چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

 
helpkade
چطور بدن خود را سم زدایی کنیم
چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

کبد شما قوی ترین سلاح بدنتان در برابر سموم است. کبد این کار را با حدود ۵۰۰ مکانیسم وابسته انجام می دهد. با استفاده از این مکانیسم ها خون را فیلتر می کند و از ورود سموم به بدن جلوگیری می کند.

به گزارش مشرق، امروزه با مدرن شدن جوامع حجم زیادی از سموم از طریق مواد غذایی، داروها، هوا و آب آلوده به بدن شما وارد می شود، سیستم سم زدایی بدن شما دائماً در حال کار کردن است تا از ورود سموم خطرناک به بدنتان جلوگیری کند. این سموم شامل افزودنی های مواد غذایی، داروها و سایر آلاینده ها است. در این مقاله ابتدا به بررسی ارگان های بدن که در سم زدایی نقش دارند، پرداخته و سپس به راهکارهای طبیعی بهبود توانایی سم زدایی بدن، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

در پروسه سم زدایی بدن ۶ ارگان نقش حیاتی دارند. این ارگان ها عبارتند از:

کبد

چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

کبد شما قوی ترین سلاح بدنتان در برابر سموم است. کبد این کار را با حدود ۵۰۰ مکانیسم وابسته انجام می دهد. با استفاده از این مکانیسم ها خون را فیلتر می کند و از ورود سموم به بدن جلوگیری می کند.

کبد مواد مغذی را به جریان خون شما منتقل می کند و سپس مواد زائد از طریق کلیه ها یا روده ها از بدن شما خارج می شود.

کلیه ها

کلیه ها عملکرد چندگانه انجام می دهند. از جمله تنظیم تعادل مایع و الکترولیت در بدن شما. آنها همچنین به کنترل فشار خون شما نیز کمک می کنند.

در واقع کلیه ها را می توان به عنوان تیم تضمین کیفیت نهایی خون دانست. آنها خون شما را دریافت و فیلتر می کنند. همچنین مواد زاید را از متابولیسم ماهیچه ها می گیرند و به صورت اوره خارج می کنند.

سیستم گوارشی

تمام بخش های سیستم گوارشی از دهان تا روده بزرگ با مکانیسم های مختلف در سم زدایی نقش دارند.

میکرو فلور روده باعث تجزیه مواد غذایی شده که بخش مفید آن از طریق جریان خون در روده جذب می شوند. سموم نیز به روده کوچک منتقل شده و از بدن دفع می شوند.

سیستم تنفسی

سیستم تنفسی بدن هم سموم را به صورت گازکربنیک از بدن دفع می کند.

ریه های شما روزانه حدود ۱۱۰۰۰ لیتر هوا را داخل و خارج و فیلتر می کنند. بر خلاف فیلترهای جارو برقی و سیستم های تهویه مطبوع، شما نیازی به جایگزینی آنها ندارید!

پوست

پوست اولین خط دفاع بدن در برابر مجموعه گسترده ای از آلودگی ها است و نقش مهمی در حذف سموم بدن دارد. تحقیقات نشان می دهد که پوست از طریق عرق کردن BPA، فتالات و فلزات سنگین را دفع می کند.

سیستم لنفاوی

سیستم لنفاوی شامل گره های لنفاوی، عروق و غدد است.

هدف اصلی سیستم لنفاوی دفع سموم و محافظت از بدن در برابر مهاجمین است.

مواد غذایی که سبب بهبود سیستم سم زدایی بدن می شوند:

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مواد غذایی در بهبود سم زدایی بدن نقش دارند که در اینجا ما به چند مورد از مهمترین آنها می پردازیم.

خانواده کلم و سبزیجات برگ سبز

از این خانواده می توان به کلم بنفش، بروکلی و گل کلم اشاره کرد.

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات خانواده کلم با اثرات ضد سرطانی، ضدالتهابی و ضد ویروسی که دارند، سبب بهبود عملکرد کبد می شوند. از طرف دیگر این مواد غذایی دارای فیبر بالا نیز هستند، که باعث افزایش دفع سموم از طریق مدفوع می شود.

کلم بروکلی به طور خاص از بدن در برابر آلاینده های هوا محافظت می کند. این گیاه حاوی آنزیم هایی است که بدن را از مواد شیمیایی ایجاد کننده سرطان محافظت می کند.

لیمو

بررسی های انجام شده در مقالات علمی نشان می دهد که لیمو می تواند کارکرد کبد را افزایش دهد و از صدمه رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری کند. همچنین می تواند گوارش و گردش خون را نیز بهبود بخشد.

آووکادو

این گیاه حاوی آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات مغذی است که به سم زدایی بدن کمک می کند. از طرف دیگر اسیدهای چرب موجود در این گیاه برای محافظت از آسیب های ناشی از دی-گلاکتوزامین مفیدند و به قابلیت سم زدایی کبد کمک می کند.

چای سبز

این نوشیدنی نیز حاوی آنتی اکسیدان است و از بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

سیب

این میان وعده دارای پکتین است. پکتین به دفع سموم از جریان خون و کاهش کلسترول کمک می کند.

سیر

تحقیقات نشان داد که سیر توانایی سم زدایی بدن را افزایش داده و از DNA سلولی محافظت می کند.

جلبک کلورلا

با توجه به اثرات مثبت این ماده بر بدن از بهبود حالات خلقی گرفته تا عملکرد قلب، برخی این جلبک را به عنوان یک غذای شگفت انگیز در نظر می گیرند.

مطالعات نشان داده که کلورلا برای بهبود افسردگی، اضطراب، کاهش وزن و کاهش کلسترول موثر است. همچنین این ماده باعث کاهش التهاب کبدی نیز می شود.چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

زردچوبه

این ادویه سنتی دارای خواص ضدباکتری، ضدویروس، ضدالتهابی، ضد تومور، آنتی اکسیدان، آنتی سپتیک، حفاظت در برابر مواد رادیواکتیو و بهبود هضم است و توانایی کبد را در فیلتر بدن در برابر آلودگی ها افزایش می دهد.

چغندر

این گیاه نیز غنی از آنتی اکسیدان ها است. چغندر همچنین یک ضدعفونی کننده قوی است. مطالعات علمی حاکی از این است که آب چغندر می تواند آنزیم های کبدی را تقویت و به سم زدایی کمک می کنند.

بلوبری

علاوه بر خوشمزه بودن، این ماده منبع سرشاری از آنتی اکسیدان ها است.

تحقیقات نشان داده که بلوبری می تواند در کاهش فشارخون، افزایش سلامت عروق، مبارزه با سرطان، محافظت از ریه ها و جلوگیری از آلزایمر موثر باشد. همچنین این ماده فعالیت سلول های گلبول های سفید را افزایش داده و از بدن در برابر سلول های سرطانی محافظت می کند.

گشنیز

برخی از گیاهان می توانند به فلزات سنگین متصل شوند و به بدن شما کمک کنند که آنها را دفع کند. این گیاهان به عنوان “chelators” شناخته می شوند که گشنیز یکی از آنهاست!

مطالعات نشان داده که این گیاه می تواند دفع جیوه را افزایش و جذب سرب را کاهش دهد.

زنجبیل

بسیاری از مردم از زنجبیل به عنوان بهبود دهنده دستگاه گوارش استفاده می کنند. از آنجایی که روده ها در دفع سموم بدن نقش بسیار مهمی دارند، زنجبیل می تواند به افزایش توانایی بدن شما برای پردازش مواد غذایی و از بین بردن سموم کمک کند. همچنین این گیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها دارای اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی است.

سلامت کبد در طب سنتی

برای دستیابی بهتر به سلامت کبد علاوه بر رعایت کردن رژیم غذایی مناسب، طب سنتی از طریق تطابق دانش گذشتگان با شرایط آب و هوایی و اجتماعی جامعه کنونی، رهیافت‌های ایمن تر و ریشه ای‌ تری را ارایه می‌ دهد و درمان این بیماری‌ ها را از طریق باطنی و از طریق شناسایی عوامل بروز آنها انجام می‌ دهد. برای این منظور محققان شرکت پارسی طب با توجه به خواص اعجاز انگیز گیاهان دارویی در درمان بیماری‌های مختلف با در نظر گرفتن اصول طب سنتی و شرایط روز جامعه، اقدام به تولید مقطر گیاهی (شلیور) نموده است. گیاهان به کار گرفته در این مقطر همگی دارای خواص دفع چربی هستند و از طریق کنترل و دفع چربی های اضافه در مبتلایان به کبد چرب الکلیک و غیر الکلیک، تصفیه کامل خون از مواد زاید و سموم و همچنین تعدیل آنزیم های کبدی، می تواند پاکسازی کبد را انجام دهد.

منبع: پارسی طب

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

سم زدایی بدن از اصطلاحات شعارگونه بسیار رایج است که معمولا در رژیم های غذایی خاص یا برچسب توضیحات برخی محصولات استفاده شده و طبق آن، ادعا می شود پیروی از آن رژیم غذایی یا مصرف محصول مورد نظر سموم بدن را دفع کرده و به بهبود سلامتی و کاهش وزن کمک می کند.

خوشبختانه بدن ما قابلیت سم زدایی طبیعی دارد، به عبارت دیگر بدون نیاز به استفاده از رژیم های غذایی خاص یا مکمل های گران قیمت می تواند سموم و ضایعات را از خود دفع کند و گفته شده با توجه به برخی نکات و تکنیک ها می توان سیستم سم زدایی طبیعی بدن را تقویت کرد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی باورهای غلط رایج درباره سم زدایی بدن پرداخته و با 9 روش موثر برای بهبود سم زدایی بدن آشنا شویم. با کوکا همراه باشید.

گفته شده رژیم های غذایی سم زدا به دفع سموم بدن کمک کرده، سلامتی را بهبود می بخشند و برای کاهش وزن و لاغری مفید هستند.

در این رژیم های غذایی اغلب از ملین ها، دیورتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی، چای ها و دیگر مواد غذایی – که به نظر می رسد خاصیت سم زدایی کننده داشته باشند – استفاده می شود.چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

در رژیم های غذایی سم زدا درباره کلمه “سم” بسیار کلی صحبت شده، سم معمولا به آلاینده ها، مواد شیمیایی مصنوعی، فلزات سنگین و مواد غذایی فراوری شده گفته می شود که همگی برای سلامتی بدن مضر هستند.

اما در این رژیم های غذایی به ندرت درباره سمومی که با استفاده از رژیم غذایی دفع خواهند شد یا مکانیزم های دفع این سموم صحبت می شود. علاوه بر این شواهد کافی برای حمایت از تاثیر واقعی این رژیم های غذایی برای سم زدایی بدن یا کاهش وزن وجود ندارد.

در حالی که بدن ما از روش پیچیده ای برای سم زدایی استفاده کرده و اندام هایی همچون کبد، کلیه ها، دستگاه گوارشی، پوست و ریه ها در انجام این کار سهیم هستند.

بنابراین عملکرد سیستم سم زدایی بدن در گروی سلامت و عملکرد این اندام ها می باشد و با این که رژیم های غذایی نمی توانند در انجام کاری که بدن ما به طور طبیعی قادر به انجام آن نباشد موفق باشند اما ما می توانیم با روش های خاص، عملکرد سیستم سم زدایی بدن را بهبود ببخشیم.

بیش از 90 درصد متابولیسم الکل در کبد انجام شده و آنزیم های کبدی الکل را به یک ماده شیمیایی سرطانی به نام استالدئید تجزیه می کنند، کبد بعد از تشخیص این ماده سمی، آن را به ماده ای بی ضرر به نام استات تبدیل کرده و از بدن دفع خواهد شد.

اما چرا مصرف الکل برای سم زدایی بدن مضر است؟ زیرا نوشیدن الکل می تواند باعث مشکلات متعدد سلامتی در بدن شده و با افزایش تجمع چربی ها، التهاب و ایجاد زخم در کبد، به عملکرد کبد آسیب می رساند. در این شرایط کبد نمی تواند وظایف خود – از جمله دفع ضایعات و سم زدایی بدن – را به خوبی انجام دهد.

بنابراین ترک الکل یکی از بهترین کارها برای کمک به سیستم سم زدایی بدن می باشد.

اهمیت به خواب و استراحت کافی در طول شب برای سلامتی و بهبود سم زدایی طبیعی بدن بسیار مفید است.

خوابیدن به مغز اجازه می دهد تا خودش را دوباره سازمان دهی و شارژ کرده و بدن فرصت پیدا می کند تا ضایعات سمی را که در طول روز جمع کرده دفع کند. یکی از این ضایعات، پروتئینی به نام بتا آمیلوئید است که از عوامل موثر در ابتلا به بیماری آلزایمر می باشد.

کمبود خواب باعث می شود بدن فرصت کافی برای انجام وظایف خود از جمله سم زدایی نداشته و خطر انباشتگی سموم افزایش می یابد. تجمع این سموم روی جنبه های مختلف سلامتی اثر منفی خواهد گذاشت.

از جمله اثرات منفی کوتاه مدت و بلند مدت کمبود خواب می توان به استرس، اضطراب، فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی اشاره کرد.

لازم به ذکر است هر فرد سالم به 7 تا 9 ساعت خواب در طول شب نیاز دارد.

اگر از مشکلات خواب همچون دیر به خواب رفتن یا از خواب پریدن های مکرر رنج می برید تغییراتی در سبک زندگی از جمله زمان بندی منظم برای خواب یا اجتناب از نگاه کردن به صفحه موبایل یا کامپیوتر قبل از خواب می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

مزیت نوشیدن آب کافی چیزی بیشتر از رفع تشنگی است، آب دمای بدن را تنظیم کرده، به انعطاف مفاصل کمک می کند، هضم را بهبود می بخشد، جذب مواد مغذی را افزایش می دهد و صد البته در فرایند سم زدایی بدن نیز نقش مهمی ایفا می کند.

سلول های بدن ما باید به طور پیوسته ترمیم شوند تا بتوانند به خوبی عمل کرده، مواد مغذی را تجزیه و به صورت انرژی استفاده کنند. در نتیجه ی این فرایندها، مقداری ضایعات در قالب اوره و دی اکسید کربن تولید می شود که در صورت تجمع در خون به بدن صدمه خواهند زد.

آب این مواد زائد را حمل کرده و از طریق ادرار، تنفس یا تعریق از بدن خارج می کند، بنابراین بهبود هیدراتاسیون اهمیت زیادی در سم زدایی بدن دارد.

مصرف روزانه آب در مردان حدود 3.7 لیتر و در زنان 2.7 لیتر توصیه شده، اگرچه این مقدار با توجه به رژیم غذایی مورد استفاده، محل زندگی و میزان فعالیت روزانه فرد ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

شکر و مواد غذایی فراوری شده ریشه بسیاری از مشکلات بهداشتی و سلامتی عمومی در جهان امروز هستند.

مصرف بیش از حد مواد غذایی به شدت فراوری شده و قندی رابطه مستقیم با چاقی و سایر بیماری های مزمن همچون بیماری قلبی، سرطان و دیابت دارد و این بیماری ها با آسیب رساندن به اندام های مهم بدن همچون کبد و کلیه ها – که نقش مهمی در سم زدایی بدن دارند – باعث ایجاد اختلال در سم زدایی طبیعی بدن می شوند.

به عنوان مثال مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش داده و عملکرد کبد را تضعیف می کند.

بنابراین تا آن جا که ممکن است از خرید و مصرف مواد غذایی فراوری شده و هله هوله های قندی اجتناب کرده و مصرف آن ها را با مواد غذایی سالم همچون میوه و سبزیجات جایگزین کنید.

آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

از یک سو بدن به طور طبیعی و طی فرایندهای سلولی همچون عمل هضم باعث تولید رادیکال های آزاد می شود و از سوی دیگر مصرف الکل، سیگار، تغذیه نامناسب و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها تولید رادیکال های آزاد در بدن را افزایش می دهند.

رادیکال های آزاد با آسیب به سلول های بدن خطر ابتلا به مشکلاتی همچون زوال عقل، بیماری قلبی و کبدی، آسم و انواع خاص سرطان را افزایش می دهد در حالی که مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند تا راحت تر با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد و سایر سموم مقابله کند.

اگرچه توصیه می شود برای تامین آنتی اکسیدان های بدن روی مواد غذایی سالم تمرکز کنید نه مکمل ها، زیرا مصرف بیش از حد برخی مکمل ها خطر ابتلا به بیماری های خاص را نیز افزایش خواهد داد.

از جمله آنتی اکسیدان های مهم می توان به ویتامین های A، C، E، سلنیوم، لیکوپن، لوتئین و زاکسنتین اشاره کرد و مواد غذایی همچون توت ها، میوه ها، آجیل ها، کاکائو، سبزیجات، ادویه جات و نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای سبز بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارا می باشند.

سلامت روده نقش مهمی در عملکرد سیستم سم زدایی بدن دارد زیرا سلول های روده ای سیستم دفع و سم زدایی دارند که از روده و بدن در برابر سموم مضر همچون مواد شیمیایی محافظت می کند.

سلامت روده رابطه نزدیکی با پربیوتیک ها – نوعی فیبر که باکتری های مفید روده ای به نام پروبیوتیک ها را تغذیه می کند – دارد. باکتری های مفید روده اسیدهای چرب زنجیر کوتاه تولید می کنند که برای سلامتی بسیار مفید است.

لازم به ذکر است باکتری های مضر ناشی از استفاده آنتی بیوتیک ها، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی نامطلوب باعث بر هم خوردن تعادل باکتری های مفید روده ای شده و سیستم ایمنی و سم زدایی بدن را تضعیف و خطر ابتلا به بیماری ها و التهاب را افزایش می دهد.

از جمله منابع غذایی پربیوتیک می توان به گوجه فرنگی، کنگر فرنگی، مارچوبه، موز، پیاز، سیر، و جو دوسر اشاره کرد.

مصرف بیش از حد نمک باعث تجمع مایعات در بدن می شود – بخصوص اگر دچار بیماری های مرتبط با کلیه ها یا کبد بوده یا آب کافی مصرف نکنید – و افزایش تجمع مایعات می تواند باعث باد کردن و پف آلود شدن بدن شود.

اگر نمک زیادی مصرف می کنید با سم زدایی بدن می توانید از اضافه وزن ناشی از تجمع مایعات اضافی خلاص شوید و افزایش مصرف آب یکی از بهترین راه ها برای این منظور می باشد.

مصرف زیاد نمک – اگر با نوشیدن مقدار زیادی آب همراه نباشد – باعث ترشح هورمون ضد دیورتیک در بدن شده که از ادرار جلوگیری کرده و سم زدایی را با اختلال مواجه می کند. در حالی که نوشیدن آب، تولید این هورمون را کاهش داده و به افزایش حجم ادرار و دفع ضایعات بدن کمک می کند.

افزایش مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم که باعث تعادل اثر سدیم در بدن می شود نیز کمک کننده خواهد بود. از جمله این مواد غذایی می توان به سیب زمینی، کدو، لوبیا قرمز، موز و اسفناج اشاره کرد.

ورزش منظم – فارغ از این که چه وزنی دارید – به طولانی شدن عمر کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون بالا و برخی انواع سرطان را کاهش می دهد.چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

کاهش التهاب مهم ترین فایده ورزش برای بدن است. التهاب اگرچه برای بهبود عفونت یا زخم ها مفید است اما التهاب شدید سیستم های بدن را تضعیف کرده و احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

تمرینات ورزشی با کاهش التهاب در بدن به عملکرد بهتر سیستم های مختلف بدن از جمله سیستم سم زدایی کمک می کند.

توصیه می شود در هفته حداقل 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط مانند پیاده روی سریع یا 75 تا 150 دقیقه ورزش شدید مانند دویدن داشته باشید.

اگرچه تاکنون شواهد کافی درباره اثربخش بودن رژیم های غذایی سم زدا برای دفع سموم بدن یافت نشده اما برخی تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به کاهش سموم و بهبود عملکرد سم زدایی بدن کمک کند. از جمله:

منبع: healthline

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این روند، پاکسازی خون یا سم زدایی گفته می شود. سم زدایی بدن به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد .در این مطلب 11 روش برای سم زدایی بدن ارائه می کنیم.

موادی که روزانه استفاده می کنید دارای سمومی است که می تواند بدن شما را آلوده کند .ایجاد عادت های سالم در طول زمان بهترین روش سم زدایی است بهترین انتخاب می تواند سم زدایی طولانی مدت باشد که به جای پرهیز از گروه های غذایی خاص، حذف کربوهیدرات و یا شیرین کننده ها روی عادت های سالم تمرکز می کند. سبک زندگی سالم از مجموعه عادت های سالم بوجود می آید و اخت گرفتن با عادت های جدید نیز زمان می برد. اگر به یکباره تغییراتی ایجاد کنید که نمی توانید آن را تحمل کنید پس بدون شک با شکست مواجه خواهید شد .خوردن میوه ها، سبزیجات و آب میوه و مصرف ویتامین ها و مکمل ها سیستم ایمنی بدن را تقویت و تنظیم می کند. و در کنار آن ورزش و مدیتیشن نیز استرس و سطح انرژی بدن را تنظیم می کند. هومیوپاتی و طب سوزنی بهترین روش ها برای از بین بردن اضطراب و استرس می باشند .با این 11 مورد بدنتان را سم زدایی کنید کلروفیل می تواند موجب پاکسازی جریان خون، از بین رفتن بوی بد دهان، بی اثر شدن مواد سرطان زا و جلوگیری از فساد دندان ها گردد. کلروفیل با کمک به دفع سمومی نظیر استالدهیدها (عامل خستگی و خماری) و هیستامین ها (عامل آلرژی و حساسیت) اثرات مثبتی در زندگی فرد می گذارد. جلبک های سبز از غنی ترین منابع کلروفیل در دنیا به شمار می روند و یکی از دلایل پر مصرف بودن ریزجلبک های خوراکی در کشور ژاپن اثرات پاک کنندگی آن ها است .کلروفیل، فیبرها و ترکیبات پلی ساکاریدی ویژه موجود در این جلبک ها با فلزات سنگین، سموم باقی مانده از حشره کش ها و داروها و سایر آلاینده های موجود در بدن پیوند برقرار کرده و آن ها را از طریق مدفوع دفع می کنند. تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم جلبک کلرلا ولگاریس حداقل به مدت یک ماه و به مقدار دو تا سه گرم در روز، بهبود روند پاکسازی بدن از سموم را به دنبال دارد .

 

چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

 

 

از سوی دیگر فیبرهای گیاهی در هضم بهتر مواد غذایی موثر بوده و با کمک به افزایش حرکات طبیعی روده و برطرف کردن مشکلاتی نظیر یبوست (که باعث ماندگاری طولانی مواد زاید در روده ها می گردد) موجبات سلامتی دستگاه گوارش را فراهم می آورند .یک مطالعه بالینی در دانشگاه تویاما در کشور ژاپن که بر روی 30 بیمار مبتلا به مسمومیت با فلزات سنگین انجام شده است، نشان می دهد که مصرف روزانه شش گرم ریزجلبک کلرلا ولگاریس می تواند در کاهش درجه مسمومیت خونی افراد تاثیر به سزایی داشته باشد .انتخاب مواد غذایی نامناسب، مشکلات گوارشی و استرس می تواند میزان سم را در بدن افزایش دهد . این گردش دایمی سموم در بدن، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به سیستم ایمنی وارد کند. همچنین تمامی ارگان های حاضر در فرایند سم زدایی شامل روده ها، کبد، کلیه ها، پوست و دستگاه تنفسی می توانند به سرعت از مواد سمی انباشته شوند .با استفاده از یک رژیم مناسب سم زدایی می توان از این ارگان ها حفاظت کرده و به آن ها در دفع مواد سمی بدن کمک کرد :1. مصرف انواع مواد غذایی حاوی فیبر در رژیم غذایی .2. مصرف روزانه چای سبز به همراه چند قطره آب لیموی تازه برای محافظت از کبد .3. مصرف مواد غذایی طبیعی حاوی ویتامین C. این ویتامین با تولید گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان قوی) در بدن به دفع سموم کمک می کند .4. خوردن حداقل هشت لیوان آب در روز. چرا که آب به طور طبیعی تمام مواد اضافی بدن، سموم و ناخالصی ها را از راه های مختلف نظیر ادرار و عرق به بیرون می فرستد .5. زندگی بدون استرس و سرشار از انرژی مثبت .6. تنفس عمیق و ورود اکسیژن به بدن .7. سونا راه مناسبی برای افزایش تعریق و خروج سموم از بدن است .9. ورزش و فعالیت بدنی. یک ساعت ورزش در روز بهترین راه برای کمک به سم زدایی است. در هنگام ورزش تنفس تندتر و جریان خون سریع تر شده و در نتیجه تعریق بیشتر و حجم ادرار افزایش می یابد .10. مصرف سیر، کلم، جعفری، ترب سیاه، کنگر فرنگی، چغندر قند و مارچوبه در رژیم غذایی نیز به بدن کمک می کند تا سموم و مواد زاید به ویژه آلودگی هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند .11. میوه های قرمز رنگ جزو میوه های سم زدای فوق العاده محسوب می شوند. در بین میوه های قرمز توت فرنگی خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می تواند به تمیز شدن کبد کمک زیادی کند .

 

مواردی برای سم زدایی در صبح چای بدون شکر را با قهوه جا به جا کنید کافئین تمرکز شما را بیشتر می کند و نمی گذارد سرطان بگیرید اما برای سم زدایی از بدن تان باید میزان کافئین مصرفی تان را حسابی کم کنید. یک فنجان بزرگ قهوه تقریبا 150 میلی گرم کافئین و یک لیوان چای حدودا 50 میلی گرم کافئین دارد. حالا هر طور حساب و کتاب کنید، مسئولش خودتان هستید اما برای سم زدایی از بدن تان باید میزان روزانه مصرف کافئین تان کمتر از 300 میلی گرم باشد .برای دفع سموم بدن تان باید میزان شکر مصرفی تان را هم کم کنید و سراغ شیرین کننده های کم کالری طبیعی بروید. با این راه هم بدن تان پاک می شود و هم به مرور ذائقه تان به خوراکی های کم شیرین عادت می کند. نوشیدن چای بدون شکر یا قند می تواند اولین قدم شما برای این کار باشد .در طول روز آب بسیار بنوشید اگر می خواهید سموم بدن تان دفع شوند، اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید، مصرف آب بیشتر است. آب به سوخت وساز بهتر بدن تان کمک می کند و باعث می شود نمک بدن تان در سطح نرمالی بماند. درست است که میوه ها و سبزیجات بخشی از آب مورد نیاز بدن تان را تامین می کنند اما باز هم باید هر روز 5 تا 7 لیوان آب خالص بنوشید. آنقدر آب ننوشید که مثانه تان منفجر شود اما تا جایی پیش بروید که ادرارتان به رنگ زرد کمرنگ دربیاید. اگر رنگ دیگری را در ادرارتان مشاهده کردید، یکی، دو لیوان دیگر هم به این میزان اضافه کنید .مام زیر بغل نزنید جلوی عرق کردن بدن تان را نگیرید و مدتی جز هر روز دوش گرفتن، سراغ راه دیگری برای خلاص شدن از بوی بد عرق تان نروید. تعریق یکی دیگر از راه های دفع سموم بدن است و می توانید امیدوار باشید پس از تمام شدن دوره پاکسازی بدن تان، عرق تان هم بدبو و آزاردهنده نباشد. گذشته از اینها، در دوره ای که رژیم سم زدایی را رعایت می کنید، هر روز ورزش کنید تا عرق بیشتری از بدن تان بیرون برود .

منابع تولید سموم و راه های ورود آن به بدن قطعا مصرف سیگار یکی از راه هایی است که بدن را مورد هجوم مواد سمی قرار می دهد اما راه های دیگری نیز وجود دارد که به راحتی می تواند مواد سمی را وارد بدن کند. هوایی که تنفس می کنیم و غذایی که می خوریم، نوشیدنی ها و داروها نیز می توانند از راه های ورود مواد سمی به بدن باشند. همچنین فشارهای جسمی و روحی که شیوه زندگی مدرن به انسان تحمیل می کند، سمومی را در بدن تولید می کند. لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر اسپری های ضد عرق، لامپ های فلورسنت و قندهای تصفیه شده از جمله منابعی است که مواد سمی در آن به وفور یافت می شوند. مواد نگهدارنده و مواد افزودنی موجود در غذاهای کنسرو شده از جمله سمومی هستند که به طور روزمره به بدن انسان وارد می شوند. از طرفی فلوراید و کلر موجود در آفت کش ها به راحتی با آب مخلوط شده و وارد بدن انسان می شوند. همچنین تابش امواج مغناطیسی به بدن از طریق تلفن همراه که امروزه به سادگی در دسترس همگان یافت می شود، سبب می شود سمومی در بدن انسان تولید شده و به ارگان های بدن آسیب برسانند .


خبرنامه

خبرنامه در برابر محتوای مطالب دیگران مسوول نمی‌باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت خبرنامه محفوظ می‌باشد

سم زدایی کل بدن معمولا به معنای دنبال کردن رژیم غذایی خاص یا استفاده از محصولاتی برای دفع سموم بدن و بهبود اوضاع تندرستی است. بدن، خود توانایی دفع سموم را دارد اما با برخی راهکارها می‌توان این روند را تسریع کرد.

در این نوشتار با چند راهکار جهت سم زدایی بدن آشنا خواهیم‌شد.

۱. روی خواب‌تان تمرکز کنید

چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

خواب با کیفیت و کافی به مغز کمک می‌کند تا خود را مجددا شارژ و سمومی  را که در طول روز جمع شده‌اند، دفع کند.

۲. برای سم زدایی بدن آب بیشتری بنوشید

ما از طریق تعریق یا ادرار محصولات جانبی عملکرد سلول‌ها را از بدن دفع می‌کنیم. بنابراین هیدراته بودن بدن برای سم‌زدایی اهمیت زیادی دارد.

۳. مصرف قند و مواد غذایی فرآوری‌شده را کاهش بدهید

به نظر می‌رسد که این دو، عامل بسیاری از بیماری‌های امروز هستند. مصرف زیاد قند و غذاهای فرآوری‌شده اختلالاتی مثل چاقی یا دیابت در بدن ایجاد می‌کند که روی توانایی سم زدایی طبیعی بدن تاثیر منفی می‌گذارند. با کاهش مصرف این مواد، روند سم زدایی بدن بهبود می‌یابد.

۴. مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان بخورید

خوردن مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان می‌تواند آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و متعاقبا بروز برخی بیماری‌ها را که تاثیر منفی روی سم زدایی بدن دارند، کاهش دهد. برخی از خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان عبارتند از: چای سبز، قهوه، سبزیجات، شکلات، مغزیات، میوه‌ها و توت‌ها.

۵. غذاهای حاوی پروبیوتیک بخورید

خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک، ‌روده و سیستم گوارش را که نقش مهمی در سم زدایی بدن دارند، سالم نگه می‌دارد. برخی از خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک عبارتند از ماست، بادمجان رومی، مارچوبه، موز، پیاز و سیر.

۶. برای سم زدایی بدن مصرف نمک‌تان را کاهش بدهید

برای برخی آدم‌ها سم زدایی یعنی حذف نمک اضافی! مصرف نمک زیاد باعث می‌شود که بدن دچار حبس مایعات شود به خصوص اگر آب زیادی مصرف نکنید. این روند هم مانع دفع سموم از طریق ادرار می‌شود و هم در بدن تورم ایجاد می‌کند.

۷. فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید

ورزش منظم با عمر طولانی و کاهش ریسک بیماری‌ها از جمله دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و بسیاری دیگر مرتبط است. انجام تمرینات ورزشی التهاب بدن را کاهش می‌دهد و سبب عملکرد درست سیستم سم زدایی می‌شود.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

۲۰۱۶ &copy
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای خبرنامه محفوظ می‌باشد

روش‌های سم زدایی بدن از قرن‌ها پیش در دنیا وجود داشته است حتی در توصیه‌های بقراط هم این روش‌ها و تاثیر آنها بر سلامتی وجود دارند اما باید در انتخاب رژیم سم‌زدا دقت کرد

تعطیلات آخر هفته‌ها تنها برای تمیز کردن خانه نیست، لازم است بدن‌تان را هم پاک کنید. دکتر اوز با یک برنامه دقیق و خاص به شما آموزش می‌دهد كه چگونه بدن‌تان را  از تمام سمومی که درآن جمع شده خالی کرده و آن را برای شروع یک هفته متفاوت و خاص آماده کنید. از همین حالا فهرست خرید را بردارید و خود را برای یک آخر هفته با بدن پاک آماده کنید. 

بیشتر بدانید : سم زدایی بدن با 7 روش موثر!!

روش‌های سم زدایی بدن از قرن‌ها پیش در دنیا وجود داشته است حتی در توصیه‌های بقراط هم این روش‌ها و تاثیر آنها بر سلامتی وجود دارند اما باید در انتخاب رژیم سم‌زدا دقت کرد. بسیاری از رژیم‌های غذایی سم‌زدا بدن را در معرض کاهش شدید کالری دریافتی قرار می‌دهند و می‌توانند بدن را از دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز خود بازدارند، به آن گرسنگی دائم بدهند و سوخت و ساز را کاهش دهند. جنبه‌های منفی دیگر بعضی از این رژیم‌ها از دست دادن آب بدن، خستگی، سرگیجه، تهوع و حتی آسیب رساندن به دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ است. در این برنامه غذایی هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها برای بدن شما نمی‌افتد. می‌توانید تنها با یک تغییر کوچک در برنامه غذایی آخر هفته خود، مواد خطرناک را از بدن‌تان پاک کنید. با این مواد غذایی سم‌زدا که به راحتی می‌توانید آنها را در سوپر مارکت‌ها پیدا کنید، می‌توانید علاوه بر دفع سموم بدن، وزن خود را کاهش دهید و سطح انرژی بدن خود را بالا ببرید. چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

بدن شما درون خودش یک سیستم یا دستگاه سم‌زدا دارد و می‌تواند سموم را دفع و از بدن بیرون براند. این دستگاه 3 عضو مهم دارد: 

اولین خط دفاعی بدن در برابر سموم، کبد شماست. کبد درست مانند یک فیلتر در جریان خون قرار می‌گیرد و می‌تواند سموم مواد غذایی‌ای که می‌خورید را تصفیه کند. 

این عضو باکتری‌هایی دارد که می‌توانند هم مواد سالم و هم مواد ناسالم تولید کنند. شما باید جریان عبوری از روده بزرگ خود را منظم نگه دارید تا این عضو بتواند نقش مهم خود را در بیرون راندن مواد شیمیایی ناسالم، پیش از آنکه بتوانند به بدن شما آسیب برسانند، انجام دهد. 

کلیه‌ها به طور منظم خون شما را فیلتر می‌کنند و مواد سمی را به شکل ادرار از بدن شما بیرون می‌رانند. برای یک رژیم سم‌زدا که به درستی عمل کند شما باید با تغذیه مناسب بدن خود با مواد سالم و حیاتی، از این سه ارگان مهم محافظت کنید. این رژیم 48ساعته پاک‌کننده بر پایه مصرف غذاهای سم‌زداست که باعث می‌شوند سیستم سم‌زدای بدن شما به درستی کار کند. این برنامه غذایی به غذاهایی که در روزهای عادی هفته می‌خورید وابسته نیست و اصلا لازم نیست در این 48 ساعت تنها غذاهای خام بخورید. 

قبل از شروع، به سوپر مارکت بروید و این لیست را تهیه کنید : یک بسته غلات صبحانه بدون شکر و چربی، یک بسته کوچک جوز هندی، یک ساقه متوسط زنجبیل یک بسته کوچک روغن بذرع کتان، یک بسته آلو بخارا، یک پیمانه شیربرنج، یک آناناس، 3 خیار بزرگ، یک کلم، 3 لیمو، یک دسته نعنا، یک پیمانه بادام، یک ظرف بذر کتان، یک بسته بلوبری خشک، یك موز، 2 پیاز قرمز، 3 ساقه کرفس، یک بسته رازیانه، یک بسته زیره سیاه، یک بسته نمک دریایی، یک بسته فلفل سیاه، یک بسته قارچ، 4 کله سیر، یک بسته فلفل پاپریکا، یک دسته آویشن تازه، یک دسته جعفری، 3 سیب، یک بسته تربچه، نیم کیلو لوبیا سبز، یک شیشه روغن زیتون، یک پاکت آب آناناس بدون شکر، یک پاکت آب انار و آب معدنی. 

در این 2 روز صبح‌های خود را با خوردن یک کاسه غلات صبحانه آغاز کنید. انواع بدون چربی و شکر آنها سالم هستند و علاوه بر داشتن پروتئین، فیبر بالایی هم دارند و به دفع کمک می‌کنند. این خاصیت آنها را با مصرف آلو بخارا کامل کنید. آلو یک ملین واقعی است. برای درست کردن این صبحانه یک لیوان غلات را با آب، نصف فنجان آلو، نوک قاشق جوز هندی، یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده، یک قاشق روغن بذر کتان و 2 قاشق شیربرنج ترکیب کرده و میل کنید. 

این نوشیدنی سم‌زدا را می‌توانید هر زمانی در طول روز مصرف کنید. برای درست کردن آن نصف فنجان آناناس، 2خیار، 4 فنجان کلم خرد شده، نصف لیمو، نیم سانتی‌متر زنجبیل رنده شده و نصف فنجان نعناع را در آبمیوه‌گیری بریزید و آب آنها را بگیرید. کلم می‌تواند کلیه‌های شما را پاک کند، آناناس به هضم غذا کمک می‌کند و زنجبیل جریان ترشح صفرا در کیسه صفرای شما را تحریک می‌کند.اگر آبمیوه‌گیری در دسترس‌تان نیست یا به نوشیدنی دیگری نیاز دارید می‌توانید با ترکیب یک فنجان آب آناناس بدون شکر، یک لیمو، یک فنجان آب انار و سه فنجان آب، نوشیدنی دیگری درست کرده و میل کنید. 

برای درست کردن این اسموتی میوه خوشمزه، یک چهارم فنجان بلوبری، نصف فنجان بادام، دو قاشق بذر کتان، یک چهارم موز و نصف فنجان یخ را در بلندر بریزید و آنقدر هم بزنید تا صاف و یکدست شود. بلوبری کورستین دارد و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و برای کبد شما خوب است. موز پر از ویتامین B6 است که یک ویتامین ضروری برای سم‌زدایی کبد است. بذر کتان هم سرشار از امگا 3 و فیبر است و می‌تواند یک دفع سالم و کامل را برای شما به ارمغان بیاورد. 

اگر دوست دارید میان وعده جامد بخورید می‌توانید با خرد کردن ساقه‌های کرفس، تربچه و خیار، یک سالاد درست کنید و آن را با آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. این میان وعده را بدون سس در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف در دار قرار دهید و هر وقت که می‌خواهید در طول روز آن را میل کنید. 

در این 2 روز می‌توانید برای شام سوپ سبزیجات بخورید. برای درست کردن این سوپ دو پیاز قرمز، دو ساقه کرفس، چند رازیانه، 2 قاشق چایخوری زیره سیاه، 2 قاشق چایخوری نمک دریایی، کمی فلفل سیاه، یک فنجان قارچ ورقه شده، 4حبه سیر خرد شده، نصف کلم، دو لیوان آب معدنی، 2 قاشق غذاخوری فلفل پاپریکا، 2 قاشق غذاخوری آویشن تازه خرد شده و 4 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را در بلندر بریزید و با هم مخلوط کنید.  رازیانه در این دستور به جریان صفرا در کیسه صفرای شما کمک می‌کند. سیر برای کمک به عملکرد کبد و صفرا عالی است. کلم برای سم‌زدایی از کبد و کلیه خوب است و قارچ به افزایش آنزیم‌های کبدی کمک می‌کند. می‌توانید سوپ را با ورقه‌های سیب سرو کنید زیرا سیب عملکرد کبد و کلیه را افزایش می‌دهد. 

برای اینکه از این رژیم نتیجه بهتری بگیرید، لازم است در این 2 روز بعد از ساعت 8شب هیچ غذایی نخورید. تنها چیزی که می‌توانید قبل از خواب بخورید، یک فنجان چای سبز یا چای ریشه قاصدک است. این چای به دفع سموم از کبد شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بدانید : تصفیه خون و سم زدایی بدن با 15 ماده غذایی برتر!!

بیشتر بدانید : دتاکس واتر چیست؟ لاغری سریع با 6 دتاکس واتر خانگی + طرز تهیه

بیشتر بدانید : 7 چای عالی برای سم زدایی بدن تان

بیشتر بدانید : سم زدایی بدن با 4 آب سم زدای خانگی!!

بیشتر بدانید : سم زدایی هر روزه بدن با 10 روش

بیشتر بدانید : سم زدایی بدن با یک سوپ ساده و مقوی

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : مجله سیب سبز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

قبل از اینکه بخواهید رژیم سم زدایی خود را آغاز کنید بهتر است با رعایت نکات زیر بدنتان را برای سم زدایی آماده کنید.

بر اساس گفته برخی از پزشکان طب سنتی، به سرعت وارد برنامه پاکسازی و سم زدایی شدن می‌تواند منجر به سردرد، نفخ یا یبوست شود.

برای اینکه بتوانید این نشانه‌ها را کمتر کنید، آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که سه الی چهار روز قبل از آغاز سم زدایی، به آرامی چند مورد از غذاها همچون قهوه، الکل، شکر، گندم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، اسیدهای چرب ترانس،غذاهای آماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

برخی از افراد مصرف پروتئین‌های حیوانی همچون گوشت گاو را نیز محدود می‌کنند. سعی کنید بیشتر از سبزیجات خام، سالاد یا سبزیجات آب پز استفاده کنید.چطور بدن خود را سم زدایی کنیم

شما همچنین می‌توانید در این زمان از شر غذاها یا نوشیدنی‌هایی که باعث تحریک اشتهای شما می‌شوند خلاص شوید.برنامه غذایی خود را برای یک هفته آماده کنید و زمانی را برای خرید از فروشگاه اختصاص دهید.

اگر به طور طبیعیاز محصولات ارگانیک استفاده نمی‌کنید به دنبال خرید این نوع محصولات باشید. اگر نمی‌توانید تمامی محصولات را به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کنید، میوه و سبزیجات را به درستی بشویید تا از شر میکروب‌ها و سایر مواد آلوده و شیمیایی خلاص شوید.

اگر در حال انجام پاکسازی و سم زدایی از بدن خود هستید، یک منوی ساده را انتخاب کنید. اگر قصد دارید پاکسازی را تنها از طریق نوشیدنی‌ها انجام دهید، محصولات و بطری‌ها را آماده کنید.

اگر از نوشیدنی‌های کافئین دار به صورت منظم استفاده می‌کنید، ممکن است با نشانه‌هایی همچون سردرد، خستگی و سایر نشانه‌های مصرف نکردن کافئین مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز این نشانه‌ها بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

بدن شما برای انجام پاکسازی و سم زدایی به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن آب بیشتر به نگهداری آب بدن کمک می‌کند وممکن است به دفع سموم از بدن نیز کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که حداقل هشت لیوان آب سالم در روز می‌نوشید. همچنین سعی کنید یک لیوان آب ولرم یا آب به همراه لیموی تازه بنوشید.

برخی از تمرین‌ها می‌تواند به پاکسازی سموم از بدن در طول این رژیم به شما کمک کند. به عنوان مثال لایه برداری از پوست با یک برس قبل از دوش گرفتن عالی خواهد بود.

برای بهبود آرامش در طول پاکسازی، سعی کنید اسانس‌هایی را برای اضافه کردن به حمام خود یا ماساژ بخرید. روغن اسطوخودوس برای رهایی از سردردهای ناشی از مصرف نکردن کافئین مفید خواهد بود.

داروهای تجویزی از طرف پزشک رادر طول رژیم پاکسازی خود قطع نکنید. مصرف نکردن برخی از داروهای خاصممکن است عوارض جدیبه همراه داشته باشد یا حتی زندگی فرد را تهدید نماید.

هشدار: مطالبی که در این مقاله بیان شد تنها برای آگاهی افراد است و نباید جایگزین درمان های پزشکی شود. بهتر است قبل از آغاز هر نوع رژیمی با پزشک خود مشورت نمایید. توصیه‌های پزشکی را در این مورد جدی بگیرید و سعی کنید به دقت آن را دنبال نمایید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور بدن خود را سم زدایی کنیم
چطور بدن خود را سم زدایی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *