چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

 
helpkade
چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم
چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

 

زنان و مردان معمولا به یک زبان صحبت نمی‌کنند گاهی این تفاوت به قدری زیاد می‌شود که گویی دو نفر از دو کره متفاوت‌اند که به هیچ وجه حرف هم را نمی‌فهمند، حتما اسم کتاب “مردان مریخی زنان ونوسی” به گوشتان خورده است، اسم این کتاب توصیف خوبی برای بیان تفاوت زبان صحبت کردن مردان و زنان است.  همین موضوع عاملی برای بروز بسیاری از اختلافات و سوءتفاهم‌ها میان زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های برقراری ارتباط صحیح در یک رابطه، کمک بزرگی به بهبود رابطه و جلوگیری از بروز اختلاف ‌می‌کند.

فهرست مطالب

بازیکنان یک تیم فوتبال و این که چطور پس از پیروزی به یکدیگر تبریک می‌گویند را در نظر بیاورید، این که چطور شانه‌ها یا کف دست‌هایشان را به هم می‌زنند. همین یک مثال کافی است تا بگوییم مردان دوست دارند به شیوه‌ای کاملا متفاوت از روشی که زنان به کار می‌برند تحسین شوند. بنابراین، برای این که یک مرد را طوری تشویق کنید که خوشش بیاید و به دلش بنشیند، بهتر است روش‌های به شدت و رمانتیک و احساساتی را برای دوستان دختر خود نگه داشته و برای همسر یا دوست پسر خود از شیوه‌هایی ساده‌‌تر و سر‌راست‌تر استفاده کنید. عبارات کوتاه و دلپذیری مثل این که: “من شک نداشتم تو ترفیع خواهی گرفت ” برای یک مرد خیلی بامفهوم‌تر از آن است که با جوش و خروش و لحنی تحسین‌برانگیز در مورد این که او می‌تواند ریس جمهور آینده باشد داد سخن دهید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

مردان و زنان نزدیکی و صمیمیت را به شیوه‌ای کاملا مخالف یکدیگر تجربه می‌کنند. بر خلاف زنان که دوست دارند درباره لحظات لذت‌بخشی که تجربه کرده‌اند صحبت کنند، مردان ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند. جمع‌بندی و صحبت کردن درباره یک تجربه آن را برای زنان پرمعناتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند، در حالی که مردان چنین اهمیتی برای گفتگو قائل نیستند.

زنان برای حل مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوند درباره آن‌ها صحبت می‌کنند، اما مردان ترجیح می‌دهند به جای صحبت کردن درباره یک موضوع به سرعت به سراغ راه‌حل و عمل کردن بروند. بنابراین برای مثال وقتی بخواهید با شوهرتان درباره مشکل کم شدن اعتماد به نفسی که به خاطر بی‌کاری برایش پیش آمده صحبت کنید، برای او فقط بخشی از حرف‌هایتان جالب خواهد بود که راهکاری عملی را نشان دهد.

به طور کلی، مردان تنها برای مسائلی که خیلی فاجعه‌بار باشند اشک می‌ریزند. در حالی که زنان آماده‌اند تا به دلایل مختلفی مثل سرخوردگی، خستگی، عصبانیت، همدلی کردن، غم و اندوه و حتی شادی اشک بریزند. هر چیز کوچکی، مثل ضربه خوردن پنجه پایشان، اگر بعد از چند مشکل بزرگتر اتفاق بیافتد می‌تواند اشک زنان را دربیاورد. این موضوع برای زنان کاملا قابل درک، اما برای مردان عجیب و رمزآلود است.

بیاید به این مساله از منظر همسرتان نگاه کنیم. فقط یک دقیقه بعد از زمانی که  به نظرمی‌رسید خوشحالید، چیزی که لزوما مهم هم نیست پیش می‌اید و شما شروع می‌کنید به گریه کردن و زار زدن.‌ اگر هیچ دلیل واضح و ملموسی برای اشک ریختن شما وجود نداشته باشد، همسرتان برون‌ریزی احساسی شما  را صرفا یک واکنش افراطی تلقی کرده و به همین خاطر زیاد با شما همدردی نمی‌کند. مشکل این‌جا است که این خود باعث رنجش بیشتر شما می‌شود. این مساله به دلیل بی‌عاطفه بودن مردان نیست‌، بلکه عصبی شدن یا بی‌تفاوتی ان‌ها به این دلیل است که مردان اول باید بتوانند یک مشکل مشخص را پیدا کنند تا بعد برای حل آن اقدام کنند.

درست مثل جمله دو کلمه‌ای “دوستت دارم”، به زبان اوردن جمله دو کلمه‌ای “معذرت می‌خواهم” نیز از جمله سخت‌ترین کارها در یک رابطه عاطفی، به خصوص برای مردان است. مسلما معذرت‌خواهی راه خوبی برای خاتمه دادن به یک مشاجره است. اما زنان وقتی احساس می‌کنند که یک مشاجره تمام شده و پرونده آن را می‌بندند که بلافاصله عبارات معذرت‌خواهی را بر زبان بیاورند ( و بشنوند)، در حالی که مردان این کار را انجام نمی‌دهند. در ذات آن‌ها نیست که در گذشته گیر کنند و موضوع را کش دهند. بنابراین همین که به نظرشان برسد دعوا تمام شده، به این معنی که مشاجره لفظی متوقف شده است، موضوع برایشان تمام شده است.

حال یک دختر چه باید بکند؟ دقت کنید ببینید آیا همسرتان تاسف خود را از راه‌های دیگری نشان می‌دهد؟ زیرا برعکس زنان که شنیدن عبارت “متاسفم” برایشان مهم است، مردان بیشتر تمایل دارند پشیمانی خود را در عمل نشان دهند. یک مرد احساسات آسیب‌دیده شما را به مثابه مشکلی می‌بیند که باید آن را حل و ترمیم کند، و مردان این کار را با اعمال خود انجام می‌دهند.

بعد از آگاهی از تفاوت نحوه ارتباط برقرار کردن زنان و مردان که در بخش قبل توضیح داده شد، از تکنیک‌های زیر حین صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان استفاده کنید تا علاوه بر اینکه ارتباط کلامی موثرتری داشته باشید بتوانید او را جذب خود بکنید.

در طول تاریخ همیشه زنان از مردان شجاع و جوانمرد و مردان از زنان ظریف و طناز و شیرین خوش‌شان آمده است.البته تفاوت زیادی بین ترسو و خجالتی بودن یک دختر با لطافت و طنازی او وجود دارد. حتی امروزه هم مردان از دختران لطیف، با ظرافت‌های زنانه خوش‌شان می‌آید. شما هم می‌توانید چنین دختری باشید. مثلا می‌توانید وقتی فکر می‌کنید با موهای خود بازی کنید، عبارات و ادا و اصول‌های شیرین و خاص خودتان را داشته باشید یا هر بار که میخواهید چشمان‌تان را ببندید به جای یک بار دوبار مژه‌هایتان را باز و بسته کنید. این‌ کارها از شما دختری بسیار دوست‌داشتنی و  تو دل برو می‌سازند. شما یاد بگیرید یک “بانوی” طناز باشید، خواهید دید که مردان برای این که شوالیه شما باشند سر و دست خواهند شکست.

مردان همیشه مجذوب لمس و تماس‌های لطیف و آرام یک دختر می‌شوند. تحقیقات علمی هم نشان داده است که مردان به طور ناخوداگاه به دخترانی که در حین مکالمه آن‌ها را لمس می‌کنند توجه بیشتری نشان می‌دهند.  برای این کار می‌توانید گاه‌گاهی ساعد او را لمس کنید یا دست خود را روی شانه‌اش بگزارید یا به هر حال به نحوی که مناسب یک مکالمه معمولی باشد او را لمس کنید. خواهید دید که چطور در زمان خیلی کوتاهی توجه او به شما افزایش پیدا می‌کند.

از او سؤالاتی بپرسد که بتواند راجع به خودش صحبت کند. این کار نه تنها روشی مناسب برای صحبت کردن با مردان ، بلکه برای هر مکالمه جدیدی است. برای هر کس هیچ موضوعی آشناتر  از “خودش” وجود ندارد. بنابراین اگر در به در به دنبال موضوع و ایده‌ای برای مکالمه باشیم، چه موضوعی بهتر از “خودمان”. برای این که با مردان صحبت کنید، از آن‌ها سوالاتی بپرسید که به راحتی بتوانند پاسخ دهند و درست و غلط  بودن برای جواب‌هایشان مطرح نباشد. این کار به آن‌ها اجازه می‌‌دهد تا بتوانند بیشتر درباره خود و احساسات‌شان با شما صحبت کنند و  کیفیت مکالمه افزایش پیدا میکند‌‌.

در نظر داشته باشید که مردان در هنگام مکالمه ممکن است کمی عصبی بوده، یا به اندازه شما در صحبت کردن مهارت نداشته باشند. هنگامی که با یک مرد صحبت می‌کنید روی نقاط مثبت حرف‌های او تمرکز کنید. مثلا خندیدن به لطیفه ‌ای که تعریف کرده می‌تواند مکالمه را تقویت کند چرا که اعتماد به نفس او را بالا برده و باعث می‌شود بفهمد شما به مکالمه با او علاقه‌مند هستید.

نه این که هیچ وقت مخالفت نکنید، اما اگر در زمان مکالمه با یک مرد، اجازه دهید تا بتواند احساس راحتی کرده و آزادانه و بدون نگرانی از قضاوت شدن صحبت کند قطعا به سود رابطه شما خواهد بود. مردان از این که حس کنند تمامی جملات‌شان زیر ذره‌بین قضاوت است احساس راحتی نمی‌کنند. این مساله در گفتگو با هر مردی صادق است.

مردان دوست دارند که احساس کنند اندک کنترلی بر اوضاع داشته و لااقل کمی جذابند. به همین خاطر در هنگام مکالمه با مردان اجازه دهید مکالمه با سرعتی که او احساس راحتی کند پیش برود، این کلید یک مکالمه موفق است. ممکن است برای بعضی سپردن کنترل مکالمه به مردان کاری دشوار باشد. مثلا گاهی موضوعاتی که برای  گفتگو انتخاب می‌کنند قدیمی و از مد افتاده‌اند یا گاهی خلط مبحث کنند، اما اگر در زمان صحبت کردن با مردان کنترل سرعت مکالمه در دست آن‌ها باشد، ناخودآگاه احساس اعتماد به نفس کرده و موانع درونی خود را می‌شکنند و در نتیجه مکالمه‌ برای هر دوی شما مهیج‌تر خواهد شد. هم قدم و هماهنگ شدن با مردان در مکالمه اولین چیزی است که باید در مورد درست صحبت کردن با آن‌ها یاد بگیرید.

در طول تاریخ تکامل انسان، همیشه مردان نقش شکارچی و محافظ را داشته‌اند و زنان کشاورزی کرده‌اند و غذا و مایحتاج زندگی را آماده کرده‌اند. مردان از این که شما کاری کنید که این غریزه اولیه در آن‌ها زنده شود، واقعا لذت می‌برند و خوششان می‌اید. هنگامی که می‌خواهید از خیابان رد شوید دستتان را دراز کنید و بازوی او را بگیرید، با یک لبخند خجولانه از او بپرسید ممکن است چند لحظه کتاب‌های سنگین را برایتان نگه دارد، وقتی یک سگ بزرگ و ترسناک به سمت‌تان می‌اید دست او را بگیرید و…. این قبیل کارها باعث می‌شود مرد احساس کند محافظ شماست و بخواهد همیشه در کنارتان باشد.

اگر چه از نظر مردان دختران اسرارآمیز کمی آزار دهنده‌اند ، اما نمی‌توانند در مقابل عشق چنین دخترانی مقاومت کنند. لازم نیست که درباره تک‌تک احساسات و افکار خود با یک مرد حرف بزنید. وقتی غرق افکار خود هستید یا با خودتان  لبخند می‌زنید مچ‌تان را بگیرد  و از شما دلیل ان را بپرسد، به جای جواب دادن می‌توانید به سادگی بگویید چیزی نیست. هر چیزی که در ذهن‌تان اتفاق می‌افتد بازگو نکنید، در غیر این صورت برایش خسته کننده می‌شوید. البته توجه داشته باشید که این کار را در نباید در مورد همسر یا دوست پسر خود انجام دهید چرا که ممکن است فکر کند شما درگیر یک رابطه عاطفی شده‌اید.

یکی از راه‌های ارتباطی مهم در دنیای امروز تلفن‌همراه است، استفاده درست از آن کمک بزرگی به محکم‌تر شدن رابطه زن و مرد می‌کند. در واقع موبایل یک ابزار قوی برای جذب مرد مورد علاقه است. پیام‌های که از طریق موبایل ارسال می‌کنید باید به نحوی باشد که لبخند به لب او بیاورد و به قلب او نفوذ کند. دوره آموزشی جذب عشق با موبایل به شما می‌آموزد چطور با این دستگاه کوچک پیام‌های رمانتیک و عاشقانه برای او بفرستید و یا چطور با توجه به ویژگی‌های شخصیتی او پیامی بنویسید که فقط شما دو نفر از آن سر در می‌آورید و برای بقیه عجیب و غیر قابل درک است. در واقع در این دوره آموزش‌ داده شده که چطور به مردان با توجه به تفاوت در الگوی‌های زبانی‌شان باید پیام داد تا جایگاه ویژه و پایداری در قلب‌شان برای خود پیدا کنید.

هیچ چیز بهتر از آن نیست که یک دختر ملیح و طناز بتواند هر از گاهی رگه‌‌هایی از شیطنت را هم از خود بروز دهد. خوب است که هر چند وقت یکبار جدی بودن را کنار گذاشته و شوخ‌طبعی کنید. مثلا می‌توانید سر به سر او بگزارید، لطیفه تعریف کنید، با ارنج یا شانه به او بزنید یا همه این‌ کارها باهم را انجام دهید. مردان از زنان خیلی شیرین و مهربان و لطیف خوششان می‌اید، اما این ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده شود. پس آن روی بازی‌گوش خود را نیز به او نشان دهید.

مودب بودن یکی از خصوصیات یک دختر شیرین و با نزاکت است که هر مردی طالب آن است. اگرمی‌خواهید بدانید چطور باید با یک مرد صحبت کرد این نکته را فراموش نکنید. مهربان، خوش‌رو و مودب باشید. ممکن است فقط زمانی که با او هستید به ادب و نزاکت تظاهر کنید، اما این کار اسان نیست. پس به جای تظاهر یاد بگیرید واقعا انسان خوبی باشید که این باعث می‌شود برای مرد مورد نظرتان خواستنی‌تر شوید.

زنان و مردان زبان متفاوتی برای صحبت کردن دارند. بسیاری از خانم‌ها از اینکه نمی‌توانند با همسرشان مکالمه خوب و سرشار از احساسی داشت باشند رنج می‌برند. برای داشتن ارتباط قوی و موثر گام اول دانستن این تفاوت‌ها است برای مثال مردان برخلاف زنان از تحسین کردن‌های کوتاه لذت می‌برند، در بسیاری از مواقع سکوت را ترجیح می‌دهند، دوست ندارند مشکلات‌شان را به زبان بیاورند، با گریه کردن میانه خوبی ندارند و این کار برایشان عجیب است و گفتن جمله “معذرت می‌خوام” برایشان بسیار سخت است. با وجود تمام این تفاوت‌ها تکنیک‌هایی وجود دارد که نه تنها خانم‌ها با بکار گیری آن‌ها می‌توانند کاری کنند که مردها به حرفشان گوش دهند بلکه او را جذب و شیفته خودشان می‌کنند. این تکنیک‌ها عبارتند از : لبخند زدن حین صحبت، سپردن کنترل سرعت مکالمه به مرد، موافقت کردن با او، تحسین کردن، بازی‌گوشی و طنازی کردن، فرستادن پیام‌های خاص و منحصر به فرد، مودب بودن در کلام، سوال پرسیدن از مرد و تمرکز کردن بر نکات مثبت حرف‌های مرد.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من و عشقم قرار بود باهم ازدواج کنیم. اما توی شوخی هاش همش میگفت که من زن دارم و یکی دیگه هست و از این حرفا . اما یکبار جدی ی سوالی پرسیدم که من شمارو با ی خانم دیدم ( نمیدونم خودش بود یا نه اما شبیهش بود) در پاسخ گفت فکر کن یکی از اون زنهام بوده منم عصبانی شدم و گفتم بیا تمام کنیم اونم پذیرفت. الان خیلی ناراحتم نمیدونم چه کار باید بکنم نیاز دارم به راهنمایی : کارم ( جدا شدنم) درست بوده؟ یا باید این لوس بازی هارو تحمل میکردم؟ یا راه حل دیگه ای هم هست؟ ممنون از حمایتتون

سلام دوست گرامی اینکه یک نفر در پرده و غیر مستقیم نسبت به یکسری حرفها واکنش نشان بدهد میتواند نشانه تایید باشد. پس نمیشود گفت که رفتار شما اشتباه بوده و از طرفی اینکه ایشون اینقدر راحت پذیرفتن عجیب هست با توجه به اینکه قرار ازدواج داشتید و بهم علاقمند بودید و این رفتار و واکنش در برابر سوالات شما و شوخی ها از یک فرد عاقل و بالغ بدور هست پس خودتون رو سرزنش نکنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

پورتال جوانان ایرانی

چیزهای کمی در زندگی هست که انجامشان توام با استرس خواهد بود: اولین کارتان، گرفتن گواهینامه، فارغ‌التحصیل شدن و البته حرف زدن با عشقتان. اصلاً با عشق زندگی‌تان باید درباره چه حرف بزنید؟ مطمئناً دوست ندارید حرف زدنتان حوصله‌اش را سر ببرد ولی حتماً نمی‌خواهید که متوجه به هم خوردن عصبی دندان‌هایتان هم بشود. نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و عادت‌های عصبی‌تان را با این ۱۰ موضوع گفتگو به کلی کنار بگذارید.

۱. او
می‌دانید آدم‌ها دوست دارند همیشه و در هر شرایطی درمورد چه موضوعی صحبت کنند؟ خودشان! اینکار نه تنها به او نشان می‌دهد دوست دارید بیشتر درموردش بدانید، بلکه زمان زیادی او را مشغول حرف زدن می‌کند و شما لذت می‌برید. پس از خودش بعنوان یک موضوع استفاده کنید. با پرسیدن سوالات کلیشه‌ای مثل «امروز حالت چطوره؟» یا سوالات بزرگتری مثل «بزرگترین هدف زندگیت چیه؟» شروع کنید. صدها سوال وجود دارد که می‌توانید امتحانشان کنید.

۲. علایق مشترک
اگر بین شما دو نفر علاقه مشترکی وجود دارد می‌توانید درمورد این موضوع خاص صحبت کنید. مطمئناً بحث لذت‌بخشی هم خواهد بود. البته زمانی اینکار را بکنید که علاقه مشترکی بین‌تان وجود داشته باشد و اگر نمی‌دانید که علاقه مشترکی دارید یا نه آنوقت باید کمی درموردش تحقیق کنید. این شما را به موضوع شماره ۱ یعنی پرسیدن از علایقش می‌رساند.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

۳. علایق او
خوب، تصور کنید که او عاشق موتورسواری است و این موضوع برای شما به هیچ عنوان جذاب نیست. هیچ اشکالی ندارد! باز هم می‌توانید از آن بعنوان یک موضوع گفتگو استفاده کنید. این کار شما به او نشان می‌دهد که بااینکه به آن موضوع علاقه‌مند نیستید باز هم برای علاقه‌مند شدن به آن و دانستن بیشتر درموردش تلاش می‌کنید.

۴. اتفاقات اخیر
وقتی هیچ موضوعی برای صحبت کردن ندارید، آسانترین کار چیست؟ البته اتفاقات روزمره. به یکی از جالب‌ترین اتفاقات اخیر در دنیا اشاره کنید. می‌تواند موضوعی جدی باشد که در اخبار شنیده‌اید یا موضوعی خنده دار که در یک شوی تلویزیونی دیده‌اید.

۵. آب و هوا
مطمئناً منظورمان این نیست که بپرسید، «بیرون هوا چطوره؟» به هیچ عنوان این کار را نکنید چون شبیه به یک فرد حوصله‌سربر به نظر خواهید رسید که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. به جای گفتن حرف کلیشه‌ای مثل این، مثلاً اگر بیرون هوا خیلی گرم است هوشمندانه بگویید، «این گرما واقعاً مسخره است! واقعاً دلم یه بستنی میخواد!» که با گفتن این می‌توانیم امیدوار باشیم که با هم برای خوردن بستنی بیرون بروید یا حداقل مکالمه‌ای بین‌تان شروع شود.

۶. تجربیات زندگی
می‌توانید گفتگو را با تعریف کردن بعضی از جالب‌ترین و بامزه‌ترین خاطراتی که در زندگی داشته‌اید راه بیندازید و این احتمال هم وجود دارد که بعد از آن صحبت به اتفاقات مهمی که در طول زندگی‌تان رخ داده است برسید. در هر دو حالت، تعریف کردن تجربیات زندگی موضوع فوق‌العاده‌ای است چون هیچ انتهایی ندارد.

۷. تحسین و تمجید
شما از اینکه یک نفر ازتان تعریف کند خوشتان نمی‌آید؟ مطمئنم هیچکس وجود ندارد که بدش بیاید. تحسین دیگران نه‌تنها حس خوبی می‌دهد بلکه شروع‌کننده خوبی برای گفتگو است. می‌توانید با گفتن اینکه پیراهن جدیدش چقدر به او می‌آید شروع کنید و بعد بپرسید آن را از کجا خریده است و بعد بگویید که آنجا یکی از فروشگاه‌های محبوب شماست. می‌بینید؟ یک تعریف کردن ساده شما را به یک علاقه مشترک هدایت کرده و وارد یک مکالمه طولانی‌تان می‌کند. و مطمئن باشید کنار این احساسی فوق‌العاده به او داده‌اید!

۸. هر چیز خنده‌دار
شوخ‌طبعی یک ویژگی اخلاقی است که معمولاً همه از آن خوششان می‌آید. پس چطور است که با یک موضوع خنده‌دار به طرفتان نشان دهید که موجود جالب و بامزه‌ای هستید؟ می‌توانید با تعریف کردن یک جوک خنده‌دار که قبلاً شنیده‌اید شروع کنید یا یک موضوع خنده‌داری را مطرح کنید که چند وقت پیش در تلویزیون شنیده بودید. نکته اینجاست که او را بخندانید. مطمئناً او هم چیزهایی برای اضافه کردن به موضوعات خنده‌دار شما خواهد داشت و به همین ترتیب کل بعدازظهر را کنار هم خوش خواهید گذراند!

۹. کار/دانشگاه
اگر با هم همکار هستید یا به یک دانشگاه می‌روید، این موضوع خاص برایتان آسان‌ترین موضوع خواهد بود. می‌توانید درمورد محیط کارتان یا چیزهایی درمورد کارتان که از آن خوشتان یا بدتان می‌اید حرف بزنید. می‌توانید درمورد سخت بودن تکلیف هفته گذشته صحبت را شروع کنید، همین حرف ساده می‌تواند شما را به گفتگویی عالی درمورد اینکه تا ۵ سال آینده چه کارهایی می‌خواهید بکنید بکشاند.

۱۰. سوالات
از هر چه بگذریم بالاخره به سوال کردن‌ها می‌رسیم. شما از کسی خوشتان آمده است، پس احتمالاً چیزهای زیادی درمورد او نمی‌دانید. هیچ راهی برای شناختن یک نفر بهتر از این نیست که از خودش سوال بپرسید. علاوه بر اینکه ۹۹٪ از آدم‌ها جواب دادن به سوال درمورد خودشان را دوست دارند. این باعث می‌شود احساس خاص بودن کنند. از او بپرسید گروه موزیک موردعلاقه‌اش کدام است، شغل آرزوهایش چه بوده یا خیلی ساده، اینکه آخر هفته می‌خواهد چکار کند. این سوال‌ها بحث فوق‌العاده‌ای را بین‌تان شروع می‌کند.

شما چه موضوعاتی را برای حرف زدن با کسی که از او خوشتان آمده، پیشنهاد می‌کنید؟ با ما در میان بگذارید!

برچسب ها : با همسرم درمورد چی حرف بزنیمچه سوالی بپرسیمدرباره چی حرف بزنیمشروع گفتگوشروع مکالماتمردمانموضوع برای حرفموضوع برای صحبتموضوعاتی برای حرف زدنموضوعاتی برای صحبتموضوعاتی برای گفتگو

۵ خرداد, ۱۳۸۷

۹ آذر, ۱۳۹۱

۲ خرداد, ۱۳۸۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

فرزندتان را برای رویارویی با مراحل مختلف زندگی از قبل آماده کنید

۶ اردیبهشت, ۱۳۸۸

مد و مسائل زندگی

اصلاح صورت : روش ها و نکات مفید

۲۶ خرداد, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

روش های درمان سرفه در افراد سیگاری

۲۴ آبان, ۱۳۹۴

ازدواج و خانواده

علائم علاقه مندی زنان و زبان جسمانی

۴ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

بازی‌های ذهنی که مردها روی زن‌ها امتحان می‌کنند

۳۱ تیر, ۱۳۹۵

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3865موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4432موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 2005موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36474موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4239موضوع : چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9392موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19503موضوع :

یکی از کارآمدترین تکنیک های جذب و راه های عاشق کردن یک مرد بر اساس روانشناسی عشق، حرف زدن به روش درست می باشد.

عاشقانه حرف زدن تاثیر خیلی مثبتی برای جذب طرف مقابل خواهد داشت و شما را در قلب عشقتان جای می دهد. به همین منظور نوین اطلس دات کام در این مطلب با آموزش عاشقانه حرف زدن به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه با عشق صحبت کنید. در کل می توان گفت عاشقانه حرف زدن یکی از رفتارهایی است که از راه های عاشق کردن یک مرد به حساب می اید اما برای جذب همسرتان نیز می توانید از صحبت عاشقانه با او استفاده از کلمات محبت آمیز کمک بگیرید.

در نتیجه در این مطلب  با عنوان آموزش عاشقانه حرف زدن جملاتی برای دلبری از همسر و راه های عاشق کردن یک مرد  به شما معرفی می کنیم.(نگاه کنید به روانشناسی رابطه عاشقانه)

چگونه با عشق صحبت کنیم 

برای اینکه با راه های عاشق کردن یک مرد آشنا شویم خیلی مهم است یاد بگیریم چگونه با عشق خود صحبت کنیم. آموزش عاشقانه حرف زدن به شیوه ی درست می تواند تاثیر مثبت قابل توجهی روی رابطه ی شما داشته باشد. اولین نکته ای که برای صحبت کرن باعشقتان باید به آن توجه کنید این است که عاشقانه حرف زدن تنها استفاده از کلمات محبت آمیز نیست، رفتار شما هنگام صحبت کردن با عشقتان خیلی در جذب او موثر خواهد بود ( نگاه کنید به پروفایل عاشقانه).

وقتی قصد دارید از راه های عاشق کردن یک مرد استفاده کنید و با صحبت کردن او را عاشق خود کنید نباید جای دیگری را نگاه کنید. باید به چشمانش نگاه کنید تا صداقت و صمیمیت را در چشمان شما ببیند. وقتی چشمانتان را از عشق خود بدزدید او تصور می کند شما دروغ می گویید و به همین دلیل نمی توانید در چشمانش نگاه کنید. پس هنگام صحبت کردن با عشق یکی از مهم ترین مواردی که باید رعایت کنید حفظ ارتباط چشمی به شیوه ی درست است.

نکته ی دوم آموزش عاشقانه حرف زدن اینکه هنگام صحبت کردن با عشقتان نباید از او فاصله بگیرید. به او نزدیک شوید و در کنارش بنشینید. سعی کنید هنگام صحبت کردن با عشقتان دستان او را بگیرید. این کار می تواند تاثیر خیلی خوبی داشته باشد و احساس او نسبت به شما بهتر شود.

همه نیاز داریم بدانیم چگونه عشق را زنده نگه داریم پس هنگام صحبت کردن با عشقتان که یکی از راه های عاشق کردن یک مرد است با پرسیدن سوالات لازم در پی درک احساسات او باشید. کاری کنید با شما راحت باشد و هرچیزی را که در دلش هست با شما در میان بگذارد. مثلا می توانید بگویید:” مدتی هست که احساس می کنم ناراحت و دلگیری. چیزی هست که من باید بدانم؟” با چنین جمله ای او به شما اعتماد می کند و همه چیز را بازگو خواهد کرد.

توصیه می کنیم همه ی این موارد آموزش عاشقانه حرف زدن را جهت یادگیری راه های عاشق کردن یک مرد در یک فضای مناسب انجام دهید. یک فضای عاشقانه برای صحبت کردن به عشقتان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. می توانید از یک کافی شاپ با فضای خوب یا یک رستورانی که عشقتان دوست دارد استفاده کنید. اگر در حال صحبت با همسرتان هستید می توانید یک فضای رمانتیک در خانه به وجود بیاورید. فضای خوب درواقع برای یک صحبت خوب با عشق یک شرط اساسی و مهم است.

بعضی از زوج ها تصور می کنند صحبت عاشقانه فقط “دوستت دارم” است و عاشقانه حرف زدنشان با همسر فقط در همین یک جمله خلاصه می شود. اما باید بگویم از راه های عاشق کردن یک مرد این است که بدانید همسر شما به جز شنیدن جمله ی “دوستت دارم” به شنیدن جملات عاشقانه ی دیگری نیز نیاز دارد. به همین منظور نوین اطلس دات کام در مقاله آموزش عاشقانه حرف زدن چندین جمله ی عاشقانه را در این بخش به شما معرفی کرده است که به عنوان بهترین و قوی ترین راه های عاشق کردن یک مرد در نظر گرفته می شود و به می توانید به کمک آن ها یک صحبت عاشقانه ی جذاب با همسر خود داشته باشید و آشنا شوید با حرف هایی که همسرتان را عاشق می کند:

چقدر خوش شانسم که تو توی زندگیمی.

نمی دانید در رابطه عاشقانه شنیدن این از کسی که عاشقش هستید چه حسی دارد. این یک راه بسیار زیبا برای این است که به او نشان دهید تا چه اندازه برایتان ارزش دارد. این تحسین را می توانید بیشتر استفاده کنید، هربار که کار خوبی برایتان انجام می دهد، وقتی در جمعی هستید و او حرف قشنگی درمورد شما می زند، وقتی با هم خوش می گذرانید.

هیچکس به اندازه تو خوشحالم نمیکنه.

یکی دیگر از راه های عاشق کردن یک مرد این است که با تحسین، او را با افراد دیگری که قبلاً در زندگیتان بوده اند مقایسه کرده و او را بالاتر از آنها می برید. و واقعیت این است که مردان یا زنان حس رقابت بسیار قوی بین خودشان دارند، به همین دلیل اگر به او بگویید که او بهترین همسر برای شما بوده است، یک تحسین بزرگ برای او قلمداد می شود.

تو واقعاً ایده آلی!

یکی دیگر از راه های عاشق کردن یک مرد این است که برای مناسبت های خاص بتوانید با یک علامت تعجب بزرگ به او بگویید «خدای من، تو واقعاً ایدآلی، هیچ چیز کم نداری!» این مورد یکی از بهترین جملات عاشقانه مخصوص نامزدهاست.

با اینکار به او نشان می دهید که هر کاری که انجام داده است تاثیر پررنگی روی شما داشته و شما می دانید چطور باید یک زن یا مرد را تحسین کنید.

اما دقت کنید که زیاد از حد از این جمله استفاده نکنید چون ممکن است آن را جدی بگیرد!

نمی تونم بهت فکر نکنم.

در آموزش عاشقانه حرف زدن، این تحسین مخصوصاً در مکالمات از راه دور بسیار موثر است. این جمله در واقع به او می فهماند که چقدر دلتنگش هستید. نیازی نیست که بارها و بارها جمله «دلم برات تنگ شده» را تکرار کنید تا این را بفهمد. همین یک خط همه چیز را تمام می کند.

می توانید آن را کمی طولانی تر کرده و بگویید، «با من چیکار کردی؟ نمیتونم بهت فکر نکنم.»

خواهش میکنم اینقدر دوست داشتنی نباش.

و آخر اینکه، این یکی از محبوب ترین راه ها برای سر به سر گذاشتن و تحسین کردن او در آن واحد است. این یک راه مفرح و بازیگوشانه است که به یک مکالمه عادی، کمی محبت اضافه می کند.(همچنین نگاه کنید به توصیه هایی که مردان را دیوانه تان می کند)

کلمات محبت آمیز و عاشقانه و جملات با احساس برای همسر

کلمات محبت آمیز و عاشقانه برای همسر همراه با لحن و فضای متناسب عاشقانه، می‌توانند از مهمترین راه های عاشق کردن یک مرد به حساب بیایند. جملات با احساس قابلیت تاثیرگذاری بر احساسات همسرتان را دارا هستند. در این مطلب نمونه‌های زیبا از جملات با احساس برای همسر را گردآوری نموده‌ایم که می‌توانید در یک مکالمه ی عاشقانه آنها را به او بگویید و یا به صورت پیام برای همسرتان ارسال کنید.(همچنین نگاه کنید به کلماتی که مردان را تحریک می کند)

هر یک از این جملات کوتاه و زیبای عاشقانه می توانند بهترین انتخاب برای ابراز عشق و محبت به همسر و نامزد باشند زیرا می توانند به خوبی احساس عاشقانه شما را نشان دهند، مطمئنا همسر شما نیز از مطالعه این جملات زیبا و دلنشین لذت خواهد برد.

جملات دلبری برای همسر

در آموزش عاشقانه حرف زدن که از تاثیرگذار ترین راه های عاشق کردن یک مرد است انتخاب جملات عاشقانه برای همسر از اهمیت زیادی برخوردار است. می توانید با این جملات هم از همسر خود دلبری کنید و هم علاقه و عشق خود را به همسرتان نشان دهند. در واقع نیاز است که سیاست های دخترانه در جذب پسران را بدانید. متن های عاشقانه زیادی در این رابطه نوشته شده اند که ما سعی کردیم مجموعه ایی از زیباترین و احساسی ترین متن ها را گلچین نموده و در این بخش ارائه دهیم که امیدواریم این متن های زیبا و عاشقانه برای شما نیز جذاب باشد.

برخ از راه های عاشق کردن یک مرد با جملاتی برای دلبری از همسر به شرح زیر است:

چگونه با مردان رفتار کنیم که عاشقمان شوند؟

لازم است بدانید در مبحث آموزش عاشقانه حرف زدن برای آشنایی با راه های عاشق کردن یک مرد، تنها حرف زدن عاشقانه برای جذب مردان کافی نیست. ممکن است زن ها با جملات عاشقانه و با احساس زودتر تحت تاثیر قرار بگیرند و به شما جذب شوند اما اگر می خواهید مردی را عاشق خود کنید و یا مانع جدایی عاشقانه شوید، باید رفتارهای به خصوصی نیز از خود نشان دهید. درواقع در کنار حرف زدن درست باید رفتارهایی که مردان دوست دارند را نیز بدانید. خب سوالی که پیش می آید این است: چگونه با مردان رفتار کنیم که عاشقمان شوند؟ در این بخش به این سوال پاسخ می دهیم:

چیزهای جدید در زندگی برای هر کسی جالب است، سعی کنید علائق او را بشناسید و با رعایت این ۵ مورد از راه های عاشق کردن یک مرد، همواره در نگاه وی جذاب تر، جدید و دوست داشتنی تر باشید تا به این مشکل برنخورید که بگویید عشقم رو دوسش دارم ولی اون دوستم نداره.

۱- در هیجانات و علائق ورزشی، او را همراهی کنید

چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

طرفدار تیم ورزشی مورد علاقه وی باشید، این کار مردها را به وجد می آورد، اگر خانه دار هستید، در حین انجام امور خانه، می توانید از نتیجه و مراحل بازی سوال کنید، بعضی از مردها عاشق ورزش مورد علاقه اشان هستند. با این کار خود را به وی نزدیک تر کرده و روابط خود را مستحکم تر می کنید. در این صورت، شما برای وی، حکم رفیقی را دارید که او را در تمام مراحل و هیجانات بازی همراهی می کند و از راه های افزایش عشق بین زن و شوهر است.

۲- برای او جشن و میهمانی بگیرید

بیشتر مردها به تاریخ تولّد و میهمانی برای خود حتّی فکر نمی کنند، این شما هستید که با گرفتن یک میهمانی، دعوت دوستانش، تدارک غذا و پذیرایی جالب و جدید، می توانید او را خوشحال و غافلگیر کنید. این کار تأثیری عاشقانه در ذهن او خواهد داشت. متأسفانه در حال حاضر بیشتر همسران به این کارها و خوشحالی شوهرشان اهمیّتی نمی دهند.

۳- او را در روابط با دوست های پسرش راحت بگذارید

این مسئله از قدیم تا کنون باعث اختلافات بین زن و شوهر بوده، بدون شک هر مردی دوست دارد اوقاتی را با همجنس خود و دوستانش بگذراند، مردها افکاری دارند که تنها خود جنس مرد می فهمد، این طبیعیست، باور کنید! آنها نیاز دارند که حتیّ برای چند ساعت، آزاد از مسئولیّت های زندگی، با دوستان خود تفریح کنند، بنابراین تحمّل داشته باشید، با غر زدن و شکایت، تنها اوضاع را بدتر می کنید. در صورت ملایمت، او نیز متقابلاً خوشحال می شود که شما نیز با دوست های دخترتان رفت و آمد کنید. این کار در شیفته کردن مردان موثر می باشد.

۴- با او فیلم ببینید و لذّت ببرید

حقیقت این است که بیشتر مردها اوقات فراغت خود را دوست دارند جلوی تلویزیون بنشینند و استراحت کنند، شما نیز در دیدن فیلم و برنامه های دلخواه وی، او را همراهی کنید. در صحنه های هیجان انگیز یا خنده دار، از خود عکس العمل نشان دهید و او را به هیجان بیاورید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید طی فیلم پشت سر هم از جای خود تکان نخورید.

۵- با غذای دلخواه وی، او را غافلگیر کنید.

درست است که خانمها همیشه باید غذا درست کنند، امّا گاهی وقتها، با درست کردن غذای دلخواه وی و چیدن میزی رویایی و دو نفره، او را غافلگیر کنید. این کار نه تنها او را خوشحال می کند، بلکه می فهمد که برای او ارزش زیادی قائلید و یکی از راه های کاهش دعوا می باشد.

اینها فقط نمونه های کوچکی از راههای جذّابیت می باشد که در مطلب آموزش عاشقانه حرف زدن برای شما عنوان کردیم. بطور خلاصه، برای تحت تأثیر قراردادن مرد خود، بهترین راه، درک متقابل است. سعی کنید همواره با نشاط باشید.

مطالب مرتبط:

۲۴ روش ساده برای دیوانه کردن پسران – تکنیک های دلبری

چگونه قلب یک پسر را تسخیر کنیم – تکنیک های تسخیر قلب

چگونه برای یک پسر در چت طوری دلبری کنیم تا عاشقمان شود

طرز صحبت با مردان

چگونه به یک مرد محبت کنیم

حرف های عاشقانه برای جذب مردان

جذب دختر با حرف زدن

پروفایل عاشقانه انگلیسی با ترجمه فارسی

طرز نگاه پسر عاشق

novinatlas 1707 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

مرا به خاطر بسپار

برای برخی از ما صحبت کردن تلفنی مثل یک کابوس است، مخصوصا اگر مخاطب مان یک دختر باشد. همیشه می ترسیم که در صحبت کم بیاوریم، بحث حوصله سر بر شود، و یا بد تر از همه، یکی از آن سکوت های دوطرفه مرگبار پشت تلفن اتفاق افتاده و به جمله “خوب دیگه کاری نداری؟” منجر گردد. بعد از قطع کردن تلفن هم پیش خودمان می گوییم “کاش اصلا زنگ نمی زدم و اینطوری نمی شد”. وقتی با چنین شرایطی مواجه می شویم، این سوال برای ما پیش می آید که چگونه با یک دختر پشت تلفن صحبت کنیم؟چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

صحبت کردن تلفنی با یک دختر می تواند کار سختی به نظر برسد، مخصوصا اگر به او علاقه داشته باشید. اما جای نگرانی نیست. مکالمه تلفنی با یک دختر، دقیقا مثل مکالمه با هر دوست دیگری است. البته باید کمی خود را آماده کنید تا دلیل تماس را دانسته و به موقع زنگ بزنید. فرقی ندارد که دلیل تماس شما، قرار گذاشتن با او است یا فقط می خواهید او را بیشتر بشناسید، در هر صورت باید آرامش خود را در پشت تلفن حفظ کنید. در ادامه با تمام نکات لازم برای یک مکالمه تلفنی عالی با دختر مورد نظرتان آشنا می شوید.

 

قبل از آن که تلفن را بردارید، باید دلیلی برای تماس گرفتن با دختر مورد نظرتان داشته باشید. اگر دختری که با او تماس می گیرید را از قبل بشناسید، ممکن است قصد داشته باشید که با او قرار بگذارید. اگر تازه با دختر مورد نظرتان آشنا شده و در حال شناختن بهتر او هستید، ممکن است بخواهید مکالمه نا تمامی را ادامه دهید. باید برای تماس گرفتن دلیلی داشته باشید تا مجبور نشوید پشت تلفن، آسمون و ریسمون ببافید.

 

باید زمانی با او تماس بگیرید که عجله ای برای قطع کردن تلفن نداشته باشد. پس زمانی را انتخاب کنید که وقت او آزاد است؛ مثلا بعد از دانشگاه، بعد از کار، یا در زمان ناهار.

 

اگر نمی دانید چه زمانی برای تماس گرفتن با دختر مورد نظرتان مناسب است، اول به او یک پیام متنی (اس ام اس، واتس اپ، تلگرام، …) بدهید. می توانید در پیام خود بپرسید که چه ساعتی وقتش برای صحبت کردن آزاد است؟ و یا بگویید که تا چند دقیقه دیگر با او تماس خواهید گرفت تا آمادگی اش را داشته باشد.

 

اگر به آن دختر علاقه داشته و بخواهید یک مکالمه خوب با او داشته باشید، کمی اضطراب کاملا طبیعی است. برای آن که پشت تلفن دست و پای خود را گم نکنید، قبل از تماس گرفتن چند نفس عمیق بکشید. این کار باعث می شود تا آرام شده و مکالمه خوبی داشته باشید.

 

اگر می خواهید در همان ابتدا که تلفن را پاسخ می دهد، تاثیر خوبی بر او بگذارید، باید خود را برای یک سلام و احوال پرسی خوب و مفصل آماده کرده باشید. اگر از قبل یکدیگر را به خوبی می شناسید، یک سلام و احوال پرسی صمیمی و گرم کفایت می کند. اگر به تازگی با هم آشنا شده اید، سلام کنید، نام خود را بگویید و به او یادآوری کنید که کجا همدیگر را دیده اید.

 

صحبت کردن در مورد موضوعات عمومی مانند آب و هوا، قطعا برای دختر مورد نظرتان جذاب نخواهد بود. صحبت را پیرامون علایق و سرگرمی های او پیش ببرید تا او نیز مشتاقانه در بحث شرکت کند (و متوجه شود که شما به صحبت ها و علایق او توجه می کنید).

 

اگر می خواهید مکالمه تان تا حد امکان خوب پیش برود، از پرسیدن سوال هایی که جواب آن ها بله یا نه است خودداری کنید. این سوالات باعث توقف مکالمه می شوند، در صورتی که سوالات بایستی کمک  کنند تا مکالمه ادامه پیدا کند.

 

شاید فکر کنید که اگر مدام صحبت کنید می توانید او را تحت تاثیر قرار دهید، اما این یک اشتباه است. به او فرصت حرف زدن بدهید و با دقت به حرف هایش گوش دهید. این کار به او می فهماند که افکار و نظراتش واقعا برای شما اهمیت دارد.

 

گرچه باید صحبت های کوچکی در مورد علایق او و اتفاقات زندگی اش انجام دهید، اما نباید بگذارید که مکالمه تان بی هدف پیش برود. بعد از کمی خوش و بش، دلیل تماس گرفتن خود را بیان کنید. در اغلب مواقع، او نیز از یک مکالمه هدف دار استقبال می کند.

 

اگر می خواهید در پشت تلفن جذاب به نظر برسید، صدای شما باید طوری باشد که با اعتماد به نفس و مطمئن به نظر برسید. برای این کار، کمی تن صدای خود را پایین بیاورید تا جیغ جیغی یا متزلزل نشود. در عین حال بلند صحبت کنید تا تمام گفته های شما را بشنود.

 

وقتی عصبی هستید، ممکن است تند تند صحبت کنید. اما اگر می خواهید در پشت تلفن جذاب باشید، سرعت حرف زدن خود را کاهش داده و شمرده صحبت کنید. این کار باعث می شود تا اعتماد به نفس شما بالاتر به نظر برسد؛ که تاثیر زیادی بر جذابیت تان دارد.

 

وقتی می خواهید قلب یک دختر را به دست آورید، بهتر است کاری کنید که حس خوبی نسبت به خودش پیدا کند. از چیزهایی که درباره او دوست دارید تعریف کنید. البته همیشه صادق بوده و با تعریف های بی دلیل، فضا را بی معنی نکنید.

 

وقتی می خواهید پشت تلفن جذاب به نظر برسید، بهتر است در مورد موضوعات عادی صحبت کرده و از موضوعات سنگین مانند مریضی دوست تان یا تعدیل نیرو در شرکت تان پرهیز کنید. در عوض، موضوعات بامزه و جذاب مانند گربه جدید خود یا شهر بازی که دیشب رفتید صحبت نمایید.

وقتی در حال پایان دادن به مکالمه هستید، می بایست او را متوجه کنید که از زمانی که برای صحبت کردن با شما گذرانده متشکر هستید. به او بگویید که از این مکالمه لذت برده و دوست دارید باز هم با او صحبت کنید.

 

اگر به قصد خاصی با دختر مورد نظرتان تماس گرفته بودید، قبل از پایان مکالمه حتما به جزئیات آن موضوع بپردازید. مثلا اگر می خواستید با او قرار بگذارید و او هم قبول کرده است، حتما قبل از پایان مکالمه مشخص کنید که کی و جا یکدیگر را می بینید.

حتی اگر قرار یا برنامه ای نگذاشته اید، بهتر است قبل از پایان دادن به مکالمه، زمان بعدی ملاقات با یکدیگر را مطرح کنید. مثلا بگویید: “آخر هفته تو تولد سارا می بینمت دیگه؟”چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

 

در پایان مکالمه باید با او خداحافظی کنید؛ چه بهتر که این خداحافظی، گرم و صمیمی باشد. با توجه به زمانی که با او صحبت می کنید می توانید بگویید “شب خوبی داشته باشی” یا “عصرت بخیر”. حتی می توانید صمیمی تر بوده و بگویید “می بینمت” یا “مراقب خودت باش”. گرم خداحافظی کنید تا او نیز متوجه شود که این حرف ها را از ته دل می زنید.

 

خیلی کمکم کرد

من هر کاری کردم نتونستم با اون صمیمی شوم جای که صمیمی شویم بد تر شدمیتوانید کمکم کنید

مفید بود
امیدوارم بتونم استفادش کنم.

واقا خیلی عالی بود به منم خیلی کمک کرد

میدونم که میتونه کمکم کنه..عااالی بود مرسی

بسیار عالی وسپاسگذار از اعلام نظرتون
قطعا معثرهستند

خیلی عالی بود . متشکر و خیلی کمکم کرد

عالییی داییی عالییی

خوب بود مرسی

خوب بود

مشکل من فقط همون سکوت های مرگباره
موضوع واسه حرف زدن پیدا نمیکنم
برعکس تو پیام بازی خوب مینویسم
نمیدونم مشکل کجاست

دقیقا من هم همین مشکل رو دارم

دقیقا

من شماره ی دختر خانمی رو از دوستانش گرفتم ولی نمیدونم چطور به عنوان ی قریبه جذاب باشم و به آشنایی بپردازم لطفا در این مورد هم کمک کنید

منکه نمیتونم هرکاری میکنم استرس دارم ولی خوب بودممنون

من تماس تصویری حرف میزنم
از استرس فقط نگاش میکنم

من اصلا نمیتونم
با طرف مقابلم تماس تصویری میگیرم
فقط نگاش میکنم

😂😂😂😅😅😅😅😂😂😂😂😂😂😂😂

عالی بود خیلی ممنون

سلام


کد تایید *

چه میزبان باشید و چه میهمان، موقعیت های اجتماعی بسیاری هست که در آن نیاز به برقراری ارتباط پیدا می کنید، حتی اگر انجام آن برایتان دشوار باشد. مثلاً در یک میهمانی میخواهید که نامزد دوستتان احساس راحتی کند و به او خوش بگذرد یا ممکن است غریبه ای را کنار یک اتاق شلوغ ببینید و با خودتان فکر کنید که او تنها شانس شما برای تحت تاثیر قرار دادن کسی است که به او علاقه مندید. اما متوجه می شوید که نمی دانید چه باید بگویید.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

 

مراحل

1. با یک مقدمه شروع کنید و خیلی ساده خودتان را به فرد مورد نظر معرفی کنید. دستتان را جلو برده و با او دست بدهید. اگر او را می شناسید این مرحله را نادیده گرفته و از قدم دوم شروع  کنید.

 

2. به اطراف نگاهی بیندازید. ببینید آیا چیزی هست که ارزش صحبت کردن داشته باشد یا نه. حرف زدن درمورد آب و هوا دیگر خیلی کلیشه شده است اما اگر نکته جالبی درمورد آن وجود داشت هیچ اشکالی ندارد می توانید سر صحبت را باز کنید.

 

3. از طرفتان تعریف کنید. اما دقت کنید که دروغ نگویید مثلاً اگر می بینید که موهای طرفتان به طرز مسخره ای زشت است، از موهایش تعریف نکنید اما اگر مثلاً از کفش هایش یا هر چیز دیگری خوشتان آمده با لبخند عنوان کنید. یک تمجید بی ریا و خالصانه راه بسیار خوبی برای نزدیک شدن به طرف مقابل است. اما دقت کنید این تمجید درمورد مسئله ای خیلی شخصی نباشد که او را بترساند یا باعث شود که احساس ناراحتی کند.

 

4. سوال بپرسید. اکثر افراد عاشق این هستند که درمورد خودشان حرف بزنند پس این اجازه را به آنها بدهید. اما توجه کنید که زیاد درمورد خودتان حرف نزنید که فرد اجازه صحبت پیدا نکند. مثلاً بپرسید، “امسال چه درس هایی برداشتی؟” یا “آیا فلان فیلم را دیدی؟” “نظرت درموردش چه بود؟” سوالهایی بپرسید که بتوانند راحت درموردش حرف بزنند و فقط به یک بله یا خیر معمولی ختم نشود. مثلاً می توانید بپرسید “چه کیف خوشگلی، از کجا خریدی؟” و خواهید دید که دقایق متمادی درمورد آنروز که برای خریدن آن کیف به بازار رفته بود و اتفاقاتی که در آن روز افتاد صحبت می کند. اما اگر می بینید که طرفتان تمایل چندانی به پاسخ دادن به سوالهایتان ندارد، خیلی سوال نکنید.

 

5. حرف طرف مقابل را دنبال کنید. موافقت کنید، مخالفت کنید، و نظرتان را ابراز کنید. تلاش کنید که با بی توجهی از آن نگذرید.

 

6. به چشمان دوست جدیدتان نگاه کنید. اینکار باعث ایجاد اعتماد بینتان می شود. اما دقت کنید که به چشمهایش زل نزنید. همچنین طی گفتگو یکی دوبار نامش را بر زبان بیاورید. اینکار باعث می شود هم اسمش را به خاطر بسپارید و هم توجه او را به حرفی که می زنید معطوف کنید. لبخند بزنید و در صورت لزوم بخندید.

 

7. لبخند زدن و لذت بردن از گفتگو را فراموش نکنید.

 

8. فقط خودتان باشید و سوالهایی بپرسید که فکر می کنید با موقعیت جور است. قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاورید، کمی به آن فکر کنید.

 

چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

نکات

 

·     ریلکس باشید. این احتمال وجود دارد که هر گفتگوی کوچکی که دارید تا چند ماه بعد در ذهن مخاطبتان نماند. چیزی که به ذهنتان می رسد را بیان کنید.

 

·     یادتان باشد اگر موقع حرف زدن در ذهنتان به چیزی فکر می کنید. به احتمال زیاد مرتبط است.

 

·     نگاه کردن به تلویزین، گوش دادن به موسیقی و مطالعه—روزنامه، مجله و کتاب– کمک بسیار زیادی به شما می کند. می توانید از قبل چیزهایی که دوست دارید در موردش با کسی صحبت کنید را برنامه ریزی کنید.

 

·     اگر خجالتی هستید، بهتر است از قبل چند موضوع برای بحث آماده کنید.

 

·     به واکنش طرف مقابلتان دقت کنید. اگر به موضوع علاقه نشان داد ادامه دهید اما اگر مشاهده کردید که مدام یا به سعت خود نگاه می کند یا به دنبال راهی برای فرار است، باید دست نگه دارید.

 

·     عبارات و جملات جالب و خنده دار می تواند حال و هوای مکالمه را عوض کند و موضوعات جدیدی را برای صحبت کردن پیش رویتان قرار دهد.

·     اگر مکالمه پشت تلفن است باید هرطور که شده طرف مقابل را هم در مکالمه درگیر کنید. اگر موضوع جالبی به ذهنتان نمی رسد، از بازی “سوال کردن” استفاده کنید. از طرفتان سوال بپرسید. دقت کنید که سوالهایی که می پرسید مناسب زمان و مکان باشد. سوال ها باید طوری باشد که فرد بتواند به راحتی درمورد آن حرف بزند و به یک بله یا خیر عادی ختم نشود.

 

·     برخورد و رفتار شما هم در موفقیت گفتگو سهیم است. سعی کنید رفتاری دوستانه و با محبت داشته باشید تا حرفهایتان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

·     نکات و چیزهای جالب و جدیدی که در طول روز با آنها برخورد می کنید را جایی یادداشت کنید. مثلاً حرف خنده داری که کسی به شما گفته است، کار جالبی که یکی از دوستهایتان انجام داده یا هر چیز جالب توجه دیگر. این نکات می تواند در مکالمه های آتی به دردتان بخورد.

 

·     یادتان باشد، طرف صحبتتان هرکسی که باشد، همیشه می توانید نقاط مشترکی با او پیدا کنید. همه ما از یک آب و هوا استفاده می کنید، غذای خوب را دوست داریم و از خندیدن لذت می بریم. مثلاً اگر طرفتان را در ایستگاه اتوبوس ملاقات کردید، می توانید بپرسید که کجا می روند. اگر خارج از شهر زندگی می کنند، می توانید درمورد زندگیشان از آنها سوال کنید.

 

·     یادتان باشد احساس راحتی کنید و همیشه مرتب و شیک باشید.

 

·     آخرین نکته اینکه شروع مکالمه نیازمند تمرین است. ممکن است اول کار احساس گیجی و ناشی بودن به شما دست بدهد اما با تمرین رفته رفته برایتان راحت تر خواهد شد.

 

هشدارها

 

·     طرف مقابل را با سوال بمباران نکنید.

 

·     با لحنی صحبت کنید که طرف مقابل تصور نکند که مجبورید که حرفی بزنید. با آرامش و وقف های مناسب حرف بزنید.

 

·     سوال های خصوصی نپرسید.

 

·     ارتباط چشمی برقرار کنید.

 

·     درمورد ظاهر طرف مقابل یا کس دیگری اظهار نظر منفی نکنید چون ممکن است طرفتان با کسی که از او انتقاد می کنید، آشنا باشند.

 

·     هیچوقت قسم نخورید، بی احترامی نکنید، توهین نکنید، بحث های جنسی و مذهبی یا ملیتی را به میان نکشید.

 

·     در برخورد با افراد هیچوقت مغرورانه رفتار نکنید که انگار همه چیز دان هستید.

 

·     بچگانه و خام رفتار نکنید، حرف نزنید و لباس نپوشید.

 

·     صحبت دو نفر دیگر را قطع نکنید. اجازه بدهید مکالمه آنها تمام شود و بعد حرفتان را بزنید.

 

·     همیشه الفاظ “خواهش می کنم”، “متشکرم” “لطف می کنید” و امثال این را در صحبت هایتان بگنجانید. مودب بودن نشانه هوش و کمال شماست.

 

·     به اطرافیانتان احترام بگذارید.

 

·     مرتب و تمیز باشید و خوب لباس بپوشید. شلختگی، بوی بد دهان و بدن همه را از شما دور می کند.

 

·     گاهی اوقات وقتی مکالمه ای را آغاز می کنید، طرف صحبتتان ممکن است به نظر خسته کننده برسد. اما اشکالی ندارد. می توانید سراغ کس دیگری بروید چون ممکن است طرفتان را اشتباه انتخاب کرده باشید.

·     اگر با کسی صحبت می کنید که به او علاقه دارید هیچوقت درمورد دوست پسر یا دوست دهترش با او حرف نزنید. درمورد چیزی حرف بزنید که از او می دانید: مثلاً اگر اهل ورزش هستند می توانید درمورد آخرین مسابقات آن ورزش با او حرف بزنید.

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

فاصله ی زیاد برخی مشکلات و سختی هایی را به همراه دارد، به طوری که بیشتر مردم توصیه می کنند وارد چنین رابطه ای نشوید زیرا معتقدند رابطه عاطفی از راه دور راه به جایی نمی برد. اگر به هر دلیلی عشق زندگی تان فاصله اش از شما زیاد است ، نا امید نشوید چرا که حفظ رابطه های راه دور غیر ممکن نیست .

ممکن است شما در رابطه های دور گاه وبی گاه احساس تنهایی کنید ولی می توانید با رعایت برخی نکات که در این بخش از نمناک برایتان آورده ایم ، رابطه خود را با نامزدتان حفظ کنید و عشق و محبت خود را افزایش دهید.

با هم در ارتباط باشید

برقراری رابطه عاطفی به این علت که همدیگر را نمی بینید برای شما ضروری و لازم است . بهتر است شما بیش از یک بار در روز با نامزدتان ارتباط برقرار نمایید و یکدیگر را در یک مکالمه تلفنی کوتاه ، ارسال ایمیل و پیامک ، برقراری ارتباط تصویری در جریان برنامه های روزانه خود بگذارید اما این بدان معنی نیست که همه وقت خود را به این کار اختصاص دهید بلکه شما باید در کنار کارهای روزانه تان روزی چند مرتبه به صورت کوتاه با هم ارتباط برقرار نمایید . برقراری ارتباط بیش از حد و طولانی موجب اختلال در زندگی طرف مقابل شده و مشکل ساز می باشد.

چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

مراوده های منظم و خلاقانه داشته باشید

هر روز به هم «صبح به خیر» و «شب خوش» بگویید و درباره رویدادهای پیش پاافتاده نیز صحبت نمایید و برای یکدیگر عکس، پیام های صوتی و ویدئویی بفرستید تا محبت بین شما افزایش یابد.

شیطنت آمیز و تحریک کننده صحبت کنید

در رابطه ی هر زوجی زندگی جنسی نقش مهمی دارد و میل جنسی سبب جذب زوج ها به یکدیگر می شود. با ارسال داستان ها و جک های شهوت انگیز و کمی شیطنت و ارسال پیام های کنایه آمیز و تحریک کننده بگذارید این میل برانگیخته شود.

از موقعیت های خطرناک دوری کنید

اگر نامزدتان از شرکت کردن شما در برخی مهمانی ها یا دورهمی های دوستانه ناراحت می شود ، این کار را نکنید یا قبل از رفتن موضوع را با او درمیان بگذارید و او را قانع به رفتن کنید زیرا در صورت نگفتن چنین موضوعی او نگران، مشکوک و البته ناراحت می شود و احساس می کند ضعیف است و اختیاری ندارد.پس پیش از اینکه وارد موقعیتی شوید، خطرهای آن را بشناسید.

به برنامه های روزانه خود اهمیت دهید

اگر در زندگی شخصی خود مشغله زیادی دارید باز هم ارتباط خود را با عشق تان حفظ کنید. نامزد خود را در جریان برنامه هایتان قرار دهید و اگر سرتان با فعالیت های گوناگون گرم است به او بگویید که وقت کمی دارید و باید به کارهایتان نیز رسیدگی نمایید.

اگر نامزدتان وقت محدودی برای برقراری ارتباط با شما دارد ، بیش از حد وقت او را نگیرید و بهتر است وقت ارتباط تان محدود باشد شما می توانید باقی وقت آزاد خود را با فعالیت هایی مانند کتاب خواندن یا سرگرمی های دیگر بگذرانید . انعطاف پذیری در زندگی هر فردی لازم است.

یکدیگر را بشناسید

هنگام برقراری ارتباط با نامزدتان سعی کنیدکه از هم شناخت کافی به دست آورید . برای رسیدن به شناخت ، علاقمندی های او را بشناسید تا در ملاقات بعدی بتوانید برای گفتگو ، مشترکات و موضوعات بیشتری با هم داشته باشید. دانستن علاقمندی طرف مقابل به شما برای خرید هدیه نیز کمک خواهد کرد.

هرچند وقت یک بار همدیگر را ملاقات کنید

اگر شما و نامزدتان از هم در هستید به جز ارتباط از راه دور هر چند وقت یک بار با او قرار ملاقات بگذارید از هر فرصتی برای دیدار استفاده کنید البته این کار به بودجه و زمان شما بستگی دارد.

فعالیت های مورد علاقه خود را مانند رفتن به سینما ، رستوران و غذا خوردن با یکدیگر و… را در دیدارهایتان انجام دهید. برای گشت و کذار مکان جدیدی را انتخاب کنید و در فضاهایی خارج از خانه یکدیگر را ملاقات کنید.

از یکدیگر حمایت کنید

شما در مواقع لزوم باید کنار عشقتان باشید و از او حمایت نمایید . اگر او بیمار بود او را تنها نگذارید و زمانی که به شما احتیاج داشت سریع پیش او بروید و حمایتش نمایید زیرا در غیر اینصورت او احتیاجی به شما نخواهد داشت.

دلتنگی هایتان را نادیده نگیرید

همه ما در زندگی زمان هایی را دلگیر و دلتنگ می شویم که نباید خیلی راحت از این لحظات بگذریم و نادیده شان بگیریم . حتما باید با شریک زندگی خود در مورد آن گفتگو نماییم . برای تغییر حال و هوایتان پس از صحبت با نامزدتان ، با دوستان تان به خرید یا بیرون بروید تا کمی حال و هوایتان تغییر کند.

اعتماد طرف مقابل را به خود جذب کنید

یکی از ضروریات رابطه جلب اعتماد است پس سعی کنید به طور کامل اعتماد عشق تان را به خود جذب کنید و چنانچه نمناک عنوان کرده است به او ثابت کنید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و در شرایطی که ممکن است دچار وسوسه و خیانت شوید، قرار نگیرید.

کارهایتان را با هم انجام دهید

شما می توانید از فاصله دور هم کارهای یکسانی انجام دهید مثلا در یک زمان خاص کتاب مشترکی را بخوانید یا برنامه تلویزیونی مشترکی ببینید و یا یک نوع غذا درست کنید و… و در آخر با هم تماس بگیرید و نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارید.این کار سبب می شود احساس نزدیکی کنید و حس کنید فاصله ای میان تان نیست.

فایلی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

برای اینکه طرف مقابلتان از افکار، ایده ها و حتی نگرانی های شما آگاه شود می توانید در شبکه های اجتماعی فایلی را به اشتراک بگذارید.

از اینترنت بهره بگیرید

برای اینکه احساس خوبی را به هم منتقل نمایید می توانید بازی آنلاین با یکدیگر انجام دهید مثلا می توانید با هم شطرنج بازی کنید و به رقابت بپردازید.

هدف داشته باشید

زمان دور بودن تان و زمان های باهم بودن تان را مشخص و هدف پایانی تان را تعیین کنید زیرا شما نمی توانید برای همیشه از هم دور و همچنان عاشق بمانید و باید سرانجام زندگی تان از جایی آغاز کنید. مهم است که هر دوی شما درک و اهداف مشترکی داشته باشید. این گونه علی رغم دوری در راستای اهداف مشترکی تلاش می کنید و به سوی آینده ای می روید که هردوی تان را در بر می گیرد.

برای یکدیگر هدیه های مخصوص تهیه کنید

هدیه تأثیر شگفت انگیزی دارد و بسیاری از افراد خاطرات شان را به اشیا گره می زنند و با نگاه کردن یا لمس کردن آنها، خاطرات خوش را به یاد می آورند و به چیزهای کوچک در زندگی روزمره شان دلبستگی پیدا می کنند پس هدیه دادن ارزش و اهمیت بسیاری دارد. هر از گاهی برایش هدیه های کوچکی بفرستید یا از فروشگاه های اینترنتی سفارش گل بدهید و برایش ارسال کنید.

10 روش برخورد با افراد حسود، به روز رسانی شد.

تا حالا شده با کسی که تا حالا ندیده اید تلفنی صحبت کرده باشید؟ و چون او خوش صحبت است، با خودتان تصور کرده باشید که حتماً خوشتیپ، خوش چهره و خوش هیکل هم هست؟

و بعد که حضوری او را دیده اید، برخلاف تصورتان بوده باشد و در ذوقتان بخورد؟

بر عکسش تا حالا شده بعد از گفتگوی تلفنی با کسی که تا حالا ندیده اید، حس کنید که مغرور و از خود راضی است، اما بعد که او را  حضوری دیده اید، خلاف این موضوع به شما ثابت شده باشد؟

در این مقاله یاد می گیریم چگونه با تلفن مکالمه داشته باشیم تا اثر مثبت بگذاریم.چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

دانستن آداب مکالمه با تلفن، از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی تلفنی با کسی صحبت می کنیم، حالات چهره ی همدیگر را نمی بینیم. در این شرایط لبخند و اخم ما قابل مشاهده نیست.

همچنین نحوه ی زبان بدن و لباس پوشیدنمان مشخص نیست. در اینجا فقط صدای ماست که شنیده می شود. پس کارمان برای تاثیرگذاری مثبت، سخت تر می شود.

مکالمه ی تلفنی، تأثیر مهمی را بر روی شخص مقابل می گذارد. اگر ندانیم که چگونه با تلفن، مکالمه داشته باشیم تا اثر مثبت بگذاریم، خیلی از روابط را به سادگی از دست خواهیم داد.

اگر نحوه ی مکالمه ی تلفنی درست را یاد بگیریم، باعث بهبود کیفیت ارتباطات ما با دیگران خواهد شد.

در این مقاله روش هایی را به شما یاد می دهم که به کمک آن در مکالمه های تلفنی، مثبت ترین تاثیر را روی شخص مقابل بگذارید.

چون در مکالمه ی تلفنی، ارتباط چشمی نداریم، از جمله ی “آهان “، استفاده کنیم. با گفتن این جمله، شنونده متوجه می شود که به نشانه ی تأیید، داریم سرمان را تکان می دهیم.

با گفتن جملات زیر به او نشان می دهیم که من در حال گوش کردن به تو هستم:

اگر این جملات را نگوییم، به نظر شما او از کجا بفهمد که داریم به حرف هایش گوش می دهیم؟

نکته : هنگام مکالمه، از خوردن و آشامیدن و جویدن آدامس بپرهیزیم، چون پشت تلفن، صدای زننده ای تولید می کند. ملچ و مُلوچ! 

نکته: در هنگام گفتگوی تلفنی، به صندلی تکیه دهیم. آرنج ها از بدن فاصله داشته باشند و بدنمان حجم گرفته باشد. ما با این روش  به مغزمان تلقین میکنیم که فرد قدرتمندی هستیم. در نتیجه اعتماد به نفسمان بالاتر می رود.

در مکالمه ی تلفنی، چون شخص مقابل حالت چهره و زبان بدن ما را نمی بیند، بهتر است احساساتمان را به صدا تبدیل کنیم.

مثلاً چون او حالت تعجب آمیز چهره ی ما را نمی بیند، بهتر است وقتی از حرفش تعجب کردیم، بگوییم: “عجب خبری!” یا “باورم نمیشه!”

یا مثلاً وقتی حرف جالبی می زند، نمی تواند نگاه تحسین  برانگیز ما را ببیند، پس بهتر است بگوییم: “این درک بالای تو رو می رسونه”

یا مثلاً وقتی حرف بامزه ای می زند، نمی تواند لبخند ما را ببیند، پس بهتر است بگوییم: “وای، خیلی بامزه بود!”

چون در گفتگوی تلفنی، به صورت فیزیکی در کنار هم نیستیم، نیاز به یک راه جایگزین برای ایجاد حس صمیمیت داریم. پس بهتر است به دنبال راهی باشیم که به او احساس خاص بودن بدهد.

برای این هدف، بهترین راه این است که هنگام گفتگوی تلفنی، بیشتر از زمانی که با او رو در رو هستیم، نامش را به زبان بیاوریم:

جالب اینجاست که اگر در گفتگوی حضوری بیش از اندازه اسم طرف مقابل را به زبان بیاوریم، چاپلوسانه به نظر می آید ولی پشت تلفن، اینطور نیست و تاثیر مثبت فراوانی دارد.

تا حالا دیدید در یک جای پرجمعیت که سر و صدای زیادی هست، وقتی یک نفر اسم ما را به زبان میاورد، گوش هایمان تیز می شود و آن را میان اینهمه همهمه می شنویم؟

یا دیدید وقتی یک نفر سرگرم گفتگو با موبایلش هست، فقط وقتی اسمش را بگوییم، توجه می کند؟

بنابراین وقتی در گفتگوی تلفنی اسم شخص مقابل را به زبان بیاوریم، حواسش جمع می شود و احساس صمیمیت بیشتری به وجود می آید.

تا حالا برایتان پیش آمده است که به یک دوستتان تلفن کرده باشید و وقتی که خودتان را معرفی کرده اید، همچنان با بی تفاوتی به گفتگو با شما ادامه داده باشد؟

آدم تاثیرگذار کسی است که وقتی شنید چه کسی پشت تلفن است، یک لبخند گرم، صورتش را بپوشاند و بگوید: اِ… مریم جون، تویی؟(با لبخند) چقدر از شنیدن صدات خوشحال شدم.(یا چقدر خوشحالم که بهم زنگ زدی.)

اینجوری خوشحالی در صدایمان مشخص می شود. با این گفته، شخص مقابل احساس مهم و خاص بودن می کند چون احساس می کند این لبخند گرم، مختص اوست.

این رفتار گرم ما باعث می شود دفعه ی بعد آن شخص با اشتیاق بیشتری به ما تلفن بزند.

آدم ها دوست ندارند به کسی که ناله و شکایت می کند، زنگ بزنند. بنابراین وقتی کسی به ما زنگ زد، نگوییم:

پس بهتر است به جای این جملات بگوییم: خوبم، خدا رو شکر. ممنونم که به یادم بودی.

وقتی خودمان به کسی زنگ می زنیم، نگوییم:

گفتن این جملات، فایدی ندارد و فقط شخص مقابل را معذب می کند که ای وای من الان چه جوابی بهش بدم؟!

بنابراین بهتر است به جای این جملات بگوییم: خیلی خوشحالم دارم باهات صحبت می کنم. می دونم سرت شلوغه و سعی می کنم کوتاه صحبت کنم.

حالا تصور کنید دوستی که به حساب خودش بامعرفت است، هفته ای یکبار تماسی تلفنی می گیرد و می گوید:

در این شرایط اگر امکان تماس مداوم با او را نداریم، بهتر است بگوییم:

 فلانی جان، من کسی نیستم که پی در پی با کسی تماس تلفنی برقرار کنم. حالا اگه می تونی این ویژگی منو بپذیری، باهام ادامه بده. اگه هم نمی تونی، خودت رو اذیت نکن! چون اینطوری هردومون اذیت می شیم!

حالا اگر او این ویژگی ما را نپذیرفت، خیلی راحت ارتباطمان خاتمه پیدا می کند. اگر هم او این ویژگی ما را پذیرفت، خیلی راحت و بدون گله و شکایت، ارتباطمان ادامه پیدا خواهد کرد.

قبول دارید اینطوری روابطمان با اطرافیانمان خیلی راحت مدیریت می شود؟

یادم می آید در دوران دبیرستان، وقتی یکی از دوستانم به  خانه ی ما زنگ می زد، بدون هیچ احوالپرسی با مادرمیک راست به او می گفت: ببخشید با مریم کار دارم! عدم احوالپرسی اش، تأثیر منفی روی مادرم می گذاشت و بعد از پایان تماس، به من می گفت: این چه دوستیه که تو داری؟!چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم

متأسفانه عده ی زیادی از آدم ها، آداب مکالمه با تلفن را نمی دانند. بطور مثال زمانی که تماس می گیرند، نام خود را نمی گویند و یکدفعه می گویند: میشه با مریم صحبت کنم؟

در این شرایط بهتر است از این جور اشخاص بپرسیم: ببخشید، شما؟ یادمان باشد که از او نپرسیم: باهاش چه کار دارید؟! بلکه بهتر است بگوییم: میشه اسمتون رو بفرمائید تا بهش بگم؟

جهت برقراری ارتباط بهتر، خوب است که لحن صدایمان را با صدای طرف مقابل هماهنگ کنیم. مثلاً تندی، کندی، ناراحتی و خوشحالی صدایمان با او یکسان باشد.یادمان باشد وقتی برای بارهای اول با کسی تماس می گیریم، اسم و فامیلی مان را بگوییم چون ممکن است شماره ی ما را در گوشی اش ذخیره نکرده باشد.

هشدار: از اینکه به کسی تلفن بزنیم و از او بخواهیم حدس بزند ما کی هستیم، خودداری کنیم: اگه گفتی من کی ام؟! مردم از این کار خوششان نمی آید!

یادمان باشد وقتی به خانه ی کسی زنگ می زنیم، به شخصی که جواب تلفن را می دهد، توجه نشان دهیم و به گرمی با او احوالپرسی کنیم تا تصور نکند او را به عنوان بخشی از دستگاه تلفن در نظر گرفته ایم! بنابراین بهتر است بگوییم:

بهتر است بعد از گفتن سلام و معرفی خود، با این جملات با شخصی که جواب تلفن را می دهد، احوالپرسی کنیم:

این موضوع درباره ی منشی ها هم صدق می کند. یادمان باشد هرکسی که اینقدر به شخص مورد نظرمان نزدیک است که تلفن او را جواب می دهد، آنقدر نزدیک هم هست که بتواند نظر او را نسبت به ما تغییر دهد.

بنابراین در ارتباط تلفنی با منشی ها بهتر است بگوییم:

تا حالا برایتان پیش آمده است که یکی از آشنایان به شما تلفن بزند، بعد که با او به گرمی وارد احوالپرسی شده اید، او متوجه شود که به خاطر شباهت اسمی، اشتباهی شماره ی شما را گرفته است؟ و بعد بگوید: آخ! اشتباه گرفتم! و سریع قطع کند؟!

در آن لحظه چه حسی داشتید؟ خیلی حالتان گرفته شده، نه؟

پس یادمان باشد وقتی اشتباهی به یک آشنای دیگر زنگ می زنم، مؤدبانه با او احوالپرسی کنیم، سپس به مکالمه پایان دهیم.

تا حالا برایتان پیش آمده که به کسی تلفن زده باشید و بعد از اینکه با ذوق و شوق شروع به صحبت کرده باشید، متوجه شده باشید که طرف مقابل، حوصله تان را ندارد یا می خواهد زود قطع کند؟

آخر شما خبر نداشته اید که او در حال استراحت است  یا وقت ندارد یا مهمان دارد یا می خواهد به مهمانی برود یا وسط یک مهمانی است یا غذا روی میزش است!

انسان های تأثیر گذار، وقتی به کسی تلفن می کنند، همیشه ابتدا از او درباره ی مناسب بودن زمان، سؤال می پرسند:

دقت کنیم که بعد از پرسیدن سؤالات بالا برای دریافت جواب شخص مقابل، مکث کنیم. بعضی از آدم ها به اشتباه این سؤال را می پرسند و بعد بلافاصله شروع به صحبت می کنند!

با این روش به طرف مقابل نشان می دهیم که برای وقت او ارزش و احترام قائلیم. بنابراین او ناخودآگاه از ما خوشش می آید.

چند وقت پیش به یکی از دوستانم زنگ زدم. از او پرسیدم وقت مناسبی هست؟ گفت: نه! او پیشنهاد زمان دیگری جهت گفتگو را نداد. به همین خاطر از او دلخور شدم.

پس اگر کسی به ما زنگ زد و پرسید وقت مناسبی هست؟ اگر جوابمان نه بود، خودمان حتما یک زمان دیگر را به او پیشنهاد دهیم.

نکته: اول صبح یا آخر شب زمان مناسبی برای تماس تلفنی نیست.

تا حالا شده هنگام گفتگوی تلفنی با شخصی، صدای بچه ای رو بشنوید که دارد گریه می کند یا نق می زند؟ یا صدای افتادن چیزی بیاید؟ یا صدای زنگ خانه اش بیاید؟ یا صدای تلفن دیگرش بیاید؟

در اینجور شرایط برای اینکه تأثیر خوبی را روی آن شخص بگذاریم، از او بپرسیم:

حتی اگر شخص مقابل مجبور به قطع مکالمه ی تلفنی هم نباشد، از با ملاحظه بودن ما خوشش می آید. و اگر مجبور باشد، کار او را راحت کرده ایم چون دارد به این فکر می کند که چطوری مکالمه را مؤدبانه قطع کنم؟!

بنابراین هنگام گفتگوی تلفنی، گوش هایمان را تیز کنیم و حواسمان به اتفاقاتی که اطراف تلفن می گذرد، باشد.

متأسفانه بیشتر آدم ها نمی دانند که قبل از هر گفتگوی تلفنی، با سؤال پرسیدن، از مناسب بودن زمان مطمئن شوند. یا متأسفانه حواسشان به صداهای اطراف ما نیست.

بنابراین وقتی با کسی همصحبت شدیم که در وقت مناسب تماس نگرفته، برای پایان دادن به مکالمه بگوییم:

خیلی دوست داشتم که باهات صحبت می کردم. ولی الان هم زنگ در رو می زنند و هم غذام داره می سوزه!(دلیل رو بگیم.) میشه فردا خودم بهت زنگ بزنم؟(یادمان به قولمان حتماً عمل کنیم!)

نکته ی مهم: در مواقعی که صحبت با تلفن، برایمان اولویت پیدا می کند، جوری رفتار نکنیم که خانواده و دوستان فکر کنند هر کسی را که به ما زنگ می زند، به آنها ترجیح می دهیم. حالا اگر حین مکالمه ی حضوری با یک شخص، مجبور به پاسخگویی به تلفن شدیم، قبل از پاسخ، از طرف مقابل عذرخواهی کنیم: عذر می خوام. و بعد هر چه سریع تر به گفتگوی تلفنی پایان دهیم.

یادم می آید یکی از آشنایان بعد از مدت ها به خانه مان آمد. وقتی گرم گفتگو کردن با هم بودیم، یکی از دوستانش به او زنگ زد. این آشنایمان وسط جمع، به مدت طولانی مشغول گفتگوی تلفنی با او شد! انگار گفتگوی تلفنی، از مهمانی برای او مهم تر بود!

در صورتی که اگر من جای او بودم ابتدا قبل از پاسخ دادن به تلفن، به جمع می گفتم: عذرمی خوام و سپس به طرف مکالمه ی تلفنی می گفتم: خیلی دوست داشتم باهات صحبت کنم، اما الان مهمونی هستم. فردا باهات تماس می گیرم.

دیدید بعضی ها وقتی تلفنی صحبت می کنند، بی وقفه حرف می زنند و آنقدر پشت سر هم حرف می زنند که ما حتی فرصت گفتن یک کلمه را هم پیدا نمی کنیم؟

بنابراین وقتی با دوستان و اعضای خانواده تماس می گیریم، حواسمان باشد که وقت کافی برای صحبت کردن به آنها بدهیم. بهترین حالت این است که هر نفر، نصف زمان مکالمه را به خود اختصاص دهد.یادمان باشد افرادی که خوب گوش می دهند، جذاب و دوست داشتنی تر اند.

نکته: وقتی تلفنمان زنگ میخورد حداکثر تا بوق سوم یا چهارم گوشی را برداریم چون این روزها، صبر و حوصله ی مردم خیلی کم شده است. دیر جواب دادن، این حس را به او منتقل می کند که برایش ارزش قائل نیستیم.

نکته: وقتی با جایی تماس می گیریم که  کسی پاسخگو نیست، پشت سر هم شماره را نگیریم. اگر کسی صدای زنگ را بشنود و شرایط صحبت در آن لحظه را داشته باشد، دلیلی ندارد که به تلفن پاسخ ندهد. با وجود سیستم نمایش شماره، دیگر نیازی نیست که پشت سر هم شماره ی شخص مقابل را بگیریم. اگر هم کار ضروری داریم، به او پیامک متنی دهیم.

هشدار : به کسی که تازه عمل جراحی کرده است، تلفن نکنیم، چون الان بیشتر از هر زمان دیگری به استراحت نیاز دارد.

هشدار: هیچکس را بدون موافقت او، روی بلندگوی تلفنی قرار ندهیم. تصور اینکه دارید با یک نفر صحبت می کنید اما بعد متوجه شوید که سه نفر دارند به صحبت شما گوش می دهند، اصلاً خوشایند نیست.

هشدار: حالت انتظار تلفنمان را غیرفعال کنیم. چون نشان می دهد که شخص دوم از شخص اول برایمان مهم تر است و این برای شخص اول خوشایند نیست. مگر اینکه منتظر یک تماس خیلی مهم باشیم. در اینصورت از قبل به او اطلاع دهیم که ممکن است به صورت موقت تماس با او را قطع کنیم.

نکته ی مهم: قبل از هر گفتگوی تلفنی، کاغذ و خودکار جلویمان باشد. چون مکالمات تلفنی فرار و فراموش شدنی هستند. یا حین گفتگو لازم است آدرس یا شماره تلفنی را یادداشت کنیم.

هشدار: از گفتگو با تلفن در جاهایی که داریم مبلغی را پرداخت می کنیم یا در صفی از آدم ها هستیم، خودداری کنیم. آدم های رودر رو، به تلفن اولویت دارند. بنابراین گفتگو با تلفن را به بعد یا قبل از تماس حضوری خود با دوستان، فروشنده ،مشتری و مانند اینها موکول کنیم.

هشدار : گفتگوی تلفنی را خارج از مترو، تاکسی یا اتوبوس انجام دهیم. چون مکالمه ی ما برای دیگران جذابیتی ندارد. شاید برایتان پیش آمده باشد که از صدای بلند کسی که در تاکسی در حال گفتگوی تلفنی باشد، اذیت شده باشید.

نکته: زمانی که در سینما، تئاتر، بیمارستان، مسجد، کلاس درس، رستوران و جاهایی هستیم که زنگ تلفن آرامش آنجا را به هم می زند،تلفن همراهمان را خاموش کنیم یا در حالت ویبره قرار دهیم.

بهتر است بلندی صدای ما تا حدی باشد که طرف مکالمه، صدای ما را واضح بشنود. البته آنقدر بلند صحبت نکنیم که اطرافیان کلافه شوند.

نکته: به جای صحبت کردن در مکان های شلوغ، به مکان های خلوت برویم و با آرامش صحبت کنیم. همچنین اگر آنتن نمی دهد، جایمان را عوض کنیم یا دوباره تماس بگیریم.

قبل از شروع مکالمه، به این فکر کنیم که چه بگوییم. بهتر است شروع مکالمه، با تعریف و تمجید از طرف مقابل باشد.

برای اینکه طی مکالمه ی تلفنی، حرف کم نیاورید و بدانید چه بگویید و چه نگویید ، پیشنهاد می کنم مقاله ی زیر را نیز بخوانید:

چگونه حرف کم نیاوریم؟

شاگردانم از من می پرسند که خانم معتمد پویا، حین گفتگو، چگونه جذاب به نظر برسیم؟ برای اینکه حرف هایی بزنید که جذاب به نظر برسید، مقاله ی زیر را بخوانید:

چگونه صحبت کنیم تا جذاب به نظر برسیم؟

نقل قول: آماده نشدن برای چیزی، آماده شدن برای شکست است.

دیدید بعضی از آدم ها بدون خداحافظی گوشی را تق می گذارند؟!

در اکثر مواقع کسی که تماس گرفته گفتگو را پایان می دهد. برای پایان دادن به گفتگوی تلفنی، بهتر است از عبارات زیر استفاده کنیم:

نکته : اگر هنگام مکالمه، صدای خودمان را ضبط کنیم، با گوش دادن دوباره به آن، می توانیم ایراداتمان را در بیاوریم و بعدا آنها را رفع کنیم.

نکته: قبل از هر تماس،مطمئن شویم که تلفنمان شارژ دارد.

یادمان باشد کسی که پشت تلفن است نسبت به کسی که وارد اتاقمان می‌شود یا از کنارمان رد می‌شود، اولویت دارد.پس هنگام مکالمه، با بغل دستی مان صحبت نکنیم.

نکته: اگر محبور به ایجاد وقفه در مکالمه شدیم، به آن شخص  بگوییم: عذر میخواهم، فوراً برمی گردم. و وقتی برگشتیم، بگوییم:

مرسی که منتظرم موندید.

نکته: هنگام رانندگی، تلفنی صحبت نکنیم، چون حواسمان پرت رانندگی است.

دوستان خوبم در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه با تلفن مکالمه داشته باشیم تا
اثر مثبت بگذاریم؟

دوستان خوبم من را در اینستاگرام فالو کنید تا از مطالب آموزشی مفید در زمینه ی مهارت های ارتباطی، بهره مند شوید. جهت فالو کردن لطفاً روی لینک زیر بزنید:

اینستاگرام من

بر گرفته از:

کتاب هنر گفتگو

کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

رسالت من این است که دانش و مهارتم را در زمینه ی علم ارتباطات زیاد کنم و با کیفیت مناسب به دیگران آموزش دهم تا در کنار یکدیگر، کشورمان ایران را جای بهتری برای زندگی کردن کنیم.

۱۱:۵۲, ۱۳۹۹-۰۹-۰۴

۱۷۲۵۵

مریم معتمد پویا

۱۱:۵۲, ۱۳۹۹-۰۹-۰۴

۲۷۰۶۴

مریم معتمد پویا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مقاله جامع و کاربردی بود خانم معتمد پویا. ممنون از شما

خانم هوشیار،متشکرم که وقت گذاشتید و این مقاله رو تا انتها خوندید.
خوشحالم که مطالبش به کارتون میاد.متشکرم از لطفتون.

خیلی خوب بود ممنونم ازتون

خوشحالم که این آموزش، نظرتون رو جلب کرده.

مثل همیشه مقاله عالی و کاربردی سپاس فراوان ازشما

رامونا خانم، خوشحالم که نظرتون جلب شده.
ممنونم از همراهی صمیمانه ی شما.

ممنون بسیار آموزنده و مفید بود.

آقای امیدی، از توجه و همراهی شما سپاسگزارم.

خیلی عالی و جامع.

برنامه های ما

برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ارتقاء مهارت های ارتباطی

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

درباره ما

به آدم ها کمک می کنم با برقراری ارتباط بهتر با دیگران، حال دلشون خوب باشه و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.

نام *

نام خانوادگی *

نام شرکت (اختیاری)

کشور / منطقه *انتخاب یک کشور / ناحیه…آذربایجانآرژانتینآروباآفریقای جنوبیآلبانیآلمانآمریکاآنتیگوا و باربوداآندوراآنگولاآنگویلااتریشاتیوپیاردنارمنستاناریترهازبکستاناسپانیااسترالیااستونیاسرائیلاسلواکیاسلوونیافغانستاناکوادورالجزایرالسالوادورامارات متحده عربیاندونزیانگلستاناوروگوئهاوکرایناوگانداایتالیاایرانایرلندایسلندباربادوسباهامابحرینبرزیلبرمودابرونئیبلاروسبلژیکبلغارستانبلیزبنگلادشبنینبوتانبوتسوانابورکینافاسوبوروندیبوسنی و هرزگوینبولیویپاپوآ گینه نوپاراگوئهپاکستانپالائوپاناماپرتغالپرو پلی‌نزی فرانسهپورتوریکوتاجیکستانتانزانیاتایلندتایوانترکمنستانترکیهترینیداد و توباگوتوکلائوتوگوتونستونگاتووالوتیمور شرقیجامائیکاجبل طارقجرزیجزایر پیت‌کرنجزایر تورکس و کایکوسجزایر ساندویچ/جورجیای جنوبیجزایر سلیمانجزایر فاروجزایر فالکلندجزایر کوچک حاشیه‌ای ایالات متحده آمریکاجزایر کوکجزایر کوکوس (کیلینگ)جزایر کیمنجزایر مارشالجزایر ماریانای شمالیجزایر ویرجین (ایالات متحده)جزایر ویرجین (بریتانیایی)جزیره بووهجزیره کریسمسجزیره منجزیره نورفکجزیره هرد و جزایر مک‌دونالدجمهوری آفریقای مرکزیجمهوری چکجمهوری دومینیکنجیبوتیچادچیندانمارکدومینیکارئونیونروانداروسیهرومانیزامبیازیمبابوهژاپنسائوتومه و پرنسیپساحل عاجساموآساموآی آمریکاسان مارینوسرزمین‌های جنوبی فرانسهسری‌لانکاسن بارتلمیسن مارتن (قسمت فرانسوی)سن مارتن (قسمت هلندی)سن-پیر-ا-میکلونسنت کیتس و نویسسنت لوسیاسنت وینسنت و گرنادین‌هاسنت هلنسنگاپورسنگالسوازیلندسوالبارد و یان ماینسوئدسوئیسسودانسودان جنوبیسورینامسوریهسومالیسیبا و سینت یوستیشس، بونیرسیرالئونسیشلشیلیصحرای غربیصربستانعراقعربستان سعودیعمانغنافرانسهفلسطین اشغالیفنلاندفیجیفیلیپینقبرسقرقیزستانقزاقستانقطب جنوبقطرقلمرو بریتانیا در اقیانوس هندکاستاریکاکالدونیای جدیدکامبوجکامرونکاناداکرواسیکره جنوبیکره شمالیکلمبیاکنگو (برازاویل)کنگو (کینشاسا)کنیاکوباکوراسائوکومورکویتکیپ وردکیریباتیگابنگامبیاگرجستانگرناداگرنزیگرینلندگوآمگواتمالاگوادلوپگویانگویان فرانسهگینهگینه استواییگینه بیسائولائوسلبنانلتونیلسوتولوکزامبورگلهستانلیبریالیبیلیتوانیلیختن‌اشتاینماداگاسکارمارتینیکماکائومالاویمالتمالدیومالزیمالیمایوتمجارستانمراکشمصرمغولستانمقدونیه شمالیمکزیکموریتانیموریسموزامبیکمولداویموناکومونتسراتمونته‌نگرومیانمارمیکرونزینائورونامیبیانپالنروژنیجرنیجریهنیکاراگوئهنیوزیلندنیوویواتیکانوالیس و فوتوناوانواتوونزوئلاویتنامهائیتیهلندهندهندوراسهنگ کنگیمنیونانÅland Islandsبروز رسانی کشور / منطقه

آدرس خیابان *

شهر *

استان *

کدپستی (بدون فاصله و با اعداد انگلیسی) *


چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم
چگونه با عشق خود تلفنی حرف بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *