چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

 
helpkade
چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم
چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم



بعضی ها درک درونیات زن ها را کار غیر ممکنی می دانند. البته درست است که زن ها می توانند مملوء از رمز و راز و تناقض باشند، اما شاید اگر مردان دقت و نکته بینی بیشتری در توجه به نیازها و خواسته های زنان داشته باشند، آنطور هم نباشد. در واقع برای شناخت زنان تنها به اندکی توانایی قضاوت صحیح نیاز است.

در ادامه درباره نکاتی صحبت خواهیم کرد که به شناخت زنان با توجه دقیق تر به عادت ها، خواسته ها و ضعف های آن ها کمک می کند.

۱- ارزش های زندگی اش چه هستند؟

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

ارزش های زندگی آدم ها مثل یک قطب نمای درونی برای آن ها عمل می کنند و آن ها را به سمت مسیر درست در زندگی هدایت می کنند. ارزش های زندگی شریک عاطفی تان چیست؟ از زندگی چه می خواهد؟ هدف هایش چه هستند؟

آیا ترجیح می دهد عصرهای خود را با دوستانش بگذراند؟ یا ترجیح می دهد با شما به سینما برود؟ دوست دارد آخر هفته را به خرید کردن بگذراند یا به سفر رود؟ آینده ی مشترک شما می تواند بر اساس تصمیماتی باشد که او حالا می گیرد و تأثیری که خود شما بر این تصمیمات می گذارید. به کارهایش دقت کنید نه حرف هایش. این کار به شما کمک می کند متوجه شوید او چگونه آدمی است.

ایرادی ندارد که نگاه تان به زندگی تا حدودی باهم متفاوت باشد. اما اگر شریک عاطفی شما دوست دارد در آینده یک سیاستمدار شود و به دور دنیا سفر کند در حالی که شما دوست دارید بعد از ازدواج تان در یک خانه ی دنج و کوچک با فرزندتان زندگی کنید، باید خود آماده کنید تا درباره ی توافقاتی که در مورد آینده تان مایل به آن هستید با او صحبت کنید.

۲- اهل برنامه ریزی است یا آنی عمل می کند؟

به این فکر کنید که شریک عاطفی تان اوقات فراغتش را چگونه سپری می کند. آیا از قبل برای همه چیز برنامه ریزی می کند یا برای همه چیز همان لحظه تصمیم می گیرد؟ آیا برنامه اش را به راحتی تغییر می دهد یا دقیقاً همان برنامه ای که از قبل ریخته بود را اجرا می کند؟

اگر هیچوقت نمی دانید که باید انتظار چه چیزی را از شریک عاطفی تان داشته باشید، ممکن است آینده ی با نشاط تر و بداهه تری داشته باشید. با این حال، زندگی کردن فقط برای امروز کمی نسنجیده است، مسأله ای که ممکن است به این معنی باشد که شما زندگی پر جنب و جوشی در کنار هم خواهید داشت که با تغییرات دائمی همراه است و در آن روی هیچ چیزی نمی توان حساب باز کرد.

اما حتی اگر شریک عاطفی تان اصلاً علاقه ای به غافلگیری نداشته باشد هم به این معنی نیست که او آدم خسته کننده و قابل پیش بینی ای است. مانند بسیاری از افراد، بعضی زنان دوست دارند با برنامه عمل کنند. حتی اگر اینطور هم باشد، اضافه کردن چند اتفاق غیر منتظره و لذتبخش به زندگی او ضرری ندارد. دانشمندان می گویند آدم ها از فعالیت های آنی بیشتر از کارهای برنامه ریزی شده لذت می برند.

۳- چه واکنشی به مشکلات دارد؟

زندگی مملوء از پستی و بلندی است. فرقی نمی کند که باشید، هیچ کسی نمی تواند از مشکلات و دردسرها دوری کند. مهم روشی است که شما برای مدیریت این چالش ها دارید. شریک عاطفی تان مشکلات را چگونه مدیریت می کند؟

موقعیت های اضطراب آور فرصتی برای یادگیری هستند، قدرت درونی شما را به جنب و جوش درمی آورند و به شما این انگیزه را می دهند که به جلو قدم بردارید. مهم ترین چیز شناسایی مشکل اصلی ای است که در حال حاضر وجود دارد و درک میزان شدت آن. این مشکل سوختن غذا است یا مشکلات شغلی یا وقوع سیل در یک شهر دیگر؟ شریک عاطفی تان چه چیزی را یک مشکل بزرگ تلقی می کند و آن را چطور مدیریت می کند؟

از سر بی اعتنایی فقط شانه بالا می اندازد یا گریه می کند، ظرف ها را می شکند یا به دوستانش غرولند می کند؟ گرچه مردان و زنان می توانند روش های مختلفی برای مدیریت اضطراب داشته باشند، اما مهم است که متوجه نشانه های هشدار دهنده باشید مثل وحشت زده شدن بر سر مشکلات جزئی ای که به آسانی قابل حل هستند.

۴- رابطه اش با نزدیکان زندگی اش چگونه است؟

به گفته ی روانشناسان، داشتن یک رابطه ی خوب و قابل اعتماد، آدم ها را از هر دو جنبه ی روانی و جسمی، شاد و سالم می سازد. بسیار مهم است که تک تک اعضای خانواده در این رابطه سهم داشته باشند و از یکدیگر حمایت کنند و در عین حال به عادت ها و عقاید شخصی همدیگر احترام بگذارند.

به این دقت کنید که رابطه ی شریک عاطفی تان با خانواده اش تا چه حد خوب است. اگر شریک عاطفی تان به پدر و مادرش احترام می گذارد، با آن ها مشورت می کند و همیشه آماده ی کمک به آن ها است، این نشانه ی خوبی است که می گوید او دل مهربانی دارد. این بدان معنی است که او دقیقاً به همان اندازه در رابطه ی عاطفی اش با شما مهربان است و درک تان می کند.

برعکس، اگر شریک عاطفی تان حرف های بدی در مورد خانواده اش می زند، غیبت دوستاتنش را می کند و همیشه تقصیرها را به گردن نزدیکانش می اندازد، پس بدون شک سوژه ی بدگویی بعدی او شما خواهید بود.

۵- چه طرز فکری در مورد دیگران دارد؟

یک راه دیگر برای اینکه متوجه شوید دوست دارید با زنی رابطه داشته باشید یا نه، این است که او را از روی طرز رفتارش با دیگران قضاوت کنید. آیا او با پیشخدمت ها بی ادبانه رفتار می کند یا مهربان و مؤدب است؟ آیا با کسی که سعی دارد به او کمک کند رفتاری دور از ادب دارد یا معمولاً گرم و صمیمی است؟ اگر کسی تصادفاً در خیابان به او تنه زند، جر و بحث راه می اندازد یا آرام می ماند؟

به گفته ی روانشناسان، ما اغلب به دیگران بسیار سختگیرتر از خودمان هستیم و در بیشتر مواقع توجیهی برای شکست هایمان داریم. برعکس، وقتی پای دیگران در میان باشد، آن ها را مقصر اصلی شکست هایشان می دانیم. برای اینکه درک بهتری از شرایط دیگران در هر موقعیتی پیدا کنید باید سعی کنید خودتان را جای او بگذارید و از دید او به مسأله نگاه کنید.

کلام آخر اینکه ما باید به دیگران با هر جایگاه اجتماعی ای احترام بگذاریم. اگر شریک عاطفی شما به دیگران بی احترامی و آن ها را تمسخر می کند، این بدان معنی است که خیلی بعید است او به کسی در زمان نیاز کمک کند.

۶- در اوقات فراغتش چه کارهایی انجام می دهد؟

شریک عاطفی تان یک روز عصر وقت آزاد دارد و شما هم پیشش نیستید. چه کار خواهد کرد؟ به یک مهمانی شبانه ی طولانی می رود و تمام شب را در آنجا سپری می کند؟ یا ممکن است که روی مبل دراز بکشد و در حالی مشغول خوردن تنقلات خوشمزه است، جدیدترین فصل از سریال مورد علاقه اش را تماشا کند؟ یا برای قدم زدن به پارک خواهد رفت؟

روانشناسان می گویند همه ی آدم ها باید یک سرگرمی برای خود داشته باشند. روشی که شریک عاطفی تان برای گذراندن اوقات فراغتش دارد، نکات زیادی را درباره ی عادت ها، شخصیت و جهان بینی او آشکار می کند. آیا شما آمادگی شریک شدن در علائق او را در خود می بینید؟ آیا با سبک زندگی اش موافق هستید یا به این فکر می کنید که چطور می توانید سعی کنید او را تغییر دهید؟

اگر روشی که شریک عاطفی تان برای سپری کردن اوقات فراغتش دارد را می پسندید و از انجام آن کارها با او احساس شادی می کنید، این نشانه ی سالم بودن رابطه عاطفی شما است. و اگر او هم در علائق شما سهیم می شود، بدان معنی است که شما هرگز در کنار هم حوصله تان سرنخواهد رفت.

۷- چقدر احساساتی است؟

شخصیت و رفتارهای شریک عاطفی تان تا چه حد تحت تأثیر احساسات قرار دارد؟ اگر با دیدن فیلم «تایتانیک» حتی یک قطره اشک هم نریزد، شاید کم کم به این فکر کنید که نکند با یک ربات وارد رابطه شده اید (قبول کنید که همه ی ما برای این فیلم دست کم احساساتی شده ایم)!

دیدن احساساتی شدن یک نفر برای چیزی باعث ایجاد مهر و محبت می شود. عجیب نیست اگر شریک عاطفی تان با دیدن یک گربه ی معلول و بی خانمان اشکش درآید، اما اگر با دیدن اولین برگ زرد یک درخت، از فکر «کوتاه بودن زندگی» افسرده شود، باید از خودتان بپرسید که آیا توان ادامه ی رابطه ی با شخصی اینچنین احساساتی را دارید؟

طبیعی است که راحت تحت تأثیر چیزهای مختلف قرار بگیریم اما جدی گرفتن هر اتفاق کوچکی در زندگی دیگر زیاده روی است.

۸- چقدر زمان صرف رسیدگی به ظاهرش می کند؟

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

همه ی ما می دانیم گاهی بعضی چیزها به راحتی از روی ظاهر مورد قضاوت قرار می گیرند. اما بعضی زنان و حتی مردان ظاهر خود را بیش از حد جدی می گیرند، به طوری که انرژی، پول و همه ی منابع خود را روی ظاهرشان سرمایه گذاری می کنند.

مسلماً مردان از زنان زیبا و آراسته خوششان می آید اما این بدان معنی نیست که آن ها دوست دارند هر روز ۲ ساعت منتظر شریک عاطفی شان شوند تا بالاخره آماده شدنش تمام شود و از خانه بیرون بیاید. این روزها بسیاری از افراد به سندرم دوریان گری دچار شده اند و همه ی هم و غم شان این است که تا ابد جوان و زیبا بمانند (سندرم دوریان گری با دلمشغولی بیش از حد نسبت به ظاهر همراه است. افراد مبتلا به آن به سختی با روند پیری کنار می آیند و استفاده ی زیادی از لوازم آرایشی و محصولات پزشکی برای حفظ جوانی دارند). فیلم ها و آگهی های تبلیغاتی دائماً سعی دارند به ما بقبولانند که جوانی و زیبایی مهم ترین چیز در زندگی است. اگر دچار ناامنی روانی باشید، مسأله ی ظاهر و نظر دیگران به راحتی به دلشمغولی شما تبدیل می شود. اگر این مسأله در مورد شریک عاطفی شما صدق می کند، مجبور خواهید شد او را دائماً تحسین کنید، که این روش ایده آلی برای زندگی روزمره نیست.

با این حال، بعضی زنان دقیقاً نقطه ی مقابل این مسأله هستند و حتی آنقدری برایشان مهم نیست که قبل از بیرون رفتن از خانه در آینه نگاهی به خود بیندازند. شاید او اولویت های دیگری در زندگی اش دارد.

۹- چقدر باهوش است؟

شما و شریک عاطفی تان هر چند وقت بک بار باهم گفتگو می کنید؟ آیا دوست دارید او را به جمع دوستان تان دعوت کنید و می دانید که به خوبی با آن ها کنار خواهد آمد؟ البته درست است که شریک عاطفی شما مجبور نیست انیشتین زندگی شما باشد، اما مصاحبت با یک شریک عاطفی باهوش و همه فن حریف همیشه جالب است.

تحقیقات نشان داده مهم ترین چیز در یک رابطه عاطفی، نه ضریب هوشی، بلکه هوش هیجانی است، یعنی توانایی درک شما، احساسات و خواسته هایتان.

۱۰- چه چیزهایی الهام بخش او است؟

سرگرمی ها و علائق ما بخشی طبیعی از شخصیت ما هستند و به ما کمک می کنند زندگی شادی داشته باشیم. به گفته ی روانشناسان، سرگرمی های افراد به آن ها اجازه می دهد قسمت هایی از مغزشان را به کار بگیرند که هنگام انجام وظایف شغلی از آن ها استفاده نمی کنند.

کسی که برای خود یک سرگرمی دارد، وقت گذارندن و صحبت با او همیشه جالب تر است. آدم های جالب هم به راحتی می توانند الهام بخش اطرافیان شان باشند.

شریک عاطفی شما به چه علاقه دارد؟ آیا از بافتنی بافتن، خواندن نمایشنامه های تاریخی، رفتن به کلاس رقص یا شیرینی پزی حرفه ای خوشش می آید؟ اگر شریک عاطفی شما سرگرمی ای دارد که او را به شدت هیجان زده می کند، احتمالاً او فردی بسیار شاد و از زندگی اش راضی است.

بیشتر بخوانید:

زنان حافظه بهتری دارند یا مردان؟

زن ایده آل؛ معیار زیبایی زنان در کشورهای مختلف دنیا چیست؟

عادت‌های زنانه که بهتر است برای تغییر آنها خودتان را خسته نکنید

۱۹ اتفاق حیرت انگیزی که هر ماه در بدن زنان رخ می دهد

خشونت علیه زنان ؛ از ازدواج اجباری تا اتو کردن پستان و بریدن آلت تناسلی

آیا واقعاً مردان دیرتر از زنان بالغ می شوند؟

باربی یا ساعت شنی؛ مفهوم دائماً متغیر «اندام ایده آل» برای زنان در آینده چگونه خواهد بود؟

زنان در رابطه عاشقانه خود با مردان به دنبال چه هستند؟

سایه تبعیض جنسی بر هالیوود؛ نمونه هایی بارز از اختلاف دستمزد ستاره های زن و مرد هالیوودی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پیچیده ترین موجود دنیا! بهتر بگید ساده ترین…

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

سایز متن   /

در این مقاله به تحلیل شخصیت زنان می پردازیم و ۴ بعد اصلی آن را به تفکیک بیان می کنیم . در یکی از نظریه های مشهور روانشناسی زنان ، شخصیت زن به ۴ بعد اصلی تقسیم شده است که این ابعاد در مقاله ها و نظریه های مختلف اسامی گوناگونی دارند اما از نظر مفهوم کاملا باهم مشابه هستند . این چهار بعد عبارتند از: آمازون ، مادونا ، مادرانه و معشوقه . با توجه به تحقیقات انجام شده در اکثر جوامع مشاهده شده است که به علت تبعیض بیش از حد علیه زنان و در مقابل بازخورد ،رزنان بیشتر به سمت بعد شخصیتی آمازون و مادونا گرایش پیدا کرده اند که این امر موجب نوعی افسردگی اجتماعی برای زنان شده است . در ادامه به توضیح و تفسیر هر یک از این ابعاد می پردازیم .

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی زنان چگونه درمان می شوند ؟

آمازون

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

در یکی از جزایر آمازون قانون و حکومتی زن سالار وجود داشته است که طبق آن هیچ مردی حق ورود به این جزیره را نداشته و زن ها فقط برای آمیزش جنسی و بچه دار شدن مردها را خارج از جزیره به کار می گرفتند . حتی درصورتی که فرزند آنها پسر بود آن را بزرگ کرده و بعد از سن مشخصی از جزیره اخراج می کردند. این زنان تمام کارهای مردانه را خودشان انجام می دادند و دیگر ظرافت زنانه خودشان را از دست داده بودند. هم زن کارگر داشتند هم جنگجو هم سوارکار و … .

معشوقه

این حس همان حس وحده گرایی زنانه است . حسی که به علت آلت نوع دخولی خود و فیزیولوژی زن در زنان به وجود آمده و میل بر این دارند که تنها بدن خود را در اختیار یک مرد قرار دهند. آنها عشقشان را به یک مرد داده و او را تبدیل به تمام زندگی خود می کنند. آنها دارای شخصیتی آرام و کامل بوده و می توانند با حس مادرانه قوی و مادونای نرمال خود مردشان را برای همیشه مال خود کنند. این قابلیت زن از قابلیت های زنانه اصیل می باشد. گاهی بعضی از مردان نیز به این بعد زنانه می رسند که اکثرا شکار زنان آمازونی می شوند و مورد سوء استفاده احساسی آنها قرار می گیرند. ایده آل ترین شخصیت زنان از نظر روانشناسی زن معشوقه – مادرانه قوی و مادونا – آمازون نرمال می باشند . بیمار ترین زنان از نظر روانشناسی زن آمازون – مادونا قوی و مادرانه – معشوقه کاملا ضعیف می باشند .

هم چنین بخوانید : روانشناسی انواع صمیمیت عاطفی

در جهانی زندگی می کنیم که رفتارهای خوب و شایسته و آداب رفتاری از ابتدای پیدایش آن با توجه به دوره های مختلف زمانی و فرهنگهای مختلف همواره مورد توجه بوده و از ابتدا تا کنون برای رشد و تکامل آن پندهای بسیاری به بشر داده شده ،اما با گذشت قرن ها و پیدایش فرهنگ های مختلف ،الگوهای رفتاری و اعتقادی آدم ها تغییر کرده و به جای داشتن عادات رفتاری و مد شخصی ، دائما پیگیر الگوبرداری غلط هستند، حال با این اوصاف یک بانو برای داشتن رفتاری بجا و شایسته، چگونه رفتار کند و در عین حال پوششی شیک و محترمانه داشته باشد؟

مزیت بانو بودن

همه خانم ها، خانم به دنیا می آیند، اما احساس نیاز و گرفتن شخصیت زنان کامل و تبدیل به بانو شدن یک تعهد به رشد شخصی است . برای این رشد باید یک سفر طولانی در طول زندگی داشت. این یک تعهد ارزشمند است که هم خود یک خانم و هم دیگران از این رشد شخصیتی بهره می برند.

مقاله روانشناسی نحوه برخورد صحیح با خانم ها با کلیک بر روی لینک بخوانید .

صحبت در مورد ویژگی ها و خصوصیات زن ایده آل با زنانگی شروع می شود. زنانگی کیفیتی لطیف و ظریف است که در ظاهر، رفتار، اعمال و طبیعت زنان  دیده می شود. زنان زنانه، لطيف ، وابسته، مطیع، قابل اعتماده ساده و کودکانه هستند. بهترین راه برای توصیف زنانگی با فقدان توانایی ها و خصوصیات مردانه در آنهاست ؛ نداشتن خشونت ، قابلیت ، کارایی ، شجاعت و قدرت مردانه

مردان عاشق زنانگی خانم ها هستند زیرا با مردانگی آنها تضادی عمیق دارد. یک زن زنانه باعث می شود مرد مردانگی بیشتری احساس کند و این احساس یکی از بهترین تجربیات برای اوست . زنانگی و احساسات لطیف و رمانتیک در مرد پابه پای هم پیش می روند . وقتی شخصیت زنانه و زنانگی نباشد ، احساسات لطیف هم نیست . با اینکه ممکن است هنوز دوست تان داشته باشد . به شما احترام بگذارد و کارهایتان را تحسین کند، اما دیگر آن جنبه لطيف آنها را بیدار نمی کنید. زنی که زنانگی واقعی داشته باشد ذاتا به سوی همه جوانب زنانگی کشیده می شود. از اینکه یک زن باشد احساس غرور می کند، به اینکه خصوصیاتی متفاوت با مردان دارد به خود می بالد، از مادر بودن احساس لذت می کند، از کار خود در خانه احساس رضایت می کند و علاقه ای به شرکت در دنیای مردانه ندارد . مناطق تمرکز هم درونی و هم بیرونی هستند و زنانگی بیرونی به ظاهر ، طرز لباس پوشیدن و طرز حرکات و اعمال فرد بستگی دارد و زنانگی درونی طبیعت و نگرش شما به نقش زن را پوشش می دهد . زنانگی درست متضاد مردانگی است و با تاکید بر این تفاوت ها به دست می آید. اگر می خواهید واکنشی زنانه به چیزی داشته باشید، در مورد مردان تحقیق کنید و درست متضاد آن را انجام دهید.

– کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

حذف دیدگاه

آگاهی از اخبار پاکدشت ، اخبار مامازند ، اخبار اقتصادی پاکدشت ، حوادث پاکدشت ،اماکن گردشگری و تاریخی پاکدشت ، پیگیری وضعیت آب و هوایی و … در پایگاه جامع پاکدشت نیوز

⇐ تاریخچه پاکدشت

⇐ جاهای دیدنی پاکدشت

⇐ شعرا و بزرگان پاکدشت

⇐ ادارات و ارگان های دولتی پاکدشت

⇐ حوادث پاکدشت

⇐ آموزش آشپزی

⇐ املاک پاکدشت

⇐ اخبار فرهنگی

⇐ اخبار ورزشی پاکدشت

تمامی حقوق مطالب برای “پایگاه جامع پاکدشت نیوز”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی و اجرا:
طراحی سایت
و
سئو
برتر رایانه

گل قانون خلقت و تدبیر حکیمانه خداوند در آفرینش زن و مرد، تفاوت های حکیمانه و ضروری قرار داده تا زن و مرد قادر به انجام مسئولیت های خود باشند و علاوه بر آن مکمل وجود یکدیگر گشته و چرخه حیات انسانی را در حرکت نگه دارند.زن برای زن بودن، نیازبه خصلت هایی دارد.

بعضی ها می گویند درون یک زن، ناشناخته و کشف نشدنی است. البته یک زن می تواند پُر از راز و تناقضات باشد اما اگر مرد توجه بیشتری به نیازهای زن داشته باشد و به درستی به او نگاه کند، درون زن دیگر اینقدر پیچیده نخواهد بود. آقایان محترم! باور کنید لازم نیست ذهن خوانی کنید تا بفهمید یک زن چه می خواهد. درک همسرتان فقط نیاز به کمی درک و منطق دارد.

در این مطلب با ما باشید تا نگاهی دقیق تر بکنیم به نیازها، خواسته ها، عادت ها و ضعف های یک زن تا کمک تان کنیم همدیگر را بهتر و عمیق تر بفهمید.

ارزش های زندگی یک نفر، درک و جهت درونی او را تشکیل می دهد و خط مشی او در مسیر زندگی است. خانمی که با او آشنا شده اید برای چه چیزهایی ارزش قائل است؟ از زندگی چه می خواهد؟ هدف هایش چیست؟ آیا ترجیح می دهد عصر را با دوستانش بگذارند یا اینکه با شما فیلم ببیند؟ آیا دوست دارد آخر هفته ها به خرید برود یا اینکه از شهر خارج شود و در طبیعت گردش کند؟ آینده ی مشترک شما می تواند براساس تصمیم هایی باشد که او اکنون می گیرد و واکنشی که شما به آنها نشان می دهید.

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

به رفتار و کردار او توجه کنید، نه به حرف هایش تا بهتر بفهمید چه جور آدمی است. اشکالی ندارد اگر نقطه نظرات شما کمی متفاوت باشد اما اگر دختر مورد علاقه ی شما دوست داشته باشد یک دیپلمات شود و تمام دنیا را بگردد اما شما دوست داشته باشید در یک خانه ی کوچک با چند بچه که از سروکول تان بالا می روند زندگی آرامی داشته باشید چطور؟ شما باید آماده باشید تا در مورد سازش هایی که قادر به انجام شان هستید با هم گفتگو کنید.

2. برنامه ریزی را دوست دارد یا خودجوش است

نگاه کنید ببینید روزهای تعطیل خود را چطور می گذراند. آیا از قبل برای همه چیز برنامه ریزی می کند یا در لحظه تصمیم می گیرد؟ آیا به راحتی برنامه را تغییر می دهد یا اینکه اصرار دارد دقیقا طبق برنامه عمل کند؟ اگر هرگز نتوانسته اید دختر مورد علاقه تان را پیش بینی کنید پس آینده ای غافلگیرکننده در پیش رو خواهید داشت. اما اینکه فقط در لحظه زندگی کنید هم یک جور بی مبالاتی است و باید منتظر تغییرات ناگهانی و هر حادثه ای باشید. اما اگر دختر مورد علاقه ی شما کاملا مخالف غافلگیری است، به این معنی نیست که همیشه قابل پیش بینی و یکنواخت است.

برخی از خانم ها دوست دارند پایبند برنامه باشند اما وارد کردن چند اتفاق غیر منتظره و هیجان انگیز به زندگی شان هرگز آزارشان نمی دهد. دانشمندان ثابت کرده اند که حتی اینچنین آدم هایی هم از کارهای ناگهانی بیشتر لذت می برند تا فعالیت از قبل برنامه ریزی شده.

3. به مشکلات چه واکنشی نشان می دهد

زندگی پُر از فراز و نشیب است. فرقی نمی کند شما چه کسی باشید، هیچکس نمی تواند از مشکلات فرار کند. همه چیز بستگی به نحوه ی واکنش شما به این چالش ها دارد. دختر مورد علاقه ی شما چطور به مسائلش واکنش نشان می دهد؟ به گفته ی روانشناسان، موقعیت های استرس برانگیز زندگی، فرصت هایی برای یادگیری و تقویت قدرت درون و پیدا کردن انگیزه برای پیشبرد زندگی هستند. مشکل شما چه غذای سوخته شده باشد، چه مشکلات محل کار و چه راه افتادن سیل، این عکس العمل شماست که تعیین کننده است.

آیا دختر مورد علاقه تان وقتی در شرایط سختی قرار می گیرد فقط شانه بالا می اندازد؟ یا گریه می کند، بشقاب ها را پرت می کند و یا گله وشکایت را شروع می کند. هر چند واکنش مردها و زنها نسبت به فشار و استرس متفاوت است، اما پرچم قرمزهایی وجود دارد که مشترک است، مثل بزرگ کردن مشکلات جزئی که به راحتی قابل حل شدن هستند.

4. رابطه ی او با نزدیکانش چطور است

روابط خوب و قابل اعتماد، افراد را شاد و سالم می کند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی. خیلی مهم است که هر عضوی از خانواده، به سهم خود رابطه ی خوبی ایجاد کرده و از همدیگر با احترام و محبت حمایت کنند. ببینید رابطه ی دختر مورد علاقه ی شما با خانواده اش چطور است. اگر او به والدینش احترام می گذارد، به اندرزهای شان اهمیت می دهد و همیشه آماده ی یاری دادن به آنهاست، پس علامت خوبی است که قلب مهربانی دارد، یعنی در رابطه با شما نیز مهربان و فهمیده خواهد بود. اما اگر پیش شما حرف های بدی در مورد خانواده اش بزند یا پشت سر دوستانش غیبت کند، مطمئن باشید پشت سر شما هم حرف های بدی خواهد زد.

5. نظرش در مورد دیگران چیست

یک راه خوب دیگر که شخصیت طرف مقابل تان را درک کنید این است که ببینید با دیگران چطور رفتار می کند. آیا با گارسون با بی احترامی رفتار می کند یا اینکه با ادب و احترام با او حرف می زند؟ آیا با کسی که به او کمک می کند گرم و دوستانه برخورد می کند؟ اگر کسی در خیابان تصادفا به او تنه بزند با بی ادبی برخورد می کند و دعوا راه می اندازد یا خونسردی اش را حفظ می کند؟ به گفته ی روانشناسان، ما معمولا با دیگران ناهنجارتر و خشن تر برخورد می کنیم تا با خودمان و اغلب بهانه ای برای نارسایی ها وعیب های مان می تراشیم اما وقتی پای عیب دیگران به میان می آید، می گوییم هر نارسایی تقصیر خودتان است.

برای اینکه دیگران را بهتر درک کنید، خودتان را جای آنها بگذارید. خلاصه اینکه ما باید به دیگران بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی شان احترام بگذاریم. اگر دختر مورد علاقه تان با دیگران با بی احترامی و تمسخر رفتار می کند، یعنی احتمال اینکه به دیگران به وقت نیازشان کمک کند خیلی کم است.

6. اوقات فراغتش را چطور می گذراند

وقتی دختر مورد علاقه ی شما بیکار است و شما پیش او نیستید چه می کند؟ آیا با دوستانش تا آخر وقت خوش گذرانی می کند؟ یا اینکه روی کاناپه لم می دهد و سریال مورد علاقه اش را تماشا می کند و هله هوله می خورد؟ شاید هم برای پیاده روی به پارک می رود؟ هر کسی نیاز دارد تا سرگرمی خودش را داشته باشد. اینکه این دختر اوقات فراغتش را چگونه می گذراند، چیزهای زیادی از عادت ها، ویژگی ها و نگرش او را افشا می کند.

آیا حاضرید در سرگرمی های او شریک شوید؟ آیا با سبک زندگی او موافقید یا به این فکر می کنید که سعی خواهید کرد تغییرش دهید؟ اگر سرگرمی ها و تفریحات او را می پسندید پس رابطه ی سالمی با او خواهید داشت. البته این موضوعی کاملا متقابل است و او هم باید بتواند خودش را با سرگرمی های شما تطبیق بدهد تا هرگز از با هم بودن خسته نشوید.

7. چقدر احساسی و هیجانی است

احساسات و هیجانات تا چه اندازه در ویژگی ها و رفتارهای او دخیل هستند؟ اگر تایتانیک را تماشا می کند و اشکی نمی ریزد، می توانید تعجب کنید که شاید با یک ربات ملاقات کرده اید! اما اگر با دیدن گربه ای بی خانمان دلش به درد می آید و با دیدن اولین برگ زرد درخت، افسرده می شود زیرا به این نتیجه می رسد که زندگی چقدر کوتاه است، پس باید از خودتان بپرسید:آیا می توانید با آدمی که تا این حد احساساتی است هماهنگ شوید؟ این طبیعی است که انسان ها در شرایطی خاص احساسات خود را بروز دهند و هیجانی شوند اما از هر چیز کوچکی سناریویی بزرگ ساختن، علامت بیش از حد احساساتی بودن است.

8. چقدر به تیپ و ظاهرش اهمیت می دهد

همه ی ما می دانیم که قضاوت در مورد کتاب از روی جلدش کار راحتی نیست. اما بعضی از خانم ها و حتی آقایان، ظاهرشان را خیلی جدی می گیرند و تمام انرژی و وقت و پول خود را صرف ظاهرشان می کنند. درست است که مردها از زنان زیبا و خوش پوش خوششان می آید اما این دلیل نمی شود بتوانند هر روز دو ساعت صبر کنند تا همسر یا نامزدشان بالاخره از آینه دل بکند! امروزه خیلی ها دچار سندرم دوریان گری هستند و وسواس خاصی نسبت به همیشه جوان و زیبا ماندن نشان می دهند.

تبلیغات و سینما مدام سعی دارد ما را متقاعد کند که جوانی و زیبایی مهمتریم چیز در زندگی است. اگر کسی نسبت به ظاهرش اطمینان نداشته باشد، به راحتی دچار وسواس در ظاهرش و چگونگی واکنش دیگران می شود. اگر چنین رفتارهایی را در دختر مورد علاقه تان دیدید باید خودتان را آماده کنید تا مدام از او تعریف و تمجید کنید که این هم شیوه ی ایده آلی از زندگی نیست. اما خانم هایی هم هستند که قبل از خروج از منزل حتی در آینه نگاهی هم به خود نمی کنند، اینها احتمالا الویت های دیگری در زندگی دارند!

9. چقدر باهوش است

شما و دختر مورد علاقه تان چقدر با هم گفتگو می کنید؟ آیا مایلید از او دعوت کنید با شما به دیدن دوستان تان بیاید و می دانید که با آنها می تواند ارتباط خوبی برقرار کند؟ البته قرار نیست همسر آینده ی شما انیشتین باشد اما گفتگو کردن با یک یار و یاور باهوش و زیرک همیشه جالب و جذاب است. طبق آخرین تحقیقات، مهمترین چیز در یک رابطه، تعداد جواب های درست به تست IQ نیست، بلکه هوش هیجانی است؛ یعنی توانایی درک احساسات و آرزوهای تان و توانایی در سازگاری با هیجانات شما.

10. چه چیزی به او انگیزه می دهد

سرگرمی ها و تفریحات، بخشی از تمام شخصیت ها هستند و به ما کمک می کنند شادتر باشیم. سرگرمی های ما به ما اجازه می دهند از بخش هایی از مغزمان استفاده کنیم که هنگام کارهای عادی دیگر چندان فعال نمی شوند. کسی که سرگرمی خاص خودش را دارد و از آن انرژی می گیرد، معمولا آدم جالب تری است و بهتر می توان با او وقت گذراند و ارتباط برقرار کرد. دختر مورد علاقه ی شما به چه چیزی علاقه مند است؟ شاید بافتنی کردن، خواندن رمان های تاریخی، شرکت در کلاس های جورواجور یا حرفه ای آشپزی کردن را دوست دارد و از آنها انرژی می گیرد. به هر حال اگر دختری سرگرمی داشته باشد که او را سر شوق می آورد و به او انگیزه می دهد، شادتر و راضی تر است.

11. به کمرش نگاه کنید

مردم شناس کارکشته، الیزابت کاشدان، تیپ های بدنی گوناگون را در میان 30 جمعیت متفاوت از مردم مطالعه کرد و نتیجه گرفت شخصیت تقریبا هر زنی را می توان از روی اندام او مشخص کرد یا بهتر بگوییم، از روی کمرش! اینطور که معلوم شده، هر چه کمر پهن تر باشد، شخصیت زن قوی تر است. خیلی از مردهای رمانتیک معمولا دختر رویاهای شان کمر باریک است، اما مردی که به دنبال زنی بااراده و مستقل است باید زنی را انتخاب کند که کمرش پهن تر باشد.

تست هایی که به شما می گویند چه نوع دختری برای شما مناسب تر است در اینترنت فراوان است اما تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که به طرف مقابل تان کمی بیشتر توجه کنید و ببینید او واقعا چگونه انسانی است.

طی پژوهشی که روانشناسان انگلیسی انجام دادند، معلوم شد که چهره زنان مستقیماً به شخصیت آنها بستگی دارد، اما چهره مردان کمتر گویای شخصیت آنهاست.در این پژوهش حدودهزار داوطلب شرکت کردند که هر یک از آنها عکس خود و پاسخ خود به سوالات روانشناسان درباره عقاید و نظرات خود را ارسال نمودند.سپس، برگه ها را به گروه هایی با یک ویژگی مشخص کلی تقسیم کردند، مثلاً از نظر “وضعیت اجتماعی” و یا “نظر افراد نسبت به دین”.برای هر یک از گروه ها مجموعه ای از عکس ها را آماده کردند.پس از آن هر فردی میتوانست در سایت ویژه این پژوهش وارد شده و نظر بدهد که هر عکسی به کدام یک از گروه ها تعلق دارد.در این نظرسنجی حدود 7 هزار نفر شرکت کردند.در نتیجه معلوم شد که در 70% موارد شرکت کنندگان در نظرسنجی عکس “زن موفق” را درست به ویژگی های آن فرد مربوط کردند و زنان مومن را نیز با دقت 73% تشخیص دادند.

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

قانون خلقت و تدبیر حكیمانه خداوند در آفرینش زن و مرد،

تفاوت های حكیمانه و ضروری قرار داده تا زن و مرد قادر به انجام مسئولیت های خود باشند و علاوه بر آن مكمل وجود یكدیگر گشته و چرخه حیات انسانی را در حركت نگه دارند.زن برای زن بودن، نیازبه خصلت هایی دارد و مرد برای مرد بودن نیاز به صفات و حالاتی. شناخت این خصلتها و روحیات و روانشناسی زن و مرد، كمك

شایانی در مدیریت بهینه و با كفایت زندگی و خانواده خواهد داشت.عدم رعایت اصول حاكم بر روانشناسی زن و مرد، ضایعات بزرگ و گاهی غیرقابل جبران را برای خانواده به همراه خواهد داشت.در این مقاله به برخی از این اصول حاكم بر روانشناسی جنسیت اشاره می كنیم.

پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که عالی ترین قابلیت های ذهنی در قطعه پیشانی مغز است. در پژوهش های آن زمان نیز به این موضوع تأکید می شد که مردان قطعه پیشانی بزرگ تری نسبت به زنان دارند . اما چند سال بعد، دانشمندان به این باور رسیدند که عالی ترین قابلیت های ذهنی نه در قطعه پیشانی که در قطعه آهیانه ای مغز

است. ناگهان در نهایت شگفتی و برخلاف یافته های پژوهشی پیشین، پژوهشگران پی برده اند که قطعه پیشانی و قطعه ی آهیانه ی زنان بزرگتر است.دومین جنبه ی تفاوت های جنسی که مورد توجه پژوهشگران پیشین قرار گرفت، مقیاس هوش بود. آنها معتقد بودند که مردان از نظر بهره وری هوش در دو انتهای

بالاتر و پایین تر منحنی زمان قرار دارند، در حالی که تجمع زنان از نظر بهره هوشی، نزدیک به میانگین است. در صورتی که تحقیقات بسیار متعدد و گسترده ای که بعداً انجام شد نشان داد در عملکرد کلی هوش ، تفاوتی بین زن و مرد نیست ولی در عملکردهای اختصاصی تفاوت وجود دارد. برای شناخت بهتر زنان موارد زیر را به یاد بسپاریدبه حرف های زن توجه کنید، گوش کنید. اما راه حل ارائه ندهید. زن دوست دارد مرد مقتدرداشته  باشد. زن دوست دارد به او احترام بگذارند. زن دوست دارد حضورش را درک کنند.

 اگر زن بتواند راحت و با فراغ بال درباره مسائل روزش حرف بزند فشار دریافتی خود را

تخلیه کرده است.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

وقتی زن ناراحت است برای حل مشکل خود نیازمند کسی است که به حرف هایش گوش فرا دهد.وقتی زنی ناراحت است می خواهد درباره ناراحتی اش حرف بزند و بعد تصمیم بگیرد که می خواهد چگونه عمل

کند.بدترین حرکت مرد در گفت وگوی با همسرش بی اعتبار کردن احساسات اوست.برای اینکه مرد بتواند با موفقیت با انتقاد زنش برخورد کند باید بداند که احساسات زنش موقتی هستند. با گوش دادن به احساسات منفی زن، مرد به زن فرصت می دهد که احساسات مثبت خود را نیز

کشف کند.صحبت و داشتن ارتباط با یکدیگر، زنان را ارضاء می کند و برایشان منبع کمال است.اگر زن نگران است در فکر راه حلی فوری برای مشکلاتش نمی باشد در عوض در جستجوی آرامش است و زمانی آرامش می یابد که درکش کنند.زن ها در

چه مواردی احساس دوست نداشتن دارند؟ هنگامی که مرد دوستش ندارد، و صمیمی نباشد و احترام خاصی برایش  قایل نباشد و به احساسات او بها ندهد در عوض او را مقصر بداند و با او همدردی نکند. و هنگامی که به اطمینان خاطری که مورد نیازش است دسترسی پیدا نکند.زمانی که مرد

حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است.

زن ها با صدای بلند فکر می

کنند و کشفیات درونیشان را با شنونده ای علاقمند در میان می گذارند. حتی  چرا زن ها حرف می زنند؟ زنان با صحبت کردن احساس بهتری دارند و روحیه شان را بدست می آورند و از این طریق می توانند خود را شناسائی کنند. گفتگو از نظر مردان جنبه اخذ اطلاعات دارد اما برای زنان لذت بخش و آرامش بخش ا ست و

موجب تخلیه روانی آنها می شود لذا توصیه می شود آقایان روزانه بیست دقیقه با همسران خود صحبت كنند آن هم دوستانه و در مكان و زمان مناسب.احساسات زن از مرد جوشانتر است، زن از مرد سریع الهیجان تر است، یعنی زن در اموری كه مورد علاقه یا ترسش هست زودتر و سریعتر تحت تاثیر

احساسات خویش قرار می گیردهمچنین اظهار نظر دیگران برای خانم ها بسیار مهمتر است تا مردان.منبع:تبیان

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


سینما رو به خونت بیار!

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آزادی عمل و توانایی‌های بالقوه انسان تنها با بروز خود حقیقی افراد آشکار می‌شود با این وجود از همان دوران کودکی خانواده و جامعه آینه‌ای می‌شود که ما خود را در آن تماشا کرده و بر اساس ارزش‌های آنها خود را می‌پذیریم؛ به عبارت دیگر با زدن نقابی دروغین بر چهره‌مان نقشی ایفا می‌کنیم که با “خود” واقعی ما بیگانه است اما در این حالت مورد پذیرش جامعه قرار گرفته و همان کسی می‌شویم که به “من” اصلی هیچ شباهتی ندارند. اما به واقع شخصیت حقیقی ما که پشت نقاب‌هایی پنهان شده چیست و ما کیستیم؟.

به گزارش ایسنا، براساس علم شخصیت‌شناسی، “کهن‌الگوها” رفتارهای غریزی هستند که به منظور درک پدیده‌ها به صورت ازلی و ناآشکار در انسان وجود دارند؛ به عبارت دیگر کهن الگوها ساختار بنیادین شخصیت هر فرد چون پایگاه طبقاتی، مذهب، تجارب زندگی، ظاهر جسمانی، رنگ و بوی خاص و هوش را شرح می‌دهد. شناخت این شاخه از علم روانشناسی موجب می‌شود تا بتوانیم شناخت بهتری از خصوصیات درونی خود پیدا کنیم. در همین راستا دکتر گوهریسنا انزانی- روانشناس متخصص در گفت‌وگو با ایسنا معتقد است که شناخت کهن الگوهای مردان و زنان موجب درک هر فرد از خود و نوع برقراری ارتباطش با دیگران می‌شود، این الگوهای رفتاری وسیله‌ای برای فهم انگیزه‌های اجباری، اضطراب‌ها، افسردگی‌ها، رضایت‌مندی‌ها و… را برای هر فرد فراهم می‌کند.

به گفته رئیس کلینیک تنفس دوباره رفتارها و نگرش‌های فرد ابتدا با استعدادهای درونی و ذاتی در قالب شیوه‌های کهن الگویی شکل می‌گیرند و سپس مورد تایید یا تکذیب دیگران قرار می‌گیرند و باعث اضطراب، غرور یا شرمندگی فرد می‌شوند. اگر کهن الگوی فرزند با کهن الگوی والدین مطابقت نداشته باشد باعث ناامیدی و خشم والدین می‌شود که این خشم موجب منزوی شدن فرزندان خواهد شد، البته اگر والدین بتوانند کهن الگوها را بشناسند و مهارت‌های زندگی لازم را برای پرورش فرزند خود آموزش ببینند می‌توانند اعتماد به نفس فرزندان را افزایش دهند و باعث رشد تمام استعدادهای درونی فرزند خود شوند که در نهایت رضایت‌مندی و آرامش را برای فرزندشان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، افراد معمولا بیش از یک تیپ شخصیتی دارند و کهن الگوها در شرایط متفاوت زندگی به شیوه های متفاوت ظاهر میشود که برای رسیدن به تعادل نیاز است با کهن الگوها آشنا شده و تمام کهن‌الگوها را با تعادل در درون خود رشد دهیم و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنیم. کهن الگوها به دو گروه اصلی “مردانه” و “زنانه” تقسیم می‌شوند که دکتر انزانی هر یک از زیر مجموعه‌های گروه‌ها را اینطور تشریح کرد:

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

1- گروهی از مردان ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بسیار بالایی دارند. آنها به راحتی سخن‌وری می‌کنند بطوریکه در مکالمه و مذاکره بسیار پر قدرت هستند اما گاها حقه‌باز به نظر می‌رسند. آنها ذهنی سریع و پویا دارند و اغلب خوش‌شانس و عاشق رویاپردازی هستند، روان و ساده سخن می‌گویند، موقعیت‌های مختلف را به راحتی درک می‌کنند، از هوشی بیش از حد نرمال برخوردارند، معمولا در جمع‌های غمگین با سخنانی دلچسب و دلنشین دیگران را خوشحال می‌کنند، بازیگران موفقی هستند که به محض ورود در هر جمعی همه را شاد و خوشحال می‌کنند، به راحتی زبان‌های مختلف را یاد می‌گیرند و بسیار خوش سفر هستند. اما این تیپ شخصیتی علاقه‌ای به ازدواج ندارند و از تاهل و مسئولیت، حس مالکیت و وابستگی به زنان گریزان‌اند زیرا دوست ندارند قید و بندی در روابط زناشویی داشته باشند و ترجیح می‌دهند که در لحظه زندگی کنند. آنها چندان به نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند و نمی‌توانند نظم و قاعده را به فرزندان خود آموزش دهند اما با فرزندان‌ خود به خوبی بازی می‌کنند و زندگی آنها در کنار فرزندانشان سرشار از هیجان خواهد بود.

2- در کهن الگوهای مردانه دسته‌ای از مردان هستند که در گروه “برادرانه” قرار می‌گیرند، این افراد بسیار منظم، قانونمند، مبادی آداب، برنامه‌ریز، هدفمند، پیگیر، با اراده، متفکر، منطقی و برونگرا هستند. آنها بسیار رسمی صحبت می‌کنند، در زمان‌های مختلف تعادل خود را حفظ می‌کنند، سعی می‌کنند همیشه خود را با قوانین و مقررات جامعه تطبیق دهند و تلاش می‌کنند در هر زمینه‌ای به استادی برسند. آنها به تفکر بیش از احساس بها می‌دهند و حتی اگه درآمد کمی داشته باشند می‌توانند به خوبی آن را بودجه‌بندی کنند. این تیپ از شخصیت مردان در زمان ازدواج سعی می‌کند در رابطه زناشویی برای همسرشان امنیت ایجاد کنند. آنها پدران خوبی هستند و سعی می‌کنند با قوانین منصفانه با فرزندشان ارتباط برقرار کنند. سخت‌کوشی و اراده از ویژگی‌های بارز این مردان است.

3-گروه دیگری از مردان دارای تیپ شخصیتی “جنگجو” هستند. این دسته از مردان با دیگران به صورت عصبانی و تند برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند این درحالیست که آنها گستاخ، فعال و احساساتی هستند و در موقعیت‌های مختلف واکنش بسیار سریعی از خود بروز می‌دهند و این رفتار غالبا برای آنها مشکل ساز می‌شود. آنها اغلب عصبانی می‌شوند، فریاد می‌کشند و در درگیری‌ها کتک‌کاری و فحاشی می‌کنند. بدن قوی و نیرومندی دارند و بدون اینکه متوجه باشند معمولاً دست‌هایشان در حالت گره کرده قرار دارد. آنها بسیار پر انرژی، عاشق هیجان و کارهایی مثل موتور سواری و بدلکاری هستند. این دسته از مردان مهارت بسیار بالایی در رانندگی دارند بسیار مهیج و به نظر دیگران خطرناک هستند. با تمام وجود غذا می‌خورند، ولخرج هستند و همه درآمد خود را برای دوستانشان خرج می‌کنند. این تیپ شخصیتی به ازدواج چندان فکر نمی‌کنند و بعد از ازدواج فورا بچه‌دار می‌شوند. آنها با همسر خود رابطه بسیار صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند و سن همسرشان برای آنها هیچ اهمیتی ندارد،  هنگام عصبانیت ممکن است ناخودآگاه همسر خود را کتک بزنند و در ارتباط با فرزندان نیز زود عصبانی شوند. با این وجود آنها از نظر احساسی و مالی فرزندان خود را حمایت می‌کنند.

4-گروه دیگری از مردان به دنبال عرفان، فلسفه و معنویت هستند. آنها معمولا روح لطیفی دارند، زیبایی‌ها را خوب درک می‌کنند، در زمان حال زندگی می‌کنند، از ذهن و امورات ذهنی فراری هستند و علاقه‌ای به فکر کردن و تحصیل ندارند. این گروه از مردان ممکن است به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری داشته باشند، به راحتی احساسات خود را بروز می‌دهند، به سازهای کوبه‌ای، طبیعت و تفریح بسیار علاقه‌مندند. آنها معمولا با مادر خود رابطه بسیار صمیمی و عمیقی دارند و دوست دارند در آغوش مادر خود به آرامش برسند. تعهدات اجتماعی برایشان بی‌معنی است، تمایل دارند همسرشان نیازهای آنها را برآورده کند اما از او به عنوان همسر توقع زیادی نداشته باشند تا بتوانند فضای شخصی و خصوصی خود را در زمان ازدواج نیز داشته باشند، در واقع این افراد دوست دارند که همسر آنها به عنوان مادر برای آنها ایفای نقش کند. این دسته از مردان رفتارهای کودکانه‌ای دارند و نمی‌توانند به امورات فرزندانشان چندان رسیدگی کنند. آنها گاهی افسرده و گاهی شاد هستند به همین دلیل نمی‌توان به عنوان پدری باثبات و قابل اتکا به آنها تکیه کرد.

5- برخی دیگر از مردان بسیار درونگرا هستند. آنها ترجیح می‌دهند تنها، منزوی، گوشه‌گیر و به دور از اجتماع باشند و معمولا هر حادثه‌ای را از قبل پیش‌بینی می‌کنند. این دسته از مردان به نظر سنگ‌دل و بی‌رحم‌اند، درک عجیبی از زندگی دارند و به فلسفه تمایل خاصی دارند. از نظر دیگران آنها غمگین و سرشار از تنهایی هستند و بودن در کنار این افراد بعد از مدت کوتاهی اطرافیانشان را خسته می‌کند. درک آنها در تاریکی و سکوت اتفاق می‌افتد و معمولا از لمس شدن به شدت فراری هستند، این درحالیست که آنها برخلاف ظاهرشان ارتباط عاطفی عمیقی با اطرافیان خود برقرار می‌کنند و می‌توانند خود را با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هایی که دارند به راحتی ببینند و بپذیرند. ازدواج برای این مردان چندان مهم نیست اما اگر عاشق زنی باشند می‌توانند در کنار او با آرامش زندگی کنند. این افراد در رابطه با فرزندان معمولا پدری غمگین هستند که احساساتی از خود بروز نمی‌دهند. آنها به نظم اهمیت بسیاری می‌دهند و شاید نتوانند به دلیل درونگرایی‌شان ارتباط فرزندانشان را با جامعه به خوبی تنظیم کنند.

6- در علم روانشناسی تیپ دیگری از شخصیت مردان به “نوابغ خلاق” معروف‌ هستند. آنها به دنبال صنعت‌گری، استادکاری و اختراع هستند و خیلی زود عصبانی می‌شوند. این دسته از مردان بیزار از جنگ، زودرنج، گوشه‌گیر، احساسی، درونگرا، زحمت‌کش، عاشق تعمیرات و غرق در کارهای خودشان هستند، آنها معمولا وفادارترین تیپ شخصیتی از گروه مردان هستند که گاها خشم درونی دارند و نسبت به تیپ‌های دیگر از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و علاقه شدیدی به صلح و آرامش دارند. این دسته از مردان در برخی موارد یک‌دنده و لجباز می‌شوند و معمولا از ارتباط با والدینشان چندان رضایت ندارند، در بیشتر موارد درگیر سو مصرف مواد و الکل خواهند شد. در حیطه مجسمه‌سازی، نقاشی و خلق آثار هنری بسیاری توانمندند. برای این گروه از مردان ازدواج در عین مهم بودن مشکل ساز است و همسر آنها تنها شخصی است که برای آنها اهمیت دارد بطوریکه بعد از فوت همسرشان وارد رابطه جدیدی نمی‌شوند البته کسب درآمد برای این تیپ بسیار مشکل‌ساز است و ترجیح می‌دهند همسر یا فرزندی نداشته باشند تا مجبور به تامین هزینه‌هایشان نباشند در غیر این صورت نوع ارتباط متناسب با فرزند را نمی‌دانند و اغلب با متلک‌گویی با او ارتباط برقرار می‌کنند.

این دسته از مردان بیشتر احساسی عمل می‌کنند

۷-شخصیت دیگری از مردان با خشم و کینه‌ورزی شناخته شده‌اند. آنها بیشتر احساسی عمل می‌کنند، پدر، حامی و مهربان هستند، به ورزش‌های آبی، غذاهای دریایی و مشاغل مربوط به دریا بسیار علاقه‌مند هستند، اغلب به دیگران کمک می‌کنند اما در این کمک کردن دیگران را به خود مدیون می‌کنند .این تیپ شخصیتی می‌تواند در شعر، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و روانشناسی‌ موفق باشد. این گروه از مردان علاقه‌مند هستند شخصی مهم و در برخورد با دشمن‌هایشان کینه‌توز باشند. در زمان عصبانیت همه‌چیز را به هم می‌ریزند و از حافظه طولانی مدت برای نگهداری مواردی که آنها را اذیت کرده برخوردارند. غذا خوردن برای این دسته از مردان بسیار مهم است و ترجیح می‌دهند به رستوران‌هایی بروند که همه آنها را بشناسند. آنها علاقه زیادی به تشکیل خانواده دارند و در ازدواج به دنبال زنان زیبایی هستند که بتوانند بر آنها تسلط و برتری داشته باشند تا این گونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. این تیپ از مردان فرزندان خود را به خوبی حمایت می‌کنند اما در زمان عصبانیت، گاهی نمی‌توانند خود را کنترل کنند و ممکن است با فرزند خود درگیری فیزیکی داشته باشند.

۸-تیپ دیگری از شخصیت مردان مظهر “قدرت” هستند. آنها رهبر، رئیس و مدیرند، از کنترل و منطق بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توانند کسب درآمد و سرمایه‌گذاری کنند. این دسته از مردان از نظر اخلاقی با درایت و جدی هستند و سعی می‌کنند روابط احساسی خاصی با دیگران برقرار نکنند. آنها به محیط پیرامون زندگی‌شان اشراف کامل دارند، تصمیمات خود را قاطعانه عملی‌ می‌کنند، لباس‌های رسمی می‌پوشند و از دید دیگران صاحب‌نظر و باتجربه هستند. برای این تیپ از مردان، تشکیل خانواده یکی از مهمترین هرم‌های قدرت به شمار می‌رود چراکه خانه از نظر آنها قلعه‌ای است که می‌توانند به راحتی نیازهای همسر و فرزندان خود را فراهم کنند تا خانواده‌شان در رفاه کامل زندگی کند. آنها تمایل دارند فرزندان زیادی داشته باشند درحالیکه از نظر احساسی با فرزندان رابطه صمیمانه‌ای برقرار نمی‌کنند.

۱-در کهن الگوهای زنانه گروهی از زنان مرتب، منظم، آراسته، شاداب،‌ عاشق زیبایی، منحصر به فرد، خالق مد، تنوع‌طلب، عاشق نور، رنگ و شادی هستند. این دسته از زنان همیشه با شور و نشاط درونی خود در تعامل با دیگران هستند به طوری که برای انجام کارهای تکراری نیز از خود خلاقیت نشان می‌دهند. آنها در انتخاب لباس و رنگ دکور خانه رنگ‌های شاد را انتخاب می‌کنند و همیشه در مهمانی‌ها در مرکز توجه قرار دارند با این وجود اما در بسیاری مواقع این تیپ از شخصیت زنان توسط زنان دیگر مورد قبول نیست، چراکه به نظر می‌رسد آنها بسیار جلب توجه می‌کنند و شاید گرایش خاصی نسبت به سایر شخصیت‌ها داشته باشند. ازدواج برای این دسته از زنان سرشار از هیجان اما توام با مشکل به نظر می‌رسد زیرا رعایت قوانین و چهارچوب‌های رابطه‌ای برایشان سخت است. آنها فرزندان خود را دوست دارند، بدون قضاوت با آنها برخورد می‌کنند و می‌توانند روح فرزندان دختر خود را به خوبی درک کنند.

۲-تیپ دیگری از زنان در گروه “خواهرانه” قرار دارند. آنها مستقل، هدف‌گذار، عاشق طبیعت، تند خلق، عجول، لجباز، مدافع حیوانات و حقوق زنان و کودکان هستند.  خصوصیات مردانه زیادی دارند، در برابر هرچیز عکس‌العمل‌های آنی و گاهی خشن از خود بروز می‌دهند، عاشق ورزش هستند، در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند از لباس‌های راحتی استفاده کنند و از هر راهی برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. این تیپ شخصیت زنان فاصله زیادی با دیگران برقرار می‌کنند و معمولا علاقه‌ای به ازدواج ندارند، چراکه نمی‌خواهند آزادی آنها تحت سلطه قرار گیرد اما بعد از ازدواج همسر آنها یکی از مهم‌ترین اشخاص زندگی آنها به‌شمار می‌رود به گونه‌ای که نمی‌توانند بعد از ازدواج بدون همسرشان زندگی کنند.

۳-گروه دیگری از زنان تنها زمانی به ازدواج و تشکیل خانواده فکر می‌کنند که در این رابطه فرزنددار شوند. آنها خود را مادری نمونه می‌دانند که جز عاقبت فرزند مسئله دیگری برایشان اهمیت ندارد، البته رفتار آنها باعث می‌شود فرزندانشان در سنین جوانی و بزرگسالی قادر به انجام هیچ کاری نباشند. این تیپ شخصیتی برای همه مادر هستند و حتی برای همسرشان نیز مادری می‌کنند.آنها مادرانی خستگی‌ناپذیر، با استقامت، بخشنده اما ویرانگر و در معرض افسردگی هستند. دستپخت بسیار خوبی دارند و از تهیه غذا برای دیگران بسیار لذت می‌برند. ازدواج تنها حکم رسیدن به فرزند را دارد و با ازدواج فرزندان‌شان دچار بیماری‌های شدید جسمانی می‌شوند و تمایل زیادی برای کنترل شدید آنها دارند.

 ۴- برای این گروه از خانم‌ها مهم‌ترین هدف زندگی ازدواج و پیوند زناشویی است. این دسته از زنان همیشه نسبت به همسرشان وفادار هستند و در صورت از دست دادن همسرشان هیچگاه با مرد دیگری ازدواج نخواهند کرد. روز عروسی برای این دسته از زنان مهم‌ترین روز زندگی‌شان به‌شمار می‌رود چراکه احساس می‌کنند در این روز وارد هویت جدیدی می‌شوند. این تیپ شخصیتی بسیار باسلیقه، کدبانو و خانه‌دار هستند، فرزنددار شدن را جزو وظایف همسری خود می‌دانند اما از نظر عاطفی روابط صمیمانه‌ای با فرزندشان ندارند، بعد از ازدواج از تمام اعضای خانواده و دوستان‌شان فاصله می‌گیرند، برای انجام هر کاری از همسرشان نظر می‌خواهند، هر لحظه همسر خود را کنترل می‌کنند و ترس شدیدی برای از دست دادن همسرشان دارند.

۵- تعداد دیگری از زنان درون‌گرا، ساکت، آرام، خانه‌دار، کدبانو، دانا، صبور و شکیبا هستند، آنها ساده لباس می‌پوشند و ساده زندگی می‌کنند، احساس کمال و یگانگی درونی در خود دارند و در برابر حوادث و اتفاقات زندگی منطقی و آگاهانه برخورد می‌کنند،  در کار دیگران دخالت نمی‌کنند، عشق بی‌قید و شرطی را برای همسر و فرزندانشان به ارمغان می‌آورند، نگهداری و مراقبت از خانه برایشان امری مقدس به شمار می‌آید و برای بچه‌های فامیل عمه و خاله‌های بی‌نظیری هستند. وظیفه کدبانویی برای این دسته از زنان اولویت زیادی دارد اما برای ازدواج هیچ‌ برنامه‌ریزی خاصی ندارند البته بعد از ازدواج فضا و محیط مناسبی را برای همسران خود فراهم می‌کنند این گروه مادران فوق‌العاده‌ای هستند و با تمام وجود عشق بی‌قید و شرط به فرزندان‌شان هدیه می‌دهند ولی آنها را آزاد می‌گذارند تا در آرامش راه زندگی خود را پیدا کنند.

۶-تیپ دیگری از زنان مظهر “بهار”ند. آنها دختر، مادر و خواهر هستند، جدایی از مادر یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود، ترس شدیدی برای از دست دادن مادر خود دارند. آنها انعطاف‌پذیر، آرام، ملایم، دوست‌داشتنی، گاها بی‌مسئولیت، سربه‌هوا و وابسته به مادران خود هستند. این تیپ شخصیتی به رنگ‌های صورتی کمرنگ علاقه دارند، معمولا در اجتماع اظهارنظر نمی‌کنند، نمی‌دانند به چه چیز علاقه‌مند هستند و در هر موردی منتظر اظهار نظر از سوی مادرشان هستند. آنها از پذیرش مسئولیت به شدت فراری‌اند، در مورد ازدواج چندان از خود اطمینان ندارند اما اگر مردی مورد تایید مادرشان باشد وارد رابطه مشترکی می‌شوند ولی همچنان به ازدواج علاقه‌ای ندارند و نمی‌خواهند بار مسئولیت زناشویی را به دوش بکشند. آنها در زمان فرزنددار شدنشان مادران خود را مادران اصلی فرزندشان می‌دانند و خود را دختری می‌دانند که تنها نمایش مادربودن را اجرا می‌کنند به همین دلیل در رسیدگی به امورات فرزندان خود احساس ناتوانی و بی‌عرضگی دارند.

۷-گروه دیگری از زنان سرشار از عقل و مهارت هستند. آنها دختران تحصیل‌کرده، منظم، مقرراتی، عاقل، منطقی، مدیر، مدبر، نماینده و مدرک‌گرا هستند که تحت فرمان عقل خود عمل می‌کنند و انگیزه رفتاری‌شان از اولویت‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. این دسته از دختران معمولا عزیز کرده پدرشان هستند، دوستان و همکارانشان به راحتی با آنها درد و دل می‌کنند، افراد را فارغ از جنسیت در کنار خود می‌بینند، درگیر روابط احساسی نمی‌شوند، در اوج بحران‌های عاطفی با منطق عمل می‌کنند و در انتخاب همسر کاملا منطقی و هوشیار هستند. این تیپ شخصیتی ترجیح می‌دهند با مردان موفق، پرقدرت و فهمیده ازدواج کنند تا امکان فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و ادامه‌ تحصیل برایشان فراهم باشد. این دسته از زنان در جهت پیشرفت و ترقی به شدت تلاش می‌کنند و برای تربیت فرزندان خود نیز برنامه‌های هدفمندی دارند و اگر فرزندشان دچار مشکلی شود سعی می‌کنند سریعا با کنترل احساسات آنها را از مشکل دور کنند.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

انتهای پیام

در یک نگاه

شناخت زنان مسئله‌ای چالش برانگیز برای مردان است و همواره این کار را سخت و غیرممکن می‌انگارند. زنان انسان‌هایی پیچیده و با احساسات و عواطف گوناگونی هستند که همین موضوع کار را برای مردان سخت می‌کند. شناخت زن ها احتیاج به مقداری درک و منطق دارد . زن ها با توجه به به ارزش ها، درونگرا یا برونگرا بودن و چند ملاک دیگر به سادگی قابل شناخت هستند. گاه باورهای غلط و محدود کننده شما را از تعامل صحیح و روبه‌رویی با زنان دچار مشکل می‌کند. زنان و مردان با هم تفاوت های اساسی دارند. این جمله دیگر آنقدر تکراری شده که برای درک آن نیاز به توضیح بیشتری نیست. زن و مرد از دو جنس مختلف با روحیات متفاوت هستند و برای آن که بتوانید با موجودی که تا این حد با شما متفاوت است زندگی خوبی داشته باشید باید او را بشناسید. در این مقاله از سایت چگونه ما سعی میکنیم با بیان کردن خصوصیات بارز زنان شناخت آنها را برای شما آسان تر کنیم.

زنان علاقمند هستند که از عشق طرف مقابل خود مطمئن شوند. برای بخشیدن این حس به آنها بهتر است یک تلفن و احوال پرسی کوتاه در میان روز داشه باشید و آنها را نسبت به این مهم مطمئن سازید که به فکرش هستید و دوستش دارید، انجام این عمل بیش از آنچه که فکر می کنید در رابطه ی شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.

بهتر است بدانید اگر زنها از چیزی گله و شکایت دارند دلیل اصلی آن چیست. بسیاری از مردان فکر می کنند کنترل و انجام کارهای خانه و بچه داری کار سختی نیست، اگر شما هم چنین می اندیشید بد نیست چند روزی را به این کار اختصاص دهید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که زنان حقیقا کار دشواری را هر روز انجام می دهند و حق دارند گاهی از همه چیز شکایت کنند. پس بدون انجام واکنشی به گله و شکایت هایشان گوش دهید.

در بسیاری از مواقع زن ها نیازی به شنیدن راه حل شما ندارند، آنها نیاز به یک گوش شنوا دارند. زمانی که حرف می زنند و مشکل شان را با شما مطرح می نمایند در حقیقت به دنبال گوشی شنوا هستند پس فقط سراپا گوش باشید و اجازه دهید، حرف شان را تمام و کمال بزنند. هنگامی که آقایان گوش دادن را بیاموزند و احساسات همسرشان را به درستی تفسیر کنند، ارتباط به سادگی و زیبایی بر قرار می شود. گوش دادن همانند سایر هنرها به تمرین احتیاج دارد. هر روز که به خانه می روید، از همسرتان بخواهید تا برای شما توضیح دهد که روز خود را چگونه سپری کرده است، بدین صورت شما می توانید تمرین کنید که چگونه شنونده بهتری باشید.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

زنان به این نکته بسیار اهمیت می دهند که در زمان صحبت با آنها برایشان ارزش قائل باشید. بهتر است برای نشان دادن ارزشی که برای صحبت با آنها قائل هستید در هنگام صحبت دست از تلفن همراه خود بردارید و به چشم هایشان نگاه کنید.

چگونه مردان را بهتر بشناسیم

یکی از اساسی ترین نیاز خانم ها شنیدن جمله دوستت دارم است. شاید بتوان چنین عنوان کرد که خانم ها نیازمند شنیدن این جمله هستن تا ایمان بیاورند که همسرشان آن ها را دوست دارند. پس به این نکته توجه کنید و نیاز آنها را برآورده کرده و خیالشان را از این بابت راحت کنید.

خانم ها بطور ذاتی خواهان رهبری و پیشتازی هستند پس می توانید این فرصت را برایش مهیا کنید و مانع پیشرفت هایش نیز نشوید.

زن ها معمولا با صدای بلند فکر می کنند و کشفیات درونیشان را با شنونده ای علاقمند در میان می گذارند. این نکته را بدانید که زنان با صحبت کردن احساس بهتری پیدا کرده و روحیه شان را بدست می آورند و از این طریق می توانند خود را شناسائی کنند. گفتگو از نظر مردان فقط به منظور اخذ اطلاعات است اما برای زنان لذت بخش و آرامش بخش است و موجب تخلیه روانی آنها می شود. لذا توصیه می شود آقایان روزانه بیست دقیقه در مکان و زمانی مناسب بصورت دوستانه با همسران خود صحبت کنند.

آنچه برای خانم ها بسیار مهم است اقتدار آقایان است. خانم ها همیشه دوست دارند که همسرشان اقتدار داشته باشد. پس سعی کنید همیشه مرد مقتدر و دانایی باشید.

خانم ها قدرت مقاومت بالایی در تحمل مسائل و سختی ها دارند. در حقیقت علیرغم تصور عامه مردم که گریه را نشانه ضعف خانم ها می دانند در حقیقت گریه ابزاری است برای تخله هیجانات منفی در خانم ها. مقاومت خانم ها به حدی است که در صورت عدم وجود مرد زندگی اش می تواند به خوبی نقش و وظایف یک مرد را بر عهده بگیرد.

زنان به این نکته بسیار اهمیت می دهند که در زمان صحبت با آنها برایشان ارزش قائل باشید. بهتر است برای نشان دادن ارزشی که برای صحبت با آنها قائل هستید در هنگام صحبت دست از تلفن همراه خود بردارید و به چشم هایشان نگاه کنید.

هنگامی که در برخورد با خانم ها بطور واقعی به آنها احترام می گذارید و حق و حقوق، خواسته ها و نیازهای او را مقدم شمرده و با برآوردن آنها در حقیقت آنها را تایید می کنید، شاهد تشکر و قدردانی شایسته و درخوری خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

خانم ها به واسطه وجود عزت نفس و تسلط به نفسی که دارند همیشه نشان داده اند که اگر بخواهند می توانند به هر نوع خواسته و تمایلی لگام بزند، بنابراین برای آنها کنار آمدن با بسیاری از مشکلات و سختی های زندگی کار دشواری نیست. آنها به راحتی می توانند بسیاری از کاستی های شما را درک و تحمل می کند و تمام اینها در صورتی اتفاق می افتد که از عشق و علاقه شما به خود مطمئن باشند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد خانم ها از نظر جسمی و روانی به مراتب تواناتر از آقایان هستند. در حقیقت آنها در تحمل درد نیز گوی سبقت را از پسرها ربوده اند. شاهد این مدعا تحمل درد زایمان است که اگر قرار بود درد زایمان را آقایان تحمل می کردند، قطعا” نسل آدمی میلیون ها سال قبل منقرض شده بود.

خانم ها بسیار مایلند که مورد تمجید و تحسین طرف مقابل قرار گیرند و احساس رضایت طرف مقابل را از داشتن خود در جمع ها مشاهده کنند. به همین دلیل است که هرچه بیشتر مطمئن شود که از بودن با او لذت می برید، بیشتر احساسات خود را بروز می دهد.

هرگز مناسبت ها را از خاطر نبرید بخصوص سالگرد تولد و ازدواج را. سعی کنید اولین کسی باشید که به او تبریک میگویید. حتی الامکان سعی کنید برای تاریخ هایی که می دانید برای همسرتان حائز اهمیت است به واسطه سورپرایز کردنش هدیه ای تهیه کنید. برگزاری یک جشن ساده دو نفره با یک شاخه گل هم برای او کافیست تا محبت شما را احساس کند.

بطور معمول احساسات خانم ها از آقایان جوشان تر است، به بیان بهتر در حقیقت خانم ها از آقایان سریع تر هیجانی می شوند. زنان در مقابله با ترس و همچنین در اموری که مورد علاقه شان است، و سریعتر تحت تاثیر احساسات خویش قرار می گیرند. بد نیست بدانید اظهار نظر دیگران برای خانم ها نسبت به آقایان بسیار مهمتر است.

اگر نسبت به همسرتان بی توجه نیستید بلکه حتی در برخی مواقع نگرانش نیز هستید بگذارید او هم این نگرانی را احساس نموده و مشاهده کند. به بیان دیگر فهماندن این حس نگرانی به وی با لحنی محبت آمیز وی را نه تنها ناراحت نمی کند بلکه به وی حس مهم بودن را نیز القاء می کند.

لطفا هرگز محبت را با نیاز جنسی اشتباه نگیرید. خانم ها اغلب نیاز دارند که بدون رابطه جنسی به آنها محبت شود.

یکی از رازهای شناخت زنان سورپرایز کردن آنهاست. خانم ها همیشه از سورپرایز شدن لذت می برند و در پی جبران آن به بهترین نحو بر می آیند، پس سعی کنید او را غافلگیر کنید. بعنوان مثال خرید یک هدیه حتی بسیار کوچک آنها را بسیار متعجب کرده و علا قه شان را چند برابر می کند.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که خانم ها روحیه بسیار حساسی دارند. شناخت روحیات زنان بسیار مهم است. بنابراین هیچگاه برای لباس و یا آرایش مو و صورتش به نحوی که ذوقش را کور کنید صحبت نکنید، حتی اگر زیاد به دلتان ننشسته است، سعی کنید غیرمستقیم مطرح کنید بعنوان مثال به او بگویید “اگر مدل دیگه ای باشد بهتر است”.

برای اینکه بتوانید با موفقیت با انتقاد خانم ها برخورد کنید، باید بدانید که احساسات خانم ها موقتی است. به راحتی با گوش سپردن به احساسات منفی خانم ها، در حقیقت به وی فرصت می دهید تا احساسات مثبت خود را کشف کند.

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر فقط یک فرق بین زن‌ها و مردها باشد این است که برای زن‌ها ارتباط برقرار کردن با دیگران مهم‌ترین چیز است و برای مردها استقلال و اقتدار. این‌که زن‌ها خیلی بیشتر به ارتباط با دیگران اهمیت می‌دهند، از همان کودکی شروع می‌شود. حتماً همه‌ی شما دیده‌اید دخترها عروسک را به‌عنوان اسباب‌بازی اصلی انتخاب و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ‌روان‌شناس‌ها به این ویژگی زنانه «پیوندجویی» می‌گویند.

پیوند با خانواده‌ی پدری

زن‌ها از مردها پیوندجوتر هستند و برای رابطه با دیگران اهمیت بیشتری از مردان قائل‌اند. یکی از مهم‌ترین کسانی که زن‌ها برای رابطه با آنها انرژی می‌گذارند، خانواده‌ی پدری‌شان است. از خواهر، مادر، برادر و پدر گرفته تا بچه‌های خواهر‌ و برادرها و دایی و عمو و عمه و خاله همه و همه می‌توانند در دایره‌ی دغدغه‌های یک زن قرار بگیرند و از همه‌ی آنها خبر بگیرند. معمولاً مردها این رفتار همسران‌شان را در تقابل با قدرت خودشان می‌دانند و برای همین از زن‌ها می‌خواهند بین خانواده و شوهرشان به یکی اولویت بدهد. معلوم است می‌خواهند آن یکی هم خودشان باشد. در صورتی که رابطه با خانواده‌ی پدری، فقط به خاطر ویژگی پیوندجویی خانم‌هاست. همان ویژگی که آنها را به شوهران‌شان هم وصل کرده است!

رازداری نکردن

یکی از مسائلی که بین مردها و زن‌ها همیشه اختلاف است مرز بین چیزی است که باید بیرون از خانه گفته شود و چیزهایی که نباید گفته شود. زن‌ها به خاطر ویژگی پیوندجویی معمولاً هم‌ مرزها را بازتر می‌گیرند و هم تعداد آدم‌هایی که می‌توان چیزهایی را که در ذهن مردها خصوصی است به آنها گفت. یک زن ممکن است در اتوبوس بین شهری سر درددل را به یک کنار دستی غریبه باز کند و خصوصی‌ترین چیزهای زندگی‌اش را به او بگوید. اتفاقی که در مورد مردان تقریباً غیرممکن است.

زن‌ها عاطفی‌تر از مردها هستند. این یک باور عمومی است که اتفاقاً پایه‌های علمی هم دارد. البته روان‌شناس‌ها کمی جزئی‌تر در این مورد اظهار نظر می‌کنند. آنها می‌گویند مردها می‌توانند جنبه‌های عقلانی و احساسی یک ماجرا را از هم جدا کنند، اما زن‌ها حتی در یک بحث منطقی زود احساساتی می‌شوند. عصب‌شناس‌ها می‌گویند دلیل این قضیه می‌تواند این باشد که مرکز عاطفه در مرد‌ها فقط در نیکره‌ی راست مغز آنهاست در صورتی که مراکز عاطفه در زن‌ها هم در سمت چپ و هم در سمت راست مغز پراکنده است. حتماً می‌دانید سمت چپ مغز مسئول تکلم و تفکر منطقی است. برای همین احتمالاً خیلی از مردها تعجب می‌کنند چرا وقتی یک بحث منطقی را با زنان‌شان پیش می‌برند، آنها ناگهان احساساتی می‌شوند. البته در مقابل خانم‌ها هم از این‌که مرد‌ها حتی در یک بحث احساسی می‌توانند خونسردی خودشان را حفظ کنند و با منطق خودشان پیش بروند تعجب می‌کنند.اگر بخواهیم کلی‌تر نگاه کنیم، مخصوصاً مردهایی که زنان موفقی دارند، ممکن است به این اشتباه بیفتند که چون همسرشان در جمع آدم‌هایی است که خیلی خوب از پس خودشان و کارهای‌شان برمی‌آیند دیگر نیازی به حمایت عاطفی ندارد. اما روان‌شناسی زنان دقیقاً بر عکس این را می‌گوید. حتی زنانی که اسطوره‌ی اعتماد به نفس هستند در مقابل شما دوست دارند زنانه رفتار کنند و از حمایت عاطفی‌تان برخوردار شوند. دعوای همیشگی زنان و مردان در به جمله آوردن جمله «دوستت دارم» توسط مردها ریشه در همین تفاوت جنسیتی دارد.زن‌ها به خاطر عاطفی بودن‌شان بیشتر از مبالغه در جمله‌های‌شان استفاده می‌کنند. وقتی آنها می‌گویند هیچ وقت، همیشه، بهترین، بدترین، همه یا هیچ واقعاً منظورشان دقیقا آن جمله‌ها نیست. اما شما به‌عنوان یک مرد احتمالاً منطقی فکر می‌کنید و می‌بینید واقعاً آن‌طور که همسرتان گفته نیست و وارد یک جدل بی‌حاصل منطقی با او می‌شوید

مردان معمولاً از این شکایت دارند که همسران‌شان خیلی حرف می‌زنند. برای همین در مورد زیاد حرف زدن زنان هم تا دل‌تان بخواهد لطیفه و پیامک درست شده است. روان‌شناسان هم موافق‌اند زن‌ها و مردها هم در میزان صحبت کردن و هم در شیوه‌ی صحبت کردن با هم فرق دارند.عصب‌شناس‌ها می‌گویند مردان برای حرف زدن فقط از نیمکره‌ی چپشان استفاده می‌کنند اما زن‌ها از هر دو نیمکره. روان‌شناسان رشد می‌گویند تجهیزات سخن گفتن (مثلاً تارهای صوتی) در زن‌ها زودتر از مردان رشد می‌کند.روان‌شناس‌های تکاملی هم می‌گویند، در طول قرن‌ها مردها یاد گرفته‌اند ساکت‌تر باشند و زن‌ها یاد گرفته‌اند که بیشتر حرف بزنند. آنها می‌گویند هزاران سال پیش زنان به صورت گروهی با زنان دیگر حرکت می‌کردند و در حالی‌که بچه‌های‌شان را در بغل داشتند پا را از محدوده‌ی غار فراتر نمی‌گذاشتند. اگر آنها با همدیگر رابطه برقرار می‌کردند احتمال بقای‌شان بیشتر بود. اما مردها باید خاموش در بالای تپه به انتظار شکار می‌نشستند. اگر آنها حرف می‌زدند شکار فرار می‌کرد و بقای‌شان به خطر می‌افتاد.

چگونه تفاوتهای زنان و مردان را بشناسیم

گزارش توصیفی خانم‌ها

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر دو دسته‌بندی کلی در مورد گزارش روزمره باشد یکی گزارش توصیفی و یکی گزارش علمی است. زن‌ها معمولاً از حرف زدن‌شان گزارش توصیفی و با جزئیات، اما مردها از گزارش علمی و منطقی استفاده می‌کنند. این تفاوت از همان بچگی هم در مورد دختر‌ها و پسر‌ها وجود دارد. حتماً یادتان هست خواهرتان چه‌طور با آب‌وتاب در مورد اتفاق‌های مدرسه برای مادرتان حرف می‌زد اما شما به عنوان یک پسر حس می‌کردید اتفاق خاصی در مدرسه نیفتاده است که قابل تعریف کردن باشد. در واقع نه گزارش توصیفی زن‌ها نشانه‌ی پرحرفی آنهاست و نه تیتروار ردیف کردن وقایع روزانه‌ی مردها، نشانه‌ی‌ بی‌توجهی‌شان. بهترین راهکار برای مردها این است که بگذارند زن‌ها طبق طبیعت‌شان رفتار کنند و حرف خودشان را بزنند و آنها گوش بدهند. همین! مخصوصاً زن‌های خانه‌دار، که بیشتر تنها هستند، بیشتر به گوش دادن مردها نیاز دارند. گاهی همین گوش ندادن آن‌قدر برای خانم‌ها مسئله می‌شود که آنها را به وادی طلاق می‌کشاند.

ضمن این‌که زن‌ها حرف می‌زنند تا صرفاً حرف زده باشند، مردها همیشه دنبال راه‌حل می‌گردند و برای همین حرف زن‌ها را قطع می‌کنند تا راه حل دهند و مکالمه را تمام کنند و این همیشه زن‌ها را عصبانی می‌کند.

غیر مستقیم حرف‌زدن خانم‌ها

سبک بیان زن‌ها و مردها با هم فرق می‌کنند. مردها حرف‌شان را شفاف و مستقیم می‌زنند، اما زن‌ها غیرمستقیم می‌خواهند منظورشان را برسانند. یونگ، روان‌شناس مشهور در یکی از کتاب‌هایش زن‌ها را به عنکبوت تشبیه می‌کند. می‌گوید آنها برای رسیدن به مقصودشان آن‌قدر نقطه‌های مختلف را با تارهای‌شان به هم وصل می‌کنند که گاهی خودشان در تار خودشان گیر می‌افتند. البته‌ شیوه‌ی حرف زدن زن‌ها خیلی هوشمندانه است. وقتی همسر شما غیرمستقیم حرف بزند، حتی اگر شما با او مخالفت کنید، رابطه موقتاً به هم نمی‌خورد. همه‌ی اینها به همان پیوندجویی و عاطفی بودن زن‌ها مربوط است که به آنها اشاره شد. در واقع مردها نباید فکر کنند که حرف‌های زن‌ها کلمه به کلمه همان است که می‌گویند. آنها باید با توجه به فضای عاطفی و اتفاق‌های قبلی حرف زن‌ها را رمزگشایی کنند. ممکن است معنای حرف همسر شما دقیقاً عکس آن چیزی باشد که می‌گوید یا می‌خواهد. معمولاً باید پشت حرف‌های او دنبال «جلب حمایت عاطفی» و «شرح وظایف خودتان به عنوان یک شوهر» باشید!

مبالغه‌ی زنان

زن‌ها به خاطر عاطفی بودن‌شان بیشتر از مبالغه در جمله‌های‌شان استفاده می‌کنند. وقتی آنها می‌گویند هیچ وقت، همیشه، بهترین، بدترین، همه یا هیچ واقعاً منظورشان دقیقا آن جمله‌ها نیست. اما شما به‌عنوان یک مرد احتمالاً منطقی فکر می‌کنید و می‌بینید واقعاً آن‌طور که همسرتان گفته نیست و وارد یک جدل بی‌حاصل منطقی با او می‌شوید. این جدل به جای این‌که چیزی را حل کند زن‌ها را غمگین‌تر یا عصبانی‌تر می‌کند. بهتر است به حرفش گوش دهید و بگذارید حرفش را بزند تا آرام شود.

زن‌ها و مردها زبان بدن متفاوتی دارند. زن‌ها لبخند بیشتری می‌زنند. فضای شخصی کمتری لازم دارند و معمولاً نزدیک‌تر به هم می‌ایستند. زن‌ها حالت بدنی متفاوتی می‌گیرند و معمولاً دست‌های‌شان را به حالت مۆدبی به هم قفل می‌کنند یا حالت دست به سینه می‌گیرند و پاهای‌شان را هم به هم نزدیک‌تر می‌کنند و موقع نشستن آنها را به یک طرف می‌گیرند.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

اما از همه‌ی اینها مهم‌تر این است که زن‌ها توانایی کشف نشانه‌های زبان بدن دیگران را دارند. چیزی که روان‌شناس‌ها به آن می‌گویند «رمزگشایی». زن‌ها بیشتر از شما می‌توانند از حالت صورت و بدن‌تان بفهمند چه منظور یا احساسی دارید. بنابراین سعی نکنید به آنها دروغ بگویید! ضمن این‌که چون توانایی شما در این مورد کمتر است سعی کنید ذره ذره زبان بدن همسرتان را یاد بگیرید تا بتوانید ذهن او را بخوانید. حالا که توانایی طبیعی‌تان در این مورد کمتر است، لااقل خودتان، خودتان را تربیت کنید!

زنان دوست دارند آخرین کسی باشند که به قلب شوهرشان وارد می‌شوند. بعد از آن هم به وسیله‌های مختلفی می‌خواهند در را پشت سرشان ببندند و نگذارند کسی وارد شود. برای زن‌ها حتی از اولین لحظه‌ی آشنایی مهم این است آیا این مرد تا آخر عمر به من وفادار خواهد ماند یا نه.

عصب‌شناس‌ها می‌گویند «احساس خاص بودن» و این‌که «من تنها زنی هستم که در زندگی شوهرم وجود دارد» تأثیر فوق‌‌العاده‌ای روی شیمی و مغز زنان می‌گذارد.

روان‌‌شناس‌های تکاملی می‌گویند نیاز به تعهد مردها در طول سالیان دراز ایجاد شده است. زن‌ها برای منتقل‌کردن ژن‌ها به بچه‌های‌شان باید مردی را انتخاب می‌کردند که در دوره‌ی بارداری و شیر دادن به بچه از او مراقبت کند. مردان متعهد با احتمال بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

انحصارطلبی زن‌ها آن‌قدر قوی است که حتی می‌تواند باعث یک اضطراب دائمی و ترس از خیانت شوهرشان شود. زن‌ها از ابزارهای زیادی برای بسته ماندن در پشت سرشان استفاده می‌کنند. بعضی از آنها شوهرشان را امتحان می‌کنند، بعضی از آنها مرتب در مورد زن‌های دیگر از شوهرشان می‌پرسند، بعضی از آن‌ها شوهرشان را بازخواست می‌کنند، بعضی مرتب وسایل شخصی مثل موبایل همسرشان را چک می‌کنند، بعضی از آنها محدودش می‌کنند و بعضی حتی شوهرشان را مجبور می‌کنند محیطی را که «شهری است پر کرشمه و خوبان ز شش جهت» را عوض کنند.

اگر خیانت جنسی زن برای مردان یک فاجعه باشد، خیانت عاطفی مردها برای زن‌ها فاجعه است، بنابراین حسادت زن‌ها هم بیشتر از نوع عاطفی است تا جنسی. بهترین راه برای شما به عنوان یک مرد یک جمله است: «همسرتان را حساس نکنید.»

تنوع سلول‌های مخروطی در چشم زن‌ها باعث می‌شود آنها رنگ‌های بیشتر و دقیق‌تری را درک کنند. یک زن بیشتر احتمال دارد رنگ فیروزه‌ای و لاجوردی را از هم تشخیص دهد، مردها به هر دو می‌گویند آبی

زن‌ها در بسیاری از موارد از مردها تنوع‌طلب‌ترند. از مبلمان منزل گرفته تا لباس و آرایش. عصب‌شناس‌ها می‌گویند این به جنسیت آنها برمی‌گردد. در مغز مردها برای هر چیزی تقریباً یک مرکز در یک نیمکره وجود دارد، اما مغز زن‌ها حالت عمومی‌تری دارد و برای هر کار چندین مرکز پراکنده در دو نیمکره وجود دارد. غیر از این جسم پینه‌ای که دو نیمکره را به‌هم متصل می‌کند در زن‌ها ضخیم‌تر‌ است. همین می‌تواند باعث تنوع‌طلبی آنها شود.

علاوه بر این، تنوع سلول‌های مخروطی در چشم زن‌ها باعث می‌شود آنها رنگ‌های بیشتر و دقیق‌تری را درک کنند. یک زن بیشتر احتمال دارد رنگ فیروزه‌ای و لاجوردی را از هم تشخیص دهد، مردها به هر دو می‌گویند آبی.

روان‌شناسان می‌گویند احساسات گسترده‌ی زنان و تفاوت‌های مغزی‌شان باعث می‌شود حسابی تنوع‌طلب باشند. تنوع‌طلبی خانم‌ها معمولاً خودش را در پوشش، آرایش، گرایش به مد، پاساژگردی و تغییر مبلمان نشان می‌دهد. چیزی که شما به‌عنوان یک مرد ممکن است حوصله‌اش را نداشته باشید. ممکن است شما این رفتارها را پای ولخرجی، بی‌ملاحظگی یا بیکاری همسرتان بگذارید اما در واقع آنها دارند طبق طبیعت تنوع‌طلب خودشان رفتار می‌کنند. اگر می‌خواهید آنها را درک کنید به عشق ماشین‌های همجنس خودتان نگاه کنید که دل‌شان می‌خواهد هر ماه ماشین یا وسایلش را عوض کنند.

دانستن این نکته برای شناخت زنان بسیاز مهم است. زنان تشنه ی توجه و محبت هستند. آن ها معمولا قدر زحمات و محبت های دیگران را می دانند و همیشه منتظر زمانی برای جبران آن هستند. زنان همیشه آماده ی فداکاری بوده و برای ابراز محبت خود حتی حاضرند خود را در سخت ترین شرایط قرار دهند.

زمانی که زن ها با کسی که دوستش دارند صحبت می کنند، دائما در حال بررسی چشمان او هستند تا توجه و تایید آنها را بدست آورند. تماس چشمی امر بسیار مهمی برای زن ها محسوب می شود. اگر می خواهید همسر خود در کنار خود داشته باشید دانستن این نکته در شناخت زنان بسیار حائز اهمیت است، نگاه کردن شما به تلفنتان در حین صحبت اصلا برای او جذاب نیست. بهتر است همیشه به او توجه و دقت کنید.

اکثر زن ها دوست دارند به شریک زندگیشان شانس آزاد بودن را بدهند. همیشه احساس بسیار خوبی است که بدانیم ما همسری قابل اعتماد و وابسته به خودمان داریم. زنان نیز دوست دارند این احساس خوب را در مورد خودشان داشته و آزاد باشند. مطمئن باشید که آن ها فراموش نمی کنند که همیشه باید مراقب رابطه ی خود باشند.

زن ها بیشتر از مردان به ارسال پیامک علاقه دارند و خیلی ساده پیامک هایی با مضامین «ممنونم»، «دوستت دارم»، «دلم تنگ شده» و حتی پیام هایی کوتاه تر اما پر از حقایق دلگرم کننده را برای همسرانشان می فرستند. آن ها دوست دارند که همسرانشان بدانند چه قدر دوستشان دارند و قدردان زحمات آن ها هستند.

او می‌خواهد شما بروید زیرا هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات بر علیه شما است.

این جمله یعنی او چیزی می‌خواهد.

اما او ناراحت است.

«ارتباط برقرار کردن» یعنی «با من موافق بودن.»

این هم سوال نیست بلکه یعنی هر کاری انجام می‌دهید کنار بگذارید و برای دستورات بعدی آماده باشید.

در واقع این سوال نیست بلکه به معنای این است که «داری اشتباه انجام میدی.»

بعد از این حرف شما مردید!

در بیش‌تر مواقع یعنی «بهتره رستوران موردعلاقه من انتخاب کنی.»

این حرف یعنی او از شما خواسته کاری انجام دهید (احتمالا بیش از یکبار) و حالا خودش باید آن کار را انجام دهد. هر سوال دیگری از طرف شما احتمالا منجر به «آه عمیق» می‌شود.

این حرف تفاوت کمی با «ممنون» دارد اما معنای آن برعکس است. تحت هیچ شرایطی نباید بگویید «خواهش می‌کنم.»

یعنی تشکر، بگویید «خواهش می‌کنم.»

این حرف مثل «خوبه» است فقط کمی بدتر. در واقع بیش‌تر مواقع این حرف بعد از «گوش می‌کنی؟» گفته می‌ش

بستگی به شرایط دارد اگر در حال آماده شدن است تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر شما در حال تماشای تلویزیون هستید ۵ دقیقه یعنی هیچی و به این معنا است «چرا تلویزیون تماشا می‌کنی در حالی که می‌تونی کار مفیدی بکنی؟»

ممکن است ندانید ولی این «آه» یک کلمه است و می‌توان آن را به صورت «باور نمی‌کنم مجبورم اینجا بایستم و حماقت تو رو تحمل کنم.» تعبیر کنید.

اگر فکر می‌کنید این جمله یعنی می‌توانید آزادانه انتخاب کنید سخت در اشتباه هستید. بهتر است این جمله را به صورت «به تو بستگی داره که چیزی رو انتخاب کنی که من می‌خوام اما بهت نمیگم چی می‌خوام چون خودت باید بدونی». اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید نتیجه‌ آن «ایرادی نداره» است.

این جمله یعنی شما گوش نمی‌کنید و هیچ راهی برای اینکه نشان دهید گوش می‌کنید وجود ندارد.

اتفاقا ایراد دارد؛ این جمله یعنی او برای اینکه بفهمد چطور تنبه‌تان کند به زمان نیاز دارد.

یعنی بحث تمام شده و شما شکست خوردید.

هر چیزی که بعد از «اگه» گفته شود به معنای دستور بی‌قید و شرط است.

یعنی هنوز نه.

در بیش‌تر مواقع یعنی «نه» اما موارد استثنائی وجود دارد که تشخیص آن‌ها بسیار سخت است.

یعنی نه.

این حرف را به معنای اجازه نیست بلکه یک هشدار است. بهتر است آن کار را انجام ندهید.

این جمله این معنا را دارد «فکر می‌کنی زشتم؟» جواب قطعا باید «نه» باشد.

در واقع این کلمه یعنی چیزی هست؛ مشکلی هست که شما نمی‌دانید و بهتر است هر چه زودتر آن مشکل را پیدا کنید.

چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید.
هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود.
به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

سایت چگونه، مسیری برای یادگیری هر چیزی است که شما به دنبال آن هستید.ما به شما کمک می کنیم که زندگی بهتری داشته باشید. هیچ محدودیتی در چگونه برای موضوع وجود ندارد و مقالات در طیف وسیعی از عناوین نوشته می شود. به زودی ویژگی ها و امکانات جدیدی به چگونه اضافه خواهد شد.منتظر سورپرایز های ما باشید…

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

جذب افراد | جذب پسر و دختر با راهکارهای 100% نتیجه بخشچگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

قطعا برای یک مرد مهم است که بتواند شخصیت یک زن را قبل از آن که رابطه عاطفی با او برقرار کند بشناسد. اما جذابیت‌های ظاهری به راحتی می‌تواند مردان را کور کند به طوری که باعث شود آنها از ویژگی‌های شناخت زنان کاملا چشم بپوشند.اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما شما باید در ابتدای شروع یک رابطه و پیش از آن که رابطه‌تان جدی شود، ارزیابی‌های مهمی را  انجام دهید. این ارزشیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار وابستگی و یا دلبستگی با کسی نشوید که مناسب شما نیست. چرا که وابستگی یا دلبستگی باعث می‌شود قطع ارتباط برای هر دوی شما سخت‌تر شود

بعضی آقایان فکر می کنند که خانم ها شخصیت مرموز دارند و نمی شود آنان را شناخت. اما اینطور نیست شما می توانید با چند راه کار ساده ولی با اهمیت که در اینجا قرار داده ایم همسرانتان را بشناسید تا بتوانید مطابق علایق آنان رفتار کنید و زندگیتان با دوام تر شود.

هر چند همه ی ما بر سر این موضوع توافق داریم که هیچکس کامل نیست، اما چند ویژگی وجود دارد که اگر در یک زن وجود داشته باشد می تواند روی روابط زناشویی او در زندگی مشترک و ازدواج موفق تاثیر معکوس بگذارد.

قطعا برای مردان مهم است که بتوانند شناخت زنان را قبل از آن که رابطه عاطفی  برقرار کنند بشناسند. اما جذابیت‌های ظاهری به راحتی می‌تواند مردان را کور کند به طوری که باعث شود آنها از ویژگی‌های شخصیتی شناخت زنان کاملا چشم بپوشند.

اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما شما باید در ابتدای شروع یک رابطه و پیش از آن که رابطه‌تان جدی شود، ارزیابی‌های مهمی را  انجام دهید. این ارزشیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار وابستگی و یا دلبستگی با کسی نشوید که مناسب شما نیست. چرا که وابستگی یا دلبستگی باعث می‌شود قطع ارتباط برای هر دوی شما سخت‌تر شود  

همه انسان ها راز و رمزهایی برای خود دارند که اگر آنها را بشناسیم، بهتر می توانیم با هم در تعامل باشیم. در این بین در شناخت زنان پیچیدگی های خاصی وجود دارد که  رازهای شناخت زنان به رابطه بهتر زن و مرد کمک می کند.  در اینجا به بیان تیتر وار راز مهم که به شما کمک می کند شناخت زنان را بهتر بفهمید، می پردازیم 

 

رازهای  قانون جذب که با آن به موفقیت می رسید​

آیا می‌توانید چیزهایی که برای او ارزشمند هستند و او را در زندگی هدایت می‌کنند را بشناسید؟ منظور این نیست که بتوانید کاملا دقیق و جزئی این ارزش‌ها را شناسایی کنید بلکه منظور این است که باید بتوانید ارزش‌های ثابت افراد در زندگی را بیابید. شما باید بفهمید که زندگی طرف مقابلتان بر اساس قاعده و نظم جلو می‌رود و یا این که با فکر و خیال و توهم می‌گذرد!

آیا شریک زندگی شما در زندگی هدف مشخصی دارد یا بی هدف زندگی می‌کند؟ کسانی که در زندگی ارزش‌هایی دارند حتما اهدافی نیز برای خودشان تعریف می‌کنند. چه چیزی باعث می‌شود افراد صبح‌ها بیدار شوند و چه چیزی باعث می‌شود برای زندگی انگیزه داشته باشند؟

اهداف و ارزش‌های طرف شما ممکن است با خود شما متفاوت باشد و شما می‌توانید با شناسایی آنها متوجه شوید که آیا با شما در زندگی سازگار است یا نه. این که دختری در زندگی به آنچنان بلوغی رسیده باشد که بتواند در زندگی ارزش‌هایی داشته و هدفی را برای خود تعیین کند نشان از شخصیت بالای اوست حتی اگر کاملا اهدافش با شما منطبق نباشد.

حتما بخوانید: ثروتمند شدن از دیدگاه قرآن​

                                چگونه با تغییر باورهای خود ثروتمند شویم؟

شاید بتوانید به کمک صحبت با شریک زندگیتان درباره جهان هستی و اهمیت زندگی و هدف خودتان از زندگی به ارزش‌ها و اهداف دختر مورد نظرتان در زندگی پی ببرید.

 

منظور از دیگران، تعامل با دوستان، خانواده، همکاران، غریبه‌ها و مهم‌تر از همه زیر دستان است. اگر دختر مورد نظر شما با دیگران به درستی صحبت می‌کند یعنی این شخص خود محور نیست و در عین رشد یافتگی، فروتن است. 

اگر فرد مورد نظر شما ازدواج و یا رابطه ناموفق داشته توجه کنید که چگونه درباره زندگی سابق و همسر سابقش صحبت می‌کند چرا که این راه یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن این موضوع است که او در یک رابطه چگونه عمل می‌کند. اگر فرد مورد نظر شما چندین رابطه را پشت سر گذاشته باشد و همه آنها را به خاطر همه چیز مورد سرزنش قرار دهد یعنی به بلوغ فکری کافی نرسیده است و خوداندیشی کافی ندارد.

بررسی روابط افراد با اطرافیان و خانواده‌اشان راهی مناسب برای شناخت زنان و مردان است. زمانی که شما با یک دختر آشنا می‌شوید و می‌خواهید با او ازدواج کنید طبیعتا با دوستان، خانواده و همکارانش نیز آشنا می‌شوید. اگر این ارتباطات به حد کافی عمیق و خوب بود یعنی شما با دختری دارای ویژگی شخصیتی خوب مواجهید.

چنین افرادی احتمالا به جای آن که تعداد بسیاری رفاقت سطحی داشته باشند،‌ در دوست‌یابی موفقند و چند دوست خوب دارند. شاید با این دوستان برای مدت زمان طولانی رفاقت داشته باشند که این نیز نشانه بسیار خوبیست. ارتباط چنین دختری با خانواده اش در بیشتر اوقات مثبت است و این نشان می‌دهد که به خوبی و بدون مشکل تربیت شده است.

در غیر این صورت یعنی اگر دختری با خانواده اش رابطه خوبی نداشته باشد، به مهمانی‌های گوناگون برود و تعداد بسیار زیادی دوست سطحی داشته و یا دنبال‌کننده‌های بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، نمی‌تواند شریک زندگی خوبی تلقی شود.

 

 

اگر می خواهید زنی را خوب بشناسید، بهتر است از او سوال کنید. این یک روش اساسی برای شناخت زنان است به خصوص اگر آنها کم حرف و خجالتی باشند.  بنابراین، با سوال پرسیدن می توانید از علاقه، عادات، سرگرمی ها، اهداف و هیجانات آنها مطلع شوید. گاهی اوقات زنان احساس راحتی نداشته و لحن صدای شان همراه با ناراحتی و درد می باشد. 

                          10 نشانه ای که افراد افسرده دارند​

درباره خانواده و دوران بچگی او بپرسید.  البته وی را تحت فشار نگذاشته و اجازه دهید تا رفته رفته احساسات و تجربیات گذشته خود را با شما درمیان بگذارد.

برای فهم دیگران به ویژه زنان، شنیدن بسیار مهم است. بنابراین، سعی کنید تمام حواس تان را روی گفته ها و حالات او متمرکز شده و حتی برای درک بیشتر، از آنها سوال بپرسید.  مردم و به ویژه زنان دوست دارند شنیده شوند

 

برای شناخت زنان موارد زیر را به یاد بسپارید

به حرف های زن توجه کنید، گوش کنید. اما راه حل ارائه ندهید.

زن دوست دارد مرد مقتدرداشته باشد. زن دوست دارد به او احترام بگذارند. زن دوست دارد حضورش را درک کنند. اگر زن بتواند راحت و با فراغ بال درباره مسائل روزش حرف بزند فشار دریافتی خود را تخلیه کرده است.

زمانی که مرد حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است

وقتی زن ناراحت است برای حل مشکل خود نیازمند کسی است که به حرف هایش گوش فرا دهد. وقتی زنی ناراحت است می خواهد درباره ناراحتی اش حرف بزند و بعد تصمیم بگیرد که می خواهد چگونه عمل کند. بدترین حرکت مرد در گفت وگوی با همسرش بی اعتبار کردن احساسات اوست. برای اینکه مرد بتواند با موفقیت با انتقاد زنش برخورد کند باید بداند که احساسات زنش موقتی هستند. با گوش دادن به احساسات منفی زن، مرد به زن فرصت می دهد که احساسات مثبت خود را نیز کشف کند. صحبت و داشتن ارتباط با یکدیگر، زنان را ارضاء می کند و برایشان منبع کمال است. اگر زن نگران است در فکر راه حلی فوری برای مشکلاتش نمی باشد در عوض در جستجوی آرامش است و زمانی آرامش می یابد که درکش کنند.

زن ها در چه مواردی احساس دوست نداشتن دارند؟  هنگامی که مرد دوستش ندارد، و صمیمی نباشد و احترام خاصی برایش قایل نباشد و به احساسات او بها ندهد در عوض او را مقصر بداند و با او همدردی نکند. و هنگامی که به اطمینان خاطری که مورد نیازش است دسترسی پیدا نکند.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

زمانی که مرد حرمت احساسات آسیب دیده زن را نادیده می گیرد و بهایی به آن ها نمی دهد و آزردگی را بیشتر می کند، مقاومت زن را تحریک می کند زمانی که زن عقب نشینی می کند مرد تصور می کند که برنده شده ولی در واقع باخته است.گل

زن ها با صدای بلند فکر می کنند و کشفیات درونیشان را با شنونده ای علاقمند در میان می گذارند. حتی چرا زن ها حرف می زنند؟ زنان با صحبت کردن احساس بهتری دارند و روحیه شان را بدست می آورند و از این طریق می توانند خود را شناسائی کنند. گفتگو از نظر مردان جنبه اخذ اطلاعات دارد اما برای زنان لذت بخش و آرامش بخش ا ست و موجب تخلیه روانی آنها می شود لذا توصیه می شود آقایان روزانه بیست دقیقه با همسران خود صحبت کنند آن هم دوستانه و در مکان و زمان مناسب.

احساسات زن از مرد جوشانتر است، زن از مرد سریع الهیجان تر است، یعنی زن در اموری که مورد علاقه یا ترسش هست زودتر و سریعتر تحت تاثیر احساسات خویش قرار می گیرد

همچنین اظهار نظر دیگران برای خانم ها بسیار مهمتر است تا مردان…  

دانلود PDF‌مقاله :6 نکته طلایی برای شناختن شخصیت زن ها

پرداختن به ویژگی های یک زن جذاب و محبوب از نظر مردان برای زنان مخاطب می تواند جالب باشد؛ زنانی که از نظر روان شناختی بیش تر از آن که در پی داشتن محبوب باشند، مایل اند که محبوب دیگران، به ویژه همسر خود باشند. عالی ترین هنر زن نیز این است که قلب همسر خود را تسخیر سازد. دستگاه آفرینش نیز توانایی جسمی و روحی لازم را برای این دلربایی در اختیار زن قرار داده است تا با تدابیر ظریف، بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند.

زنان در به‌کارگیری زبان بدن باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت کنند. در این مطلب، شما را با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس آشنا می‌کنیم.

چطور می‌توانیم  به سرعت به یک  بانوی کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ بانوان کارآفرین وقتی که رهبری کسب و کاری را برعهده دارند، هیچ چیز را تضمین شده نمی‌دانند. در گذشته، بانوی کارآفرین به صنایع کلیدی دسترسی کامل نداشتند. شکی نیست که دوره دیگری در تاریخ کسب و کارها آغاز شده است؛ دوره کارآفرینی زنان .

افزایش اعتماد به نفس زنان تأثیر زیادی در لذت‌بردن آن‌ها از زندگی دارد. زنانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌ترند. آن‌ها در کسب و کارشان هم موفق‌ترند و به احتمال زیاد فررزندان موفق‌تری هم پرورش می‌دهند.زنان برای افزایش اعتماد به نفسشان می‌توانند راه‌های خوب زیر را امتحان کنند

شخصیت خود را به‌ نمایش بگذارید تا مردی را که خواستارش هستید، جذب کنید.چه کارهای اشتباهی در ملاقات خود با مردان انجام می‌دهید؟

حسادت زنانه معمولا اختیاری نیست و زمینه و اشکال آن متفاوت است. حسادت ممکن است باعث اختلاف زوجین با یکدیگر شود ولی درمان آن امکان‌پذیر است…..

علامت های عاشق شدن در جنس مخالف چیست ؟ انسان ها همیشه درفهم سیگنال های رفتاری یکدیگر مخصوصاً میان دوجنس مخالف، مشکل داشته اند. اما می توان نشانه هایی را یافت که در اکثریت مشترک است. وقتی عاشق شدن را تجربه می کنید بی‌قراری‌های‌تان فقط از درون نیست بلکه می‌توان نمود بیرونی‌ آن را نیز مشاهده کرد.

برای صحبت کردن با دختر، به شیوه ی دوستانه و با احساس ابراز علاقه به افکار خود، صادقانه و با استفاده از زبان بدن باز احساس و رفتار کنید

تعداد کل امتیازات این مطلب 16

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلود PDF‌مقاله :6 نکته طلایی برای شناختن شخصیت زن هاDownloads-icon

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟ چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

اگر میخواهید توجه یک دختر را به خودتان جلب کنید، مهم است که یاد بگیرید که شخصیت او را سریعا تشخیص دهید. در اینجا برخی از نشانه های حیاتی که  وقتی برای اولین بار دختر را ملاقات می کنید وجود دارد،که می توانید با این نشانه ها شخصیت او را تشخصی دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او بسیاری از جهان خارج را مشاهده نکرده است. این نوع از دختر بدون هیچ محدودیتی آزادانه زندگی می کند.

به یاد داشته باشید که برای سختگیر بودن، لازم نیست رفتار کنید که مثلا یک پسر بد وخشن هستید. بسیاری از مردان بسیار احساساتی  هستند و در حین حال اعتماد به نفس و عزت نفس خود را نیز حفظ می کنند.

نه، چون شخصیت واقعی او را نمی دانید. و نیازی نیست با ریسک زندگی را شروع کنید.

نکات

 

منبع :wikihow

 

 

داشتن دختر یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است. جمله‌ی معروف به دختران این است: «امروز بیش‌تر از دیروز عاشقت هستم». جاستین بزرگ کردن دخترانش را نه یک مسئولیت بلکه یک امتیاز خاص برای خودش محسوب می‌کند.

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

نکات بسیاری وجود دارند که به مردان کمک می‌کنند ازدواج موفق داشته باشند.اگر تمام زنان دنیا با یکدیگر متفاوت باشند چگونه می‌توان نوع صحبت کردن با هر کدام از آنها را به طور جداگانه یاد گرفت؟

داشتن دختر یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است.در ادامه 15 نکته‌ای را که جاستین طی سال‌ها در تربیت دخترانش یاد گرفته است با شما در میان می‌گذاریم تا شما نیز با نحوه درست رفتار پدر با دختر آشنا شوید.

برای صحبت کردن با دختر، به شیوه ی دوستانه و با احساس ابراز علاقه به افکار خود، صادقانه و با استفاده از زبان بدن باز احساس و رفتار کنید

اگر شما به یک دخترعلاقمند هستید و به شدت او را دوست دارید و می خواهید ،برای عاشق کردن دختر ،نیاز به ایجاد جاذبه با تعامل کلامی و غیر کلامی می باشد

در بسیاری از ازدواج ها فریب کاری و وعده های دروغین نامزد ها صرفا به قصد رسیدن به اهداف ظاهری است که افراد را دچار چالش کرده و ازدواج آنها با شکست روبه رو می کند. وقتی که نامزدی پس از ازدواج با حقیقت تلخ این وقایع روبرو می شود باور او نسبت به زندگی و انتخاب هاب بعدی تغییر می کند.

راههای اسان و کاربردی جذب افراد که در زندگی و برای جذب عشقتان می توانید بکار برید.

قطعا برای یک مرد مهم است که بتواند شخصیت یک زن را قبل از آن که رابطه عاطفی با او برقرار کند بشناسد. اما جذابیت‌های ظاهری به راحتی می‌تواند مردان را کور کند به طوری که باعث شود آنها از ویژگی‌های شناخت زنان کاملا چشم بپوشند.اگرچه سخت به نظر می‌رسد اما شما باید در ابتدای شروع یک رابطه و پیش از آن که رابطه‌تان جدی شود، ارزیابی‌های مهمی را  انجام دهید. این ارزشیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا دچار وابستگی و یا دلبستگی با کسی نشوید که مناسب شما نیست. چرا که وابستگی یا دلبستگی باعث می‌شود قطع ارتباط برای هر دوی شما سخت‌تر شود

تعداد کل امتیازات این مطلب 18

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلودpdf مقاله :چگونه شخصیت یک دختر را در دوران نامزدی بشناسیم؟Downloads-icon

روند

مرکز مشاوره نیک همراه – مرکز مشاوره نیک همراه

همه انسان ها راز و رمزهایی برای خود دارند که اگر آنها را بشناسیم، بهتر می توانیم با هم در تعامل باشیم. در این بین در شخصیت زنان پیچیدگی های خاصی وجود دارد. رازهای شناخت زنان به رابطه بهتر بین زن و مرد کمک می کند. در اینجا به بیان تیتر وار بیست راز مهم که به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید زنان را بشناسید، می پردازیم. به یاد داشته باشید که این بیست راز همگی در اولویت قرار دارند.

چرا برخی از مردان در رابطه با زنان بیشتر از دیگران موفق هستند؟ آیا این به این دلیل نیست که آنها روانشناسی زنان را درک می کنند؟ و شناخت بهتری از زنان دارند ؟ شایدم نه. اما لازم است بدانیم که زنان در مورد روابط به گونه ای متفاوت از مردان فکر می کنند. آنها نسبت به مردان بسیار شهودی هستند. آنها دیدگاه گسترده ای در مورد مسائل دارند. در ادامه رازهای شناخت زنان آورده شده است.

زنان علاقمند هستند که از عشق طرف مقابل خود مطمئن شوند. برای بخشیدن این حس به آنها بهتر است یک تلفن و احوال پرسی کوتاه در میان روز داشه باشید و آنها را نسبت به این مهم مطمئن سازید که به فکرش هستید و دوستش دارید، انجام این عمل بیش از آنچه که فکر می کنید در رابطه ی شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

بهتر است بدانید اگر زنها از چیزی گله و شکایت دارند دلیل اصلی آن چیست. بسیاری از مردان فکر می کنند کنترل و انجام کارهای خانه و بچه داری کار سختی نیست، اگر شما هم چنین می اندیشید بد نیست چند روزی را به این کار اختصاص دهید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که زنان حقیقا کار دشواری را هر روز انجام می دهند و حق دارند گاهی از همه چیز شکایت کنند. پس بدون انجام واکنشی به گله و شکایت هایشان گوش دهید.

در بسیاری از مواقع زن ها نیازی به شنیدن راه حل شما ندارند، آنها نیاز به یک گوش شنوا دارند. زمانی که حرف می زنند و مشکل شان را با شما مطرح می نمایند در حقیقت به دنبال گوشی شنوا هستند پس فقط سراپا گوش باشید و اجازه دهید، حرف شان را تمام و کمال بزنند. هنگامی که آقایان گوش دادن را بیاموزند و احساسات همسرشان را به درستی تفسیر کنند، ارتباط به سادگی و زیبایی بر قرار می شود. گوش دادن همانند سایر هنرها به تمرین احتیاج دارد. هر روز که به خانه می روید، از همسرتان بخواهید تا برای شما توضیح دهد که روز خود را چگونه سپری کرده است، بدین صورت شما می توانید تمرین کنید که چگونه شنونده بهتری باشید.

زنان به این نکته بسیار اهمیت می دهند که در زمان صحبت با آنها برایشان ارزش قائل باشید. بهتر است برای نشان دادن ارزشی که برای صحبت با آنها قائل هستید در هنگام صحبت دست از تلفن همراه خود بردارید و به چشم هایشان نگاه کنید.

یکی از اساسی ترین نیاز خانم ها شنیدن جمله دوستت دارم است. شاید بتوان چنین عنوان کرد که خانم ها نیازمند شنیدن این جمله هستن تا ایمان بیاورند که همسرشان آن ها را دوست دارند. پس به این نکته توجه کنید و نیاز آنها را برآورده کرده و خیالشان را از این بابت راحت کنید.

خانم ها بطور ذاتی خواهان رهبری و پیشتازی هستند پس می توانید این فرصت را برایش مهیا کنید و مانع پیشرفت هایش نیز نشوید.

زن ها معمولا با صدای بلند فکر می کنند و کشفیات درونیشان را با شنونده ای علاقمند در میان می گذارند. این نکته را بدانید که زنان با صحبت کردن احساس بهتری پیدا کرده و روحیه شان را بدست می آورند و از این طریق می توانند خود را شناسائی کنند. گفتگو از نظر مردان فقط به منظور اخذ اطلاعات است اما برای زنان لذت بخش و آرامش بخش است و موجب تخلیه روانی آنها می شود. لذا توصیه می شود آقایان روزانه بیست دقیقه در مکان و زمانی مناسب بصورت دوستانه با همسران خود صحبت کنند.

آنچه برای خانم ها بسیار مهم است اقتدار آقایان است. خانم ها همیشه دوست دارند که همسرشان اقتدار داشته باشد. پس سعی کنید همیشه مرد مقتدر و دانایی باشید.

خانم ها قدرت مقاومت بالایی در تحمل مسائل و سختی ها دارند. در حقیقت علیرغم تصور عامه مردم که گریه را نشانه ضعف خانم ها می دانند در حقیقت گریه ابزاری است برای تخله هیجانات منفی در خانم ها. مقاومت خانم ها به حدی است که در صورت عدم وجود مرد زندگی اش می تواند به خوبی نقش و وظایف یک مرد را بر عهده بگیرد.

هنگامی که در برخورد با خانم ها بطور واقعی به آنها احترام می گذارید و حق و حقوق، خواسته ها و نیازهای او را مقدم شمرده و با برآوردن آنها در حقیقت آنها را تایید می کنید، شاهد تشکر و قدردانی شایسته و درخوری خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

خانم ها به واسطه وجود عزت نفس و تسلط به نفسی که دارند همیشه نشان داده اند که اگر بخواهند می توانند به هر نوع خواسته و تمایلی لگام بزند، بنابراین برای آنها کنار آمدن با بسیاری از مشکلات و سختی های زندگی کار دشواری نیست. آنها به راحتی می توانند بسیاری از کاستی های شما را درک و تحمل می کند و تمام اینها در صورتی اتفاق می افتد که از عشق و علاقه شما به خود مطمئن باشند.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد خانم ها از نظر جسمی و روانی به مراتب تواناتر از آقایان هستند. در حقیقت آنها در تحمل درد نیز گوی سبقت را از پسرها ربوده اند. شاهد این مدعا تحمل درد زایمان است که اگر قرار بود درد زایمان را آقایان تحمل می کردند، قطعا” نسل آدمی میلیون ها سال قبل منقرض شده بود.

خانم ها بسیار مایلند که مورد تمجید و تحسین طرف مقابل قرار گیرند و احساس رضایت طرف مقابل را از داشتن خود در جمع ها مشاهده کنند. به همین دلیل است که هرچه بیشتر مطمئن شود که از بودن با او لذت می برید، بیشتر احساسات خود را بروز می دهد.

هرگز مناسبت ها را از خاطر نبرید بخصوص سالگرد تولد و ازدواج را. سعی کنید اولین کسی باشید که به او تبریک میگویید. حتی الامکان سعی کنید برای تاریخ هایی که می دانید برای همسرتان حائز اهمیت است به واسطه سورپرایز کردنش هدیه ای تهیه کنید. برگزاری یک جشن ساده دو نفره با یک شاخه گل هم برای او کافیست تا محبت شما را احساس کند.

بطور معمول احساسات خانم ها از آقایان جوشان تر است، به بیان بهتر در حقیقت خانم ها از آقایان سریع تر هیجانی می شوند. زنان در مقابله با ترس و همچنین در اموری که مورد علاقه شان است، و سریعتر تحت تاثیر احساسات خویش قرار می گیرند. بد نیست بدانید اظهار نظر دیگران برای خانم ها نسبت به آقایان بسیار مهمتر است.

اگر نسبت به همسرتان بی توجه نیستید بلکه حتی در برخی مواقع نگرانش نیز هستید بگذارید او هم این نگرانی را احساس نموده و مشاهده کند. به بیان دیگر فهماندن این حس نگرانی به وی با لحنی محبت آمیز وی را نه تنها ناراحت نمی کند بلکه به وی حس مهم بودن را نیز القاء می کند.

لطفا هرگز محبت را با نیاز جنسی اشتباه نگیرید. خانم ها اغلب نیاز دارند که بدون رابطه جنسی به آنها محبت شود.

یکی از رازهای شناخت زنان سورپرایز کردن آنهاست. خانم ها همیشه از سورپرایز شدن لذت می برند و در پی جبران آن به بهترین نحو بر می آیند، پس سعی کنید او را غافلگیر کنید. بعنوان مثال خرید یک هدیه حتی بسیار کوچک آنها را بسیار متعجب کرده و علا قه شان را چند برابر می کند.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که خانم ها روحیه بسیار حساسی دارند. شناخت روحیات زنان بسیار مهم است. بنابراین هیچگاه برای لباس و یا آرایش مو و صورتش به نحوی که ذوقش را کور کنید صحبت نکنید، حتی اگر زیاد به دلتان ننشسته است، سعی کنید غیرمستقیم مطرح کنید بعنوان مثال به او بگویید “اگر مدل دیگه ای باشد بهتر است”.

برای اینکه بتوانید با موفقیت با انتقاد خانم ها برخورد کنید، باید بدانید که احساسات خانم ها موقتی است. به راحتی با گوش سپردن به احساسات منفی خانم ها، در حقیقت به وی فرصت می دهید تا احساسات مثبت خود را کشف کند.

مرکز مشاوره نیک همراه شما را مسیر زندگیتان همراهی خواهد کرد. اگر در زمینه مشاوره ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره خانواده سوالاتی دارید ما پاسخگو خواهیم بود. مشاوره های حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین در خدمت هموطنان عزیز داخل و خارج از کشور هستیم .

روانشناسی را مثل دیگران روانشناسی نمی دانم، روانشناسی یعنی اینکه با شما آشنا شوم و در مشکلات کمکی نمایم.

تبعیض جنسیتی چیست؟

شناخت زنان و قدرت جذب آن ها

زنان و ترس

هنر شناخت مغز یک زن

چطوری زنان را بهتر بشناسم

چرا مشاوره و تست های ازدواج مهم هستند؟

عالی بود

از نکات مثبتی که مطرح کردید ممنونم…

خواهش می گکنم شما لطف دارید

واقعا بی نظیر بود ممنون و متشکر

سپاس از زحمات پس از ۱۴سال ازدواج هنوز به این نکات توجه نداشتم

سلام و روز به خیر
خیلی خوشحالم که مطالب سایت برای شما مفید بوده
برای آگاهی بیشتر میتونید از کارگاههای رایگان و با تخفیف ما هم استفاده کنید.

ممنون از شما عالی. نکاتی که شاید اقایون با توجه و رعایت و عمل و گفتن میتونن یک رابطه خوب از همه نظر با خانم ها داشته باشن

سلام و وقت به خیر
ممنون از شما

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم

اون چه که توی جامعه پیداست،این هست که الآن دیگه چیزی به اسم مرد سالاری توی جامعه نیست که بگیم خانوما از مرد مقتدر خوششون میاد،اون مرد تا بخواد ابهت مردانه یا اقتدار مردانه ی خودشو نشون بده،اون خاون یا بهش برمی خوره یا ناراحت می شه،امیدوارم منظورمو درک کرده باشید،من قبلا نامزد داشتم،بنده تمام این موارد رو رعایت کردم،اما متأسفانه نامزد من به جای اینکه در مقابل این همه محبتی که من بهش می کردم تشکر که نمی کرد هیچ ،جواب محبتامو که نمی داد هیچ،تازه نمک نشناس تر،عقده ای تر، لوس تر وبدجنس تر و پر رو تر شد،تا جایی که منو رها کرد و رفت
چرا جامعه ما شده زن سالاری مطلق؟
عزیزان من اینو بدونید که رعایت کردن این موارد بالا شامل تمام خانوم ها نمی شه

سلام و وقت به خیر
حال شما را میتونم بفهمم اینکه شما خیلی از رفارهای درست رو انجام داده اید ولی باز رفتارهایی که انتظار داشته اید
رو دریافت نکرده اید . اینجا یک اشتباه اتفاق افتاده و اون اینکه طرف مقابل شما هم باید مهارتهای لازم در ارتباط با شما رو یاد
میگرفت و انجام میدهد هر رابطه ای از دو سر دارد برای داشتن یک رابطه خوب هر دو نفر باید تلاش کند رفتار درست رو انجام دهند .

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین نوشته ها


چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم؟


حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟

در خبرنامه نیک همراه عضو شوید و آخرین اخبار و مقالات را در ایمیل خود بخوانید.

قدرت گرفته از

خیلی خوشحالیم که امروز با شما همراهیم. این جا وب سایت گروه مشاوران نیک همراه است که با هدف ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره دوران نامزدی، مشاوره ی کودک و مشاوره تحصیلی(دانش آموزان و دانشجویان) بنا شده است و سعی در خدمت گزاری و ارائه بهترین راه حل ها را به شما عزیزان دارد

برترین پست ها


مراحل رابطه زناشویی


رابطه از راه دور


عشق بی قید و شرط چیست؟

ازدواج

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟


مراحل رابطه زناشویی


تعهد به همسر چیست؟


حد و مرز روابط چگونه است؟


شیوه های رفتار عاشقانه با همسر

This website uses cookies to improve your experience. We’ll assume you’re ok with this, but you can opt-out if you wish.
پذیرفتن

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم
چگونه شخصیت یک زن را بشناسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *