چگونه صدا تقلید کنیم

 
helpkade
چگونه صدا تقلید کنیم
چگونه صدا تقلید کنیم

لیست اخبارDownloads-icon

وقتی شما به اجرا و نگه داشتن یک نت دست یافتید, طبیعی است که دلتان بخواهد به آن نت یا صدا رنگ و احساس اضافه کنید . یکی از ساده ترین راه ها برای این کار دادن طنین به صدا است , که ما آن را ویبراتو می نامیم . اغلب شنیده ایم که وقتی خواننده مورد علاقه ما صدایش را روی نتی نگه می دارد , طنینی موج وار به آن می دهد که همان ویبراتو است. این یک موضوع مهم در آموزش خوانندگی است.

قبل از آشنایی با ویبراتو باید با صدا سازی آشنایی داشته باشید.

برای بیشتر خوانندگان تازه کار ویبراتو مانند یک راز پیچیده است . خیلی از افراد فکر می کنند که انسان یا با ویبراتو به دنیا می آید , یا هرگز به آن دست نخواهند یافت و درست نمی دانند چگونه باید از صدای ساده نگه داشته شده به صدای مواج غنی از ویبراتو رسید . که متاسفانه باید بگویم قسمت زیادی از این طرز فکر اشتباه توسط اساتید محترمی که با متد های قدیمی کار می کنند و خود نیز بر همین باور هستند به سایر افراد و هنرجوها القا شده است .

گاهی افراد , با تغییر عمدی صدای ساده ای که ایجاد می کنند سعی در تولید ویبراتو دارند که متاسفانه با یک احساس تصنعی روبرو می شوند . در عمل هر ویبراتویی عمدی است اما راز یک ویبراتوی عالی در این است که به کار آن آگاه باشید و بدانید چه چیزی آن را مورد پسند می کند و چطور باید طبیعی و بدون فشار به نظر برسد .

وقتی شما صحبت می کنید یا آواز می خوانید تارهای صوتی شما معمولا در محدوده ای بین صد تا هزار ارتعاش به حرکت می آید . کشش وارد بر روی تار صوتی , ارتفاع نت ( زیر و بم بودن صدا ) ایجاد شده را تعیین می کند  . وقتی کشش لازم برای ایجاد صدای مورد نظر کامل  و درست باشد , یعنی نه خیلی کشیده شده و نه خیلی شل باشد , یک ارتعاش ثانوی شروع به شکل گرفتن می کند . این حرکت ثانوی باعث می شود که صدا با موجی با سرعت پنج تا شش ارتعاش در ثانیه به حرکت درآید . این چیزی است که ما در ویبراتو می شنویم .

چگونه صدا تقلید کنیم

اگر برای یافتن ویبراتو روش خود را انجام می دهید , باید مطمئن شویم که آن را درست انجام می دهید . یک قانون سر انگشتی می گوید که موقع ویبراتو نباید هیچ جای بدن شما تکان بخورد . اگر چنین نیست باید عیبی در کار باشد .

اگر شما روی یک نتی که اجرا می کنید فکرتان را متوجه ویبراتو کنید , چیزی غیر از ویبراتو اتفاق نخواهد افتاد ( به همین سادگی ) .نوع خاصی از توجه لازم است تا هوا را طوری تنظیم کند که حرکت موجی ویبراتو را ایجاد نماید . بنابراین وقتی قبل از اجرای صدا , احساس و فکرتان را متمرکز کنید , شانس زیادی وجود دارد که به تغییرات مهمی  در ایجاد صدای دارای طنین دسترسی پیدا کنید .

اصول کار همین بود که ملاحظه کردید اما برای دستیابی راحت تر به این تکنیک , دو تمرین خیلی ساده اما مفید را به شما نشان می دهم . در انجام این تمرین ها هر چیزی را اغراق آمیز انجام دهید . در ابتدا ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد اما خود را رها کنید تا به طنین زیبا و طبیعی صدای خود دست یابید .

هر چند که گفته شد برای ایجاد ویبراتو در شروع کار مخالف هر نوع حرکت و تکان در بدن و دست هستیم  , اما اینجا برای اینکه به شما کمک شود تا ویبراتو را در بدن خود احساس کنید , از این قانون کمی تخطی می کنیم .

حالا بایستید و دست خود را طوری که می خواهید با کسی دست بدهید به جلو دراز کنید  . به جای اینکه دست های خود را در حالت دست دادن معمولی پیش ببرید , دستتان را ببندید و فقط انگشت اشاره را باز بگذارید . حالا تجسم کنید که در برابرتان یک خرس بزرگ که هزار برابر از شما قوی تر است قرار دارد و می خواهید با او دست بدهید . ضمن این کار حرف eeeeee را بخوانید و سعی کنید که صدایتان با حرکت دستتان هماهنگ باشد . صدای شما باید به صورت مقطع ee-ee-ee-ee در بیاید . بگذارید صدایتان یک ضربان ریتمیک داشته باشد . هنگام ایجاد صدا , به بخش سقف دهانتان مخصوصا جایی که سقف دهان به انتهای زبان وصل می شود متمرکز شوید . ببینید آیا ضربان هوا را احساس می کنید .

پس از اینکه به این کار عادت کردید , سعی کنید حرکت دستتان را متوقف کنید و ببینید آیا بدون آن هم می توانید صدای ویبراتو را ایجاد کنید .

یک دست خود را مشت کنید و بگذارید بالای شکمتان جایی که دنده ها به هم می رسند . با دست دیگرتان این دست مشت شده را بپوشانید . حالا بگویید eeeeeeeee و حین آن دست های خود را با حرکت سریع ضربانی به داخل فشار داده و بیرون بیاورید , با این کار ضربان سریع هوا را به پشت گلویتان می رسانید . باز هم باید صدای یکنواخت eeeeee  را به صورت مقطع ویبراتو وار ee-ee-ee-ee  بشنوید . به حرکت سریع دست به سمت داخل و خارج ادامه دهید و دقت کنید هوا در کجای گلویتان ضربان دارد , در محل تلاقی سقف دهان با انتهای زبان .

هدف این است که شما با احساس ویبراتو آشنا شوید که بسیار مهم می باشد . ضربان هوای زیادی برای ایجاد ویبراتو لازم است . یادتان باشد که وقتی در تلاش برای تنظیم مقدارهوا با صدا هستید , در ابتدا دستیابی به سرعت مناسب کمی مشکل به نظر می رسد و شاید فکر کنید صداهای عجیب و مصنوعی و بدون حسی ایجاد می کنید . اما وقتی بدنتان احساس ویبراتو را درک کرد , معجزه ای رخ می دهد و به نظر می رسد که صدا خود به خود بدون هیچ تلاشی ویبراتو را ایجاد می کند .

دلیل احساس طبیعی بودن ویبراتو مربوط به سرعت آن است . در ابتدا به نظر می رسد ویبراتوی شما یا زیادی سریع است و یا بیش از اندازه کند است . اما وقتی عادت به انجام آن پیدا کردید , هوا و تارهای صوتی تناسب درست و کامل را پیدا کرده و تارهای صوتی کشش درست خود را می یابند .

اینجاست که ویبراتوی درست ایجاد می شود و شما احساس می کنید که انگار از اول با آن زاده شده اید .

سلام.
تمرینی که مطرح کردید عالی بود و کمی برام جا افتاد که ویبراتو از کجای حنجره ایجاد میشه.
فقط یه مشکلی تو صدای من هست که الان بعد گذشت 6 ماه تمرین نتونستم رفعش کنم.
صدام هنگام خواندن خیلی میلرزه و فقط تونستم تو چند ماه حداکثر 10 درصد از این لرزش رو کم کنم.
هنگام اجرای نت ها یا صامت ها بیشتر صدام میلرزه تا خوندن یک قطعه.
لطفا راهنمایی بفرمایید بزرگوار.
باتشکر

سلام اشکان عزیز
خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بوده .
در مورد مشکلی که گفتی اصلا نگران نباش چون چیزی نیست که از پسش بر نیای . با اینکه من صدا و خوندن شما رو نشنیدم اما معمولا این دسته مسائل چند تا دلیل ساده و پایه ای می تونند داشته باشند که مهمترینشون الگوهای نادرست تنفسی هست .بهت پیشنهاد می کنم که بیشتر روی تنفست موقع ادای نت ها یا جاهایی که لرزش ایجاد میشه کار کنی . چند تا مقاله و آموزش هم در مورد تنفس صحیح توی سایت هست که بهت کمک می کنه . امیدوارم هر چه زودتر بتونی برطرفش کنی . اگه بازهم به مشکل برخوردی با ما در تماس باش
موفق باشید

سلام مطالبتون بسیار جالب بود . من هنگامی که میخوام اهنگ بخونم و به جایی که خواننده اهنگو میکشه میرسه و منم میخوام صدامو بکشم نمیشه و صدام حالت جیغ مانندی در میاد میشه لطفا راهنماییم کنین ؟ مرسی

سلام به شما
این مشکل بسته به حالتی که اتفاق می افته می تونه چند تا دلیل داشته باشه. اما معمولا به خاطر عدم کنترل مناسب روی کامپرشن صدا اتفاق می افته
موفق باشید

سلام،ی دنیا ممنونم از این لطف بی دریغتون ک مهارت و اطلاعاتتون رو رایگان و خالصانه در اختیارمون میزارید،این کارتون واقن با ارزشه و هیچ جای دنیا مثلش پیدا نمیشه
میخواسم بدونم اگه تو تلگرام یا برنامه های مجازیه دیگه هستین بهمون اطلاع بدین اونجا از مطالب استفاده کنیم و سوالامون رو مطرح کنیم،من ب تازگی خوندن رو شرو کردم و عاشق خوندنم اما مهارتم کافی نیس و خیلی کمکتون رو احتیاج دارم خوشحال میشم اگه امکانش باشه راهنماییم کنید

سلام به شما دوست عزیز
خوشحالم که مطالب برای شما مفید بوده.بله لینک کانال تلگرام توی وبسایت قرار گرفته و می تونید از مطالب کانال هم استفاده کنید.
لینک کانال:https://telegram.me/bekhounn

واقعا خیلی ساله که به دنبال چنین اطلاعات و سایت کامل میگردم، از شما ممنونم آقای شهسواری

خواهش می کنم.خوشحالم که براتون مفید بوده

سلام من این تمرین را انجام دادم ولی نفهمیدم چجوری این که دست مشت کنیم و بزاریم رو شکم و چگونه از ضربان هوا بکشیم بیرون اگه کامل مفصل توضیح بدید ممنون میشم

خیلی به درد بخور و مفید بود.. ممنون

سایت خوبی دارین

سلام دوست گرامم بسیار عالی بود مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a56adb7edb1eb989ca04bf68f6e04f0c” );document.getElementById(“h84b9fbd28”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد

یک شرکت نوپا به نام Lyrebird که واقع در مونترال کاناداست موفق به توسعه فناوری جدیدی شده که تقلید صدا را به راحتی ممکن می‌سازد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، یک شرکت نوپا به نام Lyrebird که واقع در مونترال کاناداست موفق به توسعه فناوری جدیدی شده که تقلید صدا را به راحتی ممکن می‌سازد. این شرکت در واقع در حال توسعه فناوری‌های تلفیق صدای جدیدی است که یکی از قابلیت‌های آن امکان کپی کردن صدای سایر افراد مبتنی بر داده‌های بسیار محدود است.

نتایج بررسی‌های محققان این شرکت نشان می‌دهد که تنها یک دقیقه از صدای ضبط شده افراد حاوی حجم زیادی از DNA صدای آنهاست. این فناوری می‌تواند با استفاده از داده‌های محدود یک صدای جدید را یاد بگیرد زیرا الگوی مورد استفاده آن می‌تواند شباهت‌های صدای جدیدی که در حال گوش دادن به آن است را با صداهایی که پیش از این با آنها آشنایی داشت مقایسه کند. به این ترتیب این فناوری می‌تواند متغییرهایی که موجب تفاوت داشتن یک صدا با صداهای دیگر می‌شود را شناسایی کند.

این تیم از هفته جاری فناوری جدید خود را به صورت عمومی معرفی کرده است و از سوی شرکت‌های مختلف پیشنهادی زیادی را برای استفاده از این فناوری به روش‌های مختلف دریافت کرده است. برای مثال برخی از شرکت‌ها دوست دارند به مشتریان خود امکان دهند که کتاب‌های صوتی را با صدای افراد مشهور یا حتی اعضای خانواده خود بشنوند.

این فناوری برای شرکت‌های پزشکی نیز بسیار کارآمد است. اگر افرادی که دچار مشکلات صوتی شده‌اند به نمونه‌های ضبط شده از صدای خود پیش از آسیب دیدگی دسترسی داشته باشند، می‌توانند صداهای که با استفاده از تجهیزات پزشکی برای آنها تولید می‌شود را به الگوی صدایی قبلی خود نزدیک تر کنند.

چگونه صدا تقلید کنیم

یکی دیگر از کاربری‌های جالب این فناوری در صنعت بازی‌های ویدیویی است. شرکت‌ها می‌توانند به کمک این فناوری به کاراکتر‌های درون بازی امکان دهند تا با صدای شخصی که در حال انجام بازی است، حرف بزنند.

کاربری‌های این فناوری بی شمار و جالب است و به همین دلیل اکنون 10 هزار نفر درخواست کرده‌اند که در زمان عرصه نسخه‌ بتای این فناوری با خبر شوند.

موضوع دیدار هیات طالبان با مقامات جمهوری اسلامی از منظرهای مختلفی قابل بررسی است. شاید ریشه اصلی این مساله به روابط بین طالبان و آمریکا برگردد.

کد یا شناسه شهاب همان شناسه‌ای است که بانک‌ها مشتری را از طریق آن شناسایی می‌کنند،یعنی برای اشخاص حقیقی کد ملی، اشخاص حقوقی شناسه ملی و برای اتباع خارجی همان شماره فراگیر اتباع خارجی است.

سیاست‌های فرانسه طی سال‌های گذشته تابعی از سازوکارهای دیپلماسی اجبار،‌ همکاری‌های حقوقی و فشارهای سیاسی علیه ایران بوده است.

گفت‌وگو با فریبامتخصص، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش جام‌جم از تولید جدیدترین سریال ماورائی تلویزیون که بعد از مدت‌ها قرار است روی آنتن برود


سفیر پیشین ایران در افغانستان:

بیماری‌‌های قابل انتقال از راه تماس جنسی حتی می‌تواند منجر به ناباروری شود

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

خانه » وبلاگ » آموزش آواز (گام به گام) » مطالب آموزشی آواز خوانی » 4 تا از بهترین تمرین های صداسازی برای تقویت هر چه بهتر شما

صدا سازی به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن باعث تقویت صدا می شود .به طور کلی می توان گفت که صدا سازی یعنی افزایش قابلیت های حنجره و آشکار کردن توانایی نهفته در صدا ها .تعریف دیگری که از صدا سازی بیان می شود این است که فرد بتواند از تمامی بازه های صوتی خود استفاده کند. زمانیکه شما در یک جمع هستید می بینید که کسی که صدای بهتری دارد از جذابیت بیشتری برخورداراست و هم چنین حرفش برش دارد .

تمرینات صدا سازی به دو دسته تقسیم می شوند تمرینات تنفسی و تمرینات تارآوایی. تمرینات تنفسی اساس صدا سازی است  اینکه چه زمانی بتوانیم نفس را نگه داریم و چه زمانی از آن استفاده کنیم خیلی مهم است واین نکته راباید در نظر داشت که در صدا سازی باید این دو تمرین با هم دیگر انجام شوند.

چگونه صدا تقلید کنیم

 

نکته مهم! با این بسته استثنایی آموزش آواز، آواز خواندن را بصورت اصولی، حرفه ای و سریع بیاموزید! (بدون نیاز به کلاس)

 

 

خوانندگی با صدای بم همشه طرفداران خاص خودش را داشته است . برای بم شدن صدا می بایست مدتی از خواندن با صدای بلند دوری کنید. انجیر تر یا خشک، مویز به ویژه مویزی که در روغن بادام خیس شده باشد بخورید.اگر زبری از بریده شدن زبان کوچک باشد باید آب انگور را با عسل بجوشانید تا کف کند سپس کف آن را گرفته و با آب گرم قاطی کنید و ابتدا غرغره سپس تناول نمایید.

همه مقالات مربوط به : آموزش آوازخوانی

منظور از قوی کردن حنجره صدای بلند یا فریاد نیست بیشتر منظور داشتن حنجره ای با بنیه و قدرت است بعضی از افرادکه خوانندگی می کنند بعد از مدتی تار های صوتی آنها از کار افتاده می شود ودیگر نمی توانند مثل قبل خوانندگی کنند و لی بعضی از افراد با اینکه از حنجره ی خود کار می کشند باز هم می توانند مثل قبل کار خود را ادامه دهند اینگونه افراد دارای حنجره ی پر قدرتی هستند. در مورد مطلب پر حجم کردن صدا می توان گفت که صدا زمانی پر حجم به نظر می رسد اگر خواننده در یک اتاق بخواند صدای او بر فضای اتاق احاطه داشته باشد و صدا از همه جای اتاق یکنواخت به گوش برسد. و اما در مورد تجویز خوراکی ها می توان گفت که بعضی از خوراکی ها هستن که روی صدای خواننده تاثیر مثبت می گذارند و بعضی دیگر روی صدای خواننده ثر منفی می گذارند وبا این حال باید فرد از خوردن بعضی از مواد غذایی پرهیز کند.

 

 

 

 

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

با سلام من خیلی دوست دارم کتاب های صوتی درست کنم ولی صدای خیلی ضعیف و سطحی دارم میخواستم ببینم برنامه ای دارید برای این منظور برای گویندگی ؟

اسم این استاد. موسی رسایی هستش

سلام و تشکر برای مطالب آموزنده شما و همینطور از زحماتی که در این مسیر میکشید
قسمتهای بعدی ویدیوی اول را چطور ببینم و نام این استاد چه کسی هست با تشکر فراوان

ویدئو های بعدی استاد رحمانی رو چطور و کجا دنبال کنیم؟

به سایت دلنوا مراجعه کنید.

درود ، خانم شیرخانی عزیز شما اگه دوست دارید آواز یاد بگیرید بهترین راه کلاس حضوری هستش ، اگه بخواید بنده میتونم کلاسهای استاد معتمدی بهتون معرفی کنم

برای داشتن صدای که مردم رو جذب کنه و قوی و صاف و رسا چه باید کرد؟

باید تمیرین کرد

من صدام ب نظر خودم جالب نیست ولی دوست دارم خوانندگی رو حداقل برای خودم و جمع هامون یادبگیرم اما صدام ی جاهایی گیر میکنه و لحنش یهو عوض میشه ک از گم اوردن نفسه . نمیدونم واقعا چجوری باید شروع کنم تمرین بکنم خوب بهتر میشه یا راهوار دیگ ای داره

رو صامت و مصوت ها کار کن با انواع گام ها از پایین به بالا حنجره راه بیفته

به نظر من اگه واقعا حس میکنید نفس کم میارید باید تمرین های مخصوص نفس رو انجام بدین واینکه موقع خوندن مدیریت داشته باشین رو نفستون. و یکباره و با هوای زیاد نفستون رو ترین بیرون

آخرین جملم ندین بیرون بود?

سلام. من دنبال خوانندگی نیستم صرفا میخوام صدای پر حجم و قوی داشته باشم. دوست دارم بصورت اموزشگاهی یاد بگیرم ایا جایی هست معرفی کنید

سلام دوستان.من یه مشکل دارم،نمیتونم با صدای اصلی خودم کار کنم.تقلیدی شده صدام.سلفژ هم رفتم،بنده خدا نتونست راهم رو تغییر بده.چه تمرین یا نکته ای رو انجام بدم که بتونم بهترین صدای خودم رو پیدا کنم.پیشاپیش سپاس از شما

به یه اهنگ سازی هماهنگ بشین که با صدای خودتون اهنگ بسازه اونوقت شما با رنگ وگام صدا خوت تمرین کنید تا عادت کنید

دوست عزیز شما با صدایی نه چندان بلند. مثل خواندن مقاله در کلاس منطورم در این حد بلند .روزنامه یا کتاب بخونید و سعی کنید کلمات رو با احساس همون کلمه یا جمله بیان کنید و در حد نه چندان زیاد بصورت اختیاری اغراق آمیز تلفظ کنید و با همون صدا بعد چند روز تمرین با پمپاژ از دیافراگم سعی کنید از نتهای پایین شروع بروی نت خوندن کنید .یادتون نره پمپاژ از دیافراگم بسیار مهمه .و سعی کنید به همراه نگهداشتن رنگ همون صدایی که میخوندید نت رو اجرا کنید و کم کم ویبر رو بهش اضافه کنید .حتما صدای خودتونه اگر این مساله هارو رعایت کنید و در ادامه میتونید با کمک همین دیافراگم و ویبر تحریر رو هم بهش آضافه کنید .و این رو هم درنظر داشته باشید بهمراه نفس گیری درست البته پمپاژ دیافراگم بهتون کمک میکنه تا نفس گیری تعدادش کمتر بشه اما باز باید رعایت بشه برای مثال جاهایی لازمه با نفس کاملا پر خونده نشه و خیلی جاها نیازه که اصلا نفس خالی نخونید منظورم با انتهای هوای داخل شش هاست .موفق باشید

میخواهم هنجره خوبی برای آواز خوانی مداحی داشته باشیم

سلام من صدام خیلی خوب بود یعنی توکار خوندن بودم امایک سالی میشه که صدام گرفته اصلا بالا نمیاد انگارحنجرم قفل شده .به نظرتون چیکار باید کنم

دقیقا منم همین مشکلو دارم . احساس میکنم حنجرم کاملا از بین رفته اعتماد به نفسم اومده پایین . چی کار کنیم ؟

سلام همنام😃🖐
منم همینطوری شدم قبلا صدامو میکشیدم یا کم و زیاد میکردم برای خودم میخوندم اصلا مشکل نداشتم ولی الان یه سالی هست اصلا انگار این حنجره مال من نیس تا میام صدامو کم و زیاد کنم یا بکشم گلوم میگیره یا نفس کم میارم یا خلط میاد تو گلوم یا صدام قطع میشه یا سرفم میگیره.
چیزی که حس میکنم اینه که انگار تار های صوتیم سنگین شده یه چیزی سنگین شدنشون شده و نمیذاره درست لرزش داشته باشن و صدای خوبی تولید کنن.
با توجه به رشته خودم و چیزایی که چن دقیقه پیش داشتم از اینترنت میخوندم از یه دارویی گیاهی به اسم روتارین میشه استفاده کرد که با آب ولرم باید قاطی کنیم و بخوریم چای سلز هم برای تقویت صدا خوبه،از غذاهای خیلی سرد یا گرم نباید استفاده کنیم،غذاهلی چرب و ترشی جات و لبنیات هم نباید مصرف کنیم چیزیکه خیلی توصیه شده آب هست که مصرف بشه مخصوصا صبح ها
این پیج اینستام هست لطفا اگه مورد جدیدی یاد گرفتی به منم یاد بده مرسی❤
Instagram:Arsin Irani

شما دچار بیماری هماتوم شدی (پارگی مویرگهای خونی تارهای صوتی
) همون بیماری که ادل خواننده معروف انگلیسی به اون دچار شده

سلام خسته نباشید….من صدام برا خوانندگی خوبه و زیاد میخونم….ولی مشکلم اینه گام بالا در حد ۲۰دقیقه بیشتر نمیتونم بخونم و صدام نمیاد بالا دیگه….بنظرتون برای بالا رفتن گام صدام چیکار باید کنم

چطوري ميشود سي دي اين دروس را تهيه كرد چون من نميتوانم به كلاس برومو

چگونه صدا تقلید کنیم

دوست گرامی از اینجا تهیه فرمایید

سلام من میخام یک صدا خواننده گی داشته باشم البته حالا صدام یک ذرهغور است چکار کنم صدایی خواننده گی داشته باشم

من کلاسهای استاد احدکشاورز رو درشیراز توصیه میکنم ایشون فوق العاده روش جالبی درآموزش آواز وصداسازی دارن

سلام میشه اموزش سلفژ رو هم بگین

سلام دوستانی که گفتند صدا شون بالا نمیاد قفل شده فقط یک دلیل داره اونم فشار اوردن و زور زدن موقع خوندنه یا این که تمرین رو اشتباه دارید انجام میدین صدا تون برمیگرده ولی باتمرین درست

درود بر شما. و خسته نباشيد
من يك سوال دارم خدمت شما
من صدام خوب نيست ،و تازه كلاس صدا سازي ثبت نام كردم و آيا با تمرينات زياد ميشه صدا رو تغيير داد و از حالت ازار دهنده دراورد؟و آواز خوند؟

بله میشه من هم صدام خوب نبود و هم یه خورده لهجه ترکی داشتم که با تمرینات متعدد تونستم این مشکلمو حل کنم ، فقط باید اصولی پیش برین و تمرین کنین

سلام دوست عزیز ابولفظل
بنده هم دقیقا همین مشکل و دارم میشه لطفا راهنمایم کنید ؟

با سلام و تشکر از مطالب خوب و آموزنده تون
یک زمانی صدای خیلی خوبی داشتم و وقتی آواز میخوندم همه رو به خودم جذب میکردم ولی الان دیگه صدام مثل قبل نیست و خیلی این موضوع آزارم میده خیلی دلم میخواد صدای خودمون ترمیم کنم اگر راهی هست دارویی هست و یا تمرینی لطفآ بهم بگید سپاسگزارم

با سلام
بنده کرد زبان هستم و از کردستان
صدام بد نیست و اکثر افراد موقه خوندنم تایید میکنن و چندبار هم آواز خوندم و برای خواننده های مطرح کرد فرستادم و کاملا تایید کردن. منتهی جهت بهتر شدن و اصلا برا مطرح کردن خودم و صدام چه کاری لازمه انجام بدم.. ممنون

معمولا هرکسی صدایه منحصر به فرد خودشو داره ، اینکه میگن یه نفر خوش صداس اکثر اوقات جمله درستی نیست ، میشه گفت که چقدر خوب بلده صحبت کنه
برای خوانندگی هم باید خوندن بلد بود .
باید بدونی چطور میشه از صدا استفاده کرد.

سلام من صدام خوب نبود ولی هروز یه ترانه را زم زمه میکردم الان خیلی فرق کرده البته میگن بهتر شده ولی کافی نیس

سلام خدمت استاد گرامی من پسر هستم 15 سالمه از بچگی توی شهرتسان قروه(کردستان) زندگی کردم کمی بزرگتر شدم ب همدان اومدم پدر مادمم کردی صحبت میکنن الان ی جورایی چند نوع لحجه رو باهم قاطی کردم چکار باید کنم لحجمو درست کنم صدامم پشت تلفن نازک میشه

لطف میکنید از جوابمو ب ایمیلم ارسال کنید

سلام خدمت همه عزیزان من تو مدح خوانی مشکل دارم نمیدونم چجوری صدامو کنترل کنم.
تو خواندن حس نداره صدام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
برای تمیرین کردن هم نمیدونم باید چیکار کنم از کجا باید شروع کنم یا اصلا چیرو تمرین کنم
ممون از همتون
یاعلی

من هم خوانندگی هم مداحی میکنم که واسه صدا سازی همه جوره آموزش دوس دارم ببینم

آقا من اون یه تیکه برای بم شدن صدا رو که نوشته شده اگه زبری از بریده شدن زبان کوچیک باشد رو نفهمیدم یعنی چی؟
۲ برای بم شدن چیکار کنیم؟

یک پیشنهادبرای دوستانی که نفس کم میارن با یه تیکه شلنگ با بتری نوشابه درست کنن مثل قلیون داخلش عرق نعنا بریزن ومکش هوارا باشلنگ بگیرن وآروم آروم خارج کنن به این صورت هوابارطوبت عرق نعنا به ریه برخورد میکنه حتی اگرریه هم براثر سیگار مشگل پیداکرده باشه سالم میشه واقا اگر ادامه بدهید ریه میشود مثل ریه کودک صداتون فوقلاده ساف وشفاف خوهد شد

تنفس صحیح هر سایت یه جور توضیح میده ، تنفس صحیح دیلفراگم چطوریه؟

صدای خوب مادر زادیه چرت پرت نگید سلفژ فقط 20درصده

آب انگور رو بجوشونیم که نجس میشه.نمیشه؟( برای باز شدن حنجره)

سلام من میخوام خوانندگی یاد بگیرم ولی نمیدونم چجوری لطفا راهنمایی کنید یا اگه کلاسی چیزی هست به من معرفی کنید. ممنون♥️♥️♥️❤️👑

بنده از نظر خودم و اطرافیانم صدای خیلی خفنی دارم و نویسنده خوبی هم هستم ولی هیچ سرمایه ای برای این کار ندارم که در حد صدام باشه چون واقعا هزینه ها برای خوانندگی خیلی خیلی زیاده و این مشکل منه و امیدوارم برای من یه سرمایه گذار پیدا بشه و یا ایشالله در سری بعدی عصر جدید شرکت کنم ولی فک نکنم عصر جدید منو قبول کنه چون سبک من هیپ پاپ هستش

درود داداش تو که همچین سبکی میخونی تو عصر جدید به چشم دشمن بهت نگا میکنن نه هنرمند کار کن پول در بیار یا استعدادت رو نشون بده تا یک سرمایه گذار پیدا کنی ولی در هر حال کار ساده‌ای نیست تو باید خیلی تلاش کنی

درود . دوست عزیز جهت هرگونه کمک و مشاوره رایگان و همکاری با کمپانی ما میتونین به پیوی بنده مراجعه کنین
درسبک رپ . پاپ . هیپ هاپ و دیسلاو میتونم کمک و مشاوره بدم و باهاتون یه همکاری توپ در مورد آهنگ داشته باشیم . درضمن اگر استعداد داشته باشین اهنگ هاتون رو تو سایت ها پخش کنم
منتظرت حضور گرم هستم
اگه استعداد داشته باشی و بچه پایین باشی کمکت میکنم
تلگرام : TIDEN_RECORD

سلام من اهنگ های خارجی رو خیلی خوب وباجذبه. می خونم وحشتی جاهایی که صدا بوزیر میشه اما وقتی میخوام ایرانی بخونم تحریرالوسیله تونم خوب بکشم چکار کنم

سلام من صدا یه خش عجیبی داره باید چیکار کنم
کمکم کنین دوستان .

سلام
آیا تمرین صدا برای خوانندگی و گویندگی فرق داره. من به دنبال تقویت صدا برای صحبت کردن هستم نه خوانندگی. میترسم تمرینهای اشتباه داشته باشم. مثلا گفتی صدا در داخل سر باید باشه در خوانندگی یا گویندگی؟
متشکرم

سلام به استاد.
ممنونم بابت تمام تمرين هايي كه به ما ميدهيد.
ببخشيد من يك سوال دارم
من 13 سالمه صداي من الان خوب نيستش
من از اين ميترسم كه ممكنه كه صدام بهتر بشه
مثلا امكان ندارد كه من در سن 20 سال همين صدا را داشته باشم.

سلام خسته نباشید من یه دخترم و صدای خیلی بم دارم و استاد گیتارم به من گفته صدای بمی دارم میخوام یه کم صدای متوسط و خوبی داشته باشم و حتی برای خوانندگی چه تمریناتی بکنم ؟

سلام ، خیلی ممنون از تمریناتتون من خواننده ی دیس لاو هستم ، از وقتی این تمرینات رو انجام میدم صدام بهتر شده

سلام من وقتی صدا نکن ضبت میکنم خوب نیست و تکنیک ها مثل نفس دیگفراگمی نمی فهمم چیه لطفا راهنمایان کنین

سلام چطور میشه این بیماری هماتوم که گفتید رو برطرف کرد؟ منم همیطوریم ولی قبلاتمرین نداشتم ؛ یه چند وقتی میشه تصمیم گرفتم تمرین کنم ولی تازگی ها صدام وقتی با چیزی میخونم اینجوری میشه و یهو میگیره و خلط میاد تو گلوم یا نفس کم میارم ؛ آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

صدام بده ضعیفه باید چکارکنم

من هر وقت می خواهم مداحی بخانم استرس یه وقت میاد منو می گیره ولی خیلی تمرین می کنم ولی همش استرس منو می گیره . می شه بگید چکار کنم؟

سلام.من صدام وقتی میخونم انگاردارم ازروکتاب میخونم هرکارمیکنم باصوت بخونم نمیشه.چیکارکنم؟لطفا کمکم کنید

سلام من خیلی به گویندگی علاقه دارم و دوس دارم این کارو شروع کنم میشه راهنماییم کنید

سلام من دخترم ولی دارم تغییر جنسیت میدم.صدام نه خیلی نازکه نه کلفت ولی میخوام صدام کاملا پسرونه بشه.باید چی کار کنم؟
برای دختر ها هم آواز خوندن کمک میکنه که صدا پسرونه بشه؟

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم ۰۰

با سلام من صدام خوبه و کارهایی که گفته بودین انجام دادم و خیلی تاثیر داشت ولی صدای من بعضی وقتا مبارزه چیکار کنم ؟

سلام من دو یا سه سالی هستش که صدام دو رگه شده به حاطر بلوغ و الان صدام بم شده و نمیتونم صدای زیر رو با تار های صوتیم ایجاد کنم انگار صدام میگیره راه حلی هست که بشه روی این یکم کار کنم؟

درود رفیق من هم همینطور هستم و فقط میتونم از صدای کلفت و متالم استفاده کنم فکر کنم بلوغت تموم بشه درست میشه در کل تو دوران بلوغ صدا خیلی داغون میشه ولی درست میشه فک کنم

سلام چقدر این تمرین ها اثر گذاره

سلام چرا بعد از خواندن صدا ی ما می‌گیرد؟

سلام من میخوام سبک کی پاپ بخونم خب قبلا صدام شبیه سارن خواننده ی ایرانی بود اما الان جدیدا اهنگاشو میخونم همه میگن صدات تغییر کرده و من 19 سالم هست اگه کمکم کنین ممنونتون میشم.💜

سلام من به نظرم صدام خوبه و همین طور زیر است یکی از مشکلات من قدرت صداست وقتی صدام از یک حدی بلند تر می کنم انگار یک خراشی تو صدام ایجاد می شه باید چیکار کرد

ماشالله همه میخان خاننده شن رانندگیم شغل بدی نیستا😂😂

سلام من کاوریست هستم هر وقت با صدای خواننده میخونم سعی میکنم صدامو تغییر بدم و شبیه خواننده کنم صدامو و همیشه بقیه هم بهم میگن که صداتو تغییر نده میشه چند تا راهکار بگین تا بتونم کنترلش کنم
بعدم خیلی گرم میکنم قبلا از اینکه بخونم باز هم میبینم صدام خوب گرم نشده
میشه کمک کنید
ممنون میشم

درود خسته نباشید یک سوال داشتم این تمرین ها فقط برای آواز و سبک های پاپ هست یا برای سبک های دیگه مثل هیپ هاپ یا متال هم به کار میره

سلام
من خیلی دوستدارم که گوینده خبربشم چون درخودم می بینم وحس می کنم ویژگی هاشو دارم
میشه راهنماییم کنید کجابایدبرم وچکارکنم

استاد خیلی ممنون از همایتون

سلام
من یک فرد معمولی با یک حنجره ی معمولی هستم
میخوام خواننده بشم
چقدر زمان میبره که من به یک خواننده عالی و بدون ایراد تبدیل بشم(لطفا حدودا یک زمانی رو اعلام کنید)
من ۱۵ سالمه

سلام من وقتی همراه خاننده میخونم صدام خیلی خوبه ولی وقتی تنها میخونم صدام خراب میشه مشکل چیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هنرفردی

سلامتی-زیبایی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی

© استفاده از مطالب ســازیها تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

 

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ExtGState>/Font>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.2 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xKk@ԂL2|%)]EkN_50{wϙݭ^BCZ{ߛOUN^g)t~tet7.ğa[“s)q_ S3FzmQ0P2B+aĶCH rr1Hfr/4#
“!R

&9jlǁ_֬95450+jeZgI,ӿ~,;,9rA$wV-7lBy%K=瀞CH^UHH4x

همه‌ ما در زندگی حداقل با یک نفر برخورد کرده ایم که صدای خوب و زیبایی داشته است و هنگام صحبت کردن آنچنان مجذوب صدایش شده ایم و لذت برده ایم که شاید هیچ توجهی به محتوای کلام او نداشته ایم! البته منظورمان از صدای خوب، صدایی صاف و بدون مشکل نیست که مناسب خوانندگی باشد! بلکه منظور طرز بیان و آهنگ جملات است که به خوبی رعایت می‌شوند و تاثیر حرف ها را چند برابر افزایش می‌دهند. ما در این مقاله می خواهیم درست به همین موارد بپردازیم و بگوییم که چگونه صدای خوبی داشته باشیم؟ در واقع شما با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

صدای خوب یکی از فاکتور های است که اعتماد به نفس مارا بالا می برد و باعث می شود که بتونیم در شرایط مختلف مثل جلسات شغلی ، دورهمی های خانوادگی ، بین دوستان و … به راحتی ارتباط برقرار کنیم.

خیلی از مواقع به خاطر این موضوع که نمی توانیم با قدرت و اعتماد به نفس بالا سخن بگویم سکوت کردیم و از جمع فاصله گرفتیم.

منظوراز صدای خوب، صدایی است که شفاف، بدون گرفتگی ، رسا، واضح و دلنشین باشد.

چگونه صدا تقلید کنیم

صدای خوب، مهربان، با اعتمادبه نفس، رسا و قوی، مخاطبین بسیاری جذب می کند. صدا باید احساس و عواطف را نیز منتقل کند؛ مانند حس مادری، علاقه، دوستی، ناراحتی و غیره؛ کاری که دوبلورها، گوینده ها و هنرپیشه های نمایشنامه های رادیویی هنرمندانه انجام می دهند.

صدایی که تقلید از دیگران باشد می توان گفت صدای خوبی نیست حتی اگر زیبا باشد.

 یعنی قرار نیست برای داشتن صدای خوب بخواهیم ادای افراد موفق را در بیاوریم. یادمان باشد برای داشتن صدای خوب سعی نکنیم صدای کسی را تقلید کنیم، یا شبیه به گوینده ها، مجری ها و یا بازیگران حرف بزنیم. در این حالت مخاطبین متوجه تقلید و یا فیلم بازی کردن خواهند شد و شما آن ها را از دست خواهید داد.

خبر خوب اینکه شما هم می توانید صدای جذاب و گیرایی داشته باشید و از صحبت کردن خودتون لذت ببرید و هم دیگران را مجذوب خودتان کنید، فقط باید کمی وقت بگذارید و تمرین کنید تا بتونید صدایی جذاب و زیبایی داشته باشید.

زمانی که شما بتوانید با صدای پرقدرت، واضح، اصولی و پرانرژی صحبت کنید قطعاً در انتقال پیامتان بسیار موفق تر خواهید و به واسطه این ابزار قدرتمند شما از فن بیان عالی برخوردار خواهید بود. اگر می‌خواهید صدای خوبی داشته باشید مراحل زیر را دنبال کنید. روش ها و راهکار های زیر برگرفته از منبع اطلاعاتی wikihow می باشد. اما کلیپ زیر که بخشی از دوره غیر حضوری فن بیان است، برخی دیگر از تکنیک های داشتن صدای خوب را به شما آموزش می‌دهد که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را هم مشاهده کنید.

خیلی مهم است که با صدای بلند و واضح صحبت کنید. منظور از صدای بلند صدایی است که به وضوح شنیده شود. بنابراین سعی کنید صدای خود را بالا ببرید.

اگر با صدای آهسته یا مِن‌مِن کنان حرف بزنید، دیگران حرف‌تان را قطع می‌کنند یا شما را نادیده می‌گیرند. در سخنرانی هم این چنین است؛ اگر شما با صدای بلند و رسایی صحبت نکنید، قطعاً مخاطبان شما را جدی نخواهند گرفت و نمی‌توانید آن طور که می‌خواهید سخنرانی خوبی انجام دهید. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله آموزش سخنرانی را هم مطالعه کنید تا بتوانید به خوبی با راه های بلند و رسا صحبت کردن در زمان های مناسب آشنا شوید.

شما یا باید سکوت اختیار کنید یا اینکه با توجه به موقعیتی که در آن هستید، تُنِ صدایتان را بالا ببرید. برای مثال وقتی افراد زیادی مخاطب شما هستند، حتماً باید با صدای بلند صحبت کنید تا صدایتان به وضوح شنیده شود.

 باید به این نکته توجه کنید صحبت کردن با صدای خیلی بلند، همیشه هم ضرورت ندارد و گاهی می‌تواند اثر منفی داشته باشد و مخاطب را از شما دلزده کند!

تند تند و باعجله صحبت کردن عادت نامناسبی است؛ زیرا ممکن است مخاطب شما نتواند صحبت‌تان را دنبال کنند یا حتی متوجه نشود چه می‌گویید. در نتیجه باعث می‌شود که به ادامه‌ حرف‌های شما توجه نکند.

آرام و شمرده صحبت کردن، ادای درست کلمات و ایجاد وقفه بین جملات، اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم روی بعضی جملات تأکید کنید و نیز فرصتی برای نفس کشیدن داشته باشید و در نتیجه اگر ترس از سخنرانی دارید

لحن صدا نباید بیش از حد آهسته و کش‌دار باشد. خیلی آرام و کُند صحبت کردن نیز برای مخاطبان خسته‌کننده و یکنواخت خواهد بود و باعث ‌می‌شود به حرف‌هایتان گوش ندهند.

لحن و سرعت ایده‌آل برای صحبت کردن، بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ کلمه در دقیقه است؛ بنابراین اگر می‌خواهید خوب صحبت کنید باید با لحن مناسبی که نه تند و نه کند باشد، حرف بزنید. برای تأکید، کلمات را آهسته و شمرده‌تر بیان کنید و برای ایجاد شور و هیجان، سریع‌تر و با صدای بلند صحبت کنید. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با تکنیک های شمرده صحبت کردن، حتماً مقاله چگونه سرعت صحبت کردن خود را کنترل کنیم را هم مطالعه کنید.

واضح و شمرده صحبت کردن مهم‌ترین بعد خوب صحبت کردن است. شما باید به تک‌تک کلماتی که بیان می کنید توجه داشته باشید و آن ها را درست تلفظ کنید.

سعی کنید در هنگام صحبت، دهان‌تان کاملا باز باشد و لب‌ها، زبان و دندان‌ها در حالت مناسبی باشند. این کار به شما کمک می‌کند تا در صورت داشتن مشکل گفتاری یا لکنت زبان ، بتوانید مسئله را پنهان کنید. ممکن است در ابتدا کمی سخت به‌نظر برسد، اما اگر دائما تلفظ صحیح کلمات را تمرین کنید بعد از مدتی این کار برای‌تان آسان‌ می‌شود.

درست تلفظ نکردن کلمات هنگام صحبت کردن باعث می شود تپق بزنید و رشته کلام را از دست بدهید. در این مواقع کلام شما تاثیر خود را از دست می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک سخنران خوب هم همین است که بتواند کلمات را به درستی و به خوبی ادا کند.

برای داشتن صدایی خوب و گیرا، نفس عمیق بکشید. بیشتر افراد هنگام صحبت، سریع و کوتاه تنفس می‌کنند که موجب می‌شود صدایشان غیر‌طبیعی و نارسا به نظر برسد و بیشتر بر این موضوع تمرکز دارند که حرف خود را تند تند به پایان برسانند.

برای داشتن تنفس عمیق باید از عمق ریه‌ها نفس بکشید. برای فهمیدن این‌ که آیا درست نفس می‌کشید یا نه، مُشت خود را بر روی شکم‌تان درست زیر آخرین دنده قرار دهید. منبسط شدن شکم و بالا و پایین رفتن شانه‌ها همراه با دم‌و‌بازدم، نشانه‌ی تنفس عمیق است.

تنفس عمیق را تمرین کنید. هوا را به‌ مدت ۵ ثانیه وارد شکم کنید و سپس در ۵ ثانیه آن‌ را بیرون دهید. به این روش تنفس عادت کنید و هنگام صحبت کردن از آن استفاده کنید.

موقع نشستن و برخاستن چانه را بالا نگاه دارید و شانه‌های‌تان را عقب بدهید. این کار به شما کمک می‌کند بتوانید عمیق‌تر نفس بکشید و راحت‌تر حرف بزنید. در ضمن با این روش در هنگام صحبت اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

سعی کنید در پایان هر جمله نفس بکشید. به این ترتیب می‌توانید بدون ایجاد وقفه بین جملات صحبت کنید؛ ضمن اینکه مخاطبان شما نیز فرصت کافی برای درک و تحلیل گفته‌های شما خواهند داشت.

تُن صدا می‌تواند بر کیفیت صحبت کردن و مخاطبان شما اثرگذار باشد. صدای ضعیف و لرزان، این پیام را به مخاطبان می‌دهد که شما استرس دارید. درحالی‌که صدای صاف و هموار، آرام‌بخش‌تر و تاثیرگذارتر است.

فرض کنید تمام صحبت های شما روی یک خط ثابت حرکت کند و افزایش و کاهشی نداشته باشد. وقتی این اتفاق بیفتد، در اصطلاح می گوییم که صدای شما می میرد! درست مثل ضربان قلب؛ ضربان قلبی که بالا و پایین می شود و اگر این اتفاق نیفتد فرد خواهد مرد.

سعی کنید که در صحبت هایتان تُن صدای خود را بالا و پایین ببرید. همچنین در شرایط عادی صحبت کردن، نه افراط کنید و نه تفریط، یعنی نه خیلی صدایتان را بالا ببرید و نه زیاد آن را پایین بیاورید، یعنی طوری صحبت کنید که وقتی کسی صدایتان را می شنود، نگوید که چرا داد می زنید یا چرا انقدر آرام صحبت می کنید!

اما این نکته برای عادی صحبت کردن و شرایط معمولی شماست. گاهی اوقات شما برای مورد خاصی، باید تُن صدایتان را بالا و پایین کنید؛ مثل لحظاتی از سخنرانی.

پس در شرایط عادی که تقریباً اکثر صحبت های ما را در بر می گیرد، روی تُن صدایتان دقت داشته باشید و در آن، نه افراط کنید و نه تفریط. برای انجام دادن هر چه بهتر این کار حتماً مقاله چگونه لحن و تن صدای خوبی داشته باشیم را هم مطالعه کنید.

یکی از راه‌های مؤثر برای بهتر کردن صدایتان این است که در هنگام تمرین صحبت کردن روبه‌روی آینه بایستید و به نکات زیر توجه کنید:

سعی کنید دهان‌تان را کمی باز نگاه دارید و تارهای صوتی خود را تقویت کنید. می‌توانید این کار را با خمیازه کشیدن، حرکت دادن فک به طرفین، زمزمه کردن و ماساژ دادن گلو با انگشتان انجام دهید.

با خارج کردن کامل هوا از ریه‌ها و کشیدن هوا به داخل و حبس کردن آن در سینه به مدت ۱۵ ثانیه و سپس تخلیه‌ی مجدد آن، ظرفیت تنفس خود را افزایش دهید.

با صدای معمول آآآآ بکشید؛ سپس به‌تدریج صدای خود را پایین ببرید تا چگونگی تغییر دادن تُن صدا را یاد بگیرید. با ادای سایر حروف الفبا نیز می‌توانید این تمرین را انجام دهید.

چگونه صدا تقلید کنیم

با ادای جملاتی که کلمات مشابهی دارند، چرخش زبان در دهان را تمرین کنید.

همان طور که در مقاله چگونه لرزش صدا را هنگام سخنرانی از بین ببریم هم گفتیم، برای تمرین تلفظ، درست ادا کردن جملات و لحن صدا، و خواندن با صدای بلند فکر خوبی است.

قسمتی از یک کتاب یا مجله را انتخاب کنید؛ یا متن صحبت یک گوینده یا خواننده‌ی معروفی را پیدا کنید و آن را با صدای بلند برای خودتان بخوانید.

به یاد داشته باشید که در هنگام خواندن، باید صاف بایستید، نفس عمیق بکشید، دهان‌تان را کاملا باز کنید و البته این کار را در مقابل آینه انجام دهید.

این کار را تا جایی تکرار کنید که به نتیجه‌ی رضایت بخش برسید نه اینکه کلافه و دچار سردرد شوید. سعی کنید هنگام سخنرانی هم این موارد را رعایت کنید.

می دانیم که بیشتر افراد علاقه ای ندارند که به صدای خود گوش کنند؛ اما این کار فکر خوبی است و فواید زیادی دارد:

ضبط صدا به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف صدای خود را که به طور معمول قادر به تشخیص آن ها نیستید، پیدا کنید. می‌توانید از خودتان فیلم بگیرید تا حالات بدنی، ارتباط چشمی و حرکت دهان خود را هنگام صحبت کردن ببینید.

خودتان را جای مخاطب بگذارید،  نقات ضعف و قوت خود را  قضاوت کنید.

اگر تمرین صحبت کردن با صدای خوب برای شما اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید در مباحثه، مناظره، ارائه یا سخنرانی مهارت کسب کنید، می‌توانید از یک مربی کمک بگیرید تا روی نحوه‌ی صحبت کردن و صدای شما کار کند و خطاهایتان را برطرف سازد.

اگر لهجه‌ی خاصی دارید و می‌خواهید آن‌ را مخفی کنید از یک مربی کمک بگیرید، زیرا این کار کمی مشکل است و به تمرین نیاز دارد.

اگر فکر می‌کنید به مربی نیاز ندارید، می‌توانید از اعضای خانواده یا دوستان‌تان بخواهید تا به سخنرانی شما گوش دهند و نکاتی را که به ذهن‌شان می‌رسد به شما گوشزد کنند. این کار به شما اعتماد‌به‌نفس می‌دهد تا بتوانید به‌راحتی در مقابل دیگران صحبت کنید.

لحن دوستانه و لبخند زدن، صمیمی و دل‌گرم‌کننده‌ شما هنگام صحبت، احساس بهتری به مخاطبان‌تان می‌دهد.

بهترین روش برای این‌که لحن صدای شما دوستانه و گرم به نظر برسد، لبخند زدن در هنگام صحبت است. نیازی نیست که دندان‌هایتان نمایان شود، فقط کافی است لبخندی ملیح داشته باشید تا صدایتان جذاب‌تر باشد.

البته لبخند زدن همیشه مناسب نیست؛ مخصوصاً اگر در مورد موضوعی جدی صحبت می‌کنید زیرا مخاطب احساس می کند بحث را به مسخره گرفته اید. فقط به یاد داشته باشید که باید با احساس صحبت کنید تا روی مخاطب تاثیرگذار باشد.

برای داشتن صدای خوب، هر چیزی که غیر از موارد زیر باشد را می توانید بخورید؛ به همین دلیل دیگر به این موارد اشاره نمی کنم و فقط موادی را که نباید بخورید به شما توضیح می دهم.

مواد اسیدی (نوشابه، ترشیجات)

اولین ماده ای که باید از آن به شدت دوری کنید، مواد اسیدی است. مثل نوشابه و ترشیجات که متأسفانه خیلی هم در زندگی ها جاری است. اما باید بگویم که این موارد، صدایتان را به شدت نابود می کنند. اگر خیلی از این دسته مواد استفاده می کنید، توصیه می کنم یک دفعه آن را قطع نکنید، سعی کنید کم کم از آن ها دوری کنید.

مواد یخ و داغ

مواد خیلی یخ و داغ قاتل صدا هستند. بارها از کسانی که کارشان صحبت کردن است شنیده ام که می گویند سال هاست چای داغ یا شربت خنک نخورده اند! حالا اگر قرار نیست شما خیلی حرفه ای با صدایتان کار کنید، لازم نیست تا این حد رعایت کنید اما اگر قرار است یک سخنران حرفه ای شوید، حتماً از آنها دوری کنید.

ادویه و فلفل

ادویه جات و فلفل هم حتماً برای صدا مضر هستند؛ زیرا باعث گرفتگی و خش افتادن روی تار های صوتی می شوند. پس تا می توانید از آن ها کمتر استفاده کنید.

مواد کافئین دار

قهوه، نسکافه، چایی و سایر مواد کافئین دار هم باعث گرفتگی عضلات صوتی شما می شوند.

دود و گرد و غبار

مواد دودزا و گرد و غبار هم به شدت برای صدا مضر هستند و حتماً باید از آن ها دوری کنید.

قند و شیرینی جات

مواد شیرین هم می توانند به شدت روی تارهای صوتی شما اثر منفی بگذارند.

حرص!

آخرین چیزی هم که نباید بخورید، حرص است! چون وقتی حرص می خورید به شدت به تارهای صوتی فشار می آید. پس سعی کنید حتماً کمتر عصبی شوید.

انسان تنها موجود شناخته شده ای هست که توانایی ارتباط کلامی اختیاری و آگاهانه را دارد. ابزار ارتباط کلامی صدای انسان می باشد. وقتی شما موفق به ارتباط موثر با دیگر انسان ها می شوید، یعنی فن بیان خوب دارید و بخش کلامی این فن بیان خوب، وابسته به کلمات و لحن شما است. به کار بردن کلمات مناسب نیازمند داشتن هوش کلامی و بکار بردن لحن مناسب نیازمند داشتن صدای مناسب است.

اگر می‌خواهید با تکنیک های فوق العاده ای هم برای تقویت فن بیان خود آشنا شوید و به صورت عملی از آن ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله فن بیان و راه های تقویت آن را هم مطالعه کنید.

راستی، یکی دیگر از راه های فوق العاده خوبی که برای تقویت فن بیان و صداسازی معمولاً پیشنهاد می‌شود، شرکت در کلاس های مرتبط با فن بیان است. اگر در این کلاس ها به صورت حضوری شرکت کنید که چه بهتر! اما اگر وقت یا حوصله این کلاس ها را ندارید، پیشنهادی که برایتان دارم این است که در کلاس های غیرحضوری فن بیان شرکت کنید. در این کلاس ها علاوه بر این که مطالب فوق العاده درجه یکی یاد می‌گیرید، تمرین های عملی نیز به شما داده می‌شود که با انجام دادن آن ها، شک نکنید بهترین اتفاقات برایتان رقم خواهد خورد.

موسسه گام برتر سال هاست به صورت تخصصی روی موضوع فن بیان در حال فعالیت است و اکنون، دوره ای غیر حضوری برای تقویت فن بیان شما تدارک دیده که با استفاده از آن، می‌توانید به بهترین شکل ممکن فن بیان و مهارت های کلامی خود را تقویت کنید. برای مشاهده توضیحات این دوره که بخشی از آن را در همین مقاله هم مشاهده کردید و تهیه آن، روی دوره غیر حضوری فن بیان کلیک کنید.

امیدوارم با راهکارهایی که در این مطلب بیان شد بتوانید صدای خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید و بهترین صدا را داشته باشید. راستی اگر شما هم راهکار دیگری برای داشتن یک صدای خوب و رسا سراغ دارید حتماً در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید…

مطالبی که مناسب شماست:

سلام در سخنرانی چند دقیقه ای اخیر من این موارد را رعایت کردم . هم اسناد وهم حاضران در کلاس همه راضی بودند

سلام خیلی عالیه ممنون از نظر شما خانم کریمی عزیز

سلام مطالب خیلی خوبی بود صدای خوب داشتن و خوب صحبت کردن واقعا ارزوی خیلی از افراد هستش.

سلام خوشحالم که براتون مفید بوده بعد از رعایت کردن راهکارهای گفته شده ممنون میشم نتیجه رو با ما و کاربران به اشتراک بگذارید

سلام.مطالب عالی وجالب بود. خانم حاج علی عزیزاستفاده کردم.سپاس

سلام سپاس گزارم خانم شاهری عزیز خوشحالم که براتون مفید بوده موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

هر آنچه باید از فن بیان بدانید را در این کتاب یاد بگیرید و مثل حرفه ای ها صحبت کنید

محبوب ترین مطالب سخنرانی و فن بیان

بهترین تکنیک های تقویت فن بیان

آموزش سخنرانی به سبک حرفه ای ها

چگونه با اعتماد به نفس صحبت کنیم؟

کتاب فن بیان را قورت بده

راه های افزایش هوش کلامی

تکنیک های زبان بدن

فن بیان کودکان

دوره غیر حضوری فن بیان

مدیریت ترس از سخنرانی

بهتری کتاب های فن بیان

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلفن: 02156692113 | 09038942379

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد مرکز دل نوا کاملا محفوظ می باشد

از صدای چه کسی باید تقلید کنم؟

بسیاری از هنرجویان آوازی به جهت علاقه ای که به ستاره ی خود دارند ، به تقلید از صدای خوانندگان بزرگ میپردازند ….

تقلید کردن و الگو گرفتن از افراد موفق به خودی خود کار بدی نیست ، اما آیا تقلید از صدای یک ستاره جایز است ؟ آیا خواننده ی مورد علاقه ی شما صدایی با مشخصات صدای شما داشته است ؟ ………

چگونه صدا تقلید کنیم

 

برای درک این مطلب و بررسی بحث چگونگی تقلید صحیح ویدئوی فوق را مشاهده بفرمایید .

جهت دانلود این فایل در صورتی که عضو هستید ابتدا با نام کابری خود وارد شوید و در غیر این صورت از طریق فرم زیر بصورت سریع عضو سایت شوید و فایل را دانلود نمائید

اطلاعات شما نزد مرکز دل نوا کاملا محفوظ می باشد

تعداد کل امتیازات این مطلب 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

نشانی : تهران – ضلع شمال شرقی پل سید خندان ، پلاک 1291 ، طبقه سوم ، واحد 9

شماره تماس :
22855460 – 021

شماره تماس : روابط عمومی 09120205475

ایمیل : info@delnavamusic.ir

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “مرکز دل نوا” می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

چگونه صدا تقلید کنیم
چگونه صدا تقلید کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *