چگونه شوهر ایده آل باشیم

 
helpkade
چگونه شوهر ایده آل باشیم
چگونه شوهر ایده آل باشیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

خصوصیات همسر ایده آل

 

به چه دلیل برخی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند ولی برخی ديگر در کشمکش غرق میشوند و در پایان هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقيقات روانشناسان درصورتی که به وسیله زوج ها جدّي گرفته شود قطعاً میتواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ های کوچک را اندکی جدّي بگیرید. سرنخ هایی که میتواند در یک عکس قدیمی زمان دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند.

 

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

چگونه شوهر ایده آل باشیم

هر شخص نقاط قوت و ضعف خاص خویش را دارد، هیچوقت همسر خویش را مقایسه نکنید، چراکه انسانها اختلاف های شخصی بسياري با یکدیگر دارند.

 

به حریم خصوصی همسرتان وارد نشوید

همسر ایده‌ال معتقد به روابط دو طرفه است، اینگونه اشخاص برای برقراری روابط دو طرفه همواره سعی می کنند و به حریم خصوصی شریک زندگی خویش اعتقاد دارند و به این حریم احترام می گذارند.

 

اولویت اول در زندگی مشترک همسرتان باشد

یک همسر ایده‌ال ، اولویت اولش در زندگی همسرش است و همواره گفتگو با وی را در اولویت کارهای خویش قرار می دهد. همچنين مهارت های گفتگوی مؤثر را می داند، به این معنی که هر موقع برای شان مشکلی پیش آید، از طريق گفتگوی منطقی با همسرش و در فضایی توأم با احترام تلاش در حل مشکل دارد.

 

برای آشتی پیش قدم شوید

آیا شما کسی هستید که پس از جروبحث قدم نخست را برای معذرت خواستن برمی دارد؟ جدیدترین تحقيقات نشان می دهد که درصورتی که یکی از شما دو نفر فورا پس از جروبحث برای آشتی قدم برمی دارید و اخم کردن را کنار می گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به ديگر زوج هایی دارید که هیچ کدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیش قدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.

 

گذشت هم اندازه دارد

گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است. خيلي از زنان از آنچه که می خواهند به آسانی چشم پوشی می کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند ولی تحقيقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی وقت ها دردسرساز می شود. با این وصف زنانی که کم تر از حقوق طبیعی و منطقی خویش چشم پوشی می کنند ازدواج های موفق تری نسبت به بقیه

 

همسر ایده آل

 

تحقیر! اشتباهی نادرست

به هیچ عنوان همسر خویش را تحقیر نکنید. احترام متقابل را پیشه و توشه زندگی مشترک خویش کنید. پیش از اینکه به همسر خویش اهانت کنید یا وی را تحقیر نمایید از خویش سوال کنید چه قدر زندگی مشترکتان برای شما ارزش دارد؟ چه قدر برای همسرتان احترام قائل هستید. احساسات هر شخصی دایماً در حال تغيير هستند.

 

شما با مرحله خودشناسی که در آغاز مقاله گفتیم باید بدانید چه زمانی خوب هستید و چه زمانی حال بدی دارید. تلاش کنید به راحتی حال بد خویش را به همسرتان بگویید و از او بخواهید شما را در این حال همراهی کنید. تلاش نکنید با تحقیر یا ناراحتی حال بد خویش را به همسرتان نشان دهید. درصورتی که ناخواسته شما یا همسرتان باعث ناراحتی یکدیگر شدید یا دست به تحقیر و اهانت هم زدید، بخشش را فراموش نکنید. درصورتی که انتظار دارید همسرتان شما را ببخشد شما هم باید این احساس را در خویش تقویت کنید و بخشش را در خودتان تقویت کنید.

 

پس برای همسر بهتر بودن باید حرمت همسرتان و خانواده یکدیگر را رعایت کنید حتی درهنگام دعوا و جر و بحث. با عقل کل خواندن خویش تمام رفتارهای همسرتان را اشتباه و خطا ندانید به دلیل آن که با این کار وی را تحقیر می کنید. به هیچ عنوان از ازدواج خویش ابراز پشیمانی نکنید. وی با این رفتار و احساس شما حس کم بود و خفیف بودن می کند. حقارت را در وجود خویش حس خواهد کرد. پس برای همسر بهتر بودن به هیچ عنوان این رفتار ها را انجام ندهید.

 

تغيير یکدیگر ممنوع!

برای همسر خوب بودن تلاش در تغيير یک ديگر نداشته باشید. همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید. البته این به مفهوم این نیست که شما در روند بهبود رابطه و خودتان اقدامی نکنید. بلکه شما باید همیشه سعی خویش را برای ارتقاء شخصیتتان داشته باشید. اجازه دهید تا در این مورد مثالی مطرح کنم. شما از ابتدای شروع رابطه می دانستید که همسرتان با موضوعی مشکل دارد و در این باره برای خویش چهارچوبی تعيين نموده است ولی شما بعد از چند وقتی تلاش می کنید وی را تغيير دهید و بگونه ای رفتار وی را بر مبنای خواسته های خویش شکل دهید.

 

برای همسر بهتری بودن لازم است شریک زندگی خویش را همان گونه که هست بپذیرید و برای رشد شخصیتی به وی کمک کنید. انتظار نداشته باشید وی همانطور که شما فکر می کنید فکر کند یا رفتار کند، به دلیل آن که همسرتان هم شبیه شما شخصی مستقل و صاحب نظر و اندیشه است.

 

وی را مجبور به انجام کاری نکنید. اجبار ممکن است در لحظه شما را به خواسته خویش برساند ولی در بلند مدت سبب دوری شما و همسرتان از یکدیگر خواهد شد. برای همسر بهتر بودن، وی را همان گونه که هست بپذیرید. دوست داشتن خویش را بدون قید و شرط و اجبار پیش ببرید تا زندگی شادی داشته باشید.

 

پنهان کاری و دروغ ممنوع!

هیچ علتی نباید سبب شود تا شما به همسر خویش دروغ بگویید یا مسأله ای را از وی مخفی کنید. اصلی ترین زیر بنای هر رابطه ای راستگویی و درستگویی است. درصورتی که میخواهید رابطه ای سالم داشته باشید و همسر بهتری باشید لازم است تا پنهان کاری را به حداقل برسانید و از دروغگویی پرهیز کنید.

 

گمان نکنید با پنهان کاری یا دروغ در مورد مسائلی شان و شخصیت شما در مقابل همسرتان حفظ می شود. نه! شما با این کار شخصیت خویش را زیر سؤال می برید و سبب دور شدن همسرتان از خویش خواهید شد. این فکر را از سرتان بیرون کنید که درصورتی که در جایی دچار مشکل شدید همسرتان دست از دوست داشتن شما بر می دارد.

 

چگونه شوهر ایده آل باشیم

در این مواقع خونسردی خویش را حفظ کنید و با اعتماد به نفس اصل ماجرا را بگویید و از دروغ بپرهیزید. مطمئن باشید درصورتی که ناگفته ها روی هم انباشته شود و در گفتنش زمان را به عقب بیندازید زندگیتان بیش تر دچار تزلزل خواهد شد. شما با راستگویی سبب می شوید همسرتان از ميزان اعتمادی که به وی دارید خشنود شود. پس برای همسر بهتر بودن راستگویی را در زندگی خویش اولویت قرار دهید.

 

ویژگی‌های یک همسر ایده آل

 

خوش رفتار باشید

ما باید با سایرین همانگونه رفتار کنیم که میخواهیم با ما رفتار کنند.

با توجه به جمله ی بالا، اهانت، تحقیر، سرزنش و هر مورد دیگری که ناپسند همسر شماست را، باید از منشور رفتاریتان حذف کنید. آن فردی نباشید که چون روز بدی داشته، تلاش در خراب کردن روز دیگران دارد! زمانی که همسرتان از سرکار باز میگردد، با لبخندی عمیق به وی خوشامد بگویید.

 

در مورد روزیکه پشت سر گذاشته بپرسید.بخصوص اگر روزی سخت و پرکار را گذرانده. اگر عکس‌العمل وی مطبوع شما نبود چند دقیقه را صرف مشاهده ی رفتار وی کنید بعد رفتاری مناسب با روحیه وی را بروز دهید.

 

همسر ایده‌ال ، افتخار خویش به شریکش را با لحن صدا، لبخندی زیبا، ظاهری آراسته و برق در چشمان نشان میدهد.

 

با احترام برخورد کنید

همه ی ما شنیده ایم که:” احترام بذار، احترام ببین “!

احترام می تواند از رفتار و صحبت های یک فرد منعکس شود.

همیشه حرف هایی حول و حوش عشق داشته باشید و از عصبانیت خودداری کنید. همچنين مطمئن باشید وی از مورد تمجید قرار گرفتن توسط شما بسیار خوشحال خواهد شد. خصوصا اگر پیش افراد دیگر اینکار را بکنید!

 

یک همسر ایده‌ال ، هیچوقت همسرش را در خلوتش و یا در انظار افراد دیگر تحقیر نمیکند.

همسر ایده‌ال ” زبان عشق” همسرش را بلد است و می داند که چه زمانی باید کنارش باشد، نیاز های عاطفی همسرش را به خوبی می شناسد و می داند وی از چه کلمات و کادویی خوشش می آید.

 

با یکدیگر دوست باشید.

همسرخود را علاوه بر شریک زندگیتان ، دوست خویش بدانید. با وی همانند یک دوست صمیمی و قدیمی رفتار کنید. با این کار هم شما و هم وی لذت بیشتری از زندگی خواهید برد. دوست ها برای خوشحالی یکدیگر محدودیت قائل نمی شوند و یکدیگر را در چارچوب تعریف شده خویش نمی خواهند. دوست بودن یعنی بگذارید گاهی همسرتان ازاد باشد و یا حتی تنها سفر برود.

 

وی را محدود نکنید و لذت های دوستداشتنی اش را که خارج از چارچوب رابطه تان نیست از وی نگیرید. صبور باشید و به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید. همسرتان را صمیمی ترین دوست خویش بدانید و برای رشد بیش تر وی سعی کنید. برای همسر بهتری بودن دست از کنترل گری یا مقایسه کردن بردارید و اجازه دهید همسرتان با شما حس صمیمت داشته باشد نه اینکه روز به روز از شما دور شود. بنابراین یادتان باشد برای همسر بهتری بودن لازم است دوستان بهتری برای هم باشید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


خرید مستقیم فرش از کارخانه


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


دانستنی های سلامت واژن


تعیین جنسیت پیش از بارداری

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شوهر خوب و ایده آل بودن، به هیچ وجه کار سختی نیست. در واقع تنها چیزهای که احتیاج دارید تا به یک مرد نمونه برای همسرتان تبدیل شوید، یک دل مهربان، وجدانی پاک و عشق بی شائبه به همسرتان است. شما با کسب مهارت های زن داری و همسرداری میتوانید به راحتی به مردی جذاب و ایده آل برای همسرتان تبدیل شوید و رابطه عاطفیتان را بیش از پیش مستحکم کنید. “رادیو عشق” در این مقاله بیان میکند چطور میتوانید با در پیش گرفتن برخی نکات همسرداری در زندگی مشترک، یک مرد رومانتیک، جذاب و نمونه برای همسرتان باشید.

فهرست مطالب

یک نکته مشترک در همه خانم ها این است که ذاتا دوست دارند به آن ها عشق ورزیده شود. دریافت عشق از سوی مرد زندگیشان باعث میشود احساس کنند زنی خاص و دوست داشتنی هستند. برای اینکه شوهر رومانتیکی برای همسرتان باشید، نکات زیر را در زندگی مشترک بکار بگیرید:

همسرتان میداند که شما عاشقش هستید. اما لحظه ای که به او ابراز عشق کنید، قلبش لبریز از شادی میشود. همواره به خاطر بسپارید که رابطهی زناشویی فراتر از رابطه ی جنسی است و وقتی همسرتان را دوست دارید، باید با تمام قلب و وجودتان از او مراقبت کنید.

تنها دلیل ازدواج شما با این فرشته ی نازنین این بوده است که عاشقش شده اید. پس همیشه به او نشان بدهید که چقدر دوستش دارید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور باید به همسرتان ابراز عشق کنید، او را در آغوش بگیرید یا در یک خیابان شلوغ بوسه ی کوتاهی روی گونه اش بنشانید و ببینید که چطور گونه هایش گلگون میشود.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

وقتی از سر کار به خانه برمیگردید و میبینید که همسرتان زیر بار کارهای خانه یا فعالیتهای شغلی از پا درآمده است، بازوانتان را دور او حلقه کنید و از دیدن درخشش چشمانش لذت ببرید. همچنین میتوانید قبل از آن که همسرتان شب وارد اتاق خواب شود، اتاق خواب را عاشقانه تزئین کنید و شگفتزدهاش کنید.

فکر نکنید که نیازی نیست تا برای شعله ور نگه داشتن آتش عشقتان تلاش کنید. زندگی عاشقانه ی سالم یکی از ضروریات پایداری زندگی زناشویی است. میتوانید برای سفر برنامه ریزی کنید یا حداقل ماهی یک بار همسرتان را برای صرف شام یا تماشای فیلم بیرون ببرید.

اگر زنتان دختر ماجراجویی است، چرا چتربازی یا سفر به مکانهای هیجان انگیز را در کنار هم امتحان نکنید؟ اگر قبل از ازدواج مدتی با هم نامزد یا دوست بوده اید، حتماً خاطرات شیرین بسیاری از اولین قرار ملاقاتتان، روز خواستگاری، اولین بوسه یا در آغوش گرفتن دارید. اگر تاریخ این اتفاقات عاشقانه یادتان باشد و آنها را جشن بگیرید، همسرتان را شاد خواهید کرد. نکتهی آخر این که رابطه ی جنسی باید برای هر دو نفر لذت بخش باشد و به یک فعالیت اجباری تبدیل نشود. سعی کنید همسرتان را به روشهای مختلف آرام کنید.

یکی از اصول آئین همسرداری این است که باید کاری کنید تا همسرتان احساس خاص بودن بکند. هیچ چیز برای یک زن خوشایندتر از این نیست که شوهرش او را لوس کند و نازش را بکشد. اگر همسرتان را بدون دلیل لوس کنید، این ناز و نوازش ها به بهبود و تقویت رابطه تان کمک خواهد کرد. وقتی ناز همسرتان را بکشید، این مهربانی اهمیت بسیاری برای همسرتان خواهد داشت و او متوجه میشود که چقدر به او اهمیت میدهید، دوستش دارید و خواهان شادی و خوشبختی اش هستید.

منظورمان این نیست که هدایای گران قیمت برای همسرتان بخرید، کافی است کارهای کوچکی را که او دوست دارد، انجام بدهید؛ مثلاً صبحها در آغوشش بگیرید، بدون مقدمه برایش نامه های عاشقانه بفرستید یا صبحانه اش را برایش به تختخواب بیاورید. میتوانید همسرتان را به یک سفر ناگهانی ببرید یا با یک هدیهی کوچک غافلگیرش کنید. این ژست های عاشقانه باعث میشود که او چشم بسته شما را دوست داشته باشد.

اگر از علائق همسرتان حمایت کنید و فرصتی را برای او فراهم کنید تا بتواند کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، او دیگر هیچ توقعی نخواهد داشت. قرار نیست شما هم در تمام این فعالیتها همراهش باشید، اما حتماً برای یک پیادهروی کوتاه دونفره یا خرید لوازم منزل وقت بگذارید.

بانوان ارزش بالایی برای چیزهای کوچک قائل هستند و از حالت صورت و بدنشان میتوانید متوجه شوید که چه زمانی خواستهای از شما دارند. اگر خودتان با روی باز داوطلب شوید، این کمک کردن همسرتان را به خوشبخت ترین زن دنیا تبدیل خواهد کرد. یکی از بهترین راهها برای لوس کردن همسرتان این است که رابطه ی دوستانه و عمیقی را با خانواده اش ایجاد کنید.

یکی از مهمترین قول هایی که مردان در زمان ازدواج به زنان میدهند، این است که مسئولیت همسرشان را مسئولیت خودشان بدانند؛ یک شوهر خوب همواره به این قول خود وفادار میماند. همواره، در زمان سختی و بیماری باید از همسرتان مراقبت کنید و او را مهمترین فرد زندگیتان بدانید. مطمئن باشید که همسرتان هیچگاه لطفهایتان را در زمان ناراحتی و بیماری اش فراموش نخواهد کرد، البته بدیها و بی وفایی ها نیز از ذهنش پاک نخواهد شد. نفرتی که در نتیجهی بی توجهی یک شوهر سنگدل در قلب یک زن جان میگیرد، به سختی از بین میرود.

با در پیش گرفتن چند نکته تکمیلی که در ادامه ذکر می شود، میتوانید برای همسرتان، مردی بسیار جذاب باشید و او را شیفته خودتان کنید.

اکثر بانوان عاشق تفریح و خوش گذرانی هستند و همواره در جستجوی مردی شوخ طبع و بذله گو هستند. یک خواستگار کسل کننده یا مستبد جواب منفی قاطعی را از اکثر دختران میشنود، اما خواستگاری که خنده را بر لبان یک دختر مینشاند و او را به خنده میاندازد، قلبش را به تسخیر درمیآورد.

یافتن یک مرد شوخ و در عین حال مودب کار دشواری است، اما اگر شما این خصوصیات را داشته باشید، مطمئن باشید که برندهی قلب همسرتان خواهید شد. اگر بتوانید همسرتان را بعد از گذراندن یک روز خسته کننده در خانه یا اداره بخندانید یا برنامه ی مفرحی را برایش تدارک ببینید، او از بودن در کنارتان احساس خوشبختی خواهد کرد.

اگر این توصیه به نظرتان خنده دار یا عجیب است، بهتر است دقیق تر فکر کنید. اگر ظاهر خوبی داشته باشید و بهداشت را رعایت کنید، نه تنها در رابطهی مشترک تان ضرر نمیکنید، بلکه همسرتان خوشحال میشود که شما وقت میگذارید تا خودتان را برای او جذابتر کنید.

اگر همسرتان شیفته ی مردانی است که صورتشان را کاملاً اصلاح میکنند، این اصلاح بیعیب و نقص به چقدر تلاش و زمان نیاز دارد؟ اگر همسرتان از دهان و نفس بدبو متنفر است، که البته این بدبو بودن نشانهی بیماری نیز هست، واقعاً چقدر طول میکشد تا دندان هایتان را قبل از خوابیدن مسواک بزنید؟ رعایت همین نکات کوچک باعث میشود که همسرتان بیشتر از قبل عاشق شما شود. سعی کنید این توصیه ها را آویزه ی گوشتان کنید و ارزش خودتان را نزد همسرتان بالاتر ببرید.

جنتلمن بودن یکی از خصوصیات واجب شوهران خوب است. همسرتان هر حرفی هم که بزند، اطمینان داشته باشید که همیشه دوست دارد تا شوهرش یک جنتلمن واقعی باشد.

لازم نیست کار خاص یا عجیبی انجام بدهید، میتوانید همسرتان را قبل از ترک خانه یا بعد از برگشتن به خانه ببوسید؛ وقتی سرگرم خرید است، صبور باشید، ساک های خریدش را حمل کنید و حتماً پول خریدها را بدهید. این قبیل رفتارهای باملاحظه موجب میشود که همسرتان از صمیم قلب عاشق شما بشود.

اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید و تبدیل به یک شوهر ایده آل و نمونه برای او بشوید،‌میتوانید نکات همسرداری زیر را در پیش بگیرید:

حالت ایده آل این است که بعد از ازدواج بهترین دوست همسرتان باشید. پس سعی کنید که این دوستی واقعیت داشته باشد. هر زمان که همسرتان با مشکلی مواجه شد، نهایت تلاش تان را برای هم فکری با او و حل کردن مشکلش بکنید. اگر هم خودتان دچار مشکل شدید، حتماً اول با او مشورت کنید. این همدلی و همراهی پیوند بین تان را قویتر میکند.

همسرتان کل روز در خانه یا محل کار است و کنارتان نیست. به همین دلیل لحظه ای که شما را میبیند، مشتاق است که سفرهی دلش را پیش شما باز کند و دلتنگی یک روزه را از بین ببرد.

با دقت و اشتیاق به تمام حرفهای همسرتان گوش کنید، البته همسرتان نباید متکلم وحده باشد، مونولوگ را به دیالوگ تبدیل کنید و در گفتگو شرکت کنید. کاری کنید که همسرتان حس کند از هم صحبتی با او لذت میبرید و با گوش جان به حرفهایش به گوش میدهید. همچنین همسرتان باید بتواند که تاریک ترین رازهایش را بدون ترس از سوءاستفاده یا بی توجهی با شما در میان بگذارد.

از آنجایی که شما پشت و پناه همسرتان هستید و او به قدرت و حمایت شما دلگرم است، باید بتواند به شما تکیه کند، پس از همسرتان حمایت کنید. با دقت به مشکلاتش گوش بدهید و راه حل های مناسبی را پیشنهاد کنید. حتی اگر نمیتوانید کمکی به او بکنید، صمیمیت و اشتیاق شما برای آرام کردن قلبش کافی خواهد بود.

احترام گذاشتن به همسر واجب است، و رفتار محترمانه با همسرتان ثابت میکند که ارزش فراوانی برای او قائل هستید. همسرتان انسانی متفاوت با شما است که افکار و عقاید خاص خودش را دارد، پس به آنها احترام بگذارید و آنها را به رسمیت بشناسید. هرگز همسرتان را مجبور نکنید که رویاها یا تصورات شما را دنبال کند.

شاید شما و همسرتان عقاید مذهبی یکسانی داشته باشید یا به لحاظ مذهبی با هم اختلاف عقیده داشته باشید. در هر حال باید به عقاید همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید روزهایش را با روی آوردن به روشهای جدید معنویت و دعا خاطره انگیزتر کنید.

هیچ فردی در جهان نیست که کامل و بدون عیب باشد. این نقص ها فقط به زیبایی ظاهری مربوط نمیشود، بلکه ممکن است در رفتار یا عادتها نیز نمود پیدا کند. همسرتان مجموعه خصوصیات خوب و بد منحصر به فرد خود را دارد، شما باید همسرتان را همینطور که هست با تمام خوبیها و بدی هایش بپذیرید، او نیز باید شما را همینگونه که هستید، قبول داشته باشد. اگر همسرتان از داشتن نقطه ضعفی ناراحت است، میتوانید مشاورش باشید و زمینه را برای رشدش فراهم کنید، اما نباید از او به خاطر داشتن چنین عیبی گله کنید.

بنیان هر رابطه ای بر اعتماد شکل میگیرد و بدون آن هیچ رابطه ای حتی برای یک روز کامل نخواهد بود. مهمترین خصلتی که برای همسرداری موفق و تبدیل شدن به یک شوهر ایده آل باید در خودتان ایجاد کنید، قابلیت اعتماد است. رشد اعتماد بین زوجین پیوند زناشویی شان را قویتر میکند.

باید از صمیم قلب به همسرتان اعتماد داشته باشید تا رابطه تان مستحکم و پایدار شود. همچنین خودتان نیز باید قابل اعتماد باشید.

کسب مهارت های ارتباطی گام مهمی برای حفظ یک رابطه ی پایدار و عاشقانه است. اگر بدون اما و اگر بتوانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید، پیوند مستحکمی بین تان شکل خواهد گرفت. در این حالت تمام سردرگمی هایتان از بین خواهد رفت. همسرتان باید بتواند افکارش را به راحتی برای شما بیان کند و در عین حال شما نیز افکارتان را با او در میان بگذارید. اجازه ندهید موانع ارتباطی بین شما قرار بگیرند. اگر ارتباط موثری با هم داشته باشید، خودخواهی و خودپسندی کنار خواهد رفت.

اکثر بانوان از شوهران تنبل متنفرند، البته تنبل نبودن به این معنا نیست که اجازه ندارید مسابقه ی فوتبال عصر جمعه را ببینید، کافی است در انجام فعالیتهای روزمره فعال باشید. بنابراین دفعه ی بعد که فرصت پیدا کردید، خانه را تمیز کنید یا آشغال را بیرون بگذارید. به همسرتان کمک کنید تا درخشش عشق را در چشمانش ببینید.

از یاد نبرید که همسرتان صاحب یک هویت مستقل است و روش زندگی و برنامه های شغلی خاص خودش را دارد. بنابراین از ایده ها و برنامه های همسرتان حمایت کنید و برای موفقیت در آنها به شریک زندگیتان کمک کنید. مثلاً اگر میبینید که همسرتان شبها بیدار میماند تا پروژه ی کاریاش را تمام کند، میتوانید کنارش بنشینید و با او همفکری کنید یا برایش یک فنجان قهوه ی داغ درست کنید، مطمئن باشید که او این لطف هایتان را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد. اگر همسرتان نقشی در یک فعالیت فرهنگی دارد، برای بازدید از آن فعالیت وقت بگذارید، این توجه و احترام رفتار محترمانه ی متقابل همسرتان را تضمین خواهد کرد.

به عنوان یک شوهر باید تکیه گاه مطمئن و محکمی برای همسرتان باشید، آرزوی هر زنی این است که شوهرش پشت و پناهش باشد و مانند یک کوه پشت او بایستد. همسرتان باید حس کند که میتواند به شما تکیه کند و شما نیز باید آنقدر جدی و کوشا باشید که ناامیدش نکنید.

برای این که همسرتان احساس امنیت و آرامش کند، میتوانید کارهای پیش پا افتاده ای مانند خرید خواربار را انجام دهید یا اجازه بدهید که همسرتان برای مهمانی بعدی تصمیم بگیرد یا برنامه ریزی کند.

همچنین اگر صاحب فرزند هستید، در امور مربوط به فرزندان مسئولیت پذیر باشید و همسرتان را در این مورد همراهی کنید. اگر همسرتان به حمایت شما دلگرم باشد، رابطه تان هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

اگر همه ی همسران میتوانستند به درک متقابل برسند، دیگر هیچ طلاقی ثبت نمیشد. قبل از آن که حرفی به همسرتان بزنید، کاری انجام بدهید یا او را به خاطر انجام دادن کاری که شما دوست نداشته اید، قضاوت کنید، خودتان را به جای او بگذارید. همیشه سعی کنید ماجراها را از دید او ببینید. ممکن است درباره ی نظر و دیدگاه همسرتان اشتباه کنید، اما بعد از تلاش برای درک کردن او میتوانید بدون مشاجره و دعوا دربارهی اختلاف نظرتان با هم صحبت کنید. از یاد نبرید که همسرتان هم نظرات و دیدگاههای خودش را دارد، پس به عقاید و تفکرات او احترام بگذارید.

سازش عامل مهم خوشبختی در زندگی زناشویی است. هر دو طرف باید برای سازش تلاش کنند و اندکی کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود. سازش به معنای قربانی شدن و فداکاری قابل توجه نیست. مثلاً وقتی همسرتان بیمار است یا مشکلی دارد، تصمیم میگیرید که آن شب با دوستانتان بیرون نروید، به این ترتیب همسرتان متوجه میشود که اولویت نخست شما است.

چگونه شوهر ایده آل باشیم

صادق بودن در هر رابطه ای مهم است. هر چه در وفاداری تان نسبت به همسرتان ثابت قدمتر باشید، رابطه تان پایدارتر خواهد شد. اگر روزی به همسرتان خیانت کنید، هر کاری هم که برای جلب اعتماد دوباره ی او انجام دهید، آن عهدشکنی باعث میشود که او دیگر نتواند کاملاً به شما اعتماد کند. البته منظورمان این نیست که نباید با زنان دیگر صحبت کنید، اما باید همواره برای همسرتان اولویت قائل شوید و او جایگاه نخست را در قلبتان داشته باشد.

هیچگاه درباره ی هیچ چیز به همسرتان دروغ نگویید، مگر این که بخواهید او را با یک سفر یا مهمانی جشن تولد غافلگیر کنید. یک دروغ کوچک برای خراب کردن رابطه تان کافی است. همچنین اگر برنامهای برای آینده تان دارید، همسرتان باید نقش مهمی در این برنامه داشته باشد.

خودخواهی صفت منفوری از نظر زنان است، پس سعی کنید خودخواه و متکبر نباشید. اگر همسرتان با انجام دادن کاری به افتخار یا شهرت میرسد، سد راهش نشوید.

هنر سازش را که اصلاً هم سخت نیست، یاد بگیرید. واگذار کردن میدان به شریک زندگیتان به هیچ وجه شرم آور نیست.

شما همان مردی هستید که قرار است از همسرتان محافظت کنید و راحتی و آرامشش را فراهم کنید. پس اگر از او سوءاستفاده کنید، چه کلامی، چه فیزیکی، این بدرفتاری آسیب شدیدی به رابطه تان خواهد زد.

وقتی با هم بحث میکنید، هرگز صدایتان را بالا نبرید یا سر همسرتان فریاد نزنید. سرزنش کردن و طعنه زدن درباره ی مسائلی که نمیتوانید راجع به آنها به تصمیم مشترکی برسید، مطلقاً ممنوع است. توصیه ی آخر این که هیچ گاه نباید روی همسرتان دست بلند کنید.

برای اینکه یک شوهر رومانتیک باشید، محبتان را به همسرتان ابراز کنید، آتش عشق تان را همیشه گرم نگه دارید، گاهی ناز همسرتان را بکشید، او را در فعالیت مورد علاقه اش همراهی کنید و در زمان بیماری از او مراقبت کنید. همچنین اگر میخواهید شوهر جذابی برای همسرتان باشید، شوخ و بذله گو باشید، برای همسرتان تیپ بزنید و یک جنتلمن واقعی باشید.

برای اینکه یک مرد نمونه باشید، سعی کنید بهترین دوست همسرتان باشید، شنونده خوبی برای او باشید، به عقاید و دیدگاه هایش احترام بگذارید و او را با تمام نقاط منفی و مثبتش بپذیرید. در زندگی مشترک به او اعتماد داشته باشید، برای کسب مهارت های ارتباط موثر تلاش کنید و مردی فعال و مسئولیت پذیر باشید. آل او را حمایت کنید و در زندگی تکیه گاهش باشید، اگر میخواهید مرد خوبی برای همسرتان باشید، پنهان کاری نکنید،‌ دروغ نگویید و خیانت نکنید، خودخواه و خودرای نباشید و هرگز او را کلامی یا فیزیکی آزار ندهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

ازدواج هم زمان هم شگفت انگیز و هم چالش برانگیز چه کسی دلش نمی خواهد با مرد کاملی که در داستانهای افسانه ای شنیدیم ازدواج کند ؟ مرد شما به همان اندازه که او را می سازید کامل است. هر دو طرف می بایست تلاش، کار سخت و زمان برای برقراری رابطه انجام دهند با این حال ، برخی از ویژگی های رایج وجود دارد که یک شوهر ایده آل را می سازد، در این بخش از نمناک 10 خصوصیات شوهر خوب و نشانه وجود دارد که نشان می دهد با دیدن آنها در وجود همسرتان شما نیز یک شوهر عالی دارید.

او هرگز اهمیت ارتباط را به کم فرض نمی کند. او با شما صحبت می کند و به آن چه می گویید گوش می دهد و واقعا سعی می کند درک کند که شما از کجا آمده اید. او می داند چه زمانی صحبت کند و چه زمانی صحبت نکند ، او می تواند با شما در باره هر چیزی و هر کاری، از نمایش های ورزشی مورد علاقه خودش گرفته تا شوی تلویزیونی مورد علاقه شما، صحبت کند.

او دوست دارد در اطراف شما باشد . تا وقتی که با شما زمان می گذراند واقعا مهم نیست چه کاری انجام می دهید . او واقعا از داشتن شما در کنار خودش لذت می برد. می توانید در خانه با هم به تماشای یک فیلم رمانتیک احمقانه بنشیینید وچیپس و بادام زمینی بخورید یا به یک رستوران بروید ،شما هر دو تجربه یک غذا خوردن خوب با هم را دوست دارید ، تا زمانی که او این کار را با شما انجام می دهد ، خوشحال خواهد بود .

چگونه شوهر ایده آل باشیم

چه کسی یک مرد با حس شوخ طبعی را دوست ندارد؟ او مطمئنا می داند چگونه در زمان مناسب احمقانه و خنده دار باشد. او شوخی باورنکردنی می کند یا صورتش را به خنده دارترین حالت ممکن می کند که باعث می شود شما به قدری بخندید که دل درد بگیرید. دیدن لبخند شما او را شاد ترین مرد زنده می کند.

او شما را با تمام فراز و نشیب هایتان حمایت می کند .او همواره در کنار شما است تا شما را بدون توجه به شرایط حفظ کند . او از تمام تلاش های شما حمایت می کند و بیشتر از هر کس دیگری به توانایی های شما اعتماد دارد. زمان هایی وجود دارد که شما خودتان تردید دارید، اما او همیشه با عشق و پشتیبانی شما را تضمین می کند تا از شما پشتیبانی کند و بتوانید رو به جلو حرکت کنید.

او معتقد نیست که مردها همیشه باید باهوش ترین و زرنگ ترین فرد در رابطه باشند. او مایل است دانشی را که در طول عمر خود کسب کرده است ، به شما نشان دهد . او افتخار خواهد کرد که دانش خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

اجازه دهید واقع بین باشیم ، هر انسانی حق دارد از چیز ها و مردم زیبا قدردانی کند ما عاشق نگاه کردن به مردان زیبا نیز هستیم ، آیا نیستیم ؟ با این حال ، یک شوهر عالی کسی است که می داند که مهم نیست چند زن زیبا وجود دارد که می تواند از نگاه کردن به آنها لذت ببرد ، تنها یک زن است که در قلبش وجود دارد و زنی که او دارد ، در قلب او همیشه زیبا تر از آن ها است .

او می داند که او تنها یک انسان است و مستعد اشتباه می باشد. او هنگامی که اشتباه می کند ، انکار نمی کند ، در عوض به خطاهای خود اعتراف می کند و مایل است که آن ها را به همان اندازه که می تواند اصلاح کند .

او همیشه از ایمنی شما مطمئن می شود، ممکن است با شما تماس بگیرد تا مطمئن شود که به مقصد رسیده اید. او بهترین کار خود را برای محافظت از شما در برابر هر گونه آسیب انجام می دهد . یکی از بالاترین الویت های او همیشه این است که مطمئن شود که شما از نظر جسمی و احساسی به خوبی مراقبت می شوید .

او می داند چه چیزی شما را تکان می دهد . او شما را بهتر از هرکس دیگری درک می کند . دانستن رنگ یا طعم بستنی مورد علاقه شما سخت نیست ، اما بسیار سخت است که کسی را پیدا کنید که واقعا در سطح عمیق تر شما را درک کند .

او شما را به دست می آورد و می داند چه چیزی برای شما مهم است ، او می داند چه چیزی شما را ناراحت می کند و چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود . او ارزش های شما را درک می کند و هدف شما را در زندگی می داند .

او نقاط قوت و استعداد شما را می شناسد و فکر نمی کند که در هیچ چیزی بهتر از شما است . او معتقد است که شما دارای ویژگی های عالی هستید که برای خودتان منحصر به فرد است . او می داند که شما می توانید چیز های زیادی را در زندگی به دست بیاورید و مطمئن می شود که خودتان هم این رامی دانید ، او مفتخر است که شما را همسر خود بداند.

ایسنا/گیلان یک جامعه شناس توانمندسازی مردان در عرصه اقتصادی را یکی از ایده آل های مردانگی و پدرانگی در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: سرمایه فرهنگی پشتوانه احترام اجتماعی مردان است.

علی یعقوبی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارکرد مرد و نقش مردان از گذشته تاکنون دستخوش تغییر شده است، اظهار کرد: مردان قدیم پدرسالار بودند و پدرسالاری یک تیپ ایده آل از مردانگی و پدرانگی همراه با هیمنه و اقتدار بود.

وی قدرت اقناع سازی مردان پدرسالار را مبتنی بر قدرت فیزیکی و اقتصادی دانست و افزود: قدرت فیزیکی آن ایده آل مردانگی و پدرانگی برای جامعه امروز نیست، بلکه جامعه مردان ملائم، مهربان و دلسوز را طلب می کند، نه مردانی که فقط در تکاپوی تامین نیازهای مادی خانواده هستند.

این جامعه شناس، با اشاره به چرخش جامعه در عرصه مردانگی و پدرانگی، عنوان کرد: مردان نقش مهمی در تامین نیازهای اقتصادی، عاطفی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی دارند، اما مردان جدید به عنوان همسر و پدر مانند گذشته عمل نمی کنند و مردانگی و پدرانگی جدید دارند.

سواد و دانش؛ سرمایه فرهنگی یک مرد

چگونه شوهر ایده آل باشیم

یعقوبی، با بیان اینکه امروز مردانگی و پدرانگی دچار بحران اقتصادی است، گفت: مردان در کنار ابعاد اخلاقی و عاطفی دارای بعد اقتصادی هستند و توقعات مادی از آنها وجود دارد، اما تعارض موجود در عرصه درآمد و نیازهای خانواده، اختلاف طبقاتی، بیماری های مهلک و مرگ و میر موجب شده نقش مردانگی و پدرانگی در معرض آسیب قرار گیرد.

وی توانمندسازی مردان در عرصه اقتصادی را یکی از ایده آل های مردانگی و پدرانگی در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: قدرت اقناع سازی یک مرد در توانمندسازی اقتصادی اوست و مردانی که در عرصه اقتصادی دچار بحران هستند آن احترام لازم را در خانواده و اجتماع ندارند.

استادیار دانشگاه گیلان، با بیان اینکه بسیاری از مردان جدید مهارت گفت وگوی اجتماعی و فرهنگی ندارند، خاطرنشان کرد: مردان نیازمند توانمند شدن اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند. در واقع یک مرد با برخورداری از توانمندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قدرت نمادسازی برای خانواده را دارد و این نمادها یک مرد را ایده آل می کند.

یعقوبی، سطح سواد و دانش را سرمایه فرهنگی یک مرد دانست و یادآور شد: هرچقدر مردانگی و پدرانگی مبتنی بر سرمایه فرهنگی باشد، قدرت نمادسازی هم برای خانواده و هم برای جامعه افزایش می یابد. فرزندان در مسیر تکوین روانی و شخصیتی به نمادسازی و الگوبرداری نیاز دارند.

وی سرمایه فرهنگی را پشتوانه احترام اجتماعی مردان دانست و عنوان کرد: یک مرد هرچقدر از احترام بیشتری در جامعه برخوردار باشد، مهارت گفت وگو و حل مسئله داشته باشد، مهربان، دلسوز و در خدمت خانواده باشد و عزت نفس داشته باشد به ایده آل های جامعه نزدیک تر خواهد شد.

آیا پدرسالاری لازم است؟

این جامعه شناس، نقش همسری مردان را مقدم بر نقش پدرانگی دانست و اظهار کرد: مردان در کنار وجه مادی و اقتصادی نوعی ارتباط روحی و معنوی با خانواده خود دارند که این ارتباط روحی و معنوی سرمایه عاطفی تولید می کند. سرمایه عاطفی خانواده است که در بحران ها همدلی و هم دردی بین اعضا را شکل می دهد. البته در جامعه پدرسالار گذشته این انتظار از مرد وجود نداشت، اما جامعه جدید از مرد انتظار دارد در کنار کارکردهای اقتصادی، کارکردهای عاطفی خانواده را دنبال کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، مسئولیت پذیری را یکی از مهمترین مولفه های مردان ایده آل دانست و اضافه کرد: امروز یکی از عمده ترین مشکلات خانواده شانه خالی کردن مردان است. در واقع مسئولیت پذیری مردان در ابعاد فردی و اجتماعی تحکیم بنیان خانواده را به دنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا پدرسالاری لازم است؟»، تصریح کرد: امروز مردسالاری، زن سالاری و فرزندسالاری از حیز انتفاع خارج شده و قدرت در خانواده مفهوم گذشته را ندارد، بلکه قدرت مردانگی و پدرانگی در خانواده توزیع شده و هرگونه محور بودن به مثابه فاصله گرفتن از ایده آل هاست.

یعقوبی، با بیان اینکه مرکزبودگی مرد دیگر حلال مشکلات خانواده نیست و خودش چالش ایجاد می کند، گفت: شاهد افقی شدن قدرت در خانواده هستیم و هرمی بودن قدرت رو به زوال رفته است لذا مردان ایده آل بیشترین سازگاری را با شبکه سازی قدرت در خانواده دارند.

انتهای پیام

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

چگونه شوهر ایده آل باشیم
چگونه شوهر ایده آل باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *