چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

 
helpkade
چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم
چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

مایکروسافت در تمام نسخه های ویندوز، به صورت رایگان برنامه ای برای ضبط صدا، ویرایش و پخش آن قرار داده است. همچنین می توانید آن ها را به هم پیوند دهید و یا موسیقی اضافه کنید. امروز در انزل به آموزش تصویری روش ضبط صدا با میکروفن خارجی و داخلی لپ تاپ و کامپیوتر در نسخه های مختلف ویندوز با استفاده از تنظیمات و برنامه های مخصوص اینکار خواهیم پرداخت.

How to Record Your Voice on a Windows 10 , 8 and 7 Computer

گاهی به دلایلی مختلف نیاز پیدا می کنیم تا صدای خود را در ویندوز ضبط کنیم. شما می توانید ضبط صدا در ویندوز را به راحتی با استفاده از میکروفون اکسترنال و یا میکروفن داخلی لپ تاپ انجام دهید. ضبط صدا با خود ویندوز در تمامی نسخه های آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد که در ادامه به معرفی روش انجام آن می پردازیم.

اگر از رایانه ای استفاده می کنید که میکروفون ندارد، ابتدا باید یک میکروفون تهیه کنید و آن را به رایانه متصل نمایید. قبل شروع آموزش ضبط صدا با کامپیوتر، باید این کار را انجام دهید. میکروفون ها معمولا یک خروجی جک هدفون ۳٫۵ میلی متری یا پورت USB دارند که صورتی رنگ هستند.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

سپس در قسمت سرچ ویندوز عبارت Sound را سرچ کنید و برنامه مربوط به تنظیمات Sound را باز کنید.

بعد به تب Recording بروید و میکروفون خود را انتخاب نمایید.

برای ثبت میکروفون باید روی Set Default کلیک کنید تا به عنوان میکروفون پیش فرض انتخاب شود.

سپس روی گزینه Properties نیز کلیک کنید و میزان بلندی صدای میکروفون را افزایش دهید.

بعد از این کار تنظیمات را با زدن Apply و OK ذخیره کنید.

مطالعه مطلب آموزش ۹ روش حذف صدای از روی موزیک و فیلم خواننده آنلاین یا با نرم افزار نیز می تواند برای شما مفید باشد.

برای ضبط صدا در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ ، در کادر جستجو ویندوز، عبارت Sound Recorder را بنویسید و سرچ کنید. سپس برنامه Sound Recorder را باز کنید. در ویندوز ۸ اگر یک میکروفون متصل به کامپیوتر نداشته باشید، برنامه ضبط صدا باز نمی شود. اگر دستگاه شما میکروفون داخلی ندارد، از میکروفون خارجی استفاده کنید که در هندزفری ها هم وجود دارد.

در پنجره برنامه باز شده، روی دکمه Start Recording با دکمه قرمز کلیک کنید.

حال فقط کافیست آواز بخوانید یا چیزی بگویید. برنامه صدای شما را ضبط می کند و و نوار سبز رنگی بسته به موج صدا به عقب و جلو حرکت می کند تا به شما اطلاع دهد که در حال ضبط کردن است. شما می توانید هر بار تا ۶۰ ثانیه صدا ضبط کنید.

برای قطع ضبط، روی دکمه Stop Recording کلیک کنید که در کنار یک مربع ساه است. بعد از زدن این دکمه خودکار صفحه ای برای ذخیره صدا باز می شود.

حال با انتخاب محل مورد نظر صدا را ذخیره کنید. اگر آماده ذخیره کردن نبودید، روی لغو یا Cancel کلیک کنید و مجدد اقدام به ضبط صدا نمایید. شما می توانید فایل ضبط شده را با برنامه های مختلفی مثل Windows Media Player, iTunes و سایر برنامه های مشابه پخش نمایید.

برای ضبط صدا در گوشی نیز پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۱۰ تا از بهترین برنامه ضبط صدا حرفه ای در گوشی اندروید را هم بخوانید.

در نحوه ضبط صدا در ویندوز ۱۰ نیز می توانید از ابزاری مشابه سایر ویندوز ها استفاده کنید. عبارت Voice Recorder را سرچ کنید و برنامه آن را باز کنید.

در پنجره باز شده روی علامت ضبط کردن در وسط پنجره کلیک کنید.

حال عملیات ضبط شروع می شود و تایمر شروع به شمارش زمان می کند. حال شما باید از میکروفون متصل شده به سیستم یا میکروفون هدفون یا هندزفری خود شروع به رکود صدا کنید.

در پایان روی علامت توقف که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید.

فایل ضبط شده در لیست کنار پنجره به شما نمایش داده می شود و برای شما قابل پخش است.

برای پیدا کردن آدرس آن، روی علامت سه نقطه کلیک کنید و گزینه Open File Location را بزنید تا به آدرس فایل برده شوید.

مطلب با چند کلیک تمام اتفاقات صفحه نمایش را از صدا تا ویدیو و وبکم ضبط کنید نیز از جمله مطالب جالب در زمینه ضبط کردن می باشد.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

شما فقط محدود به استفاده از خود ویندوز نیستید. طیف گسترده ای از نرم افزار ضبط صدا با میکروفون در ویندوز در اینترنت وجود دارند که می تواند از آن ها استفاده نمایید. سعی کنید یک برنامه مطمئن که توسط سازنده معتبر ساخته شده باشد را استفاده نمایید. این برنامه های معمولا اجازه ضبط بیشتر ۱ دقیقه را نیز فراهم می کنند. برنامه AudaCity نیز برنامه ای محبوب و مفید برای این کار می باشد.

بعد از دانلود و نصب، برنامه را برای شروع کار باز کنید.

حال می توانید میکروفون خود را انتخاب نمایید. این گزینه زمانی مورد نیاز است که بخواهید از میکروف خارجی به جای میکروفون داخلی لپ تاپ استفاده نمایید.

قبل از انجام ضبط صدا ابتدا برنامه را تنظیم کنید. این برنام ها معمولا امکان تنظیم نحوه ضبط، کشیدن کلمات و تغییر صدا را فراهم ساخته اند. برای ضبط صدای داخل سیستم نیز می توانید از قابلیت WASAPI در برنامه AudaCity استفاده نمایید.

اگر یک میگروفن با کیفیت دارید، می توانید صدای خود را با کیفیت بالا ضبط کنید تا خروجی کار کیفیت خوبی داشته باشد.

نوار امواج صدای ضبط شده نیز در صفحه نمایش داده می شوند که می توانید آن را مشاهده کنید.

در پایان روی علامت Stop در بالای صفحه کلیک کنید تا ضبط متوقف شود.

برای ذخیره کردن فایل به قسمت File بروید و Export را انتخاب نمایید. پیشنهاد می شود فرمت MP3 را انتخاب نمایید. با انتخاب محل، فایل شما در آنجا ذخیره می شود.

این ابزار ها معمولا رایگان هستند اما اگر قصد دارید کار خود را در سطح حرفه ای شروع کنید، می توانید نسخه کامل و حرفه ای برنامه ها را بخرید و یا آن ها را از اپ استور ها و سایت های ایرانی دانلود کنید.

همچنین مطالعه مطلب آموزش ۸ روش رفع مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید را نیز فراموش نکنید.

اگر نیاز دارید تا صدای خود ویندوز و برنامه های در حال اجرا نیز ضبط کنید، میتوانید از برنامه های کمکی استفاده کنید. همانطور که پیش تر اشاره کردیم برنامه AudaCity نیز این امکان را دارد. بدین منظور برنامه را بعد از نصب باز کنید. در بالا و سمت چپ برنامه روی گزینه باز شونده Audio Host کلیک کنید. سپس روی Windows WASAPI را انتخاب نمایید. برای اطمینان از ضبط فقط صدای داخلی، گزینه Speakers را از منوی باز شونده انتخاب نماید. اگر از هدفون استفاده می کنید، هدفون را در تنظیمات انتخاب کنید. حال روی Record کلیک کنیدو کار خود را انجام دهید. پس از اتمام ضبط عملیات را Stop کنید و بعد از ذخیره فایل، مجدد حالت برنامه را به حالت اولیه یعنی MME تبدیل کنید. برای ذخیره می توانید آن را با فرمت MP3 خروجی بگیرید تا روی همه دستگاه ها قابل پخش باشد.

امروز روش ضبط صدا در ویندوز را به وسیله خود ویندوز و برنامه های کمکی آموزش دادیم. اگر شما برنامه بهتری را می شناسید می توانید آن را معرفی کنید و با ما به اشتراک بگذارید. منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در دیدگاه این پست هستیم.


سلام من از صفحه که فیلم میگرم بعدش فیلم ضبط شده صداش توی گوشی پخش نمیشه

سلام من یه سوال دارم برنامه DU Recorder من رو لب تاپ لنوا نصب کردم و ضبط میکنه ولی صداش خش داره علت چیست البته با برنامهZoomهماهنگ میشم یعنی از اونحا فیلمبرداری کردنی صدا خش خش میکنه لطفا راهماییم کنید تو تنظیمات برنام ممنون

سلام من یه سوال دارم برنامه DU Recorder من رو لب تاپ لنوا نصب کردم و ضبط میکنه ولی صداش خش داره علت چیست البته با برنامهZoomهماهنگ میشم یعنی از اونحا فیلمبرداری کردنی صدا خش خش میکنه لطفا راهماییم کنید تو تنظیمات برنام ممنون

سلام خسته نباشید
وقتی هنذفری رو به قسمت صورتی رنگ پشت کامپیوتر وصل میکنم، میکروفون رو تشخیص میده ولی برای ضبط صدا باید داخل اسپیکر های هنذفری صحبت کنی(جایی که صدا میاد توی گوش) و صدا رو خیلی ضعیف و بی‌کیفیت ضبط میکنه، هرکاری کردم نتونستم کاری کنم بشه از خود میکروفون کوچیک هنذفری ضبط کنه، درحالی که هنذفری من خیلی باکیفیته و توی گوشی با کیفیت عالی ضبط میکنه…

چیکار کنم تا صدا رو از میکروفون هنذفری دریافت کنه؟
توی چند سیستم و ویندوز هم تست کردم… نشد!

سلام.
مطلاب بسیار مفید بود. از شما خیلی متشکرم.??

غیر فعال شدن این گزینه ممکنه به خاطر این باشه که فقط یک دستگاه صوتی به رایانه وصل هستش و شما فقط یک دستگاه را می بینید که توی این شرایط دیگه نیازی به انجام اون مرحله نیست و از مرحله بعدیش ادامه بدید. اگر زمانی میکروفون، اسپیکر، هندزفری و.. جداگانه به دستگاه وصل کردید، گزینه به صورت خودکار فعال میشه.

Set Default من تو تنظیمات هیدن شده
برای رفعش چکار میشه کرد؟

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

در صورتی که درخصوص ضبط صدا در ویندوز  سوالی دارید می توانید با:

 

شماره تماس  ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵ از طریق تلفن ثابت (فقط تهران)

( از ساعت ۸ صبح الی ۱ شب )

 

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

تماس گرفته و با کمک کارشناسان سامانه مشاوره هیواتک مشکل خود را رفع نمایید.

( در صورت اشغال بودن خطوط ، مجددا تلاش کنید )

یکی از مواردی که طرفداران زیادی دارد و به نوبه خود برای کاربران جذاب بوده و سوالات زیادی را در این زمینه با کارشناسان هیواتک مطرح کرده اند ، ضبط صدا در کامپیوتر و لپ تاپ است ، نمونه هایی از سوالات مطرح شده این است که ضبط صدا با هندزفری در کامپیوتر چگونه انجام می شود ؟ ضبط صدا با کامپپوتر بدون میکروفن امکان پذیر است ؟ تنظیمات ضبط صدا در ویندوز چیست ؟ و …

پیش از این با تولید مقالات تنظیمات میکروفون در ویندوز 10 ، قطع شدن صدای ویندوز ، برداشتن صدا از روی فیلم اندروید ، نرم افزار جداسازی صدا از آهنگ و … در خدمت شما بوده ایم.

حال ما در گروه مشاوره هیواتک تصمیم داریم تا به بررسی ضبط صدا با کامپیوتر  و ضبط صدا با لپ تاپ با میکروفن پرداخته و نتایج بررسی را در قالب مقاله ای منتشر سازیم.

روش اول

جهت ضبط صدا در ویندوز 10 ، اقدامات زیر را انجام دهید :

1. میکروفن یا هندزفری خود را به رایانه متصل کنید.

2. منوی استارت را باز کرده و عبارت “Voice Recorder” را سرچ و آن را باز کنید.

3. در صفحه ای که مقابل شماست یک علامت ضبط کردن مشاهده می کنید ، روی آن کلیک کنید تا عملیات ضبط کردن آغاز شود و همان طور که مشاهده می کنید ، تایمر آن در حال شمارش است.

 

 

4. حال می توانید به ضبط صدا با لپ تاپ با میکروفن یا ضبط صدا با میکروفن در کامپیوتر بپردازید.

5. پس از پایان کار ، روی دکمه Stop که در وسط صفحه مشاهده می کنید ، کلیک کنید و در نهایت می توانید صدای ضبط شده را از پنل سمت چپ انتخاب کرده و آن را گوش دهید.

6. در صورتی که فایل ضبط شده رضایت بخش بوده و می خواهید آن را به اشتراک بگذارید  با کلیک روی علامت سه نقطه و انتخاب گزینه Open File Location می توانید محل ذخیره سازی فایل را پیدا کنید و به ادامه کار بپردازید.

 

 

روش دوم

استفاده از نرم افزار Free Sound Recorder

1. برنامه را از لینک داده شده دانلود و نصب کنید. سپس میکروفن تان را به PC وصل کنید.

2. سپس از منوی کشویی دو گزینه Recording Mixer و Recording Device را انتخاب کنید.

 

 

3. برای فعال کردن پنجره Options ، روی گزینه Options کلیک کنید. سپس فرمت صدای خروجی را از بین گزینه های WMA، MP3، OGG و WAV انتخاب نمایید.

 

 

جهت انجام تنظیمات کیفیت ضبط ، روی Settings کلیک کنید تا پارامترها و ایستگاه های از پیش تنظیم شده را مشاهده کنید. برای انتخاب فولدر خروجی روی Change کلیک کنید. شما همچنین می توانید نام فایل (ثبت شده) را با زمان و تاریخ نامگذاری کنید.

 

 

4. برای شروع ضبط صدا در ویندوز ، روی دکمه Start Recording و برای توقف روی Stop Recording کلیک کنید. صدای ضبط شده به پوشه خروجی هدایت می شود و با اطلاعات ضروری مانند محل ، نام فایل ، مدت زمان و … قابل مشاهده است.

 

روش سوم

استفاده از نرم افزار Traverso

Traverso نرم افزار رایگان ضبط صدا است که اکثر نیازهای شما را برآورده می کند. با طیف گسترده ای از گزینه ها شما را کمک می کند تا به ضبط صدا ، پردازش صوتی در زمان واقعی و ویرایش فایل ها (صوتی) بدون تغییر کیفیت اصلی بپردازید.

در عین حال باید بدانید که  Traverso قابلیت ضبط چند آهنگ را ندارد. ممکن است زمان زیادی برای یادگیری کاربران جدید اتخاذ کند.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

 

 

اگر تمایل دارید ضبط صدا با کامپپوتر بدون میکروفن را امتحان کنید می توانید از نرم افزارهای جانبی استفاده نمایید. ما در ادامه به معرفی روش های ضبط صدا با کامپپوتر بدون میکروفن خواهیم پرداخت.

روش اول

ضبط صدا در ویندوز با نرم افزار Download Audacity

طیف گسترده ای از برنامه های رایگان و هزینه دار برای ضبط صدا با کامپیوتر یا ضبط صدا با لپ تاپ در اینترنت وجود دارد که توسط توسعه دهنگان معتبر ساخته شده است ، اما نکته مهم اینجاست که شما باید یک برنامه قابل  اعتماد پیدا کنید تا بدون خطا بتوانید به عملیات ضبط صدا در ویندوز بپردازید. توصیه ما استفاد از این نرم افزار است.

تقریبا هر برنامه ای به شما اجازه ضبط صدا به مدت زمان 1 دقیقه را می دهد و با استفاده از آن ها می توانید به ضبط صداهای با کیفیت بالاتر بپردازید. این برنامه را می توانید از لینک داده شده دانلود و نصب کنید.

لینک دانلود نرم افزار Audacity

 

 

روش دوم

راه دیگر برای ضبط صدا با کامپیوتر یا ضبط صدا با لپ تاپ و بدون میکروفن اقدامات زیر را انجام دهید :

1. مسیر زیر را دنبال کنید .

Control Panel > Hardware & Sounds > Sound

حال صفحه صدا مقابل شما روی نمایشگر ظاهر شده است.

 

 

2. حال روی Stereo mix راست کلیک کرده و  آن را با انتخاب گزینه Enable ، فعال کنید. پس از فعال شدن یک تیک سبز رنگ روی آن نمایش داده می شود ، هرگونه میکروفن دیگر را غیر فعال نمایید. اگر گزینه Stereo Mix را در لیست خود ندارید روی قسمت خالی پنجره کلیک راست کرده و گزینه ““Show Disabled Devices را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

 

3. برای تنظیم سطح صدای استریو با کیفیت بالا ، روی Stereo mix راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید ، به تب Level بروید و سطح Stereo mix را روی 100 تنظیم و Ok کنید.

 

 

4. حال در ویندوز 10 برنامه Voice Recorder را انتخاب کنید و به ضبط صدا در ویندوز بدون استفاده از میکروفون یا هندزفری بپردازید.

 

برای انجام تنظیمات ضبط صدا در ویندوز اقدامات زیر را انجام دهید :

1. مسیر زیر را دنبال کنید :

Control Panel > Hardware & Sounds > Manage Audio Devices

 

 

 

2. حال به تب Recording مراجعه کنید. در این جا لیست دستگاه های ارسال صدا را مشاهده می کنید. اگر صدایی تولید کنید و یا صحبت کنید ، نوار سبزرنگی جلوی دستگاه نمایش داده می شود و نوسان ایجاد می کند  که این نمایشگر فعال بودن دستگاه است.

 

 

چنانچه این نوار سبز رنگ تغییری نکرد نشان گر درست نبودن پیکره بندی میکروفن است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله کار نکردن میکروفن در ویندوز 10 را مطالعه کنید.

3. اگر دستگاه به درستی پیکره بندی شده بود آن را انتخاب کرده و روی دکمه Set Default کلیک کنید تا به عنوان دستگاه پیش فرض انتخاب شود.

 

 

4. گام بعدی تعیین کیفیت صدای خروجی است. برای انجام این کار وارد تب Levels شده و نواز لغزنده را به سمت راست تا رسیدن به عدد 100 هدایت و Ok کنید.

حال شما موفق به انجام تنظیمات ضبط صدا در ویندوز شده اید  و می توانید به ضبط صدا با لپ تاپ با میکروفن یا  ضبط صدا با کامپپوتر بدون میکروفن بپردازید.

 

در صورتی که درخصوص ضبط صدا با کامپیوتر بدون میکروفن  سوالی دارید می توانید با:

 

شماره تماس  ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵ از طریق تلفن ثابت (فقط تهران)

( از ساعت ۸ صبح الی ۱ شب )

 

تماس گرفته و با کمک کارشناسان سامانه مشاوره هیواتک مشکل خود را رفع نمایید.

( در صورت اشغال بودن خطوط ، مجددا تلاش کنید )


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

مطالب زیادی هستند که به رفع مشکلات یا بهبود صدای خروجی در ویندوز می‌پردازند، ولی کمتر مطلبی به رفع مشکلات صدای ورودی یا همان میکروفون پرداخته است. چه از یک میکروفون متصل به هدست برای مکالمه استفاده می‌کنید یا از یک میکروفون «USB»، در هر صورت در این مطلب نکاتی جمع‌آوری شده است که می‌تواند مشکلات میکروفون شما را برطرف کند.

اولین راه حل برای این مشکل، ری‌استارت کردن رایانه است.

بیشتر نکات این مطلب حول مشکلاتی هستند که به صورت گذری اتفاق می‌افتند، ولی اگر هیچ‌گاه صدای ورودی میکروفون شما کار نمی‌کند، اولین کاری که باید انجام دهید، اتصال میکروفون به یک پورت USB دیگر است. اگر از میکروفون آنالوگ استفاده می‌کنید اطمینان حاصل نمایید که کابل آن را به درستی به پورت صورتی رنگ ورودی در رایانه‌ی خود متصل کرده باشید.

همچنین از هاب USB نیز استفاده نکنید و میکروفون خود را مستقیما به رایانه متصل نمایید. اگر میکروفون شما در یک پورت USB دیگر کار می‌کند احتمالا به این دلیل است که پورت دیگر شما خراب شده است. اگر با تعویض پورت USB، باز هم صدایی دریافت نکردید، میکروفون خود را بر روی یک رایانه‌ی دیگر امتحان کنید. اگر میکروفون باز هم کار نکرد این امکان وجود دارد که مشکل از میکروفون باشد.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

همچنین فراموش نکنید که درایور میکروفون خود را بررسی نمایید. بیشتر میکروفون‌ها به طور مستقیم در ویندوز کار می‌کنند، ولی برخی از آن‌ها نیاز به درایورهای مجزایی دارند. در گوگل مدل میکروفون خود را بررسی کرده و در سایت سازنده‌ی آن به دنبال بخش «Download» بگردید و درایور آن را بیابید. علاوه بر این، بروزرسانی درایور کارت صدا نیز مهم است.

زمانی که با میکروفون خود به مشکل برخوردید، یکی از کارهایی که باید همان ابتدا انجام دهید بررسی بخش تنظیمات صدا در ویندوز است. برای دسترسی به این بخش بر روی آیکون صدا در نوار وظیفه راست کلیک کرده و گزینه‌ی «Open Sound settings» را بزنید یا از طریق «Settings» و بخش «System» وارد «Sound» شوید.

در این بخش یک لیست از تمام میکروفون‌های متصل به سیستم خود را در زیر قسمت «Input» مشاهده خواهید کرد. مطمئن شوید که میکروفونی که در بخش «Choose your input device» انتخاب شده است صحیح باشد. در این بخش ممکن است ورودی‌های دیگری نظیر میکروفون لپ‌تاپ یا میکروفون داخلی وب‌کم نیز قابل انتخاب باشند.

 

پس از این که میکروفون صحیح را انتخاب کردید در آن صحبت نموده و مطمئن شوید که نوار «Test your microphone» تغییر می‌کند. همچنین با انتخاب گزینه‌ی «Troubleshoot» ویندوز خودش سعی می‌کند تا مشکل را پیدا کرده و بر طرف نماید.

در این صفحه منوی «App volume and device preferences» را نیز مشاهده خواهید کرد. این بخش به شما امکان انتخاب ورودی و خروجی متفاوت برای هر اپلیکیشن را می‌دهد. این بخش را بررسی کرده و اطمینان حاصل نمایید که میکروفون اشتباهی را برای نرم‌افزار مورد نظر خود انتخاب نکرده باشید.

اگر هنوز هم میکروفونتان کار نمی‌کند، بهتر است که لیست دستگاه‌های ورودی خود را بررسی نمایید. برای این کار باید وارد «Control Panel» شوید.

در «Control Panel» گزینه‌ی «Category» را در بالا سمت راست به «Small icons» تغییر داده و سپس گزینه‌ی «Sound» را بزنید.

در اینجا وارد زبانه‌ی «Recording» شوید تا لیست تمام میکروفون‌های متصل به رایانه‌ی خود را مشاهده نمایید. در صفحه راست کلیک کرده و مطمئن شوید که هر دو گزینه‌های «Show disabled devices» و «Show disconnected devices» فعال باشند.

در لیست گشته و مطمئن شوید که میکروفون اصلی شما غیر فعال نشده باشد. اگر غیر فعال بود بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه‌ی «Enable» را انتخاب کنید. زمانی که در میکروفون خود صحبت می‌کنید، نوار جلوی آن تکان خواهد خورد که نشان از سالم بودن آن دارد.

بر روی میکروفون خود دو بار کلیک کنید تا تنظیمات بیشتر آن باز شود. در زبانه‌ی «General» می‌توانید نام اصلی میکروفون را به هر چه که می‌خواهید تغییر دهید. در زبانه‌ی «Levels» می‌توانید صدای ورودی را تنظیم کنید. صدا را بیشتر کنید و ببینید که آیا صدا بیش از حد کم است، یا اگر میکروفون شما نویز دارد می‌توانید صدای آن را کم کنید.

در زبانه‌ی «Advanced» هر دو گزینه‌ی موجود در بخش «Exclusive Mode» را غیر فعال نمایید. این کار مشکلات میکروفون خیلی افراد را بر طرف کرده است، چراکه این گزینه‌ها باعث می‌شوند میکروفون شما در یک اپلیکیشن خاص قفل شود. همچنین می‌توانید گزینه‌ی «Default Format» را نیز تغییر دهید تا کیفیت ورودی عوض شود.

پس از این که تغییرات مورد نیاز را اعمال کردید، به زبانه‌ی «Recording» برگردید. بر روی هر کدام از دستگاه‌های ورودی که استفاده نمی‌کنید راست کلیک کرده و گزینه‌ی «Disable» را بزنید، سپس بر روی میکروفون اصلی خود راست کلیک کرده و بر روی گزینه‌ی «Set as Default Device» کلیک کنید تا نرم‌افزارها به طور پیشفرض از آن استفاده کنند.

اگر با همه‌ی این کارها هنوز هم میکروفون شما در اپلیکیشن یا بازی مورد نظرتان کار نمی‌کند، باید بتوانید تشخیص دهید که مشکل از میکروفون شما است یا از اپلیکیشن. برای این کار می‌توانید یک صدای کوتاه از خودتان ضبط کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن «Voice Recorder» که به طور پیشفرض در ویندوز 10 نصب است استفاده نمایید. اگر نرم‌افزار شخص ثالث دیگری بر روی ویندوزتان نصب باشد می‌توانید از آن استفاده کنید. ما در ادامه از نرم‌افزار «Audacity» استفاده کرده‌ایم که از این لینک قابل دانلود است.

نرم‌افزار مورد نظر خود را باز کرده و کمی در میکروفون حرف بزنید، سپس صدای ضبط شده را اجرا کنید تا ببینید آیا میکروفون به درستی کار کرده است یا خیر.

اگر در Audacity مشکلی نداشتید، به خطایابی خود ادامه دهید، ولی اگر صدایی در Audacity ضبط نشده است، یک پورت USB دیگر را امتحان کنید. همچنین به دنبال مشکلات در کابل میکروفون بگردید چراکه احتمالا مشکل شما سخت‌افزاری باشد.

ادغام ویندوز 10 با Xbox ویژگی‌های جدیدی را به ویندوز آورده است. یکی از این ویژگی‌ها «Game bar» است که امکان ضبط صفحه‌نمایش و عکس برداری از داخل بازی را فراهم می‌کند. با این که داشتن این امکانات خیلی خوب است، ولی غیر فعال کردن آن می‌تواند مشکلات میکروفون شما را بر طرف کند.

از طریق «Settings» به بخش «Gaming» رفته و وارد «Game bar» شوید. در اینجا گزینه‌ی «Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar» را غیر فعال نمایید. همچنین باید به زبانه‌ی «Game DVR» رفته و گزینه‌های «Record in the background while I’m playing a game» و «Record audio when I record a game» را غیر فعال کنید.

این ویژگی‌ها می‌توانند برایتان کاربردی باشند، ولی به نظر می‌رسد که مشکلاتی را برای میکروفون به همراه خواهند داشت.

اگر به این بخش رسیده باشید یعنی که به نظرتان مشکل سخت‌افزاری نبوده و تقریبا مطمئن هستید که مشکل از سمت اپلیکیشن است. از همین رو بهتر است که تنظیمات بازی یا نرم‌افزار خود را تغییر دهید و ببینید که آیا وضعیت میکروفون بهتر می‌شود یا خیر.

اطمینان حاصل نمایید که میکروفون اصلی شما فعال است. بیشتر بازی‌ها یک گزینه برای کاهش صدای ورودی میکروفون‌ها دارند. صدای آن را کم‌تر کنید، چراکه ممکن است بیش از حد بودن آن باعث قطع شدن آن از سمت بازی شود. اگر هم فکر می‌کنید صدایتان بیش از حد ضعیف است، صدای آن را افزایش دهید.

احتمالا بازی یا نرم‌افزار شما گزینه‌ای برای امتحان کردن میکروفون داشته باشد، از آن استفاده کرده و صدای میکروفون خود را بررسی کنید. اگر صدای شما در این بخش خوب است ولی در هنگام بازی یا چت مشکل دارد، ممکن است مشکلتان مربوط به اینترنت و شبکه باشد.

اگر هدف شما از مطالعه این مطلب رفع مشکل میکروفون برای ضبط ویدیوهای آموزشی است، لازم است به این نکته اشاره کنیم که «فرادرس» تا به امروز بیش از ۱۵.۰۰۰ ساعت آموزش را توسط ۱.۵۰۰ عضو هیئت علمی خود به انتشار رسانده و از همین رو می‌تواند بستر مناسبی برای انتشار آموزش‌ها و تجربیات آموزشی‌ شما نیز باشد و این امکان را فراهم آورد تا ویدیوهای آموزشی‌تان در اختیار چند صد هزار دانشجو قرار گیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تدریس در فرادرس روی این لینک (+) کلیک کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای 74 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

سلام هدفون من وصل میشه صداشم مشکلی نداره ولی وقتی موزیک یا فیلم پلی هست با دکمه های روی هدفون پلی و پاز و جلو عقب نمیشه چیکار باید بکنم

سلام
من میخواهم صدایم از طریق میکروفون خود لپتاب ظبت شود(کیفیت بهتری دارد)
و از اون طرف هم میخوام صدای لپتاب از هندزفری پخش شود. در ضمن میخواهم این قابلیت در تمام برنامه ها قابل اجرا باشد
چه راهی را پیشنهاد میکنید؟

تشکر از آموزش خوبتون ولی یک قسمتی هست که انتظار داشتم در موردش صحبت کنید که چند بار بهش اشاره کردید ولی رد شدید اونم در قسمت پیکربندی صدا هست که یک قسمتی داره باید درمیکروفن صحبت کنید تا خودش تنظیم کنه و من مشکلم در همون قسمته
بسیار تشکر

یکی از علل ایجاد نویز اتصال کابل شارژر به لپ تاپ هست. یعنی شارژر رو جدا کنید نویز قطع میشه.

سلام خسته نباشید.میدونم سرتون شلوغه ولی اگه فرصت شد لطفا به سوالم پاسخ بدید.میکروفون هدست من رو ویندوز تشخیص میده کارت صدا هم اپدیته ولی موقع تست صدا و ظبط کردن هیچ صدایی نمیره حتی تو قسمت تسک بار ریکوردینگ وقتی من صحبت هم نمیکنم میکروفون موسان صدا نشون میده همون خط سبز رنگ.فیش میکروفون رو هم به جلو و عقب کیس وصل کردم ولی صدایی نمیره.قبلا صدا میرفت یبار کارت صدارو اپدیت کردم دیگه صدا از میکروفون نمیره

صدای میکروفون من رو فقط برنامه jetAudio دریافت می کنه
ولی بقیه برنامه ها نه باید چکار کنم؟؟؟
کسی اگه میدونه جواب بده لطفا

سلام من تمام تنظیمات رو انجام دادم ولی وقتی صدا رو ضبط میکنم و گوش میدم خیلی صدا ضعیفه ولوم رو هم تا آخر بالا بردم

سلام و خسته نباشید.
ویندوز من ۱۰عه
موقع کلاس های انلاین شده الان من هرکار میکنم ک از مایک استفاده کنم نمیشه یعنی هندزفری ک میزارم اصن صدام نمیره.
خیلی تو تنظیمات گشتم و ور رفتم ولی نشد.خرابی نداره لب تاب از وقتی ک اپدیت کردم ویندوزم رو اینطوری شد حالا هم درست نمیشه.لطفا جواب بدید ممنون میشم..

آموزش هاتون عالی هستن …
خیلی خیلی خیلی خیلییییییییییییییی ممنون
کار منو به بهترین شکل حل کرد

سلام من هرکاری میکنم نمیتونم از میکروفون هنذفری موقع اتصال به سیستم استفاده کنم و میکروفون خود سیستم فعاله. تموم تنظیمات رو هم بالا پایین کردم ولی گزینه ای که بشه میکروفون هنذفری رو فعال کرد ندیدم. صدام خیلی مواقع با نویز میره چون فن سیستم روشن میشه. لطفا اگ میدونید کمکم کنید. ممنون

سلام
من از میکروفون لب تاپ با ویندوز ۱۰ کار میکنم.
صدای ضبط شده زیاد/کم میشود.
علت آن چیست؟
از کمکتان ممنونم.

سلام من از هندزفری استفاده میکنم و از اتصالش و ولوم صداش مطمئنم و مشکلم اینه صداش خییییلی کمه طوری که داد میزنم تازه یکمی صدا میاد ممنون میشم کمک کنید

سلام خسته نباشید من از میکروفن هدستم استفاده میکردم ولی یهو قطع شد فکر کردم مشکل میکروفونه ول یبا یه میکروفون دیگه هم امتحان کردم اما بزم صدا نمیومد ولی وقتی با انگشت میزنم روی میکروفون صدای ظربه ش میاد میشه کمکم کنید

واقعا ممنون خیلی مفید بود

دوست عزیز من تب sound رو در کلیک راست روی علامت اسپیکر ندارم
همه توضیحاتم اونجاس
ویندوز ۱۰ گیمینگ ۶۴بیت

سلام زود جواب بدید من روی ویندوز ۷ میکروفون ار میکنه ولی ویندوز ۱۰ باید لپ تاپ صفحه نمایشش بیارم پایین تاکار کنهن چرا

سلام چرا موقعی با یکی صحبت میکنم اون طرف مقابل هم صداهایی که میشنوم مانند کلیپ یا فیلم که رو سیستمم در حال اجراست رو اونم میشنوه …صدای خود اونم که برا من میاد برای اون بک میخوره از میکروفون من …ویندوز ۱۰هستم،ممنون

با سلام واقعا منونم از اموزش خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

اغلب رایانه‌ها دارای دستگاه‌های ضبط و بازپخش صدا از قبیل کارت‌های صوتی، میکروفن، هدفون و اسپیکر (داخلی یا بیرونی) هستند. با استفاده از برنامه Sound در کنترل پنل می‌توان تنظیمات این دستگاه‌ها را کنترل کرد. همچنین امکان سفارشی‌سازی جلوه‌های صوتی و تعیین کلیپ‌های صوتی مختلف برای رویداد‌های سیستم از قبیل خالی کردن سطل بازیافت ویندوز و یا پیام‌های خطا وجود دارد. در این راهنما با تنظیمات صدا در ویندوز 7 آشنا می‌شویم.

برای مشاهده تنظیمات صدا در ویندوز 7 به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Adjust System Volume (under Sound) بروید.

بخش Volume Mixer امکان تنظیم صدای اصلی (سمت چپ) را فراهم می‌سازد. همچنین به طور مستقل می‌توانید حجم صدای برنامه‌هایی که در سمت راست ظاهر می‌شوند را کنترل کنید. برای اجرای سریع تنظیمات صدا در ویندوز 7 و باز کردن سریع میکسر می‌توانید روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن سیستم، راست-کلیک کرده و گزینه Open Volume Mixer را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن تسک‌بار کلیک کنید.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

این اسلایدر حجم صدا را برای اسپیکرها یا هدفون‌ها کنترل می‌کند. برای کاهش حجم صدا، اسلایدر را به سمت پایین بکشید یا این که می‌توانید روی دکمه Mute کلیک کنید تا صدا قطع شود. اگر آیکون حجم صدا در ناحیه نوتیفیکیشن نمایش نمی‌یابد، روی ناحیه خالی نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و گزینه Customize Notification Icons را انتخاب کنید. سپس گزینه Turn System Icons On or Off را انتخاب کرده و Volume را روشن کنید. اشاره‌گر ماوس را روی آیکون ولوم ببینید تا سطح کنونی صدا و همچنین دستگاه‌های بازپخش صدا را بینید.

در این بخش از مقاله تنظیمات صدا در ویندوز 7 به توضیح تنظیمات دستگاه‌های بازپخش صدا می‌پردازیم. برای پیکربندی دستگاه‌های بازپخش صدا به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Playback بروید و یا روی آیکون Volume در ناحیه نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و گزینه Playback Devices را انتخاب کنید.

آیکون ولوم یک منوی میانبر برای دسترسی سریع به کارکردهای صوتی دستگاه فراهم می‌سازد. همچنین می‌توانید روی منوی استارت ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت sound را وارد کرده و سپس Sound را از میان نتایج نمایش یافته انتخاب کنید. در ادامه روی یک دستگاه در فهرست نتایج راست-کلیک کرده و یک دستور را انتخاب کنید تا بتوانید دستگاه را پیکربندی یا تست کنید و یا مشخصه‌های آن را بررسی کرده و تغییر دهید.

منوی میانبر دستگاه بازپخش امکان راه‌اندازی دستگاه را که معمولاً اسپیکر یا هدفون است فراهم می‌سازد. برای مشاهده گزینه‌های بیشتر روی options کلیک کنید. زمانی که از تنظیمات راضی بودید، در هر کادر محاوره‌ای که باز است روی OK کلیک کنید.

در این بخش از مقاله تنظیمات صدا در ویندوز 7 به توضیح تنظیمات دستگاه‌های رکورد صدا می‌پردازیم. برای پیکربندی دستگاه‌های ضبط صدای رایانه باید به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Recording بروید و همچنین می‌توانید روی آیکون ولوم صدا در ناحیه نوتیفیکیشن سیستم راست-کلیک کرده و گزینه Recording Devices را انتخاب کنید. سپس روی یک دستگاه از فهرست موارد نمایش یافته راست-کلیک کرده و دستوری را جهت پیکربندی یا تست این قطعه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مشخصه‌های دستگاه را بررسی کرده و یا تغییر دهید.

منوی میانبر دستگاه ضبط صدا امکان راه‌اندازی دستگاه را که معمولاً یک میکروفن یا ورودی صوتی است فراهم می‌سازد. برای مشاهده مشخصه‌های بیشتر روی Options کلیک کنید. در نهایت باید روی دکمه OK در همه کادرهای محاوره‌ای باز کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

بسته به این که سخت‌افزار صوتی سیستم شما چگونه است، ممکن است همه یا برخی از این دستگاه‌ها یا موارد دیگر را در زبانه‌های Playback و Recording که اشاره کردیم، ببینید:

برای پیکربندی صدای سیستم به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Sounds بروید و یا روی آیکون ولوم در ناحیه نوتیفیکیشن راست-کلیک کرده و Sounds را انتخاب کنید. برای انتخاب گروه از پیش‌تعریف‌شده جلوه‌های صوتی یک شما را از لیست بازشدنی Sound Scheme انتخاب کنید.

امکان انتخاب یا قطع کردن هر صدا به صورت منفرد و یا استفاده از یک شمای صوتی برای اعمال گروهی از صداها به صورت یکپارچه وجود دارد. برای تغییر صدای یک رویداد خاص، روی آن رویداد در لیست Program کلیک کرده و سپس صدا را از لیست بازشدنی Sounds انتخاب کنید. همچنین می‌توانید رویداد را انتخاب کرده و روی ‌Browse کلیک کنید تا صدای دیگری را با فرمت ‎.wav از روی سیستم انتخاب کنید. علاوه بر این دو روش امکان انتخاب None از لیست بازشدنی صداها نیز وجود دارد که موجب می‌شود صدا حذف شود.

برای بررسی صدای انتخاب شده برای یک رویداد خاص، آن رویداد را در Program انتخاب کرده و روی ‌Test کلیک کنید. برای ذخیره یک شمای صوتی تغییر یافته، روی Save As کلیک کرده و نامی را وارد کنید و سپس OK را بزنید. برای حذف یک شمای صوتی سفارشی‌شده آن شما را انتخاب کرده و روی Delete بزنید. توجه کنید که شما تنها امکان حذف شماره‌ی ایجاد شده از سوی خودتان و یا شماهای نصب شده را دارید و شماهای ویندوز قابل حذف شدن نیستند. در نهایت پس از این که کارتان تمام شد، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

برای این که کنترل ولوم یک دستگاه صوتی حتی زمانی که صدایی پخش نمی‌کند هم دیده شود، روی آیکون ولوم در ناحیه نوتیفیکیشن تسک‌بار راست-کلیک کرده و گزینه Volume Control Options را انتخاب کنید. برای این که در زمان داشتن یک تماس صوتی مبتنی بر کامپیوتر صدای ویندوز قطع شود یا حجم صداهای دیگر مانند موسیقی کاهش یابد، باید به منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Sound > Communications بروید.

فایل‌های wav را در پوشه WindowsMedia قرار دهید تا در لیست صداهای سیستمی نمایش یابند. برای مشاهده مشخصه‌های یک دستگاه صوتی به منوی Start > Devices and Printers یا منوی Start > Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers بروید و روی آیکون دستگاه صوتی دابل-کلیک کنید.

کادرهای انتخاب مربوط به هر دستگاه صوتی که می‌خواهید صدایش را حتی در زمان عدم پخش صدا تنظیم کنید، انتخاب نمایید. برای نمونه می‌توانید مطمئن شوید که وقتی از هدفون به صدای اسپیکر سوئیچ می‌کنید، صدای بلندی نخواهید داشت. در این مطلب با تنظیمات صدا در ویندوز 7 آشنا شدیم. امیدواریم نکات و موارد مطرح شده در این نوشته برای شما مفید بوده باشند. همچنین اگر با خروجی صدای کامپیوتر خود در ویندوز با مشکل مواجه هستید می‌توانید مطلبی که در همین رابطه با عنوان درست کردن صدای کامپیوتر در ویندوز در مجله فرادرس به انتشار رسیده است را مطالعه کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 6 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹



تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها



آموزش تنظیم میکروفون در ویندوز
 


 

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم



 

در صورتی که از میکروفن در محیط ویندوز یا برنامه های جانبی ویندوز استفاده میکنید، بهتر است نحوه تنظیم کردن میکروفون را فرا بگیرید تا در مواقعی که با مشکلاتی در این خصوص مواجه شدید قادر به رفع آن باشید.
اگر متوجه عدم کارکرد مناسب میکروفون هدفون در ویندوز شده‌اید، مطالعه این مقاله شاید برایتان مورد فایده قرار بگیرید:آموزش تنظیم میکروفون در ویندوز:1. ابتدا به “استارت” ویندوز رفته و سپس به قسمت “Control Panel” بروید.


 


2. در صفحه “کنترل پنل” روی گزینه “Hardware and Sound” کلیک کنید.


 



3. مطابق تصویر زیر، به بخش “Manage Audio Devices” بروید.


 



 

4. یک پنجره برایتان ظاهر خواهد شد. در این پنجره زبانه “Recording” را انتخاب کنید.


 


5. با مراجعه کردن به این زبانه، لیستی از دستگاه‌های ارسال صدا را مشاهده خواهید کرد. با ایجاد صدا و صحبت کردن، مشاهده خواهید کرد که نوار سبز رنگی در یکی از این دستگاه‌ها نوسان ایجاد می‌کند. این بدین معناست که آن دستگاه فعال می‌باشد. (به تصویر زیر توجه کنید)


 


6. در صورتی که مشاهده کردید نوار سبز رنگ در حال نوسان بود، یعنی میکرفون شما به درستی پیکربندی شده است. اما دلیل چیست که به درستی کار نمی‌کند؟7. روی دستگاه موردنظرتان کلیک کنید تا “Select” شوید. سپس مطابق تصویر زیر دکمه “Set Default” را انتخاب کنید.


 


8. اینک دوبار بروی دستگاه مورد نظرتان کلیک کنید. پس از این شاهد ظهور یک پنجره خواهید شد. در این پنجره به زبانه “Levels” بروید.


 


9. در این زبانه، نوار لغزنده را به سمت راست تا 100 هدایت کنید.


 


10. روی دکمه “Ok” کلیک کنید.11. اینک میکروفون شما هم پیکربندی شده است و هم آماده به کار می‌باشد.
اگر مشکل یا سوالی در خصوص این مقاله داشتید، کافیست در قسمت نظرات مطرح کرده یا با مرکز پشتیبانی سرزمین دانلود تماس حاصل فرمایید.


 


 


 سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (45)

سلام. من از هدست برای میکروفون و بلنگو استفاده میکنم. بعد برای چند روز بخاطر استفاده از برنامه reltek audio بلندگو قطع میشد. اونو حذف کردم بلندگو درست شد اما میکروفون کار نمیکنه. چیکار کنم؟

سلام. من همه کار هایی که گفته شده برای اینکه از هندزفری موبایل به عنوان میکروفون استفاده کنم انجام دادم. اما وقتی سوکت رو میزنم یا تکون میدم یه صدای خر خر همون لحظه ناشی از تکون دادن سوکت در پورت میاد اما صدای منو ضبط یا پخش نمیکنه.. هیچ صدایی نیست یعنی. نمیدونم واقعا چیکار کنم؟

فقط میتونم بگم خدا خیرتون بده… نجاتم دادید از داد زدن…

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

سلام، خسته نباشید، من تمام مراحلی که گفته شده را انجام دادم ولی اولا نوار سبزرنگ جلوی میکروفن من نوسانی نداره و دوم اینکه حتی وقتی 100 درصد هم می کنم بازم صدام ضعیف ارسال میشه. لصفا راهنمایی بفرمایید.

سلام من وقتی هندزفری رو نصب میکنم فقط صدای کامپیوتر شنیده میشه و اصلا صدای من نیست. چی کار کنم؟ متشکر


سلام. ببخشید صدا خیلی کم میاد علتش چیه؟


در پاسخ به (محمد , چهارشنبه، 21 خرداد ماه، 1399) :

سلام خسته نباشین. منم همین مشکل رو دارم. صداهایی مثل زدن رو میز رو میگیره ولی وقتی حرف میزنم خیلی خیلی کم صدا رو تشخیص میده. یه راه حل بگین من باید از میکروفن هنذفری استفاده کنم برای بازی نیاز دارم


در پاسخ به (محمد , چهارشنبه، 21 خرداد ماه، 1399) :

باید زیر همون قسمتی که ولوم رو تا 100 زیاد می کنید (که توی عکس نشون داده شده) حساسیت رو روی +40 قرار بدید

سلام. برای من هیچ میکروفونی تو قسمت ریکوردینگ موجود نیست چه کنم؟ البته یه بار حواسم نبود پاکش کردم


 


سرزمین دانلود:

درایور کارت صدای خود را مجددا نصب کنید. و یا از طریق Device Manager آن را آپدیت کنید.

سلام. من از هندزفری استفاده می کنم. صدا هایی مثل زدن رو میز و خش خش رو راحت می گیره ولی باید برای صحبت کردن خیلی بلند داد بزنم تا صدا واضح بشه. مشکل چیه؟

سلام. تو کامپیوتر من set default سفیده نمیشه بزنی روش

سلام.خسته نباشید. من اشتباها میروفون رو disable کردم. چطور میتونم دوبازه برگردونمش؟


 


سرزمین دانلود:


به همان مسیر تنظیمات بروید و آن را فعال کنید.


در پاسخ به (عرفان , جمعه، 1 دی ماه، 1396) :

آره داداس برو کنترل پنل قسمت hardware بعد آخرین گزینه رو بزن HD audio Manager بعد برو قسمت میکرو فن بعد ردیف دوم نوشته playback valuem و گزینه دومش صداش فعال نیست اونو فعال کنی درست میشه

با سلام. مشکل من اینکه میخوام از میکروفن هندزفری بجای میکروفن لپتاپ استفاده کنم و هر کاری کردم نشد. لطفا راهنمایی کنید

سلام، من نرم افزار zd soft screen recorder را روی کامپیوتر نصب کردم، اما موقع ضبط کردن فیلم فقط صدای داخلی کامپیوتر ضبط میشه و صدای خارجی یا صدای خودم ضبط نمیشه، بنظر شما مشکل در کجا است؟

قسمت 4 که نوشتید رکوردینگ داخلش چند تا گزینه میاره ولی متاسفانه قسمت رکوردینگ من خالی هست و چیزی نمیاره

من میخوام میکروفون برنامه هایی که دارم استفاده میکنم رو عوض کنم مثل بازی و … من چند تا میکروفن در لپتاپم دارم که برنامه ها دارند از اون خرابه استفاده میکنن… من میخوام از او درسته استفاده کنند از کجا باید تنظیمات مربوط به میکروفون برنامه هارو پیدا کنیم؟

سلام. من یه لپتاپ دارم که 1 سوکت aux داره. وقتی می خوام به تنهایی از میکروفون هدست و حتی میکروفون جداگانه استفاده کنم اصلا سیستم از اون پیروی نمی کنه و باز با همون میکروفون خود لپتاپ استفاده می کنه! چی کار کنم؟ ممنون


 


سرزمین دانلود:

احتمال اول این است سوکت AUX لپتاپ شما خراب باشد. چون به محض اتصال باید میکروفن لپتاپ قطع شود و صدا از هدست ضبط شود.

احتمال دوم این است که درایور کارت صدای شما اشکال دارد و هدست را شناسایی نمیکند. در تنظیمات صدا به قسمت Recording device بروید و ببینید میکروفن اصلی و هدست قابل انتخاب هستند یا خیر.

سلام. من با هندزفری تمام این مراحل رو انجام دادم درست شد. ولی مشکلم اینه که در اینصورت نمی تونم صدا رو بشنوم و فقط میتونم ضبط کنم. اگر بخوام صدارو بشنوم باید دوباره فیش هندزفری رو به قسمت سبز کامپیوتر وصل کنم و در اون صورت نمی تونم چیزی ضبط کنم. دیگه اینکه صدای ضبط شده خیلی نویز داره و صدای اصلی هم کم کیفیت و نارسا هست. لطفا کمکم کنید .

سلام. در پنجره صوت گزینه رکورددینگ میکروفون با تیک سبز رنگ انتخاب شده اما نوار کناری آن سبز نیست (خاکستری) و موقع صحبت ضبط نمی کند. با استفاده از راهنمایی های شما که جای تشکر هست تمام تنظیمات انجام داده ام ولی موفق به حل مشکل نشده ام و لب تاپ قادر به ضبط صدا نیست. لطفاً راهنمایی کنید . با آرزوی موفقیت و خوشبختی برای شما.

سلام خسته نباشید. من با میکروفون وقتی صدا ضبط میکنم فقط از یک باند پخش میشه. باندم کاملا سالمه. چند تا میکروفون هم امتحان کردم ولی فایده نداشت. مشکل از کجاست؟


 

سلام. من همه این کارارو کردم و کار کرد. ولی الان صدا با 1 ثانیه تاخیر پخش میشه. چیکار کنم؟


 

واقعاً ممنون. من هر کاری دارم همیشه به سایت شما مراجعه میکنم. واقعاً ممنون من مشکلم حل شد

باسلام. وقتی هدست به سیستم وصل میکنم صدا ضبط میشود واز اسپیکر بیرون میاد. اما وقتی وب کم وصل میکنم میکروفونش عمل نمیکند

سلام. بنده روی کامپیوتر یه بازی به اسم فورتنایت بازی میکنم. میخوام تو بازی حرف بزنم هدستم خریدم توی محل ویندوز اوکیه ولی توی بازی صدام نمیره. باید چیکار کرد میشه بگید؟


 

سلام. من چند سال پیش از میکروفون خود لپ تاپ استفاده میکردم مشکلم نداشت. بعد چند وقت دیگه کار نکرد. دیروز دوباره شروع به کار کرد ولی امروز هر کاری کردم نتوستم درستش کنم. ویندوز 7

سلام لطفا کمکم کنید. من یه هدست گرفتم تو کامپیوترم امتحان کردم درسته. الان مشکل من اینه که لپ تاپم یک جای سوکت داره. من رفتم از این کابل های تبدیل خریدم که دوتا فیش رو یکی میکنن اونم سالمه. ولی حالا که وصل میکنم هدفون رو میخونه ولی میکروفن کار نمیکنه. توی قسمت ریکوردینگ هم درایور مربوط به میکروفن خارجی هم غیرفعاله نمیدونم چیکار کنم.. در ضمن ویندوزم هم 10هستش حالا من چیکار کنم درست شه؟

سلام. من وقتی سیم های صدا و میکروفون رو وصل میکنم فقط یکی از اون ها کار میکنه. اگه صدا بیاد میکروفون کار نمیکنه ، اگه میکروفون کار کنه صدا نمیاد. خسته م کرده

خیلی ممنون از لطف شما. من هم مشکلم حل شد. با تشکر فراوان

سلام. من یک هدست جدید خریدم که هم میکروفون داره هم صدا رو پخش میکنه. تو بخش پخش صدا میشکلی نیستش و به درستی کار میکنه. تو بخش میکروفون که به تب recording میرم میبینمش اما دیسکانکت خورده و گزینه set as default غیر فعاله. راستی هدست یه جک داره لپ تاپ منم HP جدیده فقط یکی میخوره، قیمت هدست هم 48000 تومانه Wired Headphones TH 5096N Plug Type:3.5mm


 


سرزمین دانلود:

ابتدا دفترچه لپتاپ خود را بررسی کنید و ببینید سوکت هدفون روی لپتاپ برای هدست به همراه میکروفن هم قابل استفاده است یا خیر (یعنی هم باید میکروفن باید و هم اسپیکر)

اگر این قابلیت را داشت، بررسی کنید که درایور کارت صدای لپتاپ شما به صورت کامل نصب باشد. حتی اگر میکروفن وصل نباشد هم باید بتوانید به تنظیمات ضبط صدا دسترسی داشته باشید.

واقعا ممنونم، مشکل من که واقعا دیونه شده بودم از دستش حل شد. سپااااس بی نهایت

آقا من همه چیم درسته فقط اینکه صدام تو کانتر کمه به پلیر ها نمیرسه.. باید صدای خودمو زیاد کنم.. چطوری این کارو بکنم؟


 


سرزمین دانلود:

در قسمت Recording Devices روی گزینه مربوط به میکروفن خود دوبار کلیک کنید. سپس به زیانه Level بروید. در اینجا میتوانید قدرت میکروفن را کم و زیاد کنید.

سلام. لطفا جواب بدید… تو تنظیمات میکروفون در ویندوز 7 ، گزینه ای به نام (Enhancement) بود که نویزها رو رفع میکرد. این گزینه تو ویندوز 8 نیست. چیکار کنم؟

میشه هندزفری بجای میکروفون کامپیوتر استفاده کرد مراحلشو لطفا بگید


فقط میتونم بگم خدا خیرت بده

سلام و خسته نباشید. بنده چند دفعه میکروفون رو عوض کردم. ولوم روی 100 هست و تمام تنظیمات رو صحیح انجام دادم. ولی هنوزم صدا ضعیفه. کارت صدا هم خریدم و امتحان کردم ، اتصالات رو بررسی کردم ، میکروفون معمولی و دینامیک هم امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم. البته وقتی زیاد خودم به میکروفون صدا میدم در حد جیغ یکم ولوم حرکت میکنه ولی هر چی تنظیم کردم مشکلم حل نشد. ممنون میشم کمکم کنید

آقا سلام تورو خدا کمکم کنید. هدفونم وصل میکنم صدا همه چی داره خیلیم با کیفیت. ولی میکرفونش وقتی فعال میکنم خیلی نویز داره و صدامم خیلی ضعیفه. همه کار انجام دادم ولی بازم نشد. هدفون قبلیمم اینطور بود. میشه کمکم کنید


 


سرزمین دانلود:

اگر همه روش های ذکر شده را انجام دادید و نتیجه نگرفتید، باید میکروفن بهتری خریداری کنید.

سلام. من هدفون بلوتوث دارم که میکروفونم داره. با بلوتوث به لپ تاپ وصل میشم. این کارایی هم که گفتین کردم تو قسمت ریکوردینگ دیوایس هم میکروفونم رو ست دفیلت کردم. اما وقتی حرف میزنم اون نوار سبز رنگ میکروفون لپ تاپم بالا پایین میره با این که میکروفون لپ تاپ رو غیر فعال کردم و رو هدفونم ست کردم و تیک سبز رنگ روی هدفونمه! لطفا کمکم کنین هرچه زودتر. با تشکر


 

آقا من موقعی که میخوام ویس بدم باید ولوم (صدا) pc کاملا قطع و کم باشه وگرنه ویسش خالیه و صدا ضبط نمیکنه. در ضمن وقتی صدا رو زیاد میکنم بعد با میکروفون حرف میزنم صدام از بلند گو پخش میشه یعنی حالته اکو داره. در کل وقتی صدا وصل باشه ویس نمیگیره. چیکار باید بکنم؟


 

با سلام. تنظیمات میکروفن مراحلش رو انجام دادم ولی set default فعال نیست

سلام. بنده از طریق Line in میخوام ضبط صدا کنم. ولی در قسمت Recording فقط دو گزینه هست به نام Microphone میشه بگید چگونه Line in رو اضافه کنم. با این شرایط که بروز ترین نسخه Realtek نصب دارم


در پاسخ به (پویا , سه شنبه، 22 فروردين ماه، 1396) :

مشکلم حل شد رفتم تو تنظیمات تیک گزینه disable audio effect رو زدم حل شد.


در پاسخ به (پویا , سه شنبه، 22 فروردين ماه، 1396) :


افزایش هم دادم روی 100 هستش ولی بازم ضعیفه

سلام خسته نباشید. من لپ تاپ دارم HP هستش. مشکلی که دارم اینه که صدایی که میخوام باهاش ضبط کنم خیلی ضعیف هستش اصلا شنیده نمیشه. میکروفن هم بقل لنز وبکم هستش. چکار باید بکنم؟


 


سرزمین دانلود:

ولوم میکروفن را از بخش تنظیمات صدا افزایش بدهید. یا سایر تنظیمات میکروفن را عوض کنید تا مشکل برطرف شود.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

مایکروسافت در تمام نسخه های ویندوز، به صورت رایگان برنامه ای برای ضبط صدا، ویرایش و پخش آن قرار داده است. همچنین می توانید آن ها را به هم پیوند دهید و یا موسیقی اضافه کنید. امروز در ساند اسنپ به آموزش تصویری روش ضبط صدا با میکروفن خارجی و داخلی لپ تاپ و کامپیوتر در نسخه های مختلف ویندوز با استفاده از تنظیمات و برنامه های مخصوص اینکار خواهیم پرداخت.

قبل شروع آموزش ضبط صدا با کامپیوتر، باید میکروفن خود را به سیستم متصل کنید. میکروفون ها معمولا یک جک هدفون ۳٫۵ میلی متری یا پورت USB دارند که صورتی رنگ هستند.

برای این کار در قسمت سرچ ویندوز عبارت Sound را سرچ کنید و به تنظیمات Sound بروید.

بعد به تب Recording بروید و میکروفون خود را انتخاب نمایید.

برای ثبت میکروفون باید روی Set Default کلیک کنید تا به عنوان میکروفون پیش فرض انتخاب شود.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

سپس روی گزینه Properties نیز کلیک کنید و میزان بلندی صدای میکروفون را افزایش دهید.

بعد از این کار تنظیمات را با زدن Apply و OK ذخیره کنید.

برای ضبط صدا در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ ، در کادر جستجو ویندوز، عبارت Sound Recorder را بنویسید و سرچ کنید. سپس برنامه Sound Recorder را باز کنید. در ویندوز ۸ اگر یک میکروفون متصل به کامپیوتر نداشته باشید، برنامه ضبط صدا باز نمی شود. اگر دستگاه شما میکروفون داخلی ندارد، از میکروفون خارجی استفاده کنید که در هندزفری ها هم وجود دارد.

در پنجره برنامه باز شده، روی دکمه Start Recording با دکمه قرمز کلیک کنید.

حال فقط کافیست آواز بخوانید یا چیزی بگویید. برنامه صدای شما را ضبط می کند و و نوار سبز رنگی بسته به موج صدا به عقب و جلو حرکت می کند تا به شما اطلاع دهد که در حال ضبط کردن است. شما می توانید هر بار تا ۶۰ ثانیه صدا ضبط کنید.

برای قطع ضبط، روی دکمه Stop Recording کلیک کنید که در کنار یک مربع سیاه است. بعد از زدن این دکمه خودکار صفحه ای برای ذخیره صدا باز می شود.

حال با انتخاب محل مورد نظر صدا را ذخیره کنید. اگر آماده ذخیره کردن نبودید، روی لغو یا Cancel کلیک کنید و مجدد اقدام به ضبط صدا نمایید. شما می توانید فایل ضبط شده را با برنامه های مختلفی مثل Windows Media Player, iTunes و سایر برنامه های مشابه پخش نمایید.

در نحوه ضبط صدا در ویندوز ۱۰ نیز می توانید از ابزاری مشابه سایر ویندوز ها استفاده کنید. عبارت Voice Recorder را سرچ کنید و برنامه آن را باز کنید.

در پنجره باز شده روی علامت ضبط کردن در وسط پنجره کلیک کنید.

حال عملیات ضبط شروع می شود و تایمر شروع به شمارش زمان می کند. حال شما باید از میکروفون متصل شده به سیستم یا میکروفون هدفون یا هندزفری خود شروع به رکود صدا کنید.

در پایان روی علامت توقف که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید.

فایل ضبط شده در لیست کنار پنجره به شما نمایش داده می شود و برای شما قابل پخش است.

برای پیدا کردن آدرس آن، روی علامت سه نقطه کلیک کنید و گزینه Open File Location را بزنید تا به آدرس فایل برده شوید.

سلام میمروفون رو ویندوز من فعال نمیشه چیکار کنم?

سلام میکروفون رو ویندوز من فعال نمیشه چیکار کنم?

سلام. مطمئن بشید کارت صدای شما نصب باشه

سلام و تشکر از راهنماییتون. خیلی بدردم خورد ممنون

سلام
وقتی با هندزفری میخوام وویس ضبط کنم نمیشه یعنی صدا از هندزفری میاد ولی صدا ضبط نمیشه

کامپیوتر دو پورت مجزا برای ورودی و خروجی صدا دارد در صورتی که هنزفری هر دو با یک سوکت وصل میشود. شما باید هدست مناسب اینکار تهیه کنید

سلام من صدا ضبط کردم ولی صدا نداره چکار کنم . ممنونم راهنمایی کنید

سلام. موارد زیادی وجود دارد که ممکن است مرتبط باشد. پیشنهاد میشود با یک متخصص صحبت کنید

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

اگر با قابلیت ضبط صدا در ویندوز آشنایی ندارید، جالب است بدانید شرکت مایکروسافت برای همه نسخه های ویندوز برنامه رایگانی برای ضبط، ویرایش و پخش صدا در نظر گرفته تا توسط آن بتوانید یک فایل صوتی ایجاد کنید.

– 1.

ابتدا میکروفون یا هندزفری را به لبتاپ یا رایانه متصل نمایید.

  2.

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

سپس از منوی استارت در گوشه سمت چپ پایین ویندوز کلیک نمایید سپس در قسمت سرچ عبارت Voice Recorder یا Sound Recorder را تایپ و جستجو کنید 3.

در لیست برنامه های نمایش داده شده برنامه ای با همین نام را پیدا کنید و روی آن کلیک نموده تا اجرا شود.

4.

در صفحه باز شده علامت ضبط کردن را مشاهده خواهید کرد با کلیک روی آن عملیات ضبط کردن شروع خواهد شد و می بینید که تایمرش در حال شمارش است.

5.

حالا به راحتی می توانید صدای خود را ضبط کنید.

6.

بعد از اتمام کار روی آیکون Stop که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید.

می توانید صدا را با فرمت wma ذخیره سازی کنید.

برای گوش کردن به صدای ضبط شده آن را از پنل سمت چپ انتخاب کنید و گوش کنید.

7.

اگر از نتیجه کار رضایت داشتید می توانید آن را به اشتراک گذارید برای این کار روی علامت سه نقطه کلیک کنید و گزینه Open File Location را انتخاب نموده و با رفتن به محل ذخیره سازی فایل آن را انجام دهید.


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی

 

 

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم

 

گاهي پيش آمده كه تمايل داشته باشيد همه چيز كامپيوتر خود، حتي صدايي را كه از اسپيكر پخش مي‌شود ضبط كنيد؟ با فعال‌سازي StereoMix مي‌توان اين عمل را انجام داد.

بيشتر كارت‌هاي صداي امروزي مي‌توانند هر چه را كه از آنها خارج مي‌شوند ضبط كنند. تنها مشكل اين است كه كانال ضبط آن را پيدا كنيم. در ويندوز خود روي آيكون صدا كليك راست كرده و گزينه Recording Devices را انتخاب كنيد.

در پنجره باز شده كليك راست كرده و گزينه View Disabled Devices و Disconnected Devices را انتخاب كنيد. بعد از اين‌كار متوجه خواهيد شد كه گزينه Stereo Mix فعال مي‌شود. روي Stereo Mix كليك راست كرده و Enable را انتخاب كنيد.

گاهي اوقات ممكن است تراشه كارت صدا با اين عمل فعال نشود و قابليت ضبط صدا كماكان وجود نداشته باشد. هر چند اين اتفاق بيشتر در كامپيوترهاي قديمي رخ مي‌دهد، كاربران ويندوز 7 كه اين مشكل را دارند، مي‌توانند با نصب درايور قديمي‌تر كارت صداي خود، اين امكان را فعال كنند.

براي استفاده از اين ويژگي، بعد از فعال‌سازي Stereo Mix مي‌توان برنامه ضبط دلخواه را باز كرد و اين كانال را به‌جاي ميكروفن انتخاب كرد. اگر چنين گزينه‌اي وجود نداشته باشد، در اين صورت برنامه ضبط صدا قابليت تغيير دستگاه ضبط‌كننده را نمي‌دهد و بايد ميكروفن را غيرفعال كرده يا از كامپيوتر جدا كنيد تا دستگاه ضبط پيش‌فرض (استريو ميكس) براي آن برنامه فعال شود. اگر اين اقدام باز هم جوابگو نبود، مي‌توان استريو ميكس را به‌عنوان دستگاه ضبط پيش‌فرض ويندوز معرفي كرد. از اين قابليت مي‌توان زماني استفاده كرد كه مي‌خواهيد برنامه آموزشي ضبط كنيد يا از برنامه‌هاي مستقيمي كه امكان دانلود ندارند، خروجي فايلي بگيريد. در صورتي كه به‌دنبال يك برنامه ضبط‌كننده خوب و رايگان مي‌گرديد، برنامه Audacity رايگان و با قابليت‌هاي فراوان است.

منبع:jamejamonline.ir

چند گام بالاتر


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


خرید ماست ساز پونته


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک


اسلایس براونی آلبالو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم
چگونه ضبط صدا کامپیوتر را فعال کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *