تست روانشناسی شخصیت مردان

 
helpkade
تست روانشناسی شخصیت مردان
تست روانشناسی شخصیت مردان

شروع آزمون

تست کهن الگوی اسطوره ای مردان (Men Archetypes) الگوی ناخودآگاه انرژیهای روان مردانه را ارزیابی می کند. آرکتایپ مردان همان انرژی های ناخودآگاه افراد هستند که رفتارهای افراد را کنترل می‌کنند. اگر افراد در مورد ضمیر ناخودآگاه خود آگاهی پیدا کنند، میتوانند به علت بسیاری از رفتارهای خود پی‌ببرند.

تست کهن الگوی اسطوره‌ای مردان به بررسی رفتارهای مردانه می‌پردازد که در وجود افراد به صورت کاملاً ناخودآگاه رخ می‌دهد. در آزمون کهن الگوی مردان نمادهای اسطوره‌ای مردان برگرفته شده از  الهه های یونانی هستند. بررسی انرژی آرکی تایپ‌های مردان یکی از راه های شخصیت شناسی مردان است. به عقیده روانشناسان ، اسطوره شناسی کهن الگوهای مردان میتواند به رمز گشایی شخصیت روانی فرد در زندگی او منجر شود. آرکه تایپ‌های مردان همان الگوهای روانشناسی مردان هستند که میتواند علت برخی از رفتارهای آدمیان را توجیه و پیش‌بینی نماید. 

نظریه‌ی کهن الگوهای اساطیری یا آرکتایپ‌ها (Archetype) اولین بار توسط کارل گوستاو یونگ روانپزشک و متفکر سوئیسی مطرح شد. یونگ را به همراه فروید از بنیان‌گذاران دانش نوین روانکاوی قلمداد می‌کنند. محققین درباره‌ی یونگ بیان کرده‌اند که “هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده است.” یونگ پس از تحلیل ناخودآگاه فردی و ناخودآگاه جمعی به منظور مشخص کردن انواع تیپ‌های شخصیتی و الگوهای رفتاری، نظریه‌ی آرکتایپ‌ها را ارائه داد. وی معتقد بود که انسان‌ها بر طبق الگوهای از پیش تعیین شده که ریشه در ناخودآگاه فردی و جمعی دارند، رفتار می‌کنند.تست روانشناسی شخصیت مردان

یونگ پدر روانشناسی تحلیلی پس از ارائه تئوری آرکی تایپ‌ها سوالات زیادی را در ذهن بسیاری از روانشناسان به وجود آورد. از نظر یونگ برای کمک به افراد از نظر روانشناسی ابتدا لازم است ضمیر ناخود آگاه فرد مورد بررسی قرار داده شود. یکی از این موارد بررسی آرکتایپ‌ها می‌باشد. یونگ در آخرین مقالات خود به علم نجوم اشاراتی کرده بود و شباهت هایی را در الگوهای ضمیر ناخودآگاه و علم ستاره‌شناسی مطرح کرده بود. یکی از شاگردان یونگ به نام دکتر جین شینودا بولن روانپزشک و نویسنده آمریکایی این رابطه را در الگوهای خدایان یونانی پیدا کرد که هر کدام از آن ها ارتباط نزدیکی با علم نجوم نیز داشتند. او با تاثیر از یونگ کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی روانشناسی کهن الگویی نوشت. معروفترین کتاب های جین شینودا بولن « خدابانوان درون زنان » و « خدایان درون مردان » است. او اعتقاد دارد که هر کهن الگوی مردانه و زنانه، در برگیرنده الگوی رفتاری و تمایلات و نیازهایی خاص خود است. با شناخت کهن الگوهای فعال در هر تیپ شخصیتی ، توانایی پیش بینی نیازها و استعدادها ، نقاط ضعف و قوت را خواهیم دانست و به طبع این شناخت، توانایی مدیریت خود در مسیر موفقیت امکان پذیر می‌گردد.

در این نظریه 8 الگو رفتاری برای مردان، به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

 قابل ذکر است معمولا تیپ شخصیتی هر فردی، ترکیبی از دو یا چند کهن الگو (آرکتایپ) می باشد که البته هیچ کهن الگو بر دیگری برتری ندارد و از دیدگاه روانشناسی هر کدام مناسب موقعیت خاصی هستند.

تست و تایپ بر این عقیده است که با شناخت عمیق کهن الگوها و ترکیب تفاسیر آن با سایر ابزارهای استاندارد روانشناسی در حوزه کسب و کار، می‌توان تصویری چند بعدی از تیپ‌های شخصیتی استنباط نمود. از نظر تست و تایپ این تفاسیر چند وجهی، لازمه و اولین قدم جهت رسیدن به تعامل سازنده در محیط کار، مذاکرات نتیجه بخش، رشد کسب و کار، برندها و پرسنال برندینگ می‌باشد.

 در پاسخ به سوالات آزمون کهن الگوی اسطوره ای مردان همانند ازدواج، فرزندان، شغل و … در صورتی که هنوز ازدواج نکرده اید یا فرزند ندارید و یا شاغل نشده‌اید و …، گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای خود پیش بینی می‌کنید. 

در سایر موارد فقط گزینهای را انتخاب کنید که به ویژگیها و شخصیت حال حاضر شما مربوط می شود، نه ویژگیهایی که میخواهید داشته باشید و یا دیگران از شما توقع دارند.

از آن جا که انرژیهای مردانه به نام آنیموس در وجود هر زنی نیز حضور دارند، تست و تایپ توصیه می‌کند زنان نیز به سوالات این بخش پاسخ دهند.

شروع آزمون

شرکت توسعه تعالی نوتریکا ، بارویکرد تلفیق علم مدیریت منابع انسانی و روانشناسی صنعتی و سازمانی سایت تست و تایپ را راه اندازی نموده است. سایت تست و تایپ ، با استفاده از تست شخصیت شناسی و آزمون روانشناسی معتبر و استاندارد ، ابزار و راهکار آنلاین به افراد و سازمان ها ارائه میدهد. مخاطبان ما سازمانها ، شرکت های خصوصی و مشاوران منابع انسانی برای استخدام و نگهداشت و جانشین پروری ، موسسات روانشناسی ، مشاوران استعداد یابی نوجوانان ، جوانان و افراد علاقمند به خودشناسی و توسعه فردی هستند. با تست و تایپ کشف کن و آگاهانه تصمیم بگیر!


تلفن : 021-46116079

پست الکترونیک : [email protected]

آدرس : تهران، میدان آزادی،اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه متروی بیمه، پلاک 31، کارخانه نوآوری آزادی، شرکت توسعه تعالی نوتریکا

 
 
 


درباره ما


همکاری با ما

ورود از طریق نام کاربری


تماس با ما


ثبت شکایات


قوانین و مقررات



تست روانشناسی

 

فرضیه‌های زیر را با دقت بخوانید و طبق دیدگاه و نظری که دارید پاسخ بله و یا خیر را انتخاب کنید:

 

تست روانشناسی شخصیت مردان

فرضیه‌های آزمون

1- تصور اینکه به مرد نیازمند باشم، هراسی در من ایجاد نمی کند.

بله / خیر

 

۲- بدون اینکه علتش را بدانم، از مردان عصبانی می شوم.

بله / خیر

 

۳- اغلب مردان گرایش دارند یا زورگویی کنند یا ضعیف باشند.

بله / خیر

 

۴- به مردها به اندازه زن ها احترام می گذارم و برایشان ارزش قائلم.

بله / خیر

 

۵- هرگز نمی خواهم به مردی آنقدر دلبسته شوم که با از دست دادنش افسرده شوم.

بله / خیر

 

۶- از اینکه مردی بتواند مشکلات شخصی و موفقیت‌هایش را با من در میان بگذارد، لذت می‌برم.

بله / خیر

 

۷- تنها چیزهایی که مردان را به راستی هیجان زده می کند، ورزش و مشکلات کاری است.

بله / خیر

 

۸- مردان در خارج از کار و فراسوی حلقه ی دوستانشان، همانند بچه می شوند.

بله / خیر

 

۹- وقتی مردی نیازمند به نظر می رسد، احترامم نسبت به او کم می شود.

بله / خیر

 

۱۰- نگران نیستم که وقتی نیاز مرد زندگی ام را برطرف می کنم، از زمان یا انرژی برای مراقبت از خودم محروم شوم.

بله / خیر

 

۱۱- می ترسم که خودم را در زندگی مشترکم نادیده بگیرم و بسیار تلاش می کنم که چنین چیزی رخ ندهد.

بله / خیر

 

۱۲- مردها ممکن است بگویند می خواهند صمیمیت ایجاد کنند، اما آنچه به راستی می خواهند تسلط بر زن است.تست روانشناسی شخصیت مردان

بله / خیر

 

۱۳- گمان می کنم تعادل سالمی از وابستگی بین من و شوهرم در آینده وجود دارد.

بله / خیر

 

۱۴- من از آسیب پذیری مرد لذت می برم، زیرا متوجه می شوم او هم انسان است و در نتیجه بیشتر به او اعتماد می کنم.

بله / خیر

 

۱۵- وقتی نیاز های شوهرم را بر آورده می کنم و او نیز نسبت به نیازهای من حساس است، احساس خوبی پیدا می کنم.

بله / خیر

 

۱۶- می دانم در زندگی ام به مردی نیاز دارم، اما در کل خیلی مردها را دوست ندارم.

بله / خیر

 

۱۷- اگر شوهرم نتواند از نظر جنسی مرا ارضا کند، گمان می کنم مشکل دارد.

بله / خیر

 

۱۸- به طور کلی به راحتی به مردها اعتماد می کنم.

بله / خیر

 

۱۹- به نظرم بیشتر مردها تا حدودی احساس امنیت می کنند.

بله / خیر

 

۲۰- وقتی فعال و قاطع هستم، همچنین وقتی ملایم و پذیرنده هستم، در کنار شوهرم احساس خوبی دارم.

بله / خیر

 

۲۱- از اینکه شوهرم را به رخ دیگران بکشم، لذت می برم.

بله / خیر

 

۲۲- برایم سخت است که از نظر جنسی به شوهرم پاسخ دهم مگر اینکه خودم پیشقدم باشم.

بله / خیر

 

۲۳- می پذیرم که حتی اگر من آمادگی ندارم، شوهرم باید همیشه آماده باشد که به من عشق بورزد.

بله / خیر

 

۲۴- به نظرم همه مردها شبیه هم هستند.

بله / خیر

 

۲۵-  من در کنار پدرم ناراحت هستم.

بله / خیر

شخصیتتان را در ارتباط با مردها بشناسید

 

محاسبه امتیاز پاسخ‌ها

برای پاسخ درست به شماره های زیر 1 امتیاز در نظر بگیرید:

۲۵-۲۴-۲۳-۲۲-۲۱-۱۷-۱۶-۱۲-۱۱-۹-۸-۷-۵-۴-۳-۲

 

برای هر پاسخ غلط به شماره های زیر 1 امتیاز در نظر بگیرید:

۲۰-۱۹-۱۸-۱۵-۱۴-۱۳-۱۰-۶-۱

 

امتیازات را با هم جمع کنید.

 

تحلیل آزمون

– اگر امتیاز شما ۰ تا ۴ است: شما به راحتی به خواسته های هیجانی ارتباط را با خواسته تان برای فعالیت یا کار مستقل متعادل می کنید. امتیازتان نشانهای از سطح بالایی از راحتی شخصی و احساس آرامش در کنار مردان است. در حالی که ممکن است بسیار قوی و پیشرونده باشید،

 

قدرت و شایستگی تان به روشی بیان نمی شود که نگرشی خشمگینانه یا رقابتی به سوی مردان را نشان دهد. هر آسیبی که در گذشته با مردان تجربه کرده اید، به قدر کافی حل شده است، به طوری که ارتباط اخیرتان را مسموم نمی کند. در اصل، شما مردان را می پذیرید و بدون قضاوت نسبت به آسیب پذیری شان حساس هستید.

 

– اگر امتیاز شما ۵ تا ۷ است: در حالی که شما به نسبت با یک ارتباط مستقلانه با مرد زندگی تان احساس راحتی می کنید، گاهی می ترسید که فداکاری زیادی برای او خیلی طلبکارانه برخورد کند. پاسخ های شما گرایش نسبی تان به سوی نادیده گرفتن، حیطه های معینی از ارتباط شماست: شما ممکن است متوجه شوید که مردان کمی با شما محتاط و مردد هستند.

 

– اگر امتیاز شما ۸ تا ۱۱ است: شما گرایش دارید نیازمندی های هیجانی مرد را نادیده بگیرید و آنها را انکار کنید. امتیازات در این دامنه مشخص می کندکه هر مردی، به جز مردان با اعتماد به نفس، ممکن است در قبال شما با حالت دفاعی و مضطربانه واکنش نشان دهند. مردی ممکن است در قبال شما با حالت دفاعی و مضطربانه واکنش نشان دهند. مردی ممکن است با شما راحت نباشد زیرا می ترسد او را “ناتوان” بپندارید.

 

مردان ممکن است توانایی شما را نه به عنوان خصوصیتی جالب و فوق العاده، بلکه به عنوان سلاحی بالقوه در نظر بگیرند. احتمال دارد که آسیب های حل نشده از گذشته، ارتباطات جاری شما را در تحت تاثیرقرار دهند و موجب ناراحتی و انزوا در مرد زندگی تان شود. شما نیاز دارید با آنچه هستید احساس آرامش و راحتی بیشتری کنید.

 

– امتیاز ۱۲ و بالاتر: ناراحتی شما از وابستگی به مرد و ترستان از اینکه توسط او مورد بهره کشی قرار بگیرید، موجب می شود ازلحاظ عاطفی از او کناره گیری کنید. ممکن است قصد نداشته باشید از جانب هیچ مردی تهدید شوید، اما موقعیتی را در ارتباطتان شکل می دهید که موجب ایجاد اضطراب در مرد می شود.

 

این ممکن است برای شما مفید باشد که سطوح راحتی خود را با توانایی فردی تان کشف کنید و بکوشید تا احساسات توام با خشم قدیمی نسبت به مردان را که در ارتباطات جدید به سطح می آیند، در خود فرو بنشانید.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

راه های شناخت خود و دیگران

تبادل پرسش و پاسخ های روانشناسی

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

کودکتان از درس فراریست؟

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

مشاوره تلفنی طلاق

بدون بخیه و خونریزی ایمپلنت کن!

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

مشتری هاتو چند برابر کن!

هوشمند سرمایه گذاری کنید

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

خرید جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار با بهترین قیمت

جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



شخصیت شناسی مردان از روی لباس

زنان براي فهم روحیات و خصوصیات مردان بايد به هزار حيله متوسل شوند و شش دانگ حواسشان را جمع كنند تا بتوانند شناخت كافي نسبت به مرد زندگي‌شان به دست بياورند. شما هم اگر جزو خانم‌هايي هستيد كه مي‌خواهيد همسر يا نامزدتان را بهتر بشناسيد، مي‌توانيد از نوع لباس پوشيدنش به ويژگي‌هاي اخلاقي او پي ببريد و بهترين و درست‌ترين عكس‌العمل را در مقابل او انجام دهيد. به‌خاطر داشته باشيد هرچه شناخت شما كامل‌تر و درست‌تر باشد و انتخاب بهتری داشته باشید، زندگي مشترك شيرين‌تري را تجربه خواهيد كرد.

تست روانشناسی شخصیت مردان

 

رنگ رخسار خبر مي‌دهد از سر درون

در بحث روانشناسي مبحثي به نام «روانشناسي رنگ» وجود دارد كه شديدا در روحيه انسان تاثيرگذار است. به‌عنوان مثال رنگ قهوه‌اي يك رنگ مرده و بي‌جان بوده كه در تضاد با رنگ قرمز است، يا رنگ آبي آرام‌بخش است. به خاطر همين است كه مي‌گويم دريا آرام‌بخش است. رنگ مشكي را من به عنوان رنگ عزا قبول ندارم، به نظر من رنگ مشكي هيبت و زيبايي خاص خودش را دارد. رنگ سفيد واقعا به نظرم صلح مي‌آورد و ناخودآگاه آرامش را به شما هديه مي‌دهد. به همين دلايل مي‌شود از روي رنگ لباس افراد به ويژگي‌هاي اخلاقي‌شان پي برد. طبيعتا كسي كه از رنگ‌هاي شاد استفاده مي‌كند آدم فعال و شادي است و روحيات دروني‌اش زنده است و بالطبع هر كه از رنگ‌هاي سرد و بي‌روح استفاده كند آدم شاد و سرحالي نيست.

 

آنهایی که تي‌شرت‌ها و پوليورهاي يقه هفت می پوشند

در پوليورهای يك مرد جنس و نوع آن به اندازه تركيب و بافتش اهميت دارد. مرداني كه از اين مدل لباس‌ها استفاده مي‌كنند، مردان خودخواهي هستند كه در درجه اول به خودشان اهميت مي‌دهند و بيش از آنكه به شما عشق و محبت بدهند هدف‌شان اين است كه از شما عشق و محبت بگيرند. زودرنج هستند و بالطبع خيلي هم زود به آنها برمي‌خورد، توقع دارند كه شما احترام‌شان را نگه داريد و تحمل كوچك‌ترين بي‌احترامي را ندارند.

 

آنهایی که تي‌شرت‌ و پيراهن‌هاي گشاد روي شلوار انداخته مي پوشند

مردهایی که به این نوع پوشش علاقه دارند خيلي راحت‌طلب هستند و زندگي آرام و بي‌سروصدايي دارند و حرف مردم برايشان مهم نيست و اصلا افراد دهن‌بيني نيستند. از كنار مشكلات به‌راحتي رد مي‌شوند و آنها را جدي نمي‌گيرند. بيش از هرچيزي در زندگي به دنبال آرامش هستند و براي رسيدن به آرامش از هيچ كاري دريغ نمي‌كنند. در پول خرج كردن هم خيلي راحت هستند و پول را براي خرج كردن مي‌دانند نه براي جمع كردن.

 

بلوزهاي يقه اسكي و پيراهن‌هاي يقه ايستاده

مردهایی که به این نوع پوشش علاقه دارند، خيلي محافظه‌كار هستند و در کل با مسائل منطقي برخورد مي‌كند، اصلا احساساتي نيست اما در عين حال عاشق خانواده و همسرش است. سياستمدار است و با حساب و كتاب كار مي‌كند. بدون فكر حرف نمي‌زند و بدون فكر عمل هم نمي‌كند. خيلي دير قول مي‌دهد اما وقتي قولي را به شما بدهد محال است آن را زير پا بگذارد.

 

مردانی که دستمال گردن می‌بندند

مرداني كه از دستمال گردن استفاده مي‌كنند افرادي با اعتمادبه‌نفس هستند و در ضمن سخاوتمندند. اهل تجملات و پول خرج كردن هستند و علاقه خاصي به ماديات دارند. به‌طور كلي پول در زندگي اين افراد نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌كند. اصولا به سلامت بدنشان خيلي اهميت مي‌دهند و در زندگي به دنبال رفاه هستند و همسري را انتخاب مي‌كنند كه مثل خودشان باشد. آنها به رستوران‌هاي پرزرق و برق علاقه دارند و از لباس‌هاي كلاسيك استقبال مي‌كنند.

 

كفش‌هایی که شخصیت مردان را آشکار می‌کنند

هيچ چيزي در مرد گوياتر از كفش او نيست، يك ضرب‌المثل ايتاليايي است كه مي‌گويد: «اگر مي‌خواهي مردي را بشناسي اول به كفش او نگاه كن.» از آنجاكه مدل‌هاي متفاوتي از كفش‌هاي مردانه در بازار وجود دارد ما آنها را به بخش‌هاي كلي تقسيم كرديم؛

كفش‌هاي نوك چهارگوش

اين كفش‌ها پا را بزرگ‌تر از حد واقعي نشان مي‌دهند. مردي كه اين مدل كفش را انتخاب مي‌‌كند مردي صادق، راستگو و قابل اعتماد است و از لحاظ روحي هيچ مشكلي ندارد. اعضاي خانواده او را دوست دارند اما مرد فداكاري نيست و به ديگران تاحدي كمك مي‌كند كه خودش به دردسر نيفتد.

 

با مردي كه كفش چهارگوش مي‌پوشد چگونه برخورد كنيم؟

شما به راحتي مي‌توانيد به او اعتماد كنيد. اگر انتقادي از او داريد مستقيما به او نگوييد چون از انتقاد خوشش نمي‌آيد. براي اين كار بهتر است ابتدا يكي از نكات قوت او را برايش بازگو كرده سپس خيلي آرام از او انتقاد كنيد. اما اگر مي‌خواهيد از او تشكر و قدرداني كنيد، بهتر است اين كار را خيلي مستقيم انجام دهيد. گذشته از اين موارد او مردي است كه مي توانيد به او تكيه كنيد و مطمئن باشيد كه پشت شما را خالي نخواهد كرد.

 

كفش‌هاي نوك گرد

كفش‌هاي نوك گرد نشانه قدرت و مردانگي است. مرداني كه به اين مدل كفش علاقه دارند كمي ديكتاتور هستند و هميشه با ديسيپلين زندگي مي‌كنند. زندگي آنها قوانين خاص خودش را دارد كه به هيچ عنوان نبايد زيرپا گذاشته شود. اين مرد، لاك تنهايي دارد و هروقت كه دلش بخواهد در آن لاك فرو مي‌رود. پس در اين شرايط بهتر است از او دوري كنيد.

 

با مردي كه كفش نوك گرد به پا مي‌كند چگونه برخورد كنيم؟

مهم‌ترين نكته در مورد اين مرد، رعايت قوانين زندگي‌اش است، بنابراين پيش از هرچيز لازم است كه با قوانين او آشنا شويم و حتي‌المقدور آنها را رعايت كنيد. اگر هم با يكي از قوانين او مشكل داريد بايد با حرف او را متقاعد كنيد. شما با اين كار مي‌توانيد به هدف‌تان برسيد مشروط به اينكه تا به حال تخطي نكرده باشيد.

 

كفش‌هاي ورزشي

مرداني كه علاقه به كفش‌هاي ورزشي دارند و غالبا كفش‌هاي ورزشي به پا مي‌كنند، خيلي عاشق طبيعت هستند، اهل شلوغي نيستند و از مكان‌هاي شلوغ فراري‌اند و هيچ چيزي به اندازه طبيعت آنها را آرام نمي‌كند. مهم‌ترين زن در زندگي آنها مادرشان است و اما خودشان تمايلي به تشكيل خانواده و ازدواج ندارند، ولي ممكن است در سنين بالا تن به ازدواج بدهند.

 

با مردي كه كفش ورزشي مي‌پوشد چگونه برخورد كنيم؟تست روانشناسی شخصیت مردان

اين مرد بيش از هرچيزي در زندگي به دنبال يك دوست صميمي است تا بتواند درددل‌هايش را با او بازگو و بتواند به‌راحتي با او صحبت كند بدون اينكه توقعي داشته باشد. اگر مي‌خواهيد به او نزديك شويد بايد كاري كنيد كه با شما راحت باشد. به او پيشنهاد دهيد با هم به پيك‌نيك برويد و هروقت مي‌خواهيد هديه‌اي برايش بخريد هيچ‌وقت سراغ گل‌هاي مصنوعي نرويد. اين مرد همانقدر كه به طبيعت علاقه‌مند است، از چيزهاي مصنوعي متنفر است.

 

كفش‌هاي نوك باريك و ظريف

مرداني كه اين مدل كفش را انتخاب مي‌كنند مردانی كم‌جرات و محافظه‌كار هستند. اين مردها اهل رفيق‌بازي‌اند و اصلا مسئوليت‌پذير نيستند و تا جايي كه مي‌توانند از بار مسئوليت شانه خالي مي‌كنند. زندگي مجردي را به زندگي متاهلي ترجيح مي‌دهند اما چون دم‌دمي مزاج هستند در دوران مجردي دوست دارند متاهل باشند و در دوران متاهلي هم دوست دارند، مجرد باشند.

با مردي كه كفش نوك باريك و ظريف مي‌پوشد چگونه برخورد كنيم؟

هيچ‌وقت سعي نكنيد او را مجبور به انجام كاري كنيد چون نتيجه‌اي جز پشيماني ندارد، اجازه دهيد خودش به نتيجه درست برسد. هرچند كه زندگي كردن با اين مرد خيلي سخت است اما اگر كمي صبور باشيد مي‌توانيد از ويژگي‌هاي منفي او ويژگي‌هاي مثبتي خلق كنيد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اول از همه صبر است و بعد از آن كمي خلاقيت!

 

مردان جسور

كلاه نزد مرد نشانه جسارت و جرات اوست و گاهي نيز نشانه عدم سلامت مزاج است. اما آنچه خيلي اهميت دارد، اندازه كلاه است، چون رابطه مستقيمي با ميزان احساس مسئوليت مرد دارد. هرچه كلاهي كه همسر شما روي سرش مي‌گذارد بزرگ‌تر باشد، نشان‌دهنده اين است كه او مردي استقلال‌طلب و حاكم است.

 

با مردي كه تي‌شرت گشاد مي‌پوشد چگونه برخورد كنيم؟

در ساده‌ترين كلام بگوييم؛ هركاري دلتان مي‌خواهد انجام دهيد اما آرامش او را نگيريد و اجازه بدهيد راحت زندگي كند. براي اين كار بايد به طور كلي با غر زدن خداحافظي كنيد و گلايه را كنار بگذاريد. مزاحم خواب و خوراك او نشويد، خوابش بايد به اندازه باشد و غذايش هم بايد سروقت آماده شود. خلاصه كلام اينكه هركاري از دست‌تان براي فراهم كردن آرامش او برمي‌آيد، انجام دهيد.

 

با مردي كه از دستمال گردن استفاده مي‌كند چگونه برخورد كنيم؟

اگر همسر شما جزو اين گروه از مردان است بايد بدانيد كه به هيچ‌وجه دوست ندارد شما را در حالت نامرتب و بي‌حوصله ببينيد. اين مرد اعتقاد دارد كه براي زندگي كردن به دنيا آمده است بنابراين سعي مي‌كند در تمام لحظات زندگي شاد و خوش باشد. اگر روزي بيمار شديد اصلا نبايد از او انتظار پرستاري داشته باشيد او قطعا شما را نزد پزشك مي‌برد و اگر احتياج داشته باشيد برايتان پرستار هم مي‌گيرد اما به‌طور قطع خودش پرستاري از شما را به عهده نخواهد گرفت.

 

با مردي كه بلوز يقه اسكي و پيراهن‌هاي يقه ايستاده مي‌پوشد چگونه برخورد كنيم؟

از آنجا كه او اهل مشورت كردن است بايد در انجام كارها با او مشورت كنيد و هيچ تصميمي را بي‌هماهنگي با او اتخاذ نكنيد. اين مهم‌ترين اصل كنار آمدن با چنين مردي است. اهل جروبحث نيست اما از تبادل‌نظر و گفتمان خوشش مي‌آيد، بنابراين به راحتي مي‌توانيد با صحبت كردن نظر خودتان را به او بقبولانيد. چون خودش نسبت به قول‌هايي كه به شما مي‌دهد پايبند است درنتيجه از شما نيز توقع دارد كه روي حرف‌هايتان بايستيد.

 

با مردي كه كلاه سرش مي‌گذارد چگونه برخورد كنيم؟

از آنجاكه مردي استقلال‌طلب است بايد در هرشرايطي طوري رفتار كنيد كه او احساس نكند استقلالش تحت‌الشعاع قرار مي‌گيرد. او مردي است كه از رياست خوشش مي‌آيد اما تشنه آن نيست، بنابراين مي‌توانيد با استفاده از سياست‌هاي زنانه‌تان او را آرام نگه داريد. اين مرد را مي‌توانيد به‌راحتي آرام كنيد اما بحث كردن با او هيچ فايده‌اي نخواهد داشت.

 

من آدم مهرباني هستم و به دنبال جنگ و جدل نيستم. عاشق آرامش و سفرم حتي در مواقعي كه عصباني ‌مي‌شوم، عصبانيتم را در خودم فرو مي‌برم و آن را بروز نمي‌دهم. خانواده‌دوست هستم و براي رفيق هركاري كه از دستم ساخته باشد، انجام مي‌دهم. اگر کسی از من کمک بخواهد شك نكنيد كه تا ته خط با او خواهم رفت. عاشق سفرهاي خارج از كشور هستم و اهل ماشين بازي‌ام.

 

مردانی که عاشق ساعت مچی هستند

مردي كه ساعت مچي گران قيمت به دست دارد و آستين لباسش را به اندازه‌اي كه ساعتش مشخص شود بالا مي‌زند مثل قهرمان جنگي است كه هميشه بايد آن علامت قهرماني را به سينه بزند. اين مرد فاقد اعتمادبه‌نفس است و در اين ساعت گران قيمت به دنبال اعتمادبه‌نفس گمشده‌اش مي‌گردد. او در انتخاب همسر هم همين‌طور رفتار مي‌كند و همسر آينده‌اش بايد شخصي باشد كه اعتمادبه‌نفس او شود و او بتواند با افتخار همسرش را به همه معرفي كند.

 

كساني كه دنبال مارك و برند هستند

خوش‌پوش بودن، تميز بودن و مرتب بودن براي انسان يك حسن است اما ملاك اصلي براي زندگي نيست و اين كار اشتباهي است كه بعضي‌ها تمام زندگي‌شان را صرف خريد لباس‌هاي مارك و برند مي‌كنند. اينكه شما حس زيبايي‌شناسي داشته و براي لباس‌هايي كه مي‌پوشيد از قبل طراحي ذهني داشته باشيد، خيلي خوب است اما نه در حدي كه ديگر بخش‌هاي زندگي‌را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

باید باتوجه به استايل و قد بلند يا قد كوتاه بودن يا چاغ و لاغر بودن مدل لباسي را كه مي‌پوشيم انتخاب كنيم يا حتي مدل مو مهم است كه با استايل و شخصيت شما هماهنگ باشد. فرهنگ لباس زيبا پوشيدن چندسالي است كه در جهان اپيدمي شده، به‌خصوص در ايران رشد بيشتري داشته است.

منبع:مجله ایده آل

راه های شناخت خود و دیگران

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

همین حالا وکیل بگیر

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

بدون بخیه و خونریزی ایمپلنت کن!

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

مشخصات، قیمت و خرید انواع محصولات دیجیتال

جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید

خرید جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار با بهترین قیمت

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

در این لیست می خواهیم تست های شخصیتی ای را که بیشتر از همه قابل قبول و دارای اعتبار علمی ست و در روانشناسی کاربرد دارد مورد بررسی قرار دهیم. تست های شخصیت زیرمجموعه مباحث روانشناسی شخصیت هستند.
قبل از اینکه به لیست برسیم در اینجا تاریخچه کوتاهی از تست های شخصیتی ارائه می گردد.

در حدود سال 460 قبل از میلاد مسیح ، بقراط اظهار داشت كه انسانها دارای شخصیت هستند – شخصیتی كه از چهار حالت متمایز تشکیل شده بود. وی گفت که هر ویژگی ای که در افراد حاکم تر باشد، حالت آنها و در نتیجه شخصیت منحصر به فرد آنها را تعیین می کند.
در سال 1879 ، Withelm Wundt نه تنها “پدر روانشناسی” بود ، بلکه اولین کسی شد که تمایز واضحی بین بدن انسان و نظریه شخصیتی انسانی قائل شد.

ظهور رویکرد روانی-حرکتی (سایکودینامیک) در اواخر دهه 1800 منجر به تغییر شدیدی در شیوه ای که شخصیت را در موقعیت های اجتماعی و با گروهی از افراد مشاهده و درک می کردیم ، گردید.
Sigmund Freud (فروید) ، بنیانگذار رویکرد سایکودینامیک ، نشان می دهد که شخصیت ما بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا مطرح شده بود و این که رفتار و شخصیت ما توسط محرک ها و نیازهای ذاتی مان هدایت می شود.

Carl Jung ، پیشنهاد کرد که تنها چهار تیپ متفاوت در شخصیت انسان وجود دارد : حس کردن ، شهود ، تفکر و احساس که اینها بر شخصیت ما تأثیر می گذارند. دهه 1900 به افزایش علاقه به آزمایش ، ارزیابی و دسته بندی کردن شخصیت به خصوص در محیط کار انجامید.

برگه اطلاعات شخصی Woolworth اولین تست شخصیتی مدرن بود که اختراع شد. این برگه توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت تا تشخیص دهد که کدامیک از سربازان جدید مستعد بروز وحشت و اضطراب حاصل از صدای انفجار هستند.تست روانشناسی شخصیت مردان

از زمان تست شخصیت در سال 1900 ، ارزیابی های شخصیتی و نظریه های شخصیت انسانی به سرعت افزایش یافته است. اکنون مردم با آزمونهای شخصیتی مانند تست مایرز-بریگز (Myers-Briggs) ،تست 16 شخصیت ، تست پنجِ بزرگ و تست های مختلف ضریب هوشی بسیار آشنا هستند و بهترین روانشناسان و روانپزشکان از این تست های شخصیتی بسیار استفاده میکنند.

حال بدون معطلی بیشتر، به سراغ بهترین تست های شخصیتی به ترتیب رتبه بندی می رویم:

وبسایت: DiscProfile.com

نمایه ی شخصیتی DiSC که در سال 1940 توسط Walter Clark معرفی شد ، برای اندازه گیری تسلط ، تأثیر گذاری ، پایداری و وجدان طراحی شده بود.
این پرسشنامه عمدتاً برای استفاده سازمانی ایجاد شده بود و می توانست برای رهبری و توسعه مدیریت ، آموزش مدیریت ، آموزش فروش ، مدیریت ناسازگاری ها و تعارض ها ، تشکیل گروه ، خدمات مشتری ، ارتباطات و مربیگری شغلی مورد استفاده قرار گیرد.

ارزیابی DiSC شامل 28 سؤال است ، که در آن شرکت کننده برای هر سؤال کلمات دارای بیشترین و کمترین تناسب با شخصیتش را انتخاب می کند. ارزیابی DiSC به گونه ای طراحی شده که به راحتی قابل استفاده ، اجرای آن آسان و برای همه قابل استفاده باشد.

قیمت های این ارزیابی ، بسته به نوع تست ها ، اندازه و نوع نفرات و تعداد افرادی که تست به آنها سپرده می شود ، متفاوت است.

وبسایت : OpenPsychometrics.org

پرسشنامه 16 عامل شخصیتی (16PF) اولین بار توسط Cattle ، Tatsuoka و Eber در سال 1949 منتشر شد ، هرچند از آن زمان تا کنون ملحقات بیشتری به آنها افزوده شده است. این پرسشنامه مبتنی بر ویژگیهای شخصیتی پیشنهادی Allports 4000 است که Cattle برای طراحی این ابزار (پرسشنامه) تعداد آن را به 171 عدد و سپس به 16 عدد کاهش داد.

این پرسشنامه برای سنجش رفتار های عادی طراحی شده است و می تواند برای پیشرفت شغلی ، انتخاب کارمندان ، کمک های زناشویی و مشاوره استفاده شود. اما این پرسشنامه چند معرف بالینی دارد.

این پرسشنامه خونگرمی، استدلال، ثبات عاطفی، تسلط ،سرزندگی ، آگاهی از قوانین ، جسارت اجتماعی ، حساسیت ، هوشیاری ، حواسپرتی ، حریم خصوصی ، دلهره و تشویش ، گشودگی نسبت به تغییر ، اعتماد به نفس ، کمال گرایی و تنش را اندازه گیری می کند.

پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است که توسط افراد 16 سال و بالاتر قابل استفاده است.

نسخه ی کاغذ و مدادی آن 30-35 دقیقه طول می کشد ، نسخه رایانه ای / آنلاین آن ظرف مدت 30 دقیقه تکمیل می شود.

 


 

وبسایت : Hexaco.org

مدل HEXACO در سال 2000 طراحی شد تا برخی از ابعاد شخصیتی و تفسیر های نظری را که در مطالعات اولیه مشخص شده بود ، ارزیابی کند.
این مدل شش بعد اصلی شخصیت را اندازه گیری می کند ، یعنی: صداقت ، فروتنی ، احساسات ، برونگرایی ، سازگاری ، وجدان کاری ، میزان گشودگی نسبت به تغییرات.

این پرسشنامه از 200 سوال برای ارزیابی کامل و یا 100 سوال برای ارزیابی کوتاه تر(نصفه) ، تشکیل شده است.
همچنین HEXACO 60 برای وقتی که زمان کم باشد نیز، مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دسترسی و قیمت گذاری ، به وب سایت HEXACO مراجعه نمایید.

وبسایت : Acer.edu.au

در سال 1970 توسط Costa و McCrae طراحی شد و بعداً در سال 2005 نهایی شد ، پرسشنامه تجدید نظر شده شخصیت NEO (NEO-PI-R) برای اندازه گیری و ارزیابی ویژگی های شخصیتی پنجِ بزرگ که در مدل پنج عاملی بیان شده است – یعنی: میزان پذیرش تجربیات جدید ، وجدان کاری ، برونگرایی ، سازگاری و روان رنجوری ، طراحی شد.
این پرسشنامه همچنین دارای شش زیرشاخه از هر یک از این پنج صفت است ، به عنوان مثال ، روان رنجوری شامل اضطراب ، خصومت ، افسردگی ، خودآگاهی ، تحریک پذیری و آسیب پذیری در برابر استرس است. ولی برونگرایی از زیر شاخه های خونگرمی ، اجتماعی بودن ، جسارت ، میزان فعالیت ، فعالیت های هیجانی و احساسات مثبت تشکیل شده است.

این پرسشنامه در اصل برای بزرگسالان طراحی شده اما نشان داده شده که برای سنین جوان تر مفید است.
این پرسشنامه برای مشاوران ، روانپزشکان ، روانشناسان ، مربیان و پزشکان قابل استفاده است ، همچنین چندین سال ، در سازمانها به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گرفته است.

این پرسشنامه شامل 240 سوال است که برای تکمیل آن 30-40 دقیقه زمان لازم است.

قیمت گذاری بسته به نسخه ای که خریداری می کنید و نحوه اجرای آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول ، نحوه اداره آن و نحوه خرید آن ، به این وب سایت مراجعه کنید.

 

وب سایت: Myersbriggs.org

شاخص نوع Myers-Briggs (MBTI) در سالهای دهه 1940 توسط Katharine Cook Briggs و دخترش Isable Briggs Myers معرفی شد.
این تست براساس یک تئوری قدیمی است که توسط Carl Jung مطرح شد- نظریه ای که انسانها با استفاده از چهار عملکرد روانشناختی جهان را تجربه می کنند: احساس کردن ، کشف کردن ، حس درونی و تفکر.

MBTI اندازه گیری می کند که آیا فرد برون گراست یا درون گرا ، آیا هنگام پردازش اطلاعات تمایلات حسی دارند یا شهودی(کشف کردنی) ، آیا ترجیح می دهند تصمیم گیری را با تفکر انجام دهند یا بر اساس حس درونی شان ، و اینکه آنها در حین انجام کار ها قضاوت کننده هستند یا ملاحظه گر.
سپس نتایج حاصل از پرسشنامه شخص را روی یکی از 16 شخصیت قرار می دهد ، هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند ، مانند نوع شخصیت ENJF.
MBTI می تواند برای توسعه فردی ، توسعه کارکنان ، توسعه گروهی ، افزایش بهره وری گروه و افزایش اثربخشی گروه استفاده شود.

این پرسشنامه از 93 سؤال اجباری تشکیل شده است که در آن سوال ، ویژگی شرکت کننده با یک کلمه در جمله مطابقت دارد.

قیمت این کار بسته به نوع شاخص Myer-briggs که خریداری می کنید و اینکه از کجا آن را خریداری می کنید ، متفاوت خواهد بود.

 

وب سایت: Iluguru.ee

پرسشنامه شخصیتی Eysenck شخصیت را در دو بعد مستقل اندازه می گیرد: برونگرایی در مقابل درونگرایی و روان رنجوری در مقابل ثبات.

پرسشنامه سه نمره را تحویل می دهد ، نمره “E” را نشان می دهد که شما چقدر برونگرا هستید ، نمره “N” که میزان روان رنجوری شما را ارزیابی می کند ، و نمره “دروغ” اینکه چقدر شما به این پرسشنامه دروغ گفته اید تا از نظر اجتماعی مطلوب باشید را اندازه گیری می کند. پرسشنامه کامل شامل 100 سؤال بله / خیر است و برای تکمیل به 20-35 دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین یک پرسشنامه کوتاه وجود دارد که شامل 57 سوال بله / خیر است ، که فقط 10-25 دقیقه طول می کشد. قیمت پرسشنامه بسته به سیستم امتیاز دهی که استفاده می کنید و اینکه آیا بصورت آنلاین اداره می شود یا خیر متفاوت است.

وب سایت: SimilarMinds.com

تست روانشناسی شخصیت مردان

برای اینکه با فهرست شخصیت Eysenck اشتباه گرفته نشود ، پرسشنامه شخصیت Eysenck بعداً توسط Hans Eysenck و Sybil Eysenck برای سنجش شخصیت در سه بُعد اخلاقی معرفی شد: برونگرایی در مقابل درونگرایی ، روان رنجوری در مقابل ثبات و روان پریشی در مقابل اجتماعی بودن.
پرسشنامه شامل 100 سؤال بله / خیر است ، و نسخه کوتاه آن 48 سؤال بله / خیر دارد.

این پرسشنامه یک تست شخصیتی شناخته شده نیست ، بنابراین اطلاعات مربوط به پرسشنامه را به سختی می توان یافت ، با این حال ، نسخه های آنلاین آن در اینجا وجود دارند.

وب سایت: PearsonClinical.com

معرفی شده توسط Hathaway و McKinley در سال 1939. پرسشنامه شخصیت چندمنظوره مینه سوتا (MMPI) می تواند برای ارزیابی شخصیت و روانپزشکی بزرگسالان در 10 مقیاس استفاده شود: هیجان ، افسردگی ، بدگمانی ، خودبیمار انگاری ، انحراف روانی ، مردانگی / زنانگی ، روانپریشی ، اسکیزوفرنی ، کم-شیدایی و درون گرایی اجتماعی.

این پرسشنامه از نظر بالینی به میزان بالایی توصیه شده است و اغلب برای تشخیص و کمک به برنامه های درمانی بیماری های روانی استفاده می شود. با این حال ، می تواند در محیط های شغلی برای کاندیدا های غربالگری نیز استفاده شود – به خصوص برای اندازه گیری پایداری روانی افراد در حرفه های پرخطر ، مانند نیروی پلیس ، خلبانان یا ارتش.

MMPI در طول سالها تغییر کرده و مورد بازنگری قرار گرفته است ، اما جدید ترین نسخه آن ، MMPI-2 ، شامل 567 سؤال درست-غلط است و برای تکمیل آن بین 60 تا 90 دقیقه زمان لازم است. یک نسخه کوتاه تر MMPI-2-RF نیز وجود دارد که شامل 338 سوال است و برای تکمیل آن حدود 30-50 دقیقه زمان لازم است.

وب سایت: Birkman.com

روش Birkman معرفی شده توسط Roger Birkman ، ارزیابی آنلاینی است كه شخصیت ، ادراك اجتماعی و منافع شغلی را اندازه گیری می كند.
این ارزیابی به منظور ارائه ی دیدگاه و بینشی از آنچه كه رفتار های شخص را به طور مشخص در محیط شغلی و اجتماعی شکل می دهد ، طراحی شده است.

این پرسشنامه در کل دارای 32 معیار است ، 10 سوال ترجیحات شغلی ، 11 سوال رفتار های مؤثر و 11 سوال رفتار های بین فردی و انتظارات محیطی را توصیف می کنند.
این روش می تواند برای ارزیابی شخصیت در هر زمینه ای مورد استفاده قرار گیرد ، و اغلب در تنظیمات سازمانی برای توسعه رهبری ، تشکیل گروه ، بررسی های شغلی ، انتخاب استعداد و برای تقویت فروش و مذاکره استفاده می شود.

این ارزیابی شامل 298 سؤال است که 250 سؤال از آنها درست-غلط است و 48 سوال چند گزینه ایست. این ارزیابی شخصیتی برای تکمیل آنلاین حدود 30 دقیقه زمان می برد. قیمت گذاری به طور مستقیم در دسترس نیست ، برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها مراجعه کنید.

وب سایت: PsyTech.com

پرسشنامه ارزشها و انگیزه ها برای شناسایی آنچه كه فرد را تحریک می كند و باعث ایجاد انرژی در او می شود ، طراحی شده است. این پرسشنامه مقادیر بین فردی ، ذاتی و بیرونی و همچنین جمع بندی عوامل انگیزشی و دفع کننده ی احتمالی انگیزه را برای فرد در محل کار اندازه گیری می کند. تکمیل این پرسشنامه حدود 20 دقیقه طول می کشد و می تواند برای رشد شخصی ، توسعه و تشکیل گروه استفاده شود ، اما برای گزینش توصیه نمی شود. همچنین می تواند برای مشاوره ، مربیگری و راهنمایی شغلی مورد استفاده قرار گیرد. قیمت گذاری بصورت آنلاین در دسترس نیست.

 

وب سایت: HoganAssessments.com

پرسشنامه ی انگیزه ، ارزشها و ترجیحات (MPVI) توسط Hogan و Hogan معرفی شده است و اهداف اصلی ، ارزش ها ، محرک ها و علایق افراد را ارزیابی می کند و آن چیزی را که آنها برای رسیدن به آن تلاش می کنند مشخص می کند. در نتیجه ، نتایج حاصل از این پرسشنامه می تواند موفقیت و رضایت شغلی را پیش بینی کند.

MPVI شخصیت را در 10 مقیاس ارزیابی می کند: شناخت ، قدرت ، لذت گرایی ، نوع دوستی ، وابستگی ، عادت ، امنیت ، معاشرت ، زیبایی شناسی و علم.

MPVI به صورت تهاجمی یا ناخوشایند طراحی نشده است و این امر ، آن را برای استفاده سازمانی بسیار عالی می کند.

MPVI می تواند برای رهبری ، برای شناسایی افراد متناسب با فرهنگ سازمانی و کمک به ایجاد استراتژی های بلند مدت در جهت پیشرفت شغلی استفاده شود.

تکمیل این پرسشنامه 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و می تواند بصورت آنلاین یا توسط قلم و کاغذ تکمیل شود. قیمت گذاری بصورت آنلاین در دسترس نیست اما به احتمال زیاد گران است.

وب سایت: HoganAssessments.com

همچنین توسط Hogan و Hogan در دهه 1980 ، پرسشنامه شخصیت هوگان (HPI) مبتنی بر مدل پنج عاملی و نظریه اجتماعی و تحلیلی معرفی شده است.

HPI شخصیت را در تمایلات رفتاری کلیدی اندازه گیری می کند: سازگاری ، جاه طلبی ، اجتماعی بودن ، حساسیت بین فردی ، محتاط بودن ، کنجکاوی و رویکرد یادگیری.

این پرسشنامه همچنین دارای شش مقیاس شغلی می باشد: جهت گیری خدمات ، تحمل استرس ، قابلیت اطمینان ، پتانسیل منشی گری و پتانسیل فروش.

HPI با هدف اینکه تهاجمی یا مزاحم نباشد و با تمرکز به سمت علاقه و استفاده شغلی طراحی شده است ، HPI برای مشاغل مفید است و می تواند برای گزینش کارمندان ، توسعه شخصی ، ابقاء کارمندان و رهبری مورد استفاده قرار گیرد.

HPI شامل 206 سوال است و تکمیل آن 15 تا 20 دقیقه طول می کشد. قیمت گذاری به طور مستقیم در دسترس نیست

وب سایت: HoganAssessments.com

این سنجش روانسنجی نیز توسط هوگان و هوگان در سال 1994 معرفی شد.
این نظرسنجی برای اندازه گیری ابعاد تاریک شخصیتی در یک محیط شغلی در 11 صفت طراحی شده است: تحریک پذیر، بدبین ، محتاط ،کم حرف، آسوده خاطر، جسور و بی پروا ، بدجنس ، هیجان انگیز ، خیال باف ، کوشا و مطیع.

اعتقاد بر این است که صفات اندازه گیری شده همه خصوصیاتی هستند که در زمانی که کارکنان تحت فشار باشند، ظاهر می شوند و صفاتی هستند که می توانند روابط کارکنان را مختل کنند، به شهرت شرکت ها آسیب برسانند و مسیر شانس موفقیت افراد را منحرف کنند. این پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است که هیچگونه ارجاع بالینی یا تشخیص بیماری های روانی ندارد و بنابراین برای سازمان ها بسیار ارزشمند است.

HDS می تواند برای کمک به پیشرفت شغلی کارکنان ، شناخت نقاط ضعف آنها و از بین بردن این نقاط ضعف پیش از آنکه بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد ، مورد استفاده قرار بگیرد. اطلاعات محدودی در مورد طول مدت ارزیابی و قیمت گذاری بصورت آنلاین در دسترس است ، اما برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Hogan مراجعه کنید.

وب سایت: Psychometrics.com

پرسشنامه روانشناختی کالیفرنیا برای توصیف “رفتار روزمره” در 18 مقیاس ، توسط Harrison Gough در سال 1956 معرفی شده است. این پرسشنامه می تواند برای گزینش کارمندان ، توسعه فردی ، برنامه ریزی برای موفقیت ، گزینش کارمندان ، ابقاء کارمندان ، مربیگری اجرایی مورد استفاده قرار گیرد و می تواند پیشرفت های عملکردی و انگیزشی افراد را نشان دهد. این پرسشنامه توسط افراد بالای 13 سال قابل استفاده است. پرسشنامه می تواند به صورت آنلاین یا با قلم و کاغذ اجرا شود و حاوی 434 سؤال درست-غلط است که حدود 45 تا 60 دقیقه طول می کشد.

گزینه های مختلفی در انواع روش های استفاده از پرسشنامه روانشناختی کالیفرنیا وجود دارد ، همگی با قیمت های مختلفی در دسترس اند

 

وب سایت: SigmaAssessmentSystems.com

پرسشنامه ارزیابی شخصیت در سال 1991 توسط Leslie Morey برای ارزیابی شخصیت و آسیب های روانی در چهار مقیاس معرفی شد:

(1) مقیاس های بالینی ، که تمایلات رفتاری عصبی ، روانی و مشکل ساز را اندازه گیری می کند. (2) مقیاس های در نظر گرفتن درمان ، که میزان پرخاشگری ، افکار خودکشی ، عدم حمایت ، استرس و امتناع از درمان را اندازه گیری می کند. (3) مقیاس های بین فردی ، كه ارزیابی ای را مبنی بر اینکه آیا فرد به گرمی استقبال می کند یا با سردی امتناع می ورزد را ارائه می دهد، همچنین اینکه آیا فرد مسلط و حاکم است یا مطیع و تسلیم. (4) مقیاس های اعتباری ، که برای اطمینان از صحت تست وجود دارند.

این پرسشنامه شامل 344 سوال است که در مقیاس چهارتایی به ترتیب از : “اصلاً صحیح نیست”، “کمی صحیح است” ، کاملاً درست است “و” غلط است” اندازه گیری می شود. پرسشنامه یک ساعت یا کمتر برای تکمیل شدن نیاز دارد و می تواند با هزینه 799 پوند و یا با قلم و کاغذ با قیمت 399 پوند تکمیل شود – مشخص نیست که به طور آنلاین چه تعداد تست را با این قیمت به شما می دهند ، اما برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

وب سایت: MeritSolutions.com

پرسشنامه شخصیت و اولویت توسط Max Kostick در اوایل دهه 1960 طراحی شده است تا به طور جامع جنبه های شخصیتی مرتبط با محیط كار را پوشش دهد و به منظور ایجاد رفتارها و اولویت های متناسب با موقعیتهای خالی (اشغال نشده) در محیط كار طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ده «مقیاس اصلی» است که درک ما از رفتارمان در یک موقعیت کاری را اندازه گیری می کند و ده «مقیاس نیاز» ، که ترجیح افراد برای رفتار به روشی خاص را اندازه گیری می کند. این پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد و از اصطلاحات و تفسیر های بالینی اجتناب شده تا توسط غیر روانشناسان نیز قابل استفاده باشد. این امر باعث می شود که این پرسشنامه برای استفاده شخصی یا سازمانی بسیار عالی باشد. این پرسشنامه از 180 سوال تشکیل شده و برای تکمیل آن تقریبا 15 دقیقه زمان لازم است. امکان قیمت گذاری به صورت آنلاین یا لینک مستقیمی به خود پرسشنامه وجود ندارد ، اما اطلاعات بیشتری در مورد پرسشنامه شخصیت و اولویت در اینجا در دسترس است.

وب سایت: Keirsey.com

David Keirdey نظریه روحیات که در ابتدا توسط بقراط معرفی شده بود را گسترش داد (که در مقدمه این وبلاگ آمده است) پرسشنامه ، شخصیت را در چهار حالت می سنجد: صنعتگر ، سرپرست ، آرمان گرا و عاقلانه.

Keirsey سپس این چهار روحیه مقدماتی را به دو دسته (نقش) تقسیم بندی کرد ، هر یک با دو نوع (انواع نقش) – این 16 نوع شخصیت با 16 نوع شخصیتی که در پرسشنامه ی نوع شخصیت Myers-Briggs بیان شده است ، ارتباط دارد. این تست در ایالات متحده بسیار محبوب است و حتی توسط بانک مرکزی آمریکا و نیروی هوایی آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اطلاعات کمی در مورد ماهیت ، مدت زمان یا قیمت گذاری پرسشنامه بصورت آنلاین وجود دارد.

وب سایت: My-personality-test

آزمون True Colors که توسط Don Lowry در سال 1978 معرفی شد ، برای اندازه گیری چهار سبک یادگیری اساسی طراحی شده است: متفکران مستقل ، برنامه ریزان واقع گرا ، عمل گرایان ، مردم گرایان.

هر یک از سبک های یادگیری یک رنگ را نشان می دهد (سپس نام می برد) ، و هر فرد می تواند ترکیبی منحصر به فرد از هر چهار رنگ باشد. از نتایج حاصل از این ارزیابی می توان برای کمک به کم کردن اختلافات احتمالی بین افراد با استفاده از درک ویژگی های یکدیگر استفاده کرد. اطلاعات کمی به صورت آنلاین در دسترس است اما می توانید یک آزمایش سریع را به صورت رایگان انجام دهید تا تصوری تقریبی از آنچه که رنگهای واقعی شما ممکن است باشد بدست آورید.

طلایی ، آبی، سبز ، نارنجی

وب سایت: Caliper.com.au

نمایه Caliper یک ابزار ارزیابی کارمندان و متقاضیان است که پتانسیل عملکرد شغلی افراد را اندازه گیری می کند و می تواند با توجه به انگیزه ذاتی آنها ، دریابد که کدام یک برای کار مناسب است. نتایج حاصل از این نمایه ها اغلب برای استخدام ، توسعه کارکنان ، بهبود کار گروهی ، سنجش استعداد ، برنامه ریزی برای موفقیت ، مشارکت کارمندان و افزایش بهره وری استفاده می شود. نمایه Caliper از 180 سؤال چند گزینه ای تشکیل شده است و بعضی اوقات می تواند تا دو ساعت طول بکشد.

وب سایت: TheInkBlot.com

تست لکه ی جوهر (Inkblot) که در دهه 1960 توسط Hermann Rorschach اختراع شد ، شاید یکی از بی نظیرترین و “عجیب ترین” تست های شخصیتی موجود باشد. به طور معمول ، آزمون لکه ی جوهر بصورت حضوری بوده و ارزشیابی ای است که در آن یک معاینه کننده یک لکه ی جوهر را به شرکت کننده ارائه می دهد و شرکت کننده آنچه را که می بیند به آزمایش کننده گزارش می دهد.

ادراک شرکت کنندگان از لکه ی جوهر توسط یک روانشناس با استفاده از الگوریتم های پیچیده تحلیل و تفسیر می شود – که بعداً چیز هایی را درباره شخصیت شرکت کنندگان نمایان می کند. این تست به منظور کنترل وضعیت روانی فرد طراحی شده است و می تواند در کودکان از سن 5 سالگی تا بزرگسالان استفاده شود. به طور سنتی این آزمون به صورت حضوری با یک امتحان انجام می شود ، اما می توانید یک تست کوتاه شده بصورت رایگان را بصورت آنلاین انجام دهید.

تست شخصیتی Szondi

وب سایت: Learning-Mind.com

آزمون Szondi در سال 1935 توسط Leopold Szondi ارائه شده است و براساس نظریه تمایلات سازمان یافته و مدل بُعدی شخصیت است. در طول آزمون ، به شرکت کنندگان یک سری عکس صورت نشان داده می شود که نمایانگر افرادی است که به عنوان همجنسگرا ، سادیسمی ، صرع ، هیستریک (آشفته) ، جنون ، بدگمان ، افسرده و دیوانه طبقه بندی شده اند.

سپس شرکت کنندگان جذاب ترین و منزجر کننده ترین عکس ها را انتخاب می کنند ، و اعتقاد بر این است که کسی که به عنوان “منزجر کننده” شناخته می شود ، چیزی راجع به شخصیت ما نشان می دهد که انگار ما یک تنفر و ناسازگاری را یا داشته ایم ، یا با آن حالت روانی سرکوب می شویم. از این تست قدیمی دیگر استفاده نمی شود ، اما هنوز هم می توانید نسخه های رایگان را به صورت آنلاین کامل کنید.

 

بله. در سالهای اخیر افزایش استفاده از تست های شخصیتی در محل کار افزایش یافته و تحقیقات بیشتری برای حمایت از استفاده از آن صورت گرفته است. مطالعات نشان داده است كه كاركنانی كه در یك سازمان مناسب باشند ، رضایت بیشتری دارند و به احتمال زیاد در آن سازمان بمانند – مؤثر ترین راه برای تأمین كاركنان در یك سازمان چیست؟

درست فهمیدید، تست شخصیت!

Richard Branson همچنین یک بار اظهار داشت كه “دانش درباره شركت ها و مهارتهای خاص شغلی را می توان آموخت ، اما شما نمی توانید شخصیت را آموزش دهید ، بنابراین برای بدست آوردن كارآمدترین كاركنان برای تیم خود ، می توانید در بعضی از موارد از آزمایش شخصیت استفاده کنید. برای ابزارهای شخصیتی ، به طور بخصوص برای اندازه گیری شخصیت در محیط کار طراحی هایی انجام شده است ، پستی که چند ماه پیش نوشتم را بررسی کنید. با این وجود خطرات استفاده از تست شخصیت در محیط کار مخصوصاً برای استخدام وجود دارد

به طور کلی ، برخی از این آزمایشات نسبتاً قدیمی و شاید هم نسبتا منسوخ شده باشند، مانند آزمایش لکه ی جوهر. با این حال ، آزمایش هایی مانند شاخص Myers Briggs Type Indicator، DiSC و ارزیابی های معرفی شده توسط Hogan و Hogan بسیار مدرن است و معلوم شده که در سالهای اخیر از اعتبار و روایی خوبی برخوردار بوده اند. با این حال ، اگر واقعاً می خواهید قدم به قدم با تست های مدرن جلو بروید و گزینه های جدیدی را کشف کنید، ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که بسیاری از تست های شخصیتی را با روش های سرگرم کننده و خردمندانه ترکیب می کند. بسیاری از این تست ها در سازمان ها انجام می شوند ، اما برخی از آنها می توانند برای مصارف شخصی استفاده شوند.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد شخصیت کودک پیش بینی کننده ی موفقیت او در مدرسه است. به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است كه كودكانی كه بسیار با وجدان هستند به دلیل توانایی شان در منظم بودن ، سر وقت بودن ، پیروی از قوانین و سختكوش بودن ، در مدرسه موفق تر خواهند بود. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد ویژگی های شخصیتی ای که بروز می دهیم می تواند بر انتخاب و موفقیت شغلی ما تأثیر بگذارد. با این حال ، مانند تقریباً همه ی چیزها در روانشناسی ، بحث بزرگی وجود دارد که آیا هر کاری که انسان انجام می دهد غریزی است یا ناشی از تاثیر عوامل محیطی – حتی شخصیت ما ، آیا این تحت تأثیر محیط است؟ یا ژنتیک ما ؟

بنابراین ، اگر شما در مورد مدرسه فرزند خود و موفقیت در زندگی آینده اش کنجکاو هستید، ممکن است شخصیت آنها تنها عامل تأثیرگذار نباشد ، موفقیت آنها می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر این باشد که شما به عنوان والدین، آنها را چگونه بزرگ می کنید؟

بله ، از بسیاری جهات شناخت و درک شخصیت شما می تواند به شما در زندگی سود برساند. در مرحله اول ، درک شخصیت شما به شما در کار و شغل کمک خواهد کرد زیرا می تواند به شما در تصمیم گیری برای انتخاب مسیر شغلی ، چگونگی پیشرفت این حرفه و اینکه چه نوع شغلی را باید بر اساس شخصیت خود درخواست کنید (و نحوه رفتار در این مصاحبه ها) کمک کند. درک شخصیت خاص و منحصر به فرد خود شما در پیشرفت شخصی نیز کمک خواهد کرد – می توانید درک کنید که چگونه به بهترین وجه با دیگران تعامل داشته باشید، چه مواقعی نیاز به استراحت دارید، چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در شما می شود و نحوه برخورد شما با استرس یا فشار چگونه خواهد بود.

شما تنها فرد جهان با شخصیت منحصر به فرد خود هستید؛ شما واقعاً باید در یادگیری و درک شخصیت خود ، سرمایه گذاری کنید.
با این حال ، به یاد داشته باشید که آزمایش شخصیت ، افراد را به سمت مقوله ها یا مقیاس هایی سوق می دهد. بنابراین ، اگرچه درک شخصیت شما -به اصطلاح روانشناختی -بسیار عالی است، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است همیشه هم کاملاً دقیق نباشد.

آنوقت شما آن کسی نیستید که می خواستید باشید و هیچ اشکالی هم ندارد. یاد بگیرید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و یاد بگیرید که چگونه می توانید از اینها به نفع خود استفاده کنید. مثلا فرض کنید شما بخواهید برای پذیرفته شدن در نظر دیگران ،به شدت برون گرا شوید تا بتوانید «محبوب» باشید؛ اما معلوم می شود که شما در واقع درونگرا هستید، پس باید یاد بگیرید که واقعاً نیازها و خواسته های راضی کننده ی شما چه چیزهایی هستند . شما به احتمال زیاد نمی خواهید در محاصره مردم قرار بگیرید ، کارهای انفرادی را ترجیح می دهید و ترجیح می دهید که تنها باشید – و هیچ اشکالی هم ندارد ، هم برون گرایی و هم درونگرایی می توانند محبوب ، موفق و رضایت بخش باشند.

این لیست رتبه بندی بهترین تست های شخصیتی را شامل می شود.
امیدوارم تست مورد نظر خود را پیدا کنید ؛)
تستی هست که شما انجام آنرا ترجیح بدهید و ما آن را نگفته باشیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

اگر کووید۱۹ یا کرونا باعث نگرانی شما شده، خواندن این مقالات رو برای آشنایی بیشتر با این ویروس توصیه میکنیم:

1. علائم جدید ویروس کرونا چیست؟

2. آزمایش‌های مختلف ویروس کرونا چه تفاوتی دارند؟

3. راهنمای جامع و کامل ویروس کرونا


 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/bartarinha.ir/loader.js” ; head.appendChild(script);

برترین‌ها: سوالات زیر را با دقت خوانده و با تمرکز پاسخ دهید، وقت زیادی برای پاسخ دادن به هر سوال صرف نکنید! در انتها مطابق جدول امتیاز خود را محاسبه کرده و شخصیت خود را بیشتر بشناسید. شما ویژگی‌هایی دارید که ممکن است خودتان هم از آن‌ها بی خبر باشید.

۱. فکر می‌کنید چه زمانی در طول روز بیشترین کارایی را دارید؟

الف) وقتی صبح‌های زود از خواب بیدار می‌شوم.ب) در ساعت‌های بعد از ناهار و هنگام عصر.ج) وقتی همه خوابند و در سکوت آخر‌های شب.تست روانشناسی شخصیت مردان

۲. تا به حال به راه رفتن خود دقت کرده‌اید؛ فکر می‌کنید راه رفتن شما مانند کدام گزینه است؟

الف) با گام‌های بلند و تند راه می‌روم.ب) با این‌که راه رفتنم کند نیست، اما گام‌هایم بلند است.ج) سرم را بالا نگه می‌دارم و به اطراف نگاه می‌کنم هر چند آرام راه می‌روم.د) آرام راه می‌روم و سرم را پایین می‌اندازم.

۳. زمانی که یک نفر را مخاطب قرار می‌دهید و با او حرف می‌زنید، حالت اندام‌تان به چه شکلی است؟

الف) نمی‌دانید با دست‌های‌تان چه کنید و دست به سینه می‌ایستید.ب) مجبور می‌شوید دست‌های‌تان را روی هم بگذارید و آن‌ها را در هم قفل کنید.ج) دست به کمر می‌ایستید یا آن‌ها را در جیب می‌گذارید.د) وقتی کسی با شما حرف می‌زند مدام سعی می‌کنید با لمس او بهش بفهمانید درکش می‌کنید.ه) با مو، ساعت یا بقیه اندام خود بازی می‌کنید.

۴. زمانی که خسته هستید و جلوی تلویزیون استراحت می‌کنید، کدام یک از رفتار‌های زیر را انجام می‌دهید؟

الف) چهار زانو می‌نشینید.ب) پاهای‌تان را روی هم می‌اندازید.ج) پاهای‌تان را دراز می‌کنید یا می‌کشید.د) یکی از پاهای‌تان را زیر تن‌تان می‌گذارید و می‌نشینید.

۵. معمولا وقتی کسی برای‌تان یک جوک تعریف می‌کند یا هنگامی که سریالی طنز می‌بینید، چه می‌کنید؟

الف) بلند می‌خندید و صدای قهقهه‌تان همه جا را پر می‌کند.ب) می‌خندید، اما نه با صدای بلند.ج) ریز ریز و نخودی می‌خندید.د) تنها به یک لبخند اکتفا می‌کنید.

۶. وقتی به جمع‌های خانوادگی می‌روید یا به محل کارتان وارد می‌شوید:

الف) با صدای بلند سلام می‌کنید تا همه متوجه شما بشوند.ب) معمولا بدون سر و صدا وارد می‌شوید و سراغ کسی می‌روید که بیشتر دوستش دارید.ج) آرام وارد می‌شوید و سعی می‌کنید توجه کسی را جلب نکنید.

۷ .اگر یک نفر به‌عنوان شوخی شما را از پشت سر بترساند یا در حال کار تمرکزتان را بر هم بزند:

الف) سعی می‌کنید با یک لبخند این وقفه را با روی خوش بپذیرید.ب) از کوره در می‌روید و طرف باید سوراخ موش قرض کند.ج) بسته به شرایط یکی از ۲ حالت بالا.

۸. چه رنگی را بیشتر دوست دارید؟

الف) قرمز یا نارنجیب) سیاهج) زرد یا آبید) سبزه) سرمه‌ای یا بنفشو) سفیدز) قهوه‌ای یا خاکستری

۹. شب‌ها پیش از این‌که به خواب بروید:

الف) طاق باز می‌خوابید.ب) دمر می‌خوابید.ج) به پهلو می‌خوابید.د) سرتان را روی دست‌تان می‌گذارید.ه) سرتان را زیر پتو می‌کنید.

۱۰.اغلب خواب می‌بینید:

الف) دارید می‌افتید.ب) دعوا می‌کنید.ج) به‌دنبال چیزی یا کسی می‌گردید.د) پرواز می‌کنید یا شناورید.ه) به‌طور معمول خواب نمی‌بینید.و) همیشه خواب‌های تان لذت بخش است.

نتیجه

امتیاز بیش از ۶۰:

حق بدهید که دوستان و آشنایان‌تان برای دیدن شما لحظه شماری نکنند. متاسفانه آن‌ها فکر می‌کنند با آدم خودمحوری سروکار دارند که به حرف آن‌ها توجهی ندارد، شاید هم اشتباه باشد، اما آن‌ها فکر می‌کنند شما به‌شدت سلطه‌جو هستید البته گاهی ممکن است آن‌ها شما را ستایش کرده و آرزو کنند که ای‌کاش می‌توانستند شبیه شما باشند، اما با این حال همیشه شک دارند که به شما به‌طور عمیق نزدیک شوند.

امتیاز بین ۵۱ تا ۶۰:

شاید شما خوش‌تان بیاید، اما دیگران از اینکه شما ناگهانی هیجانی می‌شوید، دل نگران هستند. کسی که عجول است، معمولا به‌عنوان یک همدم همیشگی شناخته نمی‌شود. رهبری در خون شماست و این موضوع در لحظه‌های بحرانی باعث می‌شود به سرعت تصمیم‌گیری کنید، اما سرعت، همه جا نشانه کیفیت نیست. شما همواره یک فرد برجسته و ماجراجو به حساب می‌آیید؛ کسی که برای یک مرتبه هر چیزی را امتحان می‌کند.

امتیاز بین ۴۱ تا ۵۰:

این بهترین امتیاز در این تست است چرا که شما به‌عنوان فردی بسیار سرزنده، زیبا، سرگرم‌کننده، اهل عمل و جالب شناخته می‌شوید. کسی که همواره مرکز توجه است. شما فردی مهربان و متعادل هستید. به خواسته‌ها و نیاز‌های دیگران اهمیت می‌دهید و دیگران را ناراحت نمی‌کنید. آدم فهمیده و منطقی هستید کسی که همیشه اطرافیانش را شاد می‌کند و به آنان کمک می‌کند. این خصوصیت را حفظ کنید.

امتیاز بین ۳۱ تا ۴۰:

اگر کمی خونسردی و واکنش‌های کند خود را به موضوعات کم کنید، بهتر است. دیگران شما را به‌عنوان فردی منطقی، مراقب، آگاه و اهل عمل می‌شناسند که اشتباه هم نیست. خیلی خوب است که دیگران شما را باهوش و با استعداد، اما متعادل می‌دانند. نمی‌توان با شما به راحتی و سریع دوست شد، اما نسبت به دوستان خود به شدت باوفا هستید و در عوض از آنان وفاداری را انتظار دارید.

امتیاز بین ۲۱ تا ۳۰:

کسانی که شما را از نزدیک می‌شناسند، عقیده دارند شما فرد دقیقی هستید به‌طوری که به جزئیات بسیار کوچک هم بیش از اندازه اهمیت می‌دهید. در شما، آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، اطلاعات خوب شما در مورد مسائل مختلف است. فردی هستید که کار‌ها را به کندی انجام می‌دهید به‌طوری که اگر کاری را عجولانه یا بدون نقشه قبلی انجام دهید، دوستان‌تان بسیار شگفت زده می‌شوند.

امتیاز کمتر از ۲۱:

شاید ناراحت‌کننده باشد، اما دیگران شما را خجالتی، بی‌اراده، غیرمصمم و عصبی می‌شناسند. آن‌ها فکر می‌کنند که شما همواره نیاز دارید کسی مراقب‌تان باشد و همیشه کسی را می‌خواهید که برایش تصمیم بگیرید. به‌نظر می‌رسد که شما دوست ندارید درگیر چیزی یا کسی باشید در واقع دوست ندارید با کسی در ارتباط باشید. شما فردی هستید که همیشه نگران است و به مشکل‌هایی فکر می‌کنید که وجود ندارد.

آیا می‌دانید تست روانشناسی تصویری و تست شخصیت شناسی تصویری چیست؟ پی‌بردن به ویژگی‌های شخصیتی، با استفاده از تست‌های روانشناسی تصویری، مورد علاقه بسیاری از افراد است. تست‌های روانشناسی تصویری با نشان دادن تصاویر و پرسیدن نظرات شما انجام می‌شوند. روانشناسان با تفسیر و تحلیل پاسخ‌ها و نظرات شما در مورد تصاویر می‌توانند به شخصیت واقعی‌تان پی ببرند و در صورت وجود مشکلات روانی، روش درمانی مناسبی را در نظر بگیرند. در این مقاله نمونه ای از تصاویر تست شخصیت شناسی را برای شما قرار می‌دهیم که با استفاده از نتایج این تست، می‌توانید به نکات مفیدی در مورد شخصیت خود دست یابید.

از تست‌های روانشناسی تصویری جهت آگاهی یافتن از افکار ناخودآگاه، انگیزه و احساسات استفاده می‌شوند و این امکان برای روانشناسان فراهم می‌شود که بدون برانگیختن مقاومت افراد، در موضوعات پیچیده زندگی شما، به ادراکاتی دست یابند. تست‌های روانشناسی تصویری به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز در به کارگیری جملات بسیار دقیق درباره خودتان، بتوانید خود واقعی‌تان را بیان کنید. 

زمانی که شما پاسخ خود را با انتخاب تصاویر در تست شخصیت شناسی مشخص می‌کنید، روانشناس با تجزیه و تحلیل پاسخ هایتان در تلاش است که پیوندهایی بین نقاط مختلف زندگی و شخصیت شما برقرار سازد. ارتباطاتی که پیش از این به آنها توجهی نداشته‌اید چراکه در پس زمینه ذهن شما به صورت مخفی باقی مانده بودند. متخصص پس از دریافت اطلاعات به دست آمده و باز خورد دادن آن‌ها، شما را در جهت تغییر یا بهبود سبک زندگی‌تان راهنمایی می‌کند.

 

تست روانشناسی شخصیت مردان

 در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می‌کند

اگر پسر هستید و چهره یک دختر را می‌بینید این احتمال وجود دارد که تمرکز شما روی جنس مخالفتان است. در واقع بیشتر از حد نرمال تحت تاثیر حرف‌های فردی از جنس مخالف خود هستید. همچنین این امکان وجود دارد که در حال حاضر دختری در زندگی شما باشد که باعث احساس خوشبختی یا پریشانی احوال شما شده است و با ناامیدی به دنبال گرفتن تایید از سوی او هستید. 

اگر دختر هستید و در ابتدا تصویر یک دختر را می‌بینید می‌تواند نشان دهنده این باشد که خودتان را برای برنامه ریزی‌های مثبت و شادی بخش در آینده آماده کرده اید. این تصویر همچنین نشان می‌دهد که  دارای اعتماد به نفس هستید و در مورد خودتان به پذیرش و رضایت دست یافته اید.  

اگرپسر هستید و چهره یک مرد را می‌بینید این احتمال وجود دارد که دچار نگرانی بابت یک مرد در زندگی شغلی، خانواده یا تیم ورزشی خود هستید که این نگرانی می‌تواند جنبه مثبت یا منفی داشته باشد.

اگر دختر هستید و در ابتدا تصویر یک مرد را دیدید، احتمالا خواهان مردی هستید که به عنوان شریک زندگی شما باشد یا ممکن است در انتظار شاهزاده سوار بر اسب سفید خود به سر می‌برید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه روان درمانی کلیک کنید.

در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می‌کند

اگر در ابتدا تمرکزتان به ماشین جلب شده است احتمالا فردی هستید که به دنبال آرمان‌های آزادی خواه و یافتن روش و سیاق خود در زندگی هستید. ماشین بخش کوچکی از تصویر است که می‌تواند بیانگر توانایی و دقت شما نسبت به جزئیات باشد. همچنین می‌تواند به بزرگنمایی جزئیات اشاره داشته باشد که در شرایط ناگوار تصمیم گیری شما را مختل خواهد کرد. 

اگر در ابتدا تصویر مرد را مشاهده کرده‌اید، بیانگر توجه شما به کلیات یک موضوع است تا اینکه به جزئیات بپردازید. گرچه توجه به تصویر بزرگتر می‌تواند مطلوب باشد ولی گاهی توجه به جزئیات نیز حائز اهمیت است. ممکن است از آن دسته افرادی باشید که در موقعیت‌های مختلف به قضاوت سریع و کلی می‌پردازید بدون اینکه شرایط را تحلیل کنید.

تشخیص تصویر A، در ابتدا دشوار است و کم‌تر افرادی می‌توانند به شناسایی آن بپردازند. بنابراین در صورتی که در ابتدا نظرتان به این حرف جلب شده است دارای این توانایی هستید که به موضوعاتی توجه کنید که دیگران از آن عاجز هستند. پس احتمالا برای مشاغلی مانند کارآگاه جنایی مناسب هستید.

در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می‌کند

اگر در ابتدا به تصویر تمساح توجه کرده‌اید، نشان دهنده این است که به تهدیداتی که پیرامون زندگی تان ممکن است رخ دهد توجه می‌کنید. نگاهتان به زندگی ممکن است بسیار محتاطانه یا همراه با بدبینی باشد و توجه بیش از حد روی نکات منفی مانع از این می‌شود که به جزئیات مثبت زندگی‌تان توجه کنید.

شناسایی تصویر قایق در نگاه اول اغلب دشوار است، در صورتی که قایق را  در نگاه اول شناسایی کردید احتمالا فردی هستید که جزئیات را از قلم نمی‌اندازید و همچنین نشان دهنده خلاقیت شما در پیدا کردن راه حل‌های خاص و ویژه برای مسائل مختلف است.

برای آشنایی بیشتر درباره تست نئو کلیک کنید.

در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می‌کند 

اگردر ابتدا تصویر پیرمرد را دیدید، احتمالا یک فرد عاطفی هستید و همدلی زیادی با دیگران دارید. از آنجا که برای شناسایی اولیه پیرمرد باید تصویر را از سمت راست ببینید، این موضوع نشان می‌دهد که شما بیشتر از سمت راست مغز خود استفاده می‌کنید و این حاکی از توانایی‌های خلاقانه و ماهیت هنری شما است.

در صورتی که نظرتان اول به تصویرزن جلب شده است، فعالیت بخش چپ مغزتان بیشتر است و فردی اهل منطق و تحلیل هستید. بنابراین قبل از انجام هر کاری سعی می‌کنید در مورد تمام جوانب آن بیندیشید البته باید مراقب باشید که این تمایل حالتی وسواس‌گونه به خود نگیرد. همچنین شما فردی خوش بین هستید که امید دارید آینده اتفاقات خوشایندی برایتان به ارمغان بیاورد.

در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می‌کند

اگر در ابتدا متوجه ستون‌ها شدید، افکار و برداشت‌های شما در مورد جهان، مانع از رسیدن به آن چیزی می‌شود که خواهان آن هستید. شما در حال حاضر در منطقه امن و راحت خود می‌باشید و اگر می‌خواهید به اهداف و آرزوهای خود برسید ناچارید که از این منطقه خارج شوید.

اگرتمرکزتان روی تصویر مردان بوده است، فردی هستید که توسط موانع محدود نشده‌اید و همچنین شخصی مردم محور می‌باشید که به گفته‌های دیگران گوش می‌دهید و روی رفتار آن‌ها تمرکز می‌کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست روانشناسی تصویری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


ممنون خیلی خوب

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.تست روانشناسی شخصیت مردان

تمامی حقوق متعلق به ارتباط سبز می باشد.

طراحی و پشتیبانی سایت حق زارع 09120641014

تست یا آزمون شخصیت به کمک تصاویر هموار یکی از راه های مورد علاقه ی روانشناسان برای پی بردن به شخصیت افراد است.

امروزه این آزمون ها عمومیت یافته اند و تصاویر استانداردی وجود دارد که شما هم می توانید با کمک آن ها این آزمون ها را برای خودتان انجام دهید.

در ادامه این مطلب از کوکا با برخی از بهترین تست های تصویری روانشناختی در جهان آشنا خواهیم شد.

بیش‌تر آدم‌ها اول اردک را می‌بینند، ولی شما اگر می‌توانید هم‌زمان هر دو را ببینید، باید بگوییم آدم بسیار خلاقی هستید. اگر فقط خرگوش را می‌بینید، آدم کوته‌بینی هستید، ولی لحظه‌ای که ذهن‌تان هر دو شکل را ببیند، راهی به سوی خلاقیت‌تان باز می‌کند.

تست روانشناسی شخصیت مردان

این یکی از تصاویر لکه‌های جوهر از آزمون رورشاخ، کهن‌ترین فن روانشناسی برای آزمون شخصیت افراد است.

در این تصویر چه می‌بینید؟ اگر در این تصویر یک ساز موسیقی می‌بینید، در حال حاضر در آرامش هستید، و خلق و خوی خوبی دارید.

اگر اسکلت می‌بینید، به این معنی است که ترس نهفته‌ای درون‌تان وجود دارد، و اگر ساعت شنی می‌بینید، فرد مغرور و پر مدعایی هستید.

به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید. نحوه‌ی برداشت‌تان از این تصویر، چیزهای زیادی از شخصیت‌تان برملا می‌کند.

اگر ابتدا پشت سر دختر توجه‌تان را جلب کرد، یعنی این‌که پر از انرژی و خوشبین به آینده هستید. اگر متوجه‌ی صورت مرد شدید، به این معنی است که مهارت‌های زیادی در زمینه‌ی رهبری دارید و فردی وفادار هستید.

اگر صورت پیرمرد اولین چیزی بود که توجه‌تان را جلب کرد، شما فردی آرام، بسیار باهوش، و خیلی منظم و سازمان‌یافته هستید. اگر چشم‌تان اول به سیب‌ها افتاد، فردی آزاداندیش هستید که همیشه به فراتر از محدودیت‌ها می‌اندیشید، و بیش‌تر به این فکر می‌کنید که به جای مسائل پیش روی‌تان‌، در حال حاضر چه چیزهایی می‌توانست اتفاق بیفتد.

اگر اول از همه، شخصی را دیدید که در حال خواندن کتاب است، در زندگی دائما در انتظار تجربه‌ی چیزهای جدید و خارق‌العاده هستید. با وجود این، در حال حاضر درون‌تان مملو از کینه و دشمنی است.

به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید. اگر این دختر را در حال چرخش در جهت عقربه‌های ساعت می‌بینید، هم‌اکنون از نیم‌کره‌ی راست مغزتان استفاده می‌کنید و البته بالعکس. نیم‌کره‌ی راست مغز مربوط به استعدادهای هنری است.

نیم‌کره‌ی چپ مغز به عقلانیت و تفکر سازمان‌یافته مربوط می‌شود. اگر دختر را در حال چرخش به هر دو جهت می‌بینید، به احتمال زیاد از آی‌کیوی بالایی برخوردار هستید.

این تصویر مشهور در 1892 خلق شد و به عنوان یکی از بهترین تصاویر توهمی در تاریخ شناخته می‌شود.

اگر ابتدا عکس جمجمه نظرتان را به خود جلب کرد، شما فردی سرکش، آزاداندیش، پر شور، و قوی هستید.

اگر آن زن را در پشت میز آرایش دیدید، فردی مغرور هستید که طرز تفکر رمانتیکی دارد.

با وجود این‌که خیال‌پرداز هستید غالبا از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برید.

البته محتمل‌ترین پاسخ، خفاش است. اگر شما نیز چنین چیزی می‌بینید، لازم نیست نگران چیزی باشید زیرا فردی عادی و معمولی هستید. ولی اگر حیوان دیگری را در این تصویر مشاهده می‌کنید، به این معنی است که با پدر و مادرتان مشکل دارید. اگر در این رورشاخ، قو می‌بینید، فرد شادی هستید، ولی اگر هر چیز دیگری را مشاهده می‌کنید، احتمالا شدیدا تحت تاثیر استرس هستید و بهتر است مدتی از امور روزمره فاصله بگیرید.

خیلی سریع به این سوال پاسخ دهید. بیش‌تر آدم‌ها می‌گویند باید از پله‌های چپ پایین بیایند و از پله‌های راست بالا بروند.

ولی حقیقت این است که پاسخ درستی برای این پرسش وجود ندارد. پاسخ شما به محل زندگی‌تان بستگی دارد.

اگر در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که باید از چپ به راست بخوانید، احتمالا از پله‌های چپ پایین می‌روید و از پله‌های راست بالا. ولی اگر در کشورتان از راست به چپ می‌خوانید، انتخاب‌تان برعکس خواهد بود.

به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید.

چند ثانیه فرصت دارید تا صورت مرد را در این عکس پیدا کنید.

اگر در کم‌تر از 3 ثانیه توانستید صورت مرد را پیدا کنید، باید گفت نیم‌کره‌ی راست مغزتان بسیار قوی و پیشرفته است؛ به این معنی که بسیار خلاق هستید و چیزی به راحتی نمی‌تواند حواس‌تان را پرت کند. قدرت تمرکز بسیار قوی دارید، و می‌توانید در انبار کاه دنبال سوزن بگردید.

اگر پیش از هر چیز، یک خودرو در این تصویر مشاهده کردید، جهان‌تان پر از رمز و راز است و از چیزها، موقعیت‌ها، و آدم‌های مختلفی تشکیل شده است که دائما تخیلات‌تان را تحریک می‌کنند.

اگر توجه‌تان به حرف “‌A‌” جلب شد، زندگی تان با مجموعه‌ای از رنگ های زیبا رنگ آمیزی شده است، و همیشه آن را از ورای منشوری از خلاقیت مشاهده می‌کنید. هر اتفاقی را می‌توانید برای خودتان به رویدادی مثبت مبدل کنید، و برای پرسش‌های زندگی هرگز به دنبال پاسخ‌های آسان نمی‌گردید.

آیا مردی را با دوربین دو چشم دیدید؟ بیش‌تر آدم‌ها ابتدا چنین چیزی را مشاهده می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی عادی بودن، توانایی سازگاری با محیط، و عدم تخیل واقعی است.

پاسخ رایج، همان خفاش است و چنین پاسخی از طرف هر فرد نشان‌دهنده‌ی سلامت‌اش است.

اگر سر یک فیل را در این تصویر می‌بینید، احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس می‌کنید.

اگر پرنده‌ای را در این تصویر می‌بینید، پیش از آغاز یک رابطه لازم است حتما از لحاظ هیجانی به بلوغ برسید.تست روانشناسی شخصیت مردان

معمولا بیش‌تر افراد ابتدا تصویر نهنگ را مشاهده می‌کنند. مهم‌ترین چیزهای زندگی برای شما بینش، عقل، لذت، رضایت، و کنجکاوی است.

اگر پیش از هر چیز، مرد اسکی‌باز را دیدید، به شدت به یک روز مرخصی از کار یا از امور روزمره‌ی زندگی نیاز دارید. به آرامش و استراحت نیاز دارید.

زمان آن رسیده است که کار جدیدی انجام دهید. این توانایی را دارید که قدرت عظیم درون‌تان را نمایان سازید، و در عین حال، فردی مهربان و دوست‌داشتنی بمانید.

در ادامه بخوانید : تست تشخیص بینایی رنگ

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

تست روانشناسی شخصیت مردان
تست روانشناسی شخصیت مردان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *