تشخیص رنگ خودرو چگونه است

 
helpkade
تشخیص رنگ خودرو چگونه است
تشخیص رنگ خودرو چگونه است

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم اولین گام برای خرید خودرو می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

بررسی کاپوت و درب ماشین می تواند یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم باشد. برای این کار کافیست به موم لبه درب و کاپوت توجه کنیم درب های فابریک کارخانه دارای مومی خاص هستند و اگر قسمتی از خودرو نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد نیاز است که این موم کنده شود. به این نکته توجه کنید که بعضی از متخصصان با موم کشی سعی می کنند تشخیص را سخت کنند اما با مقایسه نقاط مختلف می توان به راحتی از این موضوع با خبر شد.

یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل می باشد. زمانی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه ماشین می تابانید امکان دارد با نکاتی رو به رو شوید؛ برای مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد. این راهکار در رنگ های روشن و متالیک با زاویه ۱۶۰ درجه توصیه میشود

طبق آماری از فروش یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض ، بتونه کاری و رنگ شدگی را دارد. برای بررسی گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ های متصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ ها نباید آچار خوردگی داشته باشد

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم در این مرحله نیاز به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می شود. اکثر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه خودرو به صورت فابریک دارای نظم خاصی است. مثلا در برخی خودرو ها اگر به بدنه دقت کنید خانه های چند ضلعی می بینید. اما بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

با بررسی لبه ها ی زیرین دستگیره خودرو میتوان به سر نخ های قابل توجه ای دست یافت. در این قسمت پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و احتمال اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد زیاد است

اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، میتوان به این نکته پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است.

 

تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم دارای ریسک هایی می باشد و مطلوب است در پایان از کارشناس تشخیص رنگ خودرو کمک بگیرید. یک دور کامل دور ماشین بچرخید با دقت همه زوایا را نگاه کنید ببینید که آیا قسمتی از ماشین هست که رنگش با سایر قسمت های بدنه متفاوت است. به عنوان مثال اگر درِ ماشین رنگ خوردگی دارد خیلی عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ ماشین با پنل های مجاورش شوید. وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می رود، نقاشان اتومبیل به غیر از قسمتی که می خواهند رنگ کنند بقیه قسمت های بدنه خودرو را با کاغذی می پوشاند این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه ها و پنل های ماشین می چسبانند. نقاشان اتومبیل معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره ها و یا نقاط دیگر نیز می زنند. نتیجه این می شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد. اگر خود ماشین مشکی نباشد، می توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می توان قسمت زیر بدنه ماشین در قسمت چرخ ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه ای از پاشش رنگ را دارد.

همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می دارد. معمولا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت ماشین، از روی رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می توان این را متوجه شد. این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، اما اگر آنها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ ممکن است در سرپیچ ها رفته باشد و وقتی پیچ ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود.

کاپوت و درب ماشین می تواند یکی از مطمئن ترین راه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم باشد. برای این کار کافیست به موم لبه درب و کاپوت نگاه کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

برای خرید خودرو به کمک نیاز دارید (همین حالا تماس بگیرید)

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، بعد از مرزداران ، کوچه ولدخانی ، پلاک ۲۴ ، واحد ۱

تلفن : ۴۸۴۱۶

کارشناسی خودرو با تامین خودرو آزمونآدرس دفتر مرکزی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از مرزداران، کوچه ولدخانی، پلاک ۲۴، واحد 2  |   تلفن : ۴۸۴۱۶

Publisher – خرید و فروش مطمئن خودرو

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله بودجه محدود و آب‌بندی شدن ماشین، خرید خودروی دست دوم را به خودروی صفر ترجیح بدهید. اما خودروی دست دوم زمانی می‌تواند برایتان خوب کار کند که قبل از خرید، مراحل کارشناسی خودرو را طی کرده و از هر نظر به‌دقت سلامت ماشین را بررسی کرده باشید، در غیر این صورت حسابی خرج روی دستتان خواهد گذاشت! یکی از این موارد که در تعیین سلامت خودرو اهمیت دارد، تشخیص رنگ خودرو  و کارشناسی رنگ خودرو است.

 

احتمالا شنیده‌اید که در گذشته اگر کسی می‌خواست خودروی کارکرده بخرد، می‌گفتند به یک مکانیک آشنا آن را نشان بده. حالا هم همین کار را انجام می‌دهند، با این تفاوت که خودروها پیشرفته‌تر از قبل هستند و بنابراین کارشناسانی خبره وارد کار شده‌اند که با انجام مراحل کارشناسی خودرو به شما درباره سلامت و سوابق آن اطلاعاتی ارائه می‌دهند.

مراحل کارشناسی خودرو شامل بررسی وضعیت ظاهری ماشین، رنگ، سلامت بدنه، ارجینال بودن قطعات، آپشن‌های خودرو، سیستم‌های فنی و سایر تجهیزات آن است. این مراحل بسیار مهم هستند زیرا تعویض شدن قطعات اصلی، رنگ شدن خودرو، هر نوع اشکال در بدنه و سایر آپشن‌ها ممکن است نشانه این باشد که ماشین تصادفی یا چپی است. این مطلب را به کارشناسی رنگ خودرو اختصاص داده‌ایم.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

 

عناوین این مطلب

یکی از مراحل کارشناسی خودرو،  تشخیص و کارشناسی رنگ آن است. در کارشناسی رنگ خودرو، مشخص می‌شود که خودرو رنگ فابریک کارخانه را دارد یا مجددا رنگ شده است. این کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در گذشته که روش‌های رنگ کردن خودرو، تعمیرات و صافکاری تا این اندازه پیشرفت نکرده بود، تشخیص رنگ شدگی خودرو کار راحت‌تری بود. اما حالا به لطف پیشرفت فناوری و ابزارهای کار، یک کارشناس بهتر می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. اما آیا این کار واقعا ضروری است؟

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

هنگامی‌که خودروی کارکرده می‌خرید، طبیعی است است که در برخی از قسمت‌های بدنه آن خط و خش، رد کلید و نظایر آن وجود داشته باشد. این مسأله تا حدودی روی قیمت ماشین تأثیر می‌گذارد. برخی فروشندگان این موارد را از قبل رفع می‌کنند و احتمال دارد به شما بگویند که خودرو در برخی جاها رنگ شدگی دارد. اما برخی دیگر آنها را برطرف نمی‌کنند که رنگ اصلی کارخانه بماند و خودرو به نام خودروی رنگ‌شده فروخته نشود.

اما در بسیاری از مواقع فروشنده یا بنگاه سعی می‌کنند رنگ شدگی خودرو را پنهان کنند و بسته به میزان مهارتی که در رنگ شدن خودرو به کار رفته است، ممکن است حرفشان باورتان شود. پیشنهاد ما این است که حتما مرحله کارشناسی رنگ را انجام دهید، زیرا ممکن است خودرو آسیب‌ها و خسارات شدیدی دیده باشد و شما بعد از خرید آن تا مدت‌ها فقط برایش هزینه کنید. این در حالی است که با تشخیص رنگ خودرو از این مشکل جلوگیری خواهید کرد.

برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تشخیص رنگ خودرو، روش چشمی است. در این روش باید به چشمتان اعتماد کنید و به‌دنبال نشانه‌های رنگ شدن خودرو باشید. این کار تا حدودی دشوار است، مخصوصا اگر یک صافکار و نقاش ماهر روی آن کار کرده باشند. بااین‌حال احتمال دارد با کمی دقت متوجه رنگ شدگی ماشین شوید:

با دقت به خودرو مخصوصا بخش‌هایی از آن که بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی هستند از جمله درها، سپرها، صندوق عقب و گلگیرها، نگاه کنید. آیا نشانه‌هایی از تفاوت رنگ می‌بینید؟ رنگ ارجینال کارخانه از ترکیب رنگ‌ها با کدهای مختلف به دست می‌آید که درست کردن همان رنگ بدون داشتن کدها برای حرفه‌ای‌ترین تعمیرکارها هم دشوار است. بنابراین با کمی دقت می‌توان تفاوت رنگ را از رنگ کارخانه تشخیص داد.

اگر خودرو را از نمایشگاه می‌خرید، نورهای درخشان آنجا کار تشخیص رنگ را دشوار می‌کند. بنابراین از فروشنده بخواهید خودرو را در زیر نور طبیعی روز (و نه در آفتاب شدید) به شما نشان دهد.

اما گاهی به راحتی نمی‌توان متوجه تفاوت رنگ شد، مخصوصا اگر کل یک قطعه مثلا کل یک در یا سپر را رنگ کرده باشند. در این حالت از فاصله دورتری روی ماشین تمرکز کنید. چند متر از ماشین فاصله بگیرید و خوب به آن نگاه کنید. آیا رنگ سپر، در یا قطعات دیگر آن تیره‌تر یا روشن‌تر از اطرافش به نظر می‌رسد؟ با دوربین باکیفیت از بخش‌های مختلف خودرو عکس بگیرید. البته نباید برای عکس گرفتن زیاد به ماشین نزدیک باشید زیرا تفاوت رنگ را مشخص نخواهد کرد. همان دو سه متری ماشین بایستید خوب است.بعد از اینکه به عکس دقت کنید، ناهماهنگی رنگ یک قسمت با سایر قسمت‌های بدنه قابل‌مشاهده خواهد بود.

 

کاپوت را بالا بزنید و در صندوق عقب و تمام درهای خودرو را باز کنید و لبه‌های آن را بررسی کنید. ازآنجاکه در کارخانه اتاق خودرو را به طور یکپارچه و کامل (البته بدون وجود اجزای داخلی) رنگ می‌کنند، روی لبه‌ها و درزگیرهای داخلی خودرو نباید رنگی وجود داشته باشد. رنگ‌کردن ماشین تکمیل‌شده دشوار است و رنگ روی لبه‌های داخلی و درزگیرها می‌پاشد. همچنین ممکن است نقاش از نوارهای فومی استفاده کند که در این صورت پس از برداشتن نوار، رد آن روی خودرو باقی می‌ماند. بنابراین اگر رد نوار فومی یا رنگ پاشیدگی در جاهای غیرعادی را دیدید، بدانید خودرو را رنگ کرده‌اند.

گاهی ممکن است نقاش بدون مهارت و دقت کافی خودرو را رنگ بزند و گردوغبار یا اشیای ریز به بدنه چسبیده باشند. شاید هم پس از رنگ‌کردن در هنگام خشک‌شدن رنگ چیزهایی به آن بچسبند. در این صورت ظاهر رنگ نقطه‌نقطه یا به اصطلاح پوست پرتقالی می‌شود. این هم نشانه‌ای دیگر است که می‌گوید خودرو رنگ شده است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید خودرو دست دوم و آنچه باید بدانید

رنگ کارخانه به سادگی پوسته نمی‌شود و پریدگی پیدا نمی‌کند. اگر در جاهایی تکه‌ای از رنگ کنده شده است، آن رنگ فابریک کارخانه نیست.

با زاویه و به‌صورت مایل، به انعکاس تصاویر در بدنه خودرو نگاه کنید. آیا در برخی از قسمت‌ها تصویر موج‌دار و غیر شفاف است؟ اگر بله، این به معنای آن است که خودرو رنگ شده است.

به‌دنبال رد صافکاری یا سنباده در قسمت‌های مختلف مخصوصا در لبه‌ها از جمله لبه گلگیرها بگردید. این خطوط هاشورمانند هستند و نشان می‌دهند که خودرو رنگ شده است.

این کار هم مانند روش چشمی به کارشناس خبره نیاز دارد. بااین‌حال اگر می‌خواهید خودتان امتحان کنید، به این شیوه عمل کنید:

روی بدنه خودرو دست بکشید و با نوک انگشتان آن را لمس کنید. آیا برآمدگی یا ناهمواری احساس می‌کنید؟ آیا حس می‌کنید بعضی جاها صافی کمتری دارد یا زبرتر است؟

کیفیت و بافت رنگ را حس کنید. اگر صافکار سنباده‌کاری کرده باشد این حس زبری بافت به انگشتان شما منتقل می‌شود. اگر رنگ خودرو ارجینال کارخانه باشد، بافت آن کاملا صاف، نرم و یکنواخت خواهد بود.

حالت پوست پرتقالی ماشین را با دست هم می‌توانید تشخیص دهید. در این حالت حس خواهید کرد که دستتان درست مانند پوست پرتقال، سطحی ناصاف و متخلخل را دارد لمس می‌کند.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

یک آهنربای ضعیف بردارید. اگر بدنه خودروی شما از آهن و فولاد است با قراردادن آهنربا روی بخش‌های مختلف سطح آن، می‌توانید متوجه ضخامت رنگ شوید. جاهایی که ضخامت رنگ زیاد است آهنربا را جذب نمی‌کند یا اینکه قدرت جذب آن نسبت به نقاطی که رنگ فابریک دارد کمتر است. اگر این طور است خودرو رنگ شده است.

اما شاید گاهی اوقات تشخیص رنگ خودرو بدون ابزارهای لازم برای کارشناس خبره هم به سادگی امکان‌پذیر نباشد. به‌همین‌دلیل برای این کار از دستگاه پیشرفته تشخیص رنگ دیجیتال استفاده می‌کنند که با توجه به ضخامت رنگ خودرو، به راحتی و با قطعیت اعلام می‌کند که خودرو رنگ شده است یا نه. وقتی یک لایه رنگ روی لایه رنگ اصلی اضافه می‌شود، مسلما در آن نقطه ضخامت رنگ بیشتر می‌شود. بنابراین تفاوت ضخامت رنگ در بعضی نقاط می‌تواند نشان دهد که خودرو رنگ شده است. اگر هم کل خودرو مجددا رنگ شده باشد، باز هم ضخامت لایه رنگ که از حدود ۴.۷ بالاتر برود، نشان‌دهنده این است که لایه رنگ دیگری روی رنگ فابریک خودرو آمده است.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

تشخیص رنگ و کارشناسی رنگ خودرو یکی از بخش‌های مهم کارشناسی کل خودرو است که در حال حاضر در بازار انجام می‌پذیرد و معمولا هزینه آن نیز به طور کلی تعیین می‌شود. این هزینه با توجه به نوع برند خودرو (پراید، پژو و …) و شرایط بازار محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید هزینه کارشناسی خودروی موردنظرتان را محاسبه کرده و از خدمات آن استفاده کنید، کافی است در وب‌سایت کارنامه وارد بخش کارشناسی خودرو شوید، برند خودرو، مدل و تیپ آن را وارد کنید، هزینه کل برایتان حساب می‌شود. اگر هم بخواهید درخواست کارشناسی‌تان را نهایی کنید، باید سایر اطلاعاتتان را وارد نموده، پرداخت را انجام داده و ثبت درخواست نمایید. به فاصله ۱۰ دقیقه تماسی از کارنامه خواهید داشت که طی آن هماهنگی‌های لازم با شما صورت گرفته، سپس کارشناس کارنامه به محل موردنظرتان اعزام می‌شود و خودروی‌تان را کارشناسی می‌کند.

تصویری که در زیر می‌بینید، فرم درخواست کارشناسی یک خودرو پژو ۲۰۶ بوده که به همراه هزینه کارشناسی‌ آن، برای نمونه آورده شده است:

 

با روش‌هایی که در این مقاله گفته شد، می‌توانید ماشینی که قصد خریدش را دارید حسابی بررسی و کارشناسی کنید. اما فراموش نکنید که گاهی رنگ‌شدگی‌های روی بدنه ماشین به قدری زیرکانه انجام شده که توسط هر کسی قابل تشخیص نیست. در این موارد به متخصصان زبده و حرفه‌ای نیاز دارید.

کارنامه یک سرویس کارشناسی خودرو است که به خریداران این امکان را می‌دهد که خودرو دلخواهشان را با اطمینان خاطر از وضعیت فنی و بدنه آن، خریداری کنند. یکی از بخش‌هایی که کارنامه در خدمات خود ارائه می‌دهد، همین کارشناسی رنگ خودرو بوده که توسط کارشناسان آن به حرفه‌ای‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. اگر می‌خواهید از دانش و تخصص کارشناسان کارنامه برای این کار بهره بگیرید، سری به سایت کارنامه زده و با جزئیات بیشتر آن آشنا شوید.

چنانچه مایل به استفاده از خدمات کارنامه باشید، می‌توانید درخواست خود را یا از طریق تلفن و یا سایت کارنامه ثبت نمایید. کارشناسان ما در کمتر از نیم ساعت در محل مورد نظر شما حاضر خواهند شد. آنها خودرویی که قصد خریدش را دارید در مدت زمان ۹۰ دقیقه کارشناسی کرده و جزئیات کامل آن را به شما خواهند گفت.

 

چنانچه خواندن این نوشته برای شما مفید بود پیشنهاد می‌کنیم مقالات دیگر ما در زمینه مراحل نقل و انتقال سند خودرو و فسخ معامله ماشین را نیز بخوانید.

کارشناسی‌ خودرو به شیوه سنتی یا مدرن؛ کدام یک معتبرتر است؟

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

با بدفروش‌ترین ماشین‌های زیر ۳۰۰ میلیون آشنا شوید

خوش ‌فروش‌ترین خودروهای زیر ۳۰۰ میلیون کدام‌ها هستند؟

وکالت خرید و فروش خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اخبار خودرو


اخذ مالیات از خودروهای لوکس از سال آینده


جریمه حرکت دنده عقب در بزرگراه چقدر است؟

آیا خودروسازان تولیداتشان را به‌موقع به دست خریداران می‌رسانند؟


روند کاهشی قیمت خودرو در بازار شب عید

تولید اولین خودرو هوشمند ایرانی در سایپا

آیا خودروسازان خارجی به بازار ایران بازخواهند گشت؟

خرید و فروش خودروی تارا در سایت دیوار ممنوع شد

عرضه خودرو در بازار آزاد با قیمتی کمتر از کارخانه

۱.۵ میلیون دستگاه خودروی ایرانی در سال ۱۴۰۰ تولید می‌شود

پارس خودرو کوییک آر اتوماتیک را عرضه خواهد کرد

مقالات پربازدید


مقایسه تیبا، ساینا و کوییک


چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد؟

نکات نوشتن قولنامه ماشین به همراه نمونه قولنامه

شرایط گرفتن معاینه فنی خودرو و مدارک لازم در سال ۹۹

نکاتی که درباره خرید خودروی چینی باید بدانید

مدارک، هزینه و مراحل نقل و انتقال سند خودرو


نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

خرید و فروش خودرو در زمان شیوع کرونا به کمک کارنامه

نحوه قیمت‌گذاری خودرو؛ چگونه روی خودروی کارکرده قیمت بگذاریم؟


محاسبه افت قیمت خودرو و عوامل موثر بر آن

فرض کنیم در موقعیتی قرار گرفتید که نه به یک کارشناس خبره دسترسی دارید که برای شما فرآیند کارشناسی رنگ خودرو را انجام دهد نه دستگاه ضخامت سنج رنگ دیجیتال دارید که بتوانید با آن ضخامت رنگ نقاط مختلف بدنه خودرو را بررسی کنید.در این زمان تنها سوالی که به ذهن تمام افراد میرسد این است که چطور متوجه رنگ شدگی خودرو با چشم شویم؟

از آنجایی که رنگ شدگی هر قسمت از بدنه، در قیمت نهایی خودرو تاثیر فرآوانی دارد پس این نکته اهمیت دارد که خودمان تکنیک هایی را در مورد رنگ شدگی قطعات بدنه حتی با ضریب خطا و ریسکها موجود بدانیم، البته و صد البته فقط در صورتی که به کارشناسی خبره در زمینه تشخیص رنگ شدگی دسترسی نداشته باشیم. این تاکید اندر فی تاکید ما به این دلیل است که به قطع کارشناسی رنگ خودرو تلفیقی از هنر و تجربه است و به قولی دگیر به یک این کاره نیاز دارد. در هر صورت ما در این مقاله میخواهیم چند تکنیک ساده و کاربردی را جهت تشخیص رنگ شدگی به شما آموزش دهیم، با ما باشید.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

به انعکاس نور در زوایای مختلف دقت کنید هر گونه پستی بلندی و مواج بودن بدنه نشانه خوبی نیست و به احتمال قوی آن نقطه رنگ شدگی دارد.

در این تصویر انعکاس نور روی بدنه با زاویه 160 درجه گواه این است که این خودرو کاملا بدنه شفاف و بدون موجی دارد و در سلامت کامل است

ولی به گلگیر عقب این خودرو توجه کنید، کاملا موج و انعکاس نور بصورت شکسته شده در آن مشهود است و به قطع میتوان گفت خودرو رنگ شدگی یا صافکاری داشته است

به زیر باک این خودرو دقت کنید و هم چنین دور اطراف آن، متوجه کدری و موج گرفتی زیر باک باشید این خودرو در قسمت گلگیر عقب مسلما رنگ شدگی دارد

خط و خطوط ایجاد شده روی بدنه بر اثر سمباده کاری قبل از فرآیند رنگ آمیزی است.به این نکته دقت کنید که اگر چنین نشانه ای را مشاهده کردید مطمئن باشید خودرو در آن قسمت رنگ آمیزی داشته است.

در این تصویر کاملا خط و خش های مربوط به کاغذ سمباده مشخص است و بیانگر رنگ شدگی این قسمت از بدنه خودرو است

زبری بعضی از قسمت های بدنه بیانگر تفاوت بافت رنگ در آن نقطه با نقاط دیگر است. به این نکته توجه کنید که برای اینکار کافیست دست خود را روی نقطه مشکوک بکشید. کدر بودن رنگ نیز بیانگر تغییر بافت رنگ در آن نقطه است که مسلما بخاطر بتونه کاری و رنگ آمیزی غیر فابریک بود و تشخیص آن بسیار سادست.

کدر و زبر بودن درب این خودرو کاملا واضح است با کمی دقت و لمس این نقطه میتوان فهمید که خودرو در این قسمت رنگ شدگی دارد

بدور خودرو بچرخید، به قطعه ای از بدنه که شک دارید از زوایای مختلف نگاه بکنید اگر کمرنگی و پررنگی وجود داشت خودرو صد درصد رنگ شدگی دارد.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

در تصویر سمت چپ تفاوت رنگ در با سایر نقاط آنچنان مشخص نیست ولی با نگاه از بالا روشن تر بودن درب خودرو کاملا واضح است

بعضی وقتها میتوانید از اشتباه دیگران به نفع خود استفاده کنید. معمولا در هنگام رنگ آمیزی این اتفاق رایج است که مقداری از رنگ روی نقاط مختلف بدنه به اشتباه و بخاطر کم دقتی نقاش پاشیده شود و اگر چنین نشانه ای وجود داشته باشد مخصوصا در لبه های بدنه مطمئن باشید آن قسمت از بدنه رنگ شدگی دارد

در این تصویر پاشیدگی رنگ روی قسمتی از کابل برق خودرو کاملا مشخص است

پاشیدگی رنگ روی قسمتی از زه بالایی درب خودرو نشانه ای جز رنگ شدگی مجدد در خودرو نیست

اگر چند سال پیش بود این مطالب شاید شما را به قهرمانی بی بدیل در میان دوستان و آشنایان تبدیل میکرد و چه بسا سبب این میشد که درآمدی هم داشته باشید. ولی در عصر حاضر ریسک کردن در این مورد آنهم با وجود نقاشان و صافکاران بسیار حرفه ای که روز به روز ارتقا پیدا میکنند و وسایل و تجهیزاتشان هم نیز بروز و بروزتر میشود، عاقلانه نیست که خودتان وارد گود شوید. از آنطرف در نظر بگیرید با وجود تمام این موارد، فرآیندهای رنگ آمیزی و صافکاری همچون رنگ آمیزی کالیبره شده، رنگ آمیزی در اتاق کوره و … وجود دارد که بدون وجود دستگاه های روز دنیا و تجربه ی حرفه ای یک کارشناس، واقعا تشخیص رنگ و یا بدون رنگ بودن یک قطعه از بدنه را فوق العاده مشکل میکند.

بنابراین توصیه اکید ما استفاده از یک سرویس حرفه ای کارشناسی رنگ خودرو است که خوشبختانه اُتکس آن را با بهترین کیفیت تا به الان در اختیار کاربران و مشتریانش قرار میدهد ( باز هم به گفته خود مشتریان 😁 ).برای این کار کافیست فرم آنلاین مرتبط با کارشناسی رنگ خودرو در محل را پر کنید و یا اگر با تشکیلات آنلاین مشکل دارید میتوانید با شماره تلفن 28428466-021 داخلی 1 تماس بگیرید تا ریسک خرید یک خودرو نامناسب را به حداقل برسانید.

1,000 کیلومتر

هیوندای اکسنت وارداتی کره ۱۶سوپاپ پرشتاب خوش رکاب و نرم&nbsp

59,000 کیلومتر

دوگانه سوز ایران خودرو— سند دست اول —موتور تیپ 5 — کارکرد 59000 — قطعات اصل فرانسه
تهران —سید خندان&nbsp

310,000 کیلومتر

همه چی سالم
بی رنگ
افتاب سوختگی دارد&nbsp

340,000 کیلومتر

&nbsp

198,000 کیلومتر

پژوGLXمدل 2000 سال ساخت 1380 شمسی – کاربراتوری -بسیار تمیز- مناسب خانواده- رنگ نوک مدادی متالیک و خیلی خوش رنگ -دلکو و باطری و استارت نو تعویض شده-آینه ها برقی – ضبط فلش خور – دارای بخاری و کولر- فرمان مدل بالا (البته طرح مدل بالایی که بهش کلی کلاس داده)- دور فرمان چرم دست دوز – شیشه ها سمت راننده و شاگرد برقی-لاستیک های جلو و عقب 90 درصد- تخفیف کامل بیمه-چند لکه رنگ داره ولی دیده نمیشه-بیمه تا مهر سال 1400
فقط مصرف کننده /لطفا دلال تماس نگیره که به هیچ عنوان باهاش معامله نمی کنم/این ماشین فقط برای مصرف کننده س والسلام&nbsp

صفر

خودرو اصلا استفاده نشده فقط از شهرستان آوردم
کارکرد 500 کیلومتر
تحویلی بهمن 98
قیمت مقطوع&nbsp

شرکت سایپا شرایط جدید پیش فروش اینترنتی خودروهای تندر 90 و ساندرو را اعلام کرد.

شرایط فروش نقدی و اقساطی دو خودرو هیوندای سانتافه 2017 و هیوندای توسان 2017 در خرداد 96 اعلام شد.

کرمان موتور شرایط پیش فروش جک s5 اتوماتیک را اعلام کرد.

در این ویدئو، تقابل و مقایسه دو نسل متفاوت یکی از قدرتمند‌ترین و قابل احترام‌ترین اتومبیل‌های آمریکا را مشاهده خواهید‌کرد.

کارشناسی، مشاوره و نیازمندی های آنلاین خودرو

تشخیص رنگ ماشین یکی از پارامترهای بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت ماشین دست دوم است. با توجه به هزینه‌های زیاد مربوط به خرید اتومبیل صفر، برخی سال‌هاست که تصمیم گرفتند تا به جای آن، اقدام به خرید انواع خودروهای دست دوم کنند؛ در همین راستا، بخش بزرگی از بازار در انحصار فروش ماشین های کارکرده قرار گرفته است.

اما موضوع مهم در معامله‌هایی به این شکل، تعیین بهای وسیله نقلیه است. این تعیین قیمت به عوامل متعددی مثل مدل، میزان کارکرد، ایرادات فنی احتمالی، آسیب دیدگی قطعات و از همه مهم‌تر به تشخیص رنگ ماشین بستگی دارد که خود حکایت از تصادف احتمالی اتومبیل در گذشته دارد.

در این مقاله سعی داریم، شما را با چند روش آسان در بررسی وضعیت نقاشی آشنا کنیم تا در خصوص قیمت‌گذاری و تشخیص تصادفات پیشین هر گونه وسیله نقلیه‌ای، اطلاعات کامل را کسب کنید.

 

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

پیش از بیان روش‌ها بهتر است، درباره ویژگی‌هایی که منجر به متمایز شدن رنگ فابریک از نوع غیر فابریک می‌شود؛ توضیح کاملی بدهیم. «ضخامت» و «تراکم» دو مشخصه مهم رنگ ماشین هستند که با دانستن آن‌ها می‌توانیم به آسانی، وضعیت نقاشی بدنه یک خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.

زمانی که ماشین به صورت پاشش لکه‌ای، نقاشی می‌شود؛ سطح بدنه به صورت یک دست نمی‌شود. از طرفی هم پر واضح است که با هر بار نیاز به رنگ مجدد یک بخش، تنها قسمتی نقاشی می‌شود که نیاز دارد (نه تمام سطوح اتومبیل). در نتیجه این دو موضوع روشن است که با رنگ‌شدگی دوباره، ضخامت قسمت‌های مختلف بدنه خودرو با هم متفاوت خواهند بود.

بافت مولکولی رنگ اولیه‌ای که توسط خودروساز به ماشین زده می‌شود؛ تراکم بیشتری نسبت به محصولات موجود در بازار دارد. رنگ فابریک ماشین دارای بافت شش ضلعی و یک دست است. اما مواد موجود در دسترس نقاش‌ها، بافت شطرنجی با نقاط روشن و تیره دارند؛ نقاط روشن مربوط به رنگ و نقاط تیره مربوط به حلالی است که درون آن قرار گرفته. تینر و حلال موجود در مواد حین خشک شدن بخار شده و منجر به مات شدن سطوح می‌شود که این ماتی به راحتی با انعکاس نور قابل تشخیص است.

 

در این بخش شما را با چند روش بسیار ساده که توسط هر فردی با کمترین امکانات قابل اجرا است، آشنا می‌کنیم. دقت بالا و صبر کافی، دو پارامتر مهمی است که در به کارگیری هر یک از روش‌ها باید در نظر داشته باشید. توصیه می‌شود برای رسیدن به بهترین نتیجه در تشخیص خود از ترکیب تمام راه‌های زیر استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی اینکه ماشین توسط دارنده یا دارنده‌های قبلی آن نقاشی شده یا نه؟ استفاده از دوربین تلفن همراه است. شما به راحتی با عکاسی، متوجه انعکاس نور روی سطوح خواهید شد که در اثر رنگ شدگی پدید می‌آید.

برای این‌کار در تاریکی و فاصله دو متری با خودرو قرار گرفته، فلش آن را روشن کرده، روی بخش مورد نظر فوکوس کنید و با دقت عکس بگیرید. دوربین، بخش مات را کمی تیره‌تر نشان می‌دهد و در نتیجه شما، متوجه ترمیم و تفاوت رنگ احتمالی خواهید شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های نقاشی دوباره، زبری احتمالی است که در اثر کیفیت بد مواد به وجود می‌آید. با نوک انگشتانتان سطح بدنه به خصوص لبه‌‌‌ها و گوشه‌های مهم قطعات مثل ستون‌ها، درها، محل وصل شیشه‌ها، سانروف و کاپوت را به آرامی و با تمرکز لمس کنید تا از یک دست بودن یا نبودن سطح آن مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که نقاشی مجدد می‌تواند، سطوح را نسبت به سایر بخش‌ها کمی کم‌رنگ‌ یا پر‌رنگ‌تر کند. پس با دقت و صبر بسیار زیاد، دور خودرو چرخیده؛ تک تک قطعات آن را با چشم نگاه کرده و اگر متوجه تفاوت روشنایی در هر بخشی شدید، احتمالا آن بخش، دوباره نقاشی شده است.

البته این راه به تنهایی کافی و قابل استناد نیست. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در کنار این راه از روش‌های دیگر هم کمک بگیرید.

نقاش جهت ترمیم گلگیر و کاپوت، نیاز دارد که آن‌ها را از ماشین جدا کند؛ بنابراین برای این کار باید پیچ‌های اتصال موجود باز شود. جهت بررسی این موضوع، کافیست که کاپوت را بالا زده و پیچ‌ و مهره‌ها را با دقت نگاه کنید؛ در صورتی که ردی از رنگ ناهماهنگ با بدنه یا آچار خوردگی بر روی آن‌ها وجود داشت، شک نکنید که آن قطعه صافکاری و نقاشی شده است.

هر نقاشی جهت صاف کردن سطوح رنگ‌شده از کاغذ سمباده کمک می‌گیرد. برای اینکه تاثیر سمباده کشی روی ماشین باقی نماند، نیاز به دقت بسیار بالایی است که کمتر کسی آن را به درستی انجام می‌دهد. در بیشتر مواقع در اثر استفاده از ابزار مذکور، خط و خش‌هایی روی سطوح باقی می‌ماند که به راحتی با چشم و لمس کردن، احساس می‌شود.

یکی از اتفاقاتی که ممکن است حین نقاشی اتفاق بیفتد؛ پاشش مقدار کمی از رنگ (در حد یکی دو لکه) روی نقاط دیگر است که هدف شخص نیستند. در صورتی که به ترمیم بخشی شک داشتید، نگاهی به قسمت‌های اطراف آن بیندازید؛ اگر متوجه حتی یک لکه (هر چند کوچک) شدید، حدس شما به احتمال بسیار زیاد درست بوده است.

 

فراموش نکنید که بررسی رنگ با این روش‌ها، نیاز به دقت و حتی تجربه بسیار بالایی دارد. این روزها، مهارت نقاش‌ها بسیار بالا رفته و ابزارهای مورد استفاده توسط آن‌ها، هر روز بهتر و بهتر می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که نقاش تبحر خاصی داشته و کارش را با چنان دقتی انجام می‌دهد که با کمک هیچ یک از روش‌های مذکور، قابل تشخیص نیست.

از طرفی هم وضعیت رنگ ماشین یکی از اصلی‌ترین پارامترها در خرید و فروش ماشین کارکرده است؛ این امر می‌تواند قیمت آن را تا میلیون‌ها تومان هم کم یا زیاد کند. شاید بهترین روش، مراجعه به یک کارشناس رنگ خودرو است که با کمک دستگاه‌های مخصوص، به راحتی و با جزئیات کامل می‌تواند به شما بگوید که ماشین دست دوم مورد نظر، رنگ شده یا نه؟ در واقع تشخیص این افراد کاملا مورد استناد است و خیال هر دو طرف معامله را از هر نظر راحت می‌کند.

 

نویسنده: شیوا فاضلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

اخبار و رویداد

ترین‌های خودرو

بررسی و مقایسه

تکنیک و ترفند

به نظر می رسد که صنعت خودروسازی با وارد شدن به سال جدید میلادی در انتظار 10 خودرو برتر خود در این سال است. سال 2020 میلادی از نظر تولید اتومبیل و کامیون‌های شگفت‌انگیز چیزی […]

قاعدتا پیشرفت تکنولوژی و تلاش برای توسعه آن، مشکلات مربوط به خود را به همراه دارد. دنیای خودروهای امروزی هم از این این قاعده مستثنی نیست، چرا که تکنولوژی صنعت خودرو هر روز از روز […]

سال ۲۰۲۰ میلادی، از هر نظر سال سخت و طاقت‌فرسایی برای همه جهان بود و به نظر می رسد که شاسی بلندهای کیا منجی این خودروساز کره ای باشد. سالی که ویروس کرونا در کل […]

تهران, خیابان ملاصدرا, خیابان شیرازی جنوبی, خیابان برزیل غربی, پلاک ۴۱

[email protected]

در مورد کارشناسی رنگ خودرو | تشخیص رنگ خودرو بیشتر بدانیم – در چند سال اخیر بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم بسیار داغ شده و همین امر موجب شده تا دلالان بسیاری جذب این کسب و کار شوند و با به انواع ترفند ها متوصل می شوند تا بتوانند خودرو معیوب و خودروی دارای رنگ، را به جای خودروی سالم بفروشند. در این بازار پر از دوز و کلک، یک کارشناس خودرو ماهر میتواند با ارائه خدمات کارشناسی خودرو به خریدارانی که در زمینه خودرو بی تجربه هستند کمک کند تا علاوه بر کارشناسی رنگ خودرو و کارشناسی فنی خودرو، کارشناسی قیمت خودرو را برای آنها به خوبی انجام دهد و از بروز خسارت مالی به آنها جلوگیری کند.

یعنی برخلاف عرف رایج در ایران که رنگ کردن خودرو یا تعویض کردن قطعات بدنه خودرو جزء معایب آن محسوب می شود، در آمریکا یکی از محاسن خودرو دست دوم، رنگ شدن و تمیز بودن بدنه خودرو می باشد. برای این کار، نقاش تمام قطعات ظاهری خودرو را با پلاستیک های ضخیم می پوشاند و در اتاق مخصوص در بسته به رنگ کردن خودرو می پردازد. این بدان معناست که در آمریکا کارشناسی رنگ خودرو یا تشخیص رنگ خودرو تحت آنچه ما در ایران از آن یاد می کنیم وجود ندارد بلکه کارشناسی قیمت خودرو بیشتر بر مبنای کیلومتر کارکرد، تمیزی بدنه و سلامت فنی خودرو ارزیابی می شود.

در ایران، همانند سایر کشورهای پیشرفته میزان کارکرد خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است اما آنچه در حین خرید خودرو از همه مهمتر می باشد، وضعیت بدنه خودرو است و در نگاه اول رنگ شدگی و یا تعویض شدن قطعات بدنه خودرو مهمترین عامل تعیین کننده قیمت خودرو است. لذا به همین دلیل بسیاری از مالکان خودرو سعی می کنند در صورت بروز خط و خش بروی رنگ خودرو، یا بدنه را به همان شکل رها کنند یا خط و خش ها را به اصطلاح قلم گیری کنند اما اگر اوضاع وخیم تر از این حرفها باشد و نتوان با قلم خش گیر ایرادات بدنه پوشاند، سعی می کنند تا حد امکان به صورت صافکاری بدون رنگ بدنه خودرو را اصلاح کنند و خلاصه به هر کاری دست می زنند تا قطعات بدنه به شکل اصلی خود باقی بماند که در بسیاری از موارد محل آسیب همچنان مشخص باقی می ماند.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

اگر اصلاحات انجام گرفته بروی بدنه در حد صافکاری بی رنگ یا قلم گیری شده باشد، می توان با کمی دقت این موارد را مشخص کرد ولی در غیر این صورت، نقش کارشناس خودرو جهت کارشناسی رنگ خودرو (یا به اصطلاح همان تشخیص رنگ خودرو) پر رنگ می شود. تشخیص رنگ خودرو در قدیم و به روش سنتی اصولا توسط صافکارها و به صورت چشمی و تجربی انجام می گرفت و یا در بهترین حالت از قلم آهنربایی استفاده میشد اما امروزه کارشناسی رنگ خودرو توسط یک کارشناس خودرو انجام می شود که علاوه بر اینکه دارای تجربه بالایی در زمینه شناسایی قطعات معیوب است از تجهیزات دیجیتال التراسونیک تست ضخامت رنگ خودرو استفاده می کند. از آنجا که در ایران کارشناسی قیمت خودرو به میزان زیادی وابسته به وضعیت بدنه خودرو می باشد و با توجه به حضور پر رنگ دلالان خودرو که جهت کسب سودهای کلان در این زمینه مشغول به کار هستند، نقش کارشناس خودرو جهت تشخیص رنگ خودرو بسیار پر رنگ می باشد.

کارشناسی رنگ خودرو در کل به چند بخش تقسیم می شود:

1- کارشناسی خودرو جهت بررسی اصالت شاکله اصلی خودرو (سقف، ستونها و شاسی)

2- کارشناسی خودرو جهت بررسی رنگ قطعات بیرونی بدنه خودرو (گلگیرها، درب های جانبی، درب صندوق عقب و کاپوت)

3- کارشناسی خودرو جهت بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو

در ادامه به تشریح هر یک از موارد فوق می پردازیم.

این سه بخش مهمترین بخشهای بدنه یک خودرو می باشند که در مقایسه با سایر قطعات بدنه کمتر در معرض آسیب و تصادف هستند و به دلیل حساسیت بالا نقش اساسی در کارشناسی قیمت خودرو بازی می کنند. لذا اگر پس از کارشناسی رنگ خودرو، کارشناس خودرو به شما گفت خودرویی که قصد خرید آن را دارید در یکی از این سه بخش دارای آسیب جدی است از خرید آن خودرو صرف نظر کنید. اصولا سقف خودرو در برابر تصادف آسیب نمی بیند مگر در زمانی که خودرو چپ کند. لذا اگر با یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو مشورت کردید و پس از کارشناسی رنگ خودرو مشخص شد سقف خودرو دارای رنگ است به احتمال بسیار زیاد خودرو چپ کرده است. اصولا خودرویی که چپ می کند از ناحیه ستونها و دربهای جانبی آسیب جدی می بیند. در موارد اینچنینی اگر شدت تصادف خیلی زیاد باشد، اتاق خودرو تعویض می شود وگرنه ستونهای بدنه خودرو رنگ شده و معمولا دربها تعویض می شود. لازم به ذکر است که اگر اتاق خودرو تعویض شود باید حتما این مورد در اسناد خودرو ذکر شده و به تایید پلیس برسد و گرنه مجوز تعویض پلاک به خودرو داده نمی شود.

در حالت دیگر ممکن است خودرو چپ نکند و سقف آن آسیب نبیند اما از طرفین، از جلو یا از عقب تصادف شدید داشته باشد. در این حالت اصولا ستونها یا شاسی ها جلو و عقب آسیب جدی می بینند. اگر تصادف از طرفین شدید بوده و ستونها ضربه ببینند، باید ستون آسیب دیده رنگ شود و اگر شاسی ها آسیب ببینید باید خودرو شاسی کشی شده و قسمتهای آسیب دیده ترمیم شود. برای تشخیص صحیح رنگ خودرو این نکته بسیار مهم است که اگر تصادف از عقب باشد معمولا کفی صندوق عقب علاوه بر شاسی عقب صدمه می بیند که بسته به شدت ضربه کفی صندوق صافکاری یا تعویض می گردد.

به طور خلاصه موارد همانطور که ذکر شد آسیب در سقف، ستون و شاسی به طور مستقیم در کارشناسی قیمت خودرو تاثیر داشته و می تواند قیمت خودرو را بسیار کاهش دهد لذا در فرآیند تشخیص رنگ خودرو چنانچه کارشناس خودرو پی ببرد که ضربه وارد شده به خودرو شدید بوده و هر یک از این بخشهای اساسی آسیب دیده اند، پیشنهاد می شود به هیچ وجه خودروی مذکور را خریداری نکنید. اصولا تشخیص ضربه وارد شده به قسمتهای مذکور از عهده فرد عادی خارج بوده و در پروسه کارشناسی خودرو توسط یک کارشناس خودرو خبره قابل تشخیص می باشد. خودرویی که تصادف شدید دارد، هیچ گاه قابل تبدیل به روز اول نیست و صدمات جدی وارد شده به سقف، ستونها و یا شاسی به صورت 100% قابل تعمیر و احیا نخواهد بود. نکته لازم به ذکر آنکه خوشبختانه با توجه به حساسیت بالا در آسیب به قطعات اساسی بدنه خودرو، معمولا کمتر از 10% خودروها دارای چنین آسیب هایی می باشند.

در این مرحله از کارشناسی خودرو، 10 قطعه خارجی از بدنه جهت انجام کارشناسی رنگ خودرو بررسی می شود. این 10 قطعه عبارتند از: 4 گلگیر، 4 درب، 1 درب کاپوت و 1 درب صندوق عقب. علی رغم اینکه کارشناسی رنگ ستونها و شاسی های خودرو بسیار حساس است اما چون اصولا این قسمتها در معرض دید نیستند و خریدارها هم درباره این قسمت ها خیلی حساس نیستند، فروشندگان خودروهایی که مالک خودروی معیوب هستند خیلی بابت اصلاح آسیبهای وارده به این بخشها هزینه و زمان صرف نمی کنند لذا کارشناسی رنگ خودرو در این بخشها برای کارشناس خوردرو آسان تر می باشد. برای تشخیص رنگ قسمتهای بیرونی بدنه خودرو این قضیه برعکس است. از آنجا که قسمتهای بیرونی بدنه خودرو یعنی دربها و گلگیرها ظاهر خودرو را تشکیل می دهند، همواره در معرض آسیبهای بسیاری قرار دارند و همین امر موجب می شود تا در صورت بروز آسیب، دقت بسیاری جهت ترمیم این بخشها به کار گرفته شود.

به دلیل داغ شدن بازار خرید و فروش خودرو در سالهای اخیر، نقاشان خودرو پیشرفتهای چشمگیری در این عرصه داشته اند و همین امر موجب شده که تشخیص قطعه آسیب دیده و رنگ شده از عهده هر کسی برنیاید. لذا همواره جهت بررسی بدنه خودرو از یک کارشناس خودرو کمک بگیرید تا کار تشخیص رنگ خودرو انتخاب شده را برایتان انجام دهد. یک کارشناس رنگ ماهر می تواند با یک کارشناسی رنگ خودرو دقیق شما را از شدت آسیب وارد شده مطلع کند و پس از کارشناسی قیمت خودرو به شما بگوید آیا خودرو ارزش خرید دارد یا نه

پروسه کارشناسی تعویض قطعات خودرو همان پروسه ای است که جهت کارشناسی رنگ خودرو انجام می شود یعنی در زمان کارشناسی خودرو، کارشناس خودرو قطعات بدنه را از هر دو جهت بررسی می کند، هم از لحاظ رنگ شدگی و هم از لحاظ تعویضی. معمولا قطعات خارجی بدنه خودرو در زمانی که آسیب یا ضربه وارد شده شدید باشد تعویض می شوند زیرا تعویض یک قطعه از بدنه (مانند گلگیر یا درب) نسبت به رنگ همان قطعه هزینه بیشتری نیاز دارد. همچنین افت قیمت خودرو در این حالت بیشتر از زمانی است که همان قطعه رنگ شده باشد. لذا کارشناسی قیمت خودرو زمانی در حالتی که یک قطعه تعویض شده باشد با حالتی که رنگ شده باشد متفاوت است. ضمنا توجه کنید معمولا زمانی که یک قطعه از بدنه تعویض می شود، به یکی از قطعات اصلی خودرو (ستون، شاسی یا کفی صندوق عقب) هم خسارت وارد شده است و باید خوش شانس باید که آسیب به نحوی به قطعات بیرونی بدنه وارد شده باشد که شاسی و ستون را تحت تاثیر قرار نداده باشد. بسیاری از مالکان زمانی که قطعه ای از بدنه آسیب جدی می بیند و نیاز به تعویض پیدا می کنند، از قطعات استوک موجود در بازار استفاده می کنند. مثلا حالتی را فرض کنید که در اثر یک تصادف شدید نیاز باشد یکی از دربهای خودرو تعویض شود.

در این حالت بجای آنکه مالک خودرو یک درب خام خریداری کند و آن را به صافکار برای نقاشی و نصب بدهد، از بازار دست دوم فروشها (در تهران معمولا از میدان شوش) یک درب خریداری می کند که متعلق به خودرویی است که تصادف کرده اما درب آن سالم مانده است و درب استوک را به صافکار می دهد تا برایش نصب کند. از آنجا که در حالت دوم درب نصب شده یک قطعه کارخانه ای است، تشخیص اینکه آیا این قطعه تعویض شده یا نه سخت تر از حالت اول می باشد. لذا در چنین حالتی فرآیند تشخیص رنگ خودرو برای کارشناس خودرو دشوار تر خواهد بود و تنها کارشناسان خبره می توانند چنین مواردی را تشخیص دهند. از آنجا که تشخیص اشتباه در تعویض یا اصیل بودن قطعات خودرو در کارشناسی قیمت خودرو تاثیر به سزایی دارد، سعی کنید جهت کارشناسی خودرو از افرادی کمک بگیرید که در کار خود ماهر باشند.

غیر از موارد مطرح شده جهت کارشناسی رنگ خودرو و کارشناسی قیمت خودرو، موارد کم اهمیت تری نیز وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. مورد اول کارشناسی رنگ سپر و رکاب خودرو است. سپر و رکاب خودروها معمولا غیر فلزی هستند و از آنجا که جزء بیرونی ترین قطعات خودرو محسوب می شوند، بیشتر از سایر قطعات در معرض ضربه و آسیب هستند، لذا معمولا وجود رنگ یا تعویض این قطعات در کارشناسی قیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت. البته یک شرط اساسی در خصوص بی اهمیت بودن رنگ یا تعویض سپر مطرح است و آن اینکه به شاسی خودرو ضربه نخورده باشد و این مسئله باید در زمان کارشناسی خودرو مشخص گردد.

مورد دیگر در خصوص خط و خش بدنه خودرو است. همانطور که در ابتدای متن ذکر شد بسیاری از مالکان خودرو در ایران برای اینکه برچسب رنگ داشتن یا تعویضی به خودروی آنها نخورد، تا حد امکان ایرادات خودرو را به همان شکل رها میکنند. حتی در برخی موارد ایراداتی که لازم به ترمیم و نقاشی دارد نیز به همان شکل رها شده تا بدنه توسط کارشناس تشخیص رنگ خودرو به عنوان خودروی بدون رنگ کارشناسی و فروخته شود. در خصوص تاثیر خط و خش در کارشناسی قیمت خودرو باید گفت معمولا ایراداتی که در حد رد کلید بروی رنگ خودرو است و یا خط و خشی که توسط پولیش از بین می رود تاثیری در قیمت نداشته و یا در حد تخفیف به خریدار در نظر گرفته می شود، در غیر این صورت آن ایراد به عنوان یک قطعه رنگ شده محسوب شده و از قیمت خودرو کسر خواهد شد.

شرکت ایمن ران پویا به شماره ثبت 522845 و گواهی ثبت علامت تجاری (لوگو) به شماره 294837 فعالیت خود را از سال 1391 در حوزه کارشناسی و مشاوره خرید خودرو آغاز نمود. اما با توجه به تقاضای ارائه خدمات متنوع خودرویی، در حال حاضر در حال ارائه خدمات خودرویی متنوع به صورت سیار و ثابت می باشد.

قیمت گذاری خودرو

دانلود اپلیکیشن کاراپ

ارتباط با ما از طریق واتساپ

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

قیمت خودرو صفر وارداتی

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

قیمت محصولات پارس خودرو

قیمت محصولات گروه بهمن

قیمت محصولات کرمان موتور

قیمت محصولات مدیران خودرو

قیمت خودروهای چینی

قیمت خودروهای شاسی بلند

مرکز کارشناسی رنگ ، تشخیص رنگ خودرو مهندس باغشنی با 4 مجوز رسمی ، معتبرترین ،بزرگترین و دقیقترین و تخصصی ترین مرکز کارشناسی تشخیص رنگ خودرو در کشور می باشد که با بیش از ده سال سابق کاری تخصصی فقط در زمینه کارشناسی رنگ خودرو در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

این مرکز علاوه بر شعبات خود در مشهد، اولین شعبه کارشناسی رنگ ، تشخیص رنگ خودرو در تهران را راه اندازی نموده است.

آدرس : تهران– خیابان انقلاب – بعد از پل چوبی به سمت میدان امام حسین نرسیده به خیابان گرگان پلاک ۱۸۸

تلفن همراه : 09155040968

 

آدرس : مشهد – حد فاصل چهار راه دانشجو و میدان دانش قبل از معلم 53

تلفن تماس : 38336718–051

تلفن همراه : 09155040968

 

 

از جمله مواردی که در این مرکز تشخیص رنگ خودرو مورد بررسی قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد:

هدف اصلی از کارشناسی رنگ خودرو این است که خریدار محترم خودرو متضرر نشود و کارشناس تشخیص رنگ خودرو کلیه عیوب احتمالی بدنه و شاسی های و قطعات تعویض و استوک را کتبا در برگه کارشناسی ثبت نماید و نسبت به تشخیص خود کاملا متعهد باشد.

چنانچه تشخیص آن مرکز تشخیص رنگ خودرو نادرست باشد کلیه ضرر و زیانهای احتمالی را متحمل شود و این ضرر و زیانها متوجه خریدار نگردد و مراکزی که در برگه های خودرو در قسمت پاورقی اعلام میدارند که در صورت کارشناسی نادرست فقط مثلا بیست درصد خسارات به عهده این مرکز می باشد در کار خود خیلی حرفه ای نیستند و زیاد قابل اعتماد نمی باشند.

از دو جهت مراجعه به مرکز تشخیص رنگ خودرو برای خریداران خودرو بسیار مهم و با اهمیت است:

مورد اول اینکه به ازای هر قطعه رنگ شدگی و حتی قسمتی از یک قطعه رنگ شدگی بدنه خودرو یا خوردگی شاسی ها قیمت خودرو کاهش می یابد.

مورد دوم اینکه وقتی خودرویی شاسی آن آسیب دیده باشد یا خودرویی چپی باشد و حتی یک درب رنگ باشد خودرو از حالت فابریکی و استاندارد بسته به ضربه های وارد شده خارج شده و در رانندگی و جلوبندی و حالت آیرودینامیکی خودرو کاملا ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل هست که بهتر است خریدارن قبل از خرید خودرو حتما به  کارشناسی خودرو مراجعه نمایند .

 هیچ فرقی ندارد که خودرو از چه برندی باشد لذا در مراکز تشخیص رنگ مهندس باغشنی کلیه برندهای بنز ، بی ام و، لکسوس، تویوتا، کیا، هیوندای، جک ، سایپا و ایران خودرو ، گریت وال، مازارتی و ….جهت کارشناسی بازدید می شوند.

اما در ادامه این مطلب به برخی از سوالات متداول شما در زمینه تشخیص رنگ خودرو پرداخته ایم:

دربرگه کارشناسی رنگ خودرو گریسی نوشته نمی شود ولی چنانچه از کارشناس درخواست شود کلیه گریسی های خودرو شفاها گفته می شود .

بهر حال بین قطعه سالم و قطعه ضربه خورده و گریسی شده اختلاف قیمت وجود دارد ولی برحسب اینکه قطعه آسیب دیده چگونه گریسی و ترمیم شده باشد افت قیمت متفاوتی دارد بعبارت دیگر هرچه قطعه تمیزتر گریسی خورده باشد افت کمتری دارد.

سقف خودرو مهمترین قطعه بدنه خودرو می باشد و ضربه خوردن آن و گریسی بودن آن دارای افت می باشد.

خیر سپر، رکاب ، آیینه و سینی زیر رادیاتور جزء رنگ خودرو حساب نمی شوند و افت قیمتی ندارند یعنی شما می توانید بدون نگرانی سپر خودرو و یا رکاب خودرویتان را رنگ کنید.

آبرنگ عمدتا جهت همرنگ شدن قطعه رنگ شده  بر قطعات مجاور پاشیده می شود و قطعه یا قسمت آبرنگ شده عمدتا آسیب دیده و ضربه خورده نمی باشد البته بعضا جهت خش گیری هم از آبرنگ استفاده می شود.

عمدتا در قطعات تعویضی بتونه وجود ندارد و حتی چنانچه قطعه تعویضی در آینده دچار تصادف و آسیب دیدگی شود می توان با گریسی آن را ترمیم نمود و برخی از قطعات نظیر کاپوت داری دوقاب می باشد که گریسی کردن آن باعث می شود آن قطعه نمای جالبی نداشته  باشد به همین دلیل این قطعات را عمدتا تعویض می نمایند.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

در کارشناسی رنگ استوک یعنی قطعه ای که مربوط به این خودرو  و جزء قطعات فابریک این خودرو نمی باشد اما رنگ هم ندارد.

از دیدگاه کارشناسی اگر خوردگی جلو یا عقب خودرو در حد خوردگی سینی باشد اهمیت چندانی ندارد.

عمدتا خوردگی های جزئی شاسی در تصادفات یا برخوردهای مختصرنیز اتفاق می افتد لذا خوردگی های جزئی شاسی نیز از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

خیر چه بسیارنقاش یا صافکارهای زبردستی که در تشخیص رنگ خودرو مهارت چندانی ندارند و بعکس  کارشناسانی که تخصص بالایی درصافکاری یا نقاشی ندارند.

بله ، بدیهی است  در هر کاری احتمال خطا و اشتباه وجود دارد و این کار هم از این قاعده مستثنی نیست اما به شما توصیه می نماییم جهت کارشناسی خودروی خود به مراکزی مراجعه نمایید که تعدادخطاهای بسیار کمتری ازمراکز مشابه خود دارند و تعهد و ضمانت بالاتری نسبت به برگه کارشناسی صادره خوددارند.


دیدگاهتان را بنویسید

مقایسه خودروها
تشخیص رنگ خودرو
همه برندها

قیمت گذاری خودرو

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی

قیمت خودرو صفر وارداتی

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

قیمت محصولات پارس خودرو

قیمت محصولات گروه بهمن

قیمت محصولات کرمان موتور

قیمت محصولات مدیران خودرو

قیمت خودروهای چینی

قیمت خودروهای شاسی بلند

ضمن تشکر دیدگاه خودتان را نسبت به این مطلب بیان نمایید

خدمات کاراپ

قیمت گذاری خودرو

قیمت گذاری با فرم کارشناسی

تشخیص رنگ و کارشناسی رنگ خودرو

مشاوره تلفنی قیمت خودرو

مشاوره تلفنی آپشن خودرو

ثبت در خواست تشخیص رنگ

ثبت درخواست خرید ،فروش خودرو

مشاوره تلفنی آپشن خودرو

مشاوره تلفنی باپولم چی بخرم؟

باپولم چی بخرم؟

بررسی مشخصات و آپشن خودرو

بررسی ام جی 360,550,3,GS

بررسی بی ام و 520،530،528،X1,X2,X3

بررسی بسترن B50,B50F,B30

بررسی بنز سری c,سری E

بررسی تیبا SX,EX

بررسی جک S5,S3,J5

بررسی جیلی امگرند X7,RV7

بررسی دنا معمولی ،پلاس

بررسی سانگ یانگ کوراندو،اکتیون،رکستون

بررسی سمند ال ایکس،سورن،EF7

آگهی خرید و فروش خودرو

آلفارومئو جولیتا،میتو،4C

بایک سابرینا،صندوقدار،هاچ بک

بی وای دی F3،E3,S6

پیکان سواری ،وانت

چانگان مونتاژ CS35,E2

دانگ فنگ اچ سی کراس

ساینا EX,SX

سوزوکی ویتارا،کیزاشی

سیتروئن زانتیا،C5

همه برندها

قیمت خودرو

ام وی ام، 110 و315 هاچبک ،X22 , X33

برلیانس 330،320،230،220 اتوماتیک

پراید 131،141،111،صبا ، هاچ بک

پژو 206 ،207،اس دی،2008

تویوتا پرادو،یاریس،لندکروزر،کمری

چری تیگو 5 ،7 ،آریزو5

رنو ساندرو،ال 90،تندرپلاس،مگان

کیا اپتیما،اسپورتیج،کارنز،سورنتو

هیوندای سوناتا،سانتافه،آی 10،20،30

همه برندها

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی -ایرانی

قیمت خودرو صفر وارداتی-خارجی

آگهی خودرو

ثبت رایگان آگهی

بررسی مشخصات خودرو-فنی وقیمت

مقایسه خودروها- مزایا و معایب

اخبار خودرو

ارتباط باما

خرید خودرو دست دوم بنا به علت‌های مختلف در ایران رواج بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین دلیل آن قیمت پایین این خودروها و از طرفی کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان است. علی‌رغم این مزایا در خرید خودرو دست دوم، اما این نوع از خرید با برخی تهدیدها نیز همراه است. چرا که بسیاری از خریداران متوجه می‌شوند خودرو خریدارای شده توسط آنان، فاقد ویژگی‌هایی است که توسط فروشنده بیان شده است. در واقع بسیاری از فروشندگان خودرو در این بازار دلال هستند که با استفاده از ترفندهای مختلف سعی می‌کنند با وارونه جلوه دادن اطلاعات مربوط به خودرو، آن را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

کلیک کن و عضو کانال تلگرام همراه مکانیک شو تا فیلم‌های جذاب خودرو مورد نظرت رو ببینی

به همین دلیل تشخیص درست اطلاعات بیان شده از جانب فروشندگان، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است. از مهم‌ترین این اطلاعات می‌توان به تشخیص رنگ‌خوردگی بدنه خودرو اشاره کرد. ترفندهای مختلفی برای پوشاندن این عیب خودرو وجود دارند که متقلبان از آن استفاده می‌کنند. از آنجا که رنگ‌خوردگی خودرو می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در قیمت آن داشته باشد، بنابراین باید تلاش کرد که در این خصوص فریب نخورد.

چرا که ممکن است خودروهایی که دارای رنگ‌خوردگی در بدنه هستند، در گذشته دچار برخی تصادفات جدی شده باشند. تصادفاتی که امکان دارد بر روی سایر بخش‌های خودرو نیز تاثیر منفی داشته باشد. با این حال، جای نگرانی نیست و با برخی از ترفندهای می‌‌توان نسبت به رنگ‌خوردگی بدنه خودروها اطلاع پیدا کرد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه با مجله همراه مکانیک همراه شوید تا در مقاله ” روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟ ” به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در اولین بخش از مقاله ” روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟ ” به یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده خواهیم پرداخت. گاهی اوقات یک مشاهده با دقت می‌تواند به راحتی رنگ‌خوردگی بدنه خودرو را نمایان کند.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید

تعویض پلاک خودرو

راهنمای خرید دست دوم

خلافی خودرو

در بسیاری از مواقع معمولا خریداران خودرو از بررسی با دقت بدنه آن خودداری می‌کنند. بنابراین بهتر است هنگام خرید این نوع خودرها با دقت قسمت‌های حساس آن بررسی کرد. خصوصا قسمت‌هایی که ممکن است در تصادفات و برخوردهای احتمالی بیشتر آسیب ببیند. از جمله آنها می‌توان به قسمت‌های مختلف مانند سپر، گل‌گیر، صندوق عقب و درها اشاره کرد. چرا که این نقاط، نقاطی هستند که معمولا به هنگام برخورد، امکان آسیب دیدن آنها بیشتر از سایر نقاط است.

در صورتی که مالک خودرو اقدام به رنگ کردن دوباره خودرو در این قسمت‌ها کرده باشد، معمولا به طرق مختلف می‌توان با دقت بیشتر در مشاهده، رنگ‌خوردگی را بررسی کرد. به عنوان مثال، این قسمت‌ها معمولا دارای رنگی کم‌رنگ‌تر یا پرنگ‌تر هستند. معمولا قسمت عقب خودرو مانند صندوق عقب یا سپر عقب بهترین نقاط برای تشخیص رنگ‌خوردگی هستند. در برخی مواقع نیز امکان دارد که قسمت رنگ‌خوردگی دارای زبری خاصی باشد. با وجود آنکه چشم اولین و در عین حال آسان‌ترین روش برای تشخیص رنگ‌خوردگی خودرو است، اما روش‌های بهتری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

فرایند رنگ‌آمیزی خودرو در کارخانه‌ها به این صورت بوده که بعد از آماده‌سازی اتاق یا بدنه خودرو، آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند. به نحوی که برخی از پیچ‌های قطعات مربوط به بدنه خودرو نیز همراه با آن رنگ می‌شود. بنابراین به عنوان مثال، می‌توان برای تشخیص رنگ‌‌خوردگی در ناحیه کاپوت خودرو، آن را بالا زده و پیچ‌های مربوط به آن را مشاهده کنید. این فرایند را برای برخی دیگر از قطعات بدنه خودرو تکرار کنید. چرا که اگر قطعاتی از خودرو برای رنگ‌آمیزی باز شده باشند، احتمالا بر روی پیچ‌های مربوط به آن آثاری از رنگ پریدگی بر روی آنها وجود دارد.

کلیک کن تا بدون اتلاف وقت و پاسخ گویی به تلفن ماشینت رو بصورت سفارشی بفروشی

یا آنکه اثر باز کردن پیچ‌ها توسط آچار را می‌توان مشاهده کرد. البته که همواره نمی‌توان از این روش استفاده کرد. چرا که برخی از قطعات برای رنگ‌آمیزی اساسا نیازی به باز کردن ندارند. از طرفی برخی اوقات امکان دارد که بنا به دلایل دیگر برخی از قطعات باز شده باشند.

ابزارهای تخصصی، یکی از بهترین راه‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو است که در مقاله ” روش‌های تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کارکرده چیست؟ ” به آن خواهیم پرداخت. برخی از ابزارها وجود دارند که با استفاده از آنها به راحتی می‌توان به رنگ‌خوردگی بدنه خودرو پی برد. این نوع ابزارها که غالبا برای تشخیص رنگ‌خوردگی نیز به کار می‌روند در بازار وجود دارند که می‌توان خریداری کرد. بنابراین اگر خریدن خودرو سالم برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید از این روش استفاده کنید. با قرار دادن این ابزار بر روی بدنه خودرو، قطر فلز را به شما نشان خواهد داد.

با یه کلیک میتونی هر نوع ماشینی رو چه صفر کیلومتر چه صد هزار کیلومتر از بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین در کشور کارشناسی شده و با شرایط ویژه بخری!!!

اگر عدد نشان داده شده کمتر یا بیشتر از 4 و 7 میل باشد، می‌توان گفت که خودرو مورد نظر دچار رنگ‌خوردگی است. برای کار با این دستگاه نیاز است که عدد نمایش داده شده را به میلی‌متر تبدیل کنید. اگرچه این روش، یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود، اما بنا به دلایل مختلف ممکن است افراد از خریدن چنین دستگاهی اجتناب کنند.

برخی از نقاط بدنه خودرو وجود دارند که در صورت رنگ شدن دوباره، می‌توان به راحتی آن را تشخیص داد. چرا که معمولا تعمیرکاران و نقاشان خودرو نمی‌توانند این نقاط را همانند کارخانه رنگ بزنند. بنابراین ممکن است در رنگ شدن دوباره شاهد پستی یا بلندی در این نقاط باشیم. البته این کار دقت زیادی را لازم دارد. بنابراین برای تشخیص بهتر است از نوک انگشتان خود کمک بگیرید. به این روش‌ که نوک انگشتان خود را در این نقاط قرار دهید و بکشید.

در صورتی که در این نقاط زبری، پستی یا بلندی خاصی را احساس کردید، می‌توان گفت که خودرو مورد نظر دارای رنگ‌خوردگی است. از جمله این نقاط می‌توان به درب خودرو، لبه‌های کناری شیشه جلو، ستون‌های کابین خودرو و برخی نقاط دیگر اشاره کرد. استفاده از نوک انگشتان در تشخیص رنگ‌خوردگی خودرو بسیار کاربرد دارد. اما در استفاده از این روش باید نهایت دقت را به کار برد. چرا که تشخیص آن به آسانی ممکن نخواهد بود. همچنین بهتر است تمامی نقاط حساس را بررسی کرد.

معمولا در مواقعی که نور آفتاب یا نور چراغ به صورت مستقیم بر بدنه خودرو می‌تابد، امکان تشخیص رنگ‌خوردگی وجود ندارد. چرا که تابش مستقیم نور باعث پوشاندن این نقاط و همچنین خطای دید می‌شود. بنابراین بهتر است از زوایای کم به نقاط مختلف بدنه نگاه کنید. برخی اعتقاد دارند که زاویه 30 درجه یک زاویه مناسب برای این کار است. همچنین می‌توانید در قسمت جلو یا عقب خودرو یعنی بغل چراغ‌ها به حالت چهار زانو نششته و رنگ درب‌ها و قسمت‌ها جانبی خودرو را مشاهده کنید. در کل بهتر است برای تشخیص رنگ با این روش، از حالت ایستاده استفاده نکنید و بیشتر حالت‌های ممکن را امتحان کنید.

با کلیک روی این دکمه و نصب اپلیکیشن همراه مکانیک دیگه همیشه از قیمت خودروت آگاهی و کسی نمیتونه ازت کلاهبرداری کنه.

از طرفی برخی دیگر از افراد پیشنهاد می‌دهند که در هنگام غروب آفتاب یا در شب و زیر نور چراغ‌های خیابان، رنگ بدنه خودرو را بررسی کرد. این کار معمولا بهتر از بررسی آن در زیر نور آفتاب است. خصوصا هنگامی که این نور به صورت مستقیم بر بدنه خودرو تابیده می‌شود. البته باید دقت کرد که دید کم در شب گاهی اوقات باعث می‌شود تا نتوانید به خوبی بدنه را مشاهده کنید. بنابراین راه‌حل دیگر آن است که در دو حالت روز و شب بررسی کنید.

تنها با یک کلیک میتونی تا 30 دقیقه بعد خودروت رو با طرح فروش فوری همراه مکانیک به پول نقد تبدیل کنی

در صورتی که خودرو مورد نظر شما دوباره رنگ شده باشد، به احتمال زیاد لکه‌های رنگ بر روی سایر قسمت‌های خودرو پاشیده شده است. موضوعی که در رنگ‌آمیزی خودرو توسط کارخانه آن را مشاهده نخواهیم کرد. قسمت‌هایی مانند فضای داخلی درب خودرو یا قسمت‌های زیرین آن می‌تواند بهترین نقاط برای بررسی این کار باشد. چرا که معمولا ماهرترین نقاشان نیز نمی‌توانند آنگونه که خودرو توسط کارخانه رنگ‌آمیزی شده، آن را رنگ کنند. معمولا آثاری از رنگ‌پاشیدگی یا لکه‌های رنگ بر روی قطعاتی که نزدیک به بدنه خودرو هستند، دیده خواهد شد.

 

مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید

چطور خودروی خود را بدون دردسر بفروشم؟

بهترین زمان فروش خودرو ، چه وقتی است؟

روش‌های رایج کلاهبرداری خرید و فروش خودرو

دلالان خودرو نیز بروز شده اند

کلاه برداران خودرو هم به روز شده‌اند

پیشنهاد همراه مکانیک، 10 روش پیشگیری از سرقت خودرو

خودروی صفر با یک گلگیر تعویضی !!

مصاحبه خواندنی با اولین کارشناس خودرو همراه مکانیک 

با اپلیکیشن همراه مکانیک از تغییرات قیمت خودرو باخبر شوید

admin_ajax_url = ‘https://www.hamrah-mechanic.com/mag/wp-admin/admin-ajax.php’;var tag_names = ‘[]’;
jQuery(document).ready( function () {
mmhrec_get_from_api();
} );

Sheypoor Blog – بفروشید، بخرید، لذت ببرید

در شرایط فعلی، شاهد این هستیم که با توجه به بازار خرید و فروش خودرو و قیمت مدل‌های صفر، اقبال نسبت به خودروهای کارکرده و قیمت خودرو کارکرده بیشتر است.

اما یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها برای افرادی که قصد دارند خودرو دست دوم خریداری کنند، چگونگی تشخیص رنگ یا تعویض شدگی قطعات خودرو است.

اینکه متوجه شویم آیا خودرویی که قصد خرید آن را داریم، تصادفی است، قطعات اصلی آن تعویض شده است، بدنه آن بر اثر تصادف آسیب دیده و رنگ شده است و سوالات دیگر، هنگام معامله بسیار ضروری است تا در مقابل هزینه‌ای که برای خرید خودرو متحمل می‌شویم، خودرو مناسب و سالمی را دریافت کنیم.

در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین نکات در چگونگی تشخیص رنگ یا تعویض شدگی قطعات خودرو آشنا می‌کنیم.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

متاسفانه تشخیص رنگ شدگی خودرو، با وجود صافکارها و نقاش‌های حرفه‌ای بدنه خودرو، امری سخت و کاملا تخصصی است. اما از راه‌هایی نه چندان سخت نیز می‌توان پی برد که آیا بدنه خودروی مورد نظر رنگ شدگی دارد یا خیر.

البته نباید از این مسئله غافل شد که خودروهای رنگ شده، حتما آسیب‌دیده و ناسالم نیست و رنگ‌ شدگی بدنه خودرو را نمی‌توان دلیلی بر تصادفی بودن یا بد بودن آن دانست.

بلکه می‌توان یکی از دلایل رنگ شدن خودرو را سلیقه شخصی صاحب خودرو عنوان کرد. هستند برخی از مالکان خودرو که وسواس و دقت بسیاری در تمیز نگاه داشتن خودروی خود به‌خرج می‌دهند و با مشاهده کوچکترین خط و خش اقدام به رنگ شدن دوباره خودرو می‌کنند.

مطمئنا می‌توان خودروهایی با این خصوصیات یافت که حتی از بسیاری از خودروهای بدون رنگ، سالم‌تر، بهتر و مناسب‌تر است.

یکی ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان برای تشخیص رنگ‌ شدگی خودرو به‌کار برد، بررسی برخی از بخش‌های خودرو از جمله دورتادور بدنه خودرو، گلگیر، سپر، میانه درها و پنجره جلوی خودرو است. اگر خودروی مورد نظر رنگ شدگی داشته باشد، احتمال یافتن لکه‌هایی از رنگ وجود دارد. بنابراین با دقت این قسمت‌ها را بررسی کنید و سعی کنید هیچ کدام از این بخش‌ها را فراموش نکنید.

یکی دیگر از راه‌هایی که برای تشخیص رنگ شدگی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، بررسی پیچ‌های کاپوت است.

درواقع زمانی که بدنه خودرو در کارخانه تولیدی آماد می‌شود، آن را به اتاق اسپری رنگ منتقل می‌کنند تا پیش از نصب کردن دیگر قسمت‌ها به طور کلی رنگ شود.

اگر ماشین رنگ شدگی داشته باشد، قطعا رنگکار پیش از انجام آن مجبور به باز کردن گلگیرها و کاپوت برای رنگ کردن دوباره بدنه خودرو خواهد بود و علائم و اثراتی روی پیچ و مهره‌هایی که باعث اتصال آن به شاسی شده است، باقی خواهد ماند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما کاپوت خودرو را بالا بزنید و پیچ‌های مربوط را بررسی کنید. اگر ردی از آچار مشاهده کردید یا رنگ این قسمت با رنگ بدنه متفاوت بود حتی تفاوت بسیار اندک، قطعا این خودرو دوباره رنگ شده است.

شاید به نظر نیاید، ولی یکی دیگر از راهکارهای ساده اما کاربردی برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، روش نوک انگشت است.

جالب است بدانید که حتی اگر صافکار یا رنگ‌کار بدنه خودرو، بسیار حرفه‌ای و خبره نیز باشد، باز هم نمی‌تواند برخی از قسمت‌های خودرو را مانند کارخانه تولیدی، رنگ کند.

این قسمت‌ها لبه خودرو است که می‌توان به گوشه کاپوت خودرو، لبه درها، ستون‌های کابین خودرو و همچنین لبه جلوی شیشه جلویی خودرو اشاره کرد.

برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، کافی است نوک انگشتان خود رو روی این قسمت‌های ذکر شده بکشید و اگر این قسمت‌ها پستی و بلندی داشت یا زبری را حس کردید، شک نکنید که خودرو دوباره رنگ شده است.

جالب است بدانید وسایل مخصوصی برای تشخیص رنگ شدگی خودرو در بازار وجود دارد که البته هزینه بالایی نیز برای خرید آن‌ها باید پرداخت کرد.

اما اگر بتوانید یکی از این وسایل را خریداری کنید، به راحتی می‌توانید رنگ شدگی دوباره خودرو را تشخیص دهید.

کافی است این دستگاه را روی بدنه خودرو قرار دهید. در این هنگام عددی روی نمایشگر دستگاه مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده قطر فلز است. اعداد بین ۴ تا ۷ mil به این معنا است که بدنه خودرو هیچ گونه رنگ شدگی ندارد.

البته نباید از این نکته غافل شوید که mil  بیانگر ۱ تا ۱۰۰۰ اینچ است و به معنای میلی‌متر نیست. بنابراین باید حتما عدد ظاهر شده در نمایشگر دستگاه را به میلی‌متر تبدیل کنید.

بررسی بافت بدنه خودرو آن هم در نور مناسب، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند در تشخیص رنگ شدگی خودرو کمک بزرگی باشد.

منظور از نور مناسب، هنگام غروب خورشید است. زمانی که چراغ‌های خیابان‌ها روشن می‌شود و با استفاده از نور غیرطبیعی، رنگ شدگی احتمالی خودرو را تشخیص دهید.

بد نیست بدانید که نور مستقیم و عمود خورشید، نه تنها کمکی به تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تمامی فرورفتگی‌ها و برامدگی‌های بدنه از دید شما مخفی شود.

البته زاویه کم آن هم به موازت طول خودرو در بررسی دقیق‌تر رنگ‌شدگی بدنه خودرو، کمک بزرگی خواهد کرد.

به راحتی و با کمک دوربین عکاسی، می‌توان رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهد. فقط کافی است که از بدنه خودرو در محالی کاملا تاریک عکاسی کنید.

همچنین فاصله دوربین با بدنه حدودا دو متر و زاویه دوربین به بدنه ۹۰ درجه باشد. حتما فلش دوربین را روشن کنید تا بتوانید عکسی بدون عیب از بدنه خودرو تهیه کنید.

با مشاهده تصویری که از بدنه خودرو ثبت کردید، می‌توانید متوجه شوید که خودروی انتخابی شما رنگ شدگی دارد یا خیر.

جالب است بدانید که بافت مولکولی در رنگ فابریک یا اولیه خودرو نسبت به رنگ‌های هوا خشک و … تراکم بیشتری دارد و دلیل این امر نیز حلال و تینر است.

درواقع پس از آنکه حلال و تینر از سطح رنگ پایه تبخیر شد، رنگ مات شده و می‌توان تاثیر آن را در انعکاس نور مشاهده کرد. به این صورت که دوربین قسمت‌هایی که دوباره رنگ شده است را نسبت به قسمت‌هایی که دارای رنگ فابریک است، سیاه‌تر ثبت می‌کند و به وضوح می‌توانیم شاهد اختلاف رنگ باشیم.

زمانی که رنگ شدگی خودرو را تشخیص دادید، اکنون وقت آن است که بررسی کنید آیا قطعات مهم خودرو، تعویض شده است یا خیر.

برای پی بردن به این موضوع، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید.

یکی از دلایل تعویض کاپوت خودرو، تصادف شدید است. بنابراین تشخیص تعویضی بودن کاپوت خودرو هنگام خرید آن، بسیار مهم خواهد بود.

توجه به لامپ‌های جلو خودرو برای تشخیص تعویض کاپوت می‌تواند راهکار مناسبی باشد. درواقع لامپ‌های بسیاری از خودروهایی که کاپوت آن‌ها بر اثر شدت تصادف تعویض شده است، صدمه دیده و حتی سپر نیز دچار شکستگی و خرد شدگی می‌شود.

بنابراین با کمی دقت به لامپ‌های جلو می‌توان متوجه تعویض کاپوت نیز شد.

اگر خودروی مورد نظر قدیمی باشد، می‌توان از روی جوش خوردگی گلگیر متوجه تعویض آن شد. ولی خودروهای امروزی اکثرا با پیچ و مهره به بدنه وصل می‌شود و برای تشخیص تعویضی بودن آن بهتر است از یک کارشناس خبره کمک گرفت.

تشخیص فابریک بودن اتاق خودرو، یکی دیگر از مسائل مهمی است که هنگام خرید خودرو باید درنظر گرفته شود. چرا که زمانی به تعویض اتاق خودرو نیاز می‌شود که خودرو دچار تصادف شدید و آسیب‌دیدگی بالا شده باشد.

متاسفانه تشخیص آن ساده نیست ولی می‌توان با کمی مهارت و تجربه متوجه این موضوع شد.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

بررسی دقیق ظاهر پلاک یا پلیت‌ فلزی شماره بدنه خودرو می‌تواند کمک خوبی برای تشخیص تعویض اتاق خودرو باشد.

اتاق خودرو روی شاسی قرار دارد. می‌توان با بررسی دقیق سلامت شاسی خودرو و از همه مهم‌تر مشورت و کمک از کارشناس حرفه‌ای در این زمینه به فابریک بودن اتاق خودرو پی برد.

با تمام نکاتی که شما را در چگونگی تشخیص رنگ شدگی و تعویض قطعات خودرو کمک می‌کند، باز هم توصیه می‌شود که حتما برای پی بردن به این مسائل، با کارشناس خبره و قابل اعتماد مشورت کنید.

پست قبلی

چگونه خانه قدیمی خود را با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

پست بعدی

کد رهگیری معاملات ملکی چیست و چرا اهمیت دارد؟

گزارش فصلی بهار ۹۹ بازار خودروی شیپور منتشر شد

تجربه یک‌روز رانندگی با هیوندای i20 در پایتخت

با مشخصات فنی ام وی ام X22 و آپشن‌های آن آشنا شوید

با انواع سیستم‌ روشنایی در خودروهای جدید آشنا شوید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گزارش فصلی شیپور از بازار املاک کشور – پاییز ۹۹

گزارش فصلی بهار ۹۹ بازار خودروی شیپور منتشر شد

خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها با ارسال سراسری در شیپور…

شش وسیله خیلی عجیب در آشپزخانه

فرهنگ و هنر در تعلیق: کرونا با دنیای هنر عام چه می‌کند؟

در خبرنامه ما عضو شوید تا آخرین اخبار و مطالب  را از سوی بلاگ شیپور دریافت کنید.

سپاس از عضویت شما 🙂

2019 – وبلاگ شیپور. تمامی حقوق محفوظ است.©

به کاربری خود خوش آمدید.

بازیابی رمز عبور

رمزعبور برای شما ارسال گردید.

ساعت کاری از 7:30 الی 20:30

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

۰۲۱۴۷۶۲۰۰۶۰

ساعت کاری از از 7:30 الی 20:30

مرکز تشخیص رنگ خودرو : یکی از موارد مهمی که در بخش کارشناسی خودرو انجام می شود، تشخیص رنگ خودرو است. در ایران بر خلاف کشورهای اروپایی، رنگ شدگی و تعویض یک قطعه در خودرو از قیمت و ارزش خودرو می کاهد. افرادی که کار صافکاری و نقاشی خودرو را انجام می دهند به قدری حرفه ای شده اند که پس از نقاشی خودرو تنها خود صاحب خودرو می تواند رنگ شدگی ماشینش را تشخیص دهد.تابش خودرو به شما کمک می کند تا تمامی این موارد را تشخیص داده و با خیال راحت خرید کنید. در صورتی که قصد ثبت درخواست کارشناسی رنگ خودرو دارید، پس از مشاهده قیمت کارشناسی خودرو با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در محل اعزام شوند.

تشخیص رنگ خودرو چگونه است

حتما بخوانید: نقد و بررسی نیسان ماکسیمای 2019

آیا ما فقط زمانی که قصد خرید خودروی کارکرده و دست دوم را داریم باید اقدام به شناسایی نقاط رنگ شده خودرو کنیم؟

تمامی خودروها و قطعات آنها ممکن است در زمان ساخت و جابجایی به دلیل سهل انگاری کارگران دچار ضربه خوردگی شوند. معمولا واحدهای کنترل کیفیت این قطعات را به اوراقی منتقل می کنند. ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل مختلف این کار انجام نمی شود. قطعات ترمیم شده و در خودروی صفر به کار برده می شود. همچنین خودروهای وارداتی نیز ممکن است در زمانی که توسط کشتی حمل می شوند دچار آسیب دیدگی شوند. این خودروها را به صافکاری و نقاشی برده و رنگ می کنند و سپس به عنوان خودروی صفر می فروشند. همچنین افراد سودجو خودروهای کارکرده خارجی را می خرند و به عنوان خودرو صفر وارد می کنند. این دلایل کافی است تا حتما از سلامت رنگ و قطعات خودرو مطمئن شوید.

تشخیص رنگ شدگی خودرو توسط یک دستگاه ضخامت سنج انجام می شود. به این صورت که دستگاه را به بدنه خودرو می چسبانیم و ضخامت قسمت مورد نظر بر حسب mil (یک به 1000 اینج) محاسبه می شود. در صورتی که نمایشگر دستگاه ضخامت سنج عددی بین 3 تا 7 mil را نشان دهد، رنگ خودرو در آن قسمت در حالت نرمال است. البته هزینه تهیه دستگاه های ضخامت سنج بسیار گران است و برای افرادی که کارشان خرید و فروش خودرو نیست، مقرون به صرفه نیست. برای اطمینان از سلامت بدنه خودرویی که قصد خرید آن را دارید، حتما از کارشناسان خودروی مطمئن کمک بگیرید.

اگر به هر دلیلی قادر به برقراری تماس به کارشناسان خودرو نبودید، با چشم هم می توانید اقدام به شناسایی رنگ شدگی خودرو نمایید. زمانی که خودرو رنگ می شود، اگر نور به آن بتابد، تصویر را به صورت واضح نشان می دهد و مانند یک موج نشان می دهد. همچنین قسمت های لبه خودرو با با انگشت دستتان لمس کنید. اگر رنگ شدگی وجود داشته باشد، یک زبری خاصی احساس خواهید کرد و در صورتی که جنز بدنه خودرو فولادی باشد می توانید از یک آهنربای ضعیف برای بررسی بدنه خودرو استفاده کنید. البته حتما آهنربا را روی خودرویی که مطمئن هستید رنگ شدگی ندارد، تست کنید. سپس روی خودرو مورد نظر قرار دهید. در صورتی که آهنربا چسبندگی کمتری داشته باشد، قسمت مورد نظر خودرو رنگ شدگی دارد.

مورد دیگری که می توانید با چشم ببینید نحوه اتصال پیچ ها و واشر هاست. در اکثر اوقات آنها به طور نصفه نیمه رنگ می شوند.

پست های مرتبط

مرکز کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو چه زمانی به کارشناسی رنگ خودرو نیاز پیدا می کنیم؟ مرکز تشخیص رنگ خودرو : یکی از موارد مهمی که

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرکت تابش خودرو | انجام خدمات کارشناسیخودرو در تهرانمیدان دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقه پنجم

۰۲۱۴۷۶۲۰۰۶۰

info@tabeshkhodro.com

تابش خودرودرخواست کارشناسی خودروثبت سفارش فروش خودرو شماخدمات کارشناسی خودرو 

کارشناسی خودرو – کارشناس خودرو

مرکز تشخیص رنگ خودروقیمت کارشناسی خودرومقالات تابش خودرو

کارشناسی خودرو مزدا 3کارشناسی خودرو کیا اسپورتیجکارشناسی خودرو رنو تالیسمانکارشناسی خودرو هیونداي النتراکارشناسی خودرو تویوتا کمريکارشناسی خودرو هیونداي سانتافه نیوکارشناسی خودرو کیا سراتوکارشناسی خودرو کیا اپتیماchr کارشناسی خودرو تویوتا

آموزش کارشناسی خودروخودرونقد و بررسی خودروخودروهاي لوکسگزارش کارشناسی خودرومقالات

تشخیص رنگ خودرو چگونه است
تشخیص رنگ خودرو چگونه است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *