استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

 
helpkade
استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش
استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

تحریریه ایران مشاوره ۴۸۷ نظرها

پس از مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی کشور ، متقاضیانی که قصد ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند به دنبال آگاهی از رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام می باشند. آموزش و پرورش هرساله برای جذب نیرو اقدام به برگزاری آزمون می کند که داوطلبان با در نظر داشتن شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانند در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام خود در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام کنند. لازم است گفته شود که پذیرش در این آزمون فقط برای فارغ التحصیلان برخی از رشته ها امکان پذیر خواهد بود که ما در ادامه به معرفی این رشته ها خواهیم پرداخت.استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند که رشته تحصیلی آن ها مطابق با رشته های مورد نیاز مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 باشد.

داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی بایستی از رشته های مورد پذیرش آن آگاهی یابند سپس در صورت مطابقت داشتن رشته فارغ التحصیلی خود با رشته های های مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم قصد داریم در این قسمت به معرفی رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش بپردازیم اما با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام سال 98 منتشر نشده است ، برای آگاهی بیشتر شما رشته های مورد نیاز در سال گذشته را در ادامه ذکر خواهیم نمود.

(کار و فناوری)

(معارف اسلامی)

(الکتروتکنیک)

(مکاترونیک)

(ساخت و تولید)

(ماشین ابزار)

(معماری)

(استادکارساخت و تولید)

(استادکارمکانیک خودرو)

فعلا زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نشده است اما به محض انتشار اطلاعیه جدید ،  زمان ثبت نام در کانال تلگرام ایران مشاوره اطلاع رسانی می شود. داوطلبان بایستی قبل از انجام ثبت نام دفترچه آن را به دقت مطالعه نموده تا از رشته های مورد نیاز و منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش آگاهی کامل یابید. ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هااستخدامی آموزش و پرورش

23 ساعت پیش

2 روز پیش

3 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من کارشناسی مدیریت بازرگانی خوندم میتونم برای دبیری اقتصادشرکت کنم

با سلام و درود. با توجه به شریط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، جهت شرکت در دبیری اقتصاد می بایست فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد باشید.

سلام رشته من مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بودممیتوانمدر آزمون اموزش وپرورش شرکت کنم؟؟

باسلام، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، با دارا بودن مدرک تحصیلی مدیریت دولتی، مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام من رشتم زیست شناسی سلولی مولکولی گرایش بیوشیمی هست میتونم ازمون اموزش پرورش رو شرکت کنم؟؟؟

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، با رشته زیست شناسی (کلیه گرایش ها) می توانید در عنوان های شغلی دبیری زیست و دبیری علوم تجربی شرکت نمایید.

با سلام و خسته نباشید ببخشید من کاردانی رشته ی اموزش و پرورش ابتدایی هستم میتونم در ازمون اموزش و پرورش اموزگاز ابتدایی بشم ؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام خواهش میکنم جوابم رو بدین با لیسانس مهندسی پزشکی میشه در این ازمون شرکت کرد؟

با سلام، مطابق بادفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

سلام خسته نباشید.با لیسانس علوم سیاسی میشه جذب آموزش پرورش بشیم؟

با سلام، مطابق بادفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام خسته نباشید.با لیسانس علوم سیاسی میشه جذب آموزش پرورش بشیم؟

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی با عنوان علوم سیاسی هستند مجاز به شرکت در آزمون استخدامی نمی باشند.

با سلام با لیسانس حقوق میشه آزمون استخدامی رو شرکت کرد؟

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، از داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد حقوق می باشند، پذیرش انجام نمی شود.

سلام وقتتون بخیر من لیسانس زیست شناسی دارم میتونم دبیر پایه ابتدایی بشم؟

با سلام، مطابق با دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما میتوانید به عنوان دبیرعلوم زیستی و بهداشتی و یا دبیر علوم تجربی، در آزمون شرکت کنید.

سلام با کاردانی حسابداری میشه استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرد؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام خسته نباشید من یک ترم دیگه برای فارق التحصیلی دارم که لیسانس ناپیوسته حسابداری میگیرم آیا میتونم دراین ازمون شرکت کنم؟؟خسته نباشید

با سلام، یکی از شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فارغ التحصیل شدن در رشته ی تحصیلی مورد نظر می باشد.

با سلام من مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دارم،آیا برای دبیری شیمی میتونم ثبت نام کنم؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما می توانید با عنوان شغلی دبیری شیمی، در آزمون شرکت کنید.

سلام من دامپزشک هستم فرصت استخدام برای بنده هم هست تو آزمون استخدام اموزش و پرورش

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام من رشته مدیریت بازرگانی خوندم ایا میتونم در ازمون استخدامی شرکت کنم؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما مجاز به ثبت نام در آزمون نیستید.

سلام من کارشناسی اموزش زبان انگلیسی هستم. ایا امسال پذیرش هست برای رشته من؟

با سلام، مطابق با دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شما مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، با عنوان شغلی دبیر زبان انگلیسی می باشید.

سلام وقت بخیر آموزش و پرورش رشته حقوق رو هم استخدام میکنه؟

با سلام، مطابق با دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۳۹۸، فارغ التحصیلان رشته ی حقوق مجاز به ثبت نام در آزمون نیستند.

سلام و وقت بخیر، من لیسانس علوم کامپیوتر دارم میتونم دبیری ریاضی شرکت کنم؟ چون بیشتر درسامون ریاضی بوده و منابع اعلام شده واسه دبیری ریاضی رو گذروندیم

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، رشته تحصیلی شما می بایست با عنوان شغلی ذکر در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مرتبط باشد. لازم به ذکر است شما با مدرک کارشناسی کامپیوتر می توانید در عنوان شغلی هنرآموز کامپیوتر شرکت نمایید.

سلام من لیسانس حسابداری دارم ۳۳ سالمه ایا شرط سنی و پذیرش در رشته من هست؟

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شرایط سنی برای داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی می باشند، حداکثر ۳۵ سال است. لازم به ذکر است شما با مدرک کارشناسی حسابداری می توانید در عنوان شغلی هنرآموز حسابداری شرکت نمایید.

سلام من مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میتونم در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کنم ؟

سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، پذیرشی از رشته تحصیلی شما در هیچ یک از عناوین شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش انجام نگرفته است. پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی از استخدامی سایر دستگاه های اجرایی به دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مراجعه نمایید.

سلام من کاردانی کشاورزیداذم میتونم تو ازمون شرکت کنم؟

با سلام و درود. جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام سال ۱۳۹۸، می بایست مدرک تحصیلی شما با عنوان شغلی ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مرتبط باشد. لازم به ذکر است شما با مدرک کارشناسی کشاورزی، می توانید در عنوان شغلی هنر آموز زراعی و باغی شرکت نمایید.

سلام من لیسانس مهندسی شیمی دارم،میتونم تو آزمون شرکت کنم با مدرک مهندسی؟

با سلام و درود. جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی، شما با مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی شیمی، می توانید برای عنوان شغلی دبیری شیمی شرکت نمایید.

باسلام کارشناسی مددکاری اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی میتونه تو آزمون آموزش پرورش شرکت کنه؟؟؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، در صورتی که از رشته شما در عناوین شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش پذیرش انجام شود، و داشتن سایر شرایط لازم مانند: (شرایط سنی، سلامت جسمانی و…)، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشید.

سلام.خسته نباشید..لیسانس مهندسی نرم افزار رشته کامپیوتر دارم.میتونم در آزمون استخدامی آموزش وپرورش شرکت کنم؟؟

با سلام و درود. جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باتوجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، شما می توانید با مدرک کارشناسی کامپیوتر در عنوان شغلی هنرآموز کامپیوتر شرکت نمایید.

سلام. من لیسانس زیست شناسی عمومی هستم و ارشد آموزش ابتدایی من برای استخدام آموزش و پرورش میتونم آیا هم کد رشته های مربوط به دبیری زیست و آموزگاری ابتدایی رو بزنم؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما صرفا مجاز به ثبت نام در آزمون یکی از عناوین شغلی مرتبط با مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد خود می باشید. لازم به ذکر است درصورتی که متقاضیان با مدرک فوق لیسانس در آزمون ثبت نام کنند، اگر دارای مدرک لیسانس مرتبط باشند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

سلام در سایت زده دیپلم با ۲۰ تا ۲۵ سال سن خواستم بپرسم با دیپلم تجربی هم میشه شرکت کرد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش یا خیر؟

با سلام، خیر متاسفانه پذیرشی از مدرک تحصیلی دیپلم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام نمی گیرد. شما در صورت داشتن شرایط در آزمون سایر دستگاه های اجرایی ثبت نام انجام دهید. پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مراجعه نمایید.

سلام . من کارشناسی زیست دارم و الان ارشد روانشناسی عمومی میخونم .. آیا میتونم تو آموزش پرورش معلم ابتدایی استخدام بشم ؟

با سلام، بله مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما با مدرک کارشناسی ارشد خود مجاز به ثبت نام در آزمون عنوان شغلی آموزگار ابتدایی می باشید، لازم به ذکر است اولویت پذیرش با افرادی می باشد که دارای مدرک کارشناسی مرتبط باشند.

سلام کی باید ثبت نام کرد

با سلام، مطابق با سال گذشته، ثبت نام آزمون در شهریور ماه و برگزاری آن در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۸ انجام گرفت. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

سلام وقت بخیر من رشتم مهندسی تکنولوژی کنترل (گرایش ساخت و تولید) هست آیا میتونم در آزمون شرکت کنم.؟ چون فقط نوشته مهندسی تکنولوژی کنترل و مهندسی تکنولوژی برق کنترل و قدرت، گرایشو مشخص نکرده

با سلام و درود. جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی شما می بایست با عنوان شغلی ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام، مرتبط باشد. شما می توانید در صورت داشتن شرایط احراز، با مدرک تحصیلی مهندسی تکنولوژی گرایش ساخت و تولید در عنوان شغلی هنرآموز ساخت و تولید شرکت نمایید.

سلام مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی می تونه تو ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنه؟

با سلام و درود. جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، می بایست مدرک تحصیلی شما با عنوان شغلی ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت مرتبط باشد. لازم به ذکر است، رشته تحصیلی شما با هیچ یک از عناوین شغلی آزمون استخدامی مرتبط نمی باشد.

سلام رشته ی اقتصادهستم.درآزمون ۹۹میتونم‌شرکت کنم یاخیر

با سلام، بله مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما در صورت داشتن شرایط لازم می توانید، در آزمون عنوان شغلی دبیری اقتصاد ثبت نام و شرکت نمایید. پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه نمایید.

سلام هنراموز حسابداری یعنی چی مبشه یه توضیحی در رابطه با این شغل بدین

با سلام و درود. با توجه به عناوین شغلی ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شما در صورت داشتن شرایط احراز می توانید در این آزمون شرکت کنید. لازم به ذکر است، هنر آموزان حسابداری، در هنرستان ها مشغول به کار می شوند.

سلام وقتتون بخیر من لیسانس مدیریت دولتی دارم میخواستم بدونم میتونم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم؟

با سلام، خیر متاسفانه طبق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، پذیرشی از رشته تحصیلی شما در هیچ یک از عناوین شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش انجام نگرفته است. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

سلام با کارشناسی ارشد علوم تربیتی پیام نور میشه در آموزش و پرورش استخدام شد

باسلام، بله مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما در صورت داشتن سایر شرایط از جمله: شرایط سنی، صحت جسمانی و … مجاز به ثبت نام در آزمون عناوین شغلی مانند: آموزگار ابتدایی، دبیری روان شناسی و … می باشید. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

سلام وقت بخیر یه سوال دارم اگه آزمون ورودی هنر آموز حسابداری رو قبول بشیم وارد چه شغلی تو آموزش و پرورش میشیم

با سلام و درود. پذیرش در عناوین شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، براساس شرایط احراز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام می باشد. در ضمن هنرآموزان حسابداری در هنرستان ها مشغول به کار می شوند.

سلام من کلاس دوازده رشته الکترونیک هستم ایا اموزش پرورش در درشته من نیرو میخواهد برای رفتن به دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور میشود؟

با سلام و درود. پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، تنها از طریق کنکور سراسری و با داشتن شرایط لازم از جمله؛ تراز ۶۵۰۰ به بالا در رشته های نظری (ریاضی، تجربی، انسانی)، حداکثر شرایط سنی تا ۲۲ سال و قبولی در مرحله مصاحبه امکان پذیر است.

سلام وقت بخیر.بنده خانم هستم و مهندسی برق از دانشگاه دولتی دارم.میتونم تو ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنم؟ شغل مرتبط با رشته ی من هست؟ اگه هست خانم میخوان؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال۱۳۹۸، پذیرش از رشته تحصیلی شما در عنوان شغلی هنرآموز الکتروتکنیک انجام گرفته است، لازم به ذکر است در رابطه با زمان و جزئیات ثبت نام، می بایست در انتظار انتشار دفترچه ثبت نام آزمون در سال ۱۳۹۹ باشید، پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

سلام و وقت بخیر بنده لیسانس مهندسی نفت هستم، میخاستم بدونم میتونم برای دبیری شیمی توی آزمون استخدامی شرکت کنم یا خیر؟….متشکر

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدرک تحصیلی مذکور مجاز به انتخاب عنوان شغلی مذکور نمی باشید، داوطلبان با داشتن مدارک تحصیلی شیمی کلیه گرایش ها (لیسانس، فوق لیسانس)، مهندسی شیمی کلیه گرایش ها (لیسانس، فوق لیسانس)، دبیری شیمی (لیسانس، فوق لیسانس) امکان انتخاب عنوان شغلی دبیر شیمی و شرکت در آزمون را دارند؛ لازم به ذکر است مدارک مورد پذیرش ممکن است در سال های آتی تغییر کنند.

رشته مدیریت بازرگانی هم استخدام می کنند؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدرک تحصیلی مذکور مجاز به انتخاب هیچ یک از عناوین شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمی باشید. لازم به ذکر است با توجه به رشته تحصیلی فوق الذکر امکان نام نویسی در عنوان های شغلی دیگر در سایر دستگاه های اجرایی را دارید.

سلام خسته نباشید من مهندسی عمران گرایش سازه خوندم می خواستم بدونم می تونم هنرآموز ساختمان شرکت کنم

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدرک تحصیلی مذکور مجاز به انتخاب عنوان شغلی هنرآموز ساختمان نمی باشید. لازم به ذکر است امکان تغییر شرایط احراز تحصیلی در سال های آتی وجود دارد.

سلام مجددمعدل کارشناسی ومعدل کارشناسی ارشدبرای آزمون استخدامی آموزش وپرورش بایدچندباشد؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شرط معدل خاصی در مقطع کارشناسی و یا بالاتر برای ثبت نام و شرکت در آزمون مربوطه در نظر گرفته نشده است. پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه نمایید.

سلام من لیسانس صنایع غذایی دارم . برای استخدامی اموزش و پرورش چه منبعی باید بخونم ؟/// ممنونم

با سلام، شما جهت موفقیت در آزمون می بایست دروس عمومی و اختصاصی رشته تحصیلی خود را مطالعه نمایید، پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراجعه نمایید.

سلام ثبت نام آزمون استخدامی۹۹چه زمانی هست؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، در سال گذشته ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اوایل شهریور ماه آغاز شد و دراواخر آبان ماه برگزار گردید. در رابطه با زمان و برگزاری آزمون سال جاری اطلاعیه ای منتشر نشده است. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

سلام من رشته حسابداری خوندم آیا میتونم تو آزمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کنم؟؟

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدرک تحصیلی حسابداری (لیسانس، فوق لیسانس) مجاز به انتخاب عنوان شغلی هنرآموز حسابداری هستید.

سلام و خسته نباشید من رشته ام مهندسی شیمیه ایا میتونم برای دبیری شبمی ثبت نام کنم

با سلام، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدرک تحصیلی مهندسی شیمی (لیسانس، فوق لیسانس) مجاز به انتخاب عنوان شغلی دبیر شیمی می باشید. لازم به ذکر است امکان تغییر مدارک مورد پذیرش در سال های آتی وجود دارد.

سلام من متولد ۱۳۶۴ هستم!! و مدرک کاردانی مدیریت کسب و کار دارم و کارشناسی مدیریت حرفه ای تبلیغات تجاری دارم !! از این رشته ها اموزش پرورش ثبتنام داره؟

با سلام، مطابق با دفترچه زاهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی، شما با مدارک تحصیلی فوق الذکر مجاز به انتخاب هیچ یک از عناوین شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمی باشید. لازم به ذکر است امکان تغییر مدارک مورد پذیرش در سال های آتی وجود دارد.

سلام برادر من ۲۸ سالشه ولیسانس وفوق لیسانس حقوق داره، میخواستم بدونم میتونه درآزمون شرکت کنه یانه؟واینکه زمان برگذاری آزمون استخدامی سال ۹۹ چه زمانیست؟

باسلام، طبق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، پذیرشی از رشته شما در هیچ یک از عناوین شغلی مورد نیاز آموزش و پرورش انجام نگرفته است، شما می توانید در صورت داشتن شرایط جهت شرکت در آزمون سایر دستگاه های اجرایی اقدام نمایید.

سلام.من لیسانس روانشناسی دارم.میخام بدونم میتونم استخدام اموزش پرورش بشم؟ایا الان زمانش گذشته؟باید چیکار کنم؟

سلام، بله طبق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما می توانید در صورت داشتن شرایط لازم، از جمله: (شرایط سنی، سلامت جسمانی و…)، در آزمون عناوین شغلی مانند: آموزگار ابتدایی، مشاور واحد آموزشی و… ثبت نام و شرکت نمایید. لازم به ذکر است با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی نیز می توانید از آخرین اخبار مربوط به آزمون استخدامی مطلع شوید.

سلام وقتتون بخیر مدرک لیسانس ملاک قرار داده میشه یا مدرک فوق لیسانس من کارشناسی معماری دارم اما میخوام یکی از رشته‌ های تربیتی رو بخونم که بتونم برای آموزش ابتدایی امتحان بدم میشه یا نه؟

سلام، طبق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما با مدرک کارشناسی ارشد که دریافت خواهید کرد، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون عنوان شغلی آموزگار ابتدایی می باشید. لازم به ذکر است اولویت پذیرش با افرادی می باشد که دارای مدرک کارشناسی مرتبط نیز هستند.

سلام من فوق دیپلم برق صنعتی دارم از داشگاه ازاد و لیسانسمو معماری میخونم ترم اخرم و نهایتش ۲۰تیر مدرکمو میگیرم میتونم ثبت نام کنم؟ دبیری هم میتونم ثبت نام کنم ؟

با سلام، طبق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۸، شما می بایست مدرک فارغ التحصیلی خود را نهایتا تا آخرین روز ثبت نام در آزمون دریافت نموده، و می توانید با مدرک کارشناسی خود در آزمون عنوان شغلی هنرآموز معماری ثبت نام انجام دهید، لازم به ذکر است اولویت پذیرش با افرادی می باشد که دارای مدرک کاردانی مرتبط باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

در این صفحه تمام اطلاعات در خصوص منابع و ثبت نام در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی دولت و آموزش و پرورش قرار داده می‌شود.

داوطلبان عزیز آزمون سال ۹۹ دقت فرمایند، تا کنون زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون از سوی منابع و مراجع مورد تایید اعلام نشده و در صورت اعلام زمان برگزاری و ثبت نام، این مطالب در اسرع وقت در بخش «آخرین اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش» قرار داده خواهد شد.

آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی دولت، دارای منابع متعددی می‌باشد و نمی‌توان به طور دقیق، کتاب یا مجموعه کتاب‌هایی را جهت مطالعه برای این آزمون پیشنهاد داد. البته سایت «ای استخدام» با مطالعه تجربیات سال‌های گذشته و نظرات فراوان کاربران، اقدام به جمع آوری لیست زیر نموده است.استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

شما عزیزان می‌توانید با مطالعه این منابع بخش زیادی از اطلاعات مطروحه در سوالات آزمون استخدامی را فراگرفته و برای آن آماده شوید. همچنین در صورتی که منبع جدیدی یا منبع قطعی دیگری برای رشته‌های اعلامی می‌شناسید، با معرفی آنها در بخش نظرات، سایر عزیزان را در راه این آزمون یاری فرمایید.

برای درس ادبیات فارسی، دانش شما باید به طور کامل پوشش دهنده بخش ادبیات فارس یدبیرستان باشد. همچنین منابع زیر نیز از سوی کاربران توصیه شده است:

عمده سوالات درس معارف و اندیشه همانند کنکور کارشناسی بوده و با دانشی در حد معارف و اندیشه اسلامی دوره دبیرستان به راحتی از پس سوالات آن بر می‌آیید. همچنین منابع زیر نیز برای مطالعه توصیه می‌گردد:

بیشتر سوالات این بخش از آزمون مربوط به سوالات ساده ریاضی و آمار در حد سوالات دبیرستانی می‌باشد. پس میتوانید علاوه بر ریاضیات دبیرستان، منابع زیر را نیز مطالعه فرمایید:

در صورتی که در دوره دبیرستان، زبان انگلیسی خوبی داشتید، یا مدرک زبان دارید، این بخش برای شما بسیار راحت است. عمده سوالات این بخش در خصوص خواندن و دستور زبان است و شما با دانش زبانی در حد دبیرستان بخش عمده‌ای از سوالات را پاسخ خواهید داد. همچنین منابع زیر جهت مطالعه توصیه می‌شود:

این درس برای بسیاری از آزمون دهندگان، جدید، ناآشنا و نامنوس می‌نماید. در این بخش اکثر سوالات در محدود آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد مطرح می‌شود. اما می‌توانید با خواندن و شبیه‌سازی این گونه سوالات به راحتی از پس آن برآیید. همچنین منابع زیر نیز برای این درس توصیه می‌شود:

برای این بخش با توجه به گسترش روزافزون رایانه‌ها و نرم افزارهای آنها اگر در مجموعه نرم‌افزارهای دفتری اشراف دارید تقریباً بخش زیادی از مطالب را می‌دانید. در غیر این صورت کتاب‌های خودآموز رایانه در منزل نیز می‌تواند کمک زیادی در این راه به شما کند. همچنین منابع زیر نییز برای این درس بسیار مورد توجه می‌باشد:

درس اطلاعات عمومی، مجموعه اطلاعاتی است که میتوانید در دروس تاریخ، جغرافیا و علوم اجتماعی دوران دبیرستان بیابید. همچنین به روز بودن اطلاعات به کمک مشاهده و گوش دادن اخبار روز نیز کمک فراوانی به شما برای این درس می‌کند. در ضمن می‌توانید منابع اطلاعات زیر را نیز مطالعه فرمایید:

 

 پیش از معرفی منابع دروس اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بهتر است با کد شغل‌ها و رشته‌های مجاز به آزمون دادن برای هرکدام از این مشاغل آشنا شویم. به این صورت شما می‌توانید با دید بهتری نسبت به اینکه آیا می‌توانید در این کد آزمون دهید یا خیر، نسبت به مطالعه و تهیه منابع آن اقدام فرمایید.

دبیری شیمی (کارشناسی و کارشناسی ارشد)، شیمی کلیه گرایش‌ها (کارشناسی و کارشناسی ارشد)

 همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، برای مواد آزمون استخدامی آموزش و پرورش هیچ منبع خاصی معرفی نمی‌شود. صرفاً مواد آزمونی را سازمان سنجش اعلام و متقاضیان می‌بایست بنا بر اطلاعات خود در دانشگاه‌ها و نیاز هر بخش به مطالعه کتب مورد نظر بپردازند.

اما پس از برگزاری هفت دوره آزمون استخدامی و رصد هرساله آزمون از سوی تیم آموزش «ای استخدام» و بررسی و معرفی‌هایی که کاربران در بخش نظرات صفحه اعلام می‌دارند، در این صفحه سعی شده است منابع مطالعاتی ای که بیشترین تکرار در میان نظرات را داشته‌اند و صحت آنها قابل بررسی بوده است، لیستی از منابع مختلف جمع آوری و معرفی گردد.

شما عزیزان می‌توانید در بخش نظرات، سایر منابع معتبر یا دروس مورد نظر خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران مطرح نموده و به یکدیگر در این آزمون یاری رسانید.

 منابع اختصاصی آموزگاری ابتدایی

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت دکتر علی شریعتمداری، انتشارات امیرکبیر

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش اصول و فلسفه تعلیم و تربیت انتشارات جهش

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت انتشارات رویای سبز

روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف انتشارات سمت

روانشناسی تربیتی مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش روانشناسی تربیتی انتشارات جهش

روانشناسی تربیتی انتشارات رویای سبز

روانشناسی رشد لورا برک

روانشناسی رشد مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش روانشناسی رشد انتشارات جهش

روانشناسی رشد انتشارات رویای سبز

مهارت های آموزشی و پرورشی (روش ها و فنون تدریس)، حسن شعبانی، انتشارات سمت

روشها و فنون تدریس پوران پژوهش

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش روشها و فنون تدریس انتشارات جهش

روشها و فنون تدریس انتشارات رویای سبز

 

روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، دکتر علی اکبر سیف، انتشارات دوران

سنجش و ارزشیابی آموزشی مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی انتشارات جهشاستخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی انتشارات رویای سبز

دبیری روانشناسی و علوم تربیتی  

روانشناسی عمومی وین ویتنی، مترجم یحیی سید محمدی

روانشناسی عمومی مدرسان شریف

روانشناسی عمومی انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی عمومی

روانشناسی رشد لورا برک

روانشناسی رشد مدرسان شریف

روانشناسی رشد انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی رشد

روانشناسی شخصیت فیست

روانشناسی شخصیت مدرسان شریف

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی شخصیت

آسیب شناسی روانی جلد ۱ و جلد ۲، هالجین ترجمه یحیی سید محمدی

روانشناسی مرضی مدرسان شریف

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش آسیب شناسی روانی

روان‌شناسی اجتماعی (نظریه‌ها، مفاهیم و کاربردها) یوسف کریمی انتشارات ارسباران

روانشناسی اجتماعی (ویژه دانشجویان روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره) نوشته محمد مهدی اسماعیل زاده پویا و یوسف کریمی انتشارات راه

احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی، علی دلاور

روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، اسماعیل بیابانگرد

آمار و روش تحقیق مدرسان شریف

آمار و روش تحقیق انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش آمار و روش تحقیق

مربی امور تربیتی 

اصول تعلیم و تربیت اسلامی، دکتر علی شریعتمداری، انتشارات امیرکبیر

تعلیم و تربیت اسلامی مدرسان شریف

تعلیم و تربیت اسلامی انتشارات رویای سبز

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت دکتر علی شریعتمداری، انتشارات امیرکبیر

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش اصول و فلسفه تعلیم و تربیت انتشارات جهش

روانشناسی عمومی وین ویتنی، مترجم یحیی سید محمدی

روانشناسی عمومی مدرسان شریف

روانشناسی عمومی انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی عمومی

روانشناسی رشد لورا برک

روانشناسی رشد مدرسان شریف

روانشناسی رشد انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی رشد 

هنر آموز کودکیاری 

روانشناسی عمومی وین ویتنی، مترجم یحیی سید محمدی

روانشناسی عمومی مدرسان شریف

روانشناسی عمومی انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی عمومی

روانشناسی رشد لورا برک

روانشناسی رشد مدرسان شریف

روانشناسی رشد انتشارات رویای سبز

کتاب آزمون های استخدامی روانشناسی انتشارات رویای سبز بخش روانشناسی رشد 

روانشناسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف انتشارات سمت

روانشناسی تربیتی مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش روانشناسی تربیتی انتشارات جهش

کتاب‌های دوران دبیرستان رشته فنی حرفه‌ای شامل:

اصول و مفاهیم آموزش و پرورش پیش از دبستان

مشاهده کودک

فعالیت های آموزشی پیش دبستانی

  دبیری ریاضی

ریاضی عمومی ۱ و ۲ مدرسان شریف

ریاضی عمومی ۱ و ۲ انصاری انتشارات پارسه

معادلات دیفرانسیل مدرسان شریف

معادلات دیفرانسیل گاج

آمار و احتمال مدرسان شریف

آمار و احتمال پردازش

آنالیز ریاضی مدرسان شریف

آنالیز ریاضی پردازش

مبانی جبر مدرسان شریف

مبانی جبر پردازش

مبانی آنالیز عددی مدرسان شریف

مبانی آنالیز عددی پردازش

دبیری تربیت بدنی 

منابع

روش تدریس تربیت بدنی در مدارس، محمد نبوی و محمود ذکایی انتشارات سمت

کتاب آزمون استخدامی دبیر تربیت بدنی انتشارات آراه بخش روش تدریس در تربیت بدنی

رشد حرکتی ایساکس، ترجمه دکتر حمایت طلب + یادگیری و کنترل حرکتی اشمیت و لی ترجمه دکتر حمایت طلب و همکاران

رشد حرکتی انتشارات حتمی (کتاب سبز)

یادگیری حرکتی انتشارات حتمی (کتاب سبز)

کتاب آزمون استخدامی دبیر تربیت بدنی انتشارات آراه بخش رشد و تکامل و یادگیری حرکتی 

اصول بنیادی فیزیولوژی ورزشی (۱) و (۲)

خلاصه مباحث و تست فیزیولوژی ورزشی دکتر پرنو انتشارات حتمی

کتاب آزمون استخدامی دبیر تربیت بدنی انتشارات آراه بخش فیزیولوژی ورزشی

سنجش و اندازه گیری دکتر حمایت طلب

سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی راهیان ارشد + ۱۰۰۰ تست حامد عباسی

کتاب آزمون استخدامی دبیر تربیت بدنی انتشارات آراه بخش سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی 

مدیریت سازمان های ورزشی دکتر سجادی

مدیریت سازمان های ورزشی راهیان ارشد

کتاب آزمون استخدامی دبیر تربیت بدنی انتشارات آراه بخش مدیریت سازمانهای ورزشی 

دبیری زبان و ادبیات انگلیسی 

منابع

زبان شناسی (Linguistics) یول

زبان شناسی مدرسان شریف

کتاب خلاصه مباحث کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی انتشارات پردازش بخش زبان شناسی 

Principles of Language Learning and Teaching; By Dan Douglas Brown

روش های تدریس (Teaching) پوران پژوهش

کتاب خلاصه مباحث کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی انتشارات پردازش بخش روش تدریس 

آزمون سازی فجب (Testing Language skills; By Farhady, Jafarpour, Birjandy)

آزمون سازی (Testing) ماهان

کتاب خلاصه مباحث کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی انتشارات پردازش بخش آزمون سازی (Testing) 

اصول روش تحقیق (۱) و (۲) حسین فرهادی انتشارات دانشگاه پیام نور

کتاب تحلیلی اصول و روش تحقیق ۱ و ۲ ویژه دانشجویان رشته زبان انگلیسی، انتشارات راه

دبیری شیمی 

منابع

شیمی فیزیک مدرسان شریف

کتاب شیمی جلد اول، انتشارات ارکان دانش بخش شیمی فیزیک 

شیمی معدنی پوران پژوهش

کتاب شیمی جلد اول، انتشارات ارکان دانش بخش شیمی معدنی 

شیمی آلی مدرسان شریف

شیمی آلی راهیان ارشد

شیمی تجزیه مدرسان شریف

کتاب شیمی جلد اول، انتشارات ارکان دانش بخش شیمی تجزیه 

دبیری فیزیک 

مباحث مکانیک

مباحث الکتریسیته

مباحث مغناطیس

مباحث حرکت نوسانی

مباحث امواج نور

مباحث حرارت

فیزیک پایه ۱، ۲ و ۳ مدرسان شریف

نمونه آزمونهای مستند و پر تکرار برگزار شده استخدامی فیزیک، انتشارات رویای سبز

نمونه آزمون‌های تضمینی و برگزار شده استخدامی رشته فیزیک، انتشارات رویای سبز

 دبیری علوم تجربی

شیمی آلی راهیان ارشد

کتاب شیمی جلد اول، انتشارات ارکان دانش بخش شیمی آلی 

شیمی تجزیه مدرسان شریف

کتاب شیمی جلد اول، انتشارات ارکان دانش بخش شیمی تجزیه 

فیزیک پایه ۱، ۲ و ۳ مدرسان شریف

نمونه آزمونهای مستند و پر تکرار برگزار شده استخدامی فیزیک، انتشارات رویای سبز

نمونه آزمون‌های تضمینی و برگزار شده استخدامی رشته فیزیک، انتشارات رویای سبز

 زیست شناسی سلولی و مولکولی، عرب، انتشارات خلیلی

سوالات کارشناسی ارشد سلولی، جعفرنژاد، کتابخانه فرهنگ + سوالات کارشناسی ارشد مولکولی، جعفرنژاد، کتابخانه فرهنگ

دبیری حرفه و فن (ویژه گروه مهندسی مکانیک) 

استاتیک پوران پژوهش

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش استاتیک 

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش استاتیک 

مقاومت مصالح پوران پژوهش

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش بخش مقاومت مصالح 

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش بخش مقاومت مصالح 

ترمودینامیک نشر جهش

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش ترمودینامیک

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش ترمودینامیک

کتاب تکنولوژی موتورهای دیزلی و کارگاه موتورهای دیزلی دوران نظام قدیم فنی و حرفه ای دبیرستان

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی سوخت رسانی

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی سوخت رسانی

کتاب کارگاه شاسی و بدنه دوران نظام قدیم فنی و حرفه ای دبیرستان

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی شاسی و بدنه

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی شاسی و بدنه

کتاب کارگاه انتقال قدرت دوران نظام قدیم فنی و حرفه ای دبیرستان

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش انتقال قدرت

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش انتقال قدرت

کتاب تکنولوژی مولد قدرت و کتاب های کارگاه مولد قدرت ۱ و ۲ دوران نظام قدیم فنی و حرفه ای دبیرستان

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی مولد قدرت و برق خودرو

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش تکنولوژی مولد قدرت و برق خودرو

دبیری حرفه و فن (ویژه گروه مهندسی مواد) 

ریاضی عمومی ۱ و ۲ آقاسی، نگاه دانش (جلد یک ریاضی عمومی یک و جلد یک ریاضی عمومی دو)

ریاضی عمومی ۱ و ۲ انتشارات چهارخونه

ترمودینامیک نشر جهش

کتاب کنکور کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش ترمودینامیک 

کتاب مجموعه سوالات کاردانی به کارشناسی کنکور مکانیک انتشارات چهارخونه بخش ترمودینامیک 

دبیری اقتصاد

اقتصاد خرد (دو جلد)، عباس شاکری، نشر نی

اقتصاد خرد مدرسان شریف

اقتصاد خرد: خلاصه درس، مرور نکات مهم، حل نمونه سوالات متنوع، انتشارات اندیشه هامون طوس

اقتصاد خرد (ویژه دانشجویان رشته اقتصاد) انتشارات راه

اقتصاد خرد (دو جلد)، تیمور رحمانی، نشر نی

اقتصاد کلان ویژه رشته اقتصاد، محسن نظری، انتشارات نگاه دانش

اقتصاد کلان ۱ و اقتصاد کلان ۲ (ویژه دانشجویان رشته اقتصاد – مدیریت) انتشارات راه

اقتصاد کلان شامل: تکنیک برنامه‌ریزی، خلاصه و چکیده مباحث، انتشارات سنجش امیرکبیر

اقتصاد ایران، جهانگیر بیابانی، انتشارات پیام نور

اقتصاد ایران، انتشارات سنجش و دانش

اقتصاد ایران (ویژه دانشجویان اقتصاد)، انتشارات راه

مبانی اقتصاد اسلامی، انتشارات سمت

اقتصاد اسلامی: آمادگی برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته اقتصاد، انتشارات نور

علم یا بخش اقتصاد اسلامی کتاب مجموعه دروس تخصصی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی مدرسان شریف

اقتصاد اسلامی، انتشارات سنجش و دانش

اقتصاد بین‌الملل (تجارت و مالیه بین‌الملل)، علیرضا رحیمی بروجردی، انتشارات سمت

کتاب مجموعه دروس تخصصی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی مدرسان شریف بخش اقتصاد بین الملل 

مشاور آموزشی 

روش‌ها و فنون مشاوره- دکتر عبداله شفیع آبادی، انتشارات کتاب فکر نو

روش‌ها و فنون راهنمایی در مشاوره مدرسان شریف

روش‌ها و فنون مشاوره و راهنمایی پوران پژوهش

کتاب ۴۰۰۰ نکته مشاوره (مبانی، فنون و نظریه‌های مشاوره)، میرسعید جعفری، انتشارات به اندیشان بخش روشها و فنون مشاوره

کتاب استخدامی مشاوره واحد آموزشی انتشارات آزاداندیشان

نمونه آزمون‌های تضمینی و برگزار شده استخدامی علوم تربیتی ۲، انتشارات رویای سبز

راهنمایی و مشاوره تحصیلی (با تجدیدنظر کلی و اضافات) و تاریخچه راهنمایی و مشاوره در ایران، مهدی حسینی، انتشارات رشد

کتاب ۴۰۰۰ نکته مشاوره (مبانی، فنون و نظریه‌های مشاوره)، میرسعید جعفری، انتشارات به اندیشان بخش مبانی مشاوره و راهنمایی

کتاب استخدامی مشاوره واحد آموزشی انتشارات آزاداندیشان

نمونه آزمون‌های تضمینی و برگزار شده استخدامی علوم تربیتی ۲، انتشارات رویای سبز

روانشاسی تربیتی دکتر علی اکبر سیف انتشارات سمت

روانشناسی تربیتی مدرسان شریف

کتاب جامع دروس اختصاصی آموزگاری ابتدایی بخش روانشناسی تربیتی انتشارات جهش

روانشناسی تربیتی انتشارات رویای سبز

روانشاسی یادگیری، پروین کدیور، انتشارات سمت

روانشناسی یادگیری، ماندانا علم‌بلادی، علیرضا جانفشان، انتشارات سرافراز

 

شما می‌توانید با اعلام نظر در بخش نظرات منابعی را که در جداول فوق وجود ندارد به ما معرفی کنید و پس از بررسی، منابع ایجاد و یا اصلاح خواهند شد.

داشتن تابعیت ایرانی

معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان الهی تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران

پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

داشتن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن

برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی برای انجام شغل انتخابی

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی و دارای صلاحیت

داوطلبان نباید جزو بازنشستگان و نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی باشند.

عدم اشتغال به صورت رسمی یا پیمانی در سازمان یا دستگاه اجرایی پس از پذیرفته شدن در آزمون و حین استخدام

شرط سنی ۲۰ الی ۲۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم

شرط سنی ۳۰ سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی)

شرط سنی ۳۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس

شرط سنی ۴۰ سال برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس

شرط سنی ۴۵ سال برای داوطلبان دارای مدرک دکتری

شرایط سنی برای داوطلبان آقا بدون در نظر گرفتن مدت زمانی است که در دوره خدمت ضرورت به سر می برند.

 

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای یک سال سابقه اسارت از حداکثر شرایط سنی معاف هستند.

تاریخ مندرج بر روی مدرک فارغ التحصیلی و کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد.

برای پدر، مادر، خواهر و برادر شهدا به اندازه ۵ سال و برای رزمندگان دارای سابقه کمتر از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه به اندازه مدت حضورشان بر شرط سنی اصلی اضافه می شود.

داوطلبانی که به صورت تمام وقت و غیر رسمی از تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷، در وزارت خانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها، موسسات و شرکت های دولتی که مگر با ذکر نام آن ها در موارد خاص قوانین و مقررات عمومی دولت شامل حال آن ها نمی شود، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها، اشتغال داشته اند به اندازه مدت زمان خدمت غیر رسمی آن ها، بر شرایط سنی شان اضافه می شود.

مدرک تحصیلی علاقه مندان به شرکت در عناوین شغلی هنرآموز، باید فوق دیپلم پیوسته باشد اما اگر مدرک فوق دیپلم آن ها ناپیوسته باشد باید مدرک دیپلم هنرستان داشته باشند.

امکان تغییر محل خدمت تعیین شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، پس از قبولی نهایی و پیش از استخدام و اشتغال به کار وجود ندارد و پس از اشتغال نیز بر اساس ضوابط و قوانین نقل و انتقالات فرهنگیان می باشد.

داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی قرار می گیرند، موظف هستند که پیش از شروع دوره مهارت آموزی یک ساله، تعهدی مبنی بر ۱۰ سال خدمت در محل پذیرفته شده به آموزش و پرورش بدهند.

معلمان جدیدالورود باید قبل از اشتغال به کار، سوگند معلمی را ادا کنند و سوگندنامه مربوطه را نیز امضا نمایند. متن و امضای سوگندنامه در پرونده معلم ها حفظ می شود.

فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق) ، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که به وزارت آموزش و پرورش متعهد هستند، نمی توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در یک دوره مهارت آموزی یک ساله که توسط دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می شود، شرکت کنند.

افرادی به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش محسوب می شوند که در دوره مهارت آموزی شرکت کنند و موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم در آزمون جامع آن گردند.

داوطلبانی که در کلاس های درسی و امتحانات دوره مهارت آموزی و همچنین آزمون جامع شرکت نکنند به منزله انصراف آن ها از ادامه روند استخدام تلقی می شود و می بایست مبلغی را به عنوان جریمه و هزینه دوره آموزشی پرداخت نمایند.

قسمتی از هزینه های دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب می باشد و در صورت انصراف او در مدت یک ساله آموزشی، وزارت آموزش و پرورش بنا بر صلاح دید خود، می تواند نسبت به محاسبه و دریافت هزینه های مربوطه اقدام کند.

داوطلبانی که جزو قبولی های نهایی عنوان شغلی های هنرآموز هستند می بایست برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی استخدامی آموزش و پرورش به سایت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی srttu.edu مراجعه کنند و پذیرفته شدگان نهایی عناوین شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی نیز برای اطلاع از موارد مذکور باید به سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه نمایند.

مکان دوره مهارت آموزی با توجه به شغل محل و پس از اعلام نتایج قطعی، مشخص می گردد.

تغییر محل دوره مهارت آموزی تنها در صورت وجود شغل مورد نظر و با رعایت جنسیت، از سوی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار می گیرد.

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام برای شرکت در دوره مهارت آموزی، مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و هم چنین مدرک ICDL خود را ارائه دهند. در غیر این صورت باید متعهد شوند که مدارک مورد نظر را تا قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی دریافت و ارائه نمایند.

دانشگاه هایی که دوره مهارت آموزی در آن ها اجرا می شود، مسئولیتی در برابر تهیه مسکن و تغذیه افراد ندارند اما در صورت تقاضای داوطلبان، می توانند خدماتی را با دریافت هزینه مربوطه ارائه کنند.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » آزمون های استخدامی » لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی تا ارشد سال 99

جهت مشاوره در زمینه لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی تا ارشد سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی تا ارشد سال 99 :  2 راه برای استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد. یکی شرکت در آزمون استخدامی و دیگری پذیرش از طریق آزمون سراسری که سازمان سنجش برگزار می کند.

 

 

لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :  آزمون استخدامی، همه ساله برگزار می شود و هزارن نفر گزینش می شوند. گزینش نهایی، مشروط به طی کردن موفق آزمون جامع دوره یک ساله مهارت اندوزی […]

لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :    2 راه برای استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد. یکی شرکت در آزمون استخدامی و دیگری پذیرش از طریق آزمون سراسری که سازمان سنجش برگزار می کند. آزمون استخدامی، همه ساله برگزار می شود و هزارن نفر گزینش می شوند.

گزینش نهایی، مشروط به طی کردن موفق آزمون جامع دوره یک ساله مهارت اندوزی و انجام مصاحبه و معاینات پزشکی است. جزییات کامل شغل های استخدامی و منابع آزمون هر یک و رشته های قابل پذیرش دانش آموختگان، به تفکیک در این گفتار عصر شهروند ارائه شده است که راهنمای خوبی برای علاقمندان است.لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش /

 (جزییات آزمون استخدامی را در medu.ir دنبال کنید)

به نکات زیر جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۹ و به بعد توجه کنید:

داشتن کارت پایان خدمت ضرورت برای آقایان یا معافیت دائم، الزامی است.داوطلبان مردی که دوره خدمت ضرورت را طی کرده اند، به اندازه طول خدمت، به حداکثر شرط سنی آنها افزوده می شود.گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد الزامی است.کارت ملی و شناسنامه تبعه ایرانی.سلامت جسمی و روحی مطابق آیین نامه جدید وزارت آموزش و پرورش الزامی است. (شرط قد)عدم ممنوعیت در فعالیت امور دولتیاگر خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان هستید، برای استفاده از سهمیه گزیش، مستندات را از مراجع ذیصلاح (مثل بنیاد شهید) دریافت کنید.اگر سابقه خدمت غیر رسمی در بخش های دولتی ایران دارید، به حداکثر سن مقرر در این قانون که در گفتار مجزایی در عصر شهروند توضیح دادیم، اضافه می شود.متقاضی استخدام در آموزش و پرورش، باید در آزمون استخدامی شرکت کند. برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید نه سایت وزارت آموزش و پرورش.پیش از ثبت نام در آزمون، مشکلات شناسنامه و کارت ملی و معافیت و مدرک تحصیلی و تاییدیه آن را رفع کنید.زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹، متعاقبا اعلام می شود.زمان اعلام نتایج و برگزاری آزمون مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹ را در سایت مشاهده کنید.اگر خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستید، باید در بخش آزمون عمومی، نمره بالایی کسب کنید. مواد آزمون عمومی، فناوری اطلاعات در حد ICDL، ریاضی و آمار، زبان فارسی و انگلیسی عمومی و دانش اطلاعات عمومی است.لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش : دانش اطلاعات عمومی درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی و مشخصات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مباحث هوش است. آشنایی به قانون اساسی ایران را در نظر داشته باشید.در ۱۱ استان کشور، ۱۰۰ درصد سهمیه های اختصاصی، به نیروهای بومی تعلق خواهد داشت. توجه کنید! ملاک منطقه، تقسیمات جغرافیایی سال ۹۹ کشور است.برای استخدام در آموزش و پرورش، کسب ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی آخرین داوطلب پذیرفته شده، الزامی است و این شرط لازم است و نه شرط کافی. شرط کافی، قبولی در آزمون جامع دوره یک ساله مهارت آموزی و طی کردن فرآیند استخدام است.لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش /

(جزییات آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در بخش استخدامی متمرکز سایت سازمان سنجش که با فلش سفید مشخص شده است، بیابید)

لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش : انتخاب داوطلبان در آزمون استخدامی، بر اساس مجموع نمره بخش عمومی (وزن ۴۰ درصد)، مجموعه نمره بخش اختصاصی (وزن ۶۰ درصد) است. ۳ برابر ظرفیت پذیرش، قبولی اعلام خواهد شد.بعد از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی داوطلب با لحاظ کردن وزن ۳۰ درصد در مصاحبه استخدامی انجام می شود.۱۰ سال تعهد محضری کتبی برای فعالیت در آموزش و پرورش در محل جغرافیایی، از پذیرفته شدگان استخدام در این وزارت خانه، اخذ می شود.اگر شغل مورد نظر شما، نیاز به مدرک کارشناسی دارد و شما مدرک کارشناسی ارشد دارید، ترتیب اثر داده نخواهد شد.استخدام در این وزارت خانه، مشروط به انجام معاینات پزشکی تخصصی است.لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش : هیچ حقوق و مزایایی به واجدان شرایط در دوره مهارت آموزی یکساله دانشگاه فرهنگیان پرداخت نمی شود. اگر در طول دوره انصراف دهید، به تشخیص آموزش و پرورش، ۲ برابر هزینه هایی که برای شما خرج شده است، دریافت می شود.

 

مواد آزمون شغل های مختلف در این وزارت خانه در بخش استاد کاری و دبیری و مقطع نظری به شرح زیر است.

 

مواد آزمون رشته های بخش استاد کاری

مدارهای الکترونیکمدارهای الکتریکیرسم فنیالکترونیک صنعتیابزار دقیق مکانیکی

” استاد کار الکتروتکنیک

مدارهای الکتریکیماشین های الکتریکیکارگاه مدار فرمان و سیم پیچیتاسیسات الکتریکی و کارگاهرسم فنی و اندازه گیری الکتریکی

” رشته استاد کار صنایع چوب

فناوری کارگاه صنایع چوبمواد اولیه صنایع چوبابزار و ماشین آلات صنایع چوب و رسم فنی

” استاد کار تاسیسات

تاسیسات بهداشتی و کارگاهتاسیسات حرارتی و کارگاهتاسیسات سرمایشی و کارگاهرسم فنینقشه کشی تاسیسات گرمایشی و سرمایشیآشنایی با تاسیسات برقی.

” رشته استاد کار صنایع فلزی

نیم ساخته های فلزی و کارگاهجوشکاری برق و کارگاهجوشکار گاز و کارگاهرسم فنیعلوم مواد

” استاد کاری متالوژی

ریخته گری آلیاژهای آهنی و غیر آهنی کارگاهمتالوژی و آزمایشگاهمدلسازی و کارگاهعملیات حرارتی و متالوگرافیرسم فنی وبرق صنعتی و کارگاه

” رشته استاد کار مکانیک خودرو

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

فناوری مولد قدرتفناوری انتقال قدرتفناوری برق خودروفناوری شاسی و بدنهفناوری سوخت رسانیفناوری موتورهای دیزل

” رشته استادکاری زراعی و باغبانی

مبانی تولید محصولات کشاورزیمبانی تولید محصولات باغیگیاه شناسی مقدماتیآشنایی با ماشین آلات باغبانی

” استاد کاری امور دامی

مبانی پرورش دام و طیورمبانی فیزیولوژی دام و طیورتغذیه دام و تاسیساتتجهیزات دامپروری

” رشته استاد کاری ماشین آلات کشاورزی

مبانی تهیه زمین و کاشتآشنایی با تجهیزات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزیمبانی سرویس تراکتورآشنایی با انواع پمپ های صنعتی و تجهیزات آبیارینگهداری تجهیزات کشاورزی و تعمیرات

” استاد کاری صنایع غذایی

مبانی میکروبیولوژیآزمایشگاه فناوری فرآورده های دام و طیورفناوری فرآورده های گیاهیآشنایی با ماشین آلات صنایع غذاییمبانی بهداشت صنایع غذاییکنترل کیفیت مواد غذایی

” رشته استاد کاری نقشه برداری

نقشه برداری و عملیاتعملیات مساحیتئوری کارگاه محاسبهترسیم با رایانه

” استاد کاری ساختمان

مبانی رسم فنی و نقشه کشی عمومی ساختمانفناوری قالب بندی و آرماتورنقشه برداری ساختمانفناوری ساختمان های فلزی و بتنینقشه کشی با رایانه

” رشته استاد کاری صنایع شیمیایی

مبانی فرآیند های شیمیاییمبانی صنایع شیمیاییآشنایی با ماشین آلات صنایع شیمیاییمبانی شیمی تجزبهآزمایشگاه شیمی

” استاد کاری رایانه

مبانی برنامه نویسی رایانهآشنایی با بسته های نرم افزاری و کارگاهآشنایی با مبانی شبکه های رایانه ایسخت افزارکارگاه سیستم عامل

مبانی آزمون رشته استاد کاری ساخت و تولید

تعمیر و نگهداری ماشین آلات تراش و فرزکارگاه تراشکاری و فرزکاریسنگ زنی و رسم فنی

مواد آزمون رشته استاد کاری نقشه کشی عمومی

نقشه کشی ۱ و ۲تراشکاری و کارگاهاندازه گیری دقیق و آزمایشگاهعلوم مواد

مواد آزمون رشته استاد کاری طراحی و دوخت

آشنایی با فناوری الگوفناوری دوختآشنایی با اصول طراحی اندام و رنگ شناسیشناخت بافت و الیافطراحی پوشاک مردانه و زنانه

” استاد کاری چاپ

فناوری پیش از چاپفناوری چاپفناوری پش از چاپروش های تولید چاپمواد شناسی کاربردیچاپ با فناوری کامپیوتری

” استاد کاری سرامیک

مبانی مواد اولیه سرامیکمبانی شکل دادن و خشک کردن و پختن سرامیکخواص بدنه های سرامیکیرنگ و لعابآشنایی با ماشین آلات سرامیک و برق صنعتی

” استاد کاری صنایع نساجی

فناوری نساجیتاسیسات نساجیشیمی نساجی

” رشته هنر آموزی

فناوری اطلاعاتریاضی و آمارزبان و ادبیات فارسیزبان انگلیسیاطلاعات عمومیدانش اجتماعی و سیاسی و هوش

” رشته هنرآموز الکترونیک

ریاضیات مهندسیمدارهای الکتریک ۱ و ۲الکترونیک ۱ و ۲مبانی و آزمایشگاه مخابراتآشنایی با مدارهای منطقی

” رشته هنر آموز الکتروتکنیک

ریاضیات مهندسیتحلیل مدارهای الکتریکیماشین آلات الکتریکیفناوری و کارگاه مدار فرمانآشنایی با سیم پیجی و تاسیسات الکتریکیآشنایی با PLC” رشته هنرآموز تاسیسات

تاسیسات بهداشتی و ساختمانیتاسیسات سرمایشی و گرمایشیبرق تاسیساترسم فنی تاسیسات

” هنرآموز صنایع فلزی

جوشکاری با برق و گازفناوری نیم ساخته فلزیاستاتیک و مقاومت مصالحعلم مواد و رسم فنی

” هنرآموز علوم دامی

مبانی پرورش دام و طیوراصول تغذیه داماصول اصلاح نژاد داممیکروبیولوژی و آزمایشگاهتشریح فیزیولوژی

” هنرآموز علوم زراعی و باغی

حفظ و اصلاح نباتاتتولید محصولات زراعی و باغیماشین آلات زراعی و باغیگیاه شناسی و آب و خاک

مفاد آزمون رشته هنرآموز ماشین های کشاورزی

آشنایی با ماشین آلات کشاورزیسرویس و کاربرد تراکتورآشنایی با سیستم های آبیاریمحاسبات فنی

مفاد آزمون رشته هنرآموز صنایع غذایی

مبانی صنایع غذاییآشنایی با فرآورده های دامیآشنایی با فرآورده های گیاهیآشنایی با تجهیزات صنایع غذاییمیکروبیولوژی مواد غذایی و عملیات

” هنرآموز مکانیک خودرو

محاسبات فنیفناوری سوخت رسانیفناوری شاسی و بدنهانتقال قدرتفناوری مولد برقبرق خودرو

” هنرآموز گرافیک

مبانی هنرهای تجسمیعکاسیکارگاه گرافیکطراحی و تصویرسازیکاربرد رایانه و چاپ در گرافیک

” رشته هنرآموز ساختمان

استاتیک و مقاومت مصالحطراحی و اجرای ساختمان های فلزی وبتنیاصول نقشه کشی و رسم فنیفناوری قالب بندیاصول آرماتورنقشه برداری ساختمانی

” رشته هنرآموز نقشه برداری

نقشه برداری ۱ و ۲روش های تعیین موقعیتفوتوگرامتریکاربرد کامپیوتر در نقشه برداریمهندسی فناوی نقشه برداری

” هنرآموز حسابداری

مبانی آمار و احتمالاتاصول حسابداری ۱ و ۲حسابداری شرکت هاحسابداری صنعتیکاربرد رایانه در حسابداری

” هنرآموز ساخت و تولید

مبانی فناوری های ساخت و تولیدآشنایی با تجهیزات ساخت و تولیدنقشه کشی ۱ و ۲محاسبات فنیماشین آلات کنترل عددیعلم مواد و اندازه گیری دقیق

” رشته هنزآموز رایانه

ذخیره و بازسازی اطلاعاتبرنامه نویسی پیشرفتهشبکه های رایانه ایامنیت شبکهساختمان داده هاطراحی الگوریتمپایگاه داده

” هنرآموز نقشه کشی صنعتی عمومی

نقشه کشی ۱ و ۲اجزای ماشیناندازه گیری دقیقعلم موادنقشه کشی رایانه ایطراحی قالب و انواع قیود

” رشته هنرآموز نقشه کشی معماری

مبانی طراحی معماریمبانی نقشه کشی و ترسیم فنیاصول ایستایی و عناصر نقشهمتره و برآوردنقشه کشی رایانه ای

” هنرآموز صنایع دستی

آشنایی با هنرهای سنتی ایرانآشنایی با تاریخ هنر ایرانآشنایی با مبانی هنرهای تجسمیآشنایی با طراحی سنتیآشنایی با هندسه نقوششناخت مواد

” رشته طراحی و دوخت

مبانی الگو و دوختمبانی هنرهای تجسمیطراحی اندام و رنگ شناسیآشنایی با علم الیافتاریخ هنر ایران و جهانتاریخ پوشاک ایران و جهان

مواد آزمون رشته هنرآموز انیمیشن

اصول و مبانی حرکت سازیشیوه نوشتن فیلمنامه انیمیشنپویانمایی و رایانهکارگردانی پویانمایی

رشته هایی که برای مدارس ابتدایی و مقطع متوسطه نظری پذیرش داردمفاد آزمون شغل آموزگار دوره ابتدایی

اصول فلسفه تعلیم و تربیتروانشناسی پرورشیروانشناسی رشدروش ها و فنون تدریسسنجش و ارزشیابی آموزشی

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی و روانشناسی، روانشناسی شخصیت و علوم تربیتیدانش آموختگان رشته های روانشناسی بالینی، سنجش و اندازه گیری، برنامه ریزی درسی وتحقیقات آموزشی

مفاد آزمون شغل دبیری تربیت بدنی

روش تدریساصول رشد و تکامل و یادگیری حرکتیاصول فیزیولوژی ورزشیاصول سنجش و اندازه گیریمدیریت برگزاری مسابقات ورزشی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش (مرد و زن):

کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنیکارشناسی و کارشناسی ارشد علوم ورزشی در کلیه گرایش ها

مواد آزمون رشته دبیری ریاضیات

ریاضیاتآنالیز ریاضیجبر ۱آنالیز عددیاصول آموزش ریاضیخلاقیت ریاضی

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی

مواد آزمون شغل دبیری زیست شناسی

اصول زیست شناسی سلولی و ملکولیبیوشیمیژنتیکفیزیولوژی جانوری و گیاهیمیکروبیولوژی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زیست شناسی، بیولوژیدانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری علوم تجربی و زیست شناسی محض

مواد آزمون شغل دبیری عربی

اصول صرف و نحوتعریب و درک مطلباصول علوم بلاغیتاریخ ادبیات و نقد ادبی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری زبان و ادبیات عربدانش اموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد عربی و مترجمی زبان عربی

مفاد آزمون شغل دبیری فیزیک

مبانی فیزیک شامل مکانیک تا ترمودینامیک

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری فیزیک، فیزیک محض، فیزیک کاربردی و هواشناسیدانش آموختگان کارشناسی وکارشناسی ارشد فیزیک علوم دریا و فیزیک اتمی هم پذیرش می‌شوند.

مواد آزمون شغل دبیری ادبیات فارسی

اصول نظم و نثرکلیات زبان فارسی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان فارسی

مواد آزمون شغل دبیری دینی و قرآن

مبانی اندیشه اسلامیآشنایی با آیین زندگیمبانی شناخت متون اسلامیمبانی فقه شیعهمبانی نقسیر قرآن مجید و احکام الهی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد دبیری الهیات، معارف اسلامیدانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم قران و حدیث. دانش آموخته حوزه.

مفاد آزمون شغل دبیری انگلیسی

اصول زبان شناسیتئوری های تدریسآزمون سازیروش تحقیق

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

کلیه دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های زبان انگلیسی

مواد آزمون شغل دبیری شیمی

مبانی شیمی آلی (۱،۲،۳)مبانی طیف سنجیمبانی شیمی تجزیه (۱،۲)

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی، کارشناسی ارشد کلیه گرایش های شیمی (آلی، تجزیه، کاربردی)

مفاد آزمون شغل دبیر علوم اجتماعی

مبانی جامعه شناسیروش تحقیقنظریه های جامعه شناسیمفاهیم و حوزه های جامعه شناسی

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، مطالعات اجتماعیدانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه ریزی اجتماعی، مردم شناسی و جامعه شناسی

مفاد آزمون شغل مراقب سلامت

مبانی خدمات بهداشتیمبانی آزمون بهداشتمبانی تغذیهمبانی بهداشت موادغذایی

 

دانش اموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد بهداشت عمومی،تغذیه، مامایی، پرستاری

مفاد آزمون رشته مربی پرورشی

مبانی تعلیم و تربیت اسلامیمبانی فلسفهمبانی تعلیم وتربیتآشنایی با اسناد تحول بنیادینآشنایی با مبانی سبک زندگی ایرانی واسلامیمباحث فرهنگی روز

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های روانشناسی (رشد، شخصیت، بالینی)دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های مشاوره تربیتی و علوم قرآنیدانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه گرایش های علوم معارف اسلامی

مواد آزمون شغل آموزگار استثنایی

اصول آموزش کودکان استثناییاصول آموزش و پرورش افراد نابینایاناصول آموزش و پرورش ناشونایاناصول آموزش مبتلایان به اختلالات گویایی و رشد

رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش :

دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیت کودکان استثناییدانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و گرایش های علوم تربیتی

برای این که شانس قبولی شما در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد:

نمونه سوالات استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 98 و ما قبل را مطالعه کنید.از تجرییات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در لینکدین استفاده کنید.منابع سوالات آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات جدید را به دقت مطالعه کنید.نمونه سوالات آزمون مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 98 و ما قبل را مطالعه کنید.شیوه و شرایط شرکت در دوره یکساله مهارت ورزی دانشگاه فرهنگیان را بررسی کنید.با کارشناسان سایت ir و هم چنین کارشناسان سازمان سنجش sanjesh.org رایزنی کنید.اگر در فرآیند استخدامی، با مشکلی روبرو شدید، به سامانه شکایت سازمان بازرسی کل کشور مراجعه کنید. 9099071614

اگر قصد شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹ و پس از آن دارید، شغل های استخدامی، منابع آزمون عمومی و اختصاصی و رشته های قابل پذیرش دانش اموختگان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را که در این گفتار به صورت دسته بندی شده ارائه شده است، در نظر بگیرید.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون، هزینه آزمون، منابع آزمون، ظرفیت و رشته های مورد نیاز و … با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره “مشاور گروپ ” تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی در این باره در اختیار شما قرار دهند و پاسخگوی سؤالات شما باشند…

 

در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید. با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

9099071614

 

 

 

 

جهت مشاوره در زمینه لیست تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی تا ارشد سال 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام لطفا رشته حقوق رو هم اضافه کنید متشکرم

شلتم من دانشجوی رشته فیزیک هستم می‌خواستم بدونم میتونم تو مقطع ابتدایی با این مدرک جذب بشم ؟

سلام آموزش و پرورش لیسانس برق قدرت و لیسانس الکتروتکنیک میگیره

از دانشکده فنی و حرفه ای

سلام میخواستم ببینم از رشته حقوق هم پذیرش داره؟

سلام لطفا رشته مهندسی اب رو هم به اسامی رشته هاتون اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

مدیر

تیر ۵, ۱۳۹۹
استخدام های امروز ایران

21 نظرها
288,120 بازدید

استخدام آموزش و پرورش (شرایط عمومی و اختصاصی), دفترچه و ثبت نام استخدام آموزش و پرورش, رشته ها و شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش, جذب معلم و دبیر

خبر تیر ماه ۱۳۹۹ – استخدام ۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ۲۵ هزار معلم از طریق آزمون، استخدام خواهند شد. زمان انتشار دفترچه آزمون، رشته های مورد نیاز و نحوه ثبت نام در این آزمون استخدامی متعاقبا از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

خبر تیر ماه ۱۳۹۹ – افزایش سهمیه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تهراناستخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهر ری گفت: سهمیه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تهران و به تبع آن در شهرستان ری از طریق «آزمون ماده ۲۸» نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته که باید تلاش کنیم ۱۰۰ درصد این سهمیه توسط جوانان بومی جذب شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری با اشاره به اینکه ثبت نام و آزمون ماده ۲۸ امسال در مرداد ماه برگزار می شود، تصریح کرد: سازمان امور استخدامی امسال در استخدام آزمون ماده ۲۸ حدود ۳ هزار و ۹۲ نفر به شهرستان های استان تهران (مناطق ۲۱ گانه استان به جز شهر تهران) سهمیه جذب داده که تقریبا ۱۰ درصد سهمیه کل کشور است.

آموزش و پرورش برای جذب نیرو می تواند هر سال به سازمان مدیریت امور استخدامی تقاضا بدهد و از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به تناسب رشته، جنس و مکان پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه، واجدین شرایط را جذب کند که در حال حاضر آمار جذب سالانه با روش ماده ۲۸ در کشور ۳۰ هزار نفر است.

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به لحاظ کمّی حدود ۳۵ درصد کلاس ها در شهرستان ری به دلیل کمبود معلم از طریق نیروی حق التدریس و اضافه کار تامین می شود که در تلاش هستیم با استفاده از جذب نیرو در آموزش و پرورش این کمبودها را جبران کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری افزود: سال گذشته سهمیه استان یک هزار و ۸۲۰ نفر بود که امسال ۸۰ درصد افزایش یافته و استان این سهمیه را بین شهرستان های مختلف توزیع کرده است که باید تلاش کنیم تمام سهمیه تخصیصی را جذب نماییم.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۴ منطقه آموزش و پرورش دارد، ابراز کرد: در آزمون امسال ماده ۲۸، سهمیه تخصیص یافته به ناحیه یک شهرری ۱۵۰ نفر، ناحیه دو شهرری ۹۷ نفر، کهریزک ۱۴۲ نفر و فشافویه ۶۸ نفر است که در کل امسال در شهرستان ری ۴۵۷ نفر سهمیه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش داریم.

خبر ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ : خبر صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در آموزش و پرورش سال ۹۹

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ۸۹ هزار کمبود مشاور و مربی پرورشی و ۷۵ هزار کمبود کارکنان اداری مدارس را داریم برای ساماندهی نیروی انسانی در مهر ۹۹، ۵۳ هزار مجوز استخدام در شرف صدور است و از ۶ راهکار بهره خواهیم برد. استفاده از حق التدریس شاغلان، آزاد و بازنشسته‌ها، معلم تمام وقت، خرید خدمات آموزشی، تدریس معاونان مدارس و استفاده از سرباز معلمان.
وی در ادامه درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های سال ۹۸ مطرح کرد: سال ۹۸، ۴۸ هزار بازنشسته داریم و ۵۴۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت آنهاست، سازمان برنامه و بودجه می‌گوید اموال خود را بفروشید و تنها اموال آموزش و پرورش مدارس و اردوگاه‌ها است و اگر بخواهیم به این سمت برویم باید ۳۲ درصد مدارس را بفروشیم تا بتوانیم پول پاداش بدهیم!!

​​​​ الهیار ترکمن متذکر شد: اگر همین وضعیت صدور مجوز نیروی انسانی ادامه داشته باشد، تعداد نیروی انسانی به ۷۶۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و کار آموزش سخت می‌شود؛ بر اساس استاندارد شورای عالی آموزش و پرورش ۲۹۵ هزار نیروی انسانی کمبود داریم و اگر بخواهیم بر اساس شاخص‌های سازمان اداری بسنجیم ۱۹۷ هزار کمبود نیرو مسجل شده است.

خبر فروردین ۹۹ – جدیدترین اخبار از آزمون های استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۹

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت‌خانه به شدت پیگیر هستند که حتما سهمیه‌ای برای سال ۹۹ اخذ کنند. مقدمات کار انجام شده و جلساتی هم با دوستان سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

متن کامل صحبت های مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش

ماجرای ارسال پیامک به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

پیامک ارسال شده به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ماده ۲۸) جعلی بوده و هویت ارسال کننده و انتشار دهنده آن غیر واقعی می باشد.

متن کامل خبر پیامک های غیر واقعی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبر ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ : اطلاعیه تعویق انجام معاینات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش

قابل توجه اداره کل آموزش و پرورش استان­ها در خصوص انجام معاینات پزشکی وگواهی عدم سوء پیشینه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی ۱۳۹۸

با سلام و احترام

با تشکر از تلاش و مساعی درخور تقدیر دست ­اندرکاران باطلاع می ­رساند با توجه به مشکلات به وجود آمده بر اثر ویروس کویید ۱۹ (کرونا)، در خصوص بند ۴ اطلاعیه نتایج نهایی هفتمین آزمون متمرکز دستگاهای اجرایی کشور آبان ۱۳۹۸ در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور، اداره کل استان ها می توانند معرفی افراد قبول شده نهایی آزمون مزبور جهت انجام معاینات پزشکی واخذ گواهی عدم سوء پیشینه را با تاخیر در فروردین ماه ۱۳۹۹ انجام دهند.

همچنین لازم به ذکر است داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند می­ توانند از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام و یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن: ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به سازمان مذکور، اداره کل و حوزه ستادی جداً خودداری نمایند.

خبر ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸: قول مساعد رئیس دانشگاه فرهنگیان برای جذب از فارغ التحصیلان دانشگاهی

دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو این ایام را مزین به نام امیدهای آینده روشن کشور یعنی دانشجو، استاد و دانشجومعلمان دانست.

دکتر خنیفر با بیان اینکه تربیت معلم خوب جانشین همه نداشتن هاست، خاطر نشان کرد: نقطه عطف معلمی گزینش معلمان شایسته و بایسته است زیرا آموزش خوب گزینش بد را جبران نمی کند.

وی با اشاره به پیشینه تربیت معلم و تبدیل آن به دانشگاه، سیر پذیرش دانشجو معلم در این دانشگاه با توجه به کمبود معلم در سال های اخیر در دانشگاه فرهنگیان، از همراهی و حمایت سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم برای جذب هیات علمی و پذیرش دانشجو از دو طریق پیوسته کنکور و فارغ التحصیلان دانشگاهی، قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: پذیرش و جذب ۴۵ هزار معلم از میان مشتاقان این حرفه با مدارک لیسانس تا دکتری ذیل ماده ۲۸ اتفاقی بود که در این دولت افتاد؛ همچنین قول مساعد برای جذب ۲۱ هزار و ۲۵ هزار دیگر برای ۲ سال آینده از میان دانش آموختگان دانشگاهی را داریم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه از طریق ماده ۲۸ و فارغ التحصیلان دانشگاه، حدود ۲۷ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند، ادامه داد: پیش بینی می کنیم در مهر سال آینده ۳۷ هزار تقدیم آموزش و پرورش می کنیم که نیمی از آنان از فارغ التحصیلان دانشگاهی وبا گذراندن دو پودمان دروس پداگوژی یا دروس تربیتی هستند.

وی ادامه داد: با کسب بودجه ردیف های جذب دانشجومعلم کارشناسی و مهارت آموزان تا سال ۱۴۰۱ کف نیاز آموزش و پرورش را پاسخگو خواهیم بود.

دکتر خنیفر کمبود بودجه، کمبود فضا و کمبود ردیف های علمی را از چالش های اساسی پیش روی دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: اکنون دانشگاه با تمام چالش های موجود پویاست، با دانشجویانی مهذب، متدین،معتقد و مودب که مایه فخر ماست زیرا با توجه به مانایی آنان در نظام آموزشی برای ۸ دولت ادم تربیت می کنند.

برگرفته از سایت دانشگاه فرهنگیان

خبر ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸: لینک دریافت کارت هفتمین آزمون استخدامی فراگیر مجددا فعال گردید

پیرو اطلاعیه قبلی سازمان سنجش کشور مبنی بر غیرفعال شدن لینک کارت آزمون به دلیل تغییر برخی آدرس حوزه ها، به اطلاع میرسانیم سامانه دریافت کارت اینترنتی آزمون استخدامی فراگیر مجددا فعال گردید.

دریافت کارت آزمون

خبر ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸ : اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز دوشنبه ۹۸/۰۸/۲۷ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۱۵ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۳، ۱۴ و ۱۸ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و اولویت انتخابی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.
تذکر مهم: درخصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی گیرد و با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان می بایستی در تاریخ های ۹۸/۰۷/۱۶ لغایت ۹۸/۰۷/۱۸ اقدام به ویرایش سهمیه و شغل محل مربوطه می نمودند.
۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
۳- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روزهای سه شنبه ۹۸/۰۸/۲۸ و چهارشنبه ۹۸/۰۸/۲۹ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

خبر ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸: ویرایش اطلاعات هفتمین آزمون استخدامی فراگیر ویژه متقاضیان سهمیه ۲۵ درصد

امکان ویرایش اطلاعات هفتمین آزمون استخدامی فراگیر ۹۸ ویژه داوطلبان متقاضی سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران مطابق اطلاعیه ۱۵ مهر فراهم گردید.

جهت ویرایش اطلاعات ثبت نام هفتمین آزمون فراگیر اینجا کلیک نمایید

استخدام ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ : استخدام هفتمین آزمون فراگیر ویژه وزارت آموزش و پرورش

با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۶) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ سازمان مذکور (معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سابق) و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاههای اجرایی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در هفتمین امتحان مشترک فراگیر به شرح زیر اعلام میگردد:

تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح ذیل است:

الف) دستگاه اجرایی

کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانکها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.

ب) ایثارگران

ب-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

ب-۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

شرایط عمومی

۱. داشتن تابعیت ایران

۲. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند

۶. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح

۹. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند

۱۰. به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.

۱۱. داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰) برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، ضمن رعایت تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورت از سایر فرایند استخدام حذف خواهند شد.

تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
– میزان مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانهها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

تذکر (۱): ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر (۱۳۹۸/۷/۱۲) میباشد. ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد.
تذکر (۲): ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (۱۳۹۸/۷/۳) میباشد.
تذکر (۳): بر اساس ماده (۴۳) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای اجرایی اجازه داده شده است تا در صورتی که در قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی علاوه بر شرایط فوق الذکر را داشته باشند، به عنوان شرایط اختصاصی اعلام نمایند. شرایط اختصاصی هر یک از دستگاههای اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکر شده است.

مواد آزمون

الف) مواد آزمون عمومی

مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از:

۱. فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
۲. ریاضی و آمار مقدماتی
۳. زبان و ادبیات فارسی
۴. معارف اسلامی
۵ .زبان انگلیسی عمومی
۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷. هوش و توانمندیهای عمومی

تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب) مواد آزمون تخصصی

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره ۱ مشخص شده است.

تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱) می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱. در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.
۲. با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۳. ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند.
۴. مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمیباشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بنابراین مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب نمایند.
۵. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف میباشند.
۶. کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (۲۵ درصد) الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه ۲۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۷. آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهرهمند گردند.
۸. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۵ درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۹. کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (پنج درصد) الزامی نمیباشد.
بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محلهای سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه ۵ درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حدنصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
۱۰. استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد در همان شغلمحل صورت میپذیرد.

ب) سهمیه معلولین

جذب معلولین (با ارائه معرفی نامه از اداره کل بهزیستی استان) از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۳ درصد معلولین مورد تایید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۲. معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
۳. بر اساس ماده(۵) آیین نامه شماره۸۸۳۸۴/ ۴۴۱۷۸ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع میباشد.

ج) سایر امتیازات

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳) برای حافظین در مشاغل کارشناس امور فرهنگی، دبیر معارف اسلامی و مربی امور تربیتی مدارس لحاظ خواهد شد.
همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشره تخصیص خواهد یافت.

مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل عکس اسکن شده

داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴*۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱): اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲): عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳): درصورت ارسال عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب می گردد.
لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد، بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف داوطلب، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ب) پرداخت وجه

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۳ لغایت روز جمعه مورخ ۱۳۹۸/۷/۱۲انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ (۴۵۰/۰۰۰) (چهارصد و پنجاه هزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در امتحان مشترک فراگیر باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام

– در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳، داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)

– در ردیف ۴، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای ۶۶۷۲۹۵۹۳ تماس حاصل نمایند.

– در ردیف ۵، داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامت گذاری نماید.

در ردیف ۶، داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

– در ردیف ۷، داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۸، داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.

– در ردیف ۹، داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج درصفحه ۲۹ مشخص و در این محل درج نماید.

– در ردیف ۱۰، داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.

– در ردیف ۱۱، داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.

– در ردیف ۱۲، داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.

– در ردیف ۱۳، داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۴، داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تکمیل نمایند.

-در ردیف ۱۵ ،داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربع ها علامتگذاری نماید و فرم دریافتی از بهزیستی را حداکثر تا تاریخ ۹۸/۷/۱۴ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی ۳۱۶۶-۳۱۵۳۵) ارسال نمایند.

– در ردیف ۱-۱۵، داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی می باشد باید این قسمت را علامتگذاری نماید.

– در ردیف ۱۶، مشمولان حافظان قرآن درجه ۱ تا ۵ این بند را علامتگذاری نمایند.

– در ردیف ۱۷، داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

– در ردیف ۱۸، داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.

– در ردیف ۱۹، داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۰، داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.

– در ردیف ۲۱، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۲، داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۲۹ مشخص و در این محل درج نماید.همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

– در ردیف ۲۳، داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۴، داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۲۵، داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.

– در ردیف ۲۶، داوطلب متقاضی میتواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.

– در ردیف ۲۷، داوطلب میبایست آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.

– در ردیف ۲۸، داوطلب باید کد شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)

تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، کد شرایط احراز توجه نمایند (لازم به توضیح است منظور از کد شرایط احراز تطابق رشته، گرایش و مقطع تحصیلی با شغل محل مورد تقاضا بر اساس جدول شماره ۱ مندرج در صفحات ۲۸-۱۴ میباشد)

زمان برگزاری هفتمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت

کارت شرکت در امتحان مذکور از روز دوشنبه ۱۳۹۸/۸/۲۷ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. هفتمین امتحان مشترک فراگیر در روز پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۳۰ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان مشترک فراگیر توسط دستگاه اجرایی مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراحل و نحوه اعلام نتیجه

بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله تعیین حد نصاب لازم و مرحله معرفی افراد جهت مصاحبه استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد :

الف) کسب حدنصاب

معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر می باشد:

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان، معادل پنجاه (۵۰) درصد بالاترین نمره مکتسبه در آن امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی چهل (۴۰) درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی (به استثنای موارد ذکر شده در بندهای ۶ و ۹ سهمیه ایثارگران) اعمال نخواهد شد. پس از تعیین حدنصاب در امتحان مشترک فراگیر مراحل زیر انجام خواهد پذیرفت:

۱) داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

۲) معرفی افراد در سقف چند برابر ظرفیت برای سایر مراحل استخدام در صورت کسب حد نصاب و اعمال امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی بر اساس نمره کل آنان به ترتیب نمرات فضلی آنان انجام خواهد شد.

تذکر: کسب حد نصاب نمره علمی لازم در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، از میان داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب نموده اند، صورت میپذیرد.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حد نصاب علمی

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل آنان و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیههای قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.

تذکر مهم: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده از سوی موسسه مجری، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیه های قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیه های قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی

انتخاب افراد دو یا سه (۲ یا ۳) برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل (۴۰)درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰)درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، به تعداد دو یا سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میپذیرد.

د) معرفی به گزینش

۱ ) پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (۷۰ ) درصد برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و سی (۳۰)درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

۲ ) در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس نمره کل اولیه آنان با وزن چهل (۴۰) درصد برای حیطه عمومی و شصت (۶۰) درصد برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

تذکرات مهم

۱. به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲ ) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL ) صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.

۲. استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به صورت پیمانی میباشد.

۳. مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۴. داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) داوطلب، عیناً در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی درج گردیده باشد.

تذکر (۱): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایشها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایشهای آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر میباشد.

به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:

الف) با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی میباشد و شامل دیگر گرایشهای این رشته نمیشود.

ب) بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران(کلیه گرایش ها) که همه گرایشهای این رشته تحصیلی را شامل میشود.

ج) با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران(بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود.

تذکر (۲): از آن جایی که تایید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایشهای مورد نظر برای هر یک از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی میباشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی با رشته یا گرایشهای تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایشهای تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل میباشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۵. دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلامشده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.
۶. افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی میباشد.
۷. داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
۸. با توجه به اینکه، دستگاههای استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۹. مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

شرایط اختصاصی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش

طی دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

– به استناد مجوزهای شماره ۱۵۱۶۱۰ مورخ ۱۳۹۸/۳/۲۷ و۱۶۰۴۹۱ مورخ ۱۲۹۸/۴/۱ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود)، در دانشگاه فرهنگیان (رشته های شغلی دبیر، آموزگار، مربی امورتربیتی، مشاور، مراقب سلامت) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته شغلی هنرآموز) و موفقیت در آزمون جامع، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد.

– مهارت آموزانی که ازحضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و یا آزمون جامع خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارتهای وارده خواهند بود.

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

– شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیتهای عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی میباشد. پذیرفتهشدگان نهایی رشتههای شغلی هنرآموز جهت اطلاع از نحوه ثبتنام و شرکت یکساله مهارت آموزی میباید از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان موضوع را پیگیری نمایند

– مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.

– محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

– تغییر محل مهارت آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند در غیراینصورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.

– دانشگاههای مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود

-پذیرفته شدگان شغل محلهای آموزش وپرورش عشایری؛ بعد از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت

تذکرات مهم:

-متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز(استادکاری)، میباید دارای مدرک تحصیلی فوقدیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند

– برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان

– تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایطی (تاهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

– پذیرفته شدگان نهایی آزمون مکلفند، قبل از شروع دوره یکساله مهارت آموزی، تعهد محضری رسمی مبنی بر ۱۰ سال خدمت (به شرط موفقیت در دوره و تمدید استخدام) در محل جغرافیایی قبول شده، به آموزش و پرورش بسپارند ( استخدام و اشتغال آنان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود.)

– صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدیدالورود به آموزش وپرورش، مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود. متن امضا سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداری میشود.

– فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند

– محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است

– منطقه آموزشی/ شهرستان محل خدمت در پیمان نامه براساس مفاد این دفترچه تعیین میگردد.

جهت دانلود دفترچه آزمون فراگیر اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام در هفتمین آزمون فراگیر کلیک نمایید

خبر ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸: احتمال اعلام فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر ماه

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جریان نشست خبری خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال ۱۸ هزار ۳۹ نفر سهمیه برای استخدام معلم داریم که افراد متقاضی شغل معلمی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: این آزمون توسط سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان سنجش برگزار خواهد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره زمان برگزاری این آزمون استخدامی گفت: زمان اجرای آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز مشخص نشده است ولی احتمالا فراخوان این آزمون مهر ماه باشد.

خبر ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۸: خبر جذب آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی در یزد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش وپرورش، بزودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلالی با بیان اینکه تنها راه جذب نیرو در آموزش و پرورش برای دارندگان مدارک دانشگاهی مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت از طریق ماده ۲۸ است، افزود: ثبت نام در آزمون استخدامی بزودی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهدشد.

وی افزود: مقدمات جذب ۱۲۰ نفر از مربیان پیش دبستانی مرتبط با آموزش و پرورش و ۸۰ نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی که درنوبت‌های قبلی جذب نشده اند، انجام شده است و با تایید نهائی وزارت آموزش وپرورش، امسال درمدارس استان جذب می‌شوند.

در استان یزد بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

خبر ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸ : جذب ۸۰۰ معلم ورزش از طریق آزمون فراگیر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از جذب ۸۰۰ معلم ورزش جدید از طریق آزمون سراسری و دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی عصر سه شنبه در حاشیه اهدا وسایل ورزشی به مدارس شهرستان های استان تهران که در شهرستان قرچک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مدارس کشور به معلمان ورزش جدید نیاز دارد که ۸۰۰ نفر آن از طریق آزمون سراسری استخدام جذب و مابقی از طریق دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان در رشته تربیت بدنی مشغول به کار هستند، جذب خواهند شد.

حمیدی گفت: نگاه به تربیت بدنی، تربیت دانش آموزان است. امروز اگر می‌خواهیم فرزندانمان بانشاط و سرحال باشند باید آن‌ها را به ورزش کردن سوق دهیم لاش این وزارتخانه ارتقای سطح ورزش در مدارس باعث شد تا با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال برخی از مسابقات ورزشی در محل مدارس برگزار شود تا اوامر رهبر معظم انقلاب درایجاد نشاط در مدارس با توجه کردن به ورزش، محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری برای تربیت بدنی صورت گرفته است گفت: امسال موفق شدیم که با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان وسایل ورزشی مورد نیاز مناطق مختلف آموزش و پرورش شهرستان کشور را بر اساس نیاز در مقاطع تحصیلی خریداری و در قالب کاروان های نشاط توزیع کنیم.

وی افزود: این وسایل از محل استان های مختلف کشور خریداری و با هدف ایجاد سال تحصیلی با نشاط در مدارس توزیع شده تا فعالیت های تربیت بدنی و فوق برنامه های مربوط به آن، از رشد و رواج بیشتری برخوردار شود.

حمیدی بیان داشت: چرخ دنده اصلی ورزش، آموزش و پرورش است؛ آموزش و پرورش می تواند انس به ورزش را در طول عمر افراد ایجاد کند و ۲ سال است که کشور تحریم شده و در همین ۲سال این کاروان‌ها راه اندازی شده با این پیام که به استکبار بگوییم جمهوری اسلامی هیچ‌گاه زانو نمی زند.

خبر ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸: افزایش سهمیه آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان در دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند، از افزایش سهمیه آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مهرداد پورفتحی در نشست فصلی مدیران آموزش و پرورش دماوند در سالن شهید رجایی فرمانداری دماوند اظهار کرد: آموزش و پرورش دماوند، اداره‌ای قوی است و بیشترین نیروی انسانی و فضای فیزیکی را دارد و ۷۰ درصد از مردم دماوند با این نهاد سر و کار دارند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های پروژه مهر با شعار مدیریت تغییر، امیدواریم که سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم؛ با وجود برخی کم و کاستی‌ها از لحاظ مالی و نیروی انسانی، مهاجرپذیری و افزایش تراکم کلاس‌ها در دماوند، با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نیروهای خوبی در سال‌های آتی از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی، وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: سهمیه آزمون استخدامی دماوند در سال جاری به ۴۶ نفر و سهمیه دانشگاه فرهنگیان نیز به ۴۵ نفر رسیده است که مشکلات ما را در بحث نیروی انسانی در سال‌های آینده برطرف می‌کند.

پورفتحی در خصوص برنامه‌ریزی در زمینه فضای فضاهای آموزشی در دماوند گفت: خوشبختانه مدارس خوبی در شهرستان دماوند در حال ساخت است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته که از لحاظ فیزیکی دچار مشکل نشویم.

خبر ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸: خبر جذب ۱۶۱ معلم در سال تحصیلی جدید برای آموزش و پرورش آذرشهر

فرماندار شهرستان آذرشهر از جذب ۱۶۱ معلم در سال تحصیلی جدید برای آموزش و پرورش منطقه آذرشهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اللهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر در جلسه شورای آموزش و پرورش آذرشهر از جذب ۱۶۱ معلم برای اموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با جذب این تعداد، معلم، مسکل کنبود، معلم در مدارس این منطقه مرتفع گردید.

او افزود: به منظور توسعه و تجهیز مدارس در مناطق اموزش و پرورش گوگان و آذرشهر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث دو باب هنرستان اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان از آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید در سطح مدارس شهرستان پیش بینی شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

در پایان این جلسه از ۵ دانش آموز‌ی که در مسابقات کشوری احکام و قرآن رتبه‌های برتر ملی را کسب کرده بودند، تجلیل بعمل آمد.

خبر ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۸: اعلام سهمیه آموزش و پرورش و علوم پزشکی هرمزگان در آزمون دستگاه‌های اجرایی

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان سهمیه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۸۷۸ نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ابراهیم خوشبخت معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سهمیه آموزش و پرورش هرمزگان در هفتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۶۲۶ نفر است.

او افزود: پذیرفته شدگان در مقاطع ابتدایی و متوسطه به کار گرفته می‌شوند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۶۵۳ نفر هم امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: ۲۵۲ نفر پس از موفقیت در آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی جذب علوم پزشکی هرمزگان می‌شوند.

بر اساس اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور، متقاضیان برای نام نویسی هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی پایان شهریور به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های اجرایی متقاضی جذب نیرو، آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در نیمه دوم آبان امسال برگزار می‌شود.

خبر ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۸ : اعلام سهمیه استخدام ۱۸ هزار نفری برای آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سهمیه ۱۸ هزار و ۳۹ نفری این وزارتخانه در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی در آبان ۹۸ گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوقی دانشجومعلمان طبق احکام جدید با حقوق شهریور واریز می‌شود.

علی الهیار ترکمن در گفت وگو با ایسنا درباره سهمیه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه ۱۳۹۸ به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود اظهار کرد: در این آزمون ۱۸ هزار و ۳۹ نفر سهمیه داریم.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار نفر طبق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و پس از پذیرفته شدن در آزمون، در دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی شرکت می‌کنند سپس وارد نظام آموزشی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰۰۰ سهمیه خاص سیستان و بلوچستان داریم که در جهت ارتقای عدالت آموزشی و تامین نیروی مورد نیاز این استان اخذ شده است،گفت: ۴۰۳۹ مجوز استفاده نشده سال‌های قبل نیز باقی مانده است که به سرجمع سهمیه‌های ما افزوده می‌شود. دفترچه آزمون در اواخر شهریورماه منتشر می‌شود و تمام کسانی که به حرفه معلمی علاقه‌مند و حائز شرایط هستند می‌توانند ثبت‌ نام و در آزمون شرکت کنند.

الهیار درباره علت اعمال نشدن افزایش حقوق برای دانشجومعلمان که وعده آن در مرداد ماه داده شده بود نیز اظهارکرد: طبق برنامه، نگارش حقوق ارسال و فرایند صدور احکام انجام شد؛ قرار بود این افزایش با حقوق مرداد ماه اعمال شود اما از آنجا که ماهانه ۲۰ میلیارد تومان بارمالی دارد به دلیل کمبود نقدینگی در خزانه موفق نشدیم این کار را انجام دهیم ولی این مبالغ با حقوق شهریورماه حتما واریز می‌شود و ظرف دو سه ماه معوقات را تسویه می‌کنیم.

خبر ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸: اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص برگزاری هفتمین امتحان مشترک فراگیر

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور می‌رساند که براساس هماهنگی های اولیه به عمل آمده با دستگاه های اجرایی متقاضی جذب نیرو، هفتمین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در نیمه دوم آبان ماه سال ۱۳۹۸ توسط سازمان سنجش آموزش کشور به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد و برهمین اساس ثبت نام از متقاضیان آزمون یادشده در اواخر شهریورماه سال جاری ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

خبر ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸: خبر استخدام بیش از ۸۵۰ معلم در کرمانشاه

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی استان کرمانشاه گفت: امسال ۵۵۰ نفر از طریق کنکور سراسری و ۳۰۷ نفر نیز از طریق آزمون استخدام برای شغل معلمی در استان پذیرفته می‌شوند.

ماشاءالله پروین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال ۵۵۰ نفر از طریق کنکور سراسری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ۳۰۷ نفر نیز از طریق ماده ۲۸ آزمون سازمان سنجش از بین دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر از طریق آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی پژوهش و نیروی انسانی استان کرمانشاه افزود: باتوجه به این ماده امسال شرط بومی گزینی نیز حذف شده است. وی گفت: متقاضیان واجدالشرایط برای شغل معلمی با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد.

پروین با اشاره به ماده ۲۸ آزمون استخدامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، خاطرنشان کرد: علاقمندان برای استخدام با فرآیند آزمون و طی یک سال دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان، آماده ورود به کلاس‌های درس می‌شوند. وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به محرومیت شهرستان‌ها ظرفیتی که برای آزمون استخدامی به استان تعلق گرفته است بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود

خبر ۳ شهریور ماه ۱۳۹۸: خبر جذب ۱۴ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

الهیار ترکمن به تشریح جزئیات جذب ۱۴ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی و چگونگی به کارگیری معلمان حق‌التدریس پرداخت.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیارترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات استخدام رسمی معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش دهندگان نهضت اظهار کرد: آئین‌نامه جذب این معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شد و در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است که بعد از ابلاغ آن را اجرا می‌کنیم.

او با اشاره به برخی ابهاماتی که در اجرای قانون وجود داشته است، گفت: بر اساس قانون باید در فرآیند اجرا و نظارت دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی حضور داشته باشند که این موضوع انجام شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

الهیارترکمن با اشاره به اینکه برای اجرای قانون آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: این قانون دو دسته از نیرو‌ها شامل معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی و گروه بعدی آموزش دهندگان نهضت را در بر می‌گیرد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی برای حضور در کلاس‌های درس باید دوره یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان را با نمره قبولی بگذرانند و بر این اساس به کارگیری شوند.

او افزود: گروه دوم یعنی آموزش دهندگان نهضت که تعداد ۲ سوادآموز یا بیشتر داشتند، می‌توانند با شرکت در آزمون داخلی و گذراندن دوره یکساله به کارگیری شوند که رعایت هر دو شرط برای فعالیت الزامی است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه بر اساس توافقات اولیه با سازمان اداری و استخدامی، ۱۳ هزار معلم بر اساس قانون تعیین تکلیف به کار گرفته می‌شوند، گفت: بعد از نهایی شدن آئین‌نامه، رایزنی‌های دیگری انجام می‌دهیم و ممکن است تعداد افرادی که به خدمت می‌گیریم، تغییر کند.

الهیار ترکمن بیان کرد: ۱۱۲ هزار نفر مشمول قانون استخدامی هستند که مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس شاغل از سال ۷۹ تا ۹۱ و آموزش دهندگان نهضت از سال ۷۹ تا ۹۲ را شامل می‌شود.

او درباره سهم معلمان مناطق محروم در این قانون گفت: عمده مشکل آموزش و پرورش کمبود نیرو در مناطق محروم و حاشیه شهرها است و در قانون، رسیدگی به این مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش درباره تامین اعتبار استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت گفت: نمایندگان مجلس ردیفی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته‌اند اما به دلیل محدودیت بودجه ممکن است با کسری مواجه شویم ولی به دلیل آنکه این موضوع قانون است و باید آن را اجرا کنیم برای تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه تمهیداتی در نظر می‌گیریم.

چگونگی جذب نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی
الهیار ترکمن با بیان اینکه جذب در آموزش و پرورش از ۲ طریق انجام می‌شود اظهار کرد: بخشی از نیروها از طریق ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه و بخشی دیگر از طریق قانون تعیین و تکلیف استخدام معلمان حق التدریس است.

او ادامه داد: به استناد ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه امسال ۱۲ هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند که شرایط به کارگیری آنها در دفترچه آزمون استخدامی آمده است و این داوطلبان می‌توانند پس از قبولی در آزمون و گذراندن دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان در کلاس‌های درس حاضر شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان از طریق ماده ۶۳ قانون برنامه ششم دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند که با گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی امکان فعالیت دارند.

الهیار ترکمن بیان کرد: علاوه بر جذب ۱۲ هزار نیرو از طریق آزمون استخدامی ۲ هزار نیرو هم به طور اختصاصی برای فعالیت در استان سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی اجرایی است و بنابر قوانین موجود روند استخدامی را انجام می دهیم بنابراین ذی نفعان باید به شروط قانونی فرآیند استخدام توجه داشته باشند.

خبر ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۸: اعلام جزئیات برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۲ هزار نیروی جدید اشاره کرد.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۸ این وزارتخانه اظهار کرد: برای استخدام از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طبق جدول زمانی در نظر گرفته شده از سوی سازمان اداری و استخدامی عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: جذب نیروی جدید از طریق ماده ۲۸ همراه با آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد بود و همزمان با شروع نام نویسی این آزمون علاقمندان به حرفه معلمی هم می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه طی یکی دو هفته آینده زمان نام نویسی آزمون استخدامی آغاز می‌شود، گفت: در شرایط فعلی ادامه کار با سازمان امور اداری و استخدامی خواهد بود و آموزش و پرورش جداول مربوط به رشته، استان و مقاطع تحصیلی را اعلام کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در آزمون امسال ۱۲ هزار مجوز جذب نیروی جدید داریم که از مهر ۹۸ دوره یک ساله آموزشی خود را آغاز می‌کنند و زمان فعالیت آن‌ها از مهر ۹۹ خواهد بود.

خبر ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۸ : صدور مجوز استخدام ۵۰۹ معلم در آموزش و پرورش مرکزی (منبع: خبرگزاری دانا)

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: در سال تحصیلی جدید مجوز جذب ۵۰۹ نفر معلم را از طریق ماده ۲۸ در سطح استان دریافت کردیم که این تعداد در فراخوانی که در اواخر مردادماه یا اوایل شهریورماه ابلاغ و منتشر می‌شود با برگزاری آزمون جذب می‌شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی حیدری دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب بابیان اینکه برای تحقق اهداف این پروژه کارگروهی از ابتدای تابستان کار خود را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهد، گفت: پروژه مهر آن‌قدر مهم است که در شعار سال آموزشی ۹۸_۹۹ هم که «پروژه مهر و نظام راهبردی مدرسه محور» است، به آن اشاره‌شده است.

توزیع ۹۵درصد کتب درسی ابتدایی و متوسطه دوم میان مدارس

حیدری در ادامه بابیان اینکه اکثر کتب درسی دوره ابتدایی و متوسطه دوم میان مدارس توزیع‌شده است، افزود: تا به حال ۹۵درصد کتب درسی میان مدارس ابتدایی و متوسطه دوم استان توزیع شده است و کتاب های درسی متوسطه اول نیز در کتابفروشی های سطح شهر عرضه می شود.

دریافت مجوز جذب ۵۰۹نفر معلم از طریق ماده۲۸

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مجوز جذب ۵۰۹ نفر معلم را از طریق ماده ۲۸ در سطح استان دریافت کردیم، گفت: این تعداد در فراخوانی که در اواخر مردادماه یا اوایل شهریور ماه ابلاغ و منتشر می شود با برگزاری آزمون جذب می شوند. همچنین سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان برای سال تحصیلی جدید ۴۸۰ نفر است که از طریق این دانشگاه و در دوره تحصیلی ۴ ساله جذب خواهند شد.

وجود ۳۵۰ مدرسه گردشی در سطح استان/ ساوه رکورد دار مدارس گردشی

حیدری با اشاره به وجود حدود ۳۵۰ مدرسه گردشی در سطح استان، اظهار کرد: این تعداد مدرسه گردشی که در دو نوبت صبح و عصر فعالیت دارند حدود ۱۷درصد از کل مدارس استان را تشکیل می دهند و بیشترین تعداد آن در شهرستان ساوه قرار دارد که باعث مشکلاتی هم می شود.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در آستانه مهرماه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، تصریح کرد: اگر این دو نهاد بتوانند جشن عاطفه ها را زودتر برگزار کنند تا لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی زودتر به دست دانش آموزان نیازمند برسد بسیار خوب است. چرا که معمولا وقتی این اقلام به دست دانش آموز می رسد که یک هفته یا بیشتر از سال تحصیلی گذشته و دانش آموز مجبور به تهیه این ملزومات شده است و در واقع این کمک ها دردی را از او دوا نمی کند.

خبر ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ : پذیرش ۲۵۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ دانشجو معلم برای سال تحصیلی جدید در این مرکز آموزش عالی پذیرش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد حبیب صفرزاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: دانشگاه فرهنگیان به خصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و با وجود اینکه از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در خصوص تامین فضا کمک خواستیم، اما هیچ اقدام موثری انجام نشد به ناچار با فشرده کردن فضای خوابگاهی و استفاده از فضای اداری این تعداد دانشجو را جذب می‌کنیم.

او افزود: از مجموع دانشجو معلمانی که برای سال تحصیلی جدید جذب خواهند شد ۱۰۰ نفر دختر در رشته آموزش ابتدایی هستند که بیشترین مشکل دانشگاه برای تهیه تامین فضای آموزشی و خوابگاهی این تعداد است.

او گفت: ۱۵۰ نفر نیز دانشجو معلم پسر هستند که در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی پذیرش خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افزود: ۴۰۰ دانشجو معلم از محل ردیف ۴۰ هزار استخدامی از طریق کنکور سراسری برای این مرکز آموزش عالی منظور شده و ۳۰۰ نفر هم از طریق ماده ۲۸ دانش آموختگان دیگر مراکز دانشگاهی، مشروط به گذراندن یک دوره آموزشی یکساله در زمینه دروس مهارتی، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

صفرزاده افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری تنها ۲۷ نفر دانشجومعلم خروجی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۲۰۰ دانشجومعلم در ۲ پردیس دختران و پسران این دانشگاه اسکان یافته و خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند که ۴۰۰ تن آنان دختر و ۸۰۰ نفر پسر هستند.

خبر ۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ : جذب ۱۲۰۰ نیروی جدید در آموزش ‌و پرورش خوزستان

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید از طریق ردیف ۲۸ و یک جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت کلاس برای مقاطع مختلف داریم که بیش از چهار هزار ساعت کلاس از استاندارد دیگر کشورها بیشتر است.

حسینی عنوان کرد: برای تأمین نیروی انسانی ابتدا آزمون برگزار و بعد در دانشگاه تربیت‌معلم و رجایی به آنها شایستگی‌های حرفه‌ای را آموزش می‌دهیم.

وی با اشاره به پیشنهاد آزادسازی ظرفیت‌های بی‌کران نظام تعلیم و تربیت برای خلق ثروت گفت: با تولید و خلق ثروت داخلی به صورت مشروع و با اخذ مجوزهای قانونی باید آموزش‌وپرورش را از اعتبارات دولتی بی‌نیاز و در نهایت به یک آموزش با کیفیت برتر دست پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: اینکه استاندار خوزستان با مشارکت نوسازی مدارس استان تلاش کرده‌اند تا دیگر کلاس درس کانکسی نداشته باشیم، جای تقدیر و تشکر دارد.

حسینی خبر داد: امروز چند پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس مسجدسلیمان کلنگ زنی شد؛ تلاش می‌کنیم تا با نگاه ویژه به این شهرستان بخشی از وظایف خود را برای تعلیم و تربیت این شهرستان انجام دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی جدید از طریق ردیف ۲۸ و یک جذب آموزش‌وپرورش خوزستان می‌شوند؛ این افراد با مدرک تحصیلی بالای لیسانس و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور هستند.

خبر ۵ مرداد ماه ۱۳۹۸: خبر استخدام ۸۹۵ نیرو در آموزش و پرورش البرز

اداره کل آموزش و پرورش استان البرز قصد داد به استناد مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای تامین قسمتی از کسری منابع انسانی مورد نیاز خود نسبت به جذب ۸۹۵ نفر اقدام نماید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز به نقل از تقی نادری معاونت پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان البرز، اعلام کرد : اداره کل آموزش و پرورش استان البرز قصد داد به استناد مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای تامین قسمتی از کسری منابع انسانی مورد نیاز خود نسبت به جذب ۸۹۵ نفر اقدام نماید.

نادری افزود : این تعداد طبق ماده ۲۸ از طریق آزمون استخدامی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ در رشته و جنس های مختلف در شهرستان ها ومناطق استان بکار گیری خواهند شد. معاون پژوهش استان ادامه داد : مبنای تخصیص سهیمه به مناطق ضمن رعایت دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع با رعایت ۴۰/. کل ظرفیت به خانم ها و۶۰/. درصد به آقایان صورت گرفته است و با جمع آوری نیازها و کمبودها نیروی انسانی مناطق بر اساس ۵ آیتم زیر صورت گرفته است : ا-ساعت حق التدریس مناطق ۲- لیست بازنشستگی مناطق در سال تحصیلی آتی ۳- توسعه متوازن رشته ای ۴ – اعلام نیاز مناطق ۵- گزارش نقل وانتقالات پرسنل

نادری در پایان اشاره کرد :زمان دقیق برگزاری این آزمون مشخص نیست و متقاضیان باید ضمن مطالعه اطلاعیه های سایت وزارت آموزش و پرورش برای ثبت در زمان اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

خبر ۳ مرداد ماه ۱۳۹۸: ۴۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استخدام می ‌شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

متن کامل خبر

خبر ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۸: احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در شهریور ماه ۹۸

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه مشخص نیست ولی احتمال دارد در شهریور امسال برگزار شود، گفت: علاوه بر سهمیه امسال، ۴ هزار «سهمیه باقی‌مانده از آزمون‌‌ قبلی» داریم.
یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش وپرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من درباره «زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش و مجری برگزارکننده آزمون» و «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟» اظهار کرد:‌ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست ولی احتمالا در شهریور امسال برگزار شود.

وی درباره تعداد افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد، افزود: ابتدا باید توزیع ردیف شود، سپس تعداد پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد؛‌ تا ردیف‌ها تأیید نشود نمی‌توانیم به صورت قطعی درباره موضوعات مربوط به آزمون استخدامی صحبت کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ ابتدا باید اعتبار تأمین و به ما اعلام شود سپس توزیع سهمیه و توضیحات را به صورت قطعی اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد ردیف‌ها برای امسال ۱۲ هزار نفر اعلام شده است ولی هنوز تأمین اعتبار برای آنها صورت نگرفته است و ما نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ای هنوز نتوانسته‌ایم موضوعی را قطعی اعلام کنیم.

حسین‌بُر درباره شرایط شرکت در آزمون استخدامی، اضافه کرد: هنوز تغییرات شرایط استخدام نوشته نشده و همچنین تنظیم دفترچه صورت نگرفته است اما سن و سال افراد شرکت کننده فرقی با سایر کارمندان دولت ندارد یعنی همه شرایط را سازمان امور اداری و استخدامی مشخص می‌کند و ما تنها رشته‌ها را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیلات مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این شرایط مانند سال گذشته است و عینا تکرار شده است.

حسین‌بُر با بیان اینکه از سال گذشته ۴ هزار سهمیه باقی مانده که اختصاص نیافته است، گفت: از سال گذشته تعدادی سهمیه‌های نیروی انسانی باقی مانده است؛ این سهمیه‌های باقی مانده از سال گذشته به سهمیه امسال منتقل و افزوده خواهد شد.

خبر ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۸: خبر جذب ۱۶ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ در وزارت آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امسال ۴۴ هزار دانشجومعلم جذب این دانشگاه می‌شوند، گفت: پیگیر تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه «تربیت معلم» هستیم.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خبرنگار آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پرورش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان چه تعداد دانشجو دارد؟»، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این دانشگاه حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و امسال نیز ۴۴ هزار ردیف گرفته‌ایم که ۲۵ هزار ردیف از طریق کنکور و دانشجوی پیوسته و حدود ۱۶ هزار نفر نیز از طریق ماده ۲۸ یا همان دوره‌های یکساله مهارت‌آموزی جذب می‌کنیم.

وی درباره «شرط معدل در پذیرش دانشجو در این دانشگاه»، بیان داشت: شرط معدل تعیین‌شده توسط وزارت آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پرورش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و وزارت علوم است و به دانشگاه فرهنگیان ربطی ندارد؛ عدد آن نمره ۱۵ است؛ به خاطر اینکه ما می‌خواهیم معلم فرهیخته‌ای را برای ۳۰ سال به کار بگیریم؛ در نتیجه باید فرد توانمندی باشد، البته در بعضی از کشورها این عدد بیشتر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به علاقه‌مندی برگزیدگان کنکور برای حضور در این دانشگاه، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در سال‌های قبل رتبه اول کنکور نیز به تربیت معلم آمده بود؛ البته بعضی‌ها می‌گفتند این افراد برای اشتغال به رشته تربیت معلمی آمده‌اند اما ما می‌گوییم اگر این افراد برای اشتغال هم به دانشگاه فرهنگیان آمده‌اند تا ۳۰ سال خدمت کنند، برای ما سعادت است.

خنیفر درباره «وضعیت هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»، ابراز داشت: این دانشگاه ۸۳۰ هیأت علمی دارد و کمبود ما تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ هیأت علمی است اما امسال نزدیک به ۵۰ ردیف قطعی و ۵۰ ردیف جذب هیات علمی در حال تصویب داریم که ۵۰ نفر ردیف قطعی نیز تا مهر به استا‌ن‌ها معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام نداده است؟»، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ به این نام تغییر پیدا کرد و همیشه یکی از مطالبات این بوده است که این دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم تبدیل شود. البته نامه آن را در زمان دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم، اما با جابه‌جایی وی پیگیر موضوع هستیم تا نام این دانشگاه به دانشگاه تربیت معلم تبدیل شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که «برای مهر امسال چه برنامه‌هایی در این دانشگاه دارید؟»، تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از برنامه‌های اصلی تکمیل ظرفیت‌هاست که با توجه به ردیف‌هایی که به ما داده‌اند به آن توجه می‌کنیم؛ ضمن اینکه بحث کیفی برنامه درسی مورد توجه است و بازنگری ۱۶ برنامه درسی را انجام داده‌ایم.

خنیفر اضافه کرد: ۵ رشته جدید ایجاد شده است و دو رشته در حال تصویب داریم؛ ضمن اینکه با توجه به اینکه سطح این دانشگاه از کاردانی به کارشناسی تبدیل شده، ضرورت ترویج رشته‌های ارشد وجود دارد.

خبر ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸: خبر استخدام ۳۴۱ نفر در آموزش و پرورش گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جذب ۳۴۱ نفر در آزمون استخدامی ماه آینده، گفت: این تعداد پس از موفقیت در آزمون مرداد ماه امسال و گذراندن یک سال دوره های آموزشی، مهر ماه سال آینده به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

به گزارش ایلنا از رشت، نادر جهان آرای با اشاره به بازنشسته شدن یک هزار و ۹۴۵ فرهنگی در سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸، اظهار کرد: آموزش و پرورش با دو شیوه مدیریت صحیح منابع انسانی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های استخدامی، نیازهای آموزشی خود را مرتفع می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون های استخدامی(ماده ۲۸) کمبودهای خود را جبران می کند و در این راستا در مهر ماه امسال، ۷۴ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در سال های گذشته و همچنین ۲۳۱ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۷ امسال وارد کلاس های درس می شوند.

جهان آرای با اشاره به جذب ۳۴۱ نفر در آزمون استخدامی ماه آینده، گفت: این تعداد بر اساس مجوزهای سازمان امور اداری کشور و پس از موفقیت در آزمون مرداد ماه امسال و گذراندن یک سال دوره های آموزشی، مهر ماه سال آینده به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

وی با اشاره به برخی کمبودهای نیروی انسانی در استان، گفت: استفاده متوازن از نیروهای زن و مرد، تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و توزیع عادلانه ساعت های حق التدریس از راه های برون رفت جبران کمبود نیروی انسانی است.

گفتنی است، بیش از ۲۶ هزار نفر در آموزش و پرورش استان گیلان در تعلیم و تربیت ۳۹۲ هزار دانش آموز استان سهیم هستند.

خبر ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸: تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا یک ماه آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش اواسط مرداد یا اول شهریور امسال برگزار شود.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب نیرو در این وزارتخانه به توافق رسیده‌اید؟»، اظهار کرد: بله، توافق انجام شده است.

وی ادامه داد: معمولا آزمون‌های استخدامی در اوایل شهریور یا اواسط مرداد برگزار می‌شود که ما هم تلاش می‌کنیم انجام آزمون استخدامی در این زمان اتفاق بیفتد.

حسینی تصریح کرد: امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره چهارساله یعنی کنکور سراسری و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

خبر ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸: خبر جذب ۶۰ هزار نفر در آموزش و پرورش طی سال جاری

سرپرست وزیر آموزش و پرورش گفت:۶۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید جذب می شوند.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما :سیدجواد حسینی در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور در پردیس زینبیه شهرستان پیشوا افزود:۴۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۵ هزار نفر دیگر از طریق آزمون ،معلمان پیش دبستانی و حق التدریس جذب خواهند شد.

وی گفت: اول مهر سال تحصیلی امسال هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود. دکتر سیدجواد حسینی گفت: امسال ۶۸ هزار معلم از نظام تعلیم و تربیت خارج و ما این نیروها را از دانشگهای تربیت معلم، معلمان بازنشسته نیروهای خرید خدمات ، معلمان پیش دبستانی و حق تدریسها جبران می کنیم

حسینی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان گفت: یک رویکرد درخصوص دانشگاه فرهنگیان این است که کار پرورش نیروی انسانی متخصص، وظیفه وزارت علوم است و نگرش دیگر اینکه دانشگاه باید نیروی انسانی با شایستگی تخصصی، دانشی، شایستگی‌های تربیتی، حرفه‌ای، اخلاقی، منشی و نگرشی تأمین کند که این رسالت را فقط دانشگاه فرهنگیان می‌تواند انجام دهد.

وی تأکید کرد: هیچ نیرویی غیر از دانشگاه فرهنگیان نباید وارد مدرسه شود و در این مسیر، مجلس شورای اسلامی نیز باید یاریگر آموزش و پرورش باشد. حسینی با اشاره به لزوم پژوهش محور کردن آموزش و پرورش گفت از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره الگوهای یاددهی و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

سرپرست وزارت اموزش و پرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان از ۹۸ پردیس و مرکز با ۷۰ هزار دانشجو برخوردار است که با دانشجوی‌های ورودی در سال تحصیلی پیش رو، تعداد دانشجویان این مراکز به یکصد هزار نفر می‌رسد.

وی گفت: نیازهای آموزش و پرورش به معلم ۷۸ هزار نفر و سقف آن ۱۳۲ هزار نفر است که با توجه به ۳۲۰ هزار بازنشسته ای که تا سال ۹۹ از چرخه آموزش خارج می‌شوند، نیاز آموزش و پرورش به ۳۴۰ هزار معلم تا سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

خبر ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۸: امکان شرکت طلاب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه گفت: به منظور حضور حداکثری طلاب در عرصه تعلیم و تربیت، امکان حضور طلاب در هشت رشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش فراهم شد.

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به راه‌اندازی “مرکز تربیت مبلغ معلم” حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: زمینه حضور حداکثری طلاب درآزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در هشت رشته تحصیلی فراهم شده است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه افزود: برخی رشته ها در آموزش و پرورش وجود دارد که اگر بخواهد به طور شایسته و کارشناسانه مدیریت شود، زمینه خوبی برای ورود نیروهای حوزوی به عرصه تعلیم و تربیت خواهد بود.
عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: بستر تربیت تخصصی معلمان و دبیران برای دروسی مانند قرآن، زبان عربی، علوم تربیتی، فعالیت های پرورشی درحوزه علمیه فراهم است.
وی افزود: طلاب قبل از این نیز در برخی دروس مثل عربی، قرآن و علوم تربیتی می توانستند ورود داشته باشند، ولی حوزه علمیه نه در آموزش ها و نه در برنامه ریزی ها مشارکت نداشت. بر این اساس “مرکز تربیت مبلغ معلم” توسط حوزه علمیه طراحی و اجرا شد و برنامه های آن نیز برعهده حوزه علمیه است.
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، بیان داشت: در این راستا با همکاری و پیگیری ستاد همکاری ها جلسات متعددی با دانشگاه فرهنگیان برگزار و تفاهم نامه ای منعقد شد که انتظار می رود با ایجاد راه های قانونی، مسیر ورود علاقه مندان به عرصه آموزش و پرورش مهیا شود و افراد بتوانند بدون دغدغه آموزش های لازم را دیده و در جریان جذب و استخدام در آموزش و پرورش قرار گیرند.

طلاب مستعد در مسیر جذب آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه عناوین دروس و سرفصل های دوره تربیت مبلغ معلم نیز آماده شده است، گفت: این عناوین در مرحله تصویب نهایی است و با جذب افراد مستعد و توانمند و آموزش آن‌ها در مدت ۲ یا ۳ سال، طلاب واجد شرایط در مسیر جذب آموزش و پرورش قرار می گیرند.

شرایط ورود طلاب به آموزش و پرورش
نبوی با تشریح نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود: برای ورود به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول، شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند. دومین راه بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش
عضو ستاد همکاری‌ها بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند سالی است که برگزار می‌شود و کسانی که علاقه‌مند استخدام در این وزارتخانه باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: طلاب و دانشجویانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی در آن، به عنوان مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بعد از گذراندن یک سال آموزش‌های دوره معلمی و شرکت در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی و مشغول تدریس می‌شوند.

امکان شرکت طلاب درهشت رشته
وی یاد آور شد: در سالهای قبل طلاب فقط در سه رشته می‌توانستند شرکت کنند، ولی امسال با پیگیری‌های “ستاد همکاریها و مرکز تربیت مبلغ معلم” در هشت رشته علوم انسانی از جمله “دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کرده و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند، به استخدام آموزش و پرورش در آیند.
معاون تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد: طلاب سراسر کشور پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش برگزارمی‌شود دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی (ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان) را در این مرکز گذرانده و بعد از پایان دوره یک‌ساله به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی
نبوی گفت: مرکز تربیت مبلغ معلم به منظور موفقیت بیشتر طلاب در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی را طراحی و به زودی برگزار می‌کند تا طلاب با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.
وی افزود: در زمان حاضر بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: در برخی استان ها به دلیل نبود اطلاع رسانی صحیح، تعدادی از افراد پیگیر ثبت نام هستند که به همین منظور ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۷ تیرماه تمدید شد. پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار طلبه در دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی ثبت نام کنند.

بانوان طلبه نیمی از ثبت نام کنندگان
نبوی بیان کرد: حدود نیمی از ثبت نام کنندگان بانوان طلبه و نیمی دیگر طلاب برادر هستند که این دوره نیمه دوم تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود. وی گفت: در این دوره؛ طلاب با مراحل و شرایط شرکت در آزمون و انتخاب محل رشته‌ها، و دوره یک‌ساله مهارتی پس از آزمون آشنا می‌شوند.

خبر ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸: لزوم ابلاغ آیین نامه استخدام نیروهای حق‌ التدریس پیش از سال تحصیلی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس بر ضرورت نهایی شدن آیین‌نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی تا پیش از شروع سال تحصیلی تأکید کرد.
اقبال محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تعلل آموزش و پرورش در تدوین تنظیم آیین نامه اجرایی تغییر وضعیت معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: با توجه به تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت متاسفانه روند تنظیم آیین نامه اجرایی طرح مذکور رضایتبخش نیست و معلمان از این بابت اظهار نارضایتی می‌‎کنند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروریست با توجه به انتظار معلمان عزیز حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نسبت به تغییر وضعیت استخدامی خود تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام شود.

وی با بیان این تذکر که سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش قویا باید نسبت به تسریع در آیین نامه اجرایی طرح فوق اقدام عاجل به عمل آید، یادآور شد: کمیته‌‎ای برای تدوین و تنظیم این آیین نامه در دولت تشکیل شده که کار به کندی پیش می‎برد و رئیس جمهور باید به این کمیته تذکر لازم را بدهد.

محمدیان اضافه کرد: بر اساس این مصوبه مجلس کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون مورد اشاره شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‎ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی به استخدام در آیند که پروسه خود زمان بر است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به آن اقدام شود.

اقبال محمدیان

بار مالی طرح از چه محلی تأمین می‌شود

این نماینده مردم در مجلس درباره اینکه بار مالی این طرح از چه محلی تأمین می‌‎شود، یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تأمین می شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: مسئولان وعده آماده شدن آیین نامه اجرایی تغییر وضعیت معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تا تیرماه را داده بودند که امیدواریم این مهم تا پایان تیرماه محقق شود و معلمان زحمتکش از این وضعیت بلاتکلیفی خارج شوند.

خبر ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۸ : خبر احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در شهریور ماه

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری آزمون ماده ۲۸ برای استخدام ۱ هزار معلم خوزستانی در شهریورماه ۹۸، اختصاص ۱ هزار و ۸۴۰ سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۸ و پیگیری برای تصویب طرح استخدام سالیانه ۲ هزار معلم در خوزستان برای مدت ۵ سال توسط مجمع نمایندگان استان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۹۸ در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است. با هماهنگی بین مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اقدامات ویژه ای برای رفع این چالش در دست اقدام است.

وی با اشاره به پیگیری دو طرح ویژه در حوزه رفع چالش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان، توضیح داد: اختصاص سالیانه ۲ هزار نفر سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان به خوزستان برای مدت ۵ سال و اختصاص سهمیه ویژه جذب نیروی حق التدریس با پرداخت از محل اعتبارات دولتی دو طرح ویژه ای است که در دستور کار مجمع نمایندگان خوزستان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: با موافقت دانشگاه فرهنگیان کشور؛ به زودی پردیس های جدید دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های شوش و آبادان راه اندازی خواهند شد.

رفیعی در عین حال با اشاره به برگزاری آزمون جذب ۱۲ هزار معلم در سراسر کشور از طریق ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۱ هزار سهمیه به استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است که بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش این آزمون شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت:سند تحول بنیادین قانون انسانی آموزش و پرورش است. همه بخش های آموزش و پرورش استان می بایست در راستای عمل به مفاد سند تحول بنیادین گام بردارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: توسعه کشور مرهون توجه به توسعه شاخص نیروی انسانی است. توجه ویژه به شاخص نیروی انسانی در اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان در اقدامات عملکردی این مجموعه است.

رفیعی همچنین تربیت شهروندان تراز انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: تقویت روحیه قانون گرا و تفکرمحوری و مطالبه گری در بین دانش آموزان از دیگر وظایف نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پایان یادآور شد: محور تحول در سطح آموزش و پرورش مدیران و معلمان هستند. آموزش و پرورش از همه ظرفیت های خود برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای و عملکردی این دو قشر استفاده خواهد کرد.

خبر ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۸: صدور مجوز جذب ۲ هزار و ۸۴۰ معلم در آموزش و پرورش خوزستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجوز جذب ۲ هزار و ۸۴۰ معلم در خوزستان از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان صادر شده است.

مهدی رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۴۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاه تربیت معلم و یک هزار نفراز ماده ۲۸ (جذب نیرو از دانش آموختگان تمامی دانشگاه ها) هستند که در سال تحصیلی جدید استخدام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این سهمیه با پیگیری صورت گرفته از سوی مسئولان خوزستان از وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شده افزود: از سهمیه استخدامی ۲۵ هزار نفری از دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور یک هزار و ۸۴۰ سهمیه به آموزش و پرورش خوزستان تعلق گرفته است.

وی گفت: مقرر شده ۱۲ هزار نفربر اساس ماده ۲۸ (استخدام دانش آموختگان تمامی دانشگاه ها) در آموزش و پرورش جذب شوند که از این تعداد یک هزار نفر سهمیه به آموزش و پرورش خوزستان تعلق گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش مجوز راه اندازی ۲ پردیس جدید دانشگاه فرهنگیانرا در خوزستان داده که به زودی این ۲ پردیس راه اندازی خواهد شد.

به گفته مسئولان آموزش و پرورش خوزستان، این استان ۹ هزار و ۴۰۰ معلم کمبود دارد.

خبر ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۸: برگزاری آزمون استخدامی برای معلمان حق التدریسی

۱۰۵هزار نفر از معلمان حق التدریسی، خدمات شرکتی و مهدکودک‌های فعال، قبل از سال۹۱ می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکر گلستان، سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش امروز در گلستان گفت:برای به کار گیری این معلمان قید نیاز آموزش و پرورش به لحاظ جنسیت، منطقه و رشته نیز مد نظر است.

سیدجواد حسینی گفت: مقدمات به کارگیری شماری از قبول شدگان در آزمون برای اول مهر انجام می شود.

حسینی هم چنین از ابلاغ حکم رتبه بندی معلمان تا پایان شهریور خبر داد و گفت: دولت برای انجام رتبه بندی معلمان دوهزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

او افزود: با توجه به تخصیص اعتبارات از سوی دولت، رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرایی می شود.

وی گفت: رتبه بندی خواسته حق معلمان است و در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است و در رتبه بندی معلمان، صلاحیت معلمی افراد نیز سنجیده می شود.

خبر ۹ تیر ماه ۱۳۹۸: احتمال برگزاری آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه ۹۸

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت که به احتمال زیاد آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه برگزار و حدود ۲۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و میزان جذب نیرو در سال تحصیلی جدید را اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه مجوزهای ما هم برای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان (جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر پس از قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی) و هم برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند از طریق ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شوند، می‌توانند در آزمون فراگیر و جامع سازمان اداری استخدامی شرکت کنند لذا باید منتظر اطلاعیه‌های استخدامی سازمان امور استخدامی باشند. به احتمال زیاد این آزمون مرداد ماه برگزار خواهد شد.

جذب ۴۵ هزار دانشجومعلم و پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در سال جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیز که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و معلم بشوند، باید پس از اعلام نتایج، نسبت به درج و انتخاب دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند گفت: برای امسال ۲۵ هزار نفر مجوز دوره‌های چهار ساله دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری صادر شده است.

الهیار ترکمن درباره مجوز ماده ۲۸ نیز گفت: مجوز جذب ما از طریق ماده ۲۸، کمتر از ۲۰ هزار نفر است. به عبارتی حدود ۱۲ هزار مجوز جدید داریم، ۲۰۰۰ مجوز برای تامین نیروی ویژه توسعه عدالت آموزشی صرفاً برای سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و بیش از ۴۰۰۰ مجوز استفاده نشده از سال‌های قبل داریم.

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۱۰ تا ۱۲ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی، معلمین حق‌التدریس و نیروهای پیش دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

خبر ۳ تیر ماه ۱۳۹۸: احتمال برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در نیمه مرداد ماه

معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از برگزاری یک آزمون استخدامی در نیمه مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رحمانی شمسی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه سال گذشته دو آزمون استخدامی در کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: در آزمون اول در استان یزد ۷ هزار و ۵۶۱ نفر شرکت کردند که ۶۳۳ نفر برای استان یزد پذیرش شدند و به تدریج وارد ادارات می‌شوند.

وی عنوان کرد: آزمون دوم نیز در زمستان ۹۷ برگزار شد که در استان یزد ۳ هزار و ۳۸۳ نفر شرکت کردند و ۹۳ نفر پذیرش شدند که اکنون در مرحله مصاحبه استخدامی هستند.

رحمانی شمسی خاطرنشان کرد: اولین آزمون استخدامی امسال نیز اواسط مردادماه برگزار می‌شود و به دنبال این آزمون، ۴۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش کل کشور استخدام خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: به احتمال زیاد فراخوان ثبت نام این آزمون نیز یک ماه قبل از برگزاری از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی و ارزیابی دستگاه‌های استان یزد در قالب جشنواره شهید رجایی عنوان کرد: این اقدام از اوایل سال آغاز شده و نتایج تا پایان مردادماه به تهران اعلام می‌شود و در هفته دولت از دستگاه‌های برتر تجلیل خواهد شد.

رحمانی شمسی ادامه داد: آیتم‌هایی برای ارزیابی وجود دارد و یکی از مهمترین آنها، دولت الکترونیک است که بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی امسال، برای اولین بار از مجموع هزار امتیاز اختصاصی، ۲۰۰ امتیاز به شاخص‌های استانی اختصاص یافته که ۵۰ امتیاز از این میزان به شاخصه حکمرانی خوب و ۱۵۰ امتیاز نیز به اقدامات شاخص استانی اختصاص یافته است.

خبر ۳ تیر ماه ۱۳۹۸: قطعی‌ شدن جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور برای سال آینده

حسین خنیفر: در تلاشیم تا ۱۲ هزار ردیف استخدام ماده ۲۸ برای سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ را به ۲۵ هزار برسانیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان از قطعی‌شدن جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر گفت: «با تلاش و رایزنی‌ها، دیروز ردیف‌های استخدام و جذب ۲۵ هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور را قطعی کردیم.»

او به ظرفیت خالی ۲۵۰۰۰ دانشجومعلم در ۹۸ پردیس و مرکز، ۳۱ استان و ۱۶ رشته در سال تحصیلی (۹۸-۹۹)، اشاره کرد و گفت: «در تلاشیم تا ۱۲ هزار ردیف استخدام ماده ۲۸ برای سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ را به ۲۵ هزار برسانیم.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: «پای این مسیر برای تامین معلم تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود و در سال‌های آینده نیز با نگاه کمی و هم بهبود کیفی دانشگاه را به پیش می‌بریم.»

خبر ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸: اطلاعیه زمان دریافت کارت آزمون جذب مدرس آموزش خانواده

اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون جذب مدرس آموزش خانواده را اعلام کرد.

طبق اطلاعیه این اداره کل شرکت‌کنندگان در آزمون باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از ۴ تا ۷ تیر به سامانه انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

طبق اعلام قبلی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیش از ۴ هزار نفر برای شرکت در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، آزمونی که مخصوص نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر باشند.

نورعلی عباسپور هم‌چنین پیش از این گفته بود در آزمون سال گذشته جذب مدرس، ۱۴۰۰ نفر جذب شده‌اند و امسال هم از طریق آزمون هزار نفر جذب خواهند شد.

پیش از این قرار بود آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در وزارت آموزش و پرورش در ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، اما به دلیل وقوع سیل و مشکلات به وجود آمده در برخی از استان‌ها زمان برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده از ۱۲ اردیبهشت به ۷ تیر تغییر کرد.

برگرفته از سامانه پانا

خبر ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸: خبر استخدام ۵۰ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید

حسین خنیفر گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور و برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره آخرین وضعیت مذاکرات با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب معلم گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم از طریق ماده ۲۸ که فارق التحصیلان دانشگاهی زیر ۳۰ سال و با معدل ۱۵ به بالا هستند نیز حدود ۲۵ هزار مجوز جذب بگیریم و کسری معلم را جبران کنیم.

وی در ادامه در توضیح بیشتر مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: علاقه‌مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود شرکت کنند، در صورت قبول شدن وارد مصاحبه‌ای می‌شوند که ویژگی‌های عمومی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بعد از قبولی در مصاحبه‌ها به عنوان مهارت آموز ماده‌ی ۲۸، وارد سیستم آموزشی می‌شوند و پس از یک سال آموزش در نهایت به صورت رسمی_آزمایشی استخدام می‌شوند.

پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست

وی همچنین در ادامه درباره وضعیت احکام دانشجو معلمان اظهار کرد: پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست و این دانشگاه صرفا وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد، ولی به خاطر تسهیل کار دانشجویان این مسئله را پیگیری کردیم که آقای علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزشی اظهار کردند پیگیری‌ها به نتایج خوبی رسیده است. وی در ادامه اضافه کرد: اصلاح احکام انجام می‌شود.

خبر ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۸: صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در دانشگاه فرهنگیان

معاون رئیس جمهور گفت: ۲۵ هزار مجوز جذب برای دانشگاه فرهنگیان صادر شده که وزارت آموزش و پرورش می تواند هزار و ۵۰۰ سهمیه را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان جمشید انصاری ظهر امروز در شورای اداری سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: سازمان امور استخدامی و اداری کشور با تمام امکاناتی که در اختیار دارد برای حل مشکلات نظام اداری سیستان و بلوچستان تلاش می‌کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: برای در نظر گرفتن مجوز استخدامی بیشتر به دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان سازمان امور استخدامی و اداری کشور با وزارت علوم مذاکراتی را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه امسال دو آزمون استخدامی در کشور برگزار می شود خاطرنشان کرد: بیشترین سهمیه جذب به وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش اختصاص داده شده است از این رو دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان باید برای جذب سهمیه بیشتر در آزمون استخدامی امسال با وزارتخانه‌های مربوطه مذاکراتی انجام دهند.

وی گفت: مجوز استخدامی در دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش بر عهده وزیر است و هر مجوز استخدامی که وزیر علوم برای دانشگاه سیستان و بلوچستان درخواست کند سازمان امور اداری و استخدامی کشور بدون بررسی با آن موافقت خواهد کرد.

رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور با اشاره به اینکه در دو سال گذشته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مجوز استخدامی به وزارت آموزش و پرورش داده شده که همه آن‌ها جذب شده اند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار مجوز جذب برای دانشگاه فرهنگیان صادر شده که وزارت آموزش و پرورش می تواند هزار و ۵۰۰ سهمیه را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهد و با توجه به اینکه امسال هزار و ۲۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان فارغ التحصیل خواهند شد که این بهترین روش تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: در حال حاضر مجوز استخدامی ۲ هزار نفر به طور ویژه در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به وزارتخانه داده شده است.

خبر ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۸: تصویب آیین‌نامه معرفی آموزش‌ دهندگان به آزمون استخدامی در هیات دولت

رییس سازمان نهضت سواد آموزی اعلام کرد نامه ارسال آیین‌نامه اجرایی آموزش‌دهندگان به دست وزیر آموزش و پرورش امضا شده تا ان‌شاءالله در اولین فرصت در هیات دولت مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، ششمین جلسه شورای معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان با دستور بررسی گزارش نتایج ارزیابی عملکرد استان‌ها در سال ۹۷ و همچنین ارائه گزارش از نحوه ثبت‌نام سواد آموزان دوره‌های سوادآموزی از طریق موبایل تشکیل شد.

شاپور محمدزاده، معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی پس از استماع گزارش‌های مربوط به ثبت‌نام از طریق موبایل و نتیجه ارزیابی عملکرد استان‌ها و همچنین نکته و نظرات همکاران حاضر در جلسه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: «نامه ارسال آیین‌نامه اجرایی آموزش‌دهندگان (با این شرط که سابقه یک دوره آموزشی به‌صورت تجمیعی از سال ۱۳۷۹ تا پایان ۱۳۹۱ داشته باشند و اکنون هم به‌عنوان آموزش‌دهنده فعال به حساب آیند می‌توانند به آزمون استخدامی معرفی شوند) از سوی وزیر امضا شده تا انشالله در اولین فرصت در هیات دولت مورد تایید و تصویب قرار گیرد تا نسبت به اجرایی شدن آن هر چه زودتر اقدام شود.»

معاون وزیر و رئیس سازمان به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: «مردم با این حضور گسترده، ضمن تودهنی به استکبار جهانی، معامله قرن را محکوم کردند و ثابت کردند که انشاالله صهیونیست غاصب و اسرائیل تا ۲۵ سال آینده محو خواهد شد.»

او در خصوص ارزش‌گذاری به بازنشستگان حوزه ستادی سازمان گفت: «انشاالله مراسمی برای تجلیل و تکریم از بازنشستگان اخیر سازمان بعد از اتمام ماه مبارک رمضان برگزار و از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی شود.»

محمدزاده از تیم فرستاده شده به استان سیستان و بلوچستان و گزارش خوب این تیم نیز تشکر کرد و خواست حتماً در نظارت‌ها و بازدیدهای استانی دقت لازم صورت گیرد.

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی در این نشست تاکید کرد: «نکته و نظرات بیان شده توسط همکاران، در سامانه ثبت‌نام از طریق موبایل مورد توجه قرار گیرد و نتیجه نهایی برای تصمیم‌گیری در شورای مرکزی ارائه شود.

در پایان جلسه محمدزاده نسبت به اعتراض برخی از آموزش‌دهندگان یکی از استان‌ها در خصوص پرداخت حداقلی به سوادآموزان قبول شده (حدود ۱۳۰ هزار تومان به هر قبولی)، اشاره کرد و گفت: «این موضوع با جدیت پیگیری شود و خود بنده هم مسئله را از مدیرکل مربوطه دنبال خواهم کرد. لازم است واحدهای تخصصی هم در اسرع وقت، این موضوع را بررسی و حل و فصل کنند.»

برگرفته از سامانه پانا

خبر ۳ خرداد ماه ۱۳۹۸: ارسال آیین‌ نامه استخدام معلمان حق‌التدریس به هیئت دولت

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور می‌گوید این سازمان نظر خود را درباره آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس اعلام کرده و آیین‌نامه مذکور به هیئت دولت فرستاده خواهد شد.

جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره نظر سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به آیین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس گفت: وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی قانون مجلس را تدوین کرده و به سازمان اداری و استخدامی برای اظهارنظر فرستاده بود که ما نیز بلافاصله نظر خود را در این خصوص عنوان کردیم.

معاون رییس جمهور افزود: ما نظرات خود را درباره دستورالعمل و جزئیات مندرج در آن اعلام کردیم و اطلاع دارم تفاهم کردند که به هیئت دولت فرستاده شود.

سازمان اداری و استخدامی به تعداد پذیرفته‌شدگان در آزمون، ردیف و پست می‌دهد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که چه تعداد از معلمان حق‌التدریس مشمول این قانون می‌شوند، توضیح داد: در این مرحله، سازمان اداری و استخدامی هیچ اطلاعی از جزئیات ندارد بلکه این عده باید در ابتدا آزمون دهند و سپس به تعداد پذیرفته‌شدگان، سازمان به آنها ردیف و پست خواهد داد.

به گزارش خانه ملت، پیش از این وزیر آموزش و پرورش به خانه ملت گفته بود که آیین‌نامه اجرایی قانون جذب و استخدام معلمان حق‌التدریس، نیروهای نهضتی و پیش دبستانی آماده و برای سازمان اداری و استخدامی فرستاده شده و آنها منتظر اعلام نظر سازمان هستند.

گفتنی است بر اساس قانونی که مهر ماه سال ۹۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، جذب و استخدام معلمان حق‌التدریس، نیروهای نهضتی و پیش دبستانی باید بر اساس آیین‌نامه‌ای باشد که به صورت مشترک در کارگروهی با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی تهیه و به تصویب می‌رسد.

خبر ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: بررسی تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس در مجلس

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: جامعه فرهنگیان از وضعیت معیشتی و حقوقی خود ناراضی هستند و باید وضعیت حقوق معلمان وفرهنگیان مورد بازنگری قرار گیرد.
حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش ومعاونین، اظهار داشت: محور این مباحث مطالبات فرهنگیان بود و مطرح شد که جامعه فرهنگیان از وضعیت معیشتی و حقوقی خود ناراضی هستند و باید وضعیت حقوق معلمان وفرهنگیان مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از موارد مورد تاکید نمایندگان، اهمیت دانشگاه فرهنگیان و لزوم توجه خاص به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز با استفاده ازحداکثر ظرفیت این دانشگاه بود.

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس و لزوم تسریع در تعیین تکلیف این گروه ازموارد مطرح شده دراین جلسه بود.

حاجی بابایی ادامه داد: نمایندگان مردم معترض بودند که چرا با وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی کارآمد و متخصص در آموزش وپرورش، بعضی از مدیران انتخاب شده آموزش وپرورشی نیستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از وزیر گله‌مند بودند که چرا تاریخ پرداخت مطالبات فرهنگیان اعلام می‌شود ولی اقدام موثری صورت نمی‌پذیرد، همچنین بلاتکلیفی دانش آموزان کنکوری وعدم اعلام نظر دقیق و صریح دراین مورد با توجه به شرایط مناطق سیل زده مورد سئوال نمایندگان بود.

وی افزود: لزوم برنامه ریزی دقیق برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته از مطالبات نمایندگان مردم بود، وکلای ملت معتقدند زمانی که پاداش بازنشستگان پرداخت می‌شود که فاصله زمانی زیادی ایجاد شده و دردی از این آن‌ها دوا نمی‌کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان کرد: نیروهای خرید خدمتی نیز دراین جلسه مورد توجه نمایندگان بودند و عدم پرداخت حقوق آن‌ها مورد سئوال قرارگرفت.

وی افزود: نظام رتبه بندی معلمان، مطالبه فرهنگیان است که نمایندگان مردم درخانه ملت از وزیر درخواست نمودند دراسرع وقت دراین خصوص نیزپاسخگوی جامعه فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی ادامه داد: مسائل اخیر که در مدارس اتفاق افتاده است، نیز دراین جلسه مورد بحث وبررسی قرار گرفت ودرخواست شد، جوانب مختلف مساله باتوجه به مسائل و اولویت‌های فرهنگی بررسی و گزارشی ارائه شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: نارضایتی فرهنگیان از بیمه درمانی نیز مورد سئوال نمایندگان بود و لزوم ارائه بیمه درمانی موثر و پاسخگو مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: افزایش حقوق دانشجومعلمان باید براساس مصوبه مجلس صورت گیرد و دراین مورد قوانین گویا ومستند وجود دارد، همچنین در صدور احکام افزایش حقوق همکاران فرهنگی مصوبه مجلس باید اجرایی شود.

حاجی بابایی اظهار داشت: اجرای سند ۲۰۳۰ دربرخی مدارس ولزوم نظارت دراین زمینه مورد اعتراض نمایندگان بود، همچنین، بی‌توجهی برخی مدارس غیر دولتی به مسائل فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و از وزیر درخواست شد، نظارت بیشتری بر این امور داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت آئین نامه تبدیل وضعیت حق‌التدریس ها تمام وبه دولت اعلام شده است که به محض تایید اجرایی می شود. همچنین افزایش حقوق دانشجومعلمان را۴۴۰ هزار تومان اعلام کرد و در خصوص کنکور نیز بیان داشت که این امر از اختیارات ومسئولیت های وزارت علوم است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: وزیر آموزش وپرورش در مورد حوادث اخیر معتقد است دشمنان ما می خواهند مردم را به نظام آموزش و پرورش بی‌اعتماد سازند و ما سعی کردیم باتدبیرعمل کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش درخصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته اعلام کرد که فقط بازنشستگان سال ۹۷ پاداش خودرا دریافت نکرده‌اند و حقوق معلمان خرید خدمت تا پایان دی ماه پرداخت شده است و باقی درخردادماه پرداخت خواهد شد.

خبر ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: شروع ثبت ‌نام مجدد در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده از فردا

طبق اطلاعیه دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام مجدد آزمون جذب مدرس آموزش خانواده از فردا آغاز می‌شود.

آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در وزارت آموزش و پرورش پیش از این قرار بود در ۱۲ اردیبهشت برگزار شود که زمان تغییر کرد و قرار است ۷ تیر امسال برگزار شود. دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش امکانی را فراهم کرده است تا افرادی که تمایل به شرکت در این آزمون دارند بتوانند ثبت‌نام کنند.

بنابراین متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام آزمون مدرسی آموزش خانواده، از فردا یک‌شنبه ۲۲ تا روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ثبت‌نام کنند.

طبق اعلام قبلی مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ۴ هزار نفر برای شرکت در آزمون جذب مدرس آموزش خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، آزمونی که مخصوص نیروهای رسمی وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر باشند.

در این آزمون قرار است هزار نفر جذب شوند.

خبر ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: ابلاغ دستورالعمل اجرایی استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت

حیدری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان از ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواداموزی خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام به نقل از روابط عمومی نهضت سوادآموزی، دستورالعمل اجرایی قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ تعیین تکلیف استخدام آموزش یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مصوب ۹۵/۶/۳ به شهرستان ها و مناطق تابعه ابلاغ گردید .

حیدری معاون سوادآموزی اعلام کرد ، آموزشیاران و آموزش دهندگان طرف قرارداد با موسسات آموزشی مشمول طرح که از سال ۷۹-۹۲ سابقه همکاری با نهضت سوادآموزی را داشته اند لازم است جهت ثبت درخواست با در دست داشتن مدارک :

۱٫تصویر مدرک تحصیلی دیپلم

۲٫تصویرآخرین مدرک دانشگاهی

۳٫تصویر کارت ملی و شناسنامه ( از تمامی صفحات)

به دایره سوادآموزی منطقه / شهرستان محل خدمت خود مراجعه و از مراجعه حضوری به این اداره کل خودداری نمایند

برگرفته از سامانه آموزش و پرورش ایلام

خبر ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: خبر استخدام بیش از ۲۰ هزار معلم جدید در سال ۹۸

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۰ هزار معلم جدید را دانشگاه فرهنگیان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و علاوه بر این، از طریق آزمون استخدامی نیز تعدادی دیگر را جذب خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه جابربن حیان و در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ورزات آموزش و پرورش تاکید بر پژوهش محوری است که خوشبختانه در استان‌های مختلف کشور دستاوردهای دانش آموزان و آموزگاران در نمایشگاه‌های جابربن حیان ارائه شده است.

وی افزود: استان کردستان همچنین یکی از استان‌های هدف ما برای پروژه «بازی و یادگیری» بوده که خوشبختانه این فعالیت هم با جدیت دنبال شده است و ما شاهد تغییر محیط‌های آموزشی به سمت تربیت محوری هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: امسال در دوره ابتدایی قریب به هشت میلیون دانش آموز و در دوره پیش دبستانی و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز مشغول به تحصیل بودند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا با کمبود معلم در مقطع ابتدایی روبرو هستیم، گفت: هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشده است اما برای سال آینده با توجه به اینکه تعداد بسیاری از همکاران بازنشسته می‌شوند وزارت آموزش و پرورش درصدد جایگزین کردن نیروی لازم است.

حکیم زاده تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاش‌های خوبی را برای آماده کردن معلمان برای اول مهرماه انجام داده است اما با توجه به اینکه با کمبود معلم روبرو خواهیم شد سازمان‌های بالادستی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید مجوزهای بیشتری را برای جذب معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی برای آموزش و پرورش در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال تحصیلی هنوز به اتمام نرسیده است، پیش بینی دقیقی از میزان معلم‌های موردنیاز را نداریم اما دانشگاه فرهنگیان قرار است که ۲۰ هزار معلم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین از محل ردیف‌های استخدامی ماده ۲۸ سازمان امور اداری و استخدامی از سایر فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های کشور نیز با برگزاری آزمون، تعدادی از نیروهای لازم را برای دوره ابتدایی جذب خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد پروژه «بازی و یادگیری» نیز عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه، به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور و هر استان ۱۰۰ مدرسه اتاق بازی و یادگیری را راه اندازی کردیم که خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از این طرح شد و حتی در مناطقی هم که جرو برنامه ما نبود به صورت داوطلبانه این طرح آغاز شد.

حکیم زاده با بیان اینکه در نظر داریم این طرح را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه بازی و یادگیری در یادگیری بهتر و عمیق‌تر دانش آموزان و همچنین ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس بسیار موثر بوده است.

خبر ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: آخرین وضعیت آیین‌ نامه استخدام حق‌ التدریس‌ ها

نایب رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس گفت:دولت باید تکلیف خود را با بدهی‌های انباشته آموزش‌وپرورش مشخص کند و یکبار برای همیشه مبلغی را برای صفر شدن مطالبات این وزارتخانه اختصاص دهد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: مجلس قانونی را برای استخدام نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی مصوب و تأکید کرد طی دو ماه، آئین‌نامه استخدامی معلمان حق‌التدریس تدوین شود.

وی افزود: آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس باید با همراهی وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان امور اداری و استخدامی و دو نفر از نمایندگان مجلس تدوین می‌شد اما به دلیل سهل‌انگاری در این کار، بسیار عقب هستند بنابراین کمیسیون آموزش مجلس، جلسه‌ای اضطراری را برگزار کرد تا مشخص شود که وضعیت به چه صورت است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در پیش‌نویس آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس، یک بند “آموزش‌دهنده مستمر” موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای افراد مشمول شده بود، که آن را بررسی کردیم، در مجموع جلسه خوبی بود و برخی مشکلات حل شد.

احمدی لاشکی ادامه داد: مقرر شد آئین‌نامه نهایی، هفته آینده به دولت ارسال و مصوبه آن اخذ شود تا پس از آن معلمان حق‌‌التدریس برای گذراندن دوره آموزشی به دانشگاه فرهنگیان بروند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به عدم پرداخت مطالبات حق‌التدریس معلمان گفت: با وجود آنکه در سال ۹۷، تخصیص بودجه آموزش‌وپرورش ۱۰۷ درصد بود اما همچنان مشکل دارند و بسیاری از مطالبات پرداخت نشده است.

معلمان از سال ۸۲ مطالبه معوق دارند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این جمله “مرگ یکبار شیون یکبار” افزود: دولت باید تکلیف خود را با بدهی‌های انباشته آموزش‌وپرورش مشخص کند و یکبار برای همیشه مبلغی را برای صفر شدن مطالبات این وزارتخانه اختصاص دهد تا دیگر دغدغه این معضل را نداشته باشند، هم‌اکنون فرهنگیان از سال ۸۲ نیز مطالباتی دارند.

احمدی لاشکی گفت: معلمان رسمی ماه‌هاست، مطالبات حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند در چنین شرایطی می‌پذیریم که اعتراض حق معلمان است و نباید آن را سیاسی قلمداد کرد اما باید مراقب بود که از این اعتراضات سوءاستفاده نشود.

وی در پایان با اشاره به تعدد مدارس در ایران گفت: تعدد مدارس باعث شده است تا مدارس دولتی گُم شوند و کیفیت آموزش در این مدارس افت کند، همانطور که مجلس در تلاش برای یافتن راهکاری برای کنکور است باید برای کاستن از تعدد مدارس هم فکری کرد.

خبر ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: خبر جذب ۱۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون

حسین خنیفر؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با تأیید اینکه یک سوم و به تعبیری ۳۰۰ هزار معلم و پرسنل وزارت آموزش و پرورش کشور تا دو سال آینده بازنشسته می‌شوند در پاسخ به قدس می‌گوید: ما برای جبران یا جایگزینی این نیروها تا همین مدت زمان داریم. در واقع دانشگاه فرهنگیان نیز هر سال دانشجو تحویل می‌گیرد و معلم به آموزش و پرورش تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز آموزش و پرورش به معلم ۳۰۰ هزار نفر نیست بلکه ۷۸ هزارمعلم است، می‌افزاید: با توجه به سیر جمعیت دانش آموزی کشور،برای جایگزینی معلمان بازنشسته تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده‌ایم.ضمن اینکه برای مدیریت تأمین معلم دستگاه آموزش و پرورش در سال آینده نیز برنامه داریم. البته از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم.

وی می‌افزاید: برای سال۹۸ از محل ظرفیت کنکور سراسری و همچنین از طریق ماده ۲۸ حدود ۵۵ هزار معلم جذب می‌کنیم؛ بنابراین در یک بازه زمانی دو ساله این نیاز رفع می‌شود. یعنی دانشگاه فرهنگیان قادر است از طریق کنکور و قانون ماده ۲۸ نیاز آموزش و پرورش به معلم را رفع کند.

به عبارت دیگر هرچه دانشجو وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود پس از چهار سال جذب سیستم آموزش و پرورش خواهند شد. اکنون ما نزدیک ۷۰ هزار دانشجو داریم و برای مهرماه ۹۸ بیش از ۲۵ هزار دانشجو دانش آموخته شده و جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند؛ بنابراین ظرف دو سال کمبودها ترمیم خواهد شد و به کف خواهیم رسید.

وی در همین زمینه تأکید می‌کند: اگر مساعدت کنند و ردیف و بودجه ما را به موقع بدهند مشکل خاصی در تأمین معلم برای سیستم آموزش و پرورش پیش نخواهد آمد وگرنه نمی‌توانیم معجزه کنیم.

وی می‌گوید: نقش این دانشگاه تأمین معلم برای کلاس‌هایی است که معلم ندارند. ردیف و بودجه آن هم مشخص است؛ بنابراین دانشگاه باید حمایت شود. یک دانشگاه، دانشجو تربیت می‌کند و آن‌ها را در خیابان رها می‌کند و یا دانشگاهی مثل صنعتی شریف بیشترین بودجه را دریافت می‌کند، اما ۹۰ درصد دانش‌آموختگانش از کشور خارج می‌شوند و ۱۰ درصد دیگر هم چشمشان به آن‌سوی آب‌هاست، اما دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان در کشور می‌مانند و می‌سوزند.

• مشکل کمبود معلم چه زمانی حل می‌شود؟

دکتر یار محمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه به قدس می‌گوید: طبق برنامه‌ریزی انجام شده از همه ظرفیت‌های قانونی – جذب حق‌التدریسی‌ها، خرید خدمات آموزشی، ماده ۲۸، جذب نهضتی‌ها و… برای جبران کمبود معلم استفاده می‌شود در نتیجه برای مهرماه امسال هم مشکل خاصی در زمینه تأمین معلم برای کلاس‌های درس نخواهیم داشت.

وی از افزایش جذب دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۶ خبر می‌دهد و می‌گوید: ظرفیت‌های جذب این دانشگاه به نسبت سال‌های گذشته چند برابر شده است. یعنی برای نخستین بار سهمیه جذب این دانشگاه از ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار به ۳۰ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است که جذب این تعداد بستگی به نظر دوستان ما در سازمان امور استخدامی دارد.یعنی اگر مجوز جذب را بدهند این اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل آموزش و پرورش در زمینه کمبود معلم چه زمانی حل می‌شود و این وزارتخانه از لحاظ نیرو در چه سالی به ثبات می‌رسد؟ می‌گوید: جذب نیرو به تناسب جمعیت دانش‌آموزی تعریف می‌شود.ما نیرو را در قبال دانش‌آموز جذب می‌کنیم. در یک برهه از زمان آمار دانش‌آموزان کشور نزدیک به ۱۷ میلیون نفر بوده و به تناسب این رقم نیرو جذب و استخدام شده است، اما پس از آن آمار دانش‌آموزی روند کاهشی پیدا کرده، اما نیروها حفظ شده‌اند و اکنون نیروهای جذب شده دارند بازنشسته می‌شوند و ما بر اساس نیازها، نیروهای جدید استخدام می‌کنیم.

• تردید داریم!

وزیر آموزش و پرورش هم از تلاش و پیگیری این وزارتخانه برای افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و تقویت بنیه علمی پذیرش معلمان از طریق ماده ٢٨ در سال جاری خبر می‌دهد و می‌گوید: سه برابر بودجه کشور باید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند تا آموزش و پرورش بتواند نقش‌های خود را بخوبی ایفا کند، اما در کوتاه مدت این شدنی نیست.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش سید محمد بطحایی می‌افزاید: در کشور محدودیت منابع وجود دارد با این وجود در سال ٩٧ اعتبارات آموزش و پرورش سه برابر سال٩۶ است و ان‌شاالله این اعتبارات در سال ٩٨ سه برابر سال گذشته خواهد بود.

با این همه، اما قاسم احمدی لاشکی؛ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به توانایی دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو معلم ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: ظرفیت جذب و تربیت دانشجو در دانشگاه فرهنگیان محدود است، چراکه ۶۴ پردیس دانشگاهی در مراکز استان‌ها وجود دارد و حدود ۳۲ دانشگاه در خارج از مراکز استان‌ها موجود است؛ این تعداد دانشگاه در بهترین حالت نمی‌تواند نیاز کشور به معلم را رفع کند؛ بنابراین باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه کشور اعلام کرده تا پایان سال ۱۳۹۹حدود ۱۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون جذب می‌شوند، می‌افزاید:حتی با تحقق این موضوع و ادامه فعالیت برخی از نیروهای بازنشسته هنوز این وزارتخانه با ۱۴۰ هزار نفر کمبود نیرو مواجه خواهد بود که می‌توان با استفاده از روش ۲+ ۲ – بر اساس این روش امکانات دانشگاه‌های معتبر در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد تا این دانشگاه بتواند به تعداد مورد نیاز دانشجو تربیت کند- بخشی از مشکل را حل کرد در غیر این صورت کلاس‌های درس مانند چند دهه گذشته با ۵۰ نفر دانش‌آموز برگزار می‌شود که در پی آن کیفیت آموزشی فدا خواهد شد.

با آنچه گذشت به نظر می‌رسد برای رهایی از دغدغه کمبود معلم در هر سال، بیش از برنامه‌های کوتاه مدت و تکیه بر بودجه و یا حتی یکی دو مرکز آموزش عالی باید به برنامه‌های بلند مدت مؤثرتری اندیشید.

خبر ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: اعلام معلمان مشمول استخدام رسمی در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای معلمان مشمول استخدام رسمی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای گروه‌های معلمان مشمول استخدام رسمی را اعلام کرد؛ طبق این بخشنامه پنج گروه نیروهای دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی، نیروهای حق‌التدریس غیرمستمر، آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی و آموزشیاران طبق ضوابطی خاص مشمول این طرح قرار می‌گیرند.

ضوابط استخدام هر کدام از گروه‌های یادشده در ادامه آمده است همچنین بخشنامه کامل آن هم از اینجا قابل مشاهده است.
نیرو‌های دبستانی

این گروه از معلمان که که بین سال‌های ۷۹ تا ۹۱ با یکی از مراکز دولتی همکاری و از حساب‌های دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.
نیرو‌های خرید خدمات آموزشی

معلمان خرید خدمات آموزشی که بین سال‌های ۸۷ تا ۸۹ از طریق شرکت‌های خدمات آموزشی با اداره‌های آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند.
نیرو‌های حق‌التدریس

گروهی از معلمان حق التدریس غیرمستمر که از سال ۷۹ تا سال ۹۱ در مدارس دولتی بوده‌اند.
آموزشیاران نهضت سوادآموزی

گروهی از آموزشیاران که بین سال‌های ۷۹ تا ۹۱ در نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهنده‌های مستمر این سال‌های نهضت، افراد مشمول قانون هستند.
آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی

آموزش دهندگانی که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند و حداقل ۲دوره به صورت مستمر و هر دوره حداقل ۲ نفر و بیشتر را تحت پوشش داشته‌اند.

خبر ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸: آخرین جزئیات استخدام معلمان حق‌التدریس

نایب رییس کمیسیون آموزش و‌تحقیقات مجلس در مورد وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس توضیح داد.

از استخدام معلمان حق‌التدریس چه خبر؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قاسم احمدی لاشکی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره استخدام معلمان حق‌التدریس عنوان‌کرد: مطابق آنچه که آقای وزیر در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام‌کرد آیین‌نامه این طرح آماده شده است و آن را به سازمان اداری و استخدامی ارسال کرده‌اند که پس از تایید آنها سریع اقدام می‌شود؛ نیروهای حق‌التدریس و پیش دبستانی نیازی به آزمون ندارند و باید دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را طی کنند و نیروهای نهضت سوادآموزی باید در آزمونی که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

خبر ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ : آیین‌ نامه استخدام معلمان حق‌ التدریس در حال نهایی شدن

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: الحاق یک تبصره به قانون به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت، دو موضوع را تعیین کرده است، نخست اخذ آزمون ورودی برای جذب این افراد و دوم، برگزاری دوره آموزشی توسط آموزش‌وپرورش برای پذیرفته‌شدگان در آزمون.

وی افزود: آزمون جذب نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به‌صورت داخلی توسط وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در قانون مجلس آمده است که کارگروهی با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه با مشارکت آموزش‌وپرورش، آیین نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی را تدوین کنند که این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و تا پایان فروردین ابلاغ می‌شود و تلاش می‌کنیم در تیر یا مرداد آزمون را برگزار کنیم.

الهیار ترکمن تأکید کرد: جذب افراد براساس نیاز آموزش‌وپرورش به لحاظ جنسیت، رشته و منطقه جغرافیایی است که پس از قبولی در آزمون ورودی باید در یک دوره آموزشی هم شرکت کنند، شیوه برگزاری آزمون و دوره آموزشی نیز در آیین‌نامه مربوطه تعیین می‌شود.

خبر ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ : خبر توافق اولیه برای جذب ۵۵ هزار نیرو جدید

معاون توسعه، مدیرت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری برگزاری آزمون استخدامی از توافق اولیه برای جذب ۵۵ هزار نیرو جدید خبر داد.
علی الهیارترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام آزمون استخدامی جدید و جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز مجوز قطعی آزمون استخدامی صادر نشده است، اما برای جذب ۵۵ هزار نفر توافق اولیه با سازمان امور اداری و سازمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: درباره چگونگی توزیع نیرو و روش جذب آن‌ها در آموزش و پرورش هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و باید بررسی‌های لازم انجام شود تا ببینیم چند درصد نیرو‌ها از طریق دوره چهار ساله و چند درصد از طریق دوره‌های یکساله مهارت آموزی باشد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده براساس نیرو‌های مورد نیاز و چگونگی روش جذب مشخص می‌شود، اظهار کرد: چگونگی روش جذب باید اعلام شود که هنوز در این مورد به توافق نهایی نرسیدیم.

بیشترین اولویت جذب با آموزگاران است
الهیار ترکمن درباره اولویت‌های جذب نیرو در سال جدید گفت:طبق اولویت‌بندی‌های انجام شده بیشترین جذب نیرو در برای دوره ابتدایی خواهد بود و بعد از آن هم برای جذب هنر آموز در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر جذب را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تفکیک نیرو بر مبنای نیاز آموزش و پرورش انجام شده است و بر مبنای اولویت بندی‌هایی که داشتیم به سازمان امور اداری و استخدامی درخواست دادیم.

معاون توسعه، مدیرت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیرو در تمامی استان‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به تعداد خروجی‌ها توزیع بهینه‌ای برای نیرو‌ها داریم بنابراین شرایط در اغلب نقاط کشور مشابه است.

خبر ۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ : برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اوایل سال ۹۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الله‌یار ترکمن با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به استخدام ۵۵ هزار نیروی جدید اظهار کرد: موافقت اولیه برای جذب این تعداد انجام شده است و سعی می‌کنیم در ابتدای سال ۹۸ آزمون استخدامی را برگزار کنیم.

وی درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: تمام معوقات فرهنگیان تا پیش از پایان سال جاری پرداخت می‌شود که شامل پرداخت کامل تمام معوقاتی است که از سال ۹۶ باقی مانده‌اند، اضافه‌کار پرسنل اداری، حق‌التدریس نیروهای شاغل و در رأس آنها بحث حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره استخدام معلمان حق‌التدریسی عنوان کرد: اوایل سال ۹۸ این شرایط فراهم خواهد شد و تبدیل وضعیت همکاران حق‌التدریسی را خواهیم داشت.

خبر ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ : خبر جذب ۲۵۰۰ معلم حق التدریس و پیش ‌دبستانی در سال آینده

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌با بیان اینکه سال آینده بیش از ۲۵ هزار نفر معلم حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شد.
اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دولت برای جذب نیروهای حق‌التدریسی و معلمان پیش‌دبستانی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است بنابراین در سال ۹۸ بیش از ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد آخرین روند تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان نیز عنوان کرد: دولت در لایحه پیشنهادی خود ۲ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح در سال ۹۸ اختصاص داده بود که کمیسیون تلفیق مجلس هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کرد.

عباسی با بیان اینکه برای اجرای نوسازی و تجهیز مدارس نیز مبالغی در لایحه بودجه ۹۸ توسط دولت پیش‌بینی شده است ابراز داشت: هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت،‌ ۸۰۰ میلیارد تومان عوارض گاز و ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز مدارس در سال آینده کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازنشسته شدن حدود ۶۵۰ هزار نفر از معلمان تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای جبران نیازهای آموزشی خود باید تعدادی نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌ فرهنگیان،‌ دانشگاه شهید رجایی جذب کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه آمار و تعداد دقیق نیروهای مورد نیاز متعاقباً توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود اظهار داشت: مابقی نیروها و معلمان مورد نیاز هم با اعلام فراخوان از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های مرتبط دارند تأمین خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز امیدواری از تخصیص اعتبارات یاد شده توسط دولت برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد:‌ با اعتباراتی که دولت در بحث جذب معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها در نظر گرفته است امیدواریم بخشی از دغدغه‌های فرهنگیان کشور برطرف شود.

خبر ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۷ : اعلام زمان ثبت‌ نام آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده

تهران-ایرنا-مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده از میان فرهنگیان و اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی خبر داد و گفت: ثبت نام داوطلبان برای این آزمون ۴ اسفند شروع می شود و در پایان روز ۱۵ اسفند ۹۷ به پایان می رسد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، نورعلی عباسپور افزود: بخشنامه‌ای در این باره به همه استان‌های کشور برای برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده از میان فرهنگیان و اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی در سال جاری ابلاغ شده که در آن بر اطلاع‌رسانی کامل و به موقع به همه مدارس، علاقه‌مندان و دانشگاه‌های سطح استان برای ثبت‌نام در آزمون تاکید شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: تعرفه ثبت‌نام در آزمون برای تأمین بخشی از هزینه‌های آن مبلغ ۷۰۰ هزار ریال است و فقط از طریق درگاه الکترونیکی قابل پرداخت است.

وی در مورد حق‌التدریس مدرسان آموزش خانواده هم یادآور شد: کمیته برنامه‌ریزی آموزش خانواده استان می‌تواند با توجه به مسائل و مصالح استانی، با برگزاری نشست فوق‌العاده و صدور مصوبه میزان حق‌التدریس مدرسان را افزایش دهد.

عباسپور پیش از این از فعالیت هشت هزار مدرس آموزش خانواده در کشور در حال حاضر و جذب هزار مدرس جدید برای امسال خبر داده بود.

خبر ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ : اعلام رشته‌های مورد نیاز برای جذب نیرو در آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان سالانه چهار هزار نفر بازنشسته می‌شوند، گفت: در خوزستان با کمبود ۱۵ هزار نیرو مواجه هستیم.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، درخصوص جذب نیرو در آموزش و پرورش خوزستان در قالب خرید خدمات آموزشی، اظهار کرد: در فایلی که در پورتال آموزش و پرورش خوزستان قرار داده شده است، رشته‌های مورد نیاز که شامل ۶۳ رشته هستند مشخص شده‌اند که پس از برگزاری آزمون، نیروهای مورد نیاز خود را از این طریق به کار خواهیم گرفت. وی با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق برگزاری آزمون مشخص نیست، افزود: شرایط ثبت‌نام از طریق دفترچه ثبت‌نام اعلام می‌شود. شرایط سنی برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس ۳۰ و ۳۵ سال و برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ۴۰ سال خواهد بود.

در مجموع قرار است پنج هزار نفر از طریق آزمون در آموزش و پرورش خوزستان جذب شوند. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در شرایط فعلی حدود ۶۵ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد. حدود ۱۵ هزار نفر نیز به صورت نیروی حق‌التدریس با ما همکاری دارند. تعداد زیادی از معلمان ما علاوه بر کار خود، فعالیت اضافه کاری دارند. با این استخدام‌ها می‌خواهیم مشکلات این فرهنگیان را حل کنیم تا پنج هزار نفری که جذب می‌شوند جایگزین افرادی شوند که به شکل اضافه کار درحال فعالیت هستند. تقی‌زاده ادامه داد: وقتی نیروی تحصیلکرده جوان وارد کار شود شرایط بهتر می‌شود. معلم ما که تفریح، استراحت یا مطالعه درستی ندارد اگر بخواهد اضافه کار هم انجام دهد، کیفیت کار او کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: وقتی افراد لازم را پس از آزمون به کار گرفتیم، برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و بعد نیز این افراد به مدارس فرستاده می‌شوند تا کار خود را شروع کنند. نیروهای جدید تحت عنوان خرید خدمات آموزشی به کار گرفته می‌شوند و بیمه و حقوق دولتی را دریافت می‌کنند. بعد از مدتی نیز پیگیر جذب این افراد می‌شویم. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در گذشته آموزش و پرورش خوزستان با کمبود ۷ هزار نفر معلم مواجه بود، افزود: سالانه چهار هزار نفر در خوزستان بازنشسته می‌شوند و در حال حاضر با کمبود حدود ۱۵ هزار نفر معلم در استان مواجه هستیم. تقی‌زاده گفت: توصیه می‌کنم داوطلبان آزمون، مطالعه را شروع کنند تا پس از شرکت در یک رقابت سالم، برترین‌ها جذب شوند.

به گزارش ایسنا، فایل حاوی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش خوزستان در سایت این سازمان قرار گرفته است.

جهت مشاهده دفترچه رشته های مورد نیاز اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ : اخذ مجوز استخدامی آموزش و پرورش در مسیر مراحل اداری

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره اخذ مجوز استخدامی این وزارتخانه، گفت: کارهای اولیه و کارشناسی آن انجام شده است و باید سایر مراحل اداری‌اش طی شده و به ما ابلاغ شود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره درخواست ۵۵ هزار ردیف استخدام این وزارتخانه، اظهار کرد: این موضوع در شرف انجام است و ان‌شاءالله ردیف استخدامی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی برایمان صادر می‌شود یعنی کارهای اولیه و کارشناسی آن انجام شده است و باید سایر مراحل اداری‌اش طی شده و به ما ابلاغ شود. وی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش قطعاً آزمون استخدامی دارد، گفت: بعد از اینکه هماهنگی‌ها انجام شود از طریق رسانه‌ها، شرایط و زمان آن اعلام می‌شود.

الهیار ترکمن با بیان اینکه جذب در آموزش و پرورش به دو شکل انجام می‌شود، افزود: شکل اول، جذب دانشجومعلمان دوره‌های ۴ ساله است که از طریق دفترچه کنکور اعلام می‌شود و شکل دوم، آزمون استخدامی آموزش و پرورش است که موسوم به ماده ۲۸ است و پذیرفته‌شدگان باید دوره یک ساله را طی کنند.

وی درباره زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این موضوع روال دارد و باید مراحل آن انجام شود و در نهایت زمان مناسبی را برای برگزاری آزمون اعلام می‌کنیم.

خبر ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۷: جذب ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۸

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص رایزنی برای جذب دانشجومعلم در سال تحصیلی آینده در این دانشگاه بیان کرد : پیشنهاد ما ۱۵هزار نفر از طریق کنکور و ۱۵ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ بود که خبرها حاکیست رایزنی‌ها برای ۳۰ هزار نفر از طریق کنکور و ۲۵ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ است؛ به عبارت دیگر جذب نیرو بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر مد نظر است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در سلسله نشست‌های آموزش و پرورش به مناسبت دهه مبارک فجر که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما کشوری دینی، فرهنگی و باستانی است و ما همواره خداپرست بودیم.

متن کامل خبر

خبر ۷ بهمن ماه ۱۳۹۷ : درخواست جذب ۵۵ هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از درخواست برای جذب ۵۵ هزار نیروی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: موافقت کلی سازمان امور اداری و استخدامی را برای جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش گرفتیم.

متن کامل خبر

خبر ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ : احتمال صدور مجوز برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش همراه با فراگیر هفت

یارمحمد حسین‌بر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش برای جذب نیرو را تشریح کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استخدام مجدد در وزارت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: برای جذب نیرو تقاضای مجوز از سازمان اداری و استخدامی داشتیم و منتظر تایید مجوز هستیم که اگر با آن موافقت شود در قالب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی جذب نیرو خواهیم داشت.

متن کامل خبر

خبر ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ : پیش‌ بینی جذب سی هزار نیرو در سال ۹۸ در دانشگاه فرهنگیان

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اگر برای سال آینده نیاز به تکمیل ظرفیت داشته باشیم از طریق وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.

متن کامل خبر

خبر ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷: خبر جدید از صدور مجوز جذب و استخدام در آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از ارسال نامه با امضای وزیر آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی برای جذب نیرو خبر داد.

یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره برنامه این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی جدید، اظهار کرد: آموزش و پرورش پس از بررسی‌ کارشناسی و در نظر گرفتن شاخص‌ها، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز برای سال آینده را مشخص کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مکاتبه‌ای با سازمان اداری و استخدامی انجام شده است تا مجوز استخدامی اخذ شود.

حسین بر اضافه کرد: با امضای وزیر آموزش و پرورش، این نامه به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است و پیگیر نتیجه آن هستیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش باید مجوزهای استخدامی را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند یعنی یا از طریق کنکور سراسری یا ماده ۲۸ به صورت آزمون استخدامی جذب نیرو انجام شود.

خبر ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷: استخدام جدید آموزش و پرورش در صورت تصویب سازمان اداری استخدامی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت گو با خبرنگار ایسنا، درباره استخدام در آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام در آموزش و پرورش باید از طریق سازمان اداری استخدامی تصویب و به ما ابلاغ شود. مکاتبات خود را در این زمینه شروع کرده ایم و در حال ارائه مستندات لازم به سازمان اداری هستیم تا بتوانیم تا سقف نیاز مجوز بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون جذب ۵۰۰۰ نیروی خدماتی اظهار کرد: تامین نیروی خدماتی در مدارس یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری این امکان را به ما داده است که با اخذ مجوزهای لازم از طریق شرکت های ذیربط نیروهای خدماتی لازم را تامین کنیم. این کار پس از طی مراحل کاری خود از طریق برگزاری مناقصه از سوی ادارات کل آموزش و پرورش انجام میشود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد سهمیه اختصاص یافته اولیه به استان در آزمون استخدامی پیمانی سال ۹۷، ۱۷۷ نفر بوده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق اظهار کرد: از این تعداد ۸۵ نفر زن و مابقی مرد می باشند .

وی با اشاره به انجام مراحل معرفی افراد برای انجام آزمایشات پارکلینیکی، گواهی عدم سوء پیشینه، سپردن تعهد محضری و تکمیل پرونده استخدامی، تصریح کرد: به منظور مهارت آموزی پذیرفته شدگان دوره ی آموزشی یکساله در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود، از ۱۹ آبان ماه آغاز شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: داوطلبان به منظور ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تهران انجام می شود.

واقعی با بیان این که افراد جذب شده برای مناطق تابعه استان جذب شده اند، یاد آور شد: ابلاغ تدریس و حکم استخدام پیمانی آنها از مهرماه سال ۱۳۹۸ و پس از گذراندن دوره مهارت آموزی یکساله و موفقیت در آزمون جامع اصلح صادر می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پذیرفته شدن ۴۶ نفر در رشته های مهارتی، خبر داد و افزود: در خصوص برگزاری آزمون استخدامی جدید، با توجه به اعلام معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موضوع در حال پیگیری است.

وی در ادامه ابراز داشت: در صورت دریافت مجوزها از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دی یا بهمن ماه سال جاری موضوع از طریق انتشار آگهی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

شرایط اختصاصی و عمومی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در اردیبهشت ۹۷ :

شرایط عمومی داوطلبان

۱ – داشتن تابعیت ایران

۲ – اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳ – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴ – انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵ – داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.

۶ – عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷ – نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸ – عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صلاح

۹ – به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی باشند.

۱۰ – به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان معرفی به گزینش برای سیر مراحل استخدام، نباید جزو مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.

۱۱ – داشتن حداکثر سی سال (۳۰) برای مدارک فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (۴۰) سال برای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل و پنج (۴۵) سال برای مدارک دکتری.

تبصره: بر اساس قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان مصوب مجلس شورای اسلامی موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه اختیاری در جبهه از شرط حداکثر سن مقرر معاف می باشند

– افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال

– رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور داوطلبانه در جبهه

– میزان مدت خدمت ضرورت

– داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها

شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

تذکر ۱: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر (۹۷/۴/۱۵) می باشد. ملاک فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه می باشد و ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (۹۷/۲/۲۳) میباشد .

تذکر ۲: بر اساس ماده (۴۳) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه های اجرایی اجازه داده شده است تا در صورتی که در قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی علاوه بر شرایط فوق الذکر را داشته باشند به عنوان شرایط اختصاصی خود اعلام نمایند.تذکرات و شرایط اختصاصی هر یک از دستگاه های اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکر شده است.

شرایط اختصاصی دوطلبان :

ﺗﻌﺎرﯾﻒ:

ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺮﺧﯽ از اﺻﻄﻼﺣﺎﺗﯽ ﮐﻪ در ﺷﺮاﯾﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ آﮔﻬﯽ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﮑﺎر ﻣﯽرود ﺑﻪ ﺷﺮح ذﯾﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ:

–دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی: اﯾﻦ دوره ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از دروس ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ، ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﮐﺎرورزی (ﻧﻈﺮی، ﻣﻬﺎرﺗﯽ) اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮای داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﺣﻮزوی ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در آزﻣﻮنﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺮاﺑﺮ آﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪ ﺧﺎص ﺧﻮد اﺟﺮا ﻣﯽﺷﻮد.

–داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش: ﺷﺎﻣﻞ ﯾﮏ ﻣﺤﺪوده ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ (ﺑﺨﺶ/ﺷﻬﺮ/ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن) ﺑﺮاﺳﺎس ﺗﻘﺴﯿﻤﺎت ﮐﺸﻮری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮش و ﺟﺬب داوﻃﻠﺒﺎن واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺑﺮاﺳﺎس آن ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

– ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ: ﻣﻨﻄﻘﻪ آﻣﻮزﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺴﺐ ﻧﯿﺎز آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺟﻬﺖ اﺷﺘﻐﺎل ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻧﻬﺎﯾﯽ، در اﯾﻦ آﮔﻬﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﺗﺬﮐﺮ:

ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻧﻬﺎﯾﯽ آزﻣﻮن در اﺧﺘﯿﺎر اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺎس، ﺑﻌﺪ از ﮔﺬراﻧﺪن دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی، اداره ﮐﻞ اﺳﺘﺎن، ﺻﺮﻓًﺎ ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﯿﺎز ﻣﻨﺎﻃﻖ آﻣﻮزﺷﯽ (ﺑﻮم ﺧﺪﻣﺖ) ﮐﻪ در ﺳﻄﺢ داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش و ﺑﻮم ﺧﺪﻣﺖ ﻗﺮار دارﻧﺪ اﻗﺪام ﺑﻪ  ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد. ﻣﺤﻞ دﻗﯿﻖ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش در ﭘﯿﻤﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. اﻓﺮادی ﮐﻪ در داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش ﮐﻼﻧﺸﻬﺮﻫﺎی اﺻﻔﻬﺎن و ﺷﯿﺮاز و ﻣﺸﻬﺪ و ﺗﺒﺮﯾﺰ در آزﻣﻮن ﺷﺮﮐﺖ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ در ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮش ﻧﻬﺎﯾﯽ اﺳﺘﺨﺪام آﻧﻬﺎ در ﺳﺎﯾﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎی ذﮐﺮ ﺷﺪه در داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، و ﺑﺮای ﮐﻼﻧﺸﻬﺮﻫﺎی ﻣﺬﮐﻮر اﺳﺘﺨﺪام ﺻﻮرت ﻧﻤﯽﮔﯿﺮد.

– داﺷﺘﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ، رواﻧﯽ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺣﺴﻦ اﻧﺠﺎم وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺤﻮﻟﻪ ﺑﺮای ﺣﺮﻓﻪ ﻣﻌﻠﻤﯽ در رﺷﺘﻪای ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ (ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﺑﻨﺪ (ز) ﻣﺎده (۴۲) ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﮐﺸﻮری و آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﺎده ﻣﺰﺑﻮر ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات آﻣﻮزش و ﭘﺮورش در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و اﻧﺠﺎم ﻣﻌﺎﯾﻨﺎت ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﻮارد ذﯾﻞ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزﯾﺎﺑﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ، روﺣﯽ و رواﻧﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﺟﻬﺖ اﺣﺮاز ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻣﻮرد ﺳﻨﺠﺶ ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد).

» قد. وزن:

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺘﻀﯿﺎت ﻫﺮ اﺳﺘﺎن و ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ وﻇﺎﯾﻒ ﺷﻐﻞ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮط، ﻃﺒﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﮐﻪ درﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ واﻧﺠﺎم ﻣﻌﺎﯾﻨﺎت ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﻣﻮرد ﺳﻨﺠﺶ ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد.

» ﺑﯿﻤﺎری های ﭼﺸﻢ:

–    (ﻧﺪاﺷﺘﻦ دﯾﺪ ﮐﻤﺘﺮ از ۱۰/۱۰ در ﯾﮏ ﭼﺸﻢ، ﭘﺲ از اﺻﻼح ﺑﺎ ﻋﯿﻨﮏ و ﻧﺪاﺷﺘﻦ دﯾﺪ ﮐﻤﺘﺮ از ۱۰ + ۱۰/۱۶ در دو ﭼﺸﻢ، ﭘﺲ از اﺻﻼح ﺑﺎ ﻋﯿﻨﮏ)
–    ﻫﺮ ﻧﻮع ﻧﻘﺺ ﻣﯿﺪان ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ در ﯾﮏ ﯾﺎ ﻫﺮ دو ﭼﺸﻢ
–    دورﺑﯿﻨﯽ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ درﻣﺎن و ﻧﯿﺴﺘﺎﮔﻤﻮس ﺷﺪﯾﺪ ﻫﺮ دو ﭼﺸﻢ
–    ﺿﺎﯾﻌﺎت وﺳﯿﻊ، ﺷﺪﯾﺪ و ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ درﻣﺎن در ﻫﺮ دو ﻗﺮﻧﯿﻪ
–    ﮐﻮررﻧﮕﯽ (ﺑﺮای رﺷﺘﻪﻫﺎی آﻣﻮزش اﺑﺘﺪاﯾﯽ و رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻫﻨﺮ و رﺷﺘﻪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ رﻧﮓ و ﻃﯿﻒ ﻧﻮری در آﻧﻬﺎ ﺿﺮوری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ و در ﺑﻘﯿﻪ رﺷﺘﻪﻫﺎ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ).
–    ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ درﯾﮏ ﭼﺸﻢ

» ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮارد:

ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﭘﻮﺳﺖ و ﻣﻮ
بیماریهای ﺳﺮو ﺻﻮرت (ﮔﻮش، ﮔﻠﻮ، ﺑﯿﻨﯽ، ﮔﺮدن، ﻓﮏ و دﻧﺪاﻧﻬﺎ)
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی رﯾﻪﻫﺎ و ﻗﻔﺴﻪ ﺳﯿﻨﻪ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﻗﻠﺐ و ﻋﺮوق
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﺳﯿﺴﺘﻢ ادراری، ﮐﻠﯿﻪ و ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﻣﻐﺰ و اﻋﺼﺎب
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی اﻋﺼﺎب و روان
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی اﻧﺪامﻫﺎ، اﺳﺘﺨﻮانﻫﺎ و ﻣﻔﺎﺻﻞ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﻏﺪد و ﻫﻮرﻣﻮنﻫﺎ و ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﮏ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﺧﻮن و ﻏﺪد ﻟﻨﻔﺎوی و ﺑﺪﺧﯿﻤﯽﻫﺎی آﻧﻬﺎ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی دﺳﺘﮕﺎه ﮔﻮارش و ﺟﺮاﺣﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﺧﻮد اﯾﻤﻨﯽ و روﻣﺎﺗﻮﻟﻮژی
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی ﻋﻔﻮﻧﯽ
ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی زﻧﺎن
ﮐﻠﯿﻪ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎریﻫﺎی ژﻧﺘﯿﮑﯽ و ﻣﺎدر زادی ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺧﺘﻼل ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻋﺎدی ﻓﺮدی ﺷﻮد.

ﻗﺪرت ﺷﻨﻮاﯾﯽ: (ﮐﻤﯽ ﺷﻨﻮاﯾﯽ داوﻃﻠﺐ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﺶ از ۰۴ دﺳﯽ ﺑﻞ ﺑﺎﺷﺪ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺻﺪای ﻧﺠﻮا را از ﻓﺎﺻﻠﻪ ۶ ﻣﺘﺮی ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺸﻨﻮد).

–ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﺷﺮﮐﺖ در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻫﻨﺮآﻣﻮزی (اﺳﺘﺎدﮐﺎری)، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ دارای ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻓﻮق دﯾﭙﻠﻢ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﻮده ﯾﺎ در ﺻﻮرت دارا ﺑﻮدن ﻓﻮق دﯾﭙﻠﻢ ﻧﺎﭘﯿﻮﺳﺘﻪ، ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ دﯾﭙﻠﻢ ﻫﻨﺮﺳﺘﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
–ﺑﺮﺧﻮرداری از ﺣﺴﻦ ﺷﻬﺮت و ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻮدن ﺑﻪ اﺧﻼق و ﺷﺌﻮﻧﺎت ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺑﺮاﺳﺎس ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﺷﻐﻞ در ﻃﺮح  ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪی ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﻌﻠﻤﺎن.
–ﮔﺬراﻧﺪن دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در آزﻣﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺮاﺳﺎس ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﺮﺑﻮط.
– ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻌﺪ از ﻗﺒﻮﻟﯽ و ﻗﺒﻞ از اﺳﺘﺨﺪام و اﺷﺘﻐﺎل ﺑﮑﺎر ﺗﺤﺖ ﻫﺮ ﺷﺮاﯾﻄﯽ (ﺗﺎﻫﻞ، ﺗﺠﺮد، ﺗﮑﻔﻞ، ﻓﻮت واﻟﺪﯾﻦ، ﺗﺒﻌﯿﺖ از ﻫﻤﺴﺮ، ﻫﻤﺴﺮ ﮐﺎرﻣﻨﺪ ارﮔﺎن و ﯾﺎ ﻧﻬﺎد ﺧﺎص، اﺳﺘﻔﺎده ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺧﺎص و…) ﻣﻤﻨﻮع ﺑﻮده و ﺑﻌﺪ از اﺷﺘﻐﺎل ﺑﮑﺎر ﻧﯿﺰ ﺗﺎﺑﻊ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
– ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪﺷﺪﮔﺎن آزﻣﻮن ﻧﻬﺎﯾﯽ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﮑﻠﻔﻨﺪ، ﺗﻌﻬﺪ ﮐﺘﺒﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ۰۱ ﺳﺎل ﺧﺪﻣﺖ (ﺑﻪ ﺷﺮط ﺗﻤﺪﯾﺪ اﺳﺘﺨﺪام) در ﻣﺤﻞ ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﻪ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ (اﺳﺘﺨﺪام و اﺷﺘﻐﺎل آﻧﺎن ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﺳﭙﺮدن ﺗﻌﻬﺪ ﻣﺤﻀﺮی ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد).
ﺗﺬﮐﺮ ﻣﻬﻢ:  رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻠﯿﻪ ﺷﺮاﯾﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺟﺪاول رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﺠﺎز اﻟﺰاﻣﯽ اﺳﺖ. ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﻌﻠﻢ (ﺳﺎﺑﻖ)، داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن و ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺧﺪﻣﺖ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ دﺑﯿﺮ ﺷﻬﯿﺪ رﺟﺎﯾﯽ، ﺣﻖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ را ﻧﺪارﻧﺪ.
– اﻓﺮادی ﮐﻪ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم دارای ﻣﺪارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ (اﺳﺘﺎدﮐﺎری ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻓﻮق دﯾﭙﻠﻢ ـ  دﺑﯿﺮی، ﻫﻨﺮآﻣﻮزی و… ﺑﺎﻻﺗﺮ از ﻓﻮقﻟﯿﺴﺎﻧﺲ) ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در آزﻣﻮن ﻓﻮق ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ و در ﺻﻮرت ﺷﺮﮐﺖ و ﻗﺒﻮﻟﯽ در ﻫﺮﯾﮏ از ﻣﺮاﺣﻞ (ﻗﺒﻞ از اﺳﺘﺨﺪام و ﯾﺎ ﺑﻌﺪ از اﺳﺘﺨﺪام) ﺣﺬف ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
امتیازات و سهمیه ‌های قانونی

» بومی بودن:

– صد در صد (۱۰۰%) سهمیه‌های اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی اﯾﻼم، آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﻏﺮﺑﯽ (ﺑﻪ اﺳﺘﺜﻨﺎی ﻣﻨﺎﻃﻖ ۱ و ۲ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن اروﻣﯿﻪ)، ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﺳﯿﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن، ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل ﺑﺨﺘﯿﺎری، ﺧﺮاﺳﺎن ﺟﻨﻮﺑﯽ، ﺧﻮزﺳﺘﺎن، ﮐﺮدﺳﺘﺎن، ﮐﻬﮑﯿﻠﻮﯾﻪ و ﺑﻮﯾﺮاﺣﻤﺪ، ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن، ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺟﯿﺮﻓﺖ و ﮐﻬﻨﻮج در اﺳﺘﺎن ﮐﺮﻣﺎن ﺑﻪ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﺑﻮﻣﯽ ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ (ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش) اﺧﺘﺼﺎص ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.
–    در ﺳﺎﯾﺮ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﻣﻨﺎﻃﻖ اﻣﺘﯿﺎز داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﯽ/ﺑﺨﺶ/ﺷﻬﺮ/ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن (ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس داﻣﻨﻪ ﭘﺬﯾﺮش) ﺑﺎ اﻋﻤﺎل ﺿﺮﯾﺐ ﯾﮏ و ﭼﻬﺎر دﻫﻢ (۴/۱) و ﺑﺮای اﻓﺮاد ﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﯾﮏ و دو دﻫﻢ (۲/۱) و ﺑﺮای اﻓﺮاد ﻏﯿﺮﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ (۱) در آزﻣﻮن ﮐﺘﺒﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽﮔﺮدد.

» ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت‌ آﻣﻮزی

۱.    ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺠﻮز ﺷﻤﺎره ۱۱۴۷۲۵۷ مورخ ۱۱/۲/۱۳۹۶ سازمان  اداری و اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺸﻮر و ﻣﻔﺎد ﻣﺎده ۸۲ اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن، ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن اﺳﺘﺨﺪام ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ ﻣﺸﺎﻏﻞ آﻣﻮزﺷﯽ در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﻠﺰم ﺑﻪ ﮔﺬراﻧﺪن دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن (رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺷﻐﻠﯽ دﺑﯿﺮ، آﻣﻮزﮔﺎر، ﻣﺮﺑﯽ اﻣﻮر ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ، ﻣﺮاﻗﺐ ﺳﻼﻣﺖ و…) و داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ دﺑﯿﺮ ﺷﻬﯿﺪ رﺟﺎﯾﯽ (رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺷﻐﻠﯽ ﻫﻨﺮآﻣﻮز و اﺳﺘﺎدﮐﺎر) ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.
۲.    ﮐﻠﯿﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻣﻠﺰم ﺑﻪ ﮔﺬراﻧﺪن دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی و ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در آزﻣﻮن ﺟﺎﻣﻊ، ﺑﺪون درﯾﺎﻓﺖ ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎ ﺑﻮده و ﺻﺪور ﺣﮑﻢ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در دوره ﻣﺬﮐﻮر ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
۳.    ﺑﺨﺸﯽ از ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی ﺑﺮﮔﺰاری دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی (ﺧﺪﻣﺎت آﻣﻮزﺷﯽ و رﻓﺎﻫﯽ) ﺑﺮﻋﻬﺪه داوﻃﻠﺐ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. و ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻫﺮﯾﮏ از  ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن در ﻃﻮل ﺑﺮﮔﺰاری دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ و اﺷﺘﻐﺎل ﻣﻨﺼﺮف ﺷﻮﻧﺪ وزارت اﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻮد ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و اﺧﺬ ﻫﺰﯾﻨﻪ آزﻣﻮن ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺑﺮﮔﺰاری دوره اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﺪ.
۴.    ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی ﺑﻌﺪ از ﻗﺒﻮﻟﯽ، در زﻣﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم از ﺳﻮی داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﻣﺠﺮی دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی اﻋﻼم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. رﻋﺎﯾﺖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات اﻋﻼم ﺷﺪه از ﺳﻮی داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺠﺮی دوره ﻣﺰﺑﻮر اﻟﺰاﻣﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
۵.    ﻣﺪت دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی ﺟﺰء ﺳﻨﻮات ﺧﺪﻣﺘﯽ ﻣﺤﺴﻮب ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺷﺮط اﺳﺘﺨﺪام ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش  ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﮔﻮاﻫﯽ ﻣﺰﺑﻮر دارای ارزش ﺑﺮای اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺑﺎﻻﺗﺮ در داﻧﺸﮕﺎﻫﻬﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.
۶.    در ﺻﻮرت ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی و اراﺋﻪ اﺻﻞ ﮔﻮاﻫﯽ ﻣﺮﺑﻮط و اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ ﮐﺎر، اﺣﮑﺎم ﮐﺎرﮔﺰﯾﻨﯽ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺳﺎﯾﺮ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ از ﺟﻤﻠﻪ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﮔﺰﯾﻨﺶ از ﺗﺎرﯾﺦ ۱/۷/۱۳۹۷ به بعد صادر خواهد شد.
۷.    ﻣﺤﻞ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ، ﺑﺮاﺳﺎس ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ. ﭘﺲ از اﻋﻼم ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻗﻄﻌﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
۸.    ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺑﺎ ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻣﺒﺪاء و ﻣﻘﺼﺪ و ﺻﺮﻓﺎً در ﺻﻮرت وﺟﻮد رﺷﺘﻪ ﺷﻐﻠﯽ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺟﻨﺴﯿﺖ از ﻃﺮﯾﻖ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن و داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ دﺑﯿﺮ ﺷﻬﯿﺪ رﺟﺎﯾﯽ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.
۹.    ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزان در زﻣﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم در ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺠﺮی دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی ﻣﻠﺰم ﺑﻪ اراﺋﻪ ﻣﺪرک روﺧﻮاﻧﯽ و رواﻧﺨﻮاﻧﯽ ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ و ﻣﺪرک ICDL می باشد. در ﻏﯿﺮ ﺻﻮرت ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻌﻬﺪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ از آزﻣﻮن ﺟﺎﻣﻊ دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرتآﻣﻮزی ﻣﺪارک ﻣﺰﺑﻮر را اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
۱۰.    داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﻣﺠﺮی دوره ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزی، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺘﯽ در ﻗﺒﺎل اﺳﮑﺎن و ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻗﺒﻮل ﺷﺪﮔﺎن آزﻣﻮن ﻧﺪارﻧﺪ. در ﺻﻮرت ﺗﻘﺎﺿﺎی اﻓﺮاد و وﺟﻮد اﻣﮑﺎﻧﺎت، اﻣﮑﺎن اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎ اﺧﺬ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﺮﺑﻮط وﺟﻮد دارد.
۱۱.    ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻋﺸﺎﯾﺮی ﺑﻌﺪ از ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در آزﻣﻮن و ﮔﺬراﻧﺪن دوره ﯾﮑﺴﺎﻟﻪ ﻣﻬﺎرت ـ آﻣﻮزی در اﺧﺘﯿﺎر اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮط ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

مطالعه صفحات دفترچه راهنمای ثبت نام

صفحه ۹۸ تا ۱۸۲ دفترچه برای داوطلبان سهمیه آزاد و ۵ درصد ایثارگران و ۳ درصد معلولین
صفحه ۲۲۱ تا ۲۷۲ دفترچه برای داوطلبان ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد

جهت دانلود دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

خبر ۵ آذر ماه ۱۳۹۷: تعیین تکلیف ظرفیت‌ های خالی آزمون استخدام آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ،پیش از این سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش -آبان امسال- گفته بود:‌ افرادی که حدنصاب لازم در آزمون استخدامی را کسب کرده بودند اما به دلیل محدودیت ظرفیت امکان به خدمت‌گیری آن‌ها وجود نداشت مشمول تکمیل ظرفیت می‌شوند.هنوز تعداد افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت می‌کنند مشخص نیست، اما سامانه طی امروز یا فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد مشمول امکان شرکت در این طرح را دارند.

اما تا به امروز هنوز خبری از افتتاح سامانه و اعلام شرایط تکمیل ظرفیت منتشر نشده است.

البته یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت: فردا جلسه ای را با حضور مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی به میزبانی آموزش و پرورش داشته و برای تکمیل ظرفیت جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

او همچنین عنوان کرد:‌حدود ۴ هزار و ۶۲ ظرفیت استخدامی خالی مانده و در جلسه فردا نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

خبر ۲۲ آبان ۹۷: آغاز فعالیت سامانه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از فردا

بطحایی با اشاره به آغاز تکلیف ظرفیت آزمن استخدامی آموزش و پرورش گفت: این طرح برای افرادی که حدنصاب لازم را داشته باشند، اجرایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال و بعد، اما و اگر‌های بسیار، وزارت آموزش و پرورش ظرفیت استخدامی حدود ۱۸ هزار نفر را برای پذیرش در مدارس اعلام کرد تا پس از گذران دوره یکساله مهارت آموزی از سال آینده وارد بازار کار شوند، اما به دلیل کمبود نیروی انسانی، آزمون مسیر نسبتا میانبری برای جبران این خلا مطرح می‌شود.

هرچند زمان و چگونگی برگزاری آزمون استخدامی حرف و حدیث های بسیاری به دنبال داشت اما برای جبران نیروی انسانی مسیری تسهیل شده است تا به طور مقطعی مسکنی برای درد آموزش و پرورش ایجاد شود همچنینفرصتی دوباره به شرکت کنندگان آزمون استخدامی امسال داه شد تا در قالب تکمیل ظرفیت برخی پذیرفته شدگان را به خدمت گیرد.

مشمولان طرح، حدنصاب نمره آزمون را کسب کرده باشند
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعیین تکلیف آزمون استخدامی که تابستان امسال برگزار شد و فعالیت نیرو‌های جدید بیان کرد: فرصت مجددی برای افرادی که در آزمون استخدامی امسال شرکت کرده بودند فراهم شد تا طی فرآیند تکمیل ظرفیت به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: براساس این تصمیم افرادی که حدنصاب لازم در آزمون استخدامی را کسب کرده بودند، اما به دلیل محدویت ظرفیت امکان به خدمت گیری آن‌ها وجود نداشت، مشمول این تکمیل ظرفیت می‌شوند.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: هنوز تعداد افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت می‌کنند مشخص نیست، اما سامانه طی امروز یا فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد مشمول امکان شرکت در این طرح را دارند.

بطحایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه ریزی برای آزمون استخدامی جدید اظهار کرد: فعلا برای آزمون استخدامی سال آینده برنامه‌ای نداریم، اما قطعا این آزمون برگزار خواهد شد.

خبر ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۷ : تمدید مهلت ثبت نام دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان استخدام آموزش و پرورش استان بوشهر

مهلت ثبت نام غیر حضوری تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۹ تمدید گردید.ضمناً ثبت نام حضوری همزمان با تشکیل کلاس های درس می باشد.

کلاس های در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هرهفته خواهد بود.

زمان شروع کلا سها از تاریخ ۹۷/۰۸/۲۳ می باشد.

پردیس علامه طباطبایی بوشهر

خبر ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۷: بررسی مجدد نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی با اشاره به رسیدگی به اعترضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام شد تا حق کسی ضایع نشود.

متن کامل خبر

خبر ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷ : بررسی کمیسیون آموزش شکایات احتمالی نتایج آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که اگر در موضوع آزمون استخدامی آموزش و پرورش شکایات مستندی ارائه شود، این کمیسیون بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا حق کسی پایمال نشود.

داود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: گلایه‌هایی درباره این آزمون مطرح شده که زیاد هم نبوده است. البته معمولا در چنین امتحان‌هایی یکسری افراد قبول نمی‌شوند و به عناوین مختلف به آن اعتراض می‌کنند که نمی‌شود خیلی روی این اعتراضات حساب کرد.

وی در عین حال گفت: با این وجود اگر ایراد جدی نسبت به نتایج آزمون وجود داشته باشد یا حقی پایمال شده باشد ما آن را بررسی می‌کنیم البته منوط به آنکه بر اساس مستندات شکایات خود را به ما بدهند تا ما آن را پیگیری کنیم. ما قطعا این مستندات را در کمیسیون پیگیری کرده و بنده شخصا آن را دنبال می‌کنم.

خبر ۵ آبان ماه ۱۳۹۷: جزئیات ثبت ‌نام مهارت‌ آموزان آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش در دانشگاه شهید رجایی

دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در دوره یک ساله مهارتی این دانشگاه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه اعلام شده است که زمان ثبت‌نام الکترونیکی بعدا در سایت این دانشگاه اعلام می‌شود و در این مدت هم نیازی به پیگیری از طریق تلفن یا مراجعه حضوری وجود ندارد.

مهارت‌آموزان باید بعد از ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه گلستان دانشگاه شهیدرجایی، برای اطلاع از ادامه روند آموزش و دروس مجازی باید به سامانه آموزش الکترونیکی به نشانی lms.srttu.edu مراجعه کنند.

مراحل آموزش براساس جدول زمانبندی زیر انجام می‌شود:

بخش نظری پودمان اول صرفا به صورت الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه وجود ندارد. همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که بارگذاری و آپلود مدارک موردنیاز هنگام ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه گلستان تاکید شده است.

خبر ۲ آبان ماه ۱۳۹۷ : اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۷

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و فرایند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و فرایند جذب پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

قبول شدگان آزمون می توانند از طریق اطلاعیه مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات مراحل کارها را انجام دهند. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا

نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۷

اطلاعیه اعلام نتایج بررسی صلاحیت های عمومی(گزینش) و فرایند جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی تیرماه سال ۱۳۹۷ آموزش و پرورش

بـا آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان گرامی آزمون استخدامی وزارت آموزش وپرورش در پنجمین آزمون متمرکز دستگاهای اجرایی کشور تیرماه ۱۳۹۷ (موضوع مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶سازمان اداری واستخدامی کشور)، بدین‌وسیله اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مزبور بعداز طی مراحل قانونی،اعلام می گردد مقتضی است اقدامات ذیل از سوی داوطلبان محترم انجام گردد.

*تأییدشدگان نهایی مکلفند به منظور انجام آزمایشات پاراکلینیکی بدو استخدام، سپردن تعهد خدمت محضری، گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی ونحوه جذب و بکارگیری به شرح ذیل در سه مرحله اقدام نمایند.

تذکر: عدم مراجعه فرد پذیرفته شده در مهلت مقرر برای پیگیری امور مربوط به انجام آزمایشات پزشکی ، تشکیل پرونده استخدامی، ثبت نام و شرکت در دوره ‌یکساله مهارت آموزی در دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، به منزله انصراف از استخدام در آموزش وپرورش تلقی شده و مسئولیت آن، صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

مرحله اول : انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی

معرفی افراد جهت انجام آزمایشات پاراکلینیکی و تکمیل پرونده استخدامی حداکثر تا پنج(۵) روز پس از انتشار اسامی واجدین شرایط دراین اطلاعیه، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت صورت می¬پذیرد، براین اساس پذیرفته شدگان نهایی پس از انتشار اسامی، با در دست داشتن اصل شناسنامه ،کارت ملی و کارنامه نهایی صادره از سامانه همگام، ضمن حضور در واحد امور اداری اداراه کل آموزش وپرورش استان‌ها، نسبت به اخذ معرفی نامه برای انجام آزمایشات پاراکلینیکی ، گواهی عدم سوءپیشینه ، سپردن تعهد خدمت محضری و… با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند.

تذکر مهم: ارائه تصویر برابر با اصل سند تعهدنامه محضری ( موضوع مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶سازمان اداری واستخدامی کشور) به دانشگاه/پردیس مجری دوره یکساله مهارت آموزی جهت ضبط در پرونده آموزشی الزامی می باشد.

مرحله دوم : دوره یکساله مهارت آموزی

به استناد مجوز شماره۱۶۶۷۲۰۷ مورخ ۱۰ بهمن ۹۶ سازمان اداری واستخدامی کشور و مفاد مندرج در آگهی استخدام پیمانی تیرماه سال۱۳۹۷آموزش وپرورش، پذیرفته شدگان استخدام مزبور در مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاههای وابسته به آموزش وپرورش (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) می‌باشند.پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی اقدام نمایند.

پذیرفته‌شدگان لازم است قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل برگزاری دوره به منظور کسب اطلاع ازنحوه ثبت نام در دوره (زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه مراجعه حضوری)، به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های مزبور به شرح زیر مراجعه نمایند.

• پذیرفته شدگان رشته‌های شغلی هنر آموز و استادکار جهت اطلاع و ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی یک هفته بعد از انتشار اسامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی به نشانی مراجعه نمایند.

•پذیرفته شدگان سایررشته‌های‌شغلی (دبیر،آموزگار، مراقب سلامت ومربی امورتربیتی‌مدارس) براساس‌کارنامه نهایی صادره ازسامانه همگام جهت اطلاع از ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی یک هفته بعد از انتشار اسامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان ‌به نشانی مراجعه نمایند.

• ارائه کارنامه نتایج نهایی گزینش آزمون مزبور که از لینک اعلام نتایج آموزش وپرورش(سامانه همگام) قابل دریافت می‌باشد به دانشگاه/پردیس مجری دوره یکساله مهارت آموزی الزامی است.

•طبق مفاد بند (ج) قسمت شرایط وضوابط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش مندرج درصفحه ۱۳دفترچه راهنمای ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور تیرماه سال ۱۳۹۷،پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع(اصلح)، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدام پیمانی، منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور می¬باشد.

توجه:آزمون جامع(اصلح) طبق شرایط وضوابط مربوط که از طریق دانشگاه مجری برگزاری دوره اعلام می‌گردد، انجام خواهد گرفت.

• رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یکساله مهارت آموزی،برای مهارت آموزان الزامی است.

•ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاه‌های وابسته صرفاً براساس فهرست موردتأیید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وفناوری اطلاعات امکان پذیر خواهدبود.مجدداً تأکید می‌گردد که پذیرفته شدگان می بایست با در دست داشتن کارنامه نهایی که از سامانه همگام (لینک اعلام نتایج) قابل دریافت است به سایت دانشگاه مجری دوره مهارت آموزی مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی و حضوری اقدام نمایند.

تذکر:صدور هرگونه معرفی نامه برای پذیرفته شدگان توسط سایر واحدهای اداری (اعم از حوزه ستادی وزارت و اداره کل آموزش وپرورش استانها و ادارات ومناطق آموزشی) جهت ثبت نام در دانشگاه مجری دوره یکساله مهارت آموزی مجاز نمی باشد.

•شرکت در کلاس‌های دوره یکساله مهارت آموزی به صورت رایگان می باشد. چنانچه پذیرفته شدگان نهایی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند دو برابر هزینه‌های فرایند استخدام و برگزاری دوره مهارت آموزی به تشخیص آموزش وپرورش محاسبه و از داوطلب اخذ خواهدشد.

• طبق مفاد بند (ج) قسمت شرایط وضوابط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش دفترچه راهنمای ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور تیرماه سال ۱۳۹۷، دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارد. در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات، امکان ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط وجود دارد.

• مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک مهارتهای هفتگانه (ICDL ) میباشند در غیر این صورت باید تعهد نمایند که قبل از آزمون جامع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.

• به منظوراحرازمهارتهای پایه وعمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجدشرایط جهت استخدام درمشاغل تخصصی،کارشناسی وبالاتر(موضوع تبصره دوماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته‌شدگان نهایی، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره ازمراکزومؤسسات تاییدصلاحیت‌شده توسط سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور را ارائه نمایندکسانیکه فاقدگواهی‌نامه‌های مذکورمی‌باشند و یاگواهینامه آنان ازمراکزتعیین صلاحیت شده نمی‌باشند،موظفند دریکی ازمراکزتعیین شده که دربخش«اعتبارسنجی موسسات آموزشی» باعنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکزآموزش مدیریت دولتی قابل مشاهده می‌باشد، پس ازشرکت درآزمون تعیین سطح،گواهی‌نامه مذکوررا در زمان مقرر ارائه نمایند.

* پذیرفته شدگان نهایی دقت نمایند که امورمرتبط با ثبت نام و شرکت دردوره یکساله مهارت آموزی را صرفاً ازطریق دانشگاه های مجری دوره پیگیری نمایند و در صورت بروز مشکل درثبت نام، فقط از دانشگاه مجری دوره موضوع را پیگیری نمایند.

مرحله سوم : نحوه جذب و بکارگیری

صدور ابلاغ تدریس و حکم استخدام پیمانی از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۸ به بعد، درصورت احراز شرایط ذیل خواهدبود:

• شرکت در دوره مهارت آموزی ، موفقیت در آزمون جامع اصلح و ارائه اصل گواهی دوره یکساله مهارت آموزی،

• ارائه اصل گواهی مهارتهای هفتگانه(ICDL) صادره از مراکز وموسسات مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور،

• ارائه اصل گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای داوطلبان دارای دین اسلام.

*داوطلبانی کـه اسامی آنـان بعنوان معرفی شده یک برابر ظرفیت آزمــون استخدامــی مذکـور قرار داشته، لیکن صلاحیت های عمومی آنان، مورد تأیید هسته‌های گزینش آموزش وپرورش قرار نگرفته است؛ ضروری است جهت تکمیل فرم درخواست تجدید نظر، به هسته گزینش آموزش وپرورش استان محل پذیرش خود مراجعه نمایند(مطابق ضوابط مربوط حداکثــر فرصت اعتراض قانونی به مـدت دو ماه از تـاریخ انتشار اسامی در این اطلاعیه می باشد) شایـان ذکـر است بــراسـاس ضوابط و مقررات مربوط، دریـافت و رسیدگی به اعتراض داوطلبان پس از انقضای مهلت اعلام شده، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهدبود.

*پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی سنوات قبل که تأییدیه گزینش آنان از ۱۵ بهمن ۹۶به بعد، ازسوی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، صادره شده است. لیکن تاکنون دردوره مهارت آموزی ثبت نام نکرده اند براساس رشته شغلی به سایت دانشگاه مجری دوره‌های مزبور مراجعه نموده ونسبت به ثبت نام اقدام نمایند.اسامی اینگونه افراد ازطریق مرکزبرنامه‌ریزی منابع‌انسانی‌وفناوری‌اطلاعات به دانشگاه‌های فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، حداکثر تامورخ ۲۲ آبان ۹۷ ارسال خواهدشد.

زمانبندی ثبت نام وفرایند شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی:

• پذیرفته شدگان نهایی به منظور ثبت نام دردوره مهارت آموزی، بعد از یک هفته از انتشار اسامی به سایت دانشگاه فرهنگیان‌ و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مراجعه نمایند.

•کلاس‌های دوره مهارت آموزی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از روز شنبه مورخ ۱۹ آبان ۹۷به بعد شروع خواهد شد. فلذا پذیرفته شدگان نهایی باید زمان دقیق شروع کلاس‌های دوره مهارت آموزی را از طریق دانشگاه‌های مزبور پیگیری نمایند.

• زمان برگزاری آزمون جامع(اصلح) بعد از کسب موفقیت در پودمان‌های آموزشی، در تابستان سال۱۳۹۸ خواهد بود براین اساس پذیرفته شدگان باید زمان دقیق برگزاری آزمون مزبور را از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی پیگیری نمایند.

جهت مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اینجا کلیک نمایید

خبر ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷: استخدام جدید آموزش و پرورش در دی یا بهمن ۹۷

به گزارش خبرگزاری ایسنا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی جدید نیز گفت: باید مجوز لازم را دریافت کنیم که در صورت تحقق، دی یا بهمن ماه اطلاع رسانی می‌شود و تعداد آن به میزان خروجی نیرو در سال ۹۷ بستگی دارد.

خبر ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ : فراخوان استخدام جدید آموزش و پرورش در دی ۹۷

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، برنامه‌های این وزارتخانه را تشریح کرد و از فراخوان استخدام جدید در دی ماه خبر داد و گفت: برای استخدام جدید مذاکره‌ای را آغاز کردیم که البته زمان‌بر است و درباره تعداد مجوز درخواستی هم نمی‌توانم چیزی بگویم اما احتمالا فراخوان برای دی ماه اعلام خواهد شد.

خبر ۱۱ مرداد ۹۷: بررسی مدارک و مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از شنبه ۱۳ مرداد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از شروع فرآیند بررسی مدارک و مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از ۱۳ مرداد خبر داد.

یارمحمد حسین‌بُر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان شروع مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: دومرحله داریم؛ بررسی مدارک و مصاحبه که این فرآیند از ۱۳ مرداد شروع خواهد شد.

وی افزود: مراحل مصاحبه و گزینش تا شهریور به اتمام می‌رسد و پذیرفته شدگان نهایی از مهر ماه وارد دانشگاه فرهنگیان شده و دوره یکساله مهارت آموزی را می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا، کارنامه اولیه داوطلبان شرکت کننده در پنجمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت آموزش و پرورش هفتم مرداد از سوی سازمان‌سنجش اعلام شد. این آزمون برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی در ۱۵ تیرماه جاری برگزار شد و قرار است ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر جذب شوند که ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر است.

در همین راستا سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به اعلام اسامی چند برابر ظرفیت پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است معرفی داوطلب برای انجام مصاحبه استخدامی به منزله قبولی فرد تلقی نمی‌شود، بلکه در گزینش نهایی با توجه به شغل محل انتخابی و براساس مجموع نمرات فضلی داوطلبان معرفی شده با وزن ۷۰ درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه استخدامی به تعداد یک برابر ظرفیت (به ترتیب نمره فضلی) و سایر شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون استخدام مذکور صورت خواهد گرفت.

همچنین معرفی شدگان در این مرحله (چند برابر ظرفیت) موظف هستند به سامانه‌های استانی اداره کل آموزش و پرورش محل مورد تقاضا جهت اطلاع از زمان و مکان بررسی مدارک و مستندات، مصاحبه استخدامی و… مراجعه کنند و بدیهی است عدم مراجعه معرفی‌شدگان جهت انجام مراحل مزبور در زمان مقرر به منزله انصراف بوده و داوطلب دراین خصوص حق اعتراض نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی و موفقیت در آزمون جامع دوره مزبور، مطابق ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره برای پذیرفته‌شدگان نهایی دارای سهمیه (ایثارگران، معلولین) و سایر داوطلبان، الزامی است و محل برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی بعد از قبولی نهایی، توسط دانشگاه‌های مجری دوره مهارت‌آموزی اعلام خواهد شد. همچنین بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه پذیرفته‌شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت‌آموزی از ادامه روند آن و اشتغال منصرف شوند؛ وزارت آموزش و پرورش به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون، مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره اقدام خواهد کرد.

طبق این اطلاعیه دانشگاه مجری دوره یک ساله مهارت‌آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت‌آموزان ندارد و در صورت تقاضای مهارت آموز و وجود امکانات، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکان پذیر خواهد بود.

خبر ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷: مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش در سال ۹۷

سعید طاهری، مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: صدور ۲۵ هزار مجوز جذب نیرو را برای امسال تایید کردیم و انجام شده است و از دانشگاه فرهنگیان هم تمام قد حمایت می کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر،  طاهری در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش های نیروی انسانی در آموزش و پرورش به روی آنتن شبکه آموزش‌رفت با بیان اینکه مسائل اساسی آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول و برنامه ششم را میتوان در چهار دسته تقسیم بندی کرد گفت: مسائل محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی و تجهیزات و معماری و فضای آموزشی این چهار دسته اند.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی را در چند جلسه با آموزش و پرورش به بحث گذاشتیم. تا افق ۱۴۲۰ تعداد دانش آموزان را بررسی کردیم که یک روند سینوسی دارد. بر این اساس جمعیت دانش آموزان در حال افزایش و معلمان در حال کاهش است.

مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق فایل پرداخت حقوق اردیبهشت ماه، شمار حقوق بگیران آموزش و پرورش ۹۲۸ هزار نفر است گفت: در بحث نیروی انسانی آمار بازنشستگان امسال ۴۰ هزار و ۸۱۹ نفربوده است. طبق ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری آنها که فوق لیسانس دارند می توانند ۳۵ سال استمرار خدمت دهند که باید روی آن بررسی شود.

وی ادامه داد: با پدیده مازاد نیرو در یک منطقه و کمبود در منطقه دیگر در آموزش و پرورش روبروییم. ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد تاکید است و باید روی شیوه های تامین و اصلاح ساختار کار کنیم. روی خصوصی سازی به هیچ وجه تاکید نداریم.

طاهری گفت: صدور ۲۵ هزار مجوز جذب نیرو را برای امسال تایید کردیم و انجام شده است و از دانشگاه فرهنگیان هم تمام قد حمایت می کنیم.

شرایط استخدام آموزش و پرورش در سال نود و پنج :

– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (مشروط به اینکه معافیت از خدمت نافی شرایط احراز مشاغل آموزش و پرورش نباشد(ویژه آقایان)

تبصره: داشتن کارت معافیت دائم برای طلاب داوطلب آزمون استخدامی الزامی است.

– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزا ی موثر
– دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی در یکی از رشته های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در این آگهی.
– داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی حسن انجام وظایف محوله برای حرفه معلمی در رشته ای که استخدام میشوند (به استناد بند (ز) ماده  (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامهه اجرایی ماده مزبور که طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش در مرحله مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار میگیرد)
– داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی  (آزمایشی، قطعی)، پیمانی دستگاه های اجرایی و یا بازخرید خدمت آنهاباشند.
– نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضا یی و یا ذیصلاح.

تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان زمان برگزاری آزمون ۲۱ / ۰۸ / ۱۳۹۵ و محاسبه سن آنها اولین روز ثبت نام ۱۸ / ۷ // ۱۳۹۵ میباشد .

موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– الف) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند، و رزمندگان با سابقه حداقل ششش ماه حضور داوطلبانه در جبهه از شرط حداکثر سن معاف میباشند .
– ب) افراد خانواده معظ شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال .
– ج) رزمندگان کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
– د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات وو شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشتهاند، به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها .

تبصره: احراز موارد مذکور در بندهای فوق براساس گواهی صادره از سوی مراجع و دستگاههای ذیصلاح و مسئول خواهد بود.

Tags استخدام آموزش و پرورش 99 استخدام دبیر 99 استخدام دولتی 99 (ادارات و مراکز مهم) استخدام معلم 99 استخدام های مهم 99

سلام پیمانی های ۶سال پیمانی چه وقت رسمی لزمایش خواهند شد؟

سلام.ت. یکی از شرایط بومی استخدامی آموزش و پرورش نوشته ک چهارسال از سنوات تحصیلی مقطع ابتدایی’ راهنمایی’ دبیرستان و یا دانشگاهو ب طور متوالی در استان مورد تقاصا برا استخدام گذرونده باشع.من خودم بومی استان اردبیلم مدرک کارشناسیمو از دانشگا تبریز’ شهر تبریز گرفتم.میخواستم بدونم میتونم اونجا شرکت کنم یا ن???

با سلام
تقاضای صادقانه جهت استخدام را دارم .با تشکر

سلام لطفا در تکمیل ظرفیت حدنصاب را پایین بیاورید باتشکرازشما

سلام ایا ازمون استخدامی در بهمن ماه ۱۳۹۷برگزار میشه

سلام خدا وکیل دست ما جوان هارو بگیرید مردیم از بس انتظار کشیدیم

خداوکیل برا نیروی خدماتی کی اقدام میکنن، لطفا زود مشخص کنید

سلام، من ارشد زمین شناسی روزانه دارم دوسال هست بیکارم، هنوز تو یه ازمون استخدامی هم شرکت نکرد عاجزانه تقاضا دارم که برا اموزش و پرورش از رشته ما هم بگیرید.

سلام شرایط سنی استخدامی لیسانس تا سقف چندسال هس من متولد ۱۳۶۸ هستم خواهشا جواب بدین؟؟

سلام استخدامی متسخدمین آموزش وپرورش چه وقت است

خواهش میکنم مسئولین مربوطه یه کاری کنین رشته جغرافیارو بگیره چن ساله نمیگیرین بسه بخدااااااا
ماچیکار کنیم ۲۰سال درس خوندیم اخرش بیکار بمونیم
اگ قراره جغرافیارو نگیرین لطفا حذفش کنین از رشته های دانشگاهی
انقد هزینه کردیم هیچی ب هیچی

سلام آزمون شهریورماه هست اما ثبت نام کیه؟؟؟

واقعا خسته شدیم من دکترای جغرافیا دارم اما هنوز یه استخدامی رشته جغرافیا نزدن که شرکت کنم توروخدا عمرمون گداشتیم اگه نیازندارین حذف کنید.جواب ما باید بدین عمرو جوونیم حرومش کردم

میشه لطفا شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش پرورش رو برای مقطع لیسانس بگید ؟ تا چه سنی میشه با مدرک لیسانس آزمون شرکت کرد ؟

هشت ساله بیکارم، تاریخ خوندم، قسط خوابگاه و دانشگاههم رو با یارانه دادم. یه فکری به حال ما که سهمیه و وابسته هیچ جایی نیستیم بکنین.

سلام لطفا شرایط سنی رو حذف کنید

۱۲ سال بیکارم با هزار مصیبت عمرم تو دانشگاه رفت و هزینه کردم .نه خونواده ای نه سهمیه ای و نه پول .پارتی و زبون بازی .تکلیقف ما چیه که عمرمون رفته و شرایط سنی رو میکوبید رو سرمون!

سلام آموزش و پرورش
رشته مدیریت بازرگانی استخدام نمیکنه

سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی آی تی گرایش شبکه های کامپیوتری رو دارم از دانشگاه علمی کاربردی آیا میتونم در آزمون معلمی شرکت کنم لطفا جواب بدین ممنون

سلام وقت بخیر من مدرک کارشناسی آی تی گرایش شبکه های کامپیوتری رو دارم از دانشگاه علمی کاربردی آیا میتونم در آزمون معلمی شرکت کنم لطفا جواب بدین ممنون

سلام من کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم میخاستم بدونم میتونم اموزگاری دوره ابتدایی رو انتخاب کنم یا نه فقط رشته خودم که زده هنراموز کامپیوتر؟رشته انتخابی دست خودمونه؟ممنون میشم جواب بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

 


جهت دانلود دفترچه آزمون فراگیر اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت مشاهده دفترچه رشته های مورد نیاز اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت دانلود دفترچه آزمون اینجا کلیک نماییدDownloads-icon

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورشکلیک نمایید

جهت ورود به صفحه جامع استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

لیست شغل محل های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 98:

لیست شغل محل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 98؛ در صفحات 30 تا 284 دفترچه آزمون درج شده است.شما می توانید تمام شغل محل های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به صورت تفکیک شده مشاهده نمایید:

جهت دانلود جدول شغل محلهای اداره کل آموزش و پرورش استانها اینجا کلیک نماییدجهت دانلود جدول شماره 2 کد و نام استان و شهرستان اینجا کلیک نماییدجهت دانلود مواد آزمون هفتمین فراگیر اینجا کلیک نماییداستخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

جهت مشاهده صفحه استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سالهای قبل)

جهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال – 97) اینجا کلیک نماییدجهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال – 96) اینجا کلیک نماییدجهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال 95) اینجا کلیک نمایید

در کاریابی مجازی ایران استخدام به رایگان عضو شوید…

جـهت ساخت رزومه کاری رایگان کلیک کنید

دریافت آگهی ها از طریق نرم افزار موبایل و کامپیوتر…

جهت دانلود نرم افزار و اپلیکیشن کلیک کنید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

سلام با لیسانس شیمی امکان ثبتنام دارم؟؟

سلام

سلام با لیسانس منابع طبیعی میتونم شرکت کنم ؟؟

باسلام کارشناسی مددکاری اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی دارم میتونم در آزمون آموزش پرورش شرکت کنم؟؟؟؟

سلام
دوست عزیز در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص شرایط مورد نظر منتشر نشده است.
شما میتوانید در همین سایت (ایران استخدام) پیگیر آخرین اخبار مربوطه طی آینده باشید.
موفق باشید

سلام ۲۵درصد برای درس عمومی ینی چندتا تست؟

رشته مهندسی صنایع رو هم برای استخدام آموزش پرورش میگیرن؟

سلام شما تونستید بفهمید که با رشته صنایع امکانش هست بتونیم پذیرفته شیم؟

باسلام
آیا با مدرک لیسانس مدیریت صنعتی میتوان در ازمون استخدامی اموزش و پرورش شرکت کرد؟؟؟ایا در سالهای اخیر چنین امکانی وجود داشته است؟؟؟

با سلام می خواستم بدونم میشه با مدرک فوق لیسانس بازرگانی با توجه به این که ربطی به دروس مدرسه نداره معلم بشم؟البته چون توی این رشته دروس اقتصاد و ریاضی رو خوندم میگم

سلام، با مدرک ارشد روانشناسی، میشه مشاور واحد آموزشی ثبت نام کرد؟

سلام من لیسانس شیمی دارم .میتونم آموزگار ابتدایی آزمون بدم؟

خیر

سلام.من کارشناسی علوم کامپیوتر دارم.میتونم توی آزمون آموزش وپرورش ۹۸شرکت کنم؟

سلام من فوق دیبلم تربیت بدنی هستم میخواستم بدونم میتونم آزمون استخدامی آموزشو پرورش شرکت کنم

پس تكليف ماها كه رشته ى زبان شناسى همگانى خونديم چى ميشه؟
تو كشوراى ديگه رشته هاى آموزش، ادببات و مترجمى زبان همه زيرگروه رشته ى زبان شناسى هستن. ولى تو دفترچه استخدامى اسمى از رشته زبان شناسى نيومده!!؟؟

سلام رشته حقوق نمیتونه ثبت نام کنه؟

سلام ايا با مدرک مهندسي نفت ميتوان ثبت نام کرد؟اخه براي مهندسي شيمي زده کليه گرايشها و مهندسي نفت هم قبلا از گرايشهاي شيمي بوده..

جهت بحث و تبادل نظر در خصوص آزمون استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
موفق باشید

سلام من کاردانی حسابداری دارم میتونم توازمون شرکت کنم ومعلم شم

با سلام
کاربر گرامی، مهلت ثبت نام به پایان رسیده استبرای دانلود جدول شغل محلهای اداره کل آموزش و پرورش استانها اینجا کلیک نماییدجهت بحث و تبادل نظر در صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

ما که باستان شناسی خوندیم میتونیم برای تاریخ ثبت نام کنیم؟؟

با سلام شرایط داخل دفترچه راهنمای آزمون درج شده است، لطفا بررسی و در صورت دارا بودن شرایط در موعد مقرر اقدام به ثبت نام نماییدجهت دانلود دفترچه راهنمای هفتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نماییدجهت بحث و تبادل نظر د خصوص آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نماییدجهت بحث و تبادل نظر در خصوص آزمون استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
موفق باشید

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

لطفا کمی صبر کنید…

برای جذب نیروهایتان به ما اعتماد کنید

پنل کارجویان ایران استخدام:

استخدام شرکت پتروشیمی جم (کارت آزمون)

ارائه کارت آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۰

شروع آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۳

استخدام شرکت پتروشیمی مهاباد (کارت آزمون)

ارائه کارت آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۱

شروع آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۳

استخدام مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد (کارت آزمون)

ارائه کارت آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۱

شروع آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۳

استخدام شرکت پالایش نفت اصفهان (اعلام زمان آزمون)

ارائه کارت آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۰

شروع آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۴

استخدام شرکت مهندسین باختر مشاور (کارت آزمون)

ارائه کارت آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۲

شروع آزمون: ۱۳۹۹/۰۵/۲۴

سایت ایران استخدام در تاریخ 1391/1/10 راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

تمامی حقوق این سایت برای آلتین سیستم محفوظ است و هر گونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد.


جهت دانلود جدول شغل محلهای اداره کل آموزش و پرورش استانها اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت دانلود جدول شماره 2 کد و نام استان و شهرستان اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت دانلود مواد آزمون هفتمین فراگیر اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال – 97) اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال – 96) اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت مشاهده رشته های تحصیلی مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (سال 95) اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


برای دانلود جدول شغل محلهای اداره کل آموزش و پرورش استانها اینجا کلیک نماییدDownloads-icon


جهت دانلود دفترچه راهنمای هفتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نماییدDownloads-icon

به گزارش نسیم قائن ، به نقل از فارس،  آزمون استخدامی آموزش و پرورش 27 شهریور ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و مقرر شده است که 3700 نفر به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

شرایط عمومی استخدام:

– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
– دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
– حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم 25، لیسانس 30، فوق لیسانس و بالاتر 35 سال.
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛ برابر ضوابط آموزش و پرورش که در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می گیرد.
– داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
– نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و یا ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام است.

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان، آزادگان – فرزندان و همسر شهدا – فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال.
ج) رزمندگان کمتر از 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ 1357.11.22 به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته اند ، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
هـ ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

شرایط اختصاصی:

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

– دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
– برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
– الزام به رعایت تمام شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.

مراحل ثبت نام:

– تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام (از روز پنجشنبه مورخ 94.5.15 لغایت روز چهارشنبه 94.5.21).
– فایل عکس اسکن شده.
– داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
– عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ )
– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
– اندازه عکس اسکن شده باید حداقل 300×200 پیکسل و حداکثر 400×300 باشد.
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
– حتی الامکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) قابل قبول نمی باشد. ضروری است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.
تبصره 2: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3: در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

3-پرداخت وجه ثبت‌نام:

– متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنجشنبه مورخ 94.5.15 لغایت روز چهارشنبه 94.5.21 به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت وجه ثبت‌نامی به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
– لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
– متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
– به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
– هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان برای مرحله مصاحبه خواهد بود.

4-مدارک ثبت نام

– داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارک ذیل باشد:
– آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
– کارت ملی.
– شناسنامه.
– کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
– مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
– مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی).
– مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هر یک از مواردی که در اطلاعیه ثبت‌نامی در تاریخ 94.5.15 درج خواهد شد) بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.
تذکر مهم: با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت  نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و…)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

گروه ها و رشته‌های شغلی:

رشته‌های شغلی در این آزمون به سه گروه تقسیم می‌شوند که داوطلبان با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی خود می‌توانند متقاضی یکی از این رشته‌های شغلی شوند:   
گروه اول: بخش استادکار که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه دوم: بخش هنرآموز که مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه سوم: بخش عمومی که مربوط به مدارس ابتدایی و متوسطه نظری می‌باشد و دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.

نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ 94.6.24 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد.
*به هریک از داوطلبان یک دفترچه سوالات عمومی و یک دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.

مواد آزمون عبارتند از:

الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود:
– فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)
– ریاضی و آمار مقدماتی
– زبان و ادبیات فارسی
– معارف اسلامی
– زبان انگلیسی عمومی
– اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
– هوش و توانمندی های ذهنی
– آزمون به صورت چهار گزینه‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
– اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سؤالات محاسبه خواهد شد.

 تذکرات مهم :

– از تمام پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر 10 سال خدمت، در محل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ می‌گردد.
– به مدارک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور وقت که در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی دارند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفته شدن درآزمون، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
– مدرک تحصیلی که داوطلب، براساس آن استخدام گردیده است آخرین مدرک وی تلقی و مدرک تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از تاریخ آگهی استخدام، پس از جذب به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی باشد.
– داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام صرفاً مدارک مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند. به مدارک و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی پس از جذب به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– عدم حضور داوطلب در هر یک از مراحل آزمون (کتبی، مصاحبه،گزینش و…) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
– مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.
– انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحل گزینش، معاینات پزشکی و …. صورت می پذیرد و اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
– کلیه پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا می باشند و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور  می‌‌باشد. ضمناً تأمین بخشی از هزینه دوره مذکور با اعلام قبلی دانشگاه فرهنگیان به عهده پذیرفته شدگان خواهد بود.

رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در بخش استادکار مواد عمومی آزمون شامل «فناوری اطلاعات»، «ریاضی و آمار مقدماتی»، «زبان و ادبیات فارسی»، «معارف اسلامی»، «زبان انگلیسی عمومی»، «اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی» و «هوش و توانمندی‌های عمومی» است و مواد آزمون اختصاصی استادکار الکترونیک شامل مدارهای الکتریکی و آزمایشگاه، مدارهای الکترونیکی و آزمایشگاه، رسم فنی، الکترونیک صنعتی و ابزار دقیق الکترونیکی است.

فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های الکترونیک عمومی، الکترونیک و ابزار دقیق و الکترونیک رادیو تلویزیون می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و درنهایت 17 نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

در شغل استادکار الکتروتکنیک مواد آزمون شامل مدارهای الکتریکی، ماشین‌های الکتریکی، کارگاه مدار فرمان و سیم‌پیچی، تأسیسات الکتریکی و کارگاه، رسم فنی و اندازه‌گیری الکتریکی است.

فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های فنی برق قدرت، فنی الکتروتکنیک، فنی الکتروتکنیک(گرایش تأسیسات الکتریکی)، فنی الکتروتکنیک (برق صنعتی)، فنی برق قدرت (گرایش توزیع) و فنی برق قدرت (گرایش پست و انتقال) می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 100 نفر شامل 98 مرد و 2 زن پذیرفته می‌شوند.

مواد آزمون اختصاصی استادکار صنایع چوب شامل تکنولوژی کارگاه صنایع چوب، مواد اولیه صنایع چوب، ابزار و ماشین‌آلات صنایع چوب و رسم فنی است؛ مدرک تحصیلی مجاز این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیوسته صنایع چوب و کاغذ و سازه‌های چوبی می‌توانند در آزمون این رشته شرکت کنند و در نهایت 28 نفر از فارغ‌التحصیلان مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار تأسیسات شامل تأسیسات بهداشتی و کارگاه، تأسیسات حرارتی و کارگاه، تأسیسات برودتی و کارگاه، رسم فنی و نقشه‌کشی تأسیسات و برق تأسیسات است؛ مدرک تحصیلی مجاز به شرکت در این رشته کاردانی بوده و رشته‌های تحصیلی مجاز شامل تأسیسات، تأسیسات حرارتی، تهویه و تبرید، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی برودتی است. در این رشته 40 نفر از فارغ‌التحصیلان مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع فلزی شامل نیم ساخته‌های فلزی و کارگاه، جوشکاری برق و کارگاه، جوشکاری گاز و کارگاه، رسم فنی و علم مواد است که مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع فلزی و جوشکاری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 36 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار متالورژی شامل ریخته‌گری آلیاژ‌های آهنی و غیرآهنی کارگاه، متالورژی و آزمایشگاه، مدلسازی و کارگاه، عملیات حرارتی و متالوگرافی، رسم فنی و برق صنعتی و کارگاه است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی متالورژی، ریخته‌گری، فنی متالورژی – مدلسازی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و 6 نفر از فارغ‌التحصیلان مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار مکانیک خودرو شامل تکنولوژی مولد قدرت، تکنولوژی انتقال قدرت، تکنولوژی برق خودرو، تکنولوژی شاسی و بدنه، تکنولوژی سوخت‌رسانی و تکنولوژی موتورهای دیزل است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی و رشته تحصیلی مکانیک خودرو می‌تواند در این آزمون شرکت کند و در نهایت 82 نفر از فارغ‌التحصیلان مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار امور زراعی و باغی شامل رابطه آب، خاک و گیاه، تولید محصولات زراعی، تولید محصولات باغی، گیاه‌شناسی و تجهیزات و ماشین‌های باغبانی است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های امور زراعی و باغی (تکنولوژی تولیدات زراعی)، تکنولوژی تولیدات باغی و تکنولوژی گیاه پزشکی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 12 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار امور دامی شامل پرورش دام و طیور، تشریح و فیزیولوژی دام و طیور، تغذیه دام و تأسیسات و تجهیزات دامپروری است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تکنولوژی پرورش دام، تکنولوژی پرورش طیور، تکنولوژی گاوداری صنعتی، تکنولوژی مرغداری صنعتی و بهداشتیار دامپزشکی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 8 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار ماشین‌های کشاورزی شامل ماشین‌های تهیه زمین و کاشت، ماشین‌های داشت و برداشت، کاربرد و سرویس تراکتور، پمپ‌ها و ماشین‌های آبیاری، تعمیر و نگهداری ماشین‌های کشاورزی است.

مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی ماشین‌های کشاورزی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی، ماشین‌های کشاورزی – مکانیزاسیون کشاورزی مجاز به شرکت در این رشته هستند و در نهایت 18 نفر شامل 17 مرد و یک زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع غذایی شامل عملیات میکروبیولوژی و آزمایشگاه، تکنولوژی فرآورده‌های دامی، تکنولوژی فرآورده‌های گیاهی، ماشین‌های صنایع غذایی و بهداشت صنایع غذایی است. مدرک تحصیلی مجاز کاردانی بوده و  فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیوسته صنایع غذایی – کنترل کیفیت مواد غذایی و شیر و فرآورده‌های لبنی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که 5 نفر شامل 2 فارغ‌التحصیل مرد و 3 فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار نقشه‌برداری شامل نقشه‌برداری و عملیات، عملیات مساحی، تئوری کارگاه محاسبه و ترسیم و کاربرد رایانه در نقشه‌برداری است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیل رشته نقشه‌برداری – نقشه برداری می‌تواند در این آزمون شرکت کند که در نهایت 18 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار ساختمان شامل رسم فنی و نقشه‌کشی عمومی ساختمان، تکنولوژی قالب‌بندی و آرماتور، نقشه‌برداری ساختمان، تکنولوژی ساختمان‌های فلزی و بتنی، نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر و اتوکد است. مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته ساختمان – کارهای عمومی ساختمان، اجرای ساختمان‌‌های بتنی و نگهداری و مرمت ساختمان است و در نهایت 52 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع شیمیایی شامل فرآیندهای شیمیایی، صنایع شیمیایی، عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی، شیمی تجزیه و آزمایشگاه و شناخت مواد آزمایشگاه است و فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های پیوسته صنایع شیمیایی – صنایع شیمیایی و شیمی آزمایشگاهی – گرایش صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که 13 نفر شامل 11 فارغ‌التحصیل مرد و 2 فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار کامپیوتر شامل برنامه‌سازی کامپیوتر، بسته‌های نرم‌افزاری و کارگاه، شبکه‌های کامپیوتری، بانک اطلاعاتی، سخت‌افزار و کارگاه و سیستم عامل است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های نرم‌افزار کامپیوتر و سخت‌افزار کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت 82 نفر شامل 52 مرد و 30 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار ساخت و تولید شامل تعمیر و نگهداری ماشین تراش و فرز، تراشکاری و کارگاه، فرزکاری و کارگاه، سنگ‌زنی و کارگاه و رسم فنی است. فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های فنی ساخت و تولید – ماشین ابزار و فنی ساخت و تولید – قالب‌سازی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت 36 فارغ‌‌التحصیل مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

مواد اختصاصی شغل استادکار نقشه‌کشی عمومی (صنعتی) شامل نقشه‌کشی یک و دو، تراشکاری و کارگاه، اندازه‌گیری دقیق و آزمایشگاه و علم مواد است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های نقشه‌کشی عمومی و نقشه‌کشی و طراحی صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت 10 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار طراحی و دوخت شامل تکنولوژی الگو، تکنولوژی دوخت، طراحی اندام و رنگ‌شناسی و شناخت الیاف و بافت پارچه است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های طراحی و دوخت و طراحی پوشاک می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و 36 نفر شامل یک فارغ‌التحصیل مرد و 35 فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار چاپ شامل تکنولوژی پیش از چاپ، تکنولوژی چاپ، تکنولوژی پس از چاپ، روش‌های تولید، موادشناسی و کاربرد رایانه در چاپ است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته چاپ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 2 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار سرامیک شامل مواد اولیه سرامیک، شکل دادن، خشک کردن و پختن سرامیک و کارگاه، خواص بدنه‌های سرامیکی، رنگ و لعاب، ماشین‌‌آلات سرامیک و برق صنعتی است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته فنی سرامیک – سرامیک صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 2 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع نساجی شامل تکنولوژی نساجی، تأسیسات نساجی و شیمی نساجی است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته پیوسته صنایع نساجی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 2 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

در بخش هنرآموز مواد آزمون عمومی شامل فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی – عمومی، اطلاعات عمومی دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی‌های عمومی است.

مواد اختصاصی هنرآموز الکترونیک شامل ریاضی مهندسی، مدارهای الکتریکی یک و 2، الکترونیک یک و 2، مبانی و آزمایشگاه مخابرات و رادیو و مدارهای منطقی است که فارغ‌التحصیلان مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی برق – گرایش الکترونیک، مخابرات، مهندسی علمی کاربردی، برق، الکترونیک و مهندسی تکنولوژی برق، الکترونیک می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت 10 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز الکتروتکنیک شامل ریاضی مهندسی، تحلیل مدارهای الکتریکی، ماشین‌های الکتریکی، تکنولوژی و کارگاه مدار فرمان و سیم‌پیچی، تأسیسات الکتریکی و کارگاه و PLC است که فارغ‌التحصیلان مدارک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی برق (گرایش قدرت)، مهندسی علمی کاربردی برق و مهندسی تکنولوژی برق مکاترونیک می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت 72 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز تأسیسات شامل تأسیسات بهداشتی و ساختمان، تأسیسات حرارتی و کارگاه، تأسیسات برودتی و کارگاه، برق تأسیسات و رسم فنی و نقشه‌کشی تأسیسات است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک – تأسیسات، تأسیسات حرارتی، تهویه و تبرید، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع و مهندسی تکنولوژی تأسیسات حرارتی و برودتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 35 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع فلزی شامل جوشکاری با برق و گاز و کارگاه، تکنولوژی نیم ساخته فلزی و کارگاه، استاتیک و مقاومت مصالح، علم مواد و رسم فنی است که فارغ‌التحصیلان مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک – جوشکاری، صنایع فلزی، تأسیسات فولادی، مهندسی تکنولوژی جوشکاری و مهندسی فناوری جوش می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 22 فارغ‌‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز علوم دامی شامل پرورش دام و طیور، تغذیه دام، ژنتیک و اصلاح نژاد دام، میکروبیولوژی و آزمایشگاه و تشریح و فیزیولوژی است که فارغ‌‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی – علوم دامی و مهندسی تولیدات دامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 4 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز علوم زراعی و باغی شامل حفظ و اصلاح نباتات، تولید محصولات زراعی و باغی، ماشین‌های زراعی و باغی، گیاه‌شناسی و آب و خاک است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی – گرایش باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی تولیدات گیاهی، علمی کاربردی مدیریت تلفیقی آفات و علمی کاربردی پرورش گل و گیاهان زینتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 4 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز ماشین‌های کشاورزی شامل آب، خاک و گیاه، ماشین‌های کشاورزی، سرویس و کاربرد تراکتور، سیستم‌های آبیاری و محاسبات فنی است که فارغ‌التصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های کشاورزی – ماشین‌های کشاورزی و مهندسی ماشین‌های کشاورزی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت 7 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع غذایی شامل اصول صنایع غذایی، فرآورده‌های دامی، فرآورده‌های گیاهی، ماشین‌های صنایع غذایی و میکروبیولوژی مواد غذایی و عملیات است که فارغ‌التحصیلان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی – صنایع غذایی و مهندسی علوم و صنایع غذایی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت 6 نفر شامل 4 مرد و 2 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز مهندسی مکانیک خودرو شامل محاسبات فنی، تکنولوژی سوخت‌رسانی، تکنولوژی شاسی و بدنه و انتقال قدرت و تکنولوژی مولد برق و برق خودرو است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مکانیک خودرو، اتومکانیک، مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو  و مهندسی تکنولوژی خودرو می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 89 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز گرافیک شامل مبانی هنرهای تجسمی، عکاسی، کارگاه گرافیک، طراحی و تصویرسازی و کاربرد رایانه و چاپ در گرافیک است که فارغ‌التحصیلان رشته‌های لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های گرافیک، عکاسی و علمی کاربردی تصویری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 43 نفر شامل 21 مرد و 22 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

به گزارش فارس، مواد اختصاصی شغل هنرآموز ساختمان شامل استاتیک و مقاومت مصالح، طراحی و اجرای ساختمان‌های فلزی و بتنی، اصول نقشه‌کشی و رسم آن به کمک کامپیوتر، تکنولوژی کارگاه قالب‌بندی و آرماتور و نقشه‌برداری ساختمان است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی عمران – عمران و مهندسی اجرایی عمران می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 22 نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌برداری شامل نقشه‌برداری (یک و دو)، روش‌های تعیین موقعیت، فوتوگرامتری و کاربرد رایانه در نقشه‌برداری است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی عمران – نقشه‌برداری و مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 13 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز حسابداری شامل مفاهیم و روش‌های آماری، اصول حسابداری یک و دو، حسابداری شرکت‌ها، حسابداری صنعتی و کاربرد کامپیوتر در حسابداری است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های حسابداری و علمی کاربردی حسابداری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 113 نفر شامل 72 مرد و 41 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز ساخت و تولید شامل تکنولوژی ماشین‌های ابزار و کارگاه، نقشه‌کشی یک و دو، محاسبات فنی، ماشین‌های کنترل عددی، علم مواد و اندازه‌گیری دقیق است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک – ساخت و تولید و مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید – ماشی ابزار می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 4 فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع شیمیایی شامل شیمی و آزمایشگاه، عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی و صنایع شیمیایی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی – صنایع شیمیایی و مهندسی تکنولوژی – صنایع شیمیایی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 17 فارغ‌التحصیل شامل 14 مرد و 3 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز کامپیوتر شامل ذخیره و بازیابی اطلاعات، برنامه‌نویسی پیشرفته، شبکه‌های کامپیوتری و امنیت شبکه، ساختمان داده‌ها، طراحی الگوریتم و پایگاه داده است که فارغ‌التحصیلان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کامپیوتر – نرم‌افزار و مهندسی تکنولوژی – نرم‌افزار کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 56 نفر شامل 34 مرد و 22 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌کشی عمومی (صنعتی) شامل نقشه‌کشی یک و دو، اجزای ماشین، اندازه‌گیری دقیق، علم مواد، نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر و طراحی قالب و قید و بندها است که فار‌غ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک – نقشه‌کشی و طراحی صنعتی، مهندسی تکنولوژی – طراحی و نقشه‌کشی صنعتی و مهندسی مکانیک – ساخت و تولید می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت 9 نفر شامل 7 مرد و 2 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌کشی معماری شامل مبانی طراحی معماری – نقشه‌کشی و ترسیم فنی، ایستایی – عناصر و جزئیات، متره و برآورد و اصول نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی معماری و علمی کاربردی معماری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 47 نفر شامل 27 مرد و 20 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع دستی شامل هنرهای سنتی  صنایع دستی ایران، تاریخ هنر ایران و جهان، مبانی هنرهای تجسمی، طراحی سنتی، هندسه نقوش و شناخت مواد و مصالح است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های صنایع دستی و علمی و کاربردی صنایع دستی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 3 نفر شامل یک مرد و 2 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز طراحی و دوخت شامل الگو و دوخت، مبانی هنرهای تجسمی، طراحی اندام و رنگ‌شناسی، علوم الیاف، تاریخ هنر ایران و جهان و تاریخ لباس است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های طراحی و دوخت و علمی کاربردی تکنولوژی طراحی و دوخت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 31 فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز انیمیشن شامل حرکت‌سازی، فیلمنامه انیمیشن، کامپیوتر انیمیشن، کارگردانی انیمیشن و طراحی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس انیمیشن می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 41 نفر شامل 27 مرد و 14 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مدارس ابتدایی و متوسطه نظری

مواد عمومی مدارس ابتدایی و متوسطه نظری شامل فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی های ذهنی است و مواد اختصاصی شغل آموزگار دوره ابتدایی شامل اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی پرورشی، روانشناسی رشد، روش‌ها و فنون تدریس و اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی است.

فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های آموزش ابتدایی و روانشناسی، روانشناسی شخصیت، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی بالینی، سنجش و اندازه‌گیری، روانشناسی عمومی، مشاوره، فلسفه تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و آموزشی و تحقیقات آموزشی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت 594 نفر شامل 437 مرد و 157 زن پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر تربیت بدنی شامل روش تدریس در تربیت بدنی، رشد و تکامل و یادگیری حرکتی، مبانی فیزیولوژی ورزشی، سنجش و اندازه‌گیری در تربیت‌بدنی و مدیریت برگزاری مسابقات ورزشی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کلیه گرایش‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 177 نفر شامل 114 مرد و 63 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر ریاضی شامل مجموعه ریاضیات، آنالیز ریاضی، جبر یک و آنالیز عددی، اصول آموزش ریاضی و خلاقیت ریاضی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس دبیری ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی، ریاضی کاربرد در کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 200 نفر شامل 176 مرد و 24 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر زیست شناسی شامل زیست سلولی و مولکولی، بیوشیمی، ژنتیک، فیزیولوژی جانوری و گیاهی و میکروبیولوژی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیر زیست‌شناسی، زیست‌شناسی، بیولوژی، دبیر علوم تجربی و زیست‌شناسی محض می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 55 نفر شامل 52 مرد و 3 زن در آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر عربی شامل قواعد صرف و نحو، ترجمه، تعریب، درک مطلب، علوم بلاغی و تاریخ ادبیات و نقد ادبی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیر زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات عرب، ادبیات عرب، دبیر دینی و عربی و مترجمی زبان عربی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 187 نفر شامل 166  مرد و 21 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر فیزیک شامل مجموعه فیزیک (مباحث مکانیک، الکتریسیته، مغناطیس، فشار هیدرواستاتیک، حرکت نوسانی و امواج، نور، حرارت و ترمودینامیک و فیزیک جدید) است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیری فیزیک، فیزیک محض، فیزیک کاربردی، فیزیک هواشناسی، فیزیک علوم دریا و فیزیک هسته‌ای می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 110 نفر شامل 92 مرد و 18 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر ادبیات فارسی شامل نظم و نثر فارسی، کلیات مسائل ادبی و زبان فارسی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس دبیری ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی و ادبیات فارسی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 198 نفر شامل 183 مرد و 15 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر دینی و قرآن شامل اندیشه اسلامی، آیین زندگی، شناخت منابع و متون اسلامی و منابع فقه، علوم و تفسیر قرآن و احکام است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیر الهیات و معارف اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، دبیر دینی و عربی، معارف اسلامی، فرهنگ و معارف اسلامی و علوم قرآن و حدیث و تحصیلات حوزوی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 243 نفر شامل 226 مرد و 17 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر انگلیسی شامل زبان‌شناسی، اصول و تئوری‌های تدریس، آزمون‌سازی و روش تحقیق است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیر زبان انگلیسی، زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 98 نفر شامل 91 مرد و 7 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر شیمی شامل شیمی آلی یک، دو و سه و طیف‌سنجی، شیمی تجزیه یک، دو و دستگاهی، شیمی فیزیک یک و دو و شیمی معدنی یک و دو است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیری شیمی، شیمی، شیمی کاربردی، شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی تجزیه و داروسازی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 82 نفر شامل 76 مرد و 4 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر علوم اجتماعی شامل مبانی جامعه‌شناسی، روش تحقیق، نظریه‌های جامعه‌شناسی و مفاهیم و حوزه‌های جامعه‌شناسی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته‌های دبیر علوم اجتماعی‌، دبیر مطالعات اجتماعی، علوم اجتماعی‌، برنامه‌ریزی اجتماعی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، خدمات اجتماعی جامعه‌شناسی و تعاون و رفاه اجتماعی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 99 نفر شامل 91 مرد و 8 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل مراقب سلامت شامل کلیات خدمات بهداشتی، آموزش بهداشت و ارتباطات، تغذیه و بهداشت مواد غذایی، بهداشت مدارس و آخرین دستور‌العمل برنامه ایمن‌سازی کشوری – کمک‌های اولیه است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های بهداشت عمومی، تغذیه، مامایی، پرستاری و بهداشت مدارس می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 132 نفر از فارغ‌التحصیلان زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل مربی پرورشی شامل تعلیم و تربیت اسلامی، فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، آشنایی با علوم قرآنی، مباحث فرهنگی روز، رفتار و روابط انسانی در مدرسه و مبانی روانشناسی عمومی و رشد است.

فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های روانشناسی تمام گرایش‌ها، علوم تربیتی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، مشاوره و راهنمایی، سنجش و انداز‌ه‌گیری، امور فرهنگی، مشاوره، دبیر امور تربیتی، الهیات و معارف اسلامی (کلیه گرایش‌ها)، علوم قرآنی و امور تربیتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 163 نفر شامل 146 مرد و 17 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل آموزگار استثنایی شامل آموزش و پرورش استثنایی، آموزش و پرورش افراد نابینا، آموزش و پرورش افراد ناشنوا، اختلالات گویایی، اختلالات رشدی و ژنتیک است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس روانشناسی تربیتی – کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی و علوم تربیتی با گرایش استثنایی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت 114 نفر شامل 71 مرد و 43 زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

جزئیات رشته‌ها و سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را می‌توانید دانلود کنید:   رشته‌ها و سهمیه‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش  

 


صفحه اصلی | تماس با ما | nasimqaen.ir | Rss

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به وبسایت نسیم قاین می باشد .

بازدید امروز: 12790


رشته‌ها و سهمیه‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش Downloads-icon

سوالات استخدامی دبیر روانشناسی یکی دیگر از محصولات بخش تخصصی آموزش و پرورش است که مرتبط است با خوشه دبیری،فارغ التحصیلان مرتبط با رشته روانشناسی مخاطبان ما برای معرفی این محصول می باشند،ما امیدواریم با ارائه کامل ترین مجموعه استخدامی دبیر روانشناسی بتوانیم برای شما داوطلبان این رشته نیز گامی خوب و اساسی برداریم تا دغدغه اینکه چه مطالعه نمائید را نداشته باشید.

مواد اعلام شده  آزمون استخدامی دبیر روانشناسی آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد :

مواد عمومی : معارف اسلامی ، زبان انگلیسی عمومی ، فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL) ، زبان و ادبیات فارسی ، ریاضی و آمار مقدماتی ، اطلاعات عمومی ،دانش اجتماعی و حقوق اساسی ، هوش و توانمندیهای عمومی

مواد تخصصی : روانشناسی رشد و شخصیت ، روانشناسی اجتماعی ، آسیب شناسی روانی ، آمار و روش تحقیق ، روانشناسی عمومیاستخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

ریز محتویات این بسته شامل بخش های زیر می باشد :

ضمن آرزوی موفقیت برای شما داوطلبان گرامی همانطور که ملاحضه فرمودید مجموعه سوالات استخدامی دبیر روانشناسی آموزش و پرورش در ای سوال شامل تمامی سوالات و منابع مورد نیاز شما می باشد و مطمئنا با مطالعه این محصول می توانید به یک رشد چشمگیر در توان تست زنی برسید.کلیه سوالات این محصول دارای پاسخ نامه بوده که در بخش دفترچه های فراگیر دستگاه های اجرایی این پاسخ به صورت تشریحی ارائه گردیده است.

پیشنهاد مطالعه : چرا استخدام نمی شویم ؟


با سلام با تشکر از ای سوال
قبلا بسته شما۵۷۰۰تومان بود چرا الان ۸۱۰۰تومان شد؟


پاسخ به علی :
با سلام و عرض ادب
یا توجه به آپدیت منابع در حال تغییر قیمت های کلیه محصولات سایت هستیم
امیدواریم موفق باشید


سلام اقا علی
لطفا برامنم ارسال کن من ۵ تومن برات واریز میکنم😆


سلام
سوالات استخدامی دبیر روانشناسی رو خریدم
بهترینی ای سوال
تشکر


من سوالات دبیر روانشناسی رو ۸۱۰۰ خریدم
به جرات میتونم بگم بهترین مجموعه ای که تا به حال برای دبیر روانشناسی دیدم همینی است که ای سوال ارائه کرده
امیدوارم همیشه موفق باشید
ممنون


پاسخ به احمد کولی وند :
موفقیت شما آرزوی ماست


استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

خیلی عالی و کامل بود
یه دنیا ممنونم از شما


سلام
میخواستم بدونم این نمونه سوالات برای سال های اخیر آزمون های آموزش و پرورش است یا خیر؟؟


با سلام
بله همینطوره


سلام.
ببخشید سوالات کلا چند صفحه هست؟
و اینکه از چه سالی تا چه سالی هست؟


پاسخ به زهرا :
با سلام
تعداد صفحات چه اهمیتی دارد ؟
تعداد سوالات مهم است که توضیح داده شده
سوالات از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷
و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ است
موفق باشید

ارسال

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برای اولین بار ردیف استخدامی مشاوره قابل توجهی اختصاص یافت و نزدیک به ۲۴۳۰ مجوز دریافت کرده ایم، گفت: باید حداقل سالانه ۲، ۳ هزار نیروی مشاور جذب می کردیم این در حالی است که حدود ۱۰ سال است چنین استخدامی نداشتیم.

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی با بیان اینکه هر فردی در زندگی چند انتخاب مهم دارد که یکی از این انتخاب‌های اثرگذار، انتخاب رشته تحصیلی است گفت: اگر انتخاب رشته درست انجام شود در انتخاب شغل و آینده فرد تاثیر بسزایی خواهد داشت. اکنون هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می‌شود.

وی درباره اینکه در ۹ سال اول تحصیل چیزی به نام هدایت تحصیلی داریم یا خیر؟ گفت: در سندتحول بنیادین و آیین نامه شواری عالی آموزش و پرورش تاکید شده است که هدایت تحصیلی یک امر فرایندی است که باید از دوره ابتدایی شروع ‌شود و تا پایان تحصیل در متوسطه دوم هم ادامه داشته باشد. اما اینکه آیا مقتضیات به ما این اجازه را می دهد که در زمینه مشاوره تحصیلی و شغلی اقدام موثر و جدی را انجام دهیم بحث دیگری است که تا کنون محقق نشده است.

شکوهی در واکنش به کامنت یک مخاطب دانش آموز مبنی بر اینکه ” تا سال نهم هیچ کاری در زمینه هدایت تحصیلی برای ما انجام نشده است” گفت: این موضوع را تایید نمی کنم. از اردیبهشت سال ۱۳۸۵ آیین نامه جدید هدایت تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب و ابلاغ شد و ما کارهدایت تحصیلی را بر اساس آن انجام می‌دهیم. در مقطع ابتدایی طرح شهاب با همکاری معاونت علمی ریاست جهوری توسط مرکز سمپاد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دانش آموزان با ورود به پایه هفتم دو نوع غربالگری انجام می‌شود، اظهار کرد: یک آزمون، آزمون سلامت روان است و در پایه هشتم و نهم نیز آزمون رغبت را داریم. البته این آزمون در پایه هفتم الزام ندارد و داوطلبانه است.استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش

به گفته وی، آزمون سلامت روان را سال گذشته برای هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم انجام دادیم اما آزمون توانایی و رغبت را در پایه های هشتم و نهم در شش مقیاس و ۳۲ خرده مقیاس اجرا می‌کنیم.

شکوهی ادامه داد: توانایی، استعداد، ویژگی های شخصیتی و رغبت سنجش می شود و بر اساس آن مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته به دانش آموزان می‌دهیم.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سندتحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش انتخاب شده اما تمهیدات و استلزامات آن را فراهم نکرده ایم گفت: تقریبا بیش از دوسال است که اساتید برجسته دانشگاه و کارشناسان زبده را دعوت و پیش نویس نظام جامع راهنمایی و مشاوره را طراحی کرده‌ایم که بخش زیادی از مشکلات پیش روی هدایت تحصیلی با تصویب این سند می‌تواند حل شود. اکنون این طرح در کمیسیون های تخصصی شورای عالی تصویب شده و منتظر جلسه صحن علنی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه راهنمایی و مشاوره یک تشتتی وجود دارد. بخش های مختلف فعالیت های مختلفی را انجام میدهند مثلا طرح شهاب به صورت پایلوت در بخشی از مدارس توسط مرکز سمپاد اجرا میشود؛ یک بخشی را سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌دهد و سنجش بدو ورود می کند و بخش های دیگر هم اقداماتی از این دست انجام می‌دهند.

شکوهی در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد آن خواهیم بود که بعد از دبستان یک سند و یا شناسنامه دست بچه ها بدهیم که در آن استعدادهای وی قید شده باشد؟ گفت: نقطه مطلوب ما با مقدوراتمان فاصله دارد. ما وظیفه داریم اگر این سند را آماده کردیم همه این موارد را ببینیم. باید زمینه‌های شناسایی استعدادها را از دوره ابتدایی ببینیم و اینها در سند جامع راهنمایی و مشاوره پیش بینی شده است.

به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک ساعت مشاوره در هفته داریم

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک ساعت مشاوره در هفته داریم گفت: به عبارتی به ازای هر ۳۶۰ دانش آموز یک نیروی مشاور داریم.   برای اجرای همین نظام جامع راهنمایی و مشاوره به ۴۰ هزار مشاور نیاز داریم که این رقم اکنون ۱۳۰۰۰ مشاور است.

وی افزود: امسال برای اولین بار ردیف استخدامی مشاوره قابل توجهی اختصاص یافت و نزدیک به ۲۴۳۰ مجوز دریافت کرده ایم. باید حداقل سالانه ۲، ۳ هزار نیرو می گرفتیم. اما حدود ۱۰ سال است که چنین استخدامی نداشتیم. تقریبا رشته مشاوره در دانشگاه فرهنگیان تعطیل شده بود و استخدام نیروی مشاور هم نداشتیم. جالب آنکه وزارت علوم هم رشته مشاوره را در دانشگاه ها تعطیل کرده بود که با پیگیری های متعدد، رشته مشاوره مجدد ادامه پیدا کرد. پیگیری همکاران و نامه طولانی و مفصل آنها  به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم و پیگیری های سازمان روانشناسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کرد تا رشته کارشناسی مشاوره برگردد.

وی با بیان اینکه شمار کسانی که بعد از اجرای هدایت تحصیلی تغییر رشته داده اند نسبت به گذشته کمتر شده است گفت: ما اکنون تلاش می کنیم هدایت تحصیلی نقطه ای انجام نگیرد و فرایندی باشد و حداقل در متوسطه اول به طور جدی آن را ببینیم. نمرات دانش آموزان و عملکرد تحصیلی را بررسی می کنیم و نمرات هفتم، هشتم و نهم ملاک عمل قرار می گیرد.

شکوهی افزود: تکلیف قانونی که در برنامه پنج ساله توسعه نیزبرعهده ما گذاشته این است که ۴۸ درصد دانش آموزان ما به رشته فنی و حرفه ای و کاردانش و ۵۲ درصد به رشته های نظری بروند.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: اکنون جمعیت دانش آموزان در دوره فنی ۳۱ درصد است.

وی با بیان اینکه درراستای هدایت تحصیلی برای همه مدیران متوسطه اول دوره آموزشی گذاشتیم و برای مشاوران هم دوره های مختلف برگزار و مشاوران را ملزم کردیم در طول سال تحصیلی حداقل دو جلسه گروهی برای اولیا ترتیب دهند و حداقل یک مشاوره ۴۵ دقیقه ای برای دانش آموز و ولی دانش آموز داشته باشند گفت: مشاورما ملزم است با همه محدودیت های ساعتی خدمات ارائه دهد.

شکوهی افزود: واقع قضیه این است که امکانات ما به ویژه در هنرستان های فنی بسیار کم است. تعداد متقاضیان تحصیل در هنرستان های فنی بیش از ظرفیت است. با تبلیغات و اطلاع رسانی ها علاقه مندی بیشتر شده ولی ظرفیت کم است. اکنون  ۳۱ درصد دانش آموزان را در فنی و حرفه ای و کاردانش داریم و فاصله تا نُرم ۴۸ درصد زیاد است.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه انتخاب رشته تابع چندین مولفه است گفت: از یک سو برخی خانواده ها می‌خواهند آرزوها و ناکامی های خود را ازطریق فرزندشان جبران کنند. تاثیر همسالان، ویژگی های شخصیتی، علاقه خود فرد هم دخیل است. علاوه براین اگر فرض کنیم  در آموزش و پرورش همه این کارها را دقیق انجام دادیم و دانش آموز رشته اش را مطابق علایقش انتخاب کرد، در مرحله بعدی وی به فرصت های شغلی نگاه می کند. ثبت نام در کنکور هم اصلا الزامی به رشته تحصیلی دوره دبیرستان ندارد و فرد می‌تواند در گروههای آموزشی دیگر هم شرکت کند.

انتهای پیام

استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش
استخدام رشته روانشناسی در اموزش پرورش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *