دعا چگونه عامل رشد مال است

 
helpkade
دعا چگونه عامل رشد مال است
دعا چگونه عامل رشد مال است

طبق روایات ائمه اطهار سوره ها و دعاهایی هستند که تاثیر باورنکردنی در افزایش مال و ثروت و رفع فقر و تندگدستی در کار و زندگی دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ افزایش رزق و روزی و ثروت و در کل پیشرفت زندگی مادی یکی از تمایلات همه افراد است تا بتوانند خود و خانواده شان در رفاه باشند و یک زندگی راحت و توام با آرامش را تجربه نمایند . برای افزایش رفاه و افزایش رزق و روزی در کنار عواملی مانند تلاش و کوشش راه های دیگری نیز وجود دارد .

یکی از این راه ها توکل به خدا و دعا برای افزایش رزق است . در همین راستا توصیه هایی از طرف امامان معصوم مبنی بر خواندن برخی از سوره ها به ما برای ثروتمند شدن و کسب روزی فراوان شده است که در این بخش از نمناک شما را با ادعیه های مختلف و مهمترین و برجسته ترین روایات ائمه اطهار آشنا می کنیم.

دعای زیاد شدن رزق و روزی

ختم سوره واقعه:

دعا چگونه عامل رشد مال است

از امام سجاد علیه السلام روایت شده است که ختم «اذا وقعه» برای افزایش رزق و روزی مفید است .

این ختم به صورت زیر می باشد:

اگر ابتدای ماه قمری روز دو شنبه بود هر روز به تعداد شماره روزها از روز اول تا چهاردهم سوره واقعه خوانده شود مثلا روز اول یک مرتبه ، روز دوم دو مرتبه و الی آخر … .

بعد از اتمام خواندن سوره مبارکه واقعه در هر روز،این دعا را بخوانید:

اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیْدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بکِیْنُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیَّتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیََّ حَیْثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیْهِ یَکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیْءٍ قَدیرٌ. یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ یا رَحیمُ یا غَنیُّ ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَیْنا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیَتَکَ

و در هر پنجشنبه ای که بین روز اول تا چهاردهم قرار دارد این دعارا بخوانید:

یا ماجِدُ، یا واحِدُ، یا جَوادُ، یا حلیمُ، یا حَنّانُ، یا مَنّانُ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَیْنی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیِّدی .(بیان آیت الله العظمی سید “صادق روحانی” در مورد دعایی برای ثروتمند شدن)

روایت دیگر برای ختم سوره «واقعه» جهت وسعت رزق

از شب شنبه، هر شب سه بار برای افزایش رزق سوره مبارکه واقعه را بخوانید وشب جمعه 8 مرتبه آن را بخوانید و پنج هفته متوالی این سوره را به همین صورت ادامه دهید وقبل از هر بار خواندن سوره این دعا را بخوانید:

اَللَّهُمَّ ارْزُقنا رِزْقاً حَلاَلاً طَیِّباً مِنْ غَیْرِ کَدٍّ اِسْتَجِب ْ. دَعْوَتَنَا مِنْ غَیْرِ رَدٍّ وَ اَعُوذُ مِنَ الْفَضِیحَتِین الفَقرا وَالدِّینِ وَاِدْفَعْ عَنِّی هَذَیْنِ بِحَقِّ الامَامِیْن الحسن وِالحُسَین بِرَحْمَتِکَ یاارحم الراحمین. فرموده اند این ختم تاثیر عجیبی دارد.

ختم سوره مبارکه طه جهت افزایش رزق :

هر روز بعد از اذان صبح وقبل از طلوع آفتاب سوره مبارکه طه را برای افزایش رزق بخوانید تا خدا وند از جایی که گمان نداشته باشید برای شما روزی برساند ،اگر در هنگام طلوع آفتاب این سوره را بخوانید روزی تازه به شما می رسد و اگر این سوره مبارکه را بنویسید وهمراه خود داشته باشید در پی هر حاجتی بروید موفق می شوید ، واگر می خواهید برای اصلاح بین دونفر بروید قبل از رفتن این سوره را بخوانید .

ذکری برای افزایش رزق:

مرحوم کشمیری به نقل از مرحوم قاضی کیمیا آورده است:

    اگر کسی افزایش رزق و روزی بخواهد باید ذکر اللّهُمَ اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک را بسیار بگوید . از حضرت استاد بهجت نقل شده در آغاز و پایان ذکر ،صلوات بفرستدمثلاًاگر میخواهد110مرتبه بگوید،ابتدا صلوات بفرستد بعد110 بار بگوید ذکر را وباز صلوات بفرستد .

    برای گشایش رزق و روزی در هر روز 77 مرتبه بگوید:یا غَفور یا وَدود

    برای افزایش رزق دعای :اللهم اَغْنِنِی بحَلالِکَ عَنْ حَرامِکْ و بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکْ و بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ را به صورت مداوم بخوانید.

    برای افزایش رزق و روزی به مقدار کم و به صورت مداوم صدقه بدهید.

    برای افزایش روزی این ذکر را لا إلهَ إلاَّ اللهُ المَلِکُ الحَقُّ المُبینُ. [ ١٠٠ مرتبه]، بعد از نماز صبح بگویید.

    برای افزایش روزی این ذکر را یَا رَازِق یَا فَتَّاحُ یَا وَهَّابُ یَا غَنِیُّ یَا مغنِی یَا بَاسِط ُ. [ ١٠ مرتبه]، بعد از نماز صبح بگویید.

    برای افزایش روزی این ذکر را سُبْحَانَ اللهِ العَظیمِ وَبِحَمْدِهِ، أسْتَغفِرُ اللهَ وأُتوبُ إلیهِ وَأسْأَلُهُ مِنْ َفضْلِهِ. [ ١٠ مرتبه] بعد از نماز صبح بگویید.

بهترین دعا برای ثروتمند شدن

حضرت صادق علیه السلام می فرماید :اگر کسی در دو ماه پیاپی هر روز چهارصد مرتبه این دعا بخواند خدا علم بسیار یا مال بسیار او را کرامت فرماید.

دعا:

اَسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ

آمرزش خواهم از خدایی که معبودی جز او نیست زنده

الْقَیُّومُ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ بَدیعُ السَّمواتِ وَالاَْرْضِ مِنْ جَمیعِ ظُلْمی وَ جُرْمی

و پاینده و بخشاینده و مهربان پدیدآرنده آسمانها و زمین (آمرزش ) از تمام ستمکاری و جنایت

وَ اِسْرافی عَلی نَفْسی وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ

و زیاده روی بر خود و بسویش توبه کنم

دعایی برای رهایی از تنگدستی و افزایش رزق از رسول خدا

حضرت محمد صلی اللّه علیه و آله به اصحاب صفه وقتی که از تنگدستی خود شکایت کردند ، فرمود :این دعا (اللهم رب السموات السبع و رب العرش العظیم اقض عنا الدین و اغننا من الفقر) را دائم بخوانند، غنی خواهند شد.

مردی خدمت حضرت رسول خدا مشرف شد و از فقر شکایت کرد و چنانچه در بخش دین و مذهبت نمناک می خوانید آن حضرت فرمودند:وقتی که داخل خانه ات شدی سلام کن ، کسی در خانه بود، جواب سلامت را می دهد و اگر کسی خانه نبود در آن سلام کن و یکبار سوره توحید را بخوان . آن مرد آنچه که حضرت فرموده بودند، عمل کرد و خداوند به او رزق فراوان عطا کردبه صورتی که حتی همسایه ها نیز از آن بهرمند شدند.

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمودند:قسم به آن خدایی را که من را مبعوث فرموده هرکسی این دعا را همراه خود داشته باشد یا در دکان و یا در منزل خود گذارد فقر او به ثروت و وسعتِ رزق و روزی مبدل شود ان شاء الله یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَالاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقََنی رَزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین

در دستور دیگر برای توسعه رزق گفته شده بعد از این دعا حمد و توحید و قدر و آیة الکرسی را بخواند و بعد برخیزد و رو به قبله حاجت بخواهد.

دعا چگونه عامل رشد مال است

دعای طلب روزی از پیامبر یا رازِقَ الْمُقِلّینَ وَ یا راحِمَ الْمَساکینَ وَ یا وَلِیَّ الْمُؤْمِنینَ وَ یا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتینَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَارْزُقْنی وَ عافِنی وَ اکْفِنی ما اَهَمَّنی (ای روزی ده نداران و ای مهرورز به مسکینان و ای سرپرست مؤمنان و ای صاحب نیروی محکم درود فرست بر محمّد و خاندانش و روزیم ده و عافیتم ده وکفایتم کن آنچه مهم است بر من)

از رسول اکرم روایت شده هر کس این دعا را بخواند یا با خود حمل نماید مال او از حلال بسیار و فرزندان صالح خداوند به او عطا کند و همه حاجات او روا شود و گناهان او آمرزیده گردد بَسم اللّه الرّحْمنِ الرَّحَیمَ اَسْتَغْفِرُ اللَّه الَّذی لااِلهَ اِلاّ هُوَالْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ اَسْتَغْفِراللّهَ مِنْ جَمِیع ما کَرِهَ اللّهُ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْتَغْفِرُکَ ما قَدَّمْتُ وَ ما اَخَْرْتُ وَ ما اَسْرَرْتُ وَ ما اَعْلَنْتُ مَنْ مَعْصِیِتَکَ وَ اَسْتَغْفِرُکَ مِنْ الذَّنُوبِ الَّتی لا یَغْفِرُها غَیْرُکَ وُ لَمْ یَطَّلعْ عَلَیْها سِواکَ وَلا بَسَعُها اِلاّ حِلْمُکَ وَلا یَتَجاوَزُ مِنْها اِلا عَفْوُکَ وَ اسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلَّ یَمینِ صَدَرَ مِنّی فَخالَفْتُ مِنْها وُ اَسْتَغْفِرُکَ یا عَالِمَ الْغَیبِ وَلاشَّهادَهِ مِنْ کُلَّ سَیَّئَتهٍ عَمِلْتُها فی بَیاض النَّهارِ وَ سَوادِ اللَّیْلِ وَ مَلاَءٍ وَ خَلاَءٍ وَ سِرًّ وَ عَلانِیَهٍ وُ اَنْتَ ناظِرُ بِها اِلَهیَّ اِذَا اَرْتَکَبْتُها وَ اَنیّتُ بِها مِنَ العْصیانِ یا حَلیمُ یا کَریمُ وَ اَسْتَغْفِرُکَ لِکُلَّ سَیَّد الْمُرْسَلینَ وَ اِلیْنا مِنُ نَبِیَّکَ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَیَّبینَ الطَّاهِرینَ الْمَصْومینَ مَنْ الِ طه وَ یسَ بَرحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الَّراحِمینَ.

حضرت رسول(ص) فرمود هر که هر روز صد مرتبه این ذکر را بگوید (لا اله الاّ الله الملکُ الحقُّ المبین) از فقر و وحشت قبر امان یابد و توانگر شود و درهای بهشت بر وی گشوده شود .

پیامبر اکرم (ص) برای کسی که نماز را اول وقت به جا می آورد، سه چیز را ضمانت کرده است:«برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.»

روایتی از امیرالمومنین برای افزایش رزق

حضرت امیرالمومنین (ع) برای افزایش رزق فرمودند:«ألا انبئکم بعد ذلک بما یزید فی الرزق:الجمع بین الصلاتین یزید فی الرزق و العقیب بعد الغداة و بعد العصر یزید فیر الرزق و صلة الرحم تزید فی الرزق و کسح الفناء یزید فی الرزق و مواساة الاخ فی الله عزوجل یزید فی الرزق و البکور فی طلب الرزق یزید فی الرزق و الاستغفار یزید فی الرزق و استعمال الامانه یزید فی الرزق و قول الحق یزید فی الرزق و اجابة الموذن تزید فی الرزق و ترک الکلام علی الخلاء یزیدفی الرزق و ترک الحرص یزید فی الرزق و شکر المنعم یزید فی الرزق و اجتناب الیمین الکاذبة یزید فی الرزق و الوضوء قبل الطعام یزید فی الرزق و اکل ما یسقط من الخوان یزید فی الرزق ومن سبح الله کل یوم ثلاثین مرة دفع الله عنه سبعین نوعا من البلاء ایسر ها الفقر»

ترجمه: آیا به شما خبر ندهم از چیز هایی که روزی را می افزاید؟! جمع کردن میان دو نماز بر روزی می افزاید، خواندن تعقیبات پس از نماز صبح و عصر بر روزی می افزاید، صله رحم بر روزی می افزاید، جاروب کردن جلوی در خانه بر روزی می افزاید، همدردی با برادر دینی به خاطر خداوند بر روزی می افزاید، صبح زود به دنبال روزی رفتن بر روزی می افزاید، استغفار بر روزی می افزاید، امانت داری بر روزی می افزاید، حق گویی بر روزی می افزاید، اجابت موذن بر روزی می افزاید، سخن نگفتن هنگام قضای حاجت بر روزی می افزاید، ترک حرص بر روزی می افزاید، شکر منعم بر روزی می افزاید، اجتناب از سوگند دروغ بر روزی می افزاید، وضو گرفتن قبل از غذا بر روزی می افزاید، خوردن آنچه از سفره بیرون ریخته بر روزی می افزاید؛هرکس روزی سی بار خداوند را تسبیح گوید خداوند هفتاد بلا را از او برطرف می کند که آسان ترین آن ها فقر است.

روایتی از حضرت زهرا برای افزایش رزق

از خمس با عنوان «کلید رزق» نام برده شده است. حضرت زهرا سلام الله علیها خمس و زکات را باعث تزکیه نفس و توسعه روزی می دانند.

دعا جهت توسعه رزق از امام جواد علیه السلام:

جهت وسعت رزق مکرر گفته شود:

یا من یکفی من کل شی ء و لا یکفی منه شیء اکفنی ما اهمنی .

آیه جهت خیر و برکت پیدا کردن مغازه و منزل

برای افزایش خیر و برکت در دکان یا مغازه خود آیه 59 سوره انعام را بر صفحه از قلع بنویسید و در آنجا آویزان کنید .

وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لایَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرَّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْاَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ فی کِتابٍ مُبین

آیه به جهت زیادی رزق

برای وسعت رزق آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه 3 سوره طلاق (وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا ) را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخوانید تا ان شاء الله رزق و روزی تان افزایش یابد.

سوره هایی که در روایات برای ازدیاد رزق و روزی توصیه شده:

سوره واقعه: امام صادق (علیه السلام) می فرماید:کسی که هر شب سوره واقعه را بخواند… در دنیا سختی، فقر، نیازمندی و آفتی از آفت دنیا را نمی بیند و از دوستان حضرت علی (علیه السلام) می شود…

سوره همزه: امام صادق (علیه السلام) می فرماید:هر کس سوره همزه را در نمازی واجب بخواند فقر از او دور می شود و روزی بر او روی می آورد…

سوره لیل: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید:هر کس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می کند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می گیرد.

سوره مزمل: رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید:هر کس سوره مزمل را بخواند در دنیا و آخرت سختی از او برداشته می شود.

سوره ذاریات : امام صادق (علیه السلام) می فرماید:هر کس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند، خداوند وضع زندگی او را اصلاح می کند و روزی فراوانی برایش می دهد…

سوره ممتحنه :امام سجاد (علیه السلام) می فرماید:هر کس سوره ممتحنه را در نماز های واجب و مستحبی بخواند خداوند. فقر و دیوانگی را بر او و فرزندانش دور می کند؛ و همچنین سوره های نجم، ابراهیم و… برای توسعه در رزق توصیه شده است.

دعا جهت گشایش روزی و ادا قرض

ابو بصیر نقل می کند:به حضرت صادق (علیه السلام) از حاجت خودم شکایت کردم و از آن حضرت خواستم که به من دعایی جهت رزق بیاموزد

حضرت صادق (علیه السلام) فرمود:در نماز شب، وقت سجده (در روایت دیگر:در سجده آخرِ رکعتِ هشتمِ نافله شب) این دعا را بخوان:یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ یا خَیْرَ مَسْئُولٍ وَ یا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطی وَ یا خَیْرَ مُرْتَجیً اُرْزُقْنی وَ اَوْسِعْ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ سَبِّبْ لی رِزْقاً مِنْ قَبْلِکَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ. حضرت این دعا را به من تعلیم فرمود، از وقتی که من آن را خواندم، دیگر محتاج نشدم.

علی علیه السلام فرمود:شکایت کردم به پیغمبر از قرض ، پس فرمود:بگو یا علی !پس اگر به قدر کوه بزرگی قرض دارباشی خدا ادا می فرماید. ان شاء اللّه تعالی .

اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عمن سواک .

نکته :

کسب و روزی زمانی افزایش پیدا می کند، رزق و روزی از راه حلال کسب شود و نگاه پروردگار الهی را به دنبال داشته باشد. باید بدانید صرف خواندن این دعاها و سوره ها شما به رزق و روزی فراوان نمی رسید بلکه کوشش برای رسیدن به رزق و روزی بسیار موثر است، حتی اگر آن بسیار کم باشد.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

برکت در مال و افزایش روزی

۱۳۹۷/۰۴/۳۱


۱۶۷۴۹ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

%PDF-1.4
%
937 0 obj
>
endobj

xref
937 14
0000000016 00000 n
0000002732 00000 n
0000002882 00000 n
0000003213 00000 n
0000003327 00000 n
0000005499 00000 n
0000007615 00000 n
0000009771 00000 n
0000011942 00000 n
0000014068 00000 n
0000016169 00000 n
0000018122 00000 n
0000002532 00000 n
0000000589 00000 n
trailer
]/Prev 403549/XRefStm 2532>>
startxref
0
%%EOF

950 0 obj
>stream
hb“`b“^


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

اگر چه خداوند متعال کسب و طلب روزی را برای انسان مقرر داشته است, لکن آزمندی و حرص انسان به مال اندوزی گاه چنان مانع رشد و تعالی انسان می شود که به گواهی آیات قرآن, این امر, موجب غفلت از یاد خدا, تمرد از فرمان خدا و پیامبر اکرم صلی الله و علیه وآله و رها کردن وی خواهد شد؛ به گونه ای که فرد را در زمره ی فاسقان قرار خواهد داد.خداوند متعال در برخی از آیات قرآن کریم به برخی از ویژگی های انسان اشاره نموده است. چنانچه در گزارش یکی از حالات درونی انسان, دلبستگی به مال و ریشه دواندن این خصلت در عمق جان آدمی[1] و تمایل شدید وی به مال و ثروت اندوزی[2] مورد تأکید واقع شده است. اگر چه خداوند متعال کسب و طلب روزی را برای انسان مقرر داشته است, لکن آزمندی و حرص انسان به مال اندوزی گاه چنان مانع رشد و تعالی انسان می شود که به گواهی آیات قرآن, این امر, موجب غفلت از یاد خدا, تمرد از فرمان خدا و پیامبر اکرم صلی الله و علیه وآله و رها کردن وی[3] خواهد شد؛ به گونه ای که فرد را در زمره ی فاسقان قرار خواهد داد.این تعلقات موجب آلودگی روح و جان آدمی شده و زمینه ی انحطاط انسان را فراهم می آورند. حضرت زهرا علیها السلام در بخشی از خطبه ی شریف «فدکیه» به حکمت تشریع تعدادی از عناوین برجسته در معارف اسلامی و قرآن کریم اشاره می‌فرمایند.حضرت در آغاز، ایمان را و بعد نماز را ذکر فرمودند و بعد به مسأله زکات پرداخته و «پاک ساختن روح و افزایش روزی»[4] را از دستاوردهای سترگ و ارزشمند آن بر شمرده اند.زکات به عنوان یکی از احکام مهم اسلام است که خداوند متعال به عنوان یک قانون کلی, فرمان اخذ آن را به نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله داده است و تمامی مسلمانان پس از این فرمان مکلف به پرداخت آن شدند.زکات از ماده «زکو» و به معنای «رشد, توسعه و پیشرفت حاصل از رحمت الهی است [5] که برخی نیز آن را به معنای «پاكى و طهارت، خالص آن چیز، صدقه، زكات مال» دانسته اند.[6]ابن منظور نیز بر این باور است که زکاة در لغت به معنای «پاكى و طهارت، افزایش یافتن, برکت و مدح» آمده است و معتقد است که این واژه در تمامی معانی یاد شده در قرآن و احادیث آمده است.[7]در آیات قرآن کریم از زکات به عنوان یکی از عوامل پاکی فرد و جامعه یاد شده است؛ چنانچه در آیه 103 از سوره ی مبارکه توبه ، فلسفه اخلاقی ، روانی و اجتماعی زکات را یادآور شده و می فرماید: «خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّیهِمْ بِها …» بدان معنا که با اجرای این فرمان الهی ، آنها از رذائل اخلاقی، دنیا پرستی و بخل و امساک پاک شده، و نهال نوع‌دوستی ، سخاوت و توجه به حقوق دیگران در آنها پرورش می‌یابد.از این گذشته، مفاسد و آلودگی هایی که در جامعه به خاطر فقر و فاصله طبقاتی و محرومیت گروهی در جامعه به وجود می‌آید ، با انجام این فریضه الهی برچیده می شود و صحنه اجتماع از این آلودگی ها پاک می شود و نیز همبستگی اجتماعی و نمو و پیشرفت اقتصادی در سایه این گونه برنامه‌ها تأمین می‌گردد.بنابراین حکم زکات ، هم” پاک کننده فرد و اجتماع” است و هم نمو دهنده بذرهای فضیلت در افراد، و هم سبب پیشرفت جامعه.رساترین تعبیری که می توان پیرامون زکات بیان کرد این است که زکات؛ از یک سو آلودگی ها را می‌شوید و از سوی دیگر تکامل آفرین است.[8]برخی از مفسرین بر این باورند که واژه «تُطَهِّرُهُمْ» در این آیه پاک سازی روح و جان انسان از معاصی است زیرا زکاة و سایر صدقات کفاره گناهان می باشد و واژه «تُزَكِّیهِمْ», تزکیه انسان از اخلاق رذیله خاصه ، صفت خبیثه بخل است.[9] به طوری که امام صادق علیه السلام به نقل از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «عابدترین مردم کسی است که فرائض را به جا آورد و بخشنده ترین مردم کسی است که زکات مال خویش را بپردازد».[10]ابن منظور نیز بر این باور است که زکاة در لغت به معنای «پاكى و طهارت، افزایش یافتن, برکت و مدح» آمده است و معتقد است که این واژه در تمامی معانی یاد شده در قرآن و احادیث آمده استهمانگونه که در فرمایش حضرت فاطمه علیها السلام ، آمده؛ افزایش رزق انسان ، اثر دیگر پرداخت زکات است.در پاره ای از آیات قرآن کریم از توسیع و تضییق روزی و رزق انسان سخن به میان آمده است؛ چنانچه طغیان[11] و ناسپاسی[12] عامل تضییق رزق و داشتن تقوای الهی[13], توبه و استغفار[14] [در صورت ارتکاب گناه] عامل گشایش برکات آسمان و زمین و افزایش روزی انسان معرفی شده است.ائمه اطهار علیهم السلام نیز به کرات در بیانات خویش ، پرداخت زکات را عامل افزایش روزی بیان نموده اند ؛ چنانچه امام باقر علیه السلام فرمودند: «زكات روزی را افزایش می‌دهد»[15] و از امام علی علیه السلام نیز منقول است که فرمودند: «صدقه رحمت را نازل می کند»[16] و «رزق را به وسیله صدقه فرو فرستید».[17]بنابر آنچه بیان گردید ، فردی که بخشی از اموال خویش را در راه خدا انفاق و به عنوان زکات می پردازد؛ اگرچه به ظاهر از اموال وی در آن زمان کاسته می شود ، لکن خداوند متعال روزی وی را چنان گسترده و زیاد می نماید که این افزایش روزی با مقدار انفاق قابل قیاس نخواهد بود.بنابر آنچه بیان گردید ، می توان به این نکته اذعان داشت که آنچه حضرت زهرا علیها السلام و سایر حضرات معصومین علیهم السلام می فرمودند؛ و اکنون به عنوان روایات در اختیار ما قرار گرفته است؛ ریشه در تعالیم قرآن و بر گرفته از آیات نورانی آن بوده است.

===================================

دعا چگونه عامل رشد مال است

 پی نوشت ها : [1]. محمد/37: « إِن یَسَْلْكُمُوهَا فَیُحْفِكُمْ تَبْخَلُواْ وَ یخُْرِجْ أَضْغَانَكمُ‏ْ» : «اگر [اموال‏] شما را بخواهد و به اصرار از شما طلب كند بخل مى‏ورزید، و كینه‏هاى شما را برملا مى‏كند».[2]. العادیات/ 8 : «وَ إِنَّهُ لِحُبّ‏ِ الْخَیرِْ لَشَدِیدٌ» : «و راستى او سخت شیفته مال است».[3]. المنافقون/9: «یا أَیهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تُلْهِكمُ‏ْ أَمْوَالُكُمْ وَ لَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ  وَ مَن یفْعَلْ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ»: «اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، [زنهار] اموال شما و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل نگرداند، و هر كس چنین كند، آنان خود زیانكارانند». و نیز التوبه/24[4]. حضرت زهرا علیه السلام : « … والزکاةَ تزکیةً لِلنَّفسِ و نماءً فی الرزقِ … »[5]. الراغب اصفهانى, حسین بن محمد, المفردات فی غریب القرآن, تحقیق: صفوان عدنان داودى, چاپ اول‏‏, بیروت‏, دارالعلم الدار الشامیة, 1412ه, ص380[6]. مهیار, رضا، فرهنگ ابجدى عربى- فارسى, ص: 49[7]. ابن منظور, محمد بن مكرم, لسان العرب, چاپ سوم‏, بیروت‏, دار صادر, 1414ه, ج‏14، ص358[8]. ر.ک: مكارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، چاپ اول، تهران, دار الكتب الإسلامیة، ‏1374ش, ج‏8، صص 117و 118 ؛ قرائتى, محسن, ‏تفسیرنور, تهران, مركز فرهنگى درسهایى از قرآن, ‏1383 ش، ج‏5، ص 138[9]. طیب, سید عبد الحسین, اطیب البیان فی تفسیر القرآن,‏ تهران, انتشارات اسلام‏, چاپ دوم، ‏1378ش, ج‏6، ص305[10]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، قم، انتشارات جامعه مدرسین قم، 1413ق, ج4, ص394, ح5840     [11]. طه/81: « کُلُوا مِنْ طَیِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ لا تَطْغَوْا فیهِ فَیَحِلَّ عَلَیْكُمْ غَضَبی‏ وَ مَنْ یَحْلِلْ عَلَیْهِ غَضَبی‏ فَقَدْ هَوى‏ »[12]. النحل/112: «… فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذاقَهَا اللَّهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ بِما كانُوا یَصْنَعُونَ »[13]. الطلاق/3-2: « ….. وَمَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لَا یحْتَسِبُ ….» و نیز: الأعراف/96[14]. هود/3: « وَ أَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُمَتِّعْكُمْ مَتاعاً حَسَناً إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ یُۆْتِ كُلَّ ذی فَضْلٍ فَضْلَهُ وَ …»[15]. مجلسى، محمد باقر, بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، بیروت, مۆسسة الوفاء، 1404ه, ج93, ص14, ح27 [16]. آمدى، عبدالواحد بن محمد تمیمى, غرر الحكم و درر الكلم، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى قم، 1366ش, ص395, ح9134[17]. همان, ح9136منبع:tebyan.net

در ادامه بخوانید


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

خرید کاغذ دیواری قابل شستشو |مشاهده طرحها


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


تعیین جنسیت پیش از بارداری

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تبیان نوشت: یکی از موضوعاتی که امروزه بسیاری از مردم خواسته و ناخواسته در زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنند و به هر نحوی با آن در ارتباط هستند، موضوع رزق و روزی و درآمد و خلاصه پول که به تعبیری عده ای می گویند”چرک کف دست” می باشد.عده ای از کمبود ان در زندگی برای گذران حداقل های زندگی می نالند و عده ای نیز از زیادی آن نمی دانند که چه باید بکنند …در این فرصت بر آن شده ایم که طبق آیات و روایات، راه هایی معنوی را معرفی کنیم که در افزایش رزق و روزی مؤثر بوده و توصیه شده اند.با ما همراه باشید …

تقوا داشته باش، غمت نباشدخداوند متعال در آیه ۳ طلاق می‌ فرماید: «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّاللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِکُلِّ شَیْء قَدْراً / و او را از جائى که گمان ندارد روزى مى دهد، و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را مى کند. خداوند فرمان خود را به انجام مى رساند، و خدا براى هر چیزى اندازه اى قرار داده است!»

توکل کن، خدا کفایتت می کنددومین نکته «توکل» است، قرآن کریم در ادامۀ آیۀ ۳ طلاق می‌فرماید: «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»(کسی‌که توکل به خداوند داشته باشد، خداوند او را از همه جهت کفایت می‌کند) و یکی از جهاتی که خدا بنده‌اش را کفایت می‌کند، در بحث رزق و روزی است.

پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: سرعت تأثیر اطعام دیگران برای جلب روزی، از چاقویی که گوشت را می‌بُرَد بیشتر است و امام صادق(علیه‌السلام) نیز فرمودند: وقتی مهمان بر شما وارد می‌شود با خودش از سوی خدا رزق فراوان و برکت می‌آورد و وقتی هم که از خانه بیرون می‌رود، خارج می‌شود در حالی‌که گناهان شما پاک می‌گردد.(الکافی، ج۲، ص۲۰۲.)

 

دعا چگونه عامل رشد مال است

خوش اخلاق باشامام‌صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «حُسْنُ الْخُلُقِ یَزِیدُ فِی الرِّزْقِ»؛ خوش‌رفتاری رزق انسان را زیاد می‌کند.

از دعا غافل نشودعا کردن در درگاه الهی، نوعی طلب رزق است. خداوند در آیۀ ۳۲سورۀ نساء می‌فرماید: «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ»(به‌وسیلۀ دعا، فضل الهی را درخواست کنید)امام علی علیه السلام چه خوش فرمود: «وَاسْتَعَنْتَهُ عَلَی اُمُورِکَ وَسَأَلْتَهُ مِنْ خَزائِنِ رَحْمَتِهِ ما لا یَقْدِرُ عَلَی اِعْطائِهِ غَیْرُهُ مِنْ زِیادَهِ الاَْعْمارِ وَصِحَّهِ الاَْبْدانِ وَسَعَهِ الاَْرْزاقِ ثُمَّ جَعَلَ فِی یَدَیْکَ مَفاتِیحَ خَزائِنِهِ بِما أَذِنَ لَکَ مِنْ مَسْأَلَتِهِ فَمَتی شِئْتَ اسْتَفْتَحْتَ بِالدُّعاءِ أَبْوابَ نِعْمَتِهِ وَاسْتَمْطَرْتَ شَآبِیتَ رَحْمَتِهِ؛ از او (خدا) در کارهایت استعانت می جویی و از خزائن رحمتش چیزهایی می خواهی که جز او کسی قادر به اعطای آن نیست، مانند: عمرهای بیش تر، سلامتی بدنها و وسعت روزیها. خداوند کلیدهای خزائن اش را در دست تو قرار داده است؛ زیرا به تو اجازه داده که از او درخواست کنی؛ بنابراین هر گاه خواستی می توانی به وسیله دعا درهای نعمت خدا را بگشایی و باران رحمت خدا را فرود آوری.»

نگو ندارم، اطعام کنپیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: سرعت تأثیر اطعام دیگران برای جلب روزی، از چاقویی که گوشت را می‌بُرَد بیشتر است و امام صادق(علیه‌السلام) نیز فرمودند: وقتی مهمان بر شما وارد می‌شود با خودش از سوی خدا رزق فراوان و برکت می‌آورد و وقتی هم که از خانه بیرون می‌رود، خارج می‌شود در حالی‌که گناهان شما پاک می‌گردد.(الکافی، ج۲، ص۲۰۲.)

سخت نگیر!ششمین عامل توسعه رزق «آسان‌گرفتن» است، امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فرمودند: آسان‌گرفتن نسبت به دیگران، باعث جلب روزی می‌شود.(غرر الحکم و درر الکلم، ص۴۰۵.)، هفتمین نکته تدبیر نیکو است، امام علی(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند: برنامه‌ریزی درست، مال کم را رشد می‌دهد، یعنی رزق انسان را زیاد می‌کند و بی‌برنامگی و اسراف هم مال را -هر قدر هم زیاد باشد- از بین می‌برد.(غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۴۵.)

نیت خوب یعنی داشتن حسن فاعلی که خود نشانه ای از ایمان و اخلاص است، از علل و عوامل افزایش روزی است. نیت خوب و خوش خویی در کنار هم مهم ترین عواملی است که امیر مومنان علی(علیه السلام) به آنها اشاره داشته و می فرماید: انسان، با نیت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوی آن است، از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد، دست می یابد. (غررالحکم، ح ۱۰۷۰۷)

 

دائم الوضو باش«دائم‌الوضو بودن» هشتمین عامل است، پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به شخصی فرمودند: اگر دائم‌الوضو باشی، رزقت توسعه پیدا می‌کند.

نداری هم صدقه بدهرسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «أَکْثِرُوا مِنَ الصَّدَقَةِ تُرْزَقُوا»؛ زیاد صدقه بدهید تا رزقتان زیاد شود، حتی در بعضی از روایات می‌فرمایند: همان وقتی هم که رزقتان تنگ است، [باز] مقدار کمی را صدقه بدهید، این کار در توسعۀ رزق شما مؤثر است.

سحر خیز باشپیامبر(صلی الله و علیه وآله) با اشاره با عامل دیگری چون سحرخیزی می فرماید که چنین عملی موجب برکت بخشی به رزق می شود. ایشان در این باره می فرماید: باکروا طلب الرزق و الحوائج فان الغدو برکه و نجاح؛ در پی روزی و نیازها، سحرخیز باشید؛ چرا که حرکت در آغاز روز و سحر خیزی مایه برکت و موفقیت است. (المعجم الاوسط، ج ۷، ص ۱۹۴، حدیث ۷۲۵۰)

نیتتو خوب کننیت خوب یعنی داشتن حسن فاعلی که خود نشانه ای از ایمان و اخلاص است، از علل و عوامل افزایش روزی است. نیت خوب و خوش خویی در کنار هم مهم ترین عواملی است که امیر مومنان علی(علیه السلام) به آنها اشاره داشته و می فرماید: انسان، با نیت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوی آن است، از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد، دست می یابد. (غررالحکم، ح ۱۰۷۰۷)

مشکل اصلی بسیاری از افراد «بی پولی» نیست؛ بلکه «بی اعتقادی» است.ناگفته نگذاریم که تحقق وعده خداوند در روزی رسانی به انسان ها و از جمله زوج های جوان، مشروط به تدبیر، تلاش، میانه روی و… است که در جای خود باید مورد بحث قرار گیرد.

 

نترس، ازدواج کن«ازدواج» به عنوان دهمین عامل افزایش رزق شمرده شده است، قرآن کریم می‌فرماید: «إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»؛ بی‌همسران خود را همسر دهید و اگر تنگ‌دستند، خداوند آنان را از فضل خویش بی‌نیاز خواهد کرد، و خدا گشایش‌گر داناست.(نور، ۳۲)پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در توصیه ای همگانی خطاب به همه جوانان می فرمایند: «اِتَّخِذُوا الاَْهْلَ فَاِنَّهُ أَرْزَقُ لَکُمْ؛ خانواده تشکیل دهید تا رزق شما فراوان شود.» ایشان در جای دیگری فرموده اند: «إِلْتَمِسُوا الرِّزْقَ بِالنِّکاحِ؛ با ازدواج، رزق [خود] را طلب کنید.»تعجب نکنید، الان فاصله زیاد بین فرهنگ دینی و فرهنگ عامی دیده می شود. بدون تردید، یکی از علل سخت شدن ازدواج ها و افزایش سن ازدواج و به دنبال آن، گسترش نابسامانیهای اخلاقی و اجتماعی، فساد و فحشا و فشارها و اضطرابهای روحی روانی، فاصله گرفتن از فرهنگ دینی و تردید در وعده های خداوند و نگرانی از وضعیت آینده است. مشکل اصلی بسیاری از افراد «بی پولی» نیست؛ بلکه «بی اعتقادی» است.ناگفته نگذاریم که تحقق وعده خداوند در روزی رسانی به انسان ها و از جمله زوج های جوان، مشروط به تدبیر، تلاش، میانه روی و… است که در جای خود باید مورد بحث قرار گیرد.منبع:سایت حوزهسایت عقیقسایت شفقنا

در این مقاله قصد دارم راهی را به شما نشان بدهم که بتوانید کسب و کار خود را رونق بدهید و مشتری‌های بیشتری داشته باشید. ذکرهایی ویژه برای ثروتمند شدن، یا رونق کسب و کار و جذب مشتری بیشتر. البته، از الان به شما بگویم: مواردی که در ادامه می‌آید فقط خواندنی نیست. بلکه لازم است به آنها عمل کنید. در واقع، ذکرهایی که می‌آیند همچون یک نقشۀ راه هستند که به شما کمک می‌کند مسیر درست را برای افزایش فروش کسب و کار خود و ثروت بیشتر طی کنید.

قول می‌دهم زمانی که به انتهای این مطلب رسیدید، از اینکه برای خواندن آن چند دقیقه وقت گذاشتید، خوشحال هستید. 

(راستی، اگر من به قولم وفادار بودم و شما از این مطلب لذت بردید، حتماً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که در مورد حرف‌های ما، چه فکری می‌کنید.)

اکنون، قبل از آنکه شروع کنیم، بگذارید داستان نوشتن این مقاله را برای شما تعریف کنم.

مخاطب اصلی ما در این وبلاگ، کسب و کارها هستند و طبیعتاً باید مقالاتی بنویسیم که آنها در اینترنت به دنبالش هستند. اما چطور می‌توانیم بفهمیم که آدم‌ها چه چیزی را در اینترنت جستجو می‌کنند؟

دعا چگونه عامل رشد مال است

مطمئن هستم که جواب این سوال برایتان جالب است: گوگل این اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

گوگل به ما می‌گوید که هر عبارتی، به طور متوسط، در ماه چند بار جستجو می‌شود. دقیقاً به کمک این آمار است که ما می‌توانیم در مورد موضوع مقالاتی که خوب است بنویسیم، تصمیم‌گیری کنیم.

(اگر شما هم دوست دارید ببینید که مردم چقدر در گوگل راجع به کار شما جستجو می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم حتماً سری به وب‌سایت www.kwfinder.com بزنید و یک عبارتِ مربوط به کار خود را در آن وارد کنید.)

همانطور که گفتم، ما به سراغ آمار گوگل رفتیم تا ببینیم چه عبارت‌هایی جستجو دارند و در همین حین بود که متوجه یک الگوی جالب شدیم. درست است که جستجو برای خواندن مقالات بازاریابی، روش های علمی افزایش فروش و … کم نیست. اما بخش قابل توجهی از جستجوی کسب و کارها، در زمینۀ دعا و مناجات است. آن هم دعا و مناجات هایی برای رونق بازار و فروش بیشتر…

برای آنکه حدوداً بفهمید که چقدر این عبارت‌ها جستجو دارند، در ادامه جدول مربوط به برخی از آنها را همراه با تعداد جستجوی ماهیانه هر یک، برای شما می‌آورم:

خب، این وضع حداقل از نگاه من کمی آشفته بود. و اینگونه شد که تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتم.

فقط و فقط یک دعا وجود دارد که اوضاع ما را بهتر می‌کند. آن هم دعا و عبادتی است که در کار کردن وجود دارد. در واقع، هیچ دعا و طلسمی نیست که من و شما را نجات دهد. مگر آنکه خودمان تلاش بکنیم و زحمت بکشیم.

در واقع، راز پشت موفقیت این است که میانبر زدن را فراموش کنیم و بفهمیم که لازم است یک بار مسیر سخت را طی کنیم.

آرزوی اینکه بتوانیم با دعا به موفقیت برسیم یا با یک طلسم پولدار شویم، جز آنکه همچون قرص مسکّن، برای لحظه‌ای ما را آرام کند، فایده‌ای ندارد. تغییری ایجاد نخواهد کرد. بلکه بدتر، حتی ما را سوژه برای کلاهبرداری آدم‌های دغل می‌کند. و در نهایت، همان هم که خودمان داریم، از دست می‌رود. پس لازم است تغییری واقعی در وضع موجود ایجاد کنیم و فقط به قرص خوردن بسنده نکنیم.

شروع مسیر واقعاً ساده است: قبول کنید که راه آسانی در کار نیست و باید کمی سختی کشید. قبول کنید که فقط کار و تلاش است که می‌تواند من و شما را نجات دهد. و از همین امروز، از همین لحظه دست به کار شوید. (و حتی به دیگران کمک کنید تا دست به کار شوند.)

به این موضوع دقت کنید که هر چند اشکالی ندارد آدم ها برای افزایش روزی خود به خداوند توکل کنند. اما اینکه آدم‌ها فقط به همین بسنده کنند و به دنبال راه حل راحت و سریعی برای پولدار شدن باشند، آن هم بدون آنکه سختی فکر کردن به خودشان بدهند، نشانه‌ای نه چندان خوش‌یمن از وضع کشور و نگاه ما ایرانی‌ها به مسائل است. این را فراموش نکنید که ما نمی‌توانیم از وضع موجود ناراضی باشیم، مگر آنکه خودمان کاری برای بهتر کردن آن کرده باشیم.

بله! فکر تنبل ما را به هیچ‌جا نخواهد رساند. ما باید بلند شویم. روی پای خود بایستیم و بعد از آنکه جای پایمان محکم شد، به دیگران هم کمک کنیم تا بلند شوند. ما به خودمان این را مدیون هستیم، به خانواده‌مان این را مدیون هستیم، به شهرمان، به کشورمان و به جهانمان این را مدیون هستیم.

(قبل از اینکه ادامه بدهیم، چند ثانیه به موضوع فکر کنید. آیا این تنبلی و سستی را در جامعه خود نمی‌بینید؟ آیا همین وضعیت را نمی‌توان در جریان های مرتبط با فکر مثبت هم دید؟ یعنی همان جایی که فکر عمیق و دقیق جای خودش را به یک مثبت اندیشی سطحی می‌دهد.)

خب حالا که به این نقطه رسیدیم پیشنهاد می‌کنیم ویدئو زیر را ببینید و بعد ادامه مقاله را بخوانید.

آخر چرا ما باید برای آنکه اوضاع مالی خودمان را بهتر کنیم، فقط دست به دامان خداوند بشویم؟ مگر نه اینکه آیۀ همان خداوند به ما می‌گوید اگر کاری برای خود نکنیم، خداوند برای ما کاری نخواهد کرد. یا همان اصطلاح ورد زبان همۀ ما که می‌گوید از تو حرکت، از خدا برکت.

ساده بگویم: هیچ آدم درست و متعادلی نیست که بتواند یک شبه به مال و منال برسد (مگر به لطف شانس). هیچ کسب و کاری هم نیست که بتواند بدون وقت گذاشتن و تلاش کردن، ثبات و درآمد خوب پیدا کند. اصلاً هیچ چیز خوبی، بدون زحمت ساخته نمی‌شود. این درسی است که خود ما هم از شروع کار این وب سایت تا به امروز، به خوبی متوجه آن شده‌ایم.

پس اگر شما فردی هستید که می‌خواهید درآمد خود را افزایش دهید یا کسب کاری به دنبال رشد بیشتر هستید، لازم است زحمت بکشید و زمان بگذارید تا دانش، مهارت و کیفیت کار خود را افزایش دهید. 

من هم برای آنکه کمکی هر چند کوچک کرده باشم، می‌خواهم سه نقطه اصلی را به شما نشان بدهم که بهتر شدن در آنها، می‌تواند به فروش و درآمد بیشتر شما منجر شود.

همانطور که گفتم، سه مساله وجود دارد که یک کسب و کار می‌تواند با توجه به آنها، فروش خود را افزایش دهد و حتی به ثبات درآمد برسد. توجه داشته باشید که هر سه مورد، اهمیّت اساسی برای کسب و کار شما دارند و در کنار هم هست که می‌توانند همچون یک معجزه، کسب و کار شما را متحول کنند.

مساله اول و مهمترین مساله، چیزی است که کسب و کار شما ارائه می‌دهد و از طریق آن کسب درآمد می‌کند. پس مهمترین درگیری شما، به خصوص در ابتدای راه، باید این باشد که محصول (یا خدماتی) عالی ارائه دهید.

برای بهتر کردن آنچه ارائه می‌دهید، وقت بگذارید، فکر کنید، سلیقه به خرج دهید و خلاق باشید. مهم است که شما مخاطب و نیازهای او را به درستی بشناسید و کاری کنید که تجربۀ استفاده از محصول شما برای او، یک تجربه لذت‌بخش و حتی بدون نقص باشد.

هیچوقت تبدیل به یکی از آن فروشنده‌هایی نشوید که با هزار وعده و وعید می‌خواهید مشتری خود را راضی به خرید محصول بد خود کند. به جای اینکار، چیزی عالی ارائه دهید تا بتوانید با اطمینان از کیفیت آن صحبت کنید.

هر چقدر هم که محصول شما عالی باشد، تا وقتی که مشتری به درستی این موضوع را درک نکند، هیچوقت تمایلی به استفاده از آن نشان نخواهد داد. پس لازم است که شما اقدام به ارائه محتوا یا توضیحات لازم برای آشنایی کامل مخاطب با محصول خود بکنید.

به مشتری خود بگویید که محصول شما چه مساله‌ای را برای او حل می‌کند، چه ویژگی‌هایی دارد و چرا آن را پیشنهاد می‌دهید.

هنگامی که محصول خود را معرفی می‌کنید، بیشتر در مورد ارزش آن صحبت کنید تا قیمتش.

و البته، فقط به معرفی محصول خود بسنده نکنید. بلکه در زمینه کاری خود هم به مشتری اطلاعات مفیدی بدهید و به او کمک کنید تا یک تصمیم آگاهانه بگیرد. مطمئن باشید که او، قدر زمان و زحمت شما را می‌داند.

در یک کلام: ارائه‌ای عالی از محصول خود داشته باشید.

اگر دوست دارید در زمینه آموزش و معرفی خود بهتر شوید، پیشنهاد می‌کنم ویدئو سخنرانی سایمون سینک در مورد رویکرد کسب و کارها را به هیچ وجه از دست ندهید:

حتما بخوانید: راهنمای رسمی گوگل: آیا شما به یک آژانس سئو نیاز دارید؟

در نهایت، شما باید مخاطبانی برای محصول خود داشته باشید. اینجاست که روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی به طور جدی مطرح می‌شوند. با جذب مشتری است که شما به درآمدزایی می‌رسید و فرصت پیدا می‌کنید محصول خود را جدی‌تر بررسی کنید و آن را بهبود بخشید.

به خوبی روش‌های مختلف تبلیغاتی را بسنجید تا بتوانید مخاطبان اصلی خود را هدف تبلیغات قرار دهید و بهترین بازدهی را داشته باشید. درست است که راهکارهای سنتی تبلیغات همچون تبلیغات کاغذی (روزنامه، مجله، تراکت و …)، رادیویی، بیلبورد و … می‌توانند هزینه بر باشند. اما راهکارهای دیجیالی همچون تبلیغات پیامکی یا تبلغ در موتور جستجوی گوگل به شما اجازه می‌دهند با هزینه کمتری خود را معرفی کنید.

البته، یک نکته مهم دیگر نیز باید اینجا گفته شود: هنگام تبلیغات، فقط کوتاه‌مدت را در نظر نگیرید. به دنبال تعامل بلند مدت با مخاطبان خود باشید. مثلاً یک خبرنامه پیامکی راه بیندازید و لیست شماره مشتریان را جمع کنید تا بتوانید به طور مداوم با آنها در ارتباط باشید و پیشنهادات مختلف به آنها بدهید یا آنکه در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام فعالیت کنید و با مشتریان خود در ارتباط باشید.

برای وفادار کردن مشتری، بهترین کار داشتن استراتژی مارکتینگ است. وفاداری مشتری به این آسانی‌ها به دست نمی‌آید که ساده از دست برود. به شما پیشنهاد می‌دهیم که سری به دوره آموزشی فروش اینترنتی: از میلیون تا میلیارد بزنید. در این دوره یادمی‌گیرید که چطور مخاطب را جذب کنید، متقاعدش کنید بماند و در آخر هم کاری کنید که کسب و کار شما وفادار شود.

دعا چگونه عامل رشد مال است

حالا که متوجه این 3 نقطه فروش شدید، بگذارید برای دقیق تر شدن در موضوع، به بررسی یک برند اینترنتی بپردازیم و ببینیم که چطور می‌تواند وضعیت خود را بهبود بخشد. برندی که ما اینجا زیر ذره‌بین خواهیم گذاشت، سایت ساز پرتال است. بگذارید قبل از جدی‌تر شدن در این موضوع، سایت ساز پرتال را به شما معرفی کنیم:

پرتال (www.portal.ir) یک سامانه آنلاین برای ساخت سایت است که به کاربران خود اجازه می‌دهد به راحتی و بدون هیچ‌گونه دانش کامپیوتری، یک وب سایت برای خود راه‌اندازی و آن را مدیریت کنند. این سامانه نه تنها تا حد زیادی از زمان و هزینه لازم برای طراحی سایت می‌کاهد، بلکه امکانات بسیار متنوعی را به کاربر خود ارائه می‌دهد که نظیر آن را نمی‌توان در جای دیگری پیدا کرد.

همانطور که متوجه شدید، پرتال یک محصول قابل توجه است که می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کسب و کارهایی باشد که می‌خواهند وب سایت راه بیندازند و حضور آنلاین داشته باشند. در حقیقت، به شخصه می‌دانم که چقدر زحمت و زمان برای کیفیت این نرم‌افزار آنلاین گذاشته شده است.

از طرفی هم، جذب مشتری این سیستم واقعاً خوب است. تقریباً هر روز، 10 نفر در این سامانه ثبت نام می‌کنند (پرتال به شما اجازه می‌دهد برای 3 روز به صورت رایگان سایت خود را ایجاد کنید) و آن را بررسی می‌نمایند. اما مساله کجاست؟ تعداد کمی از این کاربران پرتال را انتخاب می‌کنند. موضوع چیست؟

واضح است: پرتال هم محصول خوبی است و هم جذب خوبی دارد. اما نقطه‌ای که باعث می‌شود این محصول آنچنان که باید ظاهر نشود، بحث آموزش پیرامون آن است. مطمئن هستم که با نوشتن مقاله، تولید ویدئو، برگزاری دوره آموزشی و مواردی از این دست، پرتال به راحتی می‌تواند به عنوان اولین و بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسطی شناخته شود که به دنبال ساخت سایت هستند.

قبل از آنکه این مقاله را به پایان برسانم، یک مساله دیگر را نیز باید به شما گوشزد کنم. در اینجا، از نگاه شما (یعنی از درون به بیرون) به موضوع نگاه کردیم و دیدیم که مراحل شما برای داشتن یک کسب و کار با ثبات چه هستند. اما مشتری شما، عکس این مسیر را طی خواهد کرد (یعنی از بیرون به درون). او ابتدا مخاطب تبلیغ شماست، سپس آموزش‌های شما را می‌بیند و در نهایت، محصول شما را می‌خرد تا از آن استفاده کند. همیشه از نگاه او نیز به قضیه نگاه کنید و ببینید در هر مرحله، چه چیزی به او ارائه می‌شود.

اکنون، اگر علاقه دارید کمی بیشتر در زمینه بازاریابی و فروش بخوانید و شناخت خود را از مسائل اصولی بیشتر کنید، یک پیشنهاد برای شما داریم. اگر ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی دارید، قبل از هر اقدامی کتاب راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را بخوانید. این کتاب کمک می‌کند با واقعیت‌ها و کارهایی که باید انجام دهید آشنا شوید.

در نهایت، خوشحال می‌شوم شما هم نظر خود در رابطه با معضل دعای افزایش فروش که در این مقاله مطرح شد و همینطور نگاه سه مرحله ای ما به مسیر یک کسب و کار برای رسیدن به ثبات را، با نوینی‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین، در صورتی که وب سایت یا وبلاگی دارید، حتماً این مقاله را معرفی کنید یا به اشتراک بگذارید تا در جستجوهای مرتبط با دعا برای کسب و کار بیشتر دیده شود و افراد بیشتری آن را مطالعه کنند.

با عضویت در خبرنامه نوین، هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه بازاریابی دیجیتال دریافت کنید

اگه دربارش مطلبی نداری چرا میزنی طلسم و دعا کسی که دنبال این چیزاست دستش از همه چی کوتاه شده لابد اومده دنبال این چیزا شماهم با این کارتون که یه نوع بازی دادن افراد تا به سایتتون جذب بشن گند میزنه به اعصاب ادم روانی میکنه زشته نکن اینکارارو

من اگر به یک نفر هم کمک کنم که موضوع رو از یک زاویه دیگه ببینه، کار درستی انجام دادم. توجه هم داشته باشید که من سودی از این مقاله نمی‌برم که بخوام احساس بدی کنم. صرفاً دارم نظرم رو میگم.

سلام آقای سعید رهبری

خسته نباشین از مطالب تون خیلی استفاده کردم

و حتی از شگردتون برای جذب شدن به سایت تون

و از میوه ای که اسمش خیار هست ولی از داخلش موز در اومد

همه برای دعا و طلسم نیومدن البته بعضی ها هم شاید اومدن

ولی من میگم مطالب تون عالی بود چون کسانی که نا امید میشن از خدا میان دنبال طلسم نه دعا

دعا در قرآن هم هست که برای چیزی که میخواهید دعا کنید
و هر چیزی که میخواهید از خدا بخواهید خدا میدهد

عصبانیت بعضی از کاربران دراین باره سوء تفاهم سرفصل هست

و یکی دیگه اینکه بعضی ها از خدا نا امید شدن اومدن دنبال طلسم که دیدن قبل از اینکه طلسمی باشه اسم اول و آخر خدا هست و خدا خواهد بود

قرآن : بخوانید مرا تا اجابت کنم دعایتان را

آقای بزمی، همه به من میگن که این یک شگرده. اینجا من چند تا مساله رو باید روشن کنم:
من هیچ سودی از خونده شدن این مطلب توسط آدم‌ها نمی‌برم و تنها دلیلم برای نوشتن این مطلب، این بوده که مخاطب‌ها رو از یک مساله آگاه کنم.
مطلب من هم به هیچ‌وجه در کتمان دعا و تاثیر مثبتش روی زندگی نیست. در مورد این هست که با طلسم و دعا در نهایت کاری پیش نمیره و لازمه که توکل با عمل همراه بشه. که دقیقاً حرف اسلام هست. حالا اینکه آدم‌ها دوست دارن اسلام رو به نفع خودشون تعبیر کنن تا تنبلی‌شون توجیه بشه، تقصیر من نیست. در واقع این دقیقاً همون چیزیه که من باهاش مشکل داشتم و براش مطلب نوشتم.
من صادقانه فکر می‌کنم که به عنوان یک کشور، وقتی فکرمون دنبال راه حل ساده و سریع باشه و نخواهیم اصولی و عمیق به مسائل فکر کنیم، همیشه عقب می‌مونیم و هیچوقت حرکت نداریم. اگر هم چیزی نوشتم، با ایجاد تغییر در این مسیر فکری نوشتم. حتی یک نفر هم اگر با خوندن این مقاله به فکر فرو بره (که رفته) من راضی هستم.
در درجه دوم هم هرکی اگر این مطلب رو باز کنه، یک نگاه کلی بندازه معلومه که توش دعایی نیست. و اینکه ۹ تا نتیجه اول گوگل همه دعا دارن. حالا یکی شون که نداره و سعی کرده حرف حسابی بزنه، همه شاکی هستن که چرا. خب شما برید سراغ همون ۹ تا نتیجه که نیازتون رو برطرف می‌کنن.
ببخشید اگر انقدر حرف زدم، ترجیح دادم یک بار همه چیز رو توضیح بدم
ممنون هم هستم به خاطر لطفی که به من داشتید

سلام امیر جان عزیز

ببینید، من قبلا هم گفتم. دلیل اینکه اسم مقاله من ۳ دعا هست، برای اینه که کار کردن در قرآن یک نوع عبادت محسوب میشه. من متوجه ایناهمه عصبانیت نمیشم واقعاً. مگه بده که میون این همه دعا و طلسم، یک حرف متفاوت هم بخونید؟

بنظرم مطلبتون واقعا خیلی الکی بود وقتمو الکی هدر دادم لطفا یکم خودتون بشینید روی مطلبی که نوشتین فکر کنین . تو این جامعه که همه حرف مفت میزنن و پولای مردم رو بالا میکشن و حروم خوری میکنن با اینکارایی که شما گفتین نمیشه به یه درآمد خوب رسید . به قول یکی از همین کسایی که نظر نوشته حتما ماها به بن بست رسیدیم که دنبال دعا میگریم همین اسم متنتون هم اتفاقا دروغ و کلاهبرداری و حق مردم خوریه . جمعش کنین لطفا حالم از هرچی مال مردم خوره بهم میخوره شما به فکر خودتون باشین نمیخواد دنبال این باشین که مردم دارن دنبال راه آسون میگردن یا سخت

سلام فاطمه جان

ممنون بابت نظر… اما صادقانه چند تا چیز رو نفهمیدم:

۱. الان چجوری من رو به کلاه بردارهایی نسبت دادید که قصدشون خوردن پول مردم هست. من از شما تقاضای پولی کردم مگه؟
۲. من مگه اصراری داشتم که حتماً مقاله من خونده بشم. در مورد اسم هم، کار کردن یک نوع عبادت هست و برای همین اسم مقاله رو این گذاشتم.
۳. کسی که به بن بست رسیده، قطعاً با چسبیدن به طلسم فقط اوضاع خودش رو بد تر می کنه. باید تلاش کنه تا در بیاد. منم برای همین این مقاله رو نوشتم.

من صرفاً داشتم نظر و حرفم رو می زدم و سعی کردم نگاهی متفاوت رو مطرح کنم. اگر موافق نیستید، دیگه لازم نیست عصبانی باشید.

سلام دعا با جادو وطلسم فرق داره مثلا من که اون دعاها میخوانم از خدا میخوام کار خوب پیدا کنم نه اینکه خدا پول برام کارت به کارت کنه.
من الان تلاشم رو کردم ودارم میکنم تا یک کار در شان یک دختر پیدا کنم نیست به خدا مربوطه یک کار بندازه جلوم

عااالی بود با پشتکار و ایمان بر خداوند انسان به هر چیزی می‌رسد چون خداوند از روح خودش در ما دمیده و ما اشرف مخلوقات هستیم توکل بر خدا.
موفق باشید

سلام سارینا جان. من کاملاً با شما موافق هستم. به عنوان پیشنهاد هم میگم که تمرکزت رو بزاری تا مهارت‌های خودت رو بیشتر کنی. یعنی حتی اگر شده یک جا کارآموزی بری که یک کار رو یاد بگیری، از فرصت استفاده کنی. چون در نهایت، مهارت‌های ما هستن که ارزش ما رو تعیین می‌کنن.
در ضمن، کارت به کارت جالب بود 🙂

ناراحت نشین ولی به نظرم مقالتون بار علمی ندارد

خواهش می کنم. من اینجا فقط منطقی حرف زدم و قرار هم نبوده بار علمی داشته باشد.

سلام بنده انتظار داشتم دعای چیزی تو مقالتون بود. دنبال این مقاله شما، خواستم تجربیاتمو از دعا و ذکر و ختم های که گرفتم بگم ببینید من کارشناسی ارشد دارم شش سال بود بیکار بودم و از زمانیکه کارشناسی داشتم تو مراکز کاریابی ثبت نام کردم شش سال هیچ پیشنهادی در زمینه رشته ی تحصیلیم نداشتم خودم خیلی جاها رفتم واسه پیدا کردن شغل مورد علاقم ولی نبود هیچ راهی نمونده بود به پیشنهاد یکی از دوستام شروع به گرفتم ختم یه هفته ای چهل روز و..و دعا ذکر سوره های قرآنی کردم وقتی انجام می دادم حسم خیلی خوب عالی میشد طوریکه صددرصد باور داشتم که کار مورد علاقم به من پیشنهاد میشه لردر عرض سه ماه پنج پیشنهاد کاری داشتم ببینید توی هر کاری اگر حست خوب باشه جواب میده دیدی کسانی هستند نماز هم نمی خونند دعا هم بلد نیستن ولی پولدارن شغل عالی دارن اونا خودشون حسشون خوبه و جذب خوبی دارن ولی دعای که می خونی اگر باور نداشته باشی و حست خوب نباشه تاثیری نمی کنه پس دنبال راهی باش که حستو خوب کنه.ب

سلام سحر جان؛
ممنون از اینکه تجربیاتتون رو با ما در میان گذاشتین
امیدواریم این حس خوب همیشه در زندگیتون جاری باشه.
با آرزوی موفقیت

سلام مطلب شما را خواندم ، تنها حرفی که دارم این است که تمام این مطالب برداشتهای ذهنی شماست و برای خودتان محترم است آنچه مسلم است این است فقط خداوند است که دانا و عالم است و او میداند چه باید بکند . من فکر کنم اگر نستجیر بالله شما جای خدا بودید مخلوقات از گرسنگی میمردنند . شما چه میدانید اگر کسی ثروتمند شده و خیلی هم تن پرور است بخاطر اجابت دعائیست که بدرگاه خداوند کرده و تصمیم حضرت حق بر این تعلق گرفته که این چنین شود . جان کلام چیزی که نمیدانید ننویسید خصوصا از قول حضرت باریتعالی که عواقب دارد . عزت زیاد

سلام جناب بهجت. حرف من بر اساس عقل و فهم خودم بود از این موضوع. و اصرار شما رو بر ننوشتن نمی فهمم. چه اشکالی داره که نظری متفاوت از نظر شما هم گفته بشه؟ مگه این نیست که باعث رشد میشه؟ همونطور که گفتید، فقط خداوند هست که دانا و عالمه و همین خدا در کتابش به ما گفته که بیاندیشیم. دقیقاً چه مشکلی داره حرف من؟ همین که با درک شما از جهان سازگار نیست؟

سلام به نظر بنده مطالبی که در قسمت نظرت نوشته شده بسیار مفید تر از خود متن سایت بود

سلام.
نظر شما هم برای ما به اندازه بقیه نظرات محترمه ولی فقط یه نظره بین این همه کامنت 🙂

همه دارند تلاش میکنن اما وقتی ۱۷ سال به صورت مفید برای ارگانی کار میکنی و جوانیت را میذاری و روی حقوقت حساب وا میکنی اما چون همه به صورت قراردادی هستیم وقتی مدیریت عوض میشه و تصمیم میگیره از اقوام خودش رو بیار سر کار و تو رو اخراج میکنن باید چی کنی لعنت لعنت به این قرار دادی بودن

سلام، من تمام حرفتون رو قبول دارم ولی شغل من کار روی ماشین های سنگینه باید مشتری داشته باشم که بتونم کار کنم من دعایی میخوام که مستری هامو زیاد کنه، چندسالی هم هست که تو این کارم

سلام بنظر من مطالب تون عالی بود و حداقل برای بنده یجورایی حکم مشاوره داشت۰و حالا من ب عنوان یه دوست یه پیشنهادی بهتون میدم۰ببینید حق بدید که بعضیها از اینکه این مطالب رو خوندن و احساس میکنن تهش ب چیزی نرسیدن حق دارن چون به دنبال موضوعی دیگه بودند بهترین کار این بود شما درلابه لای مطالبتون حداقل ایه ای از قران یا ذکری که باعث رونق رزق وروزی میشه رو میزاشتید۰اونموقع تمام مخاطبین خودرو راضی نگه میداشتید۰

سلام
فراموش نکنیم که دعا و کار در عرض یکدیگر هستند و هیچکدام دیگری را نفی نمی کند ، مثلا پیامبران و ائمه جزء سختکوش ترین و فعالترین انسانهای عصرخود و در عین حال جزء عابدترین انسانهای زمانه ی خود بودند ، و بیکاری و خمودگی را سخت تقبیح نمودند
پس با توکل زانوی اشتر ببند یعنی نهایت سعی و تلاشت را در کار انجام بده و پس از آن نتیجه ی خوب و از بین رفتن مشکلات کار خود را با دعا از خداوند طلب کن
پس همین ابتدای صبح نمازت را بخوان و به خدا توکل کن و تا غروب سخت تلاش کن ، اگر اینگونه باشد ، حتما موفق میشوی

سلام و خسته نباشید
جالب بود.

ممنون، زنده باشید 🙂

با سلام خدمت آقای رهبری عزیز
ممنون از شما بابت زحمتی که کشیدید و نظر خوبتون رو در رابطه با این مسئله بیان کردید.
هدف من از خواندن مقالات شدن، زدن دو نشان با یک تیر هست. از آن۲جا که من تولیدکننده محتوا هستیم با خواندن مقالات شما خیلی نکات رو متوجه میشم و سعی می کنم از این نکات در مقالاتم استفاده کنم و از طرفی از مطالب درون سایت خیلی مسائل رو یاد می گیرم و به کار می بندم.
با آرزوی بهترین ها

سلام،مقاله تون واقعا عالی بود من چند وقتی هست یه استارت آپ راه انداختم ولی هنوز نتونستم اونو درست معرفی کنم و جذب مشتری داشته باشم راهکارهای شما به من خیلی کمک کرد و تصمیم گرفتم تغییراتی در نوع معرفی خدمات و کاری که دارم بدم گاهی نکاته خیلی ساده خیلی می‌تونه راهگشا باشه و تحولی بزرگ در انسان بوجود بیاره
متاسفم برای کسانی که متعصبانه و مغرضانه به همه چیز نگاه می‌کنند و لحضه ای تعمق نمیکنن.

سلام دیبا جان، خیلی خیلی خوشحال می‌شیم اگر تونسته باشیم کمکی هرچند کوچک به شما کرده باشیم.
براتون آرزوی موفقیت داریم 🙂

عالی بود حقیقت رو شما گفتین

نوشته تون جالب بود و جای تامل داره. گرچه بنده مخالف اذکار الهی جهت سهل کردن مسیر زندگی نیستم

اینهمه آدم اومدن گفتن اولا اسم مقاله گول زننده است و نوعی کلاهبرداری معنوی رخ داده و ثانیا با ثبت نظرشون گفتن مطلبت بدردنخوره بازهم شما میگی نمیفهمم اشکالش چیه؟ یه نفر داشت آب گل آلود و کثیف میخورد دیگری از کنارش رد شد گفت از این آب نخور میکروب داره .اولی گفت میکروب چیه ؟ دومی گفت هیچی . سخت نگیر بخور

مهدی جان، من توی کامنت‌های دیگه توضیح دادم. هم کسانی هستند که از من تشکر کردن، هم کسانی هستن که بد گفتن. اما حرف من آسیبی به کسی که نزده. حالا بعضی‌ها دوست دارن اعتراض کنن. اما وظیفه من اینه که بگم آب میکروب داره، نیست؟

مقاله خوبی بود منو بیدار کرد وقتی این مقاله خوندم کفتم آره همه چیز با کار تلاش به دست می ای به قول شما از من حرکت از خدا برکت این نوشته باید با طلا نوشت وبه دیوار زد تاهمه ببین دم مردای قدیم گرم چون قدیم میا حرفایی میزنن که ما جوان ها از درک آن عاجز میمانیم به قول خدا من از همه چیز میکزرم ولی اکه حقه کسی رو بخوری بخش در کار نیست. خیلی ممنون از این مقاله خوبی که نوشتی ایشالله خدا عجر بده به همه شما

حتما بخوانید===========
دعا خودش یعنی ان که یک شخص پایین از بالا دست خود مثل مخلوق از خالق چیزی را طلب کند که در آن عجز دارد. خود خداوند میفرماید تو تلاش کن من هم به تو مرحمت میکنم ((((( به کرات در قرآن آمده)))) . اما مسئله دعا چیزی است که هم اهل بیت و هم خود خداوند مارا به آن تشویق کرده و ما هزاران ادعیه فقط در مفاتیح بصورت صحیح داریم. اینم بدانید اکثر دعاها خواندنی است و نه نوشتنی و در یک دوره خاص و تعداد خاص با اذکار خاص هستش و نه نوشتن وقاب کردن. اما دعاهایی هست که بصورت نوشتار وجود دارند و بی تاثیر هم نیستند که باید از افراد متقی صاحب نظر در این باب گرفت که آنها چشم داشتی به پول شما ندارند .

جناب سعید رهبری،

فرمایش شما متین و درست است، اما منکر عالم غیب و منکر دعا به درگاه حق هم نشوید. علم غیب، قسمتی از علم است که انسان فعلا پاسخ عقلانی ای برای آن پیدا نکرده است.

علم تجربی و علم غیب، هر دو از یک منشأ سرچشمه میگیرند، و آن هم حضرت حق است.

محمد رضا جان، من بحثی در این موارد ندارم. حرفم مشخصا راجع به این بود که تلاش و امید در کنار هم معنا پیدا می کنن.

درود بر شما مقاله بسیار ارزشمندی بود
به نکات واقعا کلیدی اشاره شد ممنونم از نویسنده

سلام از زحمات شما عزیزان بسیار تشکر می کنم که تا به امروز با یک فکر بسته داشتم زندگی می کردم وبا خواندن مطالب شما جرقه به من خورد که خودم را بازیابی کنم تا بتونم با این گفته ها شما روند زندگیم را تغییر دهم ممنونم از شما

باسلام که نام با برکت خداوند است
دوست عزیز البته که کار و تلاش مهم است و نباید تنبلی کرد نظر شما هم درست و منطقی است من قبول دارم.
اما طلسم وجادو هم وجود دارد ولی در این دوران کم پیش میاد کسی را طلسم کنند بفرض اگر هم باشه دوستان توجه کنید احتیاج نیست دنبال شیادان دعا نویس یا دعای خاصی باشید. چرا که قرآن شفاست و برای مبارزه با همین چیزها و با تلاوت کردن آن در شبانه روز هیچ طلسمی بر شخص اثر نخواهد کرد. به شرط عبادت و اگر کسی نماز وعبادت خالصانه برای الله نکند نه دعا نویس نه دعای اینترنت برایش کارساز نیست. وشما دوست عزیز درست میفرمایید کار هم جز عبادت است ولی عبادت دنیوی برای همین عبادت اخروی را خدا آسان گرفت ومیگه مابقی روز را در زمین پراکنده شوید در جستجوی روزی و اندکی از آن را عبادت کنید. و اون آیه که آوردید که دکانها را بستند خیلی قشنگ دلالت بر کار وعبادت در کنار هم است. یعنی هر کدام تنها انجام بدی ضرر است وهر دو با هم است که پیروزی میارد. این است که میگن با خدا باش پادشاهی کن بیخدا باش گدایی کن.
اما پیرامون دعا و عبادت از عزیزان خواهش دارم توجه کنید
دعا صلاح مومن است و خیر و برکت می آورد و کسانی که بدنبال دعا هستن توجه کنن. و این که شما میگید غیر مسلمانان ثروتمند هستند خداوند در قرآن میفرماید انانکه ایمان نمیارند مبادا ثروتشان شما را فریب دهد هرچه بخواهند بهشان میدهیم ولی قیامت همین ثروت را عذاب آنان قرار میدهیم. در مورد مسلمان هم ثروتمند فراوانه شما ندیدید وخداوند عادلتر از این حرفهاست وهر کس از او مستقیم طلب کند از جایی میدهد که گمان نمیبری.
راجب دعا برای عزیزان بگم. دعا این نیست که نوشته و بر خود آویزان یا حمل کرد توجه. کارساز ترین دعا نماز پنج وقت
و تلاوت مقداری از قرآن کریم هر شب با معنی وتدبر به آیات
بهترین دعا بعد از نماز یا تلاوت. الحمد و آیت الکرسی ۲۵۵بقره و دو آیه آخر بقره صلوات و بعد دعا به زبان خود برای دنیا و اخرت خود و مسلمین مستقیم از خدا خاست بدون واسطه گذاشتن صالحان چون که خدا میفرماید از من بخواهید تا اجابت کنم آیه ۱۸۶ بقره. توجه
شرط قبولیت دعا توحید است یعنی الله را خالصانه عبادت کردن و کنار گذاشتن اعتقاداتی مثل سنگ وچوب و توسل جستن بر قبر بندگان صالح چرا که خداوند در قرآن همه اینها را به چالش میکشد و رد میکند قرآن با منی بخوانید اگر دنبال حقیقت هستید. وهابی هم که عزیزی اشاره کرد دوستان خدا و پیامبر گرامی و اهل بیت اند نه دشمن. امامشان محمد ابن عبدالوهاب بود قرن ۱۲هجری دعوت به توحید میکرد کتابهایش در سایت عقیده هست آیت الله ابوالفضل برقعی ایشان را قبول دارد کتاب توحید از وی ترجمه کرده.
دعایی که در تضاد با قران بود بررسی کنید نخوانید زیرا برادر گرامی در نظرات پایین ذکر کرده مفاتیح الجنان کتاب برایش سالها زحمت کشیدن ولی قبولش ندارم. باید بگم بله این کتاب وامسال این زیاد هست کاملا تضاد با قرآن هست. پس قرآن را با معنی بخوانید دفترچه راهنمای انسان و کامل وهیچ کم و کاستی ندارد شفا برای هر چیز است معجزه ۱۴۰۰ سال قبل است که بر پیشرفت علوم کنونی از جمله مراحل رشد جنین و تار کشیدن عنکبوت ماده و علم نجوم و غیره بدون هیچ آزمایشگاهی دلالت میکند. مابقی کتابها ساخته بشر است کما اینکه ما را به بیراهه میبرند. چرا که در قرآن هست اگر نیاکان و صالحان یا هر چیز دیگر را وسیله تقرب قرار دهید شرک به الله است و تمام عبادات را نابود میکند. آیه ۱۸ یونس و آیه ۳زمر و خیلی جاهای دیگر مشرکین مکه هم خدا را قبول داشتن ولی از امامان و صالحان بت ساخته بودن برای تقرب بین خود و خدا آیات دلالت بر همین دارد برای این بود که خاتم الانبیا (ص ) و دیگر پیامبران مبعوث شدند تا به توحید که الله متعال در سراسر قرآن خیلی تاکید دارد تنها مرا بپرستید دعوت دهند و با چنین شرکیاتی مبارزه کنند. عزیزان او که پیامبر بر حق خدا بود ما نشنیدیم که کوری را شفا دهد و حضرت علی هم عقیل برادرش کور بود چرا شفاش ندادن چون که آنان فقط بنده صالح خدا بودن و چنین ادعایی نداشتن پس چطور است که میگویند قبر فلان امام هر بیماری را شفا میدهد. برای اینست که برادرانه توصیه میکنم اینها همان دوران جاهلیت است و انسان را به بیراهه میبرد مرجع همه ما قرآن عظیم است و عقل سالم که بزرگترین نعت الهی است.
از این که نظریاتم زیاد شد از تمامی دوستان که وقت گذاشتن برای خواندن طلب بخشش دارم. التماس دعا

باسلام که نام با برکت خداوند است
دوست عزیز البته که کار و تلاش مهم است و نباید تنبلی کرد
اما پیرامون دعا و عبادت از عزیزان خواهش دارم توجه کنید
دعا صلاح مومن است و خیر و برکت می آورد و کسانی که بدنبال دعا هستن توجه کنن. و این که شما میگید غیر مسلمانان ثروتمند هستند خداوند در قرآن میفرماید انانکه ایمان نمیارند مبادا ثروتشان شما را فریب دهد هرچه بخواهند بهشان میدهیم ولی قیامت همین ثروت را عذاب آنان قرار میدهیم. در مورد مسلمان هم ثروتمند فراوانه شما ندیدید وخداوند عادلتر از این حرفهاست وهر کس از او مستقیم طلب کند از جایی میدهد که گمان نمیبری.
راجب دعا برای عزیزان بگم. دعا این نیست که نوشته و بر خود آویزان یا حمل کرد توجه. کارساز ترین دعا نماز پنج وقت
و تلاوت مقداری از قرآن کریم هر شب با معنی وتدبر به آیات
بهترین دعا بعد از نماز یا تلاوت. الحمد و آیت الکرسی ۲۵۵بقره و دو آیه آخر بقره صلوات و بعد دعا به زبان خود برای دنیا و اخرت خود و مسلمین مستقیم از خدا خاست بدون واسطه گذاشتن صالحان چون که خدا میفرماید از من بخواهید تا اجابت کنم آیه ۱۸۶ بقره. توجه
شرط قبولیت دعا توحید است یعنی الله را خالصانه عبادت کردن و کنار گذاشتن اعتقاداتی مثل سنگ وچوب و توسل جستن بر قبر بندگان صالح چرا که خداوند در قرآن همه اینها را به چالش میکشد و رد میکند قرآن با منی بخوانید اگر دنبال حقیقت هستید و دعایی که در تضاد با قران بود بررسی کنید نخوانید زیرا برادر گرامی در نظرات پایین ذکر کرده مفاتیح الجنان کتاب خوبیست برایش سالها زحمت کشیدن ولی قبولش ندارم. باید بگم بله این کتاب وامسال این زیاد هست
کاملا تضاد با قرآن هست. پس قرآن را با معنی بخوانید دفترچه راهنمای انسان و کامل وهیچ کم و کاستی ندارد
شفا برای هر چیز است معجزه ۱۴۰۰ سال قبل است که بر پیشرفت علوم کنونی از جمله مراحل رشد جنین و تار کشیدن عنکبوت ماده و علم نجوم و غیره بدون هیچ آزمایشگاهی
دلالت میکند. مابقی کتابها ساخته بشر است کما اینکه ما را به بیراهه میبرند. التماس دعا

سلام
من مطلب شمارو چندماهه پیش خونده بودم.واقعا اون موقع بیکار بودم و بی پولی خیلی بدجور بهم فشار آورده بود و یجوری دنبال دعا و اینجو مسائل بود تا اینکه روش فروش اینترنتی رو تو مطالب شما خوندم و با یه وبلاگ ساده که خودم ساختم تونستم فعالیتم رو شروع کنم و خوشتبختانه الان با چند فروشگاه بزرگ مثل دیجی کالا،بامیلو و ۵۰۴۰ دارم کارم میکنم و خداروشکر ماهیانه درآمد خیلی خوبی دارم.البته اینم بگم من بدون هیچ هزینه ای شروع کردم و با داشته هام فعالیتمو ششروع کردم.واسه پولدار شدن تلاش هم لازمه و البته درآمد از کاری که فکر میکنی توی اون کار موفق میشی و هنرشو داری. بازم ممنون از مطلب مفیدتون.ببخشید دیر اومدم واسه تشکر..همیشه موفق باشین

با سلام خدمت همراه عزیزمون آقای بادلی؛
عمیقا خوشحالیم که مطالب سایت براتون مفید بودن و سهمی در مسیر موفقیت شما داشتن.
باعث افتخار ما هست و براتون آرزوی موفقیت روزافزون داریم.

مطلب بسیار قابل تامل بود
با تشکر

با سلام؛
تشکر می‌کنیم از همراهی شما
با آرزوی موفقیت.

سلام وقت بخیر
به من که ثابت شده هیچ کاری بدون تلاش و فقط با دعا ل نمیشه من منتظر معجزه هم نیستم چون پردرآمدترین آدمای قرن حاضر هیچ کدوم مسلمون نیستن و با دعا به اینجا نرسیدن
الانم که اینجام یکی از مشتریام بهم دعای مورچه رو پیشنهاد داد که اومدم وگرنه تا حالا نه سحر و جادو رو قبول داشتم و خدارو شکر با مطالب شمام بعد این نخواهم داشت
امیدوارم دید همه یخورده وسیعتر بشه و جامعمون هرچه زودتر از این اوضاع نابسامان خلاصی پیدا کنه.

درود به شما 🙂

سلام.خوب بود، خسته نباشید.فقط یک سوال، من الان سرچ زدم دعای رزق و روزی توی همون سایتی که گفتید، عدد هزار رو نشون داده نه ۲۹۰ تا! و اینکه فک کنم هزار تا سرچ در روز داره،‌درسته؟ یا در ماه؟ لطفا پاسخ بدید جوابش برام مهمه

سلام
این مطلب یک سال پیش نوشته شده و اون موقع میانگین سرچ ماهانه اونقدر بوده الان شده ۱۰۰۰ تا
یعنی بیشتر طرفدار پیدا کرده الان

بحث جالبی برای در آمد زیاد است خوب است که بتوانیم از این نوع مقالات باشد که مطالعه کنیم ودر بهبود کسب وکار خود به کار ببریم بسیار ممنون از راهنمایی شما اگر بشود که از این دسته مقالات بیشتر ارائه شود ممنون میشوم چون واقعا می خوام در کسب وکارم موفق باشم

سلام شما میتونید مقالات بازاریابی سایت و راه اندازی کسب و کار رو مطالعه کنید
موفق باشید

سلام وقت بخیر
مقاله جالب و قابل تاملی بود،همینطور مطالب جدیدی درباره مشتری شناسی ازش یاد گرفتم. دلیل اینکه دنبال دعا واسه جذب مشتری بودم این بود که اعتماد بنفس ندارم و نمیدونم چطور سر صحبت رو با مغازه دارایی که میخوام تولیداتم رو بهشون معرفی کنم باز کنم. احساس میکنم با خوندن دعا استرسم کم میشه و بهتر میتونم حرف بزنم،انگار وقتی دعا میخونم خدا کنارم وایساده.شاید واقعا از راه دیگه ای باید مشکلم حل کنم،

اگر روتون تاثیر مثبتی داره، پس ادامه بدین!
چیزی که برا بقیه قابل قبول نیست لزومی نداره شما هم ردش کنین. از هر چیزی که نتیجه میگیرین به انجامش ادامه بدین 🙂

سلام , مطالبه خوبی گذاشتین, آفرین به شما

خواهش میکنم 🙂

سلام. بله واقعا باید عمل کنیم. ولی دعا و طلسم گرفتن رو نمیدونم و علمی ندارم. ولی دعا کردن برایه چیزی. شاید یه نوع تمرکز کردن روی کار باشد. و منظورم اینه دعا کردن بد نیست. البته شرط اصلی عمل کردنه

متاسفم برات با این مطلبت خدا خودش سوره قرآن داره برای رونق از پیامبر و امام ها حدیث هست برای افزایش رزق و روزی بعد تو میگی دعا بده؟؟؟یا میای چار تا کلمه ک ما خودمون میدونیم بهمون میگی؟؟!! همه ک میان بخاطر اون تایتلی ک اول مطلبت زدی نه این نظرات شخصیت

سلام خانم زهره سادات

در خود مقاله و همینطور نظرات قبلی کامل توضیح دادیم که منظور ما چی بود. ما مخالف دعا کردن نیستیم و این کار هم به نظر ما بد نیست.

اصلا کی حق داره جیزی رو با ذهنیت شخصیش رد یا قبول کنه؟ نهایتا میتونه بگه این مورد برای من جواب میده یا نمیده…همین
هر روشی که تاثیر مثبتی روتون میذاره رو انجام بدین و به حرف هیچ کس هم اعتنا نکنین 🙂

بسیار عالی و پر از تجربه بود . بنده سعید اصفهانی یکی از دوستداران این افکار و استراژدی MBA هستم و فعالیتم در همین راستا و سبک کار هست . موفقیت در دستان خود ماست فقط با تلاش و افکار دقیق بدون هیچ ترس و وحشتی از هر مزاحم فکری

دم شما گرم
تدبیرهوشمندانه ای بود…
ازآشنایی باشماخوشوقتم

دم شما هم گرم حسین جان!
همچنین

دوست عزیز بابت اینکه زحمت کشیدی این مطالب رو نوشتی تشکر میکنم ولی یه چیزی بگم ناراحت نشی این مطالب شما درست مثل کتاب بی اندیشید و ثرتمند شوید نوشته ناپلون هیل هست که هیچ کسی رو ثروتمند نکرد جز خودش که با فروش کتابش ثروتمند شد حالا اگر نمیدانید بدانید که دعا کردند چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ معنوی تاثیرات زیادی دارد پس مثل برخی افرادکه تقلب میکنند و بسته بندی جنس مرغوب را به جنس بنجل میزنند تقلب نکنید و سخنان ناپلون هیل را به خوراک مردم ندهید. در آخر امیدوارم بخاطر صراحت کلامم ناراحت نشده و به دل خرده نگیرید

دوست عزیز اول اینکه این مقاله نه کسی رو ثروتمند کرده نه کسی رو فقیر!
صرفا یک ایدئولوژی هستش و شما هم نه مجبورید ردش کنین و نه مجبورین قبولش کنین. ولی اصلا به خودتون اجازه ندین که اتهام تقلب به کسی بزنین.
هیچ کسی هم ادعا نکرده که ۱۰۰ درصد محتوای این مقاله تولید خودمون بوده و از هیچ منبعی استفاده نشده

اگر به قران به معنای واقعی ایمان داشته باشیدجواب این سوال هاتون رو خودتون میفهمید
خدا انسان را به طوری افریده که اگر به خدا ایمان داشته باشید ثروتتان انقدر زیاد خواهد شد که هیچ انسانی جلو دار ان ثروت نخواهد بود .بروید و خوب بگردید و پیدا کنید.البته وقتی پیدا کردید انوقت میفهمید درست جلوی چشمانتان بود ولی …

سلام و وقت بخیر
با نهایت احترامی که برای نظر شما قائلم، با فرمایشتون مخالفم. به نظر من ارتباط مستقیمی بین ایمان و ثروت وجود نداره (اگر بود که امروز کشورای مسلمان باید ابرقدرت‌های جهانی میشدن نه کشورهایی که یا علنا سکولار هستند و یا ایمان و دین در اولویت‌هاشون نیس…حالا از این بگذریم که اتفاقا کشورای مسلمان و کلا دین دار جزء فقیرترین و عقب مانده ترین کشورا در جهان هستن…چون بخشی از بحثشم سیاسیه)…در کل ثروت و موفقیت برای کسیه که درست تلاش کنه. حالا چه با ایمان چه بی ایمان. البته ثروت همیشه مادی نیس، ثروت معنوی هم منظور بنده است. برای اینکه آدم افراد دور خودش را کشف کرده و عشق بورزد، به نظر من نیازی به هیچ سلک و مذهبی نداره…همین کافیه که آگاهانه و با فکر زندگی کنه

با سلام خدمت شما
حتما از فیزیک کوانتوم چیزهایی شنیده اید !
اینکه بعضی افراد یا بعضی دعا ها یک انرژی فوق العاده ایی دارند !
خب این رو هم میدونیم که اکثر دعا نویس ها یک دعایی میدن و میگن به آب بندازید دلیل اون هم اینکه که آب حامل انرژی هستش یعنی در مقابل خواسته ی شما واکنش نشون میده برید تحقیق کنید ببینید حرف ها من درسته یا نه
ولی این که ادم باید تلاش کنه و تمامی اصول کارشو پیش ببره قطعا درسته
اما دعا و طلسم حتما وجود داره همانطور که احادیث اومده
خب پس گاهی کارمون به خاطر رفتارهای نادرست خودمون گره میخوره حالا این رفتارها مربوط میشه به گذشته نزدیک یا دور کاری ندارم قانون کارما همیشه داره عمل میکنه هر عملی عکس العملی داره
پس گاهی دعا گرفتن از فرد دعا نویس که مورد اطمینان باشه میتونه خیلی کمک کننده باشه
یک مطلب مهمی دیگم رو خدمت شما عرض کنم که آدم به هر چیزی که اعتقاد داشته باشه همون اثر میکنه مثلا شما به یک تکه سنگ معتقد باش همون گره تو رو باز میکنه یا ب ذات مقدس خدا معتقد باش و ببیین که قدرت مند ترین نیرو هستی برات چ کارهایی که نمیکنه
دعا کردن در مقابل چهار عنر اصلی دنیا فوق العاده انرژی داره و شما رو به خواسته های خودتون نزدیک تر میکنه
اب خاک اتش باد
شمع این چهار عنصر رو داره پس برای دعا کردن از یک شمع استفاده کنید و چشم های خودتون رو ببندید و خواسته ی خودتون رو بیان کنید و سپس احساس کنید به این خواسته رسیده اید و خدارو شکر کنید بابت حل مشکل
از نویسنده ی این صفحه هم تشکر میکنم بابت مطلب قشنگ شون ولی این رو هم میگم که همیشه اینطور که شما گفتید نیست

سلام حمید جان. صبحت بخیر!
راستش رو بخای با دیدن کامنتت کمی متعجب شدم. نمیگم که حرفت رو رد میکنم چون من نه در زمینه “فیزیک کوانتوم” و نه در زمینه “دعانویسی” انقدر اطلاعات ندارم که بخام نظر بدم، ولی این رو میتونم خدمتت عرض کنم که لطفا فیزیک کوانتوم رو با دستاویزی که اخیرا خیلی رایج و نسبتا آبکی شده (منظورم انرژیه) به این راحتی به موضوع بحث برانگیز و چالش برانگیزی ربط نده! من نمیگم که این دو تا هیچ ربطی به هم ندارن ولی اگر هم ربطی داشته باشن (که من شخصا بعید میدونم) به این سادگی ها هم نیست.
گذشته از این، معلومه که تا حدی در این زمینه مطالعه داشتین و تحسین میکنم.
و در آخر، ما هیچ ادعایی توی نوین نداریم که گفته‌ها و نوشته‌های ما وحی منزل هستن.
بازهم خیلی ممنونم ازت که نظر جالبت رو برای ما فرستادی و خوشحالم که جزء خواننده‌های نوین هستی 🙂

سلام. فقط میتونم بگم که وقتی دیدگاه دیگران رو خوندم متوجه شدم که اکثرا از اسم مقالتون انتقاد کردن و از مطالبتون گله مند شدن. اینکه شما داری پافشاری میکنی که نه ، درسته ، یه کم جای تعجب داره. بهتره آدم انتقادپذیر باشه. اینو بدون دوست عزیز که بهترین دعا و عبادت رضایت خلق خداست. لطفا روی نظر من توجیح نکنید. والسلام

مطالبتون بسیار بسیار عالی بود و انرژی گرفتم .

ممنون

سلام اقای رهبری با عرض معذرت اسم مقالتون با مطالب مقالتون خیییلی ازهم فاصله داره و گول زننده هستش حداقل دو سه ذکر قرانی ک زیاد هم هست از ین ذکرای رزق و روزی که مردم هم بیشتر علاقه مند به همین ذکرا هستن هرچند که جوابی نگیرن اما ثوابی میبرن ازش.بااینکه کاملا موافقم که اسم کار تو قران اومده پس هم راجع به بازاریابی توضیحات کامل میدادین هم ذکرا رو مینوشتین بهرحال قربون دستت بزرگوار خسته نباشید

عزیز بزرگوار شما مطمئن باش تقریبا اکثریت مردم به این امر واقف اند که بدون تلاش و حرکت برکتی هم نیست، ولی دلیل اصلی سرچ امثال بنده ای اینه تو یک ساعت ثروت چهل ساله ام رو با سرقت کردن ازم از دست دادم و منزل شخصیم هم در خطر مصادره پس دستم از همه جا کوتاه است و این جملات کتابی شما که غالبا هم تئوری و برای پاس کردن درس مدیریت بازار یابیه به درد خودتون میخوره و کارنامتون…تنها درگاه امیدی که برای بنده هست گشایش رزق از سوی پروردگار و اهل بیت در مسیری ویژه که با تلاش از بحران پیش آمده برون رفت کنم والسلام …

سلام آقای رهبری عزیز ممنون از مقاله جالبتون واقعا سپاسگزارم

سلام به همه دوستان عزیز
اینکه آقای رهبری اسم مقاله رو گذاشتن ۳ دعا منظور اینه که با سه تا حرکت دادن مهره میتونین به کسب و مار دلخواهتان برسید حالا این سه تا مهره
۱_تغییر در باورها
۲_نگاه متفاوت
۳_خواسته مردم
وقتی باورهامونو تغییر بدیم و نگاهمون به زندگی متفاوت باشه که اصن چی میخوایم دنبال چی هستیم و از کجا باید شروع کنیم و اینکه امروزه خواسته های مردم چه چیزهایی هستش با فکر باز بریم جلو قطعا موفق میشیم و خداوند میگه از تو حرکت از من برکت و اما اگه قرار باشه بشینیم تو خونه و هیچ کاری نکنیم هیچ تلاشی نکنیم خداوند چه برکتی می‌تونه برای بنده هاش داشته باشه و اینکه وابسته به طلسم و جادویی باشیم همه اینها دروغه من به جرات میتونم بگم که هیچ کدام از این طلسمها و جادوها واقعیت ندارن درواقع این خود ما هستیم که میتونیم با دید باز و افکار مثبتمون و با تغییر در باورهامون زندگیمون رو نجات بدیم

درود بر شما
خندم گرفته :))
پست جالبی بود.
دیدگاه ام : ببینید مهم ترین چیزی که توی زندگی بهش میرسیم یا نمیرسیم
” ایمان و باور ” ما آدم هاست . نه وابسته بودن به دعا و طلسم و جادو
به هر چی فکر کنی در واقع اون تو زندگی ما آدم ها قدم میزاره ، مثلا
در فروش سنتی ، اینترنتی،تلفنی،حضوری،غیر حضوری و… هر چه قدر
به نداشتن و نمیتونم میتونم و… تکیه کنیم اتفاق می افته
دعا هم تاثیرات خودش داره
(باور باور باور )
ذهن ناخودآگاه قدرتمند تر از اون چیزیه که فکر میکنی
ما از کودکی تا حال ، با ورودی های مختلف که به ذهن میدیم باور ما هم تقویت میشه مثلا باور دارم که میتونم بین جمع ۵۰ نفره حرف بزنم اگه باور نداشته باشم شک و ترس جلوی باور و ایمانم و میگیره و استرس و اضطراب و… یا …
ایمان هم فقط و فقط به دعا و قرآن و نماز خوندن و نخوندن نیست … هر کلمه ای معنا و مفهوم دیگه ای هم داره…
و اشاره ای کنم به انرژی درمانی ، هیپنوتیزم درمانی که یه وبسایتی به نام https://rastmard.com/?mref=vahidkhan1371 میتونید ثبت نام کنید یا نکنید و مقالات و مستند های مختلفی در مورد ذهن و توانایی انسان و…. بخونید و مطالعه کنید.
مهمترین چیزی که انسان باید فکر کنه رسالت الهی که خدا منان و کریم برای هر فردی گذاشته مثل یک ماموریت ویژه که به پایان برسونه (مثل معلم،راننده،کمک به دیگران،خواننده،نجار و………)
اگه غیر از طرح یا نقشه الهی که خدا برای اون شخص گذاشته … و فرد شغل های دیگه که دوستش نداره ادامه بده هم از درآمد (پولش،پورسانتش،دلارش و..) رضایتی نداره و از خودش و زندگیش نداره
واقعا نمیفهمم کسی که یه هنر یا ….. علاقه مند سریع برچسب میزارن میگن توش پول نیست ؟؟؟ پس علاقه و رسالت الهی چی میشه ؟
و شست و شوی ذهنی که بعضی ها به فرد میکنن ممکنه تو خانواده شروع بشه یا دوست و…… مثلا تو تو این رشته یا کار موفق نمیشی
بیا کارگری ساختمون بنایی یاد بگیر یا بیا راننده شو … آقا …خانم …. بدون اطلاعات نسخه ای واسه بنده خدا نپیچ… (کلی )

انیمیشن ALIKE خیلی ساده معنا و مفهوم ما آدما رو تو این زندگی گفته …
شناسایی توانایی ها ، استعداد ها،هنرها،و……
۵ بیماری مخرب ذهن انسان
شهوت
خشم
وابستگی
طمع
خودستایی
در اینترنت به جستجو بپردازید و راهکار شو.
و عشق.محبت.علاقه برای شما.
و در این جهان پر از فراوانی یست.

سلام آقای سقلی عزیز.
ممنون از نظر بلند و بالای شما!
دقیقا هدف این مقاله هم اینه که به خواننده بگه که دعا و طلسم بدون تلاش و برنامه ریزی و کار واقعی هیچ مفهومی نداره و نتیجه بخش نخواهد بود.

سلام دوست من
مقاله بسیار عالی و جذابی نوشتی ولی ما ایرانیها اونقدر صبور نیستیم که به دنبال کیفیت و جذب مشتری از راه اصلی ان شویم و دوست داریم همیشه یک راه میانبر داشته باشیم.
البته کسب و کار یک چیزی نیست که ما بدون اطلاعات کافی و همین جوری بریم دنبال یک کار و زود بخواهیم نتیجه بگیریم .

سلام جناب طاهری.
بله متاسفانه این طرز فکره که جلوی پیشرفت اکثریت رو گرفته

با عرض سلام و خسته نباشید.
در میان این همه مطالب و صفحات مختلف ،این مقاله متفاوت،قابل تامل بود؛ با وجود اینکه ما بدنبال اینگونه مطلبی نبودیم اما اگر یک درصد هم برای ما مفید واقع شود غنیمت است
من به سهم خود از شما قددرانی کرد.

نظر جالبی بود زهره خانوم! خیلی ممنون 🙂

با سلام و وقت بخیر؛
جالب بود. مهندس خوش فکر و خلاقی هستید/ ولی نباید این رو فراموش کنیم که شاید گاهی زمان اندک است و مطالبی که جستجو می کنیم را می خواهیم در کوتاهترین زمان بهش برسیم و صد البته که مقاله های شما نقطه عطفی در ذهن من بشخصه، جهت بهبود روابط کاریم و البته تبلیغات ایجاد کرد؛
ولی به بقیه هم، حق بده آقای رهبری ، انسان ها ظرفیت های متفاوتی دارند و ممکنه این ظرفیت در این لحظه در حال سرریز شدن باشه. بهتر بود یکی از راهکارهای قرآنی را با همان اراده و پیگیری و اعتبار و روایی مربوطه جهت جلب مشتری می گذاشتی و بعد میگفتی مقاله ای که میخونید راهکارهای رسیدن به مقصود را در طولانی ترین مدت با ماندگاری بالا به روش علمی به شما آموزش می دهد.
مقاله‌ی جالبی بود. ممنون از وقتی که گذاشتی .

جناب امیدوار، خوشحالم که کسانی مثل شما هم هستند که بدون تعصب حرف‌های من رو مطالعه می‌کنند. واقعیت من متوجه شدم که تقریباً تمام سایت‌های دیگه، دعاهای مرتبط رو قرار دادند. بنابراین فکر کردم بهتره که من یک حرف متفاوت بزنم تا کسی که به دنبال دعا یا طلسم هست، یک نقطه نظر دیگه به موضوع هم ببینه. باز هم ممنون.

با سلام و تشکر از مقاله خوب تون . به جای ذکر و دعا باید به دنبال یک راه و روش مطمئن و پایا بود . نکات خیلی خوبی بیان شده بود و با رعایت شون فروشم قطعا بهتر میشه

سلام آرام جان، خوشحالم که این مقاله براتون مفید بوده. پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما رو هم با عنوان آمیخته بازاریابی چیست بخونید، تا بیشتر با جوانب مختلف یک کسب و کار و نحوۀ مدیریتشون آشنا بشید. با آرزوی موفقیت‌های هر چه بیشتر 🙂

سلام جناب آقای رهبری
هر فرد نظر ی داده بابت مالتوس منم نظر خودم را میگم آفرین بهتون که به تک تک نظرات با حوصله و مودبانه جواب دادین مهم نیست هر فرد چگونه برداشت کرده از متن مقاله جنابعالی اینکه تک به تک جواب همه را دادین قابل تحصین است پایدار باشید

سلام دوستِ عزیز. همونطور که شما هم گفتین، نظر هر شخصی برای خودش و برای ما محترمه و این وظیفه و تعهد ماست که همیشه پاسخگوی خواننده های عزیزمون باشیم. 🙂

سلام سعید عزیز. مقاله شما بیانگر مقداری از حقایق موجود در تفکر مردم هست، اما مصداق کلی نداره. یه مقاله نوشتی با کلی نظر موافق و مخالف که همه هم حرف شون یه چیزه. من تقریبا همه شون رو خوندم. همه با اینکه اداره امور ما به دست توانای خداس،ت باور دارن که دنبال دعا اومدن و اینکه خدا هم خیر و برکت رو در گروی تلاش هر فرد گذاشته رو باز همه قبول داشتن. اما میزان یقین و باور افراد با هم متفاوت بود.
اگه کسی به دنبال رحمت خدا باشه، خب خدا هم به سعی و تلاشش نگاه میکنه. اما باز هم نمیشه اینو با قطعیت گفت که خدا نمیده بهش اگر تلاشی نداشت. شاید خدا از کسی که از ادارۀ امورش در مونده شده و خدا رو وکیل خودش توی کاراش قرار داده رو بر نگرودونه. پس در همه حال توکل به خدا خوبه. ما با تلاش، سهم خودمون از روزی که به عهده خودمونه رو انجام میدیم، مابقی باشه به عهده خودش، اگه خواست بیشتر مید.ه ناامید از رحمت الهی نباشیم.

سلام علی جان عزیز
من هم مثل شما به رحمت خداوند امیدوارم. اما خود این خدا میگه اول کارت رو به بهترین شکل انجام بده، بعد دیگه توکل کن به خدا. یعنی اینکه اونجایی که دست خودت هست (یعنی انجام کار) تمام تلاشت رو بکن، اما اونجایی که دست تو نیست (نتیجه کار) رو به خدا بسپار. کل حرف من هم اینجا همین بود.

مقاله ی جالب و مفیدی بود و اینکه به نظرم یکم مایل به سمت نتورکه

آزاده جان، من هیچ نفعی از این مقاله نمی‌برم. نتورک مارکتینگ هم به نظرم یک روش واقعاً غلط و غیر سازنده برای کسب درآمد هست. روشی که توی کوتاه مدت به نظر جذاب میاد، اما توی طولانی مدت، صدمه های بزرگی به همه میزنه.

با سلام و خسته نباشید از سایت. چند اشتباه دارید.
اول اینکه از طریق طلسم و دعا وارد شدید و سپس با این موضوع که اینها الکی و هیچ دعایی یا طلسمی کارساز نیست ادامه دادین.
بهتر بود اول مقاله راجب موضوع عدم کاربرد دعا مطلب می نوشتید.
شما در واقع دعایی که کلام خداست را بیهوده دانستید.
سال گذشته : از طریق شبکه معارف خانمی تماس گرفتند و به کارشناس برنامه در موضوع عبادت خدا بود چیزایی گفتن.
مثلا به کارشناس گفتند چگونه میشود منکه نماز میخونم و مرتب دعا میکنمT خدا چیزی بمن نداده. ولی خواهرم نه نماز میخونه نه دعایی میکنه. تا از خدا طلب کمک کرد چند روز بعد پول هنگفتی دستش اومد. سپس منو مسخره کرد.
بله منم حرف شما را تأیید میکنم. اما نه آنگونه که عنوان کردی. برای هر کاری باید زحمت کشید. ولی دعا هیچوقت بی تأثیر نیست.
ممنون از مقاله‌تون.

سلام هادی جان. من هم در این مقاله، هیچ جا منکر دعا نشدم. حتی اگر دقت کنید، توضیح دادم که خداوند خودش در کلامش میگه که کار کردن هم یک نوع دعا و عبادت هست.

سلام.به نظر من حرفهای شما کاملا درست هستش.فقط با نشستن و دعا کردن هیچ چیزی درست نمیشه.باید مرد عمل شوی تا پایدار بمانی.متشکرم

سلام دوست عزیز، من هم با شما موافقم، درسته که دعا و توکل هم همیشه باید باشه، ولی بهتره که فقط به همون بسنده نکنیم … به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل / و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم : )

واقعا مسخره بود، حداقل اسمشو عوض کن

سعید جان، اشکال اسم مقاله رو متوجه نمیشم

سلام
من مغازه دارم. خیلی هم برای مغازه‌ام زحمت کشیدم. ولی هنوز نتیجه مطلوبی نگرفتم. به دعا معتقدم. البته مخالف طلسم هستم. بنظر من دعا و تلاش باید در کنار هم باشه. حرفایی که شما زدید مربوط به قسمت تلاشه که البته خیلی هم حرفه ای و مفیده. من روی این موارد دقت نکرده بودم. واقعا ممنون از اینکه دانشتون رو در اختیار ما قرار دادین.

سلام ریحانه جان
من هم هیچ بحثی در این مورد ندارم. فقط حرفم این بود که دعای جداگانه لزوماً موثر واقع نمیشه. خوشحالم که این مطلب رو دوست داشتید.

سلام متشکرم بسیار عالی بود حتما به توصیه هتی شما در مورد مقاله گوش می دم

سلام نادیا جان. امیدوارم خوب باشی.
خیلی خوشحالم که از مقاله ما خوشتون اومده، امیدوارم تونسته باشه بهتون کمکی کرده باشه.

تشکر از اینکه مارو همراهی می کنید.
با آرزوی بهترین ها.

فرمایشات شما منطقی هست. بالاخره یک بار هم مطلب متفاوتی در این باره مطالعه کردیم. مرسی

مینا جان، از صمیم قلب خوشحالم که این مطلب رو دوست داشتی.

باسلام و احترام
جناب آقای رهبری با تشکر و قدردانی از مطالب بسیار خوب شما

سلام مسیح جان. باعث خوشحالیه که هر از چند گاهیه، کسانی پیدا میشن که مطلب من رو دوست دارن. ممنون

بدک نبود.

نظر شما هم بدک نبود 🙂 حداقل نگفتید من یک کلاهبردارم.

سلام اقای رهبری این مقاله ای که نوشتید فقط شامل حال افرادی میشه کا اتفاقا پول خوبی دارن و به فکر تولید محصولن.
اخه اون کارگر بیچاره چه محصولی داره که بخواد به خاطرش سایت بزنه وبازار یابی کنه.
یه نارنجی پوش زحمت کش شهرداری چه محصولی داره که بخواد به خاطر رقابت قیمتش رو بیاره پایین.
البته خود من مخالف سر سخت طلسم و جادو هستم ولی در عین حال موافق جدی دعا هستم.شما این دو تارو باهم به یه چشم میبینید.
کتاب مفاتیح الجنان کتاب ارزشمندیه که حاصل سالها تلاش عالم گرانقدر حاج شیخ عباس قمی هست. با این تفکرات این کتاب ارزشمند بی خودیه.
البته که دعا نمیتونه ادمو یه شبه پول دار کنه و باید باید زحمت کشید و یه مقدار سختی کشید ولی خوب بود که چندتا دعای معروف میزاشتی واسه اون مادری که برای اینکه فرزندانش درس بخونن داره خونه مردم کار میکنه و هیچ یاور و امیدی جز خدا نداره.
ما طبقه پایین جامعه که شب میایم خونه از شدت خستگی لقمه غذا تو دهنمون خوابمون میبره تنها دلخوشیمون همون دعاییه که میخونیم تا خدا مارو قابل بدونه برکت زنگیمونو زیاد کنه تا بریم محصول اون کسیو که پول داره ولی ولی نمودونخ چیکار کنه رو لخریم تا روزیه اونم زیاد شه.
با این حال ممنون از مقاله ای که درباره افراد تنبل نوشتید.

آقای ابراهیمی، حرف شما هم درسته. من هم هیچ بحثی ندارم. من بیشتر روی صحبتم با کسب و کارها (مثلا مغازه دارهایی) بود که قصد دارن فقط با طلسم و دعا و … برکت به مغازه شون بیاد و خودشون کاری برای این موضوع نمی کنند.

متاسفانه من توی این مقاله جز تبلیغ محصولات خودتون چیزی ندیدم. به نظر من این کار شما یک نوع سوء استفاده هست. البته این کار رو خیلی قشنگ و حرفه ای انجام دادید. ولی برای منی که هم کیفیت و هم قیمت خدماتم مناسب و حتی گاهی قیمتم پایینتر از رقبا هست و روزی ۲۰-۳۰ تا مشتری میاد ولی هیچ کدوم هیچی نمیخرن و دارم به خاک سیاه میشینم هیچ مطلب مفیدی در مقاله تون نبود. برخوردم هم با مشتری بسیار محترمانه است به طوری که همه کیف میکنن از این برخورد مودبانه ولی درامد؟ تقریبا صفر! شاید بگید سابقه کم باعث این مساله شده. ولی من چند ساله که توی این کار هستم. رقبا پول پارو میکنن (حتی اونهایی که سابقه کمتری از من دارن) ولی من شاید به زور بتونم مخارج کارم رو تامین کنم، و تقریبا هیچ سودی ندارم. تبلیغات هم تا دلتون بخواد کردم. از چند صد هزار تومان و حتی تبلیغات میلیونی. چه آنلاین و چه آفلاین. چند وقته به جایی رسیدم که همه ش با خودم فکر میکنم نکنه واقعا طلسم و جادویی باعث شده که اوضاع من این باشه. اگه بازار خرابه چرا برای رقبا اینجوری نیست؟ واقعا مستاصل و کلافه شدم

سلام محمدرضا جان. قطعاً من اگر قصد تبلیغ داشته باشم، چنین مقاله ای نخواهم نوشت و وقتم رو صرف کارهای درآمدزاتر خواهم کرد. این مقاله صرفاً چیزی بود که احساس کردم باید گفته بشه و آدم هایی که کلماتی مثل طلسم کسب و کار را سرچ می کنند، بخوانند تا نگاه دیگری را هم در مورد این مساله بشناسند.

باسلام
متن بسیار جالب و جامعی بود برام جالبه که بقیه دوستان گارد گرفتن چون شما منکر دعا نشدین بلکه همون چیزی که عقل سلیم میگه رو اشاره کرده شما نمیتونی به خودت دعا بخونی و از جلوی ماشینی که با ۱۰۰تا سرعت میاد رد شی وامید داشته باشی که تصادف نکنی!!نه اینک از قدرت خدا خارج باشه بلکه اگر خداوند میخواست برای ما همه چیز رو اینطور بگذارد چرا نیروی عقل رو به ما داده!؟ تلاش مادرکنار توکل به خدا میشه کلید در گنج هیچ چیز در دنیا راحت الحلقوم نیست باید تلاش کرد و از خدا برکت مال رو خواست انشالله خداوند به همه مون عنایت کنه
ممنون از اقای رهبری گرامی بابت مطلب چالش برانگیزشون

سلام
قبل از هرچیز از تمام کسانی که نظر دادند باید تشکر کرد. مقاله خوبی بود اما ایراداتی داشت .اول اینکه سحر جادو طلسم دعانویسی واقعیت داره و در تمامی ادیان داره اجرا میشه .اما اینکه چقدر کارایی دارند بستگی به نوع کار شما و چه جور راهی را برای شما اون دعا نویس استفاده کنه . توکل به خدا و استفاده از دستورات دینی و مذهبی نباید با مسائل دعا نویسی قاطی کرد . جالبه اینجاست هر چیزی جایگاه خودش داره .دین ، مذهب ، خدا ، طلسم ، جادو، دعا و علم که اگر از هرکدام به درستی و در جای خود استفاده شود مطمئنا اثر بخش خواهد بود .

هر جند من خیلی با این حرف موافق نیستم. اما بالاخره هر کس نظر خودش رو در مورد یک موضوع داره.

من مقاله ی شما رو خوندم… کار و تلاش ور هر کار و موقعیتی لازم هست
دعا بحث جداگانه ای داره
اگه کمی سواد فلسفی داشته باشید می توانید این دو را ازهم تفکیک کنید

فکر می کنم در این مقاله، تفاوت دعا با طلسم با کار کاملاً مشخص باشه.

ممنون از مقاله مفیدتون.عالی بود

شماها یا کارتون لنگ نشده یا چیزی نبوده اگه قرار بود دعا وطلسم نباشه چرا پیامبرها استفاده میکردن در انگشتر هاشون و…..اگر طلسم نبود واثرنداشت چرا سلیمان نبی استفاده میکرد که شیطان پرستان به عنوان پیامبر قبول نداشتن ومیگن پادشاه سلیمان این مزخرفات که طلسم اثرنداره رو جمع کنید فقط یه چیز بازارش دروغ زیاد داره وباید بدونی پیش چه کسی بری وچیکار کنی تو اینترنت زیاد هست کلاه برداری کنن
شمایی که میگی**** در واقع، هیچ دعا و طلسمی نیست که من و شما را نجات دهد. مگر آنکه خودمان تلاش بکنیم و زحمت بکشیم.***ببینم ادم جن زده رو چه جوری میخوای به حالت عادی برگردونی تلاش کن ببینم – ببینم کارت لنگ میشه چرا میشینی نماز ودعا میخونی خوب نخون تو که میگی هیچ دعا وطلسمی نیست هست وبرای کسی که اعتقاد داره اثر داره نه برای کسی که اعتقاد نداره

فکر می‌کنم جواب همه این سوال ها تا حد زیادی واضح باشه. زلزله های اخیر ایران خسارت های زیادی به بار آورده. در صورتی که خیلی کشورها الان به جایی رسیده اند که زلزله آسیب جدی به ساختمون هاشون نمی زنه. الان اونها دعای بهتری از ما بلد بودن؟ از نظر من بله… اونا بلد بودن به مساله شون فکر کنند و براش تلاش کنند.

حرف من ساده است. کتاب ما بسیاری حرف ها میزنه در مورد ارزش علم، تلاش، فکر، همت و … که متاسفانه اکثر کسایی که این مطلب رو می خونن بهشون توجهی ندارن و انگار فقط قسمت سحر و جادوی کتاب خدا رو فهمیدن. من هم صریحاً گفتم دلیل این به نظرم اینه که ماها به دنبال راحت ترین راه برای خروج از مشکلات هستیم. برای همین هیچوقت مساله هامون جدی حل نمیشن.

سلام عزیز برادر حرف جنابعالی درست است.و این درست تر است ک شیادان زیادی بدون علم از کلمات الهی جهت ب انحراف کشیدن مردم جهت حل مشکل مالی وجود دارن ولی آیاتی هم هستن ک ب مردم کمک میکند تا با تلاش و اعتماد به نفس بیشتری از طرف خدا ب دریافت پول و مال داشته باشن.بنده خیلی ساله دارم جان میکنم ولی یک من دو نمیشه خیلی ها از من عقب تر بودن و الان خیلی جلوتر هستن من خسته شدم ولی همین آیات و نام و تکیه ب خدا و ائمه معصومین دلگرمی برام هست تا امید ب روزنه فردا را از دست ندم
امیدوارم خدای خوبم صدای مرا ک بنده گنهکار هستم بشنود و دست نوازش بر سر بنده و مشکلات مالی ام بکشد
انشاءالله انشاءالله انشاءالله

مقداد جان، من هم امیدوارم این اتفاق بیافته. من هم حرفم دقیقاً همین حرف شماست. ما همه باید تلاش کنیم، اما نباید درگیر نتیجه بشیم چون نتیجه دست خداست. فقط باید توکل داشته باشیم. اصلا اگر پروردگار دلگرمی قلب ها نباشه، پس چی باشه؟

بدون اغراق عرض میکنم. مطلب بسیار مفیدی بود. این طرز دیدگاه شما بسیار برام جالب بود.

ممنون احمد جان. لطف داری به من.

سلام
بسیار عالی بود ممنون

لطفا در مسایلی که نسبت به اون آگاهی کافی ندارید اظهار نظر نکنید خصوصا در این سطح.
متاسفم براتون که در مقاله شما جایگاه دعا و توکل به خدا با مزخرفاتی همچون طلسم و جادو در یک جایگاه مورد بررسی قرار گرفته.
چون نه این فضا فضای مناسبی هست و نه فرصت آموزش جایگاه دعا و توکل به شما در اینجا وجود داره فقط به شما و علاقه مندان شما توصیه می کنم اطلاعات و دانش خودتون رو در این زمینه افزایش بدین تا با مواجهه با ثمراتش نظرتون تغییر کنه، انشاالله

سلام محمد جان. اول از همه اینکه من به یک رویکرد مشابه توی جستجو برای دعا – طلسم اشاره داشتم. به هیچ وجه این ها رو یکی نمی دونم. و اتفاقاً در مورد توکل، اهمیّت و آثارش هم خوندم. حتی کتاب دینی سال اول یا دوم دبیرستان هم یک بخش کامل در مورد این موضوع داره. پس عجیبه که اصلاً برای کسی چیز غریبی باشه. در هر صورت، اگر فکر می کنید من با دعا و توکل مخالف هستم، خواهشا دوباره متن رو بخونید و از شتاب و بی صبری در خوندن متن پرهیز کنید.

کاملا مخالفم و دعا و طلسم و سحر و جادو در قران ذکر شده و موثر است

من امیدوارم هر کس این مقاله رو می خونه اهمیّت زمان خودش رو بهتر درک کنه و وقتش رو به جای تلاش هایی برای میانبر زدن، صرف تلاش و بهتر کردن زندگی بگذاره. اما اگر شما نظرتون عوض نشده، اصرار من هم بی معنی خواهد بود. در هر صورت، امیدوارم هر مسیری رو در زندگی پیش میگیرید، زندگی خوبی داشته باشید.

سلام بنظر من کار خود شماه هم یه جور دروغ و کلاهبرداریه چون من الان داشتم دنبال یه دعا برای افزایش مشتری می گشتم به صفحه شما برخوردم که اتفاقا بالای صفحه هم نوشتین ۳دعا برای افزایش رزق و روزی درصورتیکه اومدین درمورد وب سایت وچیزای دیگه نوشتین خب مااگه دراین مورد میخواستیم همینم سرچ میکردیم نکه بالای صفحه چیز دیگه نوشته باشین در ادامش چیز دیگه لطفا نظرمو منتشر کنین ممنون

سلام آذی جان. من ۲ تا مساله برای گفتن دارم:

۱. همونطور که در مقاله هم گفتم، کار هم یک نوع عبادت و دعا هست که اتفاقاً اهمیّت بسیار زیادی در دین داره. من هم مقاله ام رو بر اساس همین فکر نوشته ام.
۲. من کلاه برداری نمی کنم چون سودی از نوشتن این مقاله یا از جواب دادن به شما نمی برم. هدف فقط این بوده که یک نگاه متفاوت هم به کسایی که دنبال دعا هستن بدم.
۳. وقتی شما در تمام سایت های ایرانی می تونید دعاهای مختلف پیدا کنید، چه اشکالی داره که یک مطلب متفاوت هم بخونید که دعوت به کار داره؟ به نظرم این اتفاق خوبی هست. نه چیز بدی.

سلام من برای بهتر شدن پیگیر دعا شدم وصد البته مطالبی که ذکرشده ازاهمیت بالایی برخوردار است ولی دروغ و سوءاستفاده کردن ازواژه دعا وبعد ارائه راهکار و…عین بی اعتباری است ، بهتربود در قسمت تبلیغات به ارائه سایتتان می پرداختید،فکرکنم موفق تر می بودید اگر صداقت می داشتید.

سلام، من در جواب یک نظر دیگه توضیح خودم رو دادم. دروغی هم گفته نشده… دلیل اینکه من چنین حرفی زدم اینه که در اسلام هم به این موضوع اشاره شده که کار کردن عین عبادت است.

فکر می کنم در کل برای اینکه یکم همه بیشتر در مساله عمیق بشیم، نیاز هست که کمی به کتاب مقدس خودمون قرآن مراجعه کنیم و در مورد نگاه قرآن به نقش کار در زندگی بیشتر آگاه بشیم. (مطالبی که در ادامه می‌آید از سایت پایگاه اطلاع رسانی حوزه جمع آوری شده است.)

قرآن مجید در سوره نجم می فرماید:
وَ أَنْ لَیْسَ لِْلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعی وَ أَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُری. (النّجم: ۳۹ و ۴۰)

و نیست از برای انسان مگر کوشش و تلاشی که انجام داده است و قطعاً ثمره کوشش و تلاش خود را خواهد دید.

خداوند در بیش از دویست مورد، «عمل» انسان را ملاک شخصیت او آورده است و در هفت مورد ماده «صُنع» را که به معنی صورت دادن کار است بیان فرموده است. حاصل سخن اینکه خداوند، کار و کوشش را ملاک شخصیت آدمی بیان کرده است.

همچنین قرآن کریم در آیه های ۷۹ و ۸۰ سوره توبه، در مقام ستایش از کار و تلاش چنین می فرماید:

کسانی که مردم مؤمن را که در بذل صدقات گشاده دست هستند، نکوهش می کنند و کسانی که اشخاصی را که جز بازوانشان، یعنی جز کوشش و کارشان مالک نیستند، مسخره می کنند، خداوند آنها را مسخره می کند و به آنها عذاب دردناک خواهد چشاند. و تو (ای پیامبر) چه برای آنها طلب مغفرت کنی و چه نکنی و اگر هفتاد بار هم برای آنان طلب آمرزش کنی، من آنها را نخواهم بخشید؛ زیرا که آنها به خدا و رسولش کفر ورزیدند و خداوند فاسقان را هدایت نمی کند.

در این دو آیه یک نکته قابل دقت و در عین حال تکان دهنده هست. خداوند، آن دسته از انسان ها را که مردمان اهل کار و تلاش را مسخره می کنند، هم ردیف کافران قرار می دهد؛ آنها را فاسق معرفی می کند و از هدایت خویش بی بهره می دارد. این، خود سندی است محکم برای دریافتن میزان اهمیت کار و کوشش نزد خداوند.

بر اثر آموزش های نوین و ایدئال اسلامی، کار در ردیف عبادت ها درآمده است. تا آنجا که فضیلت کسی که برای روزی خود تلاش می کند، برتر و بالاتر از عابد بی کار شناخته و در مقابل، تنبلی و بی کاری مظهر نقص، پوچی و ابتذال معرفی شده است.

امام صادق علیه السلام ، به یکی از دوستانش به نام معاذ که کار نمی کرد، فرمود: «آیا از کار کردن و داد و ستد کناره گیری کرده ای یا نمی توانی کار کنی؟» گفت: از کارکردن ناتوان نیستم، ولی ثروت زیادی در اختیار دارم که تا پایان عمر، مرا از کار کردن بی نیاز می سازد. حضرت فرمود: «کار را ترک مکن؛ زیرا ترک کار، عقل را زایل می گرداند».

در روایتی نیز از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است:

به هر کس از دوستان خود که رسیدید، سلام برسانید و بگویید که: جعفر بن محمد به شما سلام می رساند و می گوید: بر شما باد رعایت تقوای الهی و انجام دادن هر کاری که می توان با آن به پاداش های خداوند رسید. به خدا سوگند که شما را جز به چیزی که به خود فرمان می دهیم، فرمان نمی دهیم. پس به کوشش و تلاش بپردازید. چون نماز صبح گزاردید و تمام شد، هر چه زودتر در پی روزی روانه شوید و خواستار روزی حلال باشید و بدانید که خدای بزرگ، روزی شما را می دهد و کمکتان می کند.

همچنین، در حدیثی دل نشین آمده است که امام صادق علیه السلام از شخصی پرسید: عمر بن مسلم چه می کند؟ گفت: فدایت شوم! به عبادت روی آورده و از کسب و کار دست کشیده است. فرمود: «وای بر او، آیا ندانسته است که آن کس که طلب روزی را ترک کند، دعایش مستجاب نخواهد شد».

در روایتی دیگر، گروهی از یاران پیامبر هنگامی که این آیه نازل شد: «هر کس تقوای الهی را پیشه خود سازد، خداوند، راه رهایی (از تنگ دستی و گرفتاری) را جلوی پای او قرار می دهد، و از جایی که هیچ حساب نمی کند روزی او را می رساند.» (طلاق: ۲ و ۳) دکان ها را بستند و به عبادت مشغول شدند و گفتند: روزی ما تضمین شده است.

وقتی به پیامبر خبر رسید، آنان را نزد خود فرا خواند و فرمود: «چه چیز شما را به این کار برانگیخت؟ گفتند: یا رسول اللّه ! خداوند، عهده دار روزی ما شد و ما به عبادت روی آوردیم. در پاسخ شان فرمود: «هر کس چنین کند، دعایش مستجاب نخواهد شد. در پی کسب و کار باشید».

«کار»، یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ سلامت جسمانی انسان است و در نتیجه به صورت غیرمستقیم، ضامن پیش گیری از بسیاری از بیماری های روحی و اخلاقی خواهد بود. بنابراین، برای آنان که خواهان بدنی سالم هستند، کار و تحرک و فعالیت، در حکم نسخه ای شفابخش خواهد بود.

چنان که علی علیه السلام فرموده است:

مَنْ یَعْمَلْ یَزْدَدْ قُوَّهً، مَنْ یُقَصِّرْ فیِ الْعَمَلِ یَزْدَدْ فَتْرَهً.
هر کس کار کند، نیرویش افزون تر می شود و هر که در کار کردن کوتاهی نماید، سستی او افزایش می یابد.

گفتنی است با داشتن جسم سالم، زمینه برای روح و عقلی سالم نیز آماده می شود، همان گونه که در مقابل، جسم بیمار و ناسالم، می تواند بستری برای بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و روانی باشد.

سلام جناب سعیدی محترم از مقاله لذت بردم من مدتیه کار پوست و زیبایی رو شروع کردم کلی مدرک دارم و روابط عمومی بالا ولی مشتری ندارم چون کسی منو نمیشناسه در حالی که با برند معروف کار میکنم مشتری برام نمیاد کلی هزینه کردم شبها که میخوام بخوابم کلی گریه میکنم که چرا من مشتری ندارم در حالی که همه دارن کار میکنن و کلی مشتری دارن حال و روزم خوب نیست دنبال دعایی میگشتم که به مقاله شما رسیدم تکنیکهای شمارو انجام میدم ولی بازم خبری نیست

سلام، مهناز خانم. کار درست اینه که یک تحقیقی در مورد همکارای موفق خودتون داشته باشید و ببینید چطور دارن مشتری جذب می کنند. با اینکار، حتماً می تونید روشی موثر برای کار خودتون پیدا کنید.

همیشه کسایی که به دنبال دعانویس و اینجور چیزا هستن به این معنی نیست که تنبلن یا میخوان یه شبه راه صد ساله برن
شاید کسی یه جورایی به بن بست رسیده یا دیگه امیدی به خوب شدن کاراش نداره که سراغ این کار میره
درسته الان بازار کلاه برداری و شیادی از این طریق خیلی داغه و من هم به واسطه شغلم تا حدودی با این افراد کلاه بردار سرو کار دارم ولی فکر میکنم به جای نقد و نصیحت و سرزنش این افراد یکم به خاطر وضع اقتصادی جامعه و فشاری که به مردم میاد بهشون حق بدیم که گاهی کارای غیر معقول انجام بدن
اگه کسی از لحاظ مالی مشکلی نداره یا اعتقادی به این کارا نداره بهتره اون روی قضیه رو هم ببینه که همه این کلاهبرداریا فقط به خاطر ضعف طرف مقابل هست که جای سرزنش نداره و بهتره جور دیگه ای به افراد فریب خورده کمک کرد

مهرداد جان، حرف شما در مورد وضع اقتصادی درسته. اما این حرف در مورد من نویسنده هم صادقه و کاملاً شرایط جامعه رو درک می کنم. ولی به نظرم بهترین راه برای ایجاد تغییر، ایجاد آگاهی هست. من هم به نوبه خودم تلاش دارم در مورد این مسائل تا جای ممکن آگاهی جامعه خودم رو بالا ببرم. حالا اینکه چقدر موفق هستم یا نه، معیار من نیست. مهم اینه که حرف رو زده باشم و تا جای ممکن کمک کنم که مسیر آدم ها بیشتر به سمت سازندگی حرکت کنه.

سلام آقای نویسنده
من الان یک ساله که فروشنده کسب و کار مبلمان هستم
لیسانس مهندسی صنایع دارم و مدرک فروشندگیم رو از یک شرکت دانمارکی گرفتم که یک سال برای برندشون کار میکردم
مدرک چیدمان مغازه رو هم همینطور
حقوقم هم الان ثابت نیست و درصدیه
من به هر دری میزنم کسب و کارم خوب نمیشه
تمام متدهای روز فروشندگی اجرا میکنم ولی بازم نمیشه
اولا از تمام کسایی که این نظر منو میخونن میخوام که دعا کنن خدا به شخص من برکت بده
برکت روحی و فیزیکی
دوما شما آقای نویسنده به من بگو من الان باید چیکار کنم که بازارم بهتر بشه؟

حسین جان، تا اینجا که فهمیدم شما یک مغازه دارید. مساله شما از نظر من دسترسی به مخاطبان هست که الان دیگه بیشتر توی اینترنت می چرخند. یک صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید، در مرحله بعد برای خودتون یک سایت یا فروشگاه اینترنتی بسازید و کانال تلگرام فعال کنید. سعی کنید دسترسی خودتون رو از طریق این رسانه ها بیشتر کنید. از طرف دیگه، روی مشتری ها فعلی هم کار کنید. سعی کنید برنامه ای بریزید که مشتری های فعلی دوست داشته باشن افراد دیگه هم به شما معرفی کنند. برای مثال، به مشتری فعلی یک کد تخفیف بدید که بتونه به دوست ها یا آشنایان خودش بده.

خیلی عالی بود. ولی اگر طلسم و دعا را قبول ندارید، حتماً سری به کتابای ابن سینا بزنید (کیمیا ،هیمیا،لیمیا،…..).

مرسی مصطفی جان بابت پیشنهاد و خوشحالم که از این مطلب خوشت اومده… در مورد پیشنهادت هم، اگر بخوام واقعیت رو بگم، حرف من اینجا بر حسب فکر و منطقی بوده که به مرور زمان و در نتیجه خوندن و نگاه کردن به وضعیت فعلی خودم و بقیه ایجاد شده و فکر نمی کنم کسی بتونه اونقدری تغییرش بده. یعنی حتی اگر یک روز برای همه مسلم بشه که دعا و طلسم وجود داره (که به نظرم چنین روزی نمیاد)، باز هم تاکید من روی کار کردن هست. چیزی که در قرآن مجید، سخنان پیامبر و امامان، و البته بزرگان ایرانی و خارجی هم روش تاکید بسیاری شده. البته، به نظرم هیچ نیازی نیست که بخوام خیلی جدی به سراغ این موارد برم، چون درستی حرفی که اینجا زدم با منطق و فکر هم می تونه مشخص بشه.

بسیار عالی بود تشکر من مطالب دیگه از شما رو هم دنبال می کنم

لطف شما رو می رسونه اسماعیل جان

چقدرررررررررر مطالبتون جذاب و خوب بود .امید وارم در راهی که پیش گرفتید موفق باشید. قاعدتاً چند سال آینده به امید خدا شما جزو شرکت هایی هستین که دارید قواعد و سیاست های فروش رو مشخص می کنید.

ممنون آقای / خانم سین

حمایت شما برای شخص من (و مطمئناً تمام همکاران دیگر) واقعاً ارزشمنده. ممنونم.

سلام
همه این ها درست
ولی دعا هم خیلی موثره مثل کاتالیزگر در واکنش شیمیایی است.

اگر منظور شما، بدست آوردن آرامش روان و انگیزه برای ادامه مسیر هست، با شما موافقم. اما اگر منظور موثر به معنای تاثیر گذاشتن مثل یک جادو یا جمبله، اونوقت خیلی نمی تونم حرفتون رو تائید کنم.

من مطالب رو بسیار جذاب دیدم که خیییییلی شیک و با روشی متفا وت بیان شده. خیلی امید دارم که شیوه های مدیریت کلاسیک در ایران متحول بشه. به امید دیدن تحول در عرصه های فروش. از شما و مطالب گیرای شما متشکرم

لطف دارید آقا / خانم میم. واقعاً خوشحالم که شما هم نظر و امیدهایی مشابه ما دارید.

سلام اقای رهبری من در حال جستجو برای دعا بودم تا با مقاله بسیار زیبای شما مواجه شدم
خواستم بگم خدمتتون که کار من مرغ فروشیه چطور میشه این سه مرحله رو تو کارم بکار بگیرم ممنون میشم که راهنمایم کنید

سلام مصطفی جان و ممنون بابت لطفی که به ما داری.

کاش بیشتر در مورد کار خودت توضیح میدادی تا بهتر می تونستم راهنمایی کنم. اما بگذار بر اساس کلیت کارت، هر ۳ مرحله رو بررسی کنم:

۱. محصول: خود محصول کاملاً مشخصه و همیشه هم مشتری خودش رو داره. با اینحال، میشه به راهکارهای مختلفی برای جذاب تر کردن محصول (مثلا بسته بندی) فکر کرد.

۲. معرفی و آموزش: بخش معرفی و آموزش، جایی هست که خیلی میتونی کار انجام بدی و مطمئن هستم که تاثیر مثبتی هم برات خواهد داشت. اگر محصولت تفاوتی با سایرین داره، این موضوع حتماً باید برای مخاطب پر رنگ بشه. اگر یک مغازه داری، می تونی با دادن اطلاعات به صورت کاغذی (نوع مرغ، قیمت، حتی تازه بودن و …) در مورد ویژگی های محصول توضیح بدی. یک کار جالب دیگه هم اینه که هر چقدر از تازگی مرغ کمتر میشه، قیمت اون رو هم تا حدی کاهش بدی. اینجوری هم اعتماد مردم به تازه بودن مرغ هات بیشتر میشه، هم کسانی که می خوان با قیمت کمتر خرید کنند، سراغت میان. به علاوه، آموزش در مورد خرید مرغ، پاک کردن مرغ و نکات بهداشتی هم می تونه برات مفید باشه. مثلا یک بروشور آموزشی چاپ کنی و رایگان به کسانی بدی که به مغازت میان. با اینکار، آدم ها راحت تر بهت اعتماد می کنند و احتمال اینکه باز هم به مغازت بیان، بیشتر میشه. حتی می تونی یک کانال تلگرام راه بندازی و همیشه قیمت روز رو برای مشتری ها بگذاری و آموزش های خودت رو اونجا هم ارائه بدی. بعد از مشتری ها با یک تابلو دعوت کنی عضو این کانال بشن.

۳. جذب: آخرین مساله جذب هست. یک راهکار خوب برای جذب، استفاده از تابلو و بنرهای تبلیغاتی دم مغازه و جذاب تر کردن مغازه هست. تو این بنرها، لازمه اطلاعات مفید به مشتری ارائه بدی و ترسش رو از وارد شدن به مغازه کم کنی. مثلا اینکه بزنی با قیمت مصوبه، خودش تاثیر داره. چون دیگه من فکر نمی کنم گرون فروش هستی. یا حتی می تونی قیمت روز رو روی یک تابلو همیشه بنویسی تا آدم ها ببینن. یک راه جالب دیگه، اینه که همون برشورهای آموزشی رو جلوی مغازه بزاری تا آدم ها بتونن رایگان بردارن و بخونند. البته، باید یک تابلو کوچیک هم بزاری که از آدم ها دعوت کنی این بروشور رو بخونند و کاری کنی سراغش بیان. در ضمن، می تونی راه های تبلیغاتی مثل اس ام اس رو هم امتحان کنی.

امیدوارم این توضیحات، کمک کنه که ایده بهتری در مورد روش های بازاریابی کارت پیدا کنی و فروش خودت رو افزایش بدی.

من فقط موندم این ژاپنیها و چینیها و در کل غربیها مسلمانم نیستن و سراغ دعا و طلسمات هم نمیرن و حتی بعضا به خداوند هم باور ندارن پس چطوره که اونا رونق بازار دارن فروششون خوبه وووووو حتی جایی خوندم از سایتهای دعا و طلسمات و دعاشون رو همشون رو میرسوندند به اهل بیت و شیعه و امام زمان و اینا و سوال پیش میاد پس چطوره وهابیهای که شما انان را دشمنان اهل بیت میخانید و نیستن چطوره که اونا از شما ثروتمندترن فروشهاشونم خوبتره؟!!! کمی بیاندیشیم بهتره

اینم بحثیه آقای بختیار 🙂

خیلی خوب بود ولی اعتقاد به حروف ابجد باید داشت چرا که پیامبر اسلام توصیه به یادگیری حروف ابجد کرد چرا که شگفتیهای بسیاری دارد و در قران افرادی که برای سلیمان تخت بلیقس را میاوردند با حروف ابجد میخاستند اینکار را کنند و قدرت اذکار را نباید فراموش کنیم و اینکه ندیدن دلیل بر نبودن نیست ما افراد صاحب قدرت را چون نیدیم یا طلسمات رو بگیم پس وجود ندارند تاریخ بما میگه خیلی ها اراده کردند خیلی کارها را انجام بدند ولی نشده پس همه چیز خاسته ما نیست فقط اینو میتونم بگم همه چیزها با کارکردن درست نشده همه چیزها با دعا درست نشده تا خاست خدا چی باشه

ممنون علی جان بابت نظرت… اما حرف من اینجا این بوده که وقتی مشکلی هست، نباید فقط دست به دامان دعا شد. باید فکر کرد که ریشه مشکل چیه و سعی در حل اصولی مشکل کرد. در این مسیر اما شاید خیلی چیزها از کنترل ما خارج باشه و اینجاست که میشه گفت توکل به خدا می تونه کمکمون کنه.

منظورم اینه که ما باید در مسیر درست حرکت کنیم و کوشا باشیم، و چیزی که از کنترل ما خارجه رو بسپریم به دست خداوند. نه اینکه هیچ حرکتی جز نشستن و دعا کردن ازمون سر نزنه و انتظار رونق و بهتر شدن زندگی رو داشته باشیم. بدتر از اون وقتیه که سراغ طلسم و جادو میریم. طلسم و جادوییه که حتی دینمون هم نسبت بهش به ما هشدار داده.

سلام
حرف حق جواب ندارد.

سلام، مطالب بسیار مهم و حیاتی و….. از وبسایت شما یاد گرفتم که خیلی منطقی و قابل قبول بود، اما متاسفانه من به اعتقاد خودم و اهالی علم دچار مشکل بزرگی شدم و ابزار های مختلفی در محل کسبم پیدا کردم که من رو به راه دعا و طلسم کشیده، من که کاملا فرد منطقی و واقع گرایی بودم رو به باور رسونده، اتفاقاتی که غیر ممکن بود از زمانی که این طلسم و دعا و……. وارد زندگیم شده همه چیز رو بهم گره زده،،،،،، امیدوارم پر حرفی من رو ببخشید،

من دقیقاً نمی دونم شما چه کاری انجام دادید و چه جوابی گرفتید… اما چیزی که برام مشخصه اینه که باور به طلسم و جادو فقط باعث میشه عقب بمونیم و تنبل بشیم…

من هم برای افزایش فروشم به دنبال دعا بودم ولی قبل از شروع سرچ از خدا خواستم که راه درست رو بهم نشون بده و وقتی عبارت دعا برای افزایش فروش رو سرچ کردم با مقاله شما مواجه شدم و واقعا لذت بردم ، سپاس

سپیده جان
کامنت شما واقعاً برای من خوشحال کننده بود و باعث افتخارمه که شما مطلب من رو دوست داشتید. امیدوارم روز به روز در کار خودتون بهتر بشید.

سلام
ما کسب و کار داریم می خوام دعا کنم که فروشمون زیاد بشه و برکت به کسب و کارمون بیاد همیشه هم تنبلی نیس که بگیم تو فقط برو کار کن. باید از خدا خواست که بهمون و به کارمون رونق و برکت و فراوونی ارزونی کنه ان شاءالله

خانم معصومه عزیز

اصلا کسی منکر حرف شما نیست. اما توی اصول دینی هم همیشه حرف همینه، که در ابتدا باید کار رو انجام داد، بعد توکل به خدا کرد. حرف من هم کلا همین بود. که فقط با توکل به خدا نمیشه نتیجه گرفت. اول باید کاری کرد.

فقط کاری رو به فردا بینداز
که اگر مُردی
ناتمام موندنش
برایت مهم نباشد
(پابلو پیکاسو)

متن شما منو یاد این جمله انداخت که خیلی دوسش دارم

مرسی فرزانه جان. این حرف پیکاسو هم حرف درستیه. و حتی فراتر از چیزی هست که من اینجا گفتم. چون دیگه بحثش فقط مالی نیست.

با سلام
آقای رهبری عزیز انقدررررر سایت و مطالب شما خوبه که اصلاً نمیتونم با کلمات حق مطلب رو ادا کنم.
فقط میتونم بگم آفرین و آففففرین به شما….

احسان جان، ممنون از نظر گرمت.

صادقانه بگم، ۲ چیز هست که باعث میشه ما اشتیاق لازم برای ادامه مسیر رو داشته باشیم. اول، تعهد ما نسبت به حرف و کار درست، و مسئولیتی است که در مقابل دانسته‌ها، خواننده‌ها و به طور کلی اگر بگم، کشور خودمون حس می‌کنیم. دوم هم، شما و دوستانی همچون شما هستند که در این مسیر ما رو همراهی می‌کنند و با تابوندن نور خودشون، به ما میگن حرف‌هایی که میزنیم و زمانی که می‌گذاریم، بی نتیجه نیست.

بسیار خوب بود اما اگر در انتها اضافه میکردید که بعد از اینکه همه ی تلاش خود را کردید حال دعا بکنید، کمتر احساس سکولاری بهم دست میداد 🙂

اگر غیر سکولاری به قضیه نگاه کنیم، توکل به خدا باید از ابتدای مسیر همراهمون باشه. پایانی هم که برای مسیر نیست. مگر اینکه نامید بشیم، یا از لحاظ مالی (یا هر مساله دیگه ای) توانایی ادامه مسیر رو نداشته باشیم.

متن و تحلیل خوب و جالبی بود.

مرسی از لطفت علی رضا جان.

واقعا ارزنده بود

مرسی آقای سعیدپور، به ما لطف دارید

دعا چگونه عامل رشد مال است
دعا چگونه عامل رشد مال است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *