مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

 
helpkade
مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی
مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

 توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

ریاضی خوب و آمار قوی از ملزومات این رشته است چون آمار یکی از سنگ بناهای روان‌شناسی است و همچنین زبان انگلیسی قوی ، زیرا ما به زبان فارسی کتاب‌های روان‌شناسی زیادی نداریم. متأسفانه اکثر دروس اختصاصی آزمون علوم انسانی برای رشته روان شناسی هیچ ارتباطی با درس های دانشگاهی این رشته ندارد و نمی توان گفت که اگر داوطلبی در این آزمون رتبه خوبی به دست بیاورد، در دانشگاه نیز دانشجوی موفقی خواهد شد. البته خوشبختانه در چند سال اخیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز مجاز به انتخاب گرایش روانشناسی بالینی هستند و این باعث بالا رفتن کیفی کلاس های دانشگاهی رشته روانشناسی شده است، چون زیست شناسی و شیمی در این رشته اهمیت بسیاری دارد و باید پایه علوم زیستی دانشجوی این رشته قوی باشد. از سوی دیگر آمار و ریاضی در این رشته کاربرد وسیعی دارد و متأسفانه پایه ریاضی دانش آموزان رشته علوم انسانی تا حدودی ضعیف است و در دانشگاه نمی توانند کارهای آماری این رشته را به خوبی انجام دهند و بالاخره در آزمون این رشته باید زبان انگلیسی ضریب بالایی داشته باشد. زیرا ما به زبان فارسی تعداد زیادی کتاب روان شناسی نداریم و دانشجو لازم است که به کتب مرجع این رشته که به زبان اصلی است مراجعه کند تا بتواند به مطالب جدید این علم دسترسی داشته باشد.

دانشجوی این رشته باید نسبت به اطراف خود و جامعه خود دید عمیقی داشته باشد تا بتواند ظرافت‌های رفتاری افراد را درک کرده و در نهایت به ویژگی‌های روانی افراد پی ببرد.

معرفی گرایش‌های مقطع کارشناسی

1- گرایش بالینی

 2- آموزش کودکان استثنایی

 3- صنعتی ، سازمانی

 4- عمومی

هر چند که ظاهراً گرایش های مختلف روان شناسی در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند اما اگر بخواهیم هر یک از حوزه های فوق را معرفی کنیم، باید بگوییم که:

 روان شناسی بالینی خدمات تشخیصی و درمانی (روان درمانی) را به افرادی که دچار رفتارهای نابهنجاری مثل افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره هستند، ارائه می دهد که این خدمات در سه زمینه تشخیص، درمان و پیشنهاد روش هایی برای پیشگیری از معضلات و ناهنجاری های رفتاری ارائه می شود. روان شناسی بالینی را امروزه علم بهزیستی می نامند. چون این حوزه از روانشناسی به انسان یاد می دهد که چگونه فرض های غلط و ناکارآمد را در ذهن خود تصریح کرده و در نهایت زندگی خوب و مناسبی داشته باشد. به همین دلیل برخلاف تصور عامه این رشته با روان شناسی تفاوت بسیاری دارد. چون روان پزشکی به شیمی درمانی می پردازد و یک روان پزشک اجازه تجویز دارو را دارد اما یک روان شناس بالینی دارو تجویز نمی کند بلکه به ریشه یابی علت بیماری های روانی می پردازد و به روش رفتار درمانی، بیمار را معالجه می کند مگر در مراحل حاد بیماری که در این صورت بیمار باید به روانپزشک مراجعه کند.

روان شناسی بالینی اصول روانشناختی را در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری به کار می برد.

روان شناسی صنعتی و سازمانی نیز یافته های روان شناسی را در صنعت به کار می برد یعنی درباره این که محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و یا چه متغیرهایی در ارتباط بین کارفرما و کارگر مؤثر است و چه عواملی باعث عدم تفاهم بین کارفرما و کارگر می شود، مطالعه می کند. روان شناسی صنعتی و سازمانی به گزینش افراد متناسبی برای یک شغل و پرورش برنامه های آموزشی شغلی می پردازد و در آن دسته از تصمیم گیری های مدیریت که با روحیه کاری کارکنان ارتباط دارد، شرکت می کند.

  روان شناسی عمومی نیز به مطالعه کلیات روان شناسی می پردازد. البته باید توجه داشت که عنوان گرایش برای روان شناسی عمومی بی معنا است چون ما تخصصی به نام روان شناسی عمومی نداریم.

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی کاربرد یافته های روان شناسی در رابطه با کودکان استثنایی (تیزهوشان و معلولین جسمانی) است، یعنی یک روان شناس آموزش کودکان استثنایی بررسی می کند که چگونه یادگیری یا حافظه کار خود را بهتر انجام می دهد؟ و یا کارکرد حافظه درباره کودکان استثنایی چگونه است؟ 

در مورد تفاوت دو رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی و علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان استثنایی، باید گفت: بررسی این که کودکان استثنایی (کند ذهن یا باهوش) چه مطالبی را باید بیاموزند به علوم تربیتی باز می گردد. اما این که ذهن این گروه از کودکان چه   توانایی هایی را دارند و حافظه و یادگیری آنها در چه حدی است به روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی ارتباط دارد. ولی در کل بین این دو رشته نقاط اشتراک فراوانی وجود دارد.

 وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

 در دوره کارشناسی ارشد 4 شاخه بالینی ، عمومی ، تربیتی و استثنایی وجود دارد که همین 4 گرایش در دوره دکترا نیز تدریس می‌شوند.

آینده شغلی و بازار کار

 
–     مراحل رشد و تحول ذهنی و حرکتی کودکان چگونه است؟

–     کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاش گری، از خودبیگانگی و بزهکاری است؟

–     بهترین شیوه درمان سیگار کشیدن یا چاقی کدام است؟

–     چه شرایط و ابزاری را برای مأموران برج مراقبت فرودگاه باید فراهم نمود تا خطای آنان به حداقل برسد؟

–     شکل و الگوی معماری منازل، ادارات و کارخانه ها چه اثری در بهداشت روانی افراد دارد؟

–     چگونه می توان بازدهی و کارایی کارگران و کارمندان را افزایش داد؟

هر یک از سؤال های فوق به یکی از شاخه های علم روان شناسی باز می گردد. در واقع، امروزه روان شناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط داردو هر اندازه که جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. تا جایی که امروزه ما با حوزه های تخصصی جدیدی مثل روان شناسی مهندسی، روان شناسی محیطی، روان شناسی قانونی و روان شناسی کامپیوتر روبه رو هستیم. و این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند به طور تخصصی در یکی از شاخه های این علم فعالیت کنند. البته در کشور ما بسیاری از حوزه های تخصصی روان شناسی ناشناخته باقی مانده اند و حتی حوزه های معروف و شناخته شده روان شناسی مثل روان شناسی بالینی، روان شناسی تربیتی، روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی نیز جایگاه واقعی خود را در جامعه ما ندارند چرا که مؤسسات دولتی و خصوصی از نقش متخصصان روان شناسی در پیشبرد کارها اطلاعی ندارند.

اما با این وجود به گفته کارشناسان این رشته، آینده روان شناسی در کشور ما روشن و امیدبخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.

از سوی دیگر کشور ما، کشور جوانی است و امروزه یکی از دغدغه های خانواده ها حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندان شان می باشد که این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روان شناسی از جمله روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی امکان پذیر است.

آنچه گفتیم در مورد فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته در آینده است. اما امروزه نیز فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش می شوند و یا در شرکت ها و سازمان ها به عنوان کارشناس روان شناسی فعالیت می کنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روان شناسی بالینی و یا روان پزشک مشغول به کار هستند.

عناوین درس های اصلی و اختصاصی 

روان‌شناسی عمومی 1 و 2 ، علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ، آمار توصیفی ، فیزیولوژی عمومی (اعصاب و غدد) و روان‌شناسی،  مبانی جامعه‌شناسی ، روان‌شناسی احساس و ادراک ، روان‌شناسی یادگیری و تربیتی و پرورشی، روان‌سنجی ، بهداشت روانی، اصول روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی کودکان استثنایی، روان‌شناسی بالینی کودک، روان شناسی انگیزش و هیجان و روش تحقیق.

منبع : سایت کنکور

 

 

سلام من رشته انسانی هستم سال دوازدهم می خوام کنکور روانشناسی بدم ولی ریاضیم افتضاح هست می خوام بدونم میشه اگه ریاضی نزنم یا درصد خیلی پایین مثلا 5 درصد بزنم و زبان 20 درصد تقریبا بزنم می تونم روانشناسی یا وکالت بیارم؟؟!! سهمیه ایثارگری هم دارم ولی شما این حساب نکنیدمشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

سلام . به درصد سایر دروس شما بستگی داره ، عبارت  کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98 – 99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام. ایا رشته روانشناسی فقط تا لیسانس داره؟؟؟ یعنی تا بالاتر از لیسانس یعنی فوق لیسانس و دکتر نمی توان ادامه داد؟؟؟

سلام . می تونین در رشته روانشناسی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدین .

سلام من دیپلم کامپیوتر (کار و دانش دارم ) می خواستم بدونم می تونم رشته روانشناسی رو بخونم ؟؟؟  در دانشگاه آزاد و بدون ازمون وارد این رشته بشم ! به صورت کاردانی پیوسته یا کارشناسی پیوسته؟

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام من كارشناسي مترجمي زبان دارم برای شركت در اين رشته بايد چه كار كنم؟

سلام . می تونین هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام…من نهمم هنوز رشتمو انتخاب نکردم ولی دوس دارم برم تجربی…از رشته تجربی میشه روانشناسی رفت؟…معدلمون در چه درسایی باید خوب باشه؟چه کتابایی می خونیم؟هرچه در مورد روانشناسی می خونم سر در نمیارم …. میشه یه توضیح کامل از وقتی بریم دبیرستان تا روانشناسی بدین!؟ ممنون

سلام . شما می تونین در رشته تجربی و یا رشته دیگری در دبیرستان تحصیل کنین بعد در دانشگاه در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدین .

با درود من ۳۵ سالمه و دیپلم برق هستم ؛ ترم اول پیش دانشگاهی هم پاس کردم ولی ترم ۲ مونده.می  خوام در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدم ؛میخواستم بپرسم دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی یا آزاد ، کدوم برام مناسبه  ؟ و اینکه بدون کنکور می تونم دانشجو بشم؟ و اینکه باید حتما پیش دانشگاهی رو پاس کنم  ؟  با سپاس

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشین ، می تونین در پذیرش بدون کنکور رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد و … شرکت کنین .

سلام چند سوال داشتم من می خوام‌ روانشناسی ازاد بخونم ولی خانواده اجازه نمیدن میگن روانشناسی بازار کار درست حسابی در جامعه ما نداره نظر شما چیه دوم اینکه به نظرتون دانشگاه ازاد ارزش دانشگاه ملی داره یا خیر ممنون

سلام . شما باید با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین یک رشته رو انتخاب کنین و ادامه تحصیل بدین در هر  رشته ای که بهترین باشین ، می تونین به موفقیت برسین مدرک دانشگاه آزاد معتبره .

سلام وقتتون بخیرمن خانم هستم و ۱۹ سالمه و دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی از دانشگاه لرستان ام. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطح کارشناسی ارشد، با توجه به رشتم، چه کشوری برای ادامه تحصیل مناسب تره تا در طول دانشجوییم زبانش رو یاد بگیرم

سلام . بهترین دانشگاه ها  برای تحصیل در رشته روانشناسی در کشور آمریکا ، کانادا ، انگلیس و … قرار دارن .

سلام من سال دوازدهمم رشتم تجربیه میشه بدون کنکور رشته روانشناسی و بخونم در دانشگاه آزاد ؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام . می تونین بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد تحصیل کنین .

آخرین رتبه قبول شده روانشناسی رشته انسانی منطقه 3 دانشگاه دولتی لرستان سال98 چند هزار بوده ممنون

سلام. عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، با استفاده از نرم افزار رتبه قبولی رشته / محل مورد نظرتون رو به دست بیارین .


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

تا 80 سال پيش روانشناسي را مطالعه روح و روان و روانشناس را فردي مي‌دانستند كه رويداد‌هاي دروني،‌ ذهني و مغزي را مثل تصورات، خاطرات،‌ افكار و احساسات مطالعه مي‌كندمشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

روانشناسی

ديباچه:

 تا 80 سال پيش روانشناسی را مطالعه روح و روان و روانشناس را فردی ميی دانستند كه رويداد‌هاي دروني،‌ ذهني و مغزي را مثل تصورات، خاطرات،‌ افكار و احساسات مطالعه می كند.

طبق اين تعريف، روانشناسي شاخه‌ای از ذهنی ترين بخش دانش انسان؛ يعني فلسفه بود. اما از اوايل قرن بيستم و با پيشرفت سريع دو علم زيست‌شناسي و فيزيك،‌ روانشناسي نيز مطالعه ذهني (زندگي رواني) را كنار گذاشت و به مشاهده و مطالعه رفتار موجودات پرداخت. البته هنوز نيز روانشناسان فرآيندهاي ذهني را مطالعه مي‌كنند اما اين كار را نه به صورت ثبت شخصي ادراكات و احساسات بلكه به شيوه عيني و علمي انجام مي‌دهند.

متأسفانه‌ هنوز در كشور ما بسياري‌ از مردم‌، روانشناسي‌ را با كف‌ بينی و احضار روح‌ يكي‌ مي‌دانند . ما مي‌بينيم‌ كه‌ كتاب‌هايي‌ با موضوعات‌ فوق‌، به‌ عنوان‌ كتاب‌هاي‌ روانشناسي‌، فروش‌ فوق‌العاده‌اي‌ دارند. در حالي‌ كه‌ روانشناسي‌ شاخه‌اي‌ از علوم‌ زيستي‌ است‌ كه‌ هم‌ به‌ مطالعه‌ عيني‌ رفتار قابل‌ مشاهده‌ مي‌پردازد و هم‌ به‌ فهم‌ و درك‌ فرآيندهاي‌ ذهني‌ كه‌ مستقيماً قابل‌ مشاهده‌ نبوده‌ و براساس‌ داده‌هاي‌ رفتاري‌ و عصب‌ زيست‌شناختي‌ قابل‌ استنباط‌ است‌، توجه‌ دارد.

رشته‌ روانشناسي‌ در مقطع‌ كارشناسي‌ داراي‌ 4 گرايش‌ باليني‌، آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌، صنعتي‌ و سازماني‌ و عمومي‌ است‌. در اين ميان روانشناسي‌ باليني‌ خدمات‌ تشخيص‌ و درمان‌ (روان‌ درماني‌) را به‌ افرادي‌ كه‌ دچار رفتارهاي‌ نابهنجاري‌ مثل‌ افسردگي‌، اضطراب‌، وسواس‌، و غيره‌ هستند، ارائه‌ مي‌دهد كه‌ اين‌ خدمات‌ در سه‌ زمينه‌ تشخيص‌، درمان‌ و پيشنهادِ روش‌هايي‌ براي‌ پيشگيري‌ از معضلات‌ و ناهنجاري‌هاي‌ رفتاري‌ ارائه‌ مي‌شود.

روانشناسي‌ صنعتي‌ و سازماني‌ نيز يافته‌هاي‌ روانشناسي‌ را در تمام‌ محيط‌هاي‌ كاري‌ به‌ كار مي‌برد؛ يعني‌ درباره‌ اين‌ كه‌ محيط‌ كار بايد چگونه‌ باشد تا بهترين‌ بازدهي‌ را داشته‌ باشد يا چه‌ متغيرهايي‌ در ارتباط‌ بين‌ كارفرما و كارگر مؤثر است‌ و چه‌ عواملي‌ باعث‌ عدم‌ تفاهم‌ بين‌ كارفرما و كارگر مي‌شود، مطالعه‌ مي‌كند.

روانشناسي‌ عمومي‌ نيز به‌ مطالعه‌ كليات‌ روانشناسي‌ مي‌پردازد و روانشناسي‌ و آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌ كاربرد يافته‌هاي‌ روانشناسي‌ در رابطه‌ با كودكان‌ استثنايي‌ (تيزهوشان‌ و معلولين‌ جسماني‌) است‌.

توانايی های لازم :

زيست‌شناسي‌ و شيمي‌ در اين‌ رشته‌ اهميت‌ بسياري‌ دارد و بايد پايه‌ علوم‌زيستي‌ دانشجوي‌ اين‌ رشته‌ قوي‌ باشد. به‌ همين‌ دليل‌ امروزه‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ از بين‌ دو گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌انساني‌ و علوم‌تجربي‌ پذيرفته‌ مي‌شوند. از سوي‌ ديگر آمار و رياضي‌ و زبان‌ انگليسي‌ در اين‌ رشته‌ كاربرد و اهميت‌ زيادي‌ دارد. دانشجوي‌ اين‌ رشته‌ بايد نسبت‌ به‌ اطراف‌ و جامعه‌ خود ديد عميقي‌ داشته‌ باشد تا بتواند ظرافت‌هاي‌ رفتاري‌ افراد را درك‌ كند‌ و به‌ ويژگي‌هاي‌ رواني‌ افراد پي‌ ببرد.

موقعيت‌ شغلي‌ در ايران :

امروزه‌ روانشناسي‌ با همه‌ جنبه‌هاي‌ زندگي‌ ما ارتباط‌ دارد و هر اندازه‌ كه‌ جامعه‌ پيچيده‌تر شود، روانشناسي‌ نيز نقش‌ مهمتري‌ در حل‌ مسائل‌ آدمي‌ برعهده‌ مي‌گيرد. اين‌ به‌ معناي‌ فرصت‌هاي‌ شغلي‌ متنوع‌ و گسترده‌ براي‌ فارغ‌التحصيلان‌ رشته‌ روانشناسي‌ است‌.

به‌ گفته‌ كارشناسان‌ اين‌ رشته‌، آينده‌ روانشناسي‌ در كشور ما روشن‌ و اميدبخش‌ است‌ و فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ بايد آينده‌ خود را در فردا ببينند. چون‌ كشور ما يكي‌ از كشورهاي‌ در حال‌ توسعه‌ است‌ و بدون‌ بهره‌گيري‌ از شاخه‌هاي‌ مختلف‌ روانشناسي‌ نمي‌تواند توسعه‌ همه‌جانبه‌ داشته‌ باشد. از سوي‌ ديگر كشور ما، كشور جواني‌ است‌ و امروزه‌ يكي‌ از دغدغه‌هاي‌ خانواده‌ها، حفظ‌ بهداشت‌ رواني‌ و بالا بردن‌ سطح‌ دانش‌ فرزندانشان‌ مي‌باشد كه‌ اين‌ دو مهم‌ نيز به‌ ياري‌ شاخه‌هاي‌ مختلف‌ روانشناسي‌ از جمله‌ روانشناسي‌ رشد و روانشناسي‌ تربيتي‌ امكان‌پذير است‌.

البته‌ در حال‌ حاضر فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ بيشتر‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ مي‌شوند يا در شركت‌ها و سازمان‌ها به‌ عنوان‌ كارشناس‌ روانشناسي‌ فعاليت‌ مي‌كنند و عده‌اي‌ نيز به‌ عنوان‌ دستيار متخصص‌ روانشناسي‌ باليني‌ يا روانپزشك‌ مشغول‌ به‌ كار هستند.

 

 

درس‌هاي‌ اين‌ رشته‌ در طول‌ تحصيل :

دروس‌ مشترك‌ در‌ گرايش‌هاي مختلف روانشناسي :روانشناسي‌ عمومي‌، علم‌النفس‌ از ديدگاه‌ دانشمندان‌ اسلامي‌، آمار توصيفي‌، فيزيولوژي‌ عمومي‌، كليات‌ فلسفه‌، مباني‌ جامعه‌شناسي‌، روانشناسي‌ احساس‌ و ادراك‌، متون‌ روانشناسي‌ به‌ زبان‌ خارجي‌، آمار استنباطي‌، روش‌ تحقيق‌ در روانشناسي‌، روانشناسي‌ فيزيولوژيك‌، روانشناسي‌ تجربي‌، روانشناسي‌ رشد، روانشناسي‌ يادگيري‌، روانشناسي‌ تربيتي‌، روانشناسي‌ اجتماعي‌، روانسنجي‌، انگيزش‌ و هيجان‌، شخصيت‌، آسيب‌شناسي‌ رواني‌، بهداشت‌ رواني‌، روانشناسي‌ مرضي‌ كودك‌، تاريخچه‌ و مكاتب‌ روانشناسي‌.دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ باليني‌:
كاربرد مقدماتي‌ روش‌هاي‌ تشخيص‌ باليني‌، كاربرد مقدماتي‌ روش‌هاي‌ درمان‌، مصاحبه‌، سمينار مسائل‌ روانشناسي‌ باليني‌ در جهان‌ و ايران‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ باليني‌، روانشناسي‌ پويايي‌ گروه‌، كليات‌ روانپزشكي‌، بررسي‌ مقدماتي‌ نظريه‌هاي‌ روان‌ درماني‌، روانشناسي‌ مشاوره‌ و راهنمايي‌، روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌.دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ عمومي‌:
طرح‌ها و‌ پژوهش‌هاي‌ آزمايشگاهي‌، مقدمات‌ نورو بسيكولوژي‌، ارزشيابي‌ شخصيت‌، روانشناسي‌ مشاوره‌ و راهنمايي‌، روانشناسي‌ هوش‌ و سنجش‌ آن‌، تفكر و زبان‌، روانشناسي‌ پويايي‌ گروه‌، روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌، سمينار در مسائل‌ روانشناسي‌ عمومي‌، اختلالات‌ يادگيري‌، روانشناسي‌ جنايي‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ عمومي‌.دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ روانشناسي‌ استثنايي‌:
روانشناسي‌ مشاوره‌ و راهنمايي‌، نظريه‌ها و كاربرد آزمون‌هاي‌ شناختي‌، روانشناسي‌ كودكان‌ تيزهوش‌ و روش‌هاي‌ آموزش‌ آنها، روانشناسي‌ كودكان‌ عقب‌مانده‌ و روش‌هاي‌ آموزش‌ آنها، اختلالات‌ تكلم‌ و گفتار درماني‌، روانشناسي‌ تدريس‌ به‌ كودكان‌ ناشنوا، روانشناسي‌ تدريس‌ به‌ كودكان‌ نابينا، متون‌ روانشناسي‌ كودكان‌ استثنايي‌ به‌ زبان‌هاي‌ خارجي‌، بهداشت‌ رواني‌ كودكان‌ استثنايي‌ و خانواده‌، زمينه‌ پيشگيري‌ از تولد كودكان‌ عقب ‌افتاده‌، روانشناسي‌ كودكان‌ ناسازگار، روش‌هاي‌ تغيير و اصلاح‌ رفتار كودكان‌، سمينار مسائل‌ كودكان‌ استثنايي‌ در جهان‌ و ايران‌، پژوهش‌هاي‌ عملي‌ در روانشناسي‌ و آموزش‌ كودكان‌ استثنايي‌.

 

 

برگرفته شده از کتاب آشنایی با رشته های مختلف دانشگاهی و زمینه های شغلی، گردآوری و تنظیم توسط

“مهندس رضا فریدون نژاد”

 


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

ایران مشاوره ۱۸ نظرها

یکی از رایج ترین تعریفی که برای معرفی ” رشته روانشناسی “ به کار برده می شود این است که روانشناسی را علم مطالعه رفتار و فرایند‌های ذهن موجود زنده علی الخصوص انسان بر اساس روش علمی می دانند.در واقع این رشته به مباحث رفتار و فرایندهای روانی از جمله احساس، ادراک، شخصیت، تفکر، هوش، حاقظه، هیجان و انگیزیش و … می‌پردازد. رشته روانشناسی یک رشته کاربردی است که با تمامی جنبه های زندگی انسان ها در ارتباط است و در جامعه امروزی روز به روز نیاز بیشتری به وجود این علم در زندگی مان احساس می شود به همین خاطر است که این رشته در بین داوطلبان کنکوری از محبوبیت خاصی برخوردار است.اما هدف از ایجاد این رشته چیست؟هدف از این رشته تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی  و روش های پژوهش در این علم را فرا بگیرند و در گرایش مربوطه به کار گیرند.مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

از جمله مهارت ها و توانایی هایی که سبب موفقیت دانشجویان در این رشته می شود می توانیم به انعطاف پذیری، مهارت های تصمیم گیری و حل مساله، علاقه به انسان ها و کمک به آن ها در حل مشکلاتشان و … اشاره کنیم.اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید لازم است بدانید که رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی سه گرایش  1- روانشناسی بالینی 2- روانشناسی عمومی 3- روانسنجی را در بر می گیرد.تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی شامل  144 واحد درسی می باشد که 23 واحد مربوط به دروس عمومی، 71 واحد مربوط به دروس پایه و اصلی، 40 واحد مربوط به دروس اختصاصی و 10 واحد هم مربوط به دروس انتخابی برای شاخص ها و گرایش های این رشته می باشد. در جدول زیر لیست دروس مقطع کارشناسی رشته روانشناسی عمومی را در اختیارتان قرار داده ایم.

 

روانشناسان با توجه به گرایش و تخصص خود وظایف مختلفی را بر عهده دارند.برای مثال از وظایف روانشناس مشاوره ای می توانیم به این مورد اشاره کنیم که روانشناسان مشاوره ای وظیفه دارند که به مراجعان در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پراسترس و تنش زای زندگی شان کمک کنند.وظایف روانشناس بالینی این است که مراجعانی را که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند را یاری نمایند.روانشناس شغلی می بایست به شرکت ها و سازمان ها در خصوص بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان مشاوره دهد.روانشناس جرم شناسی وظیفه دارد از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین استفاده نماید. روانشناس سلامت نیز وظیفه ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آن ها برای غلبه بر بیماری ها را بر عهده دارد. روانشناس ورزشی نیز وظیفه دارد که برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به مشاوره بپردازد.برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه سراسری و آخرین تراز و رتبه قبولی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی می توانند در مراکز دولتی از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت،بیمارستان ها، مراکز مشاوره ،در مهد کودک به عنوان مربی مهد و در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا مشاور مدرسه مشغول به کار شوند.ضمن اینکه با دریافت مجوز از بهزیستی می توانند برای تاسیس مهد کودک و خانه سالمندان اقدام نمایند. در رابطه با بازار کار و موقعیت های شغلی رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد نیز لازم است بدانید که بازار کار در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان است و فارغ التحصیلان می توانند به عنوان کارشناس در مراکز دولتی مثل بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت،به عنوان معلم یا مشاور مدرسه در آموزش و پرورش، در کلینیک های درمان اعتیاد – کلینیک های درمانی و مشاوره ای و همکاری با روانپزشکان در زمینه های تشخیصی و درمانی فعالیت کنند و یا با دریافت مجوز از سازمان نظام روانشناسی برای تاسیس کلینیک مشاوره اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته رشته روانشناسی روانشناسی مشاوره انتخاب رشته

3 هفته پیش

تیر ۴, ۱۳۹۹

اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من لیسانس گریم دارم ولی دیپلمم کارودانش است، میتونم با مدرک لیسانسم، کنمور ارشد روانشناسی ازاد بدم؟

با سلام. شما می توانید در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم شرکت کرده و بعد از کسب رتبه و تراز مناسب در رشته مذکور ادامه تحصیل دهید. همچنین شما با داشتن مدرک کارشناسی می توانید در آزمون فراگیر پیام نور شرکت کنید.

سلام با رتبه ۱۱۰۰۰ ریاضی منطقه ۳ میشه روانشناسی یا علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان قبول شد؟ اگه نمیشه به کدوم دانشگاه های دولتی میشه رفت؟ خواهش میکنم جواب بدین اگه جواب بدین لطف بزرگی در حقم کردین

با سلام خیر , با توجه به رتبه ی ذکر شده , شانس پذیرش برای رشته ی روانشناسی و علوم تربیتی در دوره ی روزانه , پایین می باشد .

سلام من امسال کنکور انسانی دارم خانواده ام میگن رشته تربیت معلم برو هم درآمد داره هم برای یه دختر خوبه اما خودم رشته روانشناسی رو دوست دارم بعضی ها شک به دلم انداختن میگن رشته روانشناسی به درد نمی خوره الان دو دلم که چکار کنم لطفا راهنمایم کنید

با سلام , شما در صورتی که در رشته های دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهید . در زمان تحصیل از مزایای دانشگاه , شامل ( خوابگاه . بیمه و حقوق دانشجویی و … ) بهره مند می شوید و پس از اتمام تحصیلات نیز میتوانید به تدریس در مدارس مشغول شوید . و در صورت تحصیل در رشته روان شناسی نیز می توانید به حل مشکلات روحی و روانی افراد مختلف بپردازید و همچنین در مدارس به عنوان آموزگار ابتدایی و یا دبیر روان شناسی و … تدریس انجام دهید . پیشنهاد می شود در انتخاب رشته به علاقه خود نیز توجه نمایید .

سلام کدوم دانشگاهها این رشته رو ارایه میکنن؟ با دیپلم ریاضی میتونم مشغول این رشته بشم؟ سپاس

من پشت کنکوری هستم و علاقه ی شدیدی ب رشته ی روان شناسی دارم اما اطرافیانم میگن ک این رشته شغلی نداره میخاستم بدونم حتما باید تا دکتری بخونم تا بتونم جایی مشغول ب کار بشم؟یا درحال تحصیل هم میتونم شاغل بشم لطفا کمکم کنید

سلام. سوالی ازتون داشتم. من امسال سال دوم کنکورم بود و رتبه ام ۱۱ هزار تجربی شد علاقه ام ب رشته روانشناسیه میخواستم ببینم اصلا شانسی برای سراسری دارم و اگه نه برای ازاد که با شرط معدل می گیره چی ؟ معدل دیپلمم کل ۱۹/۵۶ کتبی نهایی ۱۹/۱۱ و معدل پیش دانشگاهیم ۱۸/۰۴ . هدفم دانشگاه ازاد خوراسگانه

ممنون میشم سریع جواب بدین چون مهلت زیادی برای انتخاب رشته نداریم

با سلام بنده ارشد مکانیک دارم میخواستم ارشد رشته روانشناسی هم بخونم خواستم بدونم آیا این رشته بازار کار خوبی داره؟ چون الان من تو رشته خودم بیکارم.

سلام من الان سال نهم هستم و به روانشناسی علاقه دارم اما اطرافیانم میگن شغل روانشناسی درآمد خوبی نداره در ضمن من دوست دارم مطب بزنم و به مردم کمک کنم نه اینکه تو مدارس و بهزیستی و … کار کنم لطفا درمورد درآمد و اینکه چطوری مطب بزنم راهنماییم کنید

با سلام اگر هدف شما از تحصیل در رشته روانشناسی تاسیس مطب یا کلینیک باشد میبایست این رشته را از ابتدا و تا مقطع دکترا یا حداقل کارشناسی ارشد ادامه داده و در نظام روانشناسی عضو شده ،که در صورت احراز صلاحیت پروانه ی تاسیس کلینیک را خواهند گرفت.

باسلام… لطفاااا من و راهنمایی کنید واقعا نیاز دارم من بین رشته روانشناسی پیام نور و رشته تربیت بدنی پیام نور کارشناسی گیر کردم و به هر دو علاقه شدید دارم و استعدادشو در خودم میبینم اما واقعا نگرانم.. و بین دو راهی موندم خواهشاا راهنماییم کنید

سلام من لیسانس مکانیک دارم و میخوام روانشناسی بخونم با تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی روانشناسی و همچنین ارشد روانشناسی بالینی میتونم پروانه اشتغال بگیرم ؟ و یه سوال دیگه هم دارم اگه نخوایم خودمون مطب بزنیم و بخواهیم در مطب یا کلینیک کس دیگه ای کار کنیم باز هم باید پروانه اشتغال بگیریم؟

سلام.میخواستم بدونم در چه شرایطی میتونم مجوز دفتر مشاوره و روانشناسی بگیرم؟ الان لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد دارم

باسلام. با مدرک کارشناسی شما نمیتونید دفتر روان شناسی و مشاوره تاسیس کنید چون باید حتما عضو نظام روان شناسی باشید،مدرک ارشد داشته باشید،یکی از مقاطع تحصیلی شما یعنی یا کارشناسی یا ارشدتون باید روان شناسی بالینی باشه و همچنین باید پروانه اشتغال هم داشته باشید.موفق باشید.مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

سلام لطفا جوابمو به ایمیلم ارسال کنید.من الان کلاس نهم هستم برای انتخاب رشته به مشکل های گوناگون برخوردم میخام برم تجربی اما به چیز کم قانع نیستم میترسم پرستار بشم و میخام برم انسانی چون هم به رشته وکالت(کمتر)وبه رشته روانشناسی(بیشتر)علاقه دارم خیلیا رو دیدم که روانشناسی خوندن اما به جایی نرسیدن میخام بپرسم بازار کار و درامد روانشناسی در اینده چقدره؟ایا اینه خوبی داره یا نه؟

سلام من میخواستم بدونم روانشناسی شخصیت کارش چیه؟ ایا مجوز مطب میگیره ؟ و بعد روانشناسی شخصیت ازاد بهتره یا عمومی غیر انتفاعی؟

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد



 

 

مقدمه

مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

رشته‌ای کاملاً کاربردی و البته منزوی و متاسفانه به باور بعضی‌ غیر ضروری! زندگی یعنی نحوه درک و فهم ما از محیط و عکس‌العمل و رفتار ما در برابر آن.

 

روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط توسط موجود زنده یعنی ما دانش‌آموزان از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد.گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می‌شود ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

 

تعریف

روانشناسی، علم کاربردی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی بر اساس یافته‌های علمی و تحقیق شده می‌باشد. رفتار به فعالیت‌ها و اعمالی اشاره دارد که قابل مشاهده و قابل اندازه گیری می‌باشند، مانند صحبت کردن و راه رفتن، اما فرایندهای ذهنی به اعمال و فرایند‌هایی اشاره دارد که به صورت مستقیم قابل دیدن و درک کردن نیست و نمود آنها را می‌توان در رفتار و دیگر فرایند‌ها مشاهده کرد، مانند تفکر و یا هیجان و ترس. امروزه، روانشناسی از سنین خردسالی و نوجوانی گذشته و پا به مرحله جوانی و بزرگسالی گذاشته است و به درجه‎ای از ثبات و استحكام رسیده است (شاملو، 1370).

روانشناسی

روانشناسی با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان و درك روح زمان ، به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز است. در یک تعریف ساختار شکن از روان شناسی، «روان شناسی عبارت از کشف دروغهایی است که به خود می گوییم و همچنین تعیین حد و مرز راست هاست» در این تعریف انسان موجودی است که نخست باید خود را فتح کند. در نتیجه صداقت تمام عیار با خود پایه روان شناسی است. این تعریف روان شناسی را با خود شناسی پیوند می زند.

 

 

گرایشها

روانشناسی رشته نسبتا جدیدی است که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند. با وجودی که انجمن روان شناسی آمریکا تا کنون 53 زمینه مختلف روانشناسی را شناسایی کرده است، اما به دلیل تنوع رفتارهای انسانی، زمینه های تازه به طور مستمر در حال پدید آمدن هستند.

به دلیل آنکه روانشناسی با موضوعات دیگری از قبیل زیست شناسی، فلسفه، انسان شناسی و جامعه شناسی نیز ارتباط دارد، شاخه های جدید پژوهشی و کاربردی به طور مستمر در حال شکل گیری است.

برخی از رشته های روانشناسی هم اکنون کاملا جا افتاده اند و بسیاری از دانشگاه ها به ارائه دوره های آموزشی و مدرک دانشگاهی در آنها می پردازند.

 

 

 

 

این رشته ها شامل موارد زیر است:

 

روانشناسی کودکان استثنایی:

شاخه‌ای از دانش روانشناسی است که به تعریف کلیه مسایل مربوط به کودکان استثنایی از گستره کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی های حرکتی و ذهنی، و تمامی امور و تعاریف مربوط به پیشگیری و شناخت و آموزش این کودکان می‌پردازد.

 

روانشناسی بالینی:

روانشناسی بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به درک، پیش بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست شناختی، روان شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند و در گستره وسیعی از جمعیتهای در جستجوی درمان کاربرد دارد. نقش‌های شش گانه آن عبارت است از: ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار رواندرمانگر‌ها، پژوهش و مدیریت. غالب کارهای روانشناس بالینی در راستای درمان و تشخیص، آموزش و پژوهش است.

 

زیست روانشناسی:

زیست روان‌شناسی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به تحلیل چگونگی تاثیر مغز و انتقال دهنده‌های عصبی بر رفتارها، افکار و احساسات می‌پردازد. این رشته را می‌توان به صورت ترکیبی از روان‌شناسی پایه و علم اعصاب در نظر گرفت. این رشته با نام‌های دیگری چون روان‌شناسی زیست شناختی، روان‌شناسی فیزیولوژیک و علم اعصاب رفتاری نیز شناخته می‌شود. زیست روان‌شناسان به بررسی چگونگی تعامل فرایندهای زیست‌شناختی با هیجانات، شناخت‌ها و سایر فرایندهای ذهنی می‌پردازند. رشته زیست روان‌شناسی با رشته‌های دیگری چون روان‌شناسی تطبیقی و روان‌شناسی تکاملی ارتباط دارد.

 

روانشناسی رشد:

روانشناسی رشد شاخه‌ای از علم روان‌شناسی ‌است که به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد می‌پردازد و از رشته‌های مختلف زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، تعلیم و تربیت و پزشکی کمک می‌گیرد. اگر چه روان‌شناسی رشد به تمام مراحل زندگی انسان از تولد تا مرگ می‌پردازد، اما بر کودکی و نوجوانی تأکید دارد.

 

روانشناسی قانونی:

روانشناسی و پزشکی قانونی در مراحل رشد و تحول خود به اهداف یکدیگر نزدیک شده‌اند. در واقع هر دو رشته با مساله انحراف اجتماعی سر و کار دارند که موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شوند. روانشناسی قانونی به بررسی علل رفتار فردی و تغییر این رفتارها در حیطه قانون می‌پردازد و تلاش می‌کند رفتارهایی که از لحاظ قانونی نابهنجار بشمار می‌روند مورد بررسی و تفحص قرار دهد.مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

 

روانشناسی مدرسه:

روانشناسان مدرسه در داخل سیستم آموزشی کار می‌کنند و به دانش‌آموزان در زمینه‌های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می‌کنند. هدف روان‌شناسی مدرسه، همکاری با اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان در جهت ایجاد یک محیط آموزشی سالم با تمرکز بر نیازهای دانش‌آموزان است.

روان‌شناسی مدرسه یک حرفه ی نسبتاً جدید است. انجمن ملی روان‌شناسی مدرسه (NASP) در آمریکا در سال 1968 تأسیس شد و این رشته به طور رسمی به عنوان یک تخصص دکتری توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) شناخته شد. در سال 2002، روان‌شناسی مدرسه یکی از 10 حرفه پرطرفدار در آمریکا بوده و تقاضا برای روان‌شناسان مدرسه همچنان رو به افزایش است.

 

روانشناسی صنعتی-سازمانی:

یکی از شاخه‌های جدید علم ومعرفت که مساله نیروی انسانی ودیگر جنبه‌های مربوط دنیای کار را در کانون توجه خود دارد،روان شناسی صنعتی وسازمانی است. این شاخه از دانش مطالعه علمی رابطه میان انسان ودنیای کار را وجهه همت خود قرار داده است. در واقع ،کاربرد و بسط وگسترش اصول روانشناسی است به مسایلی که انسان در تجارت و صناعت با آنها دست به گریبان است. از آنجا که شاخه روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از شاخه‌های کاربردی و فعال رشته مهم روانشناسی است و همچنین کشور نیز در آستانه توسعه اقتصادی و صنعتی است لذا استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از ضروریات دنیای تولید و کار است و بدون این گونه خدمات تولید با کیفیت در دنیای پر رقابت فعلی با مشکل روبروست. خدمات مشاوره‌ای با حل و فصل مشکلات کارکنان در ابعاد مختلف می‌تواند تخصص، انرژی و توان کارکنان را در اختیار اهداف و ماموریت سازمان قرار دهد.

 

روانشناسی اجتماعی:

روانشناسی اجتماعی مطالعه موضوعات، مشکلات و مسایل مرتبط با روانشناسی و جامعه‌است. روانشناسی اجتماعی، اثرات حضور دیگران را بر رفتار فرد یا رفتار خود را تحت تأثیر گروه مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. روشن است که تأثیر دیگران بر فرد مستلزم وجود روابط متقابل بین خود با دیگران است، بنابراین به یک تعریف دیگر روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسان‌ها یا علم مطالعه تعامل انسان‌ها شناخته می‌شود.

 

روانشناسی در ایران

روانشناسی تحت عنوان علم النفس یا اخلاق ، بیش از هزار سال به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس شده است. از رازی و ابن سینا و ناصر خسرو تا ملاصدرا کمتر متفکری را سراغ داریم که در آثار خود به این علم نپرداخته است.

به رغم رونق و شکوه آغازین ، تا اوایل دهه 1340 فعالیت چشمگیری در روانشناسی وجود نداشت و این علم یا به عنوان بخشی از برنامه‌های رشته فلسفه و علوم تربیتی و یا به صورت بخشی از دوره‌های تربیت معلم تدریس می‌شد. دهه 1340 را باید دهه گسترش سازمانی روانشناسی در ایران نامید، چون طی این ده سال دوره لیسانس روانشناسی نخست در دانشگاه تهران و بعدها در سایر دانشگاههای ایران تأسیس گردید. در دانشگاه تهران دوره فوق لیسانس روانشناسی بوجود آمد و مؤسسه روانشناسی بنیان گذارده شد. برخی از این تحولات حاصل کوششهای دکتر محمود صناعی بود که در همان دوره پا به صحنه روانشناسی ایران گذاشت. خدمت بزرگ دکتر صناعی ترجمه کتاب اصول روانشناسی در سال 1342 بود.

در سال 1344 دکتر سعید شاملو بنیان گذار روانشناسی بالینی ایران اولین کلینیک مرکز مشاوره و راهنمایی در دانشگاه تهران را تأسیس کرد و بعدها بتدریج چنین مراکزی در دیگر دانشگاهها تأسیس شد. با گسترش دوره‌های روانشناسی در دانشگاههای کشور کوششهای فراوانی در زمینه تألیف و ترجمه مکتب درسی در این رشته به عمل آمد. از آن جمله اصول روانشناسی عمومی (1348) تالیف دکتر سیروس عظیمی ، کلیات روانشناسی علمی (1349) به ترجمه دکتر امیر هوشنگ مهریار و دکتر رضا شاپوریان. اصول روانشناسی (1352) به ترجمه و اقتباس دکتر محمد ساعتچی.

 

منبع : tebyan

چند دقیقه با دانستنی ها

صفر تا صد کسب و کارتو اینترنتی میکنیم

با دست خالی کسب و کارتو رونق بده!

برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

پرسودترین راه کسب و کار در این کساد بازار

تا 70% تخفیف تور کیش

انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تخفیف ویژه دستگاه های شستشوصنعتی وخانگی

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

دسترسی آسان به تمام برنامه های اپل

به سبک پروفسور عینک بزن

کاشت دندان بدون جراحی و خونریزی

بهترین برندهای ابزار باتخفیفات استثنائی!

ابزار باکیفیت وقیمت مناسب باغبانی وکشاورزی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

درصورتی‌ که شما نیز از جمله داوطلبان کنکوری باشید، سردرگمی در خصوص انتخاب رشته، جزییات رشته‌های تحصیلی و بازار کار رشته مشاوره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مشاورانه، به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا رشته‌ی مشاوره را به‌صورت کامل به شما معرفی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری دست به تصمیم‌گیری بزنید و انتخابی متناسب با توانمندی‌ها و استعدادهایتان داشته باشید.

رشته مشاوره چیست؟

مشاوره‌ یکی از رشته‌های انتخابی در رده‌ی علوم انسانی است که امروزه داوطلبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. همپوشانی این رشته با رشته‌ی روانشناسی باعث می‌شود تا داوطلبان علاقه‌مند به حوزه‌ی سلامت روان که با رتبه‌شان در رشته‌ی روانشناسی پذیرش نخواهد شد، به آن روی آورند. این رشته در مقطع کارشناسی بدون گرایش است و در مقطع ارشد دارای ۴ گرایش مشاوره‌ی خانواده، تحصیلی، شغلی و توان‌بخشی.

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش بیاید که تفاوت‌های رشته‌ی مشاوره با روانشناسی در عمل چگونه است و آیا این رشته می‌تواند در اولویت قرار گیرد یا خیر؟مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

با پرس‌وجو از فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های برتر کشور در رشته‌های مشاوره و روانشناسی متوجه خواهید شد که این رشته‌ها در عمل و بازار کار تفاوت چندانی نخواهند داشت.

فارغ‌التحصیلان رشته روانشناس و مشاور

فارغ‌التحصیلان روانشناس و مشاور هر دو به فعالیت در حیطه‌ی روان‌شناختی مشغول می‌شوند با این تفاوت که واحدهای درسی رشته‌ی مشاوره بر نظریه‌های روانشناسی، فنون مشاوره و نظریه‌های شخصیت متمرکز است اما در رشته‌ی روانشناسی تأکید بر مباحث آسیب‌شناسی و اختلالات روانی بیشتر است.

بنابراین درصورتی‌ که علاقه‌مندی اساسی‌تان کار در حوزه‌ی سلامت روان است، می‌توانید تفاوت‌های این دو را تا حد زیادی نادیده بگیرید و دست به انتخاب بزنید.

در مقاطع بالاتر نیز مشاوران به بررسی مسائل روانی نسبتاً خفیف‌تر با تأکید بر روش‌های درمانی می‌پردازند اما روانشناسان بالینی، با شناسایی و درمان اختلالات سر و کار بیشتری دارند.

گرایش‌های رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد

– مشاوره خانواده

مشاوره خانواده می‌تواند در زمینه‌های رفع دعوای زناشویی، افزایش صمیمیت میان زوجین، درمان مشکلات بین همسران، رفع دعوا با مادرزن و پدرزن و یا خواهرزن، رفع مشکلات با مادرشوهر و پدرشوهر، خیانت و دگرخواهی عاطفی، مشاوره پیش از طلاق و نجات زندگی و بهبود زندگی زناشویی به افراد مشاوره دهد.

– مشاوره تحصیلی

در زمینه روش‌ها و تکنیک‌های مطالعه و درس خواندن به کودکان و نوجوانان کمک کند. پیشرفت تحصیلی، روش برنامه‌ریزی درسی و ایجاد انگیزه مطالعه، موضوعاتی است که مشاور تحصیلی باید در مورد آن تخصص داشته باشد.

– مشاوره شغلی

آگاهی در مورد زمینه‌های شغلی و بسترهای موفقیت شغلی، ایجاد انگیزه و تکنیک‌های ارتباطی و انگیزشی از مهم‌ترین درس‌ها این رشته است.

– مشاوره توان‌بخشی

همان‌طور که از نام این گرایش نیز مشخص است، دانشجویان در آن به مطالعه‌ی وضعیت معلولان، سالمندان، معتادان و افراد توان‌یاب ارثی یا اکتسابی و نحوه‌ی بازتوانی آن‌ها خواهند پرداخت و درصورتی‌ که قصد کار با چنین گروه‌هایی را دارید، می‌توانید در مقطع ارشد وارد مشاوره‌ی توان‌بخشی شوید که نسبت به گرایش‌های دیگر، نوپاتر است و یکی از ضرورت‌های اساسی به‌حساب می‌آید.

دکتری مشاوره

برای تحصیل در مقطع دکتری این رشته می‌توانید دانشگاه‌های تهران، خوارزمی، علامه طباطبایی، الزهرا، دانشگاه بیرجند، اردبیل، بندرعباس، مشهد و یا اصفهان را انتخاب کنید.

فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های بالینی، کار درزمینه آموزش، تدریس و پژوهش را به‌صورت جدی‌تری شروع کنند، هر چند در مقطع ارشد نیز امکان گرفتن مجوز از سازمان نظام روانشناسی و شروع فعالیت بالینی وجود دارد.

وضعیت بازار کار رشته‌ی مشاوره

امروزه نسبت به قبل، گرایش‌های مردمی برای افزایش آگاهی‌های روان‌شناختی افزایش‌یافته و پیچیدگی جامعه و آمیختگی آن با انواع استرس‌ها، لزوم کمک گرفتن از مشاوران را زیادتر کرده است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مشاوره می‌توانند در مراکز خصوصی و کلینیک‌ها، ادارات دولتی، آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها، مراکز نیروی انتظامی، مهدکودک‌ها و سرای محله‌ها فعالیت کنند.

همچنین کار در کارخانه‌ها از جمله گزینه‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان گرایش شغلی است و توان‌بخشی‌ها نیز می‌توانند در سرای سالمندان، بهزیستی، مراکز بازتوانی، زندان‌ها، کمیته امداد و یا مراکز ترک اعتیاد فعالیت بیشتری داشته باشند.

انتهای رپرتاژ خبری

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور


مشاوران 100
معرفی رشته های گروه انسانی
۴ نظرها

فیلم شماره ۱-معرفی رشته روانشناسی: ۱۲ دقیقه

فیلم شماره ۲-بازار کار رشته روانشناسی: ۱۶ دقیقه

 

مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

سلام من ترم دوم کارشناسی مهندسی متالوژی هستم ولی میخواستم به روانشناسی تغییر رشته بدم چون بهش علاقه دارم میخواستم بدونم چون یه سال عقب افتادم مشکلی در آینده پیش نمیاد؟

سلام نه مشکلی خاصی پیش نمیاد فقط برای آقایان در صورت انصراف از دانشگاه باید مراقب قوانین نظام وظیفه و مشمولیت باشند. البته اگر دانشجوی روزانه هستید باید برای شرکت در کنکور از دانشگاه انصراف بدین.

سلام من رشته تجربی بودم آیا رشته روان شناسی قابلیت ادامه تحصیل تا مقطع دکتری را دارد؟

سلام بله بعد از کارشناسی روانشناسی، میتونید در آزمون کارشناسی ارشد و بعد از اون هم در آزمون دکتری روانشناسی شرکت کنید و در صورت قبولی ادامه تحصیل بدین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

معرفی رشته های روانشناسی تربیتی و مشاوره

 

شاید انتخاب رشته برای خیلی ها مشکل باشد و وقتی تصمیم می گیرند که برای کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته کنند با این سوال مواجه می شوند که کدام گرایش را انتخاب کنند.در این قسمت من سعی میکنم تاحدودی شما را با گرایش های مختلف آشنا کنم. روانشناسی و مشاوره هرکدام شامل زیرگروه هایی هستند که در این مطلب معرفی می شود.

 روان شناسی تربیتی به طور کلی با یادگیری آموزشگاهی سرو کار دارد و نقش آن در موارد زیر دسته بندی می شود:
 مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

این گرایش در کنکور 96 زیرگروه مجموعه روانشناسی محسوب می شود و داوطلبانی که به این رشته و کار آموزشگاهی علاقه دارند می توانند سراغ این رشته بروند.بازار کار این رشته مدارس، کانون های اصلاح تربیت و مکان های فرهنگی می باشد همچنین فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند اقدام به اخذ پروانه ی نظام مشاوره و روانشناسی برای مراکز مشاوره و روان درمانی یا مهد کودک، سرای سالمندان و بهزیستی نمایند.
 

این رشته در کنکور 96 یک گروه مجزا با عنوان مجموعه مشاوره تشکیل داده و شامل 4 گرایش می باشد.

فارغ التحصیلان رشته ی مشاوره هم میتوانند با توجه به تخصص خود اقدام به اخذ مجوز برای مرکز مشاوره نمایند.
 

در واقع مشاوران بیشتر روی پیش گیری کار میکنند و سرو کار آن ها با افراد سالم است تا بحران های آن ها را حل وفصل نمایند و در واقع حوزه ی فعالیت گسترده تری دارند چرا که با افراد سالم در اجتماع کار میکنند اما روانشناسان بیشتر با افراد دچار اختلال کار میکنندو بیشتر روی درمان تمرکز میکنند.در پایان به همه ی دوستان توصیه میشود با دید باز و مد نظر قرار دادن علاقه اقدام به انتخاب رشته نمایند.

موفق وپیروز باشید.
 
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی

مطالب مرتبط:

 
 
 
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

بهترین زمان برای مطالعه چه ساعت هایی است؟ و اینکه چطوری ساعت مطالعه رو بالا ببریم

با سلام برای آوردن رتبه ی 1 و 100و200رشته ی انسانی ایثارگری 25درصد چه درصد هایی لازم استباتشکر

با سلام میخواستم بدونم برای رشته علوم ارتباطات اجتماعی حداکثر چه رتبه ای لازمه؟و اینکه درصد درس های قبول شدگان سال ۹۸ در این رشته به چه صورت بوده؟

معرفی کامل مقطع کارشناسی رشته روانشناسی را در این مطلب می خوانید. در این معرفی به بیان بازار کار رشته روانشناسی ، تاریخچه رشته روانشناسی ، دوره تحصیلی رشته روانشناسی ، مزایای رشته روانشناسی ، توانایی های لازم برای رشته روانشناسی و … می پردازیم.

رشته روانشناسی در کنار حقوق یکی از رشته های برتر گروه آزمایشی انسانی است و معمولا رتبه های برتر کنکور سراسری در این رشته پذیرش می شوند. این رشته یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است که نه تنها از جهت کار و اشتغال در آینده، بلکه در زندگی شخصی فرد بسیار راهگشاست و دانشجویان رشته روانشناسی انواع مهارت های لازم برای سلامت روان انسان را می آموزند. این رشته ارتباط تنگاتنگی با رشته های علوم انسانی مثل جامعه شناسی، انسان شناسی، فلسفه، و … دارد.در جدول زیر به طور خلاصه از جهات گوناگون  رشته روانشناسی را بررسی می کنیم. علاوه بر این می توانید معرفی دوره کارشناسی رشته های علوم انسانی را در 3گام بخوانید. مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

در جدول و نمودار  زیر ویژگی های مختلف مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بررسی شده است. 

عنوان ویژگی کارشناسی رشته روانشناسی

وضعیت

آرامش  و امنیت روانی کارشناسی رشته روانشناسی

متوسط رو به بالا

بازار کار کارشناسی رشته روانشناسی *

 متوسط –  اگر مهارت و توانایی داشته باشید و از سطوح پایین کار شروع کنید، دارای بازار کار خوبی خواهید بود.

میزان شناخته بودن رشته روانشناسی در میان مردم

متوسط رو به بالا– رشته روانشناسی درمیان اکثر مردم شناخته شده است. باوجود این هنوز اعتماد به روانشناسان در بعضی بخش های کشور کم است.

طولانی بودن دوره ورود به بازار کار رشته روانشناسی

متوسط – کارآموزی به موفقیت شغلی دانشجویان بسیار کمک می کند.

سختی کار نسبت به درآمد کارشناسی رشته روانشناسی *

 متوسط – بستگی به روحیات فرد دارد.

درصد قبولی در کارشناسی رشته روانشناسی داوطلبان در کلیه دانشگاه های کشور

صد درصد پذیرش در دانشگاه های مختلف کشور – حدود 16 هزار پذیرش در دانشگاه های مختلف کشور

شانس قبولی کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه های برتر

پایین – زیر دویست نفر پذیرش در دانشگاه های برتر

امکان ادامه تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی

 صد درصد – در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری

امکان بورسیه رشته روانشناسی تحصیلی در سایر کشورها

متوسط رو به بالا

خطرپذیری کارشناسی رشته روانشناسی

نسبتا پایین –  با وجود این روانشناسان با ناهنجاری های روانی مراجعان مواجه می شوند.

* شانس قبولی کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه های برتر:

منظور از دانشگاه های برتر دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا، و دانشگاه فردوسی مشهد است.

* سختی کار نسبت به درآمد کارشناسی رشته روانشناسی:

رشته روانشناسی یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است اما با وجود این گاهی مواجهه با بعضی از ناهنجاری های روانی و بعضی بیماران مشکلاتی را برای روانشناسان فراهم می کند.

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

از دیرباز در آثار نویسندگان بزرگ یونانی و مصری، گاها به علم روانشناسی و سلامت روح و روان اشاراتی شده است اما تاسیس رشته روانشناسی به عنوان یک علم مستقل به دو کشور آلمان و آمریکا باز می گردد. در سال 1879 ویلهلم وونت اولین آزمایشگاه تحقیقات روانشناسی را در آلمان و در سال 1881 نخستین مجله پژوهش های روانشناختی را تاسیس کرد. در سال 1890 ویلیام جیمز آمریکایی کتاب اصول روانشناسی را به چاپ رساند و به تدریج رشته روانشناسی در اولین پایگاه های خود جان گرفت. اوج پیشرفت و توجه به علم روانشناسی به جنگ های جهانی و پس از آن و مطالعات روانشناختی آن دوره باز می گردد. پس از آن به تدریج علم روانشناسی در سرتاسر جهان گسترش یافت.

در ایران در ابتدا روانشناسی بخشی از علم فلسفه به شمار می رفت و دانشمندانی نظیر ابن سینا، ناصر خسرو، ملاصدرا و … در این علم تعمق می کردند و به مسائل بنیادین روانشناسی مثل احساس، ادراک، انگیزش، تفکر، و … می پرداختند. اولین بار علم روانشناسی با تاسیس دارالمعلمین و پس از آن تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313 به عنوان رشته ای دانشگاهی وارد حوزه آکادمیک شد و زیرمجموعه علوم تربیتی و فلسفه به شمار می آمد. علی اکبر سیاسی و محمدباقر هوشیار جز پیشگامان علم روانشناسی در ایران هستند. با وجود این به این رشته توجه چندانی نمی شد تا اینکه در دهه 1340 شمسی رشته روانشناسی به طور مستقل در دانشگاه تهران و سپس دیگر دانشگاه های ایران تدریس شد.

 

رشته روانشناسی یکی از پرطرفدار ترین رشته های جهان است. به دلیل ماهیت رشته روانشناسی که با روان آدمی کار دارد، همیشه مورد توجه صاحبان قدرت و صنایع نظامی برای غلبه بر دشمنان بوده است و بیشتر پیشرفت های روانشناسی مرهون حمایت های مالی بخش نظامی به ویژه در کشور ایالات متحده آمریکا بوده است.

علم روانشناسی علمی است که به شناخت بعد معنوی و درون انسان می پردازد و حوزه مطالعات آن، رفتار انسان ها و علل و انگیزه های شکل گیری آن و فرآیند های ذهنی انسان است. از آن جایی که انسان و ابعاد وجودی آن بسیار گسترده است، این علم نیز وسعت بسیاری دارد.

دانشجویان کارشناسی رشته روانشناسی می کوشند تا با فرآیند های ذهنی انسان مثل تفکر، ادراک، احساس، حافظه، هیجان، انگیزش، و هر آنچه غیر دیدنی است و رفتارهای انسانی از ساده ترین رفتار مثل راه رفتن و نگریستن تا پیچیده ترین آن ها، آشنا شوند. روانشناسی علمی است که می تواند در همه حوزه ها مثل حوزه های تحصیلی، شغلی، تربیت فرزندان، خانواده، مدیریتی، بحران ها، و … فعالیت کند و به پیشگیری، آموزش و درمان آسیب های روانی و روحی بپردازد.مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

تا سال 1395 کارشناسی رشته روانشناسی دارای 6 گرایش بالینی، بالینی کودک و نوجوان، صنعتی و سازمانی، عمومی، خانواده درمانی، و سنجش و اندازه گیری روانشناسی (روان سنجی) بود اما درحال حاضر کلیه گرایش های مقطع کارشناسی رشته روانشناسی ادغام و به مقطع کارشناسی ارشد منتقل شده است.

 

وظایف یک روانشناس خوب و کارآزموده عبارتند از؛

تکمیل پرونده روانشناختی مراجعه کنندگان و ثبت اطلاعات مورد نیاز.

 

روانشناس کسی است که به لایه های درونی افراد رسوخ می کند؛ به همین دلیل داشتن یک سری مهارت ها و ویژگی های اخلاقی برای دانشجویان کارشناسی روانشناسی بسیار ضروری است. اول از همه خود روانشناس باید از سلامت روانی لازم برخوردار باشد.

 روانشناس باید با روش های جدید روان درمانی دنیا و اطلاعات جدید روانشناسی آشنا و به روز باشد. کسانی می توانند در رشته روانشناسی موفق باشند که دارای ویژگی های رازداری، همدلی و همدردی، و نوع دوستی باشند و در مهارت های ارتباطی سرآمد بوده و شنونده فعال باشند. همچنین روانشناسان باید بتوانند از قضاوت و داوری پرهیز کنند.  علاوه براین، روانشناسی موفق است که دارای هوش هیجانی باشد و بتواند در شرایط مختلف آرامش خود را حفظ کند و بتواند احساسات خود را کنترل کند.

 

مشاوره حضوری و تلفنی رشته روانشناسی

مهم ترین مزیت رشته روانشناسی آموزش مهارت های حفظ سلامت روان است که می توان از آن در زندگی روزمره و شخصی خود و اطرافیان استفاده کرد. همچنین وقتی به روند درمان روانی مراجعان کمک می کنید، می توانید از احساس رضایت و اعتماد به نفس آن لذت بسیاری ببرید.

از معایب این رشته می توان به ناشناخته بودن علم روانشناسی در بعضی مناطق کشور اشاره کرد. علاوه بر این به دلیل گستردگی آموزش رشته روانشناسی در بیشتر دانشگاه های کشور بازار کار آن اشباع شده و یافتن کار با دشواری هایی همراه است. همچنین برای روانشناس شدن حداقل لازم است که مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرید.  کار روانشناسی با کسانی است که به لحاظ روانی و روحی دچار مشکل شده اند، به همین دلیل ممکن است بعد از مدت ها دچار فرسودگی و خستگی شوید.

همچنین شما با داشتن مدرک روانشناسی حتی با معدل بالا، یک روانشناس خوب نمی شوید؛ بلکه لازم است شما به کارآموزی و کسب مهارت های روانشناسی در حین کار بپردازید.

 

رشته روانشناسی با توجه به شرایط زندگی کنونی بشر بسیار اهمیت دارد؛ با وجود این، هنوز در بعضی از شهرهای کشور ما مغفول مانده است و مردم چندان به روانشناس ها اعتماد نمی کنند. البته در شهرهای بزرگ رشته روانشناسی بسیار مورد توجه است و روانشناسان درآمدهای بسیار بالایی دارند. همچنین پذیرش بالا و تعداد زیاد دانشگاه های ارائه کننده رشته روانشناسی اعم از دولتی، غیرانتفاعی، و آزاد، سبب شده که بازار کار این رشته تقریبا اشباع شود و تنها مهارت و توانمندی های بالا می تواند شرایط کاری خوبی را برای دانشجویان رشته روانشناسی فراهم کند.

با وجود رقیبان و روانشناسان قدر، ورود به بازار کار رشته روانشناسی با دشواری هایی همراه است. فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی می توانند در مراکز دولتی و خصوصی مختلف مثل سازمان بهزیستی، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها، حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری نیروی انتظامی، بیمارستان ها، مراکز مشاوره، کلینیک های تخصصی، مراکز توانبخشی ، مهد کودک ها، و مدرسه ها مشغول به کار شوند. به علاوه آن ها می توانند در جایگاه مسئول منابع انسانی، برنامه ریزی نیروی انسانی ، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی، مسئول گزینش نیروها، مسئول آموزش، و مددجو مشغول به کار شوند. همچنین اخیرا به دنبال آموزش های گسترده بعضی از صنایع و کارخانه ها و بخش های خصوصی برای ارائه خدمت به کارکنان و بالابردن بهره وری آن ها اقدام به استخدام روانشناس می کنند. همچنین روانشناسان می توانند به طور مستقل و با داشتن سرمایه کافی مطب و کلینیک روانشناسی خود را تاسیس کنند.

نمی توان گفت رشته روانشناسی و حوزه کاری روانشناسان بسیار ساده و آسان است، بلکه ممکن است روانشناسان با بیماران روانی مواجه شوند و فرسودگی های روحی بسیاری برای آن ها پدید آید. با وجود این در نگاهی کلی و به نسبت دیگر رشته ها،  سختی کار رشته روانشناسی نسبت به درآمد آن کمتر است.

 

 

رشته روانشناسی در زیرگروه 5 گروه آزمایشی انسانی قرار دارد و درس های مهم برای قبولی در رشته روانشناسی عبارتند از؛

همچنین می توانید درباره بهترین منابع کنکور سراسری علوم انسانی را در سایت 3گام بخوانید.

دوره تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران 4 سال و معادل 8 واحد درسی بوده است و دانشجویان روانشناسی ملزم به گذراندن 138 واحد درسی هستند. واحدهای درسی دوره کارشناسی رشته روانشناسی عبارتند از؛

 

دوره تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی – دروس عمومی کارشناسی روانشناسی

دوره تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی – دروس پایه و اصلی رشته روانشناسی

دوره تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی – دروس تخصصی کارشناسی روانشناسی

دوره تحصیل کارشناسی رشته روانشناسی – دروس اختیاری کارشناسی روانشناسی

دریافت یک جلسه مشاوره رایگان رشته روانشناسی

دانشگاه های پذیرنده رشته روانشناسی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از؛

علاوه بر دانشگاه های روزانه، کارشناسی روانشناسی در بسیاری از دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه های پیام نور، و دانشگاه های آزاد اسلامی ارائه می شود.

 

فارغ التحصیلان کارشناسی رشته روانشناسی می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و قبولی در این آزمون در هر یک از گرایش های روانشناسی در ارشد شامل روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی تربیتی، و آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنائی‌ انتخاب رشته کنند  و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند.

همچنین رشته روانشناسی یکی از رشته های خوب برای مهاجرت است و دانشگاه های برتر جهان در این رشته در کلیه مقاطع (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) دانشجو می پذیرد.

 

 

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مختلف کشور ارائه می شود اما ظرفیت پذیرش در دانشگاه های برتر کشور به شرح زیر است؛

ظرفیت پذیرش کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه تهران در سال 98:  روزانه 14 نفر – نوبت دوم 10 نفر  ( هم زن هم مرد )

ظرفیت پذیرش کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه الزهرا (ویژه خواهران) – تهران در سال 98: روزانه 33 نفر 

ظرفیت پذیرش کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه علامه طباطبایی – تهران در سال 98: روزانه 30 نفر – نوبت دوم 30 نفر ( هم زن هم مرد)

ظرفیت پذیرش کارشناسی رشته روانشناسی در دانشگاه فردوسی – مشهد در سال 98: روزانه 42 نفر – نوبت دوم 18 نفر ( هم زن هم مرد)

 

در گذشته در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی همانند مقاطع بالا تر گرایش هایی  مثل گرایش بالینی، بالینی کودک و نوجوان، صنعتی و سازمانی، عمومی، خانواده درمانی، و سنجش و اندازه گیری روانشناسی (روان سنجی) وجود داشت اما در چند سال گرایش ها حذف شدند و رشته روانشناسی در این مقطع بدون گرایش است.

رشته روانشناسی یکی از رشته های پرطرفدار در سرتاسر جهان است و دانشگاه های مختلفی در جهان پذیرای دانشجویان با مدرک روانشناسی هستند. دانشگاه های برتر جهان نظیر هاروارد، کمبریج، استنفورد، و … دانشجو در رشته روانشناسی می پذیرد اما برای قبولی و ورود به دانشگاه های جهان و مهاجرت شرایطی وجود دادر که عبارتند از؛

– پذیرش با مدرک کارشناسی : مدرک آزمون SAT یا ACT

– پذیرش با مدرک کارشناسی ارشد: مدرک آزمون GRE

– پذیرش برای دوره تحصیلات تکمیلی: آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا

– برخی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری مصاحبه دارد مثل دانشگاه استنفورد دارای مصاحبه دکتری است.

شرایط دانشگاه های برتر جهان تقریبا شبیه هم است و در موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

سلام..ممنونم بابت مطالب اموزنده ای که ارایه کردید..خیلی به من کمک کرد..من رشته مشاوره هستم.به نظر شما اگه بخوام تازه شروع کنم زمان واسه خوندن دارم؟؟با وجود اینکه روزی 4 ساعت هم بیشتر نمیتونم وقت بذارم

سلام وقتتون بخیر من لیسانس برق هستم ولی برای ارشد میخوام یکی از رشته های روانشناسی 2 بخونمبه نظر شما رشته مشاوره بهتره بخونم یا تربیتی؟

سلام بخشید من رشته مشاوره خانواده میخام کنکور بدم آیا دفترچه دو کتابشوبخانم مثل کودکان استثنایی یا سنجش تعلیم…اون که ضریب نداره بخانم یان رتبه تاثیر داره موندم کتاب هارا

سلام .خسته نباشید.من رشته ادبیات میخونم حالا برای ارشد میخوام یکی از گرایش های روان شناسی رو امتحان بدم.علاقه خودم به رشته بالینی .خواستم نظر شما رو هم بدونم. و اگه میشه رتبه قبولی در رشته های بالینی و تربیتی رو بیان کنید .ممنونم

سلام، کسی میتونه من رو در مورد درصدها برای تک رقمی شدن در روانشناسی تربیتی راهنمایی کنه؟در حال حاظر زبان رو 60 و خورده ای میزنم گاهی 70 ولی پایین ترینی که زدم 50 بودهآمارو 30 و خورده ایرشد و تربیتی 50 گاهی بیشترعمومی اصن ثبات نداره، نمیدونم هم چرا بین 20 تا 40 درصد متغیرهواقعا نمیدونم این چند روزه مونده رو کدوم تمرکز کنم چون وقت کمه واقعارتبه تک رقمی میخوام ک مطمئن باشم دانشگاه تهران روزانه قبول میشم، ظرفیتش 3 نفره چون
مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

رشته مشاوره و راهنمايي يكي از رشته‌هاي گروه علوم انساني است كه جنبه‌ كاربردي دارد و دروس آن بيشتر در زمينه رشد، ابعاد مختلف شخصيت آدمي و پيشگيري از مشكلات و اختلالات بخصوص مشكلات دانش‌آموزان و نوجوان مي‌باشد.

 

مشاوره مدرسه ­ای به دانش آموز در انتخاب رشته­ تحصیلی، مواد درسی، یا حل مشکلات تحصیلی کمک می­کند. برخی از اهداف این رشته راهنمایی دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادت­های صحیح در مطالعه، کمک به دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعداد­ها و توانایی­های خود به منظور طرح ­ریزی­های تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان و کمک به آنان در رفع آن­ها، کمک به معلمان در انطباق­ دادن روش­های تدریس خود با نیازمندی­ها و استعدادهای فردی دانش آموزان و …. می­باشد.

دانشجویان رشته  مشاوره  مدرسه علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن واحدهای تخصصی از جمله اصول و روش های مشاوره تحصیلی و شغلی، روابط و مناسبات انسانی در مشاوره مدرسه، خدمات مشورتی در مدرسه و … می باشند.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

همانطور که از اسم این رشته پیداست، مشاوره شغلی به کار در سازمان ها، مدارس و … اشاره دارد. مشاوره و راهنمایی شغلی جریانی پیوسته و مداوم است که نگاهی آینده‌گرا داشته و با طرح‌ریزی، آمادگی و سازش فرد با شغل انتخابی، سروکار دارد. در واقع فراگردی دو سویه است که از یک سو بر تمام جنبه‌های شخصیت و شناسایی کامل فرد تأکید دارد، و از سوی دیگر بر اطلاعات حداکثری از مشاغل، فرصت‌های شغلی موجود و سایر امکانات شغلی و استخدامی نظر دارد. نهایتاً به فرد این امکان را می‌دهد که پس از آگاهی از رغبت‌ها و استعدادهای فردی و بررسی فرصت‌های شغلی موجود آگاهانه انتخاب شغل نماید. در واقع «راهنمایی شغلی» مصاحبه‌ی اولیه‌ای است که با توان‌سنجی و شخصیت‌شناسی از مراجع و انطباق با شرایط حاکم بر فرصت‌های شغلی موجود، فرد را در انتخاب شغل صحیح و متناسب راهنمایی می‌کند. «مشاوره‌ شغلی» فراگیر و پیوسته است و نقش اساسی آن پس از راهنمایی‌ اولیه و انتخاب شغل توسط فرد آغاز می‌شود.

قابل ذکر است که این رشته هنوز در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

دانشجویان رشته مشاوره شغلی علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن دروس تخصصی این رشته از جمله سازماندهی و مدیریت خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی، نظریه ها و روش های مشاوره شغلی، تهیه و کاربرد آزمون های روانی در مشاوره شغلی و … می پردازند.

 

دریافت مشاوره رایگان

 

همانطور که از نام این رشته پیداست، تمرکز آن بر روی مسائل و مشکلات مربوط به فرد در بستر خانواده و مشکلات خانواده می باشد. هدف این رشته بینش و بصیرت دادن به مراجع یا مراجعان است تا مشکل خود را با آگاهی بررسی کنند و درباره­ آن به تصمیم ­گیری بپردازند و به مسائلی مانند: عدم هماهنگی خصوصیات اخلاق، دخالت خویشاوندان در زندگی داخلی، مشکلات زناشویی و عدم هماهنگی در پرورش فرزندان می­پردازد.

دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … به گذراندن دروس تخصصی مانند نظریه ها و روش های مشاوره خانواده، سنجش و ارزیابی در مشاوره خانواده، کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج و … می پردازند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کارشناسی ارشد

 

مشاوره توان ­بخشی ویژه معلولین جسمی مانند نابینایان، ناشنوایان، افراد فلج و غیره است. مشاوره در جهت درمان، تربیت، ایجاد اعتماد به نفس در معلولین، بهره ­گیری هر چه بیشتر آن­ها از نیروها و استعدادهای بالقوه خودشان است. در برخی از مؤسسات تا حدودی مشاوره با معلولین ذهنی و بیماران روانی سروکار دارد.

دانشجویان این رشته علاوه بر دروس مشترک بین تمامی گرایش های رشته مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه کارشناسی ارشد رشته مشاوره توان­بخشی های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … به گذراندن دروس تخصصی مربوط به گرایش توانبخشی از جمله مشاوره بحران، مشاوره با سالمندان ، مشاوره با معتادان و … خواهند پرداخت.

تفاوت میان رشته روانشناسی و رشته مشاوره در چیست؟

به طور سنتی، تفاوت اصلی بین رشته مشاوره و رشته روانشناسی بالینی چشم انداز و آموزش آنها است. روانشناسان مشاوره تمرکز بیشتری بر فردی که از نظر روانی سالم است دارند. اما روانشناسان بالینی بر روی افراد مبتلا به بیماری های جدی روانی (مثل اسکیزوفرنی) تمرکز می کنند.

روانشناسان مشاوره در یک طیف گسترده ای از مهارت های اولیه درمانی عمومی آموزش دیده اند. روانشناسان بالینی معمولاً در یک یا چند حوزه (به عنوان مثال، افسردگی، سوء مصرف مواد) متمرکز شده اند. بین این دو رشته همپوشانی بسیاری وجود دارد.

 

دریافت مشاوره رایگان

هدف‌ از آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنایی‌ (کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی‌های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی و… ) فراهم‌ کردن‌ فرصتهای‌ مناسب‌ و امکانات‌ آموزشی‌ ویژه‌ به‌ منظور شکوفاسازی‌ حداکثر توانایی های‌ ذهنی‌ و جسمی‌ این‌ کودکان‌ با توجه‌ به‌ ویژگی های‌ عقلانی‌ و جسمانی‌ آنان‌ است و هدف این دوره تربیت افرادی است كه بتوانند آموزش و پرورش كودكان استثنایی را عهده دار گردند .

دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی ملزم به گذراندن دروسی مانند روانشناسی بالینی کودک، اصول و روش های آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی، بازپروری حرکتی و … می باشند.

 

مشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

رشته روانشناسی تربیتی یا روانشناسی پرورشی شاخه ای از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روان‌شناسی و تربیت است. روان‌شناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری اطلاق می شود و علمی است كه به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد (کریمی، 1380).

روانشناسی تربیتی تقریباً همه موضوع های روانشناسی را در بر می گیرد و نقش کارسازی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد، علاوه بر آن برای کمک به افرادی که دارای اختلال های یادگیری هستند نیز سودمند می باشد.

دانشجویان این رشته ملزم به گذراندن واحد هایی مانند نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش، سنجش و اندازه گیری، تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته، نظریه ها و روش های آموزش و … می باشند. 

 

اگر بر سر سه راهی مانده اید! و نمی دانید کدامیک از گرایش های روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و مشاوره به کار شما می آید و یا شما برای کدامیک از این گرایش ها ساخته شده اید و یا کدامیک امکان قبولی بیشتری را برای شما فراهم می آورد؟ با من، مشاور 3گام در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارم و در انتخاب مناسب شما را یاری دهم. برای شما داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مشاوره سه گام این امکان وجود دارد تا برای انتخاب گرایش در رشته ی مشاوره به صورت رایگان با مشاور 3گام تماس بگیرید تا با هم به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم. 

 

مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

نام درس

ضريب درس در كنكور

مشاوره

زبان عمومی و تخصصي

3

آمار و روشهای تحقيق

2

مبانی مشاوره و راهنمایی

2

روش ها و فنون راهنمایی در مشاوره

3

نظریه های مشاوره و روان درمانی

3

کاربرد آزمون های روانی در مشاوره

2

روانشناسی شخصیت

2

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد مشاوره


محمد آزمون‏ – 98/7/1

سلام. با مدرک کارشناسی روانشناسی میشه کنکور ارشد مشاوره داد؟ با تشکر


نسرین‏ – 98/7/1

سلام من کارشناس پرستاری هستم . میتونم ارشد مشاوره خانواده شرکت کنم. وزارت علوم یا دانشگاه آزاد


فاطمه‏ – 98/6/17

با سلام..بنده لیسانس کشاورزی دارم آیا میتونم در دو رشته متفاوت یکی مشاوره و یکی هم رشته خودم کنکور ارشد ثبتنام کنم؟


افسانه احمدخانی‏ – 98/6/20

سلام وقت بخیر شما فقط در یک صورت میتونید هم زمان دو رشته ارشد شرکت کنید که یکی از رشته ها شناور باشه در غیر اینصورت نمیتوانید همزمان دو ارشد شرکت کنید مشاوره و کشاورزی رشته شناور نیستند و نمیتوانید همزمان هر دو را شرکت کنید.


فاطمه‏ – 98/4/23

سلام روز بخیر ببخشید من با رتبه ۴۹۹۷ دانشگاه پیام نور رشته مشاوره خانواده قبول میشم یا چ گرایش های دیگه ای از رشته ای مشاوره رو در دانشگاه پیام نور قبول میشم


افسانه احمدخانی‏ – 98/5/15

سلام وقت بخیر بستگی داره پیام نور کدوم شهر رو بخوایید ولی خیلی احتمالش ضعیف


مجتبی‏ – 97/7/25

سلام آیااز رشته آموزش کودکان استثنایی درمقطع کارشناسی میتوان دررشته روانشناسی بالینی درمقطع ارشد ادمه تحصیل داد واز گرایش های آنست


ژیار ‏ – 97/7/12

باسلام آیا کارشناسی حقوق میتونه ارشد مشاوره ثبت نام کند؟؟


B….‏ – 97/6/21

سلام میخاستم بدونم بین رشته گردشگری و حسابداری و مهندسی کامپیوتر کدومش بهتره و اینده شغلی داره!!!


مریم‏ – 97/3/28

سلام من لیسانس زبان انگلیسی دارم دبیر رسمی آموزش و پرورش تو ارشد مشاوره مجاز شدم برای ادامه کار با عنوان مشاور همه گرایشهای مشاوره قابل قبول است یا فقط گرایش مدرسه؟


samira‏ – 97/3/20

سلام خواهش میکنم جوابمو بدید کارشناسی برنامه ریزی شهری خوندم الان میتونم ارشد روانشناسی یا بهداشت شرکت کنم تمنا میکنم جوابمو زود بدید


شهلا‏ – 97/3/18

سلام.من لیسانس اموزش ابتدایی وفرهنگی هستم بامعدل۱۹/۷۶ ارشدمشاوره مجازشدم میخوام پیام نوربخونم تاتوشهرخودم باشم.اول خانواده بعدمدرسه بعدشغلی رومیخوام بزنم بنظرتون خوبه؟پیام نورتاچه رتبه ای قبول میکنه؟فقط راجع به مشاوره شغلی چندان اطلاعی ندارم.واینکه ایادروس پیش نیازم بهم میدن واینکه مدرک دومم رواعمال میکنن؟باتشکر


پريسا حسن زاده ‏ – 97/2/5

سلام روزتون بخير ميشه معايب و مزاياي رشته ي مشاوره را در مقايسه با روانشناسي بفرماييد و اينكه از نظر اينده ي شغلي چه محدوديت هاي براي رشته ي مشاوره وجود دارد؟


امیر‏ – 97/1/26

سلام. با لیسانس روانشناسی و ارشد مشاوره مدرسه نمیشه دفتر دایر کرد؟ یعنی مشاوره مدرسه محدود به مدارسه؟؟


منیژه‏ – 96/12/11

درود برشما.ممنون میشوم سوال بنده رو پاسخ بدهید.رشته کارشناسی من مدیریت هست برای ارشد روانشناسی را انتخاب کردم. دوست دارم بالینی یا عمومی قبول بشوم .به نظر شما اجازه خواهم داشت تا دفتر مشاوره بزنم؟یا باید دکترا بگیرم؟ در رشته علوم تربیتی غیر از آموزش و پرورش کجا می توانم فعالیت داشته باشم؟


محمدی‏ – 96/11/28

سلام من معلم ابتدایی هستم قصد تغییر مقطع دارم و میخوام مشاور بشم آموزش و پرورش تمامی گرایش های روانشناسی و مشاوره را پذیرش میکنه به نظرتون بهتره کدوم رو بخونم؟


امیر‏ – 96/11/22

با سلامکارشناسی نرم افزار دارم،میخوام بدونم که میتونم ارشد مشاوره خانواده بخونم؟چیا باید بخونم و از چه راهی راحت تره؟


امیر‏ – 96/11/14

سلام بنده با ارشد مشاوره مدرسه در صورتی ک کودک و نوجوان کار کنم، میتونم دفتر مشاوره بزنم؟؟


سعید صائبی ‏ – 96/11/11


خیلی از شما تشکر میکنم


فاطمه کمالی‏ – 96/11/9

سلام.من کارشناسی رشته سلولی مولکولی خوندم الان میخوام ارشد بخونم بین رشته مشاوره و روانشناسی تربیتی نمیدونم کدوم بخونم.به نظر شما کدوم بهتره؟وقت کمی هم برای مطالعه دارم


هدا‏ – 96/10/20

سلام وقتتون بخیر من مدرک کارشناسیم روان شناسی بالینی بوده ، در حوزه کاری قصد فعالیت در زمینه کودک از جمله بازی درمانی و .. رو دارم برای ارشد موندم که رشته روان شناسی تربیتی رو بخونم یا مشاوره خانواده و یا روان شناسی بالینی و عمومی … خودم تمایل زیادی بر روی رشته روان شناسی تربیتی دارم چون فرصت مطالعه برای قبولی در رشته بالینی و مشاوره رو ندارم . می خواستم بپرسم با مدرک ارشد تربیتی هم میتونم توی زمینه کودک و درمان بازی درمانی کار کنم ؟ ( البته من چون در شهر مشهد هستم و نمیتونم شهر های دیکه برم امکان تحصیل در رشته بالینی کودک و نوجوان رو ندارم چون دانشگاه فردوسی این رشترو نداره ، کلا مشهد نداره ) .. ممنونم از سایت بسیار خوبتون . همچنین اگر برام پاسخ رو ایمیل کنید بسیار ممنون میشم


A‏ – 96/10/17

سلام.لیسانس کشاورزی دارم و میخوام واسه ارشد رشته ای بخونم که بتونم تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم.بیشترین رشته مورد نیاز در آموزش و پرورش کدوم رشتست؟


حسن‏ – 96/10/16

سلامبنده لیسانس راهنمایی و مشاوره دارم و تو آموزش پرورش هستم میخواستم بدونم واسه ارشد تو شاخه مشاوره،مشاوره خانواده بخونم یا تو شاخه روانشناسی،روانشناسی تربیتی؟میخوام رشته ای باشه که تو دانشگاه تدریس کنم.


بابائی‏ – 96/10/13

باسلام. مادر من ۴۵ سالشه و ترم ۱ رشته روانشناسی عمومیه و قصد تغییر رشته دارند. دو تا سوال داشتم؟۱- با توجه به سن ایشون به لحاظ آینده شغلی رشته مشاوره بهتر است یا روانشناسی عمومی؟۲- کنکور ارشد کدوم رشته راحتتره و امکان قبولی بالاتری دارد؟باتشکر


نازگل‏ – 96/10/8

سلام من کارشناسی روانشناسی میخونم ایا امکان این هست ارشد روانپزشکی بخونم؟


سلیمانی‏ – 96/10/6

سلام من الان دانشجوی مشاوره هستم و می تونم به دانشگاه فرهنگیان هم برم به نظرتون کدوم بهتره؟


mgh‏ – 96/10/5

بسیار مطالب عالی و مفیدی بودو همچنین پرسش وپاسخ هاخیلی ممنون


س.عرشی‏ – 96/9/26

سلام من لیسانس فیزیک خوندماما به روانشناسی و مشاوره خیلی علاقه دارم برای ارشد موندم بین رشته روانشناسی یا مشاوره شما کدوم رو پیشنهاد میکنید تو کدوم رشته میشه بیشتر مفید بود؟


فاطمه‏ – 96/9/26

سلام، وقت بخیر من آموزگار ابتدایی هستم رشته کارشناسیم هم علوم تربیتی شاخه اموزش دبستان و پیش دبستان بوده.حالا واسه ارشد نمیدونم چ رشته ای انتخاب کنم، بین رشته مشاوره، روان شناسی و علوم تربیتی موندم، توصیه برخی دوستان علوم تربیتی بوده، ولی راستش من علاقه ای به این رشته ندارم حالا به نظرتون کدوم انتخاب کنم؟سوال دیگ اینکه علوم تربیتی شاخه مدریریت آموزشی جز رشته های مرتبط برای اعمال مدرک حساب میشه؟


مهرنوش عظیمیان‏ – 96/9/24

سلام وقت بخیرمن کارشناس بیوتکنولوژی هستم…در مقطع ارشد میتونم رشته روانشناسی یا مشاوره شرکت کنم؟؟درصورت امکان در چه گرایشی میتونم شرکت کنم وراحتتر قبول بشم؟؟؟لطفا هر چه سریعترجواب من رو بدهیدتا ثبت نام وقت زیادی ندام…


بهار‏ – 96/9/22

سلام بین روانشناسی بالینی و مشاوره خانواده کدام بازار کار بهتری دارد؟ و اینکه کسی که روانشناس بالینی می خواند در بیمارستان روانی فعالیت می کند و تنها افرادی که مشکلات روانی دارند به او مراجعه می کنند؟ یا افراد برای مشاوره هم به پیش او می روند؟ ممنون میشوم پاسخ دهید.کارشناسی علوم تربیتی دارم.


روزگاری‏ – 96/9/19

با سلام بنده رشته علوم تربیتی دبستان و پیش دبستان خوانده ام ..اکنون چون رشته مشاوره امسال به شاخه های مختلف تقسیم شده…رشته مشاوره توانبخشی قبول شده ام …آیا مورد قبول آموزش و پرورش می باشد


شیوا‏ – 96/9/16

با سلام من لیسانس مهندسی صنایع شیمیایی هستم و میخوام برای ارشد مشاوره بخونم به نظرتون میتونم


مهدیه فاضلی‏ – 96/9/12

سلام خداقوتمن مشاور مدرسه هستم وقصد ادامه تحصیل دارم و به سه رشته ی مشاور تحصیلی ومشاور خانواده و روانشناسی تربیتی علاقه دارم اما نمیدونم با توجه به شغلم کدوم رشته مناسب تر هستش لطفا راهنمایی کنید .ممنونم


صحرا بندرعباس‏ – 96/9/10

سلام خسته نباشید ببخشید من الان ترم اخرکارشناسی فلسفه میخونم میخام برا ارشد آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم از شاخه علوم تربیتی۲هست؟من هنوز شروع ب خواندن نکردن میتونم از الان بخونم؟چه منابعی بخونم آخه نمیدونم از ببین منابع کدوم بخونم چی بخونم لطفاً راهنمایی کنید ؟کد آموزش و پرورش کودکان استثنایی زیر شاخه علوم تربیتی۲ هست کد آن ۱۱۲۳هست؟خواهش میکنم جواب بدین این دفعه دوم ک جوابی از شما نگرفتم؟


امیر‏ – 96/9/9

سلام. من کارشناسیم روانشناسی صنعتی بوده با ارشد مشاوره مدرسه آموزش وپرورش جذبم میکنه؟ دفتر مشاوره چطور؟ ؟؟


صحرا‏ – 96/9/4

سلام ببخشید من میخام آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم کارشناسی فلسفه میخونم میخام ارشدمو کودکان استثنایی بخونم بنظر شما چه منابعی بیشتر بخونم لطفاً راهنمایی کنید سر در نمیارم کدش۱۱۲۳هست؟خواهش میکنم راهنمایی کنید چه منابعی برای آموزش و پرورش کودکان استثنایی بخونم؟!!


معصومه‏ – 96/9/1

با سلاممن لیسانس حسابداری خوندم خیلی علاقه دارم معلم بشم ولی دو دلم نمیدونم برای ارشد چی بخونم حسابداری؟اموزش ابتدایی یا چه رشته ای لطفن راهنماییم کنین .سر دو راهی موندم


سمانه شکری‏ – 96/8/30

سلام ،من لیسانس مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران دارم برای ارشد مرددم که رشته ی کارشناسیمو ادامه بدم یا روانشناسی تربیتی بخونم یا مشاوره .از لحاظ بازار کارو احتمال بیشتر برای قبولی؟؟و اینکه من شنیدم دانشگاه تهران سهمیه داره تو کنکور ارشد این مطلب درسته یا نه؟؟


مرضیه شجاعی‏ – 96/8/29

سلام من کارشناسی رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان هستم الان استخدام رسمی میباشم. باتوجه به این که 3 روز درهفته 2شیف کار میکنم و 4 روز کار نمیکنم میخوام برای ارشد بخونم.به نظرتون کدوم رشته برای پیشرفت بنده بهترهست باتوجه به این که سرکار میرم و فقط نمیخوام تو حیطه آ.پ باشم… به نظرتون مشاور خانواده چقدر نیاز به تلاش داره چون من 3 روز کامل فقط در حد روخوانی میتونم بخونم.آیا خانواده میارم.فقطم سراسری میخوام


زهرا‏ – 96/8/26

سلام.من لیسانس علوم تربیتی هستم و معلم نیز هستم. میخواستم برای ادامه تحصیل یه رشته ای رو بخونم که بتونم شغل دوم رو در کنارش داشته باشم.مثلا در زمینه ی بازی درمانی و اختلالات یادگیری در اون وجود داشته باشه. اما متاسفانه من هیچ رشته ای رو در اون زمینه نمیشناسم. و تنها میتونم پیام نور و آزاد درسم رو ادامه بدم. در زمینه ی رشته مشاوره و روانشناسی هم اطلاعی ندارم. ولی خیلی دوست داشتم بالینی بخونم یا یه رشته ی کاربردی دیگه که واقعا نمیدونم کدوم راه رو انتخاب کنم.بالینی رو شهر ما یزد نداره هر راهی میخوام برم چون شناختی ندارم بن بست میرسم.لطف کنید راهنماییم کنید.


امیر‏ – 96/8/26

سلام. من رشته کارشناسیم روانشناسی صنعتی سازمان هستش. ارشد مشاوره مدرسه میخوام برم. بازار کارش خوبه واسم؟


فرانک‏ – 96/8/26

سلام تو رو خدا یکی جواب منو درست و قاطع بده. بازار کار ارشد مشاوره بهتر یا روانشناسی یا علوم تربیتی؟ دقیقا بگید کدوم رشته و گرایش سریع جذب میشه . اصلا علاقه برام مهم نیست. با تشکر


نرگس‏ – 96/8/25

سلام من لیسانس علوم تجربی هستم خیلی دوست دارم ارشد روانشناسی بخونم ایا اگر ارشد رو بگیرم بمن مجوز مطب میدن بعنوان روانشناس؟


زینب.ن‏ – 96/8/23

سلام..خسته نباشید..ممنون میشم به سئوالم جواب بدید…من دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم میخوام از الان برا ارشد مشاوره بخونم چون احساس میکنم روانشناسی زیاد منو راضی نمیکنه!حالا سئوالم اینه من اگه ارشد مشاوره بگیرم اجازه مطب بهم داده نمیشه؟چون یجا خوندم نوشته بود باید تو دو مقطع روانشناسی خونده باشید..ممنون میشم بگید


فاطمه‏ – 96/8/7

سلام من دانشجوی مشاوره هستم وخیلی هم دوست دارمخواستم بدونم برای ارشد چه گرایشی بخونم بهتره


علی نیسی‏ – 96/7/27

سلام و خسته نباشید.آیا با مدرک ارشد روانشناسی تربیتی میشه دفتر مشاوره تحصیلی هم باز کرد؟


بانو‏ – 96/7/27

با سلام میخواستم بدونم بازار کار مشاوره مدرسه چجوریه ؟ آیا برای استخدام تو آموزش و پرورش شرط سنی داره؟


ياسمن منصوري‏ – 96/7/24

سلام خسته نباشيدمن مهندسي شيمي گرايش پديده هاي انتقال دانشگاه تهران شمال انتخاب دومم قبول شدم ولي ميخوام ك رشته هاي پايين تر ازين ك ميدونم قبول شدم (دوستانم با رتبه هاي بالاتر از من قبول شدن)در دانشگاه ديگري ك انتخاب ٥ام من ميشه و برمامكان اين كار وجود داره؟


reza‏ – 96/7/23

سلام خسته نباشید من معلم ابتدایی هستم رشتمم هم علوم تربیتی بوده تو لیسناس بین روانشناسی تربیتی و عمومی بنظرتون کدوم خوبه برام میخوام تو بیرون هم بازار کار داشته باشه


بیگرد‏ – 96/7/18

سلام من کارشناسی علوم اجتماعی خوندم الان میخوام ارشد شرکت کنم رشته ی مشاوره آیا بازار کار داره یعنی فقط با ارشد بهم مجوز تاسیس کلینیک میدن؟ و اگه الان شروع کنم میرسم ؟ و منابعش رو از کجا بفهمم


غزال غزال‏ – 96/7/18

سلام خداقوتمن مشکلم اینه که به همه دروس نسبی علافه دارم ینی مث بعضیا نیسم که از شعر بدشون میاد ولی عاشق ریاضیناما من نسبی از همشون)شعر-ریاضی و…(خوشم میاداحتی چندتا آزمون استعداد و… از تو اینترنتم گرفتم اونام نسبی جواب میدن الان برا ارشد نمیدونم چ رشته ای بخونم؟کارشناسیم حسابداری خوندمدوسدارم یکی بفهمه و بگه من تو چه رشته ای موفق میشم )بین گرایشهای روانشناسی و گرایشهای مشاوره کدوم بهترن بنظرتون؟(خیلی ممنون میشم جواب بدین


احمد اریان‏ – 96/7/17

با سلام ببخشید من آموزگار هستم لیسانس علوم تربیتی دارم حالا مبخوام ارشد ادامه بدم بنظر شما روانشناسی تربیتی بخونم یا رشته مشاوره میخوام یروزی از ابتدایی در بیام و تبدیل بشمممنون میدم جرجواب بدین 


کیمیا‏ – 96/7/13

سلام من بین مشاوره مدرسه و توانبخشی تردید دارم.کدامیک بازار کار بیشتری داره؟


پویا هورفر‏ – 96/7/10

سلام . من کارشناسی علوم اجتماعی گرایش خدمات را به پایان رساندم. در حال حاضر میخواهم ارشد مشاوره خانواده شرکت کنم. آیا منابع مشاوره خانواده با گرایشهای دیگر مشاوره یکی است؟ میخواهم کتاب تهیه کنم و سایتها کلا مینویسن منابع یا بسته های آموزشی مشاوره. ممنون میشم کمک کنید.


محبوبه‏ – 96/7/3

سلام من ترم هفت کارشناسی رشته علوم تربیتی شاخه مدیریت برنامه ریزی آموزشی هستم از اونجایی که علاقه زیادی به روان شناسی و مشاوره دارم نمیدونم کدومش رو بخونم بهتره اگر راهنمایی کنید ممنون میشم


سیمین‏ – 96/7/3

سلام و وقت بخیرمن لیسانس روانشناسی عمومی دارمبین دوراهی موندم ک ارشدم رو بالینی بخونم یا مشاوره خانواده؟امکان قبولی کدوم رشته بیشتره و اگر مشاوره را انتخاب کنم بمن مجوز میدهند ک مرکز مشاوره بزنم؟ سپاس 🌸


ayob rakhshkhorshid‏ – 96/6/31

سلام من کارشناسی مدیریت دولتی دارم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ئچار دو دلی شدم و به مشکل انتخاب برخورد کردم و از رشته های روانشناسی و مشاوره ای خوشم میاد ومطمین هستم موفق میشوم ولی هنوز دچار مشکل انتخابم و ترس از اینکه آینده شغلی نداشته باشم در این جامعه میترسم ولی باید بخونم


علی91‏ – 96/6/29

سلام.من کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش وپرورش پیش دبستانی و دبستانی هستم در ضمن معلم هم هستم برای ارشد موندم کدوم یک از رشته های برنامه‌ریزی درسی،روانشناسی تربیتی رو انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنید کدوم یک بهتره .فرقشون باهم چیه؟


محبوبه‏ – 96/6/26

سلام.وقت ب خیر.کارشناس علوم تربیتی هستم.و معلم ابتدایی هستم از یک مهر ان شالله به سر کار می روم.قصد داشتم ارشد بخونم تا بتوانم تغییر مقطع بدهم.قصد داشتم مشاوره مدرسه بخوانم اما متاسفانه دانشگاه های دارای این رشته در مقطع ارشد دور هستند.می شود لطف کنید که دانشگاه های دارای ارشد این رشته رو بیان کنید؟با توجه به اینکه در شهرستان های مشهد هستم و دانشگاه نشهد مدیریت آموزشی و مشاوره خانواده را دارد سر در گم هستم.ایا من در ارشد مدیریت آموزشی بخوانم؟ یا مشاوره خانواده؟


نگین نعیمی‏ – 96/6/25

سلام خسته نباشید من مهندسی کامپیوتر خوندم و دوست دارم ارشد رشته دیگه ای بخونم و راستش هدفم فقط اینکه مدرک ارشد از دانشگاه روزانه شهر خودمونو داشته باشم به روانشناسی فکر کردم اما خیلی سخته یکی از شاخه هاش که از همه راحتتره رو لطفا بگید فقط هدفم قبولیه البته کسل کننده هم نباشه ترجیحا ممنون از پاسخگویتون


امیر‏ – 96/6/25

سلام. من لیسانس روانشناسی صنعتی دارم. با ارشد مشاوره میتونم مجوز بگیرم یا جایی استخدام شم؟


……‏ – 96/6/25

سلام میخواستم بپرسم است ازلیسانس روانشناسی عمومی برای ارشد میتونیم رشته روانشناسی بالینی بخونیم


Zz‏ – 96/6/20

سلاممن کارشناسی رشته زیست شناسی رو دارم و باتوجه به علاقه در تدریس این رشته برام کاربرد و بازارکاری نداره.از طرفی هم بازار کار برام مهم هستشتصمیم گرفتم برای کنکور شرکت کنم تو یکی از گرایش های روانشناسی. ضمن اینکه هیچ مطالعه تو زمینه روانشناسی نداشتم، میخوام راهنماییم کنید قبولی تو کدوم یکی از گرایش ها نسبت به بقیه راحتتر هستش تا اگر هم نتونستم تو زمینه آموزش وارد بشم بازارکار برام داشته باشه. شهرمم قم هستش


افسانه ‏ – 96/6/17

سلام و وقت به خیر یه سوال داشتم اینکه من معلم رسمی آموزش وپرورش هستم ورشته کارشناسیم علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی می باشد وخیلی دوست دارم که در مدرسه به عنوان مشاور کار کنم.وارشد مشاوره مدرسه قبول شدم دانشگاه آزاد اما برام مقدور نیست که برم و تنها جای نزدیک برای من شهرستان خودمونه که پیام نورش رشته روانشناسی عمومی داره می خواهم بدانم که آیا اگر ارشد روانشناسی عمومی هم بگیرم می توانم به عنوان مشاور در مدرسه کار کنم؟


فاطمه‏ – 96/6/13

سلاممن لیسانس کامپیوتر دارم و الان مربی پیش دبستانی هستم ولی رسمی نیستم و ارشد علوم تربیتی شرکت کردم و دانشگاه علامه رشته اموزش ابتدایی قبول شدم و دانشگاه آزاد هم رشته مدیریت آموزشی… حالا میخام بدونم کدام رشته ادامه بدم بازار کار بهتر و امکان جذب بهتری در اموزش و پرورش دارد؟


maedeh bagheri‏ – 96/6/11

سلام وقت بخیرمن بین رشته ی بالینی و مشاوره خانواده موندمواقعا نمیدونم کدوم بهتره و بازار کار خانواده چطوره؟من خانواده رو واقعا دوست دارم ولی نمیدونم بازار کارش چطورهضمن اینکه الان ازاد مشاور خانواده قبول شدم به نظرتون برم یا وایسم بخونم سال دیگه کنکور بالینی بدم؟؟؟


احمد‏ – 96/6/1

با سلام و خسته نباشیدمن دبیر رشته فیزیک و سی چهار ساله هستم و بصورت نمیه وقت در دفتری کوچک مشاوره انتخاب رشته دانش آموز و دانشجویان را انجام می دهم و محبوبیت نسبی در این زمینه دارموامروزه به این فکر می کنم تا ارشد مشاوره مدرسه ( تحصیلی ) بخونم و با مهاجرت به شهر بزرگتر موقعیت بهتری نصیب خود کنمآیا برای ایجاد دفتر مشاوره در شهر کرج نیاز به مدرک رسمی دانشگاهی است یه کارشناس ارشد فیزیک بودن خودم کفایت می کنه؟


غزاله‏ – 96/5/28

سلام من رشته ی لیسانسم مهندسی معماری هستش اما دلم میخواد رشته ی مشاوره خانواده رو برای ارشد بخونم، میخوام بدونم این رشته دکتری هم داره ؟آیا امتحان ارشد این رشته خیلی سخته و امکان قبولی برای بچه های تغییر رشته هست؟


کیارش‏ – 96/5/18

سلام و ادب بنده کاردانی رشته شبکه کامپیوتر خوندم الان کارشناسی به نظر شما اموزش و پرورش ابتدایی بخونم بهتره یا همون رشته قبلی


مهسا‏ – 96/5/14

سلام من کارشناس اتاق عمل هستم و میخوام در رشته ی ارشد روانشناسی تربیتی شرکت کنم ود در وانشگاه ازاد شهر خودمون ملایر قبول بشم.ایا باید مطالعه زیادی داشته باشم.و اینکه ایا با قبولی در دکتری رواتشناسی بالینی بعد از ان اجازه معطب به من داده میشود.ممنون میشم راهنماییم کنید.


Razi‏ – 96/5/8

سلام … معذرت میخوام برای ارشد مشاور شغلی بهتره یا تحصیلی ؟ باتوجه به اطلاعاتی که دارم فرق به خصوصی ندارن باهم وهردو در مدارس و سازمان ها کاربرد دارن ! ولی بهتره برای ارشد کدوم گزینه رو انتخاب کنم … ممنون میشم پاسخ بدین …


مریما‏ – 96/5/7

سلام من رشته کارشناسی ام مدیریت بازرگانی بوده و فوق لیسانس MBA رو هم دارم ولی می خواهم مجددا اقدام کنم برای کنکور فقط بین مشاوره ها نمیدانم کدام بهتر است و اینکه بازار کار برایم بسیار مهم است ممنون از راهنماییتان


ندا صفرپور‏ – 96/4/30

سلام من معلم ابتدایی ام رشته کارشناسی من علوم تربیتی گرایش دبستان بوده می خواستم بدونم برای ارشد بهتره مشاوره مدرسه بخونم یا خانواده ضمنا می خوام یه رشته با آینده خوب انتخاب کنم لطفا کمکم کنید


شهلا‏ – 96/4/29

سلام وخسته نباشید.بنده لیسانس اموزش ابتدایی ازدانشگاه فرهنگیان هستم ونفراول دانشگاه بودم بامعدل موثر۲۰.برای ارشدمیخوام فراگیرپیام نوربخونم بین دورشته مشاوره (چه گرایشی)ومدیریت اموزشی موندم کدوم برام بهتره؟اخه باتوجه به این بخشنامه که میگفتن بعدازاستخدام هرکس میتونه یه مدرک براارتقامدرک بده مگراینکه مدرک بعدی هم مرتبط باشه تاارتقامدرک بدن؛ایااین دورشته بااموزش ابتدایی مرتبطن ومدرکم اعمال میشه؟وایابامدرک ارشدمیتونم استاددانشگاه بشم؟خواهش میکنم زودترراهنماییم کنید.باتشکرفراوان


عاطفه میرزایی‏ – 96/4/26

سلام من بین دو رشته روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی موندم کدوم بازار کارش بهتره؟میخوام برا ارشد بخونم


عبدالهی‏ – 96/4/25

سلام‌منابع مربوط به مشاوره خانواده رو چطور تهیه کنم ممنون


خانم پور واحدی‏ – 96/4/26

سلام از لینک زیر میتونید ببینید https://3gaam.com/field/content/1195/از فروشگاه 3گام می تونید سفارش بدیدshop.3gaam.com

عقیل حسین لو ارشد مشاوره توانبخشی‏ – 96/4/14

سلام در جهت تکمیل معرفی رشته مشاوره توانبخشی ، رشته مشاوره توانبخشی 5 حوزه کاربردی داره که فقط یکی از آنها معلولین جسمی (اونم نه فقط مادرزادی بلکه بیمار سرطانی هم معلول جسمی است.) اما حوزه های کاربردی مشاوره توانبخشی:1- مشاوره بحران (طبیعی مثل حوادث طبیعی، غیر طبیعی مثل طلاق، یا هر بحران رشدی دیگر)2- مشاوره اعتیاد به صورت تخصصی3- مشاوره با سالمندان4- معلولین جسمانی (شامل معلولیت های مادرزادی مثل نابینایی یا …. و معلولیت جسمی چون بیماران سرطانی و. …)5- معلولین روانی (شامل اسکسزوفرن ها، بایپولار ها، مرزی ها (البته از نوع آموزش روانی این معلولین روانی و آموزش روانی خانواده آنها))


nahid‏ – 96/4/14

سلام .در کشور کارشناسی ارشد امکان امتحان در چند گرایش به طور همزمان وجود دارد ؟


علی صالحی ‏ – 96/4/13

سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز بنده با مدرک کارشناسی علوم تربیتی در حال حاضر آموزگار ابتدایی هستم و قصد دارم برای ارشد یکی از رشته های بالینی یا مشاوره را بخونم، ب نظر شما کدام رشته برای من بهتر است؟ (ممنون میشم اگه راهنماییم کنید(


ساکی‏ – 96/4/11

با عرض سلام و خسته نباشید، بنده کارشناسی زیست دارم آیا با ارشد روانشناسی میتونم برای آموزگار ابتدایی شرکت کنم با توجه به این که رشته کارشناسی و کارشناسی ارشدم یکی نیست آیا تداخلی ایجاد نمیکنه من دفترچه رو خوندم لطفا اینجا راهنماییم کنید که روشنتر شم، با تشکر فراوان


محسن محمودی‏ – 96/4/7

سلام من فرهنگی در مقطع ابتدایی هستم. برای ادامه تحصیل باتوجه به اینکه در الیگودرز زندگی میکنم و مسیر رفتو امد برام اولویته. با این حال مشاوره مدرسه کرج بهتره یا مشاوره خانواده اراک یا خمین؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/4/8


خانواده اراک و خمین.


مسرور‏ – 96/4/7

سلام و خسته نباشیدمن لیسانس علوم تربیتی گرایش اموزش دبستان رو دارم و استحدام ا.پ هستم .واسه ارشد بین تکنولوژی اموزشی و مدیریت و برنامه ریزی درسی و مشاوره گرایش خانواده نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم ؟سختی واسه م ملاک نیست و به همه هم علا قه دارم فقط بازارکار کدوم در اینده بهتره؟؟ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/4/7


مشاوره خانواده


سميه‏ – 96/4/2

من رشته ام علوم تربيتيه ميخوام ارشد مشاوره يا باليني بگيرم سختي هر دوتا رشته براي من يكيه و بيشتر علاقه ام روي بالينيه فقط از تعداد متقاضيا ميترسم كه براي باليني بيشتره ولي مشاوره كمتر ميشه لطفا راهنمايي كنيد 😞🙏🙏


مونا‏ – 96/3/31

سلام بنده لیسانس باغبانی دارم میتونم ارشد زیست گرایش مولکولی یا ژنتیک شرکت کنم؟ چند واحد بهم اضافه میخوره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. بله می تونید. حدود 9 واحد جبرانی می خورید.


روشنک‏ – 96/3/30

سلام من کارشناس ارشد زراعت از دانشگاه ازاد هستم و امسال هم از دکتری روزانه در رشته خودم قبول و دعوت به مصاحبه شدم اما چون دانشگاه مد نظرم نبود فقط به یکی از دانشگاه ها برای مصاحبه رفتم و اینکه رشته تحصیلی ام بازار کار خوبی نداره و اینکه من در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی فکر میکنم توانایی و استعداد خوبی داشته باشم و برای یکی از دوستانم برنامه ریزی درسی نوشتم که سال قبل تونستن دکتری قبول بشن و هم اینکه خواهرم هم علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی و مشاوره خوندن و میتونم کمکی هم از ایشون تا حدودی بگیرم به نظر شما در صورتی که امسال از دکتری اون دانشگاه که مصاحبه رفتم قبول نشدم به حای شرکت در دکتری رشته خودم بهتر نیست که در ارشد مشاوره تحصیلی شرکت کنم ؟! آیا این رشته بازار کار خوبی داره و من با ارشد میتونم دفتر مشاوره داشته باشم و سوال دیگر اینکه بعد از ارشد دکتری در چه گرایش ها میشه گرفت و موقعیت شغلیش چطوره؟! ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

سلام. بازار کار مشاوره تحصیلی از رشته خودتون بهتره. برای زدن مرکز مشاوره دو مدرک پشت سرهمتون باید مدرک روانشناسی و مشاوره باشه.


فرهانه‏ – 96/3/28

سلام من کارشناسیم مدیریت دولتی هستش میتونم ارشد تربیت بدنی بخونم؟


خانم پور واحدی‏ – 96/3/29

سلام بله در آزمون ارشد هیچ ممانعتی برای شرکت در رشته دیگر وجود ندارد


Saeide‏ – 96/3/26

یه سؤال دیگه هم داشتم،اینکه رشته روانشناسی بالینی هنوز تحت نظر وزارت علومه یا دیگه به طور قطع رفت زیر نظر وزارت بهداشت؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

هنز زیر نظر علومه و بهداشت هم این رشته رو داره


Saeide‏ – 96/3/26

سلاممیخواستم بدونم روانشناسی کودکان استثنائی تو ایرلن مقطع دکتری داره؟اگه نداره من برای دکتری باید چی بخونم که وارد دنیای کار تو این حوزه بشم؟آیا فقط با مدرک کارشناسی ارشد این رشته میتونم کار کنم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام.لطفا به دفترچه راهنمای دکترای سال 96 مراجعه بفرمایید.


محمد‏ – 96/3/22

سلاممن لیسانس عمران دارم. علاقه شدیدی به رشته های روانشناسی و مشاوره دارم البته با مطالبی که بین تفاوت های این دو رشته خواندم بیشتر رشته مشاوره.حالا میخواستم بدونم اگه ارشد مشاوره شرکت کنم باید همین اول گرایش خودم رو مشخص کنم یا نه.بعدشا به نظر شما کدوم گرایش بهتره درضمن شغل دوم من مربوط به مدیریت یک مدرسه غیر دولتی است و شغل اولم صنعتی.


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. بعدا گرایش انتخاب میشه زمان انتخاب رشته. بهتره مشاوره خانواده یا مدرسه رو بخونید.


سارا‏ – 96/3/21

سلام رشته ی من علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیانه .و میخوام ارشدم در مورد کودکان بیش فعال واختلال یادگیری بخونم به نظرتون چه گرایشی باید انتخاب کنم ؟و اینکه ایا این رشته در حکم من ثبت می شود؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. یا روانشناسی تربیتی بخونید یا کودکان استثنایی


نازنین‏ – 96/3/21

با سلام و خسته نباشیدمن امسال کنکور ارشد دادم و رتبه ام در زیرگروه مورد نظرم یعنی عمومی23 شد از اونجایی که استان محل سکونتم علاوه برگرایش کودک عمومی رو هم داره میخواستم بدونم کدوم گرایش رو بزنم عمومی یا کودکان استثنایی؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. براساس علاقه تون انتخاب کنید. البته با توجه به رتبه عمومی، شانس عمومیتون بیشتره


الناز‏ – 96/3/20

سلام با تشکر از سایت خوبتونمن از دانشگاه فرهنگیان مشهد فارغ التحصیل شدم و الان مشغول کار هستم.امسال کنکور ارشد رشته مشاوره دادم و رتبم 342 شد.می خواستم بدونم با توجه به اینگه شاغل هستم بهترین گزینه برای ادامه تحصیلم چیه؟آخه می گن دانشگاه های دولتی اکثرا کلاسا اول هفته تشکیل میشه و با این شرایط نمی تونم بخونم ارشد وقتی سرکارمسوال دیگه اینکه فردوسی مشهد هم که با این رتبه نمیارم.می خواستم بدونم احتمال آوردن الزهرا تهران یا تربیت دبیر رجایی هست یا نه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. می تونید کلاساهای آموزش پرورشتونو جابجا کنید.برای رتبه و شانس قبولی به نرم افزار مراجعه کنید.به آدرس: final.3gaam.com


A.kh‏ – 96/3/19

سلام خسته نباشید من کارشناسی مشاوره و راهنمایی میخونم برای ارشد میتونم مشاوره جنایی بخونم خیلی علاقه دارم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. این گرایش جزء گرایشهای مشاوره وزارت علوم نیست


سینا‏ – 96/3/16

سلام من لیسانس روابط عمومی دارم و میخوام ارشد مشاوره بخونم…اما بین مشاوره مدرسه و مشاوره خانواده موندم که کدومش بازار کار بهتری داره..چونک امیدی به استخدامی ندارم و میخوام دفتر مشاوره بزنم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

سلام. مشاوره خانواده


گراناز‏ – 96/3/16

سلام من مهندسي معماري ميخونم،ميخواستم بدونم ميتونم ارشدو روان شناسي بخونم؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30


سلام. بله می تونید.


امیرعلی‏ – 96/3/15

سلام.من لیسانسه مکانیک هستم.ولی میخواهم تغییر رشته بدم.بین دو رشته روانشناسی تربیتی و برنامه ریزی درسی دو دل هستم.از لحاظ بازار کار کدوم بهتره؟ من دوست دارم بتونم درآینده تغییراتی تو شیوه و مسیر آموزشی بدم کدومش مرتبط تره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/31

سلام. هر دو در یک سطح هستند ولی در دو گروه مجزا باید آزمون بدید.


حسن‏ – 96/3/8

سلام .من کارشناسی برق دارم و دوس دارم تو ارشد یکی از رشته های انسانی رو بخونم.خواستم ببینم تو آزمون های استخدامی با توجه به اینکه رشته کارشناسیم با رشته ارشدم یکی نخواهد بود برام مشکل ساز میشه یا ن؟


Zhina‏ – 96/3/3

سلام .من ليسانس و فوق ليسانس كشاورزي از دانشگاه تهران دارم ولي اصلا علاقه اي ندارم بهشون و مي خوام روانشناسي باليني يا مشاوره بخونم سوالم اينه كه باتوجه به اينه مي خوام مطب و مركز مشاوره بزنم در اينده بايد از كجا شروع كنم هيچ اطلاعاتي ندارم ميشه راهنمايي كنيد ؟


فرشته‏ – 96/2/24

سلام میخواهم روانشناسی تربیتی بخوانم ، برای دکترا باید چه رشته ای بخوانم که بتوانم دفتر مشاوره و یا مطب روانشناسی بزنم ؟ با سپاس


ملیحه مسعودی‏ – 96/2/3

با سلام.من دبیررسمی آموزش و پرورش هستم و لیسانس زبان انگلیسی دارم.با هدف کمک به دانش آموزانم در حل مشکلات رفتاری و مشاوره تحصیلی قصد ادامه تحصیل در شاخه روانشناسی دارم.به نظر شما مشاوره مدرسه را باید انتخاب کنم یا روانشناسی تربیتی؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/2/3

سلام. هم مشاوره مدرسه و هم رواشناسی تربیتی براتون کاربرد داره. اما اگر می خواید راحت تر قبول شید تربیتی بهتره.


فرید ‏ – 96/2/3

سلام من معلم ابتدایی هستم و رشته کارشناسیم علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی هست به نظرتون ارشد مشاوره بخونم یا روانشناسی تربیتی ؟ باخوندن روانشناسی تربیتی میتونم کار مشاوره انجام بدم ؟باتوجه به اینکه تمام هفته کلاس هستم کدوم دانشگاه مناسب تره پیام نور یا ازاد ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/2/3

با خوندن تربیتی هم می تونید کار مشاوره انجام بدید. پیام نور بهتره براتون با این شرایط.


fateme‏ – 95/12/6

سلام من دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان فرانسه هستم،میخواستم بدونم میتونم برای ارشد روانشناسی بخونم؟وچه گرایشی برام بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بله می تونید. بستگی به فیلد کاریتون داره. اصولا بالینی از همه طرفدار بیشتری داره.


F‏ – 95/12/2

سلام من كارشناسي ارشد مشاوره تحصيلي ميخونم بايد كارشناسي ارشدم تموم شه تا مجوز بگيرم دفتر بزنم يا جايي مشغول به كار بشم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. برای مجوز بله ولی برای اشتغال به کار خیر.


و‏ – 95/12/1

سلام ببخشید من کارشناسی روانشناسی عمومی خوندم الان سر دوراهی قرار گرفتم که مشاوره خانواده بخونم یا بالینی برای ارشد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بستگی به این داره که بخواید یه روان درمانگر باشید و با افرادی که اختلالات روانی حاد دارند کار کنید و یا این که دوست داردی به افراد عادی که دچار مشکلات در زندگی شدند کمک کنید.


صدف احمدی‏ – 95/11/22

سلام من رشته کارشناسیم مهندسی آب هسش ولی برا ارشد دوس دارم مشاوره ادامه بدم به نظرتون با توجه به رشته کارشناسیم مشکلی برا کارم پیش میاد یا ن ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشکلی پیش نمیاد. فقط برای گرفتن مجوز و تاسیس مرکز مشاوره باید دو مقطع پشت هم مشاوره باشه.


مهدي نيلي‏ – 95/11/20

سلام من كارشناسي برق خوندم ميتونم مستقيم ارشد روانشناسي بخونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله می تونید.


فرزانه‏ – 95/11/19

سلام و خسته نباشید……..ممنونم از اینکه صبورانه به پرسشهایما پاسخ میدهید .. برای روش تحقیق در منابع کتاب روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی دکتر دلاور معرفی شده …منم کارشناسیم روانشناسی عمومی از پیام نرر گرفتم که این کتابو هم تو کارشناسی خوندم یعنی همون کتاب هست میشه اونو بخونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بله می تونید همونو بخونید و برای تست از کتاب مدرسان شریف استفاده کنید.


علیمردانی‏ – 95/11/15

سلام.خسته نباشید.من کارشناسی آمارخوندم.ویک ترمم ارشدسراسری آمارخوندم انصراف دادم الان کتابای ارشدوگرفتم دارم دارم وایه مشاوره میخونم بنظرتون تواین وقت باقی مانده امکان قبولی روزانه هست ویزدمشاوره روزانه داره؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بستگی به ساعت مطالعه تون داره.


رحیمی ‏ – 95/11/10

سلام من لیسانس آسیب شناسی اجتماعی از دانشگاه علمی کاربردی دارم ، می خوام بین روانشناسی تربیتی و یا مشاوره یکی رو انتخاب کنم ، با توجه به شاغل بودن در آموزش و پرورش و فرصت کم برای درس خواندن کدام رشته راحت تر است با تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. تربیتی


میلاد‏ – 95/10/21

سلام من چند سوال داشتم.1_چرا دانشگاه سراسری ضرایب روانشناسی بالینی رو نزاشتین؟2-من دانشجوی روانشناسی هستم علاقه زیادی دارم.ایا این رشته نمیتونه در امد خوبی داشته باشه؟ ماهی 2 تومنی یا 1 تومنی یا کمتر یا بیشتر؟3_در چه سنی می توان مرکز مشاوره ای زد؟4-کارگاه هایی ک وجود داره قمتش به ریال هست یا تومان؟ در سایت نظام روانشناسی زده رو میگم.5-و هر کارگاه چند امتیاز داره؟و بعد کارگاه ها باید ازمونی یا امتحانی چیزی داد؟6-برای دفتر مشاوره ای زدن سخته؟سوالات مصاحبه این ها به چه طریقی هست؟ممنون میشم اگر جواب بدید


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام.1- بالینی جزء گرایشهای گروه مشاوره نیست باید به این لینک برید برای بالینی:https://3gaam.com/field/content/1206/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C12- بالینی و مشاوره خانواده خوبه براتون.3- به سن ارتباطی نداره. به مدارک و دوره ها بستگی داره.4- باید چک کنیم تا بهتون بگیم.5- اون رو هم بعد از چک کردن باید بهتون بگیم


زهرااستادی‏ – 95/10/10

سلام خسته نباشیدمن رشته کارشناسیم مشاوره هستش بنظر شما برای ارشد چه رشته ای بهتره بخونم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشاوره خانواده


pp‏ – 95/10/9

سلام . من کارشناسیم رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی(عقب مانده ذهنی)دانشگاه فرهنگیان هستش سال آخرم . میخوام امسال کنکور ارشد بدم و بین رشته های روانشناسی کودکان استثنایی و روانشناسی بالینی و مددکاری و مشاوره تردید دارم .نمیدونم کدومشو انتخاب کنم . به نطر شما کدومش بهتره و چرا؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. روانشناسی کودکان استثنایی و یا مشاوره خانواده براتون بهتره.


سما‏ – 95/10/9

سلام من تازه میخوام وارد دانشگاه بشم و روانشناسی بالینی دوست دارم هم دوست دارم ت بیمارستان کار کنم روانشناسی بالینی میشه تو بیمارستان کار کرد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله میشه.


بندرعباس‏ – 95/10/8

سلاممن ليسانسم علوم قراني خوندم و به مشاوره علاقه دارم و بازار كاري ندارمبنظرتون ارشد كدام گرايش بخوانم بهتره؟!براي ثبتنام ارشد رفتم كافي نت گفتند رشته راهنمايي ومشاوره نيستلطفاراهنمايي فرماييد


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. باید مجموعه مشاوره رو ثبت نام می کردید.


atiyhe‏ – 95/10/7

سلام من رشته کارشناسیم مهندسی بوده ولی برا ارشد میخوام روانشناسی بخونم بنظرتون کدوم گرایش روانشناسی بازار کار بهتری داره


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

در گروه روانشناسی: بالینیدر گره مشاوره: مشاوره خانواده


الهه‏ – 95/10/4

ممنون از مطالب مفیدتون .سوالی داشتم از حضورتون اینکه بالیسانس روانشناسی پیام نور میشه برای ارشد تربیت معلم خوند .ایا این دانشگاه دراین مقطع شرایط سنی داره ؟من متولد۶۵ هستم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. ارشد تربیت معلم ویژه فرهنگیانه نه سایر افراد.


سهیل حسین آبادی‏ – 95/9/27

سلام،خسته نباشید،ی سئوال داشتم،اینجانب لیسانس تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد هسم،واسه ارشد چه رشته ای رو میتونم بخونم،بازار کار داشته باشه،لطفا راهنمایی ام کنید،تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. رشته های مدیریت و مشاوره خوب هست براتون.


azarmahi‏ – 95/9/25

مدرک لیسانسم سطح 2 حوزه است.برای ارشد چه رشته ای شرکت کنم که شانس استخدام در آموزش وپرورش را داشته باشم؟ رشته علوم تربیتی یا مشاوره و راهنمایی, لطفا راهنمایی کنید


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. علوم تربیتی شانس بیشتری بهتون میده.


رشنو‏ – 95/9/15

سلام من لیسانسم مدیریت دولتی هست ،لطفا"راهنماییم کنید میتونم ارشد مشاوره خانواده بخونم؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26


سلام. بله می تونید.


علی‏ – 95/9/9

سلام.میشه با ارشد روانشناسی تربیتی کلینیک روانشناسی زد یا نه؟ممنون میشم زودتر جواب بدین.


آقای افشار‏ – 95/12/26


سلام.خیر.


زهرا‏ – 95/9/6

با عرض پوزش من مجدد سوالی داشتم.اینکه من اگه روانشناسی تربیتی و یا مشاور تحصیلی بخونم بنظرم ریسکه .چون این رشته هارو فقط اموزش و پرورش میگیره.اگه یه وقتی ازموش و پروش این رشته ها رو نگیره چه کار باید کرد.دیگه بازار کار دیگه ای نداره یعنی؟!!!خواهش میکنم ازتون کمکم کنید من خیلی دو دلمدوست دارم تدریس کنم اما نمیدونم چه رشته ایو انتخاب کنم که بتونم استخدام شمو اینکه سوالی دیگه …ایا اموزش و پرورش هر سال یکبار ازمون داره؟!و یه رشته ای هم هست بنام مدیریت اموزشی .بین این سه رشته بنظر شما باتوجه به مسائلی که گفتم کدوم بهتره بخونم.لطفا زود جواب بدین خیلی درگیری پیش اومده تو ذهنم.ممنون .


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. مشاوره خانواده و یا مدیریت آموزشی بهتره براتون.


زهرا‏ – 95/9/6

سلام و خسته نباشیدضمن تشکر از سایت خوبتون و راهنمایی های عالیتون.سوالی داشتم.من لیسانس نرم افزار هستم و میخوام برای ارشد فراگیر دوره ی هفدهم ثبت نام کنم .اما از رشته ی خودم خسته شدم و میخوام رشته ای را انتخاب کنم که بازکار خوبی داشته باشه.از طرفی علاقه ی خیلی زیادی به استخدام در اموزش و پرورش و تدریس دارم.بین رشته های روانشناسی تربیتی و مشاور مدرسه دو دل هستم.اگه میشه راهنمایی کنید وقت زیادی ندارم.در ضمن برای هر کدام از این رشته ها که بخوام بخونم باید راه دوری برم.اطرافیان میگن فائده و ارزشی نداره.از طرفی بازارکارش معلوم نیست.خواهش میکنم راهنماییم کنید.بگین چه رشته ای بهتره باتوجه به علاقم به تدریس.بعد اینکه کدوم دانشگاهای آزاد و غیر انتفاعی روانشسناسی تربیتی و مشاور مدرسه رو دارن؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. در سوالی که بعد از ما پرسیدید جوابتون رو دادیم.برای اینکه بفهمید کدوم دانشگاههای آزاد یا سراسری پذیرش دارند به دفترچه انتخاب رشته 95 سراسری موجود در سایت سازمان سنجش و دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد مراجعه کنید.


sedighe‏ – 95/9/5

سلام خسته نباشد من کارشناسی رو کشاورزی گرایش علوم باغبانی خوندم آیا برای ارشد میتونم روانشناسی شرکت کنم؟وشانس قبولی روانشناسی عمومی دانشگاه خودم رو دارم بنظرتون؟دانشگاه خلیج فارس هستم منابع ارشد برای منی که کارشناسی دروس رو نگذروندم سخت نیست؟و امکان اینکه پیش نیاز بخورم برای ارشد وجود داره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. پیش نیاز که حتما می خورید. احتمال قبولیتون هم بستگی داره به تایم مطالعه و پشتکارتون


غفوری‏ – 95/8/27

سلام.من لیسانس تربیت بدنی دارم میتونم کارشناسی ارشد یکی از شته های روانشناسی بخونم؟اگه میتونم کئوم برا استخدامی بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/16


سلام. بله می تونید.


سامان‏ – 95/8/27

سلام من رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی هستم اگر بخاهم رشته های روانشناسی تربیتی یا مشاوره برا ارشد بخونم میتوانم بعدن مجوز مطب بگیرم؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/16

سلام. لطفا سوالتون رو در اتاق فکرگروه مطرح کنید.


نجمه‏ – 95/8/24

سلام وقتتون بخیررشته کارشناسی من علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی هست.ب نظرتون برای ارشد مشاوره بخونم یا روانشناسی تربیتی؟بازار کار کدوم بهترهممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. مشاوره.می تونید تو پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام عضو بشید و علاوه بر استفاده از 10 روز برنامه ریزی رایگان از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان هم استفاده کنید.


غزل بانو‏ – 95/8/23

سلام وقت بخیر.من لیسانس روانشناسی عمومی دارم.در جایی هم مشغول به کار نیستم.حالا میخوام برای ارشد ادامه بدم.وقتم محدود هست.واقعا نمیدونم چی بخونم.میخوام رشته ای باشه که هم بشه باهاش استخدام اموزش و پرورش شد هم بشه باهاش بیرون از اموزش و پرورش هم کاری کرد.به نظرتون با این شرایط چه شاخه ای بخونم بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. رشته مشاوره مدرسه براتون خوبه.می تونید تو پنل مشاوره و برنامه ریزی 3گام عضو بشید و علاوه بر استفاده از 10 روز برنامه ریزی رایگان از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان هم استفاده کنید.


حميدي‏ – 95/8/21

باسلام وخسته نباشيد.من قبلا هم ازشماراهنمايي گرفتم،ليسانس مديريت دولتي دارم براي ارشد خواستم روانشناسي تربيتي ب پيشنهادشما بخونم.سوالم اينه اگربخام مديريت اموزشي بخونم باتوجه ب رشته ليسانسم راحت ترنيس؟ازنظرواحدهاي درسي ميگم،ايا درروانشناسي دورههاي عملي يا تخصصي تري بايدبگذرونم؟اموزگارابتدايي هستم.ممنون ك وقت ميگذاريد وپاسخ ميدين.


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/17

سلام. احتمالا با توجه به شرایطی که گفتید بهتون پیشنهاد رشته رو دادند. شرایط فعلیتون تغییری کرده؟


سمانه‏ – 95/8/19

سلام لیسانس مدیریت دارم میخوام ارشد روانشناسی تربیتی شرکت کنم.میشه راهماییم کنین میخوام بدونم آینده شغلیش چیه و اینکه میشه استاد دانشگاه شد؟(حالا مثلا تو دانشگاه پیام نور) و اینکه آیا من که ارشدم میشه غیر مرتبط برای بازار کار محدودیتی برام داره مثلا برای مجوز مهدکودک یا کارای دیگه؟باسپاس از شما


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19

سلام. در سوالی مشابه جواب داده شد.


f‏ – 95/8/15

باسلام من کارشناسی برق خوندم والان برای انتخاب رشته ارشد دچار مشکل در انتخاب بین رشته های مشاوره و روانشناسی و تکنولوژی اموزشی و علوم تربیتی شدم لطفا راهنماییم کنید.البته ترجیح خودم به رشته ای غیر از این مجموعه هست ولی باتوجه به بازار کار افتضاح بقیه رشته ها پیشنهادبقیه است


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19


مشاوره خانواده


روشنا‏ – 95/8/12

باسلامبا ارشد روانشناسی تربیتی مجوز تاسیس مهد میدن یا باید حتما ارشد با رشته لیسانس مرتبط باشه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/19

سلام. یا باید سوابق کار مرتبط و دوره هاشونو گذرونده باشید یا دو مدرک پشت سر همتون مرتبط باشه.


parisa shayegh‏ – 95/8/11

سلام .من میخواستم ارشد اموزش ÷یش دبستان بخونم که زیر مجموعه علوم تربیتیه ولی هیچی ازش نیست چرا؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

زیر مجموعه علوم تربیتی 2 هست. قبلا به روانشاسی 2 می گفتند علوم تربیتی 2. الان علوم تربیتی 3 تاست و روانشناسی هم 2 تا.


mahsa‏ – 95/8/9

سلام و خسته نباشید.. من لیسانس حسابداریم ارشد مشاوره توانبخشی پیام نور آموزش محور قبول شدم. به این رشته خیلی علاقمندم اما میخوام بدونم بعد از فارغ التحصیلی تو چه زمینه هایی میتونم فعالیت کنم و اینکه اگه بعد از ارشد به جای دکترا لیسانس روانشناسی بگیرم بعدش میتونم مجوز مرکز مشاوره بگیرم یا حتما باید اول لیسانس گرفت بعد فوق لیسانسشو ؟ ینی میشه اول فوق لیسانسشو بگیرم بعد لیسانسش؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. مشکلی نداره لیسانس رو بگیرید و بعد بهتون مجوز میدن.


حميدي‏ – 95/8/8

سلام خسته نباشيد.اموزگارمقطع ابتدايي هستم ليسانس مديريت دولتي دارم چون ازتدريس خسته شدم وحكمم اموزگاريه خواستم براي ارشد رشته اي ازروانشناسي رو بخونم ك بتونم مثلا ب عنوان مشاور ب كارادامه بدم.ب نظرشما چكار كنم؟همون مشاوره روانتخاب كنم؟ظاهرا رقابت تواين رشته زياده.غيرازمشاوره با چ گرايشي ازروانشناسي ميتونم ازتدريس رها بشم؟ممنون ميشم كمكم كنيد.منتظرراهنما ييتون هستم.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. روانشناسی تربیتی


فاطمه ‏ – 95/8/4

با سلامب نظر شما کدام یک از موسسات در زمینه ازمون ازمایشی در رشته روانشناسی تربیتی موفق تر هست؟درسته ک سوالای مدرسان خیلی سخت هست؟و سوال دیگه اینکه ایا در رشته روانشناسی تربیتی برای کار در مهدکودک یا حتی تاسیس مهدکودک باید رشته لیسانس و ارشد مرتبط باشه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11

سلام. لطفا سوالتون ور در اتاق فکر مطرح کنید.


روشنا‏ – 95/8/2

سلام مجددگفتم که مدیریت بازرگانی ام چند سالی از اخذ لیسانسم میگذره از درسای حل کردنی بدم میاد و حوزه آموزش رو دوستدارم میخوام بدونم برا ارشد آیا میتونم گرایش های علوم تربیتی 2 شرکت کنم؟کدوم گرایش علوم تربیتی 2 بهتره منظورم از نظر بازار کار برا خانوماست؟ و اینکه آیا برای من علوم تربیتی مدیریت آموزشی بهتره یا گرایشی مثل روانشناسی تربیتی( چون شنیدم اینم گرایش خوبیه)؟ لطفا کمک کنید خیلی گیج شدم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11


سلام. تربیتی بهتره.


روشنا‏ – 95/8/2

با سلاملیسانس مدیریت بازرگانی میتونه برا ارشد گرایش های علوم تربیتی 2 رو انتخاب کنه ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/11


سلام. بله م یتونید.


اندش‏ – 95/7/30

سلام من لیسانس مدیریت اموزشی هستم میخوام برای ارشد مشاوره رو انتخاب کنم و چندتا از منابع رشته خودمو دارم خواستم بدونم که به کارم میاد؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2

سلام. لطفا به اتاق فکر مراجعه کنید. با تشکر


هدیه‏ – 95/7/29

سلام وقت بخیر ، من کارشناسی علوم اجتماعی دارم ، خیلی علاقه داشتمو دارم روانشناسی بالینی بخونم ، علی رغم این موارد در مورد قبولی سخت و متقاضی زیاد تو این رشته ، اساتید پیشنهاد میدادن که سمت روانشناسی تربیتی و مشاوره برید ، هرچند هدف من بیشتر ارتقاء سواد و دانشم هس وهمچنین قبولی دوره ی روزانه ، الان خیلی مردد هستم چی انتخاب کنم که برام مفید باشه و توفیق داشته باشم.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2

مشاوره خانواده هم قبولیش سخته. تربیتی به مراتب راحتتره.


ريحانه حسيني‏ – 95/7/28

سلام مجددمن كه رشته ارشد كودكان استثنايي-عقب ماندگان ذهني قبول شدم،مدرك روانشناسي دريافت ميكنم ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/8/2


سلام. بله


زهره بیدسکی‏ – 95/7/27

سلام میشه شغل های اینده مشاوره و روانشناسی تربیتی رو برام بزارین ممنونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. لطفا سوالتون رو تو اتاق فکر مطرح کنید. با تشکر


زهره بیدسکی‏ – 95/7/27

سلام من دانشجویی روانشناسی عمومی هستم می خوام ارشد امتحان بدم ولی بین روانشناسی تربیتی و مشاوره موندم کدوم رو انتخاب کنم ،شرایطم هم اینه که همسرم میگه شغل اینده ام باید فقط تدریس باشه حالا کدوم برای من بازار کار بیشتری داره ممنون میشم جوابم رو سریع بدین


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. با توجه به این شرایط تربیتی بخونید که قبولیش راحت تره.


حسینی‏ – 95/7/27

سلام من لیسانس حسابداری دارم.ولی علاقه خاصی به تدریس و حضور دراموزش وپرورش دارم.ایا میتونم واسه ارشد روانشناسی تربیتی بخونم واستخدام بشم؟ایا سن هم مد نظر هست یا نه؟۲۹ سالمه.چه کنم که بتونم استخدام اموزش وپرورش بشم…؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. تربیتی خوبه براتون. با گرفتن ارشد میزان سنی مورد پذیریش هم افزایش پیدا می کنه و از این نظر به مشکل نمیخورید.


هستی‏ – 95/7/25

با سلام من کارشناسی ادبیات دارم و ارشد مشاوره برای دکترا کدوم گرایش بازار کار بهتری داره دحال حاضرم بدلیل غیر مرتبط بودن بیکارم ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/27

سلام. کدوم گرایش مشاوره رو ارشد دارید؟


محصل‏ – 95/7/22

سلام به نظر شما برای کسی که علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان میخونه، برای ارشد مشاوره خانواده بهتره یا بالینی؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/24


سلام. خانواده


فاطمه ‏ – 95/7/22

ممنون از پاسخگویی سریعتون. میشه توضیح بدین ک چرا نسبت به روان عمومی مشاوره رو پیشنهاد میکنین وبهتر میدونینش ؟ چون واقعا من دودلم بین این دو رشته و حتی کتابای ارشد روانشناسی عمومی رو هم خریدم ولی هنوز تردیددارم ک کدوم یکی بهتره .وسوال دیگه اینکه کدوم گرایش مشاوره رو بهتر میدونین بنا به همون انگیزه هایی ک گفتم؟ ممنونم


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/24

سلام. اصولا به دلیل رشد بازار کار پیشنهاد می دیم. مشاوره خانواده بهترین گرایششه


فاطمه ‏ – 95/7/22

سلام لیسانس علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی دارم واستخدام آ.پ هستم 1.میتونم همزمان هم ارشد روان عمومی بدم هم ارشد مشاوره؟ 2. اگه نه کدوم یکی بهتره؟ 3. اگ مشاوره پیشنهاد میدین کدوم رشته ی مشاوره بهتره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22

سلام. همزمان هر دو رو نمی تونید شرکت کنید. چون هر دو اصلی هستند. اصولا با توجه به لیسانستون روانشناسی تربیتی از گروه روانشناسی 2 بهتره براتون.


فاطمه ‏ – 95/7/22

سلام من دانشجوی لیسانس علوم تربیتی هستم ازدانشگاه فرهنگیان. میخواستم بدونم برای ارشد(باانگیزه استادی و هییت علمی) بین روان شناسی عمومی و مشاوره کدوم یکی رو بهم پیشنهاد میکنین؟ ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22


سلام. مشاوره


محسن‏ – 95/7/20

با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم این سایت و همه دوستانمن لیسانس و فوق لیسانس مهندسی عمران دارم و بنا به دلایلی دوسدارم روانشناسی را هم بخونم و اگر لطف کنید به چنتا سوال من جواب بدین ممنون میشم۱)ایا از مقطع ارشد من میتونم باتوجه به لیسانس غیره مرتبط شرکت کنم و در هرگرایشی بخوام؟۲)برای مجوز کلنیک یا مرکز مشاور اگر دو مقطع فوق و دکترا بگیریم مشکلی نداره؟۳)به نظرتون برای کمک بهتر به مردم و وسعت کاری کدوم گرایش از روانشناسی یا مشاوره بهتره اصلا درامد کاری مهم نیست.با تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22

سلام. 1- بله می تونید. 2- بله مجوز میدن. 3- مشاوره خانواده


دانشجو‏ – 95/7/15

باسلام ببخشیدایادانشجویان علوم تربیتی درصورت داشتن مدرک لیسانس علوم تربیتی وگرفتن مدرک فوق لیسانس دررشته بالینی و یا مشاوره حق گرفتن مجوزبرای کلینیک راداراهستند؟ لطفا کامل توضیح دهید.


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/18

سلام. باید دکترا رو هم بگیرید و البته باید دوره های بالینی مربوطه زیر نظر سازمان روانشناسی رو هم بگذرونید.


صغری‏ – 95/7/14

سلام. من رشته کارشناسی ام جغرافیا بود. آیا ارشدمی توانم علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی را بخونم تابتونم در آموزش و پرورش فعالیت کنم؟ و این گرایش مربوط به علوم تربیتی چند است؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/20

سلام. بله می تونید. همه علوم تربیتی ها ادغام شدند.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی
مشاوره تحصیلی رشته روانشناسی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *