روانشناسی رنگ طوسی در لباس

 
helpkade
روانشناسی رنگ طوسی در لباس
روانشناسی رنگ طوسی در لباس

آیا می دانید که رنگ طوسی یا خاکستری نماد و نشانه چیست؟ یا از نظر روانشناسی رنگ طوسی یا خاکستری در مورد شخصیت شما چه می گوید؟

رنگ طوسی یا خاکستری به هرگونه طیف از رنگ‌ های میان سیاه و سفید گفته می‌شود. طوسی یا خاکستری یکی از رنگ های خنثی بوده که برای توصیف اندوه و افسردگی به کار می رود.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با نماد و کاربرد رنگ خاکستری در لباس، دکوراسیون و همچنین روانشناسی مرموز ترین رنگ دنیا بیشتر آشنا شوید؛

نقره ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف های مختلف رنگ خاکستری محسوب می شوند.

رنگ خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، استقلال و رسمیت می باشد.روانشناسی رنگ طوسی در لباس

عقل و هوش

خاکستری نماد عقل است، چون مغز ار ماده خاکستری تشکیل شده است.

بی طرفی

خاکستری نماد بی طرفی و عدم وابستگی می باشد.

سازش

خاکستری بین دو رنگ سیاه و سفید قرار گرفته و نماد سازش بین دو جبهه ی مخالف می باشد.

استقلال

رنگ خاکستری نماد استقلال و عدم وابستگی است.

افسردگی

خاکستری نماد کاهش انرژی و افسردگی است.

مطالعات نشان داده که استفاده ی زیاد از رنگ خاکستری باعث کاهش انرژی، خستگی و بی حالی و افسردگی می شود.

اگر مدت زیادی در یک اتاق به رنگ طوسی یا خاکستری، زندگی کنید پس از مدتی دچار استرس، اضطراب و ترس شده و گوشه گیر و منزوی می شوید.

چشم انسان می تواند بیش از حدود 500 سایه خاکستری را تشخیص دهد.

یشم خاکستری، سنگ ماه، مروارید سیاه، یاقوت خاکستری و عقیق خاکستری از سنگ های طوسی و خاکستری رنگ در طبیعت هستند.

منبع : color-meanings

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

بنا به گفته دیوید زیلا، متخصص مد و نویسنده کتاب Color Your Style، “حتی اگه کمد لباس تون پر از لباس های رنگ وارنگ باشه، همیشه یکی از رنگ ها رو بیشتر ترجیح می دین، چون با اون رنگ احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می کنین. به همین خاطره که رنگ لباس تون به مراتب انعکاس دهنده شخصیت شماست.”

پس از بررسی یافته های بسیاری از متخصصان، سایت کوکا به شما نشون می ده که چطور رنگ مورد علاقه شما شخصیت شما رو از نگاه آدمای دور و بر تون توصیف می کنه.

به گفته متخصص مد، Karen Haller، “رنگ مشکی رنگیه که رسمیت و جدیت رو توصیف می کنه”.

بنا به تحقیقات انجام شده در زمینه روان شناسی، رنگ سیاه رنگیه که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراسته. بنابراین، در بسیاری از دانشگاه های اروپایی، ردای فارغ التحصیلی مشکی رنگه.

مردمی که ترجیح می دن لباس مشکی بپوشن، جاه طلب و در عین حال حساس هستن. به عنوان یه قانون، اونا آدمای هیجانی و احساساتی هستن و زود تحریک می شن، هرچند اغلب سعی می کنن این طور نشون ندن. از اون جایی که باطن آدما از ظاهر شون مهم تره، رنگ مشکی به اونایی که مشکی پوش هستن کمک می کنه تا توجه اطرافیان شون رو از ظاهرشون به شخصیت شون معطوف کنن.روانشناسی رنگ طوسی در لباس

قهوه ای، رنگ زمینه، رنگیه که معرف اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثباته. افرادی که اغلب قهوه ای می پوشن در نظر دیگران با این خصوصیات جلوه گر می شن.

افرادی که دوست دارن قهوه ای بپوشن، یه کم محافظه کارن، احترام بزرگترها رو دارن و همیشه به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام تو هر چیزی هستن. یه خانوم با بلوز قهوه ای یا یه آقا با ژاکت قهوه ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش القا می کنه.

به نوشته لیزا جانسون مندل، روزنامه نگار و روان شناس، “آبی بهترین رنگیه که می شه واسه مصاحبه پوشید، چون حس اعتبار و اعتماد به نفس رو به فرد القا می کنه. بنابراین، بسیاری از یونیفورم های اداری یا لباس های کار آبی رنگ هستن.”

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا مطالعاتی رو درباره تاثیر رنگ انجام دادن و متوجه شدن که طیف های آبی تیره اثر آرامش بخشی دارن. این رنگ، حس فراست، صداقت، کفایت، آرامش و آسودگی خاطر رو در ذهن بیننده القا می کنه.

لباس هایی با طیف آبی رنگ، اغلب توسط افراد مهربان، دل سوز، مودب و حتی خجالتی انتخاب می شن. به گفته روان شناسان، کسانی که لباس آبی رنگ به تن دارن، بهشون میاد پدر یا مادری شگفت انگیز یا کارگری ستودنی باشن. آرامش و وقار دو تا از صفات معمولیه که تو این گونه افراد دیده می شه.

به گفته دانشمندان دانشگاه آمستردام، رنگ سبز سبب تقویت روحیه مثبت در شما و اطرافیان تون می شه. به گفته Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی Pantone Color Institute و نویسنده کتاب More Alive With Color، “صفا و طراوت رنگ سبز بخاطر ارتباطیه که با طبیعت داره و به همین خاطر سبب احساس خرسندی و آرامش می شه”.

تمام کسایی که تو یه فعالیت یا زندگی سیاسی، عملا به رنگ سبز تمایل دارن، همیشه تو یه منطقه خوب زندگی می کنن و از نظر مالی و اقتصادی هم ثبات دارن. این افراد، آدمای محتاط و مهربونی هستن و قلب رئوفی دارن.

در گذشته، بنفش اغلب به عنوان رنگ تشریفات تو خانواده های سلطنتی استفاده می شد. این رنگ نماد اغوا گری و دلفریبی، ثروت و تجمله. کلئوپاترا به خاطر علاقه شدیدش به رنگ بنفش شهرت داشت. در اون زمان، فقط افراد ثروت مند می تونستن لباس هایی با طیف بنفش رنگ بپوشن.

امروزه، پوشیدن لباس بنفش رنگ معرف خلاقیت، بینش و عشق به هنره.

بنا به نظر متخصصان، افرادی که رنگ بنفش به تن می کنن، افرادی احساساتی و حساس هستن. این آدما، رویایی، آتیشی مزاج و پر حرارت و عاشق عرفان هستن. این افراد به غیر قابل پیش بینی بودن معروفن و ارتباط با اونا در آن واحد هم می تونه سخت و هم راحت باشه.

Kenny Frimpong، مدیر برند ایتالیایی پوشاک مردانه Eredi Pisano، می گه، “قرمز، رنگ شهوت و قدرته. اگه قصد دارین یه نفر رو تحت تاثیر قرار بدین، باید استفاده از این رنگ رو تو اولویت خودتون قرار بدین.

هر طیف روشنی از رنگ قرمز که به تن داشته باشین، جلب توجه می کنه. آدما تمایل دارن با چالاکی رنگ های پرانرژی، پویا و تحریک کننده همراه شن. روان شناسان دانشگاه Rochester پی بردن که مردان بیشتر جذب خانوم هایی می شن که ته رنگ یاقوتی می پوشن. Abby Calisch، پروفسور روان شناس در Eastern Virginia Medical School نورفولک، ویرجینیا می گه، “رنگ قرمز برای مردان تحریک کننده ست”.

خانم هایی که اغلب رنگ قرمز به تن دارن، راحت تحریک می شن، کمی خود محور و نیز مستعد اعتیاد هستن.

زرد، رنگ نشاط، خورشید و لبخنده. مطالعات نشون می ده که رنگ زرد تولید سروتونین در مغز رو افزایش می ده، متابولیسم رو تسریع می کنه و سبب تقویت روحی روانی تمام اونایی می شه که به این رنگ نگاه می کنن.

به علاوه، رنگ زرد سبب افزایش تمرکز و توجه می شه، به همین خاطر در بیلبوردها و سایت های تبلیغاتی، علایم جاده ای و خط کشی خیابون ها اغلب از این رنگ استفاده می شه.

به گفته متخصصان، اغلب افراد فعال، خلاق و معتاد از طیف های رنگ زرد استفاده می کنن. اونا خیال باف ها و ماجراجویانی تیزهوش، آماده کاوش و تسخیر کردن هستن.

سفید سمبل آزادی، پاکی و خلوص، بی گناهی و سادگی ست. به همین دلیله که خیلی از آدما وقتی دارن کار جدیدی رو شروع کنن یا وارد فصل جدیدی از زندگی شون می شن، تصمیم می گیرن یه چیز سفید بخرن.

رنگ سفید افراد معتبر و معتمدی رو که عاشق آزادی هستن و خوش بینانه به زندگی نگاه می کنن، جذب خودش می کنه. این افراد تو هر کاری که انجام می دن، خیلی مرتب و شسته رفته و سازمان یافته عمل می کنن. این دسته از آدما شروع دوباره رو دوست دارن و کمال گرا هستن و برای رسیدن به کمال مطلوب شون تلاش می کنن و می جنگن. در کل، افرادی با شخصیت های مختلف رنگ سفید می پوشن. این رنگ، یه رنگ خنثی ست که در واقع دیگران رو دفع می کنه.

صورتی روشن یه رنگ دخترونه ست که تو کمد لباس بچه ها یا تن عروسک های باربی هم دیده می شه. به هر حال، تو رده سنی بزرگ سال هم، طیف صورتی ملایم و کم رنگ، رنگیه که خانوما با اون نهایت زنانگی شون رو به نمایش می زارن.

صورتی کم رنگ سمبل آرامش، گرمی و زنانگیه و یکی از قدرت مندترین مسکن هاست. بنابراین، در برخی زندان ها، برای کاهش میزان پرخاش گری زندانیان، دیوارها رو با طیفی از رنگ صورتی نقاشی می کنن.

به گفته روان شناسان، افرادی که رنگ صورتی رو دوست دارن، آدمایی رمانتیک، خوش بین و معتقد به عدالت هستن. این آدما معمولا مهربونی و قوت قلب رو فرای هر چیز دیگه ای درک می کنن و براش ارزش قائلن.

نارنجی همیشه جو یه پارتی پر شور و نشاط رو می ده، علاوه بر اینکه یه رنگ گرم و تند هم هست. نارنجی، یه رنگ جذاب و پرانرژی هم هست.

اونایی که دوست دارن نارنجی بپوشن، آدمایی خوش بین، فعال و خوش رو هستن و علاقه زیادی به تغییر دارن. همیشه بلند پرواز و محتاطن، هرچند گاهی اوقات هم دم دمی هستن.

همانطور که صاحبان مد می گن، خاکستری یا طوسی رنگ توازن و تعادله، نه روشنه و نه تیره. اگه کسی بیشتر لباس هاش خاکستریه معمولا به این معناست که نمی خواد به چشم بیاد.

خاکستری و طیف های اون مظهر آرامش خیال، کمال و چند بعدی بودن هستن. بسیاری از آقایون میان سال کت شلوار خاکستری می پوشن، در حالی که خانوما تو سن بالاتر پیراهن خاکستری می پوشن.

از اونجایی که خاکستری یه رنگ خنثی ست، خیلی مشکل می شه شخصیت کسی که ترجیح می ده این رنگی بپوشه رو تشخیص داد. اونا می تونن یه موش خاکستری ترسو و آماده تسلیم شدن بی سر و صدا در برابر قانون باشن، همچنین دارای قوه قضاوت سلیم، کم هیجان و صریح و قاطع هستن. اما در اکثر موارد، کسی که به رنگ خاکستری علاقه منده آدمیه که دوست نداره جلب توجه کنه و تلاش می کنه بی طرفی و ختثی بودنش رو حفظ کنه.

پس دیدین که چه نوع افرادی، چه رنگ هایی می پوشن…

ملکه الیزابت دوم از بریتانیا تمام رنگ ها رو به یه اندازه دوست داره و همه رنگ لباسی رو می پوشه. خیلیا معتقدن ملکه رنگ لباسش رو مطابق با مود و حالت روحی روانیش انتخاب می کنه.

منبع

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.روانشناسی رنگ طوسی در لباس

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

در علم روانشناسی تمام رنگ ها دارای نماد و نشانه هستند رنگ طوسسی نیز در این حیطه دارای نشانه هایی است که تحت عنوان روانشناسی رنگ طوسی ارائه می شود و دارای نشانه هایی از ویژگی های شخصیتی افراد است.

رنگ طوسی از طیف های تیره تر تا طیف های روشن تر وجود دارد اما به طور کلی طوسی در میان رنگ ها از دسته رنگ های خنثی است که هر قدر این رنگ پر رنگ تر باشد نشان دهنده حالاتی از غم و اندوه در فرد است. از دیگر نمادهایی که در روان شناسی رنگ طوسی به آن اشاره می شود آرامش و اعتماد در این رنگ می باشد.

 

افرادی که به رنگ طوسی علاقه مند هستند دارای ویژگی هایی از اعتماد و اطمینان می باشند در برخورد با مسائل سعی دارند تا جبهه ای بی طرف داشته باشند و این ناشی از خاصیت خنثی بودن در این رنگ است که نوعی سازش و سازگاری را در فرد ایجاد می کند.روانشناسی رنگ طوسی در لباس

داشتن سطح قابل توجهی از هوشمندی و قوه تفکر نیز از دیگر ویژگی های بارز در افراد علاقه مند به این رنگ است و در روان شناسی رنگ طوسی اینگونه اشاره می شود که به دلیل برخورداری از هوش دارای سطحی از استقلال عمل نیز می باشند.

دلیل دیگری که افراد علاقه مند به رنگ طوسی را افرادی باهوش می دانند به ای خاطر است که این افراد دارای سطح زیادی از سلول های خاکستری که نشان دهنده هوش است می باشند.

آرامش در این افراد بسیار پر رنگ است و نشان می دهند که در مقابل مسائل به راحتی کوتاه می آیند و کمتر دچار ترس و دلهره می شوند.

نداشتن وابستگی نیز در این افراد دیده می شود که در واقع می تواند نشان دهنده همان بی طرفی می باشند. سازش در این رنگ نیز از این جهت است که خاکستری رنگی میان مشکی و سفید است و با وجود داشتن دو جبهه متفاوت ترکیبی زیبا از رنگ ها را ایجاد کرده اند.

در روانشناسی رنگ طوسی در بررسی و تحلیل شخصیتی این دسته از افراد بیان می شود که این افراد در برقراری ارتباط با دیگران کمتر موفق هستند و سعی دارند تا روابط اجتماعی کمتری داشته باشند.

در ابراز احساسات نیز این افراد نمی توانند به راحتی احساسات خود را بیان کنند و عواطف آنها سرکوب می شود در نتیجه به لحاظ روحی دارای ضعف هستند.

اگر شما به دیگر رنگ ها علاقه مند هستید می توانید از شخصیت شناسی متناسب با همان رنگ استفاده کنید به عنوان مثال روانشناسی رنگ آبی از نمونه این روانشناسی رنگ ها برای شخصیت شناسی است.

زمانی که بین دو نفر یا بین مسئله ای قرار می گیرند سعی دارند تا جنبه بی طرفی اتخاذ کنند و این موجب می شود تا نسبت به مسائل مهم زندگی خود و اجتماعی بی تفاوت و بی اهمیت باشند.

عدم جلب توجه نیز از دیگر ویژگی های شخصیت شناسی این افراد است زیرا دوست ندارند در معرض دید و توجه باشند و بیشتر ترجیح می دهند تا به سمت و سوی اعمال آرام پیش بروند.

محافظه کاری نیز از دیگر این ویزگی های در افراد علاقه مند به رنگ طوسی است که از سوی دیگر نشان دهنده قابل اعتماد بودن این افراد است.

 در روانشناسی رنگ طوسی ممکن است افرادی که به رنگ های طوسی پر رنگ علاقه مند هستند دارای کسالت روحی و خستگی باشند که این موجب می شود تا دارای روابط اجتماعی پایینی باشند و در نهایت منجر به افسردگی می گردد.

منبع : آرگا



مايع استريل کننده لوازم کودک


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟


جذاب ترین انواع مدل مانتو عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ae351624f1cad8050f634fb4785b20a8” );document.getElementById(“d8b903aa82”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

امروز مطلب جدیدی ارسال نشده است

در این مطلب قصد داریم تا به شخصیت افراد علاقه مند به رنگ خاکستری بپردازیم. افراد علاقه مند به این رنگ عموما درونگرا، بی تفاوت به مسائل، محافظه کار، اهل عمل و آرام هستند. در ادامه به تحلیل شخصیت این افراد و به راهنمای رنگ خاکستری در استایل و دکوراسیون و همچنین نشانه ها و نماد های رنگ خاکسری خواهیم پرداخت.

 

 

روانشناسی رنگ طوسی در لباس

به طیف های میانی رنگ سفید و سیاه رنگ خاکستری گفته می شود. رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی می باشد. این رنگ خنثی را به ندرت می توان در طبیعت یافت اما رنگ بسیار جذابی برای تولید کنندگان پوشاک و فعالان مد و فشن می باشد. این رنگ کاریزماتیک که در صنعت مد به خصوص در میان مردان دارای طرفداران بسیاری است. نقره ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف‌های مختلف رنگ خاکستری محسوب می‌شوند.

 

 

 

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم درونگرا بودن، بی تفاوتی به مسائل، محافظه کار بودن، اهل عمل داشتن شخصیتی آرام را می توان در شخصیت افراد علاقه مند به رنگ خاکستری دید.

 

 

 

 

با استدلال اینکه مغزاز ماده ای خاکستری رنگ تشکیل شده است این رنگ را نماد عقل و هوش می دانند. این رنگ بی طرف بین دو رنگ سیاه و سفید قرار گرفته است به عنوان نماد صلح در میان دو جبهه به شدت مخالف با یکدیگر می باشد و از طرف دیگر این رنگ نماد عدم وابستگی و استقلال می باشد. استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون می تواند به مرور زمان در افراد مستعد باعث افسردگی، بی حالی و خستگی های مستمر شود.

 

 

از تاثیرات روانی رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی منزل در خلق فضایی ظریف و ماهرانه استفاده کنید. رنگ خاکستری به دلیل ماهیت خنثی خود، توانایی ترکیب شدن با بیشتر رنگ ها را دارد و می تواند در فضای دکوراسیون داخلی بسیار خوش بدرخشد، اما رنگی نیست که بتوان راحت از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

اگر می خواهید اتاقتان حسی آرام را القا کند به دنبال رنگ روشن تر بروید اما اگر می خواهید اتاقتان درخشش بیشتری داشته باشد می توانید رنگ خاکستری تیره تر را انتخاب کنید. رنگ خاکستری تیره تر باعث می شود سایر رنگ های به کار رفته در اتاق بیشتر نمایان شود. وقتی که مناسب ترین طیف رنگ خاکستری را برای دکوراسیون داخلی انتخاب کردید حالا نوبت به استفاده از رنگ های مناسب در کنار آن می شود. با خاکستری هم می توان؛ خانه ای شاد داشت، به شرط اینکه از رنگ سفید و در نقاطی هم رنگ های مختلف دیگر استفاده شود. خاکستری با رنگ های شادی همچون سبز، آبی و سفید متعادل می شود.

خاکستری و سفید هر دو از جنس رنگ های خنثی و خوش ترکیب اند. اما ترکیب خاکستری و سفید زمانی در دکوراسیون داخلی خیره کننده می شوند که سفید، روشن و نسبتا براق باشد و خاکستری، تم زغالی و مات داشته باشد این ترکیب فوق العاده ای برای اتاق نشیمن می شود.

 

 

 

 

 

 

یشم خاکستری، سنگ ماه، مروارید سیاه، یاقوت خاکستری و عقیق خاکستری از سنگ های طوسی و خاکستری رنگ در طبیعت هستند. گفته می شود که استفاده از سنگ هایی به رنگ نقره ای و خاکستری باعث افزایش آرامش در زندگی می شود. سنگ های قیمتی نقره ای به انرژی زنانه، درون نگری، خونسردی و درک آینده نیز کمک می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

کاریزما کالر نام یک مجله اینترنتی فعال در حوزه مد و فشن می باشد که با هدف تحول در حوزه خرید و فروش فشن پای به این عرصه نهاده است. کاریزما کالر با ورود به این عرصه، در نظر دارد تا با ایجاد یک سیستم استایلیست آنلاین، به عنوان یک مشاور برای داشتن استایلی جذاب در کنار شما عزیزان باشد. کماکان از همراهی شما عزیزان سپاسگذاریم.

هر گونه کپی برداری تنها با ذکر نام کاریزما کالر و قرار دادن لینک فعال مجاز می باشد، در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد.



به گزارش وبلاگ واحدی، خاکِستَری به هرگونه طیف از رنگ های میان سیاه و سفید گفته شده که معمولاً اندوه، افسردگی و ناامیدی را در ذهن انسان تداعی می نماید.

به گزارش ، رنگ های متنوع و گوناگونی در دنیای پیرامون ما وجود دارد که هر کدام برای خود دارای انرژی های مختلفی هستند و بر روی بسیاری از آدم ها تاثیرگذاری قابل توجهی دارند، یکی از این رنگ های معروف خاکستری است که امروز قصد دارد تا شما را با سیر تا پیاز روانشناسی رنگ خاکستری آشنا نماید، پس پیشنهاد می کنیم اگر رنگ خاکستری را دوست دارید این مطلب را بخوانید.

خاکِستَری به هرگونه طیف از رنگ های میان سیاه و سفید گفته می گردد. در کل به رنگ سیاه، سفید، و پرده های گوناگونِ خاکستریِ میان آن دو، رنگ های خنثی گفته می گردد.

اگر نور سبز و شیء قرمز باشد رنگ حاصل مایل به خاکستری خواهد شد، برای این که نور رنگ مکمل بیشتری از شیء دارد که رنگ شیء را مهار می نماید. رنگ خاکستری بیشتر در طبیعت و در صنعت مُد دیده می گردد. تصاویری که در آن ها تماماً از رنگ های خنثی استفاده شده، تصاویر سیاه وسفید یا تک فام نامیده می شوند.

نام این رنگ از مقایسهٔ آن با رنگی که معمولاً خاکستر دارد مشتق شده است.روانشناسی رنگ طوسی در لباس

با رنگ خاکستری معمولاً اندوه، افسردگی و ناامیدی تداعی می گردد.

نقره ای، طوسی، خاکستری روشن و تیره، دودی، سربی و سربی تیره طیف های مختلف رنگ خاکستری محسوب می شوند.

خاکستری نماد عقل است، چون مغز ار ماده خاکستری تشکیل شده است.

خاکستری نماد بی طرفی و عدم وابستگی است.

خاکستری بین دو رنگ سیاه و سفید قرار گرفته و نماد سازش بین دو جبهه مخالف است.

رنگ خاکستری نماد استقلال و عدم وابستگی است.

خاکستری نماد کاهش انرژی و افسردگی است.

مطالعات نشان داده که استفاده زیاد از رنگ خاکستری باعث کاهش انرژی، خستگی و بی حالی و افسردگی می گردد.

اگر مدت زیادی در یک اتاق به رنگ طوسی یا خاکستری، زندگی کنید پس از مدتی دچار استرس، اضطراب و ترس شده و گوشه گیر و منزوی می شوید.

یشم خاکستری، سنگ ماه، مروارید سیاه، یاقوت خاکستری و عقیق خاکستری از سنگ های طوسی و خاکستری رنگ در طبیعت هستند.

رنگ خاکستری رنگی کاملا خنثی و فاقد گرمی است. خاکستری، محافظی در برابر تأثیرات بیرونی است. خاکستری معمولا احساسات منفی ایجاد می نماید. مثلا ابر های ضخیم، مه و دود خاکستری هستند. خاکستری، رنگ فرار است و عدم فراوری؛ چون نه سفید است و نه سیاه. این رنگ، دیواری در اطراف شخص می کشد.

رنگ خاکستری ممکن است برای برخی افراد گزینه بهتری نسبت به مشکی باشد. در حالی که به خودی خود هیچ قدرت محرک هوشی ندارد، ولی با عقل و دانش و استحکام در ارتباط است. این رنگ نشانه ترس و فقدان احساس است و شفافیت و درخشندگی دیگر رنگ ها را کم می نماید. رنگ خاکستری بی تفاوتی، عدم مشارکت و همکاری و سستی و تنبلی را در فرد به وجود می آورد. در زمان جنگ و افزایش فشار های روانی تمایل به این رنگ بیشتر می گردد.

رنگ خاکستری پذیرای افکار جدید است و بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ارتباط برقرار می نماید. تحت تاثیر رنگ خاکستری، افراد با شخصیت، محترم، مسلط به خود و اهل عمل به نظر می رسند و شخصیت آن ها تا حدی اسرار آمیز، زیرک و جذاب جلوه می نماید. رنگ خاکستری حالتی از وقار، اقتدار، استقلال، اعتماد به نفس، خوداتکایی و رسمی بودن را نشان می دهد و تا حدی با ابهت به نظر می رسد.

رنگ خاکستری متالیک برای معرفی کالا های خیلی جدید و هنری استفاده می گردد. این رنگ سرعت و شایستگی را نشان می دهد و نوید دهنده تکنولوژی و پیشرفت های علمی است. رنگ خاکستری فرصت تجدید نظر و تغییر یک تصمیم بد به یک تصمیم خوب را به وجود می آورد.

از تاثیرات روانی رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی منزل در خلق فضایی ظریف و ماهرانه بهره ببرید. رنگ خاکستری به دلیل ماهیت خنثی خود، توانایی ترکیب شدن با بیشتر رنگ ها را دارد و می تواند در فضای دکوراسیون داخلی بسیار خوش بدرخشد، اما رنگی نیست که بتوان راحت از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

اگر می خواهید اتاقتان حسی آرام را القا کند به دنبال رنگ روشن تر بروید، اما اگر می خواهید اتاقتان درخشش بیشتری داشته باشد می توانید رنگ خاکستری تیره تر را انتخاب کنید. رنگ خاکستری تیره تر باعث می گردد سایر رنگ های به کار رفته در اتاق بیشتر نمایان گردد. وقتی که مناسب ترین طیف رنگ خاکستری را برای دکوراسیون داخلی انتخاب کردید حالا نوبت به استفاده از رنگ های مناسب در کنار آن می گردد. با خاکستری هم می توان؛ خانه ای شاد داشت، به شرط اینکه از رنگ سفید و در نقاطی هم رنگ های مختلف دیگر استفاده گردد. خاکستری با رنگ های شادی همچون سبز، آبی و سفید متعادل می گردد.

خاکستری و سفید هر دو از جنس رنگ های خنثی و خوش ترکیب اند. اما ترکیب خاکستری و سفید زمانی در دکوراسیون داخلی خیره نماینده می شوند که سفید، روشن و نسبتا براق باشد و خاکستری، تم زغالی و مات داشته باشد این ترکیب فوق العاده ای برای اتاق نشیمن می گردد.

رنگ زرد براق یا زردی که ته رنگ نارنجی را با خود به همراه دارد، به خوبی در کنار خاکستری زغالی و یا حتی خاکستری سرد و کم رنگ می نشید.

بنفش با ته مایه خاکستری و خاکستری، به خوبی در کنار هر نوع خاکستری خوش می نشیند، اما بهتر است برای داشتن ترکیب متفاوت تر و جذاب تر رنگ خاکستری خود را کمی ملایم تر انتخاب کنید که ترکیب شما بی نظیرتر باشد.

رنگ سبز صدری از آن دسته رنگ های گرم و شیکی است که ترکیبش با رنگ خاکستری بیش از پیش جذاب و خیره نماینده می گردد. به خوبی می توانید از ترکیب رنگ سبز صدری برای داشتن فضایی متفاوت و شاد و در عین حال رسمی بهره ببرید. رنگ نارنجی تند و براق در کنار خاکستری پر رنگ با ته مایه زغالی می تواند یک آشپزخانه متمایز و بی نهایت پر انرژی را ایجاد کند. ترکیب صورتی و خاکستری به دلیل خاصیت ملایم خود برای فضا هایی مثل اتاق خواب که احتیاج به آرامش بیشتری در آن در آن حس می گردد گزینه بسیار مناسبی است و ترکیبی خاص، دوست داشتنی و آرامش بخش را فراهم می نماید.

روزنامه دنیای اقتصاد: گفت وگو با بهرام رادان نیازی به بهانه تراشی ندارد، چون خودش به خودی خود ستاره قابلی هست که هر وقت تصویرش روی جلد رسانه ای منتشر گردد، چشمان آدم های زیادی را به دنبال خود بکشد، اما برای پرونده این شماره تا دلتان بخواهد بهانه داشتیم؛ اول از همه اینکه خودش در…

تبریز – خبرنگاران – فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی از طلایه داران مقابله با شیوع ویروس کرونا از نخستین روزهای انتشار آن محسوب می شوند که برای اطلاع رسانی و حساس سازی افکار عمومی درباره آن به صورت شبانه روزی می کوشند.

با توجه به ماده واحده قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب 1398/4/24، احکام و وظایف محوله پنج معاون این وزارتخانه از سوی دکتر علی اصغر مونسان ابلاغ شد.

سبک مدرن میانه قرن یکی از سبک هایی ست که نه تنها در ارتباط با طراحی داخلی می باشد بلکه به هر نوع معماری, مبلمان, اثاثیه, متریال و تکنولوژی هایی که بعد از پایان جنگ جهانی دوم شکل گرفتند نیز اشاره می کند. یکی از ویژگی های این سبک دکوراسیون عدم تاکید بر حضور وسایل و لوازم اضافی در محیط…

مجله مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد [اینفوگرافیک]

ترفندهای اتاق خواب کوچک برای استفاده بهینه از فضای کم

کوسن مبل خلاقانه با شال و روسری در عرض چند ثانیه! + ویدئو

نکات مهم برای خرید لوستر را می دانید؟ بررسی 7 نکته مهم برای خرید لوستر روانشناسی رنگ طوسی در لباس

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

50 مدل مبل لوکس و منحصر به فرد برای خانه های لوکس ایرانی

امروزه با رواج یافتن دکوراسیون مدرن در اغلب منازل، میزان استفاده از رنگ طوسی نیز افزایش چشم‌گیری داشته است. اگر شما هم میخواهید رنگ طوسی را به عنوان رنگ دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید پس باید رنگ‌های ست طوسی را بشناسید. از این رو بر آن شدیم تا در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ به معرفی رنگ‌های ست رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون بپردازیم تا به سوال شما در مورد این که طوسی با چه رنگی ست می‌شود پاسخ داده باشیم. با ما همراه شوید.

رنگ نقش مهمی در دکوراسیون خانه داشته و می‌تواند تاثیر عمیقی بر خلق و خو و احساسات انسان به جای بگذارد. رنگ طوسی در گذشته به عنوان یک رنگ غم‌انگیز و بدون هیجان شناخته می‌شد، اما امروزه با استفاده از این رنگ در دکوراسیون مدرن و به کارگیری رنگ‌های روشن در کنار این رنگ، رنگ طوسی به عنوان رنگی سنگین و موقر شناخته می‌شود.

رنگ طوسی نمایانگر بزرگواری و وقار یک شخص است. این رنگ در طیف رنگ مشکی و سفید قرار دارد، و از آنجا که رنگ طوسی در میانه این طیف قرار می‌گیرد برخی معتقدند طوسی، رنگ توافق و صلح است. رنگ طوسی، تداعی کننده حس آرامش و در عین حال تعقل و منطق می‌باشد.

رنگ طوسی ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است. این رنگ، جزء رنگ‌های خنثی و سرد محسوب می‌شود. طراحان دکوراسیون، دو دلیل برای به کارگیری این رنگ در دکوراسیون دارند؛ اول به دلیل دوری از ایجاد زرق و برق در چیدمان و دوم به دلیل انتخاب این رنگ به عنوان پس زمینه است.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود. به همین دلیل نیز، در چرخه رنگ قرار نمی‌گیرد و طبعا نمی‌توان رنگ‌های مکمل آن را با توجه به اصول چگونگی ست کردن رنگ‌ها شناخت. اما از محاسن رنگ‌های خنثی این است که می‌توان هم از رنگ‌های گرم و هم از رنگ‌های سرد به عنوان رنگ مکمل آن استفاده کرد.

از آنجا که رنگ طوسی تناژ‌های متفاوتی را شامل می‌شود، هم جزء رنگ‌های روشن و زیبا، هم تاریک و دراماتیک محسوب می‌شود. در صورتی که می‌خواهید اتاق نشیمن خود را روشن کنید، اما نمی‌خواهید از رنگ سفید در آن استفاده کنید، رنگ طوسی روشن، انتخاب مناسبی است. این رنگ، دارای تنالیته‌های متفاوتی است که برای به دست آوردن تناژ‌های مختلف آن، می‌توانید مقدار کمی از رنگ‌های اصلی را به این رنگ اضافه کنید. با انجام این کار، امکان استفاده از بسیاری از رنگ‌ها را به عنوان مکمل خواهید داشت. به عنوان مثال با افزودن رنگ زرد به طوسی، این رنگ را به رنگی گرم تبدیل خواهید کرد. ما در این بخش، به معرفی تنالیته‌های مختلف رنگ طوسی می‌پردازیم.

این رنگ را بارها در طبیعت دیده‌اید. رنگ صخره‌ها، برخی پرندگان و حیوانات، رنگ طوسی طبیعی دارای تناژ‌ گرم است. امروزه استفاده از این رنگ در آشپزخانه‌ها رواج دارد.

رنگ طوسی سربی با افزودن مقدار کمی رنگ آبی به رنگ طوسی به وجود می‌آید‌. این رنگ تقریبا شبیه رنگ استیل است.

اولین تناژ رنگ طوسی که در حالت عادی به ذهن انسان متبادر می‌شود، رنگ طوسی نقره‌ای است. این رنگ، در محیط‌‌های تیره به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند.

این تناژ رنگ طوسی، از ترکیب رنگ بنفش با طوسی تشکیل می‌شود. اغلب از این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌شود.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی از ترکیب رنگ سفید و مشکی تشکیل می‌شود. با افزایش مقدار رنگ سفید در این ترکیب، رنگ طوسی روشن به دست می‌آید.

با افزایش میزان رنگ مشکی در ترکیب رنگ طوسی، رنگ دودی تشکیل خواهد شد.

رنگ لجنی تیره از ترکیب رنگ طوسی و سبز تیره تشکیل می‌شود.

انتخاب این ترکیب رنگ دو خوبی دارد؛ اول اینکه این رنگ، برای روشن کردن فضاهای داخلی بسیار مناسب می‌باشد. حسن دیگر این انتخاب این است که فضا‌های کوچک، بزرگتر به نظر می‌رسد. اما از آنجا که به کارگیری این دو رنگ در کنار هم فضای اتاق را بی روح جلوه می‌دهد، پیشنهاد توکامگ به شما برای حل این مشکل استفاد از یک رنگ سوم یا تزئینی، مانند قهوه‌ای یا قرمز است.

استفاده از رنگ شیری در چیدمان اتاق، فضایی لطیف را در دکوراسیون ایجاد می‌کند. از آنجا که رنگ طوسی، رنگ خنثی و سرد است رنگ شیری می‌تواند روح تازه‌ای را در اتاق شما حاکم کند. رنگ شیری نیز مانند سفید برای روشن شدن و بزرگتر نشان دادن فضا انتخاب مناسبی است و یک ست رنگ مناسب برای طوسی به حساب می‌آید.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین انتخاب‌هایی که برای ست رنگ طوسی در دکوراسیون وجود دارد رنگ زرد است. استفاده از رنگ‌های زرد و طوسی در کنار هم می‌تواند جذابیت بسیار زیادی در دکوراسیون ایجاد کند. استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ طوسی، در رنگ کوسن مناسب مبل طوسی به وفور دیده می‌شود.

با توجه به اینکه رنگ‌های طوسی و بژ هر دو جزء رنگ‌های خنثی به شمار می‌روند، شاید تصور کنید استفاده از دو رنگ خنثی در کنار هم ظاهر خوشایندی ندارد؛ اما با افزودن یک رنگ شاد به این ترکیب می‌توانید  دکوراسیون تازه‌ای را در محیط منزلتان به وجود بیاورید. استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز و قهوه‌ای در کنار رنگ‌های طوسی و بژ، به دلیل ایجاد تضاد بین رنگ‌ها می‌تواند انتخاب‌های مناسبی باشد. البته این ترکیب رنگ عموما در محیط‌های کاری به کار برده می‌شود و به عنوان مثال برای رنگ اتاق کار می‌تواند مناسب باشد.

رنگ‌ سبز جزء رنگ‌های سرد و ست رنگ طوسی می‌باشد. استفاده درست و به جا از رنگ سبز می‌تواند فضای پرشور و دلپذیری را در منزل شما به وجود بیاورد. اما اگر در پی ایجاد فضایی گرم و رمانتیک هستید به کارگیری این رنگ‌ها در کنار هم انتخاب نادرستی است. توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند اگر نمی‌خواهید از وسایل سبز رنگ یا رنگ‌های بی روح در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، می‌توانید برای ایجاد حس نشاط و شادابی از گل‌ها و گیاهان در چیدمان اتاق نشیمن استفاده کنید. برای آشنایی با گل‌های مناسب خانه، پیشنهاد می‌کنیم مطلب محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی را مطالعه نمایید.

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های دکوراسیون، ترکیب رنگ‌های طوسی و آبی است. محبوبیت این رنگ، تا حدی بود که در سال 2016 از سوی شرکت پنتون، این رنگ، به عنوان رنگ سال انتخاب شد. توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند در صورتی که این ترکیب را برای چیدمان منزل خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است از کوسن‌های آبی رنگ برای مبلمان‌ طوسی یا بالعکس استفاده کنید. از آنجا که رنگ‌های آبی و طوسی هر دو جزء رنگ‌های سرد به شمار می‌روند، می‌توانید از رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای برای ایجاد تعادل بهره بگیرید.

روانشناسی رنگ طوسی در لباس

رنگ نارنجی جزء رنگ‌های گرم و اشتها آور محسوب می‌شود. از این رو انتخاب این ترکیب رنگ برای آشپز‌خانه مناسب است. از سوی دیگر رنگ طوسی حس آرامش و رنگ نارنجی حس شادی را به انسان منتقل می‌کند. علاوه بر این فضاها، استفاده از این دو رنگ در کنار هم، به زیباتر شدن اتاق خواب شما نیز کمک می‌کند.

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های اتاق خواب، ترکیب رنگ‌های طوسی و صورتی است. از آنجا که رنگ صورتی، یکی از رنگ‌های مورد علاقه دختر خانم‌هاست، انتخاب این ترکیب رنگ نیز برای اتاق خواب آن‌ها مناسب می‌باشد و به عنوان یکی از رنگ‌های اتاق خواب دخترانه به شمار می‌رود.

رنگ بنفش جزء رنگ‌های شیک و اشرافی محسوب می‌شود. طراحان دکوراسیون از این رنگ در سبک کلاسیک استفاده می‌کنند. به کاربردن رنگ بنفش در کنار طوسی سبب ایجاد تعادل بین رنگ‌های گرم و سرد می‌شود. توکامگ برای شما دو پیشنهاد دارد؛ اول اینکه بهتر است از تناژ‌های مختلف رنگ طوسی و بنفش استفاده کنید. پیشنهاد دوم اینکه می‌توانید برای ایجاد تمرکز روی قسمت‌‌های مهم از رنگ بنفش استفاده کنید. در صورت علاقه به این رنگ اشرافی، پیشنهاد می‌کنیم مطلب استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه را نیز از دست ندهید.

شاید تصور کنید به کار بردن رنگ طوسی به تنهایی، فضایی دلگیر را به وجود می‌آورد و چطور می‌توان بدون استفاده از رنگ مکمل، چیدمانی زیبا را به وجود آورد؟ همانطور که پیش‌تر اشاره شد رنگ طوسی تناژ‌های زیادی دارد با استفاده از ترکیب تنالیته‌های مختلف این رنگ می‌توانید دکوراسیون زیبایی را خلق کنید. می‌توانید برای اجتناب از یکنواختی فضا، از گیاهان نیز استفاده کنید.

از دیگر مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون رنگ قهوه‌ای است. رنگ‌ طوسی و رنگ قهوه‌ای هر دو جزء رنگ‌های خنثی هستند. با این تفاوت که رنگ قهوه‌ای، جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شود. همین مسئله کافی است تا بفهمیم بکارگیری این دو رنگ در کنار هم درست می‌باشد.

رنگ قرمز نیز مانند نارنجی، رنگ شور و هیجان و البته اشتها آور است. زیبایی این ترکیب رنگ به حدی است که می‌توان از این ترکیب در هر فضایی اعم از رنگ آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن استفاده کرد. برای اجرای این ترکیب در اتاق‌ها می‌توانید دیوار‌ها را با رنگ طوسی پوشانده و با استفاده از تابلو‌ها و وسایل قرمز رنگ تزیین کنید. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب نوزادان نیز مناسب است؛ در این ترکیب شادی و نشاط رنگ قرمز و آرامش رنگ طوسی سبب ایجاد تعادل در فضای اتاق می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از رنگ سفید برای سقف و رنگ طوسی ذغالی برای کف استفاده شده است و برای ایجاد تعادل بین سقف و کف از طوسی معمولی و کاناپه‌ و پرده‌های کرم رنگ استفاده کرده است.

امیدواریم مطالعه این مطلب با عنوان ست کردن رنگ طوسی در خانه به شما در انتخاب رنگ مناسب کمک کرده باشد. نظر شما در مورد رنگ طوسی چیست؟ به نظرتان چه رنگ‌های دیگری با طوسی ست می‌شوند؟ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

به این مطلب امتیاز بدهید: (243 رای, امتیاز: 4٫12 از 5)
Loading…

فارغ التحصیل حقوق هستم. علاقمند به نوشتن! امیدوارم مطالعه نوشته های من به هرچه بهتر و گرمتر شدن منازلتون کمک کنه!

مطلب قبلی

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی شکل ؛ بایدها و نبایدها

مطلب بعدی

تخت خواب کشودار | ویژگی ها، انواع و نکات انتخاب و خرید

استفاده از رنگ خاکستری در خانه و رنگ‌های ست آن

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون چه رنگ‌هایی را شامل می‌شود؟

مطلبتون خیلی بهم کمک کرد ممنون

باعث افتخار و خشنودی ماست که مطالب توکامگ براتون مفید واقع شدن 🙂

عالی بود ممنون ؛ مختصر و جامع

سپاس از شما ??

بسیار زیبا ممنونم ?

سپاس از شما ??

ببخشید میشه منو راهنمایی کنید من مبل هامو توسی یکم تیره وزرد گرفتم و میز وعسلی و میز تی وی قهویی هستش فرش هام هم گل های ریزی داره که زرد غالب هستش شپزخونه هم توسی مشکی هست .پرده سفید میخواستم راهنمایی م کنید که رنگ دیوار ها چطوری بشه خوبه .بعد اگه بخوام یه مبل راحتی جدا برای جلوی تی وی بگیرم چه رنگی بشه به خونه میاد .؟اتاق خواب هم سرویس خوابش قهویی روشن وسفید هستش با پرده سفید وکمد قهویی روشن چه رنگ موکت باید بگیرم ودیوار ها چه رنگی باشه که فضای اتاق یکم شاد بنظر برسه ؟؟

سلام و درود خدمت شما.
در رابطه با رنگ دیوار در منازل ایرانی معمولا شاهد استفاده از چند تا رنگ محدود به طیف رنگی سفید و کرمی هستیم. پیشنهاد میکنم دو تا مطلب رنگ دیوار اتاق نشیمن و رنگ های مناسب برای پذیرایی رو مطالعه کنین و با رنگ های مختلف و شاد دیگه هم آشنا بشید.
در کل هم برای منزل شما چون پرده‌هاتون سفید هستن رنگ سفید برای دیوار پیشنهاد نمیشه، ولی می‌تونید از طیف‌های رنگی کرمی استفاده کنین. همین طور می‌تونید از دیوار شاخص با یه رنگ متمایز هم برای شادتر شدن فضا استفاده کنین.

سلام وقتتون بخیر..من سرویس چوب منزلم سفیید های گلس هست و مبل هام طوسی.. و پرده سفید طوسی..بنظرتون فرش رو چ رنگی بگیرم..

عالی بود

سلام وقت لخیر امکانش هست راهنمایی بفرمایید ترکیب رنگ طوسی سربی و شیری آیا مناسب مبلمان هست؟

سلام و درود خدمت شما. بله می‌تونه انتخاب مناسبی باشه.

سلام به نظرتون همرنگ بودن مبل و کفپوش خانه اونم به رنگ های طوسی و طوسی نقره ای خوب میشه؟ یا بد جلوه میکنه

سلام و درود؛
بستگی به عوامل مختلفی مثل رنگ پرده‌ها، دیوار و… هم داره و به تنهایی نمیشه اظهار نظر کرد، ولی در کل پیشنهاد میشه از کوسن‌های با رنگ شاد حتما برای مبلمان منزل استفاده کنید تا فضای اتاق بی روح و دلگیر نباشه.

سلام واقعا ممنون از توضیحات کاملتون من یک سوال داشتم و اینکه من مبلمان و ناهار خوری رو طوسی کمرنگ سفارش دادم میخواستم بدونم فرشی که رنگ غالبش صورتی باشه به این مبلمان و ناهار خوری میاد یا نه؟ و اگر نه شما چه رنگ فرشی رو پیشنهاد میکنید. سپاس

سلام و درود خدمت شما. طوسی رنگی خنثی هست و رنگ‌های روشنی مثل صورتی به خوبی با این رنگ ست می‌شن و مساله‌ای نیست. موفق باشید ??

سلام ممنون از سایت خوبتون من ی راهنمایی میخاستم ازتون اینکه من ست اشپزخونم سفیدو ابی اسمونی هستش اگه مبلارو طوسی روشن با یاسی بگیرم ب نظرتون بهم میان

سلام، سپاس از شما بابت مطالعه مطالب توکامارت. بله رنگ طوسی که به خاطر خنثی بودن با اکثر رنگ‌ها به راحتی ست میشه و از رنگ یاسی هم مطمئنا با ست آشپزخانه شما به خوبی هماهنگ خواهد شد. موفق باشید ??

سلام وقت بخیر من خونم ترکیب رنگ یاسی و صورتی و کرم داره قبلن مبلام صورتی بودن ولی چون همسرم زیاد دوست نداشتن عوض کردن مبلارو ورفتن مبل رنگ بژ پررنگ گرفتن خواستم ببینمی بژ با چه رنگی ست میشه

سلام و درود خدمت شما. رنگ بژ جزء رنگ‌های خنثی به حساب می‌آید و شما می‌تونید با انواع رنگ‌های روشن یا تیره به دلخواه خودتون ست کنید.

با سلام و احترام
ممنون بابت توضیحات مفید شما. سوالی داشتم
آشپزخانه کاملا سفید ، مبل طوسی زرد و پرده نیز سفید است و فرش زمینه کرم طوسی
دیوار قرار است رنگ شود بنظر شما دیوار سفید رنگ شود یا کرم یا کاغذ دیواری؟؟ طرح کاغذدیواری چطور باشد
ممنون

سلام و درود خدمت شما. سپاس بابت توجه به مطالب توکامگ.
استفاده از کاغذ دیواری می‌تونه فضای زیبایی رو ایجاد کنه، ولی استفاده از اون بستگی به سلیقه شما داره. بسته به سبک دکوراسیون منزلتون، می‌تونید از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید و میشه گفت محدودیتی در این باره نیست

سلام‌ وقتتون بخیر
لطفا منو راهنمایی میکنید
برای رنگ دیوار سفید و کف لمینت طوسی کرم
رنگ درب ورودی و در اتاقها رنگ قهوه ای تیره مناسب یا قهوه ای متوسط ؟!

سلام و درود خدمت شما. از هر دو رنگ می‌تونید استفاده کنید و میشه گفت که محدودیتی در این کار نیست. اما استفاده از رنگ قهوه ای تیره ممکنه کمی باعث بی روح شدن خونه بشه و به همین خاطر معمولا رنگ‌های روشن‌تر پیشنهاد می‌شن. موفق باشید ??

سلام خسته نباشین ممنونم از مطالب مفیدتون
من از رنگ طوسی تسره و زرشکی برای مبل هام استفاده کردم حالا فصد دارم فضای خونه کمی رنگی و روشن و شاد بشه بنظر شما به غیر از سفید از چه رنگهایی میتونم برای خرید دکوری و کوسن و گل های تزیینی استفاده کنم؟!

سلام و درود خدمت شما. می‌تونید از رنگ‌های روشنی مثل خردلی، کرم طلایی، صورتی کم رنگ و… به عنوان ست برای رنگ طوسی و زرشکی استفاده کنید.

سلام
ممنون از مطالبتون
مبلمان من دقیقا مانند عکس نمونه طوسی و سبز سایت شما هست فقط مال من رنگش برعکس یعنی مبلا طوسی بالشتا سبز
رنگ فرش هم کمی تیره تر از رنگ دیوار تو عکس هست که سبز ابیه دیوارهای خونه سفید
حالا نمی دونم پرده چه رنگی بگیرم لطفا راهنمایی کنید بهم
اگه فکر می کنید رنگ فرش هم خوب نیست لطفا راهنمایی کنید که باید چه رنگی بگیرم
خیلی ممنون

سلام و درود خدمت شما. سپاس بابت انتخاب توکامگ. می‌تونید رنگ پرده‌های منزلتون رو شبیه به رنگ فرش انتخاب کنید که با رنگ مبل‌هاتون هم ست میشه و با رنگ فرش هم همخوانی داره.

دیوار خاکستری است برای موکت کف چه رنگی رو پیشنهاد میدهید علی آقا

سلام خدمت شما، میتونین از موکت آبی کمرنگ یا گلبهی استفاده کنین 😊

سلام یه سوال داشتم من واسه خونم یه دست مبل ال طوسی گرفتم ویه دست دیگه هم میخام بگیرم راهنماییم کنید که اونو چه رنگی بگیرم که به مبلم بخوره؟

سلام خدمت شما، میتونین از رنگ های آبی تیره، زرشکی، صورتی کم رنگ استفاده کنین 😊

سلام مبل راحتی من سفید صدفی با سبز لجنیه وسایل خونم رو با کدوم رنگشون ست کنم واز چه رنگی استفاده کنم ممنون میشم

سلام خدمت شما، رنگ پرده رو میتونین هم رنگ مبل هاتون انتخاب کنین و برای بقیه المان های (کوسن، آباژور و ..) منزلتون از رنگ های زرد، خردلی و یا قرمز استفاده کنین 😊

سلام ببخشید من رنگ مبلمانم زرشکی نسکافه ای با پایه چوبی قهوه ای اگه نهارخوری با میز قهوهای و صندلی طوسی صورتی داشته باشم هماهنگی دارن یا نه

سلام خدمت شما، بله ترکیب رنگ درستی است 😊

سلام خسته نباشید میخواستم درمورد دکوراسیون خونم ازتون راهنمای بگیرم مبلها برنگ آبی تیره هست میخواستیم پارکت نسب کنیم وپرده خیلی رنگهای طوسی دوست دارم ولی در انتخاب مشکل دارم میشه راهنمای کنید

سلام خدمت شما، ترکیب رنگ آبی تیره و طوسی بسیار زیباست، میتونین از کوسن های خردلی رنگ هم استفاده کنین تا جلوه زیباتری به دکوراسیون منزل شما بده

سلام خسته نباشید ممکنه بمن هم کمک کنید.مبلمان و میز غذا خوریم هم چوبش هم رنگ پارچه اش طوسیه.فرش و پرده چی باهاش یست کنم ک چرک تاب هم باشه همچنین رنگ چوب میز کنسول و میز تی وی و ویترین چه رنگی باشه؟؟

سلام خدمت شما، برای فرش و پرده میتونین از طیف های رنگی کرم، طلایی و بژ یا صورتی کم رنگ استفاده کنین و برای اینکه هارمونی رنگ ها رعایت شه و منزلتون خیلی بی روح نباشه میتونین از کوسن های خردلی یا زرد رنگ استفاده کنین، برای میز تلویزیون هم قهوه ای تیره انتخاب مناسبیه

سلام ببخشید با فرش دستبافت لاکی (فرش زنجان) چه رنگ مبل و پرده و کنسول ست میشه؟

سلام دوست عزیز
از رنگ های فرعی فرشتون کمک بگیرید. معمولا بر بین فرش های لاکی بعد از رنگ اصلی که معمولا قرمز هست، رنگ‌های آبی تیره، آبی روشن، کرم و طوسی از رنگ‌هایی هستند که بیشتر به چشم می خورند و می توانید از آن ها در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

سلام و خسته نباشید.
من یک دست مبل استیل صورتی دارم و یک دست مبل راحتی طوسی و صورتی .
واسه مبل طوسیم کوسن میخوام بهترین رنگ چی میتونه باشه؟

سلام خدمت شما، میتونین از رنگ آبی آسمانی استفاده کنین.

سلام.
ببخشید من سرویس خوابم رنگ طوسی است و دیوار اتاق هم سفید مایل به کرم کم حال. میخواستم ببینم پرده اتاق رو چه رنگی باید انتخاب کنم؟

سلام خدمت شما، ترکیب رنگ های آبی آسمانی و آبی کلاسیک انتخاب مناسبی برای شماست.

سلام خسته نباشید فرش خونه ما ترکیبی ازرنگهای ابی تیره ویاسی هستش پرده هم سفید ،میز تلویزیون هم نوک مدادی.میخوایم دیوارهارو رنگ کنیم به نظرتون یکی از دیوارها که کوچکترهست وجداشده رو ابی طاووسی وبقیه رو طوسی روشن کنیم خوب میشه یا پیشنهاد بهتری دارین.مبل خونه هم سبز ابی هست.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام خدمت شما، بله از رنگ هایی که فرمودین میتونین استفاده کنین

سلام خسته نباشید
ببخشید من ی سوال داشتم من سرویس مبلمانمو به رنگ طوسی تیره و کرم گرفتم با پایه های مشکی فرشمم غالب رنگش کرم با رگه های طوسی هستش لطفا راهنمایی کنید برای پرده و میز تلویزیون و میز جلو مبلی و کنسول از چه رنگایی میتونم استفاده کنم که خونه تیره نشه؟با تشکر فراوان

سلام خدمت شما
برای پرده و میز تلویزیون میتونین از رنگ های طوسی روشن، سفید، کرم و .. استفاده کنین. پیشنهاد میشه از المان هایی با رنگ شاد مثلا کوسن هایی به رنگ زرد و بژ برای شادتر نشان دادن فضای خانه استفاده کنین

سلام خسته نباشید من مبلمان طوسی گرفتم و الان برا خرید موکت به مشکل بر خوردم طوسی بگیرم یا نسکافه ای روشنم میتونم بگیرم حس میکنم تو یه سالن ۳۰ متری مبلمان و میز ناهر خوری طوسی باشه موکتم طوسی یه جوریه؟

سلام میتونین در کنار رنگ طوسی از رنگ صورتی کمرنگ یا چرک، سرمه ای و سبز کله غازی استفاده کنین

مبل طوسی با دیوار بژ جور در میاد؟کف خونه هم سرامیک سفیده

سلام دوست عزیز بله مناسبه😊

سلام دیوارها و پرده ها و کف خونه ی من نقره ای و طوسیه به نطر شما مبلمان چه رنگی و فرش چه رنگی بگیرم؟

سلام، چون دارید از رنگ های خنثی استفاده می کنید دستتون خیلی بازه و از رنگ های زیادی مثل زرشکی، زرد، خردلی، سرمه ای، سبز لجنی و … میتونین استفاده کنین.

باسلام کابینت های خونه ما خاکستری و رنگ چوب ترکیبه دیوارها هم یک تن خاکستری خیلی روشن دارن میخوام کف را کفپوش بزنم به نظر شما رنگ چوب مثل کابینت هام بزنم یا خاکستری روشن

سلام کاملا بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون شما داره، مثلا اگه دوست دارین سبک دکوراسیون مینیمال رو داشته باشین کفپوش طوسی مناسب شماست، ولی باید رنگی رو انتخاب کنید که مدت ها بتونین ازش لذت ببرید و برای شما آزاردهنده نباشه.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای انکه دفعات بعذی اطلاعات خود را وارد نکنید. اجازه استفاده از کوکی را میدهید؟

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

رمز عبور برایتان ایمیل شد.

رنگها سراسر زندگی ما را در اختیار داشته و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد؛ هر رنگی فرهنگ و حس خودش دارد؛ پس باید رنگ ها را بشناسیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم؛ این دقیقا یعنی روانشناسی رنگ ها! به عبارتی با روانشناسی رنگها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش بهتر را بشناسد. این تست پویا می‌باشد و با توجه به حالات درونی و تغییر سلیقه فرد نتایج متفاوتی دارد. هر روز می‌توان این تست را انجام داد و تغییرات روحیه خود را دید.در ادامه ضمن معرفی شخصیت هر رنگ و خصوصیات رفتاری افرادی که آن رنگ را دوست دارند، نکاتی کاربردی درخصوص استفاده از رنگ های مختلف در خانه، لباس، محیط کار و زندگی بیان شده است. همچنین توصیه هایی جهت درمان به کمک رنگ ها ارائه شده است. امیدواریم که جمع آوری این اطلاعات بتواند زندگی شما را رنگی کند

روانشناسی رنگها

سبز: کنجکاوی

روانشناسی رنگ طوسی در لباس

در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون سبز است که مظهر طبیعت است. برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در ” اتاقهای سبز رنگ” باشند تا آرامش یابند. بیمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون این رنگ به بیماران آرامش می دهد.در قرون وسطی پرندگان سبز رنگ بودند که مظهر باروری است سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

رنگ سبز طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید زندگی با شما آسان است. نقطه اشتراک فراوانی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارید روابط شما با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. دوست ندارید که در زندگیتان حوادثی به وقوع پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.

رنگ قرمز : خوش قلب اما خودپرست

قرمز از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد هیجان، توانگری، عشق و افراط است. این رنگ می‌تواند به هضم مواد غذایی کمک کند به همین دلیل در رستوران‌ها و فست‌فودها از این رنگ استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید از طیف رنگ‌های قرمز برای فضای ناهارخوریتان استفاده کنید. قرمز رنگی انرژی‌زا و نیرو بخش است. تحقیقات نشان داده‌است که استفاده طولانی‌مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه‌ای در افراد می‌شود. این رنگ می‌تواند آثاری مانند افزایش تعداد تنفس در افراد به وجود آورد. رنگ قرمز در کنار نورپردازی زرد می‌تواند تشدید کننده رنگ پوست باشد. اگر می‌خواهید فضایی گرم و صمیمی و پر از هیجان داشته باشید کافیست که تنها یکی از دیوارهای فضای نشیمن و یا اتاق خواب را به این رنگ در آورید.

قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. قرمز همچنین رنگ عشق است. رنگ قرمز جلب توجه می کند و کسی که قرمز می پوشد ملیح تر به چشم می آید. چون قرمز رنگ تندی است، در مذاکرات و درگیریها نمی تواند کمکی به مردم بکند. ماشینهای قرمز اهداف مورد نظردزدها می باشند.معمولاً رنگ قرمز در دکوراسیون برای تاکید مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراتورها بر این ایده اند که مبلمان قرمز محشر است چون جلب توجه می کند.

این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش. کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این گونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.

قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود، با آن که در عشق کاملاً فداکارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفکر و جویا شدن علت می جنگند. دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور کلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند. در تجارت تهاجمی عمل می کنید اما در امور شخصی نه . شما ترجیح می دهید راجع به کار صحبت کنبد نه روابط. .

 

ارغوانی: رنگ عارفها و روانگران

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنین زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبیعت نادر است تصنعی به نظر می آید. ارغوانی یکدست، رنگ خاک است و در طبیعت فراوان است. هوه ای روشن نشان دهنده صداقت است درحالی که قهوه ای تیره شبیه چوب یا چرم است. ارغوانی همچنین می تواند غم انگیز و یأس آور باشد. مردان بیشتر تمایل دارند بگویند که ارغوانی یکی از رنگهای مورد علاقه آنها ست.

رنگ اسرارآمیز و باشکوهی است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند. معاشرت با این دسته لذتبخش است که امور معنوی بیشتر می پردازند. ارغوانی رنگ مورد پسند عرفا نیز هست!

پرتقالی: صداقت آری، هوسبازی هرگز
رنگی است ترکیبی و آنهایی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند. نفوذ در این گونه افراد مشکل است کسی که آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج کند. هوسباز نیستند و اگر با کسی دوستی کنند صداقت و فداکاری دارند. اگر افراد این دسته با کسی که خصوصیات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج کنند سعادتمند می شوند.

آبی: نظم، پشتکار، تنهایی

آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند،پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصیه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسیها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

رنگ آبی از دسته رنگ‌های سرد است. این رنگ نماد تازگی، صلح، آزادی، آرامی و سلامت است. این رنگ برای آن دسته از خانه‌هایی که به شدت آفتاب‌گیر هستند بسیار توصیه می‌شود چرا که با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می‌شود و فضایی با دمای متعادل به وجود می‌آید. این رنگ می‌تواند کاهنده تعداد تنفس باشد به همین دلیل به کسانی که دارای استرس و فشارهای عصبی هستند، توصیه می‌شود که از این رنگ در فضای خانه و محیط‌های کاری استفاده کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خانه‌ای وسیع، آرام و خلوت را دوست دارید به شما توصیه می‌شود که از این رنگ در فضای خانه استفاده کنید. به طور معمول طرفداران این رنگ افرادی زیرک، وفادار، برون‌گرا و صادق هستند. استفاده از رنگ آبی روشن برای اتاق کودکان و اتاق خواب بسیار توصیه می‌شود چرا که این رنگ به شدت آرامش‌بخش است. اگر در مکانی از خانه از رنگ قرمز استفاده کردید که می‌خواهید مقداری از میزان شدت آن کاسته شود، فقط کافیست که در کنار آن از رنگ آبی استفاده کنید.

رنگ آبی از رنگهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ علاقه دارید، کاملاً می توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر آرام شما دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس قناعت می کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که دارید میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران شما را کسل می کند و کسانی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید. یکی از صفات مشخص شما پشتکار شماست. شخص فعالی هستید و ترجیح می دهید چیزهایی که مالک آن هستید بیشتر از آنکه زیبا جلوه کنند مفید باشند.

قهوه ای: قابل اعتماد
اگر رنگ قهوه ای را دوست دارید کاملاً می توان روی شما حساب باز کرد. باثبات و مقدس، شاعرپیشه و کمی فیلسوف مآب هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و با آن که کمتر تصمیم می گیرید اما هر بار که تصمیمی بگیرید آن را به مورد عمل می گذارید. شما کاملاً در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستید. میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی اوقات با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرید. در عشق هرگز بدبین و تند نیستید. شخصی منطقی هستید و ترجیح می دهید قبل از عمل به آن فکر کنید . به هیچ کس جز خودتان اعتماد ندارید . پولتان را درست خرج می کنید و ذره ذره آنرا جمع می کنید و مواظب آن هستید.

زرد: شاد و فعال

زرد آفتابی شاد جلب توجه می کند. با وجود اینکه یک رنگ خوش بینانه به حساب می آید، مردم در اتاقهای زردرنگ بیشتر عصبانی می شوند و کودکان بیشتر گریه میکنند. رنگی که کمتر از سایر رنگها چشم را جذب می کند زرد است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد م یتواند مقهور کننده باشد، رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد، بنابراین برای دفترچه های حقوقی مورد استفاده قرار م یگیرد.همچنین متابولیسم ( سوخت و ساز) راتسریع می کند. همیشه حرفی برای گفتن دارید و عاشق صحبت کردن با دوستان خود هستید و همیشه با آنها در تماسید هر کجا که باشید بسیار اجتماعی و شوخید و مردم به سمت شما جذب می شوند …

صورتی: مورد علاقه دیگران

صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش تر است. تیمهای ورزشی گاهی اوقات رختکن تیمهای رقیب را صورتی رنگ می کنند چون تیم های رقیب روحیه شان تضعیف می شود. رنگ صورتی در واقع همان قرمز است که کمرنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.
دیگران را خوب درک می کنید و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنید و به دلیل نشاط و شادابی تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید. آنهایی که به این رنگ علاقه دارند اغلب شکستها، خشونتها و دشواری های زندگی را تحمل کرده اند و با مشکلات فراوان مواجه شده اند.

فیروزه ای: اسرارآمیز و پند ناپذیر
دوستداران این رنگ اسرارآمیزند و احساساتی و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می کنند. پشتکار دارند و باثباتند و به نصایح دیگران در مورد کارهای خود کمتر توجه دارند. فیروزه ای معمولا رنگ مورد علاقه ی خانمها است.

بنفش: خودپسند و جسور

با اراده هستید حتی تا حدی کله شق . اول به خودتان توجه دارید بعد به دیگران گرچه کار مردم را هم راه می اندازید .

خردلی: خوش قلب

خیلی ملاحظه کارید . دوستی برای شما یک دنیا ارزش دارد با همه دوست هستید مواظب باشید چون بعضی مواقع اعتماد کردن به هر کسی برای شما دردسر ساز می شود .

مشکی : خوش ذوقی و ظرافت طبع

مشکی رنگ سلطه و قدرت است. این رنگ برای مد پرطرفدار است چون شخص را لاغرتر نشان می دهد.همچنین شیک و بادوام است.رنگ مشکی همچنین نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداری است ،کشیشها رنگ مشکی می پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند.بعضی از کارشناسان مد می گویند لباس مشکی پوشیدن برای زن به معنی فرمانبرداری از مرد است. لباس مشکی می تواند مقهور کننده باشد، یعنی کسی که لباس مشکی می پوشد منزوی یا شریر به نظر می رسد.شخصیتهای منفی، مانند دراکولاهم، اغلب لباس مشکی می پوشند.

این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید. نظری که دوستانتان نسبت به شما دارند برای شما خیلی مهم است . همیشه به دنبال آخرین مد ها می گردید و پول زیادی را بابت این چیزها می پردازید.

سفید: پاکی

تازه عروسان سفید می پوشند تا مظهر معصومیت و پاکی باشند. رنگ سفید نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود. رنگ سفید برای دکوراسیون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چیز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفید سریع مشخص می شود و به همین دلیل پاکیزه نگاه داشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفید می پوشند که نشان دهنده استریل بودن ( ضدعفونی شدگی) است. شخص آرام و شنونده ای خوب هستید . از دیگران نظر می خواهید ، به دوستی هایتان بها می دهید و وقتتان را آزادانه در اختیار دوستانتان قرار می دهید .

خاکستری: احساس بی نیازی
این رنگ مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیاست. کسانی که به این رنگ علاقه دارند اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند، خاکستری رنگ عقلا است و جوانانی که به این رنگ اظهار علاقه می کنند درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال میدانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند. در عشق بر افراد مسن تر از خود تمایل دارند و اغلب کسانی که از نظر فکر و ایده به آنها برتری دارند خیلی آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.

رنگ های آبی و سبز هر دو خودمحور (غیر فعال) هستند. هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، صفت خودمحوری قویا مورد تاکید است.

به همین ترتیب، رنگ های سبز و قرمز هر دو مستقل (خودکار، سبب ساز) می باشند. هر جا که هر دوی آنها در یک مکان باشند، صفات ابتکار و خودتصمیم گیری از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما از سوی دیگر، نحوه ی تاکید و اهمیت آنها بستگی به محل ظاهر شدنشان دارد.
رنگ های قرمز و زرد برون محور (فعال) هستند و از بیرون هدایت می شوند. هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، صفت فعالیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رنگ های آبی و زرد هر دو غیر مستقل (یعنی از منابع خارجی هدایت می شوند) هستند و لذا هر جا که هر دوی آنها با یکدیگر در یک مکان باشند، فاقد قدرت تصمیم گیری کاملا نشان داده می شود.

 

روانشناسی رنگ طوسی در لباس

زنان نسبت به افرادی که به رنگ آبی لباس می پوشند احساس راحتی و اعتماد بیشتری می کنند.
برای همسرتان یک شاخه رز قرمز به نشانه عشق و علاقه بفرستید.
برای زنانی که صرفا” رابطه دوستی ( و نه عشقی ) دارید رز زرد بفرستید.
یکی از اتاقهای نشیمن خانه خود را با رنگی خشن و پر رنگ مانند قرمز تیره رنگ کنید تا نشانه قدرت و انرژی شما نزد همسرتان باشد.
رنگ آمیزی اتاق خواب به رنگ سبز می تواند نشانه جوانی و طبیعت باشد

 

اصول روانشناسی رنگها

بکاربردن رنگهای سرد برای اجزای اتاق خواب ( تخت خواب، ملافه ، پتو …  ) مکانی بدور از استرس و آرامش بخش را برای خوابی شیرین برای شما فراهم می کند.
دیوارهای اتاق خواب را برای ایجاد آرامش به رنگهای سرد و ملایم مانند آبی یا آبی مایل به سبز رنگ آمیزی کنید.
قراردادن کوسن ارغوانی روز مبلمان با رنگ خنثی می تواند نشانه قدرت، توانگری و ثروت بوده و  برانگیزنده تخیلات باشد.

برای  ایجاد محیطی آرام و دلپذیر معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. در محیط‌هایی که بیشتر با آنها سر و کار داریم و همچنین در مکان‌های پررفت‌وآمد، از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که ته رنگ سفید دارند؛ به این معنا که هر رنگی همراه با مقدار محسوسی از رنگ سفید به کار گرفته می‌شود تا رنگ نهایی، رنگ روشنی باشد. از دیدگاه روانشناسی رنگ، رنگ‌های روشن و رنگ‌های دارای ته رنگ سفید در دراز‌مدت باعث خستگی و یکنواختی نمی‌شوند و القاکننده حسی خوب و دلپذیر هستند.اما در کنار رنگ‌های آرام و روشن، رنگ‌های دیگری هم هست که القا کننده حس خوبی نیست و ممکن است در دراز مدت بسیار خسته کننده وکسالت‌آور باشد و حتی بر روابطمان تاثیر بگذارد. این دسته از رنگ‌ها، رنگ‌هایی هستند با ته رنگ مشکی.

رنگ سبز در خانه

رنگ سبز در زیر مجموعه رنگ‌های سرد قرار دارد. این رنگ نماد تولد، زندگی و بخشندگی است. کارشناسان بر این باورند که این رنگ برای اتاق‌های آفتاب‌گیر یکی از بهترین گزینه‌هاست. اگر محیط‌های شلوغ و نامنظم با روحیه شما سازگاری ندارد از این رنگ برای تعدیل فضا و آرام کردن محیط استفاده کنید. رنگ سبز می‌تواند حس تعادل، هماهنگی، ایمنی، شور و نشاط را در محیط برقرار کند. اگر می‌خواهید خانه‌ای آراسته، آرام و وسیع داشته باشید بهتر است از این رنگ استفاده کنید. اگر آدمی گوشه‌گیر و منزوی هستید بهتر است رنگ سبز را برای خانه‌تان انتخاب کنید، زیرا که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رنگ سبز در بهتر شدن روابط عمومی تاثیرگذار است. البته باید در نظر داشته باشید که تاثیر این رنگ‌ها در زمان طولانی مشخص می‌شود. این رنگ را می‌توانید در اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق پذیرایی استفاده کنید. استفاده از رنگ سبز روشن همراه با بافت‌های چوبی خود رنگ در محیط‌های کار بسیار توصیه می‌شود، زیرا علاوه بر برقراری آرامش برای کارکنان، باعث خلق فضای آرام نیز می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که شخصیتی محافظه‌کارانه دارید و می‌خواهید که اعصابی قوی و محکم داشته باشید بهتر است این رنگ را در مکانی که بیشتر وقت خود را در آن‌جا سپری می‌کنید استفاده کنید، چرا که این رنگ باعث تشدید برخی از خصوصیات شخصیتی و حس‌های شما می‌شود. اگر دچار یکنواختی و روزمرگی هستید، بهتر است با تغییر رنگ اتاق خواب‌تان به رنگ سبز سرزندگی و شادابی را دوباره به خودتان هدیه کنید. یکی از مثال‌هایی که تاکیدی بر آرامش‌بخشی رنگ سبز دارد این است که بازیگرهای معروف دنیا قبل از اینکه روی صحنه به بازیگری مشغول شوند ساعتی را در اتاق سبز رنگ برای گریم، استراحت و تمرین می‌گذرانند تا از اضطراب و استرس‌شان کاسته شود.

رنگ نارنجی در خانه

نارنجی از دسته‌ رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد فراوانی، تحرک، شجاعت، نشاط و خوش‌آمدگویی است. اگر به دنبال فضایی صمیمی، سرگرم کننده و پر از آسایش می‌گردید بهتر است این رنگ‌ را برای فضای زندگی‌تان انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین آثار این رنگ در طولانی مدت بر افراد این است که بهبود دهنده رفتارهای اجتماعی و کاهش دهنده خصومت است. این رنگ علاوه بر نشاط بخش بودن ضد افسردگی هم است، تا آنجا که بسیاری از روانشناسان پوشیدن لباس‌های نارنجی و تغییر رنگ فضای زندگی به نارنجی را توصیه می‌کنند. این رنگ از دسته رنگ‌های پیش‌رونده است یعنی استفاده از این رنگ در فضاهای بزرگ و وسیع باعث می‌شود که آن فضا کوچک‌تر و صمیمی‌تر به نظر رسد. استفاده از این رنگ در راهرو‌های ورودی خانه، اشاره به مهمان‌نوازی شما دارد چرا که این رنگ برای خوش‌آمدگویی بهترین گزینه است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب و اتاق ناهارخوری فضای عاطفی و پرنشاطی را خلق می‌کند.

رنگ زرد در خانه

زرد از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد خلاقیت، امیدواری، مثبت‌گرایی و احتیاط است. اگر اتاق کوچک و تاریکی دارید رنگ زرد یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای روشن ساختن و وسیع‌تر نمایان کردن این فضا استفاده کنید. رنگ زرد در کنار هر روانشناسی رنگها – نور دیگری می‌تواند روانشناسی رنگها – نور جداگانه‌ای محسوب شود. بر اساس پاره‌ای از تحقیقات کارشناسان به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن طولانی مدت در کنار رنگ زرد باعث تقویت حافظه و تحریک گردش خون می‌شود. این رنگ به شدت اشتهاآور است. اگر فضایی گرم، پر از انرژی و شادی‌بخش می‌خواهید بهتراست این رنگ را انتخاب کنید. این رنگ برای آشپزخانه‌ها و راهروها یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی است. قرار گرفتن در کنار رنگ زرد برای مدت طولانی می‌تواند به مثبت‌گرایی و خوش‌بینی شما کمک کند

کارتهای ویزیت و سربرگها بهتر است به رنگهای خنثی تهیه شوند. رنگهای سفید و بژ معمولا” نسبت به رنگهای دیگر راحت تر خوانده می شوند.
دیوارهای آبی کمرنگ نسبت به سفید بیشتر تولید آرامش نموده و بیشتر جلب توجه می کند.
اسباب اثاثیه زرشکی یا ارغوانی تیره محیط کار شما را مجلل و سلطنتی جلوه خواهد داد.
برای اجناس تبلیغاتی، وب سایتها و نشانهای ترفیعی از رنگهای خشن و گیرا استفاده کنید تا موجب جذب بیشتر مشتریان گردد. برای خوانایی بیشتر، رنگ مشکی را در چاپ متون بکار ببرید.

اتومبیل مشکی نشانه تمایل به گمنامی است.
برخی رنگهای بخصوص از آبی و قرمز حاکی از خود نما بودن راننده است.
رنگ زرد و نارنجی دلالت بر ورزشکار بودن شما میکند.
انتخاب رنگ نقره ای یا طلایی می تواند بیانگر ثروت و دارایی باشد.
رنگ و زندگی حرفه ای

لباسهای معمولی با رنگ سبز یا زرد موجب جلب توجه می شوند. پیراهن یا ژاکت آبی تیره رنگ می تواند علامت قابلیت اعتماد باشد.
لباس ورزشی تمام خاکستری و خسته کننده خود را کنار گذاشته و برای راحتی اعصاب خود از رنگهای تیره تر یا روشنتر استفاده کنید.
لباس سراسر قهوه ای ممکن است شیک بنظر برسد اما خسته کننده و یکنواخت خواهد شد. افزودن کمی رنگهای سرد یا گرم مانند زرد، طلایی یا سبز باعث درخشانتر شدن ظاهر و فرایندهای ذهنی شما خواهد شد

لباسی به رنگ خاکستری تیره، مشکی یا آبی سیر بپوشید تا شخصی موفق، آگاه و جدی بنظر برسید.
پیراهن سفید و ساده احترام و رسمیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
پیراهن بژ و یا غیر سفید چهره محافظه کارانه ملایمتری را از شما ارائه خواهد نمود

روانشناسی رنگها در خانه

ارتباط و وابستگی

اگر دقت کرده باشید لباس افراد پلیس و نظامی معمولا برنگ آبی یا سبز تیـره انتخاب می شود چون این رنگها نشانه قدرت و  ابوهت میباشند.در بیمارستانها معمـولا” از ملافه و البسه سبز کمـرنـگ استفاده می شود چراکه این رنگ اثری تسکین دهنده و آرامش بخش دارد.

مزایای تبلیغاتی

رستورانها و اغذیه فروشیها اغلب برای جلب توجه بیشتر از رنگهای قرمز و زرد استفاده می کنند. این گونه رنگها بوضوح دیــده می شوند و بـیشتر بـه یاد مردم می مانند. اکثر شرکتهای بزرگ آرم محصولات خود را با رنگهای مذکور طراحی و ارائه می کنند.

استفاده در طراحی

معمولا دکـمه هـای حـسـاس و اعـلان خـطر  و یـا اهرم های توقف اضطراری برنگ قرمز   می باشند برعکس رنگ سبز نشانه عبور و امنیت است. در طراحی بسیاری از وسایل بـکـاربـردن رنگهای مختلف در قسمتهای گوناگون برای گـویـاتر سـاخـتـن وضـایف، امـری اجتناب ناپذیر است. در وب سایتها و نوشتارهای تبلیغاتی هنگامیکه بخشی از کلمات با رنگ زرد نمایان گردند بیشتر نظر ما را بخود جلب کرده و باعث میشود توجه بیشتری به آن قسمتها بنماییم. معمولا” رنگ سبز ما را به یاد یک موقعیت دوستانه و بدون خطر می اندازد و این یکی از متداولترین موارد استفاده رنگها در تاثیر گذاری روانی روی افراد است.

 

پوشیدن لباس براساس روانشناسی رنگها

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که دوستتان در حالی که پیراهنی صورتی به تن کرده توسط اطرافیان مورد تحسین، تمجید و توجه فراوان قرار گرفته باشد. شما نیز به طبع او پیراهنی به همان رنگ تهیه کرده و به تن می کنید. اما علاوه براینکه کسی شما را تحسین نمی کند مورد تمسخر و ریشخند دوستانتان قرارمی گیرد. اگر می خواهید بدانید که چرا آن پیراهن صورتی مناسب شما نبوده و اینکه اصلاً می توانید لباسهای رنگ روشن بپوشید یا نه ادامه مطلب را بخوانید تا  شیک پوش شوید.

پوست های تیره:
افرادی که تیره پوست هستند معمولاً دارای چشمان و موهای مشکی یا قهوه ای تیره اند. این افراد باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگهای تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر آنان می گردد.
رنگهای مناسب این گروه عبارتند از: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم طوسی روشن.
رنگهای نامناسب افرادی که پوستشان تیره است نیز:مشکی، قهوه ای تیره، فیروزه ای، سبزشمعی، قرمز تیره است.

اگر جزو این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره معمولاً به عنوان لباس رسمی کار در نظر گرفته شده و نمی توان به طور کامل آن را کنار گذاشت، لذا سعی کنید به کارگیری آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوست های معمولی (نه تیره و نه روشن):
افرادی که دارای چنین رنگ پوستی هستند می توانند تقریباً از هر رنگ لباس استفاده کنند. از آنجا که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو طیف رنگ می توان استفاده کرد ولی بهتر است برای جذابیت بیشتر پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.

رنگهای مناسب این گروه عبارتند از: بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی، صورتی رنگهای نامناسب نیز: مغزپسته ای، بنفش، قهوه ای تیره، قرمز است.
تنهارنگهایی را که در این گروه اصلاً نباید به کار برد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است. برای مثال اگر رنگ پوست شما زیتونی است، از پوشیدن لباس زیتونی یا قهوه ای خودداری کنید.

پوست های روشن:
اینگونه افراد معمولاً موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگی مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.
رنگهای مناسب این گروه شامل: آبی ملایم، قهوه ای، بژ، آبی سیر، هر رنگی غیرسفید می شود.رنگهای نامناسب نیز: قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی است.در این گروه باید به طور کلی از رنگهای خشن و روشن استفاده نموده تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. بکارگیری رنگهای گرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برای لاغر شدن، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند

اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد

اگر بی‌حال و حوصله هستید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله و ابزار نارنجی استفاده کنید، رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد .

اگر از کم خونی رنج می‌برید، میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود .

اگر کم خواب هستید وسایل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است.

اون دوست عزیزی که گفتن رنگها هیچ ارتباطی به شخصیت ندارد معلوم هست که اصلا هیچ اطلاعات راجع به روانشناسی ندارند و یا اصلا هیچ اعتقادی به روانشناسی ندارند.چون الان از روی دستخط و از روی نقاشی و … کل شخصیت افراد را واکاوی و بیان می کنندو اینکه روانشناسی رونگها سابقه خیلی خیلی طولانی دارد.

بسیار عالی

این حرفها خیلی مسخره س. رنگ هیچ ربطی به شخصیت نداره. فقط یه حس خوب یا بد میتونه بده به آدم که بخاطر همین تو بازاریابی ازش استفاده می کنن. این که چه رنگی رو دوست دارین هیچی در مورد شخصیتتون نشون نمیده. حرفتونو با منبع علمی بزنین!

مطالب ارزنده ای ارائه دادین تشکر میکنم ازتون

او مای گد
چه زیبا

خیلی خوب بود.
ممنون

سلام. من مشخصات نویسنده این سایتو میخوام برا نوشتن مقالم کمکم کنید لطفا.
مشخصات شامله: نام ، نام خانوادگی. تاریخ انتشار .نام مقاله و…..

سلام. میشه بگین داده نویسی چطوریه؟؟ واسه دوستم میخوام استادش پرسش نامشو قبول نکرد گفته خودت برو داده نویسی کن .رشتش با رشته ی من فرق داره من سر از کارش در نیاوردم پایان نامش در رابطه با تاثیر رنگها بر شخصیت.

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Copyright Amazing.ir © 2018 – Allrights Reserved

روانشناسی رنگ طوسی در لباس
روانشناسی رنگ طوسی در لباس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *