگر به کسی علاقه دارید و تنها راه ارتباطیتان اینستاگرام است، می‌توانید با استفاده از این اصول او را به خودتان علاقه‌مند کنید؛ البته اگر صفحه او را در اینستاگرام ندارید، باید اول او را دنبال کنید، بعد. اگر با کسی در ارتباط هستید نیز می‌توانید از این تکنیک‌ها برای علاقه‌مندتر کردن او استفاده کنید.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

مطالعات نشان می‌دهد عکس‌هایی که تصویر چهره در آنها به چشم می‌خورد، بهتر از عکس‌های دیگر هستند. این نتیجه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. انسان‌ها می‌خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دیدن صورت یکدیگر این ارتباط را تسهیل می‌کند. از این گذشته کدام پسری است که از دیدن صورت دوست‌داشتنی و بامزۀ یک دختر بدش بیاید؟

مطمئن باشید که کپشن‌های بامزه توجه پسرها را در اینستاگرام جلب می‌کند. فقط کافی است که شوخ و بامزه باشید. پسرها دوست دارند که دخترها را بخندانند، اما از طرف دیگر از این که دوست دختری بامزه و شوخ‌طبع هم داشته باشند، هم بدشان نمی‌آید، پس بامزه باشید.

تا اول صفحه‌اش بروید و عکس‌های قدیمیش را لایک کنید. به این ترتیب متوجه می‌شود که به صفحه‌اش نگاه کرده‌اید و تا ابتدای آن پیش رفته‌اید. البته با احتیاط پیش بروید، چون ممکن است فکر کند که قصد فضولی کردن در زندگیش را دارید یا بیکارید. پس اگر می‌توانید از پسش بربیایید و با احتیاط پیش بروید، انجامش بدهید.

بدون این که عجیب و غریب رفتار کنید، زیر بعضی پست‌هایش نظر بنویسید. مراقب باشید که کامنتتان بی‌معنی نباشد، نظری بنویسید که مجبور شود به آن جواب بدهد، حتی اگر این جواب یک “متشکرم” ساده باشد. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید توجه پسری را در اینستاگرام جلب کنید، دقت کنید که نظرتان جذاب باشد.

اگر هر روز چهار سلفی پست کنید، مطمئن باشید که این سلفی‌های تکراری هیچ جذابیتی برایش نخواهد داشت. پسرها دخترهای متواضع را دوست دارند، اما اگر سلفی‌های زیادی را از خودتان به اشتراک بگذارید، او از دیدن آنها خسته خواهد شد. اما اگر کمتر پست بگذارید، به نظرش می‌آید که زندگی پرمشغله‌ای دارید و نمی‌توانید شب و روزتان را به پست کردن در ایسنتاگرام بگذرانید. وقتی کمتر پست بگذارید، با انتشار یک پست جدید توجهش را بیشتر جلب می‌کنید. این روش حتماً جواب می‌دهد.

چون اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داده است، دنبال کننده‌ها پست‌های اصلیتان را خیلی کمتر از قبل می‌بینند. استوری‌ها اینستاگرام را به تصرف خود درآورده‌اند، چون هنوز به ترتیب زمانی دیده می‌شوند، بنابراین اگر استوری پست کنید، احتمال این که او پستتان را ببیند، بیشتر می‌شود. پست زیبا و بامزه‌ای را از روز خودتان به اشتراک بگذارید تا هم توجه کسی را که دوست دارید، جلب کنید و هم او را ترغیب کنید که پست مشابهی را بگذارد.

 امروزه استفاده از فضای مجازی برای ارتباطات بسیار متداول شده است، به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید برای جذب کسی که دوست دارید و دلبری کردن در فضای مجازی چه کارهایی باید انجام دهید. در اینجا چند راهنمایی بسیاری کاربردی برای رسیدن به این هدفتان ارائه می‌دهیم:

هیچ‌وقت فقط پیام سلام خالی نفرستید؛ به فرد مقابل نشان دهید که شما هم زندگی شخصی خودتان را دارید؛ از او سوال کنید؛ همیشه به سرعت جواب او را ندهید؛ از ایموجی‌ها به شکل صحیحش استفاده کنید؛ بگذارید او هم گاهی سر صحبت را باز کند؛ برای پیام‌هایی که می‌فرستید، هدف داشته باشید؛ منتظر بمانید که جواب پیام قبلی شما را بدهد بعد پیام بعدی را ارسال کنید؛ از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که چه زمانی از وسایل دیگر ارتباطی استفاده کنید؛ گاهی برای فرد مقابل عکس ارسال کنید؛ در مورد روزش از او سوال کنید؛ پیام‌های بلند نفرستید و دائم شکایت نکنید.

اگر در ایسنتاگرام می‌خواهید کسی را جذب خودتان کنید، می‌توانید عکس‌هایی از صورتتان در آنجا به اشتراک بگذارید، از کپشن‌های بامزه استفاده کنید، عکس‌های قدیمی او را لایک کنید، زیر برخی از پست‌هایش نظر بنویسید، زیاد عکس از خودتان نگذارید و در نهایت اینکه از امکان استوری گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من از یک دختر خوشم میاد ولی نمی دونم چطور سر بحث رو باهاش وا کنم باهاش حرف بزنم میخوام شوخ طبع باشم ولی نمی دونم چطوری چی باید بگم که خوشش بیاد به من بگید چ کار کنم

سلام دوست گرامی ابتدا به دنبال یک نقطه مشترک برای صحبت باشید، برای مثال به میزانی که از علاقمندی‌های او راجع به یک مساله آگاهی دارید، وارد صحبت شوید تا شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنید. سپس می‌توانید برای یادگیری بیشتر مهارت‌های ارتباطی، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من 17سالمه و 7ماهی میشه که با یه پسر هم کلاسی خودم آشنا شدم ایشون واقعا مودب هستند و راجبه هیچ مسئله جنسی باهم حرف نزدیم و بخاطر کنکورمون هفته ای یک بار در حد بیست دقیقه چت می کنیم و واقعا در مسائل درسی کمک گر همیم و بعد از دانشگاه قصد ازدواج داریم به نظرتون حس ایشون ادامه داره یا چیکار کنم ادامه داشته باشه؟

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و ارتباط شما بایکدیگر در همین سطح نخواهد ماند و پیشرفت می‌کند. بنابراین بهتر است تمرکز شما روی مساله درس‌تان باشد.

سلام من دختری ۱۹ ساله هستم که خیلی وقته یه پسری که ۱۰ سال از خودم بزرگتر ه دوست دارم .و ایشون یهو داخل اینستاگرام شروع به چت کردن بامن کردن و خوب منم بهش گفتم بدم ازش نمیاد و اولین بار هست که میخوام باپسری وارد رابطه بشم حالا ترسم از اینه که اون واقعا حسی نسبت به من نداشته باشه و من میخوام این رابطه به ازدواج کشیده بشه ولی نمیدونم اصلا اون نظرش درمورد من چیه واصلا کار درستی میکنم یانه؟

سلام دوست گرامی هدف‌گذاری شما بدون شناخت است که این نشانه عدم آگاهی درباره قوانین رابطه و نداشتن مهارت ارتباطی است. شما ابتدا باید بتوانید خارج از فضای مجازی او را کمی بشناسید، اهدافش را بررسی کنید، سپس اگر مایل به ازدواج بودید؛ به مشاور مراجعه کنید.

من باپسری که دوستش دارم ۶سال اختلاف سنی داریم یعنی اون ۶سال ازمن بزرگتره ولی اون منونمیشناسه وایرانی نیست پسرمعروفی است ومن بهش علاقه مندهستم بهش پیام دادم ولی اون جواب پیام منونمیده.میشه بهم بگین چیکارکنم که جوابموبده؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه بنده ۱۵ سال دارم و با دختری که ۳ ماه ازم بزرگتره حدود ۲ ماه هست صحبت میکنم و خب اوایل رفتاری سنگین داشتند ولی الان باهم خیلی صمیمی هستیم ساعت ها با تلفن باهم صحبت میکنیم ولی ایشون گفتند که منو فقط به عنوان یه دوست می بینند هر چند من دائما تلاش میکنم که تحت تاثیر قرارش بدم و چندین بار نشاته هایی دیدم که ایشون هم به من علاقه دارن مثل “منم دوست دارم و…. ” و خب باهم برای آینده هم همیشه کلی برنامه میریزیم ولی اهل شهر های مختلف هستیم بنظرتون من میتونم روزی دلشو بدست بیارم؟

سلام دوست گرامی کسی از آینده اطلاع ندارد؛ اما چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، این مساله است که سن هردوی شما پایین است و فعلا برای تصمیم گرفتن درباره رابطه عاطفی شرایط مناسبی ندارید.

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم و به مدت سه سال هست که با پسری رابطه جدی دارم… مجازی و تا الان هم همو ندیدیم…ولی هر روز ویدیو کال و تماس داریم با هم…منو دوس داره و کاملا ازش مطمعنم و اعتماد دارم…در طی این مدت قهر و اشتی های زیادی داشتیم.ولی حقیقتش اینه دوتامون ا ته دل همدیگه رو دوست داریم…تنها نگرانی من اینه چطور رفتار کنم و طرز چت کردنم چطور باشه که ازم خسته نشه و به عبارتی تکراری نشم براش لطفاً راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی 17 سالگی؛ اوج سن نوجوانی است. از 3 سال پیش ارتباط جدی و مجازی داشتید. 14 سالگی آیا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی است؟ نکته مهم این است که اشاره کردید او را تابحال ندیدید و صرفاً ویدیو کال داشتید؛ بنابراین شناخت شما از یکدیگر به این صورت کامل نخواهد بود. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر وطیفه سن شما، تحصیل و یادگیری مهارت است.

سلام من 19سالمه با یک پسری که چندسال از خودم بزرگتر هست تویه مجازی آشنا شدم اول بخاطر مسائل درسی بود ولی الان صحبتمون ادامه پیدا کرده و من بهش علاقه مند شدم. سؤالم اینه که آیا ابراز علاقه ی من به صورت مستقیم اون هم قبل از اینکه ببینمش درسته؟

سلام دوست گرامی خیر درست نیست. روش ابراز علاقه به صورت مستقیم برای شما خطرات و معایبی دارد که در آینده با آن درگیر خواهید شد. ابتدا باید او را ببینید و بشناسید و اجازه دهید تا ایشان در صورت تمایل ابراز علاقه خود را انجام دهد.

سلام من دراینساگرام به یک پسر خارجی علاقه مندهستم ولی اون منونمیشناسه وقتی بهش پیام میدم جواب نمیده ومیخوام اول باهاش دوست بشم وبعدباهاش رابطه برقرارکنم.چیکارکنم جواب پیامموبده؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مسیر را اشتباهی می‌روید، چون ه شخصی علاقمند هستید که به پیام‌های شما نیز جوابی نمی‌دهد. بهتر است در چنین شرایطی ابتدا برای خودتان مشخص کنید که به چه دلیل به او علاقمند شدید. سپس به این مساله فکر کنید که برای مثال او به پیام شما جواب داد و رابطه برقرار شد؛ چه هدفی بعد از این رابطه وجود دارد؟ بهتر است کمی منطقی‌تر فکر کنید.

من برای دوست شدن باهاش هدف دارم اون 6سال ازمن بزرگتره ولی اون جواب منونمیده.لطفابهم بگین چیکارکنم که جواب منوبده؟

سلام من دختری ۱۶ ساله هستم با آقای ۲۸ ساله ای در ارتباط هستم که شغلشون وکالت هست و از فامیل ها هستن من بهشون علاقه مند هستم ایشونم میگن اینطوره ولی خب بعضی اوقات دیر دیر سراغمو میگیره دلسرد میشم … اما اون میگه که کاراش سنگینه و واقعا نمی رسه وگرنه واقعا دوسم داره آیا درسته ارتباطم باهاشون؟ آیا ایشون راست میگن؟ من سعی میکنم کمتر پیام بدم تا اون پیشقدم بشه

سلام دوست گرامی سن شما و ایشان اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. 16 سالگی زمان مناسبی برای ورود به رابطه عاطفی نیست. احساس نیاز شما به توجه بیشتر، دقیقا یکی از مسائلی است که بواسطه سن‌تان بوجود آمده است. به واسطه کارشان که وکالت است، ممکن است زمان کافی برای رابطه و توجه نداشته باشند، اما مساله از پایه دچار مشکل است. 12 سال اختلاف سن.

سلام من توی یک گپ با پسری اشنا شدم 17 سالمه، اون میگفت دوستت دارم، مهربون بود، میگفت قبلا عشقش ولش کرده و به کسی اعتماد نداره، بعد سر حرف زدن من با یه پسری بهم گفت زیاد جوابشو نده من بهش گفتم مگه تو کی من هستی ک دستور میدی، اونم قاطی کرد و و الانم ازش خبری ندارم، براش خداحافطی نوشتم ولی سین زده و جواب نداره، نمیدونم واقعا دوسم داره یا نه، آخه فقط سه چهار روز با هم بودیم به بچه های دیگه گرچه میگفت رل منه ولی به خودم پیشنهادی نداده بود

سلام . من 17 سالمه و با یک پسر اشنا شدم و حس کردم که اون شخص رو‌ دوست دارم اما بعد از مدتی دوستی به من پیام دادن که دوستت ندارم و برای من هوس بودی منو فراموش کن و بعد بلاکم کرده بودند. الان بعد از چند مدتی برگشتن و ادعا کردن که دلشون برام تنگ شده و دوستم دارن . من باید چیکار کنم ؟ ایا ایشون منو دوست دارم یا اینکه بدنبال سرگرمی هستند؟

سلام دوست گرامی این رفت و آمدها رفتار جالبی نیست، در حال حاضر مهم این نیست که او چه گفته است، مهم این است که شما چه برداشتی از این رفتار دارید؟ بهتر است به بازگشت ایشان توجه خاصی نداشته باشید، بخصوص اینکه سن شما نیز سن بالایی نیست و قطعا فرصت‌های بهتری خواهید داشت.

با سلام ببخشید من 20سال دارم با یه نفر اشنا شدم که احساس میکنم بهشون علاقه مند شدم .اما چند روزی هست که احساس میکنم پیام های من برای اون جذابیت ندارد و احساس خستگی میکند . چگونه با اون چت کنم که چت هام براشون جذابیت داشته باشه.

سلام دوست گرامی از علاقمندی‌های او بپرسید، پشت سرهم پیام ارسال نکنید و سعی کنید تا وقتی سوال قبلی را جواب نداده‌اند، سوال و مساله جدیدی را مطرح نکنید تا احساس فشار نکند.

۲۵ سالمه و شخصی رو تو اینستا دیدم که بهش علاقه من شدم ۲۷ سالشه و ایرانی نیست دوست دارم بتونم باهاش ارتباط بگیرم و صحبت کنم

سلام دوست گرامی چون در اینستاگرام با او آشنا شدید، از همین برنامه برای شناخت حداقلی طرف مقابل استفاده کنید. برای مثال پیگیری صفحاتی که دنبال می‌کند تا علاقمندی‌هایش را متوجه شوید، اگر با او در حال حاضر صحبت می‌کنید، ارسال پست و یا استوری‌های جذاب و مورد علاقه‌اش می‌تواند شروع کننده گفتگوی بیشتر شود. گفتید ایرانی نیستند، علت این علاقمندی خود را پیدا کردید؟ هدف این علاقه و ارتباط را مشخص کردید؟ نیاز است تا این مسائل را نیز پیش از برقراری رابطه مشخص کنید.

سلام. بله ایشون ایرانی نیستند.اهل اتریش هستند ولی مسلمون هستند ..براشون کامنت میزارم به کامنتام جواب میدند اما دایرکت رو چک نمیکنن.بهشون ایمیل زدم.

سلام من تو فضای مجازی صفحه یک دندانپزشک دنبال میکردم بعد ایشون چندباری در پست ها و استوری عکسشون گذاشتن و من ازشون خوشم امد پیجشون کاریه و من فالو نکردن دوبار هم استوری ریپلای کردم با استیکر جواب دادن من خودم دبیر هستم و دوست داشتم تو دایرکت بهش جواب بدم اما نمیدونم از کجا شروع کنم مخصوصا اینکه تقریبا پیجشون کاری

سلام دوست گرامی شما تلاش خودتان را برای نزدیک شدن به ایشان انجام دادید، برای مثال او را فالو کردید، به استوری‌هایش واکنش نشان دادید و… اما طرف مقابل فعلاً قدمی برای صحبت با شما برنداشته‌اند. در چنین حالتی شما ابتدا بررسی کنید که دلیل اینکه از او خوشتان آمده است چیست؟ آیا وجه اجتماعی و شغل او شما را جذب کرده است؟ رفتارهای خاصی نشان می‌دهند که جذاب بوده است؟ آیا این علاقمندی عاقلانه و واقع‌بینانه است یا خیر؟ در هر صورت شما نیاز دارید ابزارهای بیشتری برای ابراز علاقمندی‌تان داشته باشید. برای ارزیابی وضعیت و شرایط شما و دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام ممنونم از مطالب خوبتون. من یکی از پسرای نزدیک فامیل رو دوست دارم و احساس می کنم اونم همین احساس رو به من داره. مثلاً با حمایت هاش، گاه و بیگاه پیام دادن ..هاش، علاقه‌ای که غیر مستقیم بهم نشون میده اما فکر می کنم اون هم مثل من از دوست داشتنش تردید داره چون تا حالا هیچ حرفی در این باره نزده و قبلا هم بهمن گفته بوده از یکی خوشش اومده ولی نمیدونه اسمشو چی بزاره. به نظر شما من باید با این آقا چیکار کنم همچنان دوستش داشته باشم یا پیشنهاد دیگه ای دارید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. علامت‌هایی که به شما ثابت کند او به شما علاقه دارد می‌تواند درست یا غلط باشد. اما تا زمانی که طرف مقابل به صورت مستقیم ابراز علاقه نکند، این مساله برای شما روشن نخواهد شد. بنابراین اجازه دهید تا او با احساساتش کنار بیاید و بتواند به زبان بیاورد. یک بازه زمانی برای این احساسات در نظر بگیرید تا بیش از اندازه وقت خود را تلف نکنید.

با سلام در فضای مجازی با پسری که ۲۹ سال دارد و ۸ سال از من بزرگ تر است آشنا شده ام ایشان همان اول فالو کردن به من پیام دادند و بعد از ۱۰ ۱۲ پیام گفتند که شاید همو دیدیم گذشت و گذشت من از صورتم عکس هایی را استوری کردم و ایشان ریپلای زدند و در نهایت خواستند با من قرار بگذارند ولی من اول قبول نکردم بعد از چند روز گفتم که باشه اگه وقت شد راهتون به شهر ما افتاد همو میبینیم به هم شماره هم دادیم و هر از گاهی احساس میکنم به خاطر عکس های کلوزاپ که از خودم استوری میکنم حسادت میکنن ولی وقتی تلفنی صحبت کردیم گفتند که من دوست اجتماعی شون هستم و قرار و شماره دلیل خاصی نداره البته اشاره کنم که شکست عشقی بزرگی خوردن و اعتماد ندارن و من حس میکنم میخوان کار شونو محکم بگیرن خودشون هم همینو گفتن به نظر تون ایشون نظر جدی به من دادن و به دنبال کسب اعتماد هستن یا نه صرفا دوست اجتماعی میبینن منو؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید از دوشهر متفاوت هستید، اگر آشنایی شما از طریق اینستاگرام بوده است، بهتر است قبل از هر سرمایه‌گذاری عاطفی، ابتدا با دیدار حضوری ایشان را دقیق‌تر بشناسید شکست عشقی بزرگ ایشان اگر حل نشده باشد، یعنی پرونده رابطه قبل باز است و شما در این زمان قربانی خواهید شد. بنابراین بهتر است با دید وسیع‌تر و عاقلانه‌تر به این رابطه و پیشنهاداتش فکر کنیدف به نظر نمی‌رسد ایشان جدی باشند.

سلام من با دختری توی مجازی اشنا شدم تو گپ چت میکردیم و بهم علاقه مند شدیم خلاصه دختره به من علاقه نشون داد و منم بعدش بیشتر علاقه مند شدم بهش بعده یه مدت من بیشتر علاقه مند شدم اون کمی سنگین شد. من دوس داشتم با ویس حرف بزنیم و تلفنی حرف بزنیم و همدیگه رو ببینیم ولی دختره میگفت موقعیت این چیزارو ندارم. شمارمم گرفته ولی شمارشو به من نداده نمیدونم منو واسه سرگرمی میخواد یا نه؟ من چیکار کنم بهش بیشتر ابراز علاقه کنم شاید سنگین بشه نمیدونم چیکار کنم بیشتر واسش جذاب بشم راهنمایی کنید.

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. درخواست شما برای آشنایی بیشتر و دیدار حضوری پس از یک رابطه مجازی کاملاً طبیعی است. علت اینکه ایشان قبول نکرده‌اند، می‌تواند متفاوت باشد. اما باید به کیفیت صحبت‌های ایشان با خودتان توجه کنید. برای جذاب‌تر شدن، سعی کنید شنونده خوبی برای حرف‌هایش باشید و زمان‌هایی که از شما نظر می‌خواهد، حتما نظر خودتان را بگویید. علائق او را شناسایی کنید و از اهدافش برای آینده بپرسید. اگر در اهدافش هیچ اثری از وجود شما نیست، بهتر است جدی‌تر به این رابطه فکر کنید.

سلام من مجازی با کسی اشنا شدم و از ایشون خوشم اومد بعدش ایشون گفتند که بریم بیرون و بعد رفتیم. اونجا ایشون گفتن که ما به درد هم نمی خوریم و منو فراموش کن و گفتن که منو به عنوان همکار بدون منم هم گفتم منو در اینستا انفالو کن من نمیخوام همکارم باشی ولی ایشون انفالو نکردن و من واقعا ایشون دوست دارم و نمی دونم باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام دوست گرانمی اگر بلافاصله بعد از دیدارتان ایشان اشاره کردند که شما را نمی‌خواهند یا بدرد هم نمی‌خورید، باید یک دور این ملاقات را مرور کنید. رفتارهای خودتان، حرف‌هایی که به ایشان زدید، حرف‌ها و نظراتی که از طرف ایشان شنیدید. و اما درباره آنفالو کردن، چرا شما به ایشان این را گفتید که شما را آنفالو کنند؟ چون این تصمیم برای صفحه خودتان است نه او! بعنوان همکار بودن و به آن چشم نگاه کردن، برای افرادی که برای آشنایی اقدام می‌کنند، دشوار است. چون رابطه رشد می‌کند و به شکل قبلی خود برنمی‌گردد. برای جذب عشق و یا پذیرش این جدایی، حتماً از مشورت با مشاوران رادیو عشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختر ۱۶ سالمه با یه پسر تو به گپ اشنا شدم ۲۷ سالش بود مشخص بود دنبال رابطه جنسیه من بهش میگفتم نمیتونم واین حرفا ناراحتم میکنه بعد میگفت باشه مشکلی نیس من دیگه حرفشو نمیزنم من زیاد در دسترس نیستم خیلی کم پیش میاد باهم صحبت کنیم اما اون پیام میده کجایی چرا نیستت و این حرفا گفت واسه ازدواج میخوامت من باور نکردم گفتم اختلاف سنیمون خیلی زیاده گفت واسش مهم نیس و دیگ اصلا راجب رابطه هیچ حرفی نزد راجب چیزای ک من علاقه دارم حرف میزنم و گوش میده گاهی وقتا شوخی میکنه یا رو من حساسیت نشون میده بنظرتون واقعا منو دوست داره؟

سلام دوست گرامی کار درستی کردید که با او مخالفت کردید، چون هم شرایط سنی شما مناسب نیست و هم شناختی از یکدیگر ندارید. خیر نمی‌توان با این حرف که من می‌خواهم با تو ازدواج کنم، به این نتیجه برسیم که او به شما علاقه دارد.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

امروزه دنیای ما انسان‌ها با حضور تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است؛ یکی از مهم‌ترین این تغییرات در حوزه ارتباطات رخ داده است. فضای مجازی و برنامه‌های مختلف گفت‌و‌گو مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام این امکان را برای افراد فراهم کرده است که خیلی راحت‌تر از گذشته با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از موارد پر استفاده از این برنامه‌ها، در دوران آشنایی است؛ افراد سعی می‌کنند با وجود محدودیت‌هایی که این برنامه‌ها نسبت به ملاقات‌های حضوری دارند، باز هم به طرز صحیحی از آن برای ارتباط استفاده کنند؛ اما آیا گفت‌و‌‌گو در فضای مجازی مشابه گفت و گوی رو در رو است؟ جواب این سوال این است: هم بله و هم نه.

درست است که شما اگر مهارت‌های ارتباطی لازم را داشته باشید، در اینجا کارتان راحت‌تر است، اما به طور کلی اینکه بتوانید در چت‌هایتان فردی جذاب باشید نیز سواد و مهارت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما می‌خواهید در چت و پیام‌های خود فردی جذاب باشید، بهتر است روش درست پیام دادن را یاد بگیرید. شما می‌توانید به‌راحتی اصول دلبری کردن در فضای مجازی، جذب فرد مقابل در چت، تور کردن پسر در چت را  یاد بگیرید. به‌علاوه، می‌توانید آموزش‌های خیلی ساده‌ای درباره روش‌های برای باز کردن سر صحبت یا دعوت غیر مستقیم فرد مقابل به بیرون برای آشنایی بیشتر و … را ببینید. برای یادگرفتن این مهارت‌ها، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شما نیز حتما معتقد هستید که وقتی به دنیای هیجان‌انگیز آشنایی با جنس مخالف قدم می‌گذارید، هیچ راهی برای فرار کردن از چت کردن و پیام فرستادن وجود ندارد. پس برای این که در این راه موفق‌تر باشید، توصیه‌های زیر را بخوانید تا یاد بگیرید که چطور باید در فضای مجازی با طرف مقابلتان چت کنید و از او دلبری کنید.

معلوم نیست که از چه زمانی تا این حد تنبل شدیم، اما فرستادن پیام ساده‌ای مانند یک “سلام” خالی بدون شک جایزۀ تنبلانه‌ترین روش ممکن را برای چت کردن در یک رابطه به خود اختصاص می‌دهد. درست است که می‌خواهید طرف مقابل را وادار کنید تا تکانی به خودش بدهد و او را محک بزنید که آیا اصلاً دوست دارد با شما وارد رابطه شود و برایتان پیام بفرستد یا خیر، اما روش‌های خلاقانه‌تر بی‌شمار دیگری هم برای جلب توجه او وجود دارد. پیامی برایش بفرستید تا دلیلی برای جواب دادن به شما داشته باشد. مثلاً می‌توانید پیام‌های زیر را امتحان کنید:

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

(البته مثال‌هایی که در اینجا آورده شده، مربوط به کسانی هست که با یکدیگر به قصد ازدواج آشنا هستند و می‌خواهند رابطه‌شان را صمیمی‌تر کنند و در مورد کسانی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند، توصیه نمی‌شود).

اگر او را خیلی نمی‌شناسید و می‌خواهید ارتباطتان را با او شروع کنید، بهتر است یک موضوع مشترک را بهانه کنید؛ به عنوان مثال اگر یک جلسه غیبت کردید، از همکلاسیتان درباره مباحث آن جلسه سوال کنید یا درباره آخرین موضوعی که صحبت کردید عکس یا نوشته‌ای ارسال کنید.

پیام‌های بالا دو فایده دارد؛ اول این که به او می‌فهماند به یادش بوده‌اید و دوم این که دلیلی به او می‌دهد تا به شما جواب بدهد. هدف اصلی از فرستادن پیام این است که طرف مقابل را درگیر گفتگو کنید، پس با فرستادن پیام‌های بی‌معنی از هدف اصلیتان دور نشوید. می‌خواهید یک قرار ملاقات با او ترتیب بدهید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید؟ می‌خواهید گفتگوی صمیمانه‌تری با هم داشته باشید؟ هنگامی که اولین پیام را برای شروع کردن چت می‌فرستید، هدف اصلیتان را در نظر داشته باشید.

شاید فکر کنید احمقانه است که مردان عاشق زنان دور از دسترس هستند، اما قدرتی را که با از دسترس خارج کردن خودتان و وادار کردن طرف مقابل به دنبال کردن شما پیدا می‌کنید، دست‌کم نگیرید. اگر همیشه در دسترسش باشید، ممکن است جذابییتان را برای او از دست بدهید. اما اگر به او نشان بدهید یک بانوی پرمشغله هستید که مسئولیت کارهای زیادی را به عهده دارد، برایش جذاب‌تر و خواستنی‌تر خواهید شد. اگر می‌خواهید در چت جذاب باشید، به او بفهمانید که نمی‌توانید همیشه در دسترس باشید. وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید، به شیوه‌ای به پیامش جواب بدهید که متوجه بشود الان بیرون هستید و پیامش را بعداً با دقت می‌خوانید و جواب می‌دهید.

این روش قبل از هر چیز مودبانه است، چون وقتی پیامی را برای یک نفر می‌فرستید و او تا ساعت‌ها بعد جوابی به شما نمی‌هد، مسلماً عصبی می‌شوید. به این ترتیب دریافت پیام را تایید می‌کنید، اما با ملایمت به او می‌فهمانید که فعلاً در دسترس نیستید. همچنین می‌توانید به او بگویید که الان کجا هستید، مثلاً می‌توانید عکسی را از کنسرتی که در حال تماشایش هستید یا غذایی که سفارش داده‌اید، برایش بفرستید. به این ترتیب در عین حال که به او نشان می‌دهید زندگی شخصی خودتان را دارید و این‌طور نیست که تمام روز منتظرش بنشینید تا شاید پیامی برایتان بفرستد، او احساس می‌کند به هم نزدیک‌تر شده‌اید.

می‌توانید پیام‌هایی مانند پیام‌های زیر را برایش بفرستید:

وقتی هنوز در مرحلۀ آشنایی هستید، دوست دارید که طرف مقابل سوالاتی دربارۀ زندگی شخصی و علائقتان بپرسد، پس چرا خودتان این کار را متقابلاً انجام ندهید؟ سوال پرسیدن دربارۀ شغل، خانواده، سرگرمی‌ها و روز عشقتان راهکار فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مند نگه داشتن او به خودتان است. وقتی به زندگیش علاقه نشان می‌دهید، او مطمئن می‌شود که برایتان اهمیت دارد و خودش هم متقابلاً به شما توجه می‌کند.

حتما بخوانید: با این چند تا پیام قلب پسرها را به دست بیاورید  

 

شما نباید در زمان آشنایی بازی‌های روانی راه بیاندازید؛ اما اگر با سیاست پیش بروید و راهکار مناسبی را انتخاب کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. اگر الان ظرف چند ثانیه به او جواب دهید، اما بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، وقتی شور و اشتیاق اولیه فروکش کرد، پیام‌هایش را با تاخیر جواب بدهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ او به سرعت متوجه موضوع می‌شود. به علاوه باز هم مسئله تعقیب کردن و جذابیت آن مطرح است. اگر به سرعت جواب بدهید، احساس می‌کند که همیشه در دسترسش هستید و ادامه دادن به رابطه دیگر برایش چالش‌برانگیز و جذاب نخواهد بود.

قاعدۀ کلی دیگر این است که ببینید او چقدر سریع جواب پیام‌هایتان را می‌دهد. اگر کل روز طول می‌کشد تا او جوابتان را بدهد، مسلماً درست نیست که در لحظه به او جواب بدهید. اما اگر او به سرعت به پیام‌هایتان جواب می‌دهد، شما هم می‌توانید همین کار را بکنید. فقط قبل از جواب دادن به او کمی دست‌دست کنید تا مدتی بگذرد یا گوشی تلفنتان را در اتاق دیگری بگذارید تا صدای نوتیفیکشن‌های پیام‌هایش را نشنوید.

همان طور که چت کردن و پیام فرستادن برای یکدیگر ظرف سال‌های گذشته تغییر کرده است، استفاده از ایموجی‌ها نیز کاملاً متحول شده است. امروزه دیگر فقط نوجوانان از این شکلک‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از بزرگسالان نیز منظور اصلی خود از به کار بردن واژگان مختلف را به کمک ایموجی‌ها واضح‌تر بیان می‌کنند و به این ترتیب از سوءتفاهم‌ها و سوءتعبیرهایی که ممکن است از خواندن یک متن ساده پیش بیاید، جلوگیری می‌کنند. اما مراقب میزان استفاده‌تان از ایموجی‌ها و گیف‌ها باشید. اگر طرف مقابل تا به حال حتی یک ایموجی هم برایتان نفرستاده است، مسلماً دوست ندارید که با اضافه کردن این شکلک‌ها به پیامتان بچه به نظرش برسید. سعی کنید پیام‌هایتان متناسب با پیام‌های طرف مقابلتان باشد و همگام با او پیش بروید.

در مثال‌های زیر می‌بینید که استفاده از ایموجی چگونه معنای متن را واضح‌تر منتقل می‌کند:

حتما بخوانید: در روابط عاشقانه از این پیام‌ها استفاده نکنید  

 

حتماً از آشنا شدن با او به شدت هیجان‌زده‌اید، اما بهتر است همیشه برای شروع گفتگو پیشقدم نشوید تا بیش از اندازه مشتاق به نظر نرسید. بگذارید گاهی اوقات هم او پیشقدم شود، بعد به او دلگرمی بدهید. مثلاً فرض کنید که او هر روز صبح به شما پیام می‌دهد و روز خوبی برایتان آرزو می‌کند. این پیام‌های صبحگاهی شما را از صمیم قلب خوشحال می‌کند، پس به او بگویید که چقدر این کارش را دوست دارید تا او همچنان به این کار ادامه دهد.

از طرف دیگر نباید بگذارید که پیام فرستادن کاملاً یک‌طرفه شود؛ پس از آن که او چند بار اول پیام فرستاد، یک بار هم شما پیشقدم شوید. به این ترتیب به او نشان می‌دهید که دوستش دارید و از این که گاهی قدم جلو بگذارید، واهمه‌ای ندارید. برای این که در چت جذاب باشید، باید به الگوها توجه کنید و زمانبندی مناسبی داشته باشید. اگر ناظر و یادگیرندۀ خوبی باشید، به زودی متوجه خواهید شد که او تقریباً هر روز هم‌زمان با شما پیام می‌دهد. هر از گاه پیشدستی کنید و زودتر از همیشه برایش پیام بفرستید تا با این غافلگیری خوشایند از او دلبری کرده باشید.

می‌خواهید برای تعطیلات آخر هفته برنامه‌ریزی کنید؟ بیشتر او را بشناسید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید تا متوجه شود که به یادش هستید؟ وقتی در حال نوشتن یک پیام هستید، هدف اصلیتان را مد نظر داشته باشید تا بتوانید گفتگو را در جهت مناسب پیش ببرید. به علاوه به این ترتیب وقت طرف مقابلتان را هم هدر نمی‌دهید، چون اصلاً نمی‌توانید تصور کنید که وقتی او پیامتان را دریافت می‌کند، در حال انجام دادن چه کاری است.

این توصیه برای این که بتوانید طرف مقابل را در چت کردن عاشق خودتان بکنید، فوق‌العاده است. وقتی پیامی را برایش می‌فرستید، تا وقتی خبری از او نشده است، دیگر پیامی ارسال نکنید. البته چون در روزهای اول آشنایی احساس ناامنی می‌کنید و فکر می‌کنید رابطه‌تان متزلزل است، دیر جواب دادن او نگرانتان می‌کند که مبادا دیگر علاقه‌ای به شما ندارد. اما بهتر است یک نفس عمیق بکشید و کمی صبر داشته باشید.

به این نکته دقت کنید که نمی‌دانید او الان مشغول چه کاری است؛ شاید با دوستانش است، شاید خوابیده است، شاید هم گوشیش شارژ ندارد و خاموش شده است. سکوت کردن علامت بی‌توجهی نیست؛ اما اگر وقتی در دسترس نیست، او را با پیام‌های پی در پی بمباران کنید، مطمئن باشید که به تدریج علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

حتما بخوانید:عشقم جواب پیامم رو نمی‌ده، چی کار کنم؟  

 

یکی از بهترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن با مردی که به تازگی با او آشنا شده‌اید، این است که از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید. خنده رابط فوق‌العاده‌ای است و می‌توانید گفتگوهای جدی‌تر را با کمی چاشنی شوخی متعادل کنید (“در چه حالی؟ به دنبال چه میگردی؟”). پژوهشگران در مطالعات روانشناختی دریافته‌اند که مردان نشاط و شوخ‌طبعی را در زنان، به ویژه در ابتدای رابطه دوست دارند. زنان شوخ‌طبع به نظر مردان لوندی و جذابیت خاصی دارند و به راحتی می‌توانند از آنان دلبری کنند. بنابراین حس شوخ‌طبعیتان را در چت کردن به او نشان بدهید تا در تور کردنش موفق شوید.

واقعیت این است که چت کردن همواره بهترین کانال ارتباطی نیست. تماس تلفنی یا از آن هم بهتر، ملاقات حضوری باعث می‌شود که گفتگو سریع‌تر و بهتر جریان پیدا کند، بنابراین اگر چت‌هایتان روزبه روز طولانی‌تر می‌شود یا می‌خواهید دربارۀ موضوع جدی و سنگینی، مانند بیماری شدید مادربزرگش، با هم حرف بزنید، بهتر است کانال ارتباطیتان را تغییر بدهید. روش‌های هم‌زمانی مانند تماس تلفنی یا ویدئو چت برای گفتگوهای جدی‌تر مناسب‌تراند و به هر دو طرف اجازه می‌دهند که مشارکت فعال و موثری در گفتگو داشته باشند.

ارتباط برقرار کردن فقط کلامی یا مکتوب نیست. می‌توانید هر از گاه عکسی را نیز در چت‌هایتان برایش بفرستید. اشکالی ندارد که در واتس‌اپ یا سایر برنامه‌های ارتباطی در فضای مجازی سلفی بامزه‌ای را که از خودتان گرفته‌اید، برایش بفرستید، اما لطفاً زیاده‌روی نکنید. اگر مرتباً برایش سلفی بفرستید، فکر می‌کند که از خودپسندی یا خودشیفتگی رنج می‌برید. عکس‌های دیگری هم به جز سلفی وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید یک عکس خنده‌دار یا عکسی را از کاری که در حال انجام دادن آن هستید، برایش بفرستید و از او هم بخواهید که همین کار را بکند. اگر امروز قرار بوده کوهنوردی کند، از او بخواهید عکسی از قله برایتان بفرستد. اگر او را تشویق کنید که عکس‌هایی را از زندگیتان با هم به اشتراک بگذارید، می‌توانید او را به گفتگوهایتان علاقه‌مند نگه دارید و گفتگو و رابطه‌تان را به مرحلۀ بعدی ببرید.

دوست دارید که طرف مقابل از شما دربارۀ روزتان بپرسد، این‎‌طور نیست؟ دلیلی ندارد که او هم این پیگیری‌ها و سوالات را دوست نداشته باشد. سوال پرسیدن دربارۀ فعالیت‌های روزمره موضوع فوق‌العاده‌ای برای شروع گفتگو است. اگر جواب داد که روز خوبی دارد و همه چیز بر وفق مرادش است، شما هم می‌توانید دربارۀ روز خودتان با او حرف بزنید. اما اگر گفت که اوضاع به هم ریخته است، می‌توانید سنگ صبورش بشوید. به جوابش توجه کنید و سوالات بیشتری بپرسید. هر روز گفتگویتان را با یک جملۀ ثابت شروع نکنید تا گفتگو برایش کسل کننده و یکنواخت نشود. به خاطر بسپارید که می‌خواهید گفتگویتان را جذاب و بانشاط نگه دارید، نه این که در دام تکرار بیفتید.

پیام با نامه تفاوت دارد و باید کوتاه و مختصر باشد. اگر فکر می‌کنید که قرار است چتتان طولانی شود و مجبور هستید دربارۀ موضوعی توضیحات طولانی بدهید، بهتر است از گزینۀ تماس تلفنی استفاده کنید. اگر پیام‌هایتان را کوتاه نگه دارید، فرصت ایجاد یک گفتگوی رفت و برگشتی موثر را به وجود می‌آورید. اگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارید، آن را در چند جمله و پیام‌های مجزا بفرستید تا او هم فرصت خواندن و جواب دادن داشته باشد. البته فرستادن پیام‌های سه کلمه‌ای هم هیچ جذابیتی ندارد. با جمله‌های کامل به او جواب بدهید، فقط مراقب باشید که مثنوی برایش ننویسید.

هرچه زمان بیشتری را با کسی که دوست دارید، سپری کنید، با او راحت‌تر و صمیمی‌تر می‌شوید و می‌توانید بدون رودربایستی سفرۀ دلتان را پیش او باز کنید. این راحتی در کل خوب است، اما قرار نیست که از آن به عنوان فرصتی برای گله و شکایت کردن استفاده کنید. این که هر از گاه شکایتی بکنید، مثلاً بگویید: “وای، پختم از گرما!” اشکالی ندارد، اما مرز باریکی بین گفتگو کردن دربارۀ موضوعی که ناراحتتان می‌کند و شکایت کردن و غر زدن وجود دارد. این مرز را تشخیص بدهید و مراقب باشید که از آن عبور نکنید. اگر موضوعی واقعاً ناراحتتان می‌کند و می‌خواهید دربارۀ آن حرف بزنید، بهتر است این گله‌گذاری‌ها را تلفنی یا در ملاقات حضوری انجام بدهید. در غیر این صورت دختری غرغرو به نظرش خواهید رسید که مسلماً اصلاً جذاب نیست.

اگر به کسی علاقه دارید و تنها راه ارتباطیتان اینستاگرام است، می‌توانید با استفاده از این اصول او را به خودتان علاقه‌مند کنید؛ البته اگر صفحه او را در اینستاگرام ندارید، باید اول او را دنبال کنید، بعد. اگر با کسی در ارتباط هستید نیز می‌توانید از این تکنیک‌ها برای علاقه‌مندتر کردن او استفاده کنید.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

مطالعات نشان می‌دهد عکس‌هایی که تصویر چهره در آنها به چشم می‌خورد، بهتر از عکس‌های دیگر هستند. این نتیجه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. انسان‌ها می‌خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دیدن صورت یکدیگر این ارتباط را تسهیل می‌کند. از این گذشته کدام پسری است که از دیدن صورت دوست‌داشتنی و بامزۀ یک دختر بدش بیاید؟

مطمئن باشید که کپشن‌های بامزه توجه پسرها را در اینستاگرام جلب می‌کند. فقط کافی است که شوخ و بامزه باشید. پسرها دوست دارند که دخترها را بخندانند، اما از طرف دیگر از این که دوست دختری بامزه و شوخ‌طبع هم داشته باشند، هم بدشان نمی‌آید، پس بامزه باشید.

تا اول صفحه‌اش بروید و عکس‌های قدیمیش را لایک کنید. به این ترتیب متوجه می‌شود که به صفحه‌اش نگاه کرده‌اید و تا ابتدای آن پیش رفته‌اید. البته با احتیاط پیش بروید، چون ممکن است فکر کند که قصد فضولی کردن در زندگیش را دارید یا بیکارید. پس اگر می‌توانید از پسش بربیایید و با احتیاط پیش بروید، انجامش بدهید.

بدون این که عجیب و غریب رفتار کنید، زیر بعضی پست‌هایش نظر بنویسید. مراقب باشید که کامنتتان بی‌معنی نباشد، نظری بنویسید که مجبور شود به آن جواب بدهد، حتی اگر این جواب یک “متشکرم” ساده باشد. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید توجه پسری را در اینستاگرام جلب کنید، دقت کنید که نظرتان جذاب باشد.

اگر هر روز چهار سلفی پست کنید، مطمئن باشید که این سلفی‌های تکراری هیچ جذابیتی برایش نخواهد داشت. پسرها دخترهای متواضع را دوست دارند، اما اگر سلفی‌های زیادی را از خودتان به اشتراک بگذارید، او از دیدن آنها خسته خواهد شد. اما اگر کمتر پست بگذارید، به نظرش می‌آید که زندگی پرمشغله‌ای دارید و نمی‌توانید شب و روزتان را به پست کردن در ایسنتاگرام بگذرانید. وقتی کمتر پست بگذارید، با انتشار یک پست جدید توجهش را بیشتر جلب می‌کنید. این روش حتماً جواب می‌دهد.

چون اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داده است، دنبال کننده‌ها پست‌های اصلیتان را خیلی کمتر از قبل می‌بینند. استوری‌ها اینستاگرام را به تصرف خود درآورده‌اند، چون هنوز به ترتیب زمانی دیده می‌شوند، بنابراین اگر استوری پست کنید، احتمال این که او پستتان را ببیند، بیشتر می‌شود. پست زیبا و بامزه‌ای را از روز خودتان به اشتراک بگذارید تا هم توجه کسی را که دوست دارید، جلب کنید و هم او را ترغیب کنید که پست مشابهی را بگذارد.

 امروزه استفاده از فضای مجازی برای ارتباطات بسیار متداول شده است، به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید برای جذب کسی که دوست دارید و دلبری کردن در فضای مجازی چه کارهایی باید انجام دهید. در اینجا چند راهنمایی بسیاری کاربردی برای رسیدن به این هدفتان ارائه می‌دهیم:

هیچ‌وقت فقط پیام سلام خالی نفرستید؛ به فرد مقابل نشان دهید که شما هم زندگی شخصی خودتان را دارید؛ از او سوال کنید؛ همیشه به سرعت جواب او را ندهید؛ از ایموجی‌ها به شکل صحیحش استفاده کنید؛ بگذارید او هم گاهی سر صحبت را باز کند؛ برای پیام‌هایی که می‌فرستید، هدف داشته باشید؛ منتظر بمانید که جواب پیام قبلی شما را بدهد بعد پیام بعدی را ارسال کنید؛ از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که چه زمانی از وسایل دیگر ارتباطی استفاده کنید؛ گاهی برای فرد مقابل عکس ارسال کنید؛ در مورد روزش از او سوال کنید؛ پیام‌های بلند نفرستید و دائم شکایت نکنید.

اگر در ایسنتاگرام می‌خواهید کسی را جذب خودتان کنید، می‌توانید عکس‌هایی از صورتتان در آنجا به اشتراک بگذارید، از کپشن‌های بامزه استفاده کنید، عکس‌های قدیمی او را لایک کنید، زیر برخی از پست‌هایش نظر بنویسید، زیاد عکس از خودتان نگذارید و در نهایت اینکه از امکان استوری گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من از یک دختر خوشم میاد ولی نمی دونم چطور سر بحث رو باهاش وا کنم باهاش حرف بزنم میخوام شوخ طبع باشم ولی نمی دونم چطوری چی باید بگم که خوشش بیاد به من بگید چ کار کنم

سلام دوست گرامی ابتدا به دنبال یک نقطه مشترک برای صحبت باشید، برای مثال به میزانی که از علاقمندی‌های او راجع به یک مساله آگاهی دارید، وارد صحبت شوید تا شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنید. سپس می‌توانید برای یادگیری بیشتر مهارت‌های ارتباطی، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من 17سالمه و 7ماهی میشه که با یه پسر هم کلاسی خودم آشنا شدم ایشون واقعا مودب هستند و راجبه هیچ مسئله جنسی باهم حرف نزدیم و بخاطر کنکورمون هفته ای یک بار در حد بیست دقیقه چت می کنیم و واقعا در مسائل درسی کمک گر همیم و بعد از دانشگاه قصد ازدواج داریم به نظرتون حس ایشون ادامه داره یا چیکار کنم ادامه داشته باشه؟

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و ارتباط شما بایکدیگر در همین سطح نخواهد ماند و پیشرفت می‌کند. بنابراین بهتر است تمرکز شما روی مساله درس‌تان باشد.

سلام من دختری ۱۹ ساله هستم که خیلی وقته یه پسری که ۱۰ سال از خودم بزرگتر ه دوست دارم .و ایشون یهو داخل اینستاگرام شروع به چت کردن بامن کردن و خوب منم بهش گفتم بدم ازش نمیاد و اولین بار هست که میخوام باپسری وارد رابطه بشم حالا ترسم از اینه که اون واقعا حسی نسبت به من نداشته باشه و من میخوام این رابطه به ازدواج کشیده بشه ولی نمیدونم اصلا اون نظرش درمورد من چیه واصلا کار درستی میکنم یانه؟

سلام دوست گرامی هدف‌گذاری شما بدون شناخت است که این نشانه عدم آگاهی درباره قوانین رابطه و نداشتن مهارت ارتباطی است. شما ابتدا باید بتوانید خارج از فضای مجازی او را کمی بشناسید، اهدافش را بررسی کنید، سپس اگر مایل به ازدواج بودید؛ به مشاور مراجعه کنید.

من باپسری که دوستش دارم ۶سال اختلاف سنی داریم یعنی اون ۶سال ازمن بزرگتره ولی اون منونمیشناسه وایرانی نیست پسرمعروفی است ومن بهش علاقه مندهستم بهش پیام دادم ولی اون جواب پیام منونمیده.میشه بهم بگین چیکارکنم که جوابموبده؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه بنده ۱۵ سال دارم و با دختری که ۳ ماه ازم بزرگتره حدود ۲ ماه هست صحبت میکنم و خب اوایل رفتاری سنگین داشتند ولی الان باهم خیلی صمیمی هستیم ساعت ها با تلفن باهم صحبت میکنیم ولی ایشون گفتند که منو فقط به عنوان یه دوست می بینند هر چند من دائما تلاش میکنم که تحت تاثیر قرارش بدم و چندین بار نشاته هایی دیدم که ایشون هم به من علاقه دارن مثل “منم دوست دارم و…. ” و خب باهم برای آینده هم همیشه کلی برنامه میریزیم ولی اهل شهر های مختلف هستیم بنظرتون من میتونم روزی دلشو بدست بیارم؟

سلام دوست گرامی کسی از آینده اطلاع ندارد؛ اما چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، این مساله است که سن هردوی شما پایین است و فعلا برای تصمیم گرفتن درباره رابطه عاطفی شرایط مناسبی ندارید.

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم و به مدت سه سال هست که با پسری رابطه جدی دارم… مجازی و تا الان هم همو ندیدیم…ولی هر روز ویدیو کال و تماس داریم با هم…منو دوس داره و کاملا ازش مطمعنم و اعتماد دارم…در طی این مدت قهر و اشتی های زیادی داشتیم.ولی حقیقتش اینه دوتامون ا ته دل همدیگه رو دوست داریم…تنها نگرانی من اینه چطور رفتار کنم و طرز چت کردنم چطور باشه که ازم خسته نشه و به عبارتی تکراری نشم براش لطفاً راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی 17 سالگی؛ اوج سن نوجوانی است. از 3 سال پیش ارتباط جدی و مجازی داشتید. 14 سالگی آیا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی است؟ نکته مهم این است که اشاره کردید او را تابحال ندیدید و صرفاً ویدیو کال داشتید؛ بنابراین شناخت شما از یکدیگر به این صورت کامل نخواهد بود. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر وطیفه سن شما، تحصیل و یادگیری مهارت است.

سلام من 19سالمه با یک پسری که چندسال از خودم بزرگتر هست تویه مجازی آشنا شدم اول بخاطر مسائل درسی بود ولی الان صحبتمون ادامه پیدا کرده و من بهش علاقه مند شدم. سؤالم اینه که آیا ابراز علاقه ی من به صورت مستقیم اون هم قبل از اینکه ببینمش درسته؟

سلام دوست گرامی خیر درست نیست. روش ابراز علاقه به صورت مستقیم برای شما خطرات و معایبی دارد که در آینده با آن درگیر خواهید شد. ابتدا باید او را ببینید و بشناسید و اجازه دهید تا ایشان در صورت تمایل ابراز علاقه خود را انجام دهد.

سلام من دراینساگرام به یک پسر خارجی علاقه مندهستم ولی اون منونمیشناسه وقتی بهش پیام میدم جواب نمیده ومیخوام اول باهاش دوست بشم وبعدباهاش رابطه برقرارکنم.چیکارکنم جواب پیامموبده؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مسیر را اشتباهی می‌روید، چون ه شخصی علاقمند هستید که به پیام‌های شما نیز جوابی نمی‌دهد. بهتر است در چنین شرایطی ابتدا برای خودتان مشخص کنید که به چه دلیل به او علاقمند شدید. سپس به این مساله فکر کنید که برای مثال او به پیام شما جواب داد و رابطه برقرار شد؛ چه هدفی بعد از این رابطه وجود دارد؟ بهتر است کمی منطقی‌تر فکر کنید.

من برای دوست شدن باهاش هدف دارم اون 6سال ازمن بزرگتره ولی اون جواب منونمیده.لطفابهم بگین چیکارکنم که جواب منوبده؟

سلام من دختری ۱۶ ساله هستم با آقای ۲۸ ساله ای در ارتباط هستم که شغلشون وکالت هست و از فامیل ها هستن من بهشون علاقه مند هستم ایشونم میگن اینطوره ولی خب بعضی اوقات دیر دیر سراغمو میگیره دلسرد میشم … اما اون میگه که کاراش سنگینه و واقعا نمی رسه وگرنه واقعا دوسم داره آیا درسته ارتباطم باهاشون؟ آیا ایشون راست میگن؟ من سعی میکنم کمتر پیام بدم تا اون پیشقدم بشه

سلام دوست گرامی سن شما و ایشان اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. 16 سالگی زمان مناسبی برای ورود به رابطه عاطفی نیست. احساس نیاز شما به توجه بیشتر، دقیقا یکی از مسائلی است که بواسطه سن‌تان بوجود آمده است. به واسطه کارشان که وکالت است، ممکن است زمان کافی برای رابطه و توجه نداشته باشند، اما مساله از پایه دچار مشکل است. 12 سال اختلاف سن.

سلام من توی یک گپ با پسری اشنا شدم 17 سالمه، اون میگفت دوستت دارم، مهربون بود، میگفت قبلا عشقش ولش کرده و به کسی اعتماد نداره، بعد سر حرف زدن من با یه پسری بهم گفت زیاد جوابشو نده من بهش گفتم مگه تو کی من هستی ک دستور میدی، اونم قاطی کرد و و الانم ازش خبری ندارم، براش خداحافطی نوشتم ولی سین زده و جواب نداره، نمیدونم واقعا دوسم داره یا نه، آخه فقط سه چهار روز با هم بودیم به بچه های دیگه گرچه میگفت رل منه ولی به خودم پیشنهادی نداده بود

سلام . من 17 سالمه و با یک پسر اشنا شدم و حس کردم که اون شخص رو‌ دوست دارم اما بعد از مدتی دوستی به من پیام دادن که دوستت ندارم و برای من هوس بودی منو فراموش کن و بعد بلاکم کرده بودند. الان بعد از چند مدتی برگشتن و ادعا کردن که دلشون برام تنگ شده و دوستم دارن . من باید چیکار کنم ؟ ایا ایشون منو دوست دارم یا اینکه بدنبال سرگرمی هستند؟

سلام دوست گرامی این رفت و آمدها رفتار جالبی نیست، در حال حاضر مهم این نیست که او چه گفته است، مهم این است که شما چه برداشتی از این رفتار دارید؟ بهتر است به بازگشت ایشان توجه خاصی نداشته باشید، بخصوص اینکه سن شما نیز سن بالایی نیست و قطعا فرصت‌های بهتری خواهید داشت.

با سلام ببخشید من 20سال دارم با یه نفر اشنا شدم که احساس میکنم بهشون علاقه مند شدم .اما چند روزی هست که احساس میکنم پیام های من برای اون جذابیت ندارد و احساس خستگی میکند . چگونه با اون چت کنم که چت هام براشون جذابیت داشته باشه.

سلام دوست گرامی از علاقمندی‌های او بپرسید، پشت سرهم پیام ارسال نکنید و سعی کنید تا وقتی سوال قبلی را جواب نداده‌اند، سوال و مساله جدیدی را مطرح نکنید تا احساس فشار نکند.

۲۵ سالمه و شخصی رو تو اینستا دیدم که بهش علاقه من شدم ۲۷ سالشه و ایرانی نیست دوست دارم بتونم باهاش ارتباط بگیرم و صحبت کنم

سلام دوست گرامی چون در اینستاگرام با او آشنا شدید، از همین برنامه برای شناخت حداقلی طرف مقابل استفاده کنید. برای مثال پیگیری صفحاتی که دنبال می‌کند تا علاقمندی‌هایش را متوجه شوید، اگر با او در حال حاضر صحبت می‌کنید، ارسال پست و یا استوری‌های جذاب و مورد علاقه‌اش می‌تواند شروع کننده گفتگوی بیشتر شود. گفتید ایرانی نیستند، علت این علاقمندی خود را پیدا کردید؟ هدف این علاقه و ارتباط را مشخص کردید؟ نیاز است تا این مسائل را نیز پیش از برقراری رابطه مشخص کنید.

سلام. بله ایشون ایرانی نیستند.اهل اتریش هستند ولی مسلمون هستند ..براشون کامنت میزارم به کامنتام جواب میدند اما دایرکت رو چک نمیکنن.بهشون ایمیل زدم.

سلام من تو فضای مجازی صفحه یک دندانپزشک دنبال میکردم بعد ایشون چندباری در پست ها و استوری عکسشون گذاشتن و من ازشون خوشم امد پیجشون کاریه و من فالو نکردن دوبار هم استوری ریپلای کردم با استیکر جواب دادن من خودم دبیر هستم و دوست داشتم تو دایرکت بهش جواب بدم اما نمیدونم از کجا شروع کنم مخصوصا اینکه تقریبا پیجشون کاری

سلام دوست گرامی شما تلاش خودتان را برای نزدیک شدن به ایشان انجام دادید، برای مثال او را فالو کردید، به استوری‌هایش واکنش نشان دادید و… اما طرف مقابل فعلاً قدمی برای صحبت با شما برنداشته‌اند. در چنین حالتی شما ابتدا بررسی کنید که دلیل اینکه از او خوشتان آمده است چیست؟ آیا وجه اجتماعی و شغل او شما را جذب کرده است؟ رفتارهای خاصی نشان می‌دهند که جذاب بوده است؟ آیا این علاقمندی عاقلانه و واقع‌بینانه است یا خیر؟ در هر صورت شما نیاز دارید ابزارهای بیشتری برای ابراز علاقمندی‌تان داشته باشید. برای ارزیابی وضعیت و شرایط شما و دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام ممنونم از مطالب خوبتون. من یکی از پسرای نزدیک فامیل رو دوست دارم و احساس می کنم اونم همین احساس رو به من داره. مثلاً با حمایت هاش، گاه و بیگاه پیام دادن ..هاش، علاقه‌ای که غیر مستقیم بهم نشون میده اما فکر می کنم اون هم مثل من از دوست داشتنش تردید داره چون تا حالا هیچ حرفی در این باره نزده و قبلا هم بهمن گفته بوده از یکی خوشش اومده ولی نمیدونه اسمشو چی بزاره. به نظر شما من باید با این آقا چیکار کنم همچنان دوستش داشته باشم یا پیشنهاد دیگه ای دارید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. علامت‌هایی که به شما ثابت کند او به شما علاقه دارد می‌تواند درست یا غلط باشد. اما تا زمانی که طرف مقابل به صورت مستقیم ابراز علاقه نکند، این مساله برای شما روشن نخواهد شد. بنابراین اجازه دهید تا او با احساساتش کنار بیاید و بتواند به زبان بیاورد. یک بازه زمانی برای این احساسات در نظر بگیرید تا بیش از اندازه وقت خود را تلف نکنید.

با سلام در فضای مجازی با پسری که ۲۹ سال دارد و ۸ سال از من بزرگ تر است آشنا شده ام ایشان همان اول فالو کردن به من پیام دادند و بعد از ۱۰ ۱۲ پیام گفتند که شاید همو دیدیم گذشت و گذشت من از صورتم عکس هایی را استوری کردم و ایشان ریپلای زدند و در نهایت خواستند با من قرار بگذارند ولی من اول قبول نکردم بعد از چند روز گفتم که باشه اگه وقت شد راهتون به شهر ما افتاد همو میبینیم به هم شماره هم دادیم و هر از گاهی احساس میکنم به خاطر عکس های کلوزاپ که از خودم استوری میکنم حسادت میکنن ولی وقتی تلفنی صحبت کردیم گفتند که من دوست اجتماعی شون هستم و قرار و شماره دلیل خاصی نداره البته اشاره کنم که شکست عشقی بزرگی خوردن و اعتماد ندارن و من حس میکنم میخوان کار شونو محکم بگیرن خودشون هم همینو گفتن به نظر تون ایشون نظر جدی به من دادن و به دنبال کسب اعتماد هستن یا نه صرفا دوست اجتماعی میبینن منو؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید از دوشهر متفاوت هستید، اگر آشنایی شما از طریق اینستاگرام بوده است، بهتر است قبل از هر سرمایه‌گذاری عاطفی، ابتدا با دیدار حضوری ایشان را دقیق‌تر بشناسید شکست عشقی بزرگ ایشان اگر حل نشده باشد، یعنی پرونده رابطه قبل باز است و شما در این زمان قربانی خواهید شد. بنابراین بهتر است با دید وسیع‌تر و عاقلانه‌تر به این رابطه و پیشنهاداتش فکر کنیدف به نظر نمی‌رسد ایشان جدی باشند.

سلام من با دختری توی مجازی اشنا شدم تو گپ چت میکردیم و بهم علاقه مند شدیم خلاصه دختره به من علاقه نشون داد و منم بعدش بیشتر علاقه مند شدم بهش بعده یه مدت من بیشتر علاقه مند شدم اون کمی سنگین شد. من دوس داشتم با ویس حرف بزنیم و تلفنی حرف بزنیم و همدیگه رو ببینیم ولی دختره میگفت موقعیت این چیزارو ندارم. شمارمم گرفته ولی شمارشو به من نداده نمیدونم منو واسه سرگرمی میخواد یا نه؟ من چیکار کنم بهش بیشتر ابراز علاقه کنم شاید سنگین بشه نمیدونم چیکار کنم بیشتر واسش جذاب بشم راهنمایی کنید.

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. درخواست شما برای آشنایی بیشتر و دیدار حضوری پس از یک رابطه مجازی کاملاً طبیعی است. علت اینکه ایشان قبول نکرده‌اند، می‌تواند متفاوت باشد. اما باید به کیفیت صحبت‌های ایشان با خودتان توجه کنید. برای جذاب‌تر شدن، سعی کنید شنونده خوبی برای حرف‌هایش باشید و زمان‌هایی که از شما نظر می‌خواهد، حتما نظر خودتان را بگویید. علائق او را شناسایی کنید و از اهدافش برای آینده بپرسید. اگر در اهدافش هیچ اثری از وجود شما نیست، بهتر است جدی‌تر به این رابطه فکر کنید.

سلام من مجازی با کسی اشنا شدم و از ایشون خوشم اومد بعدش ایشون گفتند که بریم بیرون و بعد رفتیم. اونجا ایشون گفتن که ما به درد هم نمی خوریم و منو فراموش کن و گفتن که منو به عنوان همکار بدون منم هم گفتم منو در اینستا انفالو کن من نمیخوام همکارم باشی ولی ایشون انفالو نکردن و من واقعا ایشون دوست دارم و نمی دونم باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام دوست گرانمی اگر بلافاصله بعد از دیدارتان ایشان اشاره کردند که شما را نمی‌خواهند یا بدرد هم نمی‌خورید، باید یک دور این ملاقات را مرور کنید. رفتارهای خودتان، حرف‌هایی که به ایشان زدید، حرف‌ها و نظراتی که از طرف ایشان شنیدید. و اما درباره آنفالو کردن، چرا شما به ایشان این را گفتید که شما را آنفالو کنند؟ چون این تصمیم برای صفحه خودتان است نه او! بعنوان همکار بودن و به آن چشم نگاه کردن، برای افرادی که برای آشنایی اقدام می‌کنند، دشوار است. چون رابطه رشد می‌کند و به شکل قبلی خود برنمی‌گردد. برای جذب عشق و یا پذیرش این جدایی، حتماً از مشورت با مشاوران رادیو عشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختر ۱۶ سالمه با یه پسر تو به گپ اشنا شدم ۲۷ سالش بود مشخص بود دنبال رابطه جنسیه من بهش میگفتم نمیتونم واین حرفا ناراحتم میکنه بعد میگفت باشه مشکلی نیس من دیگه حرفشو نمیزنم من زیاد در دسترس نیستم خیلی کم پیش میاد باهم صحبت کنیم اما اون پیام میده کجایی چرا نیستت و این حرفا گفت واسه ازدواج میخوامت من باور نکردم گفتم اختلاف سنیمون خیلی زیاده گفت واسش مهم نیس و دیگ اصلا راجب رابطه هیچ حرفی نزد راجب چیزای ک من علاقه دارم حرف میزنم و گوش میده گاهی وقتا شوخی میکنه یا رو من حساسیت نشون میده بنظرتون واقعا منو دوست داره؟

سلام دوست گرامی کار درستی کردید که با او مخالفت کردید، چون هم شرایط سنی شما مناسب نیست و هم شناختی از یکدیگر ندارید. خیر نمی‌توان با این حرف که من می‌خواهم با تو ازدواج کنم، به این نتیجه برسیم که او به شما علاقه دارد.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

امروزه دنیای ما انسان‌ها با حضور تکنولوژی تغییرات فراوانی کرده است؛ یکی از مهم‌ترین این تغییرات در حوزه ارتباطات رخ داده است. فضای مجازی و برنامه‌های مختلف گفت‌و‌گو مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام این امکان را برای افراد فراهم کرده است که خیلی راحت‌تر از گذشته با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. یکی از موارد پر استفاده از این برنامه‌ها، در دوران آشنایی است؛ افراد سعی می‌کنند با وجود محدودیت‌هایی که این برنامه‌ها نسبت به ملاقات‌های حضوری دارند، باز هم به طرز صحیحی از آن برای ارتباط استفاده کنند؛ اما آیا گفت‌و‌‌گو در فضای مجازی مشابه گفت و گوی رو در رو است؟ جواب این سوال این است: هم بله و هم نه.

درست است که شما اگر مهارت‌های ارتباطی لازم را داشته باشید، در اینجا کارتان راحت‌تر است، اما به طور کلی اینکه بتوانید در چت‌هایتان فردی جذاب باشید نیز سواد و مهارت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما می‌خواهید در چت و پیام‌های خود فردی جذاب باشید، بهتر است روش درست پیام دادن را یاد بگیرید. شما می‌توانید به‌راحتی اصول دلبری کردن در فضای مجازی، جذب فرد مقابل در چت، تور کردن پسر در چت را  یاد بگیرید. به‌علاوه، می‌توانید آموزش‌های خیلی ساده‌ای درباره روش‌های برای باز کردن سر صحبت یا دعوت غیر مستقیم فرد مقابل به بیرون برای آشنایی بیشتر و … را ببینید. برای یادگرفتن این مهارت‌ها، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شما نیز حتما معتقد هستید که وقتی به دنیای هیجان‌انگیز آشنایی با جنس مخالف قدم می‌گذارید، هیچ راهی برای فرار کردن از چت کردن و پیام فرستادن وجود ندارد. پس برای این که در این راه موفق‌تر باشید، توصیه‌های زیر را بخوانید تا یاد بگیرید که چطور باید در فضای مجازی با طرف مقابلتان چت کنید و از او دلبری کنید.

معلوم نیست که از چه زمانی تا این حد تنبل شدیم، اما فرستادن پیام ساده‌ای مانند یک “سلام” خالی بدون شک جایزۀ تنبلانه‌ترین روش ممکن را برای چت کردن در یک رابطه به خود اختصاص می‌دهد. درست است که می‌خواهید طرف مقابل را وادار کنید تا تکانی به خودش بدهد و او را محک بزنید که آیا اصلاً دوست دارد با شما وارد رابطه شود و برایتان پیام بفرستد یا خیر، اما روش‌های خلاقانه‌تر بی‌شمار دیگری هم برای جلب توجه او وجود دارد. پیامی برایش بفرستید تا دلیلی برای جواب دادن به شما داشته باشد. مثلاً می‌توانید پیام‌های زیر را امتحان کنید:

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

(البته مثال‌هایی که در اینجا آورده شده، مربوط به کسانی هست که با یکدیگر به قصد ازدواج آشنا هستند و می‌خواهند رابطه‌شان را صمیمی‌تر کنند و در مورد کسانی که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند، توصیه نمی‌شود).

اگر او را خیلی نمی‌شناسید و می‌خواهید ارتباطتان را با او شروع کنید، بهتر است یک موضوع مشترک را بهانه کنید؛ به عنوان مثال اگر یک جلسه غیبت کردید، از همکلاسیتان درباره مباحث آن جلسه سوال کنید یا درباره آخرین موضوعی که صحبت کردید عکس یا نوشته‌ای ارسال کنید.

پیام‌های بالا دو فایده دارد؛ اول این که به او می‌فهماند به یادش بوده‌اید و دوم این که دلیلی به او می‌دهد تا به شما جواب بدهد. هدف اصلی از فرستادن پیام این است که طرف مقابل را درگیر گفتگو کنید، پس با فرستادن پیام‌های بی‌معنی از هدف اصلیتان دور نشوید. می‌خواهید یک قرار ملاقات با او ترتیب بدهید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید؟ می‌خواهید گفتگوی صمیمانه‌تری با هم داشته باشید؟ هنگامی که اولین پیام را برای شروع کردن چت می‌فرستید، هدف اصلیتان را در نظر داشته باشید.

شاید فکر کنید احمقانه است که مردان عاشق زنان دور از دسترس هستند، اما قدرتی را که با از دسترس خارج کردن خودتان و وادار کردن طرف مقابل به دنبال کردن شما پیدا می‌کنید، دست‌کم نگیرید. اگر همیشه در دسترسش باشید، ممکن است جذابییتان را برای او از دست بدهید. اما اگر به او نشان بدهید یک بانوی پرمشغله هستید که مسئولیت کارهای زیادی را به عهده دارد، برایش جذاب‌تر و خواستنی‌تر خواهید شد. اگر می‌خواهید در چت جذاب باشید، به او بفهمانید که نمی‌توانید همیشه در دسترس باشید. وقتی با دوستانتان بیرون می‌روید، به شیوه‌ای به پیامش جواب بدهید که متوجه بشود الان بیرون هستید و پیامش را بعداً با دقت می‌خوانید و جواب می‌دهید.

این روش قبل از هر چیز مودبانه است، چون وقتی پیامی را برای یک نفر می‌فرستید و او تا ساعت‌ها بعد جوابی به شما نمی‌هد، مسلماً عصبی می‌شوید. به این ترتیب دریافت پیام را تایید می‌کنید، اما با ملایمت به او می‌فهمانید که فعلاً در دسترس نیستید. همچنین می‌توانید به او بگویید که الان کجا هستید، مثلاً می‌توانید عکسی را از کنسرتی که در حال تماشایش هستید یا غذایی که سفارش داده‌اید، برایش بفرستید. به این ترتیب در عین حال که به او نشان می‌دهید زندگی شخصی خودتان را دارید و این‌طور نیست که تمام روز منتظرش بنشینید تا شاید پیامی برایتان بفرستد، او احساس می‌کند به هم نزدیک‌تر شده‌اید.

می‌توانید پیام‌هایی مانند پیام‌های زیر را برایش بفرستید:

وقتی هنوز در مرحلۀ آشنایی هستید، دوست دارید که طرف مقابل سوالاتی دربارۀ زندگی شخصی و علائقتان بپرسد، پس چرا خودتان این کار را متقابلاً انجام ندهید؟ سوال پرسیدن دربارۀ شغل، خانواده، سرگرمی‌ها و روز عشقتان راهکار فوق‌العاده‌ای برای علاقه‌مند نگه داشتن او به خودتان است. وقتی به زندگیش علاقه نشان می‌دهید، او مطمئن می‌شود که برایتان اهمیت دارد و خودش هم متقابلاً به شما توجه می‌کند.

حتما بخوانید: با این چند تا پیام قلب پسرها را به دست بیاورید  

 

شما نباید در زمان آشنایی بازی‌های روانی راه بیاندازید؛ اما اگر با سیاست پیش بروید و راهکار مناسبی را انتخاب کنید، مطمئناً موفق خواهید شد. اگر الان ظرف چند ثانیه به او جواب دهید، اما بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، وقتی شور و اشتیاق اولیه فروکش کرد، پیام‌هایش را با تاخیر جواب بدهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ او به سرعت متوجه موضوع می‌شود. به علاوه باز هم مسئله تعقیب کردن و جذابیت آن مطرح است. اگر به سرعت جواب بدهید، احساس می‌کند که همیشه در دسترسش هستید و ادامه دادن به رابطه دیگر برایش چالش‌برانگیز و جذاب نخواهد بود.

قاعدۀ کلی دیگر این است که ببینید او چقدر سریع جواب پیام‌هایتان را می‌دهد. اگر کل روز طول می‌کشد تا او جوابتان را بدهد، مسلماً درست نیست که در لحظه به او جواب بدهید. اما اگر او به سرعت به پیام‌هایتان جواب می‌دهد، شما هم می‌توانید همین کار را بکنید. فقط قبل از جواب دادن به او کمی دست‌دست کنید تا مدتی بگذرد یا گوشی تلفنتان را در اتاق دیگری بگذارید تا صدای نوتیفیکشن‌های پیام‌هایش را نشنوید.

همان طور که چت کردن و پیام فرستادن برای یکدیگر ظرف سال‌های گذشته تغییر کرده است، استفاده از ایموجی‌ها نیز کاملاً متحول شده است. امروزه دیگر فقط نوجوانان از این شکلک‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بسیاری از بزرگسالان نیز منظور اصلی خود از به کار بردن واژگان مختلف را به کمک ایموجی‌ها واضح‌تر بیان می‌کنند و به این ترتیب از سوءتفاهم‌ها و سوءتعبیرهایی که ممکن است از خواندن یک متن ساده پیش بیاید، جلوگیری می‌کنند. اما مراقب میزان استفاده‌تان از ایموجی‌ها و گیف‌ها باشید. اگر طرف مقابل تا به حال حتی یک ایموجی هم برایتان نفرستاده است، مسلماً دوست ندارید که با اضافه کردن این شکلک‌ها به پیامتان بچه به نظرش برسید. سعی کنید پیام‌هایتان متناسب با پیام‌های طرف مقابلتان باشد و همگام با او پیش بروید.

در مثال‌های زیر می‌بینید که استفاده از ایموجی چگونه معنای متن را واضح‌تر منتقل می‌کند:

حتما بخوانید: در روابط عاشقانه از این پیام‌ها استفاده نکنید  

 

حتماً از آشنا شدن با او به شدت هیجان‌زده‌اید، اما بهتر است همیشه برای شروع گفتگو پیشقدم نشوید تا بیش از اندازه مشتاق به نظر نرسید. بگذارید گاهی اوقات هم او پیشقدم شود، بعد به او دلگرمی بدهید. مثلاً فرض کنید که او هر روز صبح به شما پیام می‌دهد و روز خوبی برایتان آرزو می‌کند. این پیام‌های صبحگاهی شما را از صمیم قلب خوشحال می‌کند، پس به او بگویید که چقدر این کارش را دوست دارید تا او همچنان به این کار ادامه دهد.

از طرف دیگر نباید بگذارید که پیام فرستادن کاملاً یک‌طرفه شود؛ پس از آن که او چند بار اول پیام فرستاد، یک بار هم شما پیشقدم شوید. به این ترتیب به او نشان می‌دهید که دوستش دارید و از این که گاهی قدم جلو بگذارید، واهمه‌ای ندارید. برای این که در چت جذاب باشید، باید به الگوها توجه کنید و زمانبندی مناسبی داشته باشید. اگر ناظر و یادگیرندۀ خوبی باشید، به زودی متوجه خواهید شد که او تقریباً هر روز هم‌زمان با شما پیام می‌دهد. هر از گاه پیشدستی کنید و زودتر از همیشه برایش پیام بفرستید تا با این غافلگیری خوشایند از او دلبری کرده باشید.

می‌خواهید برای تعطیلات آخر هفته برنامه‌ریزی کنید؟ بیشتر او را بشناسید؟ فقط می‌خواهید احوالش را بپرسید تا متوجه شود که به یادش هستید؟ وقتی در حال نوشتن یک پیام هستید، هدف اصلیتان را مد نظر داشته باشید تا بتوانید گفتگو را در جهت مناسب پیش ببرید. به علاوه به این ترتیب وقت طرف مقابلتان را هم هدر نمی‌دهید، چون اصلاً نمی‌توانید تصور کنید که وقتی او پیامتان را دریافت می‌کند، در حال انجام دادن چه کاری است.

این توصیه برای این که بتوانید طرف مقابل را در چت کردن عاشق خودتان بکنید، فوق‌العاده است. وقتی پیامی را برایش می‌فرستید، تا وقتی خبری از او نشده است، دیگر پیامی ارسال نکنید. البته چون در روزهای اول آشنایی احساس ناامنی می‌کنید و فکر می‌کنید رابطه‌تان متزلزل است، دیر جواب دادن او نگرانتان می‌کند که مبادا دیگر علاقه‌ای به شما ندارد. اما بهتر است یک نفس عمیق بکشید و کمی صبر داشته باشید.

به این نکته دقت کنید که نمی‌دانید او الان مشغول چه کاری است؛ شاید با دوستانش است، شاید خوابیده است، شاید هم گوشیش شارژ ندارد و خاموش شده است. سکوت کردن علامت بی‌توجهی نیست؛ اما اگر وقتی در دسترس نیست، او را با پیام‌های پی در پی بمباران کنید، مطمئن باشید که به تدریج علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

حتما بخوانید:عشقم جواب پیامم رو نمی‌ده، چی کار کنم؟  

 

یکی از بهترین راه‌ها برای صمیمی‌تر شدن با مردی که به تازگی با او آشنا شده‌اید، این است که از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید. خنده رابط فوق‌العاده‌ای است و می‌توانید گفتگوهای جدی‌تر را با کمی چاشنی شوخی متعادل کنید (“در چه حالی؟ به دنبال چه میگردی؟”). پژوهشگران در مطالعات روانشناختی دریافته‌اند که مردان نشاط و شوخ‌طبعی را در زنان، به ویژه در ابتدای رابطه دوست دارند. زنان شوخ‌طبع به نظر مردان لوندی و جذابیت خاصی دارند و به راحتی می‌توانند از آنان دلبری کنند. بنابراین حس شوخ‌طبعیتان را در چت کردن به او نشان بدهید تا در تور کردنش موفق شوید.

واقعیت این است که چت کردن همواره بهترین کانال ارتباطی نیست. تماس تلفنی یا از آن هم بهتر، ملاقات حضوری باعث می‌شود که گفتگو سریع‌تر و بهتر جریان پیدا کند، بنابراین اگر چت‌هایتان روزبه روز طولانی‌تر می‌شود یا می‌خواهید دربارۀ موضوع جدی و سنگینی، مانند بیماری شدید مادربزرگش، با هم حرف بزنید، بهتر است کانال ارتباطیتان را تغییر بدهید. روش‌های هم‌زمانی مانند تماس تلفنی یا ویدئو چت برای گفتگوهای جدی‌تر مناسب‌تراند و به هر دو طرف اجازه می‌دهند که مشارکت فعال و موثری در گفتگو داشته باشند.

ارتباط برقرار کردن فقط کلامی یا مکتوب نیست. می‌توانید هر از گاه عکسی را نیز در چت‌هایتان برایش بفرستید. اشکالی ندارد که در واتس‌اپ یا سایر برنامه‌های ارتباطی در فضای مجازی سلفی بامزه‌ای را که از خودتان گرفته‌اید، برایش بفرستید، اما لطفاً زیاده‌روی نکنید. اگر مرتباً برایش سلفی بفرستید، فکر می‌کند که از خودپسندی یا خودشیفتگی رنج می‌برید. عکس‌های دیگری هم به جز سلفی وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید یک عکس خنده‌دار یا عکسی را از کاری که در حال انجام دادن آن هستید، برایش بفرستید و از او هم بخواهید که همین کار را بکند. اگر امروز قرار بوده کوهنوردی کند، از او بخواهید عکسی از قله برایتان بفرستد. اگر او را تشویق کنید که عکس‌هایی را از زندگیتان با هم به اشتراک بگذارید، می‌توانید او را به گفتگوهایتان علاقه‌مند نگه دارید و گفتگو و رابطه‌تان را به مرحلۀ بعدی ببرید.

دوست دارید که طرف مقابل از شما دربارۀ روزتان بپرسد، این‎‌طور نیست؟ دلیلی ندارد که او هم این پیگیری‌ها و سوالات را دوست نداشته باشد. سوال پرسیدن دربارۀ فعالیت‌های روزمره موضوع فوق‌العاده‌ای برای شروع گفتگو است. اگر جواب داد که روز خوبی دارد و همه چیز بر وفق مرادش است، شما هم می‌توانید دربارۀ روز خودتان با او حرف بزنید. اما اگر گفت که اوضاع به هم ریخته است، می‌توانید سنگ صبورش بشوید. به جوابش توجه کنید و سوالات بیشتری بپرسید. هر روز گفتگویتان را با یک جملۀ ثابت شروع نکنید تا گفتگو برایش کسل کننده و یکنواخت نشود. به خاطر بسپارید که می‌خواهید گفتگویتان را جذاب و بانشاط نگه دارید، نه این که در دام تکرار بیفتید.

پیام با نامه تفاوت دارد و باید کوتاه و مختصر باشد. اگر فکر می‌کنید که قرار است چتتان طولانی شود و مجبور هستید دربارۀ موضوعی توضیحات طولانی بدهید، بهتر است از گزینۀ تماس تلفنی استفاده کنید. اگر پیام‌هایتان را کوتاه نگه دارید، فرصت ایجاد یک گفتگوی رفت و برگشتی موثر را به وجود می‌آورید. اگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارید، آن را در چند جمله و پیام‌های مجزا بفرستید تا او هم فرصت خواندن و جواب دادن داشته باشد. البته فرستادن پیام‌های سه کلمه‌ای هم هیچ جذابیتی ندارد. با جمله‌های کامل به او جواب بدهید، فقط مراقب باشید که مثنوی برایش ننویسید.

هرچه زمان بیشتری را با کسی که دوست دارید، سپری کنید، با او راحت‌تر و صمیمی‌تر می‌شوید و می‌توانید بدون رودربایستی سفرۀ دلتان را پیش او باز کنید. این راحتی در کل خوب است، اما قرار نیست که از آن به عنوان فرصتی برای گله و شکایت کردن استفاده کنید. این که هر از گاه شکایتی بکنید، مثلاً بگویید: “وای، پختم از گرما!” اشکالی ندارد، اما مرز باریکی بین گفتگو کردن دربارۀ موضوعی که ناراحتتان می‌کند و شکایت کردن و غر زدن وجود دارد. این مرز را تشخیص بدهید و مراقب باشید که از آن عبور نکنید. اگر موضوعی واقعاً ناراحتتان می‌کند و می‌خواهید دربارۀ آن حرف بزنید، بهتر است این گله‌گذاری‌ها را تلفنی یا در ملاقات حضوری انجام بدهید. در غیر این صورت دختری غرغرو به نظرش خواهید رسید که مسلماً اصلاً جذاب نیست.

اگر به کسی علاقه دارید و تنها راه ارتباطیتان اینستاگرام است، می‌توانید با استفاده از این اصول او را به خودتان علاقه‌مند کنید؛ البته اگر صفحه او را در اینستاگرام ندارید، باید اول او را دنبال کنید، بعد. اگر با کسی در ارتباط هستید نیز می‌توانید از این تکنیک‌ها برای علاقه‌مندتر کردن او استفاده کنید.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

مطالعات نشان می‌دهد عکس‌هایی که تصویر چهره در آنها به چشم می‌خورد، بهتر از عکس‌های دیگر هستند. این نتیجه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. انسان‌ها می‌خواهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دیدن صورت یکدیگر این ارتباط را تسهیل می‌کند. از این گذشته کدام پسری است که از دیدن صورت دوست‌داشتنی و بامزۀ یک دختر بدش بیاید؟

مطمئن باشید که کپشن‌های بامزه توجه پسرها را در اینستاگرام جلب می‌کند. فقط کافی است که شوخ و بامزه باشید. پسرها دوست دارند که دخترها را بخندانند، اما از طرف دیگر از این که دوست دختری بامزه و شوخ‌طبع هم داشته باشند، هم بدشان نمی‌آید، پس بامزه باشید.

تا اول صفحه‌اش بروید و عکس‌های قدیمیش را لایک کنید. به این ترتیب متوجه می‌شود که به صفحه‌اش نگاه کرده‌اید و تا ابتدای آن پیش رفته‌اید. البته با احتیاط پیش بروید، چون ممکن است فکر کند که قصد فضولی کردن در زندگیش را دارید یا بیکارید. پس اگر می‌توانید از پسش بربیایید و با احتیاط پیش بروید، انجامش بدهید.

بدون این که عجیب و غریب رفتار کنید، زیر بعضی پست‌هایش نظر بنویسید. مراقب باشید که کامنتتان بی‌معنی نباشد، نظری بنویسید که مجبور شود به آن جواب بدهد، حتی اگر این جواب یک “متشکرم” ساده باشد. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید توجه پسری را در اینستاگرام جلب کنید، دقت کنید که نظرتان جذاب باشد.

اگر هر روز چهار سلفی پست کنید، مطمئن باشید که این سلفی‌های تکراری هیچ جذابیتی برایش نخواهد داشت. پسرها دخترهای متواضع را دوست دارند، اما اگر سلفی‌های زیادی را از خودتان به اشتراک بگذارید، او از دیدن آنها خسته خواهد شد. اما اگر کمتر پست بگذارید، به نظرش می‌آید که زندگی پرمشغله‌ای دارید و نمی‌توانید شب و روزتان را به پست کردن در ایسنتاگرام بگذرانید. وقتی کمتر پست بگذارید، با انتشار یک پست جدید توجهش را بیشتر جلب می‌کنید. این روش حتماً جواب می‌دهد.

چون اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داده است، دنبال کننده‌ها پست‌های اصلیتان را خیلی کمتر از قبل می‌بینند. استوری‌ها اینستاگرام را به تصرف خود درآورده‌اند، چون هنوز به ترتیب زمانی دیده می‌شوند، بنابراین اگر استوری پست کنید، احتمال این که او پستتان را ببیند، بیشتر می‌شود. پست زیبا و بامزه‌ای را از روز خودتان به اشتراک بگذارید تا هم توجه کسی را که دوست دارید، جلب کنید و هم او را ترغیب کنید که پست مشابهی را بگذارد.

 امروزه استفاده از فضای مجازی برای ارتباطات بسیار متداول شده است، به همین دلیل ممکن است با خودتان فکر کنید برای جذب کسی که دوست دارید و دلبری کردن در فضای مجازی چه کارهایی باید انجام دهید. در اینجا چند راهنمایی بسیاری کاربردی برای رسیدن به این هدفتان ارائه می‌دهیم:

هیچ‌وقت فقط پیام سلام خالی نفرستید؛ به فرد مقابل نشان دهید که شما هم زندگی شخصی خودتان را دارید؛ از او سوال کنید؛ همیشه به سرعت جواب او را ندهید؛ از ایموجی‌ها به شکل صحیحش استفاده کنید؛ بگذارید او هم گاهی سر صحبت را باز کند؛ برای پیام‌هایی که می‌فرستید، هدف داشته باشید؛ منتظر بمانید که جواب پیام قبلی شما را بدهد بعد پیام بعدی را ارسال کنید؛ از طنز و شوخ‌طبعی در پیام‌هایتان استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که چه زمانی از وسایل دیگر ارتباطی استفاده کنید؛ گاهی برای فرد مقابل عکس ارسال کنید؛ در مورد روزش از او سوال کنید؛ پیام‌های بلند نفرستید و دائم شکایت نکنید.

اگر در ایسنتاگرام می‌خواهید کسی را جذب خودتان کنید، می‌توانید عکس‌هایی از صورتتان در آنجا به اشتراک بگذارید، از کپشن‌های بامزه استفاده کنید، عکس‌های قدیمی او را لایک کنید، زیر برخی از پست‌هایش نظر بنویسید، زیاد عکس از خودتان نگذارید و در نهایت اینکه از امکان استوری گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من از یک دختر خوشم میاد ولی نمی دونم چطور سر بحث رو باهاش وا کنم باهاش حرف بزنم میخوام شوخ طبع باشم ولی نمی دونم چطوری چی باید بگم که خوشش بیاد به من بگید چ کار کنم

سلام دوست گرامی ابتدا به دنبال یک نقطه مشترک برای صحبت باشید، برای مثال به میزانی که از علاقمندی‌های او راجع به یک مساله آگاهی دارید، وارد صحبت شوید تا شناخت بیشتری از یکدیگر پیدا کنید. سپس می‌توانید برای یادگیری بیشتر مهارت‌های ارتباطی، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من 17سالمه و 7ماهی میشه که با یه پسر هم کلاسی خودم آشنا شدم ایشون واقعا مودب هستند و راجبه هیچ مسئله جنسی باهم حرف نزدیم و بخاطر کنکورمون هفته ای یک بار در حد بیست دقیقه چت می کنیم و واقعا در مسائل درسی کمک گر همیم و بعد از دانشگاه قصد ازدواج داریم به نظرتون حس ایشون ادامه داره یا چیکار کنم ادامه داشته باشه؟

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و ارتباط شما بایکدیگر در همین سطح نخواهد ماند و پیشرفت می‌کند. بنابراین بهتر است تمرکز شما روی مساله درس‌تان باشد.

سلام من دختری ۱۹ ساله هستم که خیلی وقته یه پسری که ۱۰ سال از خودم بزرگتر ه دوست دارم .و ایشون یهو داخل اینستاگرام شروع به چت کردن بامن کردن و خوب منم بهش گفتم بدم ازش نمیاد و اولین بار هست که میخوام باپسری وارد رابطه بشم حالا ترسم از اینه که اون واقعا حسی نسبت به من نداشته باشه و من میخوام این رابطه به ازدواج کشیده بشه ولی نمیدونم اصلا اون نظرش درمورد من چیه واصلا کار درستی میکنم یانه؟

سلام دوست گرامی هدف‌گذاری شما بدون شناخت است که این نشانه عدم آگاهی درباره قوانین رابطه و نداشتن مهارت ارتباطی است. شما ابتدا باید بتوانید خارج از فضای مجازی او را کمی بشناسید، اهدافش را بررسی کنید، سپس اگر مایل به ازدواج بودید؛ به مشاور مراجعه کنید.

من باپسری که دوستش دارم ۶سال اختلاف سنی داریم یعنی اون ۶سال ازمن بزرگتره ولی اون منونمیشناسه وایرانی نیست پسرمعروفی است ومن بهش علاقه مندهستم بهش پیام دادم ولی اون جواب پیام منونمیده.میشه بهم بگین چیکارکنم که جوابموبده؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه بنده ۱۵ سال دارم و با دختری که ۳ ماه ازم بزرگتره حدود ۲ ماه هست صحبت میکنم و خب اوایل رفتاری سنگین داشتند ولی الان باهم خیلی صمیمی هستیم ساعت ها با تلفن باهم صحبت میکنیم ولی ایشون گفتند که منو فقط به عنوان یه دوست می بینند هر چند من دائما تلاش میکنم که تحت تاثیر قرارش بدم و چندین بار نشاته هایی دیدم که ایشون هم به من علاقه دارن مثل “منم دوست دارم و…. ” و خب باهم برای آینده هم همیشه کلی برنامه میریزیم ولی اهل شهر های مختلف هستیم بنظرتون من میتونم روزی دلشو بدست بیارم؟

سلام دوست گرامی کسی از آینده اطلاع ندارد؛ اما چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، این مساله است که سن هردوی شما پایین است و فعلا برای تصمیم گرفتن درباره رابطه عاطفی شرایط مناسبی ندارید.

سلام من دختری ۱۷ ساله هستم و به مدت سه سال هست که با پسری رابطه جدی دارم… مجازی و تا الان هم همو ندیدیم…ولی هر روز ویدیو کال و تماس داریم با هم…منو دوس داره و کاملا ازش مطمعنم و اعتماد دارم…در طی این مدت قهر و اشتی های زیادی داشتیم.ولی حقیقتش اینه دوتامون ا ته دل همدیگه رو دوست داریم…تنها نگرانی من اینه چطور رفتار کنم و طرز چت کردنم چطور باشه که ازم خسته نشه و به عبارتی تکراری نشم براش لطفاً راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی 17 سالگی؛ اوج سن نوجوانی است. از 3 سال پیش ارتباط جدی و مجازی داشتید. 14 سالگی آیا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی است؟ نکته مهم این است که اشاره کردید او را تابحال ندیدید و صرفاً ویدیو کال داشتید؛ بنابراین شناخت شما از یکدیگر به این صورت کامل نخواهد بود. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر وطیفه سن شما، تحصیل و یادگیری مهارت است.

سلام من 19سالمه با یک پسری که چندسال از خودم بزرگتر هست تویه مجازی آشنا شدم اول بخاطر مسائل درسی بود ولی الان صحبتمون ادامه پیدا کرده و من بهش علاقه مند شدم. سؤالم اینه که آیا ابراز علاقه ی من به صورت مستقیم اون هم قبل از اینکه ببینمش درسته؟

سلام دوست گرامی خیر درست نیست. روش ابراز علاقه به صورت مستقیم برای شما خطرات و معایبی دارد که در آینده با آن درگیر خواهید شد. ابتدا باید او را ببینید و بشناسید و اجازه دهید تا ایشان در صورت تمایل ابراز علاقه خود را انجام دهد.

سلام من دراینساگرام به یک پسر خارجی علاقه مندهستم ولی اون منونمیشناسه وقتی بهش پیام میدم جواب نمیده ومیخوام اول باهاش دوست بشم وبعدباهاش رابطه برقرارکنم.چیکارکنم جواب پیامموبده؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مسیر را اشتباهی می‌روید، چون ه شخصی علاقمند هستید که به پیام‌های شما نیز جوابی نمی‌دهد. بهتر است در چنین شرایطی ابتدا برای خودتان مشخص کنید که به چه دلیل به او علاقمند شدید. سپس به این مساله فکر کنید که برای مثال او به پیام شما جواب داد و رابطه برقرار شد؛ چه هدفی بعد از این رابطه وجود دارد؟ بهتر است کمی منطقی‌تر فکر کنید.

من برای دوست شدن باهاش هدف دارم اون 6سال ازمن بزرگتره ولی اون جواب منونمیده.لطفابهم بگین چیکارکنم که جواب منوبده؟

سلام من دختری ۱۶ ساله هستم با آقای ۲۸ ساله ای در ارتباط هستم که شغلشون وکالت هست و از فامیل ها هستن من بهشون علاقه مند هستم ایشونم میگن اینطوره ولی خب بعضی اوقات دیر دیر سراغمو میگیره دلسرد میشم … اما اون میگه که کاراش سنگینه و واقعا نمی رسه وگرنه واقعا دوسم داره آیا درسته ارتباطم باهاشون؟ آیا ایشون راست میگن؟ من سعی میکنم کمتر پیام بدم تا اون پیشقدم بشه

سلام دوست گرامی سن شما و ایشان اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. 16 سالگی زمان مناسبی برای ورود به رابطه عاطفی نیست. احساس نیاز شما به توجه بیشتر، دقیقا یکی از مسائلی است که بواسطه سن‌تان بوجود آمده است. به واسطه کارشان که وکالت است، ممکن است زمان کافی برای رابطه و توجه نداشته باشند، اما مساله از پایه دچار مشکل است. 12 سال اختلاف سن.

سلام من توی یک گپ با پسری اشنا شدم 17 سالمه، اون میگفت دوستت دارم، مهربون بود، میگفت قبلا عشقش ولش کرده و به کسی اعتماد نداره، بعد سر حرف زدن من با یه پسری بهم گفت زیاد جوابشو نده من بهش گفتم مگه تو کی من هستی ک دستور میدی، اونم قاطی کرد و و الانم ازش خبری ندارم، براش خداحافطی نوشتم ولی سین زده و جواب نداره، نمیدونم واقعا دوسم داره یا نه، آخه فقط سه چهار روز با هم بودیم به بچه های دیگه گرچه میگفت رل منه ولی به خودم پیشنهادی نداده بود

سلام . من 17 سالمه و با یک پسر اشنا شدم و حس کردم که اون شخص رو‌ دوست دارم اما بعد از مدتی دوستی به من پیام دادن که دوستت ندارم و برای من هوس بودی منو فراموش کن و بعد بلاکم کرده بودند. الان بعد از چند مدتی برگشتن و ادعا کردن که دلشون برام تنگ شده و دوستم دارن . من باید چیکار کنم ؟ ایا ایشون منو دوست دارم یا اینکه بدنبال سرگرمی هستند؟

سلام دوست گرامی این رفت و آمدها رفتار جالبی نیست، در حال حاضر مهم این نیست که او چه گفته است، مهم این است که شما چه برداشتی از این رفتار دارید؟ بهتر است به بازگشت ایشان توجه خاصی نداشته باشید، بخصوص اینکه سن شما نیز سن بالایی نیست و قطعا فرصت‌های بهتری خواهید داشت.

با سلام ببخشید من 20سال دارم با یه نفر اشنا شدم که احساس میکنم بهشون علاقه مند شدم .اما چند روزی هست که احساس میکنم پیام های من برای اون جذابیت ندارد و احساس خستگی میکند . چگونه با اون چت کنم که چت هام براشون جذابیت داشته باشه.

سلام دوست گرامی از علاقمندی‌های او بپرسید، پشت سرهم پیام ارسال نکنید و سعی کنید تا وقتی سوال قبلی را جواب نداده‌اند، سوال و مساله جدیدی را مطرح نکنید تا احساس فشار نکند.

۲۵ سالمه و شخصی رو تو اینستا دیدم که بهش علاقه من شدم ۲۷ سالشه و ایرانی نیست دوست دارم بتونم باهاش ارتباط بگیرم و صحبت کنم

سلام دوست گرامی چون در اینستاگرام با او آشنا شدید، از همین برنامه برای شناخت حداقلی طرف مقابل استفاده کنید. برای مثال پیگیری صفحاتی که دنبال می‌کند تا علاقمندی‌هایش را متوجه شوید، اگر با او در حال حاضر صحبت می‌کنید، ارسال پست و یا استوری‌های جذاب و مورد علاقه‌اش می‌تواند شروع کننده گفتگوی بیشتر شود. گفتید ایرانی نیستند، علت این علاقمندی خود را پیدا کردید؟ هدف این علاقه و ارتباط را مشخص کردید؟ نیاز است تا این مسائل را نیز پیش از برقراری رابطه مشخص کنید.

سلام. بله ایشون ایرانی نیستند.اهل اتریش هستند ولی مسلمون هستند ..براشون کامنت میزارم به کامنتام جواب میدند اما دایرکت رو چک نمیکنن.بهشون ایمیل زدم.

سلام من تو فضای مجازی صفحه یک دندانپزشک دنبال میکردم بعد ایشون چندباری در پست ها و استوری عکسشون گذاشتن و من ازشون خوشم امد پیجشون کاریه و من فالو نکردن دوبار هم استوری ریپلای کردم با استیکر جواب دادن من خودم دبیر هستم و دوست داشتم تو دایرکت بهش جواب بدم اما نمیدونم از کجا شروع کنم مخصوصا اینکه تقریبا پیجشون کاری

سلام دوست گرامی شما تلاش خودتان را برای نزدیک شدن به ایشان انجام دادید، برای مثال او را فالو کردید، به استوری‌هایش واکنش نشان دادید و… اما طرف مقابل فعلاً قدمی برای صحبت با شما برنداشته‌اند. در چنین حالتی شما ابتدا بررسی کنید که دلیل اینکه از او خوشتان آمده است چیست؟ آیا وجه اجتماعی و شغل او شما را جذب کرده است؟ رفتارهای خاصی نشان می‌دهند که جذاب بوده است؟ آیا این علاقمندی عاقلانه و واقع‌بینانه است یا خیر؟ در هر صورت شما نیاز دارید ابزارهای بیشتری برای ابراز علاقمندی‌تان داشته باشید. برای ارزیابی وضعیت و شرایط شما و دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام ممنونم از مطالب خوبتون. من یکی از پسرای نزدیک فامیل رو دوست دارم و احساس می کنم اونم همین احساس رو به من داره. مثلاً با حمایت هاش، گاه و بیگاه پیام دادن ..هاش، علاقه‌ای که غیر مستقیم بهم نشون میده اما فکر می کنم اون هم مثل من از دوست داشتنش تردید داره چون تا حالا هیچ حرفی در این باره نزده و قبلا هم بهمن گفته بوده از یکی خوشش اومده ولی نمیدونه اسمشو چی بزاره. به نظر شما من باید با این آقا چیکار کنم همچنان دوستش داشته باشم یا پیشنهاد دیگه ای دارید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. علامت‌هایی که به شما ثابت کند او به شما علاقه دارد می‌تواند درست یا غلط باشد. اما تا زمانی که طرف مقابل به صورت مستقیم ابراز علاقه نکند، این مساله برای شما روشن نخواهد شد. بنابراین اجازه دهید تا او با احساساتش کنار بیاید و بتواند به زبان بیاورد. یک بازه زمانی برای این احساسات در نظر بگیرید تا بیش از اندازه وقت خود را تلف نکنید.

با سلام در فضای مجازی با پسری که ۲۹ سال دارد و ۸ سال از من بزرگ تر است آشنا شده ام ایشان همان اول فالو کردن به من پیام دادند و بعد از ۱۰ ۱۲ پیام گفتند که شاید همو دیدیم گذشت و گذشت من از صورتم عکس هایی را استوری کردم و ایشان ریپلای زدند و در نهایت خواستند با من قرار بگذارند ولی من اول قبول نکردم بعد از چند روز گفتم که باشه اگه وقت شد راهتون به شهر ما افتاد همو میبینیم به هم شماره هم دادیم و هر از گاهی احساس میکنم به خاطر عکس های کلوزاپ که از خودم استوری میکنم حسادت میکنن ولی وقتی تلفنی صحبت کردیم گفتند که من دوست اجتماعی شون هستم و قرار و شماره دلیل خاصی نداره البته اشاره کنم که شکست عشقی بزرگی خوردن و اعتماد ندارن و من حس میکنم میخوان کار شونو محکم بگیرن خودشون هم همینو گفتن به نظر تون ایشون نظر جدی به من دادن و به دنبال کسب اعتماد هستن یا نه صرفا دوست اجتماعی میبینن منو؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید از دوشهر متفاوت هستید، اگر آشنایی شما از طریق اینستاگرام بوده است، بهتر است قبل از هر سرمایه‌گذاری عاطفی، ابتدا با دیدار حضوری ایشان را دقیق‌تر بشناسید شکست عشقی بزرگ ایشان اگر حل نشده باشد، یعنی پرونده رابطه قبل باز است و شما در این زمان قربانی خواهید شد. بنابراین بهتر است با دید وسیع‌تر و عاقلانه‌تر به این رابطه و پیشنهاداتش فکر کنیدف به نظر نمی‌رسد ایشان جدی باشند.

سلام من با دختری توی مجازی اشنا شدم تو گپ چت میکردیم و بهم علاقه مند شدیم خلاصه دختره به من علاقه نشون داد و منم بعدش بیشتر علاقه مند شدم بهش بعده یه مدت من بیشتر علاقه مند شدم اون کمی سنگین شد. من دوس داشتم با ویس حرف بزنیم و تلفنی حرف بزنیم و همدیگه رو ببینیم ولی دختره میگفت موقعیت این چیزارو ندارم. شمارمم گرفته ولی شمارشو به من نداده نمیدونم منو واسه سرگرمی میخواد یا نه؟ من چیکار کنم بهش بیشتر ابراز علاقه کنم شاید سنگین بشه نمیدونم چیکار کنم بیشتر واسش جذاب بشم راهنمایی کنید.

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. درخواست شما برای آشنایی بیشتر و دیدار حضوری پس از یک رابطه مجازی کاملاً طبیعی است. علت اینکه ایشان قبول نکرده‌اند، می‌تواند متفاوت باشد. اما باید به کیفیت صحبت‌های ایشان با خودتان توجه کنید. برای جذاب‌تر شدن، سعی کنید شنونده خوبی برای حرف‌هایش باشید و زمان‌هایی که از شما نظر می‌خواهد، حتما نظر خودتان را بگویید. علائق او را شناسایی کنید و از اهدافش برای آینده بپرسید. اگر در اهدافش هیچ اثری از وجود شما نیست، بهتر است جدی‌تر به این رابطه فکر کنید.

سلام من مجازی با کسی اشنا شدم و از ایشون خوشم اومد بعدش ایشون گفتند که بریم بیرون و بعد رفتیم. اونجا ایشون گفتن که ما به درد هم نمی خوریم و منو فراموش کن و گفتن که منو به عنوان همکار بدون منم هم گفتم منو در اینستا انفالو کن من نمیخوام همکارم باشی ولی ایشون انفالو نکردن و من واقعا ایشون دوست دارم و نمی دونم باید چیکار کنم لطفا کمک کنین

سلام دوست گرانمی اگر بلافاصله بعد از دیدارتان ایشان اشاره کردند که شما را نمی‌خواهند یا بدرد هم نمی‌خورید، باید یک دور این ملاقات را مرور کنید. رفتارهای خودتان، حرف‌هایی که به ایشان زدید، حرف‌ها و نظراتی که از طرف ایشان شنیدید. و اما درباره آنفالو کردن، چرا شما به ایشان این را گفتید که شما را آنفالو کنند؟ چون این تصمیم برای صفحه خودتان است نه او! بعنوان همکار بودن و به آن چشم نگاه کردن، برای افرادی که برای آشنایی اقدام می‌کنند، دشوار است. چون رابطه رشد می‌کند و به شکل قبلی خود برنمی‌گردد. برای جذب عشق و یا پذیرش این جدایی، حتماً از مشورت با مشاوران رادیو عشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختر ۱۶ سالمه با یه پسر تو به گپ اشنا شدم ۲۷ سالش بود مشخص بود دنبال رابطه جنسیه من بهش میگفتم نمیتونم واین حرفا ناراحتم میکنه بعد میگفت باشه مشکلی نیس من دیگه حرفشو نمیزنم من زیاد در دسترس نیستم خیلی کم پیش میاد باهم صحبت کنیم اما اون پیام میده کجایی چرا نیستت و این حرفا گفت واسه ازدواج میخوامت من باور نکردم گفتم اختلاف سنیمون خیلی زیاده گفت واسش مهم نیس و دیگ اصلا راجب رابطه هیچ حرفی نزد راجب چیزای ک من علاقه دارم حرف میزنم و گوش میده گاهی وقتا شوخی میکنه یا رو من حساسیت نشون میده بنظرتون واقعا منو دوست داره؟

سلام دوست گرامی کار درستی کردید که با او مخالفت کردید، چون هم شرایط سنی شما مناسب نیست و هم شناختی از یکدیگر ندارید. خیر نمی‌توان با این حرف که من می‌خواهم با تو ازدواج کنم، به این نتیجه برسیم که او به شما علاقه دارد.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

The online version of the Iranian daily Hamshahri

در فضای مجازی، دخترها بیش از پسرها دنبال دوست‌یابی‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده دختران بیش از پسران در فضای مجازی به دنبال دوست‌یابی هستند، گفت: براساس نتایج این پژوهش‌ها ۶۹ درصد دختران و ۴۹ درصد از پسران تمایل دارند تا از طریق فضای مجازی دوست‌یابی کنند.

به گزارش ایسنا، محمد قنبری نیز ضمن تشریح دلیل گرایش دختران و پسران نوجوان به فضای مجازی، اظهار کرد: وقتی از کودکان و نوجوانان سوال می‌کنیم که چرا زمان خود را در فضای مجازی یا با تبلت می‌گذرانند، نخستین پاسخی که از آنها دریافت می‌کنیم این است که با اعضای خانواده از لحاظ کلامی ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند، یعنی با وجود اینکه در کنار هم هستند، اما فرسنگ‌ها از هم دورند. برای مثال پدر خانواده به جای هم صحبتی با همسر و فرزندش، با دوست خود در یک کشور خارجی چت می‌کند. به دلیل همین خلاء، بچه‌ها به استفاده بی‌رویه از فضای مجازی رو می‌آورند. در گذشته به دلیل گسترده نبودن رسانه، ارتباط میان پدر و مادر بیشتر بود و کودکان از آنها نحوه ارتباط را می‌آموختند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش‌های انجام شده دختران بیش از پسران در فضای مجازی به دنبال دوست‌یابی هستند، گفت: نزدیک به ۶۹ درصد از دختران دانش‌آموز که در فضای مجازی فعال هستند، ترجیح می‌دهند دوست خود را به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنند. همچنین ۴۹ درصد از پسران تمایل دارند دوستانی که قرار است با آنها اوقات فراغت خود را سپری کنند را از اتاقهای چت و شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنند.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

این کارشناس فضای مجازی در خصوص راهکارهای کاهش آسیب در فضای مجازی نیز توضیح داد: باید یک قانون زمان طلایی در خانواده داشته باشیم. براساس این اصل باید نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه تمام رسانه‌ها و امواج از جمله مودم، تلویزیون، رادیو، تلفن ثابت و همراه در خانه قطع شود و همه اعضای خانواده کنار هم بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند و اگر حرفی برای گفتن ندارند یک موضوع سرگرم کننده و جالب را مطرح و در خصوص آن صحبت کنند. این کار سبب می‌شود روابط عاطفی به هم گره بخورد و محبت و الفت میان اعضای خانواده خطرات و صدمات فضای مجازی را کاهش دهد.

معصومه نصیری، قائم مقام انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز با اشاره به اینکه برخورد والدین در خصوص تکنولوژی و فضای مجازی به چه عواملی وابسته است، افزود: موضع گیری والدین نسبت به این واقعیت به میزان سواد و اطلاعات آنها در خصوص تکنولوژی بستگی دارد، این درحالیست که در حوزه آگاه سازی خانواده‌ها از مختصات این فضا و خطراتی که می‌تواند بر سر راه خود و فرزندانشان باشد کار جدی صورت نگرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: مشکل اینجاست که نه خود والدین حس کرده‌اند اتفاق جدیدی رخ داده و به توجه بیشتر نیاز است، نه دستگاه‌های متولی به این موضوع توجه دارند. به این ترتیب می‌توان گفت میزان خسارت‌ها و تاثیرگذاری این مسائل برای خانواده‌ها درک نشده است. ما نمی‌خواهیم برای این حوزه به صورت پیوسته سرمایه‌گذاری کنیم و قصد داریم به صورت یک‌باره و دفعتا آن را حل کنیم که ممکن نیست.

قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران افزود: واقعیت این است که مدل و ذات فضای مجازی با خود سردرگمی به همراه دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این فضا قرار است سبک زندگی ما را تغییر دهد. با توجه به ویژگی ذاتی این فضا باید روان شناسان، جامعه شناسان، اساتید و اهالی رسانه در این حوزه به صورت جدی وارد شوند. در حال حاضر سواد رسانه‌ای و توانمندسازی مخاطب در حوزه رسانه حالت ویترینی و شعاری پیدا کرده است و تا از این مرحله عبور نکنیم و نگاهمان به این موضوع استراتژیک نباشد، مشکلات برطرف نخواهد شد.

مسعود نویدی مقدم، روانشناس نیز در پاسخ به این سوال که حضور نا امن والدین در فضای مجازی تا چه میزان زمینه‌ساز حضور امن کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که مادر و پدری که خودشان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند آیا الگوی مناسبی برای فرزند خود هستند؟ کودکی که همواره نظاره‌گر حضور بی حد والدین خود در فضای مجازی و شاهد خوشحالی آنها هنگام استفاده از این تکنولوژی است، پس از آن که در سن خاصی قرار گرفت توسط پدر و مادر خود محدود می‌شود. این اتفاق سبب ایجاد ناکامی در فرد شده و فاصله بزرگی را میان والدین و فرزندان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه ضمن طرح این پرسش که باید ببینیم آیا فرزندان فنون کنترل در فضای مجازی را آموخته‌اند؟ و آیا والدین توجه لازم را به رفتارهای فرزندان خود دارند و نسبت به خطرات گوش به زنگ هستند؟ اظهار کرد: چگونه خانواده‌ای که از اثرات و آسیب‌های فضای مجازی بی‌اطلاع است می‌تواند فرزندان خود را آگاه کند؟ بنابراین میان والدین و فرزندان فاصله و تعارض ارزشی ایجاد می‌شود.  

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

دانلود نرم‌افزار اندروید ویسگون
دانلود از
بازار

sokotmahz

دانلود نرم‌افزار اندروید ویسگون
دانلود از
بازار

داشتن دوست پسر ایده آل , پسر جادوئی تلگرامی bfjon , یار روز …

داشتن دوست پسر ایده آل , پسر جادوئی تلگرامی bfjon , یار روز …

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

دوستی دوستیابی پسر تلگرامی پسر شیطون تلگرام پسرا دختربازی دو…

همه چی از شبکه های مجازی شروع شد اول تو فضای مجازی خودشونو د…

با اینترنت

به امید روزی که هر ایرانی حداقل یک وبلاگ داشته باشد!

توسط خسروبیگی
منتشر شده ۲۹ مرداد ۱۳۸۷
وبلاگ

۱- با توجه به کامنتهایی که برای دوست‌یابی میگذارند (آخرین نمونه)، به نظر میرسد عده‌ای علاقه دارند که از طریق اینترنت (و این وبلاگ) دوست‌یابی کنند. گرچه چیزی که تحت عنوان دوست‌یابی اینترنتی مد نظر من بوده و هست با چیزی که به نظر میرسد مد نظر بیشتر کامنتگذاران در این مورد باشد، متفاوت است؛ اما من برای اینکه به علاقه این دسته از افراد احترام گذاشته باشم، این پست را برای دوست‌یابی نوشتم! پس فقط میتوانید از این پست برای گذاشتن مشخصات خودتان به منظور دوست‌یابی استفاده کنید.
۲- انتشار شماره تلفن ممنوع است.
۳- اگر واقعا از این طریق دوست پیدا کردید(؟)، حتما منو خبر کنید!
۴- از انتشار کامنتهای دوست یابی پای سایر پستها جلوگیری میکنم!
۵- مجددا توجه شما را به تذکر داده شده در پست قبلی جلب میکنم.

۶- کسانی که مشخصات خود را مینویسند، آدرس ایمیل خود را در متن کامنت هم بنویسند تا توسط دیگران قابل مشاهده و ایجاد ارتباط از طریق ایمیل ممکن باشد.

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

پی نوشت: راستی پیشنهاد میکنم قبل از گذاشتن مشخصات خودتون و تقاضای دوستی اینترنتی، مطالب زیر رو هم بخونید (نگید نگفتی ها!)چت و عواقب آناغفال اینترنتی استاد دانشگاه از سوی زن شیاد

بعدی: داستان دوست یابی ۱

قبلی: دوست یابی ۴

خب، به نظر میرسه که جستجو از این طریق چندان نتیجه بخش نبوده و کسانی که دنبال اینجور دوست یابی هستند حوصله شون تموم شده. چون لحن برخی کامنتهای اخیر حاکی از کمی عصبانیت هست و پاسخهای داده شده به برخی کامنتها زیاد خوب و عادی نیست!

لذا نظرخواهی برای این پست مسدود شد.

man mehranam ye chize digeh az dokhtaraye harze badam miad emilam:mehranary@yahoo.com

اینم ایمیلم….. werewolf_61@yahoo.com

پسرای خوشگل و ناز مثل خودم از ساوه برای دوستی ایمیل بزنید اگه خواستید شمارتونو هم بزارید تا اس ام اس بدیم

man donbal ye dooste ba maram ba maarefat bahal seneshonam balaye 20 nare migardam. bacheye tehranam. dokhtaraye shahrestani azatoon mikham chizi baram naferestid .har ki khast ye ok be man bedeh.

من ۳۵ سال دارم به دنبال یک دختر یا زن تو پر با سینه های خیلی درشت هستم . اهل تهران . مهندس و مدیر یک مجموعه تولیدی هستم .

my number :0912000047

امیدوارم یه دختر جوون با من دوست بشه من تهرانم .منتظرت هستم

salam
من امیرم ۲۷ ساله
۰۹۳۷۰۰۰۴۱۷
این شماره منه
پسر خوبی هستم و خوش تیپ و خوش هیکل
منتظرم
مواظب خودت باش

سلام .دونبال یک دست دخترسن ۲۸میگردم.کرج یا تهران ۰۹۳۶۰۰۰۰۴۰ ممنون

سلام من ایمان هستم و یه دوست خوب قمی برای رفاقت میخوام

زرنگ یه بار دیگه بگو سلام

خب،
۱- به نظر میرسد که کسانی که از این طریق دنبال دوست هستند تا کنون به نتیجه نرسیده و نخواهند رسید.
۲- قصد دارم در اولین فرصت تحلیلی آماری روی کامنتها ارائه دهم.

امید واریمممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

۲۲ساله ازتهران دختر خوب هست بامن دوست بشه

اگردختری از شیراز یاهرجایه دیگه اومد برای دوستی متین هستم این آدرس ایمیل منه پیام بدیدلطفا.تویاهومنتظرتونمredrex_pc@yahoo.com

تو با من دوست میشی

ki bahat doost beshe

m.sabz254@yahoo.com

سلام هرکی دوست داره با من چت کنه حاضرم

سلام من مهرانم ادرس ایمیل یادم رفت …mankan2u@yahoo.com

سلام من مهران هستم ۲۳ ساله واسه من دختر یا پسر فرقی نداره اگه می تونی یه دوست باحال باشی من هستم…۰۹۳۶۰۰۰۷۶۱

سلام مهران جان من آرمین هستم ۲۲ ساله باهات تماس می گیرم

من دو تا دختر توپ میشناسم از کرمان
ایناز ۱۷ ساله کرمان شماره ۰۹۳۵۰۰۰۰۱۴
شهره ۱۹ ساله کرمان شماره ۰۹۱۹۰۰۰۵۶۰

جالبه چرا همیشه پسرا شمارشونو اینجا میذارن ؟

سلام دانیال هستم مشتاق دوستی

sلام
چون واقعا اغده دارن با اینکه کمتر از ۲ تا دوست ندارن ولی بازم میخوان دوست جدید پیدا کنن
حس انسان دوستیه دیگه
خوب این دفعه شما شماره بذارید این که دیگه گله کردن نمیخواد
نه عزیزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب دوست خوب پیدا کردنم یه ارزه می خواد که هر کسی نداره.نه؟

مجید دلبندم اون عرضه است نه ارزه
نه اینجوری نیست جنم میخواد
اگه داری امتحان کن می ارزه

۵۳…۵۱

سلام من دنبال خانوومی محترم میگردم اگه هست به من زنگ بزنه ۰۹۱۳…۶۲۸

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

دنبال چه جور خانومی هستی

to mesle inke bad mikhari

zizi r
از تهران
۱۸ ساله
۰۹۳۵…۵۵۱
دنبال یه دختر توپ
نبود …………………………………

من zizi r هستم دنبال یه دختر با حال و عشق سرعت و نترس میگردم

man mostafa motevalede 71 az zahedan astam dokhtaraye moadab ba shakhseyat roshan fekr man baraye doste hazeram inam ideme alone_lovenice@yahoo.com

سلام آقای خسروبیگی

کار جالبی بود، حتما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات! حق داره که می گه سرعت اینترنت نباید زیاد بشه چون جامعه را به فساد می کشونه. این دوستان ما هم که همگی از هول هلیم در دیگ افتاده اند و یادشان رفته که نباید شماره تلفن بنویسیند. اما من در ورای کار جالب شما به این فکر می کنند که چقدر آدم ها تنها هستند و این دوستان ما نمی دانند که گاه با پیدا کردن یک دوست! تنها تر نیز خواهند شد.

ok
موافقم
ولی همچین ندیده هم نیستیم
هیچ وقت از دید گاه خودت به بقیه نگاه نکن
همه دنیا دیده اند خودتو نگاه نکن جا موندی
این ارزویی( دوست پیدا کردن ) که شما داری برای ما خاطره شده
همه ی اعضا هم دوست ( دختر / پسر ) دارند مثلا خودم ۴ تا دارم برام مهم نیست باور کنی یا نه ولی دارم
اومدن تو این جور سایتها حکم سر گرمی رو داره
بپا خودتو گم نکنی قشنگ

سلام دوستان من دنبال یک خانم محترم از زاهدان هستم اینم شمارم ۰۹۳۶…۸۵۰

سلام خوبید من دنبال یه خانم مهربون هستم از زاهدان اینم شمارم ۰۹۳۶…۸۵۰

babakooh @yahoo.com برای دوستانی که میخواهند ارتباط برقرار کنند

سلام به تمامی دوستانی که در این سایت وارد می شوند میخواستم بگویم که همه ما میتوانیم دوستان خوبی برای هم باشیم واز اطلاعات همدیگر استفاده کنیم فرق نمی کند چه مونت وچه مذکر پس دوستان پیامهای خود را به ایمیل اینجانب بفرستند شاید بتوانم خدمات ارزنده ای به شما عزیزان نمایم -باتشکر حمید پارسا

من یه دوست دختر ناز وخوش اندام میخوام ترجیحن از خوزستان باشه شماره تماس من ۰۹۳۵…۳۴۶

man 2nbale ye 2khtare naz hastam ke ham senaee khodam bashe..ba janbeo ahle shokhi eyne khodam.dostie fabo khob mikham be shomaram bezangin mail nadid.0935…981.motevalede 68am

من دنبال یه پسر خوش تیپ و فشن می گردم ۰۹۱۹…۶۲۷

سلام خوبی من هستم در خدمتتون

dostat daram0910000637

سلام بچه ها من دنبال یه دختر خوشگل می گردم حداقل ۱۶ ساله باشه شماره من هم اینه ۰۹۳۶…۷۵۷

راستی شماره من اینه ۰۹۳۵…۶۳۸

من دنبال یه دختر خوشگل هستم ترجیح می دم ۱۶ ساله باشه

۰۹۱۹…۶۲۷

من دنبال یه دختر با ادب و محترم می گردم که با هم صحبت کنیم۰۹۱۳…۲۷۸

اگه دونبال gf میگردی من هستم بیا توی سایت … محله بیکاران تالار گفتمان اون جا اسمم آیلینه

طبق بند ۱۰ مرامنامه کامنت شما ویرایش شد!

salam be hamegi eme man farhade donbale ye dost dokhtar migardam ta bahash dost sham donbale dokhtari hastamke ham ba vafa bashe ham ta akhar ba man bemone va mano be khatere khodam bekhad na mogheyate ejtemaeem va azam soestefade nakone ianam shomaram 0935…331montazeram mer30

من۱۵ سالمه اول دبیرستانم میخوام برم رشته معماری یا گرافیک من گیتار میزنم داداشم پیانو میزنه منو داداشم خیلی به هم وابسته ایم داداشم موسیقی میخونه

salam satia man ba hat dost mesham armin 17 sal inam ideme sarneweshte_Sange@yahoo.com

سلام من هم پایه رفاقت هستم ۱۶ سالمه این هم شمارم البته اگه با آرمین دوست نشدی ۰۹۳۶…۷۵۷

سلام ، من هم پایه رفاقت هستم من ۲۰سالمه . شوخ تب کمی تا قسمتی جدی
منطزرتم برام ای میل بفرستesmaeil34@yahoo.com

کسی الان نیست اینجا

س.س.س.سلام بچه فشنا

یه دختر می خوام برای رفاقت اینم شمارم:۰۹۱۳۰۰۰۷۶۲ زنگ بزنید متشکرم

محمد/۱۷/تهران/پیش دانشگاهی رشته ریاضی فیزیک/

سلام محمد بامن دوست میشی

خیلی ممنونم

سلام من تا حالا دوست دختر نداشتم و زیبایی دختر برام مساله نیست فقط و فقط خوش خلاق و ۹۹درصد خندان ۰۹۱۴…۷۰۶افراد بیکار مزاحم ….ارزوی سلامتی برای تک تک شما دارم بای تا ….

سلام من دنبال یک دوست دختر در شهرستان شهرضا یا اصفهان می گردم سن بین ۳۰ تا ۳۵ باشد در صورت تمایل با ایمیل radikalco@gmail.com تماس بگیرید.

وقتی از همه جا رانده می شوی به اینجا پناه می اوری به دنیای مجازی چرا که همه چیزدروغین چرا که حداقل می دانی چیز راست و واقعیتی وجود ندارد بعد می نویسی من یک آدم مجرد ۳۰ ساله آسمون جل هستم کچل و زشت و بدترکیب با اخلاق سگی که تازگی ها مثل بیشتر ایرانیها دچار افسردگی هم شده و بعد کسی نوشته هایت را می خواند و باز به سراغ تو می آید برای سرکاری گذاشتن و تو از او استقبال می کنی در حالی که بعد از سالها چت کردن می دانی طرف مقابلت کیست و چه نیتی دارد بگذار کمی وقت بگذرد

لام به بچه کرمونیا اگه یه دختر مامانی خواست به این شماره تماس بگیره تا آخر باهاشم ۰۹۱۳…۸۴۲

این سایت .سایت خوبیه .اما من دنبال دختر یزدی میگردم۰۹۱۳…۶۲۶

با سلام من ۲۶ ساله دانشجوی مدیریت بازرگانی و ورزشکار(کیک بوکسینگ)و ساکن کرج هستم دوست دارم یک دوست دختر باحال داشته باشم .خدایا یعنی میشه؟اگه بشه چی میشه.باور کنید به غیر از اون بیست تا با هیچکس دیگه دوست نبودم یعنی اصلا بلد نیستم ارتباط برقرار کنم اگه باور نمیکنید بیاید جیبامو بگردید.

nدوستان گلم درصورت تمایل با من از طریق alirr-53@yahoo.comدر ارتباط باشید.

من علی- ۱۷ ساله دنبال یه دوست دختر خوشگل اصفهانی هستم

تابتونم کمکت میکنم

سلام.من رامین هستم و ۱۹ سالمه و از آذربایجان هستم.دنبال یه دختر خوب میگردم.

salam in maskhare baziha chie age bacheha shomarashono nazaran ???chezori baham dost shan

اصلا من که هیچ پاسخی ندیدم واقعا مسخرس

marjan khanom shoma age khastid be man bezangid.0912…694-0936…747a

ba man doost miushi 0915…323

من یه دختر تنهام یعنی هیچ دوست پسری ندارم ۲۳ سالمه بچه مازندران چطور میتونم فرد مورد نظرمو پیدا کنم

من هم مازندران هستم و تنها.

مجان خانم منهم شرایط شما را دارم اگه خواستی تماس بگیر -حمید از کرمان

ممرجان خانم راستی شمارم اینه ۰۹۱۳…۸۴۲

مهدی فراهانی سلام

تلفن من ۰۹۱۷…۵۸۶

سلام مرجان خانم خوبی میشه با هم دوست بشیم من ۲۸ سالمه اینم شماره من ۰۹۳۶…۸۵۰

سلام مرجان خانم دوست داشتی http://www.saeed200026@yahoo.com پیام بده منتظرم بای

salam marjan
ashkan hastam
۲۸ salame
donbale ye dokhtare khub migardam
manam az mazandaran hastam
baram payam bezar
mer30

سلام کاری که نداره شمارت روبده من تاباهم دوست بشیم

میتونی رو من حساب کنی
پسر ۲۵ ساله از اصفهان

با سلام وب خوبی هست ولی ما چطور عضو بشیم

مرجان پیام بده

عشق آن نیست که یک دل به صدیار دهی,
عشق آن است که صددل به یک یار دهی!
با سلام به دوستان من محسنم ۲۲ ساله دانشجوی واحد کرج
دنبال دوست دختر مهربونم
۰۹۱۲…۰۳۰

۰۹۳۶…۳۵۵

چشم به راه دلتم که تو کی می آیی! I am realy wait to have a romantic lady

salam sohrab hastam
daneshjooo azadam kerman
motevalede bahman
daram too kerman az tanhaee mimiram, ye dokhtar khanooom khoshgelo ba ehsas mikham
(sbr3e7,yahoo)

saite bikhodye
na mitonim shomare bedim na adrese email
hamaton berid to saite dosti net .com
onja be non o navaii miresid
dar zemn esme man manie na parsa
sare kari bod
khoda negahdare hamegiton
mani

اگر دقت کرده بودید متوجه میشدید که میتونید آدرس ایمیلتونو در متن کامنت بنویسید تا دیگران ببینند!!!
شما دقت نمیکنید تقصیر من چیه؟؟؟؟؟؟

نه عزیزم نخواستیم- تازه از زیر تیغ در اودیم اونم به لطف دختری که واقعا دوستش دارم و مدیونشم-از من میشنوید دست از هم جنس بازی بر دارید چون واقعا به مشکلی میخورید که حتی فکرش هم نمی کنید- برای من ایمیل دعوت به سایت توسطali almgrpyفرستاده شده بود من هم حس کنجکاویم گل کرد و عضو شدم که نزدیک بود سرمون رو به باد بدیم-عید همگی مبارک

۰۹۱۳…۰۹۳
۱۸ساله از اصفهان
دوست با معرفت میخوام

شاید که بودم

داستان سکسی مجموعه را کامل میکند

کدام مجموعه را؟؟؟!!!

من من حمیدم اون کسی که شماره منو توی این سایت گذاشته ازش شکایت میکنم لطفآ با شماره تلفن ۰۹۱۲…۰۴۰ تماس نگیرید پیگرد قانونی دارد

من دنبال یه دوست خوب واسه دردودل میگردم.

منتظرم که خبر بدی

من مهدی هستم دنبال یه دختر خوب میگردم هردختری مایله با این شماره تماس بگیره ۰۹۱۷…۶۴۸

سحا جان اگه خواستی تماس بگیر ۰۹۱۳…۸۴۲

۰۹۳…۸۴۱

salam man ham ham sohbat mikham ey farde tanha

salam man arminam 19 sale daneshjooye mekanic az tehran donbale ye 2khtare beyne 15ta 19 sale az tehran ya semnan migardam age kasi doost dasht ba man ashna beshe id ro barash mizaram id:rmin.punisher

سلام من متین هستم و ۲۶ سالمه اهله مشهد . دنباله یک دختر با شخصیت و صادق می گردم که هم سن خودم باشه . ۰۹۱۵…۸۲۹ اگه هست sms . منتظرم

نامردا شمارم را سانسور کردن …خیلخب مشکلی نیست.

؟!

درست بنویس

شما آدرس ایمیلتو درست بنویس!!!

راستی دنبال دوست خوبی می گردم با تشکر

۲۱ ساله از کرج(نرسیده به فردیس)برج ۴ سربازیم تموم شده فعلا بیکارم ولی بیعار نیستم راستی من لب شکری هستم من تا حالا دوست دختر نداشتم دنبال یه خانوم باوقار وسر سنگین میگردم

من شهاب ۱۸ ساله دونبال دختر از کرج یا تهران می کردم برای دوستی اینم شمارم ۰۹۳۵…۲۸۵

سلام ۱۹سالمه و یه دوست باحال و خشگل می خوام

man ham ye dost mykham//0935…442 khili khoshkel

بامن دوست میشی خشگل

۸ ۱۸sal daram az yazd age morede pasande u hastam uramikham ba u doost besham

in shomare mane 0913…626 khoshhal mishamtamas begiri

فروغ جان اگه خواستی با این شماره تماس بگیر ۰۹۱۳…۸۴۲

بامن دوست میشی

سلام فروغ جان من ۲۴ سالمه اینم لیمیلمه دوست داشتی پیغام بذار ممنونwww.sonami20002@yahoo.com

من حاظرم باشمادوست بشم

من ارش ۱۶ ساله هستم میشه بهم زنگ بزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
۰۹۳۶…۲۸۳

سلام آرش جان خوبی؟ من می خاهم با تو دوست بشم. ۰۹۱۰…۱۴۱

خواستت چیه

سلام .من دنبال کیس مناسب میگردم.ایده ال من یه شاعره باشه.من اولی باشم/فعلا بیا د دخل وب من تو قسمت نظرات خصوصی میل یاشماره تماس بگذاره تا ببینیم خدا چی میخواد/راستی ورود مزاحم ممنوع/

کیس که هیچی اس پی کر هم گیر نمیاد

۰۹۱۹…۹۹۶

man ye khanom khoob va nazanin mikham ke bahash doost besham

man 18 salame az yazd 1 doost dokhtare yazdi khoob mikham

سلام پسری هستم ۲۱ ساله ساکن مشهد و دانشجوی سال سوم هستم دنبال دختری خوب ومشهدی برای رفاقت سالم میگردم ali_shabkhiz666

Salam
۲nbale ye 2khmale 15_16 sale migardam
Behem zang bezane please

۰۹۱۳…۷۸۸

من شماره موبایل دوست دختر میخوام هرکی داره smsکنه رو گوشیم

inam shomareye ye khanom khob.0936…974

فوق دیپلم برق قدرت از دانشگاه آزاد واحد مجلسی هستم ودر حال حاضر پیمانکار برق ساختمان وبه دنبال یک دختر اصفهانی با حال وحوشتیپ مثل خودم می گردم شماره ی تماس ۰۹۱…۴۸

donbal ye adam bahal ahleh chat hastam faghat dokhtar

اِ! اینجوریه. پس منم یه دوست می‌خوام !!!

من یک دوست دختر خوشکل وخوشاندام میخهم

نون اضافه با نوشابه هم میخوای؟
میخوری یا میبری؟

Ok

ببخشید فارسیم خوب نیست .
شرایطش …

سلام
من امیر / ۲۵ ساله / مهندس برق / ساکن و شاغل در بندرعباس / دنبال یه دوست دختر خوسگل و با مرام می گردم تو بندر.
اگه از خانمای محترم کسی شرایتش می خوره با این شماره تماس بگیره لطفا

حالا اگه مثله من آدرس ایمیل نداشته باشن چی؟

هیچی!!!

کسانی که میخوان دوست اینترنتی داشته باشن چطوری میتونن بدون شماره تلفن با هم آشنا بشن؟

خب معلومه با آدرس ایمیل. البته اگر (بر خلاف شما) آدرس ایمیلشون درست باشه!

sلام کیمیا جون من ۲۰ سالمه دنبال یه دختر محترم میگردم اگه میگم محترم به خاطر بعدهاست که اگه ازهم خوشمون اومد باهم ezdevaj کنیم من شماره تماسم رو میذارم به شرطی که سانسور نکنن. در ضمن پسر های گل مزاحم نشن البته اگه خانواده دوستن-
parsa 0912 …7 72

agha man do nafar o mishnasam ke too net baham date gozashtan alanam kareshooon kam kam dare be ezdevaj keshide mishe ! :-??

فکر میکنم به ندرت اینگونه روابط مستدام خواهند ماند؟! شروع رابطه مهم است اما از آن مهمتر استمرار آن است. البته خدا کند که تا آخر با هم و خوشبخت باشند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

سایت شخصی من


برگ سبز

برگه‌ها

پیوندهاي روزانه

تعدادي پیوند تصادفي

موضوعات

بایگانی خورشیدی

بایگانی میلادی

سالگرد (5 پست)

پستهای تصادفی

آخرین دیدگاه‌ها

ابزار

تبدیل تاریخ

با تلگرام

ویترین

رتبه صفحه


اشتراک مطالب

 

آمار بازدید


درباره آمار بازدید و …

GA Pageviews

ترجمه فارسی وبهینه سازی توسط دیجی وردپرس

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دمنوشی که شمارا به وزن ایده آل خود میرساند  

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

هرچند افراد زیادی به خاطر سادگی و سرعتی که تکنولوژی برای انسان فراهم آورده، دوست یابی آنلاین را ترجیح می دهند، امّا … آیا واقعاً راحتی و سرعت دوستیابی آنلاین، به عواقب و زیان های آن می ارزد؟ آیا وجود شبکه های اجتماعی مختلف، در یافتن دوست یا شریک احساسی مناسب افراد تأثیرات مثبتی داشته است؟

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم

1- عوامل تمایل افراد به دوست یابی آنلاین

2- آسیب های دوست یابی اینترنتی

دوست یابی آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون مثل اینستاگرام، برای خیلی ها به شیوه معمولِ پیدا کردن دوست یا پارتنر تبدیل شده است. از نظر عده زیادی هم این روش، راه مناسبی برای دوست یابی نیست و با این نوع تشکیل رابطه موافق نیستند.

امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری برای دوست یابی آنلاین وجود دارند؛ حتی سایت هایی که به طور خاص به پیدا کردن پارنتر برای مخاطبانشان می پردازند و در این میان از محبوبیت بالایی برخوردارند. در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، هر فرد می تواند با مخاطبین زیادی در ارتباط باشد و شاید همین یکی از دلایل کشش افراد به سوی دوست یابی آنلاین باشد.

ولی آیا مَجازی بودن این نوع دوستی ها، به معنای ناقص بودن آنهاست؟ آیا دوست یابی آنلاین باعث می شود، دوستی های مجازی کیفیت روابط عاطفی واقعی را نداشته باشد؟

برخی افراد به خاطر دسترسی راحت تر به افراد بیشتر برای تشکیل رابطه عاطفی در شبکه های مجازی، از دوست یابی آنلاین استفاده می کنند.

معمولا افرادی که جایگاه شغلی مناسبی در اجتماع ندارند و زمان بیکاری و فراغت زیادی دارند، به سراغ دوست یابی آنلاین رفته و وارد چت روم ها می شوند و یا صرفاً به منظور تشکیل رابطه عاطفی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؛ کسانی که ارتباط اجتماعی واقعی در جامعه دارند، چندان فرصت نمی‌کنند که چت کرده و خود را درگیر این مسائل کنند.

اصولاً کسانی که نگران نظر دیگران درباره ظاهر و یا توانمندی های شان هستند، از حضور در اجتماع خودداری می کنند. چنین افرادی اعتماد به نفس پایینی دارند و باور دارند که اگر از روش های معمول و حضوری برای یافتن پارتنر خود استفاده کنند، هیچ کس آن ها را نخواهد پذیرفت و برای فرار از این نقطه ضعف، به شبکه های اجتماعی و دوستی های مجازی روی می آورند.

کسانی که ترس اجتماعی و افسردگی دارند، گوشه‌گیر هستند و نمی‌توانند با افراد به راحتی ارتباط برقرار کنند، در دوست یابی آنلاین زمینه‌ای می‌یابند که با هویت پنهان، خود را معرفی کنند و وارد رابطه عاطفی شوند.

کسانی که در روابط خانوادگی شان مشکلاتی دارند و یا مرد و زن از یکدیگر طرد شده‌اند نیز، زمینه ورود به سایت های دوست یابی آنلاین یا شبکه های اجتماعی دیگر را دارند.

وقتی شخص مکالمه یا چتی را در فضای مجازی برقرار می‌کند، فرد مقابل در ابتدا حس می کند که این ارتباط به زودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است. امّا چون هویت واقعی افراد پنهان است، پس از مدتی آن شخص چنان در نگاه فرد مقابل خوب جلوه می کند که یک ارتباط عاطفی شکل می‌گیرد و ابراز احساساتی که ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود و دلبستگی‌هایی را به وجود آورد.

هرچند خانم ها و آقایان، هردو در روابط عاطفی اینترنتی آسیب هایی می بینند، امّا بیشترین زیان ها در این نوع روابط متوجّه خانم هاست. در اینجا زیان های دوست یابی آنلاین را بررسی می کنیم.

معمولاً ادعا می‏‌شود این گونه روابط و دوستی‏‌ها به انگیزه ازدواج شکل می‏ گیرند، امّا باید توجه کرد که برای تصمیم‏‌گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تکیه بر عقلانیت و خردورزی لازم است. در حالی که همان طور که گفتیم، دوست یابی آنلاین معمولاً با شناخت نادرست همراه است. به همین دلیل، شروع کننده رابطه بعد از مدتی از انتخاب دوست یا پارتنر خود به صورت اینترنتی پشیمان می شود و آن رابطه عاطفی را در حالی که طرف مقابل، ناآگاهانه به شخصیت جعلی او در فضای مجازی علاقه مند شده ترک می کند. در این صورت، نفر دوم رابطه گرفتار عشق یک طرفه می شود و اگر با آن مقابله نکند، آسیب های عشق یک طرفه را نیز تجربه خواهد کرد.

همان طور که گفته شد، دوست یابی آنلاین دسترسی آسان و سریع به افراد بسیار زیاد را امکان پذیر می کند. به همین دلیل برخی افراد دچار تنوع طلبی می شوند و با از دست دادن یک دوست مجازی، به سادگی از طریق شبکه های مجازی با شخص دیگری وارد رابطه می شوند.

حتی اگر دوست یابی آنلاین، منجر به شکل گیری یک رابطه عاطفی قوی بین دو نفر شود و آنها تصمیم به ازدواج با یکدیگر بگیرند، بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک آنها، احتمالاً به مشکلات بسیاری برخورد خواهند کرد که علّت آن، شناخت اولیه نامناسب است. حتی اگر دو طرف ادعا کنند که بعد از جدّی شدن رابطه شان و تصمیم آنها برای ازدواج، شخصیت واقعی خود را به نمایش گذاشته اند، باز هم نمی توانند از پنهان کردن قسمتی از شخصیت خود دست بردارند. زیرا در ابتدای آشنایی از طریق دوست یابی آنلاین، ویژگی های منفی خود را پنهان کرده بودند تا مورد محبت طرف مقابل قرار گیرند و حالا نمی خواهند، با فهمیدن آن ویژگی ها پیش از ازدواج، او را از دست بدهند.

افراد متأهلی که در زندگی زناشویی خود به مشکل برخورده اند، وقتی با فردی در دنیای مجازی آشنا می شوند؛ تمام آمال و آرزوهایشان در آن فرد متجلی می شود و با اعتمادی کاذب، یک رابطه ی غیر اخلاقی را آغاز می کنند که سرانجامی جز پشیمانی و فروپاشی زندگی در بر ندارد. گسترش بی اخلاقی ها، فروپاشی زندگی های مشترک و آسیب های روحی و روانی، بخشی از آسیب های روابط نامتعارف اجتماعی در فضای مجازی برای افراد متأهل محسوب شود.

گاهی یکی از دو طرفی که از طریق دوست یابی آنلاین، وارد رابطه عاطفی می شوند، بعد از مدتی متوجه می شود که طرف مقابل با دروغ و پنهان کاری، این رابطه را پیش برده و او را فریب داده است. چنین شخصی نسبت به اغلب افراد، بی اعتماد می شود و حتی برای تشکیل یک رابطه عاطفی اصولی و صحیح هم دچار تردید و دودلی می شود.

کسی که دوست یابی آنلاین را برای یافتن شریک عاطفی خود انتخاب می کند، می داند که ممکن است طرف مقابل چیزهای زیادی را از او پنهان کند یا دروغ های زیادی به او بگوید. به همین خاطر، همواره استرس دارد که نکند فریب بخورد! با تداوم این نگرانی ها، به تدریج به اضطراب همیشگی مبتلا خواهد شد که عواقبی همچون بیماری های قلبی و یا روحی مانند افسردگی دارد.

افرادی که از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای دوست یابی استفاده می‌کنند، دچار نوعی وسواس هستند. آن‌ها زمان زیادی را صرف ویرایش تصاویر پروفایل خود می‌کنند تا به بهترین شکل ظاهر شوند.

افرادی که می خواهند از راه دوست یابی آنلاین وارد یک رابطه عاطفی شوند، همواره سعی می کنند از علاقه، سلیقه، عقاید و افکار طرف مقابل باخبر شوند و خود را به آدمی با ویژگی هایی تبدیل کنند که او دوست داشته باشد. به همین علّت کم کم از شخصیت واقعی خود فاصله می گیرند و هیچ احترامی برای ارزش های خودشان قائل نیستند.

آسیب های دوست یابی آنلاین، در نوجوانان به دلیل غلبه احساسات بر تفکر به مراتب بیشتر و جدی‌تر است، بسیاری از نوجوانان در اینگونه ارتباط‌ها قبل از آنکه به شناخت دقیقی از طرف مقابل برسند دچار علاقه و دلبستگی می‌شوند. پس از اینکه روابط بین آنها پیشرفته‌تر شده و وارد مرحله ارتباط رو در رو شد، بسیار اتفاق افتاده که طرفین با دیدن یکدیگر شوکه شده و متوجه می‎شوند که هیچ سنخیتی با هم ندارند و این موضوع به دل‎شکستگی و سرخوردگی آن‎ها منجر می‎شود.

از طرفی خانواده آنها نیز زمانی که متوجه ارتباطات عاطفی نادرست فرزندشان از طریق شبکه های اجتماعی می شوند، احساس ناخوشایندی خواهند داشت؛ آنها احساس می کنند والدین خوب و وظیفه شناسی نبوده اند و در تربیت فرزندان خود موفق نبوده اند. همچنین ممکن است، سخت گیری های پدر و مادر نسبت به فرزند نوجوانشان بیشتر شود که نتیجه آن نارضایتی خود نوجوان از اوضاع جدید زندگیش خواهد بود.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم، آگاهی کافی را برای دوری از دوستی های مجازی به شما بدهیم و از آسیب های دوست یابی آنلاین جلوگیری کنیم.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم
چگونه دوست پسر در فضای مجازی پیدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *