چه طور در خانه ورزش کنیم

 
helpkade
چه طور در خانه ورزش کنیم
چه طور در خانه ورزش کنیم

تاریخ انتشار

تعداد بازدید

زمان مطالعه

خانه » ورزش در خانه را چطور شروع کنم؟ (راهنمای جامع تمرین در منزل برای رسیدن شما به هدفتان)

چه طور در خانه ورزش کنیم

ورزش در خانه انتخاب 87 درصد مردمی است که با وجود کرونا، بیشتر از قبل، به فکر سلامتی و تناسب اندامشان‌اند. مثل افراد پرمشغله‌ای که هیچ وقت فرصتی برای رفتن به باشگاه پیدا نمی‌کنند. اما باز هم چند ساعت در هفته را به تمرین در منزل اختصاص می‌دهند.

ما در این مطلب قصد داریم همراه شما تمام مشکلات تغییر محل تمرین و ورزش در خانه به جای باشگاه برای شما وجود دارد را بررسی کنیم. بعد برایتان بگوییم که چگونه به بهترین شکل ورزش در خانه را با توجه به هدفتان شروع کنید. در آخر هم چند ورزش‌ مختلف را معرفی می‌کنیم تا خیلی راحت بتوانید ورزش مورد نظرتان را انتخاب کرده و از دیدنِ نتیجه تمریناتش در منزل شگفت‌زده شوید.

 

 

 

ترس و نگرانی از شروع ورزش در خانه و تمرین در تنهایی، به جانِ خیلی‌ها می‌افتد. هرکسی هم دلایل خاص خودش را دارد. برای برطرف‌کردنِ این نگرانی‌‌های شایع، در ادامه هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواردی که نام بردیم، مشکلات و موانع خیلی از افرادی‌ست که هرروز فاصله‌شان را از ورزش بیشتر و بیشتر می‌کنند. اگر مورد دیگری به نظرتان می‌رسد، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به مطلب اضافه کنیم. اما ورزش اصولی (چه در منزل و چه در باشگاه ورزشی) تا حدی قابل انعطاف است که تمام مشکلات را از سر راه شما برمی‌دارد. همچنین با هر هدفی که سمتش رفته باشید، همان را برایتان به واقعیت تبدیل می‌کند.

 

 

همیشه در هر موضوعی برای جلوگیری از بی‌انگیزگی بهتر است که هدف اول و آخرمان را مشخص کنیم. برای ورزش هم لازم است که این کار را انجام دهیم. فرقی نمی‌کند دنبال کالری‌سوزی و کاهش وزن باشید، یا عضله‌سازی، تثبیت وزن و تناسب اندام، یا بخواهید ورزشتان را به‌صورت حرفه‌ای ادامه بدهید.

البته اگر از تأثیر فوق‌العاده ورزش در سلامتی و شادابی و نشاط هم بگذریم شما می‌توانید به‌راحتی در منزل، به اندام و هدف دلخواه خود برسید. در همین پاراگراف چند خطی، اهداف مهم را باهم مرور کردیم. اگر برای بدنتان اهمیت زیادی قائلید و برای رسیدن به هدفتان دنبال برنامه ورزشی کاملا اختصاصی در منزل می‌گردید، پس حتما روی این لینک کلیک کنید. در ادامه از چند هدف پرطرفدار برایتان خواهیم گفت.

 

 

 

فقط چربی‌سوزی و لاغری شکم هدفتان است یا می‌خواهید حتما سیکس پک هم بسازید؟ برای داشتنِ شکم شش تکه لازم است که درصد چربیِ بدنتان را پایین بیاورید. شما با انجام ورزش در خانه می‌توانید شکمتان را لاغر کنید و بعد هم شکم شش‌تکه بسازید.

اما صرفا تمرین ورزشی کافی نیست. اینجا‌ست که نقش تغذیه مثل همیشه پررنگ‌تر می‌شود. همان‌طورکه می‌دانید تغذیه لازمه یک بدن لازم است که رژيم غذایی ورزشی را با تمرینات اختصاصی برای رسیدن به هدف دلخواهتان همراه کنید.

 

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند حرکات پایین تنه را فقط با دستگاه بدنسازی و تمرینات خاص در باشگاه می‌توانند انجام دهند. در صورتی‌که با ورزش در خانه (حتی بدون وسیله) هم می‌توان به این هدف جذاب، یعنی خوش‌فرم‌شدن، حجم گرفتن و برجسته‌شدنِ باسن و پاها رسید. البته افرادی‌که هدفشان داشتنِ پاهای لاغر و باریک است ناامید نشوند. آن‌ها هم می‌توانند به‌راحتی در منزل تمرین کنند و به هدفشان برسند.

 

 

انجام تمرینات بالاتنه با دمبل یک راه تضمینی برای داشتنِ بالاتنه و سرشانه و بازوی خوش‌فرم است. شما می‌توانید با انجام ورزش در خانه و فقط با یک جفت دمبل، بهترین تمرینات بالاتنه با دمبل را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم حتما این حرکات را تمرین کنید تا خیلی زود از دیدنِ اندام زیبا و ایده‌آل خود در آینه لذت ببرید. چند فایده این تمرین را در ادامه بخوانید.

 

 

چه طور در خانه ورزش کنیم

 

 

 

 

به مهم‌ترین قسمت ماجرا رسیدیم. جایی که می‌خواهیم بدانیم با تمام محدودیت‌ها و سؤالاتی که در ذهن داریم چگونه ورزش در خانه را شروع کنیم؟ همراه با توضیح تمام مواردی که برای شروع تمریناتتان لازم است بدانید.

 

 

در مورد زمان انجام تمرین صحبت‌های فراوانی شده، صبح عصر، یا شب؟ برای پیدا کردنِ بهترین زمان تمرین، اول به زندگی خودتان نگاه کنید. ببینید مشغله‌های روزانه‌تان، به شما اجازه ورزش در چه زمانی از روز را می‌دهد؟

اگر هم مشغله خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم زمان‌های مختلف را امتحان کنید. شما می‌توانید زمان‌های مختلف روز را امتحان کنید. ببینید بیشتر در چه ساعتی از روز احساس بهتری دارید. همان زمان را برای تمرین انتخاب کرده و دنبال کنید.

 

لطفا یک‌دست لباس راحت، مت (زیرانداز)، کفش یا پاپوش مناسب، همراه با یه بطری یا قمقمه آب جزء جدانشدنیِ تمریناتتان باشد. از این لوازم اولیه که بگذریم، می‌رسیم به انتخاب وسایلی که قرار است حرکات را با آن‌ها انجام دهیم. برای مشخص‌شدنِ با وسیله یا بدونِ وسیله بودنِ تمرینتان اول باید شرایط جسمی، هدف، سطح ورزشی‌ و سلیقه شخصی‌تان را در نظر بگیرید.

البته اگر می‌خواهید بهترین بدن را بسازید، بهتر است که بیشتر از هرچیزی طبق شرایط جسمی و هدفتان، تمریناتتان را باوسیله (کش و دمبل) یا بدونِ وسیله (با وزنِ بدن) انتخاب کنید. در تمرینات با وسیله می‌توانید از بطری آب (داخل آن شن بریزید)، قوطی کنسرو (به جای دمبل)، هالتر و صفحه، کتل بل، دمبل، انواع کش و بندهای مختلف استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با کارشناسان ورزشی مشاوره داشته  باشید.

 

 

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

 

 

شما برای ورزش در خانه به فضای خاصی نیاز ندارید. فقط لازم است اطرافتان کمی خلوت باشد. مثلا وسایل اضافی را از اطرافتان بردارید؛ تا هنگام تمرین دست و پایتان به وسایل برخورد نکند. همچنین فضایی را برای تمرین انتخاب کنید که محل رفت‌وآمد نباشد.

برای این‌که به بهترین نتیجه برسید، لازم است تمام حواستان به حرکات و بدنتان باشد. اگر در فضای ساکت نمی‌توانید ورزش کنید یا نیاز به هیجان و انگیزه دارید؛ یک گلچین موزیک ورزشی انتخاب کنید تا موقع شروع برنامه ورزشی‌تان به کمک شما بیاید.

 

زمان انجام تمرینات هم با توجه به نوع برنامه تمرینی، تعداد جلسات، و شرایط جسمی هر فرد متفاوت است. اگر بخواهیم یک آمار کلی به شما بدهیم، باید بگوییم که تمرینات، سه روز در هفته، هر جلسه حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

 

برای این‌که بهترین نتیجه را بگیرید لازم است که حتما یک برنامه تمرینی کاملا شخصی متناسب با هدف و مدل بدنی خود همراه با یک رژيم غذایی ورزشی اصولی داشته باشید. تنها در این‌صورت رسیدن شما به هدف دلخواهتان تضمینی است.

 

یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید در لیست ورزش در خانه مثل باشگاه قرار دهید، انجام تمرینات سرد کردن و گرم کردن است. فواید این تمرینات زیاد است. ما به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

گرم کردن بدن (5 تا 10 دقیقه): افزایش جریان خون، اکسیژن، ضربان قلب، تقویت عملکرد اعصاب و هماهنگ‌سازیِ بدن، پیشگیری از آسیب.

سرد کردن بدن (3 تا 5 دقیقه): جلوگیری از تجمع خون، کاهش تدریجیِ ضربان قبل بعد از ورزش، دریافت میزان کافیِ خون و اکسیژن، کاهش میزان اسیدلاکتیک خون، کاهش درد عضلانی، ریکاوری و اکسیژن‌رسانی به بدن.

همیشه قبل از شروع ورزش در خانه یا باشگاه، تمرین گرم کردن را انجام دهید؛ بعد از ورزش هم تمرینات سرد کردن را اجرا کنید. با این تمرینات از مشکلات مفاصل و آسیب به بدنتان پیشگیری خواهید کرد.

 

 

تمرینات قدرتی علاوه‌بر لاغری به افزایش قدرت بدنی هم کمک می‌کند. در کل تمرینات ضروری و مهمی برای بدن است. این تمرینات انواع مختلفی مثل تمرین با وزن بدن (بادی ویت) یا دستگاه‌های بدنسازی و کش و دمبل، وزنه آزاد، با بندهای تی آر ایکس، تراباند.

برای افزایش قدرت عضلات لازم است که تا حد خستگی کامل تمرین کنید. البته ربای رسیدن به هدف و عضلانی‌شدن باید رژيم غذایی ورزشی اصولی داشته باشید. وگرنه تمریناتتان به نتیجه لازم نخواهد رسید.

 

 

 

 

پیشنهاد می‌کنیم بدنسازی در خانه را حتما شروع کنید و بدنتان را به چالش بکشید. فواید بدنسازی آن‌قدر زیاد است که در این مطلب نمی‌گنجد. فقط این را بدانید که هر ورزشی نیاز به تمرینات بدنسازی دارد. اگر استایلی جذاب، خوش‌فرم و عضلانی می‌خواهید حتما سراغ بدنسازی بروید.

با این تمرینات تغییرات فوق‌العاده‌ای در بدن خود مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید بدنسازی در منزل را با کش و دمبل یا با وزن بدن انجام دهید. تمرین با وزن بدن هم چالش‌های جذاب خودش را دارد. برای انجام بدنسازی با وزن بدن هم فقط به بدنتان و نهایت یک زیرانداز نیاز دارید.

شما تمام تمرینات باشگاهی را می‌توانید در منزل اجرا کنید. حتی تمام حرکاتی که با دستگاه بدنسازی در باشگاه انجام می‌دادید، دقیقا می‌توانید با کش و دمبل انجام دهید و به عضله‌سازی و اهداف دیگرتان برسید. ورزشکار مبتدی باشید یا پیشرفته، شک نداشته باشید که کش بدنسازی هم تأثیر فوق‌العاده‌ای در بدنتان ایجاد می‌کند. پس به این وسیله ورزشی اعتماد کامل داشته باشید.

 

شاید ویدیوهای زومبا را در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر دیده باشید. ورزشی هیجان‌انگیز و پرتحرکت که شامل تمرینات هوازی و رقص است. از فوایدش می‌شود به افزایش سوخت‌وساز بدن، کالری‌سوزی، افزایش انعطاف‌پذیری، حس شادابی و نشاط بالا، اشاره کرد.

این ورزش در لیست رشته‌های ورزشی برخی باشگاه‌ها قرار دارد و بیشتر با نام ایروبیک پیشرفته معرفی می‌شود. اگر دنبال یک ورزش پرشورو نشاط هستید، می‌توانید زومبا در منزل (بدونِ نیاز به وسیله) را با ویدیوهای آموزشی مختلف شروع کنید. یادتان باشد برای شروع هر ورزشی، اول درباره آن اطلاعات لازم را به‌دست بیاورید.

 

ورزش پیلاتس روی ذهن و جسم تمرکز دارد. شما می‌توانید هم با ثبت نام در باشگاه، هم در منزل تمرینات این ورزش را انجام دهید. پیلاتس هم مثل سایر ورزش‌ها فواید مخصوص به خودش از جمله افزایش انعطاف‌پذیری، تعادل و قدرت عضلات بدن، کمک به کاهش وزن، اصلاح فرم بدن، کاهش استرس را دارد. برای انجام پیلاتس در خانه فقط به یک تشک نیاز دارید و تمرینات اصولی که انجامشان دهید. مگر این‌که بخواهید پیلاتس را با دستگاه یا توپ انجام دهید.

 

 

اگر به تمرینات چربی‌سوز علاقه‌مندید، شاید از تمرین با استپ هم لذت ببرید. استپ یا پله وسیله ورزشی با جنس فوم یا پلاستیک است که با استفاده از آن تمرینات مختلف انجام می‌شود. از فواید جذاب آن در کنار بهبود سلامتی و شادابی، می‌توان به به افزایش تحرک و کالری‌سوزی، انعطاف‌پذیریِ بیشتر، اصلاح فرم بدن، افزایش سوخت‌وساز بدن، هماهنگی بین عضلات و سیستم قلبی-عروقی اشاره کرد.

 

 

یوگا زندگی‌ست. این نظر طرفداران ورزش ذهن و جسم یوگا است. اگر می‌خواهید ورزشی که انجام می‌دهید، علاوه‌بر جسمتان بر ذهن و روحتان هم تأثیر داشته باشد، حتما سراغ یوگا بروید.

این ورزش می‌تواند در افزایش قدرت و انعطاف بدن، تعادل، استقامت، بهبود گردش خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، سلامت دستگاه گوارش، کمک به تنفس درست، افزایش سوخت‌وساز، بهبود خواب، رسیدن به وزن ایده‌آل، بهبود تمرکز، حافظه و کاهش استرس مؤثر است. برای انجام تمرینات یوگا مثل هر ورزشی به یک زیرانداز نیاز دارید. البته برای انجام بهتر تمرینات و کمک به انعطاف بدنتان می‌توانید از کش یا کمربند یوگا و آجر یوگا استفاده کنید.

 

ورزش تی آر ایکس با وزن بدن انجام می‌شود و به استقامت، چربی‌سوزی، تعادل بدن و خوش‌فرم‌شدن و تناسب اندام کمک می‌کند. تمرینات تی آر ایکس شامل حرکات استقامتی و کششی است که با بند نایلونیِ تی آر ایکس انجام می‌شود. شما می‌توانید این بند یا کش، را می٬توانید از سقف یا میله بارفیکس آویزان کنید.

 

 

ایروبیک یکی از انواع تمرینات هوازی است. ایروبیک را به این‌صورت توضیح می‌دهیم: یک ورزش هوازی با شور و نشاط بالا که چربی‌سوزی و بالارفتن سوخت‌وساز بدن، بهبود ضربان قلب، از فوایدش است. برای رسیدن به نتیجه عالی در کنار تمرینات ایروبیک حتما از تمرینات قدرتی و رژیم غذایی ورزشی اصولی استفاده کنید.

می‌خواهید ایروبیک در خانه را شروع کنید؟ با سرچ در اینترنت از ویدیوهای مبتدی تا حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید با تمرینات ایروبیک در خانه فیتامین پیش بروید. شما می‌توانید این تمرینات را در منزل همراه با خانواده انجام دهید. اگر یک موزیک چاشنی کار کنید که عالی است و عملکردتان چند برابر خواهد شد.

بازهم یادآور می‌شویم که اگر می‌خواهید کاهش وزنِ متناسب و دائمی داشته باشید، لازم است ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی همراه با رژیم غذایی ورزشی اصولی انجام دهید. شما می‌توانید از تکنیک تمرینیِ هیت چربی‌سوز هم در تمریناتتان استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده‌اش شگفت‌زده شوید.

 

عالی بود

سلام دوست عزیز. از همراهی شما ممنونیم🌷

برنامه ورزشیتون حرف نداره من ورزش در خونه با کش رو توی کرونا گرفتم پایبندش شدم

سلام سعید عزیز. از همراهی شما ممنونیم. خوشحالیم که پایبند ورزش شدید و در مسیر تناسب اندام و سلامتی قرار گرفتید.

عالی هستید واقعا

سلام ممنون از همراهی شما دوست عزیز:)

عالی بود مقاله کامل و مفیدی بود

سلام سهیلا عزیز. از همراهی شما ممنونیم:)

عالی بود در صورتیکه انجام بدیم 🙂
ممنون

سپاس از همراهی همیشگی شما دوست عزیز 🌷

چگونه در کمترین زمان پاها‌یم را ۱۸۰ درجه باز کنم؟

لاغری ران در کمترین زمان! + (9 حرکت چربی‌سوز برای کوچک کردن ران)

چاق کردن پا با راهکارهای تضمینی + (9 حرکت ورزشی برای چاقی و خوش‌فرمی پاها)

گودی بغل ران را با این ۸ حرکت ساده اما موثر پر کنید

معجزه رشد سریع مو با ۱۶تکنیکی که جهانی شده! + (ویدیو تهیه ماسک مو)

آیا با خوردن میوه بعد از ورزش لاغر می‌شوم؟

تمرینات کمردرد | 8 تمرین فوق‌العاده برای رهایی از کمردردهای مزمن

تمرینات ورزشی برای جلوگیری از بروز فتق | ورزش مناسب فتق

ایروبیک در خانه برای تناسب اندام | پرانرژی و هیجان لاغر شوید!

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ارتباط با فیتامین

پشتیبانی

021-22863740

پست الکترونیک

Info@Fitamin.ir

برای عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

دریافت نرم افزار فیتامین

©
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

موبایل

رمز عبور

با حساب کاربری به اندام (دکتر کرمانی) وارد شوید

ثبت نام در نسخه آزمایشی

موبایل

رمز عبور

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

۳۰ دقیقه ورزش در منزل بدون نیاز به باشگاه رفتن (+تصاویر)۳۰ دقیقه تمرین روی مقاوم سازی و افزایش قدرت بدن تمرکز دارد. بدون نیاز به وسیله خاصی یا باشگاه رفتن ورزش در منزل را تجربه کنید. برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید و برای بدست آوردن بهترین نتیجه کمی حرکات کششی هم انجام دهید.

 

این حرکات را سه روز در هفته اول انجام دهید. هر حرکت را ۱۵-۲۰ بار انجام دهید و بدون کوچکترین مکثی به حرکت بعد بروید ( مکث مجاز حدود ۲-۳ ثانیه است). پس از انجام تمام حرکات، به مدت ۶۰ ثانیه استراحت کنید و سپس حرکات را از ابتدا تکرار کنید. اگر احساس می کنید که دو بار دوره کردن حرکات کافی نیست، می توانید حرکات را ۳ بار دوره کنید!

چه طور در خانه ورزش کنیم

۶ حرکت اول برای مبتدیان و افراد با آمادگی جسمانی متوسط است و ۶ حرکت پایانی برای افراد با آمادگی جسمانی متوسط و عالی مناسب است. حرکات را براساس آمادگی جسمانی کنونی تان انتخاب کنید و نه بر اساس آنچه فکر می کنید باید باشید! (واقع بینانه آماگی جسمانی خود را ببینید!)

۱- پوش آپ از زانو

 

۱- حرکت را با دراز کشیدن روی شکم و قرار دادن صورت روی زمین آغاز کنید. دست ها را اطراف شانه قرار دهید.۲- تنه و ران های خود را راست و در یک راستا نگه دارید و با کمک دست ها تنه را از زمین بلند کنید.۳- در این حالت نقاط اتکاء شما به زمین کف دست ها و زانو و پنجه پاهاست.۴- مجددا آرنج را خم کنید و سینه و شکم را به زمین بزنید و حرکت را از نو شروع کنید.

۲- چمباتمه نشستن

 

 ۱- بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست ها را عمود بر بدن و در جلوی خود نگه دارید.۲- تجسم کنید که می خواهید روی یک صندلی بنشینید، زانوها را خم کنید و باسن را به زمین نزدیک کنید.۳- به یاد داشته باشید، زانو را به اندازه ای خم کنید که از نوک انگشتانتان جلوتر نرود. (زیاد از حد زانو را خم نکنید) ۴- حرکت را تکرار کنید. اگر می خواهید چالش بیشتری ایجاد کنید، می توانید دست ها را کنار بدن یا پشت سر قرار دهید.

۳- حرکت پروانه

 

۱- بایستید، پاها را جفت کنید و دست ها را کنار بدن قرار دهید.۲- در یک حرکت بپرید و پاها را از هم دور کنید و دست ها را بالای سر ببدید.۳- کمی مکث کنید و سپس با پرشی به موقعیت قبلی برگردید و حرکت را دوباره تکرار کنید.

 

۴- بالا بردن دست و پای مخالف

 

۱- به حالت چهاردست و پا بنشینید، کف دست ها و زانوها روی زمین باشند.۲- به آرامی دست و پای مخالف را از بدن دور کنید.۳- سپس دست و پای مخالف را به وضعیت قبلی برگردانید و حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.۴- حرکت را ادامه دهید.۵- این حرکت را آرام و کنترل شده انجام دهید.

۵-ضربه زدن به اطراف

 

 

۱- بایستید و با یک دست دیوار یا شی ثابتی (صندلی یا نیمکت) را بگیرید.۲- پای دورتر از دیوار یا شی ثابت را از زمین بلند کنید و با خم و راست کردن زانو، با پا ضربه بزنید.۳- حرکت را تکرار کنید.۴- حرکت را با پای دیگر هم انجام دهید.

۶-  پل زدن با آرنج یا تخته

 

۱- به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد را در تماس با زمین قرار دهید.۲- با استفاده از آرنج و ساعد و پنجه پا بدن خود را از زمین بلند کنید.۳- سعی کنید کمر را صاف نکه دارید و کمر و باسن در یک راستا قرار گیرند.۴- تا زمانی که دیگر قادر به تحمل وزن بدن بر روی ساعد نیستید، در همین حالت بمانید.

۷- پرس سینه ایستاده با طناب

 

 ۱- طناب در در جایی محکم ببیندید و از امنیت و محکم بودن آن مطمئن شوید. پشت به محل اتصال طناب بایستید. برای داشتن وضعیت ثابت تر می توانید یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید.۲- دو سر طناب را در دو دست بگیرید و سعی کنید دو دست (دو سر طناب) را به هم نزدیک کنید.۳- مجددا دستها را خم کنید و کنار بدن قرار دهید. این کار را  به آرامی انجام دهید تا فشار وارد شده به بازوها و کتف را احساس کنید.۴- حرکت را دوبار تکرار کنید.

۸- حرکت اسکوات از روی طناب محکم شده

 

 

چه طور در خانه ورزش کنیم

۱- با هر دو پا روی وسط طناب بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و با دو دست دو سر طناب را بگیرید.۲- شروع به نشستن و بلند شدن کامل بکنید، در حالیکه سر طناب ها همیشه موازی با شانه ها یتان قرار گیرد.۳- به موقعیت شروع برگردید و دوباره از اول شروع کنید.

۹- طناب زدن ،پروانه

 

 

۱- این حرکت طناب زدن معمولی ست با این تفاوت که در هر بار طناب زدن دو بار پرش وجود دارد، یکی هنگامی که طناب را می خواهید از زیر پایتان عبور دهید و دیگری وقتی که طناب بالای سرتان است. در این حالت یک پرش به اطراف هم انجام دهید و پاها را به اندازه عرض شانه باز و بسته کنید.۲- حرکت را ادامه دهید.

۱۰- کشش طناب به پایین با طناب

 

  ۱- طناب را در جایی محکم و مطمئن و بالا ببندید.۲- حالت شروع: کمی پاها را خم کنید، سر و سینه را به جلو بدهید و با دو دست، دو طرف طناب را بگیرید.۳- طناب را به پایین و کنار گوشهایتان بکشانید.در این حالت فشاری به شانه هایتان وارد می شود.۴- حرکت را دوباره تکرار کنید.

۱۱- راه رفتن با پاهای بسته شده با طناب

 

  ۱- گرهی در دو سر طناب ایجاد کنید و طناب را به دور مچ پا بیاندازید.۲- بایستید و یک  پا را از دیگری دور کنید و زمانیکه فشار مناسبی روی پاها احساس کردید، پای دیگر را به آن نزدیک کنید.۳- حرکت را ادامه دهید و چند قدمی بردارید.۴- این حرکت را با شروع از پای دیگر انجام دهید.  ۵- مطمئن شوید که لگن را در راستای بدن قرار داده اید و با شروع حرکت زودتر از پاها به اطراف حرکت نمی کند.

۱۲- بالا بردن باسن در حرکت تخته

 

 ۱- به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد خود را روی زمین قرار دهید. تنها نقاط اتکاء آرنج، ساعدو پنجه پاها ست.۲- شکم را به سمت بالا حرکت دهید و از زمین دور کنید به اندازه ای که ناف در موقعیت قبلی ستون فقرات قرار گیرد و لگن را به سمت بالا بکشانید. یک ثانیه در این وضعیت نگه دارید.۳- به وضعیت قبل برگردید و مجددا حرکت را تکرار کنید.منبع: elmevarzesh.com


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


دانستنی های سلامت واژن


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


زیباترین باغ رستوران فشم تهران


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


فروشگاه سیسمونی آنلاین

مهیج ترین کمپین های پیشنهادی سفر نوروز1400

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

پایین ترین نرخ وبیشترین تنوع پکیج تورکیش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بدون نیاز به وسیله خاصی یا باشگاه رفتن ورزش در منزل را با 30 دقیقه تمرین که روی مقاوم سازی و افزایش قدرت بدن تمرکز دارد، تجربه کنید. برای بدست آوردن نتیجه بهتر برای تمرینات ورزش در منزل باید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید و برای بدست آوردن بهترین نتیجه کمی حرکات کششی هم انجام دهید.

ورزش در خانه برای تناسب اندام را در هفته اول سه روز در هفته  انجام دهید. هر حرکت را 15-20 بار انجام دهید و پس از استراحت حداکثر 1 دقیقه ای سراغ حرکت بعدی بروید. پس از انجام تمام حرکات، به مدت 60 ثانیه استراحت کنید و سپس حرکات را از ابتدا تکرار کنید. اگر احساس می کنید که دو بار دوره کردن حرکات کافی نیست، می توانید حرکات را 3 بار دوره کنید!

6 حرکت اول برای مبتدیان و افراد با آمادگی جسمانی متوسط است و 6 حرکت پایانی برای افراد با آمادگی جسمانی متوسط و عالی مناسب است. حرکات را بر اساس آمادگی جسمانی کنونی تان انتخاب کنید و نه بر اساس آنچه فکر می کنید باید باشید! (واقع بینانه آماگی جسمانی خود را ببینید!) ورزش در منزل را با هیجان شروع کنید.

1- حرکت را با دراز کشیدن روی شکم و قرار دادن صورت روی زمین آغاز کنید. دست ها را اطراف شانه قرار دهید.

چه طور در خانه ورزش کنیم

2- تنه و ران های خود را راست و در یک راستا نگه دارید و با کمک دست ها تنه را از زمین بلند کنید .

3- در این حالت نقاط اتکاء شما به زمین کف دست ها و زانو و پنجه پاهاست.

4- مجددا آرنج را خم کنید و سینه و شکم را به زمین بزنید و حرکت را از نو شروع کنید.

1- بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست ها را عمود بر بدن و در جلوی خود نگه دارید.

2- تجسم کنید که می خواهید روی یک صندلی بنشینید، زانوها را خم کنید و باسن را به زمین نزدیک کنید.

3- به یاد داشته باشید، زانو را به اندازه ای خم کنید که از نوک انگشتانتان جلوتر نرود. (زیاد از حد زانو را خم نکنید) 

4- حرکت را تکرار کنید. اگر می خواهید چالش بیشتری ایجاد کنید، می توانید دست ها را کنار بدن یا پشت سر قرار دهید.

1- بایستید، پاها را جفت کنید و دست ها را کنار بدن قرار دهید.

2- در یک حرکت بپرید و پاها را از هم دور کنید و دست ها را بالای سر ببدید.

3- کمی مکث کنید و سپس با پرشی به موقعیت قبلی برگردید و حرکت را دوباره تکرار کنید.

1- به حالت چهاردست و پا بنشینید، کف دست ها و زانوها روی زمین باشند.

2- به آرامی دست و پای مخالف را از بدن دور کنید.

3- سپس دست و پای مخالف را به وضعیت قبلی برگردانید و حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.

4- حرکت را ادامه دهید.

5- این حرکت را آرام و کنترل شده انجام دهید.

1- بایستید و با یک دست دیوار یا شی ثابتی (صندلی یا نیمکت) را بگیرید.

2- پای دورتر از دیوار یا شی ثابت را از زمین بلند کنید و با خم و راست کردن زانو، با پا ضربه بزنید.

3- حرکت را تکرار کنید.

4- حرکت را با پای دیگر هم انجام دهید.

1- به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد را در تماس با زمین قرار دهید.

2- با استفاده از آرنج و ساعد و پنجه پا بدن خود را از زمین بلند کنید.

3- سعی کنید کمر را صاف نگه دارید و کمر و باسن در یک راستا قرار گیرند.

4- تا زمانی که دیگر قادر به تحمل وزن بدن بر روی ساعد نیستید، در همین حالت بمانید.

1- طناب در در جایی محکم ببیندید و از امنیت و محکم بودن آن مطمئن شوید. پشت به محل اتصال طناب بایستید. برای داشتن وضعیت ثابت تر می توانید یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید.

2- دو سر طناب را در دو دست بگیرید و سعی کنید دو دست (دو سر طناب) را به هم نزدیک کنید.

3- مجددا دستها را خم کنید و کنار بدن قرار دهید. این کار را  به آرامی انجام دهید تا فشار وارد شده به بازوها و کتف را احساس کنید.

4- حرکت را دوبار تکرار کنید.

1- با هر دو پا روی وسط طناب بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و با دو دست دو سر طناب را بگیرید.

2- شروع به نشستن و بلند شدن کامل بکنید، در حالیکه سر طناب ها همیشه موازی با شانه ها یتان قرار گیرد.

3- به موقعیت شروع برگردید و دوباره از اول شروع کنید.

1- این حرکت طناب زدن معمولی ست با این تفاوت که در هر بار طناب زدن دو بار پرش وجود دارد، یکی هنگامی که طناب را می خواهید از زیر پایتان عبور دهید و دیگری وقتی که طناب بالای سرتان است. در این حالت یک پرش به اطراف هم انجام دهید و پاها را به اندازه عرض شانه باز و بسته کنید.

2- حرکت را ادامه دهید.

چه طور در خانه ورزش کنیم

1- طناب را در جایی محکم و مطمئن و بالا ببندید.

2- حالت شروع: کمی پاها را خم کنید، سر و سینه را به جلو بدهید و با دو دست، دو طرف طناب را بگیرید.

3- طناب را به پایین و کنار گوشهایتان بکشانید.در این حالت فشاری به شانه هایتان وارد می شود.

4- حرکت را دوباره تکرار کنید.

1- گرهی در دو سر کش بدنسازی ایجاد کنید و آن را به دور مچ پا بیاندازید.

2- بایستید و یک پا را از دیگری دور کنید و زمانی که فشار مناسبی روی پاها احساس کردید، پای دیگر را به آن نزدیک کنید.

3- حرکت را ادامه دهید و چند قدمی بردارید.

4- این حرکت را با شروع از پای دیگر انجام دهید.  

5- مطمئن شوید که لگن را در راستای بدن قرار داده اید و با شروع حرکت زودتر از پاها به اطراف حرکت نمی کند.

1- به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد خود را روی زمین قرار دهید. تنها نقاط اتکاء آرنج، ساعدو پنجه پاها ست.

2- شکم را به سمت بالا حرکت دهید و از زمین دور کنید به اندازه ای که ناف در موقعیت قبلی ستون فقرات قرار گیرد و لگن را به سمت بالا بکشانید. یک ثانیه در این وضعیت نگه دارید.

3- به وضعیت قبل برگردید و مجددا حرکت را تکرار کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد.

 اگر به کامنت من پاسخ داده شد، به من ایمیل بزنید.

سلام من۱۱سالمه قدم۱۵۰وزن۴۲رشتم فوتبال چه حرکت های در خانه برای قدرت بدنی و قدرت پا انجام بدم حرکت های که اولویت داشته باشند

سلام؛ لینک زیر رو ببینید لطفا، تمرین هست در اون خودتون انتخاب کنیدhttps://www.elmevarzesh.com/tag/%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

سلام ، هدف از انجام این تمرینات افزایش قدرت هست دیگه آیا درست میگم ؟ اگه جواب no هست که دیگه خودتون بگید سپاس و تشکر از سایت علم ورزش

سلام، اکثرشون آره

ممنون خيلى عالى بود

برای منی که قدرت بدنیم خیلی پایینه و رشته کیک بوکسینگو انتخاب کردم فکرکنم عالی باشه ممنون شما خیلی خوبین

هر کدوم از این حرکات رو چنتا بزنیم؟

بستگی به شرایط سن، بدن، سطح آمادگی و عواملی از این قبیل داره، میزان مشخصی رو نمیشه در نظر گرفت و هر حرکت هم متفاوت هست

اره دیگه

ضمن سپاس بابت مطالبتون میخواستم بدونم ایا انجام این حرکات باعث ساخت عضلات توده ای و رشد اونها مثل زمانی که با دستگاههای بدنسازی یا دمبل و هالتر کار میکنیم خواهد شد یا نه فقط به ساخت بدنی فیت ولی بدون حجم عضلانی کمک میکنه؟

سلام، نه قابل مقایسه با تمرینات با دستگاه نیست

سلام من برای یک خانم خانه دار که بیماری کشکک زانو و کمر درد دارد احتیاج به چند حرکت ورزشی مناسب برای لاغری دارم. لطفا کمکم کنید

سلام، مطلب زیر رو بررسی کنیدhttps://www.elmevarzesh.com/best-cardio-exercises-workout-bad-knee-injury/

سلام خسته نباشید هفته اول سه بار در هفته هفته هفته های بعد چند بار؟؟؟

سلام، به مرور می تونید شدت تمرین رو افزایش بدید، به ۴ جلسه برسونید

من وزنم۵۳قدم۱۷۵ چطور به وزن ایده ال برسم

سلام، مطالبی که برای افزایش وزن نیاز هست در لینک زیر قرار داردhttps://www.elmevarzesh.com/category/dietary-regimes-and-fitness/weight-gain/

من همراه یه سری کارای دیگه میخوام از امروز این برنامه ورزشی رو دنبال کنم
یک ماه انجام میدم،نتیجه داد میام اینجا میگم صفحه هم نشان زدم که گمش نکنمممم

سلام من میخواستم با این کار بدنم رو برای فوتبال اماده کنم ایا میشه این کارو کنم

سلام، بستگی به سطح آمادگی بدن تون داره، ولی در کل خوبه

سلام پسرم هشت ساله ست نمیتونم باشگاه بفرستمش میخواستم توی خونه تمرین بدنسازی بدم بهش میشه راهنمایی کنین

سلام، راهنمایی ما در این حد می تونه باشه که با وزن بدن و تمرینات سبک تمرین کنه، جدا از این نیاز به برنامه ای داره مربی تنظیم کنه

مرسی آقای فیروزه ای عالی بود عالی

سلام من ووشو کار هستم بعد باشگاه بدنسازی رفتم بعد
دیگه نمیتونم برم سنم کمه
بعد طناب کشی ندارم یه ورش بگید تا بتونم خوب تمرین کنم

سلام، محمد جان درست متوجه سوالت نشدم، توضیح بدی ممنون میشم

من ۵۲ کیلوام با قدر۱۷۵ …..
آیا میتونم با این ورزش ها چاق بشم یانه
اخه بیش از حد لاغر مردنی ام!!!!!!!!
۱۴ سالمه

سلام، رضا جان، افزایش وزن با تغذیه ممکن هست و ورزش می تونه در این مسیر با افزایش توده عضلانی به افزایش وزن مناسب کمک کنه

سلام و خسته نباشید به شما. مطالب سایت عالی بود و حرکت های ورزشی خیلی خوب توضیح داده شده . ممنون.

من می تونم با این ورزش ها تو یک ماه لاغر بشم

سلام، امیر جان سوال شما جواب نداره، این تمرینات برای تناسب اندام و کمک به کاهش وزن خوبه، منتها رژیم و سبک تغذیه شما، چربی سوزی می کنه نه ورزش، گذشته از این نه وضعیت بدنی شما، میزان چربی، وزن و …. هیچ اطلاعی نداریم در نتیجه نمی تونیم جواب بدیم

دادا تو یک ماه نمیشع ولی باید دمنوش اینا بخوری صبحا ورزش کنی
دراز نشست ۱۰تا
۴ ست ۱۰ تایی
طناب ۱۰ تایی
۴ ست
دو تا روش دیگه
۴ ست ۱۰ تایی
انجام بده
بعد تو چن ماه بدنت خوب میشع
من بدون دارو اینا بدنمو خوب کردم
بدون هیچ چیز دیگه ای
فقط خوب تمیرین کن

سلام من وزنم ۵۷کیلو و قدم ۱۷۴هستم یک پودر چاقي مکس فت خریدم و به من گفتن حتما باید با ورزش بدن سازي این رو مصرف کنم با این حرکات شما توي پیج میتونم پودر رو استفاده کنم

سلام، اگر با این حرکات یا حرکات دیگه برنامه تمرینی منظمی داشته باشید بله می تونید، وگرنه بدون ورزش توصیه به مصرف نمیشه

دوست عزیز بهتره از پودر ها استفاده نکنی چون دارای کورتون هست که عوارض بدی داره درسته بعد یه مدت کوتاهی باعث چاق شدن شما میشه. این کار بخاطر تجمع آب در رگ ها و شما رو چاق نشون میده و صورت شما روشن و چاق میشه اگه قطع کنی بعد از یه مدتی آب بدن رو از دست می دید حتی از روز اول هم لاغر تر میشی. سیاه و اسکلتی میشی کورتون باعث پوکی شدید استخوان میشه و خشکی مفاصل و عوارض های بد دیگر که میتونید از اینترنت تحقیق کنی. اگه میخواهی مکمل بدنسازی استفاده کنی صحیح که جای خریداری کنی که معتبر باشن و کسانی که خریدن راضی بودن

خیلی قشنگ

باسن یا گلوتئال ها، در واقع از یک گروه عضلانی سه بخشی یعنی سرینی بزرگ، میانی و کوچک ساخته شده اند. همسترینگ (پشت ران) و کشندۀ پهن نیام همه نقش بزرگی در بزرگ کردن باسن و محافظت از آن در برابر هر آسیبی، بازی می کنند. گلوتئال های قوی…

چربی های زیر بغل و پشت خصوصاً در خانم گذشته از اینکه شکل مناسبی ندارد بلکه حتی آزار دهنده نیز هستند. مثلاً چربی زیر سوتین و اطراف زیر بغل و پشت! علت افزایش و تجمع چربی در زیر بغل و پشت به تغذیه غلط و عدم فعالیت بدنی مربوط…

طناب زدن یکی از ورزش‌های هوازی است. این ورزش با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را می‌تواند نصیب‌تان بکند. کافیست یک طناب داشته باشید و روی سطح مناسبی مشغول به انجام حرکت طناب زدن شوید. اما روش صحیح طناب زدن چطور؟ طناب زدن نه تنها برای افزایش توان هوازی مفید…

خیلی‌ها به دنبال عضلات سیکس پک شکم هستند؛ اما برای عضلات زیر شکم و حرکات مخصوص آن دچار مشکل می‌شوند. این گروه عضلانی شامل قسمت پایینی عضله راست شکمی و قسمت پایینی مایل شکمی و جزو عضلات شش تکه شکم است. می‌توان گفت آخرین قطعات پازل شکمی است که…

شاید فکر کنید تمرین با کش بدنسازی در مقایسه با یک جفت دمبل یا هالتری که از استیل ساخته شده وسیله‌ی بیخودی است، اما نباید تاثیری را که این وسیله بر بدن‌تان دارد دست کم بگیرید. پس یعنی باید از خودمان سوال کنیم تمرین با کش ورزشی در خانه…

و انواع اسکوات، بهترین تمرین‌ها برای تقویت و فرم‌دهی پا و باسن هستند. اما اگر زانوهای‌تان توانایی لازم برای این حرکت را ندارند، مثلاً هنگام پایین آمدن در اسکوات صدای‌شان در می‌آید و یا فشار بسیار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود، پس اسکوات حرکتی نیست که بتوانید ادامه‌اش دهید….

بدون نیاز به وسیله خاصی یا باشگاه رفتن ورزش در منزل را با 30 دقیقه تمرین که روی مقاوم سازی و افزایش قدرت بدن تمرکز دارد، تجربه کنید. برای بدست آوردن نتیجه بهتر برای تمرینات ورزش در منزل باید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید…

ترک های پوست در نواحی مختلف بدن را می‌توان گفت اکثر افراد از هر قشری دیده اند، با مشاهده و یا بیان این مطلب شاید اولین اشخاصی که به ذهن شما می‌رسند که این نوع ترک‌ها را روی بدن داشته باشند، ورزشکاران باشند. اما این صحیح نیست! چرا؟ در…

سال 2020 احتمالاً به‌عنوان یکی از بهترین سال‌ها برای صنعت تجهیزات ورزشی خانگی در تاریخ ثبت خواهد شد. از آن‌جایی‌که بسیاری از افراد به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا سعی در حفظ تناسب اندام و کنترل وزن خود هنگام تعطیلی‌ باشگاه‌های بدنسازی دارند، بسیاری تصمیم به ساخت باشگاه خانگی…

اگر کودک شما به ورزش جوانان علاقه یا استعدادی نشان دهد، این سؤال به‌سرعت مطرح می‌شود: آیا زمان برای مشارکت در ورزش های رقابتی (یا مسابقه انفرادی) فرا رسیده است؟ پاسخ بسته به کودک متفاوت است. برخی از پاسخ‌ها تحت تأثیر فشار رقابتی هستند. هنگام تصمیم‌گیری این عوامل را…

بولت (پیچ) نوعی بست از جنس میلگرد می باشد که در صنعت ساخت و ساز، جهت ایجاد اتصال بین صفحه زیر ستون و فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاحات پیچ و بولت در بعضی مواقع با هم قابل استفاده هستند و توضیح تفاوت هایی که بین آنها است…

بین درد و ناراحتی یک تفاوت اساسی وجود دارد، هر چند در بیشتر موارد این دو همراه هم و با بار منفی هستند. احساس ناراحتی، موقتی است؛‌ اما درد، همیشگی است. احساس ناراحتی و رنج می‌تواند باعث گیجی و ناموفقیت شود،‌اما درد می‌تواند ضربه‌ای باشد که هشیارتان کند. شما…

خانم ها سعی می‌کنند تمرین‌های‌شان را با دقت انتخاب کنند، الویت بندی کنند، شدت و فرکانس تمرین و شتاب آنها را نیز به خوبی تنظیم می‌کنند. اما وقتی به تمرینات شکم می‌رسند معمولا فقط یکی دو حرکت در پایان تمرین انجام می‌دهند و فکر می‌کنند همین خوب است، اما…

نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند بخشی اساسی در مدیریت تأمین آب برای بزرگسالان فعال و ورزشکاران باشند. تحقیقات نشان داده است که بسته به شدت و مدت فعالیت بدنی، نوشیدنی ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک می‌توانند مکمل تغذیه‌ی ورزشی باشند. هدف آن‌ها، برآورده سازی نیازهای متغیر ورزشکاران با ارائه‌ی یک محصول…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ ترنجین

برای انجام حرکات ورزشی همیشه نیازی به رفتن به باشگاه نیست بلکه در خانه با دنبال کردن برنامه خاص و پشتکار می توان به اندامی متناسب و خوش فرم رسید.قبل از انجام ورزش در خانه برای کاهش وزن، باید مطمئن شوید که میزان کاهش وزن را درک می کنید.اغلب افراد با کاهش وزن به عنوان هدف شروع می کنند. آنچه که بدن شما به منظور کسب نتیجه بهتر به آن نیاز دارد کمک می کند بنابراین زمانی که برای کاهش وزن تمرین می کنید، باید بدانید که وقتی شروع به ورزش می کنید بدن چطور عمل می کند.

وقتی مساله کاهش وزن به میان باشد، باید یک تغییر سبک زندگی را ایجاد کنید با اینکه تمرینات ساده ای در خانه برای کاهش وزن می تواند نتایج متوسطی داشته باشد همچنین باید مراقب غذایی که می خورید هم باشید و این زمانی است که شما بیش ترین نتیجه را دریافت می کنید.

در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند ورزش خانگی تان را برای کاهش وزن موثرتر کنید ؛ با ما همراه باشید.

-روتین خود را منظم نگاه دارید. 

چه طور در خانه ورزش کنیم

-برای از دست دادن وزن ورزش را برای حداقل 60 دقیقه برنامه ریزی کنید. 

-از صبحانه صرف نظر نکنید. 

-غذاهایی را بخورید که کالری و چربی پایینی دارند. 

-الگوی غذایی را نگه دارید که سازگار باشد. 

-اگر ورزش نمیکنید، به سرعت فعالیت کنید. 

-از بیرون غذا خوردن پرهیز کنید. 

-استراحت کافی داشته باشید. 

اینکه چه زمانی برای شما طول می کشد تا متوجه کاهش وزن شوید، از یک فرد به فرد دیگر فرق می کند.عواملی وجود دارند که چرخه کاهش وزن شما را مشخص می کنند.شما هم چنین روند کاهش وزن را زمانی که شروع به کار می کنید، خواهید دید. 

اگر شما تغییراتی شدید در رژیم غذایی و سطح فعالیت خود ایجاد کرده اید، چند هفته اول زمانی است که بیش ترین نتیجه را خواهید دید.مردم هر هفته با 1 تا 2 کیلوگرم شروع می کنند.در اغلب موارد، این کاهش اولیه وزن در واقع افت آب بدن است.

به عنوان مثال، اگر شما ورزش هوازی در خانه را با رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید، گلیکوژن در ماهیچه ها به تدریج کاسته می شود.علاوه بر این، مقداری آب باقی مانده نیز از دست می رود.اما این زمانی نیست که کاهش چربی شروع می شود.به عبارت دیگر، ترازو همیشه بهترین راهنمای شما نیست.

همانطور که در برنامه ورزشی خود پیشرفت می کنید، توده عضلانیتان نیز ممکن است افزایش یابد.نتایج تمرین های تناسب اندام شما در خانه، در این نقطه آرام به نظر می رسد.

بهترین راه برای با انگیزه ماندن، پی گیری روند پیشرفت با یک نوار اندازه گیری است. کمر، بازوها، باسن، ران و سینه خود را اندازه بگیرید.یک سابقه از خود داشته باشید و نتایج را در هر چند هفته باهم مقایسه کنید.

همچنین ارتباط بسیار مهمی بین کاهش وزن و سبک زندگی شما وجود دارد. اگر یک برنامه بسیار پر استرس دارید، کاهش وزن انجام نمی شود. 

شما تفاوتی در سایز لباس و همچنین سلامت کلی خود را خواهید دید.به رغم این احساس است که ورزش بدنی شما در خانه منجر به نتایج گسترده نمی شود.مطمئن شوید که یک حس سلامتی با کاهش وزن دارید.

به تدریج با یک برنامه منظم و رژیم غذایی خوب، بهبودی محسوسی در سلامتی خود خواهید دید و همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک می خوانید این شامل کاهش سطح کلسترول و فشار خون نیز می شود. بسیار مهم تر از اعداد واقعی است که شما در مقیاستان می بینید. 

به عبارت دیگر، تمرین های تناسب اندامی در خانه وجود دارند که بسیار موثرتر از بقیه هستند.گنجاندن آن ها در برنامه ورزشی تان می تواند نتایج شدیدی داشته باشد. 

شکستن برنامه تمرینی! 

دو جز برای تمرین خوب ورزش هوازی و آموزش استقامت وجود دارد.

ورزش هوازی به معنی بالا بردن ضربان قلب است. این به شما نیاز دارد که در هر فعالیتی که نیاز به مقدار زیادی تلاش دارد، شرکت کنید. شامل دویدن، رقص، پرش با طناب، پروانه یا پیاده روی تند است.

زمانی که به دنبال برنامه کاهش چربی خوب هستید، تمرین مقاومت و یا آموزش استقامت همراه با کاردیو به شما کمک خواهد کرد که چاق شوید.

تمرین استقامت به شما نیاز دارد تا کمی مقاومت را به شکل وزنه های قوزک پا، نوارهای مقاومت،دمبل اضافه کنید. دلیل اینکه نیاز به تمرین قدرت دارید، این است که شما ماهیچه های بیشتری با این نوع ورزش خواهید ساخت.

دلیل اینکه نیاز به تمرین های قدرتی دارید، این است که ماهیچه های بیشتری با این نوع ورزش خواهید ساخت. هرچه ماهیچه بیشتری داشته باشید، سوخت بدن تان سریع تر خواهد بود.

این یک قانون ساده است – اگر می خواهید اندازه خود را تغییر دهید، به ورزش های هوازی نیاز دارید و شکل بدن خود را تغییر می دهید و به آموزش قدرت نیاز دارید.

هنگامی که تصمیم گرفتید بدن سالم داشته باشید، می توانید این 10 ورزش مطمئن معرفی شده در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک را در خانه برای کاهش وزن اضافه کنید: 

1. شنا:

شنا یک تمرین عالی برای کار کردن کل بدن، به خصوص سینه است.

دست هایتان را روی دو طرف سینه خود قرار دهید. در هنگام دراز کشیدن روی دست خود، از وزن بدنتان پشتیبانی کنید. حالا بدن خود را بلند کنید و آن را با خم کردن آرنج به موقعیت شروع پایین ببرید.

شما می توانید این تمرین را برای کار بر روی عضلات سه سر خود با حرکت دادن دست هایتان به کمر خود تغییر دهید.اگر در ابتدا سخت بود می توانید زانوهایتان را خم کنید. 

2. پل:

این یک ورزش ساده است که باید در خانه انجام دهید.به پشت خود دراز بکشید. زانوهایتان را روی زمین خم کنید. سپس باسن خود را بلند کنید و آن را به موقعیت اصلی برگردانید. حداقل 15 بار در یک ست این تمرین را تکرار کنید. 

3. اسکیت:

این یک ورزش هوازی خوب و یک ورزش پا ساده در خانه است. حالت نیمه اسکات داشته باشید. سپس به یک طرف خیز بردارید.پایتان را روی زمین قرار دهید و در طرف دیگر آن را مجددا تکرار کنید. 

4. پلانک کرال:

این ورزش یک ورزش عالی برای عضلات شکم است و یک ورزش کمر خوب در خانه است. بدن خود را به یک موقعیت چوبی با بدن خود بیاورید که توسط انگشتان پا و بازوهای شما حمایت می شود. سپس زانوی خود را به یک طرف تا آرنج در یک طرف قرار دهید. از طرف دیگر تکرار کنید. این باعث می شود که وزن از یک طرف به طرف دیگر تغییر یابد و استقامت و پایداری زیادی به شما بدهد.

چه طور در خانه ورزش کنیم

5. اسکات:

این یکی از بهترین تمرین های خانگی برای مبتدیان و آموزش های سطح پیشرفته است. پاهای خود را در شروع باز کنید. سپس باسن خود را پایین بکشید، طوری که انگار روی یک صندلی نشسته اید. دقت کنید که زانو تا قوزک پا تکان نخورد. به نقطه شروع برگردید و تکرار کنید. 

6. لانگ راه رفتن:

لانگ یک ورزش ماهیچه ای بزرگ برای پاها است. همچنین بر روی تنه شما هم کار می کند. با پاهای خود شروع کنید. یک قدم بزرگ با پای راست خود بردارید. سپس زانوی چپ را به پایین خم می کند. زانوی خود را به موقعیت شروع قرار دهید و در طرف مقابل آن را تکرار کنید.

7. پرش با طناب :

این یکی از آسان ترین تمرین های کاردیو است که در خانه انجام می شود.شما می توانید با یک مجموعه ساده از چرخاندن طناب شروع کنید و سپس به سمت الگوهای پیچیده بروید. 

8. تمدید بازگشت:

هم چنین به عنوان سوپرمن هم شناخته می شود، این یک تمرین کمری عالی در خانه است. روی زمین دراز بکشید. سپس یکی از بازوهایتان را در هوا بلند کنید و تا جایی که می توانید پاهای خود را در هوا بالا ببرید.

سرتان را صاف نگه دارید تا یک ضمیمه کامل در پشت خود داشته باشید. چند ثانیه صبر کنید و به موقعیت اولیه برگردید. 

9. پلانک جانبی:

این تمرین دیگری است که برای بازوها، تنه، کمر و پاها تلاش می کند.با دراز کشیدن روی پهلوی خود شروع کنید.آرنج تان را زیر شانه قرار دهید. سپس بدن خود را طوری بالا ببرید که تمام وزن روی انگشتان پا و آرنج قرار گیرد.

حالا بلند شوید و فقط باسن خود را پایین بیاورید.از طرف دیگر مجددا این تمرین را تکرار کنید. 

10. کرانچ:

این حرکت برای از دست دادن چربی شکم مناسب است.با راهنمای مناسب متخصص، برایتان مفید است. با دراز کشیدن به پشت خود شروع کنید.

زانوهایتان را خم کنید و دست هایتان را روی سینه و یا پشت سرتان قرار دهید.سپس پشت شکم را عقب بکشید و ماهیچه های آن را منقبض کنید تا تیغه شانه را بلند کنید.

دقت کنید که گردن تان صاف باشد و از بازوهایتان استفاده نکنید، تا بالاتنه تان را بالا بکشید.به موقعیت شروع پایین بروید و دوباره تکرار کنید. 

چند بار باید این تمرین ها را تکرار کرد؟

بهترین راه برای اجرای این تمرینات ورزشی در خانه، آموزش در فواصل زمانی معین است.برای هر تمرین با 30 ثانیه شروع کنید.تا جای ممکن چند بار این کار را تکرار کنید.

سپس به مدت ده ثانیه استراحت کنید و به سمت قسمت بعدی حرکت کنید.شما می توانید این را برای هر ده تمرین برای حدود 60 دقیقه تکرار کنید.شدت را با گذشت زمان، افزایش دهید. 

زمانی که به روتین خود عادت کردید، باید آن را با سخت تر کردنش جالب تر کنید. 

برای ورزش های خانگی برای کاهش وزن، می توانید کمی مقاومت کنید تا آن را چالش برانگیز تر کنید ؛ همانطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شده است به عنوان مثال، می توانید از یک کیف وزن دار یا دمبل در هنگام انجام وزنه برداری و لانگ استفاده کنید. 

وقتی که حرکت اسکیت را انجام می دهید، وزنه هایی را به قوزک پایتان اضافه کنید. شما حتی می توانید مدت زمان هر تغییر را افزایش دهید، تا دوره های بیشتری را تکرار کنید. 

شما حتی می توانید با اضافه کردن یک پرش در یک مسیرهای مشخص، آن را شدیدتر کنید. برای مثال، یک پرش کوتاه به جای وزنه برداری عادی می تواند ورزش خانگی عالی برای زنان و مردان باشد. به طور مشابه، اضافه کردن یک پرش پس از کامل شدن هر دو طرف آن، آن را شبیه به ورزش با شدت بالا می کند.

چگونه با انگیزه باقی بمانیم؟

سخت ترین چیز در رابطه با ورزش خانگی برای از دست دادن وزن، سازگار بودن است. دقت کنید که هر هفته میزان پیشرفت خود را ثبت کنید.سپس می توانید کمی موسیقی را به زمان ورزش تان اضافه کنید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید یافتن یک شریک است.زمانی که کسی را دارید که می توانید با آن برنامه خود را به اشتراک بگذارید، به احتمال بیشتری به آن پایبند خواهید ماند.در نهایت، آن را جالب نگاه دارید.

ترتیب ورزش را تغییر دهید. همچنین می توانید فعالیت هایی را در نظر بگیرید که از قبیل شنا کردن یا هر ورزشی دیگری در طول هفته برای خود نگه داشتن انگیزه تان داشته باشید.

 

در یک نگاه

ورزش نقش مهمی در سالم ماندن ما دارد، اما فهمیدن چگونگی فعال تر شدن می تواند سخت باشد. اگر عادت به فعالیت بدنی ندارید ، آهسته شروع کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه پیاده روی بروید و روزانه 30 دقیقه قدم بزنید . سعی کنید تمرینات تقویتی را 2 یا 3 روز در هفته اضافه کنید ، و انعطاف پذیری خود را با کلاس های یوگا یا پیلاتس تقویت کنید. هر زمان که کار می کردید ، محدودیت های بدن خود را بشناسید و در صورت داشتن سابقه در مورد مشکلات پزشکی ، از پزشک خود بخواهید که راهنمایی کند.

اگر به فعالیت بدنی عادت ندارید و می خواهید روال ورزش را توسعه دهید ، به آرامی شروع کنید. هنگامی که تجربه کسب می کنید ، سعی کنید سطح شدت تمرینات خود را به تدریج افزایش دهید.

هنگام گرم شدن ، عضلات مورد نظر خود را برای ورزش هدف قرار دهید ، اما از حرکات شدیدتر استفاده کنید. به عنوان مثال ، 5 تا 10 دقیقه قبل از دویدن یا انجام تمرین بدنی پایین پیاده روی کنید. 

. به عنوان یک قاعده شلوغ ، شما باید حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی نسبتاً شدید روزانه داشته باشید. مثالهایی از قبیل رفتن برای پیاده روی های سریع و دویدن ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا.

چه طور در خانه ورزش کنیم

تمرینات قدرتی شامل استفاده از وزنه های رایگان ، همچنین به عنوان تمریهای سنگین شناخته میشود. باندهای مقاومت ، یا وزن بدن خود برای تقویت ماهیچه ها می باشد. اگر تازه کار را شروع کرده اید ، هر بار 1 باردر هفته تمرین های بدن و بالاتنه را انجام دهید. با گذشت زمان ، به تدریج 3 تا 4 روز تمرین قدرتی را در برنامه هفتگی خود بگذرانید.

متفاوت بودن فعالیت های ورزشی شما می تواند شما را از خسته شدن دور کند،ومی تواند شما را برای ادامه مسیر باانگیزه کند. علاوه بر این ،تنوع تمرینات بدن شما را درگیر خود کرده و از صدمه دیدن جلوگیری می کند.

با راه رفتن به مدت 5 تا 10 دقیقه و کشش عضلات تمرین خود را هدف قرار دهید.

پیاده روی و آهسته دویدن راه های خوبی برای فعال شدن است ، به ویژه اگر تازه ورزش کنید. شما می توانید بعد از صرف نهار یک پیاده روی سریع 15 دقیقه ای داشته باشید ، بعد از شام 15 دقیقه در محله خود قدم بزنید.

بیش از یک بازی سرگرم کننده برای کودکان ، پریدن طناب یک تمرین قلبی عالی است. طناب را بکشید و سعی کنید 5 دقیقه مستقیم پرش کنید. اگر شما به ورزش کردن عادت ندارید ، اشکالی ندارد اگر فقط یک دقیقه بتوانید پرش کنید.

با ایستادن با پاهای خود در کنار هم و بازوها در کنار خود شروع کنید. سپس به محض حرکت پاهای خود به سمت بالا و راست کردن بازوهای خود در بالای سر ، مستقیماً پرش کنید. به حالت شروع برگردید ، سپس تکرار کنید

هنگامی که تازه کار را شروع می کنید ، به راحتی دوچرخه سواری خود را در اطراف محله خود ، در یک دنباله دوچرخه محلی یا در پارک انجام دهید. در ابتدا دوچرخه سواری را به مدت 3 مایل (4.8 کیلومتر) در مدت 30 دقیقه امتحان کنید ، سپس به تدریج سرعت و مسافت خود را افزایش دهید.

شنا یک تمرین کامل بدن است و می تواند به اضافه کردن تنوع در برنامه شما کمک کند. به مدت 20 دقیقه دور تا دور شنا را امتحان کنید . اگر نیاز به استراحت داشته باشید اشکالی ندارد ، به خصوص وقتی که به ورزش کردن عادت دارید.

به دنبال مسیری در اطراف محله خود بروید ، یا به دنبال یک مسیر داخلی یا فضای باز محلی باشید. سعی کنید به مدت 15 تا 30 دقیقه مستقیم حرکت کنید ، اما اگر تازه کار هستید، به خودتان را خیلی سخت نگیرید.

آموزش فاصله شامل تمرینات متناوب با شدت زیاد و کم تحرک است و این یک روش عالی برای سوزاندن کالری است. از آنجایی که فعالیت هایی با شدت بالا مانند دویدن یا اسپرینت کردن را در بر می گیرد ، اگر در حال حاضر به ورزش منظم عادت دارید ، تمرینات بازه ای را در برنامه معمول خود قرار دهید. برای یک جلسه فاصله زمانی خوب و اصلی ، سعی کنید روال پیاده روی با حداکثر سرعت را انجام دهید.

با کف دستان خود روی کف دست دراز بکشید. سپس با نگه داشتن هم تراز ، سر ، گردن ، پشت و پاها را تراز کنید ، بدن خود را بیرون بکشید و بلند کنید. دست و پا شما باید از وزن بدن شما پشتیبانی کند.

با دراز کشیدن رو به پایین روی زمین شروع کنید ، گویی می خواهید فشار را انجام دهید. بدن خود را بالا ببرید و وزن خود را روی ساعد و انگشتان پا حمایت کنید. سعی کنید حداقل 30 ثانیه پوز را نگه دارید ، خود را روی زمین پایین بیاورید ، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید ، سپس تکرار کنید.

با دراز کشیدن روی پشت خود و خم شدن زانوها و پاهای صاف روی زمین شروع کنید. دستان خود را روی قفسه سینه یا پشت سر خود قرار دهید ، عضلات شکم خود را درگیر کنید ، و به آرامی در حالی که تنه بالایی خود را از کف زمین بلند می کنید ، بازدم کنید.

با خم شدن زانوها روی پشت خود دراز بکشید ، پاها را روی زمین صاف و بازوهای خود را در کنار خود قرار دهید. هنگامی که عضلات اصلی خود را درگیر می کنید ، استنشاق کنید و به آرامی باسن خود را بالا بکشید و کف پشت را از کف زمین پایین بیاورید. خود را بلند کنید تا شانه ها و زانوها یک خط مستقیم ایجاد کنند و بازوهای خود را روی زمین صاف نگه دارید تا تعادل خود را حفظ کنید.

با پاهای خود از پهنای شانه ، ایستاده و انگشتان دست را کمی به سمت بیرون ، عقب راست ، و بازوهای خود را در کنار خود بایستید یا از سینه خود عبور کنید. عضلات اصلی و پایه را درگیر و محکم نگه دارید ، به آرامی زانوها را خم کرده و باسن خود را پایین بیاورید انگار می خواهید در یک صندلی بنشینید.

با ایستادن با پاهای خود از پهنای شانه شروع کنید ، سپس پرش کرده و به حالت خمیده بروید. کف دست خود را صاف بر روی زمین قرار دهید و پاهای خود را به عقب فشار دهید تا وارد وضعیت فشار وارد شوید و یک فشار را انجام دهید.

در حالی که شما می توانید تمرینات تقویتی زیادی را بدون وزن انجام دهید ، دمبل ، هالتر و ماشین های مقاومت می توانند شدت به تمرینات شما بیفزایند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، از وزنه های سبک تر شروع کنید و از تلاش برای فشار آوردن بدن به خارج از حد خود جلوگیری کنید.

فقط باید ماهیچه هایی را فعال کنید که جریان خون را افزایش داده اند. کشش سرد ، عضلات غیرفعال خطر آسیب را به همراه دارد. هر زمان که کشیدید ، به جای اینکه در داخل و خارج از آن تند تند شوید ، مرتب کنید. هنگام حرکت به حالت کشش ، استنشاق کنید و هنگام باز کردن ، بازدم کنید.

علاوه بر بهبود تعادل و انعطاف پذیری ، یوگا می تواند باعث افزایش تمرکز شود و به شما در حفظ سطح استرس کمک کند. شما می توانید در یک سالن ورزشی ، مرکز اجتماع یا استودیوی یوگا کلاس درس بگیرید یا در خانه با استفاده از راهنماهای آنلاین یا DVD تمرین کنید.

Pilates مجموعه ای از حرکات الهام گرفته از یوگا و رقص است که ترکیبی از تمرین های هوازی ، تعادل و انعطاف پذیری را به همراه دارد. مانند یوگا ، می توانید یک گروه محلی پیلاتس را پیدا کنید تا در یک سالن ورزشی یا استودیوی محلی با او کلاس برگزار کند یا کلاس بگذارد.

از باله تا فلامنکو ، رقصیدن می تواند یک شکل جدی از ورزش باشد. این می تواند انعطاف پذیری شما را بهبود ببخشد ، آموزش هوازی یا استقامتی ارائه دهد و هماهنگی شما را تقویت کند. یک گروه محلی پیدا کنید تا با یک کلاس ورزشی از یک سالن محلی یا یک مرکز اجتماع کلاس بگیرید.

Tai chi یک هنر رزمی چینی است که شامل توالی حرکات کند است. این می تواند به بهبود تعادل ، انعطاف پذیری و تمرکز شما کمک کند ، و این یک راه خوب برای مدیریت استرس است. از آنجا که این یک نوع ورزش کم تأثیر است ، اگر پیرتر باشید ، دارای سابقه پزشکی هستید یا اخیراً دچار آسیب دیدگی شده اید ، گزینه خوبی است.

لازم نیست ساعات روز خود را به ورزش اختصاص دهید. وقتی در غیر این صورت بی تحرک هستید ، روش هایی را برای قرار دادن ورزش در بلوک های کوچک زمان بیابید.

سپری کردن بیشتر روز از نشستن روی صندلی میز روی بدن شما سخت است. از یک میز ایستاده یا حتی یک میز ایستاده در ترکیب با یک تردمیل استفاده کنید. اگر این برای شما نیست ، فقط تلاش خود را بکنید تا استراحت منظم انجام دهید تا از خواب برخیزید و قدم بزنید.

هنگام رسیدن به آپارتمان یا محل کار خود ، از آسانسور بروید و به جای آن پله ها را بگیرید. اگر نمی توانید آن را پیاده روی 5 پرواز کنید ، فقط 1 یا 2 مجموعه از پله ها را انجام دهید و هر هفته یک طبقه اضافه کنید.

به جای رانندگی به مکانهای اطراف ، با پیاده راه بروید یا هر وقت ممکن بود دوچرخه خود را سوار کنید. به عنوان مثال ، با پیاده روی به فروشگاه چند بار در هفته ، خرید مواد غذایی را به یک تمرین تبدیل کنید.

در صورت سابقه بیماری های قلبی ، استخوانی ، عضلات ، مفصل یا سایر موارد پزشکی ، مشورت با پزشک بسیار مهم است. از پزشک خود بخواهید که چگونه با خیال راحت ورزش را شروع کنید و تمریناتی را که به نفع شرایط خاص شماست ، توصیه کند.

سعی کنید قبل از ورزش حدود 2 فنجان (470 میلی لیتر) آب بنوشید و هر 15 تا 20 دقیقه یک بار از آن (240 میلی لیتر) بنوشید. بدن شما به آب اضافی احتیاج دارد تا بتواند عضلات شما را کار کند و مایعات از دست رفته هنگام تعریق را جایگزین کند.

به طور کلی ، لباس هایی بپوشید که باعث محدود شدن حرکت یا جریان خون شما نمی شود. برای برخی از اشکال ورزش ، مانند دوچرخه سواری ، ممکن است بخواهید لباس متناسب داشته باشید ، اما هنوز هم نباید خیلی سفت باشند. لباس تمرینی گشاد کننده برای تمرینات قدرتی ، قدم زدن سریع و ورزش هایی مثل بسکتبال یا فوتبال بهتر است. 

 هنگام خرید کفش ، به دنبال کفش های ورزشی با کف لاستیکی محکم باشید. کفش های خوب نباید به صورت نیم خم شوند ، بنابراین یک کفش را با پا و پاشنه نگه دارید و به آرامی سعی کنید ببینید که آیا کف پا در برابر فشار مقاومت می کند.

اگر احساس درد و درد شدید دارید ، فعالیت را متوقف کنید. تمام تلاش خود را برای استراحت ناحیه آسیب دیده انجام دهید تا زمانی که درد فروکش کند.

۱. برنامه روتین خود را مطابق سطح تجربه خود تنظیم کنید. ۲. 5 تا 10 دقیقه قبل از کار و ورزش گرم کنید. ۳. سعی کنید روزانه ۳۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید…

۱.هر روز به یک پیاده روی سریع یا یک قدم زدن بروید. ۲. به مدت 5 تا 15 دقیقه طناب بازی کنید. ۳. جک های پرش را به مدت 5 تا 15 دقیقه انجام دهید…

۱.برای تقویت بازوها و قفسه سینه ، فشارهایی انجام دهید. ۲. سعی کنید بدن خود را به مدت 30 تا 45 ثانیه نگه دارید. ۳. تمرین های تقویت عضلات شکم را انجام دهیم…

۱. بعد از گرم شدن عضلات ،تمرینات کششی کنید. ۲. یوگا را شروع کنید. ۳. سعی کنید پیلاتس را بگیرید…

چه طور در خانه ورزش کنیم

منبع : Wikihow

چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید.
هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود.
به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

سایت چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید. هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود. به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

از بی‌تحرکی و کرختی این روزها خسته شده‌ایم و ورزش در خانه بهترین راهی است که در خانه برای همه امکان‌پذیر است. شاید خیلی با ورزش آشنا نباشیم اما در حالی که در خانه ماندن ما را دلزده کرده است، باید دست به کار شویم و روحیه و انرژی را به خودمان بازگردانیم، با ورزش‌های ساده.

ورزش با کمک اینترنت با شیوع کرونا ورزش کردن بیرون از منزل و استفاده از لوازم عمومی چندان امن نیست. در این شرایط و با کم‌تحرکی که ایجاد شده و خیلی از ما نگران سلامت و تناسب اندام خود هستیم. علاوه بر سلامت و تناسب اندام، در شرایطی که خانه ماندن باعث کرختی و بی‌حوصلگی می‌شود، فعالیت ورزشی موجب روحیه‌بخشی و ایجاد نشاط می‌شود و برای هر فردی لازم است.

چه مبتدی هستید و چه پیشرفته، می‌توانید تمرینات و برنامه‌ زیر را در هر روز انجام دهید و میزان تکرار و تعداد آن را تغییر دهید.

تمرین هوازی بدون تجهیزات در منزل

۱. تمرین سوپرمن: به روی شکم بخوابید. دست‌ها و پاها را در یک زمان به سمت بالا ببرید. برای این حرکت پس از بالا بردن پا و دست بدون زاویه دادن به آن‌ها، دست و پای خود را رها نکنید و با کنترل به زمین برسانید. سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۵ بار این کار را انجام دهید. اگر حرفه‌ای هستید تعداد را بالاتر ببرید.

چه طور در خانه ورزش کنیم

۲. تمرین پوش‌آپ (Push up): این حرکت روی دست، عضلات سینه و شکم کار می‌کند. دست خود را در مقابل بدن قرار دهید و با زاویه دادن به آن خود را تا زمین برسانید. سه مرتبه و در هر بار ۱۵ عدد از این حرکت بزنید و در صورت حرفه‌ای بودن آن را افزایش دهید. در روزهای بعد هر کدام از حرکت‌ها را به تعداد بیشتری برسانید. مثلا سه مرتبه ۲۰ تایی و روزهای بعد سه مرتبه ۲۵ تایی. تا سه مرتبه ۳۰ تایی ادامه دهید.

۳. دراز نشست با زانوی خم شده (crunch): به روی باسن بخوابید و زانوی خود را خم کنید. در این حالت دو دست خود را اطراف گوش خود قرار دهید. بدون اینکه فشار اضافی به گردن خود وارد کنید اندکی بالا بیایید.

۴. حرکت جانبی (Side Plank – modified): به پهلو بخوابید. آرنج تا ساعد خود را به زمین بچسبانید و خود را از زمین بلند کنید. کمر خود را به زمین بچسبانید و از زمین دور کنید. این حرکت برای باسن، ران و عضلات شما مفید است. همچین به از بین بردن پهلوها کمک می‌کند.

۵. اسکات( squat): این حرکت بسیار مهم به شکل دادن و فرم دهی عضلات باسن و ران کمک می‌کند. این حرکت نحوه‌های مختلفی دارد که ساده‌ترین آن اسکات معمولی است. این حرکت را می‌توانید به تدریج با وزنه و یا پرش بعد از آن انجام دهید. بایستید وزانوی خود را خم کنید و باسن خود را به پایین و در عین حال عقب بکشانید. زانوی شما نباید بیش از جایی که کفش شما قرار دارد جلو برود که در این صورت باعث آسیب رسیدن به زانو می‌شود. این حرکت را در اینترنت جستجو کنید و طریق صحیح آن را یاد بگیرید. همه حرکت‌ها با نام انگلیسی آن‌ها درج می‌شوند که به سادگی در منزل و با گوشی موبایل قابل سرچ باشند. کافی است یک بار حرکت صحیح را ببینید و آن را تمرین کنید.

۶. حرکت پا به سمت جلو(Forward Lunge): بایستید و در یک حرکت پای خود را کم‌تر از یک گام در حالی که زانوی خود را می‌شکنید به جلو ببرید. این حرکت برای عضلات پا و باسن مفید است.

۷. کبری(cobra): برای این حرکت به روی شکم بخوابید.دست خود را از آرنج بشکنید و کف دست خود را کنار سینه خود بگذارید. از کمر به سمت بالا بروید و مجددا به زمین بازگردید. این حرکت برای عضلات پشت شما مفید است.

۸. پل گلوت(Glute Bridge): در این حرکت به روی باسن خود بخوابید و زانوی خود را بشکنید و با زمین زاویه مثلث ایجاد کنید. در این حالت دست‌های شما به صورت صاف کنار بدنتان قرار دارد. باسن خود را به بالا ببرید و سپس به زمین برسانید. این حرکت برای عضلات پشت، باسن و پا مفید است.

در این زمینه بخوانید:

برای پیشگیری از کرونا چطور خریدهایمان را ضدعفونی کنیم؟

چگونه محیط خانه را ضدعفونی کنیم؟ راه‌های ساده برای پیشگیری از کرونا

۹. دوچرخه زدن: در حالی که روی باسن خود خوابیده‌اید به سمت آسمان دوچرخه بزنید. این کار نقش مهمی در شکل دادن به پای شما ایفا خواهد کرد.

۱۰. پروانه زدن: پروانه زدن یکی از کارهایی است که همه ما از مهارت‌های جسمانی اولیه هم آن را بلد هستیم. اگر کمر درد و یا مشکلات زانو دارید بهتر است این حرکت را با پرش کمتری انجام دهید. این حرکات با تناوب و با سرعت می‌تواند به چربی‌سوزی هم کمک کند که احتمالا به علت در خانه ماندن طولانی مدت دغدغه بسیاری از افراد است.

با اینترنت ورزش کنید

اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید به راحتی با انجام غلط حرکات می‌توانید به بدن خود آسیب برسانید. شما کافی است اسم حرکت را در اینترنت سرچ کنید و یا فیلم‌های ورزش ۲۰ یا ۳۰ دقیقه‌ای را در اینترنت جستجو کنید. با فیلم‌های متعددی روبرو هستید که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. مثلا برخی از آن‌ها برای مبتدی‌ها و برخی برای حرفه‌ای‌ترها طراحی شده است. سعی کنید تمام ویژگی‌های مورد نظر خود را بنویسید و آن را جستجو کنید. علاوه بر این برخی از کلاس‌های آنلاین ورزشی در روزهای اخیر اوج گرفته‌اند. شما می‌توانید با هدف سلامت و تغییر روحیه تا ایجاد یک عادت خوب، از این کلاس‌ها که الزام‌آور هم هستند استفاده کنید.

منبع: acefitness

کسانی که در باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی رفت و آمد دارند و به دنبال تناسب اندام بیشتر هستند به…

معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر…

یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود بدن انسان همانند یک سیستم منظم و پیشرفته عمل کند،…

کیک مرغ یکی از این غذاهایی است که با مواد الویه و کمی تغییرات می‌توانید غذایی به مراتب لذیذتر…

چگونه لباس‌هایمان را جمع کنیم که جای کم‌تری بگیرند. همه ما به دنبال این هستیم که کشوهای خلوت‌تری…

احتمالا خیلی اوقات ما به غلط در سبک زندگی‌ خودمان، کارهایی را انجام می‌دهیم که با اطمینان نمی‌دانیم…

برای گذراندن اوقات فراغت در خانواده می‌توانید سرگرمی‌ها و کارهای ساده‌ای را انتخاب کنید که…

باشگاه بدنسازی و مکمل‌هایی که گاهی قیمت آن‌ها سر به فلک می‌گذارد؛ غافل از آن‌که می‌توانند سلامتی…

بعضی چیزها در زندگی روزمره ما وجود دارد که اغلب ما در موردشان اشتباه فکر می‌کنیم. از اشتباهاتی…

هر کسی باید از جایی شروع کند، درست است؟ اگر اولین بار است که ورزش کردن را جدی گرفته‌اید، شاید سردرگم شوید که از کجا باید شروع کرد.

اغلب برنامه‌های ورزشی که پیدا خواهید کرد، برای افرادی تدوین شده که تجربه‌ی خوبی در تمرینات ورزشی دارند، و یا اینکه خوش اندامند. چنین برنامه‌هایی برای تازه کارها واقعا سخت است، حتی احتمالش هست که آسیب‌هایی جدی ببینند.حتی تمرینات ساده‌ی بدنسازی هم اگر به اشتباه اجرا شوند می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین اگر گیج شده‌اید که از کجا شروع کنید مطلب چگونه ورزش کردن را شروع کنیم؟ را در سایت آیوفیت مطالعه کنید.

چه طور در خانه ورزش کنیم

اکثر افراد برای تناسب اندام ورزش می کنند اما غیر از کاهش وزن و تناسب اندام فواید دیگری نیز دارد که عبارت اند از: • کاهش استرس • افزایش شادی • لذت بردن از فضای آزاد • افزایش اعتماد به نفس • کاهش اضطراب • افزایش قدرت مغز و حافظه • کنترل اعتیاد • افزایش آرامش و انرژی • افزایش خلاقیت • کاهش خطر بیماری قلبی

برای خود تعهدی 30 روزه ایجاد کنید که هر روز از هفته در این دوره به باشگاه، پارک و… بروید یا حداقل تا محل کار خود پیاده بروید. که با این کار یک عادت خوب در خود ایجاد کرده اید.

یک مربی ورزش داشته باشید تا برای شما برنامه ریزی کند چه تمریناتی را انجام دهید. زیرا مربی ورزشی دانش بیشتری نسبت به شما درباره ورزش دارد و بدن و توانایی شما را بررسی می کند و متناسب با آن ورزش هایی را پیشنهاد می دهد.

یک تقویم داشته باشید و روزهایی که باشگاه می روید یا به تعهد خود پایین بودید را ضربدر بزنید و به خود جایزه بدهید.

حتی اگر زمان شما خیلی پر بود حداقل 20 دقیقه زمان بگذارید و یک پیاده روی آرام داشته باشید زیرا کم ورزش کردن بهتر از هرگز ورزش نکردن است.

نحوه درست هر حرکت ورزشی را به طور اصولی از مربی خود یاد بگیرید.تحرک داشتن خوب است اما برای انجام دادن حرکات ورزشی باید زیر نظر یک مربی ورزشی باشید تا با انجام حرکات به بدن خود آسیب نرسانید.

هدف خود را از ورزش کردن مشخص کنید و ببیند برای چه ورزش کردن را می خواهید شروع کنید.

دوچرخه سواری هم برای ورزش کردن گزینه خوبی است. می توانید برای این کار زمانی را در زندگی روز مره خود در نظر بگیرید. یا در اواخر هفته با خانواده خود به دوچرخه سواری بروید.

سعی کنید در طول روز کارهای خود را سریع تر انجام دهید تا شب زودتر بخوابید. زمانی که شما 8 ساعت خواب کافی را داشته باشید صبح زودتر از خواب بلند می شوید و زمان برای ورزش کردن در صبح زود که بهترین زمان است دارید.

برای این منظور باید تقویت انگیزه داشته باشد و یکسری کارهایی انجام دهید به نوعی تحرک شما را زیاد کند. با دوستان خود یا به صورت گروهی ورزش کنید زیرا این طوری بیشتر از ورزش لذت می برید و به خاطر ملاقات دوستان تان هم شده به باشگاه می روید یا قرار خود را کنسل نمی کنید.

رقصیدن هم یک نوع ورزش کردن است. رقصیدن به تناسب اندام و خوش اندام شدن شما هم کمک می کند.برای شروع می توانید ار رقص سالسا، عربی، زومبا، باله کمک بگیرید.

شنا کردن هم به نوع خود یک نوع ورزش کردن است. و یک ورزش سبک و بدون آسیب است. حتی با فراگرفتن شنا یک مهارت ورزشی هم کشف کرده اید.

به این فکر کنید یک رویداد مهم مثل عروسی، مهمونی مهم و … در پیش دارید و باید خوش اندام باشید.

• تمرین با استپ • حرکات ایروبیک • کیک بوکس • اسکات، پرس پا • تمرین های استقامتی • دوچرخه زدن در جا • استپر یا بالا رفتن از پله به طور استقامت • کوهنوردی و دویدن به ویژه در حال حمل وزنه های سنگین • پرش با طناب • کلیه تمرین هایی که در آن به قوزک وزنه بسته می شود. • غلت خوردن روی تپه ها • کلیه حرکاتی که برای تقویت قسمت نیم تنه پایینی بدن دارای حرکات استقامتی و یا وزنه هستند. • حرکات استقامتی و وزنه برداری • قایقرانی استقامتی • کلیه حرکاتی که برای تقویت قسمت نیم تنه بالایی بدن دارای حرکات استقامتی و یا وزنه هستند.

همان طور که گفتیم ورزش فواید زیادی دارد و باید در زندگی روزمره خود اولویت و زمانی قرار دهید تا به یک عادت خوب تبدیل شود. و همچنین شروع ورزش نیازی نیست حتما با ورزش های سخت شروع کنید بلکه با مطالعه مقاله چگونه ورزش کردن را شروع کنیم؟ را در سایت آیوفیت میتوانید با روش های انگیزه ای شروع کردن ورزش آشنا شوید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

خانه  >  بدنسازی و تناسب اندام  >  چگونه ورزش را در خانه شروع کنیم ؟

شاید باشگاه مورد علاقه ‌شما بسته شده باشد. یا به تازگی شروع به ورزش کردن در خانه کرده‌اید. شاید هم می‌خواهید وقت کمتری را صرف رفت و آمد به باشگاه بدنسازی کنید. هر دلیلی که دارید، ورزش کردن در خانه جایگزینی محبوب برای باشگاه‌ها و کلا‌س‌های ورزشی است. در این مقاله در پاسخ به این پرسش که چگونه ورزش را در خانه شروع کنیم نکاتی را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها می‌توانید در خانه به اهداف تناسب اندام خود برسید.

اگر به اندازه‌ای خوش شانس هسنید که فضایی جداگانه برای قرار دادن وزنه‌ها و ابزار ورزش هوازی دارید بسیار عالی است. اما بسیاری از مردم چنین شرایطی را ندارند. اگر در آپارتمان یا فضایی کوچک زندگی می‌کنید، فضای مورد نیاز برای انجام ورزش می‌تواند به سادگی یک مت یوگا یا کف زمینی باشد که با جابه‌جا کردن میز غذاخوری بدست می‌آید. فضای ورزشی شما نباید خیلی بزرگ یا خاص باشد. اما انتخاب فضایی مخصوص ورزش کردن که برای انجام تمرینات خود هر دفعه به آن مراجعه کنید به مغر و بدن شما دستور می‌دهد که الان زمان ورزش کردن است.

تمرین با کش بدنسازی به شما اجازه می‌دهد از فضاهای کوچک نیز برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنید. برای شروع می‌توانید از تمرین با کش بدنسازی برای تقویت عضلات بازو ، شکم و سرشانه یا تمرین با کش بدنسازی برای تقویت عضلات پا استفاده کنید.

بیشترین موانع ورزش کردن کمبود وقت و انگیزه است. یکی دیگر از موانع ورزش کردن در خانه نبود کسی است که شما مجبور به پاسخ‌گویی به آن باشید، مثل یک مربی باشگاه یا تمرین دهنده‌ی ورزشی. بنابراین خودتان باید مسئولیت پیگیری تمرینات را بر عهده بگیرید. برنامه‌ای که می‌دانید از انجام آن لذت می‌برید را انتخاب کنید.

چه طور در خانه ورزش کنیم

اگر تمرینات هیت را دوست دارید، آن را انتخاب کنید. یا اگر علاقه‌مند به انجام تمرینات قدرتی هستید، از تمریناتی استفاده کنید که با وزن بدن انجام می‌شوند. اگر تمرینات هوازی بدنسازی را ترجیح می‌دهید و ابزاری مانند تردمیل یا دوچرخه دارید از آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از تمریناتی که می‌توانید در خانه انجام دهید، حرکات ورزشی با حلقه هولاهوپ است.

زمانی که در خانه ورزش می‌کنید، اینکه چه کاری می‌کنید اهمیت کمتری دارد و نکته‌ی مهم در انجام یوسته‌ی تمرینات ورزشی است.

اگر به باشگاه می‌روید، شما انتخاب‌های زیادی برای انجام تمرینات ورزشی دارید. اگر در خانه هستید، وسایلی که کنارتان است یک کامپیوتر، تلویزیون، تخت، مبل، یخچال و سایر وسایلی هستند که حواس شما را پرت می‌کنند. به همین دلیل است که داشتن عادات ورزشی در طول روز مهم است، این کار جلوی شما را از دست و پا زدن برای انجام ورزش تا آخر شب می‌گیرد. با کارهای کوچک شروع کنید. برای مثال انجام 20 دراز نشست و 20 اسکوات قبل از اینکه اول روز به حمام بروید. اگر خوب پیش رفت، سعی کنید تمرین خود را به 20 دقیقه تمرینات با وزن بدن گسترش دهید.

اگر هم کسی نیستید که صبح زود از خواب بیدار شود مشکلی نیست، قبل از شام زمانی را به تمرینات سریع اختصاص دهید یا بعد از انجام تماس‌های کاری به خودتان یک ویدئوی ورزشی پاداش دهید.انجام تمرینات ورزشی با کیفیت زمان زیادی از شما نمی ‎گیرند. مخصوصا اگر از زمان آزادی که در طول روز برای شما پیش می‌‌آید استفاده کنید.

در واقعیت شما نیاز به وسیله‌ی خاصی ندارید تا با آن تمرین ورزشی خوبی داشته باشید. تمریناتی مانند شنا، اسکوات، لانژ و پلانک و برخی از تمرینات هوازی تنها از ورن بدن شما استفاده می‌کنند. ولی داشتن چند وسیله‌ی ورزشی برای کسانی که می‌خواهند سطح تمرینات خود را کمی بالاتر ببرند پیشنهاد می‌شود.

اول از همه : یک مت یوگا تهیه کنید. این وسیله به شما سطح لازم برای انجام تمرینات ورزشی را به شما می‌دهد و از کف خانه‌ی شما نیز محافظت می‌کند. از اینجا به بعد می‌توانید از توپ‌های کتل، دمبل یا کش‌های مقاومتی استفاده کنید. کش‌های مقاومتی وسیله‌ای فوق‌العاده هستند. امن و تاثیرگذار بوده و می‌توانند همه‌ جا استفاده شوند.

یک توپ کتل با وزن متوسط هم ابزاری عالی برای حرکاتی است که کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانند جایگزینی برای دمبل‌ها در حرکات بالا و پایین تنه هم باشند. از این حرکات می‌توان به پرس‌ها، اسکوات‌، لانژ و تمرینات شکم اشاره کرد. اگر می‌خواهید تمرینات خود را به سطح بالاتری ببرید، از یک پله استفاده کنید. پله‌ها برای تمرینات هوازی عالی هستند و می‌توانند در تمریناتی که از وزن بدن استفاده می‌کنند هم به کار می‌آیند. یک توپ تمرینی بزرگ، مدیسن بال و طناب ورزشی هم انتخاب‌هایی هوشمندانه هستند که اگر فضای لازم برای استفاده از آنها را دارید می‌توانید آنها را تهیه کنید.

اگر نمی‌دانید برای انجام حرکات ورزشی در خانه به چه ابزاری احتیاج دارید، ما وسایل مورد نیاز برای ورزش در خانه را به شما معرفی می‌کنیم تا کارتان در انتخاب بهترین ابزار را راحت کنیم.

وابسته بودن به مربیان و تمرین ‌دهنده‌های ورزشی کار ساده‌ای است. بنابراین اگر به تنهایی در خانه به انجام تمرینات ورزشی می‌پردازید، از بین رفتن انگیزه پس از مدتی امری طبیعی است. به همین دلیل است که هدف گذاری یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انجام تمرینات ورزشی در خانه است. برای مثال برای خود هدف بگذارید که حداقل هفته‌ای 4 ساعت در خانه ورزش کنید، و پیشرفت خود را دنبال کنید.

می‌توانید از یک تقویم کنار یخچال یا میز خود نیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود روند پیشرفت خود را پیگیری کنید و به شما انگیزه‌ی ادامه می‌دهد. می‌توانید اهداف تمرینی کوچکی را نیز برای خود قرار دهید، برای مثال انجام 25 شنا در آخر هر تمرین هوازی، و اضافه کردن یک شنا هر روز تا در نهایت به 50 عدد برسید. هدف‌گذاری چالش برانگیز اما منطقی شما را درگیر تمرینات می‌کند، مخصوصا اگر شاهد پیشزفت خود باشید.

اگر دوست یا همکاری دارید که می‌تواند به شما در انجام تمرینات ورزشی ملحق شود، عالی است. اما حتی اگر کسی نمی‌تواند به صورت فیزیکی در کنار شما باشید، می‌توانید دوستان و خانواده‌ی خود را در حافظه‌ی دیجیتال خود قرار دهید. برای مثال می‌توانید به گروهی از دوستان‌تان که شما را تشویق می‌کنند پیام دهید، و از آنها بخواهید در پروسه‌ی پیشرفت شما شرکت داشته باشند و اگر روزی تمرین نکردید، برای انجام تمرین شما را پیگیری کنند. شما هم همین کار را برای آنها بکنید. با این کار، شما یک سیستم از دوستان سالم و پرانگیره می‌سازید که خارج از فضای باشگاه قرار دارند.

برخی از بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه براي ایفون و اندرويد جمعی از افراد مشتاق و پرانگیزه را با یکدیگر آشنا می‌کنند و با این کار پیگیری انجام حرکات ورزشی را در شما بیشتر می‌کنند.

بعد از اینکه پاسخ پرسش چگونه ورزش را در خانه شروع کنیم را بدست آوردید، وقت آن است که چیزهایی که یاد گرفتید را به کار بگیرید.انجام تمرینات ورزشی با انگیزه‌ای بالا را شروع کنید و با پیگری و انجام مداوم آن‌ها در خانه به اهداف تناسب اندام یا لاغری خود برسید.

چقدرعالی راهنمایی کردین ممنون ،پیش بسوی ورزش

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چه طور در خانه ورزش کنیم
چه طور در خانه ورزش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *