مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

 
helpkade
مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه
مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

بدون استفاده از مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر یا مشاوره تلفنی، ترک اعتیاد بسیار دشوار است و اکثرا نتیجه بخش نخواهد بود. روش‌های زیادی از جمله روش‌های دارویی و بدون استفاده از دارو برای ترک اعتیاد تا کنون معرفی شده است که شروع درمان به هر کدام از این روش‌ها بدون آمادگی فکری و روانی بی‌فایده است و فرد معتاد دیر یا زود دوباره به مصرف مواد مخدر باز می گردد. در بسیاری از مواقع فرد نمی‌تواند فشارهای طی سیکل درمانی خود را تحمل کند. به همین دلیل مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره تلفنی ترک می‌توانند بسیار به افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند و خانواده‌های آن‌ها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ترک اعتیاد کلیک کنید.

شاید این جمله را که اعتیاد بلای خانمان سوزاست را بسیار شنیده باشید. وقتی سخن از اعتیاد به میان می‌آید، منظور اعتیاد به مواد مخدر است. درحالی که تعریف اعتیاد ابعاد وسیع‌تری دارد. اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به الکل، اعتیاد به بازی، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از جمله شایع‌ترین اعتیاد‌ها در دنیای امروز می‌باشد.

اعتیاد یک نوع اختلال رفتاری است و به زبان ساده می‌توان آن را عادت کردن، خو گرفتن و وابستگی به چیزی مخصوصا مواد مخدر تعریف کرد، که به دلیل افراط در استفاده به وجود می‌آید. از جمله شایع‌ترین مواد مخدر که معمولا افراد به آنان اعتیاد دارند می‌توان به  ماده مخدر گل، حشیش، هروئین، مورفین، تریاک، شیره، شیشه، متادون، ترامادول و … اشاره داشت. برای اطلاع بیشتر از ماده مخدر گل و ترک حشیش کلیک کنید.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

تا کنون دلایل بسیاری برای اعتیاد ذکر شده است اما سوال اصلی این است که چرا با وجود اینکه همه از ضررات اعتیاد اطلاع دارند، به اعتیاد رو می‌آورند‌؟ چرا با وجود این همه تبلیغات منفی باز شاهد افزایش گرایش نسبت سیگار هستیم؟ پس باید ابتدا ریشه و عوامل اصلی گرایش به اعتیاد را پیدا کنیم و سپس از طریق مشاوره اعتیاد به درمان اعتیاد پرداخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

ریشه و علت اصلی اعتیاد در افراد مختلف از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است. بعضی از افراد به دلیل داشتن روحیه خاص و درون گرایی و بعضی نیز به دلیل روحیه‌های ساختار شکن و علاقه به نقض قوانین به اعتیاد روی می آورند. برای بعضی ها این مسئله تنها یک ماجراجویی ساده است در حالی که اصلا فکر نمی‌کردند که ماجراجویی مواد مخدر زندگیشان را دستخوش ماجرای اعتیاد کند. در مشاوره ترک اعتیاد ابتدا عوامل گرایش به اعتیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با حذف یا کاهش آن‌ها به فرد مصرف کننده کمک شود.

در اغلب موارد اعتیاد زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار استرس، افسردگی، غم و اندوه می باشد یا در شرایط بحران جسمی یا بحرانی روحی و روانی قرار دارد. اما زمان هایی هم وجود دارد که فرد تحت تاثیر شرایط محیطی ( دوستان، خانواده ، محله و ….) دچار اعتیاد می شود. برای اطلاع بیشتر از نشانه های غم کلیک کنید.

اما نکته مشترک در تمامی عوامل اعتیاد  لغزش و عدم توانایی فرد در مدیریت کردن مقاوت خود در مقابل مواد مخدر است. از عوامل اعتیاد می توان به ژنتیک، محیط اجتماعی، جنسیت، ضعف در مهارت های اجتماعی، شرایط روحی و روانی – بیماری‌های روانی، روابط نابسامان خانوادگی، فشار دوستان اشاره داشت. توصیه می‌شود در مواجهه با مشکلات زندگی استرس‌ها و افسردگی قبل از این که خود را در موقعیت خطرناک اعتیاد قرار دهید از مشاوره کنترل استرس و مشاوره افسردگی استفاده کنید.

اعتیاد به مواد اعتیاد آور همانند هروئین و شیشه که اثرات مخرب فراوانی دارند، یک مسئله بسیار جدی قلمداد می شود اما خطرناک تر از آن این تصور است که بعد از اعتیاد به مواد مخدر، فرد با این دیدگاه جلو برود که با استفاده از مواد مخدر هیچ اتفاق خاصی برای او نمی‌افتد و ترسی از مصرف مواد مخدر نداشته باشد. بدون توجه به به مخالفت‌ها و اعتراضات خانواده، دوستان و اطرافیانش به مصرف مواد مخدر ادامه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک هروئین و ترک شیشه کلیک کنید.

افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند در روز‌های اول به نظرشان چیزی بدی به نظر نمی‌رسد. برای بسیاری از افراد یک تفریح تلقی می‌شود. اما با پیشروی در اعتیاد کم کم این تفریج تبدیل به یک نیاز و نهایتا به یک بیماری می‌شود. اعتیاد به مواد مخدر به مرور سبب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ریوی، بیماری‌های روانی و بیمارهای پوستی و قلبی و… می‌شود. علاوه بر آسیب‌های جسمی و روحی که اعتیاد به خود فرد وارد می‌کند سبب می‌شود که فرد معتاد به مرور زمان اثرات مخربی را بر خانواده خود داشته باشد و کم کم از خانواده و جامعه خود طرد شود. هزینه بالا اعتیاد در صورتی که وضعیت مالی فرد نامساعد باشد خانواده او را نابود می‌کند و حتی سبب می‌شود تا فرد معتاد وسایل خانه و زندگی خود را بفرشد و حتی به کار‌های مخرب‌تری دست بزند.

طبق آخرین گزارش‌های معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در طی یک سال دو میلیون و هشتصد و هشت هزار نفر هستند. که به صورت رسمی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است. بر اساس همین آمار شایع‌ترین مواد مخدری که مصرف می‌شود تریاک و مشتقات آن ( ترامادول و … ) 66.8 درصد، حشیش و ترکیبات آن شامل علف، مارجوانا ( ماده مخدر گل) 12 درصد به ترتیب پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در افراد مواد می‌باشد و هروئین، متادون و کراک با 11 درصد در رده سوم قرار دارد. برای کسب اطلاع از نحوه ترک متادون و ترک ترامادول کلیک کنید.

سن مصرف دخانیات به 13 سال رسیده است. مشتری سیگار نخی بیشتر جوانان و نوجوانان هستند. سالانه 10 هزار میلیارد تومان توسط افراد سیگاری دود می‌شود. مصرف قیلیان روز به روز در حال همه گیر شدن می‌باشد. افزایش 3 برابری مصرف دخانیات در فیلم‌ها این قضیه را روشن‌تر بیان می‌کند. دخانیات عامل اصلی 12 درصد از بیماری‌ها‌ی غیر واگیر داری می‌باشد.

آمار نشان می‌دهد 2.5 درصد افراد کشور به مواد مخدر (به غیر از سیگار) اعتیاد دارند. با توجه به اینکه هیچ عزمی برای کنترل مصرف دخانیات و اعتیاد وجود ندارد، پس بهتر است که کنترل را از خودمان شروع کنیم. مشاوره اعتیاد و کسب آگاهی لازم در خصوص اعتیاد یکی بهترین روش‌های کنترل پیشگیری از اعتیاد می‌باشد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی ترک اعتیاد مرکز مشاوره هنر زندگی بهرهند شوید.

مشاور اعتیاد سعی در آموزش خانواده و شخص معتاد با استفاده از به کارگیری مهارت‌ها و شیوه‌های صحیح ارتباطی و انگیزشی دارد تا در ابتدا انگیزه ترک مواد مخدر را در فرد معتاد به وجود بیاورد. که احتمال بازگشت فرد به مصرف مواد مخدر را در طول درمان و هم بعد از درمان کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله درمان اعتیاد را نیز بخوانید.

گام اول برای ترک اعتیاد این است که فرد بپذیرد که معتاد است. شاید شما هم با این جمله از سوی افراد معتاد روبرو شده باشید که: من معتاد نیستم، فقط برای تفنن مصرف می کنم و هر وقت که بخواهم آن را کنار می گذارم. اولین قدم در مشاوره اعتیاد این می باشد که فرد قبول کند که معتاد است. فرد معتاد تا زمانی که اعتیاد خود را قبول نکرده است، احساس خطر نمی کند و نمی تواند درمان اعتیاد به مواد مخدر خود را آغاز کند.

گام دوم برای ترک اعتیاد این است که فرد معتاد را از عواقب اعتیاد و افکار وسوسه کننده‌اش به سمت مواد مخدر و وضعیت نامناسبی که در آن قرار دارد، آگاه کنیم. تا انگیزه لازم را در وی برای شروع درمان اعتیاد و عدم بازگشت به سمت مواد مخدر ایجاد کنیم.

گام سوم این است که فرد معتاد، اطرافیانش را همراه و دلسوز خود بداند و به این نتیجه برسد که آن‌ها می‌خواهند او را یاری کنند تا اعتیادش را کنار بگذارند و قصد آزار و اذیت او را ندارند.

گام آخر شروع مشاوره اعتیاد و درمان می باشد که باید آبرو و شأن انسانی فرد معتاد حفظ گردد، به هیچ وجه نباید به او توهین، تهیدید یا تحقیر شود، چرا که با داشتن واکنش‌های منفی فرد معتاد از مشاوره اعتیاد و درمان منصرف می‌شود و روند درمانی او به طور کلی متوقف می‌گردد.

همانطور که در مطلب عوامل محرک اعتیاد به مواد مخدر هم توضیح دادیم، افراد به خصوص قشر جوان و نوجوان و خانواده‌ها بایستی آموزش ببنند. داشتن ارتباط موثر و مستمر با مراکز مشاوره ترک اعتیاد و استفاده از راهنمایی‌های آن‌ها به شما یاری می‌کند، تا فرد از هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ جسمی بتواند خود را در برابر اعتیاد ایمن کند و از به دام افتادن در تله اعتیاد پیش گیری کند. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

ولی کاربرد اصلی مشاوره اعتیاد مربوط به افراد و خانواده‌هایی است که به دنبال ترک اعتیاد و درمان اعتیاد می‌باشند. همانطور که گفتیم تا روزی که فرد معتاد، اعتیاد خود را قبول نکند و به نتیجه نرسیده باشد که باید اعتیاد خود را ترک کند، درمان خیلی سخت است. معمولا افراد معتاد به علت دخالت‌ها و توهین‌هایی که اطرافیان به آن‌ها کرده‌اند، در مقابل درمان اعتیاد موضع می‌گیرند و همواره موفق به ترک اعتیاد نمی‌شوند.

جلسه مشاوره اعتیاد و صحبت کردن با فرد متخصص می‌تواند نتیجه مثبت به دنبال داشته باشد. فرد معتاد در هنگام صحبت با مشاور اعتیاد، مشکلات و مسائلی را که با آن‌ها درگیر است بیان می‌کند و از همین رو مشاوره و راهنمایی اصولی و لازم را دریافت می‌کند.

متاسفانه دیدگاه کلی مردم نسبت به مشاوره اعتیاد حضوری چندان مطلوب نیست به همین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره ترک اعتیاد زمانی انجام می‌شود که کار از کار گذشته است. یکی از مسئله‌های اصلی مشاوره ترک اعتیاد حضوری، مقاومت فرد معتاد در برابر حضور مرکز مشاوره می‌باشد و زمانی که به مشاوره حضوری مراجعه می‌کنند، مشکلات و مسائل خود را به درستی بیان نمی‌کنند. فرد معتاد زمانی که در مشاوره حضوری با یک فرد ناآشنا رو برو می‌شود واکنش منفی از خود نشان می‌دهد و بسیاری از مشکلات و مسائل خود را نمی‌تواند به راحتی بیان کند. مراکز مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در سال اخیر یک بستر مناسب را فراهم کرده است تا افرادی که نیاز به مشاوره ترک اعتیاد دارند با مشکلات نام برده روبرو نشوند.

از طریق مشاوره تلفنی ترک اعتیاد به مواد مخدر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد می‌توانند به راحتی به مشاوران متخصص در زمینه‌های مختلف اعتیاد دسترسی پیدا کنند. مشاوره ترک اعتیاد تلفنی این امکان را فراهم کرده است تا تنها با یک تلفن در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز به مراجعه حضوری مشاوران اعتیاد در دسترس باشند.

در مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر تلفنی افراد می‌توانند بدون سانسور مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند تا راه حل مناسبی بسته به شرایط خود برای ترک اعتیاد دریافت نمایند و همچنین به وسیله آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، از اعتیاد پیش گیری نمایند. با استفاده از مشاوره تلفنی اعتیاد هزینه شما نسبت به مشاوره حضوری ترک اعتیاد بسیار کاهش پیدا می‌کند و همان مشاوره ای را دریافت می‌کنید که در مشاوره ترک اعتیاد حضوری دریافت می‌نمایید. با توجه به اینکه در خیلی از شهر‌ها و روستا‌ها مراکز مشاوره اعتیاد وجود ندارد، شما می‌توانید از هر نقطه‌ای از کشور تماس بگیرید، نگرانی‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کنید  و از خدمات مشاوره تلفنی بهرمند شوید.

مرکز مشاوره تلفنی هنر زندگی تنها سامانه مشاوره تلفنی مورد تأیید خانه روانشناسان است که خدمات مشاوره تلفنی ترک اعتیاد به مواد مخدر را انجام می‌دهد. اکثر مشاوران مرکز مشاوره اعتیاد به مواد مخدر تلفنی هنر زندگی اساتید دانشگاه‌های تهران و روانشناسان مطرح کشور هستند. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی  خدمات خود را در زمینه‌های مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره تلفنی جنسی، مشاوره تلفنی زناشویی، مشاوره زندگی مشترک و البته به صورت تخصصی در زمینه اعتیاد ارائه می دهد. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق موبایل با شماره 02122018502 و تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

باسلام چهارسال روزی 4عددترامادول 200مصرف داشتم والان ده روزه ترک کردم و روزی سه چهارم قرص ب2مصرف میکنم آیا برای ازمایش ازدواج جواب تست منفی میشه یامثبت؟؟ باید چند روز ازترک ترامادول بگذره واسه منفی شدن؟؟ وآیاب2جواب تست رامثبت میکند یامنفی ؟؟ جواب کامل رابنویسید ممنون میشم .باتشکر

در مورد اینکه بعد از ده روز جواب آزمایش b2 مثبت خواهد بود یا نه جواب اینه که از هر بدن تا بدن دیگه این مسئله متفاوت هست و زمان مشخصی نداره.در مورد ترامادول هم جواب به همین صورت هست ولی معمولا بعد از گذشت ۱۰ روز از زمان ترک ترامادول نتیجه مثبت نخواهد بود.سوال آخر هم بستگی به نوع آزمایش دارد.

سلام خسته نباشید ترامادول و ده روزه نخوردمو هشت روزنصف ب2مصرف دارم الان دوروزه ب2رو نخوردم وروزی سه عدد استامینفون کدئین دار مصرف میکنم ده روز دیگه هم ازمایش اعتیاد واسه ازدواج دارم و میخوام دوروز قبل از ازمایش کدئین وهم نخورم جواب مثبت میشه یامنفی؟؟ ممنونم زودجواب بدید

اقای دکتر درازمایش نوشته ازنظر مرفین ،آمفتامین ومتامفتامین ایادراین ازمایشا معلومه؟؟

در این تست های اعتیاد هر آن چه که مربوط به مواد مخدر و توهم زا باشد، شناسایی می شوند.

با سلام این سوال قبلا در مقاله ترک ترامادول و همین مقاله پاسخ داده شده است.

ازمایش ب 2 وجود نداره برا ازدواج اگه خوده طرفین بخواند ازمایشه دقیقتری بگیرند انجام میشه


جوابت مثبت میشه

سلام خسته نباشید ترامادول و ده روزه نخوردمو هشت روزنصف ب2مصرف دارم الان دوروزه ب2رو نخوردم وروزی سه عدد استامینفون کدئین دار مصرف میکنم ده روز دیگه هم ازمایش اعتیاد واسه ازدواج دارم و میخوام دوروز قبل از ازمایش کدئین وهم نخورم جواب مثبت میشه یامنفی؟؟ ممنونم زودجواب بدید

با سلام
مصرف و ترک ترامادول حتما نیاز به مشورت با متخصص دارد. ترک خودسرانه احتمال بازگشت به ترامادول با دوز بالاتر را بیشتر می کند. ترامادول، ب2 و کدئین همگی دارای یک نوع آلکولوئید هستند که می توانند جواب تست اعتیاد را مثبت کنند. شما می توانید با قرار گرفتن در جریان جلسات مشاوره ترک اعتیاد به اهداف خود برسید.

کدیین در ازمایش ازدواج نشان داده نمیشود وبه فرض ازمایش دقیق اصلا ربطی به موضوع ندارد اما تگربه من اینه که باید به همسرت بگی چون قریب به یقین دوباره استفاده میکنی در غیر این صورت یا باید کاملا ترک کنی ویا خیلی بهتره که تا مصرف میکنی ازدواج نکنین!

سلام خوبید میتونید تلگرام بهم پیام بدین ب کمک نیاز دارم آیدی میفرستم ممنون میشم پیام بدین farzadhabibi027

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

سلام .4ساله روزی چهار قرص 40 میلیگرمی متادون مصرف میکنم البته بعضی وقتها هم دوزش رو بالا یا پایین میکنم واقعا خیلی خسته شدم تو رو خدا راهنمایم کنید تا ترک کنم ممنون؟

سلام
برای ترک داروی متادون روش های مختلفی رو می توان به کار برد. ترک متادون با توجه به توان و ویژگی های جسمانی هر کس متفاوت بوده و برای هر کس با توجه به خصوصیات فردی درمان ارائه می شود. ترک متادون به تنهایی، شما را در خطر بازگشت های مجدد به مصرف این دارو و یا دیگر مواد خواهد انداخت. لذا توصیه می شود با یک مشاور روانشناسی در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر دشوار همراهی کند.

باسلام و خسته نباشید همسر م حدود 100 کیلو وزن داره و 34 سالشون هست 6 الی 7 ساله ترامادول مصرف میکنه سه سال هفته ای یک و نیم قرص با دوز 100 مصرف میکردن با شهادت برادشون که افسردگشون شدیدتر شد مصرفشون رو روزانه کردن که الان رسیده به روزی 5 قرص با دوز 200 الی 250 چن ماهی هست تصمیم به ترک گرفتیم ولی هر کاری میکنه نمیتونه تا به صفر میرسونه دوباره برمیگرده خواهش میکنم کمک کنید واینکه اگه بخواییم در مراکز ترک اعتیاد ترک کنن هزینش چقدر میشه …. با توجه به سوالات دوستان … همسرم مشکل استراحت در منزل رو نداره تا هر وقت بخواد میتونه استراحت کنه منم مراقبشون هستم

با سلام، با توجه به تجربه ترک همسرتان و اتفاقات ناگواری که در زندگی شان افتاده، برای موفقیت در ترک ترامادول مشکلات دیگر هم نیاز به بررسی و رفع دارند. یکی از دلایل شکست در ترک ایشان حل نشدن همین مسائل می تواند باشد. چه بسا ترک داروها و موادی که از خانواده تریاک هستند بدون همیاری و کمک تخصصی محکوم به شکست هستند. شما می توانید با دریافت مشاوره ترک ترامادول از روش های درمانی مختلف و هزینه های احتمالی هر کدام از متد های ترک اطلاع بیابید.

سلام اقای دکتر خسته نباشید قرص ب2تا چند روز در ازمایش های مرفین،آمفتامین ومتامفتامین نشون میده ، باید چند روز ترک کرد که معلوم نباشه واسه ازمایش ازدواج هست.ممنونم

با سلام داروهایی مثل ب2 و متادون جهت درمان تولید و تجویز می شوند. اما مصرف خودسرانه این داروها اعتیاد آور بوده و در طولانی مدت متوجه وابستگی به این دارو ها خواهید شد. ترک متادون و ب2 نیز به طور ناگهانی و بدون مشورت با متخصص برای شما عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. به علاوه این نوع ترک خطر بازگشت اعتیاد را بیشتر خواهد کرد. برای منفی کردن آزمایش اعتیاد به ب2 بهتر است از روش های ترک استاندارد استفاده نمایید. پاکسازی بدن از این داروها با توجه ویژگی های فیزیکی هر کس متفاوت بوده و نمی توان زمان دقیقی برای خارج شدن کامل این مواد از بدن مشخص کرد. توصیه می شود برای ترک ب2 از خدمات مشاوره تلفنی و یا حضوری مرکز هنر زندگی بهره مند شوید.

باسلام وخسته نباشید .اقای دکتر بنده مدتی مصرف ترامادول داشتم والان ده روزیه ترک کردم و روزی یک چهارم قرص ب2مصرف دارم .ده روزی دیگه میخوام ازمایش اعتیاد واسه ازدواج بدم ایا قرص ب2جواب ازمایش را مثبت میکنه یا منفی ؟؟ باید چند روز ب2رو ترک کنم که جواب ازمایش منفی باشه ؟؟ جواب کامل روبفرستید ممنونم

با سلام داروهایی مثل ب2 ، ترامادول و متادون جهت درمان تولید و تجویز می شوند. اما مصرف خودسرانه این داروها اعتیاد آور بوده و در طولانی مدت متوجه وابستگی به این دارو ها خواهید شد. ترک ترامادول و ترک متادون و ب2 نیز به طرو ناگهانی و بدون مشورت با متخصص برای شما عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. به علاوه این نوع ترک خطر بازگشت اعتیاد را بیشتر خواهد کرد. برای منفی کردن آزمایش اعتیاد به ب2 بهتر است از روش های ترک استاندارد استفاده نمایید. پاکسازی بدن از این داروها با توجه ویژگی های فیزیکی هر کس متفاوت بوده و نمی توان زمان دقیقی برای خارج شدن کامل این مواد از بدن مشخص کرد. توصیه می شود برای ترک ترامادول و ب2 از خدمات مشاوره تلفنی و یا حضوری مرکز هنر زندگی بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بابت مشاوره خوبی که دادید تشکر کنم. من راهم خیلی دوره از این مراکز شما باعث شدید بتونم از یه راه ساده شیره رو ترک کنم. ممنون

بابت مشاوره ترک اعتیادی که بنده دادید بسیار ممنونم واقعا تونستم خیلی از مسائلی رو تا حالا نمی دیدم رو ببینم. زن و بچه ام خیلی خوشحالم ممنون بابت کمک تون برای ترک تریاک ام

سلام امروز نصف شب ساعت ۳/۳۰خابم نمیاد من ب۲ مصرف میکردم دومین روز ترکمه دهنم لگ میزنه کتفم همین طور خابم نمیاد پاهام تیک میزنه دلم میگیره دل هوره شدید خیلی شدید گریم میگیره خانوادم ناراحت میشن .۱۲ عدد قرص خاب انداختم نمیتونمدبخابم .این وضع تا کی اینجوریه

سلام برای پاسخ به این سوال شما نیاز به اطلاعات دقیق تری می باشد. به همین دلیل بهتر است برای ترک ب2 از مشاوره ترک اعتیاد بهره مند شوید.

سلام علیکم : احتراما ضمن آرزوی توفیق و سلامتی و شادکامی برای شما عزیزان و سپاسگزاری بخاطر همدردی و دلسوزیتان، اینجانب بعلت فتق دیسک بین مهره ای شدید مدت 6 سال میباشد که تریاک را صاف نموده و بصورت دود استفاده مینمایم تا تسکین درد داشته باشم و متاسفانه در این بین آسم هم گرفته ام ( سیگاری هم نیستم). خواهشمند است اینجانب را راهنمایی بفرمایید که آیا میتوانم بجای دود از قرص ترامادول و یا متادون استفاده نموده و جواب بیقراری شدید در پاهایم را بعلت دیسک کمر می‌دهد یا خیر؟؟؟ چون واقعا از مصرف تریاک بشدت متنفرم (( در ضمن از جراحی کمرم طبق نظر پزشک معالج منصرف شدم که تریاک را جایگزین نمودم)) سن 61 سال و بازنشسته هستم، منتظر اوامرتان می‌باشم // ارادتمندتان

سلام بسیاری از افراد به دلیل همین خاصیت تسکین دهندۀ تریاک بر دردهای جسمانی آن را شروع به مصرف کرده اند. اما برای جایگزینی و شروع به مصرف داروهایی چون متادون و ترامادول نیز نباید خودسرانه عمل کنید چرا که مصرف آن ها بدون دستور مشاور شما را دچار اعتیاد خواهد کرد. چه بسا متخصص با توجه به شرایط جسمانی و فیزیکی شما دوزهایی را متناسب با وضعیت شما تجویز می کند. بنابراین توصیه می شود چه برای ترک اعتیاد به تریاک و چه برای شروع مصرف ترامادول و متادون با متخصص و مشاوره ترک اعتیاد موضوع خود را مطرح نمایید.

سلام خسته نباشید خدا قوت من روزی دو عدد قرص ۲۰ متادون مصرف میکنم یکی صبح ساعت ۱۱ویکی هم شب ساعت ۱۱ازتون راهنمایی میخواستم تصمیم گرفتم که ازش خلاص بشم بخدا خسته شدم لطفن راهنمایم کنید

سلام برای ترک متادون روش های مختلفی هست. با کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد می تونید بهترین روش رو انتخاب کنید. یکی از روش های رایج ترک متادون ترک تدریجی است که با توجه به وضعیت جسمانی و برنامه زندگی تان متخصص دوزها را برایتان تعیین کرده و با همراهی ایشان می توانید متادون را با کمترین سختی کنار بگذارید.

گروه تلگرامی هست که بشه با دیگر اعضا صحبت آنلاین داشت؟

سلام بله در گروه زیر عضو شوید…
https://t.me/joinchat/AAAAAFAjbWpRN71xUAjw0A
یا
@honarehzendigi


میخوام عص
وار گروه بشم

صو

سلام اسم یک نمونه قرص ترک شیشه فقدسازمان غذاوداروداره اسمشومیخوام بدونم منوراهنمایی میکنید.تشکر

سلام.من متاسفانه روزی 4تا قرص 40 میل متادون میخورم..مادی و معنوی خیلی در عذابم…فکر نکنم همچین دوزی رو بشه ترک کرد…التنه الان بیشتر از 2ساله که دوز رو همینقدر نگه داشتم.اگر میشه کمکم کنید

سلام خیلی ها توانستند دوزهای چند برابر شما رو کنار بزارن پس نگران نباشید کار نشد نداره. شما هم می تونید با استفاده از روش های درست ترک اعتیاد و استفاده از مشاوره ترک اعتیاد خوب موفق به کم کردن و ترک متادون بشید. فقط کافی همت کنید و برای آن چه که می خواید تصمیمی عملی بگیرید. کنار گذاشتن ناگهانی امکان پذیر نیست و باید قبل از هر چیز بدانید مسیر ترک متادون شاید طولانی و سخت باشد اما کمک های تخصصی مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می کنند این مسیر رو کوتاه و آسان کنید.

پیمان جان من روزی ۵ تا ۴۰ میخوردم الان ۱۰ روزه پاکم

سلام خسته نباشید من به مدت یک سال تریاک مصرف میکردم بعد ازدواج کردم بعدش روزی دوبار حب میکردم ..به مدت هشت ماه…
بعد توست خداوند با کسی اشنا شدم قرص متادون بهم نشان داد مصرف ده روز اول نصف قرص بیست میل صبح وشب و بعد یک ماه نصف قرص پنج میل صبح و یک قرص پنج میل شب وبعد یک ماه نصف پنج میل صبح و شب شد

وبعد یک ماه قرص پنج میل فقط شب شد تا اینکه قرص دو روز درمیان نصف فقط شب استفاده میکردم الان مدت ده روز هست مصرف نمیکنم بدن درد اصلا ندارم فقط شبها بدنم پرش داره جوری شده موقع خواب شلوفن یا سه کاره استفاده میکنم

ببخشید سرتون درد اوردم اخه هیچ کسی نیست راهنمای بگیرم چون کسی خبر نداره و توضیح من صبح زود بیدار میشم و تا شب راحت کار میکنم بدون خسته گی فقط مشکلم شبه لطفا منتظر مشاورتون با جان دل هستم خدا خیرتون بده

سلام بدن هر کس در مقابل ترک واکنش ها متفاوتی از خودش نشون میده. استفاده از داروهای مسکن (که در واقع آن ها نیز دارای اوپیم هستند) تا حدودی مانع درد و احساسات ناخوشایند میشن. اما چیزی که اهمیت داره ماندن در ترک و عدم بازگشت هست. خیلی ها مانند شما موفق به ترک اعتیاد شده اند اما بعد از حتی چند سال بازگشت داشتن (معمولا چون دفعه اول موفق به ترک شدن ب این باور می رسن که پس این بار هم کاری نداره….) این که بارها و بارها گفتیم ترک رو تحت نظر مشاوره ترک اعتیاد انجام بدید دلایل مختلفی داره 1- تجویز دوز دارو با توجه به ویژگی های فردی 2- حمایت فرد برای ماندن در ترک 3- آموزش انواع روشها برای مقابله با وسوسه های مصرف 4- جلوگیری از پیامدهای ناخوشایند ترک 5- اقدامات اورژانسی و…. هست. در مورد شما استفاده از داروهای مسکن خودش باز نوعی اعتیاد براتون به همراه خواهد داشت پس حتما برای مقابله با پیامدهای ترک متادون با مشاوره ترک اعتیاد در ارتباط باشید


سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون

باسلام من همسرم از سن 17سالگی ناس استفاده میکردن وچند سال قرص متادون استفاده میکردن من متوجه میشدم بعد ازدواج اما دقیق نمیدونستم چیه تا اینکه یکبار خودشون گریه شدن وگفتن که میخوان ترک کنن چند بار ترک کردن باز رفتن طرفش یکسال هست که قسم میخوره دیگه طرفش نرفته والبته برای ترک پیش هیچ متخصصی نرفتن وداروهایی دوستانشون معرفی کردن ویکسری قرص ها هست که همچنان مصرف میکنه مثل زولپیدم ومسکن های خیلی قوی وناس هم متوجه میشم که همیشه استفاده میکنه بعضی وقتها میبینم چرت میزنه من چطور باید مطمئن بشم چون6ساله ازدواج کردیم ومن بخاطر این موضوع میترسم بچه دار بشم
یک مشکل دیگه که هست اینه که برادرهای من اعتیاد ندارن اما به صورت تفریحی تریاک میکشن که همسر من وقتی ببینه باهاشون همراهی میکنه وپدر شوهرم هم اعتیاد به تریاک دارن البته همسرم پیش پدرشون استفاده نمیکنه

سلام یکی از روش های ترک اعتیاد استفاده از داروی متادون هست، اما اگر همین داروی متادون بدون تجویز مصرف بشه خودش اعتیاد ایجاد می کنه. ( چه بسا داروهای خواب آور و آرام بخش نیز اعتیاد آور هستند) معمولا کسانی که برای ترک به جای مراجعه به متخصص از روش های غیر استاندارد استفاده می کنند، تنها باعث پیچیده شدن موضوع می شوند. بودن در شرایطی که اعتیاد و مصرف مواد وجود داره ترک رو سخت تر می کنه و احتمال ترک بدون کمک تخصصی به شدت پایین میاد. مشاوره ترک اعتیاد به فرد کمک می کنه تا موانع ترک رو بهتر بشناسند و مهارت های لازم برای مقابله با آن ها را بیاموزند. در کنار مشاوره ترک اعتیاد ، مشاوره خانواده نیز به شما کمک می کنه تا رفتارهای مناسب تری را در ارتباط با همسرتون اتخاذ کنید.

سلام وقانون بخير ميخواستم بدونم ميشه با تلفن همراه باهاتون تماس گرفت؟

سلام شما می توانید برای کسب اطلاعات درباره روش های دیگر ارتباط با مرکز هنر زندگی با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا برای روش های دیگر ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی هماهنگی لازم انجام شود.

سلام روزتون بخیر
برادر من 33 سالشه و چند ساله که درگیر اعتیاد های مختلف بوده.الان هروئین و شیشه مصرف میکنه. اصلا حال خوبی نداره.کسی که کشتی گیر سنگین وزن و قهرمان استان و کشور بوده حالا توهم میزنه. مدام فکر مینه همه ماشین ها و آدمها در تعقیبشن.به همه خانواده بدبینه. هزیون میگه و شرایط خطرناکی داره. من به همه جا و همه کس زنگ زدم. میگن بگو بیمارستان روانی بیاد ببردش تا درمان بشه اما توی اراک بیمارستان روانی نداریم. اصلا هیچ آدم دلسوزی نیست. روانپزشکهای خوب چند تا هستن ولی انقدر سرشون شلوغه که میگن بیمار جدید نمیپذیریم. به خدا مستعسل شدیم.زندگیمون به هم ریخته.مادرم مدام گریه میکنه. توی اراک فقط میتونم به زور ببرمش کمپ ترک اعتیاد که اونم میگن اصولی نیست. تو رو قرآن راهنماییم کنید. به ماها میگه همه بلاهایی که سرم اومده تقصر شماست شما این آدمها رو میفرستید تعقیب من و من اعصابم به هم میریزه و مصرفم بیشتر میشه.چند بار بصورت سنتی موند خونه که ترک کنه و بعد از چند روز دوباره شروع کرد اونم با مصرف بیشتر.بهش میگم آخه برای چی باید تعقیبت کنن میگه احتمالا کسی بلایی سر خونوادمون آورده و شماها میترسید من برم بکشمش.یا اتفاقی ازین بدتر.ماشینش خراب میشه میگه شماها دستکاریش کردید. میگه وسایلم رو شما بر میدارید. به همه بدبینه.به ما به دوستاش به همه. یه چیزی مثل بیماری پارانویا از نوع شدیدش. خدا خیرتون بده لطفا منو راهنمایی کنید.

سلام برای ترک اعتیاد پیش از آن که اقدامی درمانی صورت بدهیم نیاز به بررسی دقیق شرایط و محیط بیمار معتاد داریم. در خیلی از مواقع عدم همکاری بیمار باعث کلافگی و به هم ریختن خانواده میشه. ترک های سنتی بیمار را خسته و درمانده کرده و قدرت تصمیم گیری را به شدت پایین میاره. به همین دلیل به دنبال سریع ترین راه برای کاهش تنش و علائم خماری می گرده ( این همان شرایطی است که احتمال اور دوز را زیاد می کنه). خوشبختانه با استفاده از تلفن می تونید با بهترین متخصصان در نقاط مختلف ارتباط برقرار نمایید. شما از طریق تماس با تلفن های درج شده در سایت با متخصصان ترک اعتیاد می توانید ارتباط برقرار کنید.

آیا اونجا جایی هست که درمدت ۴یا۵روز سم زداییت کنن دردی زیاد نکشی چون من بایدهمش سرکارباشم متادون میخورم روزی ۲۵ تا ۳۰ سی سی اگر راهی هست بهم بگید ممنون میشم

سلام ترک متادون تنها به روش سم زدایی صورت نمیگیره، حتی گاه سم زدایی برای ترک متادون، روش مناسبی شناخته نمیشه. با این حال انتخاب با شماست. مشاوره ترک اعتیاد روشی مناسب تر و کارآمدتر برای ترک متادون می باشد. با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و روند درمان مناسب خود را جویا بشید و اگر متخصص لازم دونستن برای سم زدایی معرفی می شید

با سلام خسته ونباشید بهنام هستم 25 سالمه تازه متهل شدم حدود 2 ساله با ترمادول اشنا شدم یک سال اول ب صورته تفننی بود ولی الان یکسال هست گیر این قرص افتادم چندباری ترکش کردم مثلا 20روزی ولی باز برگشتم دیگه این اواخر ب روزی سه عدد 200شده بود ولی الان رسوندمش ب ی دویست یعنی ی نصف صبح ی نصفه عصر صبحها ک بیدار میشم بدنم خیلی بی حسه و اعصابم داغون تا میخورم اروم میشم ولی دیگه خسته شدم تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم میخوام پاک برم سره خونه و زندگیم راه حل بذارید جلو پام ممنون میشم

سلام بسیارند کسانی که مایل به ترک ترامادول و یا دیگر مواد مخدر هستند، اما با اتخاذ روش های نادرست و خودسرانه اقدام به ترک می کنند. چرا که بر این باورند که ماده ای که خودم شروع به مصرفش کردم خودم هم بهتر از هر کسی می توانم آن را ترک کنم (حتی گاه انکار در اعتیاد به ماده مخدر در این مرحله نیز به چشم می خورد). یکی از مسائلی که باعث تداوم اعتیاد و شکست روشهای ترک اعتیاد می شود، همین تصمیمات خودسرانه به منظور ترک ترامادول است. داروی ترامادول و یا دیگر مخدر با تاثیراتی که بر مغز، کبد، کلیه، روان، سیستم گوارش و… می گذارند, لزوم دریافت کمک تخصصی را بیشتر از پیش می کنند. لذا توصیه می کنم از تغییر دوز دارو خوداری کرده وبا دریافت مشاوره ترک اعتیاد به ترامادول از روش های استاندارد ترک بهره مند شوید.

سلام 80روزه ترامادول ترک کردم روزی 5عدد200مصرف می کردم تریاک جایگیزن کردم به مدت 60روز روزی یک گرم الان 20روزه هیچی مصرف نکروم فقط قرص اس سیتالوپرام10روزی یک عدد مصرف می کنم به خاطر افسردگی نظرشما چیست خیلی راحت ترک کردم خیلی هم اسون بودلطفا جواب منوبدید چه کارکنم

سلام ترک اعتیاد به صورت خودسرانه عوارض زیادی داره. مهم ترین آن شکست ترک و بازگشت مجدد به سمت مصرف است. با توجه به آمار اغلب افرادی که چنین ترک هایی را تجربه کرده اند دیر یا زود دوباره به ماده اولیه اعتیاد پیدا کرده و یا دچار اعتیاد به مواد دیگری شده اند. داروهای خانواده ضد افسردگی نیز خود اعتیاد آور بوده و باید تحت نظر متخصص مصرف شوند. چه برای درمان افسردگی و چه برای درمان و ترک اعتیاد از دارو استفاده میشه اما نباید فراموش کرد که دارو تنها ابزاری کمکی جهت درمان افسردگی و اعتیاد (دو بیماری مزمن) می باشد. پس شاید در کوتاه مدت دارو برای شما موثر باشد اما در دراز مدت اثرات سو آن نمود پیدا کرده و شما را با مشکلات جدیدی روبه رو می کند. لذا توصیه می کنم برای درمان افسردگی و ترک اعتیاد حتما از مشاوره روانشناسی بهره ببرید

سلام…ببخشیدعلائمی مثله بیقراری ودرددرناحیه پشت معده تاچندرروزممکنه بعدازترک ادامه داشته باشه؟؟؟؟

سلام این علائم با توجه به ماده مصرفی و روش ترک متغییر بوده و نمی توان به طور کلی زمانی را برای رفع عوارض ترک بیان کرد. لازم است بدانید که در روش های ترکی که تحت نظر روانشناس و یا متخصص ترک اعتیاد انجام میشه این علائم با استفاده از روش های غیر دارویی و گاه دارویی رفع می شوند.

سلام ۳ ساله قرص متادون میخورم بخاطر دیسک کمرم اینم بگم خیلی ازش متنفرم کلا از مواد روزی ۵ تا قرص ۴۰ میخوردم ۱۰ روزه یکدفعه گزاشتم کنار بدون هیچ دردی میخواستم بدونم احتمال داره درد داشته باشم کی این متادون از بدنم خارج میشه الان هیچ مشکلی ندارم

سلام ترک متادون اغلب با نشانه های جسمانی و روانی ظاهر میشه اگر هیچ نوع دردی ندارید پس می توان این را نشانه ی خوبی قلمداد کرد اما از طرفی هم ممکن است این حالت تنها تا چند روز آینده باشند و نشانه های ترک با شدت زیاد به بدنتون حمله بکنه. این که شدت درد چقدر خواهد و یا از نظر روانی چقدر برای شما وابستگی ایجاد کرده باشه همگی به ویژگی های فیزیکی و روانی شما وابستگی دارد. (در همه افراد به یک میزان احساس نمی شود). زمان خارج شدن متادون از بدن طولانی بوده و از چند هفته تا چند ماه متغییر می باشد. لذا در صورتی که برای درد دیسک کمر مجبور به شروع دوباره شدید حتما برای تنظیم دوز به مشاوره ترک اعتیاد و یا مشاوره روانشناسی مراجعه نمایید.

برای فردی که پس از ۹ ماه حدود ۱ ما است از شیشه استفاده میکند وباتمایل خودش قصد قطع مصرف دارد چه توصیه ای دارید؟.مراکز ماتریکس دکدام نقاط ایران وجود دارند ایا در استان سمنان هم هست؟

سلام برای آن که بتوانید در این مرحله مانند 9 ماه پیش موفقیت دوباره ای جهت ترک به دست بیارید، نیاز به بررسی بیشتر شرایط شما داریم. اینکه روش ترکی که باعث شد 9 پاک بمونید چی بوده؟ اگر این روش موفق آمیز بود چرا پس از 9 ماه منجر به شکست شد؟ علل بازگشت شما چی هستن؟ برای مقابله با موانع ترک چه راهبردهایی استفاده کردید؟ و بسیاری از موضوعات دیگر که برای یافتن راهی قطعی برای ترک نیاز به بررسی دارند. از همین رو مشاوره ترک توصیه می شود.

سلام من قبلاترامادول مصرف میکردم.ولی الان نزدیک یک ساله که متادون میخورم.صبح5سی سی غروبم5سی سی.واقعادیگه خسته شدم.چندجارفتم پیش دکترواسه ترک ولی همشون ففط به فکرخودشونن.وفقط میخوان متادون بفروشن.ادماهیچ ارزشی براشون نداره.یه کلینیک پخش موادمخدرهستن منتهی باجواز..
تااینکه خودم تصمیم به ترک به قول معروف سوهانی گرفتم.یعنی پنج سی سی میخوردم بعدهمون قدراب قاطیش میکردم.الان حدودیک ماهه تاالان که مشکلی نداشتم فقط میترسم روزای اخراذیت بشم.ازتون میخوام یه داروی مسکن واروم کننده بهم معرفی کنید.ممنون….

سلام یکی از روش های موثر برای ترک متادون کاهش تدریجی و در نهایت قطع آن هست. اما برای آنکه بتوانید دوز دارو رو کم کنید نیاز به مشورت متخصص ترک دارید، چرا که متادون با آثار طولانی مدتی که در بدن دارد ترک آن نیز زمان بر بوده و برای کاهش دوز تنظیم زمان دارای اصول خاصی است این کاهش دوز از 3 ماه تا یک سال ممکن است طول بکشد، متخصص بابررسی وضعیت شما و ویژگی های شخصیتی تان طول درمان را مشخص کرده و به شما برای کاهش دوز مشاوره ارائه می دهد. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد می توانید از طریق تلفن نیز با متخصص ترک در ارتباط باشید و برای کاهش دوز راهنماییتون کنند. مرکز حامی هنر زندگی با فراهم آوردن برنامه ترک تخصصی برای کسانی که خواهان ترک متادون هستند به آن ها برای کنار گذاشتن این دارو کمک می کند.

سلام به مدت 5سال قرص ترامادول 200روزی 3تا مصرف داشتم 7روزه پاکم به صورت ناگهانی توخونه ترکش کردم .بدون کمک کسی یا دارویی جایگزین کنم. دردو تب ولرز سردی .نفس تنگی . استفراق دل درد تا5روز اب خالی هم نتونستم بخورم الان 2روزه این وضعیت ودیگه ندارم فقط7روزه اسهال شدید داره نابودم میکنه لطفا راهنمایی کنید چه باید بکنم

سلام ترک ترامادول به صورت ناگهانی یکی از بدترین انواع روش ترک ترمادول هست. چرا که ترک ناگهانی ترامادول می تونه به بدن شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کنه و در بعضی مواقع حتی خطر ایست قلبی و مرگ نیز وجود داره. بعد از گذر این نشانه های جسمانی نیز احتمال بازگشت به مواد زیاده چرا که علل اصلی اعتیاد از بین نرفته اند. در حال حاضر با از دست دادن آب بدن و عدم دریافت مواد لازم بدن تان ضعیف تر شده و طاقت تان برای مقابله با کسالت ها و عوارض روانی رعدی ترک ترامادول که در انتظارتان هست کم و کمتر می شود. پس توصیه می کنم حتما از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید.

سلام خسته نباشید من یک مرد 35ساله هستم که هشت سال معتاد ترامادول بودم اعلان بیست رور ترکش کردم خودم به دفعه گذاشتمش کنار اذیت شدم ولی دیگر تصمیم گرفته بودم اعلان بعد بیست روز همه چی خوبه فقط بیخوابی اذیتم میکنه موندم چکار کنم روزی دو تا قرص دویست میخورم یکی صبح یکی شب قرص خوابم میترسم بخورم میترسم معتاد اون شم اگه امکانش هست به راهی جلوس پام بزاربن تااز این بیخوابی خلاص شم ممنون که وقت میزارین برا ما منتظر کمکتان هستم

سلام ترامادول از جمله داروهای مسکن بسیار قوی است که آثار آن تا مدت ها در بدن باقی می ماند. ترک ناگهانی این دارو عوارض زیادی داشته و اگر به رفع آن ها رسیدگی نشود ممکن است تا مدت ها باقی مانده سبب آسیب های جدی به بدن شما شود. بنابراین توصیه می کنم به جای اقدامات خودسرانه از مشاوره ترک اعتیاد ترامادول استفاده کرده و برای سلامتی خود از نظر کسانی که در این زمینه تجربه دارند استفاده نمایید.

باسلام بنده یک سال و۸ماه ترک کرده بودم والان یک هفته ست لغزش کردم ایا باقرص ب۲ میتونم باز سلامتیمو بدست بیارم؟کمکم کنید

سلام شما در واقع ترک موفقیت امیزی داشته اید. این لغزش ها بعد از ترک همچنان با احتمال بالایی وجود داره، تو این مدت به احتمال زیاد در خیلی از موقعیت ها تونسته بودید از مصرف دوباره مواد مخدر خودداری بکنید، پس به مدت 1 سال هشت ماه با تمام محرک های بیرونی و درونی جنگیده اید. شاید فکر کنید این لغزش باعث شکیت شما شده اما در واقع این لغزش ها اگر به درستی باهاشون برخورد بشه می تونن مانند یک واکسن عمل کرده و به شما برای ماندن در ترک کمک کنند. مصرف ب2 تنها با نظر متخصص باید صورت بگیره چرا که این دارو تنها برای کنار گذاشتن مواد مخدر کمک می کنه و برای شما تاثیر معکوس داشته و شروعی بر اعتیادتان خواهد بود. به جای استفاده از روش های غیر اصولی که بیشتر از طرف اطرافیان داده می شه توصیه می کنم حتما از نظر تخصصی مشاوران ترک اعتیاد بهره گرفته و برای مقابله با وسوسه های مصرف و محرک های بیرونی به دنبال راهی اصولی برای طولانی مدت باشید.

سلام من حدود یک سالی هست که اول ترامادول و سپس متادون مصرف میکردم سعی کردم دوز متادون رو روی حداقل روزی نصف قرص قهوه ای یعنی 10 میلی گرم نگه دارم دیگه حالت نعشه ای نداشتم ولی زندگی عادی م بهش وابسته شده بود سی روز پیش اقدام به ترک جدی کردم تا اینکه سر دو روز یک چهارم قرص متادون رو میخوردم و قطعش کردم و بعد چند روز بی حالی و سردرد واسه کاهش آثار خماری شروع به مصرف ب2 کردم ینی حدود دو هفته ای میشه ولی اون رو هم سر دو روز یک چهارم زیر زبانی میزدم امیدوار بودم که دیگه متادون از بدنم خارج شده که سه روز پیش ب 2 رو مصرف نکردم ولی موقع خواب بی قراری توی پاهام احساس کردم که حتی با قرص خواب زولپیدم نتونستم بخابم و مجبور شدم یک چهارک خیلی کوچیک ب2 بخورم الان خیلی ناراحتم نمیدونم شاید ترکم تموم نشده یا اینکه بدنم به ب2 معتاد شده چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید دو ترم دانشگاه سر این متادون مشروط شدم و یمخوام مهر ماه با بدن پاک برم دانشگاه

سلام بسیاری از افراد مانند شما به جای استفاده از کمک های تخصصی با اقدامات خودسرانه به اعتیادشان دامن زده و موجب آسیب های بیشتر به بدن خود شده اند. ترک ترامادول ، متادون و ب2 از جمله موادی هستند که نیاز به بررسی وضعیت مصرف، زمان مصرف، علل مصرف، افکار و حالات جسمی همراه با اعتیاد و…. دارند. متخصص با توجه به ابعاد مختلف و با آگاهی از روش ها و راهکارهای مناسب برای مقابله با اعتیاد به شما کمک می کنه تا در کمترین زمان و با کمترین ناراحتی داروهای مصرفی رو ترک کنید. طول درمان و خروج هر ماده و دارویی تفاوت داشته و با نیمه کاره گذاشتن روند درمان تنها داخل چرخه ای معیوب اعتیاد می شوید.


با تشکر از سایت خوبتون

سلام وقت بخیر.یک کمک میخاستم.فردی که در حدود کمتر ازیکماه است متادون۲۰مصرف کرده حدود۱۰عدد،وکلونازپام۲ حدود۵۰عدد در طی۲ماه استفاده کردن،بدون سابقه هیچگونه مصرف موادمخدر و سایر قرص های دیگر.الان یک هفتس هیچکدومو نخورده،پاهاش یکم بی قراره و بیشتر از لحاظ روانی داره اذیت میشه،توصیتون چیه باتوجه به اینکه طول مدت استفاده کم بوده؟.همچنین درطول این ۱ماه استفاده از قرص خیییلی حالت گیجی خواب الودگی برهم خوردن تعادل بدن داشتن.الان در عرض همین ۱هفته علایم بسیار بسیار بهتر شدن.ممنون میشم راهنمایی کنین که چیکار کنن…

سلام قبل از هر چیز لازم هست که بدانیم علت مصرف ایشون چی بوده و به چه منظور شروع به مصرف متادون و کلونازپام کردن. مصرف ناگهانی این داروها نیز عوارض داشته و می توانند موجب آسیب به فردشوند. لذا توصیه می شود که از مصرف و قطع مصرف خودسرانه داروها جدا خودداری کنید. متادون دارویی شبه افیونی برای ترک اعتیاد هست که طول عمر بیشتری نسبت به مواد افیونی دارد. بنابراین خارج شدن آن در بدن زمان بر می باشد. داروی کلونازپام در دسته داروهای ضد اضطراب بوده و عدم مصرف ناگهانی آن باعث بی قراری، بی خوابی، افسردگی و… میشود. پس توصیه می شود برای پیشگیری و تشدید عوارض از متخصص ترک اعتیاد و یا مشاوره روانشناسی کمک دریافت کنید.

با سلامت خدمت شما بنده تقریبا یه ساله کنترل شده یه قرص ۲۰۰ مصرف میکنم چند باری خواسم ترک کنم ولی بنا ب دلایلی یا وجود مشغله کاری مسبب نشد ، خلاصه کنم براتون الان میخوام آزمایش اعتیاد بدم تقریبا یک ماهی فرصت دارم میخوام بدونم دارویی هست جایگزینش ک بشه جواب رو منفی کرد ؟ الان من چیکار بابد بکنم؟؟ واقعا بدجور فکرمو ذهنمو بهم ریخته

با سلام
داروهای مختلف بر روی بدن تاثیرات متفاوتی می گذارند و جواب آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهند. با جایگزین کردن داروهای مختلف، بدن خود را وابسته تر می کنید و با مشکلات جدی تری مواجه می شوید. به همین دلیل بهترین راه برای از بین بردن اثر دارو در بدن، ترک آن می باشد. با توجه به علت مصرف و کاهش تدریجی دوز مصرفی، میتوانید ترامادول را ترک کنید. نگران آزمایش نباشید چرا که با توجه به زمان شما برای آزمایش، دارو از بدن سم زدایی می شود. با توجه به مشغله های کاری و نگرانی های خود، می توانید از مشاوره اعتیاد استفاده کنید تا راحت تر برای ترک اقدام کنید.

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه تریاک ۶ ماه کشیدم بد ش ترک ناگهانی کردم از روز های اول تا الان ماه میشه ترک کردم و پادرد کمردرد منو کشته نمیتونم بازی کنم میشه بگید باید چیکارکنم این دردو گم کنم

سلام ترک تریاک بدون استفاده از کمک های تخصصی دارای عوارض متعددی است که تا ماه ها ممکن است با شما همراه باشد. این عوارض معمولا بدترین پیامدشان ترغیب فرد به بازگشت به اعتیاد هست. اغلب کسانی که به سمت مواد می روند برای خود دلایلی دارند. در زمان ترک باید به این عوامل رسیدگی شده و در کنار ان ها راهی برای کاهش سختی ترک ارائه شود. با انجام برخی اقدامات که در مقاله ترک اعتیاد بدون دارو نوشته شده می توانید با برخی از این نشانه ها که ذکر کردید کنار بیایید. اما در نهایت توصیه ما دریافت مشاوره ترک اعتیاد هست تا موضوع به صورت ریشه حل و فصل شود.

سلام برای ترک شیشه و تریاک میشه با دارو وبدون بستری شدن انجام بشه ؟
یا حتما باید تحت نظر و به صورت حضوری باشه

سلام برای ترک شیشه و ترک تریاک روش های متنوعی وجود دارد. تشخیص بهترین روش به عهده متخصص ترک اعتیاد است که پس از ارزیابی می تواند برای شما مراتب درمان اعتیاد را شرح دهد.

سلام من دوروزه شیشه ترک کردم که خیلی استرس لرزش بدنو با طب شدید دارم

سلام ترک شیشه عوارض متعددی می تواند برای شما ایجاد بکند، توصیه می کنیم ترک را حتما تحت نظر متخصص انجام دهید. چرا که بدون کمک تخصصی احتمال شکست بسیار بالاست، هر شکستی که به تنهایی تحمل می کنید، ترک شیشه را نیز دشوارتر خواهد کرد.

سلام مردی 36ساله ومتاهل هستم وپنج ساله که به ترآمادل اعتیاد دارم اوایل هفته‌ای دوتا 50 مصرف میکردم بعد بیشتر شد تا الان که روزی یک 200 مصرف می‌کنم برای انزال زودرس ،چند بار خواستم بدون مشورت و داروی جایگزین ترک کنم که نتوانستم ، بدنم به لرزه و درد شدید افتاد بی خواب و بی اشتها شدم و فقط همسرم خبر دارد لطفاً کمک کنید خسته شدم و درخودم میبینم که ترک کنم روحیه ام خوبه

سلام، تصمیم به ترک ترامادول و حفظ انگیزه لازمه موفقیت در ترک هست. ترک ناگهانی ترامادول مانند مصرف آن دارای عوارض ناخواسته ای است. بنابراین دریافت کمک تخصصی جهت کاهش و یا جایگزین کردن دارو بسیار اهمیت دارد. درمان اعتیاد پیگیری و حمایت متناوب را می طلبد. مشاوره تلفنی یکی از موثرترین روش های درمان ترک اعتیاد می تواند باشد چرا که در دسترس بودن و حمایت متناوب را فراهم می آورد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید با شماره های درج شده در سایت و یا کانال های تلگرام و اینستاگرام هنر زندگی ارتباط برقرار کنید.

سلام، امکان واریز انلاین مبلغ و گرفتن راهکار ترک ترامادول رو ب ای من بفرستین؟
نمیخوام هیچکسی بفهمه،،، من روزی 7،8 تا 200 مصرف میکنم دیگه خسته شدم بقران
امکان داره مبلغ مورد نظر رو انلاین کارت به کارت کنم براتون

از طرف کلینیک جهت هماهنگی مشاوره ترک اعتیاد باهاتون تماس گرفته می شود

باسلام بنده چهارسال روزی چهارعدد ترامادول دویست میخوردم الان یه ماهه ترک کردم و روزی یک عدد قرص ب2مصرف میکنم میخوام ازمایش اعتیاد بدم جواب ازمایش مثبت میشه یامنفی؟؟بایدچند روز ب2رونخورم جواب منفی بشه ؟؟ازمایش اعتیاد واسه ازدواج هستش،لطفا جواب کامل رابدهید ممنونم

سلام ترک اعتیاد و استفاده از داروهای جایگزین شاید در وهله اول امری ساده به نظر آیند. اما در واقع نمی توان بدون دریافت کمک تخصصی و راهنمایی های مربیان ترک در این مسیر موفق شد. از طرفی درمان های خودسرانه ترک را پیچیده تر و سخت تر می کنند. لذا از خوردن هر دارویی به طور خودسرانه خودداری نمایید. با ترک اعتیاد تحت نظر مراکز ترک اعتیاد می توانید گواهی درمانی دریافت کرده و به آزمایشگاه و یا دیگر اماکن ارائه دهید. قطع ناگهانی دارو می تونه عوارض زیادی برای شما داشته باشه و از طرفی زمان زیادی طول میکشه تا از بدنتون خارج بشه. بنابراین توصیه می کنیم همانطور که خودتان تصمیم به تغییر سبک زندگی تان گرفته با دریافت کمک های تخصصی مسیر هموارتری را انتخاب نمایید.

خسته نباشیدروانپزشک برادرمان اعتیاد دراصفهان معرفی کنیدممنون

برای اطلاع از ادرس متخصصان می توانید به صفحه مربوطه در سایت هنر زندگی مراجعه نمایید. و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سلام خسته نباشید من یک سالی میشه از قرص های بسیار اعتیاد آور گیاهی دراگون استفاده میکنم که به همه هم توصیه میکنم اگه تازه شروع کردن سریع مصرف قرص رو قطع کنن وگرنه پشیمون میشن.من چند بار خواستم ترک کنم ولی نشد ولی الان سه روزی هست گذاشتم کنار از نظر روحی و ذهنی برای ترک مشکل ندارم ولی بعد ۳ روز که میگذره درد بدن دارم که میتونم تحملش کنم ولی بعد سه روز بی قراری شدیدی دارم که خیلی اذیتم میکنه میخواستم بدونم برای کم کردن درد و بی قراری بدون دارو درمانی میشه کاری کرد لطفآ راهنماییم کنید با تشکر از شما.

سلام ترک داروی دراگون مانند دیگر داروها نیز باید تحت نظر متخصص صورت بگیرد تا از عوارض پیشگیری شده و مانع از بازگشت اعتیاد شوند. متخصص به شما کمک می کنه تا با درد و پیامدهای کمتری دارو را کنار بگذارید.
با توجه به گفته های خودتان عوارض ترک در حال شدت گرفتن بوده و نیاز به مراجعه به متخصص ضروری می باشد. لذا از توصیه می کنیم از اقدامات خودسرانه خوداری نمایید

ضمن سلام و خسته نباشید بنده متاسفانه مدت هفت سالی میشه شیره تریاک مصرف میکنم سه ماهی هم میشه دوا و شیشه میکشم خوشبختانه الان مدت دو هفته ست که دوباره شیره تریاک میکشم ولی وسوسه دوا خسته م کرده و کشش بدنی م تو کار خیلی کم شده و افسردگی گرفتم طوری ک میل به زندگی ندارم مدت کوتاهیه زیر نظر پزشک هستم به خاطر موقعیت شغلی م نمیتونم در جلسات na شرکت کنم یا جایی بستری و…بشم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید ک چطور دوز مواد رو کم کنم و چه ورزشی بکنم ب خدا هرچی شما بگید انجام میدم واقعا دیگه از مواد خسته شدم و میخوام ک ترک کنم و حتما ترک میکنم ..بسم الله

سلام یکی از عوامل مهم در ترک اعتیاد آمادگی روانی و حفظ روحیه است. دریافت کمک از مربیان ترک و متخصصان ترک مهم ترین فاکتور ترک محسوب می شوند. بستری و NA تنها روش های موفق ترک اعتیاد نیستند. شما می توانید با در ارتباط بودن با یک مشاور ترک نیز موفق به کنار گذاشتن مواد مخدر بشوید. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با ارائه خدمات درمانی ترک اعتیاد به شما می توانند در این زمینه یاری برسانند.

سلام کسی هس بهم کمک کنه تا متادون رو کنار بزار وقعا نیاز دارم ب کمک یکی باشه تلگرام پیام بده .
آیدی میزارم فقط خواهشن خواهش میکنم پیام بدین farzadhabibi026

سلام
ببخشید خواستم بدونم من یکی از بستگان اعتیاد داشته و الان ترک کرده خواستم بودنم کهع دچار بیماری هایی شده مثل عصبانیت شدید
اختلال هواس و فکر خیال هایی کهع باعث میشه فکر کنه کهع واقعی هستش و کسایی دارن اذیش میکننن
لطفا زود تربهم جواب بدید و چگونه میشه این عوارض را ازش دور کرد و درمانش کرد
و نوع موادی که مصرف کرده چیست

سلام ترک اعتیاد روند طولانی داره و بخشی از درمان اعتیاد پاک کردن بدن از ماده مخدر هست . اما با ترک دادن بیمار عوارض دیگر بیماری شروع به بروز می کنه. به هر حال مواد تاثیرات مختلفی بر فرایند های ذهنی، عملکرد مغز و بدن و حتی عادات رفتاری اون گذاشته . پس با ترک بیمار باید به همه این مسائل توجه کرد و بازسازی های لازم به کمک متخصص ترک انجام بشه. رفتار و برخورد اطرافیان بر بیمار تاثیر زیادی داره. اطرافیان با برخورد ها و مراقبت های لازم از بیمار می تونن کاری کنند که او در مرحله ترک موفق عمل بکنه و راه های بازگشت به اعتیاد مسدود بشه. خود بیمار اما نقش مهم تری در بیماریش داره ، اما تعداد معتادانی که به تنهایی توانسته اند اعتیادشون رو برای مدت طولانی کنار بزارن انگشت شمارند. این نشون میده که حتما حتما باید از کمک های افراد آگاه به اعتیاد و با تجربه استفاده کنند. توصیه می کنیم بیمار حتما تحت نظر متخصص ترک اعتیاد قرار داشته باشه و خانواده و اطرافیان ایشون هم با متخصص در ارتباط باشند تا شرایط درمان را تسهیل بکنند. می توانید برای شروع با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

سلام ؛من یک سال هست ک ترامادول ۲۰۰روزی ۴تا ۵تا مصرف میکردم ؛الان ۴تا۵روزه که مصرفمو آوردم به روزی نصف یک قرص اونم دیگه نخوردم ؛مشکلی ندارم پبش متخصص هم رفتم باهاشون جلسه گذاشتم ؛ففط الان خوابم نمیبره ؟؟ممنون میشم از همین جا راهنمایی کنین

سلام ترک ترامادول مثل ترک باقی مواد دارای دشواریایی است . علاوه بر تنظیم دارو لازمه که با انجام فعالیت هایی عوارض ترامادول رو کم کنید. برای مثال ورزش کردن ، استفاده از رژیم غذایی مناسب ، تغییر عادات ، تسلط بر افکار منفی و… به شما برای کاهش عوارض ترک ترامادول کمک می کنن. برای این که بتونید راحت تر و با اطمینان در ترک موفق بشید توصیه می کنیم حتما از مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید. برای شروع می تونید با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

سلام. این پیغام را جهت درخواست عاجزانه و دریافت راهنمایی برای ترک اعتیاد دختر خواهر عزیزم (24ساله، زیبا، فارغ التحصیل کارسناسی ارشد گرافیک) بمدت یکسال و اندی به پتدین؛ خدمتتان ارسال میکنم. گرایش او در اوایل ازدواجش ، پس از اعمال جراحی زیبایی و چند ماه بعد فوت پدرش شروع شد. مابین مصرف پتدین متاسفانه ماده گل هم استفاده میکرده. اکنون برای دفعه پنجم در بهترین کلینیک های خصوصی تهران بستری و در آستانه ترخیص هست اما دفعات قبل پس از اولین روز ترخیص؛ مجدد لغزش کرده.(مصرف 5_7عدد پتدین در روز ) همسرش آدم ثروتمندی است اما هیچ تمایل و نیازی برای تغییر در رفتارهای بی اعتنایی عاطفی و جنسی و پذیرش راهکارهایی جدید غیر از راهمارهای خود نمیبیند و نمیپذیرد و راه درمان او را فقط مراجعه به روانپزشک و نیز بستری میداند که تاکنون بجز خوردن صدها مشت داروی اعصاب و لوس شدن سم سزدایی و ترک در کلینیک و از دست دادن اعتدال روانی و افسردگی و اختلال زندگی هیچ بهبودی حاصل نشده. خواهرم و همه ما اطرافیان از شدت ناراحتی و بی اطلاعی از راهکارهای مفید و موثر قطعی برای ترک و عدم گرایش مجدد او به بن بست رسیده ایم. شما را به قداست خدمتی که میکنید قسم میدم هرچه سریعتر به ما کمک کنید.چه فرآیند و برنامه و اقداماتی رو توصیه میفرمائید. ما همگی خسته و وامانده و جاهل در این معضل درحال نابودی هستیم.

سلام ترک داروهایی مثل پتدین حتما باید تحت نظر متخصص باشه. سم زدایی تنها بعد جسمانی رو درمان میکنه. برای درمان روانی دارو تاثیری نداره. داروهای اعصاب و روان تنها برای مدت کوتاهی اثر دارن. برای درمان روانی حتما باید جلسات مشاوره به طور مرتب دریافت بشه. مرکز حامی هنر زندگی این شرایط رو برای بیماران درگیر با مواد مخدر و دارو فراهم کرده تا بتونن مشاوره تلفنی بگیرند. از اونجا که متد های روانشناسی بدون دارو است و با تلفن به راحتی می توانند با متخصص ارتباط برقرار کنند احتمال بازگشت به اعتیاد به کمترین حد خود می رسد. توصیه میکنیم حتما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

باسلام خدمت دوستان من از هیجده سالگی توسط دوستی با مواد اشنا شدم و تا بیست سه سالگی متادون مصرف کردم روز های اخر روزی سه تا بیست.بعد یکدفعه قطع کردم بدون هیچ دارویی بیست دوسه روز شب تا صیح گریه میکردم از درد خماری و بی خوابی کامل و باز مجبور شدم مصرف کنم تا این که شروع به مصرف شیره کردم یک سال نهایتش دو روزی نیم مثقال بود.پیش یک پزشک عمومی که مطب ترک هم داره رفتم شیش روز بهم قرص دست ساز داد حالم بد ولی قابل تحمل بود بعد قرصا قطع کرد هفت هشت تا قرص از داروخانه تجویز کرد برام روز هشتم تقریبا یک امپول سم زدایی بهم زد.الان روز هیفدهمه من ده شبه که نخوابیدم با وجود قرص خواب کلونازپام الپرازولام پرفنازین دو زانسید امی تریپیلین کپسول گاباروکس بی پریدن دو ملوکسیفار فنوباربیتال و کلونازپام دو و قرص وازونیدین.من سه روزه از قرصا فقط دئتاشو میخورم ولی شانزده یا هیفده روزه حالم بده ای کاش درد داشتم تحمل مبکردم مثل درد پا که شبا دارم ولی روزا حالم قابل تحمله ولی شبا تا صبح به خودم میپیچم از خمیازه شدید و بی قراری بدن من هشت نه شبه تا صیح فقط ارزو مرگ کردم از خال بدم دکتر گفتم میگه بدنت بدخماره باید تحمل کنی تورو خدا راهنمایی کنید خیلی سختی کشیدم این شانزده روز و روزا کمی بهترم شبا تا صیح بی طاقتم یک دقیقه خواب نمیرم شرایطم طوریه کسی نمیدونه صبح ها هم به حدی کسل هستم تکون نمیتونم بخورم دوتا نروبیان زدم با یک سرم تو رو خدا کمکم کنید چطوری خوب بشم یک ثانیش برام سخته خواهش میکنممممممم

عوارض گفته شده را به پزشک معالجتون اطلاع دهید. و یا به سایر مراکز معتبر مراجعه نمایید

سلام من چند سالی هست متادون مصرف میکنم تا چند ماه پیش یعنی قبل عید روزی دوتا 20 یکی صبح ویکی بعدازظهر مصرف میکردم اما الان روزی یکی 20مصرف میکنم سوال من اینه خانواده من نمیدونن آیا میتونم تنهایی ترک کنم بدون رفتن به کلینیک البته چند باری این کارو کردم ولی فقط اسهال وحالت تهوع گرفتم از آنجایی که از اسهال بدم میاد دوباره شروع کردم لطفا کمکم کنید

سلام خوب با توجه به شرحی که دادید قبلا هم تجربه ترک بدون دریافت کمک را داشتید و متوجه شدید که یه سری عوامل هستند که مانع از موفقیت ترکتون میشن. مهم ترینشونم عوارض ترک خود متادون هست. خوب برای ترک متادون که داروییه که نباید بدون دستور متخصص مصرف و یا ترک بشه حتما از کمک تخصصی مشاوران ترک استفاده کنید. مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می کنه با کمترین عوارض دارویی مواجه بشید و متادون رو برای همیشه کنار بزارید

لطفابامن تماس بگیریدمشاوره میخام

سلام میتونید برای دریافت مشاوره روانشناسی و ارتباط با بهترین مشاوران با شماره های درج شده تماس بگیرید

سلام. اولا که خدا خیرتون بده من به شخصه لذت بردم از سایتتون. قطعا میدونید کارتون چقدر ارزش داره. اگه قراره کسی ادرس خدارو بلد باشه شمایید نه اونی که فقط لفظه!!
اسمم نریمان هست 34 سالمه. از بیست سالگی با تریاک اشنا شد. کنارشم قرص مصرف میکردم. تو خدمتم مصرفم دو برابر شد.تو چند سال اخیر چون شرایط مصرف تریاک رو نداشتم مصرفم فقط قرص شد. ترامادولو میگم. از وقتیم مصرفم صرفا ترا شد دیگه رسید به روزی پونزده تا 200. تو اوجشو عرض میکنم. اره مصرفم بالا رفت. چهار بار تشنج کردم. یه بارشو یادم نمیره بعد اینکه چشامو وا کردم دیدم بابام نشسته بالا سرم داره بادم میزنه که ای کاش هیچوقت چشام رو باز نمیکردم و اون صحنه رو نمیدیدم! ته خماری و نشئگی رو دیدم عاقبتشم فهمیدم. به اونایی که هنوز متوجه نشدن عرض میکنم. به خودتون رحم نمیکنید به اونایی که خاطرتون براشون عزیزه و دوستتون دارن رحم کنید. چون خودتون ک تو هپروت هستین متوجه نیستین زجر اصلی رو اونا میکشن. با اینکه میدونم خودتونم کم نکشیدید از این لعنتی. سرتونو درد نیارم سه ماهه پاکم .واسه رسیدن ب پاکی بیست روز تموم زمینو گاز میگرفتم از درد و بی قراری ولی انقدری مصمم بودم که کم نیارم. لذتی که الان از ازادی و پاکیم میبرم تو اوج بالا بودنم نمیبردم. خدا شاهده که اینی که میگم شعار نیست لفظ نیست عین حقیقته. کاش کاری از دستم واسه هم دردام بر میومد. کاش پیشتون بودم. حس میکنم قدر این ازادی رو بیشتر از هرکس دیگه ای میدونم و این حالمو واسه تموم هم دردام ارزو میکنم. شروع کنید دیر نیست هیچوقت. ممنون از سایت خوبتون. خدا نگهدار

سلامت باشید امیدواریم همیشه بتونید در مسیر سلامتی باقی بمانید. ممنونیم که مارو انتخاب کردید و به دیگران جهت مشاوره ترک اعتیاد معرفی می کنید

با سلام خدمت شما دوستان عزیز.من به مدت حدودا۱۲ ساله ک تریاک مصرف کردم که این ۴ سال اخیر کلا ازتریاک مصرفم رو به شیره تغییر دادم.الان واقعا تصمیم به ترک گرفتم ۲ ماه فرصت دارم.ولی ۱روز هم دووم نمیارم خواهش میکنم کمکم کنید زندگیم پاشید من جوون هستم ۲۸سالمه.مصرفم حدودا روزی ۳گرم شیره

سلام برای ترک در ابتدا توصیه می کنیم از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید و برای اتخاذ روش درمانی مناسب به مشاور ترک مراجعه کنید. روش های مختلفی برای درمان وجود داره که با توجه به شرایط جسمی و روانی شما بهترین درمان باید انتخاب بشه. با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

سلام بنده در کلینک ترک اعتیاد زیرنظر پزشک متادون مصرف میکنم،حالا از طرف اداره منو میخان بفرستن عدم اعتیاد بگیرن‌،خودم صادقانه بهشون گفتم زیرنظر پزشک متادون مصرف میکنم،اما کارگزینی گفت این مشکل شماس،اتفاقا آزمایش متادون هم گفتیم ک بگیرن،در صورت مثبت شدن تستتون حتی متادون،اخراج میشین،حالا سوالم اینع ک میتونن منی ک تحت نظرم و همینجوری نمیخورم،پرونده دارم،با مثبت شدن متادونم اخراج بشم؟؟

سلام هر اداره ی خصوصی در استخدام و اخراج اختیارات خودشان را دارند. اما به طور عام کسی که به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و تحت نظر متخصص در حال گرفتن دارو است بیمار محسوب میشه و اداره کار موظف به حمایت از اوست.

سلام من شش سال است قرص متادون مصرف میکنم رفتم دکترا متخصص قرص داده برای ترکی مشکلی پیش نمیاد برای ترکی عوارصی نداره

سلام من یک مشاوره مخواستم در مورد اعتیاد لطفاً راهنمایی بفرمائید

سلام جهت مشاوره ترک اعتیاد با شماره های درج شده تماس بگیرید

سلام
من خیلی خستم
خیلی افسردم
خیلی تنهام
3ساله دارم تلاش میکنم همسرم ترک کنه نمیکنه
به هیچکسی نمیتونم حرفمو بگم
کسی و نمیشناسم
راهی بلد نیستم
تنهایی چیکار کنم
خیلی تنهام
خیلی داغونم
دلم میخواد بمیرم

سلام بسیاری از خانواده های بیمار معتاد هر چقدر هم سعی می کنند از مشکلات اعتیاد دوری کنند باز هم به نحوی با آن درگیر می شوند. اعتیاد بیماری نیست که فقط خود فرد رو آزار بده در واقع با تغییراتی که در زندگی خودش به وجود میاره باقی خانواده رو هم تحت تاثیر قرار میده
برای در امان ماندن از این بیماری نه تنها خود بیمار بلکه اطرافیان و بیشتر از همه هم خانه ای های بیمار باید برای در امان ماندن کاری بکنند. حتما لازمه اموزه های لازم رو دریافت کنید و بدانید در مقابل این اعتیاد باید چه کرد . با توجه به شرح حالی که دادید به احتمال زیاد شما دچار افسردگی شدید و باید برای تشخیص علائم افسردگی و ارائه درمان مشاوره روانشناسی دریافت کنید . حتما باشماره های درج شده تماس گرفته و درخواست مشاوره خانواده و اعتیاد نمایید

سلام
اگه کسی هست ک یکی از این مواد(تریاک.شیره.گرد.متادون.ترامادول.ب۲)رو مصرف میکنه و نمیدونه چطور ترک کنه میتونه بهم ایمیل بزنه تا بصورت رایگان و بدون دارو و عوارض یا هیچ خطری کمکش کنم ترک کنه.

سلام
دوستان اگه کسی در مورد ترک نیاز به راهنمایی داره به ادرس زیر ایمیل بزنه تا کمکش کنم

با عرض سلام شیش ماه است که مبتلا به شیشه شدم الان تصمیم جدی دارم واسه ترک اما از نظر مالی زیر صفرم

سلام شیشه همانطور که تجربه کردید اعتیاد روانی شدیدی ایجاد میکنه ، خیلی خوبه که بعد از چند ماه اول تصمیم به ترک گرفتید توصیه می کنیم این انگیزه را به هر نحوی شده حفظ کنید ، نگید زوده و حالا وقت برای ترک هست. اعتیاد فرقی نداره چه مدت باشه همین که نمی تونید اون ماده رو برای همیشه کنار بزارید اعتیاد دارید. پس قدم اول قبول بیماری است و قدم دوم پیگیری برای درمان . خب سلامت هر چیزی مهم تر هست و همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی محسوب میشود بطوریکه علاوه بر فرد خانواده ها را هم درگیر خود کرده استدر گذشته مصرف مواد مخدر تریاک بیش از سایرین مشاهده می شد اما امروزه مواد مخدر شیشه جای آن را گرفته است شیشه اثرات مثبت زود گذر دارد و فرد به آن وابستگی جسمی و روانی پیدا می کند =متاسفانه خانواده ها نمیدانند با فرد شیشه ایی چه کار کنند و خشونت بوجود می آید اگر می خواهید فردی که به شیشه اعتیاد دارد را بشناسید .

اولین کاری را که باید بکنیم این است علائم مصرف شیشه را بشناسیم بسیاری از خانواده ها زمانی متوجه میشوند که چندین سال از اعتیاد گذشته است و در این زمان ترک شیشه سخت تر خواهد شد و فرد در مدت طولانی درمان میشود پس لازم است علائم مصرف شیشه را بدانیم خانواده ها باید هوای فرزندانشان را داشته باشند و به رفتارهای آنها توجه کنند تا گرفتار شیشه نشوند شیشه درصد توهم زایی آن بسیار بالاست فردی شیشه ایی همیشه به رفتارهای دیگران بدبین است و هر حرکتی برای او معنادار است و همیشه تصور می کند کسانی در تعقیب او هستند و بر درستی احساس و تصور خود مصر است مصرف شیشه علائمی مثل پرخاشگری میشود و کسانی که در اطراف این فرد باشند زیر شکنجه وحشیانه این فرد قرار می گیرند تا جایی که از هوش می روند .

افراد هم برای رها شدن از دست شخص معتاد آن را به یکی از مراکز اجباری میبرند نباید همه تقصیر ها را به سمت فرد معتاد ببریم این رفتار باعث میشود فرد معتاد خشمگین تر شود و بیشتر به سمت مصرف شیشه برود راه حل را باید خانواده ها و اطرافیان شروع کنند نه افراد معتاد خانوادها و اطرافیان باید در فرد معتاد انگیزه ایجاد کنند تا فرد معتاد به سمت درمان برود شیشه یک ماده محرک اعتیاد آور است که عوارض معتددی دارد کسانی که شیشه مصرف می کنند از چند راه میتوانند بکشند استفاده از طریق بینی ،خوردنی و یا تزریق و برای کشیدن آن از لامپ ،چراغ خودرو و… استفاده می کنند تصوراتی افرادی که به سمت شیشه میروند این است که شیشه مخدر نیست و براحتی میشود آن را ترک کرد این اشتباه بزرگی است درست است مخدر نیست اما رونگردان و محرک است و مکانیسم عملی آن با مواد مخدر متفاوت است برخی افراد با تاخیر مواد دچار عوارض مرگبار میشوند و برخی هم به سمت وابستگی مواد پیش خواهند رفت برای درمان افراد ی که شیشه مصرف می کنند بهترین راه رفتن به مراکز مشاوره است مشاوره به شخص معتاد کمک می کند تا با برنامه ریزی و راحت تر درمان شود

ما میخواهیم در مورد مصرف شیشه صحبت کنیم بهتر است بدانید شیشه ای که در جامعه رواج یافته و نسبتا پر مصرف می باشد شیشه بسیاراعتیاد آور است و افراد خواسته یا ناخواسته در دام این ماده گرفتار میشوند که این ماده مخدر شیمیایی میباشد و خاصیت محرکی دارد که مصرف آن میتواند اشتها را کاهش دهد در عین حال مصرف این ماده باعث تشنگی میشود و مصرف کننده زیاد آب میخورد شیشه یک ماده است که سیستم عصبی را بشدت تحریک می کند شکل ظاهری شیشه شبیه خرده شیشه است و به صورت پودر و سفید رنگ است .

کسانی که شیشه مصرف می کنند با مصرف این ماده احساس آرامش می کنند که همین موجب بروز میل بیش از حد برای استفاده بیشتر از این ماده در شخص میشود این اشخاص میتوانند ساعت ها بیدار بمانند و از انرژی ذخیره شده بهربرداری نمایند ولی بعد از مدتی با کمبود انرژی مواجه میشوند و با احساس خستگی ناچار به مصرف مجدد روی میاورند در صورت ادامه مصرف بعد از مدتی علائم افسردگی در فرد ظاهر میشود مصرف شیشه باعث میشود شخص در حالت توهم ناشی از شیشه به خودش آسیب برساند اثر شیشه در اشخاص متفاوت است عوارض مصرف شیشه به قدری وحشتناک است که دیگر مواد مخدر در مقابل آن ضعیف هستند چون مصرف کننده شیشه بعد از خماری دست به حرکات جنون آمیز میزند افراد آلوده به مصرف شیشه بیشتر بخاطر نیازهای جنسی به این ماده روی می آورند و به آسانی به آن وابسته میشوند فردی که شیشه زیاد مصرف می کند بدبین میشود و همه را دشمن خود می داند این افراد هرگز خود را معتاد نمی دانند .

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

بهبودی از شیشه بسیار کار سختی است و همه معتادون از ترک و عذاب آن میترسند اما دلیل این که بهبود سخت است نمیتوان فکر کرد که این امر ارزش تلاش کردن ندارد ولی اگر فردی بخواهد شیشه را بصورت خودسرانه ترک کند احتمال وسوسه ولغزش در او وجود دارد که دوباره مصرف کند باید حتما از مشاورین ترک اعتیاد شیشه کمک بگیرید تا با شما صحبت کنند و وسوسه هایتان را کنترل و درمان کند البته خانواده ها و اطرافیان هم نقش موثری دارند آگاهی کامل فرد از مراحل مختلف درمانی قبل از اقدام به درمان بسیار مهم است مشاوران ترک اعتیاد شیشه به صورت تلفنی و رایگان تلاش می کنند تا با ایجاد شناخت و خودآگاهی در بیمار او را به سوی یک زندگی سالم و بدون مواد رهنمون سازد .

تمام حقوق این ساین متعلق به مرکز مشاوره دل آرام می باشد.

در هنگام ترک اعتیاد، برای جلوگیری از عوارض ناشی از علائم ترک می توان از برخی داروها استفاده کرد.

برای ترک اعتیاد، مهمترین مسئله اراده شخص است. در هنگام ترک حالت های خماری و علائم آن بروز خواهد کرد. بسته به نوع ماده مخدر مصرفی، شدت علائم ترک متفاوت خواهد بود. برای اقدام به ترک مواد مخدر باید از روشهای درست و مناسب استفاده شود. زیرا در غیر این صورت احتمال بازگشت به مواد مخدر بسیار زیاد است. شیوه درمانی مناسب یکی از مهمترین عوامل در ترک اعتیاد به حساب می آید.

 بسیاری از بیماران، ترک اعتیاد در منزل را ترجیح می دهند. اما باید متعاقب با آن از راههای ترک اعتیاد در خانه آگاهی کامل داشته باشند. افراد خانه نیز به منظور یاری بیمار، باید با آگاهی از روشهای ترک در منزل، مراقبت های لازم را از بیمار انجام دهند. در ترک اعتیاد انگیزه بیمار، نوع ماده مخدر، میزان وابستگی و روش ترک نقش اساسی دارند.

 برای آنکه در خانه ترک کنید بهتر است از یک برنامه دقیق استفاده کنید. استفاده از روش مناسب و پیروی از برنامه های اصولی، گامی مهم در جهت ترک است. خانواده بیمار باید با توجه به تغییر خلق و خوی شخص بر اثر قطع مصرف، وی را در این مسیر کمک کنند. زیرا فرایند ترک مصرف تاثیرات زیادی روی حالات روحی و رفتاری بیمار خواهد گذاشت. البته باید توجه داشت که با استفاده از روشی مناسب و برنامه ای منظم برای ترک اعتیاد، می توان تا حدی میزان اثرات علائم ترک را کاهش داد. برای دریافت روش ها و برنامه های مناسب می توانید با مشاوران ترک اعتیاد الو سلام مشاور با شماره 02166081200 تماس بگیرید.

 در بسیاری از موارد برای ترک مواد مخدر از داروهای جایگزین استفاده می شود تا بتوان از عوارض ناشی از ترک ماده مخدر کم کرده و روند درمان نیز با سرعت بیشتری انجام شود. در ادامه مطلب به شرح قرص های جایگزین در ترک اعتیاد خواهیم پرداخت.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

 اعتیاد به قرص ب ۲

 در هنگام ترک اعتیاد، برای جلوگیری از عوارض ناشی از علائم ترک می توان از برخی داروها استفاده کرد. قرص متادون و قرص ب ۲ از جمله این داروها هستند که دردهای ناشی از ترک ماده مخدر را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته برای مصرفه داروهای فوق به منظور ترک اعتیاد باید طبق دستور پزشک استفاده شوند. زیرا قرص متادون و قرص ب ۲ باعث ایجاد وابستگی فرد به آن شده و زندگی روزمره را دچار اختلال می‌کنند.

 اعتیاد به قرص ب ۲ مانند مواد مخدر دیگر، پس از مصرف باعث ایجاد لذت شده و در زمان عدم مصرف، علائم خماری و نئشگی ایجاد می‌کند. برای ترک اعتیاد، در صورت مصرف خودسرانه قرص ب ۲، فرد به آن وابستگی پیدا می‌کند. عوارض قرص ب ۲ نیز مانند مخدر های دیگر بوده و می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد و خانواده او ایجاد کند.

 چنانچه فردی به قرص بوپرنورفین اعتیاد پیدا کرد، باید نسبت به ترک آن اقدام نماید. بهتر است برای آگاهی از روش ترک قرص بوپرنورفین یا همان قرص ب ۲ با مشاور یا پزشک مشورت کنید. پزشک با در نظر گرفتن میزان وابستگی و شرایط بیمار، ترک در منزل یا ترک در کلینیک های تخصصی را پیشنهاد خواهد داد. یکی از روش های مناسب برای ترک قرص ب ۲، کاهش تدریجی مصرف آن است که باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد.

 با این حال اعتیاد به مواد مخدر و یا قرص های جایگزین برای ترک مانند: قرص متادون و قرص ب ۲، علائمی را در شخص ایجاد می کنند که در حقیقت همان علائم اعتیاد هستند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 علائم اعتیاد

 اعتیاد به مواد مخدر دلایل زیادی دارد و در بسیاری از موارد مشکلات عاطفی و روحی یا مشکلات اقتصادی و شکست های ناشی از آنها، فرد را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد. اما شاید این سوال مطرح شود که چگونه بفهمیم شخصی معتاد است ؟ در حالت کلی اعتیاد به هر نوع ماده مخدر یکسری علائم را در فرد به وجود می آورد. آگاهی از علائم اعتیاد یکی از عواملی است که می‌تواند در شناسایی افراد معتاد کمک کند. به این صورت خانواده ها می توانند با تشخیص به موقع از اعتیاد نزدیکان خود، نسبت به  کمک و درمان آنها اقدام نمایند.

 یکی از علائم مهم اعتیاد، تغییرات خلق و خوی شخص است. از آنجا که اعتیاد باعث وابستگی جسمی و روانی می‌شود، موجب تغییراتی در رفتار و خلق و خو و حتی ظاهر فرد خواهد شد. از جمله علائم اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 گشاد شدن مردمک چشم

 پرحرفی و پر انرژی بودن

شادی کاذب و لحظه‌ای بعد از مصرف ماده مخدر

 تغییرات خلق و خو و عدم ثبات شخصیت مانند: عصبانیت، تحریک پذیری، ناراحتی، خستگی و سپس پرحرفی شادابی و انرژی زیاد که در نتیجه مصرف یا عدم مصرف ماده مخدر ایجاد می شود.

 دردهای عضلانی

 عرق کردن زیاد

 اسهال یا یبوست

 بی خوابی یا خواب آلودگی و لرزش بدن

 آبریزش بینی و سرخ شدن چشم و اشک ریزی

 بی تفاوتی نسبت به ظاهر و عوامل محیطی

 بی اشتهایی

 ناتوانی جنسی

 بدبینی

 لاغر شدن و…

 البته هر کدام از این علائم بستگی به نوع ماده مصرفی دارد. زیرا هر کدام از مواد مخدر، علائم مخصوص به خود را دارند. از علائم دیگر اعتیاد می‌توان به عدم تمایل به مسافرت، غیبت ناگهانی در طول روز برای مصرف مواد، انزوا و عدم معاشرت، افت شغلی و تحصیلی و… اشاره کرد.

 عوارض اعتیاد

 مصرف هرگونه مواد مخدر و اعتیاد و وابستگی به آن، عوارض و مشکلات زیادی برای فرد به دنبال خواهد داشت. از هم پاشیدن خانواده ها و مشکلات شدید خانوادگی از عوارض شایع اعتیاد است. عوارض اعتیاد را می توان در گروه های زیر نام برد.

 مشکلات جسمانی

 مصرف مواد مخدر مشکلات جسمی زیادی را برای فرد به همراه دارد. مانند: آسیب های مغزی، آسیب به کلیه ها، ایجاد برونشیت و آسم و مشکلات ریه، مشکلات قلبی و تنگی نفس، ضعف قوای جسمانی و جنسی، مشکلات کبدی و بسیاری مشکلات دیگر که در بیشتر موارد جبران ناپذیر هستند.

 مشکلات روحی و روانی

 از دیگر عوارض اعتیاد ایجاد مشکلات روحی و روانی است که از آن جمله می توان به عدم احساس مسئولیت، ضعف اراده، پرخاشگری، اضطراب و استرس، منزوی شدن و پیدایش انواع اختلالات روانی اشاره کرد.

 مشکلات خانوادگی

 همانطور که در قبل هم اشاره کردیم، پیدایش مشکلات خانوادگی و از هم گسستن نظام خانواده، آسیب های روحی و عدم تربیت درست فرزندان، ایجاد خشونت در خانه و عدم احساس مسئولیت نسبت به خانواده از دیگر عوارض اعتیاد هستند.

 مشکلات اجتماعی

فرد معتاد با مشکلات اجتماعی زیادی روبرو می‌شود که شامل ترد شدن، انزوا و گوشه گیری از محیط کار و تحصیل، محدود شدن روابط اجتماعی، عدم پیدا کردن شغل و به تبع آن افزایش بزهکاری و جرم و جنایت است.

 با توجه به مطالب گفته شده، در صورت اعتیاد به هر نوع ماده مخدر، برای جلوگیری از عوارض جسمی و روحی و اجتماعی آن بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنید. برای آگاهی بیشتر از روشهای درمانی ترک اعتیاد، می توانید با مشاوران مرکز تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید. با ترک اعتیاد زندگی شاداب و تازه ای را شروع خواهید کرد.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

**محتوای تبلیغاتی**

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

روشا مشاور تلاش کرده است تا با جذب نیرو های متخصص و قابل اعتماد، پاسخگوی انتظارات شما مهربانان از یک مجموعه ی مشاوره ای در زمینه های مختلف باشد.

کلیه حقوق این سایت برای روشا مشاور محفوظ می باشد.

ارسال این به یک دوست

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا جزینی در حاشیه بازدید از خط ملی مشاوره اعتیاد گفت: یکی از مسائلی که مردم نیاز دارند، این است که در ارتباط با موضوع اعتیاد از یک محلی مشاوره بگیرند، در حال حاضر نیز خط ملی مشاوره اعتیاد در کشور در همین جهت فعالیت می‌کند.

وی افزود: طبق آمار ارائه شده، در سال گذشته 250 هزار نفر با این سامانه تماس داشته و مشاوره گرفته‌اند، در سه ماهه نخست امسال تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و به 77 هزار تماس رسیده و بیشترین تماس‌ها با میزان 85 درصد از سوی زنان بوده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: افراد مستقر در این مرکز با تحصیلات فوق لیسانس و تخصص در زمینه‌های روانشناسی و مددکاری در حال مشاوره به تماس‌گیرندگان هستند و همزمان نیز آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

جزینی ادامه داد: فعالیت و تبلیغات در این رابطه را تشدید کرده‌ایم تا مردم بدانند چگونه می‌توانند مشاوره بگیرند.

وی با بیان اینکه شیشه به عنوان یک ماده مخدر خطرناک در جامعه مطرح است، گفت: 48 درصد سوالات تماس‌‌گیرندگان در خصوص شیشه است و بیشترین مسئله‌ای که در حوزه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی مطرح است، همین ماده است، مدیران و معلمان مدارس از نحوه شناسایی افراد وابسته با این ماده و نحوه برخورد با آنان پرسش دارند.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

وی ادامه داد: 15 درصد تماس‌گیرندگان در خصوص ماده شیشه، مصرف‌کنندگان و بقیه افرادی هستند که در خصوص چگونگی برخورد با افراد معتاد به این ماده و راهکارهای مقابله‌ای مشاوره گرفته‌اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تلاش داریم تا فعالیت این مرکز را توسعه دهیم چرا که اعتیاد موضوعی نیست که فرد به راحتی به مراکز مراجعه کند، مشاوره تلفنی بهترین مشاوره است که به عنوان یک کار سمبلیک چند سالی است که در ایران آغاز شده و این در حالی است که برخی کشورها اصلاً مشاوره تلفنی در حوزه اعتیاد ندارند.

وی گفت: باید فعالیت‌های این مرکز را گسترش داد، افزایش دو برابری تماس‌ها وظیفه ما را سخت ‌تر کرده به عبارتی باید خدمات رسانی به مردم را افزایش داد.

80 درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد، خانواده‌های فرد مصرف‌کننده هستند

همچنین روشن‌پژوه مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی در این بازدید گفت: فضای این مرکز، متعادل، کارشناسی و دارای استانداردهای مناسب است و هم الگویی موفق برای دیگر کشورها محسوب می‌شود و هم بستری برای توسعه و یکپارچه سازی افرادی است که خدمات درمان ارائه می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر 50 خط آماده ارائه مشاوره به مردم است و این مرکز ظرفیت این را دارد که ساعت بیشتری را به پاسخگویی اختصاص دهد و خطوطش افزایش یابد.

روشن‌پژوه بیان کرد: اهداف ما در سال 93 در حوزه پیشگیری، توسعه خط ملی مشاوره اعتیاد، استانداردسازی آموزشی به مشاوران، تقویت تماس‌های استانی و ایجاد سیستم ارجاعی تماس‌ها به دیگر سیستم‌های خدماتی می‌باشد.

وی افزود: 80 درصد تماس‌ها از سوی خانواده‌های افراد مصرف‌کننده است و درصد اندکی از افراد مصرف‌کننده با این خط تماس می‌گیرند.

میانگین مدت زمان مشاوره به تماس ‌گیرندگان 5 تا 6 دقیقه است ‏

ماریت قازاریان، مدیر مرکز خط ملی مشاوره اعتیاد نیز گفت: این سامانه از اسفند 87 افتتاح شده و در سه شیفت کاری از 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز هستند، اطلاعات تخصصی می‌خواهند.

وی ادامه داد: افراد مشاور در این مرکز، تحصیلکرده، مددکار و پزشک عمومی هستند و در عین حال می‌بایست در حوزه اعتیاد فعالیت کرده باشند.

وی گفت: میانگین مدت زمان مشاوره به تماس ‌گیرندگان 5 تا 6 دقیقه است و تاکنون به 96 درصد تماس‌ها پاسخ داده شده است، بیشترین مشاوره‌ها نیز در زمینه راه‌های درمانی بهتر، معرفی مراکز درمانی معتبر و جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر است.

سامانه تلفنی مشاوره اعتیاد، شماره 09628 است و این خط به عنوان خط کمکی برای راهنمایی مردم و مراجعه آنها به نزدیکترین مرکز درمانی اعتیاد و یا معرفی خدمات موردنیاز آنها طراحی شده است.

 

 

در این مقاله مفید از کمپتو، با ما همراه هستید تا بیشتر با مرکز مشاوره و ترک اعتیاد آشنا شوید. یک چیز خیلی واضح است، ممکن است یک اشتباه کوچک باعث بروز اعتیاد شود. این اشتباه ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. همنشین شدن با موجود خطرناکی مانند اعتیاد، اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. نه می‌توان آن را مجبور کرد که به حرف تو گوش کند، نه می‌توان آن را کنترل کرد و نه هیچ… هر چه قدر بیشتر کنارش بمانی، بیشتر به حرف آن گوش می‌دهی و بیشتر مورد کنترل آن قرار می‌گیری و بیشتر بویش را می‌گیری.

از یک جایی باید بگویی صبر کن! دستت را از دور گردنش برداری، لباس‌هایت را بتکانی، با او دست بدهی و از او خداحافظی کنی. بعد هم دستانت را با یک مایع خوب دستشویی بشویی! به همین سادگی. آنوقت دستانت را بو کنی و حظ کنی از بوی گل یاسی که دستانت را عطراگین کرده. سلامتی مانند بوی خوش یاس، لذت‌بخش است. این تنها حرف من نیست. حرف دل همه‌ی کسانی است که توانسته‌اند با درمان جسمی و مشاوره دفتر اعتیادشان را برای همیشه ببندند. با ما همراه باشید. قرار است با این مقاله به سمت یک حال خوب حرکت کنید.

درمان اعتیاد باید در دو قسمت انجام شود. یکی درمان ترک اعتیاد جسمی است. دیگری درمان ترک اعتیاد روانی. به مرحله ترک اعتیاد روانی، روان‌درمانی گفته می‌شود. از همان لحظه‌ای که بیمار در مرکز ترک اعتیاد بستری می‌شود، وارد مرحله روان‌درمانی ترک اعتیاد شده است. بعد از مدتی، بدون این که مرحله روان درمانی تمام شده باشد، وارد فاز جدیدی از درمان به نام درمان ترک اعتیاد جسمی خواهد شد. درمان ترک اعتیاد جسمی پایان می‌یابد اما روان‌درمانی ادامه خواهد داشت.

همه فکر می‌کنند آنچه برای ترک اعتیاد مهم است، ترک جسمی اعتیاد است. در اصل اینطور نیست. درمان اصلی اعتیاد همان روان‌درمانی است که ممکن است مدتی هم طول بکشد. مسلما درک این موضوع برای فردی که خود با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند قابل درک است. اگر شما هم مصرف کننده‌اید، یک سوال از شما دارم: شما از نظر روحی بیشتر به مواد وابسته شده‌ای یا از نظر جسمی؟ آیا بخاطر وسوسه‌های فکری قادر به ترک مواد نیستید یا به خاطر مشکلات جسمی؟

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

خیلی از افرادی که مواد مصرف می‌کنند، قبل از اینکه به مشکل خماری بربخورند، دوباره مواد مصرف می‌کنند. این افراد اغلب با تصور این که معتاد نیستند به مصرف ادامه می‌دهند و فکر و ذهنشان، آنها را از اقدام به ترک اعتیاد منع می‌کند. تا به حال اقدام به ترک اعتیاد نکرده‌اند، اما از انجام آن می‌ترسند. مسلما همه‌ی این موارد، بیانگر چیزی جز این نیست که اعتیاد روانی در مصرف مواد مخدر سخت‌تر است از اعتیاد جسمی مواد.

مرکز مشاوره و ترک اعتیاد نیز به همین دلیل به موضوع روان‌درمانی توجه بیشتری نشان می‌دهد.

خیلی از مراکز دید جالبی نسبت به ترک اعتیاد دارند. ترک اعتیاد جسمی! این مراکز تنها با هدف سم‌زدایی بدن از مواد مخدر فعالیت دارند و هیچ تلاشی برای پاک کردن مصرف مواد از روح و روان بیمار نمی‌کنند. می‌توان گفت اگر بتوانیم این نظریه را بپذیریم که ” انسان تنها از جسم ساخته شده است و تنها بعد فیزیکی دارد” این روش درمانی هم پذیرفتنی خواهد شد. اما مراکزی که به مسئله درمان روانی ترک اعتیاد نیز می‌پردازند و به مرکز مشاوره و ترک اعتیاد مشهورند، این دیدگاه غلط را ندارند. مشاوره در ترک اعتیاد خیلی مهم است. در ادامه به اهمیت آن اشاره کرده‌ایم.

مرکز مشاوره و ترک اعتیاد، مرکزی است که خدمات روان‌درمانی را نیز در کنار خدمات جسم‌درمانی مهم می‌داند. یعنی به همان اندازه که تلاش می‌کند جسم را از مواد مخدر پاک کند، برای سلامت روح نیز تلاش خواهد کرد.

این که چرا تمامی مراکز ترک اعتیاد به مسئله مشاوره و روان‌درمانی رغبتی ندارند، کاملا شفاف است. درمان اعتیاد روانی خیلی خیلی خیلی سخت‌تر از درمان جسمی اعتیاد است. درمان جسمی اعتیاد در یک بازه کوتاه بنابر روش‌های مختلف می‌تواند از یک روز تا چند روز به طول بیانجامد. این در صورتی است که روان‌درمانی در مرکز مشاوره و ترک اعتیاد باید به صورت حساب‌شده‌ای انجام شود و ممکن است ماه‌ها و حتی یک سال به طول بیانجامد.

از طرف دیگر کارکنان مرکز، برای درمان جسمی اعتیاد نیاز به تخصص بالایی نسبت به درمان روانی ندارند. اما در مرکز مشاوره و ترک اعتیاد، کارکنان مربوط به روان‌درمانی باید تخصص بالایی داشته باشند و به خوبی با چالش‌های روحی بیمار برخورد کنند. در صورت هر گونه کوتاهی و خطا، درمان روانی با مشکل مواجه می‌شود و فرد به سمت اعتیاد جسمی بازمی‌گردد.

مرکز مشاوره و کمپ ترک اعتیاد نسبت به سرنوشت ترک اعتیاد بیماران مسئول است ولی مرکزی که تنها به درمان جسمی اعتیاد می‌پردازد، تنها این مسئولیت را برعهده گرفته که در زمان ترخیص بیمار، جسم او را از اعتیاد پاک کرده باشد.

با توجه به توضیحات داده شده، نبود مشاوره برای ترک اعتیاد در برخی مراکز خیلی عجیب نیست.

زمانی که در یک مرکز مشاوره و ترک اعتیاد، به روان‌درمانی پرداخته شود، نتیجه ترک اعتیاد موفق خواهد بود. دلایل زیر اهمیت این مراکز را بشتر نشان خواهد داد:

اینجاست که اهیمت مرکز مشاوره و ترک اعتیاد آشکار می‌شود. افرادی که بتوانند برای اولین بار درمان خود را در این مراکز شروع کنند، شانس بیشتری از افرادی دارند که یک بار در ترک اعتیاد شکست خورده‌اند. اما افراد شکست‌خورده‌ای که از ترک اعتیاد تجربه‌های ناخوشایندی دارند، به راحتی می‌توانند با مراجعه به این مراکز تجربه بد خود را به تجربه خوب تبدیل کنند.

وظایف مرکز مشاوره و ترک اعتیاد به دو قمست تقسیم می‌شود:

درمان روانی برعهده کادردرمانی مخصوص است. یک کادر درمانی متخصص که وظیفه مشاوره و روان‌درمانی بیمار را برعهده دارد. روانشناسان و روان‌پرستاران و بعضا روانپزشکانی در مرکز وجود دارند که کادر درمان روانی مرکز را تشکیل می‌دهند. از جمله وظایف این کادر درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمونه‌های بالا از جمله وظایف مرکز مشاوره و ترک اعتیاد است. مرکز مشاوره و ترک اعتیاد این وظایف را طی انواع جلسات مشاوره انجام می‌دهد. از جمله انواع این جلسات می‌توان به جلسات زیر اشاره کرد:

یکی از مهم‌ترین جلساتی که در مرکز مشاوره و ترک اعتیاد برگزار می‌شود، جسات مشاوره فردی است. طی این جلسات، شما با یک روان‌درمان‌گر ملاقات می‌کنید. نگران نباشید. جلسه ملاقات شما کاملا دوستانه است و شما در آن احساس راحتی خواهید کرد. در طی این جلسه به کمک روان‌درمانگر، زندگی خود را از ابتدا مورد بررسی قرار می‌دهید و هر آنچه که موجب شده شما به سمت اعتیاد بروید بررسی خواهید کرد. شاید به نظر کار بیهوده‌ای باشد، اما حذف عامل اعتیاد، مهم‌ترین حرکت در ترک اعتیاد است. خیلی از افراد حتی خودشان نمی‌دانند چطور و چرا به اعتیاد مبتلا شده‌اند. این افراد فکر نمی‌کنند که اعتیاد آن‌ها دلیل داشته باشد. اما مطمئنا پشت هر اتفاقی از زندگی یک دلیل و یک عامل وجود دارد.

علاوه بر ریشه‌یابی اعتیاد، در این جلسات به چیزهای دیگری نیز پرداخته می‌شود. روان‌درمانگر با استفاد از تخصص خود و به کمک شما، متوجه آسیب‌های روحی ناشی از اعتیاد در شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را رفع کنید.

در این جلسات، خیلی چیزها بررسی شده و ریشه خیلی از مشکلات شناسایی می‌شود. روان‌درمانگر با صبر و حوصله به شما کمک می‌کند تا از نظر روانی سلامت خود را به دست بیاورید.

معمولا در مشاوره‌های گروهی به مسائل کلی روان‌درمانی پرداخته می‌شود. در این جلسات، به مسائل و مشکلات مشترکی که بین بیماران رایج است می‌پردازند. از جمله این مشکلات می‌توان به چالش‌های بعد از ترک اعتیاد، وسوسه‌های بعد از ترک مواد و … اشاره کرد.

از جمله جلساتی که در مرکز مشاوره و ترک اعتیاد تشکیل می‌شود، جلسات مربوط به خانواده‌هاست. این جلسات می‌توان به چند صورت تشکیل شود:

در طی این جلسات اتفاقات متعددی خواهد افتاد:

اگر در مرکز ترک اعتیاد مشاوره درمانی وجود نداشته باشد، نمی‌توان به نتیجه درمان خیلی امیدوار بود. بزرگترین قسمت ترک اعتیاد مربوط به ترک روانی است و اگر ترک روانی انجام نشود، اعتیاد ترک نمی‌شود. امروزه وجود مرکز مشاوره در مرکز ترک اعتیاد به یکی از استانداردهای درمانی تبدیل شده است و تمامی مراکز مجاز موظف‌اند تا در درمان خود مشاوره و روان‌درمانی را لحاظ کنند. اما متاسفانه وجود برخی مراکز غیرمجاز شانس درمان روانی اعتیاد را از بیماران گرفته است. معتادان بدون اطلاع از استانداردهای مورد نیاز مرکز، به مراکز مراجعه می‌کنند و بدون درمان روانی ترخیص می‌شوند. معمولا به اعتیاد بازمی‌گردند و به طور کامل از ترک اعتیاد ناامید می‌شوند.

علاوه بر مراکز غیرمجاز، مراکز مجاز بسیاری نیز وجود دارند که به پروتکل‌های درمانی توجهی ندارند. نبود نظارت کامل و کافی بر عملکرد مراکز مجاز و غیر مجاز ممکن است مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. مسئولین باید به صورت موثری روی پروتکل‌های درمانی وضع شده نظارت داشته باشند تا تمامی بیماران در فضایی درست درمان شوند.

روش‌های مختلفی برای درمان اعتیاد وجود دارد. همه‌ای روش‌ها باید در جای خود و با بررسی شرایط بیمار تجویز شوند. اما در برخی مراکز بخاطر عدم وجود درمان روانی اعتیاد، تنها از یک روش مانند روش جایگزینی مواد با متادون استفاده می‌کنند. چرا که به بیمار آموزش‌های لازم برای مقابله با وسوسه مصرف نمی‌دهند و سعی می‌کنند همه‌ی بیماران را با وابسته کردن به یک مواد خاص، از مصرف مواد قبلی حفظ کنند.

با اینکه متادون درمانی برای افراد اندکی از بمیاران با سطح اعتیاد خاص پیشنهاد خوبی است، اما اصلا یک روش مناسب برای همه نیست و نباید به عنوان یک درمان همگانی استفاده شود.

اگر فرایند درمان را در یک مرکز مشاوره مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که در مرکز مشاوره و ترک اعتیاد با توجه به شرایط روانی و جسمی بیمار روش درمانی انتخاب و اعمال می‌شود. انتخاب روش درمانی درست که تنها با همکاری پزشک و روانشناس قابل انجام است، تاثیر مهمی در ترک اعتیاد دارد.

درمان موفق در ترک اعتیاد خیلی هم دور از ذهن نیست. روزهای سلامتی خود را به یاد بیاورید. شما شخصی بودید که زندگی را در دست داشتید. اما ورود اعتیاد به زندگی‌تان افسار زندگی را از دستتان گرفته است. شما بزرگترین مخلوق خدا هستید و لایق بهترین‌ها. اگر اعتیاد زندگی شما را دگرگون کرده و نعمت‌های زیادی همچون خانواده، سلامتی، جایگاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی خوب را از شما گرفته است، نگران نباشید. اگر به یک مرکز مشاوره و ترک اعتیاد مراجعه کنید، قادر خواهید بود اعتیاد خود را به صورت کامل

اگر به هر صورتی ترک ناموفق در ترک اعتیاد را تجربه کرده‌اید، دوباره امتحان کنید. ناامیدی، افسردگی و نگرانی شما از بابت ترک اعتیاد ناموفق کاملا قابل درک است. اما همه‌ی این‌ها با مراجعه به یک مرکز مشاوره و ترک اعتیاد خوب قابل درمان است. شما می‌توانید با مراجعه به یک مرکز مناسب، علاوه بر تجربه ترک اعتیاد موفق، مشکلات و آسیب‌های ناشی از ترک ناموفق خود را حل کنید و درمان کنید. فقط کافیست کمی انگیزه داشته باشید و به سمت بهترین مرکز مشاوره و ترک اعتیاد قدم بردارید.

 

 

اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه یک بیماری است، اما درمان یک انتخاب به معنای زندگی است. ما در کلینیک ترک اعتیاد جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی جامع و به روز را برای کمک به بیماران و خانواده آن‌ها به کار می‌بریم..

مشاوران و کارشناسان کمپتو به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی شما عزیزان هستند

جانشان رسیده به لبشان، آتش اعتیاد دامنشان را گرفته و ترس زندگی با یک مصرف‌کننده مواد مستاصل‌شان کرده که زنگ می‌زنند به 09628.جوان هروئینی‌شان دارد خانه را روی سر پدر و مادر خراب می‌کند، آن مرد شیشه‌ای توّهم دارد و می‌خواهد همه را بکشد، بچه‌ها زیر دست بزرگ‌ترهای معتاد افتاده‌اند و مردمی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، می‌خواهند کسی به دادشان برسد.

مشاوران، مددکاران، روان‌شناسان و پزشکان این مرکز از هشت صبح تا هشت شب گوش به زنگ تماس‌های مردمی‌اند تا به رنجدیده‌های اعتیاد و آنها که برای مصون ماندن از خطرات مواد اعتیاد‌آور اطلاعات می‌خواهند، کمک کنند.

آنها هر روز از پشت گوشی‌های تلفن، کلکسیونی از پرسش‌های مرتبط با اعتیاد را از زبان مردم می‌شنوند و راهکارهایی پیش پایشان می‌گذارند برای آگاه شدن.

چالش‌های مواد اعتیادآور در تهران آن‌قدر زیاد است و جمعیتش آن‌قدر متراکم که ماریت قازاریان کارشناس مسئول خط ملی اعتیاد می‌گوید:هنگام جمع‌بندی آمارها تهران را کنار می‌گذارند و وضع استان‌های دیگر را برحسب تعداد جمعیت‌شان می‌سنجند.

تماس با خط ملی اعتیاد از همه شهرستان‌ها میسر است و اکنون به طور میانگین حدود 60 درصد تماس‌ها از تهران و 40 درصد آن از استان‌های دیگر است که اصفهان، فارس، همدان و خراسان رضوی بیشترین تماس‌ها و خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام کمترین تماس را به خود اختصاص می‌دهد.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه

در بین این تماس‌ها که تعدادش به طور میانگین در هر ماه از سال 92 به 15 هزار مورد رسیده، جدا از مردان و زنانی که خواسته یا ناخواسته درگیر مواد مخدر شده‌اند، کودکانی نیز هستند که مظلوم‌تر از هر قشر دیگر از تبعات اعتیاد رنج می‌برند البته تعداد این تماس‌ها زیاد نیست، اما همین تعداد نیز از خطری حکایت دارد که کودکان را تهدید می‌کند.

شنیده‌ها حاکی است این کودکان یا نوزاد مادرانی معتادند و در دوره جنینی با مواد مخدر رشد کرده‌اند و معتاد متولد شده‌اند یا کودکانی هستند که در معرض دائم دود مخدرها قرار دارند و گرفتار علائم اعتیاد شده‌اند و بزرگ‌ترهایشان به دنبال راه علاج می‌گردند.

تعدادی از این کودکان نیز فرزند خوانده خانواده‌هایی هستند که بی‌خبر از همه جا، آنها را به فرزندی پذیرفته‌اند بی‌آن‌که بدانند خانواده سابق آنها یا به این کودکان مواد مخدر خورانده‌اند یا در معرض دائم دود مخدرها قرار داده‌اند.

والدین این فرزند خوانده‌ها وقتی کودک خود را که علائمی غیرعادی دارد به مراکز درمانی می‌برند، پزشک علائم اعتیاد را در آنها تشخیص می‌دهد و همین می‌شود که زوج‌های نگران با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند و می‌پرسند چطور می‌شود به ترک اعتیاد این کودکان کمک کرد و به رنج‌هایشان پایان داد.

دانشجویان هم با 09628 تماس می‌گیرند و از کارشناسانش مشورت می‌خواهند. تعداد تماس‌هایی که دانشجویان با خط ملی اعتیاد برقرار می‌کنند نیز زیاد نیست، ولی بیشتر از تماس‌هایی است که محور آن کودکان معتاد است.

دانشجویانی که با این مرکز تماس می‌گیرند یا به مواد مخدر اعتیاد دارند و دنبال راه خلاصی می‌گردند یا شنیده‌اند اگر فلان ماده مخدر را در شب‌های امتحان مصرف کنند تمرکز و کارایی‌شان بالا می‌رود و می‌توانند برای درس خواندن بیشتر وقت بگذارند و نمره‌های بهتری بگیرند، در حالی که این شنیده‌ها چیزی جز سراب نیست.

مرجعی برای کسب اطلاع

مشاوران خط ملی اعتیاد که روزی 12 ساعت خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند و اگر لازم باشد تا چند ساعت پای حرف‌های مردم دردمند می‌نشینند، سختی‌های کار و فشارهای روانی را با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به جان می‌خرند.

این مرکز راه‌اندازی شده تا به مردم درگیر اعتیاد یا آنهایی که در معرض خطرند اطلاعات بدهد و اگر لازم است افراد را به مراکز درمانی مجاز راهنمایی کند.

اما به گفته قازاریان، این مرکز زمانی به هدفش می‌رسد که مردم با آن تماس بگیرند و بپرسند که برای پیشگیری از اعتیاد باید چکار کرد نه این که وقتی کار از کار گذشت دنبال راه چاره باشند.

با این حال مردم زیادی هستند که خط ملی را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد اعتیاد‌آور انتخاب می‌کنند و پرسش‌هایی درباره فرزند‌پروری، روش‌های پیشگیری از اعتیاد فرزندان و نحوه رفتار با همسر معتاد می‌پرسند.

مشاوران خط ملی اعتیاد هم به همه این افراد مشاوره می‌دهد و اگر لازم باشد تماس‌گیرندگان را به مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد دارای مجوز ارجاع می‌دهد.

شیشه، تریاک، هروئین

اعتیاد اگر معضل اول کشور نباشد حتما جزو سه مشکل اول است و شیشه، این ماده خانمان برانداز در صدر موادی است که مصرفش در کشور بیداد می‌کند؛ ماده‌ای که نقطه‌ای کور در حوزه اعتیاد محسوب می‌شود.

اطلاعات منتشر شده از مراکز رسمی نشان می‌دهد با این که تریاک و هروئین هنوز از مواد اعتیاد‌آور پرطرفدار در کشور است، ولی شیشه همچنان مصرف‌کنندگان بیشتری دارد در حالی که تبعات آن برای طرفدارانش سنگین‌تر از تریاک و هروئین است.

اگر آمار رسمی یک میلیون و 350 هزار معتاد در کشور را بپذیریم و قبول کنیم که دست‌کم شش میلیون نفر به طور مستقیم از پیامدهای مواد مخدر رنج می‌برند، آن وقت دستگیرمان می‌شود که چه تعداد از خانواده‌های ایرانی به واسطه مواد مخدر متزلزل شده‌اند؛ موضوعی که اگر ساده از کنارش بگذریم دیری نمی‌گذرد که همه‌گیرتر می‌شود و طولی نمی‌کشد که اعتیاد در رتبه نخست معضلات کشور جای می‌گیرد.

اولین تماس…

خط ملی اعتیاد، اسفند 87 رسما کارش شروع شد و اولین کسی که 09628 را شماره‌گیری کرد زنی بود از تهران با همسری معتاد که شدت اعتیاد او دلواپسی‌های زن نسبت به سرنوشت پسر شش ساله‌اش را به مرحله نگران‌کننده‌ای رسانده بود.

مشاور این مرکز، گزینه‌های پیش رو را به این مادر نگران ارائه داد و این کار آن‌قدر ادامه پیدا کرد تا راهنمایی‌های درمانی برای شوهر و مشاوره‌های پیشگیرانه برای فرزند او انجام شد.

از آن زمان تا به حال زنان همچنان بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد می‌گیرند به طوری که در هر ماه به طور میانگین 80 درصد تماس‌ها را زنان برقرار می‌کنند. البته زنان تماس گیرنده در بیشتر موارد مصرف‌کننده نیستند، بلکه یا قربانی اعتیاد یکی از اعضای خانواده‌اند، یا نگران سرنوشت کودکان خویشند و راهکار می‌خواهند یا مایلند درباره مواد اعتیادآور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مردان هم با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، اما خیلی کمتر از زن‌ها، به طوری که از هر صد تماس در ماه، به طور میانگین 80 تماس متعلق به زنان و 20 تماس مربوط به مردان است، آن هم با این فرق که بیشتر زنان تماس‌گیرنده، مصرف‌کننده مواد نیستند و بیشتر دنبال راهنمایی برای همسر و فرزند و وابستگان خود می‌گردند، در حالی که بیشتر مردان تماس‌گیرنده با خط ملی اعتیاد مصرف‌کننده هستند و درصد کمی از آنها برای کسب اطلاعات و راهنمایی با این خط تماس می‌گیرند.

مریم خباز‌‌ – گروه جامعه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

در گفتگو با جام جم آنلاین پاسخ داده شد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

یک کارشناس مسائل خانواده و زنان در گفتگو با جام جم آنلاین؛

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه
مشاوره تلفنی ترک اعتیاد شیشه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *