مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

 
helpkade
مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه
مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، مهاجرت دانشجویی به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه از جمله مواردی است که می تواند در زمینه مهاجرت یک فرد دانشجو مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به کشور ایران و در نظر گرفتن هزینه های پایین زندگی و تحصیل در این کشور، امروزه بسیاری از دانشجویان و اشخاص سعی بر آن دارند تا در ترکیه بتوانند شرایط جدیدی از تحصیل و زندگی خارج از مرز های کشور خود، جهت کسب دانش و بالا بردن سطح علمی خود رقم بزنند. با توجه به این که تحصیلات در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار کم هزینه می باشد، اما باز می توان به این نکته اشاره کرد، آیا اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه امکان پذیر است؟ تیم تخصصی مشاوره ای موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تمام تلاش خود را در جهت بررسی کامل و ارائه اطلاعات لازم در مقاله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نموده است تا اطلاعاتی شایان در این زمینه در اختیار علاقه مندان قرار بدهد. چنانچه قصد اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و سایر کشور ها را دارید، جهت بررسی دقیق شرایط مهاجرتی خود و کسب آگاهی از شرایط مهاجرت دانشجو، می توانید از طریق مشاوره های رایگان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) با همکاران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا امکان پذیر است. اما نکته قابل توجه این می باشد که در کشور ترکیه متقاضیان بومی بورسیه و تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه بسیار زیاد است. همچنین علاوه بر کشور ایران، متقاضیانی از کشور های روسیه و هند برای اخذ ظرفیت اقدام خواهند کرد. بنابراین در وهله اول بایستی در نظر گرفت که اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه بر اساس ظرفیت می باشد. افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ ظرفیت بورسیه اقدام نمایند. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی می باشد. بنابراین بایستی مدرک زبان ترکی قابل قبولی با نمره بالا دریافت کرده باشید. جهت دریافت اخذ مدرک زبان ترکی مناسب، بایستی در دوره های زبان ترکی به نام yos شرکت کرد و پس از گذراندن دوره، در امتحان پایانی نمره قابل قبول را بدست آورد. معمولا اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان دکتری نیاز به داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی دارد. از نکات الزامی دیگر داشتن سطح علمی مناسب و نمرات بالای تحصیلی می باشد. در ادامه اخذ بورسیه تحصیلی مرتبط با هر مقطع دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

دانشجویان بین المللی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند، الزاما بایستی در دوره های زبان یک ساله yos شرکت نمایند. در طی یک سال به دانشجویان زبان ترکی آموزش داده می شود و در پایان از دانشجویان آزمونی مبنی بر سنجش دانش زبان ترکی گرفته می شود. اگر در آزمون دانشجو نمره قابل قبول را بیاورد، می تواند درخواست خود را برای پذیرش از دانشگاه های ترکیه بدهد. معمولا به چنین دانشجویانی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد و هزینه های دانشگاه به شکل چشمگیری کاهش می یابد. علاوه بر مدرک زبان، دارا بودن دیپلم 12 ساله همراه ریز نمرات و معدل بالا بسیار قابل توجه است. معدل شخص دانشجو حداقل بایستی بالای 15 باشد. اما دانشجویانی که معدل بالاتری دارند، در الویت قرار می گیرند. اگر چه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی امکان پذیر است، اما کمک هزینه های خاصی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است. معمولا این کمک هزینه برای دانشجویان بومی ترکیه ارائه می شود.

اعزام دانشجو به ترکیه

دانشجویان بین المللی که بعد از گذراندن دوره کارشناسی خود می خواهند به این کشور بیایند و واجد شرایط برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد شوند، بایستی قانون گذراندن دوره زبان یک ساله yos و اخذ مدرک زبان ترکی را با نمره مورد قبول، رعایت نمایند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان الزاما باید مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله خود همراه با مدارک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی را جهت پذیرش و اخذ بورسیه تحصیلی ارائه بدهند. در این مقطع جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه بایستی معدل مقطع کارشناسی بالاتر از 15 باشد. همچنین قانون مبنی بر داشتن گپ تحصیلی با حد مجازی وجود ندارد. اما همانطور که گفته شد، افرادی که معدل بالاتر، سن پایین تر و از سطح زبان ترکی خوبی برخوردار هستند، در الویت پذیرش دانشگاه های ترکیه قرار خواهند گرفت. در مقطع کارشناسی ارشد اگر چه اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه امکان پذیر است، اما دریافت کمک هزینه های تحصیلی که جهت کمک به دانشجو پرداخت می شود، برای دانشجویان بین المللی به ندرت قابل مشاهده است ولی امکان پذیر می باشد.

تحصیل در ترکیه

به طور کلی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه مانند مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور امکان پذیر می باشد. اما آن چه که می تواند قابل توجه باشد، علاوه بر اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، امکان اخذ کمک هزینه های دانشجویی مانند خوابگاه رایگان، بیمه های درمانی رایگان و امکانات ایجاد شده در زمینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. اما بایستی در نظر گرفت، ظرفیت های بورسیه تحصیلی و اخذ کمک هزینه های دانشجویی به تعداد محدود ارائه می شود و برای اخذ آن بایستی در ابتدا با یک استاد راهنما در زمینه تحصیلی خود مکاتبه کرده و بعد از تایید دانشجو توسط استاد راهنما می توانید برای پذیرش در مقطع دکتری در ترکیه اقدام نمایید. دانشجویان جهت مکاتبه با استاد راهنما و اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه در مقطع دکتری بایستی مدارک تحصیلی خود شامل دیپلم، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ارائه بدهند. معدل دانشجویان می تواند عاملی مهم محسوب شود. معمولا افرادی که معدل بالای 18 دارند، از شرایط بهتری برخوردار می باشند. همچنین ارائه مقالات ISI که انتشار یافته باشد، از نکات الزامی محسوب می شود. قابل توجه است مانند مقاطع قبلی گذراندن دوره یک ساله زبان ترکی و قبول شدن در آزمون پایانی جهت اخذ مدرک زبان ترکی الزامی می باشد.

جهت ورود به کشور ترکیه و اقامت کوتاه مدت، با توجه قرارداد های موجود بین کشور ایران و ترکیه دریافت ویزا این کشور الزامی نمی باشد. اما چنانچه قصد اقامت بیش از 90 روز در کشور ترکیه را دارید، بایستی مدارک لازم جهت تحصیل در ترکیه را ارائه داده و سپس برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کرد. جهت اخذ ویزای این کشور در ابتدا بایستی وقت سفارت را به صورت آنلاین گرفت. در روز موعود نیز همراه مدارک موجود به سفارت این کشور حضوری اقدام نمایید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر می باشد.

همانطور که گفته شد، اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه در تمامی مقطع دانشگاهی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد. از میان بورسیه هایی که کشور ترکیه ارائه میدهد، می توان به دو بورسیه فراگیر آن به نام بورسیه دانشجویان برجسته و بورسیه عبدالله گل اشاره نمود که بسیار فراگیر و قابل توجه می باشد. در جدول زیر به شرح هر یک از این بورسیه ها پرداخته شده است.

+ در نظر گرفته شده برای دانشجویان برجسته از نظر رزومه تحصیلی می باشد. افرادی که نمرات تحصیلی بالا، دارای مقالات علمی و سطح زبان عالی می باشند، واجد شرایط قرار می گیرند.

+ این بورسیه شامل هزینه های تحصیل می شود.

+ جهت اخذ کمک هزینه دانشجویی برای دانشجویان (1,000 تا 3,000 لیر) از سوی دانشگاه بایستی دانشجو توسط استاد راهنما تایید صلاحیت شود.

+ تمرکز این بورسیه بیشتر برای مقطع کارشناسی می باشد.

+ این بورسیه هزینه تحصیل فرد را در بر میگیرد اما کمک هزینه دانشجویی برای دانشجو در نظر نمی گیرد.

+ اگر چه ورود به دانشگاه های ترکیه نیاز به گذراندن دوره های زبان ترکی و اخذ مدرک ترکی دارد، اما این نوع بورسیه در بعضی از رشته ها امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی را نیز می دهد.

+ رشته های شامل بورسیه: مدیریت، معماری، ژنتیک و بعضی از رشته های مهندسی می باشد.

اگر قصد اخذ بورسیه عبدالله گل را دارید و می خواهید که به زبان انگلیسی دروس خود را بگذرانید، بایستی علاوه بر مدرک زبان ترکی، مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را ارائه دهید.

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار کم هزینه می باشد که در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، می توانید شرایط تحصیل ارزان را برای خود رقم بزنید. قابل ذکر است که تمامی مطالب ذکر شده در مقاله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه توسط گروه مجرب مشاورین موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) به قلم در آمده است. هر گونه کپی برداری یا استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع، از لحاظ قانون، شرع و عرف تخلف محسوب می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می تواند در دانشگاه های معتبر ترکیه رقم بخورد. اگر چه دانشگاه های ترکیه بسیار کم هزینه می باشند، اما آنچنان از حیث علمی در سطح بالایی قرار ندارند. در قسمت زیر نام چند دانشگاه معتبر ترکیه همراه با رده بندی های بومی و جهانی آورده شده است.

بیشتر دانشجویان بین المللی از کشور های آسیایی برای مهاجرت به ترکیه و اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های معتبر ترکیه، دلایلی را ارائه می دهند که قابل بحث می باشد. یکی از دلایل ذکر شده، تحصیل در کشور ترکیه به امید راه یافتن به دانشگاه های معتبر در قاره اروپا و آمریکا می باشد. باید دانست که تمامی کسانی که در کشور ترکیه تحصیل می نمایند، پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط برای راه یافتن به تاپ ترین دانشگاه دنیا نمی باشند. تنها تعداد انگشت شماری را می توان در نظر داشت که واجد شرایط شوند.

علاوه بر اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و هزینه های ارزان دانشگاه آن، می توان به هزینه های زندگی ارزان نیز در این کشور اشاره نمود. مخارج ماهیانه زندگی در بخش خوراک، پوشاک، حمل و نقل، هزینه های رستوران و ارتباطات، تنها 14 درصد بیشتر از میانگین مخارج ماهیانه زندگی در ایران می باشد. همچنین در مورد هزینه های اجاره نیز بایستی ذکر کرد که مبالغ ممکن است کمی بالاتر رود و به 51 درصد بیشتر از هزینه های اجاره در ایران برسد. در جدول زیر لیستی از هزینه های موجود در کشور ترکیه آمده است. قیمت های ذکر شده جهت تبدیل راحت تر به یورو ذکر شده است.

✅ آیا بدون ویزا می توان در ترکیه تحصیل کرد؟

جهت اقامت بیش از 90 روز در ترکیه، ویزای کشور ترکیه لازم است. بنابراین برای تحصیل در ترکیه ویزای ترکیه لازم می باشد.

✅ جهت ورود به دانشگاه های ترکیه اخذ دوره های زبان ترکی لازم است؟مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

بله، جهت اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه، در ابتدا بایستی دوره های یک ساله زبان ترکی در این کشور گذرانده شود و سپس قبولی در آزمون پایانی دوره الزامی می باشد.

✅ اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در چه مقاطعی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد؟

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، مهاجرت دانشجویی به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه از جمله مواردی بود که مورد بررسی دقیق و کامل قرار گرفت. همانطور که بررسی شد، ترکیه کشوری است که از لحاظ بعد مسافت به کشور ایران نزدیک می باشد. همچنین از لحاظ حیث هزینه های تحصیل، می توان به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و ارزان بودن هزینه های شهریه دانشگاه پرداخت. مخارج زندگی نیز تقریبا به مانند کشور ایران می باشد. اما با همه ی این تفاسیر بایستی توجه کرد که سطح علمی دانشگاه های ترکیه بالا نمی باشد. همچنین جهت انتخاب کشوری واسطه که بتوان با اخذ مدارک دانشگاهی آن به سایر دانشگاه های تاپ دنیا رسید، گزینه ای مناسب نمی باشد. بنابراین اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های رایگان دنیا دارید، می توانید جهت بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی خود از طریق مشاوره های بدون هزینه موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش)، با همکاران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین در پایان مقاله اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، می توانید نقطه نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها با همکاران ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در کمترین فاصله زمانی ممکن، پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام وقت بخیر. من دانش آموز پایه هشتم هستم.رشنه درسی ام ریاضی فیزیک خواهد بود و میخواهم مهندس عمران شوم.معدلم همیشه بالای۱۹.۹۰ هست. به زبان ترکی بطور کامل تسلط دارم اما مدرک ندارم و دوره آیلتس زبان انگلیسی رو میگذرونم. میشه از سال اول دانشگاه بورسیه گرفت یا باید بالای لیسانس باشه؟ بورسیه مهندسی عمران در ترکیه به چه شکله؟

با سلام و احترام احتمال اخذ بورسیه در مقطع لیسانس به طور کلی پایین است.

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی سال سال آخر معماری کارشناسی هستم و متولد ۱۳۷۷ معدلم تا الان ۱۸/۶۸ هست و به زبان ترکی مسلط هستم مدرک ندارم ولی میتونم صحبت کنم و میخوام برای ارشد بورسیه یکی از دانشگاه های ترکیه قبول شم ب نظرتون میتونم بورسیه بگیرم؟ شانسی دارم؟ البته باید بگم ی مقاله هم دارم کار میکنم ولی نصفس هنوز و تا سال دیگه ک فارغ اتحصیل بشم تموم میشه

سلام و عرض احترام دوست عزیز تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه رایگان است و همچنین تحصیل در دانشگاههای خصوصی به زبان انگلیسی می باشد ضمن اخذ بورسیه نیاز به رزومه قوی دارد جهت بررسی شرایط خود تماس بگیرید

با سلام من دانشجوی ارشد اقلیم شناسی از دانشگاه شهید بهشتی با رتبه سه هستم .مدرک زبان ندارم .و هزینه تحصیل هم در کشور ترکیه رو ندارم.میخواستم ببینم با این شرایط میتونم بورسیه رایگان دریافت کنم.

درود بر شما دوست عزیز جهت دریافت بورسیه تحصیلی شما باید دارای نمرات معدل و سطح زبان بسیار بالا باشید و در بعضی موارد نیز باید بتوانید مقالات خوبی ارائه دهید پیشنهاد شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس بگیرید

سلام میتونید چند رزومه به عنوان مثال نام ببرید چند تایی که امتیاز بالایی داشته باشند

با سلام و احترام برای کسب پاسخ سوال خود می توانید با تهیه محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور به منبع ارزشمندی از اطلاعات دست یابید. برای تهیه این محصول به لینک زیر مراجعه نمایید:گام به گام تا کار در خارج از کشور همچنین برای بررسی دقیق شرایط خود می توانید از طریق تماس با موسسه از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سلام خسته نباشین من ۱۹ سالمه و امسال میخوام کنکور تجربی بدم و معدلمم خیلی کمه چون رشته مورد علاقه خودم نبوده نتونستم بخونم میخواستم ببینم من چطوری میتونم بورسیه بشم دقیق شرویطشو نمیدونم اگه میشه لطفا کمک کنین

با سلام و احترام متقاضی گرامی به منظور اخذ بورسیه و فاند تحصیلی شرایطی همچون سن و گپ تحصیلی ، ریزنمرات و معدل بالا، مقاله های بین المللی، دانش و مدرک زبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای بررسی دقیق تر شرایط خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سلام خسته نباشید بنده 19ساله وترم2کارشناسی مهندسی شیمی هستم ومعدل دیپلمم18/29ریاضی فیزیک هست ومدرک زبان هم ندارم میخواستم ببینم ازنظر شما شانسی تو بورسیه تحصیلی ترکیه دارم وازشما کمک بگیرم

سلام و عرض ادب دوست عزیز اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی به صورت محدود اعطا می شود و نیاز به رزومه قوی دارد به صورت کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه تقریباً رایگان است جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید

سلام خسته نباشید ببخشبد من کارشناسی حقوق دارم و معدلم هم ۱۸ هست از دانشگاه دولتی و الان چطور میتونم برای کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های ترکیه اقدام کنم و درصد پذیرش چقدره؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط اولیه مطلوبی دارید و اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه ریسک بالایی ندارد جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ترکیه و دیگر کشورهای اروپا تماس حاصل نمایید

سلام ببخشید میخواستم بدونم برا انتخاب رشته دانشگاه کاتب چلبی و دوکوز ایلول دوازدهمی ها هم میتونن با معدل ترم اول ثبت نام کنن

سلام جناب ملک پور من امسال سال دوازدهمم و فعلا دیپلم نگرفتم میخواستم بدونم امسال که دانشگاهایی مثل کاتیب چلبی و….با معدل هم ثبت نام میکنند و دیپلم میخوان برای اینها هیچ راه حلی وجود نداره که من هم بتونم ثبت نام کنم حتی با هزینه بیشتر؟

با سلام متقاضی گرامی برای راهنمایی در این زمینه می بایست شرایط شما مورد ارزیابی قرار گیرد

سلام من امسال سال دوازدهمم و معدل ترم اولم۱۹٫۶۴شده.و هر سه سال رو لوح تقدیر شاگرد ممتاز دارم.مدرک زبان انگلیسی از کانون زبان ایران دارم و به زبان ترکی استانبولی مسلطم البته بدون مدرک.دوتا لوح و کاپ ورزشی تو رشته دومینو برا منطقه دارم و یک مقاله شیمی نوشتم و توصیه نامم رو هم از پروفسور شیمی گرفتم و تو انتخاب رشته ثبت نام بورسیه ترکیه پزشکی و دندان رو. زدم به نظرتان شانس قبولیم چه قدره؟

دوست عزیز سلام با توجه به شرایطی که نوشتید به نظر میاد شرایط خوبی دارید ولی برای پاسخ دقیق نیاز به بررسی دقیق پرونده شما می باشد لذا جهت بررسی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

باسلام آیا سه ترم مشروط متوالی در کارشناسی با وجود معدل کل 18.4 و مقالات isi بر گرفتن بورسیه موثر هستند؟

سلام. در بحث سابقه تحصیلی، ملاک اصلی معدل بالا و نمرات بالا در دروس تخصصی هستند. مقالات isi و داشتن نمره زبان آیلتس ۷ به بالا هم تاثیر بسیاری دارند برای اخذ بورسیه تحصیلی، به همراه سن مناسب.

سلام ببخشید من مراحل ثبت نام برای بورسیه ی دولتی ترکیه را تا آخر میروم ولی در آخر توصیه نامه میخواد از من در حالی که من فارغ التحصیلم و اصلا هنوز دانشگاه نرفتم که توصیه نامه داشته باشم برای bachelors degree اقدام کردم. بدون توصیه نامه ها هم ثبت اپلای تکمیل نمیشود.

سلام. توصیه نامه رو از معلمین دبیرستانتون هم میشه گرفت ولی میتونین مشکلتون رو با دانشگاه مورد نظرتون از طریق ایمیلشون که در همون سایت موجود هست در میون بذارید تا راهنمایی تون کنند.

سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم که دانشگاه های ترکیه برای مقطع کارشناسی هم بورسیه دارند یا خیر؟ و اینکه اگه دارند برای اخذ بورسیه YOS بهتره یا SAT ؟ لطفا راهنماییم کنیم

با سلام. اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpourmie.com/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

سلام لیسانس کامپیوتر دارم و میخوام ارشد رو ایران بخونم بعدش میتونم برای دکتری بورس بگیرم؟ بین لیسانس و ارشد بیشتر از ۵ سال فاصله افتاده چطور میتونم از این دفاع کنم؟

سلام. این گپ تحصیلی رو فقط میتونید با ارائه سابقه کاری پر کنید. بیشتر از 5 تا 6 سال هم خیلی کشورها قبول نمیکنن ولی در کل چون قصد اخذ بورسیه تحصیلی دارید داشتن گپ تحصیلی بدون مدرک موجه براتون امتیاز منفی محسوب میشه.

سلام من دانشجوی کارشناسی IT هستم امکانش هست فوق لیسانس رو تو رشته ی گرافیک در یکی از دانشگاه های ترکیه ادامه تحصیل بدم؟

با سلام. در صورت داشتن شرایط، می توانید در دانشگاه های خصوصی ترکیه مشغول به تحصیل شوید. برای ارزیابی شرایطتان ا دفاتر ما تماس بگیرید.

باسلام من دانشجوی کارشناسی عمران دولتی یاسوج روزانه هستم و معدل کلم تا حالا که ترم 3 است 18.5 هستش میخوام واسه دوسال آخر برم ترکیه با بورسیه البته. اما معدل پیش دانشگاهی ضعیف دارم شما راه حل برای بنده را چی در نظر دارید؟ ممنون میشم یه توضیح مختصر در این باره بدید…

با سلام. اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

میخواستم بدونم اگه من تو هیأت علمی دانشگاه آنکارا آشنا داشته باشم میتونم برای کارشناسی بورسیه تحصیلی بگیرم؟

با سلام. اخذ بورسیه تحصیلی ضوابط خاص خود را دارد. اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

سلام من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته برق هستم برای گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه ریز نمرات ومدرک کاردانی الزامی است یا اینکه مدرک کارشناسی کافیه ممنون میشم راهنمایی کنین

با سلام معمولا رزومه تحصیلی شما در سال های اخیر دارای اهمیت می باشد ولی بیشترین موارد که در اخذ بورسیه تحصیلی تاثیر گذار است معدل، مدرک زبان و مقاله علمی معتبر می باشد.

سلام من میخواستم درباره بورسیه ترکیه تو مقطع کارشناسی سوال بپرسم.امکان موفقعیت چقدر هست اگر نمرات دیپلم بطور میانگین 18 و دارای مدرک زبان و تومر باشم؟

با سلام. اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های ترکیه با توحه به میزان قابل توجه بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000

https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.https://malekpour.ir/contact-us/

با سلام من متولد 1376 و لیسانس جامعه شناسی دارم با معدل15. ایا برای اخذ بورسیه حتما باید مقاله علمی داشته باشیم؟ ایا شما مورد داشتین که بدون رزومه علمی و مدرک خاصی برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو بپذیرید؟

با سلام و عرض ادب. بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد محدود می باشند بنابراین شما باید رزومه ای بسیار قوی ارائه دهید که مقاله علمی معتبر بخشی از آن می باشد.

عرض سلام وخسته نباشید من دانشجوی رشته عمران دولتی یاسوج کارشناسی ترم 7 و معدل کلم تا الان 19 و2مقاله داخلی داشتم… اما نمرات پیش دانشگاهی من ضعیف هست آیا با وجود رزومه قوی در دوره کارشناسی نمرات دوره پیش دانشگاهی و دبیرستان اهمیتی دارن.؟ممنون میشم توضیح بدین

سلام و عرض ادب. اخذ بورسیه تحصیلی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، نمره زبان بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000https://malekpour.ir/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.

https://malekpour.ir/contact-us/

سلام خسته نباشید من سال سوم دبیرستان (پایه یازدهم) رشته تجربی هستم با معدل 19.5 در مدرسه تیزهوشان .میخواستم ببینم برای ورود به دانشگاه رشته دندانپزشکی هم امکان بورسیه وجود داره؟؟؟؟

با سلام و عرض ادب. معمولا بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی زمانی اعطا می شود که دانشجو چند ترم در دانشگاه مورد نظر تحصیل کرده باشد و در این مدت رزومه تحصیلی قوی ای ایجاد کند.

باسلام من دانشجوی ترم چهار مدیریت مالی هستم با معدل ۱۶ایا می تونم بدون نوشتن مقاله و فقط با ارائه رزومه بورسیه بشم و اینکه ایا دوره های زبان ترکی در ترکیه رایگان؟

درود بر شما دوست عزیز فاکتورهایی اعم از ریز نمرات معدل نمره زبان و ارائه مقاله جهت گرفتن بورسیه تحصیلی بسیار حائز اهمیت می باشند ضمن اینکه دوره های زبان در کشور ترکیه دارای هزینه پایین هستند پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس برقرار نمایید

سلام من و خواهرم هردومون میخواستیم مقطع دکتری را در دانشگاه ترکیه بخونیم من رشته ارشدم آموزش محیط زیست هست و فعلا معدلک 18/30 و متولد 1373 هستم. و خواهرم هم فوق لیسانس روانشناسی عمومی است و معدلشم 15/71 و متولد 1365 هست. و ما هردوم در دانشگاه آزاد واحد تبریز خوندیم. وهردومون به زبان ترکیه هم مسلط هستیم. میخواستم بپرسم که با این شرایط میتونیم بورسیه بگیریم؟؟؟؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط عمومی و معدل شما بزرگواران مناسب می باشد ، اما جهت سنجش شانس خود برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و سایر کشورها می توانید در لینک زیر اطلاعات خود را وارد نموده و کارشناسان ما پس از ارزیابی شرایط شما در صورتی که واجد شرایط باشید با شما تماس حاصل خواهند نمود:https://goo.gl/y83d7F

سلام خسته نباشین من ۲٨ سالمه و ارشد روانشناسی تو دانشگاه ازاد با معدل ۱۶ تموم کردم و پایاناممو با نمره کامل دفاع کردم بعلاوه زبان استانبولی رو درحد مکالمه و خواندن، نوشتن بلدم مدرک تومر هم دارم با توجه به این شرایطم میزان پذیرشم برای گرفتن بورس از دانشگاهای ترکیه تا چه حد امکان داره؟ ممنون میشم دراین باره نظرتونو بدونم

سلام و عرض ادب. اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیازمند داشتن سوپروایزر از دانشگاه های بورسیه پذیر این کشور می باشد. نوع مدارک و شرایط مورد نیاز نیز بسته به هر دانشگاه متفاوت است. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر به وبسایت این دانشگاه ها مراجعه نموده و با آنها ماتبه نمایید.

با سلام و صبح بخیر. بنده دانشجوی ترم سه ارشد کامپیوتر نرم افزار هستم و بمدت ۷ سال سابقه کار نیروی شرکتی در وزارت نیرو را دارم و قصد بورسیه در مقطع دکترا را در ترکیه دارم. لطف میکنید در جهت مشاوره راهنمایی بفرمائید.

با سلام. برای تحصیل در مقطع دکترا باید شخصا با دانشگاه مکاتبه کنید و نظر یک استاد سوپروایزر را جلب کنید.

سلام خسته نباشید من رشته تجربیم با معدل 18.30 (نمونه دولتی) میخوام برای تحصیل اخذ بورسیه در رشته پزشکی یا دندان پزشکی در ترکیه ادامه تحصیل بدم لطفا راهنماییم کنید

برای دوره کارشناسی و کلا پزشکی بورسیه نداریم در ترکیه

سلام و خسته نباشید من تصمیم دارم توی رشته ی هنر و مقطع کارشناسی در ترکیه بورسیه بگیرم. میخواستم بدونم شرایط بورس شدن برا من چیا هستن؟ 20 سالمه و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی من بالای 19 هست. و نمونه کارهای هنری خیلی خوبی دارم. آیا برای بورس شدن تو مقطع کارشناسی و رشته ی هنر خیلی لازمه که آزمون Yos رو بدم؟ اگه این آزمون رو ندم شانسم برای اخذ بورسیه خیلی پایین میاد؟ با سپاس

با سلام و احترام. دوست عزیز برای دریافت بورسیه باید رزومه شما مورد بررسی قرار گیرد تا شما را بتوان راهنمایی دقیق نمود. جهت کسب اطلاعات و مشاوره در این مورد می توانید با کارشناسان مجرب دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

سلام،میخاستم بدونم با معدل ۱۸.۵۰ شانس قبولی در بورسیه کارشناسی ارشد در رشته حقوق را دارم؟

با سلام و احترام. دوست عزیز برای دریافت بورسیه باید رزومه شما مورد بررسی قرار گیرد تا شما را بتوان راهنمایی دقیق نمود. جهت کسب اطلاعات و مشاوره در این مورد می توانید با کارشناسان مجرب دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

باسلام حضور شما مقدار فاند دکتری دانشگاه های ترکیه ماهانه بطور تقریبی چقدر است؟ میزان هزینه زندگی یک شخص در یکماه چه مقدار است؟ و آیا این فاند دریافتی برای مخارج یکماه کفایت می کند؟

با عرض سلام و احترام. دوست گرامی هزینه ها بسته به نوع دانشگاه و شرایط شما متغیر خواهد بود. از این رو پیشنهاد میکنیم جهت اخذ مشاوره کاملتری با دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

با سلام، برای گرفتن بورسیه تحصیلی حتما باید در ازمون sat شرکت کنیم؟؟ و اینکه تاریخ ازمون sat چه زمانیه؟ و اینکه نمرات دیپلم ملاک هستن یا پیش دانشگاهی؟ و ایا بورس در رشته های پزشکی در ترکیه امکان پذیر است؟

با عرض سلام و احترام. دوست عزیز جهت پذیرفته شدن در رشتۀ پزشکی نیاز می باشد که آزمون sat را بدهید و معمولا چندین بار در سال این آزمون برگزار می شود و مدرک دیپلم از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. همچنین در حال حاضر اخذ بورسیه تحصیلی از ابتدا بسیار دشوار است بنابراین راه اخذ بورسیه برای شما این است که به طور عادی وارد دانشگاه مورد نظر شوید و پس از یک ترم تحصیل عالی و کسب معدل بسیار بالا درخواست وام، کمک هزینه یا بورسیه نمایید. پیشنهاد میکنیم جهت مشاوره کاملتری در این باب با دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

سلام من متولد 16 دسامبر1997 هستم. یعنی من برای مقطع لیسانس نمیتونم درخداست بورسیه بدم؟ معذلم دیپلم ریاضی 18.56

با سلام و عرض ادب خدمت شما در حال حاضر اخذ بورسیه تحصیلی از ابتدا بسیار دشوار است بنابراین راه اخذ بورسیه برای شما این است که به طور عادی وارد دانشگاه مورد نظر شوید و پس از یک ترم تحصیل عالی و کسب معدل بسیار بالا درخواست وام، کمک هزینه یا بورسیه نمایید. پیشنهاد میکنیم جهت اطلاعات بیشتر با دفاتر همکار ما تماس حاصل فرمایید.

سلام .. ممنون بابت مطالب عالیتون . سوالم این بود که با معدل 16.30 رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سراسری و آیلتس 6.5 و همچنین داشتن GRE شانسم برای اخذ بورسیه کارشناسی ارشد چطوره ؟ آیا از طریق شما میتونم اقدام کنم ؟

با سلام و احترام. دوست گرامی برای دریافت بورسیه باید رزومه شما توسط تیم ما مورد بررسی دقیق قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات و مشاوره در این مورد با کارشناسان مجرب ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

تحصیل در ترکیه ، اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در دانشگاههای ترکیه و قوانین اقامت تحصیلی ترکیه برای سال ۲۰۲۰ در این مقاله مورد تحلیل و بررسی و ارزیابی علمی قرار می گیرد. در بسیاری از موارد افراد تماس می گیرند و در خصوص شرایط اعزام دانشجو به ترکیه سوالاتی می پرسند از جمله اینکه شرایط تحصیل در ترکیه چیست؟ هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ آیا تحصیل در ترکیه بدون کنکور و با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟ شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها چگونه است؟ آیا امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟ راه های اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه برای اعزام دانشجو به ترکیه کدام است؟ و سوالاتی از این قبیل که ما در این مقاله به این سوالات و موارد دیگری از جمله شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه، شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه و… پرداخته ایم. شما عزیزان نیز می توانید این مقاله را به صورت دقیق و کامل مطالعه نموده و اگر در خصوص شرایط، راه ها و قوانین اعزام دانشجو به ترکیه باز هم سوالی در ذهن داشتید، می توانید با موسسه مشاوره ای MIE تماس حاصل نموده و با کارشناسان و وکلای متخصص در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاههای ترکیه صحبت نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

در ابتدای بحث تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه لازم است مقدمتا در خصوص شرایط اولیه و عمومی این کشور توضیحاتی ارائه دهیم. ترکیه از موقعیت استراتژیکی برخوردار بوده و در منطقه ای موسوم به ارواسیا جای گرفته است. مساحت این کشور حدود ۳۴۷/۷۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن به صورت تقریبی حدود ۸۲ میلیون نفر می باشد. کشور ترکیه با کشورهای ایران، گرجستان، ارمنستان، عراق و سوریه همسایه می باشد که البته در قسمت شمالی و اروپایی نیز با کشورهای بلغارستان و یونان دارای مرز مشترک است. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است و واحد پول رسمی آن نیز لیر ترکیه می باشد. این کشور کوهستانی همواره دارای بارش های بسیاری می باشد. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن نیز استانبول می باشد. این کشور دارای سیستم آموزشی مناسبی است که در تمامی مقاطع تحصیلی می توان در دانشگاه های مختلف آن تحصیل نمود. معمولا امکان اعزام دانشجو به ترکیه و تحصیل، هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی فراهم است اما هر کدام دارای شریط خاصی می باشند که در ادامه این مقاله به بررسی این شرایط می پردازیم.

ممکن است برخی از والدین به تحصیل در ترکیه برای فرزندان خود فکر کرده باشند. اما اینکه واقعا در مقطع دبستان می توان در این کشور تحصیل نمود یا نه؟ در صورت کلی تحصیل در مدارس کشور ترکیه برای دانش آموزان اجباری بوده و در سه مقطع ۴ ساله ابتدایی، ۴ ساله متوسطه و ۴ ساله دبیرستان باید به تحصیل بپردازند. یعنی طول دوره تحصیلی قبل از دانشگاه ۱۲ سال می باشد. بچه ها تا سن ۳ سالگی می توانند از مهد کودک های دولتی یا خصوصی که هر دو دارای هزینه می باشند استفاده کنند. پس از آن نیز می توانند از سن ۳ تا ۵ سالگی در پیش دبستانی مشغول به یادگیری علم و آموزش شوند. اما از این سن به بعد تحصیل برای همه افراد اجباری است یعنی از سن ۵ سالگی تا ۹ سالگی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و پس از آن نیز در دو دوره ۴ ساله در مقاطع متوسطه و دبیرستان می توانند به تحصیل بپردازند. زبان تحصیل در مدارس این کشور ترکی می باشد که زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم از سال چهارم دبستان آموزش می بینند. اگر دانش آموزی در مدارس بین المللی و خصوصی در حال تحصیل باشد زبان اول برای تحصیل وی انگلیسی و زبان دوم نیز ترکی می باشد. دانش آموزان غیرترکی باید حتما دارای یک اقامت باشند و یا به واسطه والدین خود یک اقامت را به دست آورده باشند که بتوانند در مدارس این کشور تحصیل نمایند. در زیر لیست مدارس مهم این کشور ذکر می شود:مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

در بحث اعزام دانشجو به ترکیه متقاضیان برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی در صورتی می توانند اقدام کنند که مدرک دیپلم ۱۲ ساله را در دست داشته باشند و در آزمون های ورودی این مقطع که از طرف دانشگاه ها برگزار می شود قبول شوند. تحصیل در مقطع لیسانس در ترکیه حدود ۴ سال به طول می انجامد و عموما به زبان ترکی می باشد اما برای دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط ندارند آموزش زبان ترکی گذاشته می شود. افراد می توانند در رشته های مختلف به شرط قبولی در آزمون های ورودی که از طرف این دولت برگزار می شود تحصیل نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه حدود ۶ سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل لیسانس در دانشگاه های دولتی برای افرادی که اقامت این کشور را دارند حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در سال می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی نیز برای دانشجویان از حدود ۸ هزار دلار تا حدود ۲۵ هزار دلار در سال متغیر است که رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه این هزینه ها متفاوت می باشد. در مقطع لیسانس ترکیه دانشجویان حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارند.

برای تحصیل در ترکیه در مقطع فوق لیسانس بر خلاف مقطع لیسانس آزمون ورودی کلی ندارد اما هر دانشگاهی ممکن است در سال دو بار آزمون ورودی مربوط به رشته های مورد نیاز خود برگزار کند. متقاضیان می توانند در صورت قبولی در رشته مورد علاقه خود در این کشور ادامه تحصیل دهند. دانشگاه ها در مقطع فوق لیسانس در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند. اما هزینه ها در دانشگاه های ترکی زبان و انگلیسی زبان متفاوت می باشد. شهریه دانشگاه های ترکیه در مقطع ارشد برای اتباع خارجی حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در سال است. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان نیز حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان در هفته حدود ۲۰ ساعت اجازه دارند در مقطع فوق لیسانس به صورت پاره وقت در ترکیه کار کنند. طبیعتا افرادی که مسلط به زبان ترکی باشند راحت تر می توانند کاریابی کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه هم چنین در مقطع دکترا نیز امکان پذیر می باشد. دانشگاه های کشور ترکیه همانند دیگر کشورها در صورتی به متقاضیان در مقطع PhD پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵/۶ به بالا و نمرات و معدل مناسب و دارای مقالات ISI باشند. هم چنین مهم ترین نکته این است که یک نامه قبولی از یک استاد راهنما در دست داشته باشند. در این صورت دانشگاه مورد نظر نیز می تواند به دانشجو پذیرش دهد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه حدود ۴۰۰۰۰ دلار در سال می باشد. طول دوره تحصیل در این مقطع ۴ سال است که در ۲ سال اول به صورت حضوری در کلاس ها حاضر می شوند و ۲ سال آخر را بیشتر به صورت عملی کارهای تحقیقاتی و عملی انجام می دهند و بر روی موضوع پایان نامه خود می توانند کار کنند. در این مقطع نیز دانشجویان در حدود ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دانشجویی دارند.

قبل از اعزام دانشجو به ترکیه و برای تحصیل در ترکیه با اخذ بورسیه تحصیلی همانند سایر کشورها باید دانشجویان دارای شرایط و رزومه علمی خیلی خوبی باشند. از جمله اینکه پروپوزال قوی، داشتن نمرات بالا، معدل خیلی خوب، مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر، داشتن مدرک زبان آیلتس در حد نمره ۷، داشتن مقالات ISI و استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده باشد. در این صورت است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند بورسیه های مختلفی را به دانشجو اعطا نمایند. برخی از بورسیه ها ممکن است که تمام هزینه های تحصیل دانشجو در ترکیه را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی را ساپورت نماید. نکته مهم این است که بورسیه تحصیلی معمولا در مقطع دکترا راحت تر اعطا می شود. پس از آن در مقطع فوق لیسانس نیز در برخی موارد و با شرایط خاصی ممکن است به دانشجو بورسیه تعلق گیرد.

پر واضح است که در قضیه اعزام دانشجو به ترکیه ، هزینه های زندگی دانشجویی نیز برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. برخی از دانشگاه ها دارای خوابگاه نیز می باشند که هزینه های آن ها مقداری پایین تر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان غیر ترکی هم می توانند از این خوابگاه ها استفاده نمایند. اما به صورت کلی دانشگاه های این کشور از نظر امکانات و سطح کیفیت به این صورت نیست که با دانشگاه های کشورهای اروپایی مثل اتریش، آلمان، دانمارک، هلند، سوئیس، سوئد ، کانادا و… یکسان باشد. هزینه زندگی در کشور ترکیه  به طور میانگین حدود ۲ درصد از کشور ایران بالاتر است. لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در شهر استانبول ۹۵ درصد از شهر تهران بالاتر است. در جدول زیر مهم ترین نیازهای روزانه به همراه هزینه های در کشور ترکیه آن ذکر شده است.

نرخ تورم سالانه ترکیه در چهار ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۱٫۸۴ درصد رسیده است که در ماه دسامبر ۲۰۱۹ از ۱۰٫۵۶ درصد در ماه قبل به حدود ۱۱٫۵۶ درصد افزایش یافته است. در نمودار زیر شاخص نرخ تورم در کشور ترکیه به روشنی بیان شده است. با این اوصاف اگر چه نرخ تورم در ترکیه مهار شده است، اما با توجه به این شرایط نا پایدار اقتصادی که ترکیه درگیر آن است، هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه با گذشت زمان برای شما بیشتر از پیش خواهد شد :

 

نکته دیگر در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه هزینه های تحصیل و شهریه های دانشگاههای آن در مقاطع مختلف است. این هزینه ها را نیز همانطور که قبلا در مطالب بالا ذکر کردیم در زیر در قالب یک جدول ارائه می گردد:

مسئله خیلی مهمی که در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه و همچنین تحصیل در ترکیه وجود دارد این است که آیا دانشجویان همانند سایر کشورهای دنیا می توانند کار پاره وقت دانشجویی داشته باشند یا خیر؟ پاسخ این سوال این است که بله همانند سایر کشورها در این کشور نیز در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت و در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند. اما پیدا کردن کار مستلزم این است که دانشجویان به زبان ترکی مسلط باشند؛ در غیر این صورت شرایط کاریابی برای آن ها خیلی سخت خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲ درصد بوده است که این آمار نشان از وضعیت نامناسب کار در این کشور می باشد. بنابراین چون موضوع کاریابی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان می باشد توصیه می شود که از همان ابتدا کشور ترکیه را برای تحصیل و به عنوان یک کشور مناسب انتخاب نکنند. زیرا در بهترین کشورهای اروپایی می توان یک تحصیل راحت و ایده آل داشت و کاریابی را نیز به راحتی انجام داد و با توجه به فرصت ۶ ماهه تا ۱ ساله ای که این کشور ها در اختیار دانش جویان بین المللی خواهند گذاشت، می توان با فراغ بال پس از اتمام تحصیلات کار پیدا کرد و اقامت کاری گرفت. کشورهایی مانند آلمان، اتریش، دانمارک، هلند، سوئد، سوئیس، کانادا و… که دارای پایین ترین نرخ بیکاری به نسبت کشور ترکیه می باشند.

چون نرخ بیکاری در ترکیه بالاست پس طبیعتا پیدا کردن کار در ترکیه پس از اتمام تحصیلات طبیعتا مشکل خواهد بود. در نمودار زیر نرخ بیکاری ترکیه ارائه شده است :

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه ممکن است قصد داشته باشند که خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند. اما نکته اینجاست که همراهان می توانند با ویزای توریستی ۳ ماهه با نفر اصلی به این کشور ورود کنند و پس از آن درخواست اقامت بلند مدت دهند. اقامت آن ها به مدت زمان اقامت تحصیلی شخص دانشجو بستگی دارد اما عموما به این صورت است که به نفرات همراه یک اقامت ۲ ساله اعطا می شود. همراه همیشه و در قانون بین الملل شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد. خواننده گرامی! مقاله « تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه » به دست مشاورین و متخصصان موسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده و به نظر شما رسیده است، لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری و انتشار بدون ذکر منبع حرام و غیر اخلاقی بوده و به راحتی قابل پیگیری قانونی خواهد بود.

اولین و مهم ترین گام در راستای اعزام دانشجو به ترکیه و با هدف تحصیل در ترکیه و اخذ پذیرش از دانشگاه های آن (قبل از انجام هر گونه اقدامی نظیر شرکت در آزمون فوق لیسانس و دکترا یا زبان و یا … ) بایستی نسبت به حصول اطمینان از اعتبار دانشگاه های مقاطع قبلی خود در شورای آموزش عالی ترکیه موسوم به (YÖK) اقدام نمایید. عدم توجه به این موضوع متاسفانه طی یک سال گذشته منجر به اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی از دانشگاه های ترکیه گردیده است.

برای شرکت در این آزمون شرط سنی وجود نداشته و کلیۀ دانش آموزان اعم از دبیرستان ، فنی حرفه‌ای ، کار دانش، هنرستان و … که در سال آخر دبیرستان بوده و یا دارای دیپلم متوسطه یازده ساله هستند اجازه شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

همچنین در بحث تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه لازم است بدانید که آزمون YÖS شامل دو قسمت است:

قسمت اول‌‌ :

 آزمون YÖS جهت سنجش استعدادهای آموزشی پایه شامل هوش و استعداد تحصیلی ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و جغرافیا در حد دوره دبیرستان و شامل ۸۰ سؤال تستی ۵ گزینه‌ای در مدت ۹۰ دقیقه به دو زبان انگلیسی و ترکی طراحی می‌شود و مبنای اصلی پذیرش دانشجو است.

قسمت دوم‌‌:

 سنجش سطح اطلاعات داوطلب به زبان ترکی است که در این آزمون به هر داوطلب نمره A یا B یا C داده خواهد شد.

در تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه انتخاب رشته همانند دانشگاه سراسری ایران بعد از آزمون و دریافت نتایج صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که انتخاب رشته الزاماً در یک گروه آموزشی نخواهد بود و همچنین ارتباطی به دیپلم دبیرستانی نخواهد داشت.

در جدول زیر تعدادی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه ذکر شده است:

دانشگاه آبانت عزت بایسال

دانشگاه عبدالله گل

دانشگاه علوم و فناوری آدانا

دانشگاه عدنان منتدرس

دانشگاه آدی یامان

برای تحصیل در ترکیه و همچنین قبل از اعزام دانشجو به ترکیه لازم است که در ابتدا از دانشگاه مورد نظر یک ثبت نام و پذیرش اولیه صورت گیرد. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر شدند در مرحله بعدی باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست نمایند. برای این موضوع نیز لازم است که مدارک مهمی ارائه شود که در زیر این مدارک را بازگو می کنیم:مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

همانطور که در قسمت کار دانشجویی بیان شد افرادی که با تحصیل در ترکیه می خواهند پس از فارغ التحصیلی کار مناسبی را پیدا کرده و اقامت کاری دریافت کنند باید از این موضوع آگاه باشند که با توجه به نرخ بیکاری بالا در این کشور کاریابی نیز راحت نیست. هم چنین یادگیری زبان ترکی نیز از الزامات پیدا کردن کار می باشد. پس از فارغ التحصیلی معمولا حدود ۶ ماه به دانشجویان فرصت کاریابی داده می شود اما اغلب دانشجویان نمی توانند در این تایم کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری ترکیه تبدیل نمایند. بنابراین باز هم توصیه ما این است که افراد از این کشور به عنوان یک سکوی پرتاب برای تحصیل استفاده کنند، البته تا حد امکان هم از همان ابتدا به جای این کشور بهتر است که برای بهترین کشورهای اروپایی اقدام کنند.

مقاله مرتبط ـ لطفا بر روی عکس زیر کلیک نمایید

افرادی که می خواهند از طریق تحصیل در ترکیه به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور برسند باید آگاه باشند که تحصیل در این کشور به عنوان راه اقامتی محسوب نمی شود. زیرا هر چند سال که در دانشگاه های آن مشغول به تحصیل باشند از نظر قانون دولت این کشور به عنوان سال های اقامتی آن ها محسوب نمی شود. تنها افرادی که کار پیدا کنند و یا سرمایه گذاری و یا ازدواج کنند می توانند پس از گذشت ۸ سال به اخذ اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال به اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که پاسپورت این کشور از نظر اعتبار در رتبه ۳۸ جهانی قرار دارد و دارندگان پاسپورت این کشور تا ۷۱ کشور دنیا را بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند سفر کنند. اما در کل پاسپورت این کشور نسبت به بهترین کشورهای دنیا در سطح پایین تری قرار دارد. هم چنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که تابعیت دوگانه یا به اصطلاح دو تابعیتی از نظر این کشور پذیرفته شده است.

متقاضیان تحصیل در ترکیه می توانند به زبان ترکی در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه مد نظر شما متفاوت می باشد و برای پاسخ به این سوال می بایست در ابتدا مسیر خود را به دقت انتخاب نمایید.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانند با در اختیار داشتن مدرک دیپلم در آزمون های ورودی دانشگاه در کشور ترکیه شرکت نموده و حتی می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور هم تحصیل کنند.

ایرانیان در صورت تمایل می توانند آزادانه به تحصیل در ترکیه پرداخته و در مقاطع مختلف تحصیل نمایند.

جهت اخذ بورسیه تحصیلی، متقاضی باید از رزومه تحصیلی و سطح زبان قوی برخوردار باشد تا بتواند بورسیه تحصیلی دریافت نماید.

داشتن مدرک زبان برای تحصیل در کشور ترکیه الزامی نمی باشد و متقاضیان می توانند در شرایطی بدون مدرک زبان نیز به تحصیل در ترکیه بپردازند.

متقاضیان می توانند پس از شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه و اخذ امتیاز مناسب، برای اخذ پذیرش دانشگاه مد نظرشان اقدام نمایند و در مواردی نیز لزومی به گذراندن آزمون های سراسری ندارند.

تحصیل در ترکیه محدودیت سنی ندارد و افراد می توانند آزادانه در این کشور به تحصیل مشغول شوند.

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می بایست معدل مد نظر دانشگاه مورد نظرتان را داشته باشید تا بتوانید در این کشور به تحصیل مشغول شوید.

متقاضیان می توانند در صورت قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها و داشتن سطح زبان مناسب به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغول شوند.

نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالاست و شرایط نه چندان مساعدی برای اقامت پس از تحصیل در ترکیه از طریق کار وجود دارد اما متقاضیان می توانند پس از تحصیل در ترکیه، در صورت پیدا کردن کار ، به کار در این کشور مشغول شوند و پس از مدتی اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

تحصیل در رشته ای خاص در کشور ترکیه بسته به علاقه شما و مهارت های شما می باشد اما به طور کلی رشته هایی نظیر پزشکی، مدیریت و رشته های فنی بازار کار خوبی دارند.

تحصیل در ترکیه و شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از تمامی جوانب در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. ممکن است افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند از شرایط خیلی خوب و ایده آل کشورهای تاپی همچون کانادا، انگلیس، اتریش، آلمان، دانمارک، هلند، سوئد، سوئیس و… اطلاعی نداشته باشند. توصیه می شود که در ابتدا در هنگام تحقیق در خصوص شرایط تحصیل در ترکیه و شرایط اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در بهترین کشورهای دنیا را بررسی نمایید و پس از آن اقدام به تصمیم گیری نمایید. همچنین موسسه مشاوره ای mie در سراسر دنیا با تیم مجرب و مسلط خود به امور حقوق بین الملل و شرایط تمامی کشورها می تواند در امر مشاوره به شما عزیزان کمک نماید. شما می توانید با این موسسه تماس بگیرید و از به روزترین مشاوره ها برخوردار شوید و یا اینکه با طرح سوالات خود در قسمت پرسش و پاسخ همین وبسایت پاسخ خود را دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام .من ۲۴ سالمه ودر مقطع ارشد رشته مدیریت کسب وکار گرایش فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستم وقصد دارم برای مقطع دکتری به ترکیه مهاجرت کنم.اگه درمورد هزینه های تحصیل در مقطع دکتری راهنمایییم کنید ممنون میشم.

سلام. تحصیل دکترا از حدود ۱۵ هزار دلار به بالا بسته به دانشگاه های مختلف متغیر و متفاوت می باشد

سلام وقت بخیر من قصد دارم برای زندگی تحصیل و کار به ترکیه سفر کنم زبان ترکی دارم یاد میگیرم ( اگر اموزشی که عالی باشه بهم معرفی کنید برای یاد گیری بهتر زبان ترکی) همینطور مربی رقص هستم و عکاسی هم بلدم من کارشناسی شهرسازی از پیام نور دارم برای ارشد عکاسی یا گرافیک میخوام برم ترکیه و اینکه من شغل های مختلف ارایشگری هم بلدم میخواستم بهم کمک کنید تمام شرایط و نکاتی که لازم هست بگید قصد من جدی هست برای رفتن ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز برای مشاوره لطفا با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

سلام و خسته نباشید من تصمیم گرفتم که برم ترکیه برای زندگی و کار و البته تحصیل در ارشد البته من مربی رقص هم هستم و شغل های مربوز به ارایشگری هم بلدم همینطور عکاسی زبان ترکی دارم میخونم و یاد گرفتم ( اگر در مورد اموزش زبان که عالی باشه مبشناسید هم معرفی کنید) میخواستم ببینم چقدر باید هزینه کنم یا چیکار کنم که بتونم برم و دانشگاه هم شرکت کنم در رشته عکاسی یا گرافیک اگر راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم قصد من جدی هست برای رفتن به ترکیه

سلام دوست عزیز اکر مقاله را مطالعه بفرمائید یا با موسسه تماس بگیرید اطلاعات مورد نیاز را خواهید گرفت

سلام . من ۹ سال ترکیه زندگی کردم و لیسانس مهندسی نفت از استانبول گرفتم و ۵ سال بعدش هم کار کردم ( با تابعیت ترکیه به نروژ رفتم ). بعد به نروژ رفتم .و فوق لیسانس مهندسی نفت از نروژ گرفتم دانشگاه اسلو و تو همین شهر هم موندم و ۴ سال مجموعا زندگی میکنم نروژ و ۲ سال سرکار میرم . امسال و من هم مجرد هستم سفر ۴ روزه ای به لندن داشتم و از مناطق دیدن کردم و خوشم اومد ( ۲ هفته پیش من برگشتم اسلو ) . میخوام برای ادامه زندگی به لندن برم ۳۵ سالم و فوق لیسانس دارم . ( تو این ۴ سالی که اومدم این اولین باری بود که من به لندن میرم و دومین باری بود که به انگلیس ( سال قبلش یعنی اولین سالی که فارغ التحصیل شده بودم و ۶ ماه بود رفته بودم سرکار به شهر باث رفته بودم به مدت ۳ روز ) ما اونقدر مرخصی نداریم تو نروژ که به مدت طولانی تراول بریم برای همین معمولا ۳ تا ۴ روزه میریم ولی دلچسب هست . ( من تو سفرم به لندن از ۱ سلمونی و ۲ رستوران ایرانی دیدن کردم و انصافا تجربه من این رو میگه که تو انگلیس تقریبا تو هر خیابان صدای ۱ ایرانی میشنوید و ایرانیان این کشور ( انگلیس ) و شهر لندن بسیار زیاد هستند . سرمایه تو این ۲ سال ۵۰ هزار یورو تقریبا جمع کردم . معدل هم B بوده تو هر دو مقطع . ۱ مقاله هم دارم . المانی تا b1 بلدم انگلیسی تا ایلتس ۷ . تمامی شواهد و قرائن این هست . میتونم به لندن مهاجرت کنم یا خیر ؟

سلام دوست عزیز. بله شما شرایط و شانس خوبی دارید و این امکان براتون مقدور می باشد

سلام خسته نباشید . من سال ۹۸ مدرک دیپلم تجربی با معدل ۱۶ گرفتم و امسال پشت کنکوری۹۹ هستم و به زبان ترکی و انگلیسی خیلی خوب مسلط هستم میخواستم بدونم آیا میتونم بعد کنکور ۹۹ مستقیم اقدام به تحصیل رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه ترکیه بکنم یا نه . ممنون.

سلام دوست عزیز اگر از آزمون ورودی دانشگاهها گذر کنید بله

سلام ببخشید میخواستم بدونم که من الان اگه دیپلمم نمرش پایین باشه (مثلا ۱۳-۱۴)باشه میتونم توی دانشگاه استانبول ادامه تحصیل بدم ؟؟؟؟؟؟ و اینکه من دیپلمم را رشته تخربی خوندم و الان میتونم تو دانشگاه استانبول مدیریت بخونم آیا ؟؟؟؟

سلام دوست عزیز. معدل شما برای این دانشگاه شاید پایین باشه اما میتونید شانس خودتون رو امتحان کنید. رشته را باید زمان اقدام شما و در زمان اپلای چک کرد

سلام من دوازدهم ام امسال تموم شد و تازه دیپلم گرفتم پدر و مادرم قصد رفتن به ترکیه دارن ولی من چون سن ام ۱۹ با اون ها نمیشه اقامت بگیرم فقط خواهرم میتونه اقامت داشته باشه حالا منم که میخوام به ترکیه برم و اونجا تحصیل کنم چه شرایطی برای اقامتم هست من ترک هستم به زبان استانبولی هم آشنا هستم

سلام دوست عزیز. شما می تونید اقامت تحصیلی بگیرید

سلام میخواستم بدونم اصلا امسال ترکیه برا ایرانیا ایمیلی فرستاد برا قبولیه بورسیه کارشناسی ترکیه؟آخه امروز آخرین وقتش ولی هیچ خبری از کسی نیس

سلام دوست عزیز. این موضوع را باید از دانشگاه مورد نظری که درخواست دادید پیگیری کنید

من امسال دوازدهم ام رو تموم کردم ودیپلم رشته ریاضی گرفتم خانوادم قصد رفتن به ترکیه دارن واز طریق کار اقامت گرفتن ولی من ۱۹ سالمه و به من اقامتی از طریق خانوادم آیا داده نمیشه ؟؟ من باید چیکار کنم من ترکم و به زبان ترکیه هم مسلطم

سلم دوست عزیز. شما میتونید اقامت تحصیلی دریافت کنید

سلام خسته نباشید 🙏🏼 من دیپلم معماری دارم و دوست دارم که تو کشور ترکیه ادامه تحصیل بدم؟؟ میشه که دندانپزشکی بخونم یانه؟؟ شرایط چجوریه میشه بورسیه بگیرم

سلام خیر احتمالش خیلی کم هست باید دیپلم مربوطه داشته باشید

سلام ببهشید کسی تا الان ایمیلی مبنی بر پذیرش تو بورسیه ترکیه رو دریافت کرده؟

سلام دوست عزیز بورسیه در چه مقطعی منظورتان هست؟

بورسیه ترکیه برا کارشناسی که اسفند ماه ثبت نامش بود چون از امروز فک کنم نتایج قرار بود اعلام بشن

باید از اشخاصی که اقدام کردند بپرسید

میشه لطف کنین بگین از کدوم کشورا میتونم فعلا پذیرش بگیرم؟

سلام بستگی به شرایط شما داره هیچ اطلاعاتی در مورد شما نداریم

پایین شرایطم رو براتون گفتم

سلام من سال دوازدهمم و معدل ترم اولم هم ۱۹.۶۴ شده و هر ۳ سال دبیرستان رو لوح تقدیر دارم مدرک زبان انگلیسی دارم از کانون زبان ایران و به زبان استانبولی مسلطم البته بدون مدرک و یک مقاله شیمی هم نوشتم و توصیه نامم رو هم از پروفسور شیمی گرفتم و در رشته دومینو لوح و کاپ ورزشی منطقه رو دارم به نظرتون شانس قبولیم تو برسیه ترکیه امسال چه قدره؟

سلام دوست عزیز. شما شانس خوبی دارید. می تونید شانس خودتون رو امتحان کنید. برای کشورهای اروپایی هم می تونید پذیرش تحصیلی بگیرید

سلام من کارشناسی روانشناسی دارم و ۲۶ سالمه و میخوام ارشدم رو در ترکیه بگیرم. آیا باید برای تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه امتحان خاصی رو بدم؟ دانشگاه خصوصی چطور؟؟ به طور کلی بدون امتحان هم روشی هست که ارشد رو در ترکیه بخونم؟؟

سلام دوست عزیز برای این گونه رشته ها معمولا آزمونی وجود ندارد

سلام خسته نباشید. آیا امکان گرفتن بورسیه رشته حقوق برای مقطع کارشناسی هم وجود داره؟ داشتن مدرک تومر و آیلتس با نمره ۷ میتونه به گرفتن بورسیه کمک کنه و پیش نیاز گرفتن بورسیه این رشته چیه؟ درصورت بورسیه شدن چه امتیازاتی به فرد تعلق میگره ؟ و امکانش هست بعداز گرفتم مدرک کارشناسی به امریکا رفت؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز اخذ بورسیه در مقطع لیسانس برای شما بسیار سخت است. بله، بعد از اخذ مدرک کارشناسی شما می تونید به امریکا مهاجرت کنید.

سلام امکان انتقال دانشجوی پزشکی که سال اول و دوم تحصیلش هست به دانشگاه های ترکیه وجود داره؟ امکانش هست بتونه ادامه پزشکی رو در ترکیه بخونه ؟ یا باید ازمون یوس ترکیه رو بده و از اول شروع کنه ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

سلام و عرض ادب دوست گرامی به دلیل عدم هماهنگی نظام پزشکی کشورهای مختلف امکان انتقال دانشجو وجود ندارد و باید در آزمون ورودی دانشگاههای پزشکی هر کشوری نمره قبولی را دریافت نمایید .

با سلام. خواستم بدونم تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه شرط سنی داره؟ اگه داره به چه صورتی هست و حداکثر سن چقدر هست؟ ممنون میشم در اسرع وقت پاسخ بفرمایید.

سلام دوست عزیز خیر شرایط سنی ندارد. شما می بایست سوپروایزر یا استاد راهنما پیدا کنید تا بتوانید برای مقطع دکترا پذیرش بگیرید.

سلام خسته نباشین. هزینه سالانه دانشگاه بین الملی انتالیا برای رشته پزشکی چه قدره؟ و اینکه هزینه خوابگاها چه قدره ؟ و ایا میشه با کار پاره وقت هزینه زندگی دانشجویی رو در اورد یا خیر؟

با سلام دوست عزیز هزینه تحصیل از ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو هستش .در نظر داشته باشید که با کار پاره وقت تنها می توان بخشی از هزینه ها را تامین کرد و به عنوان کمک هزینه هستند.

با سلام و احترام من پارسال از مقطع دکتری فارغ التحصیل شدم و قصد ادامه تحصیل در مقطع پست داک در ترکیه رو دارم. تا آذر ماه باید مدارکم رو ترجمه کنم و دی اقدام کنم برای بورس دولتی ترکیه. آیا درصد قبولی در این مقطع نسبت به مقاطع دیگه بالاتر هست؟ امکان مشاوره حضوری وجود داره؟ کمی عجله دارم متشکرم از پاسختون

با سلام، برای دکترا اگر مدرک زبان دارین و پروپوزال اماده هست بله شانس رو میشه بالا دونست . با دفاتر تماس بگیرید راهنماییتون می کنند.

سلام و عرض ادب خدمت دکتر ملک پور ببخشید من ازتون یه سوال داشتم دختر من ۱۶ سالشه و تازه انتخاب رشته کرده من برای دانشگاه میخواهم بفرستمش ترکیه به نظرتون رشته ریاضی بخونه برای آزمون یوس شانس بیشتری داره یا تجربی؟؟ چون میخوام دانشگاه دولتی ترکیه قبول شه ممنون میشم زودتر جواب بدید چون میخوام مدرسه ثبت نامش کنم ارادتمند شما رضاییان

با سلام، منابع ازمون در مقالات مختلف بررسی شده و معمولا اعلام میشه. در نهایت رشته های که می خوان در ترکیه بخونن ملاک هست

سلام آیا امکان انتقال دانشجو از دانشگاه کشور مجارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به دانشگاههای ترکیه در همین رشته به زبان انگلیسی وجود دارد‌.اگر امکان انتقال وجود دارد چه شرایطی دارد.ممنون از راهنمایی شما

با سلام، این موضوع وابسه به دانشگاهی هست که شما در اون درس می خونید معمولا ترکیه و انگلستان دانشگاه های مجارستان رو قبول دارند.

سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم. و میخوام ارشدم رو ترکیه بخونم.. با توجه به اینکه من از طریق کنکور قبول شدم و فراگیر یا بدون آزمون نبودم، مدرک کارشناسیم مورد قبول دانشگاه های ترکیه خواهد بود؟ ممنون میشم جواب بدین

با سلام، بله میشه براتون اقدام کرد لطفا با دفاتر تماس بگیرید که راهنماییتون کنند.

برای ویزای تحصیلی ترکیه آزمایش مدیکال شامل چه ازمایشاتی است

با سلام، منظورتون رو از آزمایش مدیکال می فرمایید ؟ شخصی که می خواد تشریف ببره آزمایش پزشکی خاصی نداره

سلام برای خوندن رشته دکوراسیون داخلی یا رشته فشن هم باید ازمون yos بدیم؟

با سلام، آزمون YOS برای تمامی دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل در ترکیه را دارند.

سلام. دانشگاه ها در مقطع دکتری هم بورسیه می کنند؟ رشته مدیریت

با سلام، تحصیل در مقطع دکتر در اکثر کشورها با پرداخت حقوق همراه است اما باید در ابتدا سوپروایز شما تعیین شود.

باسلام بنده کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد(درحال انجام پایاننامه)روانشناسی تربیتی و همسرم کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی ،کارشناسی ارشد(درحال انجام پایاننامه)روان شناسی عمومی

قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه را داریم ،کدام دانشگاه کشور ترکیه را پیشنهاد میکنید؟

آیا آزمون یوس برای مقاطع دکتری و ارشد هم لازم است؟

یا آزمون آیلتس کفایت میکند؟

با سلام ، برای تحصیل در مقطع دکترا باید در ابتدا سوپروایزر خود را تعیین کنید و جستجو در سایت دانشگاه مقصد بهترین روش برای پیدا کردن سوپروایزر می باشد. وابسته به نوع دانشگاه مدارک متفاوت است اما معمولا نمره آیلتس قابل قبول است. لطفا برای دریافت اطلاعات کاملتر با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس جاصل فرمایید و یا از طریق صفحه مشاوره مهاجرتی رایگان اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سلام من ۱۸ سالمه سال اخر دبیرستانمه خرداد ۹۸دیپلم میگیرم مدرک زبان ندارم ولی انگلیسی خوب صحبت میکنم میخاستم بدنم هزینه زندگی در ترکیه چفوره هزینه دانشگاها چقدره و ایا پس از اتمام تحصیل اقامت داده میشه یا نه Sayy_o ایدی تلگراممه ممنون میشم پاسخ بدید در کل دنبال کشوری هستم که هزینها پایین باشه کار مرتبط با رشته تحصیلی باشه پس از اتمام تحصیل اقامت بده احتیاجی به مدرک زبان نداشته باشه چون نمیتونم مدرک ایلتس بگیرم

با سلام برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

با سلام. من مهندس مکانیک هستم.۳۲ سالمه و آشنایی با زبان انگلیسی ندارم . آیا میتوانم رشته ای مثل پزشکی رو در ترکیه بخونم ؟ آیا شرایط محدودیت سنی نداره ؟ من هنرستانی . کاردانی (دولتی)و سپس لیسانس دانشگاه آزاد رو در رشته مهندسی مکانیک گرفتم . آیا اجازه کار حین تحصیل وجود داره ؟ هزینه به صورت کلی چقدر هست در سال مثل دانشگاه . خورد و خوراک و مسکن یا خوابگاه؟ منظورم زبان ترکی بود ومدرک زبان انگلیسی ندارم

از طرح سوال حقوقی شما دوست عزیز خیلی سپاس گزاریم لطف فرمودید و ما را قابل دانستید پاسخ سوال شما به سه طریق ممکن است منتشر گردد ۱-از طریق کانال تلگرام و به صورت فایل صوتیhttps://t.me/joinchat/AAAAADuuKeznpNM7t6fyVQ ۲-در بخش فایل صوتی وبسایت ماhttps://goo.gl/YSG82A ۳-از طریق متن نوشتاری و در همین جا

باز هم از اینکه ما را برای مشاوره انتخاب نموده اید سپاس گزاریم

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

توجه: هلدینگ نیلگام خدمات مهاجرت پذیرش تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به ترکیه را ارائه می‌کند اما بورسیه تحصیلی ترکیه جزو خدمات ما نیست. این مطلب صرفا برای راهنمایی شما عزیزان نوشته شده است.

شاید تا چند سال پیش هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که دانشگاه‌های کشور ترکیه هم‌چون دانشگاه‌های برتر کانادا ، آلمان و سایر کشورهای پیشرفته دنیا، به مقصدی جذاب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود اما امروزه با توجه به مزایای بی‌شماری نظیر هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی، عدم نیاز به دریافت ویزا، نزدیکی فاصله به کشورمان ایران، اعتبار بالای مدارک تحصیلی و امکان انجام کار دانشجویی و دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل در ترکیه به یکی از گزینه‌های جذاب دانشجویان ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در خارج بدل شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه و رویارویی با فرصت‌های کاری بین‌المللی در کنار نزدیکی فرهنگی با شهروندان ترکیه، بیش از پیش متقاضیان ایرانی را ترغیب به ادامه تحصیل در ترکیه می‌نماید. پیش از این در مطالب راهنمای هزینه‌های تحصیل و زندگی در ترکیه و شرایط کار حین تحصیل در ترکیه به جوانب مختلف ادامه تحصیل، کار و زندگی در این کشور پرداختیم، اما اینبار قصد داریم تا در ادامه مطلب به یکی از مهم‌ترین مباحث مهم و مورد توجه متقاضیان ایرانی ادامه تحصیل در ترکیه، یعنی بورسیه تحصیلی ترکیه بپردازیم:

بنابر اطلاعات وبسایت رسمی turkiyeburslari ، کشور ترکیه در حال حاضر برای سالهای تحصیلی آتی، درخواست بورسیه تحصیلی دولتی ترکیه را از جانب دانشجویان بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌دهد. با توجه به هزینه‌های مناسب تحصیل و زندگی در کشور ترکیه، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور، مشوق و محرک مضاعفی برای جذب دانشجویان بیشتر از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در ترکیه محسوب می‌شود. اما از آنجایی که بورسیه تحصیلی ترکیه به عنوان کمک هزینه دولتی برای ادامه تحصیل رایگان در این کشور تلقی می‌شود، رقابت بر سر دریافت آن در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار بالا بوده و نیازمند احراز شرایطی است که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

نکته: تمامی متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه، حتی آن دسته از افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ترکیه را دارند، در صورت نداشتن مهارت کافی زبان ترکی، ملزم به گذراندن آزمون تومر و دریافت مدرک زبان ترکی هستند. دپارتمان پذیرش تحصیلی گروه شرکت‌های نیلگام با خدماتی همچون ارزیابی تحصیلی هوشمند و مشاوره تخصصی، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با ادامه تحصیل در ترکیه بوده و بهترین گزینه‌ها را پیش روی تان قرار می‌دهد. مشاوره تحصیلی با نیلگام۰۲۱-۷۵۲۳۷مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

همچون سایر کمک هزینه‌های تحصیلی در سایر کشورهای دنیا نظیر بورسیه تحصیلی کانادا ، بورسیه تحصیلی ترکیه نیز از مزایای بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی ادامه تحصیل در ترکیه برخوردار است که در ادامه به توضیح‌شان می‌پردازیم:

البته چنانچه دانشجو با هزینه شخصی بلیط‌های مذکور را خریداری کند، هزینه‌های آن متعاقبا از طرف دولت ترکیه به حساب وی واریز خواهد شد.   

بنابر اطلاعات وبسایت دولتی turkiyeburslari قریب به ۴۳۸ نوع بورسیه تحصیلی ترکیه برای متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور در دسترس بوده و هر یک دارای شرایط، قوانین و مزایای خاص خود است. کمک هزینه‌های تحصیل در ترکیه شامل انواع تمام وقت در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکترا ، بورسیه پاره وقت یکساله برای افراد در حال تحصیل در ترکیه با هزینه شخصی که عملکر تحصیلی درخشانی داشته‌اند، بورسیه تحقیقاتی ۳ تا ۱۲ ماهه، بورسیه طرح‌های مشارکتی و مواردی از این قبیل می‌شود.

عموما دانشگاه‌های شهرهای بزرگ کشور ترکیه نظیر آنکارا، استانبول و ازمیر شرایط دشوارتری بر سر راه متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه می‌گذارند و بنابر تجربه کارشناسان پذیرش تحصیلی، درخواست کمک هزینه تحصیلی ترکیه از دانشگاه‌های شهرهای کوچک این کشور، شانس پذیرش بیشتری را برای متقاضی دریافت آن به همراه دارد.

اغلب شرط نمره و معدل بالا در میزان موفقیت دریافت بورسیه‌های تحصیلی ترکیه در شهرهای بزرگ این کشور تاثیر فراوانی داشته و معیار سنجش و ارزیابی اولیه دانشجو قلمداد می‌شود؛ البته بد نیست بدانید که ریز نمرات دروس اصلی نظیر شیمی، ریاضی و زیست در کنار فاکتورهای متعدد  مرتبط دیگر در تصمیم‌گیری دپارتمان پذیرش متقاضیان بورسیه تحصیلی ترکیه موضوعی مهم و تاثیرگذار است.

به طور کل می‌توان گفت که شانس دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در شهرهای کوچک ترکیه و رشته‌ انسانی بیشتر بوده و در رشته‌هایی نظیر پزشکی و دانشگاه‌های معروف شهرهای بزرگ ترکیه به دلیل رقابت بالا در میان متقاضیان، شانس دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه به مراتب کمتر است.

بورسیه تحصیلی ترکیه دارای انواع مختلفی نظیر بورسیه تحصیلی دولتی، بورسیه دانشگاهی، بورسیه تحصیلی TÜBİTAK  دانشجویان المپیادی است و متقاضیان درخواست بورسیه تحصیلی باید با توجه به رزومه تحصیلی فردی و شرایط مورد نیاز دپارتمان پذیرش دانشگاه‌های کشور ترکیه، نسبت به درخواست کمک هزینه تحصیلی برای ادامه تحصیل در این کشور درخواست دهند. تیم مجرب پذیرش تحصیلی گروه شرکت‌های نیلگام با اطلاع از جدیدترین شرایط و قوانین ادامه تحصیل و کار دانشجویی در ترکیه، با خدماتی همچون دریافت پذیرش تحصیلی و کارت اقامت دانشجویی برترین دانشگاه‌های ترکیه در خدمت شما عزیزان است.

متقاضیان ادامه تحصیل و دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه میبایست مدارکی را به منظور ارزیابی دپارتمان پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه به فرم درخواست خود پیوست کنند که در ادامه به توضیح‌شان می‌پردازیم:

همچنین شرط معدلی برای متقاضیان دریافت کمک هزینه تحصیلی ترکیه و ادامه تحصیل در این کشور در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

البته در برخی موارد می‌توان با ارائه کارهای پژوهشی و مدارک علمی کم بودن نمره معدل را برای درخواست تحصیل در رشته مورد نظر جبران کرد. لازم به ذکر است که برای درخواست بورسیه تحصیلی در رشته‌هایی نظیر پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه، حداقل معدل مورد قبول سازمان بورسیه کشور  ترکیه ۱۷ است.

بنابر اطلاعات وبسایت رسمی بورسیه تحصیلی ترکیه ، ارسال فرم درخواست، مدارک تحصیلی و ثبت‌نام در سامانه بورسیه تحصیلی ترکیه به صورت آنلاین بوده و زمان ضرب‌العجل یا همان ددلاین ارسال مدارک مورد نیاز ، بیست و چهارم فوریه در هر سال است. بر همین اساس فرد میبایست پس از گذراندن اقدامات اولیه بورسیه تحصیلی ترکیه، برای دریافت ایمیل مصاحبه حضوری/ تماس، نتیجه نهایی پذیرش و دریافت مدارک برای درخواست ویزای تحصیلی ترکیه و کارت اقامت از سوی دپارتمان بورسیه تحصیلی دولت ترکیه صبور باشد.

بر طبق جدیدترین گزارش سازمان بورسیه تحصیلی دولت ترکیه برنامه زمان‌بندی مصاحبه و تصمیمات و انتخابات نهایی متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به شرح زیر است:

با توجه به مراحل مختلف پروسه درخواست، ارزیابی و اعلام نتایج بورسیه تحصیلی ترکیه، فرد متقاضی ملزم به گذراندن مراحلی است که در ادامه به توضیح‌شان می‌پردازیم: دوره ارزیابی آن دسته از افرادی که موفق به ارسال مدارک تحصیلی و فرم درخواست خود به سامانه بورسیه تحصیلی ترکیه شده‌اند، میبایست صبور باشند و از طریق ایمیل خود به پیگیری الباقی امور بپردازند. بنابر برنامه‌ریزی مقرر سازمان مذکور، پس از تاریخ پایان دریافت درخواست، زمان ارزیابی درخواست‌ها فرا رسیده و تا پایان ماه آپریل این پروسه ادامه دارد.

تماس‌های مصاحبه   عموما از طریق ایمیل شخصی به متقاضیان منتخب و مورد قبول سازمان بورسیه تحصیلی ترکیه اطلاع‌رسانی شده و جزئیات شرکت در دوره مصاحبه حضوری/آنلاین و یا در محل سفارت (بورسیه تحصیلی) متعاقبا به آنها داده می‌شود. نامزدهای دریافت کمک هزینه تحصیلی ترکیه میبایست تا پایان ماه آپریل منتظر بوده و با چک کردن تمامی پوشه‌های ایمیل از جمله اسپم فولدر حواسشان به دریافت ایمیل مهم Turkey Scholarship Interview call letter از سوی سازمان باشد. لازم به ذکر است که اطلاعات و تاریخ زمان‌بندی شده مصاحبه متقاضی ضمیمه این ایمیل شده است.

اعلام نتایج پس از پایان دوره زمانی مصاحبه متقاضیان دریافت کمک هزینه تحصیلی ترکیه، مسئولان دپارتمان پذیرش بورسیه تحصیلی مجددا درخواست‌های باقیمانده را مورد ارزیابی قرار داده و سپس هیئت علمی سازمان بورسیه تحصیلی به تصمیم‌گیری برای انتخاب کاندیداهای نهایی و جانمایی آنها در دانشگاه‌های ترکیه می‌پردازند. از همین رو نتایج نهایی تصمیم‌گیری سازمان بورسیه تحصیلی ترکیه در ماه جولای ۲۰۱۹ اعلام شده و سپس افرادی که ایمیل تائید و موافقت سازمان را دریافت کرده باشند باید برای ادامه پروسه ساین شده در سامانه، تائید (confirm)، موافقت با دعوتنامه بورسیه و مراحل پذیرش اقدام کنند.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی عموما دانشجویان منتخب بورسیه تحصیلی ترکیه اطلاعات و مدارک مورد نیاز پذیرش و بورسیه را به همراه فرم ویزا به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. سپس این افراد ملزم به تکمیل همه مدارک مورد نیاز و حضور در سفارت ترکیه برای پیگیری سایر امور نظیر ویزای دانشجویی هستند. البته در برخی از کشورها نظیر ایران، دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه و ادامه تحصیل در ترکیه نیازی به ویزای تحصیلی نداشته و تنها کارت اقامتی در کشور ترکیه برای این افراد صادر می‌شود و می‌توان اینطور گفت که فرد با داشتن مدارک پذیرش تحصیلی و موافقت سازمان بورسیه مجاز به سفر به ترکیه خواهد بود.

در انتها متقاضی میبایست با توجه به زمان شروع کلاسها و برنامه تحصیلی در کشور ترکیه نسبت به ثبت‌نام در دانشگاه مذکور و حضور در کلاسها اقدام کند. گروه شرکت‌های نیلگام با سالها تجربه در امر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی برترین دانشگاه‌های دنیا آماده ارائه خدمات تخصصی تحصیلی و مشاوره به شما عزیزان است.

 

با توجه به اینکه ادامه تحصیل در خارج از کشور محاسن بسیار زیادی دارد به هیمن دلیل دانش آموزان و داوطلبان زیادی به دنبال مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان برای پذیرش در این دانشگاه ها و کشورها می باشند. قبولی و پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها می تواند امکان و شرایط بهتری را فراهم نماید. به همین دلیل سوال دومی که دانش اموزان و دا.طلبان دارند این است که چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟

 

 

جهت اطلاع دقیق از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان و چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل

با توجه به اینکه سوالاتی که اقراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند متفاوت می باشد به همین دلیل اولیت خدمتی که ما به تمامی این عزیزان ارائه می نماییم این است که کمک کنیم تا در رایطه با تمامی سوالات و ابهاماتی که دارند به نتیجه دست یایند. همچنین با در نطر گرفتن این نکته که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش خود ار داوطلبان مدارک زیان را درخواست می نمایند. به همین دلیل از جمله خدمات دیگر این موسسه مربوط به همین دسته از افراد یم باشد که به آنها نحوه دریافت این مدارک را توصیح می دهند.

دارا بودن پاسپورت و ویزا تیز برای ادامه تحصیل در هر یم از کشور ها ضروری می باشد. به همین دلیل از دیگر خدماتی که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان صورت یم پذیرد، در رابطه با این موضوع می باشد که به آنان کمک می نماید تا بتوانند جهت دریافت روادید اقدام نمایند. همچنین شرایط پذیرش در هر یک از کشورها می تواند متفاوت باشد به هیمن دلیل از دیگر خدماتی که ما به تمامی این عزیزان ارائه می نماییم توصیحات دراین رابطه می باشد.

یکی از معضلانتی که دانشجویان عزیز دارند در رابطه با مراحل دریافت ارز دانشجویی می باشد. به همین دلیل ما در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان کمک مینماییم تا با تمامی این مراحل آشنا شوند تا بتوانند برای ادامه تحصیل به راحتی اقدام نمایند. در هر مرحله با شماره گیری 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل می تونید با مشاوران رایگان در ارتباط باشید.

 

 

 

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که طرفداران زیادی دارد و به هیمن دلیل علاقه مندان به این رشته بسیار تمایل دارند تا در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. ادمه تحصیل در کشور آلمان به چندین صورت امکان پذیر است. یکی از طریق هایی که یم تاون با استفاده از برای ادامه تحصیل اقدام نمود، با استفاده از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی فنی در آلمان و آکادمی های آموزشی هنر و موسیقی در آلمان می باشد.

چانچه مایل به ادامه تحصیل به صورت راکان در کشور آلمان می باشید، لازم است در دانشگاه های روزانه و یا شبانه این دانشگاه پذیرفته شوید. داوطلبان و متثاضیان توجه داشته باشند که برای ورود به این رشته لازم است یک دوره یکساله را در کالج این دانشگاه بگذارنید تا امکان ورود به این دانشگاه را داشت باشید. همچنین همانطور که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان ذکر می شود، دارا بودن مدرک دیپلم و همچنی مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر است.

یک از سوالاتی که داوطلبان از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان در رابطه با نحوه ادامه تحصیل به صورت رایگان در کشور آلمان می باشد. این امکان وجود دارد اما شما لازم است از رزومه بسیار قوی برای این مورد برخوردار باشید. در رابطه با اینکه چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ می توانیم بگوییم که ادامه تحصیل در این دانشگاه به زیان آلمانی و همچنین انگلیسی امکان پذیر است.

 

 

یکی از دلایای که دانشجویان و داوطلبان ایرانی کشور ترکینه را به عنوان کشور مورد علاثه خود برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایندف در واثع هزینه های کم این کشور به نسبت سایر کشورهای دیگر می باشد. به همین دلیل برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها تقاضیاهای زیادی وجود دارد که برای هر یک از این دسته از افراد می تواند امتیاز بسیار مناسبی محسوب شود.

دانشگاه هیا ترکیه در رشته های پزشکی و پیراپیزشکی داوطبلان را پذیرش می نماید. در واثع شما در صورتی که مایل به ادامه تحصیل بدون کنکور در کشور ترکیه می باشید می توانید بدون استفاده از روادید و یا استفاده از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان  نسبت به ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایید. یکی از محاسنی که دانشگاه های ترکیه داند این است که شما با ادمه تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانید از خدمات درمانی یه صورت رایگان بهره مند شوید.

یکی از مزایای بسیار بزرگی که ما در رابطه با مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه به کلیه داوطلبان ارائه می نماییم این است که در صورتی که بتوانید از بورسیه این دانشگاه استفاده نمایید، می توانید از تمامی هزینه های خوابگاه، هزینه های رفاهی و … معاف باشید. همچنین دوره رایگان آموزش زیان ترکی را برای کلیه داوطلبان فراهم می نماید. به همین دلیل در این رابطه نیز جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

همانطور که می دانید کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که از نظر تحصیلی بسیار مودر تائید یم باشد. اما قوانینی که برای اعطای بورسیه تحصیلی در این کشور وود دارد در واقع تنها مربوط به وضغیت مالی شما نمی باشد بلکه مهم ترین موردی که بر اعطای بورسیه تحصیل به شما تاثیر گذار می باشد این است که بتوانید توانایی های خود را به اساتید و همچنین متخصصان این کشور ثابت کنید و این مهم ترین موردی است که می توانید با استفاده از آن از بورسیه مورد نظر برهوردار باشید.

از جمله مواردی که لازم است شما برای دیافت بورسیه تحصیل از ان برخوردار باشید این است که در شرایط سنی تعیین شده موسسات انگلستان که برای بورسیه تعیین نموده اند قرار داشته باشید. حسب مورد برای موسساتی است که یکی از شرایط آنان همین شرط سنی می باشد و ممکن است برای برخی از موسسات اعطای این بورسیه هیچ گونه ارتباطی با شرایط سنی شما نداشته باشد. بنابراین این موارد بستگی زیادی به موسسه دارای بورسیه دارد.

همانطور که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان به داوطلبان عزیز تاکید می نماییم، دارا بودن مدرک زبان تافل و آیتلس برای داطولبان الزامی می باشد. همانطور که می دانید این مدارک دارای رتح نمراتی می باشند که با توجه به همین رنج نمرات پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان را قطعی می نمایند. لازم به ذکر است که شرکت در برخی از آزمون های دیگر همانند GPA برای داوطلبان الزامی می باشد به همین دلیل تلاش نماییم تا نمره لازم را دریافت نمایید.

 

 

کشور ژاپن یکی از کشورهایی است که از نظر سطح سواد و تحصیلات بسیار بالا می باشد. یکی از مواردی که عموما برای دانشجویانی که در خازج از کشور تحصیل می کنند وجود دارد، تائیده ای است که از طرف کشور ایران لازم است دریافت نمایند. اگر انتخاب شما برای ادامه تحصیل خارج از کشور ژاپن است، جای هیچ گونه نگرانی برای تائیده ایران وجود ندارد زیرا مدرک این دانشگاه مورد تائید کشور ایران می باشد و پس از دریافت مدرک به راحتی می توانید به وزرات علوم ارائه دهید.

از جمله نگرانی ها این است که در کشور ژاپن چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ خوشبختانه کشور ژاپن به دانشجویان واجد شرایط ب.رسیه تحصیلی رایگان اعطا می نماید. تفاوتی که این کشور با سایر کشورهای دگیر دارد، در ارائه بورسیه های قبل از تجصیل می باشد. با توجه به بالا بودن مخارج زندگی در ژاپن اعطای این بورسیه برای افرادی که مایلند سه مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را در آنجا بگذرانند بسیار مفید می باشد.

سوال بعدی که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان از مشاوران ما پرسیده می شود این است که آیا انتخاب کشور ژاپن برای ادامه تحصیل می تواند مناسب باشد؟ یکی از محاسن بسیار بزرگی که برای ادامه تحصیل در کشور ژاپن وجود دارد این است که شما با استفاده از این مدرک می توانید در هر کشوری که مایل باشید مشغول به کار شید زیرا مدرک این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردر است. همچنین امکانی که برای اشتغال به کار در حین تحصیل وجود دارد موجب کاهش هزینه ها می شود.

 

در این مقاله ما تلاش نمودیم تا در رابطه با مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان اطلاعاتی را اراده نماییم. در واقع پاسخ به این سوال که چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ برای هر یک از کشورها می تواند متفاوت باشد. زیرا همانظور که اشاره شد هر یک از این کشورها شرایط پذیرش متفاوتی با سایر کشورهای دیگر دارند که همین مسئله می تواند در نوع پاسخ شما تاثیر گذار باشد. اما به طور قطغ می توان گفت هر په شما از سطح سواد و تحصیلات یالاتری برخوردار باشید، امکان دریافت بورسیه برای شما بالاتر خواهد بود.

پاسخ دومی که می توانیم به چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ بدهیم این است که قبل از ثبت نام برای بورسیه تحصیلی ابتدا رزومه قوی برای خود جمع آوری نمایید. هر چقدر تعداد مقالات شما بیشتر باشند و همچنین از ارزش بالاتری برخوردار باشند، می توان گفت شانس شما برای قبولی بیشتر است. به همین دلیل یکی از خدمات ما در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان  این است که به شما کمک می نمایند تا بتوانید یک مقاله قوی برای رزومه خود جمع آوری نمایید.

در ثورتی که مایل به دریافت پاسخ بیشتری در رابطه با اینکه چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ می باشید،می توانید با مشاوران ایران تحصیل خارج از کشور در ارتباط باشید. همچنین به دلیل محدودیت های در ارائه مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان در تمامی کشورها امکان استفاده از حدمات با توجه به مشاورین ما به وجود آمده است. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا مشاوران ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان باشند.

 

پذیرش در للب

 

 

 

 

 

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره آنلاین خرید ملک در ترکیه | ثبت شرکت در ترکیه | اخذ اقامت و شهروندی ترکیه | از طریق واتساپ و تلگرام | 8939 288 552 0090 |

شرایط بورسیه تحصیلی در تركیه را در این مطلب  به تمام متقاضیان بورسیه تحصیلی کامل توضیح خواهیم داد و مدارک مورد نیاز را نیز در ادامه مطلب برای شما عزیزان خواهیم نوشت.

عناوین اصلی این مطلب عبارتند از :

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

توضیحات مطلب :

۱: شرط سنی

۲: مقطع تحصیلی متقاضیان

۳: شرط معدل

۴: مدارك مورد نیاز برای ثبت نام : مدارك مورد نیاز برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه

جهت اطلاعات بیشتر با مشاور تحصیل در ترکیه گروه تام ترکیه در ارتباط باشید

با مشاورین تام ترکیه در تماس باشید

تماس از طریق واتساپ و تلگرام

۸۹۳۹ ۲۸۸ ۵۵۲ ۹۰+

 

گروه تام ترکیه با هدف ایجاد بستری مناسب در راستای مشاوره امور تجاری ، اقامت و مهاجرت ، تفریحی و … به همه عموم تشکیل گردیده است.

امیدواریم که بتوانیم در ارائه مشاوره عالی و راهنمایی به شما عزیزان گامی موثر برداشته باشیم.

با مشاورین تام ترکیه ارتباط باشید.

شماره تماس :

ترکیه : 8939 288 552 90+

ایران : 8138 543 912 98+

تماس از طریق واتساپ | تلگرام | ایمو

Gürsel Mahallesi, İmrahor Cd,premier kampüs, AB 8090,Kağıthane/İstanbul

تمامی حقوق وب سایت متعلق به تام ترکیه می باشد . اقامت ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه ، خرید ملک در ترکیه ، افتتاح حساب بانکی در ترکیه

از اینکه وب سایت ما را انتخاب کرده اید سپاسگزاریم

با مشاورین ما از طریق واتس آپ در تماس باشید

به امید دیدار شما در استانبول

??? +۹۰ ۵۵۲۲۸۸۸۹۳۹

بورسیه تحصیلی ترکیه توسط دولت ترکیه در سال 2016 به متقاضیان بین المللی ارائه می شود. این بورسیه ها برای تحصیل در ترکیه در دانشگاههای معتبر و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند.

هدف اصلی دولت ترکیه از ارائه بورسیه های تحصیلی ایجاد موقعیت های تحصیلی و آموزشی با کیفیت برای دانشجویان بین المللی می باشد. افرادی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه می شوند فرصت استفاده از امکانات آموزشی مدرن را در کنار تجربه زندگی در یک محیط با تاریخ غنی و مردمی مهمان نواز را خواهند داشت.

 

اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاههای ترکیه به زبان ترکی تدریس می شوند اگرچه موقعیت تحصیل در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی نیز فراهم می باشد و متقاضیانی که تمایل به تحصیل در ترکیه به زبانهای ذکر شده را داشته باشند باید مدرک بین المللی مربوطه به زبان مورد نظر خود را باید به دانشگاه ارائه دهند. همچنین ممکن است برای تحصیل در ترکیه در برخی رشته ها ارائه مدارکی مانند GMAT ، GRE ، SAT و غیره الزامی باشد.مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه

کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا

همه رشته ها

متقاضیان مقطع کارشناسی باید دارای شرایط زیر باشند:

متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید دارای شرایط زیر باشند:

آخرین مهلت برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه ۳۱ مارس ۲۰۱۶ است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دانشجویان بین المللی مدرسه علوم دانشگاه توکیوی ژاپن، می توانند برای تحصیل در این دانشگاه که برترین دانشگاه کشور… ادامه مطلب

دانشجویان خارجی دانشگاه چولالونگکورن تایلند می توانند علاوه بر هزینه تحصیل و شهریه، از پرداخت هزینه های زندگی هم… ادامه مطلب

تحصیل رایگان در استرالیا و در دانشگاهی با اعتبار و جایگاه دانشگاه ملبورن، رؤیایی دور از دسترس به نظر… ادامه مطلب

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، احتمالا درباره تحصیل رایگان در آلمان شنیده اید، اما شاید… ادامه مطلب

دانشگاه مانیتوبای کانادا به دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های مختلف، از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بورسیه اعطا… ادامه مطلب

دانشگاه علمی کاربردی آمستردام هلند به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود بورسیه ای اعطا می کند که… ادامه مطلب

دانشگاه ملی کیونگپوک کره جنوبی به دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه اعطا می کند؛ بورسیه… ادامه مطلب

دانشگاه مونترال کانادا به دانشجویان خود در همه مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف بورسیه ای اعطا می کند… ادامه مطلب

تحصیل رایگان در یکی از 200 دانشگاه برتر دنیا؛ این امکانی است که بورسیه فول فاند دانشگاه کبانگسان مالزی… ادامه مطلب

متشکریم! ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.

ما با راه اندازی گروه امیدار تصمیم بر این داریم که بخش اول فلسفه کاریمان که همان ارتقا آگاهی متقاضیان تحصیل و کار در خارج از کشور است را پیاده کنیم. به زبان ساده تر در این راه با بوجود آوردن بستری مناسب به متقاضیان کمک کنیم با نگرشی وسیع تر و با چشم باز تصمیم بگیرند تا این آگاهی منجر به یک انتخاب صحیح و در نهایت ایجاد تغییر مطلوب در مسیر زندگی آکادمیک متقاضیان عزیز شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۴۳/۳۲۴۶۰ ( پرسا گستر ویستا ) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ثبت ۸۶۴۴۳ ( کارسان )

آدرس دفتر مرکزی:

یوسف آباد (خ اسد آبادی)، نبش خیابان شصتم ۶۰ ام، ساختمان تابان، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

شماره تماس: (ساعات پاسخگویی از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر)

۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۱۰ | ۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۷۷ | ۰۲۱-۸۸۰۳۷۸۶۳

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه
مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *