روانشناس زندگی بهتر

 
helpkade
روانشناس زندگی بهتر
روانشناس زندگی بهتر

در باور هاي غلطی که در ذهن افراد هست و در زندگی دچار مشکل می‌شوند را برای شما عزیزان نام می بریم بشناختن روانشناسی خود ما و اطرافیان‌مان نقش بزرگی در خوشحال بودن‌مان دارد. همۀ‌ي ما از باورهای محدود‌کننده که از تجربیات قبل‌ي خود و تعامل با دیگران کسب کرده‌ایم رنج می بریم و راحتی و آسایش زندگی‌مان را از دست داده‌ایم.روانشناس زندگی بهتر

 

باورهای غلطی چون قبول این که ما به اندازه‌ي کافی مفید نیستیم، به جایی که باید می‌رسیدیم نرسیده‌ایم، و یا عدم درک قصد و نیت دیگران یا واکنش‌شان نسبت به خود ما باعث شده که از لذت‌ها و واقعیت‌هاي جاری زندگی دور بمانیم و خوشحال بودن برای اکثر ما، صرفا یک تظاهر باشد. لازم هست نگرش و طرز فکرمان را بهتر کنیم و به درک بهتری از اتفاقات اطراف‌مان برسیم تا دید منفی که نسبت به خود داریم، محدود شود.

 

 

شاید تلخ و ناگوار به نظر برسد اما واقعیت دارد. اگر همۀ وقت فکرمان درگیر برداشت دیگران در مورد خود ما باشد، باعث می شود نظرات و توقعات دیگران برای‌مان تعیین کننده بشود، اما واقعیت این هست که هر شخصی دغدغه‌ها و مسائل خودش را دارد. بهتر هست یادتان باشد برخلاف انچه که اکثر ما تصور میکنیم، این ذهن‌ ِ خود ِ ماست که طبق تجربیات یا دریافت‌هاي نادرست قبل و تفسیرهای اشتباه، نتیجه گیری میکند. خودتان باشید، بدون این که نگران نظر دیگران باشید.

 

بسیار ساده‌لوحانه هست که فکر کنیم ما همان کسی هستیم که ده سال پیش بودیم و همان طرز فکر و احساسات را در ده سال بعد هم خواهیم داشت. قبل، حال و آینده‌ي ما کاملا با هم متفاوت هست زیرا نگرش ما طبق شرایط زندگی و تجربیات، تغییر می کند.

 

به همین علت ما باید همۀ وقت هنگام تصمیم‌گیری‌ها، زمان حال‌مان را ارزیابی کنیم. ما هرگز نمی توانیم پیش‌بینی کنیم در آینده چطور قرار هست فکر کنیم و احساس کنیم و هر چیزی که در قبل روی داده هست، مربوط به قبل هست. تمام قدرت ما در همین زمان هست.

 

با فشارها و استرس‌هایي که امروزه رسانه‌هاي اجتماعی بر ما وارد می کنند، به سادگی در دام مقایسه‌ي نابجای خود با دیگران گرفتار میشویم و زندگی خود ما را با زندگی به ظاهر «کامل» و «همۀ‌چیزتمام» دیگران مقایسه می کنیم. در زندگی حقیقی همۀ‌ي افراد معمولا سعی می کنند برترین جنبه‌هاي زندگی خود را در معرض نمایش بگذارند تا توسط دیگران نقد نشده یا طرد نشوند.

 

 

واقعیت این هست که همۀ‌ي ما آسیب‌پذیر هستیم و همۀ‌ي ما دوست داریم توسط دیگران تائید و پذیرفته شویم. این اشتباه و اتلاف وقت بسیار بسیار بزرگی هست که فکر کنیم دیگران به هر حال از ما بهتر میباشند و زندگی‌شان کاملا ایده‌آل هست. مقایسه و احساس پایین‌تر بودن از دیگران، بیفایده و نادرست هست زیرا حتی پیروز‌ترین و قویترین انسان‌ها نیز نگرانی‌ها و دغدغه‌هاي خودشان را دارند و خیلی چیزهای درونی دیگر که ما از انها بیخبریم.

 

حتما برای‌تان پیش آمده که دوست‌تان درگیر مشکلی باشد و شما دوستانه و دلسوزانه نصیحتش کنید و تمام تلاش‌تان را برای کمک به او انجام دهید، اما به نظرتان رسیده باشد که انگار او گوش شنوایی ندارد! شما احساس فرسودگی و ناتوانی خواهید کرد چون واقعا قصد دارید به او کمک کنید. موضوع این هست که هیچکس هرگز به پند و اندرز دیگران گوش نمیدهد مگر این که آن پند و پیشنهاد، در زمان درست و در شرایط مناسب ارائه شود. گرچه شاید هم بعدا متوجه شوید او مشکلش را به شیوه‌ي شما حل کرده هست، اما احتمالا خودش به آن نتیجه رسیده هست. پس احساس ناامیدی و دلسردی نکنید، شما کارتان را درست انجام داده‌اید!

 

 

واکنشی که شما نسبت به یک مشکل، حادثه و یا موقعیت بسیار مهم نشان میدهید، از خود ِ آن موضوع بسیار مهم‌تر هست. در زندگی، این نگرش ماست که تعیین میکند چقدر خوشحال یا نارحت باشیم. شما می توانید واکنشی را گزینش کنید که پژواک مثبت یا منفی روی زندگی و افکار و احساسات و هیجانات آینده‌تان داشته باشد.

 

گرچه تحت یک شرایط سخت و دشوار، نظارت واکنش کار سختی هست، اما یاد بگیرید که چند ثانیه از آن حال و هوا خارج شوید و ذهن‌تان را قبل از واکنش نشان دادن، ری‌سِت کنید تا پیامدها و عواقب‌‌ ممکن و احتمالی برای خود و دیگران را بررسی کنید.

 

توسط KVR | دسامبر 13, 2018 | مقالات بزرگسال, مقالات روانشناختی

چگونه روانشناسی به زندگی روزمره ما کمک می کند؟ آیا فکر می کنید روانشناسی فقط برای دانشجویان، دانشگاهیان و درمانگران است؟ از آنجایی که روانشناسی مبحثی نظری و همین طور کاربردی است، می توان آن را به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. در ادامه ۱۰ راه روانشناسی برای زندگی بهتر را معرفی می کنیم.

آیا اهداف شما ترک سیگار، کاهش وزن یا یادگیری زبان جدید است ولی هیچ انگیزه ای برای تحقق آنها ندارید. درس های روانشناسی در ایجاد انگیزه به شما کمک می کنند.

برای افزایش سطوح انگیزشی خود می توانید از تحقیقات روان شناختی و آموزشی زیر استفاده کنید:روانشناس زندگی بهتر

۱٫ در ترتیب و توالی شیوه های کاری تان تنوع ایجاد کنید تا از انجام کار دچار ملال نشوید 

۲٫مطالب جدیدی یاد بگیرید که به دانشتان افزوده شود و علاقه تان کم نشود

۳٫ اهداف واضح و دقیق تعیین کنید که به طور مستقیم مربوط به کارتان است

۴٫برای انجام یک کار خوب به خودتان پاداش دهید  

مهم نیست که مدیر اداری هستید یا نه، داشتن مهارت های رهبری خوب در زندگی ضروری است زیرا همه رهبر متولد نشده اند و باید در این زمینه آموزش ببینند اما با چند راهنمایی ساده روانشناختی می توانید به بهبود مهارت های رهبری خود کمک کنید.

۱٫راهنمایی های خود را به صورت روشن به گروه ارائه دهید و اجازه دهید اعضای گروه نیز نظرات خود را بیان کنند.

۲٫با اعضای گروه در مورد حل مشکلات بحث کنید.

۳٫بر ایده ها تمرکز کنید و به خلاقیت ها پاداش دهید.

ارتباطات بسیار وسیع تر از صحبت کردن یا نوشتن است. تحقیقات نشان می دهد علایم غیر کلامی بخش مهمی از ارتباطات بین فردی ما را تشکیل می دهند. برای داشتن ارتباطات موثر باید یاد بگیرید که چگونه پیام تان را به طور غیرکلامی نیز ابراز کنید و نشانه های غیر کلامی افرادی که اطراف شما هستند را هم متوجه شوید.

۱٫داشتن تماس چشمی خوب 

۲٫شروع به توجه کردن به علایم غیر کلامی در دیگران

۳٫یادگیری این که چگونه از لحن و صدای خود برای تقویت پیام تان استفاده کنید

مانند ارتباطات غیرکلامی،توانایی درک هیجانات خود و هیجانات طرف مقابل نیز نقش مهمی در روابط و زندگی حرفه ای شما بازی می کند.هوش هیجانی یعنی توانایی درک هیجانات و احساسات خود و افرادی که در اطراف ما هستند.میزان هوش هیجانی با شاخصی به نام (EQ (Emotional Intelligence اندازه گیری می شود.براساس نظریه دنیل گلمن، روانشناس و نظریه پرداز هوش هیجانی،می توان گفت EQ حتی بااهمیت تر از IQ است.

چه کاری باید انجام دهیم تا هوش هیجانی بیشتری داشته باشیم؟

۱٫با دقت واکنش های هیجانی و عاطفی خود را بررسی کنید

۲٫در دفترچه یادداشتی تجربه و احساسات خود را ثبت کنید

۳٫سعی کنید شرایط خودتان را از دیدگاه فرد دیگری ببینید

تحقیقات روانشناختی، اطلاعات زیادی را در تصمیم گیری به ما ارائه می دهند. با استفاده از این استراتژی ها در زندگی می توانید یاد بگیرید که انتخاب های عاقلانه تری داشته باشید. برای تصمیم های بزرگ سعی کنید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

 

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا می توانید جزئیات دقیق حوادث دوران کودکی را به یاد داشته باشید، اما نام فرد جدیدی که دیروز با او ملاقات کرده اید را فراموش کردید؟ 

تحقیقات روانشناسی در مورد چگونگی تقویت حافظه و همچنین چگونگی فراموش کردن بعضی موارد، منجر به یافته هایی شده است که  به طور مستقیم در زندگی روزانه شما اعمال می شوند.

۱٫تمرکز بر اطلاعات

۲٫تکرار آنچه آموخته اید

۳٫محدود کردن چیزهایی که حواس شما را پرت می کند

دانیل کانمن، روانشناس و برنده جایزه نوبل ،مطالعاتی انجام داده است که به بررسی نحوه مدیریت عدم اطمینان و ریسک در تصمیم گیری پرداخته است.

مطالعات نشان داده اند که کارکنان می توانند بیش از سه برابر پس انداز خود را با استفاده از استراتژی های زیر افزایش دهند:

۱٫شروع هرچه زودتر پس انداز

۲٫بخش هایی از درآمد خود را برای دوران بازنشستگی پس انداز کنند

۳٫سعی کنند از بعضی تعصبات شخصی در پول خرج کردن جلوگیری کنند

مطالعات نشان می دهد، آزمون دادن مکرر کمک می کند حافظه بهتری برای یادگیری داشته باشید.

۶۱ درصد دانش آموزانی که به طور مکرر دروس خود را امتحان می دادند، یادگیری بهتری داشتند.

بنابراین هنگام تلاش برای یادگیری اطلاعات جدید، باید خودآزمایی انجام دهید تا میزان یادگیری حافظه خود را تخمین بزنید.

روانشناس زندگی بهتر

روزانه هزاران کتاب، وبلاگ و مقالات به ما می گویند که چگونه می توان در روز بیشتر کار کرد، اما چه مقدار از این توصیه ها براساس تحقیقات واقعی بنا شده اند؟ 

به عنوان مثال شاید فکر کنید چند وظیفه داشتن به شما در تبدیل شدن به فرد کارآمد تر کمک کند.

 اما در واقع تحقیقات نشان داده است که تلاش برای انجام بیش از یک کار به طور جدی، ممکن است سرعت، دقت و بهره وری شما را مختل می کند.

۱٫هنگام کار بر روی وظایف پیچیده یا خطرناک، از چند وظیفه ای شدن اجتناب کنید

۲٫تمرکز روی یک وظیفه

۳٫محدود کردن چیزهایی که حواس شما را پرت می کنند

روانشناسی ابزاری مفید برای بهبود سلامت کلی است. شما می توانید از راه هایی مانند تشویق به ورزش و تغذیه بهتر از افسردگی جلوگیری و سلامت روان خود را بهبود دهید.

برخی از این راه ها عبارتند از:

۱٫ از مکان های تاریک پرهیز کنید زیرا مطالعات نشان داده اند که نور خورشید و حتی نور مصنوعی علائم اختلال خلقی فصلی را کاهش می دهند. 

۲٫ورزش را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید زیرا تحقیقات نشان داده اند که ورزش می تواند به سلامت روانشناختی فرد کمک کند.

۳٫مطالعات نشان داده اند که کمک به مردم برای درک خطرات رفتارهای ناسالمشان منجر به انتخاب های سالم تری می شود.

 

منبع: verywellmind

 

اس سیتالوپرام

فلوکستین 20

کلومیپرامین

سرترالین

کلردیازپوکساید

نورتریپتیلین

ریسپریدون

 

شماره تماس جهت نوبت دهی:

 ۶۵ ۵۲ ۹۱۰۱ ۰۲۱

داشتن زندگی بهتر همیشه برای تمام موجودات انسانی تلاشی پایان ناپذیر است که باعث تداوم زندگی و تلاش برای ساکن نبودن و بهتر شدن می شود. هر فردی به واسطه موقعیت اجتماعی و فرهنگی خود در شرایطی قرار دارد که نیازمند بهتر شدن و بهتر بودن است. اما نکته مهم در اینجاست که این بهتر شدن و بهتر بودن در چه جایگاهی، رشد و موفقیت محسوب میشود.

زیاده خواهی انسان همیشه باعث رشد اوست اما از جایی به بعد باعث توقف رشد روانی میشود. افرادی که مدام برای بدست آوردن پول و منفعت های مالی تلاش میکنند، از جایی به بعد با این تعارض مواجه میشوند که «چرا در عین اینکه همه چیز دارم ولی احساس خوشایندی را تجربه نمیکنم؟».

بیشتر بیماری های روانی از جایی نشأت میگیرد که ما خود و احساساتمان را نادیده میگیریم. این نادیده گرفتن باعث میشود احساسات در ما مسکوت بماند و به دردهای جسمانی، غده های سرطانی، کمردردهای طولانی، استخوان دردهای بی جهت و سردرد های شدید منجر شود.

نگاه کردن به احساسات و کشف آنها، دستاورد مهمی است که پیش از آنکه بخواهیم تمام تلاشمان را برای بدست آوردن پول، ملک، خانه و ثروت کنیم، باید به آن بپردازیم.

اگر بخواهیم به اصول روانشناسی برای یک زندگی بهتر بپردازیم، باید بدانیم نگرش ما به زندگی بهتر کدام است. اگر هنوز در این ابهام هستیم که زندگی بهتر با خانه ایی بزرگ تر و دستاورد مالی بیشتر میسر میشود، بنابراین سخت در اشتباه هستیم و هیچگاه احساس خوشبختی نخواهیم کرد. اما اگر بدانیم زندگی بهتر با آرامش و سعادت ناشی از درون خودمان به وجود می آید، قطعا روش هایی برای بدست آوردن آن وجود دارد.روانشناس زندگی بهتر

گاها ممکن است افرادی احساس کنند با تشکیل خانواده و نیز فرار از تنهایی، میتوانند روش بهتری برای زندگی پیدا کنند که تاکیدا بیان میشود زندگی مشترک و بودن در فعالیت های مشترک باعث تجربه احساسات بهتر و رشد بیشتر میشود اما در همین مورد نیز اگر خود را به شخصه انسان خوشبخت و با آرامشی ندانیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که در زندگی مشترک این آرامش به ما هدیه داده شود.

بنابراین با تمام این تعاریف، به این نکته دست پیدا میکنیم که روش بهتر و اصول بهتر برای زندگی از آرامش درونی نشأت میگیرد و باید به دنیال این احساس خوب و آرامش در درون خود باشیم.

عصبانیت ها و خشم های خود را بشناسیم و به دنبال حل آنها باشیم. از فروخوردن احساسات و نادیده گرفتنشان دست برداریم و خودمان را بیش از هر زمان دیگری دوست داشته باشیم و این دوست داشتن نباید احساس غرور و خودخواهی را در ما زنده کند بلکه به دنبال دوست داشتن و دوری از خود تخریبی و احساس آرامش باشیم.

اینکه چه کسی در مورد ما چگونه فکر میکند، تنها طرز تفکر اوست و قرار نیست ما نسبت به تفکر دیگران تغییر کنیم و یا خود را در ظرف شناخت آنها از خودمان قرار دهیم. توجه به حرف و گفته های مردم از جایی به بعد ما را از پا در می آورد و باعث میشود نتوانیم خود و زندگیمان را ببینیم و دوست داشته باشیم.

این سبک زندگی نیز بر اساس خواسته خود و میل قلبیمان برنامه ریزی میشود. اگر سفر کردن را دوست داریم، میتوانیم پس از یک ماه کار حتما به یک سفر دو روزه رویم و این روش و سبک زندگیمان را پرورش دهیم و در آن احساس آرامش را دنبال کنیم. اگر کمک به دیگران حالمان را خوب میکند، فردی و یا مجموعه ایی را به عنوان فعالیت های خیرخواهانه انتخاب کنیم و در ماه، زمانی را برای پرداختن به آنها بگذاریم. سبک و روش زندگی ما بر اساس آنچه که آرامش بیشتری برایمان به همراه می آورد، پایه ریزی میشود.

آشفتگی در زندگی، محیط اطراف و حتی در معاشرت هایمان باعث میشود به نوعی سرگردانی دچار شویم و در آخر احساس کنیم چگونه میتوانیم احساس آرامش داشته باشم. بنابراین برنامه ریزی در هر امری، حتی برنامه ریزی ذهنی باعث میشود احساس کنیم در یک چهارچوب منظم قرار داریم و هدفمند عمل میکنیم.

اگر به دنبال آرامش خود هستیم، باید مطمئن باشیم هیچ کسی به خواسته ما تغییر نمیکند و هر کسی باید برای خود زندگی کند. اگر بخواهیم به این فکر کنیم که با تلاش ما تغییری در دیگران حاصل میشود که به واسطه آن زندگی بهتری خواهیم داشت، در اشتباه هستیم و صرفا زمان زندگی کردن خود را از دست میدهیم.

کارهای نیمه تمام مانند کلاس های نرفته، آموزش های نیمه رها شده، کتاب های نیمه خوانده، برنامه های نصفه و نیمه، قرارهای گذاشته و نرفته و هر آنچه که رنگ و بویی از نصفه و نیمه ماندن در ذهنمان دارد را انجام دهیم و به پایان رسانیم. کارهای انجام نشده و نیمه تمام، انرژی روانی بسیار زیادی از ما میگیرد و مدام در ناخودآگاه، ذهنمان را درگیر خود میکند که چگونه میتوانیم آن را به پایان رسانیم و در آخر هیچ کاری برایش انجام نمیدهیم. لیستی از آنها تهیه کنیم و هر روز و یا در ماه یک کار نیمه تمام را به پایان برسانیم و خودمان را از صرف انرژی درباره شان راحت کنیم.

دیر خوابیدن، خوردن غذاهای ناسالم، بودن در جمع های ناسالم، مهمانی های تمام نشدنی و پرداختن به هر آن چیزی که در لحظه خوشایند است را کنار گذاریم و ورزش کردن، غذای سالم خوردن و تفریحات خوشایند را تجربه کنیم. به مرور در تمام بدن و ذهنمان تغییری ایجاد میشود که پیش از آن درگیر کرختی، بی حوصلگی و خوابالودگی مدام بوده است.

لحظاتی را به تنها بودن در خانه و خلوت دنج خود در روز اختصاص دهیم. این تنهایی باعث میشود به نوعی خود را به بازپروری بریم و نگاهی به خودمان بیندازیم و احساس صمیمیت را با خودمان تجربه کنیم. این احساس باعث میشود هر آنچه را که پیش از این از دیگران میخواسته ایم، از خود انتظار داشته باشیم؛ زیرا با خودمان صمیمی تر و مهربان تر شده ایم.

مکان دوست داشتنی برای خود داشته باشیم؛ مانند کافه و یا رستورانی که میتوانیم در آن احساس خوبی داشته و در هفته یک بار خودمان را مهمان بهترین غذا و یا بهترمی نوشیدنی کنیم. بدین گونه عزت نفسمان نیز رشد میکند و میدانیم که ارزش وقت گذاشتن برای خود و همچنین لذت بردن در لحظه را داریم و احساس خوشایندی را تجربه میکنیم.

این دارایی ها را فراموش نکنیم و بدانیم که برای بدست آوردن هر کدام باید سال ها تلاش کرد. سلامتی، احساس خوب، خانواده، دوستان، همسایه های خوب و غیره. این مجموعه باارزش را جلوی چشم گذارده و خوشبختی را بشماریم.

هر چند در برخی موارد، سخت و دشوار به نظر می آید اما مثبت اندیشی میتواند ما را کم کم به مثبت بودن نیز هدایت کند و بمرور ما را از بدی ها دور کند.

بنابراین این نکات میتوانند به تدریج، اصولی از زندگی خوب را جلوی پای ما قرار دهند که با رعایت کردن آنها، زندگی بهتر، روشن تر و خلاقانه تری خواهیم داشت.

اگر ما در دنیای پر استرس امروزی بتوانیم دوستی برای خود انتخاب کنیم قطعاً مزایای زیادی برای ما دارد. در پایین ما 11 نکته برای داشتن دوست خوب را به شما خواهیم گفت که قطعاً اثر بخشی انجام تعدادی از آنها به شکل دو نفره برای شما بسیار مفیدتر خواهد بود.

حال این مزایا چه است؟

لطفا جهت مشاوره در مورد «زندگی بهتر با اصول روانشناسی» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.



شناختن روانشناسی خودمان و اطرافیان‌مان نقش بزرگی در شاد بودن‌مان دارد‎

 

شناختن روانشناسی خودمان و اطرافیان‌مان نقش بزرگی در شاد بودن‌مان دارد. همه‌ی ما از باورهای محدود‌کننده که از تجربیات گذشته‌ی خود و تعامل با دیگران کسب کرده‌ایم رنج می‌بریم و راحتی و آسایش زندگی‌مان را از دست داده‌ایم.روانشناس زندگی بهتر

 

باورهای غلطی چون قبول اینکه ما به اندازه‌ی کافی خوب نیستیم، به جایی که باید می‌رسیدیم نرسیده‌ایم، و یا عدم درک قصد و نیت دیگران یا واکنش‌شان نسبت به خودمان باعث شده که از لذت‌ها و واقعیت‌های جاری زندگی دور بمانیم و شاد بودن برای بیشتر ما، صرفا یک تظاهر باشد. لازم است نگرش و طرز فکرمان را بهتر کنیم و به درک بهتری از اتفاقات اطراف‌مان برسیم تا دید منفی که نسبت به خود داریم، محدود شود.

 

 این پنج اصل روانشناسی را باور داشته باشید تا راحت‌تر زندگی کنید

 

۱. مردم آنقدرها هم که فکر می‌کنید به شما اهمیت نمی‌دهند 

شاید تلخ و ناگوار به نظر برسد اما واقعیت دارد. اگر همیشه فکرمان درگیر برداشت دیگران در مورد خودمان باشد، باعث می‌شود نظرات و توقعات دیگران برای‌مان تعیین کننده بشود، اما واقعیت این است که هر کسی دغدغه‌ها و مسائل خودش را دارد. بهتر است یادتان باشد برخلاف آنچه که بیشتر ما تصور می‌کنیم، این ذهن‌ ِ خود ِ ماست که طبق تجربیات یا دریافت‌های نادرست گذشته و تفسیرهای اشتباه، نتیجه گیری می‌کند. خودتان باشید، بدون اینکه نگران نظر دیگران باشید.

 

۲. اینکه چه کسی هستیم، مدام در حال تغییر است 

بسیار ساده‌لوحانه است که فکر کنیم ما همان کسی هستیم که ده سال پیش بودیم و همان طرز فکر و احساسات را در ده سال بعد هم خواهیم داشت. گذشته، حال و آینده‌ی ما کاملا با هم متفاوت است زیرا نگرش ما طبق شرایط زندگی و تجربیات، تغییر می‌کند. به همین دلیل ما باید همیشه هنگام تصمیم‌گیری‌ها، زمان حال‌مان را ارزیابی کنیم. ما هرگز نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در آینده چطور قرار است فکر کنیم و احساس کنیم و هر چیزی که در گذشته روی داده است، مربوط به گذشته است. تمام قدرت ما در همین زمان است.

 

لازم است نگرش و طرز فکرمان را بهتر کنیم و به درک بهتری از اتفاقات اطراف‌مان برسیم‎

 

۳. دست از مقایسه‌ی خودتان با دیگران بردارید 

با فشارها و استرس‌هایی که امروزه رسانه‌های اجتماعی بر ما وارد می‌کنند، به سادگی در دام مقایسه‌ی نابجای خود با دیگران گرفتار می‌شویم و زندگی خودمان را با زندگی به ظاهر «کامل» و «همه‌چیزتمام» دیگران مقایسه می‌کنیم. در زندگی واقعی همه‌ی افراد معمولا سعی می‌کنند بهترین جنبه‌های زندگی خود را در معرض نمایش بگذارند تا توسط دیگران نقد نشده یا طرد نشوند.

 

واقعیت این است که همه‌ی ما آسیب‌پذیر هستیم و همه‌ی ما دوست داریم توسط دیگران تائید و پذیرفته شویم. این اشتباه و اتلاف وقت بسیار بسیار بزرگی است که فکر کنیم دیگران به هر حال از ما بهتر هستند و زندگی‌شان کاملا ایده‌آل است. مقایسه و احساس پایین‌تر بودن از دیگران، بیفایده و نادرست است زیرا حتی موفق‌ترین و قوی‌ترین انسان‌ها نیز نگرانی‌ها و دغدغه‌های خودشان را دارند و خیلی چیزهای درونی دیگر که ما از آنها بیخبریم.

 

۴. فکر نکنید دیگران به پند و نصیحت شما گوش می‌دهند 

حتما برای‌تان پیش آمده که دوست‌تان درگیر مشکلی باشد و شما دوستانه و دلسوزانه نصیحتش کنید و تمام تلاش‌تان را برای کمک به او انجام دهید، اما به نظرتان رسیده باشد که انگار او گوش شنوایی ندارد! شما احساس فرسودگی و ناتوانی خواهید کرد چون واقعا قصد دارید به او کمک کنید. موضوع این است که هیچکس هرگز به پند و اندرز دیگران گوش نمی‌دهد مگر اینکه آن پند و توصیه، در زمان درست و در شرایط مناسب ارائه شود. البته شاید هم بعدا متوجه شوید او مشکلش را به شیوه‌ی شما حل کرده است، اما احتمالا خودش به آن نتیجه رسیده است. پس احساس ناامیدی و دلسردی نکنید، شما کارتان را درست انجام داده‌اید!

  

۵. شما تنها می‌توانید واکنش خودتان را کنترل کنید 

واکنشی که شما نسبت به یک مشکل، حادثه و یا موقعیت بسیار مهم نشان می‌دهید، از خود ِ آن موضوع بسیار مهم‌تر است. در زندگی، این نگرش ماست که تعیین می‌کند چقدر شاد یا نارحت باشیم. شما می‌توانید واکنشی را انتخاب کنید که پژواک مثبت یا منفی روی زندگی و افکار و احساسات و هیجانات آینده‌تان داشته باشد.

 

البته تحت یک شرایط سخت و دشوار، کنترل واکنش کار سختی است، اما یاد بگیرید که چند ثانیه از آن حال و هوا خارج شوید و ذهن‌تان را قبل از واکنش نشان دادن، ری‌سِت کنید تا پیامدها و عواقب‌‌ ممکن و احتمالی برای خود و دیگران را بررسی کنید.

 

منبع: برترین ها

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

مشتری هاتو چند برابر کن!

بازار آنلاین انواع محصولات و خدمات

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

به راحتی برای خودت فرصت شغلی بساز!

روانشناس زندگی بهتر

مشاوره رایگان راه اندازی دوره آموزش آنلاین

مشاوره تلفنی طلاق

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

از هر مهارتی که داری به راحتی پول در بیار!

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



 

 

 

روانشناس زندگی بهتر

 

30کار کوچک برای داشتن زندگی بهتراگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان و زندگی تان راتغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد.

 

رفتار و طرز برخورد، شالوده و پایه ی موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منشی مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان و زندگی تان را تغییر داده اید؛ و با تغییر تک تک زندگی ها، دنیا تغییر خواهد کرد. در این مطلب ۳۰ نوع کار را عنوان می کنیم که هر کدام فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد.

 

تصور کنید اگر میلیون ها یا بیلیون ها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می کند! به همین دلیل سعی کردیم راههای جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی شما دوستان را یادآور شویم که می توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه آن ها را انجام دهید.

 

1. تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم تر، آرام تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می دانستید وقتی با صدای نرم تر و آرام تر به بچه ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!

 

۲. ایده های قدیمی تان را به یاد آورده و دوباره آنها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمی تان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه ی آدم ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می شد؟ می دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می شد؟

 

۳. برای ۳۰ ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید. یک بار دیگر به حرف هایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.

 

۴. به فرزندانتان بگویید “دوستتون دارم” و “به شما افتخار می کنم.” به چشم های شان نگاه کنید، و به آن ها نشان دهید که چقدر برای شان ارزش قائلید. تصور کنید اگر همه ی والدین ۳۰ ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می دادند، شاهد چه تغییرات شگرفی بودیم.

 

۵. دفعه بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی توانید در همان لحظه داشته باشید، برای آنچه که در حال حاضر دارید، ۳۰ ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.

 

۶. ۳۰ ثانیه محکم تر و صاف تر بایستید و سرتان را بالاتر بگیرید. در چشم های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.

 

۷. کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده اید و نیمه رها کرده اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید. ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.

 

۸. به هم ریختگی هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.

 

۹. از کسی تعریف و تمجید کنید.

 

10. برای چیزی یا کسی که باورش دارید، بایستید. یک جمله ی حمایت کننده، حوزه ی نفوذ شما را گسترده تر خواهد کرد.

 

۱۱. کسی را در کارش تشویق کنید و به او اطمینان خاطر بدهید. به او بگویید که “تو می توانی!” او را باور داشته باشید و این باور را نشان دهید.

 

۱۲. کسی را که دوست دارید بیشتر با او آشنا شوید را به خانه تان دعوت کنید. می توانید شام را کنار هم صرف کنید. از این دعوت برای یک دوستی تازه استفاده کنید.

 

۱۳. به مدت ۳۰ ثانیه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنید. اگر بچه هایتان بفهمند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و برای ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه ی زوج ها فقط ۳۰ ثانیه در روز برای چنین کاری وقت می گذاشتند، این قدر زندگی های زناشویی درهم و برهم نبود.

 

۱۴. یک کلمه ی جدید ( کلمه ای از زبانی خارجی که به خوبی به آن تسلط نداری د) یا یک چیز تازه در مورد یک فرهنگ دیگر یاد بگیرید.

 

روانشناس زندگی بهتر

۱۵. چکی به مبلغ %۱۰ از حقوق ماهانه تان بنویسید و به مؤسسات خیریه هدیه کنید.

 

۱۶. هر روز ۳۰ ثانیه برای غالب آمدن بر ترس ها و شجاعانه روبه رو شدن با همه ی موقعیت های زندگی تان دعا کنید. رفتاری مثبت و هدفی مثبت در ذهن داشته باشید. برای کارهای آن روزتان طبق اولویت ها برنامه ریزی کنید. بعد از ۳۰ ثانیه برای تغییر آماده خواهید بود.

 

۱۷. از کسی بپرسید، “حالت چطور است” و واقعاً به جوابی که به شما می دهد خوب گوش کنید.

 

۱۸. مبلغی (در حد توانایی) در یک پاکت گذاشته و با عنوان “ناشناس” برای کسی بگذارید که می دانید به آن احتیاج دارد. نیکوکاری بدون اینکه شناخته شوید احساسی فوق العاده در شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کنید!

 

۱۹. یک اقدام سریع برای محیط زیست بکنید. به پرنده ها غذا بدهید، زباله ها و آشغال ها را جمع و جور کنید و…

 

۲۰. یک صبحانه ی عالی برای خود انتخاب کنید ( انرژی روزانه ی خود را با یک تصمیم ۳۰ ثانیه ای شروع کنید ). کمتر مواد قندی بخورید و بیشتر پروتئین و میوه بخورید و صبحانه ای سالم و مقوی برای خود انتخاب کنید.

 

۲۱. اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند. این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.

 

۲۲. وقتی کسی از شما تقاضای کمک خواست ( کمک مالی )، پاسخ مثبت بدهید.

 

۲۳. در هر موقعیتی از ورزش کردن غافل نشوید حتی یک نرمش سرو گردن 30 ثانیه ای …

 

۲۴. یک دانه بکارید (یا اگر وارد هستید، یک نهال بکارید). تصور کنید اگر میلیون ها آدم روی زمین این کار را بکنند دنیا شاهد چه فضای سبز پایان ناپذیری خواهد بود.

 

۲۵. چراغ اتاق هایی که خالی است را خاموش کنید ( لامپ اضافی خاموش ). هر ۳۰ ثانیه هم ارزش دارد.

 

۲۶. در سطل زباله ی خانه چند کیسه ی زباله بگذارید تا انواع مختلف زباله ها را جداگانه دور بریزید. شما بازیافت زباله را از همین امروز شروع کرده اید.

 

۲۷. یک عادت بدتان را در ۳۰ ثانیه ترک کنید؛ و ۳۰ ثانیه به ۳۰ ثانیه آن را تکرار کنید.

 

۲۸. ۳۰ ثانیه بخندید. استرس تان فروکش خواهد کرد.

 

۲۹. آب را به مقدار کافی بنوشید.

 

۳۰. ۳۰ ثانیه از هر آنچه که دارید احساس رضایت کنید؛ و همیشه قدردان نعمت های خداوند باشید.

منبع : bornanews.com

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

مشاوره تلفنی طلاق

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

جهت درج تبلیغات رایگان کلیک کن

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

بایادگیری مهارت ارتباط موثرزندگیتومتحول کن

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

به راحتی برای خودت فرصت شغلی بساز!

یادگیری مهارت بدون اتلاف وقت وهزینه

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

به عنوان یک متخصص و روانشناس با افراد مختلفی صحبت کرده ام. با چشم ذهنم می بینم، با گوش دلم می شنوم و چیزهایی را حس می کنم که دیگران حس نمی کنند. با افراد منحصر به فردی در ارتباطم. در اینجا برخی از تجربه های خود را برای داشتن زندگی بهتر به اشتراک می گذارم.

همه ی ما در ناخودآگاه خود دارای برنامه هایی هستیم که برای ضمیر خودآگاه ما ناآشناست. شما می توانید بزرگترین جنبه های ناخودآگاه ذهن را تنها با نشستن در یک محیط آرام یا پیاده روی در طبیعت کشف کنید. به چیزهایی فکر کنید که با آن کشمکش دارید مثل مسائل مالی و به آرامی سوال کنید چه چیزی مرا از پیشرفت و آزادی باز می دارد؟ من به مشتریانم می گویم شما از اینکه بیشتر از مادرتان پول در بیاورید می ترسید.

وقتی جنبه های ناخودآگاه تان را شناختید، با آنها درگیر شوید. سپس برای خودتان یک شعار بسازید. مثل من بیشتر از مادرم در آمد خواهم داشت و از آن لذت خواهم برد.

ما همواره از جهان نشانه های کوچک و بزرگی دریافت می کنیم اما متاسفانه آنها را درک نمی کنیم. مثلا شخصی که در حال کشمکش با باروری است ممکن است در مورد مزایای طب سوزنی از دوستانش و پس از آن در کتاب یا فیلم چیزهایی در مورد آن ببیند و یا بشنود.

در این صورت فرد دیگر به آن موضوع فکر نخواهد کرد، اما این دو اتفاق با هم نمی توانند تصادفی باشند بلکه همزمانی آن از طرف ابعاد مختلف جهان به فرد نشان می دهد که طب سوزنی شانس باروری او را افزایش می دهد. افراد، آگاهی ها و فرصت ها به دلیل خاصی در سر راه ما قرار گرفته اند. وقتی شروع به شناختن نشانه ها کنیم زندگی ما پیشرفت خواهد کرد.روانشناس زندگی بهتر

انسان ها اغلب خودشان را دست کم می گیرند و نسبت به اینکه از خلوتشان بیرون بیایند تردید دارند. برای افراد، سخت است تصور کنند آیا آنقدر قوی هستند که از پس یک چالش بزرگ برآیند، آنقدر باهوش هستند تا شغل خود را عوض کنند و یا آنقدر با ارزش هستند که یک شریک ایده آل را به خود جذب کنند؟ مهم نیست چقدر احساس رضایت می کنید اما به شما قول می دهم که خود را حداقل در یکی از جنبه های زندگی دست کم گرفته اید.

افراد تصور می کنند که تنها فرشته ها و فرستاده های الهی موجوداتی قدرتمند هستند اما باید بگویم که اصلا اینطور نیست. شما هم به همان اندازه می توانید قدرتمند باشید. اگر شما برای اینکه به دنبال رویاهایتان بروید به الهام نیاز دارید، بهتر است به افراد مشهور، فعالان سیاسی و مخترعان فکر کنید. انسان ها قادر به انجام کارهای شگفت انگیزهستند که شامل شما نیز می شود.

 بدون شک اگر تجربه ی زخم خوردن در یک رابطه ی عاطفی را داشته باشید، این کار شما را از قرار ملاقات مجدد باز خواهد داشت. ذهن شما در این هنگام شروع به توجیه کردن می کند. او مدام به شما می گوید: من انقدر سرم شلوغ است که نمی توانم قرار ملاقات بگذارم و یا من برای اینکه خوشحال باشم نیاز به شریک عشقی ندارم. ممکن است این موارد درست باشد اما برخی اوقات این زخم ها اثر بدی روی افراد می گذارد.

دفتری در دست بگیرید و بزرگترین زخم های گذشته ی خود مثل مسائل شغلی، مالی، احساسی، بیماری و خانواده را در آن بنویسید. ببینید کدام یک از آنها هنوز شما را آزار می دهد. هیچ چیز تا معلوم نشود درمان نخواهد شد.

وقتی به عمق زندگی یک فرد وارد می شوم، امیدهای زیادی در زندگی او مشاهده می کنم. این امیدها، تنها افکار واهی و پوچ نیستند بلکه بسیارهم واقعی هستند. فرشته هایی که از آنها صحبت کردم، زندگی را از دیدگاه یک پرنده می نگرند، بنابراین قادرند تمام شانس ها، موقعیت ها و نعمت های زندگی را ببینند.
به هر حال، یافتن امید در میان چالش ها به معنای در نظر گرفتن تنها یک جنبه نیست. با هر چه که رو به رو می شوید، سعی کنید با روشن فکری برخورد کنید و از دنیا بخواهید تاعلائم راه درست را به شما نشان دهد.

اکثر مواقع، مشتریان من در آینده جمله هایی شبیه به این را خواهند گفت: “طلاق برای من ویرانگر بود اما درس بزرگی به روح من داد”، “آن ورشکستگی بدترین کابوسم بود اما تجربه های زیبایی به من آموخت.” از لحظه های سخت زندگی، زیبایی بیاموزید. چالش ها و تراژدی های زندگی شما دارای یک پوشش نقره ای است. سعی کنید نیمه ی پر لیوان را ببینید.

ممکن است یک واقعه به طور همزمان آزار دهنده و با ارزش باشد. ممکن است از مزایای پنهان یک حادثه با خبر باشید اما همچنان ناراحت یا عصبانی باشید. از دیدن جنبه ی بد هر واقعه دست بکشید. برخی چیزها قابل درک نیستند اما احساس می شوند. اگر خود را با احساسات چالش برانگیز درگیر کنید، به قلب خود دست یافته اید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
اطلاع از آفرها
پربازدیدترین مطالب سایت
جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
اینفوگرافیک های سلامتی
جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

تابستان ، پاییز، زمستان یا بهار، فرقی نمی کند چه فصلی از سال باشد، چای ماسالا یک نوشیدنی دائمی میان مردم هند است. نوشیدن یک لیوان چای ماسالا در ابتدای روز تاثیر شگرفی بر روی انرژی شما دارد. هرچند چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونوئیدهاییست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن […]

پیشرفت تکنولوژی، استفاده از ربات ها و وسایل تسهیل کننده ی زندگی یکی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری مرگ آوریست به نام چاقی. شاید برایتان عجیب باشد که چرا از چاقی به عنوان بیماری مرگ آور نام بردیم. غلو نیست اگر بگوییم عامل بسیاری از بیماری های مزمن از جمله فشار خون، دیابت، چربی […]

چاقی شکمی یکی از بدترین معضلاتیست که خانم ها و آقایان با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما قبل از اینکه برای از بین بردن آنها به سراغ تمرین های کرانچ در باشگاه بروید، این موضوع را در نظر داشته باشید که با بالا رفتن سن حتی کمی تغییر در سطح هورمون ها […]

سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر جنبه ها و ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیر گذار است. سلامت روان بر رفع مشکلات ذهنی و روانی افراد تاکید دارد. یک انسان سالم می تواند در جامعه به راحتی زندگی و پیشرفت کند. عدم سلامت روانی مشکلات زیادی در ارتباط با دیگران و جامعه […]

متخصصین بر این باورند که آنچه خارج از بدن به ظاهر می شود با آنچه در بدن اتفاق می افتد ارتباطی قوی دارد. مشکلات شایعی مانند شکنندگی ناخن و رنگ پریدگی می توانند اشاره به اتفاقاتی درون بدن داشته باشند. در صورت مشاهده نشانه های ظاهری زیر، به پزشک مراجعه نمایید.   1- ارتباط زیبایی با […]

ناخن ها یکی از مهم ترین بخش های بدن هستند که علاوه بر تاثیر زیادی که بر روی زیبایی ظاهری دارند، می توانند از وضعیت سلامت بدن خبر دهند. سفیدی، قرمزی، بر آمدگی و دیگر علائم روی ناخنها شاید هشداری برای ما باشد. مشکلات کبد، ریه ها و قلب می تواند در ناخن ها خود را […]

هر چند استفاده از وسایل مراقبت پوست بر روی پوست شما موثر است، اما انتخاب مواد غذایی نیز اهمیت زیادی دارد. گرچه قوی بودن و حفظ انرژی مهم تر از ظاهر است اما اگر می خواهید هر سه ی اینها را با هم داشته باشید باید خوب بخورید و خوب بیاشامید.  در اینجا به پنج […]

توجه و مراقبت از پوست امری دائمی است و مخصوص فصل یا روز خاصی نیست.  درست است که می توان برای مراقبت های پوستی ، از داروهای متعددی استفاده کرد که شاید در برخی موارد مفید و در برخی موارد هم بی مصرف باشند. اما برنافیت قصد دارد روش های طبیعی را به شما معرفی کند که […]

عوامل بسیاری وجود دارد که موجب ضعیف شدن قسمت پایین کمر می شود، یکی از این عوامل انجام کارهای پشت میزی است. نشستن در تمام طول روز موجب ضعیف شدن سرین ها که با قسمت پایین کمر در ارتباط است، می شود. گاهی اوقات نیز تمرکز بر روی تمرین های کرانچ و ورزش های مربوط […]

داشتن باسن قوی نه تنها برای زیبایی بلکه برای کاهش آسیب و کمر درد بسیار اهمیت دارد. به علاوه، داشتن گلوتئال قوی (ماهیچه ی باسن) ما را فرزتر کرده  و کمک می کند بتوانیم راحت تر بپریم، اجسام سنگین را راحت تر جا به جا کنیم، از پله ها بالا برویم، با فشار کمتری بر […]

آب کردن پهلو یکی از بزرگترین معضلاتیست که بسیاری از زنان با آن درگیرند. پهلوها نه تنها تناسب اندام را بر هم می زد، بلکه بخشی از بدن است که به سختی می توان از شر آن خلاص یافت. از آنجا که پهلوها در ادامه ی ناحیه ی شکمی قرار دارند، بسیاری از افراد تصور […]

برنافیت در این مقاله ورزش هایی به شما معرفی خواهد کرد که به لاغری ران و از بین بردن چربی های این ناحیه کمک می کند. البته در کنار این ورزش ها انتخاب یک سبک زندگی سالم نیز بسیار موثر است.   چرا چربی در ران ها ذخیره می شود؟ اول از همه می توان […]

نگران نباشید. هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. گرچه راه حل من این نیست. البته ترس وجود دارد اما نباید از چیزی ترسید، زیرا این تنها عشق است که حقیقی است. اجازه بدهید توضیح دهم. وقتی شما هدایت خدا و اینکه چه کسی هستید را بفهمید و تسلیم آن شوید، هیچ چیز برای ترسیدن وجود […]

ملیسا آمبروسینی یک کارآفرین، نویسنده، سخنران انگیزشی و آموزنده ی خود دوستی است. شغل او آموزش به مردم برای زندگی عاشقانه است. برای اینکه بتوانید عشق را بر ترس مقدم شمارید و بدانید که چگونه می توانید زندگی خود را تغییر دهید، کلاس های او را دنبال کنید. زندگی رویایی خود را آشکار کنید؛ چگونه […]

اگر عادت دارید بگویید موفق ترین افراد جهان از ابتدا برای همین ساخته شده اند، باید بگویم که اصلا اینطور نیست. بسیاری از مردم در زندگی ای غرق شده اند که حاصل افکار، رفتار و عمل آنهاست. اما موفقیت، واقعا به چه معناست؟ این مقاله در مورد موفقیت مالی یا ثروتمندی مالی نیست، بلکه انجام […]

هر از گاهی همه ی ما با ناامیدی رو به رو می شویم. اتفاقات ناگوار، بیماری ها، مشکلات مالی و از دست دادن عزیزان باعث می شود تا نسبت به جهان بدبین شویم و احساس کنیم که تمام آرزوهایمان بر باد رفته. گاهی اوقات این ناامیدی ها خانواده، سلامت و اعتماد به نفس ما را […]

کاهش وزن با زیتون ؛ زیتون یک میوه ی کوچک است که بر روی درخت رشد می کند. رنگ آن نیز نسبت به زمان چیدنش ممکن است سبز یا سیاه باشد. این میوه ی کوچک حاوی ویتامین و مواد معدنی همچون ویتامین E، آهن، کلسیم، مس و … می باشد که برای بدن ضروری است. […]

وقتی صحبت در مورد سلامت مغز به میان می آید، کمتر غذاییست که آن را بتوان با اسیدهای چرب مقایسه کرد. دلیل آن هم این است که 60 درصد مغز چربی است و برای ذخیره ی سلول هایش به چربی های سالم نیاز دارد.  اسیدهای چرب امگا 3 دسته ای از چربی ها هستند که […]

گاهی اوقات به تصور سالم بودن غذاها به دلیل نوشته هایی مانند طبیعی، کم چرب، ویتامین بالا، روی یک بسته غذایی ممکن است برای خرید آن وسوسه شوید. ما برنافیتی ها این غذاهای ناسالم به ظاهر سالم را غذاهای سالم نما می نامیم، چرا که به همان میزان که سالم به نظر می رسند، ترسناک […]

بسیاری از سموم پس از بلعیده شدن، به جریان خون و برخی دیگر به پوست وارد می شوند. اما برخی از آنها توسط سلول های مرده یا باکتری های حمله کننده آزاد می شوند. کبد، محل تصفیه سازی بدن است. پیش از اینکه سموم به بدن آسیب برسانند، فیلتر شده از خون خارج شده و […]

برای ساختن بهترین زندگی چه باید کرد؟ خوشبختی و داشتن زندگی بهتر آرزوی تمام انسان‌هاست، اما تفاوت در نوع نگاه آن‌ها به این مسئله است. روزها به فرداهای زیبایی که در رویاهایتان ساخته‌اید می‌اندیشید و امیدوارید به آن برسید. اما چگونه می‌توان به آن رسید؟ چه مسیری باید طی شود که زندگی‌تان آسان‌تر و سریع‌تر به سمت پیشرفت تغییر کند؟ شما خودتان مسئول آرامش بخشیدن به زندگیتان هستید. تنها باید از یک نقطه شروع کنید؛ راه‌هایی برای ساختن بهترین زندگی وجود دارد که در ادامه این مقاله به شناسایی آن‌ها می‌پردازیم. پیش از آن توصیه می‌کنیم برای درک بهتر مقاله معنای زندگی را مطالعه کنید.

برای موفقیت در کار، داشتن مهارت مهم‌تر از داشتن سرمایه است. پس اگر سرمایه کافی ندارید نگران نباشید داشتن مهارت و میل به پیشرفت به کمک‌تان می‌آید تا بتوانید به درآمد ماهیانه‌ای که مد نظرتان است برسید. شاید نسبت به کسی که سرمایه اولیه دارد زمان بیشتری صرف کنید ولی مطمئن باشید حس رضایتی که از موفقیت خود به دست می‌آورید بیشتر می‌شود. در این صورت می‌توانید به زندگی بهتر دست یابید.

 

با تغییر در سبک زندگی و افزایش مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف می‌توانید به زندگی خوبی که انتظار دارید دست پیدا کنید. با انگیزه برای بهتر شدن زندگی تان و کسب درآمد بیشتر تلاش کنید تا بتوانید به ایده آل هایتان نزدیک‌تر شوید. برنامه ریزی داشته باشید و سبک زندگی خاص خودتان را خلق کنید. به عنوان مثال صبح‌ها زودتر بیدار شوید، ورزش صبحگاهی داشته باشید، مهارت‌های مدیریت استرس را به کار ببرید تا با انرژی بیشتری روز خودتان را اعاز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک زندگی کلیک کنید.روانشناس زندگی بهتر

 

یکی از بزرگترین توانایی‌های انسان، توانایی تصور کردن چیزهایی ست که اکنون وجود ندارد. پس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به آینده فکر کنید؛ بنابراین شما قادر هستید در جهت آینده ای که می‌خواهید قدم بردارید. این خیال بافی‌ها علاوه بر لذت‌بخش بودن می‌تواند الهام بخش شما برای داشتن زندگی خوب باشد.

 

گاهی تغییرات مانند آتشی که باروت زده می‌شود جرقه ای بزرگ در زندگی تان ایجاد می‌کند که شما را به شکوفایی می‌رساند. البته توجه داشته باشید که با برنامه ریزی و کسب اطلاعات کافی در جهت تغییرات دلخواهتان قدم بردارید. با ایجاد تغییرات هیجان انگیز در زندگی تان می‌توانید از یکنواحتی رها شوید. برای رهایی از ترس از شکست کلیک کنید.

 

برخی افراد آرزوهایی دارند که هیج وقت دنبال آن نمی‌روند پس به حسرت زندگی‌شان تبدیل می‌شود. همه افراد در گذشته اشتباهاتی انجام داده‌اند که بابت آن افسوس می‌خورند، ولی چه چیزی فرد را تسلی می‌دهد؟ سیستم امنیت روانی شما می‌تواند شجاعت بیش از اندازه را منطقی جلوه دهد ولی ترس بیش از اندازه که مانع از انجام فعالیت مورد نظرتان می‌شود به دلیل اینکه هیج تجربه‌ای کسب نمی‌کنید نمی‌تواند این تأثیر را داشته باشد.

شاید به خاطر اشتباهی که انجام ندادید امروز یا فردا پشیمان نشوید ولی برای تمام عمرتان به خاطر چیزی که دنبالش نرفتید پشیمان خواهید شد. هدفی را برای خود انتخاب کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. می‌توانید در این زمینه مقاله هدف از زندگی را مطالعه کنید.

 

نگاهی به گذشته خود داشته باشید تا بهتر بتوانید عوامل موفقیت یا شکست خود را بررسی کنید و برآورد دقیق تری از نحوه رسیدن به موفقیت در جهت رسیدن به زندگی خوبی که انتظار دارید داشته باشید. صحبت با یک روانشناس به شما کمک می‌کند با دیدی باز و دقیق به گذشته و آینده‌تان بپردازید. مشاوره روانشناسی به شما می‌آموزد تا در مسیر رسیدن به زندگی بهتر قدم بردارید و در این راه برای حل تعارضات و مشکلات و آسیب‌های روانی یاری گر شما خواهد بود.

 

بد و خوب چیزی است که در ذهن تان می‌سازید. گاهی فکر می‌کنید اتفاقات غم انگیز و تراژدی‌هایی مانند از دست دادن شغل، ورشکستگی، عدم موفقیت در رشته تحصیلی یا ورزشی و … شما را نابود می‌کند و هیچ‌گاه به معنای بهترین زندگی را درک نخواهید کرد. بسیاری از افراد در برخورد با آسیب‌های روحی انعطاف پذیر هستند ولی فکر این تجربیات ممکن است برخی دیگر را برای قدم برداشتن در جهت پیشرفت فلج کند. در صورتی که افراد می‌توانند با تجاربی که به دست آوردند زندگی بهتر و راحت تری را آغاز کنند. در واقع رویدادهای بد روی شما تأثیر می‌گذارند اما آن گونه که تصور می‌کنید بلند مدت و ترسناک نیستند.

 

در زندگی آفریننده و خلاق باشید نه صرفا تقلید کننده و مصرف کننده. سعی کنید از منابع مختلف الهام بگیرید، ایده‌هایی را در ذهن بپرورانید و  برنامه ریزی کنید و درجهت عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خودتان را بکنید.

 

برای داشتن بهترین زندگی جسم و روان هر دو اهمیت دارند. به سلامت جسمی خودتان و تغذیه روحی تان اهمیت بدهید. ورزش منظم هفتگی و رژیم مناسب به بهداشت جسمی و روانی تان کمک می‌کند.

 

زمانی که به زندگی مطلوب خود رسیدید می‌توانید برای اقدامات خیرخواهانه اقدام کنید. این اقدامات می‌تواند کمک‌های داوطلبانه یا کمک‌های مالی باشد. کمک‌های بشر دوستانه اگر با نیت قلبی باشد لذت بخش است و راهی برای مقابله با استرس و رسیدن به آرامش است.

شاید برخی راه‌هایی که ارائه شدند به نظر شما پیش پا افتاده یا ناکارآمد باشند. بسیاری از روانشناسان با روشن کردن هدف و اثربخشی هر کدام از روش‌های گفته شده با توجه به رویکردشان شما را به بهترین زندگی که مد نظر دارید نزدیک می‌کنند. یکی از روش‌های درمانی مؤثر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساختن بهترین زندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

سی توصیه مهم برای زندگی بهتر…

1- هر روز 10 تا 30 دقيقه پياده‌روى كنيد و هنگام راه رفتن، لبخند بزنيد، اين بهترين داروى ضدافسردگى است.2- هر روز حداقل 10 دقيقه در يك مكان كاملاً ساكت و بى‌سر و صدا بنشينيد.3- هرگز از خوابتان نزنيد. يك دستگاه ضبط فيلم بخريد و برنامه‌ هاى تلويزيونى مورد علاقه‌تان كه شبها ديروقت پخش مى‌شوند را ضبط كنيد و روز بعد ببينيد.4- هر روز صبح كه از خواب بلند مى‌شويد این جمله را تكميل كنيد: «هدف امروز من ……است».5- با اين سه «الف» زندگى كنيد: انرژى، اشتياق، احساس يگانگى6- نسبت به سال قبل كتاب‌هاى بيشترى بخوانيد و بازى‌هاى بيشترى بكنيد.7- هر روز زمانى را براى دعا، مديتيشن، يوگا و يا نظاير آن بگذاريد.8- با افراد بالاتر از 70 ساله و نيز افراد كمتر از 6 ساله وقت بگذرانيد.9- به هنگام بيدارى، روياپردازى كنيد.10- بيشتر از ميوه‌ها و سبزيجات تغذيه كنيد.11- چاى سبز، مقدارى زيادى آب، كلم، بادام و فندق را در رژيم غذايى روزانه‌تان بگنجانيد.12- سعى كنيد هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بياوريد.13- ريخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشين و ميز كارتان دور سازيد.14- انرژى خود را صرف شايعات، موضوعات گذشته، افكار منفى يا چيزهايى كه از كنترل شما خارج است نكنيد، در عوض انرژى خود را مصروف جنبه‌ هاى مثبت «زمان حاضر» سازيد.15- بدانيد زندگى مانند مدرسه است و شما براى يادگيرى به اينجا آمده‌ ايد. مسائل، جزئى از برنامه درسى است كه ظاهر مى‌شوند و از بين مى‌روند، درست مثل مسائل كلاس رياضى، امّا درس‌هايى كه از آن‌ها ياد مى‌گيريد براى هميشه پا برجا مى‌ماند.16- صبحانه را زياد، ناهار را متوسط و شام را كم بخوريد.17- خودتان را زياد جدّى نگيريد. هيچكس ديگر هم اين كار را نمى‌كند.18- لزومى ندارد كه در هر بحثى برنده شويد، اختلاف نظرها را بپذيريد.19- با گذشته خود صلح كنيد تا «حال»تان خراب نشود.20- زندگى خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد.21- هيچكس مسئول شادى و رضايت شما نيست بجز خودتان.22- هر مصيبت يا ضايعه‌اى كه برايتان پيش مى‌آيد به خودتان بگوئيد: «آيا 5 سال ديگر، اين اتفاق اهميتى خواهد داشت؟»23- همه را به خاطر همه چيز ببخشيد.24- آنچه ديگران دربارۀ شما فكر مى‌كنند به شما مربوط نيست.25- هر وضعيتى، چه خوب و چه بد، تغيير خواهد كرد.26- به هنگام بيمارى، كارتان از شما مراقبت نمى‌كند، دوستانتان از شما مراقبت مى‌كنند. تماس خود را با آن‌ها حفظ كنيد.27- بهترين اتفاق براى شما هنوز روى نداده است.28- گاه گاهى به افراد خانواده‌تان تلفن كنيد و به آنها بگوئيد كه به فكرشان هستيد.29- هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زير را تكميل كنيد: «من امروز به خاطر ……… خوشحال و سپاسگزارم».30- اين متن را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

آدرس: تهران خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه نگار، بعد از برج نگار، کوچه تلاش، پلاک 1، طبقه سومروانشناس زندگی بهتر

تلفن: 6-88919615تلفن: 6-88912125تلفن همراه: 09398855842تلفن همراه: 09398855615تلفن همراه: 09125785520ایمیل: info@moshaverehneshat.com

شنبه تا پنج شنبه ها به جز تعطیلات رسمی از ساعت 8 صبح تا 8 عصر.

تمامی حقوق سایت متعلق به مرکز خدمات مشاوره نشاط می باشد. طراحی 1394 گروه طراحی سایت مانا: شرکت طراحی سایت , بهینه سازی سایت و سئو

روانشناس زندگی بهتر
روانشناس زندگی بهتر
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *