روانشناسی زرد شامل مفاهیم و تئوریهایی در مورد رفتار و زندگی ذهنی بشر است که ادعا میشود بر مبنای علم روانشناسی است. ولی در واقع، روانشناسی زرد و روانشناسی علمی، کاملا از هم مجزا هستند.
رنگ زرد میتواند تداعی کننده معانی متفاوتی در ذهن شما باشد. یکی از این معانی برگرفته از فصل پاییز است، فصلی که رنگ زرد در آن، بیشتر از هر موقع دیگری در طبیعت دیده میشود. این رنگ در فصل پاییزتداعی کننده به پایان رسیدن و شوکی موقت به فرایند رشد طبیعت است. در روانشناسی نیز رنگ زرد به معنای نگاهی غیرتخصصی و غیرعلمی است.
در روانشناسی شخصیت، یکی از روشهای پرکاربردی که افراد برای توجیه رفتارهای نابهنجار خود استفاده میکنند، «عقلانی سازی» است. یعنی، برای هر واقعیتی که نمیخواهیم بپذیریم دلیلی میآوریم تا صورت مسئله از «چه کسی دزدید» به «چرا دزدید تغییر کند»!
روانشناسی زرد در اصل به دلیل ایجاد مسیری برای بقا و کسب درامد شکل گرفته است. روانشناسانی که عمیقا باور دارند که هیچگاه نمیتوانند به عمق احساسات افراد نفوذ کنند طرفدار روانشناسی زرد هستند. این افراد هیچگاه نخواستهاند تحلیل عمیقی از شخصیت خود داشته باشند چون این تحلیل عمیق باعث روبهرو شدن روانشناس با واقعیت تلخی خواهد شد که سعی در فراموش کردن آن داشته است. در نتیجه برای توجیه این عدم توانایی در شناخت خود و دیگران، مجبور میشوند روانشناسی را از سطوح پیچیده تحلیل شخصیت به مفاهیم پیشپاافتاده تنزل بدهند تا بتوانند در سایه این سطحینگری، درامد و شهرتی کسب کنند.
روانشناس زرد
تشخیص این موضوع نیاز به مطالعات گسترده و داشتن اطلاعات کافی در حوزه روانشناسی دارد. ما ویژگیهای مشترک این روانشناسان را برای کمک به شما بیان میکنیم.
آیا به این مطلب فکر کردید که چرا برخی افراد علاقه دارند برای حل مشکلاتشان به فالگیرها مراجعه کنند؟
این افراد به دنبال کشف واقعیت نیستند و خودشان هم میدانند که هیچ واقعیتی را نمیتوان از کف فنجان قهوه کشف کرد. آنها به دنبال راهی هستند تا انفعال و رفتارهای غیرمسئولانه خودشان را در زندگی توجیه کنند و برای نادیده گرفتن واقعیت زندگی خود از تخیلات یک فالگیر کمک میگیرند. روانشناسان زرد نیز نمیتوانند واقعیات زندگی شما را تحلیل کنند و همیشه به جای اینکه در ذهن مخاطب سوالی ایجاد کنند، بیشتر پاسخ ارائه میدهند و هیچگاه شما را به تماشای واقعیتهای تلخ زندگی و روابطتان، دعوت نمیکنند.
روانشناسان زرد اساتیدی هستند که تمام دانش آنها در اوراق داخل کیفشان است. اگر این نوشتهها نباشند حرفی برای گفتن ندارند و نمیتوانند به پرسشهای جدید پاسخ دهند. برخی از آنها مدتها است که نظریههای ثابتی را بیان میکنند و اگر سخنرانیهای سه سال قبل آنها را با حرفهای امروزشان مقایسه کنید، هیچ ردی از تغییر پیدا نخواهید کرد. این در حالی است که علوم انسانی (در تمام زیرشاخهها) هر روز ابعادی جدیدی از پیچیدگیهای بشر را نمایان میکند و روشهای نوینی را برای درمان و نحوه تشخیص بیماریها معرفی میکند.
روانشناسی زرد در قالبهای مختلفی دیده میشود از جمله:
قدم اول این است که مجهولات خود را پیدا کنید و بپذیرید که به معلومات بیشتری نیاز دارید. در قدم بعدی، به سمت کسب دانش حرکت کنید و به این واقعیت توجه کنید که با مطالعه یک کتاب یا گذراندن یک کارگاه آموزشی، درمانگر نمیشوید. از منابع آموزشی معتبر کمک بگیرید و زمان مفید خود را با شرکت در دورههای آموزشی نامعتبر هدر ندهید.در انتهای متن چند فیلم مربوط به روانشناسان زرد قابل مشاهده است(تحلیل فیلم بصورت زیرنویس روی فیلم قرار گرفته است)
یکی از بهترین روشها برای دستیابی به مطالب علمی و صحیح، بهرهگیری ازمنابع تاییده شدهای است که از سوی مراکز و بنیادهای علمی معتبر ارائه میشوند. یکی از این مجموعهها، انجمن روانشناسی آمریکا APA و API است که در زمینه آموزش روانشناسی شهرت جهانی دارد.
اگر میخواهید به چنین منابع آموزشی و روشهای نوین تدریس دسترسی داشته باشید، روی این لینک کلیک کنید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وب سایت
02166945428
09361451514
ساعات پاسخگویی ۱۰صبح الی ۷شب
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به روانکال می باشد – All rights recived © 2017
دریافت لیست تمام محصولات(کلیک کنید)
ادریس رنجبر
2018-08-23
سلام دوستان عیدتون مبارک. امیدوارم همیشه خوشبخت و سربلند باشید. ?
خب در این مقاله می خوایم در مورد مفهومی به نام روانشناسی زرد صحبت کنیم. چند روز پیش با چند تا از دوستانم در رابطه با برخی مسائل روانشناسی صحبت می کردیم که بحث به موضوع فعلی ما یعنی روانشناسی زرد رسید. روانشناسی زرد با توجه به مفهومی که ارائه می دهد و چه بسا برای بعضی ناخوشایند باشد متاسفانه هنوز آنچنان که باید و شاید به جامعه تفهیم نشده است.
چنانکه هنوز متاسفانه ما شاهد چاپ ماهانه صد ها کتاب در موضوع “روانشناسی” هستیم در حالی که اولا مولف این کتاب ها اصولا مطالعات علمی چندانی در رابطه با «روانشناسی علمی» نداشته اند و در ثانی گفته های آنان از حیث علم روانشناسی که علمی است تا کنون خرد و کودک ولی پله های رشد و توسعه را به سرعت دارد طی می کند.
روانشناس زرد
اگر دقت کرده باشید من در پاراگراف بالا از عبارت روانشناسی علمی استفاده کردم؛ این بدین دلیل است که روانشناسی زرد در واقع خارج از محدوده ی روانشناسی علمی است. بگذارید کمی دقیق تر به موضوع بنگریم.
در واقع تعریف علمی یکتایی در رابطه با چیستی روانشناسی وجود ندارد اما اشتراکاتی بین این تعاریف به وضوح یافت می شود. یکی از این تعاریف را در اینجا برایتان ذکر خواهم کرد.
روانشناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعه روان (ذهن)، فرایندهای ذهنی و رفتار در موجودات زنده میپردازد. (منبع: psychology» Britannica» )
خب همانطور که فهمیدید؛ روانشناسی علم مطالعه ذهن، کارکرد های ذهنی (مانند احساسات، هیجانات، انگیزش و..) و رفتار انسان و البته گاهی بعضی از حیوانات است.
حالا سری می زنیم به کتاب روانشناسی عمومی انسان، تالیف دکتر علی اکبر شعاری نژاد. در فصل اول این کتاب، قسمت پنجم؛ موضوعلم و شناخت علمی مطرح می شود. در این قسمت مولف ابتدا به تعریف علم یا دانش (Science) می پردازد و سپس روش علمی و ویژگی های روش علمی را بررسی می کند.
[ برای مطالعه بیستر: روانشناسی عمومی انسان، دکتر علی اکبر شعاری نژاد، صفحه ی ۶۳ تا ۷۰]
خب حالا که فهمیدیم روانشناسی چیست باید بگوییم روانشناسی زرد چیست و چه اهمیتی دارد که ما آن را بشناسیم. در واقع روانشناسی زرد (Yellow Psychology) به تمام مقالات، کتب، سخنرانی ها و… که در دایره ی روانشناسی علمی نمی گنجند اطلاق می شود.
مفهوم روانشناسی زرد اطلاق به کتب و متونی می گردد که اغلب با عناوینی اینگونه آغاز می شود: «افزایش اعتماد به نفس در یک روز»، «بسرعت ثروتمند شوید»، «موفقیت شما را تضمین می کنیم»، «ده روش برای رسیدن به اهداف تون»، «بیست راهکار زناشویی موفق» و… اینها عناوینی از نمونه کتاب های روانشناسی توسط نویسندگانی است که نه تنها روانشناس نیستند که این نوشته ها با پژوهش علمی هماهنگ و سازگار هم نیست. این کتاب ها اغلب بر مفاهیمی همچون موفقیت، ثروت، اعتماد به نفس و آرامش تکیه می کنند و فارغ از اینکه این توصیه ها به دور از اطلاعات علمی و پژوهشی است، بیشترین هدف خود را در پی کسب درآمدی بالا و کاملا سود جویانه از این راه دنبال می کنند. کتابهایی که به دفعات به چاپ می رسند. این کتب اغلب با تاثیرات کوتاه مدت بر مخاطبینش، تصویری غلط از اینکه روانشناسی همین است را بوجود می آورد. کتاب های روانشناسی زرد با برخورداری از اغراق ها و فریبها و گزافه گویی های بسیار تلاش می کند تا بر مخاطب خود این القا را داشته باشد که همه چیز بسرعت بهبود می یابد و راه صد ساله را می توان در یک شب طی کرد! مخاطبین این نوع روانشناسی زرد و کتب آن چه کسانی هستند؟ چه کسانی مشتاق اند تا با کمترین هزینه اما بیشترین نتیجه را بدست بیاورند؟ آیا این گروه از افراد همان اشخاصی نیستند که با خواندن چنین کتاب هایی خودشان را فردی توانمند و بلکه روانشناس هم می شناسند؟! البته نکته ای که جای تعجب و تامل بسیار برآن هست! (منبع: روانشناسی زرد؛ چاره یا معضل؟، دکتر مهشید رضوی رضوانی)
بد نیست بپردازیم به گفته های دکتر وحید وطن خواه روانشناس و عضو انجمن روانشناسی ایران درباره کتابهای زرد روانشناسی؛ سخنان ایشان درواقع اشاره دارد به کلیدواژههایی نظیر «موفقیت»، «ثروت»، «آرامش» و…. اگر این واژهها را در سایت کتابخانه ملی جستوجو کنید، به تعداد کتابی بیش از ١٠هزار عنوان خواهید رسید. بهعنوان مثال با جستوجوی واژه «موفقیت» به بیش از ۶٠٠ رکورد دسترسی پیدا خواهید کرد که تعدادی معادل با رقم تقریبی ٧هزار عنوان است. ضمن اینکه بعضی از آنها همراه هستند با پیشوند یا پسوندهای «ضمانت» مبتنی بر این فحوا که نسبت به آنچه ادعا میکنند، تضمین هم میدهند.
فراموش نکنید گفته هایی که در چارچوب روانشناسی ارائه می شود باید اولا دارای منبع باشند و در ثانی علمی باشند یعنی از لحاظ علمی و با روش های علمی قابل اثبات باشند. در مورد روش های علمی و نظریه های روانشناسی اگر فرصتی بود در آینده ای نچندان تور تا جایی که آگاهی و شناختم یاری دهد موضوعاتی را ارائه خواهم داد.
خوشبخت باشید ?
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
سلام دوستان به وب سایت شخصی من خوش اومدید. من ادریس رنجبر هستم؛ مدرس و توسعه دهنده بک اند وب. تو این وب سایت میخوام به شما یاد بدم که چطور یک وب سایت از 0 طراحی کنید.
راه های زیادی برای ارتباط گرفتن با من وجود داره اما اگر کارتون مهمه میتونید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید. در اسرع وقت پاسختون رو میدم!
طراحی و توسعه با
و
توسط ادریس رنجبر
🔔🔔روانشناسی زرد
وقتی روانشناسی زردی می گیرد!
مفهوم روانشناسی زرد به کتابها و متن ها و همایشهایی اطلاق میشود که غالباً با عناوین زیر تبلیغ میشوند:
افزایش اعتماد به نفس در ۱۰ روز.
۲۰ قدم تا موفقیت
روانشناس زرد
آرامش در یک هفته
هفت راهکار موفق زناشویی
یک شبه ثروتمند شوید!!
معمولا افرادی که نویسنده چنین کتابها یا برگزار کننده چنین همایش هایی هستند یا روانشناس نیستند یا این که با علم روانشناسی آشنا نیستند. گفته ها و مطالب آن ها بر اساس پژوهشهای علمی نمی باشد.
روانشناسی زرد بر مبنای دروغ و فریب بنا شده است یکی از دلایلی که می تواند افراد را به سمت و سوی این نوع کتابها و همایشها سوق دهد وجود عدم امنیت اقتصادی و اجتماعی در جامعه است که فرد برای رهایی از این دغدغه ها به دنبال راه های میانبر و سهل الوصول است.
آگاهیبخشی درست و صحیح در سطح جامعه می تواند جایگاه اصلی روانشناسی را در جامعه ایرانی مشخص کند تا افراد بتوانند بین روانشناسی علمی و روانشناسی زرد تفاوت قائل شوند.
مولف: دکتر عاطفه نکویی
یکی از مشکلات رایج در درمان افرادی که به ما، روانشناسان مراجعه می کنند این…
نظرسنجی که اخیراً انجام شده است نشان می دهد که روابط ما با دیگران یکی…
مادالین پارکر، طراح وب در میشیگان به همکارانش ایمیل زد که دوروز مرخصی می گیرد…
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
نام *
ایمیل *
وب سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
+ شش = هشت .hide-if-no-js{display:none !important}
دیدگاه
خيابان شريعتي ،پل رومی تلفن:۰۹۱۰۹۰۹۵۰۰۹
میرداماد – کلینیک راز تحول
تلفن :22252283
فرمانیه کلینیک آرامش نوین
تلفن:
26769843
این روزها در شبکه های اجتماعی با مطالب گوناگونی با عناوین موفقیت،روانشناسی امید،انگیزش، پیشرفت و …مواجه می شویم که بسیاری از آنها محتوای زرد و غیر علمی دارند.درنوشته زیر به تفاوت ها اصلی روانشناسی زرد و روانشناسی علمی می پردازیم.
در روانشناسی زرد :
تغییر و موفقیت و سلامت یک شبه رخ می دهد، به شما القا می کنند که با مطالعه کتاب هایشان یک شبه پولدار می شوید، یک شبه اعتماد به نفس، ثروت و شهرت را جذب می کنید و در عرض چند دقیقه از افسردگی و اضطراب رها می شوید.
کتاب هایشان پایه و اساس علمی ندارند، مبتنی بر پژوهش های علمی نیستند و نویسندگان این کتاب های پر مخاطب و پر فروش، عمدا بیزینس من بوده و شما را به قورت دادن قورباغه یا حتی بوسیدنش ترغیب می کنند. موقتا و برای مدت بسیار کوتاهی شاید حالتان را خوب کند ولی بعد از مدتی دوباره سر و کله مشکلتان پیدا می شود.
کتاب هایی که عناوین پر طمطراق و جذاب دارند مانند: موفقیت نامحدود، پیش بینی آینده، نفوذ بر دلها، قدرت جذبه، که اساسا نظر شخصی نویسنده است نه مبتنی برنطریه علمی روانشناسی.
روانشناس زرد
اما در روانشناسی علمی :
تغییررفتار، رشد و درمان فرآیندی مداوم، مستمر، طولانی مدت است و لازمه تلاش و خودنگری و خودسازی دائمی است و مثل شربت سرفه و آمپول پنی سیلین می تواند حتی تلخ و دردناک باشد.
دستورالعمل ها و فرمول های تغییر رشد و درمان پایه علمی و پژوهشی دارند، و بر پایه دیدگاه نظریه پردازان روانشناس و روان درمانگر قرار گرفته است در طول زمان و با افزایش خود آگاهی و ریشه یابی مشکل، حالتان خوب می شود و می توانید بر حل مشکلتان مسلط شوید تغییر رفتار یا بهبودی یا به کمک کتاب های خودیاری علمی و یا مشاور و روان درمانگر صورت می گیرد. روانشناس نماها و کتاب های زرد شبه علمی بیشتر از اینکه کمک کننده باشند، فرد را نسبت به تغییر خود ناامید و حتی پشیمان می کنند.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وبسایت
اینروزها در شبکه های اجتماعی با مطالب گوناگونی با عناوین موفقیت، روانشناسی امید، انگیزش، پیشرفت و …. مواجه می شویم که بسیاری از آنها محتوای زرد و غیر علمی دارند، در نوشته زیر به تفاوت های اصلی روانشناسی زرد و روانشناسی علمی می پردازم.
در روانشناسیِ زرد:
تغییر و موفقیت و سلامت یک شبه رخ میدهد، به شما القا می کنند که با مطالعه ی کتابهایشان یک شبه پولدار میشوید! یک شبه اعتماد به نفس، ثروت و شهرت را جذب می کنید! و در عرض چند دقیقه از افسردگی و اضطراب رها میشوید! کتابهایشان پایه و اساس علمی ندارند، مبتنی بر پژوهشهای علمی نیستند و نویسندگانِ این کتابهایِ پرمخاطب و پرفروش، عمداً بیزینس من بوده و شما را به قورت دادن قورباغه و یا حتی بوسیدنش! ترغیب میکنند. موقتاً و برای مدت بسیار کوتاهی شاید حالتان را خوب کند ولی بعد از مدتی دوباره سرو کله مشکلتان پیدا میشود! کتابهائی با عناوین پرطمطراق و جذاب دارند: موفقیت نامحدود! پیش بینی آینده! نفوذ بر دلها! قدرت جذبه! که اساسا نظر شخصی نویسنده است و نه مبتنی بر نظریه علمیِ روانشناسی.
اما در روانشناسیِ علمی:
تغییر رفتار، رشد و درمان فرآیندی مداوم، مستمر، طولانی مدت است و لازمه تلاش و خودنگری و خودسازیِ دائمیست و مثل شربت سرفه و آمپول پنی سیلین میتواند حتی تلخ و دردناک باشد! دستورالعملها و فرمولهای تغییر و رشد و درمان پایه علمی و پژوهشی دارند، و بر پایه دیدگاه نظریه پردازان روانشناس و روان درمانگر قرار گرفته است. در طولِ زمان و با افزایش خودآگاهی و ریشه یابیِ مشکل، حالتان خوب میشود و میتوانید بر حل مشکلتان مسلط شوید. تغییر رفتار و بهبودی یا به کمک کتابهایِ خودیاریِ علمی و یا مشاور و روان درمانگر صورت می گیرد. روان شناس نماها و کتابهای زردِ شبه علمی بیشتر از اینکه کمک کننده باشند، فرد را نسبت به تغییر خود نا امید و حتی پشیمان می کنند!
خراسان نوشت:اپلیکیشن کتاب و کتاب خوانی «طاقچه» که یک برنامه کاربردی برای مطالعه کتاب به صورت الکترونیکی است و آمار نصب بالایی هم در کشور دارد، به تازگی فهرستی از کتابهای درخواستی مخاطبهایش را به ترتیب فراوانی با مردم به اشتراک گذاشته است.
بیشتر کتابهایی که در حوزه روان شناسی درخواست شده، کتابهایی مثل راز، قانون جذب و مشابه آنهاست. این مایه تعجب است که هنوز این کتابها طرفدار دارند! استقبال خوانندگان از کتابهای زرد روان شناسی نشان میدهد که هنوز تب تند متقاضیها، دارد بازار عرضه را کنترل میکند و تا مخاطب دنبال چنین محتواهایی باشد، به طور قطع این کتابها چندین و چند بار دیگر تجدید چاپ خواهند شد.
به همین بهانه و در این مطلب به موضوع مهم روان شناسیزرد و آسیبهایش میپردازیم.
روانشناس زرد
روان شناسی زرد چیست؟
علم روان شناسی سعی میکند از طریق روشهای علمی، رفتار و فرایندهای ذهنی انسانها را مطالعه کند. این دانش معتبر، برای مردم جذاب است چون کمک میکند آنها جواب سوالهای ذهنیشان را پیدا کنند اما آیا باید هر جوابی را بپذیریم؟ روان شناسی زرد، سعی میکند شما را خیلی زود به جواب برساند، به شما راهکار بدهد و بگوید رمز زندگی موفق را میشناسد. نویسندههای کتابهای زرد روان شناسی، برخلاف نویسندگان کتابهای علمی، معمولاً روان شناس نیستند، منبع علمی ندارند و شواهد تجربی از آنها حمایت نمیکند. بیشتر اوقات، محتواهای فریبندهای دارند و با ترویج تفکر اشتباهی مثل «کسب موفقیت از راه فکر»، تلاش میکنند مخاطب را مجاب کنند که میتوانند صرفاً با تفکر مثبت به موفقیت، ثروت، شادی و … برسند! در صورتیکه بسیاری از این کلمات، مبهم هستند و تعریف روشنی هم از آنها ارائه نمیشود. اگر دقت کنید، متوجه میشوید که در چنین کتابهایی پدیدههای بیربط به شکلی حیرتآور به هم ربط داده میشوند!
چرا بعضی افراد، شیفته قانون جذب هستند؟
ویژگیهایی مثل سادهلوحی، تلقینپذیری و تفکر انتقادی ضعیف، باعث میشود افراد هر اطلاعاتی را باور کنند و حتی راجع به آنها متعصب شوند! شخصی که تفکر انتقادی فعالی داشته باشد، میتواند متن یک کتاب را زیر سوال ببرد و دنبال شواهد علمی بگردد. کسانی که دوست دارند با کمترین تلاش و خیلی زود به نتیجههای بزرگ برسند، از کتابهای زرد روان شناسی استقبال میکنند و ترجیح میدهند راه اصلی درمان را دور بزنند که متأسفانه در تله محتواهای غیرعلمی، گیر میافتند.اگر میخواهید در کوتاهمدت، رنجهای زندگیتان را تسکین دهید، احتمالاً به کتابهای روان شناسی زرد، چراغ سبز نشان میدهید اما آیا حاضر هستید پیامدهای ناخوشایندی را که در افکار، هیجانها و رفتارهای تان بهجا میگذارد هم بپذیرید؟
از محبوبیت تا آسیب کتابهای روان شناسی زرد
پرفروش بودن یک کتاب، برای بعضیها دلیل محکمی است تا به یک کتاب اعتماد کنند. کتابهایی مثل راز و قانون جذب و …، زبان ساده و قابلفهمی دارند، مثالهایی میزنند که در زندگی شخصی شما هم مصداق دارد، راهحلها را برای تان ساده میکنند و خلاصه، همان چیزی را به شما میگویند که دوست دارید بشنوید. دقیقا شبیه کاری که فالگیرها انجام میدهند! همه ما از شنیدن خبر سفر و پول و خوشبختی استقبال میکنیم اما خبر بد اینکه، هیچکدامشان با تفکر بدون تلاش به دست نمیآیند. روان شناسی علمی، راه دشوارتری را پیش روی مخاطبهایش میگذارد و به آنها میگوید برای زندگی کارآمدتر، لازم است خودتان هم تلاش کنید و مسئولیتپذیر باشید. بدیهی است که برای خیلیها اینطور عمل کردن سخت است اما واقعیت این است که روان شناسی علمی، هرگز به شما آسیبی نمیزند. درحالیکه کتابهای زردی مثل قانون جذب، شما را گمراه میکنند و بعد از مدتی، راجع به روان شناسان هم دیدگاه منفی و ناکارآمدی پیدا میکنید و کتابهای بازاری را جایگزین مراجعه به متخصصان میکنید. در این صورت، مشکلات روان شناختی شما مزمن و درمانشان هم سختتر خواهد شد.
دستهبندی کتابهای روان شناسی در بازار
زمانی که روزگارتان را بر مدار قانون جذب بگذرانید، انگار همیشه منتظر دنیای بیرون ماندهاید تا طبق قاعده نامعلومی، مطابق میل شما پیش برود؛ بنابراین ظرفیتهای درونی خودتان را نادیده میگیرید و ممکن است در دام خرافات بیفتید. در پایان لازم است تفاوت بین سه گروه از کتابهای روان شناسی را بدانید و با انتخاب آگاهانه، سراغ مطالعهشان بروید.
دسته اول: کتابهای تخصصی معتبری هستند که ویژه دانشجویان و استادان روان شناسی هستند.
دسته دوم: کتابهای خودیار، که هم معتبر هستند و هم روان شناسها آنها را نوشتهاند. اتفاقاً زبانشان هم ساده است و طبیعتا علمی و کاربردی هم هستند.
و اما دسته سوم: کتابهای روان شناسی زرد که تأثیرات مخربی را نصیب خوانندگانشان میکنند.
حالا با شماست که کدام دسته از این کتابها را انتخاب کنید اما یادتان باشد که عمرتان را پای مطالعه کتابهایی که چیزی عایدتان نمیکند، هدر ندهید.
2323
ایران سراسر طعم، مزه، رنگ و عطر است. در هر شهر و روستایی از ایران، میتوانیم طعم و مزه خاصی را پیدا کنیم. غذاهای ایرانی و به ویژه غذاهای بومی در سراسر کشور نه تنها برای خود مردم ایران لذیذ و خوشمزه بوده، بلکه گردشگران خارجی بسیاری هم عاشق طعم خوراکهای ایرانی میشوند.
امروزه کمتر کسی هست که اسم وایت برد شیشه ای یا همان گلس برد به گوشش نخورده باشد مخصوصا مدیران آموزشی و فرهنگی که با اساتید و دانشجو و هنرجو در ارتباط هستند و در کل افردای که نیاز تجهیزات اداری و آموزشی مجموعه به دوششان است.
تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved
دکتر شهرام محمدخانی – دکتر شهرام محمدخانی روان درمانگر مرکز مشاوره کاج در زمینه اضطراب، افسردگی، وسواس، مسایل زناشویی، مشاوره ازدواج، مدرس مهارتهای زندگی و کارگاه های روانشناسی
کارگاه های آموزشی تخصصی
دوره آموزشی تربیت درمانگر شناختی-رفتاری
طرحواره درمانی: فرایند درمان و اجرای گام به گام تکنیکها
کارگاه زوج درمانی شناختی رفتاری طرحواره محور
روانشناس زرد
کارگاه مشاوره پیش از ازدواج
کارگاه آزمونهای روانشناختی پرکاربرد
خیانت زناشویی : روش های مداخله و درمان
کارگاه های آموزشی عمومی
کارگاه آنلاین آموزش کارگاه مهارتهای فرزندپروری نوجوان
کارگاه آنلاین آموزش روشهای مدیریت استرس برای غیر روانشناسان
کارگاه آنلاین آموزش روشهای کنترل خشم برای غیر روانشناسان
کارگاه آنلاین آموزش مهارتهای جراتمندی و ابراز وجود برای غیر روانشناسان
دکتر شهرام محمدخانی، دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی، استاد نمونه دانشگاه خوارزمی در سال 1395 و پژوهشگر نمونه دانشگاه خوارزمی در سال 1391، عضو کمیسیون روانشناسی بالینی و عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، مولف بیش از 100 مقاله علمی، مترجم و نویسنده نزدیک 30 جلد کتاب، مدرس کارگاه های تخصصی در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات روانشناختی و مهارت های زندگی، مدیر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره کاج، روان درمانگر شناختی رفتاری (CBT) در زمینه اضطراب، افسردگی، وسواس، مشکلات بین فردی و زناشویی و مشاوره پیش از ازدواج
مرکز خدمات روانشناسی و مشاور کاج تخصصی ترین مرکز روان درمانی و مشاوره در زمینه درمانهای شناختی رفتاری (CBT) و طرحواره درمانی و درمان های موج سومی با بهترین روانشناسان و مشاوران در امیرآباد شمالی تهران
تماس با مرکز خدمات روانشناسی و مشاور کاج برای دریافت وقت مشاوره و روان درمانی
02188356736
02188357322
09109290067
پربازدیدترین ها
دوره آموزشی تربیت درمانگر شناختی-رفتاری
کارگاه آزمونهای روانشناختی پرکاربرد
برنامه کارورزی و سوپرویژن مرکز مشاوره کاج با نظارت دکتر…
دوره آموزش مربیگری مهارتهای زندگی
نشخوار فکری چیست؟
چرا مردم عزتنفس بالا را با خودشیفتگی اشتباه میگیرند؟
کارگاه آنلاین آموزش روشهای مدیریت استرس برای غیر روانشناسان
کارگاه مشاوره پیش از ازدواج
کد تایید *
0