برای پر کردن
فرم نقل و انتقالات دستیاران
لطفا” کلیک کنید
دکتر مظاهر رضایی
دکترای روانشناسی بالینی
عضو هیئت علمی دانشگاه
روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
دکتر محسن داداشی
دکترای روانشناسی بالینی
عضو هیئت علمی دانشگاه
دکتر سعیده زنوزیان
دکترای روانشناسی بالینی
عضو هیئت علمی دانشگاه
دکتر امید ساعد
دکترای روانشناسی بالینی
عضو هیئت علمی دانشگاه
راهنمای مراجعه ویژه بیماران بستری و همراهان
024-33019222
روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
اصول مراقبت و درمان بیماران هموفیلی
پرسشهای متداول
سامانه یکپارچه
آموزش مداوم پزشکی
روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
روانشناس بالینی:
خانم ندا فرهمند
شماره داخلی واحد:
پورتال مرکز آموزشی درمانی بوعلیسینا خرمدره
زنجان، بلوار استاد دکتر یوسف ثبوتی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان – کد پستی :4513956184
تلفن : 330180 (024)
info@zums.ac.ir
گزارش جامع دانشگاه(کتاب اینفوگرافی)
مشخصات فردی:
نام: فرهاد نام خانوادگی: طارميان تاريخ تولد: 1344 وضعيت تا هل: متأهلروانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
آدرس: تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. گروه روانشناسی بالینی.
سوابق آموزشی:
الف مدارك تحصيلی:
1 – دكترای روانشناسی بالينی، دانشگاه علوم بهزيستی وتوان بخشی، تاریخ اخذ مدرک آذرماه ، 1383. موضوع رساله دكتری: بررسی عوامل پیشبینی روانی/اجتماعی مصرف مواد مخدر در نوجوانان ايرانی.
2 – كارشناسی ارشد روانشناسی بالينی، دانشگاه علوم پزشكی ايران، انستيتو روانپزشکی تهران، كسب رتبه ممتاز، تاريخ اخذ مدرك، 1372.
3 – كارشناسی روانشناسی كودكان استثنايی، دانشگاه شهيد بهشتی، تاريخ اخذ مدرك 1366.
ب دورههای تخصصی:
1 – دوره تخصصی كاهش تقاضای مصرف مواد (drug demand reduction) از دانشگاه لندن، بيمارستان سنت جورج، كشور انگلستان، سال، 2001.
2 – دوره فوق تخصصی (فلوشيپ) «رفتارهای اعتياد آميز» (addictive behaviors) از دانشگاه لندن، بيمارستان سنت جورج، كشور انگلستان، سال 2002.
3- شرکت در کارگاه پنجروزهobjective oriented project planning 23 تا 27 آوریل 2000، UNDCP
4- شرکت در اولین کارگاه شیوع شناسی و پیشگیری از اعتیاد. 9 و 10 اکتبر 2008. دانشگاه علوم پزشکی یزد و دانشگاه لندن.
3- شركت در كارگاه آموزشي نوروفيدبك (neurofeedback)16 و 17 جولاي 2012
4- شركت در كارگاه تحريك مغزي برون جمجمهای (tDCS). 19 اكتبر 2012
5- شرکت در کارگاه آموزشی نوروفیدبک پیشرفته (advanced neurofeedback)
6- شرکت در کارگاه آموزشی QEEG. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. 1392
7- Certificate of completion of Quantitative electroencephalography course. Parand center for human enhancement. 13-15 Jan. 2015
8- Certificate of completion of Transcranial Magnetic Stimulation(TMS). 26.Feb. 2016. University of social welfare and rehabilitation sciences.
سوابق شغلی:
1 – استادیار دانشگاه علوم پزشكی زنجان از سال 1373.
2- مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال 1389 لغایت خرداد 95
3- معاون آموزشي مركز درماني آموزشي دكتر بهشتي از سال 1391 لغایت 1394
3 – عضو كميته علمی/ تخصصی پيشگيری از سوءمصرف مواد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، اداره پيشگيری ودرمان سوءمصرف مواد.
4- عضو کمیته تخصصی پیشگیری از مصرف مواد دفتر مرکزی مشاوره وزرت علوم.
5 – روانشناس بخش اعصاب و روان بيمارستان شهيد بهشتی، شهر زنجان.
6 – روانشناس مركز مشاوره دانشجويی زنجان، 77-1376
7 – روانشناس مركز مشاوره كودك و نوجوان اداره آموزشوپرورش شهر زنجان، 1377–.1375
8 – عضو شورای تحقيقات اداره آموزشوپرورش شهر زنجان، 1377- 1375
9 – مشاور و کارشناس دفتر پيشگيری از سوءمصرف مواد وزارت آموزشوپرورش، 1379 – 1376.
10- عضو انجمن روانشناسی بالينی ايران ازسال 1379.
روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
11- عضو انجمن روانشناسي ايران از بدو تأسیس.
تألیفات:
1- كتاب راهبرد جوامع مراقب: نگاهی نو به پيشگيری از سوءمصرف مواد و آسیبهای اجتماعی، انتشارات تربيت، 1382(کسب رتبه دوم در چهارمین دوره انتخاب آثار مکتوب درزمینهٔ مواد مخدر و اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر).
2- سوءمصرف مواد در نوجوانان؛ مفاهيم، نظریهها و پيشگيری، انتشارات تربيت، 1378.
3- آموزش مهارتهای زندگی؛ راهنمای معلم و كتاب كاردانش آموزان، انتشارات تربيت، 1378.
4- آموزش مهارتهای زندگی؛ ويژه دانش آموزان سال دوم راهنمايی. راهنمای معلم و کتاب کار دانشآموز با تأکید بر پيشگيری از مصرف مواد. انتشارات تربيت، 1380.
5- مؤلف دو فصل از کتاب واقعیتها و نظرگاهها درزمینهٔ مواد مخدر؛ دفتر پيشگيری از سوءمصرف مواد مخدر. وزارت آموزشوپرورش، انتشارات تربيت، 1381.
6- حقایقی درباره زندگی سالم و بهدوراز مواد (نکات عملی). انتشارات مرکز مشاوره دانشگاه تهران، چاپ چهارم، 1389
7- حقایقی درباره زندگی سالم و بهدوراز مواد (نکات عملی). زمستان 1392. چاپ ششم. دفتر مرکزی مشاوره و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران. معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت علوم. سازمان بهزيستي كشور.
8- حقایقی درباره زندگی سالم و بهدوراز مواد (نکات عملی). تابستان 1390. چاپ چهارم. دفتر مرکزی مشاوره و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران. معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت علوم
9- پیشگیری اولیه از اعتیاد (مجموعه مقالات منتخب 30 کنگره استانی). نویسنده فصل وضعیت مصرف مواد در دانشگاههای ایران… صفحه 173. چاپ 1390. ستاد مبارزه با مواد مخدر و مركز مشاوره دانشجویی وزارت علوم.
10- سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد. همکار در تدوین طرح. 1390. ریاست جمهوری. ستاد مبارزه با مواد مخدر.
11- تدوین برخی فصول کتاب دوره «مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد». ویژه تربیت کادر متخصص. شهریور 1390. معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر.
12 – تدوین برخی فصول کتاب دوره «میانی پیشگیری اولیه از اعتیاد». ویژه تربیت کادر متخصص. شهریور 1390. معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر.
مقالات علمي
1 – سوءمصرف مواد مخدر در محیطهای دانشجويی و روشهای پيشگيری از آن. نشريه پيام مشاور، وزارت علوم تحقيقات و فناوری،1383
2- کنترل محیطی؛ روشی مناسب در پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاهها. نشریه پیام مشاور دانشگاه علم و صنعت، اسفند، 1384
3- روشهای پیشگیری از سوءمصرف مواد در کودکان و نوجوانان. فصلنامه اعتیاد پژوهی. نشریه ستاد مبارزه با مواد مخدر. سال دوم، شماره ششم؛ بهار. 1383
4 – نقش واثرتحقيقات اپيدميولوژيك در پیشگیری از مصرف مواد، ماهنامه ژرفای تربيت. نشريه دفتر پيشگيری از سوءمصرف مواد وزارت آموزشوپرورش، شماره 6، 1378.
5 – مهارتهای زندگی: تعاريف و مفاهيم نظری، ماهنامه ژرفای تربيت، شماره 2، 1378.
6 – بله به زندگی، خير به مواد، ژرفای تربيت شماره 2، 1378.
7 – كاربرد پرسشنامههای خود سنجی در بررسی الگو و شيوع مصرف مواد مخدر دردانش آموزان دبيرستانی، قسمت اول، ماهنامه ژرفای تربيت، شماره ويژه، 1378.
8 – كاربرد پرسشنامههای خود سنجی در بررسی الگو و شيوع مصرف مواد مخدر دردانش آموزان دبيرستانی، قسمت دوم، ماهنامه ژرفای تربيت شماره 10، 1380.
9– رويكرد رفتاری در مصاحبه بالينی باكودكان، نشريه علمی دانشگاه علوم پزشكی زنجان، شماره 15.
10 – اختلالات توجه دراسكيزوفرنيا، نشريه پژوهشهای روانشناختی، 1374.
11- شیوع شناسی مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای شهر تهران، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال سیزدهم، زمستان 1386، 342-335
12- اثربخشی برنامه آموزش مهارتهای زندگی بهمنظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانش آموزان دوره راهنمایی، مجله علمی، پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دوره 16، شماره 65، زمستان 1387، صفحات 77 تا 88
13- نگرش دانشجویان و کارمندان به نقش جنسیتی در بعد برابر خواهی در شهر زنجان سال 1387. مجله علمی، پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دوره 17، شماره 66، بهار 1388، صفحات 71 تا 78
14- تمايز دو سازه كنترلي: كاربردي از نظريه رفتار برنامهریزیشده براي پرهيز از سوءمصرف مواد مخدر در نوجوانان. افق دانش. فصلنامه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گناباد. دوره 15. شماره 3. پاييز سال 1388.
15- تأثیر مداخله آموزشی نظریه محور در پیشگیری از سوءمصرف مواد در نوجوانان. فصلنامه پایش. سال دهم، شماره اول، زمستان 1389
16- توسعه نظریه عمل منطقی با سازه خودکارآمدی و مقایسه برازش و پیشبینی کنندگی آن با نسخه اولیه این نظریه با روش تحلیل مسیر برای پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در نوجوانان. مجله پزشکی هرمزگان، سال چهاردهم، شماره اول، بهار 1389، صفحات 45 تا 54
17- مقایسه نگرش به نقش جنسیتی و رابطه آن با رضایت از زندگی در کارمندان. نشريه مطالعات روانشناختی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا. دوره 7، شماره 1، بهار 1390
18- بررسی عوامل مرتبط با سوءمصرف مواد در نوجوانان در چارچوب نظریه رفتار برنامهریزیشده. فصلنامه رفاه اجتماعی، سال دوازدهم، شماره 44. بهار 91.
19- مقایسه تأثیر سازههای خودکارآمدی و کنترل رفتاری درک شده بر نظریه عمل منطقی در خصوص پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر با روش تحلیل مسیر. فصلنامه پايش. سال يازدهم. شماره دوم. بهار 1391.
20- عوامل پیشبین رواني / اجتماعي مصرف مواد در نوجوانان. مجله علمي پژوهشی دانشگاه علوم پزشكي. زنجان، خرداد و تير، 1392
21- شيوع مصرف مواد در بين دانشجويان دانشگاههای علوم پزشكي شهر تهران. فصلنامه اعتياد پژوهي. سال هفتم. شماره 28. زمستان 92.
22- نوروفيدبك: مفاهيم و واقعیتها. بيست و دومين خبرنامه الكترونيكي انجمن روانشناسي ايران. زمستان 1391.
23- تغيير و تحولات صورت گرفته در ويرايش پنجم راهنماي تشخيصي و آماري بیماریهای رواني. بيست و چهارمين خبرنامه الكترونيكي انجمن روانشناسي ايران. تابستان 1392.
25- کاربست نظریه عمل منطقی در پیشگیری از مصرف مواد. فصلنامه بالینی طب اعتیاد. شماره دهم و یازدهم. پاییز و زمستان 1394
1-Are perceived behavioral control and self-efficacy distinct construct? European Journal of scientific Research. Vol. 30. No.1 (2009), pp. 146-152
2-The relationship among classroom community, attitude toward parents, anxiety disorders and depression with adolescent suicide probability. Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 520–525
3- Smoking status in Iranian male adolescents: A cross-sectional study and
a meta-analysis. Addictive Behaviors 38 (2013) 2214–2218
شرکت در سمینارها بهعنوان سخنران:
1 – مصاحبه بالينی باكودكان، دومين سمينار اختلالات رفتاری كودكان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشكی زنجان، 1372.
2 – كاربرد هیپنوتیزم دردرمان اختلال استرس پس از سانحه، سومين سمينار سراسری استرس،1374، دانشگاه علوم پزشكی ايران.
3 – خودكشی در شهر زنجان، سومين كنگره اختلالات روانپزشکی، دانشگاه علوم پزشكی تهران، 1375.
4 – شيوع خودكشی در کودکان و نوجوانان شهر زنجان، سومين سمينار اختلالات رفتاری كودكان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشكی زنجان، 1375.
5 – اختلال حفظ توجه دراسكيزوفرنيا، افسردگی و تأثیر مداخلات درمانی، اولين كنگره علوم عصبشناختی ايران، دانشگاه شهيد بهشتی، 1375.
6 – مهارتهای زندگی و مفاهیم مربوط به آن. چهارمين سمينار اختلالات رفتاری كودكان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشكی زنجان، 1379.
7- بررسی اثربخشی برنامه مهارتهای زندگی ويژه سال دوم راهنمايی بهمنظور پيشگيری از مصرف مواد، پنجمين همايش بهداشت روانی کودکان و نوجوانان، مهرماه 1382.
8- گروه دوستان و نوجوانان مصرفکننده حشیش، سومین همایش سراسری اعتیاد، یزد، بهمن 1383.
9- تعیینکنندههای اجتماعی سلامت و اعتیاد. ارائهشده در نشست پژوهشی و هماندیشی پژوهشگران. ستاد مبارزه با مواد مخدر. زمستان 1386
10- پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاهها، چهارمین کنگره سراسری اعتیاد، یزد، اسفند 1388
12- ایراد سخنرانی با عنوان «شیوع شناسی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در دانشگاه» در نخستین کنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد استان تهران. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر. اسفند 1389
13- ایراد سخنرانی در نخستین همایش علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد. استان زنجان. شورای هماهنگی استان. آذر 1389
14- نشست هماندیشی «مهارتهای زندگی در محیطهای دانشجویی: چالشها، راهکارها و بررسی تجربیات».
خرداد 1389. وزارت علوم و تحقیقات، دفتر مرکزی مشاوره و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران
15- شيوع مصرف مواد در دانشگاههای علوم پزشكي تهران. ستاد مبارزه با مواد مخدر. فرهنگسرای شقايق. تهران. بهمن 1392
16- اثربخشی درمان تحريك مغزي برون جمجمهای در بيماران افسرده. دومين كنگره علوم اعصاب پايه و باليني. 27 تا 29 آذر 1392. مركز همایشهای رازي. بيمارستان ميلاد.
17- همايش سلامت روان و سالمندان. سالن بینالمللی روزبه. بيمارستان آیتالله موسوي. زنجان. 29/7/ 92
18 – ایراد سخنرانی با عنوان «عوامل خطر اعتیاد در دانشجویان دختر دانشگاههای دولتی شهر تهران». مجتمع فرهنگی شقایق. ستاد مبارزه با مواد مخدر. 20/8/1388
18- ايراد سخنراني در سمينار بهداشت روان و آموزش. 6/12/86 تا 7/12/1386. دانشگاه علوم پزشكي زنجان
19- ايراد سخنراني با عنوان «شيوع مصرف مواد در دانشجويان دانشگاههای علوم پزشكي شهر تهران». مجتمع فرهنگي شقايق. ستاد مبارزه با مواد مخدر. 1/11/92
20 – ایراد سخنرانی با عنوان «میزان شیوع مصرف مواد در دانشجویان تحت پوشش دانشگاههای وزارت علوم». هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه صنعتی اصفهان… 21 و 22 اردیبهشت 1393.
21- ایراد سخنرانی با عنوان «مقایسه مصرف مواد در دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران». هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه صنعتی اصفهان… 21 و 22 اردیبهشت 1393
22- ایراد سخنرانی با عنوان «نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان: نقش متغیرهای جمعیت شناختی و تحصیلی». هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه صنعتی اصفهان… 21 و 22 اردیبهشت 1393.
23- ایراد سخنرانی با عنوان «عوامل مؤثر در سازگاری دانشجویان با زندگی خوابگاهی: نقش جنسیت و مقطع تحصیلی». هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه صنعتی اصفهان… 21 و 22 اردیبهشت 1393
24- ایراد سخنرانی با عنوان نقش متغیرهای خانوادگی در پیشبینی اقدام به خودکشی در بیماران مراجعهکننده به بیمارستانهای شهر زنجان در سال 93. 14 الی 16 مهر 94. پنجمین کنگره سراسری رفتارهای پرخطر. دانشگاه علوم پزشکی زاهدان.
25- ایراد سخنرانی در هیئترئیسه «اعتیاد در ایران: اجتماعی کردن پیشگیری». پنجمین کنگره انجمن روانشناسی ایران. 15 تا 17 اردیبهشت 1394.
26- Substance Abuse and its Risk factors in Iranian High School Students. Saeed
Momtazi and Farhad Taremian, NIDA. International Forum June 2009. USA.
27- Comparative study of Halopridol and Olanzapine in Cannabis Induced Psychotic
Disorder. Saeed Momtazi and Faahad taremian… CINP Congress, 15-17 July
28- Oral presentation, entitled “comparison study of brain waves amplitudes among clinical depression and generalized anxiety patients: comparing theoretical conceptualization and clinical findings” in the 4th basic and clinical neuroscience congress. Dec 23-25,2015. Razi hall. Tehran
29- Oral presentation, entitled “comparing the effectiveness of neurofeedback, pharmacotherapy and metacognitive therapy on occipital alpha amplitude in GAD” in the 4th basic and clinical neuroscience congress. Dec 23-25. 2015. Razi hall. Tehran
30- Oral presentation, entitled “Drug abuse prevention research: a frame work” in 10th annual international Addiction science congress. Sep 14-16, 2016. Razi hall. Tehran.
31- Oral presentation, entitled “Brain disease model of addiction” in 10th annual international Addiction science congress. Sep 14-16, 2016. Razi hall. Tehran.
تحقيقات:
1- شیوع خودکشی در شهر زنجان، 1375.
2 – كاربرد پرسشنامه های خود سنجی در بررسی الگو و شیوع سوءمصرف مواد مخدر دانش آموزان دبيرستان بوشهر،1378.
3 – بررسی اثربخشی برنامه آموزش مهارتهای زندگی ويژه سال دوم راهنمايی با تأکید بر پيشگيری از سوءمصرف مواد مخدر،1380، مصوب وزارت آموزشوپرورش، دفتر پيشگيری از سوءمصرف مواد.
4- بررسی شيوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان دانشگاههای شهر تهران. به سفارش مركز مشاوره دانشگاه تهران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1385
5- بررسی شیوع مصرف مواد در دانشجویان شهر مشهد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر مرکزی مشاوره،1386
6- تهیه مجموعه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه کارشناسان، موسسه داریوش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،1388
7- بررسی منابع استرس در میان کارکنان شرکت گاز پارس جنوبی، منطقه عسلویه. پژوهش مصوب شرکت گاز پارس جنوبی، 1388
8- شيوع مصرف مواد در دانشگاههای علوم پزشكي شهر تهران. مصوب ستاد مبارزه با مواد مخدر. 1389
9- پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیطهای کاری، پژوهش مصوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در حال اجرا
10- همهگیرشناسی مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای وزارت علوم و علوم پزشکی كشور. مصوب ستاد مبارزه با مواد مخدر. 1392
مدرس در کارگاههای آموزشي:
1- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان.27 تا 29 اسفندماه 1389. آموزش مداوم جامعه پزشکی.
2- مدرس کارگاه حمایتهای روانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه. دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تاریخ 8 آذرماه 1389. آموزش مداوم جامعه پزشکی.
3- مدرس کارگاه سوءمصرف مواد. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. در تاریخ 10/8/1389. آموزش مداوم پزشکی.
4- مدرس کارگاه آشنایی با مواد مخدر و محرک صنعتی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. در تاریخ 26/12/1389. آموزش مداوم پزشکی.
5- مدرس کارگاه آشنایی با مواد مخدر و محرک صنعتی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. در تاریخ 28/12/1389. آموزش مداوم پزشکی
6- مدرس کارگاه آموزشی «پیشگیری از اعتیاد» ویژه کارشناسان رابط پیشگیری از سوءمصرف مواد نهادها و سازمانهای مختلف. آذر (16 و 30) 1389. مرکز مشاوره دانشجویی. وزارت علوم.
7- مدرس کارگاه آموزشی «پیشگیری از اعتیاد» ویژه کارشناسان رابط پیشگیری از سوءمصرف مواد نهادها و سازمانهای مختلف. اردیبهشت (1 و 8) 1389. مرکز مشاوره دانشجویی. وزارت علوم.
8- مدرس کارگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد آبان 1389 (ویژه تربیت کادر متخصص). مرکز مشاوره دانشگاه تهران. معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم
9- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. 22 تا 24 اردیبهشت 1388. آموزش مداوم جامعه پزشکی.
10- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. 15 تا 17 اردیبهشت 1388. آموزش مداوم جامعه پزشکی
11- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. 1 تا 3 تیرماه 1388. آموزش مداوم جامعه پزشکی.
12- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی… دانشگاه علوم پزشکی زنجان. در تاریخ 6 تا 8 اسفندماه 1388. آموزش مداوم پزشکی
13- مدرس کارگاه اختلالات روانپزشکی. در تاریخ 13 تا 15 بهمن 1388. دانشگاه علوم پزشکی زنجان. آموزش مداوم پزشکی
14- مدرس دوره سوم کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر. 3 تا 6 بهمن 1388
15- مدرس کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر. بهمن و اسفند 1388. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
16- مدرس کارگاه آموزشی «پیشگیری از اعتیاد» ویژه کارشناسان رابط پیشگیری از سوءمصرف مواد نهادها و سازمانهای مختلف. آذر (10، 16، 18) و دیماه (8 و 9) 1388. مرکز مشاوره دانشجویی. وزارت علوم.
17- مدرس کارگاه مهارتهای زندگی و مهارتهای مقابله با مشکلات رفتاری. 30/4/87 دانشگاه علوم پزشکی زنجان
18- مدرس کارگاه افسردگی. در تاریخ 16/8/1387. دانشگاه علوم پزشکی زنجان.
19- مدرس. كارگاه آموزشي تربيت كادر متخصص پيشگيري از اعتياد. 14 تا 16 اسفند 91. شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر. زنجان
20- مدرس كارگاه آموزشي «پيشگيري از اعتياد- دوره تكميلي مدرسه». دانشگاه تهران. معاونت فرهنگي. تالار امیرکبیر. 2/3/ 92
21- مدرس كارگاه آموزشي «پيشگيري از اعتياد- دوره تكميلي مدرسه». دانشگاه تهران. معاونت فرهنگي. تالار امیرکبیر. 23/3/ 92
22- كارگاه آموزشي پيشگيري از مصرف مواد و ايدز در دانشجويان. UNODC و ستاد مبارزه با مواد مخدر. ارديبهشت 1392.
23- کارگاه آموزشی «مواد و آثار آن در دانشجویان» 14 تا 16 می 2013، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت علوم و تحقیقات و UNODC، گاجره. دیزین
24- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد. 17/12/91. ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
25- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد.28/9/92 ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
26- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد. (دوره تکمیلی متمرکز بر مدرسه). اول و دوم خرداد سال 93. ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
27- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد. (دوره تکمیلی متمرکز بر مدرسه) بیست و سوم خرداد سال 93. ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
28- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد. (دوره میانی) ویژه کارشناسان. 18/2/93…ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
29- کارگاه آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد. (دوره مقدماتی) ویژه کارشناسان. 3/2/93…ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران
عضويت در كميته علمي
1- چهارمين كنگره انجمن روانشناسي ايران. 1 تا 3 اسفند 91. دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي. عضو كميته علمي.
2 – اولين كنگره بینالمللی و دوازدهمين كنگره كشوري مغز و اعصاب كودكان ايران. 8 تا 10 شهريور 91. دانشگاه علوم
پزشكي زنجان. عضو كميته علمي.
3- عضو کمیته علمی ششمین سمینار سراسر ی بهداشت روانی دانشجویان 27 و 28 اردیبهشت 1391. عضو کمیته علمی. مرکز مشاوره وزارت علوم و مرکز مشاوره دانشگاه گیلان
4- عضو هیئترئیسه آسیبهای نوپدید و اعتیاد: تحلیل الگوها در سومین کنگره سراسری پژوهشهای روانشناسی بالینی در تاریخ 7 /12/1390. بیمارستان امام خمینی. انجمن روانشناسی بالینی ایران.
5- عضو هیئترئیسه آسیبهای نوپدید و اعتیاد: تحلیل الگوها در سومین کنگره سراسری پژوهشهای روانشناسی بالینی در تاریخ 7 /12/1390. بیمارستان امام خمینی. انجمن روانشناسی بالینی ایران.
6- عضو کمیته علمی همایش سراسری خودکشی و رفتارهای مرتبط. اسفند 1390. دانشگاه علوم پزشکی زنجان
7- سومین کنگره سراسری رفتارهای پرخطر 18 تا 20 اسفند 1388. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. عضو کمیته علمی و هیئترئیسه.
8- نخستین کنگره کشوری پیشگیری از سوءمصرف مواد 4 تا 6 اسفند 1388. عضو کمیته علمی و هیئترئیسه
9- پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت 1389. عضو کمیته علمی. مرکز مشاوره وزارت علوم و مرکز مشاوره دانشگاه شاهد
10- پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت 1389. شرکت در هیئترئیسه آسیبهای روانی اجتماعی اعتیاد، خودکشی و رفتارهای پرخطر. معاونت دانشجویی وزارت علوم. دانشگاه شاهد.
11- سومین کنگره سراسری رفتارهای پر خطر 18 تا 20 اسفند 1388. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. عضو کمیته علمی و هیئترئیسه.
12- نخستین کنگره کشوری پیشگیری از سوءمصرف مواد 4 تا 6 اسفند 1388. عضو کمیته علمی و هیئترئیسه
13- پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت 1389. عضو کمیته علمی. مرکز مشاوره وزارت علوم و مرکز مشاوره دانشگاه شاهد
14- پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 22 و 23 اردیبهشت 1389. شرکت در هیئترئیسه آسیبهای روانی اجتماعی اعتیاد، خودکشی و رفتارهای پرخطر. معاونت دانشجویی وزارت علوم. دانشگاه شاهد.
15- شرکت در هیئترئیسه. دومین کنگره سراسری پژوهش های روانشناسی بالینی. 29 بهمن تا 1 اسفند 1387. برگزارکننده انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.
16-عضو کمیته علمي همايش سراسري بهداشت روان و آموزش در تاريخ 6 و 7 اسفند 1386. دانشگاه علوم پزشكي زنجان.
17- عضو کمیته علمی اولین همایش سراسری روانشناسی سلامت ایران و پنجمین همایش کشوری سایکوفارماکولوژی… دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. اردیبهشت 1393
18- عضو کمیته علمی هفتمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان. اردیبهشت 1393.
مهارتهای درماني
1- درمان شناختي/ رفتاري كلاسيك و طرحواره درماني يانگ
2- خانواده و زوجدرمانی
3- استفاده از روش مكمل نوروفيدبك (neurofeedback) در بهبود حالتهای افسردگي، اضطراب، بيش فعالي، اوتيسم و ميگرن
4- استفاده از روش مكمل تحريك مغزي برون جمجمهای tDCS در درمان افسردگي و بهبود تمركز و حافظه
5- انجام QEEG و تفسیر Brain Map
6- انجام rTMS در درمان اختلالات روانپزشکی
مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
مرجع ژورنالها، یکی از پایگاههای زیر مجموعه سیویلیکا می باشد که به عنوان مرجع کلیه مجلات و ژورنالهای علمی-تخصصی ایرانی و بین المللی فعالیت می کند. در این پایگاه می توانید اطلاعات پایه کلیه مجلات علمی و تخصصی را مشاهده نمایید و راهنمایی کاملی برای پیدا کردن ژورنال مورد نظر جهت ارسال و ثبت مقاله خود در این مجلات به شما ارائه میکنیم.
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – مرجع مجلات علمی
زنجان- ایرنا – رییس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در ایام کرونایی ۸۶۳ مورد مشاوره تلفنی برای عموم مردم انجام و روانشناسان مستقر راهنمایی و مشاورههای لازم را به تماس گیرندگان ارائه کردند.
احسان فکور روز شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: واحد سلامت روان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این استان از ابتدای شیوع کرونا با استقرار روانشناسان بالینی در مراکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، آیتالله موسوی و بیمارستان ولی عصر(عج) توانسته خدمات گستردهای را انجام دهد.
وی اضافه کرد: یکی از خدماتی که بسیار بازتاب خوبی داشت و با استقبال مردم مواجه شد، مشاورههای تلفنی بود به طوریکه وقتی شهروندان تماس می گرفتند، روانشناسان با دریافت شرح حال و با شناسایی افرادی که نیاز به مداخله دارند خدمات بالینی را با دعوت حضوری انجام می دادند و در زمان حاضر نیز هم این برنامه ادامه دارد.
این روانشناس افزود: نحوه برخورد و رویاویی با کرونا مربوط به نگرش افراد، روان، رفتار و به ویژه بینشی که فرد در مورد محیط و نسبت به خود دارد و در این میان برخی افراد با پرداختن به اخبار منفی مرگ و میر، اضطراب را در خود ایجاد می کنند و ترس از مرگ را در خود به وجود میآورند.
وی اظهار داشت: ادامه همین روند چه بسا خلل در زندگی فردی و عادی وی ایجاد می کند و در این میان افرادی هستند که با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و اعلام بهبود یافتگان امید به زندگی در آنها بیشتر میشود و سبک زندگی عادی خود را ادامه میدهند.روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
رییس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مشاورههای مشاوران سلامت روان می تواند در این خصوص بسیار اثرگذار باشد و چه بسا راهنمایی و برنامه ریزی از طرف مشاور در تسهیل مشکلات پیش آمده برای فرد کمک کند.
فکور افزود: شیوع اختلال وحشت زدگی یا حملات پنیک از دسته اختلالات اضطرابی است که در ایام شروع ویروس این بیماری افزایش داشته، بطوریکه فرد در انتظار اتفاق بد است به طور معمول مرگ را به خود تلقین میکند که ممکن است بمیرد و این می تواند تاثیر منفی در جسم نیز ظهور یابد و فرد دچار اختلالات فیزیولوژیک شود.
این روانشناس خاطرنشان کرد: همچنان همشهریان میتوانند برای پیگیری مسایل روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا با شماره ۳۳۵۶۵۳۰۰ تماس برقرار کنند و با روانشناسان مستقر در مراکز آموزشی، درمانی در ارتباط باشند.
اهواز – ایرنا – سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: بهتر از پرسپولیس…
اهواز – ایرنا – سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بی شک برای برد وارد…
اهواز – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از…
قم-ایرنا- مدیرکل آموزشهای فنی و حرفهای استان قم با اشاره به اثربخشی…
رشت – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور…
اصفهان – ایرنا – رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی…
کرج – ایرنا – کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز اعلام کرد:با توجه…
اردبیل – ایرنا – استاندار اردبیل گفت: در سفر یک روزه معاونان وزیر…
ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران گفت: امسال در راستای جلوگیری از بروز…
سنندج – ایرنا – انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن وعترت…
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
دانشگاه زنجان، یکی از دانشگاههای معتبر بزرگ و قدیمی دولتی است که در شهر زنجان و در کیلومتر ۶ جاده زنجان – میانه واقع گردیدهاست. این دانشگاه در حال حاضر دارای5 دانشکده، 425 عضو هیئت علمی و بیش از ده هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری است.
پایگاه رتبهبندی تایمز که یکی از معتبرترین نظامهای رتبهبندی بینالمللی است در رتبهبندی سال ۲۰۱۶–۲۰۱۷ دانشگاه زنجان را جز ۱۳ دانشگاه برتر ایران معرفی نمود. از نظر وسعت وگستردگی این دانشگاه پس از دانشگاه صنعتی اصفهان دومین دانشگاه ایران است.این دانشگاه از سوی نظام رتبه بندی گرین متریک نیز هرساله به عنوان بهترین وسبز ترین دانشگاه ایران و در سال 2019 در این رتبه بندی در رتبه چهل وهشتم جهان ایستاد. [۲]
شورای گسترش آموزش عالی در جلسه آموزش عالی در جلسه ۹۷ مورخ ۱۵/۵/۱۳۵۳ تأسیس مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری را در رشتههای مدیریت کشاورزی و دامپروری (سطح کارشناسی) در شهر زنجان تصویب کرد. به دنبال آن در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵۳ اولین جلسه هیئت امنای مدرسه عالی زنجان تشکیل و مقرر گردید که از اول مهرماه سال ۱۳۵۴ فعالیت آموزشی خود را با پذیرش ۷۲ دانشجو از طریق کنکور سراسری در دو رشته مدیریت کشاورزی و مدیریت دامپروری آغاز کند. بدین ترتیب کار آموزشی دانشگاه زنجان (مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری) رسماً از سال ۱۳۵۴ آغاز شد.
مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری زنجان حدود دو سال پس از تأسیس از سوی شورای گسترش آموزش عالی به دانشکده کشاورزی زنجان با دو رشته کشاورزی و دامپروری در سطح کارشناسی، تغییر نام پیدا کرد. ستاد انقلاب فرهنگی در مصوبه ۲۵/۵/۱۳۶۱ در خصوص تغییر نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشکده کشاورزی زنجان، به آموزشکده کشاورزی استان زنجان تبدیل گردید؛ ولی بر اثر تلاش عدهای از مسئولین استان و دانشگاهیان و با توجه به داشتن امکانات خوب موجود، موضوع تغییر نام آن مجدداً در جلسه مورخ ۱۱/۳/۱۳۶۴، شورای بازگشایی وزارت فرهنگ و آموزش عالی مطرح و به دانشکده کشاورزی زنجان تغییر نام پیدا کرد.
باتوجه به موافقت مورخ ۵/۲/۱۳۶۶ شورای گسترش آموزش عالی، مبنی بر پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی زنجان، شورای مذکور با تبدیل دانشکده کشاورزی زنجان به مجتمع آموزش عالی زنجان (شامل آموزشکده فنی و دانشکده کشاورزی) در تاریخ ۱۹/۲/۱۳۶۶ نیز موافقت نمود.
روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
متعاقباً با تأسیس دانشکده علوم در سال ۱۳۶۹ و دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال ۱۳۷۰، از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، سرانجام در تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۷۰، با تبدیل وضعیت مجتمع آموزش عالی زنجان به دانشگاه زنجان موافقت به عمل آمد.[۳]
دانشکده مهندسی در سال ۶۷–۱۳۶۶ با ایجاد آموزشکده فنی در رشته کارهای عمومی ساختمان، در مقطع کاردانی با ۴۳ دانشجو و ۲ نفر عضو هیئت علمی تمام وقت فعالیت خود را آغاز کرد. متعاقب آن گروههای آموزشی برق، معماری، مکانیک، کامپیوتر و نقشهبرداری تأسیس شدند و اقدام به پذیرش دانشجو کردند. هماکنون ۹ رشته و ۱۱ گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده فنی و مهندسی وجود دارد که عبارتند از: مهندسی برق در دو گرایش الکترونیک و قدرت، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی عمران در چهار گرایش سازه، مکانیک خاک و پی، سازههای هیدرولیکی و راه و ترابری، مهندسی نقشهبرداری (ژئودزی)، مهندسی کامپیوتر با گرایش نرمافزار، مهندسی معدن با گرایش مکانیک سنگ، معماری، مهندسی شیمی و نقاشی. با اخذ مجوز دوره دکترای برق قدرت، تعداد رشتههای مقطع دکترای این دانشکده به سه رشته مهندسی برق-الکترونیک، مهندسی برق-قدرت و مهندسی مکانیک افزایش پیدا کرد.
دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان در سال ۱۳۷۰ با پذیرش تعداد ۴۳ نفر دانشجو در رشته دبیری زبان و ادبیات فارسی فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده و سپس با جذب هیئت علمی در تخصصهای مختلف، دانشکده گسترش پیدا نمود و در حال حاضر این دانشکده دارای ۱۴ رشته در ۱۷ گرایش تحصیلی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح زیر میباشد.
رشتهها و گروههای آموزشی دایر در دانشکده: در دانشکده علوم انسانی تعداد ۹ گروه آموزشی و ۱۴ رشته آموزشی (در گرایشهای مختلف) شامل: حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، جغرافیای انسانی، جغرافیای روستائی، جغرافیای طبیعی، کارتوگرافی، آب و هواشناسی، ژئومورفولوژی، تاریخ و تمدن اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، روانشناسی عمومی، مشاوره و راهنمائی میباشد. در گروههای آموزشی زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و حکمت اسلامی، جغرافیا، تاریخ و تمدن اسلامی، تاریخ ایران (کارشناسی ارشد)، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی (کارشناسی ارشد) و روانشناسی در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد)، هماکنون دانشجو پذیرش میشود. همچنین در رشته ادبیات فارسی دانشجوی دکتری پذیرش میشود و در آینده نه چندان دور این مهم در گروههای جغرافیا و فلسفه هم محقق خواهد شد.
دانشکده علوم دانشگاه زنجان در سال تحصیلی ۷۰–۱۳۶۹ با گشایش رشته شیمی محض در سطح کارشناسی و با ۴۴ نفر دانشجو و ۶ نفر عضو هیئت علمی تماموقت فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. به دنبال آن در رشتههای دبیری شیمی، دبیری فیزیک، دبیری ریاضی، زمینشناسی، زیستشناسی و همچنین رشتههای شیمی محض، ریاضی محض و فیزیک، ریاضی کاربردی و شیمی کاربردی (بهصورت روزانه و شبانه) برای مقاطع لیسانس مبادرت به پذیرش دانشجو نمود. رشتههای شیمی-فیزیک و ریاضی به ترتیب در سالهای ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت آموزشی خود را در سطح تحصیلات تکمیلی ادامه دادند و همینطور در سال۱۳۸۰ اقدام به پذیرشدانشجو در مقطع دکتری رشته شیمی معدنی نمود. هماکنون دانشکده علوم دارای ۷ گروه آموزشی با ۱۸ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میباشد. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشکده بیش از ۵۹ نفر است و کل دانشجویان دانشکده علوم ۴۳۰ پسر و ۱۰۷۴ نفر دختر میباشند. امکانات آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم عبارتند از: ۲۶ آزمایشگاه و کارگاه آموزشی، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه زنجان، کتابخانه، سایت کامپیوتر دانشکده مجهز به نرمافزارهای مرتبط با رشتههای تحصیلی دانشکده و متصل به اینترنت و کلاس رایانه.
دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال تحصیلی ۵۵–۱۳۵۴ در دو رشته تحصیلی مدیریت کشاورزی و مدیریت دامپروری در سطح کارشناسی با ۶۳ نفر دانشجو و ۶ نفر عضو هیئت علمی تماموقت فعالیت آموزشی خود را شروع کرد. متعاقب آن رشتههای ترویج و آموزش کشاورزی، باغبانی، گیاهپزشکی، خاکشناسی و پرورش زنبور عسل دایر گردیدند. در حال حاضر و با توسعه این دانشکده، ۸ گروه آموزشی در مقطع کارشناسی به نامهای زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی، ترویج و آموزش کشاورزی، علوم باغبانی، گیاهپزشکی، خاکشناسی، آب و صنایع غذایی به تعلیم و تربیت دانشجو مشغول هستند. همچنین دانشکده کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد با ۱۹ گرایش و در مقطع دکتری با ۷ گرایش به امر آموزش دانشجویان مشغول میباشد. (لازم به توضیح است که دو رشته کاردانی زنبور عسل با ۱۳۰ فارغالتحصیل و کارشناسی ناپیوسته صنایع غذایی با ۲۰ فارغالتحصیل قبلاً در مجموعه دانشکده حضور داشتند که در حال حاضر این رشتهها وجود ندارند)
دانشکده فنی و مهندسی واحد ابهر دانشگاه زنجان در سال تحصیلی ۹۱–۱۳۹۰ در دو رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک در سطح کارشناسی با ۸۰ نفر دانشجوی تمام وقت فعالیت آموزشی خود را شروع کرد. در سالهای بعدی به دلایل مختلفی پذیرش دانشجو برای این واحد صورت نگرفت و دانشجویان پذیرفته شده در این واحد ادامه تحصیلات خود را در دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان گذراندند.
در سال 98با سفر منصور غلامی به زنجان دانشکده هنر ومعماری و ساختمان دوم دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان افتتاح گردید. در مجموع این دانشگاه دارای شش دانشکده است.
دانشکده علوم
یک مناظره در حال برگزاری در تالار غدیر
دانشکده علوم
دانشکده کشاورزی
دانشکده فنی و مهندسی
ساختمان مکانیک و برق
ساختمان مهندسی شیمی
ساختمان عمران و نقشه برداری
ساختمان برق و کامپیوتر
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
سالن مطالعه برادران کتابخانه مرکزی
مرکز انفورماتیک
رصدخانه دانشگاه زنجان
محوطه دانشگاه
دورنمای دانشگاه
0