مشاوره برای درس خواندن در عید

 
helpkade
مشاوره برای درس خواندن در عید
مشاوره برای درس خواندن در عید

تحریریه ایران مشاوره ۲ نظرها

مطالعه در عید نوروز به چند دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که از جمله این دلایل ، توقف مطالعه برخی از داوطلبان در این ایام است. بنابراین اگر شما در این مدت به مطالعه بپردازید ، حتما از بسیاری از داوطلبان سبقت می گیرید. دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد ؛ نزدیک شدن به زمان کنکور است ؛ قطعا مرور مطالب خوانده شده در این بازه زمانی ، می تواند در کسب نتیجه مطلوب موثر واقع شود. اهمیت مطالعه در عید نوروز به قدری زیاد است که حتی آن دسته از داوطلبانی که تا قبل از عید ، مطالعه ای برای کنکور نداشته اند ، با آغاز مطالعه از عید نوروز تا زمان کنکور می توانند به رتبه قابل قبولی دست یابند. بنابراین از فرصت طلایی نوروز نهایت استفاده را ببرید و با برنامه ریزی کنکور و هم چنین تلاش مستمر ، به اهداف خود دست پیدا کنید. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع ، مقاله ای را تحت عنوان “روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز” آماده کرده و به معرفی و بررسی تمامی نکات و روش های مطالعه مناسب پرداخته ایم.

مشاوره برای درس خواندن در عید

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مرور درس ها ، تثبیت آن ها ، حل تمرین و تست می باشد.

اولین اولویت داوطلبان کنکوری ، درس خواندن است ؛ بنابراین تا حد ممکن در تعطیلات نوروزی به مسافرت نروید و بیشترین زمان خود را به مطالعه و مرور درس ها اختصاص دهید. سعی کنید طوری برنامه و جدول زمان بندی را طراحی کنید که خارج از توان شما نبوده و انعطاف پذیر باشد. لازم به ذکر است که تعطیلات طلایی نوروز برای پشت کنکوری ها ، فقط برای مرور درس های نیمسال اول ، حل تست های پرتکرار سال های گذشته و هم چنین جمع بندی مطالب خوانده شده برای تثبیت مباحث در ذهن داوطلبان می باشد.

جهت انجام برنامه ریزی درسی مناسب و مطابق با توانایی خود ، برای عید نوروز می توانید با مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای کار ، یک برنامه ریزی جامع برای عید انجام دهید و سپس شروع به مطالعه کنید. در غیر این صورت دچار بی برنامگی شده و نمی توانید تا پایان تعطیلات به اهداف خود دست یابید و این یعنی بیشتر درس ها نیمه تمام خواهند ماند. ولی با یک برنامه ریزی اصولی ، علاوه بر این که اکثر دروس خود را مطالعه می کنید ، می توانید در پایان هفته کارهایی که در طول هفته انجام داده اید را از جدول زمان بندی خط زده و با این کار روحیه و انگیزه خود را دو چندان کنید ، چرا که هر هفته شاهد پیشرفت خود خواهید بود. توصیه می کنیم در ایام نوروز با توجه به توانایی خود ، 8 تا 10 ساعت در طول روز مطالعه نموده و در کنار آن تست بزنید.

طوری برنامه ریزی کنید که حدودا 60 درصد از زمان مطالعه را به دروس اختصاصی و 40 درصد را به دروس عمومی اختصاص دهید. برای بازدهی بیشتر ، 45 دقیقه تا 1 ساعت به خواندن دروس خود بپردازید و سپس یک ربع استراحت کنید و مجددا شروع به مطالعه کنید. توجه داشته باشید که درس خواندن مداوم و بدون استراحت ، بازدهی یادگیری شما را کاهش می دهد. اگر قبل از عید و هنگام مطالعه درس ها از هر مبحث خلاصه ای نوشته باشید ، در عید نوروز کارتان راحت تر می شود. پیشنهاد ما این است که هنگام مطالعه دروس ، خلاصه نویسی کنید تا در زمان جمع بندی و در پایان هر روز از آن استفاده نمایید. پس از مطالعه دروس مورد نظر ، ابتدا تمرین های تشریحی و سپس تست های مربوط به آن مبحث را حل نمایید. آخر هر هفته نیز خلاصه درس هایی را که در طول هفته مطالعه کرده اید را مرور کنید. بهتر است تست های دروس اختصاصی را همان روز و دروس عمومی را حداقل یک الی دو روز بعد از مطالعه انجام دهید.

یکی از نکات مهم برای مطالعه در ایام نوروز ، توجه ویژه به دروس عمومی می باشد ، زیرا به دلیل فرار بودن دروس عمومی تاکید مشاوران بر این است که داوطلبان هر چه به انتهای سال و زمان برگزاری کنکور نزدیک تر می شوند ، بیشتر به دروس عمومی اهمیت بدهند. برای این کار نیز اگر قبل از عید خلاصه درس ها را تهیه کرده باشید می توانید پاراگراف های مهم را به همراه خلاصه هایی که از قبل تهیه کرده اید ، مطالعه نمایید تا وقت زیادی از شما نگیرد. با مطالعه و استفاده از دوران طلایی نوروز ، صد در صد نتیجه آن را هنگام اعلام نتایج کنکور سراسری مشاهده خواهید کرد. شما کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی کنکور ، به لینک های مربوطه مراجعه کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادوران طلایی نوروز روش مطالعه کنکور کنکور سراسری

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام میشه نهم و جهشی خواند؟ و معدل باید بالای چند باشه ؟

سلام. اخرین مقطع برای جهش تحصیلی پایه هفتم به نهم است.در پایه نهم امکان تحصیل جهشی وجود ندارد.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

سلام امیدوارم حال و احوالتون خوب باشه. پیشاپیش فرا رسیدن سال نو رو از طرف کلیه کادر مشاوره سایت محصل ایرانی به همه کنکوری‌ها تبریک عرض می‌کنیم. با توجه به درخواست زیاد داوطلبان عزیز کنکوری مبنی بر راهنمایی درباره نحوه مطالعه در ایام تعطیلات عید و مطرح کردن سوال “چگونه در عید نوروز برای کنکور درس بخوانیم؟” سعی کردیم تا در مقاله‌ای جامع هر آن چیزی که برای تجربه کردن یک دوره طلایی مطالعاتی به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم تا با به کار گیری توصیه‌های آن به اهداف درخشانی که در سر دارید برسید.

اکثر داوطلبان با این دید که قرار است کلیه دروس را مرور کنند و گاهی با ریختن برنامه‌های سنگین و غیر قابل اجرا به راحتی فرصت مطالعاتی عید را از دست می‌دهند. باید بدانید که قرار نیست کل دروس را به طور عمیق مطالعه کنید. بلکه قرار است دروس پیش دانشگاهی 1 و یکی از پایه‌ها را مرور کنید.

بهتر است قبل از شروع مطالعات خود برنامه ای برای عید تهیه کنید تا با اجرا کردن آن گامی مثبت به سمت هدف خود بردارید. توصیه ما و اکثر مشاوران در زمینه کنکور این است که بهتر است در ایام عید داوطلبان مباحث پیش دانشگاهی 1 و هم چنین یکی از پایه های سال دوم و یا سوم دبیرستان را مرور کنند. توصیه ای که داریم این است که همگام با برنامه آزمون های آزمایشی پیش بروید. دقت کنید که قرار نیست کل مباحث را در ایام عید مطالعه کنید بلکه مباحثی که تعیین کردیم را قرار است به وسیله تست زنی مرور و تقویت کنید.

هر چه به انتهای سال تحصیلی نزدیک می شویم دروس عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و رقابت اصلی برای کسب درصدهای عالی در این دروس شروع می شود. سعی کنید بی جهت از دروس عمومی برای خود غول نسازید. دروس عمومی اگر خوب و کارآمد مطالعه شوند یقیناً جزو دروسی خواهند بود که شما را در راه قبولی در رشته مورد علاقه تان به شدت یاری خواهند کرد. دراین زمینه در سایت محصل ایرانی نحوه مطالعه موضوعی دروس را قرار داده ام که می توانید از آن استفاده کنید.

به طور کلی اگر دروس را به دو دسته دروس اختصاصی و عمومی تقسیم کنیم توصیه ما بر این است که برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک و شیمی به تست زنی بپردازید و در صورتی که در هر مبحثی از این دروس دچار مشکل شدید به خلاصه هایتان مراجعه کنید. برای دروس عمومی و هم‌چنین دروسی مثل زیست شناسی که جنبه مطالعاتی دارند مرور مباحث را توصیه می کنیم. مطمئن باشید تست زنی برای دروس اختصاصی در کنار مطالعه دروس عمومی یک برنامه ایده آل برای کنکور در ایام عید خواهد بود.

مشاوره برای درس خواندن در عید

تبصره: دقت کنید برای مطالعه دروس عمومی قرار نیست کل متون کتاب های عمومی را به طور خط به خط و خیلی عمیق مطالعه کنید چرا که این کار بسیار وقت گیر خواهد بود. قرار ما بر این است که سر تیترها و پاراگراف های مهم را در کنار خلاصه هایی که در طول سال تهیه کرده‌اید را مرور کنید.

برای دروس اختصاصی (محاسباتی) علاوه بر خلاصه هایی که تهیه کرده‌اید تست های آزمون‌های آزمایشی و هم‌چنین تست‌هایی که قبلاً علامت دار کرده‌اید را بررسی کنید. بهترین منبع تست زنی که تست های کنکورهای سال های گذشته است و در الویت ماست و بهتر است کمتر به سراغ تست های تالیفی بروید. برای دروس عمومی نیز در کنار مطالعه مباحث دروس زدن تست های کنکورهای سال های گذشته را به صورت مجموعه‌ای توصیه می کنیم. به عنوان مثال در برنامه خود یادداشت کنید که قرار است فلان روز دروس عمومی کنکور تجربی سال 93 را پاسخ دهید. حتما و حتما در بررسی این تست های مجموعه‌ای برای دروس عمومی زمان را مدنظر داشته باشید و از مطالعه پاسخ نامه تشریحی به هیچ وجه غافل نشوید.

در کشور ما مرسوم است که در ایام عید مردم به دید و بازدید می روند و به نوعی منازل مکان مناسبی برای مطالعه نیستند. چه بهتر که به دنبال محیط آرام باشید و در کنار افرادی که با اهداف شما همسو هستند یک دوره مطالعاتی خوب را سپری کنید. اکثر مدارس در حال حاضر اردو های مطالعاتی نوروزی برپا می کنند که محیط های مناسبی برای یک مطالعه مفید هستند و هم‌چنین می توانید از کتابخانه ها نیز کمال استفاده را ببرید. در رابطه با تغذیه در این ایام بهتر است که از خوردن آجیل در شب و غذای زیاد در وعده ناهار و شام پرهیز کنید و غذاهایی را میل کنید که سبک هستند و به اصطلاح هضم آسان دارند.

استراتژی کلی

در این مقاله نگاهی به برنامه مناسب برای مطالعه ایام عید داشتیم. تعطیلات عید در بهترین حالت ممکن بین 15 تا 17 روز است که با توجه به تعطیلی مدارس و اینکه کل زمان تان را می‌توانید صرف مطالعه کنید فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت چشم گیر در کنکور سراسری است. کم نبوده‌اند داوطلبانی که با شروع تعطیلات عید مطالعه خود را متحول کردند و با پیشرفتی که داشتند نتیجه‌ای بسیار عالی در کنکور کسب کردند. برای خود روشن کنید که قرار نیست کل مباحث را مطالعه کنید بلکه در این ایام تعطیلی بنا داریم یک سری مباحث خاص را مرور کنیم و نقاط قوت خود را تقویت کنیم تا در ادامه مسیر بتوانیم با دید بهتری حرکت کنیم.

بروس لی استاد هنر های رزمی می گوید! از فردی نمی ترسم که صد حرکت را یک مرتبه تمرین کرده، بلکه از فردی می ترسم که یک حرکت را صد مرتبه تکرار کرده است. تمام اهداف ما مرور مباحثی است که در نیم سال اول مطالعه کرده‌اید تا بتوانید نقاط قوت پایدار برای خود بسازید.

سلام. من یه دانش اموز دهمی هستم رشته تجربی نمیدونم باید چجوری دروس رو جمع بندی کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

من بعنوان یه دانش آموز یازدهمی چکار کنم؟

سلام با توجه به اوضاع الان شما یازدهمی ها فرصت خیلی مناسبی دارید که هم خوب درس بخونید و هم درکنارش تفریحاتتون رو داشته باشید .فرقی نمیکنه رشتتون ریاضی یا تجربیه سعی کن اول یه برنامه کلی داشته باشی و بعد با توجه به اون کارهای هرروزت رو مشخص کن و مثلا آخر هفته برای خودت وقت تفریح قرار بده چون به صورت مداوم درس خوندن الان که تا کنکور یه سال و نیم وقت داری خستت میکنه .تو عید سعی کن تمرکزت رو بذاری روی دروسی که ضعیف هستی .به هر دلیلی عقب موندی یا…اگه ازمون میری هر آزمونی حتما آزمون هارو تحلیل کن و نکاتشو بنا به سلیقه خودت توی دفتر یا کلاسور بنویس اصلا هر درسی رو که میخونی حتما خلاصه و نکاتش رو یه جا به صورت منسجم بنویس اینا شب امتحان خیلی بدردت میخوره و باعث میشه بدونی چیا رو باید دوره کنی.
سعی از بعضی عمومی ها برای خودت از الان نقطه قوت بسازی مثلا راجب ادبیات کتاب های موضوعی نشر الگو خیلی میتونه کمکت کنه و راجب عربی خیلی سبز جامع عربی و زبان هم کتاب دکتر شهاب اناری از نشر مبتکران. فیزیک هم من باز خیلی سبز رو پیشنهاد میکنم.اینو یادت باشه درسی که برات خیلی سخته رو هرروز بخون و ازش فرار نکن. اگه تجربی هستی سعی کن تا کنکور دوتا منبع رو حداقل کااامل بخون دورتوبا کتاب و جزوه و کلاس شلوغ نکن یه منبع خوب داشته باش و همون رو تاکید میکنم خوب بخون.اگه هم ریاضی هستی ببین چه مباحثی اهمیتشون بیشتره سعی کن تو عید به تسلط کافی برسی. امتحانات مدرسه اولویتت باشه و بعد رفع اشکال و بعد کنکور اینجوری هم معدل خوبی میگیری هم واسه کنکور خوب میخونی. یادت باشه تحت هیچ شرایطی تسلیم نشی.
من از7تم تیزهوشان بودم و المپیادی هم بودم الان دوازدهمم اینایی ک بهت گفتم حاصل تجربس شعار نیس اگه درست پیش بری حتما موفق میشی.

سلام.ممنون از برنامه خوبتون.

سلام ابوالفضل جان
موفق باشی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

نحوه مطالعه در دوران طلایی نوروز از مسئله های مهم داوطلبان کنکوری است. مطالعه در نوروز یک فرصت طلایی و بی نظیر برای دانش آموزان است. در ایام نوروز می توانید از دیگران پیشی بگیرید به شرط اینکه با برنامه ریزی درست و با تلاش بالا به جلو حرکت کنید. مطالعه در نوروز از استرس شما می کاهد. زیرا در این ایام  مدارس تعطیل است و وقت آزاد بیشتری دارید.

آنچه مطالعه خواهید کرد

در ابتدای این بخش به فلسفه مهم بودن این دوران می پردازیم: وقتی به نوروز نزدیک می شوید نگران زمان از دست رفته نباشید. مطمئن باشید که هنوز زمان زیادی در اختیار دارید. حتی دانش آموزان با سطح پایین با تلاش و پشتکار توانستند به نتیجه دلخواه خود برسند.

نیم سال دوم از نیم سال اول به چند دلیل مهم تر است:

مشاوره برای درس خواندن در عید

توجه داشته باشید که با مدیریت زمان خود، می توانید در این دوره به بهترین نتایج برسید. به شرط اینکه از دید و بازدید های غیرضروری، سفرها و گردش و تماشای تلویزیون و …. صرف نظر کنید.

تعطیلات نوروز بین 14 تا 16 روز است. با تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها یک فرصت طلایی برای داوطلبان کنکوری به وجود می آید. داوطلبان سال های گذشته از این دوره به عنوان یک فرصت طلایی یاد می کنند. افرادی که از این دوره به نحو احسن استفاده کردند، به نتایج خوبی دست پیدا کردند. پس در ایام عید اول مطالعه و درس سپس استراحت!

نکته: در ایام عید به طور مداوم تست بزنید و دروس عمومی را در برنامه خود قرار دهید. به دلیل کم حجم بودن درس دین و زندگی و عربی عمومی آنها را در عید به پایان برسانید.

پوریا یاراحمدی رتبه 3 کنکور رشته تجربی در مورد ایام عید می گوید: برای مطالعه درس ها در عید باید به چند نکته توجه کنید.

همیشه نوشتن راهی بوده برای زیبا توصیف کردن افکارمون … من به عنوان نویسنده استادبانک می نویسم تا بتونم به زیبایی افکارم رو توصیف کنم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

تماس از تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

شماره تماس از تلفن ثابت سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صفحه اصلی / کنکور و انتخاب رشته / مشاوره و برنامه ریزی درسی / 13 نکته طلایی برای درس خواندن در عید | چگونه در عید برای کنکور بخوانیم؟

متین مهدیان

کنکور و انتخاب رشته, مشاوره تحصیلی, مشاوره و برنامه ریزی درسی

ارسال دیدگاه
246 بازدید

مشاوره برای درس خواندن در عید

جهت مشاوره در زمینه 13 نکته طلایی برای درس خواندن در عید | چگونه در عید برای کنکور بخوانیم؟

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

رتبه های برتر کنکور ، از درس خواندن در عید برای کنکور و اهمیت نوروز در کنکور غافل نمی شوند.
در این مقاله 13 نکته طلایی برای درس خواندن در عید و  روش درس خواندن در عید برای کنکور را شرح می دهیم.

تعطیلات نوروز فرصتی طلایی برای داوطلبان کنکور است.
داوطلبانی که از مطالعه کنکور جامانده اند، در فروردین ماه فرصت جبران زمان های از دست رفته را خواهند داشت.
داوطلبانی هم که تاکنون با برنامه ریزی به مطالعه کنکور پرداخته اند، با درس خواندن در عید برای کنکور ، سعی می کنند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

برای دریافت برنامه درس خواندن در عید برای کنکور با توجه به اهمیت نوروز در کنکور ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاوران تماس بگیرید.

سر فصل ها

در فروردین ماه کم کم تعداد ساعاتی که در طول شبانه روز، روز و روشن هستند به حدود 12 ساعت می رسد.
در بهار روزها طولانی تر می شوند و این بهترین زمان شروع درس خواندن در عید است.
دلیل دیگری مبنی بر این که تعطیلات عید فرصت مناسبی برای مطالعه می باشد، این است که دانش آموزان نه به مدرسه می روند و نه به کلاس های فوق برنامه. پس از زمان بیشتری را برای مطالعه برخوردار هستند.

دانش آموزان در تعطیلات سال نو، 3 نوع عملکرد متفاوت را می توانند از خود نشان دهند.


اگر دانش آموزان در تعطیلات به صورت کلی درس خواندن را کنار بگذارند، ممکن است که ضررهای زیادی را متوجه شوند.
این ضررها می تواند شامل موارد زیر باشند:

روش درس خواندن در عید شاید مهم ترین سوال داوطلبین گرامی باشد.
به نکات زیر توجه کنید.

زمان شروع درس خواندن در عید برای دانش آموزان بسیار متفاوت است.

دانش آموزانی که قبل از پایه سوم دبیرستان هستند، شرایط ساده تری برای درس خواندن در عید دارند.

معمولا به این دسته از دانش آموزان توصیه می کنیم تا با مرور درس هایی که در نیمه اول سال تحصیلی خوانده اند، از این تعطیلات به بهترین شکل استفاده کنند.
علاوه بر این، می توانند مباحثی که بعد از عید تدریس می شوند را پیش مطالعه کنند. سال سومی ها درس خواندن را می توانند از اواخر هفته اول تعطیلات آغاز کنند. 

تعطیلات عید برای کنکوری ها نسبت به سایر افراد مهم تر است.به این معنا که استفاده درست یا نادرست از این موقعیت می تواند تاثیر مثبت و یا منفی در نتیجه ای که از چندین سال تلاش و زحمتشان دریافت می کنند، داشته باشد.

عزیزان کنکوری بسته به میزان تلاشی که در قبل از عید داشته اند، میزان مطالعه ای که در عید خواهند داشت متفاوت است.برخی به اندازه ای خوب بوده اند که می توانند به مرور و تست زنی اکتفا کنند برخی در حالت متوسط قرار دارند، یعنی علاوه بر مرور و تست زنی برخی مباحث را از ابتدا مطالعه کنند.

به همه کنکوری ها توصیه می کنیم برای کسب نتیجه مطلوب حتما با یک مشاوره متخصص در کنکور مشورت نمایند.

در ادامه 13 نکته طلایی برای درس خواندن در عید و نحوه کسب موفقیت در عید نوروز را معرفی خواهیم نمود.
دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که توجه به این نکات می تواند تاثیر بسزایی در جایگاه رقابتی آنان داشته باشد.

جهت مشاوره در زمینه 13 نکته طلایی برای درس خواندن در عید | چگونه در عید برای کنکور بخوانیم؟

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

برچسبدرس خواندن در ایام عید درس خواندن در تعطیلات نوروز درس خواندن در عید درس خواندن در عید برای کنکور روش درس خواندن در عید نحوه درس خواندن در عید

10 ساعت قبل

13 ساعت قبل

5 روز قبل

5 روز قبل

مشاوره برای درس خواندن در عید

6 روز قبل

6 روز قبل

با وجود این که داوطلبان آزمون دکتری تا کنون بار ها مرحله انتخاب رشته در …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

صدای مشاوران با بهره گیری از بهترین و متخصص ترین مشاوران ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری در زمینه های انتخاب رشته تحصیلی در مقاطع پایه ، انتخاب رشته کنکور سراسری ، ارشد ، دکتری و برنامه ریزی تحصیلی کنکور و… می باشد. در صورت لزوم به شما پیشنهاد میکنیم تمامی سوالات خود در زمینه های مذکور را با مشاوران ما در میان بگذارید.مشاوران ما هرروزه از ساعت ۸ الی ۲۴ آماده پاسخگویی به شما عزیزان از سراسر ایران میباشند. در همین راستا شما قادر به به ارتباط با مشاوران ما خواهید بود.

تماس از تلفن ثابت: ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صدای مشاوران یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
صدای مشاوران هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تماس از تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

شماره تماس از تلفن ثابت سراسر کشور ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صفحه اصلی / کنکور و انتخاب رشته / مشاوره و برنامه ریزی درسی / درس خواندن در عید برای کنکور و اهمیت نوروز در کنکور

nevisande

کنکور و انتخاب رشته, مشاوره تحصیلی, مشاوره و برنامه ریزی درسی

ارسال دیدگاه
677 بازدید

مشاوره برای درس خواندن در عید

جهت مشاوره در زمینه درس خواندن در عید برای کنکور و اهمیت نوروز در کنکور

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

رتبه های برتر کنکور ، از درس خواندن در عید برای کنکور و اهمیت نوروز در کنکور 98 غافل نمی شوند. اگر می خواهید بدانید چگونه در تعطیلات عید نوروز برای کنکور درس بخوانیم و درس خواندن در دوران عید برای کنکور چطور است این مقاله را حتما بخوانید.

دوران عید 98 فرصتی طلایی برای داوطلبان کنکور است. داوطلبانی که از مطالعه کنکوری جامانده اند، در فروردین ماه فرصت جبران زمان های از دست رفته را خواهند داشت. داوطلبانی هم که تاکنون با برنامه ریزی به مطالعه کنکور پرداخته اند، با درس خواندن در عید برای کنکور ، سعی می کنند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

برای دریافت برنامه درس خواندن در عید برای کنکور با توجه به اهمیت نوروز در کنکور ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. (شماره تلفن های موجود در همین صفحه).

برنامه ریزی برای کنکور در ایام تعطیلات نوروز 98

درس خواندن در عید برای کنکور ، با توجه به رفت و آمدهای دوستان و اقوام ، ساده به نظر نمی رسد. حال و هوای عید و دور شدن از جمع دوستان و جو رقابتی، باعث می شود که بیش از 50درصد از رقیبان شما در تعطیلات عید برای کنکور درس نخوانند.

برای اغلب داوطلبان ، منزل محیطی مناسب برای درس خواندن در تعطیلات عید، نیست. شما برای تمرکز نیاز به مکانی خلوت و آرام دارید. شما در تعطیلات عید زمان بیشتری برای مطالعه دارید و می توانید حداقل روزی 12 ساعت مطالعه مفید داشته باشید. 

برخی از داوطلبان برای درس خواندن در عید، به کتابخانه ها مراجعه میکنند، برخی دیگر به منزل اقوامی که در آن رفت و آمد کمتری وجود دارد می روند. بعضی از داوطلبان نیز به ویلا و آپارتمان فصلی خانوادگیشان می روند ،بعضی ها هم در اتاق خود را می بندند و مسمم به مطالعه کنکور ادامه می دهند. پیشنهاد می دهیم با توجه به عادات شخصی خود ، محلی مناسب برای مطالعه انتخاب کنید. بعد از فراهم کردم شرایط مساعد محیطی به مطالعه بپردازید و مطابق با برنامه ریزی کنکوری برای تعطیلات عید نوروز ، بپردازید.

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور 98

برنامه ریزی عید برای کنکوری ها ، و پیروی از برنامه ای اصولی و حرفه ای، تعیین کننده این است که چگونه در عید درس بخوانیم. دوران عید با توجه به اهمیت نوروز در کنکور، بسیار مهم است. البته نباید از اهمیت برنامه ریزی بعد از عید برای کنکور غافل شد. 

برای اطلاع از نقاط ضعف و قوت خود در دروس، لیستی تهیه کنید.

لیست جدید بودجه بندی کنکور 98 را دریافت کنید. اهمیت دروس برای مطالعه کنکور با توجه به بودجه بندی کنکور مشخص می شود. برای دریافت بودجه بندی کنکور 98 می توانید با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.

بودجه بندی کنکور 98

از جدیدترین منابع کنکور 98 استفاده کنید. برای مشاهده لیست منابع کنکور نظام جدید و منابع کنکور نظام قدیم روی لینک زیر کلیک نمایید:

لیست منابع کنکور نظام جدید و قدیم کنکور 98

لیست حذفیات منابع کنکور سراسری

برای درس خواندن در تعطیلات عید نیاز به برنامه اختصاصی مطالعه کنکور خواهید داشت. مقالات متعددی برای راهنمایی داوطلبان و برنامه ریزی کنکور ، وجود دارد. مطالعه این مقالات خالی از لطف نیست و اطلاعات مفیدی بدست میاورید. اما در نهایت برای موفقیت در کنکور نیاز به مشاوره با کارشناس تحصیلی و دریافت برنامه ای مخصوص به خودتان ، خواهید داشت. برنامه ای اختصاصی که با توجه به هدف شما و شرایط تحصیلی و شخصی شما تهیه شده است.

برنامه ریزی رایگان روزانه و هفتگی کنکور در فروردین 98

 برنامه ریزی به روش رتبه های برتر کنکور 

برنامه ریزی دو ماهه برای کنکور 98

پیشنهاد می دهیم مقالات زیر را مطالعه نمایید و برای دریافت برنامه درس خواندن در عید برای کنکور با توجه به اهمیت نوروز در کنکور ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. (شماره تلفن های موجود در همین صفحه).

جهت مشاوره در زمینه درس خواندن در عید برای کنکور و اهمیت نوروز در کنکور

شماره تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

برچسباهمیت نوروز در کنکور برنامه ریزی بعد از عید برای کنکور برنامه ریزی عید برای کنکوری ها بعد از عید چگونه درس بخوانیم پیش نیازهای دروس کنکور تعطیلات نوروز برای کنکوری ها چگونه در عید درس بخوانیم درس خواندن در عید برای کنکور دوران عید کنکور از عید

مشاوره برای درس خواندن در عید

10 ساعت قبل

13 ساعت قبل

5 روز قبل

5 روز قبل

6 روز قبل

6 روز قبل

با وجود این که داوطلبان آزمون دکتری تا کنون بار ها مرحله انتخاب رشته در …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

صدای مشاوران با بهره گیری از بهترین و متخصص ترین مشاوران ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری در زمینه های انتخاب رشته تحصیلی در مقاطع پایه ، انتخاب رشته کنکور سراسری ، ارشد ، دکتری و برنامه ریزی تحصیلی کنکور و… می باشد. در صورت لزوم به شما پیشنهاد میکنیم تمامی سوالات خود در زمینه های مذکور را با مشاوران ما در میان بگذارید.مشاوران ما هرروزه از ساعت ۸ الی ۲۴ آماده پاسخگویی به شما عزیزان از سراسر ایران میباشند. در همین راستا شما قادر به به ارتباط با مشاوران ما خواهید بود.

تماس از تلفن ثابت: ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

صدای مشاوران یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
صدای مشاوران هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

ایام نوروز بهترین زمان برای سبقت گرفتن از سایر رقباست. افرادی که قدر این دوران را می‌دانند بسیار بیشتر از سایرین می‌توانند در کنکور موفق باشند. در ادامه چند نکته طلایی برای درس خواندن در ایام نوروز را می‌خوانید.

برای شروع درس خواندن در ایام عید اول از همه باید نقشه راه داشته باشید. نقشه راهی که باعث بشود در ایام نوروز خوب و مؤثر درس بخوانید. برای نوشتن این نقشه باید بدانید که چه درس‌هایی را باید بخوانید و چه درس‌هایی را نباید، کدام منابع استفاده شود، چند ساعت درس بخوانید و چه مباحثی بیشتر مطالعه شود.

مشاوره برای درس خواندن در عید

توجه داشته باشید که باید به صورت هفتگی و روزانه برنامه خود را تنظیم کنید تا بتوانید از تمام ساعات بیکاری نوروز استفاده کنید. از هر برنامه چند نسخه تهیه کنید و در نقاطی که بیشتر رفت و آمد دارید بچسبانید این باعث می شود تا بیشتر حواستان به برنامه درسی باشد.

ایام نوروز فرصت مناسبی است برای مرور همه درس‌ها و در این ایام نباید از هیچ درسی غافل شد. برای همین توصیه می‌شود هیچ درسی کنار گذاشته نشود و در خواندن دروس تعادل برقرار کنید. دروس سخت هم باید در اولویت قرار بگیرند. شما در این ایام حتی اگر درسی را کاملا یاد نگرفته‌اید به صورت ابتدایی و پایه بخوانید و یاد بگیرید تا بعداز عید بتوانید با قدرت بیشتری آن درس را بخوانید. در صورتی که عید از این دروس سخت غافل شوید در انتها مجبور می‌شود که روز کنکور قید خواندن آن را بزنید.

در کنار این دروس باید به دروسی هم که تسلط دارید توجه داشته باشید. این دروس را نباید کنار گذاشت چون می‌توان با بیشتر خواندن آن‌ها این دروس را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. در ادامه به شکل جزئی‌تر توضیح می‌دهیم که چطور در ایام عید درس بخوانید.

قبل از هرچیز باید به دروسی توجه داشته باشید که تا به امروز یعنی تا قبل از عید خوانده‌اید. آخرین مباحث این دروس را بخوانید تا یادآوری شوند.

دوره اولیه که تمام شد باید سراغ درس‌های جدید رفت. حتی می‌توانید از برنامه درسی مدرسه جلوتر بروید و به قول معروف پیش‌خوانی کنید.

کنکوری‌ها توجه داشته باشند که ایام نوروز ایام جمع بندی دروس سال چهارم است. در جمع بندی هم همانطور که می‌دانید می‌توان اشکالات مربوط به دروس سال چهارم را رفع کرد و وارد مرحله آخر که مرور همه سرفصل‌هاست شد.

پیشنهاد ما این است که در این ایام از محصولات آموزش جامع هم می‌توانید استفاده کنید. این محصولات با توجه به اینکه تمرکز بیشتری روی مباحث کنکوری دارند به خوبی می‌توانند دانش آموزان را آماده این آزمون سراسری کنند.

اکثر دانش آموزان در تعطیلات نوروزی که خیلی سریع هم می‌گذرد با این مشکل مواجهند که از چه منابعی استفاده کنند. دانش آموز کنکوری هم باشید که وضعیت بدتر است. کلی کتاب و دی وی دی و جزوه روی سرتان ریخته و باید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

پیشنهاد ما به شما این است که از این منابع استفاده کنید.

سؤالات نشان دار: ویدئوهای مشاوره‌ای رهپویان را اگر دنبال کرده باشید با این سؤالات حتما آشنایی دارید. سؤالات نشان دار سؤالاتی هستند که در نیم سال اول تحصیلی شما را دچار چالش کرده‌اند یا برایتان جالب بوده‌اند و آن ها را نشان‌دار کرده‌اید. الان در دوره عید زمان مناسبی برای دوره این سؤالات است .

محصولات آموزش جامع رهپویان: اگر از دی وی دی های آموزشی رهپویان استفاده می‌کنید حتما سراغ فیلم‌‎های آموزش جامع بروید. این محصولات با توجه به اینکه مختص کنکور و آزمون‌‎های نهایی هستند به خوبی می‎توانند در این ایام شما را برای نیم سال پر سرعت و سرنوشت ساز دوم آماده کنند.

کتاب خودآموزی و کلاسور ارزیابی: همان کتابی که بعد از هر آزمون اشکالات خود را در آن یادداشت کرده‌اید .

کتاب نوروز: یکی از بارزترین کتاب‌های آموزشی و یکی از کتاب های پروژه‌ای که برای تمام کردن در زمان بندی کوتاه بسیار مناسبند، این کتاب شامل سؤالات خیلی خوب و مفید است و در یک فرآیند حدود ۱۵ روزه به پایان می‌رسد .

بسته آموزشی دروس عمومی رهپویان: دوازدهمی‌ها که امسال سال کنکور آن‌هاست شاید حوصله نداشته باشند در نوروز امسال را دروس عمومی را بخوانند. اشتباه نکنید اصلا. در نوروز باید به همه دروس توجه داشت. پیشنهاد ما به شما این است که برای بالا بردن سرعت خواندن این دروس از دی وی دی آموزشی استفاده کنید. در رهپویان بسته‌ای برای همه دروس عمومی تولید شده که در آن به طور جامع و کامل این دروس تدریس شده‌اند. این بسته شامل دروس دین و زندگی، عربی، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی می‌شود. همه چهار درسی که هر دانش آموزی باید در کنکور از سد آن‌ها بگذرد. باتوجه به اینکه چهار درس موجود در این بسته آموزش جامع هستند شما می‌توانید با مشاهده آن‌ها به سادگی و در زمانی کوتاه به این دروس تسلط پیدا کنید و آماده تست زنی و حضور در آزمون‌های نهایی مدارس شوید.

عید نوروز فرصت مناسبی برای سرعت بخشیدن به کارهاست. باور کنید هر دانش آموز موفقی این موضوع را به خوبی می‌داند و نباید از آن غافل شد. از ماه فروردین روشنایی هوا در طول روز بیشتر می‌شود و به ۱۲ ساعت می‌رسد. از این فرصت استفاده کنید و خستگی و تنبلی را فراموش کنید. روش درس خواندن در پنج ساعت ابتدایی روز هم فراموش نشود.

شما می‌توانید برای ساعت درس خواندنتان هم برنامه ریزی کنید. حتی اگر حداقل ۱۵ دقیقه در روز هر یک از دروس مشکل خود را بخوانید می‌تواند موثر واقع شود.

می توانید صبح یکی از دروس را بخوانید، ظهر یکی دیگر و عصر یک درس دیگر را. این یعنی اینکه حتما نباید تمام درس‌های خود را در یک روز پشت سر هم مطالعه کنید.

دروسی را که برایتان آسان‌ترند به صورت یک روز درمیان یا دو روز در میان در برنامه خود بگنجانید.

سعی کنید برای درس‌هایتان ساعت مشخص کنید. به طور مثال نگویید که ریاضی را هر روز ساعت ۱۰ صبح می‌خوانید. زیرا ممکن است که مهمان سر برسد و شما نتوانید که به برنامه‌تان برسید. بهتر است مدت زمان مطالعه را مشخص کنید و هر زمان از روز که توانستید مطالعه خود را انجام بدهید.

به طور کلی اگر دروس را به دو دسته دروس اختصاصی و عمومی تقسیم کنیم توصیه ما این است که برای دروسی مثل ریاضی و فیزیک و شیمی به تست زنی بپردازید و در صورتی که در هر مبحثی از این دروس دچار مشکل شدید به خلاصه‌هایتان مراجعه کنید.

برای دروس عمومی و همچنین درسی مثل زیست شناسی که جنبه مطالعاتی دارند مرور مباحث را توصیه می‌کنیم. مطمئن باشید تست زنی برای دروس اختصاصی در کنار مطالعه دروس عمومی یک برنامه ایده آل برای کنکور در ایام عید خواهد بود.

دقت کنید برای مطالعه دروس عمومی قرار نیست کل متون کتاب‌های عمومی را به طور خط به خط و خیلی عمیق مطالعه کنید چرا که این کار بسیار وقت گیر خواهد بود. قرار ما بر این است که سر تیترها و پاراگراف‌های مهم را در کنار خلاصه هایی که در طول سال تهیه کرده‌اید را مرور کنید.

سلام خسته نباشید من داوطلب کنکور سال ۹۹ هستم من در درس ریاضی و فیزیک ضعیف هستم و فکر میکنم که مطالعه ی مفیدی تا الان برای این دروس نداشتم نظر شما دربارهی این موضوع در تعطیلات نوروز چیست ممنون میشم اگ کمکم کنید با تشکر❤

تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای مطالعه و جمع بندی دروس است. پیشنهاد می کنیم مجموعه مطالب و ویدئوهای آموزشی ما در خصوص مرور و جمع بندی در نیم سال دوم را ببینید.

ببخشید میش یک مشاوره کلی بهم بدید برای تعطیلات نوروز 💚💜💛💙ممنون

پیشنهاد می کنم مطالب مشاوره رهپویان را مطالعه کنید.

به نظرتون تو ایام عید پایه بخونم یا دوازدهم که بهتر باشه چون من مشاور ندارم…

ممنون از دیدگاه شما. مجموعه ویدئوهای مشاوره رهپویان را حتما ببینید. قطعا پاسخ خیلی از سوال هایتان را می گیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رهپویان دانش و اندیشه خلاق کار خود را از سال ۱۳۸۷ با تولید نرم‌افزارهای آموزشی آغاز کرد. این فعالیت ادامه داشت تا زمانی که با مشاهده خلاء محتوای غنی آموزشی برآن شدیم به منظور تولید چنین محتوایی اقدام کنیم.

دفتر مرکزی: تهران – خیابان شهید مطهری بعد از خیابان شهید مفتح – خیابان جهانتاب- خیابان شهید محمدعلی نقدی – پلاک ۱۲ – طبقه همکف

02188176609

مشاوره برای درس خواندن در عید

!function(){var g=document.createElement(“script”),s=”https://www.goftino.com/widget/TT4ruy”,e=document.getElementsByTagName(“script”)[0];g.type=”text/javascript”;g.async=!0;g.src=localStorage.getItem(“goftino”)?s+”?o=”+localStorage.getItem(“goftino”):s;e.parentNode.insertBefore(g,e);}();

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

بطور کلی اگر بخواهیم سه دوران خوب برای درس خواندن در طول سال تحصیلی نام ببریم به ناچار یکی از این دوران مهم عید است. اهمیت دوران عید برای برای دانش آموزان خیلی بیشتر از فارغ التحصیلان است زیرا تقریبا از 25 اسفند مدارس کلاس هایشان را تعطیل می کنند و …

مشاوره برای درس خواندن در عید

برای مشاوره برنامه ریزی کنکوری برای عید

برای مشاوره برنامه ریزی کنکوری برای عید

باز هم عید و باز هم دغدغه ای به اسم درس خواندن برای کنکوری ها…

بطور کلی اگر بخواهیم سه دوران خوب برای درس خواندن در طول سال تحصیلی نام ببریم به ناچار یکی از این دوران مهم عید است. اهمیت دوران عید برای برای دانش آموزان خیلی بیشتر از فارغ التحصیلان است زیرا تقریبا از 25 اسفند مدارس کلاس هایشان را تعطیل می کنند و این تعطیلی حدودا تا 15 فروردین ادامه دارد یعنی 20روز از سرکلاس رفتن معافیم و این نشان می دهد به اندازه 20روز بیشتر از روزهای قبل زمان داریم.

سردرگمی جدی ای که دانش آموزان در این دوران به آن دچار می شوند چند دسته است:

1-    چقدر مطالعه کنیم؟

2-    چه بخوانیم؟

3-    چگونه برای عید خود برنامه ریزی صحیح کنیم؟

در این مقاله قصد داریم به گونه ای که عمومیت مطلب رعایت شود تا حد توان سوالات بالا را توضیح دهیم. علت اهمیت عمومیت به این دلیل است که دراصل برنامه ریزی برای هردانش آموز با دانش آموز دیگر تفاوت دارد ولی می توان اصول یکسانی را یافت که همه در آن مشترکند یا حداقل دسته بندی مختلف دانش آموزان را نام برد و متناسب با وضعشان شرایط را برایشان شرح داد.

اولین استفاده ای که باید از زمانی که در تعطیلات نوروزی داریم ببریم این است که دروسی که در طول سال فراموش کرده ایم در اولویت بگذاریم.

احتمالا این جمله را بارها شنیده اید ولی نتوانسته اید با همین یک جمله برای خود برنامه صحیحی بنویسید پس به ما اجازه دهید تا در این مقاله برنامه صحیحی را در اختیارتان قرار دهیم.

ابتدا یک لیست از دروستان تهیه کنید و در مقابل هر درس درجه ضعف یا قوت خود را بنویسید. اینکه بگویید در فلان درس (مثلا فیزیک یا زیست) ضعیف هستید اصلا توجیه مناسبی نیست زیرا حتی در دروسی که خیلی از آنها متنفر هستید نیز مباحثی وجود دارد که از خواندنشان بدتان نمی آید یا تا حالا برای خواندنش زمانی صرف نکرده اید.

پس لیستتان باید وضعیت روشنی از حالتان در اختیارتان بگذارد. در تهیه این لیست دقت کافی را بخرج دهید زیرا با توجه به این لیست و نکاتی که ما می گوییم باید برای خودتان برنامه ریزی کنید پس حتما این لیست کاملا صحیح و جامع باشد. به گونه ای که در آن تمامی مباحث هر درس به همراه وضعیت آمادگیتان باید مشخص شود به این شکل که مثلا در درس X تا حالا کدام مباحث را خوانده اید و درجه آمادگیتان در هر مبحث چقدر است. دقت داشته باشید که شما باید در این لیست خودتان را نقد کنید به این شکل که اگر در فلان مبحث فلان درس آمادگی کافی ندارید باید دلیل آن را هم بنویسید. برایتان در زیر یک لیست فرضی می‌آورم تا حق مطلب ادا شود.

نام درس

نام مبحث

وضعیت درس

علت وضعیت کنونی

تمایل به خواندن

ریاضی

مثلثات

متوسط

تابحال این مبحث را عمقی نخوانده ام

متوسط

حد و پیوستگی

عالی

از ابتدای سال بخوبی این فصل را مطالعه کرده ام

زیاد

مشتق

ضعیف

از اول سال وقت زیادی برای این فصل نگذاشته ام

زیاد

سایر مباحث

مشاوره برای درس خواندن در عید

 

زیست

پروتئین سازی

خوب

وقت کافی برای این فصل گذاشته ام ولی خوب تست نزده ام

زیاد

ژنتیک

خیلی ضعیف

چندین بار تلاش کرده ام که این فصل را بفهمم ولی نتوانسته ام

کم

هورمون

متوسط

همیشه وقتی این قسمت را میخوانم احساس میکنم خوب فهمیده ام ولی وقتی تست میزنم زیاد خوب عمل نمی کنم

زیاد

سایر مباحث

 

 

 

فیزیک

 

 

حرکت شناسی

ضعیف

میخوانم اما خیلی کم نتیجه می گیرم

کم

کار و انرژی

عالی

ایتدا ضعیف بودم ولی با تلاش فراوان الان خیلی عالی ام

زیاد

قانون  گازها

متوسط

هیچ وقت درست و حسابی این فصل را نخوانده ام اما تقریبا بلدم

متوسط

سایر مباحث

 

شیمی

سینتیک شیمیایی

عالی

از همان ابتدا در این فصل قوی بودم

زیاد

ترمودینامیک شیمیایی

ضعیف

بنظرم سخت است و دوست ندارم زیاد وقت بگذارم برای این فصل

کم

اسید و باز

خوب

با مطالعه کم نتیجه خوب می گیرم

زیاد

سایر مباحث

..

 

عربی

عربی 1

خوب

اززمان مدرسه خوب یاد گرفته ام و هفته قبل از آزمون زیاد تست می زنم

زیاد

معرفه و نکره

ضعیف

هروقت خواستم تست بزنم وقت نشد

متوسط

وصف و اضافه

خیلی ضعیف

چون در این درس ضعیفم اصلا نمی توانم تست بزنم

کم

سایر مباحث

ادبیات

قرابت معنایی

ضعیف

زیاد تمرین می کنم اما یاد نمی گیرم

کم

آرایه

خیلی ضعیف

اصلا از این قسمت خوشم نمی آید

کم

زبان فارسی

متوسط

تا حالا زیاد وقت نگذاشتم

متوسط

سایر مباحث

 

برای سایر دروس هم چنین لیستی تشکیل شود.

 

درست کردن لیستی مشابه لیست بالا اگر کامل و مطابق الگویی باشد که برایتان شرح داده ایم شاید حتی یک روز کامل طول بکشد ولی این کار آنقدر اهمیت دارد که در انجام آن نباید کوتاهی کنیم. این کار را بابید قبل از تعطیلات نوروز انجام دهیم زیرا انجام این کار لازمه یک برنامه ریزی صحیح برای عید است.

خب تا اینجای کار وضعیتمان در همه درس ها را به درستی فهمیده ایم و نقاط ضعف و قوت خود را در یک کاغذ مقابل خود می بینیم. عملا باید از این لیست برای اولویت دهی به دروسی که می خواهیم در عید بخوانیم استفاده کنیم.اما چگونه؟ همانطور که در لیست فرضی ما دیده اید ممکن است ما ده حالت مختلف برای دروسمان داشته باشیم. هرمبحثی وضعیت مخصوص و هر وضعیتی علت خاصی دارد. پس نمی توان برنامه کلی برای یک درس نوشت ولی با تکیه بر اصول زیر می توان تا حد زیادی به دروس عمومیت بخشید و برنامه مناسبی نوشت. اکیدا توصیه می کنیم نکاتی که در زیر آمده است از عمومیت بیشتری برخوردارند وگرنه ممکن است استثنا هم پیش بیاید.

اولویت اول:

مطمئنا همانطور که در قبل هم گفتیم اولویت ما برای مباحثی است که در طول سال تحصیلی وقت مناسبی برای آن نگذاشته ایم. در بین این دروس مباحثی که در آن وضعیتمان ضعیف یا خیلی ضعیف است باید در اولویت اول قرار بگیرند (بطور کلی هر درسی که برایش تابحال وقت نگذاشتیم مشمول این اولویت است حتی اگر در آن متوسط باشیم). اما اگر دقت کنید گزینه ای گذاشتیم در مورد تمایل یا عدم تمایلتان برای خواندن هر مبحث. مباحثی که تاکنون برای آن وقت نگذاشته اید باید قاعدتا برای شما ناشناخته باشند بنابراین حتی اگر میلی به خواندن این مباحث ندارید بر این حس خود غلبه کنید زیرا  شما با گذاشتن وقت بسیار کم درحدی که با کلیات مباحث اشنا شوید هم می توانید در کنکور به سوالات احتمالی ای که از این مباحث می آید پاسخ صحیح دهید. پس تنبلی را کنار بگذارید و دروسی را که از ابتدا برایشان وقت نگذاشته اید در اولویت بگذارید.

در بین این دروس مباحثی که از سوالات کنکور سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند از اهمیت بیشتری برخوردارند. برای پی بردن به این موضوع می توانید از بودجه بندی سوالات کنکور در سال های قبل استفاده نمایید. دقت داشته باشید شاید اگر این زمان را از دست بدهید دیگر هیچ وقت نتوانید برای این گونه دروس وقت بگذارید پس حتما زمان را غنیمت شمرده و به این مباحث حداقل به اندازه اهمیتشان رسیدگی کنید.

اولویت دوم:

برای اولویت دوم باید دو زیرمجموعه انتخاب کنیم. یکی برای دروسی که در آن ضعیفیم و دیگری دروسی که در آن قوی ایم! همیشه این جمله را به یاد داشته باشید که شخص موفق در کنکور کسی است که علاوه بر رسیدگی به نقاط ضعفش، نقاط قوتش را نیز حفظ کند. به همین دلیل است که اولویت دوم را شامل دو زیرمجموعه ذکر کردیم. حال اجازه دهید این اولویت را شرح دهیم:

مطمئنا در طول سال تحصیلی بارها تلاش کرده اید مبحثی را بخوانید ولی از آنجایی که علاقه زیادی به آن نداشته اید هربار به گونه ای که دلچسب و با کیفیت نباشد مباحث را مطالعه کرده اید. شاید از خود بپرسید خب این مباحث همان هایی هستند که در اولویت اول ذکر کردیم اما پاسخ خیر است. منظورمان از این گونه دروس مباحثی هستند که از ابتدای سال برای آن وقت گذاشته اید اما تابحال به آمادگی ای که می خواهید نرسیده اید. بطور کلی هر درسی که در آن علی رغم تلاشی که کرده اید به آمادگی مطلوب نرسیده اید منظور ما حساب می شوند.

اما دروسی که در آن قوی اید! چرا باید این کار را کرد؟ چرا دروسی که در آن قوی هستیم اینقدر با اهمیت هستند؟ اولا که تنها مباحثی که در آن قوی هستیم و علت این قوت در مطالعه مستمر ما در طول سال و تلاش و زحمت زیادمان در این دروس است برایمان مهم هستند. در واقع این دروس همان نقاط ضعف سابقی هستند که برای نقطه قوت شدنشان زحمت کشیده ایم و در صورت بی توجهی دوباره به نقطه ضعف تبدیل می شوند.

پس یک بار دیگر مرور می کنیم. اولویت دوم ما دروسی هستند که در آن ضعیف هستیم (به رغم مطالعه مکرر در طول سال) و قوی هستیم (به دلیل مطالعه مکرر در طول سال). دقت بفرمایید که اگر این دروس را در اولویت دوم قرار داده ایم به این معنی نیست که از اهمیت کمتری برخوردارند بلکه علت آن تاکید شدید ما برای دروسی است که در اولویت اول قرار گرفته اند چون شمایی که تا عید برای این دروس وقت نگذاشته اید مطمئنا اگر دوران عید هم بگذرد نسبت به آن بی‌اهمیت خواهید بود. پس دروسی که در اولویت دورم قرار دارند نیز بسیار مهم و برای پیشرفت ما تاثیر گذارند.

تا اینجا سه دسته از مباحث را در برنامه خود گنجانده ایم. اینکه شما برای این مباحث برنامه می ریزید گام اول برای رفع مشکلات ماست. شاید شما در طول سال زیاد درس خوانده اید و یا در بیشتر دروس به قدر کفایت به توانایی رسیده اید اما همین که یک بار با در نظر گرفتن شمای کلی وضعیتتان در کلیه مباحث آن هم در چنین زمان مهمی جایگاه و دستاوردهای خود را بیابید می تواند در برنامه ریزی چندماه آینده تان خیلی موثر باشد.

حال بیایید اولویت سوم را مشخص کنیم. اولویت سوم مخصوص مباحثی است که در آن متوسطیم. متوسط بودن در دروس به هردلیلی که باشد نشان می دهد که در این دروس خطر جدی ای ما را تهدید نمی کند یعنی نه در این دروس وضعیت صفر داریم ( که چون حتی سوالات آسان را هم نمی توانیم پاسخ دهیم خیلی ضربه زننده است) و نه وضعیتمان قوی است (که اگر قوتمان را تبدیل به تسلط نکنیم از روی اعتماد به نفس زیاد تعداد پاسخ های غلطمان بالا می رود). پس اگر بخواهیم برای این دروس اولویتی قرار دهیم در رده سوم قرار می گیرند. راستی خیالتان راحت! درمورد زمان بندی مطالعه تمامی دروس با هر اولویتی که باشند نیز بعدها نکاتی خواهیم گفت.

اولویت چهارم:

حال تنها مباحثی باقی می ماند که در آن قوی هستیم و علت قوی بودنمان هرچیزی غیر از تلاش زیادمان برای آن مباحث است. این گونه دروس بدون گذاشتن وقت زیاد ما را به ارزشیابی خوبی می رسانند پس به نوبه خود از اهمیت والایی برخوردارند تنها باید در صورت یافتن زمان مناسب در این دروس امادگی خودمان را به گونه ای استاندارد محک بزنیم. برای این مباحث حتی اگر نتوانستیم در دوران عید وقت بگذاریم نیز در دوره ای که یک ماه قبل از کنکور با عنوان دوره تسلط برای دانش آموزان خود می گذاریم حتما به این مهم رسیدگی می شود پس به همین دلیل است که علی رغم اهمیتی که این مباحث برایمان دارند آن را در اولویت چهارم جای داده ایم. فراموش نشود که اگر دوره تسلط و استاندارسازی قوتمان صورت نپذیرد اعتماد به نفس مخربی که در این دروس داریم ممکن است ما را تا درصدهای منفی همراهی کند!!!

خب تا اینجا موضوعات زیر را مطرح و به تفصیل آن ها را توضیح دادیم:

1-    تهیه لیستی از وضعیتمان در دروس مختلف

2-    اولویت بندی دروس با توجه به توضیحات لیست

در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه مطالعه اولویت ها و برنامه ریزی زمان بندی شده برای دروس را توضیح دهیم. اما نکته جامانده زیر را در ابتدا می آوریم:

در تهیه لیست وضعیت دروس نکته قابل توجه دیگر این است که ما نقاط ضعف را تنها در دروسی که در آن ها درصد های پایینی داریم نمی بینیم بلکه دروسی  که ما از وضعیت خود در آن ناراضی هستیم نیز بااهمیت هستند. فرضا شخصی در درس دین زندگی دارای درصد60 است اما با توجه به میانگین ساعت مطالعه و وضیعت کلی احساس می کند که می تواند دارای درصد 75 باشد؛ پس این درس در وضعیت کنونی برای چنین شخصی یک نقطه ضعف محصوب می شود.

خب حال فرض بر این است که شما وضعیتتان در دروس مختلف را با لیستی که تهیه کرده اید می دانید و هرمبحث را با توجه به اولویتی که گفتیم در یکی از اولیت های چهارگانه قرار داده اید. اکنون زمان آن رسیده است که برای هر اولویت و برای هر مبحث زمان خاصی را در نظر بگیریم.

اولا ما وقتی حرف از اولویت به میان می آوریم باید توجه داشته باشیم که قرار نیست ما برای همه مباحثی که در لیست آورده ایم (یعنی همه مباحث کنکور) در روزهای عید زمانی در نظر بگیریم و تنها باید از اولویت های بالاتر شروع کنیم تا اگر با محدودیت زمان رو به رو نشدیم به اولویت های پایین تر برسیم. اما همین جا این سوال پیش می آید که آیا ما باید تا همه دروسی را که تاکنون اصلا نخوانده ایم (همان اولویت اول) در نوروز مطالعه کنیم تا برسیم به اولویت های بعدی؟ یا می توان دروس را به صورت موازی هم خواند؟

اصل بر این است که به دروسی که تاکنون نخوانده ایم باید و باید توجه بیشتری کنیم. اما چگونه؟ آیا می توان تمام زمانی که در نوروز داریم ( از صبح تا شب) به دروسی بپردازیم که تاکنون اصلا به سمتش نرفته ایم   ( و در بیشتر موارد دلیل اینکه تاکنون این مباحث را نخوانده ایم عدم تمایل با به این دروس بوده است) را از صبح تا شب بخوانیم؟!

قرار نیست از شما کارهای عجیب و غریب بخواهیم! ما نیز روزی جای شما بوده ایم و درک می کنیم که کاری که از شما می خواهیم آیا قابل انجام است یا خیر. در اینجا باید حتما اشاره کنیم به ساعت بیولوژیک بدن که مققر می کند در ساعاتی از روز بازدهی ما بالاتر است و در ساعات دیگر پایین تر. این نکته را اگر ما نمی گفتیم هم خودتان می دانستید. و شکی نیست نباید بدون توجه به ساعت بیولوژیک بدن برای برنامه ریزی روزانه مان زمان بندی کنیم. اما اینکه هر درس را در چه ساعتی بخوانیم از جزئیاتی است که شاید تاکنون به آن دقت نکرده باشید.

ابتدا لیست دروسی را که تهیه کرده اید مقابل خود بگذارید و ببینید تعداد مباحثی که تاکنون نخوانده اید چندتاست. آیا بیشتر از 10 الی 20 تاست؟ یا اینکه در همین حدود است؟ تعداد مباحثی که از ابتدای سال چندبار( یا حداقل یک بار) مطالعه کرده اید و در آن ضعیف بوده اید چندتاست. بین 10 الی 20 مبحث یا بیشتر؟ همین کار را برای دروسی که قبلا مطالعه کرده اید و در آن قوی هستید نیز انجام دهید.

حال قرار است با پاسخی که به سوالات بالا می دهیم در کنار توجهی که به ساعات بیولوژیک بدن داریم برای روزهای نوروز برنامه ریزی کنیم. به این شکل که ما در هر روز ساعت هایی را داریم که خیلی آماده و سرحالیم (مثلا صبح) و ساعاتی که آمادگیتان در سطح پایین تری قرار دارد (مثلا شب). دروسی که با آن سروکار داریم    ( به عنوان اولویت های اول و دوم) نیز گستره جالبی دارند. دروسی که از آنها اصلا خوشمان نمی آید ( آن هایی که اصلا نخوانده ایم یا آنانی که به رغم مطالعه مکرر نتوانسته ایم به آمادگی مناسبی برسیم) و دروسی که در آن ها قوی هستیم و مطمئنا از آن ها خیلی خوشمان می آید.

نحوه برنامه ریزی روزانه و ساعتی خیلی ساده است.         مباحثی که ازشان زیاد خوشمان نمی آید را در ساعاتی می گذاریم که آمادگی مان برای پذیرش مطالب جدید بیشتر است و مباحثی که در آن قوی هستیم در ساعاتی که آمادگی مان در سطح پایین تری است. ولی خب برخی اوقات نمی توان با همین یک جمله برنامه ریزی کرد. مثلا احتمالا تعداد مباحثی که نخوانده اید و یا در آن ضعیف هستید (همان هایی که احتمالا ازشان خوشتان نمی آید! ) بیشتر از آنهاییست که در آن قوی هستید. پس باید نکته زیر را در برنامه ریزی به شما گوشزد کنیم:

تقریبا 20روز به عنوان تعطیلات نوروزی در اختیار شماست. به صورت نرمال باید حداقل 5ساعت در هرروز کاملا آماده باشید برای مطالعه مطالب مختلف. اگر ساعات مطالعه روزانه تان را 10ساعت در روز درنظر بگیریم 5 ساعت از آن باقی می ماند. تقریبا در 2ساعت از این 5ساعت آمادگیتان خیلی پایین است و 3ساعت دیگر نه خیلی آماده اید و نه خیلی بی حوصله. برای آن 2ساعت هایی که در آن خیلی کم حوصله هستید ترجیحا دروس عمومی را قرار دهید. البته دروسی که با آن ها میانه خوبی دارید. در آن 3 ساعت ها دروسی را قرار دهید که در آن قوی اید و در 5 ساعت ها دروسی که در آن ضعیف اید یا نخوانده اید. اما خب نکته ای که می خواستیم بگوییم چه بود؟!

در بالا گفتیم که اول تعیین کنید تعداد مباحثی که در اولویت اول و دوم قرار می گیرد چندتاست. بعد باید تعداد روزهایی که در اختیار داریم حساب کنیم و ببینیم که آیا تعداد روزها و ساعاتی که در بالا برای هر کدام از دسته ها در نظر گرفتیم برای مطالعه دروس کفایت می کند یا نه. معمولا اگر هم مشکلی پیش بیاید برای دروسی است که ضعیفیم یا نخوانده ایم. یعنی ممکن است برای این دروس وقت کم بیاوریم و یا برای دروسی که در آن قوی ایم وقت اضافی بیاوریم. حال اینجا هنر شماست که بین مباحث و تعداد روزها و ساعت های تخمینی مطالعه تعادلی نسبی برقرار کنیم. مطمئنا در علاقه شما به مباحث مختلف نیز نسبیت وجود دارد. حتی آنانی که ازشان زیاد خوشمان نمی آید! پس می توانیم مباحثی را که در در آن ضعیفیم یا نخوانده ایم ولی درجه عدم تمایلمان نسبت بهشان متوسط یا بالاست را در زمان هایی بخوانیم که  آمادگی مان 100% نیست ولی خیلی هم ناآماده نیستیم.

سوال دیگری که معمولا طرح می شود این است که در هرروز چندتا مبحث بخوانیم یا همان تعداد دروس مختلفی که در هرروز می خوانیم حداکثر چندتا باشد. در پاسخ باید گفت دوران نوروز از این لحاظ تفاوتی با سایر تعطیلی های سال ندارد و شما باید  سقف حداکثر 4 الی 5 درس در روز را باید رعایت کنید.

همواره دقت داشته باشید کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. این یعنی اگر باتهیه لیستی که گفتیم متوجه شدید که مباحث بسیاری را بهشان توجه نکرده اید و یا کارهای زیادی است که باید انجام دهید اکیدا از شما می خواهیم هول نکنید و تصور نکنید که باید خلا های یک سالتان را در تعطیلات نوروز پر کنید و هرآنچه در آن ایراد دارید را به یک باره رفع ایراد کنید. تمام اصراری که بر اولویت بندی دروس کردیم برای این بود که بدانیم کدام درس ها را باید زودتر بخوانید. چه وقت به مباحث با اولویت پایین تر برسد چه نرسد.

حتی ما می توانیم برای مباحث مختلفی که ویژگی یکسانی دارند نیز اولویت بندی کنیم. یعنی مثلا در مباحث نور و آینه فیزیک 1، مثلثات و حد و پیوستگی ضعف داریم. از ابتدای سال مطالعه داشته ایم ولی کافی نبوده است. برای مطالعه همین سه مبحث نیز می توانیم اولویت داشت یعنی کدام مبحث را زودتر بخوانیم. اما هیچوقت نباید برای اینکه همه مباحثی که درون لیستمان نوشته ایم را بخوانیم کیفیت را فدا کنیم. پس نکته بسیار بسیار مهم رعایت اولویت در حالیست که کیفیت را رعایت کرده ایم.

نکته قابل تامل دیگر زمانیست که برای مطالعه دروس عمومی وقت می گذاریم. همانطور که از قبل گفتیم هرچه به ماه های نهایی نزدیک تر می شویم باید زمان بیشتری برای دروس عمومی وقت بگذاریم. بعد از تعطیلات نوروز وقت آن رسیده که دروس عمومی را بیشتر از گذشته در دستور کار خویش قرار دهیم. پس بهتر است مباحثی را که اصلا تاکنون نخوانده ایم حتما یک بار در دوران نوروز مطالعه کنیم که پس از تعطیلات با شناخت بهتری سراغ این مباحث رویم. در این میان درس عربی که حساب جداگانه ای دارد و همچنان مانند گذشته تاکید داریم که باید هرشب زمان اندکی را صرف این درس کنیم تا ساختار دشوار آن به مروز زمان درون ذهن ما حک شود.

در نهایت باید باور کنیم پس از تعطیلات نوروز شمارش معکوس برای کنکور آغاز می گردد. اگر تا الان به خوبی مطالعه داشته اید روندخودتان را حفظ کنید زیرا پایان خوبی در انتظارتان است. اگر تاکنون به هردلیلی نتوانسته اید آنطور که دلتان می خواست مطالعه کنید تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که تغییرات اساسی را در خود ایجاد کنید. تغییراتی اعم از ساعت مطالعه، پیشرفت اصولی و برمبنای برنامه ریزی صحیح، در اولویت قرار دادن کیفیت مطالعه و …

در نهایت اینکه اگر در این چندماه پایانی به دلیل اینکه در گذشته نتوانسته اید در حد انتظار عمل کنید دچار استرس شوید و خود را از پیش باخته بدانید مطمئن باشید چیزی عایدتان نمی شود. هیچوقت نشده در داستان‌ها نام کسانی به میان بیاید که حتی جرئت نکرده اند پا به میدان مسابقه بگذارند. در عوض همیشه داشته ایم بازنده هایی که نام آور بوده اند زیرا تا پای جان در راه هدف خویش جنگیده اند. پس حتی اگر قرار است در کنکور امسال بازنده باشید چه بهتر که پا در میدان مسابقه گذارید تا دشمنانتان نتوانند به شما القابی مانند ترسو بدهند!

در این دومقاله سعی کردیم تا حد توان عقایدمان در مورد برنامه ریزی تعطیلات نوروز را به قلم تحریر در آوریم. شکی نیست استثناهایی بر مقاله بالا وارد است و نمی توان همه گفته های بالا را به همه دانش آموزان تعمیم داد. اینجاست که تایید مشاور برای برنامه هایمان امری ضروری است ولی اگر دانش آموزی به هر دلیلی به مشاور مجرب دسترسی نداشت این دومقاله بسیار راهگشا و دوربازده خواهند بود.

در نهایت آرزوی موفقیت دارم برای تمام دانش آموزانی که در اقصی نقاط ایران عزیز هستند و به هر دلیلی دسترسی به مشاور شخصی ندارند. امیدوارم مارا از دعای خود و خانواده هایتان بر سر سفره هفت سین محروم ننمائید. پایان…

 

 

برای مشاوره برنامه ریزی عید کنکوری ها

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

به دلیل شلوغی خطوط در صورت عدم برقراری ارتباط ، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیرید

برای مشاوره برنامه ریزی کنکوری برای عید

برای مشاوره برنامه ریزی کنکوری برای عید

واقعا عالي بود به اميد موفقيت در كنكور ٩٨


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار محاسبه درصد

منابع کنکور ریاضی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور انسانی 99

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

اگر کنکوری هستید و قصد دارید از نوروز 99 به بهترین شکل ممکن استفاده کنید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

مشاوره برای درس خواندن در عید

برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز

برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز

تا چند سال پیش اهمیت برنامه ریزی کنکوری در ایام عید نوروز در حد یک فاکتور اضافی برای موفقیت بود به طوریکه دانش آموزانی که از این فرصت برای موفقیت در کنکور استفاده می کردند چندین قدم جلوتر از سایر دانش آموزان بودند. اما حداقل 8 سالی هست که موفقیت در کنکور ارتباط تنگاتنگی با اهمیت به دوران طلایی نوروز دارد. هرچقدر استفاده ما از این دوران بیشتر و بهینه تر شود هم سهم عقب افتادگی مان در ماه های قبل را می توان به میزان خوبی کمتر کرد هم می توان استارت خوبی برای برنامه ریزی بعد از عید زد. در هرصورت از دید ما برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز و صد البته برنامه ریزی بعد از عید برای کنکور اهمیت آنچنان زیادی دارد که رسیدگی به این موضاعات را در مقاله جداگانه ای از برنامه ریزی کنکور 99 بررسی کرده ایم. پس تا پایان این مقاله با ما باشید و از نکات ذکر شده در این مقاله که حاصل تجربه چندین ساله مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می باشد نهایت استفاده را ببرید.

بسیاری از والدین و دانش آموزان تعطیلات عید نوروز را یک تعطیلات 5 روزه تصور می کنند در صورتیکه اگر کمی واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم تعطیلات نوروز برای یک دانش آموز از حدودا 20 اسفند آغاز شده و گاها تا 20 فروردین ادامه دارد. پس ما با یک دوره یک ماهه سروکار داریم که از بد ماجرا درست 4 ماه قبل از کنکور سراسری 99 قرار گرفته است. برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز یعنی داشتن یک برنامه ریزی یک ماهه در روزهایی که دیگر مجبور به مدرسه رفتن هم نیستیم پس عملا زمان خیلی بیشتری نسبت به روزهای دیگر داریم. هرچند مخصوصا در چند سال قبل بیشتر مدارس اردوهای نوروزی برای دانش آموزان کنکوری برگزار می کنند ولی پاسخ به این سوال بزرگ که چقدر برنامه ریزی مدرسه می تواند برای دانش آموزانی که اکثرا وضعیت تحصیلی متفاوتی دارند مفید باشد اما و اگر های بسیاری به همراه دارد که برای مشورت در این مورد می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران هیوا مشورت بگیرید.

همانطور که گفتیم تعطیلات نوروزی درواقع از اواسط اسفند آغاز شده و تا اواسط فروردین ادامه دارد. بنابراین بهترین زمان برای آغاز برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز ، اوایل اسفند است. اینکه بهترین زمان را اوایل اسفند ماه گفتیم به این دلیل است که اولا برنامه ریزی برای نوروز باید با شناخت کامل از وضعیت ما در آن دوران باشد ( قطعا شما دی ماه یا بهمن ماه وضعیت متفاوتی نسبت به اسفند دارید ) دوما اینکه برنامه ریزی نوروز را به اواخر اسفند و بعد از شروع تعطیلات نوروز موکول کنید مطمئن باشید حداقل چند روزی را از دست خواهید داد که این موضوع به ضرر شما تمام خواهد شد. پس به پیشنهاد ما عمل کنید و از همان اوایل اسفند با توجه به دستورالعمل هایی که در ادامه توضیح دادیم دوران طلایی نوروز خودتان را بسازید.

چه کارهایی دارید که عقب مانده است ؟ مطالعه دروس پایه ؟ مطالعه دروس پیش 1 ؟ تست زنی ؟ آزمون آزمایشی ؟ این ها همه اولویت هایی هست که هر کدامشان شاید برای یکی مهم باشد . و مهم ترین قسمت برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز همین تعیین کردن اولویت هاست. اولویت بر اساس نیاز شما باید شکل بگیرد نه بر اساس آن کاری که دوستتان قرار است انجام دهد. به این معنی که اولویت شما با دوستتان فرق دارد. پس در گام اول باید به خوبی به این فکر کنید که کدام کار است که در ایام نوروز و کنکور ارجحیت بیشتری برای انجام دارد ؟ توصیه می کنیم با این دید به درس خواندن در نوروز نگاه کنید که تعطیلات نوروز یک هدیه الهی است که قرار است در آن کارهای عقب افتاده تان را انجام دهید. پس خواهشا اینطور نباشد که در تعطیلات عید نوروز هم مانند سایر روزها و با برنامه سابق درس بخوانید بلکه در این روز ها حتما کارهایی را انجام دهید که قبلا از آن غافل مانده اید. اگر در انتخاب این اولویت ها دچار تردید هستید توصیه می کنیم حتما مقاله برنامه ریزی کنکوری برای عید را مطالعه کنید.

دقت داشته باشید اولویت اول تعطیلات عید جبران کردن عقب افتادگی هاست نه پیش افتادن از سرفصل های درسی. خیلی از دانش آزموان تصور می کنند استفاده مفید از دوران طلایی نوروز در این است که از سرفصل های آزمون آزمایشی جلو بیفتند و یا دروسی که باید بعد از عید بخوانند را در نوروز به اتمام برسانند. اما واقعیت این است که بعد از عید بصورت دومینو وار شما وارد رویداد هایی می شوید که دیگر فرصتی برای شما باقی نمی گذارند. از این جمله رویداد ها می توان به امتحانات میان ترم ، امتحانات نهایی و دوران جمع بندی اشاره کرد. بنابراین اینکه مثلا چند ماه پیش فلان فصل فلان کتاب را نخواندید یا فلان مبحث را نتوانستید کنکوری بخوانید هیچ گاه فرصتی برای رسیدگی نخواهد یافت مگر در ایام نوروز . پس حتما برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز را با محوریت جبران عقب افتادگی ها پیش ببرید.

 

برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز

برنامه ریزی کنکوری در ایام تعطیلات عید نوروز


منتخب های هیوامگ

آیا برای آزمون ، مغز خود را تغذیه می کنید ؟

تاثیر کرونا بر استرس کنکور

رمز موفقیت در کنکور

مقالات منتخب سردبیر

نرم افزار محاسبه درصد

منابع کنکور ریاضی 99

منابع کنکور تجربی 99

منابع کنکور انسانی 99

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

مشاوره برای درس خواندن در عید
مشاوره برای درس خواندن در عید
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *