ازدواج چگونه انجام میشود؟

 
helpkade
ازدواج چگونه انجام میشود؟
ازدواج چگونه انجام میشود؟

آزمایش های قبل از ازدواج می توانند از بروز بسیاری از مشکلات که ممکن است در آینده، زندگی فرزندتان و همچنین روابط عاطفی بین شما را تحت تاثیر قرار دهد، جلوگیری کنند. برای اینکه زندگی سالم و پر از نشاط داشته باشید، عشق بین زوجین لازم است اما کافی نیست. اطلاع از وضعیت سلامتی طرفین هم امری است که اهمیت بسیاری دارد و با اطلاع از آن می توان از اختلافات بعدی جلوگیری کرده و زندگی پرنشاطی را در کنار هم دارا بود.

 

آزمایش قبل از ازدواج

 

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای داشتن رابطه ای شاد و فرزندی سالم و در نهایت زندگی ای پرنشاط، آزمایش های قبل از ازدواج براساس اطلاعاتی که مشاور از زوجین می گیرد، باید برای آنها طبق سوابق بیماری هایی که در خانواده هرکدام وجود داشته و در نظر گرفتن احتمال به ارث رسیدن آن به فرزند، باید انجام شود، زیرا پی بردن به مشکلات قبل از ازدواج نسبت به بعد از آن، قابل تحمل تر است. هم برای بیماری هایی که امکان انتقال آن بین زوجین وجود دارد و هم بیماری های ژنتیکی که می تواند فرزند را درخطر ابتلا قرار دهد.ازدواج چگونه انجام میشود؟

آزمایش قبل از ازدواج گامی اولیه و اساسی برای برنامه ریزی های بعدی ازدواج است. انجام این آزمایشات برای رفع نگرانی درباره سلامتی زوجین از لحاظ بیماری های ژنتیکی مانند تالاسمی، هموفیلی، و همینطور سلامت از لحاظ بیماری های مقاربتی مانند ایدز، سیفلیس و سایر بیماری های عفونتی واگیردار لازم است، وگرنه زندگی زناشویی با مشکلاتی دنبال می شود.

تست های قبل از ازدواج

 

اطلاع از پیشینه خانوادگی، عوامل ارثی، سن، رژیم غذایی، ورزش، وزن و اعتیاد می تواند تصویر واضح تری برای انجام آزمایش های لازم ارائه دهد.

 

لازم به ذکر است که این آزمایشات با یک تست خون ساده انجام می شود

 

شمارش کامل خون (CBC)، آنالیز کامل ادرار و اسمیرهای خون محیطی برای بررسی سلول های نرمال و غیرنرمال. آزمایش گروه خونی (ABO-RH) برای بررسی زنان RH­– و مشاوره دادن به آن ها درمورد خطرات احتمالی حاملگی.

 آزمایش HIV و سایر بیماری های مقاربتی (STDs) مانند هپاتیت B و C، سفلیس، سوزاک و زگیل تناسلی.

آزمایش ژنتیک معمولا براساس نژاد و فرهنگ است. بسته به سابقه خانوادگی و اجداد زوجین و اینکه آیا باهم فامیل هستند یا خیر مشاوره ژنتیک در صورت نیاز آزمایش های مختلفی برای بررسی اختلالات ژنتیکی صورت می گیرد. در صورتی که زوجین با هم رابطه فامیلی داشته باشند و یا سابقه بیماری خاصی در خانواده هایشان وجود داشته باشد انجام بررسی ژنتیکی و مشورت با فرد متخصص الزامی است. به دلیل شیوع بالای برخی از بیماری های ژنتیکی در ایران، امروزه مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به امری اجباری تبدیل شده است.

 

هرچه رابطه فامیلی و خونی نزدیک تر باشد، احتمال اینکه فرزند به بیماری ای که در خانواده وجود دارد مبتلا شود، بیشتر می شود.

 

اکثر نوزادان سالم به دنیا می آیند، اگرچه حتی بدون هیچ سابقه وجود بیماری در خانواده، بازهم به میزان کم ۳% احتمال دارد نوزاد به یک بیماری یا نقص ژنتیکی مبتلا شود. باید به این نکته توجه داشت که جلوگیری از همه نقص ها غیر ممکن است، با این حال چون علت برخی از نقایص عوامل ارثی است، پس مشاوره و آزمایش ژنتیک می تواند  نقش پیشگیریانه ای داشته باشند. غربالگری های ژنتیکی با توجه به ماهیت بیماری و تکنیک آزمایشی، هم قبل از بارداری و هم حین بارداری انجام می شوند. به علاوه، بسیاری از والدین برای بررسی وضعیت سلامتی فرزندشان و همچنین پی بردن به استعدادهای و توانایی های ذاتی او، با استفاده از نمونه بزاق کودک تست سلامت ژنتیکی انجام می دهند.

همانطور که گفته شد مطلع شدن از وضعیت سلامتی شریک زندگی قبل از ازدواج قابل تحمل تر از دانستن آن بعد از ازدواج است، و زوجین وقت دارند که بیشتر و بهتر با شرایط آشنا شوند و تصمیم بگیرند. بیشتر اوقات، افرادی که ناقل بیماری یا نقص ژنتیکی خاصی هستند علائم خاصی را نشان نمی دهند و به اشتباه ممکن است سالم به نظر برسند. متاسفانه افراد ناقل، بدون آگاهی از وجود نقص ژنتیکی ژن حامل بیماری را به نسل بعد انتقال می دهند. اما تست سلامت فردی با استفاده از ژنتیک پیش از ازدواج یا بررسی وضعیت ناقلی افراد در مورد بیماری های خاص، سلامت زوجین و تولد فرزند سالم را تضمین می کند.  بنابراین قبل از شروع برنامه ریزی برای ازدواج باید آزمایش های لازم صورت گیرد و نتایج آن توسط متخصصین بررسی شود تا بتوان به نتایج قابل اتکا دست پیدا کرد. گاهی حتی برای زوجین دارای ریسک بالا برای داشتن فرزند، می توان گزینه های تشخیصی ژنتیک حین بارداری مانند IVF و PGD را درنظر گرفت تا بتوان فرزندی سالم را به دنیا بیاورند.

 

“بهترین زمان برای انجام آزمایش، قبل از برنامه ریزی برای ازدواج است”

 

خیر، برای انجام این آزمایشات نیازی به ناشتا بودن نیست.

 

در کل انجام این آزمایش ها قبل از ازدواج می تواند مانند این باشد که در هوای مه آلود با چراغ روشن حرکت کنید و جاده ای که تاریک و مه آلود است را بتوان تا حد زیادی روشن کرد و مسیر درست را انتخاب کرد. در ابتدای این مسیر مشاورین ژنتیک کلینیک ساواژنوم همراه شما هستند تا با خیالی راحت و بدون دغدغه به ادامه ازدواج و ساختن رویاهایتان با شریک زندگیتان بپردازید.

مشاوره ژنتیک و آزمایش قبل از ازدواج

 

توجه داشته باشید که در اکثر موارد بعد از مشاوره ژنتیک به انجام آزمایش نیازی نیست،

اما اگر نیاز بود می تواند پیامدهای مثبت زیر را مدنظر گرفت:

بله، به علاوه افرادی که قصد ازدواج دارند، زوج های متاهلی که درحال برنامه ریزی برای داشتن فرزند هستند نیز باید آزمایش های غربالگری ژنتیکی را در نظر بگیرند. اگر آنها ریسک دارا بودن فرزندی با یک بیماری شدید ژنتیکی را داشته باشند، باید در حین بارداری آزمایش های تکمیلی روی جنین و مادر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که جنین سالم است.

لطفا نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید، و اگر سوالی در ذهن شما هست که همچنان به جواب آن نرسیدید در قمست نظرات از ما بپرسید.

 

سلام. عالی بود. ببخشید سوالی داشتم. ایا ازمایش اورولوژی قبل ازدواج واجب هست؟ و تو ازمایشات قبل ازدواج سابقه نزدیکی در گذشته یا خودارضایی مشخص میشود؟ ممنون میشم سوالمو جواب بدید.

در صورت وجود داشتن عوارض و بیماری جنسی طبیعتا مشخص می شود. بررسی اورولوژی اجباری نمی باشد و اختیاری است. با این حال توصیه می شود در صورت وجود نشانه هایی حتما انجام شود

سلام ببخشید دختر در صورت داشتن رماتیسم با آزمایش میزان ریسک انتقال ژنتیک رماتیسم به بچه چقدر مشخص میشه؟ و آیا انتقال می یابد رماتیسم یا نه؟

سلام آرتریت روماتویید ژنتیکی می باشد. البته می توان ریسک آن را با آزمایش ژنتیک بررسی کرد البته نمی توان با تست های قبل از بارداری جلوی آن را گرفت. ولی با بررسی ژنتیکی می توانید متوجه شوید که آرتریت روماتویید ژنتیکی است یا نه.

سلام.آیا متادون در آزمایش ادرار قبل ازدواج نشان میدهد؟

سلام ببخشید من نامزدم تلاسمی مینور داره ودوتا از برادر هاش بیماری شبکیه ی چشم دارن که احتمالا ارثی هستش خودش پسر دوم هستش وسالم هست منم من سالم هستم وهیچ بیماری خاصی توی خانواده مون نیست حالا مبخوام ببینم در آینده ما بخوایم فرزندداربشیم مشکلی برای چشم های فرزند مون به وجود میاد یان ممنون میشم جواب بدید

سلام حتما برای مشاوره ژنتیک وقت بگیرید

ازدواج چگونه انجام میشود؟

سلام در آزمایش ازدواج تست عدم اعتياد هم گرفته می‌شود؟

خیر مگر به درخواست خانواده زوجه فقط مورفین و شیشه و ترکیباتش

ببخشید این تست ازدواج میزان نیکوتین بدن رو هم میسنجن .یعنی مصرف سیگار رو نشون میده

سلام ممنون از سایت خوبتون ایا ازمایشی هست قبل ازدواج انجام داد که بفهمیم برای بارداری بچه لب شکری میشه یا نه ؟

سلام لطفا مشاوره ژنتیک بگیرید. می توانید آزمایشات انجام شده را به تلگرام کلینیک بفرستید و مشاوره ژنتیک دریافت کنید.

سلام من شش ماه نصف قرص ب۲ مصرف میکنم در آزمایش اعتیاد تاثیر داره

سلام وقت بخیر،میخواستم بپرسم ازمایش ژنتیک قبل از ازدواج میتونه تمام اختلالات و مشکلاتی که ممکنه بچه در اینده داشته باشه رو نشون بده یا خیر.؟

سلام بیشتر این مشکلات را مشخص خواهد کرد. البته اگه پکیج آزمایش ژنتیک کامل توصیه شود. می توانید برای اطلاعات بیشتر برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنید

سلام آیا آزمایش ایدز قبل از ازدواج حتما انجام می شود یا خودمان داوطلبانه باید آزمایش بدهیم؟

سلام وقت بخیر

آزمایش ایدز اجبار نبوده و شما به اختیار خودتون میتوانید این آزمایش رو هرزمانی که خواستید، بدهید. اما انجام این آزمایش قبل از ازدواج ضرر نداره و پیشنهاد میشه این آزمایش رو هم بدهید.

سلام وقت بخیر

سابقه خانوادگی سرطان های ارثی مانند سرطان معده، مسئله جدی هست که حتما باید قبل از ازدواج در موردش آزمایش ژنتیکی و مشاوره با متخصص انجام بشه، چون متاسفانه این سرطان ها در اعضای خانواده به ارث میرسه و احتمال تولد فرزند های ریسک (یعنی با ریسک بالای سرطان) وجود داره.

سلام من پدرم و عموم از سرطان معده فوت کردن قبل ازدواج باید آزمایش بدم؟

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

ببخشید،ولی من در برگه ی آزمایش دیدم که نوشته بود بیماری های آمیزشی و جلوشم نوشته بود نگاتیو. میشه بگید قضیه چیه؟

نوع آژمایش چه بود؟

سلام ببخشید الان آزمایشات قبل ازدواجمیگیرید

سلام بله با شماره های کلینیک تماس بگیریدک. موفق باشید.

سلام گروه خونی نامزدم abمنفی وگروه خونی من aمثبت و هردمون، غریبه هستیم آیا. خونمون رو هم میخوره؟

سلام به مطالب سایت مراجعه کنید.

سلام برای آزمایش عدم اعتیاد ک نمونه ادرار هست میشه نمونه ادرار نداد و ب جاش آزمایش خون داد اخه آزمایش ادرار میان بالا سر آدم وایمیسن استرس میگیره

سلام ، در ازمایش خون قبل از ازدواج چه چیزایی بررسی میشن؟! و اینکه میگن خونها بهم نخورد یعنی چی؟! (منو نامزدم بهم علاقمندیم ولی هنوز خون ازمایش نرفتیمه و استرس داریم که مبادا خونامون بهم نخوره ضمن اینکه هیچ نسبت فامیلی باهم نداریم و کاملا غریبه هستیم) لطفا راهنمایی کنید.

سلام. گروه خونی هیچ ربطی به ازدواج ندارد اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از اینکه می گویند “گروه خون عروس و داماد به هم نخورده” چیست؟ باید گفت این اصطلاح، اشاره به برخی ​نتایج که در آزمایشات قبل از عقد مشخص می شود، دارد. وقتی یکی از طرفین در سوابق خود و یا اقوام خود یکی از بیماری هایی که از طریق ژن منتقل می شود(مثل تالاسمی) وجود داشته باشد با انجام آزمایشات خونی بررسی می کنند که چقدر احتمال ابتلای فرزند آنها به آن بیماری ها وجود دارد چنانچه این احتمال بالا باشد به آنها درباره عواقب بچه دار شدنشان هشدار ​می‌دهند.

سلام ارمایش های قبل ازدواج شامل چیست .که خودشون میگیرن چون ما درخواستی برای مورد خاصی ندادیم.یعنی همه چیز توش نبوده؟؟؟؟

سلام دوست عزیز آزمایش های قبل از ازدواج در این باد داشت توضیح داده شده است. البته این آزمایشات می تواند به درخواست شما وسیعتر باشد. مثلا شامل تست های کاملتری در ژنتیک باشد که البته باید خودتان آن را درخواست کنید و هز آزمایشگاهی نیر آن تست ها را انجام نمی دهد. این تست تحت نام تست ساواسلامت جزو بهترین تست های موجود دنیا می باشد.

سلام من یه هفته اس سقط کردم الان تو ازمایش ازدواج مشخص میشه ممنون میشم پاسخ بدید

جواب آزمایش ازدواج منفی ینی چی ؟ینی میتونن با هم ازدواج کنن؟

سلام اصطلاحا وقتی می گوییم چواب منفی است یعنی مشکلی وجود ندارد. البته با اینحال همیشه برای تفسیر آزمایش به پزشک خود مراجعه کنید.

سلام اگه من نخوام ازمایشم با اون فردی که ازدواج کنم بهم بخوره باید چکار کنم من به اجبار میخوام برم اگه بخوام بهم بخوره چی میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام روشی برای این کار وجود ندارد

سلام اگه مرد بيماري hpv يا همون زگيل تناسلي داشته باشه در اين صورت اجازه ازدواج رو نميدن ؟؟

سلام ببخشید اگه بعد ازمایش گروه خونی خون زوجین به هم نخورد راه حلی وحود دارد؟!

سلام اصلا نگران نباشید هیچ مشکلی از نظر گروه خونی برای شما پیش نمی آید ولی حتما مشاوره ژنتیک و مشاوره زنان داشته باشید.

نه، چیز خاصی توش نیست، فقط تالاسمی، و یه سری آزمایش های ارزون دیگه خودتون باید برید آزمایشگاه و آزمایش ایدز و هپاتیت و اینجور چیزا رو بگیرین اگر دلتون خواست.

آیا در آزمایش قبل ازدواج دیابت مشخص میشود؟

سلام همراه گرامی، مشخص نمی شود ولی میتوانید جداگانه درخواست بررسی دیابت را داشته باشید. امروزه می توان تا حدودی ریسک ابتلا به دیابت را در آینده نیز مشخص کرد.

سلام خسته نباشید یه سوال داشتیم ما عید می‌خواستیم عقد کنیم والان کرونا اومده میخواستم ببنیم آزمایشگاه میریم خطری نداره؟ وکلاسا مشاورش حتما باید شرکت کنیم؟ کی جواب آزمایش آماده میشه؟

در آزمایشگاه های معتبر بهترین اقدامات برای حفظ سلامتی شما انجام میشه. کلاس مشاوره رو می توانید بصورتی دیگر مجازی یا در زمان دیگر انجام دهید.

سلام،ببخشید برای انجام ازمایش قبل ازدواج ملزم ب نامه از محصر میباشد؟یا ی دکتر عمومی هم میتونه این ازمایش رو بنویسه؟ ممنونم

سلام همون محضری که عقد را انجام میدهد ازمایشگاه های مخصوص خودشونو دارند و با نامه عکسدار و مشخصات طرفین معرفی میکند به ان ازمایشگاه اینکه من بگم دوستم ازمایشگاه داشته و من گرفتم قابل قبول نیست

سلام من گروه خونیم ک خانوم هستم ب منفی هستش و نامزدم او مثبت …امکان ازدواج برای این نوع گروه خونی وجود داره؟ممنون

سلام بله حتما ولی در زمان بارداری باید حتما پزشک داروی خاصی به شما بدهد که کمک کننده است.

سلام ، در ازمایش خون قبل از ازدواج چه چیزایی بررسی میشن؟! و اینکه میگن خونها بهم نخورد یعنی چی؟! (منو نامزدم بهم علاقمندیم ولی هنوز خون ازمایش نرفتیمه و استرس داریم که مبادا خونامون بهم نخوره ضمن اینکه هیچ نسبت فامیلی باهم نداریم و کاملا غریبه هستیم) لطفا راهنمایی کنید.

سلام من کیست دارم و دارم قرص میخورم و اینکه کولیت روده دارم ایا تو ازمایش معلوم میشه؟ و اینک بارداربشیم فرزندمون میگیره؟

سلام خیر مشخص نمی شه و در بارداری ریسک انتقال ژنتیکی بیسار کم هست با اینحال برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنید.

ببخشید سوال منا جواب ندادید

سلام.ازمایش های تکمیلی قبل از ازدواج چیه؟ چه چیزی مورد بررسی قرار میگیره؟؟

سلام احوال شما ببخشید سوالی دارم با دختری قصد ازدواج دارم ۲برادر این دختر خانم مشکلات خونی داشتند فکر کنم سرطان یا تالاسمی باید چه آزمایشی از ایشون گرفته شود خواهش میکنم جواب بنده رو لطف کنید

سلام فدم اول این است که در مشاوره ژنتیک با مدارک بیماری این افراد شرکت کنید. بسته به نوع بیماری ریسک انتقال متفاوت می باشد.

سلام اگر عفونت ادراری و عفونت ناحیه تناسلی داشته باشم تو ازمایش مشخص ؟ اگر داشته باشم مانع ازدواج میشه ؟

باید مطرح کنید و آزمایش های عفونی کامل داده شود. بعضی عفونت ها در آزمایش روتین مشخص می شود.

ببخشید اگه خونمون بهم نخوره درمان داره؟

با سلام چیزی به اسم اینکه خون دو نفر بهم نخوره وجود نداره. معمولا اگر ازدواج خانوادگی یا سابقه فرزند مبتلا وجود داشته باشه اصطلاحا میگن خون زن و شوهر به هم نمی خورد. در هر صورت اصلا نگران نباشید و در اکثر موارد با بررسی ژنتیک، ما میتونیم سلامت فرزند را بررسی و از آن اطمینان حاصل کنیم.

سلام من رماتیسم دارم دارو مصرف میکنم آیا باید چن روز قبل از ازمایش خون داروهامو نخورم؟؟؟

سلام داروهای معمول بر جواب آزمایشات ازدواج تاثیری ندارد.

سلام من فردا برای ازمایش های ازدواج میرم و ساعت ۸ شب پودرچاقی مصرف کردم فردا مشکلی برام پیش نمیاد تووآزمایش؟. لطفااا جواب بدید

سلام وقت بخیر من میخوام که خونم به خونش نخوره یعنی به زور دارن میگن ازدواج کن چیکار کنم لطفا زودتر جواب بدین

با سلام امکانپذیر نمی باشد. بهتر است روش دیگری برای ازدواج نکردن انتخاب کنید.

اگر خانواده شما رو مجبور به ازدواج کردن با یک شخصی خاص می کنند باید بدانید حق چنین کاری رو ندارند و قانون اجازه چنین کاری رو به آن ها نمی دهد پس می توانید از طریق نیروی انتظامی و دادگاه پیگیر این قضیه باشید

من ب آزمایشگاه زنگ‌زدم گفتن ازمایش قبل از ازدواج نمیگیرن ما دوماه پیش ازمایش دادیم ،میشه بگید کی ازمایشات ازدواج انجام‌میشه اخه تا کی باید صبرکرد؟

آزمایشات بصورت هر روزه انجام میشود. می توانید مراجعه کنید یا تماس بگیرید.

سلام میخواستم بدونم کسی که مبتلا به hpv باشه هم تو آزمایش قبل ازدواج مشخص میشه؟

با سلام

من قبلا با یکی رابطه داشتم الان نامزد کردم با کسی دیگه و الان با ایشون رابطه دارم میخواستم ببینم اگه آزمایش بدم چیزی از فرد قبلی مشخص میشه یا خیر ممنون.

سلام خیر

با سلام ممنون از سایت خوبتون اگر بیماری سوزاک یا بیماری جنسی در گذشته داشته بودیم باشیم و درمان شده باشد آیا در آزمایش قبل ازدواج مشخص می شود

سلام وقت بخیر

خیر، مشخص نخواهد بود

با سلام . منو دختر داییم میخوایم باهم ازدواج کنیم ولی من خیلی میترسم بابت این که بچه ناقص خدای نکرده به دنیا بیاد . من تو بچگی ناهنجاری سینه داشتم (سینه کبوتری ) میخواستم بدونم ممکنه به ارث برسه و یا اینکه ممکنه از طریق تکنولوژی کاری کنن که بچه سالم به دنیا بیاد ؟ لطفا جوابمو بدین من وحشتناک دختر داییم رو دوست دارم اگه گروه خونمون به هم نخوره من نابود میشم هر وقت بهش فکر میکنم جونم میلرزه

سلام لطفا برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنید. سینه کفتری می تواند همراه با مشکلات ژنتیکی باشد و می تواند اصلا ژنتیکی نباشد. بررسی و مشاوره ژنتیک به شما کمک می کند

سلام وقت بخیر برای آزمایش قبل ازدواج باید ناشتا بود؟ فقط آزمایش خون یا چیز دیگه ای هم هست؟

سلام تو آزمایش ها نشان داده میشود که فرد خود ارضایی کرده است یا نه. تا چه وقت و چگونه ؟ لطفا این موضوع را برایم کاملا روشن کنید. سپاس

سلام

خیر مشخص نخواهد بود

باسلام. آیا پلاکت خون در آزمایش ازدواج بررسی میشه؟ در صورت کمبود اون از طرف یکی از زوجین آیا مشکلی و منعی برای ازدواج ایجاد میکنه؟

سلام

وقت بخیر

این مورد در آزمایش قبل از ازدواج نشان داده خواهد شد اما منعی برای ازدواج ندارد.

با سلام.امروز رفتم برای ازمایش ازدواج ولی فقط از من ازمایش خون گرفتن از خانومم نگرفتن آیا مشکلی داره

قبلا پاسخ داده شده است. به سوالات قبلی مراجعه کنید

سلام من و نامردم رفتیم برای آزمایش خون قبل ازدواج اما هر ۲نفرمون کم خونی داشتیم دکتر گفت باید ۱ماهی قرص مصرف کنین بعد دوباره آزمایش بدین نمیشه زودتر آزمایش داد ممنون.

سلام علت مصرف قرص برای این است که پزشک مطمئن بشود که کم خونی از نوع فقر آهن نیست. در چنین حالتی ریسک تالاسمی وجود ندارد و آزمایش ژنتیک لازم نیست. به دستورات پزشک خود اعتماد کنید

سلام آیا آزمایش اعتیاد اجباری است و برای نامزدی اگر‌بخوایم ازمایش بگیریم پون مهظر نمیریم‌معرفی‌نماه نیازی هست یا نه؟

با سلام، بله آزمایش اعتیاد از جمله آزمایش های اجباری پیش از ازدواج محسوب می شود. در مورد روند انجام عقد با دفاتر رسمی ازدواج مشورت کنید.

من قبلا باردار شدم وسقط کردم اِلان در ازمایش ازدواج نشان میدهد

سلام در آزمایش هایی که بر روی خون انجام میشود بارداری قبلی مشخص نیست مگر اینکه از آزمایشات تخصصی استفاده شود.

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم قبل ازدواج آزمایشی هست که نشون بده زن در آینده میتونه باردار بشه یا نه؟

با سلام، بله آزمایش های ژنتیکی وجود داره که مربوط به بررسی وضعیت باروری در خانم ها و آقایان میشه، البته قبل از انجام این آزمایش ها در مورد خانم ها باید معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان انجام بشه. برای اطلاعات بیشتر با دپارتمان زنان و ناباروری ساواژنوم تماس بگیرید.

سلام اگر جواب آزمایش برای زوجی که رابطه فامیلی نزدیک داشته باشند خوب دربیاد،آیا می توانیم خیالمان را از بابت سلامت فرزند راحت کنیم؟ (آخه برادرم میخواد با دخترعموش ازدواج کنه و من خیلی نگرانم و بخاطر همین مخالف این ازدواجم) و سوال بعدیم اینه که کدوم رابطه فامیلی بیشترین ریسک را برای سلامتی فرزند دارد؟

با سلام، اگر یک نفر زگیل تناسلی داشته باشه راه درمانش چیه و آیا حتما به همسرش هم منتقل میشه؟؟

باسلام، زگیل تناسلی یا عفونت ویروس HPV یکی از شایع ترین عفونت های منتقله از راه تماس جنسی است. متاسفانه نه تنها تماس جنسی، بلکه هرگونه تماس پوستی با ناحیه عفونی (زگیل) باعث انتقال این ویروس می شود. از آنجایی که عامل این عارضه، ویروس است، مصرف آنتی بیوتیک منجر به درمان نخواهد شد. روش های درمانی متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد مانند استعمال پمادها یا داروهای موضعی، کرایوتراپی یا انجماد با مایع نیتروژن، الکتروکوتری یا استفاده از گرما برای سوزاندن زگیل، درمان با لیزر و جراحی محل زگیل، که بسته به اندازه و تعداد زگیل ها روش درمانی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

باعرض سلام وخسته نباشید نامزدم خونش تلاسمیه وکم خونیش ارثیه ولی من مشکل خونی ندارم آیامشکلی پیش میادبعدازدواجمون واثری روی فرزندامون داره

مطمن شوید که مشاور ژنتیک یا متخصص خون از نبود نوع مخفی تالاسمی و کم خونی اطمینان دارد. در اینصورت بارداری بعدی در خطر ابتلای فرزند مبتلا به تالاسمی نمی باشد. در صورت نیاز با شماره کلینیک ۸۸۶۶۲۸۲۰ و ۸۸۶۶۲۸۲۱ تماس و با یکی از مشاورین زبده این کلینیک تماس حاصل فرمایید.

سلام من فردا برای ازمایش های ازدواج میرم و ساعت ۸ شب پودرچاقی مصرف کردم فردا مشکلی برام پیش نمیاد تووآزمایش؟.

سلام من و دختر دایم می خواهیم با هم ازدواج کنیم ولی تو ازمایش خون من خونم مشکل داشت دختر داییم هم کم خون هست کم خونیش از فقر اهنه میخوام بدونم اگر اون با دارو کم خونیش از بین بره میشه ازدواج کرد

سلام بررسی دقیق آزمایشگاهی و الکتروفورز هموگلوبین توصیه می شود. می توانید برای مشاوره ژنتیک افدام کنید

با سلام، در کلینیک چندتخصصی ژنتیک ساواژنوم تمامی آزمایش های ژنتیکی پیش از ازدواج انجام میشه، مثل تست های ناقلی در مورد بیماری ها، ریسک انواع ناهنجاری ها و بدخیمی های ژنتیکی در نسل آینده، و حتی آزمایش های مربوط به باروری. لازم به ذکر است که این آزمایش ها کاملا ژنتیکی هستند و بر روی DNA استخراج شده از سلول هایتان انجام می شوند. استفاده از قرص ها یا داروهای مختلف مانند متادون در تست های عمومی که بر روی خون انجام می شوند مشخص می شوند و در تست ژنتیک مورد بررسی قرار نمیگیرند.

سلام آیا مشکل هورمونی در آزمایش خون ازدواج اثر منفی میزاره؟

معمولا تاثیری ندارد ولی بهتر است که با جواب آزمایشات مراجعه کنید برای مشاوره.

سلام، استفاده از قرص متادون هم تو ازمايش مشخص ميشه؟ و اثر قرص تل چند روز تو بدن هست؟

با سلام، بله در صورت مصرف متادون نتیجه تست اعتیاد مثبت خواهد شد. اینکه در صورت قطع مصرف چه قدر طول می کشد تا آزمایش شما منفی شود بسته به مدت زمان مصرف شما دارد، اما به طور معمول پس از بازه زمانی ۱۴ روزه این ماده به طور کلی از جریان خون حذف می شود.

م.سلام زوج اگه هردو تالاسمی مینور داشته باشن مشکلی وجود داره یا نه ممنون میشم ج بدین

مشکلی وجود ندارد ولی باید حتما تحت نظر پزشک متخصص یا مشاور ژنتیک باشید.

آیا امکان دارد خون یک روج بهم نخورد؟ راه حلی وجود دارد؟

سلام مطلب کاملی در این رابطه در ساوامگ موجود می باشدhttps://savagenome.com/%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b9-%da%98%d9%86%d8%aa%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac/ ارادتمند

سلام. اگه تو آزمایشات پسر تالاسمی میتور داشته باشه و دختر هم کمی کم خون باشه آیا ازدواج رو به تاخیر میندازن مثلا برای مصرف قرص خاصی؟

سلام من و همسرم رفتیم برای ازمایش.ازمایش دادیم ولی من کم خون بودم بعد خانمم کم خون بود گفتن برو یک ماه دیگ بیا بعد جوتب ازمایش اعتیادم ندادن ب همه همون جا دادن ولی ب ما ندادن میشه چون کم خون بودیم جواب ازمایش اعتیادو ندادن یا ن. براچی جوابو همون جا ب ما ندادن؟ مرسی از راهنماییتون

سلام وقت بخیر، تست اعتیاد ارتباطی به کم خونی ندارد و اگر از شما نمونه گیری انجام شده آزمایشگاه موظف به انجام آزمایش و پاسخدهی به شما در موعد مقرر خواهد بود.

سلام.ایا در ازمایش خون برای ازدواج ک برای محضر گرفته میشه،بیماری هپاتیت ب هم مشخص میشه؟

با سلام، آزمایش هپاتیت پیش از ازدواج اجباری نیست اما معمولا به درخواست افراد متقاضی انجام می شود.

اگر گروه خونی زن و مرد یکی باشه آیا مشکلی به وجود میاد ؟؟

سلام، خیر در صورت یکسان بودن گروه خونی زن و مرد مشکلی به وجود نمی آید.

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم در ازمایش خون قبل از ازدواج فرد رابطه جنسی داشته معلوم میشه؟؟؟

خیر

با سلام اگر موقع ازمایش خون برای بچه دار شدن به مشکل بخوریم راه حلی داره؟؟

حتما در صورت پیدا شدن مشکلی مانند حامل بودن بیماری ژنتیکی برای آن راه حلی وجود دارد. به پزشک مشاور معتمد خود در کلینیک مزاجعه کنید برای راهنمایی های بیشتر و دقیقتر

با عرض سلام برای ازدواج آیا آزمایش اعتیاد رو هم از طریق خون انجام میدن یا از طریق ادرار می‌باشد با تشکر

با سلام، اعتیاد به مواد مخدر هم از طریق آزمایش خون و هم از طریق ازمایش ادرار قابل تشخیص است.

سلام ایا از طریق خون هم برای تشخیص اعتیاد آزمایش میگیرند موقع ازدواج؟

سلام، خیر آزمایش اعتیاد بر روی نمونه ادرار انجام می شود. هرچند بر روی خون، موی سر، ناخن و غیره می توان با آزمایشات اختصاصی اعتیاد را بررسی کرد.

سلام آیا مصرف قرص لاغری نتیجه آزمایش اعتیاد رو مثبت میکنه ؟

بسته به نوع قرص دارد به پزشک مراجعه کنید.

سلام آیا زگیل تناسلی در آزمایشات قبل ازدواج قابل تشخیص واجباری است؟

سلام همراه گرامی قابل تشخیص ولی غیر الزامی است.

سلام وقتتون بخیر، ببخشید ایا hiv توی ازمایش خون قبل ازدواج معلوم میشه؟ ینی اگه کسی خدایی نکرده داشته باشه اطلاع میدن؟

سلام بله در ا ین ازمایش مشخص می شود.

سلام،آیا میشه کاری کرد که آزمایش خون جواب خوبی نداشته باشه و باعث منع در ازدواج بشه البته دلیلش در جواب آزمایشات قابل تشخیص نباشه؟؟

سلام، در مورد آزمایش خون قبل از ازدواج حالتی وجود نداره که مانع ازدواج بشه، حتی در صورت تشخیص اعتیاد به مواد مخدر و یا مواردی مانند کم خونی مینور زوجین، تصمیم گیری در مورد ادامه ازدواج بر عهده افراد می باشد.

باسلام وقتتون بخیر،من وهمسرم آزمایش خون اولیه ازدواج دادیم امابهم گفتند مقدارکمی دونفرتون کم خونی دارید ونیازبه آزمایش تکمیلی وELمشاوره دارید؟میخاستم بدونم ممکن مشکلی بوجودبیاد وجواب آزمایش مثبت نشه؟؟؟ودرچه شرایطی زوجین مشاوره میشن؟؟

آیا ازمایش زگیل تناسلی رو از همه میگیرن و اجباریه ؟ یا اگر بخوایم باید خودمون بگیم؟ و میشه دقیق بگید قبل ازدواج چه آزمایشهایی میگیرن

با سلام، این آزمایش به درخواست زوجین انجام می شود و اجباری نیست.

سلام خسته نباشید ببخشید در ازمایش قبل ازدواج برای زگیل تناسلی انجام میگیره یا اگر خود زوجین بخوان این ازمایشو انجام میدن؟؟

با سلام، این آزمایش به درخواست زوجین انجام می شود و اجباری نیست.

سلام اگه کسی زگیل تناسلی داشته باشه به زنش یا بچه اش منتقل میشه؟ ایا خطری داره؟.آیا زگیل درمان داره، بعد درمان دیگه بازگشت داره؟

با سلام.امروز رفتم برای ازمایش ازدواج ولی فقط از من ازمایش خون گرفتن از خانومم نگرفتن آیا مشکلی داره

با سلام اشتباه نشده است. برای شما آزمایشات حداقلی درخواست شده است. زوجین می توانند بعد از انجام مشاوره ژنتیک آزمایشات دقیقتری را انجام دهند. امروزه با کمک تکنولوژی تا مقدار زیادی می توان از ایجاد بیماری های شناخته شده ژنتیک جلوگیری کرد.

با سلام میخواستم بدونم ایا کسی سیگاری باشه تو آزمایشا مشخص میشه

سلام کسی که از حاصل یک ازدواج فامیلی به دنیا اومده و تنها مشکل جسمی داره ، اگه این شخص ازدواج کنه (ازدواج فامیلی نباشه )آیا خطری هم بچه اون رو تهدید میکنه؟

حتما خطر وجود دارد. شما باید برای مشاوره مراجعه کنید.

آره می فهمن ??

منم سوالم همینه لطفا جواب بدین

سلام،ایا میزان هورمون HCGدر ازمایش خون چک میشود؟

سلام. من یکسال و نیم است قرص متفورمین مصرف میکنم بدلیل مشکل هورمونی. برای ازمایش قبل ازدواج مراجعه کردیم ازمایش من کم خونی نشون داد ازمایش نامزدم تالاسمی مینور. ممکنه کم خونی من بدلیل مصرف این قرص باشه و باید به ازمایشگاه اطلاع میدادم؟؟؟

استفاده طولانی از متفورمین می تواند باعث کم خونی و یا کاهش ویتامین b12 شود. به پزشک خود اطلاع دهید.

سلام خسته نباشید ببخشید منو دختر عموم تازه نامزد کردیم و ازمایش خونمون هم نرمال بود مشکلی نداشتیم و در خانوادمون بیماری ارثی یا ژنتیکی نداریم میخواستم بدونم ایا به ازمایش ژنتیک نیاز هست ؟

سلام بله با آزمایش ژنتیک می توانید در صورتی که ژن نهفته در بدنتان وجود داشته باشد آن را بشناسید و جلوی بیماری ژنتیکی را در فرزند و بارداری بعدی بگیرید.

با سلام اگه دو نفر مینور باشن خونشون به هم میخوره؟

سلام بله مشکلی نیست به پزشک مشاور مراجعه کنید.

آدم نظرها و این متنها رو میخونه نگران میشه!

ممنون از بیان احساساتتون البته در اکثر موارد ژنتیک موجب پیشگیری خواهد شد. خوشحالیم که با ما همراه هستید.

نه والا 😂

سلام ببخشيد اين ازمايشات باعث ميشه كه دو نفر نتونن با هم ازدواج كنن؟؟؟؟

خیر

سلام من تالاسمی مینور دارم خواستم بدونم چه مشکلی برای آزمایش ازدواج داره آیا خونمون بهم میخوره البته دکتر گفته دارو مصرف کنی خوب میشی

بنظر در مورد بیماری دیگری باید این نکته به شما گفته شده باشد. لذا برای تالاسمی حتما به مشاور ژنتیک مراجعه کنید.

سلام من تالاسمی مینور دارم خواستم بدونم چه مشکلی برای آزمایش ازدواج داره آیا خونمون بهم میخوره البته دکتر گفته دارو مصرف کنی خوب میشی گروه خونی خودم Aمثبت هستش و دیگری Bمثبت

سلام وقت بخير من چند ماه پيش مشكوك به فشار خون بالا بودم و رفتم پيش دكتر قلب كه ايشون يه آزمايش كلى خون و ادرار برام نوشت و من انجام دادم ميخواستم بدونم هر گونه بيمارى از جمله ايدز يا زگيل تناسلى و .. توو اين آزمايشها مشخص ميشه يا اين بيمارى ها هر كدوم آزمايش خاص خودش رو داره ممنون و سپاسگزار

سلام هر کدام آژمایش خاص خودش را دارد. البته آزمایش قلب و فشار خون از آزمایشات سلامتی می باشند. در ژنتیک نیز آزمایش سلامتی بصورت کامل در کلینیک ساواژنوم انجام می شود.

با سلام.خواستم بدونم اگه دختر و پسر جفتشون کم خون باشن راه درمان داره؟ و چند نوع کم خونی داریم که دکتر قرص میده میگه دوباره آزمایش بدید؟ اگه آزمایشا خوب در نیاد از ازدواج جلوگیری میشه؟(فقط در رابطه با کم خونی)

سلام سوال مهمی که همه یادشون میره بپرسند اینه که تا چه سنی آزمایش تالاسمی واقعا نیازه اگر از دفترخانه ها بپرسید هیچکدوم اطلاعی ندارن! یا اصلا منظور حرف رو حالیشون نمیشه! وقتی آزمایش تالاسمی واجبه که زن قابلیت باروری داشته باشه وگرنه هیچ لزومی نداره ، جناب محترم مدیرسایت لطفا نظردهی کنید چون قوانین ظاهرا بازبینی نشدند و دفترداران رسمی ازدواج واقعا باین مسئله اورینت نیستند..!؟

دوست عزیز ممنون از مطلبتون زیاد ناراحت نشوید بنظر شما سر دفتر چطور می تواند بفهمد که خانم باردار می شود یا نه؟ عملا هیچ راهی وجود ندارد که بتوان از این مساله مطمِن شد. به عبارت دیگر از نظر منطقی حرف شما درست ولی انجام آن به این راحتی نمی باشد.

باسلام میخواستم بدونم برای آزمایشی که بایدجوابش روببریم محضراز زن هم تست اعتیادمیگیرن؟

سلام بله

سلام ببخشید من قرض چاقی مصرف میکنم میخواستم ببینم تو آزمایش ازدواج مشخص میشه

سلام خیر بررسی نمی شود.

سلام ببخشید من قبل از ازداج م از ترس این که نتونم ازدواج کنم آزمایش ندادم والان پشیمونم با همسرم رابطه خونی دارم باید چه کنم

مشکلی ندارد می توانید قبل از بارداری یا هرچه زودتر مراجعه کنید.

لطفا بفرمایید چنانچه داروی ضد صرع مصرف میکنیم آیا برای ازدواج ضرر دارند ؟ دراین صورت چه موقع باید آنها را تغییر داد

سلام بله برای بارداری می توانند مشکل زا باشند در زمان بارداری مراجعه کنید

سلام من از نامزدم باردارم و در هفته سوم هستم و عروسیمونم سریع می گیریم میخواستم بدونم ازمایش ادرار ک ازم می گیرن نشون میده ک باردارم؟ الان ام لکه بینی دارم …اگر بچه برام نموند باز هم تو ازمایشم ادرارم نشون میده ؟

سلام آزمایش های زمان ازدواج برای بررسی بارداری نمی باشد.

سلام،وقت بخیر. برای تشخیص ویروس hiv و زگیل تناسلی چه آزمایشی نیاز هست؟

بررسی خون و بررسی پاپ اسمیر آزمایشات تخصصی تر هم وجود دارد که در صورت تشخیص پزشک انجام خواهد شد.

سلام. این ازمایش خون و ادرای که قبل عقد انجام میدن، اگه کسی باردار باشه مشخص میشه؟! لطفا جواب بدید

سلام خیر

سلام. در آزمایش خون و ادراری که از زن گرفته میشه اگه زنه باردار باشه مشخص میشه؟ تو رو خدا جواب بدید

سلام خیر

چرا همزمان با ازمایش تالاسمی ازمایش های مثل ایدز هم گرفته نمیشه که بر اثر مقاربت فرد دیگر هم مبتلا نشه؟

دوست گرامی ساوامگ جواب این سوال را در بالای این صفحه ملاحظه خواهید کرد.

در آزمایشگاه از من آزمایش خون نگرفتند ولی از همسرم چرا . آیا این در آینده مسکلی پیش میارع برامون ؟

ایا قبل از ازدواج انجام ازمایش های هورمونی هم لازمه؟؟ ینی اگر کسی مشکل هورمونی و کیست داشته باشه مشخص میشه؟؟؟

سلام قابل تشخیص است ولی الزامی نیست به عبارت دیگر اگر مشکلی دارید که مشکوک به مشکلات هورمونی می باشید باید با مشاوره با پزشک خود آزمایشات دقیق و هدفمندی برای شما تجویز شود

با سلام و ادب آیا تست ویروس هرپس هم جز موارد اجباریه!!؟اگه اجباری نیست با تست و آزمایش خون مشخص می‌شه!!!؟؟

سلام واجب نیست و عمدتا با انجام بررسی بر روی نمونه پاپ اسمیر در خانم انجام می شود.

باسلام-ازمایش قبل ازدواج دادیم ولی به علت کم خونی گفتن یک ماه دیگه بیاید و ازمایش تالاسمی هم دادیم-اگه ازمایش تالاسمی رو بدیم و هیچگونه مشکلی نباشه ایا نیاز هست هنوز یک ماه دارو استفاده کنیم

بسته به آزمایشی دارد که از شما گرفته شده است. در صورت رد تالاسمی کماکان خورد دارو برای تشخیص کم خونی در شما مفید است.

سلام من و نامزدم هردو مشکل تالاسمی مینور داریم هنوز آزمایش خون قبل از ازدواج نرفتیم ایا امکانش هست مشکلمون با دارو رفع بشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

با دارو نه ولی راه حل مشکل شما مشخص و انجام پذیر است به مشاور مراجعه کنید.

در خواستگاری متوجه شدم ک پدر و مادر دختر ازدواج فامیلی کردن و یکی از دو پسرشون دارای معلولیته. آیا این میتونه برای سلامتی بچه من و اون دختر خانم خطرساز باشه؟ باید آزمايش ژنتیک بدیم؟

میتونه ولی احتمالش کم است. در مشاوره ژنتیک مشخص خواهد شد.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ایا مصرف الکل هم در ازمایش اعتیاد ازدواج معلوم میشه؟تا چند وقت بعد مشخص میشه؟چیکار کنیم که معلوم نشه؟

سلام وقتتون بخیر من امروز ازمایش ازدواج دادم و گفتن من کم خون هستم و از نامزدم ازمایش گرفتن الان نگرانم نمیدونم چیکار کنم ??

ایا بعد از نزدیکی بین زوجین ،میشود ازمایش خون و ژنتیک داد ؟و اگر میتوانیم ازمایش بدهیم ،جواب ازمایش چند درصد درست هس؟

بله برای انجام آزمایش ژنتیک نباید داروهای خاص مصرف کرد یا در شرایط درمانی خاص وجود داشت ناشتا بودن یا نزدیکی مشکلی ایجاد نمی کند مگر در بعضی آزمایشات در ارتباط با بارداری. بنا بر این برای تفسیر نتیجه به مشاور ژنتیک مراجعه کنید.

سلام من و نامزدم هر دو دارای mcv 25/9 و ۲۵/۷ هستیم ۀزمایش تکمیلی رو هم انجام دادیم در اون hba2 یکی مون ۲/۷ و دیگری ۳/۱ بود بهمون اجازه عقد ندادن گفتن یک ماه قرص آهن بخورید بعد بیاید دوباره آزمایش خیلی هم ما نگران این موضوع هستیم که چه خواهد شد می توانید راهنمایی مون کنید که آیا تالاسمی داریم یا نه

بله ادامه دهید و نگران نباشید. در نهایت آزمایش ژنتیک مشخص می کند که چه اقدامی لازم است. بررسی تالاسمی از شایعترین بررسی های ژنتیکی می باشد.

ببخشید نامزدم پسر داییشون کر ولال هستن و پسر عمه شون عقب موندگی ذهنی دارن و پدر بزرگ خودم نیز در پیری سرطان معده داشتن ایا آزمایش ژنتیک قبل ازدواج نیازه حتما؟ یا میتونیم بعد ازدواج و قبل بارداری ازمایش ژنتیک بگیریم؟

سلام می توانید قبل از بارداری انجام دهید. ولی برای مشاوره ژنتیک حتما مراجعه کنید.موفق باشید.

سلام ببخشید من مشکل مادرزادی برای پاهام الان نگرانم اگر صاحب فرزند بشم این مشکل برای اونم پیش بیاد فعلا نامزدیم ۳ روز دیگه عروسیمه در صورت بعد ازدواج این ازمایش مشخص میکنه لطفا جواب بدین

تا زمانی که مشاور ژنتیک بررسی نکرده باشد نمی توان گفت که مشکل شما ژنتیکی است. چون بررسی ژنتیک کاملا لازم و راحت می باشد شما در انجام آن تاخیر نخواهید کرد.

سلام من یه هفته اس سقط کردم الان تو ازمایش ازدوآن مشخص میشه

با سلام ، برادر من مبتلا به بیماری سندروم ایکس شکننده هست و این بیماری در خانواده ما ارثیست ، ایا ممکن که بچه من هم دچار این بیماری بشه ؟ و آیا این درسته ک فقط کسانی ناقل این بیماری هستن که فقط خودشون بیمارن ؟ یعنی من هم میتونم ناقل بیماری باشم با اینکه بیمار نیستم ؟؟؟؟

با سلام شما در خطر حامل بودن هستید. بررسی سندرم ایکس شکننده از بررسی های راحت در عین حال مهم می باشد. بررسی ژنتیکی در آزمایشگاه ساواژنوم در خون شما و یا در بزاق می تواند انجام شود. نتیجه می تواند مشخص کند که آیاشما در بارداری بعدی خطر انتقال بیماری به فرزندان خود را دارید یا نه. با مشاور معتمد خود در کلینیک ساواژنوم تماس بگیرید.

با سلام وعرض ادب اگر ازمایش قبل ازدواج و ژنتیک بهم نخوره راحلی واسش هس؟واگرهس چیکارهایی باید انجام داد؟

سلام خیر

سلام ایا در ازمایش ازدواج تست الکل هم میگیرند

با سلام اگر موقع ازمایش خون برای بچه دار شدن به مشکل بخوریم راه حلی داره؟؟

بدون شک در اکثر موارد مشکل قابل حل خواهد بود.

سلام با انجام این ازمایش میشه فهمید ک فرد مونث دختر هست یا زن؟

سلام خیر

با نامزدم ی مشکلی داریم ک میخایم مصلحتی بدون اینکه ناراحتی بین خانواده ها بیفته بهم بزنیم.بهمون گفتن قبل آزمایش قرص بخورین

توصیه نمی شود و چنین چیزی امکانپذیر نمی باشد.

سلام بعد از دادن اين آزمايش چقدر بعد جوابش مياد؟

با سلام از حدود یک روز در آزمایشات روتین تا حدود یک هفته در آزمایشات ژنتیک متفاوت است. البته آزمایشات ساواسلامت برای اولین بار در ایران انجام می شود و حدود ۸ هفته طول می کشد. این آزمایشات پیچیده ترین و بهترین روش بررسی ریسک های نهفته بیماری های ژنتیک می باشد که می تواند به نوزاد منتقل شود. در صورت تمایل حتی می توان به عنوان آزمایشات قبل از بارداری از آزمایش ساواسلامت استفاده کزد.

سلام وقت بخیر ببخشید بارداری عروس در ازمایش قبل از ازدواج مشخص میشود؟

خیر مگر اینکه در معاینه یا بصورت اختصاصی بررسی شود. آزمایشات قبل از ازدواج جهت بررسی سلامتی و عدم وجود بیماری های مقاربتی و خطر بیماری های شایع ژنتیک می باشد.

ایااستفاده ازمکمل های ورزشی مانندتستسرون درجواب ازمایش تاثیرگذارمی باشد؟

سلام در آزمایشات معمول اردواج تاثیر گذار نمی باشد.

سلام ببخشید من ۲۵سالمه و مجرد هستم. اگر بخوام خودم آزمایش زگیل تناسلی و تبخال تناسلی بدم نیاز هست که دکتر توی دفترچه بنویسه واسم یا خودم بدون نسخه پزشک میتونم آزمایش رو انجام بدم؟همینطور اسم تخصصی آزمایشهای زگیل تناسلی و تبخال تناسلی که توی آزمایشگاه میگن چی هستش؟هزینه آزمایش به طور آزاد چقدره حدودا؟

سلام اول معاینه می شوید و درخواست داده می شود و هزینه هم بسیار کم است. چون روشهای متعدد وجود دارد برای قیمت به آزمایشگاه مراجعه کنید.

سلام من امروز ازمایش دادم من بی مثبت هستم ونامزدم آی منفی میتونیم ازدواج کنیم.. پزشک عمومی گفتن نمیشه الان چیکارکنم.

سلام مشکلی نداره. ولی حتما تحت مظر و با اطلاع پزشک زنان اقدام به بارداری کنید موفق باشید

سیگار تو ازمایش قبل ازدواج معلوم میشه یا نه؟

خیر

با سلام ما رفتیم برای ازمایش ازدواج که فقط از من ازمایش خون گرفتن و گفتن نیازی نیس خانومتون ازمایش بده مشکلی نداره که

سلام خیر برای شروع کافی هست.

سلام

ببخشيد آزمايش تبخال تناسلي قبل از ازدواج انجام ميشه؟

سلام اجباری نیست ولی بر اساس مشاوره پزشک ممکن است تشخیص داده شود که برای سلامت خودتان لازم است.

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم منو نامزدم رفتیم آزمایش قبل ازدواج و آزمایش ادرار و مورفین و اینا از نامزدم گرفته شد و من فقط ادرار خوسام بدون آیا اشتباهی نشده؟که از من آزمایش خوت نگرفتن؟

سلام خیر در صورت مثبت شدن آزمایش ایشان در ارتباط با تالاسمی از شما هم خونگیری خواهد شد.

سلام …آیا بارداری در آزمایش قبل عقد مشخص می‌شود ؟؟

خیر الزامی نیست در صورت تشخیص پزشکی و درخواست شخصی بررسی انجام خواهد شد.

سلام من چند ماهی است ازدواج کردم اما تازه فهمیدم که باید ازمایش قبل از ازدواج میدادم ولی همسرم در کشور دیگر زندگی میکند حالا نمیدونم چه باید کنم .

سلام می تونید خودتان انجام دهید در صورت احتیاج به شما توصیه می شود که همسر شما هم آزمایش انجام شود

سلام ممنون از سایت خوبتون من و نامزدم ازمایش قبل از ازدواج دادیم و بخاطر بیماری کرونا ازمایش هامون عقب افتاده و کلاس قبل از ازدواج هم برگذار نشذ و گفتن که اعلام میشه برای کلاسش ایا روشی هست که بشه جواب ازمایش رو زودتر گرفت؟

سلام اگه تو خانواده دختر مشکل جسمی وجود داشته باشه(پسرعمه ی دختر مادرزادی یک پای کوتاه داشته باشه (بخاطره ازدواج فامیلی))نیازه که حتما ازمایش ژنتیک بدن؟!

سلام پس از مشاوره ژنتیک می توانید آزمایش ژنتیک بدهید. فقط بدانید که این مشکلات را در اکثر مواقع می توان تشخیص علت داد پس تعلل نکنید

سلام. نامزدم خارجی است و قراره که بعد از انجام مراحل قانونی، آزمایش ازدواج بریم. ولی دو هفته وقت داریم تا نتیجه رو برای محضر ازدواج و ثبت ش، ببریم. اگه درصورت کم خونی بودن ازما بخوان که یکماه قرص بخوریم و بعدش بیایم برای آزمایش، چکار کنیم؟ و آیا از هردومون آزمایش میگیرن؟

سلام لزومی نداره می توانید درخواست کنید که آزمایش تالاسمی بدون از دست دادن زمان بصورت مستقیم و با درخواست شخصی شما انجام شود.

سلام ببخشید من با دختری آشنا شدم خواستم قبل از اینکه خانواده ها بدونن آزمایش قبل از ازدواج بدیم ایا چنین چیزی امکان داره اگه امکان داره تهران کدوم کلینیک مراجعه کنم و چقدر زمان می‌بره آزمایش انجام بدیم

سلام بله امکانپذیر هست این آزمایشات را در آزمایشگاه ساواژنوم یا بسیاری از آزمایشگاه های دیگر می توانید انجام دهید. مدت آزمایش بین یک روز تا یک هفته در اکثر آنها می باشد

ببخشید تو آزمایش های قبل ازدواج عفونت های بر اثر رابطه ی جنسی مشخص میشه?

سلام بعضی بیماری های شایع یا مهم مانند هپاتیت و ایدز بررسی می شود.

سلام.خسته نباشید… من قراره با پسر داییم ازدواج کنم…تب من سرده و تب اون گرمه.ولی خیلی میترسم که جواب ازمایش منفی باشه…لطفا راهنمایی کنید ❤

سلام منظورتون از تب چیه؟

سلام منظور ایشان طبع سرد و گرم هستش.

سلام من ٩ سال پيش ازمايش ازدواج دادم كه منجربه ازدواج نشد ! الان مى خوام با شخصى ازدواج كنم ايا اين كه من قبلا اين ازمايش رو دادم ثبت شده جايى و مشخص مى شه؟

سلام در آزمایش بیماری های مقاربتی قبل از ازدواج اگر مرد زگیل تناسلی داشته باشد مشخص میشود یا فقط آزمایش زن آن را مشخص می کند؟

خیر بررسی نمی شود.

سلام من و نامزدم دختر خاله و پسر خاله هستیم دیروز رفتیم جواب آزمایش رو گرفتیم که جواب رو به خودمون نشون ندادن و ما رو داخل مشاوره بردن و ازم پرسید تو سنت کمه میتونی تصمیمات یک زندگی مشترک رو بگیری و من گفتم نه و بعد گفتند که بخاطر سن کم من و اختلاف سنی زیاد یعنی۱۱سال صلاح نمیدونم ازدواج کنید بعدش پرسیدند که توی اقوامتون کسی بیماری ژنتیکی داره؟دختر عمه من کم شنوایی داره و برادر زاده نامزدم هم کم شنوایی داره و هردو بخاطر ازدواج فامیلی بوده و بعدش به ما گفتن ژنتیک شما ۹۵درصد مشکل داره و ازدواج نکنید جواب رو هم به ما ندادن که ببینیم.آیا در این آزمایش ژنتیک هم مورد برسی قرار میگیره که چنین چیزی به ما گفتند؟البته نامزدم هم تالاسمی مینور داره،امروز که نامزدم رفته بود جواب رو ازشون بگیره بهش ندادن باز گفتن تلاش نکنید شما ژنتیکتون مشکل داره.دارم دیوونه میشم من اونو دوست دارم راه حلی نیست که ما ازدواج کنیم؟بهتر نیست باز یه آزمایش دیگه بدیم؟

سلام، بهتر است به مشاور ژنتیک دیگری هم مراجعه کنید. هیج آزمایشی نمی تواند باعث شود که دو نفر ازدواج نکنند. در ضمن جواب آزمایش لزوما باید به شما تحویل داده شود. آزادانه می توانید به مشاور ژنتیک دیگری مراجعه کنید و اطلاع دقیق بگیرید. باید تصمیم شما با آگاهی کامل باشد. هیچ آزمایشی نمی تواند بگوید که ژنتیک شما ۹۵ درصد مشکل دارد. امیدوارم پاسخ کافی بوده باشد که بتوانید تصمیم بگیرید.

ممنون از پاسخگویی خوبتون،گفتند شجره نامه شما رو کشیدیم و بخاطر اینکه توی خانواده هر دوی ما بیماری ژنتیکی بوده ۹۵درصد بچه شما هم بیمار ژنتیکی میشود و جواب رو هم بهمون ندادند

خواهش می کنم در خدمت هستیم. برای مشاوره مراجعه کنید البته باید جواب آزمایش همراهتان باشد. اگر آزمایشی انجام شده است.

سلام و خسته نباشید من میخواستم بدونم ازدواج فامیلی دختر خاله و پسر خاله مشکلی داره یا نه میتونه مشکل ژنتیک داشته باشه مرسی

سلام همراه گرامی، ازدواج دختر خاله و پسر خاله ریسک ابتلا به بیماری های ژنتیکی مانند تالاسمی و هزاران بیماری دیگر را بالا می برد. لذا پیشنهاد می شود در یک مشاوره ژنتیک ازدواج شرکت کنید و در صورت نیاز آزمایش های بیشتر انجام شود.

سلام خیلی ممنونم لطف کردین

سلام خسته نباشد ببخشید من میخوام ازدواج کنم قبل از نامزدی همراه داماد برای آزمایش خون رفتیم من کم خونی دارم ولی جواب آزمایش داماد همه چیز نرماله نشون دکتر دادن گفتن خونامون به هم نمیخوره راهی هست واسه ازدواج یا خیر

سلام باید جواب آزمایش را برای مشاوره بیاورید. احتیاج به بررسی دقیق تر است. احتمالا مشکلی نباشد.

سلام ببخشید دخترخانمی آزمایش خون ازدواج بدهد؛در آن مشخص میشود که باردار است یا خیر؟

سلام خیر.

با سلام اگر بعد از آزمایش ازدواج و قبل از ثبت ازدواج رابطه به هم بخوره آیا اسناد آزمایشی برای دفعه بعد (منظور در رابطه جدید) ثبت می مونه

سلام بعضی از این آزمایشات مانند انواع هپاتیت تکرار می شود.

سلام خسته نباشید من میخوام عقد کنم ایا میتونم توی شهر خودم ازمایش قبل از عقد رو بدم و بدم شهری دیگه عقد کنم؟؟

سلام بله تاییدیه بگیرید.

سلام من بیماری آنمی اپلاستیک دارم میخواستم بدونم در آزمایش ازدواج یا بچه دار شدن به مشکل میخورم یا نه

سلام حتما مشاوره ژنتیک بگیرید با شماره های کلینیک تماس بگیرید برای مشاوره آنمی

سلام میخواستم بدونم کسی که مبتلا به hpv باشه هم تو آزمایش قبل ازدواج مشخص میشه؟

با سلام . من قبلاً رابطه داشتم . و آزمایش ایدز هم دادم منفی بود .بعد میخواستم خون اهدا کنم رفتم مرکز اهدا خون ازم سوال کردن گفتم قبلاً رابطه داشتم و تو پرونده ثبت کردن. میخواستم بدونم این پرونده محرمانه است یا موقع ازدواج گفته میشه . واقعا نگرانم . لطفاً راهنمایی کنید.

سلام بله محرمانه است.

سلام ایا خوردن قرص کلد استاپ در ازمایش ازدواج مواد مخدر نشان داده میشود؟ ممنون از پاسخگوییتون

سلام خیر

سلام.توروخدا اگه میشه جواب منو سریع بدین من خیلی استرس دارم.. یه نفر خواستگاری من اومده حالا خانواده ها اصرار دارن قبل از هرچیزی بریم آزمایش تا اگه مشکلی نداشت رسمی شه..من میترسم که خونمون بهم نخوره یا هر چیزی در مورد این آزمایش که باعث بهم خوردن بشه..ما فامیل نیستیم اما پدر من دیابت دارم اونا هیچ بیماری ارثی ندارن میشه لطفا راهنمایی کنید اگه خونمون بهم نخورد چیکار کنیم؟؟

سلام به متن مراجعه کنید. در صورت استرس برای مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تماس بگیرید.

سلام من هپاتیت ب دارم و نامزدم هم نمیدونه آیا در آزمایش قبل از ازدواج مشخص میشه یا نه

سلام ببخشید گروه خونی من ونامزدم هرد oمثبت امکان داره خونمون به هم نخوره؟؟

سلام وقت بخیر من ونامزدم ازمایش قبل ازرواج انجام دادیم من کمبوداهن دارم البته خیلی جزئی Mcvبجاییکه۲۷باشه۲۶و۶دهم هست و نامزدم مینور ب من گفتن قرص بخورم الان دوماهه دارم قرص فولیک وسولفات استفاده میکنم اگه خدای ناکرده اهنم بالا نیاد ممکنه نذارن عقد کنیم؟؟؟؟

خیر کافی هست که ازمایش دقیق خون و الکتروفورز خون انجام دهید. در صورت ناقل بودن نوعی تعهد از شما گرفته می شود که در زمان بارداری اقدامات لازم را انجام دهید.

سلام لطفا بفرمایید که آیا ازمایش ایدز جز ازمایشات روتین ازدواج هستش یا خیر یا اینکه بایستی خودمان درخواست انجام این آزمایش را کنیم

سلام خسته نباشید من مشکلم اینکه دریچه قلبم بزرگه و باید عمل بشه و این مشکل مادرزادیه در من ولی خانومم مشکلی نداره حالا دوتا سوال دارم اول اینکه اگر بچه دارم بشم بچمم دچار این مشکل میشه یا ن تاثیری نمیذاره؟ سوال دوم اینکه در آزمایش خونم این مشکلمو نشون میده یا ن؟

با جواب اکوی قلب برای مشاوره ژنتیک و رسم شجره فامیلی مراجعه کنید. بررسی ژنتیکی می تواند در مواردی ژن معیوب را پیدا کند. موفق باشید.

سلام وقتتون بخیر منو همسرم قراره بعد از عید عقد کنیم و الان برای نامزدی خانواده ها اسرار دارند که حتما ازمایش های لازم رو انجام بدیم با توجه به اینکه جواب ازمایش یک‌ماه اعتبار دارد امکانش هست الان جواب اوکی باشه ولی دوماه بعد که دوباره ازمایش میدیم جواب تغییر کنه؟

سلام در هر صورت امکانش هست جواب بعضی آزمایشات تغییر کنند. البته اصرار خانواده برای اطمینان از مثبت نبودن آزمایشات است. لذا بر اساس صلاح خود می توانید آزمایش انحام دهید. در صورت نیاز می توانید فقط آزمایشاتی را انحام دهید که در صورت مثبت بودن اخلالی در ازدواج ایجاد می کنند. در منشاوره برای شما توضیح داده خواهد شد.

سلام خسته نباشید سوال من اینه که ایا مصرف قرص ال دی برای به تعویق انداختن پریود ایا تاثیری در نتایج ازمایشات قبل ازدواج داره یانه مشکلی ایجاد نمیکنه؟

سلام خیر اختلالی ایجاد نمیکنه.

اینکه گفتن خون دو نفر بهم نخورده و ازدواج خانوادگیه، دختر خاله با پسر خاله و هر دو گروه خونی o+ می باشند تکلیف چیه؟

گروه خونی ربطی به این مساله ندارد. در صورت وجود بیماری در خانواده با کلینیک تماس و وقت مشاوره قبل از بارداری بگیرید.

سلام من قبل ازدواج ازمایش ژنتیک دادم مشکلی نبود نسبتمون دختر خاله پسرخاله است ولی هنوز ازمایش خون انجام ندادیم ممکن هست ک ازمایش خونمون بهم نخوره ینی خوب نباشه جوابش؟؟

سلام بله امکانش هست. در هر صورت شما ریسک دو برابر در ابتلای فرزند به بیماری های ژنتیک دارید. امروزه می توان این ریسک را با بررسی های ژنتیک کاهش داد. با کلینیک تماس و وقت مشاوره ژنتیک بگیرید.

سلام در آزمایش خون (برای کم خونی) اعتیاد مشخص میشه ؟

سلام خیر مشخص نمیشود.

سلام ما رفتیم واسه ازمایش جواب ها رو به همه دادن ما ندادن بعدش گفتن صبر کنید وقتی رفتیم از پسره گفتن دارو چی مصرف کردی گفت سرما خوردگی گفتن دوباره باید ازمایش بده مشه توضیح بدید واسه چیه و اینها بخدا دارم دیونه مشم

سلام نگران نباشید در صورت تگرار و عدم وجود مشکل خیالتان راحت خواهد شد.

با سلام من در گذشته بل کسی رابطه داشتم ایا هنگام ازمایش مشخص میشود که من در گذشته رابطه داشتم؟؟؟؟؟

با سلام من و همسرم قراره بریم آزمایش قبل ازدواج اما من گروه خونیم +A و همسرم -O الان آزمایش ما مشکلی پیش نمیاد؟

سلام خیر نگران نباشید امکان جلوگیری از مشکلات در این نوع گرون خونی وجود دارد.

سلام وقتتون بخیر .من گروه خونیم B مثبت هست اقای داماد هم B مثبت هست و هردو از یه گروه خونی هستیم و میدونم مشکلی نیست.فقط آقای داماد به مقداری کمبود گلبلول سفید دارند امکان داره آزمایش مشکل پیش بیاد.

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

سلام بنده نامزدم یکی از گوشاش ۳۰ درصد کم شنوا هست میخاستم ببینم ممکنه این مشکل به فرزند هم منتقل بشه

سلام دوست عزیز بستگی دارد که علت کم شنوایی مختصر ژنتیکی باشد یا نه می توانید آزمایشات انجام شده را به تلگرام کلینیک بفرستید و مشاوره ژنتیک دریافت کنید.

سلام . در آزمایش ازدواج عفونت ادرار و این جور چیزا هم میشه؟

سلام لازم است انجام شود.

با سلام اگر مردی در خانواده خود مانند عمه و عمو مشکل بیماری ناشنوایی داشته باشند ممکن است برای فرزندان خود او هم این اتفاق بیفتد؟ چطور میتوان مطمئن شد؟؟؟

سلام در مرحله اول بررسی ژنتیکی در عمه یا عمو انجام شود. در صورت پیدا شدن جهش می توان فهمید که ریسک وجود دارد یا نه. در صورت وجود ریسک می توان به روش تشخیص قبل از تولد جلوی ابتلای فرزند را گرفت.

سلام خسته نباشید. امکان داره تو آزمایش اولیه که میدیم جواب نرمال باشه ولی تو آزمایش قبل از عقد که ازمایشات تکمیلی هست مشکلی وجود داشته باشه؟؟

سلام در مورد آزمایشات ژنتیک جنین مشکلی پیش نمی آید ولی در مورد آزمایشات عفونی این احتمال وجود دارد.

سلام ببخشید من قرص یونی زینک(شامل ب کمپلکس و ویتامین سی و بیوتین )و ویتامین سی مصرف کردم میخواستم ببینم مصرفش برای آزمایش ازدواج باید قطع بشه؟

سلام خیر

آیا وجود یه خال ارثی که از بابام به من رسیده اما تو من مشکلی به وجود نیاورده تو ازدواج مشکلی به وجود میاره بعدا؟؟؟

سلام خسته نباشید،من و دخترعموم چندساله همو میخواییم،،میخوایم قبل اینکه بقیه بفهمند ازمایش بدیم اما باتوجه به محدودیت های خانوادگی امکان اینکه باهم بریم برای ازمایش وجود نداره،خواستم بپرسم ایا امکانش هست بصورت جداگانه ازمایش بدیم بعد باهم تطبیقشون بدیم؟اگر امکانش وجود داره ،نام ازمایش چیه؟

سلام آیا ازمایش بارداری هنگام مجردی در جایی ثبت میشه و ازدواج در آینده رو مشکل ساز میکنه؟ خواهش میکنم جواب بدید

با سلام و خسته نباشید در ازمایش عدم اعتیاد ازدواج تست چندگانه میگیرند و میشه مواد و قرص ها را نام ببرید تشکر

با سلام و خسته نباشید در ازمایش عدم اعتیاد ازدواج چنگانه میگیرند و چه مواد و قرص هایی میگیرند تشکر

سلام من قرص آلپرازولام میخورم شبها،آیاباعث میشود آزمایش قبل ازدواج مثبت بشه یا ننفی نیشه ممنونم جواب بدین

سلام وقت بخیر. جواب آزمایش گرفتم جواب rpr هر دو منفی ولی جواب اعتیاد زوج مثبت و زوجه منفی این مشکلی نداره درسته یه نه

سلام ببخشید برای آزمایش ازدواج مصرف متادن هم مشخص میشه ممنون

ممنون میشم جواب بدید

سلام ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدین.من و خانومم تمام ازمایشات ازدواج رو دادیم و قرار بود عقد کنیم اما بخاطر این ک خانومم اگر عقد میکردیم نمیتونست ادامه تحصیل بده صیغه محضری کردیم تا ۳سال دیگ ک درسش تموم شه و ازدواج کنیم.ایا دوباره باید بریم ازمایشات رو بدیم؟این شده بزرگترین فکر واسه هردو خانواده.البته محضر گفت نمیخاد اما میخام مطمان شیم.ممنون و تشکر

سلام وقت بخیر ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خواستم بدونم تو آزمایش ازدواج کسی که متادن مصرف می‌کنه مشخص میشه یا خیر

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم آیا تو تستای مختلف قبل ازدواج آیا سیگاری بودن فرد هم مشخص میشه یا نه و اگه مشخص میشه آیا اجباریه ممنونم

سلام در ازمایش قبل از ازدواج من از ازمایشگاه پرسیدم گفتن تو ازمایش خون بیماریهای مقاربتی هم بررسی میشه میخواستم بدونم دقیقا چه بیماریهایی رو بررسی میکنه در خانمها

سلام آیا مصرف قرص متفورمین دو سه ماه قبل از آزمایش قبل از ازدواج به میزان روزانه نیم قرص قبل از ناهار و فقط جهت لاغری، مشکلی در آزمایش بوجود میاره؟

سلام مصرف قرص آهن قبل از آزمایش قبل ازدواج مشکلی یا تاثیری در نتیجه آزمایش ایجاد میکند یا خیر

سلام من و دختر خالم قصد ازدواج داریم سن من ۲۰ و سن ایشون ۱۶ هستش الآن امکان ازدواج وجود نداره هر دو کم خون هستیم ولی مشکل ارثی خاصی در خانواده ایجاد نشده احتمال اینکه خونمون به هم نخوره چقدر هستش؟؟ واینکه آیا توصیه میکنید رابطه ی عاطفی ما تا زمان آزمایش حفظ شود یا نه؟ با تشکر

سلام من با دختری قصد ازدواج دارم که غریبه س ولی هر دوتامون ازدواج فامیلی هستیم و از طرفی من خودم مادر زاد قلبم سمت راسته . و اون خواهر بزرگتر و برادر کوچکترش مشکل ذهنی دارن. به نظرتون چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

سلام ممنون میشم اگه جواب بدین در مورد آزمایش ازدواج متادن مشخص می‌شود

سلام میخواستم بدونم اگه دونفر برن آزمایش بعد هنوز جواب آزمایش رو نگرفته قضیه کنسل شه آیا برای انجام آزمایش با شخص دیگر مشکلی پیش میاد در صورتی که هنوز یک ماه از آزمایش قبلی نگذشته؟!

سلام من با دختر داییم رفتم آزمایش دادم ک نتیجش اینکه دختر مینور هست و من کم خونی تقریبا نزدیک ب مینور حالا بنظرتون ما میتونیم ازدواج کنیم وبرا آینده بچه هامون مشکلی پیش نمیاد؟

آیا آزمایش خون که قبل ازدواج از زوجین گرفته می شود را می توان به صورت جداگانه دختر و پسر انجام دهند ؟ دختر و پسر هر کدام جداگانه آزمایش بدهند؟

سلام بارداری مشخص میشه درازمایش؟

سلام وقت بخیر خواستم بدونم ایا ازمایشی هم وجود داره که نشون بده طرف قبلا با کسی رابطه داشته یا ن ؟؟؟

با سلام، زمان ازدواج ما وقتی برای آزمایش خون رفتیم از شوهرم هم آزمایش خون گرفتن و هم ادرار اما از من فقط آزمایش ادرار گرفتن ، واقعا نمیدونم آیا این درسته برای همه همین شکلیه یا نه؟

سلام روی برگه ازمایش ما یک مهر خورده که روش نوشته از لحاظ اعتیاد منفی است،این درسته؟ یا باید دو تا مهر بخوره؟ من مشکل ریه دارم و مرتب قرص استامینیفون معمولی میخوردم

سلام اگه فردی دچار کمبود پلاکت خون باشه می تونه با فردی که مینور یا ماژور هستش ازدواج کنه مشکلی برای فرزند شون پیش نمی یاد

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

سلام شديدأ نياز به يك مشاوره چند دقيقه اي با يكي از كارشناسان محترم دارم لطفا در صورتي ك امكان دارد پارسخ بدهيد و يا تماس بگيرين و در صورت تمايل به كمك كردن بهمن بزنيد

سلام.اگر ازدواج فامیلی باشه و هر دو فرد در خانواده هاشون(مثل پسر عمو و خواهر زاده)که هر دو پدر مادرشون ازدواج فامیلی داشتند و مشکل کم شنوایی دارند….آزمایش ژنتیک چگونه گرفته میشود؟ممنون از پاسخگوییتون ذهنمو خیلی درگیر کرده و الان اوضاع طوری نیست که برای آزمایش دادن بتونیم بریم و خیلی استرس دارم ممنون میشم برام روشنش کنید😊و اینکه احتمالش هست که مشکلی نباشه برای ازدواجمون؟چون مشاور ازدواج وقتی فهمیدن فامیل هستیم و اقواممون مشکل کم شنوایی دارن گفت راهی نیست لصلا ازدواج نکنید😔

سلام به هیج وجه آزمایش ژنتیک اکثر موارد را از نظر ناشنوایی مشخص خواهد کرد

ممنون.یعنی راهی نیست؟ژنتیک نرفتیم… قرار بود بریم یعنی دیگه نریم؟

سلام چرا که نه برای مشاوره آنلاین مراجعه کنید.

سلام.اگر ازدواج فامیلی باشه و هر دو فرد در خانواده هاشون(مثل پسر عمو و خواهر زاده)که هر دو پدر مادرشون ازدواج فامیلی داشتند و مشکل کم شنوایی دارند….آزمایش ژنتیک چگونه گرفته میشود؟ممنون از پاسخگوییتون ذهنمو خیلی درگیر کرده و الان اوضاع طوری نیست که برای آزمایش دادن بتونیم بریم و خیلی استرس دارم ممنون میشم برام روشنش کنید😊و اینکه احتمالش هست که مشکلی نباشه برای ازدواجمون؟چون مشاور ازدواج وقتی فهمیدن فامیل هستیم و اقواممون مشکل کم شنوایی دارن گفت راهی نیست لصلا ازدواج نکنیـد😔

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای نوشتن آزمایشات باید به کدوم دکتر و با چه تخصصی مراجعه کنیم؟؟؟و بعد از دریافت هم به چه تتصصی نشون بدیم که کامل مطمئن بشیم ممنون میشم کمکم کنید

سلام پزشک زنان و پزشک ژنتیک بالینی

سلام و عرض خسته نباشید ، من شنیدم که به تازگی باید به محضر بریم و اونجا نامه ای برای انجام آزمایش به ما میده که آزمایش رو انجام بدیم و اگه جواب آزمایش منفی باشهدنمیتونیم ازدواج کنیم ، آیا واقعا درسته ؟ یعنی اگه منفی باشه راهی برای ازدواج نیست و ازدواج باید منتفی بشه ؟

نه جنین جیزی وجود ندارد که جلوی ازدواج شما گرفته شود.

سلام من واقعا عاشق دختر عموم شدم اما از جواب ازمایش نامطلوب ترس دارم سوال من اینه اگه جواب ازمایش نامطلوب بود میشود ازدواج کرد و برای بچه دار شدن دارو یا عواملی هست که باعث بدنیا امدن بچه سالم شود

سلام نگران نباشید هر نوع جوابی را میتوان با اقداماتی تبدیل به مطلوب کرد. برای مشاوره اقدام کنید.

اگه نسبت فامیلی خیلی دور داشته باشیم وهیچکدوم سابقه‌ی بیماری خانوادگی نداشته باشیم، آیا آزمایش ما ممکنه بهم نخوره؟

سلام بله

سلام ببخشید اگه بعد ازمایش گروه خونی خون زوجین به هم نخورد راه حلی وحود دارد؟!

به مظلب موانع ژنتیکی ازدواج ساوامگ مراجعه کنید.

آیا مصرف قرص لووتیروکسین در آزمایشات پیش از ازدواج مشخص می شود؟

سلام خیر

سلام ایا قبل ازدواج خون میگیرن بیمارژنتیکی معلوم میشه

خیر در مشاوره ژنتیک مشخص می شود که آزمایش ژنتیک از چه نوعی باید انجاام شود لذا بهتر است برای مشاوره ژنتیک اقدام کنید

سلام..خسته نباشید..من کم خون هستم .احتمالا تالاسمی مینور..ولی خانم مشکلی نداره ..ازمایش دادیم ولی وقتی رفتم برای جوابش گفتن ایا سابقه کم خونی داری گفتم بله و گفت باید هردو یه ازمایش بدین.تو ازمایش نوشته بود h.b 4lee یه همچین چیزی..میخواستم بدونم مشکل داریم برای ازدواج ایا…ممنونم

سلام لطف کنید جون اطلاعات دقیق لازم است برای مشاوره ژنتیک اقدام کنید

سلام عالی

سلام وقت بخیر میخواستم ببینم اگر بتازگی عروس خانوم سقط جنین داشته باشن یعنی کمتر از یک ماه باشه و سطح اچ سی جی هنوز پایین نیومده تو آزمایش گفته میشه؟ و مسئولین آزمایشگاه چقد رازدار اطلاعات افراد هستن؟ اصلا این موضوع رو متوجه میشن یا نه ؟

بله ممکن است بالا باشه البته به سرعت پایین میاد همکاران کادر پزشکی بسیار رازدار هستند

سلام و خسته نباشید خدمت شما. من میخوام با یک دختر خانومی ازدواج کنم ولی با هم فامیل نیستیم میخواستم بدون اگه خونمون به هم نخوره چه اتفاقی میوفته یعنی میشه ازدواج بهم بخوره؟؟؟

به مطلب موانع ژنتیکی ازدواج در ساوامگ مراجعه کنید ارادتمند

سلام من میخوام آزمایش سوزاک بدم اسم اختصاریش برای آزمایش چی هست وکدوم آزمایشگاه میشه تست داد اخه هرجایی نیستش

سلام برای مشاوره اقدام کنید. شما نمی توانید خودتان آزمایش تجویز کنید باید حتما با نسخه پزشک باشه.

با سلام و عرض خسته نباشید من یه سوالی داشتم قرص تاخیری خوردم اعتیادی ندارم ولی قرص خوردم برای تاخیر حالا خواستگاری رفتم همهدچی اوکی قرار شدا بریم محضر صیعه و آزمایش بنویسن تو آزمایش اون یبار قرص نشون داده میشه؟نگن معتادی چکار باید کنم من هیچ وقت همچین کاری نمیکردم اسپری و … استفاده میکردم اینبار خول شدم حالا الان فکرم درگیر شده

اسم قرص را بفرمایید

سلام من اگه نخام خونم به طرف مقابلم نخوره راهی هست که اینکارو بکنم؟ مثلاقبلازآزمایش چیزی هست که باعث بشه خونمون به طرف مقابل نخوره؟

سلام ازدواج دختر خاله و پسرخاله میتونه در آینده مشکلی بوجود بیاره توی خانواده هیچ مشکل ژنتیکی هم وجود نداره

سلام این ازدواج و هیچ ازدواج دیگه ای خطر صفر ندارد. ولی ازدواج فامیلی ریسک بالاتری دارد. مشاوره ژنتیک توصیه می شود.

سلام آزمايش قبل ازدواج كه ميگن كم خوني داريد برين يك ماه قرص مصرف كنين بياين اين كم خوني همون تالاسمي هست؟يكيم اينكه بعد يك ماه بريم دوباره آزمايش بديم امكان داره بگن باز برين متلا يه مدت ديگه بياين يا ازدواج شما امكان پذير نيست؟

سلام. من برای چاق شدن سیپروهپتادین مصرف می کنم. و الان چند روز دکتر برام کوآموکسی کلاو نوشته. آیا اینها در آزمایش ازدواج مشخص میشه؟

سپروهپتادین باعث کاهش اشتها می شود.و داروی آنتی هیستامین است

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم گروه خونی هم توی ازدواج موثر یا نه؟ مثلا گروه خونی خانم من او منفی و گروه خونی خودم آ مثبت آیا دچار مشکل میشیم یا نه؟

سلام بله حتما گروه خونی از مهمترین فاکتور ها در ازدواج و باروری می باشد. دچار مشکل که نمی شوید ولی در زمان بارداری پزشک زنان را مطلع کنید. ارادتمند

آیا تو آزمایش قبل ازدواج اگ فردی دچار سرطان خون باشه مشخص میشه؟

سلام باید مشاور شما حتما آزمایش خون را کامل انجام دهند. از طرف دیگر در مشاوره و بررسی جواب آزمایش توجه داشته باشند.

سلام بیماری صدف دارم آیا میتونم ازدواج کنم مشکلی پیش میاد یا خیر ممنون میشم جواب بدین

بیماری پسوریازیس یا بیماری صدف به اصطلاح عامه بیماری ژنتیکی می باشد. برای بررسی اینکه از نوع شدید منتقل می شود یا خفیف می توانید تشخیص ژنتیکی داشته باشید. این تست در آزمایشگاه ژنتیک ساواژنوم انجام می شود. با توجه به کیفیت کیت های آزمایشگاه ساواژنوم با دقت زیاد در صورت وجود جهش می توانید با خیال راحت برای بارداری اقدام کنید.

سلام. در آزمایش خون که قبل از ازدواج گرفته میشه آیا بیماری هپاتیت مشخص میشه یا باید در این مورد درخواست جداگانه برای بررسی هپاتیت داده شود؟

سلام. وقت بخیر.من شدیدا ب کمک احتیاج دارم.من میخام جواب ازمایش قبل ازدواجم منفی در بیاد. چیکار بایستی بکنم لطفا کمکم کنین

سلام خسته نباشید ببخشید من و نامزدم هردو تالاسمی مینور داریم برای ازدواج مشکلی وجود داره؟

ببخشید

سلام . ببخشید میخواستم بدونم گروه خونیه من اُ هستش و فردی که قرارع باهاش ازدواج کنم به گروه خونیه من نمیخوره.البته تا جایی که میدونم . ایشون کم خونی مینور دارن.خیلی استرس و نگرانی داریم که گروه های خونی بهم نمیخوره و نمیدونیم میشه ازدواج کرد یا نه؟😔بعضی ها میگن برای بارداری مشکل پیدا میشه .بعضی هایم میگن اگه گروه های خونی بهم نخوره پزشک اجازه ازدواج رو نمیده و باید جدا بشی😭😭😭خواهش می کنم کمکمون کنید.

سلام برای مشاوره ژنتیک تماس بگیرید.موفق باشید.

سلام وقت بخیر بنده یک مقدار کمی عفونت ادراری دارم و یک مقداری هم کم خونی فردا قراره بریم برای آزمایش ،خودمم میدونم این مشکلات ارثی نیستن چکار کنم فردا نگن کم خونی تا یکماه کار بتعویق بیوفته؟؟

سلام من میخواستم بدونم که آیا در آزمایش ازدواج اگر فردی دچار رابطه جنسی شده باشه هم دختر و هم پسر مشخص میشه؟ و اگر بخوایم که مشخص نشه چیکار کنیم!؟

سلام خسته نباشيد ميخاستم بپرسم اگه دختري قبل ازدواج رابطه جنسي داشته باشه يعني دختر نباشد توي ازمايش قبل ازدواج معلوم ميشه؟؟؟

سلام من و نامزدم ازمایش خون دادیم ایشون مینور هستن اما من لب مرز هستم و برای من ازمایش تکمیلی نوشتن این ازمایش تکمیلی برای چیه؟

سلام براس اطمینان از اینکه موارد نادر تالاسمی ندارید.موفق باشید.

سلام آیا مصرف انسولین در دیابت در ازلمایش عقد معلوم است

سلام خسته نباشید فقط خواهشن جواب بدید ۱_مواد مخدر تا چند روز توی آزمایش نشون میده؟ ۲_سیگار چند روز؟ ۳_اگه معلوم بشه ب همه اعلام میکنن یا ن فقط ب ذوجین؟ ۴_ راهکار برای از بین بردن زود تر این دوتا ماده ملعون که دارن بدبختم میکنن؟ ۵_غلط کردم که فک نکردم… 😂 فقط خواهشا جواب بذید

با عرض سلام و خسته نباشید. در آزمایش خون قبل از ازدواج آیا بیماری هپاتیت خود به خود نشون داده میشه یا اینکه باید در این مورد درخواست داده بشه؟؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین.

سلام بله مشخص می شود.

سلام وقت بخیر من خانم هستم بیماری لوپوس دارم و در حال حاضر نصف پردنیزولون پنج در روز استفاده میکنم ایا در ازمایشات بارداری مشخص میشود؟ برای ژنتیک قبل از عقد بیام پیشتون یا قبل از بارداری؟

سلام قبل از بارداری اقدام کنید. موفق باشید.

سلام ،منو دختر عموم چندساله همو میخوایم،میخوایم قبل اینکه بقیه بفهمند ازمایش بدیم‌..اما مشکل اینه با توجه به محدودیت خانواده ها نمیتونیم باهم بریم بیرون..سوالم اینه آیا میشه ازمایش رو هرکس جدا انجام بده بعد باهم تطبیق داده بشه؟؟اگه امکانش وجود داره نام ازمایش چیه؟

سلام خسته نباشید،من و دخترعموم چندساله همو میخواییم،،میخوایم قبل اینکه بقیه بفهمند ازمایش بدیم اما باتوجه به محدودیت های خانوادگی امکان اینکه باهم بریم برای ازمایش وجود نداره،خواستم بپرسم ایا امکانش هست بصورت جداگانه ازمایش بدیم بعد باهم تطبیقشون بدیم؟اگر امکانش وجود داره ،نام ازمایش چیه؟

سلام میتونید قبل از آزمایش مشاوره انحام دهید. این بهترین کار هست.

سلام . آیا مصرف سیگار آزمایش اعتیاد را مثبت نشون میده؟ اگه نشون میده چند روز باید مصرف نشه تا نشون نده؟ ممنون

سلام خسته نباشید. مصرف سیگار تو ازمایش اعتیاد ازدواج معلوم میشه؟ ممنون لطفا پاسخ دهید .

سلام اگه کسی چند سال قبل آزمایش تالاسمی انجام داده و مشکلی نداشته برای ازدواج دوباره باید آزمایش تکرار بشه یا نه ؟

سلام خیر احتیاجی به بررسی نمی باشد.

اگر قبل از ازدواج رابطه داشته باشی در ازمایش نشون داده میشود؟؟؟؟؟؟

سلام قبلا توضیح داده شده است.

سلام ممنون از شما ،من و نامزدم خیلی به هم علاقه داریم من اما کمی از آزمایش و نتیجه اش میترسم نکند خون ما به هم نخورد البته میدانم خیلی موارد بدون مشکل است اما بازهم نگرانم .

نگران نباشید. هرچی باشه قابل حل هست.

سلام خسته نباشید من تازه رفتم برا ازمایش ازدواج نامزدم کم خونه .قراره از من خون بگیرن من حدود سه ماه هستش که قرص فولیک اسید ۱ میلی گرم برای خون مصرف میکنم .سوالم اینه که ایا مصرف قرص فولیک اسید لیا روی خون من تو این ۳ ماه تاثیر داشته که خون من رو خوب نشون بده؟

سلام بیماری نرو فیبروماتوزین در آزمایش ازدواج مشخص میشود؟

سلام خیر در صورتی که بیماری مشابهی در خانواده وجود دارد می توانید بصورت زیر عمل کنید. می توانید آزمایشات انجام شده را به تلگرام کلینیک بفرستید و مشاوره ژنتیک دریافت کنید.

سلام آیا بیماری نرو فیبروماتوزین در آزمایش ازدواج مشخص میشود؟

سلام خیر

سلام خسته نباشین منو همسرم قلب عقد رفتیم ازمایش دادیم از نامزدم خون گرفتن ولی از من نه،بعدشم که رفتیم جواب رو بگیریم ندادن برگ رو گفتن اقا کم خونی داره باید عروس هم خون بده،منم رفتم دادم،نتیجه نهایی رو همسرم رف گرف،بهم گف گفتن خانومت مشکلی نداره توهم مشکل خاصی نداری کمبود اهن داری،میزان خونش هم ۱۵ بود،همش فکرم درگیره که نکنه خدای نکرده تالاسمی داشته باشه که از منم خون گرفتن؟ممکنه نتیجه ازمایش رو عوض کنن؟خیلی میترسم از سلامتی همسرم و از اینده بارداری و فلان،تورو خدا راهنماییم کنین ایا ممکنه جواب ازمایش رو عوض کنن مثلن نفهمم تالاسمی هس یا نه؟

با سلام و عرض خسته نباشید ممنونم از سایت خوبتون که بیشتر ترس و نگرانی‌هایم رو از بین برد. سوالی داشتم:اگر دختر عفونت معده داشته باشه در اینده خطری واسه بچه دار شدن هست؟؟

ببخشید من درجایی خوندم که پسر اگر ب منفی باشه با دختری که ای مثبت باشه به مشکل میخوره آیا درسته؟!

سلام صحیح نمی باشد.

با سلام برادر همسر بنده به بیماری دچار است که نباید چیزهایی از قبیل ویتامین سی و میوه هایی مثل نارنگی میل نماید چون به گفته پزشک ممکن است دچار سرطان معده شود. در این خصوص توصیه ای دارید؟ آیا باید اقدام خاصی نمود یا مشکلی وجود ندارد؟

سلام اسم بیماری چه می باشد؟ می توانید آزمایشات انجام شده را به تلگرام کلینیک بفرستید و مشاوره ژنتیک دریافت کنید.

با سلام. از ایشان پرسید و فرمودن نام بیماری مری بارتز ( Barrett’s esophagus ) می باشد. بابت پاسخ سریعتون متشکرم.

سلام. لیست مواد غذایی که نباید مصرف کنند مانند انواع ادویه جات بصورت فراوان غذای چرب و سیگار و موارد دیگر را در نظر داشته باشند. تغییر سبک زندگی و سبک خواب هم کمک کننده است. کمتر از ۱٪ موارد این حالت می تواند زمینه ساز سرطان مری باشد. روشهای تهاجمی دیگری نیز علاوه بر استفاده از داروهای اختصاصی وجود دارد. از پزشک معالج کمک بگیرید. و حتما تحت مراقبت مرتب باشند.

از پاسخگویی شما بسیار متشکرم. سوال بنده بیشتر مربوط به مشاوره قبل از ازدواج هست. با توجه به اینکه برادر ایشان این مشکل رو دارند آیا بجز آزمایشات معمول قبل از ازدواج، آزمایش دیگری نیز نیاز هست؟

سلام.برای ازدواج که از هر جهت خیال راحت باشه از لحاظ جسمی وروحی هر نوع معتادی باید چه نوع آزمایشی بدهن ۰ضمنا یک خانواده ۸نفره هستند که ۷پسر یک دختر ۳تا ازپسرها کم شنوا هستند من میخوام با پسر آخری ازدواج کنم که از لحاظ جسمی سالمه بعد از ازدواج مشکلی برایمان پیش نمیاد ۰ممنون

کم شنوایی می تواند ژنتیکی باشد. احتیاج به شجره فامیلی و بررسی خانواده است. برای مشاوره حتما اقدام کنید. امر مهمی مانند ازدواج رو باید در مشاوره حتما بررسی کرد.

سلام وقت بخیر تست کرونا قبل از ازدواج ضروری است یعنی کسی که آزمایش خون میده تست کرونا هم باید انجام بده؟

سلام خیر اجباری نیست.

آیادرآزمایش ازدواج hivمشخص میشود

سلام من دقیق متوجه نشدم میشه بگید اگه ازمایش منفی باشه راهی دیگر برای بچه دارشدن هم هست یا خیر لطفا جوابش را به ایمیلم بفرستید ممنون

سلام لطف کنید سوالاتی که اختصاصی هست با وسواس بیشتر و در مشاوره ژنتیک با پزشک مشاور مطرح کنید. در غیر اینصورت ممکن است که پاسخ کافی نباشد. در صورت دور بودن از محل کلینیک می توانید مشاوره تلفنی داشته باشید. برای مشاوره تلفنی می توانید وقت بگیرید. امید واریم که مشکلی وجود نداشته باشد.

سلام آیادرازمایش ازدواج بیماری hivبررسی میشودومشخص میکنه وبه فرداطلاع میدن

سلام وقت بخیر ببخشید اگر امکانش هست جواب سوالمو بدید خیلی فوریه.اگر یه نفر زگیل تناسلی داشته باشه توی ازمایش قبل از ازدواج مشخص میشه؟؟؟ لطفا اگر امکانش هست سریع جوابموبدید ممنون میشم ازتون

سلام در آزمایشهای اجباری مشخص نمی شود ولی بهتر است که هر دو نفر به این مساله آگاه باشند. و به هم اطلاع دهند.

سلام وقتتون بخیر بیماری صدفی برا ازدواج مشکلی پیش میاره؟ یا داخل آزمایش خون مشخص میشه ؟ممنون میشم جواب بدین

سلام خیر برای ازدواج مشکلی پیش نمی آید. البته داخل آزمایش خون هم دیده نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

دسته بندی مطالب :

ساوامگ

زنان

زیبایی

بیماری ها

سبک زندگی

سلامتی و ژنتیک

حتما بخوانید:

راهی كه باید برای رسمیت بخشیدن به ازدواج یك زوج طی كرد چندان دراز و پرپیچ و خم نیست. با این حال به كمی زمان نیاز دارد. یك هفته شاید كمترین زمانی باشد كه می‌توان برای آن درنظر گرفت. البته در مواقعی خاص ظرف 2‌روز هم می‌توان همه مراحل این كار را طی كرد. با این مراحل بیشتر آشنا شوید.گام شماره صفر: مشورتقبل از این که به توافق های اولیه برسید، در همان جلسات اول و حتی در طول دورانی که نامزدی و عقدتان را طی می کنید، باید با یک مشاور مجرب در ارتباط باشید. فکر نکنید که رفتن پیش مشاور ازدواج یک کار نمایشی و فرمالیته است. این توجیه که مگر قدیمی ها چطور ازدواج می کردند، حداقل در زمان فعلی جواب نمی دهد. ازدواج های امروزی بسیار پیچیده تر از ازدواج های قدیمی هستند. اولا چون آدم های امروز پیچیده تر شده اند و ثانیا چون الگوهای زندگی مشترک تغییر کرده، افراد سازشکاری کمتری دارند و دیگر مثل سابق تحمل شرایط دشوار را ندارند. از این مهم تر، با بزرگتر شدن جوامع آدم ها از هم فاصله بیشتری گرفته اند و شناخت پیدا کردن نسبت به یکدیگر به اندازه سابق آسان نیست. در دنیای پیچیده امروز که نرخ بیماری ها و اختلالات روانی هم بالاتر رفته، کمک گرفتن از یک متخصص دلسوز، دیندار و مجرب شرط عقل است. بنابراین از هزینه کردن در این باره نترسید و در تمام مراحل ازدواج تان با یک مشاور ارتباط داشته باشید. گام اول: دریافت نامه از محضراولین گام برای ثبت ازدواج انتخاب محضر است و مراجعه به این محضر ثبت ازدواج. در این مراجعه به همراه داشتن مدارك شناسایی زوجین و شناسنامه پدر زوجه الزامی است. مدارك را به همراه یك قطعه عكس 4* 3 به دفتردار تحویل دهید تا نامه‌ای دریافت كنید كه در آن زوجین به آزمایشگاه مورد نظر برای انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج معرفی می‌شوند. این نامه مهر و امضای محضر را دارد و یك قطعه عكس از زوجین بالای آن منگنه شده است. در این نامه جایی برای مهر و امضای آزمایشگاه گنجانده شده است. بدون داشتن این معرفی‌نامه، آزمایشگاه زوجین را نمی‌پذیرد. معمولا هر دفتر ثبت ازدواج بسته به موقعیت مكانی‌ای كه دارد زوجین را به نزدیك‌ترین آزمایشگاه معرفی می‌كند. گام دوم: مراجعه به آزمایشگاهمعرفی‌نامه محضر را به قسمت پذیرش تحول دهید و منتظر باشید تا نامتان اعلام شود. ناشتا بودن، شرط اولیه برای انجام آزمایش اعتیاد است كه با نمونه‌گیری از ادرار انجام می‌شود. هنگام این آزمایش، شما با دوربین مدار بسته تحت نظارت هستید تا تقلبی انجام ندهید. برای انجام آزمایش اعتیاد لازم است مواردی را رعایت كنید. ازجمله اینكه یك هفته قبل از انجام آزمایش از مصرف برخی از دارو‌ها خودداری كنید، مثل داروهای كدئین‌دار و مسكن‌های مخدر. ظاهرا مصرف داروی ویتامین ب كمپلكس هم در چند روز قبل از انجام آزمایش نتیجه آزمایش را با اختلال روبه‌رو می‌كند. اگر داروی خاصی هم مصرف می‌كنید حتما از قبل با پزشك خود مشورت كنید تا درصورت امكان، قبل از انجام این آزمایش، آن را استفاده نكنید. گام سوم: واكسن كزازسومین مرحله مخصوص خانم‌هاست؛ باید با راهنمایی مسئولان آزمایشگاه به اتاق واكسن مراجعه و به نوبت، واكسن كزاز را دریافت كنند. كسانی كه بیش از 10سال از تزریق این واكسن به بدنشان می‌گذرد باید این واكسن را دریافت كنند؛ هرچند به تمام افرادی كه برای انجام آزمایش‌های پیش از ازدواج به آزمایشگاه مراجعه می‌كنند تزریق این واكسن توصیه می‌شود.گام چهارم: آزمایش خونچهارمین خان مربوط به آقایان است؛ از آنها نمونه خون دریافت می‌شود تا 2بیماری خونی در آنها بررسی شود؛ هپاتیت و تالاسمی. تالاسمی خود 2نوع ماژور و مینور دارد و نوع آن در تعیین نتیجه آزمایش ازدواج تأثیر زیادی دارد. تالاسمی مینور نوعی كم خونی قابل درمان است و تالاسمی ماژور كم خونی بسیار شدید است كه قابل درمان نیست. نتیجه این آزمایش خیلی زود و در‌‌ همان روز مراجعه به آزمایشگاه آماده می‌شود و زوجین قبل از دریافت نامه به محضر، از آن مطلع می‌شوند. به زوجینی كه در خانواده و یا اطرافیانشان مواردی شامل بیماری‌ها و اختلال‌های ژنتیك دیده می‌شود توصیه می‌شود كه علاوه بر انجام آزمایش‌های معمول پیش از ازدواج، برای انجام آزمایش ژنتیك در كلینیك‌های مربوطه اقدام كنند.بد نیست بدانید که ازدواج‌های خویشاوندی در ایران منجر به افزایش بیماری‌های کمیاب و نادر ژنتیکی شده که این بیماری‌های نادر در بسیاری از مناطق دنیا شیوع ندارند زیرا در کشورهای اروپایی حدود چند صد سال است که ازدواج‌های فامیلی صورت نمی‌گیرد. بنابراین مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج بسیار اقدام مهمی است. گام پنجم: جلسه آموزشیزوجین برای اینكه با زندگی مشتركی كه پیش رو دارند بهتر آشنا شوند باید در جلسه آموزشی‌ای كه در آزمایشگاه برگزار می‌شود شركت كنند. این جلسه یك ساعته برای آقایان و خانم‌ها جداگانه برگزار می‌شود و در پایان این كلاس آموزشی، در مقابل نام شركت‌كنندگان در كلاس امضای تأیید جا می‌گیرد. افرادی كه ازدواج مجدد را تجربه می‌كنند از شركت در این كلاس‌ها معاف هستند. در پایان كلاس كتابچه یا جزوه‌ای مربوط به آموزش‌های قبل از ازدواج به زوجین داده می‌شود. گام ششم: نامه از آزمایشگاهقبل از ظهر نتیجه نهایی آزمایش‌ها مشخص می‌شود و در برگه ازدواج امضاهایی مربوط به انجام آزمایش اعتیاد، دریافت واكسن كزاز برای زوجه و نتیجه آزمایش خون زوج و تأییدیه شركت در جلسه آموزشی دیده می‌شود و مطلوب بودن همه این موارد را به محضرخانه اطلاع می‌دهد. نتیجه این آزمایش تنها برای مدت یك‌ماه اعتبار دارد و اگر در این مدت عقدتان را ثبت نكردید باید آزمایش تجدید شود. گام هفتم: ثبت ازدواجحالا باید دوباره به محضر مراجعه كنید؛ این بار برای ثبت رسمی ازدواج. البته این كار با تعیین وقت قبلی از محضر انجام می‌شود. اطلاعاتی مانند نوع عقد و مدت آن، میزان مهریه و شیربها، شروط عقد و… در زمان تعیین وقت از محضر باید به محضردار ارائه شود. روزی كه برای ثبت رسمی ازدواج به دفا‌تر ثبت مراجعه می‌كنید بعد از جاری شدن خطبه عقد و اعلام شرط و شروط ازدواج، باید دفتر بزرگ محضر را به همراه دفترچه‌ای كه در اختیار شما قرار می‌دهند امضا كنید. تعداد این امضا‌ها كم نیست و هر كدام درباره موضوع خاصی است كه باید قبل از امضا با دقت بخوانید. اگر بین خانواده‌های دوطرف در زمان خواستگاری توافقی كتبی انجام شده باشد لازم است این اسناد هم قبل از جاری شدن عقد به محضر ارائه شود. گام هشتم: دریافت عقدنامهبسته به شلوغی و یا خلوتی محضردار مورد نظر، از 3 تا 10 روز طول می‌كشد تا عقدنامه رسمی زوجین آماده شود و اطلاعات درج‌شده در آن در اسناد رسمی به ثبت برسد و عقد، جنبه رسمی پیدا كند. ثبت عقد در شناسنامه هم توسط‌ همان محضر انجام می‌شود و برای این كار هم مدت زمانی را باید درنظر گرفت. حالا دیگر عقدنامه هم به دست‌تان رسیده و ازدواج، رسمیت پیدا كرده است. نخستین كاربرد این عقدنامه این است كه به وسیله آن می‌توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام كنید. این وام كم بهره‌ترین وامی است كه بانك‌ها پرداخت می‌كنند. برای همین هم متقاضیان زیادی دارد. این نكته را به‌خاطر داشته باشید كه تنها تا 6‌ماه پس از تاریخ تنظیم و صدور عقدنامه امكان دریافت وام ازدواج را دارید.منبع:همشهری آنلاین، سلامت

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!

ازدواج چگونه انجام میشود؟


دانستنی های سلامت واژن

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مشاوره تلفنی طلاق


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

برگه ای که از
طرف محضر به عروس و داماد داده می‌شود تا بعد از آزمایش‌های اولیه برای عقد اقدام
کنند را یک هزینه‌ی اضافی برای ازدواج می‌بینند، در حالی که اگر به این آزمایش‌ها
توجه بیشتری شود، مشکلات بارداری و خطرات ناشی از ایدز را تا میزان قابل توجهی می‌تواند کاهش دهد.​

ازدواج چگونه انجام میشود؟

دختر و پسری که
تصمیم آنها مبنی بر ازدواج می ​شود، قبل از آنکه به عنوان زن و شوهر رسمی همدیگر
قرار بگیرند، باید مراحل پزشکی تحت آزمایش‌های ازدواج انجام دهند.
دو فردی که همدیگر ار برای ازدواج انتخاب می‌کنند، قبل از مراجعه به آزمایشگاه‌ها
که یک اجبار قبل از عقد کردن می‌باشد، در ابتدا باید اگر دچار بیماری یا مشکلی در
سلامت خود هستند، صادقانه آن را برای هم بازگو کنند، در غیر این صورت این آزمایش‌ها تا حدودی میتواند وضعیت جسمانی
افراد را مشخص کند.

چنانچه زوج جوان بخواهند آزمایش HIV
بدهند برای کاهش هزینه می‌توانند به کلینیک‌های مثلثی که زیر نظر مستقیم مراکز
بهداشت فعالیت می‌کنند بروند. این مراکز به صورت رایگان، بدون پرسیدن مشخصات فردی
و تنها با دادن یک کد به فرد، آزمایش HIV و سایر آزمایش‌های مقاربتی را انجام می‌دهند.

وقتی زوجین به دفترخانه برای تعیین زمان عقد مراجعه می‌کنند به آنها یک معرفینامه
داده می‌شود تا با در دست داشتن آن به آزمایشگاه‌های مخصوص و معتبری که لیست آن ها
در دفترخانه موجود است مراجعه کنند. این آزمایش‌ها شامل بررسی اعتیاد و تالاسمی می‌شود و در کنار آن تزریق واکسن کزاز برای خانم هم انجام
می‌شود. چنانچه مسئولان آزمایشگاه تشخیص بدهند که فرد نیاز به انجام آزمایش‌های
دیگری دارد، او را به مراکز دیگری ارجاع می‌دهند تا بررسی‌های تخصصی تر انجام
شود. این آزمایش‌ها از زمان صدور تنها یک ماه اعتبار دارند و در صورتی که زوجین بعد از گذشت یک
ماه برای انجام عقد مراجعه کنند باید دوباره این آزمایش‌ها را انجام بدهند.

 

 

  گروه خونی عروس و داماد چه می‌گوید؟

گروه خونی هیچ
ربطی به ازدواج ندارد اما ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور
از اینکه می‌گویند “گروه خون عروس و داماد به هم نخورده” چیست؟ باید گفت این
اصطلاح، اشاره به برخی ​نتایج که در آزمایشات قبل از عقد مشخص می‌شود، دارد. 

وقتی یکی از طرفین در سوابق خود و یا اقوام خود یکی از بیماری‌هایی که از طریق ژن
منتقل می‌شود(مثل تالاسمی) وجود داشته باشد با انجام آزمایشات خونی بررسی می‌کنند
که چقدر احتمال ابتلای فرزند آنها به آن بیماری‌ها وجود دارد چنانچه این احتمال
بالا باشد به آنها توصیه می‌شود که عقد نکنند و به آنها درباره عواقب
بچه دار شدنشان

هشدار ​می‌دهند.

علاوه براین کسانی که دارای تالاسمی مینور هستند چنانچه با فرد دیگری که او هم
مبتلا به تالاسمی مینور است عروسی کنند ۲۵ درصد احتمال
دارد که فرزندان آنها مبتلا به تالاسمی ماژور بشود. تالاسمی مینور دارای هیچ علامت
خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد فرد مبتلا به تالاسمی مینور نیز
از نظر ظاهری کاملا سالم است و وصلت او با افراد سالم هیچ عواقبی ندارد اما تالاسمی
ماژور یک بیماری حاد است و نیاز به درمان دارد و مشکلات و هزینه های زیادی را به
دنبال خواهد داشت. لذا چنانچه در آزمایش خون قبل از عقد معلوم شود که هردو طرف تالاسمی مینور
دارند، آزمایشات تکمیلی دیگر به همراه مشاوره ژنتیکی برای آنها انجام خواهد شد و به
آنها درباره عواقب بچه دار شدنشان هشدار داده می‌شود.


  آزمایش‌های دلهره آور

علاوه بر این
آزمایش‌ها، دو آزمایشی که بسیاری از زوجین در اول مسیر از آن سر باز می‌زنند،
آزمایش ژنتیک برای افرادی که دچار مشکل هستند و همچنین ازدواج‌های فامیلی و آن هم
به علت هزینه‌ی بالایی که دارد و همچنین آزمایش ایدز در پیش از ازدواج که اگر صورت بگیرد یک توهین
به دو طرف محسوب می‌شود.​
صداقت رئیس اداره‌ی ایدز وزارت بهداشت اظهار داشت: بیماری ایدز دارای یک دوره‌ای بوده
که ممکن است افراد آزمایش دهند ولی نتیجه آزمایش آنها حکایتی از ابتلایشان نداشته باشد،
بنابر این آزمایش اجباری ایدز هیچ تاثیری در کنترل ویروس اچ.آی.وی ندارد و افرادی
که احساس می‌کنند به
دلیل شرایط خاص یا انجام رفتارهای پر خطر احتمال ابتلا به ایدز را دارند، باید نسبت
به آزمایش به صورت داوطلبانه اقدام کنند.
وی همچنین اشاره می‌کند که: تاكید ما در مورد ایدز، اطلاع‌رسانی و آموزش است، بنابراین مشاوره قبل از ازدواج برای آگاهی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بسیار
موثر است.» رییس اداره ایدز با اشاره به توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت درباره
آزمایش ایدز، تصریح می‌كند: «بنابر دستور سازمان جهانی بهداشت، آزمایش
ایدز باید داوطلبانه و محرمانه باشد و برای پیشگیری از این بیماری مهم‌ترین اقدام
اطلاع‌رسانی است.»

گرچه انجام
آزمایش HIV
اگر چه کار خوبی به نظر میرسد ولی نمی‌تواند دلیلی برای تضمین 100 در صدی عدم
ابتلای فرد باشد چرا که این ویروس وقتی وارد بدن می‌شود تا چندین ماه می‌تواند به
حالت مخفی در بدن باقی بماند بدون اینکه چیزی در آزمایش مشخص شود به چنین
حالتی دوره پنجره ای می‌گویند.​

آزمایش‌های HIV می‌توانند تنها وضعیت حدود 3 تا 6 ماه قبل فرد را نشان بدهند و در صورت انجام رفتار
پر خطر قبل از آزمایش، مثلا یک روز قبل از آزمایش معمولا هیچ چیزی در آزمایش مشخص
نمی‌شود و نتیجه آزمایش منفی کاذب خواهد بود. به همین دلیل برای اینکه خیالتان راحت شود باید به شناخت کافی از فرد برسید و تحقیقات لازم را در رابطه با پیشینه
فرد انجام بدهید.​
علاوه بر آزمایش‌های پیش از ازدواج، یک کلاس آموزش‌های جنسی زناشویی برای همسران
برگزار می‌شود، که در برخی از مراکز به صورت تفکیک شده و در مراکزی به صورت مختلط
این آموزش‌ها را در نیم ساعت به زوجین آموزش می‌دهند. اما آیا دختر و پسری که تاکنون رابطه‌ی جنسی
نداشته‌اند با صرف نیم ساعت زمان همه اطلاعات را کسب می‌کنند؟ و آیا در چنین
فضاهایی می‌توانند سوالات نادانسته خود را بپرسند؟ بهتر است در ارتباط با این
آموزش‌های پیش از ازدواج کلاس‌های مفیدتری برای زوجین برگزار شود تا آنها با آگاهی بیشتر وارد زندگی
زناشویی خود شوند و در نتیجه اختلافات ناشی از مسائل جنسی در زندگی کاهش یابد.

 ​​​​​​



خانه » قبل از ازدواج » صفر تا صد آزمایش قبل ازدواج؟ + لیست کامل آزمایش های پیش از ازدواج

دختر و پسری که تصمیم دارند تا ازدواج کنند، می‌بایست از جنبه خونی مشکلی نداشته باشند. آزمایش قبل ازدواج از جمله مراحلی هستند که زوجین پس از رسیدن به توافق‌های اولیه، می‌بایست انجام دهند. کاهش احتمال وقوع بیماری در فرزندان، دلیل انجام دادن آزمایش‌ قبل ازدواج است. ما در این پست از شادیما تصمیم داریم تا هر اطلاعاتی را که باید درباره تمامی آزمایش‌های پیش از ازدواج (آزمایش‌های اجباری و آزمایش‌های اختیاری قبل از ازدواج) بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

اشتباه نکنید! آزمایش‌های خونی پیش از ازدواج برای شناسایی گروه خونی شما و شخص دوم زندگی‌تان نیست. می‌دانیم در صورتی که سازگاری خونی وجود داشته باشد، خطرات مربوط به حاملگی گریبان گیر روابط شما خواهد بود. باید این موضوع را بدانید که ازدواج فردی از یک گروه خونی با یک گروه خونی دیگر، کاملا بدون مانع است و مشکلی در پیوند زناشویی وجود ندارد. یکی از اشتباهات دیگری که برای آزمایش‌های خونی پیش از ازدواج وجود دارد، پی بردن به وجود وابستگی یا عدم وابستگی به فرد مقابل است. در صورتی که اهمیت آزمایش ازدواج به این مسائل نیست.

در اکثر کشورهای دنیا،  تشخیص بیماری‌هایی مثل سیفلیس و سرخجه در آزمایش قبل از ازدواج بسیار اهمیت دارد. در کشورهای معدودی هم آزمایش ایدز انجام می‌شود. در کشور ما، ایران، انجام آزمایش‌های خونی تالاسمی و سیفلیس اجباری است. علت انجام آزمایش سیفلیس، تشخیص ابتلا بودن فرد در دوره سوم این بیماری است. اگر فرد بیمار بود، یا باشد، با راهکارهای ارائه شده درمان می‌شود و از انتقال بیماری او به همسر آینده‌اش جلوگیری خواهد شد. در نهایت، موانع شیوع این بیماری از طریق فرد دیگر محقق می‌شود. علاوه بر این، جلوگیری از ابتلا به سیفلیس در خانم‌ها می‌تواند جنین را از خطرات احتمالی دور نگه دارد. نگران نباشید، در صورت وجود هر گونه عفونت، افراد پیش از ازدواج درمان می‌شوند.ازدواج چگونه انجام میشود؟

به دلیل اهمیت خیلی زیاد نتیجه آزمایش معمولا توصیه می شود تا قبل از هر کاری ابتدا از این قضیه مطمئن شده و سپس به رسمی کردن پیوندتان فکر کنید. برای اینکه بتوانید آزمایش دهید می بایست به یک دفتر ازدواج مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی و شناسنامه خود برگه معرفی به مراکز آزمایش را دریافت کنید. در این مرحله شما حتی نیازی به محرمیت هم نخواهید داشت.

تحویل دادن مدارک شناسایی زوجین، کپی شناسنامه پدر دختر و یک قطعه عکس 4*3 همان مدارکی هستند که به محضردار تحویل می‌دهید و نامه را دریافت می‌کنید. این نکته را بدانید که مراجعه به محضر برای انجام آزمایش‌های ازدواج الزامی است. چرا که بدون نامه ، امکان انجام آزمایش وجود ندارد. به طور معمول، زوجین به نزدیک ترین آزمایشگاه ارجاع داده می‌شوند.

بعضی از آزمایش‌های پیش از ازدواج ضروری هستند. در لیست زیر می‌توانید آزمایشات ضروری قبل از ازدواج را ببینید و دلیل یا دلایل انجام آن‌ها را بدانید.

آمارهای طلاق در کل کشور نشان می‌دهد که اعتیاد اولین دلیل فروپاشی خانواده‌های نوپای ایرانی بوده است. از همین رو، نتایج آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج، یک امر مهم تلقی می‌شود و همه زوج‌ها این آزمایش را انجام می‌دهند. نتیجه آزمایش اعتیاد ازدواج با گرفتن نمونه ادرار از هر دو فرد مشخص می‌شود.

خوب است بدانید که برای پی بردن به تقلبی بودن یا نبودن این آزمایش اجباری، شما باید در محیطی که مجهز به دوربین مدار بسته است، نمونه ادرار خود را تهیه کنید یا اینکه قبل از ورود به محل انجام اینکار توسط اپراتور بررسی می شوید. پس به نتایج این آزمایش اطمینان داشته باشید که همه چیز از روی اصول انجام خواهد شد. در بررسی‌هایی که از نمونه‌های ادرار انجام می‌شود، تنها مخدرهای تریاک تشخیص داده می‌شود و سایر آلودگی‌های اعتیاد مشخص نمی‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف قرص‌های کدیین دار در روزهای نزدیک به آزمایش ازدواج، سبب مثبت شدن نتایج آزمایش اعتیاد می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حداکثر 72 ساعت پیش از انجام آزمایش اعتیاد، شربت یا قرص‌های کدیین دار مصرف نکنید.

همچنین برخلاف گفته خیلی از افراد برای انجام آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج، الزامی برای ناشتا بودن وجود ندارد.

تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که به عنوان شایع ترین بیماری‌های ژنتیکی در بین انسان‌ها شناخته می‌شود. فردی که به تالاسمی مبتلا است، به شدت کم خون می‌باشد. ضرورت انجام آزمایش‌ خونی پیش از ازدواج به عدم ابتلا به تالاسمی بازمی‌گردد. نتیجه آزمایش تالاسمی هم از طریق بررسی نمونه‌های خونی افراد امکان پذیر خواهد بود.

این بیماری، افراد را به دو دسته مینور و ماژور تقسیم می‌کند. فردی که مینور است، به ظاهر سالم است اما در حقیقت یک عامل از بیماری را در سلول‌های بدن خود دارد. این فرد قادر است تا با افراد سالم ازدواج کند و این مانعی برای ازدواج آن‌ها نیست، ولی در صورتی که دو فرد مینور با هم ازدواج کنند، 25 درصد این احتمال می‌رود تا فرزند آن‌ها ماژور باشد و این ازدواج توصیه نمی شود چون فرد مبتلا به ماژور باید بطور مرتب خون تزریق کند.

دلیل اجباری بودن آزمایش تالاسمی پیش از ازدواج این است که تالاسمی یک بیماری ارثی است. مغز استخوان این افراد، قادر به تولید هموگلوبین نیست و از همین رو مقدار هموگلوبین در بدن کافی نیست.

لطفا توجه کنید. اگر دو فرد مینور باهم ازدواج کنند در هر بارداری خود 50 درصد احتمال دارد تا فرزندشان مینور باشد، 25 درصد احتمال ماژور وجود داشته و فقط 25 درصد احتمال دارد فرزند سالمی داشته باشند پس در انجام این آزمایش اصلا کوتاهی نکنید.

سیفلیس یک بیماری بسیار خطرناک است که در دسته بیماری‌های مقاربتی وجود دارد. در روند شیوع این بیماری مقاربتی، سه دوره وجود دارد که متخصصان بیان کرده اند دوره سوم آن از همه خطرناک تر است. دلیل خطرناک بودن این دوره، بالا بودن میزان مرگ و میر افرادی است که در دوره سوم سیفلیس از این عارضه رنج می‌برده اند. در رابطه با دوره سوم ابتلا به سیفلیس باید بدانید که به طور متوسط 10 الی 20 سال پس از شروع بیماری، نشانه‌های آن ظاهر خواهند شد، پس مراقب باشید.

آزمایش VDRL از آن‌جا پر اهمیت تلقی می‌شود که می‌تواند نشان دهد که شما، همسر آینده‌ و فرزندتان، دور از سیفلیس هستند یا نه. مطالعات تخصصی نشان داده است که سیفلیس می‌تواند از مادر به جنین منتقل شود. هنگامی که سیفلیس از مادر به جنین منتقل شد، دندان‌های فرزند این خانواده تا سن 20 سالگی تغییر شکل می یابد.همچنین کدورت قرینه و ضایعه شنوایی مزمن باعث می‌شود که نسل آینده از نابینایی و ناشنوایی رنج ببرد.

با توجه به توضیحاتی که درباره آزمایش VDRL بیان کردیم، نتایج این آزمایش برای هر دو فرد اهمیت دارد. پس از مشخص شدن نتایج این آزمایش، چنانچه یکی از افراد به سیفلیس مبتلا بود، می‌بایست دوره درمان را بطور کامل انجام دهند تا در پایان آن، مجوزی از سوی محضر برای تایید بر سلامتی فرد صادر شود.

این آزمایش برای تمامی مردان ضروری و برای خانم هایی که ازدواج مجدد دارند اجباری است که در آژمایش خون شما مشخص می شود.

آزمایش ایدز و آزمایش ژنتیک غربالگری همان آزمایش‌های اختیاری قبل از ازدواج هستند. در گذشته انجام آزمایش‌های ژنتیکی متداول نبود. اما چند وقتی است که آزمایش‌های ژنتیکی پیش از ازدواج برای افراد و خانواده‌های‌شان مهم تلقی شده است. انجام آزمایش‌های ژنتیک کاملا اختیاری است و اصلا اجباری برای آن‌ها وجود ندارد.

بطور معمول، زوج‌هایی که نسبت خانوادگی دارند و سابقه شیوع بیماری ارثی در خانواده‌شان وجود دارد، تمایل بیشتری برای انجام آزمایش‌ غربالگری ژنتیک دارند. البته گفته می‌شود که مشاوران ازدواج نیز توصیه می‌کنند در زوج‌هایی که رابطه خانوادگی دارند، انجام آزمایش‌های ژنتیکی ضرورت دارد.

دلیل دوم انجام آزمایش‌های ژنتیکی، ازدواج در سنین نامناسب است. برای مثال، خانم‌هایی که سن کمتر از 18 سال  یا خانم‌هایی که سن بیشتر از 33 سال دارند، نتایج آزمایش ژنتیک برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. مشورت کردن با متخصص ژنتیک برای ازدواج در بازه سنی‌های گفته شده، خیلی بهتر است تا لزوم انجام آزمایش ژنتیک مشخص شود.

دلیل سوم تمایل زوجین برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی، وجود بیماری‌های ژنتیکی در بستگان یکی از خانواده‌های دو طرف است. تجربه نشان داده است که مراجعه به پزشک در این مواقع، می‌تواند شما و همسر آینده‌تان را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های پیش رو نجات دهد.

روند روبه‌رشد شیوع بیماری ایدز، افراد را به انجام آزمایش ایدز پیش از ازدواج متمایل کرده است. در ابتدای مقاله صفر تا صد آزمایش‌های خونی را بیان کردیم که آزمایش ایدز یک آزمایش اختیاری است و کاملا به خواسته هر دو فرد بازمی‌گردد. اما در صورت داشتن ارتباط‌های پر خطر پیشنهاد می‌کنیم که آزمایش ایدز پیش از ازدواج را انجام بدهید.

برخی از متخصصان ایدز بر این باور هستند که این آزمایش‌، احتمال صد در صدی وجود ایدز را مشخص نمی‌کنند. دلیل این گفته به ویروس ایجاد کننده  ایدز بازمی‌گردد. ویروس HIV یا همان ویروس ایدز وقتی وارد بدن فرد می‌شود، ممکن است تا ماه‌ها اثری از حضور خود نشان ندهد. حتی گفته می‌شود که آزمایشات اثری از حضور ایدز در بدن افراد در این مدت نشان نمی‌دهند. یک دلیل دیگر برای استناد نکردن به آزمایش ایدز پیش از ازدواج، نشان ندادن وضعیت بیمار در یک هفته یا یک ماه پیش است. در واقع آزمایش ایدز، وضعیت افراد را در 3 الی 6 ماه قبل را نشان می‌دهد.

بعد از انجام آزمایش اعتیاد (هر دو) و آزمایش خون (مرد) زوجین برای انجام مشاوره به اتاق مشاور مراجعه می کنند که حدودا یک الی دو ساعت طول می کشد. همچنین در صورت نیاز به خانم یک واکسن کزاز تزریق می شود.

بدیهی است که مشاوره جزو آزمایش‌های خونی پیش از ازدواج نیست. اما برای هر زوجی، این مشاوره اجباری است. در مشاوره ازدواج مفاهیمی چون دانش بهداشتی دو فرد در کنار هم، مسائل مرتبط با بارداری و ازدواج بیان می‌شود. هیچ شکی نیست که سرفصل‌ها و مطالب این دوره کوتاه آموزشی برای زندگی بهتر و سالم تر هر دو فرد کمک کننده است. اما دقت داشته باشید که از همه بیشتر، خودتان باید به فکر سلامت خانواده‌تان باشید و برای کسب اطلاعات به دنبال منابع آموزشی معتبر بروید.

واکسن کزاز جزو آزمایش‌های پیش از ازدواج نیست. اما چون با مراجعه به آزمایشگاه باید این واکسیناسیون را انجام بدهید، این را وظیفه خودمان دانستیم تا اهمیت انجام این امر را برای شما روشن تر کنیم. ابتلا به کزاز نشئت گرفته از وجود یک نوع باکتری در بدن افراد است. فعالیت شدید و محکم اعصاب حرکتی و انقباض دشوار ماهیچه‌ها از نشانه‌های ابتلا به کزاز می‌باشد.

به احتمال زیاد، هنگامی که اول دبیرستان بوده اید، واکسن کزاز را تزریق کرده اید. در صورتی که بیش از 10 سال از زمان تزریق واکسن کزاز گذشته باشد، حتما باید واکسن کزاز را بزنید. در غیر این صورت، نیازی به انجام واکسیناسیون کزاز نیست و آزمایشگاه تاییدیه را صادر می‌کند.

سلام ایا تو ازمایش خون قبل ازدواج بارداری دختر مشخص میشه؟

موقعی که ما رفتیم فقط از همسرم خون گرفتن و من فقط واکسن کزاز زدم
فک نکنم

سلام یکی از راه های تشخیص بارداری از ادرا هست پس مشکلی نیست نگران نباش عزیزم.البته ادرار فقط برای تشخیص اعتیاد نه چیز دیگه.

امروز فقد از من خون کشیدن

در آزمایشهای قبل ازدواج، یائسه بودن خانم هم مشخص میشه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ازدواج چگونه انجام میشود؟

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه مراحل ازدواج
طی کردن راه رسمی کردن ازدواج برای عروس و داماد خیلی راه دور و درازی نیست. فقط نیازمند آن است عروس و داماد کمی حوصله به خرج دهند و زمان مناسبی را صرف این امر نمایند.کوتاهترین و کمترین زمانی که می توان برای این امر در نظرگرفت یک هفته است. البته در مواقعی که بسیار خاص است طی دو روز هم می توان این امر را انجام داد.
مشورت قدم اول است.
طی جلسات  اول و طی دورانی که نامزدی و عقدتان می گذرد، پیش از آنکه به توافق های اولیه برسید با مشاوری با تجربه در ارتباط باشید.عده ای تصور می کنند ازدواج نیازی به مشاوره ندارد و تصورشان بر آن است که مگر خانواده های قدیم چگونه ازدواج می کردند.درست است که ازدواج های قدیم نیازی به مشاور نداشته است اما افراد قدیمی سازشکاری بیشتری داشته اند و تحمل سختی هایشان بالا بوده است. جوانان امروزی سازشکاری کمتری دارند و تاب تحمل شرایط دشوار را ندارند.یکی از عللی که موجب سازشکاری کمتری شده است، تغییر الگوهای مشترک زندگی است.شناخت پیدا کردن در مورد اشخاص با توجه به بزرگتر شدن جوامع، مثل قبل راحت نیست.خصوصا در حال حاضر که آمار بیماری ها و اختلالات روانی نیز بالاتر رفته، شرط عقل راهنمایی از شخصی دلسوز و با تجربه و دیندار است.در این مورد خساست را کنار بگذارید و از هزینه کردن برای مشاوره اجتناب نورزید.
اخذ نامه از محضر نخستین گام است.
پس از اخذ نامه از محضر قدم اول به همراه داشتن مدارک شناسایی زوجین و شناسنامه پدر زوجه است که الزامی میباشد.همراه عکسی 3*4 مدارکتان را به دفتردار بدهید تا معرفی نامه ای برای انجام آزمایش های پیش از ازدواج برایتان صادر کند.نامه فوق دارای مهر و امضای محضر می باشد و برای مهر وامضای آزمایشگاه محلی مخصوص وجود دارد.در صورت عدم داشتن این معرفی نامه آزمایشگاه از پذیرش زوجین معذور است.با توجه به موقعیت مکانی که هر دفتر ثبت ازدواج دارد، زوجین را به نزدیک ترین آزمایشگاه ارجاع می دهد.
مراجعه به آموزشگاه قدم دوم می باشد.
بعد از تحویل معرفی نامه آموزشگاه، بایستی صبر کنید تا نامتان اعلام گردد.شرط اولیه برای انجام آزمایش اعتیاد ناشتا بودن است که توسط نمونه گیری از ادرار مشخص می شود.داروهای کدئین دار و مسکن های مخدر از داروهایی است که استفاده از آنها یک هفته پیش از انجام آزمایش ممنوع است.گویا داروی ب کمپلکس هم چندروز پیش ازانجام آزمایش سبب اختلال در نتیجه آزمایش می شود.حتما در صورتی که داروی خاصی را استفاده می کنید با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت امکان قبل از انجام آزمایش آن را استفاده نکنید.
واکسن کزاز سومین قدم است.
این مرحله ویژه خانم هاست.پس از این مرحله خانم ها با راهنمایی مسئولان آزمایشگاه به اتاق واکسن مراجعه کرده و بعد از دریافت واکسن کزاز، این واکسن را می زنند.اشخاصی که بیشتر از 10 سال ازتزریق این واکسن به بدنشان می گذرد، بایستی این واکسن را دریافت نمایند.با این وجود به کلیه اشخاص تزریق این واکسن سفارش می شود.
آزمایش خون مرحله چهارم است.
این آزمایش برای آقایان است.برای بررسی دو بیماری خونی هپاتیت و تالاسمی از آقایان 2 نمونه خونی گرفته می شود.تالاسمی ماژور و مینور از انواع بیماری تالاسمی است و نوع آن از اهمیت ویژه ای در تعیین نتیجه ازدواج دارد.تالاسمی ماژور کم خونی شدید غیر قابل درمان است و تالاسمی مینور کم خونی قابل درمان می باشد.زوجین پیش از دریافت نامه به محضر و همان روز آزمایش از این نتیجه آگاه می شوند.انجام آزمایش های ژنتیک در کلینیک های مربوطهبرای آن دسته از اشخاصی که در خانواده یا اطرافیانشان بیماری ژنتیکی وجود داشته است توصیه می شود.
عاملی که سبب بیشتر شدن بیماری های کمیاب و نادر ژنتیکی شده اند که در بیشتر مناطق دنیا شیوع ندارند، ازدواج های فامیلی در ایران است.چرا که ازدواج های فامیلی حدودا چند صد سال است که صورت نمی پذیرد.از مشاوره ژنتیک قبل از ازدواجتان غافل نشوید.
پنجمین قدم جلسه آموزشی می باشد.
بایستی زوجین درجلسه آموزشی که قبل از ازدواج برگزار می شود شرکت نمایند.برای خانم ها و آقایان جلسه ای یک ساعته برگزار می شود که بایستی شرکت کنندگان در اتمام کلاس امضایشان را کنار نامشان ثبت نمایند.اشخاصی که ازدواج مجدد می کنند نیازی به شرکت در این کلاس ها ندارند. در انتهای کلاس کتابچه ای مرتبط با آموزش های پیش از ازدواج به زوجین می دهند.

ششمین قدم اخذ نامه از آزمایشگاه است.
نتیجه پایانی آزمایش ها قبل از ظهر مشخص می شود و امضاهایی مربوط به انجام آزمایش اعتیاد، دریافت واکسن کزاز و نتیجه آزمایش خون و تاییدیه شرکت در کلاس آموزشی بررسی می شود و کلیه موارد فوق به اطلاع محضر می رسد.اعتبار آزمایشات فوق یک ماه است ودر صورت ثبت نکردن عقدتان بایستی مجددا آزمایشتان تکرار شود.
هفتمین قدم ثبت ازدواج است.
با تعیین وقت قبلی بایستی برای ثبت رسمی ازدواجتان مجددا به محضر مراجعه نمایید.مهریه و شیربها، نوع عقد و مدت آن و شروط عقد و… هنگام تعیین وقت از محضر بایستی به محضردار ارائه شود.پس از جاری شدن شرط و شروط ازدواج و جاری شدن خطبه عقد، در روزی که برای ثبت رسمی به محضر مراجعه کردید،دفترچه ای را به همراه دفتر بزرگ محضر در اختیارتان می گذارند که امضا نمایید.این مرحله دارای امضاهای زیادی است که هریک دربر دارنده ی موضوعی خاص هستند.
دریافت عقدنامه قدم هشتم است.
3تا10 روز طول می کشد تا عقدنامه با توجه به شلوغی یا خلوتی محضردار موردنظر، عقدنامه زوجین آماده شود و اطلاعات درج شده در اسناد رسمی ثبت شود و جنبه رسمی پیدا کند.مدت زمان زیادی را بایستی برای ثبت عقد در شناسنامه توسط همان محضر در نظر بگیرید.اکنون عقدنامه تان به دست شما رسیده و ازدواجتان رسمیت پیدا کرده است.
وام ازدواج را می توان به کمک این عقد نامه تهیه نمود.این وام به علت اینکه کم بهره ترین وام است از متقاضیان بسیاری برخوردار است.تا 6 ماه بعد از تاریخ تنظیم و صدور عقدنامه امکان دریافت وام ازدواج برایتان فراهم است.

ازدواج چگونه انجام میشود؟

 

 

 

 

 

© 2021 Shadito.com

سیر تا پیاز ازدواج مقاله‌ای است که در سایت همشهری آنلاین برای بیان مراحل ثبت ازدواج آورده است. این مراحل از مشورت و دریافت نامه از محضر شروع شده و تا ثبت ازدواج و دریافت عقدنامه ادامه دارد. برای مطالعه کاربران عزیز این مقاله عینا آورده می‌شود. دفتر ازدواج 4 تهران

 

 

راهی که باید برای رسمیت بخشیدن به ازدواج یک زوج طی کرد چندان دراز و پرپیچ و خم نیست. با این حال به کمی زمان نیاز دارد. یک هفته شاید کمترین زمانی باشد که می توان برای آن درنظر گرفت. البته در مواقعی خاص ظرف 2 روز هم می توان همه مراحل این کار را طی کرد. با این مراحل بیشتر آشنا شوید.ازدواج چگونه انجام میشود؟

 

قبل از این که به توافق های اولیه برسید، در همان جلسات اول و حتی در طول دورانی که نامزدی و عقدتان را طی می کنید، باید با یک مشاور مجرب در ارتباط باشید. فکر نکنید که رفتن پیش مشاور ازدواج یک کار نمایشی و فرمالیته است. این توجیه که مگر قدیمی ها چطور ازدواج می کردند، حداقل در زمان فعلی جواب نمی دهد. ازدواج های امروزی بسیار پیچیده تر از ازدواج های قدیمی هستند. اولا چون آدم های امروز پیچیده تر شده اند و ثانیا چون الگوهای زندگی مشترک تغییر کرده، افراد سازشکاری کمتری دارند و دیگر مثل سابق تحمل شرایط دشوار را ندارند. از این مهم تر، با بزرگتر شدن جوامع آدم ها از هم فاصله بیشتری گرفته اند و شناخت پیدا کردن نسبت به یکدیگر به اندازه سابق آسان نیست. در دنیای پیچیده امروز که نرخ بیماری ها و اختلالات روانی هم بالاتر رفته، کمک گرفتن از یک متخصص دلسوز، دیندار و مجرب شرط عقل است. بنابراین از هزینه کردن در این باره نترسید و در تمام مراحل ازدواج تان با یک مشاور ارتباط داشته باشید.

اولین گام برای ثبت ازدواج انتخاب محضر است و مراجعه به این محضر ثبت ازدواج. در این مراجعه به همراه داشتن مدارک شناسایی زوجین و شناسنامه پدر زوجه الزامی است. مدارک را به همراه یک قطعه عکس 4* 3 به دفتردار تحویل دهید تا نامه ای دریافت کنید که در آن زوجین به آزمایشگاه مورد نظر برای انجام آزمایش های قبل از ازدواج معرفی می شوند. این نامه مهر و امضای محضر را دارد و یک قطعه عکس از زوجین بالای آن منگنه شده است. در این نامه جایی برای مهر و امضای آزمایشگاه گنجانده شده است. بدون داشتن این معرفی نامه، آزمایشگاه زوجین را نمی پذیرد. معمولا هر دفتر ثبت ازدواج بسته به موقعیت مکانی ای که دارد زوجین را به نزدیک ترین آزمایشگاه معرفی می کند.

 

معرفی نامه محضر را به قسمت پذیرش تحول دهید و منتظر باشید تا نامتان اعلام شود. ناشتا بودن، شرط اولیه برای انجام آزمایش اعتیاد است که با نمونه گیری از ادرار انجام می شود. هنگام این آزمایش، شما با دوربین مدار بسته تحت نظارت هستید تا تقلبی انجام ندهید. برای انجام آزمایش اعتیاد لازم است مواردی را رعایت کنید. ازجمله اینکه یک هفته قبل از انجام آزمایش از مصرف برخی از دارو ها خودداری کنید، مثل داروهای کدئین دار و مسکن های مخدر. ظاهرا مصرف داروی ویتامین ب کمپلکس هم در چند روز قبل از انجام آزمایش نتیجه آزمایش را با اختلال روبه رو می کند. اگر داروی خاصی هم مصرف می کنید حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید تا درصورت امکان، قبل از انجام این آزمایش، آن را استفاده نکنید.

 

سومین مرحله مخصوص خانم هاست؛ باید با راهنمایی مسئولان آزمایشگاه به اتاق واکسن مراجعه و به نوبت، واکسن کزاز را دریافت کنند. کسانی که بیش از 10سال از تزریق این واکسن به بدنشان می گذرد باید این واکسن را دریافت کنند؛ هرچند به تمام افرادی که برای انجام آزمایش های پیش از ازدواج به آزمایشگاه مراجعه می کنند تزریق این واکسن توصیه می شود.

چهارمین خان مربوط به آقایان است؛ از آنها نمونه خون دریافت می شود تا 2بیماری خونی در آنها بررسی شود؛ هپاتیت و تالاسمی. تالاسمی خود 2نوع ماژور و مینور دارد و نوع آن در تعیین نتیجه آزمایش ازدواج تأثیر زیادی دارد. تالاسمی مینور نوعی کم خونی قابل درمان است و تالاسمی ماژور کم خونی بسیار شدید است که قابل درمان نیست. نتیجه این آزمایش خیلی زود و در همان روز مراجعه به آزمایشگاه آماده می شود و زوجین قبل از دریافت نامه به محضر، از آن مطلع می شوند. به زوجینی که در خانواده و یا اطرافیانشان مواردی شامل بیماری ها و اختلال های ژنتیک دیده می شود توصیه می شود که علاوه بر انجام آزمایش های معمول پیش از ازدواج، برای انجام آزمایش ژنتیک در کلینیک های مربوطه اقدام کنند.

بد نیست بدانید که ازدواج های خویشاوندی در ایران منجر به افزایش بیماری های کمیاب و نادر ژنتیکی شده که این بیماری های نادر در بسیاری از مناطق دنیا شیوع ندارند زیرا در کشورهای اروپایی حدود چند صد سال است که ازدواج های فامیلی صورت نمی گیرد. بنابراین مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج بسیار اقدام مهمی است.

 

زوجین برای اینکه با زندگی مشترکی که پیش رو دارند بهتر آشنا شوند باید در جلسه آموزشی ای که در آزمایشگاه برگزار می شود شرکت کنند. این جلسه یک ساعته برای آقایان و خانم ها جداگانه برگزار می شود و در پایان این کلاس آموزشی، در مقابل نام شرکت کنندگان در کلاس امضای تأیید جا می گیرد. افرادی که ازدواج مجدد را تجربه می کنند از شرکت در این کلاس ها معاف هستند. در پایان کلاس کتابچه یا جزوه ای مربوط به آموزش های قبل از ازدواج به زوجین داده می شود.

 

قبل از ظهر نتیجه نهایی آزمایش ها مشخص می شود و در برگه ازدواج امضاهایی مربوط به انجام آزمایش اعتیاد، دریافت واکسن کزاز برای زوجه و نتیجه آزمایش خون زوج و تأییدیه شرکت در جلسه آموزشی دیده می شود و مطلوب بودن همه این موارد را به محضرخانه اطلاع می دهد. نتیجه این آزمایش تنها برای مدت یک ماه اعتبار دارد و اگر در این مدت عقدتان را ثبت نکردید باید آزمایش تجدید شود.

حالا باید دوباره به محضر مراجعه کنید؛ این بار برای ثبت رسمی ازدواج. البته این کار با تعیین وقت قبلی از محضر انجام می شود. اطلاعاتی مانند نوع عقد و مدت آن، میزان مهریه و شیربها، شروط عقد و… در زمان تعیین وقت از محضر باید به محضردار ارائه شود. روزی که برای ثبت رسمی ازدواج به دفاتر ثبت مراجعه می کنید بعد از جاری شدن خطبه عقد و اعلام شرط و شروط ازدواج، باید دفتر بزرگ محضر را به همراه دفترچه ای که در اختیار شما قرار می دهند امضا کنید. تعداد این امضا ها کم نیست و هر کدام درباره موضوع خاصی است که باید قبل از امضا با دقت بخوانید. اگر بین خانواده های دوطرف در زمان خواستگاری توافقی کتبی انجام شده باشد لازم است این اسناد هم قبل از جاری شدن عقد به محضر ارائه شود.

گام هشتم: دریافت عقدنامه

بسته به شلوغی و یا خلوتی محضردار مورد نظر، از 3 تا 10 روز طول می کشد تا عقدنامه رسمی زوجین آماده شود و اطلاعات درج شده در آن در اسناد رسمی به ثبت برسد و عقد، جنبه رسمی پیدا کند. ثبت عقد در شناسنامه هم توسط همان محضر انجام می شود و برای این کار هم مدت زمانی را باید درنظر گرفت. حالا دیگر عقدنامه هم به دست تان رسیده و ازدواج، رسمیت پیدا کرده است. نخستین کاربرد این عقدنامه این است که به وسیله آن می توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام کنید. این وام کم بهره ترین وامی است که بانک ها پرداخت می کنند. برای همین هم متقاضیان زیادی دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها تا 6 ماه پس از تاریخ تنظیم و صدور عقدنامه امکان دریافت وام ازدواج را دارید.

منبع: همشهری آنلاین، سلامت

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

تهران، بلوار آیت اله کاشانی، 200 دستگاه، خیابان والفجر، کوچه سازمان آب غربی، پلاک 56 ساختمان صدرا، واحد 4

كد پستي: 1474633463

44097391 – 44095725

همراه: 09121230408

وب سایت: http://ezdevaj4.ir

ایمیل دفترخانه: info@ezdevaj4.ir

سایت فرهنگی اجتماعی صداق

ازدواج چگونه انجام میشود؟

http://sedagh.ir

تمامی حقوق معنوی سایت برای دفتر ازدواج 4 تهران محفوظ است.

    -یک زن هرگز از ابراز عشقهای مرد زندگیش خسته نخواهد شد . به زبان آوردن دوستت دارم موجب می شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند . -یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل ، هدایای کوچک و ابراز عشقهای بی اختیار ، عشق می ورزد .     -زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می کند و یا یادداشت های عاشقانه اش را نثارش می دارد ، به آن زن اجازه می دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است . -وقتی زنی عاشق می شود ، احساس زیبایی و زنانگی در او به چندین برابر می رسد . -نوازش یک زن به او قدرت و انگیزه برای زندگی کردن می بخشاید . -یک زن همیشه دوست دارد از عشق همسرش نسبت به خودش مطمئن شود . -پیش از اینکه زنی قادر به احساس عمیق برقراری رابطه جسمانی باشد ، به احساس عشق ، نوازش و ملاطفت نیاز دارد . -زنان ابتدا کیمیای روح و عاطفه را احساس می کنند و بعد به کیمیای جسم پی می برند . -لحظاتی که مرد ، دستهای زنی را در دست می گیرد و او را لمس می کند ، لحظاتی هستند که زن به آنها عشق می ورزد . -هدف یک زن در برقراری رابطه جسمانی ، شور شهوانی نیست. بلکه مقصود او لذت بردن از صمیمیت ، عشق و ملاطفت در کنار شور جسمانی است . -هنگامی که زنی بداند فقط اوست که راه به قلب شریک زندگیش دارد ، در عرش سیر خواهد کرد . -یک زن هرگز مشکلاتش را دسته بندی نمی کند ، در صورتی که زمانی که غمگین و ناراحت باشد ، تمامی مشکلاتش از کوچک و بزرگ به دلش هجوم می آورند . -یک زن هنگامی سکوت می کند که دردهای نهفته در دلش بسیار عمیق است و یا اینکه به مرد مقابلش آنقدر اعتماد ندارد که سخن دل با او بگوید . -وقتی مردی با دلسوزی و توجه به مشکلات زن گوش می سپارد و از ارائه راه حل می پرهیزد ، احساس عشق و بلوغ را در او دو چندان می کند . -مردان و زنان در برابر فشارهای عصبی واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند . دراینگونه مواقع زن نیازمند نزدیکی و درک طرف مقابلش می باشد ، در صورتی که مرد به تنهایی احتیاج دارد . -هنگامی که اظهارات و اعمال زنی بیهوده تلقی می گردد ، او برای مطرح شدن شروع به ابراز نظریات مخالف و عدم توافق می کند . -به جرات می توان گفت به جز در موارد انگشت شماری ، هیچ چیز بیش از سخن گفتن بر علیه یک زن به او آسیب نمی رساند . -زن درست مثل یک موج است ، به هنگامی که عشق در قلبش به ظهور می نشیند ، اعتماد به نفسش در حرکتی مواج به اوج می رسد . -هنگامی که موج احساسات یک زن به اوج می رسد ، به هیچ عنوان محدودیتی در ارائه عشق نمی بیند . -مردها همواره باید بدانند که هر گاه زنی رنج و عصبانیت خود را بیرون بریزد و آشکار نماید ، احساس آسایش و آرامش بیشتری می کند . -این نکته را به خاطر بسپارید که هر گاه زنی در اوج فوران خشم و غم قرار گرفته باشد ، به هیچ عنوان تقصیری را به گردن نمی گیرد . -وقتی زنی از موضوعی می رنجد ، مرد باید ضمن همدردی با او نشان دهد که برای غم او نگران است ، سپس سکوت اختیار کند تا آن زن بتواند احساس همدردی اش را حس کند . -دردناک ترین مسائل برای بعضی از زنان ، عدم پذیرش ، قضاوت نادرست و ترک شدن است ، چراکه امکان دارد این باورها در عمق ضمیر ناخودآگاهشان آنان را به سوی این تصور نادرست سوق دهد که لیاقتشان بیش از این نیست . -ماهیت یک زن ، درخواست تایید امور است . -در صورتی که مردی در مقابل پیشنهادات یک زن از خود مقاومت نشان دهد ، زن با این حال که مفهوم این مقاومت را درک می کند ، اما هیچ گونه توجهی به آن نشان نمی دهد . ولی در این زمان احساس می کند که مرد به او احترام نمی گذارد . -بسیاری از زنان به این علت که نمی خواهند کسی ایشان را نیازمند بداند ، نیازهایشان را انکار می کنند . -حتی در صورتی که زنی بپندارد نیازها و خواسته هایش برآورده نخواهند شد ، اجتناب از بیان آنها و قصد انجام دادن تمام کارها به تنهایی ، اشتباه بزرگی است . -یک زن باید بیاموزد که چطور نیازها و تمایلات خود را بدون نکوهش و یا تزلزل ابراز دارد و این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . -امروزه بسیاری از زنان از اینکه عشق می ورزند ، اما در عوض چیزی دریافت نمی کنند ، رنج می کشند ، آنان به دنبال وقفه ای می گردند تا در این زمان تنها به خود بیندیشند و توجه کنند و در خلال آن وجودشان را بهتر کنکاش و کشف کنند . -یک زن جوان در اوج جوانی مایل است برای برآوردن تمایلات شریک زندگیش خودش را فدا کند . -یک زن بطور ذاتی از توانایی نامحدودی در شاداب ساختن دیگران برخوردار است .اما وقتی آن زن لبخند می‌زند ، لبخندش به این معنا نیست که در اوج شادابی و خوشحالی قرار دارد . -همیشه زنان به همان اندازه ای که در توان دارند . بخشش می کنند و در این زمان به خاطر می آورند هنگامی که آنان به بخشش نیاز داشتند ، تا حدودی کمتر از این اندازه ، به ایشان بخشیده شده است. -اغلب زنان با آنچه همسرشان می خواهد به راحتی موافقت می کنند ، اما این کار به این معنا نیست که خواسته همسرشان دقیقا همان باشد که آنان می خواهند . -یک زن ، هرگز به کارهای خودش و همسرش امتیاز نمی دهد ، بلکه شوهرش را آزاد می گذارد و تصور می‌کند او نیز به همین ترتبیب آزادش گذاشته است . -وقتی زنی به ثبت امتیازات می پردازد ، ممکن است موضوع بسیار کوچکی در نظرش به اندازه امری بسیار بزرگ به شمار آید . پس امکان دارد یک شاخه گل سرخ بتواند برای شما امتیازات فراوانی به همراه داشته باشد. -یک احساس پنهان در درون زن به او می گوید نمی خواهم خواسته هایم را برایش بگویم ، اگر عشق او به من واقعی باشد ، خودش از نیازهایم مطلع می گردد . -مردان و زنان باید به خاطر داشته باشند که همسرشان به هیچ عنوان خود بخود از نیازهایشان ، مطلع نیست . -زنان نمی پسندند که شوهرانشان ، برآورده ساختن نیازهایشان را به دست فراموشی بسپارند . به همین علت ، دست از نق زدن بر می دارند و به حمایت شوهرانشان می پردازند . -یک زن باید احساس کند که مورد احترام قرار گرفته و به بهترین وجه در خاطرها می ماند . در این صورت نادیده گرفته شدن برایش همچون امری است که دربخش انتهایی فهرست شخصیتش قرار می گیرد .  

  یکی از بحث‌های داغی که این روزها نقل بعضی از محافل شده و نسبت به آن اظهارنظرهای متفاوتی می‌شود، محدوده سنی ازدواج جوانان است. این سن برای دخترها 16 تا 18 سال و برای پسرها 19 تا 21 سال ذکر می‌شود…      در حالی که از دیدگاه روان‌شناسی، ازدواج کردن در سنین یاد شده قابل‌تامل است. برای بررسی این موضوع و نقد اینکه آیا نوجوانان در این سنین قادر به اداره یک زنگی مستقل هستند یا خیر نظرات دکتر سیدعلی احمدی ابهری، روان‌پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران را جویا شده‌ایم که می‌خوانید.   سوال: آقای دکتر! آیا تنها با رسیدن به بلوغ جسمانی، می‌توان از عوامل دیگری که در شروع یک زندگی مشترک نقش دارند چشم‌پوشی کرد؟ از نظر ما سن ازدواج باید مبتنی بر سه اصل بلوغ جسمانی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی باشد. منظور از بلوغ جسمانی دوران توانمندی فرد از نظر تولید مثل است که برای دختران از حدود سنین 12 تا 14 سالگی و در پسران از حدود 14 تا 16 سالگی شروع می‌شود. بلوغ روانی، عنوانی است که روان‌پزشکان از آن تحت عنوان رشد شخصیت نام می‌برند. از لحاظ حقوقی نیز بلوغ روانی با عنوان رشد شناخته می‌شود. اما اختلافی که ما با حقوقدانان در این زمینه داریم این است که حقوقدان‌ها به حداقل کفایت می‌کنند و معتقدند فقط کافی است فرد توان تشخیص مصالح خود را داشته باشد ولی عقیده روان‌پزشکان و اصولا مکاتب روان‌شناختی بر این است که فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی، پختگی و رشد به مرحله‌ای برسد که نه تنها نسبت به خود شناخت کافی پیدا ‌کند و بتواند مصالح خود را تشخیص بدهد بلکه نسبت به فردی که در نظر دارد با او ازدواج کند نیز شناخت کافی به‌دست آورد. سوال: و منظور از بلوغ اجتماعی چیست؟بلوغ اجتماعی به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و… برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسکن و حداقل نیازهای خانواده را تامین کند. سوال: خصوصیاتی که ذکر کردید معمولا در چه سنی به‌دست می‌آید؟بستگی به فرد دارد. یک فرد ممکن است در سن 20 سالگی زمینه‌های فوق را یکجا و کامل پیدا کند. در حالی که فردی دیگر در سنین بالاتر هم نتواند به آنها دست یابد. در مورد خانم‌ها هم به همین شکل است. یک دختر جوان ممکن است در سن 14 تا 15 سالگی به رشد کامل جسمانی رسیده باشد اما رشد روانی و شخصیتی او کامل نشده و توانایی ایجاد یک رابطه درست با همسر، فرزند، اطرافیان خود و از جمله خانواده جدیدی که با او پیوند می‌خورد یعنی خانواده شوهر را نداشته باشد. در این صورت تبعات آن نه تنها به فرد و خانواده بلکه به جامعه هم کشیده می‌شود. جامعه‌ای که نیازمند افراد فعال، آگاه، پخته و توانمند است. بنابراین ما فقط سن را ملاک اولیه و اصلی برای تشکیل خانواده یا ازدواج قرار نمی‌دهیم. البته به این نکته هم باید اشاره کنم که خرده‌گیری و سخت‌گیری و اینکه افراد فکر کنند ابتدا باید همه امکانات را فراهم و تمام دوره‌های تحصیل را طی کنند، شغل پردرآمدی داشته باشند و بعد ازدواج کنند را تایید نمی‌کنیم. صحبت ما در مورد حداقل‌هاست. اگر فرد بتواند به توانمندی‌های شخصیتی، اجتماعی، اقتصادی و… برسد، می‌تواند ازدواج کند که این اتفاق می‌تواند در شروع دهه سوم زندگی باشد که بسیار هم مطلوب است. البته گاهی ممکن است افراد در همان زمان هم آمادگی لازم برای ازدواج را پیدا نکنند و انجام این کار مهم به سنین و سال‌های بعدی موکول شود. سوال: آیا جوانان کشور ما این قابلیت را دارند که در سنین ذکر شده به این حد از بلوغ روانی و اجتماعی برسند؟ممکن است برای تعداد کمی از افراد این اتفاق بیفتد اما طبیعتا این امر برای اکثریت افراد جامعه محقق نمی‌شود. البته این تعداد کم نیز وابسته به خانواده‌شان هستند. خانواده این افراد، معمولا خانواده‌ای تحصیلکرده و هوشمند هستند، خانواده‌هایی که ازدواج‌‌والدین بر پایه اصول و ازدواج و انتخاب‌شان برنامه‌ریزی شده است و مسیر رشد درستی را برای فرزندان‌شان فراهم کرده‌اند. سوال: پس با توجه به گفته‌های شما، رسیدن به این حد از بلوغ در شهر و روستا و با توجه به سطح تحصیلات، فرهنگ و سایر شرایط محیطی در افراد متفاوت است؟بله دقیقا. برای هر فرد، هر خانواده و هر اجتماع کوچک و بزرگ این مساله متفاوت است. اما به هر حال ما یک حداقل‌هایی را نیاز داریم. علت تاکید بر انجام مشاوره قبل از ازدواج نیز همین است که ما ببینیم دو نفری که می‌خواهند ازدواج کنند به بلوغ روانی و اجتماعی رسیده‌اند یا خیر. سوال: بهتر است تفاوت سنی زوجین چقدر باشد؟ما اختلاف سنی 5 سال را مطلوب می‌دانیم. در این صورت می‌توانیم بگوییم که زمینه‌ها به عنوان قدم اول یعنی حداقل اختلاف سن شروع می‌شود. اگر مبنا را فقط سن در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم حداقل سن ازدواج در دختران 18 سال و در پسران 5 سال بیشتر یعنی 23 سال است البته با حداقل توانمندی‌ها، مهارت‌ها، حرفه و تحصیلات. اگر خانمی از همسرش بزرگ‌تر بود چطور؟این مساله هم اگر به‌صورت موردی در جامعه وجود داشته باشد و همراه با مشاوره‌های لازم، شناخت فردی و شناخت نسبت به فرد مقابل باشد، مشکلی نیست و می‌توان آن را پذیرفت اما به عنوان یک قانون عام مورد تایید نیست. سوال: همیشه بحث بر سر فاصله سنی زوجین است و کمتر در مورد فاصله سنی والدین با فرزندانشان اظهارنظر می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ازدواج کردن به مفهوم این نیست که بلافاصله زوجین بچه‌دار شوند. البته اگر زوج سن بالاتری داشته و پختگی و تجربه داشته باشند، چنانچه بلافاصله بعد از ازدواج بچه‌دار شوند، مشکل چندانی نخواهند داشت. اما جوانانی که با حداقل سنینی که صحبت کردیم ازدواج می‌کنند نباید برای بچه‌دار شدن عجله کنند. شروع زندگی به معنای افزایش تعداد افراد خانواده نیست. شروع زندگی مستلزم زمان‌هایی است که زندگی مشترک برای یک زوج بسیار جوان‌ معنادار شود و اصطلاحا جا بیفتد. بنابراین پاسخ به این سوال که یک دامنه وسیعی را شامل می‌شود، خیلی آسان نیست. اگر ازدواج در دهه سوم زندگی که مطلوب‌ترین زمان برای ازدواج است صورت بگیرد و در این سنین زوج صاحب فرزند شوند فاصله مناسبی بین آنها و فرزندان‌شان ایجاد می‌شود. به عنوان نمونه برای یک مرد 30 ساله و یک زن 25 ساله بچه‌دار شدن بسیار مناسب است. اما برای زوجی که در 23 سالگی و 18 سالگی هستند زود است و باید ابتدا تجربه کسب کنند و بعد صاحب فرزند شوند. منبع: salamat.ir  

آخرین اخبار

.All right reserved by Astan Quds Razavi

ایسنا/مرکزی کارشناس سلامت باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به تشریح اصول و الزامات بهداشتی مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی ازدواج و محضرها پرداخت.

اکرم احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و ازدواج نیز امری توصیه شده در دین و بالاترین نعمت برای زن و مرد است، اظهار کرد: این پیوند مقدس در صورتی که زوجین از علم و هنر روابط متعهدانه و سالم زناشویی برخوردار باشند منجر به حفظ و ارتقای سلامتی فرد، خانواده و در عین حال تداوم چرخه باروری خانواده و حفظ و ارتقای نسل‌های آتی می‌شود.

وی گفت: نگاه ویژه به ارتقای سلامت زوجین و فرزندان و افزایش توانمندی های زوجین در مدیریت زندگی زنانشویی در همه ابعاد سلامتی، حقوقی و اخلاقی نشان‌دهنده اهمیت خدمات هنگام ازدواج است. این برنامه با هدف ارتقای آگاهی و سلامت زوجین و فرزندان آتی آنها در آستانه ازدواج اجرایی می شود و زوجین از نظر ابتلا یا ناقل بودن ژن بیماری تالاسمی ماژور و احتمال در معرض خطر بودن ابتلای فرزندان آتی خانواده به بیماری های مهم ژنتیکی، برخی بیماری های آمیزشی و اعتیاد، مورد آزمایش و غربالگری قرار می گیرند.

احمدلو با بیان اینکه تزریق واکسن دوگانه بزرگسالان و هپاتیت براساس سابقه واکسیناسیون زوجین طبق دستورالعمل مربوطه انجام می شود، افزود: امروزه با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور، عدم مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ می تواند منجر به توسعه انتقال بیماری به دلیل تجمع زوجین و همراهان آنها در مراکز ارائه خدمات ازدواج، دفاتر ثبت ازدواج یا مراسم جشن ازدواج شود.

وی تصریح کرد: در این شرایط با توجه به ضروری بودن تداوم فرآیند ثبت ازدواج و به تبع آن ارائه خدمات سلامت زمان ازدواج، تمهیدات پیشگیرانه لازم(فاصله‌گذاری هوشمند) جهت حفظ سلامت زوجین و خانواده آنها و همچنین پرسنل ارائه دهنده خدمت در مراکز خدمات زمان ازدواج و دفاتر ثبت ازدواج صورت گرفته است.ازدواج چگونه انجام میشود؟

کارشناس سلامت باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مراکز ازدواج اقدامات گندزدایی محیط مرکز، تهویه مناسب محل ارائه خدمت و تامین مواد شوینده و ضدعفونی جهت مواردی که نیاز به ثبت اثر انگشت وجود دارد فراهم شده است و بررسی روزانه سلامت پرسنل ارائه دهنده خدمت از لحاظ علائم مشکوک ابتلا به کرونا براساس دستور العمل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می گیرد. برای فرآیند آزمایش نیز جهت پیشگیری از شیوع کرونا حداقل نیم ساعت برای هر زوج زمان در نظر گرفته می شود و با توجه به اینکه حداکثر دو زوج می توانند به طور همزمان در فضای داخلی مرکز برای طی مراحل ارائه خدمات حضور داشته باشند از حضور همراه زوجین در مراکز ارائه خدمات آزمایشگاهی و … ممانعت به عمل می آید.

وی با اشاره به اینکه لازم است برای مراجعه به دفاتر ازدواج و مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج اقداماتی مدنظر زوجین قرار گیرد، بیان کرد: افراد در صورت وجود علائم ابتلا به بیماری تنفسی شامل تب بالای ۳۷.۵ درجه، سرفه یا تنگی نفس، مطلقا به مراکز مراجعه نکنند و حتما به مراکز خدمات بهداشتی نزدیک محل سکونت مراجعه کنند.

احمدلو اضافه کرد: رعایت فاصله بیش از یک متر و ترجیحا دو متر با سایر مراجعان در فضای دفترخانه، مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج و سایر ملاحظات بهداشتی که در محضر یا مرکز آموزشی و راهنمایی ارائه می شود اجباری است، همچنین همراه داشتن خودکار شخصی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده ضروری است.

وی با بیان اینکه مراجعه به مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج باید صرفا در تاریخ مندرج در معرفی نامه دریافتی و براساس نوبت اعلام شده توسط دفتر ثبت ازدواج صورت گیرد و در غیر این صورت ارائه خدمات صورت نمی گیرد، افزود: از ورود سایر افراد غیز از زوجین به مراکز بهداشتی مجری خدمات ازدواج جدا جلوگیری می شود و لازم است افراد حتما قبل از حضور در این مراکز اطلاعات وضعیت سلامت خود را در سامانه Salamat.gov.ir ثبت کنند.

احمدلو با تاکید بر اینکه شکست کرونا نیازمند همراهی همه اعضای جامعه است و باید تک تک مراحل درخواست شده برای ازدواج مورد توجه قرار گیرد، در خصوص مراجعه افراد به محضر جهت جاری شدن صیغه عقد تصریح کرد: حداکثر ۶ نفر مجاز به حضور در محضر هستند که شامل عروس، داماد و دو نفر از اعضای خانواده عروس و داماد است، هریک از این افراد باید با رعایت بهداشت فردی و جمعی در محضر حاضر شوند و جابجایی همراهان نیز انجام نشود.

کارشناس سلامت باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه لازم است هر گونه دورهمی و جشن ازدواج به بعد از شسکت کرونا موکول شود، اضافه کرد: تشکیل کلاس های آموزش های ۶ ساعته جهت زوجین به بعد از محدودیت تجمعات موکول می شود.

انتهای پیام

ازدواج چگونه انجام میشود؟
ازدواج چگونه انجام میشود؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *