روانشناسی بالینی تبریز

 
helpkade
روانشناسی بالینی تبریز
روانشناسی بالینی تبریز

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال آماده سازی بهترین نتایج برای شما 😍 است

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:روانشناسی بالینی تبریز

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

فروغ فرخ زاده 

دکتر حسین قلی زاده 

فاطمه عظیمی 

معصومه پورآقایی دیزجی 

دکتر اکبر رضایی 

مونا همایون مقدم 

زهرا یوسفی 

مریم سید عالی پور 

مریم صادقی 

الهام جهانگیر 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

معرفی رشته های روانشناسی دایر در دانشگاه تبریز:روانشناسی بالینی تبریز

رشته روانشناسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد

     رشته روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روانشناسی از قبیل علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روانشناسی در امر آموزش وپرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روانشناسی در مسائل روانی- اجتماعی می باشد. در دانشگاه تبریز، دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از سال-دایر و تاکنون ادامه داشته است. هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارت های لازم در افرادی است که در فعالیت های آموزشی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و نیز در دانشگاه ها خدمت رسانی می کنند. فارغ التحصیلان این رشته تواناییهای لازم در موارد زیر را کسب می کنند:

– ارائه خدمات روانشناسی در مراکز و مؤسسات مختلف تشخیصی و درمانی

– انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه های مختلف روانشناسی عمومی

– قبول مسئولیت های خدماتی و پژوهشی در مؤسسات دولتی

– آمادگی برای تحصیل در مقاطع بالاتر جهت تأمین کادرعلمی دانشگاه ها و سایرمراکز علمی– پژوهشی و….

     فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه تبریز که در مقاطع بالاتر این رشته در دانشگاه تبریزو سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند، اغلب در دانشگاهها و مراکز مختلف پژوهشی استان و نیز سایر مناطق کشور مشغول به خدمت می باشند.

     در حال حاضر به علت کمبود متخصص روانشناسی در سطوح مختلف به خصوص در مراکز تشخیص و درمان در مؤسسات توانبخشی در پیشگیری، دانشگاه تبریز می تواند با تربیت نیروی متخصص در رشته روانشناسی در این مقطع و مقاطع بالاتر رفع کمبود در این زمینه را به شکل جدی مورد عنایت قراردهد. با توجه بر تعداد و ترکیب اعضای هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه تبریز، ظرفیت های خوبی برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد و تربیت نیروی متخصص در این رشته وجود دارد. 

رشته های روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک ونوجوان

     روانشناسی بالینی حوزه کاربردی روانشناسی است که موضوع اصلی آن بررسی علل شکل گیری آسیب شناسی روانی از یکسو و توسعه راهکارهای مداخله ای کارآمد جهت کمک به افراد مبتلا به مشکلات روانشناختی از سوی دیگر است. روانشناسان بالینی عمدتاً در چهار حوزه آسیب شناسی روانی، نظریه ها و فنون روان درمانی، روشهای تشخیص بالینی و پژوهش در مسایل ویژه روانشناسی بالینی آموزش می بینند. در دانشگاه تبریز دوره کارشناسی روانشناسی بالینی از سال 1362و بدنبال باز گشایی مجدد دانشگاهها دایر شده و تاکنون ادامه داشته است. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی روانشناسی بالینی در دانشگاه تبریز که در مقاطع بالاتر این رشته و در سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند، همواره به عنوان دانشجویی فعال، مستعد و با هوش و با انگیزه فراوان شناخته شده اند، و از این جهت موجب سربلندی گروه روانشناسی و دانشگاه تبریز بوده اند. دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه تبریز از سال 1384و دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 1386دایر شده و فارغ التحصیلان این مقاطع در اقصی نقاط کشور به خدمت مشغول هستند. با توجه به ترکیب هیأت علمی گروه روانشناسی، فرصت های خوبی برای داوطلبان ورود به دوره های ارشد این دو رشته در دانشگاه تبریز وجود دارد. هم اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان دکتری روانشناسی بالینی را فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز تشکیل می دهند.      

 


 

نشانی:

تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز

نشانی:

تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز

© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه تبریز می‌باشد.

در اینجا لیستی از بهترین مراکز مشاوره تبریز و استان آذربایجان شرقی را بر شما مخاطب گرامی سایت هوش کالا آورده ایم. این لیست از بهترین مراکز مشاوره خانواده، روانشناس کودک، مشاوره ازدواج ، اعتیاد ، تحصیلی و.. در شهرستان تبریز است. تمامی مراکز زیر دارای پروانه معتبر از مراجع ذی ربط می باشند.

پیشنهاد ما

دکتر مینا زعفرانچی مدرس دانشگاه و روان درمانگر کودکان و بزرگسالان خدمات :تست هوش ، تست شخصیت ، مشاوره ازدواج ، تحصیلی ..مشاوره حضوری و تلفنی آدرس :تبریز چهارراه آبرسان ، مهرگان یک ، برج سفید smp طبقه دوم مرکز صباتلفن پذیرش :۰۹۱۴۴۰۹۳۳۶۳

 مرکز مشاوره علامه امینی تبریز ( دولتی )آدرس :خیابان هفده شهریور جدید، بالاتر از بستنی وحید، جنب بانک ملی ، کوچه آقا علیتلفن پذیرش :۵۵۶۱۸۳۶

خانم دکتر علیزاده روانشناس تبریزآدرس :خیابان هفده شهریور جدید ، روبروی بستنی وحید، جنب آزمایشگاه دانش ، طبقه سهموسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریزتلفن پذیرش :۰۴۱-۳۵۵۷۵۸۴۹روانشناسی بالینی تبریز

دکتر علیلوآدرس :خیابان هفده شهریور جدید ، روبروی بستنی وحید، جنب آزمایشگاه دانش ، طبقه سهموسسه روانشناسی آرامش اندیشه تبریزتلفن پذیرش :۰۴۱-۳۵۵۷۵۸۴۹

مرکز مشاوره آرمشآدرس :چهارراه آبرسان – کوی ناصحی اول – پلاک ۱۱تلفن پذیرش :۳۳۶۸۹۸۷

اگر شما روانشناس شاغل در آذربایجان شرقی و تبریز هستید و اسم و آدرس کلینیک خود را در این لیست نمی بینید بر روی ثبت اطلاعات کلینیک کلیک کنید و مشخصات خود را با دقت وارد نمایید. پس از اعتبار سنجی مشخصات شما در این لیست نمایش داده می شود.

در ادامه لیست مراکز مشاوره آذربایجان شرقی به جز تبریز را به همراه آدرس و شماره تلفن معرفی کردیم. اگر بدنیال مشاور خوب در آذربایجان شرقی هستید می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

از نظر ما بهترین مطب مشاوره و یا دکتر روانشناس تبریز مرکز و یا شخصی  است که صرفا توسط روانشناس و یا مشاوربا تجربه  اداره شود. مرکزی که دارای سابقه کار باشد، تخصصی فعالیت کند و  مراجعان آن از خدمات ارائه شده رضایت داشته باشند. ما در لیست مراکز مشاوره تبریز بهترین مراکز روانشناسی  را که همگی دارای تاییده و مجوز  هستند را ذکر کردیم.

وب سایت هوش کالا در زمینه مشاوره در حوزه های طلاق، اعتیاد، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی، کودکان، نوجوانان و … به جمع آوری مراکز روانشناسی از جمله مراکز مشاوره در تهران پرداخته است.

اسامی شهرهای استان آذربایجان غربی

مراغه ، مرند ، اهر ، میانه ، بناب ، سهند ، سراب ، آذرشهر ، هادیشهر ، جلفا ، عجب‌شیر ، سردرود ، تبریز  ، ملکان ، شبستر ، خسروشا ، بستان‌آباد ، هشترود ، اسکو ، ایلخچی ، اسکو ، باسمنج

سازمان بهزیستی تبریز

آخرین تغییرات : تیر ۱۶, ۱۳۹۹

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

درمانهای موج سوم  شناختی – رفتاری ( بخش اول )  امروزه برای درمان اختلالات روان شناختی ( مانند اختلالات اضطرابی و اختلال افسردگی ) از روش های روان درمانی مختلفی استفاده می شود. هدف عمده از بکار بردن انواع مختلف روان درمانی در زمینه ی مقابله با اختلالات و مشکلات روانشناختی  بوجود آوردن تغییرات مختلف…

اختلال افسردگی یکی از شایعترین اختلالات روانشناختی می باشد . میزان شیوع این اختلال به حدی زیاد می باشد که گاهی از اوقات از آن به عنوان سرماخوردگی روانشناختی یاد می شود . همچینن میزان ناتوایی حاصل از ابتلا به اختلال افسردگی به حدی زیاد می باشد که سازمان بهداشت جهانی از نظز میزان ایجاد…

درمان پذیرش- تعهد(Acceptance- Commitment therapy ) که به صورت اختصاری درمان ACT نامیده می شود یکی از درمانهای جدیدی شناختی- رفتاری است که اصطلاحا به درمانهای موج سوم رفتار درمانی معروف می باشد. درمان پذیرش- تعهد  یا درمان ACT بر پایه ی یک نظریه ی رفتاری که به نام نظریه ی Relational frame theory  یا…

یکی از ابعاد مهم رشد در دوره ی کودکی رشد شناختی می باشد. شناخت (Cognition) یک مفهوم وسیع و جامع می باشد و اشاره به فعالیتهای روانشناختی می نماید که منجر به کسب ،پردازش ، سازماندهی و استفاده از دانش و آگاهی می گردد . به کمک پدیده ی شناخت می توان اطلاعات را تفسیر…

اختلال افسردگی یکی از شایعترین اختلالات روانشناختی است که میلیونها نفر از مردم جهان به آن در طول زندگی خود مبتلا می شوند . بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی این اختلال در سال ۲۰۲۰ میلادی بعد از اختلالات قلبی- عروقی دومین اختلالی خواهد بود که سبب ایجاد ناتوانایی در مردم می شود.  بر اساس…روانشناسی بالینی تبریز

  اختلال افسردگی یکی از شایعترین اختلالات روانشناختی می باشند و میزان شیوع این اختلال به اندازه ای زیاد است که گاهی به آن سرماخوردگی روانی می گویند . بر اساس برخی از برآوردهای انجام گرفته میزان شیوع این اختلال در مردان به حدود ۸ درصد و در زنان به حدود ۱۵ درصد می رسد….

آدرس :تبریز : خیابان ۱۷ شهریور جدید ، حدفاصل خیابانهای طالقانی و ارتش ، مجتمع پزشکی سینا ، طبقه ی هفتم
شماره تلفن : ۳۵۵۵۹۸۶۶-۰۴۱ و۳۵۵۳۱۲۰۲ -۰۴۱

ساعات کار دفتر روانشناسی دکتر حسین لطفی نیا : همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعات ۱۶ الی ۲۱
تلفن : ۳۵۵۵۹۸۶۶-۰۴۱ و۳۵۵۳۱۲۰۲ -۰۴۱

روانشناسی بالینی تبریز
روانشناسی بالینی تبریز
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *