چگونه نویز صدا را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه نویز صدا را از بین ببریم
چگونه نویز صدا را از بین ببریم

چه مشغول ویدئوکنفرانس با همکاران باشید و چه با دوستان خود گفتگو می‌کنید یا محتوایی را برای مخاطب عمومی ضبط بکنید، در هر صورت کیفیت ضبط صدا همواره حائز اهمیت است. در این مقاله با روش کاهش نویز پس زمینه میکروفون و به دست آوردن یک محتوای صوتی با کیفیت بالا در محیط ویندوز آشنا خواهیم شد.

پیش از آن که به بررسی قابلیت‌های نرم‌افزار بپردازیم، باید با برخی رویه‌های مقدماتی برای ضبط صدای شفاف آشنا باشیم. در ادامه برخی نمونه‌های این موارد ارائه شده‌اند:

ویندوز 10 همانند ویندوز 7 و نسخه‌های قبل‌تر برخی گزینه‌های میکروفون دارد که به کاهش نویز پس‌زمینه میکروفون کمک می‌کنند. گزینه دقیق موجود به سخت‌افزار صدا در رایانه و درایورهای صدای سازنده بستگی دارد. این گزینه‌ها در کنترل پنل سنتی قرار دارند و در اپلیکیشن جدید Settings آن‌ها را نمی‌بینید. برای یافتن این گزینه‌ها، کنترل پنل را از منوی استارت باز کنید و به منوی Hardware and Sound > Sound بروید.

روی زبانه Recording در پنجره دوم کلیک کنید، دستگاه میکروفون خود را انتخاب کرده و روی Properties کلیک کنید.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

روی زبانه Levels کلیک کنید. اگر با نویز پس‌زمینه مواجه هستید، تلاش کنید از گزینه Microphone Boost استفاده کنید. برای نمونه بهره‌گیری از 10.0+ dB به جای 20.0+ dB می‌تواند کمک بکند. بدین ترتیب میکروفون حساس‌تر می‌شود یعنی شنیدن صدای شما آسان‌تر می‌شود اما در عین حال ضبط نویز پس‌زمینه نیز افزایش می‌یابد.

پس از کاهش گزینه microphone boost می‌توانید گزینه صدای میکروفون (microphone volume) را نیز تا 100 افزایش دهید. اگر تنظیمات boost آل کاهش دهید و میکروفون ساکت‌تر باشد، افزایش volume امکان شنیدن صدای شما را در صدای ضبط شده بهبود می‌بخشد. پس از تغییر دادن این تنظیمات روی Apply کلیک کنید تا دوباره میکروفون را تست کنید و از بهبود نتایج مطمئن شوید.

در نهایت روی زبانه Enhancements کلیک کنید. این زبانه بسته به تنظیمات سخت‌افزار و درایورهای صوتی رایانه ممکن است موجود نباشد.

اگر گزینه Noise Suppression یا Noise Cancellation موجود باشد، آن را فعال می‌سازد. گزینه‌های دیگر در این بخش نیز به کاهش نویز پس‌زمینه کمک می‌کنند. برای نمونه روی رایانه ویندوزی که ما تست کردیم، یک گزینه Acoustic Echo Cancellation نیز وجود دارد که به کاهش اکوی ناشی از اسپیکرها در زمان عدم استفاده از هدفون کمک می‌کند. روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و پنجره بسته شود.

ابزارهای ارتباطی رایج به صورت فزاینده‌ای از قابلیت‌های «لغو نویز» (Noise-Cancelling) برای حذف نویز پس‌زمینه در زمان ضبط صدا در هر اپلیکیشنی روی رایانه بهره می‌گیرند. در ادامه برخی از این موارد معرفی شده‌اند:

این قابلیت‌های پردازش صدا به صورت پیش‌فرض همگی روی Auto هستند، اما می‌توانید آن‌ها را غیر فعال یا تنظیم کنید تا دقیق‌تر عمل کنند.

Krisp.ai به صورت رایگان در دیسکورد ارائه شده است و همزمان یک محصول نرم‌افزاری نیز ارائه می‌کند که امکان لغو نویز را در هر اپلیکیشن دیگری ارائه می‌کند. نسخه رایگان این محصول امکان لغو نویز 120 دقیقه در هفته را ارائه می‌کند، اما پس از آن هزینه‌ای برابر با 3.33 دلار به صورت ماهانه دارد. اپلیکیشن‌های ویدئوکنفرانس زیاد دیگری نیز هستند که قابلیت لغو نویز داخلی دارند. برای تغییر تنظیمات آن‌ها نیز می‌توانید از پنجره Settings کمک بگیرید. اگر از یک ابزار ویدئوکنفرانس استفاده می‌کنید که لغو نویز داخلی ندارد؛ شاید بهتر باشد از یک راه‌حل مدرن‌تر بهره بگیرید.

اگر هیچ کدام از راه‌حل‌های فوق کار نکرد، ممکن است به یک میکروفون بهتر نیاز داشته باشید. برخی میکروفون‌ها طوری طراحی شده‌اند که نویز محیطی را فیلتر کرده و یا کاهش دهند. برای نمونه ممکن است دو میکروفون داخلی داشته باشند که میکروفون اصلی برای ضبط صدا و میکروفون ثانویه برای ضبط نویز محیط است. بدین ترتب می‌توانند این نویز محیطی را حذف کنند. این محصول‌ها در بازار با برچسب «میکروفون لغو نویز» (noise-canceling microphones) ارائه می‌‌شوند.

حتی اگر یک میکروفون اختصاصی لغو نویز ندارید استفاده از یک میکروفون با کیفیت بهتر می‌تواند موجب بهبود چشمگیری در کیفیت صدای ضبط شده در قیاس با میکروفون لپ‌تاپ یا یک هدست قدیمی داشته باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 85 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام من از هندزفری استفاده می کنم ولی صدام نویز داره و قسمت نویز در
باید فعال باشد یا خاموش ممنون میشم بگید؟

سلام من تو لپتاپ با هندزفری گوش میدم اما صدا مثل وقتیه که میخوای آهنگو بی کلام کنی اما وقتی دستمو میگیرم رو دکمه صدا عادی میشه. میشه مشکلمو حل کنین؟

سلام من وقتی میکروفونم فعاله و بعد دوربین را فعال میکنم روی صدا یک صدای جییییر جیییر ریز میفته چرا؟
راهکاراش چیه؟
وبکمم دوربین و میکروفونش سرهمه

سلام چگونه میتوانیم اکو صدا را نیز حذف کنیم؟

سلام
من میکروفنم نویز داره ولی وقتی انگشتمو روی یکی از پورت های usb کیس میزارم نویز برطرف میشه
دلیلش چیه

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
مشکلی که اشاره کردید، نشانگر این است که سوکت یا جک میکروفن شما دچار نقصی شده یا با بدنه کیس در تماس است. چاره کار یافتن محل پارگی یا تماس رفع مشکل است.
از توجه شما مشتکریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹



می توانید یکی از آیتم های منوی موجود را انتخاب کنید.

Auto:

سطح کاهش نویز به طور خودکار مطابق با سطح صدای اطراف تنظیم می شود.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

Maximum:

سطح کاهش نویز بالاتر خواهد بود.

Medium:

سطح کاهش نویز کاهش داده خواهد شد. هنگامی که نمی توانید با تنظیم کردن عملکرد کاهش صدا به “Maximum” صدا را به طور واضح بشنوید، این آیتم را انتخاب کنید.

OFF:

عملکرد کاهش صدا خاموش خواهد شد.

(تنظیم اولیه)

در بسیاری از مواقع نویز میکروفون کامپیوتر ?️ امکان برقراری ارتباط با دیگران را از ما می گیرد و طرف مقابل متوجه نمی شود که ما چه می گوییم. برای حل این مشکل با آموزش ۶ روش کاهش و رفع نویز میکروفون کامپیوتر و لپ تاپ همراه انزل وب باشید.

 How to Fix Microphone Noise Problem in Windows 10, 8 And 7

وقتی میکروفن شما دچار نویز می شود بسیار آزار دهنده است و از طرف دیگر بلا استفاده می شود. برای طرف مقابل شما که این صدا را گوش می دهد شنیدن نویز های زیاد بسیار آزار دهنده و گوش خراش است. برای حل این مشکل ابتدا باید منبع مشکل آن را پیدا و سپس از طریق روش های ذکر شده آن را درست کنید.

نویز میکروفن دغدغه بیشتر صدابرداران است که از خود می پرسند “چگونه باید نویز های صدا پس زمینه را حذف کنیم؟” این مشکل در شرایط و موقعیت های مختلف متفاوت است و نمی توان یک روش را برای رفع نویز میکروفون به صورت همیشگی استفاده کنیم.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

در کل نویز میکروفون لپ تاپ و دیگر دستگاه ها به ۳ دسته تقسیم می شود که ملاک این سه دسته سطح و مدت آن است.

دسته ۱: سر و صدا باند پهن یا سر و صدای مداوم، یکی از انواع نویز است که در آن انرژی آکوستیک در طیف گسترده ای از فرکانس ها توزیع می شود. صداهایی مثل ضرب و شتم و استاتیک در این گروه قرار دارند.

دسته ۲: Broadband Noise محدود به فرکانس هایی با طول موج کوتاه است. این نوع نویز دارای یک سطح ثابت است که معمولاً در اثر کابل های زمینی نادرست و ضعیف تشکیل می شود. Broadband Noise در واقع هر سیگنال ناخواسته ای است که با گذشت زمان پایدار می ماند.

دسته ۳: نویز Impulse شامل صداهای تیز و گوش خراش مانند Clicks و Pops می باشد. دارای فرکانس بالا و مدت زمان کوتاه است.

شما در ابتدا باید میکروفن مورد نیاز خود را خریداری کنید. میکروفن های زیادی در بازار با قیمت ها و دقت های متفاوت موجود است. معمولا دقت میکروفن ها با یک موج سینوسی ۱ کیلوهرتز در فشار ۹۴ دسی بل (SPL) اندازه گیری می شود.

میکروفن های دینامیک به طور کلی از حساسیت بسیار کمی برخوردار هستند، در حالی که میکروفن های کندانسور معمولاً دارای حساسیت بالاتری هستند. سطح سیگنال میکروفون ممکن است به راحتی با انتخاب ورودی مناسب به سادگی تنظیم شود.

برای جلوگیری از ایجاد نویز در میکروفون، سطح صحیح ورودی منبع صوتی خود را تنظیم کرده و از اتصالات صوتی مناسب استفاده کنید.

فوم یا خز (بادگیر)؛ یا در واقع ترکیبی از این دو محصول برای حذف نویز صدا ایجاد شده توسط باد بسیار عالی است. آن را باید بالای سر میکروفون قرار دهید. این لوازم جانبی طراحی شده تا از تداخل باد و همچنین تنفس شدید با صدای اصلی جلوگیری کند. این لوازم تا ۱۲db سر و صدا باد را از محیط حذف می کنند. این لوازم یا بادگیرها باعث کاهش اندکی از حجم صدا می شوند اما وقتی از این لوازم در میکروفن خود استفاده می کنید با حذف صدای باد، صدای صاف تر  و شفافی را به شما ارائه می دهند.

اگر از روش های بالا نتوانستید استفاده کنید یا کافی نبود راه دیگری که می توانید برای حذف نویز میکروفون کامپیوتر، استفاده کنید نرم افزار های نویز گیر است. در انجام این این روش باید دقت زیادی داشته باشید بلکه یک اشتباه می تواند تمام فایل صوتی شما را خراب کنید و همیشه از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل اطلاعات شما قابل بازیابی باشد.

نرم افزار های نویز گیر زیادی برای مشکل نویز میکروفون لپ تاپ وجود دارد که می توان به معروف ترین آنها یعنی Izotope اشاره کرد که در این کار بسیار استفاده می شود.

نرم افزارها و شرکت هایی دیگری هم برای این کار وجود دارد که در زیر می تواند معروف ترین آنها را مشاهده کنید.

Adobe (Audition CC), Acon Digital (Acoustica 7, Restoration Suite), Audacity, Sonnox Restore, Waves, Antares (SoundSoap), Zynaptiq (Un-series), Sound Forge, Cedar Studio etc

در لیست بالا فقط نرم افزار Audacity به صورت کاملا رایگان ارائه شده و استفاده از آن بسیار ساده است و نیازی به آموزش ندارد. بقیه نرم افزارها را هم می توانید در سایت های ایرانی با استفاده از کرک و پچ دانلود و استفاده کنید.

برای رفع مشکل نویز میکروفون لپ تاپ ابتدا باید در منو استارت کلمه Control Panel را سرچ و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید. وقتی کنترل پنل باز شد به Hardware and Sound > Sound بروید.

در این قسمت برای شما یک پنجره باز شده که مخصوص تنظیمات سیستم های صوتی متصل و موجود در کامپیوتر شماست. برای رفتن به قسمت میکروفن های بر روی Recording کلیک کنید و سپس میکروفن مورد نظر را انتخاب و گزینه Properties را بزنید.

برای رفع مشکل نویز میکروفن در ویندوز ۷ می توانید در منو Levels مقدار Microphone Boost را کاهش دهید. وقتی شما این مقدار را افزایش می دهید میکروفن صداها را با دقت بیشتر ضبط می کند و این باعث می شود که صدای اطراف و محیط بیشتر وارد خروجی کار شما شود.

برای واضح تر شدن صدا مقدار Microphone یا Microphone Volume را به ۱۰۰ ارتقا دهید تا صدای شما برای دیگران واضح و رسا باشد.

پس از انجام تغییرات بر روی Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

برای تنظیم امکانات اضافی میکروفون و حذف نویز میکروفون هدفون به قسمت Enhancements بروید. این گزینه بستگی به نوع سخت افزار شما دارد و ممکن است در بعضی از میکروفون ها در دسترس نباشد.

در این قسمت اگر گزینه Noise Suppression یا Noise Cancellation وجود داشت آن را فعال کنید تا نویز های اضافی را حذف کند.

برای حذف اکو های اضافه نیز می توانید گزینه Acoustic Echo Cancellation را فعال کنید. (ممکن است میکروفن شما از این گزینه پشتیبانی نکند و در این قسمت موجود نباشد.)

در آخر هم برای ذخیره تنظیمات بر روی OK کلیک نمایید.

ممنون از اینکه تا به اینجا هم راه انزل وب بودید. ما امروز با هم آموزش ۶ روش کاهش و رفع نویز میکروفون کامپیوتر و لپ تاپ را برسی کردیم و روش های کاربردی برای کاهش نویز میکروفون را به شما آموزش دادیم. اگر سوال، انتقاد یا مشکلی در انجام روش های ذکر شده داشتید می توانید از قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.


با سلام من قبلنا میکروفنم نویز نداشت چند روز پیش اومدم یکم بازیمو رکورد کنم خیلی خیلی نویز داشت میشه بگید چجوری این مشکلو حل کنم

سلام من یک هدست میکروفن خریدم الان میکروفن رو وصل میکنم یه صدای بم داخلشه وقتی دست میزارم رو فلز کیسم وایمیسته بنظرتون چیه دلیلش …

سلام من جدیدا یک میکروفون یو اس بی خوب خریدم، وقتی میخوام صدا ضبط کنم صدا هوا و یه نویز خفیفی رو پس زمینه صدام هست.وقتی میرم تو قسمت properties هیچ گزینه ی boost یا enhancement ای نیست،چکار باید بکنم؟

سلام چرا وقتی میکروفون وصله صدا توی اسپیکرها پخش میشه مثلا الان همزمان صدا تو اسپیکر هم پخش میشه

سلام برو تو کنترل پنل صدا لیستین رو انتخاب کن اون گزینه رو غیرفعال کن و اوکی کن

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

سلام
من میکروفنم نویز داره ولی وقتی انگشتمو روی یکی از پورت های usb کیس میزارم نویز برطرف میشه
دلیلش چیه

سلام وقتتون بخیر من چیکار کنم که همش میکروفن هدستم نویز داره به حدی که واقعا صدا نمیاد و فقط یک صدای ووووووو اینطوری همه کارها رو کردم خواهش میکنم راهنماییم کنید. راستی من از اسپیکر خود کامپیوتر pc دارم استفاده میکنم نمیدونم که چیکار کنم دیگه

سلام
وقتی صدا با هندزفری ضبط میکنم اسپیکر ویندوزم خیلی ویزویز میکنه
گزینه Enhacementsرو هم نداره دربخش میکروفون
ولی درقسمت اسپیکر هست
لطفاراهنمایی کنید.ممنون

یکی از علل ایجاد نویز اتصال کابل شارژر به لپ تاپ هست. یعنی شارژر رو جدا کنید نویز قطع میشه.

سلام. ببخشید شما دوست عزیز همه ی سایت ها تقریبا اینو نوشتید!

اون بیشتر برای زمانی هست که داخل لپ تاپ اتصالی غیر معمول وجود داشته باشه یا اون آداپتور مخصوص اون لپ تاپ نباشه

خیلی ممنون جالب بود

سلام
ببخشید
من تو پیسیم بخشه
Enchantment نداره
چطوری فعالش کنم میشه یکم توضیح بدید

داخل خود مطلب هم که نوشتیم این گزینه فقط برای بعضی از میکروفن ها نمایش داده می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت سازنده از جایگزین های این بخش استفاده کنید.

سلام آموزشتون عالیه واقعا دستتون درد نکنه بی نظیره محشره همین طور ادامه بدید

نظر لطف تون هست

سلام ببخشید من صدای نویز رو از تو هدست میشنوم و با مایک هم که صحبت میکنم صدام نویز داره و وقتی هم که دستم رو روی کیس کامپیوتر میزارم صدای نویزی که از توی هدست میشنوم کم میشه علتش چیه؟

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

در مورد حذف نویز یا همون هواگیری باید بهتون بگم که حرف اول و آخر را افکت Noise Reduction نمیزند و ما برای رسیدن به نتیجه خیلی بهتر باید از افکت دیگری به نام Auto Gate هم استفاده کنیم که نحوه استفاده از این افکت رو به صورت اصولی در این آموزش بهتون یاد داده ام.

در این آموزش موضوع حذف صدای کلیک کردن موس رو آموزش دادیم!

تقریبا در صد در صد صداهایی که رکورد میشود هوا هم وجود دارد که بسته به محیطی که درونش قرار داریم مقدار این هوا یا نویز کمتر و یا بیشتر است.

در مورد افکت Noise Reduction باید این موضوع رو اضافه کنم که این افکت را نباید سنگین به فایل صوتی اعمال کنیم زیرا هر چه پارامترهای Noise Reduction و Reduce By را بر روی اعداد بزرگتر قرار بدهیم علاوه بر این که نویز (هوا) بسیار کامل و دقیق پاک میشود ولی صدای ووکال اصلی هم مقداریش پاک میشود و این یعنی آسیب وارد شدن به صدای اصلی مون. پس باید در مورد انتخاب مقدار این دو پارامتر دقت کرد.

اگر فایل صوتی ما به کمک رکوردر های با کیفیت ضبط شده باشد، میتوانیم مقادیر این دو پارامتر را بر روی اعداد بالا هم قرار دهیم و میبینیم مشکل قابل حسی بر روی فایل اصلی ما بوجود نمی آید و نویز هم کاملا پاک می شود، اما اگر صدای رکورد شده خیلی با کیفیت رکورد نشده باشد باید بر روی مقادیر این دو پارامتر دقت کنیم.

یکی از مسائلی که در هنگام رکورد کردن صدا باید رعایت کنید این است که باید قبل از شروع ضبط اصلی صدای محیط را به تنهایی و بدون صدای اضافی چند ثانیه ای ضبط کنید و بعد گوینده شروع به کار کند و اگر یادتون رفت میتونید رکورد صدای محیط رو در انتها، زمانی که گوینده کارش تمام شد ضبط کنید و این نمونه برداری از محیط به کیفیت پاک کردن نویز کمک میکند. اما زمانی هم هست که شما این کار را نکرده اید و صدای محیط و یا هوا رو ضبط نکرده اید و شاید سوال پیش بیاید که حالا نمونه نویز (Capture Noise) از کجا گیر بیارم تا هوا گیری رو انجام بدهم که پاسخ این سوال رو در این فیلم میدهم.

در این آموزش موضوع حذف صدای کلیک کردن موس رو آموزش دادم که بر روی فایل تمرینیمون رکورد شده است که چگونه صداهای کلیک و یا صداهایی از این جنس را پاک کنیم و به معرفی ابزار لازم برای این مدل پاک سازی یعنی ابزار Healing Brush هم پرداخته ایم.

در این آموزش از افکت tube-modeled compressor هم استفاداه کرده ام که در مورد این افکت یک آموزش کامل در سایت بیت گرف قرار گرفته که میتونید از اینجا این آموزش پر کاربرد رو ببینید.

این آموزش، شما رو به بهترین ها در حوزه هواگیری و
حذف نویز تبدیل میکند‌

حجم : 171 مگابایت – کیفیت Full HD

DOWNLOAD

حجم : 3 مگابایت

پسورد فایل های سایت : www.bitgraph.ir با حروف کوچک

راستی میتوانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام بیت گرف روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین فیلم ها با کیفیت های مختلف در یوتیوب هم قرار دارد.

TELEGRAM INSTAGRAM youtube

شب های زیادی صبح شد و گذر زمان را حس نکردم و پی بردم این (هنر فیلم سازی) همان رسالت من است |  اینستاگرام من

265 بازدید

1.31k بازدید

1.65k بازدید

2.95k بازدید

1.76k بازدید

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام میشه یه آموزش در رابطه با تغییر صدای شخص بذارید.مثلا میخوام صدام رو شبیه به صدای گویندگان پروژه های صنعتی درست کنم که اوباهت خاصی داره

در دوره جامع در مورد تغیر صدا به کمک تغییر در پیچ صدا صحبت ها خواهیم کرد و پلاگین پر قدرتی رو معرفی خواهیم کرد. ولی فکر کنم شما چیزی و میخاید که با نرم افزارها قابل خلق نباشه احتمالا. ی سری چیزها مثل ابهت دادن به صدای گوینده رو خود گوینده در گویششون رعایت میکنن و ما مقداری میتونیم صدا رو قوی تر و واضح تر کنیم فقط و نمیتونیم اون کاری رو انجام بدیم که از مهارتها و تکنیکهای گوینده هاست. البته شاید سوالتون رو درست درک نکرده باشم. اگر هنوز پاسخ نگرفته اید سوالتون رو واضح تر بپرسید….

سلام مجدد.بله درسته اصول خواص خودشو داره گویندگی.سعی میکنم رعایت کنم.اما به قول خودتون اگه محبت کنید آموزش ها و یا پلاگین هایی رو معرفی کنید در رابطه با تغییر صدا ممنونتون میشم.خسته نباشید

سلام بیشتر در دوره اودیشن اقای ملائی به اینکار می پردازند.

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت و آموزش های خوبتون
بعد از دیدن آموزش و تغییر خوبی که نویزگیری انجام میشه صدایی که باهاش کار می کردم افت ولومی پیدا کرده که با نورمالایز کردن هم تغییر خاصی پیدا نکرده
میخواستم اگه میشه راهنمایی کنید که صدا رو به حد خوبی برسونم و هم از جهت تریبل و تیزی صدا هم تقویت بشه
ممنون

سلام. با تشکر از شما دوست عزیز.

برای تقویت تریبل فرکانسهای بالای ۸ هزار را تقویت کنید.

تا به حال به مشکلی که میفرمایید بر نخورده ام که میفرمایید صدا کاهش ولوم پیدا کرده و با نرمالایز کردن هم نتیجه ای حاصل نمیشه. حتما چک کنید ولوم هدفونی که باهاش میشنوید بالا باشه. در فاز بعدی کومپرس کردن را انجام دهید و بعد به منفی یک دهم نورمالایز کنید تا بتوانید صدای پر قدرت و جون داری بسازید. در لینک زیر آموزش کومپرس را ببینید:https://bitgraph.ir/tube-modeled-compressor

سلام و درود جناب ملائی
وقتتون بخیر
بسیار از آموزش خوبی که دادید، سپاسگذارم
شاید بالغ بر 10 آموزش فارسی حذف نویز با اودیشن دیده بودم اما به جرات می‌تونم بگم این کاملترین و بهترین آموزشی بوده که تا الان دیدم چون مباحث و نکاتی رو اشاره کردید که تو آموزش‌های دیگه ندیده بودم مثل توضیح خوبتون در مورد spectral decay rate یا قسمت auto gate.
به هر حال بازم ممنون از آموزش خوبتون.

یه سوال داشتم در مورد آموزش جامع اودیشن اینکه
راستیتش من دنبال آموزشی به فارسی هستم که بحث استاندارد کردن کیفی صدا و تنظیم اکولایزرهارو برای تولید یک پادکست خوب رو داشته باشه. و اینکه مثلا اگر با رکوردرهای مختلف صدای ووکال رو ضبط کنیم چطوری می تونیم با تنظیمات مناسب (اکولایزرها و افکت های دیگه) به بهترین خروجی ممکن برسیم.
در سرفصل های آموزش جامع شما به خیلی از نکات اشاره شده و نحوه آموزشتون هم ثابت کرده که به مفاهیم فقط در سطح نمی‌پردازید و مباحثش رو با توضیحات دقیق و علمی پاسخ میدید.
این مقدمه رو گفتم که مطمئن بشم آموزش جامع شما خواسته های من رو پاسخ میده؟

پیشاپیش از پاسخگویتون سپاسگذارم

سلام. ممنون از انرژی مثبتتون.

اکولایزر هم به صورت مقدماتی و هم به صورت پیشرفته تحت سرفصلی به نام میکس وکال بررسی میشه. این سرفصل (میکس وکال) در سرفصلهای دوره جامع نوشته نشده ولی این سرفصل بسیار حیاتی و مهم در دنیای میکس و مستر می باشد که تمرکز ویژه ای بر روی این سرفصل و آموزشش خواهیم داشت. مسلما افکتهای تحت عنوان EQ ها در فرایند میکس وکال اهمیت بالا و حیاتی برای قدرت دادن و گرم کردن صدا دارد که بررسی ها در دوره جامع انجام خواهد شد.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

در مورد ضبط صدا با رکوردرهای مختلف تلاش در این راستاست که این اتفاق رخ ندهد اما اگر رخ داد باید با توجه به علم کلی و شناخت جامعی که نسبت به تمام افکتها و پلاگین ها پیدا میکنید تصمیم بگیرید و تا حد ممکن صداها رو میتونیم شبیه به هم کنیم.

سبک آموزشی بنده در دوره جامع آموزش آدیشن در واقع آموزش مباحث دنیای موسیقی میباشد. نه آموزش کامل موسیقی، ولی اطلاعات بالایی از این حوزه به کمک ما میاد تا در آدیشن پر قدرت تر به میکس و مستر بپردازیم.

سلام وقت بخیر
ببخشید یک صدای سخنرانی بی‌کیفیت را چطور می‌شه طنین داد؟
و آیا شما به سوالات پاسخ می‌دهید یا نه؟ ممنون می‌شم

سلام.
بله تمامی سوالات کامل پاسخ داده میشود. منظور سوالتون رو درست متوجه نشدم.
منظور شما از طنین چیه؟ منظورتون ریوربه؟ سخنرانی بی کیفیت رو اگر بخواهید طنین بدهید باید از افکت ریورب استفاده کنید. ولی بهتر است با تکنیکهای مختلف تا اونجایی که جا داره کیفیت صدا رو ببرید بالا. مثل هواگیری و …
با توجه به نوع صدا و مشکلات صدا ما از تکنیکهای مختلفی استفاده میکنیم تا صدا رو شاید بتونیم کیفیتش رو ارتفا بدیم و این نیاز به علم کلی و تسلط به تمام نرم افزار دارد

سلام
ممنونم
آیا راهی هست که من یک فایل صدا را برای شما ارسال کنم تا متوجه منظورم بشوید
و سوالی که از حضورتان دارم این است که آیا در این نرم افزار می‌شود سرعت پخش صدا را زیاد کرد؟ (یعنی در حالت نمایش و در ویوی اصلی صدا را با سرعت کمی بیشتر پلی کند)

سلام وقت بخیر
بله میتوانید ارسال کنید.
در محیط ویوفرم به کمک افکت stretch and pitch میتوانید سرعت هر قسمت از امواجتان را کم و یا زیاد کنید. این پلاگین در مسیر: منوی effects سپس گزینه time and pitch قرار دارد.

سلام وقتتون بخیر
ببخشید یک سوال در زمینه خروجی گرفتن داشتم می‌شه راهنمایی کنید
موقع خروجی گرفتن تنظیمات را روی کدام گزینه قرار بدهیم که حجم و کیفیت صدا عین صدای اول باشه و هیچ تغییری نکنه!
مثلاً یک فایلی که با دستگاه ضبط صدا روی کیفیت 48 ضبط شده در هنگام خروجی گرفتن هم باید format setting را روی همان 48 بذاریم؟
برای چنین فایلی اگر کیفیت را بالاتر ببریم تاثیری دارد یا قفط الکی حجممان را زیاد کردیم؟
ممنون می‌شم اگر جوابمو بدهید.

سلام وقت بخیر
با همان تنظیمات که فایل رکورد گرفته شده است خوب است خروجی هم گرفته شود‌، آن موقع ب همان کیفیت خروجی گرفته میشود‌.
بله هیچ تاثیری ندارد و فقط حجم زیاد میشود و بهتر است برای ویدیو ۴۸۰۰۰ هرتز خروجی بگیرید و برا فایلهای صوتی ۴۴۱۰۰ هرتز خروجی بگیرید و این یک استاندارد جهانیست.

با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید من یک نرم افزار صوتی دارم درست می‌کنم که تعداد زیادی صوت را باید داخلش قرار بدهم
سوالی که از شما دارم این است که صوت هایم با کیفیت mp3 و بیت ریت 48 ضبط شده، باید این صوت ها را به چه کیفیت و بیت ریتی تبدیل کنم که حجم پایینی داشته باشه و هم کیفیتش مناسب برای موبایل باشه، و با چه نرم افزاری این کار را بکنم؛ ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمایید

سلام وقت بخیر
ادوب آدیشن نرم افزار خوبی برای این کار است.
این که چه کیفیتی مناسب شماست را باید خودتات معین کنید. مثلا انواع کیفیتها را خروجی بگیرید و ببینید خوب است از نظر کیفیت صدا و حجم و اگر تایید شد میتوانید به کمک پنجره batch process تعداد زیادی فایل را خروجی بگیرید.

سلام
ببخشید ما در ضبط صدا یک مشکلی داریم و اونم اینکه صدای هوایی که در اثر کشیدن هوا به داخل حلق برای نفس چاق کردن هست را ضبط می‌کنه، چکار کنیم که این صدا ضبط نشه؟ (دستگاه ضبط صوت ما خبرنگاری سونی با کیفیت و همچنین میکروفنمون هم با کیفیته)

سلام اصولا گوینده نباید اینکارو کنه پاپ شلد هم فکر نکنم بتونه کار بکنه گوینده حداقل موقع نفس کشیدن از میکروفون دور کنه خودش رو

سلام
وقت به خیر من یه دستگاه rod nt usb خریدم تویه ظبط صدای اطراف مثلاً صدای دکمه کیبورد و صدای تلویزیون اتاق یا حتی به شدتی که اگه کسی در اتاق دیگه ای داره آرام صحبت میکنه هم ظبط می‌کنه بزای رفع این اشکال چی کار کنم؟

سلام وقت بخیر
اگر دستگاه شما پیچ تنظیم حساسیت ضبط صدا دارد آن را کمتر کنید تا نسبت به صداهای ضعیف محیط حساسیت اش کمتر شود و آنها را رکورد نگیرد. اما در عوض باید دهان خود را برای گویندگی بسیار به میکروفون نزدیک کنید و بلند صحبت کنید تا صدای شما پر قدرت رکورد شود.
میتوانید برای گویندگی کردنتان ی باکس بزرگ درست کنید و سپس دور تا دور باکس را از فوم های آکوستیک پر کنید و داخل آن گویندگی کنید تا هم صدای شما به بیرون نرود و هم صدای کمتری به داخل وارد شود که این کار هزینه بر میباشد و ممکن است مجبور شوید بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
برای کمتر ضبط شدن صدای کلیک و کیبوردتون خوب است سر میکروفون را جلوی موس و کیبورد قرار بدید(در واقع میکروفون در خلاف جهت موس و کیبوردتون قرار بگیره) تا صدا کمتر ضبط بشه. تکنیکهای حذف صدای کلیک موس و … هم خیلی قوی نیستند و ممکن است حذف کلیک ها چند ساعتی زمان بگیرد و راه سریعی برای پاک سازی کلیک ها با کیفیت خوب و به شرطی که به فایل اصلی آسیب وارد نشود هنوز پیدا نکرده ام.

با سلام
بنده یک دستگاه rod nt usb خریداری کردم وقتی صدا رو ظبط میکنم به هیج عنوان نیز نداره ولی صدا هایی مثل کسی در اتاق دیگر داره اروم صحبت میکنه را ظبط میکنه و مثلا صدای کیبور و موس و تلویزیون رو همشو ظبط میکنه چی کنم تا این ها ظبط نشه و برای حذفشون باید چه اقدامی کنم؟

سلام.
اگر دستگاه شما پیچ تنظیم حساسیت ضبط صدا دارد آن را کمتر کنید تا نسبت به صداهای ضعیف محیط حساسیت اش کمتر شود و آنها را رکورد نگیرد. اما در عوض باید دهان خود را برای گویندگی بسیار به میکروفون نزدیک کنید و بلند صحبت کنید تا صدای شما پر قدرت رکورد شود.
میتوانید برای گویندگی کردنتان ی باکس بزرگ درست کنید و سپس دور تا دور باکس را از فوم های آکوستیک پر کنید و داخل آن گویندگی کنید تا هم صدای شما به بیرون نرود و هم صدای کمتری به داخل وارد شود که این کار هزینه بر میباشد و ممکن است مجبور شوید بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
برای کمتر ضبط شدن صدای کلیک و کیبوردتون خوب است سر میکروفون را جلوی موس و کیبورد قرار بدید(در واقع میکروفون در خلاف جهت موس و کیبوردتون قرار بگیره) تا صدا کمتر ضبط بشه. تکنیکهای حذف صدای کلیک موس و … هم خیلی قوی نیستند و ممکن است حذف کلیک ها چند ساعتی زمان بگیرد و راه سریعی برای پاک سازی کلیک ها با کیفیت خوب و به شرطی که به فایل اصلی آسیب وارد نشود هنوز پیدا نکرده ام.

سلام
استاد لطفا تصویر لینک زیر را مشاهده نمایید
من level را روی 100 قرار دادم این باعث کاهش کیفیت صدا نمیشه ؟ اگه میشه لطفا بفرمایید چه مقداری قرار بدم؟

سلام. خیر کیفیت صدا مشکل خاصی نباید پیدا کند‌. مگر لول صدا باعث شود صدای شما با ولوم بالایی ضبط شود و حجم صدای شما بالاتر از 0 دی بی برود که این اتفاق یعنی زیاد شدن حجم صدا تا صفر دی بی را دیستورت شدن میگویند و باعث خش خش کردن صدا میشود. پس باید تست کنید این ولوم ضبط کردن صدا باعث دیستورت شدن و خش دار شدن صدا نشود و اگر خش خش کرد ولوم را مقداری کم کنید تا این مشکل بر طرف شود.

دست شما درد نکنه آموزش خیلی عالی بود یه آهنگ قدیمی رو نیز گرفتم البته نه خیلی حرفه ای ولی خوب شد

سلام وقت بخیر
بسیار عالی موفق باشید
ممنون از همراهیتان در خدمتتان هستیم

سلام
آموزش هاتون فوق العاده س. دمتون گرم.
با اجازتون من توی سایت دیجی کالا تو بخش نظرات یه میکرفون، اینکه چطور نویز میکروفون رو حل کنن اسم سایتون و خودتون رو نوشتم. همینطور ادامه بدین

سلام و ممنون از انرژی مثبتی که دادید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

بیت گرف از سال 93 تاسیس شد و سعی در ارایه آموزش های با کیفیت بسیار بالا و با روش های بروز دنیا در زمینه گرافیک ، عکاسی ، ویدیو ، انیمیشن و … به همه کاربران وب فارسی کرد.

از همان ابتدا بزرگترین کلاس آنلاین و مجازی فتوشاپ را با 100 نفر شرکت کننده آغاز کرده و در ادامه به گسترش کلاس ها و ویدیو های آموزشی پرداخت.

هزاران دانشجو در دوره های بیت گرف شرکت کردند و توانستند به درآمد زایی بسیار بالایی برسند. آنچه در بیت گرف یاد میگیرید “ماهی گرفتن” است نه “ماهی”

در شبکه های مجازی با ما باشید …

تلفن : ۰۲۱۲۸۴۲۹۳۹۶   پشتیبانی تلگرام : bg_info@

کیفیت صدای شما حین مکالمه یا ضبط محتوا بسیار حائز اهمیت است. اما چگونه می توان نویز را از صدای دریافت شده توسط میکروفون در ویندوز ۱۰ حذف کرد و صدای شفافی داشت؟

در این مطلب بهترین روش ها برای حذف نویز را بررسی خواهیم کرد. با کیمیانو همراه باشید.

قبل از اعمال تغییرات نرم افزاری، لازم است به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

     • سعی کنید از هدفون استفاده کنید، چرا که گاهی اوقات نویز و اکو از سوی اسپیکر باعث افت کیفیت صدای ضبط شده می شود.

     • از میکروفون اختصاصی بهره ببرید. بسیاری از لپ تاپ ها و مانیتور ها دارای میکروفون های بی کیفیت هستند که نویز فراوانی روی صدای ضبط شده به جای می گذارد.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

    • صدای بکگراند را حذف کنید. به عنوان مثال پنجره ها را ببندید، از وسایل تهویه هوا فاصله بگیرید، مکان های خلوت را برای ضبط صدا انتخاب کنید، و با رعایت فاصله مناسب از میکروفون اجازه ندهید صدای نفس کشیدن شما ضبط شود. همچنین با بستن برنامه هایی که باعث افزایش صدای فن لپ تاپ یا کامپیوتر می شوند می توانید به ضبط صدای شفاف کمک کنید.

در ویندوز ۱۰ همانند نسخه های قبلی این سیستم عامل تنظیماتی برای میکروفون در نظر گرفته شده است که با تغییر و بهینه سازی آن ها می توان به حذف نویز صدا کمک کرد.

برای دسترسی به این تنظیمات ابتدا کنترل پنل ویندوز را با مراجعه به نوار استارت باز کنید. سپس وارد بخش Hardware and Sound شده و روی آیکن Sound کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی تب “Recording” کلیک کنید. سپس میکروفون مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی “Properties” کلیک کنید.

در پنجره تنظیمات میکروفون روی تب “Levels” کلیک کنید. برای کم کردن نویز بکگراند صدا باید شاخص Microphone Boost را کاهش دهید، به عنوان مثال +۱۰ dB به جای +۲۰ dB می تواند باعث از بین رفتن مقدار قابل توجهی از نویز شود. هر چقدر این شاخص بیشتر باشد، میکروفون حساس تر شده و به راحتی صدای شما را دریافت می کند، اما در مقابل نویز بیشتری از محیط به همراه صدای شما ضبط می شود.

بعد از کاهش حساسیت میکروفون، باید شاخص صدای میکروفون را به بالاترین مقدار ممکن که ۱۰۰ است افزایش دهید. این کار باعث می شود علی رغم کاهش حساسیت میکروفون و جذب صدای کمتر، صدای شما به راحتی توسط مخاطبین شنیده شود.

بعد از اعمال تغییرات روی دکمه “Apply” کلیک کرده و عملکرد میکروفون را در شرایط جدید بررسی نمایید.

در همان پنجره تنظیمات میکروفون وارد تب “Enhancements” شوید. البته این تب ممکن است در بعضی از سیستم ها با توجه به مشخصات سخت افزاری آن ها وجود نداشته باشد.

اگر در این تب گزینه های “Noise Suppression” یا “Noise Cancellation” وجود دارند، آن ها را فعال کنید. سایز گزینه های موجود در این تب نیز می توانند به کاهش نویز صدا کمک کنند. به عنوان مثال، در سیستمی که ما تست کردیم قابلیتی به نام “Acoustic Echo Cancellation” وجود داشت که به حذف یا کاهش اکو اسپیکر کمک می کرد.

در نهایت روی دکمه “OK” کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

گوشی خوبیه ولی زیاد به دلم نمی شینه اپل رو بیشتر دوست دارم ن…

با یک گوشی اپل بخرم اون موقع می شه گفت همه چی دارم…

جامع و کامل ولی فکر نکنم پولم برسه…

منتظرم تا سری جدید ایکس باکس بیاد ولی فکر کنم خیلی گرون باشه…

خیلی دنبال مطلب کاملی در مورد دیپ وب می گشتم . خیلی جامع و ک…

حساب کاربری ندارید؟


Downloads-icon


آموزش تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین ؟ تبدیل فایل word به pdf به صورت آنلاینDownloads-icon



۲۲ مهر ۱۳۹۹ آموزش تبدیل ورد به پی دی اف آنلاین ؟ تبدیل فایل word به pdf به صورت آنلاین
Downloads-icon

خانه » آموزش آهنگ سازی » نویزگیری صدا و حذف هوای ضبط شده به صورت کامل + فیلم آموزشی

در این مقاله آموزشی به موارد زیر به صورت کامل و جامع در تمامی نرم افزار های میزبان موسیقی خواهیم پرداخت. پس با بیتستان همراه شوید.

 

نویز در لغت به معنای آلودگی صوتی یا سیگنال های پیشبینی نشده یا ناخواسته ای است که باعث تخریب صدای مورد نظر می شود.

 

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

 

 

ضبط صدایی بدون نویز و شفاف ارتباط مستقیمی با کیفیت نهایی موسیقی شما خواهد داشت.

همچنین نبود نویز در صدا تاثیرات مثبت قابل توجهی در فرایند میکس و مسترینگ شما خواهد گذاشت.

 

Edison یکی از قدرتمندترین پلاگین های ویرایش صداست که جزء پلاگین های پیش فرض نرم افزار اف ال استودیو می باشد.

یکی از صد ها قابلیت این پلاگین حذف هوای صدای ضبط شده که در آموزش نویز گیری وکال به آن خواهیم پرداخت.

 

ابتدا پلاگین Edison را برای حذف نویز از صدای ضبط شده باز کنید و صدای مورد نظر را درون آن لود نمایید.

در این مرحله قسمت یا تمام صدایی که دارای نویز است را انتخاب و روی قسمت نشانه گذاری شده کلیک نمایید.

 

 

در پنجره زیر تنظیماتی وجود دارد که توسط آن می توانید نویز موجود در صدا را به صورت تفکیکی بشنوید.

 

 

 

حال با توجه به نیاز خود و تنظیمات Treshold و Amount می توانید نویز را به طور کامل حذف نمایید.در صورتی که فقط نویز را بدون شنیدن صدای اصلی شنیدید می توانید اطمینان حاصل کنید که تمامی نویز برای حذف انتخاب شده است.توسط دکمه Preview می توانید تغییرات روی صدا را قبل از اعمال آن بشنوید و توسط دکمه Acquire Noise Profile تغییرات را اعمال نمایید.

 

برای حذف نویز بدون افت کیفیت در نرم افزار Adobe Audiotion مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

ابتدا صدای مورد نظر را درون نرم افزار لود نمایید.

سپس لاین مورد نظر که صدا در آن لود شده است را با کلیک روی آن فعال کنید. برای مثال ( Track 1 )

مطابق تصویر به قسمت Effect Rack / Track Effect بروید و با کلیک روی لاین افکت ها وارد منوی Noise Reduction شوید.

در این مرحله گزینه Adaptive Noise Reduction را انتخاب نمایید.

 

 

و در پنجره باز شو از منوی پریست ها گزینه Light Noise Reduction رو انتخاب کنید.

 

 

چگونه نویز صدا را از بین ببریم

در این بخش قسمت نشانه گذاری شده را مطابق تصویر فعال نمایید.

 

 

در مرحله بعدی روی شکل صدا در لاین مذکور ( Track 1 ) دو بار کلیک کنید تا وارد تنظیمات پیشرفته روی صدا شوید.

ابتدا بخشی از صدا که حاوی وکال نباشد را انتخاب و از منوی اصلی Effect وارد منوی Noise Reduction شوید.

سپس گزینه Capture Noise Print را انتخاب نمایید.

 

 

 

حال قسمت یا تمام بخش های وکال را که دارای نویز است را انتخاب و از منوی اصلی Effect در نرم افزار وارد منوی Noise Reduction شوید.و گزینه Noise Reduction Process را مطابق تصویر انتخاب نمایید.

 

 

پیشنهاد ما این است که به تنظیمات پیش فرض را ویرایش نکنید و گزینه تایید پنجره ( Apply ) رو انتخاب کنید.

 

 

مطمئنا از این اعمال تغییرات شگفت زده خواهید شد که توانستید حذف نویز بدون افت کیفیت را تجربه کنید.

 

آموزش نویز گیری وکال با پلاگین حذف نویز Izotop Rx Advanced که یکی از پلاگین های قدرتمند مجموعه Izotop Ozone می باشد.

مجموعه پلاگین های Izotop Ozone یکی از کاملترین ابزارهای میکس و مسترینگ است.

 

 

ابتدا به میکسر نرم افزار میزبان خود مراجعه کنید و در لاین خروجی صدای مورد نظر پلاگین Dialogue Denoiser را لود نمایید.

برای حذف هوای صدای ضبط شده مطابق تصویر تنظیمات Treshold و Reduction را با توجه به نیاز خود اعمال کنید.

 

 

برای اینکه از خدمات ما بهتر استفاده کنید وارد بخش راهنما سایت شوید.

برای مشاهده آموزش نصب ویدیویی اینجا کلیک کنید.

راستی! برای مشاهده ویدیو آموزشی رایگان و کاربردی وارد کانال یوتیوب بیتستان شوید.

سلام و خداقوت
نرم افزار GoldWave هم به لیست نرم افزار های بالا اضافه کنید که واقعا ساده و سریع میتونید ازش استفاده کنید.من با نسخه پرتابلش بهترین نویزگیری رو داشتم.حجمش هم حدود 8 مگ

سلام دوست من مرسی از نظر و توجه شما بله حتما پیگیری میکنیم

سلام
من در المان زندگی میکنم
من ۱ فایل صوتی دارم
می خواستم از شما خواهش کنم که این فایل صوتی رو
واسم درست کنید.
اگه شد واسم ایمیل بزنید

این صدا مربوط به زندگیم میشه.ترو خدا کمکم کنید.
با تشکر.

سلام عباس جان
چون فایل های آموزشی توسط بچه های تیم درست میشه امکان ارائه رایگانش حتی برای دوستان خارج از کشور نیست و بنده توی بحث مالی آموزش موردنظر تصمیم گیرنده نیستم.
و با تمام وجود ازتون عذر خواهی میکنم . ولی فایلتونو بفرستین بررسی بشه تا اگه بچه های تیم ، به اجماع رسیدن براتون انجام بدیم. از طریق شماره تلفن درر انتهای سایت در تلگرام یا هر پیام رسان دیگه ای که حضور دارید پیام بدید در خدمتتون هستیم . دوست عزیز من

سلام‌ برنامه حذف صدای محیط در هنگام ضبط صدا برای اندروید ندارید

با سلام . اینگونه نرم افزارهای با کیفیت تحت سیستم عامل ویندوز ( کامپیوتر شخصی ) اجرا میشن . و برنامه های مرتبط با اینکار در موبایل بسیار مبتدی و کارایی لازم رو ندارند.

با سلام. نرم افزار Audacity هم خوبه.

سلام من یه صدای 2ساعته ضبط شده دارم خیلی صدای باد میاد اصلا صدای حرف مشخص نیست میشه درستش کرد خیلی ب ام مهمه و هزینش چقدر میشه

سلام دوست عزیز. باید گوش کنیم . مواردی داشتیم که خیلی صدای بدی ارسال شده بود ولی تیم ما بهترین کاری که میشد کرد رو انجام داد. و مشتری راضی بوده. توی تلگرام یا واتس اپ پیام بدید.
09364455532

سلام للطفا پلاگین Edison رو برای دانلود بزارید یا لینک داانلودش رو بدید
نت رو زیر و رو کریدم نیود …

دوست عزیزم سلام. این پلاگین یکی از پلاگین های پیش فرض اف ال استودیو هستش و به همراه این نرم افزار ارائه شده . و به صورت تکی و بدون نرم افزار اف ال استودیو قابلیت اجرا نداره.

باسلام وخسته نباشید من چندتا فایل صوتی دارم که توسط گوشی ضبط شده ولی با فاصله چندمتری اما در محیط سر پوشده ضبط شده بخاطر همین امکان تشخیص صدای افراد به وضوح قابل تشخیص نیست بطوری که صدایی شبیه به نویز هوا بخاطر اینکه با تلفن همراه ضبط شده کاملا صدای اصلی را نامفهوم کرده برای همین برای تشخیص صدای اصلی باید با دقت زیاد چند مرتبه تکرار بشه و این فایل خیلی برام مهمه و چنانچه تیم و دوستان شما این محبت را بتونید در حق بنده انجام بدید هر هزینه ایی که باشه تقدیم میکنم .در صورت امکان ممنون میشم پاسخ رو به ایمیل من ارسال کنید عاجزانه خواشمندم جواب بدید باتشکر

سلام دوست عزیز . توی تلگرام یا واتس اپ با ما در تماس باشید.
09364455532

سلام برای حذف نویز ویدیو چکار کنیم؟

سلام . اگه منظورتون حذف نویز صدای ویدیو هستش اول باید فایل ویدیویی رو به فایل صوتی تبدیل کنید و توی مرحله بعد با نرم افزارهای ویرایش ویدیو. صدای تصحیح شده را مجدد با ویدیو میکس کنید.

سلام ممنون از مطلب تون . من در adobe audition این مراحلو انجام دادم و صدای هوا حذف شد اما صدا خیلی کم شد به حدی که صدای لپ تاپو تا درجه آخر زیاد کردم تا شنیده بشه. راه حلی هست ؟

سلام . بستگی به کیفیت صدای اصلی داره . و توجه کنید تکنیک حذف صدا برای مواردی که منبع ضبط صدا نزدیک باشه و یا صدای افراد بلندتر باشه بیشتر جواب میده

سلام من یه فیلم دارم صدای باد توش خیلی میاد میخواستم ببینم میتونین برای من درستش کنین؟

سلام توی تلگرام یا واتس اپ پیام بدید ‌ و باید بررسی بشه

من میتونم کمکتون کنم

هزینش رایگانه؟

خیر

سلام وقت بخیر من یه فایلی دارم که ب شدت نویز داره و صداها قابل تشخیص نیست وقتی هم نویز رو پاک میکنم صداهای اروم پاک میشه ایا میشه برای اون کاری کرد؟

سلام دوست عزیز. لطفا توی واتس اپ پیام بدید . 09364455532

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

با خرید عضویت ویژه به صدها وی اس تی ، پلاگین و… همچنین فیلم های آموزشی به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

خرید پیانو دیجیتال راوی مدل R140 + قیمت به روز رسانی شده

خرید هدست مخصوص بازی الین ویر مدل AW988 + قیمت به روز شده

خرید میکروفن رومیزی مدل G55 + قیمت به روز رسانی شده

آموزش ویدیویی نصب پریست در Spire

بیتستان فعالیت خود را از سال 1396 در زمینه آموزش آهنگسازی آغاز کرده است و همچنان پرقدرت تر از قبل در جهت رضایت بیش از پیش شما عزیزان قدم های بلند و استواری را بر می دارد.

ایمیل : malakmahmoodi@gmail.comشماره تماس : 28423574 – 021

© تمامی حقوق مادی و معنوی بیتستان متعلق به آرمان ملک محمودی می باشد.

چگونه نویز صدا را از بین ببریم
چگونه نویز صدا را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *