روانشناسی در مورد زندگی مشترک

 
helpkade
روانشناسی در مورد زندگی مشترک
روانشناسی در مورد زندگی مشترک



 

 

 

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

 

1- تلويزيون

 

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده‌ايد كه وقتي به رختخواب مي‌رويد‌، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگر باخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنكه در اين كار زياد سخت‌گيري نكرده باشيد‌، مي‌توانيد موافقت كنيد كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلوزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

 

 

2- خانه‌نشيني

 

ممکن است به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله ی رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید ديگر از گردش‌هاي دونفره و شب‌نشيني‌هاي رمانتيك خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به‌دست‌آوريد و به اتفاق يكديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا كه به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده‌ايد، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلوزیون جدید شما باشد!

 

 

3- ساعات اضافي

 

ديگر دير از سر كار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلكه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت‌تان را با خود به خانه مي‌آوريد‌ كه حقيقتا هیچ کار خوشايندي براي فرزندان وهمسرتان نيست! تنها كافي‌است كه كار، تمام زندگيتان را به‌خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعي مي‌شود كه از آن در خانه حرف مي‌زنيد. بس كنيد! سعي كنيد به حد كافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام كمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي که طبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آنكه توجه بيشتري به يكديگر داشته باشيد، هر ازگاهي كار را از ياد ببريد. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

 

 

4- رسيدگي به وضع ظاهر

 

فكر نكنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشتركتان مي‌گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي‌خيال شويد! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نكنيد، از ريخت‌و‌پاش‌كردن در خانه خودداري كنيد و به‌خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستيد دوست دارد، با اين‌حال چرا سعي نمي‌كنيد خود را به بهترين شكل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي‌دهيد كه حضور او و تاثيري كه بر او مي‌گذاريد برايتان مهم است!

 

 

5- بي‌توجهي

 

يكي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بي‌توجهي است. در اينجا منظور از توجه كردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زماني‌كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به‌خصوص زماني ‌كه او را شيك و زيبا مي‌بينيد و يا وقتي‌ كه او با تعريف‌هاي بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، از او تعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد‌ها هميشه خوشايند هستند‌، اما تنها زماني‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

 

 

6- حسادت مفرط

 

دست از پاييدن و سين‌جين كردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترك براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي‌شود. شك و بدگماني‌هاي بيش از حد شما‌، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

 

 

7- خانواده همسر

 

نه، مطمئنا تمام خانواده‌هاي همسر آنگونه كه در فيلم‌ها به‌صورت منفي نشان داده مي‌شوند، نيستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي‌تواند گرم و صميمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانيد زماني‌كه اين تفاهم به حد كافي وجود دارد‌، چيزي را به همسرتان تحميل نكنيد. چنانچه احساس مي‌كنيد كه همسرتان از رفت‌وآمد‌هاي آخر هفته كم‌كم خسته مي‌شود به او اصرار نكنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني‌هاي همكاران و دوستان قديمي نيز صدق مي‌كند.

 

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

 

8- نبود برنامه

 

تشكيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر‌گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده‌تان را بسازيد. از برنامه‌هاي كوتاه‌مدت (مكاني كه تعطيلات را در آنجا مي‌گذرانيد، خريد اتومبيل و…) گرفته تا برنامه‌هاي بزرگ‌تر (بچه‌دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و…) بي‌درنگ در مورد آينده‌تان و اينكه چگونه با آن روبه‌رو مي‌شويد فكر كنيد. اين عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پيش‌روي در زندگي را در شما شعله ور مي‌كند!

 

 

9- سكوت

 

مطئنا عدم‌گفت‌وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از كمبود وقت و يا بي‌توجهي زن و مرد نسبت به يكديگر است كه در بالا از آنها نام برده‌ايم. با اين‌حال، معمولا گفت‌وگو ميان زن و مرد صورت مي‌گيرد، اما هيچ‌يك از طرفين به حرف‌هاي يكديگر گوش نمي‌دهند… در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح كنيد و سعي كنيد حقيقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهميد. درصورت نياز، بي‌درنگ از يك روان‌درمانگر كمك بگيريد. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.

منبع:forum.mihandownload.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

مشاوره تلفنی طلاق

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا ۹ مورد از آن ها را در ادامه مطلب بیاوریم

برای این که زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم، لازم نیست که بی خودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم. ضمن این که باید بدانید که خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج، هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای، تحقق بپذیرد.پس لازم است بدانید که اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا ۹ مورد از آن ها را در ادامه مطلب بیاوریم. البته هر کدام از شما ممکن است به فراخور شرایط زندگی خودش، بخواهد به این موارد، مورد دیگری نیز بیفزاید. 

بیشتر بدانید : ده دشمن در روابط همسران!!

تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را قدغن کنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده اید که وقتی به رختخواب می روید ، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یکدیگر باخبر شوید.تنها چاره کار این است که این دشمن را از زندگی عاشقانه بیرون بیندازید! برای آن که در این کار زیاد سخت گیری نکرده باشید ، می توانید موافقت کنید که در هفته، بعضی از شب ها تلویزیون خاموش باشد.  البته فراموش نکنید که تلویزیون در رابطه میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد. 

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

ممکن است به خاطر تلویزیون و یا بنا به دلایلی، دیگر بیرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آن چنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا این که اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید.فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید.فراموش نکنید که صله رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش های دو نفره و شب نشینی های رمانتیک خبری نیست! باید دوباره آن حال و هوا را به دست آورید و به اتفاق یکدیگر از خانه بیرون بزنید! حالا که به تازگی از شر تلویزیون خلاص شده اید، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلویزیون جدید شما باشد! 

دیگر دیر از سر کار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت تان را با خود به خانه می آورید که حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان و همسرتان نیست! تنها کافی است که کار، تمام زندگیتان را به خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعی می شود که از آن در خانه حرف می زنید. بس کنید! سعی کنید به حد کافی زود به خانه برگردید تا قبل از شام کمی وقت برای خودتان و یا با هم بودن داشته باشید. به شرطی که طبق همان اصل اول، در این مدت جلوی تلویزیون ولو نشوید! و خصوصا برای آن که توجه بیشتری به یکدیگر داشته باشید، هرازگاهی کار را از یاد ببرید. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هرگاه به خانه برمیگردید، همان طور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آنها را درون جوراب هایتان بریزید. 

فکر نکنید چون دیگر زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشترکتان می گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی خیال شوید! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا مرتب بودن بردارید، موهایتان را ژولیده و درهم رها نکنید، از ریخت و پاش کردن در خانه خودداری کنید و به خودتان برسید! همسرتان مطمئنا شما را همان گونه که هستید دوست دارد، با این حال چرا سعی نمی کنید خود را به بهترین شکل نشان دهید؟ به این ترتیب به او نشان می دهید که حضور او و تاثیری که بر او می گذارید برایتان مهم است. 

یکی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بی توجهی است. در این جا منظور از توجه کردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زمانی که همسرتان آرایشگاه رفته و یا کت جدیدی خریده است به او توجه نشان دهید; به خصوص زمانی که او را شیک و زیبا می بینید و یا وقتی که او با تعریف های به جا و مناسبش شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از او تعریف کنید. زیرا تعریف و تمجید ها همیشه خوشایند هستند ، اما تنها زمانی که درست و به جا به کار برده شوند. 

دست از پاییدن و سین جین کردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک براساس اعتمادی دوجانبه بنا می شود. شک و بدگمانی های بیش از حد شما ، در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید. 

نه، مطمئنا تمام خانواده های همسر آن گونه که در فیلم ها به صورت منفی نشان داده می شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منفی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می تواند گرم و صمیمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانید زمانی که این تفاهم به حد کافی وجود دارد ، چیزی را به همسرتان تحمیل نکنید. چنانچه احساس می کنید که همسرتان از رفت وآمد های آخر هفته کم کم خسته می شود به او اصرار نکنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی های همکاران و دوستان قدیمی نیز صدق می کند. 

تشکیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده تان را بسازید. از برنامه های کوتاه مدت (مکانی که تعطیلات را در آن جا می گذرانید، خرید اتومبیل و…) گرفته تا برنامه های بزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و…) بی درنگ در مورد آینده تان و اینکه چگونه با آن روبه رو می شوید فکر کنید. این عمل روابط شما را منسجم تر و شور و شوق پیش روی در زندگی را در شما شعله ور می کند. 

مطمئنا عدم گفت وگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است که در بالا از آنها نام برده ایم. با این حال، معمولا گفت وگو میان زن و مرد صورت می گیرد، اما هیچ یک از طرفین به حرف های یکدیگر گوش نمی دهند… در این حالت، موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتا حرف طرف مقابل تان را بفهمید. درصورت نیاز، بی درنگ از یک روان درمانگر کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است.  

بیشتر بدانید : اشتباهات بزرگی که مردان در زندگی زناشویی انجام می دهند

بیشتر بدانید : این عادت های بد همسرتان را برای همیشه از شما بیزار می کند!!

بیشتر بدانید : عشق خود را با روش های زیر در زندگی مشترک ماندگار کنید!

بیشتر بدانید : اگر همسرتان این ویژگی هایی دارد به یک روان شناس مراجعه کنید!!

بیشتر بدانید : این جملات را هرگز به همسرتان نگویید!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع :parsine.com  

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

آگاهی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند عاملی ست که در پیشگیری از طلاق نقش تعیین کننده دارد. ازدواج یکی از مهم‌ترین مراحلی ست که هر فرد در زندگی ممکن است آن را تجربه کند. ازدواج موفق و عشق ماندگار نیازمند تلاش زوجین برای رسیدن به اهداف مشترک و تفاهم در زندگی است. آگاهی از اصول اساسی در زندگی مشترک فرصتی ست که رابطه عاشقانه تان در مسیر سرازیری قرار نگیرد و از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شود پرهیز کنید. رابطه زناشویی تا حد بسیار زیادی به درک متقابل و واکنش طرفین بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند توضیح دهیم و با راهکار‌های مقابله با این اشتباهات آشنا شویم.

عوامل زیادی ممکن است زندگی زناشویی را تا ورطه جدایی و طلاق پیش ببرد؛ با این حال برخی از آن‌ها از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به بررسی اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند میپردازیم:

اکثر دختران و پسران جوان در اوایل ازدواج، دیوانه وار عاشق هم هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش می‌کند و مدتی بعد از ازدواج، بسیاری از اختلاف نظرها آغاز می‌شود. گرفتن تصمیمات شتاب زده و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی مشکلات باعث دامن زدن به تنش‌های بین زوجین می‌شود. 

راه‌حل: ازدواج، آغاز زندگی دو نفره و پیمودن مسیر مشترک توسط زوجین است که این مسیر خالی از سختی‌ها و چالش‌ها نخواهد بود. پس مدیریت، برنامه ریزی و پیدا کردن راهی برای حل مشکلات اهمیت دارد. در فرصت مناسب با همسرتان در مورد مشکلات و دغدغه هایتان مشورت کنید. این کار باعث بارش فکری می‌شود و در نهایت می‌توانید بهترین راهکار را پیدا کنید. 

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

حاکم بودن قوانین سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد. چنین اشتباهی در زندگی مشترک سبب می‌شود به جای اینکه خانه مکانی امن و آرامشگاهی برای زوجین باشد، به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل شود!

راه‌حل: با تبدیل کردن کار‌های روزمره خانه به سرگرمی و همراه کردن آن با فعالیت‌های لذت بخش می‌توانید از حاکم شدن قوانین سفت و سخت در امور خانه جلوگیری کنید. اگر در انتهای روز کاری خسته هستید و انرژی برای آشپزی ندارید چه ایرادی دارد که از بیرون غذا سفارش دهید یا مثلا با همسرتان برای تفریح بیرون بروید و نظافت خانه را به بعد موکول کنید. بسیار زیبا‌تر می‌شود اگر نظافت منزل را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید و برای کسی که نظافت را زودتر تمام کرد، جایزه تعیین کنید.

معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر از همه با آنها در ارتباط هستند، تاثیر پذیری بسیار زیادی دارند. داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند می‌تواند روی ازدواجتان تاثیر منفی داشته باشد. خطر از آنجایی آغاز می‌شود که شروع به مقایسه کردن زندگی زناشویی خودتان با زندگی مشترک نا فرجام دوستان و آشنایان خود کنید و به این نتیجه برسید که مشکلات مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان نیز وجود دارد. در واقع بر اساس دلایل بی منطق و نتیجه گیری‌های غلط از زوج دیگری که طلاق گرفته‌اند به این نتیجه می‌رسید که به زندگی مشترکتان خاتمه دهید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می‌شوند این است که زندگی خودتان را با بقیه مقایسه کنید.

راه‌حل: واقعیت این است که اگر مشکلی با همسرتان دارید، قطع رابطه راه حل درستی برای این مسئله نیست. زن و مرد باید با هم رو راست باشند و افکارشان را به راحتی به یکدیگر منتقل کنند. اگر فضای مثبتی در زندگی مشترکتان حاکم باشد، هیچ عامل خارجی نمی‌تواند رابطه شما را خراب کند. روابط نزدیکتان را با دوستان و آشنایان خود حفظ کنید ولی این رابطه نباید تحت تاثیر شرایط آنها حتی طلاق آنها باشد. مشاوره طلاق در زمینه حل مشکلات زناشویی می‌تواند موثر باشد. سعی کنید قبل از اینکه تنش و درگیری‌ها عمیق شود، برای بهبود رابطه و افزایش صمیمیت تدبیری بیندیشید.  

وقتی می‌توانید ادعا کنید که در شغل‌تان موفق هستید که اجازه ندهید شغل‌تان روی زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد. بیشتر افراد زمانی به خودشان می آیند که خانواده‌ در مرز ازهم پاشیدن است. البته که نباید وظایف شغلی‌تان را نادیده بگیرید و کم‌کاری کنید، اما به همین اندازه در قبال وظایفی که نسبت به خانه و خانواده دارید نیز مسئول هستید.

راه‌حل: زندگی شخصی باید از زندگی شغلی تفکیک شود. اولویت‌هایتان را در هریک از این‌ دو مشخص کنید. میزان اهمیتی که به شغل و خانواده تان می‌دهید نباید اغراق‌آمیز باشد، وگرنه باعث بر هم خوردن تعادل کار و زندگی می‌شود. مثلا اگر رئیس‌تان پیشنهاد داد که پنجشنبه تا دیروقت اضافه‌کاری کنید، قبول نکنید. از آن طرف، اگر جلسه‌ی کاری مهمی در پیش دارید که دیر به منزل می‌رسید، در کمال آرامش به همسرتان توضیح بدهید که جلسه‌ی خیلی مهمی است و نمی‌توانید زمانش را به روز دیگری موکول کنید.

عدم صداقت در زندگی یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند صمیمیت یک رابطه را از بین ببرد، چرا که طرفین نسیبت به یکدیگر بدبین می‌شوند. زمانی که ازدواج میکنید، متعهد میشوید که زندگی مشترکی بسازید و هر دو در جهت رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید. پنهان کردن حساب‌های مالی، روراست نبودن در مورد خرج‌های شخصی، پنهان کردن ارتباطات یا رفت و آمدها و … از جمله مصداق‌های نداشتن صداقت در زندگی است. 

راه حل: سعی کنید از همان ابتدای زندگی صادقانه در مورد مسائل مختلف با همسرتان صحبت کنید تا بتوانید ریشه‌های اعتماد را در رابطه تان محکم کنید. آگاهی از اینکه می‌توانید روی حرف‌های همسرتان حساب کنید و او در همه حال با شما صادق است، باعث ایجاد احساس امنیت و عمیق‌تر شدن رابطه تان می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق و راه‌های پیشگیری از طلاق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

آداب زندگی زناشویی را میتوان مجموعه ای از احساسات ، کنش و واکنش ها ، برخورد ها و رفتار ها دانست . آداب زندگی زناشویی گستره بزرگی از نکات ریز و درشت اخلاقی است و نمیتوان آن را به سادگی و در چند ستر بیان کرد چرا که آداب زندگی زناشویی در هر مرحله تفاوت هایی با مرحله دیگر دارد . مشاوره خانواده می تواند به شما در زمینه فراگیری آداب زناشویی و مهارت های زندگی مشترک کمک نماید.

از آنجا که از زمان عقد به بعد پسر و دختر رسما زن و شوهر شناخته میشوند پس میتوان گفت آداب زندگی زناشویی میتواند به چند مرحله تقسیم شود .

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

اما چون در اینجا هدف بیان نکاتی در مورد آداب زندگی زناشویی پس از شروع زندگی مشترک است از بحث درمورد دوران عقد پرهیز خواهیم کرد . اما چه کسی قرار است این باید ها و نباید های آداب زندگی زناشویی را برای ما تعیین کند ؟ آیا این نکات واقعا میتواند زندگی مشترک ما را به سمت تعالی سوق دهد ؟ و پرسشی بزرگ تر . . .آیا آداب زندگی زناشویی تشریح شده در این مطلب در مورد تمام زوجین صدق میکند و میتوان آن را به هر رابطه زناشویی تعمیم داد ؟ احتمالا این ها سوالاتی هستند که شمای خواننده با خود مرور خواهید کرد . در جواب باید گفت که قرار نیست هیچ کلمه ای گفته شود که از نظر روانشناسی قابل قبول نباشد . مطالبی که با شرکت در جلسات مشاوره زناشویی و زندگی مشترک با کمی پس و پیش آنها را خواهید شنید .

با اندکی تامل به این نتیجه خواهید رسید هدف از ارائه این مطالب چیزی به غیر از کمک به بهبود کیفیت زندگی زناشویی شما نیست و آنقدر به زبان ساده بیان میشوند که خواننده  بتواند به راحتی درک و تحلیل کند و آن را با واقعیت زندگی خود تطبیق دهد پس جای نگرانی باقی نمی ماند . اما در جواب سوال آخر ، باید صادقانه اقرار کرد که هیچ فرد ،  هیچ زوج و هیچ زندگی مشترکی صد در صد مشابه دیگری نیست و به طبع نمیتوان گفت که مشکلات ، نوع اختلافات و مسائل پیش آمده در یک رابطه شبیه به دیگری است پس راه حل ثابتی را نمیتوان ارائه داد که در چندین زندگی مشترک نتیجه ثابتی را از خود نشان دهد . آداب زندگی زناشوی نیز به همین منوال است .

چرا که حتی در مورد یک مشکل خاص مانند شکاک بودن ، چون نوع رابطه زوجین با هم فرق دارد پس نحوه برخورد با این مسئله هم متفاوت است . اما در اینجا سعی شده از نکات پایه ای حرف به میان آورده شود که رمزهای صندوقچه خوشبختی است و به آداب زندگی زناشویی کمک میکند . مطمئن باشید همه شما در گوشه ای از خانه خود صندوقچه خوشبختی را دارید . هیچ کس از آن محروم نیست اما چیزی که لازم است کلید آن است . پس در کنار هم سعی میکنیم قدم به قدم با کمک رمز ها ، کلید خوشبختی و آداب زندگی زناشویی و خود را پیدا کنیم  .

بیشتر بخوانید: وظایف مرد در رابطه زناشویی

آداب زندگی زناشویی موفق آنقدر گسترده و دارای نکات ریز است که با وجود کتاب های بسیاری که در این زمینه تالیف شده باز هم نمیتوان ادعا کرد هرآنچه که لازم است به رشته تحریر درآمده است . در این بخش سعی بر آن است که حداقل مواردی که در آداب زندگی زناشویی موفق عمومیت و اهمیت بیشتری را دارند به زبانی ساده بیان کنیم . اما بهترین راهکار برای کسب مهارت های لازم  زندگی مشترک این است که با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی از هر اختلال نامطلوبی در روند زندگی خود پیش گیری کنیم و یا حداقل با شرکت در جلسات مشاوره زناشویی بهترین و کارآمد ترین راه حل را برای حل مشکلات خود انتخاب کنیم .

برخی از آداب زندگی زناشویی موفق بین زن و مرد مشترک است و هردو طرف باید در جهت رعایت آن احساس مسئولیت کنند و برخی دیگر از آداب زندگی زناشویی موفق به طور خاص به زن یا مرد مرتبط میشود . به طور کل به آن دسته از برخورد ها ، واکنش ها ، انتظارات ، رفتار ها و حتی قسمتی از زبان بدن که در یک رابطه زناشویی باید رعایت شود تا به کیفیت مطلوبی از رابطه زناشویی برسیم آداب زندگی زناشویی موفق گفته میشود . رفتار هایی مانند احترام متقابل ، درک متقابل ، پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک و تعهد به تاهل در آداب زندگی زناشویی موفق بسیار اهمیت دارد . اولویت قرار دادن خانه و خانواده و بسیاری از موارد دیگر از آن دسته از اصولی است که بین زن و مرد مشترک است و جزء ارکان آداب زندگی زناشویی موفق میباشند .

قبل از هر چیزی باید برای ما مفهوم و چیستی زندگی مشترک روشن شود . بسیاری از ما شاید سالها باشد قدم در زندگی مشترک گذاشته ایم اما هنوز الفبای آن را یاد نگرفته و با نگاه و فکری بسته در آن قدم برمیداریم . شاید هنوز سقفی باشد و ما زیر آن به اسم خانواده در کنار هم باشیم . شاید هیچ گاه صدای جر و بحث ما و دعواهایمان همسایه ها را کنج کاو نکرده باشد . . . اما آیا هنوز در زندگیمان هیجان مثبتی وجود دارد ؟ هنوز هم تلاش میکنیم که در چشم همسر خود ایده آل باشیم ؟

هنوز دور شدن از هم به مدت چند روز مارا کلافه میکند ؟ هنوز هم با شوق در رابطه با چیزی با هم صحبت میکنیم ؟ بله شاید به ظاهر زندگی ما آرام و عادی باشد اما نباید فراموش کنیم که همین ریتم یکنواخت و روزمره شدن زندگی و همین عادی شدن ها خود به دلیل شکاف احساسی است که بین ما و همسرمان افتاده . گاهی شاید یک اختلاف کوچک نشان دهنده این باشد که زندگی ما هنوز نبض دارد . هنوز چیزی در آن پیدا میشود که ما را مجبور به واکنش نسب به هم میکند . اینجا شناخت آداب زندگی زناشویی موفق ضرورت میابد . پس طلاق عاطفی را آرامش زندگی تلقی نکنید . اینجا است که آداب زندگی زناشویی موفق به کمک شما می آید و زندگیتان را بار دیگر احیا میکند . گاهی به زندگی خود یک نیشگون بزنید ببینید زنده است یا نه  .

بیشتر بخوانید: راهکارهای مشاوره زناشویی تلفنی

آداب زندگی زناشویی در خانواده را شاید باید به عنوان یک کتاب حیاتی در دبیرستان یا دانشگاه به ما آموزش میدادند . شاید اگر به آداب زندگی زناشویی در خانواده به قدر جبر و احتمال و زندگی آغازیان اهمیت داده میشد اکنون شاهد آمار سر سام آور طلاق و داستان های ناامید کننده از خیانت ها و جدایی ها نبودیم . اما اکنون وقت آن رسیده در قالب انسان های متمدن نگاهی کارشناسانه تر و عمیق تر به حقیقت زندگی مشترک خود داشته باشیم . آداب زندگی زناشویی در خانواده امر ضروری است .

آیا تا به حال به همسر خود گوش داده اید ؟ حتما میگویید مسلماً ما هر روز این کار میکنیم ! اما آیا معنی گوش دادن را برای خود توضیح داده اید ؟ اشتباه نکنید هنگامی که پیش روی همسر خود هستید و او در حال صحبت است اگر در ذهن خود مشغول مرور حرف هایی هستید که قرار است در پاسخ به او بگویید . اگر در حال تلاش برای خواندن ذهن او هستید . اگر میخواهید منظور پنهان شده در پس کلام او را پیدا کنید و توجهی به وضوح حرف های او ندارید اگر فقط میخواهید  هدف او از این مکالمه را بفهمید تا در مقابل هدف او واکنش مناسب نشان دهید اگر برای جر و بحث فقط گوش میدهید اگر فقط به قسمت هایی از حرف های همسرتان که دلخواه شماست گوش میدهید یا فقط منتظرید که حرف هایش تمام شود که دلسوزی و نصیحت بکنید ….

باید بدانید که در واقع شما اصلا به او گوش نداده اید و آداب زندگی زناشویی در خانواده را رعایت نکرده اید . چرا که گوش دادن زمانی معنا پیدا میکند که هدف شما درک کردن و لذت از هم کلامی و در نهایت کمک کردن باشد . ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی عدم گوش دادن صحیح است . اگر قرار باشد که به همسر خود آنگونه که باید گوش ندهید هرگز نمیتوانید منظور واقعی و نیاز همسرتان را بفهمید و این امر به مرور باعث میشود همسرتان رغبتش را برای حرف زدن باشما از دست بدهد و باعث دور تر شدن هرچه بیشتر شما از هم و بروز مشکلات حاد تر میشود . در نتیجه یادگیری آداب زندگی زناشویی در خانواده مهم است .

پس اولین قدمی که برای بهبود رابطه و آداب زندگی زناشویی خود نیاز است که بردارید یاد گرفتن گوش دادن است . چرا که انسان ها بیشتر از هرچیزی با کلام ارتباط برقرار میکنند و اگر راه بر کلام بسته شود بی راهه هایی خود را نشان میدهند که فقط شما را سردرگم میکنند . اکنون وقت آن رسیده که راه نفوذی خود را پیدا کنید . سعی کنید قطعات پازل را کنار هم بچینید ، همسرتان روی چه چیزهایی حساس است ؟ چه چیزهایی او را عصبانی میکند ؟ چه چیزهایی باعث میشود او نرمش بیشتری نشان دهد ؟ نقطه ضعف و نقطه قوت او چه چیز هایی هستند ؟ چه چیزی او و عواطف او را تحت تاثیر قرار میدهد ؟ و . . .

حال که پازل شخصیتی همسرتان را کامل کردید وقت آن رسیده که راه نفوذ به قلب و ذهن همرستان را پیدا کنید . اشتباه نکنید قرار نیست شما همسرتان را فریب دهید شما فقط قرار است با شناخت ابعاد مختلف شخصیتی او بهترین راه را برای بیان نیازها ،عواطف و خواسته های خود پیدا کنید . راهی که در کوتاه ترین زمان و در کمال مسالمت شما را به هدف برساند .یادگیری آداب زندگی زناشویی در خانواده اینجا راهگشاست.

بیشتر بخوانید: وظایف مرد در برابر همسر و خانواده

میدانید شما کی و کجا نه تنها همسرتان بلکه خودتان را نیز زیر سوال میبرید ؟ زمانی که شریک زندگی خود را با خمیر مجسمه اشتباه میگیرد درست همان جا است که دارید همه چیز را خراب میکنید . چشمتان را باز کنید ! مقابل شما کسی است که شما او را یک روز برای تمام عمر انتخاب کرده اید کسی که شاید سختی های بسیاری را تحمل کردید که زندگی مشترک را با او تجربه کنید کسی که قرار است پدر یا مادر فرزندانتان باشد ! پس اگر او دوست دار خانواده است و مشکل اخلاقی حادی ندارد و فرد ناهنجاری در جامعه نیست .

دست بردارید از تلاش های نافرجام که او را صد در صد شبیه چیزی که میخواهید بکنید . این نکته مهمی در آداب زندگی زناشویی در خانواده است .همسر شما دارای کاراکتر منحصر به فرد خود است که از نحوه لباس پوشیدن تا آداب معاشرت و سرگرمی های مورد علاقه و چیز های دیگر را شامل میشود . اگر او را آنگونه که هست دوست نداشته باشید هم هستی او را زیر سوال برده اید هم انتخاب خود را . پس اگر همسرتان فردی نرمال است او را همانطور که هست بپذیرید .

بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی زناشویی

خانم x ، آقای y . . . منصف باشید . . . نسبت به همرستان منصف باشید . خانم خانه منصف باشید همسرتان تمام طول روز برای رفاه شما در تکاپو است پس او را از نظر مالی مقایسه نکنید . منصف باشید که او مدت ها است با دوستانش به فوتبال نرفته تا وقت آزادش را کنار شما باشد . منصف باشید که با تمام خستگی های محل کار با فرزندتان بازی میکند و در کنار شما وقت میگذراند . آقای خانه منصف باشید که همسرتان تمام تلاشش را میکند که فرزندتان را به بهترین نحو تربیت کند . که با تمام خستگی اش از مسئولیت های ریز و درشت خانه با لبخند از شما استقبال و پذیرایی میکند. که با اینکه وظیفه ای ندارد پا به پای شما برای پیشرفت مالی زندگیتان تلاش میکند . بله تلاش های همسرتان را نادیده نگیرید بی ارزش نشمارید .

این ها داشته هایی هستند که اگه جزء نداشته ها شوند تازه به ارزش آنها پی میبرید . شناخت آداب زندگی زناشویی در خانواده دشوار نیست . مورد بعد این است که هرگز نباید شریک زندگی خود را با دیگری مقایسه کنید . شما هرگز در زندگی دیگران زندگی نکرده اید و فقط ظاهر آن را دیده اید . مشخص است که قرار نیست آدم ها در زندگی زناشویی همانی باشند که در برخورد با شما به عنوان یک دوست یا همکار هستند پس دست از مقایسه همسر خود با دیگران بردارید این کار باعث میشود او سرخورده و بی اعتماد به نفس شود . همچین روز به روز در چشم شما کمتر از ایده آل هیتان فاصله بگیرد .  پس دست از مقایسه بردارید و باور کنید که هیچ کس با ارزش تر از همسرتان نیست . شما حتما باید به آداب زندگی زناشویی در خانواده اهمیت دهید .

آداب زندگی زناشویی برای مردان دارای بعد های قوی تر و ملموس تری است . اولین سوالی که شما در جایگاه یک مرد در زندگی مشترک باید از خود بپرسید این است که زن ها از مردان چه میخواهند ؟ بله همین سوال به ظاهر ساده خود نیمی از آنچه که باید بدانید است . پاسخ ساده و شفاف است پس به دنبال چیز عجیبی نباشید . یک زن چیزی جز توجه ، درک شدن ، حمایت واحساس امنیت نمیخواهد . یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان توجه به همسر خود است . سعی کنید تغییرات او را ببینید . اگر در ظاهر خود تغییری ایجاد میکند ، اگر چیدمان خانه را عوض میکند ، اگر غذای جدیدی را سر میز میبینید یا اگر حس میکنید امروز شاد تر از دیروز است و هرچیز دیگری که نشان دهنده یک تغییر باشد آن را دنبال کنید و بی توجه از کنار آن نگذرید .

اجازه دهید همسرتان بفهمد که هنوز نگاه شما متوجه تغییرات میشود این کار باعث میشود او برای تنوع در زندگی بیشتر تلاش کند و سرخوش از این باشد که اگر تلاشی میکند کسی هست که آن را بفهمد . در مورد درک شدن باید بدانید که زنان مخلوقاتی بسیار ظریف و حساس هستند پس حساسیت های آن ها را نسبت به امور بپذیرید . از آداب زندگی زناشویی برای مردان این میتواند باشد که اگرهمسر شما به ظاهرش بیش از حد حساس است به او بگویید در همه حال برای شما زیبا و جذاب است . اگر با دیدن یک فیلم غمگین اشک میریزد به او نگویید مثل بچه ها رفتار نکن این فقط فیلم است بلکه بگویید عزیزم من هم تحت تاثیر قرار گرفتم اما دوست ندارم بخاطر یک فیلم اشک بریزی . . . همین که بپذیرید دریچه نگاه زنان بسیار لطیف تر و ریز بین تر است خود باعث درک بیشتر شما میشود .

بیشتر بخوانید: مشاوره مسائل زناشویی

از آداب زندگی زناشویی برای مردان حمایت است . حمایت واژه ایست که همه انسان ها از داشتن آن لذت میبرند و زن ها در این مورد بسیار بیشتر از مردان احساس نیاز میکنند . به همسرتان بفهمانید میتواند روی شما حساب کند . اینکه اگر بخواهد کار مثبتی را انجام دهد هرچه که باشد حمایت شما را دارد . اینکه در مقابل دیگران تا جایی که حق با او باشد از او حمایت میکنید . باور کنید حمایت از زنان موجوداتی قدرتمند و سازنده میسازد . . . و اما احساس امنیت ، هرگز خود را در مقابل مشکلات ضعیف نشان ندهید و اجازه ندهید که ترس بر شما غلبه کند . همسر شما باید در کنارتان احساس امنیت کند او باید دلگرم به شجاعت و تدبر شما باشد .

یکی ازآداب زندگی زناشویی برای مردان این است که در نگاه همسرتان یک کوه استوار باشید نه یک سنگ لغزنده . این به این معنا نیست که یک تنه تمام مشکلات را به دوش بکشید و با ناملایمات بجنگید بلکه به این معنا است که در سختی ها به همسرتان بگوید که هر اتفاقی بیفتد باهم درستش خواهید کرد و اجازه نمیدهید که چیزی خوشبختیتان را تهدید کند . آداب زندگی زناشویی برای مردان به همین نکات ختم نمیشود اما این چهار اصل از شما در نگاه همسرتان یک مرد ایده آل خواهد ساخت .

بیشتر بخوانید: نکات قابل توجه در مورد شب زفاف

آداب زندگی زناشویی برای زنان قواعد لطیف تری دارد و شما هم در جایگاه یک زن در زندگی مشترک باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید که مردان از زنان چه میخواهند ؟ پاسخ این سوال هم چیزی جز توجه ، درک شدن  ، ایمان و اعتماد و آرامش نیست . مشکل این جا است که زنان فکر میکنند مردان به توجه و درک شدن نیاز ندارند . . . باور کنید این موجودات به ظاهر زمخت و قوی گاهی بسیار حساس تر از زنان میشوند. از آداب زندگی زناشویی برای زنان همینکه شما هم سعی کنید خستگی ها و دغدغه های او را درک کنید .

به گرفتاری های فکری او توجه کنید و به او بگویید که درکش میکنید اگر تا به حال نتوانسته فلان خواسته فرزندتان را براورده کند یا متوجه اید که چند وقت است شرایط کاری اش رو به راه نیست و او را کلافه کرده است . . . چیزی که یک مرد را میتواند شکست دهد این است که او را باور نداشته باشیم . اگر همسرتان دارد یک وضعیت سخت را سامان دهی میکند . اگر یک فعالیت شغلی جدید را شروع کرده است . اگر میخواهد تغییر مثبتی را در خود ایجاد کند . حتی با نگاهتان به او بفهمانید که به او ایمان دارید و او حتما موفق خواهد شد و این آداب زندگی زناشویی برای زنان است . به او بگویید که تو از پسش برخواهی آمد . همسر شما نیاز دار بفهمد که به او اعتماد دارید . باور و اعتماد شما از او در مقابل مشکلات یک غول شکست ناپذیر خواهد ساخت .

اما آرامش . . . نهایت تمام جدال ها برای رسیدن به این واژه پنج حرفی است  و خداوند تورا خلق کرده منشا آرامش باشی که با وسعت بی انتهای قلبت ، با محبت بی بدیلت ، با اعجاز کلام و نگاهت و با بکارت روح بزرگت منبع آرامش خانه ات باشی . . . مرد ها تشنه ی آرامش خانه اند پس آرامش را به آنها هدیه دهید تا همه ی خوبی ها را از همسرتان طلب کنید . باید توجه کنید که نکات گفته شده پخش کوچکی از آداب زندگی  زناشویی است چرا که برای تمام آن چندین کتاب هم کفایت نمیکند .

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

اما سعی بر آن بود نکاتی گفته شود که کارآمد و مهم هستند و نیاز است که برای کسب آداب زندگی زناشویی و مهارت زندگی مشترک با مطالعات بیشتر در این زمینه  و مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی و همچنین صحبت با مشاور خانواده و دریافت مشاوره زناشویی به علم کافی در مورد آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک دست پیدا کنید . آرزوی ما برای شما خانه ای مملو از حس ناب آرامش است .

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات کارشناسان ما را مطالعه نمایید . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه ها به شما کمک میکند تا بتوانید روابط زناشویی خوبی داشته باشید .

منبع :    Life Skills – Catholic Charities of Southwest Kansas

براي مشاوره در زمينه آداب زندگی زناشویی و مهارت های زندگی مشترک

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

رابطه جنسی رضایت بخش و 10 نکته کلیدی که باید بدانید؟

مراحل شروع رابطه جنسی برای مردان و زنان چگونه است؟

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاوره زندگی مشترک

در طول زندگی شاید در برخی مواقع اتفاق بیافتد که احساس کنید همسر شما به خواسته های شما عمل نمی کند و به عقاید و نظرهای شما درباره ی مسایل مختلف احترام نمی گذارد. این مساله شاید باعث شود شما فکر کنید اصلا برای او مهم نیستید و شاید گاهی اوقات دقیقا بر عکس چیزی که شما می خواهید را انجام می دهد. اینجاست که شما بر این باور خواهید بود که همسرتان با شما لجبازی می کند و شما راه حلی که پیدا می کنید این است که به هر نحوی می خواهید اقتدار خود را نشان دهید تا همسرتان فکر نکند که حق با اوست و شما بازنده ای بیش نیستید.

وقتی زن و شوهر در این چرخه قرار می گیرند زندگی مشترک دیگر زندگی مشترک نیست و تبدیل به یک میدان مسابقه می شود که هر کدام از طرفین می خواهند خواسته ی خود را به دیگری تحمیل کنند و در واقع در نهایت آنها برنده ی این مسابقه باشند. در صورتی که تنها جایی که نباید این اتفاق رخ دهد زندگی مشترک زناشویی است. اگر زوجین بخواهند به این روش ادامه دهند رابطه ی آن ها دچار مشکل می شود.

تعریف دقیق تری که بخواهیم برای این قبیل رفتارها داشته باشیم که اغلب از آن ها به عنوان لجبازی یاد می کنند، این است که فرد یک رفتار مقابله ای از خود نشان می دهد که از آن طریق از خودش دفاع کند و در عین حال به طرف مقابلش بهماند که قدرت این زندگی مشترک متعلق به کیست. و طرف مقابل این نکته را بداند که نمی تواند او را کنترل کند و برنده این بازی اوست. به خاطر همین، همسر شما دست به کارهایی می زند که دقیقا خلاف گفته ی شماست. و در واقع او از این رفتارها استفاده می کند که مخالفت خود را با شما نشان دهد.

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

وقتی در زندگی مشترک یکی از طرفین مدام خواسته های خود را مطرح می کند اما این خواسته ها از جانب طرف مقابل دیده نمی شود، لجبازی اتفاق می افتد که باعث سست شدن پایه های زندگی مشترک می شود. و نباید این اتفاق را ساده انگاشت. وقتی دو طرف وارد این رابطه لجبازانه می شوند یعنی دو نفر نتوانسته اند ارتباط خوب و موثری باهم داشته باشند. و در مواجهه با مسائل مختلف مانند یک کودک ناپخته عمل می کنند.

حتی با این که بعضی وقت ها می دانند کاری که از سر لجبازی انجام می دهند نادرست است اما بازنده شدن طرف مقابل به قدری مهم است که ترجیح می دهند آن کار اشتباه را انجام دهند. لجبازی خصوصیتی نیست که بگوییم به ارث می رسد. در واقع اکتسابی است. که افراد از محیط اطراف خود آن را یاد می گیرند. در واقع تعاملات نادرستی که در رابطه رخ می دهد باعث ایجاد چنین خصوصیتی در فرد می شود که برای هر دو نفر آزار دهند خواهد بود.

اگر شما و همسرتان هر دو شاغلید، چگونه در مسائل مالی به تفاهم می رسید؟

لجبازی های افراطی در رابطه یکی از عواملی است که زوجین را به سمت طلاق می کشاند. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که مگر بچه ایم که لجبازی کنیم؟! و یا این که با این رفتارهای بچگانه در هر رابطه ای هست و حل می شود. در صورتی که هیچ مشکلی در رابطه به خودی خود حل نخواهد شد. تا شما خودتان پی به اشتباهتان نبرید و در صدد رفع مساله بر نیایید ، مشکلات روز به روز بیشتر شده و مشکلات جدیدی بوجود می آید و مانند کبریتی می شود که به هیزم زندگی مشترکتان می زنید. اگر هم به دنبال طلاق نروند زندگی همراه با رضایت و شادکامی هم نخواهند داشت. اگر قبل از ازدواج دو نفر نسبت به خود و نسبت به دیگری شناخت کافی نداشته باشد و از لحاظ سطح فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی متفاوت باشند به خاطر اختلاف نظرهایی که بوجود می آید، لجبازی هم بیشتر می شود. در خانواده ای که مرد به خاطر مرد بودنش احساس می کند که حرف باید حرف او باشد و به هیچ وجه از گفته خود عقب نشینی نمی کند هم، رابطه به سمت لجبازی می رود.

مسئولیت پذیری در زندگی زناشویی

عشق در زندگی مشترک

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت. کلیات موضوع بشرح زیر است:

عشق در زندگی با زیبایی ظاهری

باید با خودمان روراست باشیم و با دید منطقی تری به زندگی نگاه کنیم. یکی از مهمترین بخشهای یک زندگی مشترک، روابط زناشویی است. این موضوع نباید ساده گرفته شده و به راحتی از روی آن عبور کرد. توجه به بهداشت، زیبایی، پوشش، بهبود و یا حفظ تناسب اندام از جمله مواردی است که باید توجه ویژه ای به آنها شود. نمی توان انتظار زیادی داشت بدون توجه به این موارد عشق در زندگی را تجربه کرد و یا بوجود آورد. در واقع زیبایی ظاهری و باطنی هر دو مکمل هم هستند و باید به هر دوی آنها توجه داشت.

تاثیر عشق در زندگی انسان

عشق تاثیر بسیار خوبی بر روی سلامتی جسمی و سلامت روحی دارد. وجود آرامش، انرژی، امید، هدف و … از تاثیرات عشق در زندگی ما انسانهاست. مواردی نظیر سوخت و ساز مناسب بدن، فشار خون مناسب، کاهش بیماری های قلبی عروقی و ده ها مورد دیگر از تاثیرات شگفت انگیز عشق در زندگی است! زیرا عدم وجود آرامش حاصل از عشق می تواند زمینه ساز مشکلات جسمی باشد.

عشق در زندگی با زیبایی باطنی

کاملا منطقی است که زیباترین افراد نیز با اخلاق و رفتار نامناسب نخواهند توانست محبوبیت بالایی را کسب کند. اگر هم به اینصورت باشد موقتی بوده و دوام طولانی مدتی نخواهد داشت. اخلاق و رفتار خوب و مناسب می تواند بستر مناسبی را فراهم کند تا بتوان آرامش واقعی را در زندگی تجربه کرد. این آرامش حقیقی نیز یکی از ده ها بازخورد عشق در انسان است.

چگونه می توان عشق در زندگی را ایجاد و آنرا پایدار کرد؟

موارد ذکر شده فوق عواملی هستند که می بایست بصورت صحیحی انجام شوند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه مراجعه به مشاور روانشناس است. اینکار سبب خواهد شد تا راهکارهای اصولی را یاد گرفته و آنها را در زندگی خود بکار ببرید. همچنین توجه به اینکه ضروری است که زوجین، عادات و فرهنگ های مختلفی دارند و فراهم نمودن تناسب میان نیازها و خواسته های مورد قبول و سازگار آنها، تنها با مشاور روانشاس قابل بررسی و تحیل است که در انتها نیز به ارائه بهترین راهکار منجر می شود.

ارتباط با مشاور روانشناس

اگر قصد دارید بصورت حضوری و حتی غیرحضوری با مشاور روانشاس مجرب در رابطه با عشق در زندگی در ارتباط باشید تنها کافیست به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و اقدام به تماس برای برخورداری از خدمات مشاوره ای نمایید.

سوالات رایج:

1.مشاوره زندگی مشترک چه کمکی در زندگی می کند؟

با توجه به اختلافات و دغدغه های طرفین به شما درحل مشکلاتتان کمک می کند.

2.چگونه عشق را در زندگی مشترک بشناسیم؟

با احساس خوبی که نسبت به طرف مقابل دارید .

3.چگونه زندگی مشترک خوبی را تجربه کنید؟

با انجام هر شخص به وظایف خود می توانیدزندگی مشترک خوبی راتجربه کنید.

 

 

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

سلام متاسفانه احساس میکنم همسرم تعادل روحی نداره یه روز خیلی خوبه یه روز شروع میکنه داد و هوار میکنه و فحش میده شروع میکنه زدن من سر موضوعات ساده….

سلام دوست عزیزم خیلی متشکرم از اینکه سوالات شما در میان گذاشتیم در رابطه با جواب سال و خدمتتون عرض کنم که اگر گزارش‌هایی را مبنی بر عدم تعادل دوری یا رفتاری همسرتون میرید این مسئله هیچ وجه در یک کامل حل نمیشه و باید حتماً همسرتون رو به یک روان پزشک یا متخصص مشاوره خانواده نشان می‌دهد که رفتار را بررسی کنیم و رفتارها را زمان به وجود آمده رفتار هارو و تمامی موارد اینچنینی

سلام خسته نباشی من 13سال ازدواج کردم دوتا بچه دارم ولی هرگز احساس خوشبختی نکردم به بعضی وقتها میگم پچه ها نبود جدامی شدم. شوهرم اصلا به من توجه نمیکنه تاحلا نشدهدیه کوچیک برام بخره نه روز زن نه تولد میدونه نه منو میبره خرید نه میزاره برم بیرون از وقتی ازدواج کردیم همش دو سه بار رفتیم خرید اونم با دعوا اصلا به من ارزش قایل نیس به خدا خسته شدم حتی یه دعوای خیلی کوچیک کنیم با من حرف نمیزنه تا من باهاش حرف بزنم به خدا من با دارو ندارم ساختم احساس میکنم منو فقط نیاز جنسی… بیشتر بخوانید »

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

سلام خانم محترم پول متشکرم از اینکه ما پیغام داد که شما فرمودید که هیچ دوستی و علاقه بین شما و ناتوان بوده به زور پدر و مادرتون ازدواج الان بهش علاقه مند شدید ۱۴ سال از این ارتباط گذشته دو تا هم بچه دارید متوجه شدید که بتونی تحمل کنید خب ببخشید تا الان حواستون کجا بودی خوب بابا رو نداره چون ساخت ببخشید مجبور که نبودی ازدواج کنید پدر و مادرتون می‌فرماید اجبار کردن به هر حال استقلال شما هم کجا رفته امضا هایی که دادید بچه هایی که بدانم به دنیا آوردی چرا ما علاقه داریم که… بیشتر بخوانید »

سلام خسته نباشین من ۲۳سالمه همسرم ۲۵سالشه ما ۴سال دوست بودیم ۶ماهه عقد کردیم خیلی عاشق هم هستیم همسرم منزلشون تهرانه بنده کرج هستم فقط یه اخلاق بدی که داره اینه که چیزی که واسه خودش میپسنده رو واسه من نمیپسنده یکی از این موردا اینه که مدام خونه ی داییشه دایشم تقریبا ۳۵ ۳۶سالشع زنشم ۳۰ ۳۱ دوتام بچه دارن زنش خیلی با شوهرم راحته جلوشم راحت میگرده مدامم هی گیر میدن به شوهرم که بیاین اینجا چندباری من رفتم اما انقذ سیریشن واسه شب خوابیدن دیکه نرفتم الان که من نمیرم هر یروز درمیون سیریش شوهرم میشن پاشو… بیشتر بخوانید »

حتما مراجعه به مشاور خانواده توصیه میشه .

ممنونم 🙏🏻

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

داشتن روابط جنسی سالم بین زوجین یکی از ملزومات زندگی مشترک می‌باشد. روابط جنسی یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین انگیزه‌های ازدواج جوانان می‌باشد و اگر این رابطه بین زوجین به خوبی وجود داشته باشد، بیشتر مسائل و موضوعات اختلاف‌برانگیز از بین می‌رود، اما در صورتی که رابطه جنسی از بین برود و یا از میزان آن کاسته شود، جزئی‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین مسائل نیز به یک اختلاف بزرگ و حل‌نشدنی تبدیل می‌شوند. در رفتار بسیاری از مراجعان در هنگام مطالعه فهرست بروشورها دقت کرده‌ام. بیشتر آنها وقتی چشمشان به بحث روابط جنسی می‌افتد، سریعا به صفحه موردنظر می‌روند و شروع به مطالعه این فصل از بروشور می‌کنند. این رفتار که در اکثریت مراجعان دیده می‌شود، نشان‌دهنده اهمیت روابط جنسی در زندگی مشترک می‌باشد. اما نکته مهم دیگری که به مبحث مقاله ما مربوط می‌شود، رابطه رفتار جنسی با تمایل مردان به انتخاب همسر دوم می‌باشد. این مقاله بدین منظور نوشته شده است که علل و عوامل تمایل مردان به انتخاب همسر دوم را شناسایی نموده و جهت جلوگیری از این پدیده، راهکارهای علمی ارائه نماییم. اگر در زندگی مردانی که همسر دوم انتخاب کرده‌اند دقیق شوید، متوجه خواهید شد که بلااستثناء همه آنها از نظر روابط جنسی با همسر خود کم و کاستی‌هایی داشته‌اند و فردی که به عنوان همسر دوم وارد زندگی آنها شده است، چون از این موضوع آگاهی و اطلاعات کاملی داشته است، به خوبی این نیاز مرد را تامین نموده و همین عامل باعث گرایش و کشش مرد به طرف او شده است. گاهی اوقات بوده‌اند خانم‌هایی که ابراز داشته‌اند که ما هم از نظر روابط جنسی شاهد کم و کاستی‌هایی از طرف شوهر خود بوده‌ایم، اما چرا ما منحرف نشده‌ایم. چرا مردها در دوران حاملگی همسرشان به خود این اجازه را می‌دهند که به دنبال انتخاب همسر دوم باشند؟ گله و شکایت این خانم‌ها کاملا منطقی است و باید به آنها حق داده شود، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشند، این است که نقش و اهمیت روابط جنسی برای دو طیف زن و مرد و میزان مقاومت زن و مرد در مقابل فقدان روابط جنسی با هم متفاوت می‌باشد. همه محققان و روان‌شناسان عقیده دارند که میزان تمایل و علاقه مردان به روابط جنسی بسیار بیشتر از زنان است. اگر بین زن و مرد، اختلاف و کدورتی وجود نداشته باشد، مردها هرگز از روابط جنسی کناره‌گیری نمی‌کنند. کناره‌گیری مردها از روابط جنسی به بهانه استرس و خستگی ناشی از کار روزانه هم بهانه است. اینها همه ناشی از انتقادها، جر و بحث‌ها و غرزدن‌های همسرشان می‌باشد. اگر مردی به همسرش علاقه داشته باشد و بین آنها کدورتی وجود نداشته باشد، تقریبا همیشه برای روابط جنسی آمادگی دارد. از سوی دیگر استرس نه‌تنها مانع از روابط جنسی نخواهد شد، بلکه روابط جنسی کاهش‌دهنده استرس می‌باشد و مشاهده شده است که مردها در هنگامی که استرس زیادی دارند، برای کاهش میزان استرس خود به روابط جنسی روی می‌آورند.

روابط جنسی اهمیت زیادی در زندگی زناشویی دارد:

اهمیت روابط جنسی برای مردان به مانند اهمیت حرف زدن برای زنان است. همانگونه که یک زن به یک گوش شنوا برای حرف زدن نیاز دارد و بدون داشتن آن دچار افسردگی می‌شود، یک مرد نیز به روابط جنسی محبت‌آمیز با همسرش نیاز دارد. روابط جنسی میزان استرس یک مرد را به شدت کاهش می‌دهد و مرد از برقراری روابط جنسی با همسرش در بسیاری از موارد میزان عشق و علاقه به همسرش را نشان می‌دهد. اما متاسفانه نکته‌ای که باید در این‌جا در مورد آن صحبت کنیم، این است که برخی خانم‌ها به روابط جنسی با شوهرشان اهمیتی نمی‌دهند و برخی هم از این روابط به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده استفاده می‌کنند. بی‌توجهی به مسائل جنسی و استفاده از آن به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی هستند که ممکن است یک زن در طول زندگی مشترک خود مرتکب شود.

وقتی که یک زن به آرایش و وضعیت ظاهری خود در خانه رسیدگی کرده و همچنین در روابط جنسی با شوهرش در برخی موارد پیشقدم می‌شود، عشق و علاقه شوهرش را به خود چندین برابر می‌کند، اما وقتی که به این مسائل بی‌توجهی می‌کند و یا از روابط جنسی با همسرش به عنوان یک اهرم تنبیه‌کننده استفاده می‌کند، علاوه بر این که عشق و علاقه بین خود و همسرش را از بین می‌برد، بلکه با این رفتار باعث می‌شود که همسرش برای روابط پنهان خارج از خانواده یک دلیل و توجیه منطقی داشته باشد. در طول دو سال گذشته بیشتر مراجعان خانم‌هایی بودند که از رفتار مشکوک همسرشان گله‌مند بوده‌اند. اکثر این خانم‌ها بعد از چند جلسه مشاوره به بی‌توجهی خود به مسائل جنسی اذعان نمودند. به طور کلی می‌توان گفت که در طول سال‌ها مشاوره به ندرت به موردی برخورد کرده‌ایم که زنی از نظر روابط جنسی گرم و عاطفی باشد، اما با این حال همسرش به دنبال زنی دیگر باشد. در مورد خانم‌هایی که رفتار جنسی سرد و نامناسبی داشته‌اند، تشویق آنها به توجه به مسائل جنسی بیشترین تاثیری را داشته است.

هرگز مراجعه خانمی را فراموش نمی‌کنیم که به خاطر نارضایتی از زندگی زناشویی مراجعه کرده بود و با توجه به این‌که وضعیت مالی مناسبی نداشتند، هزینه مشاوره را هم به سختی تهیه کرده بود و بدون اطلاع شوهرش و به طور مخفیانه مراجعه کرده بود. در اولین برخورد متوجه شدم عدم توجه او به وضعیت ظاهر و از همه مهمتر بی‌توجهی‌اش به مسائل جنسی شدم، بنابراین اولین راهکارها را بر این موضوع متمرکز نمودیم تا بدین وسیله باعث گرایش همسرش به طرف او شدیم. بعد از دو هفته تغییر رفتار، شوهرش شدیدا به او علاقه‌مند شده بود و از همه مهم‌تر این‌که به دنبال علت تغییر رفتار همسرش بود. خانم اظهار می‌کرد که با توجه به وضعیت مالی مناسبی که داشتیم، از شوهرم خجالت می‌کشیدم که بگویم مبلغی را برای مشاوره پرداخت کرده‌ام، اما با کمال تعجب وقتی که واقعیت را به او گفتم، شوهرم بسیار خوشحال شد و اول هر هفته ابتدا هزینه مشاوره من را پرداخت می‌کرد و روزی که قرار بود به مشاوره بروم، چندین بار با من تماس می‌گرفت تا مطمئن شود که برای مشاوره مراجعه کرده‌ام. او اعتراف می‌کند که تاکنون علت این بی‌توجهی و بهانه‌گیری‌های همسرم را نمی‌دانستم و به وضعیت مناسب دوستان و اقوام خود حسادت می‌کردم، اما اکنون متوجه شده‌ام که مردها به سادگی قابل تغییر هستند. زن اگر برای شوهرش معشوقه خوبی باشد، مردها همسران خوبی خواهند بود. اما اگر به این موضوع بی‌توجهی کند، زندگی را به کام خود، همسر و فرزندان خود تلخ خواهد کرد.

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

تحقیقات نشان داده‌‌اند که پس از اولین زایمان میزان رضایت زناشویی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. این نتیجه‌گیری تاییدی است بر رابطه بین رسیدگی به ظاهر و توجه به روابط جنسی با میزان رضایت زناشویی. پس از ازدواج خصوصا بعد از بچه‌‌دار شدن خیلی از زنان دیگر به خود نمی‌رسند، به جای آن‌که در خانه مانند دختران جوان لباس بپوشند، دائما پیژامه‌های پشمی یا شلوارهای خیلی گشاد به تن می‌کنند، کمتر اصلاح می‌کنند، ناخن‌هایشان را تمیز نمی‌کنند، در هفته کمتر به حمام می‌روند، آرایش نمی‌کنند، حتی موهای خود را هم شانه نمی‌زنند و هرگز جلوی همسرشان لباس‌های جذاب به تن نمی‌کنند و بعد هم از شوهرشان انتظار دارند که با آنها رفتار محبت‌آمیز داشته باشد. متاسفانه وقتی که به زن‌ها پیشنهاد می‌شود که باید به خودشان رسیدگی نمایند، اکثرا جبهه‌گیری می‌کنند و حالت تدافعی به خود می‌گیرند، اما بی‌نظمی، غفلت از خود و شلختگی یک بیماری روانی است که باید درمان شود.

زنان باید توجه داشته باشند که شوهرشان آنها را با یک ظاهر زیبا و مرتب پسندیده است و باید همچنان آن ظاهر زیبا و مرتب را حفظ کنند. هرگز انتظار نداشته باشید که بعد از ازدواج علی‌رغم بی‌نظمی و بی‌توجهی به خود، همسرتان همواره به شما علاقه‌مند باشند، بلکه در صورتی این عشق و علاقه ادامه پیدا می‌کند که شما هم به نیازها و خواسته‌های او توجه داشته باشید. تغییر دادن رفتار یک مرد بسیار ساده است. زنان به آسانی می‌توانند رفتار شوهرشان را تغییر دهند. مردها به آسانی گذشت می‌کنند و با دیدن کمی محبت و توجه از سوی زنان خود رفتارشان را تغییر می‌دهند. آن‌چه مردان را به سوی زنان جذب می‌کند، ظرافت زنانه آنان است. این ظرافت تنها مربوط به ظاهر نیست، بلکه رفتار را نیز در بر می‌گیرد. داشتن ظاهری آراسته، رفتاری پسندیده و کمی توجه، از جمله کارهایی است که زنان با آن می‌توانند شوهران خود را خوشحال کنند. زنان با این کارها نشان می‌دهند که شوهر خود را یک تکیه‌گاه می‌دانند، نه ابزاری برای تامین نیازهایشان. زن‌ها اگر می‌خواهند شوهرشان دوستشان داشته باشد، باید علاوه بر انجام کارخانه خانه، همیشه به ظاهر خود نیز رسیدگی کنند و ظاهری آراسته و تمیز داشته باشند.

روابط جنسی یکی از روش‌هایی است که مردان میزان عشق و علاقه همسر خود را با آن می‌سنجند. اگر به روابط جنسی با شوهرتان بی‌توجهی کنید، او تصور می‌کند که مرد مورد علاقه‌اش نیستید و با توجه به این‌که عشق دوطرفه است، از میزان عشق و علاقه او به شما کاسته می‌شود. زنان عشق خود را با کلمات زیبا، با یک شاخه گل، یک شیشه عطر و هدیه بیان می‌کنند، اما مردان میزان عشق همسرشان را نسبت به خود به طرز دیگری می‌سنجند. مردان در دو صورت پی به عشق همسرشان می‌برند:

1- در صورتی که همسرشان نیازهای جنسی آنان را تامین نماید.

2- در صورتی که همسرشان با رفتار خوب اعتماد به نفس آنها را تقویت کند. در این صورت مرد احساس می‌کند که قهرمان زندگی زنش می‌باشد.

این دو نکته به حدی در حل مشکلات زناشویی موثر است که ارزش دارد همه خانم‌ها این دو سطر را تایپ نموده و در کیف خود و یا در جای خصوصی دیگر بگذارند و هر روز به آن توجه نمایند. در طول چند سال گذشته توجه عمده ما به این مسئله معطوف شده بود که به راستی «علت اصلی تمایل مردان به انتخاب همسر دوم چیست؟» پاسخگویی به این سوال وقتی برایمان بااهمیت‌تر شد که مشاهده کردیم که تعداد زیادی از مردانی که همسر دوم اختیار کرده‌اند، فردش را انتخاب کرده بودند که به مراتب از همسر اولشان پایین‌تر بود. در بسیاری از موارد مشاهده کردیم که همسر اول از نظر سطح تحصیلات، وضعیت خانوادگی، چهره ظاهری از همسر دوم آنها بالاتر بود، اما با این حال این مردها به همسر دوم خود علاقه و توجه بیشتری نشان می‌دادند. پس از سال‌ها پژوهش و مشاوره‌های فراوان اکنون جواب سوال مشخص شده است.

بله، اکنون به این نتیجه رسیدیم که اکثر زنانی که به عنوان همسر دوم وارد زندگی افراد متاهل می‌شوند، همگی روان‌شناسان حرفه‌ای هستند، یعنی این‌که لااقل از نیازهای مردان و نحوه تامین آنها آگاهی کامل دارند. همه شما زنانی را می‌شناسید که از خیلی جهات نقاط مثبت زیادی ندارند، اما شدیدا مورد علاقه همسرشان می‌باشند و برعکس زنانی را هم می‌شناسید که علیرغم داشتن زیبایی، تحصیلات، موقعیت اجتماعی و… از زندگی زناشویی مناسبی برخوردار نیستند. این موضوع نیز یکی از مسائلی بود که مدت‌ها به دنبال پیداکردن علت آن بودیم، اما اکنون جواب این سوال نیز مشخص شده است. با مردانی که به هر نحوی ارتباطاتی خارج از حریم خانواده داشته‌اند، مصاحبه‌های زیادی کرده‌ایم که ماحصل این مصاحبه‌ها نتایج خوبی برای شما به دنبال دارد. اکثر آنها اظهار می‌کنند که همسر دومشان در خیلی از موارد پیشنهاددهنده روابط جنسی می‌باشد و با تنوع و کیفیت بسیار بالایی نیازهای جنسی آنها را تامین می‌کند و از طرف دیگر از بودن در کنار آنها احساس آرامش می‌کنند. ماحصل این گفته‌ها دقیقا تاییدی است در مورد دو نکته‌ای که در بالا ذکر کردیم.

متاسفانه به علت وجود یک نوع حجب و حیای افراطی زن‌ها تصور می‌کنند که همیشه باید شوهرشان به طرف آنها بیاید و درخواست روابط جنسی نماید. و این مسئله باعث می‌شود که مردها تصور کنند که همسرشان تمایلی به روابط جنسی با آنها ندارد و به اجبار و به حکم وظیفه به این کار تن در می‌دهند. موضوعی که رفته رفته از مقدار روابط جنسی و به دنبال آن میزان عشق و علاقه مرد به همسرش کم می‌کند و بسیاری از مردها آرزو دارند که حتی یک بار هم که شده همسر آنها به طرفشان بیاید و از آنها درخواست روابط جنسی نماید، در صورتی که هرگز به این آرزوی خود نمی‌رسند.

حال تصور کنید اگر یک دختر جوان و یا یک زن مطلقه به این نیاز آنها پاسخ بدهد، احتمال گرایش و تمایل آنها قطعا زیاد می‌باشد، در صورتی که اگر همسرشان این نیاز آنها را برآورده نماید، احتمال ارتکاب خطای آنها قطعا به نقطه صفر می‌رسد.

منبع:مشاورانه

برچسب ها: اهمیت روابط جنسی در زندگی ,اهمیت روابط زناشویی ,زندگی آرام ,

نتایج جستجو در گوگل: اهمیت روابط زناشویی در اسلام,  اهمیت بوسه در روابط زناشویی,  

سلام
۱۵ ساله از زندگی زناشویی من و همسرم میگذره.نیاز جنسی من در شرایط نرمال است و حداقل در هفته چهار بار رابطه داریم.تازگیا متوجه شدم که همسرم تمایل کمتری نسبت به من داره.با توجه به این مشکل روابط بینمون شدیدا دچار بحران هست و کم کم از میران علاقم به همسرم کاسته میشه.لطفأ راهنمای کنید راه حل چیه؟؟؟

مشکل شما باید از دو بعد جسمی و روانی بررسی شود.که بعد جسمی شامل اختلال در سیستم هورمونی بدن فرد هست که این مشکل میتواند سردی در رابطه جنسی را به دنبال داشته باشد.و بعد روانی استفاده از داروهای روانی,اضطراب,و استرس میباشد
بهتراست برای مراجعه به مشاور ,روانشناس,یا روانپزشک برای انجام یک سری تست های بالینی و روانشناسی اقدام کنید تا مشکل شما به طور کامل بررسی شود

به نظر شما رابطه جنسی چند درصد از ازدواج است؟

پیش تر در مشاوره های سنتی گفته می شد رابطه جنسی ۲۰ تا ۲۵ درصد ازدواج است.واقعیت این است که برای قدیمی ها منظور از ازدواج تشکیل یک نهاد اجتماعی بود نه لزوما اغنای غریزه جنسی.در گذشته وقتی دو نفر ازدواج می کردند و خانواده تشکیل می دادند قصدشان این بود که سفره ای بیندازند و مهمانی بدهند و جمعی را دور خودشان جمع کنند و رابطه جنسی در راستای تولید مثل بود.در این میان تعداد کمی به بعد لذت رابطه جنسی توجه می کردند به ویژه خانم ها این توجه بسیار کم بود.خانم های زیادی در آن دوران هرگز در طول عمر خود به ارضایی جنسی نرسیدند و ناکام ، سرخورده و حتی از مسائل جنسی متنفر شدند.
در حال حاضر خانواده لزوما یک نهاد اجتماعی و اقتصادی نیست و کار کردی پیدا کرده که افراد می خواهند در آن لذت ببرند به همین دلیل در این سیستم آدم هایی که خیلی درونگرا باشند یعنی به نحو بیمارگونه ای درون گرا و جداگزین باشند شاید بتوان گفت ۲۰ تا ۲۵ درصد ازدواج را در رابطه زناشویی می دانند ولی افراد طبیعی ۵۰ تا ۷۵ درصد ازدواج شان را مربوط به رابطه زناشویی می دانند.

سلام عزیزم خوبی مرسی از اون همه لطفی که به وبلاگم داشتی ولی من اعتراف میکنم وبلاگ شما خیلی سخته کار باهاش ۱۰دقیقه فقط دنبال اینکه کجا کامنت بزارم بودم ولی از حق نگذریم مطالبتون فوق العاده هستن
موفق باشی خانم دکتر

سلام من دو هفته است ازدواج کردم چند روز پیش با شوخرم رابطه داشتم که خیلی خیلی درد داشت بعد از رابطه اول که کامل نبود فقط در حد از بین بردن دختری بود ترسو شدم و الان خیلی خیلی میترسم ناگفته نماند قبلا خود ارضایی در حد کم داشتم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
لطفا اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدهید تا باهم صحبت کنیم .
۱٫ قبل از رابطه معاشقه داشته اید؟
۲٫ روابط عاطفی شما با همسرتان چگونه است؟
۳٫ در مورد نوع رابطه ای که برایتان لذت بخش است با همسرتان صحبت کرده اید؟

واقعا مفید بود برام
من اینجارو توی گوشیم سیو کردم بعدا دوباره بیام
ممنون ازتون

ای کاش اینا رو خانمها می دیدند…
نمیشه براشون بفرستیم!

سلام وقت بخیر
ممنون ازتون
من اینجارو تو واتساپ برای دوستم میفرستم
دلم نیومد نظر نزارم

سلام خسته نباشید من اتفاقی از گوگل اومدم اینجا
سرعت سایتتون خیلی خوبه خوشم اومد
این صفحه ام برای دوستم فرستادم
ممنون ازتون نظر گذاشتم خستگیتون در بره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

شعبه غرب تهرانشعبه شرق و مرکز شعبه شمال تهران

شرکت در نظرسنجی کلینیک

یکی از بزرگترین قاتلان رابطه عاشقانه عدم پذیرش است که بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود و به نق‌زدن مشهور است! به خاطر داشته باشید ما با همسرمان برای هر آنچه که بوده است و هر آنچه هست ازدواج کردیم.

به گزارش مشرق، چه به تازگی ازدواج کرده باشید چه زوج جدیدی به حساب نیایید، این قانون برای همه هست که زندگی زناشویی بالا و پایین‌های خاص خودش را دارد. شاید به نظر کلیشه باشد، اما این بالا و پایین‌ها در زندگی همه وجود دارد و دوره‌های ترس، خستگی، ارتباطات ضعیف و غیره جزئی از زندگی محسوب می‌شوند. در ادامه به نقل از مجله اینترنتی ستاره بخوانید.

ازدواج نیازمند تلاش است و مانند هر فعالیت دیگری در زندگی باید تلاش کنید تا بتوانید از مزایای خوب آن بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید تلاش برای زندگی زناشویی مانند شستن توالت و بردن آشغال به خارج از خانه نیست. تلاشی که نتیجه‌اش زندگی زناشویی موفق است، تلاشی است که هم سرگرم کننده است و هم درمان کننده. در یک نظرسنجی که انجام شد، ما از زوج‌های شاد خواستیم تا راز موفقیت در زندگی زناشویی شان را برایمان بگویند. در این مقاله به ۱۴ راهکاری که آن‌ها اشاره کرده‌اند می‌پردازیم.کلیدهای موفقیت در زندگی زناشویی

۱- مستقل باشید

اهمیت آزادی و استقلال فردی پس از ازدواج بر کسی پوشیده نیست. برای این که بتوانید در روابطتان موفق باشید، باید در ابتدا سعی کنید که شاد باشید. شادی کلید موفقیت در زندگی زناشویی است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن در زندگی زناشویی شاد باشید استقلال است. زوج‌ها باید زمانی را برای خودشان داشته باشند، از سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان لذت ببرند و بتوانند به سمت اهداف شخصی در زندگیشان پیش بروند.

روانشناسی در مورد زندگی مشترک

۲- شنونده خوبی باشید

زنان باید بسیار بر روی هنر شنیدن کار کنند اما با این حال، تقویت هنر شنیدن برای مردان بسیار مهمتر است. در بسیاری از اوقات، مردان به این نکته مهم توجه نمی‌کنند که خیلی وقت‌ها شریک آنها به تنها چیزی که نیاز دار یک گوش شنواست. این موضوع ریشه در سرشت زنان دارد که دوست دارند شریک زندگیشان شنونده خوبی باشد.

منظور از شنیدن، شنونده بودن عادی نیست بلکه شنوندگی از عمق وجود و قلب ماست. شما باید بتوانید قلبتان را به سوی شریک زندگیتان باز کنید، بشنوید که چه می‌گوید، زمانی که صحبت می‌کند به او نگاه کنید و درباره چیزی که شنیده‌اید اطمینان حاصل نمایید. شنیدن کلید بسیار مهم و واقعی برای یک زندگی زناشویی شاد و هرگونه رابطه عاشقانه است.

۳- موافقت تا مخالفت

این که با هم ارتباط خوبی داشته باشید به این معنا نیست که همیشه و در همه موارد با یکدیگر موافق باشید و تفاهم در ازدواج برای شما همیشگی باشد. بسیاری از زوج‌ها دیدگاه‌ها، نظرات و سیستم‌های عقیدتی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در برخی موارد کاملا متضاد یکدیگر هستند. همه زوجها باید سطوحی از اختلاف نظر با یکدیگر را داشته باشند. یکی راز موفقیت در زندگی زناشویی پذیرفتن و احترام گذاشتن به نظر مخالف شریک زندگی است. این باعث می‌شود دو طرف بدانند اگر دو نظر کاملا مخالف با یکدیگر دارند قرار نیست یکی از آنها الزاما درست باشد.

۴- زبان عاشقانه شریک زندگیتان را بشناسید

کتاب‌های بسیاری درباره زبان عشق نوشته شده‌است. از نظر روانشناسان، هر شخص راه مخصوص خودش را برای نشان دادن عشق دارد. با دانستن اولویت‌ها و سرگرمی‌های شریک زندگیتان می‌توانید از ادبیات و استعاراتی استفاده کنید که همسرتان به خوبی آنها را می‌شناسد.

به کارهایی که همسرتان برای نشان دادن عشقش به شما استفاده می‌کند نیز توجه داشته باشید. این کارها می‌تواند شستن ماشین شما و یا رساندن بچه‌ها به مدرسه باشد. از سوی خانم‌ها نیز این موضوع می‌تواند راجع به اتو کردن لباسها صدق کند. به طور کلی باید زبان عاشقانه شریکتان را پیدا کنید و به کمک آن است که می‌توانید متوجه شوید، چگونه باید با او صحبت نمایید. درباره زبان عشق صحبت زیاد شده است اما زوج‌ها آنگونه که باید و شاید به آن توجه نمی‌کنند. دانستن زبان عشق، راز موفقیت در زندگی زناشویی است.

۵- قدرت پذیرش را در خودتان تقویت کنید

یکی از بزرگترین قاتلان رابطه عاشقانه عدم پذیرش است که بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود و به نق‌زدن مشهور است! به خاطر داشته باشید ما با همسرمان برای هر آنچه که بوده است و هر آنچه هست ازدواج کردیم. حتی اگر بخواهیم او را تغییر دهیم، الان دیگر نمی‌توانیم. وقتی می‌خواهید او را برای تغییر متقاعد کنید، یعنی در حال تمرکز بر روی نقاط ضعف او متمرکز هستید. ذهنیت خود را تغییر دهید و سعی کنید تا بر روی صفات مثبت او تمرکز کنید.

۶- مسئولیت‌پذیر باشید

مسئولیت پذیری یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین راز موفقیت در زندگی زناشویی است. زمانی که شما در یک پروژه فعالیت می‌کنید باید نسبت به موفقیت و شکست‌هایتان مسئولیت‌پذیر باشید. زمانی که شما و شریک زندگیتان در موضوع خاصی توافق ندارید و دچار اختلاف نظر هستید باید نسبت به کارهایتان مسئولیت پذیر باشید. این مسئولیت‌پذیری شامل همه کارهاییست که انجام داده‌اید و یا حرف‌هاییست که به زبان آورده‌اید، به خصوص اگر این کار یا صحبت به دلیل عدم تفاهم در موضوعی باعث ناراحتی و آسیب شود.

۷- بی محلی نکنید

بی محلی کردن یکی از سمی‌ترین عوامل از بین برنده یک رابطه خوب است. وقتی که زوج‌ها زمان طولانی را با هم می‌گذرانند، امکان لغزش به سمت از خود راضی بودن و بالا رفتن انتظارات از دیگری زیاد می‌شود. احترام‌گذاشتن به شریک زندگیتان را فراموش نکنید. از غرور فاصله بگیرید و سعی کنید هر زمان که ممکن است، کارهای نیکی در حق شریک زندگیتان انجام دهید.

۸- عاشقانه باشید

انجام کارهای عاشقانه مانند خریدن گل و نوشتن یک متن عاشقانه و گذاشتن آن داخل کیف و یا کوله پشتی و بسیاری از کارهای دیگر می‌تواند از سوی آقایان در استحکام زندگی بسیار موثر باشد. همچنین خانم‌ها می‌توانند این کار را با پختن غذای مورد علاقه‌ همسرشان و یا تماشای غروب آفتاب با یکدیگر انجام دهند. در این موضوع هیچ کمبود ایده‌ای وجود ندارد و شما قطعا به مرور از تأثیر این کارهای عاشقانه شگفت‌زده خواهید شد و خواهید دید که چگونه زندگیتان مستحکم‌تر می‌شود. به طور کلی ابراز عشق به همسر آنچنان کار پیچیده و سختی نیست.

۹- قرار شبانه

در میان نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود، این مورد به خصوص در زوج‌هایی که چند سال است ازدواج کرده‌اند، یکی از مواردی است که بیش از همه به آن کم توجهی می‌شود. داشتن شبی که یک زوج بتوانند زمانشان را با یکدیگر سپری کنند، رابطه‌شان را به مرور مستحکم‌تر می‌کند. زمانی که به قرار شبانه می‌روید باید تلفن همراه خودتان را خاموش نمایید و آن را کنار بگذارید تا مزاحم نداشته باشید. این قرار شبانه می‌تواند تماشای یک فیلم در خانه باشد، رفتن به رستوران باشد و … سعی کنید که ایده‌های متفاوتی برای این شب‌ها داشته باشید.

۱۰- تعریف و تمجید کنید

یک بار تعریف و تمجید در روز از بروز طلاق جلوگیری می‌کند. این که صفات خوب شریک زندگیتان را بدانید و روزانه به خاطر آن از همسرتان تعریف کنید می‌تواند مسیر یک رابطه را تا حد بسیار زیادی به سمت و سوی صحیح ببرد. مثبت بیاندیشید و به دنبال یافتن کارهایی باشید که همسرتان به خوبی از پس آن بر می‌آید. وقتی که شرایط سخت می‌شود و صفات بد او نمایان می‌گردد به جای آن که به نکات منفی تمرکز کنید، سعی کنید دنده را عوض کرده و روی نکات مثبت متمرکز شوید.

۱۱- افسانه‌ها را دور بریزید

متأسفانه ما در عین این که به پایان افسانه‌ها معتقدیم اما دیدگاه‌های غلطی همچنان با ما هستند که آنها را از کودکی به بزرگسالی با خود همراه کرده‌ایم. باید بدانید، در حالیکه ازدواج اتفاق بسیار خوبیست اما بدون دردسر نیست؛ بنابراین هیچ وقت ایده‌آل نخواهد بود. انتظارات واقعی داشته باشید و قربانی قصه‌ها نشوید چرا که نتیجه آن، ناامیدی شدید شما خواهد بود. به طور کلی باورها و عقاید غیر منطقی در ازدواج را باید فراموش کنید.

۱۲- به دنبال احساسات لطیف باشید

روانشناسان معتقدند پشت هر احساسات خشنی، احساسات نرمی نیز وجود دارد. زمانی که ما عصبانی هستیم معمولا احساسات دیگری را پشت این عصبانیت مخفی می‌کنیم. ما از عصبانیت می‌توانیم به عنوان ابزاری برای حفاظت از آسیب‌پذیریمان استفاده کنیم. به دنبال احساسات لطیف و آسیب‌پذیری باشید که پشت نقاب عصبانیت افراد پوشیده شده است. این کار کمک می‌کند تا شما بتوانید راحت‌تر با شرایط کنار بیایید و احساسات صادقانه شریک زندگیتان را درک کنید.

۱۳- کنترل‌گر نشوید

افراد متأهل عموما به جایی می‌رسند که خودشان را گم می‌کنند و حس حسادت و بی کفایتی در آنان تقویت می‌شود. آنها حتی یادشان می‌رود که فردی مستقل از شریک زندگیشان هستند و بنابراین می‌خواهند بر روی همسرشان مسلط شوند و به عبارت دیگر رئیس باشند. بیشتر اوقات این شرایط سهوا و با افزایش انتظارات به مرور زمان به وجود می‌آید. ازدواج با مردان و زنان سلطه‌جو امروزه یکی از معضلات ازدواج است.

۱۴- از کلمات منفی استفاده نکنید

اگر نمی‌خواهید از همسرتان جدا شوید، پس نباید از کلماتی که تهدید به جدایی دارند، استفاده کنید. زوج‌هایی که از این عبارت‌ها استفاده می‌کنند می‌خواهند در طول دعواها از این کلمات به عنوان ابزاری برای کنترل شرایط استفاده نمایند. زوج‌هایی که از این عبارات تهدید آمیز استفاده می‌کنند، در نهایت، انتظار جدایی را خودشان ایجاد می‌کنند. تهدید کردن اصلا راه مناسبی برای حل کردن مسائل و مشکلات نیست پس این کار را انجام ندهید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

روانشناسی در مورد زندگی مشترک
روانشناسی در مورد زندگی مشترک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *