مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

 
helpkade
مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران
مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

عناوین مهم داخل مقاله

همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به روانشناس کودک در شرق تهران به نام کیمیا و مرکز مشاوره اکسیر هستیم که از دغدغه‌های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب‌بازی‌های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.

روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه‌های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.

مشاوره کودک می‌تواند سهم بزرگی در کمک به تربیت کودکان و مواجهه با مشکلات و معضلات حال و آینده و رفع آن داشته باشد. توصیه ما برای والدینی که بسیار نگران آینده فرزند خود هستند و به او اهمیت می دهند، در مواقعی که نیاز به داشتن یک مشاور خوب کودک را احساس می‌کنند مشورت گرفتن از روانشناسان با تجربه کودک در مرکز مشاوره کودک در شرق تهران می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های شما والدین عزیز را برطرف کند.

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

روانشناس کودک با تخصص و تجربه ویژه خود در آسیب‌ شناسی رنج‌‌های اولیه کودک می‌‌تواند کودک را در مراحل مختلف رشد از بسیاری از آسیب‌ها محافظت کند و سیر طبیعی رشد روحی، روانی و جسمی کودک را کنترل کند.

مقاله مرتبط: بهترین روانشناس کودک در تهران

مقاله مرتبط: روانشناس کودک

مراجعان هنگام مراجعه به روانشناس کودک در شرق تهران موضوعات و مشکلات متفاوتی در مورد کودکان خود بیان می‌کنند که گاه دلیل اصلی آن مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه‌یابی توسط مشاور کودک دارد؛ ولی به صورت کلی مشکلات مربوط به کودکان موارد زیر است:

رشد یک فرایند چند بعدی است. این رشد شامل رشد جسمی، رشد زبانی، رشد عاطفی، رشد شناختی، رشد اجتماعی، رشد اخلاقی و رشد شخصیتی است و مطالعه در مورد تمام این جنبه‌ها یکی از اهداف روان شناسی رشد است. توجه به تمام ابعاد رشدی باعث آگاهی و شناختی متعادل و چند بعدی در مورد کودک می‌شود و والدین و سایر افراد مرتبط با کودک را در درک و رفتار صحیح با کودک یاری می‌نماید.

کودکان دارای نیازهای متعددی هستند و در سنین مختلف برخی نیازها در مقایسه با سایر نیازها در اولویت می‌باشد. برای مثال، در مرحله نوزادی (صفر تا دو سالگی) نیازهای جسمانی در اولویت قرار دارد. در حالی که در دوران نوجوانی (سنین بعد از ۱۲ سالگی) نیاز به استقلال فردی در اولویت می‌باشد.

شیوه‌های صحیح فرزند پروری، نحوه تعامل و روابط مناسب با فرزندان از مهم‌ترین موضوعات برای روان شناسان کودک می‌باشد. فرزند پروری نیاز به آگاهی و آشنایی با نحوه عملکرد و اصول آن دارد و تحقیقات حوزه روان‌شناسی کودک اصول و روش‌های متعددی را متناسب با سنین مختلف یافته است.

مقاله مرتبط: سبک های فرزندپروری از دیدگاه یونگ

مقاله مرتبط: تربیت فرزندان به شیوه مدبرانه

کودکان نیز همچون بزرگسالان دچار آشفتگی‌های روانی _ رفتاری می‌شوند و این مسئله باعث تحقیقات و مطالعات دامنه داری در زمینه انواع این آشفتگی‌ها و تفاوت آن‌ها با آشفتگی‌های رفتاری _ روانی بزرگسالان و همچنین شیوه‌های درمانی این آشفتگی‌ها شده است. برخی از این مشکلات و آشفتگی‌های رفتاری _ روانی کودکان عبارتند از: اوتیسم، اختلالات یادگیری، اختلالات توجه، اختلالات دفعی، ناخن جویدن و … .

مقاله مرتبط: روانشناسی اضطراب کودکان

فرزندان شما از آن شما نیستند، آنها دختران و پسران زندگی‌اند. آنها از طریق شما به دنیا گام نهاده‌اند، نه از شما. و هر چند با شما هستند، به شما تعلق ندارند. شما شاید بتوانید عشق‌تان را به آنها بدهید، ولی فکرتان را نمی‌توانید. زیرا آنها افکار خودشان را دارند. شما شاید بتوانید برای جسم‌های آنها مسکن فراهم آورید، ولی نه برای روح آنها. زیرا روح آنها در خانه فردا مسکن دارد، فردایی که شما قادر نیستید آن را ببینید.

حتی در رویاهای تان. شاید شما تلاش کنید که مثل آنها شوید، ولی از آنها نخواهید که مثل شما شوند. زیرا زندگی به عقب باز نمی‌گردد و با دیروز سرو کار ندارد. شما کمان هستید و فرزندان‌تان تیرهای زندگی‌اند، که از این کمان پرتاب می‌شوند.

آن که کمان را آفریده است مسیر را به نیکی می‌شناسد و با مشیت خود شما را تا آنجا خم می‌کند که تیرها در کمال آرامش، اما تا حد نهایت خود بپرند. بگذارید سازنده کمان شما را در مسیر شادی و شادمانی خم کند. بگذارید تیرها رو به جانبی که او می‌پسندد پرواز کنند و بدانید که او کمان را نیز استوار و محکم می‌پسندد.

جبران خلیل جبران

[email protected]

[email protected]

عناوین مهم داخل مقاله

کیمیای زندگی به عنوان بهترین مرکز مشاوره کودک در شرق تهران (شعبه دوم مرکز مشاوره اکسیر) با کادری مجرب در زمینه کودک در خدمت شما شهروندان گرامی می‌باشد.

روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را در زمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه‌های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندان شان داشته باشند.

روانشناسی کودک زیر شاخه‌ای از روانشناسی رشد می‌باشد. در این روانشناسی، رشد کودک از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در روانشناسی کودک هدف بررسی ابعاد مختلف رشد از جمله رشد جسمی، رشد زبانی، رشد عاطفی، رشد شناختی، رشد اجتماعی، رشد شخصیتی می‌باشد. در صورتی که در پرورش کودک به تمام ابعاد رشدی توجه شود، والدین و افرادی که با کودک در ارتباط می‌باشند بهتر می‌توانند کودک را درک کنند و رفتار صحیحی با او خواهند داشت. هدف روانشناسی کودک تکامل شخصیت متعالی او می‌باشد.

نیازهای انسان در هر سنی متفاوت می‌باشد. در دوران نوزادی نیازهای جسمانی باید تامین شود و در دوران نوجوانی نیازهای فردی و اجتماعی باید رفع شود.

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

از آنجائی که انسان موجود پیچیده‌ای می‌باشد شناخت روح و روان او مشکل می‌باشد. به همین جهت در روانشناسی کودک به پرورش روحی و شخصیتی انسان از اوان دوران زندگی در سنین مختلف می‌پردازد. برای پرورش جنبه روحی فرد نیاز به شناخت درباره جنبه‌های شخصیتی انسان می‌باشد. والدین باید بدانند چطور با فرزندشان ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشند و این نیازمند مطالعه درباره روانشناسی کودک می‌باشد.

برخی شرایط برای کودکان مانند شرایط خانوادگی، ژنتیک برای کودکان مشکلات روانی و رفتاری ایجاد می‌کند. روانشناسی کودک به بررسی این مشکلات در کودکان و نحوه برخورد والدین و اطرافیان می‌پردازد. رفتار صحیح افراد در مشکلات کودکان بسیار موثر و مهم می‌باشد. این مشکلات شامل اختلالات یادگیری، اوتیسم، اختلالات توجه، اختلالات دفعی می‌باشد.

مقاله مرتبط : مشاوره کودک در شرق تهران (مرکز روانشناسی کیمیای زندگی)

نخستین مرحله‌ رشد در نظریه رشد روانی – اجتماعی اریکسون بین تولد تا یک سالگی پدید می‌آید. این دوره، بنیادی‌ترین مرحله در زندگی است. نظر به این که نوزاد به طور کامل وابسته است، رشد اعتماد در او به کیفیت و قابلیت اطمینان کسی که از او پرستاری می‌کند بستگی دارد. اگر اعتماد به نحو موفقیت‌آمیزی در کودک رشد یابد، او در دنیا احساس امنیت خواهد کرد. اگر پرستار ناسازگار، پس‌زننده یا از نظر عاطفی غیرقابل دسترس باشد و به طفل توجه‌ کافی نکند، به رشد حس بی‌اعتمادی در کودک کمک می‌کند. عدم موفقیت در رشد اعتماد، سبب به وجود آمدن ترس در کودک شده و به این باور منجر می گردد که دنیا جای بسیار ناسازگار و غیرقابل پیش‌بینی است.

دومین مرحله‌ نظریه رشد روانی – اجتماعی اریکسون در دوران اولیه‌ کودکی صورت می‌گیرد و بر شکل‌گیری و رشد حس عمیق‌تری از کنترل شخصی در کودکان تمرکز دارد. اریکسون همانند فروید عقیده داشت که آموزش آداب دستشویی رفتن، بخش حیاتی و ضروری این فرایند است. اما استدلال اریکسون کاملاً با فروید متفاوت بود. اریکسون عقیده داشت که یادگیری کنترل کارکرد بدن به پیدایش حس کنترل و استقلال می‌انجامد.

رویدادهای مهم دیگر در این مرحله شامل به دست آوردن کنترل بیشتر بر انتخاب غذا، اسباب‌بازی و لباس است. کودکانی که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، احساس امنیت و اطمینان می‌کنند. در غیر این صورت، حس بی‌کفایتی و شک به خود در آن‌ها باقی می‌ماند.

در خلال سال‌های قبل از مدرسه، اطفال شروع به قدرت نمایی و اعمال کنترل بر دنیای خود از طریق برخی بازی‌ها و سایر تعاملات اجتماعی می‌کنند. کودکانی که این مرحله را با موفقیت بگذرانند، حس توانایی شخصی و قابلیت رهبری دیگران را پیدا می‌کنند. و آن‌هایی که در به دست آوردن این مهارت‌ها ناکام می‌مانند، حس گناه، شک به خود، و کمبود ابتکار در آن‌ها باقی می‌ماند.

این مرحله، سال‌های اول مدرسه، تقریباً از ۵ سالگی تا ۱۱ سالگی را در برمی‌گیرد. کودکان از طریق تعاملات اجتماعی شروع به رشد حس غرور نسبت به دستاوردها و توانائی‌های خود می‌کنند. کودکانی که توسط والدین یا معلمان تشویق و هدایت می‌شوند، حس کفایت، صلاحیت و اعتقاد به توانایی‌های خود در آن‌ها به وجود می‌آید. آن‌هایی که از سوی والدین، معلمان یا هم‌سن و سال‌های خود به قدر کافی مورد تشویق قرار نمی‌گیرند به توانایی خود برای موفقیت، شک خواهند کرد.

در دوران نوجوانی، کودکان به کشف استقلال خود می‌پردازند و به عبارت دیگر، خود را حس می‌کنند. آن‌هایی که از طریق کاوش‌های شخصی، تشویق و پشتیبانی مناسبی دریافت کنند، این مرحله را با حس استقلال و کنترل و نیز حسی قوی نسبت به خود پشت‌سر می‌گذارند. و کسانی که نسبت به باورها و تمایلات خود نامطمئن بمانند، درباره خود و آینده نیز نامطمئن و گم‌گشته خواهند بود.

این مرحله، دوران اولیه بزرگسالی، یعنی زمانی که افراد به کشف روابط شخصی می‌پردازند را در بر می‌گیرد. اریکسون عقیده داشت که برقرار کردن روابط نزدیک و متعهدانه با دیگران ضرورت دارد. کسانی که در این مرحله موفق باشند، روابط مطمئن و متعهدانه‌ای را به وجود خواهند آورد. به یاد داشته باشید که هر مرحله بر پایه مهارت‌های یادگرفته شده در مراحل قبل بنا می‌شود. اریکسون عقیده داشت که حس قوی هویت شخصی برای ایجاد روابط صمیمانه و همراه با تعلق خاطر اهمیت دارد. مطالعات نشان داده‌اند که کسانی که حس ضعیفی نسبت به خود دارند در روابطشان نیز تمایل به تعهدپذیری کمتری دارند و بیشتر در معرض انزوای عاطفی، تنهایی و افسردگی قرار دارند.

مقاله مرتبط: مراحل رشد شناخت و تفکر کودکان

در دوران بزرگسالی، ما به ساختن زندگی خود ادامه می‌دهیم و تمرکز ما بر روی شغل و خانواده قرار دارد. کسانی که در این مرحله موفق باشند، حس خواهند کرد که از طریق فعال بودن در خانه و اجتماع خود، در کار جهان مشارکت دارند. آن‌هایی که در به دست آوردن این مهارت ناموفق باشند، حس غیرفعال بودن، رکود و درگیر نبودن در کار دنیا را پیدا خواهند کرد.

این مرحله مربوط به دوران کهنسالی است و بر بازتاب فعالیت‌های گذشته تمرکز دارد. آن‌هایی که در مراحل پیشین رشد چندان موفق نبوده‌اند یا به این باورند که شکست خورده‌اند، حس خواهند کرد که زندگی‌ شان تلف شده است و بر گذشته افسوس خواهند خورد. در این حالت است که فرد با حس ناامیدی و ناخشنودی روبرو خواهد شد. کسانی که از دستاوردهای گذشته خود در زندگی احساس غرور داشته باشند، حس یکپارچگی و درستی خواهند کرد. با موفقیت پشت سرگذاشتن این مرحله یعنی نگاه به گذشته با اندکی تأسف و احساس رضایت کلی. این افراد کسانی هستند که خردمندی به دست می‌آورند، حتی در مواجهه با مرگ.

[email protected]

[email protected]

لیست کاملی از مراکز مشاوره شرق تهران را در پایین برای شما مخاطب عزیز به همراه شمراه تلفن پذیرش و آدرس را آورده ایم. اگر به دنبال دفاتر روانشناسی خوب در شرق تهران در حوزه های ( مشاوره ازدواج ، خانواده ، کودک ، نوجوان ، مشاوره تحصیلی ، اضطراب و.. ) از لیست زیر استفاده کنید.

کلینیک منصوره شهریاری احمدیآدرس:تهرانپارس ، بالاتر از فلکه اول ، نبش کوچه اصغری (۱۵۶ غربی)،پلاک ۲ ، واحد ۱۳تلفن پذیرش :۰۲۱-۷۷۲۹۶۹۵۳ – 09337755304

کلینیک آرامش نوین

درمانگر : رقیه علی نژاد

خدمات :مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، پیش از ازدواج ، فرزند پروریآدرس :فرمانیه ، بلوار شهید اندرزگو، نبش عبدالهی جنوبی ، ساختمان پارسیان ، طبقه ۵تلفن پذیرش :۰۹۳۰۶۴۴۱۴۸۵

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک مراکز مشاور خانواده و ازدواج تهران دفاتر روانشناسی و مشاوره گرایش های مختلف در سایر نواحی تهران را مشاهده کنید.

لیست فوق لیستی از مراکز مشاوره روانشناسی شرق تهران در حوزه های خانواده ، ازدواج ، روانشناس کودک ، نوجوان ، اضطراب ، موفقیت ، سکس تراپیست و.. می باشند. هر کدام نام روانشناس شرق تهران به همراه شماره تلفن ، آدرس مطب ، و تخصص های مربوطه آورده شده است. با کلینیک بر روی جزیئیات مطب می توانید جزیئیات دیگر کلینیک را مشاهده کنید.

اگر رواشناس شاغل در شرق تهران هستید و نام خود را در لیست فوق نمی بینید از طریق لینک زیر مشخصات دفتر خود را به همراه تخصص های مربوطه ( مشاوره خانواده شرق تهران ، رواشناس کودک ، نوجوان ، ازدواج ، و.. ) وارد نمایید.

در لیست فوق به نشانی مورد نظر خود دقت کنید. لیست مراکز مشاوره شرق تهران شامل مراکز مشاوره و روانشناسی شرق تهراناست که این مناطق عبارتند از : تهران نو، مشاور تهرانپارس ، کالاد ، شمس‌آباد ، حکیمیه ، نیروی هوایی ، نظام آباد ، نارمک ، شهرک امید ، مشاوره خیابان پیروزی ، گرگان ، وحیدیه ،، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره شرق تهران یا روانشناس خوب شرق تهران کسی است که دارای تخصص های مشخص ، علم به روز و تجربه بالا باشد. لیست روانشناسهای شرق تهران که در بالا ذکر شده است همگی دارای پروانه معتبر از سازمان روانشناسی ایران یا سازمان بهزیستی هستند که در محدوده های شرق شهر تهران فعالیت دارند.

یک روانشناس می تواند براساس حوزه تخصصی و مورد علاقه خود خدمات مشاوره پیش از ازدواج ، ازدواج ، طلاق ، خانواده ، فرزند پروری ، کودک ، نوجوان ، جوان را ارائه بدهد. همچنین می تواند در زمینه موفقیت ، استقلال ، اضطراب ، ترس های شبانه کودک به شما کمک شایانی کند.

آخرین تغییرات : فروردین ۱۴, ۱۳۹۹

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

مرکز مشاوره کودک شرق تهران مکث طرف قرارداد با مهدها، مدارس، بانکها، سازمانها و با داشتن تیمی باتجربه در زمینه درمان و ارتقاء کودکان شما، آماده انواع خدمات مشاوره در زمینه های ذیل می باشد.

در مورد مرکز مشاوره کودک شرق تهران مکث ممکن است گاها این سوال برای والدین پیش آید که در چه صورتی کودکشان نیازمند مشاوره گرفتن از یک مشاور روانشناس کودک هستند. یا اگر کودکی نیازمند این گروه از مشاوره ها باشد، ممکن است والدین احساس خوشایندی را تجربه نکنند. اما قطعا پس از آگاهی از مسائلی که مربوط به کودکان است، تغییراتی در تصمیماتشان انجام خواهد شد.

کودکان از زمان تولد تا پنج سالگی قطعا در رفتار و خلق و خویشان دچار تغییر و تحولات زیادی میشوند. از آنجایی که بیشترین آسیب ها در دوران کودکی مورد توجه کودک است، بنابراین تغییر خلق و خو و همچنین محافظت از روان کودک به وسیله تربیت مناسب و قرار گرفتن در محیط مناسب بسیار پراهمیت است.

در بیشتر موارد با سوالات والدینی مواجه میشویم که مدام تکرار میکنند من از رفتار فرزندم تعجب میکنم. اما جواب والدین قطعا اینجاست که از رفتار کودک خود تعجب نکنید. کودکان در سنین یک تا یک و نیم سالگی به پرتاب کردن وسایل اطراف خود مشغول میشوند. این رفتار در کودکان کاملا غریزی و درونی است. کودک با پرت کردن وسایل اطراف خود به نوعی به بازبینی از شرایط و سنجش دست پیدا میکند. بنابراین بهتر است در این مورد آگاهانه عمل کنید و صرفا وسایل مهم و ضروری خود را در دسترس کودک قرار ندهید تا اینکه بخواهید مدام از کودک بخواهید وسیله ایی را پرت نکند و یا او را لجباز بدانید.

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

جیغ زدن در کودکان بین این سنین امری عادی است. کودک برای ابراز خود و یا همچنین بیان خواسته خود و دسترسی به آن متوصل به جیغ زدن میشود. از کودک خود تعجب نکنید و او را پر سر و صدا و بی ملاحظه ندانید. شما در واقع با یک کودک دو سال و نیمه مواجه هستید. بهتر است بدانید کودک چه میخواهد و پیش از آنکه متوصل به جیغ زدن شود خواسته او را در حد نرمال انجام دهید. از لجاجت کردن و دادن این پیام به کودک که «جیغ زدن تو من را میترساند و هر کاری دوست داری انجام بده فقط جیغ نزن» جلوگیری کنید. مرکز مشاوره کودک شرق تهران شما را به خواندن اداما این مقاله مهم دعوت می کند.

این رفتار در کودک در اکثر مواقع رفتاری غریزی است که در مرحله رشدی کودک قرار دارد. اما والدین باید مراقب باشند جیغ زدن در کودک به عنوان وسیله ایی برای نیل به خواسته شان نباشد و با آرامش اجازه دهند کودک این مرحله را پشت سر بگذارد.

این زمان برای کودک دقیقا زمانی است که نه گفتن را از کودک بسیار میشنوید. دادن پیام منفی از طرف کودکان در این سن بیشتر به دلیل هویت یابی مستقل خود است. در واقع کودک با نه گفتن میخواهد خود و هویت خود را به عنوان یک فرد مستقل و جدا از دیگران بشناسد. به هر میزان کودک از استقلال اخلاقی و شخصیت مستقل تری برخوردار باشد قدرت نمایی او به والدین و اطرافیان و همچنین پافشاری او در انجام کارهایی که دلبخواه او است، بیشتر نیز میشود.

بنابراین بهتر است از کنترل گری در کودکان مخصوصا در این سن دست بردارید. اجازه بدهید کودک خود و استقلال خود را به عنوان یک فرد مستقل محک بزند. این زمان، هنگام مناسبی است برای آموزش و تربیت کودک و دادن پیغام های صحیح به او.

مثلا اگر کودک زمین میخورد، به جای فریاد زدن و سراسیمه به سمت کودک دویدن، از او بخواهید که از جای خود بلند شود و اگر احساس میکند به کمک نیاز دارد به او کمک کنید. سرزنش کردن و از بین بردن عزت نفس شکل گرفته پیش از دو سالگی کودک، در این سن میتواند او را فردی ترسو و پر از تردید بار آورد.

شاید یکی از سخت ترین و گیج کننده ترین دوران تربیتی کودک برای والدین دوره شناخت هویت جنسی کودک برای خود کودک باشد. در این دوره کودک با آلت تناسلی خود آشنا میشود و میل زیادی به شناخت بدن خود و همچنین لمس بدن خود پیدا میکند. برخورد والدین با کودکان در مواجه با چنین رفتاری بسیار مهم است. لطفا شوکه نشوید و از رفتار کودک خود نهراسید. این رفتار مانند غذا خوردن و یا خوابیدن در کودک غریزی است و میل به شناخت از بدن خود و احساس جنسی کودک است.

مهم ترین عکس العمل در والدین، نادیده گرفتن رفتار و تلاش برای تغییر شرایط است تا کودک به صورت ناخودآگاه از لمس خود و یا بازی جنسی منحرف شود و به سمت رفتار جدید جذب شود.

غافلگیری به وسیله والدین و یا فریاد زدن و محکوم کردن کودک باعث میشود کودک به پنهانکاری در این زمینه راقب شود و احتمال آسیب در هر رفتار پنهانکارانه ایی بسیار بیش از خواهد بود. اما این اطمینان را حاصل کنید که رفتار کودک از چهار و نیم سالگی تا پنج سالگی در این مورد نیز تغییر خواهد کرد و کودک به سمت رشد خود قدم برخواهد داشت.

با اشاره به مراحل رشدی کودک از زمان تولد تا پنج سالگی این پیغام را به والدین میدهیم که ممکن است هر والدی در هر زمانی با شرایط مخصوص به خود در تربیت فرزندانش دچار ایراداتی بشود. یا سوال هایی برای او پیش آید و یا احساس کند کودک او در زمینه ایی متفاوت از دیگر کودکان عمل میکند.

بنابراین صراحتا بیان میکنیم که مراکز مشاوره کودک با هدف گذاری کمک به رشد و شناخت کودکان و ایجاد راهکارهایی برای تربیت مناسب کودکان به والدین کمک میکنند تا به کمک یک مشاور روانشناس متخصص کودک باری از مشکلات خانواده ها کم کنند و والدین بتوانند با مشاوره گرفتن از متخصصان قدم در راه تربیتی مناسبی برای کودکان خود بردارند.

شاید این سوال در ذهن بسیاری از والدین نقش بسته باشد که یک کودک دو و یا پنج ساله چگونه میتواند از مشکلات خود حرف بزند و یا چگونه مشاور میتواند از مشکلات یک کودک زیر پنج سال آگاهی پیدا کند.

لازم است بدانید مشاوران روانشناس کودک در ابتدا با صحبت های والدین و آشنایی کلی با شرایط کودک میتوانند به مسئله اصلی کودک پی برند. پس از آن با انجام بازی هایی که میتواند رفتار کودک و یا میزان پرخاشگری و یا سطح اضطراب کودک را پیش بینی کند، به رفتارهای احتمالی کودک دسترسی پیدا میکنند و پس از آن با روش های درمانی قصه درمانی، بازی درمانی و شاخه هایی از رفتار درمانی، در خلق و خو و رفتار کودک تغییر ایجاد کنند.

همانطور که اشاره کردیم کودکان آینه تمام قد والدین خود هستند. آنها به غیر از ژنی که در هنگام تولد همراه خود دارند، این تربیت والدین و نحوه عملکرد آنها است که کودک را مضطرب و یا پرخاشگر و یا آرام و مطیع میکند. بنابراین در مشاوره های کودک در مراکز مشاوره کودک، والدین و نقش آنها و رفتار آنها نیز به وسیله مشاور کودک مورد بررسی قرار میگیرد. در مواردی نیز این احتمال داده میشود والدین خود به مشاوره روانشناسی احتیاج داشته باشند که بتوانند با حفظ آرامش خود و تغییر در رفتار خود فرزندی با روان سالمتر داشته باشند.

مراکز مشاوره کودک شرق تهران با این هدف که کودکان تا پیش از سه سالگی در معرض آسیب شدید روانی قرار دارند و اشراف به این نکته که کودکان آسیب دیده میتوانند یک جامعه آسیب دیده را بسازند، بنابراین سعی دارند با کمک به والدین و آگاه سازی والدین در تربیت فرزندانشان و همچنین توانمند سازی کودکان در رشد و دور ماندن از آسیب های احتمالی به دنبال کمک رسانی به والدین و دور نگه داشتن کودکان از هر نوع آسیبی هستند که بتوانند با روانی سالم احساسات خوشایندی را در زندگی خود تجربه کنند.

لطفا جهت مشاوره در مورد «مرکز مشاوره کودک شرق تهران» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

در بین مراکز مشاوره و روانشناسی در شرق تهران  و مرکز مشاوره و روانشناسی در شرق تهران استان تهران، کم هستند مراکزی که همه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی کودک، نوجوان، بزرگسال، خانواده، ازدواج و … را به صورت تخصصی و یکجا ارائه دهد. از این رو امروز قصد داریم مرکز خدمات روانشناختی ذهن آرا، تخصصی ترین مرکز مشاوره و روانشناسی در تهران، غرب تهران، شرق تهران و شمال تهران را به شما معرفی کنیم.

با توجه به اینکه محل کلینیک روانشناسی ذهن آرا قلهک است، گستره مراجعین مرکز روانشناسی ذهن آرا، از سرتاسر ایران و سرتاسر تهران می باشند. چرا که تخصص بسیار مهمتر از مسافتی است که طی می کنید. مراجعینی که از سمت تهرانپارس، نارمک، هفت حوض، پیروزی، سیدخندان، پاسداران، قلهک، قیطریه، دروس، الهیه، تجریش، میرداماد و سایر نقاط  شرق و شمال تهران مراجعه می کنند اغلب از خدمات ذهن آرا رضایت دارند.

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

 

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

در این بخش تمام دانستنی هایی که افراد در سن ازدواج لازم است بدانند توسط متخصصین روانشناس، به مراجعین محترم ارائه داده می شود. این خدمات شامل:

اگر چه در زوج درمانی، درمان تنها با حضور زوج و درمانگر انجام می شود، اما خانواده درمانی پا را کمی فراتر می گذارد و به حل تعارض ها و چالش هایی که اعضای یک خانواده با آن روبرو هستند می پردازد. مشاوران در درمان بر این باورند که درگیر شدن یکی از اعضای خانواده با یک مشکل کافیست تا همه اعضای خانواده تحت تاثیر قرار گیرند و زمینه ساز یک بحران جمعی شود. در جلسه های خانواده درمانی به جای استفاده از درمان انفرادی برای درمان اعضای خانواده به عنوان یک مجموعه تلاش می شود و تعداد جلسه های و روش های خانواده درمانی با توجه به نوع مساله و عمق آن متفاوت است.

زیر یک سقف زندگی کردن باوری از جنس دیگر، با عادت ها و معناهای متفاوتی که در ذهن دارد به خودی خود آغاز چالش های تازه ای است. چالش هایی که گاهی مدیریت آنها برای زوجها دشوار می شود. هدف این درمان کمک به زن و شوهر ها برای برطرف کردن سوء تفاهم های دو جانبه، انتظار های نامعقول و تصورهای بیان نشده ای است که باعث تداوم تعارض میان آنها می شود. در این جلسه ها، زوج ها توانایی بیان خواسته و انتظار هایشان را به دست می آورند و مهارت های زناشویی مناسب را فرا می گیرند.

 

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

 

بازی برای یک کودک مساوی است با صحبت کردن برای یک بزرگسال، بازی و اسباب بازی کلمات کودک هستند. کودک از طریق بازی، احساسات، ناکامی و اضطراب های خود را بیان می دارد و در اینجاست که بازی می تواند به منظور برقرار ساختن ارتباط درمانی و راهیابی به دنیای درونی کودک به کار می رود و مختصصان با شناخت بهتر و بیشتر به مشکلات آنها پی ببرند. بدین وسیله نه تنها میتوان کودک را در کاهش علایم بالینی کمک کرد بلکه می توان موانع رشد کودک را مرتفع کرده و زمینه رشد و ارتقای او را فراهم نمود. خدمات ما نیز در این دپارتمان بر چهار حوزه پیشگیری، ارتقاء، تشخیص و درمان متمرکز است.

شما عزیزان برای تنظیم وقت تشخیص، ارزیابی، مشاوره و روانشناسی می توانید با شماره تلفن های ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸ در تماس باشید و در رابطه با مشکلات خود با کارشناسان ما مشورت کنید.

شما هم می توانید با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری با * مشخص شده است. *

مرکز روانشناسی و مرکز مشاوره ذهن آرا، تخصصی ترین کلینیک روانشناسی در تهران است. کلینیک روانشناسی ذهن آرا، تشخیص و درمان اختلالات روانشناسی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهد. در مرکز روانشناسی ذهن آرا پس از تشخیص دقیق، تیم رواندرمانی، توانبخشی و مشاوران وارد عمل شده و با رویکردی چندجانبه مشکل مراجع حل می شود.

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک ۱۷، واحد ۲، مرکز روانشناسی ذهن آرا

شماره تماس رزرو وقت:

۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

تماس در ایام تعطیل: ۰۹۳۳۰۷۹۵۰۴۰

ساعات کاری: ۹ صبح الی ۲۱

ایمیل: Info@zehnaraclinic.com

تشخیص و ارزیابی، استعدادیابی

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده

مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی

روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی

رواندرمانی و روانکاوی، درمان وسواس

مشاوره طلاق و جدایی

مسیریابی از مکان شما

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

Publisher

هوش های چندگانه گاردنر، نظریه، ویژگی ها و مشاغل

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان

مرکز مشاوره کودک شرق تهران کجاست؟ اگر به دنبال مرکز مشاوره کودک در غرب و شرق تهران هستید، با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید تا شما را با دنیای روانشناسی و مفاهیم آن آشنا کنیم.

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

كودكان و نوجوانان برخلاف بزرگسالان به‌ندرت خودشان به روانشناس مراجعه می‌كنند. هم‌چنین در مورد آنان‌ همیشه باید از اطرافیانشان اطلاعات اخذ شود. مثلاً از والدین، معلمان، مددكاران اجتماعی، روان‌شناسان مدرسه، پزشكان و غیره. اگرچه رضایت والدین ضروری است ولی اخذ موافقت كودك جهت اطلاعات گرفتن از دیگران نیز مهم است.

در سنجش روانشناختی كودکان و نوجوانان، بررسی ماهیت و شدت مشكل در همان بدو امر، بسیار مهم است. شكایت ممكن است اختصاصی باشد مثل حالت تهوع یا ترس از رفتن به مدرسه و یا كلی مثل افسردگی یا «بی‌علاقگی» نسبت به انجام تكالیف درسی باشد. معاینه كننده باید بفهمد چرا فرد موردنظر كمك می‌خواهد، چه مدت است چنین مشكلی دارد و برای حل این مسئله چه اقدامات دیگری كرده است. سپس بر مبنای تمامی اطلاعات موجود، شرح حالی تهیه می‌شود تا دقیقاً نحوه ایجاد مشكل مزبور مشخص شود.

آیا شما هم به دنبال آدرس مراکز مشاوره کودک در تهران هستید؟!

روان‌شناسان مشغول در حیطه روانشناسی كودك و روان‌شناسان طب اطفال با هدف‌های زیر با والدین مصاحبه می‌كنند:

مصاحبه با كودكان و نوجوانان‌هم فرصتی به آنان می‌دهد تا «داستان خودشان را بیان كنند». روان‌شناس سؤالاتی در خصوص خودپنداره آنان، ادراك‌شان از دیگران و نظرشان در مورد ماهیت و وجود یا عدم وجود مشكل می‌پرسد.

در مصاحبه با كودكان باید یادمان باشد همیشه به آن‌ها گفته نشده است كه چرا به كمك احتیاج دارند و معمولاً درك ناقصی از صحبت‌ها دارند. حضور در درمانگاه بدون فهمیدن علتش یا بدون داشتن حق تصمیم‌گیری در مورد درمان شدن، برای كودكان (و هر كس دیگری) اضطراب‌آور است. پس باید احساس و نظر كودك در مورد ملاقات مزبور را جویا شویم. متخصص بالینی تا حد امكان باید قبل از مصاحبه به كودكان آرامش خاطر بدهد و سپس در محدوده قوه درك كودك به او بگوید چه‌کارهایی انجام خواهد داد.

امروزه برای اختلالات درون‌سازی كودكان و نوجوانان و اختلالات بیرونی‌سازی آنان مصاحبه‌های تشخیصی ساخت‌دار و نیمه ساختار تهیه شده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند: از برنامه مصاحبه تشخیصی كودكان؛ برنامه‌ كودك‌سنجی؛ و تجدیدنظر مصاحبه تشخیصی برای كودكان و نوجوانان.

این مصاحبه‌ها نسخه‌های مخصوص كودكان و والدین (یا افراد مطلع) هم دارند. مصاحبه‌های تشخیصی مزبور از این مزیت برخوردارند كه هنجاریابی شده‌اند (از تمام كودكان سؤالات واحدی پرسیده می‌شود)، جامع‌ترند و پایایی بیشتری دارند. این مصاحبه‌ها خصوصاً در شرایطی مفیدند كه بحث تشخیص افتراقی مطرح است.

یكی از روش های مشاهدات رفتاری نظام‌ كدگذاری رفتاری است كه پترسون و همكارانش ابداع كردند و مورد استفاده قرار دادند. این نظام مخصوص پسرانی بود كه در آستانه بزهكاری بسر می‌بردند و در زمینه پرخاشگری و نافرمانی مشكلاتی داشتند. مشاهده‌كنندگان آموزش دیده به كمك نظام كدگذاری رفتاری، یك تا دو ساعت را در خانه این پسرها صرف مشاهده و ثبت تعاملات خانوادگی آنان می‌كردند.

یك نظام مشاهده‌ای متداول دیگر، فرم مشاهده مستقیم فهرست رفتار كودك آخنباخ است. این فرم برای سنجش رفتارهای مشكل‌سازی به كار می‌رود كه در كلاس و دیگر مكان‌ها روی می‌دهند.

رایج‌ترین آزمون‌ها در این زمینه عبارت‌اند از سومین، چهارمین و پنجمین ویراست مقیاس هوش كودكان وكسلر، مجموعه سنجش‌های كودكان كافمن (K-ABC)،‌ نسخه تجدیدنظر شده بینه و نسخه تجدیدنظر شده آزمون واژگان مصور پی‌بادی. این آزمون‌ها و آزمون‌های دیگر برای سنجش معلولیت‌های یادگیری، عقب‌ماندگی ذهنی، بدكاری عصب‌شناختی یا اختلالات رشدی نافذ كودكان مناسب هستند.

مقاله مرتبط: تعاریف مختلف هوش

این آزمون‌ها برای سنجش آموخته‌های قبلی خصوصاً آموخته‌های تحصیلی یا آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آزمون‌ها به موضوعات تحصیلی مختلفی، از روخوانی تا حساب می‌پردازند. سه مورد از ابزارهای غربالگری متداول عبارت‌اند از نسخه تجدیدنظر شده آزمون پیشرفت فردی پی‌بادی، مجموعه آزمون‌های روانی تربیتی وودكاك جانسون و سومین ویراست آزمون پیشرفت دامنه‌دار. سایر مجموعه آزمون‌های مورد استفاده عبارت‌اند از آزمون‌های مهارت‌های بنیادی آیوا، سری‌های پیشرفت SRA، آزمون پیشرفت استنفورد و مجموعه آزمون زمینه‌یابی پیشرفت متروپولیتن.

برخی از متخصصان بالینی می‌گویند از این آزمون‌ها وقتی باید استفاده كنیم كه تصویر پویاتری از شخصیت بخواهیم. یكی از دلایلی كه برای استفاده از این آزمون‌ها مطرح می‌شود این است كه مبهم بودن محرك‌های این آزمون‌ها یا استفاده از حیوانات در این آزمون‌ها، باعث می‌شود خردسالانی كه سطح اضطراب‌شان بالا است كمتر بترسند. معمولاً از آزمون اندریافت موضوع و رورشاخ و آزمون‌ اندریافت كودكان، آزمون جملات ناقص و آزمون یك آدم‌بكش استفاده می‌شود.

ابزارهای اندازه‌گیری پرمصرف عبارت‌اند از پرسش‌نامه شخصیتی كودكان، فهرست رفتار كودك، فرم گزارش معلم، نسخه تجدیدنظر شده فهرست مشكل رفتاری و مقیاس‌های درجه‌بندی كانرز. فهرست رفتار كودك یكی از متداول‌ترین ابزارهای موجود برای سنجش مشكلات رفتاری كودكان و نوجوانان است. مهم‌ترین نقاط قوت این فهرست، ویژگی‌های روان‌سنجی قوی آن، پوشش جامع مشكلات و سودمندی بالینی این فهرست است. ماحصل فهرست رفتار كودك، چند نمره است. ابتدای یك نمره برای مشكل كلی محاسبه می‌شود كه در ذهن روان‌شناس در خصوص مفهوم مشكلات رفتاری كلی فرد برداشتی ایجاد می‌كند.

هم‌چنین هشت نمره سندرمی نیز حساب می‌شود: گوشه‌گیری، شكایت جسمی، اضطراب، افسردگی، مشكلات اجتماعی، رفتار بزهكارانه و رفتار پرخاشگرانه. درنهایت نیز نمره‌ای برای مشكل كلی درونی‌سازی و نمره‌ای برای مشكل كلی بیرونی‌سازی (كه هرکدام از نمراتی برای سندرم‌های خاص تشكیل می‌شوند) محاسبه می‌شود.

گاهی ابزارهای خودسنجی روی خود كودكان اجرا می‌شوند. این كار وقتی صورت می‌گیرد كه احساس می‌شود راهنمایی‌ها را می‌فهمند و می‌توانند احساسات، افكار یا رفتارشان را به‌خوبی بیان كنند. این نوع ابزارها عبارت‌اند از پرسش‌نامه افسردگی كودكان (كه برای كودكان كلاس اولی قابل خواندن است)، مقیاس‌های قابلیت ادراک‌شده و برای نوجوانان، دومین ویراست شخصیت‌سنج چندوجهی مینه‌سوتا و آزمون خودسنجی جوانان.

حوزه‌های تحقیقاتی فعلی موردعلاقه روان‌شناسان عصب‌نگر كودك عبارت‌اند از سنجش هم‌بسته‌های عصبی روانی اختلال سلوك، بی‌توجهی بیش‌فعالی، پرخاشگری نافرمانی، اختلالات اضطرابی و بسیاری از بیماری‌های طبی.

آزمون‌هایی كه بیشتر در مورد كودكان در روانشناسی بالینی کودک استفاده می‌شوند عبارت‌اند از مجموعه آزمون‌های ریتان ایندیانا، مجموعه آزمون‌های عصبی روانی هالستید برای كودكان، سومین ویراست مقیاس هوش كودكان وكسلر و مجموعه آزمون‌های عصبی روانی لوریا ـ نبراسكا.

در این حوزه روزبه‌روز بیشتر متوجه می‌شویم كه بسیاری از مشكلات رفتاری، هیجانی و حتی طبی كودكان با میانجی‌گری عوامل شناختی روی می‌دهند.

مشكلات كودكان تا حد زیادی در بطن خانواده ایجاد می‌شوند. كودك توسط خانواده و خانواده متقابلاَ توسط كودك شكل می‌گیرد. پس برای درك مشكلات كودك و مداخله مناسب جهت رفع آن‌ها باید نظام خانواده را بشناسیم. برای رسیدن به این هدف، ابزارهای سنجشی متعددی وجود دارد. برخی از ابزارهای اندازه‌گیری كاركرد خانواده عبارت‌اند از مقیاس محیط خانوادگی؛ مقایسه‌های ارزیابی انطباق‌پذیری و انسجام خانواده و ابزار سنجش خانواده.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

اگرچه در درمان كودكان و نوجوانان غالباً از درمان‌های روان‌كاوانه استفاده می‌شود ولی معمولاً اصلاح فنون سنتی این رویكرد ضروری است. كودكانی كه ایگوهای بسیار ضعیفی دارند یا در محیط خانوادگی پر از تهدید زندگی می‌كنند كه پدر و مادرشان حمایتگر نمی‌باشند، برای اقدامات روان‌كاوانه مناسب نیستند.

در رویكردهای اصلاح‌شده، تعداد جلسات به هفته‌ای یك یا دو بار كاهش می‌یابد. این رویكردها نشانه مدارترند و رفتارهایی را كه واقعاً متضاد اضطراب هستند به كودكان می‌آموزند. به‌این‌ترتیب مثلاً به‌جای «معالجه» یك تثبیت، كودك یك مرحله رشدی را پشت سر می‌گذارد. به‌طورکلی تفاوت رویكردها كمّی است. همچنین یك تفاوت فاحش‌تر رویكردهای اصلاح‌شده، استفاده از بازی به‌عنوان ابزار ارتباطی است كه در بخش زیر از جعبه ابزار ذهنی به آن اشاره خواهیم كرد.

بعضی از درمانگرها به‌جای استفاده از رؤیاها یا تداعی‌های آزاد، زندگی روانی كودك را از زاویه بازی بررسی می‌كنند، اعم از بازی‌های آزاد یا ساخت‌دار.

نحوه بازی كردن كودكان، اشیایی كه برای بازی انتخاب می‌كنند و صحبت‌هایی آن‌ها در حین بازی می‌توانند مهم باشند و باعث تخلیه هیجانی و درمان شوند.

یك نمونه از بازی‌درمانی، رویكرد سولومون است. وی كودكان را به اتاقی می‌برد كه روی میز داخل آن، چند عروسك وجود دارد. یكی از عروسك‌ها را برمی‌دارد و از كودك می‌پرسد با آن چه‌کار كند. گاهی عروسك‌ها را به‌گونه‌ای انتخاب می‌كند كه معرف خانواده كودك باشند. درحالی‌که كودك، عروسك‌ها را مرتب و با آن‌ها بازی می‌كند، درمانگر كارهای كودك را تفسیر و زمینه را برای ابراز احساسات وی فراهم می‌كند. دراین‌بین، تجربه‌های خانوادگی، آرزوها و حتی امیال ناهشیار كودك فاش می‌شوند. ولی به‌طورکلی، بازی‌درمانی به‌صورت مجموعه‌ای التقاطی و درهم‌برهم از فنون و روش‌ها درآمده است.

خدمات ما: مرکز بازی درمانی در تهران

بازی‌درمانی دیگر صرفاً متعلق به رویكرد روان‌پویایی نیست و در رویكرد شناختی رفتاری نیز از آن‌ها استفاده می‌كنند. در بازی‌درمانی شناختی رفتاری می‌توانیم با فنونی مثل الگوبرداری از مهارت‌های مقابله‌ای سازگارانه، در كودكان تغییرات شناختی و رفتاری ایجاد و از طریق بازی به طور غیرمستقیم تغییر شناختی را به آن‌ها القا كنیم. هم‌چنین (باز هم از طریق بازی) فرصت‌هایی برای كودك فراهم آوریم تا وضعیت‌های دشوار برای او دوباره تكرار شوند و بتوانند بر آن‌ها غلبه كند.

رفتاردرمانی ظاهراً با استناد به اصول شرطی‌سازی پاسخگر (یعنی این اعتقاد كه رفتار از طریق شرطی‌سازی كلاسیك فراگرفته می‌شود) یا اصول شرطی‌سازی عامل (رفتار توسط پیامدهایش ادامه می‌یابد)، بسیاری از رفتارهای دوران كودكی را می‌توانیم توضیح بدهیم. هم‌چنین این اصول به‌عنوان بخشی از طرح درمان به‌راحتی توسط والدین و معلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اكثر این روش‌ها اعم از حساسیت‌زدایی منظم، بیزاری‌درمانی یا مدیریت وابستگی در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر و سنتی روان‌پویایی بسیار مؤثرند.

آموزش مدیریت تربیتی به والدین شامل مجموعه‌ای از اقدامات درمانی است كه با هدف آموزش شیوه اصلاح رفتار كودكان و نوجوانان در خانه، به والدین آموزش داده می‌شوند. والدین با اصول مهم یادگیری آشنا می‌شوند (مدیریت وابستگی، تقویت) و سپس آن‌ها را در خانه به اجرا می‌گذارند.

دسته بندی مرتبط: مهارت های فرزندپروری

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال در كنترل و اداره كودكان در هنگام بستری شدن آنان در بیمارستان نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا كنند. آن‌ها می‌توانند كودكان را برای انجام برخی اقدامات طبی آماده و به كودكان و خانواده‌شان كمك كنند با مشكلات طبی بعدی كنار بیایند. فنون مورد استفاده در این زمینه هم عبارت‌اند از تمرین رفتاری و مایه‌كوبی علیه استرس و روش‌های مختلف ارزیابی مجدد شناختی.

در سال‌های اخیر درمان شناختی رفتاری در مورد مشكلاتی چون تكانشی بودن، بیش فعالی، اضطراب، افسردگی و اختلالات سلوك زیاد به‌کاررفته است. ایده اصلی در این نوع درمان، بهبود حل مسئله و بالا بردن توانایی برنامه‌ریزی و به تأخیر انداختن كامیابی است. با سنجش‌های شخصی و اظهارنظر در مورد خود، به كودكان یاد داده می‌شود روی رفتارهای مشكل‌ساز و ناراحتی‌های‌شان كنترل عقلانی پیدا كنند. ابزار این كار نیز تغییر دادن شناخت‌ها و هدف نهایی آن ایجاد یك «الگوی مقابله‌ای» جدید و سازگارانه‌تر است.

بسیاری از رویكردهای خانواده‌درمانی یا گروه‌درمانی مطرح‌شده در فصل پانزدهم برای رفع مشكلات كودكان و نوجوانان نیز كاربرد دارند. بسیاری از مشكلات كودكان در محیط خانواده آموخته و تقویت می‌شوند؛ كاهش [و درمان] آن‌ها نیز غالباً مستلزم همكاری و درك كل واحد خانواده است. چون كودكان به‌شدت تأثیر خانواده و محصول خانواده‌اند، گاهی درمان كل خانواده بهترین راه است؛ اما شواهد متوسطی كه در تأیید كارایی خانواده‌درمانی وجود دارند.

دارودرمانی. گاهی می‌توانیم در كنار روان‌درمانی كودكان از دارو نیز استفاده كنیم. داروهایی كه بیشترین مورد مصرف را دارند، داروهایی می‌باشند كه برای درمان اختلال كمبود توجه / بیش‌فعالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایج‌ترین دارو برای درمان اختلال كمبود توجه / بیش‌فعالی یك محرك روانی به نام متیل فنیدیت (ریتالین) است.

چرا نگاهی به درمان های روانشناسی نمی اندازید؟!

روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال اهمیت زیادی برای پیشگیری از بروز مشكلات دوران كودكی قابل هستند. بی‌شك روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال یا می‌خواهند جلوی مشكلات را پیش از وقوع بگیرند و یا حداقل آن‌ها را قبل از آنكه از كنترل خارج شوند، شناسایی كنند. به‌هرحال، روانشناسی بالینی كودك و روانشناسی طب اطفال، موضع پیشگیرانه دارند.

رابرتز در چارچوب روانشناسی طب اطفال از اصطلاح راهنمایی پیشگیرانه استفاده می‌كند؛ یعنی از مشاهده و آموزش پیشرفته شدن مشكلات استفاده می کند.

همیشه یكی از اصول روانشناسی اجتماع‌نگر، شناسایی افرادی بوده است كه در معرض آسیب دیدن از مشكلات بعدی هستند. نمونه آن‌هم كودكی است كه بستری شده است. هم‌اكنون برنامه‌هایی جهت اطلاع‌رسانی به كودكان بستری، زمینه‌سازی برای بروز هیجانات آنان، آموزش راهبردهای مقابله‌ای به آنان یا صرفاً ایجاد روابط توأم با اعتماد وجود دارند.

برنامه‌های مخصوص ایمنی با هدف كمك به پیش‌گیری از بروز مشكلات فیزیكی تهیه شده‌اند؛ در این برنامه‌ها مسائل گوناگونی از شیوه درست عبور از چهارراه تا آدم‌ربایی و تعرض جنسی، مطرح می‌شود.

اگر به دنبال مرک مشاوره کودک غرب تهران، مرکز مشاوره و ورانشناسی کودک در غرب تهران هستید، پیشنهاد ما به شما کلینیک ذهن آرا می باشد. بسیاری از والدین که به این مرکز مراجع کرده اند از رضایت بسیار زیاد خود می گویند. این تجربه و تخصص به ما این اعتماد را می دهد که با اطمینان مشکلات روانشناختی کودکان شما را ارزیابی و درمان کنیم.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

مرکز مشاوره قلهک، کلینیک روانشناسی

مرکز روانشناسی ذهن آرا، بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در…

مرکز مشاوره دولتی شرق تهران

مرکز روانشناسی کودک شمال تهران

روانشناس کودک در جنوب تهران

مرکز مشاوره و روانشناسی جنوب تهران

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پربازدیدترین تست ها


تست آنلاین عشق و عاشقی واقعی


تست شخصیت شناسی نئو


تست آنلاین اختلال دو قطبی


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان


تست آنلاین وسواس فکری


تست اسکیزوفرنی آنلاین


تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی


تست طرحواره یانگ به صورت آنلاین


تست آنلاین سلامت روان، تست scl-90 آنلاین

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک 17، واحد 2

شماره تماس: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

ایمیل: Info@mindtoolbox.ir

   

فلوکستین  سایت روانشناسی

تست هوش  تست روانشناسی  تست وسواس

تست شخصیت شناسی  مهارت های ارتباطی

تست تله های زندگی  جملات انگیزه دهنده

آدرس بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران کجا است؟ بسیاری از شهروندان ساکن در شرق تهران برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی در شرق تهران عاجز اند و سردرگم می شوند. هدف از ارائه آدرس و اطلاعات مشاوره روانشناسی هنر زندگی تنها تسهیل و کمک به دسترسی مردم به بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران می باشد. اسم و آدرس مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران در ادامه این مقاله آورده شده است.

 

در ادامه آدرس کلینیک مشاوره روانشناسی شرق تهران آورده شده است. شما می توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی تماس بگیرید تا به شما در یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی شما را یاری نماید.

شماره

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

نام مرکز مشاوره روانشانسی و روان درمانی در تهران

نشانی کلینیک مشاوره روانشناسی تهران

1

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – رهیاب

 جنب مترو شهید شریعتی ، طبقه ششم ، واحد 5

2

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آرامش

خیابان شریعتی ، بالاتراز پل سیدخندان ، خیابان خواجه عبداله انصاری ، پلاک ۵۲ ، طبقه ۴

3

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آفتاب

بلوار ۳۵ متری قیطریه ، روبروی پارک قیطریه ، خیابان شهید خراسانی ، پلاک ۴۸ ، واحد ۱

4

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – آوین

خیابان ولیعصر ، پایین‌تر از توانیر ، پلاک ۱۲۳۰

5

 مرکز مشاوره روانشناسی ارمغان – تهران

پاسداران ، میدان هروی ، نبش وفامنش ، پلاک ۲ ، طبقه اول

6

 مرکز مشاوره روانشناسی استاد روزبه – تهران

خیابان شریعتی ، بالاتر از سه راه طالقانی ، جنب پاناسونیک ، کتابخانه مرکزی کانون اسلامی انصار

7

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – انجمن روان‌شناسی ایران

خیابان آفریقا ، خیابان سعیدی ، پلاک ۸ ، واحد ۶

8

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – بیمارستان بانک ملی

خیابان جمهوری ، روبروی سفارت انگلیس ، کوچه شیروانی

9

 مرکز مشاوره روانشناسی پارسیان – تهران

خیابان پاسداران ، نبش دشتستان ۵ ، مجتمع پاسداران ، شماره ۱۴۸ ، طبقه ۶ ، واحد ۲۰

10

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – پویا

خیابان پاسداران ، نبش دشتستان ۵ ، مجتمع پاسداران ، شماره ۱۴۸ ، طبقه ۶ ، واحد ۲۰

11

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – تندرستی

آدرس مرکز مشاوره روانشناسی تهران – تندرستی : خیابان شهید مفتح جنوبی ، خیابان ورزنده ، پلاک ۱۷ ، فدراسیون پزشکی ورزشی

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران

12

 مرکز مشاوره روانشناسی تهران – دارالهدی

خیابان کریم خان زند ، نبش خردمند جنوبی ، ساختمان افسر ، طبقه ۴ شمالی

13

مرکز مشاوره روانشناسی تهران – دانشگاه الزهرا (س)

میدان ونک ، خیابان ونک ، دانشگاه الزهرا (س)

14

 مرکز مشاوره روانشناسی راه سبز

شریعتی ، جنب مترو ظفر

15

مرکز مشاوره روانشناسی راه نو

خیابان عباس آباد (بهشتی) ، نرسیده به میدان تختی ، شماره ۱۶۷ ، طبقه ۲ ، واحد ۶

16

مرکز مشاوره روانشناسی رایین

میدان آرژانتین ، بلوار بیهقی ، بین کوچه ۸ و ۱۰ غربی ، پلاک ۶ ، مجتمع مسکونی ۶۶ ، طبقه ۲ ، واحد ۸

17

مرکز مشاوره روانشناسی رفاه

میدان بهارستان ، پشت مجلس ، خیابان مردم ، جنب مجموعه فرهنگی رفاه ، کوچه گل محمدی ، پلاک ۳ ، طبقه ۳

18

مرکز مشاوره روانشناسی شهید محلاتی

اقدسیه ، شهرک شهید محلاتی

19

مرکز مشاوره روانشناسی صبا

خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیروی هوایی ، مجتمع نسیم ، پلاک ۹۴ ،‌ طبقه ۴ ، واحد 21

20

مرکز مشاوره روانشناسی فارابی

خیابان دکتر شریعتی ، روبروی حسینیه ارشاد ، نبش هدیه ، پلاک ۴۳ ، طبقه ۳ ، واحد ۵

21

مرکز مشاوره روانشناسی کامیاب

میدان انقلاب ، ابتدای کارگر جنوبی ، کوچه رشتچی ، پلاک ۱۳

22

مرکز مشاوره روانشناسی گلچین راز

زعفرانیه ، خیابان مقدس اردبیلی ، پلاک ۱۰۰ ، طبقه پنجم ، واحد ۲  ، زنگ ۰۵۰۲

23

مرکز مشاوره روانشناسی یاریگر

 خیابان شریعتی ، بالاتر از پل سیدخندان ، پلاک ۱۰۱۲

برای آگاهی از بهترین کلینک های مشاوره روانشناسی شرق تهران می توانید با شماره 9099075228 تماس بگیرید.مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران هنر زندگی

مرکز مشاوره هنر زندگی در شرق تهران ارتباط تلفنی می پذیرد، مرکز مشاوره هنر زندگی طی همکاری مشترک با خانه روانشناسان قابلیت مشاوره روانشناسی تلفنی را با بهترین مشاوران کشور فراهم آورده است. با توجه به مشکلاتی که مردم برای مراجعه به کلینیک مشاوره روانشناسی در شرق تهران مواجه هستند و دسترسی افراد به مشاوران متخصص در اکثر شهرستان های دور استان ها سخت، زمان بر و پر هزینه می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در سراسر کشور و بالاخص در شرق تهران شروع به ارائه خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی توسط متخصصین دانشگاه های شرق تهران و خبره کشور نموده است که مشاوره تلفنی هنر زندگی می تواند جایگزینی مناسب برای مشاوره حضوری برای مردم ساکن در شرق تهران باشد تا با ارائه مشاوره های صحیح و تخصصی از بار مشکلات افراد بکاهد و به تمامی هموطنان در راستای خود شکوفایی در مسیر بالندگی فردی کمک کند. 

با توجه به این که دست یابی و وقت گرفتن از مراکز و کلینیک های مشاوره روانشناسی برای مشاوره حضوری از مشاوران خوب و کلینیک مشاوره روانشناسی شرق تهران مشکلات خاص خود را دارد. یک روش جایگزین و مناسب استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی مرکز مشاوره حامی هنر زندگی می باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه مشاوره روانشناسی حضوری دارای محدودیت های زمانی خاص خود است که مراجعان نه تنها در تمامی ساعات شبانه روز قادر به ارتباط با مشاور نیستند بلکه برای دریافت خدمات مرکز مشاوره شرق تهران، از قبل نیاز به هماهنگی و گرفتن یک وقت ویزیت دارند.

شما می توانید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بصورت شبانه روزی در هر ساعتی روز بهره مند شوید. نکته دیگر مقرون به صرفه بودن این خدمات نسبت به مرکز مشاوره شرق تهران به صورت حضوری این است که نه تنها موجب صرفه جویی در وقت بلکه از نظر هزینه نیز بسیار برای مردم شرق تهران اقتصادی می باشد؛ چرا که دیگر نیاز به رفت و آمد به کلینیک و هماهنگ کردن وقت نیست. البته این مورد را هم به هیچ وجه نباید فراموش کنیم که در بعضی موارد، بیان مسئله برای مخاطبان به صورت حضوری دشوار می باشد. به همین دلیل مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک بستر امن برای مشاوره گرفتن را فراهم نماید. 

 

از جمله مزایای مشاوره تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی می توان به موارد زیر اشاره داشت  :

ارائه خدمات مشاوره روانشناسی توسط مشاوران متخصص و اساتید دانشگاه های پایتخت

– مقرون به صرفه بودن از لحاظ زمانی و اقتصادی 

– در دسترس بودن برای تمامی ساکنین استان شرق تهران و شهر شرق تهران

– قابلیت دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز 

– عدم نیاز به دریافت وقت ویزیت و هماهنگی قبلی

– تشخیص سریع و رفع نیاز بصورت آن

– دریافت مشاوره حضوری از مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی در صورت نیاز

 

 

از جمله خدمات مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در شرق تهران می توان به

مشاوره خانواده : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره خانواده می توان به اختلافات و مشکلات خانوادگی ، مشکلات زوجین ، مشکلات فرزندان و والدین و … برای داشتن خانواده سالم اشاره داشت. 

مشاوره ازدواج : زوجین باید قبل از ازدواج اطلاعات خود را در مورد ازدواج و اشکال آن افزایش دهند و اطلاعات کافی در زمینه های مختلف مانند انگیزه ی ازدواج ، نحوه انتخاب همسر مناسب ، آشنایی و دوستی های قبل از ازدواج ، نحوه صحیح رابطه در دوران عقد و ازدواج و … به دست آورند و مهارت های لازم برای ازدواج را بیاموزند. 

مشاوره کودک : از جمله مهمترین مسائل موجود در زمینه کودک می توان به رشد کودک در سنین مختلف ، مشکلات کودکان ، تربیت کودک و … اشاره داشت.

مشاوره طلاق و مشاوره خیانت : زوجین در زمان مواجه شدن با مشکل باید قبل از هر اقدامی شرایط را به درستی و به دور از شتاب زدگی مورد بررسی قرار دهند از جمله مهمترین زمینه ها در این زمینه می توان به علائم و نشانه های خیانت، خیانت همسر ، طلاق ، بازگشت به زندگ بعد از طلاق و … اشاره داشت. 

مشاوره ارتباط با جنس مخالف : بسیاری از افراد در زمینه برقراری ارتباط با جنس مخالف خود با مشکل مواجه هستند؛ که با کسب مهارت هایی می توانند این مشکل را برطرف کنند. در زمان ارتباط با جنس مخالف افراد ممکن است با مسائل مختلفی مانند شکست عشقی مواجه هستند و نیاز است تا نحوه درمان شکست عشقی و بازگشت به زندگی بعد از شکست عشقی را بیاموزند. 

مشاوره جنسی : رابطه جنسی یکی از مسائلی است که باید تمامی زوجین در مورد آن آموزش ببینند. عدم آموزش صحیح زوجین سبب به وجود آمدن نارضایتی آنان شده از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این زمینه می توان به زود انزالی ، مشکل اختلال نعوظ، بی میلی جنسی و … اشاره داشت. توصیه می کنیم تا اطلاعات خود را علاوه بر مشکلات جنسی در زمینه اختلالات جنسی نیز افزایش دهید. 

مشاوره ترک اعتیاد : از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه مشاوره ترک اعتیاد می توان به علائم و نشانه های اعتیاد به مواد مخدر ، تست اعتیاد ، ترک اعتیاد و … اشاره داشت.

مشاوره افسردگی : تشخیص علائم افسردگی ، درمان افسردگی و کسب اطلاعات در زمینه داور های ضد افسردگی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در زمینه افسردگی می باشد.

مشاوره فردی : مسائلی همچون درمان اضطراب ، درمان استرس ، فوبیا ، حملات پانیک ، وسواس فکری عملی ، اختلال دو قطبی ، کنترل خشم  و … در این زمینه مطرح می گردند.

اختلالات شخصیت : اختلالات شخصیت و نحوه درمان اختلالات شخیصت از جمله مسائل مهم مطرح شده در بسیاری از جنبه های زندگی مانند ازدواج، اشتغال و … می باشد. 

مشاوره تحصیلی : یکی از مسائل بسیار مهم برای بسیاری از دانش آموزان برای یافتن استعداد و انتخاب رشته صحیح کنکور می باشد. 

مشاوره شغلی : دریافت مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا با یافتن استعداد ها و مهارت هایتان بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مرکز مشاوره روانشناسی شرق تهران و یا دریافت مشاوره تلفنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران
مرکز روانشناسی کودک در شرق تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *