دکترای روانشناسی تربیتی چیست

 
helpkade
دکترای روانشناسی تربیتی چیست
دکترای روانشناسی تربیتی چیست

دکتری روانشناسی تربیتی به روش های آموزشی، چگونگی یادگیری، سنجش و ارزیابی آموخته های یادگیرندگان می پردازد.

دکتری روانشناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در آموزش و یادگیری می پردازد.

در این رشته، روش های آموزشی، چگونگی یادگیری، سنجش و ارزیابی آموخته های یادگیرندگان نیز مورد بررسی قرار می گیرد. هدف این رشته شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی می باشد. کمک به افراد دارای اختلالات یادگیری و تربیت افراد متخصص در این رشته، از اهداف دیگر دوره دکتری روانشناسی تربیتی می باشد. این افراد باید توانایی تدریس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پرداختن به مسائل روانشناسی آموزشگاهی و تهیه و ساخت ابزارهای اندازه گیری های روانی و تربیتی را داشته باشند. همچنین بتوانند در زمینه ی مسائل روانشناسی تربیتی، پژوهش های بنیادی و کاربردی انجام دهند.

فارغ التحصیلان دکتری روان نشناسی تربیتی در زمینه های زیر می توانند به فعالیت بپردازند:

1.تعیین اهداف آموزشی

دکترای روانشناسی تربیتی چیست

2.تعیین ویژگیهای یاد گیرندگان و رابطه آن ویژگیها با یادگیری

3.شناخت فرآیند یادگیری، به معنی شناخت عواملی که افراد را به یادگیری سوق میدهد و یا باعث تغییر طرز فکر آنها نسبت به موضوعی میگردد.

4.شناخت فرآیند آموزش

5.ارزیابی یادگیری، به خصوص یادگیری پیشرفت تحصیلی و طرز فکر و چگونگی استفاده از این ارزشیابی ها در بازبینی جنبه های مختلف برنامه درسی.

6.تهیه و ساخت ابزارهای اندازه گیری روانی- تربیتی لازم برای شناخت یادگیرندگان و ارزشیابی فرآیند آموزش- یادگیری

7.طراحی و اجرای پژوهشهای بنیادی و کاربردی در زمینه مسایل روانشناسی تربیتی

حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری 4.5 سال است.

دوره دکتری روانشناسی تربیتی به صورت آموزشی و ناپیوسته بوده و به دو مرحله آموزشی و پژوهشی تقسیم میشود.

مرحله آموزشی از زمان پذیرفته شدن دانشجو در آزمون ورودی دکتری آغاز شده و به امتحان جامع ختم میشود. این مرحله 2 تا 5 نیمسال تحصیلی است.

مرحله پژوهشی پس از مرحله آموزشی آغاز و با تدوین رساله و دفاع از آن پایان می پذیرد.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد علوم تربیتی در تمامی گرایش ها، روانشناسی در تمامی گرایش ها، آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش شیمی، آموزش زبان فارسی، مشاوره در تمامی گرایش ها و اخلاق میتوانند در آزمون دکتری روانشناسی تربیتی شرکت کنند.

ظرفیت پذیرش دکتری روانشناسی تربیتی در سال 98 در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان مطابق جدول زیر می باشد.

 

انتخاب بهترین منابع دکتری روانشناسی تربیتی 98 با توجه به شرایط و زمان داوطلبان، یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور دکتری 98 است.

مشاوران 3 گام بر اساس هدف، شرایط و مدت زمان مطالعه داوطلب مناسب ترین منابع را معرفی می نمایند. برای اطلاع از منابع در پنل مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید.

 دروس و ضرایب آزمون دکتری روانشناسی تربیتی  به شرح زیر می باشد:

ضریب دروس عمومی که شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی است برابر 1 و ضریب دروس تخصصی برابر 4 است.

 

 

تعداد کل واحد های دکتری روانشناسی تربیتی، 50 واحد به شرح زیر است:

 

تعداد واحد

نام درس

24

دروس تخصصی

6

دروس انتخابی

20

رساله

50

جمع

 

داوطلبانی که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد غیر از رشته روانشناسی تربیتی هستند در صورت موفقیت در آزمون دکتری روانشناسی تربیتی ملزم به گذراندن دروسی از دوره کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی (دروس جبرانی) میباشند.


رمضانیان‏ – 98/10/15

سلام من 2 سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید.1 کتاب های دوره دکتری روانشناسی تربیتی به زبان لاتین هست یا فارسی؟2 چطور میتونم به منابع روانشناسی تربیتی و انگیزش و یادگیری از دروس ترم های دکتری (اسم کتاب و نویسنده) دسترسی پیدا کنم و کمی مطالعه کنم . تا بتونم خودم را برای مصاحبه آماده کنم
دکترای روانشناسی تربیتی چیست


فاطمه نا ییجی ‏ – 98/9/9


استفاده از منابع

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

گروه ایران مشاوره نظری بدهید

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی سراسری و دانشگاه آزاد 97 – 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

حتما یکی از اهداف مهم زندگی شما تحصیل در مقطع دکتری است چرا که در ایران مقطع دکتری بالاترین مقطع تحصیلی محسوب می شود و هدف بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می باشد. همانطور که می دانید آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است ولی نکته مهم این است که با وجود ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت است و داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند بایستی در زمان انتخاب رشته دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد به طور جداگانه اقدام به انتخاب رشته نمایند. به دلیل اهمیت انتخاب رشته در این مطلب به موضوعاتی همچون زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 97 ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، مشاوره انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی ، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین گرایش های رشته روانشناسی تربیتی در مقطع دکتری خواهیم پرداخت.دکترای روانشناسی تربیتی چیست

یکی از سوالات داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند این است که نتایج آزمون دکتری سراسری 97 چه زمانی است؟ لازم به ذکر است که نتایج آزمون دکتری سراسری 97 هفته آخر فروردین 97 از طریق سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی اعلام می شود و پس از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری 97 زمان انتخاب رشته دکتری فرا می رسد. انتخاب رشته دکتری سراسری 97 از اردیبهشت ماه 1397 آغاز می شود و تا چند روز ادامه خواهد داشت و داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در هر یک از گرایش های رشته روانشناسی تربیتی هستند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته نمایند. در ادامه به نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری خواهیم پرداخت.

از آن جا که آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام گردیده است داوطلبان زیادی با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس می گیرند و سوالاتی را در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری و اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 و دانشگاه های سراسری مطرح می کنند. لازم به ذکر است که تنها کد رشته و سایت انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد متفاوت است و زمان اعلام نتایج و همچنین انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان می باشد. زمان اعلام نتایج اولیه هفته آخر فروردین و زمان انتخاب رشته نیز اردیبهشت 97 می باشد. جهت انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد می بایست به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که شرایط انتخاب رشته سراسری و دانشگاه آزاد با هم متفاوت است. در ابتدا به شرایط انتخاب رشته دکتری مدبریت سراسری و سپس به شرایط انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد می پردازیم: شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری روانشناسی تربیتی 97 : داوطلبانی که در آزمون دکتری 97 شرکت کرده و برای آن ها کارنامه صادر شده و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و انتخاب رشته نمایند. شرایط انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد 97 : شرط اصلی انتخاب رشته برای داوطلبان دانشگاه آزاد شرکت در آزمون دکتری و صدور کارنامه می باشد. این دسته از داوزطلبان جهت انجام انتخاب رشته می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دکتری سراسری را دارند می بایست پس از مطالعه کارنامه و آگاهی از این که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند و همچنین پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 اقدام به انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته دکتری سراسری شرکت کنند می توانند حداکثر تا 50 کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته دکتری سراسری این است که چینش کد رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته دکتری 97 می بایست بر اساس علاقه خود انجام دهید. هنگام انتخاب رشته ، شهر و سطح علمی دانشگاه را نیز مدنظر قرار دهید. پس از انجام انتخاب رشته از دریافت کد 15 رقمی غافل نشوید و منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشید. توجه کنید که نتایح نهایی انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نمی شود بلکه دانشگاه مربوطه خبر پذیرفته شدن داوطلبان را از طریق تماس تلفنی اعلام می کند. در ضمن چنانچه در مقطع دکتری رشته و یا گرایش خود را تغییر داده اید  مستحضر باشید که اساتید هنگام مصاحبه دلیل تغییر رشته و یا گرایش را از شما خواهند پرسید. سعی کنید دلایل منطقی با پشتوانه علمی ارائه دهید. و اما داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 گردیده اند مجاز خواهند بود حداکثر تا 40 کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وارد نمایند. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز همچون دانشگاه های سراسری پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته را بر اساس علاقه اولویت بندی کنید. یعنی کد رشته محل هایی را که تمایل بیشتری به آن دارید در اولویت های بالا قرار دهید به طوری که علاقه شما به کد رشته اول بیشتر از کد رشته محل چهلم باشد. چنانچه احساس کردید نیاز به مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد و سراسری دارید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران مرکز با راهنمایی های لازم شما را در انتخاب رشته ای مطلوب یاری نمایند. 

گرایش های رشته روانشناسی تربیتی : 

 

 

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دکتری روانشناسی تربیتی سراسری و دانشگاه آزاد 97 – 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاآزمون دکتری انتخاب رشته دکتری انتخاب رشته دکتری آزاد انتخاب رشته دکتری سراسری دکتری

54 دقیقه پیش

1 هفته پیش

2 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

گروه ایران مشاوره نظری بدهید

رشته روان شناسی تربیتی یکی از رشته های گروه آزمایشی انسانی بوده و هرساله داوطلبان زیادی را به خود اختصاص می دهد. محوریت مطالعه این رشته تحلیل و ارزیابی سطح یادگیری اشخاص، متدهای آموزشی و نحوه یادگیری افراد در سنین مختلف می باشد. لازم به ذکر است که نتیجه مطالعه رشته روان شناسی تربیتی در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. داوطلبانی مجاز به ثبت نام آزمون دکتری رشته روان شناسی تربیتی هستند که تحصیلات خود را در مقطع ارشد به پایان رسانده و مدرک آن را دریافت نموده باشند. آگاهی از منابع آزمون دکتری رشته روان شناسی تربیتی، تا حد زیادی می تواند به موفقیت داوطلبان کمک کند، به همین دلیل تیم تخصصی ایران مشاوره برای دستیابی به موفقیت شما داوطلبان گرامی، مطلبی را در خصوص منابع آزمون دکتری رشته روان شناسی تربیتی ارائه نموده است.دکترای روانشناسی تربیتی چیست

نکته مهمی که در مورد دکتری رشته روان شناسی تربیتی باید گفته شود، این است که این رشته در مقطع دکتری بدون گرایش است.

هر ساله سازمان سنجش برای آگاهی داوطلبان از مواد امتحانی آزمون دکتری، دفترچه ای را تحت عنوان جدول و مواد امتحانی آزمون دکتری ارائه می دهد، تا داوطلبان علاوه بر آگاهی از مواد امتحانی آزمون به ابهامات خود را در زمینه اینکه فارغ التحصیلان چه رشته هایی می توانند در آزمون رشته روان شناسی تربیتی شرکت کنند، پاسخ دهند. برای سهولت کار شما داوطلبان گرامی علاقمند به تحصیل در رشته روان شناسی تربیتی، جدول مربوطه و منابع آن را در ادامه مطلب ارائه نموده ایم.

رشته

گرایش

رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان می توانند در این کد رشته شرکت کنند

روان شناسی تربیتی

علوم تربیتی (تمامی رشته ها و گرایش ها)، روان شناسی (تمامی رشته ها و گرایش ها)، آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش شیمی، آموزش زبان فارسی، مشاوره (تمامی گرایش ها)، اخلاق

داشتن یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده کمک بسیار زیادی به داوطلبان کنکور دکتری در رسیدن به رشته مورد علاقه شان خواهد کرد. نکته دیگری که برای موفقیت ضروری است، استفاده کردن از منابع کمک آموزشی موسسات معتبر می باشد که ما در ادامه مطلب تعدادی از آن ها را ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که شرکت نمودن در آزمون های زبان انگلیسی داخلی و دریافت مدرک معتبر آن می تواند به پذیرش فرد در مصاحبه دکتری بسیار کمک کند، چرا که ارائه مدرک زبان قبل از آزمون جامع ضروری می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاآزمون دکتری دکتری روان شناسی تربیتی منابع آزمون دکتری

1 هفته پیش

2 هفته پیش

2 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

داوطلبان آزمون دکتری مجموعه روانشناسی تربیتی لازم است با توجه به سرفصل‌های کنکور دکتری رشته روانشناسی تربیتی در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 99 نسبت به کسب آمادگی برای آزمون اقدام نمایند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …دکترای روانشناسی تربیتی چیست

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پس از برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور دکتری، رتبه داوطلب به همراه نمره تراز کسب شده در آزمون اعلام می‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان فرصت دارند با توجه به اطلاعات درج شده در کارنامه اولیه آزمون دکتری و نیز بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، نسبت به انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام نمایند.

سپس بر اساس حدنصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه‌ها، نتایج انتخاب رشته اعلام می‌شود و اسامی دانشگاه‌هایی که داوطلبان به مصاحبه دکتری دعوت شده‌اند اعلام می‌شود.

دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در هر یک از گرایش‌های دکتری رشته روانشناسی تربیتی متفاوت است که در دفترچه انتخاب رشته دکتری اعلام می‌شود.

جهت اطلاع داوطلبان گرامی آزمون دکتری، در ادامه فهرست دانشگاه‌های دولتی دارای پذیرش و ظرفیت پذیرش گرایش‌های مختلف دکتری رشته روانشناسی تربیتی ارائه شده است:

تا سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی تنها فهرست واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی را اعلام می‌کرد و ظرفیت پذیرش از سوی این دانشگاه اعلام نمی‌شد. اما از سال ۹۸ ظرفیت پذیرش اعلام شد که فهرست واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش و نیز ظرفیت پذیرش در هر واحد در رشته روانشناسی تربیتی مطابق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص منابع، انتخاب رشته و مصاحبه دکتری به صفحات زیر سری بزنید:

 

سلام
کسی اطلاعی از آمار دعوت شدگان به مصاحبه رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد داره؟

فکر کنم ۷۰ یا ۸۰ نفر

برای اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید:

دکتری علوم جغرافیایی

دکتری علوم اقتصادی

دکتری علوم تاریخی

دکتری علوم اجتماعی و مددکاری

دکتری حقوق

دکتری علوم سیاسی

دکتری مدیریت

دکتری حسابداری

دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی

دکترای روانشناسی تربیتی چیست

دکتری فلسفه

دکتری علوم تربیتی

دکتری مشاوره

دکتری دامپزشکی

دکتری الهیات

دکتری روان‌شناسی

دکتری مالی

دکتری علوم ارتباطات

دکتری باستان‌شناسی

دکتری تربیت بدنی

دکتری زبان و ادبیات فارسی

دکتری زبان و ادبیات عرب

دکتری محیط‌زیست – برنامه‌ریزی

دکتری علوم زمین

دکتری شیمی

دکتری زیست‌شناسی گیاهی

دکتری زبان فرانسه

دکتری زیست‌شناسی جانوری

دکتری زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

دکتری علوم ریاضی

دکتری علوم کامپیوتر

دکتری آمار

دکتری فیزیک

دکتری ژئوفیزیک

دکتری هواشناسی

دکتری علوم شناختی

دکتری مهندسی برق

دکتری مهندسی عمران

دکتری فناوری نانو

دکتری زبان روسی

دکتری مهندسی عمران-نقشه‌برداری

دکتری مهندسی مکانیک

دکتری مهندسی هوافضا

دکتری مهندسی معدن

دکتری مهندسی پلیمر

دکتری مهندسی پزشکی

دکتری مهندسی صنایع

دکتری مهندسی نفت

دکتری مهندسی شیمی

دکتری مهندسی کامپیوتر

دکتری مهندسی مواد و متالورژی

دکتری مهندسی نساجی

دکتری زبان آلمانی

دکتری مهندسی هسته‌ای

دکتری مهندسی محیط‌زیست

دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی

دکتری مهندسی دریا

دکتری محیط زیست

دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی

دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی

دکتری اقتصاد، توسعه و آموزش کشاورزی

دکتری علوم خاک

دکتری مهندسی آب‌وهواشناسی کشاورزی

دکتری زراعت و اصلاح نباتات

دکتری علوم باغبانی

دکتری زبان انگلیسی

دکتری علوم دامی

دکتری گیاه‌پزشکی

دکتری مجموعه چوب و جنگل

دکتری مجموعه شیلات

دکتری مجموعه علوم مرتع، آبخیز و بیابان

دکتری مدیریت پروژه

دکتری معماری

دکتری شهرسازی

دکتری پژوهش هنر

دکتری مرمت آثار و اشیای تاریخی

دکتری مرمت و احیای ابنیه و بناهای تاریخی

دکتری تئاتر

دکتری زبان‌شناسی همگانی

               

  صادق فلاح – رتبه 17 کنکور دکتری 95   نگین کاظمی – رتبه 48 کنکور دکتری 98     روح الله صولت – رتبه 1 کنکور دکتری 98

 

1- زبان (انگلیسی، فرانسه، آلمانی)

2- استعداد تحصیلی


نکاتی درباره ارتقاء درصد درس زبان در کنکور دکتری از زبان رتبه برتر این کنکور؛ کلیک کنیدDownloads-icon


استعدادتحصیلی در آزمون دکتری 1 Downloads-icon


استعداد تحصیلی در آزمون دکتری 2 Downloads-icon

دپارتمان روان شناسی موسسه نگاره (تحت برنامه ریزی استاد محمدی)

ارشد روانشناسی – دکتری روانشناسی

روانشناسی تربیتی یکی از گرایش‌های روانشناسی است که به بررسی پیشرفت‌های درسی و نارسائی‌‌های تحصیلی یاد گیرندگان می‌پردازد. به عبارتی دیگر علمی است که هدف آن کمک به دست اندرکاران تربیت در برخورد درست با مسائل آموزشی و تربیتی است. روانشناسی تربیتی نقش مهمی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد. امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری روانشناسی تربیتی در ایران وجود دارد و دانشگاههای دولتی و آزاد به جذب دانشجو در مقطع دکتری روانشناسی تربیتی می‌پردازند.

 در دانشگاههای دولتی در سال 94، 64 نفر در نوبتهای روزانه، شبانه و پردیس دکتری روانشناسی تربیتی در 12 دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند. بر اساس نظر سازمان سنجش در سال 95 داوطلبان دوره دکتری روانشناسی تربیتی باید دروس آمارو روش تحقیق، رشد و یادگیری، شخصیت و آسیب شناسی را به عنوان دروس تخصصی در کنار دروس زبان و استعداد تحصیلی امتحان دهند.

در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی سال 1395 دانشگاه آزاد، مراکز مجری برگزاری دکتری روانشناسی تربیتی به 22 مرکز افزایش یافته و دروس امتحانی دکتری روانشناسی تربیتی در دانشگاه آزاد عبارت خواهند بود از روانشناسی یادگیری، روانشناسی تربیتی ، رشد، اندازه گیری و سنجش ، آمار و روش تحقیق در علوم تربیتی ، زبان تخصصیدکترای روانشناسی تربیتی چیست

 


دریافت دفترچه آزمون دکتری روانشناسی تربیتی سال 95Downloads-icon


پاسخنامه درس یادگیریDownloads-icon


پاسخنامه درس روانشناسی رشد Downloads-icon


پاسخنامه درس اندازه گیری و ارزشیابیDownloads-icon


پاسخنامه درس زبان تخصصی Downloads-icon


پاسخنامه درس روانشناسی تربیتی Downloads-icon



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

 

دکترای روانشناسی تربیتی چیست

روان شناسی تربیتی با یادگیری آموزشگاهی سروکار دارد. روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان ، تربیت معلمان ، شناخت فرایند یادگیری ، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی ، ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته دکترای روانشناسی تربیتی، معرفی سایر رشته های دکترای تخصصی علوم تربیتی ارایه می شود.

تعداد کل واحدها : 50 واحد
دروس اصلی : 24 واحد
دروس اختیاری : 6 واحد
پایان نامه : 20 واحد


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


انسان شناسی در اسلام


2


روشهای پژوهش


2


روان شناسی رشد


2


روان شناسی رشد زبان


2


طرحهای آزمایشی


2


مسائل روان سنجی


2


نمونه گیری


2


روان شناسی تربیتی


2


روان شناسی یادگیری


2


آمار چند متغیری


2


روان شناسی شخصیت


2


جمع


24


روشهای آموزش


2


نام درس


تعداد واحد

دکترای روانشناسی تربیتی چیست


نام درس


تعداد واحد


روش پژوهش کیفی


2


روان شناسی هوش و تفکر


2


روشهای غیرپارامتری


2


روان شناسی اجتماعی در آموزش و پرورش


2


تحلیل عاملی


2


شیوه های پیشرفته روانسنجی


2


روشهای آموزش کودکات استثنایی


2


 


 


دانشگاه الزهرا


دانشگاه تهران


دانشگاه بوعلی سینا


دانشگاه تبریز


دانشگاه شهید چمران اهواز


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه لرستان


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


پردیس دانشگاه شیراز


پردیس دانشگاه علامه طباطبایی


آموزش عالی در پنج گرایش


برنامه ریزی آموزشی


برنامه ریزی درسی


تکنولوژی آموزشی


روان شناسی آموزش کودکان استثنایی


فلسفه تعلیم و تربیت


مجموعه راهنمایی و مشاوره در سه گرایش


مدیریت آموزشی


 



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

معرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسیمعرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی:دکترای روانشناسی تربیتی چیست

روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی
وابسته است.

روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی تربیتی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی تربیتی و تعداد واحدها:
(بر اساس آخرین سرفصل دروس وزارت علوم)

تعداد کل واحدها : 32 واحددروس اجباری : 26 واحددروس اختیاری : 6 واحد
 
 
 


دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد  واحد


نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی


2


آمار استنباطی


3


نظریه های رشد


2


روش تحقیق


3


روان شناسی تربیتی


2


نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش


2


سنجش و اندازه گیری


2


نظریه های یادگیری کاریردی


2


نظریه و روشهای آموزش


2


پایان نامه


4


تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته


2


جمع


26


 


 
 
 

دکترای روانشناسی تربیتی چیست


دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


اختلالات یادگیری


2


ارزشیابی اموزشی


2


راهنمایی و مشاوره


2


روان سنجی


2


روان شناسی اجتماعی


2


روان شناسی شخصیت پیشرفته


2


روشهای تغییر و اصلاح رفتار


2


فنون ارزیابی روانی – تربیتی


2


  

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

دانشگاههایی که در رشته روانشناسی تربیتی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


بوعلی سینا همدان


دانشگاه بیرجند


دانشگاه تبریز


دانشگاه تربیت دبیر رجایی


دانشگاه تهران


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه سمنان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید چمران


دانشگاه شیراز


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه لرستان


دانشگاه یزد


دانشگاه کاشان


دانشگاه یاسوج


دانشگاه قم


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه مازندران


دانشگاه محقق اردبیلی


 


 


 

سایر گرایشهای ارشد روانشناسی (بر اساس دفترچه کنکور ارشد95) :


روانشناسی بالینی


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


مشاوره در 4 گرایش


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)


 


 

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/07

 

 

دکترای روانشناسی تربیتی چیست

 

روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی وابسته است. روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.

حوزه های فعالیت روانشناسان تربیتی به شرح زیر می باشد:

1_ ارزیابی فرآیند آموزش یادگیری

2_ پرورش ابزارهای اندازه گیری تربیتی و روانی

3_ شناخت فرآیندهای یادگیری

4_ تعیین اهداف آموزش

5_ تعیین ویژگی یادگیرندگان و…

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی تربیتی می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود وارد بازار کار شوند. برخی از مشاغلی که این فارغ التحصیلان می توانند در آن به فعالیت بپردازند، عبارتنداز:

1_ تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی روانشناسی

2_ کار در آموزش و پرورش

3_ استاد دانشگاه و معلم مدرسه

4_ مراکز مشاوره

5_ مهدکودک ها و…

مشاغل زیر به طور مستقیم به رشته کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این مشاغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد :

پژوهشگر

استاد دانشگاه

روانشناس

همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند.

در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:

کارشناس / مدیر آموزش مدیر مهد کودک مربی مهد کودک کارگزار بیمه

مدیر روابط عمومی نویسنده سردبیر

 

(برای دریافت سرفصل های آزمون دکتری رشته روانشناسی تربیتی کلیک کنید)

 

www.phdphd.org

 

 

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :22

محمد

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام روانشناسی تربیتی ربط به چه اداراتی دارد

پاسخ

محمد

دکترای روانشناسی تربیتی چیست

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام روانشناسی تربیتی برای چه ادارات دولتی ربط دارد اگر راهنمایی کنید ممنونم ادارات دولتی را

پاسخ

محمد

تاریخ : 24 – تیر – 1399

سلام ارشد روانشناسی تربیتی برای چه ادارات دولتی خوب است اگر لطف کنید بگید ربط به چه اداراتی دارد ممنونم

پاسخ

admin

تاریخ : 24 – تیر – 1399

روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

سلام من یک سوالی داشتم با سهمیه ایثارگران دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد در کدام شهرستان ها ویا مرکز استانها میشه قبول شد با تشکر اگر راهنمایی کنید ممنونم

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

سلام ببخشید در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد ۹۹ با سهمیه ایثارگران کجا قبولی راحت تره با تشکر

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 25 – خرداد – 1399

سلام ببخشید فوق لیسانس روانشناسی تربیتی برای چه اداره های دولتی ربط داره ممنونم اگر پاسخ دهید

پاسخ

admin

تاریخ : 26 – خرداد – 1399

آموزش پرورش وزارت علوم بهزیستی و …

پاسخ

سید فخرالدین مصطفوی نژاد ارشد روانشناسی تربیتی

تاریخ : 5 – خرداد – 1399

بازار کار ارشد روانشناسی تربیتی

پاسخ

راویس

تاریخ : 3 – اردیبهشت – 1399

سلام وضع بازار کار روانشناسی خوبه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 4 – اردیبهشت – 1399

خوبه

پاسخ

محدثه

تاریخ : 3 – اردیبهشت – 1399

من دانش آموز کلاس نهم هستم روانشناسی رو دوست دارم وصیت بازار کارچجوریه

پاسخ

samaneh

تاریخ : 8 – بهمن – 1398

سلام،وقتتون بخیر،من میخوام برای ارشد روانشناسی تربیتی بخونم به هدف آینده کاری درحوزه اختلالات یادگیری،ولی توسایت شما چیزی دراین مورد نگفت که میشه تواین زمینه هم فعالیت کردیانه،البته توسایت دیگه دیدم که نوشته بود بصورت تخصصی میشه دراین حوزه فعالیت کرد،ولی حالا مردد شدم که میتونم این رشته رو برای ارشد به تیر اختلالات یادگیری درآینده بخونم یانه؟ لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ

زهرا

تاریخ : 23 – دی – 1398

با سلام ،بازار کار رشته روانشناسی تربیتی چطوره ؟ چه مشاغلی مربوط به این رشته میشه؟

پاسخ

انیس

تاریخ : 13 – آذر – 1398

سلام .من کارشناسی علوم تربیتی دارم .آیا میتونم ارشد روانشناسی بالینی بخونم ؟

پاسخ

admin

تاریخ : 14 – آذر – 1398

پایگاه خبری آزمون دکتری بصورت تخصصی در حوزه ازمون دکتری فعالیت دارد فلذا برای آزمون ارشد نمیتوانیم شمارا راهنمایی کنیم.

پاسخ

محسن

تاریخ : 21 – مرداد – 1398

هیچکودوم

پاسخ

فری

تاریخ : 24 – تیر – 1398

بازار کار ارشدروانشناسی تربیتی بهتره یا ارشد عمومی

پاسخ

admin

تاریخ : 24 – تیر – 1398

جفتش خوبه

پاسخ

نيلوفر اعلايي

تاریخ : 2 – خرداد – 1398

با سلام تغاوت رشته ي تربيتي با فلسفه تربيت چي هست؟ بازار كارشون متفاوت هست؟

پاسخ

زهراسادات حسینی

تاریخ : 15 – بهمن – 1397

باسلام.لطفا اگر امکانش هست این مشاغل رو با جزییات بیشتری توضیح بدین.ممنون

پاسخ

admin

تاریخ : 16 – بهمن – 1397

سلام جزئیات آن در کانال تلگرام پایگاه دکتری اعلام میشود.کانال تلگرام پایگاه دکتری

پاسخ

بسته های آموزشی

فهرست مطالب 1.مقدمه 2.Resume یا CV 3.رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم 4.ساختار رزومه 5.نکاتی کلیدی در یک رزومه 6.انواع رزومه 7.نمونه رزومه 8.منابع و مآخذ   به جهت احترام به شما عزیزان…

وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎ با محوریت انتخاب رشته و مصاحبه دکتری ، توسط پایگاه خبری آزمون دکتری برگزار گردید. 48 دقیقه فیلم وبینار جهت دانلود قابل دسترسی می باشد. در صورتی که…

وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال…

سلام بر شما خوبان متاسفانه یا خوشبختانه بدلیل ضعف بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری در درس زبان عمومی، کسب درصد بالا در این درس برگ برنده شما در این آزمون است! خیلی از داوطلبان ترجیح…

  پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98‎ پایگاه خبری آزمون دکتری با همکاری کانال هوش و استعداد تحصیلی اقدام به تهیه ی پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98 (بخش تحلیلی…

دانلود رایگان

جهت دانلود رایگان

ایمیل ، شماره موبایل و رشته خود را در کادر های زیر وارد نمائید.

توجه داشته باشید فایل به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد. 

نوشته‌های تازه

ورود کاربران

تبلیفات متنی

دکترای روانشناسی تربیتی چیست
دکترای روانشناسی تربیتی چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *