چگونه حنا خوش رنگ شود

 
helpkade
چگونه حنا خوش رنگ شود
چگونه حنا خوش رنگ شود

در قدیم مادر بزرگ های موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می کردند. رنگ های طبیعی برخلاف رنگ های شیمیایی که موجب آسیب به مو و ریزش آن می شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند.

اگر موهایتان توسط استفاده فراوان از رنگ مو آسیب دیده دیگر از رنگ های مصنوعی استفاده نکنید و برای یک بار هم که شده موهایتان را با مواد طبیعی مانند حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… رنگ کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با رنگ کردن مو با مواد گیاهی آشنا می کنیم.

حنا از بهترین رنگ های طبیعی برای رنگ کردن مو ناخن است و از قدیم الایام از آن استفاده فراوان می شده است. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و استفاده می کنند. همیشه رنگ موی حاصله از حنا قرمز نیست شما می توانید حنا را با مواد طبیعی دیگری مخلوط کنید و رنگ موهای متفاوتی به دست آورید.

قبل از رنگ کردن مو با حنا و ترکیب های طبیعی دیگر لازم است مقداری از موادی که می خواهید با آن مویتان را رنگ کنید را بر روی پوستتان بگذارید و سپس بعد از اطمینان از بروز هرگونه حساسیت موهای خود را با آن رنگ کنید.چگونه حنا خوش رنگ شود

چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و دو ساعت روی موی سر بگذارید. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا بعد از شستن حنا روی سرتان بگذارید، بعد از دو ساعت حنا را بشویید و موها را خشک کنید سپس وسمه را روی آنها بمالید و دو ساعت بعد دوباره موها را آبکشی کنید .

چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و بعد از خنک شدن روی ماساژ دهید خواهید دید موهای سفید شما سیاه می شود.

یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید و با یک لیوان آب جوش به صورت خمیر درآورید و دو ساعت اجازه دهید خمیر بماند سپس خمیر را به موها بمالید و پس از گذشت 2 ساعت آن را بشویید.

قبل از تهیه و رنگ کردن موهایتان با این مواد که در ادامه می گوییم موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید. سپس دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید وبعد از 5 دقیقه یک تخم مرغ به مواد اضافه کنید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید و بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را ترکیب کنید و بعدازگذشت یک ساعت آن را به سر بمالید سپس بگذارید این مواد روی سرتان حدود یک ساعت بماند و بعد موها را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید دو ساعت بماند سپس موها رنگ کنید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

ابتدا چهار قاشق غذاخوری حنا را با یک دوم لیوان آب جوش ترکیب کنید و موها را با آن رنگ نمایید سپس بعد از دو ساعت موها را بشویید و بعد چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید و دو ساعت بعد موها را بشویید.

اگر می خواهید موهایتان مشکی شود موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود 70گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 آب آن را با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب ترکیب کنید و روی سر بمالید و پس از یک ساعت موها را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد موهایتان را با خمیر رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و موها را با آن رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت موهایتان را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید و وقتی سرد شد یک زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به موها بمالید. سپس بعد از سه ساعت موها رابشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود پوست گردوی سبز تازه کوبیدهشده را با چهار لیوان آب روی حرارت بگذارید تا نصف شود سپس آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود 20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 4 ساعت بماندو بعد روی موهای تان بمالید و بعد از گذشت چند ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوطکرده و با آن مویتان را رنگ کنید وبعد از دو ساعت موهای تان را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالیدو دو ساعت بعد آن را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای روشن شود30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی ترکیب کنید وموهایتان را با آغشته نمایید سپس بعد از دو ساعت آن را بشویید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای تیره شود یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا نصف شود سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شبانه روز در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای شود پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را به حالت خمیری شکل در آورید و روی موها ی تان بمالید وپس از 40 دقیقه آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه ای شود آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد بعد از نیم ساعت به مواد یک عدد زرده تخم مرغ اضافه کنید و به موهای خود بمالید سپس یک و نیم ساعت بعد موهایتان را بشویید . بهتر است قبل از گذاشتن این مخلوط روی مویتان ، موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید.

برای سرخ شدن مویتان با مواد طبیعی حنا را با آب یا عرق بهارنارنج مخلوط کنید و بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین درمی آید.

برای سرخ شدن مویتان با مواد طبیعی اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن آغشته نمایید.

برای اینکه موهایتان بلوطی شود پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و موها را با آن رنگ کنید و دو ساعت بعد مو را با آب ولرم آبکشی کنید.

برای طلایی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه صاف کنید سپس این مواد را روی موهای خود ریخته ماساژ دهید.

برای طلایی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون بزنیدو بدون اینکه آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید و یک ساعت بعد موها را بشویید.چگونه حنا خوش رنگ شود

برای طلایی شدن موهایتان یک چغندر را رنده کرده و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت موها را بشویید.

برای طلایی شدن موهایتان مقدار مساوی از بابونه، قهوه، آبلیمو، سرکه و زعفران را ترکیب کنید و به موهای بمالید و پس از دو ساعت آبکشی کنید.

برای شرابی شدن موهایتان یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت آبکشی کنید.

برای شرابی شدن موهایتان دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز ترکیب کنید و روی مو ها بگذارید و دو ساعت بعد موها را بشویید.

برای شرابی شدن موهایتان 300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمو را با شش قاشق غذاخوری حنا ترکیب کنید و یک ساعت بعد آبکشی کنید.

برای شرابی شدن موهایتان پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن و صاف کردن نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم بشویید.

برای شرابی شدن موهایتان شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را ترکیب کنید و دو ساعت بعد از روی مویتان بشویید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید و بعد موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت آبکشی کنید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و 2 ساعت بعد بشویید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی تیره یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود.

یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را آبکشی کنید.

برای رنگ کردن مویتان به رنگ مسی تیره حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید.

برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 211 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را رنگ قرمز متمایل به طلایی،می کند.

رنگ های طبیعی برای خانم های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود.

دفعات رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می شود. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

قبل از رنگ کردن موهایتان با مواد طبیعی مقداری از این مواد را روی پوست بازویتان بگذارید و اگر بدنتان قرمز شد یا جوش های ریزی در آن پیدا شد بهتر است از این مواد استفاده نکنید.

رنگ کردن مداوم موها با مواد شیمیایی سبب ضعیف شدن تار و ریشه ی مو می شود. اما برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری ناگزیر به رنگ کردن موها هستیم. شما می توانید به راحتی آن را با مواد طبیعی بپوشانید و زیبایی، درخشندگی و سلامت را به موهای خود هدیه دهید.

حنا یکی از مواد طبیعی برای رنگ کردن موهاست که باعث ضخیم تر، قوی تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. استفاده مکرر از حنا برای رنگ کردن موها سبب تقویت ریشه مو و افزودن ضخامت و استحکام به ریشه مو حجیم تر شدن موها می شود. در این بخش از دنیای مد نمناک شما را با فواید حنا و روش رنگ کردن مو با حنا آشنا خواهیم کرد.

پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد نگهداری کنید زیرا نور می تواند قدرت آن را از بین ببرد. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تاثیر خود را از دست می دهد.چگونه حنا خوش رنگ شود

مخلوط قهوه ی دم شده به حنا سبب میشود رنگ حنا تیره تر شود و اضافه کردن آب، حنا را روشن تر میکند.

مخلوط حنا و وسمه رنگ قهوه ای تیره و زیبایی به موهای شما میدهد.

غلظت حنا باید مانند پوره سیب زمینی باشد.اگر مخلوط حنا سفت شد به آن مقداری ماست بیافزایید و سپس استفاده نمایید.

برای استفاده از حنا میتوانید از ظرف سرامیک، فلزی یا پلاستیک استفاده کنید و هنگام استفاده هم از دست کش استفاده کنید. بعد از قرارگیری حنا روی سر، از کلاه پلاستیکی استفاده نموده و آنرا با پارچه ای بسیار محکم ببندید. موقع استفاده از حنا لباس های قدیمی تان را بپوشید و از وسایل قدیمی تان استفاده کنید.

از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است خودداری کنید. برچسب پشت محصولات ترکیبی حنا را به دقت مطالعه کنید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید.

پودر حنا را با یک ماده اسیدی مانند آبلیمو ( یا دیگر آبمیوه های اسیدی)، چای، یا قهوه مخلوط کرده و کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید. سپس در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و در یک محل گرم قرار دهید تا 8 یا 12 ساعت بماند.

ابتدا درون ظرفی آب بریزید و سپس آن را روی شعله گاز قرار داده و به آن برگ های چای سیاه را بیفزایید و اجازه دهید بجوشد و حباب بزند و حجم آب به نصف کاهش پیدا کند.

پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود در آب 8 ساعت خیس کنید.

درون پودر حنا، مخلوط چای سیاه، کمی پودر املا و آب لیموی تازه بریزید و ترکیب را خوب هم بزنید.

ماسک حنا را بردارید و به کمک برس مو بر روی موهای خاکستری یا سفید خود اعمال کنید. ابتدا قسمت بالای پیشانی و محل رویش موها را وازلین بزنید و موها را تقسیم بندی کرده و به دسته های کوچک تقسیم کنید.

همانطور که در دنیای مد نمناک می خوانید برای این کار از بالای موهایتان آغاز کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید. حنا رابه ریشه مو و پوست سر بزنید و سپس به طول موها بمالید تا همه جای موها کاملا آغشته به حنا باشند. تمام موها را با حوصله به حنا آغشته نمایید.

روش دیگر حنا زدن به موها به این صورت است که حنا را به رشته های موهایتان بزنید و بعد دسته های موهایتان را بپیچانید و به صورت دایره در آورید. سپس به زدن حنا به موهایتان ادامه دهید و هر دسته که تمام شده را دور این دایره ها بپیچانید. در نهایت دو الی سه دایره ی بزرگ روی سرتان خواهید داشت.

بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود سی دقیقه منتظر بمانید و کلاه مخصوص رنگ را روی موهای خود بگذارید.

بعد از سی دقیقه موهای خود را بشویید و برای شستشو از مقداری نرم کننده و آب ولرم استفاده نمایید.

نکته:

استفاده از حنای خالص موی سفید شما را به رنگ صورتی یا نارنجی در می آورد.

حنای سیاه بهترین نوع حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، است که رنگ بسیار خوبی به موها می بخشد و می توان آن را با حنای طبیعی ترکیب نمود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا 5 الی 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

بهترین روش برای اعمال حنا استفاده از برس مخصوص موست.بعد از اعمال کردن حنا، باید موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب بشویید.

رنگ موی قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین خانم ها محسوب می شود و با استفاده از رنگ موی شیمیایی یا رنگ موی طبیعی می توان رنگ موی قهوه ای تیره و روشن را به دست آورد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن مو ها محسوب می شود، شاید فکر کنید که حنا مو ها را به رنگ قرمز در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از ترکیب حنا و مواد دیگر می توان رنگ موی طلایی تا قهوه ای سوخته را به دست آورد.

شما استفاده از ترکیب جادویی حنا و قهوه می توانید رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن داشته باشید.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش طرز تهیه رنگ مو قهوه ای تیره با حنا و قهوه و رنگ مو قهوه ای روشن با حنا و قهوه و بابونه را برای شما ارائه کرده ایم.

شما با استفاده از ترکیب حنا و قهوه می توانید رنگ مو را قهوه ای تیره کنید؛چگونه حنا خوش رنگ شود

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و ریوند چینی را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و ریوند چینی ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

نکات مهم

شما با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن را به دست آورید؛

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید.

آب را بجوشانید و بابونه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و دمنوش بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و بابونه و روناس را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و بابونه و روناس ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

فراموش نکنید که رنگ موی پایه شما هم نقش مهمی برای رسیدن به رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و رنگ موی قهوه ای روشن دارد.

حنا از زمان های قدیم به عنوان یک رنگ موی طبیعی شناخته شده است که به مو ها آسیب نمی زند و باعث تقویت و افزایش رشد مو، درمان موخوره و درخشان تر شدن رنگ مو ها می شود.

قهوه فواید زیادی برای مو ها دارد؛ کافئین موجود در قهوه علاوه بر تقویت و افزایش رشد مو به نرم تر شدن و درخشان تر شدن مو ها کمک می کند.

بابونه هم یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان شوره سر می باشد.

در ادامه بخوانید : فرمول ترکیب رنگ مو قهوه ای

منابع : beautyglimpse – million-tips

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

تغییر حالت روز و شب

امیر رضا جلالی کامل

2018-04-22
زیبایی و پوست و مو

۲ دیدگاه
402,186 بازدید

رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.چگونه حنا خوش رنگ شود

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند. برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

برای تهیه این عصاره:

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود. حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.) بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است.
عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

مواد لازم

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

• پودر کاکائو

• کاسه

• یک قاشق غذاخوری عسل

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

• نصف پیمانه ماست

• همزن

• شامپو

• ظرف شامپو

پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.چگونه حنا خوش رنگ شود

البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید. برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند.
حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند.
سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود. افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

برچسبپیشگیری و درمان مشکلات مو دانه های گیاهی

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

سلام خسته نباشید به من توصیه شده بود برای ریزش موهام اونارو با قهوه بشورم، منم قهوه رو با شامپو قاطی میکردم به سرم میزدم چند دقیقه میموند بعد میشستم حالا موهام توناژ قرمزی گرفته اول رنگ ۴دودی گذاشتم قرمزتر شد بعد ۲ طبیعی گذاشتم بعد از چندبار شستشو باز داره به قرمزی میزنه،چیکار کنم اثر قهوه از موهام بره؟!

سلام مدتی که بگذره و دوباره موها رشد کنند اثر قهوه از بین خواهد رفت. اما در کل به هر توصیه ای که می شنوید عمل نکنید مگر به توصیه متخصص و اهل فن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

امیر رضا جلالی کامل

2018-04-22
زیبایی و پوست و مو

۲ دیدگاه
402,187 بازدید

رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.چگونه حنا خوش رنگ شود

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند. برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

برای تهیه این عصاره:

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود. حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.) بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است.
عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

مواد لازم

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

• پودر کاکائو

• کاسه

• یک قاشق غذاخوری عسل

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

• نصف پیمانه ماست

• همزن

• شامپو

• ظرف شامپو

پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.چگونه حنا خوش رنگ شود

البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید. برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند.
حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند.
سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود. افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

برچسبپیشگیری و درمان مشکلات مو دانه های گیاهی

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

سلام خسته نباشید به من توصیه شده بود برای ریزش موهام اونارو با قهوه بشورم، منم قهوه رو با شامپو قاطی میکردم به سرم میزدم چند دقیقه میموند بعد میشستم حالا موهام توناژ قرمزی گرفته اول رنگ ۴دودی گذاشتم قرمزتر شد بعد ۲ طبیعی گذاشتم بعد از چندبار شستشو باز داره به قرمزی میزنه،چیکار کنم اثر قهوه از موهام بره؟!

سلام مدتی که بگذره و دوباره موها رشد کنند اثر قهوه از بین خواهد رفت. اما در کل به هر توصیه ای که می شنوید عمل نکنید مگر به توصیه متخصص و اهل فن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

امیر رضا جلالی کامل

2018-04-22
زیبایی و پوست و مو

۲ دیدگاه
402,189 بازدید

رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.چگونه حنا خوش رنگ شود

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند. برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

برای تهیه این عصاره:

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود. حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.) بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است.
عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

مواد لازم

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

• پودر کاکائو

• کاسه

• یک قاشق غذاخوری عسل

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

• نصف پیمانه ماست

• همزن

• شامپو

• ظرف شامپو

پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.چگونه حنا خوش رنگ شود

البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید. برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند.
حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند.
سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود. افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

برچسبپیشگیری و درمان مشکلات مو دانه های گیاهی

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

سلام خسته نباشید به من توصیه شده بود برای ریزش موهام اونارو با قهوه بشورم، منم قهوه رو با شامپو قاطی میکردم به سرم میزدم چند دقیقه میموند بعد میشستم حالا موهام توناژ قرمزی گرفته اول رنگ ۴دودی گذاشتم قرمزتر شد بعد ۲ طبیعی گذاشتم بعد از چندبار شستشو باز داره به قرمزی میزنه،چیکار کنم اثر قهوه از موهام بره؟!

سلام مدتی که بگذره و دوباره موها رشد کنند اثر قهوه از بین خواهد رفت. اما در کل به هر توصیه ای که می شنوید عمل نکنید مگر به توصیه متخصص و اهل فن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

تغییر حالت روز و شب

امیر رضا جلالی کامل

2018-04-22
زیبایی و پوست و مو

۲ دیدگاه
402,190 بازدید

رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.چگونه حنا خوش رنگ شود

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند. برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

برای تهیه این عصاره:

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود. حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.) بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است.
عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

مواد لازم

همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

• پودر کاکائو

• کاسه

• یک قاشق غذاخوری عسل

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

• نصف پیمانه ماست

• همزن

• شامپو

• ظرف شامپو

پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.چگونه حنا خوش رنگ شود

البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید. برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند.
حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند.
سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود. افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

برچسبپیشگیری و درمان مشکلات مو دانه های گیاهی

2020-05-13

2020-04-15

2020-04-02

بوتاکس طبیعی مو و کراتین برای بسیاری از خانم ها دغدغه بسیار بزرگی ست، معمولا …

سلام خسته نباشید به من توصیه شده بود برای ریزش موهام اونارو با قهوه بشورم، منم قهوه رو با شامپو قاطی میکردم به سرم میزدم چند دقیقه میموند بعد میشستم حالا موهام توناژ قرمزی گرفته اول رنگ ۴دودی گذاشتم قرمزتر شد بعد ۲ طبیعی گذاشتم بعد از چندبار شستشو باز داره به قرمزی میزنه،چیکار کنم اثر قهوه از موهام بره؟!

سلام مدتی که بگذره و دوباره موها رشد کنند اثر قهوه از بین خواهد رفت. اما در کل به هر توصیه ای که می شنوید عمل نکنید مگر به توصیه متخصص و اهل فن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

کیست که دوست نداشته باشد موهایی قهوه‌ای، ضخیم و باطراوات داشته باشد؟ درست است که رنگ کردن موها یکی از بهترین ایده‌ها برای ایجاد تنوع است اما وقتی پای سلامتی مو در میان باشد، قضیه کمی ‌پیچیده‌تر می‌شود. هرچند که امروزه کمپانی‌ها در سراسر جهان به فکر تولید رنگ‌های شیمیایی باکیفیت و بدون آسیب هستند. اما رنگ کردن مو با حنا و قهوه هنوز مطمئن‌ترین راه برای داشتنی موهایی خوشرنگ و سالم است. امروز در این گزارش می‌آموزید که چگونه با این دو گیاه دوست‌داشتنی، رنگ موهای جذاب برای خودتان درست کنید. تا پایان با من همراه باشید.

تاریخچه استفاده از حنا به عنوان یک رنگ طبیعی
برای نقاشی پوست یا رنگ کردن مو، به صدها سال پیش بازمی‌گردد. رنگ کردن مو با حنا
و قهوه هم سابقه‌ای طولانی دارد. هرچند که فواید استفاده از حنا برای مو بی‌شمار
است اما اینجا چند نمونه از آنها را برایتان آورده‌ام:

همانطور که اشاره کردم رنگ کردن مو با حنا و قهوه
برای اولین بار توسط اجداد ما به کار گرفته شد. آنها دریافته بودند که قهوه می‌تواند
باعث تقویت موها و زیبایی هرچه بیشتر آنها شود. امروزه می‌دانیم که دلیل موثر بودن
قهوه برای موها چیست:

پیشنهاد می‌کنم گزارش هرآنچه باید در مورد قهوه و موهایتان بدانید را مطالعه کنید.

از آنجا که هم حنا و هم قهوه دارای خاصیت رنگ‌آمیزی هستند، ترکیب آنها باعث رنگ قهوه‌ای تیره می‌شود. بنابراین اگر به دنبال یک چنین رنگی هستید این دستورالعمل را دنبال کنید:چگونه حنا خوش رنگ شود

1.
در این دستورالعمل، من از قهوه فوری استفاده کرده‌ام که تهیه آن بسیار آسان است و
زمان زیادی نمی‌گیرد. بنابراین، با تهیه قهوه شروع کنید. آب را درون قابلمه بریزید
و روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. هنگامی‌ که آب شروع به جوشیدن کرد، پودر
قهوه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بجوشد و سپس آن را کنار
بگذارید تا کمی‌ خنک شود.

2.
پودر حنا را درون کاسه شیشه‌ای بریزید و قهوه تازه آماده شده را به آرامی ‌اضافه
کنید. با قاشق هم بزنید تا حنا به طور کامل در قهوه حل شود و یک خمیر یکدست و غلیظ
تشکیل شود. گرم نگه داشتن مخلوط حنا و قهوه بسیار مهم است تا یک رنگ قوی بدست
آورید. می‌توانید یک حوله دور ظرف بپیچید تا حرارت درون آن به دام بیفتند و گرم
بماند. مخلوط باید حداقل یکساعت در همین حالت باقی بماند.

3. سعی
کنید موهایتان را با کمک گیره یا کلیپس به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید. این کار
باعث می‌شود با دقت بیشتری به موها مواد بزنید و هیچ تار مویی را بدون رنگ باقی
نگذارید.

4. موهایتان
را نمدار کنید و سپس یک پیشبند بپوشید. یک برس رنگ مو را به مخلوط حنا و قهوه
آغشته کرده و از قسمت‌های پشتی سر شروع کنید. از ریشه تا ساقه را با مقدار کافی از
مواد بپوشانید. این کار را برای تمامی‌قسمت‌ها تکرار کنید.

5.
به محض اینکه تمام موهای خود را با مخلوط رنگ آغشته کردید، با یک کلاه رنگ آنها را
بپوشانید. حالا با یک روسری یا حوله، روی کلاه را هم بپوشانید. با این کار گرما در
موهای شما حفظ می‌شود و بهتر رنگ می‌گیرند.

6.
بعد از 3 تا 4 ساعت موهایتان را با شامپو گیاهی و آب ولرم بشویید. احتمالا برای
خارج شدن تمام دانه‌های حنا از موها، باید دو تا سه بار آن را شستشو دهید.

به
طور کلی حنا به موها رنگدانه‌های قرمز و قهوه‌ای اضافه می‌کند. برای اینکه یک رنگ
موی قهوه‌ای روشن داشته باشید می‌توانید به ترکیبات بالا مقداری زردچوبه یا زعفران
دم‌کرده اضافه کنید به این ترتیب داریم:

برای بدست آوردن یک رنگ قهوه‌ای روشن بهتر است، درصد غلظت حنا و قهوه را کمتر کرده و با ترکیباتی مانند زعفران یا زردچوبه مقادیر را جبران کنید. بقیه مراحل مانند دستورالعمل قبلی است. البته اگر یک قهوه‌ای روشن حرفه‌ای تر می‌خواهید باید از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید. همچنین این گزارش را هم بخوانید: رنگ موی کاراملی رنگی برای همه

برای بدست آوردن یک ترکیب خرمایی، بهتر است به
جای قهوه کمی‌زعفران و گوجه به آن اضافه کنیم. برای این کار باید گوجه را رنده
کرده و با مقدار کمی ‌آب بجوشانید. سپس مانند مراحل قبل مخلوط را آماده کنید.

مانند مراحل قبل مواد را آماده کرده و موهای خود
را با آن آغشته کنید.

درست
است که حنا یک ماده طبیعی و بی‌خطر برای موهای ما است. با این حال، نباید بیش از
حد برای رنگ کردن موها از آن استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن آنها و پوست سر می‌شود.
توصیه می‌کنم بیش از دو بار در ماه از حنا استفاده نکنید. همچنین، بعد از استفاده،
موهای خود را کاملاً بشویید تا مواد روی پوست سرتان باقی نماند.

در اینجا به بخشی از سوالاتی که ممکن است قبل یا
بعد استفاده از حنا با آن مواجه شوید پاسخ داده‌ام:

1-2
قاشق چایخوری پودر دارچین را به خمیر خود اضافه کنید. دارچین بوی حنا را به میزان
قابل توجهی خنثی می‌کند. توجه کنید که اگر پوست حساسی دارید، دارچین می‌تواند باعث
تحریک و خارش آن شود.

اگر
می‌خواهید از رنگ حنا خلاص شوید، استفاده از روغن‌های طبیعی را امتحان کنید. مقدار
مساوی روغن نارگیل را با روغن زیتون مخلوط کرده و آن را یک شبه روی موهای خود بمالید.
صبح روز بعد آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. این روند را تکرار کنید تا کاملاً
رنگ حنا پاک شود.

نه.
لطفاً موهای خود را شامپو کنید تا ناخالصی‌ها وچربی آنها قبل از استفاده از حنا از
بین برود. در صورت استفاده روی موهای چرب، رنگ و فواید حنا روی موهای شما اثر نمی‌کند.

به
طور معمول رنگ اصلی حنا می‌تواند تا 4-6 هفته باقی بماند. اما به جنس موها و شامپوی
شما هم بستگی دارد.

حنا
باعث خشکی موها می‌شود. از این رو نباید بیش از دو بار در ماه استفاده کنید.

بله،
حنا سطح pH طبیعی پوست سر را تنظیم می‌کند
و باعث تقویت قوای مو می‌شود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ است

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

خانم ها موهای خود را به روش های مختلفی رنگ می‌کنند. با استفاده از رنگ مو شیمیایی در سالن های زیبایی یا در خانه و یا با اسپری موقت رنگ مو. اما شاید تعداد کمی از آن‌ها بدانند رنگ های سنتی مو حاوی مواد شیمیایی سمی و مضر مانند آمونیاک یا پارابن هستند. به جای رنگ موهای شیمیایی، شما می توانید با موادی که احتمالاً در خانه دارید، رنگ موی طبیعی بسازید. اگر به دنبال این روش های جایگزین برای رنگ کردن موهای خود هستید، بد نیست رنگ مو های طبیعی زیر را امتحان کنید.

حنا یک رنگ موی گیاهی است که به شیوه ی سنتی برای کشیدن تتوهای موقت روی پوست استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای رنگ کردن موها به رنگ قرمز استفاده کرد. حنا به صورت پودر عرضه می شود و احتمالاً ماندگارترین رنگ موی طبیعی است و می تواند حدود چهار تا شش هفته دوام داشته باشد. برای استفاده از حنا برای رنگ کردن موهای خود:

اگر می خواهید موهایتان رنگ قرمز – نارنجی شود ، آب هویج را امتحان کنید. رنگ آن بسته به رنگ پایه ی موهای شما می تواند چند هفته دوام بیاورد. برای رنگ کردن موهای خود با آب هویج:

اگر می خواهید رنگ قرمزتری با سایه های زیباتر داشته باشید ، به جای آب هویج ، آب چغندر را انتخاب کنید. مراحل استفاده از آب چغندر به عنوان یک رنگ طبیعی مو مشابه با آب هویج است:چگونه حنا خوش رنگ شود

آب لیمو می تواند به آرامی مو را از رنگدانه هایش جدا کند و به مرور زمان موجب روشن شدن آن شود. این بهترین روش برای داشتن هایلایت هایی ملایم و ظریف روی موهای شماست. برخلاف روش های دیگری که در اینجا شرح داده شد که منجر به تغییر موقتی رنگ مو می شوند، نتایج استفاده از آب لیمو دائمی است. رنگدانه ها روی آن قسمت از مو که آب لیمو می زنید از بین خواهد رفت و تنها با کوتاه کردن، می توانید از شر این موهای روشن خلاص شوید. روش استفاده از آب لیمو برای رنگ کردن موها:

شما می توانید چندین بار این کار را انجام دهید تا در صورت لزوم اثر موردنظر خود را به دست آورید. این روش به آرامی تأثیر خواهد گذاشت و احتمال دارد به چند دوره تکرار نیاز داشته باشد.

یک فنجان قهوه ی دم کرده می تواند علاوه بر کافئین تراپی تارهای مو، فواید دیگری نیز داشته باشد همچنین می تواند موهای شما را مشکی یا دو درجه تیره تر کند و حتی ممکن است موهای سفیدتان را بپوشاند. روش رنگ کردن مو با قهوه:

قهوه تغییر زیادی را در موهای شما ایجاد نمی کند و ماندگاری زیادی نخواهد داشت، اما اگر به تقویت سریع و مقرون به صرفه ای برای موهایتان نیاز دارید، گزینه ی خوبی برای امتحان است. علاوه بر قهوه، برای تقویت موهای خود و جلوگیری از ریزش آن می توانید از محصولات مراقبت از مویی که حاوی کافئین هستند، مانند هیرتونیک لافارر استفاده کنید.

اگر موهای قهوه ای تیره یا سیاه دارید و می خواهید آن را کمی تیره تر کنید ، مریم گلی گزینه ی خوبی است. همچنین می تواند موهای سفید را کاملاً بپوشاند. روش استفاده از مریم گلی برای رنگ کردن موها:

آیا می خواهید موهای خود را روشن تر کنید؟ چای بابونه می تواند به شما در انجام چنین کاری کمک کند؛ به خصوص برای کسانی که در حال حاضر موهای بلوند دارند، مؤثرتر خواهد بود. روش استفاده از چای بابونه برای روشن کردن موهای شما:

شما می توانید یک بار از این روش استفاده کنید، اما وقتی بیشترین تأثیر را خواهد داشت که برای حفظ رنگ روشن و زیبای موهایتان،حداقل یک بار در هفته این کار را تکرار کنید.

چند روش برای افزایش عمر موهای شما که به طور طبیعی رنگ شده است وجود دارد:

رنگ موهای سنتی پر از مواد شیمیایی هستند که می توانند اثرات سمی بر بدن شما بگذارند. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، رنگ موهای نیمه موقت و رنگ های اکسیدانی دائمی، به تار مو نفوذ می کنند و ممکن است ریسک برخی سرطان ها را افزایش دهند ولی مطالعات بیشتری لازم است و این مسئله اثبات نشده است.

به هر حال حتی اگر خطر سرطان کم یا به میزان حداقل باشد، مواد شیمیایی قوی موجود در رنگ موهای معمولی باعث سوزش پوست می شود و به موهای شما آسیب می رساند. استفاده از روش های جایگزین مانند رنگ کردن طبیعی مو برای مدت طولانی، باعث سلامت بیشتر موهایتان خواهد شد.

شما می توانید نظرات، تجربیات و سؤالات خود را درباره تهیه رنگ موی طبیعی در خانه، با ما به اشتراک بگذارید، تا کارشناسان ما آن ها را بررسی کنند و در مقالات خود مدنظر قرار دهند. ما در افزودن زیبایی و حفظ سلامتی تان به شما یاری خواهیم رساند. شما نیز با ما همراه باشید و نظرتان ارزشمندتان را از ما دریغ نکنید.

منبع:

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و فقط آن را با یک رنگ می پوشاند.

 

چگونه حنا خوش رنگ شود

گذاشتن حنا روی سر قدری وقت گیر هست ولی با چند مرتبه امتحان کردن ، میتوانید یاد بگیرید.

 

حنا رنگ موی طبيعي و گیاهی، از زمان های قدیم بین مردم رواج داشته است و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از حنا ممکن است فرایندی وقت گیر باشد.

 

چگونه به موهایمان حنا بزنیم:استفاده از حنا مانند رنگ مو نیست. حنا هر چه قدر بیش تر روی موهایتان بماند، رنگ مسی آن بیش تر ميشود . حنا نسبت به رنگ مو اسیب کمتری به مو وارد ميکند و نسبت به آن دیرتر کمرنگ ميشود . حنا در واقع یک رنگ شفاف است که علاوه بر رنگ قرمز پررنگش به موها حالت ميدهد و آن ها را درخشنده ميکند .  همچنین یکی از خواص حنا که می توان به آن اشاره کرد این است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و تنها آنرا با یک رنگ می پوشاند. بدین ترتیب اگر موهایتان مشکی باشد، هنگامی که زیر نور به آن ها نگاه کنید، تنها درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. ولی درصورتی که موهایتان بلوند و یا خاکستری رنگ باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و درصورتی که موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آن ها به وجود می آید . اگر موهایتان را رنگ می کنید تا سفیدی های آنرا بپوشانید، موهای خاکستری نارنجی روشن یا شاید نارنجی گلگون به نظر خواهند رسید.

 

تلاش کنید حنایی انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا رنگ موهایتان خوب شود.

 

طرز استفاده از حنا برای مو

دستور آماده کردن آن ساده است:یک مایع اسیدی و پودر حنا. میتوانید از آبلیمو ( یا دیگر آبمیوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. غلظت حنا باید مانند پوره سیب زمینی باشد.

 

در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت 12 ساعت در یک محل گرم بماند. بعد حنا را در یک بطری پلاستیکی( یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) بگذارید .

 

گذاشتن حنا روی سر

سرتان را مثل یک کره تصور کنید. کاری کنید که در پایان کار ، موهایتان بالای سرتان باشند. به این ترتیب به گیره ای براي نگه داشتن آن ها در سر جایشان احتیاج نخواهید داشت.

 

به قسمت هایی از صورت تان که به خط رشد موهایتان نزديک است وازلین بزنید. به این ترتیب از رنگی شدن صورت تان جلوگيري می کنید. میتوانید با موهای خیس و یا خشک آغاز کنید، ولی چنانچه موهایتان خشک باشند کارتان اسان تر است.

 

حنا برای مو

 

دستکش بپوشید و حنا زدن را شروع کنید. از بالای موهایتان آغاز کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید.

 

گذاشتن حنا

 

حنا را تنها به ریشه و پوست نزديک به آن دسته از موهایتان بزنید. مقدار حنای زيادي بردارید و یک لایه ی ضخیم بزنید.

 

استفاده از حنا

 

حنای بیشتری به طول موهایتان بزنید.

 

چگونه حنا خوش رنگ شود

نحوه صحیح گذاشتن حنا

 

حتماً از ریشه ی موهایتان آغاز کنید و کم کم به طرف پائین پیش بروید.

 

نحوه صحیح گذاشتن حنا روی سر

 

بعد از این که هر دسته تمام شد آنرا کمی بپیچانید و بعد رها کنید.

 

مدت زمان حنا روی سر

 

سعی کنید دسته ی بعدی که انتخاب می کنید نزديک به دسته ی قبلی باشد.

 

حنا برای مو

 

موهایتان بدون کلیپس هم سر جایشان می ایستند. علت این است که شما همه ی آن ها را بالای سرتان جمع کرده اید و هر بخشی در یک جهت رها نموده اید . به همین روند ادامه دهید تا تمام موهایتان را حنا بزنید. شیوه های دیگری هم براي استفاده از حنا وجود دارد . 

 

مضرات حنا برای موی سر

 

مدت زمان حنا روی سر

بگذارید حنا 2 الی 4 ساعت یا بیش تر روی موهایتان بماند تا رنگش بیش تر اثر کند. درصورتی که دوست داشتید میتوانید بگذارید تمام طول شب روی موهایتان بماند. ولی باید حتماً سرتان را با چیزی ببندید و بعد یک کلاه مخصوص رنگ هم سرتان کنید تا از بیرون ریختن حنا جلوگيري کنید. زمانیکه منتظر هستید، حنا روی موهایتان سفت خواهد گردید.

 

رنگ حنا

 

موهایتان را بشویید. این کار ممکن است اندکی دشوار باشد. باید سرتان را زیر شیر آب بگیرید و بعد آغاز به شستن موها کنید تا کاملا تمیز شوند. شامپو به موهایتان بزنید. بعد کمی مرطوب کننده ی مخصوص به موهایتان بزنید. حنا دارای پروتئین است بنابراین با این کار موهایتان تقویت هم خواهند گردید ولی ممکن است کمی سفت و خشک هم بنظر برسند. به همین علت باید پس از شستن آن ها از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده دست کم 10 الی 15 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد دوباره سرتان را بشویید. اگر لازم دیدید باز هم مرطوب کننده بزنید. به موهایتان برس بکشید تا تمام دانه های حنا از لابه لای موهایتان برود. نگران نباشید؛ بوی حنا و دانه های آن بعد از چند مرتبه شستشو بطور کامل از لابه لای موهایتان میروند .

 

 

شستشوی حنا از روی موها

 

مضرات حنا برای موی سر

به طور کلی میتوان گفت که حنا براي مو و پوست سر خطری ندارد. ولی این نکته را فراموش نکنیم، عدم تعادل در استفاده این ماده خطراتی به دنبال خواهد داشت. بهتر هست در خصوص استفاده حنا بر روی موها و پوست سر، زمان مناسبی را رعایت کنید.

 

ممکن هست استفاده از حنا روی پوست سر، به مدت خيلي طولانی ممکن است باعث خارش و یا ديگر حساسیت های پوستی شود.

 

نکاتی در مورد استفاده از حنا

موقع حنا گذاشتن موها دستکش بپوشید

قبل از حنا گذاشتن موها نواحی نزديک به ریشه مو را وازلین بزنید

براي تیره تر شدن موها از روغن خردل استفاده کنید

اضافه کردن قهوه ی دم شده به حنا سبب ميشود رنگ حنا تیره تر شود و اضافه کردن آب، حنا را روشن تر ميکند .

 

چنانچه پس از حنا زدن از وسمه استفاده کنید رنگ موی شما سیاه ميشود .( وسمه را میتوانید از عطاري تهیه کنید.)

مخلوط حنا و وسمه رنگ قهوه ای تیره و زيبايي به موهای شما ميدهد .

چنانچه مخلوط حنا خيلي سفت شد به آن قدری ماست اضافه کنید.

در صورت تمایل موها را بدون گیره زدن و تنها با فشار دست در مرکز سر فیکس کنید.

 

براي استفاده از حنا میتوانید از ظرف سرامیک، فلزی یا پلاستیک استفاده کنید ولی به جز این موارد حنا روی لباس و پارچه و… ایجاد لک ميکند . بنابراين موقع استفاده هم از دست کش استفاده نموده و هم حواستان به وسایل منزل باشد.

 

بعد از قرارگیری حنا روی سر، حنا سفت شده و به حالت کلوخی شروع به ریختن ميکند . بنابراين بهتر است بعد از گذاشتن کلاه پلاستیکی روی سر، آنرا با پارچه ای بسیار محکم ببندید.

 

طرز استفاده حنا هندی مشکی برای مو

براي داشتن موهای مشکی و براق حنای هندی و آب لیمو و کشک و پودر قهوه را داخل یک ظرف پلاستیکی و یا استیل به خوبی مخلوط کنید و مخلوط را هم بزنید تا خمیری یکدست و غلیظ به دست آید بعد موهایتان را با کمک این ترکیب رنگ بزنید.

 

توجه داشته باشید که قهوه سبب از بین رفتن قرمزی حنا ميشود بنابراین میتوانید در این ترکیب رنگ موی گیاهی به میزان دلخواه خود از قهوه استفاده کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


طراحی و بازسازی فضای داخلی


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


قاعدگی دردناک زنان و دختران


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

درود. دوستان می خواستم تجربه عملی خودم رو در مورد رنگ کردن مو با حنا اینجا بنویسم. من یه کوچولو از موهام سفید شدن و رفتن روی اعصابم. می خواستم رنگ کنم ولی دلم نمیومد رنگ شیمیایی استفاده کنم. گفتم اول شانسم رو با مواد طبیعی امتحان کنم! بنابراین حنا رو با دم کرده غلیظ قهوه و چای و جوشونده بابونه و سرکه سیب و آبلیمو و سایر مخلفات    مخلوط کردم گذاشتم روی یه تیکه از موهام که چیده بودم. موهای خودم قهوه ای تیره هست. بعد از حنا موهام یه تن قرمزی ناجوری پیدا کرد که وقتی گذاشتم کنار صورتم دیدم بهم نمیاد اصلا و قسمت های سفید هم قششششنگ نارنجی شد     

خلاصه حنا رو بی خیال شدم  شاید بعدا loreal سری casting creme gloss رو امتحان کنم که بدون آمونیاک هست   

رو حنا سرکه و بابونه بریزی قرمز میشه دیگ، اگ تن قهوه ای میخواستی فقط باید قهوه میریختی توشچگونه حنا خوش رنگ شود

من خالم موهاش بلوند و خوشگل بود همه حسرتشو داشتن..یه بار حنا گذاشت اونم برای شب عروسیش پیاز موهاش رنگ گرفت موهاش نارنجی نارنجی شد..الانم که شصت سالشه هنوز موهاش نارنجیه..😐

جدی؟ پس ناامید نشم بازم امتحان کنم؟   

خانه خود را زیبا تر کنید

وای طفلی.

خوب شد روی تمام موهام نذاشتم اول روی یه تیکه تست کردم بیچاره میشدم رسما.

😅😅رو‌موی طبیعی خوبه دیگ الان ک رنگ گذاشتی قاطی میشه رنگتم خراب میشه

ما بهش میگیم هویجه..خخخ خدیجه هست اسمش

شما خودتون امتحان کردین؟

شما خودت امتحان کردی؟ چقدر حنا و چقدر قهوه میخواد؟ یعنی نسبتش

خب رو موی زرد نارنجی درمیاد دیگ😐😐😐هیشکی دو رو برس نبود ک از حتا اندازه نخود سر دربیاره؟

وای بنده خدا اصلن یه حالی شده قیافش..اینقدر خوشگل بود موهاش زرد زرد عین خارجیا و فرفری..حنا که گذاشت قرمز شد اینگار بیست سال قیافش پیر شد..حالا فکر کن برای شب عروسیش اینطوری کرده بود..

بنده خدا پونزده سالش بوده خودش کرده نمیدونسته خو..آخه اگر کسی بود که نمیزاشت مو به اون قشنگیو رنگ کنن خخخ

اره عزیزم الان بیست سالمه، ۱۰ساله ک همیشه حنا میذارم رو موهام😅😅😅

برای هر پنج قاشق حنا ی قاشق قهوه بریز ، کلشم ک باید ببینی چقدر واسه موهات بسه، رو موی مشکی قهوه ای خوش رنگ در میاد ک تو نور افتاب تن ماهگونی داره، اما از روش رنگ سخت میگیرها

اره عزیزم، بوشم خوب میشه قشنگ☺️

چقدر طول میکشه که رنگ حنا پاک شه از روی موها؟ 

عجبااااا چه حنای سمجی هم بوده بعد این همه سااااال!

مرسی دستت درد نکنه. موهای من قهوه ای تیره دودیه. دنبال رنگ گیاهیم

چگونه حنا خوش رنگ شود

پاک نمیشه مث دکلره فک کن، باید بلندشه بره، فقط فوقش یکم کم رنگ شه

مرسی لیدی جان پس من نهضت رو ادامه میدم. باز یه تیکه از موهام رو می چینم تست می کنم. خیلی لطف کردین   

من حنا خیلی دوس دارم ، حتما این رو میزارم . ممنون ک یاد دادی آبجی جون.با چی مخلوط میشن ک ب صورت خمیر مانند دربیاد؟چ مدت باید روی سر باشه؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

قهوه و حنا از انواع مواد طبیعی هستند که برای رنگ کردن موهای خود در منزل به کمک مواد طبیعی و گیاهی می توانید از ترکیب کردن این مواد با یکدیگر استفاده کنید, در ادامه این مطلب دستور العمل چند رنگ موی طبیعی با حنا و قهوه را مشاهده خواهید کرد.

رنگ مو طبیعی، رنگ موی گیاهی مانند رنگ موهای شیمیایی دارای تنوع زیادی نیستند ولی بهتر است برخی اوقات برای کاهش آسیب های ناشی از رنگ موهای شیمیایی و تقویت کردن موها به کمک رنگ موهای طبیعی نظیر حنا و قهوه و سدر و روناس و … موهایتان را رنگ کنید.

اغلب خانم ها برای داشتن رنگ موهای زیبا و جدید برای رنگ کردن موهای خود سراغ رنگ موهای شیمیایی می روند, استفاده از رنگ موهای شیمیایی در طولانی مدت می تواند آسیب های زیادی را به موهای شما وارد کند, بنابراین بهتر است برای پوشاندن سفیدی موها و یا ایجاد تغییرات در رنگ موهای خود به کمک از رنگ موهای طبیعی موهایتان را رنگ کنید. انواع رنگ مو طبیعی همانند حنا و قهوه و رنگ موی طبیعی با دارچین از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه خانم ها قرار گرفته اند که به کمک این مواد طبیعی می توانید بدون صدمه زدن به موها رنگ مو طبیعی و زیبایی داشته باشید.

چگونه حنا خوش رنگ شود

اگر شما در دوران بارداری به سر می برید بهتر است حتی الامکان از رنگ کردن موهایتان خودداری کنید. رنگ کردن مو در دوران بارداری به کمک رنگ موهای شیمیایی می تواند باعث آسیب رسیدن به جنین شود بنابراین اگر تمایل دارید که در این دوران در رنگ موهای خود تغییر و تحولاتی را ایجاد کنید بهتر است از رنگ موهای طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. در ادامه چند دستورالعمل از رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که اگر شما به رنگ موی قهوه ای و قهوه ای تیره علاقه مند هستید می توانید با ترکیب کردن حنا و قهوه به رنگ موی قهوه ای ایده آل و مورد نظر خود دست یابید.

رنگ مو قهوه ای تیره از انواع رنگ موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم های جوان است شما می توانید با ترکیب لیمو ترش و قهوه و حنا و زرده تخم مرغ این رنگ مو زیبا و طبیعی را برای رنگ کردن موهای خود در منزل به آسانی تهیه کنید.

مواد لازم

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه

ابتدا آب ۲ عدد لیمو ترش را به خوبی بگیرید سپس در ظرفی مناسب آب لیمو ترش را با حنا و پودر قهوه و آب جوش به خوبی مخلوط کنید و ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا مخلوط این مواد بجوشند و حالت خمیری شکل به خود بگیرند سپس ظرف حاوی مواد را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه زرده تخم مرغ را به مخلوط مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.
قبل از مالیدن مواد به موهایتان باید موهای خود را با ۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم به خوبی ماساژ دهید و سپس مواد را روی موهای خود بمالید و بعد از یک و نیم ساعت مکث موهایتان را به کمک آب ولرم بشویید. این رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه یکی از محبوب ترین رنگ موهای قهوه ای تیره در میان بانوان به شمار می رود.

رنگ مو قهوه ای روشن نیز از انواع رنگ موهای پرطرفدار است که شما می توانید با ترکیب حنا و قهوه این رنگ مو را در منزل به آسانی تهیه کنید.

مواد لازم

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با قهوه و حنا

ابتدا همه این مواد را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط مواد را به موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهای خود را آب ولرم بشویید.

مواد لازم

طرز تهیه رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه 

ابتدا در ظرف مناسبی حنا و قهوه و وسمه و پودر کاکائو را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید تا مواد شبیه به خمیر شوند سپس خمیر را روی موهای خود بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ زدن موها با حنا و قهوه دارای سابقه ای طولانی می باشد و علاوه بر این حنا و قهوه برای موها دارای مزایای زیادی هستند و بهتر است شما به جای استفاده از رنگ موهای شیمیایی از این رنگ های طبیعی استفاده کنید. در ادامه به بررسی مزایای قهوه و حنا برای موها خواهیم پرداخت.

۱. حنا موهای سفید را بدون داشتن اثرات مضر می پوشاند همچنین حنا باعث خشک یا کدر شدن موها نمی گردد.

۲. حنا باعث ترمیم ساقه مو و شکستگی های مو می شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

۳. حنا رطوبت طبیعی موها را حفظ می کند و باعث می شود تا موها حالت طبیعی داشته باشند و از این طریق به موها درخشش طبیعی تری می بخشد.

۴. حنا تعادل اسیدی و قلیایی را برقرار می کند و پوست سر را سالم نگه می دارد و علاوه بر این به تقویت فولیکول های مو کمک زیادی می کند.

۵. قهوه دارای کافئین می باشد و از این طریق قادر است فولیکول های غیر فعال را تحریک کند و از این طریق به درمان ریزش موها کمک زیادی می کند.

۶. قهوه گردش خون را در سراسر پوست سر بهبود می دهد و علاوه بر این پوست سر را تقویت می کند و باعث می شود تا شما موهایی سالم داشته باشید.

۷. قهوه باعث حجم موها و نرم تر شدن آن ها می گردد و رطوبت موها را نیز افزایش می دهد.

در این مطلب با انواع رنگ مو طبیعی با حنا و قهوه آشنا شدید که امیدواریم با کمک این رنگ موهای طبیعی بتوانید موهایتان را آسانی در منزل رنگ کنید, در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ترکیب رنگ مو و رنگ مو کلیک کنید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


چگونه حنا خوش رنگ شود

برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه حنا خوش رنگ شود
چگونه حنا خوش رنگ شود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *