مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی

 
helpkade
مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی
مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی

ایران مشاوره ۱۰ نظرها

هر ساله شاهد برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور هستیم که در مدت زمان مشخص برای تمامی گروه های آزمایشی اقدام به برگزاری آزمون می نماید که طی این آزمون پس از سنجیدن دانسته های علمی داوطلبان و مجاز شدن به انتخاب رشته و در نهایت پذیرفته شدن در رشته انتخابی ، ورود دانشجویان به دانشگاه صورت می گیرد.

مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی

اما کنکور سراسری و قبولی در این آزمون یکی از مهم ترین و حساس ترین مرحله زندگی داوطلبان است که استرس زیادی را به همراه دارد و متاسفانه داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از برنامه ریزی صحیح و اصولی نتیجه مطلوب را در کنکور کسب نمی کنند.

اما جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود به این دلیل که در این مقاله مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تمامی تکنیک ها و روش های صحیح مطالعه کنکوری را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار داده  تا شما عزیزان با آگاهی کامل برای ثبت نام کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی در رشته مورد علاقه تان اقدام نمایید.

هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی خود می تواند در یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر یا زبان در کنکور سراسری شرکت نماید.

یکی از مهم ترین مواردی که می بایست پیش از هر چیزی به آن فکر کنید هدفتان از تحصیل در دانشگاه می باشد. منظور از مشخص کردن هدف این است که اکنون که می خواهید برای تحصیل در رشته مورد علاقه تان اقدام به برنامه ریزی کنید ، این نکته را در نظر داشته باشید که آیا رشته مورد نظرتان از بازار کار و آینده شغلی مناسبی برخوردار است؟ یا خیر.

توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل ، شما باید با توجه به مدرک رشته مورد نظر برای یافتن شغل اقدام کنید. برای این کار پیش از هر چیزی علاوه بر علاقه ، استعداد های خود را نیز بسنجید تا بتوانید موفقیت خود را در رشته انتخابی تضمین نمایید.

چنانچه تمایل به ادامه تحصیل در یک رشته خاص را دارید حتما پیش از انتخاب آن و صرف وقت و هزینه برای مطالعه دروس ، از بازار کار آن رشته آشنا شوید. بهترین گزینه برای کسب آگاهی از این موضوع مراجعه به یک مشاور باتجربه است تا تمامی اطلاعات درست در رابطه با این رشته را به شما ارائه دهد.

از آن جایی که زمان اهمیت فراوانی برای داوطلبان کنکوری دارد و مراجعه به مراکز مشاوره تحصیلی علاوه بر صرف هزینه زیاد ، زمان بر می باشد ، داوطلبان این امکان را دارند تا از منزل خود و از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی  ایران مشاوره  ، سوالات خود را مطرح و درست ترین مشاوره را دریافت نمایند.

برای قبولی در کنکور حتی از حاشیه ها و پاورقی های کتاب هم نباید غافل شوید. برای مطالعه کنکور از دروس مورد علاقه خود شروع کنید تا با انرژی و انگیزه بیشتر طبق برنامه ریزی خود پیش بروید و همیشه سعی کنید یک درس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید.

زمان پیشنهادی برای مطالعه‌ی هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم و برای درس عمومی 1 الی 1 ساعت و نیم است. توصیه می کنیم درس‌های سخت و مشابه را در یک روز مطالعه نکنید. سعی کنید بعد از هر درس سنگین یک درس آسان را انتخاب کرده و مطالعه کنید تا مطالب را خوب بخاطر بسپارید.

برای هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه به خودتان استراحت دهید و برای تسلط بر هر مبحث درس اختصاصی بلافاصله بعد از مطالعه‌ آن و برای هر درس عمومی 24 ساعت بعد از مطالعه ، تست بزنید. ضمن اینکه از یادداشت‌ برداری و نکته‌ برداری هر مطلب و مرور آخر شب نیز غافل نشوید. همیشه 1 روز یا نصفه روز (مثل جمعه) را برای جبران عقب ماندگی و مرور درس ها در نظر بگیرید. اگر این کار را انجام دهید هم در طول هفته استرس بسیار کمتری دارید و هم به خوبی درس های عقب افتاده را جبران می کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم ؟یا خیر باید بگوییم که بله. با شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب علاوه بر کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در جلسه کنکور ، خودتان را در فضای کنکوری قرار می دهید و از میزان استرستان در جلسه کنکور کاسته می شود.

به دلیل تشابه سوالات کنکور و آزمون های آزمایشی با یکدیگر ، فرصت مناسبی است که پس از مطالعه و انجام تست های فراوان خودتان را به چالش بکشید و از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید. بنابراین توصیه می کنیم با شرکت در آزمون های آزمایشی مناسب اطلاعات خودتان را بسنجید و تنها به مطالعه ی کتاب درسی و منابع کمک آموزشی و تست زنی بسنده نکنید. برای اطلاع از برنامه ریزی درسی ، بهترین دی وی دی های کنکور و بهترین منابع کنکور انسانی ، برنامه ریزی کنکور تجربی بر روی لینک کلیک کنید.

در این قسمت به معرفی آزمون های آزمایشی که شرکت در آن ها در موفقیت شما تاثیر گذار خواهد بود ، می پردازیم . شرکت در یکی از آزمون ها شما را با سبک سوالات کنکور سراسری آشنا خواهد کرد.

استاندارد بودن سوالات آزمون ها ، تشابه سوالات دروس عمومی آزمون های آزمایشی گاج با سوالات کنکور سراسری و هزینه ارزان تر ، شرکت در آزمون های آزمایشی گاج گزینه خوبی می باشد.

طراحی سوالات نزدیک تر به کنکور در دروس عمومی و تخصصی از ویژگی مثبت این موسسه است و جامعه آماری پایین ، عدم دسترسی شهرستان ها و مناطق محروم به این آزمون ها ، فاصله سه هفته ای بین آزمون ها هم از ویژگی های منفی این موسسه محسوب می شود.

جامعه آماری بالای این آزمون ها سبب می شود دانش آموزان درک درست تری نسبت به وضعیت خود در مقابل سایر داوطلبان داشته باشند. اما هزینه ی بالا ی ثبت نام و متفاوت بودن و سلیقه ای بودن سطح سوالات این آزمون ها به دلیل طراحی سوالات توسط نفرات برتر کنکور سال های قبل هم از ایرادات این آزمون ها هستند.

از ویژگی های مثبت آزمون های آزمایشی سنجش اختصاص دادن بالاترین جامعه آماری در فصل جمع بندی است که دلیل آن شباهت سوالات دروس عمومی به سوالات کنکور است. اما از معایب این آزمون ها می توانیم به تطابق کمتر سوالات دروس اختصاصی با سوالات کنکور به ویژه درس شیمی اشاره کنیم. پیشنهاد می کنیم در آزمون های فصل جمع بندی این موسسه شرکت کنید.

در حال حاضر  تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت اعلام شده است. تاثیر معدل در کنکور بر اساس تراز داوطلبان می باشد. به عبارت دیگر برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کنکور سراسری از واحدی به نام تراز استفاده می شود. یعنی نمرات امتحانات نهایی و درصد های کنکور سراسری را طی فرآیندی به تراز تبدیل می کنند تا بتوانند نمره نهایی داوطلبان کنکور را محاسبه و رتبه های کنکور را مشخص کنند بنابراین نمره کتبی نهایی و رتبه کنکور به تراز تبدیل خواهد شد.

داوطلبان این امکان را دارند که در رشته ای مغایر با رشته تحصیلی خود در کنکور سراسری شرکت کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که برای مثال داوطلبان رشته علوم انسانی که قصد شرکت در کنکور رشته تجربی را دارند چون دروسی مانند فیزیک ، شیمی و زیست را نخوانده اند ، نمرات این دروس جزو سوابق تحصیلی شان محسوب نخواهد شد. به همین دلیل ، منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری نمره هریک از دروس مرتبط می باشد. برای اطلاع از  شرایط شرکت در کنکور سراسری ،زمان ثبت نام کنکور سراسری  بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

هر یک از داوطلبان براساس سه سال آخر دوره دبیرستان خود در یکی از مناطق 1 ، 2 و 3 دسته بندی می شوند و در کارنامه اولیه همه ی داوطلبان بخشی با عنوان رتبه در سهمیه وجود دارد که این رتبه از نظر سازمان سنجش تعیین کننده وضعیت قبولی داوطلب در دانشگاه های سراسری می باشد.

25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ، جانبازان 25 درصد و بالاتر ، همسر و فرزندان آن ها اختصاص دارد. همچنین 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد. شرط لازم برای استفاده از سهمیه فوق ، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد همان رشته می باشد و در صورتی که ظرفیت رشته ای با داوطلبان 25 درصدی پر نشود  از داوطلبان 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت استفاده می شود.

5 درصد از ظرفیت رشته پرستاری به داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم یا جدید رشته بهیاری که دارای 3 سال سابقه کاری مرتبط در مراکز درمانی می باشند ،  اختصاص می یابد.

در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی ، مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

این سهمیه فقط در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تاثیر گذار بوده و تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد. همچنین میزان تاثیر آن بستگی به مدت زمان دریافت کارت بسیج فعال می باشد و متغیر است. برای دریافت اطلاعات جامع تر بر روی لینک تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری کلیک نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هابرنامه ریزی کنکور مشاوره تحصیلی مشاوره کنکور

2 روز پیش

5 روز پیش

5 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی

نام *

ایمیل *

سلام و عرض ادب و احترام. لطفا به این سوال بنده پاسخ عنایت فرمایید. بنده در سال ۸۰ دیپلم تجربی و در سال ۸۱ پیش دانشگاهی تجربی گرفته ام. الان هم مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد دارم و ۳۷ ساله هستم. آیا بنده میتوانم در کنکور ۱۴۰۰ با قبول شدن در رشته پزشکی تحصیل کنم ؟ و آیا در کنکور ۱۴۰۰ معدل های بنده برای پذیرش در رشته پزشکی دخالت دارد؟

با سلام ، بله مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ، شما با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود در رشته علوم تجربی ، می توانید در آزمون سراسری گروه علوم تجربی ثبت نام نموده و در صورت کسب رتبه لازم در رشته های گروه پزشکی و دانشگاه مورد نظر ادامه تحصیل داشته باشید . لازم به ذکر است میزان تاثیر مثبت معدل کتبی دیپلم در آزمون سراسری ۲۵ درصد و پیش دانشگاهی ۵ درصد در نظر گرفته می شود .

سلام.۲۷ ساله هستم. سال ۸۸ دیپلم ریاضی گرفتم . آیا در این سن می توان شروع به خواندن کنکور تجربی جهت قبولی در رشته های پزشکی دندانپزشکی کرد؟

سلام در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه , می توانید در آزمون سراسری گروه علوم تجربی , شرکت نمایید و در صورت کسب رتبه و تراز لازم در رشته ی دندان پزشکی , پذیرش شوید .

سلام من کنکور ۹۸ خوندم ولی رتبه ام ۷۰۰۰۰ هزار شد برای کنکور ۹۹ میتونم با برنامه ریزی ازمون سنجش به پرستاری روزانه دست پیدا کنم ؟خواهش میکنم کمک کنید

سلام من میخوام دبیر تربیت بدنی بشم . الانم هنرستان تربیت بدنی هستم . باید کنکور انسانی بدم؟ میشه تو یه سال چنتل رشته کنکور داد؟ از فنی هم دبیر ورزش جذب آموزش پرورش میشه؟

سلام.حداکثر رتبه های پذیرش دانشگاه های ازاد برای پرستاری و مامایی چقدره؟دانشگاه های پردیس چطور؟(رتبه در سهمیه) مرسی از سایت خوبتون

سلام من یه سوالی دارم ازشما ممنونم که پاسخ میدید. در دفترچه ثبت نام کنکور۹۸ در قسمتی امده که: دانش اموز یا فارغ التحصیل -ترمی واحدی یا سالی واحدی -نظام قدیم -نظام۳-۳-۶

بنده دیپلم خودم رو سال۸۹گرفتم حال باید کدوم مورد رو انتخاب کنم؟؟؟پیش دانشگاهی سال۱۳۹۰ لطفا پاسخ دید منتظرم.

باسلام داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی می باشند باید گزینه نظام ( سالی واحدی یا ترمی واحدی ) را کلیک کنند.

سپاس

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی
مشاوره تحصیلی کنکور قلم چی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *