شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

 
helpkade
شماره مشاور تحصیلی پایه نهم
شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم 99 از روش های انجام مراحل هدایت تحصیلی می باشد. پاسخ این سوال که با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته می کنیم ، تست آنلاین انتخاب رشته نهم چگونه است. نحوه ورود به سایت انتخاب رشته نهم و تکمیل نمون برگ هدایت تحصیلی به چه صورت است. اولویت های انتخاب رشته براساس چه […]

مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته پایه نهم 99 از روش های انجام مراحل هدایت تحصیلی می باشد. پاسخ این سوال که با چه نمره هایی در نهم متوسطه انتخاب رشته می کنیم ، تست آنلاین انتخاب رشته نهم چگونه است. نحوه ورود به سایت انتخاب رشته نهم و تکمیل نمون برگ هدایت تحصیلی به چه صورت است. اولویت های انتخاب رشته براساس چه معیار و امتیازاتی مشخص می شود و بسیاری از سوالات دیگر را از طریق مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی درمیابید. 

 

برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی کلیک کنید.

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

تلفن مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی به منظور فراهم کردن امکان انتخاب رشته غیرحضوری پایه نهم سال 99-1400 در اختیار دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفته است. برای تکمیل فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم لازم است به سایت انتخاب رشته نهم مراجعه کرده و نمون برگ هدایت تحصیلی را تکمیل کنید. نتایج هدایت تحصیلی بعد از بررسی امتیازات لازم برای قبولی هر رشته در هر یک از مدارس دولتی و غیردولتی مشخص می شود.

 

ورود به راهنمای سایت هدایت تحصیلی پایه نهم کلیک کنید.

 

انتخاب رشته تحصیلی مدارس براساس نتایج هدایت تحصیلی نهم ، انجام می شود. ملاک انتخاب رشته هدایت تحصیلی، کسب امتیازات لازم برای قبولی در هر یک از رشته های نظری (تجربی، انسانی، ریاضی، معارف اسلامی) ، شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش است.

 دانلود نمون برگ های هدایت تحصیلی پایه نهم

 

برای تماس تلفنی با مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید. کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور مراحل هدایت تحصیلی را برای شما انجام خواهند داد.

سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611

تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

تمامی حقوق مطالب برای خبرینو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

خبرینو یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از نظام وظیفه ،سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

مهم ترین تصمیم دوران دانش آموزی پیش از شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته مناسب با توجه به روحیات و علاقه دانش آموز در پایه نهم می باشد . این انتخاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و انتخاب درست در این مقطع می تواند راه موفقیت را برای هر فردی میسر نماید .شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

یکی از مهمترین سوالاتی که این روزها ذهن دانش آموزان پایه نهم را درگیرکرده ، انتخاب رشته پایه نهم می باشد ، سوال اینجاست که کدام رشته را انتخاب کنند ؟ سوالاتی است اعم از : رشته ریاضی بهتر است یا تجربی ؟ با رشته انسانی چه آینده شغلی خواهیم داشت ؟

سوالاتی مانند سوالات بالا ذهن اکثر خانواده ها و دانش آموزان پایه نهم را به خود درگیر کرده است . به همین منظور سعی کرده ایم در این مقاله به این سوالات پاسخ داده و با توجه به معیار های هر فرد ، رشته های مناسب برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم را معرفی نماییم .

مسائل مهمی در انتخاب رشته پایه نهم دخیل هستند که می توان از آن ها به شناخت ویژگی های فردی ، شناخت بازار کار ، ظرفیت دانشگاه ها و مشاوره با افراد متخصص نام برد که در ادامه این مقاله به شرح هر یک از این موارد پرداخته ایم .

 

ویژگی های فردی

 

مهم ترین مساله در انتخاب رشته در پایه نهم ، شناخت توانایی های شخصی است و هر دانش آموز می تواند با بررسی علاقه مندی ها و مهارت های خود در انواع دروس مانند دروس مفهومی ؛ استدلالی و حفظی و همین طور بررسی مباحثی که برای او جذابیت بیشتری را دارد ، شناخت نسبتا خوبی نسبت به خود پیدا کرده و در نتیجه بتوانند رشته مناسبی را برای تحصیل در پایه دهم با انجام مراحل هدایت تحصیلی سایت همگام انتخاب نماید .

به عنوان مثال ، برخی افراد در درس های مفهومی و استدلالی توانایی بیشتری دارند که در نتیجه ، احتمال موفقیت آن ها در رشته ریاضی بیشتر خواهد بود . یا اینکه بعضی دانش آموزان در دروسی مانند علوم ، علاقه و مهارت بیشتری نسبت به دیگران دارند و این امکان موفقیت آنان را در رشته تجربی افزایش می دهد .

هم چنین دانش آموزانی هستند که از نظر دروس تئوری قوی تر هستند ، یا به عنوان مثال به یادگیری زبان های دیگر مانند عربی یا مطالعه مباحث نظری مانند علوم اجتماعی ، ادبیات و زبان فارسی علاقه بیشتری دارند . به این افراد توصیه می شود که رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل در اولویت قرار دهند .

و اما در آخر تعدادی از دانش آموزان علاقه بسیاری به کارهای عملی و فنی دارند و مهارت بیشتری در مباحث عملی داشته و بی صبرانه مشتاق ورود به بازار کار هستند . به این دانش آموزان انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و انتخاب زیر شاخه مناسب بر اساس علایق و توانایی ها توصیه می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر رشته می توانید به مقاله معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم مراجعه نمایید .

 

شناخت بازار کار

 

یکی از مسایلی که می تواند به انتخاب رشته دبیرستان درست به شما کمک کرده و زمینه ساز موفقیت های علمی و شغلی آینده شما باشد ، شناخت بازار کار مربوط به رشته های دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی شما در دانشگاه می باشد . مطالعه در این خصوص و مشورت با فارغ التحصیلان رشته های مربوطه به شما در انتخاب درست کمک می کند .

 

ظرفیت پذیرش رشته ها

 

در برخی از رشته ها مانند پزشکی با توجه به پتانسیل کم دانشگاه ها در پذیرش دانشجو و استقبال زیاد داوطلبان کنکور در خصوص آن ، شرایط  و امکان قبولی در این گونه از رشته ها سخت تر از رشته های دیگر است . پس اگر به دنبال قبولی کم دردسر در یک دانشگاه در آینده و گرفتن مدرک لیسانس به راحتی هستید حتما به سراغ رشته هایی بروید که از لحاظ دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور ، تعداد بالایی را به خود اختصاص دهند .

 

مشاوره با افراد متخصص

 

 یکی از موثرین کارهای در انتخاب درست رشته نهم ، مشاوره با متخصصین و مشاوران در این خصوص می باشد . یکی از راه های دریافت مشاوره ، سایت همگام می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام رجوع نمایید .

یادمان باشد مسئولیت انتخاب رشته دبیرستان ما به عهده ی خودمان است مشاوره و پدر و مادر و دوست و… همگی جنبه راهنمایی برای انتخاب را دارند و این دانش آموز است که باید تا سالیان طولانی با توجه به رشته انتخابی وارد بازار کار شود و در همان حرفه مشغول به کار شود .

 

درآمد زایی یا علاقه ؟

 

 شاید سوال بسیاری از دانش آموزان باشد که کدام رشته درآمد زایی بهتری یا به قول خودشان آینده کاری بهتری دارد . جواب سوال کاملا واضح می باشد . همه ما دیده ایم که شخصی با فارغ التحصیلی در رشته خاصی مانند حقوق یا مهندسی یا پزشکی بعد از چند سال توانسته به سطح درآمد مطلوبی برسد اما گاهی اوقات هم دیده شده که اشخاص پس از دریافت مدارک بالا نتوانسته اند در زمینه کاری موفقیت لازم را کسب نمایند و سوالی که پیش می آید این است که علت این موفقیت یا عدم موفقیت چیست ؟

 

علاقه ! 

 

علاقه تنها فاکتوری است که شخص را تحریک کرده تا در رشته خود علاوه بر مدرک گرایی ، علم گرا نیز شود . طبیعتا همه افراد جامعه برای برآورده شدن نیاز خود تلاش می کنند تا به بهترین متخصص مراجعه کنند  و مطمئنا کسی که با علاقه به دنبال شغل و حرفه خود باشد و بتواند با یادگیری های دانشگاهی خود و ترکیب با نوآوری بهترین خدمات را عرضه کند موفق تر خواهد بود.

 

 چرا انتخاب رشته پایه نهم تا این حد مهم می باشد ؟شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

 

عدم انتخاب صحیح باعث افت تحصیلی خواهد شد. اولین تبعات افت تحصیلی سرخوردگی دانش آموز است و طبیعتا فرد سرخورده قادر به شکوفایی استعداد خود نخواهد بود و حتی اگر وارد بازار کار شود از شغل خود رضایت کافی را نداشته و از زندگی لذت نمی برد به نوعی می توان گفت فرد دچار درجا زدن و هدر دادن عمر میشود برای جلوگیری از این اتفاق ، میتوان با انتخاب رشته صحیح به موفقیت رسید .

توصیه می کنیم در ادامه مقاله هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم را که اطلاعات تکمیلی درباره نحوه انجام هدایت تحصیلی در آن موجود می باشد را مطالعه نمایید .

 

در ادامه بخوانید: هدایت تحصیلی پایه نهم

برای اطلاع از آخرین اخبار انتخاب رشته پایه نهم عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب رشته پایه نهم با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

✔️ برای انتخاب صحیح رشته پایه نهم می بایست به عوامل مختلفی اعم از ویژگی های فردی ، بازار کار و غیره توجه کرد که در این مقاله به شرح این موارد پرداخته شده است .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد ، هر فرد می بایست با توجه به توانایی ها و علایق خود ، رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و رشته بهتر یا بدتری وجود ندارد .

✔️ همان طور که در این مقاله به آن پرداخته شده ، انتخاب صحیح در این مقطع می تواند مسیر شغلی و موفقیت فرد را مشخص نموده و انتخاب غلط ممکن است به سرخوردگی دانش آموز بیانجامد .

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

برای مشاوره انتخاب رشته پایه نهم به دهم

سلام مجدد رفتم مدرسه غیر دولتی ولی میگن امتیازت کمه خوب اگه اینجوریه کاش اصلا اولویت ب رو هم نداشتم

سلام . رشته مورد نظر شما در اولویت ب قرار گرفته یعنی شرایط تحصیل در رشته مورد نظر رو دارین بنابراین مدارس در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشن باید شما رو ثبت نام کنن .

سلام من علاقه به رشته انسانی دارم اما در هدایت تحصیلی رشته انسانی اولویت ب دارم و مدرسه ها ثبت نام نمی کنن و من به کار دانش علاقه ندارم حالا چکار کنم؟

سلام . می تونین در مدارس غیر انتفاعی و مدارس دولتی که ظرفیت خالی دارن ثبت نام کنین .

انیمیشن(کاردانش) و شبکه و نرم افزار(فنی حرفه ای) تو کدوم گروه هستند؟

سلام . رشته های مرتبط به انیمیشن در زیر گروه صنعت و هنر رشته کاردانش و رشته شبکه و نرم افزار در گروه صنعت رشته فنی حرفه ای قرار دارن .

سلام من امسال انتخاب رشته دارم و بین رشته های گویندگی ، بازیگری و موسیقی موندم ، به همه ی این رشته ها علاقه دارم ، اما خانوادم مخالفن ، نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام .  باید در مورد رشته ها تحقیق کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام خسته نباشین . من هنوز نمیدونم چه رشته ای برم اما از رشته های نظری متنفرم میشه یخورده کمک کنید

سلام . باید در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنین و از آینده تحصیلی و شغلی رشته ها اطلاعات لازم رو داشته باشین بعد با توجه به علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین ، می تونین با مشاوران ما ارتباط برقرار کنین تا شما رو راهنمایی کنن .

سلام من هنوز نمیدونم به چی علاقه دارم :/ چون خانواده میگن تجربی بعد میام که بهش علاقه پیدا کنم اطرافیان میگن خیلیییی سخته

سلام . شما باید در مورد رشته ها بیشتر تحقیق کنین و در مورد آینده تحصیل و شغلی هر رشته اطلاعات لازم رو کسب کنین بعد با توجه به هدف ، علاقه ، استعداد و هدفی که دارین بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام ببخشید من بین رشته تجربی و ریاضی موندم و واقعا نمی‌دونم چیکار کنم به هردو علاقه دارم میشه راهنماییم کنین

سلام . باید بیشتر در مورد رشته ها تحقیق کنین ، علاقه و استعدادتون رو بشناسین ، هدف تون رو مشخص کنین بعد بهترین رشته رو انتخاب کنین .

سلام من نهم هستم و انتخاب رشته دارم علاقه به رشته تربیت بدنی دارم ولی به دلیل اینکه نتونستم در ازمون عملی ثبت نام کنم نمیتونم به هنرستان تربیت بدنی بروم می خوام از طریق رشته ادبیات به رشته تربیت بدنی بروم میشه درباره این موضوع بهم اطلاعاتی بدین . ممنون میشم .

سلام . شما می تونین در کنکور سراسری رشته انسانی شرکت کنین و در فرم انتخاب رشته تون کد رشته / محل های مربوط به رشته تربیت بدنی رو انتخاب کنین .

سلام من برگ هدایت تحصیلی گرفتم ومشاور گفت دراومدی امتیاز عملکرده تحصیلی تراز از صد نمره شدم ۸۲.۴۲ و اولویت دانش آموزی ثبت نام شدم. حالا می خواهم بدونم در اومدم لطفا سریع بگید

سلام . نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اعلام شده ، می تونین در رشته ای که به عنوان اولویت الف و یا ب پذیرفته شدین ثبت نام کنین .

چگونه در امتحان تعیین رشته شرکت کنیم ایا فایده ای داره؟.زمان میبره خواهش مندم توضیح بدین

سلام . باید به مدیر مدرسه اعلام کنین ، در صورتی که نمره لازم رو در امتحان تعیین رشته کسب کنین ، می تونین در رشته مورد نظرتون تحصیل کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

وزارت آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی صحیح همه عوامل تاثیر گذار مانند استعداد و علاقه مندی دانش آموزان ، نظر والدین ، معلمان و مشاوران را در فرم هدایت تحصیلی در نظر می گیرد . دانش آموزان پایه نهم باید در زمانی که مشاور مدرسه برای آن ها در نظر می گیرد از طریق سامانه همگام ، نمون برگ هدایت تحصیلی خود را با مشورت والدین تکمیل کنند . شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

هم زمان با پیشرفت تکنولوژی ، آموزش و پرورش هم با تغییراتی در برنامه ها ، محتوای درسی و روش های آموزش ، مواجه شد كه مهم ترین آن ها ايجاد رشته های مختلف تحصيلی و اجرای برنامه های مشاوره و راهنمايی در مدارس است .  هدایت تحصيلی 99 – 1400 را می توان به عنوان فرآيند كمک به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصيلی مناسب ، براساس شناخت استعدادها و توانايی های خود و امكانات و شرايط محيطی تعريف كرد .

در هدایت تحصیلی ، باید به توانايی های شخصی ، ويژگی های رشته های تحصيلی موجود و بازار کار رشته ها توجه شود . هر اندازه دانش آموزان و والدبن از عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند ، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم انجام می دهند . به همین دلیل در ادامه این مقاله اهداف ، عوامل تاثیر گذار و نحوه هدایت تحصیلی 99 – 1400 شرح داده شده است .

وزارت آموزش و پرورش ایران برای هماهنگ کردن برنامه های آموزشی با ویژگی های فردی دانش آموزان و نیازهای جامعه ، برنامه های هدایت تحصیلی 99 – 1400 را طراحی و اجرا كرده است . بسیاری از مشاوران اعتقاد دارند كه هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته دبیرستان با نیازها و امكانات كشور هماهنگ نیست به همین دلیل آموزش پرورش اهدافی برای هدایت تحصیلی در نظر گرفته است که در زیر شرح داده شده اند .

 

 اهداف هدایت تحصیلی 

 

شناسایی استعداد ، توانایی ، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان 

 

 کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان 

 

کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی ، بر اساس سیاست های توسعه ای کشور 

 

چگونگی اولویت بندی شاخه ها و رشته ها در نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی

 

 

دانش آموزان برای انتخاب نهایی رشته های تحصیلی ، باید نمون برگ هدایت تحصیلی خود را به صورت اینترنتی پر کنند که این نمون برگ به صورت 100 امتیازی است و امتیازات به عواملی بستگی دارد که در زیر به شرح آن ها پرداخته شده است . 

 

 عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی 

 

 سوابق تحصیلی 

نمرات دانش آموزان در دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضرایب هر یک از دروس در شاخه ها و رشته های تحصیلی صورت می گیرد که خود 35 امتیاز از 100 امتیاز نهایی هدایت تحصیلی را شامل می شود . دانش آموزان برای ورود به رشته و شاخه مورد نظر خود در زمان ثبت نام مدارس باید حداقل میانگین دروس تخصصی در پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و در پایه نهم با ضریب 3 را کسب کنند .

جدول زیر حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه نظری را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

میانگین 3 سال

 

 

جدول زیر حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه فنی و حرفه ای را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

میانگین 3 سال

 

 

جدول زیرحد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه کارو دانش را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

میانگین 3 سال

 

بررسی های مشاوره ای 

 

بررسی های مشاوره ای شامل نمون برگ هایی می شود که دانش آموزان باید با مراجعه به سایت همگام آن ها را پر نمایند ، این موارد در زیر شرح داده شده اند :

 

 نظر سنجی از دانش آموزان به منظور توجه به اولویت های انتخاب آنان از بین شاخه ها و رشته های تحصیلی موجود در دوره متوسطه دوم که 10 امتیاز از کل 65 امتیاز بررسی های مشاوره ای را در بر می گیرد . 

 

 نتایج آزمون های مشاوره ای که شامل آزمون های توانایی و رغبت است و 30 امتیاز از 65 امتیاز بررسی های مشاوره ای را به خود اختصاص می دهد . برای مطالعه بیشتر در این باره توصیه می کنیم مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام را مطالعه نمایید .

 

 نظر سنجی از معلمان دروس مختلف دوره متوسطه اول که شامل 10 امتیاز از کل امتیازات بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی می شود . 

 

 نظر نهایی مشاور که بر اساس جمع امتیازات همه عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی است که 10 امتیاز از کل امتیازات بررسی های مشاوره ای را داراست .

 

دانلود فرم نمون برگ های هدایت تحصیلی 

 

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی والدین برای هدایت تحصیلی کلیک کنید . 

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی از معلمان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .

برای دانلود نمون برگ جمع بندی بررسی های مشاوره ای کلیک کنید .

برای دانلود نمون برگ هدایت تحصیلی کلیک کنید .

 

دانش آموزان پایه نهم باید از طریق سایت hamgam.medu.ir ، با در دست داشتن کد ملی و رمز ورود همگام خود وارد صفحه شخصی خود شوند و فرم هدایت تحصیلی خود را تکمیل نمایند که در ادامه می توانید راهنمای تصویری انجام هدایت تحصیلی 99 – 1400 را مشاهده نمایید .

 

 مراحل انجام هدایت تحصیلی 

 

ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir 

وارد کردن رمز ورود همگام و کد ملی دانش آموز 

ورود به قسمت هدایت تحصیلی 

پر کردن فرم هدایت تحصیلی 

دریافت رسید نهایی فرم هدایت تحصیلی 

 

 راهنمای تصویری مراحل نحوه انجام هدایت تحصیلی 

پس از ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir ، در قسمتی که در تصویر مشخص است ، کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد کنید . 

 

 

پس از کلیک کردن گزینه « ورود » و ورود به صفحه شخصی خود روی گزینه « هدایت تحصیلی » که در شکل زیر مشخص است کلیک کنید .

 

 

 

در این قسمت روی گزینه « تکمیل فرم اولویت » کلیک کنید . 

 

 

در این قسمت روی شکلی که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنید . 

 

 

در این مرحله ، اولویت های خود را وارد کنید . 

 

 

در آخر با کلیک در قسمتی که در شکل مشخص است ، یک نسخه از فرم اولویت بندی هدایت تحصیلی خود دریافت کنید . 

 

 

دانش آموزانی که کل نمره لازم برای انجام هدایت تحصیلی را کسب نکرده‌اند باید در آزمون جبرانی که برای دانش آموزان تجدیدی در نظر گرفته می‌شود شرکت کنند و بعد از کسب نمره لازم امکان هدایت تحصیلی برای آن‌ها وجود دارد. این دانش‌آموزان باید ابتدا فرم لازم را از مدرسه دریافت و با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه خود برای شرکت در آزمون مجدد اقدام کنند.

تمام دانش‌آموزان تغییر رشته، نیازمند ترمیم نمره و تجدیدی بعد از اعلام نمرات آزمون جبرانی می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند و مشکلی هم بابت ظرفیت برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره فرم هدایت تحصیلی سامانه همگام می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ، با مشاوران با تجربه ، ارتباط برقرار کنید . توصیه می کنیم برای دریافت به موقع اخبار مدارس در کانال تلگرام مدارس عضو شوید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید . 

ملاک های سوابق تحصیلی و بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی تاثیر گذار است که در این مقاله به شرح چگونگی تاثیر هر یک پرداخته شده است .

هر سه پایه هفتم ، هشتم و نهم که با ضرایب متفاوت در هدایت تحصیلی موثرند ، در این مقاله ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی دروس این پایه ها ارائه شده است .

یکی از اهداف مهم هدایت تحصیلی شناسایی استعداد و علاقمندی دانش آموز است که در این مقاله به شرح سایر اهداف هدایت تحصیلی پرداخته شده است . 

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

سلام ببخشید نتایج هدایت تحصیلی شهریور و آزمون تعیین رشته مجدد تا ۱۵ شهریور اعلام میشه؟؟

سلام . با توجه به اینکه مدارس از 15 شهریور باز میشه پیش بینی میشه که نتایج آزمون تعیین رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم تا قبل از 15 شهریور اعلام شه ولی در حال حاضر زمان دقیقی مشخص نشده .

سلام ببخشید رفتن به حسابداری بدون کنکور به چه صورت است؟

سلام . باید در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های شهریه پرداز شرکت کنین ، ملاک پذیرش معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم هستش .

ممنون

سلام می خواستم بدونم که از رشته ی تجربی میشه حسابداری رفت ؟ و اگه میشه رفت به چه صورت است؟

سلام . می تونین از طریق رشته تجربی در رشته حسابداری تحصیل کنین ، می تونین هم از طریق کنکور تجربی وهم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته مورد نظرتون ادامه تحصیل بدین .

خسته نباشید ببخشید من امسال انتخاب رشته داشتم اما رشته مورد علاقم رو ول کردم و تجربی رو انتخاب کردم الان به شدت پشیمونم راهی واسه من هست که بتونم گرافیک رو انتخاب کنم یا مجبورم همین تجربی رو ادامه بدم؟!

سلام . در صورتی که در فرم هدایت تحصیلی مجاز به تحصیل در رشته گرافیک شدین ، می تونین در رشته گرافیک ثبت نام کنین .

سلام ببخشید من می خوام برم رشته فنی حرفه ای اما توی هدایت تحصیلی ب آوردم و هرجایی که رفتم ثبت نامم نکردن باید چیکار کنم لطفا جواب بدین

سلام . باید مدرسه ای رو پیدا کنین که ظرفیت خالی داشته باشه .

گواهی پایان راهنمایی روی هدایت تحصیلیه آیا ؟! تو روخدا جواب بدید

سلام . مدارک تحصیلی دوره متوسطه اول دست مدرسه ای هستش که در این دوره تحصیل کردین .

سلام من رشته ریاضی فیزیک الف اوردم ولی مدارس ثبت نامم نمی کنن معدلم ۱۷.۹۰ است ولی میگن امتیازت کم است ولی من الف اوردم باید ثبت نامم کنن ولی نمیکنن چیکار کنم راهنمایی کنید ببخشید

سلام . از طریق آموزش و پرورش منطقه تون پیگیری کنین .

سلام من معدلم ۱۷.۹۰ در هدایت تحصیلی الف اوردم ولی در مدارس ثبت نامم نمی کنن چیکار کنم راهنمایی کن ببخشید

سلام . مدارس باید شما رو ثبت نام کنن ، باید از طریق آموزش و پرورش پیگیری کنین .

سلام من هم در سال هفتم و سال هشتم و نهم معدلم کامل ۲۰ بوده اما حالا تو فرم ۷ برام از ۱۰۰ نمره ۹۷ شده و رشتم تجربی هست آیا اول ۱۰۰ هارو برمیدارن بعد ۹۷ هارو؟

سلام . در صورتی که رشته تجربی اولویت الف برای شما در نظر گرفته شده ، می تونین در مدرسه مورد نظرتون برای تحصیل در رشته تجربی ثبت نام کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی والدین برای هدایت تحصیلی کلیک کنید . Downloads-icon


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی از معلمان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود نمون برگ جمع بندی بررسی های مشاوره ای کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود نمون برگ هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon

ایران مشاوره ۱۰۱ نظرها

در زندگی تمام انسان ها زمان هایی است که بایستی دست به انتخاب بزنند ، انتخاب هایی که سرنوشت را تغییر خواهد داد و کمی اشتباه در آن می تواند بعدها موجب پشیمانی شود. برای نوجوانان زمانی که پا به دوران دبیرستان می گذارند ، شاید بتوانیم بگوییم اولین تصمیم مهم زندگی خود را خواهند گرفت تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد ناراحتی بزرگی به بار خواهد آورد و حتی ممکن است اشتیاق دانش آموز برای ادامه تحصیل کمتر شود . با توجه به اهمیت این موضوع والدین بایستی نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی نموده و اگر دانش والدین در این زمینه کافی نیست می توانند از مشاوران تحصیلی کاردان در این زمینه مشاوره دریافت نمایند. دنیای امروز دنیای پیشرفت و سرعت است و هر چه به جلو می رویم بایستی میزان خطای خود را پایین برده و انتخاب های صحیح و کار آمد تری داشته باشیم به همین خاطر مرکز ایران مشاوره این مقاله را برایتان فراهم نموده اند تا به والدین و یا دانش آموزان نهم در این انتخاب مهم یاری رسانند. به همین منظور درخواست می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با خواندن دقیق مقاله به سوالات خود پاسخ داده و از اضطراب ناشی از انتخاب رشته خود و یا فرزندتان رهایی یابید.شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

انتخاب رشته نهم به دهم می تواند آینده شما را رقم بزند پس در انتخاب رشته خود تمام جوانب را بسنجید.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت ، دانش اموزان پایه نهم که در مرحله  انتخاب رشته می باشند بایستی بدانند دیگر مانند گذشته تنها به نمرات  پایه نهم توجه نمی شود بلکه تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول (هفتم ، هشتم ، نهم) در انتخاب رشته تاثیر خواهد داشت. همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است.  انتخاب رشته نهم مانند انتخاب رشته در دوران دانشگاه به رتبه دانش آموز بستگی دارد برای مثال اگر دانش آموزی رتبه ی لازم  برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد بایستی در گروه های فنی و یا انسانی و … دست به انتخاب بزند. نکته ی دیگری که در پایه نهم مد نظر گرفته شده تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب رشته می باشد برای مثال در یک منطقه که 200 نفر سهمیه انتخاب رشته کنکور تجربی دارند ممکن است حتی کسانی که معدل

بالای 18 را کسب کرده اند هم نتوانند این رشته را انتخاب کنند و مجبور شوند در رشته های دیگر تحصیل نمایند.

دانش آموزان و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستند توجه داشته باشید که چنانچه خود شما و یا دانش آموز شما قصد تحصیل در رشته علوم انسانی را دارد بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های ادبیات و عربی لازمه ی تحصیل در این رشته می باشد همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته موضوعی که وجود دارد این است که اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند در حالی که تحصیل در رشته انسانی نیز به کسب توانایی  به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است . در هر حال کسانی که در  دبیرستان با رشته ی علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند بایستی به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری ، حفظیات قوی ، و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند زیرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی شامل ، روان شناسی ، حقوق ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مشاوره ، مدیریت و … نیازمند کسب این مهارت ها می باشد.

رشته ی تجربی یکی از رشته هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های زیست شناسی ، ریاضی و شیمی برای موفقیت دانش آموز لازم می باشد زیرا که رشته های دانشگاهی این رشته هم مرتبط با علم زیست ، شیمی و ریاضی و فیزیک می باشد. دانش اموزان این رشته بایستی تا حدودی به حفظیات علاقه مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به منابع طبیعی از خود نشان دهند زیرا که این رشته تا حدودی به قوی بودن در ریاضی نیازمند است اما بیشتر به پدیده های طبیعی می پردازد به همی خاطر نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی دانش آموز خواهد شد. برخی از رشته های دانشگاهی این رشته شامل ، پزشکی ، مامایی ، هوشبری ، فیزیوتراپی ، زیست شناسی و … می باشد.

همانطوری که از نام رشته بایستی متوجه شده باشید رشته ی ریاضی فیزیک به توانایی بالای دانش آموز در این دو درس نیازمند است زیرا که اغلب کسانی که در این رشته تحصیل می کنند در آینده قرار است مهندس در گرایش های مختلف شوند پس داشتن پایه ی قوی در درس های ریاضی و فیزیک و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته لازم می باشد. دانش آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند که دارا بودن این ویژگی در آینده کمک فراوانی به آن ها خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر در این درس ها نمرات خوبی کسب نکرده اید رشته های دیگری را انتخاب نموده و در آن تحصیل نمایید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی توجه کنید رشنه فنی و حرفه ای دارای 4 زیر گروه هنر ،مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می باشد. با انتخاب رشته فنی و حرفه ای تقریبا می توانید به تمامی رشته های ریاضی و فیزیک در دانشگاه راه یابید اما نکته ی قابل ملاحظه ای که وجود دارد این است که شما شانس قبولی در دانشگاه خوب و درجه یک کشور را در کارشناسی ارشد از دست می دهید هرچند تا حدودی قابل جبران است. اما یکی از مزایایی که وجود دارد فارغ التحصیلان این رشته راحت تر وارد بازار کار می شوند. شما دانش آموز و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستید اگر خود شما و یا دانش آموزتان علاقه ی خاصی به کار های عملی دارد و دوست دارد که زودتر وارد بازار کار شود رشته فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای انتخاب رشته در پایه نهم می باشد اما اگر می خواهید مدیر و یا مهندس شده و تحصیلات عالی خود را ادامه دهید بهتر است در رشته ریاضی انتخاب رشته نموده و تحصیل نمایید. همچنین توجه داشته باشید که کسانی که در رشته ی فنی و حرفه ای تحصیل می کنند کارهای عملی و خلاقانه را می توانند به خوبی انجام دهند و حتما داشتن نام مهندس با تحصیلات عالی برای انجام درست کارها لازم نیست. 

در رابطه با رشته کار و دانش بایستی بگوییم که رشته های کارو دانش شباهت زیادی بارشته های فنی و حرفه ای دارند اما در کار و دانش رشته های جزئی تر را هم می توانیم انتخاب نماییم. یکی از ویژگی های این رشته این است که برای کسب دیپلم کار و دانش حتی می توان در اموزشگاه های فنی و حرفه ای که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده اند مراجعه و دیپلم خود را دریافت نمایید. تفاوتی که بین رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش وجود دارد این مسئله است که فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای راحت تر وارد بازار کار شده و درس های سخت تری نسبت به کار و دانش می گذرانند اما واحد های کارگاهی رشته کار ودانش بیشتر می باشد.

چنانچه علاقه مند به موضوعات و درس های عربی ، فقه ، تفسیر قرآن دارید می توانید در انتخاب رشته پایه نهم رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایید. این رشته هم مانند علوم انسانی نیازمند توانایی در زمینه ی حفظیات می باشد. و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

در انتخاب رشته ی موفق توجه به علاقه و آینده شغلی بسیار مهم است این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خود ندارند. پس مشورت با والدین و مشاوران می تواند کمک بزرگی به انتخاب صحیح رشته  صحیح در پایه نهم بکند. در زیر چند نکته را مطرح کرده ایم که با مطالعه آن ها  می توانید رشته مورد علاقه خود را بیابید. البته که با خواندن این مقاله بایستی دانسته باشید که فاکتور های دیگری نیز در انتخاب رشته شما تاثیر گذار است مانند نمرات سه سال دوران  اول متوسطه .

1- شناخت دقیق از رشته ها ، شما دانش آموزان بایستی با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانید شناخت دقیقی نسبت به رشته ها  ، ضریب رشته ها و اینکه رشته مورد علاقه شما به قوی بودن در کدام درس نیازمند است داشته باشید .

2- شناخت دقیق از خود و علاقه مندی های خود ، شما دانش آموزان بایستی خود را بشناسید به نمراتی که در سال های قبل داشته اید توجه داشته و وضعیت تحصیلی تان را دقیق بدانید . اگر بخواهید آرمانی نگاه کنید هرگز نمی توانید توانایی های واقعی خود را شناخته و رشته ی مناسبی برای خود انتخاب نمایید . در این مورد می توانید با والدین و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنین ساعاتی را با خود خلوت کرده و توانایی های خود در مدرسه و زندگی تان را ارزیابی نمایید.

3- رشته مورد علاقه خود را با توانایی ها و امکانات موجود خود بسنجید ، شما دانش آموزان باید خود را در رشته مورد علاقه خود ببینید و اینکه  آیا می توایند با توجه به امکانات ، استعداد و شرایط موجود در این رشته تحصیل نمایید. پس یکی از معیارهای مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتیاق ، نیاز ، استعداد و امکانات می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته دبیرستان مشاوره انتخاب رشته مشاوره تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام، من وارد رشته ی انسانی شدم اما نمیدونم باید چی انتخاب کنم، علاقه ی خاصی هم به چیزی ندارم و نمیدونم چیکاره بشم فقط رفتم انسانی و امسال میرم دهم.. میشه بگین برای من چ سغلی خوبه؟؟

سلام من کلاس نهم هستم علاقه زیادی به شغل نظامی دارم و نمراتمم خوبه میخواستم ببینم باید کدوم رشته دو برای تحصیل در علوم نظامی انتخاب کنم خواهشن کمکم کنبد

با سلام. دانشگاه های افسری معمولا از بین دارندگان مدرک دیپلم رشته های نظری (ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی) پذیرش انجام می دهند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط دانشگاه های افسری دانشگاه علوم انتظامی کوثر از میان بانوان دارای شرایط دانشجو می پذیرد.

سلام.من اولویت اولم نظام و بعد چزشکی خواستم ببینم چه رشته ای رو انتخاب کنم بهتره؟

با سلام و درود. دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه در رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد، بنابراین با توجه به علایق شما، رشته تجربی بهترین گزینه جهت انتخاب رشته در مقطع متوسطه دوم می باشد.

سلام من کلاس هشتم هستم. معدل هفتم = ۲۰. معدل هشتم =۲۰ درس های علوم و. زبان انگلیسی رو هم خیلی دوست دارم

راهنمایی کنید. برای انتخاب رشته راهنمایی کنید. ممنونشماره مشاور تحصیلی پایه نهم

با سلام و درود. انتخاب رشته یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب ها می باشد. بهترین راهکار برای انتخاب رشته دقیق، آشنایی با آینده شغلی رشته ها، تحقیق و مشاهده میدانی می باشد.

سلام من تمام درس هام به غیر از فرهنگ و هنر بیسته.من علافه ام به رشته انسانی و هدف بلند مدتم شغل قاضی هستش. اما میترسم موفق نشم.از طرف دیگه به رشته تجربی هم علاقه دارم (شغل چشم پزشکی).میتونید راهنماییم کنید؟!!

سلام و درود. در انتخاب شغل و زندگی آینده به جز بحث علاقه، استعداد و بازار کار و توانایی فرد برای ورود به رشته؛ بسیار حائز اهمیت می باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی، تست های رغبت سنجی شغلی را نیز انجام دهید و در ارتباط با علاقه و توانایی خود بیشتر جست و جو داشته باشید.

سلام من هشتمی هستم و به دو رشته علاقه دارم رشته انیمیشن سازی و نجوم که البته تجربی میشه من بین این دو نمیتونم انتخاب کنم به همین دلیل میخواستم نسبت به رشته هایی که برام باز میشه انتخابشون کنم اما با این حال دوست دارم یکی از این دو رو رشته رو انتخاب کنم دروسی که برای باز شدن رشته تجربی تاثیر داره رو دیدم میخواستم بدونم که رشته انیمیشن سازی تو کدوم دسته میره تو دسته هنر یا فنی حرفه ای وچه دروسی برای باز شدن این رشته تاثیر داره

با سلام ، رشته انیمیشن و پویانمایی از جمله رشته های شاخه فنی و حرفه ای بوده و در زیرگروه هنر قرار دارد ، که معمولا پذیرش در این رشته از بین دانش آموزانی انجام می گیرد که دارای معدل بالا بوده و به فعالیت های عملی علاقه مند هستند ، لازم به ذکر است شما جهت ادامه تحصیل در زمینه نجوم می بایست در گروه ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل داشته باشید ، توجه به علاقه و آینده شغلی و تحصیلی رشته مورد نظر ، در انتخاب رشته مناسب به شما کمک شایانی می کند .

سلام من هشتم هستم و از الان تو فکر انتخاب رشتم خودم عاشق هنر هستم ولی پدرم نمیزاره معدل هفتمم۱۹/۷۲ معدل نوبت اول هشتم۱۹/۷۹ ریاضی هم هر سال ۱۹…۱۸میشه علوم هم همیشه بیست میخام بدونم با این موقعیتی که من دارم چه رشته ای برم بهتره؟

سلام ، در رابطه با انتخاب رشته نهم به دهم که یکی از مهم ترین انتخاب های طول زندگی هر فردی می باشد ، و تاثیر مستقیم در آینده شغلی و تحصیلی شما دارد ، می توانید از تست های رغبت سنجی و نظر افراد آگاه کمک بگیرید ، اما مهم ترین موضوع داشتن علاقه به رشته تحصیلی انتخابی می باشد که باعث موفقیت شما می شود . بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و همچنین شرایط تحصیل و آینده شغلی میتوانید انتخاب درستی داشته باشید .

سلام میشه از رشته انسانی معلم ریاضی بشی ؟؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ، شما جهت انتخاب و ادامه تحصیل در رشته آموزش ریاضی می بایست در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در آزمون شرکت نمایید.

سلام من امسال نهم هستم میخواستم بدونم میتونم رشته تجربی در بیام؟ معدل کل هفتم ۱۹.۶۷ (ریاضی ۱۸ علوم ۱۹) هشتم معدل کل ۱۹.۷۹(ریاضی۱۸ و علوم۱۹). لطفا کمکم کنید.

با سلام ، بله با توجه به نمرات ذکر شده ، احتمال پذیرش و ادامه تحصیل شما در رشته علوم تجربی بالا می باشد . همچنین لازم به ذکر است که نتایج آزمون هدایت تحصیلی نیز در انتخاب رشته شما بسیار موثر می باشد .

سلام….معدل کلاس هفتم ۱۹.۴۳…ریاضی ۱۸ و علوم ۱۷……معدل هشتم ۱۹.۲۱…ریاضی ۱۴ و علوم ۱۸….معدل کلاس نهم۱۹…ریاضی ۱۸و علوم ۱۹…………مدرسه نمونه دولتی رشته تجربی قبول شدم .به نظر شما برم رشته تجربی نمونه یا رشته انسانی مدرسه عادی…علاقه شدیدی به رشته تجربی دارم علومم عالیه ولی نمرات ریاضیم یه خورده کمه.به فیزیک هم علاقه زیادی ندارم به نظر شما چیکار کنم

سلام .من از شهر نجف آباد اصفهان هستم . میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم و نمره ریاضی هفتمم در برگه شد ۱۵.۵ و علوم هفتمم در برگه شد ۱۹ به بالا دقیق یادم نیست.معدل کل هفتمم هم شد۱۹.۱۴ . در کلاس هشتم نمره ی ریاضی در برگه شد ۱۹.۰۵ و علوم در برگه هم شد ۱۹.۵ .معدل کل هم شد۱۹.۶۷.اگه سال نهمم را جبران کنم میتونم وارد این رشته بشم. لطفا کمکم کنید.

سلام من امسال نهمم و معدلم تا الان ۲۰ بوده و واقعا درگیر انتخاب رشته ام من هم ب تجربی علاقه دارم و هم عاشق تربیت بدنیم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و تشکر از مدیر محترم سایت وهمکاران گرامی احتراما من مشاور تحصیلی وکنکور هستم و در شبستر دفتر مشاوره تحصیلی وکنکور دارم نه دفتر مشاوره همه چیز وهمه کار . جواب هائی که ارائه شده بیشتر جنبه کلی دارد ، در حالیکه سوال کننده دارای مشکل انتخاب یا در تعارض انتخاب است . پیشنهاد می کنم . دانش آموزان ۱- به مشاوران مدارس خود مراجعه نمایند ۲- یا اینکه آنها را به مراکز مشاوره تحصیلی معتبر راهنمائی فرمائید تا بصورت علمی وبا اجرای آزمونهای استعداد ، علایق و…. خاص در زمینه شناخت خود برای تصمیم گیری بهتر اقدام شود. با تشکر

سلام تروخدا جواب منو بدید من معدال هفتم١۶خورده ای شده هشتم١۵/٨٨ ایا واسه نهم تلاش کنم میتونم رشته تجربی رو بیارم تروخدا یکی جواب قانع کننده ای بده!علاقه شدید دارم به تجربی

سلام من امسال میرم نهم به موسیقی خیلی علاقه دارم ولی شهر ما هنرستان موسیقی نداره . اگه هنرستان عادی برم خوبه؟ تا حدودی موسیقی درس میدن؟

سلام من میخوام امسال انتخاب رشته کنم یه سوالی خیلی ذهنم رو مشغول کرد میخواستم بدونم میشه داخل رشته فنی مهندسی برق و یا الکترونیک گرفت من خیلی به مهندسی کنترل علاقه دارم میشه راهنماییم کنید چطور باید مهندسی برق یا الکترونیک یا کنترل گرفت از طریق رشته فنی ؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید این چند روز ذهنم خیلی مشغوله

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید و باید چیکار کنم

با تشکر

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید با تشکر

با عرض سلام من میخواستم بدونم چطوی با چه نمره ای تجربی تو فرم هدایت تحصیلی کد الف میخوره

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

ایران مشاوره نظری بدهید

در نظام قدیم نام گذاری دوره های تحصیلی به صورت دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بوده، اما در نظام جدید این نام گذاری ها به صورت ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تغییر پیدا کرده است. در این نوشتار ما درباره اهمیت این دوره اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم چنانچه شما عزیزان پس از مطالعه مطالب ارائه شده اطلاعاتی سوالاتی در این زمینه داشتید می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

همانطور که در ابتدا هم به آن اشاره کردیم دوره متوسطه از دو بخش تشکیل شده است دوره اول و دوره دوم که هر کدام از دوره ها به مدت سه سال می باشد. در ایران دانش آموزان پس از آن که دوره ی شش ساله ابتدایی را می گذرانند وارد دوره اول دبیرستان می شوند. این دوره که در نظام جدید به وجود آمده است شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می باشد که در نظام قدیم آن را به صورت دوره اول راهنمایی، دوم راهنمایی و سوم راهنمایی نام می بردند. دانش آموزان بعد از گذارندن این دوره وارد دوره دوم یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند که مانند دوره اول در گذشته به صورت اول دبیرستان، دوم دبیرستان و سوم دبیرستان نام گذاری شده بود.برای اطلاعات بیشتر درباره مشاوره تحصیلی دبیرستان می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به دلیل اینکه یکی از دوره های حساس و تاثیر گذار در زندگی اجتماعی و فردی دانش آموزان است. این دوره، دوره ی انتقال کودک از کودکی به اواخر دوره نوجوانی می باشد. بسیاری از استعدادهای نوجوانان در این دوره بروز می کند و پس از آن وارد مسائل جدیدی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل و حرفه می شود، از این روز یکی از مهم ترین وظایف و کارها این است که به دانش آموزان کمک کنند تا استعدادهای خود را بشناسند و متناسب با علاقه و استعداد خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

در پایه نهم مسئله ای که بسیار اهمیت دارد انتخاب رشته می باشد. راهنمایی هدایت تحصیلی به همین منظور می باشد تا دانش آموزان بتوانند در رشته ای به تحصیل بپردازند که متناسب با استعداد و علایق آنها می باشد از این رو مهم ترین ملاک برای در انتخاب رشته نهم این دوره عملکرد تحصیلی دانش آموز می باشد. مشاور می تواند با توجه به عملکرد تحصیلی و استعدادهای دانش آموز راهنمایی های لازم را در رشته های مختلف در اختیار او قرار دهد تا دانش آموز با آگاهی و شناختی که از هر رشته دارد اقدام به انتخاب رشته ای کند که در آینده و پس از وارد شدن به آن رشته هم رضایت کافی داشته باشد زیرا انتخاب رشته نادرست باعث می شود که بهترین سال های دانش آموز صرف تحصیل در رشته ای باشد که نه تنها به آن علاقه ندارد بلکه در آن هیچ استعدادی هم ندارد.

 

 

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادوره اول متوسطه دوره راهنمایی مشاوره تحصیلی هدایت تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

اگه شما قصد انتخاب رشته دارید و یا علاقه دارید در مورد رشته های تحصیلی بیشتر بدونید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.
شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

انتخاب رشته در پایه نهم در سه شاخه علوم نظری،علوم پایه و فنی و حرفه ای انجام خواهد پذیرفت و در پایه دهم دانش آموز می تواند براساس شاخه ای که انتخاب نموده، رشته مورد نظر را انتخاب نماید و از پایه یازدهم رشته ها تخصصی خواهد شد.

یک انسان عادی در طول شبانه روز نیاز به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه داره،کمتر ازاین مقدار باعث افت توانایی جسمی و ذهنیش می شه و بیشتر از اون هم باعث بروز بیماریها و مشکلات اجتماعی و روانی در زندگی فرد میشه.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را اعلام کرد و گفت: صدور برگه های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از 10 تیرماه انجام می شود.

همان آقای مشاور قصد دارد در چند جلسه به سوالات رایج بچه های سال نهم در مورد انتخاب رشته، پاسخ بدهد.

آقای مشاور قصد دارد در چند جلسه به سوالات رایج بچه های سال نهم در مورد انتخاب رشته، پاسخ بدهد.امروز درباره روند انتخاب رشته در مدارس، صحبت می کنند.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش تغییر یافت.

مدیر علمی – آموزشی سازمان بسیج دانش آموزی گفت: درس آمادگی دفاعی به طور کامل تدریس نمی شود، در نتیجه کسر خدمت سربازی به دانش آموزان پسر تعلق نمی گیرد و سالانه حق بیش از 400 هزار دانش آموز پسر تضییع می شود.

خیلی از بچه ها علاقه زیادی دارن که خوب درس بخونن و نمرات خوبی بگیرن اما نمی تونن بین درس خوندن و سایر فعالیتهاشون تعادل و ارتباط برقرار کنن. من اینجا راهی رو نشونتون میدم که می تونه کمکتون کنه

وقتی می گم آداب دانش آموزی قراره درباره ریتم و نوع زندگی یک دانش آموز حرف بزنم، چیزی که باعث بشه برنامه و روش زندگی اون تفاوت فاحشی با یک کارمند، ورزشکار، کاسب و … داشته باشه.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

 تمامی دانش آموزان پایه نهم اغلب به نوعی با سردرگمی در انتخاب رشته تجصیلی خود مواجه هستند. این افراد نمی دانند بهترین راه جهت ورود به مناسب ترین و برترین رشته و دانشگاه کدام است. در این زمان مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی می تواند برایشان بسیار کمک کننده باشد و آن ها را به بهترین شکل به سوی بهترین ها در زندگی سوق دهد.

 

تست آنلاین هدایت تحصیلی هالند می تواند به عنوان یک تست علاقمندی به رشته تحصیلی مشهور و کارآمد در این زمان مورد استفاده دانش آموزان قرار بگیرد. تستی که توسط جان هالند به عنوان تست استعدادیابی برای انتخاب رشته و همچنین شغل طراحی شد و جای خود را در میان مدارس و دانش آموزان به خوبی باز کرد.

 

 

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

جهت دریافت مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی و آشنایی با آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی هالند در سایت همگام وزارت آموزش و پرورش انجام می شود. به این ترتیب که هر فرد دانش آموزان با ورود به آدرس این سامانه به نشانی hamgam.medu.ir می تواند اقدامات لازم را جهت شرکت در تست آنلاین هدایت تحصیلی هالند انجام دهد.

هر دانش آموز برای ورود به این سامانه و شرکت در تست علاقمندی به رشته تحصیلی رمز عبور و نام کاربری دارد که به وسیله مدرسه در اختیار وی قرار داده شده است.

 

 

انجام تست مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی می تواند فرد را در شناخت دقیق توانایی ها و رغبت های شغلی و تحصیلی اش یاری دهد

مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی هالند براساس یک سری ویژگی های شخصیتی از قبل تعیین شده انجام می شود و فرد بر طبق آن ها می تواند به شناخت خوبی از توانمندی ها و تمایلات شخصی خود دست پیدا کند.

نتیجه شناخت هر چه بیشتر و بهتر این تمایلات و توانمندی ها چیزی نیست به جز انتخاب رشته ای مناسب و در نهایت شغلی که فرد در آن مؤفق است.

 

 

 

در این قسمت از نوشته حاضر ویژگی های منحصربه فرد هر کدام از تیپ های شخصیتی در تست استعدادیابی برای انتخاب رشته را خدمتتان عرض می کنیم.

 

 

براساس مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی هالند افراد قرار گرفته در این طبقه در ذکر خصوصیات روحی و شناسایی آن ها ماهر هستند. از طرف دیگر، روابط خوبی با دیگران دارند و نظم و ترتیب در زندگی آن ها جایی ندارد.

گرایش افراد دارای این تیپ شخصیتی به صفات و ویژگی های زنانه بیشتر از صفات مردانه است.

 

 

شماری از افراد با انجام مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی ممکن است متوجه وجود تیپ شخصیتی واقع بین در خود شوند. این قبیل از افراد علاقه زایدی به هماهنگی در امور دارند و از قدرت جسمانی و تفکر علمی نیز برخوردار هستند.

یک فرد واقع بین در صورت مواجه با مشکلات به دنبال راه حل های عملی برای حل آن هاست.

 

 

افراد دارای تیپ شخصیتی اجتماعی معمولاً اشتغال در نقش یک روان درمانگر و یا معلم را ترجیح می دهند. این اشخاص بشردوست هستند و همواره احساس مسئولیت می کنند.

اما در عین حال به انجام فعالیت های سازمان یافته و کارهای بدنی چندان تمایلی نشان نمی دهند.

 

 

این قبیل از افراد به آسانی دست به کنترل خود می زنند و در حفظ قوانین و مقررات حساسیت زیادی به خرج می دهند. اشخاص دارای تیپ شخصیتی قراردادی یا سنتی، تمایلی به ماندن در موقعیت ها و شرایط پیچیده ندارند و فعالیت های اجتماعی و جسمانیجذابیتی برایشان ندارد.

 

 

از جمله ویژگی ها و خصوصیات بارز این افراد می توان از داشتن قدرت استدلال، سازماندهی و تفکر نام برد. افراد دارای تیپ شخصیتی معنوی از داشتن روابط اجتماعی گریزان هستند و کمتر اتفاق می افتد که رشته دانشگاهی خود را تغییر بدهند.

این شخصیت علاقه زیادی به انجام فعالیت های پیچیده و نیازمند به تفکر دارد.

 

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

 

برخی از افراد با شرکت در آزمون مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی به وجود شخصیت تهوری در خود پی می برند. این افراد ماجراجو و اجتماعی هستند و نقشی غالبی را در فعالیت های خود به عهده دارند.

علاقه این اشخاص به کسب مهارت در زمینه امور و مسائل تجارتی و مالی است و همواره به دنبال بدست آوردن موقعیت و قدرت هستند.

 

 

 

در زمان پاسخگویی به سوالات تست آنلاین هدایت تحصیلی باید به شماری از نکات توجه کرد. در زیر به طور مختصر اشاره ای به این نکات مهم و اساسی برای شما عزیزان داریم.

. پاسخدهی به هر تست علاقمندی به رشته تحصیلی ساده است و نیاز چندانی به اطلاعات درسی و علمی ندارد.

. هر یک از دانش آموزان هیچ گونه محدودیت خاصی در وارد شدن به پروفایل کاربری خود جهت انجام تست استعدایابی برای انتخاب رشته ندارند.

. اساسی ترین و مهم ترین اصل در پاسخگویی به سوالات تست علاقمندی به رشته تحصیلی داشتن صداقت است.

. در زمان پاسخگویی به تست آنلاین هدایت تحصیلی از مشورت و همفکری با دبیران، مشاوران و والدین غافل نشوید.

 

 

جهت نحوه انجام تست آنلاین هدایت تحصیلی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

تست آنلاین شغل مناسب من 

زمان و نحوه انتخاب رشته مجدد پایه نهم

تست آنلاین انتخاب رشته نهم 

شرایط و نحوه انتخاب رشته دبیرستان 

سامانه انتخاب رشته دبیرستان

تست آنلاین هدایت تحصییل در سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir انجام می شود.

تست علاقمندی به رشته تحصیلی مورد استفاده در مدارس تست هالند است.

انجام تست استعدادیابی فرد را به شناخت درستی از استعدادهایش می رساند و فرد تصمیم گیری بهتری در انتخاب رشته و شغل خود دارد.

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم

مشاوره انتخاب رشته تلفني ویژه نهمي ها

“سامانه صدای مشاور تحصیلی”

 مشاوره دهنده تخصصی انتخاب رشته

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071611  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

مشاوره انتخاب رشته تلفني ویژه نهمي ها

 چگونه انتخاب رشته کنیم ؟

چگونه تحلیل کنیم؟

روند فعلی انتخاب رشته چگونه است؟

 

انتخاب رشته در پایه نهم در سه شاخه هایی انجام خواهد پذیرفت و در پایه دهم دانش آموز می تواند براساس شاخه ای که انتخاب نموده، رشته مورد نظر را انتخاب نماید و ازپایه یازدهم رشته ها تخصصی خواهد شد. به طور مثال دانش آموزی که در پایه نهم شاخه علوم پایه را انتخاب نماید، در پایه دهم این شاخه را به صورت عمومی ادامه می دهد و بر اساس نمراتی که کسب می کند در پایه دهم می تواند یکی از رشته های علوم تجربی یا علوم ریاضی را انتخاب نماید.

شما دانش آموزان گرامی میتوانید جهت انتخاب رشته نهم به دهم با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.

 

لینک های مرتبط

‘);
popupWin.document.close();
}

موضوعات سایت

صدای مشاور تحصیلی

مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی

مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071611


تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.

طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو

شماره مشاور تحصیلی پایه نهم
شماره مشاور تحصیلی پایه نهم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *