چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

 
helpkade
چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم
چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

چطور می‌توانم شوهرم را مطیع خود کنم؟

 

شوهر حرف گوش کن

آیا تا به حال شوهر حرف گوش کن خانم‌هایی را دیده‌اید که هنوز خواسته‌ای از دهان همسرشان بیرون نیامده به آن عمل می‌کنند؟ این زن‌ها خوش‌شانس نیستند بلکه مهارتی به نام قاطعیت در گفتار و رفتارهای غیرکلامی دارند که می‌توانند نیازهای منطقی‌شان را با صراحت، احترام و در عین حال با زبان بدنی مسلط مطرح کنند.

 

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

راهکارهایی برای اینکه همسرتان را مطیع خود کنید

– توانایی‌های بالقوه خود را بروز دهید:

اکثر افرادی که به توانایی‌های بالقوه‌شان پی می‌برند در مسیر زندگی آدم‌های موفقی هستند. اکثر خانم‌هایی که با قاطعیت خواسته‌های‌شان را طلب می‌کنند و در عین حال مرزهای ارتباطی را با همسرشان نمی‌شکنند در درجه اول با این توانایی آشنا هستند. بهترین اتفاق در این دنیا این است که خودت باشی؛ ساده، صادق و شکوهمند.

 

– از مطرح کردن خواسته‌هایت نترس:

نسبت به نقاط ضعف و قوت خودت آگاه باش و به هیچ عنوان از اینکه خواسته‌هایت را مطرح کنی نترس.

 

– مراقب نحوه‌ی عنوان کردن خواسته‌هایت باش:

در مورد خواسته‌هایت بسیار محکم صحبت کن اما در عین حال با احترام هم آن را بیان کن. 

نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌ در رابطه را صریح، آشکار و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده از حقوق همسرت بیان کن.

 

مرز باریکی میان قاطعیت و رفتارهای تهاجمی در روابط زناشویی وجود دارد. بعضی از افراد در قبال نیازها، خواسته‌ها و احساس‌های‌شان رفتاری تهاجمی دارند و به حقوق دیگران تخطی و تعرض می‌کنند. اگر در زندگی زناشویی، زن و مرد این مرزها را تشخیص ندهند، رابطه دچار تنش خواهد شد.

 

قاطعیت نوع خاصی از رفتار است که به ما کمک می‌کند نیازها، احساسات و خواسته‌های‌مان را صریح، آشکار و با اطمینان و بدون اینکه سوءاستفاده‌ای از حد و مرز رابطه بکنیم به همسرمان بگوییم. از طرف دیگر در این رابطه زن یا مرد سعی نمی‌کند بر دیگری تسلط پیدا کند.

 

– به همسرتان فرصت دهید:

به همسرتان فرصت دهید تا او هم صحبت کند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش خواسته‌های‌تان به گفت‌وگو بپردازید.

 

– به زبان بدنتان آگاه باشید:

زمانی که وارد گفت‌وگو می‌شوید نسبت به رفتارهای پنهانی و غیر کلامی‌تان هم آگاهی داشته باشید. رفتارهای کلامی‌تان با رفتارهای غیر کلامی‌‌تان همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر در کلام «باشه عزیزم» می‌گویید حالت چهرتان درهم و اخمو نباشد. روی رفتارهای‌تان فکر کرده و به مرور زمان خودتان را در این زمنه توانمند کنید.

 

– شوهرت را باور کن:

بیشتر مردها به طرز بچه گانه ای دل شان می خواهد که همسرشان باورشان کند. اصلاً خوش شان نمی آید که همسرشان در توانایی ها و قابلیت هایشان (مثلاً در تأمین امنیت، رفاه و…) شک داشته باشد. برای این که همسرتان بفهمد شما اورا درک می کنید، خودتان را موظف کنید که هر روز به مدت کوتاهی در همین خصوص با او حرف بزنید.

 

– رفیق همسرت باش:

رابطه تان را طوری با همسرتان تنظیم کنید که هم عاشق اش باشید، هم بهترین دوست و رفیق اش. برای این که بتوانید سال های سال، دوست و همراه همسرتان باشید، باید راه هایی پیدا کنید تا او هم شما را رفیق بداند.

 

– به غریزه شوهرت رسیدگی کن:

سعی کنید توانایی‌هایتان را برای پاسخ به خواسته‌هایش بالا ببرید و در ذهن او  بهترین پاسخ دهنده باشید. برای اغوا کردن او لباس‌زیرها و لباس‌خوابهای تحریک‌آمیز بخرید و خواهید دید که توان مقاومت دربرابر شما را نخواهد داشت.

 

اگر خواست چیزی را آزمایش کند، بگذارید بکند. اگر از چیزی خوشتان نیامد، با اشاراتی ظریف آن را به او بفهمانید و ضمن تحسین سایر عملکردهای او، به او بگویید که چطور می‌تواند آن حرکتش را بهتر کند.

 

– در یک زمان مناسب گفتگو کنید:

خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یک‌بار تنها سری تکان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این شرایط خسته می‌شوند.

 

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

نتیجه این خواهد بود که خانم به این نتیجه می‌رسد که شوهرش شنونده‌ خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌کند با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا می‌کشد و گله و شکایت که : تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی و جواب که : تو خیلی حرف می‌زنی. 

 

– خودتان را تغییر دهید:

خودتان را تغییر دهید و تعجبش را جلب کنید. سعی کنید آدم دیگری شوید. برای خودتان وقت بگذارید. باشگاه بروید، آرایشگاه بروید و یک ورزش جدید را یاد بگیرید. با این روش مطمئن باشید که شگفت زده می شود و حسودی می کند.

 

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


خرید مستقیم فرش از کارخانه


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همواره یکی از خواسته های خانم ها در زندگی مشترک این است که همسرشان به حرف آن ها گوش داده و عمل کند. اما اغلب خانم ها ازین مساله شکایت دارند و تمایل دارند این رفتار همسر خود را تغییر بدهند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا راه حل این مشکل را از زبان دکتر روان شناس بشنوید.

گوش نکردن و عدم توجه به گفته ها یکی از اعتراضات مشترک زنان از همسرانشان است . آنها احساس می کنند که توسط شوهر خود نادیده گرفته می شوند و حرف هایشان شنیده نمی شود. در روابط بین زوجین باید هر دو بتوانند به گونه ای آن را مدیریت و کنترل کنند تا بیشترین میزان رضایت از زندگی زناشویی خود را داشته باشند.روان شناسی زن و مرد در ویژگی ها و  رفتارهایی که آنها دارا هستند، دارای تفاوت های کوچک و بزرگی است. اما، در حرف زدن، زنان عموما به جزئیات دقت و مردان توجهی به آن ندارند و بیشتر به کلیات اهمیت می دهند. این خصلت سبب نارضایتی بسیاری از زنان می شود که همسران خود را بی توجه نسبت به خود می پندارند. دکتر محسن محمدی نیا روان شناس و مشاور خانواده، به بررسی چرایی حرف گوش نکردن همسر می پردازد.

بیشتر بدانید : همسرم به حرفهای من گوش نمی‌دهد !

یکی از دلایل گوش نکردن به گفتگوها، به تیپ شخصیتی افراد مربوط می شود. برخی از مردان و زنان دارای تیپ شخصیتی 1-5 و یا 8 هستند. ویژگی چنین افرادی، حالت خودسری، خودخواهی و خودرایی است .کسانی که نوع شخصیت شان 8 است،  قدرت طلب و در هر کاری مدعی هستند.. بنابراین اینکه شما بخواهید یک مرد قدرت طلب، به حرف شما گوش دهد چنین امری اتفاقی نمی افتد.اشخاص با تیپ 1،  کمال طلب هستند؛ این افراد فقط خودشان را قبول دارند و به حرف های کسی گوش نمی دهند.و کسانی که تیپ شماره 5 دارند، پژوهشگرند. این افراد، اهل علم و مدام در حال مطالعه هستند؛ این گروه شخصیتی نیز به حرف ها گوش نمی دهند.یکی از علت های عدم اهمیت به حرف از سوی همسران، دلیلی است که در روان شناسی به آن اورکانتیشن گفته می شود؛ افرادی هستند که زمانی خیلی مطیع بودند و حالا که ازدواج کرده اند می خواهند تمام عقده هایشان را روی همسرشان خالی کنند؛ در واقع  این اشخاص در برابر پدر و مادرشان آرام و سر به زیر و در مقابل همسرشان خیلی سرسخت می شوند و می خواهند برخلاف شخصیت واقعیشان بجنگند. امر دیگری که در عدم توجه مردان به صحبت های همسرشان دامن می زند، تذکر و ایرادگیرهای زیاد از طرف زنان است. در این مواقع مرد مقابله می کند و برای آنکه قدرتش را نشان دهد شروع به لجبازی و برخلاف حرف همسرش عمل می کند. در واقع به سبب اینکه در برخی از زمان ها زنان، ذوق همسرشان را از بین می برند، با گوش ندادن به حرف های همسرشان، مردان درصدد تلافی کردن بر می آیند. از این رو، زنان باید از تذکر و ایرادگیری بپرهیزند و مدتی به همسرتان اجازه ی نفوذ دهند تا او متوجه شود که قصد در افتادن با او را  ندارند.چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

برای این امر شما باید خودتان شنونده خوبی باشید. وقتی کَل کَل می کنید و مدام می خواهید با شوهرتان بحث کنید شما در برابر او ایستاده اید نه در کنارش. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای اینکه همسرتان مطیع شما باشد این است که با او صمیمی شوید، یعنی او بتواند با شما خوب حرف بزند بدون انکه مورد سرزنش و تحقیر قرار بگیرد. بنابراین راه اصلی و نجات برای حرف گوش شدن همسرتان این است:

بیشتر بدانید : چگونه با مردان صحبت کنیم تا حرف هایمان را گوش دهند؟

با توجه به دلایل ارائه شده در رابطه با حرف گوش کن نبودن آقایان نباید تفاوت ساختار مغز در زنان و مردان را از نظر دور داشت . مغز خانم ها می تواند از هر دو نیمکره به خوبی استفاده کند اما مغز آقایان بیشتر از نیمکره چپ پردازش می کند و هنگام شنیدن تنها نیمکره چپ فعال می شود این مورد خود مزید بر این علت است که نتوانند به همه گفتگوهای زناشویی با دقتی که زنان می سنجند، عمل کنند.صحبت کردن مهارت اصلی خانم هاست؛ آنها دوست دارند وقتی همسرشان از سرکار می آید سیر تا پیاز اتفاقاتی که آن روز افتاده است را برای همسرشان بگویند و در لا به لای حرف هایشان هم گاهی از همسرشان تقاضاهایی دارند و در عین حال انتظار دارند که همسرشان تمام آن حرف ها را بخاطر بسپارند اما توانایی شنیدن سخنان پراکنده برای مردان امکان پذیر نیست .بنابراین اگر خانم ها بخواهند با یک مرد صحبت کنند، ابتدا یک موضوع را با او درمیان گذاشته و اگر متوجه شدند همسرشان، مطلب را درک کرده است، آنگاه سراغ بحث های دیگر بروند. این بدان جهت است که مغز مردان در یک زمان تنها می تواند بر یک موضوع تمرکز کند. همسرتان را درک کنید و همواره با عشق و محبت با او برخورد کنید تا به یک زندگی ایده‌آل دست یابید.

بیشتر بدانید : نحوه صحیح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

بیشتر بدانید : برای 5 دقیقه به حرف من گوش کن!!

بیشتر بدانید : چگونه با شوهرم صمیمانه و صحیح صحبت کنم؟

بیشتر بدانید : 6 خواسته اصلی زنان از مردان که باید بدانید!!

بیشتر بدانید : چرا همسرمان ما را نمی شنود؟

بیشتر بدانید : با چهار سیاست زنانه مردان را حرف شنو کنید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

گاهی اوقات دلمان می‌خواهد کسی به کمکمان بیاید، تغییری در رفتار و نحوه‌ تعامل همسرمان ایجاد کند و یا راه چاره‌ای به ما پیشنهاد دهد. نیاز به داشتن یک همدم و هم‌صحبت، مختص همه‌ انسان‌هاست. اما ما خانم‌ها کمی بیشتر! دوستان، خواهر، مادر و هم‌صحبت‌های همجنس‌مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز کمک می‌کنند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی‌دانیم این است که به مرد زندگی‌مان به بهانه‌ هم‌صحبت‌شدن، نزدیک‌تر شویم. برای رسیدن به این خواسته، لازم است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تکراری می‌شود که در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌افتد. با رعایت کردن نکات زیر می توانید شوهری حرف‌گوش‌کن داشته باشید

 

خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یک‌بار تنها سری تکان می‌دهند خیلی زود خود و همسرشان را عصبی و خسته می‌کنند. نتیجه این خواهد بود که خانم احساس می‌کند که شوهرش شنونده‌ خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌کند با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا می‌کشد.

یادتان باشد وقتى مرد از شما فاصله مى‏‌گیرد، وقت خوبى براى گفتگوى با او براى نزدیک‏‌تر شدن به وى نیست. بگذارید کناره بگیرد، بعد از مدتى برمی‏گردد، او باز هم عاشقانه و دلسوز خواهد بود و به گونه‌اى عمل خواهد کرد که گویى هیچ اتفاقى نیفتاده است. آن زمان، زمان مناسبی برای گفتگو با او خواهد بود.چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

بیشتر بخوانید: راهکار تعامل با مرد کم حرف!

 اگر زن منتظر بماند تا همسرش آغازکننده گفتگو باشد ممکن است هرگز شانسى براى حرف ‏زدن بدست نیاورد؛ زیرا مردان، خودبه‌‏خود حرف زیادى براى گفتن ندارند. قوانین ناگفته مردان مى‏‌گوید: اگر حرفى براى گفتن دارى آن را بگو؛ آنها نمى‌‏دانند که باید منتظر بمانند تا از آنها سوال شود، اگر بخواهد حرف بزند، می زند.

لذا، وقتى زن مى‏‌خواهد صحبت کند یا براى نزدیک شدن به همسر احساس نیاز می‏کند، باید حرف بزند و انتظار نداشته باشد که مرد گفتگو را آغاز کند. براى آغاز گفتگو ابتدا زن باید احساساتش را در میان بگذارد حتى اگر شریکش حرف زیادى براى زدن نداشته باشد.

 

مرد براى گفتگو با زن مى‌‏تواند خیلى باز رفتار کند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى که زنان درباره مریخى‌‏ها نمى‌دانند، این است که آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند. آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى‌‏کنند. اگر زن کمى حرف بزند، مرد کم‌کم درباره ارتباطش با او صحبت می‏‌کند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشکلاتى که در طول روز داشته، صحبت کند، مرد نیز ممکن است در این باره گفتگو کند و بنابراین آنها مى‏‌توانند یکدیگر را درک کنند.

مطالب خواندنی: چگونگی برقراری ارتباط صحیح با شوهر

اگر زن درباره احساسش درباره بچه‌ها حرف بزند، مرد نیز ممکن است در این مورد شروع به صحبت کند. اگر مرد هنگام صحبت کردن زن، احساس سرزنش یا فشار نکند، به تدریج شروع به صحبت خواهد کرد.

 

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. ما زن‌ها می‌توانیم با یکدیگر در یک ساعت راجع به ١٠ موضوع کاملاً نامربوط حرف بزنیم و لذت ببریم اما مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

 

حتماً شما هم شنیده‌اید که ما را محکوم به غر زدن می‌کنند، اما اگر به همسرمان توضیح دهیم که به حمایت و گوش شنوایش چقدر نیاز داریم و تا چه حد می‌تواند برای ما آرامش بخش باشد، در این صورت شاید او داوطلبانه شنونده‌ ما باشد. البته انصاف هم چیز خوبی است. اینکه همسرمان بداند گوش دادن به حرف‌های ما، می‌تواند کمک بزرگی به رابطه‌مان کند، کافی نیست. ما باید گوینده‌ خوبی هم باشیم. حتی یک گوینده‌ خبر هم اگر هر روز اخبار بد و منفی بگوید و با قیافه‌ ناراحت یا عصبانی و لحن نامناسب حرف بزند باعث می‌شود مخاطبانش خسته شوند و کنترل را به دست بگیرند و کانال دیگری را انتخاب کنند.

 

ما زن‌ها هم باید بیاموزیم با لحنی دلنشین، جذاب و دوست‌داشتنی با همسرمان گفت‌وگو کنیم و مدام گله و شکایت نداشته باشیم. در غیر این صورت کنترل ذهن همسرمان خیلی سریع کانال را عوض می‌کند و دیگر حرف‌هایمان را نمی‌شنود. حتی اگر سرش را به علامت تایید تکان دهد.

 

وقتى زن پیشاپیش حس مى‏‌کند که مرد قصد گوش‏ کردن ندارد، مى‌‏تواند از روش‏هاى جدیدى استفاده کند، آنقدر که مرد به راحتى مى‏‌تواند از گوش‏ دادن طفره برود و کناره‏‌گیرى کند.

مثلا، به همسرتان بگویید، «ممنون که اینجا به من کمک کردى، واقعا از تلاش تو براى طفره ‌رفتن از گوش‏‌کردن به حرف‌هایم سپاس‌گزارى مى‌‏کنم. مى‌‏دانم که گوش ‏دادن باید کار سختى باشد.» این یک روش مهارتى کاملاً پیشرفته مى‌‏باشد، زیرا اکثر مواقع هنگامی‌ که از مرد براى انجام‏‌دادن کار سخت، تشکر مى‏‌شود او از پذیرفتن آن کار خوشحال مى‏‌شود.

بنابراین، وقتى زن به روشى متفاوت از مرد تشکر مى‏‌کند (مثل همان تشکر براى طفره‏ رفتن) در نتیجه مرد براى انجام کارهایى که باعث گوش‏ دادن مى‌‏شود رغبت بیشترى پیدا می‌کند. از سوی دیگر، وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرف‌هایش قدردانى مى‌‏کند به تدریج مرد نیز حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت.

 

گروه روانشناسی وب

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

برای اینکه بتوانید همسری حرف گوش کن داشته باشید با این بخش از دلگرم همراه باشید.

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

ما زن‌ها نیاز داریم تا با همسرمان صحبت کنیم، از کمبود جا در خانه و مشکلات درسی بچه‌ها گرفته تا دل‌تنگی‌های بی دلیل. گاهی دوست داریم، درد دل کنیم و بدون آنکه قصدی داشته باشیم، برای خالی شدن از دل‌شوره ها و دغدغه ها، حرف بزنیم. اما گاهی اوقات می‌خواهیم کسی به کمک مان بیاید، تغییری در رفتارش و نحوه‌ تعاملش ایجاد کند و یا راه چاره ای به ما پیشنهاد دهد.

نیاز به داشتن یک همدم و هم صحبت، مختص همه‌ انسان‌هاست اما ما خانم‌ها کمی بیشتر! دوستان، خواهر، مادر و هم صحبت‌های همجنس مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز کمک می‌کنند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی‌دانیم این است که به مرد زندگی‌مان به بهانه‌ هم صحبت شدن، نزدیک‌تر شویم. برای رسیدن به این خواسته، لازم است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تکراری می‌شود که در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌افتد.

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت یابد، به مرحله عشق می رسد.این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:

کارهایی که باید انجام داد:

کارهایی که نباید انجام داد:

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه، دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را توضیح دهد.

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او، غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود.

اگر شوهر دیر کند، تمام نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را دچار نگرانی و اضطراب کنند.

علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت، نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام غصه هایش را فراموش کند.

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

غرغر کردن، چاره کار نیست

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند، بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود.

با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛ مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهرتان باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی احترامی ببیند، به کسانی رو می آورد که تحسین و تشویقش می کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی ها مراقب شیطنت های اطرافیان باشید. یک زندگی موفق، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند، مایلند مورد محبت و احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید که به دام آدم های حسود و سخن چین نیفتید که رهایی از شر آنها، آسان نیست. اگر همسرتان عیبی دارد، در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی، باید به دست خودتان بچرخد؛ آن را به دست دیگران ندهید که در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند».

سنگ صبور شوهر باشید

نشاط، سرزندگی و خوش رویی شما، اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی که خسته و کوفته از فشار محیط کار به خانه می آید، در پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. سعی کنید غمخوار شوهر باشید و در ناراحتی هایش شریک باشید. وقتی او از سختی ها و مشکلات می گوید، فقط گوش کنید. او در این لحظه، محتاج پند و اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش، چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من که گفته بودم این کار را نکن» نشوید. این را ملکه ذهن خود کنید که شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید کاری کنید که از شما فاصله بگیرد.به گفته لامارتین: «خداوند، شایستگی زن را در قلب او قرار داده است».

شکم مرد، دروازه قلب اوست

مردها دو گروه هستند؛ گروه اول مردهایی هستند که خیلی کم غذا می خورند؛ اما به کیفیت آن و نحوه چیدن میز، بسیار اهمیت می دهند. این دسته از مردها، معمولاً یکی دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهر، ابراز غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این کار به او می گویید: «تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت قرار دارند و به خاطر توست که غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز، نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم».گروه دوم، مردان شکم پرست هستند که دوست دارند غذاهای چرب و سرخ کرده بخورند؛ حتی اگر با شوهرتان قهر هستید، اما باز هم از شکم او نزنید. اما اگر شوهر، اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت، چه باید بکنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ کرده، سلامتی او را به خطر می اندازد، از آن صرف نظر کنید و به تدریج، به غذاهای رژیمی روی بیاورید؛ زیرا سلامتی شوهرتان، از هر چیز دیگری، مهم تر است. در این حال، برای این که سروصدای شوهر شکم پرست تان در نیاید، به او وعده بدهید که هفته ای یکی دوبار، غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید که دل خوری همسرتان موقتی خواهد بود؛ زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می کند. ممکن است در ظاهر حرفی نزند؛ اما وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید، در باطن، شما را ستایش می کند.

چگونه مرد را در انجام کارهای خانه شرکت بدهید

بیشتر مردانی که از زیر بار کار خانه، شانه خالی می کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و همواره مدام ایراد می گیرد.«هر وقت می خوای کمک کنی، کار منو زیادتر می کنی»؛ «بلندشو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک کنی»؛ «مزاحم نشو؛ تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و کمکم نمی کند».

با زبان مخصوص یکدیگر، صحبت کنید

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. ما زن‌ها می‌توانیم با یکدیگر در یک ساعت راجع به ١٠ موضوع کاملاً نامربوط حرف بزنیم و لذت ببریم اما مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

گوینده‌ای خوب، شنونده‌ای خوب دارد!

حتماً شما هم شنیده‌اید که ما را محکوم به غر زدن می‌کنند ، اما اگر به همسرمان توضیح دهیم که به حمایت و گوش شنوایش چقدر نیاز داریم و تا چه حد می‌تواند برای ما آرامش بخش باشد، در این صورت شاید او داوطلبانه شنونده‌ ما باشد .البته انصاف هم چیز خوبی است. اینکه همسرمان بداند گوش دادن به حرف‌های ما، می‌تواند کمک بزرگی به رابطه مان کند، کافی نیست. ما باید گوینده‌ خوبی هم باشیم. حتی یک گوینده‌ خبر هم اگر هر روز اخبار بد و منفی بگوید و با قیافه‌ ناراحت یا عصبانی و لحن نامناسب حرف بزند باعث می‌شود مخاطبانش خسته شوند و کنترل را به دست بگیرند و کانال دیگری را انتخاب کنند.چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

گله و شکایت ممنوع!

ما زن‌ها هم باید بیاموزیم با لحنی دلنشین، جذاب و دوست داشتنی با همسرمان گفتگو کنیم و مدام گله و شکایت نداشته باشیم در غیر این صورت کنترل ذهن همسرمان خیلی سریع کانال را عوض می‌کند و دیگر حرف‌هایمان را نمی‌شنود حتی اگر سرش را به علامت تایید تکان دهد.

قدردانی کنید

وقتى زن پیشاپیش حس مى‏کند که مرد قصد گوش‏کردن ندارد، مى‏تواند از روش‏هاى جدیدى استفاده کند، آنقدر که مرد به راحتى مى‏تواند از گوش‏ دادن طفره برود و کناره‏گیرى کند.مثلا، به همسرتان بگوئید، «ممنون که اینجا به من کمک کردى، واقعا از تلاش تو براى طفره ‏رفتن از گوش‏ کردن به حرفهایم سپاسگزارى مى‏کنم. مى‏دانم که گوش‏دادن باید کار سختى باشد.»

این یک روش مهارتى کاملاً پیشرفته مى‏باشد، زیرا اکثر مواقع هنگامیکه از مرد براى انجام‏دادن کار سخت، تشکر مى‏شود او از پذیرفتن آن کار خوشحال مى‏شود.بنابراین، وقتى زن به روشى متفاوت از مرد تشکر مى‏کند (مثل همان تشکر براى طفره‏رفتن) در نتیجه مرد براى انجام کارهایى که باعث گوش‏دادن مى‏شود رغبت بیشترى پیدا مى‏کند. از سوی دیگر، وقتى زن از مرد براى گوش دادن به حرفهایش قدردانى مى‏کند به تدریج مرد نیز حرف بیشترى براى زدن خواهد داشت.

————————————————————————————

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب حرف گوش کن کردن شوهر

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی

————————————————————————————

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

جستجو در سایت

چکار کنم شوهرم به حرفم گوش بده،نحوه صحبت با مردان،اثر گذاری روی مردان، شوهر حرف شنو،چطوری با شوهرم صحبت کنم تا به حرفم گوش بده

زنان در مقايسه با مردان از بحث بيشتر دوري مي‌كنند و مودبانه‌تر از مردان حرف مي‌زنند. همه از اين تفاوت ميان مردان و زنان آگاهي دارند. حتي اگر شما اينگونه نباشيد، ممكن است طرف مقابل‌تان در مذاكرات متعدد، مردان و زناني آنگونه باشند. بخش‌ بعدي شامل چهار استراتژي است كه زنان مي‌توانند با به كار بردن آنها كاري كنند تا مردان به آنها گوش بدهند. اگر هر كدام از اين استراتژي‌ها را در طول يك هفته تمرين كنيد، متوجه تفاوت‌هايي مي‌شويد كه هرگز قبلا با آنها برخورد نداشتيد. پيش‌نياز تمامي اين چهار راهكار، گوش دادن به خودتان است. آگاهي اولين گام در تغيير هر رفتاري است. بپذيريد و رشد كنيد يا در دنياي پرمشكل مذاكرات باقي بمانيد يا با به‌كار بردن اين راهكارها كاري مي‌كنيد كه در دنياي امروز صدايتان به خوبي و روشني شنيده شود.

زنان بيشتر از مردان ميل به عذرخواهي دارند. حتي زناني كه اعتماد به نفس دارند، گاهي در حرف‌هايشان ناآگاهانه از چنين ابزارهايي استفاده مي‌كنند. اگر چيزي براي گفتن داريد به خاطر به زبان آوردنش عذرخواهي نكنيد. گاهي در زير پرچم عذرخواهي ممكن است قصدهاي پنهان زير وجود داشته باشند:چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

شروع و دنبال كردن صحبت‌ها

معمولا پيش از شروع حرف زدن و در پايان حرف زدن ممكن است ابزار عذرخواهي به كار برده شود. شروع كردن: به اين شكل عباراتي كه پس از عذرخواهي به زبان مي‌آوريد ارزش و اثرگذاري زيادي نخواهد داشت. براي مثال درباره‌ اين مسئله اطمينان ندارم، اما…»دنبال كردن: اضافه كردن عبارتي اصلاحي در پايان جمله‌‌اي كه به زبان مي‌آوريد: براي مثال: «بايد كاري بكنيم، اين طور نيست» و عباراتي مثل: «آيا شما اين طور فكر نمي‌كنيد؟» يا «آيا درست نمي‌گويم؟» مي‌توانند جملاتي باشند كه صحبت‌هايمان را با آنها تمام مي‌كنيم و اثرگذاري آنچه گفته‌ايم را كاهش مي‌دهند.

لحن سوالي

لحن سوالي هم از آن مواردي است كه اثرگذاري آنچه به زبان آورده‌ايم را كاهش مي‌دهد. به اين شكل به شنونده اعلام مي‌كنيم كه درباره‌ آنچه گفته‌ايم اعتماد و اطمينان كافي نداريم. آنچه شنونده از لحن سوالي ما درك مي‌كند اين است كه «آيا با من موافق نيستي؟» يا بدتر از آن «خواهش مي‌كنم به سرعت موافقت را اعلام كن تا متوجه شوم آنچه گفته‌ام ارزش كافي دارد.» اگر به آنچه مي‌گوييد اعتماد نداريد چگونه مي‌‌توانيد از ديگري انتظار داشته باشيد به شما اعتماد كند؟ به خودتان گوش بدهيد يا از دوستي قابل اعتماد بپرسيد كه آيا اينگونه‌ايد، اگر متوجه شديد كه اين عادت مخرب در شما وجود دارد، همين حالا براي رهايي از شر آن آماده شويد. البته كنار گذاشتن اين عادت به تلاش نياز دارد، ‌اما باعث مي‌شود جملات و عباراتي كه به زبان مي‌آوريد از قدرت اثرگذاري كافي برخوردار باشد. فراموش نكنيد كه آگاهي، اولين گام در تغيير رفتارهاي نادرست است.

كلمات بي‌معني

كلمات بي‌معني صداهايي هستند كه مكث‌هاي سكوت را پوشش مي‌دهند. از اين اصوات هنگامي استفاده مي‌كنيد كه در حال فكر كردن براي به زبان آوردن جمله يا كلمه بعدي هستيد. كلمات بي‌معني زيادي وجود دارند، اما سه كلمه‌اي كه رايج‌تر از بقيه است در زير آورده‌ام: واقعاً براي مثال: «واقعا مي‌خواهيم اين اتفاق رخ بدهد». مثلا: براي مثال: «آيا مي‌خواهيد اين اتفاق، مثلا رخ بدهد؟» اوم: براي مثال: «اوم… فكر مي‌كنم بهتر است….» بهتر است از سكوت براي اثرگذاري بيشتر جملات بعدي‌تان بهره ببريد. از قدرت مكث و سكوت در مذاكره‌ بعدي استفاده كنيد لازم نيست هر لحظه از زماني كه براي حرف زدن به شما داده شده را با كلمه يا صوتي پر كنيد.

 

مردان زياد حرف نمي‌زنند دقت كنيدكه در دوره‌‌هاي آموزشي مردان چگونه براي ناهار خوردن تصميم مي‌گيرند. يكي از آنها سوال مي‌كند: «ناهار؟» و بقيه جواب مي‌دهند: «حتما» در اين بين كلمه‌اي اضافه گفته نمي‌شود. آنها نمي‌گويند: «مي‌خواهيد ناهار بخوريم؟» «چه فكر خوبي! حالا براي ناهار كجا برويم؟» «نمي‌دانم… كجا مي‌توانيم برويم.» نه… مردان اصلا به اين شكل عمل نمي‌كنند. خيلي ساده… «ناهار؟» «حتما».زنان معمولا در صحبت‌ها بيشتر به جزئيات مي‌پردازند. ممكن است اطلاعات مهمي كه مي‌خواهيد مرد مقابل‌تان بشنود در اين جزئيات كم شود. در مذاكره با مردان مراقب نشانه‌هاي رفتاري آنها باشيد و هرگاه احساس كرديد كه اين نشانه‌ها مي‌گويند مرد مقابل‌تان در حال خسته شدن است، بي‌درنگ به اصل موضوع بپردازيد. بهتر است هنگام شروع صحبت‌تان به طرف مقابل بگوييد كه حرف‌هايشان چقدر زمان مي‌برد و اين اندازه‌ زماني را رعايت كنيد. مردها براي انرژي‌اي كه لازم است براي هر كاري صرف كنند، برنامه‌ريزي مي‌كنند و به همين دليل هنگامي كه انرژي بيش از اندازه براي كاري صرف مي‌كنند، ناراحت و نگران مي‌شوند. هدر دادن انرژي‌ به آنها اين احساس را مي‌دهد كه كنترل همه چيز را از دست داده‌اند و اين احساس است كه باعث تنفرشان مي‌شود.سال‌هاي سال است كه تحقيقات نشان داده زنان در مقايسه با مردان از تعداد بيشتري كلمات براي بيان منظورشان استفاده مي‌كنند. پژوهش‌ها نشان داده كه زنان در يك روز عادي از 20 كلمه استفاده مي‌كنند؛ در حالي كه مردان در يك روز عادي 1 كلمه به كار مي‌برند. مشكل اصلي اينجاست كه مردان اين 10 كلمه را هنگامي كه از محل كار به خانه آمده‌اند، استفاده كرده‌اند. تحقيقات جديدترين تفاوت ميان تعداد كلماتي كه در روز توسط مردان و زنان به كار مي‌رود را تاييد كرده است و برخي پژوهش‌ها حتي تفاوتي بيش از 10000 كلمه را نشان مي‌دهد! زنان از حرف زدن و داستان گفتن براي شروع دوستي استفاده مي‌كنند. مردان براي تبادل اطلاعات از حرف زدن استفاده مي‌كنند و به همين دليل هنگام حرف زدن ميان آنها فقط واقعيت‌ها رد و بدل مي‌شود. آنها با سوالاتي مثل «چه كسي آخرين گل را در مسابقات فوتبال جام جهاني به ثمر رساند؟» اطلاعات همديگر را محك مي‌زنند اگر طرف مقابل پاسخ به اين سوال را بداند،‌ نمره‌اي مثبت به خود اختصاص داده است و اگر پاسخ به اين سوال را نداند، كسي كه سوال را طرح كرده نمره‌اي مثبت مي‌گيرد. حالا وقت آن است كه فردي كه پاسخ سوال را نمي‌دانسته سوالي طرح كند كه طرف ديگر جوابش را نداند.زنان با طرح چنين سوالهايي دوستي نمي‌كنند. ممكن است اگر زني چنين سوالي را از زني ديگر بپرسد، او در پاسخ دست‌هايش را باز كند و بگويد «مي‌خواهي تو را در آغوش بگيرم؟» و احتمالا زني كه اين سوال را طرح كرده در بغل طرف مقابل قرار مي‌گيرد و چنين رفتاري اصلا براي آنها غير طبيعي نيست. زنان با داستان گفتن با هم دوست مي‌شوند. اگر به زني بگوييد چه لباس قشنگي پوشيده، احتمالا او در پاسخ داستان خريدن اين لباس را برايتان تعريف خواهد كرد. زنان براي هر چيزي داستاني دارند اگر در طول داستان آنها نكته‌اي جالب وجود داشته باشد، طرف مقابل داستاني جديد را درباره‌ اين نكته جالب تعريف خواهد كرد و اگر داستان‌هايتان نكات مشترك زيادي با هم داشته باشد، به سادگي دوستان صميمي مي‌شويد. بسياري از مردان اينگونه نيستند و اين عادت را پرچانگي مي‌دانند. چنين داستان‌هايي راه شروع دوستي با مردان نيست. مردان ممكن است براي شروع دوستي درباره‌ موضوعي با هم رقابت كنند.

طفره رفتن و عبارات اصلاحي

بسياري از زنان بيش از اندازه از عباراتي مثل «نوعي» يا «گونه‌اي» استفاده مي‌كنند. اين عبارات به دليل طفره رفتن و اصلاح آنچه گفته شده به كار مي‌رود و آنچه به زبان آمده را بي‌اثر مي‌سازد. اگر شما هم از اين عبارات استفاده مي‌كنيد، اين عادت در شما وجود دارد. براي رهايي از اين عادت هنگام حرف زدن آگاه باشيد و اين عبارات را حذف كنيد. چند نمونه از كاربرد اين موارد در زير آمده است: به نوعي فكر مي‌كنم كه… احتمالا ما بايد…. به نظر مي‌رسد كه راه خوبي برا ي… به گونه‌اي مي‌خواهم كه…. ممكن است نياز داشته باشي كه … اين عبارات نشان‌دهنده‌ عدم اطمينان شماست و استفاده از عباراتي كه عدم اطمينان را به شنونده منتقل مي‌كنند، نشان دهنده‌ ضعف در شما خواهد بود.احتمالا از اين عبارات براي پوشش دادن به نتايج نامناسب و اصلاح اين نتايج استفاده مي‌كنيد. با استفاده از اين عبارات در حقيقت از پذيرفتن ريسك‌ها دوري مي‌كنيد. هنگامي كه لازم است اعتماد به نفس را به شنونده منتقل كنيد، از اين عبارات نامطمئن و همراه با شك استفاده نكنيد. البته گاهي لازم است براي جلوگيري از پذيرفتن ريسك‌هاي پرخطر از اين عبارات استفاده كرد. نكته‌ مهم اين است كه آگاه باشيد در چه جاهايي به درستي از اين عبارات استفاده كنيد و چه جاهايي عادت به كار بردن اين عبارات را در خود اصلاح كنيد.

مطمئن باشيد كه روشن و واضح حرف مي‌زنيد. مردان بيشتر از زنان به پيام‌هاي روشن و در عين حال مختصر نياز دارند. كنايه‌زدن درباره‌ آنچه مي‌توانيد مستقيما به زبان بياوريد، احتمالا به دليل ترس از عدم پذيرش است. اگر روشن و واضح سوالي را بپرسيد، پاسخي روشن و واضح دريافت خواهيد كرد. در روابط شخصي ممكن است گاهي چنين چيزي ناراحت كننده باشد، اما در محل كار سوال‌هاي روشن مي‌تواند سودمند باشد.

كنايه زدن بيهوده است

مردان و زنان در كنايه زدن با هم تفاوت دارند. ممكن است زني بارها بارها با كنايه به همسرش اعلام كند كه «گل‌ها چقدر زيبا هستند!» و هنگامي كه همسرش متوجه منظور او نمي‌شود، اين كنايه‌ها را تلخ‌تر كند. زن در اين مواقع صبر مي‌كند و پس از مدت‌ها كه دسته گلي از شوهرش دريافت نمي‌كند، به او مي‌گويد: «مي‌داني دوست دارم برايم چه كار كني؟» مرد مدتي هاج و واج به زنش نگاه مي‌كند و اولين جمله‌اي كه از دهانش خارج مي‌شود «چه كاري؟» است.زن در پاسخ مي‌گويد: «دوست دارم يك روز دسته گلي برايم بخري. روزي كه اصلا انتظارش را نمي‌كشم؛ مثلا روز تولدم!»حالا مرد متوجه موضوع شده است و زن روز تولدش دسته گلي بزرگ و زيبا هديه مي‌گيرد. مشكل وقتي به وجود مي‌آيد كه زن همسايه مي‌گويد: «بايد حتما به او مي‌گفتي؟ فكر نمي‌كنم اين كارش نشان از عشق و علاقه داشته باشد. او خودش بايد اين كار را مي‌كرد». «درست است، اما اين گل‌ها زيبا و دوست‌داشتني‌اند» مهم نيست كه به او گفتي يا نه! حالا يك دسته گل زيبا و دوست‌داشتني هديه گرفته‌اي كه مي‌تواني به خاطرش خوشحال باشي. در اين صورت ممكن است زن رو به همسرش كند و بگويد: «وقتي دو سال تمام به تو مي‌گفتم كه گل‌ها زيبا هستند، پيش خودت چه فكري مي‌كردي؟» مرد در پاسخ مي‌گويد: «فكر مي‌كردم واقعاً گل‌ها را دوست داري و شايد بهتر باشد مقداري گل در باغچه بكاريم.» مردان به دنبال پيام‌هاي پنهاني در آنچه مي‌شنوند، نيستند.رابطه‌ عاشقانه براي مردان و زنان متفاوت است. رابطه‌ عاشقانه براي زنان يعني «همسرم ذهن مرا مي‌خواند. او پيش از آنكه چيزي را به زبان بياورم، آن را برايم فراهم مي‌كند.» مردان درباره‌ رابطه‌ عاشقانه اين‌گونه فكر مي‌كنند: «همسر مورد علاقه‌ام هر چيزي را كه مي‌خواهد به من مي‌گويد و من آن را برايش فراهم مي‌كنم. سپس در پاسخ او از من سپاسگزاري مي‌كند». براي مردان معناي عشق چيزي شبيه به اين است.

ابراز احساسات و هيجاناتي مثل گريه كردن در مذاكرات مي‌تواند به سادگي جايگاه‌تان را به خطر بيندازد. مردان در اجتماع فرا گرفته‌اند كمتر از زنان احساسات‌شان را به نمايش بگذارند. شايد مردان بيش از اندازه خشك و جدي هستند. اين بحث ديگري است كه فكر مي‌‌كنم بهتر است در اينجا به آن نپردازيم. نوع تربيت و شخصيت زنان به گونه‌اي ديگر است. زنان براساس پژوهش‌هاي دانشگاه مينه‌سو تا چهار برابر گريه مي‌كنند. همچنين بهتر است در محل كار نيز خيلي احساساتي نباشيد و هيجانات‌تان را نشان ندهيد. فردي كه گريه مي‌كند، به دنبال اظهار همدردي از طرف شنونده است. گاهي فردي كه اشك مي‌ريزد همچنين اين پيام نهاني را به شنونده مي‌دهد كه توانايي انجام كاري را ندارد. گريه كردن، كساني را كه احساسات‌شان را سركوب كرده‌اند ناراحت و عصباني مي‌كند. اگر چنين افرادي دوست ندارند با احساسات خودشان روبه‌رو شوند، قطعا از رويارويي با احساسات و هيجانات ديگران هم ناراحت مي‌شوند. مردان گاهي احساس مي‌كنند زناني كه گريه مي‌كنند. در حال فريب دادن‌شان هستند.اگراحساس مي‌كنيد كه نياز به گريه كردن داريد، مي‌‌توانيد جلسه‌ مذاكره را براي مدتي ترك كنيد، به دستشويي برويد و گريه كنيد. هنگامي كه گريه‌تان تمام شد. آبي به سر و صورت‌تان بزنيد، ‌نفس عميقي بكشيد و دوباره به جلسه‌ مذاكره بازگرديد. اگر عادت به گريه كردن داريد، سعي كنيد اين رفتارتان را تغيير دهيد. نفس‌هاي عميق مي‌تواند آرام‌تان كند يا نوشيدن چاي بابونه مي‌تواند آرامش را دوباره به شما بازگرداند و شما را براي ادامه‌ جلسه مذاكره آماده كند.باز هم شما را به تماشاي فيلم «تلما و لوييس» دعوت مي‌كنم. صحنه‌اي را نگاه كنيد كه لوييس با پليسي به نام هال تلفني صحبت مي‌كند. هال تلاش مي‌كند لوييس را قانع كند خود را به قانون معرفي كند و در عوض در محكوميتش تخفيف بگيرد. او درباره‌ گذشته‌ خودش حرف مي‌زند و داستان گذشته‌اش لوييس را به گريه مي‌اندازد. اما لوييس در مقابل اين احساس مقاومت مي‌كند و جلوي گريه‌اش را مي‌گيرد. لوييس در اين صحنه آرام و قوي باقي مي‌ماند و احساساتش را بروز نمي‌دهد.

منبع : ماهنامه دنیای زنان

گراوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

روشهای وابسته کردن شوهر

چگونه شوهرم را عاشق خودم کنم

انتظارات نا به جا از مردان

چگونه با شوهرم در مورد نیاز جنسی صحبت کنم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود


چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


4988


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232348293


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

ازدواج و همسرداری ، نکاتی برای شوهران مطیع در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

با این راهکارها شوهرتان را مطیع خود کنید

شوهر حرف گوش کن

آیا تا به حال شوهر حرف گوش کن خانم‌هایی را دیده‌اید که هنوز خواسته‌ای از دهان همسرشان بیرون نیامده به آن عمل می‌کنند؟ این زن‌ها خوش‌شانس نیستند بلکه مهارتی به نام قاطعیت در گفتار و رفتارهای غیرکلامی دارند که می‌توانند نیازهای منطقی‌شان را با صراحت، احترام و در عین حال با زبان بدنی مسلط مطرح کنند.

 

 

راهکارهایی برای اینکه همسرتان را مطیع خود کنید

– توانایی‌های بالقوه خود را بروز دهید:

اکثر افرادی که به توانایی‌های بالقوه‌شان پی می‌برند در مسیر زندگی آدم‌های موفقی هستند. اکثر خانم‌هایی که با قاطعیت خواسته‌های‌شان را طلب می‌کنند و در عین حال مرزهای ارتباطی را با همسرشان نمی‌شکنند در درجه اول با این توانایی آشنا هستند. بهترین اتفاق در این دنیا این است که خودت باشی؛ ساده، صادق و شکوهمند.

 

 

– از مطرح کردن خواسته‌هایت نترس:

نسبت به نقاط ضعف و قوت خودت آگاه باش و به هیچ عنوان از اینکه خواسته‌هایت را مطرح کنی نترس.

 

 

– مراقب نحوه‌ی عنوان کردن خواسته‌هایت باش:

در مورد خواسته‌هایت بسیار محکم صحبت کن اما در عین حال با احترام هم آن را بیان کن.

نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌ در رابطه را صریح، آشکار و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده از حقوق همسرت بیان کن.

 

 

مرز باریکی میان قاطعیت و رفتارهای تهاجمی در روابط زناشویی وجود دارد. بعضی از افراد در قبال نیازها، خواسته‌ها و احساس‌های‌شان رفتاری تهاجمی دارند و به حقوق دیگران تخطی و تعرض می‌کنند. اگر در زندگی زناشویی، زن و مرد این مرزها را تشخیص ندهند، رابطه دچار تنش خواهد شد.

 

 

قاطعیت نوع خاصی از رفتار است که به ما کمک می‌کند نیازها، احساسات و خواسته‌های‌مان را صریح، آشکار و با اطمینان و بدون اینکه سوءاستفاده‌ای از حد و مرز رابطه بکنیم به همسرمان بگوییم. از طرف دیگر در این رابطه زن یا مرد سعی نمی‌کند بر دیگری تسلط پیدا کند.

 

 

– به همسرتان فرصت دهید:

به همسرتان فرصت دهید تا او هم صحبت کند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش خواسته‌های‌تان به گفت‌وگو بپردازید.

 

 

– به زبان بدنتان آگاه باشید:

زمانی که وارد گفت‌وگو می‌شوید نسبت به رفتارهای پنهانی و غیر کلامی‌تان هم آگاهی داشته باشید. رفتارهای کلامی‌تان با رفتارهای غیر کلامی‌‌تان همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر در کلام «باشه عزیزم» می‌گویید حالت چهرتان درهم و اخمو نباشد. روی رفتارهای‌تان فکر کرده و به مرور زمان خودتان را در این زمنه توانمند کنید.

 

 

– شوهرت را باور کن:

بیشتر مردها به طرز بچه گانه ای دل شان می خواهد که همسرشان باورشان کند. اصلاً خوش شان نمی آید که همسرشان در توانایی ها و قابلیت هایشان (مثلاً در تأمین امنیت، رفاه و…) شک داشته باشد. برای این که همسرتان بفهمد شما اورا درک می کنید، خودتان را موظف کنید که هر روز به مدت کوتاهی در همین خصوص با او حرف بزنید.چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

 

 

– رفیق همسرت باش:

رابطه تان را طوری با همسرتان تنظیم کنید که هم عاشق اش باشید، هم بهترین دوست و رفیق اش. برای این که بتوانید سال های سال، دوست و همراه همسرتان باشید، باید راه هایی پیدا کنید تا او هم شما را رفیق بداند.

 

 

– به غریزه شوهرت رسیدگی کن:

سعی کنید توانایی‌هایتان را برای پاسخ به خواسته‌هایش بالا ببرید و در ذهن او بهترین پاسخ دهنده باشید. برای اغوا کردن او لباس‌زیرها و لباس‌خوابهای تحریک‌آمیز بخرید و خواهید دید که توان مقاومت دربرابر شما را نخواهد داشت.

 

 

اگر خواست چیزی را آزمایش کند، بگذارید بکند. اگر از چیزی خوشتان نیامد، با اشاراتی ظریف آن را به او بفهمانید و ضمن تحسین سایر عملکردهای او، به او بگویید که چطور می‌تواند آن حرکتش را بهتر کند.

 

 

– در یک زمان مناسب گفتگو کنید:

خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌ موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یک‌بار تنها سری تکان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این شرایط خسته می‌شوند.

 

 

نتیجه این خواهد بود که خانم به این نتیجه می‌رسد که شوهرش شنونده‌ خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌کند با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا می‌کشد و گله و شکایت که : تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی و جواب که : تو خیلی حرف می‌زنی.

 

 

– خودتان را تغییر دهید:

خودتان را تغییر دهید و تعجبش را جلب کنید. سعی کنید آدم دیگری شوید. برای خودتان وقت بگذارید. باشگاه بروید، آرایشگاه بروید و یک ورزش جدید را یاد بگیرید. با این روش مطمئن باشید که شگفت زده می شود و حسودی می کند.

 

 

راه های مناسب برای حرف گوش کن کردن شوهر

ما زن‌ها نیاز داریم تا با همسرمان صحبت کنیم، از کمبود جا در خانه و مشکلات درسی بچه‌ها گرفته تا دل‌تنگی‌های بی دلیل. گاهی دوست داریم، درد دل کنیم و بدون آنکه قصدی داشته باشیم، برای خالی شدن از دل‌شوره ها و دغدغه ها، حرف بزنیم. اما گاهی اوقات می‌خواهیم کسی به کمک مان بیاید، تغییری در رفتارش و نحوه‌ تعاملش ایجاد کند و یا راه چاره ای به ما پیشنهاد دهد.

 

 

چگونه توجه شوهرم را جلب کنم

 

 

نیاز به داشتن یک همدم و هم صحبت، مختص همه‌ انسان‌هاست اما ما خانم‌ها کمی بیشتر! دوستان، خواهر، مادر و هم صحبت‌های همجنس مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز کمک می‌کنند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی‌دانیم این است که به مرد زندگی‌مان به بهانه‌ هم صحبت شدن، نزدیک‌تر شویم. برای رسیدن به این خواسته، لازم است بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تکراری می‌شود که در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌افتد.

 

 

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت یابد، به مرحله عشق می رسد.این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

 

 

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:
با شوهری که از سر کار می آید چه رفتاری دارید؟

 

 

کارهایی که باید انجام داد:

سلام و احوال پرسی معمول، اما با خوش رویی و گفتن خسته نباشید.
گرفتن کیف، کت و بسته های خریداری شده.
دادن خبرهای خوش.

 

آرام کردن فرزندان و هر یک را به کاری مشغول کردن.
سریع آماده کردن میز غذا یا چیدن سفره.

 

پرس و جو از اوضاع کاری روز و فرصت دادن به مرد، تا حرف هایش را بزند.
به طور کلی به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهرتان به منزل، ابراز کنید. به گفته دیل کارنگی،«تبسم، خرجی ندارد؛ ولی سود بسیاری دارد».

 

 

کارهایی که نباید انجام داد:

بی اعتنایی و سرد رفتار کردن.
درخواست انجام کاری پیش از غذا خوردن.

 

گله و شکایت از بچه ها و شکایت از کارهای روزانه.
درخواست پول یا بیان توقعاتی که احتمالاً برای مرد، مشکل آفرین است.
شاید بگویید که این موارد، پیش پا افتاده است؛ اما خواهش می کنم صادقانه پاسخ دهید که آیا با وجود آگاهی از این موارد جزئی، به آنها عمل می کنید یا فقط گاهی بعضی از آنها را اجرا می کنید؟

 

 

اگر شوهر شما دیر به منزل آمد، با او چه رفتاری دارید؟

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه، دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

 

 

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را توضیح دهد.

 

 

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او، غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود.

 

 

اگر شوهر دیر کند، تمام نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

 

با سکوت شوهر خود، باید چه رفتاری داشته باشید؟

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را دچار نگرانی و اضطراب کنند.

 

 

علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت، نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام غصه هایش را فراموش کند.

 

مواظب حسادت های شوهرتان باشید

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

 

 

غرغر کردن، چاره کار نیست

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند، بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود.

 

 

با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛ مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

 

 

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

 

شوهر مطیع

 

 

 

 

 

منبع : دلگرم / بیتوته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

خرید فالوور اینستاگرام

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیکته شب کلاس اول

زن‌هایی را دیده‌اید که بدون بالا بردن صدا و بی‌احترامی حرف‌شان را به کرسی می‌نشانند؟

شوهر حرف گوش کن , زن‌هایی را دیده‌اید که بدون بالا بردن صدا و بی‌احترامی حرف‌شان را به کرسی می‌نشانند؟ مردهایی که تا خواسته‌ای از دهان همسرشان بیرون نیامده به آن عمل می‌کنند، چطور؟ تصور اشتباه‌تان در مورد این افراد را از همین امروز اصلاح کنید، این زن‌ها خوش‌شانس نیستند بلکه مهارتی به نام قاطعیت در گفتار و رفتارهای غیرکلامی دارند که می‌توانند نیازهای منطقی‌شان را با صراحت، احترام و در عین حال با زبان بدنی مسلط مطرح کنند.نوری، دکترای تخصصی مشاوره، مدرس دانشگاه و انجمن خانواده و ازدواج در ادامه به شما می‌گوید ویژگی این زن‌ها چیست.

ویرجینیا آیرون‌ساید جمله جالبی دارد: «اکثر افرادی که به توانایی‌های بالقوه‌شان پی می‌برند در مسیر زندگی آدم‌های موفقی هستند».اکثر خانم‌هایی که با قاطعیت خواسته‌های‌شان را طلب می‌کنند و در عین حال مرزهای ارتباطی را با همسرشان نمی‌شکنند در درجه اول با این توانایی آشنا هستند.اما سوال این است که این توانایی بالقوه چیست، از کجا به وجود آمده و کسانی که این توانایی را ندارند در آینده با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟ رابرت برانینگ می‌گوید: «بهترین اتفاق در این دنیا این است که خودت باشی؛ ساده، صادق و شکوهمند.» خانم‌هایی که در مورد خواسته‌های‌شان بسیار محکم صحبت می‌کنند و در عین حال با احترام آن را بیان می‌کنند، نمونه بارز جمله‌های بالا هستند.

ریشه این توانایی‌ها را باید در آموزش‌هایی که زنان در طول زندگی یا دوران کودکی دیده‌اند، جست‌وجو کرد؛ آموزش‌هایی که منجر به رفتارهای بالغانه یا کودکانه می‌شود.خانم‌هایی را که در زندگی مشترک توانایی مطرح کردن خواسته‌ها و نیازهای‌شان به طرزی منطقی را ندارند غیرتوانمند می‌دانیم.

خانم‌های قاطع نسبت به نقاط ضعف و قوت خودشان آگاه هستند و به هیچ عنوان از اینکه خواسته‌های‌شان را مطرح کنند نمی‌ترسند.آنها می‌دانند با گفتن این موارد مرتکب هیچ اشتباهی نمی‌شوند.جالب اینکه می‌توانند از قبل پیش‌بینی کنند و خودشان را در موقعیت‌هایی قرار ندهند که احساس شکست کرده و دیگران آنها را ملامت کنند.اما این چه ویژگی است؟ این افراد در ارتباط‌شان نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌شان را صریح، آشکار و بدون هیچ‌گونه سوءاستفاده از حقوق همسرشان بیان می‌کنند.به زن‌هایی که این ویژگی رفتاری را دارند، قاطع می‌گویند.چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم

وقتی در مورد مفهوم قاطعیت در روابط صحبت می‌کنیم، منظور این نیست که می‌خواهیم حد و مرزهای زندگی زناشویی را بشکنیم.بسیاری از افراد مرز بین قاطعیت و رفتارهای تهاجمی و مرز بین قاطعیت و رفتارهای منفعلانه را نمی‌دانند.بعضی از افراد در قبال نیازها، خواسته‌ها و احساس‌های‌شان رفتاری تهاجمی دارند و به حقوق دیگران تخطی و تعرض می‌کنند.اگر در زندگی زناشویی، زن و مرد این مرزها را تشخیص ندهند، رابطه دچار تنش خواهد شد.قاطعیت نوع خاصی از رفتار است که به ما کمک می‌کند نیازها، احساسات و خواسته‌های‌مان را صریح، آشکار و با اطمینان و بدون اینکه سوءاستفاده‌ای از حد و مرز رابطه بکنیم به همسرمان بگوییم.از طرف دیگر در این رابطه زن یا مرد سعی نمی‌کند بر دیگری تسلط پیدا کند.

سبک رفتار کسانی که یاد نگرفته‌اند نیاز‌ها، خواسته‌ها و احساسات‌شان را به طرف مقابل بگویند، منفعلانه است.این افراد تا پایان زندگی خواسته‌های بیان نشده و سرکوب شده زیادی دارند و به نوعی خودشان را درگیر مشکلات روحی – روانی زیادی می‌کنند که عدم رضایت از زندگی زناشویی از مشکلات اصلی آن است.

افراد قاطع به همسرشان فرصت می‌دهند تا او هم صحبت کند.

نکته بسیار مهم در رابطه با افراد قاطع این است که به همسرشان فرصت می‌دهند تا او هم صحبت کند.در مورد عدم پذیرش خواسته‌های‌شان هم گفت‌وگو می‌کنند.نکته بسیار مهم (که در فرهنگ ما بسیار کم است) در مورد افراد قاطع این است که نسبت به جسم و بدن خودشان حساسیت بالایی دارند؛ یعنی زمانی که وارد گفت‌وگو می‌شوند نسبت به رفتارهای پنهانی و غیر کلامی‌شان هم آگاهی دارند.کسانی را دیده‌اید که «باشه عزیزم» می‌گویند اما اخم و تخم هم می‌کنند؟! رفتارهای کلامی این افراد با رفتارهای غیر کلامی‌شان همخوانی ندارد.افراد قاطع روی رفتارهای‌شان فکر کرده و به مرور زمان خودشان را توانمند می‌کنند و دقیقا می‌دانند که از ارتباط‌شان چه می‌خواهند.

خانم‌ها بیش از اینکه خواسته‌های‌شان را مطرح کنند، احساسات ناخوشایندشان را بیان می‌کنند.در نتیجه بازخورد مناسبی هم از همسرشان نمی‌گیرند.روشی وجود دارد به نام XYZ.شما با این روش یاد می‌گیرید که چطور درست صحبت کنید.X: «زمانی» که آن خواسته یا مشکل پیش آمده را بیان می‌کنید.Y: بیان مساله‌ای که منجر به ناراحتی شما شده است.Z: چه احساسی در آن موقعیت داشته‌اید.مثال: «من احساس سرخوردگی کردم وقتی تو در جمع خانوادگی‌ات از دستپخت من ایراد گرفتی.» بنابراین کاری را که موجب ناراحتی شده، احساس‌تان و زمانی که این اتفاق افتاده بیان کرده‌اید.

سه نوع رفتار متفاوت در افراد وجود دارد که در حوزه روانشناسی به آن رفتارهای قاطع، منفعل و تهاجمی می‌گوییم.علائم غیررفتاری این سه ویژگی را در ادامه بررسی می‌کنیم: قاطع: صدای آرام و تحت کنترل، وضعیت بدنی آرام و ارتباط چشمی مستقیم دارند و طرز نشستن و ایستادن‌شان هم محکم است.منفعل: مدام ناله می‌کنند.دست‌های‌شان را به هم فشار می‌دهند.این پا و آن پا می‌کنند.چشم‌های‌شان رو به زمین است و عموما وقتی راه می‌روند قوز می‌کنند.تهاجمی: فریاد می‌زنند.صدای‌شان بلند است.انگشت اشاره‌شان به سمت طرف مقابل است.دست به سینه می‌ایستند و عموما وضعیت بدن‌شان به همان شکل باقی می‌ماند.

یکی از نیازهای اساسی زن و مرد از دوران عقد به بعد، حفظ تمامیت وجودی خودشان است.زمانی که طرف مقابل را مجبور به انجام کاری می‌کنید تمامیت‌اش را زیر سوال می‌برید یا زمانی که با احساس بدی شروع به صحبت می‌کنید او فکر می‌کند که مسئول تمام حس‌های بد شماست.آن زمان است که تمامیت زن یا مرد زیر سوال می‌رود.خانم‌هایی که خواسته‌های خودشان را می‌دانند و به دیگران هم احترام می‌گذارند، مهارت و توانایی لازم برای برطرف شدن نیازها و نگه داشتن نگرش مثبت طرف مقابل برای امتداد ارتباط را بلدند، وضعیت بدنی‌شان آرام است، ارتباط چشمی مستقیمی دارند، خوب می‌ایستند و….

– در بیان نیازها به همسرشان روراست و صادق هستند.– قاطعانه و در عین حال عاقلانه مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند.درواقع گفت‌وگوی صریح و محترمانه جزء ویژگی‌های این خانم‌هاست.– به هیچ عنوان منتظر نمی‌مانند گذشت زمان و یک اتفاق منجر به حل اختلاف‌شان شود بلکه همیشه دیدگاهی خلاقانه برای حل مشکلات پیدا می‌کنند.– این خانم‌ها علاوه بر اینکه به نیاز خودشان توجه می‌کنند به نیازهای همسرشان هم بی‌توجه نیستند و ملاک انصاف را همیشه مد نظر قرار می‌دهند.– خودشان را مرکز ثقل تغییرات زندگی شخصی‌شان می‌دانند و خودباوری بالایی دارند.آنها اعتقاد دارند موفقیت در زندگی به واسطه خودشان اتفاق می‌افتد.– در گفتار و کلام بسیار صریح و شفاف هستند.اگر لازم باشد احساس‌شان را بیان می‌کنند (حتی اگر منفی باشد) اما به احساس کسی آسیب نمی‌رسانند.– گاهی اوقات ریسک می‌کنند؛ یعنی راه‌هایی را انتخاب می‌کنند که تا به حال نکرده‌اند.افرادی که این مهارت‌ها را ندارند و نمی‌خواهند آن را کسب کنند، همان‌هایی هستند که به شانس اعتقاد دارند و همه‌چیز را به قسمت و قضا و قدر ربط می‌دهند.دانا





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم
چگونه مرد خود را حرف گوش کن کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *