چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

 
helpkade
چطور موهای خوش حالت داشته باشیم
چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

روزی چند دقیقه برای مراقبت از موهایتان وقت می گذارید؟ آیا به اندازه پوست به موها هم اهمیت می دهید؟ اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، این نکته ها را به خاطر بسپارید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پول زیادی را صرف شامپوهایی گرانقیمت می کنید اما هرگز آن شفافیت و جذابیتی که تبلیغات به شما می گویند را به دست نمی آورید؟ این مشکل خیلی هاست و کاملاً محتمل است که شامپوها نتوانند انتظارتان را برآورده کنند. یادتان باشد که تبلیغات با هدف جلب نظر شما برای محصولات طراحی می شوند.

برای داشتن موهایی فوق العاده آن طور که خودتان می خواهید چندان ربطی به تبلیغات ندارد. به جای اینکه برای شامپوها و حالت دهنده های گرانقیمت هزینه کنید از راه هایی خانگی و طبیعی کمک بخواهید. این نکته های ساده و آسان برای اینکه موهای درخشان، سالم و جذاب داشته باشید بسیار مؤثرتر از شامپوها هستند. فقط باید حوصله داشته باشید و کمی وقت صرف این کار کنید.

تمیزی مهم است بزرگترین دلیل ریزش مو، شوره و خارش پوست سر است. تمیز نگه داشتن برای زیبایی و سلامت مو مهم است.

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

از آب داغ اجتناب کنید این برای سلامت مو بسیار مهم است که مو را با آب بسیار داغ نشویید. آب داغ مو را خشک و شکننده می کند. این کار همچنین باعث می شود روغن های محافظ طبیعی مو از بین بروند. پس بهتر است فقط از آبی استفاده کنید که کمی از دمای بدنتان گرمتر باشد.

درمان با کدوی سبز آب کدوی سبز را بگیرید و آن را روی موها بمالید. بهتر است که حداقل این ماده نیم ساعت روی سرتان بماند. این یکی از راه های ساده برای داشتن موهایی زیباست.

برای داشتن موهای نرم و درخشنده مخلوطی از یک فنجان نرم کننده روزانه مو را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری از عسل تهیه کنید. این مخلوط باید روی موهای خیس گذاشته شود و سپس با آب ولرم شسته شود. این ماسک برای درخشندگی موها بسیار راهکار ساده ای است.

درمان با جوش شیرین جوش شیرین برای زیبایی موها بسیار مؤثر است. مخلوطی از سه قاشق غذاخوری و مقداری آب را تهیه کنید. بعد از شست و شوی مو با شامپو موها را با این محلول آب کشی کنید. حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس موها را خوب بشویید. این محلول برای از بین بردن آثار شامپو و دیگر مواد شوینده کاربرد دارد.

برای داشتن موهایی فنری مقداری از محلول آب گرم و سرکه سیب را روی موها بمالید. برای اینکه موهای خوش حالتی داشته باشید بعد از 5 دقیقه موها را آب کشی کنید تا بوی سرکه کاملاً از بین برود.

موها را دائماً نشویید بهترین زمان برای شست و شوی مو هر دو تا سه روز یک بار است. این قاعده می تواند میزان مناسبی از روغن طبیعی مو را حفظ کند. اگر کمتر از این موها را بشویید موها بهتر و سالم تر باقی می مانند.

نرم کننده بسازید برای تهیه یک حالت دهنده پروتئینه تخم مرغ را با ماست مخلوط کنید و روی کف سر ماساژ بدهید.

درمان تخم مرغی اگر موهایی خشک و شکننده دارید از زرده تخم مرغ برای حالت دادن به موها استفاده کنید. یک دوم فنجان از مخلوط سفیده و زرده را روی موی تمیز و خشک بگذارید. 20 دقیقه این ماسک درمانی را روی موها نگه دارید و سپس آن را آب کشی کنید. این یکی از بهترین و مؤثرترین روش های زیبایی مو است و حتماً نتیجه آن را خواهید دید.

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

 

 

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

 

 

تکنیکهای بالا نگاه داشتن موها :

 

۱٫ موها را در حالیکه خیس هستند حالت داده تنظیم کنید .

 

۲٫ اصطکاک داخل مویی را افزایش دهید.

 

۳٫ موها را در جایگاه‌های خودشان متصل کنید .

 

تنظیمات در حالت خیس و تغییر شکل تارهای مو :

 

اغلب مردم برای تغییر شکل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو کردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس کردن مو و سپس خشک کردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین کار، شامپو کردن موها با سورفکتانت است که به نفوذ آب بداخل تارهای مو کمک می‌کند . یکبار مو را خیس کرده سپس مجددا آنرا در شکل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشک نمایید.

 

استالینگ گرم :

 

بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشک بر همین اساس کار می‌کنند .آب در پیوندهای نمکی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشکیل داده و شکل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

 

آب موجود درهوا که بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ کند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشکند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است که چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌کند که با شامپو مخلوط شود .

 

ایجاد اصطکاک میان موها :

 

افزایش موقتی اصطکاک میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن کمک می‌کند .

 

چهار راه برای افزایش موقتی اصطکاک مو وجود دارد :

 

۱٫ تمیز کردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است که می‌تواند سنگینی ، لیزی ، کاهش اصطکاک و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاک نمودن این روغنها با استفاده از یک شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطکاک اولیه اش در آورده و این بهترین کار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

۲٫ استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطکاک مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وکمک می‌کنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یک فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی که نیمه خشک شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشک شدن کامل، به موها فرم می‌دهند .

 

۳٫ شانه کردن معکوس : شانه کردن معکوس از نوک به ریشه به راحتی اصطکاک موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

۴٫ استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممکن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معکوس شانه نمایند. ولیکن بایستی با این نکته توجه نمود که پوش دادن مکرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده که معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیکه یکی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است که همان فوائد افزایش اصطکاک را بهمراه دارد بدون آنکه به کوتیکول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطکاک می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تکان دادن‌های مکرر سر محافظت کند .

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

منبع:toppatogh.com

زیبایی خود را دوچندان کنید

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


این کاغذدیواری های چسب دار رو


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


به همسرت اعتماد نداری؟

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


کرم های آبرسان کامان/ خرید


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم‎

 

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

همه ما دوست داریم موهای زیبا و جذاب داشته باشیم. اما اگر از موهای تان مراقبت نکنید و سرحال و سالم نگه شان ندارید، هیچ رنگ و فِر و حالت دهنده و …. نمی تواند کمکی به شما بکند. در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید.پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنیدهمه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنیدلازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنیدابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

پوست سرتان را ماساژ دهیداگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارندوقتی می خواهید موی مرطوب  را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

 

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید

 

موهای تان را با حوله خشک نکنیدبه جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنیدبا کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

 

با ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنیدمواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنیداتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنیدبر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

منبع: تبیان

 

رازهای زیبایی


کارت تخفیف %20 کلیه هزینه های زیبایی


انواع جراحی زیبایی سینه


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


به همسرت اعتماد نداری؟


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

دسته‌بندی‌ها

۲۴ راز حالت دادن مو که همه باید بدانند!

چگونه موهای زیبایی داشته باشیم؟ چگونه موهای خود را حالت دهیم؟ راز افرادی که موهای زیبا دارند چیست؟ بهترین ماده برای حالت دادن مو کدام است؟ روش صحیح حالت دادن مو با سشوار چگونه است؟ فرقی نمی‌کند مدل موی مردانه دارید یا زنانه، به دنبال حالت مو برای استایل پسرانه هستید یا دخترانه، داشتن موی زیبا و خوش حالت آرزوی همه‌ی افراد است. در این مطلب ۲۴ نکته‌ی به ظاهر ساده درباره‌ی حالت دادن مو می‌خوانید که زیبایی موها را برای شما از یک آرزو به یک امر طبیعی تبدیل می‌کند. این رازهای کوچک به شما کمک می‌کند تا همیشه موهایتان زیبا به نظر برسد.

۱. برای این که حالت فر طبیعی را بدون سشوار به موهایتان بر گردانید، آب را به صورت یکنواخت و ملایم روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

۲. همیشه از باد گرم سشوار استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد بگذارید، با انگشت موها را لوله کنید و موقع سشوار کردن جهت باد را تغییر دهید. با این کار می‌توانید از زیبایی حالت موهایتان لذت ببرید.

۳. برای این که موهایتان گره نخورد کافی است هنگام شست‌وشو موهای فر یا مجعد را در حمام به چهار بخش تقسیم کنید و روی هر دسته از آن‌ها جداگانه شامپو بریزید.

۴. برای حالت دادن مو با سشوار موهای خود را دور برس پیچ بپیچید ولی به سرعت باز نکنید. کمی صبر کنید تا موها در همان حالت سرد شود و بعد موها را از دور برس باز کنید.

۵. برای حجم دادن به موها ابتدا ریشه‌های موها را خشک کنید و سپس انگشت‌ها را لای موها ببرید و آن‌ها را بالا نگه دارید. بعد ساقه‌ی موها را سشوار بکشید تا صاف شوند.

۶. اگر می‌خواهید حالت موها بعد از سشوار کشیدن تغییر نکند، موها باید کاملا خشک شوند. از حالت‌دهنده‌ها یا فریزکننده‌ی مو استفاده کنید. دقت کنید هیچ قسمتی از موهایتان نم‌دار باقی نماند.

۷. اگر وقت ندارید دوش بگیرید موهایتان را پشت سرتان گوجه کنید و روی آن ژل یا واکس بدون روغن بزنید تا براق به نظر بیاید. به این ترتیب موها چرب به نظر نمی‌رسند.

۸. برای پف دادن موها آن‌ها را خلاف جهت رشد طبیعی موها سشوار بکشید و گوجه کنید یا باز بگذارید (یعنی موها را بالا نگه دارید و سشوار بکشید).

۹. برای دم اسبی کردن موها، سر را به اندازه‌ی ۴۵ درجه به سمت عقب نگه دارید و با برس همه‌ی موها را به طرف عقب جمع کنید.

۱۰. اگر وقت کمی برای مدل دادن به موهایتان دارید، از انواع مدل‌های دم اسبی استفاده کنید و با تغییری کوچک و خلاقانه حالت موهایتان را  زیبا کنید.

۱۱. برای این که موهایتان راحت‌تر پرحجم و حالت‌دار شود، قبل از خواب موها را با شامپوی مخصوص موهای خشک بشویید. موهایتان را گوجه کنید و با همان حالت بخوابید.

۱۲. برای این که هنگام استفاده از اسپری‌های حالت دهنده، موهایتان خشک نشود و به همدیگر نچسبد چند قطره روغن مو را کف دستتان بمالید و موهایتان را به آرامی چنگ بزنید و سپس از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.

۱۳. برای حالت دادن مو می‌توانید دسته‌ای از مو را لای گیره‌ی اتوی مو بگذارید و بقیه موها را به دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی باز کنید.

۱۴. اگر می‌خواهید در طول شب، حالت موهایتان حفظ شود دستمال یا روسری نرم و ظریف روی سرتان ببندید تا موهایتان کاملاً پوشیده باشد.

۱۵. برای صاف کردن موها آن‌ها را هنگام خشک کردن، به طرف پایین شانه کنید تا خشک شوند. تکرار این کار باعث می‌شود به مرور زمان حالت مو تغییر کند و صاف شود.

۱۶. برای این که با سشوار موها را فر و خوش‌حالت کنید، جهت نگه داشتن اتوی مو یا برس را از حالت عمودی به افقی و بالعکس تغییر دهید و این کار را مدام تکرار کنید تا فرهای خوش فرم‌تری داشته باشید.

۱۷. اگر از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده‌اید و وقت ندارید موهایتان را بشویید کافی است کمی آب روی موهایتان اسپری کنید تا ژل یا حالت‌دهنده‌ای که روز قبل به موهایتان زده‌اید دوباره فعال ‌شود.

۱۸. برای این که فر یا حالت مو ثابت بماند بعد از سشوار یا اتو کردن هر بخش مو، آن را با یک سنجاق یا گیره در همان حالت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. قطر برس یا اتو باید تقریبا ۵ سانتی متر باشد.

۱۹. برای پرپشت‌تر نشان دادن موهای کم پشت پیشنهاد می‌کنیم به اندازه‌ی ۵ سانتی‌متر موها را کوتاه کنید.

۲۰. موهای سالم، رنگشان را بیشتر حفظ می‌کنند. پس به طور هفتگی از نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که عمیقاً موها را نرم می کنند. به این ترتیب موهای براق و شادابی خواهید داشت.

۲۱. حفظ رطوبت موها، در ماندگاری حالت و بافت طبیعی آن‌ها بسیار مهم است. بعد از هر بار دوش گرفتن از کرم مو یا نرم کننده استفاده کنید.

۲۲. اگر موهای نازک یا کم‌پشتی دارید، رنگ آن‌ها را تغییر دهید و هایلایت کنید. به این ترتیب قسمت‌های روشن‌تر، برجسته‌تر به نظر می‌رسند و تیره و روشن شدن رنگ موها، آن‌ها را حجیم نشان می‌دهد.

۲۳. بخش زیرین موها سالم‌تر و درخشان‌تر است. پس وقتی نمی‌دانید با موهایتان چه کار کنید، آن‌ها را طوری جمع کنید که بخش‌های زیرین موها بیشتر دیده شود یا فرق خود را به سمتی باز کنید که زیر مو را بیشتر نشان دهد.

۲۴. اگر از محصولات زیبایی مو بیش از اندازه استفاده کردید، موهایتان را به شامپوی مخصوص موهای خشک آغشته کنید و کمی با آن ماساژ دهید تا شامپو جذب موهایتان شود و سپس به آرامی آب بکشید.

بیشتر بخوانید:

چقدر و چگونه موهایمان را بشوییم؟مدل موی مردانه برای انواع فرم صورت

مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاه خودتان را ارسال کنید انصراف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

مشاهده عنوان‌های بیشتر

مجله اینترنتی دیجی استایل

برای دنبال کردن مجله اینترنتی دیجی‌استایل و اطلاع از آخرین نوشته ها و اخبار داغ، ایمیل خود را وارد کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

استفاده از مطالب مجله اینترنتی دیجی استایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت آوازه نو پوشان پارسی (فروشگاه اینترنتی دیجی استایل) است.

Digistyle.com – 2021 © Copyright

12 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چطور موهای خوش حالت داشته باشیم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

در دنیای مد و زیبایی هرروز شاهد ترندهای جدیدی هستیم مثلا یک دوره ابروی نخ مد می‌شود و در دوره دیگر ابروهای پرپشت و بلند محبوب می‌شوند. اما داشتن موهای خوش حالت و پرپشت چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتد و همیشه معیار زیبایی و جذابیت است. داشتن چنین موهایی به خصوص برای خانم‌هایی که موهای نازک و کم پشت دارند یک آرزوی تقریبا دست نیافتنی است و می‌تواند به قیمت هزینه‌های گزاف در سالن‌های زیبایی یا استفاده از اکستنشن‌ها و … تمام شود. اما نگران نباشید، ترفندهایی برای مراقبت و آرایش مو وجود دارد که به داشتن موهای خوش حالت و زیبا کمک می‌کند و شما بدون هزینه و زحمت اضافی می‌توانید از آن بهره مند شوید. در ادامه نیز با یک روش جدید برای فرکردن موها آشنا خواهید شد.

اگر پس از کوتاه کردن موها به نوک موهای خود توجه کنید خواهید دید که موها ضخیم‌تر به نظر می‌رسند. پس از مدتی با رشد نامساوی تارهای مو، نوک موها نازک‌تر و کمتر می‌شوند در حالی که تغییری در حجم موها صورت نگرفته است. بنابراین کوتاه کردن موها می‌تواند باعث شود که موهای شما حجیم‌تر به نظر برسد و اگر می‌خواهید موهای خوش حالت و پرپشتی داشته باشید بهتر است هرماه یک بار یا هر شش هفته یک بار یکی دو سانت از نوک موهای خود را کوتاه کنید.

البته موهای بلند زیبا و جذاب هستند اما یک مدل موی کوتاه و مناسب هم می‌تواند به همان اندازه شیک و جذاب باشد. اگر موهای نازکی دارید که حجم قابل توجهی ندارد بهتر است مدل‌های کوتاه‌تر را برای موهای خود انتخاب کنید. هرچه موهای شما کوتاه‌تر باشد ساقه مو قدرت بیشتری خواهد داشت و کمتر آسیب خواهد دید علاوه بر این حجم دادن و حالت دادن به موها نیز ساده‌تر خواهد شد.

اگر موهای نازکی دارید باید در استفاده از محصولات مراقبت مو دقت کافی داشته باشید. برای این نوع مو یک قانون کلی وجود دارد و آن استفاده خیلی کم از محصولات حالت دهنده است. یک موس حجم دهنده، یک شامپوی خشک و یک اسپری بافت دهنده شاید تنها چیزی باشد که شما برای مراقبت و زیبایی موهای خود به آن نیاز دارید. حتی این محصولات را نیز باید به مقدار کم استفاده کنید چون استفاده از مقدار زیاد آن‌ها باعث سنگین شدن موها و حالت گرفتن آن‌ها در جهت جاذبه زمین خواهد شد.

متاسفانه داشتن موهای نازک به معنای چرب شدن سریع‌تر موها هم هست و اگر موهای چربی دارید باید به دفعات بیشتری موهای خود را بشویید. البته این مقدار نباید از سه یا چهار بار در هفته تجاوز کند. شامپوهای کنترل کننده چربی کف سر که فاقد سولفات هستند و حالت حجم دهنده هم دارند بهترین انتخاب برای این افراد هستند، استفاده از نرم کننده را هم فراموش نکنید و آن را تنها روی نیمه پایینی مو استفاده کنید تا موها نرم و خوش حالت شوند اما سنگین نشوند.

پوش دادن موها از روش‌های قدیمی برای حجم دادن موهای نازک است که هنوز هم کارایی زیادی دارد چون این روش حجمی متعادل و طبیعی روی موها به وجود می‌آورد و به زیبایی آن اضافه می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که پوش دادن موها باعث گره خوردن موها می‌شود که در درازمدت می‌تواند باعث آسیب به مو شود به همین دلیل سعی کنید این کار را با فاصله و با برس مناسب انجام دهید تا موها آسیب کمتری ببینند.

اکسسوری‌های مو هم می‌توانند نقش مهمی در داشتن موهای خوش حالت و حجیم ایفا کنند به طور مثال اگر به جای یک لایه کش از دو یا سه لایه کش برای دم اسبی کردن موها استفاده کنید دم اسبی شما زیباتر و حجیم‌تر به نظر خواهد رسید. همچنین روش‌های جدید برای دم اسبی کردن مثل دم اسبی دو بخشی می‌تواند به بلندتر و پرحجم‌تر دیده شدن موها کمک خواهد کرد.

آیا همیشه فرق موهای خود را در یک جهت جدا می‌کنید؟ این کار احتمالا مهم‌ترین علتی است که باعث می‌شود موهای شما نازک و کم حجم به نظر برسد چون جدا کردن فرق موها در یک جهت به طور مکرر باعث می‌شود ریشه موها در همان جهت حالت بگیرند و به کف سر بچسبند. لازم است بدانید که عوض کردن مکرر فرق موها یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود موهای شما حجیم و خوش حالت به نظر برسد، پس برای داشتن موهای خوش حالت حتما چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 

همان طور که برای هر نوع مویی شامپوی مخصوصی وجود دارد هر نوع برسی هم مخصوص نوع خاصی از مو است و اگر موهای نازک و کم حجمی دارید بهتر است از برس‌های نرم مویی برای برس کشیدن موهای خود استفاده کنید. البته این برس‌ها قیمت بالایی دارند اما ارزش سرمایه گذاری کردن را دارند چون علاوه بر افزایش دادن حجم موها درخششی زیبا به موهای شما می‌دهند و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

 

شاید یکی از آخرین راه‌ها برای ایجاد حجم در مو فر کردن آن‌ها باشد. برای فر کردن موها راه‌های مختلفی وجود دارد اما روش‌هایی که بدون حرارت مستقیم این کار را انجام می‌دهند آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند. به همین دلیل کارشناسان آرایشی استفاده از بیگودی را برای این کار توصیه می‌کنند، یک دست بیگودی با سایز مناسب بر اساس سایز فری که می‌خواهید داشته باشید تهیه کنید و موهای خود را با آن فر کنید. اگر موج‌های ملایم هم شما را راضی می‌کند می‌توانید موهای خود را نمدار ببافید و پس از خشک شدن آن‌ها را باز کنید.

شاید فکر کنید تنها کاربرد اتوموی حرارتی صاف کردن موهای فر و حالت دار است اما اگر ویدئوهای آموزشی مختلف را در فضای مجازی مشاهده کرده باشید حتما دیده‌اید که برخی افراد از این وسیله برای فر کردن و حالت دادن به موهای خود هم استفاده می‌کنند. اما آیا این کار واقعا ممکن است؟ بله شما می‌توانید با این وسیله فرها و موج‌های زیبایی روی موهای خود ایجاد کنید بدون آن که زمان زیادی را صرف این کار کنید یا هزینه زیادی را برای رفتن به سالن‌های آرایشی بپردازید. برای این کار شما به چند وسیله ساده که در هر منزلی یافت می‌شود نیاز دارید:

۱- برای شروع کار موهای شما باید خشک باشد. یک یا دو روز پس از شستشوی موها بهترین زمان برای انجام این کار است و بهترین نتیجه را به شما می‌دهد چون بافت موجدار و فر روی موهایی که کاملا تمیز نیستند ماندگارتر است. کمی اسپری نمک روی موهای خود بزنید چون این اسپری به موهای شما بافت می دهد و فر کردن آن را ساده‌تر می‌کند. اسپری نمک را می‌توانید در منزل هم بسازید و فقط کافی است چند قطره آبلیمو و یک قرص آسپرین را با کمی جوش شیرین در آب حل کرده و داخل یک بطری اسپری بریزید و روی موها بزنید.

۲- حال سشوار را بردارید و با درجه حرارت بالا موها را آنقدر سشوار بکشید تا کاملا خشک شوند.

۳- از لایه زیرین موها شروع کنید و آن‌ها را به چند دسته افقی تقسیم کنید و با گیره جدا کرده و نگه دارید. از سنجاق هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

۴- اتومو را داغ کنید و یکی از دسته‌های و را داخل آن قرار دهید طوری که به ریشه مو نزدیک باشد. سپس اتو مو را به آرامی بچرخانید طوری که موها دور آن پیچیده شود و همزمان آن را از ریشه مو دور کنید تا جایی که بلندی موهای شما اجازه می‌دهد. برای داشتن فرهای طبیعی‌تر و جذاب‌تر نوک موها را صاف نگه دارید. بهتر است این حرکت را زمانی که اتومو خاموش است چندبار تمرین کنید تا مسلط شوید سپس با اتوی روشن آن را انجام دهید. برای احتیاط بهتر است دستکش به دست داشته باشید تا نگران سوختن دست خود نباشید.

۵- این مرحله را برای همه قسمت‌های مو انجام دهید سپس با دستان خود فرها را جدا کنید و حالت دهید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)


کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۴ بهمن ۱۳۹۹

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

621,996

468,647

441,397

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

شما برای مراقبت از موهای سرتان معمولاً چقدر زمان صرف می‌کنید؟ آیا به اندازه‌ی سایر امور به سلامت و لطافت و شادابی موهای خود نیز اهمیت می‌دهید؟ برای داشتن موهای نرم و خوش حالت به چه نکاتی توجه می‌کنید یا اصلاً از این نکات آگاهی دارید یا خیر؟ اگر می‌خواهید از رازهای سلامتی مو آگاهی داشته باشید، در ادامه برخی نکات ساده، اما کاربردی و مهم برای داشتن موهای سالم و زیبا را با هم بررسی خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم شما نیز تا انتها با ما همراه باشید.

 

یکی از اصلی‌ترین نکات و در عین حالت ساده‌ترین آن که در سلامتی و شادابی موهای شما بسیار مؤثر است، تمیز نگاه داشتن پوست سر و در نهایت مو است. یکی از دلایل زبر شدن مو، شوره‌ی مو، ریزش مو و خارش پوست سر عدم رعایت موارد اصولی تمیزی موهاست و در نتیجه زیبایی و سلامت موها را به خطر می‌اندازد اما باید در انتخاب شامپو مناسب دقت کنید چرا که چربی زدایی زیاد و شستشوی زیاد هم خود باعث ایجاد خشکی و آسیب به ساقه و ریشه موهای شما می گردد.

 

استفاده از آب بسیار داغ برای شست و شوی مو، نرمی و خوش‌حالتی مو را از بین می‌برد و موهای شما را به مرور خشک و شکننده خواهد کرد. تداوم استفاده از آب بسیار داغ حین شست و شوی موی سر، باعث می‌شود روغن‌هایی که به صورت طبیعی از موها حفاظت می‌کنند از بین بروند. پس توصیه‌ی اکید بر این است که هنگام شست و شوی موهای سرتان با آب، از دمای بسیار زیاد استفاده نکنید و کافی است دمای آب مقداری از دمای بدنتان بیشتر باشد تا مشکلی پیش نیاید.

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

 

منظور از تمیزی مو این نیست که شما بیش از حد موهای خود را شست و شو دهید. به صورت معمول شستن موها در فواصل زمانی ۲ الی ۳ روز یک بار می‌تواند مناسب باشد. با این کار باعث می‌شود روغن طبیعی مو حفظ شود و در سطح مناسبی باقی بماند. در شست و شوی موها باید دقت داشته باشید که از مواد، شامپوها و یا شوینده‌هایی استفاده نمایید که به موهای شما آسیب نرسانند و به سلامتی و تقویت هر چه بیشتر موها نیز کمک کنند. در صورت عادت به شستشوی روزانه سعی کنید حتما از محصولات روزانه ای که به این منظور طراحی شده اند استفاده کنید. ساخت و ترکیبات این محصولات به گونه ای است که با استفاده روزانه هیچ خشکی و آسیبی را برای موهای شما ایجاد نمی کنند و از ساقه و ریشه موها محافظت می کنند، در عین حال قدرت پاک کنندگی این محصولات برای شستشوی روزانه مناسب است.

 

اینکه به صورت دوره‌ای موهای سرتان را کوتاه کنید یا سر موهایتان را هر چند وقت یکباربزنید، می‌تواند در سلامت مو مناسب باشد. زمانی را در نظر بگیرید که نوک موهای شما دو شاخه شده باشند، در این حالت موهای دو شاخه شده روی سر جلوه‌ی خشکی و آسیب دیده‌ای به مو می‌دهند که کوتاه کردن تا حد زیادی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

شانه کردن موها به روش صحیح می‌تواند علاوه بر بخشیدن زیبایی به موهایتان، سلامت آن‌ها را نیز حفظ کند. اما باید به یاد داشته باشید که شانه کردن باید به روش صحیح باشد و نکاتی در این مورد رعایت شود که بسیار از افراد به این مورد توجهی ندارند. برای نمونه:

۱- شانه کردن موهای خیس اصلاً توصیه نمی‌شود. همیشه پس از استحمام، اجازه دهید موهایتان خشک شوند و سپس اقدام به شانه کردن موها بکنید. به یاد داشته باشید برای شانه کردن از شانه‌ای با دندانه‌های درشت و سر گرد استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود کمتر به موهایتان حین شانه کردن آسیب برسد و از دو شاخه شدن سر موها تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

۲- از شانه کردن موهای گره خورده اجتناب کنید. برای باز کردن موهای گره خورده می‌توانید از نرم کننده و ضد گره‌ی مو استفاده کنید و یا اگر موهای مجعدی دارید، از کراتین مایع یا کراتین ضد وِز استفاده کنید. همچنین می‌توانید موها را خیس کرده و مقدار زیادی حالت دهنده به آن‌ها بزنید تا گره‌ها به راحتی باز شوند و سپس اقدام به شانه کردن آن‌ها نمایید. به یاد داشته باشید که اگر موهایتان را به آرامی و دقت شانه کنید، گره‌ها راحتتر باز خواهند شد.

۳- همانطور که گفته شد، شانه کردن مو لازم است. اما اگر به صورت افراطی این کار را انجام دهید، خود می‌تواند عامل آسیب دیدن مو شود. اینکه گفته می‌شود شانه زدن بسیار زیاد مو باعث خون‌رسانی بیشتر در ناحیه‌ی سر و همچنین تحریک جهت رشد مو می‌شود دارای پایه و اساس علمی نیست و بهتر است به صورت اصولی و در حد لزوم موها را شانه نمایید تا موجب آسیب دیدن موها و شکنندگی آن‌ها نشود.

 

موها از پروتئین ساخته شده‌اند و تغذیه‌ی مناسب بر روی موها تأثیر گذار است. سعی کنید به مقدار کافی آب بنوشید و از مواد مغذی و گونه‌های مختلف سبزیجات و میوه‌ها استفاده نمایید. پس تغذیه‌ی سالم می‌تواند یک عامل مهم در حفظ سلامت موهای شما باشد و پروئین‌رسانی به موها را فراموش نکنید. این کار باعث نرمی، درخشندگی و تقویت موها خواهد شد.

بدون شک استفاده از شامپوها و مواد شست و شوی مرغوب و سالم، تقویت‌کننده‌های استاندارد، لوسیون‌های موی سرو سایر محصولات بهداشتی می‌توانند تأثیر به سزایی در سلامتی مو داشته باشند. بالعکس اگر این محصولات بهداشتی استاندارد نباشند و موارد اصولی و بهداشتی و سلامتی در آن‌ها رعایت نشده باشد، باعث آسیب رساندن به موهای ما و به خطر افتادن سلامتی ما خواهند شد. پس بهتر است با دقت بیشتری به این امر توجه کنید و از برندهای معتبر و مراکز معتبر اقدام به خرید محصولاتتان نمایید تا از اصالت محصول مورد نظر مطمئن باشید.

شرکت کیمیانفیس یکی از فروشگاه‌های فعال اینترنتی در زمینه‌ی محصولات بهداشتی است که در زمینه‌های مختلف از جمله محصولات تخصصی مربوط به مو شامل نرم کننده‌های مو، محصولات ضد ریزش مو، محصولات تقویت کننده‌ی مو و… فعال بوده و با سابقه‌ای ۱۸ ساله در این زمینه شرایط خریدی آسان و لذت بخش را برایتان فراهم نموده است.

تمام محصولات شرکت پخش بهداشتی کیمیانفیس از برندهای مطرح و معتبر که تماماً دارای مجوزهای لازم می‌باشند. فروشگاه اینترنتی محصلات آرایشی بهداشتی کیمیا نفیس با اطمینان از محصولات و خدمات خود و با کادری مجرب و آموزش دیده، اصالت محصولات ارائه شده را تضمین می‌کند و با استفاده از محصولات بهداشتی این شرکت تجربه‌ی امن و لذت بخشی را در زمینه‌ی سلامتی تجربه خواهید کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شرکت بامداد کیمیانفیس در سال 1380 راه اندازی شد. کیمیا نفیس شرکتی آرایشی و بهداشتی است که از ذهن پویا و خلاق جوانان ابرانی قدرت می گیرد. این شرکت فعالیت خود را با مدیریت خانم جعفری و تیم کوچک آغاز کرد. بعد از گذشت دو دهه درخشان از فعالیت های بامداد کیمیا نفیس، امروزه بیش از 80 نفر سرمایه انسانی دارد. در حال حاضر بامداد کیمیانفیس با تجربه ی 6 ساله ی خود در زمینه فروشگاه اینترنتی، فعالیت گسترده ی خود را در زمینه شبکه های اجتماعی و فروش اینترنتی هوشمند آغاز نموده است.


555 9 3333 – 031

666 9 3333

888 9 3333

پشتیبانی علمی : 09133113369

پشتیبانی فروش و فنی : 09138230388

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی کیمیانفیس فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پخش بهداشتی بامداد کیمیا نفیس می‌باشد. © 2014 – 2020

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران – بهترین آموزشگاه رنگ و مش و رنگ موی در کرج

ادامه »

بهترین رنگ و مش کار تهران – بهترین آرایشگاه برای رنگ و مش در تهران – رنگ و مش روشن – رنگ تیره و مش روش

ادامه »

بهترین آرایشگاه برای رنگ و مش کرج – آرایشگاه خوب برای رنگ و مش کرج – بهترین آرایشگاه رنگ مو در کرج

ادامه »

رنگ و مش تهران – رنگ و مش 2016 – رنگ و مش جدید سال – رنگ و مش حرفه ای – رنگ و مش حرفه ای در تهران

ادامه »

آموزش رنگ و مش با کلاه – آموزش رنگ و مش با فویل – آموزش رنگ و مش جدید – آموزش رنگ و مش زیتونی

ادامه »

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

در اینجا به چند روش برای داشتن موهای خیلی جذاب و دوست داشتنی اشاره شده است که بسیاری از آنها براحتی در خانه فابل استفاده هستند. بنابراین آنها را انجام داده و به ما اطلاع دهید که آیا راهکارهای مان برای شما مؤثر بوده است یا نه.

۱٫از بالش ابریشمی استفاده کنید:

بالش ابریشمی بخاطر صاف و نرم بودنش، شکنندگی موهایتان را کاهش داده و صبحها با موهای صاف و خوش حالتی از خواب بیدار می شوید (پس فرصت را از دست ندهید). مدلهای مختلفی از این نوع بالشها در بازار وجود دارد که می توانید از زیباترین و ارزان ترین مدل هم استفاده کنید. خوابهای خوش ببینید!

۲٫ از حوله میکروفیبر استفاده کنید:

استفاده از حوله میکروفیبر برای خشک کردن موهای تان بعد از دوش گرفتن ضروری است. بافت درشت حوله های پارچه ای یا پنبه ای باعث شکنندگی و آسیب رساندن به ساقه مو می شوند. اگر یک حوله میکروفیبر را به دور موهای خیس تان بپیچید، سریع تر خشک می شوند.

۳٫ هرگز موهای خیس را شانه نزنید:

موهای خیس چون در ضعیف ترین حالت قرار دارند، بیشتر دچار شکنندگی می شوند. صبر کنید تا موهایتان خشک شده و سپس آنها را شانه بزنید. برای این کار می توانید از برس مرطوب یا تنگل تیزر استفاده کنید.

۴٫ همیشه موهایتان را از سمت ریشه مو به پایین شانه بزنید:

شانه زدن موها ازبالا رو به پایین باعث می شود که موها شکل طبیعی و زیبایی داشته باشند. این کار را به آرامی از ریشه موها تا رسیدن به نوک مو انجام دهید.

۵٫ هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید:

اگر دوست دارید همزمان با استفاده روزانه از ماسک صورت، از ماسک مو هم استفاده کنید. برای این کار، می توانید از ماسکهای تغذیه کننده و نرم کنندۀ مو کمک بگیرید؛ نرم کننده را روی موها، از ریشه تا نوک، بمالید سپس به مدت یک تا دو ساعت موها را زیر کلاه دوش بپوشانید؛ در حالی که کارهای روزانه تان را انجام می دهید. حتی می توانید بیشتر از چند ساعت، تا شب، ماسک را روی موهایتان نگه دارید. درنهایت با این کار، موهای تان به خوبی آبرسانی می شوند.

۶٫ ریشه موهایتان را به روغن های مخصوص مو آغشته کنید:

مقدار کمی از این روغنها می تواند به تقویت موهای آسیب دیده کمک کند؛ علاوه بر خاصیت نرم کنندگی، موها را نیز صاف و یکدست می کنند. به قول معروف “راه صدساله را، یک شبه می روید”. به موهای ابریشمی، نه چرب، فکر کنید.

۷٫ مو هایتان را بطور مرتب کوتاه کنید:

دو تا سه ماه یکبار، نوک موهای تان را کمی قیچی کنید. با این کار، موهای تان پر پشت تر و شاداب تر به نظر می رسند. حتمآ این کار را انجام دهید.

۸٫ استفاده از شامپوهای بدون سولفات :

البته همراه با نرم کننده بسیار ضروری است: سولفات به شدت موها را خشک و شکننده می کند؛ در این صورت بایستی از روغنهای طبیعی استفاده کنید تا موهای تان هر چه سریعتر به حالت اول برگردند. همچنین می توانید برای شست و شوی ملایم مو، از شامپو و نرم کنندۀ مخصوص موهای رنگ شده نیز استفاده کنید.

۹٫ موهای تان را زیاد بالای سرتان نبندید:

بستن موها به حالت دم اسبی، فشار زیادی را به ساقه و ریشه آنها وارد می کند. اگر از کش پلاستیکی برای این کار استفاده کنید، اصطکاک بیشتری بین موها ایجاد کرده و باعث شکنندگی بیشتر آنها می شود. خوشبختانه، امروزه گزینه های زیادی برای بستن موها وجود دارد همچون کشهای ابریشمی؛ بله، این نوع کشها نرمی و لطافت موها را حفظ می کنند.

۱۰٫ موهای تان را سم زدایی کنید:

استفاده از گرمای بیش از حد باعث خشکی و آسیب رساندن به مو می شود. بنابراین، اولین قدم این است که از اتو مو، خشک کن و … فاصله بگیرید و سعی کنید هفته ای یکبار از آنها استفاده کنید. مطمئن باشید با این کار از نرمی موهای تان تعجب خواهید کرد.

حداقل، از اسپری های محافظ حرارتی مو بطور مداوم استفاده کنید.
اینکه “با موهای خود مهربان باشید” را در کامنت هایتان به اشتراک بگذارید و بگویید چه چیزی بیشترین تفاوت را برای تان به ارمغان آورده است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

وب سایت روزیاتو: داشتن موهای خوش حالت، پر پشت، براق و بلند رویا نیست و شما می توانید علاوه بر تغذیه درست، با ساخت ماسک‌‎هایی که سبب تقویت هر چه بیشتر موها می شوند، به زیبایی ظاهری خود بیفزایید.هر مویی به طور طبيعی سالم و زيباست، ولی فعاليت‌های روزمره، آلودگی‌ها، استرس‌ها و پرتوهای فرابنفش خورشيد موجب تخريب ساختمان مو و مخصوصا ريشه موها می ‌شوند. به همین خاطر، ما در ادامه این مطلب به آموزش ساخت ۱۰ ماسک طبیعی در خانه پرداخته ایم که به سلامت و زیبایی هر چه بیشتر مو کمک شایانی می کنند.

برای آشنایی با روش ساخت این ماسک های گیاهی همراهمان باشید.اسموتی تقویت‌کننده ریشه مو: برای موهای آسیب‌دیدهبرای رفع خشکی و شکنندگی موهای سر باید میوه هایی که مملو از پتاسیم هستند را مصرف کنید. میوه هایی همچون موز قدرت ترمیم موها را دارند. همچنین می توانید از ماسک های گیاهی هم برای صاف و خوش حالت کردن این مدل موها بهره بگیرید.مواد لازم    ۱ عدد موز رسیده    ۱ قاشق غذاخوری عسلروش کار    موز را در مخلوط‌کن بریزید تا پوره شود. سپس عسل را به آن بیفزایید.    مخلوط به دست آمده را روی موها بمالید. یک کیسه پلاستیکی یا کلاه‌رنگ روی سر بگذارید.    اجازه دهید ماسک موز به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند.    سپس با شامپو سر خود را بشویید.

ماسک کدو حلوایی: برای افزایش رشد موهاماسک موکدو حلوایی که در فصل پاییز به وفور یافت می شود سرشار از ویتامین های A، ث، بتاکاروتن، پتاسیم و زینک است. از این رو برای تقویت کاسه سر و افزایش رشد موها بسیار مفید و ضروری است.مواد لازم    ۱ پیمانه پوره کدو حلوایی    ۲ قاشق عداخوری عسلروش کار    مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس روی موها و کف سر خود بمالید.    یک کیسه پلاستیکی روی سر بکشید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند.    سپس با آب گرم بشویید و آب بکشید.

ماسک لیمو: برای تقویت کف سربرای داشتن موهای زیبا باید پوست سر سالم باشد. شوره، پوسته، خشکی و دیگر مشکلات پوست سر را می توان با ماسک لیمو برطرف کرد.مواد لازم    ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل    ۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه    ۱ قاشق غذاخوری آب گریپ‌فروتروش کار    همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. با برس فرچه‌ای، آن را کف سر بمالید.    یا می توانید فرق سر را باز کرده و با استفاده از پنه این محلول را کف سر خود بمالید.    پس از مالیدن ماسک در تمام نقاط سر، آن را با انگشتان دست ماساژ دهید. بگذارید این ماسک حدود ۲۰ دقیقه روی سر بماند و جذب شود.    در آخر با شامپو موها و سر خود را بشویید.

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

ماسک تقویت رنگ: برای موهای بلوندماسک موپس از رنگ کردن موها برای حفظ براقیت و شفافیت موهای بلوند، آنها را با چای سیاه شست و شو دهید.مواد لازم    ۴ عدد چای کیسه ای    ۱٫۵ لیتر آب جوشروش کار    چای های را درون آب جوش بیندازید تا رنگ دهند. ۵ دقیقه کافیست.    پس از خنک شدن چای، آن را روی موهای خود اسپری کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس موها را بشویید.

ماسک تمیزکنندهبرای اینکه از تمیزی صددرصدی موهای خود مطمئن شوید می توانید ماسک زیر را درست کرده و در خانه امتحان کنید.مواد لازم    ۱/۳ پیمانه جوش‌شیرین    ۴ قاشق غذاخوری آبروش کار    دو ماده بالا را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر شوند. سپس آن را کف سر بمالید و ماساژ دهید.    بگذارید خمیر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و در آخر با آب گرم بشویید.

ماسک مخصوص موهای فرماسکی که در زیر آموزش داده شده برای تقویت و نرم کردن موهای فر مناسب است.مواد لازم    ۳ قاشق غذاخوری آلوئه ورا    ۱ قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی    ۱/۲ قاشق چایخوری نکتار آگاوه    ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیلروش کار    همه مواد را بایکدیگر مخلوط کنید.    موها را شسته و این ماسک را پس از حمام روی موها بمالید. 

ماسک پروتئینی: برای موهای آسیب‌دیدهماسک مومواد لازم    ۱ عدد زرده تخم مرغ    ۶ قاشق غذاخوری ماست طبیعیروش کار    ماست و تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید و روی موها بمالید.    به مدت ۲۰ دقیقه روی سر کلاه بگذارید. سپس موها را با شامپو بشویید.

شامپوی خانگیاگر نمی خواهید هر روز موهای خود را شامپو بزنید، می توانید یک تمیزکننده خانگی بسازید تا از چرب شدن موها پیشگیری کنید.مواد لازم    ۱/۴ پیمانه شیر نارگیل    ۱/۳ پیمانه صابون روغن‌زیتونی (صابون کاستیل)    ۱/۲ قاشق چایخوری روغن ویتامین E    ۲۰ قطره روغن اسانس    ۱/۲ قاشق چایخوری روغن بادامروش کار    همه مواد را در یک شیشه مربا با هم مخلوط کنید.    شیشه را تکان دهید تا مواد به خورد هم بروند.    ۱ قاشق چایخوری از آن را به شامپویی که می خواهید به مو بزنید، اضافه کنید.    این مخلوط برای مصرف یک ماه کافی خواهد بود.

ماسک براق‌کننده توت‌فرنگی: برای ترمیم موهای خشکاین میوه شیرین برای آبرسانی و براقیت موهای خشک مفید است. با ماسک زیر می توانید موهای آسیب دیده را درمان کنید.مواد لازم    ۸ عدد توت‌فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری مایونزروش کار    توت‌فرنگی و مایونز را با یکدیگر مخلوط کنید تا شبیه کرم شوند.    سپس آن را روی موهای خیس بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید روی موها بماند.    سپس موها را با شامپو بشویید و آب بکشید.

افراد کمی هستند که دارای موهایی نرم و براق هستند و همه دوست دارند که موهایشان نرم و خوش فرم باشد. داشتن همچین مویی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و شما باید با به کار بردن شیوه های گوناگون موهایی نرم و درخشان داشته باشید. داشتن موهایی نرم و درخشان برای همه افراد، حتی افرادی که نمی تواند برای این کار زیاد هزینه کنند، امکان پذیر است. پس همراه ما باشید.

فهرست بندی این مقاله

1روغن نارگیل خالص و طبیعی را بر روی موهای خشک ماساژ دهید. روغن نارگیل باید تصفیه نشده و طبیعی باشد، در غیر این صورت آن طور که باید باعث رطوبت رسانی به موهای سر نمی شود. افرادی که دارای موهای چرب هستند، نباید روغن نارگیل را بیش از حد بر روی پوست سر یا خیلی نزدیک به ریشه موها، ماساژ دهند. بر روی پوست سر بسیاری چربی های طبیعی وجود دارد بنابراین تقریبا نیازی به چرب کردن ندارد. در ابتدا روغن نارگیل را به پایین موها، سپس به قسمت های بالایی مو بمالید.

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

2موها را با آب بشویید، سپس طبق معمول موهایتان را شامپو کنید. موها را با آب سرد بشویید. اجازه دهید موهایتان خشک شوند یا آن ها را با حوله خشک کنید. به منظور خشک کردن موها، حوله را بر روی مو مالش ندهید.

1تخم مرغ حالت دهنده ای قوی و موثر است. تخم مرغ موثرترین راه برای براق و نرم کردن موها می باشد.

2مقداری روغن زیتون در کاسه بریزید، فقط به اندازه ای که زرده تخم مرغ را بپوشاند، سپس آن ها را با هم مخلوط کنید. مطمئن شوید که آن ها به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند.

3موهایتان را با آب ولرم شامپو کنید، سپس این مخلوط را بر روی موهایتان بمالید. پس از مدت زمان ۶-۵ دقیقه، دوباره موها را با آب ولرم بشویید. در آخر، موها را با آب سرد بشویید.

1از ماست به عنوان حالت دهنده استفاده کنید. موهایتان را به خوبی شانه بزنید. ماست ساده تهیه کنید.

2ماست را در لابه لای موهایتان بمالید. سپس موهایتان را به صورت دم اسبی ببندید. اگر مایلید می توانید یک کلاه پلاستیکی را بر روی موها قرار دهید یا آن ها باز رها کنید.

1ژل آلوئه ورا و عسل را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. آلوئه ورا یک حالت دهنده بسیار عالی است و موجب بازسازی و جوانسازی موها و عسل نیز موجب درخشش آن ها می گردد.

2مخلوط را در میان موهای خشک ماساژ دهید. آن را به مدت ۱۰-۵ دقیقه بر روی موها باقی بگذارید. موها را با شامپو و حالت دهنده شستشو بشویید.

1قبل از هرکاری اول موهای خود را با آب و شامپو بشویید. بهتر است با آب سرد موهای خود را بشویید.

2دو فنجان سرکه سیب و ۱ فنجان آب را با هم مخلوط کنید و سپس با دقت موهایتان را با این مخلوط بشویید. به مدت ۱۵ دقیقه این ترکیب را بر روی موها باقی بگذارید.

1از محصولاتی که حاوی سدیم لوریل سولفات یا آمونیوم لورات سولفات هستند، استفاده نکنید، به ویژه اگر شما دارای موهایی فِر و مُجعد هستید. قبل از خرید و استفاده، برچسب روی شامپو و حالت دهنده ها را با دقت بخوانید.

2موها را بیش از حد نشویید. اگر تاکنون کسی به شما گفته است که موها را به اندازه ای بشویید که صدای پاکی ( جیر جیر ) بدهد، آن فرد اشتباه گفته است. هنگامی که موهایتان را می شویید باید کمی چربی بر روی موها باقی بماند و سپس ( بدون دست کشیدن بر روی موها ) با آب سرد موها را بشویید. موها را بیش از حد آبکشی نکنید یا انگشتانتان را لابه لای موها نکشید. فقط بر روی موها آب بریزید و آبکشی کنید.

1هر چند وقت یکبار سر موهایتان را کوتاه کنید. هنگامی که سر موها دوشاخه هستند، موهایتان خشک و آسیب دیده به نظر می رسند.

2موهایتان را صحیح شانه کنید. همه ما می دانیم برای اینکه موهایمان زیبا به نظر برسند، لازم است آن ها را شانه کنیم، اما بسیاری از ما به شیوه شانه کردن آنها توجه نمی کنیم.

3انواع میوه ها و سبزیجات و دیگر مواد مغذی سالم را بخورید. مقدار زیادی آب بنوشید. هر چیزی که شما می خورید بر روی موهایتان تاثیر می گذارد. برای داشتن موهایی سالم، به طور سالم غذا بخورید. همچنین سعی کنید مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید زیرا پروتئین موجب تقویت موها، بهبود رنگ و درخشندگی آنها می گردد. دلیل این امر آن است که موها از پروتئین ساخته شده اند.

۱- بلافاصله پس از حمام موهای خود را شانه نکنید. صبر کنید موهایتان خشک شوند سپس آنها را شانه بزنید. موهای خیس آسیب پذیرتر بوده و به راحتی شکسته می شوند.

۲- همیشه در پایان حمام، موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید، این کار موجب داشتن موهایی سالم و براق می شود. آبکشی موها با آب گرم موجب آسیب و کدر به نظر رسیدن آنها می گردد.

۳- اگر شما برای انجام کاری بر روی موهایتان شک دارید، با یک آرایشگر مشورت کنید یا به صورت آنلاین درباره آن تحقیق کنید.

واای واقعا روشایی که میگه حرف نداره حتما امتحان کنین

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم

سلام دوستان من روش تخم مرغ و روغن زیتون رو انجام دادم وقتی دیدم مو هام خیلی نرم شده همه شو دادم سمت مخالف قبل خودش قبل از این کار همه مو هام رو به پشم گوسفند تشبیه میکردن اما الان خیلی عالی شده

سلام من هادی هیتم دیروز با این سایت اشنا شدم و امروز از روش تخم مرغ با روغن زیتون استفاده کردم واقع تاثیر داشت موهامو نرم و براق کرد

Byad hameye in ravesh haro anjam bedim ta mohamun narm o bragh beshn ya yeki az ravesh ha kafie???

سلام. هر بخشی که فکر می کنید براتون راحته رو باید انجام بدید.

سلام میشه اول بریم حموم بعد سرکه زد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

چطور موهای خوش حالت داشته باشیم
چطور موهای خوش حالت داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *