چگونه حال خوش داشته باشیم

 
helpkade
چگونه حال خوش داشته باشیم
چگونه حال خوش داشته باشیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.چگونه حال خوش داشته باشیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.چگونه حال خوش داشته باشیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.چگونه حال خوش داشته باشیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.چگونه حال خوش داشته باشیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۶ دقیقه است.چگونه حال خوش داشته باشیم

 

-ما روزهایی داریم که حالمون خوبه و پرانرژی هستیم و متاسفانه روزهایی هم داریم که حالمون خوب نیست و انرژی کمی داریم.

-اگه من به شما بگم که توی اون روز‌ها می­ توانید بلافاصله حال خودتون رو بهتر کنید چی؟

-منو باور می­ کنید؟ اگر بگویم لازم نیست همین الان عزت نفس خود را افزایش دهید چه؟ آیا باور می کنید؟

-من از شما همچین انتظاری ندارم چون ما شرطی شدیم ،که فکر کنیم هیچ جواب آسونی در زندگی وجود نداره.

اما من مطمئنم شما با چیزهایی که در پایان این مقاله یاد می­ گیرید سورپرایز خواهید شد.

اینو می­ دونم چون من هم متعجب شدم که چقدر احساس بهتری داشتن ساده است.

در طول دوره ی مدرس NLP، یکی از مفیدترین بینش ­هایی که یاد گرفتم این بود که هر رفتار و احساسی که در ما وجود داره در مسیری به ما کمک می­ کنه.
فهمیدنش ساده است وقتی ما احساسات مثبتی مثل شادی، لذت و عشق داریم، افسرده، ناامید، درهم شکسته، عصبانی بودن و همه احساسات منفی چه کمکی به ما می کنه؟
اینکه چطور حال خوب داشته باشیم خیلی سادست، فقط باید باور داشته باشید که میتونید احساس مثبت رو وارد زندگیتون کنید.

احساسات خوب باعث بالا رفتن روحیه و عملکرد ما میشود و برعکس احساسات منفی که باعث حواس پرتی ما میشنوند؛ احساس خوب، تمرکز بیشتری برای ما به همراه دارد.
احساسات خوب باعث بوجود آمدن افق های تازه ای در پهنه آرزوهای ما میشود و با پایین آوردن سطح برخی هورمون ها به کاهش استرس ما کمک زیادی میکند برای همین است که همه ما به دنبال این هستیم که چگونه احساس خوب داشته باشیم .

 

این کار احتمالا در کوتاه مدت احساس خوبی بهت میده اما می‌تونه به شدت خطرناک باشه. این همون چیزیه که تو مبحث طرحواره ها بهش میگیم سبک مقابله ای فرار.
خلاص شدن از احساسات منفی مثل از بین بردن زنگ هشدار آتش هست برای اینکه وقتی آتیش سوزی میشه زنگ آزاردهنده ­ای داره.
رازی که در این شبیه سازی پنهان هست.

 

احساسات شما تلاش می­ کنند که چیزی به شما بگویند و احساسات بد فقط دارن به شما این پیام رو میدهند که باید توجه کنید.
شما از شر زنگ هشدار آتش خلاص نمی ­شید تا صدای آزار دهنده اش رو متوقف کنید، شما با خود آتیش مقابله می کند..
چیزی رو که نیاز دارید یاد بگیرید پیامی هست که احساسات شما بهتون میدهند و به شما میگند که چطور از آنها استفاده کنید تا خطر واقعی رو درک کنید.
بنابراین چطور این کار رو انجام می دهید؟ چطور به سرعت احساس بهتری می­ کنید؟ و چگونه حال خوب داشته باشیم ؟

 

 

ابتدا مشخص کنید که واقعا چه احساسی دارید. اگه عصبانی هستید به سرنخ هایی فکر کنید که میگه عصبانی هستید. ممکنه پیشانی در هم کشیده یا تنفس کم عمق داشته باشید.
بعد از اینکه مشخص کردید احساستون چی هست، تایید کنید که احساس منفی شما حامل یک پیام هست.
و اون چه که شما احساس می ­کنید بر اساس تجربیات شما نیست بلکه بر اساس تفسیر شما از اون تجربه است.
زمانی که تشخیص بدهید چه احساسی دارید و بفهمید که این احساس داره به شما پیامی میده، احتمالا به حفاری بیشتری در مورد احساساتتون نیاز خواهید داشت.


 

تا الان شما تایید کردید که احساسات منفی شما حامل یک پیام هست، خوب این پیام به شما چی می­گه؟
برای هر احساسی، پیام یکسانی هست. شما مثل خونه ای هستین با انواع مختلف هشدارها، زنگ هشدار آتش، زنگ هشدار کربن مونوکسید، زنگ هشدار رادون و غیره.
همه اون ها مسائل مختلفی رو مشخص می­ کنند که نیاز هست به صورت متفاوتی مدیریت بشوند اما وقتی یکی از این زنگ های هشدار به صدا در میاد، داره موضوع یکسانی رو علامت می ده و مشخص می­ کنه.
برای مثال، اگه عصبانی هستین، پیام این هست که یکی از باورها یا ارزش هاتون توسط خودتون یا دیگری نقض شده. اگه ترسیدید پیام این هست که داره نتایج منفی رخ می­ دهد.
ما باید عمیقا حفاری و کندوکاو کنیم تا بیشتر در مورد این پیام ها بیاموزیم و یاد بگیریم چگونه احساس خوبی به خود داشته باشیم


 

زمانی که شما این پیام رو درک کردین قدم بعدی به چالش کشیدن باورهای پشت این پیام اخطار هست.
چه باورهایی به شما این امکان رو میده که باورهای منفی ­تون واقعی بشن؟
آیا این امکان وجود داره که فرضیات پشت این احساست دیگه ارزشی نداشته باشن؟
برای مثال رانندگانی که اغلب خشونت های جاده ای رو تجربه کردن باور دارن که فردی که مسیر اون ها رو قطع می­ کنه یک حمله شخصی به اونها انجام میده.
اگر وقت بذارن و این فرضیه رو به چالش بکشن یا حتی باورشون رو تغییر بدن که فردی که مسیر اونها رو قطع می کنه در واقع عجله داره که همسر حامله اش رو به بیمارستان برسونه، دیگه احساس عصبانیت نمی­ کنن.
مردم اغلب زندگیشون رو بر اساس حالت اتوماتیک تنظیم می کنند و با توجه به چگونگی مطرح شدن موضوع، چگونگی شرطی شدن توسط جامعه و طوری که همیشه رفتار می کنن، عمل می کنن.
اونها به فرضیاتی که پشت عکس العمل ها هست فکر نمی ­کنند. فورا به چیزهایی که به عنوان محرک بهشون ارائه شده واکنش نشون میدن.
زمان بگذارین و باورهایی رو که ممکنه باعث بشه چگونگی تفسیر شما از شرایط رو تغییر بده، بازنگری کنین.
فهمی که شما از شرایط دارین در مورد احساسی که تجربه خواهید کرد تصمیم گیری می­ کنه.

اگر فکر می­ کنین که باورهای شما ارزشمندن و نمی ­خوایید که اونها رو تغییر بدین، اون وقت برای احساس بهتر باید رفتارتون رو تغییر بدین.
راه حل این هست که به سرعت وارد عمل بشین.
بعد از خوندن این مقاله، شما باید این توانایی رو داشته باشین در عرض چند دقیقه فقط با تغییر باورها و یا رویکردتون احساس بهتری داشته باشین.

خبر مهم این هست که شما احتمالا احساسات منفی رو تجربه می­ کنین قبل از اینکه احساس خوبی که دارین به پایان برسه.
کاملا به توانایی تون برای احساس بهتر اعتماد داشته باشین.
شما همه منابعی رو که نیاز دارین در اختیار دارین و بنابراین دنبال کردن این گام های ساده، همراه با احساس بهتر به شما کمک می کنه تا احساسات منفی تون رو تغییر بدین.
متوجه باشین که احساس منفی داشتن عادی نیست. اون با شماست برای اینکه نمی­ دونیم چگونه احساس خود را خوب کنیم و هیچ علت و مورد دیگه ای نداره.

 

اگه خوب روی این موضوع کار کنین، این فرصت رو دارید که بیشتر اوقات احساس کاملا خوبی رو تجربه کنین.برای مثال: اگر به اندازه کافی انعطاف پذیر باشین و حقیقتا باور داشته باشین که هر شخصی این حق رو داره که باورهای خودش رو داشته باشه و همه­ ی این باورها به یک میزان ارزشمند هستن، از اون به بعد احساس عصبانیت برای اینکه کسی استانداردهای شما رو نقض کرده نخواهید داشت.

در کنار انعطاف پذیری، عشق، سخاوت، عزم و اراده، اشتیاق، سلامتی و شادی، خصوصیات دیگری هستن که می‌توانید پرورش بدین تا از احساسات منفی‌تون جلوگیری بشه و احساس خوب زندگی هرلحظه همراه شما باشه.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید.

یک پیشنهاد جذاب برای پرواز کردن!!!

تیم راز موفقیت با برگزاری ۱۱ دوره موفق کارگاه پرواز، دو بال موفقیت، یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس را به شما عزیزان ارائه میدهد تا سال ۹۹ را با لذت پرواز در پهنه آسمان زندگی ایده آل تان شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه در مدت ۲ ماه چنین چیزی ممکن است!!!. پس برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام کلیک کنید.چگونه حال خوش داشته باشیم

معرفی محصول: تقویت عزت نفس تضمینی (فایل صوتی هیپنوتیزم)

 

پست قبلی

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

پست بعدی

هدفگذاری | در انتخاب اهداف و روش ها همیشه تردید دارم؟ – راز موفقیت

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول میکند

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام است؟-راز موفقیت

عزت نفس دانش آموزان | ۷ تکنیک تضمینی برای تقویت عزت نفس دانش آموزان-راز موفقیت

این مقاله هم عالی بود ..مثل همیشه

تغییر احساس بزرگترین هدف این درس و این دوره است. خوشحالم این درس اینقدر در این وظیفه خود موفق بوده. باید این حال و احساس رو در خودتون حفظ کنید. باید مکانیزم تغییر احساس رو همه دوستان در خود فعال کننید. این اتفاق بزرگ رو به شما تبریک میگم. این خیلی عالیه.

سلام
عالی بود دقیقا درک کردم و توانستم احساسم رو تغییر بدم خدایا شکرت قبلا چند روز طول میکشید وبا این احساس بد زندگی میکردم ولی الان دیگه اون احساس بد رو ندارم وارونم هستم استاد بسیار بسیار سپاس گزارم

درود بر شما. خوشحالم مقالات سایت نیز مورد توجه دوستان قرار گرفته. احتمال دارد که این حالت شما ناشی از تلقین و شرطی شدن لحظه ای با توجه به انچه دیدین باشه. اما همیشه توصیه اول اینه به متخصصین و پزشکان مربوطه مراجعه کنید. اگر انها صلاح دانستند به روانشناس مراجعه کنید.

سلام خسته نباشین واقعن عالی بود ،.اقای دکتر من ی سوال داشتم،،من ی روز ی فیلم دیدم ک ی خانمی بخاطر شرایط پراسترس احساس خفگی وتنگی نفس میکرد.ومن همون موقع حالم بد شد و از اونروز احساس خوبی نسبت ب گلوم ندارم،،دکترهم رفتم داروخوردم بهتر شدم،،ولی میخام این تلقین منفی را از خودم دور کنم،،هنوزبعضی وقتا بخاطر اینکه تیروئیدم از لحاظ ظاهری بزرگه احساس سنگینی دارم،،ومیدونم همش بخاطرتلقینه..خواهشن کمکم کنین ک چیکارکنم

سلام…من در حال حاضر پر احساس خوبم استاد عزیز مرسی از اینکه برای اینکه احساسمو خوب کنم یه راهکار گذاشتید من عالیم

سلام استاد عزیز ممنون از,راه کارهایی که گفتین,این قدم ها برای تغییر احساس عالین,,حتما در تمرینات برای تغییر احساس از,این چندقدم هم استفاده میکنم,,و احساس خیلی خوبی دارم,یک دنیا سپاس

این مقاله رو قبلا خونده بودم ولی یک بار دیگه هم خوندم ممنوم ازتون

من از همین الان تصمیم گرفتم همیشه احساس خوبی داشته باشم ، من دیگه نیتوانم موقع عصبانیت خودم را کنترل کنم و پیوسته شاد باشم و اجازه ندهم کسی این حس خوب بودن ازم بگیره. از شما استاد بزرگوار هم متشکرم، امیدوارم بتوانم این حس خوب و ارزسمند را همیشه حفظ کنم ، خدایا شکرت

سلام و درود. سپاس از لطفتون. خوشحالم مقاله ها اینقدر مورد توجه دوستان قرار گرفته. سایت مشکلی نداره. لطفا در مراحل سیو دقت کنید و یا از دوستی بپرسید. اگر مشکل رفع نشد پیام بدین.

سلام استاد مقاله هایتان بسیار عالی و تاثیر گذار است از شما تشکر میکنم اما صفحات و مقاله ها پس از سیو قابل خواندن نیستند که سر فرصت مطالعه کنیم ممنون میشوم ترتیبی اتخاذ شود.متشکرم

بسیار عالیه …خیلی ممنون از تمام مقالات زیبا و کمک کنندتون

با سلام و درود خدمت استاد ارجمند
دقیقا تغییر احساس منشا همه چیز در دنیا و کایناته و اگر ما بتونیم اکثر اوقات احساس خوبی در مورد همه چیز داشته باشیم میتونیم بگیم که واقعا ما در دنیا بصورت برنده عمل کرده ایم این راز بزرگی است که شاید اکثر افراد ان را بدانند اما متاسفانه عمل نمیکنند در علم nlp
اکثر تکنیک ها بر رروی احساس پایه گذاری شده است
و یک نکته دیگه که فکر کنم اکثر افراد به ان توجه نمیکنند اینه که دنیا و کاینات بر اساس احساس جواب میده و زبان کاینات احساسه
مرسی از همه

سلام به دوستان جذبی
من در درسها به خوبی یادگرفتم احساس خودم رو خوب کنم و ازش لذت میبرم این مقاله هم مثل همیشه عالی بود

درود بر شما که به نکته مخفی دوره اسرار ناگفته قانون جذب ” اشاره کردین. ن=من در طراحی این دوره انلاین یک هدف بزرگ داشتم. تغییر تدریجی احساس شما از خود و دنیای خود.

این مقاله نگاهی زیباشناختی به این تغییر حال دارد.

سلام و ادب و احترام
مطالب مقاله بسیار ارزشمند و مفید است
بله احساسات ما هستن که سرنوشت ما را تعیین میکنند
هنگامی که مقاله را می خواندم انگار دقیقا گام به گام تغییر احساسات را که در دوره بیست و یک روز است را کامل تر درک میکردم
متشکرم

از خواندن مقاله لذت بردم و تجربه .مطلب جدید یاد گرفتم فهمید م که از حال بد پی به احساسات خوب برد یعنی یک نوع نشانه و علامت است

سلام این مطلب مرا به فکر فرو برد که واقعا خودم چقدر خود واقعیم را می شناسم ‌تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده ام آنقدر غرق در روزمرگیهای زندگی شده ام که تا کجا نمی دانم از خود واقعیم دور مانده ام

منم دانشجوی ارشد برقم،تو یه دانشگاه خوب، میترسم از روزی ک همچین حسی داشته باشم، منم به این راه تشویق و تحمیل شدم. عاشق موسیقیم ساز میزنم اما دلم میخواست خیلی خیلی پیشتر از این نوازنده ای قابل شده بودم همیشه حس میکنم چقد دیره چقد عقبم چقد زمان از دست دادم، برای رسیدن به رویام. اما هنوزم تلاش میکنم امیدوارم بتونم. حس عجیبی داشتم به حرفایی ک زدین، امیدوارم حالتون بهتر شه.

درود بر شما

خیلی هم عالی موفق باشید قطعا دوره پرواز یگی از بهترین دوره های مرتبط به عزت نفس و اعتماد به نفس و تحول فردی در ایران و جهان امیدوارم همه ایرانیان عزیز از این دوره عزت نفس و اعتماد به نفس استفاده گنند خوشحال میشیم به دوستانتون هم و عزیزانتون هم معرفی گنید

واقعا یکی از بهترین مقاله هایی بود که تونستم حال خوب رو تجربه کنم از تیم راز موفقیت واقعا ممنونم و در دوره پرواز حتما شرکت خواهم کرد

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

طرحواره چیست؟ و چگونه می تواند زندگی ما را ویران کند؟

عزت نفس چیست؟| ۵ راز افزایش عزت نفس که زندگیتان را متحول…

کتابهای روانشناسی | بهترین کتاب روانشناسی عزت نفس کدام…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
8
 = 
13

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه حال خوش داشته باشیم

شعارهای کتاب‌ها و سمینارهای انگیزشی را فراموش کنید.
یک انسان سالم، خسته میشود، کلافه میشود، نگران میشود، می‌ترسد، احساس بد میکند و حالش هم بعضی وقت‌ها بد میشود – غیرممکن است همیشه حال خوبی داشته باشیم !

مانند این است که بگوییم فقط کوه داشته باشیم.
در صورتی که کوه زمانی معنا پیدا میکند، که دره وجود داشته باشد.

انسان‌ها هم تا زمانی که حال بدی نداشته باشند، از حال بهتر خبری نیست؛ مثل بعضی از روزهایی  که خسته و کلافه از همه فراری هستید و دوست ندارید حتی با کسی راجع احساساتتان صحبت کنید.

همه مان همچین روزهایی را تجربه کردیم.

مخصوصا در فصل پاییز و زمستان به علت تغییرات و کمبود نور خورشید این احساس غم پنهان در وجود ما بیشتر میشود؛ حتی اگر کار خاصی هم نکردیم انگار خسته هستیم و حال و حوصله هیچ کاری رو نداریم.

این را هم میدانیم که داشتن این احساس بد، هیچ کمکی به ما نمیکند… باید راهی برای فرار از آن پیدا کنیم و خیلی سریع از شر آن خلاص شویم اما دستمان به هیچ کاری نمیرود.

دلیل همچین احساساتِ بدی میتواند :

زیاد مهم نیست دلیل آن چیست.
مهم این است که میدانیم این احساس بد به ضرر ماست و باید هرچه زودتر تغییر کند. احساس بد داشتن و از همه بدتر، نگه داشتن این احساس به شدت میتواند بر روی کارتان تاثیر منفی بگذارد، برای مثال :

اما میخواهیم امروز یک تغییر کوچک یادبگیریم…

اگر میخواهید یادبگیرید چطور خیلی سریع احساس خوبی پیدا کنید و زندگی تان را بر روی روال مشخصی که میدانید، ببینید این مقاله برای شما نوشته شده است، زیرا میخواهیم تحقیقات دکتر گای وینچ را به صورت مختصر و مفید و کاربردی به شما معرفی کنیم.

روانشناس سرشناس، دکتر گای وینچ تحقیقاتش را در کتاب پرفروشش با عنوان «جعبه کمک های اولیه احساس : چطور احساس بد را درمان کنید» آنچه را که لازم است انجام دهید تا خیلی سریع در کمتر از 5 دقیقه به احساس خوب دست پیدا کنید به صورت کامل و با جزئیات دلایل روانشناختی اش شرح داده است.

 

به عقیده دکتر وینچ داشتن یک احساس بد غیرطبیعی نیست، بلکه عدم توجه به آن و اجازه دادن به آن برای جهت دهی و رفتار شماست که غیرطبیعی و مضر است.

احساسات بد میتوانند خیلی راحت و بدون کمترین صرف انرژی وارد زندگی تان شوند.
برای مثال کافیست؛

به همین سادگی این فکر تولید احساس بد خواهد کرد و رفته رفته این احساس باعث سرزدن رفتار غلط از شما میشود که به نفع شما نخواهد بود؛ اما آنچه باعث شگفتی دکتر وینچ در تحقیقاتش شد امکان کنترل بیش از 90% احساسات روزانه توسط کنترل افکار و رفتار است !

در مورد کنترل ذهن در مقالات پیشین مفصل به این موضوع پرداختیم – این مقاله و این مقاله را بخوانید؛ اما در این مقاله میخواهیم 7 کاری را به شما معرفی کنیم که دکتر وینچ معتقد است با انجام آن حال‌تان سریع خوب میشود :

در سال 2013 تحقیقی توسط دانشگاه Missouri انجام شد که نشان داد احساس افراد با شنیدن موسیقی با صدای بلند تحریک میشود و بهتر میشود.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در اتومبیل دوستتان آهنگی را که دوست نداشتید، با صدای بلند پخش شده و کم کم احساس خوبی نسبت به آن پیدا و ارتباط برقرار کردید؟ این دقیقا موردی است که در این بررسی ها نتیجه شد.

بنابراین از این به بعد هروقت احساس بدی داشتید، صدای موسیقی را بلند کنید و فقط لذت ببرید.
حتی اگر نسبت به این کار حس خوبی نداشتید، فقط انجامش دهید…

 

براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه Stanford، نشان داده شد که قهقه و خنده های بلند باعث ترشخ دوپامین در مغز انسان میشود. دوپامین دقیقا همان ماده ای است که به شما احساس خوب و شادی میدهد؛ مانند زمانی که تاب بازی میکنید و یا سرسره بلندی سوار میشوید.

و البته، قهقه و خنده بلند، باعث میشود اکسیژن به بدن شما بیشتر برسد.

زیرا دریچه دیافراگم شما به سرعت و شدت باز و بسته میشود و اینکار نیاز به دفع و جذب اکسیژن دارد که ناخودآگاه بیش از حد مورد نیاز اکسیژن به بدن شما میرسد و با اینکار احساس خوب و بهتری پیدا میکنید.

پس دفعه بعد اگر احساس خوبی پیدا کردید :

 

« افرادی که در طول روز زمان بیشتری در برابر آفتاب قرار میگیرند،
به نسبت دیگران کمتر مشکل خواب دارند و کمتر احساس افسردگی میکنند. »

این نتیجه تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا است.
نور خورشید، نه تنها باعث روشنایی میشود؛ بلکه باعث سرزندگی شما هم میشود.

سعی کنید در طول روز بیشتر در  برابر نور خورشید باشید، قدم بزنید و آنرا احساس کنید؛ اینکار باعث میشود نه تنها کمتر مشکل خواب و احساس افسردگی داشته باشید، بلکه هشیاری بیشتری نسبت به دیگران پیدا کنید.

و از طرفی دیگر، فعالیت روزانه میتواند شما را از احساس بد و غم دور نگه دارد.
شما اگر به صورت میانگین 30 دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشید؛ به زبان دیگر اگر ضربان قلب شما به 40 برسد، حال و هوای شما بهتر میشود.

 

پارازیت چیست؟ افکار و صداهایی که مدام در ذهن شما شنیده میشوند.

این افکار که بدون هیچ سند و مدرکی در ذهن شما در جریان هستند چیزی جز پارازیت بر روی باورهای خوب و سالم تان نیستند. در حدی که میتوانند باعث شکست شما شوند و اگر ورود آنها را ممنوع کنید خیلی راحت روزهایتان به سمت موفقیت سپری شود.

 

یکی از جالب ترین تحقیقات دانشگاه Miami این بود :

چگونه حال خوش داشته باشیم

«بغل کردن افرادی که دوست شان دارید، میتواند افسردگی را از زندگی شما دور کند…»

آنچه در این تحقیقات کشف شد، اثر مجاورت لمس پوست دو نفر توسط یکدیگر و تاثیر آن بر احساسات همدیگر بود.

زمانی که شما مادر، پدر و یا دوستتان را در آغوش میگیرد باعث میشود با لمس پوست و تماس دستان یکدیگر آکسیتاکین در بدن شما ترشح شود که یکی از مهم ترین ماده های دفع غم و افسردگی است.

برای مثال، میتوانید حتی خودتان گَردن خودتان را با دستانتان بگییرید، ماساژ دهید، تا احساس خوبی که حاصل میشود را درک کنید.

 

روانشناس مشهور مجله Psychology Today خانم سوزان بایلی یافته های جالبی در مورد تاثیر افکار گذشته بدست آورده است که در این مجله به چاپ رسید و به شرح زیر است :

اگر میخواهید احساس بدتان را خیلی سریع تغییر دهید؛ کافیست خیلی سریع به

و تا جایی که میتوانید این افکار را با جزئیات به خاطر بیاورید.

اینکار ساده ذهن شما را به صورت شبیه ساز در موقعیت گذشته قرار میدهد و باعث فریب احساساتتان و تمرکز آنها از موقعیت فعلی به موقعیت گذشته میشود.

 

روانشناس بنام لئون سلتز بر اساس آخرین تحقیقاتِ منتشر شده‌اش در Psychology Today معتقد است :

“غر زدن علارغم باور عمومی میتواند باعث آرامش و تخلیه روحی شود…”

چطور چنین چیزی ممکن است؟
کافیست یک دوست، پدر، مادر، خواهر یا برادر یا هرکسی که بتوانید به او اعتماد کنید و بدانید به حرف های شما گوش خواهد داد را پیدا کنید و راجع به مشکل و پیش آمدهای بد زندگیتان غر بزنید، گلایه و ناله کنید و از وضع بد زندگی برایش بگویید.

بر اساس تحقیقات دکتر سلتز، شما با اینکار باعث تخلیه احساسی میشوید و افکاری که در ذهن دارید را با کلمات بیرون میریزید و دیگر احساس انباشت یک عالمه فکر در سرتان نخواهید داشت.

پس فقط زمانی که 6 تکنیک فوق پاسخ ندادند، شروع به استفاده از تکنیک غر زدن کنید و مطئمن باشید که این کار تبدیل به عادت نشود… !

اگر 17 دقیقه وقت دارید، توصیه میکنیم همین الان فیلم آموزشی دکتر وینچ را دانلود و تماشا کنید :

در همین زمینه، نوشته‌های زیر را حتما بخوانید :

 

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرت هستم اما به مباحث کارآفرینی علاقه زیادی دارم و به زودی یکی از موفق ترین کارآفرینان کشورم میشوم و در این مسیر چیزهایی را که یادگرفتم در وبسایت سوخت جت با شما در میان خواهم گذاشت.

مقاله قبلی

رابطه‌ی‌ سپاسگزاری و خلق ثروت، مستقیم یا معکوس؟ قسمت چهارم

مقاله بعدی

چطور از وضعیت آلفای ذهنی برای تحقق اهداف و رویاهایتان استفاده کنید؟

جملات انگیزشی از ورزشکاران بزرگ تاریخ

جملات انگیزشی کوتاه و قوی برای اینکه کوه ها را جابجا کنید

موسیقی، بغل واقعااا تاثیر داره (؛
موفق

باید یکی باشه بغلش کنیم یا ن؟

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
8
 = 
13

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چگونه حال خوش داشته باشیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > ویدئو ها > استاد احمد محمدی > چگونه حال خوب داشته باشیم؟

حال خوب، خوشحال بودن، شادی، سر حال بودن و … الان چه حس و حالی دارید؟ غمگین هستید یا خوشحال؟ شما جزو کدا م گروه از افراد هستید، جزو افرادی که عموما حال و روزشان خوب نیست و غمگین هستند یا جزو افرادی هستید که حس و حال خوبی دارید و با انرژی هستید؟

هر کسی در طی روز و در ساعات مختلف، ممکن است حسن وحال خوب و با انرژی یا حس و حال بد و ناراحت کننده‌ای را تجربه کند. واقعا چه چیزی به معنی واقعی حال شما را خوب می‌کند؟

اما آنچه اهمیت دارد، برآیند زندگی و دقایق و ساعات عمر شما در چه وضعیتی می‌گذرد؟ غمگین هستید یا خوشحال؟ سرحال هستید یا بد حال و بی‌حوصله؟

برخی گله و شکایت می‌کنند که با این شرایط زندگی و روزگار مگر حس و حالی هم برایمان می‌ماند؟ مگر می‌توانیم با این همه مساله و مشکل سر حال باشیم؟ وقتی صحبت از حال خوب می‌شود، حتی عده‌ای می‌گویند صدای شما از جای گرم درمی‌آید و به همین دلیل اینقدر سر حال هستید.

واقعیت این است که امروز، این لحظه و همین دقیقه‌ها و ثانیه‌ها، تنها سرمایه‌ای است که داریم. می‌توانیم آن را با غم و اندوه به هدر بدهیم و می‌توانیم با شادی و حال خوب، از آن بهترین بهره را ببریم.

تصمیم با خود ما است که از این سرمایه‌ی لحظه‌ای به چه صورتی استفاده می‌کنیم. تمام افرادی که در اثر یک صانحه تصادف جان خود را از دست دادند، تمامی افرادی که در اثر زلزله، بیماری، سکته مغزی و … حتی مرگ طبیعی جان از این دنیا رفته‌اند، شاید تصور نمی‌کردند یک لحظه قبل از مرگ، آخرین فرصت نفس کشیدن و لذت بردن از زندگی بوده است.

بیشتر بخوانید: ده راهکار برای به دست آوردن احساس شادی پایدار

وقتی صحبت از حال خوب و حال بد می‌شود، عده‌ای بر این باورند که اگر شرایط بیرونی اصلاح شود، اگر مسایل حل شود، اگر فلان و بهمان شود، حالشان خوب می‌شود.

افرادی که چنین طرز فکری دارند، اطراف ما کم نیستند. شاید خود ما نیز یکی از همین افراد باشیم. باخودتان صادق باشید.

استاد احمد محمدی

قدر نعمت ها و منابع زندگیت(مانند : سلامتی ، جوانی ، خانواده و …) را بدان ، بسیاری از آنها برای دیگران آرزوست .

شادی، خوشحالی، حال خوب، سرحال بودن، بی انرژی بودن و … جایی بیرون از وجود خود ما نیست. همه‌ی حس‌های خوب و بد در درون خود ما است.

اگر کسی نخواهد سرحال و خوشحال باشد، هیچ کس نمی‌تواند برایش کاری کند. در واقع شادی و غم هر کسی در دستان خودش است.

با همه بالا و پایین‌های زندگی این سوال ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که چگونه می‌توانم سر حال باشم؟ چه کار کنم که حالم خوب باشد؟ چگونه سطح انرژی خودم را بالا ببرم؟

برای آنکه حال خوب داشته باشید، راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن راهکارها استفاده کرده و کمک بگیرید.

از امروز با نگاهی هوشمندانه به حالت‌ها و ژست‌های فیزیکی خود توجه کنید. مثلا دقت کنید ببینید وقتی راه می‌روید سرتان را بالا می‌گیرد و سینه سپر می‌کنید یا شانه‌هایتان آویزان است؟

حالت‌های فیزیکی و جسمی ما می‌توانند تاثیر زیادی در حالت‌های روانی ما داشته باشند. همین الان وضعیت جسمی و ژست فیزیکی خودتان را بررسی کنید. آیا خمیده و آویزان هستید یا سینه سپر کرده‌اید؟

همین الان، اگر نشسته‌اید، سینه سپر کنید و صاف بنشینید. اگر ایستاده هستید، سر را بالا بگیرید، شانه ها را بالا بیندازید و وضعیت جسمی خود را به شکل مناسبی تغییر دهید.

وضعیت فیزیکی و ژست‌های ما تاثیر به سزایی در وضعیت روانی ما دارند. پس برای شروع می‌توانید روی وضعیت‌های فیزیکی خود دقت کنید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هر فکری به خودش اجاره می‌دهد به ذهن و زندگی تان بیاید یا ممیزی روی افکار خودتان دارید؟

ذهن برخی افراد شبیه دروازه‌ای بدون نگهبان است که هر فکری چه مثبت یا منفی می‌تواند وارد آن شود. افکار منفی غارتگر انرژی مثبت ذهنی هستند و می‌توانند سرمایه‌های ذهنی ما را به یغما ببرند.

ولی برخی افراد بدون توجه به این مساله به هر فکری چه مثبت و چه منفی بدون هیچ توجهی اجازه می‌دهند به ذهنشان بیاید.

با خودتان این کار را نکنید و مدیریت افکار را در دست بگیرید و پیش بروید. نگذارید هر فکر غارتگری انرژی مثبت شما را بدزدد و ببرد.

افکار منفی حال شما را خراب می‌‌کند و نمی‌گذارد شاد و خوشحال باشید. پس دقت کنید دروازه‌های ذهن خود را به روی چه کسانی باز می‌گذارید. آیا درب خانه‌ی شما به روی دوست و دشمن باز است؟ پس چطور اجازه می‌دهید ذهن‌تان به روی همه‌ی افکار خوب و بد باز باشد؟

بیشتربخوانید: هفت راهکار فوق العاده برای احساس شادی بیشتر در زندگی

این توصیه جدی است خودت را دوست داشته باش. شاید بگویید مگر می‌شود کسی خودش را دوست نداشته باشد؟ من به شما ثابت می‌کنم که بسیاری، خودشان را دوست ندارند. اگر کسی خودش را دوست داشته باشد، اجازه نمی‌دهد افکار مسموم و مخرب وارد ذهنش شود.

اگر کسی خودش را دوست داشته باشد، می‌داند که حال بد، غم و اندوه، افسردگی، بی‌حالی و …نه تنها روی روان بلکه روی جسم تاثیر مستقیم می‌گذارد. بسیاری از افرادی که دائما عصبی هستند و زندگی را به کام خودشان و بقیه تلخ می‌کنند، خود را دوست ندارند و اولین دشمن خودشان هستند.

استاد احمد محمدی

روزانه زمانی را به خودت اختصاص بده، برای نگرشت، تخیلت و اهدافت.

مصداق‌های بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند بسیاری خود را دوست ندارند و همین مساله باعث می‌شود که حال خوبی هم نداشته باشند.

وقتی خودمان، خود را دوست نداریم چطور می‌توانیم حال خوبی داشته باشیم؟ اگر حال خوب می‌خواهید خودتان را دوست داشته باشید. به جای آنکه همیشه کوله باری از غم را به دوش بکشیم، می‌توانیم شادی و خوشحال بودن را در زندگی متولد کنیم.

الان چه احساسی دارید؟ سر حال هستید یا غمگین؟ منظورم همین الان و همین لحظه است. به یک ساعت بعد، فردا، هفته آینده، عید سال بعدی و … کاری نداریم. در مورد همین الان صحبت می‌کنیم.

همین الان اگر سر حال نیستید، می‌‌توانید این تمرین ساده را انجام دهید. این تمرین خصوصا برای افردی که شادی و خوشحال بودن را در بیرون از جستجو می‌کنند، بسیار مفید است.چگونه حال خوش داشته باشیم

اگر سر حال نیستید، همین الان یک موسیقی تند و ریتمیک بگذارید و به مدت ۵ دقیقه ورزش کنید. برقصید، شادی کنید. حتی اگر رقصیدن بلد نیستید، تا حالا ورزش نکرده‌اید، فقط بالا و پایین بپرید.

با ریتم‌های آهنگ بالا و پایین بپرید و ۵ دقیقه این ریتم را نگهدارید. کودکی کنید. مثل زمانی که کودکی کوچک بودید بالا و پایین بپرید و شادی و خوشحالی کنید.

حالا حالتان چطور است؟ آیا سرحال هستید یا غمگین؟ شادی و خوشحال بودن در درون خود ما است. در بیرون به دنبال چیزی نگردید.

وقتی خودتان حال و روز خوبی ندارید و سر حال نیستید، بهتر است از جمع دوستان منفی باف که سطح انرژی پایینی دارند دوری کنید.

در جمع افراد مثبت قرار بگیرید. هر جمعی انرژی خاص خودش را دارد. مثلا وقتی در جمعی هستید که مواد مخدر مصرف می‌شود، آن جمع انرژی مثبت و خوبی ندارد. یادتان باشد که داشتن تفکر مثبت و مثبت اندیشی از خانواده آغاز می شود.

با افراد مثبت اندیش و قدرتمند رفت و آمد کنید. سعی کنید برای مدتی هم که شده روی ارتباطات خود مراقبه کنید و ببینید همنشین شما چه کسی است و به چه کاری مشغول است.

دوستان خود را ممیزی کنید و بهترین‌ها را برای دوستی انتخاب کنید. اگر می‌‌خواهید حالتان تغییر کنید باید شرایط را خودتان مهیا کنید. تصور کنید می‌‌خواهید حالتان خوب شود ولی با افراد منفی باف معاشرت می‌کنید، در این صورت چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید: توقف احساس غم و شروع شادی با چهار راهکار موثر

از قدیم گفته‌اند که بخند تا دنیا به تو بخندد. دنیای پیرامون ما انعکاسی از ذهنیات و آنچه درون ما است را به تصویر می‌کشد.

محال است کسی از درون شاد و خوشحال باشد و دنیا روی اخم آلود خودش را به او نشان دهد. هر زمان فرصت کردید بخندید. اگرخنده‌تان نمی‌گیرد، جوک نخوانید. با افراد شاد و خوش خنده معاشرت کنید.

با افراد شاد و خوش خنده ارتباط برقرار کنید. فردی را می‌شناختم که در هر جمعی وارد می‌شد، به سراغ افسرده‌ترین فرد جمع می‌رفت. این کار را با خودتان نکنید. سراغ شادی و خوشحال بودن بروید. شادی را جستجو کنید. عمر دنیا کوتاه‌تر از آن است که با گریه سپری شود.

بگذارید اگر اشکی هم از چشمانتان می‌آید اشک شوق و شادی باشد و نه غم و اندوه. نمی‌گویم همیشه دراوج انرژی باشید ولی اینکه برخی افراد همیشه نالان و غمگین هستند هم خوب نیست.

یکی از دلایلی که برخی افراد سر حال نیستند آن است که به دنبال علاقه خود نمی‌روند. سعی کنید ساعاتی از روز را به خودتان و موضوعات مورد علاقه‌تان اختصاص بدهید.

برای خودتان ارزش قایل شوید. اگر خطاطی، نقاشی، نواختن موسیقی، پیاده روی یا هر کار دیگری را دوست دارید، در روز زمانی را به این کارها اختصاص بدهید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانیم شغل مورد علاقه ی خود را پیدا کنیم؟ باید بتوانیم شناخت درستی از خودمان و توانمندی‌های خود داشته باشیم و بتوانیم موضوعات مورد علاقه خودمان را دنبال کنیم.

از قدیم گفته‌اند با غصه خوردن چیزی درست نمی‌شود. این صحبت را پدران و مادران ما به فرزندان خود می‌گفتند و ما نیز همین را به فرزندان خودمان می‌گوییم ولی هیچ کس به این صحبت‌ها عمل نمی‌کند.

اگر مساله و مشکلی هست راهکار آن غصه خوردن نیست. باید حل مساله را یاد بگیرید. مسایل هستند تا به دستان پرتوان و ذهن قدرتمند ما حل شوند. هیچ مشکلی با غصه خوردن حل نشده و تا ابد نیز غصه خوردن توانایی حل کردن مشکلات را ندارد.

باید حل مساله را یاد بگیرید و مسایل را به سمت حل شدن ببرید. انرژی خود را به جای غصه خوردن، صرف مبارزه و مقابله با مشکلات کنید. میتوانید از کتاب‌ پرفروش در موضوع مهارت حل مسئله کمک بگیرید.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

تصور کنید صبح با سطح انرژی از خواب بیدار شده‌اید و قرار است تا شب کارهایی را انجام دهید. این انرژی را می‌توانید صرف غصه خوردن کنید یا می‌توانید آن را صرف حل کردن مسایل و عبور موفق از مشکلات کنید. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

حس و حال خوب ، یکی از چیزهایی است که انگار امروزه تبدیل به یک طلسم و جادو شده و همه افراد می خواهند هر طور که شده به آن دست پیدا کنند؛ چون خیلی از افراد دیگر آن را ندارند و می گویند حال خوب کم پیدا شده! به همین دلیل ما در مقاله حال خوب قرار است دقیقاً راههایی برای داشتن حال خوب به شما بیان کنیم که بتوانید با استفاده از آن ها، بهترین لحظات را برای خودتان رقم بزنید. علاوه بر این، شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا می شوید:

اگر وقت مطالعه کامل این مقاله را هم ندارید در کلیپ زیر هم می توانید این مقاله را به صورت ویدئویی نگاه کنید و به طور کامل متوجه نکات آن شوید.

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

 قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید بگویم که حال خوب را شاید بتوانیم دلیل بسیاری از تلاش های روزمره خودمان بدانیم. حال یا ما از این موضوع آگاه هستیم و از همان ابتدا هدف اصلی زندگی مان قرار داده ایم و یا دنبال چیزهایی هستیم که آن ها حال ما را خوب کنند.چگونه حال خوش داشته باشیم

وقتی شما هم کمی به این مطلب دقت نظر داشته باشید با من هم عقیده خواهید بود که هدف اول و آخر تمام تلاش ها و دست و پا زدن های ما تو این دنیا خوب شدن و خوب بودن حال دلمان است. اگر به دنبال افزایش ثروت هستیم یعنی می‌خواهیم با داشتن پول، زندگی شادی داشته باشیم تا در نتیجه به آرامش برسیم و حال خوب داشته باشیم.

اگر دغدغه این را داریم که فرزندمان را به درستی تربیت کنیم یعنی از عواقب بد تربیت نشدن فرزندانمان هراس داریم. بنابر این سعی می‌کنیم که در تربیت آن اهتمام بورزیم تا حس و حال بدی را تجربه نکنیم.

در حقیقت همه کارهایی را که ما انجام می‌دهیم و هر آرزو و هدفی را که دنبال می‌کنیم، می‌خواهیم به نتیجه ای برسیم که حال مان را خوب کند. کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید من می‌خواهم این کار‌ها را شروع کنم و یا این اهداف را دنبال کنم تا حال خودم را بد و بد تر کنم. همه در تلاشیم تا حس و حال بهتری را داشته باشیم.

به نظر شما تعریف حال خوب چیست؟ شاید به همین راحتی نتوانیم تعریف دقیقی از حال خوب بیان کنیم چرا که ما به تعداد تک تک انسان ها می‌توانیم تعاریف جداگانه ای از آن بیان کنیم. زمانی که بپرسیم حال خوب چیست برخی ممکن است حال خوب زندگی را رسیدن به موفقیت تحصیلی تعریف و بیان کنند. برخی دیگر حس و حال خوب را در رشد و پرورش فردی خودش تعریف کند. فردی ممکن است بگوید حال خوب داشتن من یعنی رفع مشکل دیگران فرد دیگری در مطالعه و شاید هم کسانی باشند که قرار گرفتن در مکانی و یا زمان خاصی حال آن ها را خوب می‌کند و دیدشان به حال خوب این چنین است.

اما زمانی که بیشتر تامل می‌کنیم متوجه می‌شویم همه این تعاریف از دیدگاه های مختلف افراد یک ویژگی مشترک با هم دارند آن هم این است که این افراد به خاطر داشتن همان صفات است که حالشان خوب است.

افرادی که بیشتر اوقات حال خوبی دارند معمولاً چند صفت و ویژگی را در خودشان نهادینه کرده اند به همین سبب به طور خودکار این صفات موجب خوب شدن حال آن ها می شود. حس خوب داشتن بستگی به صفاتی دارد که در ادامه به برخی از آن ها را اشاره می کنیم و شما هم میتوانید با افزایش و ملکه کردن این صفات حس خوب بودن را در خودتان افزایش دهید.

افرادی که حال دلشان خوب است معمولا افرادی:

اگر برای کسب این صفات و ویژگی های عالی در وجودمان تلاش کنیم قطعا داشتن حس خوب را در وجود خود به نحوی تضمین میکنیم پس زمان آن رسیده تا برای خودمان ارزش قائل شویم و تلاش کنیم تا با رسید به حال خوب بتوانیم حس خوب موفقیت را در نتیجه آن کسب کنیم.

می‌خواهم به نکته خیلی مهمی اشاره کنم. هر زمانی که شما شیء با ارزشی را دیدید مطمئن باشید که نمونه تقلبی آن را هم می‌بینید. این مسئله بسیار طبیعی است. چیزهای با ارزش خواهان بسیاری دارند و همین امر باعث به وجود آمدن نوع تقلبی آن ها می‌شود.

به عنوان مثال طلا و جواهرات ارزش ریالی بالایی دارند؛ پس تقلبی آن ها نیز ساخته می‌شود، یا تراول چک های 50 یا 100 هزار تومانی نیز ارزشمند هستند که تقلبی آنها ساخته می‌شود. اما کسی را پیدا نمی‌کنید که به دنبال ساخت 50 ریالی تقلبی باشد؛ چرا که هیچ ارزشی برای او ندارد. یا برند معتبری محصولی را وارد بازار می‌کند و چون برند محبوبی است و تقاضا برای این برند بالا است؛ فیک آن محصول نیز تولید می‌شود.

این ها مثال هایی از چیزهای با ارزشی بود که تقلبی آن ها نیز ساخته شده و وجود دارند اما این تقلبی ها هیچ گاه مانند شیء اصلی نمی‌توانند باشند نه از لحاظ ارزش مالی و نه از لحاظ کارکرد.

پول تقلبی را فرض کنید؛ شاید کسانی باشند که از آن استفاده کنند و چند روزی امورات خودشان را بگذرانند ولی باید همیشه در استرس، اضطراب و نگرانی باشند. داشتن آن پول هیچ گاه به آن ها آرامش هدیه نمی‌دهد.

پس باید درس بگیریم و دنبال نسخه های اصل حال خوب برویم و فریب نسخه های تقلبی آن را نخوریم. لذت های زودگذر ناشی از دوری خدای مهربان، شکستن دل دیگران، تمسخر، رسیدن به ثروت و شهرت از هر راه نامشروعی؛ حتماً می‌تواند نمونه خوبی برای حال خوب تقلبی و نشانه بارزی برای زودگذر بودن اینها باشد.

همانطور که می دانید حال بد نتیجه یک سری از تغییر ها و اتفاقاتی است که در زندگی ما رخ می دهد حال ما باید برای غلبه بر آن نیز کارهایی را انجام دهیم و در واقع برای رسیدن به حس خوب باید برنامه داشته باشیم. تکنیک حال خوب زیادی وجود دارد که ما در اکثر اوقات بتوانیم حال درجه یک را به خودمان و دیگران هدیه دهیم. که از مهمترین آن ها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

حال خوب ما را فقط افرادی می‌توانند خراب کنند که ما در ذهن خودمان به آن ها درجه و قدرت داده ایم و اهمیت بالایی برایمان پیدا کرده اند یعنی فرد ارزشمندی برای ما هستند. که با کارها ی اشتباه و دور از انتظار آنها، حس خوب از ما گرفته می‌شود. پس تا می‌توانید به کسی آن قدر قدرت ندهیم که بتواند حالمان را خراب کند.

در واقع اگر حال خوب ما به خاطر رفتار و کارهایی که دیگران انجام می‌دهند گرفته می‌شود؛ یعنی ما خودمان باعث این شده ایم که حال مان را بدزدند. زیرا آنقدر از اطرافیان انتظارمان را بالا برده ایم که با کوچک ترین کاری که در انتظار ما نیست؛ حالمان دگرگون می‌شود. بنابر این باید بیشتر توجه ما به دزدان حال خوب باشد. انتظار زیادی از هر فردی موجب ناراحتی و بد شدن حالمان می‌شود.

همان طور که در مقاله تکنیک های مثبت اندیشی هم گفتیم، علاوه بر کسانی که در اطراف ما وجود دارند و ممکن است حال مارا خوب یا بد کنند، محیط ها و پیرامون ما نیز از همین ویژگی برخوردار هستند. تا می‌توانید اطرافتان را از چیزها و افرادی پر کنید که حال خودشان خوب است و می‌توانند حال شما را خوب کنند. می‌توانند دوستان شما باشند و یا کتاب ها و نوشته هایی که شما دوستشان دارید و از آن ها لذت می‌برید.

ممکن است فردی بگوید: من زمانی که به گل های خانه خودم رسیدگی می‌کنم حالم خوب می‌شود و انرژی می‌گیرم. فرد دیگری از اینکه با دوستان خود به گردشی می‌رود این احساس خوب را پیدا می‌کند. فردی ممکن است علاقه زیادی به ماشین و خودرو داشته باشد و بگوید زمانی که ماشین های روز دنیا را بررسی می‌کنم و تصاویر آن ها را می‌بینم حالم عالی می‌شود.

همانطور که قبلاً گفته شد به تعداد افراد روی کره زمین حال خوب را می‌توان تعریف کرد به این دلیل که هر فردی برای خوب شدن حالش از موضوع خاصی لذت می‌برد که ممکن است فرد دیگری از همان موضوع هیچ لذت خاصی نبرد و انرژی از آن دریافت نکند.

قانونی در جهان هستی وجود دارد که هر عملی که در این طبیعت انجام می‌دهید به نوعی بازتاب آن به خودتان بر خواهد گشت. در همین زمینه کتابی نگاشته شده است به نام ” سطل شما چقدر پر است ” . اگر بخواهم به صورت بسیار خلاصه بیان کنم که این کتاب چه می‌گوید؟ می‌توانم اینگونه بیان کنم که: با خوب کردن حال دیگران به همان اندازه حال شما نیز خوب می‌شود.

همچنین بالعکس این نیز صادق است یعنی زمانی که با کسی شما مشاجره و بحث می‌کنید بعد از آن قطعا حس و حالتان خوب نیست چرا که حال فردی را گرفته اید و حال شما نیز گرفته شده است.

شاید تجربه کرده باشید زمانی که با دادن هدیه ای، دل نزدیکانتان را شاد می‌کنید شما نیز حس و حال خوبی را پیدا می‌کنید. با قدرت به شما می‌گویم که این مورد معجزه می‌کند. تا می‌توانید حال خوب رو به دیگران بدون منّت هدیه کنید.

از دادن هدیه گرفته تا سلام و علیک گرم و ابراز دوست داشتن دیگران. می‌توانید با کمک کردن به مردم یا برداشتن قدمی برای کسی و بسیاری از کارهایی که تاثیر مثبت در یک جمله لبخند رو به دیگران هدیه کنید تا خودتان از ته دل بخندید. به شما پیشنهاد می کنم تکنیک های خوب کردن حال دیگران در همان برخورد اولیه را که در مقاله فن بیان در احوالپرسی آمده است را مطالعه کنید تا در همان دقایق ابتدایی بتوانید حال خود و طرف مقابلتان را خوب کنید.

در بسیاری از اوقات ما به این دلیل که نمی‌توانیم به خواسته های غیر معقول و غیر ضروری دیگران نه بگوییم، شروع به خود خوری می‌کنیم. زمانی که ما بتوانیم به این درخواست های غیر معقول به راحتی نه بگوییم؛ عزت نفسمان بالا می‌رود و این بالا رفتن عزت نفس حس ارزشمندی و حال خوب را تقویت می‌کند.

برای افزایش این مهارت می‌توانید مقاله قدرت نه گفتن را در سایت مطالعه کنید و با استفاده از راه کار های آن به نتایج خوب و عالی دست پیدا کنید.

دیگر ورزش کردن و تاثیرات مثبتی که دارد تقریباً برای همه افراد واضح است. علاوه بر افزایش طول عمر و سلامتی، ورزش کردن حس نشاط و سرزندگی را ایجاد می‌کند. قرار نیست حتماً عضو مجموعه ورزشی بشوید و به صورت حرفه ای تمرین کنید نیازی به این کار نیست. شما می‌توانید با پیاده روی این حس را ایجاد کنید.

به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید از محل کار به خانه تان بیایید مسیری را انتخاب کنید، و این مسیر را پیاده روی کنید.  حتماً نیاز نیست ورزش های پر هزینه انجام داد و حتی لباس ورزشی داشت همین که شروع کنید به ورزش کردن و تحرک داشته باشید نشاط و سر زندگی برایتان ایجاد می‌شود.

باید به این نکته توجه کنیم که حال خوب به دست آوردنی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم. اگر حال خوب را پیگیری نکنیم و برای آن هیچ تلاشی نداشته باشیم؛ نباید اصلاً امیدوار باشیم که حال خوب در دل ما لانه سازی کند و از آن خارج نشود. یکجا نشستن و هیچ برنامه ای برای حال خوب نداشتن معجزه ای در ما ایجاد نمی‌کند.چگونه حال خوش داشته باشیم

پر واضح است که برای هر هدفی که در زندگی برای خودمان داریم یا هر آرزویی را که متصوّر می‌شویم؛ قطعاً نیاز به تلاش و حرکت کردن به سمت آن ها داریم . پس باید برای حال خوب نیز برنامه داشته باشیم.

یکی از راهکار های عالی برای رسیدن به حال خوب تهیه چک لیست است. برای این کار سعی کنید تمام چیزها، افراد، مکان و زمان هایی که حال شما را خوب می‌کند را بنویسید. این چک لیست کمک می‌کند تا به محض اینکه ذره ای از حال شما کاسته می‌شود؛ به آن مراجعه کرده و دوباره خودتان را شارژ کنید.

برای مثال می‌توانیم لیست را به این شکل بنویسیم:

فقط به این نکته توجه کنید که شما برای شروع این کار (به علّت ساخته نشدن مسیر عصبی آن) شاید کمی برایتان سخت باشد. اما به شما این اطمینان را می‌دهم که با انجام مداوم این مهارت، حال خوب را بیشتر در زندگیتان لمس خواهید کرد.

گاهاً حال ما بد می‌شود تنها به این دلیل که نتوانسته ایم آن گونه که می‌خواستیم باشیم. استاندارد هایی را برای خودمان وضع کرده ایم که از حد توان ما خارج است. برای این که نمی‌توانیم به آن استاندارد ها برسیم حالمان خراب می‌شود. در این حالت اعتماد به نفس هم کاهش می‌یابد. پس باید به این نکته توجه داشته باشیم که انتظارات را از خودمان به طور درست و صحیح داشته باشیم.

انتظارات بیش از حد این باور را در ما ایجاد می‌کند که ضعیف هستیم و توانایی انجام کارها را به شکل درست و صحیح نداریم. این باور باعث می‌شود که در میانه مسیر خیلی از کارهایی را که شروع کرده ایم را رها کنیم. ما شک نداریم که با تلاش به هر موقعیتی می‌توان رسید. هر کاری را می‌توان انجام داد اما در ابتدای راه نباید انتظارات را خیلی بالا گرفت.

اجبار کردن و مجبور بودن دو کلمه ای است که انسان ذاتاً نسبت به آن ها حس خوبی را ندارد. باید ها و نباید های زندگی و محدود بودن انرژی را از شما می‌گیرد. یعنی به عنوان مثال: یا دیگران شما را مجبور به انجام کاری می‌کنند یا خودتان مجبور می‌شوید آن را انجام دهید. این در حالی است که شما از انجام آن کار لذت نمی‌برید و برای شما سخت و عذاب آور است.

این مسائل حال خوب را به راحتی از شما می‌گیرند. باید توجه داشت که ما انسانیم و حق انتخاب داریم و در اکثر موارد تصمیم گیرنده خود ما هستیم. پس در موقعیت هایی که خودتان تصمیم گیرنده هستید و تاثیر مستقیم دارید کارهایی را که شارژ شما را کاهش می‌دهند و از انجام آن ها هیچ لذتی به شما دست نمی‌دهد دوری کنید.

یکی از کارهایی ک حال ما را بد می کند مقایسه دائمی و اشتباه خودمان با دیگران است. به هیچ عنوان نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید چرا که هیچ کسی شرایط زندگی یکسانی با شما ندارد که مقایسه شما درست باشد. زمانی مقایسه کردن صحیح است که هر دو فرد در شرایط کاملا یکسان بوده اند چه از لحاظ استعداد چه از لحاظ امکانات و…

از مقایسه کردن به این شکل بپرهیزید که عزت نفس شما را کاهش میدهد چراکه مقایسه نا صحیحی است و تنها انتظارات را از خودتان افزایش می دهد و موجب مایوس شدن شما از خودتان می شود.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر تعریف کردن اتفاقات خوش گذشته حالتان را بهتر کرده است؟ در واقع صحبت کردن یا فکر کردن درباره لذت های گذشته حس و حال الان هر فردی را بهبود میبخشد بنابر این از این تکنیک فوق العاده غافل نشوید و زمانی که احساس کردید حالتان خوب نیست میتوانید به خاطرات خوب گذشته سفر کنید و حال امروزتان را خوب کنید.

همیشه به این نکته توجه کنید که ما انسان هستیم و تحت تاثیر عوامل مختلف محیطی و انسانی قرار می‌گیریم. یعنی اینکه هر چند تمام تلاشمان را بگذاریم که حال خوب مان گرفته نشود. ولی شاید در موقعیتی، دیگر دست خودمان نباشد (البته با انجام راهکارهای بالا به کمترین حد خود می‌رسد) و عاملی، چیزی یا کسی آن را از بین ببرد.

در این صورت است که نقش شما تعیین کننده می‌شود. باید کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در این شرایط به خودتان یادآوری کنید که ما انسانیم و تحت تاثیر مسائل مختلف قرار می‌گیریم به خودتان این باور را بدهید که به زودی می‌توانید دوباره به اوج خوب بودنتان برسید. فقط کافی است تسلیم شرایط نشوید و با استفاده از چک لیست خودتان را شارژ کنید. در ادامه این مقاله ویدئویی را آماده کرده ایم که در کمتر از یک دقیقه تمام تکنیک های حال خوب را برای شما بیان می کند.

فکر می کنم دیگر این سوال برایتان ابهامی ندارد و کاملا واضح شده است که برای بهتر شدن حالمان تنها باید قدمی برداریم و کمی تلاش کنیم و تکنیک های حال خوب را که در بالا ذکر شد را انجام دهیم قطعا حال بهتری خواهیم داشت.

همچنین اگر شما نیز با انجام کارهایی متفاوت توانسته اید حال خودتان را خوب کنید خوشحال میشویم در بخش نظرات پایین همین مقاله آن را با ما به اشتراک بگذارید.

good mood

مطالبی که مناسب شماست:

خیلی عالی بود

مقاله ی حال خوب کن خوبی بود.دقیقا هم همینطور هست وقتی ما فکر می کنیم دیگرانی ته خوبی هستن انتظار ما از اون ها بالا میره و کوچکترین ناراحتی ما رو به هم میریزه. البته عکسش هم صادق هست ممکنه خدای ناکرده کسی رو کم ببینیم اتفاقا اون آدم حال ما رو خوب کنه، اینجا خیلی مصداق پیدا میکنه که صفر و یک فکر نکنیم ، قضاوت نکنیم و خوشبین باشیم تا حال خودمون خوب باشه.

وقت بخیر

ممنون از نظرتون… خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده…موفق باشید

سلام واقعا مقاله خیلی خوبی بود خیلی عالی بود مثل همیشه درجه یک

وقتتون بخیر

ممنون از نظرتون…خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید

واقعا در این شرایط اینگونه مقاله ها برای ما نیازه . خیلی ممنون که اینقد وقت میزارید اینقد شرایط جامعه بد شده که واقعا همه ی ما نیاز داریم این تکنیک ها رو پیاده سازی کنیم تا حال دلمون خوب بشه . از اونجایی که ما بدنیال موفقیت هستیم اگر حال دلمون خوب نباشه توان حرکت کردن هم نخواهیم داشت. درسته که موفقیت خودش باعث حال خوبه ما میشه اما ما برای حرکت به سمت موفقیت هم نیاز به حال خوب داریم برای این که حالمون رو در مسیر موفقیت خوب کنیم . به موفقیت برسیم باید لیستی از مکان ها ، اشخاص ، کار های کوچک و … رو تهیه کنیم و با توجه به شرایطی که داریم با این ها حالمون رو خوب کنیم . البته در کنار این اه باید حواسمون باشه که از مواردی که حال دل ما رو خراب میکنن به شدت دوری کنیم

ممنون از نظر مفیدتون حتما همینطوره،از نیاز های مهم انسان که تقریبا میشه گفت تنها نیاز انسان هست همین حال خوب هست که حتما باید براش برنامه داشته باشیم

با سلام خدمت استاد عزیزم آقای مصطفایی و کادر بی نظیرشان بسیار سپاسگزارم از اینکه به حال خوب داشتنمان کمک می کنید من شخصا هر چه توی این مسیر استادی جلو میرم متوجه میشم که خدایا چقدر منو دوست داشته که با شما و کادر بی نظیرتان آشنا کرده من شخصا خیلی تعییر کردم و مطمینم باید بازم تعییرات خوب داشته باشم از اینکه در این مسیر تغییر مرا همراهی می کنید سپاسگزارم

وقتتون بخیر

سپس گذاریم بابت این همه نظر لطف شما که کلی انرژی به تیم ما تزریق میکنه.

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید.

حال دیگران راخوب کردن که انرژی مثبتش به سمت ماوجهان هستی برمیگرده همانطور که درکتاب خودتو شارژکن توضیح داده شده بود _چک لیست حال خوب _ تکنیک هایی که معرفی کردین واینم بگم مطالعه حال منو خوب میکنه حدیث از حضرت علی علیه السلام داریم که می‌فرمایند هرکس مطالعه کند هیچ آرامشی از دست نداده سپاسگزارم که واسه خوب کردن حال دل دانش پذیر هاتون هم برنامه ریزی کردین که جای تشکر داره خیلی ممنونم 🙏👌👌❤️

وقتتون بخیر

بله دقیقاً همین طوره که می فرمایید. ممنون از نظر جامع و کاملتون

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید.

سلام. قبل از خوندن این مقاله مشکلی برام پیش اومد که حالمو خیلی بد کرد اما حالا که به پایان این مقاله رسیدم و موقع خوندن به عوامل حال بدم فکر کردم دیدم که واقعا مطالب گفته شده کاملا درست هستند و با تغییر طرز تفکرم الان حال خیلی خوبی دارم و انرژیم دوچندان شده. سسپاس از زحماتتون …. خیلی عالی و مفید بود

وقتتون بخیر

خوشحالیم که این مقاله به موقع بود و تونست بهتون کمک کنه و همچنین خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید.

باسلام خدمت شما استاد عزیز این مقاله هممثل مقاله هایدیگه واقعا عالی بود و خیلی چیزا ازش یادگرفتم. به نظر من اصلی ترین مسئله ای که مارو به موفقیت نزدیک میکنه همین حال خوب هستش چراکه اگر حالمون خوب نباشه اصلا نمیتونیم حتی به موفقیت فکرکنیم ، پس باید همین الان دست بکار بشیمو چک لیست چیزهایی که حال دلمون رو خوب میکنه بنویسیم تا هروقت بهش نیاز پیدا کردیم فوری بریم سراغش و به قول استاد مصطفایی خودمونو شارژ کنیم ….! باتشکر از شما

وقتتون بخیر

بله حتماً همین طوره…ممنون از نظر لطف شما

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید.

سلام ممنونم از مقاله خوبتون چك ليست حال خوب خيلي عالي بود و مطمئنم كه خيلي خوب جواب ميده و فكر ميكنم كه يه جورايي ميتونه حال و هواي شگرگذاري و در ما بوجود بياره

وقتتون بخیر

سپاس از نظر لطف شما

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید.

سلام. چی بهتر از این که انسان بتونه صفات خوب را در خودش تقویت کنه تا حال خوبی داشته باشه و هم بتونه حال دیگران را هم خوب کنه

وقتتون بخیر

بله دقیقاً همین طور که گفتید. ممنون از به اشتراک گذاری نظرتون…موفق باشید

حال خوب ساختنی است مثل زندگی خوب ک ساختنی و خلق کردنی است.

وقتتون بخیر

بله دقیقاً همین طوره. ما باید حال خوب رو خودمون بسازیم نه این که منتظرش باشیم.

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید… موفق باشید

سلام خیلی خوب بود ولی من مجبورم درس بخونم و این اجبار حالمو بد میکنه پس نمیشه همیشه آدم حالش خوب باشه

سلام دوست عزیز بله نظر شما درسته و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ما متاسفانه این مشکل رو دارند. مهم ترین دلیلش هم اینه که درست درس خوندن رو بلد نیستند. همین الان دانش آموزان بسیار زیادی وجود دارند که چون راه های اصولی و صحیح درس خوندن رو می دونند، اتفاقا خیلی از این اتفاق لذت هم می برند. پیشنهاد می کنم شما هم با این روش های اصولی خیلی بیشتر آشنا بشید تا حالتون به مرور زمان بهتر هم بشه. میتونید به شماره 09038942379 تو یکی از شبکه های اجتماعی پیام بدید تا مشاوران درسی ما خیلی بهتر راهنماییتون کنند.

عالی بود✨

ممون از اظهار لطفتون

با سلام و عرض ادب ممنون از اظلاعات مفیدتان

سلام

ممنون از نظرتون

خوشحالیم براتون مفید بوده

واقعا لذت بردم از مطلبتون. امیدوارم همه به حال خوبی که میخوان برسن. سایت خوبی دارین. دمتون گرم.

سلام

خوشحالیم از اینکه مقاله براتون مفید و قابل استفاده بوده

با سلام

بسیار عالی بود از مقاله تون لذت بردم

ممنونم

ممنون از شما خوش حالیم که رضایتتون رو جلب کردیم

عالی بود.مسیر عصبی خیلی مهمه.نوشتن هم خیلی خوبه و چک لیست.

بله همینطوره ممنون از شما

اول باید بدانی هدفت چیست بعد برای رسیدن به آن تلاش کنی وقتی موفق شدی حالت خوبه

خیلی عالیه متشکرم

سلام ان شاءالله همیشه حال دل همه خوب باشه و با راهکارهایی که شما دادید بتونیم روز به روز بهتر از دیروز باشیم.

سلام بهترین هارو براتون آرزو داریم موفق باشید

سلام.من با خواندن دوباره مقاله.برداشت دوم گرفتم.جمله اخر که در برابر مشکلات راه حل مناسب پیدا کنیم به فرموده استاد عامیانه بگم روانی نباشیم.در حال خوب ماندن تلاش کنیم.سپاس.عالی بود

سلام وقت بخیر ممنون از مقاله مفیدتون 🙂

سلام ممنون از شما بابت نظرتون…

امیدوارم این حال خوب رو با برنامه صحیح و بودن در جمع اونها که واقعا حالشون خوبه تجربه کنیم. با تشکر از شما استاد حقیقت گو ، شاد و مصمم

الهی تو اوج ببینیمتون سپاس گزارم

سلام مطالعه کردم

سلام ممنون از شما

وای که خیلی عالیه چک لیست حال خوب معجزه میکنه حتما بهتون پیشنهاد میکنم مرسی بابت این مقاله عالی و انرژی زا

سپاس از همراهی شما

ایشالله ک حال هممون همیشه خوب باشه??… لبخند زدن خیلی مهمه فراموش نکنید…?

الهی آمین 🙂

سلام استاد بزرگواد.خودشناسی وارزش دادن به خود وشارژ کردن وهدیه دادن در حال خوب موثر است.پاینده باشید.

سلام زنده باشید

با ارزوی اینکه تمام مردم دنیا حال دلشون خوب باشه البته از نوع اصلش نه تقلبیش و با ارزوی اینکه نام من همیشه در چک لیست شارژ دوستان و اطرافیانم باشه

الهی آمین ممنون از آرزوی قشنگتون موفق باشین

سلا عالی بود وآموزنده ان شاالله حاله همه همیشه خوب باشه

سلام ممنون از شما

آدمی با سخت نگرفتن مشکلات می تواند به خود انرژی بدهد که بر دیگران نیز تاثیر گذار باشد سپاس از تلاش شما

سپاس از همراهی شما

راهکارهای ساختن حال خوب خیلی ساده تر از اون هست که ما فکرشم نمیکنیم من شخصاً حالم با کتاب خوندن خوب میشه ممنون از مقاله خوبتون

کاملا درسته متشکرم

سلام ممنونم ازمقاله زیباتون نوشتن چک لیست خیلی عالی بود.

بدون شک نوشتن چک لیست سرعت انجام کارها رو چند برابر میکنه ممنون از شما

عالی بودو ممنون از مقاله خوبتون

سپاس از همراهی شما

سلام چقدر خوبه که سعی کنیم همیشه حال دلمون خوب باشه و سرشار از انرژی مثبت باشیم و بتونیم این انرژی مثبت رو به دیگران هم هدیه کنیم با تشکر از مقاله بسیار زیباتون

سلام حس فوق العاده ایه موفق باشید

سلام مقاله خیلی تاثیر گذاری بود و چقدر خوبه که حال دلمون رو خوب کنیم و همیشه سعی کنیم پر از انرژی مثبت باشیم و این انرژی مثبت رو به دیگران هم منتقل کنیم

سلام ممنون از همراهی شما

سلام بسیار مقاله خوبی بود و چقدر خوبه که حال دلمون رو خوب کنیم و همیشه سعی کنیم پر از انرژی مثبت باشیم و این انرژی مثبت رو به دیگران هم منتقل کنیم

سلام سپاسگزارم

سلام استاد کاملا درسته لبخند زدن موقع مشکلات میتونه خیلی زود حال آدم و خوب کنه.من چند روز پیش در جریان دعوایی قرار گرفتم وسعی کردم با لبخند زدن حالم و خوب نگهدارم.کاملا هم موفق شدم و اصلا حالم بدنشد.اما متاسفانه افراد ی که دعوامیکردن فکر کردن دارم مسخره شون میکنم و ازم ناراحت شدن?

سلام عملکرتون خوب بود که سعی کردید بر عصبانیتتون غلبه کنید ممنون از شما 🙂

چک لیست حال خوب عالیه

اثری که میزاره بی نظیره سپاس از شما

چک لیست حال خوب ….. پیشنهاد خوبیه

موافقم

فوق العاده تاثیر خوبی داره ممنون از همراهی شما

باعرض سلام خدمت شما بله اگر واقعا یاد نعمتهایی که خداوند به ماداده بکنیم وشکرگزارباشیم همیشه شاد خواهیم بود ونوشتن چک لیست خیلی عالی هست وباعث یادآوری حال خوب میشه

کاربر گرامی سلام به جرئت میتونم بگم شکرگزاری روزانه و نوشتن چک لیست حالتون رو 180 درجه بهتر میکنه سپاس از همراهی شما

عالی بود…. تا زمانی که حال خودمون خوب نباشه نمیتونیم انتظار رسیدن به اهداف و موفقیت رو داشته باشیمم… ممنونم از مقاله خوبتون استاد

ممنون از همراهی شما

واقعا درسته من خودم به شخص تجربه کردم ک حال تقلبی فقط مدت کوتاهی میتونه ادمو سرحال نگه داره’ ممنونم از انرژی بسیااار بالا و مثبت شما ک همیشه کمک کننده و تاثیر گذار بوده

متشکرم کاربر گرامی

یه سلام گرم و پر انرژی بسیار مقاله عالی و در عین حال حرفه ای بود ممنونم

سلام ممنون از انرژی خوب شما

سلام خدمت شما دوستان گام برتری.ممنوک از شما با این مقاله ی بسیار عالی که حال مرا به دنیایی برد.

سلام امیدواریم حال دلتون همیشه خوب باشه سپاس گزارم

فکر کنم اینو جای دیگم خونده بودم . اما بازم مرور کردم ممنون ?????

ممنون از توجه شما

سلام ممنون بابت مقاله زیبا تون من با یاد نعمتهای زیادی ک خدا بهم داده حالم خوب میشه

سلام الهی شکر از این حال خوب شما سلامت باشید

سلام مطالب خوبی بود فعلا افرادی که حالم را خوب کنند در اطرافم بسیار کم است و هنگام خستگی باید بیشتر برای این کار تلاش کنم

سلام بهتون پیشنهاد میکنم به دنبال افرادی باشید که حال شما رو بهتر میکنند سپاس از همراهی شما

احسنت و احسنت

سپاس از شما

در حقیقت خیلی خوبه که ما تسلیم شرایط نشیم و با شرایط سخت بجنگیم عالی بود?

کاملا درسته ممنون از شما

سلام نکات آموزنده و مفیدی ارائه شده. به نظر من هم حال خوب یعنی رسیدن به آرامش درونی٬ رضایت قلبی و جلب رضایت خداوند. با تشکر از زحمات استاد بابت این مقاله زیبا.

ممنون از نظر شما

سلام نکات آموزنده و مفیدی ارائه شده. به نظر من هم حال خوب یعنی رسیدن به آرامش درونی٬ رضایت قلبی و جلب رضایت خداوند. با تشکر از زحمات استاد بابت این مقاله زیبا.

ممنون از نظر شما

سلام وقت همگی بخیر مثل همیشه قابل فهم و عالی بود .

سلام سپاس از همراهی همیشگی شما

سلام خییلیی عالی بود حالم خییلیی خوب شد

سلام خیلی هم عالی ممنون از شما

بسیار مفید و عالی بود⚘⚘⚘⚘

متشکرم

با سلام خدمت دوستان گام برتری مقاله ها از لحاظ نکتوی واقعا محشر است،اما در داخل این چند وقته که مطالب را می خواندم تقریبا نویسنده یک مقدار مطلب را محرف کره وسپس به موضوع اصلی پرداخته .البته قصد جسارت ندارم ولی به این موضوع لطفا رسیدگی شود “قلم مستحکم شنونده را جذب خود می کند” (Rabert)

سلام ممنون از دقت نظر شما

خیلی عالی بود و البته مفید⚘⚘

ممنون از شما

مقاله مفیدی بود خوشبحال هرکی که تونسته حالشو خوب کنه چون که خیله جلو میفته

خوشحالیم براتون مفید بوده ممنون از همراهی شما

سلام. ممنونم از مقاله ی عالیتون.واقعا به یه نکته خیلی عالی اشاره کردید اونم اینکه تسلیم شرایط نشیم و برای حال خوبمون تلاش کنیم.بازم ممنون.?

سلام سپاس از شما

واقعااا ما باید خودمون بخوایم تا حال دلمون خوب شه و باید این حالمونو به دیگران هم انتقال بدیم تا حال خودمون بیشتر خوب شه مرسی عالی و درجه 1 بود♡

کاملا درسته ممنون از توجه شما

سلام واقعا عالی و بی نظیر بود و من به این نتیجه رسیدم که افرادی که حالشون خوبه بهمون حال خوب رو تزریق میکنه

سپاس از همراهی شما

سلام خوب و عالی بود

سلام ممنون از شما

سلام خیلیم عالییی. تا وقتی خودمون نخوایم و برای حال خوبمون برنامه ای نداشته باشیم اتفاقات خوبی نمیفته تشکر از حس خوبی که منتقل میکنید?

سلام ممنون از شما دوست عزیز

عاللللیی بود. حتما توی چک لیست حاله خوبم مینویسم که خوندن این مفاله حالمو خوب میکنه درجه 1 بود??

سپاس از نظر لطف شما

سلاااام خیلی عالی بود مثل همیشه البته نکته من بردم اونجایی بود که فهمیدم اگه برای خوب بودن حالم برنامه نچینم حالم بد میشه. ممنون از استاد مصطفایی

سلام ممنون از توجه شما موفق باشید

واقعا که مطالبتون بسیار عالی بود به طوری که چند بار خوندم وتامل کردم بهترینید ووبا آرزوی موفقیت های روز افزون شما

خوشحالیم که براتون مفید بوده سپاس گزارم

سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیزم واقعا نکات جالبی در خصوص حال خوب گفتید مخصوصا اونجا که عرض کردید در ذهنمون به بعضی ها خیلی قدرت دادیمو برای همین به راحتی میتونند حال مارو بد کنند باتشکر از استاد که برای این مقاله وقت گذاشتند تا حال مارو هم خوب کنند و البته تیم رویایی گام برتر

کاربر گرامی سلام ممنون از شما

سلام سلام و سلااااام

انقدر کلمه عالی رو به کار بردم خودم خسته شدم ولی چاره‌ای ندارم که بازم بگم عالی و بینظیررررررر بود. چقدر اون جملتون که می گفت لبخند و ب دیگران هدیه بده تا خودت از ته دل بخندی دقیق و حساب شده بود چون نه تنها برای خنده بلکه تو هر زمینه‌ای صدق میکنه… ممنونم از تیم گام برتر ❤️ MP#

سلام ممنون از همراهی و انرژی خوب شما موفق باشید

چرت بود

سلام.متاسفیم که نتونستیم توجهتون رو جلب کنیم ان شاالله بتونیم تو مقالات بعدی نظرتون رو جلب کنیم

با تشکر از نظرتون

سلام من چند روز حواسم بود که هیچ چیزی نتونه ناراحتم کنه و واقعا موثر بود. ممنون بابت مقاله عالییییییییییییییییییی و پر انرژی و امیدوارم همه این کارو انجام بدن. شبتون بخیر

سلام ممنون از توجه شما موفق باشید

ایول…… عالییی بود یکی از بهترین مقاله هایی که خوندم…

واقعا همینه??? خیلی لذت بردم از خوندنش

عالی مفید اموزنده

متشکرم

خوشحالیم براتون مفید بوده ممنون از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلفن: 02156692113 | 09038942379

زمانی که احساس افسردگی می‌کنید، چه بعد از یک روز طولانی پر از استرس در محل کار یا پس از شنیدن خبرهای آزاردهنده از بهترین دوستتان، ویدئویی از گربه‌ای احمق یا بخش‌هایی از سریال خانه مدرن فقط می‌توانند حال شما را کمی بهتر کنند.

همه ما می‌دانیم افزایش اندروفین که حاصل یک جلسه عرق ریختن (جلسه‌ی ورزش) است یا خندیدن با یک دوست می‌تواند یک روز پر از کسالت و افسردگی را کاملا متحول سازد، اما آیا می‌دانستید این ترفندهای ۶۰ ثانیه‌ایی می‌تواند فورا شما را شادتر کند؟

بفرمائید: تمام آنچه باید انجام دهید:

قطع کردن اینترنت می‌تواند استرس را کاهش‌ دهد، زیرا واقعا چه کسی هنگامی که غرق اندیشه است به این همه پیام نیاز دارد؟ اما سم‌زدایی دیجیتال همیشه هم لازم نیست.چگونه حال خوش داشته باشیم

گرچن روبین، نویسنده سری پروژه‌های شادی و میزبان برنامه‌ی رادیویی، شادتر با گرچن روبین معتقد است: گاهی نگاهی به برنامه‌ی آلبوم موبایل خود بیاندازید و خاطرات شاد را مرور کنید، این امر به تغییر خلق و خوی شما کمک شایانی می‌کند.

این عکس‌ها، دفترچه خاطرات تصویری زندگی شما هستند. این گام ساده می‌تواند شما را به یک لحظه‌ی شاد در گذشته مانند شادی مراسم ازدواج خواهرتان یا سفرتان به افریقای جنوبی باز گرداند و به شما گوشزد کند که برای شاد زیستن هزار و یک دلیل دارید.

صحبت کردن درباره سعادت‌هایتان، اکنون زمانیست که بیش از پیش باید در این باره صحبت کنید، زیرا حالتان را بهتر می‌کند، به جای آنکه آنها را نزد خود نگه دارید، به اشتراک بگذارید.

جیمی کرتز، استادیار روانشناسی در دانشگاه جیمز مدیسون در هاریسون‌برگ می‌گوید: یک کوپن اضافی به غریبه‌ایی در فروشگاه بدهید یا یک هدیه کوچک و غیر منتظره به یک دوست. ممکن است رفتاری متضاد برای شادکردن به نظر آید، اما اگر ثروت را با دیگران تقسیم کنید، مزایای آن برای مدت طولانی‌تری دوام خواهد آورد.

ایده‌ای که نیازمند هیچ‌گونه زمان و تلاشی نیست: کارت شارژ بخرید و کد آن را در فیسبوک یا اینستاگرام پست کنید، بدین ترتیب به دوستان نیازمند کمک کنید. قطعا نه روزهای متوالی از شادی اما ساعت‌های شادی را به ارمغان می‌آورد، به همه‌ی دوستان شاد و پرحرفتان فکر کنید.

درست است، خیلی عجیب است. مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی مغز، رفتار و ایمنی حاکی از آن است که، مصرف مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک ها می‌تواند فکر کردن به افکار منفی را کاهش دهد. گرچه این امر مستلزم تحقیقات بیشتریست تا مشخص شود مکمل‌های پروبیو‌تیک برای افراد معمولی مناسب است یا خیر، اما قاپیدن یک قاشق ماست آسیبی به هیچ‌کس نمی‌رساند.

رابین می‌گوید: همان‌قدر که احمقانه به‌نظر می‌رسد، همانقدر هم می‌تواند مفید باشد، به‌ویژه اگر دیگران شما را هنگام پریدن ببینند. زیرا مسری است! در دفتر کارتان چند پرش انجام دهید یا در طول پیاده‌رو جست‌وخیز کنید.

اینها به شما انرژی می‌دهند گرچه احمقانه به‌نظر می‌رسند. به‌علاوه، هرگز به عملکرد قلب شما آسیب نمی‌رساند. در محل کار دقایقی را به “جست و خیز” اختصاص دهید و چند پرش انجام دهید.

رابین می‌گوید: یکی از بزرگترین تقویت‌کننده‌های حال روحی من، تمیز کردن خانه است. نظم ظاهری، قرار دادن اشیا در جای خودشان و دور انداختن چیزهایی که به آن نیاز ندارید، می‌تواند استرس شما را کم کند.

نظم ظاهری برای بسیاری از افراد آرامش درونی و انرژی به ارمغان می‌آورد. او در ادامه می‌گوید، در عین حال مانند تمیز کردن گاراژ به زمان زیادی نیاز ندارید. وظایف کوچک‌تر مانند مرتب کردن کمد لباس یا یخچال فواید روحی بسیاری دارند.

افسرده‌اید؟ پس خوردن دسر اجباریست. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی داروشناسى روانى، افرادی که مقداری کاکائو که حاوی پلی‌فنول است یا حدودا ۳۰ گرم شکلات تلخ می‌خورند، در مقایسه با افرادی که دارونما می‌خورند، احساس آرامش و رضایت بیشتری دارند.

با خوردن شکلات تلخ می‌توانید طول عمر خود را افزایش دهید و مهارت‌های ریاضی خود را بهبود بخشید. فقط چند نکته‌ی کوچک برای استرس کمتر.

رابین می‌گوید: وقتی می‌خواهم سریع خوب شوم، گنجینه‌ی بزرگی از عطر و اسانس که رایحه وانیل دارند، حوله‌های تمیز و یا سیبی که دارم را بو می‌کنم. علم دیدگاه او را تائید می‌کند.

با توجه به مطالعات منتشر شده در مجله بین المللی علوم اعصاب، اسانس‌ها مستقیما روی وضعیت روحی تاثیر می‌گذارند. همانطور که به دنبال عطر مخصوص خود هستید، به خاطر داشته باشید برای رایحه‌های شاد، لیمو از اسطوخودوس پیشی گرفته، درحالی که یلانگ یلانگ آرامش و نعناع سطح آگاهی را افزایش می‌دهد.

پست سنتی نباید منقرض شود. کرتز می‌گوید: یادداشت‌های تشکرآمیز رابطه‌ها را تقویت می‌کند. برای دیگران مهم است که بدانند شما قدردان آن‌ها هستید. پست ابدا نباید از دور خارج شود.

به گزارش مجله‌ی مطالعات شادی، ثابت شده که نوشتن یک نامه در هفته میزان رضایت‌مندی از زندگی و سطح شادی را افزایش می‌دهد. چه برای دوستی که همواره متن‌های درخواست کمکِ شما را پاسخ می‌دهد، چه عضوی از خانواده که شما را شام مهمان کرده است، پس تمبر بخرید و حداقل هفته‌ایی یک روز متن قدردانی بفرستید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کتاب چگونه همیشه حال خوب داشته باشیم؟ نوشته‌ی آکادمی مجازی باور مثبت، شما را همراهی می‌کند تا به حال خوب برسید و همواره این حال خوب را همراه خودتان داشته باشید. 

حال خوب را شاید بتوانیم دلیل بسیاری از تلاش‌های روزمره خودمان بدانیم. حالا یا ما از این موضوع آگاه هستیم و از همان ابتدا آن را هدف اصلی زندگی‌مان قرار داده‌ایم یا دنبال چیزهایی هستیم که آن‌ها حال ما را خوب کنند.

هدف اول و آخر تمام تلاش‌ها و دست و پا زدن‌های ما در این دنیا خوب شدن و خوب بودن حال دلمان است. اگر به دنبال افزایش ثروت هستیم یعنی می‌خواهیم با داشتن پول زندگی را برای خودمان راحت کنیم تا در نتیجه به آرامش برسیم و حال خوب داشته باشیم. 

وقتی که شما حالتان خوب باشد و وجود خودتان را با تمام کم و کاستی‌ها، تمام و کمال بپذیرید و از آن لذت ببرید می‌توانید تا حدود زیادی در تمام جوانب زندگی موفقیت را پیش روی خودتان ببیندید. 

برای “حال خوب” روحی، تعاریف متعددی وجود دارد اما ملموس‌ترین آن‌ها شاید این باشد: “حال خوب، کم کردن فاصله «منِ اکنون» با «منِ واقعی» است.” حال خوب چیست؟ چگونه حال‌مان خوب شود؟چگونه حال خوش داشته باشیم

کلمات کلیدی: خودشناسی، رفتار درمانیمهارت های زندگی، راه و رسم زندگی، تغییر در خود، حس و حال خوب، چگونه حال دلمان را خوب کنیم، حال خوب من، حس و حال خوب یعنی،

برای دانلود کتاب چگونه همیشه حال خوب داشته باشیم؟ و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

اگر صبح ها که از خواب بیدار می شوید حس دل انگیزی ندارید و مدام حس خستگی و پوچی می کنید با مجله دلگرم همراه باشید تا به شما روش های بسیار کاربردی برای داشتن حال خوب و دوری از افسردگی را آموزش دهیم.

1. تمامی آهنگ های مورد علاقه تان را داخل پوشه ای قرار دهید. چه آن آهنگ هایی که مربوط به زمان گذشته است و خاطرات خوش گذشته را برایتان زنده می کند و چه آن ها که جدید هستند و از گوش دادن به آن ها لذت می برید. سعی کنید به این مجموعه آهنگ گوش دهید مطمئن باشید حس بهتری خواهید داشت.

2. بیرون بروید و قدم بزنید. اگر حس خوبی ندارید هرگز برای دراز مدت در تختخوابتان نمانید چرا که نه تنها بهتر نخواهید شد بلکه حس بدتان چند برابر خواهد شد. به هوای آزاد بروید و پیاده روی کنید.آنقدر روحیه تان عوض می شود که با خود می گویید کاش زودتر اینکار را کرده بودم.چگونه حال خوش داشته باشیم

3. زمانی که احساس می کنید به یک آدم بیکار و بی ارزش تبدیل شده اید به تمیز کردن اتاق، کشوها و کمدتان بپردازید. شاید حوصلتان نشود اما مطمئن باشید زمانیکه به نظم و ترتیب وسایلتان نگاه می کنید آرامش عجیبی به سراغتان خواهد آمد.

4. خودتان را با خوردن سرگرم کنید. برای این طور مواقع بستنی و یا اسموتی فوق العاده است.

5. به سراغ موبایلتان بروید و شماره افرادی را که با شما دیگر سروکاری ندارند و یا آنهایی که باعث آزارتان می شوند و با دیدن نام آن ها حس خوبی ندارید را پاک کنید.

6. نقاشی کنید. نقاشی کردن به خصوص با رنگ های مختلف آرامش خوبی به انسان می دهد.

7. با بهترین دوستتان تماس تلفنی برقرار کنید و با او صحبت کنید. هیچ چیز بهتر از صحبت نمی تواند روح را سبک کند.

8. کتاب مورد علاقه تان را مجدد بخوانید. زیر قسمت هایی از متن که به شما آرامش می دهد و ملکه ذهنتان شده است خط بکشید.

9. در مورد تیم ورزشی مورد علاقه تان مطالعه کنید و اخبار جدید این تیم را دنبال کنید.

10. خودتان را با حیوانات سرگرم کنید. حتی اگر خودتان حیوان خانگی ندارید به مکانی بروید و برای لحظاتی خودتان را با حیوانات سرگرم کنید چرا که حیوانات از نظر روحی آرام کننده های بسیار خوبی هستند.

11. یوگا انجام دهید. اگر به کلاس یوگا نمی روید می توانید بعضی حرکات آن را از اینترنت دانلود کنید و همراه با نفس عمیق حرکات یوگا را انجام دهید.

12. لامپ ها را خاموش کنید و تعدادی شمع روشن کنید و تا آنجا که می توانید در این نور ملایم تعمق کنید و آرامش را به خودتان دعوت کنید.

13. سعی کنید کارهایی بیهوده ولی خنده دار انجام دهید. برای مثال موهایتان را به روش های عجیب شانه کنید و به قیافه خودتان در آینه بخندید و یا آرایش عجیب و غریب کنید و خودتان را در آینه نگاه کنید.لباس های خنده دار بپوشید و به خودتان بخندید.

14.میوه بخورید. قندی که در میوه وجود دارد سبب باز شدن خلق و خو می شود و حس بهتری به سراغتان می آید.زغال اخته یا آناناس بخورید.

15. به سراغ مقاله، پایان نامه و یا کارهایی که در گذشته انجام داده اید بروید آنها را ورق بزنید و خنده ای کنید از اینکه تا چند مدت پیش چقدر درگیر انجام آن ها بوده اید.

16. برای اینکه حس خوبی داشته باشید بخندید حتی اگر اصلا و ابدا حس و حال خندیدن ندارید. خندیدن سبب ایجاد حرکات عضلاتی در صورت می شود که ماده شیمیایی را در مغز فعال می کند که سبب بهبود خلق و خو می شود.خندیدن حتی اگر به زور هم باشد سبب بهبود اخلاق و حس و حال می شود پس همواره بخندید.

گرداوری و ترجمه:بخش سلامت مجله دلگرمwww.delgarm.com (اعظم بهادر)

 

همه چیز از اینجا شروع می‌شود که در مورد خودتان چه حسی دارید. شما مهم ترین شخص در زندگی خودتان هستید.

هنگامی که حس خوبی داشته باشید، شانس این را پیدا خواهید کرد که تمام چیزهای خوب در زندگی تان رخ بدهد، چه در مورد شغلتان، چه در مورد روابطتان، چه در مورد مسائل مالی و چه سلامتی.

همه چیز با شما و انرژی ای که از شما متساعد می‌شود شروع می‌شود.

در ادامه‌ی این مطلب با راه‌هایی آشنا خواهید شد که چطور در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید:چگونه حال خوش داشته باشیم

خلاصه اینکه، کارهایی انجام دهید که واقعا عاشقش هستید و احساستان را بر می انگیزد. آنگاه خواهید دید که چه حس ارزشمندی پیدا خواهید کرد.

با تشکر خیلی خوب بود درمورد کمک به دیگران اینکه خداوند می فرماید من اگر بنده بودم هر چه می توانستم به دیگران کمک می کردم

مطالبه. خوبیه مخصوصانکته یکش عالیههههههه لایککککککک

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه حال خوش داشته باشیم
چگونه حال خوش داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *