تست روانشناسی رشته تحصیلی

 
helpkade
تست روانشناسی رشته تحصیلی
تست روانشناسی رشته تحصیلی



شاید یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان در دوران تحصیل خود انتخاب رشته آنها می باشد .دوره پیش دانشگاهی به جهت فشار درسی فرصت مناسبی برای شناخت رشته ها نیست و دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته از عدم شناخت رشته ها رنج می برند از آن مهمتر اینکه شناخت درستی از شخصیت خود به جهت انتخاب رشته ندارند. لذا در این بسته تلاش بر آن بوده است که علاوه بر معرفی رشته ها با اجرای یک تست رغبت سنج دانش آموز شناخت بهتری از خود داشته باشد و بتواند با شناخت صحیح از رشته ها و شناخت صحیح از خود انتخاب بهتری داشته باشد لذا با معرفی این تست که به تست هالند مشهور است می پردازیم از دانش آموزان انتظار می رود بعد از خواندن توضیحات این تست تست مورد نظر را اجرا و تیپ شخصیتی خود را مشخص نمایند مطمئنا از نتیجه این تست می توانند در انتخاب رشته خود بهره لازم را ببرند اکنون به توضیحات این تست توجه کنید.

تیپ های شخصیتی در یک نگاه
هالند در طبقه بندی خود شخصیت افراد را بر شش نوع تقسیم می نماید که عبارت از واقع بین ، معنوی ، اجتماعی ، قراردادی و سنتی ، تهوری ، و هنری می باشند . این طبقه بندی کلی است و در جزء حدود 720 الگوی مختلف شخصیتی را شامل می شود . با بررسی تاریخچه زندگی و مشاهده رفتار فرد ، می توان غلبه یکی از این انواع شخصیتی بر سایر انواع را ملاحظه کرد . در عین حال ممکن است در عده ای نیز ترکیبی از هر شش نوع ویژگی شخصیتی فوق وجود داشته باشد . هالند معتقد است با مشاهده دقیق رفتار انسان می توان دریافت که یکی از این شش نوع ویژگی شخصیتی نسبت به سایر انواع غلبه بیشتری دارد . هر کدام از این انواع شخصیت ، دارای خصوصیاتی هستند که به شرح زیر قابل ذکر می باشند :

1. نوع واقع گرا – از خصوصیات افرادی که در این طبقه قرار می گیرند می توان جدیت در کار ، واقع بینی در امور ، مهارت های مکانیکی ، تفکر عملی ، قدرت جسمانی ، علاقه و هماهنگی در کارها را نام برد . فرد واقع بین چنانچه با مشکلاتی مواجه شود راه حلهای عملی برای مشکلات جستجو می کند . افراد واقع بین بیشتر به مشاغلی که به مهارت های فنی نیازمند است اشتغال می ورزند .

2. نوع جستجوگر – از خصوصیات بارز افرادی که در این طبقه قرار می گیرند می توان تفکر ، سازمان دهی ، و قدرت استدلال را نام برد . این طبقه از افراد روابط اجتماعی را زیاد دوست ندارند ، کمتر به تغییر رشته تحصیلی در دانشگاه می پردازند ، گاه به رویاپردازی در مورد پیشرفت های آینده خود مبادرت می ورزند و از انجام مشاغل پیچیده که نیاز به تفکر دارد لذت می برند . این افراد خلاق ، مستقل ، پیشرونده ، کمرو و محتاط می باشند

تست روانشناسی رشته تحصیلی

3. نوع متهور – افراد نوع تهوری در گویائی بسیار مهارت دارند ، ماجراجو هستند ، اجتماعی می باشند ، و در فعالیت هایشان نقش غالبی را برعهده می گیرند . در جستجوی قدرت و موقعیت هستند و می کوشند تا رهبر شوند و در امور مالی و تجارتی و نظایر آنها مهارت کسب کنند

4. نوع اجتماعی – افراد این طبقه دارای رغبت های اجتماعی می باشند و نقش معلمی یا روان درمانگری را ترجیح می دهند . افراد نوع اجتماعی انسان هائی مسئول و بشردوست هستند و قراردادهای اجتماعی را می پذیرند . در ایجاد روابط انسانی مهارت دارند . در عین حال از حل عقلانی مسائل گریزانند و از کارهای بدنی و فعالیتهای سازمان یافته خوششان نمی آید

5. نوع هنری – افراد این طبقه در شناسائی و بیان خصوصیات خود مهارت دارند . روابط حسنه ای با دیگران برقرار می سازند ، از نظم و ترتیب بدورند ، در روابط خود با دیگران حساسند ، کمتر به کنترل خود می پردازند، و به سادگی در مورد عواطف و احساسات خود صحبت و گفتگو می نمایند این عده به صفات زنانه بیش از صفات مردانه گرایش دارند و به مبارزه با مشکلات محیطی از طریق ارائه آثار هنری اقدام می نمایند .

6. نوع متعارف – این عده احترام خاص برای حفظ قوانین و مقررات قائلند و بخوبی به کنترل خویش قادر می باشند . دوستدار نظم و ترتیب هستند ، از موقعیت های پیچیده گریزانند و به فعالیت های جسمانی و اجتماعی تن در نمی دهند

به نظر هالند با توجه به شش نوع شخصیت مختلف ، شش نوع محیط شغلی نیز وجود دارد . به گفتۀ معروف ?کبوتر با کبوتر باز با باز ، کن همجنس با همجنس پرواز? هر کدام از انواع شخصیت به محیطی نیاز دارد که موافق و سازگار با خصوصیات آن باشد و نهایت امکان رشد را برای آن نوع شخصیت فراهم آورد . به عبارت دیگر ، هر فرد در جستجوی محیطی است که بتواند از مهارت ها و توانائی های خود حداکثر استفاده را بنماید و به موفقیت و نیز رضایت شغلی مورد قبولی نایل شود سازش و همآهنگی بین نوع شخصیت و نوع محیط باعث سازگاری بیشتر با شغل و حرفه می گردد که به نوبه خود به رضایت شغلی منجر می شود . به گفته هالند چنین سازشی باعث انتخاب شغل مناسب تر ، پیشرفت شغلی مقبول تر ، ثبات عاطفی و روانی بیشتر ، فعالیت و خلاقیت بیشتر ، و رشد خصوصیات فردی می شود . از سوی دیگر ، عدم سازگاری بین محیط و نوع شخصیت موجب نارضایتی ، تغییر شغل ، عدم موفقیت ، و بی ثباتی عاطفی و روانی خواهد گردید .

هالند نوع شخصیت فرد را با سیاهه ترجیح شغلی اندازه گیری می کند . زیرا معتقد است هر فردی که بسوی نوع خاصی از شخصیت بیشتر گرایش داشته باشد ، در آن طبقه قرار می گیرد . سیاهه ترجیح شغلی هالند براین اصل استوار است که انتخاب شغل مستقیماً با نوع شخصیت ارتباط دارد . بنابراین انتخاب مشاغل نوع زندگی فرد را مشخص می سازند . در نتیجه به نظر هالند سیاهه ترجیح شغلی و پرسشنامه های رغبت شغلی همانند پرسشنامه های تعیین نوع شخصیت هستند .

قبل از هر چیزی می‌خواهم به شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید تبریک بگویم. چرا که قطعاً با مطالعه این مقاله و انجام تست استعداد یابی شغلی هالند ، گام بلندی در راستای رسیدن به موفقیت و اهدافتان بر خواهید داشت و اتفاقات بی نظیری را برای خود رقم خواهید زد. بسیاری از افراد حتی درباره استعدادیابی اطلاعات چندانی هم ندارند اما شما قرار است با انجام تست استعداد یابی و کشف استعداد خود، پله های موفقیت را یکی یکی طی کنید. پس حالا که در این مسیر قدم برداشتید، تا پایان با ما همراه باشید تا ما هم بتوانیم در کشف استعداد و علایق واقعی شما سهیم باشیم…

جهت انجام تست آنلاین کلیک کنید

شاید خیلی از افراد هنوز معنای استعداد را به درستی ندانند. پس به همه شما مخصوصاً این افراد پیشنهاد می‌کنم قبل از مطالعه درباره تست هالند و انجام آن، حتماً کلیپ زیر را که به طور کامل درباره معنای استعداد صحبت کرده مشاهده کنید و یا با مطالعه مقاله استعداد چیست ، معنای آن را بهتر بشناسید تا با دید بازتر و کامل تری به سراغ تست استعداد یابی هالند بروید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

جان لوییس هالند ( john Lewis Holland ) مبدع تست شخصیت شناسی هالند، در 21 اکتبر 1919 در اوهاما نبراسکا به دنیا آمد. او در سن 20 سالگی از انگلستان به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا مشغول به کار شد. همچنین در مدرسه شبانه روزی که در YMCA بود مشغول به تحصیل شد که سرانجام توانست به عنوان مدیر اجرایی تبلیغات کار کند.

تست روانشناسی رشته تحصیلی

جان هالند در سال 1934 از دانشگاه نبراسکا واقع در اوماها فارغ التحصیل شد و توانست در رشته های ریاضیات، زبان فرانسه و روانشناسی مدرک کارشناسی اش را دریافت کند. و در سال 1952 دکترای تخصصی خودش را در زمینه روانشناسی از دانشگاه مینه سوتا دریافت کرد.

هالند در سال 1980 حکم بازنشستگی خودش را از دانشگاه جان هاپکنیز دریافت کرد اما او خودش را بازنشسته ندانست و به تحقیق و پژوهش خودش تا زمان مرگش ادامه داد. یکی از مهم ترین دستاوردهای جان هالند، ابداع تست شخصیت هالند ( Holland test ) یا تست شغل یابی است که برای تست شغل ایده آل شما بسیار مناسب است. (در مقاله چگونه استعداد خود را کشف کنیم به سایر تست های استعدادیابی هم اشاره کرده ایم و آن ها را به طور کامل توضیح داده ایم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن مقاله را هم مطالعه کنید.)

این آزمون یک تست رغبت سنجی شغلی است که با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی و درونی افراد، شغلی که متناسب با آن ویژگی های شخصیتی و درونی است را بیان می‌کند. جان هالند بر این باور بود که آزمون استعداد شغلی به افراد کمک می‌کند تا بهترین شغل و حرفه را انتخاب کنند و بیشترین تاثیر و بازدهی را در محل کارشان داشته باشند. او ایجاد شرایط ایده آل و لذت بخش را در گرو مطابق بودن ویژگی های شخصیتی افراد با محیط کار معرفی می‌کند که در ادامه با این ویژگی های شخصیتی بیشتر آشنا خواهید شد…

استعداد شغلی یعنی همخوانی داشتن استعداد و علایق شخصی شما با شغلی که در آن هستید یا قصد دارید با این آزمون شغل یابی ابتدا آن را بیابید و سپس به سمت آن پیش بروید.

در واقع بسیاری از افراد نمی‌دانند دقیقا برای چه شغلی مناسب هستند. چه شغلی را می‌توانند برای خودشان انتخاب کنند و در آن رشد و پیشرفت خوب و چشم گیری داشته باشند و مدام از خود می‌پرسند که شغل مناسب من چیست ؟!

جان هالند کمک بسیاری در ایجاد رضایت شغلی کرده است؛ چرا که استعداد و علاقه نداشتن به شغل خودتان، اصطکاک شما را افزایش می‌دهد و رضایت شغلیتان را به شدت کاهش می‌دهد. خبر بد اما مهم، این است که کاهش رضایت شغلی در دیگر بخش های زندگی شما نیز اثرگذار است. تست استعداد یابی هالند به شما کمک می‌کند تا سراغ مشاغلی بروید که متناسب و هماهنگ با شخصیت و ویژگی های شما است.

تست شخصیت هالند به گونه ای است که با استفاده از تیپ شخصیتی، مشاغلی که در این تیپ مناسب شما هستند را معرفی می کند. اگر شما هم این دغدغه را دارید پیشنهاد می‌کنم ابتدا 6 تیپ شخصیتی تست هالند را که قرار است در ادامه به توضیح آن ها بپردازیم را مطالعه کنید و سپس به سراغ انجام تست رایگان استعداد شغلی هالند بروید. اما قبل از آن باید در یک موضوع بسیار مهم، تکلیف خودمان را روشن کنیم و آن نکته مهم این است که آیا اصلاً بزرگسالان هم مانند کودکان به استعدادیابی نیاز دارند؟!

بسیاری از افراد بر این باور هستند که استعداد یابی فقط ویژه کودکان است و بزرگسالان نیازی به شناخت استعداد هایشان ندارند. شاید این طرز فکر از اینجا نشأت گرفته باشد که فکر می‌کنند بزرگسالان دیگر در مسیر زندگی و شغلی خودشان ثابت شده اند و استعداد یابی شدنشان دیگر تاثیری بر روند زندگیشان نخواهد گذاشت.

باید بدانید که این مدل فکری کاملا اشتباه است! بله درست است که استعدادیابی کودکان بسیار مهم تر است و تاثیرات بیشتری هم خواهد داشت؛ اما بزرگسالان نیز می‌توانند با تست های استعداد یابی و تست کشف استعداد درونی شان ادامه زندگی را برای خود آرامش بخش و لذت بخش تر کنند. هر فردی در هر سن و سالی می‌تواند استعدادیابی شود و استعداد درونی اش را کشف کند. ممکن است فردی تا سن 40 سالگی در یک مسیر شغلی خاصی بوده باشد و بر اساس یک سری از شرایط و ویژگی ها قدم در آن شغل نهاده باشد. اما می‌تواند با شناخت استعدادش مسیر شغلی خودش را عوض کند و مسیری را انتخاب کند که استعدادش در آن است و حتی موفق تر هم عمل کند.

یکی دیگر از تست های بسیار معروفی که برای استعداد یابی وجود دارد، تست استعداد یابی جانسون اوکانر است. آقای جانسون اوکانر یکی از افرادی است که بر روی شناخت و کشف استعداد درونی افراد بزرگسال کار کرده و مانند هالند، تستی ابداع کرده که به وسیله آن بزرگسالان به راحتی می‌توانند استعداد درونی خودشان را نیز کشف کنند. در مقاله تست استعداد یابی اوکانر ، این تست را به همراه توضیحات آن برایتان به صورت رایگان طراحی کرده ایم که پیشنهاد می‌کنم حتماً سری هم به آن مقاله بزنید.

همان طور که گفتم، در استعداد یابی هالند از انواع مختلفی از تیپ ها و شخصیت ها برای تشخیص ویژگی های افراد با حرفه و شغل متناسب آن ها استفاده می‌شود. این تیپ ها عبارتند از:

در ادامه درباره این 6 تیپ شخصیتی به طور مفصل توضیح خواهیم داد و سپس تست استعداد شغلی هالند را که با توجه به این 6 تیپ طراحی شده است را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در کلیپ زیر، تمامی این 6 تیپ شخصیتی هالند به طور کامل و مفصل توضیح داده شده اند که پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی هر چه بهتر با آن ها، علاوه بر مطالعه توضیحاتشان، این کلیپ را هم مطالعه کنید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

تیپ شخصیت واقع گرایی در تست استعدادسنجی هالند به افرادی تعلق می‌گیرد که عملگرا هستند و در واقع استعدادشان کار با ابزار آلات و ماشین آلات است. این افراد کار های فیزیکی و دشوار را به خوبی انجام می‌دهند. بسیاری از افراد که در این گروه قرار دارند به کارکردن در محیط های باز تمایل دارند و خیلی با کاغذ بازی و یا کار کردن با دیگران علاقه ای ندارند و ارتباط برقرار نمی‌کنند! مشاغل واقع گرایانه اغلب فعالیت هایی را با کار های عملی و راه حل های دستی را شامل می‌شود.

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

این افراد برای مشاغلی مانند: مهندس مکانیک، مهندس ماشین آلات سنگین، خلبان، تکنسین در هر رشته ای، تعمیرات و تاسیسات در هر رشته ای و… مناسب هستند.

ویژگی های شخصیتی مثل: انجام کارهای عملی، فکری، اکتشافی، اندیشمندانه و افرادی که تفکر تحلیلی و علمی دارند در تیپ شخصیتی جستجو گر معرفی می‌شود. مشاغل جستجو گر معمولاً شامل کار با ایده ها بوده و این گونه از مشاغل به دنبال رسیدن به حقیقت و حل کردن ذهنی مسائل هستند.

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

این افراد برای مشاغلی مانند: پزشک، فیزیک دان، جراح، شیمیدان، دندان پزشک و … مناسب هستند.

این افراد در شناسایی و بیان خصوصیات و ویژگی های خود مهارت دارند. کمتر خودشان را کنترل می‌کنند و احساساتشان را به راحتی بیان می‌کنند. مشاغل هنری معمولاً شامل کار با الگوهای مختلف، طرح‌ها و اشکال است. افرادی که درگیر این‌گونه کارها هستند اغلب احوالات خود را در کار به راحتی بیان می‌کنند.

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

این گونه افراد برای مشاغل: معماری، طراح تبلیغات، فیلمنامه نویس، خوشنویس، شاعر، بازیگر، نویسنده، نقاش، روزنامه نگار و… مناسب هستند.

افرادی با ویژگی شخصیتی حمایت گری، درمان، مراقبت هستند و با انجام کارهایی مانند مادری کردن، باغبانی و امداد گری احساس رضایت می‌کنند. مهارت های کلامی بالایی دارند و دوست دارند با مردم کار کنند تا آنها را رشد دهند و مطلع و آگاه سازند.

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

افراد اجتماعی برای مشاغلی مثل: معلم، مدیر مدرسه، مربی الهیات و علوم دینی، مربی تربیتی، جامعه شناس، روانشناس، باغبانی، امدادگری، کار در مراکز خیریه و… مناسب هستند.

این افراد قدرت رهبری، متقاعد کردن و قرار گرفتن در محیط‌ های رقابتی و توانایی تصمیم گیری های مهم را دارند. معمولاً این افراد ریسک پذیر بوده و در کارهای تجاری می توانند موفقیت های فراوانی کسب کنند. شروع کردن و به سرانجام رساندن کارها ازجمله مواردی است که این گونه افراد به خوبی آن را انجام می‌دهند.

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

برای افرادی با این تیپ، مشاغلی مثل: مدیر بازرگانی، بازاریاب، رهبری، مدیر هتل و رستوران، و… مناسب است.

این افراد جرئی گرا هستند و می‌توانند کارهای سازمانی و دفتری را به خوبی انجام می‌دهند. آن ها بیش تر از اینکه با ایده ها سر و کار داشته باشند، با داده‌ها، جزئیات و اطلاعات کار می‌کنند. این تیپ افراد معمولاً خط مشی واضحی دارند که از آن پیروی می‌کنند.

تست روانشناسی رشته تحصیلی

افرادی که جز این تیپ شخصیتی هستند ویژگی های زیر را دارند:

این افراد برای مشاغلی مثل: حسابدار، کارشناس امور اداری، کارشناس و مشاور مالیاتی، کارشناس امور گمرکی و… مناسب هستند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا باید تست انتخاب شغل را انجام دهیم؟ می‌توانیم با انجام تست های دیگری مانند تست هوش های گاردنر ، هم با انواع هوش های خود به خوبی آشنا شویم و هم استعداد و هوش اصلی خود را کشف کنیم! (البته انجام این تست ها هم کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد و می‌توانند در جنبه های دیگر زندگی ما اثرات بزرگی بگذارند.) جواب این سوال بسیار واضح است!

انتخاب مسیر شغلی بر اساس علایق و استعداد، سرعت رشد و پیشرفت در کار را نیز افزایش می‌دهد. چرا که همان طور که گفتم استعداد یعنی یادگیری بیشتر در زمان کمتر. بنابر این زمانی که شما در شغلی که در آن استعداد دارید و علاقه مند به آن هستید فعالیت می‌کنید، سرعت رشد شما بیشتر خواهد بودو کار کردن برایتان لذت بخش است. پس نیاز است تا تست آنلاین استعداد های پنهان را انجام دهید تا در انتخاب شغل دقت کافی را داشته باشید.

بسیاری از انسان ها در اطراف ما وجود دارد که دائما از سختی کار و خستگی و نارضایتی از شغل خود حرف میزند و اگر مجبور نبودند حتی لحظه ای در آن شغل باقی نمی ماندند! اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چقدر به شغل خود علاقه دارید، این سوال را از خودتان بپرسید که اگر از لحاظ مالی بی نیاز شوید، باز هم به کار کردن خود ادامه می‌دهید و در شغل خود باقی می‌مانید؟

اگر جوابتان مثبت است به شما تبریگ می‌گویم! چون شما عاشق شغل خودتان هستید اما اگر پاسخ شما منفی است، پیشنهاد می‌کنم به دنبال شغلی باشید که استعدادتان در آن است. (پیشنهاد میکنم مقاله پردرآمدترین شغل های ایران را هم مطالعه کنید تا با شغل های متفاوت و پردرآمد ایران و جهان اشنا شوید.)

پس بدون هیچ وقفه ای شروع کنید به انجام تست استعداد شغلی هالند…

جهت انجام تست آنلاین کلیک کنید

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که تست استعدادیابی شغلی هالند ، برای کشف استعداد لازم است اما کافی نیست! شما تا زمانی که ارزش ها، علایق، تیپ های شخصیتی و هوش هایتان در کنار یکدیگر قرار نگیرند و با توجه به همه آن ها رسالت زندگیتان کشف نشود، نمی توانید ادعا کنید که استعداد خود را کشف کرده اید و بعد در مسیر آن گام بردارید. استعدادیابی بحثی کاملاً تخصصی است و هر کسی نمی تواند به راحتی این کار را انجام دهد. اما نگران نباشید؛

تیم متخصص گام برتر بعد از مدت ها بررسی میان تمام تست ها و شیوه های استعدادیابی نوین جهان، کامل ترین و جامع ترین بسته استعدادیابی موجود را تهیه کرده و به افراد به راحت ترین شکل ممکن امکان استعدادیابی آن ها را می دهد. پیشنهاد می کنم حتماً سری به این پکیج جامع استعدادیابی شغلی و کشف رسالت بزنید و بین کشف استعدادها و پله های ترقی با زندگی عادی یکی را انتخاب کنید. حتماً صوت زیر را هم که از زبان مجتبی مصطفایی، مدرس استعدادیابی و مدیر مجموعه گام برتر گفته شده را گوش کنید تا با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوید.

اگر سوال یا تجربه ای درباره استعدادیابی شغلی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره تخصصی تر دارید، مشاوران خبره گام برتر آماده اند تا به تمامی سوالات شما پاسخ بدهند. برای این کار کافیست فقط در واتساپ به شماره 09038942379 پیام دهید تا کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دقیق دهند.

موفق باشید…

 

سلام وقت بخیر من پیام دادم گفتن هزینه هر جلسه 190 هزارتومان هست شما میگید رایگان!!!!-!!

وقت بخیر

دوست عزیز مشاوره درمورد استعدادیابی رایگان هست و طبیعتا برای کشف استعدادهای واقعی تون باید تلاشی انجام بدین. حالا این تلاش میتونه مالی باشه، میتونه زمانی باشه و…

اگه خواستید بدونید چطور باید استعدادیابی بشید به شماره 09038942379 در واتساپ پیام بدید تا دوستان ما کمکتون کنند.

اجتماعی 41 جستوجوگر 60 قاعده مند 75 جسور 50 هنر 33 واقع گرا 50 شخصیت من چیه؟

وقت بخیر

ببینید خب طبیعتا نمیشه با همین تست ساده کل شخصیت شما رو آنالیز کرد و نیاز به استعدادیابی تخصصی دارید. پیشنهاد می کنم به شماره 09038942379 در واتساپ پیام بدید تا خود استاد مصطفایی به صورت رایگان باهاتون ارتباط بگیرند و کمکتون کنند.

موفق باشید

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتان من توانایی خرید بسته ها و مشاوره حضوری و انلاین را ندارم اگر ممکن است در اینجا به سوال من پاسخ دهید طبق ازمون فوق 100 درصد جستوگر 0 اجتماعی 58 قاعده مند 20 متهور و 50 هنری طبیعتا من در مشاغل جستوجگر استعداد دارم اما نمیدانم کدام یک برای من مناسب است شخصیت من intjاست و طبق ازمون هوش چند گانه هوش دیداری فضایی برتری دارم در دروس فیزیک و ریاضیات بسیار تبحر دارم و علاقه زیادی به کارگردانی دارم سایت های زادی را دنیال کردم اما سایت شما بسیار عالی و جامع بود اگر ممکن است به سوال من جواب دهید من 14 سال دارم و دانش اموز پایه نهم هستم و رشته تحصیلی ام ریاضی است با تشکر

وقتتون بخیر

بابت این که گفتید من توانایی خرید بسته و مشاوره ندارم، باید بهتون بگم که مشاوره های آنلاین ما کاملاً رایگانه و هزینه ای براتون نداره. در ضمن شما مستقیماً با خود استاد استعدادیابی ما ارتباط میگیرید. چون خود ایشون پاسختون رو میدن حتماً بهتر به پاسختون میرسید. به شماره 09038942379 داخل واتساپ پیام بدید تا خود استاد مصطفایی به صورت رایگان بهتون مشاوره بدن. موفق باشید…

این نتیجه منه 🙂 – – – – – – – – اجتماعی 58.33% – – – – – – – – جستجوگر 98% – – – – – – – – قاعده مند 66.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده) 60% – – – – – – – – هنری 83.33% – – – – – – – – واقع گرا 66.67%

موفق باشید دوست عزیز. اما برای این که بدونید چطور باید از این استعدادها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، پیشنهاد میکنم دوره رایگان سیر تا پیاز استعدادیابی رو هم تهیه کنید و ببینید که چطور میشه بهترین استفاده رو از این استعدادها و تیپ های شخصیتی برد. موفق باشید…

– – – – – – – – اجتماعی50% – – – – – – – – جستجوگر70% – – – – – – – – قاعده مند58.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)0% – – – – – – – – هنری16.67% – – – – – – – – واقع گرا16.67% اینم نتیجه تست من و من واقعا نمیدونم در چه زمینه ای استعداد و توانمندی دارم

سلام

ببینید همون طور که تو مقاله گفته شد، استعدادیابی مثل یه پازل میمونه که شما تازه یه تیکشو پیدا کردین و باید سایر قسمت های اون رو هم مثل علاقه، هوش، ارزش و… پیدا کنید تا بتونید در نهایت استعداد واقعی خودتون رو کشف کنید. پیشنهاد می کنم به شماره پشتیبانی مجموعه یعنی 09038942379 در واتساپ پیام دهید تا مشاوران ما به صورت رایگان و تخصصی بهتون کمک کنند.

موفق باشید

سلام اجتماعی ۱۶ درصد جستوجوگر ۸۰ درصد قاعده مند ۳۳ درصد متهور ۳۰ درصد هنری ۴۱ درصد واقع گرا ۴۱ درصد

ببخشید درصد من تو جستوجوگر خیلی بیشتر از بقیه هستش اما من علاقه ای بهش ندارم اما در زمینه هنری و واقع گرا خیلی علاقه دارم مخصوصا هنر تو قسمته هنر به معماری و تو قسمته واقع گرا مهندسیه مکانیک و خلبان اما خب دو دل هستم به نظر شما چه انتخابی کنم؟!

سلام دوست عزیز

ببینید این مشکل شما، فقط یک تکه از پازل بزرگ استعدادیابی محسوب میشه و برای این که به خوبی استعداد خودتون رو کشف کنید، باید علایق شما در کنار هوش، شخصیت شناسی شغلی و ارزش ها سنجیده بشه تا در نهایت رسالت زندگی خودتون رو پیدا کنید.

این کار هم طبیعتاً کاریه که از عهده افراد معمولی بر نمیاد و باید از یک متخصص کمک بگیرند. به همین دلیل پیشنهاد میکنم بسته جامع استعدادیابی رو که تخصصی ترین و کامل ترین بسته استعدادیابی در ایران هستش رو تهیه کنید و گام به گام با اون پیش برید تا بتونید به بهترین شکل ممکن استعداد خودتون رو کشف و در مسیر اون حرکت کنید.

موفق باشید…

دسته بندی ها – – – – – – – – اجتماعی8.33% – – – – – – – – جستجوگر100% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)30% – – – – – – – – هنری75% – – – – – – – – واقع گرا25% من الان بیشتر سمت شاخه هنر برم یا شاخه جستجوگر یکم انتخاب برام سخته چون به هر دوشون علاقه دارم

ببینید این بستگی به ویژگی های شخصیتی خودتون داره. علاقه هم فوق العاده تاثیر گذاره در این موضوع.

چون پاسخ سوال شما کمی طولانیه و باید دربارش باهاتون صحبت بشه، پیشنهاد میکنم به شماره 09038942379 پرسشتون رو ارسال کنید تا ما براتون صوت ضبط کنیم و جواب سوال شما رو به بهترین شکل ممکن بدیم.

موفق باشید

سلام وقت بخیر سحر ۳۰ ساله تابه حال نمدانستم در چه زمینه استعداد دارم ولی امروز که تست راانجام دادم همان چیزای بود که از بچگی دوستش داشتم اما الان خیلی دیر است متاستفانه برای همه چیز تست من این شد اجتماعی ۵۰٪ قاعده مند۵۰٪ جستجوگر۳۰٪ متهور۲۰٪٪ هنری۱۶٪ واقع گرا۸٪ با این اوصاف درچه زمینه فعالیت خوب آیت برای من درحال حاضر منشی دانداپزشک هستم و اصلا راضی نیستم

سلام کاربر گرامی

اولا که تو هیچ سنی برای انجام کاری دیر نیست. مخصوصاً تو سن شما که هنوز جوان هستید. فکر می کنم بد نباشه بدونید که خیلی از بزرگان موفقیت دنیا تو سنین حتی بعد از 40 سالگی کارشون رو شروع کردند و تونستند به موفقیت های عظیم برسند.

بابت این که بهتون بگم چه زمینه ای براتون خوبه، پیشنهاد می کنم یک بار دیگه تمامی شخصیت ها رو بررسی کنید و ببینید که چه شغل ها و شخصیت هایی مناسبتون هست. چون مسلماً در اینجا نمیشه خیلی توضیح داد. ولی به شما پیشنهاد می کنم برای این که بدونید چطور باید با همین استعدادها به موفقیت برسید و بهترین راه های موفقیت در این سنو بدونید، پیشنهاد میکنم به شماره پشتیبانی موسسه یعنی 09038942379 تو یکی از شبکه های اجتماعی (تلگرام، واتساپ، ایتا) پیام بدید تا مشاوران خبره ما بتونند در این زمینه به شما مشاوره رایگان بدند و کمکتون کنند.

موفق باشید…

سلام و وقت بخیر

– – – – – – – – اجتماعی8.33% – – – – – – – – جستجوگر50% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)0% – – – – – – – – هنری33.33% – – – – – – – – واقع گرا8.33% به نظر شما بنده بطور تقریبی در چه زمینه ای میتونم فعالیت داشته باشم؟

سلام دوست عزیز با توجه به پاسخ تست شما بیشتر شغل هایی که مرتبط با استعداد جستجوگر هستند طبیعتاً برای شما مفید هستند. اما پیشنهاد می کنم حتماً یک بار دیگر تیپ های شخصیتی را که در آن ها نمره بالاتری گرفتید مرور کنید و به خوبی پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنم حتماً از تست هوش و استعداد گاردنر هم استفاده کنید و میزان استعداد خود را با آن آزمون هم بسنجید. قطعاً آن تست هم کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

اگر باز هم نیاز به راهنمایی دارید، پیشنهاد می‌کنم به شماره پشتیبانی موسسه یعنی 09038942379 در یکی از شبکه های اجتماعی (تلگرام، واتساپ، ایتا) پیام بدید تا مشاورین خبره ما به صورت تخصصی و کاملاً رایگان به شما پاسخ دهند.

موفق باشید…

دسته بندی ها

– – – – – – – – اجتماعی 66.67% – – – – – – – – جستجوگر 40% – – – – – – – – قاعده مند 66.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده) 20% – – – – – – – – هنری 41.67% – – – – – – – – واقع گرا 66.67%

سلام

عزیز جان ویژگی ها و توضیحات همه این تیپ های شخصیتی داخل مقاله موجوده حتما مطالعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی به شماره 09038942379 در شبکه های اجتماعی پیام دهید تا کارشناسان ما پاسخ شمارو کامل تقدیمتون کنند .

سلام ببخشید من ۱۶ سالم است و بعضی از این سوال ها رو که تو تست هستش رو تا حالا تجربه نکرده ام و نمیدانم که چکار کنم میشه که راهنمایی ام کنید

شما می تونید از مقالات و تست های موفقیت دیگر سایت هم استفاده کنید . به شما پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به شماره 09038942379 در شبکه های اجتماعی پیام دهید تا بهتر شمارو راهنمایی کنیم .

موفق باشید

سلام عرض ادب

– – – – – – – – اجتماعی8.33% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند41.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)20% – – – – – – – – هنری58.33% – – – – – – – – واقع گرا25%

میشه لطف بفرمایید بگید چه شغلی مناسب بندست و استعداد اصلیم چیه؟ بسیار ممنونم

سلام عزیز جان

داخل مقاله در مورد همه این تیپ های شخصیتی توضیح داده شده و ذکر اونها در اینجا فقط موجه طولانی شدن کلامی میشه

مقاله رو مجدد مطالعه کنید و اگر باز براتون سوالی پیش اومد به شماره 09038942379 پرسشتون رو ارسال کنید تا ما براتون صوت ضبط کنیم و جواب سوال شما رو به بهترین شکل ممکن بدیم

مراقب خودتون و استعدادهاتون باشید

دسته بندی ها – – – – – – – – اجتماعی75% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)50% – – – – – – – – هنری41.67% – – – – – – – – واقع گرا100%

با سلام پیشنهادتون واسه من جی هست ؟ تشکر

سلام وقتتون خوش

با توجه به تست انجام شده شما اهل کار و فعایت های عملی هستید و همچنین باید ارتباط گیری خوبی با افراد اطراف خود نیز داشته باشید که در مقاله کامل به این دو گروه و خصوصیات آنان پرداخته شده است . ولی نکته مهمتر این است که حتماً باید تلاش بیشتر روی استعداد ها و کشف علایق خود وقت گذاشت و فقط اکتفا به همین تست نکرد چرا که آینده و خیلی از مسائل زندگی افراد شاید به این قضیه مربوط باشد .

با آرزوی بهترین ها برای شما اگر باز سوالی بود همینجا بفرمایید حتماً پاسخگو خواهیم بود

اجتماعی50% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)40% – – – – – – – – هنری58.33% – – – – – – – – واقع گرا50% واقعا نمیدونمچه علاقه ای دارم

سلام

وقتتون خوش

شما تست استعدادیابی رو دادید و طبق این تست اکثر استعدادها رو تا حدودی دارا هستید و نزدیک به هم هست(داخل همین مقاله توضیحات در مورد این استعدادها داده شده است). ولی چیزی که باید دقت داشه باشید این است که کشف علایق واقعی و استعدادیابی تو مواقعی برای افراد پیچیده شده و کار آسانی هم نیست. سعی کنید بیشتر روی اون وقت بذارید.

به شما پیشنهاد می کنم به شماره 09038942379 تو شبکه های اجتماعی پیام بدید تا بهتر بتونیم شمارو راهنمایی کنیم

– – – – – – – – اجتماعی33.33% – – – – – – – – جستجوگر100% – – – – – – – – قاعده مند50% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)50% – – – – – – – – هنری33.33% – – – – – – – – واقع گرا33.33%

بسیار عالی … امیدوارم این تست شروعی برای کشف بیشتر و بهتر استعدادهاتون باشه

شک نکنید با استعدادهایی که دارید روزگار خوشی در پیش دارید به شرط اینکه سخت کوشی رو هم چاشنی استعدادهاتون کنید

سلام وقت به خیر نتایج تست های من واقع گرایی ۶۶/۶۷ ٪؛هنری بودن ۸۳ ؛اجتماعی ۵۰؛شجاعت ۴۰ در صد ؛قاعده مندی ۳۳و جستجوگری ۵۰ در صد ؛الان سه ساله تقریبا سابقه دارم تو اتاق عمل کارشناس اتاق عمل هستم ولی علاقه ای به کارم ندارم ؛واقعا چندین ساله میخوام شغلمو عوض کنم ممنون میشم راهنمایی درست و و حسابی کنین .

سلام وقتتون خوش

بحث استعداد و علاقه از اون دسته مباحثی که خیلی ها از اونها تعریف درستی ندارند و هرکسی از ظن خود مطلبی رو بیان میکنه…شاید شما استعداد و علاقه تو کار فعلیتون دارید و از اون بی خبرید به خاطر یه سری قفل ذهنی چون تغییر بزرگی می خواید انجام بدید حتما قبل از این کار با یک مشاور خبره بحث رو در میون بذارید که خدای نکرده متضرر نشوید و اینکه شما علاقه ندارید بستگی به خیلی از عوامل داره و باید به کلی سوال پاسخ بدید ، به شما پیشنهاد می کنم به شماره 09038942379 تو تلگرام پیام بدید تا کارشناسان ما بهتر بتونند راهنماییتون کنند

آقای مصطفایی عزیز

– – اجتماعی 8.33% – – – – – – – – جستجوگر 40% – – – – – – – – قاعده مند 58.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده) 20% – – – – – – – – هنری 33.33% – – – – – – – – واقع گرا 8.33%

با توجه به جواب آزمون من در دوست دارم کارآفرین بشم ام روحیشو ندارم ( مثلا سریع ناامید میشم) و جواب آزمون هم میگه باید کارمند دفتری بشم ، چطور میتونم روحیمو تغییر بدم و به کارآفرینی سوق پیدا کنم ؟

آیا اصلا تغییر پذیر هست یا نه

سلام عزیزم وقتت بخیر

اول اینکه دقت کن این فقط یه آزمون و تسته که می تونه درصدی از خطا رو داشته باشه… البته نه از سمت آزمون بلکه بیشتر به خاطر شناخت کم و اطلاعات اشتباهی که افراد از خودشون دارند دوم اینکه انسان می تونه همزمان چند تا استعداد رو داشته باشه سوم اینکه بر فرض اینکه استعدادیابی درست انجام شده و نمرات تو هم دقیقه امکان پیدا کردن استعداد وجود داره فقط یه کم کار سخت تر میشه چهارم هم اینکه حتما مقاله استعداد مهمتر است یا سخت کوشی رو مطالعه کن و پنجم اینکه اگه سوالی باز برات پیش اومد می تونی به شماره09038942379 تو تلگرام پیام بدی تا کارشناسان ما بهتر راهنماییت کنند

مراقب خود و استعدادهات باش

اجتماعی: ۸۳/۳۳٪ جستجوگر:۵۰٪ قاعده مند:۴۱/۶۷٪ متهور:۷۰٪ هنری:۸۳/۳۳٪ واقع گرا: ۱۶/۶۷ نتایج تست من این بود…من امسال باید انتخاب رشته کنم و به شدت علاقه به بازیگری دارم به نظر شما من می تونم در بازیگری موفق باشم؟؟؟و چه رشته ای می تونم برم که مناسب من باشه؟؟ضمن تشکر از مقاله ی عالیتون بسیار ممنون میشم اگه راهنماییم کنید!؟

وقتتون خوش ممنون از توجهتون با توجه به اینکه شما در حوزه هنری رتبه بالایی کسب کردید،نشان میدهد که احتمالا در کارهای هنری استعداد دارید البته باید توجه کنید که فقط به این تست اکتفا نکنید و حتما با مشاوران خبره استعدادیابی هم مشورت نمایید.

سلام درصد های من اجتماعی 50% جستجوگر 100% قاعده مند 33.33% جسور 10% هنری 50% واقع گرا 100% در چه شغلی میتونم موفق بشم رشته خودم کامپیوتر و دوره حسابداری گذروندم

شخصیت های واقع گرا مناسب برای شغل های مهندسی و تعمیراتی هستند و با توجه به اینکه شما در استعداد واقع گرا و جستجو گر رتبه بالایی آوره اید نشان میدهد که در رشته های مهندسی و علمی و یا ترکیبی از این دو میتونید موفق باشید. البته سعی کنید در این رابطه با افراد خبره در حوزه استعداد یابی هم مشورت نمایید.

– – – – – – – – اجتماعی41.67% – – – – – – – – جستجوگر80% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)80% – – – – – – – – هنری41.67% – – – – – – – – واقع گرا66.67% کدوم رو انتخاب کنم؟

با توجه به اینکه شما در استعدادهای جستجو گر و متهور بالاترین امتیاز رو آوردید شغل های مناسب برای این جستجوگر ها:پزشک، فیزیکدان، جراح، شیمیدان، دندان پزشک و … است و در استعداد متهور هم رهبری و مدیریت است احتمالا شما مناسب برای ترکیبی از شغل های مناسب جستجو گر و متهور باشید حتما در این زمینه با مشاوران خبره مشورت نمایید

اجتماعی50% جستجوگر80% قاعده مند25% متهوّر (جسور و سازنده)90% هنری83.33% واقع گرا33.33% به نظرتون کدوم رو انتخاب کنم

اجتماعی50% جستجوگر80% قاعده مند25% متهوّر (جسور و سازنده)90% هنری83.33% واقع گرا33.33% به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم

با توجه به این که شما در استعدادهای هنری،متهور بالاترین رتبه را آوردید،به نظر برای شغلهای مدیریتی و کارهای هنری مناسب هستید یعنی میتوانید شغلهایی که ترکیبی از این دو هستند را انتخاب کنید

اجتماعی66.67%- – – – – – – – جستجوگر60%- – – – – – – – قاعده مند83.33%- – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)70%- – – – – – – – هنری8.33%- – – – – – – – واقع گرا0 بنظرت شما برای کارهای حسابداری و اقتصادی و مدیریت استعداد دارم یاخیر؟؟

وقتتون بخیر شما بیشترین امتیاز رو در استعداد قاعده مند آورده اید شغل های مناسب این افراد:حسابدار، کارشناس امور اداری، کارشناس و مشاور مالیاتی، کارشناس امور گمرکی و… هست

سلام و عرض ادب و احترام واقعا فوق العاده بود و از شما بسیار سپاسگزارم برای شما آرزوی موفقیت دارم

– – – – – – – – اجتماعی66.67%- – – – – – – – جستجوگر60%- – – – – – – – قاعده مند83.33%- – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)70%- – – – – – – – هنری8.33%- – – – – – – – واقع گرا0 بنظرت شما برای کارهای حسابداری و اقتصادی و مدیریت استعداد دارم یاخیر؟

سلام من دانش اموز دوره دومم واس تعریف نمیگم ولی خب تو مدرسه تیزهوشانم راستشو بخاید من از حدود سال چهارم تا همین الان واقعا شب و روزم درس شده بود زیر ی فشار دیوونه کننده و میخاستم به پیزی ک دلم میخاد برسم ولی واقعا دیدم ب پزشکی و دندان پزشکی علاقه ندارم ولی فکر میکردم شاید راهی باید برم همین باشه میخاستم برم برنامه نویسی بخونم و چند تا کار دیگه مد نظر داشتم تا اینکه تست شما رو دیدم ولی حتی این تست هم من رو از دو راهی بین پزشکی و دندان پزشکی دربرابر برنامه نویسی راحت نکرد درصد هردو نوع کار شد 80 حالا امید وارم راهنمائیم کنید چون الان واقعا هیچ هدفی ندارمو حتی واسه ادامه تحصیلمو و کارای دیگه هم تلاش نمیکنم اینم درصد هامه??? اجتماعی50% جستجوگر80% قاعده مند41.67% متهوّر (جسور و سازنده)80% هنری50% واقع گرا66.67%

سلام دوباره من دوباره این تست رو انجام دادم و نتیجه عوض شد و به این صورت در اومد

۸.۳۳%—–اجتماعی

۵۰%——-جستجوگر

۳۳.۳۳%—–قاعده مند

۲۰%—–متهوّر(جسور و سازنده)

۷۵%—–هنری

۸.۳۳%——واقع گرا

میخواستم بدونم نتیجه ای که بدست اومده درست هست یا نه اگه آره برای اینکه شغل هنری که استعداد بیشتری در اون دارم و درآمد بیشتری داره رو پیدا کنم چیکار باید بکنم؟؟ و حتما لازمه به صورت تحصیلات دانشگاهی پیگیرش باشم یا راهی غیر از تحصیلات دانشگاهی هم موجود هست؟؟

سلام،وقتتون خوش شما اگر جواب ها رو عین دفعه ی قبل داده باشید عیناً همان نتیجه را بدست میاوردید این آزمون میتونه تا حدی کمکتون بکنه،شما برای اطمینان بیشتر باید با مشاوران خبره استعدادیابی هم مشورتی داشته باید تا آنها شما را بهتر راهنمایی کنند.

سلام تست من به این صورت اومده

اجتماعی ۸.۳۳%

جستجوگر ۳۰%

قاعده مند ۲۵%

متهوّر(جسور و سازنده) ۱۰%

هنری ۲۵%

واقع گرا ۲۵%

من رشته ام علوم ورزشی هست میخواستم بدونم مناسب هست و مطابقت داره با این موضوع؟؟

سلام،وقتتون به خیر با توجه به این که شما درصد قابل توجهی در هیچ کدام از استعدادهای این جا نیاورده اید،نمیتوان نظر قطعی داد و مشخص میشود که شاید روش هالند خیلی مناسب شما نباشد و شما نیاز به استعدادیابی تخصصی تر با روش های دیگر دارید. اگر نیاز به مشاوره تخصصی تر دارید در بخش مشاوره درخواست بدهید تا در رزرو وقت مشاوره قراربگیرید

اجتماعی16.67% – – – – – – – – جستجوگر40% – – – – – – – – قاعده مند50% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)0% – – – – – – – – هنری25% – – – – – – – – واقع گرا33.33سلام من مهندسی مکانیک میخونم با توجه به این درصدا انتخاب مناسبی بوده

سلام،وقتتون به خیر شما بیشترین درصد رو در استعداد قاعده من آورده اید که مناسب با شغل هایی مثل:کارشناس امور اداری، کارشناس و مشاور مالیاتی، کارشناس امور گمرکی و… هست اما باید توجه داشته باشید که شما درصد بالایی در هیچ کدام از این استعدادها نیاورده اید و این نشان میدهد که نیاز به بررسی و تعمّق بیشتری در رابطه با استعدادتان دارید. پس حتما با مشاوران خبره استعدادیابی مشورت داشته باشید اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید در بخش مشاوره درخواست داده تا مشاوران با شما تماس بگیرند

اجتماعی66.67% – – – – – – – – جستجوگر30% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)40% – – – – – – – – هنری100% – – – – – – – – واقع گرا83.33%

برای من این اومد رشتم نرم افزار است ب نظرتون خوبه ؟

سلام،وقتتون به خیر با توجه به اینکه در استعداد هنری و واقع گرا امتیاز بالایی آوردید،ظاهراً می‌توانید در رشته هایی که ترکیبی از هنر و مهندسی است موفق ظاهر بشید، رشته نرم افزار هم می‌تواند یکی از آن رشته ها باشد،اگر احساس می‌کنید علاقه واقعیتان هم با این موضوع هم سو است،با کمی تلاش شما هم می‌توانید به موفقیت های بزرگی دست پیدا بکنید. البته توجه داشته باشید که تنها به این تست آنلاین بسنده نکنید و حتما با مشاوران خبره استعدادیابی مشورت بکنید. اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید به بخش مشاوره بروید و درخواست بدهید

– – – – – – – – اجتماعی50% – – – – – – – – جستجوگر70% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)60% – – – – – – – – هنری83.33% – – – – – – – – واقع گرا83.33%

– – – – – – – – اجتماعی16.67% – – – – – – – – جستجوگر80% – – – – – – – – قاعده مند58.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)20% – – – – – – – – هنری75% – – – – – – – – واقع گرا75%

ممنون از همراهیتون

– – – اجتماعی50% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند83.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)50% – – – – – – – – هنری41.67% – – – – – – – – واقع گرا50%

ممنون از همراهیتون

– – – – – – – – اجتماعی25% – – – – – – – – جستجوگر100% – – – – – – – – قاعده مند66.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)80% – – – – – – – – هنری50% – – – – – – – – واقع گرا66.67% سلام و درود بر شما میخواستم بدونم به چه ترتیبی انتخاب رشته کنم با سپاس

سلام،وقتتون به خیر با توجه به نتایج آزمون آنلاینتون ظاهراً در مسائل تحلیلی و علمی استعداد بالایی دارید و برای رشته های مرتبط با فیزیک و شیمی مناسب هستید،البته نباید فقط به این آزمون اکتفا کنید و حتما با مشاوران خبره در این زمینه مشورت کنید تا استعداد و علاقه واقعیتون کشف شود. اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید در بخش مشاوره درخواستتان را بدهید تا بررسی شود

– – – – – – – – اجتماعی58.33% – – – – – – – – جستجوگر80% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)90% – – – – – – – – هنری83.33% – – – – – – – – واقع گرا83.33% مشکلم اینه که هیچ کاری قانعم نمیکنه و انگار همیشه یه چیزی کمه

سلام،وقتتون بخیر سعی کنید استعداد و علاقه واقعیتون رو پیدا کنید و در همون راستا هدف گذاری کنید، انشاالله روزهای خوبی در انتظارتان خواهد بود. موفق باشید

سلام نتیجه ازمون من اجتماعی 41/67٪ جستجوگر 30٪ قاعده مند 25٪ متهور 60٪ هنری 100٪ واقع گرا 41/67٪

سلام ممنون از همراهیتون

سلام خسته نباشید – – – – – – – – اجتماعی33.33% – – – – – – – – جستجوگر50% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)20% – – – – – – – – هنری66.67% – – – – – – – – واقع گرا41.67% من تو بخش هنری بیشترین درصد رو کسب کردم اما قبل از این تست میخواستم تعمیر کار موبایل بشم چون فکر میکردم همه راحته هم پول توشه هم خودت رئیس خودتی آیا ب نظر شما من میتونم تو تعمیرات موبایل شخص موفقی بشم من این سوال رو پرسیدم چون هنوز نمیدونم استعداد تو چیه و چ کاری دوست دارم

سلام،وقتتون بخیر استعداد یعنی اینکه سرعت یادگیری و کسب مهارت در رشته ای خاص برای شما به نسبت دیگران بیشتر باشد.یعنی سریع تر یاد میگیرید و سریع تر مهارتتان ارتقا پیدا می‌کند،اگر در زمینه کارهای تعمیراتی این گونه هستید،نشان میدهد که شما استعدادتان در این بالا است. و نشانه علاقه واقعی هم این است که وقتی مشغول آن کار میشوید متوجه گذر زمان نمیشوید،اگر این دو خصوصیت در رابطه با کارهای تعمیراتی در شماست نشان میدهد که استعداد و علاقه در این زمینه دارید و انشاالله با کمی تلاش به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهید کرد. اگر فکر میکنید به بررسی بیشتر و مشاوره تخصصی نیاز دارید به بخش مشاوره تخصصی بروید و در آنجا درخواست دهید پیروز و موفق باشد ممنون

اجتماعی41.67% – – – – – – – – جستجوگر30% – – – – – – – – قاعده مند33.33% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)20% – – – – – – – – هنری50% – – – – – – – – واقع گرا25% همش زیر ۵۰ درصد اومد حالا میدونم که هیچ استعدادی ندارم

وقتتون بخیر هیچ انسانی در کره زمین وجود ندارد که استعدادی نداشته باشد،نا امید نباشد و تنها اکتفا به این آزمون آنلاین نکنید و حتما از آزمون های دیگر و همچنین مشورت با مشاوران خبره استفاده کنید.اگر نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه استعدادیابی دارید از طریق فرم مشاوره مشخصاتتون رو برامون ارسال کنید

– – – – – – – – اجتماعی83.33% – – – – – – – – جستجوگر50% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)50% – – – – – – – – هنری41.67% – – – – – – – – واقع گرا50% با این ویژیگی ها آیا من میتونم فرد مناسبی برای رشته مهندسی نرمافزار باشم؟

همانطور که در بخش شغل های مناسب مطرح شده،موفقیت در رشته های مهندسی نیاز به استعداد بالا در شخصیت جستجوگر و واقع گرا دارد.البته باید توجه داشته باشید که نباید آینده خود را محدود به همین تست کنید و برای مطمئن شدن خودتان حتماً با مشاوران خبره مشورت کنید.مجموعه گام برتر دارای مشاوران با تجربه ای در این زمینه هست،اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید شماره تماستون رو ارسال کنید تا با شما تماس بگیرند.

– – – – – – – – اجتماعی25% – – – – – – – – جستجوگر80% – – – – – – – – قاعده مند75% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)80% – – – – – – – – هنری75% – – – – – – – – واقع گرا16.67% این ینی چی چارتاشون نزدیک هشتادن،مشکلمم همینه،ب همه چی علاقه دارمو ،استعداد هم دارم?ولی تهش لم میدم میخابم،کلا از این شاخه ب اون شاخه میرم،

سلام و دورد بر شما اول از همه تبریک میگم به شما چرا که این نتایج نزدیک بهم نشان از استعداد بالای شما در مسائل مختلف است که باید به سمت مسیری حرکت کنید که بیشترین علاقه رو دارید. گاهاً ما فکر میکنیم به چیزی علاقه داریم اما درواقع اون علاقه ما، علاقه واقعی نیست و تنها فکر میکنیم که به آن علاقه داریم . پیشنهاد میکنم قبل از تصمیم نسبت به علایقتون حتماً مقاله کشف علایق رو مطالعه کنید که دید دقیق تری نسبت به علایق خودتون بدست بیارید تا بتونید به سمت استعداد و علایق خودتون پیش برید. اگر بعد از خواندن مقاله کشف علایق هنوز انتخاب براتون دشواره میتونید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید که با تکمیل لیست مشاوره، مشاوران ما به زودی با شما تماس میگیرند تا راهنمایی دقیق تری خدمتتون ارائه بدهند. موفق و پیروز باشید…

سلام..من دوبار تست رو با فاصله زمانی انجام دادم…جالب بود ک دوباره تقریبا شبیه ب هم شدن بار اول:

– – – – – – – – اجتماعی16.67% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند25% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)50% – – – – – – – – هنری75% – – – – – – – – واقع گرا83.33% بار دوم :

– – – – – – – – اجتماعی0% – – – – – – – – جستجوگر80% – – – – – – – – قاعده مند16.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)40% – – – – – – – – هنری75% – – – – – – – – واقع گرا83.33% مشکل اینجاست که به هیچ نتیجه ای نرسیدم.. از طرفی به کار های کامپیوتری و .. علاقه زیادی دارم و از طرف دیگه حس خوبی تو مشاوره به دیگران واسه مشکلاتشون دارم. خودم احساس میکنم روانشناسی و مهندسی کامپیوتر رشته های خوبی باشن..اما اینده شغلیشون واسم مهمه..خوشحال میشم نظر شمارو بدونم. ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام به شما دوست عزیز

بهتون تبریک می گم چون یک گام به سمت رسیدن به اهدافتون برداشتید در رابطه با تست شما باید خدمتتون عرض کنم که استعداد های جستجوگری و واقع گرایی برای شما خیلی میتونه رشد دهنده و مثمر ثمر باشه چرا که شما با این استعداد ها در زمینه هایی که در مقاله هم به اونها اشاره شده می تونید کارهای بزرگی بکنید . با استعداد جستجو گریتون بهترین راه ها رو کشف کنید و با استعداد واقع گریتون سریعاً اون راه رو شروع و به پایان برسونید. فقط یه نکته ای به شدت حائز اهمیته و اون هم داشتن یه نقشه راه عالی برای رسیدن به اهدافتونه.پیشنهاد می کنم از یه مشاور خبره هم در مسیر اهدافتون کمک بگیرید. راستی چیز هایی هم که بهشون علاقه داری خیلی عالیند و جای رشد هم بسیار داره.

سوالی بود باز در خدمتم

باسلام.من بین دو هدف موندم نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.میشه کمکم کنید

باسلام.من بین دو هدف موندم.میشه کمکم کنید.ممنون

سلام بله،هر کمکی که از دستمون بر بیاد رو انجام میدیم مشکلتون چیه؟

من دوست دارم یا مخترع یا بازی ساز.چطور بفهمم کدوم بهتره؟

سلام

وقت خوش

مخترع و بازی ساز هر دوشون خوبه…فقط شما باید ببینید به کدوم بیشتنر علاقه دارید و شرایط تو کدوم یک از اینها براتون مساعد تره برای رسیدن به هدف.البته میتونید یه کدوم رو تو اولویت قرار دهید و بعد از رسیدن به هدف، دومی رو شروع کنید

باز اگر سوالی بود در خدمت هستم

چطور یک مخترع خوب بشم؟

– – – – – – – – اجتماعی25% – – – – – – – – جستجوگر60% – – – – – – – – قاعده مند41.67% – – – – – – – – متهوّر (جسور و سازنده)70% – – – – – – – – هنری16.67% – – – – – – – – واقع گرا33.33%

اولویت‌های شغلی من رهبر، مدیر، قاضی، مشاور، زیست شناس، جراح، پزشک، ریاضی فیزیک و شیمی دان، روان شناس، حسابدار، کتابدار، مهندس مکانیک، تکنسین، بنا، معلم، جامعه شناس، مربی تربیتی الهیاتی و علوم دینی، امدادگر، باغبان، گرافیست، معمار، فیلمنامه نویس، نویسنده، نقاش، و بالاخره شاعر موفق باشید به امان خدای حکیم

ممنون از نظرتون موفق و پیروز باشید

با سلام .من لینک تست انلاین رو تو این مقاله پیدا نکردم میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام در آخر مقاله تست آنلاین قرار داده شده.درست در گام پنجم اما برای این که بهترین نتیجه رو بگیرید توصیه میشه گام های قبلی رو هم طی بکنید برای این که مستقیما به بخش تست آنلاین منتقل شوید میتوانید از لینک پایین استفاده کنید:https://mostafaee.com/portfolio-item/holland-talent-test/#%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

سلام ممنون از مقاله خوبتون عالى بود كاشكى خيلى زودتر از اينها با سايتتون اشنا ميشدم در حال حاضر ٣٢ ساله ام. ديپلم كامپيوتر، كارشناسى معمارى، ارشد صراحى شهرى دارم و الان مسئول دفتر يه كارخونه ام كه جاى هيچ پيشرفتى ندارم. ٥٨.٣٣ اجتماعى ٥٠ درصد قاعده مند ٥٠ درصد متهور نتيجه ازمونم شده ممنون ميشم كمكم كنيد☹️

سلام ممنون از همراهیتون با توجه به نتیجه به دست آمده به نظر میاد باید بیشتر تامل کنید و علایق واقعیتون رو کشف و به سمت آنها حرکت کنید اگر نیاز به مشاوره تخصصی تر دارید می‌توانید شماره تماستون رو ارسال کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

سلام وعرض ادب من بالاترین واسم هنری خورده با۷۵٪یعنی همین مسیرو ادامه بدم؟!

سلام،وقتتون به خیر با توجه به اینکه درصد نسبتا بالایی در حوزه هنری آوردید،به نظر میاد در این بحث استعداد دارید، البته نباید فقط به این تست اکتفا بکنید و سعی کنید بیشتر تامل کنید و علایقتان را دنبال کنید اگر نیاز به مشاوره تخصصی تر تو حوزه استعدادیابی دارید می‌تونید شمره تستون رو ارسال کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرن

سلام من 80درصدجستجوگر 83درصداجتماعی 58درصدقاعده مند و 90متهورجسور و سازنده هستم آیا میتونم در رشته های شغلی اقتصاد موفق باشم؟

سلام با توجه به اینکه درصد بیشتری در استعداد متهور آورده اید به نظر میاد در مسائلی مثل مدیریت،رهبری و کار آفرینی موفق خواهید بود

سلام. تا چند درصد این تست میشه روش حساب کرد؟ من 100 درصد هنری و 80 درصد جستجوگر!! چقدر اعتبار داره این تست؟

سلام تا حدودی میشه اطمینان کرد چون سوال ها بر اساس کار کارشناسی طرح شده ولی اگه میخواید به صورت تخصصی تر کار استعدادیابی انجام شود،شماره تماستون رو ارسال کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرن

سلام با تشکر از مقاله خوبتون تست من 90درصد متناسب با اخلاقیات و شخصیتم بود. فقط یه سوال میشه از این تست برای انتخاب رشته هم استفاده کرد؟

سلام عالییییی بود من از بعد از این تست بهتر میتونم مسیر خودم رو مشخص کنم ممنونم از شما… ❤️

ممنون از همراهیتون

سلام و درود بر شما به به خداروشکر که این مقاله برای شما مفید بوده… این باعث انرژی بیشتر ما برای بهبود کیفیت مقاله و سایت میشه..تشکر میکنم از این پیام انرژی بخش شما دوست عزیز

بسیار عالی بود. سپاسگزارم.

ممنون از همراهی شما کاربر گرامی

واسه من همش 50الی60 درصد بود ک… سخت تر شد تصمیم گیری??

لازمه بیشتر تمرکز کنید و وقت بگذارید متشکرم

Slm man honari 100 darsad bood Kheyli dos daram?

سلام براتون آرزوی موفقیت دارم 🙂

سلام خیلی خوب استفاده کردم معلمی برای من بود والان هستم ولذت میبرم

سلام خداروشکر خیلی عالیه موفق و سربلند باشید

سلام.استعدادهای جتلب بود خصوصا اینده نگری.سپاس

سلام سپاس از همراهی شما

سلام من تست را انجام دادم بیشترین امتیازها قاعده مند و جستجوگر بود من توانایی جسمی ام زیاد نیست ولی کارهای یکنواخت را هم دوست ندارم من الان گفتاردرمانگر هستم که علاوه بر تنوعی که در این رشته وجود دارد نیازمند مهارتهای ارتباطی خوب و خلاقیت و توانایی متقاعد سازی مراجعان است این شغل جز کدام دسته قرار می گیرد؟ یعنی من باید این کار را رها کنم؟

سلام من با این روش برای خودم استعدادیابی کردم

سلام خیلی خوبه خوشحالیم براتون مفید بوده موفق باشید

سلام خیلییییییی خوب بود.من هم شنیده بودم یک عزیزی انگشتان دست بسیار ظریفی داشتن و حقوق خونده بودن و در مواقع استرس موهای سرشونو تار به تار میکندن عصب انگشتان دست ایشون نیاز داشتن تا کار های ظریف رو انجام بدن برای همین هم تغییر رشته دادند و در تخصص جدیدشون بسیار مهارت بالایی دارن.

سلام چه جالب ممنون از نظر شما

سلام مقاله خوبی بود البته برای دنبال علاقه و استعداد باید پول کافی داشته باشید

سلام گاهی داشتن فکر و پشتکار کافی حلال همه چیز است ممنون از شما

ممنون از مطالب خوبتون. حتما این تستو انجام میدم.

ممنون از شما خانم حسینی عزیز موفق باشید

درود بر جنااااااب حسین نژاد ???

بسیاااار عااالی و پربااارررررر??????????

ممنون از همراهی گرم شما خانم نعمتی عزیز

سلام من از روی تست استعداد یابی هالند استعداد را کشف کردم

سلام خیلی عالیه موفق باشید

ممنون از مقاله خوبتون خیلی پر بار و مفید بود

ممنون از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

محبوب ترین مطالب استعدادیابی

چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟

دوره رایگان سیر تا پیاز استعدادیابی

تست استعدادیابی هالند

استعداد چیست؟

بسته جامع استعدادیابی و کشف علایق

سخت کوشی مهم تر است یا استعداد؟

استعدادیابی کودکان

کشف علایق واقعی

استان تهران، اسلامشهر، باغ فیض

کــوچه 1، پـلاک 15، طـبقه چهارم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:



سنجش درونگرایی و برونگرایی برای انتخاب همسر مناسب
با انجام این تست می‌توانید به برونگرا یا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پی
ببرید. شما خودتان جزو كدام گروه هستید؟ از آن برونگراهای دوآتیشه كه اصلا و ابدا
با تنهایی كنار نمی‌آیند یا از آن درونگراهایی كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش
هستند؟ یا شاید هم میانه‌رو باشید. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت یكی از
این 2 قطب تمایل بیشتری دارند.
فرق آدم‌های اهل درونگرایی و برونگرایی
تا به‌حال فكر كرده‌اید كه ابعاد شخصیت تاثیر مستقیمی روی انتخاب رشته تحصیلی، شغل،
محل زندگی و كلا سبك زندگی شما می‌گذارد؟ اگر دقت نكرده‌اید با دقت خط‌های بعد را
بخوانید. درونگراها از احساسات و هیجان‌هایشان فقط برای دوست‌های معدود خیلی صمیمی
حرف‌ می‌زنند ولی برونگراها كاملا در دنیای بیرون سیر می‌كنند؛ آنها دوست دارند كه
سرخوش، اجتماعی،‌ رقابت‌جو، سریع و واقع‌گرا باشند. افراد درونگرا بیشتر اوقات خود
را به مطالعه و تنهایی سپری كرده و كمتر مایل به معاشرت با دیگران هستند و در
مقابل، افراد برونگرا بیشتر دارای دیدگاه عینی و خارجی هستند و فعالیت عملی بیشتری
دارند ولی میزان تسلط آنها بر نفس خودشان نسبت به افراد درونگرا كمتر است. این
افراد مایلند كه بر محیط اطراف خود تاثیر و به رقابت با دیگران بپردازند و در مجامع
عمومی بیشتر ظاهر می‌شوند.
اگر درونگرایی و برونگرایی در حد افراط در افراد ظاهر شود، ما را در برابر 2 شخصیت
نابهنجار قرار می‌‌دهد البته تعداد این افراد بسیار كم است و اكثریت مردم میان این
دو قطب جای دارند. برونگرایان به سوی جهان عینی متمایل بوده و درونگرایان به سوی
جهان ذهنی و غیرعینی. شما با آگاهی یافتن از خصوصیات شخصی هر دو گروه می‌توانید
رابطه بهتری با آنها برقرار كنید.
درونگراها
جمع گریزهای احساساتی
1. علاقه‌مند به احساسات و افكار خودشان هستند و نیاز به داشتن قلمرو شخصی دارند.
كم‌حرف، ساكت و متفكرند.
2. دوستان زیادی ندارند و در ارتباط برقرار كردن با افراد جدید مشكل دارند.
علاقه‌مند به سكوت و تمركز بوده و از دید و بازدیدهای غیرمنتظره و ناگهانی بیزار
هستند.
3. كارایی این افراد در تنهایی بیشتر است. بزرگ‌ترین وحشت آنها این است كه در یك
جمع شلوغ قرار گیرند. ترس از آنكه فردیت خود را از دست بدهند، دارند و از
فعالیت‌های انفرادی انرژی می‌گیرند.
4. در بین انبوه مردم بودن آنها را خسته می‌كند. بیشتر از دست خودشان عصبانی
می‌شوند تا دیگران. معمولا كمرو هستند و درك كردن آنها ممكن است. اهل ایده و عقاید
نو هستند.
5. شخصیت‌شان در خلوت و در جمع متفاوت است. مشتاق و احساساتی هستند اما معمولا
احساسات‌شان را بیان نمی‌كنند. در جمع ناآشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحتند.
6. تمركزشان قوی است. برای تصمیم‌گیری به زمان نیاز دارند و قبل از حرف زدن فکر
می‌کنند.
7. از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران طفره می‌روند.
برونگراها
پیشاهنگ‌های روشن‌پوش
1- علاقه‌مند به وقایع پیرامون خود هستند.
2- عقیده خود را با عقاید دیگران مقایسه می‌كنند.
3- روراست و معمولا پرحرف هستند.
4- اهل عمل و پیشقدمی در كارها هستند و خیلی اوقات نفر پیشاهنگ انجام یك كار
می‌شوند.
5- به‌سهولت دوستان جدیدی یافته یا با یك گروه خود را وفق می‌دهند.
6- افكار خود را بیان می‌كنند.
7- علاقه‌مند به افراد جدید و برقراری ارتباط با آنها هستند.
8- تنهایی برای آنها بسیار آزاردهنده است.
9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با دیگران انرژی می‌گیرند.
10- خوش‌مشرب بوده اما زیاد احساساتی نیستند.
11- ریسك‌پذیرند و سریع تصمیم می‌گیرند، اجتماعی هستند، درك آنها آسان است و
معاشرتی هستند.
12- پس از آنكه حرف خود را می‌زنند به گفته خود می‌اندیشند، علاقه‌مند به كار
گروهی، موسیقی با صدای بلند بوده و فعالیت‌های هیجان‌انگیز را بیشتر دوست دارند.
13- رنگ‌های روشن را بیشتر می‌پسندند، بیشتر از اعمال دیگران خشمگین می‌شوند تا
خودشان، اطلاعات شخصی خود را به سادگی با دیگران قسمت می‌كنند و معمولا فقط از روی
تجارب زندگی خود درس می‌گیرند و نه عبرت گرفتن از دیگران.
البته خصوصیات فوق هیچ ارتباطی با اعتمادبه‌نفس داشتن فرد برونگرا ندارد، یك
برونگرا ممكن است اعتماد به نفس پایینی داشته باشد.
12 سؤالی که شخصیت شما را مشخص می‌کند
با انجام این تست و نمره‌گذاری آن به‌راحتی متوجه می‌شوید كه خودتان و همسرتان به
كدام گروه تعلق دارید

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
2- لبخند زدن به دیگران و بیرون رفتن با آنها و تفریح كردن با جمع را كار آسانی
می‌دانم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
3- خودم را لزوما آدم امیدواری نمی‌دانم.

تست روانشناسی رشته تحصیلی

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
4- واقعا از صحبت كردن با دیگران لذت می‌برم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
5- ترجیح می‌دهم در جایی باشم كه فعالیت و شلوغی وجود داشته باشد.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
6- معمولا ترجیح می‌دهم كارها را به تنهایی انجام دهم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
7- اغلب احساس می‌كنم كه پر از نیرو و انرژی هستم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
8- آدم بشاش و دارای روحیه بالایی هستم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
9- آدم خوش‌بینی نیستم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
10- زندگی من با سرعت طی می‌شود.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
11- شخص بسیار فعالی هستم.

کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف
12- ترجیح می‌دهم راه خودم را بروم تا اینكه رهبر دیگران باشم.


کاملاً موافقموافقبی تفاوتمخالفکاملاً مخالف

با ین تست همسر بهتری انتخاب می کنید
با انجام این تست می‌توانید به برونگرا یا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پی
ببرید. شما خودتان جزو كدام گروه هستید؟اما اینها چه فرقی دارد؟
خب حالا كه متوجه شدید دارای كدام‌یك از ابعاد شخصیتی درونگرایی یا برونگرایی
هستید، بدانید كه برونگرایی و درونگرایی در چند زمینه خیلی مهم زندگی كاربرد دارد
1- انتخاب رشته تحصیلی: اگر از حالا شروع كرده‌اید به خواندن كنكور سال بعد، خوب
است یكی از عوامل انتخاب‌تان را بگذارید همین نوع شخصیت. آدم‌های درونگرا به
رشته‌هایی مثل ادبیات، بعضی از رشته‌های هنر و بعضی از رشته‌های آزمایشگاهی گرایش
دارند. برعكس، آدم‌های برونگرا به رشته‌هایی مثل مهندسی‌های پردردسر، روانشناسی،
علوم اجتماعی، انواع رشته‌های پزشكی، روزنامه‌نگاری و… ارتباط برقرار می‌كنند.
2- انتخاب شغل: جور بودن شغل با تیپ شخصیت‌تان یكی از معیارهای موفقیت در شغل‌تان
است. آدم‌های برونگرا به شغل‌هایی كه بیشتر با مردم سروكار دارند، گرایش دارند؛ مثل
فروشندگی، كار در بازار، كارهای درمانی و… برعكس درونگراها حتی اگر در رشته‌ای
برونگرایانه هم تحصیل كرده باشند سراغ شغل‌های درونگرایانه می‌روند؛ مثلا فردی كه
معماری خوانده بیشتر دوست دارد كشیدن نقشه در خلوت را تجربه كند.
3- ازدواج: در ازدواج شناخت ابعاد شخصیتی طرف مقابل بسیار معیار مهمی است.
برونگراها با درونگراها خیلی نمی‌سازند و برعكس. این دیدگاه كه همسر آینده من باید
مكمل من باشد را كنار بگذارید و دنبال مشابه خودتان بگردید زیرا با یك فرد مشابه
صحبت‌ها و فعالیت‌های بیشتری را می‌توانید انجام دهید و لذت بیشتری در اوقات فراغت
خود با هم می‌برید.


 

انتخاب مناسب‌ترین رشته دانشگاهی (کنکور)با توجه به ویژگی‌های شخصیتی

تائیدشده از سویمرکز اطلاعات مشاغل آمریکا (اونِت)

ایجاد گزارش‌های تخصصی، دقیق و متنوع،بلافاصله بعد از انجام آزمون‌ها

در چه رشته‌ای استعداد دارم؟ در چه شغلی موفق می‌شوم؟ چه مسیر تحصیلی با شخصیت من همخوان و هماهنگ است؟ چطور استعداد و علاقه خود را بشناسم؟ چطور باید مسیر ایده‌آل موفقیت تحصیلی و حرفه‌ای خود را پیدا کرد؟ از کجا بفهمم رشته اشتباه را در دانشگاه نخوانده‌ام؟ و…

تست روانشناسی رشته تحصیلی

آیا شما هم در ذهن خود به دنبال پاسخ این سؤالات هستید؟

و یا اینکه…

اگر دانش‌آموز دوره متوسطه دوم هستید و برای انتخاب رشته کنکور سردرگم هستید و یا تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید و به فکر ادامه تحصیلات عالی هستید، این‌ها تنها نمونه کوچکی از سؤالاتی هستند که می‌توانند ذهن شما را درگیر کرده باشند.

برای اینکه کمی خیالتان از این بابت راحت شود، کافی است بدانید که بیش از ۸۰٪‌ افراد در رشته‌های دانشگاهی تحصیل کرده یا در مشاغلی کار می‌کنند که اصلاً دوست نداشته و نهایتاً در آن به موفقیت حرفه‌ای یا مالی نمی‌رسند.

 

بسته‌های انتخاب رشته پروفایل‌سنتر اختصاصاً برای دانش‌آموزان متوسطه دوم، کنکوری‌ها و علاقه‌مندان به ادامه تحصیلات دانشگاهی طراحی شده‌اند و هدف آن‌ها پیشنهاد مناسب‌ترین رشته برای ادامه تحصیلات عالی، بر مبنای اصول علمی است. برای این منظور از تست‌ها و آزمون‌های استاندارد شناختی برای سنجش علاقه‌مندی‌های شغلی دانش‌آموز (تست تمایلات شغلی هالند)، ارزش‌های حرفه‌ای و سبکِ‌کار موردپسند دانش‌آموز، بهره گرفته شده است که همگی، آزمون‌های مورد تائید مرکز اطلاعات مشاغل اونِت (O*NET) هستند.

استاندارد اونِت (O*NET)، در حال حاضر کامل‌ترین بانک اطلاعات مشاغل دنیاست که از سال 1998 به‌طور مرتب توسط مرکز اطلاعات شغلی آمریکا (The Occupational Information Network) به‌روزرسانی و تکمیل می‌گردد و حاوی اطلاعات بسیار ارزشمندی در خصوص استانداردهای شغلی و ویژگی‌های هر شغل است و پروفایل‌سنتر به عنوان اولین وب‌سایت فارسی‌زبان، موفق به کسب تائیدیه از این مرکز شده است.

با تکیه‌بر همین اطلاعات است که پروفایل‌سنتر می‌تواند ادعا کند تخصصی‌ترین سامانه استعدادیابی تحصیلی و انتخاب رشته برمبنای روحیات درونی و صفات شخصیتی دانش‌آموزان است که نتایج خود را به‌صورت 100% آنلاین و بلافاصله پس از انجام تست‌ها و آزمون‌های شناختی، به‌صورت کاملاً دقیق در قالبِ درصدِ سازگاری دانش‌آموز با رشته‌های تحصیلی دانشگاهی، در اختیار دانش‌آموز، والدین و مشاور قرار می‌دهد.

 

علوم روانشناسی، ریاضیات و منابع انسانی با کمک فناوری نرم‌افزار و هوش مصنوعی در این زمینه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا راهکاری معقول و قابل‌اطمینان برای رفع نگرانی دانش‌آموزان و کنکوری‌ها در انتخاب رشته دانشگاه پیدا کنند.

واقعیت این است که هیچ دو فردی در دنیا مثل هم نیستند و به‌سادگی نمی‌توان نسخه واحدی برای سنجش استعداد و توانایی افراد در رشته‌های مختلف پیچید، ولی این امر باعث نشده که دانشمندان دست روی دست بگذارند، بلکه در پاسخ به این نیاز، راهکاری علمی برای سنجش میزان سازگاری و استعداد افراد در رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف طراحی کرده‌اند.

پروفایل‌سنتر ابزار استعدادیابی تحصیلی خود را بر همین مبنا طراحی و در اختیار شما گذاشته است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص دانش و فناوری مورداستفاده در سامانه هدایت تحصیلی پروفایل‌سنتر، به صفحات “راهکار ما” و “دانش ما” مراجعه نمایید.

 

اگر به دنبال بسته‌های استعدادیابی شغلی هستید اینجا کلیک کنید

 

با خرید هر یک از بسته‌های استعدادیابی و انتخاب رشته تحصیلی، دسترسی شما به صفحه آزمون‌های پکیج باز شده و می‌توانید به انجام آزمون‌ها و تست‌ها بپردازید. پس از تکمیل تمامی آزمون‌ها، گزارش مسیر تحصیلی شما در قالب پروفایل °۳۶۰ تولید می‌گردد و لینک دسترسی به آن بلافاصله فعال می‌شود.

 

پروفایل °۳۶۰، نمای یکپارچه‌ای از استعدادها، ویژگی‌های شناختی و رفتاری و مسیر تحصیلی شغلی شماست و اطلاعات حاصل از نتایج تست‌ها و آزمون‌های شما را در صفحات متعدد به صورتی دسته‌بندی‌شده و آسان در دسترس شما یا مشاور شما قرار داده می‌دهد.

پروفایل °۳۶۰ صفحه‌ای اینترنتی است که به تمامی کاربران پروفایل‌سنتر تعلق می‌گیرد و دارای آدرس اینترنتی مورد نظر خود فرد است.

محتوای پروفایل °۳۶۰ با توجه به بسته دریافتی شما متفاوت است و می‌تواند شامل تمام یا بخشی از موارد زیر باشد:

نمونه:

 

نمونه:

 

سامانه استعدادیابی تحصیلی پروفایل‌سنتر از آزمون‌ها و سنجش‌گرهای زیر برای ارزیابی کاربران استفاده می‌نماید:

آزمون‌ها و پرسشنامه‌های فوق همگی بر مبنای آزمون‌های استاندارد O*NET توسعه یافته و برای شرایط کشور بومی‌سازی شده‌اند.

 

This website includes information from the O*NET 24.2 Database by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license. Profile.Center has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

پروفایل‌سنتر نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی و پلتفرمی برای تصمیم‌گیری و انتخاب آگاهانه مسیر زندگی است. ابزارهای پروفایل‌سنتر شامل کشف استعدادهای تحصیلی-شغلی، مشاوره و هدایت تحصیلی، سنجش سازگاری شغلی و انتخاب رشته تحصیلی، مبتنی بر علوم روان‌شناختی، هوش مصنوعی و استاندارد بین‌المللی مشاغل O*NET هستند. با استفاده از خدمات آنلاین پروفایل‌سنتر می‌توانید به شناختی دقیق از خود، مشاغل مناسب و مسیرهای تحصیلی مناسب دست یابید.

تست استرانگ با تفسیر کامل، می تواند راهنمای جامعی برای انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی شما باشد.

تست استرانگ با تفسیر کامل، می تواند راهنمای جامعی برای انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی شما باشد.

کنکوری ها، دانش آموزان و دانشجویان می توانند با استفاده از تست استرانگ قبل از هرگونه برنامه ریزی مسیر هدف مندی برای موفقیت خود ترسیم نمایند.

شش مولفه اصلی در تست رغبت سنج استرانگ: 

تست روانشناسی رشته تحصیلی

یکی از برزگترین مشکلات ما در زندگی این است که در مسیری پا می گذاریم که می تواند ما را از اهداف و علائق مان دور کند. کار کردن در جایی که دوستش نداریم و یا با ما تطابق ندارد دغدغه امروزی ما و فرزندانمان می باشد که می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد. بارها و بارها شنیده ایم که افراد به رشته و فعالیت هایی روی آورده اند که از آن ابراز پشیمانی می کنند. مسئله نگران کننده این است که این پشیمانی گاهی بازگشت ناپذیر شده و باعث می شود برای رفع آن هزینه های زیادی را پرداخت نماییم. گاهی این تصمیم ها به دلیل انتخاب غلط خانواده ها و یا انتخاب ناصحیح سیستم آموزشی ماست. برای کسانی که در مرحله انتخاب رشته و یا انتخاب شغل مناسب شان هستند لازم است تا قبل از هرچیزی به صورت اصولی و بر اساس استانداردهای لازم این کار را انجام دهند.  همچنین کسانی هم که حرفه و تحصیل خود را انتخاب نموده و اینک سردرگم می باشند لازم است تا با بازنگری های لازم تغییری استراتژیک در روند تحصیلی و حرفه ای خود دهند. یکی از بهترین آزمون ها در سراسر جهان برای درک توانایی های خودمان و دسته بندی علائق تحصیلی و شغلی مان با توجه به ویژگی های منحصربه فردی که داریم آزمون رغبت سنج استرانگ است. این آزمون به منظور مشاوره شغلی و مشاوره تحصیلی در سراسر جهان کاربرد دارد. انتخاب رشته و انتخاب شغل بر اساس علائق شغلی و علائق تحصیلی این امکان را می دهد تا بتوانیم آینده روشنی را برای خود بسازیم. مشاوره تحصیلی-شغلی با کمک آزمون رغبت سنج استرانگ به شما این امکان را خواهد داد تا با دقت بیشتر و آشفتگی کمتر دست به انتخاب بزنید.

 

توجه: این آزمون رغبت سنج است و علائق و نیاز شما برای شغل را به خوبی مشخص می نماید. شما برای انتخاب یک حرفه نیاز دارید تا هم علائق و هم ویژگی های شخصیتی تان را در نظر بگیرید. بنابراین  این تست در کنار تست شخصیت شناسی مایرز بریگز می تواند بسیار کاربردی و سودمند باشد.

در این آزمون به دو نوع از دغدغه ها یعنی انتخاب رشته تحصیلی و در نهایت  انتخاب شغل می توان کفمک نمود. در هر دو مورد میزان رغبت فرد مهم و در موفقیت بسیار تاثیر گذار است. اگر از خود شناخت کافی داشته باشید  می توانید رشته ی تحصیلی و شغل متناسب با خودتان را انتخاب و در آن موفق شوید.  با پاسخ دادن به سوالات این آزمون شما می توانید رغبت  خود را درزمینه های زیر دریابید: 

این پرسشنامه در سال 1927 توسط استرانگ ساخته شد. هدف از ساخت این پرسشنامه کمک به افراد  در فهم رغبت هاي شغلي وهمچنین انتخاب انواع مشاغلي که احتمالاً در آنها احساس راحتي مي کنند است. جدیدترین نسخه آن دارای 291 ماده است در 6 بخش مشاغل(معلم ،جراح ، خلبان و…) دارای  107 ماده،  زمینه های موضوعی(ریاضی ، زیست شناسی، قانون و…) دارای 45 آیتم، فعالیت ها(آشپزی، تعمیر وسایل ، پرورش گل و گیاه و…) دارای 84 ماده، فعالیت های تفریحی (اردو رفتن، بسکتبال بازی کردن و…) دارای 29 ماده ، افراد (افسران نظامی، ورزشکاران ، دانشمندان و…) دارای 16 ماده و در نهایت ویژگی های شما (کار انفرادی را به گروهی ترجیح میدهم ، دوست دارم به عنوان عضوی از یک مجموعه کارم را انجام دهم و…) دارای9 ماده است. پاسخ ها در طیف 5 درجه ای لیکرت(بسیار علاقه مندم، علاقه مندم، بی تفاوت، علاقه مند نیستم، اصلا علاقه مند نیستم) تدوین شده اند. مقیاس های سبک فردی این پرسشنامه شامل 5سبک است که به شکل دوقطبی بودن تبیین شده است. با در این آزمون با یک تفسیر جامع اطلاعات کاملی را برای شما ارائه خواهیم داد:

این بخش در شش حالت اطلاعات لازم را به شما خواهد داد. این شش بخش شامل اجتماعی، هنری، جستجوگری، قراردادی، متهور و واقع گرا می باشد. 

همچنین برای هر بعد شش گانه گفته شده مشاغل و حرفه های متناسب با شما به طور مجزا ارائه می گردد.

در بخش بعدی به شرح موضوعات کلی متناسب با شما بر اساس سه اولویت اول تان خواهیم پرداخت. در این بخش برای هر اولویت متناسب شما، به این موارد خواهیم پرداخت:
الف- فعالیت های مورد علاقه
ب- نقاط قوت کاری
ج- ویژگی های شخصیی
د- محیط های کاری مناسب
د- اوقات فراغت و سرگرمی

 

در این بخش از میان 30 مقیاس رغبت اصلی پنج مقیاسی که در آن بیشترین نمره را کسب نموده اید را مورد بحث قرار می دهیم. 

همچنین در این بخش علاوه بر اطلاعات کلی در هر یکی از قسمت های پنجگانه شغل و حرفه مورد نظر را به شما خواهیم گفت. مثلا اینکه مدیر فروش ، بازیگر و یا وکیل دادگستری می تواند اولویت شما باشد:

در این بخش به طور کلی سبک های زندگی شغلی شما را مورد بررسی قرار می دهیم. سبک کاری، محیط یادگیری، سبک رهبری، ریسک پذیری و مشارکت گروهی از جمله مواردی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. این مقیاس ها به شما کمک می کند که به شناسایی عواملی بپردازید که در شغل شما تاثیرگذار خواهد بود:

در انتهای این آزمون نیز به تفکیک رشته ها و شغل های پیشنهادی را به شما ارائه خواهیم  کرد.

بنابراین همانطور که ملاحظه شد در نهایت ما به شما کمک خواهیم نمود تا اطلاعات منسجم و دسته بندی دقیقی از خودتان در ذهن تان برای انتخاب بهتر رشته تحصیلی و یا شغل مناسب شکل گیرد. این اطلاعات بسیار مفید خواهد بود چرا که می تواند با سرنوشت شما گره خورده باشد.

 

بخش اعظمی از مطالعات انجام شده در خلال سه دهه گذشته بطور مستقیم یا غیر مستقیم به روایی موضوع های کلی مشاغل مربوط شده اند(دونای و همکاران،2005). در این پژوهش اعتبار موضوع های کلی به روش آلفا بین 90/0تا 92/0 و از طریق باز آزمایی در فاصله ی بین دو تا هفت هفته 80/0 تا 92/0بوده است . در بررسی روایی ، همبستگی بین موضوع های کلی با نمرات مقیاس شغلی هالند بین 72/0 تا 79/0 گزارش شده است. 

 

در پژوهش حق شناس ، عابدی و باغبان (1385) ضریب اعتبار مقیاسهای استرانگ به شیوه آلفای کرانباخ وباز ازمایی محاسبه شده که اعتبار  به روش آلفا بین 88/0تا 92/0 برای موضوعهای کلی ، 45/0 تا 87/0 برای مقیاسهای رغبت اصلی،74/0 تا 91/0 برای مقیاسهای سبک فردی بوده است. ضریب اعتبار باز آزمایی نیز بین 86/0 تا 91/0 برای موضوعهای کلی،61/0 تا 87/0 برای مقیاسهای رغبت اصلی ،73/0تا 87/0 برای مقیاسهای سبک فردی گذارش گردید. در این پژوهش روایی هریک از مقیاسهای استرانگ به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت. روایی موضوعهای کلی  از طریق همبستگی  بین موضوعهای کلی و مقیاسهای فرم کوتاه رغبت سنج تحصیلی- شغلی هالند  محاسبه گردید که همبستگی مثبت ومعنا دار بدست آمد. دامنه ضرایب بدست آمده بین 43/0 تا 66/0 متغیر بوده است و همچنین همبستگی درونی موضوعهای کلی مثبت و معنا دار بوده است.

با سلام 

ممنون از اینکه ما را در جریان نظرات خود قرار دادید. اشکالاتی که در رابطه با سوالات مطرح کردید توسط گروه روانشناسی بررسی خواهد شد. ولی سیستم پاسخ دهی قابل دستکاری نیست، چون بایستی حتماً مطابق استانداردهای معرفی شده برای آزمون انجام بگیرد.
در انتهای تفسیر، هم رشته ها و هم مشاعل پیشنهادی مطابق با رغبت های شغلی هر فرد ارائه می شود.

با سلام و تشکر بابت انتخاب ای سنج؛
از آنجایی که تمام مراحل نمره گذاری آزمون به شکل کامپیوتری انجام می شود، احتمال بروز خطا نزدیک به صفر هست. البته توجه به این نکته لازم است که این تست رغبت های شما را در دو حوزه تحصیلی و شغلی می سنجد، با این حال رشته های تحصیلی که در انتهای تفسیر پیشنهاد می شود، ممکن است مورد علاقه شما نباشد و از این جهت به شما پیشنهاد شده تحصیل در آنها برای دستیابی به مشاغل مورد علاقه تان لازم است.

اشتراک گذاری

ای سنج به منظور ارائه خدمات اندازه گیری برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی توسعه یافته است. این سایت علاوه بر ایجاد بستر لازم جهت استفاده کلیه افراد به صورت عمومی، پنل های تخصصی را برای مدیران مدارس، کلینیک ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی توسعه خواهد داد.

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

اگه شما قصد انتخاب رشته دارید و یا علاقه دارید در مورد رشته های تحصیلی بیشتر بدونید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.

تست روانشناسی رشته تحصیلی


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

یادگیری مهارت، کلید رهایی از بیکاری و رسیدن به رضایت شغلی

در این مطلب ابتدا تست شخصیت شناسی MBTI به تفصیل توضیح داده شده و تجربه خودمون در استفاده از اون رو هم براتون نوشتیم. در انتها هم تست آنلاین و رایگان MBTI قرار داده شده است.

اگر شما با این تست آشنا هستید یا به هر دلیلی میخواهید مستقیما به سراغ انجام تست بروید از دکمه زیر برای رفتن به انتهای صفحه استفاده کنید:

تست روانشناسی رشته تحصیلی


تست شخصیت شناسی MBTI از محبوب‌ترین تست‌های شخصیت ‌شناسیه که کاربردهای متنوعی در خودشناسی، انتخاب مسیر شغلی، یافتن استعدادها، مشاورۀ ازدواج و بهبود ارتباطات کاری داره. 

بیش از هفتاد سال از انتشار نسخۀ اولیۀ تست شخصیت مایرز بریگز (MBTI) میگذره و در این سال‌ها چندین بار ویرایش و تکمیل شده. ساده و کاربردی بودن تیپ‌های شخصیتی MBTI باعث شده این تست، پرکاربرد‌ترین تست شخصیت ‌شناسی آنلاین لقب بگیره و مطالب و ویدیوهای بسیاری به زبان‌های مختلف درباره‌ش ساخته بشه.

در پایین صفحه میتونید تست آنلاین MBTI رایگانِ ما رو انجام بدید و تیپ شخصیتی خودتون رو بشناسید.

در این مطلب دربارۀ تست شخصیت شناسی MBTI، تیپ های شخصیتی MBTI و چگونگی استفاده از نتایج این تست در یافتن مسیر شغلی مناسب صحبت می‌کنیم و علاوه بر تست آنلاین MBTI رایگان که براتون تهیه کردیم؛ شما رو با چند سایت خوب دیگه برای تست شخصیت شناسی آنلاین مایرز بریگز آشنا می‌کنیم.

اولین نسخه از تست تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز در سال ۱۹۴۳ توسط یک مادر و دختر به نام‌های کاترین بریگز و ایزابل بریگز مایرز منتشر شد. کاترین از سال ۱۹۱۷ کارش رو بر روی مطالعۀ شخصیت شروع کرد و مطالعۀ کتاب تیپ‌های روانشناختی یونگ در سال ۱۹۲۳ به شکل‌گیری ایدۀ ۱۶ تیپ شخصیتی او بسیار کمک کرد.

هیچکدام از این دو نفر دانش‌آموختۀ روانشناسی نبودند و با علاقۀ شخصی بر روی شخصیت مطالعه میکردند؛ بنابراین تست MBTI به صورت یک تئوری مفهومی در طول چندین سال مطالعه شکل گرفت و بعد از آن در مراکز دانشگاهی مثل دانشگاه برکلی و فلوریدا بررسی شد و با حمایت آنها به ویرایش دوم و سوم رسید.

برای آشنایی بیشتر با تست شخصیت MBTI خوبه نگاهی به این ویدیوی کوتاه و جالب از موسسۀ مایرز بریگز بندازید:

تئوری شخصیت شناسی یونگ خصوصا کتاب تیپ‌های روانشناختی یونگ با مطرح کردن مفهوم عملکردهای شناختی نقش زیادی در شکل دادن به تست MBTI داشته‌اند. یونگ عملکردهای شناختی رو نوع مشخصی از پردازش‌های ذهنی میدونست که در انواع شرایط در ذهن فرد فعال میشوند.

یونگ چهار عملکرد روانشناختی اصلی رو با نام‌های «فکری»، «احساسی»، «حسی» و «شهودی» مطرح کرد و برای هر کدوم دو گرایش درونگرا و برونگرا در نظر گرفت و در مجموع به هشت عملکرد شناختی رسید.

برای آشنایی بهتر با عملکردهای شناختی یونگ، خوبه نگاهی به مطلب عملکردهای شناختی یونگ در تکمیل تست شخصیت شناسی MBTI بندازید.

مایرز و بریگز بعد از مطالعات گسترده در باب شخصیت به چهار فاکتور اصلی شخصیتی رسیدند که میتونند در کنار هم یک کد چهارحرفی رو ایجاد کنند و بدین ترتیب ۱۶ تیپ شخصیتی به دست می‌آید:

در تصاویر پایین شرح بیشتری از مشخصات هر کدام از این ترجیحات شخصیتی رو میبینید (برداشت شده از مقالۀ جالب معماری و MBTI).

پس از انجام تست MBTI تیپ شخصیتی چهارحرفی شما مشخص میشه و طبق اون چهار عملکرد شناختی یونگ برای تیپ شما به دست میاد. هر کدام از تیپ‌های شخصیتی MBTI دارای مشخصاتی هستند که با خوندن آنها میتونید به خودشناسی بهتری برسید. در تحلیل تست MBTI نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی شما و راهکارهایی برای تقویت نکات مثبت و برطرف کردن نکات منفی داده میشه.

نتایج تست شخصیت مایرز بریگز در مشاوره‌های شغلی، مهارت‌های ارتباطی و مشاوره‌های ازدواج استفاده میشود و شما میتونید مقاله‌ها و ویدیوهای زیادی دربارۀ شغل مناسب هر تیپ و اینکه چه تیپ‌هایی برای ازدواج مناسبند پیدا کنید.

اینکه تا چه حد این تفسیرها قابل اتکا هستند جای بحث داره ولی به شکل کلی میشه گفت استفاده از تحلیل تست MBTI نیاز به شناخت خوب تئوری شخصیت‌شناسی یونگ داره و اگه از متخصص کمک بگیرید یا خودتون در مطالعۀ MBTI عمیق بشید، میتونید در موارد بسیاری ازش استفاده کنید.

حیطه‌های استفاده از آزمون MBTI بسیار گسترده‌ست؛ در همۀ زمینه‌هایی که شناخت شخصیت خود شخص و اطرافیان به کار میاد، میشه از این تست استفاده کرد؛ در زمینۀ یافتن مسیر شغلی که بحث اصلی ماست هم به خوبی میشه از نتایج این تست استفاده کرد.

هر چند از تست MBTI در استخدام و محیط‌های کاری هم استفاده میشه ولی تست نئو به علت دقیق‌تر بودن از نظر عددی و آماری و تست دیسک به علت ساده‌تر بودن تیپ‌های رفتاری، بیشتر مورد استفاده هستند و تست MBTI بیش از هر چیز در خودشناسی، یافتن استعدادها، شغل مناسب و بهبود ارتباطات انسانی استفاده داره.

ادعای تست شخصیت مایرز بریگز اینه که تیپ شخصیتی در طول عمر تا حد زیادی ثابته و به این صورت ترجیحات ما همیشه بدین صورت برقراره. البته رشد شخصیت در تمام طول عمر وجود داره و به مرور یاد میگیریم چطور از عملکردهای شناختی دیگه استفاده کنیم و خودمون رو بهتر با شرایط مختلف وفق بدیم ولی باز هم ترجیحات پایۀ ما، به قوت خود باقیست.

بنابراین نتایج این تست میتونه در درازمدت قابل استفاده باشه و در تصمیم‌گیری مسیر شغلی به ما کمک کنه. در تحلیل تست MBTI هم به شما یک سری شغل پیشنهاد داده میشه که با خصوصیات اون تیپ شخصیتی سازگارند.

یک نمونه از این پیشنهادات شغلی رو در تصویر پایین میبینید که به نظر نمیرسه این شغل‌ها ربطی به هم داشته باشند و خنده‌دار به نظر میرسه.

البته تمام تفسیرهای تست MBTI به این صورت نیستند و بعضی‌ها پیشنهادات شغلی مرتبط‌تری دارند ولی هیچکس شغل آینده‌ش رو با یک تست تعیین نمیکنه و آزمون MBTI میتونه به شما ترجیحات و اولویت‌های شغلیتون رو واضح‌تر نشون بده تا طبق اونها عناوین شغلی رو بررسی کنید.

در اینترنت میتونید بحث‌های زیادی بر سر کاربردی بودن یا نبودن تیپ‌های شخصیتی MBTI ببینید؛ در مطلب ۱۰ پاسخ به انتقادات وارد شده بر تست MBTI یک دفاع جانانه از این تست انجام شده که احتمالا میتونه شما رو برای انجام تست MBTI متقاعد کنه.

آزمون معتبر که توسط موسسۀ مایرز بریگز ارائه میشه به صورت رایگان در دسترس نیست و ورژن‌هایی که در سایت‌ها به زبان انگلیسی‌ موجوده با پرسشنامۀ اصلی تفاوت دارند و تست‌های فارسی هم اکثرا ترجمه شدۀ همین نمونه‌ها هستند.

به همین دلیل شما تست‌های مختلفی با ۵۰ تا ۸۰ سوال پیدا میکنید که بعضی دو گزینه‌ای هستند و بعضی پنج‌ گزینه‌ای ولی به هر حال اکثرا توان تشخیص درست تیپ شخصیتی شما رو دارند ولی برای اطمینان میتونید در دو سایت تست بدید. زمان انجام تست به نسبت تعداد سوالات متفاوته ولی طبق تجربۀ من، پاسخگویی باحوصله به این تست حدودا نیم ساعتی طول میکشه.

دو نمونۀ فارسی تست MBTI رایگان که من انجام دادم، در سایت‌های کاربوم و خودشناس بوده؛ نسخۀ فارسی سایت ۱۶personalities هم ورژن متفاوت و خوبی از این تسته.

دو نمونۀ انگلیسی تست MBTI رایگان که من انجام دادم در این دو سایت بوده (+ و +). نسخۀ خریدنی سایت personalitymax نتایج مفصلی داره که نتیجۀ تیپ INFJ رو میتونید از اینجا دانلود کنید.

تست‌های انگلیسی جملات ساده‌ای دارند و با سطح متوسط زبان انگلیسی میتونید به خوبی از پس سوالات بربیاید. یک نمونه تست عملکردهای شناختی یونگ رو میتونید در اینجا انجام بدید که نتایجی مثل تصویر زیر خواهد داشت. در همین سایت تست‌هایی وجود دارند که اگه شما بین دو تیپ شخصیتی شک داشته باشید میتونید ازشون استفاده کنید (+).

برای مقایسۀ نتایج سایت‌های ارائه‌دهندۀ تست شخصیت شناسی MBTI، میتونید دو نمونه تفسیر این تست رو از اینجا دانلود کنید: تحلیل تست MBTI کاربوم برای تیپ ENFP و تحلیل تست MBTI جاب ویژن برای تیپ ESFJ.

تست روانشناسی رشته تحصیلی

چند بار اولی که تست رو انجام دادم، نتیجه بین INFJ، ISTJ و INTJ تغییر میکرد ولی بعد از خوندن توصیفات تیپ‌های شخصیتی فهمیدم که INFJ درست‌تره و بعد از اون هر بار تست رو دادم، جواب INFJ بود.

هر کدوم از ما در یکی دو حرف از کد چهارحرفی تیپ شخصیتیمون (درونگرا/برونگرا، شهودی/حسی، فکری/احساسی و منظم/منعطف) به طور قطعی در یک طرف طیف قرار داریم و در یکی دو حرف دیگه در میانه‌ها هستیم؛ برای من درونگرا و منظم بودن قطعی بود ولی شهودی و احساسی اونقدر قوی نبود و با خوندن مشخصات تیپ‌ها مطمئن شدم که INFJ هستم.

عملکردهای یونگ برای من به ترتیب شهودی درونگرا، احساسی برونگرا، فکری درونگرا و حسی برونگرا هستند:

همینجاست که ارتباط عملکردهای یونگ با تیپ‌های شخصیتی تست مایرز بریگز دیده میشه: درونگرا در Ni و Ti، احساسی بودن در Fe و شهودی بودن در Ni قابل مشاهده‌ست.

وجود عملکرد «شهودی درونگرا»، باعث گرایش به پیدا کردن معنا در زندگی و تفکر و درونریزی زیادی میشه. این عملکرد که عملکرد اول تیپ INFJ به حساب میاد، همیشه زیادی در من فعال بوده و مشکلات خودش رو داشته.

به خاطر عملکرد «شهودی درونگرا» دوست دارم کارم با تحلیل مفاهیم در ارتباط باشه؛ به نوشتن مطالب تحلیلی علاقه دارم و این تمایل در من هست که چند ساعتی در روز رو در آرامش روی موضوعات ذهنیم کار کنم.

چالش INFJها رو عملکرد «احساسی برونگرا» میدونند؛ این عملکرد میخواد ارتباط اثربخشی با دیگران داشته باشه ولی درونگرا و کمال‌طلب بودن نمیذاره این ارتباط شکل بگیره. میشه گفت من همیشه مابین علاقۀ شدید و نفرت نسبت به ارتباطات انسانی گیر افتادم.

عملکرد سوم یعنی «فکری درونگرا» هم در من نفوذ زیادی داره، همینطور در آرزوهای گذشته‌م که میخواستم دانشمند بشم و همیشه دوست دارم در یک زمینۀ علمی عمیق بشم ولی تا الان نشده؛ شاید عملکرد «شهودی درونگرا» نمیذاره و میخواد از مفاهیم کلی سر در بیاره و از این شاخه به اون شاخه میپره و دل به جزئیات نمیده.

عملکرد آخر که «حسی برونگرا» باشه در من ضعیفه؛ بعضی مواقع پیش میاد که حس خوبی از بودن در طبیعت یا فعالیت بدنی داشته باشم ولی اصلا به اندازۀ سه عملکرد اول حسش نمیکنم..

راستش تست MBTI کمک خیلی زیادی به من در درک شخصیتم کرده خصوصا اینکه متوجه شدم تیپ شخصیتی من یکی از کم‌ترین جمعیت‌ها رو داره و این همه تفاوتی که در نحوۀ نگاهم به دنیا با اطرافیان وجود داره طبیعیه و من اونقدر هم خاص نیستم؛ کافیه به یک کانال یوتیوب دربارۀ INFJها برم تا کلی آدم رو پیدا کنم که با وجود همۀ تفاوت‌ها، خیلی شبیه من فکر و احساس میکنند.

تئوری شخصیت ‌شناسی یونگ نگاه من رو به خودم و انسان‌ها تغییر داد؛ البته شاید برای شما به این صورت تاثیرگذار نباشه ولی حتما میتونه کمی به شما در شناخت بیشتر شخصیتتون کمک کنه.

پیش از اینکه تست رو بزنید، خوبه که یک نکته رو حتما بدونید. مستقل از اینکه تیپ شخصیتی شما چیه، شما میتونید مهارتهای مختلف رو یاد بگیرید. دونستن تیپ شخصیتی شما نباید باعث بشه به خودتون برچسب بزنید و از یادگیری مهارتهای مورد نیازتون غافل بشید.

اگر فکر میکنید یادگیری مهارت کار سختیه و تلاشهای گذشته شما برای یادگیری مهارت (مثل زبان انگلیسی یا یک نرم‌افزار) به شکست منجر شده، باید پیش از هر چیز یادگرفتن رو یاد بگیرید.

[مطلب مرتبط : دوره آنلاین یادگیری اثربخش]


نکاتی در مورد تست آنلاین MBTI:

– این تست از ۷۰ سوال دوگزینه‌ای تشکیل شده و پاسخگویی دقیق به سوالات حدودا بیست دقیقه طول میکشه.
– لطفا سوالات رو بادقت بخونید و هر گزینه که بیشتر به شما شبیهه رو انتخاب کنید.
– لازمه همۀ سوالات رو جواب بدید.
– مبنای سنجش تیپ شما، پاسخیه که شما به سوالات میدید. پس سوالات رو با دقت بخونید و پاسخ بدید. اگه مشخصات اون تیپ شخصیتی به شما شبیه نیست، لازمه دوباره و با دقت بیشتری به سوالات تست پاسخ بدید و به تیپی برسید که تطابق بالایی با شخصیت شما داره.
– در تئوری مایرز بریگز تیپ شخصیتی قابل تغییر نیست بلکه تکامل پیدا میکنه و بهترین تیپ وجود نداره و هر تیپی نکات قوت و ضعف خودش رو داره. نتایج تست MBTI به ما کمک میکنه که به خودشناسی بهتری برسیم و شخصیتمون رو رشد بدیم.

…من INFP هستم…

من enfp هستم
آماده همکاری با گروه های حرف گوش کن و تلاش گر

Istp
دخترو پسرم نداره
وقتی این طرز فکرو داری، یعنی istp نیستی
من نمیدونم کی اولین بار مشاغل رو زنونه مردونه کرده

🤣🤣🤣به نظر من هیچ کسی نمیتونه کسی رو شناسایی کنه یا نقدش کنه یا روانشناسی یا حالا هرچی شما روش اسم میزاری( انسان ها در یک چهار چوب اخلاقی زندگی یا….
نمیکنن هر لحظه امکانش هست که تعقیر رفتار بدن
اینجا ایران عزیزایه من اینا مال همون خارجیاس 🤣🤣🤣

سلام، من intg هستم.

عالی

سلام منENTJ هستم

منم✋

سلام از شما خیلی متشکرم شخصیت منISTJ و تمام مطالب درست بیان شده بود

سلام خدمت همه ی کسانی که مثل من بین دوراهی شغل آیندشون موندن. تیپ شخصیتی من ENFP بود و شغل هایی که تو این تست بهم معرفی شد((بازیگری_کارگردانی_طراحی لباس و…)) دقیقا همون هایی هستند که من عاشقانه بهشون علاقه دارم. کاملا تست درستی هستش. ممنون از سازنده ی گرامی🌹🌹سپاس فراوان

INTJ

منINFJ بودم و بیشترشون درست بود

منENTPبودم و درست بود واقعا

من INFP بودم
شغل هایی که گفت مناسب من هستن
نه تنها مناسب بلکه مورد علاقه منم هستن
شغل هایی که گفت برای من مناسب نیستن
حتی علاقه ای بهشون نداشتم
و درمورد شخصیتم همه چیز درست بود
ممنون از تست خوبتون

Infp بودم

INTJ

من INTP بودم.میدونستم همینم.

به همین دلیل مشاغلی در زمینۀ کارآفرینی که متنوع هستند و با چالش‌های زیادی روبرو هستند، میتونه مورد علاقۀ تیپ شخصیتی ENTP باشه. این تیپ در شغل‌هایی مثل برنامه‌نویسی، علوم کامپیوتر، پژوهشگری و … که نیاز به یادگیری مطالب متنوع و استفاده از مهارت‌های فکری و حل مسئله داره، بسیار خوب هستند.

اصل به علوم کامپیوتر علاقه ندارم و برای ساله ایندم هم هیچ نظری ندارم برم کدوم رشته ای لطفا کمک می خوام برای انتخاب رشته ای ایندم

عالی بود

khub bud

هر شغلی که برام جالب نبود و بهم معرفی کرد وهر شغلی رو که دوس دارم گفت به درد نمیخوره.الان تکلیفم چیه ؟فک کنم الکیه….

سلام دقیقا اون شغلهایی که برای من نامناسب گفته بود رو بیشتر دوست دارم و مطمعنم که توو اونا موفق ترم

واقعا برام عجیبه که جایِ اینکه توی گوگل و با تحقیق اطلاع کسب کنید، فقط این زیر سوال کردید که فلان چیز در اومدم، چیکار کنم؟
خب یکم به خودتون زحمت بدید و اطلاعات کسب کنید یا کلا تست نزنید وقتی حوصله ی تحقیق درباره ی تایپِ خودتون رو هم ندارید.

واقعا برام عجیبه که یکم اطلاعات درباره تست ندارید و جایِ اینکه توی گوگل و با تحقیق اطلاع کسب کنید، فقط این زیر سوال کردید که فلان چیز در اومدم، چیکار کنم؟
خب یکم به خودتون زحمت بدید و اطلاعات کسب کنید

شخصیت من ISTP هست و من دخترم و بیشتر شغلایی که گفته بیشتر خوبه برا پسرا

دختر پسر نداره منم ISTP هستم و پسرم.ببین چی هستی!خوشت میاد و درسته؟تقویتش کن.خوشت نمیاد؟تغییرش بده.

خداکنه همه ی ما entp ها دوره هم جمع بشیم و همو پیدا کنیم تا دنیارو اصلاح کنیم. حیف که هیچ گروهی نیست.

منم ISTP هستم
البته من سایت های زیادی این تست رو قبلا زدم و
همیشه ISTP در اومدم
شما اول برو سایت های دیگه و با سوالات متفاوت تست رو بزن، بعد اگر همین جواب در اومد، اینو بدون که این تایپ تا حدودی مردونه است و جامعه ی آماری هم حاکی از اینه که تعداد مردان این تایپ خیلی بیشتر از زنانش هست.
زنانِ این تایپ کشش دارن به کارای مردونه

خودِ من به ور رفتن به ماشینم و سرک کشیدن تویِ کار مکانیک و گرفتن پنچری ماشین و تعمیرات وسایل و اینجور کارا از اول علاقه داشتم و سالها بعد این تست رو پیدا کردم و زدم و فهمیدم چرا اینطوری بودم.

چرا همچین فکری میکنی؟؟
تو هم حتما جز کسایی هستی که فکر می‌کنی کار های مکانیکی و برق و.. مهندسی مردونه اس؟؟؟؟

حتما گلدوزی و فرشبافی و… مردونه است خب عزیزم طرز فکرت را درست کن

جواب تست دریافت نشد ؟

خیلی ممنون از دوستان من چندین بار در سایت های مختلف این تست رو دادم و فقط یک بار lntp در اومد اما بقیه lstp بودن و من بیشتر به ای اس تی پی مایلم.من علاقه به چیزای فنی دارم اما شرایط…

چه شخصیتی دارم 🐬

مال من enft بود و دقیقا چیزایی که میخواستم و درون من هست بود و واقعا خوب بود

سلام من ۱۶ ساله و موقع تعیین رشته است من نمی دونم واقعا چی میخوام هر زمان ی چیزی میخوام ولی چند وقته به تئاتر و بازیگری علاقه پیدا کردم ولی با اینکه تو عمرم تئاتر نرفتم ولی از برگی عاشق فیلم و سریال بودم هرنوع غیر از مستند و ترسناک ولی نقاشی که اصلا و چیزهای هنری سلیقه درخشانی ندارم که برم رشته هنر همه اصرار میکنن برم تجربی که مثلا درآمدش خوبه و آینده داره ولی من شغلای هیجانی دوست دارم گفتم برم رشته انسانی که حداقل با دوستم که عشق ادبیاته باشم و بعد کنکور هنر بدم نظرتون برم؟

سلام ! من رشتم انسانیه و الان یازدهمم
بهت توصیه میکنم اصلا به خاطر این و اون نری…
یعنی در واقع ازت خواهش میکنم به خاطر این و اون با ایندت بازی نکن
مهم نیست میخوای کنکور چی بدی اگه هر رشته ای بری که دوست نداری انگار سه سال تو جهنم زندگی کردی حتی اگه کنار بهترین دوستت باشی…ولی…اگه درسای انسانی رو دوست داری قطعا متعلق به این رشته ای…
اگه درباره ی کاری که میخوای کنی شک داری برو با دوستت مدرسه ای ثبت نام کن که هر سه رشته رو داره
اول برای تجربی بعد برو انسانی بعدم برو ریاضی هر سه تا رو امتحان…در اخر هر کس متعلق به یکی از این سه رشتست….
یه چیز خیلی مهم تر اینکه:
جواب ازمون پایا که مدارس میدن خیلی مهمه در واقع اولویت اول و دوم اون ازمون درست ترین تصمیم برای انتخاب رشته هستش.

سلام عزیزم من موقع انتخاب رشته خودم اشتباه بزرگی کردم و دقیقا بر خلاف اون سمتی که علاقه داشتم رفتم تئاتر و بازیگری علاقه ی خیلی هاست نه اینکه بهت بگم نداشته اش متاسفانه رشته ای که خیلی به شانس و حمایت داره توی اینترنت خیلی سرچ کن در مورد سینما و .. به خاطر این که فکر میکنی به این رشته علاقه داری تو این راه نرو که وسط راه سرخورده بشی و چون همه میگند برو تجربی تحت تاثیر قرار نگیر هر کاری همه میکنند شاید یه سپر امن برای شکست نخوردن باشه ولی هیچ پیروزی هم به بار نمیاره کسایی که میخواند مثل بقیه به جایی رسند به هیج جا دست پیدا نمیکنند چون هر کسی که موفقه به شیوه ی خودش بازی رو برده البته که بازی هم برد داره هم باخت نه منطق نه احساس هیچ کدوم به تنهایی باعث نمیشه تصمیم درستی بگیری بلکه جفتش کنار هم میتونه کمکت کنه

سلام
ببین بنظرم رشته ای رو برو که فکر میکنی میتونی رویاهاتو باهاش بسازی
من خودم وقتی انتخاب رشته کردم و اومدم این مدرسه ای که الان توشم هیچ دوست صمیمی ای نداشتم
اما به مرور هم عادت کردم به فضاش هم دوستای خیلی خوبی پیدا کردم
بخاطر دوستت آیندتو تباه نکن
اگه میبینی نمیتونی انتخاب رشته کنی توی اینترنت یه عالمه تست شخصیت شناسی هست
اونارو بده ببین چی میارن برات
و اینو بدون که رشته ای که انتخاب میکنی تمام آیندتو شامل میشه
و اگه درس خوندن اذیتت میکنه و نمیتونی زیات وقت بذاری بذاش بهت پیشنهاد میکنم سراغ رشته های تجربی و ریاضی و انسانی نری چون خیلیارو دیدم که توی یازدهم واقعا بریدن
در کل سعی کن منطقی تصمیم بگیری و همه ی جوانب رو بسنجی
موفق باشی

ببین یه هدف انتخاب کن چون بعدش پشیمون میشی به دوست و این چیزا هم واقغا اهمیتی نده و هر چیزی رو که دوست داری انتخاب کن و دنبالش برو

من Infor هستم این خوبه؟

Infor چیه عزیزِ من
I N F در اومدی و چهارمین آیتم رو نصف، نصف زدی
P or J در اومده
یعنی معلوم نیست P هستی یا J
Or میشه یا به فارسی
تست شخصیت شناسی که خوب و بد نداره
لطفا یکم درباره تست بیشتر اطلاعات بدست بیارید که این سوالات رو اینجا نپرسید و خودتون متوجه بشید تستی که زدید چی هست.

سلام. از کجا باید بفهمم چ شغلی مناسبمه؟؟
EJNT
شد…

ESTJخوبه؟ لطفا نظر بدید میخونم

منم همینم!
خوب و بد نداره شخصیتته دیگه!
جالبیش این بود شغل متناسب با این شخصیت دندونپزشکی زده بود من خودم دانشجو دندونم ! شاد شدم!

خداروشکر

سلام من شخصیتم intj هی سعی میکنم خودم تغییر بدم اما باز هر بار آزمون میدم intj درمیاد چی کار کنم تغییر کنم؟

زندگی من از ۴ سال قبل و بعد از انجام این تست به دو بخش تقسیم شد: قبل از اینکه بفهمم INFJ هستم و بعدش… قبلش فقط فکر میکردم متعلق هستم به بیت : سرم به دنیا و عقبی فرو نمی آید… تبارک الله از این فتنه ها که در سر ماست… ۴ ساله که فهمیدم این حالت هم هویتی داره و شرایط رشدی داره و حالم از این حالت خوشه… خودم رو بخاطر من بودن سرزنش نمیکنم

سلام
من که تست دادم ENTJ برای من در اومد
من الان سال نهم هستم
و واقعا گیج شدم
که چه رشته ای رو برم
که با توجه به توانایی هام بتونم پیشرفت کنم
اگه کسی بتونه راهنماییم کنه خیلی ممنون میشم

توی ایمیلم بهم پیام بدید تا راهنماییتون کنم

Entp برای من اومد بعد من عاشق شغل چشم پزشکیم اما جزو شغل های نامناسب بود برام یعنی من اشتباه میکنم ؟؟؟؟

سلام من intpهستم عاشق اختراع و اکتشافم وهوش خوبی دارم اما اگر یه روزم بی اکتشاف یا تحقیق یا اختراع بگذره حالم بد میشه و افسرده میشم متاسفانه خانواده ی دارم که حتی کار کردن دخترو بد میدونن الان به زور دارم کار میکنم و قرار با مقدار کمی پولم یه رشته اموزشیو دنبال کنم من نمیدونم کسی که تیپ شخصیتیش مثل منه و مشکلات منو داره باید چی کار کنه من روز به روز دارم درونگرا تر میشم الان فقط تونستم داستانای علمی تخیلی بنویسم نمیدونم باید با این افسردگی چی کار کنم امکان بورسیه در مقطع لیسانس هم نیست

ادم های بزرگ در دل شرایط سخت به وجود میان پس اگه شرایط سخت ادامه بده و کم نیار تا به چیزی که میخوای برسی

خوب بود – تا ببینم جواب چی خواهد بود – خیلی آشنا به این تستها نیستم

خوب بود متشکرم

سلام مرد۳۲ ساله متاهل هستم با ۲ فرزند شغل فعلی من فروشندگی کیف و کفش هست در کارم موفق هستم و با تجربه اما از شغلم رضایت ندارم و انگیزه ای ندارم دیپلم الکترونیک دارم و فوق دیپلم تربیت بدنی نتیجه تست ام ISFJ هست چه شغلی به نظر شما برام خوب هست و میتونم در اون موفق و پُر درآمد باشم البته مدرک آشپزی درجه دو هتل رو هم ۳ ماه پیش گرفتم البته آشپزی بلدنبودم ولی بفکر راه اندازی یک رستوران بودم به همین خاطر رفتم دوره رو در غنی حرفه ای دیدم و البته نه با نمره خوبی ولی مدرک م رو گرفتم ولی فهمیدم که استعدادی ندارم کلاً میزان یاد گیریم بابا و سریع هست . به نظر شما چکنم؟

سلام عزیزان
تست جالبی بود تقریبا دقیق بود نتیجه تست من ENTJبود
کار الانم نتورک هست(بازاریابی شبکه ای)
هم از کارم راضی هستم هم از آینده کاری که در پیش دارم
یه توصیه به عزیزانی که دنبال کسب کاری هستن که نه تخصص نه مهارت نه پول نه پارتی ازشون بخواد تازه از اون مهمتر یه نفر دلسوز و راهنما هم داشته باشن حداقل یک هفته با سیستم نتورک مارکتینگ آشنا بشن و اطلاعات بگیرن.شرکت مهم نیست تیمی که قراره شمارو حمایت کنه رو تو اولویت قرار بدین.آگاهانه برای آیندتون تصمیم بگیرین زندگی تون رو دست کسانی ندید که یک ساعت درمورد آینده خودشون فکر نمیکنن
ایران
جهان
خلیج فارس
یا حقMiliyarder2020

سلام و عرض ادب، من پذیرفته شده آزمون قضاوت و وکالت هستم و ظاهرا تیپ شخصیت ESTJ رو برای این کار مدنظر دارن؟ درصورت تایید شما چطور میتونم خودم رو از این نوع تیپ نشون بدم و باید کدام گزینه هارو زد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ضمن سلام و عرض ادب، من پذیرفته شده آزمون قضاوت و وکالت هستم،برای رسیدن و موفقیت در گزینش مراحل بعدی و نشان دادن نوع شخصیت ESTJ باید به چه سبکی و کدام گزینه هارو زد؟ آیا این نوع شخصیت مناسب این شغل است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام. من تو این تیپ های شخصیتی به مشکل بر خوردم. تو این چند باری که این تستو دادم ، جوابش بین intp, intj با infjو infp متغیر بوده. هرچند دو تای آخر کمترین تطبیق رو با شخصیت من داره ، ولی الان من یکم گیج شدم. چطور میتونم اونی که دقیقا شخصیت منو میگه رو پیدا کنم ؟

عالی
ولی از شغل های مناسبم خوشم نیامد

خوب بود

انجام تست شخصیت شناسی

جالب بود، جواب کامل رو چطور مشاهده کنم، فقط حروف اومده

توی اون صفحه که نتیجه اومد، لینک مطلب تحلیل تیپتون هم بوده.
اگر نخوندید، تیپتون رو گوگل کنید. مثلا تیپ شخصیتی ENTJ. احتمالا جزء لینکهای اول، مطلب مرتبط از همین سایت رو خواهید دید.

با سلام من یبار تو یک سایتی تست دادم و INTP و خیلی بهم شباهت داشت و یبار هم در همین سایت تست دادم و ENTJ شدم که ۱۰ درصد شباهت داشت تو یک سایت دیگه هم ENTA شدم بنظر شما ازکجا بفمم کدومم /:

من تست mbti رو تو سایتهای مختلف، در زمان های مختلف، با فاصله زمانی های زیاد از هم، دادم
نتیجه همشون یکی شد
بهتره با توجه به واقعیت و با دقت زیاد این تست رو بدی تا بهترین و نزدیک ترین نتیجه رو بگیری

دیدگاه مثبت و منطقی

سلام
ببخشید یک نسخه دیگه از این آزمون تو سایت ایران ذهن بود که نمره فرد تو یک محدوده دیگه میداد. من به اون ازمون احتیاج دارم و اینکه دقیقا میزان درونگرایی و یا برونگرایی رو با عدد بدونم. چرا نسخه ای که شما گذاشتید با اون نسخه فرق میکنه؟
اون سوالهاش سه گزینه بود و محدوده نمرات فرق میکرد.

با این که تو ویدیو گفته بود دندانپزشکی مناسب ENTP نیس ولی من معتقدم که یک ENTP قادر به انجام هر کاری هست😁😁😁😁💪💪

ای جونم. دقیقا. ماها باید باهم متحد بشیم

به نظر من هیچ تستی نمیتونه کلیه جنبه های شخصیتی افراد(که غیر از ذات انسان به شرایط محیطی وفرهنگ ومذهب و.. بستگی داره )رو تحت پوشش قرار بده …منظورم جزئیات نیست …
حتی کلیات رو هم نمیتونه شامل بشه …
روح آدم بی نهایت لایه لایه اس وبرچسب زدنی نیست علاوه بر اینکه مدام در حال تغییره …
حالا اینجا بحث کلیاته …بازم بعضیراز کلیات مهم نادیده گرفته شده مث فرهنگ !
اگر یه تست شخصیت شناسی که مسائل فرهنگی رو هم در بر بگیره باشه ( مثلا فرهنگ ایرونی مسلمون) به نظرم واقعی تر خواهد بود…آخه وقتی مثلا یه نفر تو مذهبش عنصری به نام حیا تعریف شده که در هر فرهنگی خجالت ونداشتن اعتماد به نفس تعبیر میشه !!
چطور یه نکته ای که از نظر خودش مثبته در شخصیت شناسی نقطه ضعف به حساب میاد ؟!!!

به نظرم میتونه سنجشه خوبی باشه

بنظرمن میتونه برای شناخت شخصیت خودمان مفید باشد

سلام دوستان
من چندوقته دارم جلسات مشاوره ی استعدادیابی شرکت میکنم که خیلی باعث شده خودمو بشناسم و علاقه و استعدادواقعیمو پیداکنم.قیمت جلسات هم به نظرم مناسبه.درضمن برای هیچ سنی استعدادیابی دیرنیست حتی اگه پدر یا مادرباشی…
اگرکسی دوست داشت شرکت کنه به من پیام بده تا شماره تلفن بهشون بدم..۰۹۳۵۹۲۲۹۳۵۷

من واقعاا سوالارو با دقت و صداقت جواب دادم.تیپ شخصیتی من رو ISTJ معرفی کرد.حدود ۵۰ درصد خصوصیتایی که گفت رو داشتم.ولی نصفشو نه.مثلا اینکه من اصلا آدمه منظمی نیستم.میشه بیشتر راهنمایی کنید؟؟

سلام؛ ممنون از توجهتون.
در تست mbti چهار مولفه سنجیده میشه و ممکنه شما در یک یا چندتا از اونها به متوسط نزدیک باشید مثلا در طیف برونگرا-درونگرا فقط کمی درونگرا باشید و هم خصوصیات برونگرایی و هم درونگرایی رو تا حدی در خودتون ببینید و به این صورت نیست که همه افراد یک خصوصیت رو تا حد ۱۰۰% داشته باشند.
البته کسانی هم هستند که مثلا در برونگرایی نمره ۹۰ یا ۱۰۰ درصد میگیرند که تمایل بالاشون به یک جهت رو نشون میده.
به علاوه مولفه نظم به چند چیز برمیگرده؛ یکی منظم بودن محیط دور و برتون، یکی نظم داشتن زمانی در انجام کارها و برنامه ها و همینطور داشتن تصویر روشن از مسیر آینده، اعتقاد به نظم و ساختار اجتماعی و …
شما ممکنه در چند مورد از اینها امتیاز بالایی گرفته باشید و در موارد دیگه آنچنان هم منظم نباشید.

چه شغل هایی که مناسب intj هستند؟

Estj چه شخصیتی هست

تیپ من istj هستش و واقعا در مورد من درسته حتی شغل ها هم اونایی هستش ک بهشون علاقه مند هستم ممنونم از سایت خوبتون

سلام من دختر ۱۷ ساله ای هستم که به کارهای هنری مثل آشپزی خیاطی گل‌سازی ویترای بوم کاردستی پرورش گل و…علاقه زیادی دارم. شدیدا دوست دارم پیانو یادبگیرم و همچنین گیتار.اهل موسیقیم. برعکس خیلی ها که دوست دارند به جاهای خیلی رویایی برسند،گاها فکر میکنم دوست دارم زندگی باآرامش و باعشق و سرزندگی و هنری و غیرتکراری داشته باشم
همچنین دوست دارم بیش تر تو خونه باشم و گاها بادوستام . از بچه ها خوشم میاد و فکر میکنم واقعا مادر خوبی بشم.ولی مادرم میگه چون درست خوبه تومدرسه تیزهوشانی خوب بخون پزشکی دربیا و پول تو اونه و آینده ازدواجتم خوب میشه ولی من دوست ندارم پزشک شم و از صبح تا شب بیرون کار کنم .دوست دارم به کارهای مورد علاقم برسم و آرامش داشته باشم
لطفا راهنمایی کنین . خیلی بابت این اختلاف سلیقه خودم ومادرم درگیرم و همش ناراحتم . خیلی ممنون

چه جالب همه علایقت مث منه با این تفاوت که من راه خودمو رفتم و الان رشتم گرافیکه چون علاقه داشتم به حرف کسی گوش ندادم و علاقمو انتخاب کردم اما الان بخاطر هزینه زیادش توش موندم امیدوارم باعث نشه علایقمو ول کنم

تو عین خود خود منی….منم عاشق گیتارم وبراش کلی صحبت کردم تا اجازه دادن کلاساشو برم…توم بسته به پدر ومادری که داری باید برای رسیدن به چیزی که میخوای سختی بکش….ولی واقعا اگه پزشکی رو دوس نداری الکی مختو تو اون رشته نذار…من خودم رشتم ریاضیه درسامم بد نیس..همه دوس دارن مهندس بشم ولی خودم میخوام روانشناس بشم و میشم …تمام

هرگز بخاطر پول نرو پزشکی. زندگی تو به خودت بستگی داره . شغلی که بهش علاقه نداشته باشی پیرت میکنه. مخصوصا پزشکی که سختی های خودشو داره

سلام این خیلی خوبه اما باید بیشتر به اطرافت توجه بکنی راهنمایی بیشتر خواستین در تلگرام به ادرسperanse20در خدمتتون هستم.موفق باشید.

سلام سودا جان من دقیقا مشکل تو برام داره پیش میاد مادرم به شدت اسرار میکنه که تجربی بخونم ولی من ادمی نیستم که برای کنکور روزی ۶ ساعت بخونم از این طرف عاشق هنرم به شدت عاشق موسیقی و خوانندگی بازیگری نقاشی هستم و خودمم یک ساله که گیتار میزنم اما از طرف فامیل همه تحت فشار قرارم میدن که تجربی بخونم اما من نمیخوام

کاریو که دوس داری انجام بده…تو فقط یکبار زندگی میکنی و فقط یکبار میتونی بااین انگیزه و جدیت راهتو دنبال کنی اگر واقعا به هنر علاقه داری هنر بخون
هیچ ظلمی بالاتر از این نیست که توی دانشگاه رشته ای رو بخونی که هیچ علاقه ای بهش نداری پس سعی کن از عمرت استفادع ی مفید کنی.
مطمئن باش هیچی برای خانوادت مهمتر از موفقیت تو نیست و تو میتونی با درس خوندن در رشته ی مورد علاقت و بعدها به امید خدا با شروع به کاری که دوس داری بهشون این موفقیت رو هدیه بدی
موفق باشی

من بهت پیشنهاد میکنم رشته های مختلف هنری مختلف رو با هم تجربه کنی مثلا فوتو گرافی یک رشته ی ترکیبی جدیده که هم جذاب و پر از هنرهای مختلفه البته این رشته توی دانشگاه هست و اینکه اگه به موسیقی هم علاقه داری در کنار یه رشته دیگه به اونم بپرداز تا بتونی روحیه تنوع طلبی که سرشار از عشقه به هنر و زیباییه را سیراب کنی و ارامش داشته باشی

من مامایی خوندم دانشگاه آزاد، واحد تهران پزشکی، ۳۲ سالمه،
ISTP هستم
اصلا هم راضی نبودم حینِ تحصیل و الان

خودم عشق پزشکی بودم، اما قبولیش واقعا سخته و جُز هوش، همت بالا می خواد،
چون ماماها حق مطب و نسخه دارن و هر کاری که یه پزشک عمومی بتونه انجام بده (به جُز تخصص گرفتن) رو یه ماما هم می تونه انجام بده، راضی به خوندن مامایی شدم.

اما بعد ها متوجه شدم کاری که روزی با تعداد زیادی آدم سر و کار داره به درد من نمی خوره و حوصله ناله شنیدن و مریض دیدن رو ندارم و اگر IT می خوندم، خیلی موفق تر بودم، هیچ علاقه ای هم به کار با رشته ام ندارم.

الان همه صِدام میکنن خانم دکتر، اما این کلمه دیگه هیچ جذابیتی برام نداره.

خواستم نکاتی رو به دوستان عزیزی که خودشون یا خانواده شون عشق پزشکی دارن، و اصرار به رشته ی تجربی دارن عرض کنم:

اول بدونن قبولیه پزشکی کار هر کسی نیست و بیشتر از هوش نیازمند جدّیت و تلاش و همتِ بالاست.

دوم اینکه شما روحیه ات هم باید متناسب با همچین رشته ی خشنی باشه، چون دائم افرادِ مریض و ناله و درد می بینید، فکر نکنید شما یه فرشته میشید که میتونه به همه کمک کنه، به اینم فکر کنید که چقدر مرگ خواهید دید و یا اینکه گاهی باید هم زمان با ناله های مریض، کارهای درمانیه خشن انجام بدید.

سوم اینکه پزشکی فقط روپوش سفید پوشیدن و نسخه نوشتن که دیدید، نیست و بسیار زحمت داره و روحیه ی مقاومی می خواد، چون رشته ی خشک و خشن و پر زحمتیه (دوستان، پر زحمت با سخت فرق داره، سختیش جایِ خود، پر زحمتیش هم جای خود)

چهارم اینکه محیط تحصیلیتون و بیمارستان که طول تحصیل میرید، مثلِ مراکز نظامی باهاتون برخورد می کنن، یعنی برخورد تند و جدی، به درد کسایی که حساس و زود رنج هستن نمی خوره.

پنجم اینکه واقعا به علاقه تون نگاه کنید، نه اینکه مردم برا چه رشته ای به به و چه چه می کنن، آیندتون رو تباهِ عنوان نکنید که عنوانِ بی عمل مُفت نمی ارزه (منظورم مدرکی که بگیرید و علاقه به کار باهاش رو نداشته باشید، هست)

ششم اینکه به طمع پول سراغ این رشته نرید هرگز
چون تا به درآمدزایی برسه در بهترین حالت ۱۰ سال معطلی داره، ۷ سال پزشکی اگر یک ترم هم عقب نیفتید، ۲ سال طرح تا مدرکتون رو بهتون بدن، ۱ سال هم تا ببینید چیکار کنید که پول در بیارید،
پزشک عمومی هم حقوق و درآمد آنچنانی نداره و کلِ فارغ التحصیلای دانشگاهمون یا ۳ سال خوندن و آزمون دادن برا تخصص تا بلاخره یه چیزی قبول بشن، یا در حالِ تزریق ژل و بوتاکسن برا در آمد

شهریه رشته ی پزشکی دانشگاه آزاد خیلی سنگینه، این نکته هم در نظر بگیرید.

هفتم اینکه بعد از قبولی تویِ رشته های پزشکی و پیرا پزشکی، شما ۶ روز هفته و بعد که کارآموزیای بیمارستانتون شروع بشه، گاها شب ها و جمعه ها هم درگیرید و ساعاتی که دانشگاه و بیمارستان هستید، بیشتر از چیزیه که مدرسه بودید.

هشتم اینکه بر خلافِ تصورتون که پزشکی کارِ خیلی شیکی هست، باید بگم که کلِ رشته های پزشکی و پیرا پزشکی همراه با آلودگیه و اجتناب از خون و ادرار و استفراغ و غیره ممکن نیست چون دورانِ دانشجویی هم بیمارستان باید برید و همه کار باید انجام بدید تا در مواقع ضروری بلد باشید.

لطفا جذب ویترینِ ظاهریه مشاغل یا عنوان پزشک و وکیل و مهندس نشید و حتما با کسانی که فارغ التحصیل اون رشته هستن مشورت کنید.

مرسی که از تجربه‌ات نوشتی آناهیتا. 🙂

خانم پرچمی خسته نباشید
شاید تکراری بشه ولی برای تشکر و قدردانی لازمه بگم، از مقاله تون بخاطر توضیحات کامل ،بخش بندی بودن
،آوردن مثال، معرفی لینکهای آزمون و سبک نوشتنتون استفاده کردم.سپاس از شما
از آقای آرامش هم بخاطر فراهم نمودن این بستر سپاسگزارم.

من ENTJ شدم واقعا هر چی گفت درست بود . هم علایق هم استعداد هام . اون هایی ک میگن جواب تست با شخصیتشون در تضاد بود احتمالا هنگام انجام تست خودشون گول میزدن و جواب هایی رو ک قشنگ تر بود انتخاب میکردن نه جواب هایی ک نزیدک شخصیتشونه

ویژگی هایی که برام بیان کرده بود درست بودن اما شغل های مناسبی که گفته بود شغل هایی بودن که ازشون متنفرم یا اینکه اصلن یه درصد هم بهشون فک نمیکنم که بخوام در اینده به اون شغل بپردازم
من به ورزش علاقه دارم و والیبالیست حرفه ای هستم اما نمیدونم میتونه برام شغل مناسبی باشه که بخوام تو مسابقات فراملی شرکت کنم یا باید تو همین مقطع مسابقات کشوری والیبالم رو ادامه بدم و در اخر تو همین مقطغ تمومش کنم (تیپ شخصیتی من INTP هست)

من چندمین باره تست mbti میدم.خوشبختانه این دفه هم «INTJ» درومد.٨٧.٠٩٪‏ چیزایی که درباره INTJ گفته شده با من منطبق بود.اون ١٢.٩١ درصده دیگرو شک دارم.فقط شک!

تست من ESTJ درآمد وبسیار متعجب وحیران شدم چون من دندانپزشکم ویکی از شغل های پیشنهادی این تست برای من دندانپزشکی بود.

تست من ESTJ درآمد وبسیار متعجب وحیران شدم چون من دندانپزشکم ویکی از شغل های پیشنهادی این تست برای من دندانپزشکی بود.

تو شغلتون موفق و راضی هستید؟

میشه لطفا بگید از شغلتون در حال حاضر راضی هستید یا نه؟؟
چیزی هست که اذیتتون کنه در حدی که بخواید به عقب برگردید و رشته ی دیگه ای رو انتخاب کنید؟
من دختر ۱۶ سالم که تو رشته تجربی تیزهوشان تحصیل میکنم… تستم ENJI هست و کاملا هم درسته… ولی مشاغلی رو که پیشنهاد داده اصلا مطابق علایقم‌نیست… از طرفی خانواده شدیدا میخوان که من یه دندانپزشک موفق بشم و تو این راه هر کاری برام میکنن…
چند ماهیه که خیلی اشفته ام… واقعا میخوام خودمو بهتز بشناسم و ببینم علایق و استعدادام چین…
گاهی اوقات میگم تنها خواسته من خوشحال کردن اوناست پس اصلا چرا دنبال چیز دیگه ای هستم و تنها کاری که باید بکنم درس خوندن و ازمون و نهایتا قبولی با یه رتبه خوبه و تمام….
اما وقتی به این فکر میکنم که نکنه تو ۳۰ یا ۴۰ سالگی تازه بفهمم زندگیم اونطور نیست که میخاستم… همه افکارم بهم میریزه…
کی پول دوست نداره؟؟؟ کی زندگی لاکچری و سفرای متعدد و موقعیت اجتماعی خوب نمیخواد؟؟؟
حتی اگه ببینی تو این جامعه بیشتر مردم دنبال همین چیزا میگردن و اگر تو داشته باشیشون خب بهتر از طرف جامعه پذیرفته میشی….
لطفا اگر کسی میتونه کمکی بکنه بگه… ممنون

سلام .من هم در بسیاری از جهات خصوصیات شمارو دارم. من ۱۶ سالمه و در مدرسه نمونه دولتی رشته تجربی تحصیل میکنم . اما چند وقتیه خیلی به اینده فکر میکنم و این باعث شده روی درس خوندن تمرکز نداشته باشم .
من احساس میکنم هدفم رو نمیتونم تشخیص بدم و از این بابت خیلی ناراحتم.
برام جالب بود که کسایی مثل من هم هستند.

بنظرم علمی و درست بود ممنون

سلام میخواستم بگم من نمیدونم واقعا الان چیکار کنم ۱۹سالمه الان ۴ترم دارم ادبیات عرب میخونم ولی علاقه خاصی بهش ندارم خودم دوس دارم برم رشته هایی که مربوط ب جامعه افراد باشه ولی میگن چون بازار کار نداره نمیتونم برمم خودمم موندم چیکار کنم

برای من رو کامل گفتن و حتی شغلی که الان دارم کاملا چیزی هست ک اشاره شد

ESTJ خود واقعی ام رو گفت عالی بود فقط در انتخاب شغل خیلی دوست داشتم زیر شاخه پزشکی رو بخونم که دندانپزشکی بهش اشاره کرده ولی قسمت نشد .عالی بود مرسی

Good

ضمن سلام و وقت بخیر آبجی عزیزم.از اینکه مطالب کامل و با کارشناسی درست تهیه و تدوین شده شکی وجود نداره و همه ما ممنون زحمات بی دریغشون هستیم.و اینکه مورد بعدی من فکر میکنم شما هر چقدر به پیشرفتهاتون نگاه بکنین خیلی بهتره از اینکه به نداشته ها تون تمرکز داشته باشین .درست مثل کوهنورد ی که همه فکرش سعوده و به بالا نگاه میکنه.امیدوارم موفق باشید.از این جهت گفتم چون بنده هم پزشکم خواستن توانستن هست .آدرس تلگرام peranse20 خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم.پیروز باشید.

ویژگی هایی که برام بیان کرد خوب بود اما شغل های ایده آل رو دقیقا همونایی رو گفت که ازشون متنفرم

دقیییییقا .نظرت درسته

برای من جالب نبود

منم infj هستم و ریاضی میخونم. اولش ناراحت بودم چون هیچ مهندسی توی تیپ شخصیتی مون نیومده. ولی وقتی تست استرانگ دادم شدم جست و جوگر و دیدم که بیشتر مهندسی ها داخل این تیپ هستند?
بنظرم در زمینه انتخاب شغل تست استرانگ بده بهتر بفهمی.

تا اونجایی که چند مطلب درباره تست استرانگ دیدم،تست استرانگ رغبت شغلی رو میگه نه استعداد و یا توانایی.
باز مشاوران شغلی که اطلاعات و تجربه بیشتری درباره این تست دارن بیشتر میتونن کمک کنن.
همینجا من هم تقاضای راهنمایی دارم.

منم هم همین جواب را داشتم خوشحالم که مثل خودم پیدا کردم

تیپ شخصیتی من infj دراومد که به نظرم درسته و من ۴ تا ویژگی رو دارم اما شغل هایی که برای تیپ من معرفی شد در زمینه ی پزشکی و هنری بود درحالی که من دوساله دارم ریاضی میخونم. اگه کسی مثل منه یا پیشنهادی داره لطفا کمک کنه???

سلام؛ عذر میخوام که دیر جواب میدم، متاسفانه این پرسش رو ندیده بودم.
تست mbti به هیچ عنوان استعدادیاب نیست و میزان موفقیت در یک رشته رو نشون نمیده، فقط خصوصیات شخصیتی فرد رو کنار شرح وظایف و محیط کار یک شغل قرار میده و میتونه تا حدی نشون بده اون شغل و محیطش به حس و حال و تمایلات شخصیتی فرد نزدیک هستند یا نه.
به نظر من mbti رضایت شغلی درازمدت رو میتونه بیشتر نشون بده تا موفقیت شغلی کوتاه مدت.
موفقیت شغلی در یک رشته به عوامل زیادی غیر از شخصیت مثل بازار کار رشته، داشتن آشنا و راهنما در اون شغل، استعداد و ضریب هوشی و … بستگی داره که حتی از شخصیت مهمترند.
infj بودن به این معنا نیست که شما در رشته ریاضی موفق نمیشید؛ اتفاقا چون خودم infj هستنم و ریاضی هم خوندم میدونم که این تیپ علاقه به مباحث تئوری ریاضی و فیزیک داره و در درک عمیق مطالب تا چه حد موفقه.
مساله اینه که به طور کلی infjها کلی نگر و علاقمند به دیدن تصویر کلی هستند و کار فنی و توجه به جزئیات براشون لذتبخش نیست، به همین دلیل کارهای فنی-مهندسی چندان براشون رضایت بخش نیست.
اتفاقا تدریس و پژوهش در رشته های ریاضی میتونه گزینه خوبی باشه ولی مشاغل فنی، کارخانه ای یا عمرانی به تمایلات و نقاط قوت infjها نزدیک نیست و به همین دلیل در بین مشاغل این تیپ مهندسی ها نیومده.
با این حال هر انسان یک مورد جداست و ممکنه شما به عنوان یک مهندس هم مسیر شغلی و محیط کاری رو انتخاب کنید که این کار رو براتون رضایتبخش کنه و بسیار هم درش موفق باشید.
(منظور از مهندسی در تقسیم بندی های اینچنینی، کار با سیستم ها و ابزارهاست و میشه گفت مهندسی های کلاسیک رو شامل میشه؛ مثلا معماری، مهندسی محسوب نمیشه و آرشیتکت، شغل جداگانه ایه که تا حدی به infjها نزدیکتره. حتی نرم افزار، برنامه نویسی یا صنایع رو هم میشه گفت برای infjها مناسبتره تا سایر مهندسی ها ).

سلام الان جواب تست من کی جواب میده چی میشه Ejnt???میشه بفرمایین چه شغلی برای من بهتره و موفق میشم و پولدار

خوب بود

دیدگاهم درموردچه مساله ای؟

خوب بود

دیدگاه در مورد چه چیزی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 Notify me when new comments are added.

نگرش کارنکن

رادیو کارنکن

معرفی مراجع آموزشی آنلاین

کتاب‌های خوب برای کارنکن

تست‌های خودشناسی

معرفی شغل‌ها


           


برای آشنایی بیشتر با من و عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت به این لینک مراجعه کنید.


معماری و MBTIDownloads-icon


اینجاDownloads-icon


تیپ ENFPDownloads-icon


تیپ ESFJDownloads-icon



تست روانشناسی انتخاب شغل

 

از میان توانائی‌های خارق‌العاده زیر دلتون می‌خواهد کدوم یکی را داشته باشین؟ اول انتخاب کنید بعد مشخصات خود را در پایین بخونید.1. توانائی پرواز کردن2. توانایی سفر به گذشته در تونل زمان3. نامرئی شدن4. توانایی دیدن درون چیزها مثل اشعه ایکس5. توانایی تغییر شکل6. توانایی خواندن ذهن و فکر دیگران7. توانایی دیدن آینده8. توانایی شنیدن همه صداها1- شما دوست دارید یک «تصویر بزرگ» از زندگی و این که چگونه چیزهای مختلف کنار هم قرار گرفته‌اند به دست آورید. جزئیات و ریزه‌کاری‌ها شما را ناراحت می‌کنند. شما از آزاد بودن و ریسک کردن لذت می‌برید.

تست روانشناسی رشته تحصیلی

راهنمای شغلی: شما خلبان یافضانورد خوبی می‌شوید. یا شغلی را اختیار کنید که به شما اجازه تأثیرگذاری بر سیاست‌ها را بدهد، مثلاً شغلی در دولت یا یک تیم تحقیقاتی.2- شما به یافتن علّت هر چیز و این که چگونه می‌توان از اشتباهات گذشته برای شکل‌دهی آینده استفاده کرد علاقه‌مندید. شما کنجکاوی زیادی درباره چگونگی زندگی مردمان مختلف دارید.

راهنمای شغلی: پیدا کردن شغلی در زمینه پژوهش‌های علمی، تاریخی یا مطالعه رفتار انسان‌هامی‌تواند برای شما مناسب باشد. شما از کاری که بر آینده تأثیر گذار باشد نیز لذت می‌برید.3- شما آدمی خجالتی هستید و یا این که مشاهده‌گر خیلی دقیقی می‌باشید. شاید هم هر دو. شما دوست دارید از هر چیزی که دور و برتان می‌گذرد اطلاع داشته باشید.

راهنمای شغلی: نویسندگی، کارهای هنری یا مأمور تحقیق و کارآگاه می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد.

 

تست روانشناسی شغلی

 

4- شما دوست دارید «درون» مسائل و مشکلات بروید و به عمق آن‌ها پی ببرید. شما از یافتن مسائلی که دیگران حتی قادر به دیدن آن‌ها نیستند لذت می‌برید. شما حل مسأله را نیز دوست دارید.

راهنمای شغلی: فیزیک، سیاست، ریاضی و پزشکی حوزه‌هایی هستند که به کسانی که مانند شما توانائی حل مسأله داشته باشند نیاز دارند.5- شما آدم اجتماعی هستید و از سازگاری با محیط و دیگران خوشتان می‌آید. شما از تحسین شدن توسط دیگران لذت می‌برید.

راهنمای شغلی: حوزه تفریحات و سرگرمی‌ها می‌تواند برای شما مناسب باشد. هنرپیشه‌ها می‌توانند «تغییر شکل» دهند و آدم دیگری شوند.6- شما در حدس زدن آنچه دیگران فکر می‌کنند مهارت دارید. شما می‌توانید تفاوت‌های آنچه که مردم در ظاهر می‌گویند و آنچه واقعاً فکر می‌کنند را «ببینید».

راهنمای شغلی: شما می توانید مشاور یا روان‌شناس خوبی شوید. برای کسانی که به این حرفه‌ها می‌پردازند درک چگونگی تفکر و احساس دیگران اهمیت دارد.7- شما آدم خلاق و مبتکری هستید و عاشق ماجراجویی می‌باشید. شما اگر می‌توانستید، همین الان به آینده کوچ می‌کردید! شما همیشه بهترین امکان را در نظر می‌گیرید و نگران چگونگی تحقق هر چه سریعتر آن هستید.

راهنمای شغلی: به کاشف شدن، تحقیقات علمی، اختراع یا نویسندگی کتاب‌های علمی-تخیلی فکر کنید.8- شما دوست دارید از آخرین اخبار مطلّع شوید. بعضی‌ها حتی ممکن است بگویند که شما آدم فضولی هستید! شما به اتفاقاتی که پیرامونتان می‌افتد توجه زیادی دارید.

راهنمای شغلی: شما خبرنگار خوبی می‌شوید. همچنین می‌توانید مطالب ستون «شایعات» در مجلات خبری و هنری را به خوبی آماده کنید. شانس خود را در رشته موسیقی هم امتحان کنید.

 

منبع: میهن

 

راه های شناخت خود و دیگران

از رشد بورس جا نمانید!

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

هوشمند سرمایه گذاری کنید

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

تقویت هوش کودکان با بازی/آموزش به والدین

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

تست روانشناسی رشته تحصیلی
تست روانشناسی رشته تحصیلی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *