چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

 
helpkade
چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم
چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

 

یکی از موارد مهمی که اغلب در مورد لوازم آرایشی به فراموشی سپرده میشود پاکیزگی آن است . از آنجایی که فصل گرم تابستان را پشت سر نهاده ایم ، روغن ، کثیفی و عرق راه خود را به لوازم آرایش ما باز میکند و نه تنها براش ها بلکه خود لوازم آرایشمان نیز باید تمیز شود .چه لوازم آرایشتان را داخل کیف مسافرتی بریزید و چه با عجله آنها را کنار سینک دستشویی رها کنید ، آلودگی به آنها نفوذ کرده و باید با استفاده از راهنمای زیر به تمیز کردن آنها بپردازید تا این میکروب ها راهی به صورت و پوست شما پیدا نکنند.در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه لوازم آرایشی خود را تمیز کنیم ،در ادامه با ما همراه باشید.

 

چگونه براش های خود را تمیز کنیم ؟

برخی میگویند بهتر است براش های خود را به صورت روزانه تمیز کنید ولی تعداد زیادی از این براش ها از موی طبیعی حیوانات ساخته شده و به راحتی میشکنند. تا جایی که به همه اجازه استفاده از براش آرایشی خود را ندهید میتوانید تنها یک بار در هفته آنها را تمیز کنید .چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

خیلی از مغازه های لوازم آرایشی و خیلی از داروخانه ها پاک کننده های مخصوص براش را به شما ارئه میدهند ولی خیلی از متخصصین آرایشی تنها از آب ، صابون و یا شامپو برای اینکار استفاده میکنند . اگر از شوینده براش استفاده میکنید پیشنهاد ما این است که حتما از یک مت تمیز کننده سیلیکونی استفاده کنید تا حوله و یا دستمالهایتان خراب نشود . این مت ها دارای پستی و بلندی هایی هستند که به خوبی به تمیز کردن براش شما کمک میکند .

بعد از اینکه به مقدار کافی از شوینده استفاده کردید ، براش را با حرکات دورانی روی مت بچرخانید . وقتی دیگر رنگی از براش روی مت به جا نماند آن را زیر آب گرفته و آبکشی کنید . براش ها به هر شکی که قرار بگیرند خشک میشوند بنابراین سعی کنید آنها را به پهلو قرار دهید تا خراب نشود. البته اگر براش شما زیره ای چوبی دارد ، این چوب توسط آب نرم میشود و باید آن را به شکلی خشک کنید که صدمه نبیند.

خوشبختانه تمیز کردن سایر اقلام آرایشی خیلی ساده است و تنها نیاز به الکل ایزوپروپیل نیاز دارد .

 

 

 

چگونه پالت و یا پودرها را تمیز کنیم ؟

اولین قدم این است که الکل را داخل یک اسپری بریزید و آن را محکم ببندید . الکل را به صورت مستقیم داخل پودر اسپری کنید و صبر کنید تا محصول کاملا خشک شود تا از آن استفاده کنید . نگران هم نباشید الکل لوازم آرایش شما را خراب نمیکند.

چگونه ریمل خود را تمیز کنیم ؟

 

از آنجایی که چشم های ما به راحتی دچار عفونت میشوند باید ریمل شما همیشه تمیز باشد. سعی کنید هر چند ماه ریمل خود را عوض کنید و حتما بعد از استفاده در آن را ببندید ، اگر ریمل شما خشک شده و در حال تمام شدن است میتوانید آن را زیر آب گرم بگیرید تا چند بار دیگر بتوانید از آن استفاده کنید .

 

چگونه فرمژه خود را تمیز کنیم ؟

پدهای فرمژه معمولا توسط ریمل خشک شده و آرایشتان کثیف و آلوده میشود . با توجه به اینکه این کثیفی باعث کشیده شدن مژه ها و ایجاد درد میشود باید پدهای فرمژه را سریعا تمیز کرد. برای اینکار میتوانید کمی الکل را روی پنبه زده و با آن فر مژه خود را تمیز کنید. ولی نکته مهم این است که برای استفاده باید یک روز بعد از تمیزی صبر کنید تا الکل وارد چشم های شما نشود .

 

چگونه رژلب خود را تمیز کنیم ؟

بعد از اینکه یک رژ لب خوش رنگ و زیبا پیدا کردید همه دوستانتان میخواهند آن را امتحان کنند. متاسفانه گاهی فراموش میکنیم که اینکار باعث انتقال آلودگی های دهان میشود . برای تمیز کردن رژلب خود کافیست کمی الکل را داخل یک پیمانه کوچک بریزی و سر رژلب خودتان را برای چند دقیقه داخل آن گذاشته و بردارید . بعد از آن الکل را پاک کرده و بگذارید رژ لبتان خشک شود .

 

چگونه کرم پودر مایع خود را تمیز کنیم؟

کرم پودرها ، کرم های بی بی و مرطوب کننده های رنگی بخش مهمی از روتین آرایشی شما هستند . وقتی آن را همراه با سایر لوازم آرایشی داخل یک کیف بزرگ می اندازید تیوپ آن کثیف شده و گاهی آلودگی به داخل آن نیز نفوذ میکند. برای اینکه مایع کرم پودر تمیز بماند یک پنبه را به الکل آغشته کرده و با آن اضافه مواد را پاک کرده و  کل بدنه کرم پودر را تمیز کنید و بگذارید خشک شود . هیچ وقت با انگشتان خود کرم پودر نزنید . براش ها مخصوص اینکار نه تنها پوستتان را صاف تر میکنند بلکه اجازه نمیدهند آلودگی از انگشتان شما داخل منافذ شود .

 

چگونه مداد و تراش آرایشی خود را تمیز کنید ؟

با وجود اینکه این دو محصول همیشه با هم هستند ، نحوه تمیز کردن آنها کاملا متفاوت است . برای مداد تراش باید کمی الکل را داخل یک کاسه بریزید . در حالیکه این مداد تراش تمیز میشود کمی الکل را روی مداد خود اسپری کنید و با پنبه به آرامی روی آن بکشید تا نوک آن نشکند. بعد از پنج دقیقه تراش را از الکل بیرون آورده و بگذارید خشک شود .

با وجود اینکه این کارها کمی سخت به نظر می رسد با در نظر گرفتن میزان باکتری ، روغن و سلول های مرده ای که داخل لوازم آرایش و براش ها جمع میشود کاری ضروری می باشد . براش ها را باید حداقل هفته ای یکبار ، لوازم آرایشی چشم را هر چند هفته یکبار ( در صورتی که فرد دیگری از آن استفاده نکرده باشد ) تمیز کنید .

براش های تمیز راحت تر آرایش را روی پوست منتقل میکنند و با تمیز کردن آن میتوانید جلوی مریض شدن و آسیب به پوستتان را بگیرید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 2

چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

به روز رسانی های فوری در مورد محصولات جدید و ویژه ما!

© 1397 70رنگ- تمامی حقوق محفوظ می باشد!

متاسف. هیچ نتیجه ای در جستجوی جستجو نیست

امروزه لوازم آرایشی و محصولات زیبایی تقریبا در هر خانه ای پیدا میشود و همه خانم ها همیشه در کیف خود تعدادی اقلام آرایشی به همراه دارند. از آنجایی که این مواد وسایل با پوست، مو و بخش های مختلف بدن در ارتباط هستند لازم است که همیشه از آن ها به درستی نگهداری کنیم تا خدای ناکرده مشکلی برای سلامتی ما پیش نیاید. برای همین منظور، ما در این مقاله به شما راهکارهایی درباره نحوه تمیز کردن کردن لوازم آرایش و تمیز کردن آن ها ارائه خواهیم کرد. با دنبال کردن موارد زیر می‌توانید سطح کیفیت لوازم آرایشی و کارایی آن ها را افزایش داده و در نتیجه بهداشت و سلامتی شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

پیش از اینکه وارد مبحث ضدعفونی کردن لوازم آرایشی برویم لازم است به صورت خلاصه درباره انواع آن ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. با شناخت انواع و گروه بندی بندی لوازم آرایشی ، شما قادر خواهید بود بهتر آن ها را تمیز کنید. به صورت کلی متخصصان انواع لوازم و مواد آرایشی را در دو گروه زیر قرار میدهند:

گروه اول مواد آرایشی شامل موارد زیر می‌شوند:

محصولات کرمی مانند:

برخی از اقلامی که در گروه دوم قرار میگیرند نیز عبارتند از:چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

 

مواد آرایشی بر پایه کرم پودر به راحتی و بیشتر از انواع دیگر لوازم در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. قرار گرفتن یک شی کثیف مثل قلمو یا حتی دست آلوده میتواند به راحتی باعث انتقال میکروب ها و انواع باکتری های مضر به داخل این محصولات آرایشی شود. باکتری ها در چنین محیطی به راحتی رشد و تکثیر پیدا میکنند. و تنها کافیست برای بار دیگر از این محصول آلوده استفاه کنید تا پوست شما دچار مشکلات و انواع حساسیت ها شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، سعی کنید که از کرم پودرهای مایع همراه با پمپ استفاده کنید. زیرا میتوانند تا حد زیادی مانع از ورود میکروب ها به داخل مواد آرایشی شوند. برای در امان ماندن کرم پودرهای بدون پمپ سعی کنید همواره مقداری از آنها را در یک ظرف کوچک درب دارد قرار دهید و پس از تمام شدن دوباره مقدار دیگری را در همان ظرف قرار داده و استفاده کنید.

تمیز کردن لوازمی که خودشان برس کوچکی در بخش انتهایی دارند بسیار آسان است. و تنها کافیست از یک دستمال کاغذی کمک بگیرید. به این شکل که دستمال را به مقداری الکل آغشته کرده و به آرامی و با دقت سر آن ها را ضدعفونی کنید.

مواد آرایشی مایع معمولا به سختی تمیز می‌شوند و اگر آلوده شوند بهتر آن است که دور ریخته شوند. زیرا آلودگی میتواند به سرعت در تمامی بخش های مایع پخش شود. برخی مواد مانند ریمل نیز بهتر است که در فاصله زمانی ۴ تا ۶ ماه تعویض شوند.

همانطور که گفته شد لوازم آرایشی که برس دارند راحت تمیز میشوند. اما این تنها برای زمانی خوب است که شما به تنهایی از یک محصول استفاده میکنید. اگر لوزام شما در معرض دید است و ممکن است کسی از آن ها استفاده کند و یا به صورت اشتراکی از آن ها استفاده مکینید، سعی کنید از برس های ظریف یکبار مصرف استفاده کنید.

دقیقا مشابه موارد بالا، از این مواد آرایشی نیز باید با دقت مراقبت شود. زیرا احتمال آلوده شدن آن ها بالا است. اما بهتر است است پس از چند بار استفاده با کمک یک دستمال تمیز سطح آن ها را به آرامی پاک و تمیز کنید. لازم است که تنها سطح را دستمال بکشید و از فرو بردن دستمال در عمق آن ها خودداری کنید. زیرا ممکن است آلودگی از سطح به داخل آن ها وارد شود.

به خاطر اینکه برق لب داخل یک پوشش و محافظ است به ندرت آلوده میشود. اما این امکان نیز وجود دارد که سطح تیوب سوراخ شود یا به آن آسیبی وارد شود. در این شرایط بهتر است موضع سوراخ را پیدا کرده و مکررا آن را تمیز کنید.

خوشبختانه حتی اگر رژ لب ها کثیف و آلوده شوند میتوان آن را تمیز و ضدعفونی کرد. اگر رژ لب شما آلوده شد و یا مقداری ماده خارجی روی آن ّقرار گرفت، نگران نباشید. ابتدا یک لیوان تهیه کرده و مقداری الکل در آن بریزید. سپس سر رژ لب را در آن قرار داده و چند ثانیه بعد آن را خارج کنید. در مرحله بعدی آن را با کمک دستمال کاغذی خشک کنید. (برای جلوگیری از ورود الکل به عمق رژ لب سعی کنید چند ثانیه رژ را به صورت وارونه و سروته نگه دارید.)

برای اینکار مقداری الکل را مشابه مورد بالا در یک لیوان ریخته و مداد را برای چند ثانیه در آن فرو کنید. از آنجایی که مداد تراش نیز میتواند به خود آلودگی جذب کند، بهتر است که آن را نیز با کمک الکل تمیز کنید.

برخلاف محصولات آرایشی مایع که بهترین محل برای رشد و آلودگی باکتری ها و میکروب ها است، محصولات پودری اینگونه نیستند. زیرا هیچگونه رطوبتی در خود ندارند. برای تمیز کردن این محصولات تنها کافی است که با کمک یک دستمال تمیز سطح روی آن ها را پاک کنید.

هرچند که روش های مختلفی برای تمیز کردن لوازم آرایش وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که بهترین روش برای این منظور، پیشگیری از آلوده شدن آن ها است. در خصوص برخی از مواد آرایشی، در صورت آلوده شدن، بهتر است که دیگر مورد استفاده قرار نگیرند. و یا در اسرع وقت سطوح آن ها را با کمک دستمال پاک کرد. برخی دیگر از لوازم آرایشی مانند انواع لوازم آرایشی جامد را میتوان با کمک الکل و دستمال تمیز به راحتی تمیز و ضدعفونی کرد. سعی کنید تمام مواد و محصولات آرایش خود را با دقت نگهداری کنید و برای نگهداری آن ها یک مکان مشخص و تمیز در نظر بگیرید. و در نهایت از آرایشگران و سالن های زیبایی نیز برای نحوه اعمال و نگهداری صحیح این مواد کمک بگیرید.

شعبه 1:جردن بالاتر از چهارراه اسفندیاری خیابان سعیدی پلاک ۸ واحد ۱۷

شماره تماس :
02126291450 – 02122055802 09123111460

در این مطلب از سری مطالب چیدانه، قصد داریم در تمیز کردن وسایل و لوازم آرایشی به شما کمک کنیم. می دانیم که گاهی اوقات تمیز کردن یک تراش آرایشی از فتح قله قاف هم سخت تر می شود! با چیدانه همراه باشید؛ تا لوازم آرایش تمیز و استریل داشته باشید!

تمام فرچه های آرایشیتان را بیاورید، قرار است همه را حمام کنیم! ابتدا فرچه ها را در یک ظرف پر از آب سرد خیس کنید. پس از چند دقیقه کف دست خود شامپو بریزید و فرچه آرایشی را به صورت دورانی روی کف دست خود تکان دهید. حال که از تمیز شدنشان مطمعن شدید، فرچه ها را آب کشی کنید و روی یک حوله قرار دهید تا خشک شوند.

مطالب بیشتر: نظم بخشی به لوازم آرایشی، 12 ایده ساده و خلاقانه!

رژ لب های مدادی، خط چشم و خط لب جزو موارد لاینفک هر کیف آرایشی هستند. هر بار که از تراش آرایشی استفاده می کنید؛ می توانید با گوش پاک کن مقداری تمیزش کنید اما باز هم به صورت کامل تمیز نمی شود. مسواک های قدیمی را دور نیندازید. یک مسواک قدیمی را آغشته به الکل کنید و شروع به مسواک کردن تراش آرایشی کنید. با این کار ریز ترین مواد آرایشی هم پاک می شوند و تیغه تراش نیز ضد عفونی می شود. در انتها تراش آرایشی را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

مطالب  بیشتر: 10 ایده راه گشا برای نظم دهی به لوازم آرایشی!چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

اتوی مو را نمی توان شست به همین خاطر تمیز کردنش بسیار سخت و وقت گیر به نظر می رسد اما با دنبال کردن این مراحل بسیار آسان می شود. اتوی مو را از برق بکشید و مطمعن شوید کاملا خنک شده است. چند پد الکلی را روی قسمت هایی که ژل مو، واکس یا موس چسبیده است، بگذارید. چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال پارچه ای مرطوب تمیزش کنید. در انتها با یک دستمال پارچه ای نرم و خشک رطوبتش را بگیرید.

توجه کنید! در تمیز کردن اتو مو از پنبه به جای پد الکلی استفاده نکنید.

ابتدا موهای درون برس یا شانه را خالی کنید. اگر موها لای دندانه گیر کرده است؛ می توانید از یک موچین کمک بگیرید. برس را خیس کنید و رویش شامپو بریزید. با دست یا یک مسواک قدیمی دندانه ها را بشویید سپس با آب گرم، آب کشی کنید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: چیدن لاک روی میز، چطوری نظم بدم؟ 

ابتدا با یک پد یا پنبه الکلی فرمژه خود را ضد عفونی و استریل کنید. بلافاصله با آب سرد آب کشی کنید زیرا الکل به لاستیک سر فر مژه آسیب می رساند و روی یک حوله تمیز قرارش دهید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: میز توالت، 10 انتخاب خانم های با سلیقه ! 

موچین هم شامل وسایل آرایشی است که باید استریل شود. ابتدا موچین را با آب گرم و صابون بشویید سپس با یک پنبه آغشته به الکل ضد عفونی اش کنید و بگذارید تا خشک شود.

 

مطالب پیشنهادی: 

در این مطلب از سری مطالب چیدانه، قصد داریم در تمیز کردن وسایل و لوازم آرایشی به شما کمک کنیم. می دانیم که گاهی اوقات تمیز کردن یک تراش آرایشی از فتح قله قاف هم سخت تر می شود! با چیدانه همراه باشید؛ تا لوازم آرایش تمیز و استریل داشته باشید!

تمام فرچه های آرایشیتان را بیاورید، قرار است همه را حمام کنیم! ابتدا فرچه ها را در یک ظرف پر از آب سرد خیس کنید. پس از چند دقیقه کف دست خود شامپو بریزید و فرچه آرایشی را به صورت دورانی روی کف دست خود تکان دهید. حال که از تمیز شدنشان مطمعن شدید، فرچه ها را آب کشی کنید و روی یک حوله قرار دهید تا خشک شوند.

مطالب بیشتر: نظم بخشی به لوازم آرایشی، 12 ایده ساده و خلاقانه!

رژ لب های مدادی، خط چشم و خط لب جزو موارد لاینفک هر کیف آرایشی هستند. هر بار که از تراش آرایشی استفاده می کنید؛ می توانید با گوش پاک کن مقداری تمیزش کنید اما باز هم به صورت کامل تمیز نمی شود. مسواک های قدیمی را دور نیندازید. یک مسواک قدیمی را آغشته به الکل کنید و شروع به مسواک کردن تراش آرایشی کنید. با این کار ریز ترین مواد آرایشی هم پاک می شوند و تیغه تراش نیز ضد عفونی می شود. در انتها تراش آرایشی را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

مطالب  بیشتر: 10 ایده راه گشا برای نظم دهی به لوازم آرایشی!

اتوی مو را نمی توان شست به همین خاطر تمیز کردنش بسیار سخت و وقت گیر به نظر می رسد اما با دنبال کردن این مراحل بسیار آسان می شود. اتوی مو را از برق بکشید و مطمعن شوید کاملا خنک شده است. چند پد الکلی را روی قسمت هایی که ژل مو، واکس یا موس چسبیده است، بگذارید. چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال پارچه ای مرطوب تمیزش کنید. در انتها با یک دستمال پارچه ای نرم و خشک رطوبتش را بگیرید.

توجه کنید! در تمیز کردن اتو مو از پنبه به جای پد الکلی استفاده نکنید.

ابتدا موهای درون برس یا شانه را خالی کنید. اگر موها لای دندانه گیر کرده است؛ می توانید از یک موچین کمک بگیرید. برس را خیس کنید و رویش شامپو بریزید. با دست یا یک مسواک قدیمی دندانه ها را بشویید سپس با آب گرم، آب کشی کنید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: چیدن لاک روی میز، چطوری نظم بدم؟ 

ابتدا با یک پد یا پنبه الکلی فرمژه خود را ضد عفونی و استریل کنید. بلافاصله با آب سرد آب کشی کنید زیرا الکل به لاستیک سر فر مژه آسیب می رساند و روی یک حوله تمیز قرارش دهید تا خشک شود.

مطالب بیشتر: میز توالت، 10 انتخاب خانم های با سلیقه ! 

موچین هم شامل وسایل آرایشی است که باید استریل شود. ابتدا موچین را با آب گرم و صابون بشویید سپس با یک پنبه آغشته به الکل ضد عفونی اش کنید و بگذارید تا خشک شود.

 

مطالب پیشنهادی: 

برای ثبت نظر ابتدا باید   وارد  سایت شوید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت
چیدانه
حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

امروزه آرایش کردن برای خانم ها به یکی از کارهای همیشگی تبدیل شده است و گاهی ممکن است در حین آرایش مخصوصا زمانی که در این کار عجله می کنند مقداری ازاین لوازم بر روی لباس هایشان بریزند و دردسر زیادی درست نمایند .

در این مواقع خانم ها دو کار در پیش رو دارند یا اینکه لباسشان را عوض کنند و یا لکه را پاک کنند که کار دشواری است و ممکن است جای آن بر روی لباس باقی بماند .در این بخش از رازهای خانه داری در نمناک راه هایی ساده برای از بین بردن لکه های لوازم آرایش را به شما آموزش می دهیم.

برای پاک کردن لکه رژ لب خمیر دندان بر روی لباسی که لکه شده بمالید و سپس لباس را مطابق معمول بشویید تا لکه به طور کامل از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه رژ لب از روی لباس ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید تا پاک و تمیز شود.

اسپری مو در مواقع می تواند به شما کمک کند تا از شر لکه های رژ بر روی لباستان خلاص شوید.اسپری را روی لکه اعمال کنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود و بعد از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و روی لکه بکشید.فقط توجه داشته باشید، که از اسپری ای استفاده کنید که حاوی الکل است، در غیر اینصورت جواب نخواهید گرفت.چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

یک تکه پنبه را در الکل بخیسانید و سپس روی لکه بمالید، که به سرعت باعث از بین رفتن آن می شود.الکل لکه های ناشی از رژ لب و هرگونه لوازم آرایشی چرب و مومی را نیز راحت تر از بین می برد.

محلول های پاک کننده مانند مواد شوینده ی مایع، الکل ایزو پروپیل و آمونیاک، چربی ها را در خود حل می کنند. پس ابتدا لکه ی رژ لب را با پارچه ی مرطوب تمیز کنید، سپس از محلول تان استفاده کنید و لباستان را بشویید و آبکشی کنید.

برای پاک کردن لکه ریمل، بهتر است آن را با یک حلال روغنی مخصوص موجود در خشکشویی ها پاک کنید. حلال های روغنی، سبب از بین رفتن چسبندگی پروتئین ها در ریمل می شوند . برای پاک کردن لکه ریمل حلال را روی لکه قرار دهید تا خشک شود، سپس محکم برس بکشید و با توجه به نوع پوشاک آن را بشویید.

برای پاک کردن لکه لاک ناخن، سرعت عمل بسیار مهم است و بهتر است سریع آن را پاک و برطرف نمود بدین طریق که یک نوار چسب تمیز را روی لکه بچسبانید و مانند یک نوار مومی بکشید تا به آسانی لاک کنده شود.

یک دستمال کاغذی را به استون آغشته کنید و روی لک گذاشته و فشار دهید تا لاک از روی لباس به روی دستمال منتقل شود. دوباره دستمال کاغذی اغشته به استون را روی لک بگذارید و این کار را تا پاک شدن کامل لاک به دستمال ادامه دهید و هر بار، جای دستمال کاغذی را تغییر دهید تا دوباره لباس را لک نکند.

قبل از استفاده از استون برچسب روی لباس را چک کنید و استون را روی پارچه های استات یا سلولز تری استات استفاده نکنید زیرا با پارچه ذوب می شود.

اگر شما از هرگونه کرم پودر شل بر روی صورتتان استفاده کردید، میدانید که ممکن است بر روی لباستان چکه کند، مخصوصا اگر لباس تیره باشد و کرم روشن و یا بالعکس که بیشتر خود را نشان می دهد. در این مواقع هیچ گونه موادی تاثیرگذار نیستند و چنانچه در بخش نکات خانه داری نمناک می خوانید می توانید فورا از سشوار استفاده کنید که جریان هوا و بخار موجود در آن باعث از بین رفتن لکه می شود.

برای این مواد، پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت که روغنی هستند از صابون های مایع و مواد شوینده لکه بر که می توانند چربی را از بین ببرید استفاده کنید بدین طریق که ابتدا با پارچه ی تمیز مواداضافه را پاک کنید و سپس پاک کننده تان را روی لکه بمالید و ماساژ دهید تا لکه از بین برود.

یکی از سخت ترین لکه هایی که می توان آنرا پاک کرد لکه رنگ مو است. برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی لباس از الکل استفاده کنید.همچنین از یک حلال، مانند تربانتین یا مایع های سبکتر برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

کمی جوش شیرین را با کمی مایع ظرفشویی در مقداری آب بریزید و مخلوط کنید. این ترکیب در پاک کردن لکه های رنگ از روی لباس موثر است.

اگر احیانا هنگام استفاده از لوسیون مقداری از آن روی لباس شما لک ایجاد کرد برای از بین بردن آن از گلیسیرین استفاده کنیدابتدا . گلیسیرین را روی لکه بچکانید و چند دقیقه بعد لباس را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید.

اگر ضد آفتاب شما بر روی لباستان ریخته و ایجاد لک کرده است می توانید این لکه را هم مانند لکه لوسیون با گلیسیرین و مایع ظرف شویی از بین ببرید با این تفاوت که بهتر است لباس را با آب گرم بشویید زیرا چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شود.

از دستمال های آرایش پاک کن استفاده کنید:

این دستمال ها فقط برای پاک کردن آرایش کاربرد ندارند، از آنها می توان برای از بین بردن لک روی لباس حاصل از آرایش نیز استفاده کرد.

حتی در بسیاری از فستیوال های برند لباس در صورت بروز چنین مشکلاتی، فوری از این گونه دستمال ها استفاده می کنند.فقط به خاطر داشته باشید، این روش تا زمانی که مواد آرایشی تازه و تر است جواب می دهد، با گذشت زمان و در صورت خشک شدن، این روند به سختی جوابگو است و این ترفند بر روی لباس های پنبه ای تاثیرگذار تر است و راحت تر پاک می شود، اما روی ابریشم به سختی عمل می کند، چون ابریشم ابتدا جذب میکند و بعد رنگ را نشان می دهد که در ان شرایط کار دشوارتر شده است.

کرم اصلاح:

به مدت 10 دقیقه، کرم اصلاح را بر روی لکه مورد نظر اعمال کنید. پس از آن شاهد حل شدن لکه توسط کرم و از بین رفتن آن خواهید بود. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید ناحیه مورد نظر را با آب سرد به آرامی بشویید.

استفاده از تکه های یخ:

تکه ای یخ را روی لکه لباستان اعمال کنید و به شدت روی لباس بکشید، یخ و آب سرد برای از بین بردن لکه عالی هستند، برخلاف آب گرم که باعث پخش شدن بیشتر لک می شود.پس از اعمال هر گونه کمپرس و اب گرم اجتناب کنید.

استفاده از صابون و آب:

اگر ابزار بالا را در دسترس نداشتید، امیدتان را از دست ندهید و از اب و صابون استفاده کنید.فقط دستمال حوله ای و یا توالت هم در اختیار داشته باشید. چنانچه در بخش رازهای خانه داری نمناک گفته ایم در این مواقع ابتدا مقداری آب سرد را بر روی لباس بریزید و صابون را روی لکه به آرامی بکشید، بعد از دستمال کاغذی استفاده کنید و سعی بر پاک کردن لکه داشته باشید.توجه داشته باشید که دستمال را جابجا نکنید و نکشید ، چرا که بیشتر باعث پخش شدن لکه می شوید.

لکه های تازه، راحت تر از لکه های خشک شده پاک می شوند پس سرعت عمل در پاک کردن لکه موثر است.

هرگز لکه را مالش ندهید زیرا لکه به عمق پارچه نفوذ می کند و فقط با یک پارچه به آرامی به لکه ضربه بزنید.

محلول های ضد لک، را روی پشت پارچه استفاده کنید تا لکه، در پارچه پخش نشود.

 

تمیز کردن برس آرایشی به طور مرتب مهم است. نه تنها رنگ های آرایشی را از بین می برد بلکه باعث می شود که از باکتری هایی که می توانند باعث آکنه شوند خلاص شوند. خوشبختانه، تمیز کردن قلمو ها آسان است!

همانطور که در این بخش از دنیای مد نمناک خواهیم گفت برای پاک کردن قلمو هایی که برای لوازم آرایش های پودری مورد استفاده قرار می گیرند، ابتدا قسمت مویی قلم مو را در آب ولرم خیس کنید . بعد، کاسه ای کوچک را با 1/4 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری شامپو بچه پر کنید.

نیمه پایینی برس را با مخلوط بشویید و سپس از انگشتان خود استفاده کنید تا از قلمو هرگونه آلودگی یا آرایش را بشویید و دوباره آنها را در آب ولرم شستشو دهید. با انگشتان دست قلم مو را حالت دهید و بگذارید خشک شود.به خواندن این مطلب ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه قلمو هایی که برای آرایش استفاده می شود را بشویید.

1. با استفاده از صابون و آب :

چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

بدانید اغلب چگونه می توانید قلمو را بشویید. تمیز نگه داشتن قلمو باعث صرفه جویی در زمان و انرژی هنگام شستن آن ها می شود. قلموها که با بسیاری از محصولات، مانند پودر،کرم زیر ساز برخورد می کنند ، به شستن مکرر بیشتر نیاز دارند نسبت به قلموهایی کم تر استفاده می شوند. راهنمایی برای این که چگونه اغلب باید قلمو را بشوید:

برس مخصوص کرم زیر ساز و پودر:هفته ای یک بار

برس مخصوص آرایش چشم و برس کانسیلر:هفته ای یکبار

برس های دیگر:ماهی یک بار

2. قلمو را زیر آب ولرم بگیرید:

از گرفتن آب زیر قسمت فلزی دسته خودداری کنید چون این کار چسب را خراب خواهد کرد که موها را به هم نگه می دارد. آب را روی قلمو بگیرید تا اینکه اکثر لوازم آرایش قدیمی را پاک کند. دقت کنید که موها عمودی به سمت پایین جریان آب خم شود اگر آب با فشار وارد شود ، ممکن است به قلمو آسیب بزند.

از آب داغ استفاده نکنید چون گرما ممکن است به پشم آسیب بزند وقتی که آب به داخل مرکز برس سرازیر می شود، موها را حرکت داده و از هم جدا کنید.

3 . اگر دوست دارید قلم مو را در آب فرو کنید :

یک کاسه یا فنجان را با کمی آب پر کنید. به یک چهارم فنجان آب ولرم نیاز خواهید داشت. از استفاده آب داغ خودداری کنید چون ممکن است به قلمو آسیب بزند. همچنین می توانید صابون را مستقیما به برس اعمال کنید. این به خصوص در صورتی مفید است که قلم مو ها بسیار کثیف باشند. 

4. اگر از حمام استفاده می کنید ، کمی شامپو بچه در آب بریزید:

یک قاشق چای خوری شامپو را داخل فنجان اضافه کنید و به آرامی با هم ترکیب کنید اگر شامپو بچه ندارید، از صابون استفاده کنید.

5. قلم مو را در مخلوط فرو کنید و بچرخانید :

تنها نیمی از موهای برس باید در مخلوط پیچ بخورند تا از حرکت آب در دسته خودداری کنید. اگر از کاسه استفاده نمی کنید، می توانید صابون را با استفاده از انگشتان به کار ببرید. 

6 .اگر از یکی استفاده می کردید، برس را از روی مخلوط بردارید:

آرایش و کثیفی ها را با مالش ملایم و آب کف صابون با انگشتان بشویید.

7 .قلمو را زیر آب ولرم بشویید:

به ماساژ دادن موها ادامه دهید در حالی که آن ها را زیر آب می شویید تا کاملا پاک شود. شاید لازم باشد چندین بار قلمو را را با آب بشویید تا تمیز شود. اگربعد از آبکشی بسیار کدر به نظر برسد، قلمو را دوباره بشویید. قلمو کاملا تمیز نیست تا زمانی که آبی که از میان موها عبور می کند تمیز باشد.

8 . قلمو را خشک کنید:

از یک حوله برای پاک کردن رطوبت استفاده کنید. آن را به اطراف موهای خیس بپیچید و با انگشتان خود به آرامی آن را فشار دهید.

9 .موهایش را دوباره شکل دهید :

اگر موها شکسته باشد، باید تغییر شکل دهید. از انگشتان برای صاف کردن، پخش، برگرداندن موها به شکل اصلی خود استفاده کنید.

10 .بگذارید قلمو خشک شود:

آن ها را روی حوله نگذارید . این می تواند باعث کپک شود. به جای آن، قلمو را روی پیشخوان، بطور آویزان قرار دهید.

11 . موهای قلمو را وقتی به طور کامل خشک شدند حالت دهید.

حالا آماده استفاده هستند.

1 . قلمو را امتحان کنید:

اگر از قلم خود برای آرایش کرم استفاده می کنید، صابون و آب به تنهایی برای پاک کردن مواد آرایش کافی نخواهد بود. شما برای پاک کردن مواد آرایشی به کمی روغن نیاز دارید – به خصوص اگر مدتی روی قلم مو بوده است.

2 . کمی روغن روی دستمال کاغذی بریزید:

دستمال کاغذی را تا کنید و قطره کوچکی از روغن روی آن بریزید. می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. موهای قلمو را در روغن فرو کنید و بچرخانید . قلمو را در روغن خیس نکنید. قلمو را به آرامی به عقب و جلو روی دستمال حرکت دهید تا کثیفی از بین برود.

3 . موهای برس را زیر آب ولرم بشویید:

چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

دقت کنید قلمو به سمت پایین در جریان آب خم شود. از مرطوب کردن دسته آن خودداری کنید چون می تواند باعث زنگ زدن اهن و یا شل شدن چسب درون آن شود شود. آب را از میان موها بیرون دهید تا اینکه اکثر مواد آرایشی قدیمی را پاک کنید. از آب داغ استفاده نکنید چون گرما ممکن است به آن آسیب بزند.

4 . با آب و شامپو قلمو را بشویید:

اگر شامپو ندارید، می توانید به جای آن از صابون استفاده کنید. صابون را دم دست نگه دارید، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید در بسیاری از موارد، باید قلمو را بیش از یک بار بشویید.

5 . قلمو را در کف دست بچرخانید:

قلمو را کف دست روی شامپو فرو کنید. قلمو را به آرامی با استفاده از حرکات دایره ای به چرخش در بیاورید. موهای باید به طور مداوم به پوست دست بخورند. خواهید دید کف دست کثیف می شود. این به خاطر کثیفی های موهای قلمو است. 

6 . قلمو را زیر آب ولرم بشویید:

ازانگشتان برای ماساژ دادن موها استفاده کنید درحالیکه با شامپو و آب تمیز می کنید.این کار را تا زمانی که آب تمیز شود ادامه دهید. اگر قلمو خیلی کثیف است ، ممکن است لازم باشد بیش از یک بار آن را بشویید. اگر آب خارج شده هنوز کدر است، برای بار دوم صابون بزنید، سپس دوباره با آب بشویید. ادامه دهید تا اینکه آبی که از میان قلم مو عبور میکند تمیز شود.

7. در صورت لزوم آن را خشک کنید و دوباره شکل دهید :

زمانی که آب تمیز می شود، قلمو را از زیر آب بردارید و به آرامی یک دستمال در اطراف موها ببندید. آب اضافی را با استفاده از انگشتان فشار دهید. دستمال را بر دارید و در صورت نیاز قلمو را شکل دهید. می توانید این کار را با فشار دادن ، باد زدن آن ها، یا کشیدن آن ها به یک نقطه انجام دهید. سعی کنید شکل اصلی را تا جایی که ممکن است بازسازی کنید. 

8 . قلمو را روی سطحی قرار دهید تا خشک شود:

برس را روی دستمال قرار ندهید چون می تواند منجر به کپک زدن شود . در عوض، برس را بر روی پیشخوان یا میز قرار دهید و بگذارید خشک شوند. 

9 . موهایش را پوش دهید :

ممکن است برخی موها به هم چسبیده باشند، حتی پس از خشک شدن. اگر این اتفاق بیفتد، قلمو را بردارید و یک تکان سریع به آن بدهید.

1 . قلمو ها را عمودی هنگام خشک کردن نگه ندارید:

آب به درون قلمو می رود و باعث زنگ زدن یا پوسیدگی می شود. هم چنین می تواند باعث شود چسبش شل شود. زمانی که آن ها به طور کامل خشک شدند، عمودی نگه داشتن آن ایمن است. 

2 . از سشوار یا اتو برای خشک کردن استفاده نکنید :

گرمای شدید فیبرها را خراب خواهد کرد حتی اگر فیبرها طبیعی باشند مثل موی سمور 

3 . قلمو ها را در یک ناحیه با تهویه خوب خشک کنید:

اگرقلمو ها را در یک محوطه محصور مانند حمام خشک کنید قلمو ممکن است به اندازه کافی تحت جریان هوا نباشد که ممکن است باعث کپک شود. این باعث بد بویی می شود 

4 . قلمو را به درستی نگهداری کنید:

زمانی که قلموها خشک می شوند آن ها را در فنجان عمودی نگه دارید و یا آن ها را افقی قرار دهید آن ها را به سمت پایین نگذارید چون کج می شود. اگر می خواهید آنها را در کیف حمل کنید آن ها را افقی قرار دهید.

5 . ضد عفونی کردن قلم مو :

قبل از اینکه قلمو آرایش را خشک کنید یا حتی بین شستشو آن را با محلول سرکه – آب ضد عفونی کنید. نگران نباشید بوی تند سرکه به محض خشک شدن موها از بین می رود. یک کاسه یا یک فنجان را با دو قسمت آب و یک قسمت سرکه پر کنید قلمو را در محلول تمیز کنید اما از مرطوب کردن قسمت فلزی خودداری کنید.

 


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

در این مقاله به ضدعفونی کردن لوازم آرایش و نحوه استریل آنها  اشاره شده است

آموزش تمیز نگهداشتن یا ضد عفونی کردن لوازم آرایشیچگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

اگر لوازم آرایش را به دودسته تقسیم کنیم یک دسته آنهایی می‌شوند که اگر به آلودگی دچار شوند دیگر راه بازگشتی برای‌شان نیست و اگر به سلامت خود علاقه‌منديد چاره‌ای جز کنار گذاشتن آنها ندارید، پس بسیار مواظب باشید که آلوده نشوند.  اما دسته دوم لوازم آرایشی هستند که می‌توانید ضدعفونی کرده و دوباره آنها را مصرف کنید.گروه اول لوازم آرایش شامل :محصولات مایع مانند: کرم پودرهای مایع بدون پمپ، کانسیلرهای مایع، برق‌ لب‌ها، خط‌چشم‌های مایع و ریمل‌ها . محصولات کرمی مانند: کرم پودرهای کرمی،کانسیلرهایی کرمی، سایه‌های کرمی، خط چشم‌های ژلی، برق لب‌های تیوپی.گروه دوم لوازم آرایش شامل :رژلب‌ها ، مدادها به طور کلی مثل مداد لب یا مداد چشم، خط چشم یا محصولاتی که از خودشان برس دارند (برس به آنها چسبیده و جزئی از آنهاست)، محصولات پودری فشرده مثل سایه چشم‌ها یا پن کیک‌ها و رژگونه‌ها و محصولات پودری غیر فشرده مثل فیکساتور.حالا ببینيم برای تمیز نگهداشتن یا ضدعفونی کردن هر کدام از این لوازم آرایشی چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم :۱- ضد عفونی کردن لوازم آرایش شامل کرم‌پودرهای مایع بدون پمپاین نوع از لوازم آرایش بسیار راحت در معرض آلودگی قرار می‌گیرند، برای ضد عفونی کردن فقط کافی است با یک اسفنج یا قلم مو یا حتی دست کثیف آنها را لمس کنید، آن وقت است که میکروب‌ها به سرعت و با خوشحالی تمام وارد شیشه کرم پودر شما شده و به محیط مورد علاقه خود برای رشد و نمو دسترسی پیدا می‌کنند. در اینجاست که متاسفانه دیگر نمی‌شود کاری برای کرم پودر مورد علاقه‌تان انجام داد تا دوباره قابل استفاده شود. پیشنهاد می‌کنيم برای جلوگیری از ورود آلودگی و راحتی استفاده و همچنین صرفه‌جویی در مصرف حتما از پمپ‌های مخصوص استفاده کنید چون در مقابل کارایی که دارند قیمت زیادی هم ندارند و خیال‌تان راحت است و علاوه بر حل مشکلات بهداشتی، در وقت و هزینه اضافه جهت دکتر بابت ناراحتی پوستی ایجاد شده ناشی از مصرف کرم پودر آلوده صرفه جویی می‌شود و در عین حال شما را ازدردسر اینکه یکدفعه مقدار زیادی از کرم پودرتان بیرون بریزد و حیف و میل شود خلاص می‌کند. ولی اگر هنوز مایل به استفاده از این پمپ‌های مفید نیستید، حداقل مطمئن باشید که دست یا قلم آلوده کل کرم پودرتان را آلوده نکرده است بلکه مقداری از آن را در جای تمیزی مثل ظروف کوچک‌تر و درب دار ریخته و از آن استفاده كنيد.2-  خط چشم یا محصولاتی که از خودشان برس دارندبه سادگی فقط کافی است سر(نوک) آنها را با یک دستمال کاغذی تمیز آغشته به الکل تمیز كنيد.ضد عفونی کردن لوازم آرایش از این نوع به سادگی انجام می پذیرد.3- کانسیلرهایی مایع، برق لب‌ها، خط چشم‌های مایع و ریمل‌هابرای ضد عفونی کردن لوازم آرایش از این گروه محصولات آرایشی که از خودشان برس دارند، توصیه ما این است که اصلا ریسک نکنيد، چون همان‌طور که قبلا گفتیم این دسته هم اگر دچار آلودگی شوند راهی برای استریل کردن‌شان وجود ندارد و تنها راه پیشگیری است. اگر فقط خودتان از آن استفاده می‌کنید که مشکلی نیست (یادتان باشد به‌خصوص ریمل‌ها را هر ۳  تا ۶ ماه عوض کنید) ولی کاری که آرایشگران محترم یا لوازم آرایشی‌فروشی‌های معتبر باید انجام دهند این است که از برس آنها استفاده نکنند. برای اطمینان خاطر از اینکه یک وقت احیانا کسی اشتباهی از آنها با برس خودشان استفاده نکند برس‌ها را ببرید و از برس‌های یک‌بار مصرف استفاده کنید. فقط حتما توجه داشته باشید که این برس‌ها واقعا یک‌بار مصرف هستند. وقتی یک‌بار داخل مثلا تیوپ ریمل شد و به چشم مشتری زدیم دوباره نباید از همان برس استفاده کنیم چون آن وقت آلودگی‌ها از مشتری به مایع ریمل انتقال می‌یابد، پس حتما برای هر بار استفاده از یک برس جدید استفاده کنید.4-کرم پودرهای کرمی، کانسیلرهای کرمي، سایه‌های کرمي و خط چشم‌های ژلیاینها هم جزو گروهی هستند که اگر از آنها به خوبی مراقبت نشود و آلوده شوند بهتر است فراموش‌شان کرد چون دیگر میکروب‌ها داخل آن شده و کار زیادی نمی‌توان کرد ولی در صورتی که از آنها به‌خوبی مراقبت شده باشد کافی است با یک دستمال تمیز سطح صاف آنها را پاک کنید و با یک کاردک تمیز مقدار مورد نیازتان را بدون ایجاد چاله یا حفره در آنها بردارید تا سطح آنها همچنان صاف و تمیز برای استفاده بعدی باقی بماند که اگر احیانا آلودگی بود داخل نشود و در سطح بماند تا بتوانید سریع آن را تمیز کنید.5-برق لب‌های تیوپیدر ضد عفونی کردن لوازم آرایش از این دسته، بعضی‌ معتقدند که این نوع برق لب‌ها آلوده نمی‌شوند و اگر فقط سطح پلاستيکی آنها را که دارای سوراخی برای بیرون آمدن مایع داخل آن است تمیز کنند مشکل حل می‌شود، در صورتی که اگر کمی دقت کنند متوجه می‌شوند که اضافه مایع آن دوباره به تیوب باز می‌گردد و آلودگی یا حتی پوسته‌های مرده لب را با خود به داخل می‌برد. بهترین راه حل برای استفاده در آرایشگاه‌ها این است که با استفاده از قلم‌مو‌های یک‌بار مصرف این کار را انجام دهید.6-رژلب‌هاضد عفونی کردن لوازم آرایش از جمله رژلب‌ها بسیار ساده است. مقداری الکل در یک لیوان تمیز بریزید و سر رژلب تان را داخل الکل کنید، چند ثانیه نگه دارید سپس خارج کرده و با دستمال کاغذی تمیز آن را به آهستگی خشک کنید یا به صورت افقی بگذارید تا خشک شود. (آن را عمودی نگه ندارید چون الکل به ته آن نفوذ کرده و رژلب به مرور زمان از ته می‌شکند). داخل درب آن را نیز اگر دوست داشتید می‌توانید با الکل تمیز كنيد.7-استریل کردن لوازم آرایش (مدادهای آرایشی)ابتدا مدادتان را در الکل فرو کنید، چند ثانیه آن را نگه دارید، مدادتراش را هم با یک برس تمیز آغشته به الکل خوب تمیز کرده و مداد را بتراشید و دوباره در الکل کرده با دستمال خشک کنید. مطمئن شوید که کاملا خشک شده به‌خصوص اگر مداد چشم است و حالا با خیال راحت از این مداد استفاده کنید. همچنين می‌توانید در آنها را هم با الکل تمیز کنید.8-محصولات پودری فشرده مثل سایه چشم‌ها یا پن‌کیک‌ها و رژگونه‌هاخبر خوب اینکه محصولات پودری جای زیاد خوبی برای رشد باکتری‌ها نیستند چون آنها برای رشد نیاز به محیط مرطوب دارند، مثل کرم‌ها یا محصولات مایع. برای تمیز کردن آنها می‌توانید لایه رویی را با دستمال تمیز کنید. بعضی مواقع دیده می‌شود که روی این محصولات، مثلا پن‌کیک‌ها یک حالت سفت شده بدی به وجود می‌آید؛ دلیلش وجود روغن زیاد در پوست یا کرمی است که قبل از استفاده از پن کیک یا سایه چشم یا هر محصول دیگری از این دسته استفاده شده، به این صورت که روغن‌ها از طریق اسفنج یا هر وسیله دیگری که برای پن کیک استفاده می‌شود از روی صورت به پن کیک انتقال می‌یابد یا از همه بدتر بعضا طلق مابین اسفنج و پودر را در همان اولین بار استفاده متاسفانه دور می‌ریزند، در صورتی که فلسفه وجود آن برای قشنگی نیست بلکه برای جلوگیری از انتقال آلودگی‌ها از اسفنج به پودر است. در مورد بعضی از انواع پنکیک نيز یک جای کاملا جداگانه برای اسفنج آن در نظر گرفته شده که متاسفانه بعضی‌ها حتی به خود زحمت نمی‌دهند که اسفنج را سر جایی که برایش تعیین شده قرار دهند و خوب نتیجه وجود آلودگی و سفت شدن و غیر قابل استفاده شدن آن محصول می‌شود و تنها راه جلوگيري از اين مورد تراشیدن آن لایه سخت شده پر از آلودگی است.9-ضد عفونی کردن لوازم آرایش (محصولات پودری غیر فشرده)واقعیت این است كه در مورد این محصولات هم کار زیادی از دست‌مان برنمی‌آيد ولی همانطور که قبلا اشاره شد محصولات پودری زیاد جای خوبی برای رشد میکروب‌ها نیستند ولی برای تمیز نگه داشتن آنها بهترین راه این است که مقدار موردنیازمان را در یک دستمال یا هر ظرف تمیزی ریخته و از آن استفاده کنیم.نکات بهداشتی-آرایشی که حتما باید مدنظر داشته باشیمدر صورت عدم نگهداری صحیح از لوازم آرایش‌تان و بی‌توجهی به نکات بهداشتی ممکن است به سلامتی شما خسارات جبران ناپذیری وارد شود که در نتیجه نه تنها به زیباتر کردن شما کمک نکرده بلکه به شما ضرر هم می‌رساند، پس به نکات زیر بسیار توجه کنید و اهمیت دهید تا به جای زیباتر کردن خودتان به سلامتی‌تان خدشه وارد نکنید.- لوازم آرایش جزو وسایل شخصی ما به حساب می‌آیند پس هرگز لوازم آرایش‌تان را با کسی شریک نشوید (حتی با خواهرتان) چون برای هر دوی شما خطرناک است. دلیلش خیلی ساده است که الان برای‌تان توضیح می‌دهیم؛ روی پوست هر کس یا به طور کلی در بدن هر کسی میکروب‌های مختلفی وجود دارد که از هر شخص به شخص دیگری متفاوت است به همین دلیل وقتی شما لوازم آرایش‌تان را با کسی سهیم می‌شوید در واقع در باکتری‌های یکدیگر هم شریک می‌شوید که این ممکن است بسیار خطرناک باشد به‌خصوص در نواحی چشم ممکن است به عفونت‌های چشمی یا حتی جاهای بدتر ختم شود.پس با توجه به این نکته متوجه می‌شویم که وحشتناک‌ترین کار ممکن این است که از تستر‌های مغازه‌های لوازم آرایشی استفاده کنیم که نمی‌دانیم چند نفر قبل از ما و با چه بیماری‌های پوستی آنها را امتحان کرده‌اند.- لوازم آرایش خود را تمیز و مرتب نگه دارید. آنها را در جایی نگذارید که خیلی گرد و غبار یا خاک می‌گیرد و حتما مطمئن باشید که پس از اتمام کار در آنها را کاملا بسته‌اید. اسفنج‌ها، قلم‌مو‌ها و وسایلی از این قبیل که نیاز به شست‌وشو دارند را حتما بشويید.- حساسیت: حتما مطمئن شوید که لوازم آرایشي که استفاده می‌کنید قبلاً توسط شرکت سازنده تست شده باشد، چون حتی برخی مواقع با وجود انجام انواع تست‌های حساسیت بعضی‌ها بسیار حساس هستند و پوست‌شان به سرعت واکنش نشان می‌دهد (در این صورت اصلا از آن ماده یا محصول آرایشی استفاده نکنید) حالا چه برسد به اینکه کلا محصول مورد نظر تست نشده باشد. بهتر است با خرید برندهای معتبر خیال خود را از این بابت راحت کنید.- حتما یادمان باشد ریمل‌های‌مان را هر ۳ ماه یک‌بار یا اگر مصرف‌مان زیاد نیست حداکثر قبل از ۶ ماه عوض کنیم. شاید بعضی‌ها دلیل این کار را بدانند ولی شاید بعضی دیگر بپرسند چرا باید ریمل‌ها را اینقدر سریع عوض کنیم؟دلیلش را براي شما توضیح می‌دهيم. در بین مژگان شما همیشه مقداری باکتری وجود دارد (و البته همان‌طور که همه ما می‌دانیم اين مسئله از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است) به‌خصوص اگر چشمان‌مان را نشسته باشیم، وقتی ما از ریمل‌مان استفاده می‌کنیم این باکتری‌ها از چشمان و مژگان ما به برس ریمل می‌چسبند و درنتیجه هر بار که ما این برس را داخل مایع ریمل‌مان می‌کنیم این باکتری‌ها آنجا جا خوش می‌کنند و خب چه محیطی بهتر از جایی تاریک و مغذی برای رشد و نمو آنها، در نتیجه با گذشت زمان تعداد آنها بیشتر و بیشتر می‌شود، حالا قضاوت با خودتان است که تا چه مدت می‌خواهید از یک ریمل استفاده کنید.- برای استفاده از محصولات کرمی که ظرف آنها به گونه‌ای است که باید انگشت را براي استفاده داخل آن كنيد بهترین راه حل استفاده از یک قاشق يا کاردک تمیز است؛ به این صورت که مقدار کرم دلخواه را با کاردک از ظرف کرم مورد نظر بردارید و کف دست‌تان ریخته و از آن استفاده کنید، به این ترتيب دیگر آلودگی‌ها به داخل ظرف منتقل نمی‌شود.

منبع:مجله زندگی ایده آل

 

دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


جراحی زیبایی سینه و شکم

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


خرید مستقیم فرش از کارخانه


لاغری موضعی با لیزر

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


واسه همه چی جا هست!

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مطالب پر بازدید

قبل از هر چیز بهتر است این واقعیت را بدانیم که تمام انواع لوازم‌آرایش این قابلیت را ندارند یا بهتر بگوییم اگر لوازم‌آرایش را به دودسته تقسیم کنیم، یک دسته آن‌هایی مي‌شوند که اگر به آلودگی دچار شوند دیگر راه بازگشتی برای‌شان نیست و اگر به سلامت‌بودن خود علاقه‌مندید، چاره‌ای جز کنار‌گذاشتن آن‌ها ندارید؛ پس بسیار مواظب باشید که آلوده نشوند و دسته دوم آن‌هایی هستند که مي‌توانید ضدعفونی کرده و دوباره آن‌ها را مصرف کنید.


چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم

آن‌ها بسیار راحت در معرض آلودگی قرار مي‌گیرند، فقط کافی است با یک اسفنج یا قلم‌مو یا حتی دست کثیف آن‌ها را لمس کنید، آن‌وقت است که میکروب‌ها به‌سرعت وارد شیشه کرم‌پودر شما شده و به محیط موردعلاقه خود برای رشد و نمو دسترسی پیدا مي‌کنند. در این‌جاست که متأسفانه دیگر نمي‌شود کاری برای کرم‌پودر موردعلاقه‌تان انجام داد تا دوباره قابل‌استفاده شود. ما پیشنهاد مي‌کنم برای جلوگیری از ورود آلودگی، راحتی استفاده‌ و همچنين صرفه‌جویی در مصرف حتما از پمپ‌های مخصوص استفاده کنید؛ چون در مقابل کارایی که دارد قیمت زیادی هم ندارند و خیال‌تان راحت است.

برای این گروه از محصولات آرایشی که از خودشان برس دارند، توصیه ما این است که اصلا ریسک نکنيد؛ چون همان‌طور که قبلا گفتیم این دسته هم اگر دچار آلودگی شوند، راهی برای استریل‌کردن‌ آن‌ها وجود ندارد و تنها راه، پیشگیری است. اگر فقط خودتان استفاده مي‌کنید که مشکلی نیست، ولی کاری که آرایشگران محترم یا لوازم‌آرایش‌‌فروشی‌های معتبر باید انجام دهند، این است که از برس آن‌ها استفاده نکنند. برای اطمینان‌خاطر از این که احیانا کسی اشتباهی از آن‌ها استفاده نکرده باشد، برس‌ها را ببرید و از برس‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید. فقط حتما توجه داشته باشید که این برس‌ها واقعا یک‌بارمصرف هستند.


این‌ها هم جزو گروهی هستند که اگر از آن‌ها به‌خوبی مراقبت نشود و آلوده شوند، بهتر است فراموش‌شان کرد؛ چون دیگر میکروب‌ها داخل آن شده و کار زیادی نمي‌توان کرد، ولی درصورتی‌که از آن‌ها به‌خوبی مراقبت شده باشد، کافی است با یک دستمال تمیز سطح صاف آن‌ها را پاک کنید و با یک کاردک تمیز مقدار موردنیازتان را بدون ایجاد چاله يا حفره در آن‌ها بردارید تا سطح آن‌ها همچنان صاف و تمیز برای استفاده بعدی باقی بماند که اگر احیانا آلودگی وجود داشت، داخل نشود و در سطح بماند تا بتوانید سریع آن را تمیز کنید.


بعضی‌ها معتقدند که این نوع برق‌لب‌ها آلوده نمي‌شوند و اگر فقط سطح پلاستيکی آن‌ها را که دارای سوراخی برای بیرون‌آمدن مایع داخل آن است، تمیز کنيد، مشکل حل مي‌شود. درصورتی‌که اگر کمی دقت کنيد، متوجه مي‌شويد که اضافه مایع آن دوباره به تیوب بازمي‌گردد و آلودگی یا حتی پوسته‌های مرده لب را با خود به داخل مي‌برد؛ بهترین راه‌حل برای استفاده در آرایشگاه‌ها این است که با استفاده از قلم‌موهای یک‌بارمصرف این کار را انجام دهید.

ضدعفونی‌کردن رژلب‌ها بسیار ساده است. مقداری الکل در یک لیوان تمیز بریزید و سر رژلب‌تان را داخل الکل کنید و چند ثانیه نگه‌دارید، سپس آن را خارج‌کرده و با دستمال‌کاغذی تمیز آن را به آهستگی خشک کنید یا به‌صورت افقی بگذارید تا خشک شود (عمودی نگه ندارید؛ چون الکل به ته آن نفوذ‌کرده و رژلب به‌مرورزمان از ته مي‌شکند). اگر دوست داشتید داخل درب آن را نیز مي‌توانید با الکل تمیز كنيد.


ابتدا مدادتان را در الکل فرو کنید، چند ثانیه نگه‌دارید. مدادتراش را هم با یک برس تمیز آغشته به الکل خوب تمیز‌کرده و مداد را بتراشید و دوباره در الکل کرده و با دستمال خشک کنید. مطمئن شوید که کاملا خشک‌شده، به‌خصوص اگر مداد چشم است و حالا با خیال راحت از این مداد استفاده کنید. درب آن‌ها را هم مي‌توانید با الکل تمیز کنید.


خبر خوب این که محصولات پودری جای زیاد خوبی برای رشد باکتری‌ها نیستند؛ چون آن‌ها برای رشد و نمو نیاز به محیط مرطوب دارند، مانند جاي کرم‌ها یا محصولات مایع. برای تمیز‌کردن آن‌ها مي‌توانید لایه رویی را با دستمال تمیز کنید.

در صورت عدم‌ نگهداری صحیح از لوازم‌ آرایش‌تان و بی‌توجهی به نکات بهداشتی ممکن است به سلامت پوست شما خسارات جبران‌ناپذیری وارد شود که در نتیجه نه‌تنها به زیباتر‌کردن شما کمک‌نکرده، بلکه به شما ضرر هم مي‌رساند. پس خواهش مي‌کنیم به نکات زیر بسیار توجه کنید و اهمیت دهید تا به‌جای زیباتر‌کردن خودمان به سلامت‌مان خدشه وارد نکنیم.


۱- اولین و مهم‌ترین نکته خیلی مهم است، حتما به آن توجه کنید.

لوازم‌آرایش جزو وسایل شخصی ما به‌حساب مي‌آیند، پس هرگز لوازم‌آرایش‌تان را با کسی شریک نشوید (حتی با خواهرتان)؛ چون برای هر دوی شما خطرناک است. روی پوست هر کس یا به‌طورکلی در بدن هر کسی میکروب‌های مختلفی وجود دارد که از هر شخص به شخص دیگری متفاوت است. به همین دلیل وقتی شما لوازم‌آرایش‌تان را با کسی سهیم مي‌شوید، درواقع در باکتری‌های یکدیگر هم شریک مي‌شوید که این ممکن است بسیار خطرناک باشد، به‌خصوص در نواحی چشم ممکن است به عفونت‌های چشمي ‌یا حتی جاهای بدتر ختم شود. پس با توجه به این نکته متوجه مي‌شویم که وحشتناک‌ترین کار ممکن این است که از تسترهای مغازه‌های لوازم‌آرایشی استفاده کنیم که نمي‌دانیم چند نفر قبل از ما و با چه بیماری‌های پوستی آن‌ها را امتحان کرده‌اند.


۲- لوازم‌آرایش خود را تمیز و مرتب نگه‌دارید، در جایی نگذارید که خیلی گردوغبار یا خاک مي‌گیرد و حتما مطمئن باشید که پس از اتمام کار در آن‌ها را کاملا بسته‌اید. اسفنج‌ها، قلم‌موها و وسایلی از این قبیل را که نیاز به شست‌وشو دارند، حتما بشويید.

۳- یادمان باشد همیشه قبل از آرایش دست‌های‌مان را بشويیم، به‌خصوص آرایشگران محترم باید حتما به این نکته ظریف توجه کنند و در این صورت هم مشتریان شما بیشتر به شما علاقه‌مند مي‌شوند که برای بهداشت ارزش قائل هستید، هم وجدان شما راحت است که سبب انتقال بیماری پوستی مشتری قبلی‌تان به مشتری جدیدتان نشده‌اید.


۴- حساسیت: حتماً مطمئن شوید که لوازم‌آرایشي که استفاده مي‌کنید، قبلا توسط شرکت سازنده تست شده باشد؛ چون حتی برخی مواقع با وجود انواع تست‌های حساسیت انجام‌شده، بعضی افراد بسیار حساس هستند و پوست‌شان به‌سرعت واکنش نشان مي‌دهد. بهتر است با خرید مدل‌های معتبر خیال خود را از این بابت راحت کنید.

۵- حتما یادمان باشد ریمل‌های‌مان را هر ۳ماه یک‌بار یا اگر مصرف‌مان زیاد نیست، حداکثر قبل از ۶ماه عوض کنیم. در بین مژگان شما همیشه مقداری باکتری وجود دارد، به‌خصوص اگر چشمان‌مان را نشسته باشیم. وقتی ما از ریمل‌مان استفاده مي‌کنیم، این باکتری‌ها از چشمان و مژگان ما به برس ریمل مي‌چسبند و درنتیجه هر‌بار که ما این برس را داخل مایع داخل ریمل‌مان مي‌کنیم، این باکتری‌ها آن‌جا جا‌خوش مي‌کنند و خب چه محیطی بهتر از جایی تاریک و مغذی برای رشد و نمو آن‌ها؛ در نتیجه با گذشت زمان تعداد آن‌ها بیشتر‌و‌بیشتر مي‌شود، حالا قضاوت با خودتان است که تا چه مدت مي‌خواهید از یک ریمل استفاده کنید.

۶- برای استفاده از محصولات کرمی که ظرف آن‌ها به‌گونه‌ای است که باید انگشت را جهت استفاده داخل كنيد، بهترین راه‌حل استفاده از یک قاشق با کاردک تمیز است، به این صورت که مقدار کرم دلخواه را با کاردک از ظرف کرم موردنظر بردارید و کف دستان ریخته و از آن استفاده کنید. به این صورت دیگر آلودگی‌ها به داخل ظرف منتقل نمي‌شود تا محیط خوبی برای رشد و نمو میکروب‌ها باشد.


۷- در آخر پیشنهاد ما به شما این است که یک نگاه به لوازم‌آرایش‌تان بیندازید و آن‌هایی را که کهنه و قدیمي‌ شده‌اند یا آن‌هایی را که مي‌دانید خوب مواظبت نکرده‌اید و الان پر از میکروب هستند، کنار بگذارید تا بتوانید با خیال راحت آرایش کنید و لذت ببرید.

منبع: ایده آل

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم
چگونه لوازم آرایش را تمیز کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *