چگونه از عشق خود تشکر کنیم

 
helpkade
چگونه از عشق خود تشکر کنیم
چگونه از عشق خود تشکر کنیم

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

تشکر و قدردانی از همسرتان باعث می شود اعتماد به نفس او بیشتر شود و احساس کند ارزشمند است. فکر می کنید چرا بعضی خانواده حتی با داشتن مشکلات زیاد در کنار هم آرام هستند و احساس خوشبختی می کنند در مقابل بعضی خانواده ها حتی با داشتن امکانات زیاد هم هنوز احساس خوشبختی نمی کنند و کارشان به مشاوره خانواده نیز می کشد؟ عشق و سپاسگذاری کلید حل مشکلات است.چگونه از عشق خود تشکر کنیم

تشکر از همسر و قدردان زحمات او بودن یک امر مهم در زندگی زناشویی است. از ضروریات مهم زندگی زناشویی این است که ازدواج سالمی را پرورش دهیم.  روانشناسان خانواده دریافتند زمانی که زن و شوهر نسبت به همسرشان حس تشکر و قدردانی کردن دارند بیشتر به او احساس دلبستگی و خشنودی  دارند. همسری هم که مورد تشکر و قدردانی قرار گرفته است احساس رضایت بیشتری می کند. محققان تشکر از همسر را به عنوان ماشه چکانی برای ایجاد رابطه ای رمانتیک و عاشقانه می دانند. هر روز شما با فرصت های زیادی مواجه می شوید تا به همسرتان بگویید که چقدر از این رابطه سپاسگزارید . راههای زیادی برای ابراز تشکر به همسرتان وجود دارد در این مقاله 30 مورد از راه های تشکر از همسر را با هم مرور خواهیم کرد. پس با ما تا آخر مقاله لطفا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

تشکر کردن از همسرتان اغلب بدیهی ترین راه برای ابراز قدردانی از وی است. این خیلی ساده است تا از کارهایی که همسرتان انجام می دهد تشکر نکنید اما شما باید بدانید که وقتی از زحماتی که همسرتان انجام می دهد مکرراً قدردانی کنید دید او نسبت به آن فعالیت ها تغییر می کند مخصوصا اگر او با اکراه آن فعالیت ها را انجام دهد. تشکر کردن وقت زیادی از شما نمی گیرد به کاربردن جملات تشکرآمیز برای همسر اثرات قابل توجهی بر وی خواهد گذاشت.

یک یادداشت محبت آمیز یا متن تشکر زیبا که حاوی جملاتی زیبا برای همسرتان است بنویسید و آن را جایی که آن را پیدا کند مانند داشبورد ماشین، آینه حمام و…. پنهان کنید. حتی یک یادداشت ساده تمام فعایت های روزمره او را ارزشمند می کند.

اگر همسرتان فردی پرمشغله است قطعا اختصاص دادن زمانی برای خودش یک آرزو برای او میباشد. شما باید این امکان را برایش فراهم کنید تا زمانی را به خودش اختصاص دهد.

4. در مقابل فرزندان از همسرتان تشکر و قدردانی کنید

زمانی را اختصاص دهید و به فرزندانتان بگویید که همسرتان چه خدماتی به شما و خانواده کرده است و آنها را تشویق کنید که از او بابت زحماتی که کشیده است تشکر ویژه کنند. همچنین می توانید به آنها پیشنهاد دهید که یک اثر هنری خلق کنند و از مادر یا پدرشان تشکر کنند.

یک گام فراتر بروید و به دیگران نیز بگویید که چقدر قدردان زحمات همسرتان هستید. این را به خانواده خودتان و دوستانتان نیز بگویید که همسرتان برای شما و خانواده بسیار تلاش کرده است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشترمقاله: از کجا بدانیم اولویت زندگی همسر خود هستیم؟را مطالعه کنید.

جملات زیبا برای همسرتان مثل متشکرم ، هدیه دادن به او یا جلوی دیگران تشکر کردن از او به تنهایی کافی نیستند. شما باید در رفتارتان نیز تشکراز زحمات همسرتان را نشان دهید و به او بفهمانید که آنچه برای شما و خانوادتان انجام می دهد را می بینید. این نکته را در نظر داشته باشید که تلاشهای او را دست کم نگیرید.

روز قشنگی مانند سالگرد ازدواجتان یک روش خوب است تا از همسرتان برای زحماتی که کشیده است تشکر کنید. رستوران مورد علاقه او را انتخاب کنید، فیلمی که دوست دارد ببیند را برایش ترتیب دهید، برایش چای بریزید و…. . آن روز را برای همسرتان به عنوان تشکر کردن به بهترین روز سال تبدیل کنید.

چیزهایی که همسرتان دوست دارد اما ممکن است هیچ وقت برای خودش نخرد را خریداری کنید و یک متن تشکر آمیز بنویسید و به او هدیه دهید. این فرصت خوبی است که برای همسرتان ریخت و پاش کنید.

خیلی از مردان و زنان وقتی پیامک های محبت آمیز و عاشقانه را دوست دارند. همسرتان می خواهد بداند که چقدر برایش ارزشمند و دوست داشتنی هستید. پیامک هایی که به همسرتان می دهید می تواند جملات تشکرآمیز برای همسرتان را در بربگیرد. پیامک دادن به همسرتان شیوه ای است که می توانید به او بگویید چقدر دوستش دارید.

زمانی را اختصاص دهید تا غذای مورد علاقه ی همسرتان را برای او بپزید و با لبخند برای او سرو کنید. همچنین می توانید از همسرتان بپرسید چه غذایی دوست دارد تا در منوی غذایی هفتگیتان بگنجاند و بپزید.

درنظر داشته باشید آیا او زبان عشقش به کاربردن کلمات محبت آمیز، لمس کردن فیزیکی، خدمت کردن یا هدیه دادن است. زبان عشق او را بیاموزید و در رابطه با او برای تشکر و قدردانی، از آن استفاده کنید. برای این امر لطفا مقاله: 13 راه برای اثبات عشق به همسر را مطالعه کنید.

12. زمانی را برای مکالمه دو نفره با هم اختصاص دهید

ما همیشه با همسرمان درباره مسائل روزمره و جاری زندگی صحبت می کنیم اما زمان هایی را به هم اختصاص دهید و شنونده صحبت های همسرتان باشید. در واقع یکی از راه های تشکر کردن از همسرتان گوش دادن به صحبت های اوست. لطفا مکالمه ای دو نفره با هم ترتیب دهید و در آن مکالمه از مسائل مربوط به فرزندان صحبت نکنید.

وقتی همسرتان در کارهای خانه کمک می کند ظرف ها را می شوید، آشغال ها را بیرون می برد، به بچه غذا می دهد و…. فکر نکنید که وظیفه اش است. از مراقبت و توجه همسرتان در امور جاری زندگیتان نه به این خاطر که وظیفه اش است تشکر و قدردانی کنید.

همسر شما اگر بداند چرا شما برای او ارزش قائلید قطعا خوشحال خواهد شد. همچنین مشخص کردن آنچه شما بابت آن سپاسگزارهستید نشان می دهد که شما در قدردانیتان خالص هستید. مثلا بگویید متشکرم که ظرف ها را شستی. این کار تو باعث شد من زمانی را به استراحت برای خودم اختصاص دهم یا خیلی خوب بود که با بچه ها بازی کردی به این خاطر که من توانستم با آرامش به کارهایم بپردازم.

از جملات زیبا برای رفع خستگی همسر و تشکر از او استفاده کنید. اگر همیشه از کلمه “متشکرم” استفاده کنید اثر خودش را به مرور از دست می دهد. تلاش کنید تا از عبارات و جملات متعددتری استفاده کنید.  “من دوست دارم وقتی ….”  “من خوشحالم برای اینکه….” ” خدا شما را رحمت کند” ” اگر کمک شما نبود نمی دانم چکار می کردم” ” خدا خیرت دهد” و….در ادامه لطفا مقاله: 9 راه برای انتقاد از همسر را مطالعه کنید.

حتی زمانی که همسرتان طبق انتظارات شما عمل نمی کند برای تلاش و وقتی که گذاشته است از او تشکر کنید. اگر همسرتان فراموش می کند که از لیست خریدی که به او داده بودید موردی را خریداری کند یا اگر غذا را می سوزاند طوری برخورد نکنید که کل زحمات او نادیده گرفته شود. به او بگویید اشکالی ندارد ممنون از تلاشی که کردی.

چند بار شما ناراحت شدید وقتی همسرتان گفته است”عزیزم من باید تا آخر هفته ساعات بیشتری روی پروژه ام کار کنم” یا “من امشب دیر می آیم.” یا “مادرم مریض است و این هفته نیاز به کمک و مراقبت من دارد.” به جای اینکه غر بزنید از تماس و اطلاع دادن دادن او درباره شرایط پیش آمده تشکر کنید. این کار شما باعث می شود تا همسرتان کار خود را به خوبی انجام دهد و در شرایط مشابه شما را درک کند.

موفقیت هایتان را در زندگی بشمارید. آیا این موفقیت ها در زمینه شغلتان، فعالیت های علمیتان، والدگری، یا رشد معنویتان است. از همسرتان درباره ی تاثیری که بر موفقیتتان گذاشته است و همچنین در رسیدن به اهدافتان سهیم بوده است تشکر ویژه کنید.

اگر همسرتان یک روز احساس خستگی و فرسودگی کرد با ملاحظه تر رفتار کنید. به او پیشنهاد دهید که شما خرید منزل را انجام دهید تا اینکه منتظر باشید او از شما بخواهد. اجازه دهید همسرتان استراحت کند تا با فرزندانتان مشغول نباشد.

20. آن چیزی که همسرتان از شما می خواهد را انجام دهید

حتما تا حالا تجربه داشته اید چقدر لذت بخش است وقتی چیزی از همسرتان خواسته اید و او فوراً آن را برآورده کرده است. مشابه چنین تجربه ای زمانی که شما فورا به خواسته او پاسخ مثبت می دهید برای او اتفاق می افتد. نقش خود را به عنوان همسر به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به خود یادآوری کنید ” به خاطر اینکه من همسرم را دوست دارم این خواسته ی او را برآورده می کنم” یا “من این کار را برای همسرم انجام می دهم چون او را خوشحال می کند”.

21. از همسرتان به خاطر تمام کارهایی که باید برای او انجام می دادید و ندادید تشکر کنید

از همسرتان به خاطر تمام احساساتی که نسبت به او باید بیان  می کردید و نکردید تشکر کنید. درباره تمام آنچه در رابطه با او باید می بودید و نبودید ، به خاطر تمام مهربانی و عشقی که به شما ارزانی داشته و جبرانش نکرده اید تشکر کنید. برای این کار میتوانید مقاله: تعریف از همسر خود در جمع چه فوایدی دارد؟را مطالعه کنید.

مهم نیست که چه کسی در خانه نان آور است. وقتی در هزینه های زندگی با یکدیگر سهیم هستید نسبت به اینکه بار مالی خانواده به عهده خودتان باشد کم هزینه تر است. از همسرتان به خاطر اینکه در تمام هزینه های مالی زندگی شما سهیم است تشکر کنید.

خرید کردن، تماشای بازی فوتبال، رفتن به رستوران متفاوت، مهمانی دادن خانوادتان در تعطیلات یا کارهایی که اگر خودتان بودید به تنهایی انجام نمی دادید از مواردی هستند که باید از همراهی همسرتان در این فعالیت ها از او تشکر و قدردانی کنید.

زندگی همیشه آسان نیست اما دست و پنجه نرم کردن با این سختی ها زمانی که همسرتان در کنارتان است زندگی را آسانتر می کند. یکی از خصلت هایی که اکثر افراد در انتخاب همسر به دنبال آن هستند فردی است که بتوانند در شرایط سخت به او تکیه کنند. از همسرتان بابت تمام لحظاتی که در پیچ و خم های زندگی تکیه گاهتان بوده است تشکر کنید.

از همسرتان به خاطر اینکه بیرون از خانه کار می کند تا مسکن، غذا، لباس و همه ی مایحتاج زندگی خانواده اش را تامین کند تشکر کنید.

دانستن این نکته که فرزندانتان در عشقشان ایمن هستند یک موهبت است. دانستن اینکه آنها همیشه عشق پدرشان(مادرشان) را می فهمند نیز بسیار مسرت بخش است. این امر باعث می شود آنها به پدرشان (مادرشان)اعتماد کنند و پدرشان(مادرشان)از آنها به خوبی مراقبت کند.

از همسرتان به این خاطر که خانوادتان را با اعتماد به نفس مدیریت می کند تشکر و قدردانی کنید.  همسرتان به پسرانش(دخترانش) نشان می دهد که یک مرد(زن) چه کاری انجام می دهد و چه کاری انجام نمی دهد. همسرتان هدمند و به درستی زندگی می کند و از این بابت از او تشکر کنید.

وقتی با افسردگی و تنهایی دست و پنجه نرم می کنید همسرتان برای شما وقت می گذارد. وقتی به صحبت های شما گوش می دهد بارقه امید را در شما روشن می کند. وقتی خسته هستید همسرتان شرایطی فراهم می کند تا استراحت کنید. از او بابت تمام این زحمات تشکر و قدردانی کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله: چطور به همسرم ثابت کنم دوستش دارم؟ را مطالعه کنید.

وقتی نامه ای از کسی دریافت می کنید احساس مهم بودن می کنید مخصوصا وقتی نامه ای که دریافت می کنید از همسرتان باشد. نوشتن نامه برای همسرتان هدیه ای خاص است برای اینکه از او بابت تمام کارهایی که برایتان انجام داده تشکر کنید. برای او در نامه بنویسید که چقدر برایتان مهم و با ارزش است و قدردان زحمات او هستید. برای او دلایل قدردان بودن از زحماتش را بنویسید.چگونه از عشق خود تشکر کنیم

30. با ارتقای شخصیت خودتان از او تشکر کنید

همه ی ما ضعف های شخصیتی فراوانی داریم که برهمسرمان تاثیر منفی می گذارد. سلامت ازدواجتان همبستگی زیادی با ارتقا یا عدم ارتقای شخصیتتان دارد. ارتقای شخصیتتان به همسرتان این پیام را می دهد که شما مهم تر ازنگرش ها یا عادت های بد من هستید.

همسرم با توجه به شرایط مالی خوب، برام هدیه نمی خره.. به نظر این موضوع رو چطور براش مطرح کنم؟

 بهتره در این مورد براش مثال بیارین. مثلا همسرم دوستم برای این کار رو کرده واین هدیه رو براش خریده. بهش بگین از گرفتن هدیه خوشحال می شید.

همسرم بعد از تشکر از من دوست داره مدام منم ازش تشکر کنم. آخه کاری نمی کنه که ازش تشکر کنم.

  خوب شما هم تشکر کنید و بگید اگه اینجوری بودی خیلی بهتر و بیشتر ازت قدردانی میکرد.

شوهرم فکر می کنه کارای خونه و بچه داری کاری ندارده و فقط کار خودش کاره، لطفا راهنماییم کنید چطور باهاش رفتار کنم؟

 متاسفانه بعضی آقایون این طرز فکر رو دارن که معمولا هم ارثی هست.خوب شما پیش قدم بشین، ازش تشکر کنید. ببیند اول اون هم از شما تشکر می کنه. اگه تشکر نکرد بهش بگید که نیاز دارید که ازتون قددرانی بشه. اگر به یه مشاوره خانواده هم مراجعه کنید عالی می شه.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره زناشویی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Thank you note to spouse examples )ترجمه و تالیف(سوسن رئوف)

براي مشاوره در زمينه 30 راه ویژه برای تشکر کردن از همسر

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاشهای زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام روشهای کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روشها آشنا گردد.

یکی از مهم ترین و تأثیر گذار ترین روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.

یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.

در این جا سعی شده به پاره ای از آثار و برکات تشکر و قدردانی در زندگی خانوادگی اشاره شود، تا خانواده ها با آشنا شدن به این موارد، خود را ملزم به این نکته مهم اخلاقی، رفتاری “تشکر از همسر” در زندگی خود نمایند.چگونه از عشق خود تشکر کنیم

به امید روزی که شاهد اختلاف بین هیچ زوجی نباشیم.

یکی از اساتید برجسته اخلاق می فرمودند که، تشکر از همسر حتی در زمانی که کار ناقصی را انجام داده باعث رشد معنوی می شود. این به این معنا است که برای رشد یافتن در زمینه معنویت جدا شدن از خانواده و جامعه کمک چندانی نمی کند، بلکه بودن در کنار افراد دیگر و داشتن یک رابطه صحیح می تواند انسان را در رسیدن به معنویت کمک شایانی نماید.

یکی از دغدغه های زوجین انجام دادن کاری برای خوشحال نمودن طرف مقابل است. این کار برخی اوقات منجر به تحمل زمان و هزینه های زیادی نیز می گردد. اما یک راه ساده و کم هزینه به جهت خوشحال نمودن طرف مقابل تشکر و قدردانی نمودن از فعالیت های صورت گرفته در خانواده است. این روش می تواند با یک عمل یا گفتار ساده صورت گیرد.

تلاش زن و مرد برای جلب محبت همسر خود قابل توجه است، خصوصا در زمانه ای که جلوه های بیرون از خانواده برای زوجین متنوع و زیاد گشته است.

تشکر از همسر به شیوه های مختلف کمک می کند تا انسان به راحتی بتواند محبت طرف مقابل را به خود جلب نماید.

هر انسانی نیاز به قدر دانی از فعالیتهایش را دارد که اگر این نیاز به خوبی در خانه بر طرف شود رابطه خانواده را مستحکم خواهد نمود. ضمن اینکه برآورده نشدن نیازها عامل بوجود آمدن عقده ها و افسردگی می باشد.

تشکر نمودن از همسر میتواند سردی روابط بین زوجین را گرما ببخشد.

داشتن این حس که فعالیت های من در خانه و یا بیرون از منزل از چشم همسرم پنهان نبوده و او به خاطر این فعالیتها از من تشکر می کند، این دلگرمی را بوجود می آورد که شخص با تمام وجود به کار خود ادامه دهد.

ضمن اینکه می توند در تکمیل کارهای ناقص نیز مۆثر باشد.

معمولا توجه به موقع و لازم می تواند یک علاقه خوب را فراهم نماید و این مهم، با تشکر از کار همسر که همان توجه به موقع است حاصل می گردد.

انسان بنده کسی است که به کار او اهمیت دهد و احساس کند زحماتش نزد او ارزشمند است، لذا ایجاد حسن خلق و رفتار مطلوب را به دنبال خواهد داشت.

مرد زمانی که همسرش از او تشکر کند به همسر خود امتیاز داده و حس می کند که او را دوست دارد. زیرا مردها بیش از اینکه از زنها کار بخواهند، می خواهند آنها را دوست بدارند و قدردان باشند.

در تشکر در واقع پذیرش فعل انجام شده و قبول فی الجمله ای آن است، به این بیان که فرد خود را ارزشمند تلقی می کند.

تشکر کردن از افعال دیگران این حس را در شخص ایجاد میکند که او فردی مفید و کارآمد است در مقابل عدم تشکر فرد را دچار توهم بی فایده بودن می کند.

در خانواده کسی بابت انجام کارهای خود مزد و یا حقوقی دریافت نمی کند و تکرار برخی کارها ممکن است ملال آور شود که راهکار عدم ایجاد ملالت، تشکر از فعالیت انجام شده است، و این تشکر احساس رضایتمندی را در افراد تقویت می نماید.

زندگی مشترک سرشار از مشکلات فراوانی است که باید زوجین این مشکلات را تحمل کرده تا زندگی شیرینی را تجربه کنند.

تشکر از همسر این کمک را می نماید که شخص در رویارویی با مشکلات در راه رفاه خانواده خود بیشتر و بهتر اقدام کند، و این تشکر اعطای دلگرمی به فرد را در برخورد با مشکلات را می دهد.

برای آرامش عوامل زیادی برشمردند اما از علل مهم و کارآمد می توان به تشکر اشاره کرد زیرا عدم این کار باعث ایجاد اضطراب و نگرانی از فعالیت انجام شده می شود.

به این بیان که وقتی از کار انجام شده تشکر نشود، فرد احساس میکند کاری که انجام داده و زمان و پول و… را که برای این کار صرف کرده بی ارزش تلقی شده و یا نتوانسته کار مناسب را انجام دهد. این خود سلب آرامش را به دنبال دارد.

اگر از اقدامات صورت گرفته به هر میزان تشکر صورت پذیرد، به فرد این آرامش را می بخشد که کارش بی ارزش نبوده و یا اینکه مورد قبول واقع شده است.

هر انسانی زمانی که بعد از انجام دادن یک کار تشویق شود مطمئنا به دنبال تکرار آن کار برمی آید. اما عدم تشویق و توجه باعث سردی در انجام مجدد کار شده و یا اگر مجبور به تکرار باشد از انجام آن لذت نبرده که هیچ، ممکن است رنج نیز ببرد.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: سپاس گذاری کن از کسی که به تو احسانی نموده، این امر باعث پایداری احسان می شود و اگر سپاسگذاری نکنی احسان دوام نمی یابد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

در اینبخش مجموعه اي زیبا از متن عاشقانه برای تشکر از محبت همسر را جمع آوری کرده ایم. امروز همچنین عکس نوشته هاي عاشقانه اي را جمع آوری کرده ایم کـه می‌توانید با ذخیره شان، آن ها را همراه متن مورد نظرتان برای همسر یا معشوق تان ارسال کنید تا از محبت هاي او و عشق او تشکر کنید، عشق زیباست اما بی نهایتی مجهول. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا این عاشقانه ها رابه همراه هم مرور کنیم.

 

آرزو می‌کردم کـه

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

هفته 8 روز و روز 25 ساعت بود

تا بتوانم هرروز بیشتر با تـو باشم

بازهم تـو را کم دارم

و دلتنگ تر و عاشق تـو هستم

عشق تـو الهام بخش مـن اسـت

و حتی نمیتوانم تصور کنم کـه

بدون تـو زندگی مـن چطور می‌توانست باشد

خوشحالم کـه خداوند تـو رابه مـن بخشیده اسـت

دوستت دارم

ترجیح میدهم

کـه در قلب تـو باشم تا در ذهنت

چرا کـه ذهن ممکن اسـت فراموش کند

ولی قلب هرگز

دوستت دارم عزیزترینم

اگر می توانستم ستاره‌ها و ماه رابه تـو می دادم

تا عشقم رابه تـو نشان دهم حیف کـه شدنی نیست

تنها چیزی کـه می‌خواهم این اسـت کـه

همیشه در کنارت باشم تا بتوانم

از عشق لبریزت کنم

بسیار دوستت دارم

اگر بـه مـن یک فرصت برای آرزو کردن بدهند

تنها یک چیز را آرزو می‌کنم و آن این اسـت کـه

مـا درکنار هم عمرمان را بگذرانیم

و عشق مان ابدی باشد

لبخندت را دوست دارم

تـو درست شبیه خودم هستی

چـه چیز بیشتری را میتوانم بخواهم

جز این کـه عشق مان همیشگی باشد

تـو برای مـن منحصر بـه فردی

و نمیتوانم از فکرت بیرون بیایم

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

دوستت دارم

حس میکنم یک گل درون قلبم می شکفد

میدانی نامش چیست؟

چشم هایم برق خاصی دارند

می‌دانی نام این جرقه چیست؟

پاسخ تمام اینها عشقی اسـت کـه بـه تـو دارم

یار مـن بسیار دوستت دارم

و تـو برای مـن معنی زندگی هستی

عزیزترینم

عشق معجزه‌اي اسـت کـه درون قلب رخ میدهد

و برای مـن هم اتفاق افتاد

مـن در اولین نگاه عاشق تـو شدم دوستت دارم

شاید آن قدری کـه مـن دوستت دارم

مرا دوست نداشته باشی

و شاید انقدر کـه مـن حواسم بـه توست

تـو حواست بمن نباشد ولی

هر زمان کـه بـه مـن نیاز داشته باشی

در کنارت هستم

اگر باید بین نفس کشیدن

و دوست داشتنت

یکی را انتخاب میکردم

در آخرین نفسم بـه تـو می‌گفتم

دوستت دارم

شب‌ها دلم برای خوابیدن تنگ می‌شود

و روزها دلم برای روشنایی شب و روزم  بـه هم ریخت

ذوب شدن در عشق حس فوق العاده ایست

و مـن در عشق تـو ذوب شدم

دیدار مـا تصادف بود یا اتفاق مهم نیست

فقط مرا با تمام وجودت بپذیر

عزیزم مـن بسیار دوستت دارم

و برایت ارزش زیادی قائل هستم

اولین باری کـه تـو را دیدم مسخ شدم

اولین باري کـه تـو را دیدم شیفته‌ات شدم

نمیتوانم صحبت کنم، نمیتوانم فکر کنم

تـو تمام هوش و حواسم را بردی

هنوز باورم نشدة کـه تـو عشق مـن هستی

مـن بسیار خوشبخت و سپاس گزارم

دوستت دارم عزیزم

عشق باید خالص باشد

تنها راجع بـه خودمان فکر می‌کنم

تـو همیشه در ذهن مـن هستی

تمام غصه ها و ترس ها پنهان شده اند

دوستت دارم عزیزم

جاي تـو همیشه در قلب مـن اسـت

داشتن عشقی مثل تـو در زندگی

یک موهبت اسـت

تـو منحصر بـه فردی

و مـن عاشقت هستم

همیشه بدان کـه

دوست داشتنی و خاص هستی

دوست دارم تنگ در آغوشت بگیرمت

دوست دارم هرروز و هر لحظه با تـو باشم

چون دلتنگت میشوم

و دوستت دارم

عزیز دلم

دوست دارم بدانی کـه

این اولین بار اسـت

کـه در زندگی ام حسی چنین عمیق را تجربه می‌کنم

تـو رویا هاي مرا محقق کردی

و خوشحالم کـه دوستم داری

بسیار دوستت دارم یار شیرینم

مهم نیست

کـه گذشتۀ مـن چقدر ترسناک بوده

فقط با یک لبخند تـو همـه چیز درست می‌شود

تـو فرشتۀ مـن در لباس انسان هستی

تـو مثل گل سرخی

شکفته و زیبا

تـو برای مـن بسیار خاص هستی

تـو فوق العاده ترین زنی هستی

کـه تا بحال دیده‌ام

بسیار دوستت دارم

اندازۀ عشق مـن بـه تـو

در هیچ کلمه‌اي نمی گنجد

تـو همـه چیز مـن هستی

و دنیای مـن بدون تـو

چیز بزرگی را کم دارد

دوستت دارم

صبح‌ها کـه از خواب بیدار می‌شوم

بـه تـو فکر می‌کنم

و شبها با یاد تـو بـه خواب میروم

تـو همیشه و همه ی جا فکر و ذکرم هستی

بعضی میگویند

کـه عشق بـه آدم آسيب می‌زند

ولی مـن بخاطر تـو هر خطری رابه جان می‌خرم

زیرا نمی‌توانم زندگی بدون تـو را تصور کنم

تـو مرا کامل کردی

تـو مثل یک قطعۀ گم شدة هستی

و مـن مثل یک پازل تکمیل نشدة

مـن باوجود تـو کامل می‌شوم

دوستت دارم

 

در اینبخش با بهترین راه هاي تشکر از همسر آشنا می‌شویم. گاهی اوقات بـه زحمات همسرمان در خانه فکر میکنیم، این‌کـه چقدر صبور بوده، چقدر محبت داشته و چقدر عاشقانه با هر کمی و کاستی درکنار مـا زندگی کرده، اگر فردی جز همسر مـا چنین محبتی بـه مـا داشت صدها بار از او تشکر می کردیم اما گاهی بر اثر کار زیاد یا مشغله هاي زندگی حواس مان پرت می شود. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

از همسر خود بخاطر توجهاتی کـه بشما و خانواده می کند، تشکر کنید

 

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

هنگامیکه همسرتان کارهای منزل از جمله: شستن ظرف ها، غذا دادن بـه کودک تان، بیرون بردن آشغال، خرید خواروبار و … را انجام میدهد، تصور نکنید کـه این کارها وظیفه او هستند.

فکر نکنید بدلیل این‌کـه شـما نیمی از کارهای خانه را انجام می‌دهید، او نیز موظف اسـت کـه آنها را انجام دهد. باید از اهمیتی کـه هر یک از زوجین بـه کارهای روزانه خانه میدهند قدردانی کرد و از انها تشکر بـه عمل آورد. این کارها وظیفه هیچکدام از انها نیست.

 

دلیل قدردانی تان از وی را بیان کنید

همسر شـما خوشحال می شود کـه بداند چرا از او تشکر و قدردانی می‌کنید. بـه علاوه، انگیزه او نیز در انجام کارها افزایش پیدا می کند. برای مثال بـه او بگوئید: سپاسگزارم کـه ظرف ها را شستی، اینکار باعث شد کـه مـن بتوانم کمی استراحت کنم. و یا این‌کـه بگوئید: لطف کردی کـه بچه ها را برای بازی بـه پارک بردی، مـن وقت بیشتری داشتم تا بـه کارهای دانشگاهم برسم.

 

در بیان واژه ها برای تشکر کردن از همسر خود، خلاق باشید

اگر همیشه برای تشکر کردن از همسرتان، بـه او بگوئید ممنونم، این واژه برای او تکراری می شود و معنی و بعد از مدتی جذابیت خودرا از دست میدهد. خلاق باشید و بـه عناوین مختلف از او تشکر کنید.

 

قدردان زمانی کـه او صرف می کند باشید؛ تنها بـه نتیجه کار توجه نکنید

 

حتی زمانی کـه همسر شـما نمیتواند کاری رابه دلخواه شـما انجام دهد و یا این‌کـه نتوانسته اسـت انتظارات شـما را برآورده کند، بخاطر تلاش او و زمانی کـه برای انجام آن کار صرف کرده اسـت، از او تشکر کنید.

برای مثال اگر همسر شـما فراموش کرد کـه یکی از موارد نوشته شده در فهرست بلند بالای خرید را بخرد، و یا این‌کـه غذا را سوزاند، کاری نکنید کـه فکر کند زحمات او بـه هدر رفته اسـت و یا کارهای دیگر وی را نادیده گرفته اید. بـه او بگوئید: اشکالی نداره عزیزم، ممنون کـه وقت گذاشتی و تلاش کردی.

 

حتی در شرایط بد، دنبال نکاتی مثبتی برای قدردانی باشید

 

اگر همسرتان بشما بگوید کـه: مـن امروز باید بیشتر کار کنم تا پروژه کاری ام را تمام کنم و یا مادرم بیمار اسـت و باید این هفته بـه منزل او بروم و از او پرستاری کنم قطعا ناراحت خواهید شد.

اما بجای ناله و شکایت کردن، از او بدلیل این‌کـه بشما اطلاع داده و شـما را در جریان گذاشته اسـت، تشکر کنید. دراین صورت، همسر شـما تلاش خواهد کرد کـه در فرصتی مناسب، نبودش را جبران کند تا شـما را راضی و خوشحال کند.

 

یادداشت هاي سورپرایز کننده اي برای تشکر کردن از او بگذارید

شـما نمیدانید کـه چقدر این سورپرایز، همسر شـما را خوشحال خواهد کرد و تاثیری مثبت روی او میگذارد. اینکار، روز وی را می سازد و تمام روز با انرژی بکار و فعالیت خود می‌پردازد. میتوانید این یادداشت را در جائی مخفی کنید تا او آنرا پیدا کند، و یا این‌کـه در مسیرِ رفتن بـه سرکار، پیام کوتاهی بـه او بدهید و خیلی ساده از او تشکر کنید.

 

بـه همسر خود بگوئید کـه همواره در موفقیت هاي شـما در زندگی دخیل بوده اسـت

موفقیت ها و دستاورد هاي خودرا در زندگی بشمارید و بـه همسر خود بگوئید کـه تاثیر زیادی در آنها داشته اسـت. این موفقیت ها میتوانند مربوط بـه شغل، زندگی شخصی، کارهای اجتماعی، رشد فکری و ذهنی و … شـما باشد؛ بـه او یادآوری کنید کـه تاثیر زیادی در رسیدن بـه این موفقیت ها داشته اند و برای تک تک انها از او تشکر کنید.

 

هم بطور خصوصی ودر جمع، از او تشکر و قدردانی کنید

بعضی اوقات، ممکن اسـت کـه همسر شـما تصور کند در خانه از او قدردانی می شود؛ اما در جمع هاي عمومی، توجهی بـه او نمی‌کنید و کارهای او نادیده گرفته می شود. بعضی از افراد فکر می‌کنند کـه نیازی بـه تشکر کردن از همسرشان در جمع نیست.

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

در مقابل بعضی از زوج ها، فقط در جمع از همسران خود تشکر می‌کنند تا بـه دیگران نشان دهند کـه چقدر رابطه خوبی با یک دیگر دارند!، در حالیکه در خانه، عکس این امر صادق اسـت و توجهی بـه یک دیگر نمیکنند. اگر شـما در تمام مواقع ودر همه ی مکان ها از همسر خود قدردانی و تشکر کنید، نتیجه مثبت آنرا در رابطه خود با او خواهید دید.

 

اگر همسر شـما نیاز بـه کمک شـما داشت، هرکاری کـه می‌توانید برای او انجام دهید

 

وقتی همسر شـما ناراحت اسـت و نیاز بـه توجه شـما دارد، ابتکار عمل بـه خرج دهید و کاری در جهت خوشحال کردن او و نشان دادن اهمیت او در زندگی تان انجام دهید.

اگر روزی همسر شـما خسته بودو سرحال نبود، کاری کنید کـه از این حالت بیرون بیاید، برای مثال قبل از این‌کـه او از شـما بخواهد کارهای خانه را انجام دهید، خودتان برای انجام دادن انها داوطلب شوید تا او بتواند چرتی کوتاه بزند و سرحال شود.

 

قدردانی و تشکر کردن از همسر خودرا، با انجام کارهای متعدد نشان دهید

 

بجای این‌کـه همیشه از او تشکر زبانی کنید، گاهی میتوانید کارهایی خلاقانه انجام دهید و یا کاری کنید کـه او خوشحال شود. برای مثال؛ گل مورد علاقه وی را برایش بخرید، برای شام با یک دیگر بیرون بروید و یا هدیه اي کوچک برای او بخرید.

 

 

 

تعریف کردن فقط راهی خوب برای جلب توجه آدم‌ها نیست، بلکه راهی راحت برای احساس خوب بخشیدن بـه دیگران و حتی بهتر کردن حال خوب خودتان هم اسـت. با ذکر این نکته، باید گفت احتمالا آدم‌هاي بسیاری تعریف‌هایي میشنوند کـه بارها و بارها تکرار میشوند بـه ویژه اگر یک ویژگی شخصیتی بخصوص و ارزنده داشته باشند.

 

فقط تعاریف صادقانه و خاص

فقط تعاریف صادقانه و خاص! بعنوان یک زن، حتماً موارد مرسوم زیادی شنیده‌اید مانند: «شـما چشم‌هاي خیلی قشنگی دارین» و … شنیدن اینها خوشایند اسـت، اما اگر بـه هر کافه رستورانی سر بزنید زیاد از این تعریف‌ها خواهید شنید.

خیلی عادی بیرون یک کافه داشتیم صحبت میکردیم کـه حرف مرا قطع کرد و گفت: «رو گردنت خال داری. میدونستی؟ یه جورایی با حال و جالبه!» مـن بلافاصله لپ‌هام گل انداخت و سرخ شدم. این حرف خیلی غیر منتظره و خاص بود، ودر عین حال نشان می‌داد او خیلی بادقت سر تا پای مـن را برانداز کرده اسـت. مـن اینکار وی را بسیار ارزنده دیدم.

 

تعاریف ناب

«تـو بی‌شک، بـه طرز حیرت‌انگیزی جذاب و دلربایی و این کمترین چیزیه کـه می‌شه در موردت گفت!»

 

جذاب خطاب کردن

مـن فکر نمی کنم شنیدن هیچ چیز بـه اندازه‌ي این‌کـه آدم را «جذاب» خطاب کنند لذت داشته باشد. این حرف دل آدم را گرم می کند، و خیلی از گفتن «خوش‌اندام» یا حتی «زیبا» خیلی صمیمانه‌تر و مهربانانه‌تر اسـت.

 

دنبال تعریف کردنتان را نگیرید و زیاد ادامه ندهید

یکبار اتفاقی در شهر ممفیس بـه مردی برخوردم توی خیابان جلوی مـن را گرفت کـه بگوید «شـما جذاب‌ترین خانمی هستنید کـه مـن بـه عمرم دیدم». مـن از خجالت سرخ شدم و زیر لب مـن و مـن کنان گفتم «مرسی» و مثل آدم‌هاي دست و پا چلفتی و ترسیده لکنت زبان گرفتم، و او فقط بـه مـن لبخند زد و بـه راهش ادامه داد.

مـن فقط کمی بـه خودم رسیده بودم، ولی چیز خیلی خاصی کـه جلب توجه کند وجود نداشت، و مطمئنا بـه دنبال جلب توجه و تعریف و تمجید کسی نبودم. اما آن تعریف واقعا روز مـن را ساخت، بیشتر بخاطر آنکه ادامه نداد و از مـن تقاضای عدد تلفن یا چیزی نکرد. فقط همین. عالی بود. مرسی، رفیق اتفاقی مـن.

 

از مو هاي یک خانم تعریف کنید

«موهاتون مثل آبشار روی بستر شونه‌هاتوم می‌ریزه، دست بـه این آبشار نزنید. این موها خیلی بـه جذابیتتون اضافه می‌کنه».

 

از کار کردنش تعریف کنید

بهترین تعریفی کـه از یک غریبه شنیدم درباره‌ي این بود کـه می گفت از دیدن مـن موقع کار کردن لذت میبرد: «شـما همیشه شاد و با مردم مهربان هستین، وقتی پا توی ساختمان می گذارم و شـما رو این جا میبینم انگار روح تازه‌اي درمن دمیده می‌شه.»

 

بگویید بدون آرایش هم زیباست

هفته‌ي پیش با شوهرم، خانواده‌اش و دوستانمان در اتاق نشیمن او بودیم. مـن گفتم کـه نمی توانم بیش از این صبر کنم و باید بروم کیف آرایشم راکه یک هفته بود خانه‌ي یکی از دوستان جا گذاشته بودم بردارم. او گفت: «تـو کل هفته رو آرایش نداشتی ینی؟! خدای مـن! تـو چقدر جذابی پس!» مـن فکر میکنم بهترین تعریف‌ها ساده هستند فقط در موقع مناسب و درست گفته می شوند.

 

از کمال و بلوغ گفتن چیز خوبی اسـت

یکی از اساتید از مـن پرسید چند سالم اسـت. و مـن گفتم ۲۱. او تعجب کرد و گفت: «ولی خیلی پخته‌تر و با کمالات‌تر از سن‌تون نشون می‌دین!» این شخص استادی بود کـه مـن از او می‌ترسیدم، و شایعه شده بود کـه یکی ازآن عوضی‌هاي نخبه‌ي زن‌ ستیز اسـت. می‌ ترسیدم بـه دفترش پا بگذارم. جمله‌ي او باعث نشد لپ‌هاي مـن گل بیندازد ولی تا پایان روز احساس فوق‌العاده‌اي داشتم.

 

یک تعریف غافلگیر کننده

نامزدم در نخستین سالگرد آشنایی‌مان، داشت درب یک بطری نوشیدنی را باز می کرد کـه پنج سال تمام برای یک مناسبت خاص نگه داشته بود. بـه مـن نگاه کرد و گفت: «نمی‌دونم چرا این رو این همه ی مدت نگه داشتم – مـن کـه ۳۶۵ روز سال رو برای جشن گرفتن و خوشحالی دلیل داشتم!»

 

همان‌ گونه ارتباط برنده اسـت

«عاشق حرف زدن با تـو ام» مـن را دیوانه می کند. بهترین چیزی کـه میتوانم بـه آن فکر کنم. طوری‌كه با شنیدنش روزها روی ابرها سیر خواهم کرد. اگر رسمی لباس پوشیده باشم، شنیدن کلمه‌ي «خیره کننده‌س» چیز جالبی خواهد بود. اگر غیررسمی پوشیده باشم، «امروز واقعا زیبا بنظر میای» هم کفایت می کند.

آدم‌ها طبق معمول خیلی بـه مـن میگویند کـه باهوش هستم و مو هاي زیبایی دارم، ولی مـن جذب این تعریف‌ها نمی شوم. برای مـن، این‌ چیزها عادی و روزمره‌اند. سعی کنید از بانوی زندگیتان در رابطه با چیزهایی تعریف کنید کـه مشخص‌اس بابت‌شان وقت گذاشته و تلاش کرده اسـت. مثلاً: پوشش، سبک زیبای موها، یک اثر یا کار هنری…

 

تعریف از اعتماد بـه نفس

تا بـه امروز بهترین تعریفی کـه از مـن شده این بوده اسـت: «لامصب این اعتماد بـه نفسی کـه داری چقدر جذاب‌ ترت میکنه!» جمله‌ اي کـه کل روز مـن را ساخت، و هنوز هم کـه بـه آن فکر میکنم باعث می شود لبخند روی لبهایم بنشیند.

 

یک تعریف مرسوم

مـن پی بردم گفتنِ «عاشق دیدن لبخندتم، هر بار میبینم روزم رو درخشان می‌کنه» همیشه باعث خوشحالی و لبخند بی‌وصف و اندازه‌ي زن‌ها می شود… اما مـن ۱۲ سال اسـت کـه ازدواج کرده‌ام، و شاید از مـن گذشته باشد!

 

از لبخندش تعریف کنید

مـن و دوست پ…م یک شب روی تخت بودیم مشغول حرف زدن و خندیدن. چیزی گفت، کـه هم اکنون یادم نیست، اما آن قدر باحال بود کـه بلند بلند خندیدم، طوریکه دیگر بازرسی خودم را نداشتم. همان‌ گونه می‌خندیدم، و وقتی بـه سمت او برگشتم گفت آرزومه همیشه بتونیم همین جوری بخندونمت. تـو همیشۀ خدا خوشگلی، ولی وقتی مثل هم اکنون می خندي، دلم میخواد دنیا متوقف بشه.

 

توصيه اي به آقايان !اينکه چگونه قلب همسرخود را از عشق سيراب سازند.رژيمي ابداع کرده ام به نام «رژيم عشق»!و آن را بدين منظور طراحي کرده ام تا روش ساده اي باشد براي اينکه قلب نامزد/همسر خود را از عشق و محبت سيراب کنيد و بتوانيد بيرون از اتاق خواب نيز معشوقي مطلوب باشيد. اين روش ساده، عملي و لذت بخش مي تواند تفاوتهاي بزرگي را در ازدواج شما ايجاد کند.

هنگامي که دانش تغذيه را مطالعه مي کنيد درمي يابيد که غذاها شامل چند گروه اصلي هستند:سبزيجات، غلات، پروتئين ها و لبنيات. در ضمن حايز کمال اهميت است که هر روز حتماً يک عضو متعلق به هريک از اين گروه هاي اصلي را در برنامه ي غذايي خود داشته باشيد. خب، نيازهاي احساسي و عاطفي انسان نيز دقيقاً به همين صورت هستند.تغذيه ي قلب نامزد/همسرتان و سيراب ساختن او به اين معناست که حتماً هر روز مقاديري از هريک از نيازهاي پايه و اساسي او را تأمين کنيد. اين نيازهاي پايه شامل سه گروه اند: توجه، محبت و قدرداني.اين سه جزء اصلي و حياتي، فرمول اصلي اکسيرعشق را تشکيل مي دهند که در واقع سيراب کننده دل و جان نامزد/همسر شما يا به عبارتي غذاي روح اوست. بدين ترتيب بايد به معشوق خود توجه کنيد، به او محبت نشان دهيد و مراتب تشکر و قدرداني خود را از او اعلام کنيد.

سه عنصر سازنده ي اکسير عشق01 توجه02 محبت03 تشکر و قدرداني

 

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

چنانچه از شما بپرسند که به چند وعده غذا در روز نياز داريد احتمالاً پاسخ خواهيد داد:سه وعده اصلي به انضمام چندين ميان وعده ي کوچک و سبک. در اينجا از شما مي خواهم که براي غذا دادن به روح زن زندگي خود و تسخیر قلب زنان، همين تعداد وعده ها و ميان وعده ها را با رعايت فرمول هاي ارائه شده در زير تکرار کنيد:

وعده هاي اصلي: نامزد/همسر شما به سه وعده ي اصلي از اکسير عشق در طول روز نيازمند است. اما اکسير عشق چيست؟ اکسير عشق تشکيل شده است از سه مورد ليست غذايي صفحه ي پيش بايد روزي سه بار، هر بار به ميزان سه دقيقه يک، دو يا سه عنصر سازنده ي اکسير عشق را به نامزد/همسر خود بخورانيد!توجه، محبت، قدرداني. من اين فرمول را به 3×3 مي نامم. بدين معنا که روزي سه بار هر بار به مدت سه دقيقه. مي توانيد آن را سه دقيقه ي صميميت و نزديکي نيز بناميد.زمان وعده ها را نيز مي توانيد صبح پيش از آنکه از بستر خارج شويد، ظهر، و سرانجام شب پس از آنکه بچه ها به خواب رفتند، در نظر بگيريد: سه دقيقه صبح هنگامي که با هم بيدار مي شويد، سه دقيقه ظهر تلفني هنگامي که در محل کار خود هستيد و سه دقيقه شب پيش از خواب.اينها وعده هاي اصلي هستند. درست مانند صبحانه، ناهار و شام.

ميان وعده ها: حتي با اينکه سه وعده در روز غذا مي خوريد، اما با اين حال، گهگاهي نيز نياز داريد تنقلات يا خوراکي هاي سبک ديگري را نيز مصرف کنيد. اينطور نيست؟ به هر طرز مشابهي نظير همين فرمول را بايد در رژيم عشق نيز رعايت کنيد. بدين معنا که علاوه بر فرمول 3×3 بايد چند ميان وعده ي کوچک و سبک را نيز به دل و جان همسر خود بخورانيد.

اما ميان وعده چيست؟*بوسه اي کوچک از گونه هاي همسرتان هنگامي که از کنار او عبور مي کنيد.*يک تلفن کوتاه که فقط بگوييد:«دوستت دارم»*تعريف، تمجيد يا تحسيني کوچک.براي نمونه: «خيلي خوشگل شدي.»امروز چقدر زيبا به نظر مي رسي»*نگاه يا لبخندي محبت آميز که حاوي تمام عشق تان باشد.*يک پيغام يا يادداشت کوتاه و مختصر که بر روي تلفن همراه يا کيف پول او مي گذاريد.حال که اصول کلي و اصلي رژيم عشق را آموختيد، وقت آن رسيده است تا در باره ي سه عنصر سازنده ي اکسيرعشق، توجه، محبت و قدرداني، اندکي صحبت کنيم.

 

01 توجهيکي از رايج ترين اشتباهاتي که در تشنه نگه داشتن نامزد/همسرمان مرتکب مي شويم آن است که به او توجه کافي نشان نمي دهيم.توجه کردن به نامزد/همسرتان يکي از مؤثرترين روش هاي سيراب سازي قلب زن زندگي شما و توليد احساس محبوبيت در اوست و همانگونه که ديديد نيز اولين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است.

توجه کردن به معناي 100 درصد حضور داشتن شماست در لحظه ي اکنون، آن هم در کنارنامزد/همسرتان. ممکن است بگوييد:«خب، من که هميشه اين کار را مي کنم.ما اوقات زيادي را با هم مي گذرانيم، اما حقيقت آن است که با هم بودن و در کنار همسرتان بودن لزوماً به اين معنا نيست که توجه خود را تمام و کمال به او داده ايد. ممکن است سرگرم صحبت با او باشيد اما در عين حال با گربه تان بازي کنيد. ممکن است کنار او نشسته باشيد اما مشغول تماشاي برنامه ي مورد علاقه تان از تلويزيون باشيد. اين ها توجه کردن نيستند.مطمئناً نامزد/همسرتان نيز آن را احساس خواهد کرد. شايد بتوان اين قبيل توجهات را يک ميان وعده در نظر گرفت اما مطمئناً وعده ي اصلي نخواهد بود.

توجه کردن به نامزد/همسرتان به اين معناست که تمام کمال و با تمامي وجود خود در کنارش و با او باشيد، مشغول هيچ کار ديگري نباشيد.تلويزيون تماشا نکنيد، مشغول باز کردن صندوق پستي کامپيوتري خود نباشيد. مشغول ور رفتن با کامپيوتر خود نباشيد، و تمامي توجه خودتان را فقط صرف او کنيد.چگونه؟ به چشمان او نگاه کنيد. حالش را از او بپرسيد. شنونده ي خوبي باشيد و او را به خود نزديک کنيد. اين توجهات قلب او را چنان سيراب خواهند کرد که تصور آن را هم نمي توانيد بکنيد. توجه شما آن هم به اين طريق به نامزد/همسرتان، به اومي گويد که براي شما مهم است و شما براي او ارزش قائل ايد. گويي براي مدت سه دقيقه آن هم سه بار در روز. او تنها چيزي است که در کل اين دنيا برايتان مهم است. هرگاه دربست و تمام و کمال توجه مي کنيد، لحظات گرانقدر و ارزشمند صميميت مي توانند ايجاد شوند. اينگونه توجه کردن از بهترين اشکال «پيش نوازش» محسوب مي شود.

02 محبتدر مطالعات و تحقيقاتي که ظرف پنج سال گذشته از هزاران هزار زن به عمل آمده است از آنها پرسيده شده که آيا دوست دارند تماس جنسي و «دخول» را با شوهرشان تجربه کنند يا اينکه صرفاً فقط او را در آغوش بگيرند.حدود 80 درصد از زنان پاسخ داده بودند که دوست دارند فقط ناز و نوازش شده و درآغوش گرفته شوند بدون اينکه دخول جنسي اي در کار باشد. اين در حالي است که مردها همگي از اين آمار و ارقام متعجب و حيران مانده بودند.اما اين نتايج براي زن ها چندان هم تعجب آور نبود. به طوري که همگي آن را خوب درک مي کردند.به زبان ساده: اغلب زن ها، بيشتر تشنه ي محبت جسماني، اما غير جنسي از جانب شوهرشان هستند.

محبت دومين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است. محبت يعني که روزي سه بار، هر بار به مدت سه دقيقه به لحاظ جسماني با همسر خود ارتباط برقرار کنيد.دستش را بگيريد، او را به خود نزديک کنيد، او را ببوسيد، موهايش را نوازش کنيد، و از نظر جسماني و فيزيکي با او صميمي بشويد. هرگاه به همسرتان محبت جسماني مي کنيد، انرژي هاي خود را در بعدي فيزيکي و جمساني به يکديگر مرتبط کرده جريان واحدي را بين قلب هاي خود برقرار مي سازيد.تحقيقات انجام شده در پرورشگاه ها و يافته هاي آنان در رابطه با قدرت التيام بخش محبت و نوازش جسماني را به ياد داريد؟ هرگاه به همسر خود محبت جسماني مي کنيد قلب او را عميقاً سيراب مي سازيد.

چرا برخي از مردها با محبت کردن مشکل دارند؟ اين قبيل مردها که به سختي مي توانند به لحاظ جسماني و فيزيکي به همسرشان محبت نشان دهند چيزي در خود دارند که من آن را سندرم «يا هيچ يا همه چيز» مي نامم.اين باوري است که مي گويد:«چنانچه امکان آن را نداشته باشم که تمام و کمال انجامش دهم پس اصلاً انجامش نمي دهم!» و در ضمن برخواسته از اين باور غلط و سوءتفاهم است که تمامي احساسات جنسي بايد به «ارگاسم يا همان اوج لذت جنسي يا به عبارتي به انزال ختم شوند. ذهنيت بسياري از مردها اين است که چنانچه به لحاظ جنسي تحريک شوند، بايد فوراً دست به کار شده ارتباط جنسي «دخول» برقرار کنند. لذا چنانچه امکان کافي براي به اتمام بردن آن را نداشته باشند اجازه نمي دهند حتي تحريک شوند.زيرا احساس مي کنند اين کار تلف کردن يا به هدر دادن انرژي شان است.براي نمونه،زن و شوهري در کنار هم خوابيده اند. صبح که زن بيدار مي شود نزديک مي آيد تا شوهرش را در آغوش بگيرد. مرد احساس مي کند که مي خواهد تحريک شود ناگهان به ياد مي آورد که تا پنج دقيقه ي ديگر بايد براي رفتن به سر کار حاضر شود و گرنه ديرش خواهد شد. از اين رو همسرش را پس مي زند و مي گويد: «الآن نه عزيزم. بايد بلند شوم.» زن احساس طردشدگي و عدم محبوبيت مي کند و مي رنجد و نمي تواند بفهمد که چرا شوهرش تا اين حد نسبت به او سرد و بي محبت است. اما مرد احساس نمي کند که مرتکب اشتباهي شده باشد.بعداً همان شب که مرد حال و حوصله و نيز وقت ارتباط جنسي را دارد، زن سرد، بي علاقه و بي تفاوت است و اين بار اين مرد است که نمي تواند بفهمد چرا.

آنچه در اينجا اتفاق مي افتد سندرم «يا هيچ يا همه چيز» است. مرد احساس مي کند وقت آن را ندارد که همه چيز را خوب اجرا کند و سنگ تمام بگذارد.از اين رو هيچ کاري نمي کند و حتي از يک بوسه يا نزديک شدن ساده نيز سر باز مي زند. چرا که احساس مي کند منجر به همه چيز [دخول] نخواهد شد. اما مردان عزيز، توجه داشته باشيد که محبت جسماني هميشه نبايد به مقصد خاصي بيانجامد. بلکه به خودي خود تجربه اي است از صميميت. به علاوه اين وعده و ميان وعده هاي عشق تأثيرات مثبت و بسزايي بر روي زندگي جنسي شما نيز خواهد گذاشت. چنانچه به ياد داشته باشيد، همان گونه که در مبحث مربوط به حساب جنسي و عاطفي نيز گفتيم هر بار که به لحاظ جسماني نسبت به همسرتان از خود محبتي نشان مي دهيد در واقع مقاديري را به حساب مشترک خود با همسرتان واريز کرده ايد. اين کار چه تأثيري بر روابط جنسي شما خواهد گذاشت؟ همانگونه که بعداً نيز خواهيم ديد هرچه موجودي حساب عشق و صميميت زني بالاتر باشد، بيشتر به لحاظ جنسي تحريک مي شود و تمايل بيشتري به همبسترشدن با شما خواهد داشت.

03 تشکر و قدرداني«مي دانم دوستم دارد اما هيچوقت از من تشکر و قدرداني نمي کند.» اين گله و شکايتي است که زن ها هميشه از نامزد/شوهرشان دارند و علت آن نيز اين است که بيشتر زن ها تشنه ي تشکر و قدرداني از مرد زندگي شان هستند. هنگامي که مردها اين شکايت زن ها را مي شنوند گيج مي شوند:«چگونه مي تواند بگويد که من از او قدرداني نمي کنم؟ من سخت مشغول کار هستم تا زندگي او و بچه ها را تأمين کنم؛ نسبت به او وفادارم. براي او زيرزمين خانه را مجدداً بازسازي و تعمير کردم.من همه کار مي کنم تا قدرداني خود را نسبت به او نشان دهم.»

مردان عزيز:آنچه شما از آن صحبت مي کنيد تشکر و قدرداني از زن ها به وسيله ي کارهايي است که انجام مي دهيد. اما آنچه قلب زن ها به راستي به آن نياز دارد، شنيدن تشکر و قدرداني شما در قالب الفاظ و عبارات است.

بيشتر زن ها به مراتب حراف تر و خوش صحبت تر از مردها هستند. بيشتر اوقات چيزها براي ما زن ها خيلي واقعي نيستند مگر اينکه به زبان آورده شوند.دانستن اينکه شما از ما قدرداني مي کنيد، هميشه کافي نيست.ما نياز داريم آن را از زبان شما بشنويم.ما به کلمات و گفتار شما احتياج داريم. ابراز کلمات عاشقانه و نيز تعريف و تحسين کلامي و گفتاري شما همانند جواهرات براي ما ارزشمند و گرانقدر هستند.ما آنها را جمع مي کنيم و گرامي مي داريم. آنها موجب مي شوند احساس ارزشمند بودن و غني بودن کنيم.آنها به ما احساس خوشبختي و رضايت مي دهند.

چگونه بايد تشکر و قدرداني خود را ابراز کنيم؟*به ما بگوييد از چه چيز ما خوش تان مي آيد.*به ما بگوييد کداميک از کارهايي را که براي شما و خانواده مان انجام مي دهيم دوست داريد و براي آن از ما متشکر هستيد.*براي ما بگوييد که چه چيزي از ما را تحسين مي کنيد و به آن افتخار مي کنيد.*به ما بگوييد براي نقشي که در زندگي شما ايفا مي کنيم از ما قدرداني مي کنيد.*به ما بگوييد که به واسطه چه چيز ما احساس غرور مي کنيد.

بيشتر مردها احساس مي کنند که از نامزدشان تشکر و قدرداني لازم را به عمل آورده اند (حتي تشکر و قدرداني کلامي)اما آنچه متوجه آن نيستند اين است که ممکن است از چيزهايي که به راستي براي نامزد/همسرشان مهم است قدرداني نکرده باشند.در مصاحبه ها و تحقيقاتي که پيش از نگارش اين مقاله انجام دادم تمامي زن ها به ويژه نياز داشتند که مرد زندگي شان براي نگهداري و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهاي خانه از آنها تشکر و قدرداني کنند. بسياري از زن ها گفته بودند که نياز دارند شوهرشان صرفاً براي آنکه مادرهاي بسيار خوبي هستند يا از خانه به خوبي مراقبت و نگهداري مي کنند يا پيراهن هاي شوهرشان را هميشه شسته شده و اتو شده نگه مي دارند يا غذاهاي مورد علاقه ي او را تهيه مي کنند از آنها متشکر و ممنون باشند.مادران شاغل به ويژه نياز داشتند که شوهرانشان از آنها براي مراقبت از بچه ها و انجام کارهاي خانه و درعين حال داشتن يک شغل نيمه وقت يا تمام وقت تشکر و قدرداني کنند.به ياد دارم زني يکبار براي من نوشت:«نياز دارم شوهرم به من بگويد که مادري خوب و زني فوق العاده هستم . دوست دارم به اين دليل که پس از روزي نه يا ده ساعت کار باز هم در خانه آشپزي مي کنم و غذاي مورد علاقه ي او را براي شام درست مي کنم از من قدرداني کند. دوست دارم به اين دليل که در کنار اين همه مشغله به امور جزئي خانه مثل کوتاه کردن چمن ها، بردن ماشين به مکانيکي و دخترمان به دکتر نيز توجه و رسيدگي مي کنم از من تشکر کند.»

به تجربه دريافته ام که واقعيت اين نيست که مردها براي انجام اين کارها از نامزد/همسرشان متشکر و ممنون نيستند.بلکه داستان از اين قرار است که زن ها چنان در انجام امور متفرقه و جانبي بويژه انجام چند کار به طور همزمان مهارت دارند که اين کارها برايشان بسيار ساده و به طور خودکار صورت مي گيرد. لذا مردها نيز اين حالت ما را مشاهده مي کنند و آن را بسيار ساده و بديهي مي پندارند و تصور مي کنند که اصلاً براي انجام اين همه کار تلاشي صرف نکرده يا متحمل زحمتي نيز نشده ايم.مردان عزيز: ممکن است که ظاهراً ساده به نظر برسد اما در واقع چنين نيست.نمي توانيد تصور کنيد شنيدن عبارات يا جملاتي نظير:عزيزم، براي شما متشکرم» يا: «امروز صبح براي شرکت در مراسم مذهبي چه لباس هاي زيبايي بر تن بچه ها پوشاندي»واقعاً از تو متشکرم. چقدر ما را خوشحال کرده قلب مان را از عشق و محبت سيراب مي کند.

تنقلات پيش از خواب: تشکر و قدردانيوعده هاي اصلي و ميان وعده هاي رژيم عشق را به ياد داريد؟ حال وعده ي آخري را نيز پيش از خواب به آن اضافه مي کنيم و آن را:«تنقلات پيش از خواب»مي ناميم:روشي ساده و در عين حال بسيار نيرومند که قلب همسرتان را با تشکر و قدرداني تغذيه کنيد.نحوه ي انجام آن نيز بدين صورت است که تشکر و قدرداني خود را از کاري که همسرتان در همان روز انجام داده است پيش از خواب هنگامي که به بستر مي رويد به او اعلام مي کنيد:«متشکرم که بچه ها را نگه داشتي تا من بتوانم به سالن ورزش بروم.»«متشکرم که شام مورد علاقه ي من را درست کردي.»«متشکرم که شانه هايم را امشب پس از کار ماساژ دادي واقعاً بهش احتياج داشتم.»«متشکرم که امروز صبح خيلي با من صبور بودي. از اينکه من خيلي غرغر کردم معذرت مي خوام.»بسيار عالي و فوق العاده است چنانچه چنين تنقلاتي را پيش از خواب نثار هم کنيد. از اين که چه تعداد چيزهايي وجود دارند که مي توانيد براي آنها از همسرتان متشکر و ممنون باشيد.تعجب خواهيد کرد؛ تنها چنانجه توجه کافي مبذول داريد. به علاوه چنانچه اين آخرين وعده به ميان وعده ي فيزيکي و جسماني ديگري نيز انجاميد، تعجب نکنيد.چرا که عشق و محبت بهترين پيش نوازشي است که وجود دارد… .

سيراب سازي قلب فرزندانتان با اکسير عشقدرست به همان ميزان که نامزد/همسرتان به توجه، محبت و قدرداني نياز دارد فرزندانتان نيز به اين سه عنصراکسير عشق براي سيراب سازي دل و جان شان نياز دارند.اکسير عشق فرمولي است بسيار ساده براي سيراب سازي قلب کودکانتان از عشقي که بدان نياز دارند. سعي کنيد حتماً هر روز چند دقيقه از هر سه عنصر توجه، محبت و قدرداني به فرزندان خود بدهيد. بدين معنا که چند دقيقه تمام و کمال منحصراً فقط به آنان توجه کنيد به طوري که واقعاً حضور شما را احساس کنند.آنان را در آغوش بگيريد و ببوسيد (آن هم نه فقط صبح يا شب که به آنها صبح به خير يا شب به خير مي گوييد) بلکه اين کارها را در بين روز نيز بارها تکرار کنيد و تشکر و قدرداني خود را از آنها نيز اعلام داريد. به اين معنا که بگوييد به آنها افتخار مي کنيد، بگوييد از چه چيز آنها خوشتان مي آيد و هر بار که شما را خوشحال مي کنند از آنها تشکر کنيد.

يکي از روش هايي که به ويژه مؤثر واقع مي شود اين است که درست پيش از خواب اين کارها را با آنها بکنيد.درست همانگونه که توصيه کردم اين کار را با همسرتان بکنيد:«از اينکه امروز اتاقت را مرتب کردي متشکرم.«از اينکه در شستن ظرفها به مامان کمک کردي از تو متشکرم» با اين روش فرزندان با قلب و دلي آکنده از شادي، عشق و احساس محبوبيت به خواب خواهند رفت.

آنچه عشق را پژمرده مي سازد و آنچه در مقابل آن را بالنده و شکوفا مي کندهيچ يک از اعمال شما خنثي نيستند.يک يک تمامي رفتارها و حرکات شما يا نامزد/همسرتان را سيراب مي سازد و يا آن را محروم نگاه مي دارد.تمامي افعال شما يا ميان شما صميميت ايجاد مي کند يا آن را پژمرده مي سازد. يا شمارا به يکديگر نزديک تر مي کند يا از هم دور مي سازد. اما بارها اين مهم را فراموش مي کنيم که آنچه مي گوييم يا نمي گوييم، مي کنيم يا نمي کنيم تأثيرات عميق و بسزايي را بر فردي که دوستش داريم به جا مي گذارد.

در سمينارهايم معمولاً از حضار کمک مي گيرم تا به همراه يکديگر بر روي تخته سياه فهرستي از مواردي را که عشق را شکوفا و بالنده مي کند و نيز مواردي که آن را پژمرده و محروم مي سازند، تهيه کنيم.اين راه مؤثري است، براي درک تأثيراتي که گفته ها يا کرده هاي ما بر روي روابط مان مي گذارند.در زير نمونه اي از اين ليست نوشته شده است:

 

آنچه موجب پژمردگي و مردن عشق مي گردد:نگه داشن و بيرون نريختن احساساتانتقاد و نکوهشگرم گرفتن و زياد از حد تحويل گرفتن و چشم چراني با ديگرانبديهي پنداشتن نامزد/همسرتانتنهايي طلبي ـ تک رويجمع شدن انزجار و عصبانيتپس کشيدن، دور گرفتنزياد کارکردنسرزنش کردن و ديگران را مسئول دانستن

آنچه موجب شکوفاي و بالندگي عشق مي گردد:ابراز و بيان افکار و احساساتتعريف، تحسين و تمجيدپاي بندي و وفاداري به همسرتشکر و قدردانيمهرطلبي، با هم يک تيم بودنحل و فصل کردن مسائل و مشکلاتنزديکي، صميميتبا هم بودنپذيرفتن مسئوليت اعمال و رفتار

طبيعتاً موارد زياد ديگري نيز وجود دارند که مي توان به فهرست فوق افزود. بسيار مفيد است اين فهرست را به همراه نامزد/همسرتان مطالعه کنيد. سپس درباره ي موارد ذکر شده در آن با يکديگر مذاکره کنيد و ببينيد که با کداميک موافق يا مخالفيد.در واقع، توصيه ي من اين است که شما فهرست جداگانه و شخصي خودتان را حال به تنهايي و يا ترجيحاً به کمک نامزد/همسرتان ترتيب دهيد و ببينيد که چه مواردي موجب شکوفايي عشق و روابط شما شده و چه مواردي آن را سرد و خاموش مي کنند.افزودن اين موارد به فهرست نوشته شده، پياده کردن آنها را به مراتب ساده تر خواهد کرد. زوجي را مي شناسم که فهرست خود را بر روي يخچال آشپزخانه شان زده بودند يعني درست جايي که بتوانند هر روز آن را ببينند. بعدها براي من نوشتند که روابط شان به طرز فوق العاده اي دگرگون شده و بهبود يافته بود تنها به اين دليل که نسبت به مواردي که موجب شکوفايي يا پژمرده شدن روابط و ازدواج شان مي شده آگاهي يافته و خودآگاه تر شده بودند.من فرمول اکسير عشق را به اين دليل ابداع کردم که مردها اغلب به من مي گفتند:«مي خواهم شوهر بهتري باشم اما نمي دانم چه کار کنم.» يا «مي دانم نامزدم به توجه بيشتري از جانب من احتياج دارد، اما درست نمي دانم چگونه اين خواسته اش را به او بدهم.» اکسير عشق پاسخ به اين پرسش هار ا بسيار ساده کرده است: يکي را انتخاب کنيد: توجه، محبت يا قدرداني، و مطمئن باشيد که حتماً درست عمل کرده ايد.(به عبارت ديگرمحال است اشتباه کنيد!)با وجود اين اگر مي خواهيد خيلي مطمئن شويد هر سه را با هم ترکيب کنيد تا اکسير

عشق 3×3 را به همسر خود خورانده باشيد!سيراب ساختن قلب نامزد/همسرتان با اکسيرعشق مانند آن است که ازدواج خود را بيمه کرده باشيد.آيا مي دانيد در تحقيقاتي که به عمل آمده است چنين اثبات شده که علت اکثريت روابط نامشروع خارج از ازدواج نه به دليل گرسنگي جنسي، بلکه به دليل محروميت از توجه، محبت و قدرداني است؟ در تحقيقات انجام شده از زن هايي که به شوهر خود خيانت کرده بودند در ارتباط با دلايل روابط نامشروع شان سؤال شده بود و در کمال تعجب تنها عده ي بسيار معدودي از آنها گرسنگي يا نياز جنسي را به عنوان دليل اين نوع روابط ذکر کرده بودند. هرگز زني پاسخ نداده بود که:«زيرا مردي را با اندام و هيکلي زيبا ديدم.» يا:«به اين دليل، با مربي يوگاي خود همبستر شدم که بدني ورزيده و در عين حال نرم و انعطاف پذير داشت.»بيشتر اين زن ها دليل خيانت خود را کمبود و محروميت از توجه، محبت و قدرداني ذکر کرده بودند.به همين دليل در جاي ديگري به جست و جوي آن رفته بودند.

اين گفته ادعايي سطحي يا بي پايه و اساس نيست، بلکه حقيقتي محض است که چنانچه نامزد/همسر خود را به دفعات کافي با وعده ها و ميان وعده ها سير کنيد، ديگر از گرسنگي به اين سو وآن سو سرک نخواهد کشيد تا خود را سير کند.

چنانچه با کسي رابطه داريد اميدوارم رژيم عشق را از همين امروز به کار ببنديد.خود را متعهد سازيد که تنها به مدت يک هفته سه بار در روز هر بار به مدت سه دقيقه اکسير عشق (توجه، محبت و قدرداني)را در سه وعده ي اصلي و نيز ميان وعده هاي نامزد/همسر خود بگنجانيد و نتايج حيرت انگيز آن را مشاهده کنيد. نامزد/همسرتان از عشق خواهد درخشيد و شما نيز عشق بيشتري به او در خود احساس خواهيد کرد.منبع:رازهايي درباره زنان نويسنده: باربارادي آنجليس

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


طراحی و بازسازی فضای داخلی

چگونه از عشق خود تشکر کنیم


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


سینما رو به خونت بیار!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

بدون درک زبان عشقِ فردی که دوستش داریم نمی توانیم با او ارتباطی عاطفی برقرار کنیم

 

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

از چه راه هایی احساس عشق به شما دست می دهد و چگونه از دیگران قدردانی می کنید؟ اگر از نخستین زبان عشق تان آگاهی ندارید می توانید آن را کشف کنید.صحبت کردن با زبان عشق یکدیگر این احساس را در ما ایجاد می کند که ما را دوست دارند، از ما مواظبت می کنند و ما را درک می کنند و همین احساس سبب به وجود آمدن روابط عاطفی قوی می گردد. بدون درک زبان عشقِ فردی که دوستش داریم نمی توانیم با او ارتباطی قوی و عاطفی برقرار کنیم. ممکن است تلاش های زیادی برای ایجاد ارتباط بکنیم اما در حقیقت راه را درست نرفته ایم. هر کدام از ما یکی از پنج زبان عشق، زبان اصلی ما است. با این زبان است که می توانیم احساساتمان را به خوبی بیان کنیم.از چه راه هایی می توانید زبان عشق نخستینِ خودتان را تشخیص دهید؟اگر از زبان عشق نخستین تان آگاهی ندارید از راه های زیر می توانید زبان های عشق خود را کشف کنید:1. رفتار خود را مورد مشاهده قرار دهیدعمدتاً از چه راه هایی احساس عشق به شما دست می دهد و چگونه از دیگران قدردانی می کنید؟ دائماً برای تشویق دیگران از واژه های تأییدی استفاده می کنید ، این احتمال وجود دارد که زبان عشق اصلی شما واژه های تأییدی باشد . وقتی دوست دارید افراد مورد علاقه خودتان را در آغوش بگیرید ، آن ها را نوازش کنید ، یا ماساژ دهید ( تماس بدنی). اگر دائماً ، چه در موقعیت های خاص و چه در موقعیت های دیگر به دیگران کادو می دهید، احتمال دارد زبان عشق شما دریافت هدیه باشد. اگر شما افراد را برای شام یا ناهار دعوت می کنید یا با دیگران قرار می گذارید که به منزلتان بیایند و از آن ها پذیرایی می کنید( صرف وقت مفید) اگر بدون تقاضای دیگران خدمتی به آن ها می کنید احتمالاً زبان عشق نخستین شما  خدمت و سرویس دهی است.2. دقت کنید که شما از دیگران چه درخواست هایی داریدگام دوم آن است که ببینید از دیگران چه درخواست هایی دارید. مثلاً ممکن است از دوستان خود بخواهید که در کارهایتان به شما کمک کنند.( سرویس دهی و خدمات) . درخواست های ما بیانگر نیازهای عاطفی ما هستند.3. به شکایت های خود توجه کنیدبیان شکایت های شما در حقیقت بیان نیازهایی است که در ذهن شما انباشته شد است.اگر شکایت می کنید که دیگران انتظار دارند که من هر کاری برایشان انجام دهم ، اما آن ها برای من هیچ کاری انجام نمی دهند احتمالاً زبان اصلی عشق شما سرویس دهی و خدمات است. شکایت ما بیان کننده نیازهای عمیق عاطفی ماست که نادیده گرفته شده اند.اگر برای شما دو زبان اهمیت یکسانی دارد، پس شما احتمالاً فردی دوزبانه هستید و در این صورت درک نیازهای عاطفی شما برای دیگران آسان تر خواهد بود. آن ها می توانند از بین دو زبان یکی را انتخاب کنند و با هر کدام که می توانند ارتباط قوی تری ایجاد کنند.

عاشق بودن خیابانی دوطرفه است

 

چه طور می توان زبان عشق دیگران را کشف کردعاشق بودن خیابانی دوطرفه است . در این خیابان شما فقط عشق دریافت نمی کنید بلکه جایی است که باید عشق هم ببخشید.محبت ها ، شکایت ها و تقاضاهای آن ها را مورد دقت قرار بدهیددر مرحله اول ببینید حرف هایشان حول چه موضوعی است . مثلا اگر همکار شما دائماً از شما و دیگران تقدیر و تشکر می کند احتمالاً زبان عشق او واژه های تأییدی است.درمرحله دوم ببینید دیگران بیشتر از چه چیزهایی شاکی هستند. مثلاً وقتی مادرتان می گوید چه قدر این جا را جمع کنم؟! ممکن است زبان عشق او سرویس دهی و خدمات باشد.در مرحله سوم در مورد بیشترین تقاضا های اطرافیان دقت کنید. اگر همکارتان درخواست کند که وقتی شما به کنفرانس رفتید برایش مقداری کاغذ مجانی بیاورید این درخواست، دریافت کادو است.از خودشان بپرسیدیکی از جالب ترین راه ها برای فهمیدن زبان عشق نخستین افراد ، پرسیدن است. وقتی که می خواهید بدانید در ذهن دیگران چه می گذرد می توانید از آن ها بپرسید.تجربه کنیدبا آزمایش کردن هم می توانید زبان عشق کسی را بفهمید . هر پنج زبان را استفاده کنید و ببینید که پاسخ چگونه است.منبع: پنج زبان عشق/تبیان 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


مشاوره تلفنی طلاق

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


همین حالا وکیل بگیر


به همسرت اعتماد نداری؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در دنیای فروش آنلاین و دیجیتال صحبت کردن با مشتری بسیار کم ارزش شده است. کسب و کارهایی که برای مشتری ارزشی قائل نیستند و این رفتار آن‌ها مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد احتمال خیلی بیشتری دارد که مشتریان خود  را از دست بدهند و مشتریان آنها به دنبال جای دیگری می‌روند که به آن‌ها بیشتر ارزش می‌دهد.

هرچقدر بیشتر آن‌ها را راضی نگه دارید و از آن‌ها قدردانی کنید، آن‌ها نیز قدردانی خود را نسبت به شما بیشتر نشان خواهند داد.

راه های زیادی برای نزدیک شدن به مشتری و خوشحال کردن او وجود دارد مثل تبریک تولد، تبریک سال نو یا مناسبت های خاص. اما هیچ کدام به اندازه قدردانی کردن از مشتری مهم و موثر نیست. شما می‌توانید از طریق ایمیل از مشتریان برای خرید آن‌ها، ارائه بازخوردشان به شما و یا ثبت نامشان تشکر و قدردانی کنید. همه این کارها می‌تواند به مشتریان شما احساس خاص بودن بدهد اما احساسات شخصی و قدردانی از آن‌ها می‌تواند قلب آنان را پر از عشق کند.

مشتریان دوست دارند که با آن‌ها به طور خاصی رفتار شود نه به طوری که با بقیه مشتری ها رفتار می‌شود. آن‌ها دوست دارند در نزد شما متمایز باشند. ایمیلتان را طوری بنویسید که انگار تنها برای همان مشتری و مخصوص او نوشته اید. می‌توانید موارد شخصی کوچکی را به ایمیل خود اضافه کنید مثل نام و محصولی که آن‌ها خریداری کرده اند. اینگونه آن‌ها متوجه می‌شوند که این ایمیل تنها مخصوص آن‎‌ها نوشته شده است.

چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم؟

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

راه های زیادی برای تشکر و قدردانی از مشتریان وجود دارد که ما در اینجا چند نمونه از روش های مورد علاقه خود را برای شما آورده ایم تا بدانیم چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم:

اگر شما از سیستم ارسال خودکار ایمیل برای قدردانی از مشتری استفاده کنید این کار خود به خود برای شما مشتریان وفادار بیشتری ایجاد می‌کند و مشتریان پس از هر خرید قدردانی را از طرف شما دریافت می‌کنند. از طریق ارسال خودکار ایمیل دیگر نیاز نیست شما پس از هر خرید به طور شخصی وارد سایت شده و به مشتری ایمیل ارسال کنید بلکه این کار به طور خود به خود انجام می‌شود.

با دادن حس خاص بودن به مشتریان خود همیشه یک لبخند رضایت روی صورت آن‌ها نقش خواهد بست. ایجاد یک حس و تجربه منحصر به فرد در مشتری باعث می‌شود که مشتریان شما احساس مهم بودن کنند و آن‌ها نیز احساس می‌کنند کسب و کار شما برای آن‌ها مهم است.

می‌توانید یک برنامه وفاداری منحصر به فرد برای مشتریان برتر خود ایجاد کنید، برای آن‌ها برای شرکت در مراسم های خاص شرکتتان دعوتنامه ارسال کنید یا از آن‌ها دعوت کنید محصولی را قبل از آمدن به بازار امتحان کنند.

چه کسی از اینکه برند مورد علاقه اش از او در شبکه های اجتماعی تشکر کند بدش می‌آید؟ در صفحه فیسبوک یا اینستاگرام خود از مشتریان برتر خود سپاسگزاری کنید تا نشان دهید که قدر آن‌ها را می‌دانید.

تمام راه هایی که در بالا ذکر شد بهترین و کم هزینه ترین و در عین حال ساده ترین روش هایی است که به ما می‌آموزد چگونه از مشتریان خود تشکر کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

عضویت

عضویت

روش جوان‌سازی صورت بسته به میزان شلی و افتادگی، انتظارات بیمار، وضعیت اجتماعی و نوع پوست پس از معاینه مشخص می‌شود. کرم‌هالایه‌برداریپوست، تزريق بوتاكس، مزوتراپى، ميكرونيدلينگ، ليزرهاى غيرتخريبى، ليزرهاى تخريبى، هايفو، تزريق فيلرها، تزريق چربى، نخ‌ها، كشيدن پوست با جراحى ادامه مطلب

سالک یا ليشمانيوز جلدی يكی از بيماری‌‌های است با عامل انگلی و مشخصه بارز آن زخم‌هایی آشکار است. شایع‌ترین‌ محل‌ ضایعات‌ که حاشیه‌های نامنظمی دارد و کمی از سطح پوست فرورفته‌تر می‌باشد. درمان سالک به صورت دارویی و موضعی است. جراحی، لیزر، درم ابرژن و غیره برای درمان جای زخم سالک کاربرد دارد. ادامه مطلب

روند پیری پوست صورت با تغییرات ساختاری سطحی و عمقی از جمله پوست، چربی، عضله و استخوان آغاز می‌شود. عوامل پیرشدن مثل کاهش کلاژن و الاستین پوست، کاهش حجم چربی زیر پوست، کاهش حجم استخوان جمجمه و حرکات میمیکی صورت است که درمان جراحی و غیرجراحی دارد. ادامه مطلب

زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود، برخی از انواع پرخطر آن باعث ایجاد زگیل نمی‌شوند ولی سبب بروز سرطان دهانه رحم در خانم‌ها، سرطان پروستات، مقعد و آلت تناسلی در آقایان می‌شوند. پاپ‌اسمیر دقیق‌ترین راه برای تشخیص و پیشگیری از سرطان دهانه رحم است. ادامه مطلب

موثرترين روش جهت درمان قطعی گودی زیر چشم تزریق ژل یا چربی می‌باشد. گودی و سیاهی زیر چشم می‌تواند ژنتیکی یا به دلایلی همچون لاغری بیش از حد، افزایش سن و در نتیجه کاهش چربی زیر چشم و یا حتی در پی جراحی‌های زیبایی چشم به ‌وجود آید. انتخاب روش درمان بستگى به خود شما، وضعيت شدت گودى زير چشم و غیره دارد. ادامه مطلبچگونه از عشق خود تشکر کنیم

در یک کلام پزشک پوست بی نظیر و متبحر
از سال ۹۵ بیمارشون هستم
کل کارای پوستیم مطب ایشون انجام دادم و عااااالی بوده
پوست چرب و جوش دار و پر از لک داشتم که عالی شده
لیزر کیوسوییچ جنسیس فرکشنال
میکرو مزوتراپی هم پیششون این مدت انجام دادم که خیلیییی راضی بودم
جدیدا هم تزریق داشتم پیششون که دقیق و عااالی بدون هیچ کبودی
و نکته مهم اینه که با یک نگاه میگن باید برا این پوست چه کاری انجام بشه

من پیش خانم دکتر لیزر کک و مک انجام دادم خیلی راضیم هم از اخلاق و برخورد خودشون هم پرسنلشون مخصوصا خانم کریمی

این حجم از تعریف و تمجید یکم عجیب و غیر قابل باور نیست؟؟؟

ممنونم از خانم دکتر عزیز و مهربونم ،ب خاطر شرایط کرونا ویزیت آنلاین داشتم و خیلی راضی هستم . ممنون ک تو این شرایط ویزیت انلاین و دارید تا افرادی ک مثل ما کیلومترها دورن بتونن استفاده کنند از تجربیات بسیار خوب خانم دکتر .

خیلی راضی بودم، ممنونم از خانم دکتر ملکی و باقری عزیز و باقی همکارانشون.

استفاده از مطالب این سایت فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد

چگونه باید تشکر و قدردانی خود را ابراز کنیم؟

*به ما بگویید از چه چیز ما خوش تان می آید.*به ما بگویید کدامیک از کارهایی را که برای شما و خانواده مان انجام می دهیم دوست دارید و برای آن از ما متشکر هستید.*برای ما بگویید که چه چیزی از ما را تحسین می کنید و به آن افتخار می کنید.*به ما بگویید برای نقشی که در زندگی شما ایفا می کنیم از ما قدردانی می کنید.*به ما بگویید که به واسطه چه چیز ما احساس غرور می کنید.بیشتر مردها احساس می کنند که از نامزدشان تشکر و قدردانی لازم را به عمل آورده اند (حتی تشکر و قدردانی کلامی)اما آنچه متوجه آن نیستند این است که ممکن است از چیزهایی که به راستی برای نامزد/همسرشان مهم است قدردانی نکرده باشند.در مصاحبه ها و تحقیقاتی که پیش از نگارش این مقاله انجام دادم تمامی زن ها به ویژه نیاز داشتند که مرد زندگی شان برای نگهداری و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهای خانه از آنها تشکر و قدردانی کنند. بسیاری از زن ها گفته بودند که نیاز دارند شوهرشان صرفاً برای آنکه مادرهای بسیار خوبی هستند یا از خانه به خوبی مراقبت و نگهداری می کنند یا پیراهن های شوهرشان را همیشه شسته شده و اتو شده نگه می دارند یا غذاهای مورد علاقه ی او را تهیه می کنند از آنها متشکر و ممنون باشند.مادران شاغل به ویژه نیاز داشتند که شوهرانشان از آنها برای مراقبت از بچه ها و انجام کارهای خانه و درعین حال داشتن یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت تشکر و قدردانی کنند.به یاد دارم زنی یکبار برای من نوشت:«نیاز دارم شوهرم به من بگوید که مادری خوب و زنی فوق العاده هستم . دوست دارم به این دلیل که پس از روزی نه یا ده ساعت کار باز هم در خانه آشپزی می کنم و غذای مورد علاقه ی او را برای شام درست می کنم از من قدردانی کند. دوست دارم به این دلیل که در کنار این همه مشغله به امور جزئی خانه مثل کوتاه کردن چمن ها، بردن ماشین به مکانیکی و دخترمان به دکتر نیز توجه و رسیدگی می کنم از من تشکر کند.» به تجربه دریافته ام که واقعیت این نیست که مردها برای انجام این کارها از نامزد/همسرشان متشکر و ممنون نیستند.بلکه داستان از این قرار است که زن ها چنان در انجام امور متفرقه و جانبی بویژه انجام چند کار به طور همزمان مهارت دارند که این کارها برایشان بسیار ساده و به طور خودکار صورت می گیرد. لذا مردها نیز این حالت ما را مشاهده می کنند و آن را بسیار ساده و بدیهی می پندارند و تصور می کنند که اصلاً برای انجام این همه کار تلاشی صرف نکرده یا متحمل زحمتی نیز نشده ایم.مردان عزیز: ممکن است که ظاهراً ساده به نظر برسد اما در واقع چنین نیست.نمی توانید تصور کنید شنیدن عبارات یا جملاتی نظیر:عزیزم، برای شما متشکرم» یا: «امروز صبح برای شرکت در مراسم مذهبی چه لباس های زیبایی بر تن بچه ها پوشاندی»واقعاً از تو متشکرم. چقدر ما را خوشحال کرده قلب مان را از عشق و محبت سیراب می کند.

تنقلات پیش از خواب: تشکر و قدردانی

وعده های اصلی و میان وعده های رژیم عشق را به یاد دارید؟ حال وعده ی آخری را نیز پیش از خواب به آن اضافه می کنیم و آن را:«تنقلات پیش از خواب»می نامیم:روشی ساده و در عین حال بسیار نیرومند که قلب همسرتان را با تشکر و قدردانی تغذیه کنید.نحوه ی انجام آن نیز بدین صورت است که تشکر و قدردانی خود را از کاری که همسرتان در همان روز انجام داده است پیش از خواب هنگامی که به بستر می روید به او اعلام می کنید:«متشکرم که بچه ها را نگه داشتی تا من بتوانم به سالن ورزش بروم.»«متشکرم که شام مورد علاقه ی من را درست کردی.»«متشکرم که شانه هایم را امشب پس از کار ماساژ دادی واقعاً بهش احتیاج داشتم.»«متشکرم که امروز صبح خیلی با من صبور بودی. از اینکه من خیلی غرغر کردم معذرت می خوام.»بسیار عالی و فوق العاده است چنانچه چنین تنقلاتی را پیش از خواب نثار هم کنید. از این که چه تعداد چیزهایی وجود دارند که می توانید برای آنها از همسرتان متشکر و ممنون باشید.تعجب خواهید کرد؛ تنها چنانجه توجه کافی مبذول دارید. به علاوه چنانچه این آخرین وعده به میان وعده ی فیزیکی و جسمانی دیگری نیز انجامید، تعجب نکنید.چرا که عشق و محبت بهترین پیش نوازشی است که وجود دارد… .

سیراب سازی قلب فرزندانتان با اکسیر عشق

چگونه از عشق خود تشکر کنیم

درست به همان میزان که نامزد/همسرتان به توجه، محبت و قدردانی نیاز دارد فرزندانتان نیز به این سه عنصراکسیر عشق برای سیراب سازی دل و جان شان نیاز دارند.اکسیر عشق فرمولی است بسیار ساده برای سیراب سازی قلب کودکانتان از عشقی که بدان نیاز دارند. سعی کنید حتماً هر روز چند دقیقه از هر سه عنصر توجه، محبت و قدردانی به فرزندان خود بدهید. بدین معنا که چند دقیقه تمام و کمال منحصراً فقط به آنان توجه کنید به طوری که واقعاً حضور شما را احساس کنند.آنان را در آغوش بگیرید و ببوسید (آن هم نه فقط صبح یا شب که به آنها صبح به خیر یا شب به خیر می گویید) بلکه این کارها را در بین روز نیز بارها تکرار کنید و تشکر و قدردانی خود را از آنها نیز اعلام دارید. به این معنا که بگویید به آنها افتخار می کنید، بگویید از چه چیز آنها خوشتان می آید و هر بار که شما را خوشحال می کنند از آنها تشکر کنید. یکی از روش هایی که به ویژه مؤثر واقع می شود این است که درست پیش از خواب این کارها را با آنها بکنید.درست همانگونه که توصیه کردم این کار را با همسرتان بکنید:«از اینکه امروز اتاقت را مرتب کردی متشکرم.«از اینکه در شستن ظرفها به مامان کمک کردی از تو متشکرم» با این روش فرزندان با قلب و دلی آکنده از شادی، عشق و احساس محبوبیت به خواب خواهند رفت.آنچه عشق را پژمرده می سازد و آنچه در مقابل آن را بالنده و شکوفا می کندهیچ یک از اعمال شما خنثی نیستند.یک یک تمامی رفتارها و حرکات شما یا نامزد/همسرتان را سیراب می سازد و یا آن را محروم نگاه می دارد.تمامی افعال شما یا میان شما صمیمیت ایجاد می کند یا آن را پژمرده می سازد. یا شمارا به یکدیگر نزدیک تر می کند یا از هم دور می سازد. اما بارها این مهم را فراموش می کنیم که آنچه می گوییم یا نمی گوییم، می کنیم یا نمی کنیم تأثیرات عمیق و بسزایی را بر فردی که دوستش داریم به جا می گذارد.در سمینارهایم معمولاً از حضار کمک می گیرم تا به همراه یکدیگر بر روی تخته سیاه فهرستی از مواردی را که عشق را شکوفا و بالنده می کند و نیز مواردی که آن را پژمرده و محروم می سازند، تهیه کنیم.این راه مؤثری است، برای درک تأثیراتی که گفته ها یا کرده های ما بر روی روابط مان می گذارند.در زیر نمونه ای از این لیست نوشته شده است:

چگونه باید تشکر و قدردانی خود را ابراز کنیم؟

*به ما بگویید از چه چیز ما خوش تان می آید.*به ما بگویید کدامیک از کارهایی را که برای شما و خانواده مان انجام می دهیم دوست دارید و برای آن از ما متشکر هستید.*برای ما بگویید که چه چیزی از ما را تحسین می کنید و به آن افتخار می کنید.*به ما بگویید برای نقشی که در زندگی شما ایفا می کنیم از ما قدردانی می کنید.*به ما بگویید که به واسطه چه چیز ما احساس غرور می کنید.بیشتر مردها احساس می کنند که از نامزدشان تشکر و قدردانی لازم را به عمل آورده اند (حتی تشکر و قدردانی کلامی)اما آنچه متوجه آن نیستند این است که ممکن است از چیزهایی که به راستی برای نامزد/همسرشان مهم است قدردانی نکرده باشند.در مصاحبه ها و تحقیقاتی که پیش از نگارش این مقاله انجام دادم تمامی زن ها به ویژه نیاز داشتند که مرد زندگی شان برای نگهداری و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهای خانه از آنها تشکر و قدردانی کنند. بسیاری از زن ها گفته بودند که نیاز دارند شوهرشان صرفاً برای آنکه مادرهای بسیار خوبی هستند یا از خانه به خوبی مراقبت و نگهداری می کنند یا پیراهن های شوهرشان را همیشه شسته شده و اتو شده نگه می دارند یا غذاهای مورد علاقه ی او را تهیه می کنند از آنها متشکر و ممنون باشند.مادران شاغل به ویژه نیاز داشتند که شوهرانشان از آنها برای مراقبت از بچه ها و انجام کارهای خانه و درعین حال داشتن یک شغل نیمه وقت یا تمام وقت تشکر و قدردانی کنند.به یاد دارم زنی یکبار برای من نوشت:«نیاز دارم شوهرم به من بگوید که مادری خوب و زنی فوق العاده هستم . دوست دارم به این دلیل که پس از روزی نه یا ده ساعت کار باز هم در خانه آشپزی می کنم و غذای مورد علاقه ی او را برای شام درست می کنم از من قدردانی کند. دوست دارم به این دلیل که در کنار این همه مشغله به امور جزئی خانه مثل کوتاه کردن چمن ها، بردن ماشین به مکانیکی و دخترمان به دکتر نیز توجه و رسیدگی می کنم از من تشکر کند.» به تجربه دریافته ام که واقعیت این نیست که مردها برای انجام این کارها از نامزد/همسرشان متشکر و ممنون نیستند.بلکه داستان از این قرار است که زن ها چنان در انجام امور متفرقه و جانبی بویژه انجام چند کار به طور همزمان مهارت دارند که این کارها برایشان بسیار ساده و به طور خودکار صورت می گیرد. لذا مردها نیز این حالت ما را مشاهده می کنند و آن را بسیار ساده و بدیهی می پندارند و تصور می کنند که اصلاً برای انجام این همه کار تلاشی صرف نکرده یا متحمل زحمتی نیز نشده ایم.مردان عزیز: ممکن است که ظاهراً ساده به نظر برسد اما در واقع چنین نیست.نمی توانید تصور کنید شنیدن عبارات یا جملاتی نظیر:عزیزم، برای شما متشکرم» یا: «امروز صبح برای شرکت در مراسم مذهبی چه لباس های زیبایی بر تن بچه ها پوشاندی»واقعاً از تو متشکرم. چقدر ما را خوشحال کرده قلب مان را از عشق و محبت سیراب می کند.

تنقلات پیش از خواب: تشکر و قدردانی

وعده های اصلی و میان وعده های رژیم عشق را به یاد دارید؟ حال وعده ی آخری را نیز پیش از خواب به آن اضافه می کنیم و آن را:«تنقلات پیش از خواب»می نامیم:روشی ساده و در عین حال بسیار نیرومند که قلب همسرتان را با تشکر و قدردانی تغذیه کنید.نحوه ی انجام آن نیز بدین صورت است که تشکر و قدردانی خود را از کاری که همسرتان در همان روز انجام داده است پیش از خواب هنگامی که به بستر می روید به او اعلام می کنید:«متشکرم که بچه ها را نگه داشتی تا من بتوانم به سالن ورزش بروم.»«متشکرم که شام مورد علاقه ی من را درست کردی.»«متشکرم که شانه هایم را امشب پس از کار ماساژ دادی واقعاً بهش احتیاج داشتم.»«متشکرم که امروز صبح خیلی با من صبور بودی. از اینکه من خیلی غرغر کردم معذرت می خوام.»بسیار عالی و فوق العاده است چنانچه چنین تنقلاتی را پیش از خواب نثار هم کنید. از این که چه تعداد چیزهایی وجود دارند که می توانید برای آنها از همسرتان متشکر و ممنون باشید.تعجب خواهید کرد؛ تنها چنانجه توجه کافی مبذول دارید. به علاوه چنانچه این آخرین وعده به میان وعده ی فیزیکی و جسمانی دیگری نیز انجامید، تعجب نکنید.چرا که عشق و محبت بهترین پیش نوازشی است که وجود دارد… .

سیراب سازی قلب فرزندانتان با اکسیر عشق

درست به همان میزان که نامزد/همسرتان به توجه، محبت و قدردانی نیاز دارد فرزندانتان نیز به این سه عنصراکسیر عشق برای سیراب سازی دل و جان شان نیاز دارند.اکسیر عشق فرمولی است بسیار ساده برای سیراب سازی قلب کودکانتان از عشقی که بدان نیاز دارند. سعی کنید حتماً هر روز چند دقیقه از هر سه عنصر توجه، محبت و قدردانی به فرزندان خود بدهید. بدین معنا که چند دقیقه تمام و کمال منحصراً فقط به آنان توجه کنید به طوری که واقعاً حضور شما را احساس کنند.آنان را در آغوش بگیرید و ببوسید (آن هم نه فقط صبح یا شب که به آنها صبح به خیر یا شب به خیر می گویید) بلکه این کارها را در بین روز نیز بارها تکرار کنید و تشکر و قدردانی خود را از آنها نیز اعلام دارید. به این معنا که بگویید به آنها افتخار می کنید، بگویید از چه چیز آنها خوشتان می آید و هر بار که شما را خوشحال می کنند از آنها تشکر کنید. یکی از روش هایی که به ویژه مؤثر واقع می شود این است که درست پیش از خواب این کارها را با آنها بکنید.درست همانگونه که توصیه کردم این کار را با همسرتان بکنید:«از اینکه امروز اتاقت را مرتب کردی متشکرم.«از اینکه در شستن ظرفها به مامان کمک کردی از تو متشکرم» با این روش فرزندان با قلب و دلی آکنده از شادی، عشق و احساس محبوبیت به خواب خواهند رفت.آنچه عشق را پژمرده می سازد و آنچه در مقابل آن را بالنده و شکوفا می کندهیچ یک از اعمال شما خنثی نیستند.یک یک تمامی رفتارها و حرکات شما یا نامزد/همسرتان را سیراب می سازد و یا آن را محروم نگاه می دارد.تمامی افعال شما یا میان شما صمیمیت ایجاد می کند یا آن را پژمرده می سازد. یا شمارا به یکدیگر نزدیک تر می کند یا از هم دور می سازد. اما بارها این مهم را فراموش می کنیم که آنچه می گوییم یا نمی گوییم، می کنیم یا نمی کنیم تأثیرات عمیق و بسزایی را بر فردی که دوستش داریم به جا می گذارد.در سمینارهایم معمولاً از حضار کمک می گیرم تا به همراه یکدیگر بر روی تخته سیاه فهرستی از مواردی را که عشق را شکوفا و بالنده می کند و نیز مواردی که آن را پژمرده و محروم می سازند، تهیه کنیم.این راه مؤثری است، برای درک تأثیراتی که گفته ها یا کرده های ما بر روی روابط مان می گذارند.در زیر نمونه ای از این لیست نوشته شده است:

چگونه از عشق خود تشکر کنیم
چگونه از عشق خود تشکر کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *