مشاوره تلفنی داروخانه

 
helpkade
مشاوره تلفنی داروخانه
مشاوره تلفنی داروخانه

“);
WinPrint.document.close();
WinPrint.focus();

setTimeout(function () {
WinPrint.print();
}, 500);

return false;
});
});

function initContactForm(contactEmailFieldValue, formTitle)
{
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_hfContactFormID’).val(contactEmailFieldValue);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactInputForm’).css(‘display’,’block’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactFormMessageSent’).css(‘display’,’none’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_lblContactFormTitle’).html(formTitle);
}

eds2_2(function ($) {
if (typeof edn_fluidvids != ‘undefined’)
edn_fluidvids.init({
selector: [‘.edn_fluidVideo iframe’],
players: [‘www.youtube.com’, ‘player.vimeo.com’]
});

});
/*]]>*/

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه «1490» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می‌شود به مصرف خودسرانه دارو روی می‌آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی «1490» سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می‌توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که نادرست و آسیب رسان هستند، پرهیز نمایند.

قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می شوند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا با نظر پزشک داروهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

لازم به ذکر است:

مشاوره تلفنی داروخانه

مرکز پاسخگویی 1490 در دو بخش فعالیت می کند:

1- عهده دار پاسخگویی تلفنی از طریق شماره تلفن 1490 به سوالات دارویی و مسمومیت ها و ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان دارو

2- اطلاع رسانی درخصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب

این مرکز همچنین وظیفه ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات مربوط به محصولات غذایی بسته بندی شده و محصولات آرایشی و بهداشتی را برعهده دارد. شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها در این مرکز ثبت و از طریق ارجاع به دانشگاه ها پیگیری می گردد.

پاسخگویی به سوالات دارویی و کنترل مسمومیت ها:  مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم عهده دار پاسخدهی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت به صورت شبانه روزی (در تهران) و از طریق داخلی 2 شماره تلفن 1490 می باشد. کارشناسان این مرکز از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص پس از طی دوره های آموزشی انتخاب می گردند. در این مرکز به سوالات ذیل به صورت تلفنی پاسخ داده می شود: موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف- احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر داروها با هم و با مواد خوراکی و نتایج آزمایشگاهی، اطلاعات سم شناسی و مسمومیت ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی های محیط با سموم.

پاسخگویی به سوالات کمبودهای دارویی و ثبت و پیگیری شکایات: با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، کارشناسان مرکز به صورت شبانه روزی (در تهران)، راهنمایی لازم را در جهت تهیه داروها و معرفی نزدیک ترین داروخانه ای که داروی مورد نیاز بیمار را موجود دارد، در اختیار قرار می دهند. این روند با عضویت داروخانه ها در سامان دارو و همکاری ایشان در اعلام موجودی دارو توسط مرکز ملی پاسخدهی سلامت 1490 در حال انجام است. سامانه مذکور بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها با ارسال پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 201490 ، نام و نشانی دو داروخانه ای که داروی مورد نظر را موجود داشته باشند را از طریق ارسال پاسخ پیام کوتاه، اطلاع می دهد.

ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات محصولات غذایی بسته بندی شده، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، توسط کارشناسان مرکز صورت می گیرد. کلیه شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها و همچنین مشکلات بسته بندی و کیفیتی ثبت می شود. مراجعین سپس می توانند با ارائه کد پیگیری روند بررسی و رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایند.

 

عابدی زاده

1396/10/17 10:05 ق.ظ

کرم ضدآفتاب اوریج با اس پی ۵۰ کیفیتش خیلی پایین آمده ولی قیمتش با سیر صعودی رو به بالا هستش ولی دوساله این ضدآفتاب باتوجه به قیمتش که بالا رفته ولی مثل آب هستش هیچ تفاوتی با آب نداره

جوکار

1398/03/06 05:54 ب.ظ

من با ۱۴۹۰ تماس گرفتم راجع به گرانفروشی داروخانه .گفتند به آنها مربوط نیست .یک شماره دیگه بهم دادند که کسی جواب نمیده .اینطوری پیگیر هستند ؟پس چرا الکی میگن رسیدگی میکنیم

شیما محمدی

1398/04/15 10:22 ق.ظ

با سلام

داروخانه دکتر بدلی واقع در خیابان مطهری خیابان میرعماد جنب اورژانس بیمارستان مهراد داروها را خصوصا داروهای آزاد را 3 برابر قیمیت به بیماران و مراجعه کنندگان می فروشد لطفا رسیدگی بفرمایید. با تشکر

علی

1398/04/20 01:58 ق.ظ

توی این سایت- ۱۴۹۰ بار تبلیغ میکنه که (این مرکز راهنمایی و مشاوره بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته پاسوخگوی سوالات میباشد!!! خیلی جالبه،آخه وقتی تماس میگیری میگه که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر میباشد!!!!!!!!!

خداییش دوستان شما بگید-خیلی جالب نیست؟؟؟خیلی باحاله. ازین سایت یاد گرفتم که آنلاین یعنی ۸ صبح تا ۸ عصر! اوناییم که نمیدونن آنلاین یعنی چی یا از وازه‌ی آنلاین تصوراتی دیگه داشتن بدونن که معنی آنلاین یعنی چی،یاد بگیرید!!!!


ماهنامه نظام پرستاریDownloads-icon

زحمت حضور در صف های طولانی نوبت و هزینه رفت و آمد را به حداقل برسانید

در هر زمان از شبانه روز، حتی ایام تعطیل به طور مستقیم با پزشکان گفتگو کنید

پزشکان تضمین شده ما تا دریافت کامل پاسخ،شما را همراهی میکنند

برای گفت و گو بهتر و راحت تر،مستندات پزشکی و تصاویر آزمایشات خود را آنلاین ارسال کنید

نگران نباشید! بدون انتظار برای مراجعه حضوری، همزمان با چند پزشک متخصص مشورت کنید

مشاوره تلفنی داروخانه

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور کامل بازگردانده میشود

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسید

آنچه شما درباره مشاوره آنلاین گفته اید

اگر سوال در زمینه های اطلاعات دارو، عوارض، کلیه اطلاعات درباره دارو ها دارید، میتونید از متخصصین این حوزه بپرسید.

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ هموطنان در هر لحظه از شبانه‌روز، می‌توانند پس از شماره‌گیری کد خدماتی 1490، سؤالات خود را در مورد یافتن دارو در داروخانه‌های شهر تهران از طریق داخلی شماره 1 و همچنین سؤالات علمی خود را در خصوص داروها و موارد مسمومیت را از طریق داخلی شماره 2 مطرح کنند.

مشاوره تلفنی داروخانه

ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اذعان به این که به دلیل استقبال زیاد هموطنان از این کد خدماتی، ممکن است در ساعات اوج فعالیت، مراجعان زمان بیشتری را در انتظار برقراری تماس باقی بمانند با هدف کاهش تعداد موارد پشت خط و به منظور افزایش سرعت عمل، سامانه پیام کوتاه داروهای کمیاب «سامان دارو» را با شماره تلفن 201490 طراحی کرده است.

متقاضیان داروهای کمیاب می‌توانند نام داروی مورد نیاز خود را با املای صحیح انگلیسی به شماره 201490 به صورت پیام کوتاه ارسال کنند. سامانه به محض یافتن دارو در داروخانه‌های سطح شهر، پیام کوتاهی حاوی نام، تلفن تماس و نشانی داروخانه مقصد را برای متقاضی ارسال می‌کند و چنانچه داروی مورد نظر موجود نباشد، یک پیام راهنما برای متقاضی ارسال می‌شود.


انتهای پیام

به دنبال برترین دکتر داروخانه خوب در تهران هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید.

لیست آدرس و تلفن بهترین داروخانه خوب در تهران را به همراه مشاوره آنلاین و نوبت دهی مشاهده کنید.
خدماتی که داروخانه در تهران می تواند به شما ارائه بدهد شامل فروش انواع داروها، محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی ساده و خانگی می باشد که لیست بهترین داروخانه در تهران را در این صفحه مشاهده می کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با داروخانه بهتر است بدانید داروخانه، دواخانه، یا دِراگ اِستور (به انگلیسی: Drugstore) یک فروشگاه خرده‌فروشی است که دارو، محصولات بهداشتی و آرایشی، و تجهیزات پزشکی ساده و جانبی به فروش می‌رساند. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند.

لیست داروخانه ها در تهران, بهترین داروخانه در تهران

 آیا شما پزشک هستید؟  ثبت نام پزشک جدید

مشاوره تلفنی داروخانه

میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند.



© 2020

کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

 

کلید واژه ها:
سامانه تلفنی ۱۹۰مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC

مشاوره تلفنی داروخانه

نشانی:

اراک کوی گلستان- معاونت غذا و دارو

تلفن:

33685570-086

دورنگار:

33678627-086

کد پستی:

3818653366

ساعات کاری:

7:15 الی 15:45


ارتباط مستقیم با دفتر معاونت:33678626-086
ارتباط مستقیم با واحد IT معاونت: 336775920-086

معاونت غذا و دارو یزد
مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم تلفن کشوری: 190 .تلفن استانی: 03536288410
لطفاً سوالات دارویی و مشاوره در زمینه نحوه صحیح مصرف را با کارشناسان دارویی در میان بگذارید و پاسخ آن را در کوتاهترین زمان ممکن بر اساس کد پیگیری خود مشاهده نمایید. جهت طرح پرسش به انتهای فرم مراجعه نمایید.

پاسخ به شماره های پیگیری درخواست مشاوره :
808117/88:با سلام قرص مادوپار 250از کجا میتونم تهیه کنم
من پدرم قرص مادوپار 4بار در روز اکسلون آتورواستاتین پلاویکس ترانکوپین 100 پنتوپرازول سوستاک دو بار در روز یاسنال مموری پاور آمانتادین و رستین دوبار در روز استفاده میکنن چه طور باید این قرص ها رو بهشون بدم قرص های که ننوشتم یه بار در روز استفاده میشن تشکر
پاسخ:باسلام
متاسفانه داروی مادوپار فعلا توزیع نمی گردد و باید طبق صلاحدید پزشک داروی دیگری جایگزین شود.
داروی پنتوپرازول با پلاویکس تداخل رده D دارد که باعث کاهش اثربخشی پلاویکس میگردد و برای ادامه ی مصرف آن بهتر است با پزشک معالج خود مشورت نمایید.همچنین مصرف ترانکوپین نیز باعث کاهش اثربخشی رستین میگردد که بهتر است با پزشک معالج مشورت فرمایید و طبق صلاحدید ایشان مصرف نمایید.
به طور کلی بهتر هست بیمار به هر پزشکی مراجعه میکنند سایر داروهای مصرفی خود را به پزشک معالج نشان داده تا پزشک در صورت نیاز و صلاحدید نوع داروها و یا میزان مصرف آن ها را تغییر دهند.
برای مصرف سوستاک دوبار در روز بهتر است ساعت مصرف 8 صبح و 4 عصر باشد.
808117/87:سلام میشه لطفا یه داروی قوی و موثر برای نعوظ مصنوعی معرفی کنید؟
پاسخ:باسلام
داروهای رایج برای اختلالات نعوظ سیلدنافیل و تادالافیل می باشد که بهتر است مصرف این داروها را تحت نظر اورولوژیست شروع نمایید تا در صورت وجود و یا احتمال وجود بیماری زمینه ای و یا مصرف داروهای دیگر مصرف این داروها بررسی گردد.
808117/86:با سلام واحترام
دکتر متخصص به مدت دو ماه شب ها قرص والپروات ساندوز 500م و قرص بوسپیرون 5 م گرم تجویزکرده همچنین من به علت ریزش مو صبح ها مکمل شاری پروست و هیرویت مصرف میکنم میخواستم بدونم اینها با هم عوارض و تداخلی ندارند؟تشکر
پاسخ: باسلام قرص شاری پروست که برای مشکلات پروستات مصرف می شود با داروهای هورمونی یا آدرنرژیک تداخل دارد، همچنین مصرف آن با داروهای ضدانعقاد ممکن است ریسک بروز خونریزی را افزایش دهد.
هیرویت که برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش آن مصرف می شود تداخلی ندارد.
در کل 4 دارویی که مصرف میکنید باهم تداخل خاصی ندارند.مصرف هم به همین صورت صبح و شبی که گفتید مناسب است.
808117/84:سلام
سه داروی لووکسین100(یکی)+نیتروکاردین 2.6(یکی)+لانوکسین(هر روز نصفی) را صبح ناشتا و هم چنین دو داروی دیگر لوزار25(نصف صبح نصف شب)+کاردیولول6.25(نصف صبح نصف شب) هم مصرف می کنم
لطفا ترتیب و فاصله زمانی آنها را راهنمایی بفرمایید
پاسخ: باسلام لووتیروکسین بهتر هست حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه مصرف شود.
در مورد لانوکسین, غذا بر جذب و اثر این دارو تاثیری ندارد.می توان دارو را با غذا یا با شکم خالی مصرف کرد.در صورتی که بیمار مشکل گوارشی دارد آن را با غذا میل کند.ولی به بیمار توصیه شود که همیشه به یک صورت ثابت(بعد یا قبل از غذا) و در ساعت مشخصی از روز دارو را مصرف نماید.
نیتروکاردین بهتر است قبل از غذا مصرف شود. در صورتی که بعدا پزشک دستور مصرف نیتروکاردین شما را زیاد کرد باید دقت شود که در صورت تجویز دوبار در روز در ساعت 8 صبح و 4 عصر مصرف گردد. در صورت مصرف 3 بار در روز در ساعت 8 صبح,1 عصر و 5 عصر مصرف گردد.
در کل بهتر است داروها در ساعت مشخص و با فاصله ی حداقل یک ساعت از هم مصرف شود.
808117/82:سلام ، صبح قرص سرترالين خوردم يه ربع بعدش داكسي سايكلين
الان ساعت ١١ هم داكسي سايكلين و ويتامين د ٣ و سولفات روي و فروفورت دئودنال خوردم
معده درد خفيف دارم با سر گيجه
خطر جدي ممكنه داشته باشه!؟
پاسخ: باسلام
فاصله ی مصرف دو کپسول داکسی سایکلین باید 12 ساعت باشد.با یک لیوان آب میل نموده و تا نیم ساعت دراز نکشید.همچنین مصرف داکسی سایکلین و آهن تداخل داشته و باعث کاهش جذب داکسی سایکلین می شود.مصرف داکسی سایکلین باید 1 ساعت قبل و یا 2 ساعت بعد از آهن صورت گیرد.
مصرف سرترالین بهتر است صبح ها باشد چون ممکن است منجر به بی خوابی شود.
ویتامین د3 بهتر است بعد از غذا مصرف شود که جذب بهتری دارد.
همچنین مصرف آهن با معده خالی ممکن است باعث عارضه گوارشی شود.بهتر است فروفورت دئودنال شب هنگام قبل خواب مصرف شود.در صورتی که دچار عارضه گوارشی می شوید بهتر است بعد از غذا مصرف شود. البته بهتر است با فاصله از چای و لبنیات مصرف گردد.
808117/80:آیا مصرف قرص نئوتادین با قرص آسنترا۵۰ تداخل دارد؟؟
مصرف آسنترا صبح
مصرف نئوتادین شب هنگام خواب
پاسخ: باسلام خیر تداخلی ندارند.
808117/79:سلام .قرص بکمپلکس 50 کانادایی در داروخانه ها موجوده یا نه واقعا برای رشد مو موثره؟
پاسخ: باسلام بله مصرف ب کمپلکس باعث تقویت رشد مو و کاهش ریزش آن میشود. برای موجودی این مکمل باید از داروخانه های سطح شهر سوال فرمایید.
808117/78:دختر بچه 5 ساله هموگلوبین 10 دارد به نظر شما چه دارویی مصرف کند و چه مقدار ؟
پاسخ: باسلام جهت مشاوره به متخصص اطفال مراجعه کنید.
808117/77:سلام من خانمم عمل زانو کرده دکتر داروی مسکن استامینفون داده بعد خوردن دارو فشارش پایین میاد داروی جایگزین چی بدیم بهش؟
پاسخ:باسلام استامینوفن باعث عارضه ی افت فشار خون نمی شود.بیمار باید مراقب باشد فشار زیادی روی زانویش وارد نکند و اگر بیماری زمینه ای خاصی ندارد میتواند از دارویی نظیر ناپروکسن استفاده کند.
808117/76:سلام . وقتتون بخیر . اولا می خواستم بپرسم برای مشورت در مورد مصرف داروی مدافینیل حتما باید به متخصص خاصی مراجعه کنم یا پزشک عمومی میتونه راهنماییم کنه ؟
دوم اینکه ، داروی مدافینیل چه عوارضی داره و این عوارض تا چ حد بروز میکنه ؟
با تشکر و سپاس
پاسخ:باسلام بهتر هست با مشورت و تجویز متخصص مغز و اعصاب مصرف شود. هیچ دارویی بدون عارضه نیست. شایعترین عارضه ی دارویی مدافنیل شامل موارد زیر هست:
سردرد(45-50%) – کاهش اشتها(16%) – حالت تهوع(16%) – درد شکمی(12%) – حالت اضطراب و نگرانی (6-10%) و …
808117/75:سلام.پزشک برای من قطره چشمی یک بار مصرف لووفلوکساسین تجویز کردن و گفتن هر ۲ساعت استفاده میکنم.میخواستم بدونم ایا میتونم باقی مانده دارو رو نگه دارم و برای دفعات بعدی استفاده کنم؟؟
پاسخ:باسلام درب قطره را بسته و در یخچال بگذارید چون هر دو ساعت استفاده میکنید موردی ندارد.
808117/74:سلام.من کنسر پرستات دارم که چندسال پیش عمل شدم وبه قول دکتر ها هورمون تراپی میشوم چندماه پیش پزشک گفت که نسبت به ابیراترون مقاوم شدم وقرص انزالو تامید تجویز نمودند پس ازدوماه سردرد های شدید سراغم آمد که با خون دماغ شدن بهبود می یافت ولی بعدا خون دماغ نشدم وسردرد شدید وشدیدتر شد تااینکه حس تعادل ازدست دادم باام ارای مغز مشخص شد که خونریزی مغزی دارم وهمراه باگرفتگی عروق مغزی که بالکنت زبان هم همراه است ولی سردرد بهبود یافته که دارو هم قطع شده وپزشک لوتیشوم راتجویز نموده خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید
پاسخ:باسلام.لوتیشیوم-177 ماده ای رادیواکتیو هست که به آنتی ژن اختصاصی غشا پروستات به عنوان حامل متصل می شود که اینگونه در بدن به سلول های خاص تومور متصل شده و باعث از بین بردن آن ها می شود.شایع ترین عارضه آن حالت تهوع است که قبل و بعد از درمان به شما داروی ضدتهوع داده میشود.چون این درمان با ماده رادیواکتیو همراه است توصیه هایی از قبیل موارد زیرمیشود: برای احتیاط بیشتر، در طول درمان هیچکس اجازه ملاقات نزدیک با شما را ندارد و احتیاطات خاص باید لحاظ گردد.
خانواده و دوستان شما در خطرنیستند، ولی توصیه میشود که اقدامات احتیاطی معقولانه را درنظر بگیرید.
– تا یک هفته پس ازدرمان، همیشه سیفون توالت را پس ازاستفاده دو بار بکشید.
– خودداری از هر گونه تماس با کودکان و زنان باردار به مدت 3 روز
– محدود کردن تماس نزدیک با دیگر بزرگسالان به مدت 3 روز
– اجتناب از به اشتراک گذاری تخت با شخص دیگری به مدت 3 روز
انشالله به خوبی به این درمان پاسخ خواهید داد.
808117/73:سلام من طبق دستور پزشک به مدت یک ماه قرص نورتریپتیلین 25 مصرف کردم به دلیل میگرن اما دچار عوارض این دارو شدم و چون دسترسی به پزشک ندارم میخوام قطعش کنم خواستم ببینم مشکلی نداره قطع ناگهانی این دارو؟
پاسخ: باسلام این دارو جزو دسته ی TCA هاست و قطع ناگهانی آن مشکلی ندارد.ولی بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنین که در صورت لزوم داروی جایگزینی برای شما تجویز کنند.
808117/72:قرص سوماتلین که به عنوان حجم دهنده سینه معرفی شده است آیا مورد تأیید هست؟
پاسخ: باسلام خیر این دارو فاقد تاییدیه سازمان غذا و دارو می باشد. داروهای ایرانی مورد تایید باید دارای سیب سلامت و شماره پروانه و داروهای خارجی مورد تایید باید دارای برچسب اصالت به رنگ زرد باشند.
808117/70:با عرض سلام.خدا قوت .ببخشید من تو ماه است که زینک پلاس 10 میلیگرم را مصرف میکنم و نیم ساعت بعد از خوردن نهار مصرف میکنم امادو ساعت بعد از اون چایی میخوام آیا تاثیراتش بر روی پوست و مو هایم کم میشه یا نه خوردن چای دو ساعت بعد از اون مشکلی ندارد؟چونکه میگن کافئین موجود در چایی مانع جذب زینک می شود اما من دو ساعت قبل از خوردن چایی قرص را میخوام. لطفا راهنمایی کنید با تشکر
پاسخ:باسلام خیر مشکلی ندارد.
808117/69:برای بیماری که از تهوع شاکی بود و علایم پروستاتیت حاد داشت سیپروفلوکساسین و اندانسترون تجویز شد اما اندانسترون با تعداد محدود روزی یکی تجویز شد ،آیا عارضه دارویی ممکن است رخ دهد؟
پاسخ:باسلام هیچ دارویی بدون عارضه دارویی نمی باشد ولی لازم به ذکر هست داروهای تجویز شده برای بیمار شما در صورتی که بیمار دارای بیماری قلیی عروقی خاصی نظیر CHF و یا bradyarrhythmia نباشد مصرف همزمانش مشکل ساز نیست و میتوان این دو دارو را با فاصله زمانی مصرف کرد. این دو دارو فاقد عارضه ی دارویی با درصد بالایی هستند.
بهتر است حین مصرف سیپروفلوکساسین که انتی بیوتیک هست مایعات زیاد مصرف شود و از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید جلوگیری شود. همچنین از مصرف هم زمان این دارو با آنتی اسیدها جلوگیری شود و فاصله حداقل 4 ساعت رعایت شود.
همچنین شایع ترین عارضه اندانسترون که برای تهوع بیمار تجویز شده است سردرد می باشد که در صورت بروز میتوانید از مسکن استفاده نمایید.
808117/68: با سلام.
آیا قرص استراکسین اعتیاد آور است؟
پاسخ:باسلام داروی atomoxetin با نام تجاری straxin فاقد اعتیادآوری است.
808117/67:من بخاطر اينكه عادت ماهوارمبيشتر از يك ما نيامده بود نزد داكتر رفتم وپيچكارى هورمون همراه در تابليت به نام گلو كو فيج والديكتون برايم داد ولى به خاطرم نيست كه قبل از عادت ماهوار تابليت را بخورم ويا در عين مريضى هنگامى كه اين تابليت ها را استفاده كردم حساسيت در زير گردنم بحارة ها با خارش همين ناخبه گردن لطفا بسيار زود جواب ام را إرسال كنيد لطفا
پاسخ:باسلام مصرف داروهای گلوکوفاژ و آلداکتون را باید شروع کنید و ربطی به زمان شروع عادت ماهیانه شما ندارد.داروی آلداکتون میتواند باعث ایجاد راش پوستی و خارش شود که میتوانید با مشورت با پزشک معالج خود مصرف این دارو قطع و داروی دیگری جایگزین شود.
بهتر است این دو دارو را بعد از غذا مصرف نمایید.
808117/66:من حدودا 20 روزه ک اعتیاد و ترک کردم و دچار اختلال شدید خوابه شدم روانپزشک رفتم ک اورلپت و الانزاپین و ونلاکسین دادن ک اصن تاثیری روی خوابیدنم نداره .عملا روزی دو ساعت میخوابم عاجز شدم چی کنم؟؟؟؟
پاسخ:باسلام با مراجعه به پزشک متخصص میتوانید راهنمایی های لازم را در جهت تغییر دارو و یا افزایش میزان آن داشته باشید.
808117/63:باسلام احتراما آیا مصرف قرص فلوکسامین 100 وبوسپیرون 5 و نورتریپلین 25 و رسپیدون 1 و کلومیپرامین 10 باهم در یک نوبت عوارضی دارد و نیز دوبرابر کردن آنها عوارض دارد یا خیر
پاسخ:باسلام.این داروها حتما باید با تجویز متخصص مورد استفاده قرارگیرد.همچنین افزایش میزان مصرف حتما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.مصرف تمام این داروها به طور همزمان باهم میتواند موجب افزایش بروز عوارض جانبی این داروها شود بنابراین بهتر است مصرف داروهایتان را در ساعات مختلف روز تقسیم کنید.
808117/62:سلام و عرض ادب آیا سپروهپتادین برای بیمار صرعی خفیف که لوتیراستام مصرف می کند مشکل ایجاد می کند یا نه ؟و آیا با دارویش تداخل میدهد یا نه؟ چون لوتیراستام تقریبا اشتهایش را از بین برده؟
پاسخ:باسلام داروی سیپروهپتادین و لووتیراستام تداخل دارویی ندارند.ولی بهتر است سیپروهپتادین به دلیل پدیده rebound به مدت طولانی مصرف نشود و از شربت هایی نظیر زینک پلاس استفاده شود.در صورت کم اشتهایی شدید بهتر است قبل از مصرف نزد پزشک معالج رفته تا کم اشتهایی بیمار علت یابی شود.
808117/61:سلام برای کمبود ویتامین ب۳ چه قرصی وجود داره؟
پاسخ:باسلام نیاسین(ویتامین ب3)با دوز کمتر در ب-کپلکس موجود هست که میتوانید مصرف کنید ولی در صورت کمبود شدید ب3 در بیمارهایی نظیر پلاگر قرص نیاسین موجود هست که دارای دوز بالاتری از ب3 است که در صورت صلاحدید و تجویز پزشک معالج باید مصرف شود.
808117/60:به مدت پانزده سال قرص فلورازپام پانزده مصرف میکردم حالا هر داروخانه در شهرستان کرمان رفتم گیر نمیاد لطفا راهنمایی کنید آلان دارم روانی میشم ممنون اگر راهنمایی کنید
پاسخ: باسلام با تماس و یا مراجعه به سازمان غذا و دارو کرمان قسمت کمبود دارویی می توانید از موجودی فلورازپام در داروخانه های استان کرمان آگاه شوید.در صورت عدم موجودی این دارو در استان می توانید با داروخانه دکتر فرقانی در یزد تماس بگیرین که در صورت موجودی این دارو با نسخه پزشک به تعداد محدود به شما داده شود و به این نکته توجه شود در داروخانه های هر استان اولیت تامین دارو برای بیماران آن استان هست و میتوانید یا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا تحت صلاحدید پزشک داروی شما تغییر کند.
808117/59:خسته نباشید
من سندرم تخمدان پلی کیستیک دارم و قبلا قرص سیپروترون کامپاند رو مصرف میکردم ولی چند ماهی است که با مصرف این قرص دچار تهوع و سردرد میشوم.۳سال است که سردرد و میگرن شدید دارم و تحت درمان هستم.قرص خارجی چی میتونم برای درمان این سندروم مصرف کنم؟
پاسخ:باسلام سایر داروهای OCP هست که در صورت صلاحدید پزشک معالج خود میتوانید جایگزین کنین.دیان, سیپروترون کامپاند خارجی هست که کمبود دارویی می باشد.
شایع ترین عارضه ی داروهای OCP تهوع می باشد که گذرا بوده و معمولا با ادامه درمان رفع می شود.در صورت اذیت شدن میتوانید نیم ساعت قبل از مصرف داروی خود از داروهایی نظیر ب6 و اندانسترون استفاده نمایید.با توجه به بروز عارضه سردرد بهتر است با توجه به صلاحدید متخصص زنان خود دارو را تغییر دهید.
808117/57:سلام.خسته نباشید.
من دارم دایکسی سایکلین مصرف میکنم ، میخواستم بدونم این دارو کی تاثیر خودشو بر روی عفونت پوست نشون میده و بعد از چند روز تاثیرش معلوم میشه؟؟؟؟!!!!!
و اینکه آیا مصرف مکمل های غذایی با فاصله ی 5 ساعت بعد از مصرف دایکسی سایکلین آیا باعث کاهش جذب دارو و اثر گذاری کمتر اون میشه؟؟؟؟؟با تشکر.
پاسخ:با سلام مصرف داکسی سایکلین همراه با شیر و یا غذاهای چرب میتواند منجر به کاهش سطح سرمی دارو گردد. با این حال وجود تداخل داکسی سایکلین با لبنیات نسبت به سایر داروهای هم گروه این دارو نظیر تتراسایکلین کمتر است. مصرف این دارو همراه با کلسیم و آهن می تواند باعث کاهش جذب دارو گردد.هم چنین این دارو باعث کاهش جذب کلسیم, آهن, منیزیم, زینک و آمینواسیدها میگردد. به طور کلی بهتر است این دارو یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس ازغذا مصرف گردد.
هم چنین به علت بروز عارضه ازوفاژیت توصیه می شود این دارو حداقل با یک لیوان آب پر(240 سی سی) مصرف شده و تا نیم ساعت بعد دراز نکشید.
808117/56: سلام داروی مادوپا 250 را برای مادرم می خواهم کجا پیدا کنم نیست لطفاً راهنمایی ام کنید
پاسخ:باسلام متاسفانه فعلا مادوپار کمبود دارویی میباشد.شما میتوانید با تماس با قسمت کمبود دارویی در سازمان غذا و دارو شماره تماس و نام بیمار خود را بگویید که با پیگیری همکاران در این بخش در صورت پیدا شدن این دارو در داروخانه های سطح شهر با شما تماس گرفته و به شما اطلاع دهند.
808117/55: سلام تشکر از سایت خوبتون خواهش میکنم جوابمو بدین برای عفونت باکتریایی قرص جایگزین داکسی ساکلین و سیپروفلوکساسین چی هست؟ چون من به تمام انتی بیوتیک ها بجز لووفلوکساسین حساسیت دارم میخواستم بدونم لووفلکساسین ۷۵۰ قویتره یا سیپروفلوکساسین ۱۰۰ ؟؟ من یک ماه لووفلوکساسین ۵۰۰ خوردم خوب نشدم الان ۷۵۰ رو میخورم تاثیر نمیکنه میخاستم بدونم سیپرو تاثیرش بیشتره؟؟
پاسخ: عفونت های مختلف به دلیل انواع مختلفی از باکتری هاست از جمله گرم مثبت, گرم منفی, هوازی, بی هوازی و…که باتوجه به تشخیص نوع عفونت و تشخیص باکتری عامل آن توسط پزشک معالج آنتی بیوتیک مناسبی تجویز میگردد.
برخی آنتی بیوتیک ها وسیع الطیف هستند و ممکن است در برخی عفونت ها اصلا نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وسیع الطیف با دوز بالا نباشد زیرا منجر به مقاومت باکتریایی شده که از جمله عواقب این مقاومت این است که ممکن است دیگر این دوز و این آنتی بیوتیک پاسخگویی عفونت های شدیدتر شما در آینده نباشد.
در نتیجه باید حتما تجویز آنتی بیوتیک هم چون کشورهای پیشرفته تحت نظر پزشک معالج انجام گردد.
80811/54:فلورازپام پانزده گیر نمیاد پانزده سال مصرف کردم جایی گزینه چه دارویی مصرف کنم
پاسخ: باسلام داروخانه دکتر فرقانی در بلوار 17 شهریور با نسخه پزشک به تعداد محدود موجود می باشد.
80811/52:انواع قرص ول وومن و ول من رو من قبلاً در بروشوری که داروخانه ای ارائه داده بود دیدم که هر کدام مناسب شرایط خاصی بود.
آیا شما می تونید انواعش رو به من بگید؟
پاسخ: Wellman:Original-Conception-Sport-Prostate
Wellwoman:Original-+50-+70-Hairfollic-Plus Omega3.6.9
808117/49:احتیاج به قرص فلورازپام پانزده دارم ازشهرستان کرمان از کدام داروخانه تهیه کنم ممنون
پاسخ:باسلام با تماس و یا مراجعه به سازمان غذا و دارو کرمان قسمت کمبود دارویی میتوانید از موجودی فلورازپام در داروخانه های استان کرمان آگاه شوید.
808117/47:سلام من قرص دپاکین با دوز ۱۰۰۰ در روز مصرف میکنم الان باید کلروکیین مصرف کنم ایا تداخل ندارند؟
پاسخ:باسلام خیر تداخل دارویی ندارند.
808117/44:داروی شربت نکسیوم را از کجا تهیه کنم
پاسخ:باسلام شربت نکسیوم در بازار دارویی موجود نیست.برای تهیه به داروخانه هایی که داروهای ساختنی میسازند مراجعه کنید تا این شربت را از سایر فرم های دارویی نکسیوم برای شما تهیه کنند.
808117/43:شربت زینک رو چند روز پیش با نسخه دگتر از داروخانه شهر یزد گرفتم قبل از بازکردن پشت جعبه و شربت رو نگاه کردم هیچ شماره ای بعنوان شماره پروانه یا علامت سیب سازمان غذا و دارو و موارد مشابه ندیدم اسم شربت مستر زینک هست.تاریخ تولید هم ندیدم ولی تاریخ انقضا ۲۰۲۱ هست.خواستم ببینم ایرادی نداره میشه مصرف کرد یانه ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ: با سلام بر روی داروهای ایرانی باید سیب سلامت و شماره پروانه درج شود.میتوانید عکس شربت خریداری شده را ارسال کنید تا با توجه به مشخصات آن در سازمان غذا و دارو استعلام گرفته شود.
808117/41:سلام برای چاقی پودر گیاهی تیار رو اینترنتی سفارش دادم میخواستم بببنم عوارضی که نداره ؟؟؟؟ روش نوشته حاوی فیبر وپودر موم زنبور عسل و….
پاسخ:باسلام.این پودر فاقد مجوز غذا و دارو می باشد.
808117/32:سلام.بنا برتجربه ای که دارم اگر به بیمار قرص های زایتیگا خارجی بدهیم بزودی تاثیر آن نمایان می شود وواقعا شاهد پس رفت بیماری می شویم اما اگر نوع ایرانی آن بدهیم در کمتر از یک ماه دومرتبه شاهد پیش رفت بیماری هستیم .چرا باید اینجور باشد؟ قطعا نوع ایرانی یا کاملا تفلبی است یا ماده موثره آن به اندازه درمانی آن نیست ویا اینکه فقط برای فریب مردم است.ومتاسفانه بیماران سرگردانند چون بازار پر شذه از انواع ایرانی ونوع خارجی آن کمیاب است.حال نظر شما چیست؟
پاسخ:باسلام کیفیت شرکت های مختلف دارویی متفاوت هست.برای اطلاع از وجود دارو میتوانید به قسمت کمبود دارویی سازمان غذا و دارو مراجعه فرمایید.
808117/31:با سلام. قرص لاغری ادیوس بصورت ایترنتی خریدم. جعبه پلمپ بود و بسته نایلونی داشت. قوطی علامن fda و هولوگرام دارد. اما قوطی قرص رو که باز کردم پلمپ در باز شده بود و قرص بجای 60 عدد ، 71 عدد بود.نگرانم که قرص ها تقلبی باشد. کجا میتوام بدهم برای آزمایش که خدای نکرده مواد مخدر داخلش نباشه.قرص اصلی رو از کجا بگیرم؟قبلا از عطاری در یزد خریدم و در 1 ماه 7 کیلو کم کردم اما دیگه نداشت و اینترنتی از سایت داروخانه سبحان که فکرکنم معتبر نیست خریدم.
پاسخ:باسلام، این قرص مجوز از سازمان غذاو دارو ندارد و به طرق غیر قانونی تهیه میشود و به همین دلیل می تواند خطرناک باشد.برای ازمایش میتوانید نمونه قرص خود را به غذاو دارو مربوطه در استان ببرید و تقاضای ازمایش بدهید.
همچنین تهیه قرص از عطاری ها کاری نادرست می باشد.
808117/30:سلام.زایتیگاه قول توزیع بیست اردیبهشت دادید ولی اکنون خرداد شروع می شود هنوز ذاروخانه هلال وچمران اظهار بی اطلاعی می کنند.دارو چیزی نیست که سهل انگاری پذیر وسرسری باشدچرااقدامی نمی کنید بدانید که بیماران تاب تحمل ندارند حداقل محکم خرف بزنید که ازبلا تکلیفی خار091ح شوند وفکر دیگری بکنند.
پاسخ:سلام،دارو در حال حاضر در داروخانه چمران موجود است.
808117/29:سلام من خشکی چشم خیلی شدید دارم و قطره سینالون و آرتلاک زیاد مصرف میکردم الان هر داروخونه ای که میرم میگن دیگه نیست بعضی جاها هم فقط ادونس دارن اونم چندتا دونه میدن و خیلی هم گرووووون ما بدبختایی که همیشه قطزه مینداختیم حالا باید چیکار کنیم که نیست؟
در ضمن چون خشکی چشمم شدید هس قطره اشک مصنوعی یکبار مصرف به چشمم میسازه فقط آرتلاک و سینالون و اینکه آرتپیک اصلا به چشمم نمیسازه تو رو خدا یکی جوابگو باشه من کجا قطره پیدا کنم؟؟؟
پاسخ:سلام قطره ارتلاک ادونسد اکثر داروخانه ها در حال حاضر موجود دارند از جمله داروخانه های دکتر منتخب،دکتر عباسی،دکتر کفیری و …و قطره سینالون هم به تعداد خیلی محدود داروخانه دکتر لطفعلیانی موجود دارند.
808117/28:سلام.قرص ابیراترون یا زایتیگا بسیار کمیاب شده ومتاسفانه داروخانه هاهم چوابگو نیستند نمونه ایرانی که آمده طبق تحربیات انجام شده اثر خوبی ندارد وباعث شدت بیماری هم می شود نمونه خارجی هم که توسط شرکت یاراطب وارد می شد طبق گزارش شرکت ممنوع شده حالا بااین شرایط برسر بیماران چه می آید خداداند یاباید تحمل بیماری مهلک کنند ودرانتظار مرگ بمانند یا باید دارو را قاچاق وارد کنند که این هم ازهمه کس برنمی آید.به قول بعضی بیماران که می گویند هرکه(مسئولین دارو)اگر به داد مابیماران نمی رسند انشاء الله به حق پنج تن به روزشان برسند.
پاسخ:با سلام،با عرض پوزش بدلیل اینکه شما شماره تماس خود را اشتباه و با یک عدد کمتر وارد کردید من نتوانستم با شما تماس بگیرم،لطفا بجای نفرین کردن کسانی که پیگیر داروهای شما عزیزان هستند، به داروخانه چمران سری بزنید و داروی خود را تهیه نمایید.
808117/27:موسيليوم ليمو از كجا تهيه كنم
پاسخ:سلام این دارو در اکثر داروخانه ها موجود است ولی بطور خاص در داروخانه درمانگاه فاطمه الزهرا موجود می باشد.
808117/26:سلام وقت بخیر
پدرم سرطان پروستات داره
دکترش قرص زایتیگا رو بسیار تاکید کرده و همچنین تاکید بر نمونه خارجی این قرص داشتن
که طبق فرموده دکتر این قرص اسرائیلی هست که اخیرا امتیاز این قرص رو کشور فرانسه گرفته
چندین داروخانه در تهران و شهرستانها رو گشتم و اکثرا گفتن که این قرص هلال احمر داره و سهمیه ای هست نمیدونم چطوری و باید چیکار کنم ممنون
پاسخ:سلام وقت شما هم بخیر، نمونه ایرانی این دارو در حال حاضر در داروخانه چمران موجود است و نمونه خارجی این دارو در تاریخ 98/2/20 انشاالله توزیع خواهد شد.
808117/25:ایا مکمل های بدن همه یششان مضر هستند?
پاسخ:سلام سوال شما خیلی کلی بیان شده است ولی بطور کلی مکمل هایی که از مکانی غیر از داروخانه ها تهیه می شوند نا معتبر است.
808117/24:سلام آیا قرص مادوپار250 در حال حاضر تحت بیمه هست یانه چون داروخانه ها آزاد میفروش و میگن بیمه بهش تعلق نمیگیره
پاسخ:سلام بله این دارو مورد تعهد بیمه می باشد.
808117/23:من باردارم هفته 28 بارداری تهوع واستفراغ داشتم ودارم قرص دمیترون مصرف میکنم روزی 1.5 میخواستم بدونم عوارضی دارد؟
پاسخ:داروی دمیترون در دوران بارداری safe و بدون عارضه می باشد.
808117/22:داروی مدافینیل هر جا میگردم پیدا نمیشه. کجا میتونم پیدا کنم؟
پاسخ:سلام ممنون،داروخانه دکتر صالحی واقع در خیابان کاشانی موجود دارند.
808117/19:قرص matoride رو تو يزد كجا ميتونم پيدا كنم؟هركجا رفتم پيدا نكردم.
پاسخ:سلام،داروخانه دکتر صالحی واقع در خیابان کاشانی موجود دارند.
808117/18:سلام قرض مادوپا تو یزد اصلا نیست تو رو خدا کمکم کنید مادرم فلج شده تا قرص نخوره نمیتونه بلند بشه
پاسخ:سلام،قرص مادوپار 250 در حال حاضر در تمامی داروخانه ها بالاخص داروخانه های شبانه روزی با ارائه نسخه معتبر در دسترس می باشد.
808117/17:با عرض سلام
قرص متالازون رو ميخوام و همه داروخانه ها رو سر زدم از جمله داروخانه سراياني كه ندارن راهنمايي بفرماييد كجا تهيه كنم؟
پاسخ:با سلام،داروی متالازون بصورت داروی تک نسخه ای می باشد و باید از طریق داروخانه هلال احمر تهران فرم های لازم تهیه و توسط پزشک متخصص تکمیل شود و همراه پرونده بیمار به تهران فرستاده شود،سپس درصورت تایید دارو از داروخانه هلال احمر تهران تحویل بیمار داده می شود.
808117/16:سلام قرص مادوپا 250تو یزد اصلا نیست تو رو خدا کمکم کنید مادرم فلج شده تا قرص نخوره نمیتونه بلند بشه؟
پاسخ:با سلام قرص مادوپای 125به احتمال زیاد در طی هفته های آینده توزیع خواهد شد.
808117/15:سلام داروی میتوتان موجود می باشد؟
پاسخ:با سلام، داروخانه هلال احمر موجود می باشد.
808117/14:زایتیگا توسط شرکت های دارویی مثل بهستان دارو وارد می شود به قیمت x که بیماران از روی ناچاری باید بخرند آیا مورد تایید شما هستند؟شما به عنوان مقام رسمی کشور برای تهیه آن چه توصیه ای دارید؟می شود ارزانتر تهیه کرد؟
پاسخ:شما می توانید با در دست داشتن پیش فاکتور دارو به معاونت غذاوداروی شهرستان خود مراجعه و در صورت شامل بودن از تخفیفات دارویی بهره مند شوید.
808117/11:روش حمایت از بیماران صعب العلاج و کمبود دارو؟
پاسخ:جهت کمبود دارویی و همچنین حمایت از بیماران صعب العلاج میتوانید به معاونت غذاوداروی استان خود نیز مراجعه فرمائید.
808117/10 :آیاامکان داردناچارادو سه روزفاصله بین مصرف آمپول سینوپارباشد۲چه بیمه ای این آمپول راپوشش می دهد۳آیاشکل دارویی متفاوت ودستورتزریق متفاوت داردیاتک دوزمی باشد؟
پاسخ:1.نمیتوانید. نهایتا تا یک روز می تواند با فاصله باشد.2.تمام بیمه های اصلی با تعرفه 90درصد تحت پوشش دارند.3.دستور معمول آن روزی یکبار است اما حتما با پزشک خود مشورت و تحت دستور پزشک معالج خود باشد.
808117/9 : ابیراترون چیست؟کجا باید تهیه کرد.نحوه صحیح مصرف چگونه است؟
پاسخ:یک ترکیب هورمونی می باشد.باعث کاهش تولید آندروژن میشود.در کانسر پروستات کاربرد دارد.
در ایران موجود نیست در صورت نیاز با مراجعه به معاونت غذا وداروی استان خود می توانید به صورت تک نسخه ای و با فوریت وارد کنید .نحوه مصرف بستگی به تجویز پزشک دارد(معمولا هزار میلی گرم در روز)
808117/8 : خوردن قرص های چربی سوز
پاسخ : مهمترین عارضه قرص ها و کپسول های لاغری می تواند عوارض کبدی، ناراحتی های گوارشی و بر هم خوردن متابولیسم بدن باشد. انواع مختلفی از این قرصها و کپسول ها در بازار موجود می باشد و عوارض اختصاصی هر کدام توسط شرکت تولید کننده در بروشور دارو ذکر شده است لذا حتما بروشور دارو را مطالعه نمایید. چند توصیه :
1- حتما با پزشک خود مشورت و تحت نظر ایشان دارو مصرف نمایید.
2- از خرید محصولات غیر مجاز توسط شبکه های ماهواره ای، به صورت اینترنتی و یا از طریق شبکه های مجازی جدا خودداری نمایید.
3- در هنگام خرید به برچسب اصالت دارو با سامانه 20008822 دقت نمایید و مراحل ارسال کد 16 رقمی را انجام تا تایید آن را از سازمان غذا و دارو بگیرید.
808117/7: با سلام وخسته نباشید
من قرص زینک بکمپلکس یورویتال و مولتی ویتامین ویتافیت مصرف میکنم.
1)ایا مصرف این دو باهم تداخل دارد
2)چه ساعت وزمانی باید این دو را مصرف کنم تا جذب شوند
3) مصرف شان بعد صبحانه مشکلی دارد
پاسخ:با سلام اگر بیماری یا مشکلی دارید و مصرف هر دو باهم دستور پزشکتان می باشد می توانید یکی از ویتامین ها را صبح و دیگری را شب مصرف نمایید (در بیشتر موارد نحوه مصرف توسط شرکت سازنده مشخص شده است)در غیر اینصورت با توجه به اینکه هر دو مکمل حاوی ویتامین های گروه B می باشند و مصرف هر دو با هم نیازی نیست می توانید یک شب درمیان از هرکدام مصرف نمایید.
مصرف آنها بعد از لبنیات و چای نباشد و ترجیحا بعد از غذا میل نمایید.
808117/6:با سلام پدر من 76 سال دارد و 10 سال پیش عمل قلب باز انجام داده و الان دچار نارسایی قلبی شده و حدود 10 روز در بیمارستان بستری بود که پس از مرخص شدن دکتر داروهای ذیل را تجویز نموده
آسپرین -زیپتین-آتوواست-تامسولوسین-پیوگلیتازون-نیتروکاردین-اسپرونولاکتون-فوروزماید-کاردیلکس-لوودوپاسی
الان با مصرف این داروها دچار سرگیجه شدید می شود علت چیست ؟
پاسخ : با توجه به اینکه در بین داروهای مصرفی پدر بزرگوارتان چند مورد آن عارضه سرگیجه را دارد بهتر است با پزشک شان مشورت و در صورت نیاز جایگزین شود.
808117/5: باسلام قرص آهن که در دختر بچه مصرف می شود آیا سبب یبوست می شود راهکار آن چیست؟
پاسخ:بله احتمال ایجاد یبوست را دارد
1- جهت رفع یبوست احتمالی مصرف غذاهای حاوی فیبر مانند سبزیجات، میوه های چون پرتقال، سیب درختی و … پیشنهاد میگردد.2-بهتر است قرص آهن را با معده خالی مصرف کنید چرا که درصد جذب آن بالاتر است ( قبل از خواب با یک لیوان آب پرتقال ) در صورت بروز عوارض گوارشی مصرف آهن بعد از غذا (شام ) صورت پذیرد.
در صورت یبوست بیش از حد مصرف داروهای گیاهی ملین با توصیه و تجویز پزشک یا داروساز توصیه می گردد.
808117/2:با سلام پزشک برایم هر شب متفورمین 500 و نورتریپتلین 25 و آلپرازولام نیم و لوزارتان 25 و همچنین سیتالوپرام 20 تجویز نموده خواستم بدانم همه اینها رو با هم مصرف کنم اشکال ندارد ؟ایا ترکیب همه اینها با هم تداخلاتی دارد یا نه ؟
پاسخ: با سلام با توجه به تداخل احتمالی داروهای نورتریپتیلین و سیتالوپرام، درمورد تعدیل زمان و دوز مصرفی داروها با پزشک معالج مشورت شود.

سرپرست داروخانه های تهران اعلام کرد: مردم اطلاعات دارویی خود را از 82101 بپرسند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر خیراله غلامی گفت: یکی از خدماتی که در داروخانه سیزده آبان در دو سه سال اخیر راه اندازی شده مرکز اطلاع رسانی دارویی است. این مرکز با شماره 82101  از 8 صبح تا 8 شب در خدمت مردم است. مردم می‌توانند  با این خط تلفن تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند. ما حتی از شهرستان هم تلفن داریم.

وی افزود: داروخانه‌های دانشکده داروسازی از سال 1359 بنیان‌گذاری شده و شامل 7 داروخانه است.  داروخانه شبانه روزی سیزده آبان و داروخانه فوق تخصصی سیزده آبان در خیابان کریمخان- نبش خیابان خردمند، داروخانه ایثار در خیابان قزوین- دو راهی قپان، داروخانه نمونه طالقانی نرسیده به میدان تجریش، داروخانه شهید عابدینی، نرسیده به خیابان بهارستان -جنب بیمارستان طرفه، داروخانه دکتر امینی در میدان بهارستان، داروخانه بوعلی در خیابان دماوند- نرسیده به میدان امام حسین(ع) داروخانه‌هایی هستند که همگی زیر نظر داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت می کنند و برخی به اشتباه همه آنها را به نام سیزده آبان می‌شناسند.

سرپرست داروخانه های تهران در ادامه اظهار داشت: ساختمان فعلی داروخانه 13 آبان  از سال 1374 از بهداری سابق استان تهران به دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران داده شد. از این کار دو هدف دنبال می‌شد. یکی اینکه دانشجویان داروسازی عرصه‌ای برای آموزش نداشتند و دیگر اینکه خدمت‌رسانی به مردم از اهداف آن بود.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

اپلیکیشن داروفرست با هدف ارائه خدمات دارویی غیرحضوری طی مراسمی در داروخانه مرکزی امام(ع) رونمایی کرد.

اقدامات انجام شده توسط موسسه خدمات دارویی رضوی ، دررابطه با پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا دردو بخش اقدامات داخلی …

راه اندازی وب کیوسک های مکانیزه جهت تسریع در امور پرداخت مراجعین محترم داروخانه مرکزی امام (ع)

از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا کنون حدود 45 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح توسط موسسه خدمات دارویی رضوی تولید…

مشاوره تلفنی داروخانه

به مناسبت روز بزرگداشت شهید با خانواده شهدای انقلاب دفاع مقدس، دفاع از حرم مرزبانی و ناجا همکلام شدیم.«سید مهدی هاشمی نژ…

با افزایش سن ، نیاز بدن به برخی ویتامین ها و املاح بیشتر می شود . لازم است که توجه ویژه ای به اصول تغذیه در سنین بالاتر …

برخی از افراد که از کووید-19 بهبود پیدا کرده بودند ، بار دیگر آزمایششان مثبت شده است و این سؤال مطرح می شود: آیا می توان…

اگر اخیراً در جاده بوده اید و متوجه شده اید که سایر رانندگان از ماسک های استفاده می کنند ، ممکن است فکر کرده باشید که آن…

ملاسما ناشی از هایپرپیگمانتاسیون ( افزایش رنگدانه ) اکتسابی پوست بوده که به طور معمول نواحی در معرض آفتاب در پوست صورت ر…

تلاش همکاران ما خدمت به جامعه از طریق افزایش سطح سلامت و ارتقای اطلاعات پزشکی شهروندان است بهترین پاداش برای ما استفاده درست از این اطلاعات است

پیماوانسرین یک داروی ضد سایکوز است که با تغییرعملکرد مواد شیمیایی در مغز کار می کند.این دارو برای درمان توهم و هذیان ناشی از سایکوز که مربوط به بیماری پارکینسون است، استفاده می شود…

پلازومایسین سولفات یک  آمینوگلیکوزید نیمه سنتتیک است که از سیسمومیسین حاصل می شود. این دارو برای درمان عفونتهای پیچیده مجاری ادراری (CUTI) ، از جمله پیلونفریت ناشی از اشرشیاکل…

 
پیومسیلینام هیدروکلراید یک آنتی بیوتیک خوراکی و در واقع یک پیش دارو است. این دارو pivaloyloxymethylester اسید آمیدینوپنی سیلانیک یا همان مسیلینام می باشد که درصورت تجویز خور…

موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ( تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است. ادامه …

در خبرنامه عضو شوید

تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

مشاوره تلفنی داروخانه
مشاوره تلفنی داروخانه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *