چطور پیشنهاد ازدواج بدم

 
helpkade
چطور پیشنهاد ازدواج بدم
چطور پیشنهاد ازدواج بدم

نحوه، زمان و مکان دادن پیشنهاد ازدواج علاوه بر آنکه می تواند تا حدی احتمال گرفتن جواب مثبت را تقویت کند، نشان دهنده مهارت های فردی، اعتماد به نفس و شخصیت مرد است. شاید فکر کنید، پیشنهاد دادن برای مردان ساده است. اما ترس از نه شنیدن باعث می شود بسیاری از آنها روزهای زیادی را به این فکر کنند که چطور از دختر مورد علاقه خود خواستگاری کنند و چطور رابطه ای عمیق با او شکل دهند.

ازدواج مرحله مهمی در زندگی شماست. قبل از آنکه به مرحله خواستگاری کردن برسید باید به شناخت خوبی از فرد مورد نظر خود رسیده باشید. روحیات، علایق، اهداف، باورها و ارزش ها و شخصیت دختر مورد نظر و خانواده او را باید بشناسید و با خود و خانواده تان مقایسه کنید. این شناخت به شما کمک می کند که با اطمینان بیشتری اقدام به خواستگاری کنید و با شخص اشتباهی که هیچ تناسبی

 با معیارهای مهم شما ندارد وارد رابطه نشوید

چطور پیشنهاد ازدواج بدم

 

پس از بررسی فردی، مشورت کردن یک بار دیگر به شما اطمینان می دهد که فرد درستی را برای ازدواج انتخاب کرده اید. ازدواج تنها رابطه دو نفر نیست، بلکه در بیشتر موارد دو خانواده را تا حد زیاد به هم پیوند می دهد. مشورت با خانواده به شما کمک می کند که آشنایی نسبی برای آنها ایجاد کنید و موافقت آنها را جلب کنید.

مشورت با یک مشاور نیز می تواند به شما کمک کند که از نظرات یک شخص آگاه و با تجربه بهره مند شوید.

 

| مطالعه مطلب “مشاوره قبل از ازدواج چیست و چطور انجام می شود؟” به شما پیشنهاد می شود |

 

اگر دختر مد نظرتان به تازگی وارد کلاس، محیط کار یا محل زندگیتان شده است، پیشنهاد ازدواج پس از یک هفته یا یک ماه فکر خوبی نیست. در این زمان شما به شناخت کافی نرسیده اید و او نیز هنوز   نتوانسته است شما را بشناسد، شاید اصلا هنوز شما را ندیده باشد

 

دادن پیشنهاد در زمان و مکان مناسب نقش مهمی در پاسخی که دریافت می کنید دارد. کسی که در حال حاضر دچار تنش های زیادی در زندگی است، تحت فشار روانی قرار دارد، یا در موقعیت مناسبی نیست، احتمالا نمی تواند به مسئله مهمی مانند ازدواج نیز فکر کند و جواب درستی بدهد. این تصمیم گیری به آرامش نیاز دارد.

به فکر غافلگیر کردن در یک مهمانی شلوغ نباشید (مگر آنکه از قبل با هم صحبت کرده اید). خواستگاری در زمان سوگواری، ایام امتحانات مهم، و دیگر مراحل مهم در زندگی شخص نیز فکر خوبی نیست.

زمانی را برای این کار انتخاب کنید که تنها هستید و هر دو در آرامش فکری به سر می برید. این امر به ویژه در مواردی که هیچ گونه رابطه دوستی از قبل بین شما نبوده است و از ازدواج و آینده حرفی نزده اید، اهمیت بیشتری دارد.

حرف زدن در زمان رانندگی، در کافه ای شلوغ و پر از دود، در خیابان، و پشت تلفن گزینه خوبی به نظر نمی رسد.

 

محتوای حرف ها و روند مطرح کردن پیشنهاد ازدواج را با خود تمرین کنید تا تسلط بیشتری پیدا کنید. تمرین کردن به شما کمک می کند که با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری حرف بزنید و تاثیر بهتری روی فرد مقابل داشته باشید.

و به پراکنده گویی نپردازید و با یک مقدمه کوتاه سر اصل مسئله بروید .

و برای او علت انتخابتان را توضیح دهید. همچنین برای او توضیح دهید که چه نقاط مثبتی را در او مشاهده کرده اید. خودتان را به او معرفی کنید و ویژگی ها و امکاناتتان را بیان کنید. اجازه دهید او نیز سوالاتش را از شما بپرسد و به سوالاتش واضح و صادقانه جواب دهید.

 

اگر رابطه دوستی یا خانوادگی بین شما از قبل وجود نداشته است، احتمالا دختر آشنایی چندانی با شما ندارد و برای جواب دادن به خواستگاری شما به زمان بیشتری نیاز دارد. فراموش نکنید که شما از قبل به ازدواج با او فکر کرده اید و مدتی او را زیر نظر داشته اید. به همین ترتیب، دختر نیز نیاز به بررسی، تحقیق و فکر کردن دارد.

برای جواب گرفتن دختر را تحت فشار قرار ندهید و اصرار نکنید که به شما جواب بدهد. این نشان می دهد که شما برای انتخاب و عقیده او ارزشی قائل نیستید و اجازه نمی دهید او با آزادی تصمیم گیری کند. بدین ترتیب، شانس شنیدن جواب منفی از او بیشتر می شود.

مدت زمان معقولی را (به خصوص در همفکری با دختر) تعیین کنید و تا آن زمان اجازه دهید که او به پیشنهاد شما فکر کند و آن را بررسی کند.

نه شنیدن از سوی دختر به معنی شکست یا خوب نبودن شما نیست. هر کسی معیارهای متفاوتی برای ازدواج دارد. نه شنیدن می تواند نشان دهد که دو نفر در کنار یکدیگر مکمل خوبی نیستند، اما در ارتباط با فرد درست همسر بسیار ایده آلی هستند.

 

نحوه ارائه پیشنهاد ازدواج به ارتباط قبلی شما و میزان آشنایی شما دو نفر با یکدیگر بستگی دارد. همچنین، برای خواستگاری کردن باید به سلیقه، فرهنگ و رسوم دختر نیز توجه کنید. خواستگاری در ملاعام و همراه با موزیک و سوپرایز از همکاری که ارتباط کمی با شما داشته است، نه تنها روش مناسبی نیست بلکه به احتمال زیاد با واکنش منفی او همراه می شود.

شاید این روش از نظر شما عاشقانه و به یاد ماندنی باشد، اما نظر دختر این طور نیست. در انتخاب روش خواستگاری سلیقه دختر شاید مهم تر هم باشد.

اگر رابطه شما رسمی بوده است و شناخت کمی از یکدیگر دارید، همه چیز را رسمی و بر اساس عرف برگزار کنید. خاطره های عاشقانه را می توان بعد از آشنایی بیشتر خلق کرد.

اما اگر رابطه دوستی بین شما وجود دارد و با دیدگاه و سلیقه دختر مورد نظرتان آشنایی دارید، انتخاب حلقه مناسب، سوپرایز کردن او، انتخاب یک موسیقی مناسب و دادن پیشنهاد ازدواج با جملات عاشقانه روش خوبی است.

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

چطور پیشنهاد ازدواج بدم

قبل از پیشنهاد

1. قبل از هر چیز از خودتان بپرسید واقعا آماده ازدواج هستید؟ می دانید از ازدواج چه می خواهید؟ آیا این فرد کسی است که دوست داشته باشید برای همه عمر او را مقابل خود ببینید؟ پیش از آنکه پیشنهاد ازدواج دهید درباره اهداف خود فکر کنید و با او صحبت کنید.

ببینید آیا اهداف مشترکی دارید یا صرفا چون از او خوشتان می آید و دلتا می خواهد مدت بیشتری او را ببینید، دارید به او پیشنهاد ازدواج می دهید. در واقع آیا ازدواج برای شما به معنی مجوزی برای بیشتر دیدن کسی است که دوستش دارید یا می خواهید ادامه زندگی تان، اهدافتان و سنگ بنای بقیه زندگی تان را با او بچینید؟

2. هیاهو نکنید. اگر قصد پیشنهاد ازدواج دادن به کسی را دارید، همین قدر که خانواده شما در جریان باشند کفایت می کند. همکاران و دوستان و فامیل را تا مشخص شدن نتیجه نهایی مطلع نکنید. اگر برای مطرح کردن درخواستتان نیاز به واسطه ای از دوستان خود، دوستان طرف مقابل یا همکاران مشترک تان دارید، می توانید او را در جریان بگذارید. به شرطی که از رازداری او مطمئن باشید.

3. ازدواج چیزی نیست که بخواهید بخاطر انگیزه های آنی وارد آن شوید. نباید فکر کنید چون او خیلی زیباست، چون خواستگاران زیادی دارد یا چون ممکن است به زودی فکر رفتن از ایران به سر او بزند، باید سریع وارد عمل شوید و او را شکار کنید. باید ارزش‌های شما با ارزش‌های همسرتان یکسان باشد. اگر در مورد  فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر برای شناخت او وقت بگذارید.

چطور پیشنهاد را بگوییم؟

1.  حتما در این مدت اطلاعات حداقلی درباره روحیات او به دست آورده اید. جدی است یا شوخ طبع؟ فانتزی فکر می کند یا خیلی رسمی؟ صحبت کردن درباره ازدواج را به فضایی که مورد علاقه او است ببرید. مثلا می توانید این کار را تلفنی انجام دهید اما چندان خوشایند نیست. صحبت درباره یک زندگی مشترک به چیزی بیشتر از گفتگوهای تلفنی نیازمند است. قرارتان را در یک محیط فرهنگی تنظیم کنید. کافی شاپ یک فرهنگسرا یا موزه محل مناسبی به نظر می رسد. اگر او را به محلی ببرید که پاتوق جوان های پرهیاهو است، مثلا کافه ای شلوغ پر از بوی دود سیگار، قطعا نتیجه مناسبی نخواهید گرفت.

2. از او نخواهید سوار ماشین شما شود تا در خیابان یا همین طور که در حال رانندگی هستید موضوع را با او در میان بگذارید. پیشنهاد ازدواج دادن و صحبت درباره آینده نیازمند فضای مناسب و مکان مناسب است.

3. در جلسه ای که برای صحبت درباره آینده نزد او می روید، هدیه و گل نبرید. این کار ممکن است حس بدی به همسر آینده شما بدهد و فکر کند به جای صحبت درباره ازدواج، قرار است درباره یک رابطه دوستی با او صحبت کنید.

4. از قبل آماده کنید که چه باید به او بگویید. پراکنده گویی نکنید و خیلی راحت با یک مقدمه کوتاه سر اصل موضوع بروید. به او بگویید چرا به فکر ازدواج با او افتاده اید و چه نقاط مثبتی در او دیده اید. خودتان را معرفی کنید و به او بگویید آمادگی دارید به سوالات او صادقانه پاسخ دهید. مراقب باشید در گفتن از محسنات خود زیاده روی نکنید وگرنه او را فراری خواهید داد.

انتظار نه شنیدن را داشته باشید. ممکن است او به هر دلیلی شما را نپسندد یا فکر کند آینده مشترکی با شما نخواهد داشت. بنابراین تحمل و ظرفیت پذیرش آن را در خود ایجاد کنید و محترمانه به او حق انتخاب بدهید

بعد از پیشنهاد

1. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و مجبورش نکنید فورا نظرش را درباره شما اعلام کند. از او بخواهید درباره پیشنهادتان فکر کند و در صورت موافقت موضوع را با خانواده اش درمیان بگذارد و از او وقتی بگیرید تا با خانواده به منزل آنها مراجعه کنید.

2. انتظار نه شنیدن را داشته باشید. ممکن است او به هر دلیلی شما را نپسندد یا فکر کند آینده مشترکی با شما نخواهد داشت. بنابراین تحمل و ظرفیت پذیرش آن را در خود ایجاد کنید و محترمانه به او حق انتخاب بدهید. بگویید: «پاسخ شما منطقی و محترم است ولی اگر بیشتر درباره این موضوع فکر کنید و نتیجه را به من اعلام کنید ممنون خواهم شد. چون واقعا مایلم به طور جدی درباره آینده مشترک فکر کنیم و امیدوارم بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم.»

3. در پایان به یاد داشته باشید که زود یا دیر پیشنهاد ندهید. اگر او تازه وارد محل کار یا دانشگاه شما شده است، نمی توانید ظرف یک ماه به او پیشنهاد ازدواج بدهید. همین طور اگر 2-3 سال از آشنایی تان می گذرد، تقریبا زمان دیری را برای پیشنهاد دادن انتخاب کرده اید. اما اگر شرایط مساعدی دارید و مانعی برای ازدواج نمی بینید، سعی کنید زمانی میان این دو را برای پیشنهاد انتخاب کنید.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

چگونه به خانمها پیشنهاد ازدواج دهیم؟14 نکته قابل توجه آقایان در چگونگی ارائه پیشنهاد ازدواج به یک خانم.پیشنهاد ازدواج دادن بی‌شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال در زندگی خود برداشته‌اید. شما خواهان آن هـستـید که در آن لحظه همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت بـاشـد! ایـن نکـات را هــنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:1ـ مطمئن گردید که فرد مناسبی را برگزیده‌اید واضح است نه! امـا حـقـیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بـخاطـر انـگیـزه‌های آنی وارد آن گردید. ممکن است شما دیوانه‌وار همدیگر را دوست داشته باشید اما اگر همسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعاً زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنکه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد. اگر در مورد فردی که میخواهید با وی ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.2ـ مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی ازدواج را دارید پیـش از آنکه پیشنهاد ازدواج دهید درباره آن که در زندگی بدنبال چه اهدافی می‌باشید، حتــی اهداف 30 سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید. هر چه بیشتر بــا یـکدیگر در مــورد آن چـه بــرای شـما حائز اهمیت میباشد گفتگو کنید بیشتر متوجه آن میشوید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگاری داریـد یــا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد کــه مخارج خود را تامین کنید، بهتر است فعلاً ازدواج خود را به تعویق بیاندازید.3ـ اگر او دختری مجرد است ، حتماً از پدر وی اجازه بگیریـدشـما ابتـدا باید بدانید که آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر وی مشورت کرده و اجازه بخواهید، آنها را خوشنود میسازد یا خیر. ایـن نکته شایـد عجیـب به نظر آید اما شما که نمی‌خواهید پـدر زن و مادر همسر آینده خود را برنجانید؟ این عمل برای آنکه دلشان را بدست بیاورید بسیار موثر خواهد بود.4ـ به طریقی پیشنهاد بدهید که خوشایند وی باشدبه پیشنهاد ازدواج همچون یک هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را به طریقـی برنامه‌ریزی کنید که باب میل و سلیقه وی بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا وی رومانتیک است و یا اهل تفریح و شوخ‌طبعی؟ آیا میل دارد بطور محرمانه از وی خواستگاری کنید و یا روی دیوار خانه‌اش، با خط درشت ،درخـواست خود را بنوسید؟5ـ در باره هدیه دادن به وی تصمیم درستی بگیریدبرای خانمها هیچ چیز مبهوت‌کننده‌تر از یک هدیه غیرمنتظره و غافلگیرکننده ، مثل حلقه برلیان نمی‌باشد. امـا اگر توان مالی شما اجازه این کار را به شما نمیدهد، یک حلقه مناسب بودجه خود را پیدا کنید. اما حتماً پیش از آنکه حلقه را خریداری کنید از نوع سلیقه وی اطلاع یابید. ایـن کار را میتوانید با سوال کردن از دوستان و یا خانواده وی و یـا مشاهـده نوع جواهرآلاتی که وی استفاده می‌کند انجام دهید. اما بسیاری از دختران تمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان هم حضور داشته باشند. بهرحال باید به خواسته‌های وی احترام بگذارید.6ـ مطمئن شوید پاسخ وی مثبت میباشدهنگامیکه پیشنهاد ازدواج میدهید، بـاید مطمئن باشید که پاسخ وی”بله” خواهد بود. شما میباست از قبـل در مورد ازدواج بـه انـدازه کافی صحبت کرده و کاملاً از آن چه که طرف مقابل از یک شریک زندگی انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که میخواهید پیشنهاد ازدواج شما برای او سورپرایز باشد اما نباید بی‌مقدمه دست به این کار بزنید.7ـ افراد زیادی را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازیدشـما مـمکن اسـت وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. امـا عاقلانه‌تر آن است که این خبر را تنها با یکی دو تا ازدوستان و یا نزدیکان صمیـمی و امین خود در میان گذاشته و به آنها اطمینان داشته باشید که رازدار و محرم اسرار شما میباشند.8ـ پیشنهاد خود را از حفظ نکنیدصرف‌نظر از آنکه کجا و چگونه پـیشنهاد ازدواج خود را می‌دهید، باید با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبت بـه وی همراه باشد. از قبل در مورد حرفهایی که میخواهید به او بزنید یادداشت بردارید اما دقیقاً آنها را از بر نکنید. در آن لحظه به وی بگویید که چرا وی یک فرد استثنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن میباشید که باقی عمر خود را با وی سپری کنید. بـایـد جملات شما از دلتان برآید نه از روی یک تکه کاغذ. او میخواهد با یک مرد ازدواج کند و نه با یک ربات!9ـ مکان و زمان مناسب را بیابیدمکانی کـه پیشـنهاد ازدواج می‌دهید می‌تواند ؛ رستوران، پارک، سینما و یا حتی کنار یک رودخانه باشد. اما بهتر است مکانی انتخاب گردد که برای هر دوی شما خاطره‌انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیاندازد. عامل زمان نیز بسیار مهم می‌باشد ، اگر وی شرایط سختی را سپری می کند (مثلاً در حین برگزاری امتحانات دانشکده است)، اگر بیمار ، خسته و یا گرفتار دغدغه‌های شخصی و شغلی خود میباشد و یا آنکه از دست کسی عصبانی است، زمان مناسبی برای این کار نمیباشد.10ـ او را دستپاچه نکنیدشما ممکن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید و یا حداقل برای همسایگان مجاور خود! اما مراقب باشید اشتیاق بی‌حد شما کار دستتان ندهد. اگر وی شخص درونگرا بوده و از آن که مرکز توجه دیگران واقع گردد بیزار می‌باشد، بهتر است این کار را بطور خصوصی با وی در میان بگذارید.11ـ انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشیدصرف‌نظر از همه نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، امکان دارد امور دقیقاً آن طوری که شما و یا وی تصور میکردید پیش نرود. خود را برای واکنشهای احتمالی آماده کنید. او مـمکن است دستپاچه شده و یا هیجان‌زده گردد و یا آن که کاملاً آرام و بی‌تفاوت باقی بماند. وی ممکن است بگوید: ”بله” یا “خیـر” و یا ”شاید”. شما ممکن است تصور کنید وی را کاملاً می‌شناسید اما از پیش‌داوری و آنکه پاسخ وی چگونه خواهد بود پرهیز کنید ، چون ممکن است مایوس گردید.12ـ اگر پاسخ وی منفی بود مایوس نشویدهمواره احتمال آن کـه وی ”نه” بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عدم آمادگی وی را جویا گردید. وی ممکن است تنها به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و یا آن کـه اصلاً وی دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور بود بهتر است همین حالا پی به آن ببرید تا آنکه پس از ازدواج.13ـ خیلی زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهیدزمان معینی برای پیشنهاد ازدواج وجود ندارد اما بهتر است پس از گذشت 2 هفته از آشنایی خود با وی پیشنهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنهاد ازدواج هنگامی است کـه شما برای مدتی کافی به یکدیگر متعهد شده باشید. همچنین زیاد وقت را تلف نکنید شجاع باشید و حرف دلتان را بزنید. اگر هم خیلی هم کمرو می‌باشید، می‌توانید پیشنهاد خود را در قالب نامه یا ایمیل برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.14ـ پیشنهاد شما نباید با اجبار یا تهدید همراه باشدایجاد زندگی مشترک نوعی همزیستی مسالمت‌آمیز است بین دو انسان آزاد. پس به جای اینکه دنبال یک سرسپرده باشید ، در پی یک عشق واقعی بگریدید ، یک دل‌سپرده.

رهروان ولایت ـ گاهی اوقات آشنایی اولیه‌ای که آقاپسر نسبت به دختر مورد علاقه خود در محیط کار، دانشگاه یا یک فضای عمومی پیدا می‌‌کند، ممکن است تصمیم بگیرد که به او پیشنهاد ازدواج دهد، ولی شک و تردید و از طرفی ترس از پاسخ و واکنش منفی طرف مقابل موجب می‌شود که آقاپسر از این پیشنهاد صرفنظر کند، تا جایی که اصطلاحا مرغ از قفس می‌پرد. حسین یکی از آن پسرهایی است که دختر مورد علاقه خود را در دانشگاه پیدا می‌کند، ولی همین شک و تردیدها مانع از پیشقدمی او می‌شود تا جایی که در ترم آخر، این دخترخانم دانشگاه خود را تغییر می‌دهد و آقاحسین هم غافل از این مسأله یک روز متوجه می‌شود که همکلاسی او انتقالی گرفته و نشان و آدرسی هم از او ندارد و از اینکه این مورد را از دست داده، بسیار ناراحت است و پشیمان از اینکه چرا درخواست(ازدواج) خود را به او نداده است. امام علی(علیه‌السلام) در این باره فرموده است: «ثمرة التفريط الندامة؛ نتيجه سستی و کوتاهی نمودن در کارها، پشيمانی است.»[1]

هر چند آقاحسین نباید ناامید شود، زیرا اگر واقعا قصد ازدواج داشته باشد، می‌تواند آدرس و یا نشانی از او را از طرق مختلف از جمله می‌تواند از دیگر همکلاسی‌های خود که با آن دخترمورد علاقه او دوست بودند، بدست آورد. ولی چند نکته برای خود آقا حسین و امثال او حائز اهمیت است که باید به این نکات توجه داشته باشد. از جمله:

1. قبل از هر گونه پیشنهادی، باید از خود پرسید آیا واقعا آماده ازدواج و تشکیل زندگی مشترک هستیم؟ آیا این فرد همان است که قصد داریم تمام عمر در کنارمان باشد؟ بهتر است درباره اهداف خود یکبار دیگر فکر کنیم؟امام علی(علیه‌السلام) فرموده است: «آن که در عاقبت کارها دقيق شود از گرفتاری‌ها مصون می‌ماند.»[2]

2. نباید هیاهو و شلوغ کرد. اگر قصد پیشنهاد ازدواج دادن داریم، همین مقدار که خانواده خودمان در جریان باشند کافی است و نیازی نیست دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران خود را [تا حصول نتیجه نهایی] مطلع کنیم. البته اگر برای مطرح کردن پیشنهادازدواج، نیاز به واسطه‌ای از دوستان داریم، به شرطی که انسان رازدار و مطمئنی باشد، می‌توان او را در جریان گذاشت.

3. ازدواج امری نیست که تنها به خاطر انگیزه‌های احساسی وارد زندگی مشترک شویم. نباید تصور کنیم که چون طرف مقابل خیلی زیباست و یا خیلی خواستگار دارد و … باید به سرعت وارد عمل شد. لازم است ارزش‌ها و باورهایمان با او یکسان باشد. لذا اگر در مورد فرد موردنظرمان تردید داریم، بهتر است بیشتر برای شناخت او زمان بگذاریم.چطور پیشنهاد ازدواج بدم

البته این شناخت هم از طریق گفتگو در جلساتی که زیر نظر هردو خانواده شکل می‌گیرد و تحقیق و مشورت از صاحبان تجربه و کارشناسان بدست می‌آید. همچنانکه « لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛ هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.»[3]

چگونه پیشنهاد ازدواج را به دخترمورد علاقه‌ داد؟

1. حتما در این مدت آشنایی، اطلاعات حداقلی در مورد روحیات او بدست آورده‌اید، ولی عموم دخترخانم‌ها در چنین شرایطی علاقه دارند که طرفشان با کمال ادب و احترام پیشنهاد یا درخواستش را مطرح کند. البته باید توجه داشت که مطرح کردن چنین پیشنهاد به این مهمی به صورت تلفنی خوشایند نیست. لذا صحبت در مورد زندگی مشترک به چیزی بیشتر از گفتگوی تلفنی نیازمند است.پس بهتر است این قرار در یک محیط فرهنگی باشد. کافی‌شاپ، پارک، رستوران و … محیط‌های مناسبی برای طرح این درخواست‌ها نیست و از طرفی چه بسا باعث سوءتفاهم طرف مقابل نسبت به قصد شما شود.

2. در جلسه‌ای که می‌خواهید به طرفتان پیشنهاد بدهید، برای او گل و یا هدیه‌ای نبرید؛ زیرا این کار ممکن است حس بدی به او دست بدهد و تصور کند که شما قصد رابطه دوستی با او را دارید.

3. از قبل خود را آماده کنید که در مورد چه چیز‌هایی با او صحبت کنید. پس پراکنده گویی نکنید و راحت و با ذکر مقدمه‌ای کوتاه وارد اصل مطلب شوید و به او بگویید که چرا به فکر ازدواج با او افتاده‌اید و چه ویژگی‌های مثبتی در او مشاهده کرده‌اید. خود را به او معرفی کنید و همچنین بگویید که حاضر هستید به سوالات او به صورت صادقانه پاسخ دهید.لازم به ذکر است که از بیان محسنات خود زیاده روی نکنید که ممکن است با بازخورد منفی او مواجه شوید.

4. بعد از مطرح کردن پیشنهاد خود، به طرف مقابلتان فرصت فکر کردن بدهید و او را مجبور نکنید که فوری به شما پاسخ دهد. لذا از او بخواهید که در مورد درخواست شما به اندازه کافی فکر کند و در صورت موافقت، این موضوع را به خانواده خود در میان بگذارد و از او فرصت بخواهید تا با خانواده خود به صورت رسمی اقدام کنید.

5. اگر ایشان با درخواست شما موافقت کردند، در اینصورت شما می‌توانید اقدام عملی ‌کنید ولی این موافقت به معنای داشتن تناسب لازمه برای ازدواج نیست، بلکه همانطور که گفته شد نیاز به گفتگو، تحقیقات بیشتر و مشورت از صاحب نظران است، تا به این نتیجه رسید که آیا هر دو، تناسبات لازمه برای ازدواج را دارید یا نه؟در ضمن منظور از تناسب، تناسب در اخلاق، اعتقاد، افکار، رفتار، فرهنگ و خانواده است.

6. همچنین انتظار پاسخ منفی را داشته باشید. ممکن است که به هردلیل معمول و غیر معمول شما را نپسندد. بنابراین ظرفیت و تحمل خود را بالا ببرید و محترمانه به او حق انتخاب بدهید. به او خاطر نشان کنید: «جواب شما محترم است، امّا اگر بیشتر در مورد این موضوع فکر کنید و نتیجه را به من اعلام کنید تشکر می‌کنم. چون واقعا مایلم به طور جدی در مورد آینده مشترک فکر کنیم و امیدوارم بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم.»

منبع:[1]. نهج البلاغه، حکمت181[2]. شرح غررالحکم، ج5، ص346[3]. وسایل الشیعه، ج12، ص40

متاسفانه امروزه در وصلتها آداب و سنن قدیمی که در اون مادر و خواهر و عمه و خاله نقش سازنده ای در ایجاد آشنایی و به هم رسوندن جوونها روداشتند جاش رو دادند به اینترنت و خیابون و دانشگاه و…

بله متاسفانه در بعضی از مناطق کشور، دیگر آن سنت‌های قدیمی و خوب وجود ندارد ولی به این معنی نیست که در چنین مناطقی( که خود آقاپسر به تنهایی در انتخاب همسر اقدام می‌کند) اگر او از دخترخانمی خوشش آمد و قصد ازدواج با او را داشت، ناپختگی کند و مرز انتخاب احساسی و غیر احساسی را نداند و…
لذا در این یادداشت برآن شدیم تا مرز انتخاب احساسی و غیراحساسی را بیان کنیم/ شیوه اقدام درست و بهنجار جامعه را بیان کنیم/ استفاده از نظرات خانواده و صاحب نظران در چنین شرایطی را بیان کنیم و در نهایت شیوه و مهارت ارتباطی درست و بهنجار دینی و اجتماعی را بیان کنیم.

ببخشیدا….
ولی…. مگه دانشگاه چشه؟!
پس کجا باید همدیگر رو ببینیم!؟
نکنه فکر کردین که پدر و مادر باید عاشق یه دختر بشن و پسره باهاش ازدواج کنه…. واقعا که رسم بیخودی بود… ازدواج زورکی…

خوب … نتیجه اینطور وصلتها هم معلومه دیگه چی میشه ! انباشت پرونده های دادخواست مهریه و طلاق در دادگاهها. میگی نه یک سر به نزدیکترین شعبه دادسرای محل زندگیتون بزنید . براتون مفیده

خیلی مطلب زیبا و قشنگی بود.
و خیلی راهکاراتون درست و در حین حال عملی می باشد.
امیدوارم دوستانی که چنین موقعیتی رو دارن از مطلبتون استفاده کنند و به کار ببرند من شاید اگر این مطلب رو دوسال پیش میخوندم و عمل می کردم خیلی موفقتر بودم.و خیلی چیزها رو از دست نمیدادم.

اگه خود پسر پا پیش بذاره و به دختر خانوم پیشنهاد ازدواج بده،اولین چیزی که بین دو طرف به وجود میاد یه مقدار محبته که این محبت باعث میشه دو طرف عیب های همدیگر رو نبینند و ملاک هاشون رو یه کم هم که شده نادیده بگیرن.ایم به این دلیله که طبق فرموده امام علی (ع) علاقه شدید به هر چیز انسان را کر و کور میکنه.اگه تو اون خواستگاری کلمات و عبارتهای محبت آمیز هم بین دو طرف رد و بدل بشه که دیگه وضعیت بدتر میشه و واقعا چشم و گوشا بسته میشن و معیارهای ازدواج تقریبا به کلی نادیده گرفته میشن.بعد از ازدواج و فروکش کردن عشق و ارضای مسائل جنسی و احساسی طرفین،تازه ملاک هاشون یادشون میاد و این به اون میگه تو باید این جوری باشی و اون هم به این یکی میگه و هیچ کدومشون هم تغییر نمیکنن و در نهایت اختلاف و شدید شدن این اختلافات و در نهایت هم طلاق.همین روش ها رو استفاده کردن که الان به عنوان مثال توی شهری مثل تهران از هر چهار ازدواج یکیشون به طلاق میرسه،اونم خیلی زود نه بعد از 10 یا 15 سال،در عرض چند ماه یا چند هفته.اما بهترین راه شروع اقدام از طریق خانواده و در نظر گرفتن تمام ملاک هاست.

ما هم قبول داریم که برای اقدام کردن، از طریق خانواده‌ها بهتر است. ولی وقتی دخترخانم هم دانشگاهی و یا همکار پسر باشد و آقاپسر هم، واسطه‌ و یا واسطه‌ی قابل اطمینان را نمی‌شناسد، درآن صورت برای پیشنهاد ازدواج و درخواست خواستگاری باید قدم بگذارد نه اینکه در این سستی به خرج دهد که در آن صورت ممکن است این مورد مناسب را از دست بدهد.
پس فرد تنها به طرف پیشنهاد خواستگاری را می‌گوید و اگر طرف با خواستگاری ایشان موافقت کرد، تازه این اول کار است و کار تمام شده نیست بلکه فرد باید به اتفاق خانواده و به صورت رسمی اقدام کند و بعد از آن، در جلسات خواستگاری، مشورت و تحقیقات مشخص می‌شود که طرفین از تناسب لازمه برای ازدواج برخوردار هستند یا نه.
از طرفی، صحبت و گفتگو در حد دادن پیشنهاد و درخواست آمدن به خواستگاری، ممکن است منجر به کمی محبت میان طرفین شود، ولی منجر به دلبستگی و یا وابستگی عاطفی که جلوی شناخت و تصمیم درست را بگیرد، نیست. بله اگر این صحبت و گفتگو از حد عرف و شرع آن خارج شود، می‌تواند منجر به دلبستگی و وابستگی عاطفی میان طرفین شود که در آن صورت هر دو راه را به اشتباه رفته‌اند. در اینجا بحث روی همان صحبت اولیه و طرز پیشنهاد دادن است نه گفتگو و رابطه خارج از عرف و شرع.

خیلی جالب بود، البته باید به دختر ها هم بگیم که چه طوری در مقابل این کار منطقی رفتار منطقی از خودشون نشون بدهند …
البته که در این زمانه که پسرهای کمی به فکر ازدواج می افتند دخترها کمتر برخورد غیر منطقی نشان می دهند و منتظر یک اشاره هستند…
کاش یک کمی پسرها با شجاعت بیشتری به ازدواج نگاه می کردند…
دختر های زیادی قناعت پیشه هستند و می توانند در این شرایط اقتصادی سخت همراه خوبی باشند…
همه ی دختر ها عروسی و خونه و ماشین و درامد آنچنانی انتظار ندارن… و فقط دنبال مهربانی و صداقت و شجاعت هستند…
که البته نکته ی مهم اینجاست که این جور دخترها کمتر به ظواهر توجه میکنند و شاید اصلا به چشم پسرها خوش نیایند اما سیرت زیبایی دارند
اما متاسفانه فعلا که ملاک انتخاب اصلی پسرهاشده صورت زیبا … یا با یک دیدار چند دقیقه ای بدون هیچ حرفی به اصطلاح میگویند: ” به دلم ننشست!!!!!!”
یا در دانشگاه و محل کار دختری که به حریم ها کمتر توجه میکند بیشتر انتخاب میشود (حتی توسط پسرهای مذهبی) و این سوال واقعا در ذهن من هست که چرا؟؟؟؟
پیشنهاد میکنم یک مطلبی هم درباره معیارهای انتخاب همسر برای پسر هابگذارین…

سلام خواهر جان. دو نکته رو باید اینجا بگم

اولا با اینکه گفتید بعضی دخترا نسبت به پیشنهاد ازدواج پسرها غیرمنطقی برخورد میکنن کاملا موافقم

همین چند وقت پیش تو یه سایت نوشته شده بود که چند بار در خیابان مزاحمتان شده اند؟

یه دختر خانمی که میگفت چادریه کامنت داده بود که اگر پیشنهاد ازدواج رو هم مزاحمت تلقی کنیم 7 یا 8 بار.

خب وقتی که دختری با حجاب برتر پیشنهاد ازدواج رو مساوی مزاحمت میدونه از بقیه چه انتظاری میره؟ این ازدواج نکنه سنگین تره!

و یا جای دیگه در سایتی که موضوعش ازدواج و پیشنهاد ازدواج بود، دختر خانمی کامنت داده بود من از اونایی نیستم که به پسرا رو بدم و از این حرفا.

خب اینم که کلا از پسر جماعت تو ذهنش هیولا ساخته.

این اولا. و دوما با اینم که گفتید هستن دخترایی که توقع مالیشون کمه و سیرت زیبایی دارن.

خب آیا این دختران سیرت زیبا و کم توقع از لحاظ مالی، از لحاظ جنسی توقعشون بالا نیست؟

هستن پسرایی که مشکلات جنسی دارن که البته بعضیهاشون بچه دار میشن و فقط توان ارضا کردن همسرشون پایینه و البته میل جنسیسونم کم نیست. اما خیلی راحت میتونن همسرشونو ارضا کنن اگر اول به فکر خودشون نباشن.

خب این پسرا حق ازدواج ندارن؟ آیا اون دختران سیرت زیبا حاضر به ازدواج با چنین پسرانی هستن که تنها مشکلشون جنسیه اما از لحاظ عاطفی و عشق و محبت برای همسرشون کم نمیذارن؟

مگر پسری هست که میل جنسی کم داشته باشد.همه شون میگن خیلی تحت فشار جنسی هستند.نامزدی داشتم که تحت فشار جنسی بود،درخواست های عجیبی داشت.

سلام تو رو خدا کمکم کنید خواستگاری دارم که متولد62 هستش و من متولد 72 و از نظر تحصیلات ایشون تا راهنمایی خوندن ومن دانشجو هستم ومعدل بالایی دارم ازنظر قدی هم حدود 20 سانتی متر اختلاف داریم و ایشون کچل هم هستن که اینا منو ازار میده اما از نظر اخلاقی مالی مشکلی نداره تازه اینم بگم که پدر ومادر ایشون سن پدربزرگ مادربزرگ منو دارن نمیدونم چیکار کنم؟

با سلام
با توجه به اینکه سوال شما باید به طور کارشناسی و کامل پاسخ داده شود لطف کنید از بخش ارسال سوال http://www.jonbeshnet.ir/news/39589 پرسش تون را برای مان بفرستید تا بررسی شود

عتیقه!!عتییییقه

سلام ای کاش مطلبی هم درمورد این که بهتره دخترها نسبت به پیشنهاد ازدواج در دانشگاه چه واکنشی نشون بدن و چی بگن هم مطلبی میگذاشتید چون از یک طرف نمیشه اعتماد کرد و از طرفی هم ممکنه فرد نیتش واقعا خیر باشه ( البته منظورم پیشنهاد ازدواج از سوی هم کلاسی نیست که تا حدودی میشناسیمش، بلکه منظورم پیشنهاد از طرف کسی هست که که نمیشناسیمش مثلا فردی از سایر دانشکده ها)

سلام .من یه مدت هست که یه دختر تو کلاسمو دوست دارم .بعد اونو زیر نظر گرفتمو دیدم دختر خیلی خوبو با حجابیه . پس ازمدتی ازش درخواست ازدواج کردم خیلی محترمانه. ولی اون بهم گفت خجالت بکش ! نمیدونم چرا . اینم بگم که من پسر خیلی خوبو مذهبی و درسخونی هستم . نمیدونم چکار کنم شاید حول شده باشه ؟ لطفا بهم جواب بدین چکار کنم . آیا دوباره بهش بگم ؟ 

سلام
به نظر من که حرفشون خیلی خنده دار بوده و نشون میده که تا حالا به شما فکر نکردن . اما از بعد از پیشنهادتون مراقب رفتارتون باشید چون شمارو زیر ذره بین قرار میدن . یه مدت بعد با یه واسطه دوباره ازشون بپرسیدچطور پیشنهاد ازدواج بدم

خب باید انتظار همچین واکنشیو میداشتی دیگه :/

اکثر دخترخانوما با خواستگاری مستقیم از خودشون موافق نیستن مخصوصا مذهبی ترها .بهتر بود اول شمارشونو پیدا میکردین و به مادرتون میدادین و بقیه کارو به عهده ایشون میذاشتین. یا اگه ایشون اهل شهر شما نیستن و خوابگاهی هستن ، میتونستید با یه واسطه ایشون رو در جریان قرار بذارید. 

فکر کنم اگه دوباره از طریق بهتری اقدام کنی موفق بشی:))

سلام.
من به یکی از همکلاسی هایم علاقه مند شدم. هر دو درسمان رو به اتمام است و من هم شغل نسبتا خوبی مرتبط با رشته ام دارم. چند ماه پیش با خوانواده ام صحبت کردم و ازشون مشورت خواستم که چطوری اقدام کنم. با اجازه خانواده ام، تصمیم گرفتم شماره منزلشون را بگیرم و بدم به مادرم با خونشون تماس بگیرند. رابطمون با اون دختر خانم عادی هستش و در حد سلام و علیک محترمانه و حتی یک مدتی هم با همدیگه همکار بودیم و توی آموزشگاهی که من داشتم کار می کردند. تصمیم گرفتم حضوری بهشون بگم. یک روز دانشگاه بعد از سلام و احوال پرسی. مقدمه چینی. گفتم میشه شماره خونتونا بدید مادرم زنگ بزنند خونتون. ایشون گفتند برای چی؟. منم گفتم بالاخره دیگه. البته ببخشید اگه بی احترامی کردم و رک منظورما گفتم. بعد گفتند خواهش میکنم این چه حرفیه. و گفتند بهتر این کار را نکنند ، من مسر شدم ببنینم با من کشلی دارن یا نه. گفتم چرا از این حرفا. بعد گفتند شرایط طوری نیستش که کسی بخواد الان بیاد.
ممنون میشم بگید جواب ایشون چی بوده و مجددا باید اقدام کنم؟
ممنون

سلام
دو حالت پیش میاد یا ایشون کسی رو در نظر دارن و یا خواستگاری دارن که شرایطش خوبه یه جوری میخوان شما رو تو آب نمک بخوابونن و حالت دوم اینکه ممکنه شرایط زندگیشون بر حسب یک اتفاق یا رخداد به هم ریخته باشه و این خانم روحیه ی مناسبی نداشته باشن
در ضمن بعضی از خانوما تو ارتباط حضوری خجالتی هستن . اگه شمارشونو دارین باهاشون تماس بگیرین و محترمانه ازشون علت رو بپرسین و بگید دوست دارید تکلیفتون مشخص بشه و تا فراهم شدن موقعیتشون صبر میکنید یا اینکه اگه گفتن این حرفا واستون سخته همه ی حرفاتونو خیلی مودبانه در قالب ایمیل واسشون بفرستید و بهشون بگید که یه موضوعی رو واستون میل کردم میخواستم نظرتونو بدونم . چون ممکنه حالا حالا ها ایمیلش رو باز نکنه
از جناب مصطفوی هم عذر خواهی میکنم که جسارت کردم و جواب دادم

سلام
دو حالت پیش میاد یا ایشون کسی رو در نظر دارن و یا خواستگاری دارن که شرایطش خوبه یه جوری میخوان شما رو تو آب نمک بخوابونن و حالت دوم اینکه ممکنه شرایط زندگیشون بر حسب یک اتفاق یا رخداد به هم ریخته باشه و این خانم روحیه ی مناسبی نداشته باشن
در ضمن بعضی از خانوما تو ارتباط حضوری خجالتی هستن . اگه شمارشونو دارین باهاشون تماس بگیرین و محترمانه ازشون علت رو بپرسین و بگید دوست دارید تکلیفتون مشخص بشه و تا فراهم شدن موقعیتشون صبر میکنید یا اینکه اگه گفتن این حرفا واستون سخته همه ی حرفاتونو خیلی مودبانه در قالب ایمیل واسشون بفرستید و بهشون بگید که یه موضوعی رو واستون میل کردم میخواستم نظرتونو بدونم . چون ممکنه حالا حالا ها ایمیلش رو باز نکنه
از جناب مصطفوی هم عذر خواهی میکنم که جسارت کردم و جواب دادم

ممنون از جوابتون. ایشون پدرشون دچار مریضی سختی شدند، البته من هر چند وقت یک بار حال پدرشونا می پرسیدم و می گفتند بهترند. ممکنه بخاطر اون بوده باشه؟؟

این احتمال خیلی قویه ولی بازهم شما ازشون بپرسید چون اینطوری خیال خودتون راحت میشه.
برای گرفتن جواب بهتر سعی کنید شرایط برای پرسش سوالتون فراهم باشه. حتی اگه خواستین باهاشون تماس بگیرید قبلا بهشون یک پیامک رسمی بدین و ازشون بپرسید که چه زمانی آمادگی صحبت کوتاه دارن.
انشاالله اگه به صلاحتونه با هم ازدواج کنید و خوشبخت بشید.

سلام به همه عزیزان
پسری هستم 20 ساله دانشجو رشته کامپیوتر هستم و کار درامد نسبتا خوبی هم دارم (دستم تو جیب خودمه) به یک دختر22 ساله در فامیل علاقه مند شدم و دختر خوبی هست میخواستم باهاش درمیون بذارم اما نمیدونم چجوری و چطور میشه اختلاف نظراتی که پیش میاد مثلا نوع پوشش و… رو باید حل کرد چطور باید به او پیشنهاد ازدواج بدهم لطفا راهنمایی کنید

با سلام
باتوجه به اینکه دخترمورد علاقه‌تان از فامیلتان می‌باشد، لزومی ندارد که خود شما به صورت مستقیم جهت پیشنهاد خواستگاری دادن اقدام کنید بلکه بهتر است اول این مسأله را با خانواده خود در میان بگذارید و سپس در صورت موافقت خانواده به صورت رسمی از سوی خانواده اقدام به خواستگاری کنید در غیر اینصورت اگر خود شما به صورت مستقیم ورود کنید چه بسا با عکس العمل منفی دخترمورد علاقه‌تان روبه رو شوید و نتوانید به هدف خود برسید.
امّا درباره موارد اختلافی مانند نوع پوشش و … لازم است در جلسات خواستگاری مطرح شود. لذا در صورتی که بتوانید به صورت رسمی اقدام به خواستگاری کنید، در جلسات خواستگاری می‌توانید همدیگر را محک بزنید و موارد اشتراکی و اختلافی را در نظربگیرید و در نهایت به این نتیجه برسید که می‌توانید این اختلافات را حل کنید یا نه و آیا فرد مورد نظر برای شما مناسب است یا خیر.
امّا با توجه به بزرگ بودن دخترموردعلاقه‌تان از جهت سنی نسبت به شما، این احتمال وجود دارد که خانواده شما و یا خود دخترخانم و یا خانواده‌اش حتی با درخواست اولیه شما مبنی بر اقدام به خواستگاری موافق نکنند لذا در صورتی که مخالفت آنان منطقی بوده، بهتر است قبول کنید و به فکر مورد دیگری جهت ازدواج باشید.
با آرزوی موفقیت

همه اینها حرفه وقتی پسری نزدیک دختر میشه و میخواد درخواست خودشو مطرح کنه وقتی رفتار دختر رو که میبینه بی توجه میشه دخترا اول کاری میکنن که پسر جذبشون بشه و وقتی جذب شد و دیدن که پسر داره عکس العمل نشون میده اون موقع هست که عقب میکشن و وقتی هم که پسر درخواستش رو مطرح کنه با برخوردی سرد روبه رو میشن به همین خاطر هم هست که پسر کلا پشمون میشه والان در حال حاضر جامعه ما اینجوری شده

سلام وقت بخیر خسته نباشید

ببخشید من یه پسر 25ساله هستم دبی بودم وضعم هم خداراشکر خوبه بعد که برگشتم ایران داییم گفت بیا مغازه من تا با کاسبی ایران اشنا شی من هم رفتم مغازه داییم کاملن مغازه داد تحویلم کنار مغازه یه دانشگاهی بود یه دختر کارمندش بود من بهش علاقه مند شدم و این ک خیلی به خاطر جلب توجه این دختر به خودم میرسیدم ایشون بعد از مدتی متوجه شدم یه نگاهای یواشکی بهم داره بعد از مدتی یه قلم جنس میخاست ما نداشتیم شمارش ازش خاستم بهم داد که واسش هر وقت اوردم بهش خبر بدم خلاصه دختر خیلی خشک و خانواده داری هست پدرش هم چند بار اومد مغازه ازم خرید کرده هر وقت هم میومد خیلی هم حرف میزد متوجه شدم وضع مالی پدرش هم خوبه خلاصه دختره بهم توجه داشت منم تصمیم گرفتم بهش پیشنهاد ازدواج بدم اما خیلی پسر خجالتی هستم همین امروز فردا میکردم تا دیگه داییم مغازش جمع کرد منم دیگه رفتم از اونجا خلاصه شمارشو داشتم تصمیم گرفتم بهش بگم تلفنی به هیچ عنوان نمیتونستم چون خیلی استرس داشتم هر وقت میدیدمش یا میومد مغازه اینقد استرس میگرفتم که جواب سلام هم هم درست نمیتونستم بدم در صورتی ک من با خیلی دختر دوست بودم اما به هیچ عنوان این حالت بهم دست نمیداد اما اینو میدیدم خیلی استرس داشتم خلاصه اسمسی بهش گفتم اما اون دختر خیلی خشک بهم جواب ن داد من خیلی ناراحت شدم چون از لحاظ مالی مشکلی نداشتم البته این دختر چیزی از من نمیدونست فقط سلام یه مدت داشتیم هرزگاهی هم من پیایمای فلسفی واسش میفرستادم رو واتس اپ البته جواب نمیداد فقط خوانده میشد خلاصه من بهش گفتم من از شما خوشم میاد اگه احازه بدین با خصوصیات اخلاقی و رفتاری هم اشنا شیم اما با رعایت شعونات اجتماعی بعد اگه همو مناسب دیدیم من با خانواده خدمت برسم خیلی کوتاه جوابم داد نه لطفا مزاحمم نشین من شوکه شده بودم اخه اگه یه دختر پیشنهاد ازدواج بدیم بحرحال ذوق میکنه اما این رک به من گفت ن بعد از جوابش الان 2ماهی میشه من دیگه کاریش نداشتم اما پیام تبریک عید واسش فرستادم اما جواب نداد تصمیم دارم دوباره بهش پیشنهاد بدم 

ممنون میشم اگه بهم کمک کنین چیکار کنم خیلی دوسش دارم

?ببخشید خیلی طولانی شد

با سلام. کاربران محترم می‌توانند سوالات خود را بدون لزوم عضویت به راحتی در این آدرس ارسال فرمایند و کدپیگیری دریافت کنند:http://www.welayatnet.com/fa/node/add/forum

همچنین می‌توانند از طریق آدرس مقابل در سایت عضو شوند:http://www.welayatnet.com/fa/user/register

و در مباحث مختلف انجمن شرکت کنند:http://www.welayatnet.com/fa/forums

«در خصوص سوالات مشاوره ای با توجه به کثرت سوالات فقط به سوالات کاربرانی که عضو سایت باشند تا اطلاع ثانوی پاسخ داده می‌شود»

دل بستن راحته اما دل کندن سخت 

آیا سن برای ازدواج مهم است

سلام. این مطلب را مطالعه بفرمایید

http://welayatnet.com/node/136202

اطلاعات بیشتر در مورد فرمت‌های متنی



صبر کنید…

وبینار جلسه صفرم دوره منحصر به فرد پول | سانس دوم

وبینار رایگان علم و شبه علم؛ دانش دروغین و نشانه‌هایش

وبینار رایگان تفکر نقادانه (سنجش‌گرانه اندیشیدن)چطور پیشنهاد ازدواج بدم

وبینار آرامش در دل هیاهو سانس شانزدهم: پیشواز

چطوری به دختری که دوستش دارم پیشنهاد ازدواج بدم؟

ساحل آشنا

25 اسفند 97

1

سلام و درود. دخترها بدون استثنا از مرد با جسارت خوششون میاد. مردی که هم بتونه حرفش را بزنه هم جسارت نه شنیدن هم داشته باشه. معمولا آقایون که حرفه ای هستند در خواستگاری اینجوری شروع می کنن….من ….بعد یک ویژگی بارز دختر خانم را مطرح کنین….دوست دارم….مثلا من  جدیت شما در برخورد با آقایون را خیلی دوست دارم. من از پشتکار شما برای رسیدن به هدفهاتون درس می گیرم و….همینطور ادامه بدین…از خوبی هاش بگین تا یه کم یخ ارتباط شکسته شه. شاید چندین بار فقط موردی بگین اینها را، یا اگه اوضاع مساعد بود می تونین همه را یکجا بگین و بعد بگین و من دوست دارم  همراهی دختری با ویژگی های شما را تا اخر عمر داشته باشم. یه همچین چیزی…فقط سعی کنین ویژگی های مثبتش را پیدا کنین و البته سعی کنین فقط ویژگی ظاهری نباشه. موفق و خوشبخت باشید

وحید نوعی باهوش

22 شهریور 98

0

آیا ایشون هم شما رو دوست دارند؟ آیا در دنیای مطلوب ایشون هستید؟

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

سوال ویژه محصول

وبینار رایگان علم و شبه علم؛ دانش دروغین و نشانه‌هایش

وبینار رایگان تفکر نقادانه (سنجش‌گرانه اندیشیدن)

رژیم کاهش فقر، آموزش راهبردی مدیریت هزینه ها

دوره رایگان صحبت در جمع، سخنوری و فن بیان

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

چطور پیشنهاد ازدواج بدم

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

اطرافیان همه به شما می‌گویند خانم باید صبر كند تا برایش خواستگار بیاید ولی شما مرد مورد علاقه خود را یافته‌اید؛اگر شما هم گرفتار چنین وضعیتی هستید این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد

همیشه همه جا شنیده‌ایم كه آقا باید به خواستگاری خانم برود و خانم‌ها نباید در این مورد پیش‌دستی كنند ولی واقعا این تفكرات چقدر درست است؟ آیا به راستی یك خانم نمی‌تواند از یك آقا خواستگاری کند؟ شب‌ها خواب راحتی ندارید، مدام نگرانید و احساس می‌كنید باید كاری انجام داد ولی نمی‌دانید كار درست چیست؟ به او علاقه‌مندید و او را موقعیت مناسبی برای ازدواج می‌دانید ولی با خود می‌گویید مگر می‌شود یك خانم از یك آقا خواستگاری كند؟ مردم چه می‌گویند؟ خود او چه فكری خواهد كرد؟ اطرافیان همه به شما می‌گویند خانم باید صبر كند تا برایش خواستگار بیاید ولی شما مرد مورد علاقه خود را یافته‌اید؛ كسی كه به درستی تمام ویژگی‌های او را بررسی كرده‌اید و مطمئن هستید كه او كاملا صلاحیت‌های لازم را دارد و از این می‌ترسید كه او را از دست بدهید و تا آخر عمر موقعیتی همچون او پیدا نكنید و…. اگر شما هم گرفتار چنین وضعیتی هستید این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

بیشتر بدانید : عاشق پسری هستم، چگونه به او ابراز علاقه کنم؟

گاهی خانم و آقا با هم آشنا می‌شوند و دوست دارند برای ازدواج یكدیگر را بیشتر بشناسند، ولی به هر دلیلی راحت با هم صحبت نمی‌كنند، در چنین موقعیتی ممكن است خانم احساس كند كه فرد مقابل موقعیت مناسبی برای ازدواج است چون به لحاظ شخصیتی ویژگی‌های مثبت و خوبی دارد یا…. در نتیجه خانم دوست دارد رابطه را كمی جدی‌تر كند و به سمت ازدواج ببرد اما خجالت می‌كشد یا كسر شأن خودش می‌داند كه موضوع را با طرف مقابل مطرح كند یا احساس می‌كند اگر درخواستی مبنی بر ازدواج مطرح كند غرورش شكسته می‌شود، البته من قبول دارم كه خانم‌ها به‌خصوص در كشور ما بیشتر تمایل دارند كه انتخاب بشوند و آقایان به سراغ‌شان بروند؛  وقتی این روند برعكس ‌شود و خانم فعال باشد و انتخاب ‌كند، ممكن است به او القا شود كه كار اشتباهی می‌كند یا خودش احساس كند كه جایگاهش را پایین آورده‌ و به‌طور كلی آن حس اعتماد به نفسش را از دست بدهد.  از طرف دیگر نیز اطرافیان به این رویه دامن می‌زنند مثلا وقتی متوجه این موضوع(مطرح كردن درخواست از طرف خانم) می‌شوند شروع به نصیحت و سرزنش می‌كنند، در واقع انتخابی كه براساس علاقه بوده را زیر سوال می‌برند، من فكر می‌كنم بیشتر نگرانی خانم‌ها از این قضیه به‌ دلیل ‌اعتماد به نفس‌ نداشتن و ترس از برداشت‌های دیگران از این كار است.چطور پیشنهاد ازدواج بدم

بیشتر اوقات به‌خصوص در خانواده‌های سنتی می‌گویند یك خانم باید منتظر بماند و نباید پیش‌دستی كند و…چون ممكن است به او صفت‌های ناروا نسبت داده شود یا… حتی اگر ما این فرض را قبول كنیم اما باید بدانیم در زندگی‌مان كم پیش می‌آید فرد مناسبی را پیدا كنیم كه مطابق با معیارهایمان باشد و ویژگی‌های لازم را نیز داشته‌ باشد، پس چرا وقتی چنین موقعیتی پیش می‌آید از انتخابمان دفاع نكنیم و به سمت آن حركت نكنیم كه به دستش بیاوریم؟! در اینجا باید روی این نكته اساسی تاكید كنیم كه هر فردی چه خانم و چه آقا باید برای به‌دست آوردن چیزی كه آن را درست و صحیح می‌داند تلاش كند، بنابراین برای به‌دست آوردن كسی هم كه او را به درستی بررسی كرده‌، به او علاقه‌مند‌ شده و او را برای ادامه زندگی مناسب می‌داند باید تلاش كرد به قولی حداقل باید یك چراغ سبز نشان داد تا طرف مقابل متوجه این علاقه و قصد ازدواج شود. وقتی هیچ اقدامی نكنید به راحتی ممكن است یكدیگر را از دست بدهید و به‌نظر شما اگر چنین اتفاقی بیفتد آیا تا آخر عمر حسرت از دست دادن این رابطه را نخواهید خورد؟

همه ما انسان‌ها در زندگی‌مان در یك دایره امن زندگی می‌كنیم؛ این دایره من عادت‌ها و باورهای شرطی شده ماست كه حاضر نیستیم از آن‌ها تخطی كنیم. برای درك بهتر كیسه خوابی را تصور كنید كه در آن خوابیده‌اید، قدرت حركت شما بسیار كم است‌، كیسه خواب تا گردن شما آمده ‌است و اصلا نمی‌توانید آزادانه حركت كنید. زمان‌هایی این عادت‌ها، باورها و محدودیت‌های ذهنی كه خود فرد برای خودش ایجاد كرده‌ دقیقا شبیه كیسه خواب می‌شود و اجازه نمی‌دهد فرد به سمت خواسته‌هایش حركت كند. باید باورهایی را كه اجازه حركت به شما نمی‌دهند شناسایی كنید تا برخوردی آگاهانه داشته باشید.

به‌نظر من در مرحله آشنایی پیش از ازدواج هر 2 طرف باید نقشی فعال داشته‌باشند؛ نباید اینگونه فكر كرد كه فقط باید آقا نقش فعال داشته باشد و بهتر است خانم كاملا خودش را كنار بكشد چون ممكن است این روند در باقی زندگی زناشویی نیز ادامه پیدا كند و آقا احساس كند باید حرف آخر را او بزند‌، مسئولیت زندگی باید به دوش او باشد و خانم را كنار بزند. وقتی این روزها خانم‌ها در عرصه‌های اجتماعی از جمله در دانشگاه‌ها و مجامع دیگر فعالیت بیشتری دارند اینها نشانه این است كه خانم‌ها می‌خواهند اثرگذاری بیشتری داشته باشند و یكی از مهم‌ترین اثرگذاری‌های‌شان می‌تواند در مقوله ازدواج‌شان باشد چون قرار است یك عمر با كسی زندگی كنند، پس باید برای چیزی كه می‌خواهند كمی تلاش كنند.

این‌كه شما چگونه از فرد مورد نظرتان درخواست كنید كاملا بستگی به خانواده و فرهنگی دارد كه در آن بزرگ شده‌اید؛ این‌كه كاملا سنتی است یا نه و این واقعا مهم است وقتی شما تفكری سنتی دارید و ترجیح می‌دهید كه همه چیز ابتدا از فیلتر خانواده عبور كند بنابراین بهتر است ابتدا به خانواده‌تان بگویید تا از طریق آن‌ها مثلا پدر یا برادر یا مادر درخواست‌تان را مطرح كنید. اما اگر به این قائل هستید كه خودتان ارتباط برقرار كنید ابتدا باید در ذهن‌تان فرد را سبك و سنگین كنید و ببینید آیا او با معیارهای شما مطابقت دارد و وقتی از این مورد مطمئن شدید، حالا می‌توانید از او سوال كنید كه آیا شما مایل هستید ما بیشتر با هم آشنا بشویم؟آیا این موقعیت را دارید؟ در اینجا نیازی نیست احساساتی بیان شود و بگویید كه به او علاقه‌مند شده‌اید چون او خود تا حدی متوجه خواهد شد. با این سوال شما چند چیز را متوجه می‌شوید اول اینكه آیا او آمادگی ازدواج دارد؟ یا آیا كسی در زندگی او وجود دارد كه شما خبر ندارید؟ و…. وقتی شما فرض رابطه را بر آشنایی بیشتر برای ازدواج بگذارید مواظب هستید از به‌وجود آمدن علاقه بیشتر جلوگیری ‌كنید و در نتیجه می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید. البته بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان این آشنایی قرار بگیرند و اینكه چنین شخصی در زندگی شما وجود دارد و شما در حال فكر كردن به ازدواج هستید.

هر خانمی درصورتی برای آشنایی بیشتر راغب می‌شود و درخواستش را مطرح می‌كند كه احساس كند طرف مقابل نیز به او علاقه‌مند است اما این توجه ویژه را از كجا باید فهمید؟ 2 نفر ممكن است در جاهای مختلفی با هم آشنا شوند از محیط كار یا دانشگاه گرفته تا محیط‌های فامیلی بنابراین باید نشانه‌های درست را بشناسید مثلا وقتی در محیط دانشگاه فردی از شما جزوه بگیرد این به معنای علاقه‌مندی نیست اما پیش می‌آید گاهی فرد به دلیل تجربیات كمش این موضوع را درست متوجه نمی‌شود. وقتی می‌توانید در علاقه فردی شك كنید كه او خود به‌طور عملی این علاقه را نشان دهد مثلا از زبان او جملاتی مانند من گهگاهی راجع به شما فكر می‌كنم… یا بعضی از رفتارهای شما برای من جالب شده… یا جملاتی با این معنا اما در لفافه را بشنوید.

فرض كنید طرف مقابل به هر دلیل از جمله خجالتی بودن یا…. هیچ‌چیزی از خود نشان ندهد و شما را در این ابهام و دوگانگی قرار می‌دهد كه آیا درخواست‌تان را مطرح كنید یا نه؟ پیشنهاد من همیشه این است كه «باید بیشتر اقدام كنیم و كمتر فكر كنیم» وقتی بیشتر فكر كنید و كمتر اقدام كنید مدام درگیری‌های ذهنی دارید، ذهن‌تان شلوغ و مشغول است و در كل حال خوبی ندارید بنابراین برای این‌كه از این ابهام و حال بد بیرون بیایید باید درخواست‌تان را مطرح كنید؛ در این حالت یا جواب مثبت می‌شنوید یا منفی و حالت سومی وجود ندارد، در هر صورت شما از این ابهام بیرون می‌آیید و اگر جواب او نه باشد خیالتان راحت می‌شود و او را از ذهن‌تان بیرون می‌گذارید و بیهوده خیال‌بافی نمی‌كنید و هر رفتار كوچك و بی‌اهمیت او را نشانه عشقش نمی‌دانید و می‌فهمید كه اصلا در ذهنش جایگاهی ندارید و تكلیف‌تان روشن می‌شود.

یك ویژگی روان‌شناسی كه همه آدم‌ها دارند این است كه بیشتر آن‌ها می‌ترسند و با ترس‌های‌شان زندگی می‌كنند و حاضر نیستند كه با ترس‌های‌شان روبه‌رو شوند و فرار را ترجیح می‌دهند، در بیشتر موارد ما ترس از دست دادن داریم. اگر شما بتوانید روی آن بخش از وجودتان كار كنید و به‌خودتان تلقین كنید كه شما چیزی برای از دست دادن ندارید تا حدی از این ترس جواب رد شنیدن رها می‌شوید. با خود فكر كنید آیا حاضر هستید به هر قیمتی، حتی به قیمت نقاب زدن طرف مقابل را به‌دست بیاورید؟ شما نمی‌توانید تمام عمر نقش بازی كنید، اگر قرار است جواب رد بشنوید امروز بهتر است تا بعد از مدت‌ها نقش بازی كردن او را از دست بدهید، صادق بودن بهترین است. وقتی شما جواب رد بشنوید 2 حالت بیشتر ندارد یا او از اول به شما علاقه‌ای نداشته ‌است و بهتر اینكه زود متوجه شده‌اید یا آن آدم آنقدر سطحی است كه این كار صادقانه شما را نادرست تعبیر كرده و همان بهتر كه به این زودی از او شناخت به‌دست آورده‌اید و قضیه را منتفی كرد‌ه‌اید. شما باید احساس كمبود را در خودتان از بین ببرید و بفهمید كه جواب رد دادن او نشانه بی‌ارزشی شما نیست؛ این خیلی طبیعی است كه كسی از شما خوشش نیاید، قرار نیست كه همه شما را دوست داشته باشند.

گاهی این ذهنیت برای خانم‌ها به‌وجود می‌آید كه اگر درخواست‌شان را مطرح كنند ممكن است خودشان را تحمیل كنند و بعدا در زندگی مشترك سرزنش شوند و احساس امنیت را در زندگی زناشویی از دست بدهند، گاهی خانواده‌ها نیز همین مسئله را بیان می‌كنند اما من فكر می‌كنم ما باید مسئولیت انتخاب‌های‌مان را قبول كنیم حالا یك جا آقا درخواست می‌كند یك جا خانم، فرقی ندارد، نكته دیگر اینكه شما درخواست ازدواج نكرده‌اید و فقط درخواست كرده‌اید كه همدیگر را بیشتر بشناسید تا در نهایت با یكدیگر به این نتیجه برسید كه آیا برای ازدواج با هم مناسب هستید یا نه.  البته  اگر شما به‌عنوان یك دختر بخواهید درخواستی را مطرح كنید اول باید ببیند آیا او آدم سوء‌استفاده‌گری هست یا نه؟ و  اگر هم  او بعدا سوء‌استفاده كرده و شما را سرزنش كند به راحتی می‌توانید به او بگویید كه شما باهم به این نتیجه رسیده‌اید كه با یكدیگر ازدواج كنید.

بیشتر بدانید : چگونه به مرد مورد علاقه مان ابراز علاقه کنیم؟

بیشتر بدانید : به کسی که عاشق اش هستیم چگونه ابراز علاقه کنیم؟

بیشتر بدانید : چگونگی خواستگاری دختر از پسر مورد علاقه اش، به بهانه خواستگاری از والیبالیست معروف

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : تکناز

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

شاید شما هم از آن دسته دخترهایی باشید که بجای اینکه منتظر بمانند پسرمورد علاقه‌شان به آنها درخواست ازدواج، رابطه دوستی با آشنایی دهد، ترجیح می‌دهند خودشان برای این کار پیش قدم شوند. روش‌های متعددی وجود دارد که از طریق آن یک دختر می‌تواند به پسر مورد نظرش پیشنهاد شروع آشنایی دهد. در  این نوشتار به سوالاتی که ممکن است درمورد نحوه پیشنهاد آشنایی از طرف دختر به پسر برای شما ایجاد شده باشد، پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطالب

دو روش برای آغاز یک رابطه‌ی عاشقانه وجود دارد: یک راه پیشنهاد کلامی مستقیم و راه دیگر نشانه‌های غیرکلامی واضحی است که علاقه و پذیرش یک طرف را نشان می‌دهد و فرد بعد از این ابراز علاقه منتظر دریافت پاسخ می‌ماند. از روش اول با اصطلاح “پیشنهاد و درخواست مستقیم” یاد می‌شود و رفتارهای غیرکلامی “جذب غیرمستقیم” نامیده می‌شود.

البته یک روش سوم هم برای شروع رابطه وجود دارد که می‌تواند از طریق واسطه صورت پذیرد.

در هر حال در هر موقعیتی که قرار دارید، نیازی نیست در زندگی عاشقانه‌ی خود منفعلانه عمل کنید. زن بودن به این معنا نیست که باید منتظر بنشینید تا شاهزاده‌ی سوار بر اسب سپید به خواستگاری‌تان بیاید. اگر احساس می‌کنید محکوم به مجرد ماندن هستید، باید بدانید که هر فردی رقم زننده‌ی سرنوشت خودش است. چنانچه می‌خواهید تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید و عشق را به زندگی‌تان وارد کنید، می‌توانید از راهنمای مختصری که برایتان تهیه کرده‌ایم، استفاده کنید. حتی اگر این راهکارها را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید، حداقل می‌توانید به خودتان تبریک بگویید که شجاعانه به استقبال خطر رفته‌اید.چطور پیشنهاد ازدواج بدم

پیشنهاد آشنایی که به صورت مستقیم مطرح می‌شود، یعنی صریح و بی‌حاشیه است و ریسک زیادی برای درخواست کننده وجود دارد. زیرا جواب چنین پیشنهادی نیز واضح و صریح خواهد بود: یعنی یا “بله” یا “خیر”. در این روش جواب چه مثبت باشد چه منفی تکلیف دو نفر کاملا مشخص است و ابهام خاصی برای افراد باقی نمی‌ماند.

اما از طرفی ریسک این نوع پیشنهاد دادن مخصوصا برای دختر بسیار زیاد است. زیرا در صورت منفی بودن جواب پیشنهاد، ممکن شخص درخواست کننده احساس شرمندگی کند. ضمن اینکه حتی درصورت اینکه جواب پسر برای آشنایی مثبت باشد، دختر جایگاه و شأن مناسبی در رابطه پیدا نمی‌کند و کنترل رابطه کاملا در دست پسر قرار خواهد گرفت. به طور کلی ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی و دوستی از طرف دختر به پسر به روش مستقیم توصیه نمی‌شود. زیرا تجربه ثابت کرده است در این روش معمولا دختر جذابیتش را برای پسر از دست می‌دهد.

در مقابل چنانچه دختر “جذب غیرمستقیم” را برای پیشنهاد به پسر انتخاب کند، این احتمال وجود دارد که پسر این نشانه‌ها را به معانی مختلفی تعبیر کند. ابهام بالقوه‌ای که در روش جذب غیرمستقیم وجود دارد، خطر جواب رد شنیدن مستقیم را برای دختر کاهش می‌دهد، چون این قبیل نشانه‌های غیرکلامی غیرمستقیم را می‌توان پیشنهاد شروع یک رابطه‌ی عاشقانه تلقی کرد یا صرفاً رفتاری بسیار دوستانه در نظر گرفت. رفتارهای جذب غیرمستقیم تنوع بسیار بالایی دارد که از لبخند زدن، نگاه‌های دزدانه، بالا بردن ابروها، بازی کردن با موها و … متغیر است. روانشناسان دریافته‌اند که استفاده از رفتارهای جذب غیرمستقیم معمولاً جنس مخالف را بیشتر جذب می‌کند. در هر حال این رفتارها زمانی بیشترین تاثیر را دارد که از سوی زنان انجام شود.

در این روش شما از یک دوست مشترک یا فرد مورد اعتماد که ترجیحا آشنایی نسبی با هردوی شما دارد می‌خواهید که برای آشنایی بیشتر شما را به پسر مورد نظرتان معرفی کند. فرد واسطه باید مورد اعتماد باشد و بتواند به درستی شما را به طرف مقابل معرفی کند. ضمن اینکه می‌توانید از او بخواهید با طرح چند سوال اطلاعات لازم را درمورد طرف مقابل برای شما بدست آورد. مثلا اینکه آیا به طور کلی در حال حاضر او مایل به برقراری رابطه عاطفی هست؟ دوست دختر یا نامزد دیگری دارد؟ و نظر او درمورد شما به طور کلی چیست؟

اما موضوع مهم و قابل توجه این است که در اکثر مواقع واسطه‌ای که کاملا مورد اعتماد باشد، شناخت کافی از طرفین داشته باشد و مهارت ارتباطی لازم برای معرفی درست را داشته باشد، وجود ندارد.

ابراز علاقه به یک مرد برای شروع آشنایی می‌تواند کار بسیار سخت و اضطراب‌آوری باشد. اما شما در صورت داشتن مهارت ارتباطی کافی می‌توانید به صورت غیرمستقیم تمایل و علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهید.

در ادامه با راهنمای پیشنهاد دختر به پسر آشنا می‌شوید که از چند مرحله ساده و کاربردی تشکیل می‌شود؛ با استفاده از این راهنما می‌توانید یخ پسر مورد علاقه‌تان را بشکنید و به قلب او راه پیدا کنید. می‌توانید تمام این روش‌ها یا بعضی از آنها را امتحان کنید یا حتی هیچ کدام را امتحان نکنید، توصیه‌ی کلی ما به شما این است که هر کاری احساس می‌کنید شما را از منطقه‌ی امن‌تان خارج می‌کند و به پسر محبوبتان نزدیکتر می‌کند، انجام دهید.

وقتی از کنار پسر مورد علاقه‌تان رد می‌شوید، به جای آن که وانمود کنید، او را ندیده‌اید، سلام کنید. شاید این توصیه‌ به نظر بسیاری از شما پیش پا افتاده و بدیهی به نظر برسد، اما برای افرادی که عادت دارند وانمود کنند، مرد جذابی را که از کنارشان رد شده ندیده‌اند، همین سلام کردن ساده گام بسیار بزرگی است.

از پسر جذابی که به دلتان نشسته است، سوال بپرسید یا از او تعریف کنید تا یخ بین‌تان بشکند، شما باب گفتگو را باز کنید و چند قدم به طرف او بردارید و بعد ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. سپس نظرش را درباره‌ی رابطه‌ی دوستانه بپرسید تا حداقل به موضوع شروع قرار عاشقانه نزدیک شوید تا ایده‌ای کلی درباره‌ی آینده‌تان با این پسر جذاب پیدا کنید.

اگر پسر محبوبتان را به اندازه‌ی کافی می‌شناسید، می‌توانید مستقیم مرحله‌ی دوم را شروع کنید. از او بپرسید که دوست دارد آخر هفته با شما و دوستانتان در یک برنامه‌ی کوهنوردی یا فعالیت‌هایی از این قبیل شرکت کند. البته اگر هنوز فقط به هم لبخند می‌زنید و با هم دوست نشده‌اید، اول لازم است که دوستی‌تان شکل بگیرد.

دعوت کردن پسری که دوستش دارید، به یک قرار گروهی یک حرکت دوستانه و دلپذیر است و به هیچ وجه شما را ناامید و درمانده نشان نمی‌دهد. بعد از آن که هر دو نفر شناخت بیشتری از هم پیدا کردید، می‌توانید با رعایت توصیه‌های زیر به گونه‌ای با دوست پسرتان قرار بگذارید که او حتی متوجه نشود که شما پیشنهاد را مطرح کرده‌اید.

قرار گروهی راه کم‌خطری برای بررسی کردن موقعیت است، در این قرارهای جمعی می‌توانید متوجه شوید که آیا علاقه‌ای بین شما وجود دارد یا خیر. اگر دو نفری با یک گروه بیرون بروید، این دورهمی کمتر حالت قرار، پیدا می‌کند و بیشتر شبیه یک گردش دسته‌جمعی می‌شود. فقط به پسر محبوبتان بگویید که می‌خواهید با چند نفر از دوستانتان به کوه، سینما، رستوران یا هر جای دیگری بروید و فکر کردید که شاید او هم دوست داشته باشد با شما بیاید.

این قرار گروهی باعث می‌شود که او متوجه شود، شما علاقه دارید در کنارش باشید، اما هیچ کدام فشار یک قرار دونفره را حس نخواهید کرد. اگر قرار گروهی‌تان به خوبی پیش رفت، می‌توانید امیدوار باشید که به تدریج بتوانید با هم قرار عاشقانه بگذارید.

می‌توانید برای پسر مورد علاقه‌تان در فیبسوک یا اینستاگرام درخواست دوستی بفرستید یا نظرات و پست‌هایش را لایک کنید.

 به هرحال لازم است از هر طریق راه‌های ارتباطی حضوری و مجازی خود را با او افزایش دهید تا بتوانید اصطلاحا به مرور پسری را تور کنید!

ساده‌ترین راه برای این که به یک پسر پیشنهاد آشنایی بدهید، بدون این که درمانده به نظر برسید، این است که روشی را برای کمک گرفتن از او پیدا کنید. برای مثال از او بخواهید که نرم افزار جدیدی را روی لپ تاپتان نصب کند. کمک گرفتن بهانه‌ی خوبی است که پسر محبوبتان را بیشتر ببینید و از این فرصت‌ها برای تاثیر گذاشتن روی او و جذب کردنش استفاده کنید.

با موبالتان میتوانید سخت ترین پسر ا را هم جذب کنید. برای یادگیری اصول جذب عشق از طریق موبایل اینجا را ببینید.

مجبور نیستید که مستقیم و شفاف به پسر مورد علاقه‌تان بگویید که روی اودارید، اما باید نشانه‌های عشقتان را سر راهش بگذارید. برای مثال وقتی دارید به پایان گفتگویتان نزدیک می‌شوید، بگویید “چه پسر خوبی هستی، لطفاً همیشه همین‌طور بمان.” اما مراقب باشید که چنین حرف‌هایی نزنید: “آنقدر پسر خوبی هستی که هر دختری با تو باشد، خوشبخت‌ترین دختر روی زمین می‌شود.” چنین جمله‌ای نشان می‌دهد که امیدی به ادامه‌ی رابطه با او ندارید.

اعتماد به نفس داشته باشید، قدری برایش ناز کنید و توپ را داخل زمین او بیاندازید تا ببینید که چه عکس‌العملی به دلبری‌های شما نشان می‌دهد. شاید به این ترتیب او در تنگنا قرار بگیرد، اما نگران نباشید. می‌توانید همواره از او تعریف کنید، بعد بگویید که باید بروید و خداحافظی کنید، مانند این که هیچ منظور خاصی از این تعریف نداشته‌اید. شنیدن این تعریف‌ها باعث خوشحالی او می‌شود و فکر می‌کند که شاید واقعاً او را دوست دارید.

ابراز علاقه به یک مرد برای شروع آشنایی می‌تواند کار بسیار سختی باشد. گرچه پیشنهاد مستقیم دوستی به یک پسر توصیه نمی‌شود. اما اگر می‌خواهید ریسک کنید و پیشنهاد آشنایی و دوستی را مستقیما با پسر مطرح کنید، باید اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشید و اینکار را قاطعانه و شجاعانه انجام دهید.

بهتر است قبل از آن که به پسر مورد علاقه‌تان پیشنهاد دوستی بدهید و با او قرار بگذارید، با او حرف بزنید و شرایط را بسنجید. قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که او برایتان مناسب است و شخصیت‌هایتان با هم همخوانی دارد. بعد جوانب را بسنجید تا بفهمید که آیا او علاقه‌ای به شما دارد یا خیر، به این ترتیب در آینده با شنیدن جواب منفی شرمنده نخواهید شد. هر دختری باید قبل از پیشنهاد دوستی دادن به پسر مورد علاقه‌شان بداند که او چه جوابی به این درخواست خواهد داد. بعد از آن که گفتگو را شروع کردید، متوجه می‌شوید که آیا این علاقه دوطرفه است یا خیر. هر دو نفر باید در این گفتگو شرکت داشته باشید؛ اگر درباره چیزی از او سوال کردید و او نیز به ادامه گفتگو علاقه داشت، احتمالاً وقتی دست دوستی به طرفش دراز کنید، دستتان را رد نخواهد کرد. اما اگر او در این گفتگوی دونفره فقط شنونده است، بهتر است خودتان را به دردسر نیاندازید.

حتی اگر قلبتان هزار بار در دقیقه می‌زند، وقتی شروع به حرف زدن کردید، بهتر است خونسردی‌تان را حفظ کنید و عادی برخورد کنید. گفتگو را با مطرح کردن یک موضوع کم‌خطر شروع کنید. لازم نیست پیشنهاد دوستی‌تان خاص و شاعرانه باشد. به خاطر داشته باشید که قرار نیست از او خواستگاری کنید، بنابراین لازم نیست عصبی باشید یا متقابلاً او را عصبی کنید. هرچه خونسردتر و آرام‌تر باشید، عادی‌تر به نظر می‌رسید و احتمال این که او نیز جذب پیشنهاد دوستی‌تان بشود، بیشتر می‌شود.

به کمک شوخ طبعی می‌توانید جو را از حالت سنگینی در بیاورید و راحت‌تر پیشنهادتان را مطرح کنید. ضمن اینکه اگر کمی مکالمه شما بانمک و همراه با شوخی باشد، جذابیت شما درنظر طرف مقابل بیشتر خواهد شد. همچنین او احساس راحتی بیشتری می‌کند تا بتواند نظرش را درمورد پیشنهاد شما بیان کند.

اگر می‌خواهید با او قرار بگذارید، باید به وضوح مشخص کنید که چه کاری را می‌خواهید با هم انجام دهید. اول از خودتان بپرسید که: من دوست دارم چه کاری انجام بدهم؟ بعد به این فکر کنید که او چه کاری دوست دارد، انجام بدهد. برای مثال اگر هر دو هنردوست هستید، از او بخواهید که با هم به یک گالری هنری بروید.

اگر تصمیم خودتان را برای پیشنهاد دوستی دادن به پسر محبوبتان گرفته‌اید، باید خودتان را از نظر روحی تقویت کنید و آمادگی شنیدن جواب منفی آنی را داشته باشید. اگر جواب منفی شنیدید، نباید خرد شوید و درهم بشکنید. البته ممکن است “نه” مستقیم و واضح نشنوید و با جواب‌هایی مانند “متأسفم”، “نمی‌دانم چه بگویم” یا “علاقه‌ای ندارم” مواجه شوید.

باید به خودتان بگویید که اگر به پسری که روی او کراش دارید، درخواست دوستی دادید و او رد کرد، آسمان به زمین نمی‌آید. زیرا جواب منفی او به معنای این نیست که شما به اندازه کافی خوب نیستید یا مشکلی دارید. این جواب منفی فقط به معنای این است که او علائق متفاوتی دارد و این اختلاف سلیقه و نظر هیچ اشکالی ندارد.

وقتی به پسری پیشنهاد دوستی می‌دهید، بیشتر از آن که جواب او مهم باشد، احساسی که بعد از شنیدن جواب او به شما دست می‌دهد، اهمیت دارد. به خاطر داشته باشید که سلامت قلب و روانتان از همه چیز مهم‌تر است.

اطلاعات این مقاله برای جذب پسر مورد علاقتان لازم بود، اما هرگز کافی نیست. چرا؟ چون شرایط هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است و ملاحظات خاص خود را دارد. لطفا کار اشتباهی نکنید و حتما قبل از هر کاری مشورت کنید.  پیشنهاد ما این است که اگر پسر مورد علاقه‌تان برایتان مهم است و واقعا دوست دارید آینده‌ای با او داشته باشید شرایط‌تان را با یک مشاور، در میان بگذارید. کار سختی نیست. هرگز به صورت شتاب زده و همچنین بر اساس صحبت دوستان خود کاری انجام ندهید. اگر دانشجو هستید، معمولا دانشگاه‌ها مشاوره حضوری رایگان به دانشجویان ارائه میدهند. در غیر اینصورت حتما با یک مشاور نزدیک محل زندگی‌تان یا مشاور آنلاین موضوع را در میان بگذارید. ما در رادیو عشق به خانم‌های بسیاری که به پسری علاقه‌مند بوده‌اند و نمی‌دانستند چطور و از چه راهی آن پسر را جذب کنند طوریکه خود آن پسر پیشنهادش را مطرح کند مشاوره آنلاین داده‌ایم. بهتر است شرایطتان و شرایط آن پسر را برای مشاورین با تجربه ما توضیح دهید. با توجه به شرایطی که مطرح میکنید مشاور ما مشخص میکند که اصلا داشتن رابطه با او درست است یا خیر. در صورت درست بودن رابطه با ایشان، به شما راهکارهای خلاقانه و آزمایش شده جهت جذب ایشان به شما داده خواهد شد. ما در رادیو عشق مشاوره آنلاین را بر بستر نرم افزارهای پیام رسان ارائه میدهیم(رادیو عشق دارای نماد اعتماد تجارت الکترونیک است) تا هر فرد در هر نقطه ایران و در هر زمان و مکان و با هزینه اندک بتواند به مشاورین با تجربه در این موضوع دسترسی داشته باشد. جهت آشنایی با شرایط مشاوره و آشنایی با مشاورین ما صفحه مشاوره را مشاهده کنید.

پیشنهاد از طرف دختر به پسر می‌تواند به روش مستقیم یا غیرمستقیم مطرح شود. در روش غیرمستقیم، دختر نشانه‌هایی در اختیار پسر قرار می‌دهد که او را به آشنایی بیشتر ترغیب می‌کند. در این روش ریسک کمتری متوجه دختر خواهد بود و در صورت عدم تمایل پسر به رابطه ضرر عاطفی متوجه او نمی‌شود. برای پیشنهاد غیرمستقیم به پسر لازم است با او مکالمه‌ای را شروع کنید و ارتباطتان را به صورت حضوری و مجازی بیشتر کنید. شما می‌توانید برای اینکه بیشتر بتوانید به او نزدیک شوید، پسر را به یک ملاقات گروهی دعوت کنید یا از او برای انجام کاری کمک بخواهید. در ملاقات‌ها و معاشرت‌ها به صورت غیرمستقیم نشان دهید که به او علاقه‌مند هستید و تمایل دارید بیشتر آشنا شوید.

در روش مستقیم شما صراحتا اعلام می‌کنید مایل به آشنایی و دوستی با او هستید و یک جواب واضح و صریح نیز دریافت خواهید کرد. در این روش لازم است اعتماد به نفس کافی داشته باشید، سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید و احتمال شنیدن جواب منفی را هم بدهید. برای مطرح کردن پیشنهاد بهتر است عادی برخورد کنید، نگران عکس العمل طرف مقابل نباشید و از شوخ طبعی کمک بگیرید و نهایتا یک پیشنهاد ویژه برای ملاقات اول در نظر داشته باشید.

باز تاکید میکنیم. حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

 

عشقت رو جذب کن

چطور پیشنهاد ازدواج بدم

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

22 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام و عرض خسته نباشید…. اول یک تشکر بسیااار ویژه چون مطالب سایتتون واقعا عالی ،جالب،کارآمد و درست هستن… دختری 18 سالم..از پسری خوشم اومده که دقیقا هم سن من هست..سعی کردم به طور غیر مستقیم در فضای مجازی بهش بفهمونم که میخوام بیشتر آشنا بشم باهاش ولی نشد… نمیدونم این آقا منظور منو نفهمیده یا اینکه میلی نداره!… راستش تا اونجایی که من شناختمش کلا توی اینجور مسائل و برقراری رابطه گیج میزنه!!! (صفت مناسب تری پیدا نکردم واقعا!) من مطمئنم به خواسته های خودم و تمام جوانب رو بررسی کردم..چیزی که الان میخوام اینه که بیشتر آشنا بشم باهاش… همین!… واقعا اهل رل زدن یا برقرار کردن رابطه ی عاطفی (بدون اطلاع والدین و رسمی بودن رابطه) نیستم چون به نظرم فقط مسخره بازی و وقت تلف کردنه… اما میخوام که بیشتر باهاش آشنا بشم… شاید حتی خصوصیاتی پیدا کردم که ازش بدم بیاد!… نمیدونم!…

درخواستی که الان دارم اینه: من از راه غیر مستقیم جواب نگرفتم… و حتی اگر 1 درصد شانس داشته باشم! میخوام حتما راه مستقیم رو امتحان کنم… خواهش میکنم راهنماییم کنین که چجوری درخواستمو بیان کنم… من خواستگاری نمیکنم!! حتی درخواست دوستی و رل زدن هم نیست!! فقط میخوام بیشتر باهاش آشنا بشم همین!!! و نمیدونم که چطور به بهترین شکل اینو مطرح کنم! توجه داشته باشین که تنها راه ارتباطی من با ایشون فقط فضای مجازیه و همونجا باید مطرح کنم … وترجیح خودم اینه که متن نباشه و وویس باشه چون فکر میکنم لحنم و اعتماد به نفسم ومنظورم بهتر منتقل میشه…

لطفا کمک کنین… ممنون

سلام دوست گرامی راه مستقیم ابراز علاقه برای شما، نتایج مثبتی برایتان نخواهد داشت. برای دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوران رادیو عشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام. پسری ۱۷ ساله هستم.از لحاظ ظاهری خوب و اخلاقی منطقی. در درسهایم موفق بوده ام و برای کنکور هم امیدوارم.بتازگی یکی از دختر های آشنا (نه فامیل) ب صورت مستقیم بمن اعلام کرد که دوستم دارد و روش نشده تا بحال رو در رو موضوع را بیان کند.ایشان یک سال از من کوچک ترن و من انتظار چنین نگاهی ازش رو نداشتم.خانوادگی هم ارتباط داریم.بمن گفت که عاشقم شده و منتظر حرکتی از سمت من هست.من خیلی نمیخوام درگیر چنین موضوعاتی تا قبل کنکور شوم اما مشتاق و کنجکاوم که یه رابطه حداقلی رو باهاش شروع کنم.بنظر شما این قصد بدون انتظار رابطه بلند مدت در آینده منطقی است از طرف من یا بکل موضوع مناسبی نیست؟

سلام… من مشاور نیستم ولی با کلی توضیحات نظرمو گذاشتم ولی منتشر نشد مثل اینکه…. نه لطفا اصلااااا یک رابطه ی کوتاه مدت و بدون برنامه رو با دختری شروع نکنید… اون دختر به رابطه ی بلند مدت فکر میکنه… حتی تا الان اسم بچه هاش رو هم انتخاب کرده…. درست نیس اینطوری با روحیات و آیندش بازی کنین!

سلام من دقیقا ی ساله پسری دوست دارم و میخوام به نحوی بهش بگم که دوسش دارم اما شرایط اینو ندارم که باهاش قرار بزارم چون تنها اجازه بیرون رفتن ندارم و حتی شماره یا ایدی شم ندارم که در فضای مجازی بهش بگم و اینکه باهاش در یه محله هستیم و خانوادشو کاملا میشناسم ولی نمیدونم چجوری بهش بگم و اینکه پیش دوست داداشم تو مغازه ش کار میکنه لطفا راهنماییم کنیم

سلام دوست گرامی با توجه به محدودیت های که دارید میتوانید یکی دو بار به مغازه ای که ایشان مشغول هستند سر بزنید تا شما را ببینتد اما اقدام و پیشنهاد مستقیم اشتباه هست

سلام، دوسش دارم خیلی زیاد اما چون دخترم نمیتونم مستقیم نیتم رو بهش برسونم خودش میگ دختر نباید مستقیم بگه چون کرامتش حفظ نمیشه چیکارکنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیزی می‌خوام بدونید که شما به عنوان یک دختر حق دارید از کسی خوشتون بیاد، اما به هر حال با توجه به طبیعت مردانه، همونطور که خودتون گفتید بهتره پیشنهاد از سمت شما نباشه؛ اما چرا؟ چون با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده در تاریخ تمدن انسانی، زن‌ها علاقه داشتند با قوی‌ترین مرد ازدواج کنند، چون مرد قوی بهتر می‌تونست ازشون در مقابل خطرات محافظت کنه. از طرفی هم مردها برای اینکه قدرتشون رو نشون بدن، مجبور بودند که برای به دست آوردن کسی که می‌خوان مسابقه بدن و رقیباشون رو از بین ببرن. البته الان دیگه قرار نیست کسی از بین برده بشه، اما به هر حال هنوز این مساله تلاش کردن برای به دست آوردن چیزی که می‌خوان، تو وجودشون باقی مونده. برای همین پیشنهاد مستقیم شما، این شانس که برای به دست آوردنتون تلاش کنند رو ازشون می‌گیره! پس بهترین کار اینه که به روش غیر مستقیم علاقتون رو بهشون ابراز کنید؛ جوری که متوجه بشه برای داشتن شما شانس داره، اما همچنان باید تلاش کنه. از اونجایی که بیشتر ارتباطات امروزه از طریق فضای مجازیه، یکی از روش‌هایی که می‌تونه به شما کمک کنه، دوره “جذب مرد با موبایل” هست که اصول درست پیام دادن رو برای جذب مرد دلخواه به شما آموزش می‌ده. لطفا برای دریافت این دوره، به مشاوران ما پیام دهید.

سلام من به مدت یک سال پسری را دوست دارم و میخواهم از طریق تلگرام به پیام بدهم و صادقانه همه چیز را بگویم .لطفا راه نمایی ام کنید که چطور بهش بگم

سلام دوست گرامی شما مطرح نموده اید که شخصی رو علاقمند هستید اما قبل از اعلام این موضوع لطفا روی موارد زیر فکر کنید: ۱-علاقه من بر اساس چه مواردی شکل گرفته است؟ ۲-من از خواسته ها و علایق خودم چقدر شناخت دارم؟ ۳-این شناخت من از خودم چقدر با شخص مورد نظر چقدر تطابق دارد؟ بعد از اینکه به این موارد جواب دادید اکنون زمان تصمیم هست اگر جواب شما مثبت بود و خواهان شروع این رابطه بودید : ۱-در صورت امکان شخصی شما رو غیر مستقیم به ایشون معرفی کنند ۲-شروع صحبت ها رو از مبحثی غیر از علاقه شروع کنید و یک موضوع برای اغاز رابطه پیدا کنید ۳-به مرور و طی زمان و کم کم علاقه خودتون رو بیان کنید ۴-سعی کنید با رفتارتون ایشون ترغیب به بیان احساسات بشند ۵-پس از مدتی میتونید از سایت رادیو عشق، ویس های مربوط به جذب عشق رو دریافت کنید که کمک بسیار زیادی برای جذب به شما میکند ۶-خودتان باشید و فرد وابسته ای نباشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

به دختری در دانشگاه،‌ بین فامیل یا در یک گروه دوستانه، علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید بیشتر با او آشنا شوید. اما مطرح کردن پیشنهاد آشنایی و دوستی به قصد ازدواج به دختر مورد علاقه همیشه آسان نیست. چرا که اگر رفتار درستی در پیش نگیرید ممکن است از پیشنهاد شما سوءبرداشت شود یا اینکه دختر به طور کلی نظر منفی راجع به شما پیدا کند و شانستان را برای رسیدن به او کاملا از دست بدهید. پس اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید به دختری که دوستش دارید پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج بدهید و نحوه درست مطرح کردن این پیشنهاد چیست، در این مقاله با ما همراه باشید و مراحل زیر را بکار بگیرید.

فهرست مطالب

قدم اول این است که میزان تمایل او را بسنجید. اینکه آیا هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید به شما توجه می‌کند. آیا چشم در چشم شما نگاه کرده و لبخند می‌زند؟ واکنش‌های مثبت مانند قهقهه زدن، لبخند و حرکت دست در حین صحبت کردن نشانه‌های خوبی است که نشان دهد یک دختر از شما خوششش آمده است. اگر احساس کردید که او اذیت می‌شود، درگیر است یا سکوت کرده، تنها کاری که باید بکنید این است که او را تنها بگذارید. اگر او همیشه دنبال بهانه‌ای برای حرف زدن با شماست این خبر خوبی برای شماست!! چرا یک همکلاسی برای حل یک مسئله ریاضی باید از شما کمک بگیرد؟ خب او به شما علاقه‌مند است! اکنون ما می‌توانیم به مرحله دوم رفته و او را کمی بهتر بشناسیم.

اکنون که از علاقه او به خودتان آگاه شدید، باید او را کمی بیشتر بشناسید. این شناخت بویژه زمانی بکار می‌آید که بخواهید وی را تحت تاثیر قرار داده و علاقه‌تان را دوطرفه کنید .

شما باید به دنبال ایجاد فرصت‌ برای صحبت‌های کوتاه با او باشید. برای مثال اگر به دختر همکلاسی‌تان علاقمند هستید این فرصت‌ها می‌تواند قبل از شروع کلاس برای شما بوجود آید. سعی کنید در کلاس جایی نزدیک‌ به او بنشینید.چطور پیشنهاد ازدواج بدم

باید به چیزهایی که وی به آنها علاقه دارد و چیزهایی که از آنها متنفر است توجه کنید. برای مثال اگر می‌بینید او از بدلیجات دست‌ساز سنتی استفاده میکند، احتمالا به هنرهای دستی علاقه‌مند است. درباره این موضوع از او بپرسید! از پرسیدن سوالات شخصی واهمه نداشته باشید. می‌توانید از او درباره کارتون مورد علاقه دوران بچگی‌اش بپرسید. پرسیدن اینگونه سوالات نه تنها به شما اجازه می‌دهد بیشتر در مورد او بدانید، بلکه توجه او را به این نکته جلب می‌کند که شما به او علاقمند هستید! نکته مهم خیره شدن به چشم‌های اوست. اگر او متوجه شود که شما به جاهای دیگری از بدن او خیره شده‌اید ممکن است نسبت به شما دچار تردید شود.

بسیار مهم است که قبل از مطرح کردن پیشنهاد دوستی، بررسی کنید دختر مورد نظر شما از نظر فرهنگی و خانوادگی چه سبک آشنایی را می‌پسندد. اگر با توجه به شناختی که از او دارید فکر میکنید دختر مذهبی از خانواده سنتی باشد، بهتر است به او پیشنهاد دوستی ندهید حتی اگر قصدتان آشنایی برای ازدواج باشد. زیرا احتمالا این سبک آشنایی با ارزش‌های او سازگار نیست و او بدون معطلی پیشنهاد شما را رد خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دختر مذهبی بهتر است از طریق خانواده و خواستگاری سنتی اقدام کنید.

در نهایت امروز همان روزی است که قرار است از دختر مورد علاقه‌تان بخواهید بیشتر با هم آشنا شوید!

آراسته بودن شما در حین انجام این کار بسیار مهم است. یک حس خوب از خودتان در محیط اطراف ساخته و با شخصیت درونی خوب خود جلو بروید. دخترها، پسرهایی را دوست دارند که ظاهری آراسته و موجه داشته باشند.

فراهم کردن یک شرایط مناسب برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی به یک دختر حول این محور میچرخد که در چه محیطی احساس راحتی خواهید داشت. حتما محیطی را فراهم کنید که بتوانید کاملا حواستان را به هم جمع کنید. برای مثال، یک مهمانی شلوغ که مجبورید با صدای بلند صحبت کنید اصلا شرایط خوبی برای این طرح این پیشنهاد نیست.

در مقابل، یک مکان خاص که برای هر دوی شما معنای خاصی داشته باشد، جای مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی است، چرا که آن محیط یک حس عاشقانه در شما ایجاد کرده و او متوجه می‌شود که چقدر برای انتخاب آن مکان فکر کرده اید. او متوجه خواهد شد که این پیشنهاد آشنایی از جانب شما، مقطعی و زودگذر نیست که بعدها پشیمان بشوید.

همچنین مهم است که زمانی پیشنهادتان را مطرح کنید که او تنها بوده و کسی اطرافتان نباشد. اجازه ندهید دوستان و عابران اطرافتان توجهشان جلب شده و شما را تماشا کنند و یا کاری کنند که طرف مقابل تحت فشار قرار بگیرد. اگر در شرایط مناسبی پیشنهادتان را مطرح کنید، او هم به شما جواب صادقانه ای خواهد داد. اگر پیشنهادتان را زمانی که تنهاست مطرح کنید، احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهد بیشتر است تا اینکه در شرایطی باشد که بداند دوستانش هم در جریان این موضوع و تصمیمی که می خواهد بگیرد باشند و در این مورد قضاوت کنند.

پیشنهاد بیرون رفتن با او را خیلی مهم و حیاتی جلوه ندهید. با اعتماد به نفس بوده و هر کاری که می‌کنید را اتفاقی جلوه بدهید، انگار که آن کار را هر روز هفته انجام می دهید. هر چه کمتر عصبی و دستپاچه باشید لحظات راحت‌تری خواهید داشت. با گفتن یک “سلام!” به او نزدیک شوید و از او بپرسید روزش چگونه میگذرد. شما به یک نسبت درست از اعتماد به نفس و انفعال نیاز دارید. شما نباید خیلی قوی و مسلط وارد صحنه شوید، چرا که او احساس ناراحتی خواهد کرد. مراقب باشید که با یک لحن مناسب با او صحبت کنید. اگر با عجله با او برخورد کنید ممکن است با گفتن جواب منفی شما را ناامید کند.

یکی از فنون آمادگی برای یک مکالمه اضطراب آمیز در نظر گرفتن این نکته است که طرف مقابلتان چه حسی از صحبت‌های شما خواهد داشت. زمانی که می خواهید برای صحبت کردن برنامه‌ریزی کنید احساسات او را هم در نظر بگیرید. عصبی بودن ممکن است باعث شود نتوانید کلمات را خوب ادا کرده و سوال اصلی را بپرسید. بنابراین سر در گم نباشید. شما نباید مکالمه را تمام کرده و به این فکر کنید که آیا او بالاخره پیشنهاد شما را پذیرفته یا خیر. نکته اصلی مطرح کردن درخواست‌ آشنایی این است که سوال اصلی را بپرسید نه اینکه حاشیه بروید. در این حالت، در انتهای صحبت هیچ سو تفاهمی پیش نخواهد آمد.

برای مطرح کردن پیشنهاد آشنایی به دختر مورد علاقه، جملات و عبارات زیر می‌توانند مناسب باشند:

مطرح کردن پیشنهاد در فضای مجازی این صحبت‌ها برای شرایطی که رو در روی دختر مورد علاقه‌تان هستید عالی است. اما اگر مجبور هستید مانند وقتی که از هم دور هستید، درخواست خود را با متن نوشتاری، تلگرام یا واتس آپ مطرح کنید، باز هم نیاز است که صریح و شفاف باشید. اجازه ندهید علاقه‌تان به یک دختر به یک تلفن بازی عجیب و غریب تبدیل شود. درخواست‌تان را خودتان مطرح کنید و از فرستادن واسطه خودداری کنید.

بخاطر داشته باشید، با پرسیدن چنین سوال مستقیمی، دختر ممکن است در همان لحظه نتواند جواب بدهد و نیاز به زمان داشته باشد تا راجع به آن فکر کند. در این حالت صبور بوده و به او یک روز و زمان مشخصی را پیشنهاد دهید تا مجددا به او مراجعه کرده و جواب خود را بگیرید. جملات مناسب برای چنین شرایطی می‌تواند “متوجه هستم که شما برای فکر کردن نیاز به زمان دارید. نظرتان چیست که ما دوشنبه مجدد همدیگر را ببینیم و آن موقع به من جواب بدهید؟” باشد.

اگر جواب او منفی بود، آرام باشید و رفتارتان کماکان دوستانه باشد، صحبت را تمام کرده و او را ترک کنید. نسبت به چیزی که اتفاق افتاده احساس بدی نداشته باشید، آن را به عنوان یک تجربه در نظر گرفته و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را برای دفعه بعدی که دختری چشمتان را گرفت اصلاح کنید.

اگر جواب او منفی نباشد پس قطعا جوابش مثبت! است. حالا از اینکه می توانید با دختر مورد علاقه‌تان بیشتر آشنا شوید خوشحال و هیجان زده هستید، اما شما باید کماکان آرام باشید و خودتان را کنترل کنید. فقط شاد جلوه بدهید، به او بگویید که از اینکه می‌توانید با او بیرون بروید و برای با او بودن برنامه بچینید چقدر هیجان زده هستید!

بهترین مکان برای اولین ملاقات جایی است که شما بتوانید راحت حرف زده، همدیگر را بهتر شناخته و لحظات خوشی با هم داشته باشید. یک ملاقات آرامش‌بخش داشته باشید، جایی که زیاد سر و صدا نباشد و بتوانید به حرف همدیگر گوش دهید. شما باید بتوانید روی او تمرکز داشته باشید، نه محیط اطرافتان. سفارش یک فنجان قهوه یا چای می تواند گزینه خوبی باشد.

باید از او بپرسید چه وقت‌های برای ملاقات برای او مناسب است. برای هر زمانی که برای او مناسب بود برنامه ریزی کنید و با او بیرون بروید. مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که از هرگونه بی‌برنامگی اجتناب کنید. برای اولین ملاقات، بهتر است که بدانید کجا می‌روید و چکار می‌خواهید بکنید. رعایت این نکته، تجربه اولین ملاقات را آرامش‌بخش کرده و احتمال تداوم دیدارهای شما را بیشتر می‌کند.

اینجا همان زمانی است که شما باید خودتان باشید و دوست داشتنی رفتار کنید. درمورد خصوصیات مردان جذاب و رفتارهایی که باعث میشود جذاب‌تر به نظر برسید مطالعه کنید.

هنگام خروج از اتاق، در را برای او باز کنید و پول قهوه او را خودتان حساب کنید. به او نشان دهید که می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشد و نگران چیزی نباشد. در اولین ملاقات ممکن است هر دو طرف گاهی کمی عصبی باشند. این چیز بدی نیست! مشکلی نیست اگر او بداند که شما عصبی هستید، چرا که خود او هم ممکن است عصبی باشد. هر زمان که هر دوی شما فهمیدید که می‌توانید آرامش داشته باشید، می توانید از وجود یکدیگر بیشتر لذت ببرید. با سکوت کردن راحت باشید. این سکوت زمانی را برای شما فراهم می آورد تا راجع به چیزهای دیگری بحث کنید. این سکوت حتی می‌تواند نشانگر آن باشد که شما از دیدن او لذت می‌برید و غرق در افکار خود هستید. نگذارید این استرس بر شما غلبه کند، چرا که سکوت یک بخش طبیعی از یک مکالمه است.

اکنون که اولین ملاقات خود را انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که اگر او را دختر مناسب و ایده‌آلی برای ازدواج می‌بینید از او بخواهید که بار دیگر همدیگر را ببینید. در صورتی که چنین تصمیمی دارید اطمینان داشته باشید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و برای ملاقات بعدی خود با او در تماس باشید. در غیر اینصورت فقط به او بگویید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و رابطه را تمام کننید. بعد از عبور از مرحله اول آشنایی با یک دختر، کم‌کم سلایق و علایق او را بشناسید و با او بیرون بروید، باقی قضیه تقریبا ساده به نظر می‌رسد. اما مراقبت از رابطه و ساختن رابطه عاطفی سالم و موفق به قصد ازدواج نیز نیاز به کسب مهارت و آگاهی دارد که لازم است آن را فرا بگیرید

اگر دختری را دوست دارید و میخواهید پیشنهاد دوستی و آشنایی مطرح کنید. در مرحله اول لازم است بررسی کنید این علاقه تا چه میزان متقابل است و آیا او نیز شما را دوست دارید یا خیر. در مرحله بعد سعی کنید او را بیشتر بشناسید. از علایق و خط قرمزهایش باخبر شوید تا بتوانید روش درستی را برای ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی مطرح کنید. در مرحله سوم میتوانید پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید. زمان و مکان مناسبی را در نظر بگیرید و ظاهر موجه و آراسته ای داشته باشید. صریح و شفاف پیشنهادتان را مطرح کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و اگر پیشنهاد شما را نپذیرفت بیش از حد اصرار نکنید. در صورتی که پیشنهاد دوستی یا آشنایی را پذیرفت برای ملاقات اول برنامه ریزی کنید و در این ملاقات او را تحت تاثیر قرار دهید. در آخر باتوجه به شناخت بیشتری که از او کسب کرده اید درمورد ادامه رابطه فکر و تصمیم گیری کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

18 بازدید

17 بازدید

22 بازدید

27 بازدید

36 بازدید

دیدگاه

نام *

چطور پیشنهاد ازدواج بدم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه مدته که علاقه مند شدم به دختر همسایمون، اونو بیشتر اوقات میبینم، حتی چند بار هم شده که میخواستم برم و بهش پیشنهاد بدم، ولی نمیدونم چرا نمیتونم من واقعا از اون خوشم اومده و چند بار چشم تو چشم هم شدیم لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی ابتدا مشخص کنید دلیل این علاقمندی چه ویژگی‌هایی است؟ سپس مشخص کنید به چه دلیل توانایی رویارویی با او را ندارید؟ در مرحله بعدی، نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

سلام. من یه چند ماهی میشه که از یه دختر خوشم اومده. راستش در گذشته هم زیاد میدیدمش اما زیاد تو کف این چیزا نبودم رفتار اونم نشون میداد که تمایل داره باهام دوست شه. تا اینکه متاسفانه یک شب خوابشو دیدم. خیلی عجیب بود چون مدام به فکرش بودم و به یادش گریم میگرفت. چندین بار سعی کردم بهش پیشنهاد بدم اما نمیدونستم چی بگم. بلاخره در یک روز وقتی دیدم داره رد میشه دست به کار نا عاقلانه ای زدم و تعقیبش کردم. اون اونور خیابون بود و من هم اینور. بعد چند لحظه متوجه شد من دنبالشم و هی با گوشیش ور میرفت و سلفی میگرفت. تو یه کوچه هم که رفتیم رفتارش انگار جوری بود که میخواست وقت تلف کنه چون از طرز راه رفتنش معلوم بود. بعد چند قدم آدرس خونشونو فهمیدم و بیخیالش شدم. ناگهان تو یه مغازه ای که من بودم اومد تا خرید کنه. بعد از خریدش من دوباره بدون هیچ هدفی رفتم دنبالش اما این دفعه انگار ترسیده بود و میخواست مطمئن شه که من دنبالشم. همش پشتشو نگاه میکرد که من دنبالشم یا نه. نزدیک خونشون یکدفعه گوشیشو دراورد مثل اینکه به کسی زنگ زده بود من هم از رفتارش ناراحت شدم برگشتم خونم. به نظر شما میتونم دوباره جلب توجه کنم؟؟؟؟؟ واقعا درگیرشم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و دلیل این علاقمندی اشاره نکردید. گفتید خواب او را دیدید، علت این خواب دیدن مشغولتی ذهنی شما در طی روز نسبت به او است. وقتی دائماً به چیزی یا کسی فکر کنید، احتمال دیدن خوابش زیاد است. درباره رفتاری که نسبت به او داشتید و تعقیبش کردید، اقدام درستی نبوده است. شما نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

من ۱۷ سالمه و فکر میکنم ۲ سالی از من کوچکتر باشه. دلیل علاقمو هم نمیدونم ولی فقط اینو میدونم که خیلی دوسش دارم. قصدم هم فقط دوستی نه ازدواج

سلام خدمت شما بببخشید بنده از مدتی دو سال با یک دختری آشنا شدم در دانشگاه . من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستند من ۲۴ سالمه و او ۲۰ ساله .در این مدت خیلی با هم نزدیک تر شدیم. بعضی شب ها تا نیمه های شب داریم چت میکنیم . و همیشه برام از شهر شون چیز های خاص میارن هدیه . خیلی به ندرت بهم داداش میگه .. میخواستم بپرسم آیا امکانش است به این دختر در حواستی دوستی بدم ؟؟؟ راستش خیلی دوستتش دارم

سلام دوست گرامی نکته مهم اینجاست که باید بررسی کنید آیا به دلیل ارتباط نزدیکی که با او پیدا کردید، علاقمند شدید؟ و یا اینکه طرف مقابل معیارهای مورد نظر شما را برای یک رابطه عاطفی دارند؟ برای شروع باید درباره برنامه‌ها و هدف‌های آینده او بیشتر بدانید. همچنین اگر او برای شما نقش برادری قائل است، تلاش کنید که واقعیت این ماجرا را متوجه شوید که شاید شخص دیگری را دوست داشته باشد.

سلام.خسته نباشید. من در محیط کاری دوستانه که داریم کار میکنیم با هم و اینکه صاحب کار و خواهرشون هم حضور دارن.مدتیه که علاقه شدید به خواهر ایشون پیدا کردم و احساسم این بود که ایشون هم علاقه دارن به من با یسری از رفتارایی که داشتن.ضمن این که من 22 سالم هستم و ایشون 20 ساله هستن و مشغول درس هم هستن.بنده هم درسم تموم شده و حتی سربازی هم حل شده موضوعش ولی فقط مقداری مشکل مالی برا ازدواج وجود داره. اینطوری پیش رفت که من علاقه شدیدی که به ایشون دارم و اینو حتی داداشش هم متوجه شده بود.منم نتونستم بیشتر ازین دووم بیارم احساس کردم ایشون علاقه داره و بیشتر اذیت شن.برا همین از طریق داداشش گفتم که علاقه دارم و بعد یسری بهونه هایی اورد از جهت فرهنگی.و گفت که من دخالتی ندارم ایشون مستقل هست میتونی بهش علاقتو بگی ولی فکر نمیکنم قبول کنه.منم یکم بی خیال شدم و ناراحت.و بعد از دو سه روز ایشون اومد گفت که صحبت کرده و خواهرش هم گفته که جوابش نه هست.بعد از اون هم یه چند روزی خواهرش یکم باهام سنگین شده بود حتی جواب سلام نمیداد و روشو برمیگردوند و حتی مانعی رو برای اینکه در معرض دید من نباشه قرار داد..این درصورتیه که قبل از این اتفاقات رابطه ی ما خیللی محترمانه و صمیمی و دوستانه بود.ولی حالا یه چند هفته که گذشته یه مقدار از اون حالت سنگینی دراومده. واقعا به کمکتون نیاز دارم قبلش توی چشای هم نگاه میکردیم و برق میزد چشماش.واقعا نمیدونم چیکار کنم. اگر میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

سلام دوست گرامی دلیل جواب منفی را پرسیدید؟ اگر واقعا اختلاف فرهنگی دلیل این جواب رد باشد، نیاز است دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. آیا در سن 22 سالگی آمادگی روانی و مقدمات لازم برای ازدواج برای شما فراهم است؟ ابتدا دلیل جواب رد او را جویا شوید تا اگر مانع و یا سوءتفاهمی هست برطرف شود. اگر دلیل جواب رد او، منطقی باشد، بهتر است به تصمیمش احترام بگذارید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره بگیرید.

سلام.دلیل جواب رد رو به طور مستقیم نه نپرسیدم از خودش.ولی از واسطه ای که بود پرسیدم ایشون گفتن که من مدتیه که میشناسمش و تو فکر این چیزا نیست و داره درس میخونه.همینو فقط گفتن.بعدشم من چیزی نتونستم بگم.چون حسم این بود که انگار دلخوری وجود داره و ناراحته.برا همین صبر کردم فعلا تا یکم آروم تر شه.واقعا نگرانم که حسمون از بین نره. درباره آمادگی روانی هم بگم که بله آماده ام ولی خب همونطور که گفتم مقداری مشکل مالی که وجود داره اوناهم چون صاحب کارم هستن بالاخره کمی میدونن وضعیت مالی چجوره.. لطفا کمک کنین.ممنونم

با عرض سلام و وقت بخیر بنده 19 ساله هستم و از دختری که 20 سالشون هست که همکلاسی دانشگاه(در حال حاضر ترم 4 هستیم) بنده هستن خوشم اومده و دختر بسیار محترم و باشخصیت و با وقاری هستن. عرضم به حضور شما که بنده یک مکالمه کوتاه با ایشون داشتم و طی مدت بسیار کوتاه احساس کردم که ایشون هم خوششون اومده از من. حقیقتا من صبر کردم حدود ما که کلاس ها مجدد حضوری بشن متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من هم این اواخر یک مقدار فکرم درگیرشون شد و تصمیم گرفتم خودم رو از بلاتکلیفی در بیارم و بهشون پیام دادم که علاقه به آشنایی بیشتر باهاشون دارم ولی ایشون درخواست من رو رد کردن به دلیل اینکه فکر میکردن من شناختی ازشون ندارم و هم گفتن که به خاطر درسشون به این مسائل فکر نمیتونن بکنن و زمان مناسبی نیست. سوال بنده این هست که آیا من به کار های خودم برسم اما یک تعهدی نسبت به ایشون قائل باشم و زمان بدم به این موضوع یا که خیر؟ با تشکر

سلام دوست گرامی رد درخواست شما از طرف او، کاملاً منطقی بوده است. بهتر است فعلاً اقدام مجددی انجام ندهید و مشغول به کار خودتان باشید.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

باعرض سلام ادب بنده 27 سال دارم وبا دختری که19سال دارد به صورت مجازی4ماه در ارتباط هستم و هیچ دیداری از نزدیک باهم نداشتیم من خودم احساس میکنم که خودش از ارتباط مجازی خسته شده باشد،،آیا باید بااوقرار حضوری بذارم

سلام دوست گرامی آشنایی مجازی تا یک مرحله نهایتا 1 ماهه می‌تواند جذاب باشد، اما برای شناخت بیشتر هردوطرف نیاز به ملاقات حضوری دارند.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من ۱۷ ساله هستم و به تازگی عاشق دختر دایی شدم قبلاً اصلا ازش خوشم نمی آمد ولی خیلی دختر شیطونی و پیش فعالی است هر موقع می گفتم به شوخی یه دوست از جنس مخالف دارم زود عصبی میشد و میگفت این به درد نمی خوره این زشته … و الکی میگه امروز دوست پسر پیدا کردم ، تو رو دوست ندارم ، فلانی عشق منه بیشتر اوقات با من لج بازی میکنه و اعصابم رو خورد میکنه ولی وقتی میخوابم روم پتو میکشه و بعد من رو بوس میکنه تا هفته پیش به من درخواست دوستی داد . بعد از یک روز همه چیز رو بهم زد و گفت هیچ حسی بهت ندارم تو زشتی ، ازت چندشم میشه … ولی امروز دوباره با هم خوب بودیم و اون هم من رو بغل کرد نمیدونم چه جوری بهش ابراز علاقه کنم ، نمیدونم چه جوری راضی اش کنم دوباره برگرده به روابط دوستانه فقط میتونم بگم خیلی پشیمونم چون متأسفانه الان خودش وارد یه روابط دوستانه با شخص دیگری است

سلام دوست گرامی این نظرات متغیر، هم از جانب شما و هم نطر دختردایی‌تان، دلیل واضحی دارد و آن هم بودن در سن هیجان‌انگیز نوجوانی است. درد این سن هنوز هویت عاطفی شما شکل نگرفته است تا معیار درستی برای انتخاب یک دوست و یا شریک عاطفی داشته باشیم. بنابراین بهتر است به جای گیر افتادن در این رابطه، با پیشرفت‌های مختلف در زندگی، او را جذب خود کنید.

سلام من ۲۷ سالمه و دانشجوی ارشد هستم ، سال اول تحصیل با یه دختر خانومی در دانشگاه چند دقیقه ای همکلام شدم رفتارم خیلی جدی بود و با غریبه ها خیلی خشک برخورد میکنم معمولا در حد یه استاد اینطوری بگم ولی به شدت خنده رو هستم الان ۱ ساله همش هر روز میرم پروفایلش رو نگاه میکنم نمی‌دونم چرا اینجوری شدم به نظرتون به خاطر کرونا برم مجازی باهاشون صحبت کنم؟ دانشگاهمون تهرانه اصلا نمی‌دونم اهل کجان فقط می‌دونم هر دو زلزله می‌خونیم ایشون زلزله شناسی من مهندسی زلزله البته بگم چند باری برخورد چشمی داشتیم الان بعد ۱ سال هر روز تصویرش توی ذهنم میاد فقط مرسی

سلام دوست گرامی تصویر ایشان در ذهن شما ماندگار شده است و علاقمند هستید که بیشتر او را بشناسید. با توجه به اینکه شناخت اندکی از او دارید، بهترین گزینه فعلاً ارتباط مجازی است. می‌توانید به ایشان پیام بدهید تا کمی اطلاعات درباره او پیدا کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و یادگیری مهارت‌های ارتباطی نیز، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۹ سالم و تصمیم به ازدواج دارم من از یه خانومی درمحل کارش علاقمند شدم وبه مدت ۳ روز بنده به ایشان گفتم که شما قصد ازدواج دارید ولی ایشون به من نه خیلی ملایم و با لبخند گفتن حالا من نمیدونم این جواب واقعا نه هسش یا به دلایل دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست گرامی آیا شما قاطعانه به خود این شخص گفتید که با خودش قصد ازدواج دارید؟ یا به صورت کلی اعلام کردید که قصد ازدواج دارید؟ این خیلی مهم است که خود شخص مورد خطاب شما باشد.

سلام خسته نباشید.بنده حدود بکسال و نیم هست که با یک دختر اشنا شدم.با خاحواده خودشون و خالشون رفت و امد پیدا کردیم سفر میریم و کلا زیاد ارتباط داریم.من از همون روز اول که این دختر رو دیدم دلباختش شدم.توی سفر اول شاید سر جمع ۱۵ دقیقه صحبت کردیم با هم و اصلا رابطه‌ی خوبی نداشتیم.وقتی از سفر برگشتیم بعد دو هفته کلنجار رفتن با خودم و مشورت با دوستام تصمیم گرفتم که به ایشون ریکوست بدم در اینستاگرام.ریکوست رو دادم اما بعد ۴ ساعت وقتی دیدن اکسپت نکردن پشیمون شدم و پس گرفتم درخواست رو.دوباره بعد ۱ هفته کلنجار باخودم ریکوست دادم و ایشون بعده ۲ روز ریجکت کردن.فکر میکنم برای این بود که شناخت زیادی روی من نداشتن ولی مطمئن نیستم از این موضوع.بعد ها کم کم بیشتر سفر رفتیم و کم کم رابتمون بهتر شد با هم.من کلا خیلییی رفتار های ایشون رو تحت نظر گرفتم.توی سفر اخر که همین دیروز ازش برگشتیم اون دختر خیلی گرم تر بود با من.مثلا توی حیاط نشسته بودن همه(۱۰ نفر بودیم که اعضای خانواده هامون بودن)کم کم همه رفتن تو و من موندم با اون دختر و خاله‌شون‌.من همش پیش خودم میگفتم کاش خالش از بحث خارج نشه که اگر بشه حتما اون دختر هم میره داخل ویلا‌.موضوع بحثمون دانشگاه بود چون هم رشته هستیم و هم ترم یعنی هردو ترم هفت عمران هستیم ولی دانشگاه هامون فرق داره.خلاصه خاله‌ی ایشون رفتن داخل اما در کمال نا باوری اون دختر داخل ویلا نرفت توی حیاط نشست و به صحبت کردن ادامه داد.اول در مورد دانشگاه و درس و… حرف زدیم بعد از اون بحث رسید به خاطرات دانشگاه بعد راجع به هاطرات کنکور و دبیرستان صحبت کردیم حدود دو و نیم ساعت صحبت کردیم و من توی دلم ارزو میکردم که اون لحظات تموم نشن.در نهایت دیگه من موضوعی به ذهنم نرسید که راجع بهش صحبت کنم.یعنی موضوع بود ولی نمیخواستم خیلی داخل زندگی شخصیش برم چون میترسیدم که اشتباه باشه کارم.در نهایت تا حدود ۲ دقیقه هردو ساکت شدیم.و ایشون گفت که میخواستیم بریم خرید چی شد پس؟منم گفتم نمیدونم از مامان اینا باید بپرسی.ایشون از جاشون بلند شدن و خیلی آروم و با سرعت کم به داخل ویلا رفتن.فکر میکنم اگر بحثی پیدا میکردم برای حرف زدن اصلا داخل نمیرفتن و حتی تا ۱ ساعت دیگه هم حرف میزدن باهام.این حرف زدنمون طوری بود که حتی وقتی خواهرش صداش نیزد و من اشاره زدم‌که دارن صدات میکنن اصلا اعتنایی نکرد به اینکه خواهرش صداش میکنه.خواهرش پیشمون اومد وقتی داشتیم حرف میزدیم ولی اون نهمون رویه قبل از اینکه خواهرش زبیاد رو داشت و انگار نه انگار که خوارش اونجا بود بعد از چند دقیقه هم خواهرش رفت داخل.من به رفتاراش خیلی دقت کردم مثلا وقتی یه چیزی میگفتم که زیادم خنده دار نبود اون بازم‌میخندید و وقتی چیزای خنده دار تعریف میکردم که دیگه خییییلی میخندید.نوقعی که باهام حرف میزد مدام داشت با دستاش یه کاری انجام میداد‌.مثلا دستش رو روی شونه یا گردنش میکشید بعضی وقتا چمن رو میکندبعضی وقتی وقتی خودش صحبت میکرد از دستاش خیلی استفاده میکرد.توی این سفر باهم خیلی گرمتر بودیم‌ نسبت به قبل به اسم صدام میکرد در حالی که قبلا صدام نمیکرد و اگر کاری باهام داشت صبر میکرد که روم رو برگردونم طرفش بعد بهم یه چیزی میگفت.کلا خیلی پایه بود هر بازی من میگفتم‌رو انجام میداد.مثلا میخواست حکم بده که من چی کار کنم من گفتم رقص نباشه و اون خندید و گفت پس باید برقصی.سر به سر هم زیاا مزاشتیم مثلا از توی جمع های ۱۰ نفره که با خانواده و اون دختر بودیم من یه چیزایی میگفتم‌که فقط اون بفهمه مثلا شوخیای مدرن و بروز رو میکردم از قصد که فقط اون بفهمه منظورم چیه و اونم کلی میخندید.کلا با لبخند نگاهم‌میکرد.حالا که برگشتیم نمیدونم توی اینستاگرام ریکوست بدم دوباره یا نه؟شمارش رو هم‌دارم‌آیدی تلگرامش رو هم دارم ولیاون نمیدونه که هیچکدوم از اینا رو دارم.نمیدونم چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید چون خیلی دپرس شدم…

سلام دوست گرامی پرسش خود را خلاصه‌تر ارسال بفرمائید. امکان پاسخ به سوالات طولانی در سایت وجود ندارد.

سلام..۲۰ سالمه و خیلی وقته از خواهر رفیقم خوشم میاد…اون 18 سالشه….. اصلا توانایی اینکه برم بهش بگم رو ندارم…. میترسم قبول نکنه و به رفیقم که میشه داداشش بگه…. خونه هامونم نزدیکه بهم….با کسی هم نیست….دارم دیوونه میشم…. قصدمم جدیه….1 بار تا حالا خواستم برم و بهش بگم ولی تا نزدیکش شدم از استرس دیگه نتونستم برم جلو….راهنمایی کنید …مرسی

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است. پیش از اینکه تصمیم جدی بگیرید، نقاط مثبت و منفی این تصمیم را بررسی کنید. برای مثال همین نگرانی که طرف مقابل شما به برادرش بگوید، چه اثراتی روی روابط شما می‌گذارد؟ به سن خودتان و او نیز توجه داشته باشید، هدف این پیشنهاد را جدی عنوان کردید، آیا شرایط ازدواج را دارید؟

سلام من چند وقته که بایه دختر خانومی آشنا شدم و بهش علاقمند شدم،از لحاظ سنی هم سن همیم(۲۳).ولی از لحاظ موقعیت مکانی باهم دوریم(تو یه استان زندگی میکنیم).تازگیا خیلی درگیرشم و بهش خیلی فکر میکنم کلا تو روز مره همش فکرش تو سرمه. من تنها دلیلی که هنو بهش پیشنهاد ندادم اینه که میدونم چند وقت پیش به یکی جواب رد داده و نمیخوام که خیلی عجولانه بهش پیشنهاد بدم بهش تا از دستش بدم.میشه کمکم کنید؟

سلام دوست گرامی جزییات کمی را اشاره نکردید و مشخص نیست در حال حاضر صرفاً به ایشان علاقمند هستید یا در رابطه‌اید؟ آیا او را از نزدیک دیدید؟ شیوه اشنایی و .. چگونه بوده است؟ ابتدا معیارهای خودتان و دلایلی که به ایشان علاقمند شدید را مشخص کنید. این طبیعی است که وقتی دائماً به شخصی فکر کنید دائماً فکرش در سر شما باشد. ایا می‌دانید به چه دلیلی به نفر قبلی جواب منفی داده‌اند؟ این جزییات را باید مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی کامل‌تری داشته باشیم.

ما باهم توی اینستا آشنا شدیم البته به واسطه همون فردی که بهش جواب منفی داده،من از زمان اول آشنایی هیچ علاقه خاصی بهش نداشتم ولی رفته رفته با صحبتایی که باهم داشتیم این علاقهه بیشر و بیشتر شده ولی نمیدونم این علاقهه یکطرفس یا اونم همچین حسیو نسبت بهم داره یا نه.بعد الان حدودا یکی دوماهی میشه که تو چتامون داریم از خانوادهامون میگیم یعنی بیشتر داریم باهم آشنا میشیم،ولی هنوز همو از نزدیک ندیدیم،بعد دلیل اینکه به نفر قبل جواب منفی داده از زبون خودش این بود که من با یکی راحت هستم و جوابشو میدم این انتظارو ندارم بیاد سریع پیشنهاد دوستی بهم بده .

سلام.من الان یکه ماهه عاشق یا دختر شدم که از فامیلامون هستند.تو این یک ماه یه روز بهم سلام کرد و من جواب سلام او را دادم و خونمون دوره چطور باید با او اشنا بشوم.من میخوام یه کلمه ای به او بگم ولی میترسم مشکلی پیش بیاد.اگه شما کلمه ی خوبی میشناسید من بگید لطفا اگه بهش بگم دوست دارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. بهترین نوع شروع مکالمه، صحبت درباره مسائل روزمره است تا بتوانید ابتدا شناخت بیشتری از نوع تفکر ایشان کسب کنید.

با عرض سلام.من سه ساله عاشق یه دختر شدم که از فامیلامون هستند،بعد از اون موقع حتی یه بارم فرصت نشد دوباره ببینمش. الانم نمیدونم چه کار کنم هی تلاش میکنم که برم ببینمش و سر صحبتو باهاش باز کنم،ولی احساس میکنم خیلی محدود شدم و ازش دور شدم الانم با یه دختر دیگه آشنا شدم که همسایمون هستند ولی اصلا بهش اعتماد ندارم احساس میکنم یه آدم خودخواه و فرصت طلبه که فقط میخواد زرنگ بازی دربیاره. یه روز تو خونه تنها بودم خانوادم رفته بودن مسافرت و اون دختره همسایه اومد در خونمون.در زد ولی درو باز نکردم بعد از مدتی دوباره اومد و در زد ولی بازم بازش نکردم چون ازش خوشم نمیاد و دوست نداشتم به خونه راهش بدم الان باید چه کار کنم باید برم سراغ عشق قبلیم یا با این همسایمون رابطه برقرار کنم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. یک تناقض آشکار وجود دارد، درعین حال که به شخص دیگری علاقه دارید، به فرد دیگری هم فکر می‌کنید و ایشان هم به سمت شما گرایش دارد. ابتدا بهتر است تکلیف خودتان را در رابطه عاطفی روشن کنید و بدانید دنبال چه فردی هستید. فرصت نداشتن برای دیدن کسی که دوستش دارید، دلیل منطقی برای شروع یک رابطه جدید نیست.

سلام وقت بخیر از کسی خوشم اومده که توی رابطه‌س و نمیتونم پا پیش بزارم. به خاطر شرایط کارم زیاد می‌بینمش و دیدنش به جز آشفتگی چیزی واسم نداره. چطور میتونم با مهار کردن احساساتم با این آدم تعامل داشته باشم و کار کنم؟

سلام دوست گرامی حق دارید که با دیدن ایشان آشفته شوید. در واقع از نظر شناختی و منطقی به این نتیجه رسیده‌اید اما از نظر هیجانی همچنان درگیر هستید. اگر صرفاً او را می‌بینید و گفتگویی بین شما نیست، بهتر است احوالپرسی و … بین شما نباشد. اما اگر باهم گفتگو و دیالوگ دارید، این گفتگوها را محدود درباره کارتان داشته باشید. شماره شخصی ایشان را نداشته باشید یا ذخیره نکنید که با دیدن عکس پروفایل و.. بیشتر بهم نریزید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم و این نکته هم حائز اهمیته که من از بچگی ایشون رو دوست داشتم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده نوجوانی ۱۷ ساله هستم که بسیار موجه و سر سنگین با افراد غریبه ، ولی با خانواده و آشنایان بسیار بسیار اجتماعی و شوخ طبع هستم. در همین حین عاشق یکی از بستگان نزدیک خود که از بنده یک سال و دوماه بزرگتر است ، شده ام ، البته چرا دروغ ، از بچگی عاشقش بودم. این مسئله را با این دختر خانم در میان بگذارم و نمیدانم که آیا کار درستی است یا خیر که الان این قضیه را به او بگویم؟! چون من برای آینده خودم برنامه دارم و میخواهم به او بگم حرف دلم رو ، چون ممکن است شوهر کند و اگر او هم موافق نظر بنده باشد ، من نیروی مضاعفی برای آینده خودم خواهم گرفت و همچنین به نظر شما مشکلی نداره که ایشون از من بزرگتره؟! و البته مشکل اساسی بنده اینه که نمیدونم از چه راهی این قضیه رو با ایشون در میان بزارم و بسیار باعث مشغول شدن ذهنم شده ، لطفاً راهنماییم کنید. لطفاً کمکم کنید و بگید از چه راهی وارد بشم بهتر است؟! و اینکه سن بنده کم نیست؟!

سلام دوست گرامی ارتباط عاطفی و بیان احساساتتان به ایشان شیرین و دلچسب به نظر می رسد، اما به دلیل سن کم شما و تفاوت سنی بینتان، ممکن است با مخالفت ایشان روبروشوید.بهتر است ابتدا این موضوع را با یکی از افراد خانواده مانند مادر در میان بگذارید، تا در جریان علاقه شما باشد. اما ابراز علاقه در این سن ممکن است از روی هیجان خواهی دیدن یک جنس مخالف باشد. بهتر است برنامه های آینده خود را به صورت هدفمند دنبال کنید تا در سنی مناسب از ایشان درخواست ارتباط کنید. و برای بررسی بیشتر علاقه خود نیز، می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت مفیدتون. بنده یه چند ماهیه رو یکی از دخترای محلمون کراش زدم ولی طرف‌ خبر نداره و شمارشونم قراره یکی از آشناها برام فراهم کنن بعدشم اینکه من نمیدونم ایشون تو رابطه هستند یا نه. و بعدش اینکه میترسم از اینکه اعلام کنم که به ایشون علاقه مند شدم یه بار چند وقت پیش همو دیدیم ایشون پیش خانوادشون بودن و منو دیدن و یه لبخندزدن بهم و سرشونو انداختن پایین و منم لبخند زدم آیا این میتونه نشانه علاقه ی ایشون نسبت به من بشه؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که در مورد ایشان بدست می آورید، می تواند برای ادامه رابطه موثر باشد. بهتر است برای جذب عشق ایشان از اطرافیانی که او را میشناسند نیز اطلاعاتی دریافت کنید.

سلام خسته نباشید…بنده از یه دختر خانومی خوشم اومده ایشونم فهمیدن ک من ازشون خوشم اومده و مشکلی هم فک نکنم داشته باشن فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میتونم پیشنهاد دوستی رو بهشون مطرح کنم؟(چندین بار بصورت چن نفری بیرون رفتیم ایشون ۲۲ سالشونه من ۲۱ سالمه و اینکه ایشون ب تازگی از رابطه ای اومدن بیرون)ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهترین راه اینه که به طور خصوصی درباره احساس‌تون و اینکه دوست دارید باهاش بیشتر آشنا بشید با ایشون صحبت کنید. اگر هم اضطراب دارید یا براتون سخته بهتره ابتدا یه رابطه دوستانه‌تری بین‌تون شکل بدین،‌ مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی، بعد که احساس راحتی بیشتری کردین،‌مستقیما درباره پیشنهادتون صحبت کنید.

سلام خسته نباشید..من از یکی از دوستان دخترعمه ام خوشم اومده چن باری هم بصورت ۴ نفری بیرون رفتیم و خیلی هم خوش گذشته و اینکه خود شخص هم فک کنم فهمیده که از او خوشم میاد و حتی با دخترعمه ام در میان گذاشته و بنظرم مشکلی از این بابت نداره…فقط میخواستم بدونم چطور این پیشنهاد دوستی رو با اون خانوم مطرح کنم چون الان ک فعلا کسی از خونش بیرون نمیاد با این اوضاع از یه ور هم نمیخوام خیلی رابطه دوستانه بینمون سرد بشه بعد گذشت زمان و ندادن پیشنهاد…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهتره در شبکه‌های اجتماعی ایشون رو دنبال کنید و با صحبت کردن بیشتر باهم درباره موضوعات مختلف، صمیمیت بیشتری بین‌تون ایجاد کنید. وقتی شرایط بهتر شد می‌تونید حضوری از احساس و علاقه‌تون بهش بگشد و پیشنهاد آشنایی بیشتر بهشون بدین. حتی می‌تونید درصورت امکان حین مکالمه تلفنی نیز درباره این موضوع باهاشون صحبت کنید.

سلام من یه کمکی از شما می خواستم اونم اینکه من از دختر داییم خوشم اومده ولی جرئتش رو ندارم که بهش بگم خیلی با هم جوریم . هر بار همو میبینیم یه مدت زیادی میشینیم و حرف می‌زنیم باهم نمی‌دونم چطور بحث رو باز کنم جفتمونم ۱۷ سالمونه

سلام. خیلی خوبه که با هم رابطه دوستانه‌ای دارید و این بهتون کمک می‌کنه اول به صورت غیرمستقیم از حس ایشون به شما یا نظرش درباره آشنایی و رابطه با یکی از اعضای فامیل آگاه بشید. مثلا می‌تونید بگید یکی از دوستان‌تون برای آشنایی بیشتر با دخترخاله‌اش وارد رابطه شده و ببینید برخوردش چطوره و چه نظری داره. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته بناشید من از دختر دایی مامانم خوشم اومده واغلب وقتی در مهمونی ها همدیگه رو میبینم خیلی با هم صمیمی هستیم (در واقع خیلی به هم تیکه های عاشقانه میپرونیم) از این رو فکز میکنم اونم به من علاقه داره من 17 سالمه و اونم 15 سالشه من نسبتا شخصیت موجه و با اعتماد به نفسی دارم ولی نمیدونم چطور درس خواستم رو مطرح کنم که اون جواب منفی نده در واقع چون از میزان علاقش نسبت به خودمم %100 آگاه نیستم ولی صحبت‌هایی ک تو طول این سال ها داشتیم (مخصوصا هفته قبل) احتمال این. که منو دوست داشته باشه رو افزایش میده الان دو دلم که بهش بگم دوسش دارم یا نه!؟ و اگز بهش بگم چی بگم!!

سلام دوست گرامی ابراز علاقه کردن به شیوه درست،باعث تداوم رابطه میشه، بهتر است قبل از این کار آگاه باشید که چه ویژگی هایی در ایشون باعث جذب شما شده؟ آیا ایده آل هاتون رو در سن 17 سالگی کاملاً می شناسید؟ برای دریافت راهنمایی در این زمینه با مشاوران رادیو عشق نوبت بگیرید.

سلام.ببخشید من از یه خانوم خوشم اومده و فکر می کنم که هم رو کامل می کنیم.اما خب یه نقطه ضعف بسیار بسیار بزرگ دارم و اونم عدم اعتماد به نفسه. حی میکنم چهره اصلا خوبی ندارم.حس می کنم روابط عمومی افتضاحی دارم و واقعا این مدت همه زندگیم برای فکر کردن داره صرف میشه .تضمیم به گردش توی اینترنت در این مورد گرفتم.سایت شما واقعا مقاله های کاملی در این زمینه ارایه داده اما من وقت ندارم که از همشون بهره مند بشم لطفا شما با توجه به شرایط من یه مقاله مفید بهم پیشنهاد بدین یا اینکه خودتون جوابم رو بدین: فامیل هستیم اما فامیل نزدیک نه..ایشون برادرزاده شوهر خالم هستن و با توجه به اینکه هر دومون ۱۷ سال داریم و هنوز نظرات والدین توی زندگی ما دخالت دارن و عدم اعتماد به نفس من اجازه در میان گذاشتن با پدر و مادر رو نمیده. چند باری هم با هم صحبت کردیم اما خب نه صحبت عاطفی…من الآن شماره ایشون رو دارم و از طریق شبکه های مجازی باهاشون رابطه داشته باشم.در واقع همین تصمیم رو دارم که از فضای مجازی با ایشون آشنایی پیدا کنم و یک سال دیگه بتونیم با هم صحبت کنیم…اما خب تو همون فضای مجازی چی بهشون بگمو از کجا شروع کنم که اصلا من چه درخواستی دارم داره کلافه م میکنه…از طریق مشاوره تلفنی هم نمیتونم باهاتون در ارتباط باشم و این بر.میگرده به همون قضیه اعتماد به نفس که البته اگه با یه نفر یخم آب شه میتونم باهاش راحت باشم. مشکل من پیشنهاده ست…

سلام درباره مسئله اعتماد به نفس باید بدونین که این موضوع با مطالعه چند مقاله برطرف نمیشه. مقالات به شما کمک می‌کنند که بفهمید اشکال کار کجاست اما برطرف شدنش نیاز به اقدامات جدی‌تر مثل مشاوره داره و درطول زمان اتفاق می‌فته. در مورد اینکه نمی‌تونید موضوع رو با خانواده‌ها مطرح کنید به خاطر شرایط سنیتون کاملا طبیعیه و قطعا برای صحبت با خانواده‌ها نیاز به فراهم شدن شرایط مختلفی هست. اما خودتون میتونید در شبکه‌های اجتماعی کم‌کم یک ارتباطی رو با هم شکل بدید. لازم نیست همون اولش پیشنهاد خاصی مطرح کنید. با دنبال کردن ایشون در اینستاگرام و نظر دادن درباره چیزهایی که به اشتراک می‌ذارن می‌تونید آروم آروم سر صحبت رو باهاشون باز کنید تا کمی صمیمی‌تر بشید و به قول خودتون یختون آب بشه.

سلام حالتون خوبه من به یک دختر علامند شدم البته در محل کار اونم اولین بارمه چطوری برم سرصحبت رو باز کنم و پیشنهادی بگم و حرفمو بزنم و میترم جواب ن بگه و از همه بدتر میترسم دادو فریاد بزنه و فحش بده نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم بگین ممنون میشم .

سلام. به نظر میرسه اضطراب‌تون بالاست و به همین خاطر ترس‌هاتون شدید و غیرواقعی شدن. چون احتمالش خیلی کمه فردی بخواد درمقابل ابراز علاقه یا پیشنهاد آشنایی، داد و بیداد کنه و فحش بده! درباره اینکه چطور اقدام کنید، حتما لازمه شرایط محل کارتون و نوع رابطه‌ای که با هم دارید بررسی بشه، مثلا آیا رابطه دوستانه‌ای دارید؟ توی کارتون نیاز هست با هم تعامل کنید؟ … و در نهایت راهنمایی بشید که چطور هم اضطراب‌تون رو کنترل کنید و هم بتونید به درستی علاقه‌تون رو ابراز کنید. بنابراین با سیستم مشاره تلفنی تماس بگیرید.

درود برشما من مغازه دارم از سه سال پیش یه ویزتوری برای ویزیت تو مفازه ام می اومد که من کم کم علاقه مند این خانوم شدم که متاسفانه الان منطقه ام رو عوض کردم ایشون بخاطر اینکه حریم ویزیت دارن نمیتونن بیان مغازه ام حالا لطفا راهنمایی بفرمائید با اینکه شرکتشون رو می شناسم و شماره شون رو هم دارم نمیدونم باید چطور پیشنهاد دوستی و ازدواج بدم حتی ایشون با مادرم هم صمیمی بودن از (طرفی در این چند مدت) حتی نمیدونم ازدواج کردن یا نه/// خواستم برم از مدیر شرکتشون پرس و جو کنم که مردد شدم که نکنه از اینکه رفتم محل کارشون ناراحت بشن. من واقعاً دوسش دارم لطفا راهنماییم کنید. ,,,,,,قبلا از راهنمایی تان سپاسگزارم.

سلام اینکه بخواهید به محل کارشون برید یا با مدیر یا همکاراشون در این باره صحبت کنید اصلا راه درستی نیست. بهترین حالت اینه که شخصا ازشون یک وقت بگیرید که باهاشون صحبت کنید یا از مادرتون بخواهید این موضوع را باهاشون مطرح کنه.

سلام من از به دختره تو فامیل خوشم میاد ولی چون مامان باباش هستن خجالت میکشم باهاش سر صحبت وا کنم به نظر شما من باید چیکار کنم

سلام سوال شما خیلی کلیه و لازمه شرایط‌تون بررسی بشه. لطفا با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه راستش من تو دانشگاه از هم کلاسیم خوشم اومده و چند باری با هم صحبت کردیم ولی نمیدونم چطور بهش پیشنهاد دوستی رو بدم که سو تفاهم نشه و بهش بر نخوره و من از این دوستی قصد بدی ندارم و اینکه یه سال هم ازش بزرگترم لطفا راهنماییکنید چطور بهش پیشنهاد بدم که احتمال قبول کردنش بالا باشه

سلام درباره این موضوع مقالات خوبی در سایت هست که میتونه کمک‌تون کنه. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید باید با سیستم مشاوره صحبت کنید.

سلام. ببخشید که مزاحم میشم میخواستم یکم راهنماییم کنین. راستش من از دخترعمم خوشم اومده و فک میکنم که اونم نسبتا متوجه این موضوع هستش. حتی خونوادمم درجریانن. تقریبا پنج سال میشه که علاقه مندم به ایشون ولی الان نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد بدم. در ضمن 20 سالمه ولی چون از ی رشته خوب تو دانشگاه سراسری قبول شدم هم خودم و هم فامیلام فک میکنن که کم کم وقت ازدواجم رسیده. بنظرتون خودم پا پیش بزارم بهتره یا خونوادم؟

سلام اگر هدفتون ازدواجه بهتره این موضوع از طریق خانواده‌تون مطرح بشه و بعد در صورت رضایت آن‌ها تا زمانی که آمادگی ازدواج پیدا می‌کنید، با هم بیشتر آشنا بشید و ارتباط داشته باشید. البته آماده بودن برای ازدواج به آیتم‌های خیلی مهم‌تری از قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب وابسته است و موضوعیه که باید کاملا خودتون هم حسش کنید و در عمل و رفتارتون هم نمود داشته باشه.

ممنون که پاسخ دادین ولی بنظرتون خودم پیشنهاد بدم بهتر نیست

سلام‌ مدت دو سال میشه که‌ دختری که هم محلیمون هست رو زیر نظر دارم‌ و بهش علاقه مند‌شدم و حس میکنم اونم از من خوشش میاد چون بارها شاهد این بودم که بهم نگاه میکنه تازیگیا هم شمارش رو از طریق یکی از آشنایان پیدا کردم ولی واقعا میترسم بهش پیام بدم و اصلا نمیدونم چی بهش بگم خواهشا راهنمایی‌ کنید

سلام لطفا با سیستم مشاوره تماس بگیرید.

سلام ، من یه دختری رو تو یه سال گذشته حدود دو سه بار دیدمش و ازش خوشم اومده، اینم بگم که هردومون رشتمون فنیه ولی متفاوتند چند وقت پیش پیج اینستاگرامشو پیدا کردم و فالو کردم اونم سریعا قبول کرد و من رو هم فالو کرد (ولی فکر نمیکنم من رو یادش مونده باشه) بعد فرداش (باتوجه به این که نقاش هست و نقاشیاشو تو پیجش می‌ذاره) رفتم تو دایرکتش و از کارش و خودش تعریف کردم و گفتم که تو دانشگاه چندباری دیدمت و خوشحالم که باهات همکلام میشم، اونم یه پیام داد و گفت خیلی ممنونم . الان می‌خوام بدونم از اینجا به بعد باید چیکار کنم؟

سلام. اینکه از اینجا به بعد باید چیکار کنید بستگی داره که اصلا هدفتون چیه؟ اگر می‌خواهید باهاشون وارد رابطه بشید، بهتره اول یه کم دورادور بشناسیدشون و توی این مدت از هر فرصتی برای نزدیک‌تر شدن بهشون و برقراری تعامل استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید می‌تونید بهشون ابراز علاقه کنید.

سلام دوست من خسته نباشید بخاطر همه زحمتاتون ممنون یه راهنمایی میخواستم من حدوده سا ماهه برای موسیقی یه آموزشگاه میرم و به منشی که اونجا هستش علاقه مند شدم 🙈 به خاطر وقت کم نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم ولی چون خودم فوق لیسانس حسابداری دارم و ایشون هم برای ارشده روانشناسی میخونن تونستم صحبت کنم و یکم نزدیک تر شدیم حالا دو جلسه دیگه کلا کلاسام تموم میشه حالا موندم که چجوری بگم بهش ینی اول برم دعوتش کنم یجا برای ناهاری چیزی بعد مطرح کنم که اینجوری بازم به یه دلیل احتیاج دارم تا دعوتش کنم یا نه همونجا حسمو بگم و در میون بزارم باهاش چندتا چیز هست که مشکل ایجاد میکنه که اصلا نمیدونم رابطه ای دارن با کسی یا نه تنهان سنشونم خودم تشخیص میدم کوچیکتر از خودم باشه کلا اینو بگم موندم الان چیکار کنم🤣 ممنون میشم کمکم کنید .🙈

سلام. بهتره اول اگر می‌تونید فردی رو تو آموزشگاه پیدا کنید و اطلاعاتی مثل سن و … ازشون بپرسید. در مورد اینکه همونجا بهشون ابراز علاقه کنید یا باید دید چه شرایطی وجود داره و آیا شرایطش هست که بتونید باهاشون صحبت کنید. ممکنه به خاطر حضور دیگران و اینکه محل کارشون هست ایشون یا خودتون معذب باشید. در مورد دعوت نهار هم باز بستگی داره که رابطه‌تون چطور باشه و اگر رابطه‌تون تا الان در حد سلام و احوالپرسی بوده احتمالا توی ذوقشون بخوره. شما هم می‌تونید بهشون بگید که می‌خواهید درباره موضوعی باهاشون صحبت کنید و اینکه خودش ترجیح میده کجا و تو چه شرایطی باشه. یا اینکه اگر حس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتری وجود داره تا بخواهید پیشنهادتون رو بگید، می‌تونید با یک بهانه‌ای مثلا پرسیدن سوالاتی در زمینه رشته تحصیلی ایشون، کمی رابطه‌تون رو نزدیک‌تر و بیشتر کنید و بعد در شرایط مناسب‌تر بهشون پیشنهاد بدین.

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر جوون هستم که طبیعتا پیشنهاداتی بهم میشه بیشتر برای دوستی. اما من نمیدونم چطور باید جواب بدم به پسری که به من پیشنهاد داده. اغلب هول میشم و نمیدونم چی بگم و خب اینجوری فرصت هام رو هم از دست میدم . ممنون میشم اگر کمک کنید

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهترین کار ایه که برای خودتون مشخص کنید که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی مد نظرتون هست و اینکه چه نوع ارتباطاتی رو می‌پسندید؟ بعد که این موارد مشخص شد، بهتر می‌تونید در این موارد واکنش نشون بدید. وقتی کسی بهتون پیشنهاد آشنایی داد، طبعا منتظر نیست که همون اول شما بله رو بگید و ارتباط رو شروع کنید؛ پس خیلی محترمانه به ایشون بگید که از پیشنهادی که دادن متشکرید ولی نیاز دارید که کمی در موردش فکر کنید. بعد از بررسی‌ها، نظرتون رو به فرد مقابل بگید. لازم نیست مدل خاصی رفتار کنید، همین که خودتون باشید کافیه.

سلام من از یه دختر که توی پارک توی روز اول دیدم خوشم اومد.بعدچند روز بعد اومدن با دوستاشون روی چمنی که ما بازی میکردیم نشستن و بعد چند قیقه رفتن و حدود 2 دقیقه بعد برگشتن من هی بهش نگاه میکردم خودشم نگاه میکرد آرومکی ولی به روش نیاورد و وقتی که داشت میرفت هم از جلوم رفت و من هم که خجالتی هستم نتونستم حرفی بزنم اصلا روم نمیشه صحبت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

دوست عزیز سلام

این احساسات در سن شما طبیعی هست. نوجوانی سنی هست که کم کم دارید وارد مرحله بزرگسالی می‌شید و بنابراین هم مقداری از ویژگی‌های کودکی دارید و هم مقداری هم ویژگی‌های افراد بزرگسال و این احساس علاقه‌مند شدن به فردی از جنس مخالف یکی از ویژگی‌های افراد بزرگسال هست. نکته مهم این است که بدونید جدی گرفتن این احساسات خیلی به نفعتون نیست، چون هم خودتون و هم فرد مقابل تا چند سال آینده قراره بسیار تغییر کنید. به علاوه، موضوعی که شما مطرح کردید، یک احساس مثبت گذراست که دوامی هم نخواهد داشت. بهتون پیشنهاد می‌کنم به مسائل مهمی مثل تحصیل، ورزش، یاد گرفتن یک هنر یا حرفه‌ای برای اینده، خودتون رو مشغول نگه دارید تا در آینده بتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

سلام من از یک دختر فامیل خوشم اومده و می‌خوام بهش پیشنهاد بدم بنظرتون این کار رو بکنم یا نه آخه من از این میترسم که به برادرش بگه یا پدر و مادرش بگه بنظرتون چیکار کنم

سلام دوست گرامی میزان علاقمندی شما به این خانم چقدر هست و. با چه هدفی؟ اگر در شرایط مناسب ازدواج هستید بهتر هست از طریق خانواده اقدام کنید تا جنبه رسمی و جدی داشته باشد و از کدورت و ناراحتی های فامیلی جلوگیری کند

سلام. من یه خانمی رو دوست دارم ولی هر وقت می بینمش خودمو ازش قایم می کنم. احساس می کنم سبک میشم. نمیدونم چی کار کنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهتره در مورد یک موضوعی خیلی خوب با خودتون به عنوان یک انسان کنار بیاید، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از مهم‌‌ترین نیازهای هر شخصیه و همه آدم‌ها این نیاز رو در زندگیشون تجربه می‌کنند. دوم اینکه رابطه عاطفی زمانی شکل می‌گیره که دو نفر به هم علاقه‌مند باشن، ولی اگه شما درخواست خودتون رو مطرح نکنید، از کجا می‌تونید بفهمید که فرد مقابل به شما علاقه داره یا نه؟! شما همیشه دو راه کلی دارید: یکی اینکه حرفی نزنید که مبادا به قول خودتون سبک بشید، که اینطوری هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواید نمی‌رسید یا اینکه برید جلو، درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر جواب بشید.

حالا دو نکته خیلی مخفی در زیر این جملاتی که گفتید وجود داره، یک، عزت‌نفسه و دو، مهارت‌های ارتباطی. به نظر میاد (البته بدون مصاحبه بالینی دقیق نمی‌شه گفت) شما یکی از این دو (یا هر دو) رو ندارید. در این صورت، بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص صحبت کنید تا مشکل حل بشه.

سلام خسته نباشید من از یه دختری خوشم میاد و یه روز رفتم و بهش پیشنهاد دادم ولی جواب منفی گرفتم بعد از اون قضیه به خودم رسیدم و تیپ اینام رو زیر و رو کردم بعد از اون وقتی من رو جایی میبینه مسیرش رو به سمت من تغییر میده و سعی میکنه جلو چشم باشه ولی وقتی بهش نگاه می کنم روش رو برمیگردونه حالا شماره اش رو گیر آوردم و نمی تونم بهش زنگ بزنم یا نه یا بهش چی بگم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی اگر این شخص تنها با نگاه به ظاهر شما در سری اول به شما جواب منفی داده است مشخص می شود که فردی ظاهربین و سطحی نگر هست و بهتر هست فعلا اقدام مجددی نکنید تا متوجه دلیل رفتارهای ایشان شوید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم.حدودا ۵ ساله دانشگاهم تموم شده. از یکی از همکلاسی های دانشگاه خوشم میومد. تلاش کردم تونسم بهش درخواست پیج اینستا رو دادم و اونم قبول کرد. ما باهم تو دانشگاه تقریبا هیچ ارتباطی نداشتیم فقط همو شاید میدیدم. وضعیت ظاهری و زیبایی مد نظر من رو داره. ولی از منش و خلقیاتش انچنان با خبر نیسم با این وجود با خانواده‌س و میتونم بگم شخصیت موجهی داره. هدف من ازدواج هس ولی موضوع اینه ک نمیدونم چطور عنوانش کنم.ب ذهنم رسید ب استوری هاش reply بدم‌. اونم پستای منو میبینه. به استوری rely میکنه. با این وجود نمیدونم چطور پیش برم. قبلا از همکاری و مشاوره تون سپاس گذاری میکنم

دوست عزیز سلام

به نظر میاد که بهتره اول با ایشون بیشتر آشنا بشید و بعد درخواست اصلیتون رو مطرح کنید. فضای مجازی برای شروع ارتباط می‌تونه خوب باشه، ولی بهتره که ملاقات‌های حضوری رو هم حتما داشته باشید. بهترین کار اینه که بعد از آشنایی نسبی، بهشون پیام بدید و بگید که دوست دارید با ایشون بیشتر آشنا بشید و بپرسید که نظرشون در این رابطه چی هست. اگر موافق بودند، سعی کنید چند جلسه‌ای رو برای ملاقات حضوری برنامه‌ریزی کنید و اگه همه چیز خوب پیش رفت، درخواستتون رو مطرح کنید. البته یادتون باشه، حتما حتما باید چندین جلسه با ایشون رفت و آمد داشته باشید و بعد برای ازدواج تصمیم قطعی بگیرید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چطور پیشنهاد ازدواج بدم
چطور پیشنهاد ازدواج بدم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *