چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

 
helpkade
چگونه به نامزد خود نزدیک شویم
چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند.

اما این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید و اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می کنید.

در این بخش از نمناک شما را با نکات مهمی درباره چگونگی رفتار در این دوره حساس و زیبا آشنا می کنیم.

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

برخی از آدمها بعد از ازدواج تغییرات اندکی می کنند و برای سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های خود را کنار می گذارند اما اگر با این امید ازدواج می کنید که همه ایرادهای شریک زندگی تان را تغییر دهید ، بدانید آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید، باید او را همین گونه که هست بپذیرید، با همین کاستی ها یا عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید همسرتان به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند.

بهتر است برای اندیشیدن به اینکه همسرتان را به فرد دلخواهتان تبدیل کنید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای ادامه دادن رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید.

نامزدی را طولانی نکنید

اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد ن به خانه خود بروید، برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود عجله نکنید وبرای فراهم نمودن شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تان تلاش نمایید زیرا طولانی بودن نامزدی می تواند به رابطه تان آسیب بزند.

خودتان را زیر و رو نکنید

سازگاری بعد از ازدواج به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست و می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود. قرار نیست که شما بعد از ازدواج به فرد دیگری تبدیل شوید و در قالب او زندگی کنید همانطور که نباید مثل دوران مجردی تان باشید و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید پس هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی دورانی برای شناخت بیشتر یکدیگر است بنابراین اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . در دوران نامزدی دقت کنید نباید به خاطر ترس از حرف مردم خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

در دوران نامزدی ، درباره تفاوت ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این تفاوت ها می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما می توانید کدامیک از این تفاوت ها را نادیده بگیرید و کدامیک می توانند آرامش شما را بگیرند؟

بهتر است نامزد بودن تان را فقط به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید و آن را فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آن را بر هم بزنید.

فاصله ها را حفظ کنید

اگر نامزد کرده اید و بینتان صیغه محرمیت خوانده شده تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را رعایت کنید تا احساسات شما خیلی بر انگیخته نشود که جلوی واقعیت ها را بگیرد .

همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه زناشویی برقرار کنید ، ممکن است در صورت بروز مشکل بر هم زدن رابطه برایتان سخت و غیر ممکن باشد و دیگر نتوانید با این شرایط با کسی دیگر ازدواج کنید .

بهتر است به خودتان فرصت دهید و فاصله ها را حفظ کنید زیرا قرار نیست که این دوران خیلی طولانی شود تا بتوانید با چشم باز مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.

آزمون عشق برگزار نکنید

هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد مثلا آزمون عشق راه نیاندازید و به او نگویید «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و…؛

از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها است اما این کار بسیار اشتباه است. برای سنجیدن میزان عشق همسرتان نسبت به شما ، وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و نزدیکانتان ، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر را در نظر بگیرید.

ناشناس نمانید

از بزرگ ترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است . برای اغلب افراد دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

برای معرفی خود بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چطور می خواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و او شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر می تواند نیازهایتان را برآورده سازد و خود را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.

همه رازها را نگویید

اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد ، به زبا آورید و بهتر است در مورد برخی از آنها سکوت کنید.گفتن برخی از حقایق و رازها درباره گذشته تان می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند. 

 

رابطه جنسی داشتن در دوران نامزدی، خطرات زیادی دارد‎

 

یکی از ویژگی های اصلی دوران نامزدی شناخت کامل طرفین از یکدیگر در همه موارد و به خصوص مسائل جنسی است. اما باید بدانید که قوانین رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست.

 

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

رابطه جنسی در دوران نامزدی

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد . 

 

برای اغلب افراد که در دوران نامزدی به سر می برند، یک سوال جدی مطرح است : چقدر اجازه داریم به هم نزدیک شویم؟در این دوران باید مثل زن و شوهرها رفتار کنیم یا مثل دوست یا غریبه؟

 

حد و مرز نگه داشتن در دوره نامزدی کار خیلی سختی است. از یک طرف علاقه شدید و میل به کشف کردن یکدیگر شما را به سمت هم جذب می کند و از سوی دیگر، هنوز درباره آینده مشترکتان تردید دارید و نمی دانید که آیا این نامزدی به زندگی زیر یک سقف ختم خواهد شد یا نه.

 

در دوران نامزدی ، شما چه صیغه محرمیت خوانده باشید و چه عقد رسمی کرده باشید، در هر صورت یک هدف اصلی دارید. شناختن یکدیگر و فهمیدن این که آیا زوج خوبی در کنار هم هستید یا نه. نمی شود انکار کرد که بخشی از این شناخت، در سایه علاقه و عشق ایجاد می شود. مثلا این که چقدر برای یکدیگر گذشت دارید، چقدر می توانید به یکدیگر ابراز احساسات کنید و زبان احساسات تان تا چه اندازه یکی است.

 

بخشی دیگر، شناختی است که اساسا با نزدیک شدن به یکدیگر کسب می کنید. مثل شناخت درباره گرایش های جنسی، جذابیت های جنسی و در یک کلام تناسب جنسی که با طرف مقابل تان دارید. در این شرایط چطور باید با نامزدتان رابطه داشته باشید تا مانع شناخت تان نشود؟

 

رابطه جنسی بی مهابا، می تواند روی شناخت تان تاثیر بگذارد و جایگاه هوا و هوس را در رابطه تان آنقدر پررنگ کند که دیگر شناخت یکدیگر و رسیدن به تفاهم فراموش شود.

 

شما رابطه جنسی در دوران عقد را چطور می بینید؟ 

افراد مختلف نسبت به رابطه جنسی (منظورمان هر نوع نزدیکی فیزیکی محبت آمیز است، نه ارتباط کامل جنسی) نگاه متفاوتی دارند. برای بعضی افراد، رابطه جنسی راهی برای صمیمی تر شدن است. بعضی ها رابطه جنسی را تعهد آور می دانند و برخی آن را مرحله نهایی صمیمیت می دانند. بسته به این که نگاه شما به یک رابطه جنسی به کدام یک از این ها نزدیک است، تمایل تان برای رابطه فرق می کند.

 

اگر رابطه جنسی را تعهد آور بدانید (که هست) با برقراری رابطه جنسی به طور ناخودآگاه احساس می کنید که باید هر طور شده این نامزدی را ادامه دهید

 

چون شما فردی را به خصوصی ترین حریم زندگی تان راه داده اید و با او لذتی را تجربه کرده اید که حاضر نیستید آن را با کسی دیگر تجربه کنید. بنابراین، حتی اگر اختلافاتی در دوران نامزدی مشاهده کنید، از آن چشم پوشی خواهید کرد.

  

اگر رابطه جنسی را راهی برای صمیمی تر شدن ببینید، یعنی خود را به دست هیجانات عاشقانه ای سپرده اید که با این رابطه نصیبتان شده است

 

لذتی که از این رابطه نصیب شما می شود، اجازه نمی دهد رنجی را که در سایر مواقع از طرف فرد مقابلتان دریافت می کنید، ببینید. شما با وجود اختلافاتی که با هم دارید یا دلخوری هایی که بینتان پیش می آید، یک کلید موثر دارید که هر قفلی را باز می کند. این کلید، رابطه جنسی است. شما در سایه این نزدیکی و این لذتی که در کنار هم تجربه می کنید، احساس نزدیکی روحی خواهید کرد، همه اختلافات را برای مدت کوتاهی فراموش می کنید و ممکن است تفاوت های فردی تان را (که اصلا به خاطر شناخت همان ها نامزد کرده اید) نادیده بگیرید. نتیجه؟! یک وقتی چشم باز می کنید و می بینید چند سال گذشته، رابطه جنسی تان به پرشوری دوران نامزدی نیست و حالا هر چه می بینید، تفاوت و فاصله و جنگ اعصاب است! آن وقت خیلی دیر شده چون شما زیر یک سقف به عنوان همسر با هم زندگی می کنید.

  

اگر نزدیکی فیزیکی و کنجکاوی های جنسی را مرحله ای از شناخت بدانید، یعنی بخواهید از طریق نزدیک شدن به فرد مقابلتان، تناسب جنسی، گرایش های یکدیگر (مثل گرایش های نامعقول و انحرافات جنسی)، بیماری های احتمالی (مثل سردمزاجی) و… آن وقت اوضاع بهتر می شود.

 

چون شما با چشم بازتری طرف مقابل را می سنجید. به جای آنکه عمل جنسی داشته باشید، خیلی وقت ها گفتگوی جنسی خواهید داشت و درباره تفاهم های جنسی تان صحبت خواهید کرد. برای شناخت، می دانید که لازم نیست تا ته خط بروید و یک رابطه کامل جنسی را تجربه کنید. بلکه با زیر نظر گرفتن حرف ها، حرکات و رفتارها، تب و تاب و… کدهای کافی را برای شناخت دریافت می کنید و در عین حال، مجالی هم برای ابراز محبت دارید.

  

اگر شما رابطه جنسی را مرحله نهایی صمیمیت ببینید، کنترل خوبی بر بده بستان های عاطفی، نزدیکی های فیزیکی و تعاملات جنسی تان خواهید داشت

 

شما می دانید که رابطه جنسی بی مهابا، می تواند روی شناخت تان تاثیر بگذارد و جایگاه هوا و هوس را در رابطه تان آنقدر پررنگ کند که دیگر شناخت یکدیگر و رسیدن به تفاهم فراموش شود. در این صورت، محبت می کنید، دست یکدیگر را می گیرید، با عبارات عاشقانه یکدیگر را خطاب می کنید، درباره کنجکاوی های جنسی تان و تمایلات خود صحبت می کنید، اما مراقب هم هستید که این نزدیک شدن، از حدی که منطق شما را تعطیل کند، پیش تر نرود.

  

کامتان تلخ نشود 

رابطه جنسی داشتن در دوران نامزدی، خطرهای دیگری هم دارد. دوران نامزدی، به سفت و سختی دورانی که شما زیر یک سقف زندگی می کنید نیست. هر چیزی می تواند این نامزدی شکننده را به هم بزند. اختلافات بین خودتان، اختلافات خانوادگی، مشکلات پیش بینی نشده ای که یکی یا هر دو را از ازدواج منصرف می کند و…. بنابراین اگر در دوران نامزدی بی مهابا رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است با برهم خوردن رابطه تان، رنج و تحقیر و دل شکستگی و خسارت زیادی را احساس کنید.

 

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

بارداری های ناخواسته در دوران نامزدی هم اوج دردسرهایی است که ممکن است تجربه کنید. جدا از شرمی که مقابل عرف و فرهنگ جامعه و خانواده تان تجربه می کنید، باید بی برو برگرد حتی اگر با هم تفاهم کافی نداشته باشید، این رابطه را به ازدواج منتهی کنید.

 

با این حساب، شاید بهترین و بی ضررترین راه این باشد که از همان ابتدای نامزدی، تکلیف تان را با خودتان و نامزدتان مشخص کنید و با اصلاح نگاهتان به این دوران، از خطرات آن دور بمانید. یادتان باشد، وقتی به یکدیگر محرم هستید یا عقد کرده اید، شرعا اجازه نزدیکی جسمی را دارید اما اینجا مسایل دیگری به جز شرع و عرف مطرح است. شناخت یکدیگر و خوشبختی یک عمر که فقط در سایه هشیاری شما در دوران نامزدی به دست می آید.

  

منبع: سلامت نیوز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


درمان نازایی زنان و مردان


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


مشاوره تلفنی طلاق


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

 

شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گرددچگونه به نامزد خود نزدیک شویم

 

 

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد كار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی كه از شما انتظار دارد را درك كرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی كه نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

 

10 . هرگز از یك خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت كند .

 

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند كه صورت حسابشان را پرداخت كنند تنها به این دلیل كه آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی كه در ذهن خانمها جریان دارد این است كه فردی كه باید صورت حساب را پرداخت كند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی كه به اندازه كافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر كه نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب كنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .  

 

9. هرگز از او نخواهید كه اسرار تان را حفظ كند .

 

بله درست فهمیدید تنها كسی كه می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش كند اوست علی الخصوص زمانی كه از او می خواهید این كار را نكند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیك ترین دوست خود بگوید كافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد كرد . او استاد این كارهاست بنابراین ریسك نكنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش كنید به كسی نگو .  

 

8 . در باره این كه چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نكنید .

 

درك حال و هوای یك دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال كنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم كه دلیلش را برملا كرد حق ندارید با او مقابله كنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن 1 دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می كنید كه در یك برزخ بزرگ گیر افتاده اید.  

 

7 . گفتن این جمله كه ” فكر كنم باید عضو یك باشگاه ورزشی شوی ” اصلاً درست نیست .

 

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد كه به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این كار را بدهید حس بدی پیدا می كند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .  

 

6 . برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر كه از كس دیگری تعریف نمایید .

 

اگر می خواهید كه او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است كه در برابر او از دختر دیگری تعریف نكنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم كردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی كه شده در مركز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینكه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر كه می خواهید ، به اندازه كافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .  

 

5 . جمله ” من قول می دهم ” را هرگز بر زبان نیاورید .

 

اگر كه به او قول انجام كاری را دادید و انجام ندادید خودتان را آماده ورود به جهنم كنید . وقتی حرفی را می زنید مطمئن باشید كه می توانید آن را عملی كنید ( كه اغلب اوقات نمی توانید ) و یا اینكه آنقدر تواناییهایتان را افزایش دهید كه هرگز گیر نكنید . قول یا تعهدی كه می دهید چیزی است كه او تا آخر عمرش فراموش نخواهد كرد و حتی اگر به قولتان وفا نكنید او هرگز شما را باور نخواهد كرد و در همه جر و بحث های آینده نوك پیكان به سمت شما خواهد بود .  

4 . بهتر است این جمله را هرگز نگویید ” آیا مطمئنی كه این تیپ برازنده توست و به تو می آید ؟

به طور كلی دخنر خانمها دوست ندارند كه این سوال را از آنها بپرسید . حتی اگر بصورت شوخی و جوك از او بپرسید او آن را جدی گرفته و درباره اش فكر خواهد كرد . اغلب او نسبت به نوع پوشش و زیور آلات مورد استفاده خود دقت كافی را دارد اما ارائه هر گونه نظر بدبینانه باعث می شود كه حساسیتش نسبت به این موضوع را از دست بدهد . بنابراین این كار را نكنید .  

 

3 . جمله ” چقدر برای من آشنایید انگار شما را قبلاً جایی دیده ام ” برای او جمله بسیار آشنایی است .

 

حتی اگر قبلاً او را جایی دیده اید از گفتن این جمله به او خوداری نمایید . از نظر خانمها این جمله چندان جمله مودبانه ای نیست و فكر می كنند كه شما سعی در دلبری دارید و به اصطلاح خودمانی فكر می كنند می خواهید مخ زنی كنید .

 

2 . تنها زمانی كه واقعاً به او علاقه دارید از جمله ” دوستت دارم ” استفاده نمایید .چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

 

جمله ” دوستت دارم ” جمله ای است كه هر خانمی دوست دارد برای حداقل یك بار هم شده كه در زندگیش آن را بشنود . وقتی یك خانم این جمله را ادا می كند توقعاتش را به بالاترین حد خود می رساند و دلش نمی خواهد خیلی خود را پایین آورد . بنا بر عرف خانمها روابط را خیلی جدی می انگارند بنابراین تا زمانی كه نسبت به احساس خود اطمینان پیدا نكرده اید از ابراز علاقه كلامی و گفتن این جمله خوداری نمایید . وقتی هر یك از طرفین قبل از پردازش صحیح احساساتشان این جمله را ادا می نمایند این جمله می تواند همه چیز را تمام نماید چرا كه با ادای این جمله تمامی ابعاد رابطه تغییر خواهد كرد .  

 

1 . هرگز از هنرپیشه های مورد علاقه نامزدتان انتقاد نكنید .

 

با انتقاد از این شخصیت ها كه غالب خانمها نسبت به آنها تعصب دارند دنیا را برای خودتان جهنم می كنید . با انجام این كار امكان دارد خفه تان كنند . خانمها با شنیدن نام آنها زیر و رو می شوند بنابراین بهتر است كه در برابر خانمها از عدم علاقه تان به این افراد حرفی نزنید چرا كه آنها دیوانه این اشخاص هستند و هر چه قدر هم با آنها بحث كنید فایده ای ندارد و فقط وقت خودتان را تلف خواهید كرد .    

منبع: سیمرغ

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ارسال محرمانه محصولات جنسی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


مشاوره تلفنی طلاق


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

چگونه برای نامزدتان جذاب باشید،چطور نامزدم را جذب کنم و برای نامزدم جذاب باشم،چگونه برای نامزدم جذاب باشم،جذابیت برای نامزد،چگونه نامزدمان را جذب کنیم

فرقی ندارد آقا یا خانم همه در تلاشیم که نظر نامزدمان را به خود جلب کنیم و دوست داریم ما کانون توجه او باشیم،اکثر خانم ها و آقایان به اشتباه در ابتدای دوران نامزدی قصد دارند با در اصطلاح کلاس گذاشتن نامزد خود را جذب کنند ، اما حقیقت اینست که دیگر شما انتخاب شده اید پس باید بدانید  برای افرادی که قرار است با آنها روابط نزدیک و صمیمی داشته باشید نباید کلاس بگذارید چرا که این رفتار باعث دوری و فاصله بین شما و فرد مقابلتان میشود

قانون مهم ، خوده ،خوده ،خودتان باشید ، راحت باشید اشکالی ندارد که گاهی سوتی بدهید ، اشکالی ندارد گاهی خرابکاری کنید و البته از نامزدتان هم انتظار نداشته باشید بدون اشتباه باشد ، راحت برخورد کنید تا نامزدتان با شما راحت باشدچگونه به نامزد خود نزدیک شویم

مردها شیفته زنی هستند که به آنها انرژی دهد حتی اگر خودشان فردی آرام باشند،بخندید، شاد باشید و شوخ طبع و البته ظرفیت و جنبه شوخی خود را بالا ببرید ، فراموش نکنید زنان و مردان شوخ طبع زندگی زناشویی و ازدواج موفقتری نسبت به زنان و مردان باهوش ،جدی و عبوس دارند

تفریحات مختلف و کارهای عجیب را با هم تجربه کنید ، از اینکه مدام به منزل هم بروید و در کنار هم بشینید خود داری کنید سعی کنید بیشتر در اجتماع و کنار هم حاضر باشید قرار بگذارید امروز که با هم بیرون میرید برنامه ای برای شاد کردن نامزدتان داشته باشید

روابط تلفنی،اس ام اسی، اینرتنتی با هم نداشته باشید سعی کنید دیدار های شما حضوری باشد آنهم با قوانین خاص ، میدانم که در روزهای اول نامزدی صبر و قرار ندارید تا مدام همدیگر را ملاقات کنید ، صحبت کنید و … اما اگر میخواهید این جذابیت تداوم داشته باشد  کیفیت رابطه را فدای کمیت آن نکنید

مقاله از علی سلطانی مجد ( محقق و پژوهشگر) / سایت تنظیم خانواده

 

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

چگونه شوهرم را تحریک کنم

روشهای وابسته کردن شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


14430


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232234876


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

ویژگی‌های رابطه جنسی در دوران نامزدی

۱۳۹۳/۰۹/۱۴


۱۶۲۳۵۶ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوران عقد بهترین دوران شناخت است زیرا افراد با ارتباط عاطفی و زناشویی می‌توانند به روحیات و رفتار یکدیگر آگاه شوند. اگر می خواهید که در دوران عقد روزگار خوشی را با  همسرتان داشته باشید و همچنین برای بهتر شدن زندگی تان در دوران عقد و نامزدی بهتر است یکی سری از اصول را رعایت کنید.

دوران عقد چگونه باشیم؟

معمولاً دوران عقد را دوران شناخت می نامند. این دوران طلایی باعث می شود که دختر و پسر بهتر یکدیگر را شناخته و با روحیات و خواسته های هم آشنا شوند. در دوران عقد بسیاری از شناخت ها که یکی از مهم ترین آن‌ها شناخت جنسی دو طرف از هم است، صورت می گیرد. زیرا یکی از ویژگی‌های مهم ازدواج غیر از ایجاد رابطه‌ای دوستانه و محبت‌آمیز، فراهم آوردن رابطه‌ی جنسی است. رابطه‌ی جنسی، زن و مرد را بی‌درنگ در کنار هم قرار می‌دهد تا این‌که همسران در تمامی فعالیت‌های دیگر نیز با هم باشند.

 

دختر و پسر با عقد شرعی و قانونی با یکدیگر پیمان ازدواج را بسته اند، اما هنوز در دو آشیانه اند. دوران عقد دارای اهمیت ویژه ای می باشد که به پاره ای از آن میپردازیم.چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

 

اهمیت دوران عقد:

1- برای دختر و پسر که از کودکی در کنار خانواده خود زندگی کرده اند و با اعضای خانواده مانوس بوده اند، جدایی ناگهانی دشوار است و این امر ممکن است سبب ایجاد خلا عاطفی برای آنها «به ویژه دختر» گردد. لذا دوران عقد فرصتی است تا به تدریج هم دختر و پسر و هم خانواده های آنها آماده پذیرش و تحمل این جدایی شوند.

2- دختر و پسر که تا چندی پیش از این، با یکدیگر ناآشنا و بیگانه بوده اند، برایشان سخت است که یک باره در کنار هم قرار گیرند و زندگی مستقلی را آغاز کنند. دوران عقد میتواند این فرصت را برای آنها فراهم سازد تا با انس و همدلی که به مرور زمان نسبت به یکدیگر پیدا میکنند، با آمادگی و آرامش بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

3- نکته مهم و اساسی این است که در دوران عقد دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود «که پیش از دوران عقد، در مرحله انتخاب به دست آورده اند»، عمق بیشتری ببخشند تا خود را برای تفاهم و سازگاری و بالندگی مطلوب در زندگی مشترک آینده آماده سازند.

4- دختر و پسر در دوران عقد می توانند برای پذیرش مسئولیت زندگی مشترک آمادگی لازم را به دست آورند. دوران عقد فرصت مناسبی برای برنامه ریزی زوج های جوان برای استقلال و شکوفایی زندگی مشترک است همچنین شور و نشاط و امید نسبت به زندگی آینده که با سخنان پرامید و رفتار متین و مطمئن از جانب دختر و پسر میسر می گردد.

5- با شروع دوران عقد، خداوند متعال محبت و عشق بی نظیری را میان دختر و پسر به وجود می آورد، به طوری که آنها از دیدن یکدیگر خوشحال شده و آرامش درونی خاصی را احساس میکنند و با دیدارهای صمیمانه در دوران عقد، مهر و محبت آنها نسبت به هم افزایش می یابد. باید توجه داشت رفتار و گفتار آنها در افزایش محبت یا کاهش آن موثر است.

در  دوران عقد دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود که پیش از دوران عقد، در مرحله انتخاب به دست آورده اند، عمق بیشتری ببخشند.

6- اگر دوران عقد با هوشیاری و خردمندی سپری شود، تبدیل به شیرین ترین و به یادمانی ترین دوران زندگی زوج های جوان میشود. زیرا دختر و پسر، از داشتن موهبت همسر بهره مند هستند و نیز مسئولیت ها و تعهدات کمتری نسبت به یکدیگر دارند. ( در دوران عقد پسر تعهد کمتری نسبت به هزینه و تامین مایحتاج زندگی دارد و دختر نیز مسئولیت اداره خانه را بر عهده ندارد).

7- خانواده های همسران در فاصله دوران عقد می توانند برای تهیه مقدمات ازدواج آنها آمادگی لازم را پیدا کنند.

8- دوران عقد زمان مناسبی برای تامین نیازهای دختر و پسر است تا بدین وسیله هر دو به آرامش و سکون برسند. یکی از این نیازها، نیاز به مورد توجه واقع شدن است که برای تامین آن دختر و پسر در دوران عقد باید عواطف و احساسات یکدیگر را در نظر بگیرند و برای آن ارزش قابل توجهی قائل باشند.

دوران عقد از طرفی، دوران بسیار سختی برای زوج جوان است. در دوران عقد و نامزدی که معمولاً دختر و پسر گاهی با هم خلوت می کنند، کنترل کردن غریزه ی جنسی سخت است و همین موضوع دوران عقد را سخت می کند. خواسته ها و نیازهای جنسی یکی از مهم ترین مسائل و گاهی مشکل ساز ترین موضوعات پیش آمده در دوران عقد است.

اتفاقات دوران عقد:

دوران عقد زمان مناسبی برای تامین نیازهای دختر و پسر است

دوران عقد دو صورت دارد که یک صورت آن بسیار زیبا و پر از دلدادگی است و صورت دیگر آن شناخت و حل اختلافات بین دختر و پسر و خانواده های دو طرف است. در دوران عقد اتفاقاتی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که بنا به نوع این اتفاقات می تواند برای هر فردی خوشایند و یا برای فرد دیگری ناخوشایند تلقی شود.

1.هیجانی که کم رنگ می شود

اول آشنایی به طور طبیعی هیجان دو نفر بیشتر است، حرف ها کمی عاشقانه تر و اشتیاق برای باهم بود پر رنگ تر است اما به مرور زمان و ایجاد صمیمیت کمی از آن شور و التهاب روزهای اول کم می شود که این موضوع طبیعی است و نباید شما را نگران کند.

 

هر دوی شما در حال مهیا کردن مقدمات ازدواج تان هستید، خرید جهاز از جانب دختر و تهیه ی مسکن و مراسم ازدواج از جانب پسر، به اندازه خود نگرانی و دلمشغولی دارد. هر چند که بیشتر این نگرانی ها اشتباه بوده و زیبایی دوران عقد کردگی را از بین می برند اما در هر صورت دوران عقد،کمی هر دوی شما درگیر هستید پس نیاز به صبوری بیشتری دارید.

 

2. ملاقات زوجین در دوران عقد و نامزدی

یکی از مسائلی که افراد بخصوص مردها در دوران عقد باید رعایت کنند نحوه برخورد با نامزد خود و خانواده ی او در دوران عقد می باشد که این برخورد باید متقابل باشد و در مقابل خانم ها نیز در برخورد با نامزد و خانواده او مواردی را رعایت کنند تا یک احترام متقابل بوجود بیاید و هیچ یک از طرفین از دست دیگری ناراحت نشوند.

هنگامی که شما برای دیدار نامزدتان میروید نباید فراموش کنید که همسر شما هنوز در خانه پدری خود زندگی می کند و شما باید  تابع قوانینی باشید که در خانه آنها حاکم است و اگر احیانا مشکلی در بین شما و نامزدتان پیش آمد نباید اجازه دهید که خانواده ها از این اتفاق باخبر شوند و سبب نگرانی بی مورد آنها شوید.

دیدارهای همسران در دوران عقد از اهمیت بسیاری برخوردار است. این دیدارها از دو جهت سودمند است: همسران می توانند هم از کنار هم بودن لذت ببرند و هم با روحیات و اخلاق یکدیگر آشنا شوند. اما برای اینکه این ملاقات ها به دور از تنش و به نحو سالم و مطلوب صورت گیرد توجه به نکته زیر ضروری است:

 

جهت ملاقات یکدیگر زمان و دفعات آن را در دوران عقد با مشورت همسر و خانواده او تعیین کنید، زیرا رعایت این مسئله دارای محاسن زیر است:

اگر خانواده عروس از زمان حضور داماد در خانه خود آگاه باشند، به راحتی می توانند مقدمات لازم برای پذیرایی و استقبال از او را فراهم کنند، در این صورت داماد نیز احساس می کند که مورد احترام قرار گرفته است و خانواده دختر نیز به خاطر سرزده آمدن داماد دچار نگرانی و ناراحتی به لحاظ فراهم نبودن مقدمات پذیرایی از او نمی شوند.

به دلیل نظم حاکم بر این گونه ملاقات ها، دختر و پسر از آرامش روانی برخوردار می شوند. زیرا داشتن نظم یک نیاز روانی است. دختر برای دیدار همسر خود آمادگی بیشتری دارد و خود را برای دیدار با او آماده می کند. بدین ترتیب برای همسر خود جذابیت بیشتری خواهد داشت و این باعث رضایت مندی آنها از ملاقات با یکدیگر می شود.

در ملاقات هایی که در دوران عقد با یکدیگر دارید برای موفق و شاداب بودن این دیدارها باید مقدماتی فراهم کنید:

از همین دوران عقد و نامزدی، یاد بگیرید که آنچه در دل دارید به زبان آورید

توجه به خود و آراستگی ظاهر خود داشته باشید. آراستگی پسر این است که به وضعیت اصلاح موهای خود و مرتب بودن آنها، تمیز بودن کفش و لباس ها، استفاده از عطر مناسب و مورد علاقه همسر توجه داشته باشد. آراسته بودن دختر نیز این است که لباسی بپوشد که برازنده اوست. خود را به نحوی مطلوب و زیبا آرایش کند. موهای خود را به شکلی مناسب و زیبا مرتب نماید و از عطری مناسب که مورد علاقه همسرش است و جذابیت او را بیشتر میکند استفاده نماید.

همیشه قبل از حضور در خانه همسرتان، با تماس تلفنی آنها را از آمدن خود مطلع سازید. در صورتی که مجبور به لغو قرار ملاقات شدید، حتماً سریع به آنها خبر دهید و اگر هم به منزل همسرتان دیر رسیدید از آنان عذرخواهی کنید. برای همسرتان هدیه ای مناسب در حد توان خود و سلیقه او تهیه کنید. یک شاخه گل نیز می تواند احساس خوبی را در همسرتان ایجاد کند که حاکی از عشق و محبت شما نسبت به اوست.

از نوشتن کلمات زیبا بر روی هدیه خود دریغ نکنید. (عباراتی مانند: «عزیزم دوستت دارم»، «تقدیم با عشق»، «تقدیم با صمیمانه ترین محبت ها»، «تقدیم به زیباترین گل زندگی ام» و… ناگفته نماند که گفتن این کلمات در هنگام دادن هدیه، محبت شما را در دل همسرتان بیشتر خواهد کرد.

زوج های جوانی که به خاطر وضعیت خاص شغلی یا تحصیلی کمتر موفق به دیدار یکدیگر میشوند، بهتر است در همان ملاقات های اندک خود، آن چنان با گرمی و محبت و صمیمیت و عشق با یکدیگر برخورد کنند (با به کاربردن کلماتی که حاکی از عشق و علاقه زیاد آنها به همسرشان است) که در هنگام عدم حضور همسرشان با یادآوری آن خاطرات شیرین، عشق به همسرشان هم چنان در دلشان پایدار بماند.

خانواده همسران هم باید در حد توان خود وسایل لازم برای یک پذیرایی گرم و صمیمی از آنها را فراهم سازند. با گشاده رویی پذیرای آنها باشند و در صورت امکان اتاقی را برای ملاقات خصوصی آنها اختصاص دهند. قبل از ملاقات خصوصی با همسر باید مدتی را با خانواده او به گفت وگو و احوالپرسی بپردازید.چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

استقبال گرم از همسر هنگام ورود به منزل یکی از عوامل پایه ای و استحکام خانواده است. در ملاقات خصوصی ابتدا با گفتار نرم و صمیمانه که حاکی از اشتیاق نسبت به یکدیگر است، با هم احوالپرسی کنید. در آغوش گرفتن و بوسیدن هم یکی از امور ضروری در این ملاقات ها میباشد که نشانه محبتتان به یکدیگر است.

با کلمه زیبا و دلنشین از هدیه همسرتان تشکر کنید و متقابلاً علاقه خود را به او ابراز کنید. هدیه همسرتان با عشق و علاقه به شما تهیه شده است، مبادا ارزش حقیقی آن را به واسطه هزینه کم یا اندازه کوچکش نادیده بگیرید. سعی کنید در این دیدارها با یکدیگر گفت و گو داشته باشید. زیرا صحبت نکردن با یکدیگر موجب سردی در روابط میان شما میگردد. ضمن اینکه با انجام این گفت و گوها، می توانید از یکدیگر شناخت بیشتر پیدا کنید و با روحیات و خصوصیات رفتاری یکدیگر آشنا شوید.

از همسر خود تعریف کنید. از نوع رفتار او، وضعیت ظاهری، از عطری که استفاده کرده است و… اینها از جمله عواملی است که بر جذابیت ملاقات های شما می افزاید و موجبات دلبستگی بیشترتان را فراهم میکند. آنچه در دل دارید به زبان آورید و نگذارید نکات کوچکی که موجب ناراحتی شما شده است پنهان بماند. زیرا با انباشته شدن حرف های کوچک است که انبوهی از مشکلات به وجود می آیند.

در سخن گفتن باید علایق همسر خود را در نظر بگیرید نه اینکه حرف هایی بزنید که تنها خودتان به آن علاقه دارید. حتما سخن خود را با پیامی مثبت آغاز کنید. از کلماتی زیبا و مناسب استفاده کنید. شاد و با نشاط سخن بگویید. این هنری است که باید فرا گرفت. ملایمت در کلام بسیار موثر است.

حتماً با همسرتان با نرمی، ملایمت و گرم صحبت کنید. نه آن قدر در پرده و مبهم صحبت کنید که همسرتان صحبت شما را متوجه نشود و نه به گونه ای صحبت کنید که از آن تندی ورک گویی آزاردهنده استنباط شود.

گفتن حرف های امیدوار کننده (البته نه دروغ) در دوران عقد میتواند چشم انداز آینده ای روشن را در برابر همسرتان جلوه گر سازد. گفت وگوی سالم باید دو طرفه باشد. (به این معنی که نباید همواره یک نفر صحبت کند و دیگری شنونده باشد. فرصت صحبت کردن را به همسرتان نیز بدهید.) از اهمیت و ارزش نگاه های چشم در چشم بدون کلام هرگز غافل نشوید.

از همین ابتدای زندگی مشترک و در دوران عقد و نامزدی، یاد بگیرید که آنچه در دل دارید به زبان آورید و نگذارید نکات کوچکی که موجب ناراحتی شما شده است پنهان نماند. زیرا با انباشته شدن حرف های کوچک است که انبوهی از مشکلات به وجود می آیند. سعی کنید شنونده خوبی برای صحبت های همسرتان باشید. با دقت و توجه کامل به سخنان او گوش دهید و در مواقع لازم با او همدردی و همدلی نمایید. بدین ترتیب همسر شما احساس میکند که یار و یاور و مددکار خوبی را در کنار خود دارد.

صداقت در گفتار عامل مهم دیگری است که به تداوم گفت وگو می انجامد و میتواند همسرتان را برای وارد شدن در زندگی با شما دلگرم سازد. دروغ گویی ناشی از عدم توانایی، ترس و نگرانی و ساده انگاشتن همسر است. برای جلب اعتماد بیشتر و استحکام روابط زناشویی از دروغ گویی اجتناب کنید. برای جلب اعتماد بیشتر و استحکام روابط زناشویی از دروغ گویی اجتناب کنید.

لازم نیست در دوران عقد تمام اسرار زندگی خود یا خانواده خود را با همسرتان درمیان بگذارید. اسراری را که به زندگی زناشویی شما چندان ارتباطی ندارد و آشکار شدن آن به روابط شما با همسرتان لطمه وارد میسازد، تا پایان عمر محفوظ داشته و بر ملا نسازید. از قهر کردن و ترک گفت وگو بپرهیزید؛ ترک کردن گفتگو به حالت قهر باعث آسیب های روانی می گردد. ضمن اینکه در دوران عقد، ممکن است موجب تردید در ادامه زندگی مشترک شود.

در گفت وگو با همسرتان هرگز از خواستگاران و خاطرخواهان قبلی خود یاد نکنید، زیرا باعث دلسردی میان شما و همسرتان می شود. (زوج های جوانی که از یکدیگر دور هستند خوب است نکات مذکور را در حین گفت وگوهای تلفنی که با یکدیگر دارند، مراعات نمایند.)

گاهی یک نگاه محبت آمیز و تبسمی بر لب، بیشترین عشق و گرمی را به همسر می بخشد و موجب دلگرمی او برای ادامه زندگی مشترک خواهد شد. خالق دل ها، نگاه صمیمانه و عاشقانه همسران به یکدیگر را عبادت می داند.

3. حرف و حدیث های تمام نشدنی در دوران عقد:

فرهنگ ما باتمام زیبایی هایی که دارد در برخی موارد ایجاد دردسر و مشکل هم میکند. آداب و رسومی چون شب چله، خرید هدیه به مناسبت هر عید و مواردی مانند اینها در کنار پرس و جوی اطرافیان در مورد قیمت خریدهای انجام شده، تالاری که قرار است در آن جشن ازدواج انجام شود و خلاصه حاشیه هایی ازدواج که کم نیستند، نمی گذارد شما به متن، که همان آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر است توجه کنید. بهتر از همین اول، پرونده ی حرف و حدیث های حاشیه ای را ببندید و خودتان و زندگی تان را بیمه کنید.

 

4. رودربایستی های نابجا در دوران عقد و نامزدی:

شما و همسرتان قرار است یک عمر با هم زندگی کنید. هر کدام تان گذشته ای متفاوت و تربیت خانواده ای مجزا دارید. هر قدر هم که در انتخاب دقت کرده باشید، بازهم باید تفاوت های موجود را بشناسید، بفهمید و اگر امکان نزدیک تر شدن، وجود دارد، اقدام کنید و در غیر این صورت، همدیگر را با تفاوت های تان بپذیرید.

خیلی مهم است که بتوانید گفتگو کنید و در بیان احساس تان صادق باشید. رودربایستی به بهانه ی روزهای اول آشنایی،بزرگ ترین اشتباهی است که می تواند تبدیل به نارضایتی های تلمبار شده ای گردد که رابطه تان را کدر و تار کند.

روابط جنسی در دوران عقد چگونه باید باشد؟

در دوران عقد، هر فرد وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ گوید

بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند. ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دوطرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و… است.

اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری از برقراری رابطه کامل زناشویی میتواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آنهم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید.

رابطه ی جنسی دوران عقد از خود تعریفی دارد و این تعریف با توجه به خانواده های دو طرف، مخصوصاً دختر متفاوت است. اما واقعاً تکلیف دختر و پسر در دوران عقد چیست و آن‌ها چطور میتوانند یکدیگر را از نظر جنسی ارضا نمایند؟

بسیاری از زوج ها با توجه به تعاریف مختلف خانواده های خود در این زمینه و بسط دادن یا کم کردن این دایره ی محدودیت به مشکل بر می خوردند. بعضی از زوجها در دوران عقد بیش از حد رعایت کرده و به عبارتی حیا را در جای نادرست خود استفاده می کنند.

در دوران عقد، هر زن و مردی وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ گوید. دختر و پسر می توانند با هم بیرون بروند، دست یکدیگر را بگیرند و علاقه شان را با لمس بدن یکدیگر بیشتر کنند، اما باید توجه داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری خانواده ها در جلوگیری از بارداری دختر در دوران عقد، زوج در حد رابطه ی کامل جنسی پیش نروند.

بعضی از دختران در دوران عقد، از نیازهای ابتدایی همسران‌شان دوری کرده و آن را نادرست میدانند. آن‌ها برآورده کردن کوچکترین خواسته های همسر را به رفتن زیر سقف مشترک موکول می کنند و نمی دانند که اشتباه آن‌ها تا چه حد می تواند به رابطه ی سالم شان ضرر وارد نماید.

نباید فراموش کرد که ازدواج در اسلام و جامعه‌ی ما، تنها راه ارضا کردن غریزه ی جنسی است و مسلماً یک پسر هم یکی از نیت های ازدواجش این موضوع است و اگر این نیاز های ابتدایی توسط دختر رفع نشود، احتمال کشیده شدن پسر به رابطه هایی غیر از ازدواج و دلسرد شدن او از همسرش، وجود دارد و چه خوب است که این نیازها توسط این راه حلال رفع و رجوع شود و البته پسر نیز باید متوجه باشد که برای خواسته هایش محدودیت بگذارد و همسرش را در سختی قرار ندهد.

البته در این میان، خانواده ها نیز بسیار نقش دارند. خانواده ها موظف هستند شرایطی را به وجود آورند که زوج عقد کرده بتوانند با یکدیگر تنها باشند و در تنهایی بعضی از نیاز های هم را رفع کنند. در مواقعی سخت‌گیری بسیار خانواده ها در این رابطه که حتی خلوت کردن دختر و پسر را برای لحظه ای درست نمی دانند، این موضوع ریشه دار شده و حتی ممکن است دختر از طرف شوهر و پسر از طرف همسرش مورد شماتت قرار بگیرد.

نباید فراموش کرد که دختر و پسر در دوران عقد، کاملاً به هم حلال هستند و رابطه ی آن‌ها با هم نه تنها نادرست نیست، بلکه کاملاً درست و بجا است و در واقع همان رابطه ای است که اسلام به آن سفارش کرده است. از طرفی دیگر باید به زوج آموزش داده شود که دوران عقد محدودیت هایی هم دارد و هر زوجی برای تخطی نکردن از قوانین دوران عقد باید بتواند این حدود را رعایت کند.

البته باید توجه کرد، که چون اغلب بعد از دوران عقد مراسم عروسی برگزار می شود، برای خود زوج هم لازم است تا محدودیت ها را رعایت کرده و توقعات معقول از هم داشته باشند و از طرفی دیگر رابطه ی کاملاً آزاد زناشویی در دوران عقد ممکن است باعث از دست دادن اشتیاق افراد برای زودتر رفتن زیر یک سقف شود و از طرف دیگر، چون در دوران عقد، زوج بیشتر با هم آشنا شده و امکان به تفاهم نرسیدن و به دنبال آن جدا شدن‌شان وجود دارد، بهتر است که رابطه ی جنسی شان کنترل شود.

ازدواج راهی برای برطرف کردن نیازهای مهم زندگی افراد است و فردی که به ازدواج روی می آورد، یعنی ارضای نیازهایش را از درست ترین و برگزیده ترین راه ممکن انتخاب کرده است، درست نیست که پس از عقد نیز راه را بر او بست و او را در انتظار نگه داشت و این انتظار باعث پشیمانی او از ازدواج شود. بلکه باید با آموزش درست، راه را برای برآورده کردن خواسته هایش فراهم کرد.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

مطالب پر بازدید

ناز کردن و مغرور شدن کار  ناپسندی است ولی بعضی وقتها  اگر بطرز صحیحی این کار را انجام دهید و به قول معروف درست کلاس گذاری کنید، بیشتر دوست داشتنی تر می شوید

نامزدی دوران شیرینی است، بعد از مرحله سخت خواستگاری و آن استرس های بله برون و شیرینی خوران و … باید روزهای خوشی در انتظار زوج باشد. بعضی ها برای این دوره توصیه های عجیبی دارند؛ مثلا به دخترها می گویند در این مرحله باید خودتان را بگیرید و کمی ناز کنید. آیا واقعا این توصیه درستی است؟ واقعا در دوره نامزدی باید چطور رفتار کرد؟
چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

نامزدی از اسمش پیداست؛ یعنی نامزدی! نامزدی مرحله ای است برای شکل گیری یک زندگی جدید؛ یعنی قرار است گزینه ای باشی برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی تا آخر. پس به سلامت گذر کردن از آن، آنطور که به نظر می رسد کار آسانی نیست. خیلی از نامزدی ها قبل از رسیدن به مرحله اصلی به پایان رسیده و خیلی ها هم البته با موفقیت رفته اند مرحله بالاتر.

خیلی از کارشناسان، دوران نامزدی را مرحله نیمه نهایی یک ازدواج می دانند و خود ازدواج را فینال. البته درست رفتار کردن در این مرحله کار هر کسی نیست و کاربلدی می خواهد. در این مرحله باید کمی خودتان را بگیرید اما نه آنطو رکه طرف پس بزند.

خلاصه اینکه خانم های محترم اگر دلتان می خواهد از این مرحله سخت به سلامت بگذرید حتما این نکته ها را رعایت کنید. خیلی ها این نکته ها را رعایت نکردند و به فینال نرسیدند، از ما گفتن بود.

قرار را به خاطر قرار به هم نزنید

دوران نامزدی یعنی رفتن به سینما و تئاتر و کنسرت و نمایشگاه و پارک و طبیعت و … اما مراقب باشید؛ اگر نامزدتان درست چند روز بعد از نامزدی با شما تماس گرفت تا قرار دیدار و سینما و پارکی را با شما برنامه ریزی کند، خیلی زود و مثل ذوق زده ها قبول نکنید. قبل از اینکه جواب نهایی را بدهید اول چند لحظه ای از او وقت بخواهید و مثل آدم های با کلاس و با برنامه ببینید برای آن روز خاص وقت دارید یا نه. اگر وقت داشتید که بعد از چند دقیقه – باز هم نه بلافاصله – بگویید؛ «بله مشکلی برای دیدن شما وجود ندارد».

و اما… اگر وقت نداشتید و برای مثال قرار است آن روز با دوست های دانشگاه تان بیرون بروید یا قرار سینما دارید، به هیچ وجه قرارهایتان را به هم نزنید و خوشمزه بازی درنیاورید که قرار با دوست هایم را کنسل می کنم و با تو می آیم.

می دانم در دلتان آشوب است که قرار را قبول کنید اما یک کم جلوی خودتان را بگیرید تا بعدها به نفع تان باشد. اگر شما از روز اول برای برنامه ها و قرارهایتان احترام قائل شوید، مطمئنا نامزدتان را هم مجبور می کنید که به قرارهای شما احترام بگذارد.

اعتماد به نفس فراموش نشود

اگر با هم به میهمانی خانوادگی یا جشن عروسی می روید از همان اول کار به هیچ وجه دنبال تایید و نظر مثبت نامزدتان نباشید. شما از روز اول باید اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست از روز اول او به شما بگوید چه لباسی به شما می آید و چه بپوشید و چه نپوشید. پس با خیال راحت لباس مورد نظرتان را بپوشید و راه بیفتید. باید به خودتان مطمئن باشید. قرار نیست او مدام به شما بگوید که زیبا شده اید یا نه. شما خودتان زیبا هستید.

اگر از روز اول نظرش را به شما تحمیل کند تا آخر عمرتان باید به نظر او لباس بپوشید و غصه بخورید. خود کرده را هم تدبیر نیست. تو باید ارزش خودت را بدانی. قدم اول را هم محکم بردار.

جواب به پیامک با تاخیر

روزهای اول نامزدی یعنی حرف های عاشقانه و پیامک های گاه و بیگاه. اگر نامزدتان به شما پیامک زد مثل موشک از جایتان نپرید و بلافاصله جوابش را ندهید. اینطوری فکر می کند شما بیکار نشسته بودید تا او یک پیامک بزند و از جا بپرید. پیامک که رسید خیلی آرام آن را بخوانید. چند نفس عمیق بکشید و بعد از چند دقیقه؛ برای مثال بین پنج تا هفت دقیقه جواب بدهید. نگران نباشید، به هیچ وجه اتفاق بدی نمی افتد. بگذارید کمی هم او منتظر شما بماند. اگر جواب پیامک هایش را ضربتی بگیرد از شور و هیجان می افتد و دیگر محال است با اشتیاق روز اول برایتان پیامک های عاشقانه بزند. مردها را باید کمی منتظر گذاشت، اصلا نترسید؛ این فرمول ها همیشه جواب داده.

وقت بازی را از او نگیرید

مردها برای خودشان دنیای متفاوتی دارند. دنیایشان را تصرف نکنید که وارد مرحله خطرناکی می شوید. مردها عاشق وقت گذرانی و تفریح و بازی با دوستانشان هستند. این البته حق مسلم آنهاست پس لطفا به این حق احترام بگذارید.

اگر با دوستانشان زمین فوتبال اجاره کرده اند و قرار است یک بازی جانانه و رو کم کنی برگزار کنند، سریع برای خودتان برنامه نچینید. اگر قرار است او به شما و برنامه هایتان احترام بگذارد شما هم باید با لبخند ساک فوتبال را دستش بدهید و برایش آرزوی موفقیت کنید.

مردها از محدودیت می ترسند. اگر از روز اول و دوران نامزدی احساس خطر کنند، شاید این مرحله را به پایان نرسانند. فوتبال و منچ و مار پله و دوز و گرگ و پلیس هم ندارد، مردها عاشق بازی کردن هستند.

خیلی رمانتیک نشوید

کادو دادن خیلی خوب است، بله اما حد و اندازه دارد. به هیچ وجه قرار نیست همان روزهای اول همه پس اندازتان را بدهید ادوکلن و پیراهن مارک دار و کیف پول چرم گاومیش! و کفش پوست مار بخرید. بازی را یادتان نرود. اول باید او برای شما کادو بخرد، اولین کادو و دومی و سومی را که خرید شما هم دست به جیب شوید و کتاب یا خودکار یا خودنویسی بخرید با یک شاخه گل.

اولین کادو به هیچ وجه نباید گرانقیمت و آنچنانی باشد. بعدها کلی وقت دارید تا برایش کادوهای گرانقیمت و برند و و مارک دار بخرید. روز تولدش را هم لطفا منفجر نکنید. یک تبریک ساده با یک کادوی کوچک کافی است. دیده شده بعضی ها برای تولد نامزدشان با هلی کوپتر روی سرش گل رز ریخته اند، البته این آخرین جشن تولدشان هم بوده.

شوخی بیجا نکنید

توی دوران نامزدی لطفا کمی زندگی را جدی بگیرید. ممکن است دوستان و آشناهای شما به شوخی هایتان بخندند و کمی هم به به و چه چه راه بیندازند اما نامزد و خانواده اش حتما فرق می کند. لطفا از ترکاندن بادکنک و جیغ و هورا کشیدن برای ترساندن و شوخی کردن، حرف های بامزه زدن و سوپرایز کردن خودداری کنید.

برای این خوشمزه بازی ها کلی وقت دارید. بعد از ازدواج تا دلتان می خواهد با سطل آب بریزید رویش یا اصلا با کت و شلوار بیندازیدش توی استخر. دوران نامزدی باید خودتان را بگیرید، سنگین و رنگین.

خط و نشان نکشید

اصلا مگر یک خانم متشخص خط و نشان می کشد. مگر یک خانم باکلاس صدایش را بالا می برد؟ اگر دلتان می خواهد دوران نامزدی بی تنش و آرامی داشته باشید، لطفا شمشیر را از رو نبندید. خودتان را بگذارید جای آن مرد نامزد؛ اگر از روز اول برایش خط و نشان بکشید، در ابرهای بالای سرش زندگی پر از اره و تیشه و جنگ و دعوا می بیند و دیگر دلش نمی خواهد با چنین زنی زیر یک سقف برود.

تا زبان چرب و نرم هست چرا باید سراغ اره و تیشه و جیغ و داد رفت. تا سنت زیبای گفتمان وجود دارد چرا باید صدا را بالا برد و جنگید. اگر مرد دوران نامزدی آرامی داشته باشد، زودتر بساط یک عروسی مجلل را فراهم می کند.

لطفا فقط نامزد باشید

در دوران نامزدی خودتان را از هر چه خاله زنک بازی و جی جی باجی شدن با فامیل نامزدتان، دور کنید. قرار نیست خیلی زود با خواهر نامزدتان رفیق شوید و با دخترخاله اش به سینما بروید. البته طوری هم نباشید که پشت سرتان بگویند انگار از آسمان افتاده. یک چیزی بینابین. نه آنقدر صمیمی که تو سر و کله همدیگر بزنید نه آنقدر خشک و سنگین که مثل مجسمه یک گوشه بنشینید و حرف نزنید.

آزار ندهید

بعضی رفتارها اعصاب و روان آدم ها را طوری به هم می ریزد که صدتا روانشناس نمی توانند به روز اولش برگردانند. یادتان باشد غر زدن و مدام پشت سر هم نق زدن را فراموش کنید.

مردها از غر زدن و نق شنیدن متنفرند، حاضرند نصف عمرشان را بدهند و هیچ وقت شاهد غر زدن کسی نباشند چه برسد به اینکه نامزدشان مدام کنار گوش شان چیزهایی بگوید که سعی در نشنیدنش دارند.

اگر موضوعی ناراحت تان کرده یا از رفتاری ناراحت می شوید، با زبان آرام و بدون غرغر بیان کنید، اینطوری هم زودتر نتیجه می گیرید و هم انگ یک زن غرغرو بهتان نمی زنند. اگر پای درد دل مردها بنشینید بیشترین چیزی که در زندگی مشترک آزارشان می دهد، همین غرهای بی مورد و نق زدن های همیشگی است.

حواستان باشد، مردها اصلا به ادامه زندگی با یک فرد غرغرو اشتیاقی ندارند و سعی می کنند از اینجور افراد فاصله بگیرند؛ یعنی اگر تا امروز هم حواستان نبوده و غرهای ریزی در دوران نامزدی داشته اید، بهتر است با یک تغییر روش سریع دست از این رفتار بردارید و به سمت یک خانم باکلاس بودن حرکت کنید.

منبع-همشهری تندرستی

مطالب مرتبط

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

خودتون را بگیرید هم حدی داره…بعضی‌ وقت ها دیگه طرف مقابل خسته میشه و دیگه براش اهمیت سابق را ندارید

عالی

سلام ممنون

من یه بار به خاستگارم با حالت کتابی و رسمی گفتم ’بذارید ببینم برنامه ام چیست و به شما اطلاع میدم’
حدود یک ساعت بعدش پیام داد که ما با هم به نتیجه نمیرسیم وخداحافظی کرد !!! به نظرم دوران اشنایی هم باید به دو طرف در حد معقول خوش بگذره و هم عاقلانه باشه.خشک باشه دو طرف از هم زده میشن

ممنون عالی بود

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

آیا دوران نامزدی برای دست یابی به شناخت از یکدیگر کافی است؟ چگونه باید در این دوران رفتار کرد؟ ازدواج بی شک از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد. بنابراین برای دست زدن به چنین اقدامی معمولا افراد در دوره‌ای که به آن نامزدی می‌گویند، برای شناخت هرچه بهتر طرف مقابل خود می‌کوشند. بسته به فرهنگ و رسومات خانوادگی دوران نامزدی می‌تواند متفاوت باشد. این تفاوت‌ها از نظر مدت زمان و شکل ارتباط متغیر است. بسیاری از ابعاد شخصیتی و ارتباطی طرفین در این دوران قابل بررسی است. با ایجاد یک فضای مناسب زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و برای شروع زندگی مشترک به یک تفاهم برسند.

دوران نامزدی دوره‌ای است که طرفین پیش از ازدواج در یک ارتباط گسترده و البته معمولا عاطفی با هم قرار می‌گیرند، سعی در شناخت یکدیگر می‌کنند، ارتباط خود را با هم گسترش می‌دهند و با آشنایان و اطرافیان هم ارتباط برقرار می‌کنند.

طبیعتا یک دوره نامزدی واقعی باید قبل از ازدواج به شکل رسمی و شرعی باشد تا طرفین فرصتی برای آشنایی با هم داشته باشند. در این دوران ازدواج قطعی نشده یعنی تصمیم طرفین در مورد هم با مقداری شک همراه است. فلسفه وجود دوران نامزدی همین آشنایی و مطمئن شدن در مورد انتخاب می‌باشد.

اما آن چیزی که در کشور ما مرسوم است، نامزدی به فاصله عقد تا ازدواج گفته می‌شود. یعنی ازدواج قطعیت پیدا کرده است و صرفا زن و شوهر به خانه خود نرفته‌اند ولی شرعا و قانونا همسر همدیگر محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله نامزدی تا عقد را مطالعه کنید.چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

اگر قصد آشنایی با همسر احتمالی آینده خود را دارید، توصیه روانشناسان این است که مدتی در حدود 6 ماه تا یک سال قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد کنید و اصطلاحا نامزد یکدیگر باشید. نامزد بودن به معنای کاندید احتمالی بودن می‌باشد. در واقع قبل از عقد دائم و رسمی حتما یک دوره آشنایی را به اسم نامزدی طی کنید و نامزدی و آشنایی خود را موکول به بعد از عقد نکنید.

برخی افراد مدت زمان نامزدی شان را بسیار طولانی می‌کنند و یا فکر می‌کنند هر چقدر بیشتر برای آن وقت بگذارند، بهتر است. در صورتی که چنین نیست. دوران نامزدی بیش از حد طولانی فرسایشی می‌شود و می‌تواند آسیب زا شود.

برخی فکر می‌کنند چون دوران نامزدی دوره شناخت است پس باید دائما فرد مقابل خود را بیازمایند. چنین کاری بیشتر از اینکه باعث استحکام رابطه بشود، بی اعتمادی ایجاد می‌کند و به جای مستحکم کردن رابطه آن را ضعیف می‌کند. در یک دوره 6 ماه تا یک ساله، اگر روابط گسترده باشند، به قدر کافی بحران پیش خواهد آمد که به شما و نامزدتان کمک کند همدیگر را بشناسید.

بهترین اتفاق در دوره نامزدی شناخت همدیگر می‌باشد. شما از نامزدی تا عقد فرصت‌های زیادی برای شناخت همسر آینده خود دارید. شناخت از طریق ارتباط مداوم به وجود می‌آید. این دوران، دوران پرهیجانی برای طرفین است و احساسات آتشین و عاشقانه در اوج خود قرار دارد. در چنین حالتی شناخت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد ولی اگر صادقانه با هم برخورد کنید، میزان موفقیت بیشتر خواهد بود.

مهم این است که ارتباط در این دوران فراگیر و همه جانبه باشد تا طرفین بتوانند همدیگر را در موقعیت‌های مختلف دیده و محک بزنند. در چنین حالتی احتمال پشیمانی بعد از عقد به کمترین حد خود می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید.

در یک دوران نامزدی موفق، افراد می‌توانند به یک تصویر کلی از همدیگر دست پیدا کرده و علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی همدیگر را هم پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند برای هم مناسب هستند یا خیر؟ در واقع شما باید تصویر واقع بینانه‌ای از خود و خواسته‌هایتان داشته باشید و بتوانید فرد مقابل را با معیار‌های خود بسنجید و نهایتا تصمیم بگیرید که می‌توانید ادامه دهید یا خیر؟ بهتر است فکر تغییر دادن فرد مقابل را از سر خود بیرون کنید. برای اطلاع از روش‌های شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

خشت اول رابطه زناشویی شما با همسرتان در دوران نامزدی گذاشته می‌شود، بنابراین اگر آن را کج بگذارید، تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و صاف کردن آن کار دشواری خواهد بود. پس رابطه‌تان را به گونه‌ای منطقی شکل دهید که فکر می‌کنید تا آخر عمر بتوانید از آن لذت ببرید. بسیاری افراد قبل ازدواج متوجه عدم تفاهمات و مغایرت‌های موجود نمی‌شوند و به این طریق با مشکلات بسیاری در زندگی مشترک مواجه می‌شوند. مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند و با دید بازتری وارد زندگی مشترک شوند.

برخی از مسائل هستند که برای یک ازدواج مخرب‌اند. این موارد را در نامزدتان بررسی کنید و اگر به آن‌ها برخوردید، در مورد رابطه و ادامه آن تجدید نظر کنید. تمامی موارد ذکر شده برای رابطه شما تهدیدآمیز هستند. سعی کنید مطمئن شوید هیچ یک از این‌ها در نامزد شما وجود ندارد:

گاها علاقه‌ای که بین افراد وجود دارد مانع از آن می‌شود تا عیب‌های طرف مقابل خود را ببینند و در بسیاری موارد با امید تغییر او بعد از ازدواج همواره چشم خود را به روی مشکلات رفتاری نامزد خود می‌بندند. توجه داشته‌باشید مشکلاتی که در دوران نامزدی بروز پیدا می‌کنند هشداری برای چالش‌های بزرگتر در زندگی مشترک هستند. افراد در ابتدای آشنایی معمولا مشکلات و اختلالات روانی و شخصیتی خود را پنهان می‌کنند. برای آشنایی با اختلالات روانی کلیک کنید.

مثلا فردی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلاست فریبندگی بالایی دارد؛ ممکن است سریعا شیفته‌ی رفتار و ظاهر جذاب و اعتماد به نفس او شوید. اما چنین شخصیتی همانطور که از اسمش پیداست دست به کارهایی برخلاف قوانین جامعه می‌زند و اغلب وارد چند رابطه عاطفی همزمان می‌شود. نکته این جاست که چنین افرادی به صورت ماهرانه‌ای دروغ‌گو و پنهان کار هستند. بنابراین هشدارها را در دوران نامزدی جدی بگیرید. برای اطلاع از دیگر اختلال شخصیت کلیک کنید.

اینکه نزدیکی در دوران عقد یا نامزدی تان داشته باشید یا نه به مسائل زیادی بستگی دارد. برخی افراد همان بدو نامزدی صیغه محرمیت می‌خوانند و از این لحاظ مشکل شرعی جهت داشتن رابطه جنسی ندارند. البته نزدیکی و دخول در دوران عقد می‌تواند پیامدهایی را برای زوجین به دنبال داشته‌باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله نزدیکی در دوران عقد را مطالعه کنید.

معمولا برای دختران و خانواد‌ه‌ها پرده بکارت مسئله پر اهمیتی است و دوست ندارند تا قبل از ازدواج آن را از دست بدهند؛ بنابراین اگر از خانواده ای هستید که بکارت برایتان اهمیت دارد، بهتر است با نامزد خود رابطه جنسی که منجر به دخول شود، نداشته باشید. برای اطلاع بیشتر در مورد پرده بکارت کلیک کنید.

در هر صورت رابطه جنسی عملی دو طرفه است که برای هر دو نفر باید لذت بخش باشد. بنابراین در مورد آن با نامزدتان توافق کنید و به اشکالی از رابطه تن ندهید که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. بسیاری از دختران با وجود عدم علاقه، در این دوران به رابطه جنسی مقعدی راضی می‌شوند، در حالی که از صدمات آن بر جسم و رضایت زناشویی شان در آینده آگاهی کافی ندارند. مطالعه مقاله رضایت زناشویی می‌تواند مفید باشد.

صحبت کردن در مورد علائق جنسی با نامزدتان، به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از هم پیدا کنید. انتظارات و علائق جنسی خود را مطرح کنید و پذیرای گفتگو در این مورد باشید. مسئله دیگر که نباید آن را نادیده بگیرید بارداری در دوران عقد و نامزدی است که موجب استرس زیادی به هر دو طرف می‌شود. توصیه می‌کنیم به مقاله بارداری در دوران عقد مراجعه کنید.

از احساسات یکدیگر در مورد با هم بودن سؤال کنید اما نباید سؤالات منطقی را فراموش کنید. برای مثال از نامزد خود بپرسید دوست دارید چه کارهایی را با هم انجام دهید. سعی کنید بیشتر از سؤالات چالش برانگیز و باز پاسخ استفاده کنید.

به امید تغییر همسرتان در برابر مشکلات رفتاری او سکوت نکنید و تصمیم خود را برای ازدواج بار دیگر ارزیابی کنید. در این دوران خود و اولویت‌هایتان را کنار نگذارید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. تنها در صورتی می‌توانید علاقه طرف مقابل را در رابطه نگه دارید که ابتدا خودتان را دوست داشته‌باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوران نامزدی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام
سوالی داشتم در مورد این قسمت
نامزدتان هیچ دوست صمیمی ای ندارد.
این رو به درستی متوجه نشدم. یعنی اگر هیچ دوست صمیمی ای نداشت در مورد ادامه تجدید نظر کنیم؟
چرا؟

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

دوران نامزدی همان دوران شیرین بعد از خواستگاری و بله برون، مرحله ای است برای شکل گیری یک زندگی جدید؛ یعنی قرار است گزینه ای باشی برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی تا آخر اما در بین راه ممکن است اختلافاتی پیش بیایید که مجبور شوید راهتان را از یکدیگر کج کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری، در دوران نامزدیتان دست از احساسات بردارید و تنها چشمانتان را باز کنید تا زندگی شیرینی را پیش روی خود ببینید. دوران نامزدی دوران حساس قبل از شروع زندگی مشترک است تا طرفین با اخلاق و روحیات یکدیگر آشنا شوند والا اگر غیر از این بود زوجین باید بعد از خواندن خطبه ی عقد سر از زندگی مشترک خودشان در می آورند لذا توجه داشته باشید که در این دوران مرتکب اشتباهات جبران ناپذیری که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد،نشوید .

خانواده ها! محدودیت نگذارید!

این قسمت از مقاله را می توانید بگذارید جلوی پدر و مادرهایی که نامزدها را بیش از حد محدود می کنند؛ جوری که دو طرف حتی برای یک حرف زدن ساده خصوصی هم فرصت نداشته باشند.

محدودیت بیش از حد ایجاد کردن خانواده ها در دوران نامزدی باعث می شود که دو طرف نتوانند نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند.چگونه به نامزد خود نزدیک شویم

ضمن اینکه احترام به بلوغ فکری جوان ها ایجاب می کند خانواده ها در این مورد کمی بازتر عمل کنند. البته دخالت خانواده ها در این مرحله اشتباه ترین اتفاقی است که می تواند بیفتد.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما. اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. چشم های تان را باز کنید. چه تفاوت ها و چه مشابهت هایی دارید؟ این تفاوت ها تا چه اندازه می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ در برابر کدام شان می توانید چشم های تان را ببندید و کدام شان اگر یک عمر در زندگی تان تکرار شوند، می توانند آرامش شما را بگیرند؟ نباید به خاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابل تان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید. شاید اگر نامزد بودن تان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برای تان آسان تر باشد.

ابراز علاقه نادرست

دختر و پسر دو موجودی هستند که کاملا با هم متفاوت هستند و یکی از این تفاوت ها نحوه ابراز علاقه است .دخترها جنس لطیفی دارند و محبت و احساسشان را صادقانه نشان می  دهند اما مردها با اذیت ، شوخی و شیطنت علاقه شان را نشان می دهند . این طرز بیان احساسات در دوران تاهل مشکل ساز خواهد شد و لازم است که دختر و پسر از موضع شان فاصله بگیرند .

دختر نباید خیلی عاطفی و رمانتیک باشد طوری که در روند صحبت کردن و زندگی دچار مشکل شود و پسر هم نباید علاقه اش را با مسخره کردن و شیطنت ابراز کند که دختر حس کند هیچ علاقه ای وجود ندارد . دختر و پسر باید در دوران نامزدی در ابراز احساساتشان تعادل داشته باشند .

 عادت رفتار و اخلاق های ناپسند

اگر اخلاق های زشتی چون مسخره کردن ، عیب جویی کردن و توهین کردن دارید باید قبل از عقد این اخلاق ها را کنار بگذارید . این رفتارها در دوران تاهل نشان دهنده بی احترامی به طرف مقابل است و می تواند باعث ناراحتی و کدورت شود . احترام مقابل مهمترین و اصلی ترین بنای موفقیت در زندگی مشترک می باشد .

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

اینکه آدم ها بعد از تشکیل خانواده تغییر می کنند عجیب نیست. همه ما با قرار گرفتن در موقعیت های تازه اندکی تغییر می کنیم و به خاطر سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های مان را کنار می گذاریم و خواسته های جدیدی را جایگزین آن می کنیم اما اگر با خیال تغییر کردن شریک زندگی تان پس از وارد شدن به خانه مشترک، می خواهید با وجود همه ایرادهایی که از نظر شما دارد پای سفره عقد بنشینید، مطمئن باشید که آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با او را دارید، باید بپذیرید که او همین است؛ با همین کاستی ها یا حتی عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند. باید با این پیش فرض که همسر فردای شما دقیقا همین فردی است که امروز در کنارش راه می روید، برای ادامه دادن این رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید، نه اینکه با رویای ساختن کس دیگری- که ممکن است حتی خود نامزدتان ادعا کند که به او تبدیل می شود- به خانه مشترک تان وارد شوید.

اعتماد به نفس فراموش نشود

اگر با هم به میهمانی خانوادگی یا جشن عروسی می روید از همان اول کار به هیچ وجه دنبال تایید و نظر مثبت نامزدتان نباشید. شما از روز اول باید اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست از روز اول او به شما بگوید چه لباسی به شما می آید و چه بپوشید و چه نپوشید. پس با خیال راحت لباس مورد نظرتان را بپوشید و راه بیفتید. باید به خودتان مطمئن باشید. قرار نیست او مدام به شما بگوید که زیبا شده اید یا نه. شما خودتان زیبا هستید.

اگر از روز اول نظرش را به شما تحمیل کند تا آخر عمرتان باید به نظر او لباس بپوشید و غصه بخورید. خود کرده را هم تدبیر نیست. تو باید ارزش خودت را بدانی. قدم اول را هم محکم بردار.

آزار دهنده نباشید

بعضی رفتارها اعصاب و روان آدم ها را طوری به هم می ریزد که صدتا روانشناس نمی توانند به روز اولش برگردانند. یادتان باشد غر زدن و مدام پشت سر هم نق زدن را فراموش کنید.

مردها از غر زدن و نق شنیدن متنفرند، حاضرند نصف عمرشان را بدهند و هیچ وقت شاهد غر زدن کسی نباشند چه برسد به اینکه نامزدشان مدام کنار گوش شان چیزهایی بگوید که سعی در نشنیدنش دارند.

اگر موضوعی ناراحت تان کرده یا از رفتاری ناراحت می شوید، با زبان آرام و بدون غرغر بیان کنید، اینطوری هم زودتر نتیجه می گیرید و هم انگ یک زن غرغرو بهتان نمی زنند. اگر پای درد دل مردها بنشینید بیشترین چیزی که در زندگی مشترک آزارشان می دهد، همین غرهای بی مورد و نق زدن های همیشگی است.

یادتان باشد که هیچ مردی حاضر به ادامه زندگی به یک زن غرغرو نیست!!

ناشناس نمانید

یکی از بزرگ ترین اشتباهات شما در دوران نامزدی می تواند درست معرفی نکردن خودتان باشد. اغلب افراد تصور می کنند دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل؛ اما مهم تر از اینکه شما فرد مقابل تان را بشناسید، این است که درست خودتان را معرفی کنید. شما چه کسی هستید؟ چه باورهایی دارید؟ چه انتظاراتی از آینده دارید؟ می خواهید چطور زندگی کنید؟ اگر شما خودتان را درست به فرد مقابل تان معرفی کنید و او با توجه به همین شناخت دقیقی که از شما به دست آورده حاضر شود در کنارتان بماند، یعنی بخش مهمی از راه را پشت سر گذاشته اید.

سایت خوبی دارید امیدوارم که موفق باشید

سلام من یه راهنمایی ازتون میخوام ممنون میشم نظر بدین من الان ۱.۵ ساله که نامزدم یه مشکلی دارم اینکه نامزدم کارش جوریه که نمیتونیم زیاد با هم باشیم و این منو اذیت میکنه میشه یه کمکی کنین

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

چگونه به نامزد خود نزدیک شویم
چگونه به نامزد خود نزدیک شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *