چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

 
helpkade
چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم
چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

برای همه ما پیش اومده در محل کار یا سر کلاس زبان به فردی برخورد کنیم که خیلی راحت  انگلیسی صحبت میکرد و همه هم دوست داشتیم که در مکالمه خیلی روان و بدون تپق زدن منظورمون رو برسونیم . خوب اگر تا بحال موفق نشدید ، ما در این مقاله با ۱۰ توصیه ساده راز مکالمه ای صحیح و فوق العاده را بیان میکنیم ، همراه ما باشید …

گاه می توانید الگوهای منظم و منطقی در زبان انگلیسی پیدا کنیم ، اما بسیار پیش می آید که میگیم : ” این از کجا اومد ؟ ” مثلا چرا کلمه “read” بسته به اینکه در مورد زبان حال صحبت کنید یا گذشته به دو شکل متفاوت تلفظ می شود ؛ یکی (رید) و یکی (رِد) ؟ یا چرا کلمه “mice” جمع کلمه “mouse” است اما “horses” جمع کلمه “horse” است؟

متاسفانه استثناها در قواعد زبان انگلیسی  زیاد هستند. اگر سعی کنید برای هر چیزی دلیلی پیدا کنید خیلی راحت در روان صحبت کردن انگلیسی متوقف می شوید. گاه انگلیسی عجیب و غیر قابل توضیح است پس به جای اینکار بهتر است فقط استثناهای عجیب را حفظ کنید و پیش بروید.

درس آموزشی مرتبط : اشتباهات رایج در زبان انگلیسی

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

معمولا مطالعه انگلیسی به مدت ۱ ساعت در هفته برای پیشرفت واقعی کافی نیست. بهترین راه برای پیشرفت سریع در زبان انگلیسی این است که روزانه حداقل ۱۰ دقیقه وقت برای تمرین بگذارید. هربار که مطالعه می کنید بیشتر در آن غرق شوید و خود را برای شنیدن، خواندن، و گفتن چیزهایی که فکر می کنید برای شما بیش از حد مشکل باشد، به زبان انگلیسی، به چالش بکشید. اگر می خواهید روان انگلیسی صحبت کنید باید آن را بخش ضروری زندگی روزانتان قرار دهید.

در اکسین چنل با روزی ۱۰ دقیقه زمان هر چهار مهارت زبانی ( از جمله مکالمه ) شما مورد توجه و تقویت قرار میگیرد . بیشتر بدانید …

نگرش درست می تواند بین شکست و موفقیت تفاوت ایجاد کند. دیگر خود را به عنوان کسی که زبان انگلیسی یاد می گیرد نبینید و خود را کسی ببنید که انگلیسی صحبت می کند یا ” می خواهد انگلیسی را خوب صحبت کند “. این تغییر کوچکی است اما باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری احساس کنید و به شما کمک می کند تا مطالب و قواعدی را که می دانید به طور موثرتری استفاده کنید.

همچنین این به این معنی است که باید انگلیسی فکر کنید. اگر می خواهید کلمه “apple” را به زبان انگلیسی بگویید مثلا همین الان اول در مورد این کلمه به زبان مادری خودتان فکر می کنید و بعد سعی می کنید به کلمه درست در زبان انگلیسی فکر کنید. به جای اینکار تصویر یک سیب را تصور کنید و بعد فقط به کلمه انگلیسی “apple” فکر کنید. روانی واقعی وقتی اتفاق می افتد که دیگر در ذهنتان محاوره ها را ترجمه نکنید.

مقاله مرتبط : آشنایی با روش های یادگیری زبان

وقتی کسی سوالی به انگلیسی از شما می پرسد به دقت گوش دهید تا به خوبی پاسخ دهید. سوالات انگلیسی مثل آینه هستند.

آیا او … انجام می دهد؟             بله انجام می دهد.

او می تواند…؟                          بله می تواند

این … است؟                            بله هست.

Does he…..?                       Yes, he does.
Can she….?                        Yes, she can.
Is it….?                                Yes, it is.

اگر کسی از شما سوالی می پرسد و شما مطمئن نیستید که چطور پاسخ دهید در مورد کلمات استفاده شده در سوال فکر کنید. او بیشتر کلماتی را که برای پاسخ نیاز دارد قبلا گفته است. به جای اینکه فقط دستور زبان انگلیسی حفظ کنید به دنبال الگوهایی مثل این بگردید. راه های ساده زیادی برای “تقلب” و یادآوری ساده تر کلمات درست وجود دارد. مکالمه روان نیاز به کمی زرنگی هم دارد.

وقتی بیشتر دانشجویان به یک انگلیسی زبان گوش می دهند  بر درک تمام کلمات تاکید دارند. این قطعا مهم است اما اما می توانید خیلی بیشتر از گوش دادن یادبگیرید. تنها برای درک معنی کلمات گوش ندهید بلکه به روشی که فرد کلمات را می گوید هم توجه کنید. توجه کنید کدام کلمات را در جمله به هم وصل می کند یا کی به جای “you” از “ya” استفاده می کنند. سعی کنید این جزئیات را دفعه بعدی که صجبت می کنید استفاده کنید تا انگلیسی شما طبیعی تر به نظر برسد.

گفتنش ساده است، درسته؟ وقتی به انگلیسی زبانان گوش می دهید درک تمام کلمات انگلیسی است که گفته می شود. ممکن است کلمات زیادی را که شما نمی دانید استفاده کنند، سریع صحبت کنند یا لهجه غلیظی داشته باشند.

برای تقویت این مهارت میتوانید از فیلم های زبان اصلی بدون زیر نویس و همچنین کتاب های صوتی استفاده نمایید

مقاله مرتبط : یادگیری زبان با خواندن کتاب داستان 

در انگلیسی اصطلاحی هست که می گوید ” اگر از آن استفاده نکنی به هدر می رود” و معنی آن این است که اگر یک توانایی را تمرین نکنی ممکن است از یادتان برود. این ایده به شما کمک می کند تا کلمات انگلیسی را به خاطر داشته باشید. بهترین راه برای به خاطر سپردن یک کلمه جدید این است که آن را فورا استفاده کنید تا در حافظه تان بماند. وقتی کلمه جدیدی را یاد می گیرید سعی کنید هفته بعد آن را در جملاتی چندین بار تکرار کنید تا هرگز فراموش نکنید.

روان صحبت کردن انگلیسی یعنی بتوانید افکار، احساسات و ایده هایتان را ابراز کنید. هدف شما این است که با جملات کامل صحبت کنید پس چرا انگلیسی را در جملات کامل یاد نگیرید؟ متوجه می شوید که انگلیسی در زندگی روزانه شما مفیدتر خواهد بود به شرط اینکه عبارات کامل را مطالعه کنید به جای اینکه فقط کلمه و فعل بخوانید. با تفکر در مورد عباراتی شروع کنید که معمولا در زبان مادری تان استفاده می کنید  و بعد یادبگیرید که چطور انها را به انگلیسی بگویید.

کلید یادگیری زبان انگلیسی پیدا کردن تعادل بین مطالعه و تمرین است. روان صحبت کردن انگلیسی  با دانستن خوب دستور زبان انگلیسی برابر نیست – حتی انگلیسی زبان ها اشتباهات گرامری دارند. روان صحبت کردن یعنی توانایی برقراری ارتباط. برای همین گاه مهم است که کتابهای دستور زبان را کنار گذاشت تا بتوان آن مهارت های نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را در جهان واقعی تمرین کنید.

گاه قراردادن تمام آن قوانین و کلمات با هم در یک جمله ساده مشکل است. اجازه ندهید ترس از گفتن یک جمله اشتباه شما را از صحبت کردن باز دارد. حتی اگر فکر می کنید که دارید اشتباه می کنید به صحبت کردن ادامه دهید. بیشتر وقت ها افراد متوجه می شوند که می خواهید چه بگویید حتی اگر اشتباه کنید. بعلاوه هرچه بیشتر صحبت کنید ساده تر می شود و کلمات سریع تر به ذهنتان می رسد.

مقاله مرتبط : چطور زبان یاد بگیرم ؟ ۱۰ چیزی که برای یادگیری زبان باید بدانید

مجبور نیستید فقط از کتابها و کلاس های زبان  انگلیسی را بیاموزید ؛ هر کسی که انگلیسی صحبت می کند می تواند به شما کمک کند تمرین کنید. تصور کنید اگر کسی در زبان خودتان از شما تللفط کلمه ای را بپرسد چه احساسی پیدا می کنید؟عصبانی می شوید؟ نه احتمالا از اینکه کمک کنید خوشحال می شوید  بیشتر انگلیسی زبان ها هم خوشحال می شوند. اگر انگلیسی زبانی را می شناسید چه دوست باشد و چه همکار از این فرصت برای تمرین و یادگیری از دیگران استفاده کنید.

در این مورد پیشنهاد من به شما سرویس معلم خصوصی اکسین چنل است که همیشه و همه جا همراه شماست و ایرادات مکالمه شما رو برطرف میکنه

برای همه ما پیش اومده که فیلیم رو ببینیم یا با افرادی مواجه بشیم که […]

در حال قدم زدن توی خیابون هستید که یک توریست انگلیسی زبان رو می بینید. خیلی دوست دارید که جلو […]

مطالب ارائه شده در این بخش از قسمت آموزش رایگان اپلیکیشن استخراج شده است، جهت استفاده از دروس اصلی اکسین چنل، اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود نمایید

برای آگاهی از میزان تسلط خود بر زبان انگلیسی، شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین و تلفنی به صورت رایگان و اطلاعات بیشتر از دوره های آنلاین اکسین چنل به لینک زیر مراجعه نمایید

اکسین چنل انگلیسی

اکسین چنل آیلتس

اکسین چنل فارسی

اکسین چنل را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگرام اکسین چنل

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

برای دریافت مشاوره تلفنی و همچنین تعیین سطح رایگان، روی دکمه زیر کلیک کنید و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ثبت درخواست

خانه » بلاگ » آموزش زبان انگلیسی (رایگان) » آموزش مکالمه انگلیسی » چگونه انگلیسی را کاملا روان صحبت کنیم؟ (به همراه دانلود رایگان منابع)

در این مطلب بهترین روش صحبت کردن (مکالمه) زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت. منابع را نیز به صورت رایگان می توانید در همین مطلب دانلود کنید و نیاز به هیچ منبع/روش دیگری نخواهید داشت. این روش نتیجه سال ها تجربه در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی ست.

دنبال هیچ روش جادویی نباشید چون اصلا وجود ندارد! نویسنده این مطلب که خودم باشم نمره کامل مکالمه زبان انگلیسی در ۳ آزمون بین المللی را کسب کرده ام و در کمتر از ۲ماه به طور کامل به مکالمه تسلط پیدا کرده ام. چکیده یادگیری صحبت زبان انگلیسی این ۳ نکته است:

در این مطلب هم ما بهترین منابع برای یادگیری صحبت سریع و روان به زبان انگلیسی شامل مکالمات پایه، اپلیکیشن، جملات کاربردی (pdf)، فیلم و انیمیشن و … را گلچین کرده ایم و برای دانلود رایگان قرار داده ایم. روش استفاده از هر کدام نیز داخل هر موضوع توضیح داده شده است. با این مطلب نیازی به هیچ منبع/روش دیگری برای یادگیری سریع صحبت به انگلیسی نیاز نخواهید داشت! (تضمینی چرب زبان!)

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری صحبت روان انگلیسی آنهایی هستند که جملات کاربردی را از پایه آموزش می دهند. کافی ست که آنها را دانلود کنید و روی گوشی/سیستم خود بریزید و متون آنها را با صدای بلند و با سرعت آهسته بخوانید. بهترین کتاب ها در دو لینک زیر معرفی شده اند (از سطح مقدماتی شروع کنید):

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

نیازی نیست دنبال این عبارات بگردید. از انتهای همین پاراگراف آنها را دانلود کنید و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید. اگر بدانید که چگونه باید سلام و خداحافظی کنید ، و همچنین برخی از سوالات اساسی را بپرسید، می توانید مکالمه ای کوتاه با هر کسی به زبان انگلیسی داشته باشید.

دقت کنید که برای یادگیری اصول مکالمه می توانید به کلاس بروید که ما بهترین آموزشگاه های زبان انگلیسی را در اینجا معرفی کرده ایم یا اگر وقت یا هزینه کلاس را ندارید خیلی راحت کلیپ های آموزش مکالمه زبان انگلیسی که توسط تیم ما برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار داده شده اند را دانلود کنید و به جای کلاس از آنها استفاده کنید. (اصول پیشرفت سریع در یادگیری مکالمه انگلیسی و بسیاری مکالمات ضروری زبان انگلیسی در آنها توسط اساتید مجرب توضیح داده شده اند):

بهترین اپلیکیشن موجود در دنیا برای تقویت مکالمات زبان انگلیسی! خیلی راحت آن را روی گوشی اندروید یا آیفون خود نصب کنید و از سطح مبتدی شروع کنید. فقط کافی ست که روزانه به ۳-۴ مکالمه آن گوش کنید و بعد از اتمام هر مکالمه سعی کنید آن را تکرار کنید (اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، همان گوش کردن به مکالمات فوق العاده شما را راه می اندازد).

این پی دی اف که توسط دپارتمان آموزش ایالات متحده تدوین شده، شامل عبارات روزمره یا همان Everyday conversation بوده وبسیار بسیار پر کاربرد است. اگر روزانه چندین ساعت هم روی این پی دی اف وقت بگذارید، اشتباه نکرده اید. این پی دی اف به زبان انگلیسی می باشد و اگر معنای واژه ای را نمی دانید، از گوگل ترنسلیت استفاده کنید (به هیچ وجه از جزوه هایی که معنای فارسی را درکنار جملات یا کلمات قرار می دهند استفاده نکنید چون یادگیری شما را تا ۴۰ درصد به تاخیر می اندازند-معنای لغات و جملات را خودتان پیدا کنید)  تا هم مترادف های آن کلمه را بیاموزید و هم تلفظ، همچنین گوگل ترنسلیت آن کلمه را در قالب جمله به شما نشان می دهد که بسیار بسیار به یادگیری شما کمک خواهد کرد.

فیلم ها و انیمیشن های معرفی شده در انتهای همین پاراگراف را دانلود کنید و در مواقع بیکاری تان آنها را تماشا کنید. روش دقیق تماشای فیلم و انیمیشن برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی هم در داخل مطالب خودشان توضیح داده شده است (هر چند فقط تماشای آنها به شکل معمول هم بسیار مفید است)

کتاب های داستان و رمان یکی از بهترین ابزار سرگرم کننده برای یادگیری مکالمه زبان انلگیسی هستند. همیشه یک کتاب انگلیسی با خود به همراه داشته باشید و بخوانید. همچنین به داستان های کوتاه، درس های تصویری و مقاله های صوتی گوش کنید. اینها درس های قدرتمندی هستند و به شما کمک میکنند که سریعتر یاد بگیرید. باید رمان های انگلیسی آسان بخوانید، میتوانید از رمان های انگلیسی زیر شروع کنید. به طور کامل وقتتان را برای خواندن کتاب های درسی هدر ندهید:

اگر شرایط لازم برای این کار را دارید ، سفر به کشور ترکیه (که اکثرا هم فارسی و هم انگلیسی بلد هستند) یا یک کشور انگلیسی زبان می تواند یک تجربه عالی از غرق کردن خودتان در زبان جدید باشد. وقتی همه اطرافیان شما انگلیسی صحبت می کنند، می توانید به جای فکر کردن به زبان فارسی، شروع به تفکر با زبان انگلیسی کنید.

هنگامی که به یادگیری زبان انگلیسی می پردازید، مهم است که این زبان را به بخشی از زندگی روزمره تان تبدیل کنید. شما می توانید به هر درس یا جلسه تمرینی را که در برنامه تحصیلی خود قرار داده اید، بپردازید، اما اگر همه ی کاری که برای یادگیری زبان انجام می دهید؛ همین باشد، پیشرفت تان به اندازه کافی نخواهد بود.

هنگام یادگیری هر زبان خارجی، تکرار و ثبات مهم است. سعی کنید اغلب به زبان انگلیسی و استفاده از آن فکر کنید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه باشد.

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن انگلیسی باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای انگلیسی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

این گفتگوها فوق العاده هستند زیرا به شما کمک میکنند با مردم طبیعی و راحت صحبت کنید. آنها سخنرانی خود را آماده کرده اند اما آنرا کلمه به کلمه نمیخوانند. پس باید وقفه های معمول و حالت های طبیعی انگلیسی سخن گفتن را بیاموزید. روزانه حداقل یک لکچر ۲۰ دقیقه ای را گوش کنید. ابتدا یک بار با زیرنویس فارسی و بار بعد با زیرنویس انگلیسی. این موضوع خودبخود باعث می شود بعد از گذشت حدود یک ماه، از جملاتی که در این سخنرانی ها استفاده می شود شما نیز در مکالمه های خود استفاده کنید. ( بصورت کاملا ناخودآگاه).

رادیوی زیر را در مرورگر خود ذخیره کنید و هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به آن فقط گوش کنید (اگر می خواهید بهتر یاد بگیرید، بعد از شنیدن هر جمله ی ساده، سعی کنید آن را خیلی سریع مثل طوطی تکرار کنید):

در انتها پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید خیلی راحت و بدون نیاز به کلاس یا به عنوان مکمل کلاس های حضوری، مکالمه انگلیسی را به صورتی بی نقص و سریع یاد بگیرید، از سوییت (۴کتاب و ۸ دی وی دی )استفاده کنید. این نرم افزار مکالمه را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می دهد (کلیک کنید)

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

تماس با ما

تهران-خیابان انقلاب  تلفن تماس ۰۹۱۹۱۲۱۰۰۰۸ تلفن ثابت ۲۸۴۲۶۹۲۹ -۰۲۱

ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغـات    فروشـگاه

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !

© نشر مطالب چـــرب زبـــان تنها با دادن لینک مستقیم به عنوان منبع امکان پذیر است. سلامتی-زیبایی


دانلود پی دی اف آموزش جملات کاربردی در مکالمه انگلیسیDownloads-icon

آیا همیشه نسبت به کسانی که خوب انگلیسی صحبت می‌کنند حسودی می‌کنید؟ نگران نباشید شما تنها کسانی نیستید که در این مورد احساس ناراحتی می‌کنید. شما هم می‌تونید بصورت روان انگلیسی صحبت کنید. اگر براتون سواله که چگونه به انگلیسی روان صحبت کنیم ؟ این مقاله رو از دست ندید. شروع و مسیر تقویت مکالمه شما با این هفت نکته راحت‌تر خواهد بود.

شما باید باور داشته باشید که می‌تونید این کار رو انجام بدید. هیچ دلیلی برای متوقف کردن شما وجود نداره، تنها راه شما اینه که هر چه می‌تونید تمرین کنید. شما در هر کاری و هر مسئله‌ای اگر به توانایی‌های خودتون ایمان داشته باشید، با تلاش و پشتکار و تمرین قادر به انجام اون هستید.

شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک رو روی زبان انگلیسی تنظیم کنید. اخبار انگلیسی رو روزانه نگاه کنید. موقع ورزش کردن و در رفت و آمدهای روزانه یک پادکست انگلیسی برای خودتون پخش کنید. اجراها و نماهنگ‌هایی رو که دوست دارید به همراه زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. این‌ها فقط بهانه‌هایی هستند که شما خودتون رو با انگلیسی عجین کنید. اگر این موارد رو رعایت کنید، تبدیل به یک عادت میشه و شما تاثیرش روی دانش زبان انگلسیتون رو درک خواهید کرد. با انجام این کارها دایره لغاتتون افزایش پیدا میکنه، تلفظ کلماتتون بهتر میشه و خواهید دید که چقدر روان‌تر انگلیسی رو صحبت می‌کنید.

مواقعی که جلوی آینه هستید شروع کنید به صحبت کردن با خودتون به زبان انگلیسی، با این روش شما عادت می‌کنید که صدای خودتون رو به زبان انگلیسی بشنوید که این باعث افزایش اعتماد به نفس شما میشه و زمانی که قراره با شخص دیگری انگلیسی صحبت کنید تاثیر این روش خودش رو نشون میده. یه راز انگلیسی هست که میگه بخش عمده‌ای از اینکه بتونید انگلیسی رو روان صحبت کنید اینه که باهاش راحت باشید.

این ترفند فقط مختص آینه نیست، بطور مثال بخشی از یک برنامه تد به همراه زیرنویس فارسی که در این‌باره هست رو ببینید:

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

یه نکته‌ای که باعث اضطراب در هنگام مکالمه به انگلیسی میشه، نگرانی درباره به کاربردن درست گرامره. یادتون باشه حتی کسانی که بسیار روان انگلیسی صحبت می‌کنند ( native هستند) ممکنه اشتباهات گرامری داشته باشند. مردم قرار نیست به خاطر اشتباه به کار بردن اونا شما رو بازخواست کنن. اونا حتما متوجه میشن که شما چه چیزی دارید می‌گید و این مهم ترین مسئله هست. منظور این نیست که گرامر اصلا مهم نیست بلکه شما با تمرین بیشتر و صحبت کردن می‌بینیند که در گرامر هم پیشرفت کردید.

اگر در هنگام تماشای فیلم یا ویدیویی کلمه جدیدی به گوشتون می‌خوره سریعا اون رو یادداشت کنید و معنی اون رو در بیارید. از اونا در مکالماتتون استفاده کنید. با این کار این کلمات در ذهن شما نقش می‌بنده و باعث میشه که شما با استفاده از کلمات جدید احساس بهتری داشته باشید. با این کار ناخودآگاه شما جوری انگلیسی صحبت خواهید کرد که شاید در هنگام شروع باورش براتون غیر ممکن بوده.

اگر فکر می‌کنید دوستی ندارید که در سطح شما باشه و بتونید با هم دیگه تمرین انگلیسی کنید، پیشنهاد می‌کنم یک دوست مجازی برای خودتون در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید و سعی کنید با همدیگه هر چه می‌تونید صحبت کنید.

یکی از راه‌های هم کلام شدن با دیگران به زبان انگلیسی شرکت در جلسه‌های بحث آزاده. پیشنهاد میکنم کلاس بحث آزاد آکادمی آنلاین ۲۴talk رو تجربه کنید.

تا حالا شده که یک فیلم مورد علاقتون رو بارها و بارها دیده باشید ولی باز هم دوست داشته باشید دوباره تماشا کنید؟ پیشنهاد می‌کنم حتما این کار رو انجام بدید. البته اگر اون فیلم به زبان انگلیسی باشه. شروع کنید به تماشای اون یکبار با زیرنویس فارسی، بعد با زیرنویس انگلیسی و در آخر بدون زیرنویس تماشا کنید. وقتی که تمام کلمات فیلم رو یاد بگیرید شما قطعا یک قدم به انگلیسی روان صحبت کردن نزدیک شده اید.

مقاله چگونه به انگلیسی روان صحبت کنیم ؟ حاصل تلاش آکادمی آنلاین زبان انگلیسی ۲۴talk برگرفته از یکی از بروزترین مقالات دنیا به شما تقدیم شد.

منبع : mixtreelanguages

صحبت کردن به انگلیسی به 5 روش یا بهتره بگیم 5 قانون برای تمرین مکالمه اگر هنوز زبان انگلیسی رو یاد نگرفتید به شما توصیه میکنم از دست ندین

آموزش زبان انگلیسی برای ورود به دبیرستان و کار کردن با رده سنی نوجوان (سنین دبیرستان) هم جذاب و مفرحه هم یک سری چالش های غیر قابل پیش بینی رو به همراه داره. این گروه سنی یک سری موانع خاص خودشون رو سر راهتون قرار میدن(به اقتضای سن)

یکی از بهترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بازار بورس است. البته اگر با مفاهیم و اصطلاحات بورس به خوبی آشنا باشید و بتوانید تحلیل درستی از آن‌ها داشته باشید.

کریسمس، نام جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور بزرگداشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. در اینجا چند تبریک کریسمس به همراه ترجمه اش قرار داده شده است.

صحبت کردن به انگلیسی به 5 روش یا بهتره بگیم 5 قانون برای تمرین مکالمه اگر هنوز زبان انگلیسی رو یاد نگرفتید به شما توصیه میکنم از دست ندین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

در این مقاله قصد داریم به پرسش خیلی مهمی که اکثر زبان آموزان از ما می‌پرسند بپردازیم.

اکثر زبان آموزان می گویند :

” ما گرامرهای زیادی میخونیم و همه ی آنها را هم متوجه میشویم و تمرینات مربوط به آن را هم به خوبی حل میکنیم. اما زمانی که به صحبت کردن میرسد نمیتوانیم خیلی از آنها را در لحظه مکالمه استفاده کنیم و عملا  در زمان مکالمه همه ی گرامرهایی که یاد گرفتن از ذهنمان میپرد یا در بهترین حالت باید زمان زیادی را صرف یادآوری کنیم که همین امر منجر به این میشود که مکالماتمان طولانی و خسته کننده و حتی نامفهوم شود و در نتیجه نمیتوانیم منظورمان را بیان کنیم. ”

 

در واقع این سوال بسیار مهم و خوبی است. این کاملا درست است که وقتی شما در حال صحبت کردن هستید آنچنان وقتی ندارید که درباره ی قوانین گرامری و نحوه ی استفاده آنها در جمله  فکر کنید. مثلا به طرف مقابل بگویید ” اجازه دهید تا من درباره ی نحوه ی چیدمان جمله فکر کنم و بعد به شما بگوییم” با این کار هم رشته افکار از دست شما در میرود و هم طرف مقابل از این مکالمه خسته میشود. در واقع شما در میان یک مکالمه وقتی برای فکر کردن درباره ی قوانین گرامرها ندارین و شما باید گرامرها را به سرعت در مکالمه بکار ببرید.

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

 

اما اگر در حال مکالمه گرامرها در لحظه به ذهن ما خطور نکنند و ما نتوانیم درهمان لحظه از آنها استفاده کنیم تکلیف چیست؟

همان طور که گفتیم، مکث و فکر کردن بیش از حد در مکالمه موجب میشود نتوانید مطلب را به خوبی بیان کنید در این حالت شما به مرور اعتماد به نفس خود را از دست داده و کم کم از مکالمه منصرف می شوید و ترس از صحبت کردن بر شما غالب میشود و در نتیجه دیگر قادر به صحبت کردن در جمع نخواهید بود.

خبر خوب این است که تیم ایران اروپا با بررسی های راه های موجود بهترین راهکارها را برای شما فراهم کرده است.

 

قبل از هر چیزی باید یادآور شویم که این راهکارها زمانی موثر واقع میشوند که به کار گرفته شوند و بصورت مناسب تمرین شوند.

 

بر خلاف اکثر دانش آموزان که فقط مطالعه، مطالعه و مطالعه میکنند و به‌خاطر همین مطالعه های فراوان انتظار روان صحبت کردن را دارند، شما باید تمرین، تمرین و تمرین کنید. شما وقتی یک گرامر را یاد میگیرید نباید به مثال های همون کتاب بسنده کنید و فقط همون مثال ها را مطالعه نمایید. با صرف مطالعه با اینکه شما متوجه اصول گرامر مورد نظر شده‌اید و به طور مناسبی آن را فرا گرفته اید قادر نخواهید بود از آن استفاده کنید.

به هر حال، هر زمان که گرامری را مطالعه کردید و آن را فرا گرفته اید لازم است آن را به کار ببندید، به این صورت که

 

وقتی شما یک گرامر را به حد کافی تمرین کردید آنگاه به مرور ساختار الگویافته ای از آن گرامر در ذهن شما شکل میگیرد.

اجازه دهید مثالی برای شما بزنم

یک لحظه به زبان مادری خود فکر کنید. آیا برای ساختار جمله فکر میکنید؟ در زبان مادری شما به هیچ عنوان به اصول گرامری فکر نمیکنید ولی شما آنها را، هم به خوبی میدانید و هم استفاده میکنین.

فکر میکنید به چه دلیل این اتفاق می افتد؟

بله درست است. تمرین ، تمرین و تمرین رمز موفقیت شما در زبان مادریتان است. شما در کودکی در طی چند سال تمرین این مهارت را بدست آوردید و خوبی کودکی این است که کودکان نا امید نمیشوند و همچنین دنبال موفقیت زودهنگام نیستند.

به عنوان یک نمونه دیگر از موارد خوب است به این مثال نیز اشاره کنم. شما وقتی میخواهید خود را به زبان انگلیسی معرفی  کنین به سرعت میگویید  “My name is … “ و سپس نامتان را میگویید. شاید شما به احتمال زیاد بالغ بر صدها هزار بار این جمله را گفته اید و دیگر نیازی ندارید که فکر کنید که از کدام کلمات مانند “am”  یا “are” یا “mine”  باید استفاده کنم.

یا مثلا کسی به شما میگویید “ Thank you”  شما بدون وقفه پاسخ میدهید “you’re welcome”  و نیازی نمیبینید که فکر کنید “my”  یا “ am”  یا “I” را باید بکار ببرم  یا مثلا فکر نمیکنید که باید “welcome” به کار ببرم یا “welcoming”

ما به شما قول میدهیم با تمرین و وقت گذاشتن مناسب شما قادر خواهید بود گرامرها را به راحتی و بدون نیاز به فکر کردن بکار ببرید و از صحبت کردن راحت و بدون استرس به زبان انگلیسی لذت ببرید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا ما این همه تاکید در تکرار داریم؟

خیلی از شما عزیزان به این موضوع واقف هستید که زمانی ما یک چیز جدید را فرا میگیریم ابتدا وارد بخش خودآگاه ذهن ما می‌شود. این یک امر بدیهی است زیرا بخش خودآگاه است که باعث فراگیری می‌شود ولی مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مطلبی که فرا گرفته‌ایم در همان ذهن خودآگاه ما می‌ماند. ذهن خودآگاه در لحظه توانایی انجام محدودی از کارها را دارد و وقتی به ذهن ناخودآگاه راه پیدا میکند آن وقت است که زحمات ما به ثمر نشسته است و میتوانیم بدون نیاز به فکر کردن و تعلل زیاد جملات خودمان را در ذهن ساخته و بیان کنیم.

به عنوان مثال کسانی که شروع به یادگیری رانندگی با ماشین می‌کنند ابتدا تمام تمرکز خود را معطوف رانندگی می‌کنند و در اون حال هیچ کار دیگه‌ایی قادر به انجام نیستند و حتی ممکن است به بقیه سرنشینان بگویید که در حال رانندگی با وی صحبت نکنند ولی پس از چندی تلاش رانندگی زمانی می‌رسد که ممکن است در حال رانندگی چندین کار دیگر انجام دهد و کنترل پدال‌ها و فرمان به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود.

حال چگونه باید مطلبی را از ذهن خودآگاه به ذهن ناخودآگاه منتقل کنیم؟

بسیار ساده است و در عین حال بسیار همت بالایی می‌طلبد تا در وسط راه مایوس نشویم و آن چیزی نیس جز تکرار، تکرار و تکرار. فقط با تکرار است که می‌توانید این کار را انجام دهید.

پس از همین حالا شروع کنین …

 

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

 

 

 

 

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

من وقتی میخام انگلیسی صحبت کنم استرس میگیرم باید چکار کنم؟

بهترین راه اینه که از اشتباهاتتون نترسید (در واقع براتون مهم نباشن)، در کلاس های بحث آزاد شرکت کنید و از راهنمایی های مشاوران آموزشی ما استفاده کنید.

من موقع صحبت کردن استرس میگیرم و کلمه هارو جابجا و گرامر رو اشتباه میگم ولی در چت کردن به انگلیسی تمرکز بیشتر دارم و اکثرا جملات رو با گرامر درست بکار میبرم

تمرین کردن گرامر یکی از اصول مهم زبان که ایران اروپا تو کلاساش بهش پرداخته و من با شرکت تو این کلاسا روون تر و تمرینات بیشتر و بهتری انجام میدم

تیم ایران اروپا با بررسی بالاترین بازدهی تو موسسه با تمرین و شرکت تو کلاسای بحث آزاد روون صحبت کردن رو به ما آموزش میدن خیلی ممنونم

یکی از اصول اصلی تو مکالمه هم تجربه و هم پردازش کردن مکالمات تو ذهنمون که استاد خوب من تو موسسه زبان ایران اروپا به من این روش پردازش اطلاعات رو یاد دادن

معمولا تو کلاسا همه زبان آموزا تو یه سطح نیستند و و بعضی ها سخت تر و بعضی ها راحت تر متوجه اصول کلاس ها میشن موسسه ایران اروپا بهترین طبقه بندی کلاسا رو داره
ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

اجازه دهید کارشناسان آموزشی ما با شما تماس بگیرند!

انگلیسی صحبت کردن آن هم به شکل روان و بی نقص، امروزه امر بسیار مهمی است که بسیاری از افراد در جهت تحقق آن تلاش می کنند. همه ما افرادی را دیده ایم که به خوبی زبان مادریشان، انگلیسی صحبت می کنند و در این زمینه هیچ نقصی ندارند. در مقابل، افراد بسیاری را هم حتی در رده های بین المللی می شناسیم که قادر به بیان حتی چند جمله ساده انگلیسی با لهجه و بیان درست نیستند. مطمئنا به عنوان کسی که وارد عرصه زبان آموزی شده است، دوست دارید مهارت مکالمه یا Speaking خود را ارتقا دهید تا به بهترین شکل به زبان انگلیسی صحبت کنید. کارشناسان ما در مجموعه آیلتس تیم، مجموعه ای از نکات و ترفندهای کاربردی و موثر برای مکالمه روان انگلیسی را آماده کرده اند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم. برای این که بدانید چطور انگلیسی روان صحبت کنید، همراه ما باشید.

اگر شما یک ساعت در هفته انگلیسی می خوانید، نباید انتظار پیشرفت زیادی در صحبت کردن و دیگر مهارت ها داشته باشید. این تمرین مداوم است که به شما کمک می کنند بهتر، عمقی تر و ماندگارتر انگلیسی را یاد بگیرید. مثلا می توانید هر روز 10 دقیقه را به مطالعه و تمرین زبان اختصاص دهید. برای این که انگلیسی حرف زدن به یک مهارت در شما تبدیل شود، باید آن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید.

برای این که بتوانید روان و خوب انگلیسی صحبت کنید، باید بدانید که چطور به مکالمات این زبان گوش دهید. این خیلی خوب است که زمان زیادی را به گوش دادن این زبان اختصاص دهید؛ اما کافی نیست. شما باید ضمن شنیدن و گوش دادن مداوم زبان انگلیسی، به نحوه ادای کلمات هم دقت کنید. درواقع بهتر است فقط به دنبال درک معنی کلمه ها و جمله ها نباشید و به لهجه و نوع بیان گوینده هم توجه کنید. مثلا باید توجه کنید کدام کلمات در جمله به هم وصل می شوند یا کی به جای “you” از “ya” استفاده می شود. سعی کنید این جزئیات را به یاد بسپارید و در هنگام صحبت کردن، آنها را به کار ببندید.

حتی اگر لهجه و بیان شما درست باشد، اگر لغات زیادی بلد نباشید عملا کاری از پیش نخواهید برد. هراندازه دایره لغات وسیع تری داشته باشید، صحبت هایتان به مراتب عالی تر و دلچسب تر است و می توانید در مورد موضوعات مختلف، یک گفتگوی مفید و واضح و روان داشته باشید. بنابراین اگر می خواهید روان انگلیسی صحبت کنید، حتما دایره لغات خود را افزایش دهید.

یکی از اشتباهات زبان آموزان این است که تلاش می کنند هر لغت یا جمله ای را که می شنوند، به فارسی ترجمه کنند. کارشناسان می گویند برای روان صحبت کردن به زبان انگلیسی، ترجمه ممنوع! شما باید انگلیسی فکر کنید! این که معنی چند کلمه در یک متن برایتان گنگ باشد، بهتر از این است که آنها را ترجمه کنید.

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

تکنیک دیگر برای روان انگلیسی حرف زدن، این است که از کلماتی که یاد گرفته اید استفاده کنید. در انگلیسی اصطلاحی هست که می گوید “اگر از آن استفاده نکنی به هدر می رود” این یعنی اگر از مهارت خود استفاده نکنید، به مرور آن را فراموش می کنید. جالب است بدانید که بهترین راه برای به خاطر سپردن یک کلمه جدید، استفاده کردن از آن است. پس از لغاتی که حفظ کرده و یاد گرفته اید در مکالمات خود استفاده کنید.

روان صحبت کردن انگلیسی، یعنی بتوانید افکار، احساسات و ایده هایتان را ابراز کنید. این یعنی باید عبارت و جملات را به صورت کامل بخوانید و یاد بگیرید. به بیان بهتر، به یادگیری کلمات اکتفا نکنید و عبارات و جملات را یاد بگیرید. با تفکر در مورد عباراتی شروع کنید که معمولا در زبان مادری تان استفاده می کنید و سپس یاد بگیرید که چطور می توانید آنها را به زبان انگلیسی بیان کنید.

یکی از راههای تقویت مهارت مکالمه در زبان انگلیسی، یادگیری گرامر به صورت درست و کاربردی است. شما باید دستور زبان را به خوبی یاد بگیرید و کاربرد انواع کلمه، فعل، مصدر، قید و… را بدانید تا بتوانید جملات درست بسازید. به یاد داشته باشید که مطالعه گرامر زبان انگلیسی از روی کتاب و صرف حفظ کردن قوانین دستور زبان، کمک چندانی به شما نمی کند. اگر می خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید و مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشید، باید گرامر را به صورت کاربردی یاد گرفته و در این زمینه تمرین مداوم داشته باشید.

بسیاری از افراد از ترس اشتباه کردن یا تپق زدن، زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند. این مساله مانع از تقویت مهارت مکالمه می شود و اجازه نمی دهد روان انگلیسی صحبت کنید. بنابراین اجازه ندهید ترس از گفتن یک جمله اشتباه شما را از صحبت کردن باز دارد. هرچه بیشتر صحبت کنید، حرف زدن شما روان تر و لهجه شما بهتر می شود. پس حتی با جود اشتباه، دست از مکالمه نکشید و سعی کنید اشتباهات خود را دریافته و آنها را اصلاح کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ما دوست داریم صدای شما را بشنویم.

تلفن : 09392645272

info@ieltsteam.com

ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.

در این مطلب می‌خواهیم گام به گام همراه شما باشیم تا در ۱۰ روز بتوانید روان و شیوا انگلیسی صحبت کنید.

زبان انگلیسی یکی از مهمترین جنبه‌های زندگی امروزی است که نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت. اما برخی تصور می‌کنند صحبت کردن به زبان انگلیسی سخت است. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان روان انگلیسی حرف زد؟ باید بگویم به هیچ عنوان این کار سخت نیست و اگر گام به گام روش‌هایی که تحت عنوان «چگونه در ۱۰ روز روان انگلیسی صحبت کنیم» به شما می‌آموزیم، یاد بگیرید، می‌توانید خیلی راحت به خواسته‌ی خود برسید. ضمن اینکه می‌بینید انگلیسی حرف زدن اصلا سخت نیست.

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

روزنامه‌های یکی از منابع اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی متداول در زندگی روزمره هستند. باید روزانه روزنامه انگلیسی بخوانید و کلمات جدید را تمرین کنید.

دیکشنری جیبی یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که برای یادگیری لغات می‌توانید سریع به آن مراجعه کنید. هر کلمه‌ای به نظرتان سخت یا ناشناخته باشد، با مراجعه به دیکشنری می‌توانید معنی آن را بدست آورید.

اگر داوطلبی بخواهد واقعا در انگلیسی قوی شود، تنها راه ممکن این است که به صورت روتین و دائمی در زندگی خود از انگلیسی استفاده کند. وقتی همه چیز مداوم و روتین شد، آنگاه می‌تواند ریتم و شکل خاص خودش را داشته باشد.

گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی‌زبان کمک می‌کند تا بهتر روی این زبان تمرین کنید و بتوانید بهتر ترانه‌ها را به خاطر آورید.

تلاش کنید فیلم‌های انگلیسی زبان هالیوودی را تماش کنید؛ چرا که مرجع بهتری هستند. اگر نمی‌توانید زبان آنها را بفهمید از زیرنویس استفاده کنید.

همیشه می‌گویند برای اینکه بتوانید یا سخنور خوب شوید باید شنونده‌ی خوبی باشید. بنابراین تلاش کنید در گروه‌هایی شرکت کنید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و تا می‌توانید به نحوه‌ی حرف زدن آنها گوش کنید.

این گام خیلی مهم است. اینکه حتی فکر کردن‌هایتان نیز به صورت انگلیسی باشد مهمترین گام برای به کارگیری انگلیسی در زندگی روزانه است. وقتی در ذهن خود به هر چیزی فکر می‌کنید، مغز شما تلاش می‌کند با انگلیسی ارتباط برقرار کند و در نتیجه قدرت تکلم شما نیز بهبود می‌یابد.

رمان‌های انگلیسی زبان یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان محاوره‌ای است. چرا که در آنها مکالمات مفیدی برای یادگیری زبان وجود دارد.

موضوعی را انتخاب کنید و به زبان انگلیسی درباره‌ی آن بنویسید. سپس دوباره آن را بخوانید و مشکلاتی که هنگام نوشتن داشتید پیدا کنید.

همیشه در حال تمرین کردن باشید. یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید تمرین کردن مرد را کامل می‌کند. بنابراین تا می‌توانید تمرین کنید، صدایتان را ضبط کرده و اشتباهات‌تان را اصلاح کنید. همچنین می‌توانید با همین هدف در کلاس‌های آنلاین نیز شرکت کنید.

اگر این مراحل را دقیق دنبال کنید، می‌توانید در ۱۰ روز روان انگلیسی حرف بزنید.

کار امروز ما در مختصرنویسی پیشرفت سریع است. مختصرنویسی برای نوشتن دیکشنری‌های کاری، سخنان افراد سیاستمدار و کوتاه کردن یادداشت‌ها لازم است تا در امتحانات و یادگیری پاراگراف‌های بزرگ از آنها استفاده کنیم.

مختصرنویسی یعنی نوشتن متن کوتاه با سرعت زیاد. به محض اینکه مهارت‌های مختصرنویسی را کسب کنید، بسیاری از دریچه‌های موجود برای پیشرفت در زندگی، پیش روی شما باز می‌شود. در ادامه نکات مهمی را برای مختصر نویسی به صور سریع و واضح به شما آموزش می‌دهیم.

مختصرنویسی برای هر خبرنگار، روزنامه‌نگار، گزارشگر و ویراستاری که در کانال‌های خبری، مجلات و ایستگاه‌های رادیویی کار می‌کند لازم است. در واقع هنگام ارسال پیام‌ها از اختصارات استفاده می‌کنیم.

مختصرنویسی همچنین برای نویسندگان و محققان به اندازه‌ی دانش‌آموزانی که برای امتحان آماده م‌شوند، مفید است. این سیستم سریع نویسی است که برای ادامه‌ی تمرین‌ لازم است. در نتیجه تمرین کنید و با مختصرنویسی کارتان را به بهترین شکل انجام دهید.

Tags: آموزشآموزش زبانآموزش زبان انگلیسیآموزش مکالمهآموزش مکالمه انگلیسیزبان انگلیسی

سلام و خسته نباشید
امیدوارم همیسه سالموسلامتوشادو موفقوسربلند باشید
سپاس فراواننننن
عالییییییی بود♥️♥️♥️♥️

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آموزش زبان – گلدفیش © 2021. همه حقوق برای گلدفیش محفوظ است

وبلاگ

چگونه انگلیسی را روان صحبت کنیم؟

 همه ی ما دوست داریم زبان انگلیسی را به نحوی یاد بگیریم که بتوانیم خیلی راحت و روان صحبت کنیم.
اما این امر چگونه صورت میگیرد؟

همانطور که در بسیاری از کارها با داشتن اطلاعات و تمرین می توان به مهارت رسید, برای دست یابی به مهارت روان صحبت کردن هم نیاز به کسب اطلاعات و تمرین است.

فهرست محتوا

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

برای درک هدف باید سوالاتی را از خودتان بپرسید(چه مدت برای یادگیری وقت دارم؟ آیا همین که بتوانم در مورد موضوع خاصی صحبت کنم کافیست؟و….)آن ها ر

ا هرجور که راحتید روی کاغذ،قسمت یادداشت گوشی و… بنویسید.
احتمال موفقیت اهداف زمانی که نوشته می شوند شصت درصد بیشتر است!!!

بدون شک هیچ عملی بدون برنامه ریزی چندان موفق نخواهد بود.
برنامه ریزی کتبی،میتواند کمکی فوق العاده در رسیدن به هدفتان باشد.

با آزمون های مختلف تعیین سطح،از میزان دانش انگلیسی خود باخبر  شوید و تمرینات خود را از سطح خود شروع کنید

چه کسی بدون داشتن مواد مورد نیاز برای پختن سوپ میتواند یک سوپ بپزد؟لغات همان مواد اولیه هستند.

هراندازه دایره لغات وسیع تری داشته باشید صحبت هایتان به مراتب عالی تر و دلچسب تر خواهد بود..با کلماتی مانند سیب و ماشین نمیتوانید راجب موسیقی دلخواهتان صحبت کنید!روزانه سه تا پنج لغت را همراه با به کار گیری آن ها در جملات یاد بگیرید

 

حتما برنامه ای معتبر را برای تلفظ صحیح کلمات در موبایلتان داشته باشید.
هنگام مشاهده ی کلمات نا آشنا به جای تلفظ اشتباه آن ها،از برنامه استفاده کنید.

اینکه تعداد زیادی کلمه بدانید ولی از تلفظشان مطمئن نباشید اصلا جالب نخواهد بود و کمکی به شما نخواهد کرد تا انگلیسی روان صحبت کنید!

تمرینات گرامری را روزانه انجام دهید.آن ها را درک کرده و در جملاتتان به کار ببرید.کتاب ها میتوانند گزینه های خوبی برای تمرینات باشند

از هیچ کس بابت صحبت کردن با خودتان خجالت نکشید.بیشترین کمکی که به شما میشود از سوی خودتان است.

موضوعی را انتخاب کرده و با صدای بلند با خودتان صحبت کنید.

حتی میتوانید تصور کنید که در مقابل جمعیتی از انگلیسی زبانان قرار دارید و دیدگاه هایتان را برایشان شرح دهید.
زمانی که با خود تمرین کرده اید قطعا در زمان واقعی که باید انگلیسی صحبت کنید انگلیسی را می توانید روان تر صحبت کنید.

اینکه بخواهید هرلغت را از انگلیسی به فارسی برگردانید اشتباه ترین روش ممکن است.

تمرین کنید که حتی در ذهنتان هم انگلیسی صحبت کنید..بعد از مدتی میبینید که قادر هستید به راحتی انگلیسی صحبت کنید.

اینکه معنی چند کلمه در یک متن برایتان گنگ باشد بهتر از این است که آن هارا ترجمه کنید..شما کلمات را به مرور یاد خواهید گرفت.

آنچه جلوی پیشرفت اکثر مارا میگیرد این تفکر است که میتوانم همه ی تمرین هارا در یک روز انجام دهم فقط زمان بیشتری میبرد!اما این نکته را در نظر نمیگیریم که تمرینات روزانه مطالب را در ذهنمان حک میکند!

راز موفقیت در تمامی موارد بالا،روزانه پرداختن به آن هاست حتی مدت زمانی کوتاه

 

توریست ها و افرادی که میتوانند انگلیسی صحبت کنند باعث پیشرفتشان میشوند حتی اگر خودشان ندانند.
دوستانی خارجی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با آن ها صحبت کنید

اشتباهات شما میتوانند یکی از بهترین گزینه های تقویت زبان شما باشند اگر بدانید چگونه از آن ها به نفع خود استفاده کنید.

از اشتباهاتتان نترسید.آن ها بعد از خودتان بهترین دوستتان هستند.آن ها را ببینید و تمام تلاشتان را بکنید که تکرارشان نکنید

تا اینجای کار یاد گرفتیم که چه عواملی بر روان صحبت کردن انگلیسی ما موثر هستند.

اما یک سوال اساسی پیش می آيد که چه تمرین هایی را باید انجام دهیم تا اینکه بتوانیم روان تر انگلیسی صحبت کنیم؟

برای اینکه بتوانید انگلیسی را روان صحبت کنید می توانید تمرینهایی که در این مقاله ذکر میشود را انجام دهید و شاهد پیشرفت خود باشید.

اولین تمرینی که باید انجام دهید, تقویت مهارت خواندن است.
مهارت خواندن روی روان صحبت کردن شما بسیار تاثیرگذار است.
وقتی شما به صورت مداوم متنهای انگلیسی می خوانید ذهن شما با ساختارها ِجمله سازی و جمله بندی انگلیسی آشنا می شود.
می بینید که مثلا چطور از شرطی های مختلف استفاده شده و زمانهای مختلف به چه شکل به کار رفته و … .
اتفاقی که در اینجا می افتد این است که ذهن شما همه ی این موارد را ضبط می کند و بعد از یک مدت به صورت ناخوداگاه از این ساختارها استفاده خواهید کرد.

همچنین با خواندن متن های مختلف, دایره ی لغات شما افزایش خواهد یافت.
از طریق خواندن شما لغات را در جملات میبینید و با کاربرد آنها آشنا می شوید که این امر باعث می شود لغات بهتر در ذهنتان بماند.

یکی دیگر از تاثیرات خواندن متنهای مختلف روی روان صحبت کردن این است که شما با مطالعه, از متنها ایده می گیرید و در مورد موضوعات مختلف اطلاعات کسب می کنید و می توانید بدون فکر کردن در مورد آن موضوعها, روان صحبت کنید.

اما برای متن خواندن باید چه کاری انجام داد؟ از چه منابعی با

 

ید استفاده کرد؟

   مثل: Reading 1. کتابهای ویژه ی

  Active Reading- cover to cover

۲٫مجله های انگلیسی  مثل:

Time- Reader’s Digest

چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم

۳٫ کتابهای داستان: مثل کتابهای سطح بندی شده-مجموعه داستانهای آنلاین

۴٫ روزنامه های انگلیسی مثل :

New York Times- Tehran Times

اگر این چهار موردی که ذکر شد را در کنار هم بخوانید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت چرا که هر کدام از این موارد روی موضوعات مختلفی تمرکز می کند که می تواند دانش شما را در مورد آن موضوع افزایش دهد.


 

تمرین دوم: نوشتن یا writing می باشد.

در اینجا برای تقویت مهارت نوشتن دو راهکار را پیشنهاد می کنیم:

۱٫نوشتن متون غیر رسمی روزانه:
بهتر است بعد از خواندن یک متن این کار انجام بگیرد.
در مورد متنی که خواندید بنویسید و نظر خودتان را بیان کنید.

۲٫ در صورتی که می خواهید به صورت استاندارد مهارت نوشتن را بیاموزید , می توانید از کتابهای تقویت مهارت نوشتن استفاده کنید مثل کتابهای:

College writing –Steps to writing well

چون در این قسمت هدف از نوشتن, تقویت مهارت صحبت کردن است بهتر است گزینه ی اول را به کار ببریم و تا می توانیم بنویسیم فارغ از اینکه  چقدر غلط گرامری و یا جمله بندی دارید.

تمرین سوم Repetition

اما منظور از  تکرار چیست و چه کاری باید انجام دهید؟

موضوع اصلی این است که شما روی تایمینگ و زمان بندی خود باید وقت بگذارید.
یعنی یک فایل صوتی یا تصویری انگلیسی را همراه با متن انتخاب کنید(چرا که در اینجا هدف تقویت شنیداری نیست بلکه هدف این است که بتوانیم سریع تر, روان تر و استانداردتر انگلیسی حرف بزنیم) ;
آن فایل را جمله به جمله پخش  کنید و زمان بگیرید که گوینده آن جمله را در چند ثانیه بیان کرده است.
سپس شما آن جمله را بیان کنید و زمان بگیرید, ببینید که شما چند ثانیه طول کشیده است تا آن جمله را بگویید.
انقدر باید یک جمله را تکرار کنید که زمان شما با زمان آن گوینده ی اصلی یکی شود.

توجه داشته باشید که ما قرار نیست انگلیسی را سریع حرف بزنیم; ما قرار است انگلیسی را استاندارد و روان حرف بزنیم.

یکی دیگر از فواید تکرار کردن, تمرکز روی لحن, لهجه و تلفظ است.
دقت کنید که تلفظ لغات را درست بیان کنید و روی لحن بیان جملات هم کار کنید.

وقتی یک جمله را هم از نظر تایمینگ و هم از نظر لحن و لهجه کار کردید, می توانید سراغ جمله ی بعدی بروید.
می توانید بسته به زمانی که دارید روزی یک جمله تمرین کنید یا روزی ده جمله.

اگر این سه تمرینِ خواندن, نوشتن و تکرار کردن را انجام دهید, می توانید تحول خیلی خوبی در روان صحبت کردن خود ایجاد کنید.


برای اینکه پیشرفتتان را بهتر درک کنید, قبل از شروع این تمرینها در مورد یک موضوع به مدت ۳۰ یا ۴۰ ثانیه صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید.
سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ روز تمرینهایی که گفته شد را انجام دهید و بعد از آن دوباره در مورد همان موضوع صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید و این دوتا فایل را با هم مقایسه کنید.
متوجه خواهید شد که انجام دادن این تمرینها چقدر زبان انگلیسی شما را متحول کرده است.

نوشته شده توسط صدف دريايي و فاطمه جشه

من شمس الدین خجسته نیا نویسنده، مدرس و مربی دوره های روش تدریس زبان انگلیسی و نماینده کالج تربیت مدرس لندن London Teacher Training در ایران هستم.
در این وبسایت به همراه همکارانم سعی می کنیم که از تجربیات و اندوخته های علمی خود به شما بگوییم.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم
چطور به انگلیسی روان صحبت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *