روانشناسی کودک هشت ساله

 
helpkade
روانشناسی کودک هشت ساله
روانشناسی کودک هشت ساله



کودک 8 ساله

 

کودک 8 ساله

زمانیکه مشاهده می کنید فرزندتان از بچه ای کوچک و ناتوان به دختر یا پسری تبدیل شده که می تواند به هر سو بدود ممکن است احساس کنید پدر و مادر باتجربه و ماهری هستید، او ویژگی هایی دارد که می تواند اورا آماده کند زودتر از موعد با دنیای بزرگسالی روبه رو شود و همچنان به حمایت شما نیاز دارد. اکنون فرزند شما در اواسط دوران کودکی‌اش به سر می‌برد، سال‌های جالب با توانایی‌های قابل توجه و قدرت یادگیری سریع همراه با یک شخصیت بسیار دلپذیر و خودکفای در حال رشد.

روانشناسی کودک هشت ساله

 

والدین کودکی به این سن  بودن  چالش های جدیدی را پیش روی شما می گذارد که حفظ  عادت هایی که طی این چند سال در او پیشرفت داده اید مثل ابراز احساسات، شناسایی تلاش ها و موفقیت ها، ایجاد و تعهد به خط قرمزهای مشخص، تشویق به صبر و احترام به دیگران، به فرزند شما اجازه می دهد زیرساختی که برای ادامه رشد و پیشرفت به سمت بزرگسالی شاد و سلامت نیار دارد، ایجاد کند. در ادامه به شکل‌گیری برخی ویژگی‌های مهم در 8 سالگی و نحوه‌ی برخورد با آن پرداخته‌ایم.

 

– تغییرات ظاهری:

کودک شما همانند دو سال قبل به رشد خود ادامه می‌دهد: حدود 5 تا 7 سانتی‌متر قد و حدود 1.5 تا 3 کیلوگرم وزن در هر سال و بیشتر بلندی او روی پاهایش است. اکنون فرزند شما کودکی لاغر با قدی بلند است. دندان‌های آنها همچنان می‌افتد و دندان‌های دائمی بزرگ‌تر جایگزین آنها می‌شود و به تدریج فکر او تغییر می‌کند و ظاهرش نسبت به گذشته کمی رنگ پریده‌تر می‌شود. عامل وراثت روی سایز آنها تاثیر می‌گذارد و شما نمی‌توانید ژنتیک را کنترل کنید اما می‌توانید از فاکتورهای دیگری که در رشد او موثر است استفاده کنید، مانند شیوه زندگی. فرزند شما به طور ناخودآگاه عادت‌های مهم غذایی را از خانواده خود دریافت می‌کند.

 

– مهارت های حرکتی:

مهارت های حرکتی ظریف او هر روز بهتر از قبل می شود و ممکن است ورزش های خاصی را ترجیج دهد. بطور حتم قدرت ریسک پذیری بیشتری دارد، به ویژه زمانیکه از دیدرس خارج می‌شود بنابراین صحبت با او درمورد مصون ماندن از خطرات بسیار ضروری است. مهارت های حرکتی ظریف او به کمک نقاشی کشیدن بهبود یافته و مدل سازی هایش واقعی تر وهمراه باجزئیات بیشتری است. تمرین هردو مهارت حرکت ظریف و درشت به فرزندتان کمک می کند بیشترو بیشتر پیشرفت کند.

 

– مهارت های شناختی:

کودک پیشرفت هایی عالی درمهارت های شناختی کسب کرده است و تمایل دارد قبل ازاینکه دیگران به او کمک کنند خودش با مسائل درگیر شود. او درخواندن مهارت واعتماد به نفس بیشتری دارد و هدفش از کتاب خواندن کسب اطلاعات است و نه فقط لذت بردن از یک داستان خوب. او می تواند به کمک اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست  آورده است داستان هایی جذاب و با جزئیات زیاد خلق کند. اگر در خواندن تقلا می کند برایش شرایطی فراهم کنید تا موضوعات مورد علاقه اش را مطالعه کند و با حمایت و قوت قلب دادن به رشد او کمک کنید. نوشته های او خوانا تر است و بهتر هم خواهد شد. مهارت شمارش او در حال حاضر در سطحی  است  که می تواند به آسانی تناظر را مشخص کند، مسائل گفتاری ساده را به عبارات عددی ترجمه کند و از با استفاده از راهبردهای متنوعی مسائل سه رقمی وکمتر را حل کند.

تربیت کودک در 8 سالگی

 

– اعتماد به نفس:

اعتماد به نفس او رشد زیادی داشته تا این حد که ممکن است فکر کند توانایی خیلی زیادی دارد بنابراین اگر شکست بخورد دچار غم واندوه زیادی می‌شود. که چالش هایی واقعی برای او ایجاد کنید، روی دست آورد هایش تمرکز کنید و به او قوت قلب دهید تا بداند هیچ کس کامل نیست و نمی تواند همه کارها را درست انجام بدهد.

 

– تفکر درباره‌ی آینده

او در مورد آینده فکر می کند و جایگاهش در جهان را بیشتر درک می کند، حتی ممکن است بداند وقتی بزرگتر شد می خواهد چه کاری انجام بدهد. گفتگو در مورد چگونگی رسیدن به اهداف، کسب  شایستگی و پیشرفت در مهارت های خاص، به او کمک می کند تمرکز بیشتری روی فعالیت هایش داشته باشد. ممکن است شروع ایجاد وجدان اجتماعی را در او بیبنید که ممکن است در حد نگرانی در باره محیط زیست، مشکلات پناهندگان و یا فقردر جهان  باشد. شما می توانید او را تشویق کنید و به او فرصت دهید به دیگران کمک کند.

 

– مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی او به حدی رشد یافته است  که می تواند از شخصیتی مطمئن و مستقل و احساس خود ارزشی بالا به فردی حساس، بیش از حد هیجانی و منتقد از خود تغییر جهت دهد. مورد قبول دوستان واقع شدن بسیار مهم است و به راحتی دوستان بیشتری پیدا می کند، با این حال این موضوع می تواند به سختی با سیاست‌های روابط او تطبیق داده شود. ممکن است نسبت به فعالیت های خانوادگی که شاید لازمه زندگی شما باشد علاقه‌مندی کمتری داشته باشد.

 

– مزاج متغیر:

مزاج او بسیار متغیر است و ممکن است در یک روز بی ادب، پر رو و پر ادعا، فضول، پرتوقع، مضحک و احمق  جلوه کند. باید اجازه دهید رفتارهای منفی بروز داده شود ولی وضع محدودیت روی رفتارهای بد  به بچه یاد می دهد در درازمدت رفتارش را مدیریت کند. او اکنون فرا تر از یک بازیکن تیم است حتی درحالیکه با خودش کلنجار میرود بازنده خوبی باشد. 

 

– اریابی خود:

او شروع به درک بعضی از احساسات برجسته مثل پشیمانی، گناه و شرم می کند و از سوی دیگر درباره تفکرات واحساساتش صحبت می کند. اکنون فرصت مناسبی است که به کودک آموزش دهید خودش را ارزیابی کند. به او راه کارهایی ارائه دهید تا اشتباهاتش را تصحیح کند و خودش را ببخشد. اودر 8 سالگی دیگر نقطه نظرات دیگران و مفهوم مخفی کردن احساسات را درک می کند. او همچنان زمانی که احساساتی می شود  به دنبال حمایت شما است ولی محتاط تر است و احتمالا کمتر دلش می خواهد برای نوازش  در آغوش شما قرار بگیرد.

آیا ترس‌های کودکان در 8 سالگی طبیعی است؟

 

کنترل ترس کودک در 8 سالگی

از ترس‌های رایج میان هشت ساله‌ها می‌توان به آسیب دیدن و زخمی شدن، ربوده شدن و بلایای طبیعی مانند سیل یا طوفان اشاره کرد. البته ترس از گرم شدن زمین و از بین رفتن منابع طبیعی نیز تازگی به لیست ترس‌های این کودکان اضافه شده است. این ترس‌ها نشانه رشد درک فرزندتان از دنیا است. همه این رویدادها، اتفاقاتی واقعی هستند که رخ می‌دهند و به آنها در خبرها زیاد پرداخته می‌شود. از آن جایی که کودکان در این سن خودبین و خودمحور هستند (فکر می‌کنند همه فقط به آنها توجه می‌کنند)، به این موضوع فکر می‌کنند که “اگر این اتفاقات بیفتد چه بلایی ممکن است سر آنها بیاید.”

 

شما می‌توانید به واسطه پیش بینی کردن این اتفاقات، با ترس فرزندتان مقابله کنید و کمک کنید که این قبیل ترس‌ها در او از بین برود. خبرهایی که در معرض دید او هستند را محدود کنید اما درباره آنها صحبت کنید. بلایای طبیعی رویدادهایی هستند که به ندرت اتفاق می‌افتند‌، پس برای او توضیح دهید که احتمال وقوع این رویدادها برای او کم است. به فرزندان‌تان اطلاعات اولیه ایمنی را بیاموزید. برای مثال اگر او از”آدم‌های بد” می‌ترسد، به او قوانین ساده  برخورد با غریبه‌ها را بیاموزید. برای او مقابله با سوانح و راه‌های پیشگیری از آن را توضیح دهید. (با استفاده از قفل کردن درها، نگه داشتن آب اضافی و سایر تدارکات لازم برای زلزله) به او نشان دهید که چطور واقع‌گرا و در عین حال سودمند باشد.

 

سر باز زدن کودک از کلاس‌های فوق برنامه

روانشناسی کودک هشت ساله

“دیگر نمی‌روم.” هنگامی که فرزند کوچک‌تان تصمیم می‌گیرد فعالیت‌های فوق برنامه‌اش را متوقف کند، چه می‌‌کنید. (مثلاً “دیگر کلاس ورزش نمی‌روم”) فرزند شما هنوز کوچک است و احساساتش برایش اهمیت دارد. اگر او واقعاً از این موضوع ناراحت است، حتماً دلیلی برای پافشاری‌اش وجود دارد.

 

اول سعی کنید بفهمید که فرزندتان چه چیزی را دوست ندارد. آیا خود فعالیت را دوست ندارد یا با بچه‌ها مشکلی دارد یا شاید از حجم زیاد برنامه‌ای که برایش ترتیب داده‌اید خسته شده است؟ سپس بررسی کنید و ببینید که راهی برای اصلاح این شرایط وجود دارد یا خیر. شاید زمان تمرین فوتبال برای او مناسب نیست. شاید تمرین‌های خصوصی برای او بهتر از تمرین‌های گروهی باشد و برعکس. یا شاید او موسیقی را دوست دارد ولی آن موسیقی خاص را دوست ندارد.

توصیه‌های مهم به والدینی که کودک 8 ساله دارند

 

توصیه هایی مهم در رفتار با کودک 8 ساله

1.کودکتان آینه شماست هر رفتاری که انجام دهید او با الگو گیری از شما همان عمل را تکرار خواهد کرد پس اگر می خواهید کودکتان صدایش رابلند نکند خودتان نیز در عمل صدایتان را در حد معقول نگه دارید.

 

2.احساس دست داده از رفتار او به خودتان را صادقانه به او نشان بدهید مثلا اگر با کاری ناراحتتان کرد این ناراحتی را پنهان نکنید بلکه به او نشان دهید که ناراحت شده اید.

 

3.فرزندتان را تشویق کنید،برای مثال اگر فرزند شما تکالیف خود را که قبلا به موقع انجام نمی داد اکنون درست و به موقع انجام داده به او بگوئید من از داشتن فرزندی مثل تو که تکالیفش را به وقت انجام میدهد افتخار می کنم.

 

4.به آسانی جلوی کودکتان زانو زده و مقابل او بنشینید بگذارید به واسطه حرفایتان توجه او به شما جلب شود نه اینکه به زور او را وادار به این امر کنید.این عمل یکی از مثبت ترین راههای ارتباطی با کودک است.

 

5.به سخنان او گوش دهید ،نقش یک شنونده خوب را برایش ایفا کنید با گفتن کلماتی همچون من درکت می کنم به او آرامش را هدیه بدهید.

 

6.به قولی که به کودکتان می دهید بیش از هر قولی پایبند باشید،چون باعث شده او به شما اطمینان کند و با شما راحتتر کنار بیاید.

 

7.حد و مرزی برای روابطتان با فرزند خود قائل شوید مثلا در هر کار شخصی او دخالت نکنید. دستورالعملها ،درخواستها و پاسخهای منفی را تا حد امکان کم کنید تا او دچار ناهنجاری فکری و ذهنی نشود.

 

8.با او بفهمانید که با داد و فریاد کاری از پیش نمی برد اگر شما به داد و فریاد او برای در خواست چیزی توجه کنید او تصور می کند که به این شیوه به آنچه می خواهد می رسد پس تمام خواست های نا معقول خود را اینگونه بیان می کند.

 

9.بگزارید مسئولیت کارهایش را خود به گردن بگیرد،به این ترتیب به او کمک کرده اید تا در مقابل بر خورد با مشکلات خود تصمیم بهتری بگیرد و در قبال کاری که انجام می دهد مسئولیت پذیر باشد.

 

10.به او ارزش دهید و به او نشان دهید که او نیز برای شما اهمیت دارد.او را در کارهائی که از پس آنها بر میاد سهیم کنید به این صورت هم اعتماد به نفس او را به کار انداخته اید هم به شما کمک کرده و هم مسئولیت پذیری در او پرورش می یابد.

 

11.موقعیت را فراهم کنید تا او خود از حقوقش دفاع کند چون شما همیشه کنار او نیستید که حق اور را بگیرید او باید خود قادر به این کار باشد.

 

12.لبخند را به چهره فرزندتان هدیه دهید با او شوخی کنید با او بازی کنید و در بازی باعث خنده وی شوید.با یک شوخی ساده می توانید خنده را برای او به ارمغان بیاورید.

 

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

آنچه والدین باید بدانند

تفریحات آبی کیش دراین تابستان داغ/رزرو

آبرسان ومرطوب کننده کامان را باتخفیف بخر

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

آسانترین وسریع ترین دسترسی به انواع خدمات

تور هیجان انگیز کیش با تخفیف استثنائی

مدل های پرفروش تلفن بی سیم

ماکت های دکوری واسباب بازی قیمت مناسب

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

آبسردکن یخچالدار با کیفیت و ارزان

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

بدون بخیه و خونریزی ایمپلنت کن!

کودکتان از درس فراریست؟

خرید جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار با بهترین قیمت

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



حاضر نشدن بر سر میز غذا و صحبت کردن در مورد مسایل مالی در حضور فرزندان آن قدر هم مهم نیستند که به خاطر آنها احساس گناه کنید. سعی کنید از اجبارها و قانون هایی که ایجاد کرده اید، دست بکشید.

 

روانشناسی کودک هشت ساله

در ادامه 8 طرز فکر اشتباه والدین در تربیت فرزندانشان را نام برده و دلیل غلط بودن آن را گفته ایم.

 

1.   فرزندان را باید تنبیه کرد

شما بزرگ تر و مسوول خانه هستید اما به این معنی نیست که در خانه نظام دیکتاتوری راه بیندازید. تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند این گونه رفتار و مدیریت نه تنها در خانه که در هیچ شرکت، تیم ورزشی یا گروهی پاسخگو نیست. هنگامی که کودکان خودشان تنبیه یا تشویق خود را انتخاب می کنند، یاد می گیرند مسوولیت کارهای خود را به عهده بگیرند و این همان چیزی است که شما به عنوان والدین از آنها می خواهید.

 

برای این منظور می توانید جلسات هفتگی در خانه ترتیب بدهید و در مورد کارهایی که باید در طول هفته انجام شود همه با هم تصمیم گیری کنید. و برای انجام هر کار خوب یک پاداش یا برای کارهای اشتباه تنبیه در نظر بگیرید.

 

2.   استفاده از تهدید برای درس دادن به فرزندان

هنگامی که پسر شما شب ها به موقع خانه نمی آید و هنگام شام در کنار شما نیست یا دخترتان از شستن عروسک هایش سر باز می زند، شاید تمایل داشته باشید برای تنبیه، آنها را از خوردن غذا یا استفاده از اسباب بازی هایشان منع کنید. اما راه های بهتری برای این منظور وجود دارد.

 

مردم بیشتر از اینکه از یافته ها خود خوشنود شوند از ضررهایشان بیزار هستند. به همین دلیل، می توانید به طور مثال 20 هزار تومان به پسر خود بدهید تا به سینما برود اما به او بگویید اگر به موقع به خانه بر نگردد باید پول را به شما بازگرداند. با این کار به فرزند خود نشان می دهید که به او اعتماد دارید و او نیز در مقابل، مسوولیت پذیر می شود.

 

3.   اعضای خانواده باید هر شب در کنار هم شام صرف کنند

این جمله که همه اعضای خانواده باید با هم غذا بخورند درست و بسیار عالیست. اما با وجود برنامه های تحصیلی زیاد، برنامه های کاری فشرده و درخواست های زیادی که با آنها روبه رو هستیم، چندان واقع گرایانه نست که مثلا ساعت 9 همه دور میز شام جمع شوند. طولانی ترین زمانی که صرف غذاخوردن می شود فقط 10 دقیقه است. این ده دقیقه می تواند هر زمان دیگری صورت بگیرد.

 

می توانید دور هم جمع شدن اعضای خانواده را هنگام صبحانه یا موقع خواب داشته باشید. مهم موضوعاتی است که با هم صحبت می کنید. به طور مثال، از فرزندان خود بخواهید هر روز یک لغت جدید انگلیسی به شما یاد بدهند و به این ترتیب با هم تعامل داشته باشید.

 

4.   پاداش باید در قبال مسوولیت ها و انجام کارهای روزانه باشد

این سیاست که به فرزندان خود پولی پرداخت کنید تا اتاق های خود را تمیز کنند، بسیار اشتباه است و عواقب بدی نیز دارد. با ادامه این کار برای طولانی مدت، فرزندان ما فقط برای دریافت پول کارهایشان را انجام می دهند نه برای اینکه همه ما اعضای یک خانواده هستیم و باید با همکاری هم کارهای خانه را انجام دهیم.

 

فرزندان باید یاد بگیرند در کارهای خانه همچون تا کردن لباس ها، چیدن میز غذا و شستن ظرف ها به والدین خود کمک کنند. با اختصاص پاداش های پولی برای انجام هر کار ساده و ابتدایی به نوعی به فرزند خود می آموزید پول در اولویت همه چیز قرار دارد و این بسیار خودخواهانه است. به جای این کار، به فرزندان خود اجازه اشتباه کردن بدهید.

 

5.   در حضور فرزندان در مورد مسایل مالی صحبت نکنید

این طرز فکر که نباید هرگز در حضور فرزندان در مورد مسایل مالی صحبت کرد، درست نیست. کارشناسان می گویند حدود 8 درصد از مردم هرگز در مورد مسایل مالی با والدین خود صحبت نمی کنند. با این کار، فرزندان از هیچ کجا، نه در مدرسه، نه موسسات آموزشی یا در کنار دوستان هرگز یاد نمی گیرند چگونه می توان پول درآورد، چگونه آن را خرج یا سرمایه گذاری کرد. منظور این است، اگر شما در مورد مسایل مالی صحبت نکنید، آنها از هیچ کجا این مسایل را نخواهند آموخت. پس این طرز فکر اشتباه را فراموش کنید.

 

6.   در دعوای خواهر/برادرهای دخالت نکنید

بیشتر والدین دوست ندارند در دعوای خواهر/برادرها دخالت کنند اما باید بدانید این کار بسیار هم خوب است. شاید به نظر برسد کودکان خودشان از عهده یکدیگر بر می آیند و به دخالت نیازی نیست، اما آنها تا زمانی که کوچک هستند توانایی این کار را ندارند. بنابراین، سعی کنید ابتدا دو فرزند خود را هنگام دعوا از هم جدا کنید و به آنها فرصت دهید تا کمی آرام بشوند. سپس، از همه – خود، همسر و هر کدام از فرزندان– بخواهید تا به راهکارهای جدید فکر کنند و در مورد آنها با هم صحبت کنید. این کار باعث از بین رفتن هیجان منفی می شود و طرف هیچ کدام از فرزندان را نیز نگرفته اید.

 

7.   در مورد مسایل جنسی صحبت کنید

به جای یکبار صحبت کردن در مورد مسایل جنسی، به طور مرتب مکالماتی بر این اساس با فرزندان خود داشته باشید. این کار بسیار دشوار است و والدین احساس ناراحتی می کنند. اما بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بیماری های کودکان در آمریکا، والدین باید از 18 ماهگی به فرزندان خود نام درست اعضای بدنشان را بیاموزند. هنگامی که کودکان بزرگ شدند، هرگز آنها را تهدید نکنید که مبادا با کسی دوست شوند.

 

این کار باعث می شود تصور کنند دوستی نوعی عیب و ننگ است. صحبت کردن با کودک 8 ساله بسیار آسان تر از صحبت با فرزند 13 ساله است، زیرا آنها در سن بلوغ قرار دارند و خیلی تمایلی به گوش کردن به حرف های والدین خود ندارند.

 

8.   هنگام تادیب فرزندان بالای سر آنها بایستید

هنگامی که می خواهید به فرزند خود بفهمانید کارش اشتباه بوده است، احتمالا دوست دارید بالای سرش بایستید و انگشت اشاره خود را نیز به نشانه اخطار تکان دهید. در عوض این کار، روی صندلی بنشینید و مثلا کوسنی را نیز در آغوش بگیرید. این کار باعث می شود تا تنش و اضطراب از بین برود و با آرامش بیشتری با هم صحبت کنید. مسلما دوست ندارید در موضع قدرت قرار داشته باشید و فقط منظور از این کارها بهتر کردن اوضاع است.

روانشناسی کودک هشت ساله

 منبع:سلامت نیوز

 

والدین نگران بخوانند

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

همین حالا وکیل بگیر

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

کاملا رایگان مشاوره بگیر!

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

تبادل پرسش و پاسخ های روانشناسی

از رشد بورس جا نمانید!

کودکتان از درس فراریست؟

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

مشتری هاتو چند برابر کن!

تخفیف های داغ اجناس زنانه شیک و متنوع

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

بهترین برندهای کامپیوتر و تجهیزات جانبی

مشخصات، قیمت و خرید انواع محصولات دیجیتال

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

تلفن تماس جهت رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر : شعبه سعادت آباد ۲۲۳۵۴۲۸۲ – ۰۲۱ | شعبه قیطریه ۲۲۶۸۹۵۵۸ – ۰۲۱ | شعبه شریعتی ۸۸۴۲۲۴۹۵ – ۰۲۱

برای پخش فایل مرورگر خود را آپدیت کنید یا از اینجا فایل را دانلود نمایید. 

آنچه باید در مورد کودک هشت ساله خود بدانید:

زمانیکه مشاهده می کنید فرزندتان از بچه ای کوچک و ناتوان به دختر یا پسری تبدیل شده که می تواند به هر سو بدود ممکن است احساس کنید پدر و مادر باتجربه و ماهری هستید، او ویژگی هایی دارد که می تواند اورا آماده کند زودتر از موعد با دنیای بزرگسالی روبه رو شود و همچنان به حمایت شما نیاز دارد.

روانشناسی کودک هشت ساله

مهارت های حرکتی ظریف اوهر روز بهتر از قبل می شود و ممکن است ورزش های خاصی را ترجیج دهد. بطور حتم قدرت ریسک پذیری بیشتری دارد، به ویژه زمانیکه از دیدرس خارج می‌شود بنابراین صحبت با او درموردمصون ماندن از خطرات بسیار ضروری است. مهارت های حرکتی ظریف او به کمک نقاشی کشیدن بهبود یافته و مدل سازی هایش واقعی تر وهمراه باجزئیات بیشتری است. تمرین هردو مهارت حرکت ظریف و درشت به فرزندتان کمک می کند بیشترو بیشتر پیشرفت کند.

کودک پیشرفت هایی عالی درمهارت های شناختی کسب کرده است و تمایل دارد قبل ازاینکه دیگران به او کمک کنند خودش با مسائل درگیر شود. او درخواندن مهارت واعتماد به نفس بیشتری دارد و هدفش از کتاب خواندن کسب اطلاعات است  و نه فقط لذت  بردن از یک داستان خوب. او می تواند به کمک اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست  آورده است داستان هایی جذاب و با جزئیات زیاد خلق کند. اگر در خواندن تقلا می کند برایش شرایطی فراهم کنید تا موضوعات مورد علاقه اش را مطالعه کند و با حمایت و قوت قلب دادن به رشد او کمک کنید. نوشته های او خوانا تر است و بهتر هم خواهد شد. مهارت شمارش او در حال حاضر در سطحی  است  که می تواند به آسانی تناظر را مشخص کند، مسائل گفتاری ساده را به عبارات عددی ترجمه کند و از با استفاده از راهبردهای متنوعی مسائل سه رقمی وکمتر را حل کند. همچنین می تواند تا 1000 بشمارد.

اعتماد به نفس او رشد زیادی داشته تا این حد که ممکن است فکر کند توانایی خیلی زیادی دارد بنابراین اگر شکست بخورد دچار غم واندوه زیادی می‌شود. راه حل این مشکل این است که چالش هایی واقعی برای او ایجاد کنید، روی دست آورد هایش تمرکز کنید و به او قوت قلب دهید تا بداند هیچ کس کامل نیست و نمی تواند همه کارها را درست انجام بدهد. او در مورد آینده فکر می کند و جایگاهش در جهان را بیشتر درک می کند، حتی ممکن است بداند وقتی بزرگتر شد می خواهد چه کاری انجام بدهد. گفتگو در مورد چگونگی رسیدن به اهداف، کسب  شایستگی و پیشرفت در مهارت های خاص، به او کمک می کند تمرکز بیشتری روی فعالیت هایش داشته باشد. ممکن است شروع ایجاد وجدان اجتماعی را در او بیبنید که ممکن است در حد نگرانی در باره محیط زیست، مشکلات پناهندگان و یا فقردر جهان  باشد . شما می توانید او را تشویق کنید و به او فرصت دهید به دیگران کمک کند.

مهارت های اجتماعی او به حدی رشد یافته است  که می تواند از شخصیتی مطمئن و مستقل و احساس خود ارزشی بالا به فردی حساس، بیش از حد هیجانی و منتقد از خود تغییر جهت دهد. مزاج او بسیار متغیر است  و ممکن است در یک روز بی ادب، پر رو و پر ادعا، فضول، پرتوقع، مضحک و احمق  جلوه کند. باید اجازه دهید رفتارهای منفی بروز داده شود ولی  وضع محدودیت روی رفتارهای بد  به بچه یاد می دهد در درازمدت رفتارش را مدیریت کند. او اکنون فرا تر از یک بازیکن تیم است حتی درحالیکه با خودش کلنجار میرود بازنده خوبی باشد. مورد قبول دوستان واقع شدن بسیار مهم است و به راحتی دوستان بیشتری پیدا می کند، با این حال این موضوع می تواند به سختی با سیاست‌های روابط او تطبیق داده شود. ممکن است نسبت به فعالیت های خانوادگی که شاید لازمه زندگی شما باشد علاقه‌مندی کمتری داشته باشد.

او شروع به درک بعضی از احساسات برجسته مثل پشیمانی، گناه و شرم می کند واز سوی دیگر درباره تفکرات واحساساتش صحبت می کند. اکنون فرصت مناسبی است که به کودک آموزش دهید خودش را ارزیابی کند. به او راه کارهایی ارائه دهید تا اشتباهاتش را تصحیح کند و خودش را ببخشد. اودر 8 سالگی دیگر نقطه نظرات دیگران و مفهوم مخفی کردن احساسات را درک می کند. او همچنان زمانی که احساساتی می شود  به دنبال حمایت شما است ولی محتاط تر است و احتمالا کمتر دلش می خواهد برای نوازش  در آغوش شما قرار بگیرد.

والدین کودکی به این سن  بودن  چالش های جدیدی را پیش روی شما می گذارد که حفظ  عادت هایی که طی این چندسال در او پیشرفت داده اید مثل ابراز احساسات، شناسایی تلاش ها و موفقیت ها، ایجاد و تعهد به خط قرمزهای مشخص، تشویق به صبر و احترام به دیگران، به فرزند شما اجازه می دهد زیرساختی  که برای ادامه رشد و پیشرفت به سمت بزرگسالی شاد و سلامت نیار دارد، ایجاد کند.

 بیشتر بخوانید:

پیش به سوی سه سالگی: انچه باید در مورد کودک سه ساله بدانید

پیش به سوی چهار سالگی: آنچه باید در مورد کودک چهار ساله بدانید

پیش بسوی پنج سالگی: آنچه باید در مورد کودک 5 ساله بدانید

پیش بسوی شش سالگی: آنچه باید در مورد کودک 6 ساله بدانید

پیش به سوی هفت سالگی:  انچه باید در مورد کودک 7 ساله بدانید

منبع:مرکزمشاوره.com

برچسب‌ها رشد کودک, روان شناسی رشد, فایل صوتی, مشاوره کودک, کودک هشت ساله


اینجا Downloads-icon

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

روانشناسی کودک 8 ساله برای بسیاری از کودکان در هشت سالگی رشد فیزیکی ، احساسی و ذهنی را نشان میدهد . اکثر کودکان 8 ساله پیشرفت های شناختی خود را از تکمیل کرده اند و تمایل دارند تا سؤالات خود را مطرح کنند تا معلومات کافی برای نتیجه گیری در مورد آنچه که یاد میگیرند ، داشته باشند . آنها به آرامی به فرزندان بالغ تبدیل میشوند و سالهای جالبی برای آنها و والدینشان در پیش روست . شخصیت بچه ها در سن 8 سالگی به شدت به فعالیت هایی که در معرض آن قرار گرفته اند بستگی دارد . در حالی که برخی از بچه ها ممکن است لذت بردن خود را با ورزش با دوستان خود بروز بدهند ، ممکن است دیگران در انجام پروژه های هنری یا موسیقی لذت ببرند . بسیاری از بچه های این سن دوست دارند رقص ، اجرا نمایش و آواز خواندن را امتحان کنند .

برای کودکان 8 ساله ، پیشرفت فیزیکی در مورد بهبود مهارتها ، هماهنگی و کنترل عضلات بیشتر شده است . آنها شروع به تبدیل شدن به ” بچه های بزرگ ” میکنند . کودکان با پتانسیل ورزشی طبیعی ممکن است توانایی های خود را در این مرحله تکاملی نشان دهند ، زیرا مهارت های فیزیکی آنها دقیق تر و دقیق تر میشود . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله در واقع ، این سن زمانی است که کودکان انتخاب میکنند که در ورزش شرکت کنند و یا از آن اجتناب کنند .

روانشناسی کودک هشت ساله

بیشتر بخوانید:   مشاوره و روانشناسی کودک ۴ ساله

نکات روانشناسی کودک 8 ساله بسیار گسترده هستند که به اختصار بعضی از آنها را بیان میکنیم . برخی از کودکان 8 ساله ممکن است بیشتر از تصویر بدن خود آگاه شوند و اعتماد آنها نسبت به ظاهرشان بر احساس خود و روابطشان با همسالان خود تأثیر بگذارند . مهم است که با او در مورد سلامتی صحبت کنید ، نه ظاهر . به کودک خود کمک کنید تا فعالیتهایی را که به آنها احساس خوبی در مورد خودشان خواهند داشت را انجام دهد . از نکات روانشناسی کودک 8 ساله این است که احساسات او بسیار رشد کرده و او به نوع پیشرفته ای از شعور اجتماعی رسیده به عنوان مثال ، اگر به یک کودک هدیه ای بدهید که آن را دوست ندارد ، ممکن است هنوز هم لبخند بزند و از هدیه شما تشکر کند .

کودک 8 ساله ارتباط برقرار کردن با دوستان نزدیک و همکلاسی های خود را گسترش میدهد و میتواند در درجه اول به سمت دوستی با همسالان از یک جنسیت مشابه گرایش پیدا کند . والدین باید به دنبال مشکلاتی مانند فراری بودن از مدرسه باشند ، زیرا ممکن است مشکلات یادگیری برایشان پیش بیاید یا در مدرسه در معرض آزار قرار گرفته باشند . روانشناسی کودک 8 ساله اثبات کرده است که هشت سالگی همچنین یک سن مناسب برای بحث در مورد احترام به دیگران است باید بدانید که یاددهی احترام به بزرگترها از مهمترین نکات روانشناسی کودک 8 ساله است .

مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله به شما در شناخت کودک 8 ساله تان کمک بسیار میکند . شما ممکن است احساس اعتماد به نفس تازه در رابطه با اطفال 8 ساله خود را مشاهده کنید زیرا آنها نظرات خود را در مورد افراد و چیزهایی که در اطراف آنها هستند بیان میکنند . آنها ممکن است به رویدادهای خبری توجه بیشتری داشته باشند . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله اگر چه بعضی از بچه ها میخواهند از خانه بیرون بیایند و در تمام شب بازی کنند و ماندن در خانه را دوست نداشته باشند اما بسیاری از کودکان هنوز در این سن به پدر و مادرشان وابسته هستند . با توجه به نکات روانشناسی کودک 8 ساله توانایی کودک شما برای فکر کردن نیز تحت تأثیر احساسات خود در این سن قرار خواهد گرفت .

آنها ممکن است دچار مشکل در تمرکز باشند ( وقتی که نگران باشند ) و یا ممکن است تلاش کنند تا در صورت احساس عصبانیت در مورد گزینه هایشان فکر کنند . اکثر بچه های این سن قادر به گفتن زمان هستند و درک درستی از افزایش طول زمان دارند . وقتی میگویید ” تا 10 دقیقه دیگر مجبوریم اینجا را ترک کنیم ” یا ” روز تولد شما سه روز دیگر است ” ، فرزند شما احتمالا درک بیشتری از آنچه که قبلا داشته ، پیدا کرده باشد . از موارد مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله همچنین این است که اجازه دهید فرزند شما از مهارت های حل مسئله تازه ای که دارد ، برای مقابله با برخی از چالش هایی که با آنها مواجه است استفاده کند .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک ۶ ساله

روانشناسی کودک 8 ساله لجباز اذعان میدارد که اگر فرزند شما دچار مشکالت جدی در مدیریت احساسات ( از جمله خشم و لجاجت ) و یا مهارت های اجتماعی خود در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه کنید و مشکل او را درک و حل کنید . با توجه به مبحث مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله بچه ها در این سن دوره سختی را از لحاظ احساسی و اجتماعی پشت سر میگذارند ممکن است بدون حمایت به مشکلات جدی بر بخورند . برای برنامه ریزی یک اقدام ، با معلم فرزندتان یا یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی صحبت کنید .

کودک 8 ساله شما اگرچه لجباز و نافرمان است از نظر روانشناسی کودک 8 ساله  او به نظر میرسد به طور متوسط کودک ​​8 ساله ای معمولی است . اگر شما نیاز به بحث در مورد احترام ، احساسات ، خواسته ها ، ناامیدی ها ، و غیره داشته باشید آن را بیان کنید هرکس باید این چیزها را در یک رابطه دوست داشتنی و با اعتماد دو جانبه بیان کند . اکثر کودکان جوان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و او را در کارهایش یاری کنید . اینها از موارد روانشناسی کودک 8 ساله لجباز هستند .

روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان هم بی شباهت به کودک لجباز نیست . این واقعیت را قبول کنید که بچه ها به طور طبیعی خشن هستند . هیچ کس در واقع نمیداند از کجا و از چه کسی آنها ” مهارت لجاجت و خشم ” را بدست می آورند . روانشناسی کودک 8 ساله اصرار دارد که با بچه ها صحبت کنید . به احتمال زیاد آنها به شما گوش نخواهند داد اما چند بار تلاش کنید تا بتوانید فرزندانتان را متوقف کنید تا به گوش دادن به شما تن بدهد . گاها کودکان برای هر چیزی که میخواهند بسیار میجنگند تا به آن برسند . این وظیفه والدین نیست که تمام مطالبات و خواسته های کودک را برآورده کنند . از دلایل آنها بپرسید و یا بپرسید چرا باید درخواست خاص آنها را مطابق با میلشان انجام دهید .

سعی کنید با آنها مذاکره کنید . بسیاری از بزرگسالان بر این باورند که کودکان نمی توانند به یک مذاکره کننده موفق تبدیل شوند . اما حقیقت این است که آنها واقعا میتوانند به آنچه میخواهند برسند . از پیشنهادات روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان به شما این است که هنگامی که او را صدا میزنید ، یک چهره غمگین را نگه دارید و کودک را منقلب کنید و با او صحبت کنید . حالا میتوانید متوجه شوید که آنها از شما متشکر و موافق با شما هستند ! آرامشتان را حفظ کنید . هرگز صدای خود را افزایش ندهید یا از خشونت بر علیه یک کودک نافرمان استفاده کنید . آنها تمایل بیشتری به تهاجم پیدا میکنند و نسبت به شما به جای فرمانبرداری ، تقلید میکنند .  در این راه حتما از مشاوره روانشناسی و روانشناسی کودک کمک بگیرید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Sexuality and Relationships for Your 6- to 8-Year-Old

براي مشاوره در زمينه روانشناسی کودک 8 ساله

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

روانشناسی کودک 3 ساله و نکات مشاوره این کودکان

روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

روانشناسی کودک هشت ساله

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

روانشناسی کودک 8 ساله برای بسیاری از کودکان در هشت سالگی رشد فیزیکی ، احساسی و ذهنی را نشان میدهد . اکثر کودکان 8 ساله پیشرفت های شناختی خود را از تکمیل کرده اند و تمایل دارند تا سؤالات خود را مطرح کنند تا معلومات کافی برای نتیجه گیری در مورد آنچه که یاد میگیرند ، داشته باشند . آنها به آرامی به فرزندان بالغ تبدیل میشوند و سالهای جالبی برای آنها و والدینشان در پیش روست . شخصیت بچه ها در سن 8 سالگی به شدت به فعالیت هایی که در معرض آن قرار گرفته اند بستگی دارد . در حالی که برخی از بچه ها ممکن است لذت بردن خود را با ورزش با دوستان خود بروز بدهند ، ممکن است دیگران در انجام پروژه های هنری یا موسیقی لذت ببرند . بسیاری از بچه های این سن دوست دارند رقص ، اجرا نمایش و آواز خواندن را امتحان کنند .

برای کودکان 8 ساله ، پیشرفت فیزیکی در مورد بهبود مهارتها ، هماهنگی و کنترل عضلات بیشتر شده است . آنها شروع به تبدیل شدن به ” بچه های بزرگ ” میکنند . کودکان با پتانسیل ورزشی طبیعی ممکن است توانایی های خود را در این مرحله تکاملی نشان دهند ، زیرا مهارت های فیزیکی آنها دقیق تر و دقیق تر میشود . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله در واقع ، این سن زمانی است که کودکان انتخاب میکنند که در ورزش شرکت کنند و یا از آن اجتناب کنند .

روانشناسی کودک هشت ساله

بیشتر بخوانید:   مشاوره و روانشناسی کودک ۴ ساله

نکات روانشناسی کودک 8 ساله بسیار گسترده هستند که به اختصار بعضی از آنها را بیان میکنیم . برخی از کودکان 8 ساله ممکن است بیشتر از تصویر بدن خود آگاه شوند و اعتماد آنها نسبت به ظاهرشان بر احساس خود و روابطشان با همسالان خود تأثیر بگذارند . مهم است که با او در مورد سلامتی صحبت کنید ، نه ظاهر . به کودک خود کمک کنید تا فعالیتهایی را که به آنها احساس خوبی در مورد خودشان خواهند داشت را انجام دهد . از نکات روانشناسی کودک 8 ساله این است که احساسات او بسیار رشد کرده و او به نوع پیشرفته ای از شعور اجتماعی رسیده به عنوان مثال ، اگر به یک کودک هدیه ای بدهید که آن را دوست ندارد ، ممکن است هنوز هم لبخند بزند و از هدیه شما تشکر کند .

کودک 8 ساله ارتباط برقرار کردن با دوستان نزدیک و همکلاسی های خود را گسترش میدهد و میتواند در درجه اول به سمت دوستی با همسالان از یک جنسیت مشابه گرایش پیدا کند . والدین باید به دنبال مشکلاتی مانند فراری بودن از مدرسه باشند ، زیرا ممکن است مشکلات یادگیری برایشان پیش بیاید یا در مدرسه در معرض آزار قرار گرفته باشند . روانشناسی کودک 8 ساله اثبات کرده است که هشت سالگی همچنین یک سن مناسب برای بحث در مورد احترام به دیگران است باید بدانید که یاددهی احترام به بزرگترها از مهمترین نکات روانشناسی کودک 8 ساله است .

مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله به شما در شناخت کودک 8 ساله تان کمک بسیار میکند . شما ممکن است احساس اعتماد به نفس تازه در رابطه با اطفال 8 ساله خود را مشاهده کنید زیرا آنها نظرات خود را در مورد افراد و چیزهایی که در اطراف آنها هستند بیان میکنند . آنها ممکن است به رویدادهای خبری توجه بیشتری داشته باشند . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله اگر چه بعضی از بچه ها میخواهند از خانه بیرون بیایند و در تمام شب بازی کنند و ماندن در خانه را دوست نداشته باشند اما بسیاری از کودکان هنوز در این سن به پدر و مادرشان وابسته هستند . با توجه به نکات روانشناسی کودک 8 ساله توانایی کودک شما برای فکر کردن نیز تحت تأثیر احساسات خود در این سن قرار خواهد گرفت .

آنها ممکن است دچار مشکل در تمرکز باشند ( وقتی که نگران باشند ) و یا ممکن است تلاش کنند تا در صورت احساس عصبانیت در مورد گزینه هایشان فکر کنند . اکثر بچه های این سن قادر به گفتن زمان هستند و درک درستی از افزایش طول زمان دارند . وقتی میگویید ” تا 10 دقیقه دیگر مجبوریم اینجا را ترک کنیم ” یا ” روز تولد شما سه روز دیگر است ” ، فرزند شما احتمالا درک بیشتری از آنچه که قبلا داشته ، پیدا کرده باشد . از موارد مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله همچنین این است که اجازه دهید فرزند شما از مهارت های حل مسئله تازه ای که دارد ، برای مقابله با برخی از چالش هایی که با آنها مواجه است استفاده کند .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک ۶ ساله

روانشناسی کودک 8 ساله لجباز اذعان میدارد که اگر فرزند شما دچار مشکالت جدی در مدیریت احساسات ( از جمله خشم و لجاجت ) و یا مهارت های اجتماعی خود در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه کنید و مشکل او را درک و حل کنید . با توجه به مبحث مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله بچه ها در این سن دوره سختی را از لحاظ احساسی و اجتماعی پشت سر میگذارند ممکن است بدون حمایت به مشکلات جدی بر بخورند . برای برنامه ریزی یک اقدام ، با معلم فرزندتان یا یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی صحبت کنید .

کودک 8 ساله شما اگرچه لجباز و نافرمان است از نظر روانشناسی کودک 8 ساله  او به نظر میرسد به طور متوسط کودک ​​8 ساله ای معمولی است . اگر شما نیاز به بحث در مورد احترام ، احساسات ، خواسته ها ، ناامیدی ها ، و غیره داشته باشید آن را بیان کنید هرکس باید این چیزها را در یک رابطه دوست داشتنی و با اعتماد دو جانبه بیان کند . اکثر کودکان جوان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و او را در کارهایش یاری کنید . اینها از موارد روانشناسی کودک 8 ساله لجباز هستند .

روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان هم بی شباهت به کودک لجباز نیست . این واقعیت را قبول کنید که بچه ها به طور طبیعی خشن هستند . هیچ کس در واقع نمیداند از کجا و از چه کسی آنها ” مهارت لجاجت و خشم ” را بدست می آورند . روانشناسی کودک 8 ساله اصرار دارد که با بچه ها صحبت کنید . به احتمال زیاد آنها به شما گوش نخواهند داد اما چند بار تلاش کنید تا بتوانید فرزندانتان را متوقف کنید تا به گوش دادن به شما تن بدهد . گاها کودکان برای هر چیزی که میخواهند بسیار میجنگند تا به آن برسند . این وظیفه والدین نیست که تمام مطالبات و خواسته های کودک را برآورده کنند . از دلایل آنها بپرسید و یا بپرسید چرا باید درخواست خاص آنها را مطابق با میلشان انجام دهید .

سعی کنید با آنها مذاکره کنید . بسیاری از بزرگسالان بر این باورند که کودکان نمی توانند به یک مذاکره کننده موفق تبدیل شوند . اما حقیقت این است که آنها واقعا میتوانند به آنچه میخواهند برسند . از پیشنهادات روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان به شما این است که هنگامی که او را صدا میزنید ، یک چهره غمگین را نگه دارید و کودک را منقلب کنید و با او صحبت کنید . حالا میتوانید متوجه شوید که آنها از شما متشکر و موافق با شما هستند ! آرامشتان را حفظ کنید . هرگز صدای خود را افزایش ندهید یا از خشونت بر علیه یک کودک نافرمان استفاده کنید . آنها تمایل بیشتری به تهاجم پیدا میکنند و نسبت به شما به جای فرمانبرداری ، تقلید میکنند .  در این راه حتما از مشاوره روانشناسی و روانشناسی کودک کمک بگیرید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Sexuality and Relationships for Your 6- to 8-Year-Old

براي مشاوره در زمينه روانشناسی کودک 8 ساله

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

روانشناسی کودک 3 ساله و نکات مشاوره این کودکان

روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

روانشناسی کودک هشت ساله

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

روانشناسی کودک 8 ساله برای بسیاری از کودکان در هشت سالگی رشد فیزیکی ، احساسی و ذهنی را نشان میدهد . اکثر کودکان 8 ساله پیشرفت های شناختی خود را از تکمیل کرده اند و تمایل دارند تا سؤالات خود را مطرح کنند تا معلومات کافی برای نتیجه گیری در مورد آنچه که یاد میگیرند ، داشته باشند . آنها به آرامی به فرزندان بالغ تبدیل میشوند و سالهای جالبی برای آنها و والدینشان در پیش روست . شخصیت بچه ها در سن 8 سالگی به شدت به فعالیت هایی که در معرض آن قرار گرفته اند بستگی دارد . در حالی که برخی از بچه ها ممکن است لذت بردن خود را با ورزش با دوستان خود بروز بدهند ، ممکن است دیگران در انجام پروژه های هنری یا موسیقی لذت ببرند . بسیاری از بچه های این سن دوست دارند رقص ، اجرا نمایش و آواز خواندن را امتحان کنند .

برای کودکان 8 ساله ، پیشرفت فیزیکی در مورد بهبود مهارتها ، هماهنگی و کنترل عضلات بیشتر شده است . آنها شروع به تبدیل شدن به ” بچه های بزرگ ” میکنند . کودکان با پتانسیل ورزشی طبیعی ممکن است توانایی های خود را در این مرحله تکاملی نشان دهند ، زیرا مهارت های فیزیکی آنها دقیق تر و دقیق تر میشود . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله در واقع ، این سن زمانی است که کودکان انتخاب میکنند که در ورزش شرکت کنند و یا از آن اجتناب کنند .

روانشناسی کودک هشت ساله

بیشتر بخوانید:   مشاوره و روانشناسی کودک ۴ ساله

نکات روانشناسی کودک 8 ساله بسیار گسترده هستند که به اختصار بعضی از آنها را بیان میکنیم . برخی از کودکان 8 ساله ممکن است بیشتر از تصویر بدن خود آگاه شوند و اعتماد آنها نسبت به ظاهرشان بر احساس خود و روابطشان با همسالان خود تأثیر بگذارند . مهم است که با او در مورد سلامتی صحبت کنید ، نه ظاهر . به کودک خود کمک کنید تا فعالیتهایی را که به آنها احساس خوبی در مورد خودشان خواهند داشت را انجام دهد . از نکات روانشناسی کودک 8 ساله این است که احساسات او بسیار رشد کرده و او به نوع پیشرفته ای از شعور اجتماعی رسیده به عنوان مثال ، اگر به یک کودک هدیه ای بدهید که آن را دوست ندارد ، ممکن است هنوز هم لبخند بزند و از هدیه شما تشکر کند .

کودک 8 ساله ارتباط برقرار کردن با دوستان نزدیک و همکلاسی های خود را گسترش میدهد و میتواند در درجه اول به سمت دوستی با همسالان از یک جنسیت مشابه گرایش پیدا کند . والدین باید به دنبال مشکلاتی مانند فراری بودن از مدرسه باشند ، زیرا ممکن است مشکلات یادگیری برایشان پیش بیاید یا در مدرسه در معرض آزار قرار گرفته باشند . روانشناسی کودک 8 ساله اثبات کرده است که هشت سالگی همچنین یک سن مناسب برای بحث در مورد احترام به دیگران است باید بدانید که یاددهی احترام به بزرگترها از مهمترین نکات روانشناسی کودک 8 ساله است .

مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله به شما در شناخت کودک 8 ساله تان کمک بسیار میکند . شما ممکن است احساس اعتماد به نفس تازه در رابطه با اطفال 8 ساله خود را مشاهده کنید زیرا آنها نظرات خود را در مورد افراد و چیزهایی که در اطراف آنها هستند بیان میکنند . آنها ممکن است به رویدادهای خبری توجه بیشتری داشته باشند . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله اگر چه بعضی از بچه ها میخواهند از خانه بیرون بیایند و در تمام شب بازی کنند و ماندن در خانه را دوست نداشته باشند اما بسیاری از کودکان هنوز در این سن به پدر و مادرشان وابسته هستند . با توجه به نکات روانشناسی کودک 8 ساله توانایی کودک شما برای فکر کردن نیز تحت تأثیر احساسات خود در این سن قرار خواهد گرفت .

آنها ممکن است دچار مشکل در تمرکز باشند ( وقتی که نگران باشند ) و یا ممکن است تلاش کنند تا در صورت احساس عصبانیت در مورد گزینه هایشان فکر کنند . اکثر بچه های این سن قادر به گفتن زمان هستند و درک درستی از افزایش طول زمان دارند . وقتی میگویید ” تا 10 دقیقه دیگر مجبوریم اینجا را ترک کنیم ” یا ” روز تولد شما سه روز دیگر است ” ، فرزند شما احتمالا درک بیشتری از آنچه که قبلا داشته ، پیدا کرده باشد . از موارد مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله همچنین این است که اجازه دهید فرزند شما از مهارت های حل مسئله تازه ای که دارد ، برای مقابله با برخی از چالش هایی که با آنها مواجه است استفاده کند .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک ۶ ساله

روانشناسی کودک 8 ساله لجباز اذعان میدارد که اگر فرزند شما دچار مشکالت جدی در مدیریت احساسات ( از جمله خشم و لجاجت ) و یا مهارت های اجتماعی خود در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه کنید و مشکل او را درک و حل کنید . با توجه به مبحث مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله بچه ها در این سن دوره سختی را از لحاظ احساسی و اجتماعی پشت سر میگذارند ممکن است بدون حمایت به مشکلات جدی بر بخورند . برای برنامه ریزی یک اقدام ، با معلم فرزندتان یا یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی صحبت کنید .

کودک 8 ساله شما اگرچه لجباز و نافرمان است از نظر روانشناسی کودک 8 ساله  او به نظر میرسد به طور متوسط کودک ​​8 ساله ای معمولی است . اگر شما نیاز به بحث در مورد احترام ، احساسات ، خواسته ها ، ناامیدی ها ، و غیره داشته باشید آن را بیان کنید هرکس باید این چیزها را در یک رابطه دوست داشتنی و با اعتماد دو جانبه بیان کند . اکثر کودکان جوان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و او را در کارهایش یاری کنید . اینها از موارد روانشناسی کودک 8 ساله لجباز هستند .

روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان هم بی شباهت به کودک لجباز نیست . این واقعیت را قبول کنید که بچه ها به طور طبیعی خشن هستند . هیچ کس در واقع نمیداند از کجا و از چه کسی آنها ” مهارت لجاجت و خشم ” را بدست می آورند . روانشناسی کودک 8 ساله اصرار دارد که با بچه ها صحبت کنید . به احتمال زیاد آنها به شما گوش نخواهند داد اما چند بار تلاش کنید تا بتوانید فرزندانتان را متوقف کنید تا به گوش دادن به شما تن بدهد . گاها کودکان برای هر چیزی که میخواهند بسیار میجنگند تا به آن برسند . این وظیفه والدین نیست که تمام مطالبات و خواسته های کودک را برآورده کنند . از دلایل آنها بپرسید و یا بپرسید چرا باید درخواست خاص آنها را مطابق با میلشان انجام دهید .

سعی کنید با آنها مذاکره کنید . بسیاری از بزرگسالان بر این باورند که کودکان نمی توانند به یک مذاکره کننده موفق تبدیل شوند . اما حقیقت این است که آنها واقعا میتوانند به آنچه میخواهند برسند . از پیشنهادات روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان به شما این است که هنگامی که او را صدا میزنید ، یک چهره غمگین را نگه دارید و کودک را منقلب کنید و با او صحبت کنید . حالا میتوانید متوجه شوید که آنها از شما متشکر و موافق با شما هستند ! آرامشتان را حفظ کنید . هرگز صدای خود را افزایش ندهید یا از خشونت بر علیه یک کودک نافرمان استفاده کنید . آنها تمایل بیشتری به تهاجم پیدا میکنند و نسبت به شما به جای فرمانبرداری ، تقلید میکنند .  در این راه حتما از مشاوره روانشناسی و روانشناسی کودک کمک بگیرید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Sexuality and Relationships for Your 6- to 8-Year-Old

براي مشاوره در زمينه روانشناسی کودک 8 ساله

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

روانشناسی کودک 3 ساله و نکات مشاوره این کودکان

روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

روانشناسی کودک هشت ساله

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

روانشناسی کودک 8 ساله برای بسیاری از کودکان در هشت سالگی رشد فیزیکی ، احساسی و ذهنی را نشان میدهد . اکثر کودکان 8 ساله پیشرفت های شناختی خود را از تکمیل کرده اند و تمایل دارند تا سؤالات خود را مطرح کنند تا معلومات کافی برای نتیجه گیری در مورد آنچه که یاد میگیرند ، داشته باشند . آنها به آرامی به فرزندان بالغ تبدیل میشوند و سالهای جالبی برای آنها و والدینشان در پیش روست . شخصیت بچه ها در سن 8 سالگی به شدت به فعالیت هایی که در معرض آن قرار گرفته اند بستگی دارد . در حالی که برخی از بچه ها ممکن است لذت بردن خود را با ورزش با دوستان خود بروز بدهند ، ممکن است دیگران در انجام پروژه های هنری یا موسیقی لذت ببرند . بسیاری از بچه های این سن دوست دارند رقص ، اجرا نمایش و آواز خواندن را امتحان کنند .

برای کودکان 8 ساله ، پیشرفت فیزیکی در مورد بهبود مهارتها ، هماهنگی و کنترل عضلات بیشتر شده است . آنها شروع به تبدیل شدن به ” بچه های بزرگ ” میکنند . کودکان با پتانسیل ورزشی طبیعی ممکن است توانایی های خود را در این مرحله تکاملی نشان دهند ، زیرا مهارت های فیزیکی آنها دقیق تر و دقیق تر میشود . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله در واقع ، این سن زمانی است که کودکان انتخاب میکنند که در ورزش شرکت کنند و یا از آن اجتناب کنند .

روانشناسی کودک هشت ساله

بیشتر بخوانید:   مشاوره و روانشناسی کودک ۴ ساله

نکات روانشناسی کودک 8 ساله بسیار گسترده هستند که به اختصار بعضی از آنها را بیان میکنیم . برخی از کودکان 8 ساله ممکن است بیشتر از تصویر بدن خود آگاه شوند و اعتماد آنها نسبت به ظاهرشان بر احساس خود و روابطشان با همسالان خود تأثیر بگذارند . مهم است که با او در مورد سلامتی صحبت کنید ، نه ظاهر . به کودک خود کمک کنید تا فعالیتهایی را که به آنها احساس خوبی در مورد خودشان خواهند داشت را انجام دهد . از نکات روانشناسی کودک 8 ساله این است که احساسات او بسیار رشد کرده و او به نوع پیشرفته ای از شعور اجتماعی رسیده به عنوان مثال ، اگر به یک کودک هدیه ای بدهید که آن را دوست ندارد ، ممکن است هنوز هم لبخند بزند و از هدیه شما تشکر کند .

کودک 8 ساله ارتباط برقرار کردن با دوستان نزدیک و همکلاسی های خود را گسترش میدهد و میتواند در درجه اول به سمت دوستی با همسالان از یک جنسیت مشابه گرایش پیدا کند . والدین باید به دنبال مشکلاتی مانند فراری بودن از مدرسه باشند ، زیرا ممکن است مشکلات یادگیری برایشان پیش بیاید یا در مدرسه در معرض آزار قرار گرفته باشند . روانشناسی کودک 8 ساله اثبات کرده است که هشت سالگی همچنین یک سن مناسب برای بحث در مورد احترام به دیگران است باید بدانید که یاددهی احترام به بزرگترها از مهمترین نکات روانشناسی کودک 8 ساله است .

مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله به شما در شناخت کودک 8 ساله تان کمک بسیار میکند . شما ممکن است احساس اعتماد به نفس تازه در رابطه با اطفال 8 ساله خود را مشاهده کنید زیرا آنها نظرات خود را در مورد افراد و چیزهایی که در اطراف آنها هستند بیان میکنند . آنها ممکن است به رویدادهای خبری توجه بیشتری داشته باشند . با توجه به روانشناسی کودک 8 ساله اگر چه بعضی از بچه ها میخواهند از خانه بیرون بیایند و در تمام شب بازی کنند و ماندن در خانه را دوست نداشته باشند اما بسیاری از کودکان هنوز در این سن به پدر و مادرشان وابسته هستند . با توجه به نکات روانشناسی کودک 8 ساله توانایی کودک شما برای فکر کردن نیز تحت تأثیر احساسات خود در این سن قرار خواهد گرفت .

آنها ممکن است دچار مشکل در تمرکز باشند ( وقتی که نگران باشند ) و یا ممکن است تلاش کنند تا در صورت احساس عصبانیت در مورد گزینه هایشان فکر کنند . اکثر بچه های این سن قادر به گفتن زمان هستند و درک درستی از افزایش طول زمان دارند . وقتی میگویید ” تا 10 دقیقه دیگر مجبوریم اینجا را ترک کنیم ” یا ” روز تولد شما سه روز دیگر است ” ، فرزند شما احتمالا درک بیشتری از آنچه که قبلا داشته ، پیدا کرده باشد . از موارد مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله همچنین این است که اجازه دهید فرزند شما از مهارت های حل مسئله تازه ای که دارد ، برای مقابله با برخی از چالش هایی که با آنها مواجه است استفاده کند .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک ۶ ساله

روانشناسی کودک 8 ساله لجباز اذعان میدارد که اگر فرزند شما دچار مشکالت جدی در مدیریت احساسات ( از جمله خشم و لجاجت ) و یا مهارت های اجتماعی خود در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه کنید و مشکل او را درک و حل کنید . با توجه به مبحث مشاوره و روانشناسی کودک 8 ساله بچه ها در این سن دوره سختی را از لحاظ احساسی و اجتماعی پشت سر میگذارند ممکن است بدون حمایت به مشکلات جدی بر بخورند . برای برنامه ریزی یک اقدام ، با معلم فرزندتان یا یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی صحبت کنید .

کودک 8 ساله شما اگرچه لجباز و نافرمان است از نظر روانشناسی کودک 8 ساله  او به نظر میرسد به طور متوسط کودک ​​8 ساله ای معمولی است . اگر شما نیاز به بحث در مورد احترام ، احساسات ، خواسته ها ، ناامیدی ها ، و غیره داشته باشید آن را بیان کنید هرکس باید این چیزها را در یک رابطه دوست داشتنی و با اعتماد دو جانبه بیان کند . اکثر کودکان جوان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و او را در کارهایش یاری کنید . اینها از موارد روانشناسی کودک 8 ساله لجباز هستند .

روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان هم بی شباهت به کودک لجباز نیست . این واقعیت را قبول کنید که بچه ها به طور طبیعی خشن هستند . هیچ کس در واقع نمیداند از کجا و از چه کسی آنها ” مهارت لجاجت و خشم ” را بدست می آورند . روانشناسی کودک 8 ساله اصرار دارد که با بچه ها صحبت کنید . به احتمال زیاد آنها به شما گوش نخواهند داد اما چند بار تلاش کنید تا بتوانید فرزندانتان را متوقف کنید تا به گوش دادن به شما تن بدهد . گاها کودکان برای هر چیزی که میخواهند بسیار میجنگند تا به آن برسند . این وظیفه والدین نیست که تمام مطالبات و خواسته های کودک را برآورده کنند . از دلایل آنها بپرسید و یا بپرسید چرا باید درخواست خاص آنها را مطابق با میلشان انجام دهید .

سعی کنید با آنها مذاکره کنید . بسیاری از بزرگسالان بر این باورند که کودکان نمی توانند به یک مذاکره کننده موفق تبدیل شوند . اما حقیقت این است که آنها واقعا میتوانند به آنچه میخواهند برسند . از پیشنهادات روانشناسی کودک 8 ساله نافرمان به شما این است که هنگامی که او را صدا میزنید ، یک چهره غمگین را نگه دارید و کودک را منقلب کنید و با او صحبت کنید . حالا میتوانید متوجه شوید که آنها از شما متشکر و موافق با شما هستند ! آرامشتان را حفظ کنید . هرگز صدای خود را افزایش ندهید یا از خشونت بر علیه یک کودک نافرمان استفاده کنید . آنها تمایل بیشتری به تهاجم پیدا میکنند و نسبت به شما به جای فرمانبرداری ، تقلید میکنند .  در این راه حتما از مشاوره روانشناسی و روانشناسی کودک کمک بگیرید .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Sexuality and Relationships for Your 6- to 8-Year-Old

براي مشاوره در زمينه روانشناسی کودک 8 ساله

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

روانشناسی کودک 3 ساله و نکات مشاوره این کودکان

روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

روانشناسی کودک هشت ساله

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

تربیت کودک هشت ساله از دیگر مباحث مهم روانشناسی است . هشت سالگی برای یک کودک بهترین دوران آشنا بودن با کتاب است زیرا کودکان در این سن سواد را میآموزند و میتوانند به تنهایی کتاب بخوانند . رسالت شما به عنوان والدین در تربیت کودک هشت ساله این است که کتاب‌های مناسب با سن کودک را به او معرفی کرده و به او کمک کنید تا این کتاب‌ها را بخواند . کودک در هشت سالگی چالش مدرسه را پشت سر گذاشته است و گرفته چگونه در مدرسه وقت بگذراند و دوست های خود را انتخاب کند اما برای کودک چالشی بعنوان انجام تکالیف وجود دارد . اگر کودک نمیتواند تکالیف خود را به تنهایی انجام دهد به عنوان والدین شما نباید تکالیف او را انجام دهید شما باید به کودک فرصت دهید تا روی تکالیف خودش فکر کند و توانایی انجام آنرا با کمک شما پیدا کند .

بیشتر بخوانید: مراحل تربیت کودک از بدو تولد

روانشناسی کودک هشت ساله

بخش خلاقیت ذهن در کودک هشت ساله حالا به سطوح بالاتر و بخش های گسترده‌تری رسیده برای تربیت کودک هشت ساله شما باید سعی کنید که خلاقیت کودک خود را تحریک و پیدا کنید . یک کودک هشت ساله احتیاج دارد که استعدادهای خود را پیدا کند شما برای  تربیت کودک هشت ساله سالم و پیدا کردن استعداد های یک کودک باید بتوانید او را یاری دهید و مفید واقع شوید . کودک هشت ساله میتواند برای خودش به تنهایی تصمیم بگیرد ادراک کودک هشت ساله به میزان بسیار زیاد و قابل توجهی گسترش پیدا کرده و پیشرفت یافته است . کودک دوست دارد که کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهد در تربیت فرزند هشت ساله شما نباید استقلال کودک خود را از او بگیرید گاهی اوقات توجه بیش از حد والدین باعث ناکامی‌های کودک در آینده ‌میشود .

بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از بدو تولد

تربیت کوک هشت ساله پسر هم مانند دیگر مسائل تربیتی کودک چالش برانگیز است . یک کودک هشت ساله پسر گاهی میتوانند مانند یک طوفان تمام زندگی انسان را به چالش بکشد و گاهی میتواند برای والدین خود یک کمک کار بسیار مفید باشد . شما باید بدانید که برخورد با یک کودک هشت ساله پسر اندکی با کودک هشت ساله دختر متفاوت است . آنها بیرون رفتن را افزایش میدهند و بیشتر روز خود را در خارج از خانه میگذرانند و شما در این بخش از زندگی کودک بدون نقش هستید و نمیدانید که کودک شما با چه مسائل اجتماعی بیرون از منزل دست و پنجه نرم میکند . برای تربیت کوک هشت ساله پسر شما باید بدانید که یاد دادن بسیاری از نکات اخلاقی و انسانی به فرزند پسرتان قبل از اینکه به سنی برسد که بیشتر وقت خود را خارج از منزل باشد چقدر مهم است .

بیشتر بخوانید: تربیت کودکان لجباز و نحوه رفتار با آنها

در تربیت کوک هشت ساله پسر حالا شما میتوانید از او انتظارات بسیار زیادی داشته باشید . شما باید به عنوان یک والد مادر از کودک پسر هشت ساله خود انتظار داشته باشید که در انجام امور خانه مثل خریدهای نزدیک به منزل و کوچک به شما کمک کند . کودک با این کارهای پدر و مادر اعتماد به نفس مییابد و سعی میکند که درک کند تمام وظایف را یک نفر در خانه نباید انجام دهد . چنین کودکی درک میکند که در آینده در زندگی فردی خود با همسرش ، از همسرش انتظارات بیش از اندازه نداشته باشد . او میتواند یک فرد مفید برای زندگی آینده خودش در برخورد با دیگران باشد . یه کودک هشت ساله پسر در ذهن خود خلاقیت ها و ایده های بسیار زیادی را میپروراند در نتیجه تمام ایده ها نیازمند رشد و شکوفایی از جانب والدین هستند .

بیشتر بخوانید: اهمیت تربیت کودک از دیدگاه قرآن

تربیت کودک هشت ساله دختر اندکی سخت تر از تربیت کودک هشت ساله پسر است زیرا کودک هشت ساله دختر نوسانات شخصیتی بسیار زیادی دارد . او میتواند یک روز بسیار پر توقع احمق و بی ملاحظه جلب کند و روز بعد تبدیل به یک انسان باهوش با شخصیت و مودب شود . در تربیت کودک هشت ساله دختر شما باید بدانید که کودک نوسانات عاطفی و شخصیتی بسیاری را در هشت سالگی تجربه میکند . کودکان دختر معمولاً احساساتی تر از کودکان پسر هستند در نتیجه مقدار بیشتری در معرض این نوسانات عاطفی قرار میگیرند . کودک دختر تخیلات بسیار پررنگی در ذهن خودش دارد دنیای واقعی کودکان هشت ساله دختر بسیار کوچکتر از دنیای تخیلی آنها است در نتیجه کودک بسیاری از ساعات روز را در تخیلات رویا وارگونه خود میگذراند .

بیشتر بخوانید: مراحل تربیت کودک در سنین مختلف

کودکان دختر حالا مرحله ای که در آن به اعتماد به نفس نیاز داشتند را تقریباً پشت سر گذاشته اند اما باید بدانید که کودک اگرچه نیاز بیش از حد و مبرمی به جمع کردن اعتماد به نفس از دنیای اطراف خود ندارد اما باز هم نیازمند توجه والدین است و والدین نباید کودک را در انظار عموم تخریب کنند . کودکان دختر معمولا بیشتر از کودکان پسر صحبت میکنند ، آنها دوست دارند احساسات خود را بروز دهند . در تربیت کودک هشت ساله دختر باید گوش شنوای صحبت های کودک خود باشید . کودکان دختر معمولاً به پدر خود وابسته اند اما پس از سن هشت سالگی آنها نمیتوانند بسیاری از اتفاقات روزمره زندگی شان را با پدرشان در میان بگذارد و این مسائل زنانه معمولا فقط با مادرشان در میان گذاشته میشود در نتیجه مهم است که ارتباط نزدیکی با کودک خود داشته باشید .

بیشتر بخوانید: روش تربیت کودک از نظر روانشناسی

اصول تربیت کودک هشت ساله و رعایت ای اصول بسیار مهم است . اگرچه کودک هشت ساله میتواند مسئولیت کارهای خود را بر عهده بگیرد اما گاهی به دلیل اشتباهات والدین در روش‌های تربیتی کودک برای شانه خالی کردن از مسئولیت کار خود مجبور میشوند که دروغ بگویند . کودکان وقتی دروغ میگویند که والدین به آنها بیش از اندازه سخت گرفته باشند . در نتیجه شما باید بدانید که صداقت با کودک باعث میشود کودک صداقت را بیاموزد و همینطور استفاده نکردن از روش های غلط تربیتی مانند تنبیه بیش از اندازه و تخریب شخصیتی کودک باعث میشود که کودک دروغگو نشود . کودک هشت ساله باید بسیاری از محدودیت‌های اخلاقی و انسانی را بشناسد . اگرچه کودکان هشت ساله نوسانات عاطفی و احساسی بسیاری را تجربه میکنند اما والدین با آموختن بسیاری از محدودیت ها و معیارهای انسانی میتوانند از نظر مشاوره تربیت کودک مفید واقع شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره تربیت کودک لجباز بسیار ضروری است

برای فراگیری اصول تربیت کودک هشت ساله شما نیازمند کمک گرفتن از یک مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی هستید . مطالعه در باب مشاوره کودک جوابگوی تمام نیازهای والدین میباشد . رفتن نزد یک مشاور متخصص میتواند بسیاری از نکات اخلاقی را در اختیار مادران و پدران برای تربیت یک کودک هشت ساله قرار دهد . یه کودک هشت ساله نیازمند گذراندن وقت با وسایلی است که در دنیای واقعی بر رشد و شکوفایی خلاقیت ها و تکامل ذهنی کودک کمک کند . اما باید بدانید که فضای مجازی اگرچه جذابیت بسیاری برای کودکان دارد این کار را تا حد بسیار کمی انجام میدهد و تاثیر او در رشد ذهنی کودکان خیلی کمتر از چیزهایی است که مادر و پدر با بازی های خلاقانه در زندگی واقعی میتوانند به کودک آموزش دهند .

بیشتر بخوانید: تربیت پسر بچه از بدو تولد

اهمیت تربیت کودک هشت ساله بسیار زیاد است و به طور کلی در تربیت یک کودک هشت ساله سعی کنید والدینی صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید . تشنجات و ناراحتی ها و مشکلات و مسائل خانه را از دید کودک دور نگه دارید اگر شما به عنوان والدین با هم تفاهم ندارید باید بدانید که حل کردن مسائل شخصی باید در خلوت شما صورت گیرد داد و داد و بیداد های مکرر در خانه از کودک شما یک فرزند عصبی میسازد که در آینده تمام رفتارهای شما را تقلید میکند . یه کودک هشت ساله هنوز هم میتواند بسیاری از رفتارهای والدین خود را تقلید کند در نتیجه هر گونه اشتباه شما در کارهای روزمره خودتان میتواند تبدیل به اشتباه کودک در رفتارهای روزمره اش شود .

بیشتر بخوانید: مشاوره تربیت فرزند و مشکلات مشاوره کودکان

در تربیت کودک هشت ساله والدینی با گوش شنوا باشید . کودکان نیازمند شنیده شدن هستند آنها روحیه پرسشگری و جستجوگری دارند که اگر ارضا نشود این روحیه باعث میشود که کودک همیشه در بسیاری از سوال های زندگی خود . جواب درست را نگیرد و این جواب درست نگرفتن باعث ایجاد نوعی سردرگمی در کودک میشود و کودک از نظر رشد فکری و ذهنی و حتی گاها جسمی سرکوب میشود . یک کودک هشت ساله نیازمند تغذیه سالم است والدین باید بدانند که اگر کودک اضافه وزن دارد یا وزن او به طور بسیار غیر طبیعی کم است ، نیازمند مراجعه به پزشک است . باید بدانید که عقل سالم در بدن سالم است در نتیجه کودکی که رشد و پرورش ذهنی بسیار مفیدی مییابد نیازمند یک جسم سالم است .

بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره کودک تلفنی

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تربیت کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Moral Development In Children: What Are Its Stages And …

براي مشاوره در زمينه تربیت کودک هشت ساله و خصوصیات اخلاقی کودک

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

تاثیر مادر بر پسر | نقش مادر در تربیت پسر خانواده چیست؟

تربیت کودک یک ساله و چگونگی رفتار با آنها

روش های تربیت کودک 2 ساله و 3ساله

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

روانشناسی کودک هشت ساله

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

اگر کودک 7 ساله یا کودک 8 ساله شما دائماً پر تحرک و با عدم داشتن تمرکز مواجه است، احتمال بیش فعالی را دارد. اگر جواب شما را گستاخانه و با بی ادبی می دهد و یا حتی در جمع و مکان های عمومی هم مراعات نمی کند احتمال اختلال نافرمانی مقابله ای می رود. همچنین بسیاری از مکشلات دیگر رفتاری در کودکان که حال حاضر با آن رو به رو هستید. تمام این موارد نیاز شما را به یک دکتر روانشناس کودک بیشتر می کند.

ما در اینجا قصد داریم پیرامون مسایل مهمی که شما هر روزه با آن سروکار دارید با شما صحبت کنیم. مشکل از زمانی آغاز می شود که فرزند شما مشکلات رفتاری داشته باشد. برای آنکه بتوانید یک زندگی روزمره خوب داشته باشید ما به شما در رابطه با مشکلات رفتاری کودکانی که مسایل رفتاری دارند اطلاعاتی می دهیم و چگونگی حل آن ها را به شما می گوییم اما قبل از آن لازم است که ابتدا با رفتار طبیعی و نرمال اشنا شوید.

مقیاس مشخصی برای رفتار نرمال در کودکان وجود دارد. این مساله بیشتر به سن، ویژگی های شخصیتی، رشد احساسی و محیط تربیتی کودک بستگی دارد. به طور کلی رفتار کودک اگر اجتماعی، مطابق سن و فرهنگ باشد، مناسب است. حتی شما می توانید رفتار او را طبیعی بدانید اگر اجتماعی و مطابق فرهنگ نیست ولی متناسب با سن اوست و آسیبی به او و دیگران وارد نمی کند.

کودک 7 ساله یا کودک 8 ساله وقتی شیطنت می کنند بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. کمی قهر کردن و دعوا کردن و داد و فریاد از سوی بچه ها غیر طبیعی نیست. اما اگر این رفتار ها به صورت دائمی باشد و هر روز اتفاق بیافتد نیاز به بررسی دارد.

روانشناسی کودک هشت ساله

در کودکان آسیب به خود و یا افکاری مبنی بر اینکه به خود آسیب برسانند به هیچ عنوان طبیعی نیست در نتیجه اگر متوجه شدید کودکتان اینچنین افکاری دارد و یا به دنبال آسیب رساندن به خود است حتماً آن را پیگیری کنید.

رفتارهای غیرعادی جزئی را می توان با رفتار درمانی و آموزش فرزند پروری به والدین اصلاح کرد اما اگر شدید باشد نیاز به زمان بیشتری دارد.

لطفا جهت مشاوره در مورد «مشکلات رفتاری در کودکان 7 یا 8 ساله» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

ما در این بخش برای شما عزیزان روانشناسی کودک ۸ ساله را به اشتراک گذاشته ایم که نکات و شخصیت کودک ۸ ساله را توضیح داده ایم این سال ها توانایی قابل توجهی در رشد سریع و خود کفا بودنشان پی می برید با همراه باشید.

اکنون کودک شما در وسط دوران کودکی اش به سر می برد سال های جالبی که با توانایی های قابل توجه و قدرت یادگیری سریع همراه با یک شخصیت بسیار دلپذیر و خودکفا در حال رشد است. فرزند شما مانند قبل به رشد خود ادامه می دهد حدود ۵ تا ۷ سانتی متر قد و حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم به وزنش اضافه می شود اکنون شما کودکی لاغر با قدی بلند دارید که دندان هایش هم چنان در حال افتادن است و کم کم فکر او در حال تغییر و ظاهری رنگ پریده تر دارد در ادامه با روانشناسی کودک هشت ساله آشنا می شوید.

به سن ۸ سالگی خوش آمدید. در این سن بسیاری از کودکان در ۸ سالگی رشد احساسی و ذهنی و فیزیکی دارند. که اکثر آن ها پیشرفت های شناختی خود را کامل می کنند و تمایل به طرح کردن سوال دارند. آن ها به فرزندان بالغ تبدیل می شوند و سال های جالبی برای آن ها و والدینشان در پیش روست. شخصیت هر بچه به فعالیت هایی که در زندگی اوست قرار گرفته است عامل وراثت روی سایز آن ها تاثیر می گذارد و شما نمی توانید ژنیتیک را کنترل کنید اما از شیوه زندگی موثر می توانید استفاده کنید در این زمان برای فرزند دلبندتان جشن تولد بگیرید از او عکس بگیرید و برایش یک آلبوم تهیه کنید. هر کودکی بسته به شخصیت خودش یک توانایی دارد مثلا: ورزش، هنر، موسیقی، نمایش، آواز خواندن، مطالعه، رقص و اجرای پانتومیم لذت ببرد.

روانشناسی کودک هشت ساله

اگر کودک شما دچار مشکلات جدی از جمله خشم و لجاجت است و یا مهارت های اجتماعی خد در مقایسه با همسالان خود باشد باید به او توجه و مشکل او را درک و حل کنید با توجه به موضوع روانشناسی کودک ۸ ساله بچه ها در این سن دوره سختی از جمله اجتماعی و احساسی دارند که بدون حمایت معلم یا یک روانشناس و مشاوره به مشکل بر خواهند خورد. اگر شما نیاز به بحث در مورد احساسات و احترام و خواسته ها و ناامیدی ها داشته باشید آن را بیان کنید که اکثر کودکان وان نیاز به کمک پدر و مادر برای شروع کردن یک کار دارند کودک را تنها نگذارید و در کارهایش یاری کنید. سعی کنید با آن ها گفتگو کنید بسیاری از والدین باور دارند که نمی توانند با کودکان مذاکره کنند و موفق شوند اما در واقعیت آن ها می توانند به آن چه که می خواهند برسند.

این که فرزندتان از داخل کمدش دیگر نمی ترسد دلیلش آن نیست که بر ترسش غلبه کرده این امر می تواند تا بزرگسالی با او همراه باشد. از ترس های کودکان در سن ۸ سالگی می توان به بلا های طبیعی نظیر سیل و زلزله و دزدیده شدن و زخمی شدن نام برد که می توانید به واسطه پیش بینی کردن این اتفاقات با ترس کودکتان پیروز شوید به آن ها اطلاعات اولیه ایمنی را بیاموزید. فرزند شما بسته به نیازش قادر است هر چیزی را کنار هم داشته باشد. مانند: کاغذ، کتاب، ظرف غذا، لیوان، ژاکت اضافه و خیلی چیز های دیگر به همین دلیل ممکن است او هنوز نیاز داشته باشد که شما وسایلش را چک کنید در پایان روز به فرزندتان کمک کنید تا وسایلش را از کیفش خارج کند به همین تربیت شما برگه ای که نیاز به امضا دارد را از قلم نمی اندازید و مطمئن از خوردن تغذیه فرزندتان می شوید یکی از مهم ترین شناخت در روانشناسی کودک ۸ ساله می باشد.

روانشناسی کودک ۸ ساله؛ کودکان در این سن می توانند مهارت های حافظه ای را به آسانی یاد بگیرند که معلم ها دانش آموزان را به حفظ و یادگیری شعر مجبور می کنند همچنین حفظ کردن جدول ضرب هم به تقویت حافظه کمک می کند . اومی تواند نکات کلیدی را یاد بگیرد که همین امر به اعتماد به نفسش هم کمک می کند. کودکتان را وقتی موضوعی را تعریف می کند او را تشویق کنید تا با تمام جزییاتش بگوید همین طور می توانید به کمک روش های دیگر حافظه فرزندتان را تقویت کنید و با بازی های کلمات و مشاعره با آن ها به یادگیری هر چه بهتر کمک کنید. شما می توانید درباره پول هایی که دارد مثلا پول تو جیبی اش هم نظر دهید. فقط فراموش نکنید که راهنمایی های شما به هر چه بهتر شکل گیری شخصیت کودکتان موثر است و برای او درباره چیز هایی که نمی پسندید به آرامی توضیح دهید.

امیدواریم در این مطلب از مجله آرگا با موضوع روانشناسی کودک ۸ ساله شما دوستان را آشنا کرده باشیم و به بهبود هر چه بهتر روانشناسی کودک کمک کرده باشیم.

منبع : آرگا



مايع استريل کننده لوازم کودک


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟


جذاب ترین انواع مدل مانتو عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a61ba2b2bf03a5c35af10d765b0e0ea1” );document.getElementById(“h0fd474c0f”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دستاوردهای پژوهشی در زمینه رشد و پرورش کودک، به شناخت دوره هایی در رشد زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی در کودکان انجامیده  است. گرچه آهنگ پیشرفت تمامی کودکان در پیمودن این مراحل یکسان نیست،  اما در روند رشد، گذار همگی آنان از این مراحل قطعی است. توجه به ویزگی های کودکان در هر مرحله از رشد، سر نخ هایی را برای شناخت ادبیات مناسب آنان به دست می دهد. کودکان برای پشت سر گذاردن هر مرحله خاص از رشد، به کتاب های ویژه ای نیاز دارند. این کتاب ها آن ها  را در پیشروی به مراحل دیگر یاری می دهند. به همین سبب شناخت گوناگونی رشد و پرورش کودک برای تمامی والدین و کسانی که با کودکان سر و کار دارند ضروری است.

ادبیات و کتاب خوانی، اثری ژرف بر رشد و پرورش جنبه های مختلف زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی کودک دارد.  فهرستی از ویژگی ها و تاثیر  کتاب هایی که برای رشد جنبه های متفاوت کودکان مناسب هستند در زیر آمده است.


 

در این سن نیز رشد زبانی ادامه دارد. کودکان واژه‌‌‌های جدید بسیاری به گنجینه‌ی واژگان خود می‌افزایند.

روزانه زمانی را برای کتاب خواندن برای کودکان در نظر بگیرید و کنش‌های متقابل را در کودکان بررسی کنید.

روانشناسی کودک هشت ساله

بیشتر کودکان از جمله‌های مرکب با شبه‌جمله‌های وصفی و شرطی که با اگر شروع می‌شود، استفاده می‌کنند. میانگین جمله‌هایی که به صورت شفاهی بیان می‌کنند، شامل هفت و نیم واژه است.

برای کودکان داستان‌هایی بخوانید که الگوهایی را برای تقویت ساختار زبانی آن‌ها ایجاد کند.

کودکان خواندن می‌آموزند: آن‌ها از خواندن کتاب‌های آسان و نمایش مهارت‌هایی که تازه به دست آورده‌اند، لذت می‌برند.

کتاب‌هایی در اختیار کودکان بگذارید که خواندن‌شان آسان و در رشد و پرورش مهارت‌های خواندن موثر هستند.

کودکان نوشتن می‌آموزند و از قصه‌سازی‌های خود لذت می‌برند.

برای کودکان فرصت‌هایی فراهم آورید تا با قصه‌گویی و تصویرگری برای خود کتاب تصویری بسازند. برای الهام بخشیدن به کودکان در تنظیم طرح قصه از کتاب‌های بدون واژه استفاده کنید.

کودکان در مقایسه با پنج‌سالگی، از قصه‌های بلندتر لذت می‌برند زیرا میزان دقت آن‌ها رو به فزونی است.

برای کودکان کتاب‌هایی بخوانید که قصه‌های طولانی‌تر دارند و هر بخش آن‌ها در زمانی کوتاه به پایان می‌رسد.

در این دوره سنی، کودکان گاهی به دوره‌هایی می‌رسند که پیاژه به آن دوره عملیاتی محسوس می‌گوید. آن‌ها به اصول تازه‌ای دست می‌یابند که گروه‌بندی نامیده می‌شود. از این رو نیاز به دیدن تمامی اشیاء برای گروه‌بندی ندارند، چرا که می‌توانند پیوند بین آن‌ها را در هر گروه درک کنند.

کتاب‌های مفهومی در اختیار کودکان قرار دهید تا آن‌ها را بخوانند و به بحث بگیرند.

کودکان همچون گذشته، از ثبات عاطفی برخوردار نیستند. در نوعی فشار روحی به سر می‌برند و ممکن است با آموزگار یا پدر و مادر برخورد پیدا کنند.

کودکان را یاری کنید تا به شیو‌های قابل قبولی فشار روحی خود را کنترل کنند. برای آن‌ها کتاب‌هایی بخوانید که چگونگی کنترل فشارهای روحی را توسط کودکان بیان می‌کنند.

کودکان در پی استقلال یافتن از بزرگسالان فاصله می‌گیرند اما همچنان از جانب بزرگسالان خواستار مهرورزی و امنیت در زندگی هستند.

برای کودکان موقعیت‌هایی ایجاد کنید تا احساس استقلال خود را بروز دهند. در این خصوص کتاب و فعالیت‌هایی را برای آن‌ها تدارک ببینید. کتاب‌هایی فراهم آورید که شخصیت‌های آن‌ها استقلال را تجربه می‌کنند.

کودکان به بروز ویژگی شخصیتی تعاون اهمیت بسیار می‌دهند. اما این حالت در سال‌های بعد فرو می‌نشیند.

فعالیت‌های کتابخوانی را که به تعاون و همکاری میدان می‌دهند گسترش دهید. کتاب‌هایی تهیه کنید با درونمایه‌ی همکاری و مشارکت.

در این دوره نیز احساس ترس و ناامنی با کودکان همراه است و آرامش آن ها را برهم می زند. این ترس ممکن است از خطرها و موقعیت‌های دور از واقعیت و نامحتمل باشد، مانند ترس از روح یا جادوگر یا موجودات خیالی دیگر.

کتاب هایی که درباره این ترس کودکان باشد برگزینید و با کودکان سهیم شوید. کتاب هایی که شخصیت های اصلی داستان به گونه ای به این ترس های خود چیره می شوند.

کودکان ممکن است وقتی زیر فشار قرار می‌گیرند از والدین سرپیچی کنند؛ آن‌ها در سازش با خواهر، برادر کوچک‌تر دچار مشکل هستند.

کودکان را در توجه به نیازهای خانوادگی حساس کنید و برای آن‌ها امکان گفت‌و‌گو و قصه‌خوانی درباره‌ی شرایط مشابه فراهم آورید. کودکان را به یافتن راه‌حل هدایت کنید.

کودکان می‌خواهند با دیگر بچه‌ها بازی کنند، اما بیشتر اصرار بر این دارند که نفر اول باشند.

کودکان را هم به رهبری و هم به پیروی تشویق کنید. کتاب‌هایی بخوانید که در آن‌ها کودکان بر مسائل مشابه چیره شوند.

کودکان نسبت به همدلی و تحسین آموزگار واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها در وفق دادن خود با خواست‌های آموزگار و جلب رضایت او تلاش می‌کنند.

به کودکان اجازه دهید در فعالیت‌ها سهیم شوند و مورد تحسین قرار بگیرند. اظهار وجود کردن و موثر واقع شدن، به ویژه برای کودکان شش هفت ساله لذت‌بخش است.

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کاربردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت کتابک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2008 – 2019

نی نی بان: به سن 8 سالگی خوش آمدید. اکنون فرزند شما در اواسط دوران کودکی‌اش به سر می‌برد، سال‌های جالب با توانایی‌های قابل توجه و قدرت یادگیری سریع همراه با یک شخصیت بسیار دلپذیر و خودکفای در حال رشد. کودک شما همانند دو سال قبل به رشد خود ادامه می‌دهد: حدود 5 تا 7 سانتی‌متر قد و حدود 1.5 تا 3 کیلوگرم وزن در هر سال و بیشتر بلندی او روی پاهایش است. اکنون فرزند شما کودکی لاغر با قدی بلند است. دندان‌های آنها همچنان می‌افتد و دندان‌های دائمی بزرگ‌تر جایگزین آنها می‌شود و به تدریج فکر او تغییر می‌کند و ظاهرش نسبت به گذشته کمی رنگ پریده‌تر می‌شود.

 

شما به تدریج متوجه تفاوت‌هایی میان بچه‌ها در این سن می‌شوید. عامل وراثت روی سایز آنها تاثیر می‌گذارد و شما نمی‌توانید ژنتیک را کنترل کنید اما می‌توانید از فاکتورهای دیگری که در رشد او موثر است استفاده کنید، مانند شیوه زندگی. فرزند شما به طور ناخودآگاه عادت‌های مهم غذایی را از خانواده خود دریافت می‌کند.

 

تولد کودک‌تان را جشن بگیرید. از او عکس بگیرید و عکس‌هایش را در آلبوم قرار دهید. بسیاری از والدین برای فرزندان‌شان یک آلبوم تولد دارند که هر سال در روز تولد فرزندشان از او عکس گرفته و در داخل آلبوم قرار می‌دهند. (اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید، دیر نشده. شما می‌توانید از هم اکنون شروع کنید.

روانشناسی کودک هشت ساله

 

غلبه بر ترس

 

این که فرزندتان دیگر از هیولای داخل کمد نمی‌ترسد به این معنی نیست که او بر ترس‌اش غلبه کرده است. ترس می‌تواند تا دوره بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند.

 

از ترس‌های رایج میان هشت ساله‌ها می‌توان به آسیب دیدن و زخمی شدن، ربوده شدن و بلایای طبیعی مانند سیل یا طوفان اشاره کرد. البته ترس از گرم شدن زمین و از بین رفتن منابع طبیعی نیز تازگی به لیست ترس‌های این کودکان اضافه شده است.

 

چرا هشت ساله‌ها از چنین چیزهایی می‌ترسند؟ این ترس‌ها نشانه رشد درک فرزندتان از دنیا است. همه این رویدادها، اتفاقاتی واقعی هستند که رخ می‌دهند و به آنها در خبرها زیاد پرداخته می‌شود. از آن جایی که کودکان در این سن خودبین و خودمحور هستند (فکر می‌کنند همه فقط به آنها توجه می‌کنند)، به این موضوع فکر می‌کنند که” اگر این اتفاقات بیفتد چه بلایی ممکن است سر آنها بیاید.”

 

شما می‌توانید به واسطه پیش بینی کردن این اتفاقات، با ترس فرزندتان مقابله کنید و کمک کنید که این قبیل ترس‌ها در او از بین برود. خبرهایی که در معرض دید او هستند را محدود کنید اما درباره آنها صحبت کنید. بلایای طبیعی رویدادهایی هستند که به ندرت اتفاق می‌افتند‌، پس برای او توضیح دهید که احتمال وقوع این رویدادها برای او کم است.

 

به فرزندان‌تان اطلاعات اولیه ایمنی را بیاموزید. برای مثال اگر او از”آدم‌های بد” می‌ترسد، به او قوانین ساده  برخورد با غریبه‌ها را بیاموزید. برای او مقابله با سوانح و راه‌های پیشگیری از آن را توضیح دهید. (با استفاده از قفل کردن درها، نگه داشتن آب اضافی و سایر تدارکات لازم برای زلزله) به او نشان دهید که چطور واقع‌گرا و در عین حال سودمند باشد.

 

فرزند شما بسته به نیازش قادر است هر چیزی را کنار هم قرار دهد: کاغذها، کتاب‌ها، یک ژاکت اضافی، ظرف غذا و خیلی چیزهای دیگر. اما شما این کار را نمی‌کنید و به همین دلیل ممکن است او هنوز نیاز داشته باشد که شما وسایلش را چک کنید. در پایان روز به فرزندتان کمک کنید تا وسایلش را از کیفش خالی کند. بدین ترتیب شما هیچ یک از برگه‌های مهمی را که نیاز به امضا دارند از قلم نمی‌اندازید و مطمئن می‌شوید که باقی مانده تغذیه فرزندتان در کیفش باقی نمانده است.

 

رها کردن

 

“دیگر نمی‌روم.” هنگامی که فرزند کوچک‌تان تصمیم می‌گیرد فعالیت‌های فوق برنامه‌اش را متوقف کند، چه می‌‌کنید. (مثلاً “دیگر کلاس ورزش نمی‌روم”)

ممکن است مجبور شوید برای فعالیت‌های فوق برنامه هزینه‌های زیادی بپردازید یا اطمینان یابید که اگر او را درگیر این فعالیت‌ها کنید برای آینده او مفید خواهد بود. شاید هم فرزند شما از رفتن به این کلاس‌ها سر باز زند. اما فرزند شما هنوز کوچک است و احساساتش برایش اهمیت دارد. اگر او واقعاً از این موضوع ناراحت است، حتماً دلیلی برای پافشاری‌اش وجود دارد.

 

قبل از اینکه تسلیم خواسته فرزندتان شوید به این نکات توجه کنید:

·        اول سعی کنید بفهمید که فرزندتان چه چیزی را دوست ندارد. آیا خود فعالیت را دوست ندارد یا با بچه‌ها مشکلی دارد یا شاید از حجم زیاد برنامه‌ای که برایش ترتیب داده‌اید خسته شده است؟

 

·        سپس بررسی کنید و ببینید که راهی برای اصلاح این شرایط وجود دارد یا خیر. شاید زمان تمرین فوتبال برای او مناسب نیست. شاید تمرین‌های خصوصی برای او بهتر از تمرین‌های گروهی باشد و برعکس. یا شاید او موسیقی را دوست دارد ولی آن موسیقی خاص را دوست ندارد.

 

·        به جای این که به کودک‌تان اجازه دهید که دیگر آن فعالیت را انجام ندهد، با او صحبت کنید و مطمئن شوید که ناراحتی فرزندتان تنها برای یک بار یا یک موقعیت خاص نبوده است. (مثلاً “بازی بد بود” و یا “معلم‌ام با من با صراحت صحبت کرد.”)

 

به فرزندتان یاد دهید که در هنگام عطسه اگر دستمال کاغذی ندارد، سرش را بچرخاند و به سمت زیر بغلش عطسه کند. انجام این عمل باعث می‌شود که میکروب‌ها به اطراف پراکنده نشوند. تهیه دستمال کاغذی ایده خوبی برای کنترل عطسه است اما به فرزندتان یادآوری کنید که پس از استفاده از دستمال دست‌هایش را با آب و صابون بشوید.

 

بازی‌های حافظه

 

داشتن حافظه قوی به خوبی نیاز فرزندتان را در طول مدرسه برآورده می‌کند. او می‌تواند مفاهیم کلیدی را یاد بگیرد و حفظ کند و بدین وسیله اعتماد به نفس‌اش را ارتقا دهد.

 

بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های حافظه را به آسانی بهبود دهند. در این سن معلم‌ها دانش‌آموزان را مجبور می‌کنند که شعر حفظ کنند. حفظ کردن جدول ضرب هم تمرین خوبی برای افزایش حافظه است.

 

روانشناسی کودک هشت ساله

برخی از بازی‌ها نیز ذهن را مشغول می‌کنند. بازی کلمات یکی از این بازی‌ها است.(در این بازی شرکت کننده‌ها یک کلمه را تکرار می‌کنند و کلمات دیگر را به تدریج به آن اضافه می‌کنند. مثلاً “من به مغازه رفتم و یک سیب، موز، گربه…. خریدم. “)

 

 کودک‌تان را تشویق کنید که وقتی درباره موضوعی صحبت می‌کند تمام جزئیات را بازگو کند. “در گردش تفریحی چه چیزی خوردی؟ چه کسی در اتوبوس کنارت نشست؟ راهنما چه چیز مهمی را به بچه‌های کلاس گفت؟ بچه ها چه سوال‌هایی پرسیدند؟”

 

می‌توانید به کمک روش‌های دیگر نیز حافظه فرزندتان را تقویت کنید. مثلاً در کلمه “دست” حرف “د” قبل از “س” آمده و در کلمه “آستارا” قبل از حرف “س” حرف “الف” آمده است.

 

گاهی اتفاق می‌افتد که فرزند شما لباس خاصی را دوست دارد در حالی که شما به دلایل خاصی از آن خوش‌تان نمی‌آید. در این هنگام باید چه کاری انجام دهید؟ گاهی اوقات بچه‌ها از دوستانشان یا از خویشاوندانشان هدیه‌ای می‌گیرند که شما آن هدیه را مناسب نمی‌بیند یا فرزندتان به چیزی علاقه نشان می‌دهند که شما آن را نمی‌پسندید، مثلاً پیراهنی که برای یک بچه تقریباً 9 ساله نامناسب باشد یا روی آن شعار یا متن نامناسبی نوشته شده باشد.

 

اگر این حالت برای شما رخ داد، به خاطر بیاورید که یک فرد بزرگسال هستید و اگر آن را مناسب نمی بینید، مجبور نیستید برایش بخرید. حتی می‌توانید درباره چیزهایی که فرزندتان با پول‌های خودش خریداری می‌کند – پولی که به عنوان هدیه تولد یا پول تو جیبی دریافت می‌کند- هم نظر دهید. فراموش نکنید که راهنمایی‌های شما می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت فرزندتان موثر باشد. برای او درباره چیزهایی که دوست ندارید، به آرامی توضیح دهید و به دنبال راه سازش باشید. مثلاً به او نگویید “برو و آن لباس را در بیاور”، بگویید “تو می‌توانی این لباس را در موقع خواب بپوشی اما این لباس مناسب مهمانی نیست.”

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

روانشناسی کودک هشت ساله
روانشناسی کودک هشت ساله
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *